00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

לא רוצה לסתום את הפה!!

טיפים להתמודדות מוצלחת עם תקופת הבחינות

17/06/2015
 

סטודנטים? נכנסים לתקופת מבחנים לחוצה?

ערכתי מספר טיפים מניסיוני להתמודדות קלה ובריאה עם התקופה הלחוצה:

 

1. זכרו לנשום. נשמע כעת טריוויאלי, אבל לעתים בשעת לחץ אנחנו פשוט עושים דברים ב"טייס אוטומטי" מבלי להירגע, לנשום עמוק, לחשוב ולהבין למה. אז שבו עם עצמכם מספר דקות לפני, נשמו מספר נשימות עמוקות, ורק אז קפצו למטלת הלמידה.

 

2. שתו מים. כל חצי שעה שתו כוס מים קרירים. יעזור בריכוז, יחדש אנרגיה וגם ימנע מכם לזלול ולהשמין :) שניים במחיר אחד.

 

3. ערכו לכם טבלת ניהול זמנים מסוגרת לפני כניסה ללמידה: חלקו את היום לשעות ולמשימות. ככה תנהלו את זמנכם נכון, תספיקו יותר ותדעו בכל רגע נתון מה נותר לכם לעשות. הקפידו להשאיר זמני רענון ומנוחה.

 

4. הכינו לכם "ערכת נשנושים" בריאים לפני תחילת הלמידה, הכוללת ירקות ופירות חתוכים לפרוסות ומסודרים בצורה נעימה לעין, מטבל גבינה עם קרקרים יכול להיות נחמד(לא להגזים בכמויות, אנחנו לא רוצים להשמין בנוסף לכל), אולי חטיף גרנולה וכדומה. 

 

5. פעם בשעתיים של למידה הקפידו לקום, למתוח את הגוף, אולי אפילו לעשות מספר תרגילי כושר לרענן את השרירים. זה יעזור גם לריכוז הקוגניטיבי, אבל למצב רגשי ותחושת מסוגלות.

 

6. למדו במספר טכניקות: ראשית סכמו את החומר. לאחר מכן קראו את הסיכום לבד. הדגישו במרקר נקודות חשובות. נסו לבקש מאדם נוסף לבחון אתכם על הידע ולראות מה יושב טוב ומה צריך לחזק. לאחר מכן, למדו עם קולגה יחד. אין למידה משמעותית יותר מלמידה תהליכית, 

שנצרבת ומופנמת כהבנה של החומר, ולא כשינון בלבד.

 

בהצלחה בתקופות הבחינות :)

 

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל אין לי שם יצירתי אלא אם צויין אחרת