11
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

יצירתיות, קונספט ורעיון

היי שבוע טוב, 

היום אתחיל בנושא החשוב בהוויה של כל אירוע- יצירתיות, קונספט ורעיון איך הכל נולד? 

יש לנו לקוח. בין אם מדובר בסקטור הפרטי או העסקי/ ציבורי. לכל לקוח יש את ההגדרה שלו לאירוע אותו הוא מבקש להפיק. לכל לקוח יש את קהל היעד הספציפי לאירוע. אם מדובר בלקוח עסקי, קהל היעד יכול להיות לקוחות החברה: קימעונאים, זכיינים, קהל הרחב או עובדי החברה. באירוע פרטי על אותו עיקרון רק פחות מורכב, משפחה או חברים וחברים מהעבודה. או אירוע חתונה הכולל את כולם. 

קהלי היעד של הלקוח, מטרות האירוע והתקציב מהווים את יריית הפתיחה להגדרת קונספט האירוע. קונספט= סיפור המסגרת של הרעיון. לדוגמא- אירוע בקונספט ״גיבורי על״. זהו סיפור המסגרת שלנו, ומכאן נפתחים ערוצי הרעיונות והיצירתיות על כל מרכיבי האירוע: ניתן לחשוב על פעילות מקדימה המבשרת על האירוע, עיצוב ההזמנות, בחירת לוקיישן, תכנים מתאימים, מופעים, עיצוב חלל האירוע, תלבושות למלצרים, קייטרינג ועיצוב המנות, הפעלות, גימיקים וכד׳. 

כל רכיב באירוע אמור לקבל ביטוי הולם לקונספט הנבחר והכל במסגרת התקציב המוגדר. לכן תמיד מציינים שבאירועים השמיים הם הגבול. ברגע שנבחר הקונספט וערוצי היצירתיות והרעיונות נפתחים, יש אין ספור אפשרויות לבטא את הרעיון של האירוע. ולהכניס את קהל היעד שלנו להוויה ולהזדהות מלאה עם הקונספט הנבחר. במידה ומדובר באירוע עסקי, המטרה גם לכלול ולשזור בדרך חוויתית כזו שתוטמע בקרב קהל היעד את המטרות של הלקוח. בין אם מדובר ברכישת מוצרים, יצירת תדמית, השקת ליין מוצרים חדש, חשיפת טכנולוגיה וכד׳. 

מה שחשוב להבין שלכל קונספט יש הרבה מאוד אפשרויות של ביטוי בתקציבים שונים. היצירתיות מתבטאת לעניות דעתי, דווקא במקום שהתקציב אינו גדול. כי אז צריך להמציא ו ׳ליצור יש מאין׳. מבחינתי זה הדבר היה יפה בתעשיית הפקת האירועים. 

בחרתי לשתף אתכם בטקסט מתוך הספר של הבמאי דוויד לינץ׳ ״לתפוס את הדג הגדול״. הטקסט מדבר על ׳רעיון ותשוקה׳ שיצית בכם את להט היצירתיות שאולי נחבא ומבקש לצאת, או שהוא כבר קיים בכם ויחדש לכם דבר מה:  

"רעיון- רעיון הוא מחשבה. זו מחשבה שיש בה יותר ממה שנדמה לך כשהיא רק מבצבצת בראשך, אבל כבר ברגע הראשון יש ניצוץ. כמו הנורה שנדלקת מעל דמות בקומיקס כשעולה במוחה רעיון. זה קורה בשנייה. ממש כמו בחיים"

"תשוקה- תשוקה לרעיון היא כמו פיתיון. פעולת הדיג מצריכה הרבה סבלנות, אתה נועץ את הפיתיון בקצה החכה ומחכה. מה שימשוך את הדגים אל הפיתיון שלך הוא התשוקה.
היופי הוא כאשר אתה מעלה בחכתך דג שאתה אוהב, אפילו אם מדובר בדג קטן, שביב של רעיון, הדג הזה ימשוך אחריו דגים נוספים והם יתחברו אחד לשני. עכשיו אתה כבר בדרך. די מהר מצטרפים עוד ועוד שביבי רעיונות ומתוכם נובע הרעיון השלם. אבל תשוקה היא שמחוללת את הכל". 

מקווה שניהנתם. ואם בא לכם לשתף, לשאול להתייעץ. אני כאן. 

שלכם, מזי 

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף

ממשיכים את הדרך... עם אמונה

היי שבת שלום, 

ממשיכה את הדרך...סיימתי עם חמשת הצעדים למפיק/ה המתחילים, ובכלל לאלה שרוצים להקים עסק עצמאי. 

מכאן אמשיך בזרם תודעה, ואגע בנושאים שונים הנוגעים בתחום ׳הפקת אירועים׳ וגם בכלל נכונים לתחום העסקים בחיים. 

בעידן הרשתות החברתיות אני נתקלת כל הזמן בפוסטים בנוסח ״ מי שרוצה לעשות כסף במינימום השקעה שיכתוב אני ואמסור פרטים....״ אני באופן אישי, לא מאמינה בקיצורי דרכים. ובכלל האג׳נדה שלי אומרת שבאנו לעולם הזה ׳לעשות עבודה׳. 

מה זה אומר? יש לנו תפקיד כלשהו, דרך לעבור, או שנעבור אותה תוך למידה ועליית מדרגה, או שנהיה סטטים ולא נהייה בעשייה. 

אני מאמינה שכל הזמן צריך להיות בעשייה. כל הזמן לחפש. והעיקר להיות כל הזמן באמונה בדרך. גם אם היא קשה. להמשיך לחפש. לקרוא, להתעניין לשאול. לא להפסיק. גם אם קשה אין מצב שנכנסים למיטה ולא יוצאים ממנה. זה לא בלקסיקון שלכם בכלל. בייחוד אם אתם רוצים להקים עסק 

אני מציינת את הדברים הללו, כי השבוע שוחחתי עם מישהי שמאוד רוצה להקים עסק בתחום ה NLP , וציינה שהיא מאוד רוצה לעזור לאנשים ו שבמהות שלה היא מאוד רוחנית. 

יופי כל הכבוד על הרצון לעזור וגם על הרוחניות. ואני לא מדברת מתוך ציניות חס וחלילה. באמת. אני גם במקום הזה. אבל שימו לב גם לרוחניות צריך לדעת לשים את המגבלות ולהכניס את הראש העסקי שלכם. את התמחור הנכון. את הזמן שאתם משקיעים. וכל הזמן לחשב את הדרך. 

אמונה ורוחניות מאוד חשובים אבל גם חשוב להיות עם רגליים על הקרקע.

הדרך הנכונה לחשב מסלולים ולהביא את הרוחניות למצב פרקטי, זה לבנות גאנט פעילות בקובץ אקסל. 

מותחים על ציר זמן בקובץ את תאריכי החודש, וקובעים כל יום , שבוע וחודש מה הפעילות שאתם מגדירים לעצמכם כיעדי עבודה. 

זה יכול להתבטא באנשי קשר איתם תדברו או תזמו פגישות, ספקים חדשים, בניית אתר, כתיבת דפי נחיתה ליצירת לידים וכד׳. 

העיקר כל הזמן להפעיל את מעגלי העשייה שלכם להגעה ליעד ואז יצירת יעדים נוספים שעיקרם עומד: שיווק, שיווק ועוד פעם שיווק. 

בפוסט הבא אגע בנושא הקונספט כסיפור מסגרת לרעיונות והשראה מבית הבמאי דויד לינץ׳- ואיך ליישם הלכה למעשה בחיים ובעסק שלנו- יהיה מעניין. 

ניתקעתם עם שאלה בא לכם לשתף או להתייעץ, אני כאן. 

שלכם, מזי 

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף

סעיף 5 - מקורות מימון

היי ציפורי לילה,

אחרי יום ארוך, כותבת לכם את הסעיף ה 5 והאחרון לחמשת הצעדים הראשונים למפיק/ה מתחילים. 

אחרי הפוסט הזה אכנס יותר לעומק להסברים יותר פרטניים לגבי לימוד תחום ׳הפקת אירועים׳.

ומי שירצה ליווי פרטני / אישי, מוזמן ליצור קשר גם לשאלות וגם לליווי .

אז ככה...הסעיף של ׳מקורות מימון׳ נגעתי בו בפוסטים הראשונים. אבל כאן אפרט קצת יותר.

תראו...תחום האירועים הוא תחום הפכפך. אסביר: יש לו שני סקטורים עיקריים תחום הפרטי או התחום העסקי. 

בכל מקרה לוקח זמן עד שאתם מתחילים לדווש לבד ולנסוע עם האופניים ללא גלגלי עזר.  הפקת האירועים בכל אופן בהתחלה הנו תחום של נותני שירות. אתם מוכרים בעיקר את הידע שלכם , זמן שלכם והקשרים הטובים שלכם עם ספקים ונותני שירות למינהם. 

בהמשך תוכלו לייצר ממש מוצרים כגון: עיצוב , ריהוט , מסכי הקרנה אבל על זה נדבר בהמשך. 

בהתחלה אתם מוכרים ״ זמן אוויר״. ומרווחים בעיקר מהמוצרים שאתם מציעים מהספקים של אותו אירוע. 

כל עסק ובעיקר שמדובר על עסקי שירות, חייב אוויר לנשימה עד שהוא מייצר תזרים מזומנים. 

אם הלכתם על הסקטור הפרטי, אזי האירוע הראשון יווצר מהקשרים האישיים שלכם. תתחילו לפרסם בקרב חברים, פייסבוק, חברים של ההורים שלכם, במכולת השכונתית תתחילו לייצר באז. כמובן שבמקביל וללא עלות אתם פותחים דף פייסבוק ומתחילים להניע את הגלגלים. לוקח זמן. אתם צריכים לפמפם כל הזמן. אפילו תתחילו עם אירוע של ימי הולדת לאבא, לאמא לחברים תפיקו בעצמכם, תייצרו אלבום תמונות. משהו. תייצרו יש מאין. זוכרים? דיברנו על זה. 

ייקח לכם תקופה להיכנס לתודעה , אלא אם אתם בעלי קשרים ענפים ואנשים מקושרים הידועים ככאלה שהחברים מתייעצים אתכם על האירועים הפרטיים שלהם יהיה לכם יותר קל. באופן אישי וכבר ציינתי את זה, את תחום הפקת האירועים כדאי מאוד להקים תוך כדי עבודה מסודרת שמכניסה לכם את המשכורת החודשית שמכסה את שכ״ד ומחייה. אל תסמכו על כך שתהייה לכם עבודה יומיומית בתחום. 

אם בחרתם ללכת על התחום העסקי ( ללא אירועים פרטיים) אתם חייבים באמת קשרים ענפים בתחום או שלהורים שלכם יש קשרים. כי תחום האירועים העסקיים עבר לא מעט תהפוכות. התחיל כמטאור בשנת 1996 תקציבי ענק. אבל אז משבר ההייטק בשנת 2001 שניפץ את בועת האירועים. לאחר מכן התאוששות שאז כבר החלו תקציבים לרדת בצורה משמעותית ושוב משבר ב 2008 משבר  הכלכלי העולמי. כל משבר כזה משפיע קודם כל על ענף האירועים העסקיים. גם על תחום הפרטי. אבל בעיקר על התחום העסקי. הברזים ניסגרים כשהמשק במצב של חוסר וודאות. לכן, במידה והחלטתם ללכת על התחום העסקי אתם חיייבים גב כלכלי מאוד חזק או קשרים ענפים שיחזקו אתכם. ובנוסף כל הזמן שיווק, שיווק,שיווק. 

אבל, לא רק שיווק חייבים לחזק את עצמכם גם בתחום הפרטי וגם בתחום העסקי עם מוצרים משלימים לתחום. הווה אומר, ריהוט, דקורציה, מערכת הגברה, מוצרים פיזיים שתוכלו לתמחר אותם תמחור חוזר. שילמתם עליהם פעם אחת אבל מכרתם את זה לעוד 10 לקוחות. 

קיימת גם אפשרות שכבר ציינתי אותה בפניכם לקבל הלוואה בערבות המדינה ובתנאים מאוד נוחים. אבל אישית, אני מאוד לא ממליצה לקחת הלוואות אם אתם מציעים רק שירות ללא מוצרים פיזייים. מיותר לחלוטין. אתם חייבים לקחת בחשבון שחצי שנה ראשונה אפילו שנה אתם רק מפיצים את עצמכם. 

אתם חייבים לצאת עם אזשהי בשורה ייחודית לכם. תבדקו טוב עם עצמכם איך אתם רוצים לבדל את עצמכם על מנת שתיצרו יתרון יחסי על פני מה שכבר קיים. 

הבידול שלכם ייצר את היתרון היחסי על פני מתחרים. האחד מבדל עצמו באמצעות מקום לאירועים שבבעלותו, השני מבדל עצמו באמצעות סטודיו לגרפיקה שנותן שירות גרפיקה In House , השלישי יש לו בבעלותו לימוזינות מפוארות שמבצעות שאטלים לאירוע למי שמזמין הפקת אירוע אצלו. אני בידלתי את עצמי באמצעות עיצוב In House . פעלתי באסטרטגיה של ״ הובלה בעלויות״ כלומר, תמחור יחסית נמוך מהמתחרים שלי עם אותה תוצרת ואף טובה יותר. אף פעם לא מי חזרתי רעיונות. הייתי ואני עדיין ממציאה כל פעם מחדש. 

כל רעיון או בידול כפי שהצגתי לכם, יוצר את התזרים המזומנים שלכם. הייחודיות שלכם יוצרת את העבודה הבאה שלכם. 

תחום ׳ הפקת אירועים׳ הנו תחום מרתק, לא משעמם לרגע, אתם צריכים להמציא כל פעם מחדש. אבל זכרו אל תפלו בפח. חודש טוב לא אומר שגם חודש הבא יהיה טיב. לא לקחת שום דבר כברור מאליו. 

תהיו כל הזמן בעשייה. כל הזמן. 

עד כאן בפוסט הבא אפרט עוד קריטריונים בהם אפרט יותר על התחום ו וכמובן המלצות. 

שלכם, מזי 

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף

סעיף 4- להתחיל מלמטה

היי לכם,

היום אני ממשיכה עם ס׳ 4- להתחיל מלמטה

מה זה אומר? אני מאמינה שההצלחה מגיעה כשאת/ה עברתם כברת דרך והתנסתם בכל מיני תפקידים בתחום אליו אתם מעוניינים להיכנס.

לצורך ההמחשה, בתחום ׳הפקת אירועים׳ מעבר ללימוד התיאורטי אני ממליצה לכם להתנסות תוך כדי בעבודת שטח במגוון תפקידים. 

עבודת הפקה למעשה מקבלת את הביטוי אם היא הצליחה או חס וחלילה לא, רק אם הכל מתקתק נכון ביום האירוע. 

על מנת שיום ההפקה בשטח יהיה מוצלח, עבודת המשרד חייבת ללמוד לסגור קצוות ולהביא בחשבון כל בלת״מ שיצוץ. 

אז תוך כדי לימוד התחום, אני ממליצה לימור קשרים עם חברות הפקה בתפקיד דיילות, עוזרי הפקה, עוזרי מעצבים, עוזרי שוזרי פרחים, עוזרי מפיקי במה. כמה שיותר התנסויות כ ״עוזרים״ ייטב לכם אחר כך שאתם אלה שתנהלו אנשים מתחתיכם. 

על מנת להיות מנהל טוב, אתם חייבים להכיר איך מתנהלת העבודה מלמטה. רק ככה תדעו איך לנהל טוב יותר שתהיו בראש הפירמידה. 

תעלו בסולם מדרגה, מדרגה כך שתגיעו מוכנים לראש הסולם.

מוזמנים לפנות בפרטי על כל שאלה.

ובמידה ויש לכם איזשהי הפקה בקנה ואתם צריכים איזשהו תמריץ/ הנחייה/ ליווי צרו קשר. אני כאן ! 

לילה טוב, מזי 

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף

סעיף ביניים- מודל SWOT

היי שבת שלום,

אחרי שהתחלנו בניתוח עצמי ושל תחום ׳הפקת אירועים׳ אני מבקשת להעביר לכם את מודל SWOT .

המודל הזה נלמד בלימודי מנהל עסקים. 

המשמעות שלו:

חוזקות/ חולשות/ הזדמנויות/ איומים- מצ״ב טבלה המתארת את המודל.

המודל הזה נכון לניתוח גם על עצמכם וגם על התחום אליו אתם מבקשים להיכנס. 

כל רכיב אמור לשקף את עצמכם, את התחום ואת המגמות החיצוניות או הפנימיות שיש להם השפעה על ההצלחה שלכם בתחום. 

שימו לב- גם אם אתם מציינים חולשה מסוימת העלולה לכאורה להשפיע באופן שלילי על ההצלחה שלכם, דעו שבמבט נוסף ה ׳חולשה׳ יכולה להוות דווקא המדרגה להצלחה שלכם. 

לכל ׳חולשה׳, או ׳איומים׳ - מצד אחד יש את ה ״חד גיסא״ אבל מצד שני יש את ה ״מאידך גיסא״ שיכול להעלות אתכם על הגל. 

אתן דוגמא- נניח שאתם במהות שלכם אנשים ׳תמימים׳. מחד גיסא , זו חולשה איומה לעוסקים בעסקים ובניהול אירוע שהתכונה בו חייבת להיות מהירי מחשבה, מתוחכמים, אין מקום לטעויות וכד׳. את החולשה הזאת תוכלו לאזן על ידי מציאת שותפ/ה שישלימו אתכם. ומאידך גיסא, חולשה זו יכולה לבוא לטובתכם בכך שהפתרונות שאתם תתנו ללקוחות שלכם יגיעו ממקום מאוד נקי שאף אחד אחר לא היה חושב להגיע אליהם. נקודת מבט מזוקקת שהפועלים בתחום לא  רק שלא חשבו עליה, היא תראה להם טיפשית. אבל ללקוח שלכם זו תהייה בדיוק נקודת המבט שהוא חיפש. הפשטות. 

קיראו היטב את הטבלה. יישימו אותה על עצמכם. וכמובן על התחום אליו אתם מבקשים להיכנס. וזכרו- במידה ומצאתם חולשה מהותית, דעו תמיד אפשר לתקן ולאזן על ידי לימודים, תגבור כוח אדם שיתן מענה נכון ל ״חולשה״ או שותפ/ה שישלימו אתכם. 

זיכרו- על כל בעיה/ חולשה שעולה מצד אחד, הפיתרון צץ מהצד השני. גם אם בהתחלה לא רואים אותו. הוא שם. 

שלכם, מזי  

 

 

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף
123
© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל B Different אלא אם צויין אחרת