בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
דבר מייסד הפורום, צור בנר:

"שלום לכל חובבי הטייס, אומנם, ימות המשיח עדיין לא הגיעו, אך למרות זאת, בפעם הראשונה בישראל, עולה לאוויר, קהילה, המאפשרת לכל מי שהטיסה זורמת בדמו, להיפגש בה. הטיסה היא ``שגעון לדבר`` - כולנו חשים בזאת. במקרים רבים, ההנאה שאנו שואבים משיחה על טיסה עם עמיתים וחברים, מחילופי החוויות והסיפורים, משתווה (ויש אומרים, אף עולה...) להנאה מהטיסה עצמה. קהילה זו והפורום במרכזה, באים לספק בדיוק את ההנאה הזו. כמה מילים על עצמי, עבדכם הנאמן: אני מחזיק ברשיון טיס מסחרי(עם הגדר מכשירים) וברשיון הדרכה עם נסיון של שמונה שנים כטייס. כמו כן, אני מחזיק ברשיון מסחרי ורשיון מדריך מכשירים (CFII) אמריקאים. בשרותי הצבאי הסדיר שימשתי כקצין בקרת טיסה בחיל האויר (כן, כן - ``פלוטו``) ועדיין אני עוסק בכך במילואים.יש מכם, שיתכן ויזכרו אותי מתחרויות הנווט האוויריות בחיפה ובערד, אותן ארגנתי. ועתה, אגש לעניין: במרכז קהילת ``התעופה הקלה``, עומד הפורום, שיכול לשמש אתכם למטרות רבות, כגון: סיפורים על טיסות וחוויות מיוחדות, המלצות על מוצרים הקשורים בטייס ושאר ``שיחות האנגר`` כאוות נפשכם. כמו כן, יכול הפורום לשמש כאמצעי לברור מידע בנושאי התעופה השונים (נושאים טכניים, אווירודינמיקה, מטאורולוגיה וכו`). כמנהל הפורום, אני מבטיח תשובות מהימנות לשאלות שתועלנה, ביחד עם כל שאר משתתפי הפורום, אשר בוודאי ישמחו לעזור ולענות. אני בטוח שההיכרות דרך הפורום, תעזור בגיבוש הדדי של חובבי טייס מכל הארץ, ובחילופי מידע, שיעשו את כולנו למקצועיים יותר. נוסף על הפורום, תוכלו למצוא הפניות למאמרים בקהילה ומחוצה לה וקישורים לאתרי אינטרנט מעניינים. אשמח לקבל תגובות והצעות לקישורים, אשר הינכם סבורים שיעניינו את באי הקהילה. בעיקר אשמח, לקבל ולפרסם מאמרים וכתבות פרי עטכם, בכל נושא הנראה לכם רלונטי. כמו כן, הנכם מוזמנים ליידע אותי על כל ארוע תעופתי, גדול כקטן, אשר אתם מארגנים או יודעים עליו, ואעשה כמיטב יכולתי לפרסמו בקהילה ואם תרצו, לעזור בעצות לארגונו. בנוסף, קיימת לפורום רשימת תפוצה לדואר אלקטרוני בה חברים משתתפי הפורום. מטרת רשימה זו היא, ליידע את המשתתפים על ארועים בתחום התעופה, עדכונים לקהילה ואף להיות בסיס למפגשים ויוזמות אויריות עתידיות. על מנת להצטרף - כיתבו לי מייל ואתם בפנים. אני מקווה כי כולנו נוכל להפוך קהילה זו לבית הווירטואלי שלנו, וכל הצעה לשיפור, תתקבל בברכה. טיסה נעימה בקהילה, שלכם, צור בנר"

מטס אילת 25.4
17/04/14 13:06
304צפיות
מטס אילת 25.4
חברים לאחר מאמצים רבים ושני ביטולים עקב מזג אויר, הבטחנו לא לאכזב את הילדים, ונעמוד בכך.
מתוכנן ארוע מכובד של 45 מטוסים .
מפאת שעון הקיץ ניתן לחזור באותו יום גם ללא לינה באילת.

נתרמו לארוע:
1. חולצות קפטיין לילדים. (תמונה מצורפת)
2. חולצות פולו לטייסים. (תמונה מצורפת)
3. כנפי טיסה שיחולקו על ידי הטייסים באילת במעמד ראש העיר.
הבנתי שראש העיר מתכנן הפתעה לטייסים.

לרישום למטס יש למלא את הטופס שנשלח על ידי אורי אתמול במייל.
ניתן גם להשתמש ב - קישור כאן



º
החולצה של הילדים ...
17/04/14 13:07
224צפיות
החולצה של הילדים ...
וואללה מקנא, אפילו לי אין כזו חולצה יפה
17/04/14 13:27
185צפיות
מצטער, היום אני מתכנן לצאת לחו"ל, אם אצליח, חוזר רק באזור יום העצבנות.
º
אפשר להחליף חולצת פולו בזו של הילדים?
17/04/14 13:50
123צפיות
מה עם תעופה כללית?
18/04/14 10:48
117צפיות
מי מרים את הכפפה לארגן מטס כזה?
או שאפשר להצטרף לנוכחי?
אני חושב שזאת הסיבה שהשדה נסגר לתעופה הכללית
18/04/14 11:34
106צפיות
בסופש הזה..
על פניו לא נראה לי, הסגירה עבור המטס היא
18/04/14 19:12
21צפיות
רק בשישי בבוקר.
התעופה הכללית מוזמנת תמיד, הפעם עקב הסגירה
18/04/14 11:43
170צפיות
התעופה הכללית מוזמנת תמיד, הפעם עקב הסגירה
באילת, הסבירו לי שלא אוכל לצרף אתכם.
אבל... העברתי את רשימת הארועים שלנו להנהלה שלכם ואנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא.
המטס הבא, מסיבת ענק !!!  לפתיחת הקיץ בקיבוץ משואה.
מתנפחים, משחקי מים , תחרויות היטוליות ולילה על הדשא ורחצה לילית לאלא שפחות מפחדים מהאשה

כרגע יש לא מעט עבודה על המטס הנוכחי.
מפאת שינוי התאריך לא יוכלו להצטרף 8 מטוסים שהיו רשומים לתאריך הקודם.
יחד עם זאת, אנחנו לא יכולים להשאיר ילדים על הקרקע.

אני יודע שלא כולם רואים את המיילים של העמותה, לכן פרסמתי גם כאן.
רישום האחרון עד יום א׳, בקישור בתחילת השרשור.

טיסות בטוחות ומהנות
שי שמעון

בלי קשר מצורפת תמונה מהחזרות של טקס סיום קורס טיס מאתמול.








מטוס משוטט בטיימס-סקוור
18/04/14 07:14
204צפיות
מטוס משוטט בטיימס-סקוור
משעשע, צילמתי מקודם:
º
>>>
18/04/14 07:16
99צפיות
 >>>
º
>>>
18/04/14 07:19
78צפיות
 >>>
º
קיבל בסוף דוח על נחיתה במקום אסור
18/04/14 07:22
144צפיות
קיבל בסוף דוח על נחיתה במקום אסור
º
דווקא נראה שקיבל דו"ח בגין חניה מופרזת
18/04/14 18:04
22צפיות
לא בדיוק תעופה קלה
17/04/14 19:50
247צפיות
לא בדיוק תעופה קלה
המסלול של הצבא האמריקאי ב Dak To, Vietnam, אזור שבו התקיימו קרבות עקובים מדם בין הצבא האמריקאי ל VC בסוף שנות השישים, משמש היום את החקלאים המקומיים לייבוש שורשי צמח הקסבה.
מי הישראלי שמפעיל טיולי מסוקים במנהטן?
17/04/14 06:16
233צפיות
שלשום היתי במנחת המסוקים בגדה המערבית ליד הוול-סטריט
ורציתי לקחת סיור(בסוף לא לקחתי, היה רוח), ואז אחד העובדים
סיפר לי שהבוס הוא ישראלי. האם מישהו יודע במי מדובר?
רוצה אולי לקחת סיור באווירה קצת יותר "ישראלית", אולי
אפילו עם טייס ישראלי, אם ישנו.

תודה.
הייתי באזור בשבת...
17/04/14 16:44
245צפיות
הייתי באזור בשבת...
לעניין שאלתך - אינני יודע.
ראובן פדהצור נהרג בתאונה שתוגדר כנראה כשטות
15/04/14 15:00
525צפיות
של נהג.
תנחומי למשפחה וחבריו.
תנחומים למשפחה!
16/04/14 09:43
225צפיות
היתה לי הזכות להיות תלמידו של ד"ר פדהצור, ראובן, בתכנית ללימודי בטחון באוניברסיטת תל אביב.
ידע להקנות זוית ראיה אחרת, ביקורתית וחוקרת תמיד במאור פנים, בחיוך וללא התלהמות.
ת.נ.צ.ב.ה

נ.ב.
עצירה על השוליים היא סכנת נפשות.
אם מכל סיבה שהיא נאלצים לעצור, חשוב לעבור מעבר לגדר הבטחון או להתרחק ככל הניתן מהכביש.

º
לדעתי תוגדר כשטות של הולך הרגל.
16/04/14 10:28
203צפיות
אבדה כבדה
16/04/14 12:42
327צפיות
ראובן פדהצור, משכמו ומעלה, טייס לשעבר בחיל-האוויר, קברניט בארקיע, הוגה-דעות, עיתונאי שלא חשש להעלות ביקורת על המוסכמות ובייחוד אלה של משרד הבטחון, איש אשכולות, הלך לעולמו בתאונת דרכים, מכת המדינה  .

אני מסתכל על הכותרות בפורום ונדהם ממה שאני רואה - או יותר נכון *לא* רואה .  שתי תגובות בלבד ?
היכן כל אלה שהביעו צער לאחר מותו של טייס וותיק בארה"ב (הודעתו של מייק 300) שאף אחד בפורום לא הכיר ?  בחופש פסח ?





כל מה שכתבת,נכון. אני לא יודע אם
16/04/14 13:17
317צפיות
היה איש של תעופה לא כבדה, מטוסים ישנים, קלים, ספורטיביים, וזה בעיקר הפורום כאן.
לא הכרתי את עברו ואת ההווה הטיסתי שלו, אבל אהבתי לשמוע אותו בפאנלים בטלויזיה בהם השתתף.
חבל לסיים חיים בכזו שטות.
לבקשתך הנה לך תגובה
16/04/14 16:36
435צפיות
מדוע לא הרכיב מאחור את יריב אופנהיימר
º
נמוך מזה אי אפשר לרדת. תתבייש!
16/04/14 23:44
152צפיות
תגובה לא ראויה.
17/04/14 08:33
195צפיות
לידיעתך, גם אם היה מרכיב מאחורה את יריב אופנהיימר, הסיכויים גדולים מאד שלא היה נפגע(אופנהיימר).
התאונה לא אירעה בעת רכיבה על הקטנוע.
מאחל למר אופנהיימר חיים ארוכים.
כמה חבל... בגלל שטות, כנראה
16/04/14 23:47
225צפיות
ממש איש אשכולות.  לא החמצתי אף מאמר שלו. אבדה כבדה.
תגובה מנוסחת קצת יותר יפה מתגובתו של הר גור
17/04/14 05:09
243צפיות
הכרתי את ראובן פדהצור כקברניט בארקיע, טייס מקצועי ואיש חביב.

רוב הפורום כפי שכתב רמי, כנראה לא הכיר אותו על רקע תעופתי, אלא על רקע פעילותו העיתונאית, שלעד תשאר שנויה במחלוקת.

מה שאותי מעציב יותר מהכל, זה שלא נלמדו הלקחים מהתאונה הקטלנית שבה התייתמה צעירה בת 20 מאביה בצומת גלילות בכביש 5 לפני מספר שנים, ושאנשים עדיין ממשיכים לנסוע בכלי תחבורה דו גלגליים. דעתי על סוג זה של כלי תחבורה ידועה.

והעצוב ביותר הוא שר התחבורע, ישראל כץ, שבחג שהפך לקטל דמים בכבישים (כאמור לא רק ראובן ז"ל) מתנוסס הסטטוס הבא בעמוד הפייסבוק שלו : "הלילה נחגוג את ליל הסדר ולאחריו חופשת הפסח. רבים מכם יסעו לטייל ברחבי הארץ לאתרי הטבע, או סתם לבקר קרובים. בדרך תראו את מהפכת התשתיות: כבישים, מחלפים, רכבות. יש לנו במה להתגאות. סעו בזהירות. חג שמח ממני ומכל המשפחה.". מה שנקרא כנראה שהוא ואני לא רואים את אותה המדינה.

את תנחומי למשפחתו של ראובן העברתי באופן אישי.

המשך חג שמח עם בשורות טובות עד כמה שניתן
נסחפת קצת...
17/04/14 08:28
207צפיות
אותה תוצאה בדיוק הייתה עם היה עוצר שם עם מכונית.
לא ברור אם עצר בגלל תקלה בקטנוע, תקר, או אזילת דלק. הקטנוע שלם וללא שריטה , ואין בעיה לבדוק את זה.
בכל אופן, אחרי שעצר הוא לא שהה היכן שצריך היה, מעברו השני של מעקה הבטיחות.
לא ידוע לי אם לבש אפוד זוהר שמחוייב בכל עצירה בשוליים, אבל בכל מקרה, קשר לדו גלגלי אין במקרה הזה.  
כמה חבל!
16/04/14 15:48
278צפיות
איש אשכולות.
º
במותו צרב עוד יותר כמה מסוכן בכביש
17/04/14 01:38
262צפיות
במותו צרב עוד יותר כמה מסוכן בכביש
שאלת תם....
17/04/14 08:28
218צפיות
לא היכרתיו אישית ואין בשאלתי שמץ לרמז, סמוי כגלוי. לעניין. אבל......
לפי מה שקראתי על התאונה המצערת ועל האיש עצמו (ז"ל) משהו לא מיסתדר לי. שאלתי היא האם מישהו יודע האם במקרים של תאונה בא יש אובדן חיים יש בדיקה לגילוי אלכוהול בדמם של הפוגע והנפגע כברירת מחדל?
הכוונה היא לא לתאונה הנקודתית הזאת אלא באופן כללי לתאונות. תודה לכל התייחסות תנחומים כנים למשפחה.

סעו בזהירות.
אני מניח שנושא זה נבדק בתאונה עם הרוגים,
17/04/14 08:35
184צפיות
ועל אחת כמה ,כשזה קורה בחזרה מהסדר.
בכל תאונת דרכים, הנהג המעורב עובר בדיקת דם
17/04/14 09:01
240צפיות
לגילוי אלכוהול, סמים או תרופות. ההרוגים מועברים למכון הפתולוגי באבו-כביר לניתוח מקיף לאחר המוות, כדי לשלול מוות מגורמים אחרים (אלכוהול, סמים ותרופות, כמו-כן התקף לב או שבץ מוחי). רק במקרים שהמשפחה פונה לבית משפט (דתיים בד"כ) ומוציאה צו שלא לנתח. לצערי חוויתי זאת בשנת 1969, עת אבי ז"ל נהרג בתאונת דרכים  יום לפני ערב ראש השנה 11.9.69. (תאריך מעניין).
מצטער.....
17/04/14 12:15
185צפיות
לשמוע על אביך. תודה על המידע.
המשך שבוע נעים!
צריך ללמד את הפקחים של JFK על נתב"ג
14/04/14 15:52
556צפיות
הצפיפות ב-JFK, זו בדיחה לעומת נתב"ג.
בטוח שאם יקליטו בנתב"ג, כולם יידהמו מהעומס.
כאן, יום רגיל ב-JFK
קלסיקה של Aviation
14/04/14 18:55
338צפיות
קטע מוכר וקלסי. פקח מיומן עם חוש הומור נהדר. לגזור ולשמור
What's the vector victor?
15/04/14 19:37
254צפיות
Roger that.
huh?
לינק פה...
15/04/14 19:38
247צפיות
צריך ללמד אותם על הדרך גם לזרז את התורים
17/04/14 06:19
146צפיות
באימרגשיין אחרי שנוחתים. כל פעם אותו סיפור,
תור של שעה וחצי שעתיים, ילדים, זקנים, נשים,
כולם עומדים ומתקדמים בקצב צב.

מבט על והפעם קיסריה ומספר מילים על העורך
17/04/14 06:16
168צפיות
קיסריה היא אחת מהישובים היפים והמעניינים ,שילוב של חדש וישן עם חוף קסום ולעיר זו מוקדש המאמר .

את הפתיחה אנצל והרחיב על תפקידו של העורך במאמרים של מבט על ( עורך התוכן ולא עורך הסרטים כפי שחלקכם שיערו).

תכנון המסלול והחומר זה החלק הקל ביותר עבורי כיוון  שאלו הנושאים שאני מכיר ובמשך שנים רבות רכשתי יידע רב ושליטה בהם., חומר זה קורא אני בשעות הפנאי מגיל מאוד צעיר , הנושאים האהובים עלי הם:  טבע ,היסטוריה, דמויות ארכיטקטורה ועוד .

משימתי  היא מלאכת הסינון שבה אני אמור להחליט אזה חומר להכניס? ,איזו תקופה לבחור? ,אתר בו אבחר להרחיב ולספר ? ועוד כהנה וכהנה, אכן משימה שקלה עבורי.
כשכתיבתי מסתיימת מתחילה המלאכה הקשה באמת והיא : שליחת החומר לעורך שתפקידו לעניין את הקורא בכך שקריאתו תהיה קלילה וברורה ותהפוך לחוויה שלא תישכח.

כאן מתחיל הקשר שלי עם העורך הכוללת: טלפונים, הודעות לנייד מעיין סידרה של שאלות "אבי מה התכוונת כשכתבת....?" או " אבי זה חומר יותר מידי פוליטי לא כדאי ש...."
כמובן שהעורך מקבל ממני חופש בחירה לערוך את החומר כראות עיניו ,מלאכה שאורכת לפחות שבועיים ימים.
לאחר העריכה מגיע השלב בו אני מכניס צילומים ,מעלה לאתר וממתין לתגובות..

החלק האחרון  מוקדש לפגישה ושיחות  תוכן . עמיר ציין: " הייתי שמח להיפגש עם אוליפנט" ואני לעומתו אמרתי פעם: "הייתי שמח להיפגש עם מזכירו אימבר על כוס יין בבר"  ולבסוף היינו מגיעים להסכמה שהדבר המרתק ביותר היה להיפגש עם אליס אשתו היפה של אוליפנט ......
עבודה מרתקת ומהנה כאחד שהיה לי הכבוד לעשותה יחד עם עמיר שלום ידידי שנטל את חייו.
במהלך השבעה בעודי מתאבל על אובדן חברי הקרוב , התנדב בני בכורי אורי והציע עצמו להפוך ולהיות העורך שלי, כמובן שהסכמתי ועל כך אני מודה לו מאוד.

חג שמח
תודות :
לאורי הרטמן על העריכה.
ליאנה מרקשייד הטייסת .
עד הפעם הבאה- נתראה!!!
אבי הרטמן
כתובות אינטרנט מצורפות:
שאלה לאמרקנרים שביננו - English proficiency
15/04/14 09:57
328צפיות
האם יש מצב שישראלי (או כל אחד אחר) ילך למבחן English proficiency ויקבל מסמך "תוצאת מבחן" ביד?
שמעתי איזה סיפור מהעבר, שרת"א "עשתה לנו טובה" בכך שעושה לנו מבחן ישראלי, כי אחרת היו שולחים אותנו לאיזה מבחן בטלפון, או משהו דומה???
מישהו יודע משהו?
זה שונה ממדינה למדינה
17/04/14 02:49
114צפיות
באוסטרליה, מי שנידרש לעמוד במבחן מקבל תוצאה במקום, ואת הנספח לרשיון כעבור כמה שבועות.

אבל יש דרך טובה יותר. לבוחני טיסה יש הסמכה להעניק English proficiency VI (רמה 6 בלבד) על סמך התרשמות מרמת האנגלית בחלק האוראלי ומניהול הקשר במבחן המעשי. מי שהבוחן מעריך שאינו ברמה 6, נידרש לעבור מבחן.

הבוחן המעשי שבחן אותי, סקוטי עם מבטא כבד, נתן לי רמה 6 כי ״אם אני מבין את המבטא שלו, אני אבין כל פקח״
חג שמח שיהיה לכם מז"א נפלא וטיסות קסומות
14/04/14 10:42
228צפיות
בכל דור ודור...
אמן. חג שמח וסדר טעים.
14/04/14 11:13
121צפיות
מז'א נעים בחוה'מ יהיה משהו שלא נסרב לו.
º
חג שמח וכל טוב
14/04/14 12:47
66צפיות
º
חג שמח לכולנו, דיר באלק, להזהר!
14/04/14 13:48
128צפיות
מעניין, לו הייתי שם כאן מודעת אבל, לא עלינו
14/04/14 19:16
190צפיות
מיד היו נדלקים כאן מיליון נרות
חג שמח זה פחות חשוב לאנשים.
15/04/14 08:43
39צפיות

º
חג שמח לכולם
14/04/14 20:12
68צפיות
חג אביב שמח!
17/04/14 01:24
93צפיות
חג אביב שמח!
שנמצא תמיד איך להתגבר על כל מכשול שבדרך

(ושלכל תמונה תימצא בקלות כותרת מתאימה :)
רון
קובץ GPX למפת גובה נמוך
15/04/14 21:39
222צפיות
משהו יודע איכן ניתן למצוא קובץ GPX לנקודות במפת גובה נמוך לאז"מים?
תודה
חברים - נותרה שנה אחת בדיוק כדי שהפסח הבא
15/04/14 12:22
393צפיות
יהיה יותר שמח.

15.4.2015

בואו נעשה יחד את מה שצריך לעשות כדי שהפסח הבא יהיה שמח במיוחד

על שרתי אגודת התעופה הוקם אתר לשדה התעופה הרצליה שמטרתו לשפר את תדמית שדה התעופה בעיני הקהל הרחב,
ככל שהתוכן באתר יהיה עשיר, כך החשיפה והמסר, יועבר לקהל יותר רחב.

כל משתמשי הרצליה: מדריכים, בתי ספר, מכוני בדק וכו' מוזמנים להוסיף את פרטיהם + כל העולה על דעתכם באתר (מאמר, תמונות, סרטים)

שלחו לי חומרים למייל tomerhm@walla.co.il

שיהיה חג שמח לכל סוגי הטייסים באשר הם.
כתובות אינטרנט מצורפות:
כמה שהצלחתי לראות מבעד לסמארקפון
15/04/14 12:53
256צפיות
אתר יפה, אבל בוא לא נשלה עצמנו. אתר לא ישנה מאומה בעתידו של השדה.
עתידו של השדה אם תלוי במשהו זה לא אתר....
האתר ישאר אחרי השדה כתיעוד
15/04/14 13:02
190צפיות
לאלה שלא ידעו את שדה הרצליה.
אני למשל....
האתר לא מחליף את בית המשפט
15/04/14 13:17
181צפיות
האתר בא לתקן תדמית שנוצרה כבר לפני 30 שנה שבגללה במשך הזמן אנחנו צריכים להעזר בבתי משפט.
אני עדיין מאמין שהשדה ימשיך לפעול גם אחרי 2015 ואנחנו זקוקים לאהדת ולשיתוף הקהל מסביב
º
גם אני מקווה.מה גורם לך להאמין?
15/04/14 13:25
117צפיות
שילוב של 3 דברים:
15/04/14 13:32
175צפיות
1. אני מאמין בפועלם של האנשים שנבחרו לטפל בבעיה
2. אני מאמין ביכולת שלנו כמדינה לא ליישם החלטות פופוליסטיות
3. אני מאמין באופיה של המדינה למרוח עניינים עד אין קץ (מאז שאני זוכר את עצמי, הרצליה על סף סגירה)
לגבי סעיף 1 אני גם מאמין בהשקעה של האנשים
15/04/14 14:25
171צפיות
אפילו שחלקם נתנו כבר הבטחות ללא כל כיסוי.
רק כשהנושא ידון במקום שראוי לו להיות נדון, אוכל לדעת, על סמך תוצאות, אם הדרכים שפועלים בהן היו נכונות.
כל היתר לא יותר ממחשבות תמימות. גם שום דעת קהל משמעותית לא יכולה לקום מאתר כזה. תספור את מספר הכניסות אליו במהלך החודש ותספר לנו.
חג שמח.
פתיחת נתיב עוקף נתב"ג חדש לתעופה הספורטיבית
13/04/14 21:19
387צפיות
חברים שלום

עברו למעלה מחודש ימים מאז תחילת חודש מרץ ,המועד שבו פורסם הנוטאם שסגר את נתיב חוצה נתב"ג וחילק את הארץ לשני חלקים (הדרומי והצפוני) עבור מטוסי התעופה הספורטיבית .
בתקופה שעברה מאז פעלו במרץ נציגי האגודה לתעופה ספורטיבית ביחד עם נציגי רשות התעופה האזרחית רשות שדות התעופה וחיל האוויר למציאת נתיב חדש שיאפשר באופן בטוח ובטיחותי את חציית נתב"ג .
נשקלו אפשרויות שונות הן בצידו המזרחי של השדה והן בצידו המערבי של השדה.
היום בצהריים פורסם הנתיב החדש לתעופה הספורטיבית העובר מזרחית לנתיב הישן (שבוטל) .

אנו רוצים להודות לאנשים ולגופים הרבים שפעלו לפתיחת הנתיב החדש ובהם (רשימה חלקית):
רשות התעופה האזרחית - גיורא רום ,מוטי שמואלי , יאיר ברדנוב ,ליבי בהט ,אדם מנור.
רשות שדות התעופה - אודי בר-עוז , אורי אורלב.
אגודה לתעופה ספורטיבית - משה מנור , דוידי הולנדר, דן תמיר,עו"ד עמי בן-יעקב

נתיב הטיסה החדש עובר מתחת לתהליכי הנחיתה בנתב"ג וחוצה את גדר ההפרדה לאיו"ש ולכן יש להכיר היטב את המסמכים והנתיבים שפורסמו ולטוס מדויק הן בנתיב והן בגובה שהוקצה לו.
מצורפים הפרסום הרשמי של רת"א ומסמך הסבר מטעמנו. כמובן שבמקרה של סתירה בין המסמכים, המסמך של רת"א הוא זה הקובע.

לקריאת המסמך של רשות התעופה האזרחית  לחץ כאן ...
לקריאת מסמך ההסבר המפורט מטעם האגודה לחץ כאן .
לקובץ נקודות GPS לתוכנות הניווט  לחץ כאן .
אנא קראו היטב את המסמכים והקפידו לנהוג במדויק ע"פ ההוראות.

בברכת חג פסח שמח !

       רן פוני - יו"ר
האגודה לתעופה ספורטיבית

כתובות אינטרנט מצורפות:
º
הגיע הזמן.
13/04/14 23:32
115צפיות
חוצה את גדר ההפרדה לאיו״ש? ואם לחולרות מתחשק
14/04/14 01:29
251צפיות
לירות מנשק קל על אז״מים? אז״ם טס בגובה של ברווזי בר ולצערי עוד נדליק נרות בעתיד גם לטייסים שלא שגו ופשוט טסו בנתיב שהקצו להם הרשויות.
אפשר לחשוב נושאים נשק גרעיני דרוך...מה חסר מקום לחצות מצפון לדרום שדחקו אותם מעל לשטחים? כל האנשים המעורבים וזה מה שיצא?
זה לפי תאוריית "תוחלת הנזק".
14/04/14 07:23
237צפיות
לא טסתי עדין את הקטע הזה של הנתיב. שמעתי ממי שבדק אותו, שהוא ברובו עובר מעל ישובים יהודיים "התנחלויות" ,ועובר ליד שני ישובים ערביים.
הגובה שהוקצה גבוה יותר מעפ'ש מאשר היה קטע הנתיב הקודם, ואני מניח שאם אזמים יטוסו במדוייק במקום ובגובה כמו שנדרש, יווצר "דפוס מעבר" שילמד בקלות. אם מישהו יחליט להסתתר בשטח ולחכות עם רובה,
יהיה קשה למנוע את זה ממנו. עדין זה לא קל לפגוע במטרה נעה במהירות של 120-230 קמ'ש, ובגובה של כ250-300 מ' מעל הקנה היורה.
אם המקומיים יפנימו את עניין " תוחלת הנזק" ויבינו שאף אחד לא יתרגש מירי לעבר אז'מ, אז הוא לא יהיה מטרה אטרקטיבית יותר מרכב חולף.
לשם כך צריך לחנך את התקשורת בארץ שלא כל אירוע נזק לאז'מ ללא נפגעים ,צריך להופיע בחדשות הערב בטלויזיה.
שיאשרו התקנת וולקן 3 קנים על אז״מים.
14/04/14 07:53
209צפיות
אני רוכש אחד וטס את הנתיב צפונה ודרומה שלוש פעמים ביום...
אז'מ עלול להעצר באויר,ולטוס אחורה
14/04/14 08:04
223צפיות
מיד עם הלחיצה על ההדק.....
אני דואג פחות משימוש בנשק חם
14/04/14 13:47
204צפיות
עיקר הפחד שלי, שיזרקו עליכם אבנים, והאבן שתפגע בלהב היורדת של הפרופלור יכולה לעוף חזרה על הזורק, ואחר כך יאשימו את האזמני"ק, ולך תוכיח שאין לו אחות -:)
הזמנה להצטרפות לבית ספר לטיסה ווירטואלית VFS
13/04/14 20:59
286צפיות
שלום לכולם!

הנני מתכבד להזמין (או להכיר למי שלא שמע ו/או ידע) אתכם להצטרף ללימודים בבית ספר לטיסה וירטואלית
(VFS  =VIRTUAL FLIGHT  SCHOOL) הקיים כ-10 שנים!
הלימודים מתקיימים במחזורי קורסים תחילה בסיסי =CVFR ובהמשך לבוגרים הגדר מכשירים =IFR.
למתקדמים ולמתאימים גם קורס כבדים ATPL.
קיים גם קורס טיס למטוסים צבאיים עם כל הנהלים הצבאיים ובמטוסי חיל האויר הישראלי!
במו-כן ישנם קורסי ביניים כמו: "סדנת חירומים", "אזמי"ם", "אבדן קשר", "פסיעה משתנה" וכו'

וכמובן קורסי הדרכה לפיקוח בשדות התעופה בארץ החל מחיפה והרצליה ועד בן גוריון על כל הסוגים (גישה, מגדל, קרקע וכ') ובקרה תל-אביב.

הלימודים מועברים בעזרת תוכנת Team speak3  ע"י מדריכים בוגרי הקורסים ברמה גבוהה ובהתאמה
ללימודים כפי שנעשים לרישיון טיס פרטי.

כל הלימודים חינמיים ומה שנדרש רצינות, התמדה ואהבה לטיסה!

בוגרי הקורסים טסים עם הסמכתם ברשת טיסה וירטואלית בינלאומית (IVAO)בדיוק על פי נוהלי וחוקי הטיס
המקובלים בכל העולם, היינו פיקוח של פקחי טיסה ו/או בקרים
בנדב"ר תיקני!
בנוסף למיפגשים בטיסות ברשת ובפורום אנו נפגשים בשדה התעופה בהרצליה 2-3 פעמים בשנה לטיסות חוויה מציאותיות!
ביום רביעי הקרוב ה-16/04 הינכם מוזמנים להצטרף למיפגש שלנו (בתיאום וברישום מראש - נוהלי השדה!!)

להצטרפות(החל מגיל 13 ועד בכלל) ולמידע אישי נוסף הנכם מוזמנים לשאול בפורום שלנו.

להתראות בשמיים!
מנהל  וסגל הדרכה VFS
כתובות אינטרנט מצורפות:
אחת הכתבות על VFS
14/04/14 07:00
153צפיות
הקישור לנ"ל
14/04/14 07:04
109צפיות
הקישור
14/04/14 07:15
95צפיות
ד"ש מFRIEDRICHSHAFEN שבגרמניה
10/04/14 00:33
577צפיות
מתערוכת התעופה AERO 2014. הגענו לכאן שלשום לפנות ערב לאחר יומיים חוויתיים בנתיב ת"א-סאמוס-סקופיה-בלגרד-זלצבורג-פרידריכששאהפן. מזג האויר היה לעיתים לא פשוט ולשמחתינו הרבה, בחלקו של הנתיב שמעל האלפים היה מזג אויר טוב מאד, כך שיכולנו לחוות את החוויה של המעבר היפה הזה בכל עצמתה. מצרף כאן קישורים לשני סרטונים באיכות של צלם חובב בתנאים לא קלים
1. נחיתה בזלצבורג, אוסטריה
2. מעבר מעל האלפים

מחרתיים מתחילים את הדרך חזרה
כתובות אינטרנט מצורפות:
יפה מאוד.
10/04/14 08:00
265צפיות
זה עם אלפא רומיאו אוסקר ?
º
אכן ARO
11/04/14 00:09
121צפיות
º
תהנו.
11/04/14 05:49
80צפיות
קצת תמונות
13/04/14 21:31
188צפיות
יסלחו לי  כל  הצלמים
º
גם אני, גם אני
14/04/14 09:25
74צפיות
º
והתמונות
14/04/14 09:55
135צפיות
º
האם התמונה הראשונה בקורסיקה?
14/04/14 17:25
50צפיות
º
סאמוס
14/04/14 20:12
40צפיות
º
אופס, איזה פישול בזיהוי.
15/04/14 14:26
40צפיות
מי בצוות ובאיזה גובה חציתם את האלפים?
10/04/14 15:08
293צפיות
תודה על השיתוף.
טוסו בבטחה חזרה.

דוד.
אילן ואני
11/04/14 00:12
317צפיות
חצינו באלכסון מגראץ לזלצבורג בגבהים שונים. הגבוה ביותר היה 8500 אם אני זוכר נכון. מחר שוב חוצים באזור מערבי יותר וכנראה שנצטרך לטוס קצת יותר גבוה
º
11/04/14 00:52
24צפיות
º
כמה מקומות יש במוני שלכם?
11/04/14 11:45
162צפיות
במוני
11/04/14 16:05
278צפיות
שלהם או לא... יש ארבעה מושבים.
תמיד מספרים כאן על יתרונות התעופה הכללית,
11/04/14 16:34
307צפיות
כשמספר המושבים הוא אחד הבולטים שבהם.
ובסוף טסים לגרמניה כמו אז'מ...
כשאתה טס לגרמניה באז"מ
11/04/14 19:48
305צפיות
למשך כשבוע.
כמה נוסעים אתה יכול לקחת נוסף לדלק סירת הצלה, תיקים של הנוסעים והטייס, מיכל חמצן בכדי לחצות מעל האלפים. תיק הישרדות בים (ואולי שכחתי עוד כמה דברים)?
שכחתי לומר שבמטס ללרנקה במרץ, לקחתי
11/04/14 19:52
291צפיות
את עצמי ועוד שני נוסעים וכמובן את כל הציוד שפורט.
º
חשבתי ש-172 זה ארבעה מקומות
11/04/14 20:42
169צפיות
לו במקום נוסעים היו נוסעות, המשקל היה מסתדר
11/04/14 22:57
195צפיות
ל-4 איש, אבל הנשים לא רצו לבוא, וכך לאיש הרביעי נותר רק כ-50 קילו.
הפולניה שלי שוקלת כמו רבע עוף, כיוון שלא רצתה לבוא,לקחתי אחד, ששוקל משהו קרוב למשקלו של גוליבר מהאגדות.
חוץ מזה, ממילא אני שילמתי את כל הוצאות הטיסה אז יכולתי להחליט שלא לקחת את הרביעי.
ועל חשבון המקום שלו, הרשתי לנוסעים ולי לזלול כמה מנות סופלאקי בלי צורך להגיע להתחשבן על המשקל העודף.
בעבר, כשהיה לי את ה-CEU, הייתי שכיר עם משכורת רעב, התחלקנו בעלויות הטיסה, אני כיוון אחד והשותף שלי לכיוון חזרה, טסנו ארבעה כולל נשותינו.
לא עשיתי סקר בין ה-30 מטוסים שהגיעו לקפריסין, אבל בהחלט ראיתי שהיו כמה 172 עם ארבעה.
º
אחד בלבד.אין יותר מושבים.
11/04/14 20:39
147צפיות
לפעמים טסים 2 לא בגלל משקל...
11/04/14 22:34
227צפיות
אני מאוד מכבד את האזמיים שמזמן לא מטאטא מעופף וכל מה שמוני יודע לעשות גם אזם יודע. אולי בכפול זמן או פי 3  ולא דרך האלפים ומסביב אבל יגיע. כבר ב1913 הגיעו לארץ מצרפת מטוסים חלשים, ללא מכשור ותא פתוח.

אז מה רצית בעצם לאמר?
שאז'מ הוא שני מקומות,וכך הוא טס לאן שצריך.
12/04/14 06:52
187צפיות
מלא בדלק,ואת הציוד שצריך.  
ובתעופה הכללית שברובה לפחות ארבעה מקומות,הם די תאורטיים.
אבל נכון, עדין זה יותר מקומות, ואכן יותר מהיר.(אפילו שלא פי 3 ואפילו לא כפול).
בדרך כלל זה נכון למטוס GA מרושיין
12/04/14 08:04
168צפיות
אין אפשר למלא את כל המושבים עם דלק מלא וציוד. זה נכון דרך אגב גם לסילונים.
לגביי מהירות, טעות שלי בעברית. הכוונה לזמן הגעה. תכנן טיסה ל- EDNY כולל נחיתות דלק ומעקף מכשולים ומז"א ותודיע כמה שעות חישבת. ישנו סיכוי לא רע שתוסיף עוד לילה למסע.אבל אין לי ספק שתגיע.בתערוכה, לא היה מטוס אחד ללא פנל זכוכית שמצויים. בכל טוב. והיו עשרות יצרניי אזמים.
לגבי זמן ההגעה אתה צודק. שבגבהים שחציתם את
12/04/14 12:37
169צפיות
האלפים אין בעיה לאז'מ,וגם לא בגבהים המתוכננים חזרה.
אני לא מדבר על מטוס צינור פתוח,ששם הגובה מפחיד מאד,אבל האזמים שראית בתערוכה,אין להם שום בעיה עם זה.
נכון מאוד לגביי רובם. אני מבקש שתזכור
12/04/14 23:49
119צפיות
שגובה רום טיסה מקסימאלי הוא לא גובה מעפ״ש ושתיים תסתכל בגרף הביצועים של המנוע בגובה זה ומהירות טיפוס. לאחר מכן תוודא שיש חימום פיטו (ואני מניח שיש ) וחימום שימשה וצא לדרך.

חג שמח, טיסות נעימות ובטוחות!
אם אתה מתעקש, רוב הטיסות שמבצעים ב-172
12/04/14 17:16
195צפיות
הן טיסות פנים ארציות.
אצלי כדוגמא, למעט טיסות שאני עורך לעצמי בשטח אימונים שהן טיסות אימון לבד או עם מדריך, 99% מהטיסות שלי בכלל,  הן לאילת, ראש פינה, מצדה או ב"ש, אני טס לרוב 4 אנשים עם דלק כנדרש להלוך ושוב וכאשר המספר פחות מ-4, זה לרוב כי הנוסע הרביעי לא הצליח להגיע או שלא היה עניין לאנשים להצטרף.
אני לא מתעקש ,אני לומד.
12/04/14 17:59
174צפיות
אם בטווחים של הארץ ניתן לטוס ארבעה אנשים זה מספיק טוב.
עכשו נשאר רק לפתוח עוד כמה מקומות לטוס אליהם.
היה רצוי שתשאל את נתן
12/04/14 21:47
153צפיות
אולי פרטו לו את הסיבות שבגללן פסלו את המנחת אצלך ל-172 אם ידרשו אספלט ותאורת מסלול, ממש לא בעיה רק כמה ג'ובות .
לגבי פתיחת מקומות נוספים, כרגע מתארגנים על סגירת מקומות.
טיסה לקפריסין (+32 מטוסים) במוני -סוף מרץ 14
11/04/14 20:48
363צפיות
רצ"ב קישור לדוח שמוקדש לשני שותפי שבדרכם חזרה מפרידריכשאפן.
לשאלות שהתעוררו:
1.  טסתי רבות 4 אנשים לחו"ל  (אנורקסים בעיקר...).
2.  אני בקו הבריאות ורשיוני על כל הנלווים בתוקף.  לא טסתי בגלל ארץ היעד שאצלי באופסייד  (איחרי גרוש ספרד 400 שנה לא ביקרו יהודים בספרד...).


דוח מסע
כתובות אינטרנט מצורפות:
כרגיל נהדר יזהר. ביטול T&G לדו-מנועיים
11/04/14 23:20
235צפיות
בהרצליה הונהג כדי לחסוך ברעש, כנ"ל לגבי האיסור לבצע הקפות בימי שישי ושבת, כנ"ל לגבי הגבלת הקפות ל-3 מטוסים בלבד. הכל נבע מבג"צ הרצליה המפורסם.
תודה יזהר על המאמר, היפה כתמיד...
12/04/14 07:42
173צפיות
ועל הרמיזות המובנות...

הגבתי על מכתבו של גיורא רום לשר התחבורה ואני חושב שאתה, בכושר הביטוי שלך, יודע את מלאכת העקיצות טוב יותר מכל אחד אחר.

רוצה לצרף סיפור מסע אחר (לא שלי, כמובן) המראה כי אפשר גם אחרת:

http://www.vansairforce.com/community/showthread.p...

וגם שם ה- NTSB רים כל תאונה, בודקים, מסיקים מסקנות וממליצים רק אם צריך. ושם, אם טייס (או טייסת) טועה בכיוון ההקפה, ואם יש מגדל, בסה"כ מסבים את תשומת ליבו, בשיא הנימוס, לטעות ואיש לא עושה מזה ענין (טוב, נו, חיל האוויר שלהם לא מגיע לקצה האצבע של הרמה של חיל האוויר שלנו ).
עכ"פ, תודה יזהר
אריאל
כתובות אינטרנט מצורפות:
S&F
15/04/14 14:29
46צפיות
TODA!      MOST INTERESTING
יפה מאד. בנושא קשר ,גם בארץ אנחנו טסים בקבוצה
12/04/14 13:03
152צפיות
כשאחד בלבד מדבר עם חגב, כולנו על תדר אז'מ, ושלושה בקבוצה עם מכשיר שמאזין לשני תדרים, כך שחגב יענה  אם ירצה אותנו.
מדובר בשבתות וחגים, בימי השבוע אנחנו לא טסים קבוצה. יצא לי לטוס הרבה פעמים בזוג האמצע שבוע, וגם אז הבקר מוכן לתת לאחד לדבר גם בשם השני. זה טוב לכולם.
לגבי שדה דב, הרצליה, ומה שבניהם, כרגיל מצער לשמוע.
חצי הכוס המלאה? זה לא ימשך עוד הרבה זמן.
האזמים שיצאו אתכם היו צרכים לחצות את שדה דב בים, ואת זה לא נותנים לאז'מ. נמצא פיתרון מצויין, הם טסו לנקודה במרחק חמישה מיל מהחוף, ואז חתכו צפונה.
וזה בסה'כ בסדר. אישית, ציפיתי שיאשרו להם לטוס מראשון לחיפה דרך ירושליים ,בקעת הירדן והעמקים. אין מה לומר, הופתעתי לטובה.
יפה מאד שהסתיים ללא אירועי בטיחות, אפילו שלא מחוייב מציאות שיהיו כאלה גם ללא תדריך לעוס כמו שאתה מתאר.
הבקר בקצה הדרומי של בועת צניפים,יש מישורים
12/04/14 14:57
311צפיות
הבקר בקצה הדרומי של בועת צניפים,יש מישורים
עם ואדיות לא עמוקים שיוצרים  גבעות נמוכות ומעוגלות.
מול השמש נראה כאילו הואדיות  עם שלג, כמו בחרמון בתקופה הזו.
לאחר הנחיתה התברר שזו כנראה פריחה של איזה צמח, אבל שנשרה ממנו. יש משטחים גדולים של צמח שדומה ל"מקור החסידה" של ילדותינו. יש קשר?
השאלה לאור ההסברים הבוטאניים המפורטים מקפריסין.
קצת תמונות
12/04/14 18:34
283צפיות
איכות התמונות הורדה  בכדי שגודל  הקובץ לא ייעלה  על  המותר
ועם הצלמים  הסליחה
למכירה - סקאנר תעופתי Uniden
12/04/14 17:16
272צפיות
למכירה - סקאנר תעופתי Uniden
סקאנר תעופתי תוצרת חברת Uniden

מצב חדש

דגם BC75XLT

כולל סוללות נטענות

* נא לשלוח מסר פרטי בלבד

תודה וחג שמח
פרסום בתפוז - תפוז עסקים

לפרסום העסק שלך בתפוז

השאר פרטים כאן >>>


עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


Flix
מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה