לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
דבר מייסד הפורום, צור בנר:

"שלום לכל חובבי הטייס, אומנם, ימות המשיח עדיין לא הגיעו, אך למרות זאת, בפעם הראשונה בישראל, עולה לאוויר, קהילה, המאפשרת לכל מי שהטיסה זורמת בדמו, להיפגש בה. הטיסה היא ``שגעון לדבר`` - כולנו חשים בזאת. במקרים רבים, ההנאה שאנו שואבים משיחה על טיסה עם עמיתים וחברים, מחילופי החוויות והסיפורים, משתווה (ויש אומרים, אף עולה...) להנאה מהטיסה עצמה. קהילה זו והפורום במרכזה, באים לספק בדיוק את ההנאה הזו. כמה מילים על עצמי, עבדכם הנאמן: אני מחזיק ברשיון טיס מסחרי(עם הגדר מכשירים) וברשיון הדרכה עם נסיון של שמונה שנים כטייס. כמו כן, אני מחזיק ברשיון מסחרי ורשיון מדריך מכשירים (CFII) אמריקאים. בשרותי הצבאי הסדיר שימשתי כקצין בקרת טיסה בחיל האויר (כן, כן - ``פלוטו``) ועדיין אני עוסק בכך במילואים.יש מכם, שיתכן ויזכרו אותי מתחרויות הנווט האוויריות בחיפה ובערד, אותן ארגנתי. ועתה, אגש לעניין: במרכז קהילת ``התעופה הקלה``, עומד הפורום, שיכול לשמש אתכם למטרות רבות, כגון: סיפורים על טיסות וחוויות מיוחדות, המלצות על מוצרים הקשורים בטייס ושאר ``שיחות האנגר`` כאוות נפשכם. כמו כן, יכול הפורום לשמש כאמצעי לברור מידע בנושאי התעופה השונים (נושאים טכניים, אווירודינמיקה, מטאורולוגיה וכו`). כמנהל הפורום, אני מבטיח תשובות מהימנות לשאלות שתועלנה, ביחד עם כל שאר משתתפי הפורום, אשר בוודאי ישמחו לעזור ולענות. אני בטוח שההיכרות דרך הפורום, תעזור בגיבוש הדדי של חובבי טייס מכל הארץ, ובחילופי מידע, שיעשו את כולנו למקצועיים יותר. נוסף על הפורום, תוכלו למצוא הפניות למאמרים בקהילה ומחוצה לה וקישורים לאתרי אינטרנט מעניינים. אשמח לקבל תגובות והצעות לקישורים, אשר הינכם סבורים שיעניינו את באי הקהילה. בעיקר אשמח, לקבל ולפרסם מאמרים וכתבות פרי עטכם, בכל נושא הנראה לכם רלונטי. כמו כן, הנכם מוזמנים ליידע אותי על כל ארוע תעופתי, גדול כקטן, אשר אתם מארגנים או יודעים עליו, ואעשה כמיטב יכולתי לפרסמו בקהילה ואם תרצו, לעזור בעצות לארגונו. בנוסף, קיימת לפורום רשימת תפוצה לדואר אלקטרוני בה חברים משתתפי הפורום. מטרת רשימה זו היא, ליידע את המשתתפים על ארועים בתחום התעופה, עדכונים לקהילה ואף להיות בסיס למפגשים ויוזמות אויריות עתידיות. על מנת להצטרף - כיתבו לי מייל ואתם בפנים. אני מקווה כי כולנו נוכל להפוך קהילה זו לבית הווירטואלי שלנו, וכל הצעה לשיפור, תתקבל בברכה. טיסה נעימה בקהילה, שלכם, צור בנר"

אחה'צ הקדשתי שעתיים כדי לערוך כמה דקות טיסה מהלג
הודעה זו מכילה סרטונים
22/11/14 21:42
197צפיות
שהיה אמור לסיים את הטיול שלנו בהונגריה ,באוגוסט האחרון.
הנוף בלג הזה די חדגוני,מאד ירוק,ודי שטוח ,וניסיתי לדוג כמה קטעים שיתנו את תחושת האז'מ (החופש)בטיול שעשינו.הטיסה היתה בבקר,ממערב למזרח,
והשמש הנמוכה סינוורה אותנו,ואת המצלמה.כשלושים וחמישה מייל לפני היעד עברנו מעל מנחת,והחלטנו לנחות לקפה,כך שלג אחד ארוך,נחצה לשניים.אחד ארוך והשני(עדין לא ערוך)קצר.
על אף ניסיון השמש לשבש את הצילום, כמה קטעים יצאו באיכות סבירה.
תהנו.
 
טיול כזה בהחלט בגדר חלום רטוב שאלה בקשר להובלה
22/11/14 22:19
85צפיות
אני רואה שהייתם 3 דריפטרים וסקיירנג'ר.
כל המטוסים נכנסו למכולה אחת ? כמה זמן לוקח למכולה כזאת להגיע ליעד ?
הינו שלושה דריפטרים.הסקיירינג'ר וטרייק האירבורן השתתפו
22/11/14 23:08
90צפיות
בתחרות שהסתיימה יום קודם ,וטסו לקראתנו,ונפגשנו במנחת בדרך.
המכולה נארזה יום לפני שהאניה יצאה מהארץ,ההפלגה לנמל קופר בסלובניה לוקחת שלושה ימים,ושם המכולה מחכה עד יום וחצי לפני התאריך שהוזמן להגעה לשדה מטקופוצ'קה,ואז מועמסת על משאית ומגיעה בשעה היעודה.באירופה משאיות לא נוסעות בימי ראשון,וצריך לקחת את זה בחשבון.
למכולה נכנסו כולם,אבל זה לא היה מסובך.לאנגליה שלחנו שלושה דריפטרים,פ-92 אחד,וסוטר'צ אחד,ובמכולה אחת.
מישורים אין סופיים
23/11/14 13:54
עד לפני כ-25 שנה כל המישורים הענקיים האלה בהונגריה ופולניה נלמדו בע"פ בפו"ם של צבא ברית המועצות , שישב על גבולות הארצות האלה (באוקראינה) והיה אמור לפלוש עם דיביזיות שריון  שלו למערב אירופה  דרך המישורים האלה .
אח"כ , כלכלת בריה"מ וצבאה התמוטטו והם ירדו מזה , ואילו כעת רוסיה בהנהגתו של פוטין שואפת לחזור למצב הזה , בשיטת הסלאמי. קודם "רק" מזרח אוקראינה, אח"כ מערב אוקראינה , וכך הלאה .
ומי יעמוד בדרכו ? איבּן-בּאמה והגב' אשטון ?
 
אז אפשר להגיד שהקבוצה שלכם עשתה את הטיול , אם לא בדקה ה-90 , אז ה-89
 
º
23/11/14 06:17
7צפיות
צילום שיעורי טיסה
21/11/14 15:36
270צפיות
שלום,
שתי שאלות:
1. בהמשך להמלצה פה בפורום רכשתי את החיבור שמאפשר לחבר את מצלמת gopro למערכת האינטרקום של המטוס, להלן קישור להודעה.
ע״פ מיטב ידיעתי החיבור במטוס הוא mono, החיבור שהגיע הינו stero, האם יעבוד ?
 
2. מה המקום הכי טוב למקם את המצלמה, המטרה לצפות בסרטונים לאחר כל שיעור ולשנן את הנחיות המדריך.
 
תודה
לפי מה שידוע לי
23/11/14 00:22
105צפיות
1. החיבור יעבוד.
2. כדאי להצמיד את המצלמה לתקרת התא במרכזו, כך שניתן יהיה לראות גם את המכשירים וגם את הנוף קדימה.
 
דוד.
נו,מה אומרים על דבר כזה כאן? מטוס מדליק...
הודעה זו מכילה סרטונים
20/11/14 20:44
399צפיות
זאב,זה באיטליה?
באופן כללי, נראה בסדר...
21/11/14 08:52
207צפיות
הקוקפיט הסגור של אחיו ה- Savage Bobber נראה לי עדיף.
המנחת בהחלט מושא לקנאה !
ענין של טעם.צריך להיות כיף גדול לטוס נמוך עם הרגליים בחוץ
21/11/14 11:49
136צפיות
מצידי הגוף הצר. כמעט אופנוע...
לפי הנוף , מיקום השדה בין האוטוסטרדה לכביש הראשי
21/11/14 12:22
135צפיות
ובייחוד לפי הכיתוב בתחילת הקליפ, זה שדה התעופה שליד העיר TRENTO בעמק הנהר אָדיגֶ'ה.ADIGE
 
שדה מטופח, מאחורי המגדל מלון-מסעדה שמתמחה בדגי פורל, ומה שהכי חשוב - פעילות של ת"כ, מסוקים , דאונים ואז"מים (כולל בי"ס), כולם "תחת קורת גג אחד"
º
מאחר וזו טיסת ניסוי,שם הוא מיוצר?
21/11/14 14:11
83צפיות
לא, הוא לא מיוצר שם
21/11/14 15:42
104צפיות
אלא במפעל תעשייתי באמצע הדרך בין VERONA לדרום אגם גרדה, אצל יצרן הסבאז'. המפעל לא שוכן ליד מנחת ולטיסות ניסוי מעמיסים את המטוס על משאית ומביאים אותו למנחת דשא קטן מדרום ל-VERONA . כמו הסבאז' של יורם פ .
מצאתי את השדה בגוגל ארץ. תרשום לך הערה לחובה שלא שלחת
21/11/14 14:36
110צפיות
אותנו לשם.
היינו בשדה-SONDRIO שנמצא 110 ק'מ מערבית ל- TRENTO בקו אוירי,
21/11/14 14:51
100צפיות
לא נורא,נשאיר מקומות לפעם הבאה.
אין כל קשר בין שני השדות .
21/11/14 15:50
100צפיות
TRENTO שוכנת לרגלי הדולומיטים (האלפים המזרחיים, שנקראים כך בגלל המרכיב העיקרי של הסלעים, ה-DOLOMITE )
ואילו SONDRIO במעלה הנחל ADDA לרגלי האלפים .
כדי לטוס מ-1 ל-2 צריך לעבור מעל לרכסים בגובה 9 , כלומר 3000 מטר !
כמן כולם, באתם לשם מדרום-מערב, לאורך אגם COMO עם פניה מזרחה במעלה הנחל . אני זוכר טוב מאוד את התמונות שהבאת .
º
עדין המרחק האוירי לא גדול.
21/11/14 17:37
63צפיות
ביקור מטוס לנקסטר קנדי VeRA בבריטניה בקיץ האחרון
19/11/14 15:12
308צפיות
בקיץ האחרון הגיע לבריטניה לביקור מטוס לנקסטר VeRA לסדרת טיסות ברחבי האי הבריטי. המטוס חצה את האוקיינוס האטלנטי בכמה לגים ונחת בבריטניה. במהלך הביקור היה צורך בהחלפת אחד המנועים, החלפה שבוצעה במהלך אחד השבועות ולאחר מכן טיסות הראווה המשיכו ללא כל תקלה. עם סיום הביקור, VeRA חזר לקנדה בטיסה שעברה בצורה חלקה. השבוע הוחזר המנוע התקול והותקן חזרה למטוס לאחר שעבר תיקון.
 
נחיתה בבסיס RAF Coningsby 08/08/14
 
BBMF lancaster and Canadian lancaster at beachy Head
 
Beautiful Lancaster Formation at Eastbourne 2014 #2LancUK
 
Canadian Lancaster VERA from the tail gunner position of British Lancaster Thumper Mk III during PDA
 
Canadian Lancaster C-GVRA "Vera" leaves Coningsby 23/09/2014
 
CWH Lancaster VeRA Comes Home
 
נהדר
19/11/14 17:01
138צפיות
ואפילו מרגש למי שאוהב מטוסים מתקופה זו.
לפי מה שידוע לי
20/11/14 12:39
129צפיות
באנגליה עצמה יש רק אחד במצב טיסה . הוא מופיע בכנס השנתי של WAR-BIRDS , כל שנה ביולי, ב-DUXFORD ליד CAMBRIDGE
שלושת האחיות The Avro Sisiters
הודעה זו מכילה סרטונים
20/11/14 13:06
220צפיות
אחת הסיבות שוורה חצתה את האטלנטי היתה ההזדמנות האחרונה למטס משותף של 3 מפציצי האוורו שעדיין נמצאים במצב טיסה. בסרטון המצורף תוכלו לצפות במטס האחרון. 2015 הינה השנה האחרונה שבה XH558, הוולקן האחרון
ימשיך לטוס בשמי בריטניה. בסוף שנת התצוגה הנוכחית, ובתום שעות מנוע וגוף, (נכון לעכשיו) ימשיך המטוס המדהים הזה למקום הנחיתה האחרון שם ישמש להכשרתם של דור חדש של מכונאי מטוסים כמו אחיו ה XH607.
ההיסטוריה של המטוס הקנדי מרתקת...
20/11/14 21:00
149צפיות
בתום שירותו בחה''א הקנדי כמטוס סיור הושם ל-12 שנים על עמוד כאנדרטה ו"שומר שער" למוזיאון צבאי...חברי עמותת לנקסטר הקנדית קנתה אותו בדולר קנדי והביאו אותו תוך 8 שנים למצב טיסה...
כלומר,הוא שירת בח'א הקנדי כמטוס סיור עד לפני 20 שנה?
20/11/14 22:17
116צפיות
לא מסתדר לי.
הג'נקיה בחצרים מלאה מטוסים שבהרבה פחות משמונה שנים יכולים לחזור למצב טיסה,אבל אין מצב.
º
ה-20 שנה לא הסתיימו היום...אמצא לך מחר את הסיפור...
20/11/14 23:40
89צפיות
כנס לאתר
20/11/14 23:59
117צפיות
º
חברה רציניים,מבוגרים,ועם אחלה תקציב.
21/11/14 12:00
85צפיות
סחרור - היה לנו?
57תגובות
17/11/14 17:45
569צפיות
עוד כמה מילים על סחרור.
אמנם במאמר המצורף מדובר על "צייד צבאים" באלסקה, אולם גם אצלנו נכנסו לסחרור על מנת להראות לחבר נקודה מסויימת על הקרקע.
אגב סחרור, באחת מטיסותי האחרונות תרגלתי פנייה שמאלית חדה. לאחר כמחצית הפנייה האף נפל ונכנסתי לסחרור. נכנסתי לפנייה במנוע...

(המשך...)
עוד כמה מילים על סחרור.
אמנם במאמר המצורף מדובר על "צייד צבאים" באלסקה, אולם גם אצלנו נכנסו לסחרור על מנת להראות לחבר נקודה מסויימת על הקרקע.
אגב סחרור, באחת מטיסותי האחרונות תרגלתי פנייה שמאלית חדה. לאחר כמחצית הפנייה האף נפל ונכנסתי לסחרור. נכנסתי לפנייה במנוע מלא ובמהירות השיוט. כיוון ששמרתי על גובה ביטחון בתרגול, אני כאן לספר על זה.
צילום בזמן טיסה
19/11/14 19:41
315צפיות
אנו חיים בעידן שלכל אחד טבלט ואו סמארטפון איתו מצלמים ו מפרסמים ברשתות חברתיות.
האם לא כדאי לתת תזכורת לטייסים מה מותר ומה אסור לצלם בעת הטיסה.
בעידן הלווינים וגוגל ארץ
20/11/14 00:07
240צפיות
זה נראה מיותר.
מובן שאדם אחראי לא יעלה לרשת תמונות של מתקנים רגישים ברזולוציות גבוהות.
 
דוד.
דוד,
20/11/14 14:19
177צפיות
סביר להניח שאדם אחראי ככל שיהיה לא תמיד ידע מהו "מתקן רגיש", ועלול לעבור עבירה ולא מתוך חוסר אחריות
ואדם לא "אחראי" לא יבקש רשות. 
מזכיר לי לדוגמא את טופס הכניסה לארה'ב שם שואלים אותך האם אתה משתמש בסמים, טרוריסט, מסורב כניסה וכו'. מה הם, טמבלים?
אתה סבור שטרוריסט יצהיר על  פעילותו? אם כך לשם מה נשאלה השאלה? פשוט. התשובה מספקת בסיס חוקי לתביעה\פעולה כנגד מי שהגיש הצהרה כוזבת.
בחוקי התנועה כתוב במפורש כי אין לעבור רמזור באור אדום. אדם "אחראי" לא יעבור. לא "אחראי" במתכוון או שלא, יתבע לדין (אם נשאר חי) בהסתמך על החוק.
פרסום חוקים ותקנות קובעים במפורש מה מותר ומה אסור ןמהו העונש לכל עבירה. כידוע, אי ידיעת החוק אינה פותרת מעונש. אבל מה עם החוק או התקנה המגבילה אינם קיימים? היכן הגבול? 
ככל הידוע לי, כל טיסת צילום חייבת להופיע על תכנית הטיסה תחת ה"קוביה"- TYPE OF FLIGHT.  אין לי מושג לגבי טיסת אז"ם.
עירא.
 
יש הבדל גדול בין "טיסת צילום" לבין צילום בטיסה
20/11/14 15:45
174צפיות
רבים מאיתנו מצלמים תוך כדי טיסה
בעבר זה היה אסור חוקית (בארץ) אולם כיום אין מגבלה מיוחדת
אולם יש צורך להזהר בעת פירסום תמונות באינטרנט
למשל נמל חיפה כולל בתוכו גם אזורים "רגישים" ביטחונית
לא כולם מודעים לכך וגם לא ברור לי אם הרשויות ינקטו איזו פעולה
למיטב הבנתי "טיסת צילום" מחייבת אישור מראש (דוד יכול להרחיב בנושא)
בפסק דין ארוך ומנומק ביקרה השופטת את התנהלות רת"א .........
16/11/14 16:54
433צפיות
בפסק דין ארוך ומנומק ביקרה השופטת את התנהלות רת"א וכן את שיקול הדעת שהפעילה וקבעה כי: "אופן קבלת ההחלטה מ-13 באוגוסט בדבר שינוי המדיניות למתן פטור על פי סעיף 165 לחוק הטייס מלמדת על אימוץ השינוי שקבע ICAO באופן גורף וללא הפעלת שיקול דעת עצמאי... למעשה ברור שרת"א אימצה את השינוי שקבע ICAO באופן גורף ומלא, ללא הפעלת שיקול דעת עצמאי, אינה נשענת על מחקרים חדשים או על מסד העובדות שעל פיהן הפעיל מנהל רת"א את שיקול דעתו במתן הפטורים".
עוד ציינה השופטת בהחלטתה כי בהחלטה לא להאריך את הפטור לטייסים מעל גיל 65 "הפרה רת"א את הוראות סעיף 165 בחוק הטייס, בכך שקבעה באופן נחרץ מראש כי לא יינתנו עוד פטורים מתקנה 22 לתקנות... על ההחלטה שלא לבחון כל פטור לגופו קבעה השופטת כי "כל זמן שהחוק עומד בעינו, נדרש מנהל רת"א לבחון כל בקשה לגופה... מנהל רת"א אינו רשאי להתפרק מסמכויות שנתנו לו בדין". עוד ציינה השופטת כי לו חברות התעופה סבורות שתוכלנה להתגבר על קושי בציוות הטייסים, יש לאפשר להן את הדבר ללא שרת"א תשמש להן כפה".
º
האם תוכל לתת קצת רקע על הנושא הנדון?
16/11/14 21:38
181צפיות
בבקשה....
17/11/14 06:37
326צפיות
º
ולמי שאין פייסבוק?
17/11/14 08:36
126צפיות
בבקשה כתבה בגלובס
17/11/14 09:24
250צפיות
לא רואה את ההגיון מאחורי התביעה .
17/11/14 13:02
217צפיות
בכל אירופה טייס לא יכול להיות טייס מפקד בטיסה מסחרית  (עם נוסעים) בגיל 65 + .
לאט לאט רוב המדינות לא יאשרו למטוס נוסעים לעבור במרחב האווירי שלהן כאשר אחד מאנשי הצוות עבר את הגיל הזה . אז מה ירוויחו הטייסים הישראלים אפילו אם בית המשפט יפסוק לטובתם ? 
 
יש הבדל בין טייס מפקד ללא טייס בכלל
17/11/14 13:46
217צפיות
התקנה הזו שוללת את יכולתם לשמש טייסים (קצין ראשון) בטיסה מסחרית
עד לכניסתה לתוקף מגיל 65 ועד 67 שימשו הקברניטים כקצין ראשון
או "קברניט בשיוט" מעל האוקינוסים
אם כך,צודק זאב.איך הים ינחתו במדינה אחרת בעולם?
17/11/14 13:48
180צפיות
או שימשיכו לטוס בקו לאילת?
אריה, את כל זה אני יודע .
17/11/14 18:29
153צפיות
והבעיה היא לא רק איך ינחתו במדינות אחרות אלא איך יצאו בכלל מהמרחב האווירי של ישראל . גם כיום יש מדינות שמתנות מעבר מטוסים במרחב האווירי שלהן בכך ששני הטייסים יהיו מן התחת של גיל 65 .
אבל מה, באל-על החליטו שכיוון שתוחלת החיים בישראל היא מן הגבוהות בעולם, אז הטייסים מזדקנים שנתיים לאחר עמיתיהם בחו"ל .
אגב אם התקנה של רת"א גורפת
18/11/14 17:03
143צפיות
דהיינו לא יכול להיות טייס מפקד "מסחרי" מעל גיל 65
ז"א שגם מדריכי טיסה וכן טייסים מסחרים אחרים כנ"ל
לא יכולים לפעול בארץ
הדרכת טיסה איננה טיסה מסחרית!
18/11/14 18:26
166צפיות
בברכה - יוסי
חושבני שאתה טועה
19/11/14 00:21
152צפיות
זו טיסה מסחרית כי אתה מקבל עבורה תשלום.
מה שנכון הוא, שהיא אינה מתבצעת לפי פרק 12 או 13 לתקנות, ששם הגיל המקסימלי להטסת נוסעים הוא 65.
 
דוד.
יוסי אף פעם לא טועה!
19/11/14 12:15
139צפיות
אפילו בג"ץ בפס"ד המדריכים הידוע קבע שטיסת הדרכה אינה טיסה מסחרית. האם חניך בסולו בהשגחת מדריך הוא נוסע או טייס המבצע טיסה מסחרית, ריחמנא ליצלן?
גם מה שאני יודע זה שטיסה שמשלמים עבורה היא מסחרית.
19/11/14 12:25
110צפיות
אולי יש כל מיני "מסחרית"?
º
מדריך טיסה יכול להמשיך לעבוד כל עוד התעודה הרפואית תקפה
19/11/14 15:32
92צפיות
דוד ידידי
19/11/14 17:29
149צפיות
אני מעלה בפני הפורום החלטת וועדת ערר משנת 2003 שדנה בסוגיה שהועלתה לעניין טיסת הדרכה - פרטי או מסחרי. החלטת וועדת הערר הינה החלטה חלוטה (קרי סופית) ואין לערער עליה.
בברכה - יוסי
אני מסכים איתך שההחלטה חלוטה
19/11/14 17:43
98צפיות
אולם היא מתייחסת לחוק הטייס הקודם, זה מ-1927. כיום יש חוק טייס חדש, המשנה את המצב החוקי, ולכן להבנתי החלטת הועדה הנ"ל כבר אינה רלוונטית.
מה שכן, נראה שחוק הטייס החדש מגדיר במפורש שחניך טייס אינו נוסע אלא איש צוות. לגבי האם היו שינויים בנושא השאלה "מהי טיסה מסחרית", אינני יודע. אני משער שאתה ורבים אחרים בפורום יוכלו להרחיב על כך.
לא מצאתי בתקנות הטייס הגדרה מהי טיסת הדרכה
19/11/14 18:32
86צפיות
ישנה הגדרה מהי טיסה מסחרית. זו טיסה שמבוצעת לצורך הטסת נוסעים או לצורך מתן שירות.
צא ולמד האם הדרכה היא "מתן שירות", ואם לא, מהי הדרכה?
אולי המומחה שלנו, שלמה זלקין, יוכל להרחיב כאן בנושא.
 
דוד. 
טל, לו היית קורא בעיון..........
19/11/14 20:02
109צפיות
ומעמיק ובנימוקי ההחלטה,  היית מבין שאין אפשרות כי תשתנה ההחלטה בחוק הטיס החדש. לו כך היה, לא הייתי יכול לקבל אישור להדרכה אישית על מטוסי הפרטי.
 
בברכה - יוסי
קטונתי מלהבין את זה
19/11/14 20:12
91צפיות
כי פרטי הפרטים של החוק, התקנות והנימוקים אינם נהירים לי.
זה לא בדיוק.לפי הכתוב,וקראתי הכל בסבלנות,מדריך מעל גיל 65
19/11/14 20:51
101צפיות
יכול או להדריך במועדון טיסה,או להדריך בטיסת הדרכה פרטית,שזה מצב שהמטוס שייך או למדריך,או למודרך. אבל אינו יכול להדריך בביס' מסחרי.
אפשר לעקוף תקנה זו בקלות אם המדריך רוכש מטוס לשם הדרכה,ועובד שלא דרך ביס',אלא באופן פרטי.
ככה בכל אופן הבנתי.
 
 
המדריכים שאני מכיר
20/11/14 00:12
108צפיות
שעברו גיל 65, מדריכים כולם במסגרת בתי ספר לטיסה.
 
דוד.
º
ואם הוא יהיה קצין ראשון?(שזה מה שהיה עד היום)
17/11/14 13:47
162צפיות
יוכל להגיד שהוא טייס פעיל
17/11/14 13:49
204צפיות
ויש כמובן תוספות שכר על שעות טיסה פעילה ואש"ל חו"ל
להגיד שהוא טייס פעיל,לקבל משכורת וכל מה שמסביב,זה בסדר,
17/11/14 13:53
219צפיות
אבל השאלה אם הוא יוכל לטוס לאירופה,או לכל מדינה אחרת שמגבילה את הגיל ל-65.
או שהקרב הוא לא על להמשיך לטוס,אלא על שנתיים שכר כאילו טסים.
º
סביר להניח שהתשובה שלך לשאלתך היא הנכונה....
18/11/14 19:30
96צפיות
º
לאן הגענו? תביאה.
19/11/14 04:53
115צפיות
º
17/11/14 19:50
18צפיות
המלצות על IFLY
16/11/14 13:48
416צפיות
שאלה קטנה לפני שמתחילים...
 
אשמח לקבל חוות דעת והמלצות על ב"ס ifly בראשון - ממישהו שלמד שם, מכיר, יודע וכד'.
או הפנייה למקום שבו אפשר למצוא כאלה...
 
תודה מראש!
º
מצתלמים טוב זה בטוח
הודעה זו מכילה תמונות
16/11/14 16:14
332צפיות
לימודים ב IFLY
16/11/14 16:16
322צפיות
הוצאתי רשיון טיס פרטי באי פלי ממש לא מזמן
לאחר בדיקה מעמיקה (כי אני בודק הכל) התחלתי ולא הצטערתי שהגעתי לאי פלי
אווירה לימודית וחוויתית עם אנשים שהופכים למשפחה שלך בתהליך
ממליץ בחום. אם תרצה עוד מידע דבר איתי בפרטי
דודו
º
כתבתי בפרטי - ותודה רבה!
16/11/14 17:03
168צפיות
º
הבית ספר הטוב, הרציני והאמין ביותר בתחומו כיום.
16/11/14 21:31
214צפיות
בית ספר איפליי מומלץ.
18/11/14 19:01
259צפיות
אני יכול לספר מנסיון אישי מהזמן האחרון.
 
כמי שטס שנים רבות בכלים שונים, בעל רשיונות מדריך וטיס, וגם באז"מ משנת 1992, רציתי להוסיף רשיון מדריך אז"מ בישראל.
אנשי איפליי, מהמנכ"ל, הפקידות, המכונאים והמדריכים, כולם קיבלו אותי בסבר פנים יפות. עזרו לי מאוד בחומר התיאורטי והמעשי,
עזרו לי מול רת"א, והדבר החשוב היה שכל שינוי בתוכניות הלימודים שלי, שנבעו מדרישות משתנות של רת"א, מיד איפליי מצאו לי פתרונות
כפי שאני רציתי. פשוט לא יאומן.
 
ברור שרמת ההדרכה היתה מדהימה, והמזכירה סגרה לי כמה שעות מטוס למבחן כדי שלא אהיה בלחץ זמנים.....
 
בקיצור, קיבלתי רשיון מדריך אז"מ, וכל הקשיים ברת"א וכולי נתגמדו בזכות היחס הקרוב והאישי.
 
כמדריך במקומות רבים בעולם אני ראיתי איך באיפליי עוזרים לתלמיד. (כן, גם אני עדיין לומד ולא רק מלמד).
 
ממליץ בחום!
 
שלמה זלקין
 
נ.ב. אם יש שאלות אשמח לענות בפרטי.
תודה גדולה
18/11/14 21:23
188צפיות
קיבלתי עליהם המלצות חמות מאוד.אני עדיין בשלבים ראשוניים מאוד - הוצאת רשיון חניך ובדיקות.אני אשלח גם שאלה שתיים לפרטי. ושוב תודה גדולה!
º
היתה תחרות שהוא יצא הכי אמין ? למה לא הודיעו?
22/11/14 14:35
39צפיות
מישהו עשה לאחרונה מבחן טיסה סופי באז"מ
18/11/14 18:55
274צפיות
אני בשיעור ה-31 והמבחן קרוב.
עד עכשיו ידעתי שמבחן סופי באז"מ שונה מ-GA וכולל טיסה אחת בלבד שיש בה גם מבדק הטסה וגם ניווט.
ב-GA זה 2 טיסות נפרדות.
היום הורדתי את טופס המבחן מאתר רת"א וראיתי שקטע הניווט כולל גם נחיתה בשדה זר. מכיוון שהשדות הקרובים לראשון זה תנובות או שדה תימן נראה שגם כאן צריך 2 טיסות.
ב-2 המקרים זה שעה וחצי הלוך ושוב ואם להוסיף לזה גם מבחן הטסה יוצא יותר משעתיים   -נראה לי ארוך מדי.
 
º
סלח לי על הבוטות אבל , אין לך מדריך????
18/11/14 19:26
162צפיות
יש לי מדריך מצוין
18/11/14 19:34
259צפיות
אשר מכין אותי למבחן שכולל 2 טיסות ואשר יימשך הרבה זמן.
אני רק תוהה למה זה כ"כ ארוך.
הים יש למישהו איזשהו ספר על איך לדבר נכון ברדיו בעברית?
17/11/14 00:00
261צפיות
לא יודע מילה נכונה. כללים איך לדבר נכון, פרזאולוגיה. עם יש בpdf או משהו דומה – זה מצוין!
יצא בעבר
17/11/14 09:16
245צפיות
בשנת 2002 הוציאה מחלקת מבצעי אוויר של "מנהל תעופה אזרחית" ספרון פרזולוגיה בעברית.
נסה לבדוק ברת"א של היום.
אם לא תמצא, אשמח לתת לך עותק לצילום.
תודה! בדיוק שצריך!
17/11/14 09:59
216צפיות
האם אני מבין נחון: בלי רדיו קישור אין טיסות בשום מקום בישראל?
אם הבנתי נכון את שאלתך,
17/11/14 10:44
190צפיות
אין להמריא ללא קשר.
מבינתה נכון אני חושב. עוד פעם סליחה לעברית שלי.
17/11/14 11:42
172צפיות
שאלתי על טיסות בלי רדיו שיחות בין טייס וסדרן.
כמו שכתבתי למעלה,
17/11/14 12:29
157צפיות
אסור להמריא בלי רדיו.
מובן.
17/11/14 13:52
128צפיות
שאלתי כי יש ברוסיה מרחב אווירי קטגוריה G, שם אפשר לטוס בלי קדיו ובלי תוכנית. מבינתי שאין בישראל משהו דומה.
º
בישראל הכל יותר טוב,אין VFR,יש יותר,וזה נקרא CVFR.
17/11/14 13:54
121צפיות
אצלינו טסים באז'מ הקטגוריה G ,רק כשיוצאים לאירופה.
17/11/14 13:56
146צפיות
עד איזה גובה הקטגוריה הזו ברוסיה?
אה, מובן. ברוסיה...
17/11/14 14:23
147צפיות
קתגוריה הזה עד 1200 מטרים אם במפה לא כתוב אחר. דוגמה: שדה תעופה בקיץ היה מטוס שלי, G היתה רק 500 מטרים בגלל הדומודדובו שדה תעופה. 10 קילומטרים לדרום (פה המטוס שלי אכשיב) – 1200.
º
אני חושב שגם באנגלית זה בסדר.
17/11/14 13:51
105צפיות
Ok, ...
17/11/14 14:03
132צפיות
Ok, English is not a problem at all. Right now I prefer Hebrew practice, I just want my Hebrew to be a bit better than it is now :).
º
מצוין.בינתיים תמשיך לכתוב כאן,זה ישפר לך את העברית.
17/11/14 14:28
96צפיות
ויטלי
17/11/14 16:05
179צפיות
אל תהיה כל-כך מודאג. אף אחד מהטייסים לא מדבר בדיוק בהתאם להוראות ה RT. מה שכן חשוב זה להיות מובן. כשתגיע לישראל בקש ואני משוכנע שגם תמצא מי-שהוא שיהיה מוכן לתרגל אותך "על-יבש". אוצר המילים הנחוץ הוא קטן מאד, (פחות ממאה לטיסות VFR,) וברוב המקרים אתה יודע פחות או יותר מה הבקר עומע להגיד. ואם לא, יש "פטנט" ...PLEASE REPEAT!!! ועוד פעם עד שתבין. כבר הרבה שנים שאני לא טס בישראל אבל אני מניח שזה לא שונה מהארץ בה אני טס. בהצלחה.
תודה! מה ים הפטנת –
17/11/14 18:42
157צפיות
אתה להתכוון רישיון של הטייס?
לא לא...
17/11/14 23:55
101צפיות
רציתי רק להגיד שתמיד אתה יכולבקש שיחזרו על השדור האחרון.
º
סליחה, לא מבינתי מילה ״שדור״. מה זה?
18/11/14 08:48
51צפיות
שידור
18/11/14 14:55
73צפיות
=Transmission
 Please repeat your last transmission
 
º
סליחה, לא מבינתי מילה ״שדור״. מה זה?
18/11/14 08:50
56צפיות
תרגום
18/11/14 09:26
108צפיות
שידור - ??????????
º
רואה רק ״???????״ במקום לא-עברית אותיות
18/11/14 09:31
55צפיות
º
תפוז לא אוהב רוסיות
הודעה זו מכילה תמונות
18/11/14 09:38
161צפיות
º
אה, לא היהי מילה במילון בלי ״י״ :). תודה!
18/11/14 09:52
54צפיות
º
שידור - Transmission
18/11/14 09:41
49צפיות
º
יש, מובן :). במילון כתוב עמ ״י״
18/11/14 09:54
43צפיות
אתה צודק.
18/11/14 15:00
80צפיות
בעברית אפשר לכתוב בשתי הצורות  עם "י" נקרא כתיב מלא ובלי "י" נקרא כתיב חסר הייתי צריך לכתוב בכתיב מלא
אבל ככה לומדים...
עירא.
º
זה השופה, ומאוד מעויל לי ללמוד הדברים האלה :).
18/11/14 16:29
43צפיות
זאב רזניק
18/11/14 16:40
83צפיות
העיר לי שהשפה הנכונה היא SAY AGAIN והוא צודק. וזה באנגלית
בעברית המנוח הנכון הוא "אמור שנית" 
ולא צריך להתבייש כשמבקשים
18/11/14 16:54
79צפיות
SAY AGAIN, FOREIGN PILOT
כמובן
18/11/14 17:07
71צפיות
האם בישראל השפה הרשמית השניה בתעופה היא לא אנגלית? ויטלי יכו לדבר אנגלית. אבל אני מעריך את עקשנותו ללמוד "ממה לושן"
º
חברים, על מה אתם מדברים :)? או זות גם בדיחות שאני לא מבין?
18/11/14 17:38
47צפיות
º
ותודה רבה להבטחה העזרה :).
17/11/14 18:45
70צפיות
נוהל דיבור רדיו בתעופה
18/11/14 14:45
133צפיות
נסה באתר AOPA ישראל בקישור http://www.aopa.org.il/userfiles/files/AC.pdf
º
ואו, תודה! רעיון תוב, חשבתי על זה, אבל שכחתי!
18/11/14 16:21
50צפיות
צפוף להם שם, בשמים של בריטניה
הודעה זו מכילה סרטונים
18/11/14 17:01
217צפיות
סרטון המראה בהקרנה מהירה את התנועות האוויריות, לסוגיהן, בבריטניה.
מזכיר לי "מרחב אווירי שחור" שהציג, בזמנו, מפקד יחידות הבקרה של חיל האוויר הישראלי.
אלא, ששם לא מגבילים את המרחב האווירי....
 
 
אריאל אריאלי
º
עכשיו צרפתי את המאמר
14/11/14 23:41
485צפיות
º
אמן
15/11/14 09:28
147צפיות
מאמר מקיף ומאלף.
15/11/14 13:17
205צפיות
רציתי רק להוסיף את הגרוש וחצי שלי,שמבוסס אך ורק על ידע אישי:
טיסה כמו שחייה לא לומדים בהתכתבות.
ומאחר ואין שני טייסים דומים/שווים ביכולת ההטסה.
 
רצוי שכל טייס יגבש את הטכניקה שלו ביחד עם מדריכו האישי שמכיר את יכולותיו בקוקפיט.!
ולטייסי השבת , מומלץ בחום , לבדוק מידי פעם יכולות אלו, כשמדריך לצידם.
 
נחיתות בטוחות ( ללא קנגורו)
 
שלום יהודה,
15/11/14 16:00
217צפיות
אני לא מצליח לפתוח את המאמר. תוכל לשלוח לי במייל ?
תודה.
עירא
מדריכי טיסה
15/11/14 20:27
310צפיות
מדריכי טיסה מלמדים חוק שהגה שנמשך לא חוזר. מצב זה מביא בקלות לקנגרו מהסוג השני שציינת במאמר. בזמן שבירת גלישה אם משכתי הגה קצת יותר מידי והמטוס מתחיל לטפס, צריך לשחרר מאט את ההגה. כמובן לא להכניס את האף למסלול. כשאני שחררתי קצת את ההגה כדי לתת למטוס להמשיך בגובה קבוע, המדריכים רצו להרוג אותי. שיטה זו טובה אומנם לטייסים מתחילים כפי שציינת, עדיף ליפול ולא להכניס את האף למסלול אבל טייסים לומדים טכניקות לא נכונות ומה שלא לומדים בקורס, לא לומדים גם אחר כך.
אגב, גילוי נאות,  יש לי פחות ממאה שעות אבל הרבה ניסיון עם טיסנים כולל ריסוקים של הליכה סביב וקנגרו. 
º
עם כל הכבוד לניסיון שלך,תן קצת יותר קרדיט למדריך.
15/11/14 22:48
160צפיות
אייל , מדריך הוא עדיין בשר ודם ולא אלוהים. מותר
16/11/14 08:41
193צפיות
גם להחליף, ולבחור אחד שאתה סומך עליו , ואתה לא חייב להישמע לעצות "מקצועיות" כאן. 
עדיף להישמע לעצות שאתה מקבל מהמדריך שלך בקוקפיט!!!!
אני לא מדבר על מדריך ספציפי
16/11/14 09:50
191צפיות
אני מדבר על שיטת הדרכה. מלמדים בנחיתות שאם מושכים הגה יותר מידי והמטוס במקום להמשיך בקו ישר, מתחיל לטפס קצת, מחזיקים את ההגה ולא מחזירים. עושים את זה כדי למנוע מצב של החזרת ההגה יותר מידי וכניסה למצב קנגרו. נכון שזה יותר בטוח מקנגרו אבל אני לא בטוח שזו הדרך הנכונה לנחות. בכל מקרה כל המדריכים שטסתי איתם, כולל מדריך ראשי דגלו בשיטה הזאת אז כניראה שיש בזה משהו.
מהיכן ההמצאה שלך על שיטת הדרכה ?
16/11/14 10:52
195צפיות
יתכן ושני מדריכים ידריכו מאד דומה , וברוב המיקרים שונה לחלוטין.
אין כזה דבר שיטת הדרכה!!! כל אחד והדגשים שלו והנסיון שלו וכמובן האופי שלו.
האמן לי שטסתי עם יותר מעשרים מדריכים שונים, ואין שניים דומים. ובטח לא שיטה מחייבת.
מה שאתה מתאר זה כנראה מה שהמדריך שלך מלמד, וזה הכי חכם לקבל ממנו ולא לבדוק
אותו כאן מול קשקשני מיקלדת!!!
לטוס לא לומדים בהתכתבות!!!!!
אייל שלום.
18/11/14 00:20
84צפיות
בקשתי ממנהל הפורום למחוק את הודעתו  של יואב דוידי. מסתבר שרק אתה יכול לבקש את ההסרה. אם תרצה בכך, עליך לבקש ואני משוכנע שזה יבוצע. 
באשר ליואב דוידי, הוא כבר קיטלג את עצמו יחד עם הר גור כרמה הנמוכה ביותר של משתתפי הפורום. בהודעה שכל שמשתמע ממנה זה הרצון לפגוע, להעליב ולזלזל אין לה מקום בפורום. מצד שני נאמר לי שאולי מוטב להשאיר את ההודעה כאות לדראון. יכול להיות. 
נתון לשיפוטך .
 
מר פרוסטטה היקר
16/11/14 17:10
234צפיות

קרוב ל-100 שעות וכבר מומחה? תגיד, לא עלה לך קצת השתן לראש???
גם לי כ-100 שעות טיסה, ובכל מה שנוגע לטיסה, יש לי עדיין הרבה חלב על השפתיים!
וחוץ מזה, לו היית קורא את תגובות הפורום על השטויות שאחד שאיננו גר בארץ כתב, היית מנסה לתקן את נחיתת הטיסן שלך, יכול להיות שלא היה מתרסק בהליכות סביב!
 
גם לך עלה השתן לראש ?
16/11/14 19:21
177צפיות
לא קוראים לו פרוסטטה, אלא פּרוֹפֶטָה, שפרושו נביא, באיטלקית . ואני לא מעיז לחשוב איזה נבואות הוא מנבא לך בדמיונו !
ועל סמך מה אתה קובע שמה שכתב "אחד שאינו גר בארץ" אלה שטויות ?
 
ב-"אחד שאינו גר בארץ"
17/11/14 16:14
144צפיות
הוא התכוון ל-FAA SAFETY FOUNDATION. הידוע כגוף שעוסק בעירא בשטויות.
מבחן ביצועי אנוש לרישיין פרטי - קובץ שאלות ותשובות
17/11/14 12:44
238צפיות
אמנם אתר סרבי אבל לא נראה לי שיש הבדל גדול.
קובץ של Israel Navaids ל- Google Earth
הודעה זו מכילה תמונות
16/11/14 22:22
201צפיות
אני מנסה לבנות קובץ Navaids של ישראל.
כרגע הוא עדיין בשלבי בנייה, וחסרות עדיין מספר נקודות על המפה.
הקובץ נפתח ע"י Google Earth.
אשמח לקבל טיפים לשיפור/תיקון/עדכון הקובץ.
תהנו. 
º
איך אתה מכניס את הנקודות לקובץ?
17/11/14 08:42
87צפיות
יש בשוויץ מקום שאפשר לטוס בדאונים או צניחות בחורף ?
16/11/14 18:21
140צפיות
יש מצב שיצא  לי לטוס  לשם  באזור ינואר  אבל  אני   מעדיף    ב 4 הימים האלה לשלב משהו שקשור לתעופה  .  
דאיה בחורף
16/11/14 19:46
163צפיות
בחורף האירופי (גשם, שלג, קרח, עננות נמוכה, מעט מאוד שמש) כמעט ולא נוצרים תנאים טובים לדאיה (טרמיקות) ורוב הדאונים מבלים את החורף בהאנגרים .
על צניחות אין לי מושג .

עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


Flix
מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה