00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

מחשבות על מידע וטכנולוגיה

התמורות במיקור-חוץ

 

המסר העיקרי הוא – מיקור חוץ מקצר זמן, משפר פרודוקטיביות ומצמצם בעלויות.

 

מיקור חוץ מעניק לארגון המשתמש בו יתרונות רבים. לפי STKI, המניעים העיקריים לפנות למיקור חוץ הם הצורך להתמקד בפעילות הליבה הארגונית, קיצור זמן הגעת מוצר לשוק ורצון לצמצם בעלויות. סיבות נוספות הן רצון להשיג ניהול יעיל יותר, להגיב מהר יותר לשינויים, לשפר יתרון תחרותי ולהביא לחדשנות.

 

עיקר המגמות

 

מגמות חדשות רבות משפיעות על התחום. לפי Gartner (גרטנר), המגמות העיקריות במיקור החוץ הן גלובליזציית ארגונים, גידול בבשלות המודלים להשגת תוצאות עסקיות והרחבת האפשרויות הגלומות בתחום. ב-STKI מאמינים כי כעת הזמן לשים דגש על ניהול ספקי מיקור החוץ, וכי התחום צפוי להתחזק, אם כי קצב הגידול צפוי להתמתן ביחס לשנים האחרונות.

 

בנוסף, לפי Gartner, מיקור החוץ צפוי להשתנות ולקבל דגש עסקי יותר מאשר טכנולוגי. עוד נראים במגמות, המשך מיקור החוץ לארצות רחוקות (OffShore), בעיקר להודו וסין, המציעות שירותים איכותיים ומוזלים; MultiSourcing, כלומר שכירת גוף האחראי על מגוון ספקי מיקור חוץ; ו-BPO (Business Process Outsourcing), מיקור חוץ של תהליכים עסקיים, במקום התמקדות רק בצד הטכנולוגי. ניתן לראות גם מגמה מסוימת של העברת פעילויות שהוצאו בעבר למיקור חוץ, חזרה לארגון (Insourcing).

 

עם זאת, לא הכול חיובי. בחלק ניכר מפרוייקטי מיקור החוץ, הארגונים לא ראו עדיין ROI מספק. מצב זה, כמו גם מספר הכישלונות בתחום, מוביל כעת לשינוי, שעיקרו העמקת הקשר לקוח-ספק, תוך בניית מודל שותפות עסקית, בו הספק אחראי בעסקה, גם לצד האסטרטגי. 

 

לפי STKI, 55% מהארגונים הגדולים בארץ כבר משתמשים בשירותי מיקור חוץ, כאשר כ-24% מכלל כוח האדם שעובד עבורם, מקורו במיקור חוץ. בנוסף, קיימת כעת יותר מוכנות בקרב המנמ"רים בארץ להרחבת השימוש בשירותי מיקור החוץ. התחום הגיע בארץ לבשלות וליציבות, עם יותר התחשבות בכלל התועלות ופחות התמקדות בקיצוץ עלויות בלבד.

 

יוצאים לחו"ל

 

לפי Gartner, ההוצאות על פרויקטי חוץ מעבר לים יגדלו ב-50% בשנה הקרובה, בעיקר מצד חברות באירופה, בעוד שבארצות הברית צפוי 30% גידול. מיקור חוץ גלובלי ימשיך להיות חשוב בעולם שירותי ה-IT בשנים הקרובות, כמנוע צמיחה ארגוני. עוד מעריכה גרטנר, כי צמיחת שוק מיקור החוץ העולמי בשנים 2005-2007, תסתכם ב-200%!

 

ההשפעה על המנמ"ר

 

מיקור חוץ צפוי להשפיע על תפקידו של המנמ"ר ולשדרג את מעמדו כיוון שהוא יתפנה יותר בצד העסקי של המחשוב, במקום בצד הטכני השוטף.  מומלץ למנמ"ר לנקוט במספר צעדים כהכנה לשוק החדש, כמו בניית ארכיטקטורה טכנולוגית ואוסף חוקים להנחיית כל ספקי מיקור החוץ איתם הוא בא במגע. עליו לבסס אסטרטגיית מיקור החוץ בארגון, להתעקש על מבנה חוזי גמיש המאפשר שינויים ולהשתמש ב-OffShore רק כאשר הוא מתאים בוודאות לארגון. STKI ממליצה ליצור תפקיד חדש: מנהל ספקים, שיהיה אחראי לקשר בין הספקים, למו"מ, למעקב אחר העמידה במטרות וכדומה. בנוסף, ניתן לראות שינוי משמעותי בתחום ניהול משאבי האנוש, עם צמצום במערכי המחשוב הפנימיים, שיתבטא ביותר עובדים שיוחלפו בעובדי מיקור חוץ.

 

פתרונות בשבילך

 

אלו החברות הבולטות המספקות פתרונות מיקור חוץ: בינת, החברה לאוטומציה, יעל תוכנה ומערכות, טלדור, כלנית כרמון, מטריקס, סימנטק (Symantec), סנסקום (Sensecom), קומסק,קסור (Xor), תים, EDS, HP, IBM, Ness (נס), One1, Oracle (אוראקל) ו-S&B.

 

מידע נוסף

 

מידע נוסף תוכלו למצוא באתרים: CIO.com, Information Week, Outsourcing Weblog וכמובן בוויקידפיה.

 

סיכום

 

עולם מיקור החוץ משתנה ולכן מומלץ שתכיר ותמנף את המגמות החדשות, בכדי למצות את התועלות הרבות, הגלומות בתחום חשוב זה, לארגונך.   

 

אנשים מהתחום, מוזמנים להגיב לתרום ולהוסיף...

 

התקציר לקוח מתוך תחקיר pCon בשם CI - מודיעין תחרותי לארגון.

 

גילית מידע חדש? מעניין?... רוצה עוד? ראה 100+ תחקירי מפתח.

 

הרחבות, ראיונות עם מומחים, טיפים מעשיים וקישורים להעמקה ניתן למצוא בקישור הבא 

 

למאמרים מקצועיים ואובייקטיביים נוספים של קובי שפיבק, בתחומי מידע מחשבים ואינטרנט, באתר גלובס/תפוז ראה -  http://gblogs.tapuz.co.il/blog/userBlog.asp?FolderName=kobyshpivak

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל קובי שפיבק המקורי אלא אם צויין אחרת