בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
דבר מייסד הפורום, צור בנר:

"שלום לכל חובבי הטייס, אומנם, ימות המשיח עדיין לא הגיעו, אך למרות זאת, בפעם הראשונה בישראל, עולה לאוויר, קהילה, המאפשרת לכל מי שהטיסה זורמת בדמו, להיפגש בה. הטיסה היא ``שגעון לדבר`` - כולנו חשים בזאת. במקרים רבים, ההנאה שאנו שואבים משיחה על טיסה עם עמיתים וחברים, מחילופי החוויות והסיפורים, משתווה (ויש אומרים, אף עולה...) להנאה מהטיסה עצמה. קהילה זו והפורום במרכזה, באים לספק בדיוק את ההנאה הזו. כמה מילים על עצמי, עבדכם הנאמן: אני מחזיק ברשיון טיס מסחרי(עם הגדר מכשירים) וברשיון הדרכה עם נסיון של שמונה שנים כטייס. כמו כן, אני מחזיק ברשיון מסחרי ורשיון מדריך מכשירים (CFII) אמריקאים. בשרותי הצבאי הסדיר שימשתי כקצין בקרת טיסה בחיל האויר (כן, כן - ``פלוטו``) ועדיין אני עוסק בכך במילואים.יש מכם, שיתכן ויזכרו אותי מתחרויות הנווט האוויריות בחיפה ובערד, אותן ארגנתי. ועתה, אגש לעניין: במרכז קהילת ``התעופה הקלה``, עומד הפורום, שיכול לשמש אתכם למטרות רבות, כגון: סיפורים על טיסות וחוויות מיוחדות, המלצות על מוצרים הקשורים בטייס ושאר ``שיחות האנגר`` כאוות נפשכם. כמו כן, יכול הפורום לשמש כאמצעי לברור מידע בנושאי התעופה השונים (נושאים טכניים, אווירודינמיקה, מטאורולוגיה וכו`). כמנהל הפורום, אני מבטיח תשובות מהימנות לשאלות שתועלנה, ביחד עם כל שאר משתתפי הפורום, אשר בוודאי ישמחו לעזור ולענות. אני בטוח שההיכרות דרך הפורום, תעזור בגיבוש הדדי של חובבי טייס מכל הארץ, ובחילופי מידע, שיעשו את כולנו למקצועיים יותר. נוסף על הפורום, תוכלו למצוא הפניות למאמרים בקהילה ומחוצה לה וקישורים לאתרי אינטרנט מעניינים. אשמח לקבל תגובות והצעות לקישורים, אשר הינכם סבורים שיעניינו את באי הקהילה. בעיקר אשמח, לקבל ולפרסם מאמרים וכתבות פרי עטכם, בכל נושא הנראה לכם רלונטי. כמו כן, הנכם מוזמנים ליידע אותי על כל ארוע תעופתי, גדול כקטן, אשר אתם מארגנים או יודעים עליו, ואעשה כמיטב יכולתי לפרסמו בקהילה ואם תרצו, לעזור בעצות לארגונו. בנוסף, קיימת לפורום רשימת תפוצה לדואר אלקטרוני בה חברים משתתפי הפורום. מטרת רשימה זו היא, ליידע את המשתתפים על ארועים בתחום התעופה, עדכונים לקהילה ואף להיות בסיס למפגשים ויוזמות אויריות עתידיות. על מנת להצטרף - כיתבו לי מייל ואתם בפנים. אני מקווה כי כולנו נוכל להפוך קהילה זו לבית הווירטואלי שלנו, וכל הצעה לשיפור, תתקבל בברכה. טיסה נעימה בקהילה, שלכם, צור בנר"

נ"א AIW הסרטון
22/07/14 15:20
118צפיות
תפקוד מעולה של המדריך!

קישור
מקור מהימן ומקורב דווח שעקב רצון לא לעבור
22/07/14 15:46
97צפיות
מגבלת משקל, יצאו במודע עם מעט מאוד דלק.
בסוף ככל הנראה שאזל הדלק.
נכון שהתפקוד בחרום היה מעולה, נשאלת השאלה האם התפקוד בהכנה לטיסה היה תקין.

אתה יכול לפרט מה היה התפקוד המעולה בחרום?
22/07/14 16:25
71צפיות
מה נותן הפימפום במצערת לאורך כל הנחיתה?הרי אם יש דלק בתחתית תא המצוף המנוע עובד.ואם אין,משאבת ההחשה לוקחת דלק מאותו מקום בדיוק, כך שגם בה אין דלק.
אני מסתמך על מה שכתב ליאור וגם מקור
22/07/14 17:59
41צפיות
הרוח שהופגן, אני מניח שהוא פימפם כי המנוע גימגם ועדיין לא כבה והוא ניסה לעזור, אם אני זוכר נכון - בחלק מהקרבורטורים של 152 יש מש' החשה, מה שיכול קצת לסייע בהזרקת דלק נוספת לונטורי.
אבל גם אתה צודק בהערות שלך לגבי הנ"א.......
לאחרונה טסתי לא מעט במגידו והתרשמתי מאוד מריבוי האופציות, לעומת שדות אחרים, לנ"א מוצלחת.
º
ישנו דוח רשמי של החוקר. לא צריך לנחש
22/07/14 18:26
23צפיות
http://aiai.mot.gov.il/betihut-tisa-cbl/dohot
22/07/14 18:53
15צפיות
עכשיו אני רואה - מה שכתבתי מבוסס על מידע מתחילת החודש, מסתבר שהוא תואם לדו"ח.....
כתובות אינטרנט מצורפות:
מיקום המצלמה לא מאפשר לראות מה רואה הטייס
22/07/14 16:22
63צפיות
אבל אני לא נותן למדריך 10 נקודות.
חסר לי תמרון המטוס כדי לגעת בתחילת השדה הגדול,לא פניות S, ולא החלקה.
על פניו השדה נראה מאד גדול,אבל העצים מתקרבים בבת אחת,כך שאולי אני טועה,ובגלל עיוות של המצלמה זה רק נראה ככה.
בכל מקרה,הייתי מצפה ליותר תמרון כדי לגעת היכן שהטייס מחליט,ולא איפו שהמטוס מחליט.
העיקר שנגמר בשלום, אפילו שבכזה מצב,שכבר נגמר בטוב,הייתי מצפה לגריקן דלק,והמראה חזרה למגידו.
(לא נעים לי להזכיר,אבל דריפטר סיים טוב יותר נ'א בירדן , ללא טייס כלל)
לפני הרבה שנים עשיתי טיסת הכרות
22/07/14 16:41
72צפיות
וכמה שאני זוכר המדריך אמר לי שלפני נחיתת חרום בשטח צריך לפתוח את הדלתות (למעשה רק לשחרר את הנעילה, לא פתיחה מלאה) כדי שאם הגוף יקבל מכה, הנוסעים לא יהיו לכודים בפנים.
הם לא היו צריכים לפתוח דלתות לפני הנחיתה?
אני לא מכיר את התא של 152,
22/07/14 17:03
55צפיות
אבל אני חושב שיש מד סל'ד לפני המדריך. המנוע לא כבה בגובה,הוא נתן עוד כח עד העצירה,לא הרבה,אבל זה משפר טווח גלישה.
אתה יודע היכן ממוקם מד המהירות,ואם אפשר להבחין במצב המחוג?
º
מד מהירות שמאל למעלה
22/07/14 17:38
32צפיות
|תפוז| אנשים למען חיילי צה"ל
22/07/14 11:58
4צפיות
|חייל| אנחנו מזמינים אתכם להיכנס לפורום הורים ועוד, ולכתוב מכתב או לצייר ציור עם ילדיכם עבור החיילים בחזית.

את כל הפוסטים וההודעות מהבלוגים והפורומים נרכז בעמוד ייעודי, נדפיס ונשלח לחיילים בדרום.
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?for...
לא בדיוק תעופה, אבל ללא ההקרבה האומץ והגבורה
22/07/14 10:51
182צפיות
לא בדיוק תעופה, אבל ללא ההקרבה האומץ והגבורה
של הלוחמים לא תישאר כאן מדינה להכיל בה תעופה קלה, מסחרית או צבאית. אלה ימים עצובים לקרוא כל בוקר על בנים, אבות, אחים וחברים שנופלים במערכה כדי למגר את כוחות הרשע, ולהחזיר את השקט לאי השפיות הזעיר והצעיר הזה במזה״ת, ולמרות שכולנו מרכינים ראש לזכר הנופלים, גאים אנו להשתייך לעם שכה נרדף באכזריות, אך עם זאת מוכן לשמור על אנושיות, מוסר וערכים גם אם במחיר היקר מכל.
הלוואי שלא יפלו עוד, והחלמה מהירה לפצועים.
º
22/07/14 10:56
11צפיות
º
22/07/14 11:50
8צפיות
º
מצב הרוח בקנטים.
22/07/14 12:44
53צפיות
º
22/07/14 13:00
12צפיות
º
22/07/14 15:15
4צפיות
אגרות קפריסין
21/07/14 22:08
180צפיות
הפחתה נוספת באגרה.
המחיר לטייס+נוסע ליומיים בקפריסין 140 יורו (לעומת 170 חודש שעבר) ולשני טייסים כ-110 לעומת 130.
המידע מעודכן נכון להיום. (תיאמתי נחיתה ליום חמישי הקרוב).
אלו לא שינויים מיקריים ואת זה אני אומר בוודאות. די התחברתי לצוות בלרנקה והם מספרים לי שזאת עבודה של האגודה.
ישר כוח.
º
like
21/07/14 22:56
61צפיות
לזרות מלח
21/07/14 15:44
333צפיות
כל מי שרוכש שם קרקע
21/07/14 16:48
249צפיות
שם את כספו על קרן הצבי.

דוד.
האם הם ייאלצו לעבור מבחן בקיאות
21/07/14 17:53
205צפיות
לפני עלייתם על הקרקע ומי שייכשל לא יוכל לממש את הזכויות?
מנחם פתרת לי תעלומה
21/07/14 19:10
187צפיות
כנראה המייל נשלח לכל מוסמכי שדה דב !נמצאנו כבעלי עניין
צריך לארגן קבוצת רכישה של טייסים שיקנו
21/07/14 21:14
155צפיות
את המגרשים שמרכיבים את המסלול.
צריך להתחיל  מאלה שיוצאים לראלים של 4000 מייל ומעלה................
אפשר לארגן שם ישוב קהילתי תעופתי.  מסלול כבר יש.
º
או שכולנו שמים את אמוננו על קרן הצבי
22/07/14 18:11
8צפיות
º
אני רוצה בר במגדל למעלה...
21/07/14 21:36
99צפיות
מטס האגודה לאיטליה ספטמבר 2014
19/07/14 12:46
350צפיות
קיבלתי היום את התכנית למטס הזה.
וואהו, מדובר על בערך 3300 מילי ימי
בחישוב שטחי מדובר על סדר גודל של 30 שעות טיסה לצסנה 172.
בהנחה שאת הלג הראשון עושים על דלק ב-7.3 ש"ח וכל יתר הלגים על דלק שעולה כ-15 ש"ח, אגרות נחיתה וכו' מדובר על מטס בעלות של כ-35000 ש"ח למטוס (בלי לינה וכלכלה.)
בחישוב שני, שערכתי בדולרים, זה יוצא באמת לא ממש יקר, רק כ-10000$ (לא כולל לינה וכלכלה) וזה באמת כבר מספר לא משהו .......

ב25000 ש'ח שולחים מכולה עם חמישה מטוסים,
19/07/14 12:52
287צפיות
וגם בכזה סכום אנחנו בוכים שזה יקר.
טיסות לחו'ל זה במחיר שווה לכל נפש.....    אם טסים באפ או אליטליה.
מצד שני,אם טסים בססנה ארבעה אנשים,
19/07/14 13:05
276צפיות
זה כבר מוזיל בהרבה את הסיפור.
אתה צודק, רק כ-2500 דולר לכסא
19/07/14 14:52
230צפיות
מבצע לזוג, טיסה לאיטליה במטוס מצ'וקמק תוצרת חברה קיקיונית כבואינג או זבל אחר, כולל רכב, מלון לשבוע, וכלכלה מלאה, לא מתקרב למציאה הזו.
יאיר, דיוגנס חיפש את הצדק עם נר
19/07/14 15:02
214צפיות
כשהגיע לנפולי, התחיל לחפש את הנר !
המשך
19/07/14 15:07
187צפיות
טוס לאיטליה במבצע, ואחרי כוס קפּוּצ'ינוֹ בבית קפה על המדרכה ב-VIA VENETO שברומא, או לחילופין, על המזח ב-PORTOFINO מדרום לגֶ'נוֹבָה, תתחיל לחפש את החיסכון !
אז כדי לחסוך, והרבה
19/07/14 15:15
191צפיות
-שתה את הקפה במחירים "המופקעים" בנתב"ג, ועל מוצרי ההלבשה בבוטיקים תסתכל רק מחוץ לחלון הראווה .

איני יכול להמנע מלהזכר בבדיחה הגזענית :
למה ל"AFRICANS-AMERICANS " ב- U.S.OF A. יש אף פחוס?
TOO MUCH WINDOW SHOPPING
גם את זה כבר עשיתי. בכל מקרה, לא מחפש צדק
19/07/14 15:17
163צפיות
רק מחשבה על ההוצאה.
אפשר רק 3 אנשים. עכשיו תעשה חשבון,
19/07/14 16:30
183צפיות
תוסיף גם כ-60 יורו ליום שהייה (מינימום) ותראה לאן תגיע. לי לא נראה שיהיו הרבה משתתפים במטס זה.
מצד שני,כשני רואה כמה עולה חופשה משפחתית
19/07/14 17:24
158צפיות
באילת (לפי התקשורת) ושהמלונות מפוצצים, אני מניח שיהיו מספיק אנשים לטיול כזה.
רמי, שכחת עוד דבר. איני מאמין שחברות התעופה
19/07/14 18:50
161צפיות
ישכירו מטוסים ל-10 ימים ל-30 ש"ט. בוא נראה כמה מטוסים ישתתפו בסיפור. תנחש כמה מטוסים נרשמו למטס הקרוב לכרתים - 24.7.14 ?
תיקון טעות - המטס יהיה 2 ימים. חברות התעופה
19/07/14 18:55
169צפיות
ידרשו 4 ש"ט ליום, סה"כ 48 ש"ם.
אני לא חושב שהעלות היא הבעיה.
19/07/14 19:20
141צפיות
לדעתי חשוב מה אתה מקבל. מי שנהנה לחצות את הים הלוך וחזור בהרבה שעות,זה בסדר.הענין מה עושים עם הזמן שנשאר מעבר לים.
הטיסה בחו'ל באז'מ היא הכי קרובה למה שאתה עושה בארץ ברכב פרטי.יש אזורים סגורים לטיסה שמסומנים ברור במפה,וכל השאר פתוח בחופש
שטייס אז'מ בארץ לא מדמיין אפילו. בגבהי אז'מ,שברוב המדינות הם עד 4000 ,אתה טס לאן שבא לך , ומנצל את החלק הכי תחתון מאותם 4000 . יש הרבה מאד מנחתי אז'מ,מנחתי GA לא מפוקחים,וגם כאלה מפוקחים שמקבלים אז'מ בשמחה.
כל אחד צריך לעשות מה שטוב לו,ואת מה שממנו הוא יפיק הכי הרבה כיף לשקל...
ארבע בסדנה 172
19/07/14 19:44
197צפיות
חוסר רצינות של אגודת התעופה איך אפשר לרזות ב40 ק"ג לנוסעים בחודש כדי שלא לחרוג במשקל ואיזון
הטבלט בשלו
19/07/14 19:46
178צפיות
הכונה סדנה 172. 40 ק"ג לכל נוסע
º
גדי, תעשה דיאטה לאצבע, היא עבה מידי.
19/07/14 19:52
116צפיות
לכן טיסה ב-LSA גם כייפית וגם חסכונית
19/07/14 15:28
301צפיות
לכן טיסה ב-LSA גם כייפית וגם חסכונית
אם טסים במטוסים מהירים ונוחים, כמו הסירוס או דו-מנועי, אז העניין במהותו שונה להתחשבנות והשוואה.
וכמובן אם היעד רחוק וצריך לגים ארוכים, המשמעות שונה,
מאידך, לטיול כייפי וללא לחץ של זמן ולא צריך ל"שרוף" שעות כל יום באוויר, ה-LSA "מנצח" בגדול.

המטס שלנו עם LSA, לאיי יוון ואיטליה, (היה לא פחות נוח מכל ססנה, אולי אפילו יותר נוח),
מהירות דומה , נוחות בבחירת נתיבים, מנחתים, ואין ספור יתרונות (בלי נוסע "נודניק" מאחור, סתאאם).
כ- 40 שעות סה"כ, כולל ביטוח, אגרות, דלק, רכב בכל מקום, לינה, מסעדות , הכל כלול ! בחצי המחיר, וזה עוד לפני הוצאות הקרקע.
כנראה בשקלול כללי כ-1/4 מחיר לאדם.

שתהיה לכל המשתתפים טיסה מקסימה ונעימה , לפחות כפי שחווינו.

http://www.youtube.com/watch?v=Fd1N5n14chY



אופס, LSA, אני עשיתי הערכה לעלות כסא ב-172
19/07/14 15:59
192צפיות
אולי תוכל לעשות תחשיב לכסא ב-LSA שכולנו נדע?
ואל תשכח לציין מה משקל המטען האישי שאני (92 ק"ג) ואתה (? ק"ג)  ודלק מלא עד רודוס, נוכל לקחת בנוסף לציוד הבטיחות (כ-15 ק"ג)
יאיר ידידי, אתה יודע שאני איש GA במקור
19/07/14 17:08
184צפיות
ו"חוטא" ב-אז"מ. (לאחרונה זה הפוך).
צריך לעיין במה שכתבתי וכל התשובות שם.
אין בעיית משקל כלל וכלל, היינו 30 ק"ג מתחת למשקל, כולל דלק מלא, ציוד הצלה, מטען וכו..
הערכת העלות בין סוגי הטיסות כפי שכתבתי הם לכסא,
ההבדל בשימוש ב-GA או ב-LSA. נובע מהמטרה של המטס,
אם המטרה כמו בזו של המטס לאיטליה שהאגודה מתכננת, להגיע כמה שיותר מהר ליעד, וגםלשתף יותר אנשים בטיסה (2 זוגות במטוס וכו.)
בוודאי שיהיה שימוש ב-GA.
המטס שלנו היה יותר "מסע", אי אחר אי, הכל בניחותא, בקצב של המשתתפים, לחבור לאנשים שאנחנו מכירים באיטליה ולבצע טיסות בגובה נמוך ובכייף,
ולא רק להשתמש במטוס ככלי "נסיעה" מאתר לאתר.
ב-LSA הטיסה המיוחדת של גובה נמוך ויכולת לעשות בעצם מה שאתה רוצה, היא העניין.
כאשר ב-GA זהו בעצם כלי תחבורה (והשתתפתי במטס או שניים בחיי).
אין כאן בכלל עניין לפתוח שרשור, מה יותר טוב ולאיזה מטרה.
אם אפשר להנות משתי העולמות, מה טוב.
השאלה היא בסופו של דבר כמה עלה כסא
19/07/14 17:22
144צפיות
לטיול באיטליה,או כמה עלתה שעת טיסה בשיקלול כל ההוצאות בטיול מחולק בשעות הטיסה.
וזה כדי להשוות עלות מול GA ,כדי שיהיה כיסוי להצהרה "עולה רבע או שמינית".
יורם, שאלתי שאלה פשוטה, אם יש לך תשובה פשוטה
19/07/14 19:55
135צפיות
תענה, אחרת, למה לסבך את העניין בסיפורים ארוכים?
הכי חשוב במסעות כאלו זו החברים והחברותה !
19/07/14 22:16
132צפיות
הכל כלול עלה כ-12K לכיסא עם עודף,לכל המסע, כלומר שבועיים מלאים,
מעל 40 שעות טיסה, כל האגרות והמיסים, בתי מלון מעולים, רכב מהשדה, מסעדות בלי חשבון, ועוד ועוד...
רמי עשה תחשיב של מסע עם הובלת המטוסים, שזה חישוב שונה וגם היערכות שונה.

כפי שציינתי בנושא, החברותא עושה את המסע ולא הכסף לבדו,
וכאן היה מעל המצופה. !
הבעיה בטיול אזמים שבו טסים לאיטליה,זה מספר
19/07/14 17:16
197צפיות
השעות שטסים רק כהלוך וחזור, הכלכלה/לינה/הסעה לשדה וממנו, והוצאות הנחיתה בשדות שבדרך. ובסוף, הזמן המועט הוא דווקא הטיול באיטליה.
בצורה של העברת מטוסים (אז'מ) במכולה , יש יומיים וחצי עבודות, שמתוכם יום אחד בחו'ל, יש את עלות ההובלה במכולה כולל הובלות יבשתיות,(שבמקרה של איטליה יוצא זול משמעותית לעומת למשל מדינה במרכז אירופה) ודלק לפי חישוב של ארבע שעות טיסה ביום. בנוסף מחשבים כ-70 אירו ליום כלכלה ולינה.
טיול למדינה מרכז אירופית צריך לעלות 6500 ש'ח העברת מטוס,1800 ש'ח כרטיס ב-אפ ,דלק 95 נטול לארבעים שעו'ט 550 ליטר כ-5000 ש'ח, וכ-650 ש'ח ליום כלכלה לשני אנשים זה עוד 6500 ש'.
6500 ש'ח העברת מטוס לפי חמישה במכולה 40 רגל.
1800 ש'ח כרטיס טיסה לאו קוסט הלוך חזור.(אפשר גם בהרבה פחות)
5000 ש'ח דלק למטוס לפי עשרה ימי טיסה ,ארבע שעות ממוצע ליום.
6500 ש'ח כלכלה לשני אנשים ל12 יום.
19800 ש'ח למטוס לעשרה ימי טיסה לשני כסאות.
9900 ש'ח לכסא.
אנחנו מוסיפים עוד 2500 ש'ח בלתמי'ם לכסא ומתקצבים לפי 12500 ש'ח לכסא לעשרה ימי טיסה וארבעים שעו'ט. במידה ועלויות הדלק והכלכלה הן פחותות, המחיר כמובן יורד. משלמים מראש את הוצאות המכולה הלוך וחזור, ואת כרטיס הטיסה .בחול מיצרים קופה משותפת ומוציאים בפועל מה שעולה.
בגלל שבאז'מ כולם רגילים לזול(מטוסים ב-500000 ש'ח ויותר) זה  נחשב טיול יקר .(המספרים מתקציב שנערך לזמן הזה)  
רמי בחייך.19800 לשני כיסאות כשאחד ריק.
20/07/14 05:22
125צפיות
תענוג גדול בדריפטר עמוס ציוד פלוס נוסע ממוצע 85 קילו.תכפיל את העלות הכוללת וזה יוצא גם כן זיל הזול.וזה כשיש רק דריפטרים.תוסיף P92 אחד והכמות יורדת לשלושה.
לדעתי כסא אחד יוצא סביב 10000 ש'ח.מטוס שיוצא
20/07/14 09:30
104צפיות
בו טייס אחד לא עולה כפול, אבל כמעט. ההבדל היחיד הוא חצי מעלות הדלק. דבר נוסף, כשמעבירים מטוסים במכולה,  ההובלה היבשתית באירופה היא מרכיב כבד בעלות המכולה. אם מעבירים לצפון איטליה, שזה שעה במשאית מקופר זה זול, לעומת זה לצ'כיה , ההובלה מקופר עולה פי כמה וכמה.
הנתונים שהבאתי מקבילים לצ'כיה ולא לצפון איטליה או מרסי בצרפת , שלמקומות קרובים אלה ההובלה זולה משמעותית.
מתוך 33000 ש'ח למקום כמו צ'כיה, ההובלות היבשתיות בארץ הם כ6000 ש'ח ,המכולה מחיפה לקופר במחיר יחסית מצחיק, וההובלה היבשתית באירופה היא עיקר העלות.
מטס אדריה 2014 - מספרים והגיגים
19/07/14 23:47
232צפיות
תראו מה זה עולם: לא עושים - רע ! עושים - גם רע !
אני אקדים ואכתוב - אני לא מתכוון להיכנס לוויכוח. מי שמתאים לו - יתקבל בברכה. מי שלא - נצטער.
האגודה רואה עצמה חייבת לתכנן. אתם לא מאמינים כמה משאבי זמן נדרשים לזה, ולמרות שאת רוב המשאבים האגודה מוציאה על מלחמה על שדה דב והרצליה, זכויות טייסים, אגרות קפריסין, פתיחת נתיבים ומנחתים בארץ, חוק הטייס וכד', מצליחים לתכנן ולהוציא גם הרבה מטסים בארץ ובחול.

אז לגופו של מטס:

1. אורך המסלול
רק מהשנים האחרונות, מטסי האגודה (הארוכים - יש לפחות אחד כזה בשנה) היו:
 = בלקן 2012 - 2700 מייל ימי
 = מונטנגרו 2013 - 2600 מייל ימי
 = קוואלה וצפון יוון - 2000 מייל ימי
 = מטס לספרד - כ- 4000 מייל ימי
 = שוויץ 2011 - 3600 מייל ימי
 = צכיה 2013 - כ - 3500 מייל ימי
 = טיסה של אילן מיטל וחנן נהרי באפריל 2014 לפרידריכסהאפן   כ- 3500 מייל ימי
והרשימה עוד ארוכה.
אז למה להתלונן על 3300 מייל ימי? פתאום מייל ימי נהיה ארוך יותר?

2. מחיר חופשה
אני לא יודע איך אחרים. אצלי אין מה להשוות מטס כזה לשום דבר אחר.
בטח, אפשר לשבת בצינור מעופף ולהגיע לכל מקום בעלות של כמה מאות דולרים. אז מה?
מי שנמצא בתחביב הזה לא מחשב כמה עלה לו להגיע בשבת בבוקר מהרצליה להרצליה - מרחק 0 - אלא הכייף שיש מזה.
אני רק יכול לגלות לכם סוד: כשישבנו עם אילן וחנן בגרמניה בעודם מתכננים את הטיסה חזרה לארץ, וחשבנו על האיזיג'ט שיביא אותנו לארץ, הייתי אכול קינאה.

אז מהסתכלות באינטרנט אני רואה מחירי טיולים של 13 יום מ- 6000 $ (ליפן) ומטה.
מי שייקח את הצירוקי ויטוס 5 אנשים עם מטען ודלק ללא חריגות משקל, כ- 28 ש"ט יעלה לו  כ- 2500 $ כולל הפרשי דלק יקר, אגרות נחיתה וכד
נוסיף עוד 60 יורו ליום כמו שאומר יוסי, ונקבל 3500 $ ועוד קצת לאוכל ובזבוזים - 4000 $ (עלות כסא אצלי במטוס היא כ 2000 $)
מה נקבל מזה? פעילות עם החברים ב AOPA BULGARIA'  ועם AOPA ITALY, טיסה דרך רודוס, בולגריה, ניס, קרואטיה, וונציה, רומא, קורפו, וחזרה, ביקור בשדה התעופה הצבאי הגדול באיטליה, אולי פגישה עם חברנו זאב שעוזר הרבה בארגון המטס ועוד המון דברים כיפיים.
לא שווה 3500-4000 $ ??

3. השוואה מול מטס "קצר"
כמו שנאמר, האגודה תצא בעוד שבועיים למטס יפה לסיטיה וחאניה.
סה"כ 1260 מייל ימי כולל הקפה מלאה של כרתים.
יטוסו כנראה "רק" 6 מטוסים עם כ- 20 חברי אגודה שיהנו מאד, כולל האירוח של חברנו יאניס.
זה לא יקר, לפי אותו חישוב: כ- 13 ש"ט בצירוקי, כ- 1000$ + קצת מלון מצוין בסיטיה 22.5 יורו ללילה וקצת מיניבוסים וטברנות - יעלה 1500$.

אם תשאלו אותי 1500$ ל- 4 ימים או 4000 $ ל- 13 ימים? בעצם כל אחד ייתן תשובה מה מתאים לו.

4. ההשוואה עם LSA
אין מקום להשוואה. זה כייף וזה כייף. לדעתי בכלל אין צורך להשוות
למטס מונטנגרו בקיץ שעבר הצטרפו אורי ודב ב LSA שלהם והרגשנו כולנו אותו דבר.
כך גם הטכסאנים שטסו איתנו לקפריסין. אין הבדל. כל אחד יבחר: נבאחו או צירוקי או ססנה או דיאמונד או צירוס או LSA או כל דבר אחר. העיקר שעולה לאויר.


אני מאחל לכולנו שיהיה מטס מהנה ומועיל.
כמו שיורם אמר - העיקר זה החברותא והאווירה.
היו לנו הצלחות גדולות והיו גם פאשלות ואני מקווה שלמדנו מהן ובכל מטס משתפרים.

שי
מסכים עם כל מילה
20/07/14 07:35
147צפיות
לצערי אני לא אהיה.
מי שלא רוצה או שיקר לו שפשוט לא יבוא. אבל מספיק לקטר.
האגודה יוזמת כל הזמן. עובדת קשה. תפרגנו.
אני מסכים עם כל מילה...כמעט.
20/07/14 09:40
154צפיות
דעתי שבכזה מטס ,או כל מטס אחר יש הבדל אם אתה מטיס את המטוס ואחראי עליו, או יושב שורה רביעית מימין במטוס של שי פופר.
האופציה השניה ,לי לא מתאימה.
ההשוואה בין מטס האגודה לבין LSA היא נכונה בתנאי שה LSA משתתף במטס העמותה. אני חושב שבכזה מקרה ה LSA מפספס את יכולותיו בגדול.
טיול או מסע של LSA צריך להיות מתוכנן לגמרי אחרת.
אבל כמו שכתבת, העיקר שטסים.
20/07/14 11:36
56צפיות
בכלל לא מבין את הפוסט של יאיר. ברור שטיסה זה דבר יקר ואין מה לנסות לבצע ROI עליו. אז מה הפואנטה? מי שלא יכול להרשות לעצמו שלא יטוס. על כיף משלמים ולפעמים הרבה. כמו המטס שארגן מר פלד באלסקה. למי שנהנה זה שווה כל גרוש ואי אפשר ולא צריך לחפש היגיון למה שווה להוציא 35K דולר על טיסה באלסקה או 35K ש"ח טיסה לאירופה או כפול בטיסה לאושקוש.

אם שואלים אותי, למי שהפרוטה לא מצויה בכיסו, הייתי טס פחות בארץ וחוסך לטיסה משמעותית פעם בתקופה. זה תורם הרבה יותר בכול מובן.

אני לא חושב שמישהו כאן יכול לגלות לי את
20/07/14 19:59
164צפיות
אמריקה, איך וכמה לוקח זמן לתכנן מטס שכזה.
אני גם לא בטוח, שאם האגודה הייתה מתכננת מסע לרודוס מיקנוס וסן טוריני או מערכת דומה של איים אחרים, החברותא והאווירה לא הייתה נעימה פחות ואולי כמות המשתתפים תהיה גדולה יותר.
אני אישית חושב, שלא חובה להגיע ליעדים במרחקים שכאלו ואין בכך שום הישג מיוחד במינו.

בכל מקרה, מאחל למשתתפי המטס את מלוא ההנאה ולחזור ארצה בלי אירועים בטיחותיים
באמת שאינני מבין על מה הביקורת
21/07/14 12:55
121צפיות
האגודה מארגנת גם מטסים לטווחים קרובים (ראה מטס לכרתים בסוף החודש וגם מטסים רבים אחרים בעבר) וגם מטסים לטווחים רחוקים יותר. לטוס באירופה זו חוויה שונה מאשר לטוס בין איי יוון. הנופים אחרים, התרבות אחרת, מזג האויר שונה והאתגר אחר.

לא צריך להעביר ביקורת על כל מה שזז.

דוד.
מודיעין טייס קיבל הוראה אחרת מח'א אתמול
19/07/14 12:48
394צפיות
בצהריים, ששונה ממה ששלח לנו מנחם שאבו אתמול לפנות בוקר.
לפי מודיעין טיס השמים מהרצליה למצפה רמון סגורים, וכל שאר המדינה במרשה חריג+קשר עם הבקר+טרנספונדר.
זה לא מה ששאבו פרסם לנו.  
ויכוחים ונסיונות שכנוע לא עזרו, ואנחנו מקורקעים.
אני מכיר שנתיב הבקעה פתוח
19/07/14 14:04
235צפיות
כל השאר מת"א דרומה סגור בהחלט מלבד למרססים שיכולים להגיע עד 10 ק"מ מהרצועה.
איזור חיפה ג'
19/07/14 14:53
212צפיות
האם עדיין בשימוש? מישהו לאחרונה טס בו?
אני הצנחתי באזור ג' ומעליו לפני שבוע.
20/07/14 07:58
232צפיות
לעיתים נכנסתי לאזור בגובה 1500 וטיפסתי דרכו לגובה 11,000 רגל. (גובה האזור עד 3,500 אם אני לא טועה).
הבנתי מאנשי חיפה שהאזור היה סגור למשך שנה ויותר, לי נתנו מיד את האזור, אולי בגלל הפעילות של הצניחות.

שלמה.
º
אתמול הצניחו גם במצדה.
20/07/14 10:24
135צפיות
אני מאד מעריך את ההקלות.
20/07/14 11:39
201צפיות
לא ביקשו ממך להגיש יום קודם תוכנית לטיסת מרחב, נתנו לצנחנים לצנוח כל הדרך למטה ללא שהיו צרכים קשר שידור/קליטה עם הבקרה, וזה עוד כלום,
פ ט ר ו  אותם מטרנספונדר.
מה אומר,  לא הכל שחור...
מנחת דימונה
19/07/14 13:55
374צפיות
ככה נראה היום מנחת דימונה.
האספלט נראה במצב טוב מאוד.

מישהו יודע למה הוא נסגר ולא נפתח?
כואב הלב לראות מנחת כזה (מיני רבים..) עם המון פוטנציאל משמש כמסלול מירוצים לרכבים הגנובים של הבדואים באיזור.
כתובות אינטרנט מצורפות:
דימונה...
19/07/14 14:02
282צפיות
מנחת במצב מצויין מבחינת תשתית.
המפעיל שלו לדעתי זה צה"ל ומידי פעם הם גם משתמשים בו. הוא גם כנראה אסטרטגי בעת חירום, לכן המסלול ארוך ורחב.
האם זה המנחת שהיה פעם של מפעל
19/07/14 20:01
222צפיות
בריקבנד מטיריאלס?
לבעל המפעל היה מטוס צסנה 310
לא מכיר את המפעל הזה, אבל
19/07/14 20:20
201צפיות
ממש צמוד למנחת נמצא מפעל וישי.
שניכם צודקים.המסלול נבנה כמסלול נסיעה
19/07/14 20:44
204צפיות
למכוניות למטרת בדיקה של אביזרי בלימה שיוצרו במפעל
המסלול ניסה להתאזרח לפני כחמש עשרה שנים כסניף של שדה תימן,ואפילו היה מטס לפתיחתו .המסלול נסגר בגלל קו מתח גבוה שעובר מצפון לו.
רמי
19/07/14 20:58
174צפיות
האם באמת קו המתח הוא הסיבה היחידה לסגירת השדה?
אם קו המתח יוזז/יקבר מתחת לאדמה הוא יפתח שוב?
אני לא יודע מה יקרה אם,
19/07/14 21:59
160צפיות
ואני לא יודע אם קו המתח הוא הסיבה היחידה. מדרום למסלול היה קיים מתמיד קו מתח על עמודים בגובה 12 מ', שחצה ממש סמוך למפתן. הקו הזה לא היה בעיה, והייתה אזהרה מפניו. מצפון למסלול, ולדעתי די רחוק ולא מפריע ,הוקם קו מתח גבוה, על עמודים ענקיים, וזה ממה שידוע לי סגר את המנחת.
לדעתי לא הייתה הצדקה לקיומו כמנחת. כשהיה פתוח ,הנוהל לנחיתה היה תאום עם אלי פרץ ושליחת מנחית במיוחד למקום. מישהו היה צריך לממן את זה, ולא נראה לי שכמות הפעילות הצדיקה את שמירתו כמנחת.
לפחות המנחת עדין קיים,  ולא כמו המנחת של ירוחם שקשה לזהותו בגלל ערימות מוצרי אקרשטיין שמסודרות עליו
לא יודע,, אבל כסרט מתח לפורום זה נחמד
19/07/14 14:10
240צפיות
ז'אנר חדש: ימריא \ לא ימריא
כמו שאתה יכול לראות
19/07/14 14:11
224צפיות
באמצע הסרטון, התקבלה החלטה לעצור המראה. :)
º
מרוב מתח, הרצתי לסוף העלילה
19/07/14 14:14
129צפיות
º
דוידי, איך ממריאים עם מכונית ?
19/07/14 16:17
137צפיות
כנס
19/07/14 20:19
187צפיות
אני לא הראשון...
כתובות אינטרנט מצורפות:
º
תתחדש חביבי. נראה לי מזדה 3.
20/07/14 10:01
77צפיות
אם זה טס מצוין,ניחא.אפילו שדעתי שמה שלא נראה
20/07/14 10:17
109צפיות
טוב לא טס טוב...
אבל להשתמש בזה כמכונית???זה לא לענין. בטח כי כל פגיעה קטנה בפח או בפלסטיק משביתה את הדבר הזה.
זה ניראה לי כג'ימיק שלא יתרומם. אני מדבר ממקום של מישהו שאין לו כסף להוציא על שטויות, אבל אני מניח שמתכנן הדבר הזה לא כיוון אלי ואל שכמותי.
אולי זה יהיה הדבר הבא? בארץ , בודאי לא.
º
רק הביטוח לשנה יעלה כמו מזדה 3.
20/07/14 13:50
49צפיות
טכסאן למכירה
19/07/14 22:37
260צפיות
טכסאן למכירה
שלום לכל הטיסים והטיסות
עקב הזמנת מטוס חדש אני מוכר את המטוס שברשותי
המטוס מדגם טקסאן LSA
את קריאה 4X-HLB
המטוס עם 470שעות מנוע וגוף
הוא ממוקם במנחת זוהר שבמאכר בצפון  מזרחית לקבוץ שמרת
המטוס שמור מאוד ומתוחזק בשחר תעופה
לפרטים נוספים ומחיר צרו קשר איתי
0522983399 גבי
מצרף תמונות
יש מקומות בעולם, שלא סוגרים את השמים
18/07/14 13:35
346צפיות
לתעופה אזרחית, כאשר מסוק צבאי ("מרחף") נמצא בסביבה....
מי שלא מאמין -
http://www.vansairforce.com/community/showthread.p...

אריאל אריאלי
כתובות אינטרנט מצורפות:
אצלינו אותו דבר לא להיסחף
18/07/14 15:39
209צפיות
http://youtu.be/Fi1kWqqnXfM
כתובות אינטרנט מצורפות:
º
יש הבדל בין "נמצא בסביבה" לבין "פועל בסביבה"
18/07/14 16:05
108צפיות
דווקא גם אצלינו לא סוגרים שמים בגלל מסוק...
18/07/14 16:49
163צפיות
הוא לא רצה לטוס מבנה,אולי אם הייתי RV היה בא לו...
מדקה 0.23 עד  1.03
וזה הקישור. דקה 0.23-1.03
18/07/14 16:51
142צפיות
זהו, בדיוק, ההבדל בינינו לבינם...
18/07/14 18:26
138צפיות
בארץ, כאשר שני מטוסים טסים במרחק חצי ק"מ זה מזה, קוראים לזה "טיסת מבנה".
שם, מבנה זה, כאשר שני מטוסים טסים במרחק כנף זה מזה.
תחשוב על זה....
אריאל אריאלי
התגובה שלי הייתה לגבי סוגרים שמים.
18/07/14 19:02
104צפיות
לגבי מבנה,אני לא יודע כמה זמן הוא עקב אחרי מאחור וקצת למעלה.הסתכלתי שמאלה,וראיתי משהו בזוית העין.
הוא כנראה לא רצה לטוס מבנה,כי כשפניתי לכיוונו,הוא פנה ושמר כל הזמן 180 מעלות ממני.אצלינו זה לא כמו באמריקה,כאן לא משחקים.
ולגבי מבנה,אנחנו באופן תאורטי יודעים מה זה.
18/07/14 19:04
119צפיות
מעשית אסור לטוס מבנה בלי מדריך במטוס,אבל באופן תאורטי אנחנו טסים גם פחות מכנף...
גם באופן מעשי אפשר
18/07/14 19:35
261צפיות
גם באופן מעשי אפשר
אני לא יודע אם התכוונת ברצינות כשכתבת שצריך מדריך במטוס....
התמונה המצורפת צולמה לפני 6 שנים מהמטוס שלי עוד לפני שהייתי מדריך

ההתיחסות בתקנות לעיניין טיסות מבנה היא רק שהטייסים צריכים לתאם בניהם לפני הטיסה
נפתלי ידידי, לא כתוב לפני הטיסה.
19/07/14 10:32
155צפיות
תקנה 67.
תיאום מוקדם.

אתה מבין את המשמעות המבצעית.

שלמה.
לקולגות מתעופה קלה שתחזרו מהר לטוס
18/07/14 19:38
188צפיות
משדה ראשון לציון  וגם מהשדות האחרים .שבת שקטה ורגועה
הקישור שברח....................
18/07/14 19:40
162צפיות
שדה ראשון לציון
כתובות אינטרנט מצורפות:
פורום אווירונאוטיקה מזמין אתכם!
19/07/14 04:12
107צפיות
שלום רב לכל גולשי פורום תפוז,
לאחרונה, נפתח קהילת פורומים העוסקת בכל תחום התעופה והאווירונאוטיקה.
בפורום קיימים קטגוריות, בכל קטגוריה קיימים פורומים העוסקים בתחום התעופה.
עשרות רשומים לפורום כבר נרשמו, טייסי קרב לשעבר בחיל האוויר כבר נרשמו, מגדולי היסטורית חיל האוויר כבר נרשמו! מה איתכם?
הירשמו עוד עכשיו ותהנו מתוכן שכולו תעופה! - http://aeronautics.co.il/register.php.
שאלות באוירת המבצע
17/07/14 12:05
551צפיות
שאלות באוירת המבצע
אם כבר מקורקעים... ריענון לזיכרון בבקשה

מתי עזה נסגרה לטיסות אזרחיות GA \ UL?   (איו"ש נסגר לאז"מ באוקטובר 2000 וירושלים כשנה אח"כ?)


"אזור 8" -  מתי נולד או יותר נכון איך השתלבו ה GA (ואז"מ מה שהיה) עם המטווח ואימוני המטוסים הצבאיים שם:

עד אמצע שנות ה-80 היה האזור שבין וינגייט לגעש שטח אימוני הפצצה למטוסי קרב (לפחות כל בוקר בקיץ בין 8-11... מי שהיה זוכר), היו טסים על מבנים צמודים לקיבוץ כיעד ואף מתחת לגובה הצוק בים!

כשבין יקום וגעש היה מטווח נ"מ כל השנים והיה פעיל עד שנת 90+

ואימוני נ"מ, היה הרקולס עושה סבבים כל שעות היום סבבים עם מטרות... ירי תותחים מכל הסוגים לכיוון הים כל היום, מי זוכר?

לשאלתך השנייה
17/07/14 12:50
262צפיות
אני מכיר את אזור 8 ככזה מאז שהתחלתי ללמוד לטוס, לפני 30 שנה.

דוד.
כנ"ל הנ"ל. גרירת המטרות (דרוגים)
17/07/14 13:59
241צפיות
נעשתה במטווח 24 עוד עם הנורדים. גם היום המטווח בתוקף.
מטווח אווירי
17/07/14 15:08
222צפיות
"המקום הבטוח ביותר להיות בו היתה המטרה עצמה" - דברי איציק אפלבוים ז"ל שנהג לגרור מטרות עם דריפטר , והנון-ממים התאמנו עליו (למזלו, רק לאיכון ראדאר )
º
לגרור מטרות?אני לא חושב.
17/07/14 17:16
140צפיות
מי שלא יודע רק חושב. גרירת המטרות נועדת
18/07/14 07:41
187צפיות
לאימון ירי של מטוסי קרב, לא לכינון נ"מ.
אני מכיר את נושא גרירת המטרות. מה שהתכוונתי
18/07/14 10:12
164צפיות
שאני לא יודע שאפלבאום גרר מטרה.
ממה שאני יודע,הוא עצמו עם הדריפטר שימש מטרה. לא לירי,אלא כתרגול למסוקי קרב באיתור וזיהוי גילשונים בלילה.
רמי, בדקתי בארכיונים . אתה צודק
18/07/14 11:41
145צפיות
אבל איזה טעם יש לסיפור בלי קצת תבלינים ?
לשאלתך הראשונה
18/07/14 10:53
207צפיות
עזה נסגרה לטיסות כשהבריטים עזבו ב-1946. עד אז, היה שם הכל, כולל תחנת רכבת (קו מצרים-לבנון) והשמים היו פתוחים.
לא יודעת אם/מתי נפתחו השמים מאז.


מנחת קטיף ברצועת עזה
18/07/14 15:08
179צפיות
לא כל כך מדוייק  בשנות התשעים פעל מנחת קטיף ליד גני טל וליד חאן יונס ואני נחתתי שם ומכיר רבים שטסו שם.
º
בשנות ה-80 ניגבתי חומוס בכיכר מדינה.
18/07/14 16:53
122צפיות
היו זמנים בשנות התשעים שטסנו בגובה נמוך מעל
18/07/14 23:48
130צפיות
עזה, בדרך כלל לאורך החוף. עד שפעם, בגובה 1000 מעל העיר כמעט התנגשנו בעפיפון ענק, ומאז הפסקנו עם הטיסות האלה.
º
אם כבר מקורקעים,זו ההזדמנות לטוס לחו'ל.
18/07/14 12:25
143צפיות
ויחידת הנ"מ בהרצליה
19/07/14 00:46
153צפיות
התאמנה עלינו. (פרש, אם אני זוכר נכון, יוסי?)  טסנו ב סופר-קב ו-C-150... ...
נכון, אבל הם היו גם קונים ש"ט משחף.
19/07/14 01:29
153צפיות
היה איילנדר שעשה כינון נ"מ בשבילם.
מבט על והפעם תבור
17/07/14 19:56
261צפיות
הפעם נסקור מספר אתרים בסביבות התבור. נתחיל במבנה נטוש המגולל סיפוראודות ניסיון התיישבות חרדית מרתק בלב הסוציאליזם,
נמשיך לארכיטקט מוערך שהותיר את חותמו, בית ספר מפורסם, ונסיים בשוק. הכול ועוד במאמר הפעם

תודות:
לאורי הרטמן על העריכה.
ליאנה מרקשייד הטייסת .
עד הפעם הבאה - נתראה!!!
אבי הרטמן
כתובות אינטרנט מצורפות:
º
הכתבה נחתכה בתחילתה
17/07/14 21:42
73צפיות
שיפור גדול באיכות הטכנית של הסרטון.
17/07/14 22:06
110צפיות
הכתבה כמו שכבר הוזכר, עם תקלה.
º
סליחה הטכלה תוקנה
18/07/14 01:31
73צפיות
º
עכשו עובד .יופי של סקירה.
18/07/14 10:32
62צפיות
שאלה - מה המטוסים שבאויר בהרצליה עושים
17/07/14 12:26
388צפיות
בזמן אזעקה ? והאם הפקחים נוטשים את המגדל ?

יוגב
,תשובות
17/07/14 12:37
340צפיות
בזמן אזעקה המטוסים נשארים באווויר והפקחים יורדים לנכנסים למרחב המוגן. לפני כמה ימים שהה מטוס באזור 8 בעת אזעקה. הפקחים הנחו את הטייס להשאר באזור עד לחזרתם. במשך כ-10 דקות הוא המשיך בטיסה, עד לחזרתם של הפקחים למגדל.
º
ואם הוא חייב,אבל חייב לנחות באותו זמן?
17/07/14 12:42
211צפיות
º
אז מכריז חירום ונוחת
17/07/14 12:48
209צפיות
º
אבל איך הוא יכול לנחות כשאין פקח במגדל?
17/07/14 13:10
188צפיות
באותה צורה שבה הוא נוחת כשיש פקח במגדל
17/07/14 13:27
278צפיות
מוריד כח, מוריד מדפים, מוריד גלגלים אם יש לו מתקפלים, וכן הלאה....

דוד.
רמי,
17/07/14 17:11
221צפיות
שאלה לא מתאימה למי שנוחת כמעט רק כשאין מגדל...לא כך?
º
או חוזר לנחיתה בנוהל תקלת קשר תוך דיווח עיוור
17/07/14 12:53
175צפיות
ומי יסמן לו בזיקוק ירוק?
17/07/14 13:12
236צפיות
אני לא מאמין שטייס מקצוען,לא אזמניק, ינחת ככה בהרצליה כשהמגדל לא מאוייש.  הוא לא יכול מנטאלית.
יא קרציה
17/07/14 13:30
286צפיות
אני מאזור 8 מוציא את הז@% וכל הנוסעות שלי מחליקות לקרקע כמו עמוד של מכבי אש.

נודניק.
º
אתה טס כל כך נמוך?
17/07/14 13:38
160צפיות
בנתיבים הנמוכים. 2000 רגל ככה...
17/07/14 13:56
232צפיות
אלעד, למה אתה לא מספר את האמת?
17/07/14 15:12
239צפיות
הראית את ה-Z לרוסיה שלך ואמרת לה: ס"מ אחד יותר, הייתי מלך.
והיא: לא יקירי. סמ אחד פחות , היית מלכה
בדיחה בנושא:
17/07/14 15:16
260צפיות
שאלו אנגלי, צרפתי ופולני:
למה יש עטרה מסביב לראש ה-Z ?
הצרפתי: כדי שהאישה תהנה יותר
האנגלי: כדי שהגבר יהנה יותר
הפולני: כדי שהיד לא תפגע במצח
שמחתי שההומור לא עזב לגמרי את טייסי הרצליה,
17/07/14 17:17
205צפיות
והתגובות העלו חיוך...
סליחה שזה לא תעופה קלה. זה אמיתי?
16/07/14 21:33
494צפיות
אשמח להסבר לפשר הנסיקה ו-TOUCH & GO שמדגימים פה.
תודה.

https://www.youtube.com/watch?v=GZRKm6PG918
כתובות אינטרנט מצורפות:
מתאמן לתערוכה בפרנבורו
16/07/14 21:54
272צפיות
כנראה היה טייס פאנטום בעברו.
כך עושה מטוס עם מנועים כמו שלו
16/07/14 23:29
312צפיות
כאשר הוא ריק מנוסעים ועם דלק לשעת טיסה אחת.
עם מנועים כשלו, עם הסחב הסטאטי שלהם, ועם פחות 70 טון דלק ופחות מאתיים ומעלה נוסעים, עם גוף וכנפיים עשויים "פלסטיק" המטוס יכול לנסוק כמעט אנכית....
אריאל אריאלי
זה כלום
17/07/14 00:46
311צפיות
זה שלב המעבר בין
17/07/14 17:08
183צפיות
מטוס לרקטה...
כאשר יחס משקל לדחף מתקרב ל-1:1 או עובר אותו, כל מטוס או אפילו פסנתר מסוגל לנסוק ללא מגבלות אווירודינמיות. נו טוב, כמעט...
מה הפשר? שאלה טובה. משום מה אנשים חושבים שתרגילים אווירובטים ימכרו מטוסי נוסעים ביתר הצלחה, אלא אם כן מנסים למכור את המטוס להדיוטות. מה גם שהתרגיל  נשאר בתוך מגבלות העומס (G) והמהירות של המטוס. למעשה כל חיתחות קל מפעיל עומסים הרבה יותר חריפים כולל עומסים שלילים, מאשר הגלגול המודגם בקליפ שהביא אריאל,  שבעצם לא עובר יותר מ-1G+ (משקל המטוס). כל אלו יכולים להיות מוצדקים אם המטרה היא למכור את הטייס.
פרסום בתפוז - תפוז עסקים

בעל עסק קטן?

זה הזמן שלך להופיע בפורומים! למידע השאר את פרטיך כאן >>>


עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


Flix
מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה