לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
דבר מייסד הפורום, צור בנר:

"שלום לכל חובבי הטייס, אומנם, ימות המשיח עדיין לא הגיעו, אך למרות זאת, בפעם הראשונה בישראל, עולה לאוויר, קהילה, המאפשרת לכל מי שהטיסה זורמת בדמו, להיפגש בה. הטיסה היא ``שגעון לדבר`` - כולנו חשים בזאת. במקרים רבים, ההנאה שאנו שואבים משיחה על טיסה עם עמיתים וחברים, מחילופי החוויות והסיפורים, משתווה (ויש אומרים, אף עולה...) להנאה מהטיסה עצמה. קהילה זו והפורום במרכזה, באים לספק בדיוק את ההנאה הזו. כמה מילים על עצמי, עבדכם הנאמן: אני מחזיק ברשיון טיס מסחרי(עם הגדר מכשירים) וברשיון הדרכה עם נסיון של שמונה שנים כטייס. כמו כן, אני מחזיק ברשיון מסחרי ורשיון מדריך מכשירים (CFII) אמריקאים. בשרותי הצבאי הסדיר שימשתי כקצין בקרת טיסה בחיל האויר (כן, כן - ``פלוטו``) ועדיין אני עוסק בכך במילואים.יש מכם, שיתכן ויזכרו אותי מתחרויות הנווט האוויריות בחיפה ובערד, אותן ארגנתי. ועתה, אגש לעניין: במרכז קהילת ``התעופה הקלה``, עומד הפורום, שיכול לשמש אתכם למטרות רבות, כגון: סיפורים על טיסות וחוויות מיוחדות, המלצות על מוצרים הקשורים בטייס ושאר ``שיחות האנגר`` כאוות נפשכם. כמו כן, יכול הפורום לשמש כאמצעי לברור מידע בנושאי התעופה השונים (נושאים טכניים, אווירודינמיקה, מטאורולוגיה וכו`). כמנהל הפורום, אני מבטיח תשובות מהימנות לשאלות שתועלנה, ביחד עם כל שאר משתתפי הפורום, אשר בוודאי ישמחו לעזור ולענות. אני בטוח שההיכרות דרך הפורום, תעזור בגיבוש הדדי של חובבי טייס מכל הארץ, ובחילופי מידע, שיעשו את כולנו למקצועיים יותר. נוסף על הפורום, תוכלו למצוא הפניות למאמרים בקהילה ומחוצה לה וקישורים לאתרי אינטרנט מעניינים. אשמח לקבל תגובות והצעות לקישורים, אשר הינכם סבורים שיעניינו את באי הקהילה. בעיקר אשמח, לקבל ולפרסם מאמרים וכתבות פרי עטכם, בכל נושא הנראה לכם רלונטי. כמו כן, הנכם מוזמנים ליידע אותי על כל ארוע תעופתי, גדול כקטן, אשר אתם מארגנים או יודעים עליו, ואעשה כמיטב יכולתי לפרסמו בקהילה ואם תרצו, לעזור בעצות לארגונו. בנוסף, קיימת לפורום רשימת תפוצה לדואר אלקטרוני בה חברים משתתפי הפורום. מטרת רשימה זו היא, ליידע את המשתתפים על ארועים בתחום התעופה, עדכונים לקהילה ואף להיות בסיס למפגשים ויוזמות אויריות עתידיות. על מנת להצטרף - כיתבו לי מייל ואתם בפנים. אני מקווה כי כולנו נוכל להפוך קהילה זו לבית הווירטואלי שלנו, וכל הצעה לשיפור, תתקבל בברכה. טיסה נעימה בקהילה, שלכם, צור בנר"

מנהל רת"א
25/11/14 19:00
333צפיות
גיורא רום סיים תפקיד לאחר שש שנים.
עם כניסתו לתפקיד ניבאו לו רבים בפורום זה כישלון, לא פחות רבים השמיצו אותו במהלך התפקיד.
ועכשיו, לאור סיום תפקידו והיכולת לסכם את ביצועיו, האם יש מישהו שמוכן לאכול את הכובע?
לא הייתי מהנביאים וגם לא מהמשמיצים,
25/11/14 19:27
266צפיות
אבל ממה שאני קורא כאן , מצבם של אנשי התעופה הקלה, על הפנים, בלשון המעטה.
אתה יכול למנות עבורי את רשימת השגיו בששת השנים ?
 
 
ההישג העיקרי החזרת התעופה האזרחית לקטגוריה 1
25/11/14 22:37
244צפיות
בתחום האז'מ הייתה התקדמות,מפות גובה נמוך,בועות,מנחת ראשון מוסדר,שטח הפעלה, ועוד כמה דברים שאני לא זוכר.ברור שלא הוא ממש עשה את הדברים ,היה לנו שם את רן בג שדחף וקידם,ואחריו ברדנוב עד שהתפטר,אבל בסוף ררת'א צריך לחתום.הוא דיבר על העברת אחריות לטייס,אבל הפקידים שלו מבינים את המשפט אחרת ממה שאני מבין שהוא התכוון.
הייתי רוצה עוד כמובן,אבל אני לא שוכח היכן אני חי,ואני רק יכול לקוות שהבא אחריו ,אחרי שיסיים ללמוד את הבעיות של חברות התעופה הגדולות,ימצא קצת זמן ללמוד את תחום האז'מ ולהמשיך לשפר בו.
לתעופה הכללית אני לא דואג,יש שם מספיק אנשים טובים שדוחפים...
התפיסה
25/11/14 23:31
221צפיות
אני לא חושב שהיה ראש רת"א (או ראש מנהל) קודם שהמשפט הבא היה יוצא ממקלדתו:
"רת"א הגדירה שמטרתה בתחומים אלה היא לאפשר חופש פעולה מרבי לעוסקים בה, אפילו במחיר אירועי בטיחות פה ושם."
 
שמע לאגודת התעופה, המדברת על שיתוף הפעולה מרת"א, אלא שרת"א אינה כל-יכולה. סגירת שדה הרצליה, למשל, מגיעה הישר מלשכת השר, ומשם לרש"ת.
אני מעוניין להחמיא לראש רת"א היוצא:
26/11/14 00:33
241צפיות
אני מעוניין להחמיא לגיורא רום על הדברים הבאים:
1. אני מלווה את הכנסים בבית חיל האוויר מיום היווסדם לפני כשבע שמונה שנים. אחד מיחידי הסגולה שהצליח להזיז משהו במערכת התעופתית ולקחת את מסקנות הכנסים ולשפר אותן - זה גיורא.
 
2.גיורא ממש הקים את רת"א די מאפס. הוא לקח אחריות גדולה מאוד על הכתפיים והמריא את התעופה הישראלית גבוה לאחר שנים על גבי שנים של דשדוש ומלחמות פנימיות. לא הרבה אנשים בכלל מדינת ישראל הגיעו למחצית הישגיו.
 
3. יפה מאוד שמצא זמן לתרום לזולת במנחת ראשון.
 
4. משהו אישי: אני מאוד מאוד אוהב לשמוע אותו נואם ומדבר ומסביר את דעותיו. תמיד רואים שהוא איש תעופה בכל רמ"ח איבריו. תמיד יש בו שנינות והמון חן (לדוגמא מהיום אח"צ - "העיתונאים האלה.....הם ממש.... אולי אתם מכירים במקרה את רחל המרכלת?!).
ובקיצור תמיד שאני חוזר הביתה זוגתי שואלת אותי "נו, מה היה?"  
ואני תמיד אומר לה "גיורא רום דיבר, וכרגיל ריתק אותי".
 
אין לי שום דבר נגד גיורא,
26/11/14 08:05
208צפיות
אני זוכר שביקר אותי בעסק ביחד עם אשתו,לפני שנסע לשליחות בארה"ב לקראת סוף שרותו הצבאי,
והשאיר עלי רושם של אדם מאד מאד נחמד!  אבל, כאחד שלא הכיר מקרוב את פעילותו 
כמקים רת"א, בשורה התחתונה , מה טוב יכול להיות מכל החוקים תקנות וכו. אם שדות לטוס מהם איין?
אבל זו דעתי הפרטית בלבד.
נו, ואף מילה על פלדשו ?
26/11/14 12:13
177צפיות
מישהוא מכיר אותו (אישית) ? איש חיל האווחר ואח"כ אל-על .מה אפשר לצפות ממנו?
שכמו כולם ישמור על הג'וב/תחת שלו.....
26/11/14 12:19
171צפיות
ואני בדיוק כמוך לא מכיר ולא יודע מי האיש.
לאחר שנים של דישדוש במקום בא גיורא והרים את רת"א מאפס,
26/11/14 23:31
129צפיות
כמו שכבר נאמר.
אני מלווה את רת"א שנים רבות, החל מתחילת שנות השישים של המאה הקודמת, ובעיקר משנות השמונים המקדמות ועד 2010 (כן, 30 שנה...), בתפקידי השונים באגודת התעופה. גיורא רום היה ראש רת"א הראשון שהפך את הגוף המאובן והכמעט לא רלבנטי הזה לאירגון מקצועי לעילא, העובד על פי סטנדרטים גבוהים כמו שצריך שיהיה, ועשה ממנו אירגון שילטוני שיכול לשמש דוגמא לגופים ממשלתיים אחרים כיצד יש  לעבוד כדי לתת שירות לציבור.
חבל שעזב. נקווה שיורשו ידע לשמור על הירושה...
נאחל לגיורא הצלחה רבה בהמשך דרכו, כפי שהוכיח עד עכשיו בכל מה שעשה.
אשר נחמיאס
רום לא בד'וק היה צריך את הגיוב.תזכרו את תפקידיו הקודמים.
27/11/14 06:48
121צפיות
הוא הובא לרת"א ע"י מי שהכיר את יכולותיו לצורך משימה אחת עיקרית,אותה הוא ביצע.כל שאר הדברים הטובים : שינה את רת"א?בגדול. עזר לתעופה הספורטיבית?גם בגדול.בעיקר גמר את הברדק שהיה לפני בואו,המפות החדשות,חופש כמעט מוחלט בסופ"שים.האפשרות לטוס לחו"ל באולראלייט ללא תסבוכת מיוחדת.לסגירת שדות התעופה אין לא שום נגיעה.הזובור הגיעה מהמלך כץ.שמעתם על הון-שילטון?הוא אלוף בזה.עם עזרה רצינית של שרת הבריאות.לדעתי מאחורי ההקלות הרבות שגיורא עשה  בספורטיבית מסתתר הרצון לתת תחליף לטייסי הכללית שחלקם הגדול כבר אימץ את זה.
לפי ההתלהבות שלך, נראה כאילו שהוא עשה את עבודתו בהתנדבות...
27/11/14 07:44
133צפיות
שש שנים וכמה מפות וכמה הוא עלה לי?
אתה כנראה הורגלת לאכול ח...... אז כשמגיע מישהו שגם פה ושם עשה משהו אתה מתלהב.
אם אני מבין משהו , אז כל הקרדיט בעניין האולטרלייט מגיע לאחד משלכם שעובד שם. לי זה דווקא מעורר הרהורים לגבי הון שלטון....., ובסה"כ רתא לא הפריע לו, כי היה עסוק בלעשות סדר בבן גוריון.מעשה שנותן לו נקודות אצל מי שעשוי לסדר לו את הג'וב הבא.
ראש רשות התעופה האזרחית אמור לדאוג גם לתעופה הפנימית,ואולי גם ללחוץ להקמת כמה נוספים. לעומת זאת שדות קיימים שהוקמו בכלל ע"י הבריטים, מועמדים לסגירה מאד קרובה,ועל חדשים אין על מה לדבר בכלל. סליחה , אילת- נדלן.
ועדיין לא חוזר בי , לדעתי אדם נחמד מאד וגם חכם מאד. לא אתפלא אם תפקידו הבא יהיה במנהלת שתעסוק בפרוק הרצליה ושדה דב.........
אבל אתה מ'כפת'ך , האולטראלייטים פורחים. 
 
 
כולנו כולל אותך הורגלנו לאכול אותו ח......אם זה לא היה כך
27/11/14 10:09
133צפיות
הינו מזמן יוצאם לרחובות ודורשים כמה דברים קטנים ולא חשובים כגון: החלפת שיטת הבחירות,חוקה לישראל,גבולות ברורים בטוחים ומוסכמים שנוכל לקרוא לעצמנו מדינה.בהקשר לגיורא רום:גיובניק זה מי שעושה 8-0-5 ומקבל על זה תשלום.בדוק את הרזומה שלו ותחזור לקרוא לו גיובניק. הגיוב הבא? גילו הביולוגי מקדים בהרבה את הקרונולוגי.ואם בכל זאת יקבל "גיוב" נוסף,תהיה בטוח שימלא אותו כפי שמילא את כל תפקידיו בחה"א ובאזרחות.
אתה טועה בגדול לגבי המזון שלי.
27/11/14 11:39
103צפיות
לא מתכוון לנהל איתך ויכוח על מהות החיים. אם טוב לך , תהנה.
הדעות שלי מבוססות על אינפורמציה שונה משלך.
בתור קיביצער שגר בחו"ל
27/11/14 12:30
100צפיות
הפתרון היחיד לגבי ת"כ ואזמ"ים הוא להקים את רת"ק : רשות תעופה קלה, שתהיה נפרדת לחלוטין מרת"א, כולה על בסיס עובדים חדשים שלא יבואו מרת"א כי שם לרובם דעות קדומות !
רת"א תתעסק בתעופה המסחרית ה"גדולה" ואילו כל מה שנוגע לתעופה פרטית, כולל מסחרית "קלה" כמו טיסות רומנטיות, צילום, רשיונות, כושר אווירי, יהיה ת"פ של רת"ק , ומקום המפגש היחיד בין הרשויות יהיה חדר האוכל .
 
 
I FIRST SET MY EYES ON SWEET .....
 
 
 
 
º
אתה רוצה לסדר לכמה חברים ג'וב?
27/11/14 13:30
61צפיות
º
"עבד שם" לא "עובד שם"... (לאבי קורן...)
27/11/14 15:39
55צפיות
מכיר + אישית
26/11/14 13:02
216צפיות
יכולת מוכחת, תוצאות - העתיד יוכיח.
כנס התעופה האזרחית
25/11/14 18:56
247צפיות
נערך היום בבית חיל האוויר.
יום נהדר ערוך ומוגש למופת.
מעבר לכל מה שלמדתי שם, לקחתי איתי את המשפט הבא שהובא על ידי אחד מדוברי חו"ל (מתנצל, איני זוכר את שמו) ביחס למשבר תשתיות התעופה בישראל:
"קילומטר של כביש או מסילת ברזל אינם מובילים לשום מקום,
קילומטר של מסלול תעופה מוביל לעולם כולו".
לדובר מחו"ל קוראים Martin Robinson והוא
25/11/14 20:54
187צפיות
סגן נשיא IAOPA אירופה ואיש בעל השפעה ומעמד בכל קהיליית התעופה הכללית בעולם.
מרטין נענה לבקשתי להגיע לארץ ולהביע את דאגתה של קהיליית התעופה הבינלאומית למצבה של התעופה הכללית בישראל.
היו מספר תגובות שעל פיהן הנוכחות הזאת הייתה חשובה מאד.
שי
זה משפט שאנחנו מרבים להשתמש בו
27/11/14 12:12
102צפיות
גם עתה בימי המאבק על תשתיות התעופה:
"ק"מ של כביש אינו מוביל לשום מקום. ק"מ של מסלול מוביל לכל מקום".
 
דוד.
אתם בוחרים איזה פורום יפתח ב|תפוז|!
27/11/14 11:20
6צפיות
|omg|הפורומים החדשים בידיים שלכם!, יש לכם את הכוח להשפיע ולהחליט איזה פורום יפתח ואיזה לא.
היכנסו לפורום רעיונות והצעות לפורומים והצביעו לפורומים שאתם רוצים לראות בפרדס - הפורומים שיקבלו את מירב הצבעות |כן| יפתחו.

מוזמנים להיכנס ולהשפיע:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?for...
צילום סרטון מהאוויר
27/11/14 10:09
156צפיות
האם מצלמות גופרו הן המצלמות הנכונות לתחום שלנו
על מה כדאי לשים לב בצילום סרטון מהאוויר על זאת ועוד תוכלו לקרא כאן
תודות
לשגב ברעם
למשה שטאובר
על ההערות
יופי של מידע נחוץ...
27/11/14 11:03
95צפיות
וטיפים חשובים !
תודה רבה !
ביקור קצר במפעל רוטקס
הודעה זו מכילה סרטונים
25/11/14 21:16
300צפיות
ככה מרכיבים את המנוע רוטקס 912, ביקור קצר במפעל.
תהנו.
חלאות
26/11/14 02:39
248צפיות
עכשיו דפקו אותנו עם המצופים של הקרבורטורים
אכלתי אותה אישית נפלתי במדגם של הסדרה הדפוקה
מקורקע כבר למעלה מחודש ומושקע ב 320 דולר  על ארבע סטים של מצופים דפוקים, יותר מסתם דפוקים, חשודים שאתה לא יודע מתי זה יפיל אותך מהשמיים, אני ניצלתי בנס פעמיים
 
רוטקס...
חשבת על Ellison?
הודעה זו מכילה סרטונים
26/11/14 08:31
221צפיות
קרבוראטור ללא מצוף, כמעט חסין התקרחות, זול וכמעט בלי חלקים:
 
 
 
יש לך מטוס E-AB - מותר לך הכל.
אריאל אריאלי
איך הרגשת שיש בעיה במצופים? איך ארבעה סטים של מצופים 320$ ,
26/11/14 12:21
158צפיות
כשסט מושלם לשיפוץ שני קרבורטורים הכל כולל הכל עולה 380$?
לפני תקופה כתבת כתבה על מד זוית התקפה שהרכבת במטוס,אני לא מוצא את זה.אם יש לך את הכתבה במחשב,תעלה כאן למען יראו כמה זה פשוט,וכמה זה יעיל.
מה קרה שניצלת בנס פעמיים?כבר מותר לספר ,אפילו שלא דיווחת לרזצ'יק...
יאללה תתחיל לכתוב,ממילא אתה מכוסה שלג,ותקוע בבית....
380 דולר זה לקרבורטור אחד
26/11/14 15:44
144צפיות
יש לרוטקס כל מיני קיטים זה שאתה מדבר עליו נמכר כאן ב 290 לקרבורטור אחד ולא כולל את המצופים מצופים באים בנפרד בשמונים דולר לזוג (לקרבורטור)
יום לפני הטיסה שלי לאושקוש תדלקתי את המטוס ולאחר התדלוק המטוס סרב להניע הציף נוראית מקרבורטור אחד. לאושקוש כבר לא טסתי וכך ניצלתי כנראה מליפול בדרך מאושקוש. את הקרבורטורים שלחתי לשיפוץ ואז הוחדרו לי המצופים הדפוקים (ואני כמו דפוק זרקתי את המצופים הישנים שהיו טובים רק קצת שחוקים). הכל היה טוב במשך חודשיים את ששוב התחילו בעיות הצפה שהלכו והחמירו עד לערב אחד כשפתחתי מנוע לפני המראה המנוע השתנק ולא עלה בסיבובים וזאת הייתה הפעם השנייה שניצלתי. התחלתי לחקור מסתבר שבשישי לאוקטובר רוטקס הוציאו עם SB (ראה קישור) שמתאר את הבעייה כסידרה דפוקה של מצופים שהוחדרה לשוק מ 2012 הם עובדים על פתרון אבל עד שיהיה אין להם מושג איפה נמצאת כל הסדרה והם מציעים לטוס בזהירות ולבצע בדיקה מיוחדת כל 25 שעות. הבדיקה כוללת שקילת המצופים לוודא שהפרש המשקלים בין זוג מצופים אינו עולה על 1 גרם ושמשקל שני המצופים ביחד אינו עולה על 7 גרם. כשהזמנתי סט חדש ב 80 דולר לזוג הסתבר לי להפתעתי שכל השוק האמריקאי ריק ממצופים ומחכה למצופים מרוטקס (לא המשופרים עדיין הסדרה החשודה) זמן המתנה לא ידוע. בלית ברירה קניתי שני קיטים אחרים שכוללים את הכוסית וכל מה שבתוכה הקיט הזה נועד למנועי 582 ועולה 115 דולר אחד. (בבדיקה מעמיקה שעשיתי נאמר לי שהמצופים בכל מנועי רוטקס זהים אז אני הולך להשתמש רק במצופים שאקח מהקיטים החדשים, מתכוון להרכיב אותם בימים הקרובים ולטוס בזהירותתתתתתתתתתתת
 
שיפצתי את הקרבורטורים בשני המנועים.הקיטים נרכשו ב2010 או 11
26/11/14 17:26
102צפיות
כל קיט עלה 380$ .זה קיט מושלם שכולל הכל.מצופים,כל המחטים,הסיכות הגומיות והאטמים.לא כולל דיזות שאין צורך להחליף,ולא את מחט  כיוון סרק.
שקלת את המצופים שהחלפת?הבעיה במצופים שהם נעשו כנראה מחומר לא מוצלח שסופג דלק. אף פעם לא הצלחתי להבין את הפניקה בהחלפת המצופים בביקורת ,אם הפין במצוף עם סימן שחיקה מהזרוע,סימן כזה שלא ניתן אפילו למדידה,הופכים את המצוף.ואז בביקורת הבאה הוא מוחלף.זה לא מתאים לשיטה שלא מחליפים מה שלא צריך.אם היה מותר לנו לגעת ,הייתי הופך את המצופים מיד אחרי הביקורת כדי שבכל ביקורת יהיה למכונאי צד אחד לא שחוק. אבל אצלינו אסור לנו לגעת. באססה....
מה עם הכתבה שלך על מד זוית התקפה?
מד זוית התקפה
26/11/14 17:33
117צפיות
עדיין מחפש אתה זוכר אם זה היה בעברית או באנגלית? ואיפו זה פורסם בתפוז?
זה היה בעברית.אני לא זוכר אם פורסם בתפוז או באתר העמותה.באתר
26/11/14 17:39
97צפיות
העמותה זה לא נמצא,ובתפוז ניסיתי לחפש,לא הצליח לי.
בתקלות שהיו לך המצוף ספג מיד דלק עם ההתנעה הראשונה,או שהוא
26/11/14 17:37
107צפיות
עבד תקופה מסויימת טוב,ורק אחר'כ התחילה הבעיה?אני לא מבין אם הבעיה בשכבת הציפוי של המצוף,זו שבאה במגע עם הדלק,או שהחומר עצמו סופג?
אני ככלל שומר כל חלק שמוחלף,במידה והוא תקין. יש לי דיאפרגמות של הקרבורטורים שהוחלפו לפני למעלה מ15 שנה,הם בקופסאה המקורית עם טלק,ובמצב מצוין.זה לא משהו שארכיב,אבל מצופים,המזלג שמחליפים אותו עם סימן ראשון של נקודת המגע עם מחט המצוף,ויש עוד חלקים שהזמן לא פוגם בכשירותם.
אני חושב שבארץ מגזימים עם פירוקי הקרבורטורים והחלפת החלקים,אבל אף אחד לא סופר אותי...
אם אתה תקוע אני יכול לשלוח לך בדאר ארבעה מצופים תקינים שהוחלפו,ותקבל אותם עם אחריות שלי לפחות לעוד 500 שעות.
הם לא אומרים
הודעה זו מכילה תמונות
26/11/14 18:53
135צפיות
מה בדיוק הבעייה האם בשכבת הציפוי או שהחומר סופג אבל בפועל המצופים נהיים יותר כבדים ויותר גרוע מזה שרק אחד מתוך הזוג נהיה יותר כבד וכן, טסתי על המצופים מספר שעות טובות עד שהתקלה הופיעה.
בתמונות ניתן לראות את שתי הכוסיות על השולחן מלאות בדלק והמצופים בתוכן ניתן לראות בבירור את ההפרשים בכושר הציפה
וכן, שמור לי את המצופים שלך אל תתן לאף אחד יתכן שבקרוב אבקש ממך לשלוח
קרבורטור ימני
קרבורטור שמאלי
º
יש לי יותר מסט אחד טוב.תגיד,אני שולח.
26/11/14 19:17
78צפיות
כל S.B.שיוצא מהיצרן אמור להגיע לכל המכונים המורשים.
27/11/14 07:07
71צפיות
לפני כשנתיים התקשר אלי ירון והודיע לי על S.B. מרוטאקס על סידרת מנועים שצריך להחליף חלק שנסדק במנוע והמנוע שלי בסידרה זאת.מה עושה מי שלא מטפל במכון מורשה?או בעלי קיטים?
 
 
 
"בעלי קיטים"
27/11/14 08:39
84צפיות
בעלי קיטים, שקנו את הקיט שלהם מיצרן רציני (ואולי זהו אחד המדדים לרצינותו של יצרן) מקבלים את כל העידכונים שהיצרן מוציא.
אם הם מבצעים אותם? זו כבר שאלה אחרת.
גם יצרני הקיטים, למרות שאינם "מחוייבים", חשוב להם לשמור על שמם. אני מכיר לפחות יצרן אחד, (שלמעלה מ8500 קיטים שלו טסים)שהגיע לתוצאה הזאת לא בכדי.
מוצר טוב וליווי טוב של היצרן, הם אלו שיוצרים את השוק.
אולי כדאי לכמה יצרנים ישראליים לאמץ תפישה זאת....
 
אריאל אריאלי
מה מניע את מד האופק המלאכותי
הודעה זו מכילה תמונות
27/11/14 08:33
147צפיות
לפי זמן, היה כאן דיון על מקור הנעת מד האופק המלאכותי (Attitude Indicator) לגיבוי.
משאל לא מדאי, שנערך בין קוראים באתר אינטרנטי, העלה את התוצאות הבאות:
רוב המכשירים משתמשים בוואקום!
חשוב לציין כי המשאל אקראי ואינו מייצ, בהכרח, את התמונה האמיתית.
אריאל אריאלי
º
למה לך ללכת רחוק, תנסה לערוך את המשאל כאן...
27/11/14 14:07
41צפיות
זו לא מתיחה של יהודה ברקן
26/11/14 18:46
201צפיות
נוסעים ירדו ממטוס כדי לדחוף אותו
אחרי שנתקע בשלג
מטוס למכירה
הודעה זו מכילה תמונות
26/11/14 09:49
266צפיות
למכירה מטוס סופר דריפטר מנוע 912  בדים חדשים מטופל למופת טלפון  0544378674
זה לא 787..
הודעה זו מכילה תמונות
24/11/14 22:07
396צפיות
זה בסה"כ RV7...
אולם כך נראים רבים מהמטוסים הבנויי ע"י חובב. אין צורך במכשירים אנלוגיים.
אריאל אריאלי
כל המכשירים "יושבים " על המצבר?
25/11/14 12:33
207צפיות
או שיש גם גיבוי מכאני של השעונים הבסיסיים?
אין "מערכות מכאניות".
25/11/14 14:13
204צפיות
אינני מכיר את המערכת הספציפית שבתמונה, אך, בדרך כלל, לפחות במערכות של Dynon, בתוך כל מכשיר ישנה סוללת גיבוי המספיקה לפחות לשעת טיסה וברוב ההתקנות שאני מכיר ישנו גם מצבר גיבוי חיצוני אשר, במקרה של תקלה במערכת החשמל הראשית, "נכנס לפעולה"ומספק חשמל למערכות האוויוניקה עפ"י הצורך והתכנון.
הסבר מפורט יותר תוכל למצוא בספר שכתבתי.
אריאל אריאלי
המערכת שבתמונה
25/11/14 17:56
162צפיות
נראית כמו G3X Touch של גרמין. המערכת הזו מקבילה, פחות או יותר, ל- Sky View של Dynon, ומיועדת כמוה ל- Experimental Aircrafts.
 
רפי
 
 
יש הרבה בעלי מטוסים כאלה שלא מחזיקים בהגדר מכשירים, ולא
25/11/14 18:43
170צפיות
נכנסים לטיסות לילה או מכשירים, להם אין צורך בשום גיבוי, ברגע שיש תקלה נוחתים ומתקנים אח״כ. אלה שטסים ב IMC בד״כ מתקינים מצבר גיבוי עם אלטרנטור שני, או שמסתפקים בסוללות הגיבוי הפנימיות של כל מכשיר. הסוללה נטענת בדרך קבע ביחד עם המצבר הראשי, וכשיש תקלת אלטרנטור הסוללה מגבה מיד אחרי שהמצבר מפסיק לספק את המתח הנדרש...בכל מקרה יש מספיק זמן לפנות לגישת מכשירים לשדה הקרוב והנוח ביותר....במקרה והתקלה מתרחשת מעל הים נניח, במרחק של שעתיים שלוש מכל שדה, ניתן לכבות מספיק צרכנים, כולל מכשירי רדיו ומסכי תצוגה לא רצויים, להוריד את העומס על המצבר ולשמר מספיק מתח עד שקרובים לשדה כולל נחיתה.
º
עזוב , אני סתם פחדן, ימח שמו מרפי....
25/11/14 19:14
104צפיות
אבי מרפי יכול להיות בכל מקום, גם עם מכשירים אנלוגיים וגיבוי.
26/11/14 05:15
121צפיות
אצלי שתי מערכות הצתה אלקטרוניות, אין מגנטוס...ללא חשמל מהמצבר אין מנוע!ב 2012 יום שישי בבוקר, טסתי למופע ב Waukesha WI...כ 15 דקות משדה הבית. בדרך נשרף רגולטור של האלטרנטור, עשן בקוקפיט, חוטים שרופים ונורת אלטרנטור דולקת....מאותו רגע ההצתה האלקטרונית עובדת על המצבר ללא טעינה! מתחת ל 6-7 וולט היא לא מספיק חזקה ליצור ניצוץ לפלגים. אחרי נחיתה חיברנו מטען למצבר עד תחילת המופע, משם טסתי מופע של 12 דקות כולל משאבת עשן שצורכת חשמל על מצבר טעון ללא אלטרנטור....בדר״כ במופע מה שמעניין אותך זה מד גובה, מד מהירות ומידי פעם שעון העצר לוודא שאתה מסיים בזמן....באותו מופע מד המתח הפך כה חשוב בדיוק כמו השניים הראשונים למחרת בבוקר UPS הביאו את הרגולטור החדש ותוך שעתיים הותקן ממש בזמן למופע של יום שבת וראשון.
º
חכם על חלשים אתה.....בעצם סתם פסיכי....
26/11/14 06:54
70צפיות
לא בדיוק, טייס מופע אולי נראה פסיכי, אבל זה ממש לא כך
26/11/14 07:24
110צפיות
אתה מכיר את המטוס שלך טוב, אתה מכיר את המערכות במטוס, אתה מכיר את המגבלות של המטוס והמגבלות האישיות שלך, ולאורך כל אותו מופע יש מתחת לאותה טיסה מסלול באורך 5800 רגל...אז זה לא כל כך נורא כשחושבים על זה....יש מופעים שמתרחשים רחוק מהשדה, או מעל מים, שם לא הייתי טס ללא אלטרנטור!
º
אני ממש לא חושב שאתה פסיכי, אני סתם קנאי!
26/11/14 07:32
67צפיות
כך מחרימים מטוסים בארה"ב שהלקוח לא משלם עבורם - אמיתי
הודעה זו מכילה סרטונים
23/11/14 16:54
527צפיות
משודר ב- Discovery channel.
נראה שיש ויכוח על כמה זה אמיתי
הודעה זו מכילה תמונות
23/11/14 19:15
312צפיות
הינה קישור אחד בו הם טוענים שהתכנית שלהם אמיתית (למרות שהם מודים שחלק מהצילומים בוצעו אח"כ).
בסרט שנתת, יש קטע עם הכרזת V-1 בו מראים צילום מהקוקפיט עם מבט על המכשירים. הבט בתמונה שצרפתי - כך נראה AI רגע לפני ניתוק מהקרקע?
ואם תחפש Airplane Repo, תמצא הרבה שטוענים שהתכנית מפוברקת.
לא התכוונתי שכל frame הוא אותנטי, אבל רוב הצילומים אמיתיים
23/11/14 20:00
192צפיות
וגם המקרים שקרו.
גם אם ערכו לא מעט - עדיין מעניין. 
פשוט רציתי להביא היבט נוסף של תעופה שאיננו קיים בארץ.
 
לא יודע כמה אמיתי וכמה לא
הודעה זו מכילה סרטונים
23/11/14 22:25
318צפיות
אנשים עושים כל מיני דברים מוזרים כדי להפיק תכנית טלוויזיה, למשל ההוא שיצר מכלום סוכנות בילוש של אימהות מהפרוורים כדי לנסות להפיק מזה תכנית טלוויזיה.
אבל אם אנחנו מדברים על דברים מטופשים שעושים בארה"ב, הבט בסרטון המצורף.
קשקוש
24/11/14 08:10
241צפיות
אין סיכוי שבעולם שזה אמיתי
ברור
24/11/14 15:15
163צפיות
ולזה כיוונתי ב"דברים מטופשים".
הקונספט אמיתי וכנראה שמבוסס על מקרים אמיתים
24/11/14 17:28
162צפיות
הצילומים בזמן טיסה כנראה שפחות, בכל זאת יש תקנות בטיחות שצריך לעמוד בהן(לא להמריא בלי שכולם חגורים וכו')
אם זה מענין מישהו, אז בפרק 3 יש 2 A320 של Hellas Jet.
26/11/14 00:36
94צפיות
בפרק 3 מחרימים 2 A320 של Hellas Jet היוונית, מאז 2010 המטוסים לא טסו ונמצאים באחסנה בארה"ב.
 
 
 
אזכרה לצבי פז
25/11/14 15:00
176צפיות
לכל הטייסים היקרים, 
ביום שישי הקרוב, ה-28.11.14, בשעה 12:00, נעלה לזכרו של אבא שלי, צבי פז ז"ל, בבית העלמין ירקון ולאחר מכן מוזמנים אלינו לכיבוד קל ולזיכרונות יפים מהעבר, ממש נשמח אם תבואו לשתף אותנו על אבא, במלוא עשר שנים לפטירתו.
 
לי פז - 0544239005
טל פז - 0545239004
צניחה חופשית מ-Short SC-7 Skyvan
25/11/14 13:52
172צפיות
Sky Kef (AIT Aviation) Short SC-7 Skyvan 3-100 LLBS 4X-AGP
Private Piper Towing Glider Beersheba - Teyman
25/11/14 13:47
139צפיות
Private Piper PA-25-260 Pawnee C 4X-AFN Towing Glider Grob G-102 Club Astir IIIB 4X-GAH Beersheba - Teyman (BEV / LLBS) 21/11/2014
 
 
אחה'צ הקדשתי שעתיים כדי לערוך כמה דקות טיסה מהלג
הודעה זו מכילה סרטונים
22/11/14 21:42
590צפיות
שהיה אמור לסיים את הטיול שלנו בהונגריה ,באוגוסט האחרון.
הנוף בלג הזה די חדגוני,מאד ירוק,ודי שטוח ,וניסיתי לדוג כמה קטעים שיתנו את תחושת האז'מ (החופש)בטיול שעשינו.הטיסה היתה בבקר,ממערב למזרח,
והשמש הנמוכה סינוורה אותנו,ואת המצלמה.כשלושים וחמישה מייל לפני היעד עברנו מעל מנחת,והחלטנו לנחות לקפה,כך שלג אחד ארוך,נחצה לשניים.אחד ארוך והשני(עדין לא ערוך)קצר.
על אף ניסיון השמש לשבש את הצילום, כמה קטעים יצאו באיכות סבירה.
תהנו.
 
טיול כזה בהחלט בגדר חלום רטוב שאלה בקשר להובלה
22/11/14 22:19
153צפיות
אני רואה שהייתם 3 דריפטרים וסקיירנג'ר.
כל המטוסים נכנסו למכולה אחת ? כמה זמן לוקח למכולה כזאת להגיע ליעד ?
הינו שלושה דריפטרים.הסקיירינג'ר וטרייק האירבורן השתתפו
22/11/14 23:08
173צפיות
בתחרות שהסתיימה יום קודם ,וטסו לקראתנו,ונפגשנו במנחת בדרך.
המכולה נארזה יום לפני שהאניה יצאה מהארץ,ההפלגה לנמל קופר בסלובניה לוקחת שלושה ימים,ושם המכולה מחכה עד יום וחצי לפני התאריך שהוזמן להגעה לשדה מטקופוצ'קה,ואז מועמסת על משאית ומגיעה בשעה היעודה.באירופה משאיות לא נוסעות בימי ראשון,וצריך לקחת את זה בחשבון.
למכולה נכנסו כולם,אבל זה לא היה מסובך.לאנגליה שלחנו שלושה דריפטרים,פ-92 אחד,וסוטר'צ אחד,ובמכולה אחת.
מישורים אין סופיים
23/11/14 13:54
121צפיות
עד לפני כ-25 שנה כל המישורים הענקיים האלה בהונגריה ופולניה נלמדו בע"פ בפו"ם של צבא ברית המועצות , שישב על גבולות הארצות האלה (באוקראינה) והיה אמור לפלוש עם דיביזיות שריון  שלו למערב אירופה  דרך המישורים האלה .
אח"כ , כלכלת בריה"מ וצבאה התמוטטו והם ירדו מזה , ואילו כעת רוסיה בהנהגתו של פוטין שואפת לחזור למצב הזה , בשיטת הסלאמי. קודם "רק" מזרח אוקראינה, אח"כ מערב אוקראינה , וכך הלאה .
ומי יעמוד בדרכו ? איבּן-בּאמה והגב' אשטון ?
 
אז אפשר להגיד שהקבוצה שלכם עשתה את הטיול , אם לא בדקה ה-90 , אז ה-89
 
º
23/11/14 06:17
19צפיות
º
יפה, התחושה עברה טוב!
24/11/14 06:38
58צפיות
צילום שיעורי טיסה
21/11/14 15:36
393צפיות
שלום,
שתי שאלות:
1. בהמשך להמלצה פה בפורום רכשתי את החיבור שמאפשר לחבר את מצלמת gopro למערכת האינטרקום של המטוס, להלן קישור להודעה.
ע״פ מיטב ידיעתי החיבור במטוס הוא mono, החיבור שהגיע הינו stero, האם יעבוד ?
 
2. מה המקום הכי טוב למקם את המצלמה, המטרה לצפות בסרטונים לאחר כל שיעור ולשנן את הנחיות המדריך.
 
תודה
לפי מה שידוע לי
23/11/14 00:22
242צפיות
1. החיבור יעבוד.
2. כדאי להצמיד את המצלמה לתקרת התא במרכזו, כך שניתן יהיה לראות גם את המכשירים וגם את הנוף קדימה.
 
דוד.
פורום עדשות מגע ומשקפיים

חדש בתפוז!

פורום עדשות מגע ומשקפיים להתייעצות עם בעלת מקצוע היכנסו >>


עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


Flix
מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה