00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

קלרדומה מחפשת אהבה

10 טיפים לקידום הבלוג

1 כתיבת תוכן - ככל שתכתבו ותפרסמו יותר וככל שהבלוג שלכם יצבור נפח - כך הוא יקודם יותר.

2 כתיבת תוכן איכותי - ככל שתכתבו יותר רשומות איכותיות סביר להניח שתזכו ליותר קוראים, וככל שיהיו לכם יותר כניסות האתר שלכם יקודם בהתאם.

3 כותרת - בחרו כותרת פשוטה שתופסת את העין ומעבירה לקוראים מה יהיה כתוב ברשומה עצמה, והשתדלו לשלב בתוכה מילות מפתח.
   
4 קישורים פנימיים - קישורים הנעשים מתוך הטקסט ברשומה ספציפית ומפנים לרשומה אחרת בבלוג שלכם, לדוגמה: הרשומה הזו מדברת על טיפים לקידום בלוג (שימו לב לחזרה על מילות מפתח) ולכן אני אצרף לינק לרשומה אחרת שלי בשם איך למשוך קהל שנראת לי רלוונטית, ובכך אני מחזקת את שתי הרשומות.

5 קישורים חיצוניים - א. אתרים, בלוגים ופורומים - כאשר מקשרים לבלוג שלכם מבלוגים או אתרים אחרים ברשת זה נחשב לקישור חיצוני. בוורדפרס לדוגמה, מאפשרים לכם לצרף את כתובת האתר שלכם לתגובה וזה נרשם בגוגל כקישור חיצוני. ככל שהבלוג שלכם יזכה ליותר קישורים חיצוניים, דהיינו, ככל שתגיבו ביותר בלוגים, פורומים ואתרים אחרים תקדמו למעשה את הבלוג שלכם.

ב. רשתות חברתיות - דרך נוספת לקשר לבלוג שלכם מבחוץ הוא ע"י פרסום רשומות בפייסבוק, טוויטר, יוטיוב וכדומה. כל פעם שאתם כותבים רשומה חדשה דאגו לעדכן זאת גם באתרים חיצוניים.

ג. החלפת קישורים - יד רוחצת יד - פרסמו בצד הבלוג שלכם רשימה של לינקים לבלוגים מומלצים, ובתמורה בקשו מבלוגים אלו לקשר אליכם.

6 תיאור הלינק - כאשר אתם מצרפים לינק (או תמונה) לרשומה נפתח לכם חלון עם מקום להזין כתובת אינטרנט ומתחת יש אפשרות לכתוב תיאור. כאשר אתם רושמים תיאור אתם מחזקים את הלינק. בדר"כ נהוג לכתוב את אותן מילים שסימנתם בקישור עצמו, או לשלב מילות מפתח.

7 מילות מפתח - לאחר שסיימתם לכתוב את הרשומה חישבו מה צריך להקליד בגוגל כדי להגיע אליכם - לדוגמא, המילה בלוג תקודם יותר מהמילה הבלוג. חישבו מה אתם הייתם מקלידים בשורת החיפוש, ודאגו לשלב את אותן מילים בגוף הרשומה. לדוגמה, במקום לכתוב - ככל שתגיבו בבלוגים רבים - כתבו - ככל שתגיבו ביותר בלוגים - כך הרווחתם את המילה בלוגים (מילת מפתח) במקום בבלוגים.

8 תגיות - בדומה למילות מפתח בתוך הטקסט חשוב להשתמש במילים אותן אנו רוצים לקדם בתגיות, כך אם הבלוג שלנו עוסק בבישול נשתמש במילים כמו בישול, מתכון, אוכל וכו`. לעיתים, התגית הראשונה תיהיה זהה לכותרת של הבלוג.

9 הדגשה של טקסט - שימוש ב- Bold על מילות מפתח בטקסט תזכה אותן בקידום גבוה יותר במנועי החיפוש.

10 עיצוב - לעיצוב הבלוג אין למעשה שום חשיבות בקידומו. לגוגל לא אכפת איך האתר שלכם נראה, אכפת לו רק מאיך שהוא כתוב. עם זאת, אני מאמינה שעיצוב פשוט ונקי ימשוך יותר קוראים ויביא לביקורים חוזרים בבלוג. דאגו לשמור על בלוג מסודר המאפשר התמצאות קלה בין הרשומות ע"י חלוקה לקטגוריות, אך השתדלו שלא יראה עמוס מדי.

טיפ חשוב שלקחתי מהבלוג של תמיר אורון הוא רישום האתר בגוגל - הקלידו בשורת החיפוש בגוגל את הכתובת המלאה של הבלוג - אם יתקבלו תוצאות זה אומר שהבלוג שלכם כבר נסרק ע"י המערכת - אם אין תוצאות אתם יכולים לרשום את הבלוג באופן ידני כאן.

עוד משהו קטן ששכחתי - יש לכם אפשרות לראות בסטטיסטיקות בתפוז מאיפה הגיעו אליכם גולשים ודרך אילו מילות חיפוש - מה שמאפשר לכם לדעת במה הקוראים שלכם מתעניינים ואיזה מילות מפתח כדאי לקדם.

הערה לסיום - התחשק לי לכתוב רשומה בעלת גוון מקצועי, אבל אני כמובן לא מתיימרת להבין את האלגוריתם של גוגל ושום דבר לא באמת ודאי. אישית, אני לא תמיד משתמשת בשיטות שהוזכרו לעיל ולא חושבת שכולם צריכים להשתמש בהם בלי הכרה. שימוש מופרז במילות מפתח יוריד את האפקטיביות שלהן וגם יציג את הבלוג באור שיווקי-פרסומי, ואני מניחה שרובנו רוצים להמנע מכך. אבל זה נחמד לדעת וחשבתי שאולי זה יהיה שימושי למישהו.

נ.ב. הכותרת שלי ממש לא נכונה מבחינת קידום אתרים בגלל שכתוב לקידום הבלוג במקום - קידום בלוג. ניסיתי כמה כותרות חלופיות אבל לא אהבתי אף אחת מהן. נותר רק לקוות שאתם תיהיו יותר מוצלחים ממני בקידום הבלוג שלכם :)

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

22 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל קלרדומה אלא אם צויין אחרת