לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
דבר מייסד הפורום, צור בנר:

"שלום לכל חובבי הטייס, אומנם, ימות המשיח עדיין לא הגיעו, אך למרות זאת, בפעם הראשונה בישראל, עולה לאוויר, קהילה, המאפשרת לכל מי שהטיסה זורמת בדמו, להיפגש בה. הטיסה היא ``שגעון לדבר`` - כולנו חשים בזאת. במקרים רבים, ההנאה שאנו שואבים משיחה על טיסה עם עמיתים וחברים, מחילופי החוויות והסיפורים, משתווה (ויש אומרים, אף עולה...) להנאה מהטיסה עצמה. קהילה זו והפורום במרכזה, באים לספק בדיוק את ההנאה הזו. כמה מילים על עצמי, עבדכם הנאמן: אני מחזיק ברשיון טיס מסחרי(עם הגדר מכשירים) וברשיון הדרכה עם נסיון של שמונה שנים כטייס. כמו כן, אני מחזיק ברשיון מסחרי ורשיון מדריך מכשירים (CFII) אמריקאים. בשרותי הצבאי הסדיר שימשתי כקצין בקרת טיסה בחיל האויר (כן, כן - ``פלוטו``) ועדיין אני עוסק בכך במילואים.יש מכם, שיתכן ויזכרו אותי מתחרויות הנווט האוויריות בחיפה ובערד, אותן ארגנתי. ועתה, אגש לעניין: במרכז קהילת ``התעופה הקלה``, עומד הפורום, שיכול לשמש אתכם למטרות רבות, כגון: סיפורים על טיסות וחוויות מיוחדות, המלצות על מוצרים הקשורים בטייס ושאר ``שיחות האנגר`` כאוות נפשכם. כמו כן, יכול הפורום לשמש כאמצעי לברור מידע בנושאי התעופה השונים (נושאים טכניים, אווירודינמיקה, מטאורולוגיה וכו`). כמנהל הפורום, אני מבטיח תשובות מהימנות לשאלות שתועלנה, ביחד עם כל שאר משתתפי הפורום, אשר בוודאי ישמחו לעזור ולענות. אני בטוח שההיכרות דרך הפורום, תעזור בגיבוש הדדי של חובבי טייס מכל הארץ, ובחילופי מידע, שיעשו את כולנו למקצועיים יותר. נוסף על הפורום, תוכלו למצוא הפניות למאמרים בקהילה ומחוצה לה וקישורים לאתרי אינטרנט מעניינים. אשמח לקבל תגובות והצעות לקישורים, אשר הינכם סבורים שיעניינו את באי הקהילה. בעיקר אשמח, לקבל ולפרסם מאמרים וכתבות פרי עטכם, בכל נושא הנראה לכם רלונטי. כמו כן, הנכם מוזמנים ליידע אותי על כל ארוע תעופתי, גדול כקטן, אשר אתם מארגנים או יודעים עליו, ואעשה כמיטב יכולתי לפרסמו בקהילה ואם תרצו, לעזור בעצות לארגונו. בנוסף, קיימת לפורום רשימת תפוצה לדואר אלקטרוני בה חברים משתתפי הפורום. מטרת רשימה זו היא, ליידע את המשתתפים על ארועים בתחום התעופה, עדכונים לקהילה ואף להיות בסיס למפגשים ויוזמות אויריות עתידיות. על מנת להצטרף - כיתבו לי מייל ואתם בפנים. אני מקווה כי כולנו נוכל להפוך קהילה זו לבית הווירטואלי שלנו, וכל הצעה לשיפור, תתקבל בברכה. טיסה נעימה בקהילה, שלכם, צור בנר"

חג אורים שמח לכל צאצאי המכבים
14/12/14 20:19
185צפיות
º
מסור ד"ש לרומאים
16/12/14 12:40
80צפיות
º
בחנוכה, זה לא היה נגד היוונים?
17/12/14 15:58
68צפיות
יוונים רומאים מה זה משנה
17/12/14 17:59
98צפיות
זאת הסיבה ששנאתי לימודי היסטוריה.כל שעור סיפר על פוגרום לפגיעה ביהודים.לך תזכור מי פגע בנו באיזה תאריך ובאיזה מדינה ולמה???
ככה זה בכל חג
17/12/14 18:08
125צפיות
ניסו להשמידנו, ניצלנו, יאללה לאכול!
 
דוד.
º
הסורים לבית סלווקוס...
17/12/14 20:02
87צפיות
חג שמח
הודעה זו מכילה תמונות
17/12/14 20:16
166צפיות
העליתי כאן תמונה אבל משום מה היא לא עלתה לכן שיניתי את התגובה.
 
חג שמח.
 
עריכה נוספת: כנראה שבסוף התמונה כן עלתה... מה יהיה עם התפוז הזה?
º
עם ה"לא לסופגניה" אני מסכים מיד... אבל הכוונה טובה :] חג שמח
הודעה זו מכילה תמונות
17/12/14 21:44
164צפיות
דינון הכינה, במיוחד לנר שני של חנוכה (כך מישהו לחש לי באוזן)
הודעה זו מכילה סרטונים
17/12/14 19:16
229צפיות
מחיר הדלק
17/12/14 13:15
277צפיות
נו, גם שם המחיר הדלק לא ממש יורד....
 
 
 
הורדת מדפים לנחיתה.
42תגובות
14/12/14 12:18
439צפיות
ומה אתם עושים ומדוע?

(המשך...)
ומה אתם עושים ומדוע?
º
התייעצות- האם מישהו טס בכדור פורח עם "לגעת בשמיים"?מתלבטים..
17/12/14 10:32
98צפיות
ניקוי אורוות וספירות מלאי לסוף שנה
הודעה זו מכילה תמונות
14/12/14 22:11
465צפיות
יום שישי מוציאים את הסוסים מהאורווה
ואצל רובי ניקיון זה ניקיון... 
 
º
הכל מבריק, אפשר לצאת
הודעה זו מכילה תמונות
14/12/14 22:15
351צפיות
º
2 צבאים (קרניים מפוספסות)
הודעה זו מכילה תמונות
14/12/14 22:22
316צפיות
º
1 שועל
הודעה זו מכילה תמונות
14/12/14 22:24
338צפיות
מדווחים לי כרגע שכניראה זה תן או זאב
15/12/14 10:39
150צפיות
אני מעלה אותו לועדה (מומחי מיון מחדש)
ואעדכן
 
זה בטוח לא שועל.שועל עם רגליים קצרות בהרבה,וזנב שאינו
15/12/14 13:15
128צפיות
נראה כך.
זה נראה כמו זאב,אבל מאחר שאני לא יודע איך נראה תן,אני לא קובע בודאות.
זאב או כלב.תנים לא תראה ביום.האמת ללא אמצעים לראית לילה אתה
15/12/14 16:37
111צפיות
רק יכול לשמוע אותם.יללותיהם מפחידות להלה.לפני 50 שנה גרתי בעיר העתיקה בבאר שבע.כל לילה היתה תזמורת של מאות פריטים מתחת לחלון.
לפעמים אם נוסעים בכבישי הדרום, רואים תנים חוצים את הכבישים
15/12/14 18:49
109צפיות
אכן מפגש מפחיד.
WAR DOG
16/12/14 14:10
91צפיות
מפחד מאיזה תן קטן...אהה.
התנים שמסתובבים באזור מגורי לא מתאימים להגדרה "קטנים"
16/12/14 15:23
83צפיות
בכל מקרה מפגש עם כל חיה שהיא יותר גדולה משפן סלע בנסיעה בלילה באזור חשוך ב100 קמ"ש
זה לא הכבר הכי רגוע שיש.
תנים מיללים, נושכים, טורפים, מקיזים דם, ושוב ממשיכים לילל...
16/12/14 15:44
103צפיות
כאילו מתממים שאין להם שום קשר לנשיכה....אז כאלה יש לכם המון שם בישראל, קרוב למליון, ומחוץ לגבולות מיליונים רבים נוספים.
ואלה שלא משתייכים
18/12/14 02:24
42צפיות
לאף אחת מהקבוצות המוזכרות, הם סתם מטומתנים. 
מפגש קטלני
16/12/14 19:52
84צפיות
ברחש נפגש בחלון קדמי של מכונית הנוסעת ב-100 קמ"ש . מה הדבר הראשון שעובר לו בראש ?
התחת שלו .
º
חזירים XXL תרשום שישה
הודעה זו מכילה תמונות
14/12/14 22:26
310צפיות
º
יש בחום כהה, בז' ואפור
הודעה זו מכילה תמונות
14/12/14 22:28
246צפיות
º
פרות בשלווה ליד המעין... הכל טוב...
הודעה זו מכילה תמונות
14/12/14 22:30
246צפיות
ואתגר השבוע בזיהוי מטרות: אבנים או שפנים?
הודעה זו מכילה תמונות
14/12/14 22:48
302צפיות
מצורף כאן קובץ גדול עם מסלעה תמימה
מי שיתבונן טוב יראה לא שפן סלע אחד ולא שתים אלא הרבה יותר...
אז קדימה, מי מזהה הכי הרבה שפנים? 
רמז עבה: להשתמש בתוכנת צייר ע"מ לסמן מי שזיהתם שלא יהיו כפילויות 
 
זכור: השפן שאתה לא רואה הוא זה שיפדח אותך :]
 
בהצלחה!
º
17 - סופי !
15/12/14 12:45
82צפיות
אתה בכיוון - אך זה לא סופי
15/12/14 13:41
114צפיות
אבל יסודי בלי ספק
מציין שהקובץ בכוונה מאד גדול ע"מ להוריד ולהגדיל מקומית,
 
בהצלחה!
 
נ.ב. מספר המטרה מתייחס לכאלה שרואים בברור (אם נוסיף כאלה בספק מניח שיש יותר)
 
אתה אולי לא יודע,אבל החיה החמודה הזו
15/12/14 16:20
163צפיות
משמשת כפונדקאי של הלשמניה.
ואלה,רמי אתה כנראה צודק.בשנות ה70 החוורים לרגליהם הוקם הישוב
15/12/14 16:50
129צפיות
שלנו שרצו שפני סלע באלפיהם.כל תושבי המושב בתקופה הזאת חטפו לשמניה כולל כל משפחתי.אחרי מספר שנים נעלמו השפנים ונעלמה הלשמניה.
הייתה כתבה על התפרצות מחודשת של הלשמניה באיזורי
15/12/14 16:59
131צפיות
הצפון, הגולן,טבריה,אפילו כרמיאל.
שפני הסלע נמצאים בערימות האבנים שנמצאות בשולי החלקות המוכשרות לבניה,והתברר במחקר ששפן הסלע הוא הנשא של הלשמניה.הזבוב עוקץ אותו,ומעביר את החרא הזה לאדם.
היתה כתבה שקשה היה לצפות בה,בתמונות הילדים.
ופתרון החידה - מסומנים בלבן 19 שפנפנים לפני כאלה "בספק"
הודעה זו מכילה תמונות
16/12/14 17:59
141צפיות
שאולי, צמרת הפודיום שלך! :) 
כשספרתי היו 17 !
16/12/14 18:11
73צפיות
כנראה ששניים עזבו אחרי שספרת...
º
מעלה את התמונה שוב
הודעה זו מכילה תמונות
16/12/14 18:24
134צפיות
ארה"ב או אירופה
15/12/14 09:32
204צפיות
אלמלא אות הקריאה הייתי בטוח שזה בארה"ב או אירופה. כל הכבוד על המתקן והתחזוקה.
הי להם כיף בשמיים, אז החליטו להראות זאת לאחרים
הודעה זו מכילה סרטונים
16/12/14 19:12
204צפיות
מופע אוירובאטי של צמד מטוסי RV בצ'ילי:
 
 
קצת ארוך, אבל לא נורא.
 
אריאל אריאלי
ועוד אחד. (קצר)
הודעה זו מכילה סרטונים
16/12/14 19:24
108צפיות
למי שמתכנן יום תעופה, הנה רעיונות:
 
אריאל אריאלי
חידה לשבת
12/12/14 15:49
402צפיות
מצורפת תקנה 71 לתקנות התיעוד:

71 (א) כל עוד לא הוחזרה, הותלתה, בוטלה או פקעה, יהא תוקף תעודת כושר טיסה סטנדרטית, תעודת כושר טיסה מוגבלת, תעודת כושר טיסה לשימוש נסיוני, הרשאה מיוחדת לטיסה או תעודת כושר טיסה למטוס זעיר כאמור בפסקאות ( 1) עד ( 3), לפי הענין, בתנאי שכלי הטיס שעליו הוצאה התעודה או ההרשאה מוחזק בהתאם לכללי אחזקה שעליהן הורה המנהל והוראות כלליות לתפעול ולטיסה המתאימים:
(1)  תוקף תעודת כושר טיסה סטנדרטית, תעודת כושר טיסה  מוגבלת, תעודת כושר טיסה לשימוש נסיוני לכלי טיס שנבנה בידי חובב, או המשמש להצגת סגולות הטיסה או למירוצי אויר, וכן תעודת כושר טיסה למטוס זעיר יהא כפי שנקבע בתעודה; לא הוגבל תוקף התעודה בגוף התעודה, יהא תקפה ללא הגבלת זמן;
(2)  תוקף תעודת כושר טיסה לשימוש נסיוני פרט לתעודת  כושר טיסה לשימוש נסיוני לכלי טיס שנבנה בידי חובב או המשמש להצגת סגולות הטיסה או למירוצי אויר, יהא שנה אחת מתאריך הוצאתה או חידושה, אלא אם נקבעה תקופה קצרה יותר בגוף התעודה;
(3)  תוקף הרשאה מיוחדת לטיסה יהא כפי שנקבע בגוף  ההרשאה.
 
(א1)  תוקפה של תעודת כושר טיסה יפקע בהתקיים אחד מאלה:
(1)  כלי הטיס נמחק מפנקס הרישום;
(2)  תעודת הסוג שעל בסיסה ניתנה תעודת כושר הטיסה הותלתה או בוטלה. *
 
(ב)  פקע תוקף תעודה או הרשאה בוטלה או הותלתה, יחזיר בעל כלי הטיס, מפעילו או המורשה מטעמם את התעודה או ההרשאה למנהל תוך שבועיים מתאריך המאורע המפקיע תקפה.

 
והשאלה היא: מה משך תוקף תעודת כושר הטיסה למטוס ניסיוני בנוי ע"י חובב?
 
מבקש תשובה מכמה שיותר אנשים. תתפלאו מהי תשובת רת"א!!!
 
אריאל אריאלי
לפי 71 א' (1) אז לפי מה שכתוב בתעודה או ללא פ"ת כלל.
12/12/14 16:07
179צפיות
על סמך מה הם קובעים האם להגביל או לתת ללא פ"ת זה כבר שאלה באמת מענינת.
º
כדאי להתייחס לשאר הסעיפים בתקנה
12/12/14 17:48
87צפיות
סעיף 2 מצייון שהוא לא תקף ל"נסיוני שנבנה ע"י חובב"
12/12/14 19:15
122צפיות
ע"י המילה "פרט".
וסעיף 3 מדבר על הרשאה מיוחדת כלומר כזו שלא נכללה בסעיפים הקודמים.
פרשנותכם חשובה.
13/12/14 12:36
136צפיות
חברים.
מאחר ויש כאן טענה מסויימת, מאד חשוב לקבל כמה שיותר דיעות של כמה שיותר אנשים.
אני מאד מבקש, ממי שיכול, להוסיף, אפילו במילה שתיים, מהו משך פרק הזמן של תעודת כושר הטיסה של מטוס ניסיוני בנוי ע"י חובב.
מודה מראש לכל מי שיוסיף את פרשנותו.
אריאל אריאלי
מסכים עם Wardog
13/12/14 14:00
135צפיות
תקנה 71 סעיף (א) (1).
כפי שנקבע בתעודה, ואם לא צוין בתעודה, אזי ללא הגבלת זמן.
יחד עם זאת, בסעיף (א1) נקבעו שני תנאים נוספים, שבהתקיימם תוקף התעודה יפוג.
תנאים אלה חלים על כל סוגי תעודות כושר הטיסה.
 
דוד.
לפי האמור בסעיף
13/12/14 16:52
117צפיות
71-(א)-(1)....לא הוגבל תוקף התעודה, התעודה תקפה כל עוד,
לא התקיים האמור בסעיף (א1-1) ו\או (2) תוקף התעודה יפקע. ברור לגמרי.
מה שלא ברור ויכול להיות שהופך על פיו, הוא הכוכבון הקטן מעל למילה "או בוטלה". בוטלה ע"י מי? האם מדובר ברת"א או אולי ביצרן הקיט  או אולי בידי הבונה? האם מתייחס למטוס מסויים או לכל אותם המטוסים שנבנו בהתאם לתכנון המקורי?
תוקף התעודה הוא כמה שיחליט מי שממונה על
14/12/14 08:07
85צפיות
כשר אוירי למטוסים בנויים עי' חובב.  למה?ככה.
ממה שאני זוכר התעודה ניתנת לתקופת טיסות הניסוי, ואחר'כ מונפקת תעודה קבועה.התוקף? רשום על התעודה.
לפני שאביא את התשובה - אני מאוכזב
14/12/14 08:22
128צפיות
האמת? התאכזבתי.
קיוויתי לקבל לפחות 30 תשובות. ולא אכפת לי שתהיינה זהות.
אבל, אולי כדי להקל, אכתוב עוד פעם את הסעיף הרלוונטי, אך אוסיף פסיק אחד:
(2)  תוקף תעודת כושר טיסה לשימוש נסיוני, פרט לתעודת  כושר טיסה לשימוש נסיוני לכלי טיס שנבנה בידי חובב או המשמש להצגת סגולות הטיסה או למירוצי אויר, יהא שנה אחת מתאריך הוצאתה או חידושה, אלא אם נקבעה תקופה קצרה יותר בגוף התעודה;
(הוספת פסיק לאחר המילים - "כושר טיסה לשימוש ניסיוני")
 
הסיבה שהבאתי את "החידה" היא פרשנות מסויימת שניתנת ע"י רת"א, אחרת ממה שאני ועוד מספר משפטנים מפרשים.
אני לא יודע מהי הסיבה העומדת מאחורי הניסוח המבלבל של התקנות. אולי מסורת היהודית השאובה מהתנ"ך, לסבך כמה שניתן את הטקסט ע"מ שתהיה עבודה למפרשים?
מדוע אי אפשר לכתוב תקנות בשפה עברית שכל אחד יכול להבין?
מדוע על כל תקנה צריך להתפלפל ולדון ובסופו של דבר את הפרשנות הסופית ייתן בית המשפט?
דבר אחד ברור לי. שיטת התקנות הנהוגה בארץ, מקנה יותר מידי מקום לפרשנות וחוות-דעת של הפקיד, מה שנותן לו כח מיקוח מול הציבור. וכך, נוצר מצב שבו עובד הציבור, שאמור לשרת את הציבור, תופס את השיטה באופן שהציבור "חייב לו". הציבור ישרת את עובד הציבור.
לי, לפחות, ברור כי שיטה זו אינה צריכה להיות כך.
השאלה הנשאלת, ולי אין תשובה עליה, מה ואם בכלל, יש מצב לשינוי?
אולי, הדרך לכך היא איחוד כוחות  של כל ציבור המשתמשים כנגד השיטה הנהוגה במערכת השילטונית, שיטת "הפרד ומשול"?
ובכל זאת ועל אף האמור כאן, אני מאד מבקש ממי שמוכן להקדיש שלוש דקות מזמנו, לענות לי תשובה פשוטה: מהו משך תוקפה של תעודת כושר טיסה למטוס ניסיוני בנוי ע"י חובב?
אני מודה מראש לכל המשיבים.
אריאל אריאלי
סעיף2לא רלבנתי לגביך לא בגלל הפסיק שחסר
14/12/14 10:32
85צפיות
אלא בגלל המילה "פרט" שמוציאה את כל מה שכתוב אחריה מהרשאת הסעיף.הסעיף בזה הוא לגבי מטוס נסיוני,אבל לא כזה שנבנה עי חובב,ולא כזה ש שמש למרוצי אויר,ולכן לא רלבנטי לגביך. אני לא יודע לאיזה מטוס נסיוני הוא מכוון.
לדעתי הלא עורך דינית,הסעיף הנוגע אליך הוא סעיף 1.
14/12/14 12:18
70צפיות
תוקף התעודה רשום על התעודה.  בסעיף זה גם מדובר על טיסות ניסיון למטוס שבנוי עי' חובב.
אבל אולי תשחרר מה אמרו לך ברת'א,כדי שנדע על מה המהומה.
הפסיק שהוספת אינו משנה את הבנת הנקרא של הסעיף
14/12/14 12:41
73צפיות
זה אינו המקרה הקלאסי של "להמית לא להחיות" הידוע מן הספרות.
סעיף 2 אינו חל על מטוס, שנבנה ע"י חובב.
 
דוד.
רת"א כנראה מתפלפלת
14/12/14 14:28
97צפיות
מתן התוקף מותנה בשימוש. אם השימוש הוא לניסוי הרי סעיף (2) שולט ואם השימוש הוא רגיל סעיף (1) תופס. 
שים לב לחלק של ה"פרט" בסעיף 2
14/12/14 14:42
77צפיות
"פרט לתעודת כושר טיסה לשימוש נסיוני לכלי טיס שנבנה בידי חובב"
 
כלומר אם השימוש ניסיוני וגם נבנה ע"י חובב אז הסעיף לא בתוקף אליך, ואם הוא רק נסיוני ולא נבנה ע"י חובב אז הסעיף כן תקף אליך.
 
השאלה היותר חשובה היא מי ולמה ועל סמך מה מחליטים האם הכושר הינו "תקפה ללא הגבלת זמן" או שיש להגביל אותו בתוך התעודה(סעיף 1)
אריאל,
14/12/14 16:24
86צפיות
התקנה המובאת היא תרגום "לא כל-כך טוב" של תקנה (FAA 21.181-(4 כדלהלן...

(4) An experimental certificate for research and development, showing compliance with regulations, crew training, or market surveys is effective for 1 year after the date of issue or renewal unless the FAA prescribes a shorter period. The duration of an experimental certificate issued for operating amateur-built aircraft, exhibition, air-racing, operating primary kit-built aircraft, or operating light-sport aircraft is unlimited, unless the FAA establishes a specific period for good cause.
מה לא ברור כאן? מישהו רוצה לבטל,לקצר וכ'ו, חייב להביא סיבה יותר מסבירה!  (GOOD CAUSE) 
תשובה ל"חידה"
15/12/14 08:43
118צפיות
כפי שראיתם, לא קיבלנו תשובה חד משמעית.
הבאתי את החידה ע"מ לבחון את הניסוח של תקנות הטייס.
התקנה הנ"ל היא (ואני מצטט שוב מה שעירא הביא): תרגום "לא כל-כך טוב" של תקנה (FAA, FAR 21.181-(4 כדלהלן...
 An experimental certificate for research and development, showing compliance with regulations, crew training, or market surveys is effective for 1 year after the date of issue or renewal unless the FAA prescribes a shorter period. The duration of an experimental certificate issued for operating amateur-built aircraft, exhibition, air-racing, operating primary kit-built aircraft, or operating light-sport aircraft is unlimited,
unless the FAA establishes a specific period for good cause.
למעשה, תקנה 71 א' אומרת בכלליות (לפי הפרשנות שלי, של עו"ד שי שוהמי ושל עו"ד משולם שפרן) כי תעודת כושר הטיסה אינה מוגבלת בזמן אלא אם: הוחזרה, הותלתה,בוטלה או פקעה.
תקנה 71 א' (1) מפרטת את הכוללניות של סעיף א' שלמעלה, ואומרת כי תעודות כושר טיסה - סטאנדרטית, מוגבלת שימוש ניסיוני (בנוי ע"י חובב, הצגת סגולות טיסה או מירוצי אוויר - כולם תחת ההגדרה מטוס ניסיוני, עפ"י תקנה 84 בתקנות הרישום) וכן גם מטוס זעיר, תהיה תקפה ללא הגבלת זמן אלא אם הייתה הגבלה בגוף התעודה (במשטר דמוקראטי, אם ישנה הגבלה, יש צורך בנימוק משכנע!).
כלומר, עד כאן, אם אין הגבלה שכזאת, תוקף התעודה ללא הגבלת זמן!
ונמשיך לתקנה 71 א' (2) - אומרת כי חוץ מאשר ("פרט") למטוס ניסיוני בנוי ע"י חובב או מטוס ניסיוני המשמש להצגת תכונות טיסה או מירוצי אוויר (לכל אלו כבר ניקבע בסעיף הקודם, כי אינם מוגבלים בזמן), כל שאר התעודות מוגבלות לשנה אחת!
כלומר, תוקף תעודת כושר נטיסה למטוס בנוי ע"י חובב אינו מוגבל בזמן!!!
וזוהי, כאמור, הפרשנות שלי הנתמכת ע"י חוות דעת של מומחים.
 
אבל, רת"א אינה מקבלת פרשנות זו.
מה שברור הוא כי ניסוח התקנות (ואני לא יודע אם נעשה במכוון, או שלא) מסורבל, עקום ומצריך פרשנות של בית משפט!
אולי זוהי המסורת היהודית שהשתרשה עם השנים בפירושי רש"י למיניהם גורמת לכך כי כל מסמך משפטי כתוב בשפה שאינה מובנת לאדם הפשוט (וכנראה גם לפקידים הצריכים להתנהל על פיו) וכתוצאה מכך, משאיר מקום נרחב לפקיד לפרש (וברת"א, תמיד נגד המשתמש!) כראות עיניו ועל פי שיקול דעתו.
 
העובדה כי לא קיבלתי תשובות רבות וחד משמעיות, מוכיחה טענתי זו וחבל.....
אריאל אריאלי
 

 
אז מה?
15/12/14 12:05
81צפיות
שרת"א תתבע אותך.
טוס לפי חוות הדעת המשפטיות שבידך. נראה אם ירימו את הכפפה.
 
דוד.
ומי יממן את התביעה?
15/12/14 12:07
79צפיות
האם אתה חושב כי אני, כאזרח, צריך בכל פעם שמגיע לי משהו בדין, להגיש תביעה משפטית?
זו המדינה שבה אתה רוצה לחיות?
אריאל אריאלי
לא אתה צריך להגיש תביעה
15/12/14 13:06
85צפיות
שרת"א תתבע אותך על כך שאתה טס עם תעודה שאינה תקפה, אלא אם רשמה בתעודה תאריך תוקף, ואז אתה צריך לתבוע.
והתשובה היא כן ולא.
כן - כאזרח צריך לתבוע אם מגיע משהו בדין ולא מקבלים אותו.
לא -  לא זו המדינה שבה אני רוצה לחיות.
 
ולשאלת המימון: יש EAA ישראל בשביל זה, לא? הרי זה נוגע לכולכם.
 
דוד.
הכל ברור.ברור שזה מסובך. אבל ספר מה הייתה הסיבה
15/12/14 13:23
91צפיות
לכל זה?
טסת במקרה לאחר שפג תוקף התעודה לאחר שעבר התאריך שרשום עליה?
באז'מ עושים כשר אוירי כל שנה שלישית,ומשלמים אגרה גם בשנתיים שבין לבין,550 ש'ח לשנה,ואף אחד לא יוצא על זה למלחמה.
ל mike300
15/12/14 00:36
199צפיות
שלחתי מסר אישי
 
נתי
המדינה מבקשת לפנות את חברת ארקיע משדה דב
14/12/14 18:34
242צפיות
פורסם בסוף השבוע החולף ב"תקדין".
 
דוד.
º
סתם משהו בשבילך - MIKE 300L
הודעה זו מכילה תמונות
11/12/14 18:37
636צפיות
נחמד, עכשיו הבנתי גם שזה אתה. מהתמונה אתה נראה אדם גדול
12/12/14 21:07
254צפיות
ניחוש שלי משהו בסביבות ה 6'2"  220LBS + ...
קצת לא נוח במושב הקידמי ליותר מכמה דקות.
פעם ניסיתי לקחת מישהו לסיבוב VIP במופע שהיה כל כך גדול, שביקש לחזור ולצאת עוד לפני שהגענו למסלול להמראה. .
לא כול כך גדול גובה 1.87 משקל 85
12/12/14 22:25
209צפיות
אבל נכון היה די צפוף בעיקר שגם צריך להטיס
זאת היתה מתנת יום הולדת 60  והגשמת חלום
זמן הטיסה היתה שעה מעל הים ליד לוס אג'לס
 
בגובה לא הייתי רחוק, 187 ס״מ זה קצת יותר 6׳ 1״ ...במשקל
12/12/14 23:17
175צפיות
עם חליפת הטיסה (שאינה חיונית מעבר לתחושת השואו, שהחברה רוצה להעניק ללקוחות) נראה יותר מלא מ 85 ק״ג...
בכל אופן המושב האחורי הרבה יותר מרווח, ועם הדוושות על מסילות ומתגים חשמליים לכוון מרחק, גם אדם מעל 2 מטר גובה ירגיש בנוח.
אך באמריקה אוד לא ניגמלו מהמידות האלה
13/12/14 14:13
190צפיות
סיפור אמיתי ,לפני הרבה שנים נס"א שלחו חללית למעדים .והם שמו לב שהחללית לא טסה לפי התוכנית ,ניסו  לתקן את המסלול ולא היצליחו ,אז הידברר שהמחשב  שבחללית היה מתוכנן על אינצ'ם והמחשב בפיקוח היה על סטימטרים
º
כמובן עם כמה שגיעות כתיב
13/12/14 17:22
96צפיות
נגמלים לאט לאט, ברפואה הם משתמשים כמו כל העולם במטרים
13/12/14 18:39
167צפיות
מיליליטר, מילימטר, מילגרם וכו'.
השגיאה היתה בין פאונד לניוטון ב-thrust
14/12/14 17:15
109צפיות
הבעיה היתה כולה במחשבים על הקרקע - מודול תכנה אחד הוציא תוצאה של מתקף נדרש ב-pound*second, שהמודול השני לקח כאילו מדובר ב-newton*second. התוצאה היתה שהחללית הוכנסה למסלול נמוך בהרבה מהמתוכנן ולכן התפרקה באטמוספרה העליונה של מאדים.
החללית היתה Mars Climate Orbiter.
היתה גם תוכנית בנשיונל ג'יאוגרפיק
14/12/14 20:56
125צפיות
במסגרת הסדרה "תעופה בחקירה", על מילוי דלק לפי ליטרים ורישום לפי גלונים, או משהו דומה.
הסתיים לא טוב....
 
דוד.
º
דווקא הסתיים טוב.
14/12/14 21:08
79צפיות
º
נכון, רק מיליון דולר נזק. באמת פעוט לעומת האלטרנטיבה.
15/12/14 00:35
70צפיות
º
מיליון דולר נזק למטוס עם נוסעים,זו בדיחה.
15/12/14 08:32
67צפיות
º
הוא אשר אמרתי
15/12/14 12:02
48צפיות
אני משער שאתה מכוון ל-Gimli Glider
14/12/14 21:50
129צפיות
º
אני משער שאתה צודק
15/12/14 00:33
56צפיות
אם הכוונה ל-CANADIAN AIR
15/12/14 14:14
91צפיות
767' בטיסה CF-143 שבסופו של דבר נחת  במסלול נטוש שהפך למסלול מרוצים, התוצאה היתה דווקא מוצלחת ביותר...http://hawaii.hawaii.edu/math/Courses/Math100/Chap...
טייס ביצע "החלקה" (SIDE SLIP") במטוס ששוקל 132 טון...לא נשמע בהסטוריה התעופתית, ומוכיח מה שנאמר  ונלעס הרבה פעמים. אין תחליף לשליטה בסטיק,מצערת  ודוושות. שום מחשב לא היה מכיר את המסלול משום שהוא לא קיים לא היה מעריך שהוא קצר ביותר ולא היה מבצע החלקה (CROSS CONTROL) על מנת לאבד גובה ללא תוספת מהירות וללא רזרבה של לחץ הדראולי, משום שאין תרגיל כזה בספר המטוס וכו' וכו'....
º
Air Canada AC-143, לא יודע מה זה CF או מי הם Canadian Air
15/12/14 16:03
55צפיות
לפי מה שזכול לי שהטיס פעם שירת כטיס בצבא
16/12/14 21:56
48צפיות
והוא זכר על המסלול הזה וחוץ מזה ההובי שלו זה הטסת דאונים שזה מה שעזר לו בנחיתה
אז"מ עם טרנספונדר
13/12/14 15:17
278צפיות
האם אז"מ עם טרנספונדר יכול לטוס בנתיבי תובלה נמוכים ? (של GA).
רשמית - לא.
14/12/14 00:24
206צפיות
רשמית - אתה לא יכול לבקש ממודיעין טייס מרשה לטיסה בנתיבי GA.
 
º
אז'מ יכול. מותר....זה ענין אחר.
14/12/14 07:59
131צפיות
ח"כ יצחק ועקנין
12/12/14 21:52
337צפיות
האמת שמועד התרשמתי ממנו בכנס התעופה בבית חיל האוויר.
עכשיו אני גם קורא שהוא שירת בצה"ל כאיש קבע. בסוף אני אצביע לש"ס 
 
אני נשאר עם
13/12/14 02:22
292צפיות
ועקנין שלנו. יש לי הרבה הרבה יותר משותף איתו מאשר עם ש"ס. חוץ מזה שועקנין נשמע טוב מאד גם בעברית וגם באנגלית. 
אתה הבנת את זה  גורביץ'?
º
עירא למה לך to stir shit?
13/12/14 05:59
162צפיות
כן, אחלה גבר, מייק שלנו. אבל בעבר ....
13/12/14 12:08
191צפיות
היה זורק אהבלים כמוני   מהמטוס באמצע הטיסה 
º
שמו הוא ח"כ יצחק וקנין ולא כמו שכתבת
13/12/14 12:08
124צפיות
הסבה לאז"מ חדש
12/12/14 14:51
296צפיות
האם יש מינימום שעות הסבה במעבר בין סוגי אז"מים שונים ?
לדוגמא מסטורץ' לג'טפוקס.
תוספת שביעית תקנה 185 א
הודעה זו מכילה תמונות
12/12/14 21:38
280צפיות
נלקח מהאתר של יוסי כהן
מבט על והפעם קרבות מערב הנגב
הודעה זו מכילה סרטונים
11/12/14 13:05
359צפיות
שלוש תחנות משטרה זכו לתהילת עולם – משטרת נבי יושע, משטרת לטרון והמשטרה המפחידה – "המפלצת על הגבעה" – היא מצודת יואב. במאמר זה נרחיב אודות מצודת משטרה זו אשר היוותה השראה למקאמה פרי עטו של חיים חפר ולשיר של נתן אלתרמן.
על זאת ועוד במאמר הפעם כאן
תודות
לאורי הרטמן על העריכה.
לאבי ורטהיים הטייס.
עד הפעם הבאה – נתראה!!!
אבי הרטמן
º
תודה. יפה ומעניין
11/12/14 20:28
72צפיות
מצודת יואב - הקרב האחרון
12/12/14 20:06
126צפיות
באביב  1965 בנין משטרת עיראק-סואידן והסביבה שימש כאתר הסרטה לסרט "הטל צל ענק" (CAST A GIANT SHAD OW ) על קולונל דוד מרכוס, בכיכובו של קירק דוגלס .
במשך 3 ימים הפלוגה שלי (גדוד 202 של חטיבת הצנחנים) השתתפה כחיילים  ב"קרבות" שהיו שם, תחת פיקודו של השחקן היווני סטאטוס יאלאליס . נתנו לנו בגדי חאקי קרועים, רובים צ'כיים עם כדורי דמה, כובעי פלדה "צלחת" , אבל הרבה אוכל (קייטרינג) , גלידות ושתיה, כיאות לשחקני קולנוע , ובצענו הרבה הסתערויות בשדות השלף לכוון בנין המשטרה .
 
 
לאחר ההסרטה, ובמשך ימים ארוכים, דבק בנו כינוי גנאי "חיילים של הוליווד" (כנראה מתוך קנאה)
פורום עדשות מגע ומשקפיים

חדש בתפוז!

פורום עדשות מגע ומשקפיים להתייעצות עם בעלת מקצוע היכנסו >>


עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


Flix
מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה