לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
שלום, הגעתם לפורום רכב של תפוז, הפורום מנוהל ע"י DrorZi מאז מאי 2001 ו  The S t i g מאז 2007

הפורום היינו במה פתוחה לכל מי שרוצה להשמיע את דעתו בנושא רכב, להתייעץ או להתלונן ואינו מיועד לאנשים המכורים בלבד, בפורום מספר משתמשים רב המרכזים בתוכם ידע עצום בין אם בנושאים טכניים ובין אם בנושאי נהיגה .חלום הפורום הוא מסלול ברמה בינלאומית בארץ הקודש, כזה שאפשר לשלם ולעלות עליו עם הרכב הפרטי, בינתיים הפורום ילחם בסטיגמות שספורט מוטורי =  ילדים בני 18 מתלהבים שעושים רייסים מי הכי מהיר בקו ישר בכבישים ציבוריים ושכל מי שנוהג מהר הוא חוליגן. על מנת לשמור על אווירה טובה ולשמר את הרמה הגבוהה (מאוד) שאליו הפורום הגיעה הנה תוספות לחוקי הפורום הכללים של תפוז:

 *הנכם מתבקשים לשרשר הודעות הקשורות באותו נושא (לדוגמה, אם יש שאלות בנושא צמיגים ואתם רוצים לשאול על החלפת צמיגים אצלכם ברכב אין צורך לפתוח הודעה חדשה), אם הכנסתם הודעה ראשית ואתם לא מוצאים אותה עשו קודם חיפוש האם היא שורשרה לטרד אחר בדף.

דבר זה נעשה על מנת לאפשר ליותר הודעות להופיע בדף הראשי.

* לכל משתמש הזכות לטרד ראשי אחד בדף, שאלות נוספות גם אם בנושא אחר ישורשרו לטרד הקיים של אותו משתמש

דבר זה נעשה על מנת למנוע הצפת הדף הראשי ע"י משתמש בודד, תאמיני לי, רואים את כל ההודעות שלכם ואם העלתם משהו חדש אנשים יראו ויגיבו

* ובהמשך למשפט האחרון, אנחנו רואים הכל ועונים על מה שאנחנו יכולים ויודעים, הודעות כמו "למה לא עונים לי" / "דחוווווווף"  / "מה? אף אחד לא יודע" לא מדרבנות אותנו לענות ואף להפך, חשוב לזכור כי כולנו פה בשביל ליהנות, על חשבון זמננו הפרטי ובהתנדבות, זו איננה עבודה של אף אחד מאיתנו ואף אחד מאיתנו (כולל מנהלי הפורום!) לא מקבל תמורה פרט להרגשה טובה בעזרה לזולת וניהול דיון פורה.

* יוצא מן הכלל הם משתמשים ירוקים בפורום אשר שילמו כדי להיות מודגשים בצבע זה, משתמשים אלה מגיבים לגופו של נושא אם ברצונם לתרום לדיון (ויש ברשותם ידע רב).

* הודעות "מ-ק-פ-י-ץ" גורמות למחיקת כל הנושא. (יוצא מן הכלל היא הודעות הקפצה על שאלה שלא נענתה ב-כ-ל-ל ועפה לדף השני) ההודעה שלכם לא יותר חשובה מהודעות אחרות בדף וזה מרגיז בדיוק כמו אנשים שנדחפים לראש הפניה במחשבה שהם ממהרים הביתה יותר ממני (או סתם בזים לכל כלל נימוס בסיסי)

* הודעות המכילות קללות מכל סוג המפונות כלפי אדם אחר ימחקו ללא הסבר מהפורום והמשתמש לא יוכל להביע את דעתו יותר בפורום שלנו

* הפורום מבוסס על אנשים בעלי ניסיון רב בתחום ששמחים לשתף בו את כולם ולכן הודעות המשקפות הטעיה (מכוונת או מחוסר ידע מוחלט בנושא) והשמצה ללא פרוט תמחקנה (לדוגמה הודעה "כל הצרפתיות זה חרא מכוניות" נמחקת מידית)

* אין לפרסם מודעות למכירה בפורום, יד2 הוא המקום הראשי היום למכירת כלי רכב וכל דבר אחר, מודעות מכירה ימחקו מהפורום והמפרסם יחסם מכתיבה בפורום.

* הפורום איננו פייסבוק ואיננו WALL שלכם (לדוגמה "תראו מה מצאתי ביוטיוב" היא לא הודעה רלוונטית לפורום ותמחק)

* קיים מאמר המרכז הודעות טכניות ושאלות נפוצות (מכיל "מה זה טורבו","מה זה דאבל קלאץ/עקב אגודל" ועוד) קיים גם האתר www.howstuffworks.com כדי ללמוד איך מנוע עובד, מומלץ.

* שיחות נפש בין שני גולשים ימחקו, יש בתפוז מערכת הודעות אישיות ומספיק תוכנות IM למטרות אלו.

* הודעות ללא כותרת נמחקות, כותרת בשם "כנס","..." וכו נחשבות הודעה ללא כותרת.

***דוגמאות כלליות להודעות שנמחקות אוטומטית:

* באיזה צבעים אפשר להזמין גולף (אנחנו לא יבואנים, אנא פנו לאולם התצוגה הרלוונטי)

* איך עובד מנוע (יש את www.howstuffworks.com הוא באמת מצוין

* האם יש לכם תמונה של סובארו DL 83 (יש GOOGLE בשביל זה

* כמה עולה מאזדה חדשה (יש טלפון בדיוק למטרה הזו, תתקשרו לסוכנות)

* כמה עולה קולט 96 (הפורום איננו תחליף מחירון, יש ברשת את מחירון יד2 ולוי יצחק)

גולשים חדשים? אנא קראו את חוקי הפורום ("אודות הפורום והנהלתו" פה מעל)
המשך...
הודעה חדשה

החלפת צופר בקליאו 2014 - פתיחה ופירוק כיסוי הפלסטיק שמעליו
הודעה זו מכילה תמונות
25/10/14 20:16
22צפיות
היי, מישהו יודע כיצד ניתן לפרק את הכיסוי שמעל הצופר המקורי ברנו קליאו החדשה (בחלק הקדמי מתחת מכסה המנוע - תמונות מצורפות), והאם יש איזה טריק - או שצריך לפרק את כל הפגוש הקדמי... אני מעדיף לעשות את זה בעצמי (די פשוט) ולא ללכת למוסך. 
תודה!
מיקום הצופר המקורי
מיקום 2
הצופר עצמו
אני רואה שישה ברגים בתמונה, שלושה מהם נראים גם בשניה
25/10/14 20:19
15צפיות
ניסית לפרק אותם?
מה לא בסדר בצופר?
תודה
25/10/14 21:04
4צפיות
אתה צודק.
הצופר תקין, אך מבאס
25/10/14 21:09
1צפיות
יש שישה ברגים גלויים (וכנראה המון נסתרים). הצופר תקין, אבל נורא חלש (בכל הפורומים העולמיים מתלוננים על זה). אני רוצה להחליף אותו בזוג צופרים של Hella, זה 100 ש״ח.
החלפה שלא במסגרת מוסך היבואן תגרום לאיבוד האחריות?
ועדיין, באופן תיאורטי (נניח שנפל לי לשם פנס...) - כיצד מסירים את הכיסוי הזה? :)
אם הצופר לא תקין, גש לתקן אותו באחריות, אם אתה רוצה להחליף
25/10/14 20:44
12צפיות
אותו באחד אחר גש למוסך רנו שיעשו את העבודה, חבל על האחריות.
תודה
25/10/14 21:11
אתה כנראה צודק.
מה אפשר לעשות עם מוסך שרימה?
25/10/14 13:02
57צפיות
רכשתי דרך אתר קופונים כלשהו טיפול 10,000+ מילוי גז למזגן במוסך כלשהו בראשל"צ. 
הגעתי למוסך, פתחתי כרטיס ובכוונה הראשונה שלי הייתה להישאר ולהשגיח שהם אכן עובדים על האוטו. רק שקרה משהו והייתי חייב לעזוב את המקום לשעתיים.
כשחזרתי הרכב היה כבר מוכן לאחר "טיפול". קיבלתי קבלה ולאחר ששאלתי נאמר לי שהאחריות היא לשלושה חודשים.
העבודה שרשום בקבלה שהם עשו: החלפת פילטר שמן, החלפת פילטר אוויר, מילוי שמן, גז למזגן.
רק שכשחזרתי הביתה גיליתי שלא החליפו פילטר שמן (כולו שרוט ומלא בשמן ונראה ישן). את פילטר האוויר הם החליפו וכן מילאו שמן. אני לא יודע מה בנוגע לגז למזגן, אני לא יודע איך לבדוק. המזגן מקרר בדיוק כמו שקירר לפני זה, מזגן ככה-ככה (הרכב מיצובישי לאנסר שנת 2000).
 
אני רוצה לגשת למוסך מחר על הבוקר ולצעוק עליהם ולאיים עליהם שאם לא יחליפו לי את מה שהם התחייבו אני... זהו, פה אני רציתי להתייעץ.
איך אפשר לאיים עליהם? לפנות לאיגוד המוסכים? תביעה? משרד התחבורה?
 
תודה מראש 
בדיקה נוספת
25/10/14 13:29
46צפיות
תוציא את המדיד של השמן, תראה איך נראה השמן
אם מסנן השמן אכן ישן - הוא הספיק כבר ללכלך את השמן החדש, שיהיה שחור
אם המסנן חדש - השמן עדיין בהיר
 
אם השמן בהיר לא ללכת?
25/10/14 13:42
41צפיות
איזה בדיקות עוד אפשר לעשות?
פילטר שמן עצמו נראה ישן עם פלסטיק מתקלף.
בדקתי עכשיו
25/10/14 13:47
40צפיות
השמן בהיר.
תמונות של הפילטר
הודעה זו מכילה תמונות
25/10/14 18:47
30צפיות
לא נראה חדש
לא יודעת איזה אוטו זה בתמונה....
25/10/14 19:51
18צפיות
אבל אני לא רואה בתמונה הזאת פילטר שמן. (וכן, אני יודעת איך נראה פילטר שמן כי אני גם עושה טיפול לאוטו שלי לבד).
 
פילטר שמן- נעים להכיר
הודעה זו מכילה תמונות
25/10/14 19:54
21צפיות
אם אתה מעלה תמונות אז תצלם אותו  (אתה החלק הזה ) כדי שנארה האם הוא באמת מלוכלך.

וסתם עצה מכל הלב - טיפולים לאוטו לא עושים בקופונים של "גרופון"......
כרגיל את תקועה רק במה שאת מכירה מהרכב הספיציפי
הודעה זו מכילה תמונות
25/10/14 20:02
12צפיות
שלך.
בד"כ פילטר שמן נראה כמו בתמונה שצירפתי.
מה שאת מראה זה רק החלק הפנימי שלו, שכנראה שאצלך הרכב מליפים רק אותו בלי כל הבית.
במקרה של השואל המקורי הוא צילם פילטר שמן אבל רשום עליו A/T only, השאלה היא אם זה פילטר שמן חיצוני לתיבת ההילוכים (מה שלא נשמע הגיוני, כי בד"כ הפילטר של התיבה נמצא בתוכה), או שמדובר בפילטר שמן לךדגם עם תיבה אוטומטית, ואז הוא לא נראה שהחליפו אותו.
אם המוסך כולל בקופון החלפת פילטר אז הוא היה אמור להחליף את הפילטר.
מאזדה 2 או סוזוקי סוויפט
25/10/14 13:23
37צפיות
היי
 
אני שוקלת לקנות רכב ומתלבטת...
ההעדפה היא מאזדה 2 אבל העירו את עיניי לגבי הסוזוקי. לאחר בדיקה קצרה הבנתי שהוחלף המנוע מ 1500 ל 1200, מבחינת כ"ס ירד מ 103 ל 94. האם זה אומר שהשינוי לא כזה משמעותי אבל צריכת הדלק טובה יותר?
איזה רכב בעצם עדיף? 
מבחינת מחירים ראיתי שהמאזדה יקרה יותר ב כ 10%.
האם הפח של הרכבים הנ"ל הוא ירוד כמו בדייהטסו סיריון? (לא להעלב...לי יש דייהטסו והפח מתעקם מכל שטות).
האם כדאי טרייד אין בסוכנות רכבים? 
מעדיפה רכב יד 1, עם מינימום ק"מ. המחיר....פתוחה להצעות.
הפח של כל המכוניות דומה,
25/10/14 15:12
30צפיות
אני חושב ששווה לך לנסות לעשות סיבוב בכל אחד מהרכבים ולהחליט, שתי הבחירות טובות
גם בצריכת הדלק?
25/10/14 16:09
21צפיות
הסוזוקי עם נפח מנוע קטן יותר
יכול להיות שהסוזוקי חסכונית יותר
25/10/14 17:20
19צפיות
המזדה לא נחשבת שיא החסכון אבל היא בסדר גמור, 1:11 בנסיעה משולבת ולא תמיד הכי עדינה אצלי וסביר שאפשר גם הרבה יותר טוב מזה.
 
חשבתי
25/10/14 19:25
14צפיות
שכל היפניות חסכוניות בדלק.
מה הכי חסכונית?
מהניסיון שלי הכי חסכוניות הן פיאט, בד"כ ממה שאני ראיתי
25/10/14 19:57
12צפיות
היפניות ממש לא הכי חסכוניות.
בלי קשר ישיר לנפח, הסוזוקי חסרונית בהרבה
25/10/14 19:24
16צפיות
כמה בדיוק קשה להגיד בלי לדעת את אופי הנהיגה המדויק שלך, אבל להערכתי, בסביבות 20%, אולי יותר.
סופר-מיני אוטומטית עד 80K. צריך דעה על הספייס סטאר
24/10/14 18:18
62צפיות
  • גילוי נאות, אותה הודעה פרסמתי גם בפורום "קארספורום". אבל כשאני מוציא 80K על רכב, מעדיף להתייעץ בכמה שיותר מקומות.
  • מפרט המיצובישי השתנה, אם תקפצו לסוף ההודעה תראו את המעודכן שקיבלתי בהצעת המחיר.
 
כרגע אני נוהג על שברולט ספארק 2014 שקיבלתי דרך ליסינג מאוויס ממרץ השנה ("אוויס אקספרס"). אני לא יודע אם מדובר ספציפית בגיר הידני של הרכב הזה, או שאני פשוט לא מיומן (רכב ידני ראשון), אבל נסיעה עם גיר ידני התבררה מבחינתי כסיוט, ואני ממש סובל בנסיעות שלי ברכב הזה! הוא שאב כל הנאה שהייתי מפיק מנהיגה (עד כמה שאפשר עם רכבים זולים כאלה), והיום אם אפשרי להמנע מנסיעה כלשהי אז אני מעדיף כך. *רק להדגיש, מבחינת איכות האוטו הוא דווקא בסדר, אבזור סביר, הבעיה שלי היא רק עם הגיר הידני.
 
אני מתכנן לשבור את העסקה עם אוויס, ולרכוש רכב הפעם ישירות על שמי, בלי ליסינג.
התקציב הוא כ-80K, אך ורק אוטומט (או רציף וכו'). אך ורק חדש!
את הרכב אחזיק במינימום 5+ שנים!
 
נסיעות שלי הן בינעירונית לרוב, פעמיים-שלוש בשבוע אני עושה לוד-אשקלון כ-110 ק"מ הלוך חזור על כביש 4, ולעבודה אני נוסע לוד-נס ציונה כ-34 ק"מ הלוך חזור על כביש 40/431.
חסכון בדלק כן חשוב לי, נסועה חודשית היא לרוב 1600-2000 ק"מ.
כרגע יש חברה, בעתיד חתונה וכנראה בזמן בעלות על הרכב גם +1.
 
מבחינת אופי נהיגה אני מאוד רגוע, יוצא לאט מהרמזור, משייט לי לרוב על 100 קמ"ש, או 120 קמ"ש אם ממש ממהר. אני לא אוהב ליסוע במהירות גבוה יותר, ולא מחפש זריזות ביציאות מרמזור וכו'.
 
אתמול עשיתי נסיעת מבחן על הספייס סטאר אוטומטית, והאמת שדי אהבתי אותה. החסרון היחידי שמצאתי הוא הרעש והרעידות שיש כשעומדים במקום, אבל מעבר לזה לא ראיתי בעיות אחרות. איכות החומרים היא בדיוק כמו בספארק, ואני לא מצפה ליותר ברכבים מסגמנט נמוך.
שמתי מקדמה 1K, אבל במקרה ביטול עסקה אקבל אותם בחזרה בלי קנסות, אז חשבתי להתייעץ כאן לפני שיהיה מאוחר מדי.
 
אני יודע שההרגשה על הרכב היא תמיד דבר אישי, ולמרות שאהבתי את הנסיעה במיצובישי במהלך נסיעת המבחן, אולי אני קצת משוחד כי העיקר שזה אוטומט ולא גיר ידני כמו בספארק!
זאת הצעת המחיר, אשמח לשמוע את דעתכם, 80,000 שקלים על הכביש, כולל אגרה:
 
  • מיצובישי ספייס סטאר אוטומטית, צבע לבן פנינה ומושבים בצבע בז'.
  • מגנזיום בצבע שחור.
  • בקרת אקלים.
  • בקרת שיוט.
  • מצלמת ריוורס וחיישני ריוורס.
  • מערכת מולטימדיה עם מסך מגע (כולל יציאת AUX).
  • כפתורי שליטה מההגה למערכת המולטימדיה, בקרת שיוט וכו'.
  • יציאת USB.
  • חלונות אחוריים ושמשה אחורית מושחרים.
 
הרכב עבר כנראה שדרוג בזמן האחרון, כבר אין לדוגמה כפתורים מכניים למזגן, הכל נהיה דיגיטלי.
כמו שאמרתי, חוץ מרעש המנוע בסרק, אהבתי את הרכב. הבגז' מספיק גדול להכיל עגלת תינוק בעתיד, המושבים נוחים, המרווח הפנימי נוח מאוד.
הרכב מאובזר כמו שצריך, כשלי מאוד חשובה בקרת השיוט! אני לא רוצה רכב בלי זה. כנראה התרגלתי לפיצ'ר הזה יותר מדי מנהיגה בשברולט קפריס 1990 של ההורים, רוצה להתפנק...
 
מה דעתכם?
כל הביקורות כלפי המיצובישי ממש נגד, למרות שהיום רוב הביקורות לא רלוונטיות, אם תראו לפי האבזור והחידושים ברכב שציינתי.
ובכל זאת, מה אלטרנטיבה במחיר הזה, עם אותה רמת אבזור? מצידי גם להוסיף לבד אחרי קנייה (שיהיה אפשרי בכלל), פשוט שישאר בטווח המחיר שציינתי פחות או יותר.
ולפני שמציעים קייה פיקנטו, הבנתי שצריכת הדלק שלה איומה! התלונה העיקרית עליה היא צריכת דלק גרועה מאוד, במיוחד בגרסת האוטומט. לפי גולשי קארספורום, המיצובישי עושה בממוצע 15-17 ק"מ/לליטר. אז בחישוב מהיר, במידה ואעשה כ-24K בשנה באמת, ההפרש במחיר הדלק הכולל יהיה כ-4K (כ-330 שקלים בחודש). לא יודע אם לקרוא לזה הפרש כזה רציני, אבל זה כסף בסופו של דבר...
 
 
 
 
 
 
 
למה שמישהו ימליץ לך על פיקנטו אוטומטית? כל הכיוון שלך שגוי
24/10/14 19:15
50צפיות
כלכלית, אני לא יודע אבל לך בטח יש מושג, כמה עולה לשבור את עיסקת הליסינג?
ובעיקר מפריע לי שאתה מודה שהרכב בסדר גמור והבעייה היא רק בגיר הידני וזה הרכב הראשון גיר ידני שלך. ההכשרה שלך בגיר ידני כנראה איננה מספקת. כנראה נהגת רק על אוטומט מאז ימי הרשיון העליזים...
 
הייתי מציע לך להשקיע קצת בשיפור ההכשרה בנהיגה בגיר ידני. חפש אולי מסגרת שמטרתה לשפר מיומנות בידני [או מורה לנהיגה טוב במיוחד לגיר ידני, מישהו שיבין היטב מהם הכשלים שלך...]
סכ"ה מדובר במשהו טכני שיש כמה הבדלים ובעיקר ההבדל של שימוש ב3 דוושות במקום ב2 דוושות.
 
אתה  גם יכול לעזור ב"דיאגנוזה" דרך הרשת במידה ותדווח מה בדיוק מפריע לך בידני? הרכב קופץ? נכבה? נסיעה לא חלקה? וכד' וכד'
תעזוב כלכלית עכשיו
24/10/14 21:34
43צפיות
תודה על הניסיון שלך לעזור, אבל לא נולדתי אתמול, יודע לעשות 1+1, ואם הייתי חושב כלכלית אז בכלל הייתי מוותר על האוטו ונוסע באוטובוסים .
וכמובן שאני יודע כמה עולה לשבור עסקת ליסינג, ולא ממש רוצה לשפר את הנהיגה בידני חוץ מפשוט להחליף רכב לאוטומט.
 
אז אשמח להמלצות לרכב שעונה על הדרישות, או אם לדעתכם המיצובישי שאהבתי עונה עליהן והיא שווה את המחיר לאור השדרוגים בה שרשמתי?
80K...
24/10/14 21:59
39צפיות
האם יש רכב אוטומטי זול או מוצלח יותר? האם בדקת סאט איביזה אוטומט מנוע 1.2T כי אני חושב שעלה 79,990. לאיביזה יש מעל ל100כ"ס. תברר קצת פרטים ותשווה נתונים. ואולי תארגן נסיעת מבחן
חכה קצת כי יש כאן שמבינים טוב בסוג הרכבים האוטומטיים שאתה מחפש.
 
לי לא היה עניין בליסינג מעולם. אין לי מושג כמה עולה לפרוש בטרם עת. אולי גם חלק משאר הקוראים כאן לא יודעים. על אילו עלויות מדובר?
מאיזה איזור בארץ אתה?
 
שיהיה בהצלחה בבחירת הרכב הבא.
לך על המיצובישי
25/10/14 07:28
43צפיות
הספייס סטאר מכונית טובה מאד. אין הרבה מכוניות אוטומטיות חדשות במחיר כזה. עונה בדיוק על הדרישות שלך. ומניסיון - הרבה יותר כיף לנהוג בספייס סטאר שיש לה גיר רציף מאשר בסיאט איביזה שיש לה גיר רובוטי. הספייס סטאר גם יותר חסכונית בדלק מהאיביזה. והכוח סוס העודף של האיביזה מתקזז עם היותה מכונית מעט יותר גדולה וכבדה, כך שאם יש במכונית רק מבוגר אחד או שניים הביצועים של שני הדגמים כמעט זהים. לרעש של המיצובישי תתרגל מהר מאד. החסרונות היחידים של המיצובישי - מרווח גחון נמוך ואחיזת כביש לקויה (כדי שתהיה חסכונית בדלק בנו אותה נמוכה ושמו לה צמיגים עם מקדם גלגול נמוך). לכן בדרכי עפר או בכביש רטוב צריך לנסוע איתה לאט ובזהירות. (אבל זה מומלץ בכל מקרה - גם באיביזה). כמו כן, בעליות או ירידות חדות מומלץ להעביר את הגיר של המיצובישי למצב ספורט. (קצת פחות חסכוני אבל יותר בטיחותי ושומר על חיי הבלמים).
2 דברים:
25/10/14 08:11
32צפיות
ראשית הערה/הארה/שאלה: מקדם גילגול נמוך זו שאיפה לכל יצרני הצמיגים כי זה יחסוך באנרגיה אבל מדבריך משתמע שמקדם גילגול נמוך אומר שגם מקדם החיכוך נמוך. האם זה נכון בהכרח? אני לא בטוח אבל אינני מבין בזה מספיק. האם מישהו כאן יכול להרחיב?
 
שנית: בשורה האחרונה רשמת גיר למצב ספורט. אתה מתכוון גיר למצב איטי [האם זה מסומן אצלך באות S? אבל אין הכוונה ספורט אלא סלואו=לאט] {האם בגיר רציף יש משום מה בד"כ הגדרות של אותיות ולא של מספרים?}
 
קבל גם ח"ח על אופן הצגת הדברים, רהוט ומפורט ובעיקר מאוזן: אתה ממליץ על דגם כלשהו ויחד עם זה מפרט גם את מגרעותיו ולא רק את יתרונותיו. זה מוכיח ששקלת כהלכה ואז החלטת, ובכלל שאינך דוגמתי מדי.
בתשובה לדבריך
25/10/14 10:15
25צפיות
תודה על המחמאות.
אולי נקבל תשובה שונה בהמשך. לעניות דעתי מקדם גלגול זה שם יפה למקדם חיכוך. לפי חוק שימור האנרגיה, חיכוך רב גורם ליצירת חום, וזה בזבוז של דלק בסופו של דבר. יכול להיות שלצמיגים ה"ירוקים" של הספייס סטאר יש גם דרכים נוספות לחסוך באנרגיה. בכל אופן, מנסיוני מנהיגה בספייס סטאר היא מחליקה בקלות בכביש רטוב, ביחוד אחרי גשם ראשון.
מצב ספורט נקרא Ds בגיר האוטומטי הרציף, וזה מצב שבו המכונית |"מושכת הילוך|" ועובדת בטורים גבוהים. פחות חסכוני אך עוזר להאיץ בעליה או בעקיפה, וגם מאפשר למנוע של האוטו לבלום בירידות במקום לשחוק את הבלמים. לדעתי זה מצב לנהיגה ספורטיבית. אם כבר -האוטו נוסע במצב זה מהר יותר ולא לאט יותר.
בין מקדם חיכוך להתנגדות לגלגול (ולא מקדם גלגול) יש הבדל גדול
25/10/14 19:21
6צפיות
מאוד. אומנם מקדם החיכוך של הגומי משפיע במידה מסוימת על ההתנגדות לגלגול של הצמיג, אבל זה רחוק מלהיות אותו דבר. יש דברים רבים שמשפיעים על ההתנגדות לגלגול של צמיג - מבנה סוליה, מבנה סיבים פנימי, חתך, רוחב סוליה, לחץ אוויר ועוד.
נהיגה זהירה ובטוחה אני עושה בלי קשר לרכב עליו אני נוהג
25/10/14 16:06
11צפיות
אז אם זה הפתרון לאחיזה הנמוכה של הספייס, מבחינתי לא מדובר בחיסרון כי גם כך אני נוהג בצורה כזו ביום יום! אחרי שנתיים עבודה כאח בכירורגיה, ראיתי וטיפלתי במספיק נפגעי תאונות דרכים בצורה שגרמה לי לא לחרוג מאופי נהיגה שכזה (וחבל שיש עדיין הרבה מופרעים בכביש שלא אכפת להם וממשיכים לסכן את כולנו).
 
מתוך סקרנות, אתה בעלים של ספייס או החזקת אחת כזו לאחרונה?
 
אשריך שאתה זהיר
25/10/14 18:31
11צפיות
יש לי ספייס סטאר כבר שנה, ונהניתי מכל אחד מ 25 אלף הקילומטרים שנהגתי בה. ולאחרונה קניתי עוד ספייס סטאר, בשביל אשתי. 
תודה רבה, זאת התגובה שקיוויתי לשמוע
25/10/14 18:38
9צפיות
אומנם נהגתי רק כ-40 דקות, אבל זה מספיק זמן כדי לקבל הרגשה בכללי אם כיף לי ברכב או לא, והיה לי די כיף.
העניין הוא, שכולם באינטרנט אומרים "לא כיף, אוטו פח, פלסטיקה זולה" וכו' וכו' שהתחלתי לחשוד בעצמי שאני כנראה טועה והרכב לא יכול להיות כיף לנסיעה!
 
 
הרכב כיפי מאד לנסיעה
25/10/14 18:54
13צפיות
אם כי כיף זה גם עניין סובייקטיבי - לכן כל אחד יגיד משהו אחר. הביקורות באתרי רכב באינטרנט היו די פושרות, אבל כמו שציינת, הן לא בהכרח אמינות. אני חושד שיש בתחום הזה גם הטיה. כנראה שיבואן מיצובישי לא מחובר לאנשים הנכונים בברנז'ה, או משהו כזה. לדעתי זו מכונית נוחה מאד, עם מרחב פנימי גדול ומנוצל היטב ביחס למימדים החיצוניים הקומפקטיים. קרה כבר שהיינו חמישה מבוגרים במכונית, עם המטען, בנסיעות ארוכות, והיה נוח כמעט כמו במכונית סדאן משפחתית. כנהג, אני מברך על זה שיש לי ספייס סטאר בעיקר בעיר - המכונית משתחלת גם בנתיבים הצרים ביותר, זריזה, קלה לתמרון, הגיר האוטומטי מקל מאד כשיש פקק תנועה, ומצלמת הרוורס היא ממש נכס כשצריך להכנס או לצאת מחנייה, וההיגוי שלה נעים ומדויק (בעבר הייתה לי ניסאן טידה שהייתה ממש עגלה בהשוואה למיצובישי). לא יודע מה זה בדיוק פלסטיקה זולה. בינתיים לא קרה לי שאיזה חלק פלסטיק ישתחרר או יישבר. ואם היה זול לייצר אותה בתאילנד, אין לי בעיה - את המחיר הזול הם מגלגלים ללקוח, בניגוד לכמה חברות אחרות שמנפחות מחיר רק בגלל שיש למותג שלהן שם יוקרתי.
הטידה לא היתה עגלה - היא פשוט היתה הרבה יותר שקטה, אז חשבת
25/10/14 19:19
8צפיות
שאתה נוסע יותר לאט...
לא יודע למי יבואן מיצובישי (שהוא גם היבואן של יונדאי ומרצדס, ויחד הוא אחד היבואנים הגדולים ביותר, אם לא הכי גדול) מחובר בברנז'ה, אבל אני מתחיל לחשוד למי הוא כן מחובר.
כי ביקורת חיובית כל כך על אוטו גרוע כל כך יכולה להגיע או מאדם מכור, או ממישהו עם דיסוננס קוגנטיבי בגודל של האוורסט.
הביקורת על הספייס סטאר היא לא על רמת האבזור, אלא על זה
25/10/14 11:13
39צפיות
שזה פחנוע. גם ריפודי עור וגג שמש לא ישנו את זה. האוטו רועש, עם מתלים גרועים ומנוע מווברץ.
וכן, לספארק יש שילוב תיבה-מנוע גרוע במיוחד. קח סיבוב על פנדה ידנית, למשל, ותבין על מה אני מדבר.
עד כמה זה קריטי?
25/10/14 16:02
20צפיות
כמובן שהביקורת הרעה היא לא על האבזור, כי האבזור הוא זה שמושך בספייס סטאר במחירון שלה, לצד תוספת בקרת שיוט וחסכון משמעותי בדלק שלא מצאתי בחברות שלה לקטגוריה בתקציב הזה.
ציינת 3 מגרעות לספייס, שניים מהם אני מכיר ובשתי נסיעות מבחן רצופות באותה הסוכנות, שארכו כמעט 40 דקות, הרעש והוויברציות לא הפריעו לי. זה כנראה קשור לעובדה שניסיון עבר שלי הוא עם שברולט קפריס 90 מנוע 5700 שלידו הספייס נשמעת כאילו היא מיללת מבחינת רעש מנוע, ואחרת היא הספארק שיוצא ממנה רעש צורם בזמן נסיעה ועדיין לא הפריע לי (כנראה מבסיס הגלגלים עד כמה שאני מבין בזה, אבל רעש בכללי).
לגבי מתלים גרועים, מה זה אומר? אשמח לקבל הסבר . קצת גדול עלי המושג הזה.
 
בנוגע לגיר הידני, אני רק שמח שלא קניתי את הספארק, וחבל שהיא השאירה לי מעין כתם על כל הקטגוריה אם אתה אומר שלה ספציפית יש שילוב גרוע של הגיר.
ובכל זאת, אני לא אטרח עם בדיקת ידניות אחרות מהסיבה שאני עובר לאוטומט גם בשביל הנוחות, ולא רק בגלל התפעול שעולה לי על העצבים (למרות שזה יכול לפתוח לי אופציות הרבה יותר טובות מהספייס ובפחות כסף).
 
דרך אגב, זה נשמע כאילו אני משוכנע לגבי הספייס. אז אין ספק שכן, אני משוכנע לגביה. אבל לכם יש יותר ניסיון, ואני לא תמיד עוקב אחרי עולם הרכבים, אז רציתי לראות אם יש חסרונות בספייס שאני לא הכרתי, כאלה שלא הספקתי לראות בנסיעות המבחן שעשיתי, שלא אגלה אותם משום מקום לבד אחרי הקנייה ומשם כבר אין דרך חזרה!
לבנתיים עלה נושא הרעש והוויברציות שלא הפריעו לי, המתלים שאני מחכה להסבר לגביהם, ואם יש עוד תגובות אשמח לשמוע .
 
 
 
 
 
אם לא מפריע לך לנסוע ברכב מודל 2014 שמכל בחינה שהיא לא עדיף
25/10/14 19:16
13צפיות
בהרבה על ג'סטי מודל 89, אז המיצובישי תהיה לך אחלה.
מתלים גרועים- לא נוחה, מתנדנדת, נוטה בסיבובים ובאופן כללי עם אחיזת כביש נמוכה. ובניגוד למה שאמרו כאן, זה לא קשור לצמיגים. הצמיגים שלה לא עד כדי כך גרועים, אלא תכנון השלדה והמתלים. כך שאם השארות על הכביש היא לא עניין אקוטי במיוחד מבחינתך - הספייס סטאר תהיה לך אחלה.
חוסר עידון - המנוע רועד והתיבה לא פעם חובטת או משתלבת בצורה גסה בתחילת נסיעה או במעבר מ-D לרברס. אבל אם ממש מתאמצים, אפשר להתייחס לזה בכלל כיתרון, כאילו זה סוג של מסאז'.
בקיצור, אם אתה נעול על אוטו, למרות שהוא גרוע - ואתה יודע שהוא גרוע כי כבר קראת מה יש לאנשים וכתבי רכב להגיד עליו, אז למה להטריח אותנו? הרי הם לא שכנעו אותך, למה שאנחנו נצליח?
ואגב, מה שאמרו כאן על ביצועים מול האיביזה הוא שטות. ההבדל בהספק ובמומנט הוא גדול בהרבה מההבדל במשקל, והביצועים של האיביזה עדיפים בכל מצב ובכל מהירות. ויותר מכך, בניגוד לספייס סטאר, האיביזה לא מרגישה כאילו היא עומדת להתפרק בנסיעה במאה קמ"ש. אולי אני מפונק במיוחד, אבל זה נשמע לי דבר די משמעותי עבור מי שנוסע בעיקר בכבישים בין עירוניים כמוך.
הנה הפילטר
25/10/14 17:55
27צפיות
ממש לא נראה חדש
זה לא אני אשם
25/10/14 18:41
18צפיות
זאת האפליקציה המסובכת של תפוז לאנדרואיד.
מנהלים תמחקו בבקשה.
מצטער.
 
יבואן זעיר
25/10/14 15:08
36צפיות
החקיקה בנושא עברה כבר? איפה יש מדריך פרקטי למה שצריך לעשות כדי לייבא רכבים?
תודה
 
איפה אפשר למכור רכב לפירוק ולא רק לברזל?
25/10/14 12:15
33צפיות
היי,
אני בעל רנו מגאן שנת 2000, נסעה היטב עד לאחרונה כאשר הגיר הלך.
אני לא רוצה לתקן אותה. בינתיים הציעו לי הצעות רק למכירה לברזל במחיר מגוחך של 400-500 שח.
המצבר שיש בפנים חדש ורק הוא שווה יותר... צמיגים במצב טוב, רדיו דיסק ועוד...
מישהו יודע איפה אני יכול למכור אותו לפירוק במחיר יותר גבוה?
º
כמה אתה מצפה לקבל? 1500 שקל?
25/10/14 15:15
11צפיות
תצוגת מפה בעברית במערכת מולטימדיה ברנו קליאו החדשה
הודעה זו מכילה תמונות
24/10/14 13:54
61צפיות
שלום,
 
כאשר המפה מוצגים שלטי הכוונה ירוקים הכיתוב בעברית מוצג משאל לימין.
תמונה מצורפת.
 
האם גם לכם יש את אותה בעיה?
כל השאר כיתובים מוצגים בסדר.
אם הרכב חדש והמערכת מקורית
25/10/14 11:27
24צפיות
יש לך אחריות ותמיכה. תתקשר לקרסו - יפנו אותך ואם יש צורך יתקנו/יחליפו/יעדכנו.
בשבוע שעבר "פוינטר" החליפו לי בהוראת קרסו מערכת מולטימדיה שהאחריות עליה תפוג בחודש הבא אחרי 3 שנים.
(החליפו ותיקנו אותה בלי למצמץ כמה פעמים במהלך 3 שנות האחריות).
º
וכדומה.
24/10/14 19:21
16צפיות
º
מה כמות השמן בגיר אוטומטי בפורד פוקוס 2007
24/10/14 13:23
19צפיות
º
2.8L
25/10/14 09:11
4צפיות
נורית חיווי מערכת בקרת פליטה דולקת
24/10/14 09:49
30צפיות
נורית חיווי מערכת  בקרת פליטה דולקת בזמן נסיעה רכב חדש יונדאי I20
º
ללכת למוסך מורשה שיתקן באחריות
24/10/14 10:47
9צפיות
תחרות סודות השפים ב|תפוז| אנשים!
23/10/14 11:35
5צפיות
|*|אנחנו מזמינים אתכם לשתף אותנו ואת גולשי האתר בטיפים המקוריים שלכם לחיים קלים במטבח! היכנסו כבר עכשיו לפורום ניהול בית, כתבו לנו על טיפ משלכם לחיים קלים במטבח ותוכלו לזכות בשוברים לחנות "לגעת באוכל".

לפרטים נוספים והשתתפות:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?for...
תכירו את "על הדרך" - המרקט של הקהילה המוטורית
23/10/14 15:13
32צפיות
"אופנוען מאומן" גאה להציג פרוייקט חדש - "על הדרך" מרקט לכל חובבי המוטוריקה באשר הם, המאפשר רכישה ומכירה של כל דבר הקשור למכוניות ואופנועים, כל זאת עם מטבע משלים.
 
כדי להבין קצת יותר על מה מדובר - אתם מוזמנים להיכנס ולקרוא כאן
 
מקווה לראות אתכם במרקט.
המלצות לקניית רכב
24/10/14 15:54
31צפיות
התקציב עד 30000
הדרישות:
- נסיעות יומיות של כ100 קמ' הרוב בכביש בין עירוני.
- ידני
- דיזל (חיסכון בעלויות דלק)
שיהיה תא מטען גדול וזה בעיקר לכל מקרה לא משהו ספציפי.
- נוחות נסיעה.
 
אני פוזל יותר לכיוון של טנדרונים כמו ברלינגו, קנגו, דובלו ודומיהם.
 
מה יכולה להיות הבעיה ברכב...?
23/10/14 15:28
73צפיות
אחרי טיפול החלפת שמן, אני מרגיש שאני צריך לתת קצת יותר גז (מלפני הטיפול) כדי שהרכב יזוז.
יש לי סוזוקי איגניס אוטומטית 2002
 
 
תודה לעוזרים.
יתכן ובנד בגיר מחליק או סט מצמדים
24/10/14 10:50
32צפיות
אולי בקרת לחץ השמן או לחץ השמן בגיר אינו תקין
 
º
החלפת שמן מנוע או שמן גיר?
24/10/14 19:43
8צפיות
מכירים אתר מקצועי לביקורת צמיגים? (לא דיעות גולשים)
21/10/14 12:53
104צפיות

 
בבקשה:
21/10/14 12:57
96צפיות
תודה, אבל נראה שהם בעיקר מתבססים על דירוג גולשים.
21/10/14 14:30
71צפיות
אנסה לראות עם חוות הדעת של המומחים נשמעות מקצועיות.
º
וכל זה בשביל הצמיגים לפנדה?!
21/10/14 15:32
31צפיות
ההשקעה היחידה בה זה הצמיגים, אז לפחות משהו
21/10/14 15:46
82צפיות
היא לא תקבל צמיגי ספורט, רעש ונוחות לא מעניינים בנסועה שלי, לפחות לוודא שהצמיגים לא גרועים באחיזה ושהמתקין מקצועי.
מעבר לזה היא לא מקבלת תוספי דלק, כל עוד היא נקיה מבפנים גם לא רוחצים אותה עד שהכלבה מקבלת טיול לוטרינר וממלאת אותה בפרווה, שתגיד תודה שהיא מקבלת דלק...
נשמע שאת יודעת להגדיר
22/10/14 06:43
71צפיות
ולהתפקס על מה את בדיוק רוצה:
לגבי צמיגים לפנדה ומידות אין לי מושג, אבל לגבי המתקין, תוודאי כמה דברים:
א. שהצמיגים טריים לפי התאריך המוטבע עליהם, למשל 2514 או תאריך מאוחר יותר זה יהיה טוב מהבט טריות הצמיג. [אם התאריך מאוחר יותר אז ה14 בסוף לא ישתנה אבל במקום ה25 בהתחלה, לא תתנגדי למספר גדול יותר מ25, ונכון להיום זה יגיע עד 42 אם זה ממש אך יצא מהמפעל, כלומר אם יהיה רשום 4214 זה מהבט התאריך, האופציה הטובה ביותר שתמצאי כיום], ולגבי ההתקנה אם תישארי ליד המתקין למרות הרעש, תוכלי לוודא שהצמיג מאוזן כהלכה עד לתוצאת הספרה 0 בכל המדדים במכונת האיזון ולא ש"יעגלו לך פינות מתוך עצלות להשקיע עוד 15 שניות".
 
ב. ובנוסף תוודאי שהצמיג מותקן באופן שהתאריך רשום על הדופן החיצונית [כלומר שתוכלי בעתיד לקרוא את התאריך ממבט על הצמיג המותקן ברכב כשתעמדי על המדרכה לצד הרכב]. התאריך רשום רק על צד אחד של הצמיג, ואם תקפידי על זה אז הצמיג לא יותקן הפוך [זה נכון לגבי צמיגים מודרניים שהחלק הפנימי של הסולייה שונה בצורתו מהחלק החיצוני של הסולייה.
להבדיל, בצמיגים מיושנים זה מורכב מעט יותר. צמיגים מיושנים הם לעתים חד כיווני שם העסק קצת מורכב יותר, אבל גם בצמיגים החד כיווניים אפשר להתקין בכל צד צמיגים שמיועדים לאותו הצד וככה להכיל עדיין את הכלל שבדופן החיצוי של הצמיג שמותקן כהלכה תהיה רשומה תאריך הייצור, הבעייה היא שלעתים מתעצלים להתאים את הצד המתאים לדו כיווני וככה מעלימים את התאריך בתד החבוי...
מקווה שיצא ניסוח לא מסורבל מדי ושניתן להבנה. אבל אם נחזור לפנדה שלך, הפנדה הוא רכב מודרני וגם צמיגיו מודרניים במובן הזה של להכיל את הכלל הזה בשלמותו וללא סייגים].
 
לגבי איזה צמיג מתאים, איפה אניגו שבד"כ בקיא בפירמות ובמידות השונות של הצמיגים בהתאמה לרכבים השונים?
OOPS...מסתבר שטעיתי ואתקן כאן את "טעות הסופר"
23/10/14 05:27
38צפיות
בשורה 4 מלפני הסוף רשמתי כי:
"הבעייה היא שלעתים מתעצלים להתאים את הצד המתאים לדו כיווני וככה מעלימים את התאריך בתד החבוי"
 
הכוונה כמובן ל...הבעייה היא שלעתים מתעצלים להתאים את הצד המתאים לצמיג חד כיווני [ולא דו כיווני. בכל הפרגרף הזה הסברתי על חד כיווני וההבדל לדו כיווני] וככה מעלימים את התאריך בצד החבוי.
 
לבלו ולאחרים: אני רוצה להדגיש את חשיבות חלקו של המתקין. כלומר חשובה כמובן הפירמה של הצמיג אבל חשובה לא פחות ההתקנה הנכונה של הצמיגים על פי העקרונות שמניתי.
º
פנדה
21/10/14 19:40
18צפיות
º
דב, שחור לבן כזה, תעשה גוגל.
22/10/14 10:30
13צפיות
º
זה לא דוב. טעות נפוצה.
24/10/14 13:53
9צפיות
º
מי אומר שלא? הוא ממשפחת הדובים
24/10/14 19:49
6צפיות
º
בטוח? אולי אני מבלבל עם הקואלה?
25/10/14 11:09
2צפיות
לגמרי... הפנדה מסווג בדובים, הקוואלה באמת שיי
25/10/14 15:58
11צפיות
ך לסדרה של הקנגוראים שמתחתיה יש משפחה של קנגרו ומשפחה של קוואלה הקשר בין פנדה לקוואלה נגמר בהיותם יונקים שניהם.
º
tirerack (או אולי tyrerack, לא ממש זוכר).
21/10/14 14:15
25צפיות
º
תודה
21/10/14 14:30
13צפיות
שוטטתי קצת ב tirerack ועולה שאלה מעניינת (או שלא)
21/10/14 15:54
73צפיות
הבדיקות שלהם נראות מעמיקות, והם מקפידים על השוואתיות בין צמיגים שונים על אותו הרכב באותם תנאים.
נראה שרוב הבדיקות שלהם נעשות על BMW סידרה 3 (יש כמה בודדות על עוד רכבים), האם אפשר להשליך תוצאות מרכב כבד, ארוך ומכוייל ספורטיבית לפיאט פנדה שהיא... לא כל הנ"ל ?
 
לדעתי התוצאה ההשוואתית טובה.
22/10/14 11:09
53צפיות
אבל זה כשאתה מדבר על אותם צמיגים. הבעיה היא שהם בודקים בכל סדרה את המידות שמתאימות לבמוו (205/55/16), ואני לא בטוח שזה כבר רלבנטי לצמיגי חתך 80 כמו של הפנדה.
חתך 80 ?
23/10/14 05:00
35צפיות
80 קיים אולי בחלק מרכבי השטח...האם גם בפנדה?
אפילו בפיקנטו 1000 שהוא אוטו צ'וקו פשוט וזול, החתך בצמיגים הוא אינו 80 אלא 60.
כן. גם בפנדה. למה לא?
23/10/14 14:46
23צפיות
נדמה לי שהמידה היא 155/80/13. פעם זו הייתה המידה התקנית בכל המשפחתיות כמעט, ובמכוניות קטנות אפילו פחות, למשל 135/80/12. ולא בגלל שלא היו קיימים צמיגים בחתך נמוך יותר. פשוט לא היה ביקוש. זה נכנס יותר בגלל אופנה מאשר בגלל שיקולים ענייניים.
לחתך 80 יש יתרון מבחינת הנוחות (גם קצת מבחינת צריכת הדלק), וכשהרכב הוא בלי יומרות ספורטיביות אין סיבה לא להשתמש בו.
יתרון בצריכת הדלק...
24/10/14 08:34
21צפיות
אני הייתי מתנסח קצת אחרת:
עבור רוחב סולייה גדול [שהולך בפועל עם חתך נמוך], צפוייה צריכת דלק גדולה יותר.  הסיבה היא כאמור רוחב הסולייה ולא החתך.
 
אם כבר, התרומה של החתך היא הפוכה [כלומר חתך נמוך היה צריך להוביל לחיסכון בדלק ובאנרגיה] כי לחתך נמוך יש פחות רכיב גומי שמתעוות עקב משקל הרכב, אבל כאמור רוחב הסולייה הוא הגורם המשמעותי והוא נותן את ה"נוק אאוט" ומעלה ב"מאזן הסופי" את צריכת הדלק
ברור שחתך נמוך מחייב להגדיל את הרוחב (בדרך כלל).
24/10/14 19:41
13צפיות
ולא משנה מה הסיבה, צמיגים בחתך נמוך יותר ורוחב גדול יותר מגדילים במידה מסוימת את צריכת הדלק.
מאידך אתה רושם "מחייב" ומגיסא בסוגריים אתה מסייג "בדרך כלל"
24/10/14 21:50
14צפיות
אני יכול לבנות לך 2 צמיגים עם רוחב סולייה זהה [W] וגם עם גובה כללי [H] זהה.
[הגובה H מוגדר שקוטר הג"נט [המתאים לצמיג] + פעמיים החתך]
ההבדל בין 2 הצמיגים יבוא לביטוי רק בחתך של הצמיגים וגם בקוטר הג'נט
כלומר בצמיג הראשון שאבנה לך הקוטר ג'נט יהיה גדול והחתך קטן ואילו בצמיג השני שאבנה לך יהיה קוטר ג'נט קטן ואילו החתך יהיה גדול, כי כאמור הH חייב להישאר קבוע, שאם לא כן, זה עלול שלא להתאים למרכב של הרכב...
 
עכשיו אתה מבין את נתוני הניסוי:
בלחץ אויר זהה ל2 הצמיגים, צריכת האנרגיה תהיה גדולה יותר בצמיג עם החתך הגדול יותר.
 
כל הבבלת הזה נועד להוכיח שהדבר שמעלה צריכת דלק הוא רוחב הסולייה [ואילו החתך הקטן יותר היה אמור להקטין צריכת דלק, אבל האפקט שלו בטל ב60, כלומר רוחב סולייה גדול מעלה צריכת דלק [ואילו החתך הגבוה מעלה צריכת דלק אבל בשיעור קטן יותר מהשפעת הרוחב סולייה]
 
יצא ארוך וגם די מסורבל, אבל אותך אני מכיר. אתה תבין מה רציתי להוכיח.
 
 
החשבון המתמטי שלך נכון.
25/10/14 11:36
11צפיות
כלומר אפשר לבנות שני צמיגים כמו שתיארת, אם כי זה נדיר מאוד (ראה תשובתי לאניגו). מה שכן, אני לא בטוח שאתה צודק בקשר להבדל בצריכת הדלק. מי אומר שחתך נמוך עדיף מבחינת צריכת הדלק? למיטב ידיעתי זה הפוך. דופן צד חלשה ביחס לחוזק הסוליה אמור לשפר את צריכת הדלק. זו אחת הסיבות ההיסטוריות שבגללן עברו לצמיגים רדיאליים.
אבל אני מסכים איתך שהדבר העיקרי שמגדיל את צריכת הדלק זה הרוחב ולא החתך. הסיבות שאני מכיר הן התנגדות גבוהה יותר לגלגול, ובעצם גם שטח פנים יותר גדול כלומר זה מגדיל את התנגדות התווך של הרכב.
ושיעור קטן בעברית.
25/10/14 11:38
15צפיות
במשפט עם שני ניגודים, אפשר להגיד: מחד... - מאידך..., ואפשר גם: מחד גיסא.... - ומאידך גיסא, אבל לא כמו שאתה השתמשת. כבר העירו לך פה על שימוש בשפה גבוהה שלא לצורך.
אין שום קשר בין חתך לרוחב סוליה
25/10/14 11:10
12צפיות
הכי פשוט - צמיגי רכבי שטח (או אמריקאיות ישנות) שהם ברוחב 235 ויותר, וחתך 65-75, ואותו רוחב סוליה בדיוק משרת מכוניות נוסעים בחתך 45 ופחות.
אין קשר ישיר, אבל בדרך כלל כשעוברים לחתך נמוך
25/10/14 11:30
14צפיות
לא משאירים את אותו רוחב אלא מגדילים אותו. מידה של 155 בחתך נמוך קיימת, אבל נדירה מאוד). שים לב שבפנדה החדשה עברו לחתך נמוך והגדילו את הרוחב ל-175.
בדרך כלל - כי שני הדברים קשורים (אבל הקשר הפוך ממה שכתבת).
25/10/14 19:29
5צפיות
כדי לנצל טוב יותר את האחיזה העדיפה של סוליה רחבה, צריך צמיג עמיד יותר בעומסי צד, מה שדורש עקרונית חתך נמוך יותר. אבל זה ממש לא "חייב".
צמיגים ברוחב 195, אם לבחור רוחב נפוץ, קיימים בחתכים 50 עד 60, ואולי אפילו קיצוניים יותר (ב-50, 55 ו-60 אני זוכר שנתקלתי). וזה הבדל די משמעותי בחתך.
אותי לימדו ההיפך
25/10/14 21:18
לסוליה רחבה אין שום יתרון באחיזה. יש לך יותר שטח מגע עם הכביש, אותו משקל, כלומר פחות לחץ, אותו מקדם חיכוך, משאיר אותך עם אותה אחיזה בדיוק.
להקטנת החתך יש יתרון מכיוון שהוא משפר את הקשיחות הכוללת של הצמיג, וזה נכון גם אם אתה לא מגדיל את הרוחב. לדוגמה, כדי לשפר את האחיזה של הפנדה, יכלו לשנות את מידת הצמיגים מ-155/80/13 ל-155/65/15. הסיבה שעברו לצמיג בחתך 65 אבל רחב יותר לא קשורה להתנהגות הכביש, אלא לגורמים אחרים כגון הגדלת משקל הרכב, שיפור הנוחות, ואפילו אופנה (לקוחות אוהבים צמיגים רחבים).
בזמנו כשחיפשתי צמיגים לפנדה שלי לא היה מגוון גדול כל כך
22/10/14 15:52
48צפיות
ורובו התבטא בצמיגים סיניים פשוטים. האם בדקת קודם בפנצ'ריות או שאת קודם מחפשת דגם ואז מנסה למצוא אותו בפנצ'ריות?
 
למיטב זכרוני, מתקין הצמיגים אמר שרק הפנדה ויונדאי אקסנט ישנות משתמשות בחתך הזה.
אם זה חתך כזה...
23/10/14 05:14
37צפיות
הכוונה אם זה חתך 80 אז יש לכך 2 משמעויות:
המשמעות החיובית: הג'נטים יחסית מוגנים מחבלות כשהמשטח אינו חלק [מהמורות] ומעניקים בפני עצמם שיכוך מהמורות בכביש משובש
המשמעות השלילית: צמיג כזה איננו יציב בסיבובים מהירים.
º
אתר טיירס פור יו מציג מגוון דגמים במידות כולל מיצרנים מוכרים
23/10/14 11:41
13צפיות
º
לפחות תאורטית, אולי בפועל אין את כולם.
23/10/14 11:51
11צפיות
גם אני חיפשתי שם בזמנו
23/10/14 11:58
34צפיות
והתחלתי לפנות לפנצ'ריות - ולא היה להן במלאי. בסוף מצאתי שם פנצ'ריה שהיה לה צמיגים של kumho ורק כשהגעתי לפנצ'ריה התברר שהם בני יותר משנה...
º
נקווה לטוב
23/10/14 12:05
7צפיות
º
אודה לך אם תעדכני בסופו של החיפוש
23/10/14 12:53
5צפיות
º
האם אתה זוכר מה היו צמיגי הפנדה המקוריים?
25/10/14 08:19
1צפיות
מבקש חוות דעת גולשים על צמיג אפולו
24/10/14 10:47
15צפיות
המיוצר בהודו 
ורמת מחירים
האם זו קפיצת ראש לתוך בריכה ללא מים?
21/10/14 10:51
187צפיות
האם מרצדס סדרה E שנת 2005 לשעבר מונית היא כניסה לבור ללא תחתית?
האם יש בעיות ידועות לדגם? אני זוכר שחיים תמיד אומר שה C שלו לא הרבה יותר יקרה לאחזקה מיפנומטית, השאלה אם המחירים שונים לחזקת מרצדס E מול C?
º
עם מיליון וחצי ק"מ?
21/10/14 15:26
38צפיות
פרט יותר.
21/10/14 16:50
117צפיות
אתה לא הראשון שמביע עניין ברכישת מרצדס ואופן האחזקה שלה, היו מספר שירשורים על E-Class מוניות לשעבר ב CF ובגדול מדובר על רכב אמין מאוד בהנחה כי טופל כראוי. אם מדובר על מונית לשעבר מנהג יחיד מבוגר שעושה מסלולים זו מציאה (מעט שעות מנוע יחסית ונסועה בין עירונית מרובה).
לפני מספר חודשים התחדשנו ב E350 והחוייה מדהימה (אפילו בהשוואה ל C הנוכחית שלי). ה E-Class  הוא רכב שהוא יותר, יותר מקום על הכביש, יותר ביצועים, ו(הרבה) יותר הספק. אל תשכח כי צריך לשלם יותר בשוטף על ה"יותר" שאתה מקבל.
מדובר ב E שנת 2003, אין לי יותר מדי פרטים עליה עדיין. היא
22/10/14 21:49
94צפיות
כבר ביד פרטית.
2003 או 2005?
23/10/14 23:09
51צפיות
אני הייתי נוקט משנה זהירות במקרה זה. מדובר על רכב יד שנייה עם נסועה מכובדת (מונית לשעבר) כך שאם יהיו תקלות הם לא יהיו זולות לתיקון, ראשית בקש מהמוכר דו"ח טיפולים מלא (כולל מהתקופה ששימש כמונית).
ד"א, למה דווקא רכב כזה? למעט נסועה צפויה מרובה ה C-Class יהיה זול יותר לרכישה ותחזוקה.
 
היא כבר לא רלוונטית, לגבי השאלות שלך:
25/10/14 17:46
9צפיות
קודם כל מדובר בסטיישן כך שכמעט ולא קיימת כפרטית.
 
1.למה E ולא C? ממה שאני ראיתי, ה C פחות עמידה מה E, ראיתי כמה C וכמה E לאחר היותן מונית, עם אותה נסועה, ה C נשמעת ונראית יותר כמו פחנוע בעוד ה E מצליחה לשמור על צלם מכונית.
2. ספיציפית זו הייתה ידנית ועם מנוע 2700.
האם אתה מכיר דברים שיהיו ספיציפית מאוד יקרים לתיקון (כמו לדוגמא משאבת סולר שאני יודע שהוא חלק מאוד יקר להחלפה בסיטרואן שלי)?
º
המחיר הוא חלק משיקולי הרכישה... מהו סדר הגודל?
24/10/14 08:39
6צפיות
יונדאי מנוע מצלצל
22/10/14 11:32
74צפיות
שלום למומחים
אני אשמח להתייעץ
יונדאי אלנטרה 2004
יש לי רעשים מהמנוע בזמן נסיעה.
הייתי במוסך אחד החליפו כבלי הצתה וסליל הצתה ולא עזר.
הלכתי למוסך אחר קצת יותר רציני בדקו מנוע במחשב
אמרו לי שצריך שהמחשב מראה שסליל לקוי וחיישן נקישות???
אחכ אמרו שיש בעיה במנוע בוכנה אחת לחץ נמוך 50 וצריך
לפתוח ראש מנוע מינימום 2500 ומי יודע לאן זה יקח אותי
ד"א רצועת טימנג הוחלפה לפני 3 שנים.
בקיצור אני מתלבט האם כדאי להיכנס להרפתקאה בתוך המנוע.
מצד אחד אני צריך את האוטו מצד שני לא ברור כמה יעלה לתקן
את המנוע המרעיש.
מה דעתכם?
איזה מין רעשים יש לך?
22/10/14 13:09
43צפיות
ומתי הם מופיעים?
אם יש לך דפיקות מתכתיות מהמנוע בעומס, בהאצה או בנסיעה בעלייה, זה נקרא צלצולים.
אם יש לך פיצוצים מהאגזוז זה זיופים וזה יכול להיגרם בגלל בעיה במערכת ההצתה.
מתי הרעש מופיע? איך המנוע פועל בעמידה בסרק, ובעמידה כשנותנים גז? האם עגול ויפה, האם מגמגם? האם יש פיצוצים או צלצולים או משהו אחר?
ואם בדקו לחץ דחיסה, האם אתה יודע מה היה הלחץ בכל אחת מהבוכנות?
התקלה אובחנה זה לחץ בוכנה נמוך
23/10/14 13:41
50צפיות
אבל אני כבר לא יודע
הלכתי למוסך שחשבתי שהוא קצת יותר רציני
כל אחד אומר לי שה"מחשב" מאבחן שחסר חלק אחר
והתקלה נשארת בעינה והקופה רושמת.
החלפתי במוסך אחד חוטי הצתה וסליל
במוסך הנוכחי החליפו רצועת טיימינג וחיישן נקישות
ואפילו החליפו פלגים בלי לשאול אותי (עשיתי טיפול 10000 לפני כמה חודשים)
יצאתי מהמוסך עם 1200 ש"ח והמנוע ממשיך להרעיש.
ברור לי שהמכונאי ידע שהמנוע דפוק מלכתחילה אבל זה לא הפריע לו
להחליף כל מיני חלקים שלא רלוונטיים לתקלה ולא עזרו לתקלה.
ועוד בעל המוסך אומר לי שהוא לא אוהב להוציא ככה מכוניות
אז בשביל מה להחליף חלקים? תגיד או שאתה מתקן מנוע או שתשים
את המכונית בחניה שלך. כי זה מה שעשיתי עכשיו.
בכל אופן הנזק למנוע זה כנראה לחץ 50 באחת הבוכנות. המנוע מטרטר
חבל על הזמן וגם יש רעידות. לא נראה לי ששווה להשקיע אלפי שקלים
בשיפוץ המנוע. לפי מה שאני רואה זה בור בלי תחתית.
 
אם ככה, תבדוק כמה עולה להתקין מנוע מפירוק.
23/10/14 14:15
34צפיות
נראה לי יותר כלכלי מאשר לזרוק את האוטו..
לא הבנתי איך כל פעם בדיקת מחשב אומרת משהו אחר?
23/10/14 18:01
31צפיות
אתה ייכול לצלם את המסך כשהרכב מחובר לסורק ולהשוות עם מה שהיה בפעם הקודמת (או מה שיהיה בפעם הבאה).
ומה זה "לחץ 50"? ( חן - נראה לי צריך אותך כאן : הלחץ נמדד בBAR , ולא שמעתי עד היום על מנועי רכב פרטי םע לחץ של 50BAR בבוכנה.רק אני לא שמעתי או שאין כזה?בדרך כלל זה באיזור ה 10 +/- )
האם הצליל שמפריע לך במנוע מזכיר לך את העבודה של מנוע דיזל? אם כן אז ייתכן ובאמת יש בריחת קומפרסיה ויש לשפץ/להחליף מנוע.
האם ללכת "להשקיע" בזה? רק אתה יודע .... יש תקציב לרכב אחר? אם אין אז אין ך ברירה אלא לתקן את הנוכחי.

 
לחץ דחיסה אפשר לבדוק בBAR ואפשר בPSI, בד"כ המכשירים
23/10/14 20:26
33צפיות
מודדים ב PSI, לחץ הגיוני הוא באיזור 110-130 כאשר ההפרש בין הבוכנה החזקה לחלשה לא צריך לעלות על 10%.
לחץ של 50 PSI יכול להראות על שסתום עקום או על טבעות בוכנה שבורות או על בוכנה שבורה, אני הייתי מציע קודם לפתוח ראש מנוע ולראות אם הבעיה לא יכולה להסתכם בשיפוץ ראש.
הם השאירו לי פלט של הבדיקה אבל זה לא הענין
23/10/14 21:14
30צפיות
אני לא מכונאי אבל בצבא תיקנתי מערכות מחשב מוטסות
ולא היינו מחליפים סתם חלקים כי ה"מחשב" הראה שצריך
היינו מחליפים ומאמתים שזה פתר את התקלה וזה לא מה
שעשו. אם מחליפים למשל חיישן נקישות והמנוע ממשיך
להרעיש אותו דבר אז מחזירים את הישן ולא גובים כסף מיותר
זה ההגיון שלי אבל לא של המוסכניקים. אותו דבר היה עם
הסליל שהחליפו. לא יכול להיות שכל החלקים התקלקלו
חוטי הצתה סליל חיישן.... טוב שהמחשב לא אמר שגם
צריך להחליף גלגלים. 
מה זה המחשב הזה שבודק מנוע. מחשב כמו שאני מבין
אמור לעשות בדיקה מקיפה של המנוע. ואם המחשב
מאבחן בעיית קומפרסיה נמוכה אז למה לגשת ולהחליף
כל מיני חלקים מחוץ למנוע? רק בשביל לצאת מורווחים
על חשבוני?
אשמח לשמוע אם זאת התנהלות הוגנת של מוסכניק.
ואם לא אז למה שאפתח אצלו ראש מנוע?
תודה על התגובות
 
המחשב לא בודק קומפרסיה, הוא רק מקבל דיווחים מחיישנים.
25/10/14 17:49
7צפיות
לקומפרסיה אין חיישן. קומפרסיה זו בדיקה שלא ישר רצים לבצע כי הסיכוי שהבעיה שאתה מתאר נובעת מקומפרסיה היא אפשרית אבל נדירה ולכן קודם הלכו על דברים יותר הגיוניים (ופחות יקרים מאוברול או החלפת מנוע).
לגבי למה לא מחזירים את הישן ומחייבים רק על עבודה, זו שאלה טובה, אבל לצערנו כך פועלים רוב המוסכים (אני לא אומר שזו התנהלות נכונה, אבל זו המציאות).
הגה בדייהטסו סיריון
23/10/14 15:49
46צפיות
שלום,
תיקון להגה שהפך קשה ככ שבקושי ניתן לסובב ימינה או שמאלה. האם ניתן לדעת מראש כמה יעלה כי זה סוג אחד של תקלה
או שיכולות להיות עלויות שונות. כמה אמור לעלות בדיוק או מה הטווח?
חסר שמן הגה ?מה צבעו?
23/10/14 17:52
33צפיות
אולי אין צורך בתיקון (נקווה שעוד לא הלך המסרק). בדקת את מפלס שמן הגה?
תגובה למלכת אפריקה
23/10/14 17:58
25צפיות
המסרק הוחלף לפני 3 חודשים זה כנראה המנוע של מוט הגה , יש משופץ ויש חדש.
מסרק יכול להתקלקל שוב אם אין שמן הגה.
23/10/14 18:05
33צפיות
יש נזילות?צבע השמן תקין או עכור ושחור?
אם השמן פיקס אז כן - לחפור ולחפש סיבה אחרת. אבל תמיד מתחילים מהפשוט ומתקדמים למסובך - כעת לא רואה סיבה לפרק את ההגה. תתחיל מצנרת ומשאבה - בדוק מה קורה שם (לא חובה את אישי - אפשר גם במוסך)
תגובה לןתגובה
23/10/14 18:31
29צפיות
אין שום נזילות, אני אבדוק את השמן אני מניחה שתקין כיון שלפני 3 חודשים טיפול כולל מסרק הגה ורפידות בלמים.
אני אגיד למוסכניק שקודם יבדוק צנרת ומשאבה. המון תודה
שאלת גם על עלויות -
23/10/14 19:27
23צפיות
כדאי לקבל הצעת מחיר ולחזור לפורום לשאול האם המחיר סביר.

אני בפורום  הזה כמעט 5 שנים - וכן, זה מאד מאד עוזר ומאד מאד כדאי.
פורום ירושה ועיזבון

פורום ירושה ועיזבון

בואו להתייעץ בכל התלבטות ושאלה היכנסו עכשיו >>


עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


Flix
מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה