00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

אינטרנט : מידע , שירות , מכירה , שיווק ופרסום

דוקא עכשיו, דוקא היום – אינטרנט כמקפצה מהמיתון

27/04/2009
לאחרונה השתתפתי בשיחת סלון שעלתה בה, חוץ מארומת האספרסו, נושא המיתון (איך לא?)

בקרב הסובבים לשולחן היתה הסכמה שארגונים חכמים יוכלו למקסם את הפעילויות שלהם באמצעות האינטרנט, היות והצרכים שלהם (בכלל) ובתקופת מיתון (בפרט) מגוונים וכוללים יעדים לקיצוץ בהוצאות, רצון עז לשמר את הלקוחות הקיימים, לנהל באופן יעיל יותר ובזבזני פחות את הפרוייקטים, וכמובן בתקופה כזו לא לנקר עיניים (פנים וחוץ ארגונית).

או במילים אחרות: לשרוד, לשרוד, לשרוד

ישנם לא מעט ארגונים שכבר מבינים שבתקופה כזו של מיתון הצרכים של הלקוחות מתחדדים: הצרכן מחפש מחיר משתלם, גמישות במסלול/ בתשלום, אפשרות ללמוד יותר לפני הרכישה על מנת לקבל את ההחלטה הנכונה ביותר עבורו. הצרכן מעריך בתקופה כזו ארגונים שמשקיעים בו (בצרכים) ולא בעצמם (ב show).

ארגונים רבים מזהים את החפיפה בין צרכי הלקוח והחברות....

חפיפה כזו היא הזדמנות עסקית מיוחדת . ארגונים שיודעים להסתכל (קצת) קדימה מרוויחים הרבה נקודות ביום שאחרי.

רוב הארגונים מבינים שהאינטרנט הוא הערוץ המתפתח ביותר לתקשורת עם קהל הלקוחות/ לקוחות פוטנציאלים שלהם במגוון מישורים: מכירה, שירות, מידע, שיווק ופרסום.

בתקופה כזו, נכון, יותר מתמיד, להמשיך ולפתח את ערוץ התקשורת הזה , אך חשוב להקפיד על רוח התקופה כדי להצליח.

אז מה עושים?

מתמקדים במטרה

דוקא בתקופת מיתון חשוב במיוחד לשבת ולחשוב: מהי אסטרטגית החברה? האם קיימת אסטרטגיית אינטרנט לחברה? האם היא נגזרת מאסטרטגיית החברה? מה המטרות? מיהם קהלי היעד? מהם סדרי העדיפות? במה מתמקדים? באיזו דרך מגיעים למטרה (טקטיקה)

מנהלים את הפרוייקטים בצורה יעילה ( בתחומי: מכירה, שירות, ותוכן )

על פי הסטטיסטיקה הכלל עולמית, רוב הפרוייקטים שמנוהלים נכשלים ( בהיבטי חריגה מלוחות זמנים, תקציב או איכות ותכולה לא מספקים).

בתקופת מיתון לא קיימת פריווילגיה לנהל פרוייקטים בעלי סיכויי הצלחה נמוכים.

זה זמן טוב להשתמש בניסיונם של אחרים ולהפקיד את ניהול הפרוייקט בידי אנשי מקצוע בתחום  אשר יביאו מנסיונם ויובילו את הפרוייקט  להצלחה במינימום זמן, מינימום תקלות ומקסימום אפקטיביות.

 

תכנון אפקטיבי של השיווק הדיגיטלי

רוב הארגונים חותכים בתקופת מיתון כלכלי בתקציבים הגדולים. פעמים רבות תקציבי המדיה מצטמצמים ראשונים.

שיווק ופרסום באינטרנט יכולים להיות פתרון אידיאלי: מחירים נמוכים (יחסית) ואפקטיביות שניתן למדוד, לתקן, ולראות ולהראות.

ניתן לראות יותר ויותר ארגונים שמסיטים תקציבי מדיה מסורתיים (שהיו מתוכננים לטלוויזיה, שילוט חוצות, עיתונות ורדיו) לאינטרנט בחודשים האחרונים וכנראה שנמשיך לראות את המגמה מתחזקת במהלך השנה הקרובה.

אך גם פה.. לא מספיק להסיט את התקציב.

חשוב לתכנן נכון את המדיה , להיות עם האצבע על הדופק על מנת לוודא שהתקציב המושקע הוא אכן הנכון ביותר והזול ביותר שניתן להשיג, וכמובן לעקוב אחר התוצאות ולשנות תוך כדי תנועה.

קמפיני אינטרנט , בשונה מקמפיינים במדיה מסורתית, דורש מעקב , בקרה וגמישות יוצאי דופן. האם יש באמת יש מישהו שעושה את כל אלה על מנת לשמור על החזר השקעה מקסימלי ?

דווקא עכשיו ובעצם כל הזמן האינטרנט מהווה עולם של אפשרויות בלתי מוגבלות (כן, גם בזמנים  קשים....).

אסף דותן - ייעוץ וליווי אסטרטגי באינטרנט | [email protected]

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

3 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל אסף דותן אלא אם צויין אחרת