00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

עולמו של מתנדב

5 טיפים איך להגדיל את התנועה לבלוג שלך

לפני כחודשיים התחלתי לעבוד בעמותה לקידום החינוך ביפו ככותב קרנות ואחראי קידום במדיה החברתית. בשנתיים האחרונות בכלל מאד נמשכתי לנושא של קידום בלוגים ואתרים במדיה החברתית. בין השאר עבדתי לקידום האתר ודף הפייסבוק של ההלל בו עבדתי. עם הזמן למדתי הרבה מאד דרכים לשיפור התנועה לאתרים ולבלוגים. 

בעוד שיש המון חומר על הנושא באנגלית, אין הרבה מידע על קידום בלוגים בעברית ולכן, לטובת הבלוגרים העבריים, החלטתי לשתף כמה טיפים שעוזרים לי בקידום בלוג העמותה, הבלוג האישי שלי ובלוגים נוספים שאני מקדם

1. השתמשו ברשתות החברתיות

זו לא הפתעה גדולה. רוב האנשים שמסתובבים היום ברחבי עולם האינטרנט עסוקים בלעקוב אחד אחרי השני. פייסבוק, טוויטר, לינקדאין, פינטרסט. בכל המקומות הללו אנשים משתפים מידע - סרטונים מצחיקים, סטטוסים, תמונות וכן, גם את הבלוגים שלהם. באופן קבוע כל פעם שפרסמתי רשומה בבלוג שלי העליתי אותה כסטטוס בפייסבוק ובטוויטר. 

מרק גולדברג, חבר אחר שמחזיק בלוג באנגלית, מצא דרך אחרת להפיץ את הבלוג לחבריו בפייסבוק. הוא צירף את כולם לקבוצה בשם הבלוג שלו. כך כל פעם שהוא מעלה רשומה ושם קישור אליה בקבוצת הפייסבוק, כל החברים שלו מקבלים עדכון (notification) לגבי הקישור החדש.

רשומות מקצועיות, כגון זאת, אני משתף גם בלינקדאין ואתרים אחרים. אם אתם רוצים לקצר את הקישור לרשומה לשימוש בטוויטר או למעקב מהיכן מגיעים הלוחצים על הקישור - אני משתמש ב- bit.ly

2. בקשו מחברים לקרוא ולשתף

לא רק לכם יש חברים ברשת. גם לחברים שלכם יש חברים ברשת. אל תבקשו באופן גורף. בחרו עבור כל רשומה 2-3 חברים שאתם חושבים שיתעניינו ברשומה ותבקשו מהם לקרוא, להגיב ולשתף ברשתות החברתיות. כך כל פעם תחשפו את הבלוג שלכם לקהל חדש - לחברים של החברים שלכם. 

3. הוסיפו קישורים לרשומה - ובחרו את המילים הנכונות

גוגל ובינג, שני אתרי החיפוש המובילים את האינטרנט בודקים את הפופולריות של האתרים לפני שהם מציגים את תוצאות החיפוש. ככל שהאתר\בלוג שלכם יותר פופולרי תחת מילות החיפוש, כך גדל הסיכוי שהוא יופיע בראש הטבלה. הפופלריות הזאת נקבעת על ידי שלושה גורמים מרכזיים - כמה תנועה יש לבלוג שלכם, לכמה אתרים אתם מקשרים וכמה אתרים קישרו אליכם. לפופולריות האתרים המקושרים גם יש השלכה על התוצאות. 

זה נשמע מורכב, אבל בסופו של יום מוסר ההשכל הוא פשוט - תוסיפו עוד קישורים בבלוג שלכם לאתרים איכותיים ותנצחו פעמיים - הקוראים שלכם יקבלו תוכן איכותי לקרוא במקביל לבלוג (דבר שיגרום להם לדבוק בבלוג לאורך זמן) והדירוג שלכם במנועי החיפוש יעלה. חשוב לדעת - מילים שתקשרו בבלוג הם גם סוג של מילות מפתח. לכן אם הבלוג שלכם עוסק בטיולים או בפוליטיקה כדי לקשר מילים מעולמות התוכן הללו. 

4. השתמשו בכלים שהקהילה נותנת לכם

קהילת האינטרנט שבה נמצא הבלוג שלכם (לצורך העניין - תפוז) תיתן לכם כלים לקידום הבלוג שלכם. יש להם אינטרס שכמה שיותר אנשים מתוך הקהילה ומחוץ לה ייכנס לדפי האתר שלהם. כל שעליכם לעשות הוא ללמוד את הכלים המוצעים לכם. 

בתפוז לדוגמה אחד הכלים הבולטים הוא "הנושא החם". אם רשמתם רשומה שמתקשרת לנושא החם בעמוד הראשי של הבלוגיה - שימו את המילה שמופיעה בנושא החם כאחת התגיות שלכם. כך תקבלו חשיפה מיידית בעמוד הראשי של הבלוגיה. חשוב להקפיד שנושא הרשומה או לפחות חלק ממנה אכן עוסק בנושא זה. אחרת מי שמגיע לבלוג שלכם דרך הנושא החם יתאכזב וסביר להניח שהפסדתם קורא קבוע לבלוג. 

דוגמה נוספת הוא הקשר המיוחד בין הקומונות, הפורומים והבלוגים. בידקו היטב עם הנושא של הבלוג שלכם או של הרשומה שלכם הוא נושא שיש עליו קומונה או פורום. אם כן - קחו חלק פעיל בדיון. כחלק מהדיון תוכלו לשתף את הרשומות החשובות שלכם בנושא. אך חשוב לדעת כאן - חברי הפורומים לא רוצים שרק תדביקו את הקישור לבלוג שלכם ותלכו הלאה. הם מחפשים אנשים שידברו וישתתפו בפעילות הפורום. אם אתם רוצים לקטוף פירות מהפורומים והקומונות של תפוז, אתם צריכים להשקיע זמן ולקחת חלק פעיל בשיחות. 

5. כתבו בלוג משנה

מרבית האנשים נמצאים ביותר מקהילת אינטרנט אחת. לי למשל יש פרופיל בתפוז, בקפה דה מרקר, ב care2 ובעוד קהילות רבות אחרות. רובן מציעות את האופציה של כתיבת בלוג או תוכן. סביר להניח שאנשים לא יקפצו מקהילה אחת לאחרת בלי שתהיה להם סיבה טובה לכך. 

השתמשו ברשומת בלוג בקהילה מסויימת כדי לקדם את הבלוג הראשי שלכם. לדוגמה התחילו את הרשומה ב"כפי שכתבתי בבלוג שלי" (עם כותרת הרשומה או הבלוג וקישור לרשומה הראשית)  ואז הרחיבו או תנו דוגמה. חשוב מאד לא להעתיק את תוכן הרשומות בבלוג הראשי. זה ייפגע לכם בדירוג החיפוש. במקום זה השתמשו ברשומת המשנה כמקור להרחבה על נקודה מסויימת או כסוג של פרק ב' לרשומה הראשית. דבר זה יוביל אנשים לקרוא את הרשומה הראשית כדי לעקוב אחרי הרשומה המשנית. 

בקשה אישית

זהו, אלו חמישה טיפים בסיסיים לקידום הבלוג שלכם. אני מאד מאד אשמח לשמוע מה חשבתם עליהם, מה עזר לכם ואילו עוד רעיונות וטיפים יש לכם. אנא הגיבו על הרשומה ותנו לי לדעת מה מחשבותיכם\ן בנושא. תודה!

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל ארז נמרוד כהן אלא אם צויין אחרת