בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
קַטְנוֹעַ: "אופנוע קל וקטן בעל מנוע ושני גלגלים קטנים, המיועד לרוכב אחד או לשניים" (הגדרה מילונית).

קטנוע: "יעיל בעיר, כלי שיכול לתת המון פאן או להוות פתרון תחבורתי מעולה. הקטנוע משמש לשליחויות, לנסיעות במגרש, לטיולי שבילים, לטיולי כביש.

הקטנוען, אפעס, נע בין נערי התיכון ועד לזקני צפת, בין ה"מרביץ" לבין ה"מתנייע", בין ה"מבין/מכונאי בפוטנציה" ל"רוכב", בין ה... ל...

קהילת הקטנועים בתפוז מזמינה אתכם להצטרף, להיות יעיל, מהיר וזהיר, לגלות את עולם הקטנועים, ליצור קשרים ובעיקר... להנות.

(* ולא לשכוח לקרוא את כללי הפורום ולהקפיד על שמירתם).

מחפש לשדרג לקטנוע גדול יותר
28/07/14 17:00
61צפיות
כיום אני נוסע על xmax 250. הוא מספק את צרכי אך הייתי רוצה מעט יותר כח בכביש מהיר.
חלק ניכר מנסיעות שלי הן בפקקים. (20 ק"מ ביום, כל השבוע)
פעמיים או שלוש אני נוסע לכיוון ראשון לציון או רעננה. נסיעות של 20 ק"מ לכל כיוון, על כביש מהיר, בדרך כלל עם תנועה זורמת.
ישנן גם נסיעות עם מורכבת ברוב אזורי המרכז.

אני מחפש קטנוע שלא יהיה גדול יותר בצורה משמעותית, על מנת שאוכל להשתחל איפה שצריך אבל שיהיו לו רזרבות כח מעל 120.
התקציב שלי הוא בסביבות ה-17000 עם יכולת להתגמש מעלה במידה ואני אצטרך.
כל הנסיעות שלי הן עם תיק גב, משקף, כיסוי שרשרת 14מ"מ ומנעול רב בריח אז תא מטען זה בונוס נחמד.


העברתי כמה שעות בגוגל ואכן יש לי רשימה קטנה:

דאוןטאון 300 - אני לא חובב גדול של קימקו אבל אם קוואסקי בחרו לשים את השם שלהם על המותג, כנראה שהוא שווה משהו. המראה שלו לא מושך אותי לצערי והוא לא נראה כמו שדרוג טוב לאקס מקס.
פוקו 500 - למרות שהוא נראה מגודל, הבטיחות של שלושה גלגלים בהחלט קורצת לי. מה שמפחיד אותי זה הטיפולים על כל המנגנון הזה והמשקל שלו.
נקסוס 500 - בעבר רק דגם ה-300 היה זמין לרשיון A1 והעובדה שהוא התחרה עם קטנועי 250 ועלויות הביטוח שחטו אותו. מכיוון שאני לא מחפש להתחרות במירוצים אבל לא הייתי מתנגד לקטנוע יותר מאוזן עם בולמים איכותיים, הנקסוס ממש קורץ לי. המושב הגבוה והמתלים הקשיחים די מזכירים את האקסמקס והוא נראה מעולה אבל הביקורות חלוקות והייתי שמח לשמוע דיעות של אנשים.
Xciting 500R - לא יודע מי חשב להוסיף R לקטנוע אבל זה לא במקום. הביקורות אומרות שהוא "בסדר" אבל כולם משווים אותו ל-tmax ואני לא יודע כמה הוא באמת טוב\רע. הוא די ענק וכבד. נראה לי שיהיה קשה לתמרן איתו.
סילברווינג 400 - לא ראיתי את הישן אבל יצא לי לראות את sw-t החדש והוא נראה קומפקטי יותר מבורגמן ומג'סטי. הישיבה הנמוכה והמושב הנוח למורכבת בחלט נאים לעין. הבעיה העיקרית כאן היא התקציב שמציב אותי בשוק מצומצם של סילברים משנת 2007 ואני לא יודע כמה הוא אמין\נוח לתמרון בפקקים. (זה לא שאני נוסע כמו שליח אבל לא נעים להתקע באמצע פקק של חצי קילומטר)
בוורלי 500 - חוסר מקום האחסון והמראה של הפרונט שלו פשוט הוציאו לי את החשק. חבל .
אקסיבו 400 - המושב של המורכבת פשוט קטן מדי ואין דרך אלגנטית לשים ארגז. הוא בתקציב אבל לא מושך במיוחד.
בורגמן 400 - גדול ומסורבל לטעמי.
אקסמקס 400, מקססים 600, j300 ו- sw-t400 - חדשים מדי ולכן מחוץ לתקציב.
טימקס - לא מפריע לי המוניטין אבל אני לא אלך על אחד קרוע ואני לא חושב שזה חכם לקנות טימקס עם תקציב מוגבל.
מג'סטי 400 - אופציה לא רעה אבל ראיתי אחד שלא הצליח להשתחל איפה שהאקסמקס שלי עבר בסדר (ייתכן שזה תלוי בנהג). הוא נראה רחב כמו הבורגמן ומעט מיושן. טיפה מרתיע הקטע שלא משווקים אותו יותר.
SH300I - באמת שלא שמעתי מילה אחת רעה על הקטנוע הזה אבל בכל פעם שהביקורת מגיעה לעניין הכביש המהיר, מתחילים להסס ולגמגם. מחסור במקום אחסון והמראה שלו די מורידים אותי מלנסות למצוא אחד.
מקססים 400 - הביקורות לא רעות אבל הוא נראה גדול ומאוד מזכיר את הבורגמן. המראה לא מושך אותי והוא לא נראה מדהים בפקקים.
NSS 300 - באמת שאם לא המחיר, הייתי לוקח ולומד לחיות עם פחות כח. נראה מדהים.
 
כרגע די מושכים אותי הנקסוס בגלל האיזון ותחושה, והמג'סטי בגלל המחיר וההיכרות שלי עם יאמהה.
האם יש משהו שפספסתי או המלצות? אולי כדאי בכלל לחכות לרשיון A ולמצוא אופנוע?
שמעתי הרבה על וויברציות בקטנועי 400+ סמק. האם זה באמת כ"כ נורא?
אשמח לתשובות והמלצות.
תודה :)
עשית עבודה יסודית
28/07/14 18:15
46צפיות
מהשניים שהשארת בתחרות, המג'סטי יותר מתאים, לדעתי, לדרישות שלך.
נפח אחסון כמו של ה-XMAX שלך קשה למצוא גם בכלים גדולים והנקסוס נופל כאן בגדול.
גם מבחינת נוחות למורכבת המג'סטי לוקח בהליכה.
הנקסוס ייתן לך הכי הרבה התנהגות והנאה, אם זה מחפה על שני החסרונות הקודמים, זה רק אתה תחליט.
 
משאר הרשימה המכובדת הייתי בהחלט לוקח בחשבון את הסילבר 400, כלי מאד אמין, לא באמת בעייה לרדת קצת בשנתונים.
גם הוא וגם שני האחרים, יותר גדולים פיזית מה-XMAX ולכן לא ישתחלו בכל מקום שהוא ישתחל, כשם שהוא לא משתחל בכל מקום שקטנוע 50 יעבור בלי למצמץ.
ועדיין, מדובר בכלים זריזים שעם קצת התרגלות יתנו לך יכולת צליחת פקקים טובה למדי.
 
מי שהוא ממש שד משחת זה ה-SH300, בעיר הוא טיל בליסטי.
הוא לוקה בנפח האחסון, אבל אפשר להוסיף ארגז ומחוץ לעיר הוא בסדר, אבל העדר מיגון הרוח מתחיל להציק מעל 120 פלוס מינוס (שוב, תלוי ברוכב ובהרגל).
 
לאקסייטינג לא הייתי מתקרב...
 
תודה על התגובה!
28/07/14 18:32
31צפיות
כל עוד שרשרת וכיסוי נכנסים בתא מטען, אני אסתדר.
הנסיעות עם המורכבת הן לא ארוכות מספיק על מנת שזה ישנה בצורה משמעותית.
 
יש לא מעט נקסוסים שנראים שמורים למדי אבל אין הרבה מג'סטי באותו מצב.
יש לך מושג איך הם מבחינת התנהגות מנוע, רעידות ובולמי זעזועים?
שרשרת וכיסוי זה בקטנה
28/07/14 22:46
20צפיות
אפילו לאינטגרה הצלחתי לדחוף שרשרת וכיסוי, חשבתי שאתה מחפש משהו בסגנון המחסן שיש לך עכשיו, שמכיל שתי קסדות מלאות בקלות.
 
אני יודע שמג'סטי ישנים סבלו קצת מויברציות הכיוון הוריאטור, בעיה שטופלה בדגמי 2009 ומעלה, למיטב זכרוני.
סינגלים גדולים תמיד יווברצו קצת, הם אף פעם לא יהיו חלקים כמו מנועי 250 טובים, אבל זה לא משהו ברמה שמטרידה יותר מדי.
 
המנוע של הסילבר הוא טווין, מה שהופך אותו לנעים יותר.
 
 
שאלה משמעותית
28/07/14 18:28
38צפיות
היא אם תוספת הכוח של קטנוע 300 (שכחת את ה-JM300XI, לא יודעת אם יש כאלו בתקציב), שלפעמים זה אפילו פחות סמ"קים, מצדיקה את תוספת עלות הביטוח, ברגע שאתה עובר את ה-250 סמ"ק.
אין לי תשובה חד משמעית בנושא.
כנראה שרוב ה-400 הם די מווברצים, אבל עד כמה זה מפריע - זה רק אתה יכול להגיד. בנסיעות של 20 ק"מ ביום, יתכן שזה שולי. גם כשהיה לי JR, ביומיום הרעידות לא הפריעו, ורק ברכיבה ארוכה במיוחד, זה הציק, שהידיים המשיכו לרעוד זמן רב אחרי שהרכיבה הסתיימה...
(אגב, האופנוע שלי מווברץ יותר מהמקסים 400...).
 
צודקת!
28/07/14 18:42
28צפיות
שכחתי לכלול את JM300.
בתאכלס, זה לא כזה משנה כי תוספת הכח היא זניחה יחסית ל250 והתוספת של ABS לא מושכת מספיק בשביל 2000 שקל נוספים בשנה.
 
מבחינת התוספת, זה לא רק כח. בקטנועים גדולים בדרך כלל משקיעים יותר באבזור, מגן רוח, מכלולים טובים יותר, בלמים וכדומה.
מכיוון שהשוק שלהם לא בדיוק פורח, ניתן למצוא כלים מאוד איכותיים במחירים שלגמרי לא מייצגים את התמורה שהם מעניקים.
 
השאלה האם זה שווה עוד 200 שקל בחודש... אז מבחינתי, הג'ויימקס 300 לא שווה את זה :)
דווקא קטנועי ה-250
28/07/14 18:51
33צפיות
נראים יותר "בשלים" מאשר הגדולים יותר (300, 400, בהכללה) - רכיבה יותר חלקה, זריזות וכד'.
כשהתלבטתי מה יהיה הכלי הבא שלי אחרי ה-JM250I שהיה לי, (ולפני שחשבתי על רשיון A ואופנוע, מה שבסוף בוצע), מאד התקשיתי למצוא כלי גדול יותר שלא יהיה אונייתי (* לי יש גם מגבלת גובה, שפוסלת חלק ניכר מהאופציות שציינת), אלא רק חזק יותר, ובמחיר סביר.
כשניסיתי את המקסים, הוא לא נראה מצדיק את המאמץ.
ואגב אם אופנוע בא בחשבון (למרות שאין לו מקום אחסון), גם אופנוע כמו הבייבי נינג'ה 300, שנכנס ב-A1 המשודרג, הוא הרבה יותר חזק ומהיר מאשר ה-JM250, למשל.
והוא גם ממש כייפי (אם אין לך הרבה פקקים שבהם תנוחה הרכיבה הספורטיבית מעיקה).
 
מבחינת אופנוע
28/07/14 19:36
27צפיות
היחידים שיש לי בתקציב הם אופנועי כביש בנוסח YBR שנת 2008 ויוסאנג GT250R.
על היוסאנג אי אפשר לשים ארגז מבלי לרצות לתלות את עצמך וה-YBR לא נראה לי שיתן לי את הבוסט בביצועים בבין עירוני כמו שאני מחפש.
אופנועי הקרוזר נפסלו בגלל הבעיה בתמרון ומקום אחסון, הדו"ש ירדו כי אני לא יורד מהכביש. (עוד לפני שהגעתי לעניין התקציב)
 
בייבי נינג'ה הכי זול יוצא בסביבות ה-22-23 אלף לצערי.
 
בפול גז הציעו לחכות לרשיון A1 ולעבור ל-GS עם ארגזים שזה כרגע נראה כמו אופציה מושכת למדי (גם בהתחשב בכמות הזמן שיקח לי למכור את האקסמקס).
אם אתה מחפש כלי תחבורה באילוץ עלות/תועלת
29/07/14 09:54
15צפיות
אני חושב שהדאוןטאון הוא הבחירה הנכונה.
גם יאפשר לך לרכוש שנתון מתקדם, וגם יחסוך בדלק ויפנק בנוחות ורזרבות כח.
 
בנקסוס לא הייתי נוגע עם רצועת וריאטור של 6 מ'.
 
לי אישית יש בחילה מהמג'סטי בגלל התנהגות רופסת, גם הסילבר שייך לאותה קטגוריית אוניות משא.
 
אולי אתה צריך לחדד קצת יותר את הצרכים שלך.
הדאונטאון יפנק בנוחות?
29/07/14 10:48
7צפיות
יש הרבה דברים טובים להגיד על הדאונטאון, הוא קטנוע מצויין ללא ספק, אבל נוחות היא לא מהחוזקות שלו, להפך.
º
לדעתי, באופן יחסי, כן
29/07/14 11:44
מה רע בנקסוס?
29/07/14 11:21
8צפיות
ראיתי ביקורות טובות על הדאון טאון ויותר ביקורות על j300.
סה"כ בהחלט אופציה שאני שוקל.
 
מה שכן, לא קיבלתי תגובות מבעלי נקסוס, אשמח לדעת מה גרוע בו?
מחיר חלפים וטיפולים, סחירות, צריכת דלק
29/07/14 11:45
והוא די מגושם בעיר.
הרצה לקטנוע 50 + קימקו שעשה 60,000 ק"מ!
28/07/14 18:57
29צפיות
אז הויטליטי 50 הישן שלי סוגר 60,000 ק"מ (!) באמינות מרשימה במיוחד, ועם זאת כבר הפסיק להניע בקלות - אז עשינו לו בוכנה ורינגים חדשים.
 
המכונאי אמר שהרצה אורכת 500 ק"מ, האם מישהו יוכל להוסיף כיצד כדאי לעשות את ההרצה, מתי ואם בכלל להחליף שמן וכו ?
 
תודה !
ברכות על האוברול
28/07/14 22:42
17צפיות
להחליף שמן?
זה שתי פעימות, מן הסתם אתה רגיל להוסיף שמן על בסיס קבוע למיכל הייעודי, פשוט המשך בשגרה בעניין זה.
 
יש כל מיני גישות להרצה, בגדול, אל תאמץ את המנוע בעומס מלא (אל תרכיב, אל תיסע בפול גז לאורך זמן), אבל תן לו לעבוד בכל קשת הסל"ד.
עם 50 סמ"ק, כדי לשמור על קצב התקדמות סביר, נוסעים בדרך כלל במוד של ON-OFF, או פול גז או מצערת סגורה, במשך ההרצה הייתי מנסה לגוון קצת את מצבי המצערת.
 
בהצלחה ותמשיך להנות ממנו.
תמיד יהיו לי סנטימנטים לויטליטי, איתו התחלתי את דרכי על דו"ג
תודה
29/07/14 10:42
5צפיות
אחרי בערך 15 קטנועים אני מוכרח לציין לשבח את האמינות של הצעצוע הזה... בכלל, קימקואים החזיקו אצלי מעמד ממש יפה בעוד שסאן יאנגים... לא חשוב :)
למכירה דאון טאון 300 2011
הודעה זו מכילה תמונות
28/07/14 14:21
44צפיות
במצב מעולה שמור מאוד!!!
אחרי טיפול גדול עם טסט לשנה..
יש גם קסדה חדשה של שואי gt air  מעיל ושרשרת...
מירושלים מחיר גמיש חייבל הימכר עקב טיסה לחו"ל...
º
שכחתי 0547-555339
28/07/14 14:22
12צפיות
ניסו לגנוב לי את הקנטנוע, ותקלה מוזרה עקב זאת
26/07/14 05:57
125צפיות
תפסתי אותם בזמן וסילקתי אותם. הבעיה היא שהם פתחו את הצד ימים איפה שהמגעים החשמליים. חיברתי הכל נכון בחזרה (אני יודע איך)
אבל הם כנראה סתם ילדים שלא יודעים מה הם עושים וחיברו את הפלוס למינוס וגמרו את המצבר.

אז ניסיתי: עם כבלים מרכב: אין שום תגובה, לא חיווי על הצג ולא כלום.
חיברתי את הכבלים למינוס ופלוס של החיווט עצמו, אז הקטנוע מטרטר ופועל חשמלית אבל לא מצליח להניע את המנוע.
קיק סטארט: גורם רק לאיתות או משהו כזה לעבוד (כלומר יוצר חשמל) אבל לא מתניע ולא עושה שום אפקט על המנוע.

אז בעצם, אני לא מבין מה התקלה ואיפה היא. החוט של ההצתה של המנוע מחובר טוב (חתכתי אפילו ושמתי חוט חדש)

למישהו יש מושג מה זה יכול להיות?
º
בדקת פיוזים?
26/07/14 09:36
38צפיות
סליחה, אבל אני די בור...
26/07/14 15:58
86צפיות
מה זה פיוזים ואיפה הם יושבים?
º
ליד המצבר בד"כ, אבל אולי עדיף לגשת למוסך?
27/07/14 21:39
17צפיות
לינק לידע כללי....
28/07/14 14:05
33צפיות
כמו שהוצע מעלה - עדיף פעם ראשונה לגשת למוסך....
הלינק המצורף הוא לידע כללי ומתאר פיוזים ברכב אבל העיקרון זהה....(המלקחיים לא קריטיים אפשר למשוך גם ביד)
לא תיארת איזה כלי מדובר.... אז אני לא יכול לכוון אותך לפאנל של הפיוזים
 
מה תרצו שיהיה בדור הבא של הפורומים?
28/07/14 13:19
16צפיות
אנו מתחילים בימים אלו  תהליך אפיון ועיצוב מחדש של הפורומים בפרדס ומאוד מעוניינים שאתם תהיו שותפים לו.

  
כרגע אנחנו ממש בתחילת התהליך ונשמח לקבל מכם הצעות... מה פורום החלומות שלכם?

|שמש| איפה בעיניכם החוזקות של הפורומים|?|  באילו דברים לדעתכם אסור לגעת|?|
|שמש| אילו פיצ'רים חסרים לכם|?| מה לדעתכם כדאי להוסיף|?|


אתם מוזמנים להגיב בפורום פורומים 2015

פרוייקט גמר בבצלאל - אופנוע פעלולים
27/07/14 13:53
65צפיות
 
כתיבה וצילום - עבדכם הנאמן.
 
למי שיש זמן השבוע, מומלץ לקפוץ לתערוכה, שתוצג עד סוף השבוע.
º
27/07/14 19:11
3צפיות
º
27/07/14 19:17
3צפיות
27/07/14 21:37
22צפיות
 מ ג נ י ב ! ! !
 
המלצה על מוסך
27/07/14 19:16
65צפיות
היי, לקסבו שלי נגמר המצבר, ונאלצתי להשאיר אותו בעבודה בהרצליה פיתוח ביום חמישי. הבוקר התנעתי אותו ונסעתי למוסך גילי ושדי ברחוב משכית (הגרר שהזמנתי סיפר לי עליו). גילי הטעין לי את המצבר ושלח אותי הבייתה בלי לגבות ממני כסף, למרות שנראה לי הגיוני בהחלט לגבות תשלום בעד השירות. אני עוד לא יודעת אם הקטנוע יתניע בדקות הקרובות כשארצה לנסוע הביתה , אבל בכל מקרה התרשמתי לטובה מההגינות, ורציתי לשתף אתכם.
º
גילי צדיק ידוע
27/07/14 19:22
33צפיות
עליית עמוד ההודעה החדש ב|תפוז|
27/07/14 11:59
23צפיות
גולשות וגולשים יקרים,
היום העלנו את עמוד הוספת הודעה החדש בכל הפורומים :-)

העמוד החדש כולל:
- עורך חדש בעמוד ההודעה שיאפשר הדגשת טקסט, לינקים, גדלי וצבעי פונט שונים.
- העלאת מספר תמונות  / סרטוני וידיאו / קבצים אחרים להודעה אחת.

בכל עניין (טכני או כללי) ניתן לפנות אלינו בשרשור המיועד בפורום משוב, במסר ל"הנהלת הפורומים" או למייל forums@tapuz.co.il.
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?for...

טיול דו"ג לדרום
25/07/14 07:36
86צפיות
הי, מתארגנת קבוצת רוכבי דו גלגלי לנסיעה רגועה לאזור הדרום למטרת מוראל, קצת קניות ביישובים שהכלכלה שם נהרסה, קפה טוב וחלוקה לחיילים.
כל הסמ"קים מוזמנים ללא הבדלי מחיר ופוזה.
יום ד הבא, 30.7, בשעות הבוקר.
אפשר לפנות אליי בפרטי למייל
me@erezgavish.com
או לכהודעה לפייסבוק
בהצלחה עם היוזמה היפה
25/07/14 09:27
55צפיות
לצערי, לא מתאפשר לי להצטרף.
למה באמצע שבוע? רוב האנשים עובדים
25/07/14 13:45
55צפיות
למה לא יום שישי בבוקר או משהו כזה?
º
כי אני לא יכול... :) אבל אתה מוזמן ליזום!
25/07/14 14:50
23צפיות
לא יצליח לי.....
26/07/14 02:25
47צפיות
אני לא יודע לארגן דברים אני לא מספיק אסרטיבי
º
אני גם רוצה , אולי נרים משהו יחד?
27/07/14 16:30
10צפיות
שאלה למתחיל בתחום
23/07/14 11:12
145צפיות
שלום

יש לי רישיון A2,

אני מתגורר בנתניה ועובד בפתח תקווה,  ונוסע ברכב 30 ק"מ לכל צד , סה"כ 60 ק"מ ביום,

חשבתי להחליף את הרכב בקטנוע, בשביל לחסוך בהוצאות.

מה דעתכם? על איזה קטנוע שמתאים לי מבחינת רישיון אתם ממליצים?  והאם יש קטנוע שמתאים לרישיון שלי עם 3 גלגלים? ומה דעתכם על זה?

אודה לעזרתכם
לינק לפורום קטנועים עם שאלה דומה
23/07/14 12:26
82צפיות
בקישור שצירפת מדובר על 250
23/07/14 12:51
59צפיות
האם זה מה שמותר לי מבחינת הרישיון A2?
לא. במקומך לא הייתי רוכב על 125 בדרך מהירה
23/07/14 13:05
73צפיות
או אפילו בין-עירונית. שדרג לדרגה הבאה.
º
רישיון A2 זה עד 125, נכון?
23/07/14 13:10
28צפיות
º
עד 14.6 כ"ס
23/07/14 13:27
23צפיות
125 סמ"ק לא יוכל לסחוב?
23/07/14 13:38
65צפיות
ראה את הכלי הזה למשל....  או גוירד/גוימקס   125

יצרן:

DAELIM  ד. קוריאה

שם הדגם:

VJ125

כינוי מסחרי:

ROADWIN

מנוע:

חד צילינדר,  4 פעימות, 4 שסתומים   
גל זיזים עילי בודד

נפח:

124 סמ"ק

הספק:

14.2 כ"ס

קירור:

אוויר + מקרן שמן

אורך/רוחב/גובה:

201 /76 / 109 ס"מ
רוחק סרנים:

138 ס"מ

מרווח גחון:

15 ס"מ

משקל יבש:

158 ק"ג

גובה מושב:

78 ס"מ

מערכת דלק:

הזרקה ממוחשבת

נפח מיכל הדלק:

14.8 ליטר

מידת צמיגים:

ק' 110/70-17 א' 140/60-17
בלמים:



הבעיה היא לא ה"סחיבה" של הכלי
23/07/14 13:57
78צפיות
אלא העובדה שהמהירות המקסימלית שלך היא נמוכה, ועל כביש מהיר, כל המכוניות יחתכו אותך (גם על הנתיב שלך), ולא תהיה לך אפשרות להתחמק.
רכיבה על השוליים (שלא בעת פקק) מסוכנת עוד יותר.

125 הם לרוב כלים עירוניים, ושם יש להם יתרון. בכבישים בינעירוניים נטושים (או פקוקים מאד, אבל אז זה כמו עירוני) אפשר אולי לשרוד - אבל בכבישים מהירים עם תנועה ערה, זה פשוט מסוכן, ובתור רוכב מתחיל, על אחת כמה וכמה.

לא בטוח שיוזיל לך עלויות, אבל שווה לשקול הגדלת הרשיון.


הדיאלים הזה או אופנוע, לא קטנוע
23/07/14 15:02
77צפיות
שזה אומר הילוכים "ידניים" וקלאץ', לא שזה בעיה, אבל אלמנט נוסף שמצריך התרגלות ועלול להיות בעייתי לרוכב מתחיל בתנאי רכיבה לא קלים, כמו שאתה מתאר.

מצטרף לממליצים להגדיל רשיון, קטנוע 250 יעשה את העבודה בקלות.
הוא אולי לא יחסוך לך המון בעלויות לעומת רכב קטן וחסכוני, אבל בהחלט יחסוך לך המון זמן ועצבים בפקקים.
המטרה העיקרית שלי היא...
23/07/14 15:18
63צפיות
חיסכון בהוצאות.

הפקקים מעצבנים, אבל אם לוקחים סיכון לעבור לדו גלגלי ...לפחות שיהיה חיסכון משמעותי בהוצאות.

ממה ששמעתי ש125 יותר חסכוני מ250 ,גם בביטוח חובה וגם בטיפולים.
נשאלת השאלה מול מה השוואת החיסכון?
23/07/14 16:07
65צפיות
רכב חדש מהנילונים מול קטנוע חדש מהנילונים?
רכב שעולה כמו קטנוע חדש?

הכי טוב לעשות לבד אקסל עם עלויות של קניה, מכירה, עלות הוצאת רישיון ולראות בדיוק אם אתה מוזיל וכמה (או להפך).
תתחיל לעשות קובץ כזה ואז בפורום יעזרו לך כדי להפוך אותו למייצג מציאות.

לגבי הבדלים בין 125 ל 250 סמ"ק, אין הבדל בביטוח חובה וגם בכלל לא בטוח שיותר זול בטיפולים.
אתה טועה
24/07/14 09:13
50צפיות
אין הבדל בכלל בתחום הביטוח בין 125 ל250, וגם אם יש הבדל בעלות הטיפולים הוא זניח.
ספציפית במקרה שלך
23/07/14 15:30
63צפיות
אני לא יודע אם זה הדבר הכי משתלם.
קטנוע חוסך זמן בפקקים, חוסך בעלויות הדלק ומציאת חניה אבל יש גם דברים שמיקרים את ההוצאה.

הביטוח לא זול, יש הוצאות על מיגון, טיפולים שוטפים וכדומה.
ישנם גם שיקולים אחרים כגון חום אימים, סכנת גניבה וכמובן סכנת חיים.

תבדוק טוב, טוב אם העלויות באמת שוות את זה.
אם זו הייתה נסיעה קצרה בתוך העיר זה היה פשוט יותר אבל אלה 60 ק"מ ביום שאת רובם אתה מעביר בנסיעה בין עירונית.
º
לא תחסוך.
24/07/14 08:15
28צפיות
עם הקטנוע תוכל לחסוך זמן לא הוצאות
25/07/14 15:04
42צפיות
לא ניהלתי גיליון אלקטרוני אבל התחושה שלי מניסיוני היא שהרכב לא יקר מהקטנוע . (יש במשפחה בשנים האחרונות גם דו"ג וגם רכב).
לדעתי החסכון יהיה משמעותי בתלוי במספר גורמים
25/07/14 19:16
42צפיות
קודם כל עלות הרכישה, בד"כ רכב ממוצע יהיה יקר משמעותית מקטנוע 250 באותו מודל.
דלק הוא הוצאה משמעותית מאד, במיוחד בקילומטרז' הזה.
אמנם הטיפולים והביטוח של הקטנוע יותר יקרים,  אבל לדעתי (מבדיקה שעשיתי בעבר לגבי אופנוע בנסיעות קצרות בחצי) רק הדלק יסגור את כל ההפרש ויישאר לא מעט עודף (קטנוע 250 ממוצע עושה נאמר 25-27 ק"מ לליטר).
הייתי מציע לך לעשות חישובים (לא יותר מדי מסובך) ולהביא בחשבון מחיר עלות, דלק, ביטוח, טסט (משמעותית יותר יקר ברכב), עלויות טיפולים, צמיגים, חניה (יכול להיות גם הוצאה של מאות ש"ח בחודש לרכב), ואולי שכחתי עוד משהו.
גם לדעתי עדיפות חד משמעית לקטנוע 250 - כאמור, הביטוח עולה אותו דבר ולדעתי ההפרש בעלויות הטיפולים לא משמעותי, בוודאי שלא שווה את ההיבט הבטיחותי בנסיעה הזו - כבונוס, תוכל גם לטייל בכל מקום בארץ עם הקטנוע בקצב סביר.
קטנוע 50?
23/07/14 21:38
122צפיות
אהלן, צריך ייעוץ.

אני גר במרחק 4 ק"מ נסיעה עירונית מהעבודה שלי ודרכי ההגעה האפשריות הן כדלקמן:
1- אוטובוס. בערך 25 דקות כל כיוון, מזיעים קלות, המתנה מעצבנת בתחנה. עלות של כ200 שח בחודש.
2- אופניים חשמליים. כ15 דקות כל כיוון. מגיעים מזיעים, צריך למצוא מקום לקשור האופניים, פחות בטיחותי. עלות חד פעמים של3K ואז עוד כ50 שח בחודש.
3- קטנוע 50. כ7 דקות כל כיוון. הזעה בקטנה. יותר בטיחותי לדעתי מ-2 אבל פחות מ1. עלות חד פעמית של 3K  ובנוסף עוד 300 כל חודש.
4- קטנוע 125. כמו 3 אבל יותר יקר. חד פעמי 5K ואז  כ400 שח בחודש.

כיום מתנייד עם 1 ודי נמאס לי. חשבתי לעבור ל2 אבל נראה לי מתיש לרכב בשמש רבע שעה. 4 טיפה יקר. מה דעתכם על 3?

אציין - יש גם רכב לבת הזוג אז לא צריך כלי לנסיעות ארוכות.

מה דעתכם על 50 סמק?
תודה
נשמע אופציה טובה (50cc), למעט הריח...
23/07/14 22:17
104צפיות
ה-50ים ברוב המוחלט הם דו-פעימתיים, ז"א שורפים שמן עם הדלק ופולטים עשן שהריח שלו דבק בבגדים.

רק בשביל האופציה של מדי פעם לצאת מהעיר, הייתי הולך על 125.

אגב, מה עולה 50₪ לחודש באופניים חשמליים? (סתם מתוך סקרנות כי אני לא מכיר את הכלים האלה).
º
החשמל?
24/07/14 13:16
32צפיות
24/07/14 23:14
43צפיות
לגבי 3 ו-4
23/07/14 22:39
75צפיות
המסקנות הבסיסיות שלך נכונות. אני עצמי גר במרחק של כ-8 ק"מ מהעבודה. עם הקטנוע אני מגיע לשם ב-16-17 דקות ואם אני לא צריך לעצור ברמזורים אדומים, אני אפילו לא מזיע
אני יכול לומר לך בודאות שאם הייתה לנו פה מערכת תחבורה ציבורית אמיתית ולא אוסף רנדומלי של אוטובוסים שנוסעים לכיוונים שונים ורכבות שמנסות להבין אם הן מאחרות או לא, יכול להיות שהייתי מוותר על הקטנוע ונוסע בתחבורה הציבורית (אני לא מתיימר לקוות למשהו כמעט מושלם כמו שיש ביפן. מספיק לי המטרו של פריז, התחתית של לונדון או זו של ניו יורק...).

לגבי ההבדל בין 50 סמ"ק ל-125 סמ"ק:
כמעט כל כלי 50 סמ"ק שתמצא היום יהיה ישן ובמצב מוטל בספק. מאז ששונתה הקטגוריה הבסיסית של רשיון לדו"ג ואיפשרה לרכוב על כלים בנפח של עד 125 סמ"ק, פרט לסאן-יאנג מיו ולהונדה ליד ששניהם בנפח של 110 סמ"ק, הכלים בנפח נמוך יותר פשוט נעלמו ואלו שנותרו הולכים ונגמרים לאיטם.
(הערת ביניים: אין שום מקום להשוואה בין שני הכלים שציינתי. ההונדה טוב בהרבה. המיו משמש בהרבה בתי ספר לרכיבה והוא די חלש).
אם אתה מחליט ללכת על 50 סמ"ק מצא את זה שמצבו הכי טוב וקנה אותו אבל קח בחשבון שרובם יהיו די מ'צוקמקים.
קח בחשבון גם את העובדה שהכלים האלו איטיים למדי. כלומר, בעיר הם יסתדרו טוב. בכביש מהיר ממש לא וגם אם אתה לא מתכוון לצאת עם הקטנוע מחוץ לעיר, אם תהיה לך גיחה חד פעמית לכביש מהיר (איילון למשל) בשעות שהתנועה זורמת, אתה תהיה איטי בהרבה מהתנועה וזה פשוט מסוכן.
לכן, גם כלי 125 הכי ישן ובמצב טוב יהיה מהיר יותר מכל 50 סמ"ק. משהו כמו סאן יאנג דיוק או קימקו מובי. אלו כלים שלא מתים, הם אמינים מאוד והתחזוקה שלהם פשוטה ולא יקרה יחסית.
בנוסף, כל כלי 125 יתן לך את האפשרות לנסוע בבטחון יחסי גם בכביש מהיר בגיחה חד פעמית.

אחרי כל הסיפור הארוך הזה, לדעתי - לך על 125. גם בגלל כל מה שכתבתי למעלה וגם בגלל משהו שלדעתי תגלה אחרי שתתחיל לרכוב - תמצא את עצמך לוקח את הקטנוע לנסיעות מעבר לנסיעה לעבודה וחזרה בתחומי העיר במקום להיסחב באוטובוס או עם האוטו ולחפש חניה. ויש גם הסיכוי המאוד גדול שפשוט תהנה ותרצה עוד.. אבל זה עוד חזון למועד.

עוד שני עניינים:
1. הוצאה חודשית - לא כ"כ ברור לי איך חישבת ואם לקחת בחשבון בעלות החודשית גם את העלויות של טיפולים כל 3000-4000 ק"מ בערך כאשר ברוב הכלים, כל טיפול שני הוא טיפול גדול שמצריך החלפת רצועה ויכול ליקר את העסק. טיפול במוסך טוב ומומלץ יכול לשמור על חיי הכלי וגם יעלה פחות ממוסכים מורשי יבואן.
2. הוצאות ראשוניות - מעבר להוצאות על קניית הכלי, ביטוח, רשיונות וטסט, קח בחשבון הוצאה חד פעמית על ציוד בטיחות.
קסדה היא כמובן חובה. בארץ כל קסדה שנמכרת היא עם תקן. ההבדל במחירים נובע בעיקר מאיכות חומרים, נוחות ועמידות לאורך זמן. קח בחשבון הוצאה סביב ה-500-600 ש"ח לקסדה סבירה. וגם שכל חמש שנים רצוי להחליף קסדה גם אם היא לא נפגעה כי החומר סופג האנרגיה בתוך הקסדה מתיישן ומאבד את התכונה הסופגת שלו. אם הקסדה נפגעה בתאונה - חובה להחליף.
מעבר לקסדה הציוד הבסיסי שרוב הגולשים פה מאמצים זה מעיל רכיבה וכפפות ממוגנות.
המהדרין (והלא עצלנין) מקפידים גם על מגיני ברכיים.
בסך הכל בסעיף הזה מדובר בהוצאה נוספת של כ-1500-2000 ש"ח, תלוי ברמת ההשקעה בציוד.

בשורה התחתונה, לדעתי עדיף 125 סמ"ק, אפילו אחד ישן ופשוט על 50 סמ"ק.
עניין הבטיחות
23/07/14 23:28
63צפיות
אם לא איכפת לך לסכן את עצמך ולנסוע נטו עם קסדה, סביר להניח שתזיע פחות מאשר על האופניים אבל הבטיחות שלך צונחת.

מבחינת אופניים חשמליים, זה נכון שיקח לך יותר זמן להגיע איתם אבל אם אתה לא מתאבד ויורד לכביש, הבטיחות על האופניים לא פחותה מהולך רגל.

על האופניים אתה עוצר באדום ואתה לא עושה שום מאמץ בזמן נסיעה בדיוק כמו על קטנוע ואתה לא מחוייב בקסדה.

סה"כ יש סיבה שקטנועי 50 סמ"ק נעלמו וזה לא נטו בגלל הרשיון. אופניים חשמליים לא דורשים רשיון, לא צריך קסדה ואפשר לנסוע איתם בכל מקום בלי להתחשב באף חוק (גם על כביש מהיר, ממה שראיתי).
º
אל תזלזל בבטיחות...
27/07/14 16:42
7צפיות
º
2
24/07/14 08:14
18צפיות
תודה לעונים - המשך
24/07/14 09:26
55צפיות
אציין שכבר יש לי את כל ציוד הרכיבה מהשנים שרכבתי על150 סמק, ושכמובן שלא אעז לצאת עם 50 סמק לכביש מהיר. גם 125 לא כזה מלהיב בכביש מהיר.

לבועז, אופניים חשמליים דורשים חשמל להטענה, ותיקונים פה ושם. גם הסוללה לא מחזיקה יותר משנה-שנתיים והיא יקרה. לכן 50 בחודש בערך.

כיוון שאופניים זו האופציה הזולה ביותר, נראה לי שאתחיל איתה. אם לא יהיה טוב אעבור ל3 או 4.

לגבי 50 סמק - יש כלי מומלץ באופן בולט? ושלא יהיה מסריח?
ה-50 סמ"ק היחיד שיהיה ברשותי מתישהו הוא ה-
24/07/14 10:16
59צפיות
RV האגדי של סוזוקי. ולא, הוא לא בשבילך.
רד מה-50 סמ"ק וקנה מובי 125 במחיר נמוך עם אמינות מפליגה.
(אין דו"פ לא מסריח, כולם מעשנים שמן, ובסופה של רכיבה תריח אותו על בגדיך וגם שאר היושבים סביבך)
לא יודע לגבי מומלץ
24/07/14 15:57
44צפיות
כי לא בטוח שהוא יהיה יותר מהיר מהאופניים החשמליות שלך.

אבל יש 50 סמ"ק 4 פעימות בארץ, בעבר נמכר בארץ מיו 50 סמ"ק 4 פעימות ובמקרה שלו לא יהיה לך ריח לבגדים.
ראיתי אחד כזה לידי ברמזור לא מזמן.
º
לא מסריח, אבל מאד איטי
24/07/14 16:20
22צפיות
קטנוע חשמלי
24/07/14 10:56
74צפיות
שקלת את האופצייה ?
רעיון מצוין
24/07/14 11:46
62צפיות
זול - בלי דלק (עלות חשמל נמוכה), ביטוח כמו 50 סמ"ק, שקט ויעיל.

למי שטווחי הנסיעה שלו קצרים, ואין לו צורך בשימוש אקראי רב יותר, קטנוע חשמלי יכול להיות פתרון מצוין.

º
ביטוח??
24/07/14 16:03
23צפיות
אופס.. חשבתי שראיתי אופניים.
24/07/14 16:04
54צפיות
כן, רעיון מעולה אם יש לו את האפשרות להטעין בבית.
למכירה מעיל קיץ dainese חדש
24/07/14 11:34
106צפיות
למכירה מעיל קיץ dainese חדש
DAINESE g.shotgun black
מידה 38 (לרוכבים רזים)
חדש. היה בשימוש שבועיים.
נמכר כיוון שלא מתאים במידה.
800 שקל
דורון 050-7223228

יש גם כיסוי מושב לקיץ (חדש חדש) מתאים לקטנועי 50 סמק
גרמניה בקטנוע
22/07/14 23:10
111צפיות
שלום לכולם,
אני קוראת בפורום כבר מספר שנים ונהנית מאוד מכל הטיפים והדיונים אז קודם כל תודה.

בן זוגי ואני מעוניינים לטוס לטיול קטנועים בגרמניה. יש לנו את הרשיון הבסיסי ולכן חשבנו על האזור הכפרי = כמה שפחות מהכבישים המהירים [זה כבר יהיה לפעם הבאה כשנוכל להשכיר שם מפלצות שישמחו את הקופיקו].

נשמח להמלצות על אזור אם מישהו מכיר, סוכנות להשכרה [למרות שיש כמה בגוגל], טיפים.

שיהיו ימים שקטים ותודה



אם תוציאו רישיון בינלאומי בעלות של 16 ש"ח
23/07/14 01:52
103צפיות
בסניף כלשהו של ממס"י תוכלו לראות שהרישיון לא מציין דרגת רישיון אלא פשוט שיש רישיון אופנוע ללא הגבלת נפח כלשהי.
אבל הרשיון הבינ"ל תקף רק בצמוד
23/07/14 10:50
92צפיות
לרשיון הישראלי, ושם מצוין (גם בציורים אוניברסליים) הנפח.

וסביר שגם הביטוח לא יקבל את זה.

שלא לדבר על כך, שלרכב לראשונה על כלי שאתה לא מכיר והוא הרבה מעבר למה שעשית עד היום, במקום שאתה לא מכיר את ההתנהלות בו, ובדרכים לא מוכרות, זה לא תמיד הרעיון הכי מוצלח. בטיול, אין לך זמן להתרגל בהדרגה...

º
23/07/14 14:52
8צפיות
התכוונו עד 125 סמ"ק
23/07/14 17:30
41צפיות
כמובן. תודה חבר'ה.

ביטוח עושים בנפרד לחו"ל? זה חלק מביטוח הבריאות הכללי שעושים או איך?

תודה!
תוודאו שפוליסת הביטוח לחו"ל מכסה רכיבה
23/07/14 19:21
57צפיות
ייתכן שתידרש תוספת מעבר לעלות הבסיסית.

מעבר לזה, כשתהיו שם, יגידו לכם במקום בו תשכרו, איזה ביטוח חובה לעשות במקום, כדאי שיהיה גם צד ג' על כל מקרה.
º
25/07/14 11:27
2צפיות
גו'ירייד 125-מסכים מומלצים
23/07/14 14:51
72צפיות
שלום,

יש לי ג'וי רייד 2012 125 סמ"ק   עם 17.000 ק"מ  
כשאני מניע אותו ומתחיל נסיעה אם אני מגיע לעצירה מוחלטת הכלי כבה , מישהו יודע למה??
עוד משהו, אני כאילו מרגיש שהכלי לא סוחב מספיק טוב , משהו חנוק שם כנראה.

ועוד שאלה, מוסך מומלץ באזור ראשון/יהוד/אור יהודה/ראש העין?? עדיפות למורשים! תודה לכולם!
פילטר אוויר סתום?
23/07/14 14:57
47צפיות
משהו סתום במערכת הדלק?

אם איזור חולון מתאים, יש את אופנועי חולון, תמיר ואביב מכונאים מצויינים והוגנים, למיטב ידיעתי מורשי מטרו.

http://www.d.co.il/75950690/1920/
הקטנוע מניע בקלות?
23/07/14 16:10
50צפיות
האם הכלי עבר טיפולים בזמן דהיינו כל 3000 ק"מ?

האם עשו כיוון שסתומים בטיפול 12000?




º
כן מניע בקלות
25/07/14 10:20
17צפיות
התרוקנות מצבר
23/07/14 11:31
65צפיות
שלום, השארתי את הקטנוע במוסך לטיפול, כשחזרתי המצבר היה מרוקן לגמרי מכוון שהשאירו את הסוויץ פתוח במשך כל היום והלילה.
במוסך הציעו לי שיטעינו לי את המצבר אבל אני חושש שאורך החיים שלו התקצר משמעותית - המצבר בין שנתיים בערך ומעולם לא עשה בעיות (אני עושה בעיקר נסיעות ארוכות יחסית).
מה דעתכם?
דיון מעניין בנושא בפורום אחר
23/07/14 12:35
62צפיות
שווה קריאה
נסיון נוסף ללינק
23/07/14 12:36
50צפיות
במצבר חדש יחסית, לא חושב שהייתה בעיה
23/07/14 14:55
47צפיות
מכיוון שמדובר במצבר בן שנתיים, שייתכן שבכל מקרה התחיל להתקרב לסוף חייו, יכול להיות ששווה לשקול להחליף אותו ולהגיע עם המוסך לסיכום על מחיר מופחת בעקבות הפשלה שלהם.
פרסום בתפוז - תפוז עסקים

בעל עסק קטן?

זה הזמן שלך להופיע בפורומים! למידע השאר את פרטיך כאן >>>


עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


Flix
מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה