00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

הרזיה עם טעם

מסע פסח

היא יוצאת למסע הזה לא בפעם הראשונה, אך שוב כמו בהתחלה עולים החששות . מה יקרה איך תסתדר ומתי תישבר ותחזור להתחלה.

הפעם גם בדיקות הדם מראות לה את הדרך ומכוונות אותה למסלול הצפוי של עוד דיאטה . כך היא הגיעה אלי . קצת מיואשת ובעיקר קטנת אמונה במסלול הזה שסופו ידוע .שוב להישבר .

היא מעידה על עצמה כעל אדם חסר אופי . מתחילה דיאטה עם המון כח רצון עד שבאים החגים והפיתויים ואז היא ממילא תישבר... אז בשביל מה להתחיל שוב? באמת שכבר אין לה כח לזה. כרוניקה של כישלון צפוי מראש.
שאלתי אותה למה זה חשוב לה.  בהתחלה היא לא הבינה את השאלה . מעולם לא חשבה על כך . הרופא אמר שצריך לרזות. המראה  הגדולה בחדר השינה כבר מזמן הפסיקה להחמיא  וכעת היא מתבוננת רק במראה של חדר האמבטיה . זו שרואים בה רק מהחזה ומעלה. אפילו החברה הכי טובה, זו שאיתה היא הכי אוהבת לעשות קניות, התקשתה לעזור לה למצוא משהו שיחמיא לגיזרתה.

"אני חייבת  לרזות" היא אמרה ."חייבת או רוצה?" הקשיתי . וסיפרתי לה על ביעור החמ"ץ (חייב מוכרח צריך) של לפני פסח.http://www.tapuz.co.il/blog/ViewEntry.asp?EntryId=1449465

עגלת המסע שלה רעועה וכל מכשול קטן יעיף אותה ממנה. המצות הטעימות בפסח, התבשילים המיוחדים שמכינים מהמצות ודברים עם ריח של פסח והמון המון קלוריות טעימות אך מטרידות..."בואי ואצייד אותך בצידה לדרך" הצעתי לה. " יש לה כל כך הרבה כלים שיכולים להפוך את המסע הזה לנעים ומוצלח ואת התוצאות לאמיתיות וקבועות .

דבר ראשון קחי לך הגה חזק כדי לנווט בין המכשולים . לא כל מה שנראה משמין באמת אסור . כדאי לקרא את הסימון התזונתי שעל המוצרים , לדעת מה יותר עשיר בקלוריות ולחשוב פעמיים לפני שטועמים . ואם כבר טועמים אז בין הביס הראשון והשני להפעיל שיקול דעת . האם זה באמת שווה את הקלוריות? או ששוב אני אוכלת אותה רק כדי שהדודה המארחת לא תעלב.. קחי לך חתיכה קטנה, אל תתביישי להתעניין במתכון . הדודה ודאי תשמח לשתף אותך ברזי מטבחה.

דבר שני-חגורת בטיחות. גם אם אכלת דברים שאת יודעת שאינם רצויים, אבל הם כל כך טעימים בואי והגבירי גם את הפעילות הגופנית . היא זו שתעזור לך לעצור את צבירת הקלוריות . תסדר את הנהלת החשבונות שלך כך שבסוף החג לא תשקלי יותר ממה שבתחילתו.

דבר שלישי- דעי היטב את המסלול . איך יראה יומך? היכן הן נקודות התורפה בהן את זקוקה למתוק? קחי לך כמה תמרים או צימוקים שימתיקו לך את מה שקצת מר.  קחי גם הרבה אויר כדי לעבור רגעים  קשים בלי להזדקק לפיצוי שאולי ימתיק את הרגע אך יצור מרירות בהמשך.  קחי לך את כל התמיכה שלה את זקוקה מהיקרים לך ובעיקר מאלה שאת יקרה להם. אפשר לצרף גם איש מקצוע מיומן למסלול. דיאטנית מנוסה או מאמנת אישית תעזור לך לדבוק בו ולהצליח. צרי התארגנות  מתאימה גם לימים רגילים וגם לכאלה שאינם שיגרתים. קחי לך פרות ירקות יוגורטים וחטיפים בריאים לשעות ארוכות של עבודה על מנת שתחזרי הביתה עם שליטה טובה על הרעב והאכילה .

ודבר אחרון- ראי אל מול עינייך את ההישגים שבדרך . את הסיפוק שבדחיית סיפוקים, את ההנאה מהירידה בהיקפים, את הנשימה הקלה והשינה הטובה שההרזיה מביאה איתה. חשוב שתזכירי לעצמך את הרווח העצום שבתהליך, במיוחד כשאת נתקלת בהפסד של דברים טעימים שיש בדרך . הזכירי לעצמך מידי פעם  את המטרות שלך , ההצלחות שלך והתכונות הטובות שעזרו לך להשיג מטרות חשובות בעבר בעזרתן ודאי תדעי למצוא ולהתאים לעצמך כלים נוספים למסע הזה .

כל אלה יהפכו את עגלת המסע שלך לכרכרה מפוארת ואת דרך החתחתים למסלול משובח ונעים לניווט. וכמובן  מומלץ לאורך הדרך להסתכל סביבך, ליהנות מהתגובות שבחוץ ומההצלחה שבפנים כי לפעמים ובמיוחד במקרה זה,  הדרך חשובה לא פחות מהמטרה .

חג שמח ומסע נעים .

ורד.

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

4 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל דיאטנית בראש אחר אלא אם צויין אחרת