אופניים - ערוץ האופניים, מסלולי רכיבה, אופני כביש, אופני שטח, תיקונים וטיפולים לאופניים, תחרויות וארועים לרוכבי אופניים

ראשי
אלבומים
קישורים
גלוש לכאן מהסלולרי
מעוניינים לרכוש אופניים ?
  פורומים
רוכבי השרון
ריצה רכיבה וטריאתלון
  סקר
אופניים מתקפלים, טוב או רע ליהודים?
מתקפלים? זה לחובבים
( מתוך פורום "אופניים" )
כתבות ומאמרים
ביקור בית אצל טיראן בחורשים
חמש דקות מכפר סבא נמצא לו יער חורשים, מקום קרוב ונפלא לרכיבה. אין שם יותר מדי עליות וירידות, אבל מספיק, לא יותר מדי טכניקה, אבל מספיק והכל לא רחוק מהרכב ומהבית.

כתב: תיאור מסלול - רשף סיפור: מיקי בר-אור

חיפוש מסלולים

:טקסט חופשי
חיפוש מתקדם
הוספת מסלול
למסלול החדש ביותר

הסקרנות החלה כאשר קראתי דיון קולח בפורום טיולי האופניים בתפוז. עיקר הדיון עסק בהזמנה כללית שבה קרא רוכב אחד לשאר חברי הקהילה לבוא ולרכוב בסינגלים הביתיים שלו, ביער חורשים ליד כפר סבא. ההזמנה כללה תיאורים של סינגלים קולחים וטכניים באזור גיאוגרפי קטן. לא הייתי צריך יותר מאשר מסר אחד מטיראן כדי להגיד לאלון רון להעמיס את ההקלר הכחולים שלו ואת הקנון + שתי עדשות, ולהתייצב מול המרכז המסחרי של מתן.

יום "אחרי הגשמים" שטוף שמש וחמים ציפה לנו כאשר הגחנו מהמכונית המחוממת. שלושת החברים המקומיים כבר עשו "סיבובי חניה" על האופניים, מחממים את הגריפים והדוושות לקראת היציאה. זה תמיד נחמד לפגוש את הפרצופים שמאחורי הכינויים ברשת ולהחליף חוויות, בלי המקלדת שמפרידה. בלי לוותר על כמה סינגלים עטורי פלומת דשא דקיק בתוך הישוב יצאנו לתוך ה"יער" שליד הישוב. המסלול התגלה כמספר סינגלים סלעיים והדוקים שהשתלבו בזרימה מוחלטת זה בזה. זה היה כל כך נורא שרק אחרי כחצי שעה של סינגלים מהירים הייתי צריך להזכיר לצלם שחשוב גם לעצור מדי פעם כדי ללחוץ על מתג ה-Shoot במצלמה.

חשוב להיזכר מדי פעם כמה כיף זה להגיע למקום חדש ולרכוב בסינגלים טריים. נראה כי טיראן וחבריו להוטים לכבוש את הסינגלים הביתיים שלהם בחורשים ולמסד את האזור כמסלול השכונתי של הישובים הקרובים. כמו בכל מקום מעוטר סינגלים והפרשי גובה, גם כאן יש פוטנציאל גדול לעוד "מרכז רכיבה טכני". השבילים של יער חורשים מבטיחים הפרשי גובה ידידותיים למשתמש וסינגלים טכניים, בדיוק במידה הנכונה על מנת להפוך כל רכיבה לחוויה מהנה. הכל מופיע בחורשים במידה - לא יותר מדי עליות, אבל מספיק לכל חובב אירוביקה לאימון האינטרוולים השבועי; לא יותר מדי טכניקה, אבל מספיק לכל אחד שרוצה להרגיש קצת ב"קצה". הכל ביחידת שטח קטנה וקומפקטית שמאפשרת נסיגה מהירה בחזרה לרכבים בכל רגע נתון, לרוכבים שממהרים לחזור ליום העבודה שלהם.

תיאור המסלול

כתב: רשף

לחצו להגדלת המפה

התכנסנו, חמישה רוכבים, ב-8:30 מול "המרכז המסחרי" של הישוב מתן.

אחרי התארגנות התחלנו לרכוב לכיוון יער חורשים.

את הקטע שבין המרכז המסחרי לכניסה למתן עשינו דרך שני סינגלים קצרים, מתפתלים, מהירים וזורמים, שחתכו בתוך העשב הירוק שצמח בעקבות הגשמים האחרונים.

הגישה ליער חורשים ממתן היא באמצעות מעבר מתחת לכביש הכניסה לישוב [1]. אחרי המעבר עולים על כביש שירות המחבר בין קיבוץ חורשים לשביל הכניסה ליער (היכן שמוצב שלט הכוונה לחוות הסוסים "אצטרובל").

המשכנו עוד כ-100 מטר על כביש השירות ונכנסנו לשביל [2] המוליך לבריכה של חורשים. עברנו על פני מבנה אבן ישן, שהמקומיים קוראים לו "הצימר", והגענו עד לשער הסמוך לבריכה. התחלנו לרכוב על הסלעים עד שהתחיל להתהוות סינגל המוליך עד לתעלת קשר [3].

פנינו שמאלה והתחלנו לרדת בירידה מתונה לאורך קו הרכס. בתחילה לכיוון צפון-מערב ואחרי כ-400 מטר לכיוון דרום-מזרח עד לחניון עוז [4]. כבר בשלב זה החברה ציינו שהשבילים הלחים והמהודקים הם "משהו אחר לגמרי" מהדרדרת שהיתה באזור לפני הגשמים.

מחניון עוז טיפסנו בשביל לאורך הגדר מעוטרת שיחי הצבר של קיבוץ חורשים, המשכנו ישר בצומת שבילים ראשון ופנינו שמאלה בצומת שבילים שני [5]. כאן נכנסנו לסבך שבילים המכונה בפי המקומיים "דיר כבשים". מדובר ברשת סבוכה של סינגלים, לעתים לא ממש ברורים, החוצים זה את זה.

רכבנו בכיוון כללי מזרחה עד שהסינגל התחבר לשביל [6]. המשכנו כ-30 מטר צפונה ומצד שמאל, לפני עץ צעיר, הסתתרה כניסה לעוד סינגל. בתחילה זה נראה כאילו אנחנו חוזרים לאותו סינגל שהיינו בו קודם לכן, אבל החפיפה היתה רק בקטע קצר. הסינגל המשיך, מתפתל, לכיוון צפון, חצה שביל, המשיך להתפתל, טיפס מעט והגיע לקרחת קטנה שממנה נשקף הקיבוץ מלמעלה. המשכנו קצת דרומה לאורך הטרסה ואחרי כ-50 מטר התחלנו לרדת על הסלעים. גם כאן הופיע "סינגל נעלם" רק לאחר כמה מטרים. הוא ירד את כל הגובה שצברנו בחזרה לחניון עוז [4].

מחניון עוז רכבנו על השביל הלבן מזרחה. לאחר כ-200 מטר פנינו שמאלה (שלט "אצטרובל") ולאחר כ-100 מטר ימינה. המשכנו בשביל כ-800 מטר, עברנו ליד "ארץ אחרת" והגענו למפגש שבילים [7]. פנינו שמאלה, חצינו  את נחל קָנָה והתחלנו לטפס לכיוון חרבת זָקוֹר, בתחילה בקטע סלול ולאחר מכן בשביל לבן, עד למפגש שבילים סמוך לכביש המוביל לנירית [8].

המשכנו כ-30 מטר צפונה ונכנסנו שמאלה לסינגל העולה לחרבת זקור. באמצע הדרך נמצא עוד מבנה אבן ישן סמוך לבוסתן המאכלס עצי תאנה, שקד וזית.

המשכנו בסינגל המקיף את הפסגה עד שהגענו לשביל 44X המוביל לפסגה [9], שם נמצא מגדל תצפית של קק"ל (הקובייה האדומה). השתעשענו קצת במסלעות שבפסגה, הבטנו בנוף הנשקף מסביב (ביום בהיר אפשר לראות את כל השרון עד הים) וסגרנו מעגל בירידה דרך סינגל טכני קצרצר.

טיפסנו שוב עד סמוך לשביל [9] ומשם התחלנו לרדת מהגבעה בסינגל מהיר, עד שחזרנו לשביל המוליך מחניון עוז ל"אצטרובל" ול"ארץ אחרת".

חזרנו לחניון עוז [4] טיפסנו בסינגל שהתחלנו בו עד תעלת הקשר [3] והפעם המשכנו מזרחה לסינגל קצר ותלול שהחזיר אותנו שוב לחניון עוז [4].

את הדרך לרכבים במתן עשינו בשביל לבן המתחבר לכביש השירות של חורשים (המצוין לעיל) ומשם כפי שהגענו. הפעם רכבנו דרך רחובות מתן.