בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
קַטְנוֹעַ: "אופנוע קל וקטן בעל מנוע ושני גלגלים קטנים, המיועד לרוכב אחד או לשניים" (הגדרה מילונית).

קטנוע: "יעיל בעיר, כלי שיכול לתת המון פאן או להוות פתרון תחבורתי מעולה. הקטנוע משמש לשליחויות, לנסיעות במגרש, לטיולי שבילים, לטיולי כביש.

הקטנוען, אפעס, נע בין נערי התיכון ועד לזקני צפת, בין ה"מרביץ" לבין ה"מתנייע", בין ה"מבין/מכונאי בפוטנציה" ל"רוכב", בין ה... ל...

קהילת הקטנועים בתפוז מזמינה אתכם להצטרף, להיות יעיל, מהיר וזהיר, לגלות את עולם הקטנועים, ליצור קשרים ובעיקר... להנות.

(* ולא לשכוח לקרוא את כללי הפורום ולהקפיד על שמירתם).

גרמניה בקטנוע
22/07/14 23:10
שלום לכולם,
אני קוראת בפורום כבר מספר שנים ונהנית מאוד מכל הטיפים והדיונים אז קודם כל תודה.

בן זוגי ואני מעוניינים לטוס לטיול קטנועים בגרמניה. יש לנו את הרשיון הבסיסי ולכן חשבנו על האזור הכפרי = כמה שפחות מהכבישים המהירים [זה כבר יהיה לפעם הבאה כשנוכל להשכיר שם מפלצות שישמחו את הקופיקו].

נשמח להמלצות על אזור אם מישהו מכיר, סוכנות להשכרה [למרות שיש כמה בגוגל], טיפים.

שיהיו ימים שקטים ותודה



סיכום 6,000 ק"מ עם הסילברווינג המגודל
21/07/14 09:55
88צפיות
שלומות :)

לקראת הטיפול הקטן שמתקרב ומעבר מקום עבודה חשבתי לעשות סיכום קצר.
הכרתי את הסילבר מעט יותר לעומק עם נסיעות יום-יומיות מאיזור נחשון לירושלים אך לצערי קילומטרים אלו לא כללו טיולי שבת (על כך בהמשך).
צריכת הדלק הממוצעת עמדה על 1:17.3. גבוהה בכ-10% לעומת נסיעה במישור. שילוב וריאטור (פחות יעיל מגיר רגיל) יחד עם משקל עצום גובה את שלו.
בנושא זה אומר גם ששילוב זה גורם לקטנוע להרגיש עצל למדי. הוריאטור בסילבר מתוכנן כהילוך אחד ארוך - מרגע שהמצמד משתלב באופן מלא, הסל"ד פחות או יותר קבוע לעומת המהירות.
לפעמים זה מתסכל כשבעליה ב-60-70 קמ"ש המנוע "תקוע" על סל"ד נמוך והאצה מהירה באמת אינה אפשרית.

את סעיף הנוחות אפשר לסכם בקצרה - זוועה! תנוחת הרכיבה שמה את כל המשקל על התחת ללא אפשרות נורמלית לשימוש ברגליים. יתכן שעבור מישהו מעט יותר קצר ממני זה פחות קריטי.
המושב עצמו נראה רחב אך מצליח להרגיש כאילו הוא לא תומך בישבן בצורה טובה. כמובן שלזוז זו לא אופציה ותודה לקונספט הדבילי של מושב מדורג.
עקב כך נסיעות של למעלה משעה גורמות לכאבי אחוריים לא נעימים.

המתלים סבירים לקטנוע אך בדרך אותה עשיתי קיים מפגע העונה לשם "כביש 1 בשיפוצים".
מפגע זה מזעזע את הקטנוע לא מעט והרפתקנים אף יראו קצת זמן אויר (מוכר לי מהראנר 180, קצת יותר "מעניין" עם מיכלית הנפט של הונדה).
לעומת זאת בנסיעה אותה אפשר להגדיר כ"סבבה לגמרי" ברחבי הארץ הקטנוע מתנהג כראוי ואף שש להיות על הצד ללא תלונות - ההיגוי די זריז אך בטוח.

בעיות - פעם אחד השארתי את הקטנוע בירושלים וחזרתי באוטובוס כי לא התניע. שיטוט באינטרנט גילה לי את הבעיה - ה-HISS של הונדה גורם להמון כאבי ראש כשכל החיבורים שלו מתיישנים עם הזמן ובעת סיבוב המפתח, המחשב לא מקבל את האות, לא יניע ולא יפעיל את משאבת הדלק. כאבי הראש הללו משותפים לדגמי הונדה רבים.
הפיתרון המיידי היה פשוט - מספר מכות (עדינות, אני לא מתעלל בקטנועים) לאיזור המפתח. בטיפול הקרוב אבקש לנקות ולטפל במגעים באופן מעט יותר יסודי.

לסיכום - ממלכתי תמורת אופנוע! הייתי בכיף קונה GS500 ישן במקומו. פשוט, קל, זריז, חזק יותר, נוח יותר, חסכוני יותר...אבל זה אני. כל אחד וזוית הראיה שלו.
תודה על השיתוף
21/07/14 13:54
47צפיות
מה שאתה מגדיר כ"הילוך אחד ארוך", זה אופי הפעולה הרגיל של וריאטור שמכוייל על הצד הרגוע.
הרעיון הוא להיות כמה שיותר סביב שיא המומנט, אבל אין קיק דאון, האצות מתבצעות לאט יחסית ואין כח מתפרץ לטיפוס עליות או עקיפות זריזות.
אומנות כיול הוריאטור כך שייתן יותר מההתנהגות הבסיסית הזאת, היא דבר מורכב למדי.

מה שאתה אומר על כביש 1 ממש מוזר, אני בכלל לא מרגיש את זה עם הטרנסאלפ

יש לך בסוויץ' קליק יותר ימינה ממצב ההתנעה?
אצלי גם יש HISS וכשפתיחת הסוויץ' לא מבטלת את האימובילייזר, אני לוקח קליק ימינה (למצב שמכבה את האור הראשי ומאפשר שימוש ב-4 מאותתי חירום) ואז מחזיר לאמצע והאופנוע מניע, למרות שנורת האימובילייזר לא כבתה, היא נכבית אחרי ההנעה.
זה לא קורה כל פעם, אבל קיים מיום שהאופנוע אצלי, קרוב ל-4 שנים, אף פעם לא קרה שנאלצתי להשאיר את האופנוע ולנסוע בתח"צ.
לא יצא לי לבדוק
21/07/14 14:46
44צפיות
כשזה קרה בפעם הראשונה שברתי את הראש איזה מיקרוסוויץ' לא נלחץ ומה אני עושה לא נכון ועזבתי את זה. יש רכבת מטר מהמכללה + מליון אוטובוסים לדרום כך שזו החלטה של רגע להמשיך הבייתה.

כיול הוריאטור מתסכל כשמנסים יותר מהנסיעה היחסית רגועה שהכלי מכתיב.
לא כזה נוראי כי בכל זאת יש לא מעט כוח.
לדעתי כיול מעט יותר אגרסיבי או בכלל מערכת חשמלית כמו בבורגר 650 עדיפה כשהמנוע צריך להזיז מסה כל כך גדולה.

סעעעעמק הטראנסאלפ שלך. רוצה החלפה ראש בראש?
º
קראתי בעניין. לא קונה את עניין ה-GS.
21/07/14 15:43
28צפיות
יתכן שזכרוני מטעני
21/07/14 15:48
45צפיות
רכבתי לאחרונה על GS לפני כ-8 שנים ולא מעט אופנועים מודרניים בהרבה.
אך אני עומד מאחורי זעקתי לאופנוע נורמלי
יום יבוא...
לגבי מיקום רגליים
21/07/14 16:20
44צפיות
כל מה שאני כותב הוא ביחס ל-JM ולא יודע איך בנוצת אווז הכסף:
רגל ימנית שלוחה קדימה באופן שהעקב על המשטח והחרטום מטפס על השיפוע - תנוחה זו מאפשרת לבלום את הגוף מלנוע קדימה בעת בלימה ולהמנע מלחץ על הכידון (מקביל לחביקת מיכל עם ירכיים באופנוע).

רגל שמאל מעט שלוחה לאחור לסיוכ להרים את הישבן/לתמוך בגוף על מהמורות.

הנ"ל ברכיבה עירונית.
מחוץ לעיר אני משנה מיקומי רגליים וישבן לכל מיני פוזיציות. אני 178 וחסר מנוחה אחרי שעה.


צריך לזכור שבקטנוע (ככלל) מרכז הכובד הוא מאחור - ולשיפור היגוי/שיכוך אפשר להטות גוף להעברת משקל - קדימה. (תנמיך ציפיות).
ניסיתי, אכן עוזר מעט
22/07/14 22:50
מוריד מעט מהלחץ על הישבן.
יש לי עוד מספר סנטימטרים לעומתך והרגליים בזוית שמקשה העברת משקל.
הטיית הגוף קדימה יעילה במפתיע, יתכן שזה פסיכולוגי דווקא - יותר ביטחון ושליטה כי קל יותר לשמור על ידיים משוחררות.

שאלת המיליון: Gdink vs xEvo
20/07/14 17:32
90צפיות
כן ראיתי שדנו בזה כבר פעם או פעמיים...  בכ"ז אשמח להתרשמותכם. מדובר על ה-250. חדש.

ה-gdink זול בכ-3000 ש"ח והריצפה שלו שטוחה שזה נראה לי יתרון משמעותי.
ל-xevo תא איחסון של חברה קדישא והוא נחשב יותר יוקרתי (?)

אשמח להתרשמותכם ועצתכם.
תודה רבה!
תשובה של 20 סנט
20/07/14 22:41
93צפיות
Xevo ללא שום עוררין
את שני הקטנועים שרכשתי (250 בעבר ו-400 הנוכחי) רכשתי יד 2 עם ק"מ נמוך מאוד, כך שאתה מתקזז על העלות הגבוהה יותר בכ-3K כפי שציינת. כמובן שיש לבדוק את הכלי במוסך טוב טרם רכישתו.
ה-250 כלי נוח עד אצילי, אמין מאוד, מעולה לרכיבה בין עירונית, תא מטען מכובד, צריכת דלק ממוצעת של כ-26 ק"מ לליטר. האצה מעמידה קצת עצלה אך לא משהו חריג. חלפים ניתן לרכוש באנגליה בכשליש עלות ממחירי היבואן.
שני נק' תורפה, האחת מראות נוזלות (אם כי בדגמים המאוחרים יותר נאמר כאן כי התקלה תוקנה והמראות החדשות טובות יותר), השני הוא מיקום רגליות לא נח של המורכבת ואף מושב די קטן עבורה. אם אתה לא מרכיב הרבה אזי אין חשיבות לעניין.
ממליץ על רכישת מגן רוח של חב' GIVI במקום המקורי הזוועתי, משפר עשרות מונים את חווית הרכיבה.
תתחדש
תודה רבה. מישהו מתנדב לעמוד בצד
21/07/14 11:36
59צפיות
של ה-Gdink לשם איזון....?
אני יכולה לנסות (:
21/07/14 21:03
44צפיות
אקדים ואומר שכל מה שאוכל לומר לך (ויותר) מכוסה היטב בסדרת הכתבות של בועז בר, אבל בכל זאת, בתקציר: כיף ונוח בתור העיר, קל להשתחל בין המכוניות ולזנק ברמזורים. היה כיף גם בנסיעות של כשעה-שעה וחצי, אבל כשהנסיעה הלוך וחזור היו קרובות זו לזו (ולא חלצתי איברים בין לבין) תנוחת הישיבה כבר הציקה. המקום הנוסף (מדרס שטוח) שימושי מאוד, נמצא אצלי בשימוש יומיומי כמעט. כמו כן, הGדינק מקל עליי מאוד בהרכבה, ממנה חששתי קצת בהתחלה.
אני לא יכולה להשוות ל Xevo למעט נסיעת מבחן קצרה שעשיתי עליו, בה הוא הרגיש לי גדול, כבד ומגושם מדי עבורי. אסייג את הדברים בעובדה שאני רוכבת מתחילה ואולי גם מימדי הגוף שונים (אני לא קטנטונת, אבל גם ה Gדינק קצת כבד לי בחניה לא מושכלת).
תודה רבה. אני חושב שאני נוטה לכיוון ה-gdink
21/07/14 21:23
40צפיות
מכמה סיבות:
מחיר.
ריצפה שטוחה.
נוחות קצת יותר מ ה-Xevo.

אשמח לקישור לנושא החלפת הצמיגים בסקירה של בעז כי יש שם כחצי מיליון חודשים...
בבקשה
21/07/14 22:12
40צפיות
כאן http://www.fullgaz.co.il/home/p/68963/

לאיקסאבו יש יתרונות לא מעטים על הג'ידינק,
בעיקר בתחום המנוע-תמסורת, התנהגות כביש, מרווח טיפולים, ובאבזור.

את היתרונות של הקימקו כבר ציינת קודם -

אבל בשורה התחתונה מה שקובע זו ההתחברות האישית לקטנוע ואופי השימוש.
º
תודה רבה לכולכם
21/07/14 22:16
12צפיות
אחלה יודע אולי אם החלפת הצמיגים
21/07/14 22:28
37צפיות
גורמת להסרת האחריות?
האם היבואן עצמו יכול לעשות זאת בצורה רשמית?
לא פוגע באחריות,
21/07/14 23:08
30צפיות
אבל רצוי כמובן להחליף במוסך מורשה בגלל פירוק הזרוע, מתלים ובלמים שכרוכים בעבודת ההחלפה.

לכל יצרן יש קשר עם יצרן אחד או יותר של צמיגים, וזה מה שמקבלים על כלי חדש.
אני משער שיבואן יכול לבקש צמיגים שונים, בתוספת מחיר מן הסתם.
º
ג'וימקס
21/07/14 08:18
47צפיות
אכן מתמודד טבעי לשני העליונים אבל מבחינתי
21/07/14 11:37
64צפיות
הוא נפל כבר במוקדמות.
על מה הוא נפל?
21/07/14 13:41
61צפיות
הג'וימקס החדש הוא קטנוע מעולה שעולה דינמית על הג'י דינק ומיישר קו עם ה-XEVO בפסגה, כשבנקודות מסויימות הוא אף גובר עליו.

לטעמי, היתרון העיקרי של הג'י דינק הוא הרצפה השטוחה.
בעבר, תצורה כזאת הייתה ערובה להתנהגות מחורבנת והגרנד דינק הישן הוא דוגמא "מצויינת" לזה.
הפעם קימקו שיחקו אותה והצליחו לשמור על השימושיות הגבוהה, כמעט בלי להתפשר על ההתנהגות.
בסופו של דבר
21/07/14 14:12
55צפיות
אחרי כל המיכלולים, העלויות וק"מ אחד פחות או יותר לליטר, אתה נשאר עם קטנוע שאמור להיות יציב ונוח, ובקטגוריה הזו הג'וי-מקס לוקח את השניים האחרים בלי למצמץ: בכסא הרחב והנוח לרוכב ולמורכב, במיקום הידיות והכפתורים השונים ובהתאמות הגובה בין המושב לכידון.
º
תודה.
21/07/14 21:18
23צפיות
שאלה קטנה לOfericko
22/07/14 10:54
24צפיות
למה ננעלת על שני הדגמים האלה? בדקת עוד אופציות?
לא. אבל הבנתי שבקטגוריית ה-250, שלושת
22/07/14 17:48
18צפיות
המובילים הם ה-joymax, gdink, xevo.
לא?
מה עם הxmax?
22/07/14 19:24
11צפיות
יקר קצת :)
תכל'ס
22/07/14 15:40
20צפיות
אני לא מבין איך אנשים רוכבים על ג.דינק.
ג'יפה של קטנוע.
אני מניח שאתה מדבר על הגרנד דינק הישן
22/07/14 17:40
16צפיות
הג'י דינק הוא קטנוע שונה לגמרי וטוב בהרבה.
גם החדש
22/07/14 21:32
6צפיות
קטנוע נחות בהרבה מהמתחרים, לא נח בעליל ומזעזע באופן כללי.

אך זה רק מהיכרות קלה איתו ולא לאורך 12K קילומטרים כמו מיודעינו בעז בר.
12K????
22/07/14 22:02
3צפיות
בועז או טו טו סוגר איתו 40K
אני עם הג'י דינק שנה וחצי כמעט שנתיים,1/13
22/07/14 19:11
17צפיות
עשה ירושלים -> תל אביב יום יום במשך  שבועיים,
עלה יופי, טס מצוין, נכון,חסרה יציבות לפעמים (הרגשה, שקטנוע שמן יעשה עבודה "שונה " .
אבל עיקר הנסיעה שאנו דנים בה כרגע, היא בעיר, ובעיר - הוא שולט,
גם עושה לך קניות, גם סידורים, גם חברמ'ן, (כמה פעמים עצרת להגיד שניה שלום לחבר ולא היה איפה להניח את הקסדה? ) נכון הדינק שימושי,

שלא נדבר על אמינות אני לא יודע מתי בועז בר מתכנן לסיים את המבחן לדעתי אם הוא משתמש בו אגרסיבי לפחות אבל לפחות ב80,000
עם נסיעה רגועה 100,000 מובטח.

בתור בעלים לשעבר של גרנד דינק
22/07/14 20:37
16צפיות
לא רואה בכלל מקום להשוואה.
אמנם לא רכבתי על ג-דינק, אבל קשה לי להאמין שאפשר להתעלות על התמסורת של פיאג'יו.
אבל היא טוענת שהוא כבד מעט
22/07/14 20:59
11צפיות
אולי לה זה כבד ולך זה קל
אולי הוא מגושם.? אולי לא,
הדינק קלאסי,זריז קטן מלך בעיר נכנס בין כל מכונית,גבוה למדרכות

אתה שולח אותו לקניות הוא חוזר לבד עם 2 ארגזי קולה בין הרגליים

אולי הוא קטן לכביש גדול אבל הוא גדול לכביש הקטן
אני מבסוט עליו אינסוף.. אם יש משהו בחיים שלמדתי זה שקימקו זה מנצח
לא יודע במה קימקו מנצח
22/07/14 21:13
10צפיות
כן יודע על מה רכבתי וממה התרשמתי
אין לי סתרטר ב סאן יאנג 125
21/07/14 19:28
39צפיות
מה הבעיה
º
שאין לך סטרטר
21/07/14 20:37
17צפיות
מקווה ש...
22/07/14 17:25
11צפיות
מהקל אל הכבד...

1)תבדוק שהמפתח בפנים (הנכון).
2)KILLSWITCH כבוי.
3)לחיצה על מנופי בלימה בזמן הנעה.
4)מצבר מת
|תפוז| אנשים למען חיילי צה"ל
22/07/14 12:00
2צפיות
|חייל| אנחנו מזמינים אתכם להיכנס לפורום הורים ועוד, ולכתוב מכתב או לצייר ציור עם ילדיכם עבור החיילים בחזית.

את כל הפוסטים וההודעות מהבלוגים והפורומים נרכז בעמוד ייעודי, נדפיס ונשלח לחיילים בדרום.
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?for...
חיישן רמזור
22/07/14 07:43
47צפיות
שלום לכלום
יש איזה פיתרון לחיישני רמזור שלא רוצים להשתנות ל ירוק?
ניסיתי הכול מגנטים, לקפוץ על החיישן, אורות....

יש איזה פיתרון נורמלי?
העיירה לא מגיבה לי לבקשה לעשות כיול לחיישן?
מה בדיוק עשית עם מגנט?
22/07/14 07:54
52צפיות
ועל איזו עירייה מדובר?

שיטה שעובדת בהרבה מקרים היא לגעת פיזית בחתך שבכביש עם רגלית האמצע,
פשוט תוך כדי ישיבה לשלוח רגל לאחור ולהוריד את הרגלית עד שנוגעת בכביש.
אפשר גם עם רגלית הצד אבל לרוב זה גם מכבה את המנוע...
זה עובד לי בכמה רמזורים שאני מכיר כסרבנים.

ברמזורים חדשים יחסית יש בצד הצמוד למדרכה או לאי התנועה חתך כפול,
שאם דו"ג עומד עליו הוא מספיק רגיש לקלוט אותו ולהפעיל את הרמזור.
באסה...
22/07/14 09:25
41צפיות
פרקטי שמונה מגנטים של HD ,
ושמתי בחלק התחתון של האופנוע... ועמדתי מעל החתך...

לא עזר...
ולצערי זה רמזור עירוני...
עירוני או בינעירוני?
22/07/14 09:18
39צפיות
אם זה בינעירוני, בדיוק עכשיו, חברת נתיבי ישראל (מע"צ) אוספים מידע לגבי צמתים בעייתיים. בפייסבוק של מועדון האופנועים יש מקום לדווח.
https://m.facebook.com/?_rdr#!/groups/90503288169?...

עירוני - אין מנוס מלבד לנדנד לעיריה.

פתרונות אחרים הם חלקיים.

בהמשך לסוגיית הביטוח
21/07/14 22:22
53צפיות
היום קיבלתי מכתב מה"פול" שמאשר שבשלוש השנים האחרונות לא היו לי תביעות ביטוח חובה.
אני לא יודעת למה קיבלתי את המכתב הזה (אולי כי עומדת להסתיים שנת הביטוח הראשונה שלי ב"פול"), אבל זה מוכיח את טענתי - שפניה למחלקת תאונות בקופ"ח, בדיווח על תאונת אופנוע, ועם בדיקות בסיסיות בלבד (אורטופד+צילום), לא נרשמה כתביעת ביטוח חובה, ואין לה השלכות על הפרמיה העתידית.

זה חשוב, בעיקר כדי שאף אחד לא יתלבט אם לפנות לבדיקה רפואית, במצבים לא-חד-משמעיים. שווה לבדוק, ולשלול נזק חמור, בשלב מוקדם - מאשר להצטער ולסבול בהמשך.
הפול אכן שולחים את המסמך הזה לקראת חידוש
21/07/14 23:22
44צפיות
בביטוח חקלאי לא היו שולחים?
nop
21/07/14 23:40
42צפיות
פעם ראשונה שאני רואה כזה.
Gדינק 250- שאלת שמן
20/07/14 11:36
68צפיות
היי,
ברשותי Gדינק 250, נקנה (חדש) לפני כחמישה חודשים. בודקת שמן באופן יומיומי, עד עכשיו הכל תקין.
הבוקר בבדיקת השמן הכל נראה תקין אבל מאוחר יותר, במהלך הרכיבה, שמתי לב שדולקת נורית עם הכיתוב "oil service".
מכיוון שכבר הייתי קרובה ליעד המשכתי ברכיבה. לאחר ההגעה נתתי למנוע להתקרר כשעה וחצי ובדקתי שוב את סף השמן, ועדיין נראה היה שהכל תקין (המדיד היה רטוב כרגיל).

מספר שאלות לי אליכם:
1. האם יש צורך למלא שמן, למרות שבבדיקה הידנית נראה כי הכל בסדר? במידה וכן- איפה וכיצד עושים זאת?
2. להבא, כאשר קורה דבר דומה, מה עליי לעשות? האם הידלקות הנורה מחייבת הפסקת הרכיבה? האם המשך הרכיבה עשוי לגרום נזק לקטנוע? (במקרה הזה מדובר על רכיבה של כקילומטר בודד עד להגעה ליעד ועוד כ-5 ק"מ אחר כך בחזרה הביתה)
3. כמה זמן צריך להמתין לאחר הפסקת רכיבה לפני שניתן לבדוק שמן? (מתארת לעצמי שהבדיקה שלי לאחר הרכיבה לא אומרת הרבה)

תודה רבה. (:
הקטנוע זקוק לטיפול - לא קשור למפלס השמן
20/07/14 12:54
54צפיות
מהו הק"מ שרשום לך על הצג?
תודה רבה!
20/07/14 14:18
49צפיות
בסביבות ה 3060 ק"מ. עבר טיפול בסיום ההרצה (1000) ואת הטיפול הבא אמור לעבור ב 4000 ק"מ. האם עדיף להקדים את הטיפול?
º
(הניק הקודם היה רק כי לא הצלחתי להתחבר עם זה)
20/07/14 14:19
21צפיות
אין צורך להקדים את הטיפול
20/07/14 16:15
54צפיות
מרווח הטיפולים הוא כל 4000 קילומטר, ייתכן שנורת ההתראה מכויילת להידלק כל 3000.
את יכולה לגשת למוסך ולבקש שיאפסו אותה, כדאי ללמוד איך לעשות את זה כדי שאם תידלק שוב ב-6000, לדוגמא, תדעי לעשות את זה לבד.

לגבי השאלה הקודמת על הוספת שמן, במידה שכן יש חוסר את ממלאת מאותו פתח אליו מוברג המדיד, רצוי עם משפך, מוסיפה 50-100 סמ"ק ובודקת עד למצב שהמדיד מראה מלא.
עודף שמן מזיק, לכן עדיף אם יש טיפה חוסר אבל עדיין בתחום המקווקוו על המדיד.
את הבדיקה עדיף לעשות על מנוע קר, או לחכות 10-15 דקות לאחר דימום.
תודה!
20/07/14 21:18
32צפיות
אז בעצם כדאי להחזיק בבית שמן? היכן מומלץ לקנות ואיזה סוג?
בדרך כלל לא חסר
20/07/14 22:02
35צפיות
לפחות בקטנועים חדשים יחסית, שמטופלים באופן סדיר וטוב.

למעשה, מעולם לא מילאתי שמן (לא היה צורך). בחלק מהטיפולים, השמן מוחלף, אבל אם את לא מטפלת בבית, אז המוסך עושה את זה.
תודה לכולם
21/07/14 18:02
17צפיות
אנצל את הביקור הבא במוסך לבירורים ואולי גם להצטיידות.
למרות שMP3 צודקת, הייתי לוקח לטיפול הבא שלך
20/07/14 22:25
39צפיות
בקבוק חצי ליטר של מים (נקי ויבש כמובן) ומבקש בנחמדות (כאן המקום לנצל את יתרונות המין היפה ), מהמוסכניק למלא אותו ע"מ שיהיה בבית - לכל מקרה שלא יהיה.
תיקון גיר בׁׁagility (KYMKO 125
20/07/14 19:11
41צפיות
אני נוסע ב agility 125 מודל 2011 לאחרונה נשמעת חריקה מהגלגל האחורי האם לתקן (עלות תיקון 500-1500 ) או להמשיך ליסוע עם החריקה ?
1 על 2 עלה לרשת
20/07/14 14:12
53צפיות
1 על 2 עלה לרשת
הנה אנחנו ברשת, מגזין לרוכב (על) הדו-גלגלי "1 על 2".
http://youtu.be/W5vzj864azw
אנחנו פה בשבילכם, אז אם גם לכם רוטט מיתר בלב בכל פעם שאתם רואים, או שומעים, אופנוע. זה המקום שלכם.
אתם מוזמנים גם לעשות LIKE לדף הפייסבוק שלנו www.facebook.com/1on2tv
º
סה"כ נחמד. הווליום מאוד חלש.
20/07/14 22:29
14צפיות
mp3, כמה שצדקת - רוכב נפגע בעת אזעקה
18/07/14 23:30
151צפיות
על איילון חולון - רכב שירד לשוליים כאחוז אמוק פגע ברוכב...
http://news.walla.co.il/?w=/22/2766814

שמרו על עצמכם יותר מכרגיל!
נהגי הפחיות לא רואים אותנו עוד יותר מתמיד...

וזה מעבר לזה שאני לא מבין בכלל את ההנחיה הזאת - למה לשכב על הארץ בשוליים עם ידיים על הראש מגן יותר מלהיות ברכב מתכתי ובתנועה?
(כל "מומחי" תוכניות הבוקר לא נותנים סיבה - רק מדקלמים בע"פ את ההנחיות...)
חמתי אומרת שאולי זה בגלל שהרכב יתלקח מפגיעה אפשרית - לי זה מזכיר סצינה מתוך 'שקרים אמיתיים' שבה שוורצנגר יורה באקדחו על מכונית ורואה שנוצר חור קטן בדופן
ואומר לעצמו - מוזר, בסרטים זה תמיד מתפוצץ...
למה?
19/07/14 00:01
117צפיות
כי הרסיסים בזמן פיצוץ בעלי מסלול של דמוי פיטריה וכל דבר שהוא מעל למספר סנטימטרים מעל פני האדמה ימצא בנתיב שלהם.
ורכב עם פח הוא לא בדיוק בונקר, ואם נפשט את זה, הרסיסים יעברו את פח הרכב כאילו הוא אוויר (שלא נדבר על הזכוכיות ברכב...)
ברכב אתה נמצא כמטר מעל פני הקרקע זה לא גובה בטוח בזמן פיצוץ, לכן פיקוד העורף אומר לשכב על הקרקע ולכסות את העורף מרסיסים שנופלים.

למה לא בתנועה? עדיף כבר להיות ברכב  עומד ולא להיות זה שנפצע קל מרסיס וב100 קמ"ש מאבד את השליטה על הרכב ומת בתאונת דרכים.

בוא נכנס לפרופורציות, אין לכל העולם אג'נדות סודיות כנגד דו"ג.

נכון, יותר מסוכן ברגעי מלחמה להיות רוכב דו"ג, אז צריך לקחת את זה בחשבון ולרכב במשנה זהירות.
תודה על ההסבר!
19/07/14 02:37
78צפיות
חלילה אגנדות וקונספירציה
פשוט מספר לכולנו שזה כבר קרה ואכן יש לנקוט משנה זהירות.

ובאמת תודה על ההסבר - בהחלט נקודות למחשבה...
למרות שלכל מבנה פטרייתי יש מסלול אחד לכל רסיס וכולם כאחד יגיעו עד לקרקע (לעניין הסנטימטרים הבודדים)
ואם פח המכונית לא מגן (וברור שהוא לא מגן) אז מה יועילו הידיים על העורף? (אני באמת שואל)

עניין השכיבה על הארץ נכון למקרה ירי - שם אם היורה עומד או כורע, נתיב הכדורים יהיה מעל השוכב.
בכיף
19/07/14 09:24
63צפיות
בשביל זה יש פורומים.

ידיים על העורף בגלל רסיסים שנופלים מהשמיים בזמן הירוט. פשוט לשמור על הראש שלך. אם הרסיס קטן, אז יש סיכוי שזה יכול להציל אותך מפגיעה. אם הרסיס גדול, אז ...

זה אותו עקרון של ירי. בדיוק אותו העיקרון. לתפוס כמה שפחות גובה כדי לחמוק מפגיעה, ע"י זה שנתיב הרסיסים בזמן פיצוץ יהיה מעל השוכב.

גם אני כמעט חוויתי תאונה ביום הראשון ששגרו טילים למרכז. בכביש 4 בדרך לעבודה בבוקר. אני עם הקסדה, כמובן שלא שומע שום אזעקה. אני בנתיב הימני בכביש ופתאום רכב מהנתיב השמאלי חותך את כל הנתיבים כדי לעמוד בשוליים, פשוט חתך אותי וגרם לי כמעט לאבד את השליטה על הקטנוע. קללות בקסדה ואיחולים "טובים" לנהג\ת וממשיך ברכיבה.
(עדיין לא נפל לי האסימון מה קורה). ממשיך ורואה אנשים בצד הכביש ואני רוכב כמעט לבד בכביש (כביש 4, כן?).
פתאום שומע פיצוץ שמוריד אותי לקרקע מהר מאוד. היה ירוט של הרקטה איזה 10 דקות לפני, כי אני היגעתי למקום נפילת הרסיס 10 דקות אח"כ.
רסיס..., חלקי טיל באורך מטר מטר וחצי.

דרך אגב, חייבים לרכב במשנה זהירות על השוליים בימים אילו, ועדיף להמנע מזה בכלל, כי בשעת אזעקה כל הרכבים יורדים לשוליים מיד.
19/07/14 13:11
74צפיות
לא אוהבת להיות צודקת בדברים כאלו...

והרעיון הוא להגן ככל האפשר על החלק הקדמי של הגוף - פנים, בטן - ככה הסיכון לפגיעה באיברים הפנימיים קטנה יותר (בים, אגב, זה הפוך, ועדיף להיות על הגב...).
להערכתי, חלק מהעניין זה גם פסיכולוגי, לתת לאנשים את התחושה שהם עושים משהו, ולא בטוח עד כמה זה באמת יעיל... בטח לא בפגיעה ישירה או קרובה מאד.

ספציפית לגבי דו"ג, אני חוזרת על מה שאמרתי אז, הסכנה הסטטיסטית לפגיעה מהטיל, קטנה הרבה יותר מהסכנה להפגע בתאונת דרכים עקב האזעקה:
א. אנחנו לא שומעים את האזעקה (גם מי שמתשמש באפליקציה, יש לה השהיה לעומת הרדיו, ואולי גם לעומת הצופרים. ברדיו - לא בטוח שתוך כדי רכיבה ניתן לשמוע בדיוק, וזה גם מאד כללי).
ב. אנשים נכנסים ללחץ, חותכים נתיבים ויורדים לשוליים בלי להסתכל במראות, בלי לאותת, בלי זהירות מינמלית.
ג. גם אנחנו עלולים להכנס ללחץ ולבצע בלימה לא נכונה או בכלל, רכיבה לא שקולה, שעלולה לגרום לתאונה.

אז - מוטב לצמצם רכיבה באיזורים המועדים (קל לי להגיד - אני לא שם), ולרכב בצורה שמשאירה יותר מרווחי בטחון (מהירות, מרחק), ובעירנות מוגברת.

ושיעבור לכולנו, בעורף, בחזית, ברכיבה ובכל מקום אחר - בשלום.
כל מילה שלך בסלע...
19/07/14 18:14
49צפיות


                     כרגיל...


º
19/07/14 20:20
8צפיות
רגלית אמצע
19/07/14 17:20
70צפיות
נשברה לי רגלית האמצע של הדילן.

מבקשים 500 ללא מע"מ, האם יש יד שנייה?
º
נמצא יד שנייה..
20/07/14 10:12
24צפיות
קנית קטנוע חדש.
16/07/14 22:13
171צפיות
1)מה הענין עם תאריכי עלית כלי לכביש ?
2)מתי מתחילה ירידת המחיר של הקטנוע ביגלל התאריך עליה ?
3)האם זה מוזר שהסוכן לוחץ למיקדמה ,אפילו שהובהר לו שביגלל עניני דת רק בעוד 3 שבועות אוכל להישתמש בו. ?
אודה מראש לכל מי שיכול לענות ולעזור בענין תודה.
מספר תשובות
16/07/14 22:26
103צפיות
1) תאריך עליה - תקף לכל כלי הרכב, מבוצע ע"פ חוק שנועד לשפר את חישוב הערך של כלי הרכב, הרי אם רכב עלה לכביש ב דצמבר בשנתון מסויים ולעומתו רכב אחר בינואר שנה אחרי, אזי ההבדל בינהם הוא של חודש ולא של שנה,
ולכן תאריך העליה הוא בעצם מדד טוב יותר לעלות מאשר שנת עליה/ייצור.

2) ירידת ערך החל מהרגע שאתה מקבל את הקטנוע וכל חודש לאחר מכן.

3) לא מוזר, הסוכן רוצה למכור ומקדמה סוגרת/מקדמת לו את המכירה באופן מאוד מוחשי.

עוד משהו שקשור לשתי השאלות
16/07/14 23:11
106צפיות
כלי רכב שנמצא אצל היבואן למעלה משנה, נרשם על שמו כיד ראשונה והקונה יירשם כיד שניה עם 0 קילומטרים זה מחייב את היבואן לתת הנחה מסויימת.
ייתכן שהכלי שאתה עומד לקנות נמצא אצל היבואן קרוב לשנה ולכן הלחץ לסגור את העסקה בטרם יירשם הכלי כיד ראשונה.
איזה קטנוע אתה מתכוון לקנות אחי?
17/07/14 10:11
104צפיות
מה סגרת אצלו? ולמה אסור לך לקנות עכשיו אלא בעוד ודש בגלל בין המיצרים?
אני? לא קונה שום קטנוע
17/07/14 11:42
101צפיות
אנא קרא את נהלי הפורום, יש שם גם הסבר לאומנות השרשור (תגובה למי שהיא מיועדת) וגם לגבי ביטויים שאינם מקובלים כאן, כמו "אחי" ודומיו.

http://www.tapuz.co.il/Forums2008/Articles/Article...

תודה
הקטנוע שאני אמור ליקנות
17/07/14 21:45
95צפיות
זה הגידינק 250 סמ"ק בצבע לבן, ואכן ביגלל ימיי בן המצרים לא יכול להישתמש בקניה חדשה, ואם קניתי אז יונח בצד עד סיום ימי בן המצרים.....
גם אני רוכב על הקטנוע ג'י דינק 250,
19/07/14 23:56
49צפיות
בחירה נבונה, וחכמה,(צמצם מקום בתא המטען, רק בין הרגליים)
תהיה חזק מול הסוכן מכירות ועם כמה שהוא מתקשר אליך פעמיים שלוש ביום, אל תוותר
תגיד שאתה לא עובר על חוקי הדת ואין ועם לקנות כרגע, כי גם ככה לא תרכב עליו,
ואסור לך לקנות חדש כרגע, שיחכה חודש, שיחכה חודשיים

עוד יהיו ג'י דינקים במלאי אל תדאג זה קטנוע מצוין זה קטנוע חזק
זה לא קטנוע זה סוס-נוע.
זה קטנוע שנמכר בעבר, ושימכר בעתיד, רואים אותו בכל רמזור, אחלה טוסטוס בעולם!!!!
ימאהה טריסיטי בפולגז
17/07/14 13:00
159צפיות
השאלה שעלתה לי ישר בראש, למה ימאהה לא הלכה על מנוע בגבולות כ"ס המותר בקטגוריה, של 20 כ"ס?
מנוע של 11 כ"ס לתל"ג זה חלש מידי ומגביל את הרוכב למחוזות הכרך בלבד.

כנראה שרצו לחסוך עלויות, ופיתוח של מנוע חדש עם 20 כ"ס היה מייקר את התל"ג ללקוח.

בכל מקרה נראה מעניין וכאשר יפתחו מנוע חדש וחזק שיבנו עלי כלקוח פוטנציאלי.
כתובות אינטרנט מצורפות:
אם הוא היה 20כ"ס
17/07/14 13:11
79צפיות
היה מוכר הרבה יותר בארץ.
קטנוע 125 בטיחותי שיכול לשייט בכבישים מהירים נשמע מעולה לבעלי רשיון A2 שרק צריכים כלי פראקטי.
נראה כלי נהדר
17/07/14 14:34
79צפיות
MP3 125 כמעט ולא נמכרו בארץ, אם בכלל, עקב מחיר מגוחך של מעל 40K שקל, נראה שימאהה הצליחו ליצור יופי של כלי, עם פוטנציאל טוב להימכר כאן, אלא אם מטרו יחליטו שבא להם להרוויח 6000%...

סביר שעם הזמן יצאו גם נפחי מנוע גדולים יותר, כמו שיש בסדרת ה-MP3 ויורבאן.

איך הגעת לזה ש-20 כ"ס מותר לבעלי הרשיון הבסיסי?
המגבלה נותרה 14.9 כ"ס.
ראיתי איפהשהו שכתוב
17/07/14 14:44
94צפיות
שלתל"גים המגבלה גדולה יותר (20 כ"ס).
באתר של משרד הרישוי זה לא מופיע.

* אגב - הם עדכנו את העדכון עד 47 כ"ס ב-A1.
* לבעלי רשיון A, על פי הכתוב, מותר לרכב על כלים מעל 47 כ"ס בלבד. כנראה שאסור על כלים קטנים יותר.  ושם גם מצוין שתל"ג נחשב אופנוע
מעניין, לא ידעתי
17/07/14 15:33
74צפיות
בהחלט יש בזה הגיון.
לפי פולגז כן
17/07/14 18:08
78צפיות
ציטוט:

A1– הקטגוריה הקטנה. קטגוריה זו נקראה עד עתה A2, אך שמה הוחלף. זוהי הקטגוריה של עד 125 סמ"ק או 11 קילוואט (כ-14.9 כ"ס) – הנמוך מביניהם. בתקנות החדשות עודכנה במעט קטגוריה זו כך שמעתה היא מאפשרת הספק של עד 15 קילוואט (קצת יותר מ-20 כ"ס) לתלת-גלגליים, כמובן שעד 125 סמ"ק. הגבלה נוספת נמצאת ביחס ההספק-משקל שעומד על 0.1 קילוואט לק"ג.

מפה
º
אם פי 3 כבר העמידה אותי על טעותי
17/07/14 18:47
31צפיות
נראה באמת יופי של כלי
17/07/14 16:09
70צפיות
רק נשמע מוזר, שצריך להוריד רגל בכל עצירה, כמו בדו"ג.

לגבי ההספק, אין הסכמה בין המקורות השונים:
ציטוט מ"דה מרקר": "רישיון זה גם מתאים לכלים תלת-גלגליים בהספק של 20 כ"ס, אך בישראל התעלמו מסעיף זה בתקינה האירופית."

פול גז מצד שני, טענו שכן יהיה אישור להספק המורחב - אבל זה בשלב שעוד חשבו שגם שמות הדרגות ישתנו, מה שיקרה רק בעוד שנתיים.
לא להוריד רגל זה לוקסוס
17/07/14 17:41
71צפיות
מנגנון נעילת הגלגלים שוקל כנראה לא מעט ורצו לחסוך את זה.
מעבר לכך, שמעתי לא פעם על תקלות במנגנון הזה בכלים בני כמה שנים וזה יכול להיות ממש מסוכן, כשכבר רגילים לא להוריד רגל.
בסך הכל הימאהה די קל, כך שלא רואה בעיה עם השארת ההרגל של הורדת רגל בכל עצירה.
מסכים, כלי שנראה מעולה
17/07/14 18:05
63צפיות
לגבי ה 20 כ"ס. אני מניח שישראל היא בכלל לא במשוואה של ימאהה האם להכניס לטריסיטי מנוע של 20כ"ס או לא.
באירופה מותר 20 כ"ס לתל"ג וימאהה לדעתי בעתיד כן תנצל את האופציה הזאת כדי לתת קצת יכולת בינעירונית לטריסיטי.

האם ישראל גם תישר קו והרישיונות שלה יהיו זהים לדרגות האירופאיות? קטונתי, רק למשרד התחבורה הפתרונים.

בכל מקרה, בגלל שאני לא מוגבל ברישיון, גם במידה ובארץ זה יתאים ל A2 והמחיר יהיה אטרקטיבי אני בהחלט אשקול לחיוב קניה.

שתי שאלות
16/07/14 10:43
188צפיות
אתמול חזרתי מתקופה של קצת יותר מחודש בחו"ל, ורציתי לדעת אם יש בדיקות מיוחדת שצריך לבצע לפני שמכניסים את הקטנוע חזרה לשגרה? את המצבר ניתקתי לפני היציאה, ככה שאני מצליח להניע בלי בעיה, ומילאתי גם אוויר בצמיגים. אני פשוט מרגיש שאני מפספס משהו.

השאלה השנייה שלי היא מהו תקציב סביר למעיל קיץ ואם יש המלצות מיוחדות? מעיל חורף כבר יש לי, ואתמול נסיעה של רבע שעה איתו מהמקום שבוא החניתי את הקטנוע הייתה בלתי נסבלת.
התקציב שלי גמיש, אבל מנסיוני עדיף להגיע לחנות עם תקציב מוגדר מראש, ככה שאשמח לדעת אם יש איזשהו גבול שבו המחיר והאיכות מתאזנים.

תודה מראש.
תשובה אחת
17/07/14 03:19
86צפיות
יופי של מעיל ב150 שקל.
FLY, מאורר מאוד.
אצלי .

אם כבר רכבת עימו 15 דק' ולא קרה כלום הכל תקין
17/07/14 10:30
68צפיות
רק בכדי לוודא את העניין בדוק מפלסי שמן מנוע, שמן תמסורת, נוזל קירור ונוזל בלימה.
מעבר לכך, בדיקת אטמים שונים כגון מחזירי שמן של המזלג הקדמי, אטמים שונים סביב המנוע וכו'.
אם הצמיגים ישנים, בדוק דפורמציות במיוחד בקטע הצמיג שהיה במגע עם הקרקע.
לפעם הבאה - תדלק מיכל מלא לפני שאתה מאפסן אותו.
פרסום בתפוז - תפוז עסקים

בעל עסק קטן?

זה הזמן שלך להופיע בפורומים! למידע השאר את פרטיך כאן >>>


עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


Flix
מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה