00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

להיות דולה- על הריון, לידה והורות

חופשת לידה- חמישה טיפים שיעזרו לך לעבור אותה בשלום (ובכיף!)

חופשת לידה או שעבוד לידה?

לפני חופשת הלידה הראשונה שלי דמיינתי לעצמי "חופשה".
בראש שלי רצו חופים זהובים עם גלים כחולים-כחולים שילחכו בעדינות רבה את רגליי היחפות, שייק פירות טרי שיוגש לי,
שעות ארוכות שאשב לי בשמחה בחדרי הנעים ואחרוז שרשראות ותכשיטים אחרים....

ואז הגיעה המציאות וטפחה על פניי.

חוף הים? זמן לתחביבים? שייק פירות? נו, באמת... על מה בכלל חשבתי?!

במקום זה קיבלתי את ביתנו הצנוע (אז דירת סטודנטים של חדר וחצי בקושי),
עיסוק בלתי פוסק בהנקות, החלפות חיתול, הרדמות, נדנוד על הידיים, הרגעה מבכי ועוד, 
ביסקוויטים עם שוקולד כי זה מה שהיה הכי זמין לאכול
ובקיצור- במקום חופשה חלומית זכיתי בתקופת הסתגלות לא נעימה להורות.

מה את יכולה לעשות כדי שזה לא יקרה גם לך? הנה חמישה טיפים שיהפכו את חופשת הלידה שלך לחופשה של ממש:

התכונני לחופשה מראש

ההכנה הכי חשובה היא בלמידה והבנה של מה הולך לקרות בתקופה הזאת. 

אם זו לידה שניה ומעלה עבורך את כבר יודעת שהחודשים הראשונים מאתגרים ודורשים את הזמן ללמוד להכיר את התינוק,
להסתדר עם ההנקה ועם שעות השינה המועטות, לבנות שגרת יום חדשה שכוללת גם את התינוק החדש.

אם את עומדת לקראת לידה ראשונה חשוב מאוד ואפילו חיוני שתכיני את עצמך לא רק ללידה עצמה אלא גם לחודש הראשון שאחריה.
אני בטוחה שאם היתה לי הכנה מתאימה לפני הלידה לא הייתי מוצאת את עצמי כל כך בשוק אחרי הלידה.

כשאת בוחרת קורס הכנה ללידה בחרי קורס שמתייחס גם לגידול התינוק ובייחוד לנושאים כמו הנקה וטיפול ראשוני (רמז: הקורס שלי הוא כזה,
למדתי מהנסיון המר שלי ולכן אני מתייחסת לנושא בצורה מפורטת).

כדאי גם לקרוא ספרי הדרכה לאימהות טריות לפני הלידה, לחפש מידע באינטרנט על הנקה ועל טיפול ראשוני 
וללמוד משאלות של אימהות טריות בפורומים שונים. מכירה את המשפט "ידע זה כוח"? הוא לגמרי תקף פה. 

דאגי להחלמתך הפיזית אחרי הלידה

אל תשכחי שאת לא רק אמא טריה אלא גם אישה אחרי לידה, ושהגוף שלך עבר עכשיו חוויה לא פשוטה ואפילו מטלטלת.

כאבים ואי נוחות באזור הפרינאום (פתח הנרתיק וסביבתו), גודש בשד, פצעים וסדקים בפטמות, טחורים ועוד- כל אלו מקשים על החלמתך
ולא מאפשרים לך להתמקד בהיכרות עם התינוק, בשינה לצבירת כוחות ובכניסה לשגרת חיים חדשה שכל כך חשובה לשלוות הנפש שלך.
לכן בכל מקום שיש אפשרות להקל- עשי זאת! 

הקפידי על שתיה מרובה, אכילה של פירות וירקות טריים וכן של פירות יבשים- כל אלו יעזרו לריכוך יציאות ולהקלה על טחורים.
מרחי משחה ייעודית לטחורים כדי לזרז את ההחלמה, זה יעשה פלאים! יש משחות טבעיות וגם משחות במרשם רופא- טפלי בבעיה לפי מידת חומרתה.
אל תתביישי! זה קריטי להחלמה הפיזית והנפשית שלך.

את חווה בעיות בהנקה? קושי להניק, פטמות פצועות, התינוק לא מצליח להצמד לפטמה? התייעצי עם יועצת הנקה מוסמכת- שווה כל שקל!!

יש גם קרמים, משחות וג'לים יחודיים מחומרים טבעיים בלבד שמיועדים לטיפול באזור הפרינאום, בייחוד לאחר תפרים אבל לא רק, לטיפול בפטמות פצועות
ובגודש- זכרי שעכשיו זה לא הזמן לחסוך! ככל שיהיה לך קל יותר פיזית תסתגלי בקלות רבה יותר להורות. את יכולה להשיג אצלי ערכה טיפולית 
מיוחדת שמכילה שלושה קרמים מחומרים טבעיים בלבד (מבוסס על צמחי מרפא) והיא פשוט מעולה-מעולה-מעולה!!
פשוט חזרי אליי במייל yaelgreiner@gmail.com ואשלח לך את כל הפרטים.

אל תשכחי את עצמך

נכון, עכשיו את אמא, אבל לפני הכל את אישה. אל תניחי לאימהות למלא את כל זמנך ויישותך ומצאי גם מעט זמן ביום שאותו תוכלי להקדיש לעצמך
ולאישה שאת.

נכון, אחרי הלידה את מרגישה שהאימהות ממלאת אותך וזה נפלא ומבורך, אבל אם תזניחי את העצמי הפנימי שלך את עשויה להגיע להתמוטטות ריגשית.
לכן מצאי זמן לפטפט עם חברה, צאי להתאוורר בגינה (כדאי לקבוע שם עם החברה מהסעיף הקודם, גם לה מגיע להתאוורר), השתתפי בקבוצות 
לאימהות אחרי לידה (בדרך כלל יש קבוצות כאלו בטיפות חלב או במקומות פרטיים. זה פשוט מחייה את הנפש!), מצאי חוג לתינוקות, שחיה למשל 
(יש בו גם אמהות! surprise). כל דבר שיאפשר לך להתאוורר ולהרגיש מעט "אישה" ולא רק "אמא".

ערכי תיאום ציפיות עם סביבתך

את לא רק אמא ואישה, את גם רעיה devil.

חשוב שבעלך יבין וידע למה את מצפה ממנו. זו אמנם חופשת לידה, אבל את ממש לא בחופשה והוא צריך לדעת את זה.
האם יעזור לך אם הוא יחזור מוקדם יותר מהעבודה?
אולי את רוצה שהוא יהיה זה שידאג לבישולים (הרי לך אין זמן לזה ממילא כי את כל הזמן מניקה/ מחליפה/ מרדימה...)?
אולי יעזור לך אם תשהו אצל ההורים שלך למשך כמה שבועות, גם אם זה קשה לו? ספרי לו!

אם יש עוד אנשים שיכולים לעזור לך שתפי אותם בציפיות שלך מהם וערכי איתם תאום ציפיות.
שום דבר לא כתוב לך על המצח, אף אחד לא יכול לדעת איך הוא יכול לעזור לך אם לא תגידי. אל תתביישי- אם מישהו מציע עזרה קבלי אותה
ודעי גם לדחות עזרה שלא באמת עוזרת לך.

בכל מקרה חשוב שהסביבה הקרובה לך שאמורה גם לתמוך בך בחודשים הראשונים שאחרי הלידה אכן תהיה סביבה תומכת,
ושאם אין לך סביבה כזו תארגני לעצמך כמיטב היכולת דרכים שיקלו עלייך (עוזרת בית שתנקה, אוכל מוכן ממסעדה כדי שלא תצטרכי לבשל, 
נערה מהשכונה שתבוא לקפל כביסה- עזרה בתשלום זו לא מילה גסה והיא שווה לחלוטין את בריאות הנפש והגוף שלך).

אל תשכחי שיש אור בקצה המנהרה

האתגר בגידול תינוק שזה עתה נולד הוא גדול במיוחד בחודש הראשון לחייו, אבל אחר כך ובאופן הדרגתי החיים מתחילים להכנס לשיגרה ולמסלול מוכר,
ואז את מוצאת את עצמך מצליחה "להרים את הראש" ולהתמודד שוב עם שגרה מבורכת. אולי אפילו תצליחי להקדיש קצת זמן לתחביבים....

זכרי כל הזמן שזו תקופה, זה זמני וזה יעבור! ככל שהתינוק יגדל הוא יהפוך עצמאי יותר ויאפשר לך יותר ויותר זמן פנוי לעצמך ולעיסוקייך השוטפים.
בנתיים פשוט תהני ממנו devil.

יש לך טיפים נוספים? אני אשמח לקרוא אותם! בדיוק בשביל זה יש תיבת תגובות כאן למטה.

ואם עדיין לא קיבלת ממני את סדרת הוידאו המיוחדת שלי שצילמתי במיוחד עבורך ושתעניק לך שלושה כלים ייחודיים להשגת לידת החלומות שלך 
לחצי כאן ותקבלי אותה מיידית ובחינם!

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל imahit אלא אם צויין אחרת