לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
הסתרת שרשור מעל 
פורום קטנועים
 קַטְנוֹעַ: "אופנוע קל וקטן בעל מנוע ושני גלגלים קטנים, המיועד לרוכב אחד או לשניים" (הגדרה מילונית). קטנוע: "יעיל בעיר, כלי שיכול לתת המון פאן או להוות פתרון תחבורתי מעולה. הקטנוע משמש לשליחויות, לנסיעות במגרש, לטיולי שבילים, לטיולי כביש. הקטנוען, אפעס, נע בין נערי התיכון ועד לזקני צפת, בין ה"מרביץ" לבין ה"מתנייע", בין ה"מבין/מכונאי בפוטנציה" ל"רוכב", בין ה... ל... קהילת הקטנועים בתפוז מזמינה אתכם להצטרף, להיות יעיל, מהיר וזהיר, לגלות את עולם הקטנועים, ליצור קשרים ובעיקר... להנות. 

הנהלת הפורום:

אודות הפורום קטנועים

WHEELZ    דו"גיגים    דוגרי
 כללי הפורום
 קַטְנוֹעַ: "אופנוע קל וקטן בעל מנוע ושני גלגלים קטנים, המיועד לרוכב אחד או לשניים" (הגדרה מילונית). קטנוע: "יעיל בעיר, כלי שיכול לתת המון פאן או להוות פתרון תחבורתי מעולה. הקטנוע משמש לשליחויות, לנסיעות במגרש, לטיולי שבילים, לטיולי כביש. הקטנוען, אפעס, נע בין נערי התיכון ועד לזקני צפת, בין ה"מרביץ" לבין ה"מתנייע", בין ה"מבין/מכונאי בפוטנציה" ל"רוכב", בין ה... ל... קהילת הקטנועים בתפוז מזמינה אתכם להצטרף, להיות יעיל, מהיר וזהיר, לגלות את עולם הקטנועים, ליצור קשרים ובעיקר... להנות. 
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

x
הודעה מהנהלת הפורום

סל"ד בג'וי מקס 125I
31/08/2015 | 13:33
5
שלום לכולם,
אני מתכנן לקנות ג'וי מקס 125i שנת 2011. הלכתי לראות את הקטנוע,  ואיך שמתניעים אותו הסל"ד קופץ ל2\2.5 .  כשאני מגיע כבר לאזור 60 קמש, הסל"ד כבר על 7. המצב הזה תקין??
איפה מומלץ לקנות דיסק קידמי לG-DINK 250 ?
30/08/2015 | 21:34
5
29
                           
נסעת עם מנעול דיסק
30/08/2015 | 22:03
3
27
עם הפנתאון שכחתי 100 פעם את המנעול דיסק ולא קרה כלום
30/08/2015 | 22:35
2
28
קימקו זה חתיכת דרק
והכל בגלל שמנורת הדלק מהרגע שהיא דלקה היה לי בדיוק 10 ק"מ לנסוע
עם הפנתאון יש לך 60 ק"מ
אבל בועז אמר שיש בדיוק 1 ליטר איך שהמנורה דולקת ( שזה בערך 30 ק"מ )
נתקעתי בשום מקום אז שמתי מנעול דיסק
ובתחנת הדלק שמילאתי בקבוק הביאו לי 10 ש"ח מזוייף ( מקסיקני )
כשחזרתי לקטנוע שכחתי את המנעול דיסק
 
מרפי הזה ימח שמו
הכל בגלל בועז
31/08/2015 | 10:45
1
4
הלואי שהיה לנו עוד 100 בועז
31/08/2015 | 12:19
6
אל תתלהב , אני עדיין בטוח שהמנוע של הקימקו יחזיק יותר מההונדה הפנתאון                                    
 
צור חלפים..
31/08/2015 | 01:54
16
סלמה 93
הוא מאוד זול..
אז בשעה טובה ומוצלחת..
31/08/2015 | 01:58
2
27
יום שלישי שיעור ראשון A1
 
טיפים מישהו?..
תהיה רגוע
31/08/2015 | 06:32
17
אתה יודע לרכוב, אתה מגיע עם יותר נסיון מרוב התלמידים האחרים, רק אל תעשה שטויות של שליח, סע רגוע ולפי החוקים.
אין שום סיבה שלא תעבור טסט ראשון אחרי מינימום השיעורים.
 
בהצלחה
תעשה רק מה שהמורה אומר...
31/08/2015 | 09:23
13
בנוסף לעצה של פרארי, אל תתפתה לעשות דברים שאתה יודע ושהמורה לא אמר.
אותי הכשילו בטסט הראשון על 'כבד' על בטחון עצמי מופרז - כיוון שהטסטר ראה אותי מאט בלי להוריד רגל ב'האט ותן זכות קדימה'...
 
תודה
31/08/2015 | 09:17
1
16
תודה לכל המגיבים בסוף קניתי אקסאיבו
תתחדש וסע בדרכים טובות
31/08/2015 | 09:24
7
בחירת קטנוע מנהלים, צריך פרטים
29/08/2015 | 17:43
3
64
אהלן,
אבא שלי ביקש ממני לעזור לו למצוא קטנוע מנהלים לשימושו האישי.
רציתי לדעת על איזה קטנועים אתם ממליצים בטווח המחירים של עד 45 אלף?
מה צריך לברר ולדעת לפני קניית קטנוע, איזה שאלות עליי לשאול את עצמי כדי לבחור קטנוע טוב?
חשוב לציין שיש הרבה נסיעות ברחבי הארץ, נסיעות בעיקר ארוכות, לפחות 50 ק"מ כל צעד כל יום, ושיש לו רישיון לא מוגבל על דו גלגלי.

מבחר ה-400 לא גדול במיוחד
29/08/2015 | 23:12
2
53
אם אתה מדבר על חדש, יש את הבורגמן של סוזוקי, ה-XMAX של ימאהה, מקסים של סאן יאנג ו-SW 400 של הונדה.
במשומשים יש גם ימאהה מג'סטי, סילברווינג של הונדה, שנבדל מה-SW בעיצוב אבל מנועו זהה ואמין מאד ו-XEVO 400 של פיאג'ו.
תכלס, כולם כלים טובים, נוחים ויענו בקלות על הדרישות.
עבור אדם מבוגר, ייתכן שהכי מומלץ הוא ה-SW, המפנק ובעל מנוע הטווין הנעים.
אם יש לאביך אפשרות, שווה לקחת רכיבות מבחן בסוכנויות ולהתרשם מקרוב מהאופציות.
מוסיף תיקון להודעה המקורית שלי
29/08/2015 | 23:50
1
46
לפני הכל- תודה רבה לך על התשובה.
 
אבא שלי אסף כמה דגמים וראיתי שהוא הגדיל את התקציב שלו ו הוא מגיע עד ל63 אלף.
בעברו היה מחזיק באופנועי ספורט כשהאחרון היה לפני 20 שנה (1100סמ"ק).
מלבד נסיעות מבחן אין לך המלצה כלשהי על כלים? על מה כדאי להסתכל\ לחקור לפני קנייה?
על סמך עברו והיכרות איתו אני מאמין שהוא יעדיף קטנוע עם ביצועים טובים ונפח מנוע מספק, מצד שני הוא זקוק לנוחות כיוון שהוא כבר לא צעיר, יחד עם פונקציונליות של נסיעה בעיר.
אני לא ממש מבין ולא מצאתי המון השוואות לקטנועי מנהלים כמו שיש לדוגמא לאופנועי 250 סמ"ק, אשמח אם תדע להסביר לי או להפנות אותי למקום שבו אוכל להרחיב את הידע שלי.
 
 
למרבה הצער, מאגר המידע העיקרי הלך לאיבוד
30/08/2015 | 23:23
16
לפחות בינתיים, ארכיון הכתבות של פולגז לא זמין ולכן אין גישה לכתבות שנעשו על קטנועי המנהלים הגדולים.
בין קטנועי ה-400 ההבדלים לא מאד גדולים, זה בעיקר ניואנסים, כשכולם מספקים יכולות די דומות, אין כאלה שהם נפילה ממש או שבולטים הרבה מעל האחרים, לכן ההמלצה לנסיעות מבחן, כדי לעמוד על ההבדלים ברמה האישית.
אני מבין שצדקתי בעניין הדגש על הנוחות, אז אולי המקסים קצת פחות מתאים, הסילבר הוא כנראה הכי נוח.
כדי לקבל ביצועים יותר טובים אפשר ללכת גם על נפחים יותר גדולים, הסילבר 600 למשל, זהה בגודלו הפיזי ל-400, אבל יותר חזק, יש גם את הספורטיביים כמו היטימקס, אבל בעיקר עכשיו, אחרי שינויי המס, מדובר על חריגה לא קטנה מהתקציב אם הולכים על חדש.
עזרה בבחירת קטנוע 125 סמ"ק
29/08/2015 | 16:27
5
43
שלום לכל חברי הפורום,
החלטתי למכור את המכונית ולחזור לדו גלגלי, רציתי להתייעץ עמכם לגבי בחירת קטנוע 125 סמ"ק.
להלן הפרטים:
1) תקציב עד 7,500 ש"ח ללא ביטוח ומסביב.
2) נסיעות של 20 ק"מ ביום בתוך העיר (10 הלוך-חזור).
3) שנתון מינימלי 2011.
4) נסיעות בחיפה, אז מומלץ שיוכל ליסוע יותר מהר מ-50 קמ"ש בעליות.
5) שיהיה לו שוק סביר, למה יתכן ואמכור אותו תוך שנה-שנתיים.
תודה מראש
ג'וירייד 125
29/08/2015 | 16:38
39
רכבתי על ג'וירייד (אמנם שלי היה כבר גמור) אבל אין ספק שהוא קטנוע אמין וטוב.
הוא מגיע בקלות ל70 קמש.. אני חושב שיעשה בקלות 20 קמ הלוך חזור.
הנסיון שלי עם 125 סמ"ק בחיפה
29/08/2015 | 18:47
36
הראה שבעליות הם "נוזלים" לשישים קמ"ש פחות או יותר. אם יש אפשרות לעלות קצת בנפח 200-250, זה עדיף.
 
מעבר לכך, לא מתמצאת במחירים אז לא יכולה לעזור. שני הקטנועים הנפוצים ביותר הם קימקו מובי 125 וסאן יאנג ג׳וירייד 125 - אבל הם עלולים להיות "שחוטים" אחרי שימוש אגרסיבי של שליחים או של צעירים מאד.
 
מציעה לך לחפש במוסכים שמוכרים משומשים ולראות מה אתה מוצא בטווח המחירים הרלוונטי - ורק לא לוותר על בדיקה אובייקטיבית.
 
 
 
אם אתה לא מוגבל רשיון תעלה ל-250
29/08/2015 | 20:00
2
38
אם אתה נשאר ב- 125, חפש מקורר מים שיתן קצת יותר ביצועים.
לגבי סחירות - אין לדעת מה יהיה בעוד שנתיים ובטח לא ביחס ל3K ש"ח שאולי ישאר לך ממנו....
אז ככה...
29/08/2015 | 21:20
1
38
לצערי אני כן מוגבל בנפח ובלי קשר מעדיף 125 סמ''ק, לפני 3 שנים נפרדתי מhd 125 והוא היה מעולה, אבל לא מצאתי כזה ביד 2. איך הג'וירד 125 שהמליצו עליו לעיל? אהבתי את איך שהוא נראה, אך קראתי שמעל 20,000 ק''מ הרבה מהם נגמרים? ואיך המובי 125 לדעתכם? מנוע חלש או סביר?
ה-HD הוא באמת אחד היותר מתאימים
29/08/2015 | 23:08
35
כמו שנאמר לפני, עדיף ללכת על מקורר מים, הם חזקים יותר ולכן יתאימו יותר לחיפה, לרוב הם גם נוחים ומפנקים יותר.
המובי פחות מתאים, לדעתי, הוא מצטיין באמינות, אבל יתקשה בעליות של חיפה.
אם אתה לא מוצא HD, לג'וירייד יש את אותו מנוע, כמו גם לג'וימקס 125.
מקוררי מים נוספים כוללים את ה-XEVO של פיאג'ו, ה-XMAX ו-XCITY של ימאהה וה-SWING של הונדה, כולם מצויינים, אם כי כנראה שיותר יקרים מהטאיוואנים.
יש גם דאונטאון 125 של קימקו ואולי שכחתי עוד, אבל הרעיון ברור - מקורר מים, רצוי עם היסטוריית טיפולים מתועדת.
joymax 125i
29/08/2015 | 12:07
6
49
אני שוקל לקנות JOYMAX 125I שנת 2011, עם 34 אלף קמ.
יש המלצות עליו?
חוץ מזה, יש לי כמה שאלות עליו:
1) מה המהירות הסופית שלו ואיך ההאצה?
2) הוא מומלץ בהשוואה לקטנועי 125 אחרים?
הנסיעות הם לטווח של 15-20 קמ (לכיוון אחד)
קטנוע טוב, למרות שאינו נפוץ במיוחד
29/08/2015 | 13:53
3
44
אני זוכר שהופתעתי לטובה כשרכבתי עליו, ציפיתי לכלי עצל שגדול על המנוע שלו, בפועל הוא זריז למדי, מאיץ יפה, למיטב זכרוני מגיע לאיזור ה-110-120 על השעון, יעשה בקלות 15-20 לכיוון.
זה שהוא לא נפוץ זה בעיקר בגלל המחיר הגבוה כחדש ביחס למתחרים ובעיקר, המתחרה הפופולרי מבית - הג'וירייד, לטעמי המקס עדיף עליו.
 
בדוק היסטוריית טיפולים.
הקילומטרז' סביר מאד לשנתון, אבל כדאי לוודא שטופל כהלכה.
הקטנוע הקודם שרכבתי עליו היה
29/08/2015 | 15:56
2
44
ג'וירייד, אבל הוא היה גמורץ שנת 2011 עם 70K ק"מ, והנסיעה בו לא הייתה חלקה.
מבחינת מרחק- ג'וירייד שנוסע חלק או ג'וי מקס שנוסע חלק? מה עדיף\נוח?
לטעמי הג'וימקס
29/08/2015 | 16:10
19
אני מכירה רק את האחים הגדולים
29/08/2015 | 18:38
31
Jr200, jm250 אבל אם הם דומים - ללא ספק המקס.
גם אם הם בנפח זהה - המקס יותר נוח, פחות רועד.
 
קטנוע מעולה
29/08/2015 | 21:13
1
29
ריצפה שטוחה מאד אמין חלפים בשפע , גנבים בשפע
 
נוסע מצויין יחסית ל 125 אחד המהירים בשוק ה 125 סמ"ק
סליחה התבלבלתי עם האח שלו הג'ורייד
29/08/2015 | 21:15
28
היתרון היחידי לג'וימקס יהיה הנוחות ופחות גנבים בסביבתו
נזילת שמן, Daelim S3 Advance 250
29/08/2015 | 10:41
6
58
שלום לכולם.
יש לי נזילת שמן בקטנוע דיאלים 250 שנת 2013 רק לפני כמה ימים שמתי לב לזה
הקטנוע נוסע טוב מאוד, בדקתי שמן והכמות גם בסדר
הנזילה בדיוק איפה שסימנתי בחץ הכחול בתמונה יש שמה כתם שמן גדול והשמן נוזל על הגלגל האחורי.
אם מישהו יכול לעזור לי ולהגיד לי מה הבעיה אני אשמח.
תודה מראש.
החץ מצביע על הוריאטור
29/08/2015 | 10:57
4
40
ייתכן שנוזל לך שמן גיר, בדוק שלא חסר ואולי כדאי לקפוץ למוסך לוודא שלא נגרם נזק כלשהו.
יכול להיות גם שמדובר בעודפי שמן מנוע שהגיעו לפילטר האוויר שמעל הוריאטור ונזלו משם.
יש מצב שהיה לך עודף שמן מנוע?
אין עודף בשמן מנוע
29/08/2015 | 11:31
3
35
תודה על העזרה.
הכמות בשמן מנוע תקינה אין עודף, אני גם חושב שזה שמן גיר.
מה הכמות התקינה לשמן גיר?
אפשר לתקן נזילת שמן גיר עצמאית לפני שאני הולך למוסך?
הכמות אמורה להופיע בספר הרכב
29/08/2015 | 11:47
2
29
בדרך כלל, כמה עשרות סמ"ק, לכן נזילה עלולה להפחית הרבה אחוזים מהסך הכל, לא הייתי מסתכן, גש לבדוק את זה במוסך.
מה שכדאי לבדוק בכל מקרה, זה את הפקק של שמן הגיר, לרוב נמצא בחלק האחורי של הוריאטור, יכול להיות שהוא סתם לא מוברג טוב והנזילה משם.
הפקק מוברג טוב
29/08/2015 | 12:47
1
26
כן אני אסע מחר למוסך הכי טוב שיבדקו את העניין שמה.
תודה על העזרה פרארי1.
בהצלחה
29/08/2015 | 13:47
22
נשמח לעדכון.
מחז"ש ציר מנוע
29/08/2015 | 15:33
38
החשוד העיקרי אם אכן הנזילה היא מתוך בית הווריאטור.
אופציות אחרות, כפי שצוין למעלה - עודפים שנזרקו לבית מסנן האויר או נזילת שמן גיר.
החלפת שמן לקטנוע: כל 4000 ק"מ או חצי שנה?
27/08/2015 | 19:19
7
85
שלום שוב 
הקטנוע שלי (Honda vision 110cc) עבר טיפול ראשון אחרי 1000 ק"מ בינואר השנה. מכיוון שהנסיעות שלי איתו קצרות, עד עכשיו הוא עשה רק 3300 ק"מ.
בספר שקיבלתי רשום שמטיפול לטיפול צריכה לחלוף תקופה של 4000 ק"מ או חצי שנה. האם זה באמת קריטי שאגיע למוסך כדי לעשות לו טיפול, או שאולי אחכה עד שאעשה 4000 ק"מ? לפי הבנתי, שמן מנוע זהו אחד המזהמים הכי גדולים בתעשיית הרכב ואינני רוצה להחליף יותר מהמומלץ.
 
ממש לא צריך להחליף
27/08/2015 | 22:14
6
69
כל עוד המוע עובד הכל בסדר, אולי רק אחרי שנה וגם זה לא חייב.
שמן מתחמצן ומאבד מהתכונות שלו.
28/08/2015 | 09:25
5
49
אני הייתי נצמד להנחיות היצרן.
מסכים, עדיף להיצמד להמלצות היצרן
28/08/2015 | 12:11
4
39
זה נכון שההמלצות לוקחות "מקדם היסטריה", לפעמים די גדול, כך שאם תגיע ל-4000 קילומטר תוך חודש, לא יקרה כלום, אבל אם זה ייקח עוד כמה חודשים, הייתי מחליף.
אז החלפתי היום שמן בפעם הראשונה..
28/08/2015 | 13:02
3
47
ולצערי יצא שעשיתי את זה בצורה חובבנית.
במקום לפתוח את השסתום ולתת לכל השמן לצאת החוצה, הטתי את הקטנוע לצידו ונתתי לכל השמן לזרום החוצה.
בפעם הבאה אביא את הציוד המתאים. מה עושים עם השמן המלוכלך אח"כ?
אתה מבין שאתה מאבד את אחריות היצרן
28/08/2015 | 13:53
21
קח את השמן לכל מוסך
28/08/2015 | 14:45
1
46
יש להם חביות לאיסוף שמן משומש.
 
לגבי האחריות, אני מבין שלא פתחת את בורג הריקון, אז נזק בטוח לא גרמת.
לא יודע אם החלפה כזאת עלולה לפגוע באחריות, נקווה שלא תזדקק לה בכל מקרה.
תודה לכל העוזרים! בעקבות החלפת השמן אני חייב לציין שההאצה
29/08/2015 | 12:04
32
השתפרה :) מרגישה.. חלקה יותר
שוקל להשתדרג ל-400
29/08/2015 | 01:28
4
69
אז כמו בכותרת, נוסע כיום על דאון טאון 300, רוצה קצת לעלות מבחינת מהירות בין עירונית ולהיפטר מהמינוסים של הדאון טאון-
1. האצה לא מרשימה, עד 60 הקטנוע מאיץ יפה מאוד, מעל 60 הוא הוא מטפס לאט, ומרגיש לי שלא נוח לקטנוע לנסוע מרחקים על 130.
2. וויברציות מציקות שאשמח להיפתר מהם.
3. יש לציין שהקטנוע מקורי לחלוטים ללא שום שיפור של אגזוז או וריאטור.
הלב אומר איקס מקס 400- יפה מאוד, המון מקום מתחת למושב.
מדובר בחדש 2015.
השאלה היא כמה הבדל יש ביניהם בכח? האם מהירות השיוט בבינעירוני תשתנה? תאוצה? והאם זה בכלל שדרוג לעומת דאון טאון 300?
וקצת אור בנוגע לצריכת דלק ואמינות של הקטנוע.
 
שדרוג, אבל לא דרמטי.
29/08/2015 | 08:37
3
60
ההספק דומה, יש יתרון במומנט ל-400, אז הדחף מעט חזק יותר.
יחידת ההנעה של הדאונטאון די נמרצת, כך שנראה לי שאת השיפור הקטן בביצועים תמצה די מהר.
המהירות המרבית של הימאהה עומדת על כ-150 על השעון, אז אפשרי שיוט על 130, אבל לא ממש רגוע.
מי שמשייט רגוע במהירות הזו הם קטנועי ה-600, וברמת המחיר של האיקסמקס 400 אפשר למצוא את המקסים 600 של סאן יאנג. 130 קמ"ש ב-5K סל"ד רגועים למדי.
 
2. ויברציות יש לכל הסינגלים הגדולים, ברמה כזו או אחרת, אז הפתרון הוא לעבור לטווין - דוגמת הטימקס, סילברווינג 400-600, ובורגמן 650.
תודה על התגובה!
29/08/2015 | 09:44
2
49
1. להשקיע על טימקס נראה לי קצת מוגזם, ויד 2 אני חושש כי זה קטנוע שעובר הרבה ידיים מתעללות וכמעט בלתי אפשרי להשיג אחד שמור, והאמינות חשובה לי מעל לכל, בנוסף האחזקה של הטימקס יקרה מאוד לכן הוא ירד מהפרק.
2. האם במעבר ל400 יהיה שיפור בתאוצת ביניים? 
3. כל טווין אחר לא בא בחשבון עקב A1.
אני לא מחפש מעבר דרמטי מדי מבחינת יחידת ההנעה, פשוט עוד מעט במהירויות ביניים וזה יספק אותי לחלוטין.
יש לך אפשרות לסילברווינג 400?
29/08/2015 | 11:15
1
37
הוא יותר חזק מה-400 האחרים (בקצת) ואולי חלק יותר.
מכוער מדי לדעתי.
29/08/2015 | 11:18
22
מג'יסטי או בורגמן
29/08/2015 | 01:16
1
47
שלום חברים
אני מתעניין בקטנוע 400 לאחר מספר התייעצויות אני מתלבט בין מג'יסטי 400 לבורגמן 400 יש לי מספר שאלות ואני אשמח עם מישהו שמכיר יעזור לי :
1. איזה מהשניים מומלץ?
2. מה ההבדל  בטיפולים (גדולים) בין השניים עלויות/ק"מ?
3. לאורך תקופה מי מהשניים יותר אמין?
4. הבדלי צריכת דלק?
5. הקטנוע מיועד לנסיעות יומיומיות 40 ק"מ לכל כיוון מי משניהם נוח יותר?
תודה מראש על הסבלנות והתשובות
רן
שניהם יעשו בקלות 40 קילומטר ביום
29/08/2015 | 11:03
33
שניהם אמינים למדי והתחזוקה שלהם לא זולה, למיטב זכרוני גם צריכת הדלק די דומה.
ההבדל העיקרי הוא באופי - הבורגמן תיורי יותר, למג'סטי יש התנהגות ספורטיבית יותר, אבל גם הוא נוח למדי.
אישית הייתי מעדיף את המג'סטי, אבל אם יש לך אפשרות לרכיבת מבחן (כבר אין מג'סטי חדש אצל היבואן), זה יכול לחדד לך את ההבדלים ביחס להעדפות שלך.
 
אגב, מה גרם לך להתמקד דווקא בשני אלה?
למה, למשל, לא סילברווינג 400?
 
כמה קמ' מחזיק מנוע של מובי125 עד ששובק
27/08/2015 | 12:45
4
44
27/08/2015 | 20:41
14
הרבה
28/08/2015 | 12:09
2
57
זה לא משהו קבוע, עם כל האמינות של הכלי גם לתחזוקה יש חשיבות, בעיקר להחלפות שמן בזמן.
לאחרונה הוחלף המובי שליחויות שאני עובד עליו, אחרי 90K קילומטר, המנוע היה יכול לסחוב עוד לא מעט, שאר הכלי כבר היה במצב פחות טוב.
איזה מיכלולים?
29/08/2015 | 09:33
1
31
איזת מיכלולים יכולים להשחק בעקבות הקילומטרז'..תודה.
פלסטיקה, מתלים
29/08/2015 | 10:55
33
תכלס, הכל מתבלה עם הזמן, גם מכלולי הוריאטור שאינם מוחלפים בטיפולים השוטפים.
אמנם כל דבר אפשר להחליף בשלב כלשהו, אבל זה כבר הופך ללא כדאי כלכלית ביחס לערך הכלי.
אגב, תופעה שלא הכרתי והבנתי שהיא די שכיחה במובי - לוח השעונים מתקלקל (בעיקר מחוג המהירות) והחלפה שלו זה כמה מאות שקלים כשמדובר על משומש מפירוק, שלך תדע כמה זמן יחזיק.
מכירים רפד בירושלים
28/08/2015 | 21:02
4
18
התפרים של המושב בקטנוע שלי (עשוי מחומר פלסטי) מתחילים להפרם והייתי רוצה לטפל בזה לפני שהכל יורד.

מכירים איש מקצוע בירושלים שיכול לעזור עם זה ?
קורץ
28/08/2015 | 22:34
3
27
מכיר את מוסך רמזור?
משמאלו, בקצה הבניין, אחרי הבורקס, יש מקום שנראה כמו מחסן ומאכלס איש מקצוע מצויין.
 
אגב, בלי קשר, עוד מקום מצויין ששווה להכיר ונמצא מהצד השני של רמזור, זה אום ובורג, חנות מקצועית לכלי עבודה.
לא הצעצועים שיש בכל ACE, רק כלים רציניים ואיכותיים.
הקולונל?
28/08/2015 | 23:12
1
12
יאפ
28/08/2015 | 23:14
20
מלחמת וייטנאם נגמרה, צריך להתפרנס ממשהו, לא?
תודה רבה
29/08/2015 | 11:58
3
טרינלון - אימון מגרש, עכשיו משהתקרר מעט, יש דורשים?
27/08/2015 | 20:37
2
39
יש התעניינות, אני יודע... 
האם יש גם היענות? זו השאלה ואותה אני מפנה לפחות ל47 מתוך אותם 67 הקוראים בכל שבוע את השרשור הזה  .
השעה והמקום : 15:30, רח' לחי 33 א.ת. בני ברק.
נא להצביע, רבותי וגבירותי.
 
יש התחמקות ממכשולים?
27/08/2015 | 22:05
1
10
כל הזמן...
28/08/2015 | 14:54
28
לצערי - פרט לך ולי אין דרישה לאימון היום...
תוסיף לזה עוד הרבה מטלות בבית ותקבל עוד יום שישי נטול אימון.
 
 
 
ימאהה טריסיטי או פיאגו MP3 LT300 (חדש) - בטיחות בלבד
27/08/2015 | 14:38
10
51
אני ושאלות הפסח שלי -
נניח ואני מעוניין בכלי עם הכי הרבה סובלנות לטעויות של רוכב, בלימה חזקה מידי, כניסה מהירה מידי לסיבוב, התנהגות בגשם וכדומה
האם יש הבדלים בין ההתנהגות של השניים בכותרת
האם אחד מהם משמעותית בטיחותי יותר מהאחר (ולו רק כי יש ל MP3 ABS )
 
ברור לי הבדל המחיר וההספק והשימושיות אבל דווקא נושא הבטיחות מעניין אותי כרגע יותר.
 
תודה על העזרה וסליחה אם שאלו, מחיפוש שעשיתי לא מצאתי משהו רלוונטי
 
לואי13
נדמה לי שהימאהה הוא 125 סמ"ק עירוני
27/08/2015 | 15:09
1
43
והאם פי עם יכולות רחבות יותר. ABS חשוב.
אני מודע להפרש ההספק ולכן שמתי אותו בצד בשאלה שלי
27/08/2015 | 17:17
29
אפשר גם לטעון שהמחיר לא נותן להשוות בין השניים אבל אני שואל רק מבחינת בטיחות
 
תודה על התשובה
על פניו, ל-MP3 יש עדיפות
27/08/2015 | 16:06
3
46
גם יותר כוח (זה רכיב משמעותי בבטיחות), ABS, נעילת גלגלים בעמידה (אם כי בהיבט של טעויות רוכב - אם אתה שוכח לנעול ולא מוריד רגל - תיפול...).
 
המומחים טוענים בתוקף  שתוספת הגלגל ותוספת ה-ABS הן תוספות מאד משמעותיות מבחינת בטיחות, גם לרוכב מיומן, לא כל שכן לרוכב טרי - אני כמובן מקבלת את הדעה הזו, אבל חשוב לי לציין שרכיב הבטיחות הכי חשוב זה מודעות ומיומנות הרוכב. אם אין לך את זה, גם הכלי הכי סלחן לא יצליח למנוע תאונה (וחלק ניכר מהתאונות הן בכלל לא בגלל טעויות טכניות, אלא טעויות בשיקול דעת).
תמיד טוב שיהיו *גם* עזרים טכניים מגבירי בטיחות, אבל חשוב לא להסתמך עליהם - אם אתה חושש מטעויות בתור מוטיב מרכזי - לך לקורס, לאימונים מודרכים, אפילו תרגול עצמאי (רצוי אחרי לימוד ראשוני).
 
* אני כמובן לא יודעת מי אתה ומה הרקע שלך, ואולי אתה מיומן מאד - כותבת באופן כללי, לטובת כלל הקוראים.
 
* למען הסר ספק - אין קשר בין הכינוי של לדו"ג שלי, לא רכבתי על הMP3 מעולם, ועל הטריסיטי רכיבת מבחן קצרה למדי - והוא כלי נחמד מאד.
לי אישית יש נסיון
27/08/2015 | 17:19
2
43
של כמה עשרות אלפי ק"מ על קטנועים שונים אבל כבר כמה שנים שלא רכבתי על כלום
לכולם היו 2 גלגלים, מעולם לא שלושה אז אני מתעניין
 
תודה על התשובה
 
 
לא תמיד הכמות קובעת
28/08/2015 | 12:38
1
19
מסתבר שרכיבה נכונה על דו"ג היא לגמרי לא אינטואיטיבית - לפעמים אפילו מנוגדת לאינסטינקטים.
אם הרבה זמן לא רכבת, ובעיקר אם לפני כן הסתמכת בעיקר על מה שנלמד בשיעורים לרשיון - אחרי שתקנה כלי, לא משנה איזה, ותתרגל אליו קצת - מאד מאד מומלץ ללכת לקורס רכיבה מתקדמת.
זה יגביר את בטיחות הרכיבה שלך לפחות כמו הגלגל השלישי, וזה גם כיף (למי שאוהב לרכוב).
שמעתי גם מרוכבים ותיקים מאד, שלמדו דברים חדשים בקורסים האלו. לפעמים אפילו רק תיקון תנוחה יכול לשנות הרבה.
 
גם להצטרף לאימונים שראסטי מארגן כאן, יכול להועיל (וזה בחינם...).
 
מאשר את עניין הרוכבים שחושבים שכבר יודעים הכל
28/08/2015 | 18:40
6
אין לי נסיון עם הטריסיטי, אבל ABS תורם לבטיחות
28/08/2015 | 12:13
23
חד משמעית.
 
אני עם טריסיטי כשנה, ולדעתי...
28/08/2015 | 14:31
2
39
...אם משווים פרמטרים של בטיחות אקטיבית per se, אז ABS יטה את הכף לטובת ה-MP3. מהבחינה הזו אפשר רק לקוות שמטרו יציעו גם כאן את גרסת ה-ABS של הטריסיטי שנמכרת באירופה.
 
יתרון התאוצה והמהירות הסופית של ה-MP3 מהווה שיקול. במהירויות עירוניות אין בעייה עם טריסיטי, אך בכל מהירות מעל 80 קמ"ש התחושה היא שלא היה מזיק יותר כוח. כן, אפשר להישאר לאורך זמן על כ-100 קמ"ש על השעון (קצת יותר מ-90 קמ"ש אמיתי) באיילון, למשל, אבל אין רזרבות לעקיפה. נא לזכור שטריסיטי לא תוכנן למהירויות תלת-ספרתיות אלא ניוד עירוני וכאן הוא לא פחות ממצטיין.
 
ספציפית לגבי הטריסיטי נטול ה-ABS עליו אני רוכב כשנה - רמת האחיזה של החלק הקידמי היא לא פחות מפנומנלית בכביש יבש או רטוב. אני מוצא את עצמי רוכב במודעות גדולה לסביבה ולמשתמשי הדרך האחרים בדיוק כפי שהיתה לי על הכלים הדו-גלגליים שהיו בעבר, אך עם מרווח בטחון ושקט נפשי כפול יחסית למה שקדם לטריסיטי וזאת למרות שאין ABS. היכולת של הצמיגים הקדמיים לבלום ללא נעילה היא יותר מסתם מרשימה וכשהתעקשתי ללמוד ולבחון את גבולות המעטפת ולנעול בבלימה עדיין הרגשתי סוג של שליטה מסויימת ובכל מקרה הכלי נשאר של גלגליו ולא על הצד. בלימה בסיבוב לא מהווה דרמה והטריסיטי לא מנסה להתיישר - הוא פשוט מאיט כמה שרוצים בתוך הסיבוב בלי להתרגש. חייב לציין כי לא בחנתי נעילת גלגלים קדמיים בתוך סיבוב מאחר ובתנאים כאלה לשחק עם פיזיקה נראה לי קצת אקסטרים, למרות שבכדי להכיר גבולות גזרה של יכולות רצוי לברר זאת בצורה לימודית ולא בזמן אמת. יחד עם זאת, תחושת הבטחון שנוסך הטריסיטי לא דומה לשום דבר אחר עליו רכבתי בעבר מאז סוף שנות ה-80, בכל נפח, משקל וז'אנר אפשריים.
תודה על השיתוף
28/08/2015 | 14:42
1
17
אין תחליף לנסיון והתרשמות אישיים.
28/08/2015 | 14:49
5
מעבר מקוטנע לאופנע
27/08/2015 | 11:31
4
87
שלום לכולם.
אני נוהג על גוי מקס כבר7 שנים (75K)
הקוטנע הולך למות ואני מתלבט למה לעבור ...
הנסיעה היומית שלי היא 60 קמ שהרוב בינעירוני
אני רוצה לעבור לכלי חזק ומפנק (נמאס לי לזחול)
אתמול עשיתי נסיעת מבחן על cb500x אחרי שבחיים לא רכבתי על אופנע. היה מעניין ונסיעה קשה אבל האמת שציפתי שהכלי יהיה חזק יותר (אולי פנטזיית ילדות כזאת) וגם הרוחות היו ממש חזקות והפריעו לנסיעה. בכל מקרה השאלה האם זה הכלי המתאים לצרכים שלי האם הוא מתאים בתור אופנע ראשון או שאולי בכלל עדיף לקנות קוטנע 400 ולנסוע בשקט? תודה מראש לעוזרים ולעוזרת
לא כלכך מהר
27/08/2015 | 12:04
75
אני רוכב על ג'וירייד, וכבר שנים שאני מפנטז על אופנוע "אמיתי". ולמען האמת, מי לא מפנטז ככה?
אז קיבלתי לכמה ימים את האופנוע הכי אמיתי שיכול להיות - דוקאטי מונסטר. נתתי לו בראש, הוא נתן לי בראש. ובמשך כמה שעות הייתי בעננים.
 
ואז נחתתי.
 
נחמד מאוד, אבל זה לא הרכב שהייתי רוצה לחיות איתו ביום-יום. אין אפשרות לקחת דברים. ישיבה לא נוחה. צריך לתפעל הילוכים, והכל סופר יקר.
לחלק מהדברים יש פתרונות חלקיים. אבל לפחות מבחינתי, הכיף בטיסה המהירה (ואני לא מכחיש), לא שווה את המחיר הכבד.
 
בקיצור - חשוב על היום-יום. לא רק על הרגעים הראשונים.
כיוון מצויין. תגדיר תקציב וחפש אופנוע נוח. יש כמה כאלה.
27/08/2015 | 16:00
24
מפנק זה כנראה קטנוע/גדלנוע
27/08/2015 | 16:16
1
61
בקטנוע יש לך יותר מקום אחסון.
הוא אוטומטי (לרוב).
הישיבה יותר "כורסתית".
אפילו הג׳וימקסים של היום הם משופרים לעומת ג׳וימקס מלפני 7 שנים (שני דגמים קדימה, אם לא מחשבים את הספורט, שבא עם ABS).
 
מעבר לכלי בנפח 300-400 סמ"ק ישפר את המהירות שלך (אני מנחשת מהתיאור שהרשיון שלך מגביל אותך מלעלוץ לנפחים עוד יותר גדולים) - יחד עם גידול בביטוח...
 
מצד שני, אם אתה רוצה דווקא אופנוע, סדרת הסי בי 500 היא מעולה, מתאימה בהחלט כאופנוע ראשון אחרי קטנועים.
 
קח בחשבון שהשינוי הזה לוקח זמן. בהתחלה תקלל את הרגע שהחלטת לעשות את השטות הזאת, אבל אחר כך מתרגלים. בהתחלה - צריך לקחת מרווחי בטחון גדולים יותר, כאילו שאתה רוכב מתחיל... עד שתלמד לבלום נכון ויעיל, לזנק גם בעליה וכו׳.
 
תגובה
27/08/2015 | 17:16
48
א. השינוי במחיר הביטוח לא מפחיד אותי.
ב. אכן אני מוגבל ברישיון אבל אם ימלצו על אופנע יותר חזק אני ישנה את הרישיון בשבילו
 
מבחינת עליות אחזקה האופנע יותר יקר?
הזעקה האחרונה או מקיף?
26/08/2015 | 14:32
8
65
מה עדיף לקטנוע?
אחת הנקודות שמטרידות אותי במקיף, זו הדרישה למיגון, ובפרט קשירה לעמוד. מה שאומר, שבמקרה של גניבה, יש חשש שחברת הביטוח תתנער מאחריות.

מתי כדאי לוותר על ביטוח נגד גניבה (בכלל זה, באמצעות הזעקה האחרונה)?
במקיף אצל יובל בר מספיק מנעול דיסק בחניה עד שעתיים
26/08/2015 | 17:24
7
59
רק בחניות ממושכות יותר יש צורך בקשירה לעמוד.
 
לדעתי כדאי לוותר על ביטוח נגד גניבה רק אם אתה יכול להרשות לעצמך לספוג נזק כזה.
 
ואיך מוכיחים שחנינו פחות משעתיים?
26/08/2015 | 19:17
6
59
זה נשמע פתח מאד גדול להתנערות של חברת הביטוח.
 
אגב, לא רואה מה הבעיה הגדולה לקשור תמיד (בלי קשר לביטוח), כשמתרגלים זו לא כזו טרחה ונדיר שלא מוצאים עצם נייח לקשור אליו.
אני גם מכסה בהרבה מקרים (בחניית לילה תמיד) כדי לחסוך לחות וג'יפה על המושב.
איך באמת חברת הביטוח יכולה להוכיח אם זאת חניה קצרה או לא?
26/08/2015 | 20:38
40
ואיך הם יכולים להוכיח אם קשרת את הכלי לעצם קבוע או שמת מנועל דיסק? ברגע שגונבים את הקטנוע לרוב לא משאירים זכר לכלום ולוקחים גם את המנעול שפרצו....
 
 
לא יודעת איך מוכיחים
26/08/2015 | 22:12
4
38
באותו האופן ביטוח יכול להתנער מכל דרישה ולהגיד שהאזעקה לא הופעלה, האופנוע לא היה נעול לעמוד וכו'.
לייד הבית אני תמיד קושרת לעמוד ושמה מנעול דיסק, אבל בהרבה מהמקומות שעוצרת בהם במשך היום, למשל בחניות שמסומנות על הכביש ברחבי ת"א, אין לאיפה לקשור.
זאת הבעיה עם חברות הביטוח
26/08/2015 | 23:07
38
הן תעשינה הכל כדי לערער את התביעה, לכן אני מתייחס בחשדנות לתנאים כאלה, שלכאורה מקלים על הרוכב, אבל עלולים להוות בעיה במקרה של תביעה.
 
בירושלים גם יש לאחרונה די הרבה מקומות מוסדרים ולזכות העיריה ייאמר, שהם עם עמודי קשירה.
המקומות המסומנים בת"א, שבהם אין אפשרות לקשור, הם ללא ספק בעייתיים, סוג של מלכוד מבחינת הרוכבים - האם להסתכן בקנס על חניה במקום אסור, או בגניבה כי הכלי לא קשור...
חובת ההוכחה על הביטוח או על המבוטח?
26/08/2015 | 23:47
2
29
נראה לי שעל חברת הביטוח...
הם שולחים חוקר ביטוח
27/08/2015 | 00:25
38
שבמסווה של שיחה נעימה איתך, ינסה לערער את גרסתך ולמצוא בה סתירות.
הנסיון היחיד שלי הוא עם תביעה בפוליסה של תכולת דירה, החוקר היה סוג של "סבא חביב" ובכל מקרה, לא ניסיתי לנפח את התביעה ולדחוף דברים שלא נגנבו (אולי אני לא ישראלי...), אז קיבלתי את הפיצוי על מה שבאמת נגנב.
במקרה של פוליסת מקיף עם התניות של קשירה / אזעקה / וואטאבר, הם יעשו כל מה שביכולתם כדי להוכיח שלא עמדת בתנאים.
כן ולא
27/08/2015 | 09:11
34
התהליך הוא שאחרי גניבה, אתה מבקש פיצוי מחברת הביטוח. חברת הביטוח בודקת, ומחליטה האם לשלם.
ברור (וזה גם הגיוני) שהם לא משלמים אוטומטית, ורק אחר כך בודקים ודורשים החזר, אם נראה להם שהיתה רמאות.
 
כך שהמצב הוא שאם הביטוח החליט לא לשלם, אתה צריך לתבוע אותו. אני מניח שזה שם אותך בעמדת נחיתות. מה גם שתביעות כאלה עשויות להמשך שנים. ואז יקראו לך לעדות, וישאלו "תגיד, קרה שאי פעם חנית ולא קשרת?", ואתה תגיד שכן. ואז ישאלו "איך אתה יכול להיות בטוח שיום X לפני 5 שנים לא היה אחד מהימים האלה?". ואתה תגמגם. ואילו חוקר הביטוח, יקריא מפינקסו משהו שהוצא מהקשרו.
 
אז לא תמיד מגיעים למצב הזה. אבל לפעמים כן. לצערי אין לי את הסטטיסטיקה.
המלצות לביטוח מקיף ו לאזעקה
26/08/2015 | 13:07
1
38
מישהו פה יכול לתת המלצות לחברות לביטוח מקיף לקטנוע ולאזעקה טובה שעומדת בתקנות של חברות הביטוח שהיא אמינה?
אזעקת רב בריח MVP
27/08/2015 | 08:41
38
זו האזעקה שיש לי כרגע.
כשקניתי את הקטנוע (הונדה PCX) נשאלתי אם אני רוצה אזעקה. אמרתי שכן והם אמרו שזו האזעקה שהם מתקינים אבל ציינו שהם מתקינים ללא צופר בהתאם לתקנות שאוסרות על אזעקה מרעישה (לפי חוקי הרעש החדשים).
הם אמרו שאם אני רוצה אוכל להוסיף צופר אח"כ לשיקולי אבל הם לא יתקינו אחד.
כשהאזעקה מופעלת היא מצפצפת בשלט והקטנוע עצמו מהבהב עם הוינקרים.
בסך הכל זו אזעקה לא רעה. כדאי לכוון אותה בהתחלה כך שחתול מקרי לא יפעיל אותה אם הוא החליט לנוח על מושב הקטנוע. בבניין בו אני גר יש קהילת חתולים רצינית ויש שני חתולים במיוחד שמחבבים את המושב של הקטנוע שלי. אחד מהם הוא כנראה שמן יותר מהשני כי הוא מצליח להפיק אזעקת הטיה (יש שלושה סוגים של אזעקות - מכה, הטיה ועוד משהו שאני לא זוכר כרגע).
אם האזעקה מכוילת כמו שצריך, לא יהיו לך אזעקות שוא.
חשוב: השלט שמגיע אינו אטום למים! לכן אם אתה רוכב בגשם דאג להוריד אותו מהצרור או לאטום אותו לפגעי מזג האויר בדרך כלשהי. לא ברור לי למה אין שלט אטום למים אבל זה מה שיש והאמת שזה די מעצבן. ניסיתי למצוא נרתיק אטום למים עבורו אבל עד עתה לא הצלחתי.
 
לגבי ביטוח, רכשתי ביטוח מקיף בשנה הראשונה דרך ביטוח ישיר. לא התרשמתי שיש הבדלים גדולים בין החברות בתעריפי המקיף לדו"ג. רוב הרוכבים לא קונים מקיף אחרי השנה השניה וחברות הביטוח לא מתאמצות להתחרות בענף הזה.
כשאמרתי לנציגת ביטוח ישיר שהונדה מתקינה אזעקות בהתאם להוראות היא הייתה מופתעת לטובה ואמרה לי: סוף סוף יבואן שעומד בתנאים!
הזכרתי לה שכל הסיפור של האזעקות נולד בגלל דרישות של חברות הביטוח והיא זרקה את האשמה הלאה למשטרה שלא ממש עשתה יותר מדי לטפל בגניבות רכב (מה שכנראה נכון באופן חלקי).
בשנה השניה ביטחתי רק צד ג'. התלבטתי אם לבטח שוב במקיף והנציג של ביטוח ישיר אמר לי שלא כדאי כי לפי הסטטיסטיקה שלהם כמעט כל הרוכבים על PCX שביטחו אצלם לא רכשו מקיף בשנה השניה...
מחשבות והרהורים (לגבי נפח גדול מ-250)
24/08/2015 | 12:15
6
110
בשורה התחתונה - אני כבר לא "צריך" את הקטנוע. בגלל זה לא ממש עידכנתי לגבי ה-S3 שלי בחודשים האחרונים.
הוא נקנה כדי לעשות בערך 2,500 ק"מ בחודש, אך חודש אחרי, בהפתעה גמורה, עזבתי את העבודה לטובת אחת נורמלית יותר בקיבוץ. ז"א, אין הוצאות נסיעה כי אני רוכב על אופניים בכל בוקר.
עקב כך הקטנוע עשה כ-5200 ק"מ בלבד עד היום, 8 חודשים על הכביש.
 
נפלה החלטה לחזור בעתיד ללימודים (פיזיקה בעברית), מה שאומר שאני צריך לחסוך לפחות כמה עשרות אלפים בשנתיים הקרובות בשביל השנה-שנתיים הראשונות בהן לא אוכל לעבוד.
יחד עם זאת, ההתמכרות עושה את שלה ובחודש האחרון הרגשתי ממש דיכאון, מחנק וגעגועים לאופנוע נורמלי עם מנוע בריא. ה-S3 אינו יותר מכלי תחבורה בשבילי. כן, כל אחד והאופנוענות שלו. 
 
מצד שני, החיסכון הרצוי בעתיד מכריע שגם אם אחליף את הקטנוע, לא אוכל להוסיף כסף על שוויו - 14-15 אלפים לדעתי. זה אומר אופנוע ישן. שזה אומר דברים לתקן ולתחזק. וזה אומר הרבה כסף מעבר לקניה הראשונית...
אופציות שחשבתי עליהן:
בורגמן 650 ישן (עדיף אחד אחרי תיקון ECVT). 
TDM850 כמו שהיה לי. 
GPZ500. לא ישנים מידי, זולים לתחזוקה, אבל מכלולים זולים ופשוטים זה לא מה שאני רוצה באמת.
XF650. יש פה אחד שהיה לו פעם כזה. הוא התקטנע. 
הבורגמנים, לפי הנראה בלוחות, במצב לא רע ועוד לא הגיעו ליד שתזניח אותם בסטאטוס "אופנוע ישן משנות ה-90 שנראה מרופט לגמרי". אך זו התרשמות מתמונות בלבד.
מצד שני, הבורגמן הוא לא אופנוע ויש סיכוי שזו זריקת כסף על משהו שלא ארצה באמת.
 
כל זה מוביל אותי למסקנה שפשוט כדאי לי להישאר עם הקטנוע וזהו, עם כל הצער, ולהסתכל מספר שנים קדימה בתכנון הכספי שלי.
 
מה אתם אומרים?
מתנצל שיצא מעט כמו פוסט בבלוג.
לאופנועים ישנים יש חסרון...הם זקנים
24/08/2015 | 12:56
2
113
ואתה הולך להיות המטפל הפיליפני שלהם.
אם זה מה שאתה רוצה - סבבה, אבל אז, חפש משהו שהכי פחות מסריח (כנבלה) ושיש לו חלקים לרוב (לא XF) ותתחיל לאהוב את ההתעסקות (מה שאומר שהאופנוע לא תמיד יהיה במצב נסיעה).
 
יש בפורום 8, אגב, כמה שהתמחו ביבוא אופנועים ישנים במצב טוב מארה"ב - אולי מתאים לך איזה הונדה הוק....
 
צודק בהחלט
24/08/2015 | 16:37
1
60
אודה שמאוד נהניתי בעבר מהעניין שכלל בין היתר שיפוץ מסיבי ל-600עף ו-DR650 ישנים ועוד.
היום קצת פחות כי אני מעדיף לרכב.
האמת...איזה אספנות 750-900 יפני לא ישן מידי יכול להיות אחלה דבר בנוסף לקטנוע. בשעות האסורות לרוב ממילא עדיף קטנוע זריז על הכביש.
אתה רואה...לזקנים יש גם פרספקטיבה...
25/08/2015 | 22:09
54
אבל נקודת המבט הטראומטית שלי נולדה אי שם בשנת 1976 כששברתי דיזה בקרבורטור כפול של בוננביל 750...
רכבת על הבורגמן הגדול?
26/08/2015 | 08:18
2
54
כלי מאד מיוחד עם יכולות גבוהות למדי, אבל אם אתה מחפש תחושות של אופנוע, אני לא בטוח שתמצא אותן על היאכטה של סוזוקי,
 
האמת, שאני לא ממש מחבב את ה-S3, בעיקר בגלל הפרונט הקופצני משהו, אבל נשמע שלשימוש המינימלי שלך, יחד עם הצורך לחסוך הוצאות, הוא עושה את העבודה בצורה סבירה.
לא...בקטגוריה זו רק על הסילבר
26/08/2015 | 17:45
1
49
שרכבתי עליו די הרבה. למרות שלא היה בו משהו מיוחד, הוא עשה הכל טוב ולא היו לי תלונות.
 
אגב, התקשרתי להונדה לשאול לגבי מחירים ל-CB500X אחרי שינוי המס (שמתי עליו עין מסיבה כלשהי). הורדה של בערך 2K בלבד, נאמר לי... :(
סילבר מרגיש יותר קטן מהבורגמן
26/08/2015 | 19:13
40
לזכותו של הסוזוקי אפשר להגיד שהוא יציב מאד, אין לו את נדנודי הראש שיש לסילבר כשלוחצים אותו בפניות.
הוא לא משדק ספורטיביות, אבל בהחלט יש לו יכולות גבוהות.
אם מתאפשר לך, קח אחד לסיבוב, גם אם תחליט שהוא לא בשבילך, זו חוויה מעניינת.
 
יש ברשת מחירונים חדשים של כל היבואנים, ההוזלות באמת לא גדולות במיוחד, לעומת זאת, הגדלנועים ספגו עליות מחירים שמן הסתם יפגעו במכירותיהם.
מצד שני, אני מניח שנראה יותר אופנועי 250-300 סמ"ק, על חשבון קטנועים בנפח דומה.
לא מאמין שהם יכבשו את השוק, אבל כנראה שיגדילו את נתח השוק שלהם.
מה הייתם עושים?
25/08/2015 | 21:59
4
92
נניח שקרה ל...חבר שלכם...נגיד רוכב על 50 סמ"ק, רק בעיר וכו'.
נניח שהחבר רכב על קטנועו ברחוב ראשי בעיר, שמע סירנה של אמבולנס ואף הבחין בו מגיע מימין לצומת המרומזר הקרוב ופונה לחצותו ושמאלה.
עד כאן, בסדר. בלימה מבוקרת ונעמד ביחד עם המכוניות. האמבולנס מתחיל בחציית הצומת בבטחה...
כחמש שניות לאחר העצירה המלאה, דחף אדיר מסיע את החבר ואת קטנועו אל תוך הצומת... הרבה מזל יש לו לחבר ואין שום סימן על הגוף או על ציוד הרכיבה, הקטנוע הקטן שימש כ'גלשן' תחתיו ושבר עבורו מראה ימין, זנב קומפלט עם המספר ופה ושם שברים בפלסטיקה.

הפוגע מאחור הוא רוכב דאון טאון עם מורכב - שעוצר בצד ושואל הרבה אם החבר 'בסדר'?
לדבריו אין לו ביטוח ולא טסט או ניירות, גם ת.ז. אין לו...
מצד שני הוא עצר (ולא ברח).
החבר, אובד עצות, מצלם את מס' הקטנוע הפוגע ואת פניו של הרוכב שגם מוכן לתת שם פרטי ומס' טלפון (הוא מחייג אל החבר מהפון שלו).

מה הייתם עושים?
הערכת נזק + 50 % מזומן ביד ושלום.
25/08/2015 | 22:08
2
37
נשמע הגיוני
26/08/2015 | 08:10
51
והכי חשוב, שהחבר בסדר והנזק הוא רק לקטנוע
26/08/2015 | 12:53
6
ניגשים ביחד למוסך. מתקנים והפוגע משלם
26/08/2015 | 17:45
33
אין סיבה לקחת יותר אם אין פגיעה בגוף.
 
אין רשיון/ביטוח וכו' לא מעניינים אם הזדהה ומוכן לשלם
חם בפורומים של תפוז
לא מצליחה לתמוך בו
לא מצליחה לתמוך בו
מפחיד אותי שיהיה קשה למצוא עבודה, שנחיה בתת תנאים....
לא מצליחה לתמוך בו
לא מצליחה לתמוך בו
מפחיד אותי שיהיה קשה למצוא עבודה, שנחיה בתת תנאים....
מעצבים את מטבח חלומותיכם?
מעצבים את מטבח חלומותיכם?
עכשיו בפורום מטבחים, על מה פשוט אסור לכם לוותר?
מעצבים את מטבח חלומותיכם?
מעצבים את מטבח חלומותיכם?
עכשיו בפורום מטבחים, על מה פשוט אסור לכם לוותר?
אוהבים את תפוז?
אוהבים את תפוז?
עשיתם לייק לדף הפייסבוק שלנו? בואו לקבל את
אוהבים את תפוז?
אוהבים את תפוז?
עשיתם לייק לדף הפייסבוק שלנו? בואו לקבל את
Flix וידאו
קומונות
2012 MotoGP calendar 8 April Qatar Losail 29 April Spain...
מועדון "קטנועי ימאהה,majesty ו tmax בישראל" מאגד את כל בע...
מועדון רוכבות ורוכבי אופנועים וקטנועיםהמשלב את אהבת הרכיבה...
עדכונים שוטפים
13:33 | 31.08.15 raz1211
09:17 | 31.08.15 בוהם
01:58 | 31.08.15 Scratch03
16:27 | 29.08.15 Zvika Schwartz
12:07 | 29.08.15 raz1211
10:41 | 29.08.15 EZ91
01:28 | 29.08.15 regev0502
01:16 | 29.08.15 יום ארס יום קרס
21:02 | 28.08.15 RoyceGracie
19:19 | 27.08.15 Amirshaaya
14:38 | 27.08.15 louis XIII
מקרא סימנים
בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ