אופניים - ערוץ האופניים, מסלולי רכיבה, אופני כביש, אופני שטח, תיקונים וטיפולים לאופניים, תחרויות וארועים לרוכבי אופניים

ראשי
טכניקות רכיבה
מבחנים
טיולים
אינדקס מסלולי טיולים
תיקונים וטיפולים
תחרויות וארועים
בריאות, אימונים ותזונה
תחרות הסיפורים
לוחות
אלבומים
קישורים
גלוש לכאן מהסלולרי
מעוניינים לרכוש אופניים ?
  פורומים
אופני כביש
אופניים
אופניים - טכני
טיולי אופניים
מועדון ה-BMX הישראלי
ניווט רכוב
ספינינג
פרי רייד ודאון היל
ריצה וטריאתלון
  קומונות
All Mountain
DAA מומנטום רוכבים עם תנופה
rport Rafi plata
אופני כביש
אופני כביש היכל הפלדה לחובבי הקלאסיקות
סינגל ספיד
רוכבי השרון
ריצה רכיבה וטריאתלון
  סקר
אופניים מתקפלים, טוב או רע ליהודים?
מתקפלים? זה לחובבים
לא ניסיתי
נחמד, אבל רק בנוסף לאופני שטח
עברתי למתקפלים כבר מזמן
בדרך לחנות, למדוד איזה זוג
לתוצאות הצבעה 
  שאלות נפוצות
מה השימושים של
"הקרניים"
באופני שטח?
הקרניים מאפשרות שינוי
תנוחה במהלך רכיבות
ארוכות, מקלות על...
להמשך 
( מתוך פורום "אופניים" )
  הידעת?
רולר
מכשיר לאימון נייח
ברכיבה על אופניים .
מורכב משלושה
צינורות:...
להמשך 
( מתוך פורום "אופניים" )
כתבות ומאמרים
איך בוחרים קסדה? ומבחן משווה של עשר קסדות
העצה הראשונה שרוכב צריך לשמוע היא לרכוב עם קסדה. תמיד אפשר ליפול, תמיד אפשר להתנגש ולא כדאי לעשות זאת בראש חשוף. אחרי שהבנו זאת, איך בוחרים קסדה ומה מבדיל בין קסדה תקנית יקרה לזולה?
מאת מיקי בר-אור, מתוך מגזין אופניים
חיפוש מסלולים
  
:טקסט חופשי
חיפוש מתקדם
הוספת מסלול 
למסלול החדש ביותר 
האביזר הראשון שתקנו אחרי שרכשתם את אופניכם החדשים יהיה הקסדה, ללא כל וויכוח האביזר הבטיחותי החשוב ביותר שבו יכול רוכב האופניים להצטייד. הקסדה אינה בעלת אורך חיים אינסופי - יצרני הקסדות ממליצים להחליף קסדה בכל שנתיים מכיוון שהחומרים שמהם מורכבת הקסדה מתיישנים ואינם יכולים יותר לעמוד בתו התקן הבטיחותי המוענק לה. כל הקסדות שנמכרות בצורה מסודרת בארץ חייבות לעבור אישור של מכון התקנים. מכון התקנים הישראלי בודק באילו תקנים בינלאומיים עומדות הקסדות ולפי זה הוא נותן אישור תקן לקסדה. באופן תיאורטי, כל קסדה הנמכרת בישראל יכולה לפי תו תקן לבצע את תפקידה החשוב ביותר - להגן על ראשו של הרוכב במקרה של נפילה.

אז למה יש קסדות שעולות 250 שקל וכאלו שעולות 650 שקל? מה ההבדל בין קסדה זולה לקסדה יקרה?
חוץ מלהגן על הגולגולת יש עוד כמה פונקציות משמעותיות שמבדילות קסדה אחת מהשנייה:

נוחות : קודם כל, קסדה אמורה להילבש על ידי הרוכב במשך כל הרכיבה וזו נמשכת לפעמים שעות רבות. לכן אחת התכונות החשובות ביותר של קסדה היא הנוחות. קסדה נוחה שלא תורגש ותעיק על ראש הרוכב גם ברכיבות ארוכות תצבור הרבה נקודות חיוביות.

אוורור : באקלים הישראלי (חם רוב הזמן למי ששכח) לאוורור של הקסדה יש חשיבות עליונה. אין כזה דבר קסדה מאווררת מדי, ובמקרה של קור עז אפשר תמיד לכסות את הראש מתחת לקסדה.

מנגנון הצמדה לראש: בעבר הלא רחוק הקסדה היתה מותאמת לראש בעזרת רצועות בלבד. כיום לכל החברות יש מנגנון הצמדה אחורי, אשר מקבע את הקסדה לחלק האחורי של הראש ובכך מונע ממנה להיטלטל. יש שני סוגים עיקריים של מנגנוני הצמדה: מנגנון הקפי, שהוא בעצם מעין טבעת שמקיפה את הראש ועל ידי הקטנת או הגדלת קוטרה אפשר לשלוט על גודל הקסדה, ומנגנון אחורי או חצי טבעת, אשר משנה את הקוטר רק מאחור.

הריפוד: ריפוד הקסדה הוא מה שמפריד בין החלק הקשיח של הקסדה לראשו של הרוכב. קודם כל הריפוד צריך לתרום לנוחות. מעבר לזה, הריפוד אחראי על הספיגה של הזיעה שניגרת מראשו של הרוכב. ריפוד שסופג טוב את הזיעה ימנע נזילות של זיעה לעיניים. יש ריפודים שאפילו סופגים את הזיעה לצדדים ובכך מונעים ממנה לנזול על עיני הרוכב או על משקפי הרכיבה.
רוב הקסדות הנמכרות כיום בארץ הן קסדות לרכיבת הרים, אולם לכל הקסדות יש מצחיות הניתנות להסרה וכך כל קסדת הרים יכולה להיהפך ל"קסדת כביש", כשמסירים את המצחייה שלה.

שיטת מבנה: לכל הקסדות כיום יש מעטה חיצוני פלסטי קשיח. תפקידו הוא לשמור על החלק ה"קלקלרי" של הקסדה, שתפקידו לקרוס ובכך למנוע נזק לגולגולת. המעטה החיצוני יכול להיות מולחם לגוף הקסדה, או מודבק חיצונית. קסדות עם מעטה חיצוני מולחם נתפסות כאיכותיות יותר.

המראה: תאמינו או לא, קסדה היא אביזר אופנתי ומראה הקסדה תורם ללא ספק למראהו של הרוכב. על טעם ועל ריח אין להתווכח, אולם בעינינו יש קסדות שנראות טוב יותר ויש כאלו שנראות טוב פחות.

הקסדות במבחן מתחלקות לשתי קבוצות עיקריות: הקסדות ה"כלכליות" שמחירן נע בין 250 ל-350 שקל. והקסדות ברמה הגבוהה, שמחירן נע בין 580 ל-680 שקל, בדרך כלל יהיו אלו הקסדות ברמה הגבוהה ביותר של היצרנים השונים. מיותר לציין שלכל היצרנים יש קסדות משתי ה"קטגוריות" של המחיר. אם לא הופיעו קסדות כאלו (משתי קבוצות המחיר) מכל חברה (לדוגמה: Etto, Ked, ג´ירו וכד´) הסיבה היא שרירותית לחלוטין.
השתדלנו לבחור דגמים מייצגים של כל חברה, ודגמים שלא נבחנו בעבר.
המחירים נכונים לזמן כתיבת הכתבה, בתחילת 2004.

קטגוריה א´ - עד 350 שקל בקירוב

Catlike Evolution- 362 שקל
קטלייק היא חברה ספרדית קטנה יחסית שמייצרת מבחר מוצרים לאופניים. הקסדות שלהם מקשטות בין היתר את ראשיהם של רוכבי קבוצת קלמה הספרדית, שנמצאת בקטגוריה הראשונה של הקבוצות המקצועניות.

לקסדה מערכת הצמדה היקפית (טבעת פלסטית שעוטפת את כל הראש) וריפוד מינימלי אך איכותי. הקסדה נוחה למדי ומנגנון ההצמדה מופעל ביעילות ביד אחת, למרות שהוא דורש הזזה של שתי אבזמים מאחורי הראש (ביד אחת צריך לעשות זאת לסירוגין). התכונה הבולטת ביותר של הקסדה היא האוורור - זוהי אחת הקסדות המאווררות ביותר שפגשנו, והקסדה המאווררת ביותר בקטגוריית המחיר שלה. ל- Evolusion יש מצחייה שנצמדת בעזרת מחברי פלסטיק (שיטה עדיפה על הצמדת ולקרו) ואחרי ההצמדה אין יותר מדי אפשרויות כיוון למצחייה.

בעיות: הבעיה העיקרית של ה- Evolusion היא הריפוד - ריפוד המצח המינימלי לא מצליח לעצור אגלי זיעה, ושימוש בבנדנה או בסרט הזעה חיוני כאשר רוכבים עם הקסדה הזו.
ההתאמה לראש בינונית פלוס.
גיליון ציונים:
מחיר: 365 שקל
סוג מעטפת: מולחם
חרכי אוורור: 14
משקל: 225 גרם
נוחות: @@@
מנגנון התאמה: @@@
אוורור: @@@@@
ריפוד וספיגה:@@
כללי: @@@
מתאים ל: רוכב שרוצה הכי הרבה אוורור בקסדה "תקציבית".
יבואן: 4 בייק 03-9730990

קסדת Met A-Tomo - 270 שקל
חברת Met היא אחת החברות האיכותיות ביותר כיום. הקסדות שלה מצטיינות במראה יוצא דופן ומעוצב היטב.


הא-טומו שייכת למשפחת הקסדות הפשוטות יותר של Met, למרות שמנגנון הרכיסה שלה לראש הוא המנגנון היקר יותר ומעטפת הקסדה מולחמת.
לטומו אין חורי יציאה אחוריים לאוויר שנכנס דרך החרכים הקדמיים, ומעבר לכך יש לה 16 חרכי אוורור גדולים. מנגנון הרכיסה לראש נקרא Safe T וזהה למנגנון שנמצא על קסדת העל של MET, ה-5th אלמנט. זהו מנגנון היקפי עם כריות ריפוד שנמצאות סביב הראש. לטומו יש מצחייה קטנה מחוברת לקסדה על ידי מחברי פלסטיק. המצחייה נוחה לשימוש ואינה מפריעה לשדה הראייה.
מנגנון הרצועות נוח לכיוון ולא התקשינו להתאים את הקסדה לראש. כל הבוחנים הגדירו את ההתאמה של הקסדה ואת הנוחות כ"נוחים מאוד".
הריפוד סופג היטב את הזיעה ורק אחרי זמן ממושך התחילו אגלי זיעה לטפטף לנו על העיניים.
ברכיבות ממושכות וחמות מורגש החיסרון של חרכי יציאה אחוריים והקסדה מורגשת על הראש.
גיליון ציונים:
מחיר: 269 שקל
סוג מעטפת: מולחם
חרכי אוורור: 16
משקל: 280 גרם
נוחות: @@@@
מנגנון התאמה: @@@@
אוורור: @@@
ריפוד וספיגה: @@@
כללי: @@@
מתאים ל: רוכב שמוכן להתפשר על אוורור מכסימלי תמורת מחיר אטרקטיבי.
יבואן: RS Sport 09-9584174

Giro Mojave - 199 שקל
אולי החברה המובילה בתחום הקסדות בעולם, ובהחלט חברה שקובעת לפעמים את הטון בעיצוב קסדות לאופניים.
המואבי היא אחת הקסדות ה"כלכליות" ביותר של ג´ירו והיא מוצעת כיום במחיר מבצע אצל היבואן.

למואבי יש 19 חרכי אוורור, ומנגנון רכיסה אחורי מסוג Roc Loc 3 בעל יכולת כיוון היקף וגובה. הריפודים הם מבד קולמקס, והרצועות נוחות לכוונון.
מנגנון ההצמדה האחורי עובד היטב וכאשר מצמידים את הקסדה לגולגולת היא אינה נוטה להחליק למעלה על המצח.
למרות חרכי האוורור הרבים, המואבי אינה מהקסדות המאווררות ביותר - החום המיוצר על ידי הראש הורגש בתוך הקסדה, ולא ניתן היה לחוש במשבי רוח מרעננים על הקרקפת. הספיגה של הריפוד בינונית, עיקר המגע הוא בכרית המצח וזו מצליחה לספוג כמות מוגבלת של נוזלים עד שהיא "נשפכת". המואבי אינה הקסדה הקלה בשכונה, וברכיבות ארוכות משקלה הורגש על הראש, בעיקר על המצח.
היתרון העיקרי של המואבי הוא מנגנון רכיסה נוח יחסית במחיר מציאה. החסרונות נובעים ממשקל ואוורור מוגבל. זוהי עדיין הקסדה ה"כלכלית" ביותר במבחן.
גיליון ציונים:
מחיר: 199 שקל
סוג מעטפת: מולחם
חרכי אוורור: 19
משקל: 312 גרם
נוחות: @@@
מנגנון התאמה: @@@@
אוורור: @@@
ריפוד וספיגה: @@@
כללי: @@@
מתאים ל: רוכב שרוצה קסדת מותג בכל מחיר, והעיקר שיהיה נמוך.
יבואן: DAA, שיווק ספורט 03-5629004

Bell Avanti Pro - 269 שקל
חברת בל היא אחת מהחברות הוותיקות בעולם לייצור קסדות אופניים. את הקסדות הראשונות ייצרו ב-Bell עוד בשנות החמישים וכיום הם עדיין מייצרים קסדות שנחשבות בין הטובות בעולם.

ה-Avanti נמצאת באמצע הרשימה של קסדות לרוכבי ספורט לפי קטלוג Bell. היא מצוידת ב-11 פתחי אוורור, ללא פתחים אחוריים, ושוקלת כ-260 גרם. לאוואנטי יש מנגנון היקפי להצמדה לראש ומצחייה המחוברת עם תפסני פלסטיק.
מנגנון ההצמדה יעיל וחובק היטב את הגולגולת. דרושות שתי ידיים כדי להפעיל את המנגנון. באופן כללי, מנגנוני הצמדה שחובקים את כל הגולגולת, מאפשרים לגוף הקסדה לנוע מעט מצד לצד, מכיוון שהמנגנון הוא זה שצמוד לראש ולא גוף הקסדה. ברכיבה רבת טלטלות מורגשת התנועה הזו של הקסדה.
האוואנטי מאווררת למדי, אך עדיין ניכר מחסור בניקוז אוויר מאחור. הריפוד איכותי כמו בכל קסדות בל, סופג היטב את הזיעה ונעים למגע. בימים חמים במיוחד מורגשת הקסדה על הראש והקרקפת זועקת לאוורור נוסף. ועדיין, מבין שאר הקסדות בקטגוריה, ה-Bell היא מהיותר מאווררות. המצחייה גדולה ונצמדת היטב לגוף הקסדה.

הרצועות קלות לכיוון, ולא התקשינו להתאים את הקסדה לראש תוך כמה שניות. האוואנטי מהווה בחירה טובה לרוכב שמחפש נוחות ואוורור סבירים במחיר נמוך.

גיליון ציונים:
מחיר: 269 שקל
סוג מעטפת: מולחם
חרכי אוורור: 11
משקל: 260 גרם
נוחות: @@@@
מנגנון התאמה: @@@
אוורור: @@@
ריפוד וספיגה:@@@@
כללי: @@@
מתאים ל: לרוכב שמחפש קסדה סולידית, נוחה ויעילה.
יבואן: רוזן ומינץ.

Bell Delirium - 359 שקל
דגם חדש ל-2003 של חברת בל, המצטרף לקסדה המובילה שלהם בהרים - ה-X-Ray שאינה מיובאת לארץ. לדליריום יש 18 חרכי אוורור ענקיים ומבנה שהופך אותה למתאימה לרכיבת כביש או הרים (בכביש אפשר להסיר את המצחייה). המצחייה הגדולה והקשיחה מתחברת לקסדה בעזרת מחברי פלסטיק הניתנים לכיסוי כאשר מסירים את המצחייה. מנגנון ההצמדה לראש הוא מסוג GPS, כלומר האיכותי ביותר שיש לבל. זהו מנגנון "חצי", המקיף רק את החלק האחורי של הראש ומאפשר הצמדה טובה ומדויקת יותר של הקסדה. את מנגנון ההצמדה אפשר להפעיל עם יד אחד בקלות, על ידי סיבוב חוגה שנמצאת מאחור. לדליריום יש ריפוד קולמקס איכותי ונעים למגע, שסופג ביעילות את הזיעה, והוא מתוכנן לספיגת הזיעה באזור המצח ואגירתה לצדדים. כך, לפחות בתחילת הרכיבה יש פחות זיעה שניגרת על העיניים. הדליריום עוטפת את הראש היטב נוחה מאוד ויושבת נמוך יחסית על המצח. חרכי האוורור הגדולים מאפשרים מעבר רב של אוויר, וממש ניתן להרגיש את האוויר עובר בתעלות מעל הקרקפת.


                                                  בל דיליריום

אנו מקווים שהייבוא של קסדות Bell האיכותיות ימשיך באופן קבוע, הדליריום היא אחת מהקסדות האיכותיות ביותר בנמצא המוצעת בארץ במחיר זהה כמעט למחיר בארה"ב. זוהי קסדה כמעט חסרת בעיות, מאווררת ונוחה, צמודה לראש ונראית מצוין. שומרת על איזון טוב בין אוורור, נוחות וספיגה. הדליריום תתאים לרוכב שמחפש קסדה איכותית שיכולה לשמש אותו באותה היעילות בכביש ובשטח.
גיליון ציונים:
מחיר: 359 שקל
סוג מעטפת: מולחם
חרכי אוורור: 18
משקל: 309 גרם
נוחות: @@@@@
מנגנון התאמה: @@@@@
אוורור: @@@@
ריפוד וספיגה: @@@@
כללי: @@@@
מתאים ל: רוכב שמחפש קסדה מעולה לכביש ולשטח, מאווררת ונוחה, במחיר האטרקטיבי ביותר בארץ.
יבואן: רוזן את מינץ


קטגוריה ב´ - עד 700 שקל

Etto Typhoon - 625 שקל
בסקנדינביה ענייני בטיחות נלקחים בכובד ראש. Etto היא חברה סקנדינבית קטנה שמייצרת קסדות אופניים איכותיות בעיצובים מעניינים. קסדת הדגל של Etto היא הטייפון, קסדה בעלת מראה רדיקלי שמתבטא בזנב אחורי חיזרי ובחרטום שפיצי משהו שיורד לפנים. לקסדה מספר רב מאוד של פתחי אוורור קטנים (23 פתחים), מעטפת חיצונית מולחמת לגוף הקסדה ומצחייה אופציונלית שמתחברת לקסדה בעזרת מחברי פלסטיק.

בכל פרט ופרט במבנה הקסדה ניכרות מחשבה ואיכות. הריפוד עשוי מקולמקס איכותי, מנגנון ההצמדה לראש הוא היקפי ונצמד מאחור על ידי סיבוב כפתור אחד, כלומר, אפשר להצמידו ביד אחת תוך כדי רכיבה. לטייפון יש רשת פנימית האמורה להגן על חזית הקסדה מפני כניסת חרקים. הרשת היא פלסטית ובעלת חורים קטנים מאוד, והיא אכן עוצרת חרקים, אולם בעלי הבלורית התלוננו על כך שהרשת מצמידה את השערות לגולגולת ומונעת מעבר אוויר מחזית הקסדה. זה אולי טוב לסקנדינבים, שאצלם הטמפרטורות בקיץ קרובות לטמפרטורות שלנו בחורף. אנחנו לקחנו יוזמה והסרנו בזהירות את הרשת, וראה זה פלא, משבי אוויר עזים החלו ממלאים את ראשינו. למרות המנגנון ההיקפי, נשאר גוף הקסדה צמוד לראש וגם בשבילים מרעידים במיוחד לא זזה הקסדה ממקומה. ההתאמה של הטייפון לראש היא כמעט מושלמת - כמעט, מכיוון שכמה בוחנים חשו בנקודת לחץ קטנה בחלק האחורי של הראש, אולם גם הם שכחו שיש להם קסדה על הראש אחרי כמה דקות של רכיבה. זוהי ללא ספק אחת הקסדות הנוחות ביותר שיש.

כאשר מצמידים את הקסדה לראש היא יושבת היטב ואינה זזה גם אם לא נרכסו הרצועות. הריפוד ההיקפי האיכותי משמש ממש כמו סרט הזעה, ועבר זמן רב יחסית עד שאגלי זיעה החלו ניגרים על העיניים.
החסרונות של הטייפון מועטים: לא כולם אהבו את המראה הרדיקלי שלה, ולמעטים הקסדה לא "עשתה את זה" מבחינת הנוחות. לרוב הרוכבים הקסדה היתה מבין הנוחות שנוסו.
גיליון ציונים:
מחיר: 625-670 שקל (תלוי בצביעה)
סוג מעטפת: מולחם
חרכי אוורור: 23
משקל: 235 גרם
נוחות: @@@@
מנגנון התאמה: @@@@@
אוורור: @@@@
ריפוד וספיגה: @@@@
כללי: @@@@
מתאים ל: רוכב שמחפש קסדה איכותית ושונה, ושהמראה יפה בעיניו.
יבואן: אקו-טריפ


Catlike Compact - 550 שקל
קסדת הדגל של חברת Catlike הספרדית, נמצאת בשימוש על ידי רוכבי קבוצת קלמה ואסקטל בכביש ועל ידי רוכבים מובילים בשטח, כמו מרגריטה פואלנה.
מלת המפתח בקסדת הקומפקט היא יעילות. הקסדה אכן קומפקטית למראה, בעלת 21 חרכי אוורור יעילים ומצחייה המתחברת לקסדה על ידי שני כפתורי פלסטיק. לקומפקט יש מראה מינימליסטי ומרענן שאליו מתווסף הריפוד, שגם הוא שומר על מינימום רצוי - כרית קטנה במצח ועוד קצת בצדדים וזהו. מנגנון הרכיסה הוא היקפי אך יעיל, ומאפשר התאמה כמעט מושלמת של הקסדה לראש. עם זאת, שמנו לב שמבנה הקסדה הולם יותר את בעלי המבנה העגלגל יותר, רוכבים עם מבנה גולגולת אליפטי העידו על רווח בין גוף הקסדה לצדי הראש.

הקסדה קלילה למדי, ואינה מורגשת על הראש. התכונה הבולטת ביותר מלבד המשקל (או חוסר המשקל) היא האוורור - זוהי אחת הקסדות המאווררות ביותר שיש. כשהקסדה על הראש, משבי הרוח באוזניים (החשופות) זהים כמעט למשבי הרוח על הקרקפת (עטוית הקסדה). מלבד האוורור המעולה והמשקל הנמוך, ניתן היה להבחין בחסרונו של ריפוד נדיב יותר. כל מי שרכב עם הקומפקט ביום חמים נאלץ להצטייד בבנדנה או בסרט הזעה, מכיוון שריפוד המצח המינימלי לא עמד בקצב ייצור הנוזלים של מרבית הבוחנים. מלבד הריפוד החסכני, מדובר בקסדה מאווררת למשעי, בעלת מראה אסטטי וייחודי, שעדיין שומרת על מחיר תחרותי.
גיליון ציונים:
מחיר: 550 שקל
סוג מעטפת: מולחם
חרכי אוורור: 21
משקל: 230 גרם
נוחות: @@@@
מנגנון התאמה: @@@@
אוורור: @@@@@
ריפוד וספיגה: @@
כללי: @@@@
מתאים ל: רוכב חובב בנדנות שמחפש מכסימום אוורור, מינימום ריפוד.
יבואן: 4 בייק 03-9730990

Met 5th Element - 659 שקל
צמד המלים "האלמנט החמישי" הולך ומקבל משמעות מיסטית משהו בענף האופניים. גם לחברת Met יש אלמנט חמישי - זהו שמה של קסדת הדגל של החברה. האלמנט החמישי היא קסדה בעלת מראה ייחודי וניחוח איכותי, ללא ספק אחת הקסדות המעניינות במבחן. ל-5th יש 29 חרכי אוורור, מעטפת מולחמת, מנגנון רכיסה היקפי משוכלל (Safe T) שמאפשר שליטה גם על הגובה מאחור וגם על ההיקף. בנוסף, מצחייה פלסטית קטנה עם מנגנון הצמדה יעיל מאפשרת הזזת המצחייה לפנים או לאחור. האלמנט החמישי היתה הקסדה היחידה במבחן שבה אף אחד מהבוחנים לא הרגיש צורך להסיר את המצחייה בשלב כלשהו. כאשר המצחייה הפריעה לשדה הראייה (פעמים בודדות) ניתן היה פשוט להגביה אותה וזהו.
חרכי האוורור של האלמנט ענקיים ויעילים. זוהי הקסדה המאווררת ביותר במבחן - התעלות לאורך הגולגולת וחרכי היציאה מאחור מאפשרים הסעה של האוויר לאורך הקרקפת והחוצה, והתוצאה היא זרימה רצופה של אוויר ותחושת קלילות. מנגנון ההצמדה ההיקפי יעיל ונוח, קל להפעלה ואינו מאפשר לקסדה לנוע על הראש. ספוגי הריפוד איכותיים ויכולת הספיגה שלהם יעילה משל כל קסדות המבחן.

לא היה רוכב אחד שהתלונן על בעיה כלשהי בעת השימוש באלמנט החמישי. ללא ספק זוהי אחת הקסדות הטובות שיש. גם מבחינת מראה שומרת האלמנט על קווים נקיים וייחודיים.
למרות של-Met יש דגמים מיוחדים לכביש, לא הhתה לנו שום בעיה להסיר את המצחייה ולהשתמש בקסדה ברכיבות כביש, שבהן הורגשה במיוחד יעילות האוורור והקלילות של האלמנט החמישי.
גיליון ציונים:
מחיר: 659 שקל
סוג מעטפת: מולחם
חרכי אוורור: 29
משקל: 270 גרם
נוחות: @@@@@
מנגנון התאמה: @@@@
אוורור: @@@@@
ריפוד וספיגה: @@@@
כללי: @@@@@
מתאים ל: רוכב שמחפש מכסימום נוחות, מכסימום אוורור ומכסימום מראה.
יבואן: RS Sport 09-9584174

לואי גרנה T-Bone V - 475 שקל
בשנה שעברה הכרנו את קסדת הביקיני של היצרן האיכות מקנדה. השנה, יחד עם מבחר בגדי רכיבה, הגיע אחד הדגמים החדשים לשנת 2003, ה-T Bone. הקסדה החדשה שומרת על אותו מראה ייחודי שהכרנו בביקיני, 33 חרכי אוורור קטנים מעטרים את הקסדה במבנה צפוף וזורם, כאשר המעטה הקשיח המינימלי צובע את הגוף האפור בדוגמה של קרבון אדמדם. ל-T מנגנון הצמדה אחורי המתחבר לגוף הקסדה בעזרת ולקרו, חיבור שמאפשר כיוון של גובה וזווית המנגנון. את ההיקף עצמו ניתן לכוון ביד אחת באמצעות חוגה.
הריפוד איכותי ונעים, וכך גם כיוון הרצועות. ל-T יש מראה עגלגל והיא גם מתאימה יותר לבעלי ראש מעוגל.

לא הצלחנו תמיד להגיע להתאמה אופטימאלית של ה-T לראש. לעתים היתה נקודת לחץ גדולה יותר במצח. ראוי לציין שהריפוד ספג ביעילות את הזיעה ועם הקנייה מקבלים כרית ריפוד נוספת למצח, אופציה שלא הופיעה בכל הקסדות.
הצמדת הוולקרו אכן נוחה ומודולרית - זוהי הקסדה היחידה במבחן שעדיין עושה שימוש בחיבור ולקרו למנגנון ההצמדה האחורי, ולא כל הבוחנים אהבו את השיטה. חיבור קבוע לגוף הקסדה יהיה תמיד אמין יותר, אם כי פחות מודולרי ובעל פחות אפשרויות כוונון.

המצחייה מתחברת לקסדה על ידי מחברי פלסטיק בצדדים ועל ידי מדבקת ולקרו מלפנים. באקלים הישראלי מיהרה מדבקת הוולקרו לנשור בגלל שהדבק נמס. איננו חובבי מצחיות באופן כללי, אולם מי שאוהב מצחיות יצטרך להצטייד במלאי קטן של מדבקות (אפשר לרכוש בכל חנות תפירה). חרכי האוורור הרבים מאפשרים זרימה טובה של אוויר פנימה והחוצה מעל הקרקפת, לאורך זמן התגלתה ה-T כקסדה נוחה למדי ובעלת אוורור נדיב, בעיקר במהירויות גבוהות.
ה-T תתאים לאנשים בעלי מבנה ראש אופטימלי למבנה הקסדה, שאוהבים את המראה הייחודי של הלואי גרנה. בכל מקרה, אי אפשר להתעלם מחובשי ה-T בפלוטון או בזינוק הקבוצתי באופני ההרים. ה-T היא קסדה איכותית, מהיחידות ששומרות על תג מחיר נמוך מ-500 שקל.

גיליון ציונים:
מחיר: 475 שקל
סוג מעטפת: מולחם
חרכי אוורור: 33
משקל: 267 גרם
נוחות: @@@@
מנגנון התאמה: @@@
אוורור: @@@@
ריפוד וספיגה: @@@@
כללי: @@@@
מתאים ל: רוכב שמחפש קסדה איכותית בעלת מראה ייחודי ומחיר אטרקטיבי.
יבואן: CTC 03-9513010

Ked Saphir - 670 שקל

חברת Ked הגרמנית היא עוד חברה חדשה שעלתה ארצה בשנת 2003 ומיובאת על ידי חברת סער, והיא מייצרת קסדות באיכות ייקית.
בכל קסדות Ked המעטה החיצוני אינו מולחם, אלא מחובר לגוף הקסדה במערכת ניטים שמאפשרת במקרה הצורך (או הרצון) להחליף את המעטה החיצוני של הקסדה. החברה מוכרת ציפויים שונים - רוכב בעל מודעות אופנתית יכול לקנות ציפוי בצבעים שונים ולהחליפו לפי צו האופנה או צבע האופניים התורנים. המצחייה מחוברת בעזרת כפתורי פלסטיק ושומרת על חיבור יציב לגוף הקסדה.

החלק הקדמי של הקסדה מוגן על ידי רשת ניילון דקה, שאינה מפריעה לזרימת האוויר. הרשת, בעלת החורים הגדולים יחסית, לא תמנע מזבובונים או ברחשים לחדור לקסדה, אולם לא תיתן לרגבי עפר ואבנים קטנות להיכנס דרך חרכי האוורור. לקסדה יש 22 חרכי אוורור וחלק אחורי שיורד נמוך למדי. מנגנון ההצמדה הוא היקפי, וניתן להבחין בחופש קטן של הקסדה על הראש אחרי שמצמידים את הקסדה. הריפוד איכותי למגע, ובעל יכולת ספיגה מרשימה - הריפוד רחב ומתפקד ממש כמו רצועת הזעה סביב הראש. עיקר ההידוק של הקסדה הוא בהיקף, קצת לא נוח בהתחלה, אולם הרצועה ההיקפית הרחבה מפזרת את העומס ביעילות ולאחר כמה דקות חבישה לא מורגשת הקסדה על הראש.
הספיר בעלת אוורור יעיל למדי, ומבין כל הקסדות היא נמצאת בצד היותר מאוורר של הסקאלה. בשילוב עם הריפוד הסופג זיעה ביעילות, היתה זו אחת הקסדות הנוחות לרכיבות בימים חמים.
מנגנון ההצמדה מאפשר התאמה למידות קטנות יחסית - זהי הקסדה היחידה שמגיעה להיקף של 52 סנטימטר במידת מדיום.

גיליון ציונים:
מחיר: 670 שקל
סוג מעטפת: נצמד בכפתורי פלסטיק
חרכי אוורור: 22
משקל: 230g
נוחות: @@@@
מנגנון התאמה: @@@
אוורור: @@@@
ריפוד וספיגה: @@@@@
כללי: @@@@
מתאים ל: רוכב שמחפש קסדה מאווררת עם יכולת ספיגה משופרת.
יבואן: סער 08-9244452


בחירת המערכת:
הבחירה הקשה יותר היתה בקטגוריה הראשונה של הקסדות עד 350 שקל. ההתלבטות הגדולה היתה בין האוורור המעולה של האבולושן (Katlike) ובין הנוחות של ה-Bell Avanti. בסופו של דבר נבחרה ה-Avanti כמוצלחת בקבוצתה - היא משלבת את הסך הכל הטוב ביותר של אוורור סביר, נוחות וספיגה. כקסדה "כלכלית" זו אחת הקסדות האטרקטיביות בשוק. רוכבים שמחפשים את האוורור הטוב ביותר בקבוצה תתאים האבולושן של Catlike. לרוכבים שרוצים להוציא את המינימום ועדיין לקבל קסדה איכותית, יש את הג´ירו מואבי שנמכרת כיום במחיר אטרקטיבי במיוחד ומשלבת מנגנון התאמה איכותי. כל שאר הקסדות משייטות איפשהו באמצע העקומה.

בקטגוריית הקסדות היקרות יותר - המאזניים התקשו לבחור בין המועמדים השונים. רוב הקסדות משלבות אוורור טוב עד טוב מאוד, איכות גימור והתאמה טובה לראש הרוכב. הקסדות שבלטו לטובה בנוחות היו ה-Bell Delirium, ה-Etto, והאלמנט החמישי, כאשר ה-Ked הציבה סטנדרטים של ספיגה בשילוב עם אוורור יעיל, יחד עם ה-Etto אשר התייצבה בשורת הספיגה הראשונה. הקסדות המאווררות ביותר היו האלמנט החמישי והקומפקט של Catlike.
כאשר סיכמנו את כל המשתנים - אוורור, ספיגה, נוחות ואפילו מראה ומחיר - הבחירה היתה תמיד אחת: האלמנט החמישי של Met תמיד הובילה. היא אולי נופלת קצת בספיגה מול ה- Ked, וה-Etto, אולם יש לה עדיין ביצועים מעולים של נוחות, והחשוב מכל, אוורור כמעט ללא תחרות.
היא גם לא הקסדה היקרה ביותר, ומשלבת מצחייה עם כיוון חכם ויעיל ומראה כמעט אוונגרדי אך עדיין אסתטי במיוחד. העולה למקום השני היא הדליריום של Bell כשבשלישי נמצאות יחדיו ה-Etto, וה-Ked, אשר זוכות להרבה קרדיט בתור חברות שונות וקטנות יחסית.
הבחירה האיכותית הכלכלית היא ללא ספק הלואי גרנה T-Bone V, שבפחות מ-500 שקל מצטיינת בביצועים סולידיים ובמראה ייחודי עם ניחוח של עלה מייפל.

האם יש תאריך תפוגה לקסדות?
תגובות  () + הוספת תגובה