11
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

מחשבות ביום הזיכרון 2018

 

מחשבות ותחושות!

 

עוד שנה של כאב והתמודדות.....
עוד צפירה!

עוד התייחדות בחולצה הלבנה
עם מדבקת זיכרון על הדש וזר ביד רועדת.
ורק האבן נותרת דוממת! 
פרחים צבעוניים סביבה
חלקת האדמה הקטנה שתמיד מטופחת ופורחת
כל ימות השנה, בהקפדה רבה.
ואתם שם.....יפי הבלורית והטוהר.
הותרתם בנו זכרונות והרבה כאב של אבדן
כיביתם את האור שעטף אותנו
וקר לנו.. וחשוך כל כך!


לא נשכח גם אתכם, ששילמתם בגוף ובנפש
מתהלכים ביננו, פגועים כל כך
מרוכזים בכאב, עמוק פנימה
נושאים עימכם את צער השתיקה. 

כי "לנו, לכולנו, אין ארץ אחרת - גם אם אדמתינו בוערת"!

לדף הרשומה

סיפורו של תיק

תפירה היה אחד מתחומי היצירה המוקדמים שלי. החל משיעורי מלאכה של פעם בחדרה של המורה בלה

בבית ספר "בית החינוך" ברחובות.

אז למדנו ביסודי 8 שנות לימוד. את בגדי סיום כתה ח' תפרנו ורקמנו בעצמנו.

"צניעות" היתה מילת המפתח. היכן היא היום המילה הזו? מעלה אבק?

הייתי שקדנית ושקטה. פרפקציוניסיטית ולא זריזה בעשיה. כל תפר היה חייב להיות זהה למישנהו.

בימים של טרום מחשב, הוראות קיבלנו באמצעות החוברת "בורדה", אותה רכשנו ישירות מגרמניה.

יום חג היה היום, בו הגיעה בדואר לביתנו.

הסכם היה ביני לבין אבי ז"ל....אבא גוזר את המתכונים לבישול ומתרגם לאמא. מדביק אותם על כרטיסיות בסדר האופייני לו.

אני הייתי מקבלת את החוברת עם הגזרות לתפירה.

בתקופת הצבא שלחו אותי הורי לחוג תפירה הראשון. חצאית צרה, חולצה גברית עם צווארון וכפתורים.

לצערי אין לי תמונות מהתקופה ההיא. חבל. מי חשב לצלם ולהנציח?

כך נותרו רק הזיכרונות!

בשנים האחרונות פרשתי מתפירת בגדים, אחרי שנים של תפירה לעצמי ולבנותי הקטנות.

מאז נכנסו הסינים בסערה לחיינו, הכל השתנה.

במהלך השנים, בעבודתי במערכת החינוך כיועצת, הייתי מוקפת בשיחות ותוכניות לימודים בנושא ה"מיחזור"

שחילחלו למחשבתי ועשו את שלהם.

כך התחלתי לתפור תיקים ממוחזרים שלכל אחד מהם, סיפור משלו.....

 

 

 

קחו למשל את התיק הזה....

גוף התיק מוחזר ממכנסים חדשים שיצאו מהאופנה

הכיס מבד ג'ינס שארית מתפירה אחרת, סרט בד משבצות, פרחים עבודת יד שלי, מלבד (felt)

ביטנה וידיות מבד כחול של מכנסים שהושמדו למטרה זו...

פנים התיק, מותאם לצרכי האישיים, ריבוי תאים, טבעת למפתחות, כיסים לנייד וכו'

 

 

הפלוס בתיקים התפורים הוא משקלם המועט.

 

את התיק הבא תפרתי מ....

חצאית איכותית של חליפה שבילתה בארון,  בודדה.

את כיס התיק סרגתי מריבועים,  מגזירת חוטי שקיות הירקות של הסופר.

תודו שזה מיחזור לשמו.

תיק מאד אהוב שקצר הרבה מחמאות ושימש אותי רבות

 

 

התיק הבא....

נתפר משארית בד חלוקים מרופד, קל במיוחד

בעיטור בד כיסים תואם מממלכת השאריות שלי, שילוב פס תחרה

ופרח בד סאטן שתפרתי וחיברתי עלה אחד של כותרת למשנהו. הצצה לביטנה מגלה שפע כיסים ותאים מפנקים.

 

ועוד אחד....בד קורדרוי שחור, בטנה מחצאית צמר איכותית שלא נלבשה והיתה חלק מחליפה אלגנטית (מדי)

כיס חיצוני מחוזק בגומי ומעוטר בפרח שכבות ועלה תחרה.

בפנימיותו חוגגים התאים והכיסים.

 

תיק נוסף שימושי

נתפר מחצאית כחולה כהה במיוחד, מבד צמר איכותי

שילוב כיס קידמי וידיות משארית בד כותנה שנותרה מהימים שתפרתי עבודות טלאים

ועשתה את דרכה מארה"ב...לכאן.

עיטור תחרה ופרח שסרגתי.

 

 

אכן, לכל תיק סיפור אישי, מיחזור, ושימוש בחומרים על פי הצרכים האישיים.

נהנית מכל אחד מהם.

כדאי לכן לנסות!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לדף הרשומה

סרט - "ליד הים".

יש אנשים שאצלם צפיה בסרטים הינה חלק מהשגרה.

אני מודה ששנים לא נמניתי על צופי הסרטים האדוקים. מחוסר זמן פנוי, מבחירה, מהעדפה.

העדפתי לעסוק ביצירה, לעבוד קשה מחוץ לבית, לקרוא ספרים, לכתוב בבלוג שלי, לבשל ועוד'

לאחרונה החלטתי להציץ לעולם הקולנוע ולעשות עימו היכרות מחדש.

 

הסרט שראיתי  "ליד הים"

דרמה על זוג שיוצא לחופשה כשהקשר ביניהם עומד רגע לפני פירוק

השחקנים הראשיים - אנג'לינה ג'ולי ובראד פיט

בימוי - אנג'לינה ג'ולי

 

ליד הים (יח"צ)

 

 

ליד הים (יח"צ)

 

ליד הים" הוא סרטה השלישי של ג'ולי (שמציגה עצמה בסרט הזה כאנג'לינה ג'ולי פיט) כבמאית, אחרי "לא נשבר" ו"בארץ של דם ודבש". 

ג'ולי היא אייקון תרבותי של נשיות ויופי, סמל של העצמה נשית אחרי בחירתה האמיצה לכרות את שדיה כאמצעי מניעה מול מחלת הסרטן (ממנה מתה אמה), מאמצת ילדים ממדינות עולם שלישי, וכמובן חצי מהזוג הכי נחשב בתעשיית הבידור.

כשג'ולי החליטה לביים דרמה על זוג שיוצא לחופשה כשהקשר ביניהם עומד רגע לפני פירוק, וליהקה את עצמה ואת בעלה לתפקידים הראשיים, לא היה ספק שהפרויקט יעורר עניין. (וואלה)

 

רולנד (פיט) הוא סופר שתיין שלא מצליח להביא את עצמו לכתוב דבר משמעותי, אשתו ונסה היא שבר כלי דכאוני שוויתר מזמן על החיים ומעביר את הזמן עד שיגיע הסוף המר.

הם יוצאים יחד לחופשה באזור כפרי של צרפת, שם מקווה רולנד למצוא השראה.

את ימיהם הם מבלים כמעט בלי דיבורים, רולנד מטייל בכפר ומשוחח עם תושבי המקום ועם מנהל הבר של המלון ואילו ונסה שוכבת במרפסת או על המיטה, שותה יין ובוכה.

ואז רולנד חוזר הביתה, מקיא, שואל מה יש לה, היא לא עונה, וחוזר חלילה. הדינמיקה הזאת משתנה כשהם מגלים שזוג נשוי צעיר וסקסי, ליה (מלאני לורן) ופרנסואה (מלוויל פופו), משתכנים בחדר הסמוך. חייהם הופכים לשגרה של הצצות לאהבה שהיתה בעבר וחלפה כבר מזמן.

הדבר הבולט ביותר ב"ליד הים" הוא הניסיון הכמעט בוטה של ג'ולי לקרוץ לקולנוע האירופי ולייצר סרט אמנותי.

בחלק מהזמן רולנד וונסה לא מתקשרים בכלל, ורק הפנים הסובלות והעיניים האדומות מדמעות של ג'ולי אמורים לרמוז על המתרחש בפנים.

הבימוי של ג'ולי מתאפיין כמעט רק בצילומי לונג שוט של החדר, זווית "המציצן" ומדי פעם סירה ששטה על הנהר הסמוך. (וואלה)

 

היוצרת, המופיעה כאן בשמה המלא אנג'לינה ג'ולי-פיט, מביימת ב"ליד הים" את בעלה, השחקן והמפיק המגה משפיע בראד פיט, כבן זוגה גם בסרט.

השניים מגלמים זוג אמריקאי יצירתי אך משועמם הנוסע לחופשה אירופאית בלוקיישן קסום ליד הים.

הוא סופר מוערך המחפש השראה, והיא רקדנית לשעבר שרק נהנית מהפרישה המוקדמת שלה.

מערכת היחסים ביניהם כבויה לחלוטין, מה שגורם להם למצוא מפלט מהשעמום בעיקר בשיחות עם בעל בית הקפה/פאב של המלון הקטן (נילס ארסטרופ)

או בהצצה לחיי הזוג השכן, נשואים טריים ומלאי תשוקה (מלאני לורן ומלווין פופו). (עיתון הארץ)

 

מכוכבת בסדר גודל שלה ציפינו ליותר. בראד פיט ואנג'לינה ג'ולי ב"ליד הים"

הסרט המביע אומללות של 2 הצדדים בנישואין. גבר מתוסכל, סופר שעטו יבשה ואינו מוצא תוכן לכתיבה. מרבה לשתות ולהשתכר וחוזר לאשתו שיכור ודוחה.

אשה יפה (איך לא? כשזו אנג'לינה היפיפיה?) מתוסכלת ושבורה, החיה על כדורי הרגעה.

הצצות לעבר החדר הסמוך, לזוג הצעיר שרק החל חייו המשותפים והסוערים, גורם לזוג המתוסכל לחשב יחסיו מחדש.

 

הביקורות על הסרט, שקראתי רק אח"כ, די קטלניות, מדברות על שיעמום ואפילו כישלון. לעיתים עדיף לא לקרוא ביקורות בטרם צפינו בסרט,

סביר להניח שהייתי בוחרת לוותר.

חשיבה יותר עמוקה על הדינמיקה בין בני הזוג, הלבטים, הדחיה - משיכה, האכזבות, הכשלונות, השגרה, הבחירה בטיפה המרה, בתרופות הרגעה

הם כולם ממרכיבי העלילה הזו.

לדף הרשומה

"תיבת-נוח" חזרה לחיינו! חורף בחיפה!

30/01/2018

פיתחו רמקולים ותהנו       https://www.youtube.com/watch?v=H1eFKp1_L4w               

תֵּבַת נֹחַ היא התיבה בה נח, על פי סיפור המבול המקראי, מילט את עצמו ומשפחתו ואת כל מיני בעלי חיים,

מאבדון במבול, שהציף את כל פני כדור הארץ.

התיבה מתוארת בפרשת נח בספר בראשית כתיבת עץ ענקית. ויקיפדיה

 

נח, אשר מתואר על ידי התורה כ"צדיק תמים בדורותיו",

מצטווה על ידי אלוהים לבנות תיבה גדולה, אשר בעזרתה יינצלו הוא ומשפחתו מפני המבול שנגזר כעונש על בני דורו החוטאים

ויציל גם את מיני בעלי החיים, על ידי לקיחת מבחר מעולם החי:

עֲשֵׂה לְךָ תֵּבַת עֲצֵי גֹפֶר, קִנִּים תַּעֲשֶׂה אֶת הַתֵּבָה, וְכָפַרְתָּ אֹתָהּ מִבַּיִת וּמִחוּץ בַּכֹּפֶר. וְזֶה אֲשֶׁר תַּעֲשֶׂה אֹתָהּ: שְׁלשׁ מֵאוֹת אַמָּה אֹרֶךְ הַתֵּבָה חֲמִשִּׁים אַמָּה רָחְבָּהּ וּשְׁלשִׁים אַמָּה קוֹמָתָהּ. צֹהַר תַּעֲשֶׂה לַתֵּבָה וְאֶל אַמָּה תְּכַלֶּנָּה מִלְמַעְלָה וּפֶתַח הַתֵּבָה בְּצִדָּהּ תָּשִׂים תַּחְתִּיִּם שְׁנִיִּם וּשְׁלִשִׁים תַּעֲשֶׂהָ... וּבָאתָ אֶל הַתֵּבָה, אַתָּה וּבָנֶיךָ וְאִשְׁתְּךָ וּנְשֵׁי בָנֶיךָ אִתָּךְ. וּמִכָּל הָחַי מִכָּל בָּשָׂר, שְׁנַיִם מִכֹּל, תָּבִיא אֶל הַתֵּבָה לְהַחֲיֹת אִתָּךְ, זָכָר וּנְקֵבָה יִהְיוּ.

לא יכלה להיות לי אסוציאציה אחרת כשהחלו ימי הגשם והשטפונות בחיפה. תחושה שהמבול ההוא...שב לחיינו!

ברד חזק בעוצמתו דפק על תריסי הבית. נאגר באדנית שרק ימים ספורים קודם לכן,

גיליתי בה נרקיס חדש שצמח אחרי מספר שנים של ניסיונות ללא פריחה.

הייתי כל כך מאושרת ואז הוא הגיע, הברד........

 

 

 

 

 

 

 

 

הרשת מוצפת בסרטונים בלי סוף המתארים הצפות.

חיפה הבנויה על הר הכרמל ומורדותיו הפכה למפלים מפלים.

לא נותר אלא להסתגר מאחורי תריסים מוגפים, להקשיב לנקישותיו של הברד שהגיח שוב ושוב בעוצמות שונות,

להתמודד עם הרעמים, שאחד מהן נשמע כאילו כדור הארץ התפוצץ כמו בלון.

ואז הפציע שחר חדש

והפתיע.

שמים כחולים, זריחה שלא נראתה כמותה בשבוע האחרון.

פתחתי את החלון לרווחה וצילמתי!

 

 

כך התחיל הבוקר , השבת.     הזריחה היתה מדהימה ובישרה על יום שימשי ויפה.

חשתי כאילו ניתן האות לעזוב את תיבת נוח ולצאת החוצה אחרי המבול.

אבל הנה, כעבור שעות מספר, שוב האפירו השמיים וגל חדש של גשם משקה את הכרמל הרווי!!!

לדף הרשומה

סרט - האופה מברלין

שנים ארוכות שלא פקדתי בתי קולנוע

בימינו, עם בתי הקולנוע החדישים והמאובזרים

כל סרט הוא חוויה.

לצערי לא מצליחה לזכור פרטים לאחר זמן.

אז למה שלא אנציח כאן?

בשביל מה יש לי בלוג?

 

הסרט האחרון שראיתי השבוע היה "האופה מברלין"

לא יקרה שאראה סרט מבלי לקרוא ביקורת קודם לכן.

לצערי לרוב הביקורת אינה משקפת וישנן הרבה הפתעות שקשה לי להרחיב עליהן כאן.

האופה מברלין (יח"צ)

אז מה היה כתוב על הסרט? יצאתי לחפש ברשת.

האופה מברלין (באנגליתThe Cakemaker) הוא סרט קולנוע דרמטי להט"בי ישראלי משנת 2017 אותו כתב וביים אופיר ראול גרייצר. בסרט מככבים טים קלקהוףרוי מילרשרה אדלרזהר שטראוס וסנדרה שדה. הבכורה העולמית של הסרט היתה בפסטיבל קרלובי וארי במסגרת התחרות הרשמית. הסרט התקבל בתשואות, הקהל מחא כפיים במשך 10 דקות בסוף ההקרנה[1]. הסרט זכה בפרס חבר השופטים האקומני (כלל כנסייתי).

הסרט הופק בתמיכת המיזם לקולנוע ולטלוויזיה בירושלים וקרן יהושע רבינוביץ' לאמנויות תל אביב – פרויקט קולנוע.

תומאס (טים קלקהוף) הוא אופה בבית קפה בברלין המתאהב בלקוח חוזר - אורן (רוי מילר), ישראלי המתגורר בירושלים, נשוי ואב לילד העובד בתאגיד ישראלי-גרמני ומגיע לברלין אחת לחודש לצורכי עבודתו. הרומן בין השניים נגדע באופן טראגי כאשר אורן נהרג בתאונת דרכים. האובדן מוביל את תומאס למסע בירושלים בעקבות זכרונות אהובו ואל בית הקפה הירושלמי המנוהל על ידי ענת (שרה אדלר), אלמנתו של אורן.

 

  •  

בגרות ותבונה קולנועיות מאפיינות את "האופה מברלין", סרטו העלילתי הארוך הראשון של אופיר ראול גרייצר, ובהן משתלבות גם עדינות ונדיבות. לעומת סרטי הביכורים הרבים שמציפים את מסכינו, שעדיין נגלית בהם – גם בטובים שבהם – מידה של ראשוניות ואפילו בוסריות לעתים, "האופה מברלין" נראה כסרטו של במאי השולט שליטה מוחלטת באמצעי המבע הקולנועיים. בסרט לא ניכר כל סימן לספק או למאבק עם החומרים שמהם הוא מורכב, כפי שקורה לעתים קרובות בסרטי ביכורים (ולעתים אף מעשיר אותם), והעדר זה היה עלול אפילו להרתיע מעט, ולעורר תחושה של חלקלקות, אילולא היה הסרט טוב כל כך.

אזהרת ספוילרים, שבלעדיהם אי אפשר לדון בסרט: "האופה מברלין", שהוא קו־פרודוקציה ישראלית־גרמנית, מציג את סיפורו של טומס (טים קלקהוף), אופה המנהל קונדיטוריה קטנה בברלין. הוא מגיע לירושלים לאחר שאורן (רוי מילר), איש עסקים ישראלי נשוי ואב לילד, שביקר בברלין בקביעות וניהל איתו רומן בביקוריו אלה, מת בתאונת דרכים בתום שנה להיכרותם. בחלקו הראשון והקצר של הסרט – מעין פרולוג, שמתחבר היטב לאפילוג היפהפה – מתאר גרייצר את הרומן בין טומס לאורן כמורכב מפיסות של קשר, ואלו מתלכדות למהות הזיכרון שמלווה את המשכו של הסרט ואת הסוד שטוען אותו ומניע את עלילתו. ביקורת אורי קליין

 

  •  
  • האופה מברלין (יח"צ , עמרי אלוני)

 

  •  

 

לדף הרשומה
קוביית קוד חופשי

Profile Visitor Map - Click to view visits
ארכיון פוסטים
נקה
קוביית רשימת הרשומות
קוביית רשימת הרשומות
קוביית קוד חופשי
free counters
קוביית קוד חופשי
em>http://tuesdaytrio.blogspot.com/" target="_blank">http://i767.photobucket.com/albums/xx311/daillyg/GDTbadge.jpg />" border="0" alt=" Tuesday Trio - Sketch & Challenge Blog "> /><>
קוביית קוד חופשי
 Tuesday Trio - Sketch & Challenge Blog
קוביית קוד חופשי

Profile Visitor Map - Click to view visits
ארכיון פוסטים
נקה
קוביית רשימת הרשומות
קוביית רשימת הרשומות
קוביית קוד חופשי
free counters
קוביית קוד חופשי
em>http://tuesdaytrio.blogspot.com/" target="_blank">http://i767.photobucket.com/albums/xx311/daillyg/GDTbadge.jpg />" border="0" alt=" Tuesday Trio - Sketch & Challenge Blog "> /><>
קוביית קוד חופשי
 Tuesday Trio - Sketch & Challenge Blog
קוביית קוד חופשי

Profile Visitor Map - Click to view visits
ארכיון פוסטים
נקה
קוביית רשימת הרשומות
קוביית רשימת הרשומות
קוביית קוד חופשי
free counters
קוביית קוד חופשי
em>http://tuesdaytrio.blogspot.com/" target="_blank">http://i767.photobucket.com/albums/xx311/daillyg/GDTbadge.jpg />" border="0" alt=" Tuesday Trio - Sketch & Challenge Blog "> /><>
קוביית קוד חופשי
 Tuesday Trio - Sketch & Challenge Blog
© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל גלשי אלא אם צויין אחרת