לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
דבר מייסד הפורום, צור בנר:

"שלום לכל חובבי הטייס, אומנם, ימות המשיח עדיין לא הגיעו, אך למרות זאת, בפעם הראשונה בישראל, עולה לאוויר, קהילה, המאפשרת לכל מי שהטיסה זורמת בדמו, להיפגש בה. הטיסה היא ``שגעון לדבר`` - כולנו חשים בזאת. במקרים רבים, ההנאה שאנו שואבים משיחה על טיסה עם עמיתים וחברים, מחילופי החוויות והסיפורים, משתווה (ויש אומרים, אף עולה...) להנאה מהטיסה עצמה. קהילה זו והפורום במרכזה, באים לספק בדיוק את ההנאה הזו. כמה מילים על עצמי, עבדכם הנאמן: אני מחזיק ברשיון טיס מסחרי(עם הגדר מכשירים) וברשיון הדרכה עם נסיון של שמונה שנים כטייס. כמו כן, אני מחזיק ברשיון מסחרי ורשיון מדריך מכשירים (CFII) אמריקאים. בשרותי הצבאי הסדיר שימשתי כקצין בקרת טיסה בחיל האויר (כן, כן - ``פלוטו``) ועדיין אני עוסק בכך במילואים.יש מכם, שיתכן ויזכרו אותי מתחרויות הנווט האוויריות בחיפה ובערד, אותן ארגנתי. ועתה, אגש לעניין: במרכז קהילת ``התעופה הקלה``, עומד הפורום, שיכול לשמש אתכם למטרות רבות, כגון: סיפורים על טיסות וחוויות מיוחדות, המלצות על מוצרים הקשורים בטייס ושאר ``שיחות האנגר`` כאוות נפשכם. כמו כן, יכול הפורום לשמש כאמצעי לברור מידע בנושאי התעופה השונים (נושאים טכניים, אווירודינמיקה, מטאורולוגיה וכו`). כמנהל הפורום, אני מבטיח תשובות מהימנות לשאלות שתועלנה, ביחד עם כל שאר משתתפי הפורום, אשר בוודאי ישמחו לעזור ולענות. אני בטוח שההיכרות דרך הפורום, תעזור בגיבוש הדדי של חובבי טייס מכל הארץ, ובחילופי מידע, שיעשו את כולנו למקצועיים יותר. נוסף על הפורום, תוכלו למצוא הפניות למאמרים בקהילה ומחוצה לה וקישורים לאתרי אינטרנט מעניינים. אשמח לקבל תגובות והצעות לקישורים, אשר הינכם סבורים שיעניינו את באי הקהילה. בעיקר אשמח, לקבל ולפרסם מאמרים וכתבות פרי עטכם, בכל נושא הנראה לכם רלונטי. כמו כן, הנכם מוזמנים ליידע אותי על כל ארוע תעופתי, גדול כקטן, אשר אתם מארגנים או יודעים עליו, ואעשה כמיטב יכולתי לפרסמו בקהילה ואם תרצו, לעזור בעצות לארגונו. בנוסף, קיימת לפורום רשימת תפוצה לדואר אלקטרוני בה חברים משתתפי הפורום. מטרת רשימה זו היא, ליידע את המשתתפים על ארועים בתחום התעופה, עדכונים לקהילה ואף להיות בסיס למפגשים ויוזמות אויריות עתידיות. על מנת להצטרף - כיתבו לי מייל ואתם בפנים. אני מקווה כי כולנו נוכל להפוך קהילה זו לבית הווירטואלי שלנו, וכל הצעה לשיפור, תתקבל בברכה. טיסה נעימה בקהילה, שלכם, צור בנר"

Don't try this at home...
05/03/15 02:40
175צפיות
קשה, אם לא בלתי ניתן להסביר עד כמה קשה לבצע את התרגיל הזה למי שלא התנסה בהטסת מסוקים. נדרש תאום בלתי נתפס בין חמש פעולות באופן סימולטני. שתי הרגליים, (רוטור זנב,סיבסוב) יד ימין על הסטיק (הגוי) יד שמאל (קולקטיב, ומצערת). ה-  Signal Officer (הדגלן ) מסמן לטייס את מצבו ביחס לסיפון. הנווט חייב לשמור את הספינה במצב שהמסוק ינחות עד כמה שאפשר לתוך הרוח. כולם מזיעים עד שהנחיתה מתבצעת בשלום...
 
גידי גוב/אהוד מנור - "עניין של זמן"
05/03/15 10:02
118צפיות
הסרטון (מוכר) ומדהים כל פעם מחדש.
הבעייה האמיתית היא שמישור הייחוס משתנה באופן קיצוני כל הזמן.
הספינה עולה ויורדת ונוטה בחדות מצד לצד.
לא תנאים אופטימליים להנחתת מסוק...
ובאמת, אין נסיון הנחתה עד לרגע הנכון -
הטייס שומר על מיקום קבוע (יחסית לספינה) וממתין לאות מהדגלן
רק כשהספינה מתייצבת (לרגע) מגיע האות המיוחל ומבוצעת ירידה לנגיעה.
הרבה סבלנות ואמונה בצדקת הדרך...
 
 
 
רגע, מה קורה אח"כ ?
05/03/15 12:02
105צפיות
כדי למנוע שהמסוק יחליק למים או יישטף לים על ידי גל גדול, צריך כנראה לקשור אותו . מי יצא החוצה לסיפון בסערה כזו כדי לקשור את המסוק ? אני לא .
º
http://www.loctite.co.uk/instant-adhesives-5742.htm
05/03/15 12:53
97צפיות
אתה לא לבד -
06/03/15 00:08
17צפיות
 
 
בגץ הרצליה
03/03/15 08:09
480צפיות
האם ניתן להסיק, מדבריו של מר יואל פלצ'ו, בכנס של אתמול, שכנראה, זו התשובה של משרד התחבורה לבג"צ, לפיה יש להם מקומות לשיבוץ כל המטוסים שחונים כיום בהרצליה?
בפירוש אין מקום לכולם
03/03/15 10:13
343צפיות
זה גם נאמר בישיבה שהייתה עם מר עוזי יצחקי
נאמר שנאמר
03/03/15 10:48
328צפיות
יש לי הרגשה מאוד לא נוחה, שרת"א פועלת להכנת תשובותיו של שר (אולי סר) התחבורע.
ולא כפי שנאמר לי שהם פועלים לטובת ה-GA.
זה גם מזכיר לי וויכוחים, שהאם לרמטכ"ל או קצינים בכיריםמותר או אסור להביע את דעתם האמיתית על החלטות שר הבטחון ואו הממשלה (הבוסים שלו)
נראה מאתמול, וגם נשמע, שרת"א תייצג (אולי "תייצג" לא המונח הנכון) קודם את ה"ממנים" שלה ורק אחר כך אותנו, אם בכלל...
מזכיר לי משהו כמו ייס מן (יס-מניות)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
0
 
 
הבעתי דעתי בכנס על גישתו של מנהל רת"א
03/03/15 11:37
374צפיות
הגורסת שש"ת הרצליה ייסגר וששדה דב גם כן, ומה שצריך הוא לדאוג לבצר את מה שייוותר תוך מציאת ש"ת נוסף באיזור שבין חיפה לבאר שבע.
הוא טען, שהוא נוקט בגישה פרגמטית, ושמטרתו להשיג תוצאות ולא להלחם ולהיות צודק.
אבוי לנו אם השגת תוצאות פירושה שהרצליה וששדה דב ייסגרו.
ובאשר לש"ת נוסף: אשרי המאמין שניתן להקים דבר כזה, אלא אם עין שמר באמת יפונה ע"י ח"א.
אני רוצה להאמין, כפי שנאמר, שהיכן שצריך, ראש רת"א באמת נלחם למען שני השדות הללו.
 
דוד.
בהחלט
03/03/15 17:22
240צפיות
לא בזמן הנכון, שנה שנתיים מאוחר מידי ואמירה כזו לאורח, לא ממש הגיונית בעיקר כי כיום כבר אין משמעות לכלום מלבד החלטת בג"צ, שמשאירה לנו רק את האופציה לשבת בשקט ולהמתין לראות אם הכדור האחרון פגע או היה סתם ולחינם.
אף שתמיד דגלתי במאבק דרך הבג"צ, היום, כל אחד וכמובן גם אני, חכמים לאחר מעשה.
כנראה, שהיה צריך לעתור לבג"צ כבר לפני שנתיים שלוש בשאלה, למה לא מתכננים ואו אף למה לא התחילו לבנות מקום חילופי.
היום, לנגח את פלצ'ו, לא ממש היה נימוסי. ישבתם שם בצל, ולא ידעתי לקבוע האם זה באמת אתה שמדבר כך, זה ממש היה מוזר.
אין כאן עניין אישי של ניגוח ראש רת"א
03/03/15 17:43
256צפיות
וזה גם לא הזמן להתעסק ב"נימוסים והליכות".
יש כאן רגע קריטי, ותגובת רת"א לבג"צ חשובה מאין כמוה. לכן זה בדיוק הזמן הנכון לחדד את הדברים באוזני הסמכות העליונה לענייני תעופה במדינה.
רת"א צריכה לומר בפה מלא לבג"צ, שאין כיום תחליף להרצליה, ולא לנסות ולהראות, שאפשר לשתול את המטוסים של הרצליה ברחבי הארץ. מה, רת"א אינה מבינה שהעברת מטוסים לראש פינה או לקרית שמונה פירושו של דבר הפיכתם לגרוטאות? כמה שעות תטוס בשנה, אם לכל טיסה תצטרך לנסוע לראש פינה, למצדה או לשדה תימן? ולאן בדיוק תטוס?
וכל זאת מבלי להזכיר את נושא מכוני הבדק, שהם לב העיניין.
מתשובתו של יואל פלדשו ניתן היה להבין, שמי שמנסח את התשובה לבג"צ הם משפטנים, שצריכים לעמוד על רגליהם האחוריות כדי להסביר מדוע יש לדחות את העתירה נגדם.
 
דוד.
מסכים לחלוטין עם דוד
03/03/15 22:34
188צפיות
פלדשו נתן לנו להבין, וגם אמר זאת במפורש שאין לו כוונה להילחם על השארת השדה או לפחות דחיית סגירתו (ולא שכח להזכיר באותה הזדמנות שהיה לוחם...). אם היה מבין נכון את תפקידו היה צריך הוא להיות ראשון המשיבים והצועקים מכל במה למען  ביטול סגירת השדה עד לבנית שדה חליפי, בדיוק כשם שאורי אביב קרא לו לעשות. לשמוע אותו מדבר כך, נותן את ההרגשה שחזרנו שנות דור אחורנית, לזמנים שמה שהינחה את המינהל היה שכמה שפחות מטוסי GA יטוסו.
ממש מייאש.
אני
03/03/15 23:06
177צפיות
לא בטוח שאתה מבין את הסיטואציה. מחר, אם לא נתנה הארכת (אני לא יודע) המועד האחרון לתגובת המשיבים לבית המשפט, זה היום האחרון להשיב לבית המשפט.
בשם רת"א, זו הפרקליטות שמכינה ומשיבה לבגץ ולא פלדשו. הם, כנראה, כבר ישבו כבר לפני שבוע ואתמול מה שהוא סיפר, זה כבר אחרי מעשה. ובתוך ימים בודדים, שופטי הבגץ יכריעו וכל הייתר  שטוייות במיץ.
ניתנה ארכה לרש"ת
03/03/15 23:11
219צפיות
בית המשפט אישר לרש"ת ארכה של 6 ימים, עד 10.3.2015.
מח' בג"צים בפרקליטות המדינה ביקשה היום ארכה עד ל-15.3.2015.
עוד קצת סבלנות. אין ברירה.
 
דוד.
עדיין זה לא משנה מאומה מהתמונה
03/03/15 23:19
195צפיות
האם עוד מישהו קיבל ארכה ?
 
בכל מקרה, ההתקפה על פלצ'ו לא היה בה שום דבר לשנות ולכן לא הייתה במקומה. אני מקווה שבפעמים נוספות שיוזמן, הוא יהיה עם אותו יחס חם כפי שהפגין הפעם.
ומכאן, אני פורש מנושא זה.
אחרי שיבנו בנייני יוקרה על שטח השדה, כדאי שתבדקו למי מרת״א
04/03/15 07:29
227צפיות
יש דירה או שתיים בשכונה החדשה.
שטויות. אין שום אחד ברת"א שקשור למה שרמזת
04/03/15 09:23
198צפיות
 
 
כמו שאני לא יודע ממש שיש דברים בגו, גם אתה לא יודע בודאות
04/03/15 21:07
136צפיות
שאין! זה שבעיניך יש שם אנשים טובים,...נו יופי, וזה שהם כנראה קוראים פה ועדיין יש להם השפעה על חיי מי שכותב פה וטס בארץ גם כן יופי....גם אם הכרת את אולמרט אישית לפני עשרים שנה היית כותב ״שטויות״ להאשמות מסוג זה אז...
אם מישהו ברת״א לא הולך להילחם כדי להשאיר את לב התעופה בארץ פועם, אני בדיעה שיש לו מה להרוויח, וכמו שאתה כותב שאת הפגישה עם הפרקליטות כבר סגרו לפני שבוע, אני בדיעה שגם הוצע למי שהוצע עוד לפני זה, על ידי מי שכיסו עומד להתנפח מהסגירה, להימנע ממלחמה בהווה, למען תמורה בעתיד...הרי לפחות בוא נסכים שאפשר כבר לזרוק אבן באויר והיא בטוח תפגע במושחת!
בעדינות, אומר לך שאתה לא שולט בהקשרים הרבים של הפרשה
04/03/15 21:48
161צפיות
אנשים ברת"א, גם אם "היו מתים" להיות במין עמדת מפתח קובעת, שכזו , כפי שאתה מנסה לומר לא היו יכולים לכך.
אני אישית, סבור, שגם לפריץ השמן והמכוער מכפר אחים אין נגיעה לשחיתות שכזו, אבל כאן הטיעונים שלך על אולמרט, לפחות יכולים לסתום לי את הפה. בעניין רת"א, הגזמת, הכי הרבה, מבקשים את חוות דעתם המקצועית (מקווה שהבנת למרות שהולך רק על הליכון)
יש הרבה גורמים אינטרסנטיים שדחפו ידיהם לעיסה הזו וודאי  שאפשר לחשוד במישהו, או ברבים מהם (וגם שוחד בחירות זה שוחד) אבל רת"א, נו בחייך, איך אמר לך איזנברג, "נסחפת" כנראה שקר שם בשיקאגו.
ותתפלא, כשהיה צריך, תקפתי כאן גם את רת"א, למשל בעניין ה-DME של הצסנה שלי. אני לא מפחד מאף אחד ורק דוגמא עניין ההגדר מכשירים שלי נדון בוועדת ערער ורגע לפני בג"צ הגיע להם השכל , עניין טיסת האמבולנס שביצעתי לפני כעשר שנים הגיעה לבג"צ והם נחלו בושה גדולה.
אני לא חושש מאף אחד, אולי רק מהנכדים שלי ואישתי הפולניה ולפני כולם מהכלב שלי.
גם ברש"ת, וגם ברת"א זוכרים הייטב את העורך דין שלי אלי גרונדשטיין והחליפות שהוא לובש במקרים קשים.......
יחסי עם ההנדסה מאוד טובים, הם מעריכים אותי, ולהיפך למרות שבעבר, בעניין שינוי, שערכתי בצסנה שלי, כבר היינו על סף נסיעה לירושלים.....ורק כאשר קיבלתי סיוע מאיש מיוחד שהיה פעם מנהל ההנדסה, הכל נגמר בטוב.
 
אפרופו ההליכון שאתה צוחק אולי לועג לו, מאוד פופולארי בארץ,
05/03/15 04:20
150צפיות
יצא לי ללכת לחדר כושר בחיפה, בתל אביב, ובאילת ובכולם ההליכון נראה הכי פופולארי, בשעות אחה״צ כולם תפוסים, ממש כמו בחדרי הכושר בארה״ב, כך שזה לא רק אני, בסך הכל הוא זמין גם כשחם, קר, גשום ויותר סלחן לזעזועים של חוליות ופרקים של זקנים כמוני.
אתה נסחף
05/03/15 09:36
115צפיות
אולי אתה יכול לסדר לי קונה להליכון שבביתי שכבר מזמן הפך לקולב?
גם משכך זעזועים, גם משנה זווית, מהירות, גם בודק דדופק, גם מתקן בטחון שמזהה נפילה מהמכשיר.
צבע כחדש.
הכלב שלי לא מסמפט אותו.
הליכון ביתי באמת לא שווה יותר מקולב, אלה הביתיים במחירים
05/03/15 16:11
74צפיות
של עד $800 (בארה״ב) בדיחה סינית טובה, אלה בחדרי כושר, לא תקנה בפחות מ $4000 , נסה אחד כזה ותבין על מה מדובר.
בכל אופן בוא נראה כמה היית יוצא להליכות בטבע בחורף פה, אמנם יש מטורפים שרצים בחוץ פה גם במינוס 20C, אני לא משתייך לקבוצה הזו.
דרך אגב, קצת נסחפנו מתחום תעופה, אז תוספת אחרונה בנושא
05/03/15 16:20
84צפיות
ההליכון שהכי הרשים אותי היה בגרמניה בחדר כושר במינכן לפני ארבע שנים, תוצרת גרמנית, נראה קטן ומצ׳וקמק למראית עין, אבל הטוב ביותר שאי פעם ניסיתי, רך, שקט, ולא נראה שזז ננומטר מזעזועי הריצה, כאילו רצת על משטח ריצה במסלול...הנדסה גרמנית במיטבה.
אתה טרחן בלתי נלאה, בלשון המעטה
05/03/15 18:45
63צפיות
לסחוב את הנושא הזה בלי קץ, כנראה בגלל הקור.   זה ברור, אם בניו יורק יש מינוס 15 צלזיוס אז אצלכם זה לא רחוק מכך וקר מאוד.
כאשר הייתי עדיין קבלן, ביצעתי את מכון הכושר סוויץ וכאשר הם רכשו כ-25 הליכונים, הצטרפתי לרכישה. ההליכון לא תוצרת סין ועלה לי במחיר סיטונאי של חדרי כושר בערך אם אני לא טועה 15000 או 16000 ש"ח פלוס מע"מ בערך בשנת 2004.
באותו זמן הייתי עדיין מנוי בהולמס פלייס וההליכון הוא אותו הליכון כפי שהיה להם לפני הדור שכבר הכיל טלוויזיה אישית. אז, כן, שלי ללא מסך טלוויזיה אישי.
בלי קשר לנושא, לא מובן לי למה כל פתיחת תגובה שלך מתחילה
05/03/15 19:25
50צפיות
בנסיון להעליב, לזלזל, לרמוס את מי שאתה מתקשר איתו, זה ככה אצלך בחיי היום יום גם עם שאר הבריות? על מה זה בא לחפות?
חוסר כבוד מובנה ומושרש היטב בגנים.
נסה לקרא שנית את כל השרשור. סרקאזם טבוע בי מלידה.
05/03/15 19:34
48צפיות
בלעדיו לא מעניין בפורום מת.
בסדר, העיקר שלא נזדקק להליכון כזה
05/03/15 16:20
80צפיות
מסכים איתך מייק !
05/03/15 10:37
96צפיות
לדעתי- טיול רגלי בטבע/ מושב/ פארק וכד' הוא כיף לעיתים, אבל יש להבדילו מהליכה ספורטיבית מהירה או ריצה שמטרתה להגיע לדופק מטרה שישפר סיבולת לב- ריאה, חילוף חומרים, ושריפת "עודפים". לעירוני כמוני עדיף לרוץ על הליכון כדי לא לשאוף כמויות אדירות של פחמן חד, ו- דו חמצני, עופרת ושאר מזהמים הנפלטים מכלי רכב בפרט בעת שהנשימה מתגברת במאמץ. זאת מעבר ליתרונות שציינת.
כמובן שההליכון הביתי- בודד של יאיר עדיף על הליכון חדר כושר הנמצא ליד הליכונים רבים נוספים הפולטים יחדיו קרינה אלקטרומגנטית רבה.
מאחר וזהו פורום תעופה ולא פורום בריאות וספורט - אציין שהעדיפות שלי היא כמובן להליכון תעופתי 
מישהו מרת"א?
04/03/15 19:51
147צפיות
נסחפת קשות.
הון ושלטון - צריך לחפש ולנבור. פוליטיקאים, ראשי ערים, טייקוני נדל"ן - שווה בדיקה.
 
דוד.
 
 
אשר, היינו באותו כנס?
03/03/15 23:12
229צפיות
פלדשו אמר מפורשות כי הוא מתכוון להלחם על קבלת דחיה בפינוי השדה. הוא גם סיפר שיפגש מחר עם ווינשטיין לצורך הפיכת ההחלטה האומללה של סגנו "הצדיק". 
השאלה היא, מה רת"א תשיב לבג"צ
04/03/15 01:40
200צפיות
רת"א היא אחד המשיבים לעתירת עמותת המשתמשים והרצל בודינגר.
האם רת"א תהיה מסוגלת לנהוג ביושרה המקצועית ולהשיב לבג"צ: "סגירת הרצליה = אסון לתעופה במדינת ישראל"?
אם כך תעשה - ש"ת הרצליה ישאר פתוח.
האם כך תעשה? - מסופקני.
דוד.
תבין, רת"א כבר השיבה!
04/03/15 09:43
190צפיות
אפילו אם גם רת"א או הפרקליטות קיבלה/ו ארכה (מה שאני לא יודע וגם לא הזכרת זאת) לא רת"א כותבת את התשובה לבג"צ אלא הפרקליטות.
הפרקליטות, זה מוסד ממשלתי, שידיו לא חסרות תעסוקה. בכדי שיבצע את העבודה שלו, במקרה זה, תשובה לבג"צ, נקבעת פגישה עם רת"א, ז"א הפרקליטה של רת"א, ראש רת"א, והפרקליט/ה מהפרקליטות (כנראה יותר פיגורה אחת) ואולי עוד כמה אנשים. פגישה כזו מתואמת אם כולם ורק אחרי שמתבצעת, הפרקליטות כותבת את התשובה, ושוב מראה לצוות המורחב את הטיוטא וכנראה גם בפרקליטות יש עוד מישהו (לפחות אחד אם לא יותר) שמבקר את התשובה ורק אז התשובה מוגשת לבית המשפט (אני לא בטוח, אבל חושב שמגישים נייר ממש ולא בפקס או אימייל).
בקיצור,זה הליך שלוקח ימים ולא יום יומים.
כיוון שרת"א הייתה צריכה להגיב עד היום, כנראה שכל התאום וכתיבת התגובה כבר התקיימו לפחות בשבוע שעבר (בהנחה שאינם עובדים בשבת).
כשראש רת"א בא להרצאה, זה כבר אחרי שכתב/אמר את תגובתו לפרקליטות. ואני בכלל לא חושב, שאם אמר את עמדתו ביום חמישי, או אפילו שני בבוקר (אם תרצה) הוא לא יכול לבוא למחרת ולומר את ההיפך ממה שכבר אמר (בלי שאני או אתה, בכלל יודעים מה ררת"א אמר) 
אני כבר מעדיף לחזור לימים
04/03/15 00:59
223צפיות
שה "אויב" היה מנהל התעופה האזרחי
לימים שכל הבעיות שלנו הסתכמו ב:
- הגבלות שונות על הנתיבים והגשת מרשים בכלל
- איסור לטוס VFR על ATS
- הגבלת ימים ומהירויות על ה J10 לאילת
- הגבלות על הטיסה בלילה
- אגרות מהגהנום
- מבחנים מהגהנום
- וכל מיני המצאות וחוקים מכל הבא ליד.
 
עדיין היה ניתן ללמוד לטוס וכמעט תמיד היו 3 בתי ספר במרכז הארץ (כל קבוצה בתורה)
עדיין היה יום תעופה בעטרות
עדיין היו לומדים לרשיונות מתקדמים
עדיין היה ניתן להנמיך בבן גוריון ובירושלים
עדיין היו טיסות סבבים בסופי שבוע וחגים
ועדיין היה ניתן לטוס
 
השגעונות של המינהל היו גן עדן לעומת מצבנו היום כשהעומד מולנו הוא רש"ת ומשרד התחבורה
המינהל היה רק הפרומו.
 
הרצליה
04/03/15 15:23
190צפיות
עכשו כשגירא רום כבר לא בתפקיד אפשר לרתום אותו למאבק ושיביע את דעתו נגד משרד התחבורה והשר
º
עכשיו הכל בידי בג"צ
04/03/15 22:39
78צפיות
מישהו חשב לטעון
04/03/15 18:51
192צפיות
בבג"צ כי השקענו כסף רב בלימוד טיסה ואגרות לפני שנים, מתוך ידיעה על מצב התעופה הכללית בארץ המאפשר לנו לטוס ולנחות בהרצליה,
ובכך שסוגרים לנו נתיבים ושדות למעשה מרעים את תנאינו, מחסלים את יכולתנו לטוס ולשמור על רמה נאותה,  וגורמים למצב שלו ידענו כי יגיע, לא היינו נכנסים כלל לתחום התעופה האזרחית?
 
הטיעון הזה בהחלט מופיע בעתירה
04/03/15 19:45
152צפיות
אם כי לא באלו המילים ממש.
 
דוד.
אניי בכלל חושב הרבה יותר רחוק
04/03/15 21:01
172צפיות
בעקבות מה שקורה, אם יסגרו את הרצליה, אני חושב לתבוע הרבה יותר רחוק, אפילו עד לפני מעל 110 שנים כשאבותי הלכו ברגל מרוסיה לארץ ישראל במקום לצעוד לאלסקה (שמעתי שהעומק של המים שם פחות מהקור שלהם) ושם בכלל לא הייתי מוגבל בתעופה. יתרה מזאת, הייתי יכול לצחוק על זה שהולך על הליכון, שבכלל נועד להיות מתלה בגדים, במקום ללכת ברגל....
יאאלללללה, לא בטוח שההתבדחויות שלי מתאימות לכל...  
05/03/15 08:21
75צפיות
יאיר,
מה נראה לך היה קורה אם ראש המועצה שלכם (שביט נדמה לי) היה מחלט מחר שאסור להכניס יותר רכבים ליישוב (נתחיל רק בשבת).
אני די בטוח שהיו עותרים נגד זה גם בטענה של "שינוי תנאים"
אני למשל, הוצאתי רשיון טיסה אי שם בשנות ה80, כשממש היה מותר לטוס לאן שרוצים, כשהיה משולש בחיפה, כשהיו ימי תעופה קלה בעטרות ושלא היו אגרות מרושעות בקפריסין.
כבר 4 שנים, לצערי, לא ישבתי מאחורי הגה של מטוס כי פשוט אין לי לאן לטוס.
משעמם לי לגהץ את חיפה ראש פינה הרצליה (ותכף גם זה מצטמק), ויקר לי לטוס לקפריסין בחד מנועי שעלול להפתיע עם שחייה קטנה, כשיש איזי ג'ט באוויר.
בתנאים של היום, לא הייתי אפילו שוקל לימוד טיסה.
 
משעשע שפנים, בהתבדחויות של בני אנוש אתה לא משהו
05/03/15 09:54
126צפיות
אני מקווה שבבחירות הבאות, שביט מס (גמני חושב שזה שמו, אך לא בטוח) כבר לא יבחר ואולי יחזור גולברי שרבים שלעגו לו, עכשיו מצטערים.
ואגב בחירות, אם הליכוד יעלה, ימשיך לנו אותו שר תחבורע וזה באמת יהיה לא משעשע.
שר חדש, אולי יהיה לו IQ יותר מאשר 80 (כמקובל כיום) ויבין שסגירת שדה דב וש"ת האילתי זה אסון, לא רק לתעופה אלא גם לאילת וגם לתאונות בכביש הערבה........
תהיה גבר, תכתוב בשם גלוי או לפחות ברזומה תשאיר שם גלוי.
ד"א, עדיף לשעשע שפנפנות ולא שפנים....
שפנפנות, שפנפנים
05/03/15 13:30
91צפיות
הכל ענין של "מה אתה מעדיף". משעשע שפנפנים כבר החליט. אז עזוב אותו במנוחה...
מה, לשר התחבורה יש IQ?
הנמכת חירום
03/03/15 08:32
349צפיות
מישהו התנסה בזה?
אשמח לתגובות ורשמים.
לשמחתי לא
03/03/15 11:41
206צפיות
אבל אני חושב שטכניקת ההחלקה משיגה תוצאות מצוינות.
דוד.
דוד, לדעתי ההחלקה היא שיטה טובה לאיבוד גובה לא רב.
04/03/15 11:32
115צפיות
בעת הנמכה מהירה לצורך איבוד אלף ומעלה רגל, השאלה היא האם אנחנו לא גורמים נזק למנוע (בהנחה שסיבת הנמכת החירום אינה תקלה או אש מנוע) כתוצאה משוק טרמי, גם אם המנוע בסרק.
כתבת חירום, לא?
04/03/15 14:00
94צפיות
בחירום אמיתי שוק טרמי למנוע פחות מעניין אותי.
 
דוד.
לא בטוח
04/03/15 17:31
84צפיות
תמיד יש את יום המחר. גם בחירום, אם אפשר, לא הייתי רוצה להגדיל את הנזק. לא מדבר כמובן על חיים ומוות.
 
הכל תלוי בנסיבות
04/03/15 22:15
74צפיות
ברור שאם אפשר, אז טוב להציל גם את המטוס ולהנחיתו במצב הכי טוב שניתן.
למשל: אם נוחתים חירום ללא גלגלים וניתן, אז בהחלט אפשר לדומם מנוע טרם הנגיעה ולנסות להביא את הפרופלר למצב, שבו הלהבים לא יתחכחו במסלול, וכבר היו דברים מעולם.
 
דוד.
 
במקרה של אש במנוע...
05/03/15 14:08
56צפיות
מוצע לבצע החלקה בדיוק מסיבה הפוכה לה התייחסת. ההחלקה גורמת  לזרימת אוויר בניצב לצלעות הקרור ולכונסי האוויר, ובכך מונעת אספקת חמצן שגורמת ללבוי האש. ובעקיפין היא גם תמנע את קרור המנוע. הטוב ביותר, שכח מהמנוע, סגור דלק ומפסק ראשי,  נחת, וברח מהמטוס כמה שיותר מהר וכמה שיותר רחוק.
המנוע לא ישתתף בהלוויה שלך.
אהבתי
05/03/15 18:30
27צפיות
במיוחד את הסיפא.
מאיזה גובה ובאיזה מטוס מדובר?
03/03/15 13:52
190צפיות
בדרך כלל הנמכת חרום (EMERGENCY DECENT) מתייחסת לאבדן דיחוס.
במקרה הזה החלקה לא תעזור בעיקר מפני שהתרגיל מיועד בעיקרון להנמכה מואצת ללא תוספת מהירות.
להחליק מגובה של 25-35 אלף רגל ל-8MFT ? לא נראה לי כתרגיל מומלץ...אף פעם לא ניסיתי, כך שהאמת שלי היא תאורטית בלבד.
הדיונים כאן הם על טיסות במטוסי GA
03/03/15 13:54
186צפיות
ולכן אני משער, שמדובר על גובה של מקסימום כמה אלפי רגל בודדים מעפה"ש.
 
דוד.
גם אלו GA
03/03/15 14:02
184צפיות
אם בכך מדובר..
03/03/15 14:12
185צפיות
מקבל. נראה לי שהנמכת חירום במקרה הזה תהיה בגלל אש. ואז ההחלקה חייבת להיות לכוון שימנע תוספת חמצן. (אםבכלל ניתן לקבוע. קשה )
קראתי באיזה מקום שכדי למנוע כניסה בלתי מכווונת לתנאי IMC  יש לבצע 180 לכך אני מסכים בהחלט, או החלקה  אם בסיס הענן ברור. לכך בפרוש אינני מסכים.
אסור לשכוח שבעיקרון החלקה זה מצב שהמשכו הוא סחרור.
איזה מקרים נוספים מצריכים הנמכת חירום (ולא מתוך טעות בחישוב הגובה בגישה לנחיתה?).
לי קרה שילד
03/03/15 14:59
221צפיות
נזכר שבעצם הוא צריך לשרותים בדחיפות, ובעצם הוא מתאפק כבר רבע שעה.
זה היה חרום אמיתי.
לי קרה, בדאון
03/03/15 19:25
179צפיות
לפני הרבה שנים בדרום אפריקה בדאון KA7  הנוסעת מאחורי הושפעה קשות מהטירמול והקיאה את כל נשמתה על כל התא. בדאון הספציפי הזה התרגול מאד פשוט: מוציאים מעצורי אויר עד הסוף, מכוונים את האף  ב 90 מעלות לאדמה בגלל מעצורי האויר היעילים המהירות במצב זה לעולם לא תעבור את VNE .....לקח לי שתי דקות לרדת מ 6000 רגל לשדה.
החירום האמיתי היה לנקות את התא.....
טוב, אחרי שהיא כבר הקיאה, מה כל כך בער לנחות? הריח?...
04/03/15 04:30
142צפיות
האמת, אחרי שנוסע בדאון מקיא, אז הוא מתחיל להנות מהטיסה. אלה שרוצים לנחות מהר, זה יותר בגלל הבעסה... (או הריח). 
חשבתם שיש לכם תכניות להערב? תחשבו שוב..
05/03/15 15:28
124צפיות
דריפטר למכירה
הודעה זו מכילה תמונות
04/03/15 20:34
159צפיות
למכירה (שלם) מקסאייר דריפטר HFQ, מנוע רוטקס 582, 150 שעות.  
הגאים כפולים, כולל מכשירים מאחור לנוסע/מדריך.  
חניה בעין ורד. ביטוח עד סוף 2015. 
2 קסדות, CofA עד יוני 2017.    
שמור מאד, מטופל בקפידה ע"י שחר תעופה. 
45,000 ש"ח.
לפרטים נוספים: יואב 050-8766822
 
|*|פורומים חדשים בתפוז|*|
04/03/15 11:16
8צפיות
|מטוס|היעדים הבאים שלכם:
|קדימה|טיולים ביפן ? ארץ השמש עולה בפורום חדש:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumPage.aspx?f...

|קדימה|תאילנד ? הייתם? עומדים להיות? חולמים להיות? בואו לדבר על זה:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumPage.aspx?f...

|קדימה|טיולים בסין ? לבד, עם קבוצה, היסטוריה או תרבות. מתעניינים? מקומכם כאן:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...

|קדימה|טיולים בסקנדינביה ? לא משנה איזו מדינה תבחרו:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...

|קדימה|טיולים באיטליה ? לא רק בשביל האוכל והאופנה:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...


|@|פורומים טיפוליים חדשים:
|קדימה|תטא הילינג ? שיטת התקשור המסתורית עכשיו בפורום חדש:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumPage.aspx?f...

|קדימה|פורום טיפול בפסוריאזיס ? אם אתם חולים או אם בני משפחתכם, בואו לדבר עם מטפל:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumPage.aspx?f...
עזרה בזיהוי חלק
01/03/15 16:17
370צפיות
שלום, חבר שלי מצא את החלק הזה בעליית הגג. מישהו יודע מה זה? איך זה נקרא?
תודה
http://s1166.photobucket.com/user/ehud911/library/...
למה כמה פעמים? שנים שלא ראיתי: תא שריפה של מנוע מרבורה
01/03/15 18:54
255צפיות
תא שריפה של מנוע מרבורה של פוגה/צוקית.
נראה ללא כל סימני חימום.
איך דבר כזה מגיע "לעליית הגג"?
למה כמה פעמים?
02/03/15 02:51
203צפיות
כל פעם נכתב ע״י כותב אורח אחר... 
לא סתם - במספר סידורי רץ.
הכמה פעמים זה בגלל באג במערכת הדפוקה של תפוז
02/03/15 06:58
194צפיות
זה ככה עם כל האורחים שנכנסים לגוגל ושואלים שאלה בענייני תעופה, וכהם יוצאים מהדף בגוגל נפתחת להם חלונית כזאת של פרסומת (שמן הסתם תפוז משלמת עבורה לגוגל), ויש בחלונית הזאת כאילו תחינה לשואל/ת:
"אולי תשאל/י את השאלה בפורום של תפוז?" ...
זה באג ידוע במערכת הדפוקה הזאת של תפוז.
º
נפתרה הבעיה
03/03/15 11:06
98צפיות
נפתרה חלקית באופן מקומי בזכותך
03/03/15 11:18
138צפיות
אך הבאג המעצבן הזה ממשיך להיות קיים בתפוז.
YNET: ב-2018: המטוס הגדול בעולם ימריא לאוויר
01/03/15 11:53
298צפיות
אח שלי...
01/03/15 13:16
270צפיות
º
אהה הוא כבר טס כאן :D ... הכל עבר כלכך מהר...
01/03/15 14:14
150צפיות
º
01/03/15 17:24
13צפיות
º
תמונה לזיהוי
הודעה זו מכילה תמונות
01/03/15 17:52
342צפיות
º
תמונה מזוהה
הודעה זו מכילה תמונות
01/03/15 19:04
305צפיות
º
תשובה מלאה, שנעבור לדרום...
הודעה זו מכילה תמונות
01/03/15 22:36
287צפיות
º
שיטים?
02/03/15 00:35
118צפיות
º
נחל פארן
02/03/15 08:36
117צפיות
º
בשמחה
הודעה זו מכילה תמונות
02/03/15 11:14
294צפיות
יפה גידי!
הודעה זו מכילה תמונות
02/03/15 21:29
232צפיות
אפשר לאתגר בחומר יותר מורכב?
º
עמק האלה?
04/03/15 11:15
51צפיות
º
לא
04/03/15 19:49
19צפיות
º
אזור הבשור?
04/03/15 22:17
29צפיות
º
גם לא, סורי
04/03/15 22:50
25צפיות
º
חבל לכיש?
04/03/15 23:01
32צפיות
º
יס אינדיד...בחלקו הדרומי, כל הכבוד!
04/03/15 23:17
36צפיות
º
למעשה בתשובתי הראשונה התכוונתי לכך, אך טעיתי בשם.
04/03/15 23:29
29צפיות
º
או, זה מסביר כמה דברים
04/03/15 23:38
27צפיות
הרצליה, שדה דב ונתב"ג נסגרים לחמישה ימים במרץ ?!?
27/02/15 00:21
450צפיות
להלן הנוטאמים הרלוונטים:
 
Notam NO: A0260/15
Location Indicator: LLSD
Location Description: Sde-Dov
Created : 26/02/2015 13:42
Valid From : 04/03/2015 07:30
Valid To : 09/03/2015 07:55
(A0260/15 NOTAMN
Q) LLLL/QACLC/IV/NBO/A/000/999/3207N03447E005
A) LLSD B) 1503040730 C) 1503090755
D) 04 0730-0800, 09 0725-0755
E) CTR/SRZ CLSD TO ALL FLTS.)
 
Notam NO: C0383/15
Location Indicator: LLLL
Location Description: Tel-Aviv FIR
Created : 26/02/2015 13:36
Valid From : 04/03/2015 07:30
Valid To : 09/03/2015 07:55
(C0383/15 NOTAMN
Q) LLLL/QAELC/IV/NBO/E/000/999/3219N03454E001
A) LLLL B) 1503040730 C) 1503090755
D) 04 0730-0800, 09 0725-0755
E) LLHZ TRAINING AREAS NR 3 8 9 12 CLSD TO ALL FLTS.)
 
Notam NO: C0381/15
Location Indicator: LLHZ
Location Description: Herzlia
Created : 26/02/2015 13:14
Valid From : 04/03/2015 07:30
Valid To : 09/03/2015 07:55
(C0381/15 NOTAMN
Q) LLLL/QFALC/IV/NBO/AE/000/999/3211N03450E005
A) LLHZ B) 1503040730 C) 1503090755
D) 04 0730-0800, 09 0725-0755
E) AD CLSD TO ALL FLTS.)
 
Notam NO: C0382/15
Location Indicator: LLHZ
Location Description: Herzlia
Created : 26/02/2015 13:14
Valid From : 04/03/2015 07:30
Valid To : 09/03/2015 07:55
(C0382/15 NOTAMN
Q) LLLL/QACLC/IV/NBO/AE/000/999/3211N03450E005
A) LLHZ B) 1503040730 C) 1503090755
D) 04 0730-0800, 09 0725-0755
E) CTR CLSD TO ALL FLTS.)
 
Notam NO: A0252/15
Location Indicator: LLBG
Location Description: Ben-Gurion
Created : 26/02/2015 12:30
Valid From : 04/03/2015 07:30
Valid To : 09/03/2015 07:55
(A0252/15 NOTAMN
Q) LLLL/QFALT/IV/NBO/A/000/999/3201N03453E005
A) LLBG B) 1503040730 C) 1503090755
D) 04 0730-0800, 09 0725-0755
E) AD CLSD FOR LDG.)
לא בדיוק
01/03/15 19:21
292צפיות
קרא את סעיף D - חלון הזמן:
D) 04 0730-0800, 09 0725-0755
ב-4 במרץ מ-09:30 עד 10:00 וב-9 במרץ מ 09:25 ועד 09:55
 
מישהו יכול להסביר
03/03/15 07:46
150צפיות
את מהות הסגירות המדויקות  אלו ברמות דיוק של 5 דקות?
האם מדובר על חלון זמן לנחיתת חוצנים?
מצדה סגור - אז מה מצבת שדות התעופה בישראל
26/02/15 16:35
448צפיות
בהוראת רת"א מצדה נסגר עד להודעה חדשה.
הרצליה ייסגר ב-15 לאפריל.
בימים הקרובים, גם ראש פינה יסגר לחודשיים פלוס.
מה נשאר, כמעט כלום.
º
באיזה מקום היה כתוב שראש פינה נסגר לתקופה ארוכה מחודשיים
26/02/15 16:42
241צפיות
אני לא מצטט בדוייק את המועד כי
26/02/15 19:11
296צפיות
אין לי את ההודעה המקורית וחושב שהיה מדובר על 3 חודשים (חפש בהודעות של רש"ת לעיתונות או סתם הודעות רש"ת באתר שלהם).
הם היו אמורים לסגור את השדה לשלושה חודשים באוגוסט עד נובמבר ודחו זאת לפברואר כי מסתבר שמסרו את העבודות ללא מכרז. 
הם צריכים להרים את כל האספלט של המסלולים, ולבצע את התשתיות והאספלט מחדש.
זה נוסח המכתב שנשלח אלי בנידון
26/02/15 19:24
320צפיות

כפי שנוכחת וודאי שיפוץ המסלול וריבודו נדחו מהמועד המקורי. נכון להיום מדובר בריבוד שיעשה בחודשים מרץ-אפריל 2015.
 
בברכת גמר חתימה טובה
 
אירית לוי
האחראית לטיפול בפניות הציבור
במסופי גבול בי"ל יבשתיים
ושדות תעופה פנים ארציים
טלפון:03-9758337
נייד: 050-9752389
iritle@iaa.gov.il
 
 
כדברי המשורר
26/02/15 18:39
322צפיות
לא נורא נסתדר סנטוריני יפה יותר����
º
מה כבר יש לעשות שם גם אם המנחת לא סגור?
הודעה זו מכילה תמונות
27/02/15 01:54
447צפיות
אני יכול להפנות אותך
27/02/15 08:04
327צפיות
לקברניט אמריקאי בחברת דלתא, שינסה להסביר לך, למה הוא מאוד אוהב להגיע איתי עשרות פעמים לר"פ ומה יש לו לומר על שיעמום בטיסה בישראל. ודרך אגב, התמונה מזכירה לי נוף באזור KTOR יותר מאשר ר"פ
לא טענתי שמשעמם בטיסה, מלמעלה הכל נראה טוב, אפילו מהמצדה
27/02/15 09:02
300צפיות
הנוף יפה, אבל כשאתה נוחת שם, חוץ מלעלות לאתר מה כבר יש שם לעשות?
אתה עקשן
27/02/15 10:23
270צפיות
הנוף בטיסה יפה, היעד וסביבתו במיוחד יפה כשמטיילים במקום.
מייק, לא צריך להתייחס לכל דבר לפי ה-FACE VALUE שלו
27/02/15 12:36
239צפיות
ואני מתכוון למצדה עצמה, לא למנחת . על פניו -סתם הר עם כמה חפירות ארכיאולוגיות  . לרוב הישראלים, זה גורם ל"טאקי-קארדיה" (קצב מואץ של פעימות הלב) בגלל ההיסטוריה של המקום .
 
בתחנת הרכבת המרכזית של מילנו יש רציף צדדי סגור שנקרא "הרציף ה-21  " שהוא בעצם מוזיאון .חונים שם כמה קרונות משא ישנים . על פניו - סתם מחסן , אבל אלה קרונות שהובילו יהודים איטלקים למחנות ההשמדה .
ביקרתי שם לבדי ובכוונה לא לקחתי איתי את בני משפחתי כדי שלא יראו אותי מזיל דמעה !
º
זאב, יש לי הרגשה שבילבלת כאן דברים.
27/02/15 13:02
161צפיות
יאיר, כל אחד וההעדפות שלו...
27/02/15 15:40
188צפיות
אליבא ד-מייק שדה תעופה ללא קהל, משעמם.
עכשיו כשסיימתי את עבודות השליחויות שלי, אני יכול לענות
27/02/15 13:17
290צפיות
טיפה מפורט יותר.
כמעט בכל מקום שיש שדה תעופה, האטרקציות לא נמצאות בתוך שדה התעופה, אולי למעט במתקני שיגור לחלל בפלורידה.
תמיד, צריך לנסוע מעט.
יש לי חבר, לאחרונה הפסיק להגיע לישראל, כי דלתא הכניסה לעבודה על הקו את ה-777 במקום ה-747. הבחור (קפטן בכיר בדלתא) כותב לי כל כמה ימים שהוא מתגעגע לישראל ולטיסות שלנו.  אנחנו טסים גם לאילת, וגם למצדה,  גם מעל ירושלים, וגם לחיפה, מגידו ובאר שבע, אבל מעל הכל הוא אוהב כשאנו טסים לראש פינה.
בראש פינה, אנחנו עושים הרבה מאוד, כל פעם טיפה. או שאנחנו הולכים לצפות בציפורים בעמק החולה. או שאנחנו לוקחים מונית לטיול ברמת הגולן וצופים לסוריה. גם הולכים ברגל , כן ברגל, לעיר, לאכול חומוס, או לאחת ממסעדות הגורמה בעיר (ויש הרבה כאלו) אני לא מדבר על עניין השוקולד בראש פינה (כי שוקולד עכשיו זה נושא חם מידי...)  אנחנו גם טסים לקיריית 8 ומשם מבקרים במטולה, הגדר עם החיזבללללה ועוד.
ראש פינה הוא אחד הפייבוריטים בעבור החברה מה747 של דלתא.
ואם כבר, הנה החברה האלו איתי בטיסה למצדה 
המניאקים מיוטיוב, מחקו את פס הקול.
התחילו לזייף...
27/02/15 14:39
232צפיות
הבדואים עברו לכוסות חד"פ ?
אנחנו בעלי תחומי ענין ובילוי שונים, אני לא חובב הליכות, או
27/02/15 18:47
218צפיות
טיולים בטבע, כמה שיותר ברכב,ובעיר הומה אדם כך טוב יותר, לא אוהב להרגיש שוב כמו חירניק.
מצדה היה נחמד עם הרכבל, אבל כמה אפשר לעלות לראות את האתר?
הזכרת שוקולד, אתה יודע זה לא רק אלה על הטיסה, יצא לי לשהות בארבעה מלונות שונים במשך השהייה פה...ולא אתאר איך אנשים מתנהגים בחדרי אוכל בארוחות... גם אנשים מבוגרים עם משפחות...אלה עם השוקולד זה מדגם מיצג של לא מעט....
אבל בכל זאת אני נהנה לבקר בארץ...
ללכת, להזכיר לך,
27/02/15 22:29
180צפיות
אתה 20 שנים פחות, לכן, בוא נדבר בעוד 20 שנה (אם אהיה כאן עדיין)  יש שלבים בחיים שאומרים לך, שאתה חייב ללכת ברגל.
כשאנחנו בראש פינה, לרוב יש לנו נהג מונית צמוד, אף אחד לא חירניק, לא הייתי, וכנראה גם לא אהיה בגילגול הנוכחי
אני כותב הולך ברגל, פעם בשבועים או שלוש, אנחנו גם הולכים ברגל בר"פ, אני הולך ברגל גם עם הכלב שלי.
אתה יכול להרגע, אני לא זז מילימטר מהחצר שלי בלי הטנק שלי.
על הטרדמיל יש יותר בלימת זעזועים לברכיים, כך שאני מעדיף
28/02/15 11:13
172צפיות
30 -40 דקות ביום מאשר הליכות על כביש או שביל. גם אליפטיקל טוב לי יותר.
הרגע נחתתי בניו ג׳רסי והכל לבן פה בשדה, בהחלט אתגעגע בחודשים הקרובים לאילת.
איזו מצלמה חיברת לזנב
03/03/15 11:30
72צפיות
וכיצד קיבעת אותה?
סחתיין על הדיוק בהמראות ובנחיתות ביחס ל-Center Line .
 
דוד.
בהחלט לא תמיד מקפיד על ציר מסלול
03/03/15 16:47
62צפיות
מה שיוצא יוצא גם מטר לכאן ואו לשם. אם יתפוצץ צמיג, במילא מטר לא הבעיה, אולי יהיה לטובתי אם המשיכה תהיה לצד הנגדי.
מודבקים שני פדים אחד של גופרו והשני של מצלמה אחרת שהייתה של האמריקאי ואני לא זוכר איזו הייתה.
º
03/03/15 17:26
5צפיות
º
אילת נראה טוב
הודעה זו מכילה תמונות
27/02/15 01:59
427צפיות
גם אילת בסדר. למה לא אמרת שהיית כאן
27/02/15 08:06
248צפיות
הייתי מראה לך מה יש לעשות בר"פ
אני עדיין פה, חוזר הלילה לשיקגו, ר״פ לא היתה ב 17 יום לו״ז
27/02/15 08:41
237צפיות
מז״א מעולה פה, בשבילי זה אביב/קיץ, אני מסתובב עם חולצת T מהיום שהגעתי, אפילו ב״סופה״ שהיתה פה לפני שבוע.
מאחל לכם בהצלחה (ללא ציניות) במאבק לשימור השדות הרצליה ודב.
תקפוץ להרצליה
27/02/15 10:35
219צפיות
יראו לך מה אפשר לעשות באזור ראש פינה!
º
ואתה לא מגלה שאתה כאן? לא בא לבקר? לא יפה
27/02/15 09:53
146צפיות
אילן בעיקרון הגעתי לחתונה, ביקרתי קרובי משפחה ושני חברים
27/02/15 11:12
228צפיות
תוך כדי שאני משתדל להראות לחברה שלי שזו לה פעם ראשונה בארץ כמה שרק אפשר, לצערי גם 17 יום לא מספיקים.
דרך אגב נפגשתי פה עם חבר טוב שגר בגבעתיים ושמחזיק מטוס דו מנועי אצלנו ב Kenosha ממש בשורת האנגרים מאחורי ההאנגר שלי...הוא בחורף פה בישראל ובקיץ גר לא רחוק ממני. ביוני הוא חוזר לשיקגו...היה טייס מיראז בחה״א בששת הימים ובכיפור.
מייק אני מניח שאתה יודע לאיזה מז"א אתה חוזר
הודעה זו מכילה תמונות
27/02/15 10:39
314צפיות
אחרי שבוע וקצת בחוף המזרחי עם טמפרטורה של (-) בפרנהייט
ורוחות מטורפות שגרמו גם לכך שלא הצלחתי לטוס קצת
גם אני מסתובב בT בלבד
אגב בניו יורק ב28-30 פרנהייט הרגיש פתאום נעים מאד
 
כך נראית המזרקה בפארק בראיינט (ברחוב 42 והשדרה ה6)
מזרה בפארק בראיינט
אריה, בשיקגו היו 10 מעלות פרנהייט שלמות לפני יומיים
27/02/15 11:23
201צפיות
חברים בפייסבוק נושמים לרווחה כשהטמפ חוזרת לסביבות ה 32 מעלות (0C) ...
º
מצדה פתוח
02/03/15 14:51
53צפיות
צודק, קיבלתי היום אימייל בנידון.
02/03/15 16:48
79צפיות
עכשיו כשמסתבר שאחרי המיליארדים שהושקעו בפיתוח המסלול בנתבג, ולא ירשו להנחית בו מכונות גדולות, ייתכן שנוכל, ה-GA להמריא בקצה אחד ולנחות בצד השני כמעט אין ספור פעמים ביום.
מחפש טרמפ לכנס האגודה ביום ב' הקרוב
28/02/15 09:49
186צפיות
אם יש מישהו בסביבת אזור התעשייה הרצליה (רח' משכית, גלגלי הפלדה או אבא אבן) שיוכל לאסוף אותי ביום ב' הקרוב לכנס האגודה, אשמח אם ייצור איתי קשר.
תודה
אריאל אריאלי
050-7815801
ההפך מתעופה קלה אבל מעניין
28/02/15 08:21
355צפיות
אם כבר תעופה "לא קלה", אז משהו עוד יותר גדול (במשקל)
28/02/15 09:20
234צפיות

אין גבול לדמיון האנושי.
לשנת 2030 מתוכנן המטוס הבא:
 
 
מעניין אם יתנו לו לנחות על מסלול 21 בבן גוריון.... יש לו יותר משלושה מנועים ...
 
אריאל אריאלי
 
עוד פרטים על המטוס
28/02/15 09:29
202צפיות
אפשר למצוא באתר החברה:
 
 
אריאל אריאלי
מישהי מעוניינת?
26/02/15 10:25
466צפיות
שוויון באוויר: דרושות טייסות
חברת בריטיש איירווייס פירסמה קמפיין חדש במטרה לקדם נשים לתפקידי טיסה באמצעות תכנית העתודה של החברה. החברה הסבירה כי גם כיום, בשנת 2015, עולם התעופה שייך בצורה ברורה לגברים, כאשר רק 4,000 מתוך 130,000 טייסים מסחריים ברחבי העולם הן נשים, ומתוכן רק כ-450 הן קברניטות. בריטיש איירוויס גייסה לקמפיין שלה את קרול וולדרמן, כוכבת טלוויזיה בריטית וגם טייסת אזרחית בהכשרתה, שמתכוונת להקיף את העולם במטוס: "מאז שאני ילדה תמיד רציתי להיות טייסת, אך בזמני בתי ספר לטיסה היו סגורים בפני נשים. הקריירה שלי לקחה אותי למחוזות מרתקים ומאתגרים, אבל עולם הבידור מעולם לא הספיק לי, וכיום אני מגשימה את החלום שלי בגיל מאוחר יחסית. היוזמה של בריטיש איירווייס היא דוגמה טובה לכך שאנו חיים היום במציאות שונה, שבה יותר ויותר דלתות שהיו סגורות בפני נשים בעבר נפתחות לרווחה. הבת שלי בת 22, והיא שוקלת להצטרף לתכנית ולהתחיל ללמוד לטוס. מבחינתי מדובר בניצחון". 
החברה ערכה סקר מיוחד ומצאה כי עשרים אחוז מהנשים כלל לא ידעו שנשים יכולות להיות טייסות וסברו שהתפקידים היחידים בתעשייה אשר פתוחים בפניהן הם בתחום השירות - דיילות. דייב תומס, טייס בכיר בבריטיש איירווייס וראש אגף הכשרות: "מה שאנחנו מחפשים זה את האנשים הטובים ביותר לתפקיד, ואם אנחנו מסתכלים רק על גברים, שהם מחצית מהאוכלוסייה, ההפסד כולו שלנו. נשים הן טייסות מצוינות, הן שולטות בהגאים בעדינות ובדיוק, בעוד שגברים דווקא נוטים להיות מעט כבדי ידיים. בשנתיים האחרונות מספר הנרשמות לתכנית שלנו עלה מחמישה אחוזים מהנרשמים ל-15 אחוזים. אני מברך על המגמה הזאת ומשוכנע שהיא תביא המון תועלת לתעשיית התעופה המסחרית".
צוות נשי
26/02/15 16:09
267צפיות
יצא לי לטוס טיסה באירופה שכל צוות היו נשים, כן גם בקוקפיט קברינטה וקצינה ראשונה
 
אבל היות והמטוס היה מחובר לשרוול הן לא היו צריכות ל"עשות רוורס" הטרקטור פוש בק עשה להן את הרוורס, אבל מי יודע אולי גם שם הייתה נהגת.
 
בנוסף האגדה מספרת שהטייס קרב הכי טוב בחיל האויר היום הוא טייסת.
 
 
 
 
יש מעט נשים בתחום כי הן לא מתענינות בתעופה כמו גברים
27/02/15 19:48
179צפיות
נשים אכן יכולות להיות טייסות מצויינות אבל רובן המוחלט לא נמשך לתחום , לא חי ונושם אותו מגיל קטן כמו רוב משתתפי הפורום למשל.
רוב הנשים שמוציאות רישיונות טיס מתכננות קריירה בתחום, רק חלק מזערי מהן רואות בזה תחביב ו-FUN.
לראייה לא תראו כמעט נשים בונות דגמי מטוסים, מטיסות טיסנים ועוקבות בהתלהבות אחרי כל מטוס בשמיים כמו חלק גדול מאיתנו בילדות.
שנים אני עוקב אחרי תחום האז"מ ולמעט כמה חניכות של עמותת יעלים לא ראיתי אפילו טייסת אחת !! איך זה יכול להיות ? 
יש כמה נשים בודדות בדאונים וזהו.
לא פיליטיקלי קורט לחלוטין אבל זה מה שאני חושב.
אני מציע שהרב מנועיים ינחתו בהרצליה - עוד סיבה לא לסגור...
27/02/15 13:52
289צפיות
אני מציע שהרב מנועיים ינחתו בהרצליה - עוד סיבה לא לסגור...
רישיון טיסה אז"מ
25/02/15 20:58
294צפיות
שלום רב לכולם,
האם ידוע לכם כמה בערך עולה להוציא רישיון לאז"מ?
תודה.
º
40K - 50K
25/02/15 23:53
149צפיות
עלויות רישיון טיס פרטי-הגדר אז"מ
26/02/15 14:40
294צפיות
תשובה נכונה ומלאה תלויה בדרך ההכשרה בה תבחר. ההכשרה כוללת שלב מעשי באוויר ושלב עיוני בקרקע. ניתן ואף רצוי לשלב בינהם.
הכשרה מעשית בטיסה-קיימות שתי דרכים: 
1- הכשרה בביסל"ט מסחרי כמו iFly אומני ודומיהם (אין בכוונתי להמליץ ו\או לפסול אף אחד מהם)- להערכתי ומבלי שווידאתי לאחרונה כ-900 ש"ח                לשע"ט.
2- הכשרה פרטית במסגרת תוכנית הדרכה פרטית באישור רת"א במטוס שבבעלותך- ממוצע כללי כולל תחזוקה, מנהלות וביטוחים וכמובן תלוי בסוג המטוס     כ-600 ש"ח לשע"ט כולל מדריך אך לא כולל עלות רכישת המטוס.
 
פרט לחלק המעשי באוויר תאלץ\תיזכה לעבור שבעה מבחני תיאוריה על אגרותיהם מול רת"א- שישה (6) מבחנים, ומול משרד התקשורת- מבחן RT אחד.
גם כאן שמורות לך שתי אפשרויות בדומה לחלק המעשי.
1- הכשרה בבית ספר מסחרי . העלויות הן כ-800 ש"ח למקצוע.
2- הדרכה פרטית עם מדריך תיאוריה פרטי כ-180-200 לשעת הדרכה.
 
תוסיף בדיקה רפואית + אגרות למיניהן בעלות כוללת של כ-3500 ש"ח ומינימום של 32 שע"ט.
עכשיו שב ותעשה חשבון
 
בהצלחה
 
32 שעות? למתחיל מ-0?יש גאונים כאלה? תאוריה בזמנו אפשר היה
27/02/15 06:07
190צפיות
להיתחבר ON LINE לשירגל וללמוד לבד.מאד נוח וזול יחסית.
לא צריך להיות גאון כדי לסיים ב32-35 שעות
27/02/15 13:04
170צפיות
אני סיימתי לפני חודשיים עם 32.5 שעות ללא ניסיון תעופתי קודם חוץ מפלייט סימולטור , על סטורץ HIM ז"ל.
זה אפשרי לחלוטין ולא צריך להיות גאון. אני מכיר כמה אנשים שגם סיימו סביב 35 שעות.
אם בית הספר יחתום לך על הפניה למבחנים עיוניים ברת"א אפשר ללמוד לבד, לא צריך שיעורים פרונטליים וגם לא מדריכים פרטיים. 
כל המבחנים הללו זה סתם שינון של חומר...
במקרה שלי עלות הרישיון כולל כל האגרות הייתה 37000 ש"ח.
מה שבטוח זה שווה כל שקל
Flix
פורום עסקים

פורום עסקים החדש

המקום החדש שלך להתחבר לעסקים כנסו ושתפו בכל נושא >>>

הראל אחזקות

רוצים שינוי לבית?

שיפוצים,עבודות גבס וחשמל ועוד... לפרטים היכנסו עכשיו >>


עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה