לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
דבר מייסד הפורום, צור בנר:

"שלום לכל חובבי הטייס, אומנם, ימות המשיח עדיין לא הגיעו, אך למרות זאת, בפעם הראשונה בישראל, עולה לאוויר, קהילה, המאפשרת לכל מי שהטיסה זורמת בדמו, להיפגש בה. הטיסה היא ``שגעון לדבר`` - כולנו חשים בזאת. במקרים רבים, ההנאה שאנו שואבים משיחה על טיסה עם עמיתים וחברים, מחילופי החוויות והסיפורים, משתווה (ויש אומרים, אף עולה...) להנאה מהטיסה עצמה. קהילה זו והפורום במרכזה, באים לספק בדיוק את ההנאה הזו. כמה מילים על עצמי, עבדכם הנאמן: אני מחזיק ברשיון טיס מסחרי(עם הגדר מכשירים) וברשיון הדרכה עם נסיון של שמונה שנים כטייס. כמו כן, אני מחזיק ברשיון מסחרי ורשיון מדריך מכשירים (CFII) אמריקאים. בשרותי הצבאי הסדיר שימשתי כקצין בקרת טיסה בחיל האויר (כן, כן - ``פלוטו``) ועדיין אני עוסק בכך במילואים.יש מכם, שיתכן ויזכרו אותי מתחרויות הנווט האוויריות בחיפה ובערד, אותן ארגנתי. ועתה, אגש לעניין: במרכז קהילת ``התעופה הקלה``, עומד הפורום, שיכול לשמש אתכם למטרות רבות, כגון: סיפורים על טיסות וחוויות מיוחדות, המלצות על מוצרים הקשורים בטייס ושאר ``שיחות האנגר`` כאוות נפשכם. כמו כן, יכול הפורום לשמש כאמצעי לברור מידע בנושאי התעופה השונים (נושאים טכניים, אווירודינמיקה, מטאורולוגיה וכו`). כמנהל הפורום, אני מבטיח תשובות מהימנות לשאלות שתועלנה, ביחד עם כל שאר משתתפי הפורום, אשר בוודאי ישמחו לעזור ולענות. אני בטוח שההיכרות דרך הפורום, תעזור בגיבוש הדדי של חובבי טייס מכל הארץ, ובחילופי מידע, שיעשו את כולנו למקצועיים יותר. נוסף על הפורום, תוכלו למצוא הפניות למאמרים בקהילה ומחוצה לה וקישורים לאתרי אינטרנט מעניינים. אשמח לקבל תגובות והצעות לקישורים, אשר הינכם סבורים שיעניינו את באי הקהילה. בעיקר אשמח, לקבל ולפרסם מאמרים וכתבות פרי עטכם, בכל נושא הנראה לכם רלונטי. כמו כן, הנכם מוזמנים ליידע אותי על כל ארוע תעופתי, גדול כקטן, אשר אתם מארגנים או יודעים עליו, ואעשה כמיטב יכולתי לפרסמו בקהילה ואם תרצו, לעזור בעצות לארגונו. בנוסף, קיימת לפורום רשימת תפוצה לדואר אלקטרוני בה חברים משתתפי הפורום. מטרת רשימה זו היא, ליידע את המשתתפים על ארועים בתחום התעופה, עדכונים לקהילה ואף להיות בסיס למפגשים ויוזמות אויריות עתידיות. על מנת להצטרף - כיתבו לי מייל ואתם בפנים. אני מקווה כי כולנו נוכל להפוך קהילה זו לבית הווירטואלי שלנו, וכל הצעה לשיפור, תתקבל בברכה. טיסה נעימה בקהילה, שלכם, צור בנר"

צשלום סימלי לסם היקר
01/04/15 16:24
106צפיות
אינני יודע על מה הרינונים.עשה איש ימים כלילות בעבור כולנו.סם שלמה אלימלך תואר שני במינהל עסקים.תואר שני בהנדסת חשמל ואלקטרוניקה.גיוסים במעל 150.000.000 דולר.(לפי אתר מיזם ערד).ceo של חברת andain inc.סימון nasdaq andn ( אחסוך לכם חיפוש ) שווי 0.0041 דולר.500.000 על פי ה pdf שלו כבר גייס.20.000.000 מחכים למספר חשבון הבנק מיזמים להעברה לא מ.ת.י.(חברה של האגודה או מכון התקנים הישראלי). אז מה הקושי היה לשלם לאיש 500.000 ש"ח.בבירכת חג שמח.6461
אכן עשה "ימים כלילות" כדבריך
01/04/15 19:27
17צפיות
דהיינו מתאמץ לישון רוב הזמן
כתבה בערוץ 10 על ש"ת הרצליה והפינוי הצפוי
01/04/15 00:21
240צפיות
לראות החל מהדקה ה-23:50.
 
דוד.
º
"ג'וני לי צ'ארלי"
01/04/15 09:56
118צפיות
º
זה אחיו של רומיאו,החבר של ג'ולייט.
01/04/15 15:06
64צפיות
לא הבנת נכון
01/04/15 16:56
73צפיות
היא פשוט אמרה ששלושתם,  ג'וני, לי וצ'ארלי, רשאים להמריא...
יש החלטה בבג"צ הרצליה
31/03/15 10:33
347צפיות
היום פרסם בג"צ את החלטתו כי הדיון בעתירה + בבקשה לצו מניעה יתקיים ב-13/04 בשעה 09:00. מה שאומר בחשבון פשוט, יום וחצי (בערך) לפני מועד הסגירה המתוכנן. להתחיל להחזיק אצבעות.
נא לדייק - יש "החלטה" על מועד הדיון בבג"ץ...
31/03/15 12:03
247צפיות
זה הכל - זה לא החלטה.
º
אכן כן. ניסוח לא מוצלח
31/03/15 12:12
135צפיות
משמעות התאריך ברורה!
31/03/15 16:49
294צפיות
כפי שכבר כתבתי כאן כמה וכמה פעמים, שופטי בית המשפט העליון הם אנשים חכמים. לו היה בכוונתם לסגור את שדה התעופה, היו נותנים החלטתם מזמן ולא מחכים יום וחצי לפני "הסגירה". אין לי ספק שהם יודעים ומבינים את המשמעות של מתן החלטה על סגירה יום וחצי לפני, שהרי ברור לכולם ובפרט להם אחרי שעברו על טונה וחצי של חומר, שאין שום אפשרות פיזית לסגור ולפנות שדה תעופה על מטוסיו ומתקניו ביום וחצי. מצער שאני בין הבודדים החושבים כך ומפרסמים בכתב את מחשבותיהם, המנומקות יש לומר.
שיהיה לכולנו בהצלחה.
אני מציע שנתראה כולנו בבית המשפט בירושלים ביום הדיון ומתן ההחלטה!
בברכה - יוסי
 
 
º
אתה בין הבודדים - איך אינך היחידי
31/03/15 17:06
176צפיות
"מחדל ממשלתי ארוך ומקומם"
01/04/15 04:13
187צפיות
ראיתי את כתבת הטלוויזיה של מתן חודורוב רק עכשיו."מחדל ממשלתי ארוך ומקומם" זהו בתמצית משפטו של מתן חודורוב שלמד את העניין בפחות משעה כאשר הסתובב בהפגנה שאורגנה בהרצליה. 
אם מתן חודורוב הגיע למסקנה היחידה המתבקשת בתוך פחות משעה, אין לי ספק ששופטי העליון לא יגיעו למסקנה אחרת בפרק הזמן הכל כך ארוך בסוגיה הנדונה בה הם עוסקים כבר שנים!
 
בברכה - יוסי
ההגיון הזה לא תמיד עובד
01/04/15 05:40
159צפיות
ואני מקוה שאתה שואב את האופטימיות שלך ממקורות קצת יותר מוצקים מאשר מסקנותיו של כתב טלויזיה שצריך ״לעשות כותרת״ מכל כתבה. 
כאחד שנתקל (אני)............
01/04/15 08:20
163צפיות
פעם ראשונה בבעיית שדה התעופה בהרצליה, אני שואב את האופטימיות אך ורק ממסקנותיו של כתב הטלוויזיה.
 
בברכה - יוסי
מה שמעניין הוא
01/04/15 08:13
182צפיות
שכולם לוטשים עיניים ל"שדה תעופה קטן" (כהגדרתה של תמר איש שלום) שמהווה עתודת נדל"ן שעליה רוצים לבנות המון דירות ועוד כל מיני שטחים מסחריים, כדי לתת מענה למצוקת הדיור עאלק, ואיש אינו נוטש עיניו לפארק הגדול של הרצליה. הרי גם שם ניתן לבנות המון יחידות דיור, לא?
 
דוד.
what a sorry story
01/04/15 13:22
114צפיות
מאז שיקירינו רמי בר עזב אותנו, והשאיר לכולנו חור בלב, עולם האז"מים נעלם מהפורום . כלום. גוּרנישט .
 
ובעוד עתיד שדה התעופה הרצליה תלוי על בלימה, במקום לאחד כוחות ולהלחם ב"כוחות הרשע" שמאימים על עתיד הת"כ בישראל, תשומת הלב של המשתתפים מתרכזת בוויכוחים על מה שקורה בצמרת אגודת התעופה, וויכוחים שגובלים ב"מלחמות היהודים" . חבל .
 
כל זה עלול לדרבן אנשים טובים למשוך בידית כסא המפלט ולנטוש את הפורום .
 
עם כל זה, אני מאחל לכולם חג שמח , ומחרתיים בערב  ארים ארבע כוסות ואשתה יין סיציליאני מעולה לפריחתה ושגשוגה של התעופה בישראל !
 
יוסי, בינתיים אין שום צו ביניים
01/04/15 16:14
70צפיות
קביעת המועד אינה אומרת שעד אליה אין שום צורך להערך לפינוי השדה - נהפוך הוא, העדר קביעה אחרת אומר שעל הרשויות להמשיך לנהוג כאילו לא היה דיון, ולהערך להפסקת הפעילות בשדה ב-15 לחודש.
כולי תקווה שבית המשפט לא יאכזב, יקבע צו על-תנאי וידון בעתירה לגופה.
בנוגע לבחירות אתמול....
01/04/15 15:55
101צפיות
הגיע הזמן שהמועמדים יביעו את עמדתם באתר האגודה בעזרת פוסט מצולם וכד'.
גם את ההצבעה אפשר ורצוי לנהל באתר האגודה (לבעלי זכות בחירה).
לענ"ד, מבחינה טכנית קל למדי להיערך לכך. זה יחסוך הוצאות מיותרות (שכירת מקום, דלק, זמן...), קלוריות מיותרות (רע-גלך, ושאר בצקין), ויעלה את אחוז ההצבעה.
המרה מכוח סוס למשקל דחף
29/03/15 19:47
239צפיות
שלום,
אשמח אם מישהו יוכל לעזור... איך ממירים הספק בכוח סוס לק"ג (או ליברה) דחף כמו שנהוג במטוסי סילון? 
 
אני מבין שזה לא נוסחא פשוטה וזה תלוי במנוע, ביעילות המדחף ובמהירות טיסה.
 
אבל בלי להיכנס לחישובים מסובכים, אני צריך לדעת משהו פשוט: אם ססנה 172 עם מנוע 160 כ"ס פותחת מנוע מלא מול קיר, באיזה כוח היא תלחץ עליו? הבנתי שזה הכוח המקסימלי שהיא מסוגלת לתת.
 
תודה למי שיכול לעזור!
º
נדמה לי שזה בערך 100-200 ק"ג
29/03/15 19:58
137צפיות
הספק וכוח זה לא אותן יחידות
29/03/15 20:16
183צפיות
הספק הוא כמות אנרגיה ליחידת זמן.
אנרגיה היא הפעלת כוח לאורך דרך.
לפיכך הספק הוא מכפלת כוח במהירות.
ההסבר הזה לא נותן לך מענה לשאלה כמה כוח מפעילה ססנה עם מנוע 160כ"ס בעמידה כי באיזה מהירות מחלקים את 160 הסוסים?
לצורך התשובה הזו צריך להכיר את עקומת ביצועי הפרופלור.
בקירוב מניחים שמנועי בוכנה עם מדחף פועלים בהספק קבוע עם השתנות המהירות (עד גבול מסוים) ומנועי סילון עובדים בכח קבוע.
לגבי נוסת ההמרה.
הכפלת כוח של 1 ניוטון (0.1 ק"ג בקירוב) במהירות של 1 מ'\שנ' נותנת הספק של 1 וואט. 1 כ"ס זה בערך 735 וואט.
ואני  יודע שלא נתתי לך את התשובות שרצית אבל אין לי נתונים לענות לך.
כשססנה עומדת עם מנוע פועל
29/03/15 20:22
218צפיות
בכל זאת מופק הספק מן המנוע - הרי הוא דוחף אויר אחורנית.
זה כמו שתגיד, שלונטילטור אין הספק.
 
דוד.
עופר, לדעתי הוא מתכוון למצב בו מחובר
29/03/15 20:33
185צפיות
מתקן שקילה בין זנב הצסנה לקיר ועוצר את תנועת המטוס ומראה כמה ק"ג במתיחה הזו.
מהזכרון, מדובר ב-סדר גודל שאמרתי למעלה.
אתם צודקים
29/03/15 21:11
159צפיות
לא אמרתי שאין הספק. כתבתי שאין נוסחת המרה פשוטה.
אפשר להעריך את הכוח ע"פ מהירות האוויר והכמות המואצת ע"י הפרופלור או בגישה שונה אפשר להניח שכל ההספק הולך על התגברות על הגרר בפרופלור ובהנחה של יחס עילוי לגרר בלהבי הפרופלור ניתן לחשב את הגרר.
אני אכין את החומר על נייר ואז אעביר לפורום.
חישוב מקורב לדחף של ססנה
29/03/15 21:48
176צפיות
מכיוון שאני לא מכיר את הנתונים הטכניים אני מניח את ההנחות הבאות:
סל"ד מרבי:   2700 סל"ד שהם 45 סיבובים בשניה.
קוטר המדחף: 1.5 מ'. קוטר אמצע הלהב 0.75מ' -> מרכז הלהב בסיבוב אחד עושה 3.14*0.75=1.41 מ'.
ובשניה אחת עובר מרכז הלהב כ-1.41*45=63.5 מ'
בהנחה שהמנוע מספק 160 כ"ס שהם כ-120KW.
ולכן כוח הגרר הפועל על הפרופלור הוא 120000/63.5=1900 ניוטון שהם 190 ק"ג.
בהנחה של יחס עילוי לגרר של 1:10 ונצילות פרופלור של 60% מקבלים כוח של: 190*10*0.6=1140Kg.
בהנחה שמשקל המטוס הוא כ-800 ק"ג זה אומר תאוצה של בערך 1.5 מ'\שנ2.  בתחילת ההמראה שזה נראה לי הגיוני.
יש פה הרבה הנחות שהן קרוב ראשון אבל בסדר גודל, אלו הערכים.
האם הכוונה היא ל-190 ק"ג
29/03/15 23:15
118צפיות
היי,
תודה על החישוב שעשית. אני לא בטוח שהבנתי: במקרה של עמידה במקום ושקילה של הכוח שבו מושכת הססנה, האם המשקל יראה 190 קילו או 1140 קילו? הראשון נשמע לי הגיוני, השני קצת פחות כי זה אומר שיחס דחף משקל גבוה יותר מ-1 והססנה יכולה לטפס כמו F-15...
או שלא הבנתי משהו?
 
תודה שוב על המאמץ לעזור!
1140 ק"ג כוח על 800 ק"ג מטוס נותנים 1.5 מטר לשניה בריבוע?
30/03/15 16:51
98צפיות
התוכל להראות את החישוב שהוביל למסקנה הנ"ל? נשמע שטעית בסדר גודל.
כנראה שטעיתי
31/03/15 21:03
59צפיות
הנחתי כמה הנחות שגויות, בעיקר בכל הנוגע ליחס הדחף לגרר ויעילות הפרופלור.
אלה ערכים שזכרתי אבל כנראה זכרתי לא נכון.
וטל אתה צודק, יש שגיאה של סדר גודל, כלומר, דחף כזה יאיץ ססנה של 800 ק"ג ב-15 מ\שנ'^2.
טעיתי ואני מתנצל
 
 
º
טל"ח
31/03/15 21:10
29צפיות
º
זה יכול לקרוע את הזנב מן המטוס, לא?
31/03/15 17:12
51צפיות
הזנב רק להמחשה
31/03/15 19:39
72צפיות
אחרי הניסוי מנתקים את הזנב.
ואם פאקינג נקרע, סימן שהיה חלש וטוב שנקרע...
º
נרגעתי...
31/03/15 22:10
31צפיות
אם ססנה 172 עם מנוע 160 כ"ס פותחת מנוע מלא מול קיר
30/03/15 09:55
203צפיות
זה יכאב לקיר ולכיס של מישהו
בדומה לנאמר ע"י יאיר גיל הרי שאפשר כמובן לבדוק ולאמת(לא לחשב) דחף סטטי בחיבור המטוס למערכת כבל\משקל ולראות מה המשקל שהמטוס מסוגל למשוך בסל"ד קבוע ו\או כח המראה. מעריך שהרבה מעבר ל-100-200 ק"ג. 
No Easy, But not complex...
30/03/15 15:39
135צפיות
לינק למבחן בפועל שנעשה עם מדחפים שונים
30/03/15 22:28
112צפיות
בהתאם למדחף, התוצאות מראות דחף של בין כ-280 ק"ג לכ-360 ק"ג.
 
 
הספק לדחף
01/04/15 13:44
34צפיות
צריך לעשות הבחנה בין שני מושגים- דחף והספק.
מנוע סילון נותן לך דחף- נמדד ביחידות של ניוטון או ליברת כוח.
מנוע בוכנה נותן לך הספק- נמדד ביחידות של וואט (ניוטון כפול מטר/שניה) או בכוח סוס (ליברת כוח כפול רגל/דקה).
מה שנותן דחף במטוסי בוכנה זה המדחף.
דוגמא: עבור ססנה 182 עם מנוע O-470-U בעל הספק מירבי של 170 קילו וואט ב2400 סל"ד, בשיוט בגובה של 5000 רגל (1524 מטר) במהירות  67 מטר/שניה, טמפרטורת הסביבה לפי ISA
(טמפרטורת האוויר 278 קלווין, לחץ האוויר 1.053 ק"ג/מטר מעוקב...ניתן למצוא מחשבוני טמפרטורה ולחץ אוויר לפי גובה וISA בשיטוט בגוגל)>>
מוצאים הספק מקסימלי בגובה הנתון >>הספק מקסימלי בגובה פני הים*(1.3*(לחץ אוויר בגובה/לחץ אוויר בגובה פני הים)-0.3)=139 קילו וואט
 
עבור נצילות מדחף של 0.85 (נתון שאני חושב שניתן למצוא בספר מטוס)>>
(הנוסחא שביקשת:)
דחף= (הספק*נצילות)/מהירות טיסה.
את התשובה נקבל בקילו ניוטון במקרה הזה!
 
בהנחה שהיה נתון לנו הספק מקסימלי של המנוע בכוח סוס, היה צורך להמיר אותו קודם לקילו וואט.(1 כ"ס=0.745 קילו וואט) 
 
לקריאה נוספת- כוח סוס: http://en.wikipedia.org/wiki/Horsepower
 
ניוטון לק"ג
01/04/15 13:49
31צפיות
F(Newton)=m(kg)*a(m/sec^2)-->m=F/a (=g (9.81) in our case)
For Thrust of 1.76 Kn>>m=1760[Newton]/9.81[m/sec^2]=179.5 [kg]
לקראת הבחירות
31/03/15 15:28
320צפיות
התלבטתי רבות באם להגיב על דברי ההבל, השטות וההכפשות המפורסמות חדשות לבקרים באשר לפועלי, יושרי והשימוש הבלתי פוסק בשמי, במעשי, ובקשרי, ככלי לניגוח פוליטי ירוד ורדוד.
צרפתי קובץ עם קישורים לחומרים ומסמכים שלדעתי יעניינו את הציבור בבואו לבחור.
 
בהצלחה לכולנו בדיון בבג"ץ וכן בבחירות היום.
 
סם אלימלך
מהומה רבה
31/03/15 17:01
234צפיות
לא בטוח שכלל חברי האגודה היו חשופים לכל הפעילות הזו.
אני לא.
º
על לא מאומה
31/03/15 17:07
150צפיות
קראתי בעיון את מכתבך אך עדיין עולות שאלות קשות
31/03/15 19:07
215צפיות
אתה הרי לא ילד (לפי כרטיסך - בן 57).
אם לא התנדבת למשימותיך, איך לא ערכת עם האגודה חוזה העסקה הכולל תנאי תשלום והחזר הוצאות - מיד עם תחילת עבודתך?
אתה מציג מסמכים שונים, אך את המסמך החשוב ביותר שהיה עוזר לך בבית משפט (חוזה ההעסקה), לא הצגת - כי כנראה לא קיים. 
תחושתי היא שתחילה התכוונת לעבוד בהתנדבות כמו כולם, אך משראית כי אין תכלית לעמלך, החלטת להציג דרישות כספיות בדיעבד על עבודה התנדבותית.
לאור זאת, נראה לי שבית המשפט לא יהיה לצדך. 
 
 
º
את שכרי בקשתי מהחברה ולא מהאגודה.
31/03/15 19:34
152צפיות
מאיזו חברה? חברה כלשהי בע"מ, או חברה - חבריא?
31/03/15 19:43
166צפיות
סליחה, אך אני מתקשה לקרא בלי ניקוד.
האגודה הקימה חברה כלכלית בשם: מ.ת.י - מרכז תעופה ישראלי בע"מ
31/03/15 19:49
190צפיות
החברה בבעלות של 100% של האגודה.
מעניין, בכלל לא ידעתי שייש דבר שכזה.
31/03/15 19:59
175צפיות
והשאלה, האם יש לך הזמנת עבודה מהחברה?
º
במינוי מסודר ע״י דירקטוריון החברה
31/03/15 20:28
135צפיות
º
ומי בדיוק מינה את "הדירקטוריון"?
01/04/15 02:05
96צפיות
º
תגובתך איננה מתייחסת לרוב התוכן שבהודעתי, וזה אומר דרשני...
31/03/15 20:29
114צפיות
º
תקרא את המכתב ואת התשובות בשירשור ותראה שעניתי באופן מלא
31/03/15 20:58
108צפיות
עזוב, אתה לא רציני. מספיק לקרוא עליך בפרשיות העבר שלך
01/04/15 03:27
135צפיות
ולהבין מי אתה. מי שעוד בעדך חייב לקרוא עליך כאן: 
 
אתה לא מכיר אותי או את הפעילות שלי אך אתה משמיץ לידעתך
01/04/15 07:14
122צפיות
. דירקטור לא יכול להפוך לכזה ללא חתימה אצל עו״ד ואימות החתימה שלו. ופרסום בעיתון לא הופך נושא לנכון. אבל נראה לי שאת זה אתה כבר יודע.
אז מה זה, אם לא דרישה מהאגודה? ראה את המצ"ב
01/04/15 01:14
149צפיות
ככל שאתה מסביר יותר - אתה מסתבך יותר. 
תבורך, סם
31/03/15 19:51
202צפיות
אינני מכיר אותך, אינני יכול לחוות את דעתי בהקשר לארועים המתוארים (ובפרט אינני רוצה לעסוק בהם) מאחר ואינני יודע דבר עליהם.
 
אולם - סוף-סוף יש דיון בנוגע למה באמת התרחש במקום רמזים והודעות אנונימיות.
מ.ת.י בע"מ, מישהו יכול להסביר לי בבקשה
31/03/15 20:46
184צפיות
האם זה בכלל נכון, ואם כן, לאיזו מטרה  אגודת התעופה הקימה חברה שכזו?
האם, לועד האגודה יש מנדט להקים גוף כלכלי שכזה בלי לקבל את אישור רוב החברים באסיפה כללית?
 
מהקישורים שהועלו ע"י סם אלימלך
31/03/15 20:49
197צפיות
מעבר לכך איני יודע.
מכך שאתה כותב כעת בפורום
31/03/15 20:52
165צפיות
אני מבין שוויתרת על ההצבעה בבחירות, נכון?
יש כבר תוצאות?
חחח, נשארתי לראות את הכתבה על ההפגנה שלנו מאתמול.
31/03/15 20:56
162צפיות
חוץ מזה, היום לא התאים לי וגם אמרוו שלא יהיה אוכל!  
עמותות
31/03/15 22:07
146צפיות
באופן כללי, לפעמים עמותות פותחות חברות מסיבות של מיסוי, וזה מקובל לגמרי. אין לי שום מידע על המקרה שלנו.
לכתוב ולטעון אתה יודע היטב אבל הכל מתמצה לכך ש....
31/03/15 23:55
145צפיות
אני מניח כי כל הפעילות שלך מתבססת על כך שהיית אמור להתמנות למנכ"ל החברה
והנחת שהפעילות שלה תהיה ריווחית תאפשר לך למשוך שכר גבוהה ובונוסים
וזה אמור היה להיות בסגנון של "שלח לחמך"
כל השאר ממש לא לעניין
וגם לא ברור לי כמו לרבים אחרים אם התהליך של הקמת חברה בע"מ למטרות הנ"ל הינה בסמכות הוועד
ללא אישור האסיפה הכללית
לטעמי גם פעילות היו"ר בנושא נגועה בחשד שהיה מתמנה ליו"ר החברה ומושך שכר וכד'
º
טל״ח
01/04/15 05:51
88צפיות
כ״כ הרבה אנרגיה שלילית
01/04/15 06:09
142צפיות
זה לא קצת מוציא את כל החשק? 
ישבה חבורת אנשים בוועד האגודה, כנראה מהאנשים הטובים ביותר שמסתובבים היום בתחום. ולפי טענותיך, אפשר להבין שהם אנשים רעים, אינטרסנטים, הזויים, תוקעים מקלות בגלגלים של עצמם, וחסרי כל הבנה משפטית.
מי שקורא את כל הנאמר, מתנדנד באי נוחות בכיסאו, ומרגיש איך נאמר, שמשהו לא מתחבר. אתה לא מרגיש קצת ״בודד״ במערכה הזו?
 
תגובה לדברי סם
01/04/15 09:51
107צפיות
הדברים של סם ראויים לתגובתי והיא תינתן בהקדם.
אני לא חושב שזאת הבמה לנהל את הדיון ששייך להתנהלות של ועד האגודה עם ומול סם.
התגובה שלי תינתן לחברי האגודה בלבד באמצעות מייל או על ידי הצבה באתר באיזור מוגבל לחברים.
בהזדמנות זו אני רוצה לאחל לחברי הפורום חג פסח שמח וכמובן שנזכה לחגוג חגים רבים בהרצליה
האגודה, סם אלימלך והבחירות
01/04/15 10:43
120צפיות

שלום לכולם
שוב אני מפר את הבטחתי לעצמי ולכם ומגיב – אבל אני חש שזה חשוב.
אני מבטיח לא להגיב עוד בנושא.
 
קראתי בעיון את מה שכתב סם אלימלך, ובלי להתייחס לפרטים קטנים ולא חשובים – אני מסכים איתו בכל.
נתן שרון כתב לפני כמה דקות שהוא יכתוב באיזור שרק חברי אגודה יכולים לקרוא – זאת גישה מכובדת וראויה. אני מקווה שחברי האגודה יגידו אין צורך, גם כך זה עבר כבר את המידה הראויה של התעסקות, רדו מזה וזהו.
 
חברים, אני אכתוב על כך בהרחבה בימים הקרובים, אולם בקצרה: אתמול הגוף העליון של האגודה, האסיפה הכללית, אמרה את דברה: בצורה מכובדת ויפה, אמרה האגודה לא להכפשות מלחמות יהודים ורצח אופי, וכן לחתירה משותפת למטרות הקריטיות של כולנו. אני גאה באגודה וגאה בחברים.
אני מבקש מהרוב האחראי והמפרגן להוקיע את המיעוט הזניח שמעדיף להסיט את תשומת הלב להכפשות ומלחמות. כך עשתה האגודה אתמול וכך היא תמשיך. אני מבין מדוע אותו מיעוט פועל כמו שהוא פועל. הם לא טפשים. אבל חברי האגודה לא נופלים בפח. אני לא אומר על כך ולו מילה אחת ולא אסכים למלחמות וליבוי האש. האגודה הוכיחה שזאת לא דרכנו .
חברי האגודה מבינים היטב שגם אם כאלו שמנסים לחרחר מלחמות וחלקם מסתתרים ופוחדים להגיד את דברי ההבל שלהם בשמם, גם אם הם יצליחו – זה לא מבטיח את ההצלחה בבג"ץ, את שמירת הרצליה ואפילו את עתיד התעופה.
 
אני רוצה להשיב לסם אלימלך למשפט הסיום שלו: אני גאה להיות חבר של סם. למען הסר ספק אני לא שותף שלו ואין ביננו שום קשר עסקי, אבל אשמח מאד אם יהיה ואהיה גאה בכך. אני לא שופט אדם על פי האינטרנט והתקשורת. אם אאמין לכל מה שנכתב אז אנחנו חבורת מליונרים שמשתעשעים בצעצועים היקרים שלנו וגוזלים אדמות זולות מהזוגות הצעירים. עליי אישית נכתב לא פעם בעיתונות שאני מהנדס מים ומחשבים ולא עזר שביקשתי שוב ושוב לתקן כי איני מהנדס מים.
לא סם מושלם ובוודאי לא אני. אף אחד לא חף מטעויות. אבל סם הוא אחד מקומץ קטן מאד של אנשים שתרמו מזמנם וממרצם לטובת האגודה והתעופה, באהבה במסירות אין קץ ובהקרבה אישית. בתמורה מקבלים לעיתים רפש ורצח אופי, בעיקר מכאלו שלא עשו כלום, לפחות לא שום דבר חיובי. אני שמח שהציבור מבין את זה ונוהג באחריות ובכבוד.
 
אני מודיע שהאגודה תמשיך במשימות האדירות שעומדות לפתחנו, באמצעות אנשים טובים כמו סם, שעושים הכל בהתנדבות ובאהבה. אני מקווה שננצח, נשמור על הרצליה ועל התעופה, נחוקק חוק לשמירה על תשתיות לאומיות חיוניות בתחום התעופה, ונדע להודות ולפרגן למי שאיתנו ולא לשפוך עליו רפש, אם זה חבר אגודה שתורם או אישיות בכירה שנלחמת עבורנו ובאה לכבד אותנו – אנו לא נירה בשליח ולא בחברים שלנו. אני שוב חוזר – אני גאה להיות חבר אגודה, גאה להיות חבר של סם וגאה מאד להיות בצוות שבחרתם כדי להמשיך ולהוביל את האגודה. הוועד החדש שנבחר כולל אנשים מצוינים ובחרתם נכון.
 
חג שמח לכולנו, בהצלחה בבג"ץ, ממשיכים להתפלל ולקוות.
 
שי
 
"אנשים טובים כמו סם, שעושים הכל בהתנדבות ובאהבה"
01/04/15 11:02
116צפיות
זה קצת תמוהה לכתוב משפט כזה לאחר שסם החליט שהוא התמנה כ"מנהל שכיר" של ת.מ.י
ודרש סכומי כסף מכובדים מהקופה המדולדלת של האגודה
כמי שעמד אתמול בראש ועדת הבחירות לועד האגודה
01/04/15 12:57
107צפיות
אינני יכול להשתחרר מההרגשה הלא נוחה, בלשון המעטה, שלוותה אותי אמש במהלך הבחירות, וביתר שאת היום למקרא פירסומים אלה בפורום, החל מהפוסט של סם אלימלך בראש העמוד. אמנם תפקידי היה טכני לגמרי, אולם בגלל הרקע רב השנים שלי באגודה לא יכולתי להשתחרר מהמחשבה שהרוב המכריע מהחברים שטרחו ובאו לבחור אינו יודע או מודע לדבר וחצי דבר על מה שהתרחש בשנה האחרונה ושתואר כאן. מבלי לנקוט עמדה לצד מי מהמעורבים, כיון שאין בידי מספיק מידע (כמו לרוב החברים, להבנתי), אני חושב ששהנושא היה חייב לעבור בירור נוקב ודיון לפני ההצבעה לאחר שכל החומר מונח בפני החברים.
וחוץ מהכל, מתוך כ-450 חברים בעלי זכות בחירה הופיעו והצביעו רק 66 - פחות מ-15%! וזאת דווקא בזמנים הקריטים האלה. ממש מדכא...
 
הדמיית מסלול המראה ונחיתה "קלאסי" במרכז הארץ?
28/03/15 13:39
410צפיות
שבת שלום לחברי הפורום!
אני אשמח ואעריך מאוד עצה טובה מכם..

1) אני עורכת פרויקט צילום אישי (סטילס) למטרות טובות מאוד (פרויקט הנצחה). התמונה האחרונה שנשארה לי לצלם בו היא על רקע מסלול המראה ונחיתה (בשאיפה אמיתי, ובצר לי אם לא אמצא, אז משהו קרוב ככל האפשר, - ולו שיהיה מובן בצילום שזה לא כביש רגיל אלא מסלול למטוסים).
ממש אעריך כל מידע כי אני מודה שאני קצת מתחרפנת מזה:)) אני מתעסקת בזה תקופה ארוכה, זה כל מה שחסר לי כדי לסיים פרויקט של חצי שנה, וזה צילום של עשר (!) דקות בערך.

ואם אני כבר כאן, אולי אשאל גם שאלה נוספת :) -
2) אתמול אמר לי מישהו שיש מקום במרכז הארץ, אליו אנשים נוסעים להצטלם כשמטוסים ממריאים ונוחתים מאחוריהם, יבנה אולי?? או משהו כזה..
(הכוונה היא לאנשים פרטיים ולא לעובדי המקום; מבלי להיכנס לשדה הם פשוט מחנים את האוטו ליד ומחכים זמן-מה עד שמטוס עובר, ובגלל מסלול הטיסה של המטוסים שם זה נראה כאילו המטוס באוויר מאחוריהם)

תודה רבה מראש!!
3) אם למישהו, מעבר לטיפ או כיוון, יש גם פיזית איך לעזור לי, אני בהחלט אשמח גם לחשוב על דרך כשרה כלשהי לצ'פר את המסייע/ת הנדיב/ה.

שבת נפלאה ותחזיקו לי אצבעות..
יעל
º
חזרי אלי בהודעה פרטית אם עדיין לא מצאת פתרון
28/03/15 14:21
152צפיות
לא צריכה להיות בעיה לצלם את מה שאת רוצה
28/03/15 18:14
254צפיות
אפילו בש"ת הרצליה. את יכולה לתאם כניסה לשדה ולצלם בו גם מסלול וגם מטוסים. את יכולה גם לעמוד מחוץ לשדה, על הכביש שעובר מזרחית לתחילת המסלול, ולצלם משם מטוסים ממריאים ונוחתים ואת כל המסלול.
ממש קלי קלות.
בקשר לשאלתך השניה, ישנו מקום, שבו מתרכזים כאלה שמצלמים מטוסי נוסעים בנתב"ג. זה נמצא באזור מושב צפריה. ניתן לראות גם מטוסים נוחתים ליד הכניסה המערבית של אור יהודה (תלוי במסלול בשימוש בזמן נתון).
ארז ידידנו יוכל להנחות אותך במדויק.
 
דוד.
 
דוד.
שבוע טוב דוד
28/03/15 20:33
229צפיות
במקרה ראיתי את שאלתה לפני כמה דקות בפורום השכן והגבתי לה כבר שם בטרם ראיתי ששאלה גם כאן.
 
º
28/03/15 22:19
12צפיות
תודה! מנסחת את עצמי טוב יותר:
30/03/15 21:14
167צפיות
תודה על התגובה הזריזה!:) ומזל גדול שארז הפנה את תשומת לבי בפורום השכן שענו לי כאן, כי זה משום מה לא שלח אליי התראה למייל.

ברור לי שההסבר הראשון שנתתי לגבי מה אני צריכה לא היה מספיק טוב ומפורט. אני אפרט ככל יכולתי ואתחיל מהנקודה החשובה ביותר: הרעיון הוא לצלם דמות (אותי) ליד המטוסים ו/או על מסלול ההמראה, ולא רק אותם. 

אני יכולה להתפשר ולצלם כך שאני עומדת מלפני המסלול ולא באמת עליו, ו"לזייף" באמצעות זוית נכונה של המצלמה כאילו אני כן על המסלול כשלמעשה הוא מאחוריי ורואים אותו משתרע מאחורי כתפי. *אבל*, לצורך כך אני צריכה למצוא מקום נטול גדר. לצורך המחשה, במקום כזה אני לא יכולה לצלם כי זה ברור שהדמות היא מחוץ לשדה: 
http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=7303191
הגדר היא מאוד דומיננטית בתמונה; יהיה לי כבר יותר קל לזייף מטוס טס בשמיים בתמונה, מאשר להעלים את הגדר ולהפוך את הכביש למסלול המראה.. 

לפי זה, אני חושבת שאיאלץ להתמקד בלמצוא מסלול המראה (או משהו שנראה כמו אחד), ולא במטוס. אני מתחילה כבר להבין בשבועות האחרונים, שלמצוא את שניהם ידרוש כזו סוללת אישורים שייקח לי חודשים להצליח, אם בכלל:(

לסיכום -  אני מנסחת את השאלה שלי בכיוון פשרני/פרקטי יותר; זה יכול להיות אחת משלוש אופציות:

1) האופציה האידאלית:  מסלול המראה אמיתי שאוכל לעמוד עליו; בשאיפה שברקע יהיה מטוס או מטוסים (יכול להיות גם רחוק ממני).

2) אופציית פשרה:  מסלול המראה אמיתי, במרחק ממני, שאני עומדת לפניו והוא לא באמת ממש מתחת לרגליי - כל עוד אין גדר שנתקעת בינינו (גם מקום עם שער יכול לעבוד, ואז אעשה פריים סגור).

3) אופציה נוספת: משהו שהוא לא באמת מסלול-המראה של מטוסים, אבל יכול להיראות ככזה; והאישור לצלם בו לא נחוץ או יהיה קל יותר להשגה.
 
*יתרון משמעותי הוא אם באחת מהאפשרויות הללו יש מקום גבוה יותר (כגון מגדל, בניין וכו) - כך שהצלם יכול לצלם את הדמות על המסלול כביכול "ממעוף ציפור". רפרנס בסיסי שמצאתי:
https://www.colourbox.com/preview/533453-high-angl...
 
בפשטנות - כאילו מנקודת-המבט של המטוס העומד לנחות "על" הדמות.

מקווה שעכשיו ניסחתי את עצמי טוב/ברור/מפורט יותר לגבי מה אני צריכה:)

איזשהו רעיון למקום כזה?  בשאיפה מקום במרכז כמו שדה דב או הרצליה?
ושאלה אחרונה בהחלט, יש לכם איזושהי ידיעה כמה זמן אורכים אישורים כאלה ולמי לפנות?

ממש תודה, מאוד מעריכה את הסיוע על אף חוסר ההיכרות בינינו:)
ערב מצוין!
יעל
ש"ת הרצליה הוא המקום האידאלי
31/03/15 01:15
336צפיות
בכל מקרה, לעלות על מסלול המראה זה משהו אסור בתכלית האיסור כשהשדה פעיל, כך שלהצטלם על המסלול עם מטוס ברקע לא תצליחי.
כל השאר אפשרי (למשל להצטלם באזור קצה המסלול, על הכביש העוקף או ליד מטוסים חונים).
נסי למצוא מישהו שאת מכירה, שיכול להכניס אותך לשדה, שם תוכלי להסתובב איתו ולצלם מה שתרצי מבלי לחרוג מכללי הבטיחות.
דוד.
כדאי שתזדרז
31/03/15 03:47
144צפיות
כדאי שתזדרז אם רוצה להגיע להרצליה לפני  ששר התחבו-רע (ושאר חבורת הזבל) סוגרים לנו את המקום הנפלא והחשוב הזה.
º
מדוע אתה כזה פסימי
31/03/15 06:51
86צפיות
לא לגמרי במרכז הארץ, אבל ....
31/03/15 12:16
142צפיות
מקום טוב שיכול לשמש אותך הוא שדה התעופה מגידו.
בסופי שבוע יש בו המון פעילות (דאונים, מטוסים קלים, מטוס גורר דאונים וכו'). אפשר להכנס לשדה ולמסלול. בתאום ובפיקוח צמוד של הדואים (שנמצאים בין כה וכה על המסלול) תוכלי להצטלם כמה שאת רוצה. אותו דבר בשדה תימן ליד באר שבע.
אם זה מתאים לך אז לא להתחכם, לבקש השגחה של הדואים.
מה ההגדרה של מטוס אקפרימנטל
31/03/15 04:24
144צפיות
ומה המגבלות החלות עליו
º
בארץ או בחו"ל?
31/03/15 09:05
73צפיות
בארץ:
31/03/15 09:22
138צפיות
תקנה 84 לתקנות הרישום מגדירה מספר סוגים של "מטוסים אקספרימנטאליים".
ביניהם מטוסים למיפגנים, מטוסים להכשרת צוותי אוויר, מטוסים בנויים ע"י חובב ועוד כמה.
לכל סוג ישנן הגדרות מסויימות, יתרונות ומגבלות.
באופן טבעי, בארץ יש יותר הגבלות מאשר יתרונות.
כרגע, בישראל, לפחות קבוצה אחת, לא תוכל להמשיך להתקיים - מטוסים בנויים ע"י חובב, אם התקנות, שתוקנו בשנת 2011 ישארו בתוקפן.
אי איי איי ישראל מנסה להלחם בתקנות אלו, אך, בינתיים, ללא הצלחה מרובה.
אריאל אריאלי
ובחו"ל:
31/03/15 09:31
105צפיות
לכל מדינה ישנן ההגדרות שלה, אם כי, בגדול - די דומה.
מי ש"מובילה" את העולם שמנסה "להתיישר" לפיה, היא ארה"ב, שם ישנה הגדרה בפ.א.ר FAR 21.291 שיש בה הגדרות לכל סוג של מטוס אקספרימנטאלי.
בעיקרון, מטוס אקספרימנטאלי הוא מטוס, שקיבל תעודת כושר טיסה ("רישיון רכב") מיוחדת לו. חלקן ניתנות לתקופה מסויימת וחלקן לכל אורך חיי המטוס.
גם שם, אחת הקבוצות היא קבוצת המטוסים הבנויים ע"י חובב אשר להם ישנן יתרונות מסויימים והגבלות אחרות.
בגדול, מבלי לפרט, מטוס בנוי ע"י חובב הוא מטוס שנבנה ע"י חובב ורוב מלאכת הייצור וההרכבה שלו נעשו ע"י הבונה.
החיסרון הגדול - אין לבצע בו טיסות מסחריות (בשכר) הייתרון - תחזוקת המטוס נעשית ע"י הבונה.
אריאל אריאלי
ובוירג'ינה מפתחים את התעופה - עם הפנים קדימה
31/03/15 09:16
136צפיות
מדינת וירג'יניה מפתחת את התעופה.
אולי מישהו ישלח לשם את שר התחבורה ללמוד (יעני, "השתלמות מיקצועית"?)
אריאל אריאלי
ההפגנה נגד סגירת הרצליה היום בשדה
הודעה זו מכילה תמונות
30/03/15 13:00
340צפיות
נוכחות לא מבוטלת,
 הגיע מהתקשורת לפחות ערוץ טלויזיה אחד: ערוץ 10 - מתן חודורוב ריאין כמה כוכמה אנשים
 
 
 
º
עוד תמונות
הודעה זו מכילה תמונות
30/03/15 13:04
297צפיות
ההפגנה בהרצליה בבוקר 30.3.2015
30/03/15 22:44
203צפיות
 
ההפגנה מהבוקר בשדה התעופה הרצליה
 
בברכה - יוסי
למכירה מנוע רוטקס 582 - ROTAX 582
29/03/15 23:12
230צפיות
מעוניין למכור מנוע רוטקס 582 ראש כחול עם רק 30 שעות עבודה.
כמה אפשר לדרוש עליו ?
 
º
אם יש לו ראש כחול - די הרבה
29/03/15 23:21
144צפיות
כמה זה "הרבה"?
30/03/15 12:18
172צפיות
כמה זה "הרבה"?
איפה רמי בר?
30/03/15 23:42
135צפיות
הוא היה:
1. עושה מזה מטעמים... ו-
2. נותן את התשובה.
 
חסר שזה כואב.
אמת אמת
30/03/15 23:51
125צפיות
אמת אמת - אכן  חסר.
בדיוק לפני 10 שנים עשיתי את הטיסה המיתולוגית איתו בפארן. 
לכל אדם יש תאריך תפוגה. יהי זכרו ברוך
למכירה מטוס טקסן
הודעה זו מכילה תמונות
30/03/15 15:38
247צפיות
מטוס כולל חניה בראשון,במצב מעולה 520 שעות,כולל אניגמה וטרנספונדר,היחיד עם צבע מקורי מהמפעל.
לפרטים
מודי פרי 050-5234324
2 כתבות של זהר בלומנקרנץ בדה מרקר
30/03/15 13:09
333צפיות
הצגת הדברים אמינה ומדויקת.
30/03/15 15:36
207צפיות
מעניין בזכות מי?
 
דוד.
שאלה במכשירים
30/03/15 13:51
190צפיות
אהלן,
כיצד מחשבים גארדיאנט טיפוס/ הנמכה באחוזים?
בהנחה וידועה מהירות קרקעית וקצב טיפוס
האם יש נוסחא או הסבר מסויים?
גראדיאנט הטיפוס
30/03/15 15:22
166צפיות
הוא טנגנס הזוית, הנוצרת בין תוספת הגובה שהמטוס צובר, לבין המרחק הקרקעי, שהמטוס עובר בזמן נתון.
אם, למשל, המטוס צובר 500 רגל בדקה וטס במהירות קרקעית של 60 קשר, אזי בדקה אחת הוא נסק 500 רגל ועבר מרחק קרקעי של מייל ימי אחד. במייל ימי אחד יש 6,076 רגל. חלק 500 ב-6,076 וקבלת 0.0823. באחוזים זה 8.23% ובקירוב זה 8%.
 
דוד.
תודה רבה
30/03/15 15:29
91צפיות
עזרת לי מאוד.
º
מה שם תערוכת מטוסי אוטלרלייט בגרמניה המתקיימת בעוד שבועיים
28/03/15 20:47
229צפיות
קבל
28/03/15 21:23
275צפיות
AERO Friedrichshafen 2015
The Global Show for General Aviation
º
תודה
28/03/15 22:02
92צפיות
º
זה לא רק אולטלייטים
29/03/15 11:25
119צפיות
הכינוי הנכון-אולטראלייט
29/03/15 12:15
200צפיות
בתערוכת פרידריכסהפן מוצגים אולטראלייטים רבים לצד: תעופה כללית, דאונים, מסוקים ולפעמים, אם מזג האויר מאפשר, גם מופעים אויריים.
אכן, יצרנים רבים, אבל -
29/03/15 13:08
202צפיות
גדול היצרנים באירופה : טכנאם, כנראה לא מופיע .
זה מצער, הם היו נותני החסות בשנים האחרונות.
29/03/15 14:57
179צפיות
אולי עבר משהו בינהם. אגב, אתה מגיע?
לצערי לא אגיע .
29/03/15 20:04
145צפיות

 
מה קורה בטכנאם
30/03/15 12:22
137צפיות
יש בחור'ציק נחמד שמפעם  לפעם כותב בפורום תחת השם "טכנאם ישראל". הוא בוודאי יודע מה קורה שם. בהזדמנות, תשאל אותו גם מה קורה עם ה"אסטור" שלו . סתם מתוך סקרנות .
º
ישראל שמעת? הכדור אצלך.
30/03/15 16:12
68צפיות
ארכיון הודעות
Flix
הראל אחזקות

רוצים שינוי לבית?

שיפוצים,עבודות גבס וחשמל ועוד... לפרטים היכנסו עכשיו >>


עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה