בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
דבר מייסד הפורום, צור בנר:

"שלום לכל חובבי הטייס, אומנם, ימות המשיח עדיין לא הגיעו, אך למרות זאת, בפעם הראשונה בישראל, עולה לאוויר, קהילה, המאפשרת לכל מי שהטיסה זורמת בדמו, להיפגש בה. הטיסה היא ``שגעון לדבר`` - כולנו חשים בזאת. במקרים רבים, ההנאה שאנו שואבים משיחה על טיסה עם עמיתים וחברים, מחילופי החוויות והסיפורים, משתווה (ויש אומרים, אף עולה...) להנאה מהטיסה עצמה. קהילה זו והפורום במרכזה, באים לספק בדיוק את ההנאה הזו. כמה מילים על עצמי, עבדכם הנאמן: אני מחזיק ברשיון טיס מסחרי(עם הגדר מכשירים) וברשיון הדרכה עם נסיון של שמונה שנים כטייס. כמו כן, אני מחזיק ברשיון מסחרי ורשיון מדריך מכשירים (CFII) אמריקאים. בשרותי הצבאי הסדיר שימשתי כקצין בקרת טיסה בחיל האויר (כן, כן - ``פלוטו``) ועדיין אני עוסק בכך במילואים.יש מכם, שיתכן ויזכרו אותי מתחרויות הנווט האוויריות בחיפה ובערד, אותן ארגנתי. ועתה, אגש לעניין: במרכז קהילת ``התעופה הקלה``, עומד הפורום, שיכול לשמש אתכם למטרות רבות, כגון: סיפורים על טיסות וחוויות מיוחדות, המלצות על מוצרים הקשורים בטייס ושאר ``שיחות האנגר`` כאוות נפשכם. כמו כן, יכול הפורום לשמש כאמצעי לברור מידע בנושאי התעופה השונים (נושאים טכניים, אווירודינמיקה, מטאורולוגיה וכו`). כמנהל הפורום, אני מבטיח תשובות מהימנות לשאלות שתועלנה, ביחד עם כל שאר משתתפי הפורום, אשר בוודאי ישמחו לעזור ולענות. אני בטוח שההיכרות דרך הפורום, תעזור בגיבוש הדדי של חובבי טייס מכל הארץ, ובחילופי מידע, שיעשו את כולנו למקצועיים יותר. נוסף על הפורום, תוכלו למצוא הפניות למאמרים בקהילה ומחוצה לה וקישורים לאתרי אינטרנט מעניינים. אשמח לקבל תגובות והצעות לקישורים, אשר הינכם סבורים שיעניינו את באי הקהילה. בעיקר אשמח, לקבל ולפרסם מאמרים וכתבות פרי עטכם, בכל נושא הנראה לכם רלונטי. כמו כן, הנכם מוזמנים ליידע אותי על כל ארוע תעופתי, גדול כקטן, אשר אתם מארגנים או יודעים עליו, ואעשה כמיטב יכולתי לפרסמו בקהילה ואם תרצו, לעזור בעצות לארגונו. בנוסף, קיימת לפורום רשימת תפוצה לדואר אלקטרוני בה חברים משתתפי הפורום. מטרת רשימה זו היא, ליידע את המשתתפים על ארועים בתחום התעופה, עדכונים לקהילה ואף להיות בסיס למפגשים ויוזמות אויריות עתידיות. על מנת להצטרף - כיתבו לי מייל ואתם בפנים. אני מקווה כי כולנו נוכל להפוך קהילה זו לבית הווירטואלי שלנו, וכל הצעה לשיפור, תתקבל בברכה. טיסה נעימה בקהילה, שלכם, צור בנר"

היום הרביעי בטיול שלנו.לג ראשון,ממערב למזרח בכוונה לחצות את
הודעה זו מכילה סרטונים
15/09/14 08:30
206צפיות
הרי הטטרא.
רמי, זה מ-2011 או "טעות סופר"?
15/09/14 15:33
52צפיות
וגם יש טיסה וכתוב ללא טיסה...
º
טעות עורך.כמובן 2014.ליתר דיוק 12-9
15/09/14 15:39
35צפיות
"מודה ועוזב ירוחם" והעורך מוזמן לתקן במידת האפשר,
15/09/14 15:48
54צפיות
אם זה חשוב לו. [לי לא].
הלג השני ביום הרביעי.הרבה עצים,ירוק,מז'א לא רע,
הודעה זו מכילה סרטונים
15/09/14 20:03
69צפיות
וארוחה אצל הג'ינג'י(ת) .
לג שלישי ביום טיסה רביעי.ממשיכים דרום מזרחה,למנחת
הודעה זו מכילה סרטונים
16/09/14 10:40
40צפיות
גדול יותר(תאורטית) .דלק לא יזיק לנו,ומקווים שאכן שם זה יסתדר.
הלג הרביעי ביום הרביעי.המשכנו בהרים המיוערים,ולאחר
הודעה זו מכילה סרטונים
16/09/14 20:21
כשעה טיסה יצאנו לעמק רחב מאד,שאיתו פנינו דרומה,לאיזורים יותר סימפאטיים לטיסה.
º
למקומות
הודעה זו מכילה תמונות
16/09/14 18:42
32צפיות
º
היכון
הודעה זו מכילה תמונות
16/09/14 18:43
26צפיות
º
צא
הודעה זו מכילה תמונות
16/09/14 18:44
22צפיות
º
פנה
הודעה זו מכילה תמונות
16/09/14 18:45
19צפיות
על אילו מטוסים מדברים כאן?
16/09/14 14:29
91צפיות
בתור מתחיל בתחום, מודה שאני מאוד מבולבל, ואודה אם מישהו יעשה לי קצת סדר.
להבנתי, התקן בארץ לאז"מ כיום הוא כמו LSA בארה"ב ולא כמו אולטרא-לייט באירופה. כלומר, עד 600 ק"ג משקל המראה מירבי ולא עד 450 ק"ג בלבד.
בנוסף, אני מבין שמטוסים פופולריים כמו הטקסן וכמו הסיירה מיוצרים בגרסאות שונות, חלקן מתאימות לתקן האירופאי של עד 450 ק"ג וחלקן לתקן האמריקאי.
ראשית, אודה לקבלת תיקון באם טעיתי עד כה.
שנית, האם זה אומר שהטקסנים והסיירות (לצורך הדוגמא) שנמכרים כאן הם מהדגמים ה"אמריקאיים"? 
שלישית, האם ניתן להשתמש באווירונים שעולים על הגדרה זו מבחינתי יכולת, אך לא לעשות זאת בפועל כדי לשמור על התקנה? לדוגמא ראיתי את ה-CAP 10 בארץ, והיכולות שלו בפירוש עולות על ההגדרה הזו.
 
המון תודה לכל תגובה
º
גם...גם...גם...
16/09/14 19:47
אף תמונה או דיווח על האירוע של יום שישי האחרון?
14/09/14 22:13
253צפיות
אף אחד לא היה?
שכחתם את המצלמות בבית?
º
על איזה ארוע אתה מדבר ?
הודעה זו מכילה תמונות
15/09/14 07:47
280צפיות
צריך קצת עיבוד לצילום.תחליף את החום בירוק,ותכסה את ההר בעצים
15/09/14 08:35
194צפיות
ואז זה יראה לנו בבית.
º
אל טל ואל מטר עליכם...
15/09/14 11:50
124צפיות
º
אבל קצת,משהו. עמק המעיינות עאלק.....
15/09/14 13:48
106צפיות
כן מר דיין... זה נראה זה...
15/09/14 15:35
151צפיות
דרך אגב, תודה למי שדאג להזמין אותי לאירוע הזה אבל לצערי נבצר ממני להגיע.
קצת תמונות מהאתר כאן
16/09/14 13:01
75צפיות
שאלה: GA בסלובניה
16/09/14 01:03
113צפיות
מתכנן להיות בתחילת החודש הבא בסלובניה (בלד, לובליאנה) למשך כשבוע
מישהו מכיר אפשרות שכירת מטוס + מדריך  באזור
תודה
היי אריה, מצטער שאין לי תשובה לשאלתך, אבל לא רציתי לפתוח
16/09/14 01:28
139צפיות
שרשור נוסף כדי לשאול...איפה נעלם יאיר גיל? כבר הרבה זמן לא ראיתי תגובה ממנו, ביחוד כאחד שנוהג לכתוב פה כמה פעמים ביום.אריה מקווה שאתה לא כועס שהכנסתי את זה לשרשור שלך, ואם כן אז סליחה..
עוד כמה שמו לב.אני מקווה שהכל בסדר אצלו.
16/09/14 11:03
86צפיות
אין לי חשבון בפיסבוק,אבל למי שיש יכול לבדוק אם הוא פעיל שם.
אולי נמאס לו מהשטויות כאן,ועזב,כמו אחרים לפניו.
º
יאיר גיל פעיל מאוד בפייסבוק האם זה הוא בתמונה?
הודעה זו מכילה תמונות
16/09/14 16:12
49צפיות
º
כן.זה עם הבובה...
16/09/14 17:20
12צפיות
כן, ליד בלד
16/09/14 11:32
77צפיות
יש שדה תעופה יפה (עמק בין ההרים) . מבצעים שם טיסות פנורמיות עם 182. מצפון ההרים מתרוממים לגובה כמעט 3 , ובלד עצמה עם האגם לידה מקסימה . מסביב לאגם מסלול הליכה ברגל, וכן בתי-קפה ומסעדות . אל תוותר על הקרםשנידט !
אחפש כמה תמונות
º
מסלול הליכה מסביב לאגם
הודעה זו מכילה תמונות
16/09/14 11:57
72צפיות
בית-קפה-מסעדה על חוף האגם
הודעה זו מכילה תמונות
16/09/14 12:00
68צפיות
היו לי גם תמונות של שדה התעופה אבל כרגע לא מצליח למצוא
עוד קצת על האזור
16/09/14 12:11
50צפיות
רכס ההרים מצפון לשדה עובר את ה2500 מטר, שבעצם הוא הגבול עם אוסטריה .
מרחב הטיסה לכוון דרום מוגבל בגלל שדה התעופה הבין לאומי של לוביאנה ,  אבל בין כה הנוף היפה הוא לכוון מערב .גם שם יש רכס גבוה שגם הוא עובר את ה-2000 מטר, והוא הגבול עם איטליה .
מאחל לך טיול יפה וביחוד מז"א טוב .
|*|לינור שפר מגיעה ל|תפוז| אנשים
16/09/14 10:55
2צפיות
|בית| מחר החל מהשעה 10:00 נארח בפורום האח הגדול את הדיירת לינור שפר, שהגיעה למקום השלישי והמכובד באח הגדול 6.
אתם מוזמנים לשאול אותה שאלות על היחסים עם דיירי הבית, היריבות עם טל ונופר, השהות בבית המפורסם במדינה ועל התוכניות לעתיד...

מוזמנים לשרשר את שאלותיכם:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?for...

|שמאל|היום בין השעות 16:00-18:00, נארח בפורום נשים-גברים באמצע החיים את יעל פרימק.
יעל מנהלת מחלקה להכנה לראיונות עבודה, מאמנת אישית ומנחת סדנאות למציאת עבודה של AllJobs.

אתם מוזמנים לשאול שאלות בנושא חיפוש ומציאת עבודה בגילאים מאוחרים:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?for...

|תו|אנחנו מחלקים חמישה כרטיסים זוגיים להופעה של איפה הילד!
היכנסו עכשיו לפורום סטודנטים וכתבו לנו איזה שיר של איפה הילד אתם הכי אוהבים ושמזכיר לכם רגע של נוסטלגיה בחייכם.

אולי תזכו בכרטיס זוגי להופעה שתתקיים ביום חמישי הקרוב!
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?for...
חידוש זכויות
15/09/14 15:21
226צפיות
לבקשת שני חברים, אני מעלה זאת שוב..........
 
בברכה - יוסי
 
יוסי תודה.
15/09/14 18:45
117צפיות
דוד ,כדאי להוסיף לשאלות נפוצות של הפורוםתחת כלים ומידע.
וריאציה לבדיחה על הטייסים העיוורים
13/09/14 07:49
334צפיות
 
 
 A WOMAN was flying from Melbourne to Brisbane .
 Unexpectedly, the plane was diverted to Sydney Along the way.   
The flight attendant explained that there would be a delay,and if the passengers wanted to get off the aircraft, the plane would re-board in 50 minutes.
Everybody got off the plane except one lady.
A man had noticed her as he walked by and could tell she was blind because her Seeing Eye Dog lay quietly underneath the seats in front of her throughout the entire flight.
He could also tell she had flown this very flight before because the pilot approached her, and calling her by name, said, 'Kathy, we are in Sydney 
for almost an hour. Would you like to get off and stretch your legs?'
The blind lady replied, 'No thanks, but maybe Buddy would like to stretch his legs.'

Picture this:
All the people in the gate area came to a complete standstill when they looked up and saw the pilot walk off the plane with a Seeing Eye dog!
The pilot was even wearing sunglasses.
People scattered.
They not only tried to change planes, but they were trying to change airlines!

True story... Have a great day and remember...


 ....THINGS AREN'T ALWAYS AS THEY APPEAR.

 and

 .... A DAY WITHOUT LAUGHTER IS A DAY WASTED!!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 A WOMAN was flying from Melbourne to Brisbane .
 Unexpectedly, the plane was diverted to Sydney Along the way.   
The flight attendant explained that there would be a delay,and if the passengers wanted to get off the aircraft, the plane would re-board in 50 minutes.
Everybody got off the plane except one lady.
A man had noticed her as he walked by and could tell she was blind because her Seeing Eye Dog lay quietly underneath the seats in front of her throughout the entire flight.
He could also tell she had flown this very flight before because the pilot approached her, and calling her by name, said, 'Kathy, we are in Sydney 
for almost an hour. Would you like to get off and stretch your legs?'
The blind lady replied, 'No thanks, but maybe Buddy would like to stretch his legs.'

Picture this:
All the people in the gate area came to a complete standstill when they looked up and saw the pilot walk off the plane with a Seeing Eye dog!
The pilot was even wearing sunglasses.
People scattered.
They not only tried to change planes, but they were trying to change airlines!

True story... Have a great day and remember...


 ....THINGS AREN'T ALWAYS AS THEY APPEAR.

 and

 .... A DAY WITHOUT LAUGHTER IS A DAY WASTED!!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
A WOMAN was flying from Melbourne to Brisbane .
 Unexpectedly, the plane was diverted to Sydney Along the way.   
The flight attendant explained that there would be a delay,and if the passengers wanted to get off the aircraft, the plane would re-board in 50 minutes.
Everybody got off the plane except one lady.
A man had noticed her as he walked by and could tell she was blind because her Seeing Eye Dog lay quietly underneath the seats in front of her throughout the entire flight.
He could also tell she had flown this very flight before because the pilot approached her, and calling her by name, said, 'Kathy, we are in Sydney 
for almost an hour. Would you like to get off and stretch your legs?'
The blind lady replied, 'No thanks, but maybe Buddy would like to stretch his legs.'

Picture this:
All the people in the gate area came to a complete standstill when they looked up and saw the pilot walk off the plane with a Seeing Eye dog!
The pilot was even wearing sunglasses.
People scattered.
They not only tried to change planes, but they were trying to change airlines!

True story... Have a great day and remember...


 ....THINGS AREN'T ALWAYS AS THEY APPEAR.

 and

 .... A DAY WITHOUT LAUGHTER IS A DAY WASTED!!!
 

 
 
 
 
 
 
 
 
אם חוזרים על הסיפור שלוש פעמים באותה הודעה
14/09/14 03:12
186צפיות
ואפילו כותבים "True story", זה עדיין אינו הופך אותו לנכון.
מאו
14/09/14 05:45
165צפיות
היו״ר מאו אמר בזמנו, שאם חוזרים על שקר שלוש פעמים, הוא הופך להיות אמת. 
לא קשור, אבל רלונטי, ותמיד משעשע .
תלוי מי מספר ולמי
14/09/14 10:09
150צפיות
הערבים מאמינים גם לשקרים שהם עצמם מפיצים .
וחלק גדול מאוכלוסיית העולם מאמינים לשקרים של הערבים, אפילו אחרי פעם אחת .
גם הרשל'ה מאוסטרופול
16/09/14 11:56
43צפיות
שניסה להרדם בשנת הצהריים, אבל הילדים שיחקו ליד חלונו והרעישו מאד.
פתח את החלון ואמר להם: "ילדים ילדים, מחלקים תפוחים בשוק בחינם!"
שמעו הילדים ורצו כולם כאחד לעבר השוק.
אמר לעצמו: "אולי באמת מחלקים תפוחים בשוק בחינם?"
אמר ורץ אחריהם....
 
דוד.
אני לא מבין מה הבעיה
14/09/14 13:46
150צפיות
מה זה...כלב לא צריך לצאת להשתין???
סיפור ישן.
15/09/14 00:32
112צפיות
שתי נשים צעירות מטיילות ברחוב , אחת עם דוברמן והשניה עם צ'יווָאווָא.
בעוברן לפני פּאבּ אומרת בעלת הדוברמן לחברתה:
-בואי נכנס פנימה לכוס משקה .
-את חושבת שיתנו לנו להכנס עם הכלבים ?
--יתנו, בָּאַבּוּהַ . תראי !
היא מוציאה מתיקה משקפיים גדולות כהות, מקל הליכה טלסקופי ונכנסת .
-סליחה, גיברת, אסור להכניס פה כלבים - אומר בעל הבית .
-זה כלב נֱחִיָה -היא מתעקשת, ונכנסת
החברה מוציאה גם היא משקפים כהות, מקל טלסקופי, ונכנסת .
ןעוד פעם:
-סליחה , גיברת, אסור להכניס פה כלבים
-זה כלב נחיה !
-יעני צ'יוואווא כלב נחיה ?
-מה? איז בני-Zונה , נתנו לי צ'יוואווא בתור כלב נחיה
 
מהשבת האחרונה, Waukegan
13/09/14 02:17
442צפיות
סחתיין (כרגיל)
הודעה זו מכילה סרטונים
13/09/14 05:06
311צפיות
ולעצלנים - הסרטון בגוף ההודעה:
º
סחה.......
13/09/14 06:31
101צפיות
º
מרשים,ואני בכלל לא מבין איך עושים מה.
13/09/14 20:21
116צפיות
º
רק מלראות את זה התהפכה לי הבטן ישר כח
13/09/14 20:23
73צפיות
כמה פרטים נוספים על הטיסה ...מרגע ההיפוך בתרגיל ההמראה
13/09/14 21:54
219צפיות
הטיסה התבצעה ללא קשר עין עם האופק מלפנים, אלא לפי ראיה היקפית בלבד... מסתבר שאחד משני המתאמים של הצינוריות שמוליכים שמן עשן לאגזוז השתחרר, ועם הפעלת מתג העשן אחד פשוט מילא את הקוקפיט בשמן, בעוד השני בגלל הירידה בלחץ הוביל שמן אבל קטוע(ניתן לראות בסרט עשן לא רציף). כתוצאה מכך כל התא והחופה התמלאו בשמן וראות ישר קדימה נעלמה כלא היתה. שמן היה גם על צידי החופה אבל משום מה מלפנים פשוט היה מיסוך מלא.במקביל בסביבות דקה 2:45 בסרטון, מיד עם הסנאפ רול מצלמת הקסדה השתחררה עם הוולקרו ונשארה תלויה על גומית איבטוח, כך שבין 2:50-3:10 בסרטון אני פשוט תולש ותוחב את המצלמה למגירה מתחת לצג המכשירים.עוד לא הורדתי את צילומי ה GoPro שבתא, אבל עם כל השמן לא נראה לי שיהיה מה להעלות ליוטיוב.
זה נראה מקצועי פחות מאז'מ....
13/09/14 23:24
168צפיות
מה זה צינורית השתחררה??? זה דבר שלא יכול להיות שיקרה.
בכל מקרה,לנו התרגילים ניראו מספיק מקצועיים,אנחנו לא מבינים כדי לדקדק בקוצו של יוד.
פעם הבאה תנסה את הסדרה עם משקף אטום.
במטוס אוירובטי פעיל דברים משתחררים, נשברים, ומתבלים מהר
13/09/14 23:50
155צפיות
מבמטוסים שטסים למטרות שיוט או טיול... הממוצע בערך שעה טיפול לשעת טיסה. לפני שבועיים המטוס טס במופע ללא בעיות, כמובן שלא עברתי על כל מתאם במטוס עם מפתח בשבועיים האחרונים, והנה מתאם השתחרר...ויברציות, עומסים, ועוד מי יודע איזה כוחות פועלים על כל חלק במטוס.
אין שום סיבה שישתחרר מכל מה שאמרת.
14/09/14 00:13
136צפיות
גם צינורות דלק וצינורות שמן מנוע עומדים בדיוק באותם תנאים,ואני לא מעלה בדעתי  שהם משתחררים.
מישהו כנראה פישל.
אף אחד לא נוגע במטוס הזה בלי שאני יודע במה נוגעים ולמה.
14/09/14 02:59
149צפיות
אני ערב לכך שאף אחד לא פישל! מתאם השתחרר, זו לא פעם ראשונה ובטח לא אחרונה, אתה כמובן לא מעורה בעולם של מטוסים אוירובטיים,לידיעתך ברמה הזו של מופעים במטוסים של high performance כולם ממליצים לעבור על כל בורג ואום, וכל מתאם לצינורות ולבדוק חיזוק כל 25 שעות לערך, ה FAA לא דורש שום דבר שונה מביקורות רגילות למטוס כזה, אבל אם אתה מעונין להמשיך לחיות ולטוס גם בעונה הבאה, אתה מחזק ובודק הכל כמה שרק אפשר. למשל יצרן הפרופלור MT  ממליץ..אמנם לא דורש אבל ממליץ לשלוח אליהם את הפרופ לבדיקה ויתכן אוברול בכל סוף עונה, זו רק דוגמה אחת.לפני המופע הקודם המתאמים האלה נבדקו, לא טסתי 25 שעות בין המופע הקודם לאחרון, כך שלא נגענו בהם בשבועיים האחרונים. לאחר המופע כשפתחנו את כל המכסים המתאם היה משוחרר ומנותק לגמרי מהפייה. וזו לא הפעם הראשונה.אני מתקין ברגים חדשים עם קפיצים בין האגזוז למשתיק הרעש כל 10-20 שעות, לא כי בא לי, כי הם פשוט נפתחים מאומי הנעילה שלהם נופלים והולכים לאיבוד, העונה כבר שמתי יותר משמונה שפשוט אבדו בטיסה. אומי הנעילה הם אלה עם נעילת המתכת לא הפלסטיק ...ובכל זאת הוויברציות והעומסים פשוט גוברים על כל אום ובורג....ברגים על גוף המטוס שתופסים את הפייברגלאס לגוף, כמעט כל 5 שעות טיסה חסרים כמה.VG's שיש לי על הזנב לפני הגה הכוון נתלשים ונופלים להם בתדירות של שניים בחודש וצריך להדביק חדשים...ברגים לאורך האלומיניום והגומי שמנתב את האויר לצילינדרים (baffles ) חסרים כל פעם שמסירים מכסה מנוע...יש עוד לא מעט דוגמאות, זה לא חתך הטיסה ותדירות הטיפולים שאתה מורגל להם.
יש בתעופה כמה וכמה שיטות אבטחה של ברגים ואומים.
14/09/14 07:14
139צפיות
אם אומים או ברגים משתחררים,שיטת האבטחה שלהם לא מתאימה לתנאים. אני לא יודע איך צינור השמן הזה מחובר במקום שהשתחרר,אבל זה לא צריך לקרות.אין מצב.
למדתי מכונאות מטוסים במשך ארבע שנים לפני למעלה מארבעים שנה,כבר אז היו פתרונות אבטחה לכל דבר ולכל צורך.עובדה שצינורות דלק וצינורות שמן מנוע לא משתחררים.
אז תסביר איך עף לבחור מהערבה הפרופלור ?
14/09/14 08:33
130צפיות
ההסבר פשוט.מכון הבדק ביצע ביקורות לפי הוראות יצרן המטוס.
14/09/14 10:12
134צפיות
יצרן המטוס טען שיצרן הפרופלור לא צירף הנחיות לגבי בדיקת הידוק, ושכל מכונאי יודע את תהליך בדיקת הידוק ברגי פרופלור חדש כפוף לשעות טיסה.
יצרן הפרופלור כלל לא נתן הנחיות מטעמו לגבי בדיקת הידוק ברגי פרופלור כתלות בשעות טיסה.
כתוצאה מהתאונה קרו כמה דברים.
יצרן הפרופלור הוציא הנחיות לגבי בדיקת הידוק ברגים בפרופלור עץ לפי שעות טיסה.
יצרן המטוס צירף הנחיות אלה לספרות האחזקה שבאה עם המטוס
יצרן המטוס שינה את בוקסת המרווח שבין הפרופלור לפלטת המנוע,והוסיף בוקסות  בולטות שנכנסות לפרופלור בצד שפונה לפרופלור,כך שהברגים רק מהדקים ואין עליהם כח גזירה.
אף אחד לא לקח אחריות על המקרה.היצרן שלח כן מנוע כולל מערכת גלגל אף,וכן קאלינג תחתון+עליון +פרופלור+ספינר חדשים.לא יודע מי שילם,אני לא.
הנזק בכנף תוקן אצל פחח מוסמך בשדה הרצליה,לא יודע כמה עלה,אבל אומני שילמו.
העבודה נעשתה אצלי בהנגר,ובסיומה נבדקה עי' המכונאי הראשי של אומני באותה תקופה,כולל מדידות לבדיקת לשלילת עיוות בגוף המטוס,וכן טווח תנועת הגאים.הכל נמצא תקין.
בוצעה טיסת ניסוי,והמטוס חזר לכשירות.
 
מייק, בגללך EXTRA הפסיד לקוח
14/09/14 10:14
140צפיות
אחרי מה שכתבת, חזרתי בי מהרעיון לקנות אקסטרא, ואני מתחיל לחשוב על PITTS
תיכנס לפורום של פיטס,תשמע על ברגים שמשתחררים שם,
14/09/14 10:38
120צפיות
וגם הם יפסידו לקוח.
בעצם , שני לקוחות.....
זאב, אקסטרא כבר מכרו מאות אם לא יותר מאלף, ועדיין
14/09/14 11:54
133צפיות
לא היה כשל מבני שגרם לתאונה...אבל זה היה קרוב....ב 2005 בבדיקת אלף גילו אצלי 11 סדקים בשילדת הזנב, חלקם היו סדקים בהיקף של 3/4 מהיקף המוטות, מה שהוביל ל AD ב 2007 שמחייב  כל אקסטרא להוסיף ריתוך של שני מוטות פלדה בצורת V בזנב.  אצלי החליפו את כל שילדת הזנב מהטייס אחורה....מטוס חזק אין ספק, אבל גם מטוס חזק ניתן לשבור, צריך לתחזק אותם ובאופן שיגרתי לחפש תקלות סדקים וכשלים.אם אתה רציני, קנה אקסטרא, לא תקבל מפיטס אמינות וביצועים כמו באקסטרא.
מייק, מה אתה עושה ב-4 בבוקר ?
14/09/14 12:09
119צפיות
פולני צעיר יוצא בערב לבית המרזח ואשתו מבקשת:
מייק, מה אתה עושה ב-4 בבוקר ?
14/09/14 12:09
111צפיות
פולני צעיר יוצא בערב לבית המרזח ואשתו מבקשת:
ברח לי פתאום
14/09/14 12:16
130צפיות
אז אותו הפולני יוצא בערב לבית המרזח ומבטיח לאשתו שלא יחזור מאוחר .
כשהוא חוזר, בשעה 4 בבוקר, אשתו שואלת:
-סטָשֶק, מה השעה ?
-בערך אחת בלילה, יָדוויגָה .
בדיוק באותו רגע יוצאת הקוקיה בשעון הקיר וקוראת : "קוּ-קוּ-קו-קו"
והוא: תסתמי, בשביל מה את חוזרת על השעה 4 פעמים !
 
חוסר הערנות בשעות אלה אולי מנע ממך להבחין באיקון הצמוד לכותרת של המסר שלי?
 
 
אני במסיבה בשיקגו...כל תגובה לפוסט שלי אני מקבל אימייל לנייד
14/09/14 12:24
132צפיות
עוד מעט חוזרים למלון לישון.
º
עם כל הוויסקי פה באמת לא הבחנתי באייקון
14/09/14 12:26
85צפיות
אם אני זוכר נכון,
14/09/14 14:10
134צפיות
השילדה (הצנרת) של ה-סוחוי 26 מדוחסת בגז (NITROGEN) ומד לחץ המחובר באופן קבוע מראה את הלחץ. במקרה של סדק שגורם לנפילת לחץ, הטייס מודע לכך מיידית.
ע"י נורת אזעקה בפנל. (כל זה אם אני זוכר נכון)
לזלין יש את הטריק הזה מסביב לספאר של הכנף...רעיון לא רע בכלל
14/09/14 21:18
110צפיות
משום מה אקסטרא ושאר היצרנים המערביים כמו Cap, Zivko- Edge, MX, לא הלכו על זה. היו לא מעט התרסקויות של אקסטרא בעבר אבל כמו שכתבתי אף לא תאונה אחת בגלל כשל מבנה, רק טעויות אנוש.דרך אגב היתה תאונת סוחוי 31 או 29 בגלל כשל כנף, אבל מאז סבורים שזה קרה בגלל נזק אחרי פירוק המטוס ובהובלה לאירוע שבו אירעה התאונה...לך תדע אם איזה מנופאי רוסי לא שחרר את המכולה מאיזה עשרים מטר.
º
מה זה הטריק הזה של הזלין?
14/09/14 21:38
63צפיות
גז דחוס בשלדה
14/09/14 21:44
98צפיות
כך שירידה בלחץ הגז מעידה על שבר/סדק.
ועם כל זה...
14/09/14 13:49
119צפיות
המשכת לטוס?
וואלה, יש לך ביצים מנירוסטה!
אם הוא המשיך בהצגה,(שלא חייבת להימשך בכל מחיר) כנראה
14/09/14 13:54
115צפיות
שאתה מדמיין את מה שהוא כתב לחומרא.
אני מניח שאם זה היה מסכן במשהו את הטיסה,הוא היה מפסיק ונוחת.
השפעה של זה על דיוק התרגילים? אני מניח שכמונו,כך גם הצופים לא ממש מבינים מה הם רואים,והכל נראה להם ואווו. אנחנו לא יודעים לתת ניקוד על ביצוע. לפחות אני.
לא היה סיכון ממשי, היה צורך בהגדלת מרווחי מינימום
14/09/14 20:19
86צפיות
ולהתפשר על פחות דיוק בעיקר בגלגולים שבוצעו בטיסה ישרה...באנכים מעלה גם ככה לא מסתכלים קדימה, ובאנך מטה יש הרבה ראות קדימה גם מסביב לאזור הקידמי בחופה.
מייק, יופי של מופע הוספת...
14/09/14 20:18
95צפיות
תרגילי סחרור מורכבים יותר, או שהעניין הוא השוני שבצילום מהקרקע ?
אגב, לגבי השתחררות ברגים/ רכיבים - ברור לי שטיסה אירובטית שונה מישרה ואופקית ללא עומסי G חריגים, אבל שווה להתייחס להערות של רמי.
כיוצא חיל האוויר, גם אני מכיר סוגי אבטחה שונים: קליפסות אבטחה שונות, אום אבטחה עצמית, בורג עם אום מחורצת בתוכו עובר פין פציל, אום המאובטחת עם חוט אבטחה ממתכת וכד'. כדי למקסם את בטיחות הסיטס - אולי ניתן למצוא שיטת אבטחה מתאימה יותר לחלק מהרכיבים הנוטים להשתחרר...
שוב, יופי של מופע, ותודה עבור השיתוף !
 
 
אני מכיר את כל השיטות האלה...הברגים באגזוז עוברים דרך קפיץ
14/09/14 20:52
97צפיות
כדי לאפשר תנועה, ובקצה הבורג אום נעילה מתכתי, הבורג קטן מידי כדי לקדוח בו חור לפין, והאום יושב בתוך תא דמוי קופסה עשוי מטיטניום שמולחם לאגזוז כשרק פתח אחד פונה החוצה ואין ממש הרבה מקום שם לתחוב פין כלשהו....מה שכן ניתן ועשינו...זה עם מברג ישר ופטיש להכות בתחתית הבורג שמבצבץ דרך האום ודרך הקופסה ולפצל/להרחיב קלות את השארית, כך שקשה לבורג לצאת דרך האום...דרך אגב יש במטוס לא מעט מקומות רגישים בהם יש פין מפוצל בתוך בורג... או אום מחורץ עם פין אבטחה, אלה נבדקים בכל בד״ח, ובד״כ לא הולכים לשום מקום.לברגים שבגוף שמחברים את הפיברגלאס לשילדה, באזורים שמאבדים ברגים בתדירות, ביחוד בין הגוף לזנב אני מוסיף Locktite אדום על כל בורג....למתאמי AN מוסיפים טורק סילבכל אופן, זה מטוס שמחייב הרבה תשומת לב ביחוד לפני מופע שם אין הרבה זמן תגובה וגובה כדי לתפעל תקלות. ובד״כ אנחנו עושים את זה לא רע. בהחלט שניתן למזער אבל אפס תקלות לא קיים.
שיש מזל לא צריך מצנח
הודעה זו מכילה תמונות
14/09/14 10:47
271צפיות
אולטרה לייט ודאון התנגשו לקראת נחיתה וכולם שרדו אודות למצנח שהפעיל טייס האולטרה לייט. http://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=169594
גם בצה"ל היה ארוע ששני צנחנים צנחו על מצנח אחד בשנות החמישים ושניהם נשארו בחיים לספר על זה.
 
 
האז"ם המעורב הוא
14/09/14 20:30
175צפיות
תואם זודיאק תוצרת גרמניה.
נראה שזאנר מייצרים בגרמניה תחת שם אחר. מעניין
º
ב-82 נחתו שנים על אותו מצנח....שניהם נשארו בחיים.
16/09/14 20:07
מצב התעופה בישראל
הודעה זו מכילה סרטונים
14/09/14 01:03
286צפיות
 גם אצל השכנים דואגים לנו. ראו הקובץ המצורף.
פורסם עשרות פעמים. וכל קשר בין התרגום בגוף הסרט
14/09/14 06:10
152צפיות
לדברים שנאמרו במציאות הוא כמובן אפילו לא מקרי...
לימודי תיאוריה
13/09/14 23:51
203צפיות
שלום אנשים יקרים,
 
רציתי לשאול האם יש דבר כזה בית ספר לתיאוריה שבו לומדים ומתכוננים ביחד עם עוד אנשים למבחנים של תיאוריה בשירגל?
 
תודה מראש.
º
כן. יש. דבר עם שירגל כנפיים.
14/09/14 07:45
88צפיות
º
תקנות חדשות ? מישהו מכיר?
10/09/14 20:37
334צפיות
º
קיבלתי במייל מידידנו היקר זלקין
10/09/14 20:51
382צפיות
יש מצב שתתרגם את זה לעברית,לא כזאת שלכם הטייסים.
10/09/14 21:34
236צפיות
כי מבחינתי צריך סוללת עורכי דין או את שלמה בשביל להבין.
לטייסי GA פרטיים
11/09/14 09:23
353צפיות
ה"בשורה" היא שאסור לבצע שני מבחני רמה רצופים עם אותו מדריך...
 
º
זה לא חדש
11/09/14 09:34
178צפיות
אולי לא חדש בתורה שבעל פה
11/09/14 12:36
221צפיות
בתקנות זה לא הופיע קודם (למיטב ידיעתי).
º
צודק. לא הופיע בתקנות ולא היה איסור כזה בפועל. בדוק
11/09/14 13:00
122צפיות
אם זה לא היה בתקנות
12/09/14 18:42
104צפיות
הרי שמדובר על גזרה חדשה - אני מקווה שאגודת התעופה נכחה בדיון וביקשה שלא לכלול את התיקון הנ"ל בתקנות. עכשיו כבר מאוחר מדי.
המגבלה נולדה אם אני מבין נכון, מדוח של החוקר הראשי
14/09/14 10:24
66צפיות
בו הומלץ להגביל אם ה-BFR עם אותו מדריך. אני לא מסכים עם השינוי,בעיקר שהוא מבטא חוסר אימון במדריכים אבל יש בו היגיון לפחות. ב-NZ, במועדון שבו טסתי, זה היה נוהל פנימי מאותן סיבות בדיוק. הם הלכו צעד נוסף והגדירו שמי שמאשר חניך למבחן מעשי בהכרח לא יהיה המדריך האישי של אלא מדריך אחר או מנהל המדריכים.
במקום הטסים בציון
14/09/14 21:50
57צפיות
כבר מזמן היה נמאס לי מההתמקמות של רת"א בתחתונים שלי. אז החוקר הראשי המליץ - אז מה, רת"א מתעלמת מ-80% ממה שהוא אומר ממילא. אז עכשיו אפשר לעשות BFR עם שני מדריכים לחילופין - פעם זה ופעם זה - וזאת עד שתהיה תאונה עוד כמה שנים, והחוקר ימליץ לפחות על שלושה מדריכים (כלומר לא לעשות BFR עם המדריך האחרון או זה שקדם לו). אין סוף לדבר, והתועלת היכן (פרט להתעמרות בציבור, למרות שגם היא מטרה ראויה)?
º
דואגים לפרנסה של כולם,זה בסדר.
14/09/14 22:29
27צפיות
º
היי טל אתה חי בארה"ב?
15/09/14 07:35
31צפיות
º
כן, בארה"ב
15/09/14 20:26
20צפיות
º
אין על אמריקה , אפילו הדשא שם ירוק יותר,
15/09/14 23:54
13צפיות
מה ההגיון?
15/09/14 16:05
37צפיות
ההגיון הוא בלמנוע ניגוד אינטרסים ושיקול דעת מוטעה של המדריך/מדריך.
 
אם המדריך שלך הוא גם חבר קרוב, יכול להיווצר מצב שהוא מעונין להעביר אותך כדי לא להרוס את היחסים איתך.
 
 
שיקחו למדריך את הרישיון אם אינם סומכים עליו
15/09/14 20:28
28צפיות
או שיבקשו מהמדריכים להימנע מלבחון את מי שיש להם איתם קשרים חברתיים, במקום להטיל גזרה משונה על כלל הציבור.
ומה יעשו עם מי שיש לו (חו"ח) שני חברים מדריכים, כך שהוא יכול להיבחן רק עם שניהם, פעם זה ופעם זה?
זה קיים כבר כמה שנים,לפחות באז'מ מכח הוראה של רת'א.
14/09/14 10:49
61צפיות
בשנת 2010 הגיע אלינו לערבה בוחן לבוחן רמה.שנתיים אחר'כ,כשדיברתי איתו לגבי הגעה שוב לבוחן רמה,הוא סיפר לי על ההוראה החדשה של רת'א לגבי בוחן רמה עוקב עם אותו מדריך. אני חושב שהרעיון היה שכל בוחן רמה שני יהיה עם בוחן רת'א ולא עם מדריך,ולא הבנתי מה ההבדל.
 
בתיקון לחוק (תקנה 37)
14/09/14 13:38
53צפיות
נאמר שלא יבוצע ברציפות מבחן רמה ע"י אותו בוחן:
")א( לא ישמש בעל רישיון טייס פרטי בתפקיד טייס של כלי טיס לפי הגדר שברישיונו אלא אם כן עמד במבחן רמה תקופתי, בתוך 24 החודשים שקדמו לאותה טיסה, הכולל מבחן בידע מקצועי ומבחן מעשי על כלי טיס מאותו הגדר, כאמור בתקנה זו; המבחן ייערך בידי בוחן או בידי מחזיק ברישיון מדריך טיס לפי בחירת הטייס, ואולם המבחן לא ייערך ברציפות בידי אותו מחזיק ברישיון
מדריך טיס, אלא אם כן אישר זאת המנהל, בהחלטה מנומקת בכתב.";
 
 
אני לא עוקב מתי תוקן החוק.נתקלתי בזה כבר ב2012 ,ולא קרה
14/09/14 13:58
47צפיות
כלום. התקשרתי למדריך אחר,שהוא במקרה גם בוחן רת'א,והכל הסתדר.
בקשר לכל בוחן שני עי' בוחן רת'א,  זה נאמר לי עי המדריך כמשהו שבקנה.כנראה שמישהו התחרט.
º
ויש גם איזהשהו גזר?
11/09/14 10:04
136צפיות
º
הגזר בעיקר לאז'מ,בנושא שטח הפעלה,והטסת נוסע.
11/09/14 12:18
141צפיות
º
וכן בנחיתה במנחת כשהמפעיל לא נמצא במקום.
11/09/14 12:19
140צפיות
היי רמי. אתה חושב שאני כמוך מתעניין רק באז"מ
12/09/14 08:27
129צפיות
ראיתי את שידור הוועדה ,הרושם הכללי הוא שרתא עובדת בצורה שונה מהעבר,
והשינוי הוא לטובה, הדיון הוא לגופו של עניין , ולא תמיד נציגי הציבור צודקים .
ולעניין הרשיונות הוכנסו שינויים מאד מעניינים.כן יש גם קבוצה ב וגם ג, ואפילו דאונים. 
אבל מהכפת לך אתה לא עולה מעל 500 מעפש...
התעופה הכללית קיימת מעל שישים שנה.שם הכל מסודר
12/09/14 15:55
127צפיות
התקנות נכתבו מזמן והכל דופק כמו שעון.באזמ לעומת זאת,התקנות בכלל לא מושלמות,והבעיה הגדולה היא שתחום האזמ מתפתחהרבה יותר מהר מהתקנות.כמו שזה נראה,תחום האזמ צועד בביטחה לתוך התעופה  הכללית.
אתה מתעקש להשאר בתוך הבועה שלך?
12/09/14 21:49
118צפיות
קראת את פרוטוקול הדיונים בוועדה? רישוי טייסים?
למיטב הבנתי גם שם עושים כמה תיקונים מתבקשים. וממש לא רק לענייני אז"מ.
תיקונים בקטנה.אני כבר זקן מידי,ועני מידי כדי להתחיל עכשו
13/09/14 20:14
94צפיות
בתעופה כללית.
וגזר נוסף
11/09/14 15:04
247צפיות
טייסים המחזיקים בהגדר אז"מ + הגדר GA היו צרכים עד כה לעבור שני מבחני רמה בכל פעם, מעכשיו תהיה האפשרות לעשות מבחן רמה אחד בכל שנתיים, פעם באז"מ ופעם ב GA
 
מה פשר העמוד האחרון?
10/09/14 23:44
229צפיות
תאגידי מים וביוב?
º
יש לך מושג מתי זה נכנס לתוקף?
11/09/14 13:01
103צפיות
º
9 באוקטובר, 2014
13/09/14 23:34
37צפיות
שמעתם על ה- NPRM?
11/09/14 14:52
199צפיות
בו ה-FAA (או כל משרד אחר) מודיע לצבור המעונין על תחילת תהליך החקיקה ומאפשר לכל אחד להביע התנגדות,להציע או לדרוש שנויים וכ"ו.
זה חלק בלתי נפרד מהתהליך הדמוקרטי. האם הוא לא קיים בישראל?
קיים, אתה מוזמן להגיע ולשבת בוועדות הכנסת השונות
11/09/14 15:30
140צפיות
ולהביע את דעתך, האם יקשיבו לך או לא זה כבר סיפור אחר.
מענין...
11/09/14 15:50
123צפיות
כתבת..."אתה מוזמן" איך? האם אתה אמור לקרוא את פירסומי הכנסת? איך עובד התהליך? האם מישהו הביע דעה, למשל במקרה הספציפי הזה או במקרה אחר שאתה יכול להביא כדוגמא?
נציגי כל הגופים שהשינוי נוגע להם מוזמנים לדיון,
11/09/14 15:57
119צפיות
בנושאים הקשורים לאז'מ,נציגי העמותה הוזמנו לדיונים. ועד כמה שאני יודע,עוד לפני הדיונים,קיבלו בקשות להביע דעה בכתב בקשר לשינויים המוצעים.
לא הכל שחור.
לא לא!
11/09/14 16:08
113צפיות
לא התכוונתי לבקר! רק ללמוד. פשוט לא ידעתי איך הענין מתפקד.
הכוונה שלי הייתה שאתה יכול להגיע לישיבות הוועדות
11/09/14 21:47
93צפיות
ולשבת כצופה, ואם תבקש יתנו לך גם להביא את טיעונך/דעתך בנושא(במגבלות הזמן שקיים לאותה ישיבה)
 
לו"ז יש פה(לו"ז שבועי):
 
לרוב במידה ואתה רוצה להציג דברים רצוי ליצור קשר עם היו"ר של הוועדה.
ולמי שלא יכול להגיע לוועדה עצמה ניתן לראות את שידור הוועדה
11/09/14 22:29
126צפיות
ע"י אתר הכנסת
לצערי לא ניתן לצרף לינק ישיר לוידאו של הוועדה אבל בעזרת 2 צעדים פשוטים ניתן לצפות בשידור
נכנסים לכתובת הבאה
בתחתית הדף לוחצים פעמיים על "20 השידורים הבאים" או לחילופין מתקדמים עד לתאריך ה18 ביוני 2014
ובתאריך ה18 ביוני 2014 ניתן לצפות בשידור 2 ישיבות שהתקיימו
1. תקנות הטיס (הפעלת כלי טיס וכללי טיסה) (תיקון מס`` 3), התשע”ד-2014
2. תקנות הטיס (רשיונות לעובדי טיס) (תיקון), התשע”ד-2014 
 
עריכה:
מצאתי דרך אחרת להגיע ישירות לשידורים
1. תקנות הטיס (הפעלת כלי טיס וכללי טיסה) (תיקון מס`` 3), התשע”ד-2014
2. תקנות הטיס (רשיונות לעובדי טיס) (תיקון), התשע”ד-2014 
מכל מלמדי השכלתי...
12/09/14 00:44
106צפיות
תודה לעונים.
"לטעון מצברים באנרגיה" לקראת השבוע הבא
הודעה זו מכילה סרטונים
13/09/14 12:53
257צפיות
אני, אישית, חושב כי גם אם הצרפתים לא מייצרים את המטוסים הטובים בעולם, לפחות, הם מייצרים את היפים שביניהם.
אולי אחד היפים שבין המטוסים הצרפתיים הוא המירז' וניגזרותיו.
אז בשביל להנות מתמונות יפות ולטעון קצת אנרגיה, כדאי לצפות בקליפ הבא:
אריאל אריאלי
לא רע. הנה עוד אחד - מיראז' 3 שוויצרי
13/09/14 12:58
154צפיות
º
אריאל - מטוס יפה גם טס טוב !
13/09/14 13:30
95צפיות
מפות 1:50,000 ל- Air Navigation Pro
13/09/14 08:04
167צפיות
מישהו מכיר אתר ממנו ניתן להוריד מפות שכאלו, על מנת להעלותם לתוכנה הנ״ל?
פורום ייעוץ רוחני

חדש בתפוז

פורום ייעוץ רוחני בואו לקבל תשובות לשאלות >>


עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


Flix
מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה