לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
הסתרת שרשור מעל 
פורום קטנועים
דיונים על קטנועים, עצות פרקטיות, טכניות ובטיחותיות. המשך

הנהלת הפורום:

אודות הפורום קטנועים

קַטְנוֹעַ: "אופנוע קל וקטן בעל מנוע ושני גלגלים קטנים, המיועד לרוכב אחד או לשניים" (הגדרה מילונית). קטנוע: "יעיל בעיר, כלי שיכול לתת המון פאן או להוות פתרון תחבורתי מעולה. הקטנוע משמש לשליחויות, לנסיעות במגרש, לטיולי שבילים, לטיולי כביש. הקטנוען, אפעס, נע בין נערי התיכון ועד לזקני צפת, בין ה"מרביץ" לבין ה"מתנייע", בין ה"מבין/מכונאי בפוטנציה" ל"רוכב", בין ה... ל...קהילת הקטנועים בתפוז מזמינה אתכם להצטרף, להיות יעיל, מהיר וזהיר, לגלות את עולם הקטנועים, ליצור קשרים ובעיקר... להנות.(* ולא לשכוח לקרוא את כללי הפורום ולהקפיד על שמירתם).
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

x
הודעה מהנהלת הפורום

Xevo 250 או XMAX 250?
04/08/2015 | 18:18
12
שלום רב,מאז שגיליתי על הפורום אני לא מפסיק לגלוש בו! זהו פורום נהדר עם אנשים שמבינים בקטנועים. מזכיר לי את ימי Fullgaz ז"ל.בכל מקרה, לשאלתי: מבין שני הקטנועים הנ"ל, על איזה הייתם ממליצים ולמה?
מצאתי..... מה אתם אומרים?.
02/08/2015 | 18:06
8
156
שמעתי שגם בירושלים התחילו לכסח
02/08/2015 | 18:49
87
מקווה מאד שזה יישאר שמועה, ממש לא מתאים לי להתחיל לחטוף דוחות חניה.
אומרים ש...
02/08/2015 | 19:12
4
81
יש בסמוך לאנדרטה המדוברת את חניית הדו"ג הגדולה ביותר בת"א רבתי.
לא חייבים לחנות על לוח הזיכרון עצמו...
 
 נכון שהתרגלנו ל'מערב פרוע' בכל הקשור להתנהלותנו הדו גלגלית - אבל לדעתי אפשר וטוב שיעשו קצת סדר בבלגן הבלתי אפשרי שנהיה פה.
נעזוב לרגע שהיא לרוב תפוסה..
02/08/2015 | 19:37
3
74
נכנסתי לגן העיר.
ולא חניתי ברחבת האנדרטה..
 
תסתכל...
יש שם מספיק חניות אחרות לדו"ג
03/08/2015 | 01:07
2
48
ברחוב הדסה (פינת גן העיר) יש חניות בשני הכיוונים של הכביש
יש חניות נוספות בפינת צייטלין ובחלק מהרחובות האחרים ליד אבן גבירול, נדמה לי שבבלוך ובדויד המלך
 
אני מגיעה לעיתים קרובות לאיזור הזה ולא יצא לי להתקל במצב שבו אין חניה פנויה לדו"ג בטווח של פחות מ 5 דקות הליכה
5 דקות הליכה?? ואה ואה...
03/08/2015 | 07:06
44
איזה עולם אחר זה מדינת תל אביב
אצלנו בב"ש אם אתה לא חונה באפאנים של החנות אז זה רחוק מקסימום במדרכה ממול אבל כמה דקות ללכת? כשיש קטנוע? וואי נשמע הזוי
לא אמרת כלום 5 דק הליכה..
03/08/2015 | 16:29
30
וזה עוד היה בצעירותי בעיר..
 
 
קצת כבוד למקום, לא יזיק.
03/08/2015 | 00:02
1
25
מה קשור לכבוד למקום?
03/08/2015 | 16:30
32
הקטנוע לא עומד ברחבה..
רשמים התלבטות והתיעצות - ארבע נסיעות מבחן לקטנועי 250
03/08/2015 | 00:29
3
86
שלום, לפני כשבועיים הוצאתי רישיון בדרגה A1, אין לי ניסיון בתחום ואני ירוק כמו הטופס הירוק.
רציתי להתחדש בקטנוע כדי להגיע יום יום ממודיעין לתל אביב ובחזרה. בשלב הראשון חרשתי את כל האתרים, התייעצתי עם רוכבי קטנועים וותיקים וחדשים ועם מספר מכונאים. יש לציין שקיבלתי חוות דעת שונות והפוכות... החלטתי לבצע נסיעות מבחן בעצמי על הכלים שנראו לי רלוונטים בכדי לנסות ולהגיע להחלטה בעצמי.  להלן הרשמים (שלי בלבד) לפי הסדר שבוצעו בפועל:
1. הראשון היה דיאלים של אלבר - הקטנוע הרגיש די נוח (פעם ראשונה שלי בקטנוע), המנוע מגיב טוב, חזק וחי,בועט, אפילו חזק מידי (מעט לא עדין),  קצת רועש וקצת מחוספס, בלמים טובים, מתלים נוקשים וקשים כך  שכל מהמורה במהירות גבוהה ממש מורגשת בכידון ובגב עד הראש, ממש התרסקות לתוך הבמפרים. רעש כללי גבוהה, מעט רעידות בכידון ובמראות  גם במצב עמידה, מגן רוח לא מספיק. על פניו נראתה לי עסקא לא רעה בכלל.
2. השני היה קיווי הסיני - בגדול היה לא נוח. לא מספיק טוב. לא יכול לציין שום דבר חיובי. מושב לא נוח, אתה יושב מעל ומעבר ללוח השעונים.בלמים נוקשים ורעש ורעידות גדולים, מגן רוח גרוע. צר לי אבל נראה שיצטרכו לעבור כמה דורות להגיע לרמה של האחרים.
3. גוי מקס    XI - איך שישבתי עליו הרגשתי ממש נוח, המשענת תומכת והישיבה אידאלית, הוא מרגיש קצת יותר ארוך מהקודמים (לא בטוח בקשר למידות). שקט הרבה יותר מהשניים הראשונים. בלמים טובים. המנוע הגיב טוב  אבל היה מעט עצל . התחושה הייתה שאפשר וצריך להפיק יותר. אתה סוחט את המצערת אבל הקטנוע מגיע בצורה מתונה.חסר מעט כוח. בולמי הזעזועים הגיבו נהדר ועברו בקלות מכשולים ומהמרות שהכאיבו בקטנועים הקודמים. התחושה שהוא ממש שט מעל המכשולים,  עובר אותםבקלות. מגן רוח מעט טוב יותר אבל לא מושלם.
4. איקס אבו - נראה לי מעט קטן וצפוף ולא טעיתי. אני רק 176 והתחושה הייתה מוזרה מצד אחד הוא קצת צפוף, המרחק בין הברכיים לכידון ממש קטן ומצד שני הקטנוע מעט גבוהה ואני לא מצליח להגיע לרצפה עם שני הרגליים וצריך להטות אותו טיפה לצד על מנת לא לעמוד על קצה האצבעות, המושב נוח אבל לא מדהים, הכרית בגב מרגישה כמו בליטה. יצאתי לדרך ופגשתי את הקטנוע הכי נעים והכי חזק מכולם. המנוע  ממש מנגן בעדינות ובצורה מסונכרת עם יחידת התנועה, הוא מספק כוח בכל מהירות ומיד עם נגיעה במצערת. ממש תענוג. בולמי הזעזועים טובים אבל בקפיצות גדולות התחושה היא שהקטנוע סופג את המהמורה וממש קופץ כיחידה אחת מעל המכשול, בלמים מעולים, מגן רוח טוב אבל לא מעולה.
מחשבות:
א. לא ברור לי איך דיאלים קיבל ציונים מעולים בכל מיני מבחנים ואתרים כאשר ברור מהשנייה הראשונה שהוא לא נמצא בקו אחד עם האחרים. אני לא אומר שזה קטנוע גרוע וייתכן שאפילו זו עסקה מצויינת אם אתה לחוץ בכסף או שהתנהגות הכביש פחות חשובה לך או שאתה צריך את הקטנוע לנסיעות קצרות ולא לנסיעות ארוכות יחסית
ב. אין לי מה להוסיף בקשר לקיווי מלבד שחבל שאין עוד מתחרה ראוי שהיה עוזר לנו להוריד את המחירים. עסקה טובה למי שממש לחוץ בכסף ולא חשוב לו על מה הוא נוסע.
ג. אני מתלבט בין הג'וי מקס לאיקס אבו. בין המנוע של האיקסאבו הנעים והחזק שמספק כוח ובטחון ושקט מול הנוחות המקסימלית שמספק הג'וי מקס. אני משער שאפשר להתרגל לשניהם אבל מתלבט על מה לוותר... נוחות ושיכוך מול תזמון מנוע מושלם וכוח זמין בכל זמן...
חבל... לדעתי הקטנוע המושלם היה שילוב של שניהם : = ג'וי-אבו...
בקשר לטיפולים : מרווח ועלות- שניהם פחות או יותר אותו הדבר (בניגוד למה שכתוב בכמה אתרים)
בקשר לאמינות : שמעתי מרוכבים ומכונאים ששניהם אמינים מאוד ואין לי יכולת להביע דעה
על פניו נראה לי שאיקס אבו שורד יותר את השמש הישראלית ונראה יותר טוב אחרי ארבע שנים
 
אשמח לדעתכם
אחרון - לא יודע מי החמור במשרד התחבורה ששולח אותנו ללמוד על אופנוע כאשר בסוף אנחנו קונים קטנוע... זה לא דומה לרכב (אוטמט וידני), אין כאן מקום לטעיות וללמידה. כל טעות יכולה להרוג אותך בכביש.
אני מתכוון לקחת קורס נהיגה מתקדמת בכל מקרה בעזרת ה.
 
חדש או ישן?
03/08/2015 | 07:33
49
בדקת אם נושא האחסון/ארגז מתאים לך?
תציץ גם במודעות יד 2 ותקבל מושג לגבי סחירות.
ועוד קצת עיון במבחני השוואתיים.
 
היה פה בחור אחד לא מזמן עם אקסבו חדש ותקלה שזכתה ליחס מחפיר מהיבואן. חפש את הסיפור שלו.
(לא בטוח שיבואני JM הם מלאכים).
 
יופי של תקציר
03/08/2015 | 10:43
49
אכן, הג׳וימקס והקסבו נחשבים למובילים בקטגוריה, ויש גם את הג׳י-דינק שלא בדקת.
היתרון הגדול של דיאלים הוא מבצעי מכירות משתלמים מאד, לפחות בתחילת דרכו (לא יודעת מה הם מציעים כרגע).
 
לגבי הטסט - בעקרון יצא לפני כמה חודשים חוזר שאמור לאפשר לימוד, טסט ורשיון אוטומטי בלבד - אבל לא יודעת אם בפועל הוא מיושם. בנוסף, כמי שבעבר עשתה רשיון כזה, אני חושבת שהוא מגביל, ומי שיכול (לי הייתה אז מגבלת גובה וחוסר אמונה שגרמה לי להסתפק באוטומטי) עדיף שיעשה רשיון על הילוכים - המעבר לאוטומט קל יותר. יותר מטריד המצב ברשיונות הקטנים (A2) כשלומדים על אוטומטי, אבל מותר לרכוב גם על גיר ידני - מעבר שהוא יותר מורכב, במיוחד לפרופיל האופייני של עושי הרשיון הזה, שהם לרוב צעירים ומנוסים פחות בכביש - ובוודאי בדו"ג.
 
היית כבר בעופר אבניר למה לא בדקת את ה GDINK
03/08/2015 | 12:40
45
לדעתי הקטנוע הכי משתלם בקטגוריה
ואח"כ שואלים למה כל כך הרבה הולכי רגל נהרגים בישראל
03/08/2015 | 00:37
1
84
https://vid.me/NKA8
אין יום שבו אני לא רואה הולכי רגל הולכים באדישות תהומית על הכביש כאילו היה של אבא שלהם. יש להם מזל שהגלגל הקדמי של הקטנוע שלי לא נכנס בהם ב 60 קמ"ש
בתכלס ידידי לך יש מזל שלא פגעת בהם
03/08/2015 | 07:11
55
אני לא יודע מה איתך אני הבחנתי בהם ממרחק רב. במקרה של תאונה ישר ישאלו אותך את כל השאלות המכשילות ובניהן מה עשית כתגובה למה שראית. בתכלס לא האטת אפילו שזה הדבר המחייב הראשון שצריך לעשות. נכון שהזכות היא שלך אבל זכות מקבלים ולא לוקחים ולכן אם מישהו נדחף לכביש לא עוברים ליידו בכוונה כמעט לדרוס אותו כדיי שילמד לקח אלא מאטים ומשתדלים לא לפגוע בו.
במיוחד כשיש עבודות בכביש ולילה והיו את כל הסימנים כדיי שתאט ולא האטת.
ואני לא מתכוון לפתוח פה שרשור של ויכוח מי צודק ומי לא. ברור שהן פוס***ות שנכנסו לכביש ככה אבל עדיין בתאונה כשמישהו נהרג כולם צריכים לתת את הדין.
ביום שישי נגנב לי הקטנוע - מסוג ג'וי רייד שחוק מבריק
02/08/2015 | 13:39
5
78

פשוט נגנב לאור יום ברחוב ראשי יחסית בפ"ת
פרטים נוספים :
https://www.facebook.com/natali.ankri/posts/102059...
אשמח לשמוע אם מישהו ראה משהו או שמע משהו, גם עצות נוספות יתקבלו בברכה.
 
תודה.
 
02/08/2015 | 17:44
50
היה קשור / מוגן בצורה כלשהי?
למרבה הצעק, זה כלי מאד פופולרי אצל גנבים, עקב היותו נפוץ מאד ולכן יש הרבה ביקוש לחלקי חילוף במשחטות...
מצטער לשמוע גבר. מחזיק אצבעות למציאתו
02/08/2015 | 19:23
22
03/08/2015 | 01:20
2
40
אחרי הדיווח למשטרה כדאי להתקשר אליהם מדי פעם ואולי גם למגרשים של המשטרה באזור שלך.
 
כשנגנב לי האופנוע המשטרה מצאה אותו זרוק אחרי שבועיים, אבל לקח להם 5 שבועות נוספים עד שהם הודיעו לי. והאופן שבו המשטרה גררה ואחסנה אותו כנראה גרם לנזק נוסף.
 
האופנוע שלך לא נגנב לצורך שחיטה לחלקים
03/08/2015 | 01:30
1
71
מן הסתם חבורת זבלים שרצתה להשתעשע וזרקה אותו כשנגמר הדלק.
עם ג'ויריידים, הגניבות הן לרוב לצורך פירוק לחלקי חילוף.
נכון, אבל לא מזיק לקוות שהוא יגיע למשטרה ולנסות לברר
03/08/2015 | 02:07
56
כשהוצאתי את האופנוע מהמגרש המשטרתי, היו שם עשרות קטנועים
 
ולצערי את האופנוע שלי זרקו אחרי שגמרו לו את המנוע, כנראה עוד לפני שנגמר הדלק
קטנוע מול רכב - עלויות
31/07/2015 | 15:54
12
82
שלום לכולם , אודה לכם מאוד אם תוכלו לעזור לי 
אני חושב לקנות קטנוע או רכב 
החישוב העיקרי בו אני מבקש שתתחשבו  הוא עלות , לא נוחות בטיחות וכדומה
השאלה שלי היא האם בסיכומו של עניין קטנוע יותר זול מרכב ?? שמא דוקא הפוך ?!
הבנתי שעלות ביטוח ואחזקה דווקא פועלים לרעת הקטנוע אבל הדלק ....
תגדיר 'קטנוע'
31/07/2015 | 17:13
80
125 סמ"ק בסיסי לשימוש עירוני יהיה זול משמעותית מרכב, בכל ההיבטים,
כשמול ביטוח החובה היקר יחסית, תעמיד את ביטוח צד ג' היקר של רכב, אגרה שנתית יקרה יותר,
וגם ביטוח מקיף שלרוב עושים ברכב, ופחות בקטנועים, וכמובן את עלות הרכישה.
 
מנגד - קטנוע על כמו טימקס 500-530, BMW 650, וכו', יעלו כמו רכב קטן/בינוני
וגם התחזוקה השוטפת שלהם תהיה יקרה יותר משל רכב ממוצע.
 
בגדול אפשר למתוח את קו הכדאיות הכלכלית בקטגוריית ה-250,
שסקירה עליה תוכל לקרוא כאן => http://wheelz.co.il/%d7%a1%d7%a7%d7%99%d7%a8%d7%aa...
 
עדכונים לסקירה:
ג'וימקס 250 קיבל ABS וקופץ למקום הראשון.
TGB הוזל משמעותית, וקופץ למקום ה-7 .
יש כמה שאלות שאתה צריך לענות עליהן
31/07/2015 | 17:16
66
לפני שאתה עושה השוואה.
למשל: איזה רכב, כמה יעלה וכמה עולה תחזוקה. האם תכלול בחישוב את הפחת.
כנ"ל קטנוע.
מה הנסועה המצופה.
יש לנו במשפחה רכב ישן שלא עולה כמעט והוא במצב מצויין - ינצח כל דבר שתעמיד מולו בהשוואה כלכלית.
 
יש גם את אלמנט הזמן, שקשה לכמת אותו
31/07/2015 | 18:17
9
69
קטנוע עירוני חוסך המון זמן לעומת רכב, אצל שכיר זה יכול להיות זניח יחסית, אצל עצמאי בתחומים שונים, זה יכול להתבטא בהמון כסף.
נקודה נוספת - חניה, חינם לדו"ג והוצאה לא מבוטלת לרכב - הן תשלומי חניה והן קנסות, מה שמתחיל לזלוג גם לכיוון הדו"ג, אבל בגדול אפשר להגיד שדו"ג חונה חינם.
אמממ
02/08/2015 | 02:28
8
51
אוקי , קודם כל תודה על ההתייחסות 
קטנוע כבד 500 + ממש לא מעניין אותי 
מעניין אותי בעיקר המחיר , אז אני מניח שב250 מדובר ...
האם חוץ מהקושי הרב יותר להוציא רשיון על מעל 250 , מדובר גם בעניין כספי ? כלומר האם הביטוח על 300-400 עולה יותר מה250 ?
 
עכשיו לעיקרו של עניין - קטנוע הכי פשוט מול רכב , מן הסתם שאת שניהם אקנה משומשים , ואם זה רכב אז גם ממש ישן
עכשיו אם נשווה בניהם , בהנחה שאנהג נגיד 20 ק"מ כל יום , הקטנוע יצא יותר זול או שלא ממש או על כל פנים לא בהכרח
( בוא נעזוב שיקולים של זמן פקקים וחניה..)
זה תלוי בהמון דברים, אי אפשר לתת תשובה פשוטה
02/08/2015 | 09:04
4
50
מבחינת הרשיון - יש שלוש דרגות, שמוגדרות היום לפי הספק (כוחות סוס) ולא לפי נפח. אני אדרג אותן כן לפי נפח לצורך הנוחות, זה לא ממש מדויק, אבל מספיק טוב לצורך העניין. הדרגה הנמוכה, A2, היא לקטנועים/אופנועים עד 125 סמ"ק. לרוב עושים את הרשיון על קטנוע אוטומטי, ולמי יש רשיון רכב מעל 3 שנים, יש פטור ממינימום שיעורים וממבחן על הכביש, ויכול להסתפק במבחן שליטה במגרש. דרגת הביניים נקראת A1, והיא מתאימה עד 47.46 כ"ס - מה שפעם קראו "עד 500" (שוב, לא לגמרי מדויק). כאן כבר לומדים על אופנוע עם הילוכים (למרות שיצא לפני כשנה חוזר שדורש לאפשר גם אוטומטי בלבד, אבל לא יודעת מה קורה עם זה בפועל), יש מינימום שיעורים (15 אם זה רשיון דו"ג ראשון, 8 אם אתה עולה מ-A2) והמבחן הוא במגרש וגם בכביש.
הדרגה הגבוהה היא A, והיא מאפשרת לרכוב על כל אופנוע או קטנוע ללא הגבלה. דורש לפחות שנה עם רשיון A1, כך שלא רלוונטי לך בכל מקרה, ואתה גם מכוון לקטנוע קטן יחסית.
 
לעניות דעתי, למי שעבר את גיל 18 (המינימלי ל-A1), לעשות רשיון A2 זו טעות (ולמי שעוד לא עבר, זו בכלל טעות ), בזבוז, ולא מספק, בלי קשר לסוג הקטנוע/אופנוע שיירכש. אם רלוונטי, מוכנה לפרט למה.
 
גם מבחינת ביטוח יש שלוש מדרגות, רק שאין התאמה ביניהן לבין אלו של הרישוי : המדרגה הנמוכה שייכת לנישה הנעלמת של קטנועי (ואופנועי) 50 סמ"ק, ואליהם מצטרפים הדו"גים החשמליים בכל הספק. המדרגה הבאה מגיעה עד 250 סמ"ק, והגבוהה לכל מה שמעבר לכך.
 
כשאתה קונה רכב משומש, לא משנה כמה גלגלים יש לו, אתה מרוויח בעלות הקניה, אבל משלם בעלות התחזוקה, ובדרך כלל ביחס הפוך, לא לגמרי לינארי, אבל לא רחוק מכך (רכב ישן יהיה זול יותר, אבל סביר יותר לחוות תקלות יקרות  - תחזוקת שבר).
 
לא עשיתי השוואה מדויקת, אבל לתחושתי, עיקר החסכון והעדיפות לטובת הקטנוע, הוא בפער העצום במחיר הקניה (כשאנחנו מדברים על קטנוע 250 - יש גם אופנועים מאד יקרים... מן הסתם לא תבחר בהם).
 
אי אפשר להשוות באופן סתמי בין "אוטו" ל"קטנוע", כי לכל אחד מהם יש מגוון מאד גדול של אפשרויות (ברור שמחיר קניה ותחזוקה של סוזוקי סוויפט לא זהה לזו של פורד פוקוס סטיישן ולא  לאלפא רומיאו ג'וליאטה...).
 
אני גם לא חושבת שאפשר לנטרל שיקולים כמו הנאה, נוחות, פקקים, בטיחות, שימושיות וכו' כי אם דו"ג זה לא בשבילך, ותסבול עליו - אז תמצא כל הזדמנות שלא להשתמש בו (חם מדי, גשום מדי...). הבטיחות למשל, נכנסת גם לנושא העלות, כי בדו"ג כדאי מאד מאד להשקיע בתחום המיגון האישי (קסדה היא חובה בחוק, אבל מעיל, כפפות הם די חובה אם אתה אוהב את העור שלך, ומומלץ גם מגפיים מתאימים, (מכנסיים ארוכים, אבל זה אפשר להשתמש בקיים, גם נעליים סגורות הן מינימום, בעיני) ומגיני ברכיים). והשימושיות גם משפיעה על ההחלטה - אם יש לך ציוד (קניות?), אם צריך להסיע נוסעים (ילדים?).
 
אם המסלול שלך הוא קבוע, סביב 20 ק"מ ביום, יתכן שיתאים לך קטנוע חשמלי, שחותך את העלויות השוטפות (גם בזכות הביטוח הנמוך). מצד שני, יש עליהם פחות נסיון, ואין לי מושג לגבי תקלות וכו'. לא מאפשר גמישות של טיול או נסיעה ארוכה מדי פעם...
 
תחזוקה של דו"ג יותר יקרה באופן ישיר (תיקון פנצ'ר למשל, הרבה יותר יקר, במקרה של תאונה - הפלסטיקה יקרה וכו') אבל רוב הקטנועים שאני מכירה צריכים לעבור טיפול כל 3000-5000 ק"מ. אם הנסועה שלך היא אכן כ-20 ק"מ ביום, אז זה פעם בחצי שנה-שנה, וחלק מהטיפולים קטנים (החלפת שמן +), כך שזה די זניח. אופנוע אמין ובמצב טוב, לא צריך להגיע למוסך יותר מזה.
 
אין לי שורה תחתונה, רק כמה נקודות למחשבה...
 
עוד דבר
02/08/2015 | 09:15
3
38
מאד חשוב מה אתה מתכנן עבור הרכב שלך. רכיבה עירונית של 10 ק"מ לכיוון, בעיר מישור-חוף-שטוחה-ועמוסה יכולה להסתדר נהדר עם קטנוע קטן של 125 סמ"ק, ושם גם החסכון הנלווה לעומת אוטו, גדול יותר אותה רכיבה בחיפה ההררית, או על כביש מהיר, כבר תעדיף 250 סמ"ק - או באמת אוטו קטן.
אם אתה גר באיזור חם ולח יחסית, היתרון של מזגן הופך להיות משמעותי (במיוחד אם אתה מקפיד על בטיחות גם בקיץ, ורוכב עם מעיל (יעודי לקיץ) כי דווקא בקיץ מפגש עם אספלט רותח הוא חוויה מפוקפקת). נכון שביקשת כלכלי נטו, אבל כמו שכתבתי קודם, לעניות דעתי, לא ניתן להפריד ולבודד את הרכיבים.
 
 
 
 
אז בעצם
02/08/2015 | 16:00
2
35
קודם כל תודה על כל הפירוט וההשקעה !!
 
כן שכחתי , השאלה היא בעצם בין 125\250 בגלל טרחת הוצאת הרשיון , מעבר לזה אין הבדל גדול בדלק ובתחזוקה ובביטוח בניהם , נכון ?
אני סוג של מתרשם שקטנוע זה עלות מכובדת בפני עצמה ולא איזו מציאה גדולה לעומת רכב ( במובן הכלכלי , יש כמובן יתרונות וחסרונות בנוגע לצדדים אחרים בכל צד ) האם רב האנשים יסכימו איתי על זה ? אם כך אולי אחכה עוד קצת עם קנייה
בהחלט לא חד משמעי.
02/08/2015 | 16:06
29
אתה צריך לבדוק מה הנסועה והתוואי ומה הסכום שאתה מתכוון להשקיע ברכב/קטנוע.
היו כאלה שעשו השוואות - נסה גיגול/חיפוש בפורום + פורום אופנועים.
אולי אופנוע ?
03/08/2015 | 01:15
20
אולי אני טועה, הרושם שלי שאופנועים בד"כ מחזיקים הרבה יותר שנים וקילומטראז' מקטנועים, אז תוכל אולי למצוא אופנוע אמין משנתון ישן יותר. ותדירות הטיפולים ועלויות התחזוקה של אופנוע עשויות להיות נמוכות יותר משל קטנוע.
 
 
 
 
אי אפשר להתעלם מהחניה
02/08/2015 | 17:43
2
34
אלא אם אתה נוסע בית-עבודה בלבד ויש לך חניה חינם בשניהם.
כבר הרבה שנים שאין לי רכב, אבל ממה שראיתי, מחירי החניה הן בחניונים והן בכחול/לבן, גבוהים למדי ומדובר בהוצאה נכבדת.
 
את השיקולים העיקריים קיבלת בהודעה המצויינת של אם פי 3, היא גם ענתה לך לגבי הביטוח - 125 ו-250 משלמים אותו דבר, 300 משלם יותר, אפשר לבדוק את כל האופציות במחשבון הביטוח של משרד האוצר - http://car.mof.gov.il/
 
השורה התחתונה מאד תלויה באיזה קטנוע ואיזה רכב וגם במזל - האם אתה מוצא כלי רכב שטופל טוב ואין לו תקלות מעבר לשוטף, או שאתה נופל על נבלה שאוכלת לך את הלב והכיס.
כמו שבועז ציין, "קו המשווה" עובר באיזור ה-250 סמ"ק.
שיקול משמעותי זה מחיר הקנייה - ההפרש יכול להגיע...
02/08/2015 | 19:00
1
29
 לעשרות אלפי ש"ח, שוב תלוי. קטנוע (גם 250) לא מאד זול לאחזקה, אבל מחיר הקנייה שלו יחסית זול. תתחיל בלהשוות ביטוח, עלויות טיפולים (יקר בקטנוע ותכיפות הטיפולים גבוהה מאד בהשוואה לרכב, גם זה שיקול), חנייה (יכול להגיע בקלות למאות ש"ח בחודש לרכב), צריכת דלק (משמעותי מאד ככל שמרחק הנסיעה עולה, קטנוע בד"כ יהיה הרבה יותר חסכוני מרכב), טסט (יקר מאד ברכב, זול מאד בקטנוע). צריך גם להביא בחשבון שאורך חיים של מנוע של קטנוע לא מתקרב לזה של רכב.
סתם לדוגמא, הקטנוע שלי -
02/08/2015 | 19:10
36
איקס סיטי 250 שנת 2007 עם כ-31,000 ק"מ, עולה במחירון משהו כמו 5,500 ש"ח (בפועל סביר שיימכר ב-4,500 או פחות) - במחיר הזה שווה לי למשוך איתו עד שימות (בלי שום קשר הוא קטנוע נפלא, שנותן הרבה הרבה יותר מהמחיר שלו, ואני נהנה מכל רגע איתו), ואני לא רואה שום רכב סביר באזור המחיר הזה שמתקרב אליו. למרחקים שלך, סביר שהוא יהיה גם יותר זול בשורה התחתונה, ראה פירוט כל הסעיפים שצריך להשוות בהודעה הקודמת שלי.
מה לעשות עם הקטנוע בטיסה לחול
02/08/2015 | 09:28
3
52
שלום לכולם
 
אני טסה לחודש וחצי ומתכננת להשאיר את הקטנוע אצל ההורים שלי. אין לי אף אחד עם רשיון שיוכל להסיע אותו ולכן הוא ישאר עומד בחנייה.
השאלה שלי היא מה אתם ממליצים לעשות?
האם הנעה פשוטה שלו פעם בכמה זמן היא מספיקה מבלי הזזה? או לנתק את המצבר?
במידה וכדאי לנתק את המצבר אשמח אם תוכלו להסביר לי איך לעשות את זה? מדובר בvs125.
 
תודה מראש
כדאי לנתק את המצבר
02/08/2015 | 09:43
21
כלום
02/08/2015 | 10:23
1
50
בהנחה שמדובר בכלי במצב תקין ומצבר סביר, אני לא רואה שום סיבה שיפריע לו לעמוד חודש וחצי. כבר עשיתי את זה כמה פעמים (ג'וירייד) בלי בעיה.
 
אפשר להיות יותר צדיק מהאפיפיור, ולהניע אותו פעם בשבועיים לשתי דקות.
 
הנעה לכמה דקות לא נותנת כלום
02/08/2015 | 17:49
45
אולי אפילו מזיקה למצבר, כי פעולת ההנעה צורכת הרבה זרם ופעולה בסרק ללא נסיעה לא ממש טוענת את המצבר.
אם לא מנתקים, עדיף לא לגעת בכלי, מקסימום אפשר אח"כ להניע עם כבלים מרכב.
מערכת GPS לקטנוע
02/08/2015 | 11:33
1
42
לאחר שנגנב לי קטנוע לאחרונה, המליצו לי בקטנוע הבא שאני רוכש כעת להתקין מערכת GPS מוסלקת עם יכולת איתור מיקום. נאמר לי שבאייבי-אמזון זה עולה כמה עשרות דולרים. נכנסתי לאמזון ויש המון דגמים, אני אשמח לשמוע המלצה על דגם מסויים שהיה לכם ניסיון טוב איתו, אמין ועושה את העבודה.בנוסף, יש לי כמה שאלות כדי להבין אך זה עובד בכלל:
1) האם זה עובד בצורה פסיבית, ז"א אתה צריך לשלוח סמס והוא יגיד לך את המיקום? האם יש דרך לעקוב און-ליין באתר\אפליקציה?
2) האם השירות הודעות עולה תשלום חודשי קבוע?
3) כמה תעלה התקנה של כזה דבר לטנוע במידה וקניתי עצמאית באמזון?
 
תודה מראש!
 
יש מערכת כזו שמשווקת בארץ - הזעקה האחרונה
02/08/2015 | 17:47
40
 
אין לי נסיון אישי, אבל למיטב ידיעתי הם נותנים סוג של ביטוח מקיף, כלומר אם לא נמצא האופנוע הגנוב, תקבל פיצוי.
את התנאים המדוייקים בדוק באתר וכדאי גם לדבר איתם.
אחרי שתדע מה הם מציעים, תוכל לבדוק ולהשוות אם אתה מקבל את אותו דבר ממוצר שנקנה בחו"ל.
שאלת עם פן משפטי ופן טכני
01/08/2015 | 18:45
4
86
שלום רב, יש בבעלותי גוי מקס 2009- רישוי מספר 4523370. הקטנוע נמצא בחזקתי מחודש אוקטובר 2014. בשלהי חודש מאי, באמצע נסיעה עירונית על 40-50 קמש, ננעל לי במפתיע הבלם הקדמי של הקטנוע. נזרקתי על הכביש כמו סמרטוט. לאחר שעה, נסעתי שוב וקרה לי בשנית אותו הדבר. למזלי - יצאתי בזול. למחרת תיקנתי את הקטנוע במוסך מורשה המטפל בקטנועים מסוג גוי' מקס. הוחלפה לי כל הקלאפה הקידמית ורפידות בלמים. היום (01/08/15) קרתה לי אותה תאונה שוב - במהירות של 40-50 קמש נזרקתי על הכביש כתוצאה מנעילה של הבלם הקדמי. אני תוהה איפה הכשל? מי האשם? והאם אתם מכירים את הבעיה הזו? מישהו כאן יכול לשער היכן נעוצה הבעיה? והאם אני בתור האדם הסביר מן היישוב שתיארתי למוסכניק את הבעיה והוא לא אפיין את הבעיה באופן נכון, הוא האשם?! 
 
תודה,שחר
זה קרה לך במהלך בלימה, או סתם כך פתאום?
01/08/2015 | 19:00
1
69
המכונאי שלך בדק את מצב הדיסק, אם אין בו שבר או עיוות כלשהו?
תוך כדי נסיעה
01/08/2015 | 19:19
65
הכל קרה באופן פתאומי, תוך כדי נסיעה. אני ניצלתי בנס פעם שניה מאותה התקלה.
לא יודע אם המכונאי בדק את הדיסק.
 
אני תוהה על מי נופלת האשמה? נמאס לי להגיד ברכת הגומל על טעויות אנוש שאינן נעוצות בי.
אני פשוט כעוס מאוד . כעוס על כך שאני חי בנס. שיכולתי להיות כל חיי בבית חולים בגלל אי הבחנת הבעיה באופן נכון.
אני במקומך לא הייתי מתקן את הקטנוע
01/08/2015 | 22:20
64
דבר ראשון הייתי מתייעץ עם עו"ד
02/08/2015 | 10:21
53
 
 
שמעתי הרבה סיפורים על מקרים הזויים. את זה עוד לא שמעתי. מפחיד.
 
להכניס את הקטנוע למוסך ראוי ולבדוק את כל מערכת הבלימה מ-א ועד ת.
האם גם לכם יצא להרגיש שאין מספיק כוח לקטנוע שלכם?
30/07/2015 | 09:50
12
120
שלום רב,
אני הבעלים של Honda Vision 110cc מזה שנה, ולאחרונה התחלתי להרגיש את המחסור במומנט.
הוא קטנוע באמת כיפי לעיר (אין אף אחד שמצליח להשתחל בין מכוניות כמוהו) ואני מאמין שכשיתחילו את העבודות על הרכבת הקלה הוא יזרח, אבל אני באמת תוהה עד כמה המחסור שלו במומנט מוריד מהבטיחות שלו. אני מתחיל כל נסיעה עם מצערת פתוחה לרווחה כדי להתחמק מהתנועה מאחוריי וגם זה לא תמיד עוזר. 
אולי אני סתם מאכיל את עצמי סרטים? כל הנסיעות שלי הן בתוך העיר
בעיר לא יצא להרגיש חוסר כוח
30/07/2015 | 10:04
89
לי יש הונדה SWING 125.
אני זוכר שרכבתי על נוי ליד 110 סמ"ק של הונדה בזמנו (אני מניח שהוא עם אותו המנוע, או לפחות בעל מאפיינים דומים), והוא הרגיש לי ממש חלש ואיטי, אבל לא הרגשתי בסכנה כלשהי בכביש העירוני. גם במקרה זה הזינוקים היו יותר מהירים מהתנועה ברמזור.
לדעתי אין בעיה בטיחותית מהבחינה הזאת עם הקטנוע שלך.
 
אבל אי אפשר להתווכח עם הרגשה אישית שלך. מרגיש לך לא בטוח ומפריע לך? תעשה טרייד-אין על קטנוע 125 סמ"ק שירגיש לך יותר חזק. רק לעשות רכיבת מבחן ולראות שתוספת הכוח הזאת ממשית בשבילך.
 
תיקון קטן, אך חשוב
30/07/2015 | 10:08
3
85
מתחושתי כתושב תל אביב שגם עובד בה - שום קטנוע לא יעזור החל משבוע הבא. התנועה תהיה כל כך צפופה ואיטית שלא נוכל להתשחל בשום נתיב.
 
במיוחד שהנת"צ יפוקחו ובאלנבי כבר חודשיים נותנים דו"חות לדו-גלגלי בכמויות מטורפות.
 
אני שוקל לרכוש קורקינט או אופניים חשמליים לרכיבה על המדרכה. איכשהו כרגע זו נראית לי האלטרנטיבה היחידה.
 
מקווה לטוב. תכלס זה רק ל-6 שנים אז אין מה להלחץ 
נראה שגם הפתרון הזה "על הכוונת" (בצדק, על פניו)
30/07/2015 | 11:28
32
מסתבר שנותנים בעיר שלכם דוחות גם
30/07/2015 | 20:24
1
71
על רכיבת אופניים (חשמליים או רגילים) על המדרכה. (ראיתי צילום דוח שהומר לאזהרה בספר הפנים)
זה נכון. גם אני ראיתי
31/07/2015 | 08:19
49
בעיר שלנו מאמינים רק במכוניות.
קוראים לזה קופיקו...
30/07/2015 | 20:27
2
27
ממש לא. "קופיקו" זה בתווך של מהירות הקול/אור
30/07/2015 | 23:30
1
24
כל שלב והקופיקו שלו
31/07/2015 | 13:08
40
גם תינוק לא הופך ביום אחד לנער...
 
אם כי אני מסכימה שיש כאן גם בסיס מציאותי.
אבל גם כשהחלפתי את ה-jm250 שהיה לי, זה היה, בין השאר, כי הרגשתי שאין לו מספיק כח (על כבישים מהירים כמו 22).
לפחות בחיפה, עם עליות, לטעמי, 20 כ"ס הכרחיים
31/07/2015 | 08:23
3
49
כדי ליצר בטיחות לרוכב.
ולמרות זאת העיר מלאה בשליחים על מובי....
 
 
תודה לכל העונים! עוד שאלה אחת קטנה ודי
01/08/2015 | 18:17
2
44
לאחר כמה נסיעות שביצעתי בעיר, הגעתי למסקנה שאין צדק לרכוש קטנוע חזק יותר אם הוא עומד בקצב התנועה בכבוד (כל עוד אינני עולה על כבישים מהירים). ברצוני לדעת: עד כמה זה רע להתחיל רכיבה ב "Full Throttle" בכל פעם שאני יוצא מרמזור כדי לחמוק מהתנועה שמאחוריי? (בהנחה שמהר מאוד אני מוריד מהגז כי הקטנוע האיץ למהירות המתאימה).
אין עם זה בעיה. תרכב בטוח גם בהמשך הנסיעה,
01/08/2015 | 18:58
1
47
אפילו אם המשמעות היא שהמצערת משוכה עד הסוף רוב הזמן.
 
הסט-אפ המקורי של המנוע והתמסורת מגנים עליהם מנזק מכני.
עדיין עדיף לשחרר בקטנה.
02/08/2015 | 18:01
22
כדי לשמור על המנוע לאורך זמן.
|*|הפורומים מתחדשים|!|
30/07/2015 | 15:47
15
63
גולשות וגולשים יקרים,
תפוז עובר תהליך התחדשות של שיפור חוויית המשתמש באתר.
אנו גאים ושמחים לבשר כי ביום שלישי הקרוב 4.8, החל משעות הצהריים אנו צפויים לעלות עם מערכת פורומים חדשה.
למעשה, הפיתוח נמצא בשלביו הסופיים ואנו עמלים כעת על בדיקות מקדימות.

לאחר ההשקה נמשיך לייצר שיפור מתמיד של האתר וגרסת הפורומים, כאשר אנו נשמח להמשיך ולקבל מכם פידבקים בשוטף בפורום משוב, מסרים אישים ומיילים.
ברצוננו לעדכן כי אנו עובדים בימים אלו גם על גרסה חדשה לאתר המותאם בסלולר ולבלוגים.

בין החידושים שצפויים לעלות ביום שלישי:
- מראה חדיש ועדכני
- אפשרות לכתוב הודעות בצורה מהירה יותר
- אפשרות לעקוב אחרי פורומים אהובים
- אייקונים חדשים ומשודרגים
- ממשק עבודה נוח ויעיל
ועוד...


שימו |לב| במערכת החדשה שצפויה לעלות ביום שלישי החתימות יוסרו באופן גורף עד לעליית מערכת חתימה משודרגת יותר (עליה עובדים בימים אלה).
לידיעתכם, במידה ותרצו לשמור את מה שכתוב בחתימה שלכם, אתם מוזמנים לעשות זאת עד יום שלישי בבוקר.

סופ"ש נעים |הלוואי|
צוות תפוז
סוגרים את הסוסים אחרי שהאורווה ברחה...
31/07/2015 | 10:57
8
35
אורווה ברח?!
31/07/2015 | 13:06
7
24
31/07/2015 | 13:30
8
31/07/2015 | 15:28
35
 
 
ברח או התמסחר
31/07/2015 | 18:19
4
47
חלק מהפורומים נמכרים לגורמים מסחריים שקשורים לנושא הפורום, בהרבה מקרים זה מוביל לעזיבת המנהלים הותיקים.
זה יכול לקרות גם ללא ידיעת המנהל, כך שלא מן הנמנע שנקום יום אחד ונגלה שאנשי המכירות הסמויים שמגיחים כאן מדי פעם, הם בעלי הבית החדשים...
הפורומים נחלשו ככלל בעקבות המדיות האחרות
31/07/2015 | 18:41
3
42
תפוז לא רעננו עצמם ולהכנס בפורמט הקיים באמצעות סמארקפון זה משהו בין מבאס למעצבן.
נראה מה ילד תמפוז.
 
אפשר לגלוש בפורמט הרגיל גם בטלפון
31/07/2015 | 19:44
2
11
מאד קטן, לא ממש נוח לטעמי
01/08/2015 | 15:12
1
26
אני לא גולש בפורום מהסלולרי, אף אחת מהאופציות לא נוחה ונעימה, למה לסבול?
הרגל, זמינות...
01/08/2015 | 15:24
22
לרוב מסתדרת עם זה, בפורמט הרגיל.
הפורמט הסלולרי בלתי נסבל.
 
אפילו כרגע...
שימו לב - החתימות הקיימות יעלמו
31/07/2015 | 14:23
2
67
מי שרוצה לשמר - עכשיו הזמן
ברוך אשם. תפסיקי ללדת פה בפורום כל הזמן
31/07/2015 | 15:29
1
52
אני מחכה בכלל לנכדים...
 
 
 
לצערי רק מדברת...
31/07/2015 | 19:47
52
החתימה יותר מתאימה לפורום שניהלתי פעם, אבל עדיין חשובה לי.
 
חוץ מזה, ככה לפעמים מזהים שאני אישה (ולא חושבים שקוראים לי על שם הקטנוע )
אני מקווה שכיעור האייקונים זה לא סימן
03/08/2015 | 21:22
2
17
למה שהולך לקרות לכלל המערכת
שלא לדבר על חוסר היכולת להוסיף הודעות עם אייקונים
03/08/2015 | 21:23
5
שיט. זה כן היה סימן
04/08/2015 | 13:26
4
אימון מגרש עצמאי. מחר יום ו'. 31/7. 15:00.
30/07/2015 | 07:48
10
96

אהלן וסהלן לכולן ולכולם.
אנחנו ממשיכים בחידוש המסורת הברוכה
נפגשים ב15:00 מתחת לגשר מבצע קדש ברמת גן.
תחילת רח' לחי באזור התעשיה הצפוני של בני ברק. (מצורפת מפה בPDF)
ערכת קפה וכוסות קרטון - עלי.
עוגות, תופינים ומשקאות קלים וצוננים - עליכם.

 
אינשאללה
30/07/2015 | 10:29
21
זאת בהחלט התכנית.
30/07/2015 | 18:43
1
52
אני רק לא יכולה להתחייב על כדו"שים הפעם.
30/07/2015 | 19:03
34
טוב נו, אם בשביל כד"שים שלך נצטרך לעשות עוד ועוד מפגשים שכאלה...  אז בסדר
 
העיקר שתבואי
30/07/2015 | 19:55
5
לצערי לא אצליח להגיע היום בסוף
31/07/2015 | 11:57
8
סטטיסטים בסרט "ביצים לוהטות 2"
31/07/2015 | 15:30
2
14
דווקא היו רק תפקידים ראשיים וצל...
31/07/2015 | 20:59
1
38
לכם ולך על המפגש הנעים והאימון המוצלח.
יש מגרש נקי וטוב.
יש אישור ממשטרת ב"ב
 
היה מוצלח, כן ירבו.  
01/08/2015 | 02:52
39
תמיד נחמד לפגוש פרצופים מוכרים ישנים ולהכיר חדשים.
אחלה מיקום ואחלה הדרכה.
ניפגש בשבוע הבא?

 
הייתי נהנתי ואחזור שוב
02/08/2015 | 10:43
25
היה הרבה אספלט פנוי, מספיק צל ומים צוננים, ואחד Rusti שתמיד כיף לפגוש.
עדיף מאוחר, מאשר..
02/08/2015 | 17:47
16
אחלה של מדריך(:
ואחלה של מגרש:)
 
נפגש השבוע..(;
נסיעה עם מצלמה- בעד/נגד? כדאי/אין טעם? ואיזה מצלמה מומלץ?
28/07/2015 | 19:59
8
47
אין נגד
28/07/2015 | 20:24
5
79
זה לא עובד לרעתך ואין סיבה בעולם שתסע בלי מצלמה.
 
יש ברשותי ROAM2 של CONTOUR וMOBIUS.
ה-ROAM מוצלחת מכל הבחינות חוץ מאיכות התמונה וצילומי לילה. התמונה עצמה מטושטשת יחסית למתחרות, אפשרויות הצילום מוגבלות ואין למצלמה יכולת לצלם בצורה המשכית, משמע שתאלץ כל כמה זמן ללחוץ על כפתור איפוס שמאפס את כרטיס הזכרון במצלמה. חוץ מזה היא חסינה למים, מתלבשת נפלא על הקסדה, מחזיקה כ-3 שעות ולא מורגשת בזמן נסיעה.
 
ה-MOBIUS היא מצלמה קטנה עם איכות צילום מעולה. הבעיה היא זמן הסוללה הקצר והחוסר בחסינות למים.
הסוללה המקורית החזיקה לי פחות משעה ולאחר חצי שנה של שימוש שוטף זה ירד לכחצי שעה. קניתי לא מזמן סוללה בעלת נפח גדול יותר בסכום מצחיק ועכשיו היא מחזיקה יותר משעה אבל עדיין, לנסיעות ארוכות או ימים שאני לא בטוח שאני אזכור להטעין אותה בין הנסיעות אני עדיין לוקח את הROAM.
 
זוג המצלמות האלה הן די budget והן עושות עבודה טובה ביחס לכסף. אם אתה לא מוגבל בתקציב אז אני לא יכול בלב שלם להמליץ על אף אחת מהן. הן עושות את העבודה אבל יש בהחלט מקום לשיפור.
איך ה SJ4000?
28/07/2015 | 22:49
19
יש נגד
29/07/2015 | 10:26
3
75
מנסיון.
1. עולה כסף. הרבה כסף. מה שמצאתי במחיר זול, לא היה שווה אפילו חינם.
2. מצלמת גופרו על הקסדה, בכביש בין עירוני, יוצרת גרר אוירודינמי משמעותי. כך שהקסדה זזה על הראש, או לפחות יש תחושה משמעותית של פיתול. אני מניח שלכל אחד זה מפריע במידה שונה. (גם תלוי מאוד במהירות).
3. צריך לזכור לטעון אותה כל נסיעה-שתיים-שלוש. טירחה.
4. צריך להרכיב ולפרק אותה מהקסדה אחרי כל נסיעה, כדי שלא תקבל מכה כשמסתובבים עם הקסדה. עוד קצת טירחה.
5. קורה (שוב, מנסיון) שהמצלמה נופלת מהקסדה ומתרסקת. בגלל הדבקה שמתרופפת, או שעוברים מתחת לענף, בלי לקחת בחשבון את גובה המצלמה. בקיצור - יש עלות שוטפת...
 
בסופו של דבר, צריך לעשות את החשבון, ואולי המחיר שווה. אבל אי אפשר להגיד שאין נגד. אני וכמה חברים החלטנו לרדת מהעניין אחרי קצת התנסות.
זה כמו לטעון לנגד לרכב עם מעיל או כפפות
29/07/2015 | 16:43
1
50
אני מניח שכולם רוכבים בלי אבל ברגע שקורה משהו, תאמין לי שאתה לא רוצה להתקע בלי. :)
לגבי הגודל, מציע לך לבדוק את הגו פרו הקטן החדש.
 
למי שמעוניין יש את הבחור הזה:
 
הוא עושה ביקורות מקיפות לכל סוגי המצלמות הלבישות.
לא בדיוק אותו דבר...
29/07/2015 | 17:08
44
יחס העלות-תועלת של מצלמה, שונה מזה של אמצעי מיגון בסיסיים, והוא גם יותר תלוי באופי הרכיבה.
ראיתי כאלה שמחברים לאופנוע עצמו
30/07/2015 | 07:01
41
אני גם חשבתי על זה ועשיתי את החישובים שלך רק בלי לקנות ולהתנסות בעצמי אלא רק בתיאוריה. חשבלי אם יש אפשרות איכשהו לחבר לקטנוע עצמו. אבל תכלס אני רוצה את זה רק בשביל לעשות סרטון שתיים אז אחכ זה סתם יהיה זרוק בבית
בהחלט בעד
02/08/2015 | 11:54
19
כולם מתנהגים יותר יפה כשמצלמים אותם (כולל הצלם).
נוסע עם Contour roam 2 שמשתלבת מצויין בצד הקסדה. כלל לא מורגשת בנסיעה, פירוק והרכבה בשניות, מאובטחת גם עם רצועה אף כי לא נזקקתי לשירותיה עדיין.
שימושית לסקי (שלג או מים), גלישה, אופניים או פעילות ספורט/אקסטרים אחרת, שכן יש למצלמה אפשרויות הרכבה רבות.
בניגוד למה שנאמר בתגובה קודמת, כל עוד תנאי התאורה סבירים ומעלה, איכות הוידאו טובה מאוד.
יש לטעון את הסוללה כל 3 שעות שימוש לערך, כרטיס הזיכרון (32 GB) מספיק להרבה שעות ובכל מקרה ניתן לבצע פירמוט בלחיצת כפתור.
כדאי לקנות במבצעים באתרים המובילים בחו"ל (בלאק פריידי, גרין מאנדיי, יום העבודה, יום האם, יום האב וכו' הבנתם את הרעיון).
יש נגד נוסף
03/08/2015 | 08:17
16
לא בטוח איך הקסדה תגיב למצלמה במקרה של תאונה.
רוב הסיכויים שהמבחנים שהקסדות עוברות ושקובעים את רמת הבטיחות שלהן, לא לוקחים בחשבון עצמים שדבוקים לקסדה.
במקרה של פגיעה של הקסדה בכביש במקום בו מותקנת המצלמה, יש סיכוי שהמצלמה תתנפץ לרסיסים או תתנתק מהקסדה ולא כל כך תשפיע על הבטיחות אבל יש גם סיכוי שהיא תשפיע על הקסדה בצורה שתוריד את ההגנה שהקסדה אמורה לספק.
 
סתם עוד משהו שצריך לקחת בחשבון.
על הקסדה שלי יש מצלמה.
מתלבט לגבי המשך דרכי עם VS-125
28/07/2015 | 11:28
9
88
אז... יש לי  סאן יאנג VS125 שנת 2009, קילומטראז 42,000. הקטנוע באמת שמור. לפניי הוא היה אצל רוכבת זהירה שעשתה לו טיפולים כל 4000 קילומטר לפי הספר, ואני המשכתי במסורת. לעולם לא חסכתי עליו שקל במוסך (גם אם נראה היה לי שמחרטטים אותי העדפתי להיות על הצד הבטוח). 
יש לו מצבר בן פחות משנה וצמיגים חדשים. 
 
אני בשלב שאני רוצה לשדרג או לרכב קטן או לאופנוע כבד יותר, כי אני אצטרך להתנייד בחופשיות ברחבי הארץ (גר במרכז ואצטרך לפחות פעם בשבוע לנסוע לכרכור). 
 
מצד שני, הנוחות של קטנוע במרכז הארץ עדין קוסמת לי. מתלבט אם למכור או למשוך עוד חצי שנה שנה, ותוהה כמה כסף אוכל לקבל עבור הקטנוע. לא נשמע שהרבה... (אם אקבל 4000 מכרתי אותו טוב). 
 
דעתכם?
יש המון נעלמים...
28/07/2015 | 11:55
8
76
איזה רשיון יש לך?
עד כמה אתה אוהב לרכוב - כלומר - האם נסיעות ארוכות יחסית ותדירות על אופנוע/גדלנוע יהיו מבחינתך תענוג או סיוט?
מה האלטרנטיבות שלך לימי מזג אוויר קיצוני? - אין הרבה כאלו בארץ, אבל פה ושם יש ימים לוהטים מחד או סופתיים מאידך, ובימים האלו עדיף שלא להתנהל על דו"ג, במיוחד בינעירוני, אם רק ניתן. אפילו במחיר של תח"צ/מונית/עבודה מהבית (מה שמתאים).
האם יש לך העדפה לאופנוע או לקטנוע (גדלנוע)?
האם הוא מיועד להיות בשימוש מעבר לנסיעות עבודה? טיולים?
האם ממשיכה להיות לך גם הרבה התניידות בגושדן?
האם השיקול המרכזי שלך בין אוטו מרובע גלגלים לדו"ג הוא כלכלי, או אחר?
 
מה יקרה עוד חצי שנה, כלומר - מה יתן "למשוך" את הזמן? ומה עד אז? נסיעות קבועות על כביש החוף עם VS125???
 
אני לגמרי לא מתמצאת במחירים, אבל אני גם יכולה לשער שמכירת ה-VS לא תניב סכום שיעשיר אותך או יהיה מספק לצורך קניית כלי חזק יותר, יותר בכיוון דמי כיס...
 
 
תשובות....
29/07/2015 | 16:42
7
43
אני מאוד אוהב לרכב ולכן האופציה של שדרוג לכלי גדול יותר על הפרק. כרגע אין רשיון אבל אין בעיה לעשות. בימים שאי אפשר לעלות על הכלי, אוכל להגיע במונית לעבודה (מחיר של כ-30 שקלים) וכמעט כל מקום אחר שאצטרך להיות בו יבין אותי שלא אוכל להגיע או אבקש איסוף
 
ממשיכה להיות התניידות בגוש דן ומה שמאפשר לי לזרום עם הזמן זה שלכרכור אוכל להגיע ברכבת ומישהו יאסוף אותי. שום סיכוי שאני עושה את הדרך הזאת עם VS... 
 
השיקול הוא בגדול כלכלי, ולמעשה אני שואל את עצמי בעיקר אם עדיף למשוך כמה שאפשר על ה VS ולחסוך חצי שנה-שנה את ה-2000/3000 בחודש שעולה לתחזק רכב כולל כל ההוצאות או ללכת על זה כבר מעכשיו. את האופציה הכלכלית יש לי מצד אחד, מצד שני תמיד נחמד לחסוך עוד קצת אם אפשר
אם כך
29/07/2015 | 17:04
6
37
לדעתי, תתחיל מלעשות רשיון A1 (אני מקווה שאין רשיון = A2 ולא אין רשיון בכלל...). זה עשוי לקחת לך כמה זמן. גם ההליך הבירוקרטי (בדיקת עיניים, בדיקת רופא, פטור מתיאוריה...) וגם הלימוד - מינימום 8 שיעורים (A2 אמרנו...), אבל יכול לקחת גם יותר - גם אם היום אתה רוכב, כאן כבר מדובר על כלי גדול יותר פיזית ועם הילוכים - לא משהו בשמיים, אבל יש אנשים (רואה את החץ הגדול מעל הראש שלי?) שצריכים זמן ותרגול בשביל זה, וזה לא בהכרח מעיד על יכולת הרכיבה אחר כך. יש גם אנשים שזה קטן עליהם ותופסים את העניין ברגע - אבל גם הם לרוב צריכים תזכורת של חוקי התנועה (אלו שבטסט, ורק שם) וקצת אימון.
 
מבחינה כלכלית נטו, כנראה שיותר משתלם רכב קטן, במיוחד אם אתה מכוון לכלים שבחלק העליון של הרשיון (מעל 250 סמ"ק) - ונראה שלנסיעות שלך זה יהיה עדיף. אם מכניסים פנימה את החסכון בזמן, בעצבים ואת ההנאה מהרכיבה - זה כבר עשוי לשנות את התמונה.
 
כמובן שכלי גדול יותר גם יאפשר לך לצאת לטיולים פה ושם, ואולי גם זה שיקול (זה הכיף הגדול, לפחות שלי. רכיבת-פקקים היא יעילה, ומחזקת את שריר השמחה לאיד, אבל ההנאה, בעיני, היא בכביש בינעירוני, פתוח, ורצוי מתפתל בנוף ובאוויר הצח).
 
אחרי שיהיה לך רשיון, תחשוב הלאה. דברים עשויים להשתנות או להתבהר עד אז.
 
אתה צודק לחלוטין וזה טיפ טוב
29/07/2015 | 17:22
5
38
להתחיל מרשיון ואז לבדוק מה קורה.. (אכן אין רשיון הכוונה שיש רשיון A2)
 
במקרה הגרוע ביותר הוותק עם הרשיון לצרכי ביטוח יתחיל לדפוק לקראת משבר גיל ה-40 והאופנוע 500 סמ"ק שאקנה אז
*את
29/07/2015 | 17:27
3
14
29/07/2015 | 17:37
2
7
29/07/2015 | 19:16
1
8
האייקון הזה היה פעם פרח, נשבעת!
04/08/2015 | 08:28
2
אני לא מנשקת זרים!
הוותק לצרכי ביטוח
29/07/2015 | 23:12
34
כבר דופק - זה "אופנוע",לא משנה איזה, לא מתחילים לספור מחדש בכל עליית מדרגה.
 
ובגיל 40 תעשה A ותרכוב על אופנוע גדול באמת...
טיפול גדול
26/07/2015 | 18:01
4
105
המוסך הקבוע שלי נסגר מי יכול להמליץ לי על מקצוען לטיפול גדול בKYMKO  (כולל החלפת חגורת ואריטור +משקולות +משולשים)במחיר סביר ?
איפה בארץ?
26/07/2015 | 18:54
3
38
טיפול גדול
28/07/2015 | 18:08
2
65
במרכז (ראשון-רחובות-דרום תל אביב)
בראשל"צ - פרפקט אופנועים א.ת.ישן.
28/07/2015 | 19:40
52
בת"א - טופ גאן - יגאל אלון 122.
כנ"ל לבחור פה פרפקט בשמוטקין 11 ראשון..
28/07/2015 | 22:47
56
ארז ניר הכישור 9 רחובות(יש מצב שזה לא השם המדוייק)
וMOTO שקר כל שהוא בסדנא 16 ת"א
הרכבת ארגז ל-S-wing 125
28/07/2015 | 10:58
1
46
למישהו יש נסיון ויכול לתת טיפים?
 
יש לקטנוע סבל מקורי
28/07/2015 | 17:34
41
כל ארגז שתקנה יכול להתלבש עליו בלי בעיה.
XEVO אחד נכנס למוסך עם פנצ'ר קטן באחורי
28/07/2015 | 10:24
4
111
מפרקים צמיג --> מוצאים מסמר. לא סתם מסמר, אחד כזה שנשבר ל-2 בתוך הצמיג וגירד את כולו מבפנים..
טוב, נו, אין מה לעשות, צמיג חדש.
מרכיבים צמיג, מרכיבים גלגל בחזרה, בודקים שהכל יושב טוב, רגעעע! מה זה הרעש הזה ??
מביאים את מנהל המוסך לחוו"ד נוספת : מיסב גיר או מיסב פעמון שהלכו לעולמם, עד שלא נפרק לא נדע..
 
וככה פנצ'ר של 50 שקל הופך ליומיים במוסך וחשבון של 4 ספרות כולל מע"מ
 
שי
מבאס
28/07/2015 | 11:37
3
75
אבל החצי המלא הוא שעדיף לגלות את זה במוסך, מאשר להתקע באמצע שומקום בחום הזה...
לגמרי! עדיף לגלות מיסב כשהוא מתחיל להיטחן, לפני שהספיק להזיק
28/07/2015 | 11:56
2
77
בינתיים העדכון הוא שזה מיסב הפעמון ולא מיסבי גיר, מה שמקטין את עוגמת הנפש (גם הכלכלית!).
 
שי על כמה ק"מ הקטנוע עומד ?
28/07/2015 | 13:00
1
70
סתם מסקרנות
כמעט 45000. לא ילד
28/07/2015 | 14:21
40
איך מנתקים מצבר בטוסטוס דילן 125 ?
26/07/2015 | 06:32
2
44
האם כדי לעשות כך לרגל נסיעה של 3 שבועות?
תודה מראש
ניתוק מצבר
26/07/2015 | 19:02
50
אם אתה מחליט לנתק את המצבר אל תשכח : בניתוק קודם כל מנתקים את המינוס. שמחברים זה הפוך -קודם מחברים את הפלוס.
כמובן שאם אתה רק מנתק ולא מוציא את המצבר אז נתק מינוס ואחכ חבר את המינוס.
לא יודעת אם כדאי או לא כדאי
28/07/2015 | 12:57
48
קבל קישור לשרשור שעסק במיקום המצבר בדילן, תמצא שם כל מה שאתה צריך כדי להגיע למצבר.
הניתוק לפי ההוראות של ALF פה מעלי.
יהיה מתלון בשישי הקרוב?
27/07/2015 | 22:05
4
78
יהיה בע"ה.
 
יש מגרש חדש וריק.
מומלץ בחום (טוב נו, יולי אוגוסט אתם יודעים).
 
ידיים, רבותי וגבירותי, ידיים...
 
קליימר קטן - התמונה אמנם מן העתונות המקומית והרוכב הוא אני
28/07/2015 | 01:52
8
28/07/2015 | 12:12
4
28/07/2015 | 14:43
4
29/07/2015 | 12:05
3
מגן רוח JR2009
27/07/2015 | 14:43
3
54
נהיה צהוב מגעיל , האם מישהו מכיר מנסיון אישי מישהו שמדביק על מגני רוח השחרה כמו ברכבים .?
 
האם מישהו כאן עשה כזה דבר ויכול להמליץ על מקום ומה המחיר 
 
רוב המדביקים לא רוצים להתעסק כי הנ"ל כמור ! 
וגם ביקשו מחיר יקר לדעתי 
 
יש משה אחד ברח' אילת 11 ת"א. בדוק איתו
27/07/2015 | 14:55
39
0522597988
למיטב ידיעתי גארדמן מתעסק גם בהשחמות
27/07/2015 | 19:28
47
גארד רייסינג  רח' התנופה 11 ת"א. 03-5091411 050-6416777
ראיתי עכשיו פוסט בפייסבוק, גם כלבוטקס מתעסק בזה
27/07/2015 | 19:52
54
רחוב שוקן בת"א, צמוד לפרפר אופנועים.
חם בפורומים של תפוז
המדריך להסרת שיער
המדריך להסרת שיער
מה היא השיטה המועדפת להסרת שיער בחודשי הקיץ?
המדריך להסרת שיער
המדריך להסרת שיער
מה היא השיטה המועדפת להסרת שיער בחודשי הקיץ?
הכלבה בדיכאון
הכלבה בדיכאון
עכשיו בפורום, איך להפחית את העצבות שלה?
הכלבה בדיכאון
הכלבה בדיכאון
עכשיו בפורום, איך להפחית את העצבות שלה?
חולם בספרדית
חולם בספרדית
ברצלונה, מדריד וטולדו - התמונות שיעשו לכם חשק
חולם בספרדית
חולם בספרדית
ברצלונה, מדריד וטולדו - התמונות שיעשו לכם חשק
Flix וידאו
ספידר
מלכודות מהירות בישראל
קומונות
2012 MotoGP calendar 8 April Qatar L...
מועדון "קטנועי ימאהה,majesty ו tmax בישראל" מאגד את כל בע...
מועדון רוכבות ורוכבי אופנועים וקטנועיםהמשלב את אהבת הרכ...
עדכונים שוטפים
מקרא סימנים
בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ