00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

מאפיית פרסום

לאחרים פשוט אין את זה

 
הקופירייטר שהמציא את הסלוגן ל`טיב טעם` התנבא ולא ידע על מה.   `לאחרים פשוט אין את זה` הוא שירבט. ואכן, אף רשת לא הציעה מגוון כל כך גדול של פירות ים, בשרים, נקניקים, גבינות ומעדנים. אף רשת לא התמחתה במעדנים מהעולם ודיברה אל קהל היעד שלה מבלי להתחשב בסביבה, בצדק מבחינתה. הסלוגן הזה נולד ל`טיב טעם` והתמזג נפלא עם הייחודיות של הרשת. חילוניות שיווקית במיטבה. הכי נאורה והכי לא מתחשבת. כחובב פרסום אהבתי את הסלוגן הזה למרות שאני מהצד השני של המתרס, הצד המסורתי של המפה. כף רגלי דרכה בסניפי `טיב טעם` לשם השכלה בלבד. אהבתי אותו, את הסלוגן, עד לפרסום התחקיר ההוא שהדביק לסלוגן משמעות נוספת, מסתלבטת משהו על הלקוחות. אה, ועד כאן גם הקרדיט לקופירייטר.
 
ואז הגיע גאידמק. ורכש  51% ממניות `טיב טעם` לא לפני שהציב אולטימטום לביצוע העסקה, `קונה, בתנאי שהרשת תהפוך את עורה ותהיה כשרה`. אני מת לדעת איך נראה מישהו שמציעים לו 100 מיליון דולר על משהו ששווה 20 מיליון תמורת הוויתור שלו על החלום והחזון האידאולוגי . `במדינה נאורה אוכלים נאור` אמרו הבעלים מעל כל במה ולא שכחו להבטיח `בכול מקרה של מכירה אופיה הייחודי של הרשת יובטח`. אז קודם כל שאפו גדול לארקדי על כך שהוכיח קבל עם ועדה כי הכסף אכן מעוור עיני חכמים ומסלף גם את דבריהם של האידיאולוגים הכי גדולים. שנית, יפה לארקדי `טיב טעם`, שהרי היא מכרה כל מה שזז וארקדי קונה כל מה שבהישג יד. מה שהכי הצחיק אותי בסיפור הזה, שיותר מדי אנשים ופרשנים טוענים כי מר` ארקדי גאידמק הוא סוג של פראייר. שהרי הוא שילם 80% מעל שווי הפרמיה של מניה שנמצאת בקרשים. דיברתי איתו, הנה לכם מה שרואה ארקדי :
 
1. עיניו של ארקדי רואות `אפריקה ישראל 2`. היו לו 15% מניות באפריקה ישראל שאותם הוא מכר לחברו `לבייב`. יש כאן מטרה ויעד מוגדר, על מנת להגשים אותו צריכים לרכוש חברת מזון לוגיסטית וגדולה שיש לה פוטנציאל התרחבות. שתהיה עוד זרוע לחברות נדל`ן פיננסים ומדיה שנרכשו גם הם לא מזמן ותחומי עיסוקן חופפים לתחומי העיסוק של החברות האחרות שבבעלות גאידמק מחוץ לגבולות ישראל,  הן בשוק הרוסי והן בשוק העולמי. ארקדי והמזומנים שבאים איתו, יהפכו את `טיב טעם` לרשת עממית הפונה לכולם. עשירון עליון, עשירון תחתון, מעמד הביניים. כולם ימצאו שם את מטה לחמם. אני רואה מבצעים עם הקופי  `בטוב טעם תורמים לך קורנפלקס תלמה על כל כניסה לחנות`. בתוך שנה מקסימום שנתיים, הרשת הזאת תתנפח למימדים שעלולים לאיים על עליונותה של שופרסל הגדולה. `טיב טעם` תמותג מחדש (הצעות לשם חדש?), תפתח סניפים שיעוצבו מן הסתם בצורה מרשימה סטייל ארקדי. הרשת תייבא, תייצר ותשווק בשר עופות ומעדנים גם לחנויות שלה וגם  לקמעונאים. היא תמכור את מוצריה במחירים מאוד תחרותיים, היא תקנה סחורות  מהיצרנים תוך כדי שהיא מציעה להם כוח קניה גדול לצד תשלום בכסף מזומן (משהו שאין בנוף המזון בכלל והבשר בפרט. קרי, יתקבל בשמחה) תמורת מחיר נמוך ממחיר השוק. הדתיים ימנפו את הרשת המתחדשת  גם מפאת מחירי המוצרים וגם מפאת השקפת עולמם, הנדבנות הטבעית של גאידמק תוסיף לרשת מראה חיובי בדמות `הם בטוח לא קורעים לנו שם את הכיס` ותאסוף אליה את השאר, את כולנו. 30% מאפריקה ישראל 2 כבר בידינו! 
 
2. ארקדי רוסיה, הוא מעצמת  גידול עופות ושיווק ביצים, הוא חולש על נתח שוק של כמעט 30% מצריכת הביצים ברוסיה. ז"א, ש`טיב טעם` היא נכס טכנולוגי, לוגיסטי וכלכלי עבור עסקיו חובקי העולם. כרית נוחה שתזמן לו שת`פ יעילים באמצעות החפיפה ביניהן. לא לשכוח, יחד עם `טיב טעם` ארקדי מקבל בירושה את `מעדני מזרע` האיכותית. מפעל ותיק שמעבד ומייצר נקניקים ובשרים בטכנולוגיות מתקדמות ומן הסתם עוד רגע יתחילו לייצר ולעבד שם בשרים ועופות שיגיעו מרוסיה ו/ או כאלה שיישחטו כאן בישראל במשחטה הגרנדיוזית שהוא יקים או ירכוש בזמן הקרוב. בקיצור, שוק הבשר מעניין את גאידמק. סיבה מספיק טובה לרכישה. בתזמון הנכון ובשילוב היצירתיות הטבעית של האיש הרשת תהפוך לטייקונית בשר.
 
3. לעסקה הכלכלית - טהורה הזו מתווספים התחביבים האחרים של ארקדי. הוא הולך (רץ) בגבורה אל עבר ראשות עיריית ירושלים. מה זה הולך, הוא כבר שם. זו רק הפרוצדורה של מועד בחירות ובחירות שמונעים זאת  ממנו. ברגע ששהוא ישיג את תמיכת הדתיים, יש לו את העירייה. כך הוא יאמר להם בבואו לבקש את תמיכתם : "הפכתי את `טיב טעם`, זו שהאכילה את עם ישראל שרצים וחזירים לרשת כשרה למהדרין. שברתי את מעוז החילוניות. היום, במקום שרצים אנו מוכרים במחירים עממיים כמובן, עופות ובשרים בהכשרים מהודרים. רק על קידוש השם הזה מגיע לי להיות נשיא ישראל. אבל אני צנוע, אסתפק בעיריית ירושלים". ילכו על זה? כל הדרך עד לכיכר ספרא.
 
4. ארקדי מסמן לכולם שהוא מהפכן. רוצה לאמר `יש בי את התכונות שמנהיגים עשויים מהן`. המהלך הזה איננו טבעי ועל פניו הוא נראה תמוה מאוד. הרי הוא יכול היה לנסות לרכוש את `נטו` (גדולה יותר) או את אחד מיבואני הבשר הגדולים (חולש אוטומטית על פלח שוק), הוא יכול היה לרכוש מניות של הריבוע הכחול (ואז הוא היה צריך עוד טיפלה גז), או את אחת מהרשתות הפרטיות (אם מעניין אותו מה שאומרים בתקשורת `לחלק אוכל חינם`). ובכול זאת, הוא בחר לרכוש את `טיב טעם` שמשלבת את כל הצרכים כולם. גם בגלל נכסיה הכלכליים וגם כי היא מושרשת חזק בתודעתנו כרשת מזון המתמחה במאכלים שהיהדות איך לאמר זאת בלשון המעטה, לא מעודדת את אכילתם. בחלוף הזמן ועם התפתחות הרשת לכדי הקונספט החדש והראוי לה, ארקדי ייראה בציבור כמהפכן, כאיש שראה את העתיד והפוטנציאל, כמישהו שיודע לזהות יותר טוב מכולם את החלק שהכי חשוב בכול עסקה - היצע וביקוש. `מה יש בחברה הזאת שאני צריך, וכמה אני מוכן לשלם בשביל זה`. מנהיג, אמרנו ?
 
`הקופירייטר התנבא ולא ידע על מה` בדיוק כך. לאף רשת לא היה שילוב נתונים שעניין את ארקדי. אני הייתי נותן לו להיות שר האוצר, או ראש עיריית ירושלים, או ראש ממשלה. מצידי שיעשה את הכול ביחד. עם השחקנים שמשחקים היום, גרוע יותר בטוח לא יהיה. דבר אחד כן בטוח אם נחליט ללכת על זה, נחסוך לקופה הציבורית כמה שקלים על משכורות גרנדיוזיות של בעלי תפקידים שאותם יאייש ארקדי.
 
 כי לאחרים פשוט אין את זה...
 
 
שום מילה באתר? בטח שום מילה, החבר`ה סופרים את הכסף. לבריאות.
 
 
לקוחות `טיב טעם`, משקיעים שמחפשים מניות שעומדות לפרוץ, ב`מעדני מניה` מחכים לכם. לחדשות בהרחבה - ארקדי גאידמק בגוגל.

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

3 תגובות

ספריית הקריאטיב
© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל TaxiMedia אלא אם צויין אחרת