פורומים מומלצים

טיפים

  • - אל תתפתו להושיב תינוק לפני שהוא מתיישב בעצמו
  • - בזמן הביוץ יש תחושה של נפיחות, חום וסימנים דומים
  • - בתקופת הבחילות רצוי להיות מצוידות בקרקרים בתיק
  • - לכל הורה מומלץ לעבור קורס עזרה ראשונה לתינוק
  • - עצירות לאחר הלידה: הקפידי על דיאטה עשירה
לטיפים נוספים...
 
ספורט בהריון

ספורט בהריון

בתקופת ההריון חשוב מאד לשמור על כושר. זו אמנם תקופה מיוחדת, אך אין סיבה להמנע מחדרי כושר, בריכות וזיעה... חשוב להתאים את אופן האימון למצב המיוחד של גופך

ערוץ הריון ולידה
פורסם :  31/03/2005 09:47:00
חשוב לזכור שפעילות גופנית אינה מזיקה לעובר. נתחיל בסיבות ליתרונות הפעילות הגופנית בהריון: 1. המנעות מעודף משקל 2. תדמית אישית 3. התמודדות קלה יותר עם ההריון 4. זמן הלידה מתקצר 5. ע"פ מחקרים יש הפחתה של 25% בצורך בניתוחים קיסרים 6. השימוש בזריקות אפידורל ירדו ב-35% 7. כ-15% פחות מצוקה עוברית 8. על פי מחקרים העובר שנולד היה פעיל יותר בהעדר סיבוכים רפואיים, אישה בהריון יכולה להמשיך את אותה פעילות שביצעה לפני ההריון רק עם מספר סייגים: 1. דופק - קיימת סכנה שהאישה תגיע לדופק גבוה מדי ושהעובר יהיה במצוקה. 2. היפרטרמיה (עודף חום) - בפעילות גופנית יש לאישה יכולת לפזר את החום הפנימי ע"י הזעה או עליה בזרימת הדם, לעובר אין יכולת כזו וישנה סכנה שמערכת העצבים תפגע. 3. היפוקסיה (חוסר חמצן) - בפעילות עצמה הגוף מזרים את הדם קודם למערכות החשובות לפעילות כגון השרירים וא"כ למערכות המשניות כגון העובר. 4. שכיבה על הגב - אסורה שכיבה על הגב מסוף חודש רביעי, רחם האישה נוטה לאחור ולוחץ על וריד נבוב תחתון המשבש את זרימת הדם. פעילות בהריון: 1. שחיה מומלץ 2. הליכה – מומלצת 3. ריצה – רק עם האם רצה לפני ההריון (עצימות של 75%) 4. רכיבה על אופנים – מומלץ נייחות 5. משחקי כדור, גלגליות וכו´ – לא מומלץ 6. מחול אירובי – מומלץ בצורה סולידית 7. חדר כושר – מומלץ תוכנית אימון לנשים בהריון בחדר הכושר: 1. חימום של כ-15 דקות כללי וספציפי (מפרקים וכו´) 2. אימון שרירים מהשריר החזק לשריר החלש – אימון כמעט זהה לאימון מתחיל. המלצה: * רגלים * חזה * גב * כתפיים * יד קדמית * יד אחורית * בטן 3. מינון: בין 3-2 סטים הכוללים 12-8 חזרות בעצימות של 75% מיכולת מיירבית.


להמשך קריאה בנושא:
מתוך פורום ``הריון ולידה - תמיכה``

כתבות נוספות ב

  • מחביאה את הבטן

    אני בתחילת ההיריון ורוצה לשמור על כך בסוד אך חוששת שהבטן תבצבץ. מתי כדאי לספר והאם להמשיך להסתיר?

  • אולי הגזמתי?

    אני בשבוע 15 וכבר מרגישה שעליתי יותר מדי במשקל

  • איך את ישנה?

    בין השינה על צד שמאל לבריאות התינוק

ערוץ הריון ולידה באתר תפוז- נלווה אותך לאורך 9 חודשים ואחריהם
Copyright©1996-2017, תפוז אנשים בע"מ   אקום
;