לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
דבר מייסד הפורום, צור בנר:

"שלום לכל חובבי הטייס, אומנם, ימות המשיח עדיין לא הגיעו, אך למרות זאת, בפעם הראשונה בישראל, עולה לאוויר, קהילה, המאפשרת לכל מי שהטיסה זורמת בדמו, להיפגש בה. הטיסה היא ``שגעון לדבר`` - כולנו חשים בזאת. במקרים רבים, ההנאה שאנו שואבים משיחה על טיסה עם עמיתים וחברים, מחילופי החוויות והסיפורים, משתווה (ויש אומרים, אף עולה...) להנאה מהטיסה עצמה. קהילה זו והפורום במרכזה, באים לספק בדיוק את ההנאה הזו. כמה מילים על עצמי, עבדכם הנאמן: אני מחזיק ברשיון טיס מסחרי(עם הגדר מכשירים) וברשיון הדרכה עם נסיון של שמונה שנים כטייס. כמו כן, אני מחזיק ברשיון מסחרי ורשיון מדריך מכשירים (CFII) אמריקאים. בשרותי הצבאי הסדיר שימשתי כקצין בקרת טיסה בחיל האויר (כן, כן - ``פלוטו``) ועדיין אני עוסק בכך במילואים.יש מכם, שיתכן ויזכרו אותי מתחרויות הנווט האוויריות בחיפה ובערד, אותן ארגנתי. ועתה, אגש לעניין: במרכז קהילת ``התעופה הקלה``, עומד הפורום, שיכול לשמש אתכם למטרות רבות, כגון: סיפורים על טיסות וחוויות מיוחדות, המלצות על מוצרים הקשורים בטייס ושאר ``שיחות האנגר`` כאוות נפשכם. כמו כן, יכול הפורום לשמש כאמצעי לברור מידע בנושאי התעופה השונים (נושאים טכניים, אווירודינמיקה, מטאורולוגיה וכו`). כמנהל הפורום, אני מבטיח תשובות מהימנות לשאלות שתועלנה, ביחד עם כל שאר משתתפי הפורום, אשר בוודאי ישמחו לעזור ולענות. אני בטוח שההיכרות דרך הפורום, תעזור בגיבוש הדדי של חובבי טייס מכל הארץ, ובחילופי מידע, שיעשו את כולנו למקצועיים יותר. נוסף על הפורום, תוכלו למצוא הפניות למאמרים בקהילה ומחוצה לה וקישורים לאתרי אינטרנט מעניינים. אשמח לקבל תגובות והצעות לקישורים, אשר הינכם סבורים שיעניינו את באי הקהילה. בעיקר אשמח, לקבל ולפרסם מאמרים וכתבות פרי עטכם, בכל נושא הנראה לכם רלונטי. כמו כן, הנכם מוזמנים ליידע אותי על כל ארוע תעופתי, גדול כקטן, אשר אתם מארגנים או יודעים עליו, ואעשה כמיטב יכולתי לפרסמו בקהילה ואם תרצו, לעזור בעצות לארגונו. בנוסף, קיימת לפורום רשימת תפוצה לדואר אלקטרוני בה חברים משתתפי הפורום. מטרת רשימה זו היא, ליידע את המשתתפים על ארועים בתחום התעופה, עדכונים לקהילה ואף להיות בסיס למפגשים ויוזמות אויריות עתידיות. על מנת להצטרף - כיתבו לי מייל ואתם בפנים. אני מקווה כי כולנו נוכל להפוך קהילה זו לבית הווירטואלי שלנו, וכל הצעה לשיפור, תתקבל בברכה. טיסה נעימה בקהילה, שלכם, צור בנר"

הגבלות לימוד על מטוס מסוים
01/02/15 16:48
156צפיות
שלום לכולם,
אשמח לקבל תשובה אם מישהו יודע: האם יש הגבלות כלשהן על הוצאת הגדרים או רשיונות על מטוסים מסוימים? לא מבחינת ביטוח אלא מבחינת רת"א. כלומר, אם אני למשל שותף במטוס, האם אני יכול ללמוד עליו להגדר מכשירים לדוגמא? או אם אני חבר בעמותה שיש לה מטוס? האם יש חשיבות למספר השותפים או חברים בעמותה?
 
אני מקבל מידע שונה מאנשים שונים ולא ברור מה האמת... אז אשמח אם מישהו יוכל להביא מידע מהימן.
 
תודה מראש! 
יכול גם יכול.....
01/02/15 21:40
58צפיות
אם המטוס שלך ו/או של המדריך שלך, אתה יכול ללמוד עליו לכל הגדר שתרצה. (המתאים ליכולות המטוס ואביזריו כמובן)
אין שום חשיבות למספר השותפים בהקשר זה.
בברכה - יוסי
 
 
 
ואם המטוס שייך לעמותה?
01/02/15 22:04
35צפיות
תודה יוסי.
אומרים שאם המטוס שייך לעמותה יש בעיה ללמוד על מטוס כזה. האם שמעת פעם משהו כזה?
 
לי זה נשמע ממש מוזר, הרי מטוס זה מטוס ואם הוא ממוכשר כראוי מה הבעיה ללמוד עליו...
 
דוגמא של סירטון
הודעה זו מכילה סרטונים
01/02/15 21:58
44צפיות
אבא שלי יצר את הסירטון לפני כמה שנים, נגד הבנייה המסיבית בסביבות ירושלים.
º
מציע לעשות כזה גם עבור ש"ת הרצליה
02/02/15 00:21
4צפיות
בואינג 787 או f-16 ?
31/01/15 19:06
358צפיות
לא ממש תעופה קלה  - אבל מעניין.
º
סתם סקרנות: מעניין שאין כנפוני קצה כנף
31/01/15 21:34
129צפיות
בהחלט מענין
31/01/15 22:26
211צפיות
אני מבטיח לך שאפילו את הכיסאות הוציאו ושלא היה לו דלק ליותר מה TOUCH &GO.
תמיד כשאני רואה את ההדגמות האלה אני תוהה. הייתי יותר רוצה לראות מה הוא יכול לעשות ב-MTOW
בתור F-16 הוא לא שווה גרוש...
למטוסים הללו
01/02/15 01:15
220צפיות
יש המון כוח.
אין זה פלא שניתן לנסוק איתם כך, וכמו שעירא כתב, בטח הוא היה כמעט ריק.
בהמראה כזו הצוות צריך להזהר מאד לא לדפוק את הזנב במסלול.
בטיסות רגילות הם נוסקים במהירות אנכית של כ-2,000 רגל לדקה בלי בעיות בכלל, וזה כאשר הם עמוסים לעייפה. בגובה נמוך הם מגיעים גם לקצב של 3,000 רגל לדקה.
אפשר לראות גם כאן עם הסברים בגוף הסרט.
דוד.
צודק
01/02/15 09:15
137צפיות
הנתונים המצוינים בכתבה שצירפת מספקים הסבר. מנועים חזקים, גוף קל יותר, כנראה גם "עירום" כפי שכתב עירא וצוות טייסים ברמה גבוהה. (וכנראה עם ביצי פלדה...)
º
אפשר לצלם מהזווית הזו ולקבל תוספת משמעותית לאשליה.
01/02/15 10:13
137צפיות
º
צודק, מהזווית הזו נראה כאילו מישהו שוקל מעבר לאז"מ
הודעה זו מכילה תמונות
01/02/15 10:46
224צפיות
מי שוקל מה? מבחינתי, לא מוצא עניין ברכישת אז"מ
01/02/15 13:07
133צפיות
וכמובן, אין לי כל כוונה, לרכוש אז"מ.
בסך הכל הגעתי לשם כמו שאני נוהג אחת לכמה חודשים, אף שמסלול למכוניות עם שלט, הביא אותי שוב אתמול.
לא חייב לרכוש, אתה יכול גם לבנות...
01/02/15 14:11
111צפיות
כבוד למגזר לראות אותך במנחת.
º
מאיזו זווית יאיר, ממרפסת הצריף של הג'ינג'י ?
01/02/15 11:45
93צפיות
º
חדש מבריסטל
הודעה זו מכילה תמונות
01/02/15 09:06
223צפיות
מערכת גרמין
עדין מחזיק בדעה כי רק השבתת התעופה כ ו ל ה בישראל תצליח
30/01/15 10:23
305צפיות
עברתי על הפירסומים השונים באמצעי התקשורת (בעיקר הכתובה) ואני מתרשם כי בעצם, העילה העיקרית העולה מתוך הכתבות, היא, כי סגירת שדה התעופה הרצליה ואחר-כך שדה דוב, תמוטט את התעופה האזרחית.
אתם חושבים כי ליפה מבאר שבע זה מזיז משהו? או ליחזקאל משדה ורבורג (השמות - פרי המצאתי ומדמיוני בלבד), איכפת מהתעופה הכללית?
לא מצאתי כי בכל הכתבות הושם דגש על הנזק הסביבתי, שיגרם לתושבי האזורים ש"יכוסו" ע"י בניינים גבוהים. הרעש, זיהום האוויר, הפקקים וכו'. היכן הם בכתבות השונות?
קראתי היום בעתון המקומי של הוד השרון וכפר סבא "כתבונת" על הסגירה. ומה כתוב שם? בדיוק מה שכתוב בשאר הכתבות: שיגרם נזק לתעופה האזרחית וכו'. מאד מעניין את תושבי הוד השרון, או כפר סבא שלא יטוסו מטוסים בשבת אחה"צ מעל ישוביהם ולא יעשו רעש.....
ברור כי ככל שמועד הסגירה מתקרב, עוצמת "התקפת" היח"צ חייבת לגבור. לכסות כל פיסת נייר כתובה.
ולקבל החלטה (ואני יודע כי קשה) - אם עד תאריך מסויים לא יימצא פתרון הולם - התעופה הישראלית תעצור.
שביתה כללית של כל העוסקים במקצועות התעופה. כולל מובילים (שאגב, לדעתי, הצעד להפסיק את הכשרת טייסי חיל האוויר עבורן, היה צעד אמיץ ונבון), בתי הספר, מכוני הבדק, טיסות כיבוי שריפות, ריסוס ופיקוח הטיסה.
רק שביתה שתפגע במקבלי ההחלטות תצליח לשנות את רוע הגזירה (ראו את שביתת התלמידים, שלא ארכה יותר מחצי יום!).
עכשיו הזמן לרכז מאמצים ואמצעים להתחיל לפעול לאירגון השביתה.
במדינת ישראל הדבר היחיד שעובד ומשפיע הוא כוח!
מי שרוצה להמשיך להוציא כסף על "עורכי דינים" ומשפטים, שידע כי הוא שם כספו על קרן הצבי (והצבי בורח   ).
אריאל אריאלי
º
נו, נראה איך אתה מצרף את כל התעופה המסחרית, נראה לך?
30/01/15 12:17
144צפיות
º
אנא פנה אלי טל 0544245989
30/01/15 12:49
130צפיות
º
אריאל אנא פנה אלי טל 0544245989
30/01/15 12:51
99צפיות
לצערי צודק! וכן זה אפשרי!!!
30/01/15 13:44
247צפיות
רבותי, הבמה מוכנה לטקס התליה של הרצליה.
גם לי אין ספק, בעיקר אחרי הסרטון האחרון של מר ישראל כץ ששלחתי בפוסט לפני מספר ימים.

חייבים להביא להשבתה של התעופה בצעדים. כלומר, תחילה תעופת פנים (פרט למקרי חירום) לא עזר, תוך יום תעופת מטענים, ... ועל בתקווה שלא יהיה צורך עד אחרון המטוסים בישראל.

צריך להשיג הסכמה (היום אפשרי מתמיד) ולפרסם את תוכנית ההפגנות על כל שלביה.



יוסי שוב מאלעל הפנים את הבעיה.
יש בינינו מספיק משפיעים שממילא יתגייסו בדקה ה90 לפעולות משמעותיות. הבה מתכנן כבר.


לבסוף, גם רת״א תצטרף .
31/01/15 20:04
63צפיות
אמנם זה לא פייסבוק, אבל עדיין - לייק
סרט מעניינת קטן על הטיסים שלי בקיץ שעבר
29/01/15 19:32
400צפיות
החלית שהסרט שלי. סרט על הטיסות מדרום למוסקווה. ויש בסרט פריימים מיוחדים כשהיתי תייר במסוק צבאי מעל הקרמלין ב9 במרץ! זה היהי משהו-משהו! תסתכלו: http://youtu.be/jDS4N0NLtAU
º
יפה מאד
29/01/15 20:23
90צפיות
º
תודה :)!
29/01/15 22:20
53צפיות
Spasiba. Crsiva
29/01/15 21:42
171צפיות
״לא מבין איזה אינטרס יש לך לבוא פה בחום הזה״
אין שום ינטרס, רק...
29/01/15 22:16
183צפיות
... אני לא רוצה להתחיל בפורום שיחות על פוליטיקה, רק מאמין לי שאין חיים עכשיו ברוסיה לכל אחד שיש לו מוח ורצון לחיות כמו בן אדם ולא אסיר בבית כלא. בשבילי זה חשוב יותר מכל אחר. יש מרגיש פה כאילו חי בחושך. יש לחץ חזק מזה ואני לא רוצה לחיות על לחץ. גם ילדים (שיהיו מתי שהוא) לא צריכים לחיות בלחץ הזה. אין עתיד למדינה ששנה כולם שסביב ובאמת שנה את עצמו. הדין שרוב אנשים נוהגים הוא ׳משיותר חזק הוא האמת׳. אחרים אומרים שזה כך ויאפשר לעשות משהו אם סיסטמה הזה. כל הסיבות האלא והרבה סיבות אחרות - בגללהם אין לי מקום ברוסיה.
º
29/01/15 21:56
31צפיות
מבקש סליחה – במה דברים אמורים :)?
29/01/15 22:42
171צפיות
נדמה לי שלא מבינתי העצם של האמרה, איך היא התייחס לסזט?
º
סרט יפה. כל הכבוד !
30/01/15 12:15
58צפיות
תודה! וסלוחה שאני אולי עד לא מבין בדיחות ישראלי :).
31/01/15 18:48
70צפיות
זה רק עד שאני אעלה :).
ברוך הבא !! מאחל לך קליטה קלה ומהירה בארץ
30/01/15 07:51
111צפיות
º
תודה! תודה רבה :))!
30/01/15 07:58
56צפיות
º
יפה!
30/01/15 23:28
42צפיות
º
תודה :)!
31/01/15 18:41
22צפיות
º
יפה ומעניין
31/01/15 08:33
34צפיות
º
תודה רבה :)!
31/01/15 18:43
20צפיות
BLUE ANGELS - סדרה מדהימה
הודעה זו מכילה סרטונים
31/01/15 12:14
229צפיות
סדרה על ה- 'Blue Angels Navy aerobatic team'
ארבעה פרקים ביוטיוב https://www.youtube.com/watch?v=xlEU5BmfALY
הסידרה מאפשרת הצצה לעולם של קבוצת הטייסים הזו שטסה על FA-18 במהלך עונת הופעות ברחבי ארה"ב.
כמה נקודות מעניינות:
  1. לפני כל גיחת אימון הם מבצעים דימיון מודרך על טיסת האימון המתוכננת לאותו יום. כולם עוצמים עיניים ועוקבים אחרי ההוראות הקוליות של המוביל... כל ניואנס הכי קטן בקול שלו בעל משמעות לשאר המבנה.
  2. הם טסים ללא חליפת לחץ.  40 דקות כל יום (במהלך תקופת האימונים). מגיעים עד 7.5G,  כמה אנשים מסוגלים לזה
  3.  הקירבה בין המטוסים (שוב, מדובר ב-FA18 בעונה הזו) עשויה להגיע לפחות מ-18 אינטצ' במהלך טיסת מבנה ה'יהלום' שלהם.
 
מנחת מגידו
30/01/15 14:22
333צפיות
שלום רציתי לדעת אם מנחת מגידו פתוח בשביל לבוא להסתכל
תודה,
עומר
º
פתוח בדרך כלל בשעות האור כל ימות השבוע
31/01/15 00:40
137צפיות
מגידו
31/01/15 08:42
184צפיות
אבל אפשר להכנס  רק בשביל להסתכל
º
למגידו יש שער חשמלי, אם סגור, תמתין עד שמישהו יצא/יכנס.
31/01/15 09:01
117צפיות
למכירה טרנספונדר ואוזניות
31/01/15 07:53
163צפיות
למכירה טרנספונדר TRIG 21 
למכירה אוזניות ZULU-2
במחיר טוב.!
לפנות לאלי 0543000180
הגשת מועמדות לארקיע וישראייר
30/01/15 13:52
321צפיות
חבר שלי קצין ראשון בA-320 בחברת שכר ארופאית.
הוא מעוניין להגיש מועמדות לארקיע וישראייר.
מישהו מכיר במקרה מייל או טלפון של מחלקת כ"א שלהם ?
ארקיע
31/01/15 00:46
236צפיות
תתחיל כאן.
דוד.
שלום
הודעה זו מכילה תמונות
29/01/15 17:38
380צפיות
האם יש מישהו שמעוניין?
מדובר בפאץ' רקום למעיל או לתיק ומדבקה עם סמל המאבק 
אפשר להזמין עד יום ראשון בצהריים ומי שמזמין מתחייב כי אני מזמין לפי כמות מדויקת
נא לשלוח הודע הפרטית עם שם וכמות
עלות לפאץ' 12 שח ומדבקה 3 שח
ערב טוב לכולם
אני ממליץ לייצר מדבקה לפגוש הרכב
29/01/15 18:37
229צפיות
LLHZ - מאז ולתמיד...
º
אנשים מן השורה אינם מבינים מה זה LLHZ
29/01/15 20:29
154צפיות
LLHZ
30/01/15 08:08
187צפיות
אני מבין שמי שלא בא מעולם התעופה לא מבין אבל מצד אחד רשום למטה מה המשמעות
מצד שני זה מכניס לתודעה שיש מקום כזה
אם יש לכם רעיונות אחרים אני אשמח להזמין מדבקות גם עם הכיתוב שלכם
שבת שלום
אין בעיה...
30/01/15 22:33
98צפיות
פשוט. שנה ל LLHZZ"L. כולם יבינו.
המדבקה
30/01/15 08:06
174צפיות
מיועדת גם לאוטו...
תלבושת אחידה
30/01/15 09:55
192צפיות
חולצות ארוכות שחורות
לוגו וכיתוב מלפנים ומאחור
"תלבושת אחידה" לכל החברות והחניכים שטסים בהרצליה...
במחיר עלות - זה ירוץ...
 
º
השבשבת בעין ורד חזרה לעבוד לשרותכם והנאתכם
30/01/15 10:28
220צפיות
שאלה על מטוס ימי בישראל
28/01/15 14:04
436צפיות
שלום!
 
מעניין מאוד מא יש בארץ אם מטוס ימי? חשבתי שאם יש הרבה מים אז זה טוב לסוגים המטוסים האלא? מטוס שיכול לטוס מארץ וממים הוא יותר שופע לאופציות, נכון? אז אם יש בעיות אם סוג האווירייה הזה?
 
נ״ב: הולכים לעלות לארץ במרץ אז אני יהיה שמח להכיר את כולכם :).
יש!!!
28/01/15 19:37
371צפיות
בכנרת יש כמה מיגים, דרגון רפיד אחד  ואם לא שלו את ה-206 של יהונתן גבע, אז גם הוא שם.
עם האהבה הגדולה שיש לרשויות בישראל לתעופה הקלה קשה לי להאמין שתשיג רשות  למטוס ימי בכנרת. אולי בים המלח. שם לא צריך מצופים...
ואני בטוח שתתקבל בשימחה.
א-א, כך :)?
28/01/15 21:14
300צפיות
לא, לא, לא, אני לא צריך כלום שהתייחס ׳גדולים׳. וגם כן השאלה לא רק על כינרת וים המלח. כל משהתייחס לטיסות לקפריסין, למשל, האווירייה הימי יכול להיות לאנרק מעניין אבל יותר מאוד מוגן.
 
באמת יש לחץ כזה ים כל מיני רישיונים לטיסים? לא קיוויתי שלא נהיו בעיות, אבל ׳אהבה׳ הזה היא משהו.
טעות בפיזיקה
29/01/15 10:09
252צפיות
גם בים המלח מתכת כבדה מהמים.
 
דוד.
התכוונתי לאחר גמר תהליך
29/01/15 15:35
180צפיות
השיתוך.
אוף... מהנדסים זה משהו נורא.
º
29/01/15 20:24
8צפיות
מטוס ימי בישראל
29/01/15 21:22
188צפיות
לטעמי זה יהפוך בקרוב למטוס המוביל בארץ.
שדה דב והרצליה נסגרים.ברגע שיוקם נמל ימי חדש בחיפה שדה חיפה יסגר.מאחר שברור שאין צורך אמיתי לנמלי ים נוספים בחיפה ואשדוד הם יהפכו למקום המראה לנחיתה למטוסים ימיים דוגמת הקורה בקנדה.
רשמו זאת לפניכם.
מצטער, לא מבינתי משמעות של משכתבתה, אולי בגלל שעברית שלי...
29/01/15 22:31
119צפיות
לא טוב מספיק? סליחה!
º
הוא מתבדח בגלל שכל יום סוגרים כאן שדה תעופה
29/01/15 22:58
80צפיות
º
באמת? למה זה?! מדינה לא צריך טיסים פרטיים?!
29/01/15 23:39
76צפיות
כי יש פה שר תחבורה שמתנהג כאילו הוא במדינה טוטליטרית
30/01/15 01:59
108צפיות
אבל בית משפט, כנראה יסביר לו שכאן זה לא טוטלריזם
וזה (יאך אני מאוד-מאוד מקווה!) הבדל גדול...
30/01/15 08:17
94צפיות
...מרוסיה. שם יש אנרכייה אם יש כסף וחברים אז אתה יכול לעשות משרוצה. עד שהפריה למישהו שיש לו יותר כסף ו/או יותר חברים. ים כך הדבר אף בית משפת לא יעזור.
 
בשבילי כמו שלכל טיסים פרטיים טיסה זא חיים. אז נלחם ביחד :).
שלום
29/01/15 12:32
279צפיות
טיפים לבמחן באנגלית?
 
 
תודה לעונים
º
לדעת לדבר באנגלית....
29/01/15 20:26
125צפיות
גדול אתה
30/01/15 08:10
163צפיות
איך לא חשבתי על זה..:)
שבת שלום דוד...
הצנחה סירוס
27/01/15 10:55
358צפיות
 Plane deploys parachute for emergency landing in Pacific ocean
Pilot uses aircraft parachute to make an emergency landing near Maui, Hawaii, after he runs out of fuel and is rescued by a passing cruise ship
7:05AM GMT 27 Jan 2015
A pilot who used an aircraft parachute to make an emergency landing near Maui, Hawaii when his plane ran out of fuel was rescued by a cruise ship.
The pilot of a single engine Cirrus SR-22 airplane ran out of fuel 253 miles northeast of the island and was saved after the US Coast Guard contacted a nearby cruise ship to rescue him.
According to the coast guard, the pilot deployed the plane’s airframe parachute system just before 5pm (Hawaii-Aleutian Standard Time) on Sunday.
The pilot was reportedly in good condition.
There were waves of 9 to 12ft and winds of 25 to 28mph at the time of the incident.
כך יותר נוח לקרוא
27/01/15 13:13
268צפיות
Plane deploys parachute for emergency landing in Pacific ocean
Pilot uses aircraft parachute to make an emergency landing near Maui, Hawaii, after he runs out of fuel and is rescued by a passing cruise ship7:05AM GMT 27 Jan 2015
A pilot who used an aircraft parachute to make an emergency landing near Maui, Hawaii when his plane ran out of fuel was rescued by a cruise ship.
The pilot of a single engine Cirrus SR-22 airplane ran out of fuel 253 miles northeast of the island and was saved after the US Coast Guard contacted a nearby cruise ship to rescue him.
According to the coast guard, the pilot deployed the plane’s airframe parachute system just before 5pm (Hawaii-Aleutian Standard Time) on Sunday.
The pilot was reportedly in good condition.
There were waves of 9 to 12ft and winds of 25 to 28mph at the time of the incident
 
דוד.
הוידיאו
27/01/15 14:03
303צפיות
מה שאותי מרשים
28/01/15 13:41
255צפיות
זה כיסוי ואיכות הוידאו המטורפת של משמר החופים לדברים שקורים 253 מייל מהחוף.
יכולת העקיבה אחרי אוביקט, העובדה שיש כיסוי כל כך צפוף והעובדה שהאיכות כל כך טובה פשוט מדהימים.
 
לגבי ה"נחיתה" עצמה? זה היה מרשים ואיפשר לטייס להתארגן באופן מוצלח.
יפה שחוץ ממצנח היתה לו גם סירת הצלה.
רק שתמיד נראה שאולי במקום מצנח וסירה וחגורת הצלה, אולי כדאי לקחת פשוט קצת דלק...
º
253 מייל זה הרבה דלק
28/01/15 14:18
154צפיות
לא כל כך...
28/01/15 19:06
150צפיות
.10 GP/H יתנו לך בחשוב גס שמהוואי לבריכה  היו לו במטוס בערך 15 גלון. 
חשב לפי:
11-10גלון לשעה בשיוט חסכוני.
מהירות טיסה ללא רוח, בערך 160-170 קשר
זמן טיסה מהוואי לציוף שעה וחצי בערך. משטר רוחות באזור בד"כ רוח מערבית.
המספרים לקוחים מה-POH. האמת היא בד"כ פחות צבעונית. לא יודע. טסתי רק פעם אחת עם הסוכן המקומי כ-30 דקות.
אני מתאר לעצמי שלדעתו הוא לקח מספיק דלק
28/01/15 15:18
188צפיות
ואז הגיעו "עיזים" בדמות רוחות אף וכו'. את השיעור שהוא קיבל הוא לא ישכח (אפילו אם הביטוח יכסה את רוב העלות)...
עדיין, יהיה מעניין לקרוא מה קרה.
בחינה קצרה
28/01/15 16:24
217צפיות
מראה שהמטוס (אות קריאה N-7YT) המריא ב-16:39Z מ-KTCY בדרכו לטיסה בת 2,070 מי"מ. אינני יודע מה משטר הרוחות הטיפוסי או המהירות של הסירוס (מין הסתם תלוי בדגם, כלומר האם הוא מוגדש), אבל מאחר והדלק אזל ב-02:44Z, כלומר כ-10 שעות לאחר מכן, כנראה שהיו מיכלים נוספים על המטוס. מי יודע - אולי איזו משאבת העברה התקלקלה.
 
מדובר בסירוס חדש, על פי ה-DB של ה-FAA הוא עדיין רשום בבעלות סירוס בעצמם. תעודת הכושר האוירי הונפקה לו ב-12 בינואר השנה, כלומר שבועיים בדיוק לפני התאונה. זה נשמע כמו טיסת העברה שבוצעה על ידי איש מקצוע. אני מנחש שהבעיה היתה טכנית, ולא דלק שפשוט אזל (אלא דלק שלא הגיע למקום אליו הוא היה אמור להגיע).
תמיכה בתאוריה של טל
28/01/15 18:47
162צפיות
ותוספת קטנה.
נראה שזו היתה טיסת העברה לאוסטרליה או NZ.  מה שברור הוא שזה לא חוסר דלק FUEL EXHAUSTION אלא FUEL STARVATION לא בדיוק אותו הדבר, אבל עם תוצאות זהות. כוון הטיסה היה מערבה ואני מניח שזה היה 253 מייל לאחר התדלוק האחרון בהוואי ובדרך לגואם או סונומה. אפילו מטומטם גמור לא יצא לטיסה מהוואי מערבה  ללא מיכלי דלק מלאים עד ה"ארובה".בידעה שאפילו הכפיל את כמות הדלק ל-200 גלון יש לו סכ''ה 1200 מייל טווח. אם לא נחת בהוואי יגיע בערך ל 253 מייל מערבה מהארכיפלגוס... מכל מקום אם זו לא תקלת משאבת העברה או דומה שגרמה ל-FUEL STARVATION, כמו שהניח טל,  אז אולי זה סך הכל תרגיל פרסומת של BRS? מי יודע. אני לא.
 
קשה לי להאמין שזה היה אחרי המראה מהוואי
28/01/15 19:04
154צפיות
אלא בדרך מקליפורניה להוואי - ולו רק בגלל שהטייס המריא 10 שעות קודם לכן מקליפורניה.
לגבי שאר העניינים, אנחנו בהסכמה מלאה.
ולי קשה להאמין
28/01/15 19:28
182צפיות
שהוא לא תכנן  לפחות TECHNICAL STOP בהוואי. אלא אם כן יש לו סיבה טובה לעשות כן. המרחק בטיסה ישירה לוס-אנגלס הונולולו הוא למעלה מ-2200 מייל. 13-14 שעות טיסה שלאחריהן יש לו רק ריח של דלק. ברור שהוא נחת. זה מאשר יותר תקלה מכנית מאשר טפשות. ברור מהסרטון שהמנוע שבק חיים לכל חי. עם כל הדלק שהוא צריך, לא נשאר מקום לסמים כך שגם האפשרות הזאת נמחקת (לא כלכלי).  נחכה ל-NTSB
אני מסכים
28/01/15 19:30
140צפיות
אני משער שמדובר על לפני נחיתה בהוואי (ולא אחרי המראה משם)
למה אתה חושב שנחת בהוואי?
29/01/15 02:34
130צפיות
בכל המקומות (כולל הלינק לנתיב הטיסה בפועל שטל צירף) מצוין שהוא המריא מקליפורניה, התכוון לנחות בהוואי אך לא הצליח להגיע.
במספר מקומות (לדוגמה פה) צויין שהוא דיווח עוד כשהיה 1000 מייל מהוואי כי אינו מצליח להפעיל את ברז הדלק באחד המיכלים הנוספים. הוא ידע שיצטרך לנחות בים, ומשמר החופים הזניק מסוק ומטוס הרקולס ללוות אותו (ומשם הוידאו). הם כיוונו אותו כך שינחת ליד אניית נוסעים שהיתה באיזור, והמשיכו לחוג באוויר עד שהאנייה אספה אותו.
לאחר קריאת הקשור שנתת...
29/01/15 13:17
97צפיות
המידע הראשוני שהיה לי לא היה מדוייק. הוא נחת צפונית לאי ולא מערבה אליו.1000 מייל מהוואי זה מעבר ל PNR או ה-PET אם ידע שישנה תקלה עוד קודם לכן למה המשיך? טיסה מזרחה באזור פרושה רוח זנב של 28-35 קשר (לפי המדווח). 
שנית קרא את התגובות. כולם שואלים את השאלה ששאלתי אני. איך הוא העיז לנסות לטוס  יותר מ-2000 מייל בלג אחד. אין שום צורך.יש מספיק ש"ת בדרך. הטווח המירבי של המטוס (עם רזרבה) ללא מיכלי העברה הוא 600 מייל. 
בכל מקרה האבחנה זהה- תקלה במערכת הדלק, של המטוס או מערכת ההעברה שגרמה ל-FUEL STARVATION.
הוא הציף עם 25 גלון. עם צריכה של 14 גלון לשעה היה אולי יכול להגיע. 
בכל מיקרה הייתי נותן לו ציון גרוע בתכנון הטיסה. קרוב מידי למגבלות אנוש יחד עם מגבלות המטוס. 
מצד שני, אל תשפוט אדם לפני שהיית במקומו...
אשמח אם תסביר
29/01/15 19:17
70צפיות
אשמח אם תסביר איך אפשר להגיע מקליפורניה להוואי בלגים שקטנים מ-2000 מ"י...
 
הוא צייף 217 מייל ימי מהשדה (250 מייל יבשתי ע"פ דיווח החדשות) - עם 25 גלון דלק ע"פ 170 KTAS ו-14 GPH, היה יכול לטוס 300 מייל ימי בישרה ואפקית, ומעשית יותר כי היה בהנמכה הסופית - כך שהיה נוחת עם כ-30-45 דקות דלק ספייר. הייתי מהמר שהמריא עם יותר מרווח, והרוחות לא שיתפו פעולה.
 
כבר ציינתי ש...
31/01/15 14:37
23צפיות
לפי המידע השגוי שהיה בידי הוא צייף מערבית לאי כך שהיה OUT BOUND. וכל העסק הופך ללא הגיוני אם לא היה מדובר בעסקים שחורים. צפון מזרחית מיישר את כל ההידורים
טל, כשטסים ב-NAT יש להצטייד בעוד 3 שעות דלק
28/01/15 23:25
176צפיות
מעל הדרוש לטיסה. כמה שזכור לי, זה מוגדר ב% אבל כבר לא זוכר.
מה המינימום הדרוש כרזרבה, בשביל הפסיפיק?
º
איני מבין בזה דבר...
29/01/15 15:54
58צפיות
33% מהטווח המקסימלי
29/01/15 16:00
90צפיות
ללא מיכלי העברה. 
670 מייל, 30% =220 מייל לפי 170 קשר. במקרה הזה  1:30 שעות בנחיתה. זה מה שדורשים עבור טיסה מעל למים  ב-FIELD OFFICE
אני לא יודע אם זאת דרישה מבוססת ע"פ ה-AIM.
באופן נורמלי ומאחר וזאת טיסת מכשירים, 45 דקות, או מספיק על מנת להגיע (עם רזרבה) לאלטרנטיבה.
 
º
לא בטוח שזו היתה טיסת מכשירים...
29/01/15 17:14
51צפיות
מטוס GA ב- VFR או IFR, בטיסה מעל צפון האטלנטיק צריך רזרבה
29/01/15 20:12
93צפיות
שלא על פי התקנות הרגילות לגבי המספר, אני מתעצל לחפש את כללי החציה שמוכתבים על ידי ה-CAA הקנדי, זוכר משהו כמו רזרבה 3 שעות, כשהיה מתוכנן לי 8-9 שעות טיסה, וייתכן שהיה  נקוב באחוזים.
הטיסה להונולולו, איזה 2000 פלוס  מייל ימי, מחייב כ--600-700 מייל ימי רזרבה (אם, וסביר שכן שעל הפסיפיק, יש כללים דומים לצפון  אטלנטיק (NAT)
אז אם טייס לא מתייחס לדרישות המינימום, שלא סתם כתבו אותם, זבש"ו.
אל תנחשו, הסיפור המלא וסרט מתוך הקוקפיט הנופל...
30/01/15 00:03
99צפיות
ממש לא הסיפור המלא
30/01/15 17:52
68צפיות
מאחר והוא לא מספר מה אופי התקלה במערכת הדלק.
מה שכן, הוא אומר שסטה ממסלולו על מנת להגיע לספינה שאספה אותו - מה שאומר שיתכן שהיה יכול להגיע קרוב יותר ליעדו לולא עשה זאת.
אז מה?
31/01/15 14:42
41צפיות
לא צריך רזרבה?
אישית לא הייתי טס VFR בפברואר באזור הזה. זה בדיוק כמו אצלנו ביוני אוגוסט. מלא הפתעות. בדרך כלל לא נעימות. 
אז ככה
01/02/15 22:56
9צפיות
לקחת את הסיטואציה הגרועה ביותר מבחינת רזרבות נדרשות - IFR + מצב בו נדרש Alternate, בעוד לא יפלא אם הטייס חיפש את האפשרות לטוס עם מינימום שימוש בדלק ׁ(קו ישר - VFR) + מינימום רזרבות נדרשות חוקית.
תקלתה במערכת הדלק?
02/02/15 01:07
3צפיות
לא נדע לעולם. אבל כך או כך זה כמו שאומרים בסינית מדוברת..."שטינקט"
האמת היא ש...I DON'T GIVE A SHI.
משפצים בבית- אינדקס לבעלי מקצוע בתחום השיפוצים

משפצים בבית

אינדקס הבניה והשיפוצים הגדול בארץ לפרטים היכנסו עכשיו >>>


עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


Flix
מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה