לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
ברוכים הבאים לפורום "סטודנטים"!

בפורום שלנו תמצאו סטודנטים בכל שלבי הלימודים הקיימים: החל מתעניינים איזה תואר כדאי ללמוד ואיפה ומה הדרישות קבלה, ועד בתלמידי תואר שלישי ומעלה.

ההטרוגניות של חברי הפורום מאפשרת לסייע ולתת מענה למגוון רחב של שאלות. היינו רוצות, שהטרוגניות זו תבוא לביטוי גם בעזרה הדדית במציאת חומרי לימוד ומבחנים לדוגמא, מידע על קורסי בחירה מומלצים, ועל מרצים מועדפים ובדיונים שונים על עולם האקדמיה בארץ- על הקבלה ללימודים (מישהו אמר פסיכומטרי?) על הלימודים עצמם, על הרלוונטיות וההתאמה לשוק העבודה, על ההבדלים בין מכללות לאוניברסיטאות ועל האפשרות של לימודים בחו"ל.

כמובן, שתקופת המבחנים דורשת מאתנו מאמצים מיוחדים (כמה פעמים הבטחנו לעצמנו שנלמד לאורך כל הסמסטר?), והיא משפיעה על הגולשים בפורום.

הפורום, הוא פורום סטודנטים. למרות זאת, לפעמים קיימים שרשורים שלא קשורים בקשר הדוק לפורום.

מבט ראשוני על הפורום עלול להרתיע. לכן, אנחנו ממליצות למשתתף הטרי לקחת כמה רגעים, לדפדף אחורה בפורום כדי להכיר את שאר המשתתפים ואת הלך הרוח בפורום, וכמובן לקרוא את תקנון הפורום שמבהיר את כללי ההתנהגות והדינמיקה הנהוגה בו.

אנחנו נעשה כל מאמץ לשמור על הפורום כבית חם לקהילה שלנו, כדי שמרבית הגולשים יהפכו לגולשים קבועים בפורום. נשמח לשמוע הערות, הארות והצעות בתיבות המסרים.

מלכת הקרח הפולניה ו oromer

 
 
הודעה מנהלתית- חובה לקרוא לפני הכתיבה בפורום
המשך...
הודעה חדשה

הי, שאלות על מבחן אמי"ר
20/12/14 17:39
22צפיות
משך הבחינה הוא 75 דקות, 25 דקות לפרק. האם החלוקה הזאת היא המלצה או שזה נאכף? האם בבחינה יבדקו לדוגמא שאני לא מתחיל את הפרק השני לפני שתמו 25 דקות, או שפשוט נותנים לך 75 דקות לכל המבחן ותעשה אותו באיזה סדר שאתה רוצה?
 
האם מותר להכניס סטופר?
אני יודעת
20/12/14 19:25
15צפיות
שבפסיכומטרי יש אכיפה, והם בד"כ לא אומרים סתם. אם יש להם הנחיות אז הם מתכוונים אליהם ואוכפים אותם. אם היו מתכוונים ל 75 דקות להכל, אז היו אומרים וגם לא טורחים לעשות חלוקה לפרקים. 
חלק מהעיניין, שהם מקצים לך פרק וזמן. הם לא רוצים שיהיה לך יותר זמן לשאלות שאתה מתקשה בהם/לשאלות קשות. מה גם שלניבחני פסיכומטרי אין את הפריווילגיה הזו, ואל תשכח שהציון באנגלית שקול לציון האנגלית בפסיכומטרי מה שאומר, שעל פי זה אתה מסווג לרמה. 
בנוגע לסטופר- שאני ניגשתי לפסיכומטרי, איפשרו את זה. ולא נראה לי שלאמיר יש נוהל שונה או ששינו את זה
כניסה להרצאות באוניברסיטה
17/12/14 00:56
148צפיות
היי כולם,
אני כרגע חיילת לקראת סוף שירות בבסיס סגור, ורוצה להכניס קצת צבע ועניין שהוא לא צבא לשירות שלי.
יש לי את היכולת לקפוץ בוקר בשבוע לאוניברסיטה העברית לכמה שעות. מה הסיכוי שאוכל להכנס לשיעורים ללא תעודת סטודנט? (כבר שללתי מדים כי אהיה בולטת מידי...) מישהו מהמרצים יזהה שאני לא בחוג? מהתלמידים?
מדובר בתקופה קצרה...
תודה!
תכנסי להרצאה שיש בה הרבה סטודנטים
17/12/14 06:06
114צפיות
ושאין בדיקת נוכחות. אז לא ירגישו
את יכולה גם להיכנס על מדים.
17/12/14 09:43
127צפיות
אף אחד לא יגיד לך ללכת.
אף אחד לא יגיד לה ללכת בגלל המדים
17/12/14 11:45
113צפיות
כי יש סטודנטים שהם גם חיילים (לא עתודה). אבל אם זו קבוצה קטנה ויקראו סתם שמות או שהיא פתאום תופיע אז יגידו ללה ללכת. רצוי לבוא לקבוצה יחסית גדולה
גם אז לא.
17/12/14 13:22
103צפיות
עוד לא יצא לי להיות בקורס שבו למרצה היה איכפת אם מישהו סתם יושב בהרצאה שלו. מקסימום אם שואלים אפשר לאומר שאתה שומע חופשי.
לי יצא לשמוע
17/12/14 13:33
104צפיות
עדיף לא למשוך אש.
º
למה? מה הדבר הכי רע שיכול לקרות?
17/12/14 13:39
38צפיות
º
יכולים לבקש ממנה לצאת...
17/12/14 20:16
31צפיות
או בלשון העממית
17/12/14 22:15
88צפיות
יהיו לה פאדיחות
אצלנו באוניברסיטה משלמים על "שמיעה חופשית"
18/12/14 18:24
80צפיות
אז אם אכן זה קורס קטן, זה יכול להיות בעייתי.
 
לא יודעת איך זה בעברית אבל
מבחינת המזכירות, כן.
18/12/14 19:21
65צפיות
בפועל, קשה לי להאמין שלרוב המוחלט של המרצים מספיק אכפת כדי ממש לבדוק אחד אחד אם הוא רשום או להעיף מישהו מהכיתה.
תלוי בקורס
18/12/14 20:49
52צפיות
יש קורסים שיש בהם נוכחות חובה, ויש בדיקת שמות.
לפחות אצלנו P:
כן, אבל בודקים מי *לא* נמצא, לא להפיך.
18/12/14 20:55
57צפיות
כבר יצא לי להיות בקורסים שהיו רשומים בהם 2-3 אנשים, ומספר האנשים בכיתה היה בערך כפול.
מעולם לא קרה לי @_@
20/12/14 00:21
26צפיות
מה גם שבכיתות קטנות לרוב המרצים מכירים את כולם, לפחות מהניסיון שלי.
אבל כנראה שזה תלוי בעיקר בסוג האינטרקציה בשיעור (האם זה נטו פרונטלי או שיש השתתפות של הכיתה), ובמרצה עצמו.
לא בכל קורס אפשר להיות שומע חופשי
19/12/14 22:26
53צפיות
ובכל מקרה, הוא רשום כתלמיד בקורס. בכתה של 40-50 תלמידים ולא קוראים שמות זה יכול להיות בסדר. 
בקורס שהייתי, היית מישהי שלמדה בקורס מסוים ולאחר שנגמר, היא התעצלה לצאת מהכתה. אני היא ישבה עם המחשב שלה, וחשבה שהיא תוכל להמשיך ללמוד עם המחשב. היא לא הפריע. אבל המרצה ביקש ממנה לכבות את המחשב. אז היא אמרה לו שהיא לא חלק מהקורס. אז הוא ביקש ממנה לצאת...
רוב המרצים לא כאלה. אבל מרצה יכול לבוא עם כל מיני סיבות- ביטוח למשל... בקיצור, לא בהרצאה שיושבים 15-20 סטודנטים. 
 
כמו שכתבתי למעלה
20/12/14 00:23
33צפיות
תלוי בקורס ובאינטרקציה עם המרצה, ותלוי במרצה עצמו.
º
כנראה שלא להתחצף היה עוזר...
20/12/14 10:32
14צפיות
º
20/12/14 11:26
3צפיות
התכוונת למה שאני כתבתי?
20/12/14 11:51
29צפיות
היא באמת לא חלק מהקורס.  לא היה לה כוח לצאת מהכתה. היא היתה בשיעור לפני. היא לא באה להקשיב אלא להמשיך לעבוד.... בכל מקרה הוא לא היה מאשר לה להשאר בכתה בידיעה שהיא לא חלק מקורס
לכבוד חנוכה- האדמת גולשים בפורום
16/12/14 08:47
77צפיות
לכבוד החג, חשבנו להאדים גולשים ותיקים בפורום שתורמים לו: מכור אנונימי לקולה ו shark18 
 
יש לנו עוד מספר תכנונים לקדם את הפורום, שאנחנו מקוות שיצאו לפועל. אתם כמובן מוזמנים להציע רעיונות ובקשות על גבי הפורום או במסרים.
 
בהזדמנות זו, אני רוצה לאחל חג חנוכה שמח לכולם. במציאות שלנו, אנחנו צריכים שיקרו לנו מידי פעם ניסים.
אתם מוזמנים לענות על סקר חנוכה.
 
סקר חנוכה- הניסים שלנו
15/12/14 21:03
94צפיות
עוד מעט מגיע חג החנוכה, ורצינו לעשות סקר על הניסים שקרו לכם הקשורים ללימודים ולחיים הסטודנטיאליים. מבחן שלא למדתם והצלחתם? פקטור משמעותי שהציל? מציאת דירה טובה/ מחיר טוב במזל? מלגה שגילתם במקרה ועזרה מאוד? קורס שהצלחתם להיכנס אליו במזל?
אתם מוזמנים לשתף באירועים/חוויות/ סיפורים מפתיעים לטובה.
 
חג שמח
 
לרוב לא קורים לי ניסים בתחום האקדמי
17/12/14 11:56
84צפיות
אני מכירה אנשים שיודעים לנחש (גם ניחוש מושכל), וכאלה יודעים לכתוב מבחן ולהתמודד איתו גם עם הידע שלהם לא ברמה טובה.
אבל היה לי מבחן, שלמרות שהתכוננתי ולמדתי הוא היה מבלבל (מבחן אמריקאי ברובו). היו המון שאלות שלא הייתי בטוחה בתשובה שבחרתי.
בסוף, בגלל שהמבחן לא היה פשוט לכולם, אז המרצה קיבל כל מיני תשובות (סוג של פקטור), ואני קיבלתי ציון גבוה ממש
והממוצע של המבחן שהיה פחות מ 70 בקורס בחירה.
נס פח הפיצה
17/12/14 14:29
105צפיות
זאת היתה הפעם היחידה בתואר שבה קיבלנו הארכת זמן באמצע מבחן (מדעי המחשב, העברית).
 
למרות זאת, יצאתי מהמבחן בתחושה ברורה של כישלון. בדרך החוצה, נתקלתי בחבר טוב מהלימודים ששאל אותי איך הלך.
 
"בוא נגיד ככה - אם אני עובר את ה 80, אני מזמין לך מגש צ'יליז פיצה* עם גבינת עיזים ופסטו עלי."
 
שלושה שבועות אחר כך, כשקיבלנו את הציונים, חשכו עיני. הרמתי את הטלפון והזמנתי לחבר פיצה.
 
קיבלנו פקטור (גם כן מאורע מאוד נדיר בעברית), ואיכשהו קיבלתי 100...
º
איזה קורס זה היה?
17/12/14 15:13
39צפיות
º
קורס חובה רב נפגעים
17/12/14 16:10
38צפיות
האמת שגם לי זכור מקרה אחד
19/12/14 23:11
32צפיות
שדווקא היה בסוף התואר.
ניגשתי למועד ב' בקורס בחירה. הקורס היה דפוק לגמרי.
המועד ב' היה משמעותית יותר קשה ממועד א' וכלל שאלות על נושאים איזוטריים לגמרי בחומר.
כמובן שחירטטתי את נשמתי ויצאתי מהמבחן בתחושה שהלך עלי ונכשלתי סופית. אחרי ארבעה ימים בלבד קיבלנו ציונים. ניגשו 14 נבחנים. הסופי שלי היה 80 (אחרי שכלול עבודות) וזה היה הציון הכי גבוה. מתוך 14 ניגשים 8 נכשלו.
מרצה *&#$@
אפשר גם מחוץ לאקדמיה?
20/12/14 11:24
28צפיות
הנס הכי גדול שאני יכול לחשוב עליו הוא שהצלחתי לעבור את בחינת לשכת עורכי הדין האיומה של נובמבר 2014. במובן מסויים אני עדיין מתקשה להאמין למזלי הטוב.
גם מחוץ לאקדמיה נחשב
20/12/14 11:58
18צפיות
אני מסוג האנשים שלא קורה להם כמעט ניסים. יש כאלה שאמרו שהם בקושי למדו למבחן ובכל זאת הצליחו ולא ברור להם איך.... 
בשנה א במבוא למאקרו בתואר ראשון. מועד א היה לא פשוט, זו ההרגשה שרוב האנשים יצאו איתה. בסוף בלי פקטור יש הרבה שיצאו עם ציונים סבבה. בגלל זה קשה לי להאמין לפעמים לאנשים שאומרים היה קשה... 
אבל כמו שגם בפסיכומטרי אפשר לנחש, מזל זה חלק מהעיניין. ויש כאלה שיש להם מזל, יכולת אילתור והתמודדות והם מצליחים יפה
הרבה ניסים
20/12/14 13:53
24צפיות
שאינם באמת ניסים אלא פירות של עבודה קשה, והכרעות של צדק על פני הבירוקרטיה האטומה וחסרת ההגיון.
3 נכשלים של מועדי א' בסמ' ב' שנה שעברה, הודיעו לי שלא ממשיכה ללמוד בשנה ב' ויכולה לחזור על שנה או לעזוב, עשיתי 3 ועדי ג', בכולם עברתי ושיפרתי והגשתי בקשה להמשיך ללמוד בשנה ב' ואישרו כמובן. אה, וגם 2 נכשלים בסמ' א' של שנה שעברה, גם אותם עברתי ושיפרתי במועדי ב'. אני פשוט נופלת חזק במועדי א', אבל לדעתי זה קשור לכך ששנה א' היא הלם ושוק ולוקח זמן להכנס לזה ,  במיוחד במדעים מדויקים בפקולטה שחושבת ש"קשה, אבל הכי טוב".. ובקיץ הייתה את המצב הבטחוני וכל האזעקות והמצב מאוד השפיע נפשית.
ועוד סוג של נס, והוא אישור "לוותר" לי על קורס מאוד קשה מתמטי שאמנם נחשב לקורס חובה אבל במקרה שלי, אושר שלא יהיה חובה, וזה לחלוטין נדיר ויוצא דופן.
הצלחה קשורה לעבודה קשה
20/12/14 14:41
18צפיות
אבל קורה שעובדים ומתאמצים ולא מצליחים. וקורה שלא עובדים ומתאמצים או ממש מעט ומצליחים, או מצליחים יותר ממה שציפינו לו. אני לא יודעת על סמך מה שאישרו לך מועד חריג, אז זה לא מובן מאליו באקדמיה למי שלא עובד בקריטריונים. הם מאשרים למי שהיה מאושפז, למי שהיה במילואים למי שהיה לו התנגשות בין בחינות,לאשה שילדה, אבל לא כי נכשל במועד א. כדי שיעשו את זה צריך שילוב של סיבה טובה אחרת ומזל.....
 
מה שבטוח מזל ועבודה קשה הם מתכון להצלחה
לא אישרו לי.
20/12/14 14:53
15צפיות
אישרו לכולם. לכולם אישרו מועדי ג', בעקבות מבצע צוק איתן והמצב הביטחוני. בהתחלה אישרו רק לאנשים ששירותי במילואים בתקופת המבחנים, אח"כ אישרו לכולם, ולא רק לאלו שגרו בישובים ברדיוס מסוים.
היה מותר גשת ל- 2 מתוך 3 המועדים (א,ב,ג). אני מכירה את הקריטריונים, אבל לא ביקשתי באופן מיוחד, וזה לא היה מזל. וגם זה שעברתי ושיפרתי 3 קורסים אחרי נכשל, זה לא היה מזל, אלא תוצאה של למידה יותר רצינית ביחס למועדי א'. וזה שאישרו להמשיך שנה ב' היה כי לאחר שיפור ומעבר כל קורסים, אני עומדת בתנאי המעבר לשנה ב' ואין סיבה לא לאשר. פשוט בניית מערכת שעות ותכנית לימודים, עושים במהלך ספטמבר. כאשר הרבה אנשים עשו מועדי ג' בספטמבר והיו עם נכשלים מלפני, אז לא יכולנו לבנות מערכת שעות ולהרשם לקורסים. אני קוראת לכל מה קרה לי מזל, מכיוון שלמרות שכל מה שקיבלתי באמת הגיע לי בזכות, היתי צריכה להלחם על זה, לכתוב מכתבים ובקשות לראש החוג, מכיוון שיש עניינים בירוקרטים שיותר חזקים ממה שצודק ומה מגיע. באקדמיה פועלים באופן עוור בלי להתעמק בדקויות ובמורכבות של כל דבר.
באקדמיה באמת יש תקנונים
20/12/14 16:05
10צפיות
ונהלים, ולרוב הם לא מתחשבים יותר מידי.... צריך מצב קיצוני מאוד...
יש כאן סטודנטים ממכללת גורדון או אחווה?
18/12/14 15:19
35צפיות
לעזרה קצרה של הורדת משאב אלק'.
 
יעזור לי מאוד, תודה
שלום
16/12/14 15:29
97צפיות
היי, סיימתי תואר ראשון בכלכלה ומנה"ע בקיץ. אני יודעת שאמשיך לתואר שני אבל אני עוד לא בטוחה לגבי מתי (כנראה בעוד השנתיים). חשבתי בינתיים ללמוד לgmat לבד. מאיפה אני יכולה לקנות ספרים טובים? והאם יש סימולציות חינמיות?
הבהרה
16/12/14 15:33
38צפיות
הכוונה לתואר שני כנראה במנה"ע. קראתי קצת באינטרנט אבל יש המון חומר, אני אשמח לשמוע מאנשים שלמדו לבד לgmat (אבל לא רק)
ספרי gmat
16/12/14 19:48
38צפיות
יש כל מיני חברות שהוציאו ספרי gmat, אבל אני לא יודעת מי הכי טוב, היות ולא עשיתי את הבחינה. בנוגע לסימולציות, ניסית לעשות חיפוש באינטרנט? אני מניחה שתוכלי למצוא כמה בחינות שהן בחינם.
מצאתי כמה סימולציות
17/12/14 14:11
23צפיות
אבל חשבתי שאולי יש אנשים שמכירים יותר..
 
מרוב שיש כל כך הרבה ספים אני ממש לא יודעת מה הכי כדאי :/
 
תודה בכל מקרה
אני לא ממש יודעת להמליץ אבל
17/12/14 20:44
21צפיות
הייתי ממליצה לך, לברר קודם כמה את צריכה בשביל להתקבל. יכול להיות ששווה לך בכלל לעשות קורס. 
אני לא יודעת אם זה מאוד מהותי איזה ספרים תקחי. תבדקי מה מבנה המבחן ותראי אם הספרים מכסים את החומר. מעבר לזה תלכי למי שמוכר בתחום...
º
תודה :)
18/12/14 21:41
3צפיות
המלצות למידה
14/12/14 17:23
151צפיות
שלום,
 
אני סטודנט שנה א' בבן גוריון- מדעי המחשב.
לפני כשבועיים היה לנו בוחן ראשון בסמסטר, במבוא למדמ"ח.
מדובר בחלק היותר קל של הקורס, שדי תואם ל5 יחידות שלמדתי בתיכון.
8 ימים לפני הבוחן, הייתי בטוח שמצבי טוב, כי הצלחתי להבין כמעט הכל בהרצאות ובתרגולים, והכנתי תמיד את שיעורי הבית.
אבל כשהתחלתי לפתור תרגילים ושאלות מבחנים של שנים קודמות- ראיתי שהמצב שלי לא מזהיר, בלשון המעטה.
לאחר שבוע אינטנסיבי במיוחד, שבו הזנחתי דברים אחרים ולמדתי כמעט אך ורק למדמ"ח, השתפרתי מאוד- אך לטעמי זה לא היה מספיק.
בבוחן שהיה ברמה סבירה פלוס קיבלתי 71, שזה די טוב ביחס לממוצע שלנו, אך לא יכלתי שלא לחשוב אחרי זה מה יקרה בהמשך, כשכמות החומר תהיה גדולה פי 2-3, והחומר יהיה קשה יותר. עושה רושם שהבעיה הגדולה היא שאני פשוט לא מתרגל מספיק- החומר שנותנים לנו בשיעורי הבית לא מספיק מכין אותנו (לדעתי) לבחנים ולמבחנים.
הקטע הוא שפשוט אין זמן לפתור עוד תרגילים... מה הייתם ממליצים לעשות? איך לומדים בצורה יעילה יותר?
מדעי המחשב
15/12/14 07:23
106צפיות
קודם כל אם מצבך טוב לעומת אחרים אז כנראה שאתה תסתדר. באקדמיה היד קלה על הפקטור, ומי שטוב באופן יחסי, יקבל ציון טוב בסוף. בד"כ.
תראה, קודם כל חשוב לדעת את התיאוריה כמו שצריך. היא הבסיס שיאפשר לך להבין את החומר ולפתור שאלות שלא ראית לפני...
 
עכשיו תראה, מי שיעיל עכשיו יהיה לו קל יותר בתקופת בחינות.. מן הסתם שתפתור תרגילים לפני הבחינה...אבל כדי למנוע מועדי ב (אפילו סתם בשביל לשפר ציון חשוב שעכשיו תתן הכל. תחלק את המן לנות קטנות ותקדיש זמן מוגבל לתרגול.
אם אני מצליח לקרוא בין השורות
15/12/14 20:25
81צפיות
אני מבין ממך ממך שיותר חשוב להבין את התיאוריה, מאשר לפתור תרגילים?
ממה שאני ראיתי עד עכשיו, אני לא באמת יודע משהו עד שאני פותר תרגילים- וזה כמעט לא משנה כמה הבנתי בהרצאות/תרגולים.
אחרי שאני פותר תרגילים ומצליח גם להבין אותם- אני מרגיש שרמת ההבנה שלי בחומר עלתה באופן משמעותי (ובהחלט יותר מאשר לחזור שוב על הרצאה או תרגול שהייתי בהם, באותו נושא).
 
מה דעתך?
אני דווקא חושבת שגם התרגילים וגם התיאוריה מאוד חשובים,
15/12/14 22:59
59צפיות
וחשוב מאוד לפתור כמה שיותר תרגילים. תיאוריה זה טוב ויפה אבל חייבים גם להשתפשף על החלק הפרקטי ולפתור את סוג השאלות שתקבל במבחן בפועל.
אגב, תרגילי הבית לא אמורים באמת להכין אותך למבחן/בוחן בצורה מספיקה. לא לסגל ולא לך אין זמן לזה (לך אין זמן לפתור תרגילים בהיקף כזה ולסגל כנראה אין אפשרות לבדוק תרגילים בהיקף שיכסה את כל החומר ויכין אותך למבחן).
(אני מדברת בתור סטודנטית שנה שלישית למדמ"ח בטכניון).
אז אם תרגילי הבית לא באמת יכינו אותי למבחנים
16/12/14 16:04
39צפיות
אולי כדאי לתרגל שאלות ממבחנים על הנושאים שאני לומד במקומם?
º
כשלומדים למבחן, מתרגלים שאלות ממבחנים קודמים, בוודאי.
16/12/14 18:24
16צפיות
לא ממש
16/12/14 07:32
49צפיות
אני לא למדתי מדעי המחשב אלא כלכלה.  יכול להיות שזה יותר רלוונטי לכלכלה. בכל מקרה, חשוב להבין את התיאוריה כדי שיהיה בסיס לפתרון התרגילים.
אתה אמרת שאין לך זמן לפתור תרגילים. לכן, לפחות את מה שאתה לומד ועושה, תבין לעומק.
אם תצליח להקדיש זמן לפתרון תרגילים מורכבים יותר זה יהיה טוב. לפני הבחינה אתה תתרגל הרבה, אבל לאורך הסמסטר חשוב שתבין את התיאוריה, את שיעורי הבית,  תרגילים מורכבים יותר שאותם תבין לעומק. ברגע שאתה מתחקר משהו ולומד אותו לעומק אתה מפתח את  החשיבה וזה מקדם אותך. לדעתי לפני מבחן מתרגלים רבה ופותרים מבחנים לדוגמא. אבל היות ולא תמיד יש מספיק זמן אז אנשים לא מצליחים כמו שיכלו ועושים מועדי ב. לכן תנסה לפתור כמה תרגילים שאתה יכול לפני, כדי שתלמד למבחן יהיו לך כלים להתמודד
בטוח שיש סביבך סטודנטים עם רקע קודם
15/12/14 09:27
103צפיות
חלקם אפילו נחמדים.
 
תתחבר אליהם, העזר בהם ובקש הכוונה.
כמה דברים:
19/12/14 23:06
21צפיות
דבר ראשון - לקחת בפרופורציות. אם אתה הרבה מעל לממוצע כבר אתה יכול להיות מרוצה.
בד"כ ציון המבחן הסופי הוא גבוה בהרבה מציון בוחן האמצע. יש לזה שתי סיבות:
א. המבחן הסופי בודק גם נושאים שנלמדו בתחילת הסמסטר ואתה כבר יודע טוב בסוף הסמסטר.
ב. המבחן "נופל" בתקופת מבחנים, כשיש לך כמה ימים טובים ללמוד אך ורק למבחן. מומלץ להקדיש את תקופת המבחנים לפתור כמה שיותר מבחנים משנים קודמות, ועל זה לשים את הדגש. אל תבזבז זמן בלחזור על התאוריה, בהנחה שלמדת כמו שצריך כל הסמסטר.
לגבי שיעורי הבית שלא מכינים אותך בצורה מספיק טובה למבחן - זאת אכן נקודה בעייתית. אם יש לך זמן לפתור תרגילים נוספים תוך כדי הסמסטר הייתי מציע לך להציץ במבחנים משנים קודמות ולנסות לאתר שאלות בנושאים שכבר למדתם עד הסוף ויש לך מספיק ידע כדי לפתור אותן.
 
 
חידוד נהלים בפורום
10/12/14 12:33
112צפיות
לאחרונה, אני שמה לב על חוסר הקפדה על הנהלים וחשוב לי לחדד. 
1. פרסום סמוי וגלוי אסור בפורום. הודעה ראשונה תמחק. הודעה נוספת תמחק והגולש יחסם מהפורום. 
2. פרסום הצעות עבודה. באופן כללי- צריך לשרשר לשרשור הצעות עבודה ואם אין שרשור לפתוח חדש. הצעות עבודה אמורות להיות עבודות סטודנטים, וכאלה שיספקו ניסיון וערך מוסף. סטודנט שמחפש עבודה יכול לחפש בעצמו במקומות הרלוונטים. אנחנו לא לשכת תעסוקה ולא אתר לחיפוש עבודה. בגלל שיש קשר לסטודנטים, יש עבודות מסוימות שיתאפשר.  במקרים חריגים ואם אתם לא בטוחים ניתן לפנות אלינו במסרים. לא היה גולש שכתב לי מסר ולא התייחסתי אליו.
3. שאלונים- מותר לשרשר שאלונים לעבודות אקדמיות ולבקש את עזרת הגולשים במילוי השאלונים. כדי לשמור על הסדר חשוב לשרשר אול לפתוח שרשור ולשרשר אליו. כל זאת למען הסדר הטוב. 
4. תקחו בחשבון שלא תמיד תקבלו תשובה בדיוק למה ששאלתם. יש פה מגוון גולשים עם מגוון דעות. תקבלו את מה שאפשר ואל תשתמשו במה שלא.
5. בקשות עזרה- אני באופן אישי מוכנה לעזור למי שצריך עזרה, ויש פה עוד גולשים שעוזרים ותורמים מהזמן והידע שלהם. אני מבקשת- יש המון מידע באנטרנט. המון. לפני שאתם שואלים תעשו חיפוש, תבדקו. לפעמים אני לא יודעת את  התשובה ואני מחפשת בעצמי ועונה. רוב הגולשים בפורום נגישים לאנטרנט ויודעים לחפש בו מידע ולהשתמש בו. לפעמים התשובה ממש פשוטה ונגישה. כבר קרה ששאלו בפורום שאלה ושמו את הקישורים והתשובה היתה ממש ברורה וכתובה בקישור שהגולש צרף. בקיצור, אם גולש לא בטוח, לא הבין, לא מצא את התשובה, רוצה עיצה, ייעוץ, התלבטות, המלצה- בכיף... 
אבל אל תבקשו מידע אינפורמטיבי לפני שעשיתם חיפוש. רובם כאן סטודנטים, או לפני התואר או בוגרים. אלו אנשים שיש להם את היכולת לחפש מידע באינטרנט
 
º
איך אני יודעת כמה בגרויות חסר לי
15/12/14 21:37
34צפיות
את יודעת כמה עשית?
16/12/14 06:20
36צפיות
אם את יודעת במה עשית, יש באנטרנט (גם באתר של משרד החינוך), מלא מידע בנושא וכמה צריך.
|*|נפתח פורום מטבחים|*|
15/12/14 15:08
11צפיות
|בועה|חולמים על מטבח חדש לבית? קניתם דירה מקבלן ואתם רוצים לדעת איך לשדרג את המטבח מבלי לקרוע את הכיס?
בפורום מטבחים החדש של תפוז תוכלו לבשל לעצמכם את מטבח חלומותיכם בעזרת מומחים בתחום.

היכנסו כבר עכשיו:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumPage.aspx?f...


עברית או אנגלית ?
15/12/14 00:15
84צפיות
סטודנטים יקרים.. זקוק לעזרתכם...
אני לא מצליח להסגר חד משמעית על שפת הלימודים בה ארצה ללמוד את לימודי מנהל העסקים שלי.. 
הלכתי ליום פתוח במרכז הבינתחומי והתרשמתי פשוט לטובה מביה״ס הבינלאומי. כמובן שהובטחו שלל הבטחות והוצגו יתרונות רבים תחת הכותרת ״ למה ללמוד באנגלית ״ . נכון הכל טוב ויפה והאנגלית שלי ברמה גבוהה יחסית אבל אני מאוד חושש מהמסלול.. אני משום מה יוצא מנק׳ הנחה שבשאר העולם רמת האנגלית יותר גבוהה ומפחד להיות החולייה החלשה בכיתה..
מנגד עולה בי המחשבה , למה לשבור את הראש ופשוט ללמוד את אותו המסלול רק בשפת האם שלי.. אני מצד אחד רוצה כן לאתגר את עצמי מבחינת שפה ולהטמיע את עצמי בחברה בינלאומית.. אך נדמה שזה קשה על גבול הבלתי אפשרי..
מה דעתכם חברים ?
התוכן של התואר זהה?
15/12/14 07:15
61צפיות
ההבדל הוא רק בשפה?
מה עם מבחנים? גם את המבחן תצטרך לכתוב באנגלית?
תראה לתואר באנגלית יש יתרון ויש יתרונות וגם חסרונות. בחסרונות יש האנשים שילמדו הם תלמדי חו"ל. בכל מקרה הם האנגלית שלך טובה ואתה תסדתר עם החומר אין סיבה שתהיה מאחור. אני מציעה שתדבר עם הבין תחומי ותנסה לקרוא חומר, להיכנס להרצאה,כדי לבחון עם תוכל להשתלב במסלול הזה..
תואר שני בחיפה
13/12/14 11:51
113צפיות
היי אני אסיים השנה תואר בתזונה  ואני מתעניינת בתואר שני בחיפה בבית הספר לבריאות הציבור במגמת תזונה בריאות והתנהגות
יש למישהו מידע על התואר?
 
תודה !
תואר שני בחיפה
13/12/14 12:01
70צפיות
המנהלת של הפורום מלכת הקרח הפולניה- יכול להיות שיש לה מידע בנושא.
יעזור לי אם תשאלי באופן יותר ספציפי
14/12/14 17:32
61צפיות
אני גם סיימתי תואר בתזונה לפני שנתיים וחצי והמשכתי לתואר שני בביולוגיה באוניברסיטה, וחברות שלי המשיכו לתואר השני בבריאות הציבור שאת מדברת עליו.
חלקן היו מרוצות, ואחרות אמרו שהוא היה חסר טעם ולא עזר להן במקצוע עצמו. לא כולן עשו את המסלול עם תזה, אגב.
לכן, אם תשאלי באופן ספציפי דברים שמעניין אותך לדעת- אני אצליח לענות לך בצורה טובה יותר.
הצלחה בלימודים...
10/12/14 18:34
351צפיות
היי,
אני זקוקה לעצה.

התחלתי ללמוד לתואר ראשון, שנה ראשונה, באוקטובר האחרון.
 
אני בחורה חרוצה, ושקדנית...
קיבלתי מאה ב-2 מבחנים שהיו לנו עד עכשיו... 
אני באה מוכנה להרצאות, ושואלת שאלות חכמות את המרצים, אז הם מתפלאים ממני...
 
והחברים לכיתה רואים את זה... הם כבר תייגו אותי בתור אחת שטובה בלימודים, והם מנסים לרכב על זה...
מתקשרים אליי  כדי שאעזור להם בש"ב, או שאתן להם להעתיק את התשובות, שולחים לי הודעות בוואטסאפ "היי מה נשמע, הצלחת את התרגיל...?"
 
ולא בא לי לעזור להם.
לא בא לי להיות פראיירית, ושיחשבו שהם יכולים לפנות אליי כשהם צריכים.
הם לא חברים, ולא בא לי להיות מישהי שפונים אליה רק כשצריכים.
לא בא לי לחלק איתם את ההצלחות שלי...
 
העניין הוא שלא כ"כ הספקתי עדיין למצוא את עצמי מבחינה חברתית... אני בסדר עם כולם, אבל אין לי חבר קרוב בלימודים שאני מרגישה בנוח ללמוד איתו או להתחבר אליו באופן כללי.
 
אני נחמדה לכולם, ומנסה להיות בסדר עם כולם, אבל לא בא לי שיחשבו שהם יכולים לבוא אליי כשהם צריכים.
 
מצד אחד, אני רוצה חברים, מצד שני, אני רוצה להרחיק ממני את הצבועים.
וכרגע, אני עדיין לא מזהה מי זה מי... ואם יש בכלל פוטנציאל למישהו להפוך לחבר...
 
מה עושים?
איך מרחיקים אותם בעדינות?
מוכר, תנחומי.
10/12/14 18:59
226צפיות
אין דרך קלה לעשות את זה - פשוט לאומר "לא יכולה לעזור לך כרגע, יש לי ים של דברים לעשות" (ואם זה בוואטסאפ פשוט לא לענות) או "הייתי מתה להסביר לך את זה, אבל אני צריכה להיות ב-X בעוד 30 שניות". אין מה לרחם אליהם - בסופו של דבר הם מנסים להשתמש בך למטרות שלהם.
לפחות במקום שאת לומדת יש ערך לשיתוף ולהתייעצות בין הסטודנטים
12/12/14 16:20
157צפיות
במקום שאני לומד "יבש כמו נגב". עם 95 אחוז מאנשים אני מרגיש לא בנוח, אנטיפטים וחלאות אדם.
º
סתם מעניין אותי לשאול איזה תואר אתה לומד
16/12/14 19:48
21צפיות
נכון, ועדיין לא נעים לי לומר לא...
15/12/14 09:43
81צפיות
שוב, כי אני מגיעה מערכים של עזרה הדדית... אבל פה אני לא מרגישה שזה טיפוסים ששותפים לערכים האלה...
תראי רק התחלתם ללמוד יחד
15/12/14 10:41
61צפיות
איך את יודעת שהם לא יעזרו לך? אם את טובה בלימודים יכול להיות שיש מישהו שאין לו מה להחזיר לך כרגע... לא תמיד את תקבלי באותו הזמן ובאותה צורה.
לכן תחליטי מה מתאים לך. בא לך לעזור? כמה ? באיזו מידה? למי?
אין דרך קלה לעשות את זה.
15/12/14 14:04
59צפיות
זה כמו כאב שיניים: ככול שתדחי את זה יותר, בסוף זה יהיה יותר גרוע.
הצלחה
10/12/14 19:27
177צפיות
אני מניחה שהיה לך מבחני אמצע ולא מבחני סוף. מבחני אמצע הם לרוב קלים יותר ולא משקפים בהכרח את הרמה של המבחן הסופי. אני בגישה שכדאי לעזור- כי את לא יודעת מה יהיה בעתיד. יכול להיות שאת תצטרכי אחרים בקורס מסוים, ולא כדאי שתבודדי את עצמך ותצרי אנטי. 
את רק בתחילת הלימודים ולוקח זמן עד שמתחברים חברתית. זה בסדר. תקחי את הזמן לבדוק עם מי בא לך להתחבר. 
קחי בחשבון שאחד שלא תעזרי לו- אם תפסידי שיעור אחד- הוא כנראה שלא יעזור לך. 
בכל מקרה, למרות שטוב לעזור, פראיירית את לא צריכה להיות. את לא חייבת להיות זמינה בוואטסאפ כל הזמן. תחליטי עם עצמך מה כן בא לך לעשות ומה לא.  לענות על שאלה זה בסדר ולהעתיק את התרגיל- לא.
את לא צריכה להיות זמינה כל הזמן, מותר לך לשים את הטלפון על שקט ולא לקבל שיחות כשאת לומדת, נחה, ישנה, אוכלת, עובדת, הולכת לחוג, עושה ספורט. 
 
בכל מקרה את לא חולקת איתם את ההצלחות שלך. ה 100 הוא שלך. במבחן מן הסתם אל תתני להעתיק. כל אחד לעצמו עם היכולות וההצלחות שלו
זמן
10/12/14 20:25
169צפיות
בתור אדם- נותנים לכולם הזדמנות שווה, בלי חשדנות, עד שאנשים מוכיחים איך הם באמת, ולי המסכות.
את גם מוזמנת ללמוד מטעויות ונסיון של אחרים. אם גילית מישהו שניצל מישהו אחר, רב הסיכויים שאם הוא נחמד אלייך- הוא ינסה לנצל גם אותך.
ברור... אין מדד יותר טוב מזמן... אבל יש לו חסרונות...
15/12/14 09:47
43צפיות
נגיד, יש איזו מישהי, שהיא מאוווד נחמדה אליי כשאנחנו לא בלימודים.
היא מתקשרת אליי הרבה, מדברת על הא ועל דא, צוחקת על החיים, מתעניינת, משתפת, מתייעצת איתי לגבי ש"ב... בעיקר מתייעצת איתי לגבי ש"ב...
אבל כשאנחנו בלימודים - אני כאילו לא קיימת מבחינתה. כשאני איתה ועוד אנשים, ואני אומרת לה משהו, היא מתעלמת ממני... טיפוסים כאלה אני לא יכולה לסבול.
והמקום שורץ בכאלה
זה נחשב לתוצר של הזמן
15/12/14 19:07
28צפיות
רק שהפעם הזמן היה קצר יותר.
שוב. אף אחד לא שופט אותך לגבי הבחירה שלך את החברים, ומי אמיתי בעינייך. השיקולים הם שלך.
אם מבחינתך זו נחשבת לצביעות- אז זו צביעות, ואני לא אתווכח איתך על ההחלטה.
מההודעה הראששונית זה לא היה נשמע שאת כל כך בטוחה לגבי זיהוי הצבועים בלי שזה רשום להם על המצח.
ואני מוסיפה
10/12/14 23:04
157צפיות
בתור מצטיינת
זה כייף לאגו לעזור מידי פעם לחלשים
ובכללי אני אדם שאוהב לעזור.
 
מה שצריך להפריד הוא:
בין לעזור בזמנך הפנוי
לבין שאת עמוסה כי את עוזרת לכל העולם ואישתו ואז לא נשאר לך זמן לעצמך
ולא נשאר לך זמן ללימודים שלך!!!!
 
ולא, את לא חולקת הצלחה. אל תראי את זה ככה
העולם הוא עגול
ואי אפשר לדעת האם את תזדקקי לעזרה ומתי
ובכללי- מלכתחילה אל תביאי למי שאת לא רוצה לעזור לו-את הווטסאפ שלך!
 
אם את בכלל לא רוצה לעזור לאף אחד-אל תעשי זאת.
זכותך
 
לדעתי עד סיום הלימודים-את לא תזהי מי החברים שלך באמת
ומי מתחנף אליך כדי להיות בקרבך כדי ללמוד ממך ושאת תעזרי לו.
 
מה שכן את יכולה לזהות זה החזרת המטבע- אם תבקשי מהם עזרה את-במשהו, כמה פעמים
והם יפנו לך את הגב
סימן שהם עלוקות שרוצות עזרה חד צדדית.
 
בהצלחה !
אני לגמרי מסכימה
11/12/14 06:57
102צפיות
תנסי לזהות עם מי נעים להיות, עם מי תרצי לצאת לבלות. הבעיה עם הוואטס אפ- זה שאנשים מבקשים את המספר ממשהו אחר. זה בסדר להיות נדיב ולעזור, אבל רצוי שיהיה ממוקד. שאלה ספציפית ושלא יטריד אותך כל יום
היי
15/12/14 09:53
38צפיות
בוואטסאפ יש קבוצה של הכיתה שלי, ולפי זה הם מסתכלים ושולחים לי הודעות בפרטי...
 
נכון, אני לא חייבת לענות כשאני עסוקה, אבל זה מעצבן לראות אחרי שאני חוזרת מאימון, 5 שיחות שלא נענו, ומלא הודעות בוואטסאפ "הייייייי... תגידי הצלחת את תרגיל...?? אוף אני לא מאמין שזה מלחר ואני לא מצליח כלוםםם"
כן, אני לא חייבת לענות... אני לא חייבת לחזור אליהם, אבל עדיין, זה מצב לא נעים.
זה אנשים שאני הולכת לבלות איתם הרבה, אני לא רוצה להיות מגעילה אליהם, לא רוצה להיות אנטיפטית, אבל אני לא רוצה גם שירגישו בנוח מידי לשלוח מלא הודעות...
לעזור זה בסדר... אבל רק לאנשים
15/12/14 10:39
40צפיות
שמכירים את המושג גבולות. כשאת עסוקה את לא עוזרת. כשאת חוזרת אם יש לך זמן תעזרי ואם לא אז לא....
מי שמגיע ללמודים, מנסה, מתאמץ אז לדעתי אפשר לעזור...
את גם יכולה לשלוח לקבוצה בוואטסאפ ואז ירדו ממך כולם.
את לא צריכה להיות מגעילה. את צריכה להחליט מה המידה שמתאימה לך לעזור. מעבר לכך- תראי כל אחד שולח לך הודעה. אז את מקבלת הרבה הודעות.מה תעשי?
מעצבן קצת
11/12/14 18:21
150צפיות
התואר הראשון שלי היה מלא בעזרה הדדית ואווירה טובה. בעמוד פייסבוק שהיה לנו, במאגר סיכומים שהכנו ושיתפנו. האווירה הטובה הזו הייתה מההתחלה ועד הסוף. חבל שיש אנשים כמוך שמכניסים כל כך הרבה נאחס בלי שום סיבה טובה... לא מבין אותך. את לא חושבת שבעתיד בקורסים שלך יהיה קשה אז אחרים יעזרו ?.. מה בדיוק את מפסידה בלהיות נחמדה לאנשים ולשתף משהו שכבר יש לך מוכן...
 
שיהיה בהצלחה בתואר המבודד
זה מאוד שונה כשיש רק אדם אחד כזה
13/12/14 17:25
89צפיות
ואחרת כשכולם חולקים וכולם עוזרים.
 
במצב שלה נראה שאנשים מתעלקים עליה כי זה נוח להם, וזו זכותה לא לרצות לעזור להם.
בדיוק...
15/12/14 09:49
47צפיות
שוב, כמו שאמרתי.. זו מכללה, לא אוניברסיטה. פה כולם מוכנים לעשות את המינימום... ואני לא
זה נכון ולא נכון
15/12/14 10:45
44צפיות
עזרה הדדית ונכונות לעזור זה מאוד יפה על הנייר. זה לא תמיד מציאותי. אני גם קצת מבינה אותה האמת איפה שהיא באמצע. זה לא רק לשתף תרגיל. אז הרבה הודעות וואטסאפ, 5 שיחות שלא נענו אחרי אימון. היא לא עובדת אצלם, ולא צריכה לענות שות אנשים כל שבוע, ולעזור להם ולהסביר להם.
מי שמתקשה, מוזמן לקחת שיעור פרטי. מי שרוצה לשאול שאלה אחת או לבקשה הבהרה לגבי סוגיה זה משהו אחר..
יש שני סוגים של עזרות
11/12/14 22:35
143צפיות
עזרה אחת - בקורסים שרלוונטים גם אלייך לזמן הנוכחי - אם זה מחדד לך דברים, זה לא רע. אני הסברתי סוגיות או פינות ואפילו כתבתי פתרונות למבחנים ושיתפתי בחינם כי בפשטות, זה תרם לי גם ברמה האישית יותר מברמה החברתית. דברים שלא הבנת הרבה יותר מבוארים כשאתה מסביר אותם. זה ידוע.
עזרה שניה - שלא רלוונטית לך, של שאלות בקורסים שכבר עברת מזמן או שהן בסיסיות לגמרי שסתם מצביעים על עצלות של השואל. שאלות כאלו, עונים פעם אחת ולא יותר.
את יכולה גם למחוק את הווטסאפ. בימינו לאנשים לא נוח כבר לתקשר טלפונית - זה אינטימי מדי ולכן יהיו לך פחות הצקות. בעתיד, טלפתיה (העברת מחשבות אלקטרונית) תהיה דרך התקשורת כי התכתבות תהפוך להיות אינטימית. אם כי, אם אין ווטסאפ יש הודעות אז אולי זה לא יועיל. 
הוואטסאפ זה כלי נוח
12/12/14 06:07
98צפיות
לא תמיד בשביל שאלה קטנה צריך להתקשר. הבעיה איתו שאנשים מרגישים שתבקידך להיות זמין להם כל הזמן. ואם ראו אותך נכנס ולא ענית אז בגלל "הלך עליך". בעיני אדם לא חייב להיות זמין כל הזמן.
היא צריכהלהרגיל שגם אם רואים שהיא בוואטסאפ היא חייבת לענות. זכותה לטייל בקניון או בכל מקום אחר, לנוח, לאכול להתעמל, ללמוד, מבלי שיפריעו לה.
אני לא חושבת שכדאי לך לאמץ גישה של אני לא עוזרת וזהו.... את לא יודעת מתי תצטרכי מה ומי, ותמיד כדאי להיות בצד הנותן ולא בצד המקבל. אם מישהו עצלן אל תעזרי לו.
בנוסף את לא צריכה לעזור למי שלא בקשר איתך... בלימודים היתה מישהי שבתה היינו מדברות אבל היא לא היתה חברה שלי. היא לא הייתה מגיעה לשיעורים ולפני מטלה להגשה היתה מתקשרת אלי שאסביר לה זה מעצבן...מי שמתקשר פעם ב רק לפני מטלות והוא לא מגיע להרצאות לא צריך לעזור לו
לימודים
12/12/14 12:17
145צפיות
נסי ליצור לעצמך קבוצה של חברים, תציעי לשבת ולעשות שיעורים יחד אחרי הלימודים. לאט לאט תצרי לעצמך חברים.
אני מצאתי את עצמי בקבוצה רק בסמסטר השני של השנה הראשונה, עד אז בעיקר עבדתי לבד.
 
אני מבין על מה את מדברת. יש אנשים שבקושי אומרים שלום בלימודים, אבל פונים בפייסבוק לבקשת עזרה. לרוב אני עוזר. לאט לאט תביני מיהם האנשים שאפשר לסמוך עליהם ומי לא, ושאם תבקשי מהם עזרה הם יעשו את זה בשמחה. נתקלתי בכאלה שעזרתי כשביקשו עזרה, וכשאני פניתי קיבלתי סטירה לפנים - אלא אנשים שלא יקבלו ממני יותר כלום.
 
כרגע כולם עדיין "צעירים" וחלק לא יודעים איך להתמודד עם הלימודים, אז הם פונים אל הטובים ביותר לבקשת עזרה.
תני לזה עד סוף הסמסטר וזה ילך ויפחת.
 
אני מכירה אנשים שתחילת הלימודים
12/12/14 16:55
105צפיות
היתה בינונית/ סבירה, וככל שעבר הזמן הם השתפרו. וסיימו בבמוצע די גבוה וחלקם אף בהצטיינות (רגילה לא יתרה).
אנחנו מדינה קטנה ואת ממש לא יכולה לדעת איפה תתקלי בהם בהמשך החיים. זה ממש לא מצדיק שתהיי פראיירית, אבל כן מחושבת שקולה ונחמדה. זה בסדר להיות אנשים טובים ולעזור במא יצא לנו משהו מזה. חשוב להגדיר גבולות ולעמוד בהם. את גם לא חייבת לעזור לכולם ובאותה מידה. בהמשך את תדעי יותר למי את רוצה לעזור. אני ממש לא אהבתי שפנו אלי אנשים שלא היו קרובים אלי במיוחד. חלקם בקושי דיברנו, הם לא היו מגיעים לשיעור ואז היו מתקשרים שאסביר להם. אם מישהו עצלן, מעדיף לעבוד ולא להגיע לשיעור, זה בהחלט מעצבן... בנוגע לתרגילים- תראי בסוף מי שמעתיק, יתקשה להתמודד במבחן.. אז מה ייצא לו מזה? וחוץ מזה, הם ממש לא חייבים לדעת שסיימת לעשות את שיעורי הבית. הם לא צריכים לדעת מה את עושה ומתי.
דבר אחרון, קחי בחשבון שמה שתרגילי אנשים הם יצפו לקבל בעתיד, והם עלולים לכעוס/ לעשות פרצוף/ לדבר מאחורי הגב.... מאת לא בטוחה לגביו אל תצרי ציפיות... אל תתי כל הזמן אל תעזרי כל הזמן...
º
אני מקווה...
15/12/14 09:49
17צפיות
אני הייתי כמוך עד האוניברסיטה
12/12/14 20:43
147צפיות
וקיבלתי את הכאפה של החיים כי הרחקתי את עצמי מאנשים בגלל שהייתי מצטיין ובקושי עוזר לאחרים, הרבה לא יצא לי מזה
והופ הגעתי לאוניברסיטה ואני "ממוצע", את האמת? יותר טוב לי ככה
וכן, אני יודע את החומר כמו המצטיינים או לפחות קרוב לזה אבל אני מנסה להפסיק להראות שאני יודע או לפחות משתדל
וכן, אני נותן לאחרים גם סיכומים שהכנתי למבחן או מגלה להם תשובות של ש"ב(למרות שגם ברור לי לפעמים או אולי נדמה לי שאני יודע מי "צבוע")
אבל אני זורם עם זה, למה? כי יש קורסים שאני צריך בהם עזרה של אחרים וגם כי זאת דרך יותר טוב
באופן כללי עצה, לא להשוויץ בידע יותר מדי, זה לא כ"כ טוב...
מתי היית כמוני? בבי"ס?
15/12/14 09:42
72צפיות
אז זהו, שבבי"ס היו לי חברים שהיינו באותה רמה מבחינה לימודתית, והייתה עזרה הדדית.
היום אני לומדת במכללה, ויש תחושה שאף אחד לא באמת רוצה להתאמץ, ולקבל מקסימום עובר... וכדי לקבל את זה, הם לא עובדים לבד... אלא מתקשרים אליי לבקש עזרה.
 
שוב, אין לי בעיה לעזור לאנשים. אני לא חיה בבועה וברור לי שהעולם הוא עגול.
אבל אני לא רוצה שטיפוסים שלא יעזרו לי בעתיד, יחפרו לי בהווה...
גם אם לא יצא לך מזה כלום
15/12/14 10:47
62צפיות
תמיד טוב להיות אדם טוב ולעזור מידי פעם. אבל, את ממש לא חייבת לעשות שיעור פרטי בטלפון לאף אחד.אם מיד פעם תעזרי זה בסדר... אבל ממש לא 5 שיחות שלא נענו אחרי אימון. זה מוגזם.
יש לי איזשהו טיפ בשבילך
16/12/14 18:20
62צפיות
יש למחזור שלך קבוצת פייסבוק/דרופבוקס שלשם אתם מעלים סיכומים ופתרונות של ש.ב. ?
אם כן, אז יאללה, תעלי לשם חומר. ככה תחסכי ממך את כאבי הראש וגם תהיי מאד פופולרית בקרב החברים שלך ללימודים.
תנקטי בגישה של "אני משחררת הכל לכולם, אבל תעזבו אותי בשקט". אם מישהו כבר מבקש שתסבירי לו משהו, אז עד חשבון הזמן שלך עד כאן.
 
אני חושבת
16/12/14 19:17
52צפיות
שהיא בכלל מתלבטת אם היא רוצה לעזור ולשתף את החומר.
בכל מקרה, אם יש מישהו שנסחף, ומתקשר כל פעם ורוצה שתסבירי, את יכולה להציע לעשות שיעור פרטי בתשלום. אולי אז יתחילו להעריך את הזמן שלה...
מזדהה
17/12/14 14:26
33צפיות
גם אני כשלמדתי לתואר הראשון הגעתי לכל שיעור, כתבתי כל מילה, מאוד השקעתי בחומר שלי.
אני אישית בנאדם דיי מתבודד אז בדרך כלל לא היו מבקשים ממני אבל כשכן ביקשו הייתי מביאה סיכום אחד, שניים, ואם היו מבקשים כל סוף שיעור או בשיעור האחרון את כל הסיכומים לא הייתי מסכימה. לא הגעתי לאוניברסיטה כדי לרכוש חברים אלא כדי לרכוש השכלה, חברים זה בונוס וזה הפריע לי שאחרי שהשקעתי כל כך בחומר שלי (הייתי גם עוברת על ספרים וכותבת בסיכום תובנות מהם ולא רק מההרצאות) מישהו שלא עשה כלום כל הסמסטר או שאפילו לא טרח להגיע לשיעורים יקבל ככה בקלות חומר מאורגן ומסודר.
מצד שני, אם את חושבת שתצטרכי עזרה מאנשים אחרים להשלים חומר או שיסבירו לך חומר וכו' אין לך יותר מדיי ברירה לעזור. אני לא הייתי צריכה להסתמך על אף אחד כי הגעתי לכל השיעורים.
 
מה שכן, זה תמיד נחמד להתחבר לאנשים בסגנון שלך, שגם משקיעים, כי אז אפשר לעזור אחד לשני ובאמת בשנה השלישית שלי התחברתי לקבוצה כזאת ובתוך הקבוצה היינו מעבירים סיכומים אחד לשני.
תלוי מה הם מבקשים
19/12/14 12:44
19צפיות
אם הם מבקשים סיכומים או דברים שלא דורשים ממך השקעה או זמן (כי כבר יש לך אותם ממילא) וגם לא יכולים לסבך אותך (כמו להעתיק את התשובות) - תני להם חופשי.
אם הם מבקשים להעתיק את התשובות או להשקיע זמן כדי שתעזרי להם - תציעי להם את הסיכומים שלך, ותגידי להם שאת לא יכולה לתת תשובות לתרגיל כי את לא רוצה להסתבך ואין לך זמן לעזור לכולם כי את עסוקה בלימודים, אבל אם מישהו נראה לך בעל פוטנציאל את יכולה להציע לו לעבוד יחד על התרגיל הבא (כשעובדים יחד קל יותר לוודא שהתשובות לא נראות אותו דבר, וכו').
לסבך את עצמך או לכלות את הזמן שלך בעזרה לאחרים שלא אכפת להם ממך זו פראייריות - לתת משהו שלא גורע ממך כלום (כמו סיכומים) זה לא להיות פראיירית, ולא לעשות את זה זה די מגעיל.
בעיות עם אנשים בלימודים...
09/12/14 10:38
314צפיות
היי רציתי לדעת מה דעתכם, אני סטודנטית שנה א', לומדת במסלול ממש קטן אנחנו בקושי 18 איש במסלול.
נוצר מצב בו תשעה אנשים בערך התחברו למין חבורה כזו וכל השאר נספחים שכאלה,לי יש שתי חברות טובות מהמסלול שלא שייכות לקבוצה אבל הן מרגישות צורך כל הזמן לנסות להתחבר אליהם מה שלא ממש הולך להן יותר מידי ולדעתי בתכלס סתם מנצלים אותן בזה שהן נותנות סיכומים אבל זו כבר לא בעיה שלי...אני לא רוצה ולא רואה טעם להתחבר עם חבורה של אנשים שכל מעשייהם בחיים זה לרכל ולצחוק על אנשים, לדוגמא יום אחד לא התיישבתי עם אחת הבנות כי היא לא חיכתה לי וכשהגעתי כבר לא היה מקום לשתינו באותה שורה מקדימה אז זה הפך לשיחה עבורם,הם התחילו לדבר על זה...למה אנחנו לא שומרות מקום אחת לשנייה,למה אני לא ישבתי לידה והבנתם את העניין, הם לא מפסיקים להקניט ולצחוק על בחור שהוא קצת שונה ומוזר וכל פעם שהם רואים אותו הם ממש לא מתייחסים אליו בקטע מגעיל,מפה לשם אחת החברות שלי אמרה לי שמישהי מהחבורה אמרה שיצא לי שם של "לא חברותית". האמת שזה לא מזיז לי כי אין לי צורך באנשים כאלה בחיים, וכבר התחלתי להפנים את העובדה שבשיעורים שאני איתם יהיה לי קצת פחות נעים אבל יש לי חברות מקורסים אחרים מהחוג המשני שלי...אבל אני מפחדת שהם יגרמו לשתי החברות שלי לאכול עליי סרטים ויסכסכו ביננו. 
שבוע הבא קבעו לצאת ביחד ואני לא רוצה לבלות איתם ,לא מעוניינת לבזבז את הזמן שלי על אנשים כאלה... אבל מצד שני שוב פעם אני מרחיקה את עצמי ומבודדת את עצמי ....אני לא ממש יודעת מה לעשות.

יצא לכם להיתקל במצב כזה? מה עושים? מתרחקים? מנסים להתחבר בכל זאת למרות שממש לא רוצים? איך שומרים על שתי החברות שלי?
היי,
09/12/14 11:29
164צפיות
עזבי שטויות,עברנו כבר את בית הספר ואת התיכון. חבורות כאלה ואחרות לא שורדות את מבחן הזמן בעיקר בגלל שהן נוצרו עקב ההלם בקו"ם הראשוני הזה של האקדמיה-אנשים ממהרים לרכוש ולתפוס "חברים" מכל מיני סוגים ומכל הבא ליד,העיקר לא להישאר לבד..
כן לשמור מקום או לא לשמור מקום-מתאים יותר לגילאים נמוכים ועושה רושם שאת בחורה עם ראש על הכתפיים שמתעלה מעל הסיטואציה ומבינה שמשהו כאן עקום. את לא תישארי מבודדת,אתם 18 אנשים במסלול-אז יש חבורה של 9 מגניבים,נשארו עוד 9. ומה עם כל שאר החבר'ה הטובים בחוג? אם שתי החברות הטובות שלך נדבקות למתלהבים והילדותיים יש שתי אופציות-או שהן יתפכחו תוך זמן קצר או שאת תמצאי חברות טובות מהן...אני יכול לחתום לך על זה. קצת פאבים,קצת חדר כושר סטודנטיאלי,קצת חיי חברה ויש לך ים חברים אחרים.
יהיה בסדר. :)
(שאלה קטנה,מדובר במכללה בצפון?)
היי תודה על התגובה! :)
09/12/14 12:37
118צפיות
אנחנו לומדים במרכז ככה שאין ממש חיים סטודנטיאלים מחוץ ללימודים כמו בב"ש ובצפון ככה שזה בעייתי להכיר מעבר למכללה אנשים שלומדים איתי.
אני מודעת לעניין ששחבורה כ"כ גדולה של אנשים צבועים ורכלנים לא תחזיק מעמד, שוב גם לא אכפת לי שתחזיק ושידברו ויעשו מה שבא להם כל עוד זה לא יפגע בי בצורה החברתית שכן יצרתי לעצמי.
זה החוג שלנו אין יותר אנשים ויש כמה שיעורים שזה נטו אנחנו בלי אף אחד וברגעים האלה זה מפריע, בשאר השיעורים כשאנחנו מעורבבים עם עוד חוגים אין לי בעיה אני מוצאת עם מי לשבת/להתחבר ולא דופקת לאף אחד חשבון.
אנחנו סביב ה18, תשעה בחבורה הזאת אני ועוד שתי החברות שעוד לא החליטו מה קורה איתן לגמרה בקטע הזה, עוד אחד שלא מפסיקים לצחוק עליו,אחד שחי בעולם משלו ולא מפריע לו כלום והשאר ערבים שמתחברים עם עצמם ולא מחפשים להתחבר מעבר....ככה שאין יותר מידי אופציות אם אתה לא חלק מ"החבורה המגניבה של כיתה א' שלהם".
 
בתכלס יש לי מספיק חברות מהבית, מהחוגים שלי שאני לוקחת בסופי שבוע...זה לא שאני מסכנה,פשוט זה קצת באסה ליפול על כאלה אנשים קטנים ומשועממים שכל מה שהם מתעסקים בו זה אחרים מרוב שאין להם חיים משל עצמם.
 
אני מבינה
09/12/14 19:24
83צפיות
כשלומדים בקבוצה קטנה-  יותר קשה להתחבר לאנשים שתהיוו באותו ראש, ושיהיה לכם נעים לעשות דברים ביחד. פה את מתארת מצב קיצוני ואתם קבוצה קטנה שלומדים הרבה שעות ביחד. אני מציעה שמצד אחד לא תבודדי את עצמך. אם  תעדרי שידאגו לך לסיכומים ושיהיה לך עם מי להיות בהפסקות. מעבר לכך תכירי במכללה ויש לך גם בהבית. את לא חייבת לצור קשרים קרובים. 
תרשי לי לצטט אותך:
14/12/14 17:50
39צפיות
"...פשוט זה קצת באסה ליפול על כאלה אנשים קטנים ומשועממים שכל מה שהם מתעסקים בו זה אחרים מרוב שאין להם חיים משל עצמם".
זו הסיבה שאת לא צריכה להתעסק בהם יותר מדי.
והחברות? הן מנסות. לא חושבת שיש להן מה להפסיד. אם יהיה להן רע הן לא יישארו איתם.
יכול להיות שעם הזמן החבורה "תתפק" כי המשועממים הם רק קומץ, אבל לשאר יש הגיון בריא. תני לזמן לעבוד לטובתך.
º
נא לא לפרסם בעמוד הראשי!!! שחכתי ללחוץ על האופציה.
09/12/14 13:49
44צפיות
º
תשכחי מהאנונימיות
09/12/14 20:10
39צפיות
האמת? הייתי מעדיפה לבודד את עצמי
11/12/14 14:21
100צפיות
מאשר להיות חלק מזה, בהנחה ואלו שתי האפשרויות היחידות שיש לי. אין לי עיניין להתקרב לאנשים כאלה.
יש לך את החברות האחרות שלך, החברים מהבית. עדיף שתבלי את הזמן שלך עם חברים אמיתיים ולא אנשים שצוחקים, לועגים ומרכלים.
מה עדיף השלמת בגרויות או אפיק מעבר?
09/12/14 19:39
100צפיות
לא עשיתי בגרויות בתיכון ואני רוצה ללמוד לתואר במשהו. כדי לי להשלים בגרויות או פשוט להתחיל ללמוד כבר באוניברסיטה הפתוחה ואחרי שנה לעבור לאוניברסיטה אחרת עם אפיק מעבר?. מישהו פה למד/לומד באוניברסיטה הפתוחה? איך הלימודים שם?.
ברור שעדיף אפיק מעבר
10/12/14 00:16
70צפיות
יש גם פורום אוניברסיטה הפתוחה בתפוז
 
איך לומדים שם? אם לוקחים הנחיה מוגברת אז בדיוק כמו באוניברסיטה רגילה...
רק שאנשים משתנים מקורס לקורס (אין חברים קבועים)
 
הבעיה היחידה היא-האם תצליח להוציא ציונים הגבוהים שהאפיק המעבר דורש
לדעתי תנסה
תקבע פגישת יעוץ עם יועץ מהפתוחה שישב איתך
ויסביר לך איך לומדים שם וכל דבר
ממליצה לפני זה להיכנס לאתר שלהם ולקרוא את כל האתר -לקדיש לזה כמה ימים\שבועות
 
בהצלחה
אפיק מעבר מול השלמת בגרויות
10/12/14 06:41
76צפיות
אפיק מעבר דורש ממוצע יחסית גבוה.אני חושבת שאתה לוקח פה סיכון לא קטן. אדם שלא למד הרבה זמן לוקח זמן להתרגל איך ללמוד. בתואר הראשון- הרבה מהחברים שלי הסמסטר הראשון לא התחיל בצורה ממש טובה מבחינת ציונים והם סיימו בהצטיינות.
זהו שאני מתחיל ללמוד בבית ולהשלים חומר במתמטיקה
10/12/14 17:55
48צפיות
וגם לומד מבוא לכימיה(התואר שאני רוצה ללמוד) מקובץ PDF. אני מקווה שזה יקל עליי באוניברסיטה הפתוחה כי בכל מקרה זה נראה לי יותר נוח (וזול) מללמוד כל מיני מקצועות לא קשורים רק בשביל תעודת בגרות שבקושי תכין אותי ללימודים מבחינת החומר הנלמד ומה שבסופו של דבר אני אצתרך ללמוד.
 
 
אני לא יודעת מה למדת
10/12/14 18:12
37צפיות
בתיכון, אם בכלל למדת, אבל תיקח בחשבון שיש אנשים שלמדו בתיכון כימיה מורחב, מתמטיקה מורחב. זה סבבה שאתה לומד- שיב לב שאתה שאתה מגיע מוכן מבחינת הרקע המתאים לפתוחה. דווקא- במכינות זה לא תמיד נכון. אם זו לא מכינת בגרויות אז לרוב מלמדים דברים שקשורים ויכינו לקראת הלימודים. מכינה נותנת בסיס לא רע בכלל. תראה- להשיג 90 בכל הציונים זה לא פשוט.
אבל גם בשביל המכינות צריך בגרויות או מקסימום להשלים קצת
10/12/14 18:17
32צפיות
בגרויות אחרי שעשית מספר מסוים של יחידות, אז אם כבר לעשות בגרויות אז כבר עדיף לי מוסד שמתמחה בהשלמת בגרויות ולהתקבל אחר כך לאוניברסיטה לא?
או שבכל זאת עדיף לי להשלים בגרויות?
10/12/14 18:11
32צפיות
אין לי בעיה לקחת סיכון מסוים אבל אם אין לי סיכוי סביר להתקבל לאפיק מעבר באוניברסיטה הפתוחה אז אולי באמת כדי לי ללכת על השלמת בגרויות.
נראה לי אני אנסה לברר קצת על הלימודים עצמם באוניברסיטה הפתוחה בפורום שלהם בתפוז, לא ידעתי שיש להם פורום פה עד עכשיו.
קורס הכשרת מטפלי ABA

הכשרת מטפלי ABA

בואו לקבל תעודת מטפל דרך מרכז מטר"ה. לפרטים >>>


עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


Flix
מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה