בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
דבר מייסד הפורום, צור בנר:

"שלום לכל חובבי הטייס, אומנם, ימות המשיח עדיין לא הגיעו, אך למרות זאת, בפעם הראשונה בישראל, עולה לאוויר, קהילה, המאפשרת לכל מי שהטיסה זורמת בדמו, להיפגש בה. הטיסה היא ``שגעון לדבר`` - כולנו חשים בזאת. במקרים רבים, ההנאה שאנו שואבים משיחה על טיסה עם עמיתים וחברים, מחילופי החוויות והסיפורים, משתווה (ויש אומרים, אף עולה...) להנאה מהטיסה עצמה. קהילה זו והפורום במרכזה, באים לספק בדיוק את ההנאה הזו. כמה מילים על עצמי, עבדכם הנאמן: אני מחזיק ברשיון טיס מסחרי(עם הגדר מכשירים) וברשיון הדרכה עם נסיון של שמונה שנים כטייס. כמו כן, אני מחזיק ברשיון מסחרי ורשיון מדריך מכשירים (CFII) אמריקאים. בשרותי הצבאי הסדיר שימשתי כקצין בקרת טיסה בחיל האויר (כן, כן - ``פלוטו``) ועדיין אני עוסק בכך במילואים.יש מכם, שיתכן ויזכרו אותי מתחרויות הנווט האוויריות בחיפה ובערד, אותן ארגנתי. ועתה, אגש לעניין: במרכז קהילת ``התעופה הקלה``, עומד הפורום, שיכול לשמש אתכם למטרות רבות, כגון: סיפורים על טיסות וחוויות מיוחדות, המלצות על מוצרים הקשורים בטייס ושאר ``שיחות האנגר`` כאוות נפשכם. כמו כן, יכול הפורום לשמש כאמצעי לברור מידע בנושאי התעופה השונים (נושאים טכניים, אווירודינמיקה, מטאורולוגיה וכו`). כמנהל הפורום, אני מבטיח תשובות מהימנות לשאלות שתועלנה, ביחד עם כל שאר משתתפי הפורום, אשר בוודאי ישמחו לעזור ולענות. אני בטוח שההיכרות דרך הפורום, תעזור בגיבוש הדדי של חובבי טייס מכל הארץ, ובחילופי מידע, שיעשו את כולנו למקצועיים יותר. נוסף על הפורום, תוכלו למצוא הפניות למאמרים בקהילה ומחוצה לה וקישורים לאתרי אינטרנט מעניינים. אשמח לקבל תגובות והצעות לקישורים, אשר הינכם סבורים שיעניינו את באי הקהילה. בעיקר אשמח, לקבל ולפרסם מאמרים וכתבות פרי עטכם, בכל נושא הנראה לכם רלונטי. כמו כן, הנכם מוזמנים ליידע אותי על כל ארוע תעופתי, גדול כקטן, אשר אתם מארגנים או יודעים עליו, ואעשה כמיטב יכולתי לפרסמו בקהילה ואם תרצו, לעזור בעצות לארגונו. בנוסף, קיימת לפורום רשימת תפוצה לדואר אלקטרוני בה חברים משתתפי הפורום. מטרת רשימה זו היא, ליידע את המשתתפים על ארועים בתחום התעופה, עדכונים לקהילה ואף להיות בסיס למפגשים ויוזמות אויריות עתידיות. על מנת להצטרף - כיתבו לי מייל ואתם בפנים. אני מקווה כי כולנו נוכל להפוך קהילה זו לבית הווירטואלי שלנו, וכל הצעה לשיפור, תתקבל בברכה. טיסה נעימה בקהילה, שלכם, צור בנר"

º
https://www.youtube.com/watch?v=-xksPAIehOQ&app=desktop
30/07/14 19:50
134צפיות
יוסי, ככה זה לא עובד.
30/07/14 19:55
194צפיות
ככה זה יעבוד: http://tinyurl.com/p4kyeuc
º
תודה ארז!
31/07/14 07:09
79צפיות
º
בכיף איש יקר
31/07/14 07:11
65צפיות
תגיד, זה אמיתי?
31/07/14 14:22
113צפיות
לי נראה יותר כמו סטנד-אפ.
ואם זה אמיתי, מזל שהוא לצדנו.
גם זה אמתי
31/07/14 14:32
126צפיות
עזוב
31/07/14 18:43
55צפיות
זה מתעצבן מקצועי...
לדוגמא(ויש עוד) https://www.youtube.com/watch?v=MCKt2zMD0MI
 
לצערנו זה לא
31/07/14 14:55
117צפיות
זהו סרטון ישן, והתרגום לא קשור למה שהוא באמת אומר.
הנה הסרטון המקורי:
המהפכה מנועי הדיזל בעיצומה
31/07/14 11:09
135צפיות
ועכשיו הצהרה של CONTINENTAL.
מעניין בכמה תרד שעת טיסה בסירוס SR22 שלוגם היום 17 גלון של 100LL. 
 
 
º
למדו מרוטקס - קרור מים
31/07/14 22:44
11צפיות
התווספות כפתור עריכה חדש ב|תפוז|
30/07/14 13:35
23צפיות
אנו שמחים להודיע שהחל מהיום נוספה לפורומים אפשרות חדשה- עריכת הודעה|!|

ניתן לערוך את ההודעה עד רבע שעה מפרסומה (גם אם נוספו לה תגובות),

ולאחר מכן יהיה כתוב על גבי ההודעה שהיא נערכה.



|*| איך עורכים את ההודעה?|*|

לאחר פרסומה, יש לפתוח את ההודעה בפורום.

בשורה הכחולה שבתחתית ההודעה, בסופה (צד שמאל שלה) יופיע: ">עריכה".

לחיצה על "עריכה" יכניס חזרה לתוכן ההודעה ויהיה ניתן לערוך ולשנות אותה לחלוטין!



בכל עניין (טכני או כללי) ניתן לפנות אלינו באחת מהדרכים הבאות:

?    בשרשור המיועד בפורום משוב:  http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...

?     במסר ל"הנהלת הפורומים"

?    למייל: forums@tapuz.co.il.
הרצליה-אולי עוד לא הכל אבוד
30/07/14 07:47
83צפיות
יו"ר ועדת הכלכלה: "לאפשר ארכה לפעילות שדה התעופה בהרצליה עד פתרון קבע"
 
º
כבוד לאלה שדוחפים בצד שלנו
30/07/14 08:12
36צפיות
נצחון בקרב חשוב. עוד לא נצחון במלחמה.
30/07/14 17:23
79צפיות
חברים,
 
שלא נטעה - עדיין לא הגענו ליעד.
עוד שלב במאבק סזיפי, קשה, כמעט בלתי אפשרי – כי התחלנו אותו באיחור רב, ובעיקר כי עומדים מולנו כוחות ענקיים, טייקוני נדל"ן, שהצליחו לגייס לטובתם כוחות רבים בתואנות שקריות וחסרות שחר, כמו "בניה לזוגות צעירים" (על אדמות כפר שמריהו וצפון תל אביב) ו"שדה מסוכן לתושבים".
 
אבל בהחלט הישג נאה.
ישיבת וועדת הכלכלה של הכנסת, שהוגדרה "ישיבת חירום להצלת התעופה הכללית והפנים ארצית בישראל", היא יוזמה של אגודת התעופה.
חברת הכנסת איילת שקד וסגן יו"ר הכנסת ח"כ יצחק וקנין הם בעיני לא פחות מראויים להערצה.
נפגשנו עם איילת שהסכימה לקבל אותנו באמצע המבצע בעזה כשהיא עסוקה עד מעל הראש, וכבר תוך כדי פגישה התחילה להזיז עניינים. היא זימנה את ישיבת החירום תוך כשבוע (!) וגייסה חברי כנסת נוספים כמו ח"כ רוברט אליטוב וח"כ נחמן שי.
בפעולות מקדימות שעשינו נפגשנו עם ח"כ וקנין שמבין אולי הכי טוב את נושא התעופה מבין חברי הכנסת, לאחר שביחד עם רת"א וגיורא רום קידם את נושא חוק הטיס. נפגשנו עם איגוד הטייסים שהתגייסו להצלת התעופה הפנים ארצית וגם התעופה הכללית. נפגשנו עם אסף אגמון וצמרת מכון פישר, שכגורם מחקר מקצועי בתעופה מבין את הסכנה, והצטרף למאבק. ועם עוד גורמים חשובים.
 
בישיבה אתמול היה מדהים לשמוע איך כל הגורמים המקצועיים מבינים את הסכנה החמורה, אומרים שאסור לסגור את שדה דב ואת הרצליה ללא חלופה מתאימה פועלת. מילים כמו "חלם" ו"אזלת יד ממשלתית" ליוו את הדיון. צוות האגודה עם עו"ד דן משה, אורי אביב, סם אלימלך ואני, מנכ"ל כימ-ניר אודי זהר ואחרים היו מאוחדים בדעה שהסכנה ברורה ומיידית. הבהרנו שהמצב חמור כבר היום ויש האטה ניכרת בפעילות.
את מה שאמרו גיורא רום, אסף אגמון, רוני זהר, אודי זהר, נציגי האגודה והאחרים – תוכלו לקרוא בעיתונות ובפרוטוקול הישיבה. גם את הפגיעה בפריפריה לא שכחנו.
חברי הכנסת איילת שקד ויצחק וקנין היו ברורים ונחרצים. והיו"ר ח"כ ברוורמן סיכם בנחרצות.
תוכלו לקרוא את הסיכומים ואת הדרישות הנחרצות שדורשת הוועדה. תוכלו גם לקרוא שהוחלט להקים תת וועדה לנושא תמיכה בתעופה בראשות ח"כ וקנין וח"כ איילת שקד.
 
אז מה? אתם חושבים שניצחנו במלחמה על החיים שלנו ? ממש לא. זה עוד נצחון קטן בקרב. לא במלחמה. אולי אחד החשובים שהיו, אבל הדרך עוד ארוכה.
 
הרבה תודות להרבה חברי אגודה וחברי עמותת המשתמשים שעובדים קשה מאד והרבה על הנושא. אני חייב לציין כמה ואני מתנצל מראש כלפי אלו שלא אזכיר: מוטי שוימר, אורי אביב, דוד קומפורטי, סם אלימלך, שמחה רשף, איציק לחובר, אלישע פרי, דוד אייזנברג, ניסים ואנונו, עו"ד דן משה, עו"ד דביר גסנר, עו"ד פדרו צ'רטקוב ועוד הרבה אחרים.
תודה ענקית לחברי הכנסת איילת שקד יצחק וקנין ואבישי ברוורמן, תודה ענקית לאיגוד הטייסים והיו"ר יוסי שוב, תודה ענקית למכון פישר וראש המכון אסף אגמון, תודה ענקית לרת"א וראש רת"א גיורא רום, תודה ענקית לכימ-ניר והמנכ"ל אודי זהר ולכל מי שעזר.
 
שיהיה לנו בהצלחה ושכל חיילינו יחזרו בשלום לביתם.
שי
 
שי
º
בהצלחה, איחולים מקרב הלב
30/07/14 17:46
33צפיות
º
שיהיה בהצלחה !
30/07/14 20:03
33צפיות
כל הכבוד, כיף לקרוא שיש שפויים שתומכים בכם.
30/07/14 21:45
75צפיות
כל הכבוד לעוסקים במלאכה, ובהצלחה בהמשך הדרך.
והצד השני של המטבע
30/07/14 23:46
126צפיות
כמה חבל שכ״כ הרבה אנשים צריכים להשקיע כ״כ הרבה זמן, כסף, ואנרגיה, רק בשימור הקיים (ומה שנראה לרובנו כאן כטריוויאלי ומובן מאיליו).
תארו לכם איזה יופי היה, אילו כל ההשקעה הזו היתה לטובת בניית משהו חדש או פרויקט לרווחת התעופה בישראל?
מדינת חלם כבר אמרו חברי הוועדה הנכבדים, אבל אפשר להוסיף שזו מדינה שרבים מנבחריה, לא רק שאינם מבינים שתפקידם הוא לשרת את כלל הציבור (ולא רק ציבור בוחרים צר בעל אינטרסים כזה או אחר), אלא שהם מתעמרים בציבור, עושקים אותו, ורומסים את זכויותיו הבסיסיות. לקרא, ולא להאמין. 
º
30/07/14 23:19
16צפיות
מאמרים מתורגמים
27/07/14 10:10
193צפיות
באתר אגודת התעופה הוצבו מספר מאמרים מתורגמים.
אני מאמין שיעניין את קהילת הטייסים והחניכים.
להנאתכם.
כתובות אינטרנט מצורפות:
הפשלה בעובדה - "וועדת חקירה"
28/07/14 00:29
275צפיות
כתבה קצרה בעיתון שהקפיצה אותי:
מנכל רש"ת , יעקוב גנות, מינה וועדת חקירה לחקור את הכשלון בשדה התעופה עובדה.
את מי הוא מינה כיו"ר הוועדה? את שלמה אורן, האחראי ברש"ת על כל שדות התעופה (חוץ מנתב"ג) , כלומר את האחראי על  החלק האזרחי בשדה התעופה של עובדה . יעני אורן חוקר את עצמו, ואף פוליטיקאי או עיתונאי לא קם ופותח בצעקות .
מדינת ישראל במיטבה !
תעלה קומה אחת למעלה
28/07/14 01:36
230צפיות
ללשכת המנכ"ל.
מי אחראי על רשות שדות התעופה? לא המנכ"ל?
שיטה נהדרת לנקות את עצמך: מנה ועדה לחקירת הכשלים שלך. הרי הועדה לעולם לא תאשים אותך, נכון?
בטוח שהש"ג צריך להשיג עו"ד.
 
דוד.
לא יכול להיות שכל האחראים לא הבינו מה שכל אחד כאן שלא
28/07/14 09:21
190צפיות
ממש מעורה בנושא הבין. לדעתי ההברקה יצאה ממשרדו של השר,אבל המנהלים ברשות לא רצו/חששו/פחדו ,לספר לו מה עומד להתרחש אם יעבירו שמונים טיסות ביום לעובדה.
אין כאן מה לחקור מעבר להתנהלות הענינים במשרד התחבורה בין צמרת המשרד לרש'ת.
º
עוד מקרה של "יהיה בסדר" שלא היה בסדר. וזה הכל
28/07/14 09:56
104צפיות
הבינו את הבדיחה - תהיה ועדה בראשות מנכ"ל משרד התחבורה
28/07/14 10:35
159צפיות
וזאת לא בדיחה
28/07/14 11:55
136צפיות
וזה נוגע לנו טייסי ה GA
מטוס נחת נ.א בגלל 0 דלק . מדי הדלק בלוח השעונים במטוס, חיוו דלק מלא בשתי הכנפיים (תקלה שלא ?
תוקנה זמן רב).
מתוך דוח של רזציק
מבחינתו של השר הייתה הצלחה גדולה
28/07/14 13:54
122צפיות
שדה עובדה שימש תחליף מצוין לנתב"ג, זה שנחתו שם רק שמונה טיסות ולא שמונים, כי לא הצטרכו יותר. המטוסים שעזבו ריקים? סתם אנטישמים חסרי סבלנות. הוסעים שהיו תקועים שבע שעות במטוס ועוד שלוש שעות באוטובוס? יותר טוב להיות שלושה ימים באיסטנבול? בקיצור הכל טוב. מה יש לחקור. המסקנות ברורות. בפעם הבאה צריך עוד 40 סולמות,עשרה בודקי דרכונים, חמישה מוכסים, ו200 אוטובוסים. וחוץ מזה, עד הפעם הבאה אולי יהיה שדה בתמנע ולא נצטרך את עובדה בכלל.
 
º
גם השדה בבאר אורה לא יוכל לטפל בשמונים טיסות בינל'א ביום.
28/07/14 14:00
90צפיות
איך זה
28/07/14 19:05
75צפיות
שמשרד התחבורה לא הציע את הרצליה כתחליף? לא צריך אוטובוסים או רכבות. לתל-אביב אפשר ללכת ברגל.
º
לפי התוכניות,הרצליה יסגר לפני הסבב הבא...
28/07/14 19:28
52צפיות
התנועה לאיכות השלטון
28/07/14 23:09
42צפיות
שלחתי להם מסר וענו שיבדקו
בטח יעזור אם יהיו עוד תלונות
 
מאמר של קברניט ערן רמות על עתיד התעופה הכללית
25/07/14 18:50
501צפיות
עוד
27/07/14 00:13
278צפיות
ראו גם כאן.

דוד.
שר התחבורע. אתם הבנתם את זה, ברוך?
27/07/14 13:21
292צפיות
אז קודם כל...
28/07/14 19:34
87צפיות
מי שבחר בתורכיה כמקום לנופש אחרי מבצע מבי-מרמרמה בנצוחו של האייטולה ארדוגן,  מגיע לו שישאר תקוע שם. ובאשר  אברהם כ"ץ קצל"ה, מעורר חמלה לראות שר בישראל עושה צחוק מעצמו ובכך משלים את דמותה של הממשלה שעוד טרחה להתנצל על פעילותה החוקית בנושא צי-השלום ,המבי-מרמרה.ולכל אותם הישראלים שהעדיפו את איסטנבול  וזה כולל גם את גנבי המגבות ואביזרים אחרים, מגיע לכם. תפסיקו רק כשיהרגו הישראלים הראשונים? וזו רק שאלה של זמן. 
אני חוזר על שאלתו של הטייס האנונימי...אתה הבנת את זה ברוך? כפי הנראה לא.
מה תרצו שיהיה בדור הבא של הפורומים?
28/07/14 13:17
31צפיות
אנו מתחילים בימים אלו  תהליך אפיון ועיצוב מחדש של הפורומים בפרדס ומאוד מעוניינים שאתם תהיו שותפים לו.

  
כרגע אנחנו ממש בתחילת התהליך ונשמח לקבל מכם הצעות... מה פורום החלומות שלכם?

|שמש| איפה בעיניכם החוזקות של הפורומים|?|  באילו דברים לדעתכם אסור לגעת|?|
|שמש| אילו פיצ'רים חסרים לכם|?| מה לדעתכם כדאי להוסיף|?|


אתם מוזמנים להגיב בפורום פורומים 2015

º
נחיתת חירום עכשיו בשדה דב. מי יודע מה קורה שם? נקווה לטוב.
28/07/14 08:35
195צפיות
מחשבה שונה על המלחמה הזו
65תגובות
24/07/14 23:42
795צפיות

ניתוח מרתק שקיבלתי מחבר.... שווה לקרוא ודווקא כן להעביר הלאה... ניתוח מצב: מדינת ישראל עמדה בפני סכנה קיומית לראשונה מאז מלחמת השחרור.
שלושת הנערים במותם הצילו את מדינת ישראל.
עשרות מנהרות התקפיות שמסתיימות בתוך ערי הדרום אינן מנהרות טרור, הן תשתית כיבוש קרקעי. אם לא היינו מפתיעים את עצמנו...

(המשך...)

ניתוח מרתק שקיבלתי מחבר.... שווה לקרוא ודווקא כן להעביר הלאה... ניתוח מצב: מדינת ישראל עמדה בפני סכנה קיומית לראשונה מאז מלחמת השחרור.
שלושת הנערים במותם הצילו את מדינת ישראל.
עשרות מנהרות התקפיות שמסתיימות בתוך ערי הדרום אינן מנהרות טרור, הן תשתית כיבוש קרקעי. אם לא היינו מפתיעים את עצמנו בתגובה החריפה לחטיפת הנערים , החמס בתזמון המתאים לו היה מזרים אלפי חיילים דרך המנהרות לכיבוש ערים ומוצבים צבאיים, אלפים רבים של חיילים שמחופשים לחיילי צה״ל, הורגים , כובשים וחוטפים כאשר אין לצה״ל זמן להתארגן . במקביל יורים מטחים של מאות ואלפי טילים למרכז ומשתקים את יכולת ההתארגנות נגד הפלישה. למה חיכו ? אולי ליום גשום, וכנראה להתאוששות החיזבאללה כדי לתאם מתקפה משולבת מצפון של טילים ...ואולי גם מנהרות שנחפרו לערי הצפון ...
בישראל במצב כזה ייתכנו עשרות אלפי הרוגים , שיתוק מערכות ובניית הגנות ברמת השכונה והרחוב. זאת בהנחה שערביי יו״ש וחלק מערביי ישראל לא מצטרפים למערכה. כמובן שהתקפות נגד של חיל אוויר לא יעזרו כשכולם מחופרים מתחת לאדמה וצוחקים כול הדרך לירושלים. במקרה הטוב היו נכנסים כוחות בינלאומיים לפרז את המדינה , הנשק הגרעיני וכול חלום המדינה היהודית היה מתפורר לעוד אלף שנים.
ניצלנו בזכות שני דברים שהם לא האמינו שיקרו כי גם אנחנו לא האמנו ...לא האמינו שחטיפת הנערים תאחד את העם באופן שיוביל לפעילות התקפית, החזרת האסירים לכלא, ומוכנות לכניסה קרקעית לקן הצרעות שבנו. ולא האמינו שכיפת הברזל עובדת. במילים אחרות כולנו מימין ומשמאל זלזלנו ברטוריקה האיסלמו-פסיכופתית שקוראת לכבוש את ירושלים , התעלמנו מהנחישות של הפסיכופתים שבעירק ובסוריה ולא רצינו להבין שהם בנו מערכת צבאית חכמה, חזקה ולמעשה מושלמת וכמעט חסרת טעויות לריסוק מדינת ישראל. ראינו כולנו כיצד יוצאים עשרה לוחמים ממנהרה בדקות ספורות . מה מונע ממאתיים לוחמים לצאת ביום פקודה ממנהרה אחת, ולאלפים רבים מכול המנהרות יחד, כולל מאות חיילי קומנדו שנוחתים במקביל בחופים וטילים שנוחתים במרכז? האמת שאם לא היו עכשיו עשרות אלפי חיילים בדרום, דבר לא יכול היה למנוע את הצעד הבא במימוש החלום האמסלמי להשמדת הישות הציונית וצעידה לירושלים .
איל, נפתלי וגלעד - במותכם הצלתם לנו את המדינה , את החירות ואת החיים.
דני גולד מפתח כיפת ברזל - שתזכה לחיים ארוכים
ולכול החיילים - אוהבים ומחבקים אותכם עד בלי די. אזרו עוז וגבורה! כול העם היהודי , העולם כולו, ויותר מכולם רוב מדינות ערב והמוסלמים השפויים מתפלל לריסוק המטורפים. כן, גם אבו מאזן. בזכות הנערים תפסנו אותם עם המכנסיים למטה, בזמן ובתנאים שלא מתאימים להם. המדינה ניצלה ועכשיו הזמן לבוא חשבון עם הרוצחים, עד האחרון שבהם.


ומילה אחת לאזרחים בעורף - אתם שומעים אזעקה, תכנסו לממ״ד ותחייכו. שומעים ״בומים״ - תצחקו . הרעשים האלו הם צרחות התסכול של הפסיכופתים בעזה על תוכנית גאונית  לריסוק ישראל שנחשפה בטרם עת. כול נזק שקורה לנו כעת הוא כאין וכאפס לעומת מה שתוכנן
שווה קריאה

עליית עמוד ההודעה החדש ב|תפוז|
27/07/14 11:58
35צפיות
גולשות וגולשים יקרים,
היום העלנו את עמוד הוספת הודעה החדש בכל הפורומים :-)

העמוד החדש כולל:
- עורך חדש בעמוד ההודעה שיאפשר הדגשת טקסט, לינקים, גדלי וצבעי פונט שונים.
- העלאת מספר תמונות  / סרטוני וידיאו / קבצים אחרים להודעה אחת.

בכל עניין (טכני או כללי) ניתן לפנות אלינו בשרשור המיועד בפורום משוב, במסר ל"הנהלת הפורומים" או למייל forums@tapuz.co.il.
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?for...

לרנקה
25/07/14 11:46
365צפיות
טסתי אתמול עם בת זוגתי וחזרנו היום.
כמה עידכונים והמלצות.

1. המחיר כרגע הוא שוב 160 יורו לטייס + נוסע ל-24 שעות.
שני טייס שירשמו שניהם כצוות אוויר ישלמו כ-140.

מונית : תעלה גג 20 יורו ללרנקה.
מונית מלרנקה לאיה נאפה תעלה 35 יורו לכיוון.
רכב יעלה כ-50 יורן ל-24 שעות.

בלרנקה אני ממליץ לאכול מזטים ב-militzia הותיקה שנמצאת לאורך הטיילת. ממשיכים על הכביש רגלית שעובר מימין לחומה ומגיעים למסעדה. ארוחה אלוהים ישמור כולל בירות 30 יורו לזוג.
בלילה כדאי מאוד מאוד לעלות על שיט של שעה שיוצא מהנמל. ליאכטה קוראים NIKA והיא נראית כמו ספינת פיראטים. 12 יורו לאדם. תגידו לקפטן שאתם חברים טובים של יאיר פוצקר ממועדון הצלילה בנהריה ונגמר הסיפור. מאותו רגע הכל חינם כולל פירות ושמפניה וכו'. :)

הכניסה ללרנקה היתה זוועה. תקעו אותי בהולדינג מעל BOSIS בגובה 8500 רגל מעל חצי שעה. היה עומס אדיר בשדה. מעניין אם זה קשור לעובדה שמפנים טיסות מישראל ללרנקה.

כל השאר היה כרגיל יעיל וטוב. הנדלינג מצויין ויעיל.
אחלה. רק תיקון קטן,
25/07/14 13:16
287צפיות
יש הבדל גדול אם טסת עם זוגתך, או בת זוגתך... זה הבדל של לפחות 17-18 שנה.
אלעד- איכזבת אותי
25/07/14 13:55
268צפיות
אני לתומי חשבתי שזוגתך היא קוּבּרוּסית (קפריסאית, בשפה השולטת בפרובינציה שלך) ובשבילה אתה רץ לשם .
זאב.............
25/07/14 14:05
250צפיות
אתה אל תדאג לחברתו של אלעד, מהיכרות אישית אני חייב לציין שהיא 10, למרות שהיא לא קוברוסית.........................:)

שבת שלום - יוסי
האמת
26/07/14 00:40
232צפיות
שבעונה זו לטוס ללרנקה עם האישה זה כמו ללכת עם סנדוויץ' למסעדה. :)
מלא רוסיות מסתובבות חשופות בקפריסין. פשוט בושה. שום טיפת תרבות. מזל שאני לא כזה אדם חלול ואותי מעניין האופי...
º
ואם כבר להשוויץ
26/07/14 00:52
351צפיות
ואם כבר להשוויץ
º
סתלבט
26/07/14 00:53
310צפיות
סתלבט
וזאת בת זוגתי
26/07/14 00:55
388צפיות
וזאת בת זוגתי
שאגב אני מאוד אוהב ואנחנו יחד כבר שנה וגרים יחד.
ואנחנו לא מתביישים לצחוק על הגיל שלנו. אני בן 40. היא גדולה ממני ב-10 שנים. :)
אלעד, היא יעני קוגרית
26/07/14 07:47
251צפיות
תהנה חביבי ותביא תמונה שלה בלי משקפי שמש.
לא יכול להיות שזו הבת של זוגתך.
27/07/14 00:12
163צפיות
וחוצמזה, מפרגן...
º
סחתיין על השיתוף, ויש לך במה להשוויץ
28/07/14 01:45
53צפיות
ותמונה אחרונה של הבלונדה שלי :)
26/07/14 00:56
369צפיות
ותמונה אחרונה של הבלונדה שלי :)
אני מת על קפריסין. אחלה אי.
זה מזכיר לי ספר של דן בן אמוץ עליו השלום
26/07/14 15:13
228צפיות
אינני זוכר את שמו, אבל על הכריכה היה כתוב: "עם תמונת המחבר מאחור". כשהפכת את הספר, אז על הכריכה האחורית היה צילום של דן בן אמוץ, כשגבו מופנה למצלמה.

איש עם הומור מיוחד היה.

דוד.
"לא שם זיין"
26/07/14 17:02
195צפיות
לפי מה שזכור לי, הוא כן שם והרבה. היתה לו אפילו ידידה שעזרה לו במקרים קשים של חוסר נסיון או גיל של בנות הזוג.
חוש הומור מיוחד? אין ויכוח.
שמה של המסעדה על הטילת
26/07/14 15:47
217צפיות
הוא: "מיליציס" והמאכל המומלץ לאכול בה הוא "קלפטיקו".

דוד.
אכן "היו זמנים"
26/07/14 16:34
307צפיות
אכן "היו זמנים"
מנהל הפורום וחברים ב"מיליציס"
נדמה לי שהצלם היה יורם אבטבי
26/07/14 17:00
162צפיות
כמשתקף בחלון המסעדה.

דוד.
º
זכורה לטוב הטיסה והארוחה
26/07/14 19:56
110צפיות
מחשבה עלתה בי
26/07/14 01:24
422צפיות
אני קורא על מפעלים שמתקשים לייצא בגלל המצב וגם לייבא חומרי גלם.
חשבתי שאולי אפשר לרתום כמה מטוסים דו מנועיים חזקים, להעמיד נציגים של המכס בשדה דב או בנתב"ג ולעזור לעסקים קטנים בכך שנעשה כמה נגלות ללרנקה או לעמאן. משם כבר יש חברות בנילאומיות ( DHL וכ'). בעלי העסקים שצריכים עזרה ישלמו קצת יותר אבל ניתן יהיה למכור מוצרים ולייבא חומרי גלם ולהמשיך את העבודה במפעלים.

אגב מה אומרים חוקי התעופה על ייצוא/ייבוא בעזרת התעופה הכללית?
כתובות אינטרנט מצורפות:
אתה מדבר על סדרי גודל שונים
26/07/14 15:52
192צפיות
כמו להזיז הר עם כפית.

דוד.
דוד שכחת שאנו חיים ב"חלם"
26/07/14 16:11
180צפיות
תקרא סיפורי חלם ותראה שדרור לא מחדש דבר
מבקש חוות דעת
23/07/14 00:16
625צפיות
על נחיתה במסטייה-גאורגיה. למי שנחת שם.
איך הגישה? האם הליכה סביב בטוחה? איך המסלול?
אמנם לא נחתתי עם מטוס בשדה אבל הייתי ליד
23/07/14 08:19
526צפיות
אמנם לא נחתתי עם מטוס בשדה אבל הייתי ליד
לדעתי רק מלראות את תוואי השטח מסביב לא הייתי מנסה לנחות ולהמריא עם מטוס בוכנה חד מנועי סטנדרטי
השדה מוקף בהרים גבוהים מכל הצדדים ובמיוחד על ציר המסלול בשני הכיוונים (את התמונה צילמתי מהיער על ההר הדרומי למסלול)
והבעיה הכי גדולה זה גובה השדה (אם אני זוכר נכון זה באיזור ה6000 רגל מעפ"י)

אם יצא לך בכל זאת להגיע ולנחות שם תספר לנו איך היה
תודרכנו
23/07/14 08:42
335צפיות
ברור שזה לא פיינל כמו שאנחנו רגילים אליו. מגיעים לפיינל קצר מהצד בזווית של 45 מעלות.
נגיע לשם. נעשה יעף קטן מעליו ונקבל החלטה.
תודה על התמונה :)
הנחיתה לא מדאיגה יותר מידי
23/07/14 13:37
296צפיות
אבל לעומת זאת המראה משם עלולה להיות לא פשוטה בכלל
תזכור גובה השדה בסביבות 6000 רגל ויש לך מנוע בוכנה ללא טורבו כמו כן גם הכנפיים מרגישות את ההבדל בצפיפות האוויר
º
אתה יודע מה אורך המסלול?
23/07/14 13:24
175צפיות
אלעד-תתאמן קצת בנחיתות\המראות בשדה מוקף הרים
23/07/14 13:06
273צפיות
כמו למשל PVULLO לא רחוק מכאן . המסלול במרכז "עריסה", 2200 רגל . הגישה ל-03 מעל רכס גבוה מדרום למסלול, דרך אוכף שחותך את הרכס . כיון שהגישה היא בקשת, בתחילת הפיינל אין קשר עין עם המסלול. הגישה ל 21 היא מעל לעיירה פָּבוּלוֹ עצמה שבנויה על מורדות גבעה ,  אם יש רוח דרומית, מוטב לוותר על ההמראה כי היא יוצרת רוטורים מסוכנים במורד הרכס, וכמה וכמה גיבורים נשתלו שם באדמה .

הדגמה:
youtube.com/watch?v=MHoC97CVi8
או לחילופין בגוגל: AEROPORTO PAVULLO TOUCH AND GO C172

בוודאי יש עוד שדות שאפשר להתאמן שם, כמו למשל LUKLA בנפאל
אני לא רואה שום בעיה לדיימונד
23/07/14 13:22
235צפיות
מוטס עי' אלעד נוחת לא בשדה שהזכרת, ולא בשדה בגרוזיה. בשדה בגרוזיה לא נחתתי,אבל פניית (לא הטייה) פיינל ב45 מעלות זה לא ביג דיל.
ראינו 152 נוחת בשטח,כשהוא פונה לפיינל  ב-90 מעלות. (אפילו שבמקרה של אלעד אין לו את הפריוולגיה של חזרה במשאית)
אבל טוב שמעלים את מפלס הענין.
ביקרנו שם לפני שבועיים
23/07/14 15:48
230צפיות
היינו בראלי, תכננו לטוס למסטיה, אבל לאחר התייעצות עם גורם תעופה מקומית ביטלנו את הטיסה ונסענו באוטובוס.

מעבר לאורך המסלול, שהוא חד כיווני - שלשה קשיים - מז"א משתנה בקניון ולא ניתן לדעת בזמן ההמראה (אין את מי לשאול) - אגב הקניון מלא חוטי חשמל בגובה!
אין לאן לברוח, ה missed approach מביא  אותך לתוך ההר או לגבול הרוסי
יש מכשול גדול בגישה סופית למסלול.

עם מז"א מאפשר, חשבתי שהייתי שוקל לטוס מעל גובה הקניון, להגיע לשדה ולראות, לחזור כ4 מיל, לרדת לתוך הקניון, ולנסות.  לתכנן גישה לא ישירה על יד הקיר בתקווה שיהיה מקום להסתובב (לראנן ידע על פניות חדות בקניוני הרים)


משטר הרוחות
23/07/14 16:00
203צפיות
הפך את השדה לאחד מאוד לא נחמד
שימושו העיקרי צבאי רוסי
אורכו 1700 מטר
נוחתים שם בעיקר ג'יפים של משמר הגבול הגיאורגי
אם תתעקש תהינה גם פרות על המסלול
הכל מהשבוע האחרון!


רק בשמחות
º
לפי גוגל ארץ אורך המסלול שם רק 900 מטר
23/07/14 16:43
138צפיות
º
הנה המדידה
23/07/14 16:50
297צפיות
הנה המדידה
נראה לך
23/07/14 16:58
234צפיות
שזה מה שיהפוך את הטיסה שלו לשם לאפשרית?






רק בשמחות
º
ההפך. מסלול קצר מקשה על נחיתה ועל המראה, לא?
23/07/14 17:04
124צפיות
מכס' הוא יעשה סיבוב מעל השדה.
23/07/14 17:13
161צפיות
הגיע עד שם ולא יהנה מכל הטוב הזה שהשדה מציע?
רואים בתמונות...
UGMS - לא צריך לנחש או למדוד
24/07/14 11:37
150צפיות
בכל כתוב באתר הרישמי של גרוזיה. 1150 מטר אורכו
http://www.gcaa.ge/eng/mestiisaeroporti.php
מעולם לא הייתי שם...
24/07/14 19:23
111צפיות
אבל מנסיון ללמוד את השדה  דרך רזולוציה גבוהה של KMZ FILE  לא נראה לי שיש בעיה המצריכה  יכולת של טייס ריסוס.
הקפה ימנית למסלול 21, דרך עם-הרוח בכוון 03, מאפשרת הליכה סביב  ללא סיכון מיוחד. קשה לבדוק מז"א בגוגל, אבל כדאי לבחור ש"ת תחליפי בתחום הדלק+רזרבה.
מישהו ציין שהסיבוך הוא בפניה של 45 מעלות לצלע סופית... מענין. בהרצליה ובכל מקום נורמלי אחר אתה מבצע שתי פניות של 90 מעלות  כדי להגיע לסופית. איפה אם כן הבעיה?
אני חוזר ומדגיש, הידע שלי מוגבל לגוגל...
טוב עשית כשציינת שהמידע שלך הוא רק מגוגל !
24/07/14 22:27
98צפיות
קצת עובדות, חלקן על פי מידע מהמקומיים, וחלקן על פי תצפית אישית במקום (ללא המלצות לכאן או לכאן - כל אחד צריך לדעת מה המגבלות שלו):
- המסלול מוגדר בכיוון אחד: נחיתות על 02, המראות על 20
- בנחיתה - ההגעה היא בכ 45 מעלות למסלול - התיישרות בפיינל קצר מעל גבעה לפני המסלול (נחיתה קצרה עם מעבר מכשול)
- בהמראה, גבעה בקצה המסלול (המראה קצרה עם מעבר מכשול, ופניה ימינה - מן הסתם במהירות נמוכה)
- גובה השדה מעל פני הים: כ 4500 רגל
- אין אפשרות מעשית ללכת סביב (למעט, אולי, אז"מ או 152): אין מספיק מרווח לפניה בגובה נמוך; טיפוס אפשרי בואדי, אבל אז מגיעים לרוסיה
- על מנת להגיע לשדה, יש לטוס בתוך ואדי לאורך כמה עשרות מיילים.  אם נכנסים לעננות (שקיימת תדיר במקום) ולא מכירים את תוואי השטח - אללה יוסתור. כמו כן, בגלל רוחב הואדי, לא בכל מקום אפשר לפנות ב 180 חזרה.
- אין נתיב או גישת מכשירים לשדה.
כמה אנדרטאות לזכר מטוסים שהגיעו לשדה,
24/07/14 22:37
122צפיות
או יצאו ממנו יש על הגבעה שבפיינל של 02?
לפי התאור שלך צריך להיות שם שטח גדול מלא אנדרטאות .או אולי הגיאורגים לא מנציחים את אלה שנשארים על הגבעה?
לא יודע, אבל:
24/07/14 22:44
112צפיות
- השדה יחסית חדש, כך שכל סטטיסטיקה לא מייצגת
- התעופה בגיאורגיה רחוקה מאד ממה שאנחנו מכירים בארץ.  פרקטית, אין שם תעופה קלה או ספורטיבית, כך שאף אחד מאיתנו לא יודע כמה טיסות באמת טסות לשם
- מה שנראה על פי שיחות עם המקומיים הוא שמי שטס לשם הם טייסים מסחריים מנוסים, או מקומיים שמכירים היטב את תוואי השטח ואת התנהגות מזג האוויר

השדה קיים - מסלול בטון יפה וחדש.  כפי שכתבתי קודם - כל אחד יעשה את השיקולים שלו.

מה שחשוב הוא, לדעתי, שמי שלא מכיר ולא יודע, לא ישיא עצות אחיתופל.
מאחר ואלעד לא טמבל,ברור לי שהוא לא ינחת
24/07/14 22:57
110צפיות
שם בגלל שאני או מישהו אחר אמר שלא צריכה להיות בעיה.
הוא מבוגר מספיק אחראי.
עדין, אני חושב שהשדה אולי מסובך קצת יותר משדות אחרים,אבל אני לא חושב שצריך להכנס לפאניקה בגלל הנתונים שלו.
אני לא מתכוון למז'א (עננות ורוח) שאותו ניתן וצריך לבדוק לפני ההמראה לשם.
ובקשר לאזמים,אלה שאני מכיר,אוכלים אותו עם יד קשורה מאחורי הגב.( בעצם...עם שתי הידיים)
פאניקה? ממש לא.
24/07/14 23:09
101צפיות
אני בטוח שאלעד בחור אחראי ויסגור את כל הקצוות.  עם זאת, כמה מתגובות בסגנון המאצ'ו כאן אינן לעניין.  

לאז"ם ודאי יותר קל עם המסלול עצמו (וגם עם הליכה סביב בערוץ).
לגבי מזג האוויר - אין שם מידע מדויק.  מעבר לכך, מי שמכיר טיסה באזורים הרריים יודע שגם כשיש מידע כזה, הרזולוציה שלו לא מספיקה, והעננות בתוך הערוץ איננה תופעה צפויה. כשאתה מכיר את תוואי הערוץ - אתה יכול אולי למצוא את הדרך לעלות מעל העננות בערוץ.  כשאתה לא מכיר - זה סיפור אחר.  

אני אם היתי נקלע לשם,לא הייתי ממשיך בערוץ
24/07/14 23:13
91צפיות
אם מרחוק היתי רואה את העננות.
אני מניח שיש אופציה לעלות,אבל בכללי,עננות זה טוב רק כדי לשחק כשיש4-5 שמיניות צמר גפן.
חוצמזה,אני מניח שהוא לא טס לשם ישיר
24/07/14 23:16
86צפיות
מהתדלוק התורכי. אני מניח שהוא יטוס לשם משדה אחר בגרוזיה שלא מאד רחוק.יש טלפון לפני,ויש קשר בזמן אמיתי,ויש לו ראש(גדול) על הכתפיים,ושכל ישר.
דלק יש
25/07/14 13:15
85צפיות
כנראה ב-כותאיסי אבל לכאלה בלי נהג
או ב-באטומי הקרובה לגבול הטורקי על חוף הים השחור (דרוש בירור מוקדם)






רק בשמחות
º
עבורי יש דלק שניתן לרכוש בכל תחנת דלק.
25/07/14 13:17
53צפיות
השדה הקרוב ביותר - כ 45 דקות טיסה
25/07/14 13:46
67צפיות
דלק 100LL אין באופן סדיר.  יש רק בהסדר עם מקומיים שמביאים עם משאית במיוחד (בתשלום מראש). התדלוק מחביות עם משאבה חשמלית (צריך לעצור כל כמה דקות לתת למשאבה להתקרר).
אין ממש עם מי לדבר בנוגע למזג האוויר, וודאי לא לגבי מה קורה מקומית בערוץ בדרך.  האזור מאד לא מיושב, והפרות על הכביש לא ממש מתקשרות... גם לגבי השדות הגדולים, מידע מזג האוויר לא מאד מדויק.
בשורה התחתונה - חווית הטיסה בגיאורגיה מדהימה.  ירוק ירוק, ונופים משגעים.  בנוסף, מדובר ב VFR אמיתי - ה GA ממש לא מעניין את הבקרה, וכל זמן שלא נכנסים ל CTR של השדות הגדולים (בטומי, קוטאייסי או טביליסי), הם בחזקת "Tbilisi Information is available on freq...".
ספציפית לגבי מסטיה - אני חושב שכבר כתבתי מספיק...

שבת שלום לכולם.
אגב - בהקשר לתגובה אחרת כאן
24/07/14 23:01
109צפיות
בססנה 182RG, דרושים כ 2500 רגל על מנת לעבור מכשול של 50 רגל (טכניקת המראה קצרה, משקל מלא, גובה 4500 רגל, 20 מעלות).  
במינימום דלק ואדם אחד במטוס, באותם תנאים, דרושים 1400 רגל.
מאחר ומדובר במסלול חד כיווני, ממריאים גם עם רוח גב.  רוח גב של 10 קשרים מאריכה את המסלול הדרוש ב 50%.

אני מניח שלמקצוענים לא תהיה בעיה...


אני דוקא חושב שבתנאים שציינת למקצוענים עלולה
24/07/14 23:19
103צפיות
להיות בעיה.
אני דווקא לא מודאג מהחובבים,שאין להם ביטחון"מקצועני" ולא ימריאו משם ללא חישוב משקל,לא יקחו עודף דלק גדול מידי לצורך הטיסה,ובטח לא ימריאו עם רוח גב.
אבל יש מגדל יפה ומיוחד!
25/07/14 13:16
82צפיות




רק בשמחות
יש בהחלט טייסים ישראלים שנחתו שם
23/07/14 20:41
234צפיות
ראשית, המסלול שודרג משמעותית, כוסה בבטון תעופתי לפי סטנדרט גבוהה (הלוואי עלינו כזה אחד בארץ), כולל טרמינל קטן סימונים וכו..
כך שמה שרואים בגוגל לא רלוונטי למעט המיקום.
אפשר בהחלט לנחות שם ובקלות עם ססנה 172 ואפילו 182. וכך היה.
בקרוב יהיה גם נתיב מסודר לשם עם דו-מנועי.
כמובן שמז"א הוא העניין המשמעותי להגעה ויציאה משם במיוחד ב-VFR.
הטייסים המקומיים מהמועדון, עשו זאת עשרות פעמים והם מכירים מקרוב את כל האפשרויות להגעה ויציאה, אפשר תמיד לתאם איתם.
אימון בנחיתות והמראות קצרות בהחלט יועיל.

מה יש לעשות שם אחרי הנחיתה?
23/07/14 21:05
158צפיות
יש משהו שווה באיזור השדה?
האזור כולו מאוד מיוחד, טיולי ג'יפים בסביבה
23/07/14 21:43
161צפיות
איזור די נידח, אבל ביקור בכפרים שמחזירים אותך מאות שנים אחורה, לחוויה מיוחדת.
הרבה הרים, נחלים , גם שלג בקיץ, בעיקר אווירה מיוחדת נוף של האלפים אבל זה לא אירופה.
מי  שמבקש נוחות 5* זה אולי לא המקום, למרות שהם הופכים את כל האזור למתוייר ומהר מידי לטעמי.
בחורף בעיקר המקום משמש גולשי שלג אקסטרים, שמוטסים לשם ע"י המועדון במסוק.


רגע, מה בכלל הסיבה לטוס לשם
24/07/14 23:22
94צפיות
יעני אין מספיק גרוזונים בישראל ?
כשנגיע לשם עוד שבועיים וקצת
23/07/14 20:48
197צפיות
נקבל החלטה.
לא בכוח.
אני רק מקווה שהנחיתה לתידלוק באנקרה תעבור בסבבה לאור הנחמדות של ארדואן. חבל שאין אלטרנטיבת תדלוק אחרת.
º
תבדוק ביסודיות מים אחרי התדלוק.
23/07/14 21:03
125צפיות
מטס לגאורגיה
24/07/14 10:54
188צפיות
נסה לברר פרטים אצל חיים דגן מחיפה...הוא ארגן את מטס האגודה לגרוזיה שהתקיים לפני שבועיים כולל תידלוק באנקרה...
יש מועדון AOPA גדול באנקרה....שמחים לעזור טייסים לטייסים....
º
לטיסים מאלסקה זה משחק ילדים לנחות שם
24/07/14 20:55
98צפיות
ביקור במסטייה
25/07/14 14:35
120צפיות
חזרנו לפני כ 10 ימים ששה מטוסים מראליי בגאורגיה, בתכנון המוקדם בדקנו אפשרות לטוס ולנחות במסטייה ובסופו של דבר וויתרנו מהסיבות להלן:
הנתיב לשדה מתפתל בערוץ בין הרים  - טיסה בגובה 7000 רגל ויותר שחובה שתהיה בראייה מלאה אך לעיתים קרובות הנתיב מכוסה עננים
השדה באורך 3300 רגל ברוחב 100 רגל בכיוון  03/ 21  ובתחילתו  (03) יש גבעה שמחייבת גישה תלולה יחסית ובפיינל אלכסוני ולא מול ציר המסלול- כל זאת מחייב דיוק בנגיעה בתחילת המסלול - נחיתה רק בכיוון 03  והמראה  רק בכיוון 21
גובה השדה כ 4700 רגל
עד כאן לא נורא אולי, אבל מסתבר שההרים בהמשך המסלול אינם מאפשרים הליכה סביב , ואם ממשיכים ישר חודרים לרוסיה ושם יורים  !!!
היה חבל לנו לוותר על הנחיתה שם אז שלחנו כחודש לפני הראליי טייס חלוץ שלנו שהוטס לשם ע"י טייס מקומי והוא חזר עם חוות דעת ברורה - לא מתאים
ולכן, טיילנו למסטייה ברכב 4X 4 קרקעי - אזור הררי יפה ביותר, וכמובן ביקרנו בשדה ואישרנו לעצמינו שבמסגרת ראליי ממש טוב עשינו
שוויתרנו על הנחיתה שם.
אבל האזור בהחלט שווה ביקור

דרור
פרסום בתפוז - תפוז עסקים

בעל עסק קטן?

זה הזמן שלך להופיע בפורומים! למידע השאר את פרטיך כאן >>>


עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


Flix
מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה