לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
שלום, הגעתם לפורום רכב של תפוז, הפורום מנוהל ע"י DrorZi מאז מאי 2001 ו  The S t i g מאז 2007

הפורום היינו במה פתוחה לכל מי שרוצה להשמיע את דעתו בנושא רכב, להתייעץ או להתלונן ואינו מיועד לאנשים המכורים בלבד, בפורום מספר משתמשים רב המרכזים בתוכם ידע עצום בין אם בנושאים טכניים ובין אם בנושאי נהיגה .חלום הפורום הוא מסלול ברמה בינלאומית בארץ הקודש, כזה שאפשר לשלם ולעלות עליו עם הרכב הפרטי, בינתיים הפורום ילחם בסטיגמות שספורט מוטורי =  ילדים בני 18 מתלהבים שעושים רייסים מי הכי מהיר בקו ישר בכבישים ציבוריים ושכל מי שנוהג מהר הוא חוליגן. על מנת לשמור על אווירה טובה ולשמר את הרמה הגבוהה (מאוד) שאליו הפורום הגיעה הנה תוספות לחוקי הפורום הכללים של תפוז:

 *הנכם מתבקשים לשרשר הודעות הקשורות באותו נושא (לדוגמה, אם יש שאלות בנושא צמיגים ואתם רוצים לשאול על החלפת צמיגים אצלכם ברכב אין צורך לפתוח הודעה חדשה), אם הכנסתם הודעה ראשית ואתם לא מוצאים אותה עשו קודם חיפוש האם היא שורשרה לטרד אחר בדף.

דבר זה נעשה על מנת לאפשר ליותר הודעות להופיע בדף הראשי.

* לכל משתמש הזכות לטרד ראשי אחד בדף, שאלות נוספות גם אם בנושא אחר ישורשרו לטרד הקיים של אותו משתמש

דבר זה נעשה על מנת למנוע הצפת הדף הראשי ע"י משתמש בודד, תאמיני לי, רואים את כל ההודעות שלכם ואם העלתם משהו חדש אנשים יראו ויגיבו

* ובהמשך למשפט האחרון, אנחנו רואים הכל ועונים על מה שאנחנו יכולים ויודעים, הודעות כמו "למה לא עונים לי" / "דחוווווווף"  / "מה? אף אחד לא יודע" לא מדרבנות אותנו לענות ואף להפך, חשוב לזכור כי כולנו פה בשביל ליהנות, על חשבון זמננו הפרטי ובהתנדבות, זו איננה עבודה של אף אחד מאיתנו ואף אחד מאיתנו (כולל מנהלי הפורום!) לא מקבל תמורה פרט להרגשה טובה בעזרה לזולת וניהול דיון פורה.

* יוצא מן הכלל הם משתמשים ירוקים בפורום אשר שילמו כדי להיות מודגשים בצבע זה, משתמשים אלה מגיבים לגופו של נושא אם ברצונם לתרום לדיון (ויש ברשותם ידע רב).

* הודעות "מ-ק-פ-י-ץ" גורמות למחיקת כל הנושא. (יוצא מן הכלל היא הודעות הקפצה על שאלה שלא נענתה ב-כ-ל-ל ועפה לדף השני) ההודעה שלכם לא יותר חשובה מהודעות אחרות בדף וזה מרגיז בדיוק כמו אנשים שנדחפים לראש הפניה במחשבה שהם ממהרים הביתה יותר ממני (או סתם בזים לכל כלל נימוס בסיסי)

* הודעות המכילות קללות מכל סוג המפונות כלפי אדם אחר ימחקו ללא הסבר מהפורום והמשתמש לא יוכל להביע את דעתו יותר בפורום שלנו

* הפורום מבוסס על אנשים בעלי ניסיון רב בתחום ששמחים לשתף בו את כולם ולכן הודעות המשקפות הטעיה (מכוונת או מחוסר ידע מוחלט בנושא) והשמצה ללא פרוט תמחקנה (לדוגמה הודעה "כל הצרפתיות זה חרא מכוניות" נמחקת מידית)

* אין לפרסם מודעות למכירה בפורום, יד2 הוא המקום הראשי היום למכירת כלי רכב וכל דבר אחר, מודעות מכירה ימחקו מהפורום והמפרסם יחסם מכתיבה בפורום.

* הפורום איננו פייסבוק ואיננו WALL שלכם (לדוגמה "תראו מה מצאתי ביוטיוב" היא לא הודעה רלוונטית לפורום ותמחק)

* קיים מאמר המרכז הודעות טכניות ושאלות נפוצות (מכיל "מה זה טורבו","מה זה דאבל קלאץ/עקב אגודל" ועוד) קיים גם האתר www.howstuffworks.com כדי ללמוד איך מנוע עובד, מומלץ.

* שיחות נפש בין שני גולשים ימחקו, יש בתפוז מערכת הודעות אישיות ומספיק תוכנות IM למטרות אלו.

* הודעות ללא כותרת נמחקות, כותרת בשם "כנס","..." וכו נחשבות הודעה ללא כותרת.

***דוגמאות כלליות להודעות שנמחקות אוטומטית:

* באיזה צבעים אפשר להזמין גולף (אנחנו לא יבואנים, אנא פנו לאולם התצוגה הרלוונטי)

* איך עובד מנוע (יש את www.howstuffworks.com הוא באמת מצוין

* האם יש לכם תמונה של סובארו DL 83 (יש GOOGLE בשביל זה

* כמה עולה מאזדה חדשה (יש טלפון בדיוק למטרה הזו, תתקשרו לסוכנות)

* כמה עולה קולט 96 (הפורום איננו תחליף מחירון, יש ברשת את מחירון יד2 ולוי יצחק)

גולשים חדשים? אנא קראו את חוקי הפורום ("אודות הפורום והנהלתו" פה מעל)
המשך...
הודעה חדשה

אוי כמה שזה מכעיס. היום נכנסה תקנה שאומרת "נוהג רכב המתקרב
29/03/15 10:00
121צפיות
למעבר חציה, יאט את רכבו אם הולך רגל עומד על המדרכה בסמוך למעבר החציה ואם ניכר שבכוונתו של הולך הרגל לחצות את הכביש, ייתן לו זכות קדימה".
 
ויש מעם זה לא מעט בעיות:
 
1)    צעירים עומדים על שפת המדרכה ומדברים בטלפון ולך תדע אם "כוונתם" לחצות או לא. נכון, הם מתכוונים לעבור אבל רק עוד רבע שעה ומה הנהג עושה בנתיים?
2)  לא אחת נהגים נתקלים בתופעה של אנשים "לא כל כך צעירים" שעומדים על שפת מעבר החציה ובוהים מסביב, ולך תדע אם "כוונתם" לחצות או לא. נכון, הם מתכוונים לעבור אבל רק עוד רבע שעה ומה הנהג עושה בנתיים?
3) אמהות עם עגלות ילדים עומדות על שפת המדרכה ומדברות ביניהן, וכן הם מתכוונות לחצות את הכביש, אבל מתי? לך תדע
4)   למה מטילים את האחריות על חציית הכביש בבטחה על הנהגים ולא על הולכי הרגל? להולכי הרגל יש שדה ראיה יותר טוב מאשר לנהג, יש להם פחות עומס (הנהג הרי עסוק בנהיגה) ולהולכי הרגל יש יותר זמן לצפות סביב ולקבל החלטה.
 
פספוס אדיר של המחוקק שחיפש ומצא את הפתרון שהכי קל לו ושהכי יכול להכניס רווחים למדינה עם קנסות הזויות שאותן קל להטיל על הנהג ולא על הולך רגל.
º
מתעמרים בנהגים, זה הכי קל, הכי פופוליסטי, והכי מכניס
29/03/15 10:44
29צפיות
אתה לא תמיד צודק
29/03/15 11:21
76צפיות
קרה לי שעברתי במעבר חצייה שיש שני נתיבים הראשון עצר והשנייה החליטה שהיא ממשיכה לנסוע במקום לעצור
יש הרבה נהגים שרואים שאתה רוצה לעבור אבל הם ממשיכים לנסוע זה בסדר?
לא זה לא בסדר וחסר נימוס ותרבות, אבל האחריות צריכה להיות
29/03/15 11:46
48צפיות
על הולך הרגל, ועל מנת ליעל את זה יש פשוט להוסיף רמזור אדום לנהג (שיופעל ע"י הולך הרגל טרם החציה)
º
לגבי מקרה כזה החוק ברור עוד קודם, לא דרוש תיקון הזוי
29/03/15 18:08
12צפיות
סתכל גם על הצד השני של המטבע
29/03/15 10:59
70צפיות
יש גם צד שני.
יש אצלנו הרבה מאד פגיעות בהולכי רגל. חלק אפילו במעבר חצייה. למה זה קורה? כי זו תרבות המזרח התיכון שהחזק אוכל את החלש נטול הטמבונים...
יש ארצות בעולם שהנהג עוצר ומסמן עם היד להולך הרגל שיעבור. זה קשה להאמין וצריך לראות את זה. אתה הולך 2-3 מטר משפת המדרכה בוכבר עוצרים והכל בחיוך. האם שם אין חולמניים? משוחחים בפלפון וכד'? בוודאי שיש אבל שם וכאן יעצרו. אם הולך הרגל לא יחצה למרות שעצרת לו אז אתה תיסע ותותיר אותו משוחח.
ככה זה בעולם המתקדם. בלבנט זה קשה לתפוס את זה אבל תאמין לי שראיתי שזה אחרת. בלי לראות קשה להאמין.
 
אל תאמין לי, חכה שיגלשו כאן כאלה שחיים במקומות אחרים שונים ותקבל INSIGHT מהעולם הגדול.
אתה יותר מצודק, הכל עניין של תרבות.בפעם הראשונה שלי בארצות
29/03/15 11:51
52צפיות
הברית (במערב) עם חברים בענייני עבודה, שמנו לב שהנהגים לא צופרים.
אחרי איזה שבוע פתאום שמענו מישהו צופר, מייד קפץ מישהו מהחברים ואמר "זה בטח ישראלי"
 
אגב, בניו יורק שהיא ערב רב של תושבים, צופרים ללא הפסקה
 
בהודו כדי להוציא רשיון יש לעבור 10 שעורים עם מורה נהיגה. בשיעור אחד לומדים לנהוג, וביתר תשעת השיעורים לומדים לצפור
בארץ ניתן לראות את זה באילת
29/03/15 17:05
44צפיות
לא יודע למה, שם לא מעט נהגים, בעיקר נהגי מוניות (!!) עצרו ונתנו לעבור את הכביש מיוזמתם.
נפעמתי.
נו
29/03/15 12:45
40צפיות
מי מאיתנו לא רואה הולך רגל ליד מעבר חציה ומאיץ....
 
גם ככה נהגים עושים את זה בכל מקרה, לא? רוב הנהגים לא מחכים שהולך הרגל יקפוץ להם לכביש, אלא הם עוצרים מחשש שמא הוא יקפוץ להם לפני הרכב כשהם רואים שהוא רוצה לחצות, יודע צדיק נפש בהמתו. 
הסיבה היחידה שאני לא עוצרת להולך רגל היא אם מעבר החציה בנוי כך שלא רואים אותו עומד שם.
 
כשעשיתי טסט הגעתי עם הטסטר לצומת שהיה בה שלט עצור ולא זכרתי בדיוק אם אני אמורה לעצור לגמרי ואז לגלוש, או שאני יכולה לגלוש ואז לעצור או משהו כזה. למזלי הרב עמדה שם בצומת על שפת המדרכה ילדה. היה ברור לי שהיא לא רוצה לחצות, היא דיברה עם חברות שלה. אז עשיתי הצגה קטנה ועצרתי כאילו לה שתוכל לעבור, הטסטר ראה שאני עוצרת לה ושמח מאד על זהירותי המרובה -והעביר אותי.
אני דווקא בעד....
 
 
כל אדם שנוהג חייב לנהוג בזהירות ובני ובאופן מתורבת
29/03/15 13:15
34צפיות
על אחת כמה וכמה כאשרמדובר בהולכי רגל
 
אך האחריות על חציית הכביש צריכה להיות מוטלת על הולך הרגל מהסיבות שמניתי לעיל.
נו 2
29/03/15 14:47
19צפיות
והאחריות על נהיגה נורמלית צריכה להיות מוטלת על הנהג. הרבה פעמים הסיבה היחידה שנהגים אחרים מולי בכביש לא עושים איתי תאונה ומתים זה בגלל שאני רואה אותם, צופה את השטויות שהם הולכים לעשות מראש ונוקטת צעדי מנע. יש הרבה אנשים שחייבים לי. זה לא לזרוק את האחריות עליי כנהגת לשטויות שלהם? באבוהה. 
מי מאיתנו לא נעמד לי מעבר חציה ללא כוונה לחצות?...
29/03/15 18:12
38צפיות
זה שטויות.
הדבר הזה יגרום סתם ליותר עומסים בגלל שפוחדים מעוד שוטר משועממם שמשלים דוחות.
לא יודע, אישית מעדיף לעמוד במקום עם נוף יפה יותר מאשר
29/03/15 19:14
37צפיות
ליד כביש סואן...
במצב הנוכחי יש הרבה מאוד הרוגים בקרב הולכי הרגל, הרבה מהם (נדמה לי שאפילו רובם) במעבר חציה. ומול המצב הזה, שווה בהחלט לעשות נסיון לשנות את החוק ולראות אם זה עוזר.
מסכים שיש יותר מידי נפגעים הולכי רגל
29/03/15 22:22
26צפיות
אמנם מסופקני אם זה הפתרון.
לאחר מספר שנים נגלה שכמות הנפגעים לא השתנתה, כמות הדוחות גדלה. ועולם כמנהגו נוהג.
הלוואי ואני טועה, אך מסופקני.
לטעמי הפתרון טמון בשיפור התשתית איפה שניתן (רימזור, גשרים וכד'). איסור תנועת רכבים כבדים במרכזי ערים, הגבלת תנועת רכבים בכלל. שיפור תשתית תחבורה ציבורית יעילה מהירה זולה ונוחה במרכי הערים.
החלת אחריות על הולכי הרגל גם, איסור חציה  עם טלפון סלולרי, חובת עצירה על סף המדרכה לפני חציה.
אכיפת איסור חניה ואו עצירה לרגע בקרבת מעברי חציה (או עליהם)
וכמובן אכיפה של החוק הקיים לגבי מתן זכות קדימה במעבר חציה להולכי רגל
 
לפני שמחוקקים חוק חדש כדאי קודם לאכוף את הקיים..
נשמע ארוך. אך כדי לטפל בבעיה באופן יעיל צריך לעשות עבודה יסודית כוללת, ולא להנפיק חוק בחמש דק'
הרשוות חיפשו פתרון קל. יותר פשוט לאכוף את החוק
30/03/15 06:22
16צפיות
על נהגים מאשר על הולכי רגל. גם יותר קל לקנוס נהגים מאשר הולכי רגל
מסכים בגדול, בעיקר לגבי אכיפת חוקים קיימים.
30/03/15 12:09
21צפיות
תחום בעייתי מאוד בארץ - כולם רצים לתפוס כותרות עם חוקים חדשים, ולאף אחד לא אכפת מהאכיפה. בישיבה על אישור התקנות בנושא אופניים חשמליים, נציג המשטרה אמר במפורש שהמשטרה לא מתכוונת לעסוק באכיפת התקנה בגלל מחסור בכח אדם - ולאף אחד זה לא הפריע...
º
האם יש חוק שבמעברי חצייה חובה לאפשר להולכי רגל לחצות בביטחה.
30/03/15 20:47
4צפיות
מרוב עצים לא רואים את היער:
30/03/15 19:26
22צפיות
מצד אחד, אתה מסכים שיש יותר מדי הולכי רגל שנדרסים במעברי חציה ואז מהצד השני, אתה הולך לאיבוד כשאתה נדרש לקבוע תקנות שישמרו על הפגיעים במשוואה.
רימזור, גשרים, רכב כבד, ואפילו הגבלות על הולכי הרגל, שהולכי הרגל יעצרו לפני מעבר החצייה והעיקר שנהגי ישראל בעלי המום שאינם יודעים לנהוג, העיקר שנהגי ישראל לא יצטרכו לעצור. כאילו דא...אתה בטוח שאין הולכי רגל שעצרו ואח"כ למרות זאת נדרסו בעת שחצו? האם אין הולכי רגל שנדרסו באמצע הכביש רחוק משפת המדרכה? האם אין הולכי רגל שנדרסו כשכמעט השלימו את החצייה של הכביש?
מלא פתרונות יש לך ורק את הפתרון שמקובל בציוויליזציות המתקדמות במערב אתה משמיט. שק שלם של תירוצים. מה יהיה אם הולך הרגל צופה לכוכבים בעומדו על שפת הכביש ואין לו כוונה אמיתית לחצות.
אתה יודע מה? מבחינתי הנהג צריך להענש על סמך מבחן התוצאה: אם פגע בהולך רגל אז הנהג אשם כי לא עצר ליד הולך הרגל ובנוסף, הנהג הוא לא התרכז [אולי לא מסוגל להתרכז]. הנהג הישראלי הרשלן יושב לו בבימבה אוטומטית וגם בה אינו יודע לעצור במעבר חצייה ואתה עוד מגבה את זה?
 
עולמך מבולבל: במקום שליד מעבר החציה, הנהג יעצור ויפגין נהיגה זהירה, הנהג עלול לנהוג על אוטומט ולדרוס. לא חבל? אתה מודע שאירועי דריסה במעברי חצייה קרו כי הנהג "דהר" בנסיעתו ולא שם קצוץ על הדבר הזה שקוראים לו מעבר חצייה. שיגידו נהגי ארצנו תודה שלא מחייבים אותם לעצור ליד כל מעבר גם אם הוא נטוש! מעתה החוק מחייב שיעצרו כשיש ליד המעבר הולך רגל שעומד לרדת לכביש וכמובן כפועל יוצא הנהג חייב לעצור גם אם יש הולך רגל בכביש בעת חצייה [וגם זה לא תמיד מבוצע. הרבה הולכי רגל נדרסים באמצע הכביש ולא ליד שפת המדרכה. מכל זה אתה מתעלם]
ולבסוף, אם ההולך רגל סתם עומד ולא חוצה אז הנהג "אכל אותה" אבל זה לא מצדיק ביטול התקנה.
מה שתית?...
30/03/15 22:25
9צפיות
לא הולך לאיבוד ולא כלום
מה שאני אומר שכדי להתקן את המפגע יש לפרק את גורמי הסיכון ולטפל בכולם, רק אז אפשר יהיה להביא תוצאות,
אבך כרגיל בחרו בחוק פופוליסטי שיעזור להכניס כסף לקופה הציבורית, ולהראות סטטיסטיקות יפות של "מלחמה בתופעה", אך ללא תוצאות אמיתיות בשטח.
מניתי בצורה מפורטת את מה שאני חושב שמהווים גורמי סיכון, משמע לא הסתפקתי בלתת אמירה כללית לגבי זה, ובין היתר התיחסתי גם לאכיפה של מתן זכות קדימה על ידי נהגים להולכי רגל על פי החוק הקיים. אז מאיפה אתה מסיק שאני מסיר אחריות מהנהג?!
מי שהלך לאיבוד לטעמי זה אתה :)
 
4 בקבוקי שמפניה
31/03/15 07:12
9צפיות
אבל זה רגיל אצלי, יומיומי
 
מנית את גורמי הסיכון? זה נכון ואז אח"כ הצעת איך לטפל בכל אחד ואחד ועל זה הערתי לך. אתה מתפזר ומאבד את הפוקוס.
 
אתה בא להמציא את הגלגל מחדש ויוצא לך גלגל בצורת משולש שווה צלעות ואתה בכוח מנסה לסובב אותו.ומתפלא?
הסברתי כבר בשרשור הזה על כי בכל העולם המערבי מקובל שנהג יעצור מיוזמתו ויסביר פנים להולך הרגל שמתקרב למעבר החצייה כי הוא מזמין אותו לחצות, ורק אתה דוחף את המצאתך הגאונית "הגלגלים המשולשים".
אתה מבין איך ההיגיון שלי עובד? למרות הרבה שמפנייה אני רואה מה קורה בגאוגרפיה המערבית ואין לי כל עניין להמציא את הגלגל מחדש בפרט שאחרי שהומצא הגלגל העגול אתה מגיע עם רעיונות של גלגלים משולשים ו/או מרובעים
הבעיה העיקרית זה סעיף (2) שלך
29/03/15 13:04
42צפיות
ובשביל הקשישים הולכי המדרכות, אלה שגם לא שומעים כ"כ טוב, ואולי לא רואים כ"כ טוב, שווה הכל.
 
הבעיה שלי היא אחרת. תמיד הנחיתי את הילדים שלי לא לחצות את הכביש בשום אופן אם מכונית עוצרת ליד מעבר החצייה. הסכנה הגדולה היא שנהג או נהגת חסרי סבלנות יבואו מאחור, או בנתיב השני וימשיכו לנסוע.
לא רואה שום דבר פסול בזה שהחוק יחייב
29/03/15 13:45
39צפיות
אותנו לקחת בחשבון שאדם רוצה לחצות ולהאט. זה לא שונה מלהתקרב לצומת ולקחת בחשבון שמאחד הכיוונים עלול להגיע מישהו שלו יש זכות קדימה.
ממשלת ביבי = ממשלת פוטין בהרבה מובנים
29/03/15 16:13
44צפיות
גם פוטין חוקק חוק המאפשר להולכי רגל זכות קדימה בכל מקום ולא רק במעברי חציה .( שניהם שמים פס אם לא משהוא אחר על העם שלהם,  אבל פוטין לפחות מדבר כל יום לעם שלו,  ביבי יותר מזלזל מפוטין ולא עושה את זה אפילו .)
יש לשים לב שהיום בחוק שטרם שונה חצי מהרוגי תאונות דרכים הם הולכי רגל  .
מה מרגיז כל כך ? ללחוץ על דוושת הבלם זה קשה ? 
 
 
 
טוב שלא עשית קישור לפי כיוון סירוק השיער...
29/03/15 18:03
41צפיות
או בקיצור - מה הקשר? אני בטוח שאם תרצה, תצליח למצוא ביקורות קצת יותר מבוססות על ממשלת נתניהו. מה גם שנראה שאתה דווקא מסכים עם השינוי...
זה רק נושא אחד שהוא חופף , יש עוד הרבה
29/03/15 20:34
35צפיות
קשה לדעת מה עובד באמת , כי יש אנשים/ נהגים  לא נורמטיביים בלשון המעטה שיכולים לקלקל כל רעיון הגיוני,
ההגיון שלי אומר שאין לתת להולכי רגל זכות קדימה בשום מקום בכביש , כמו שאין לתת למכוניות זכות קדימה במדרכה .
העובדה היא  ש בערך 150 איש בשנה נהרגים חלקם גם במעברי חצייה  , לא ראיתי פילוח מדוייק למעברי חציה בלבד .
זה אומר שהחוק שהיה לא עובד , אז חיזקו אותו או אולי היו צריכים להחליש אותו . 
לא ירד הולך רגל לכביש אלא אם הוא פנוי , לי זה נראה חוק הגיוני יותר . זה מה שאני עושה כהולך רגל . 
כנהג אני יכול לומר שבגלל שאני מתרכז בתנועה לפני , זה קצת קשה לראות את הצדדים , אני משתדל לכלול גם את הצדדים .
אבל לא פעם נזקקתי לברקס חזק בכדי למנוע פגיעה בהולך רגל . אולי בכלל שכאן לא מחדשים את הצבע של הפסים על הכביש אלא 
יש תמרור אם כי די גדול אבל גם קצת גבוה מידי בכדי שיהיה ממש נוח לראותו .
החוק הזה מאוד מפחיד כי גם אם הולך הרגל מתפרץ לכביש אתה הנהג  תהייה בכלא . 
 
 
 
 
החוק בעבר אמר בדיוק את זה - שאסור להולך הרגל לרדת לכביש
29/03/15 20:47
38צפיות
אם לא קיבל זכות קדימה (או שהכביש פנוי). זה לא עובד. עכשיו ינסו את השיטה השניה. אישית - פשוט עוצר כשנראה לי שהבנאדם מתכוון לחצות...
ואגב, לצערי אני יודע מנסיון (של חבר) שבכל מקרה של דריסה, הנחת המוצא של המשטרה היא שהנהג אשם, וזו אחריותו להוכיח שאין לו אחות (הולך הרגל התפרץ לכביש, חצה באדום במקום שבו הראות מוגבלת וכן הלאה). 
אני יודע שהחוק היה , שנהג צריך לתת זכות קדימה
29/03/15 21:19
33צפיות
באם הולך הרגל שם רגל אחת בכביש  , כעת זה יהיה באם יש לו כוונה לחצות או אם הוא עומד על המדרכה קרוב מאוד לכביש 
הרבה ישועה אני לא רואה כאן 
מה אתה או אני רואים לא ממש משנה. צריך לחכות שנה ולראות אם
29/03/15 21:36
30צפיות
ירד מספר הנפגעים ברמה מובהקת. יכול להיות שאפילו נצטרך לחכות שנתיים או שלוש כדי לקבל תוצאות אמינות.
אני לא בטוח שידעו להסיק את המסקנות מנתונים לכאן או לכאן
29/03/15 22:00
30צפיות
כמו הנתון של ירידה במספר ההרוגים בתאונות בשנה .
מי שנוח לו אומר שיפור תשתיות , מי שלא,  אומר שיפור בבטיחות הרכבים . אבל אף אחד לא אומר יותר עומס בכבישים 
שזו גם אפשרות לפחות לחלק מהירידה במספר ההרוגים . 
 
 
בדוק את הסטטיסטיקה - רוב התאונות עם ההרוגים הן בשעות וכבישים
30/03/15 12:10
28צפיות
שבהם אין פקקים, ולא היו פקקים. ההבדל באורך הפקק בכניסה לת"א לא באמת משנה את המצב בכביש 31, לדוגמא, ולכן לא משנה את כמות ההרוגים שם.
ממורמרת
31/03/15 08:22
11צפיות
אז אידיט למה לא להאשים את הממשלה בכל דבר שבעצם קשור לבני אדם.. זה הדבר הכי קל מאשר להסתכל על עצמנו כאזרחים.
תפסיקו לעשות את ההשוואות האלו יש לנו מדינה אחד ואם אתם לא אוהבים את המדינה שלכם אז יש כרטיסי טיסה זולים היום לכיוון אחד.
חוץ מזה יש גם מערכת למניעת תאונות דרכים שעוזרות לנו להתמודד עם עייפות בנהיגה .
גם לנהגים חדשים יש פתרון של ביטוח לנהג חדש
כל זה עוזר לנו עם בטיחות בדרכים. שכולם יהיו בריאים
 
גם לנהג שיכור ורדום המערכת הזו לא תורמת כלום
31/03/15 08:41
6צפיות
סתם קישקוש יחצני  ,  
איך מוציאים משהו שנפל לפתח המזגן ברכב?
30/03/15 19:47
32צפיות
נפל לי משהו קטן לתוך פתח המזגן האמצעי במאזדה 3.
אני לא רואה אותו כך שאני מאמין כי הוא איפשהו בתוך תעלת המיזוג
כיצד ניתן להוציא אותו?
תודה
חשמלאי רכב שמכיר את המזדה שלך
31/03/15 07:44
17צפיות
זה הפתרון כי הוא ידע לפרק כהלכה את החלקים בדשבורד כדי להגיע למה שברח לך.
בעצם לדייק, לדעת לפרק זה הרבה יודעים אבל בלי לשבור ובלי לעקם וגם לדעת להרכיב חזרה, את זה לא כולם יודעים.
 
לך לחשמלאי במוסך המזדה שלך
אם זה לא מטבע זהב , אז שכח מזה
31/03/15 08:51
14צפיות
אם זה משהוא שמכיל ברזל אז אולי עם מגנט קטן בקצה של חוט ברזל .
או שתעשה זאת בעצמך לאט ובזהירות לפרק את הדשבורד . 
זה לוקח הרבה זמן ומישהוא מקצועי יקח על זה הרבה כסף .
 
º
סיכוי קלוש להגיע לזה בלי לפרק עכשיו חצי אוטו
31/03/15 11:28
1צפיות
האם לשים לפניי טסט תוסף מונע עשן ?
28/03/15 18:11
57צפיות
תמיד אני לא עובר את הבדיקה וצריך ללכת לשים ולחזור
אמרו לי שאם לפניי הטסט אמשוך את ההילוכים לקצה עד הילוך 5 במשך דקה שתיים בכביש לא יהיה עשן בטסט האם נכון ?
אם תוסף עוזר, מה אכפת לך לשים?
28/03/15 18:32
51צפיות
לא בטוח שהעצה שנתנו לך תעבוד. אם היא לא תעבוד תפסיד גם זמן וגם כסף. אם תשים תוסף מראש, רק תשקיע קצת כסף.
אבל אם היא עובדת לא אצטרך יותר לעשות כל חצי שנה את התוסף הזה
28/03/15 20:20
34צפיות
האוטו עכשיו צריך כל חצי שנה טסט
אני מעריך שלא כולם שמים את התוסף הזה אם יש דרך נכונה יותר לפתור את הבעיה אני מעדיף אותה
וגם האישור בלמים אני צריך לכל טסט מחדש או שהאישור לשנה ?
תנסה. לא מאמין שזה יעזור.
28/03/15 20:54
31צפיות
לא כולם שמים את התוסף כי לא אצל כולם הרכב מעשן.
האישור זה לכל טסט מחדש, ומעל גיל 20 זה לא אישור בלמים אלא אישור תקינות הרכב.
האוטו משנת 94 אז מעכשיו לפניי כל טסט לקחת למוסך
28/03/15 21:16
39צפיות
לשים תוסף ולעשות אישור תקינות ?
האם לעשות עוד משהוא לפניי הטסט ?
תודה
כן. לפני כל טסט למוסך.
28/03/15 21:28
36צפיות
תמצא מישהו שיבדוק ברחמנות ויתן לך אישור ושלא ינצל את חוסר האונים שלך וימציא תיקונים שלא צריך. התוסף זה רק בגלל שאתה יודע שיש לך בעיה.
חוץ מזה לא צריך לעשות כלום. כל הכנה מיותרת. בדיקה חוזרת לאחר כישלון בטסט עולה מעט מאוד אז אם תיכשל, תחליט אחרי זה מה לעשות.
º
תודה לך
30/03/15 07:22
5צפיות
יש שתי דרכים נכונות לפתור את הבעיה
30/03/15 23:39
19צפיות
1. לעשות שיפוץ מנוע
2. למכור את הרכב לפירוק
 
כל פתרון אחר לא יפתור את הבעיה אלא רק (אולי) יסתיר אותה זמנית.
בדיקת גיר
28/03/15 20:48
59צפיות
ערב טוב לכם
האם מישהו מכיר אפשר בדיקת גיר לרכב אוטומטי כמובן שהייב כשר מבחינה משפטית

תודה
השאלה לא לגמרי ברורה. מהסיפא אני מניח שאתה מעוניין בחו"ד
29/03/15 15:51
33צפיות
לטובת תביעה. העניין הוא איך אתה מגדיר "תקין" - האם החלפות הילוכים לא חלקות זה "תקלה"? זה הרי תלוי בתיבה - אם אצל כל האחרים ההחלפות חלקות ורק אצלך לא, זו תקלה. אם אצל כולם הן לא חלקות, אז זה תקין. וזו רק דוגמא.
כן בחוות דעת
30/03/15 19:22
15צפיות
מישהו יכול להמליץ
התייעצות לגבי קניית הונדה ג'אז היברידית 2012
28/03/15 10:48
43צפיות
שלום!
אני מתלבטת אם לקנות הונדה ג'אז היברידית 2012.
רציתי לשמוע מה היתרונות והחסרונות. אני מחפשת לקנות רכב אמין שיחזיק הרבה שנים,  לכן  רציתי לדעת מה העלויות אחזקה- טיפולים, ביטוח וצריכת דלק.
בנוגע למערכת ההיברידית- כמה היא אמינה, כמה עולה להחליף במקרה הצורך והאם ניתן להרחיב אחריות?
המון תודה לעונים!
º
מישהו
28/03/15 18:52
7צפיות
למה דווקא היברידית לטווח ארוך ?
30/03/15 14:40
34צפיות
הג'ז  הכי יקרה בקטגוריה  ,בזמנו קניתי סיווק לא היברידית היא בנהיגה רגועה מאוד חסכונית .
בתחילה הזמנתי ג'ז אבל החלפתי כי היא קטנה מידי .
מה הבדל המחיר בינה לבין הדגם הרגיל?
30/03/15 17:18
20צפיות
כמה ק"מ אתה מתכוון לנסוע בשנה?
לא בדקתי
30/03/15 17:37
23צפיות
חשבנו על זה כי ראינו אחת יד שנייה במחיר נמוך יחסית. אבל החלטנו לוותר בגלל שלהונדה היו בעיות בעבר עם ההיברידיות.
כנראה שנלך על פריוס 2008.
כנראה אסע בסביבות ה20,000.
º
בטופ גיר הוכיחו שפריוס צורכת דלק כמו BMW סידרה 3
31/03/15 08:48
4צפיות
זה ממש לא מה שהוכיחו
31/03/15 11:22
7צפיות
הראו שעל מסלול מרוצים M3 צורכת פחות דלק מפריוס אם ה M3 יושבת לפריוס על הזנב והפריוס עם מצבר מרוקן
 
 
ג'ק לאוטו
30/03/15 09:57
60צפיות
שלום רב,
אולי מישהו יוכל לתת תשובה חכמה לשאלה הבאה:
נניח שיש אורך מינימלי לכרית ההרמה של ג'ק בורגי מעוין. למה צריך להבטיח אורך מינימלי זה? אני מניח שהתשובה קשורה איכשהו גם לזרועות...
 
תודה מראש.
לא הבנתי כלום
30/03/15 10:35
44צפיות
אני לא מכיר שום חוק שאומר שמגבה צריך להתרומם עד גובה מסויים או מגובה מסויים
 
לא לזה התכוונתי
30/03/15 10:42
44צפיות
השאלה היא עבור כרית ההרמה עצמה והגובה המינימלי שלה. לא פתיחה מקסימלית וסגירה מינימלית...
עדיין לא ברור מה בדיוק אתה שואל.
30/03/15 11:55
31צפיות
כשמתכננים ג'ק, הגובה המינימלי צריך לאפשר להכניס את הג'ק למקום ולהתחיל להרים, והגובה המקסימלי צריך להבטיח שהגלגל יהיה באוויר. לפי זה מתכננים את כל היתר.
אם אני מבין נכון אז אתה מתכוון לחתיכה שבולטת מעל למספריים.
30/03/15 12:28
34צפיות
הגובה המינימלי וגם הצורה שלה נקבעים על ידי יצרן הרכב כדי שישבו טוב במקום שיועד להם. יש רכבים שהיא יותר גבוהה בגלל כל מיני חצאיות ויש שהיא עם לשונית שנתפסת במגרעות מיוחדות בתחתית הרכב.
מתוסכלת וחייבת עצה...
27/03/15 13:47
198צפיות
שלום לכולם,
לפני כחודשיים בערך קנינו פג'ו 3008 מודל 2010 , לפני הקנייה הרכב עבר בדיקה מקיפה וגם בירור על טיפולים שעשה במוסכים מורשים של פיג'ו,לא היה שום דבר חשוד או מרתיע..להפך האוטו עבר את כל הטיפולים בזמן והוא שמור.
לפני כשבועיים בערך נדלקה נורה  של תקלה ברכב.. התחלתי להרגיש שהרכב לא מאיץ כמו שצריך ,כאילו "מושך" את ההילוך ,האוטו ממש "מגמגם"... עצרתי בצד דוממתי את המנוע וכשהנעתי שוב האוטו נסע רגיל אבל כעבור יומיים שוב נדלקה הנורה אותו סיפור... הלכנו למוסך מורשה של פיג'ו שחיבר את הרכב למחשב ומצא תקלה במשאבת ההזרקה של הדלק...בהצעת המחיר נמסר לנו שצריך להחליף משאבת הזרקה,צינור דלק,סליל הצתה מ'ס 2,ומצת...אתם בטח מתארים לעצמכם שכמו במוסכים מורשים ההצעה שקיבלנו ממש לא זולה! ..:(
לבעלי יש חבר טוב שיש לו מוסך ,הוא ניגש אליו עם ההצעה שקיבלנו והתייעץ איתו.הוא אמר לנו שהוא יכול להזמין לנו את החלק ולעשות את העבודה. הוא טיפל בתקלה בדיוק כמו שאמרו במוסך של פיג'ו ונחשו מה? התקלה עדיין קיימת! הוא נסע עם האוטו למוסך מורשה התחברו שוב למחשב איפסו את התקלה ושוב היא נדלקת ..מה גם שבנסיעה קצרה ברכב מיד מבחינים שהתקלה עדיין קיימת...
הוא הסביר לנו שלמרות התיסכול שלנו אין מה לעשות ולפעמים ברכב יש פשוט ניסוי ותהייה...מנסים ושוב בודקים ..עד שעולים על התקלה...
אז דבר ראשון רציתי לשאול האם זה נכון? הגיוני שמוסך לא ידע לעלות על תקלה ופשוט ינסה וינסה עד שהוא יעלה על התקלה? יכול להיות שהחלפנו חלק תקין שלא היה צורך לגעת בו? ... איך זה הגיוני?? ..מה גם שמדובר בסכומי כסף לא מבוטלים שלא ממש קל לנו לעמוד בהם בלשון המעטה... חבר של בעלי חושב שהבעיה היא בכלל אינג'קטור (מזרקי דלק) ונראה לו שזה יפטור את הבעיה.
אווף בקיצור סליחה על האורך ועל הקיטור אבל אני ממש מבקשת ממי שיודע מבין / מכיר ויכול לתת לי עצה טובה או רעיון מה באמת יכולה להיות הבעיה או איך אפשר לעלות על הבעיה בוודאות מבלי שירוקנו לנו את הכיס על הדרך אני ממש אשמח...
אז תודה רבה למי שקרא עד לכאן ואשמח לכל עזרה אפשרית כי אנחנו די באפלה...
תודה ושבת שלום.
תלוי מוסך...
27/03/15 19:12
130צפיות
מה שתיארת נשמע מוכר (למרבה הצער)...
 
ניסוי ותהייה לא אמורים להתבצע במוסך טוב, בעל מקצוע איכותי אמור לפתור את הבעייה ולא להתגלח על חשבונך. בכל מקרה, במוסך טוב יחזירו את החלקים שפורקו ותחוייבי רק על העבודה (במוסך שאני מטפל בו ישנו מאגר לא קטן של חלקי חילוף משומשים שמותקנים במקרה של ספק), להבדיל במוסך גרוע יעדיפו להחליף חלקים ללא צורך ממשי ולהרוויח פי שלוש על אותה עבודה. (את מחוייבת על עבודה וחלק חדש, ואם המוסכניק רואה כי הבעייה עדיין לא נפתרה אז הוא הרוויח חלק משומש בחינם שהוא יכול לתקוע למישהו אחר)
לא הבנתי מה עם החבר של בעלך, האם הוא בעל מקצוע שמבין ומנוסה ברכבים אלה? לתיאורך נשמע כי הוא מוסכניק "כללי" ללא התמחות בפז'ו (הוא נטול סורק של פז'ו...) ואני לא ממש בטוח שהוא יודע מה הוא עושה. בכל מקרה ה"ניסוי ותהייה" שהוא דוגל בהם לא אמורים להתבצע על חשבונך, שיפרק וירכיב את מה שהוא רוצה אך הבהירי לו כי את לא עומדת לשלם עבור החלפת חלקים ללא צורך, הוא מקבל כסף עבור העבודה אז שישבור את הראש שלו.
הייתי מציע כי תפני לבעל מקצוע איכותי אחר (לא למוסך היבואן) ובקשי חוות דעת והצעת מחיר, להמשיך לתקן בהתאם לגישתו של ה"חבר של בעלך" משמעה זריקת כסף טוב אחרי כסף רע.
 
בכל מקרה, מה הנסועה של הרכב?
היי,תודה על התשובה...
27/03/15 19:22
82צפיות
ממה שהבנתי גם מוסכים גדולים וטובים /מורשים לא תמיד יודעים את הבעיה...חבר של בעלי הוא אכן מוסכניך "כללי" אבל עם ניסיון רב ואנחנו סומכים על דעתו אני לגמרי סומכת עליו שאין לו שום כוונות נסתרות...
סליחה על הבורות אבל לשאלתך לגבי הנסועה של הרכב ,אתה מתכוון לכמה קילומטרים הוא עשה עד היום? - אם כן אז הוא עשה 96,103..קצת עיגלתי כלפי מעלה...
יאללה 'שכם
27/03/15 20:43
127צפיות
אין כזה דבר ניסוי ותהיה. ואין כזה דבר ניסוי וטעייה. זה ניסוי ותעיה trial and error . 
º
המסקנה הסופית בעייתית משהו. לאביב יש משהו לאמר על זה
27/03/15 21:05
26צפיות
º
error זה לא "טעות"?
27/03/15 22:06
25צפיות
הסבר
29/03/15 00:41
46צפיות
error מתורגם לעיתים לטעות בעברית, זה נכון. אבל באנגלית יש גם את mistake. 
error היא סטייה מהכללים
mistake היא טעות במובן הטעותי של המילה.
בעברית לעומת זאת, השורש ת.ע.ה , כמו "תעה במדבר" למשל, הוא במובן איבד את דרכו, או סטה מדרכו. על כן יהיה יותר מדויק לתרגם ניסוי ותעיה
ובעברית - "נסייה וטעייה" לפי האקדמיה. הם לא מכירים בתהייה..
29/03/15 06:33
31צפיות
.. או תעייה.
האקדמיה
29/03/15 12:37
23צפיות
היא באמת ללשון העברית. לא האנגלית. (מעניין אם הם פעם חשבו איך לתרגם "אקדמיה")
ווקשה -
29/03/15 19:33
17צפיות
השאלה מי הביצה ומי התרנגולת
29/03/15 06:54
24צפיות
האם האנגלית העתיקה מהעברית או להפך. מי קדם למי. אם הביטוי נולד באנגלית אז ERROR זה בעברית טעות אבל אם הרעיון נולד מהעברית אז יש עוד אפשרויות. חוץ מזה זה ביטוי EXPRESSION ותרגום שכזה הוא תרגום של המסר, הרעיון, ולאו דווקא תרגום מילה במילה...
 
להלן דיון מלפני 13 שנה על אותו הביטוי
לגבי חלק מהמוסכים זה דווקא "ניסוי ותהייה"
27/03/15 22:33
73צפיות
מנסים משהו ותוהים אם הלקוח ישים לב שהפתרון לא עובד
 
בשאר המקרים, אגב, זה "ניסוי וטעייה" (מנסים, טועים, מנסים, טועים, וכן הלאה עד שמצליח).
אז אם ככה עובדים המוסכים בארץ זה מאוד עצוב ומאוד לא הגון..:(
28/03/15 08:52
53צפיות
מישהו בכל זאת יכול להמליץ על מוסך טוב לפג'ו באזור תל אביב ,לאו דווקא מורשה...
יש לכם עדיין את ההצעה שעל פיה פעלתם
28/03/15 10:45
58צפיות
לדעתי תפרקו בחזרה את החלק החדש שהרכבתם ותחזירו את הישנים. תנסו להחזיר את החלקים הללו למוסך. הם עדיין חדשים ויש סיכוי רב שיקבלו אותם. תסבירו שפעלתם על סמך ההצעה שהם נתנו. הם יקבלו אותם בחזרה ויזכו אתכם.
 
יש אפשרות להחליף את המזרק כמו שממליץ החבר המכונאי שלכם. נראה לי כדאי לבטוח בניסיון שלו. התיאור של הבעייה כפי שרשמת נשמע מתאים לבעייה באחד המזרקים: המנוע מגמגם, רועד, עובד לא חלק, מספק פחות כוח ממה שאמור. כל הדברים האלה קשורים אולי לאספקת דלק לקוייה ומזרק הוא אחד החלקים בשרשרת של אספקת הדלק. אצלכם יש 4 מזרקים. מספיק שאחד מהם לקוי כדי ש1 מ4 הצילינדרים לא יעבדו טוב ואז המנוע לא עובד מאוזן...
 
תבצעו אולי לפני כן עוד פעם דיאגנוזה...
האם ניתקתם את המצבר לפני הכל. זה צעד הכרחי לאיפוס התקלה [אין לכם את המחשב איבחון אז אין לכם ברירה]
זה נשמע רעיון לא רע בכלל...לגבי המצבר לא ניתקנו כי הוא כן
28/03/15 16:31
33צפיות
התחבר למחשב של פג'ו ,איפשו את התקלה ואז שוב היא עלתה...
ממש לא סביר שהם יכולים לעשות את זה.
29/03/15 10:06
30צפיות
הם לא קנו את החלקים במוסך שאיבחן. אז למה שהוא יקבל את החלקים ויחזיר להם את הכסף?
והמוסך השני לא איבחן, אלא ביצע את העבודה לפי ההוראות שלהם. אז גם אין סיבה שהוא יחזיר את הכסף.
ובכל מקרה בדרך כלל אי אפשר להחזיר חלקים למחסן אחרי שהתקנת אותם, במיוחד לא חלקים מהסוג הזה.
אני פעם החזרתי בצ'מפיון
29/03/15 10:52
27צפיות
פעם אחת בלבד...
יש מוסך מורשה של פיג'ו סיטרואן בפ"ת, לא זוכר את השם
29/03/15 21:56
12צפיות
נדמה לי שזה "דני" משהו. היה לי נסיון טוב איתו מבחינת מקצועיות (איתר במהירות תקלה שמוסך אחר לא מצא, ותיקן אותה במהירות) וגם חבר היה מרוצה מעבודה שהוא עשה על אוטו שלו. הוא לא זול, אבל גם לא יקר באופן מופרך.
יש גם מקרים של ניסוי ותהיה כמו ההגה בשברולט בלייזר
28/03/15 12:08
46צפיות
אתה מנסה לסובב אותו לכיוון שאתה רוצה ואתה תוהה אם הרכב יפנה לאותו כיוון, באותה זוית ואם תישאר בחיים לאחר הסיבוב.
באנגלית זה ניסוי וטעות. והכוונה שמנסים, מגלים שהייתה טעות ו
28/03/15 12:54
36צפיות
ומתקנים הטעות ושוב מנסים וחוזר חלילה עד שמגיעים למטרה.
ככה מפתחים המצאות וחידושים. זה מה שמוביל לשיפור ולשידרוג.
 
בעברית הפכו את המושג לתהיה כי זה חלק מהתהליך. אבל השמיטו את החלק החשוב שלפעמים מתסכל שזאת ההתמודדות עם הטעויות. אי אפשר להימנע מטעויות כחלק מהדרך לשפר ולתקן.
זה לא נכון ההמלצה שלך לשכם... אם הם ביצעו כלשונו את מה שמחשב הרכב הורה וזה לא תיקן את הבעייה אז יתכן שהמחשב כשל מלאבחן כשורה או שהיו 2 בעיות ולא רק אחת ואולי עוד אפשרויות אבל מכאן ועד שכם הדרך עדיין ארוכה.
 
ייתכן שהמחשב ברכב המדובר לא יודע / לא מסוגל  TO PRECISELY POINT על הבעייה מהסוג שקיימת אצלה. אני לא מכיר את הרכבים הצרפתים מבחינת יכולת הדיאגנוסטיקה.
בכל מקרה זה מעצבן כי קנתה את הרכב רק לפני חודשיים וכבר ניחתת עליה מכה כזאת שקשה לפתור.
 
אני הייתי מכניס הרכב למוסך המרכזי לאיבחון ואח"כ מחליט איך לטפל. האיבחון לא יעלה הרבה אם בכלל... אם קנו מחברת ליסינג אז אולי קיבלו אחריות מסויימת ואז הבדיקה בוודאות חינם.
בעברית אנשים כנראה נחשפו למטבע
29/03/15 00:57
37צפיות
הלשון הזאת משמיעה, לא מקריאה ובטלפון שבור זה איכשהו הפך לתהיה. כמו שאנשים מעוותים  לשכור ולהשכיר, לשאול ולהשאיל, בין  אשאיל וישאיל (בחייאתכום, זה כבר באמת מוגזם) מתבלבלים בין זכר ונקבה ולעיתים קרובות מידי מאבדים את מינו של הנושא במשפט. זוועה. 
error = טעייה
29/03/15 13:06
10צפיות
מלשון "טעות".
ולא "תעיה" מלשון "ללכת בכיוון לא נכון".
אבל יש הגורסים "תהייה", וזה גם חביב בעיני, ובעל משמעות.
בקיצור - לא הייתי עולה על בריקדות בגלל הביטוי הזה.
החבר של בעלה לקח את הצעת התיקון המפורטת מהמוסך של פיז'ו
28/03/15 10:29
69צפיות
ההצעה הוכנה אחרי שחיברו למכשיר הדיאגנוסטיקה של פיז'ו במוסך המורשה של פיז'ו והכילה מספרים קטלוגיים של החלקים שיש צורך להחליף.
החבר המוסכניק ביצע בעבורם את המלאכה: לרכוש את החלקים המדוברים ולהרכיב בעבורם...ואז התברר שהמוסך המרכזי [?] או המורשה [?} שנתן את ההצעה טעה באיבחון...
 
לפותח השרשור: האם אחרי ההרכבה של החדש ניתקתם וחיברתם מחדש את המצבר? זה אולי לא מומלץ אבל זה יכול לאפס את קוד התקלות...[היות שאין לכם מכשיר דיאגנוסטיקה שגם שאמצעותו אפשר לאפס התקלות לבדיקה מחודשת]
חבר שלי בעלי ביצע את התיקון בדיוק לפי האבחנה שנתן מוסך מורשה
28/03/15 10:43
62צפיות
של פיג'ו אחרי בדיקה מקיפה וכמובן חיבור למחשב . לשאלתך לגבי ניתוק וחיבור מחדש של המצבר לא ידוע לי שהוא ניסה או עשה כזה דבר... אבל לאחר התיקון שהוא עשה הוא ניגש בעצמו למוסך של מורשה של פי'גו והתחבר למחשב שלהם שהראה שהתקלה אכן עדיין קיימת.. וכמו שציינתי בפעם הראשונה הבעיה היא לא רק שהנורה עדדין דולקת ומראה על תקלה אלא שממש נהיה בלתי אפשרי לנסוע ברכב...הרכב לא מאיץ ורועד...לצערי הרב לגמרי ברור שהתקלה עדיין קיימת....
º
OK לפי מה שאת מתארת זה ברור שאין קשר לניתוק המצבר
28/03/15 10:47
20צפיות
º
ואחרי שהוא התחבר למחשב האם קוד התקלה היה זהה? או אחר?
28/03/15 12:21
18צפיות
וואו האמת שאת זה אני ל אממ שיודעת..רק כמו שאמרתי התקלה עדיין
28/03/15 16:29
57צפיות
קיימת :( זה כל כך מורגש..זה ממש מאכזב כי הרכב הזה כשהוא תקין הוא כל כך נעים ונוח בנהיגה..נוסע כל כך חלק..מאכזב...
לגשת למוסך המרכזי בבני ברק ליד "קוקה קולה"
29/03/15 21:41
31צפיות
לספר שכתבת בפורום מכוניות. מנסיון, העם נלחץ שם מזה.לובינסקי רגישים לשם הטוב במוסך המרכזי(:
הנסיון שלי עם המוסך הזה שונה לחלוטין ממה שאתה מתאר
29/03/15 21:51
36צפיות
דווקא שם נתקלתי בסיפורי השירות הכי חצופים והזויים ברשת המוסכים המורשים של לובינסקי - כולל מנהל שירות שאומר ללקוח שהוא לא מכיר בתעודת אחריות שהנפיקו לו אנשי הטרייד-אין של לובינסקי, ומבחינתו אין דבר כזה אחריות לגיר לרכב משומש...
המקרים היחידים שבהם נתקלתי בלחץ שעבד, היו מקרים בהם הפניה הגיעה דרך גוף תקשורת כלשהו.
במקרה הספציפי הזה, לדעתי יגלגלו את האשמה על המוסכניק שעשה את העבודה, בטענה שהוא עשה משהו לא בסדר ("הוא זרק מלח שלוש פעמים מעבר לכתף ימין לפני שפירק את השפלונג? מה, לא?! נו אז ברור שהתקלה לא נפתרה..."). הקייס שלה נחלש משמעותית ברגע שמישהו אחר עשה את העבודה. 
בפעם האחרונה אניגו
30/03/15 07:56
39צפיות
עף לי קישוט "נבה" (כך קוראים לזה?) מג'אנט מגנזיום באליזה.במוסך בכרמיאל "יורו 2000" דרשו 165 ש"ח לא כולל מע"מ.נכנסתי לבני ברק כשעברתי בהזדמנות.שאלתי היכן המנהל.ניגשתי אליו. הסברתי לו שאני כותב בפורום מכוניות ובפייסבוק.נבה חדשה הורכבה במחיר 40 ש"ח ונסעתי לדרכי.המנהל גם התנצל על איש שרות ששלח אותי לפנצ'ריה במוסך בטענה שהחלק נמצא שם. להיות אסרטיבים.לא פעם,פרצוף חמוץ ובאמת לכתוב בדף של סטרואן-פיג'ו בפייסבוק וכאן.חבל באמת שהרכב לא טופל מלכתחילה במוסך שלהם.
לדעתי זו גם הפעם הראשונה, אבל ניחא
30/03/15 12:07
20צפיות
אז הוא היה איתך בסדר על חלק של 165 שקלים (ועדיין גבה עליו סכום לא מבוטל, כן?). יש לי כמה וכמה מקרים שאני מכיר, בסכומים גבוהים בהרבה, שבהם המוסך הזה היה ממש לא בסדר.
אז אולי הם שינוי מדיניות בחודשים האחרונים, ואולי סתם נפלת על המנהל ביום טוב. כך או כך, אני אמשיך להזהיר מהם עד שאשתכנע שבאמת דברים שם השתפרו.
אין לה שום קייס
30/03/15 09:35
25צפיות
היא ביקשה קריאת תקלה מהמחשב ואת זה היא קיבלה.
 
אם הם היו מבצעים את ההחלפה האחריות היתה שלהם אבל אם מישהו אחר עשה אותה למה שהם יהיו אחראים?
 
זה כמו שרופא יגיד לך שיש לך דלקת באצבע ואתה תלך לרופא אחר שיתן לך טיפול. כשהאצבע תיפול מי יהיה אחראי?
מנוע מוגדש?
30/03/15 14:25
23צפיות
מכיר מקרה ב 508 שהיתה בעיה עם המגדש והתופעה דומה למתואר כאן. 
ב-3008 אין אופציה אחרת
30/03/15 17:17
15צפיות
אבל לא נשמע לי סביר שמחשב המנוע יתן התרעה על בעיה במזרק הדלק כשהבעיה במחשב. אם כבר, שמעתי במנועים הללו על תופעה הפוכה - שמחשב הרכב נותן התרעה על תקלה במחשב, כשהתקלה היא בעצם בחיישן כלשהו בסעפת היניקה.
ייעוץ בקנית משפחתית סביב 60 אש"ח
29/03/15 11:14
58צפיות
אשמח להמלצות על מכונית משפחתית, בטיחותית, אמינה, מרווחת, שמתאימה לעליות של חיפה. 
º
אופל אסקונה 1600
29/03/15 14:56
19צפיות
º
נשמע שאתה מחפש יפנומטית קורולה/מזדה3 וכו
30/03/15 10:38
11צפיות
מישהו מכיר מוסך מומחה לאיבחון של תקלת מחשב במאזדה בנתניה?
26/03/15 16:21
30צפיות
מוסך רגיל שהייתי אצלו ,רואה במחשב רק קוד תקלה ג'נרי,
 
האם אתם מכירים בנתניה מקום אמין לאיבחון של נורת מנוע דולקת?
 
ומה דעתכם על המוסך המרכזי של מאזדה בניר צבי? הם אמינים?
 
מדובר במאזדה לאנטיס 2003 מנוע 2000
נורת מנוע דולקת לאחר טיפול שגרתי, אבל הרכב נוסע היטב ללא כל בעיה.(איפוס של הנורה בוצע,ולאחר שבוע נדלק שוב)
יש שני מורשים של מאזדה בנתניה, אחד זה העוגן ברח' הכדר
26/03/15 20:32
39צפיות
והשני דורון מוטורס בסוף רחוב פנקס (ליד HOT).
אני מכיר את שניהם
29/03/15 08:44
44צפיות
באחד מהם קיבלתי "כוויה"
 
את העוגן אני לא מכיר,
 
מישהו מכיר? או מוסך אחר טוב לאיבחון?
זה נשמע כמו שאלה בפסיכומטרי.
29/03/15 09:58
28צפיות
יש שני מוסכים
אתה מכיר את שניהם
אחד מהם זה העוגן,
את העוגן אתה לא מכיר.
 
איזה משפט שגוי?
סליחה על הניסוח
29/03/15 10:50
30צפיות
התכוונתי אם מישהו מכיר את העוגן? או מוסך אחר שהוא לא מורשה, אבל מומחה לאבחן תקלה של נורת מנוע דולקת במאזדה
 
והאם שווה לנסוע למוסך המרכזי של מאזדה בניר צבי? (אולי הם יותר מקצועיים)
נורת מנוע מאזדה לנטיס- עידכון
31/03/15 08:24
הייתי אתמול במוסך שאני מטפל בו כמה שנים, מוסך לא מורשה של מאזדה,
 
אמרתי לו שקראתי באינטרנט שיש מחלה במאזדה של צינור אוויר סדוק,
ואכן הצינור האוויר היה סדוק ,   
 
לאחר החלפת הצינור' הכל עובד תקין, ובנתיים הנורה כבויה,
 
עלות 100 ש"ח כולל הצינור ועבודה.
 
נקווה שאכן הנורה לא תדלק שוב.
 
תודה על העצות
כמה שווה פיאט פונטו 2000 לחלקים? ואיך
29/03/15 09:54
28צפיות
אני מוצא קונה?
תודה רבה מראש.
ייעוץ בקניית רכב עד 20K
27/03/15 14:34
65צפיות
שלום חברים, התקציב שלי עומד עד 20K, אולי אפילו פחות מזה. 
מה שאני מחפש באוטו זה אמינות קודם כל, אחר-כך צריכת דלק ואיכות נסיעה. 
למכר יש ניסאן אלמרה 2004 1.8פרפקט, ואני די אהבתי את האוטו, הדבר היחיד שמדאיג אותי זה צריכת הדלק הלא ברורה שלו. מחיפושים בגוגל, לפי היצרן זה עומד משהו כמו 1:12 בינעירוני, ו1:10 עירוני. לא יודע עד כמה זה נכון.
 
בכל אופן, הייתי רוצה איזו חוות דעת על רכב הזה אם מישהו מכיר .. nissan almera 2002-2004 1.8 sedan
אם אחליט שלא ניסאן אלמרה, כנראה שאחפש לי פיג'ו 206 שמורה במצב טוב.
 
תודה :)
הניסן אלמרה מהשנתונים האלו אמינה מאוד,
27/03/15 15:39
60צפיות
כמובן שבכפוף לכמה קשה העבידו אותה.
לגבי צריכת דלק, לא בדקתי אפפעם.
נוחות נסיעה רחוקה מלהיות מדהימה.
קורולה 2002-3-4
27/03/15 18:20
61צפיות
קנינו כזו לפני שנה. שנת 2000 ב-15K עם 200K ק"מ.
 
בובה מותק.  חסכונית, אמינה ונוסעת סבבה.
חסכונית בדלק ?
28/03/15 12:17
43צפיות
היי בועז, האם אתה יודע להגיד כמה בערך דלק היא צורכת עירוני\בינעירוני ? תודה.
 
º
כמה זמן לוקח משרכב חדש מגיע לנמל עד שמקבלים את הרכב?
26/03/15 19:33
44צפיות
תלוי כמה התקנות מקומיות הוא עובר
26/03/15 19:59
84צפיות
ולפעמים גם תיקוני פחחות קלים
º
תיקוני פחחות למה ?
26/03/15 20:52
28צפיות
כי הזמן על האוניה לא עושה לרכב טוב
26/03/15 21:27
81צפיות
וגם לא תקופת ההמתנה בנמל.
לרוב הכל בסדר
27/03/15 00:36
66צפיות
למה להלחיץ אותו סתם?
אני מחכה כבר לרכב שאני אקבל אותו כבר הזמנתי
27/03/15 09:05
64צפיות
אותו בתחילת החודש והוא אמור להגיע כבר לארץ ואז אני אתחיל את תהליך קבלת הרכב בתקווה שעד אחרי פסח כבר הוא יהיה אצלי
לא כל כך משנה מתי הזמנת
27/03/15 11:45
57צפיות
משנה מתי אמרו לך שהוא מגיע לארץ.
מאותו מועד, קח כ-3 שבועות (הובלה שלו מהנמל לאתר ההכנה, הכנה, התקנות וכו') .
האם הוזמנת כבר לשלם את כל מחיר הרכב? אם כן - מאותו רגע הם חייבים למסור תוך 14 ימי עבודה.
עדיין לא הוזמנת לשלם את כל מחיר הרכב אמרו לי שהוא מגיע לקראת
27/03/15 12:12
43צפיות
סוף החודש הזה לארץ
לא התכוונתי להלחיץ אותו.
27/03/15 12:47
54צפיות
לרוב הכול אכן בסדר.
הבאתי בזמנו 1981 450 סובארו DL מיפן לאילת
27/03/15 13:22
93צפיות
באניה די מצוקמקת והעמסה ופריקה של כל מכונית עם מנוף .
שום סריטה .
המכוניות הונחו  גם על פחי ברזל שיובאו גם כן באותה ההפלגה 
º
למה עשית את הדבר המוזר הזה?
27/03/15 15:33
25צפיות
º
זה הסלנג , זה לא אני ממש אלא הייתי ימאי על האוניה הזו
27/03/15 23:04
21צפיות
פעם היו ימאים ישראלים
28/03/15 09:24
57צפיות
כמו שפעם היו פועלי בניין ישראלים.
היום כבר אי אפשר כמעט למצוא לא כאלה ולא כאלה.
לפחות הטייסים באלעל עדיין ישראלים...
אבל הזכרת לי קטע מחיי ששכחתי לגמרי, שיצא לי 3-4 פעמים בחיי
לאבטח אוניות.
זה לא היה בקו ליפן כמובן, רק בים התיכון. זה היה קטע מוזר לחלוטין.
להבדיל מפועלי בנין יש הרוצים להיות ימאים
הודעה זו מכילה תמונות
28/03/15 10:23
72צפיות
אבל יש ימאים זרים במשכורות נמוכות ובלי איגוד ימאים , כך שהחברות מעדיפות להעסיק זרים .
מאבטח באניה זה דבר משונה , כי הוא עובד כמו ימאי אבל מרויח הרבה פחות . כאילו הוא עובד ביבשה . 
היום כמובן יש בקוים עמוסים אוניות יעודיות המובילות רק מכוניות , האוניה סגורה לגמרי כמו קופסא ,
כך שהרכבים מוגנים , הפריקה וההעמסה היא בנסיעה של הרכב ולא במנופים .
עד כמה שאני יודע
28/03/15 11:11
54צפיות
כיום רק המשרות הבכירות באוניות שמורות לישראלים, יתר הימאים הם זרים בד"כ.
מאבטח באוניה היה משונה מבחינתי מסיבות אחרות. העבודה שלי הייתה שונה לגמרי
אבל נוצרה בעיה זמנית של איום על אוניות נוסעים ישראליות אז פנו למקום העבודה שלי
כדי לקבל אנשים לאבטחה.
אכן הרווחתי בדיוק כמו על היבשה ולא טרחתי לבדוק אם זה היה יותר או פחות מימאי.
מבחינתי זו הייתה חוויה.
הנסיון הימי שלי די מוגבל. אותן אוניות שכונו אז "אוניות קו", סירות נהר פה ושם במזרח
הרחוק וזהו. סביר שאתה מבין בזה יותר ממני.
טויוטה ראב 4 היברידי
27/03/15 13:19
42צפיות
זה חדש בעולם או רק בישראל ? http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4641325,00...
זה יחסוך דלק משמעותית לעומת רכב שעושה 1/10  -  1/12 ק"מ לליטר ?
מה הבעיה ברכב שלי????
47תגובות
24/03/15 20:50
151צפיות
שלום לחברי הפורום ותודה מראש לעונים -
יש לי דייהטסו סיריון שנת 2000 (אצלי בערך 4 חודשים).
לפני שבוע בדקתי מים-שמן היה נראה לי שאין מספיק מים והתעלמתי... אתמול בבוקר תוך כדי נסיעה מד הטמפרטורה התחיל לעלות מיד נכנסתי לתחנת דלק סמוכה. רוקנו לי למיכל כמעט 2 ליטר מים כחולים הרטיבו...

(המשך...)
שלום לחברי הפורום ותודה מראש לעונים -
יש לי דייהטסו סיריון שנת 2000 (אצלי בערך 4 חודשים).
לפני שבוע בדקתי מים-שמן היה נראה לי שאין מספיק מים והתעלמתי... אתמול בבוקר תוך כדי נסיעה מד הטמפרטורה התחיל לעלות מיד נכנסתי לתחנת דלק סמוכה. רוקנו לי למיכל כמעט 2 ליטר מים כחולים הרטיבו קצת את המנוע וזהו.. עד עכשיו (יומיים) המד בול באמצע ועדיין- זה יכול להעיד על בעיה (זה שנגמרו המים)? או שנוצרה בעיה (מהימים שנסעתי בלי מספיק מים)? - כי אני שמה לב שהדלק "מתחסל" בקצב מהיר מדי ומרגיש לי בלחיצה על הגז שקצת "קשה לו" (כאילו ההנדברקס מורם, אבל הוא לא, רק נשמע ומרגיש ככה)..
אני אגש למוסך אבל מעדיפה גם להבין איך הדברים עובדים ובמה מדובר..
 
 
אירוח בנושא משכנתאות ב|תפוז|
25/03/15 11:51
6צפיות
|רמקול|היום בין השעות 17:00-19:00 נארח בפורום משכנתאות וייעוץ מיחזור את דרור פלדמן, מנהל סקטור מטה המשכנתאות בבנק מזרחי טפחות
ושרון בן יהודה, אחראית תפעול ובקרה בחטיבה הקמעונאית בבנק מזרחי טפחות.

מהם סוגי המשכנתאות הקיימות? איך יודעים איזו סוג משכנתא מתאימה ולמי? ומה כדאי לדעת לפני שלוקחים משכנתא?
מוזמנים לשרשר את שאלותיכם כבר עכשיו:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?for...
º
איפה ניתן למצוא בוכנה חשמלית 2 אינץ
25/03/15 08:00
14צפיות
לאיזה שימוש ? יש בוכנות למתקיני שערי כנף
25/03/15 11:22
15צפיות
נסה אצלם באם לזה אתה מתכוון  
עזרה בבחירת רכב ספורטיבי / מהיר
24/03/15 20:39
56צפיות
ערב טוב

ברצוני לקבל המלצות על רכבים ממוצעים לאו דוקא כאלה שמוגדרים כרכבי ספורט,
שהמאפיין אותם הוא המהירות, התאוצה, וחווית הנסיעה
התקציב שלי נע באזור ה 50.000 חשוב לי שלא ייקח הרבה דלק

אודה לעזרתכם,
והמלצה של בעלי ניסיון
איך שאיפה לרכב מהיר וביצועים מסתדרת לך עם "לא יקח הרבה דלק"?
24/03/15 21:04
43צפיות
אתה רוצה להנות מנהיגה מהירה? זה יעלה לך כסף - בדלק, בצמיגים, בבלאי לרכב...
אם מה שמעניין אותך זו צריכת הדלק, חפש רכב חסכוני, לא רכב מהיר.
º
במגבלות האלה, רק אופנוע יכול לענות על הדדרישות
25/03/15 11:12
3צפיות
º
סוייייייייק (אני חושב שרק ממש ותיקים יוכלו להזדהות עם זה)
25/03/15 11:23
11צפיות
º
מה זה סויק?
25/03/15 11:23
5צפיות
º
ניתן גם להשתמש בציויק, עונדה ציויק
25/03/15 14:06
8צפיות
º
וגם הונדה שפיץ
25/03/15 14:46
5צפיות
º
אונדה
25/03/15 15:29
5צפיות
º
עונדה שפיץ חסרי יכולת איות שכמותכם
26/03/15 20:35
10צפיות
אתה פשוט לא קולט את הניואנסים, אשכנזי שכמוך
26/03/15 20:42
24צפיות
זה אונדה, לא עונדה.
בסביבה שלי זה עונדה, אשכנזי, אשכנזי אבל יודע להבדיל בין
28/03/15 12:12
13צפיות
ע' גרונית ל-א'
חוץ מזה שאצלנו המציאו את המשפט האלמותי זה "עונדה או אופנוע?" עוד בשנות ה 70
המשפט הוא "איזה עונדה זה?" שהופנה לרוכבי אופנוע
28/03/15 13:55
13צפיות
הזכרון מתחיל להטשטש אחרי יותר מדי חבטות לראש, הא?
|*|פורומים חדשים בתפוז|*|
26/03/15 11:37
1צפיות
|*|האם אתם בעלי עסק קטן או בינוני וצריכים הכוונה בכל הנוגע להתנהלות הפיננסית מול הבנק? האם אתם מכירים את קרנות הסיוע שעומדות לרשות העסק שלכם?
פורום מימון עסקים בהנהלה חדשה ואתם מוזמנים להיכנס לפורום ולהתייעץ:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...

|*|יש לכם שאלות לגבי החזרי מיסים? אתם מעוניינים לקבל יותר מידע בנוגע למס רכישה?
היכנסו עכשיו לפורום דיני מיסים וקבלו את כל התשובות לשאלותיכם:
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/forumpage.aspx?f...

|*|את סובלת מצניחת רחם? יש לך שאלות לגבי חיזוק שרירי רצפת האגן?
היכנסי עכשיו לפורום רצפת האגן והעלי את שאלותיך בנושא:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...
בלמים ביונדאי גטס 2007
29/03/15 09:37
14צפיות
ברשותי גטס 2007 שבחודש האחרון עברה מספר נסיעות ארוכות מהדרום לצפון ולהפך מספר פעמים. לפני כל נסיעה הקפדתי לבדוק שמן ומים לפני כל נסיעה ואכן לא נדלקת לי שום נורה במהלך הנסיעה אך הבחנתי שדוושת הבלמים השתנתה ואני ממש צריך ללחוץ עליה עד הסוף כדי להביא את האוטו לעצירה מוחלטת. אין שום נורה דולקת ואין מחסור בנוזל בלמים (המיכל מלא). ממה הדבר נגרם ומה הוא יכול להעיד? הבלמים עובדים אך ממש צריך ללחוץ על כל הדוושה כדי שיעצרו לגמרי.
תודה
יש כמה אפשרויות, שצריך לבדוק ולתקן במוסך בהקדם
29/03/15 09:54
8צפיות
1. אוויר במערכת. בדרך כלל זה גורם לתחושה של דוושה רכה וגם מאריך את מהלך הדוושה. בדרך כלל זה גם גורם למשיכה לאחד הצדדים, אבל לא בהכרח. תלוי איפה יש אוויר.
1. הרפידות נשחקו או הכוונון השתנה, סביר שבגלגלים האחוריים. תבדוק אם גם מהלך בלם היד גדול מדי. אם כן, תמשוך אותו עד אמצע הדרך, נסה לנסוע ככה, ותבדוק אם מהלך הדוושה השתפר. אם כן, זו הבעיה. בכל מקרה לך למוסך שיתקנו את זה. זה אומר שמשהו לא תקין כי בעיקרון אמור להיות כוונון אוטומטי.
3. תקלה אחרת - משהו השתחרר או נשבר. במיוחד אם התופעה התחילה בפתאומיות.
רעידת בזמן האצה מהירות נמוכה
28/03/15 11:55
28צפיות
נורת אזהרה מהבהבת ורעידות בזמן האצה. גם במהירויות נמוכות מאוד. למל אחרי עמידה ברמזור. וגם ם הדלקת  המזגן. יכולה להיות הסיבה? תודה
תירשם לתפוז ותגיד לנו איזו מנורה נדלקת? כתומה? אדומה?
28/03/15 12:03
22צפיות
מה הצורה שלה? איזה רכב? כמה קילומטרז'? מתי עשית פעם אחרונה טיפול?
ארכיון הודעות
Flix
פורום תיירות ספורט

אוהבי ספורט?

בואו לדבר על זה בפורום תיירות ספורט לפרטים נוספים היכנסו!>>>


עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה