בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
דבר מייסד הפורום, צור בנר:

"שלום לכל חובבי הטייס, אומנם, ימות המשיח עדיין לא הגיעו, אך למרות זאת, בפעם הראשונה בישראל, עולה לאוויר, קהילה, המאפשרת לכל מי שהטיסה זורמת בדמו, להיפגש בה. הטיסה היא ``שגעון לדבר`` - כולנו חשים בזאת. במקרים רבים, ההנאה שאנו שואבים משיחה על טיסה עם עמיתים וחברים, מחילופי החוויות והסיפורים, משתווה (ויש אומרים, אף עולה...) להנאה מהטיסה עצמה. קהילה זו והפורום במרכזה, באים לספק בדיוק את ההנאה הזו. כמה מילים על עצמי, עבדכם הנאמן: אני מחזיק ברשיון טיס מסחרי(עם הגדר מכשירים) וברשיון הדרכה עם נסיון של שמונה שנים כטייס. כמו כן, אני מחזיק ברשיון מסחרי ורשיון מדריך מכשירים (CFII) אמריקאים. בשרותי הצבאי הסדיר שימשתי כקצין בקרת טיסה בחיל האויר (כן, כן - ``פלוטו``) ועדיין אני עוסק בכך במילואים.יש מכם, שיתכן ויזכרו אותי מתחרויות הנווט האוויריות בחיפה ובערד, אותן ארגנתי. ועתה, אגש לעניין: במרכז קהילת ``התעופה הקלה``, עומד הפורום, שיכול לשמש אתכם למטרות רבות, כגון: סיפורים על טיסות וחוויות מיוחדות, המלצות על מוצרים הקשורים בטייס ושאר ``שיחות האנגר`` כאוות נפשכם. כמו כן, יכול הפורום לשמש כאמצעי לברור מידע בנושאי התעופה השונים (נושאים טכניים, אווירודינמיקה, מטאורולוגיה וכו`). כמנהל הפורום, אני מבטיח תשובות מהימנות לשאלות שתועלנה, ביחד עם כל שאר משתתפי הפורום, אשר בוודאי ישמחו לעזור ולענות. אני בטוח שההיכרות דרך הפורום, תעזור בגיבוש הדדי של חובבי טייס מכל הארץ, ובחילופי מידע, שיעשו את כולנו למקצועיים יותר. נוסף על הפורום, תוכלו למצוא הפניות למאמרים בקהילה ומחוצה לה וקישורים לאתרי אינטרנט מעניינים. אשמח לקבל תגובות והצעות לקישורים, אשר הינכם סבורים שיעניינו את באי הקהילה. בעיקר אשמח, לקבל ולפרסם מאמרים וכתבות פרי עטכם, בכל נושא הנראה לכם רלונטי. כמו כן, הנכם מוזמנים ליידע אותי על כל ארוע תעופתי, גדול כקטן, אשר אתם מארגנים או יודעים עליו, ואעשה כמיטב יכולתי לפרסמו בקהילה ואם תרצו, לעזור בעצות לארגונו. בנוסף, קיימת לפורום רשימת תפוצה לדואר אלקטרוני בה חברים משתתפי הפורום. מטרת רשימה זו היא, ליידע את המשתתפים על ארועים בתחום התעופה, עדכונים לקהילה ואף להיות בסיס למפגשים ויוזמות אויריות עתידיות. על מנת להצטרף - כיתבו לי מייל ואתם בפנים. אני מקווה כי כולנו נוכל להפוך קהילה זו לבית הווירטואלי שלנו, וכל הצעה לשיפור, תתקבל בברכה. טיסה נעימה בקהילה, שלכם, צור בנר"

|תפוז| מחלק לכם כרטיסים לשלמה ארצי!
27/08/14 11:22
2צפיות
|תו|  היכנסו לפורום הריון ולידה - תמיכה ,וכתבו לנו מהו מצעד שירי שלמה הארצי האישי שלכם? אילו שירים שלו הייתם ממקמים בראש הטבלה?
ותוכלו לזכות בכרטיס זוגי להופעה "מסע ארצי" של שלמה ארצי בבריכת הסולטאן בירושלים!

לפרטים נוספים והשתתפות בתחרות:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?for...


|שמאל| היום בין בשעות 17:00-19:00 נארח בפורום דיאטות ואורח חיים בריא את מרב מור-אופיר, תזונאית קלינית M.Sc, יועצת מדעית למועצת הצמחים.
מרב תשמח לענות על כל שאלותיכם בנושא תמרים: האם שילוב תמרים בתפריט יכול לסייע בהרזיה ובשמירה על משקל בריא? מדוע תמרים עדיפים על-פני חטיפי אנרגיה מעובדים?

מוזמנים לשאול את שאלותיכם כבר עכשיו:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?for...
טיסות בראשון
27/08/14 11:02
101צפיות
עכשיו שכולנו שמחים וצוהלים  על הסכם הפסקת האש עם החמאס,
לא הגיע הזמן לשחרר לנו את השמים ולאפשר שוב לטוס?
º
עדין לא. עוד לא התרגלת
27/08/14 15:22
ֻֻ משתתפים בצערך דויד (ג'ינג'י)
26/08/14 21:31
207צפיות
על מות אימך שבקנדה
שלא תדעו צער
º
שלא יידע ג'ינג'י עוד צער.
26/08/14 23:24
59צפיות
º
מצטרף להשתתפות בצערו של ג'ינג'י.
27/08/14 06:42
39צפיות
º
משתתף בצערך.
27/08/14 08:18
30צפיות
º
משתתף בצערך ולואי שלא תדעו עוד צער
27/08/14 09:20
23צפיות
º
שלא תדע עוד צער.
27/08/14 09:22
25צפיות
ניסיון להוריד חלודה.
25/08/14 19:46
339צפיות
לא מסתדר לי עם המערכת החדשה. המקום שהלינק צריך להופיע בו מציין שהכתובת לא תקינה.
כוסאאנאם יוטיטב.
 
זה בגלל שהבאת את הכתובת המקוצרת ולא המלאה.
הודעה זו מכילה סרטונים
26/08/14 00:15
248צפיות
נראה, אולי אני אצליח להסיר את החלודה, כלומר את ה...
º
יששש
26/08/14 00:16
72צפיות
ניסיתי גם כתובת קצרה וגם מלאה וגם ארוכה וגם ביקשתי יפה
26/08/14 11:57
114צפיות
וגם ירדתי על בירכי והתחננתי.לא עזר.קיבלתי הודעה אדומה שיש שגיאה בכתובת
מעניין, לי זה הלך בקלות בפעם הראשונה
הודעה זו מכילה תמונות
26/08/14 16:55
120צפיות
ואולי זכור לך שבשבוע שעבר, אולי לפני שבועיים שאלתי את מר אריאלי איך הוא מצרף סרטונים.
עשיתי בדיוק כפי שעשה וזה הצליח.
אם בא לך לעשות עוד ניסיון אחד לפני היאוש הסופי אז פשוט תנסה ללחוץ על האייקון האמצעי, אם יש בו כבר איזה WWW או HPPT תמחק אותם לכל הרוחות והשדים ותכניס את הכתובת הזאת :
מה זה.....
26/08/14 19:44
139צפיות
בנחיתה על יד בית המלון פיספסת את המסלול:) לא נורא תמשיך להתאמן:)
חוצמזה יפה מאד!
º
בגלל טייסים כמוני שולי מסלול האספלט כל כך רחבים...
26/08/14 23:25
67צפיות
ניצפה לאחרונה בשדה דוב....
26/08/14 08:41
281צפיות
מפגן אווירי מרשים, שנערך בשדה דב, בחסות שר התחבורה ורש"ת... (היינו רוצים)...
 
 
אריאל
הנה עוד משהו שנצפה בשדה דב....
26/08/14 09:30
211צפיות
הייונו רוצים...
אבל זאת לפחות אהבה ל.
מטוסים קלים ערכו מטס תמיכה בישראל מעל חופי: ניו יורק, מנהטן וניו ג'רסי
º
נו טוב לא חכמה . זה הם שבנו את שדה דב.....
26/08/14 16:24
68צפיות
ניצפה לאחרונה בשדה דוב....
26/08/14 08:38
162צפיות
נו. לא בדיוק. אבל אפשרי מאד בהמלצת שר התחבורה....
 
 
אריאל
º
לא יודע מדוע פעמיים...
26/08/14 08:41
70צפיות
(ללא נושא)
25/08/14 17:51
203צפיות
 
 
 
 
 
º
...וגם ללא תוכן....
25/08/14 19:16
118צפיות
בזמן שישנתי ביוטיוב בתקופה האחרונה ,גוגל עשו לי איחוד
25/08/14 19:38
172צפיות
חשבונות,ואני לא מוצא את הידיים והרגליים בחשבון שלי.הכל השתנה שם.
ממש עכשיו עבר רובינזון 44 שחור מעל לקיבוץ
25/08/14 18:26
227צפיות
זאת אומרת שפתחו את השמיים ?
º
לא.למסוקים יש סימפטיה מיוחדת במודיעין טיס....
25/08/14 19:39
157צפיות
אני מחפש חומר שאולי יענין את הקוראים כאן.
הודעה זו מכילה תמונות
22/08/14 11:16
636צפיות
אין בארץ הרבה דיימונדים.טיילתי באירופה במדינה לא הרבה יותר גדולה מישראל. סלובקיה.
הגענו לשדה לאחר מקלחת הגונה בעוצמה של 75 מיי'ש, הכנסנו את המטוסים להנגר מרווח,ולהפתעתינו חצי ממנו היה מלא בדיימונדים.
הראשון,הדו מנועי,צמד דיזלים על בסיס מרצדס מתחום הרכב.
º
השני,כמו שיש בארץ,אבל גם דיזל...
הודעה זו מכילה תמונות
22/08/14 11:17
357צפיות
º
הקאטאנה של דיימונד,רוטאקס 912S ...
הודעה זו מכילה תמונות
22/08/14 11:19
347צפיות
חצי ההנגר מלא בדיימונדים.יש צירוס אחד,ועוד משהו ישן עם מנוע
הודעה זו מכילה תמונות
22/08/14 11:22
340צפיות
טורי הפוך,אבל כל הרקע,דיימונד.
º
912S...אבל לדבריהם טס מצויין.
הודעה זו מכילה תמונות
22/08/14 11:24
298צפיות
º
הצירוס היחיד,מוסתר עמוק בהנגר...
הודעה זו מכילה תמונות
22/08/14 11:26
297צפיות
ככה תוך כדי שאנחנו מסתובבים בין המטוסים,נשמע רעש של מטוס
הודעה זו מכילה תמונות
22/08/14 11:29
338צפיות
שמתקרב לדלת מבחוץ,רעש של מטוס,אבל שונה ממה שאני מכיר.
לפתח נכנס חרטום חד,ואחריו צמד מנועים...
וככה,כמו שאני רגיל מהבית שלי,המטוס על נוסעיו
הודעה זו מכילה תמונות
22/08/14 11:31
391צפיות
מסיע פנימה,כמעט עד מקום החניה שלו, ומדומם.
כאילו הוא אז'מ...
אחחחח איזה אווירון חלום
25/08/14 07:32
111צפיות
ה-TWIN STAR הזה.
כשאהיה גדול אני רוצה כזה!
כאמור,חצי מההנגר הגדול היה דחוס בדיימונדים,אחד
הודעה זו מכילה תמונות
22/08/14 11:35
301צפיות
טורי הפוך(אולי זלין) ואחד סירוס,
אבל בחצי השני חנו שלושה אזמים משלנו....
º
ואוטובוס אחד אדום...בלי גג.
הודעה זו מכילה תמונות
22/08/14 11:36
299צפיות
הגענו לשדה הזה מעבר לרכס.היה גשם חזק,שני
הודעה זו מכילה תמונות
22/08/14 11:44
317צפיות
הראשונים הספיקו להירטב טוב ולעבור,והשלישי,שאני ישבתי בו מאחורה,עשה שני נסיונות שהסתיימו בחזרה לאחור בגלל ראות אפס קדימה,וגשם חזק.לאחר כרבע שעה,הענן זז הצידה לאורך הרכס,ובמקום גבוה יותר התחיל להתבהר ,טיפסנו עוד כ1000 רגל במקביל לרכס,וחצינו.הרכס בנוי משלושה רכסים מקבילים,באחרון לפני העמק שבו היה השדה נכנסנו למבול,אבל ממש מבול.הנמכנו עם לקיחת כיוון לואדי שהיו בו שדות מעובדים,מחשש שהרוטאקס יוצף במים ויעצר,הוא אכן הוצף במים אבל הוא לא נעצר,ואפילו לא הראה סימן של חוסר שביעות רצון.....כבוד.
בתמונה,שולי הרכס המערבים שמהכיוון הזה היגענו.אחרי שעה וחצי כשצילמתי,העננים התפזרו,ובצילום כבר כאילו כלום
המטוסים האלה לא מענינים אף אחד.
22/08/14 11:50
334צפיות
תביא תמונות של הג׳ינג׳ית מסלובקיה
º
אני מזכיר לך שהייתה לך הזדמנות.......
22/08/14 11:52
228צפיות
אני מקדים את המאוחר,אבל החלטנו שכדאי היה להביא את
הודעה זו מכילה תמונות
22/08/14 13:48
317צפיות
הגינג'י מעין ורד להשתלמות אצל הג'ינג'ית מפעילת השדה הזה.
השדה היה מגודל עשב,במרכזו פס קצור כשהחומר הקצור מונח בואלים ספוגי מים, ובתוך העשב הקצור מסתתרות שלוליות מים שהכסא האחורי חש בהן היטב.
מיד החלטנו שזה " עין ורד של סלובקיה".
השגנו את הגשם,כך שניגשנו למבנה,ומצאנו שם את מפעילת המנחת.
הודעה זו מכילה תמונות
22/08/14 13:52
347צפיות
היא הכל... וגם מבשלת ארוחות. אנגלית,כלום.תיקשרנו בידיים,וקולות וסימנים משונים, והוגשה לנו ארוחה לא בשרית מצויינת.
לקינוח,גם תמונה למזכרת. (שלי אין,כי מישהו חייב לצלם)
הג'ינג'ית של סלובקיה.
º
אני עובר לאולטרלייט דחוף!
22/08/14 16:48
201צפיות
אני מציע שלא תצהיר הצהרות עד שלא תדע מה המחיר.
הודעה זו מכילה תמונות
22/08/14 17:47
319צפיות
בחשבון שערכנו בשדה של בודפשט כשחיכינו לטיסה,התברר שהטיול הזה עומד לעלות קרוב ל10000 ש'ח לכל משתתף.אני לא רוצה להיות מופתע בסוף ולכן אני מחשב לפי 10000 ש'ח.טסנו 30 שעות,כך שבחישוב לשעה יוצא 333 ש'ח לכל שעת טיסה.
זה כולל כרטיס טיסה,העברת המטוס הלוך וחזור,דלק(כולל זה שזיינו אותנו במילוי הראשון לפי 2.70 יורו לליטר) אוכל,לינות(שני לילות ישנו באוהלים,השאר במוטלים או מלונות)זה כולל קנס של 90 יורו למטוס,וכולל אגרת נחיתה והסעה לעיר וחזרה ממנה בבקר כשנחתנו בגיור.
טיול של 333 ש'ח לשעת טיסה באז'מ זו שערוריה. אמנם יש נסיבות מקילות,אתה טס לאן שאתה רוצה,מתי שאתה רוצה,ואין לך כמעט שום מגבלה למעט מז'א שבסה'כ היה בעדינו,והסתדרנו לא רע.
עכשו נראה אותך עובר לאז'מ.
בשדה הזה קרעו אותנו בדלק.לפחות השדה נראה מטופח ומרשים עם הרבה ירוק.
רמי ידידי היקר
22/08/14 21:13
264צפיות
נראה לי שלא ממש ירדת לסוף דעתי בהודעתי. האז"מים שלך ממש לא מעניינים אותי!!! הדבר היחיד שעניין אותי (מאוד) בכל ההודעות והתמונות היפות יש לומר שהבאת לפורום, ובכן מה לעשות, זו הגי'נגי'ת מסלובקיה............
 
שבת שלום - יוסי
חבל,לפי הפרש הגילים הג'ינג'ית לא הייתה מתענינת....
22/08/14 22:04
244צפיות
בכל זאת,תחשוב על דיזל.
אכן טיסה מופלאה
23/08/14 15:33
176צפיות
מילא להכניס אצבע לעין ולפרסם סיפרים וחוויות שרובינו טייסי ה GA לא נחווה.אבל גם לסובב את האצבע ולנקוף   מחיר שהינו פחות מחצי שהיה עולה לנו במטוס ה GA לא מכובד!!!
היינו שם לפני כמה שנים בחזרה מסלובקיה עם GMF.
24/08/14 12:33
134צפיות
נחתנו שם עקב תחזית לא טובה להמשך הדרך דרומה. הכניסו אותנו לתוך ההנגר מתחת לחדרים עם רצפה לבנה ווילונות על החלונות (של ההנגר)
יש בכפר לא רחוק מהמלון מסעדה קטנה עם אוכל מופלא בלי לדעת מילה אנגלית ובטח שלא עברית. 
לא זוכר מחיר הדלק אבל נהנינו מאד במקום.
 
מומלץ.
רצפת ההנגר מרוצפת קרמיקה בהירה.כשהיינו הוא היה תפוס לאירוע,
הודעה זו מכילה תמונות
24/08/14 14:17
174צפיות
ועסקו שם בעריכת השולחנות לארוחה חגיגית.
מנחת יפה,אבל האחראי שם לא סימפאטי.המלון לא קשור למנחת,ומי שמגיע למלון חונה בדשא שלפני המלון.
אבי מפנטז רק על אחד כזה בטרץ. בעצם,אני מתפשר על המנחת הכי לא מטופח שנתקלנו,בסלובקיה בהרים, הלואי רק אחד כמוהו.
מנחת יעקובסאלאש , LHJK  שיהיה קל למצוא למי שיגיע...
º
היכן הייתם בסלובקיה?
24/08/14 14:19
77צפיות
ליד ההנגר יש מבנה,שבחלקו העליון שני טורים של חדרים להשכרה,
הודעה זו מכילה תמונות
22/08/14 11:51
324צפיות
במחיר לא ישראלי בעליל...
יש פאב מסעדה,שגם שם המחירים הם כאלה שבארץ אפשר להתקנא...
ככה שבסה'כ התיבשנו מהמים,וכשהסוף טוב ,הכל טוב.
כשהמטוס שבו טסתי(שלי)עצר בהנגר,ירדתי, כרעתי על ברכי ונישקתי את הבטון. (זה מתועד עי חבר)
מהחדר יש מבט להנגר.כמה מילים על ההנגר.
הודעה זו מכילה תמונות
22/08/14 12:01
283צפיות
חשבנו שהוא שארית של ברית וארשה,והתברר שלא.
ההנגר הזה נבנה עי' הגרמנים בשנת38 או 39.עוד לפני שפרצה המלחמה,השתלטו הגרמנים על צכוסלובקיה,ללא קרב כלל.הם התארגנו במדינה,והקימו שדות תעופה ומתקני אחזקה למטוסים. ההנגר הזה מוקם משלד ברזל מסומרר במסמרות פלדה,וגגו לוחות בטון דקים.הדלתות הכבדות עובדות מצויין,וגם הם בנויות בצורה שלא רואים כבר כיום.בכל במסמרות פלדה. ההנגר הזה מסוגל להכיל את כל מטוסי התעופה הזעירה בארץ ללא בעיה.יש לו שני צדדים,וכל הצילומים הם למעשה צמד אחד בלבד.
החלק שאנחנו מדברים עליו הוא עד שיא הגובה של המבנה.
הודעה זו מכילה תמונות
22/08/14 12:06
260צפיות
המבנה שמימין ,שהוא מבנה ענק,היה מפעל לשיפוץ מסוקים בימי ברית המועצות.
כיום הוא עומד ריק. פוטנציאל מבוזבז...
º
בבקר,הוציאו מטוסים לטיסה,כמובן דיזל.
הודעה זו מכילה תמונות
22/08/14 12:07
276צפיות
עיקר הבדיקה לפני טיסה מתבצעת עםספרי לניקוי חלונות,דלי מים
הודעה זו מכילה תמונות
22/08/14 12:20
281צפיות
וסבון, וסמרטוט נקי.
התקרבתי לנסות ולהבין מה הוא כל כך מנקה,לא ראיתי אפילו כתם חרא של זבוב... אבל מאחר והעיניים שלי כבר חגגו 60,
והמכונאי בחור צעיר,אז אולי הוא רואה משהו שאני לא...
לגבי הדיזל.
שוחחתי עם מנהל המתקן.חלק מהמטוסים פרטיים,וחלק שייכים לבי'ס שבו ניתן גם לשכור מטוס.להפתעתי ,הדיזל המדובר פועל על דלק סילוני,דס''ל.לדבריו המנוע תוכנן לדס''ל,אבל ניתן להפעילו גם בסולר שאנחנו מכירים מתחום הרכב. שאלתי למה דיזל? התשובה,קשה להשיג בסלובקיה 100LL ,בתי הזיקוק שם לא מימרים אותו,והוא מיובא.הוא צריך להזמין בכמיות גדולות ולאכסן.בנוסף,המחיר לליטר נע בין 2-2.8 יורו,ואילו הדס''ל זול מאוד,ונמצא בזמינות בכל שדה. בנוסף,לדבריו,הדימונד החד מנועי ארבעה מושבים צורך עד 27 ליטר דס''ל בשעה(בממוצע לכל הטיסה ,פחות) וזה חיסכון גדול גם בתצרוכת וגם במחיר הליטר.
אלה היו 20 שניות ארוכות על דיזל.
אפרופו דיזל,גם בקרואטיה ניתקלנו בתופעה.
הודעה זו מכילה תמונות
22/08/14 13:26
273צפיות
ססנה של הצנחות,נאמר לנו שמונעת בדיזל.
מטוס נוסף מונע דיזל,גם כאן הטייס אמר לי שהמנוע מבוסס על מנוע
הודעה זו מכילה תמונות
22/08/14 13:33
313צפיות
מרצדס מתחום הרכב.(כנראה מנוע כמו שראינו בדיימונד)
רעש המנוע בהתנעה והסעה שונה מאד מרעש מנועי הבנזין שאנחנו מכירים.
סיפור נוסף.בקרואטיה,בשדה שנמצא קרוב לים,פגשנו טייס שנראה בערך כמו אנטוני קווין בזורבה היווני.יש לו אנטונוב2 שחונה בהנגר ואיתו היה מצניח צנחנים בבי'ס שבשדה.הענטונוב עומד,והוא עובד עם ססנה,יותר ארוכה מ-172, וגם היא מונעת בדיזל.
אז למה לא אנטונוב,שאלתי? תשובתו הייתה "250 ליטר 100LL ו-15 ק'ג שמן מנוע לכל שעה טיסה". הוא לא עומד בזה.
עד כאן בענין הדיזל שלא מחלחל ארצה.
ססנה 172 דיזל
הודעה זו מכילה תמונות
23/08/14 13:53
220צפיות
אכן הרעש שונה  ופרוצדורת ההתנעה שונה . השאר בגדול , דומה. הנה הפנל של הססנה דיזל שטסתי עליה בצרפת בשנה שעברה
º
רמי היה לי מאוד מעניין כחובב לקרוא ולהתרשם מהטיול.
23/08/14 10:45
140צפיות
עדין לא התחלתי לכתוב על הטיול. עברנו כל כך הרבה חוויות
23/08/14 12:16
165צפיות
שלהפתעתי בשיחות ערב היו ויכוחים על מה קרה שלושה ימים קודם.כל לג שטסנו כולל בנחיתות השטח ,מופיע בגרמין שיש לי במטוס,וכן בכל נחיתה צילמתי
כמה תמונות כולל את שם המנחת(כשהיה רשום על הנגר או מגדל שלא מאוייש) והספקתי כבר לסדר את צילומי הסטילס ואת צילומי האקסטרים שבמצלמה שבאף המטוס  ובזו שעל הקסדה ,לפי ימים ולפי סדר הלגים שטסנו בכל יום.
בסה'כ טסנו 39 לגים שיחד סיכמו כ-30 שעו'ט ,ונחתנו ב-35 מינחתים שונים(כולל שטח) .בארבעה מינחתים נחתנו פעמיים.
יש לי עוד שעתיים וחצי צילום וידאו ממצלמה,אבל אני לא מוצא את הכבל שמחבר אותה למחשב.אחרי שארכוש כזה,אעביר את החומר למחשב,ואז אתחיל לערוך את הסיפור של הטיול בסירטונים ליוטיוב.
היה טיול מוצלח מאד,גם הצוות,וגם המטוסים, שלהם מגיע צל''ש.
AUSTRO ENGINE
25/08/14 09:38
103צפיות
רמי, כבר העלתי מספר הודעות בנושא מנועי הדיזל של DIAMOND
הם פתחו מפעל למנועים  לאחר שעבר חתול שחור בינם לבין Thielert שבנתיים נרכשו ע"י .CONTINENTAL
על פניו נראה שהמנועים מצוינים וה DA42 הפך ללהיט של DIAMOND בשנה האחרונה.
מבוסס על מנועים אלו, הם עכשיו מוצאים את ה DA52 או DA62 שזהו מטוס 7 מקומות עם צריכת JAT A מצחיקה...
קצת כתבות ומידע
 http://www.youtube.com/watch?v=zHlFyxLbOYk
 At the this one you can see 55% power (best economy) 138TAS, 4.7GPH/engine !!!
 https://www.youtube.com/watch?v=ztySwZ3eM-Y 
 http://www.youtube.com/watch?v=hksiq2Hw4d0
 
 
עכשו שלא טסים,זה הזמן לפנטז על תעופה אחרת.
הודעה זו מכילה תמונות
24/08/14 17:51
325צפיות
התגלגלה לידינו חוברת המנחתים של הונגריה.זו אינה חוברת רשמית,אלא מופקת עי' אחד המנחתים,שתמונות המתקנים והאפשרויות שבו מעטרות את דפי
החוברת  בין נתוני המנחתים. בין הייתר,יש שם ברושור הנחה של 50% לקפה ועוגה. התמונות היו מזמינות,והעוגה מבטיחה,כך שביום השני ,היינו לא רחוק משם,בדרום אגם באלאטון,והמנחת נמצא רק כשעה טיסה,לא הרחק מהגבול הקרואטי,כך שהחלטנו לבדוק.
הגענו למנחת,כרגיל חצינו מסלול,ראינו שאין כלום מלבד מנחת
הודעה זו מכילה תמונות
24/08/14 17:53
242צפיות
מסומן,הרבה ירוק,וחורשות עצים.
נחתנו וחנינו.
ליג מקום החניה היה גישרון עץ מעל תעלת ניקוז,וחשבנו שזו
הודעה זו מכילה תמונות
24/08/14 17:54
216צפיות
הכניסה,וזו הדרך.
נכנסנו דרך "האזור המשקי" שלא היה מוזכר בברושור המהודר
הודעה זו מכילה תמונות
24/08/14 18:05
214צפיות
שהיה בידינו.
º
מתקן לאילוף סוסים,ועובדי חווה לא בדיוק מה שציפינו לראות...
הודעה זו מכילה תמונות
24/08/14 18:06
214צפיות
בהמשך הדרך כבר הופיעו מבנים בעלי גגות אדומים,שנותנים יופי של
הודעה זו מכילה תמונות
24/08/14 18:08
195צפיות
קונטראסט לצבע הירוק השולט.
המבנה הראשון היה אחלה מלון,חדרים לבודדים,כשמאחורי הדלת
הודעה זו מכילה תמונות
24/08/14 18:10
199צפיות
הראשונה מסתתר חדר האוכל,כולו מלא חבילות חציר בכמה טעמים...
אז ככה ניראים חיי סוס.כמעט כמו בחוות הסוסים של משפחת הפשע
הודעה זו מכילה תמונות
24/08/14 18:14
197צפיות
בחוף נתניה.
חדרים פרטיים,שם הדייר על לוח מהודר מעל הדלת,נקי מצוחצח,ובשעה כזו דיירי החדרים מלככים עשב טרי ,רטוב מטל הלילה,במרעה שליד.
אין מה לומר, חיי סוס.
ממש ליד,באר עם משאבה שכמוהה ראינו הרבה בשדות המרעה
הודעה זו מכילה תמונות
24/08/14 18:17
181צפיות
תוך כדי הטיסה.  משאבה פרימיטיבית,אבל לא דורשת אחזקה,ואינה מתקלקלת.
º
חשבנו שהגענו,אז לא. אלה מגורי העובדים.
הודעה זו מכילה תמונות
24/08/14 18:19
175צפיות
בית חורף רומנטי,לימים שקר בהם או יורד גשם.
הודעה זו מכילה תמונות
24/08/14 18:20
202צפיות
הכל מטופח ומושקע.
º
"צלילי המוסיקה" - אני בת שש-עשרה, לקראת שבע-עשרה
25/08/14 07:50
91צפיות
מרפסת הכניסה.בית הקפה נעים,השולחנות מכוסי מפות,והכל
הודעה זו מכילה תמונות
24/08/14 18:26
188צפיות
נראה ברמה.
נכנסנו פנימה,לובי מהודר,בר עם משקאות חופשי,שאלה מאיתנו שמבינים במשקאות(לא אני) התלהבו מהמבחר ומהאיכות.
המשכנו מהלובי פנימה,שולחן עמוס מסכי מחשב ומכשירי קשר כשמאחוריהם בחורה צעירה וחייכנית.היא גם המגדל.אמרנו לה שהגענו אם מטוסים,והיא אמרה שנהוג להתקשר בתדר שלהם,לדווח ולקבל הנחיות.היא הוסיפה שזה כמובן לא חובה,אבל אם טייס נוחת ללא הנחיות,הנחיתה על אחריותו.
היא ציינה שלאחר גשם המסלול עלול להיות רך,ושלוליות מים מסתתרות בעשב הירוק.
לאחר שניצלנו את הברושור שנתלש מתוך חוברת המנחתים,
הודעה זו מכילה תמונות
24/08/14 18:29
182צפיות
והתענגנו על הקפה והעוגות,התברר לנו שניתן להגיע למטוסים ישר דרך חורשת העצים,ולא צריך לעבור שוב באורוה.
חצינו דרך העצים,הגענו למטוסים,חלק מהצוות ריקן כל משקל
הודעה זו מכילה תמונות
24/08/14 18:31
193צפיות
מיותר,והמשכנו.
ביום השביעי של הטיול יצאנו שוב ממטקופוצקה,
הודעה זו מכילה תמונות
24/08/14 18:34
196צפיות
לאחר ששניים מהצוות שבו לארץ יום קודם,ושניים אחרים החליפו אותם.
מאחר ובמנחת הזה היה קרוב לנתיב שבו טסנו לקרואטיה,החלטנו שנוחתים שוב לארוחת צהריים.
הפעם לא היינו היחידים במקום.
חנו במקום דיימונד אחד,ועוד ביצקראפט בוננזה,(אני חושב)שנראה
הודעה זו מכילה תמונות
24/08/14 18:39
186צפיות
כמו המטוס שיש בח'א להטסת מפקדים(מבצעית כמובן)
עוד אנחנו מתארגנים לחצות את העצים בדרך למסעדה,נשמע רעש של מטוס,ועל הדשא מתגלגל לו צירוס כסוף,עוצר,מסתובב,ומסיע ומחנה בין דריפטר לבוננזה.
ככה בכיף...
º
הצירוס חונה,ולא מקלקל את השורה.
הודעה זו מכילה תמונות
24/08/14 18:40
184צפיות
התישבנו לשולחן,מפה בצבע לימון,מפיות לבנות,פרחים,הכל כדי
הודעה זו מכילה תמונות
24/08/14 18:58
173צפיות
שיהיה לנו נעים.
פתחנו במרק טעים,והזמנו מנות ראשיות מכמה סוגים.
לפתע התקרב אלינו איש צעיר,אמר שלום בעברית,והמשיך באנגלית,"שמעתי שאתם מדברים עברית.אני יהודי מבודפשט,יש לי משפחה בארץ בראשון ובנתניה,ואני מתארח כאן עם אשתי וילדי למשך שבועיים".
כמובן שהזמנו אותו להצטרף.הוא סיפר שזה מלון ,ששיך לעשיר(מאד)משוויץ.המבנה כבן 250 שנה,והוא קנה את המבנה עם 1500 דונם חווה חקלאית שסביבו.המבנה שופץ ברמה גבוהה מאד,והאירוח נחשב ליקר בהונגריה.350יורי ללילה כולל הכל. לדעתו בעל המקום אינו מרוויח,אבל נהנה .יש צוות עובדים גדול שעסוק כל הזמן בטיפוח המקום,ואכן ,זה נראה משהו אחר ממה שראינו במקומות אחרים.
הוא פרש למשפחתו,ואנחנו התענגנו על ארוחה טעימה,ולהפתעתינו ממש לא יקרה.
לאחר האוכל,חשבו החברה לעכל את הארוחה הטעימה על משחק שח.
הודעה זו מכילה תמונות
24/08/14 19:00
173צפיות
אבל מה? אנחנו מהשכונה שבה משחקים שש בש....
לבריכה לא הגענו,גם כי בנחיתה הבאה בקרואטיה
הודעה זו מכילה תמונות
24/08/14 19:03
181צפיות
אנחנו מגיעים למנחת קטן שנאמר לנו שהוא על שפת אגם,וחייבים להגיע אליו...
וגם כדי לא להפחיד את שתי הביקיני שרבצו בבריכה...
עכשו כבר ידענו כוותיקים במקום,שחוצים את העצים
הודעה זו מכילה תמונות
24/08/14 19:05
174צפיות
והמטוסים מיד מאחוריהם.
ככה צריך להיות מנחת מטוסים.
זה המבנה המרכזי של המלון.מומלץ לכל מי שיעבור במקרה למעלה
הודעה זו מכילה תמונות
24/08/14 19:08
179צפיות
להתקשר לפקידה החמודה,לקבל את מצב המסלול ולנחות לארוחה.
אין לי את נתוני מיקום המנחת,אבל אם מישהו ירצה,אאתר אותם.
אחרי כשעה טיסה ,חצי מהזמן מעל יערות,כשבתוך כך אנחנו חוצים את
הודעה זו מכילה תמונות
24/08/14 19:12
225צפיות
גבול קרואטיה בגובה אז'מ (הגבול הוא נהר,לא כמו הדנובה,אבל הלואי אחד כזה כאן בארץ) הגענו למנחת שעליו שמענו.
כל השמועות היו נכונות,לא הגזימו.
נחתנו בהצלחה,וזו היא שקיבלה את פנינו.
אבל על זה ,כשאכתוב על מנחת האגם המקסים.
º
מה זה אסור לצלם מהאוויר ?
24/08/14 23:28
97צפיות
כבר הסברתי.צילמתי מטלפון על הקרקע,ובאויר משלוש מצלמות וידאו.
25/08/14 08:09
105צפיות
יש לי הרבה חומר,וחסר לי הכבל כדי להעביר מאחת המצלמת (סוני) למחשב. אני לא יכול להעלות קטעים לא ערוכים,אפילו שיש לי הרבה קטעים קצרים שלא זקוקים לעריכה.
הכל יגיע דרך יוטיוב.קצת סבלנות.
º
נעים לראות. יופי.
25/08/14 06:37
46צפיות
אני מחפש את טייס האז"מ שגר בקיבוץ נען
24/08/14 11:56
246צפיות
תודה לעונים
איך אפשר להשיג את הטלפון של
24/08/14 17:15
224צפיות
אודי זהר מנכ"ל כים ניר
º
טלפן לכים-ניר
24/08/14 21:06
108צפיות
יש סיכוי כי ה- FAA יאשר שיתוף בעלות הטיסה ע"י הנוסע
23/08/14 18:02
262צפיות
סנוניות חדשות באופק (אם כי עדיין לא אצלינו) נראה מבטיח
 
 
אריאל אריאלי
הפוך, גוטה, הפוך...
23/08/14 19:16
229צפיות
שיתוף בעלות טיסה על ידי הנוסע קיים ב FAR (במוד של pro rata - כלומר הטייס צריך לשלם את חלקו כמו כל נוסע אחר).  החדשות (כפי שניתן לראות כאן: http://techcrunch.com/2014/08/15/faa-bans-planesharing-startups/), הן שה FAA אוסר שימוש בפרסום לצורך הזמנת נוסעים לצורך שיתוף בהוצאות הטיסה.   
אגב - את הלינק שלך אי אפשר לפתוח.
טרנספונדר TERRA 250D מוד C שאלות למי שמכיר או ניסה
23/08/14 13:23
178צפיות
לפני שנים רכשתי חדש את המכשיר הזה והתקנתי באז"מ . רוב הזמן המכשיר לא נקלט עיי הבקרה ולכן הורדנו אותו מהמטוס ואיחסנו בארון.עכשיו התעורר צורך ממשי בטרנספונדר גם באז"מים ולפני שנתאמץ שוב עם מכשיר שאולי מטבעו חלש מידי לארץ ,אני מבקש לשאול אם למישהו יש התנסות טובה עם המכשיר הזה או אולי טיפ מה ואיך לעשות כדי להבטייח קליטה רציפה. יכול להיות שבכלל היינו צריכים להתקין את האנטנה על גב המטוס ולא בגחון כפי שעשינו וזאת בעיקר בגלל גובהי הטיסה באז"מ......בכל מקרה מי שניסה ויודע אשמח לשמוע. תודה. יעקב
"מכשיר שאולי מטבעו חלש מידי לארץ"?
23/08/14 18:21
166צפיות
לא הייתי נחפז להגיד דבר כזה.
אני לא מכיר טרנספונדר שהוא חלש מידי.
אם אין קליטה טובה, ברוב המקרים מדובר בבעיה כלשהיא בהתקנה. אם זה אנטנה לא מותקנת נכון, או, החוט הקואקסיאלי המחבר בין האנטנה לבין המכשיר.
לפני שתחליף מכשיר, בדוק את אלו ואז תחליט.
אריאל אריאלי
רמי - אתה לא מציין שמות של מקומות
22/08/14 19:12
187צפיות
שזה הפרט החשוב בתאור הטיול. גם לטובתם של אחרים שירצו לטוס לשם
 
חוץ מזה, תן דעתך שברטיסלבה בירת סלובקיה (שוכנת על הגבול עם אוסטריה) נמצאת 50-60 קמ ממפעל דיאמונד ב-WIENER NEUATADT (מדרום לווינה) . כשצריך חלפים, לא צריך חברות משלוחים. נוסעים ולוקחים, ואין ביקורת גבולות .
המפה התעופתית שטסנו איתה לא אצלי.המפות באייפד מיני לא עולות
הודעה זו מכילה תמונות
22/08/14 22:48
260צפיות
כרקע כי אני כבר בארץ.יש לי את מפת הונגריה עם רוב סלובקיה שלקחתי מהרכב של הרץ,ואני יעלה את המסלול שלנו על מפה זו ואפרסם.
יש באייפד הקלטה של הלגים,אבל אני עדין לא יודע מה עושים עם זה.כל נושא האייפד מיני התחיל אצלי בטיול הזה.
חלק מהשדות כולל שדות הדשא הקטנים הופיעו במפת VFR של הונגריה שהורדתי לאייפד.יש לי את האותיות שלהם.
אם מישהו ירצה לטוס לשם,יקבל את כל המידע שקיים אצל אנשי הקבוצה שלנו.
לגבי וינה,היינו לא רחוק,הקפנו אגם שנמצא בצפון  מערב הונגריה ששמו  neusiedler see ששוליו בהיקפו לאורך שטחים גדולים מאד מכוסים מיים רדודים עם סוף סבוך כמו ביצה.הגבול עובר בחלקו הדרומי של האגם,ורובו הגדול בשטח אוסטריה .עשינו הקפה של האגם שאחר'כ נודע לנו שהשטחים הנירחבים סביבו הם שמורת טבע כשחלק גדול מהלג עובר בשטח אוסטריה.המשכנו דרום מזרחה ונחתנו בשדה של עיר שנקראת GYOR. משם למחרת טסנו צפונה לסלובקיה,עד קרוב לגבול עם צ'כיה,ויום אחר'כ מזרחה תוך חציית הרי הטטרא ,ואז דרומה וחציה להונגריה.נחתנו בהונגריה בשדה קטן שנמצא 1.40 שעו'ט מזרחה לפרסה(אומגה)של הדנובה. מהשדה הזה טסנו כאמור שעה וארבעים ב70-75 מיי'ש ,ונחתנו בשדה שנמצא קרוב לדנובה,כ10 מייל מערבית לפרסת הדנובה. זה היה יום מאד ארוך,שני תדלוקים בדרך ,והגענו עם מעט דלק כפי שכבר ציינתי.
אני אתארגן על הנתיב המדוייק ואעלה אותו.(עם שמות)
º
האייפד מיני הוכיח את עצמו בטיסה?
23/08/14 00:23
122צפיות
אין לו תעודה רפואית, ולא בוחן רמה.אבל המידע שנותנת תוכנת
23/08/14 09:55
186צפיות
האייר נאווגישן היא אדירה,זה נוח מאד בשינויים בטיסה וכן בתכנון המסלול ערב קודם. במפת ה-VFR של הונגריה מופיעים כל מנחתי הדשא הקטנים על כל הפרטים שלהם.אין כמובן מגדל,אבל יש תדר לשידור עיוור,וזוג עיניים שיחד עם שדה הראיה בדריפטר פותר הכל.
אני יודע שאני האחרון אולי שהתחלתי להשתמש בכלי הזה,(את הטיולים האחרים עשינו עם גארמין 296) אבל מוטב מאוחר מאשר אף פעם.
רמי - האגם הזה הוא שמורת טבע
23/08/14 14:21
144צפיות
בגלל ציפורים מקננות . בחלק האוסטרי אסור להנמיך מן התחת של 2000 כדי לא להפריע לציפורים ולציפורות, וכן לא לעלות מעל 2500 כי האזור הוא בתחום הTMA של שדה התעופה SCHWECHAT הבין לאומי של ווינה . לאורכה של הגדה המערבית יש מסילת ברזל והנתיב הרשמי הוא מעליה , מהעיר EISENSTADT , צפונה עד קצהו הצפוני של האגם .
קצת צפונה משם , מנחת SPITZERBERG עם 3 מסלולים מקבילים, דלק בשרות עצמי, מסעדה , צימרים, במגדל מוכרים מפות, בקיצור, "הכל כלול" . שיהיה לפעם הבאה .
אני חושב שאחת החוויות הגדולות שלכם היתה החופש לטוס בין מדינות ללא צורך במרשה (אולי חוץ מהונגריה). ממש יציאה מעבדות לחירות
לאחר האגם תיכננו לנחות ב-GYOR .לא ידענו בזמן אמיתי שהוא
הודעה זו מכילה תמונות
23/08/14 15:04
203צפיות
שמורת טבע,ואת המסלול סביבו קיבלנו ממדריך טיסה בגיירו שעושה סבבים של חצי שעה לאגם משדה שנמצא דרום מזרחית לאגם. אחר'כ נודע לנו שזו שמורת טבע.האגם עצמו (לא הביצה שסביבו)מלא מפרשיות,מוטלים,וחדרים בודדים על החופים,והגישה  בכביש שנסלל דרך הביצה. לא הפרענו לביצים.
לאחר כחצי שעה מהאגם ראינו מטוס לבן,כנף תחתית,מהיר עושה יעף נמוך בכיוון המטוס הימני שלנו. התברר שלמטה יש מגרש כדורגל של העיר ,שתי הקבוצות נערכו על המגרש,והמטוס הטיל את הכדור למגרש.  בארץ,זה לא היה עובר בקלות.
המארגנים יצאו ברווח.הם שילמו על באאז אחד,וקיבלו שניים.
זה השדה בדרום מזרח לאגם שממנו המראנו ללג.השם על המגדל הנטוש.
בתחרות שהייתה בהונגריה,אליפות העולם במיקרוליט,
הודעה זו מכילה תמונות
22/08/14 15:47
427צפיות
יש הרבה נושאים.
אחת התחרויות שבה מתחרים היא המראה ומעבר מכשול.
יש סרט שמתוח בין שני עמודים,בגובה 1.5 מ'.הטייס מצהיר על מרחק מהסרט שבו הוא רוצה להתחיל ריצת המראה,אם עבר את הסרט יש לו את המרחק שאותו החליט,אם קרע את הסרט יש לו אפס אחד גדול. בנחיתה צריך לעבור מעל הסרט מבלי לקרוע אותו,ולעצור במרחק של מכס' 100 מ' מהסרט.
טייס שחרג מהמאה מ' יש לו את מלוא אפס הנקודות. לגבי דלק,אין מגבלת מיני' דלק,וצריך מספיק דלק להמראה והקפה אחת.
בתחרות הזו זכה במקום הראשון הצוות הישראלי תם את תם, שזה למי שלא מבין,נעמן תם והבן שלו כאיש צוות.
נעמן בחר לעמוד 63 מ' לפני הסרט,מדידת הלייזר הראתה 63.8 מ'. הוא המריא קצר,ועבר כחצי מי מעל הסרט.
יש לנו אלוף עולם משלנו,למרות המכשלות שהניחה לפניו העמותה הישראלית לתעופה זעירה.
המשלחת הישראלית מתוגברת באלה שיצאו לטיול.נעמן רביעי משמאל,הבן שלו שהיה איש הצוות,חמישי.
כל הכבוד.
" למרות המכשלות " ???
23/08/14 10:11
224צפיות
כנאמר:- במקום לפתור בעיות היא הפכה לחלק מהן... ????
אני לא רוצה לכתוב על מה ששמעתי ממשתתפי התחרות,
23/08/14 12:04
198צפיות
אבל זה יהיה חייב להיות מוצף,ומטופל.
האנשים שהשתתפו בתחרות הם רציניים,ואני מלא הערכה להתמדה שלהם כדי לקבל לבסוף יומיים לפני היציאה את רישיון הספורט שבלעדיו אי אפשר להשתתף.
זה לא יאמן מה שהיה.
אתה מזכיר לי תגובות בעיתון "לאשה"...
23/08/14 12:34
188צפיות
אם יש משהו שאנו צריכים לדעת - כתוב.
 
ככה מקדמים דברים ולומדים משגיאות. ????
אני לא רוצה לכתוב לא לגמרי מדוייק.בגדול,כלוב התעופה
23/08/14 13:13
183צפיות
לא יכול להוציא רשיון ספורט ללא אישור העמותה.הנהלת העמותה לא הסכימה לאשר ללא כיסוי ביטוחי לעמותה שיעשו המשתתפים,פוליסה שכלל אינה קיימת.הענין נמשך ונמשך,ואף הגיע לאיום מרומז מצד המשתתפים בתביעה אישית נגד חלק מחברי ההנהלה.זה נפתר בדקה התשעים ,יום לפני שיצאו.
אם אתה רוצה פרטים ממקור ראשון,דבר עם נעמן.
שוחחתי שיחה ארוכה בצהריים עם רן פוני(על חשבונו),
הודעה זו מכילה תמונות
23/08/14 14:49
254צפיות
לאור מה שכתבתי על המכשלה שהניחה העמותה לפני המשתתפים.
כתבתי מה שכתבתי לאחר ששמעתי את הדברים מפי המשתתפים,עם הרבה מרירות ותיסכול,והדברים היו מאד משכנעים,גם לאור הכרותי את האנשים.
לאחר שיחה  ארוכה עם רן נראה לי שלא הכל שחור.ההשואה שלנו הייתה לפעמים קודמות שבהם יצגו חברי העמותה את העמותה בתחרויות,וההשואה לא נכונה כרגע  בגלל חוק הספורט שהוא צעיר למדי,ובגלל מטלות הביטוח שהוא מטיל על הספורטאים ,והאחריות שהוא מטיל על העמותות. מטלות שלא היו קיימות בעבר.
השתכנעתי שאין כאן טוב ורע,אלא יותר אי הבנות.
אני מניח שיהיה בירור בין המשתתפים להנהלה, ושיצא סיכום שמבהיר מה צריך ספורטאי שפועל תחת העמותה לעשות,וכן לוח הזמנים כזה שיתן זמן לספורטאי ולהנהלה להתארגן לכך. מה שעוד התברר לי,שאין הבדל בין תחרות בארץ לתחרות בחו'ל,וגם תחרויות הניווט שנערכות בארץ יצטרכו להיערך לפי אותם כללים(ביטוח ואחריות)
אני מקווה שלאחר בירור בין המתחרים להנהלה יצא סיכום מסודר,ויהיה אפשר להבין בדיוק מה קרה ולמה.
הנבחרת הישראלית בטכס הפתיחה.
 
תגובת העמותה לנושא כפי שקבלתי במייל.
25/08/14 23:40
54צפיות
חברים שלום ,

לפני כחודשיים הובא לידיעתנו כי שני חברים באגודה מעוניינים להשתתף בתחרות ספורט בינלאומית למטוסי מיקרו-לייט המאורגנת על ידי הפדרציה הבינלאומית לתעופה FAI שתתקיים בהונגריה בתחילת אוגוסט השנה.

במהלך בדיקת בקשת החברים פורסם בעיתונות כי משה ולנסי ז"ל בן 42 וחבר האגודה לגלישה אווירית בישראל נהרג בפורטוגל במהלך תחרות ספורט בינלאומית לגלישה המאורגנת גם היא על ידי הפדרציה הבינלאומית לתעופה FAI .

מכיוון שהחברים ביקשו לייצג בתחרות בחו"ל את האגודה לתעופה ספורטיבית בישראל ולאור התאונה הקטלנית של משה ולנסי ז"ל החליט ועד ההנהלה לבדוק לעומק את נושא דרישות החוק הישראלי ופוליסת הביטוח הנדרשת מהאגודה ומהחברים לצורך השתתפות בתחרות בהונגריה.

ועד ההנהלה פנה לקבלת חוות דעת משפטית מקצועית מעו"ד ארז שניאורסון אשר משמש כיועץ המשפטי של התאחדות הספורט "אילת" שאנו חברים בה ,עו"ד שניאורסון נחשב לבר סמכא בנושא ומשרדו מייצג אגודות ספורט רבות.
עו"ד שניאורסון כתב חוות דעת משפטית מנומקת ובה הסביר את דרישות החוק הישראלי המחייבות את אגודות הספורט לבטח את כל חבריהם המשתתפים בתחרויות ו/או באימונים לתחרויות ובנוסף הזהיר כי ביצוע תחרויות ספורט ללא ביטוח כנדרש בחוק חושף את האגודה ואת חברי הנהלת האגודה באופן אישי לתביעות לפיצוי כספי של חברי האגודה שייפגעו במהלך תחרות ספורט .                        (לקריאת חוות הדעת המלאה לחץ כאן)

זאת בנוסף לרישום הפלילי הצפוי לאגודה ולחברי הנהלת האגודה בגין הפרת חוק הספורט , במקרה שכזה גם פוליסת הביטוח של האגודה לא תגן על נושאי המשרה וחברי ההנהלה בגין הפרה ביודעין של החוק הישראלי וחברי ההנהלה ייאלצו לפצות על חשבונם ומכספם את הספורטאים.

בחוות הדעת המשפטית הגדיר עו"ד שניאורסון מהם דרישות המינימום שהאגודה צריכה לדרוש מחבריה המעוניינים לעסוק בתחרויות ספורט בארץ ובחו"ל ובהן :
קבלת אישור חברת הביטוח המבטחת אשר מאשרת שערכה לאותו ספורטאי ביטוח
להשתתפות בתחרויות תעופה ספורטיבית בארץ ובחו"ל אשר עומד בדרישות המינימום של חוק הספורט והתקנות.  
יש לדרוש מחברת הביטוח אשר ביטחה את הספורטאי לציין בפוליסה ויתור זכות שיבוב כלפי "האגודה לתעופה ספורטיבית"
קבלת מכתב ויתור (waiver) מהספורטאי ביחס לתביעות כספיות העולות על המחויב
בחוק הספורט בנוסח אשר יוכן על ידי היועץ המשפטי של האגודה.
 
חוות הדעת המשפטית בצירוף פירוט הדרישות המצ"ב הועברו לחברים שביקשו להשתתף בתחרות בחו"ל על מנת שיארגנו את הביטוח הנדרש ואת המסמכים הנלווים כתנאי לאישור השתתפותם בתחרות בחו"ל. למרות הדרישה המפורטת ולמרות דרישות החוק והתקנות לא העבירו החברים את כל האישורים הנדרשים עד למועד קיום התחרות .
מכיוון שכך ועל מנת להגן על האגודה ועל חברי הועד המנהל ונושאי המשרה מתביעות משפטיות לפיצוי החליט הועד המנהל של האגודה להודיע לקלוב לתעופה שהינו הגוף הישראלי האחראי להנפקת תעודות ספורטאי עבור ה-FAI שהאגודה אינה מאשרת את השתתפות החברים כנציגיה ומבקשת לא להנפיק להם כרטיס ספורטאי .

למרות בקשתה המפורשת של האגודה החליט הקלוב לתעופה משיקוליו להנפיק את תעודת הספורטאי המאפשרת השתתפות בתחרות ואכן שני החברים ביחד עם טייסים נוספים שחלקם אינו חבר בפועל באגודה השתתפו בתחרות כנציגי האגודה על דעת עצמם וללא אישור האגודה.
אנו רואים באופן חמור התנהלות זאת הן של החברים והן של הקלוב לתעופה ומגנים את התנהגותם חסרת האחריות של חברי האגודה שבמעשיהם גרמו לאגודה להפר חוק בישראל וחשפו את האגודה והנהלתה לתביעות משפטיות פוטנציאליות .
עו"ד שניאורסון היועץ המשפטי של האגודה בנושא הגדיר את מהלך הנפקת כרטיסי הספורטאי על ידי הקלוב לתעופה כ: "מדובר בפעולה לא תקינה ולא חוקית".

לאור חוות הדעת המשפטית הברורה ומשמעותה לגבי תחרויות הספורט המבוצעות באגודה שלנו החליט ועד ההנהלה להפסיק עד להודעה חדשה את תחרויות הספורט בתעופה הספורטיבית , החלטה זו אינה משמעותית לרובכם מכיוון שמתוך 350 חברים כיום באגודה ,השתתפו בשתי תחרויות נחיתות הדיוק והניווט שהתקיימו השנה כ-8 חברים בממוצע בכל תחרות .

אנו פועלים במרץ להשגת פוליסת ביטוח שתאפשר לחברים המעוניינים לעסוק בספורט תחרותי בתעופה הספורטיבית להשתתף בתחרויות ספורט במסגרת האגודה .עם קבלת הפוליסה המתאימה אנו נפרסם את פרטיה ונאפשר לכל חבר שירכוש את הפוליסה ויעמוד בתנאים הרלוונטיים להשתתף בתחרויות ספורט , עד אז לא יבוצעו תחרויות ספורט במסגרת האגודה לתעופה ספורטיבית.

בברכה ,
רן פוני – יו"ר

עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


Flix
מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה