לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
דבר מייסד הפורום, צור בנר:

"שלום לכל חובבי הטייס, אומנם, ימות המשיח עדיין לא הגיעו, אך למרות זאת, בפעם הראשונה בישראל, עולה לאוויר, קהילה, המאפשרת לכל מי שהטיסה זורמת בדמו, להיפגש בה. הטיסה היא ``שגעון לדבר`` - כולנו חשים בזאת. במקרים רבים, ההנאה שאנו שואבים משיחה על טיסה עם עמיתים וחברים, מחילופי החוויות והסיפורים, משתווה (ויש אומרים, אף עולה...) להנאה מהטיסה עצמה. קהילה זו והפורום במרכזה, באים לספק בדיוק את ההנאה הזו. כמה מילים על עצמי, עבדכם הנאמן: אני מחזיק ברשיון טיס מסחרי(עם הגדר מכשירים) וברשיון הדרכה עם נסיון של שמונה שנים כטייס. כמו כן, אני מחזיק ברשיון מסחרי ורשיון מדריך מכשירים (CFII) אמריקאים. בשרותי הצבאי הסדיר שימשתי כקצין בקרת טיסה בחיל האויר (כן, כן - ``פלוטו``) ועדיין אני עוסק בכך במילואים.יש מכם, שיתכן ויזכרו אותי מתחרויות הנווט האוויריות בחיפה ובערד, אותן ארגנתי. ועתה, אגש לעניין: במרכז קהילת ``התעופה הקלה``, עומד הפורום, שיכול לשמש אתכם למטרות רבות, כגון: סיפורים על טיסות וחוויות מיוחדות, המלצות על מוצרים הקשורים בטייס ושאר ``שיחות האנגר`` כאוות נפשכם. כמו כן, יכול הפורום לשמש כאמצעי לברור מידע בנושאי התעופה השונים (נושאים טכניים, אווירודינמיקה, מטאורולוגיה וכו`). כמנהל הפורום, אני מבטיח תשובות מהימנות לשאלות שתועלנה, ביחד עם כל שאר משתתפי הפורום, אשר בוודאי ישמחו לעזור ולענות. אני בטוח שההיכרות דרך הפורום, תעזור בגיבוש הדדי של חובבי טייס מכל הארץ, ובחילופי מידע, שיעשו את כולנו למקצועיים יותר. נוסף על הפורום, תוכלו למצוא הפניות למאמרים בקהילה ומחוצה לה וקישורים לאתרי אינטרנט מעניינים. אשמח לקבל תגובות והצעות לקישורים, אשר הינכם סבורים שיעניינו את באי הקהילה. בעיקר אשמח, לקבל ולפרסם מאמרים וכתבות פרי עטכם, בכל נושא הנראה לכם רלונטי. כמו כן, הנכם מוזמנים ליידע אותי על כל ארוע תעופתי, גדול כקטן, אשר אתם מארגנים או יודעים עליו, ואעשה כמיטב יכולתי לפרסמו בקהילה ואם תרצו, לעזור בעצות לארגונו. בנוסף, קיימת לפורום רשימת תפוצה לדואר אלקטרוני בה חברים משתתפי הפורום. מטרת רשימה זו היא, ליידע את המשתתפים על ארועים בתחום התעופה, עדכונים לקהילה ואף להיות בסיס למפגשים ויוזמות אויריות עתידיות. על מנת להצטרף - כיתבו לי מייל ואתם בפנים. אני מקווה כי כולנו נוכל להפוך קהילה זו לבית הווירטואלי שלנו, וכל הצעה לשיפור, תתקבל בברכה. טיסה נעימה בקהילה, שלכם, צור בנר"

פעילות במנחת מגידו - ארוחות בוקר בשבת
30/10/14 23:16
42צפיות
בשבוע שעבר הגיעו כ 30 חברה עם כ 12 מטוסים למגידו. היה נחמד לראות כל כך הרבה חברה מגעים ומבלים
השבוע עשינו מספר שיפורים ואתם מוזמנים להצטרף, וכך גם בשבועות הבאים.
האם מישהוא מכיר סוכן שמשכיר אופניים באזור עפולה? אנחנו מעוניינים להביא למנחת כמה זוגות על מנת שתוכלו להגיע ולצאת לרכיבה באזור.
 
הצ'כים שמעו על הטיולים שערכנו באירופה,ואפילו אצלם בחצר
הודעה זו מכילה תמונות
30/10/14 20:55
90צפיות
האחורית,בחזית,וגם אצל השכנים,בדקו ומצאו שאנחנו טסים בדריפטר,
התקנאו הצ'כים,והחליטו שלא יכול להיות שלא יהיה להם מטוס שיודע לנחות ליד המים,על המים,ליד העץ,ובכל מקום שכיף לבלות בו.
חשבו וחשבו,וחשבו,והוציאו אחלה אוירון.
אני לא בטוח ששמתם לב לתנוחת הישיבה של הכסא הקדמי,
הודעה זו מכילה תמונות
30/10/14 21:03
78צפיות
זה משהו משהו.
באזמים כל נפח למטען הוא מאד מאד חשוב,אז מה עשו הצ'כים?
הודעה זו מכילה תמונות
30/10/14 21:08
82צפיות
בזבזו מקום יקר על מצנח.
שימו לב לכני הנסע.הם ראו שזה עובד טוב בדריפטר,ועובד טוב באירקאם,לא חשבו יותר מידי והחליפו את כן הנסע לתואם דריפטר.
אם מישהו חשב שהם צוחקים,אז בכלל לא.
הודעה זו מכילה תמונות
30/10/14 21:40
73צפיות
זה גם טס,ויכול להיות כלי מושלם למי שמחפש מטוס פתוח,אבל עם קצת חופה,ושגם טס מספיק מהר,וגם יודע לטוס מאד לאט,גם טאנדם,וגם גלגלים וכני נסע לנחות בכל מקום,וגם,וגם,וגם.
שלא תגידו שלא ידעתם.......
 
º
טוב, אותי שכנעת... מה המחיר ?
30/10/14 22:19
27צפיות
אני לא בטוח,אבל מעריך שתקבל עודף מ-85000$
30/10/14 22:48
39צפיות
רציניים יכולים לבדוק באתר החברה.
ייבוא קסדת טיסה
30/10/14 14:11
133צפיות
שלום,
קסדת טיסה שרכשתי בארה"ב תקועה במכס בהמתנה לבדיקתה ע"י מעבדה מוסמכת. כל ניסיונותי לאתר מעבדה שכזו לא צלחו מאחר ושתי המעבדות היחידות הבארץ (מכון התקנים והטכניון) מסוגלות "לבדוק" קסדות המיועדות לרוכבי אופנועים\טרקטורונים.
 
האם יש למישהו מידע עדכני מנסיונו האישי על נוהל בדיקה\שחרור מהמכס?
 
תודה
אבי 
דבר איתי ואפתור לך את הבעיה
30/10/14 21:52
54צפיות
מכס חיפה או אשדוד???
אני מביא קסדות על בסיס קבוע כל חודש....אין שום בעיה ,נפלת על פקיד שלא מבין כלום.
תתקשר אעזור.
0547-380170
לראשונה התגלה חלק מהמטוס הנעלם של הטייסת אמיליה ארהארט מ1937
29/10/14 20:51
215צפיות
שבר מכלי הטיס האבוד של אמיליה ארהארט זוהה במידה גבוהה של ודאות לראשונה מאז שמטוסה נעלם מעל האוקיינוס השקט ב -2 ביולי 1937.
מחקר חדש מצביע בבירור על כך שחתיכה של אלומיניום מהמטוס שנמצאה בשנת 1991 בניקומרורו, הבלתי מיושבת ברפובליקת הדרום-מערבית של האוקיינוס השקט קיריבטי, שייכת למטוס של לוקהיד הדו מנועי שבו טסה אמיליה.
סיפורה של אמיליה בויקיפדיה:
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%9E%D7%99%D7...
 
הייתי אומר שלקח הרבה זמן כדי להחליט שחתיכת האלומניום היא
29/10/14 22:07
144צפיות
של מטוס לוקהיד כמו שהגברת טסה בו.
אני מניח שבעוד כמה שנים יצא מחקר רציני שיצביע בבירור שחתיכת הפח אכן של לוקהיד כזה,אבל אין ודאות שהיא דווקא ממטוסה.
לא נותנים לה לנוח בשלום על משכבה.
ז'תומרת שבעוד 77 שנים
30/10/14 19:40
64צפיות
 ימצאו חלק ממטוס ה-777 של MALASIAN שנעלם באביב מעל לאוקינוס ההודי ?
לא.ימצא חלק שיתוכחו עליו עשרים שנה,
30/10/14 20:46
50צפיות
ואז יתפרסם מחקר שקובע שיש סבירות שהחלק אכן ממטוס עתיק מסוג 777 שנעלם לפני כ100 שנה.
 
הקליפ הרישמי של הפסטיבל :
30/10/14 18:51
89צפיות
המלצה לשנות הגדרות ל HD
המלצה לפול ווליום
המלצה להתרווח בכורסא 3 דק....
המלצה למי שלא הגיע השנה,להרשם כבר לשנה הבאה....
תהנו ...
(תודות לאסף.ס, שי.פ ,וברק.ק.)
º
יישר כוח!!! נהניתי מהסרט.
30/10/14 21:22
21צפיות
תיעוד: פיצוץ הטיל - במבט מהאוויר
29/10/14 17:44
234צפיות
נוסעי מטוס פרטי קלטו במצלמותיהם את השיגור הכושל של נאס"א, שבמהלכו התפוצץ טיל לא מאויש שניות ספורות אחרי ששוגר.
כך זה נראה:

למען האמת זה נראה לי קצת מוזר, איך נוסעי המטוס הקל טסו כל כך קרוב [גם אם קרוב זה יחסי] למקום שיגור הטיל
 
יש שם סגירה קבועה
29/10/14 23:18
154צפיות
הסגיבה - R-6604A/B - אינה גדולת מימדית אבל היא עד לגובה בלתי מוגבל. בנוסף, הצילום הוא ממערב, וכל העולם (חוץ מישראל) משגר טילים מזרחה.
השיגור לא היה של NASA אלא של חברה פרטית, מאחר ו-NASA כבר אינם משגרים ל-LEO אלא מתרכזים בשלב הבא של תכנית החלל המאויישת.
 
כנראה שהם צריכים להתאמן עוד קצת ב-KSP לפני שינסו שוב.
º
מי אמר לך שישראל לא משגרת טילים מזרחה?
30/10/14 10:59
92צפיות
º
בחדשות כאן סיפרו שבטיל הזה היה מנוע רוסי ישן שעבר שיפוץ
30/10/14 11:55
78צפיות
º
לא למסלול...
30/10/14 14:50
59צפיות
טילים של מערכת הבטחון משוגרים רק למערב
30/10/14 15:56
96צפיות
בגלל החשש לנפילת חלקים מסווגים במקרה של תקלה מעל מדינות ערב.
 
לוויני תקשורת, אני לא יודע בוודאות.
הרצאה מענינת בנושא שסתום פליטה ובלאי מנוע
30/10/14 12:00
149צפיות
את ה וואבינאר מעביר Mike Busch  הבעלים של  Savvy   מכון בדק ומכונאי מוארך ביותר בארצות הברית.
מההרצאה ניתן ללמוד הרבה על הקשר בין: תערובת, טמפרטורות ובלאי מנוע, מיועדת בעיקר למנועי לייקומינג וקונטיננטל
אורךה-וואבינאר כשעה וחצי, צריך הרבה סבלנות.
 
 
בכמה האריכו את אדון מייק בוש? ס"מ או אינטשים ?
30/10/14 12:24
99צפיות
º
כניראה בק"מ **מוערך**
30/10/14 12:28
68צפיות
אין לי עכשו הרבה זמן,אז לאט לאט...
הודעה זו מכילה סרטונים
28/10/14 14:33
380צפיות
הלג הראשון ביום התשיעי.ויתרנו על סיבוב באיים,ולוקחים  החלטה להתחיל לחזור.אנחנו נמצאים בנקודה הרחוקה ביותר מהשדה ששם כל הלוגיסטיקה שלנו,ואפילו שהתחזית ליומיים הקרובים טובה,אנחנו מחליטים ללכת על בטוח.
החלק הראשון של הלג הראשון.
אין זמן? אז כמו שאומרים באידיש: שוואייע שוואייע
28/10/14 17:28
119צפיות
והסרטון כרגיל יפה.
אחלה סרט
28/10/14 21:47
92צפיות
איזה יופי! המוסיקה הרגועה לא משקפת את משבי הרוח בחציית הרכס (אפילו שהיה מזג אוויר נהדר כפי שניתן לראות)
º
החלק השני של הלג הראשון.
הודעה זו מכילה סרטונים
28/10/14 21:59
122צפיות
לג שני ביום התשיעי.המראנו מהאחו הפורח בצהוב,ולקחנו כיוון
הודעה זו מכילה סרטונים
29/10/14 21:54
83צפיות
למנחת שעברנו בו יום לפני,(אותו כיניתי עין ורד) ולא היה שם איש.היום יום ראשון,וקיוונו שתהיה שם פעילות שתעזור לנו למלא את מכלי הדלק.
אם תקוותינו תתבדה,האלטרנטיבה היא לחתוך למנחת פרילוג שעל האגם,ושם להעביר גם את הלילה.אם יהיה דלק,אנחנו מסודרים עד חזרה למטקופוצ'קה באיזה מסלול שנחליט לטוס בו.
פיפיסטרל
30/10/14 12:11
74צפיות
יצרני הווירוס והסינוס.
המפעל החל את דרכו בייצור דאונים, עבר לאז"מים והתקדם גם לת"כ . הדאון המוכר ביותר שלו הוא ה"SILENT " , דאון ממונע עם מדחף חד להבי.
הווירוס שנראה אז"ם לכל דבר הוא בעצם דאון ממונע , יש לו SPOILERS , ויחס דאיה של 1:19 לדגם הבסיסי ו-1;15 לדגם ה-SW (כנפיים קצרות יותר) . הוא מוצע לשוק עם מנוע רוטאקס 80 (חיסכון בדלקׂׂ)או 100 , לפי בחירת הלקוח, אבל כל מי שיש לו קצת נסיון עליו (כולל היבואן פה שלקח אותי פעם לטיסת הדגמה) ממליץ על 80. הודות  לאווירודינמיות , טייס מטוסקנה טס איתו פעם NON-STOP (תשע שעות)מאיטליה לפורטוגל ! ללא מיכל דלק רזרבי אבל עם מתקן אינסטלציה רזרבי
בטיסת ההדגמה הנ"ל, הגענו לפיינל בגובה 3 , הוא הוציא ספוילרס , השאיר אותי פעור פה ונחת על הזברה !
º
הוא מטוס מצוין,אבל לא לסוג הטיסה שאנחנו טסים.
30/10/14 20:50
18צפיות
היום במושב מאחורי בטיסת ארקיע, לפני המראה מחיפה
29/10/14 15:59
283צפיות
אימא מסבירה לבת שלה: "עכשיו הוא ייסע מהר מהר, ואז הוא ינתק את הגלגלים ויעבור לכנפיים"
º
נפלא
30/10/14 06:47
83צפיות
למכירה סופר דריפטר
28/10/14 22:33
144צפיות
למכירה סופר דריפטר מנוע רוטקס 912  0544378674
ספרים למכירה
הודעה זו מכילה תמונות
26/10/14 10:51
500צפיות
קובץ תקנות טיס + ספר מטוס ססנה 172P+ כרטיסיות בד"ח הכל במאה.
לפרטים 052-3289668
תקנותטיס
ספר מטוס 172P
כרטיסיות בד"ח
º
יצאת לפנסיה?
26/10/14 17:53
166צפיות
אני....
26/10/14 18:43
308צפיות
רוצה לחזור ולהיות מיליארדר:) וחוץ מזה אני מפעיל באקאי כבר הרבה שנים.
שמעתי שהספר העליון הפך לרב מכר.................:)
27/10/14 17:09
242צפיות
בברכה - יוסי
º
:)
27/10/14 18:53
73צפיות
|שף| סידרנו לך 1,000 ש"ח לשופינג
27/10/14 13:07
98צפיות
|!| ככה פשוט...


תשתפו אותנו בטיפ שלכם לחיים קלים במטבח ואולי תזכו ב - 1,000 ש"ח לקניית דברים טובים למטבח


http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?for...


º
1000 ש'ח בפורום הזה לא מספיקים אפילו לפיצוחים.
29/10/14 14:00
40צפיות
מנוע לא מוכר בארץ - Revmaster R-2300
26/10/14 08:07
294צפיות
לאחרונה הגיע אלי מידע על מנוע מענין המתאים למטוסים בנויים ע"י חובב.
מנוע המספק (להמראה) 85 כ"ס ב- 3200 סל"ד ו-80 כ"ס (לשיוט ממושך) ב- 300 סל"ד.
יש לציין כי אורך החיים של מנוע נקבע, בין היתר, עפ"י הסל"ד - ככל שהסל"ד נמוך יותר, אורך החיים הצפוי ארוך יותר.
מה שאטרקטיבי במנוע הוא המחיר - כ 8500 דולר!
אריאל אריאלי
היה בארץ
26/10/14 09:39
215צפיות
היה בארץ (ואפילו היה לו יבואן) האב טיפוס (המנוע הזה בשם אחר ) קראו לו  "מוסלר" מנוע מצוין!!
אני טסתי על 3 מטוסים עם המנוע הזה יופי של מנוע .לא בטוח שמתאים לחלק מהמטוסים בארץ בגלל יחס משקל\כוח.
תוכל לתת יותר פרטים:
26/10/14 09:48
182צפיות
האם מצריך gearbox? יחס תמסורת?
איזה פרופלר היה מורכב? לאיזה כלי טייס?
מדוע היה בשימוש ולא עדיין בשימוש?
מה מבחינת תחזוקה? נוחיות ומי נתן שירות?
תודה
אריאל אריאלי
לא בפורום
הודעה זו מכילה תמונות
26/10/14 14:12
236צפיות
פרטים במייל בלבד.
תמונות של מנוע דומה (אותו מנוע בתערוכה בגרמניה)
º
המנוע הזה גם מבוסס על הבוקסר הישן של פולסואגן?
26/10/14 13:24
120צפיות
לא התעצלתי, הלכתי ובדקתי באינטרנט
26/10/14 17:00
194צפיות
אכן החברה, Revmaster, בזמנו, הייתה יצרן של מנועים המבוססים על מנועי פולקסוואגן, והיא ייצרה מנעוים עבור רכבי מירוצים, לאחרונה החלה לייצר את המנוע R2300 מפיתוח עצמי (שאני מאמין כי זהו בסה"כ ק"מ גדול יותר של המנוע 2100 סמ"ק של פולקסווגן) אם כי הם הכניסו בו הצתה אלקטרונית ועוד אי אילו שיפורים מתבקשים.
 
Revmaster Aviation is known worldwide as the manufacturer of precision-built sport aircraft engines. The Revmaster R-2100 engine has proven to be an extremely reliable and most economical propulsion system through thousands of accumulated hours powering hundreds of various sport aircraft in all parts of the world.
History
Revmaster was established in 1959 for the purpose of producing remanufactured Volkswagen engines for the automotive market. Along with the standard engine line, an array of larger displacement engines and components was developed. These products were intended for the embryonic VW high-performance market; some of these products are still being manufactured by Revmaster at this time. Other products using Revmaster engines were manufactured, such as off-road racing chassis, completed race cars, hovercraft, all-terrain vehicles and more.
In 1968 Revmaster began a design and developmental program to manufacture an all-new light aircraft powerplant. Revmaster Aviation was formed as a subsidiary headquartered at the Chino Airport in Chino, California. The company remained in Chino through the 1970′s and eventually relocated to newer facilities at the Hesperia Airport in Hesperia, California.
 
אך, שאלתי לשי נשארת: מה נתן המנוע בפועל?
אריאל אריאלי
º
מוכר וכבד...
26/10/14 17:05
143צפיות
º
אם כך, אז שאלתי לשי מופנית גם אליך. תודה
26/10/14 17:06
102צפיות
º
לא הבנתי מה השאלה...
26/10/14 17:10
104צפיות
קצת פרטים על המנוע?
26/10/14 19:17
140צפיות

האם מצריך gearbox? יחס תמסורת?
איזה פרופלר היה מורכב? לאיזה כלי טייס?
מדוע היה בשימוש ולא עדיין בשימוש?
מה מבחינת תחזוקה? נוחיות ומי נתן שירות?
תודה
אריאל אריאלי
 
המנוע לא מצריך גירבוקס,ואין לו.הפרופלור מחובר ישירות לגל
26/10/14 19:40
158צפיות
הארכובה,ולעיתים עם תוספת הארכה,אבל הפרופלור מסתובב אחד לאחד עם גל הארכובה.וכאן עיקר הבעיה.בגלל מהירות הסיבוב מוגבל מאד קוטר הפרופלור,וכמו שאתה יודע,פרופלור בקוטר קטן יותר,שמסתובב מהר יותר, יעיל פחות.
המנוע הזה נסמך על הבוקסר של פולסואגן,אבל הוא עם הצתה אלקטרונית,והזרקת דלק.את זה אני רואה בתמונות.מה שזה אומר שלא בכל מקום בעולם תמצא חלקים עבורו,ואני אהמר שברוב המקומות לא תמצא. מה שעוד ראיתי ,שיחידת המגנטו הכפולה מונעת מנקודה אחת,וגם זה נעשה כאילוץ.
המנוע מזה הוא שמונים כ'ס,או 85,אבל כשתטוס איתו לא תרגיש את הכח ,אלא ההרגשה היא של מנוע הרבה יותר חלש.לא טסתי על כזה מנוע,אבל שמעתי מכאלה שכן.המנוע הזה לא נפוץ באירופה,ועד היום ראיתי שם רק מטוס אחד עם לימבאך,לעומת אלפים של 912.
אז או שזו שיטת העדר,או שכולם מטומטמים וקונים מנוע ב22000$ במקום מנוע ב 8500$ שיעשה את אותה עבודה,או שפשוט המנוע הזה שווה את מחירו,ומי שרוכש אותו עושה זאת בגלל תקציב.
מנועי לימבאך
29/10/14 20:56
39צפיות
מנועי לימבאך בגדלים שונים, מותקנים בכמה דאונים ממונעים בארץ.
לכולם פרופלור עם פסיעה משתנה  בכדי לאפשר דאייה כשהפרופלור בהנצה להשגת גרר מינימאלי וגם מאפשר ניצול יעיל של הפרופלור. בחלקם הפסיעה המשתנה היא מכאנית ידנית במספר מצבים קבועים מראש ובחלקם יש בקר אלקטרוני השומר על סל"ד מנוע מוגדר ע"י שינוי פסיעה חשמלי.
מנועים פשוטים (בוקסר, קירור אוויר) אמינים למדי ונותנים את מה שיש להם.
לא בטוח
26/10/14 19:24
157צפיות
את אותו סיפור על המשקל סיפרו לפני 15 שנה באומני הוריזן שרצו למכור רוטקס .אמרו על הסובארו,ו....כבר 20 שנה טסים סביב העולם עם סובארו על:דריפטר,קייטפוקס,ג'ירופלנים,פייפר,ועוד הרבה מטוסי LSA אחרים .
כנ"ל עם מנועי מוסלר\VW שונים,יש לפחות 10 סוגי דאונים ממונעים שאני מכיר + ג'ירופלניפ=ם + מטוסים איטלקים וצרפתים ואמריקאים עם מנועים אלו .
האמינות,פשטות,והנגישות לחלקים בכל מקום בעולם (במחירים שפויים וללא "דילרים" משוגעים ולא תמיד נחמדים) משאירים את השימוש כבר שנים רבות עם מנועים אלו.אני אישית מעדיף מנוע קצת יותר כבד עם "טורק" מצויין של המנוע כמו בסובארו או VW לסוגיו ועוד.(גם ל-BMW יש מנועים מאד מעניינים ) מנועים שמיוצרים מעל 50 שנה בהצלחה רבה.וכמובן לא מעט מנועים יפנים (הונדה,סוזוקי,מיצובישי,ועוד) שיצאו כבר לפני עשר שנים+ למטוסים אלו.
אי אפשר להתוכח עם עובדות. נכון שטסים הרבה מנועים מתחום הרכב,
26/10/14 19:46
173צפיות
כמו הונדה,V6 ,סוזוקי זהה,ועוד,אבל זה בעיקר במטוסים ש112 כ'ס לא מספיקים להם,והם צריכים 160 או 180 כ'ס.מנועי הסובארו,הלימבאך לדורותיו,ראיתי אפילו מנועי דייהטסו 900 סמ'ק שלושה צלינדרים על אז'מ,אבל כמותית מספרם בטל במאה לעומת הרוטאקס 912.
אבל אולי כולם מטומטמים,או שמתקיימת בענף תופעת העדר. אבל אולי לא?
לוקחים מה שיש
26/10/14 22:01
168צפיות
רוב האנשים אינם בודקים הרבה אלה לוקחים את המנועים הנפוצים שמופיעים על הדגמים ה קיימים בשוק" ,או אילו שהחברות מרכיבות ויש הרבה ב"שוק".
רוטקס מנוע נפלא אבל לא בכל מקום ניתן לרכוש ולתחזק במחיר נורמאלי.(כולל חלקי).
צסנה 172 נוחתת באו'הר/שיקגו,
24/10/14 22:51
490צפיות
הבקר כמעט נפל מהכיסא, אבל הוא נחת והעולם לא התהפך.
º
*ססנה.
24/10/14 23:08
233צפיות
עד כדי כך חשוב?
24/10/14 23:18
329צפיות
אף מילה על האירוע?
כן
26/10/14 19:25
122צפיות
האירוע עצמו לא כזה "חריג" אלא פשוט יחסית נדיר.
אני מקווה שהיתה לו הסמכה בתוקף לשדה דב וכמו כן עבר תדריך
25/10/14 07:54
283צפיות
לנחיתה באילת.
לעומת המיומנות הנדרשת אצלנו, זה משחק ילדים לנחות בשיקאגו.
מזכיר לי אירוע ״יחסית״ דומה בחיפה
25/10/14 14:58
313צפיות
בערב קיצי ורגוע, לפתע ״פלוטו״ מתאם מטוס קל מחו״ל (א״ק בריטי, הגיע מקפריסין, מוני בראבו... אורח קבוע אחת לחודשיים).
אני מחפש בתדריך היומי את רשימת הטיסות מ/אל חו״ל, והיא ריקה... מדבר עם ״מרכז התיאום צבא-רש״ת ״ שבחיפה, הלוא הוא המאבטח התורן לערב זה, וגם הוא למכיר... והופ, המטוס קורא (כי הבקר מצא לו את הסיטואציה הכי גרוע לתאם מטוס בתזמון קצר שכזה).
 
המצב הוא כזה, מטוס זר, עם רישום זר, מגיע לשדה המנוהל אזרחית ומפוקח ע״י הצבא (ובזמנו, הקשר המבצעי בינהם היה מקרי בהחלט),
אני לוקח 3 שניות בכדי לחשוב מה אני עושה עם הבחור עכשיו, כי אני בטוח שהוא הגיע מרחוק, במטוס בוכנה וסה״כ רוצה לנחות בלי הרבה שאלות.
כמובן ש״מבצעים חיפה״ דורש ממני לשאול אותו שאלות כמו: ״הטיסה תואמה?״, ״מול מי?״, ״מתי?״, איך כמה ולמה...
בינתיים החלטתי על סדר הפעולות הבא (בשיתוף עם פקח נוסף לטלפוניאדה):
  • הפקח מתחיל להציק למאבטח שידבר עם מי שצריך לדבר כדי להשיג לו אישורים (ואז גם הבנתי שהוא לא מבין על מה אני מדבר, כי האחראים עליו כבר סיימו את יום העבודה שלהם, והוא סה״כ מאבטח), במקביל הוא עוקף נהלים ומתקשר ישירות למודיעין טיס (שמצאו להם זמן לא לענות).
  • אני, בדרך מנומסת כיאה לשיחת מול בריטי וכדי שלא יווצר רושם רע עם כניסתו למדינת ישראל, אתנצל על אי-הנוחות, אסביר לו שזה עניין בטחוני קטן שצריך לפתור ואבקש ממנו יפה שיבצע המתנות בצמות לחוף. וכדי לא להפריע לו, אחרי הטיסה הארוכה, אחת לדקה אדווח לו: ״העניין בטיפול, עמך הסליחה״.
באותו זמן, כפקח המחונך על מבצעיות הצבא (ופולני במשרה חלקית), כבר מריץ תרחישים ביטחוניים בראש... כי אני פקח צבאי, וזה מטוס זר לא מתואם, וכאן זה מפרץ חיפה, ואלו פקודות.
 
לבסוף, נדמה לי אחרי כ-10 דקות, נמצא האישור המיוחל וכבודו נחת (Welcome to Israel sir, sorry for the inconvenience).
 
בניגוד לאותו ססנה, באוהר׳ה, שנפל על הפקח מהשמיים (תרתי-משמע) וקבע לו עובדה עם התיאום שעשה, אם אותו בריטי היה מכיר את השיטה הישראלית לנחיתה מהירה עוקפת בירוקרטיה:
״חיפה, יש לי פה בעיה קלה עם המטוס. אני לא מכריז חירום, אבל נראה כמו רעידות במנוע״
(מבוסס על סיפורים אמיתיים שקרו עם כמה סוגי מטוסים).
 
שבוע טוב ורגוע
º
למשל ההוא שנחת על החוף ב-Long Island
הודעה זו מכילה סרטונים
26/10/14 20:53
242צפיות
º
הוידאו
הודעה זו מכילה סרטונים
26/10/14 15:24
228צפיות
לא מפתיע
26/10/14 15:59
209צפיות
פעם בחודש אני נוחת vfr בלאס וגאס, עם P28 . למעט בימי שישי אחה"צ שיהיה קשה לתת לך להכנס לשדה מעולם לא הגבילו אותי שם. בד"כ בשדות האלה יש מסלול למטוסי ga ובקרבתו fbo . הכל כ" פשוט ויעיל
רצה בעבר בדיחה על ססנה שהתקרבה לאוהרה
26/10/14 17:25
263צפיות
במקור הטייס תכנן לעבור מעל השדה אבל כשהתקרב שאל אם אפשר לעשות TUCHַ&GO והפקח אישר לו
כשהוא בפיינל קצר הוא רואה שורה של כבדים מחכה להתיישר.
הוא שואל את הפקח " כל אלה מחכים לי?"
אחד הטייסים עונה לו " שמענו שססנה מגיעה ל T&G אז יצאנו לראות
תנחומים לנעמה קיהן
26/10/14 16:45
281צפיות
במות עליה אביה, אבי קיהן ז"ל.
ההלוייה תתקיים מחר, יום שני, בשעה 12:00 בבית העלמין גורדון בראשל"צ.
 
דוד
ארגון פתחון לב

החגים כבר כאן!

880 אלף ילדים ישארו רעבים ללא עזרתכם. בואו לתרום להם עכשיו >>


עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


Flix
מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה