לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
שלום, הגעתם לפורום רכב של תפוז, הפורום מנוהל ע"י DrorZi מאז מאי 2001 ו  The S t i g מאז 2007

הפורום היינו במה פתוחה לכל מי שרוצה להשמיע את דעתו בנושא רכב, להתייעץ או להתלונן ואינו מיועד לאנשים המכורים בלבד, בפורום מספר משתמשים רב המרכזים בתוכם ידע עצום בין אם בנושאים טכניים ובין אם בנושאי נהיגה .חלום הפורום הוא מסלול ברמה בינלאומית בארץ הקודש, כזה שאפשר לשלם ולעלות עליו עם הרכב הפרטי, בינתיים הפורום ילחם בסטיגמות שספורט מוטורי =  ילדים בני 18 מתלהבים שעושים רייסים מי הכי מהיר בקו ישר בכבישים ציבוריים ושכל מי שנוהג מהר הוא חוליגן. על מנת לשמור על אווירה טובה ולשמר את הרמה הגבוהה (מאוד) שאליו הפורום הגיעה הנה תוספות לחוקי הפורום הכללים של תפוז:

 *הנכם מתבקשים לשרשר הודעות הקשורות באותו נושא (לדוגמה, אם יש שאלות בנושא צמיגים ואתם רוצים לשאול על החלפת צמיגים אצלכם ברכב אין צורך לפתוח הודעה חדשה), אם הכנסתם הודעה ראשית ואתם לא מוצאים אותה עשו קודם חיפוש האם היא שורשרה לטרד אחר בדף.

דבר זה נעשה על מנת לאפשר ליותר הודעות להופיע בדף הראשי.

* לכל משתמש הזכות לטרד ראשי אחד בדף, שאלות נוספות גם אם בנושא אחר ישורשרו לטרד הקיים של אותו משתמש

דבר זה נעשה על מנת למנוע הצפת הדף הראשי ע"י משתמש בודד, תאמיני לי, רואים את כל ההודעות שלכם ואם העלתם משהו חדש אנשים יראו ויגיבו

* ובהמשך למשפט האחרון, אנחנו רואים הכל ועונים על מה שאנחנו יכולים ויודעים, הודעות כמו "למה לא עונים לי" / "דחוווווווף"  / "מה? אף אחד לא יודע" לא מדרבנות אותנו לענות ואף להפך, חשוב לזכור כי כולנו פה בשביל ליהנות, על חשבון זמננו הפרטי ובהתנדבות, זו איננה עבודה של אף אחד מאיתנו ואף אחד מאיתנו (כולל מנהלי הפורום!) לא מקבל תמורה פרט להרגשה טובה בעזרה לזולת וניהול דיון פורה.

* יוצא מן הכלל הם משתמשים ירוקים בפורום אשר שילמו כדי להיות מודגשים בצבע זה, משתמשים אלה מגיבים לגופו של נושא אם ברצונם לתרום לדיון (ויש ברשותם ידע רב).

* הודעות "מ-ק-פ-י-ץ" גורמות למחיקת כל הנושא. (יוצא מן הכלל היא הודעות הקפצה על שאלה שלא נענתה ב-כ-ל-ל ועפה לדף השני) ההודעה שלכם לא יותר חשובה מהודעות אחרות בדף וזה מרגיז בדיוק כמו אנשים שנדחפים לראש הפניה במחשבה שהם ממהרים הביתה יותר ממני (או סתם בזים לכל כלל נימוס בסיסי)

* הודעות המכילות קללות מכל סוג המפונות כלפי אדם אחר ימחקו ללא הסבר מהפורום והמשתמש לא יוכל להביע את דעתו יותר בפורום שלנו

* הפורום מבוסס על אנשים בעלי ניסיון רב בתחום ששמחים לשתף בו את כולם ולכן הודעות המשקפות הטעיה (מכוונת או מחוסר ידע מוחלט בנושא) והשמצה ללא פרוט תמחקנה (לדוגמה הודעה "כל הצרפתיות זה חרא מכוניות" נמחקת מידית)

* אין לפרסם מודעות למכירה בפורום, יד2 הוא המקום הראשי היום למכירת כלי רכב וכל דבר אחר, מודעות מכירה ימחקו מהפורום והמפרסם יחסם מכתיבה בפורום.

* הפורום איננו פייסבוק ואיננו WALL שלכם (לדוגמה "תראו מה מצאתי ביוטיוב" היא לא הודעה רלוונטית לפורום ותמחק)

* קיים מאמר המרכז הודעות טכניות ושאלות נפוצות (מכיל "מה זה טורבו","מה זה דאבל קלאץ/עקב אגודל" ועוד) קיים גם האתר www.howstuffworks.com כדי ללמוד איך מנוע עובד, מומלץ.

* שיחות נפש בין שני גולשים ימחקו, יש בתפוז מערכת הודעות אישיות ומספיק תוכנות IM למטרות אלו.

* הודעות ללא כותרת נמחקות, כותרת בשם "כנס","..." וכו נחשבות הודעה ללא כותרת.

***דוגמאות כלליות להודעות שנמחקות אוטומטית:

* באיזה צבעים אפשר להזמין גולף (אנחנו לא יבואנים, אנא פנו לאולם התצוגה הרלוונטי)

* איך עובד מנוע (יש את www.howstuffworks.com הוא באמת מצוין

* האם יש לכם תמונה של סובארו DL 83 (יש GOOGLE בשביל זה

* כמה עולה מאזדה חדשה (יש טלפון בדיוק למטרה הזו, תתקשרו לסוכנות)

* כמה עולה קולט 96 (הפורום איננו תחליף מחירון, יש ברשת את מחירון יד2 ולוי יצחק)

גולשים חדשים? אנא קראו את חוקי הפורום ("אודות הפורום והנהלתו" פה מעל)
המשך...
הודעה חדשה

מעונין לדעת אם עושים טריד אין לרכב
28/02/15 07:53
1צפיות
הי נמעוניין  לדעת היכן אתם נמצאים והאם עושים טריד אין לרכב
מעונין לדעת אם עושים טריד אין לרכב
28/02/15 07:53
הי נמעוניין  לדעת היכן אתם נמצאים והאם עושים טריד אין לרכב
מעונין לדעת אם עושים טריד אין לרכב
28/02/15 07:52
1צפיות
הי נמעוניין  לדעת היכן אתם נמצאים והאם עושים טריד אין לרכב
º
חיישני רוורס אפשר לוותר על זה או שכדאי שיהיה ברכב?
26/02/15 14:49
39צפיות
º
כן.
26/02/15 16:09
18צפיות
º
אבל לא כדאי
26/02/15 16:52
25צפיות
º
ואולי הכן היה בתשובה ל"כדאי שיהיה" ?
26/02/15 18:58
12צפיות
º
ואולי גם התשובה שלי?
26/02/15 22:17
10צפיות
º
פעם שיש לך אתה אוהב את זה. ווידאו גם טוב (בעיקר לבטיחות)
26/02/15 20:27
13צפיות
לדעתי חובה , וזה בכלל לא בעיה להתקין את זה
27/02/15 13:21
32צפיות
קניתי בהום סנטר ב 150 ש"ח  והתקנתי לבד ב 2 מכוניות שונות  .
מפרקים את הפנס האחורי  מגיעים למנורה של הרוורס ומחברים את הפלוס של המכשיר לחוט  הפלוס של המנורה ,  לחשוף קצת את הבידוד של החוט ולא לחתוך אותו , לאחר החיבור לבודד שוב עם איזולירבנד .
כל השאר כבר פשוט מאוד  , בפעם הראשונה שמתי את הצג הקטן על הדשבורד 
בפעם השניה קיצרתי את התהליך ושמתי את הצג על המדף האחורי .
צריך רק מקדחה, מקדח מקבלים בערכה .
יש לי כעת מצלמת רוורס ברכב זה עוד כלי בכדי לעזור ברוורסים , לדעתי בעיקר כנגד בני אדם ומכוניות שחולפים תוך כדי הרוורס .
בסטיישנים וגיפים צריך את זה .
לדעתי חובה
27/02/15 14:19
35צפיות
בעלות של כמאה שח
חוסכים ים שריטות ומכות
מונע תאונות של הולכי רגל שקופצים לך ברוורס
ו מאפשר להיצמד ולהידחף במניות בקלות בלי נשיקות.
 
החיסרון.
אובדן אינסטינקט ברוורסים
 
 
 
אפשר לוותר, אבל אז יש את הסיכוי לדרוס ילד ברוורס
27/02/15 16:45
29צפיות
היכולת לזהות והלתריע מפני ילדים קטנים מאחורי הרכב זה היתרון היחיד של החיישנים ביחס ל"נהיגה לי ידע וניסוין".
 
אם הנהג מכיר את הרכב שלו טוב הוא לא צריך חיישנים כדי לדעת כמה קרוב הוא למכשולים.
הבעיה היא ילדים קטנים שלפעמים מנעלמים מאחורי הרכב.
בוא נגיד שזה לא יכול להזיק
27/02/15 22:06
18צפיות
ווחוץ מהוצאה כספית קטנה יש בדבר רק יתרונות
יש גם חסרונות
27/02/15 23:22
19צפיות
ראשית, עצם זה שמתקין ישראלי מתעסק עם מערכת החשמל של הרכב ועם הפלסטיקה בתא הנוסעים. אומנם במקרה הזה ההתעסקות החשמלית די פשוטה, אבל עדיין. בעניני פלסטיקה - כמעט תמיד החברה האלו משאירים סימני מברגים או חלקים שלא חזרו למקום כראוי.
שנית, זה עוד משהו שיכול להתקלקל, ואז או לשגע אותך בצפצופים כל הזמן, או לא לצפצף בכלל עד שפגעת במשהו (כי חיכית שיהיה צפצוף, כמו שאתה רגיל).
שלישית - הרבה פעמים הם מאוד לא מדויקים, ומתחילים לצפצף בהיסטריה (צפצוף רצוף בדרך כלל) כבר במרחק של מטר מהמכשול.
רביעית - הם מנוונים את יכולת הערכת המרחק של נהגים שהתרגלו לסמוך עליהם, וזו בעיה אם הם פתאום אינם (רכב חלופי, למשל).
ועדיין - לדעתי מוצר חיובי.
בדיוק הבעיה שלי
28/02/15 01:59
12צפיות
משהו מצפצף, מצפצף בהיסטריה, ואז עובר למצב דום לב החייאה מיידית- לא מתכון לבריאות נפשית. מה שעשיתי בהתחלה היה לפתוח את דלת הנהג ולראות באמת כמה אני קרובה או רחוקה מהאובייקט כדי לדעת אם יש באמת טעם להתעלף עכשיו או שזה יכול לחכות. מה שכן, לדעתי הם לא עשו את החלון האחורי אצלי בצורה הכי טובה שאפשר כך שטווח הראייה אפילו לחלון אחורי די מצומצם, אז זה קצת מקנה תחושת ביטחון. 
האם הגיר הרציף שיש ביונדאי i25 החדשה (הדגם של ה-1.4) אמין?
27/02/15 15:32
32צפיות
אני יודע שהרכב חדש, אבל למישהו יש דעה על הגיר הרציף (CVTׂ) ?
אני עוד אעשה נסיעת מבחן, אבל מניסיון של אחרים האם הנסיעה היא חלקה?
האם יש חסרונות בגיר מסוג זה?
מהי האמינות של גיר כזה לאורך זמן? (ראיתי שיש גם ברכבים של חברות אחרות, האם יש בעיות,תקלות ?)
 
תודה.
אי אפשר לגזור מתיבה רציפה של יצרן א' לזו של יצרן ב'.
27/02/15 21:16
13צפיות
בדיוק כמו בכל הסוגים האחרים של תיבות אוטומטיות, יש דגמים אמינים יותר ויש כאלו שפחות.
º
אז לגבי הגיר הרציף ביונדאי i25, למישהו יש חוות דעת?
27/02/15 22:37
11צפיות
דגם חדש מדי, ולמיטב ידיעתי הגיר הזה לא משמש בשום דגם אחר של
27/02/15 23:34
10צפיות
החברה - כך שאף אחד לא יוכל לתת לך מידע אמין בנושא אמינות.
האם מכירים אסקורט למכירה בשנים 84-90
27/02/15 22:23
8צפיות
מעוניין לרכוש פורד אסקורט בין השנים 84-90
מספר טלפון 0549200725
שרון
בספק אם שרדו אסקורטים מהשנים ההן
27/02/15 23:02
8צפיות
ומסיבה די פרוזאית - הפגוש שלהם עשוי מחומר שהופך לפריך עם הזמן, וכל מכה קטנה שוברת אותו - ובלי פגוש תקין אי אפשר לעבור טסט. ומשום שזו בעיה סדרתית, קשה מאוד להשיג פגושים כאלו מפירוק. חבר שהיה לו כזו פשוט וויתר על הרכב אחרי שלוש שנים שבהן הפך לאומן בפיסול באיזולירבנד חבלה, ומכר אותו למישהו מהשטחים (ששם כנראה הדרישות בטסט פחות קפדניות) בגרוש וחצי. וזה היה עוד באלף הקודם...
האם מכירים אסקורט למכירה בשנים 84-90
27/02/15 22:24
5צפיות
מעוניין לרכוש פורד אסקורט בין השנים 84-90
מספר טלפון 0549200725
שרון
האם מכירים אסקורט למכירה בשנים 84-90
27/02/15 22:23
3צפיות
מעוניין לרכוש פורד אסקורט בין השנים 84-90
מספר טלפון 0549200725
שרון
האם מכירים אסקורט למכירה בשנים 84-90
27/02/15 22:23
1צפיות
מעוניין לרכוש פורד אסקורט בין השנים 84-90
מספר טלפון 0549200725
שרון
רוצה להתיעץ איתכם על קטגוריות רכב לנהג חדש
25/02/15 09:45
76צפיות
הילד הוציא רישיון לפני כמה חודשים ואני גאה לומר שהוא נוהג נהדר. בעוד כחצי שנה הוא מתגייס. אנחנו רוצים לקנות לו מכונית משלו והתקציב עומד באופן שרירותי על 70K (יש גמישות). הוא מעדיף משהו ממשפחת המיני הקטנות כמו פיקנטו, i10 ושות, חדשה. אני מעדיף משפחתית קומפקטית משומשת כמו i30, אוריס, סיוויק האצ'בק שיותר יציבות ואולי יותר בטוחות בראיה קדימה כשיהיה בצבא ויסע בבינעירוני. הסיוויק דווקא כן נראית לו אבל יכול להיות קצת קשה למצוא אחת כי הן לא נפוצות בליסינג (או בכלל).
 
אשמח לשמוע עוד דיעות.  
דעתי
25/02/15 10:02
59צפיות
אין בעיה עם הקטנות כמו סוזוקי אלטו ודומיהן. גם בכביש בין עירוני.
מה שהייתי ממליץ זה רכב ידני.
יותר זול לרכישה ואחזקה, אפשר לקנות אפילו חדש בתקציב שלכם. גם צריכת הדלק נמוכה יותר.
יותר אמין - גיר ידני יותר אמין.
כדאי שהתכשיט יצבור ניסיון על רכב ידני הוא יודה לכם בהמשך.
לגבי נסיעה בפקקים, אותי פקקים מעצבנים בכל מקרה ובכל זאת אני מעדיף ידני (הרבה יותר מהנה בלי פקקים).
 
בהצלחה!!!
שמעתי מחברים שניסו למכור ידנית שזה על גבול הבלתי אפשרי
25/02/15 10:54
56צפיות
המודעה יושבת שבועות ביד2 בלי טלפון אחד. פקקים זאת הדאגה האחרונה שלו, יקח לו עוד כמה שנים טובות עד שיראה פקקים.
לגבי הבטיחות, הכוונה גם שהמשפחתיות יותר יציבות וגם שאסור להשוות בטיחות מקטגוריה לקטגוריה (*5 במיני אמורה להגן פחות טוב מ *5 במשפחתית).
שיקול נוסף שהוא עוד לא מודע לו אבל עוד יגלה, שכשירצה לקחת טרמפ לבסיס 4 חברים + קיטבגים, הוא יעריך מאד את המרווח הנוסף של משפחתית. 
שאל חברים שניסו למכור אוטומטית כמה זמן לקח להם
25/02/15 12:43
53צפיות
ליד הבית שלי ישבה ספארק 2011 למכירה במשך יותר מחודשיים עד שנמכרה (או לפחות כבר לא חונה עם שלט ברחוב). מבעלים פרטיים, עם נסועה נמוכה - ולפי השלט, הוא גם היה מוכן להיות גמיש במחיר. וזה ממותג שנחשב לסחיר מאוד לפי הסטטיסטיקות.
עם כל המבצעים
26/02/15 10:53
28צפיות
ואפשרויות המימון שיש היום, וגם ההיצע של חברות הליסינג קשה למכור.
זה השוק וכמו שאומרים סה לה וי.
º
ידני ? אין דבר כזה , לא קיים !
26/02/15 11:19
17צפיות
מזתומרת אין דבר כזה?
27/02/15 22:03
14צפיות
אתה מתכוון שלא מוכרים? כי לי יש פיקנטו ידנית וגם בדגמים אחרים שהתעניינתי בהם יש אפשרות לקנות ידני
בכל מקרה- alien life from , עדיף לך ללכת על הקוריאניות הקטנות מאשר משפחתית.
אני חושב שלילד בן 18 אין מה לעשות עם רכב משפחתי. אם זה בשביל הפעם ב שהחברים עם הקיטבגים אז זה באמת לא שווה את הטיפולים היקרים יותר וצריכת הדלק הגבוהה יותר. לפיקנטו למשל יש מרחב פנימי די גבוהה כך שלא כל הרכבי מיני הם קופסאות שימורים
º
אני מתכוון שמבחינתי אין ,
27/02/15 22:52
4צפיות
התייאשתי מחיפושי רכב ... מרחיבה חיפושים
27/02/15 18:42
23צפיות
אחרי שלושה שבועות של קשר יומיומי עם כל חברות הליסינג, עיסקה שכמעט נסגרה ונפלה ברגע האחרון, אני מבינה שצריך להרחיב את האפשרויות לעוד כמה מכוניות ולהתקדם עם מציאת הרכב.
אז ההרחבה מגיעה למסחריות הקטנות,  דובלו, ברלינגו, פרטנר וכו.
כיון שהמכונית תהיה גם משפחתית, אשמח להמלצות מי פחות גרועה מבחינת התחושה המסחרית, הקפיצות מאחורה וכו.  וכמובן חשובה ביותר צריכת דלק מצויינת.
 
תודה רבה רבה !
הברלינגו, פרטנר (בעצם אותו אוטו) והקנגו הם הכי טובים מהבחינה
27/02/15 21:15
15צפיות
ה"משפחתית", עם עדיפות לשתי הראשונות. קחי רק בחשבון שהבטיחות שלהן לא מבריקה - נדמה לי שהברלינגו קיבל רק שלושה כוכבים במבחני הריסוק, אבל לא זוכר את הציונים המדויקים בכל קטגוריה.
מהפורד כדאי להמנע - מרגישה כמו משאית קטנה ובעיות מנוע.
הפיאט פחות נוחה מהצרפתיות ומרגישה יותר מסחרית.
יש גם ניסאן, אבל היא מכוערת רצח - ולא נוחה.
מה זה הניסאן ? (אני בדר"כ אוהבת מה שהשאר
27/02/15 21:36
15צפיות
חושבים שמכוער.  גם עכשיו אני בכזו).
ואיך צריכת הדלק ?  הקנגו שהיתה לי לפני כמה שנים היתה גרועה מהבחינה הזאת.
חפשי ברשת NV200
27/02/15 21:37
13צפיות
אני מניח שלא היתה לך קנגו עם מנוע 1.5 ל' טורבו דיזל אלא אחת עם מנוע בנזין או מנוע דיזל ישן יותר (1.9 ל'). החדשות, כמו הברלינגו, משיגות בקלות 16 ק"מ לליטר בנהיגות מהסוג שיש בערבה.
º
27/02/15 22:04
4צפיות
פיגו 207 שעון מד חום מתחמם stop
26/02/15 22:49
32צפיות
במהלך נסיעה עם פיגו 207  שנת 2011   פתאום שעון מד חום  מראה על  התחמממות מקסימלית  נדלקת  נורית stop  ומצפצף   עצרתי את המכונית הרדיאטור  אינו מראה סימנים  של רתיחה  ולא חסר  מים!   הזמנתי  למחר  גרר  למוסך   איזה  אפשריות  שקרו  כאן
עלול להיות שהתרמוסטט נשאר סגור
27/02/15 02:08
24צפיות
זה מסביר את מה שאתה מתאר וטוב עשית כשכיבית מייד את המנוע.
האם כשהרמת מכסה מנוע לבדוק מים ברדיאטור וכו', הרגשת שהמנוע עצמו חם מאד? [לא מדבר על הרדיאטור] פולט הרבה חום?
הרכב נגרר למוסך הוחלף חיישן
27/02/15 10:24
18צפיות
בני הזמין  גרר  למוסך  המרכזי  פיגו  בבני ברק  הוחלף  חיישן   עלות  התיקון  1000 ש"ח  אינני  יודע  איזה חיישן  אני מקווה שאכן זה  המחיר  פחות או יותר  והחשוב מכל  שהבעיה נפתרה
לכן שאלתי אם כשהרמתם מיכסה המנוע הרגשתם שהמנוע חם מהרגיל
27/02/15 10:33
16צפיות
בכל מקרה המוסך המרכזי בבני ברק הוא מוסך וותיק ומיקצועי. אני כמעט משוכנע שפתרו לך את הבעייה כהלכה.
לגבי המחיר: המוסך המרכזי שלהם הוא לא זול אבל מקצועי. לצורך מיפוי חיישנים סוררים אתה ממילא חייב להתחבר למחשב לדיאגנוסטיקה. במוסכים המורשים יש את הציוד. האם בכל המוסכים שאינם מורשים יש? בטוח שלא.
עצה לעתיד - הדירו רגליכם מהמוסך בבני ברק
27/02/15 21:31
12צפיות
לא יודע למה, אבל במקום המצב הרגיל, בו המוסך המרכזי הוא המוסך הכי מקצועי ואמין, עם השירות הכי מוקפד - סיפורי הזוועה ששמעתי על שרודר בבני ברק הם הגרועים ביותר ששמעתי בהקשר של פיג'ו סיטרואן. סירוב לכבד כתבי אחריות, מדיניות של זריקת אחריות על הלקוח (אה... לא מילאת מי וישרים בזמן... אז האחריות על המנוע לא תקפה!), רכב שיצא מטיפול בלי מסנן אוויר למנוע, כי פשוט שכחו לשים (מזל שבעל הרכב עם אוזן טובה, וקלט שצליל המנוע שונה מהרגיל) ועוד ועוד.
יש מוסך מורשה של פיג'ו סיטרואן לא רחוק משם, בפ"ת, לא זוכר את השם, שעדיף בהרבה. לא זול - אבל מקצועי מאוד ואמין, מנסיון שלי ושל עוד כמה חברים. עדיף בהרבה!
אחריות המבוטח, האם נפרדת מהביטוח כשלעצמו?
27/02/15 14:12
42צפיות
שאלה שעלתה לי. יש לי רכב ישן בשווי של 15 אש"ח (מבוטח בצד ג' בלבד). אם הרכב יפגע ע"י אדם אחר ויגרם לו נזק אז הסכום המקסימלי לתביעה יהיה כ 8 אש"ח (הבנתי כי תביעה בסכום העולה על 55% משווי הרכב תגרום לחברת הביטוח של הפוגע לשפות את התובע בשווי הרכב תמורת קבלתו). האם ניתן לתבוע את הפוגע ישירות במלוא סכום הנזק והגיד לו שיסתדר לבד עם הביטוח שלו?
º
בהחלט יתכן.
27/02/15 16:49
8צפיות
פירוט?
27/02/15 17:34
17צפיות
פשוט חשבתי על זה גם מכיוון אחר. קראתי שביטוח צד ג' הוא עד חצי מיליון ש"ח ונזק מעבר לזה שולם ע"י הפוגע.
גבולות אחריות משתנות בהתאם לרשום בפוליסה
27/02/15 19:07
14צפיות
יתכן מצב בו תיקון הרכב הנפגע לא יהיה כדאי לחברה המבטחת את הפוגע והיא תשלם את ערכו המלא של הרכב הנפגע.
אתה יכול לשאול בפורום ביטוח ויתכן שתקבל שם תשובה יותר מוסמכת.
 
האמור לעיל הינו דיעה בלבד וממש לא יעוץ מקצועי.
קניית רכב חדש - שברולט ספארק או סוזוקי אלטו
24/02/15 18:41
104צפיות
היי חברים, אני רוצה לקנות רכב חדש ואני מאוד מתלבט בין הספארק לאלטו, החסרון היחד שאני מוצא באלטו הוא שיש רק 4 מושבים לעומת 5 בספארק, אומנם האלטו זולה יותר ב-4000 שקלים. מה דעתכם?
זה החסרון היחיד שמצאת באלטו? באמת?
24/02/15 22:46
99צפיות
מה עם ציון בטיחות עלוב? מה לגבי מנוע רועד? מה לגבי אבזור מביש?
האמת שגם אני מתלבטת בינהם. מצד אחד את האלטו יש בוורוד
25/02/15 00:24
92צפיות
הרבה יותר יפה מאשר הוורוד הדהוי של הספארק, מצד שני, ההגה באלטו מאוד קרוב, וזה קצת בעייתי בשבילי מסיבות ברורות.
אז גם אני אשמח לשמוע המלצות - ולגבי הבטיחות, זו לא בעיה. המוכר בסוזוקי אמר לי שעניין כריות האוויר במילא לא רלבנטי עבורי.
נסיון על שניהם
25/02/15 10:15
98צפיות
בספארק נהגתי בחו"ל משהו כמו 1000 קמ' ב-4 ימים.
לא אהבתי בכלל.
כאשר רכשנו לפני חודש רכב שני, הלכתי על האלטו (ידנית כמובן ).
אתייחס למה שהעלו מעלי:
אבזור מביש? אני קיבלתי את הרכב עם מערכת מובילאיי למנעית תאונות, מרימי חלונות, חיישני רוורס ורדיו משודרג לעומת הרגיל (גם הרגיל אצלי). הכל ללא תוספת תשלום. לא יודע אם המבצע הזה עדיין ממשיך.
 
ציון בטיחות - האלטו נבחנה עם 4 כריות אוויר וללא ESP. בשלי יש 6 כריות אוויר וכמובן ESP בתאם לחוק. רק מערכת מובילאיי כבר שווה את העניין. עד שלא נהגתם איתה לא תבינו על מה מדובר.
 
מנוע רועד - כל מנוע עם 3 צילינדרים רועד מה שכן באלטו העניין שופר ואחרי יומיים כבר התרגלתי. אחרים שנסעו באוטו בכלל לא הרגישו עד ששאלתי אותם.
 
נכון שאני משחד כי קניתי אלטו, אך לאחר שבחנתי את היתרנות והחסרונות זה הרכב בשבילי.
לא כל מנוע 3 צילינדר רועד
25/02/15 10:56
75צפיות
נסה את זה החדש של פיז'ו ולא תרגיש שום רעידה.
תגיד, איך אתה מכוון את מראת ימין?
25/02/15 12:41
85צפיות
עזוב - איך אתה פותח את החלון בצד של הנוסע (נגיד כשאתה רוצה להגיד משהו למישהו על המדרכה)?
בטח כמו שפתחו פעם...
25/02/15 12:47
70צפיות
מושיט את היד ומסובב את הידית....
 
 
ב.
שניהם בקלות רבה
26/02/15 10:25
39צפיות
לא מבין למה אתה יוצא נגד הרכב.
זה לא רולסרוייס וגם לא עולה ככה.
זה רכב בסיסי עם מחיר בסיסי.
לצרכים שלי זה מספיק ואף מעבר.
 
איך היית מכוון את מראת ימין ברכבים משנות ה-80? ואיך היית פותח את חלון צד ימין לפני שהיו חלונות חשמליים?
 
נו, אם משווים לשנות השמונים אז גם הבטיחות סבבה...
26/02/15 11:46
36צפיות
אבל אנחנו לא בשנות השמונים, ועולם הרכב התקדם בצעדי ענק מאז. ומכיוון שבאותו מחיר, או מחיר דומה מאוד, אפשר לקבל רכב שכן מאובזר בחלונות חשמל נורמאליים ובמראות חשמליות - אז האבזור באלטו מביש, גם ביחס למחיר שלו ולהיותו מכונית מיני בסיסית. כל האוטו הזה משדר תחושה זולה בצורה קיצונית, גם ביחס למכוניות מיני.
ולגבי הבטיחות - הרכב קיבל ציון של 55% בהגנה על מבוגרים, בתאונה חזיתית ההגנה על הנהג רחוקה מלהיות טובה, עם סיכוי טוב לפגיעה קשה באזור הרגליים והאגן. זה לא קשור לשש כריות אוויר מול ארבע, ובטח לא ל-ESP. מה גם שלפי המידע באתר יורואנקאפ, הרכב דווקא כן נבחן עם שש כריות אוויר. איך שלא תהפוך את זה - זו אחת המכוניות הפחות בטוחות על כבישי ישראל היום. אבל היי - העיקר שקיבלת רדיו משודרג...  
המובילאיי זה כמו רב חרדי
25/02/15 13:08
93צפיות
כל דבר אסור, צפצופים ומסרים מאיימים לאורך כל הנסיעה. עובר מסלול עם איתות ובזהירות - מצפצף, מישהו עובר לידי - מצפצף. 
 
איך שאני נכנס לרכב אני מכבה את המערכת 
º
כשהאיתות פועל אזהרת הסטיה מבוטלת, כך שמה שאתה אומר לא סביר
25/02/15 13:24
28צפיות
25/02/15 19:00
57צפיות
אגב אתה יכול לאותת לימין ולסטות לשמאל, המערכת לא תצפצף...
 
º
ניסיתי. מצפצף
26/02/15 07:29
18צפיות
אז ההתקנה אצלך לקויה
26/02/15 10:10
39צפיות
המערכת, בהגדרה, לא מתריעה על סטיה מנתיב כאשר האיתות דולק (וכמו שאמרו כאן - בלי קשר לכיוון האיתות). מה שקרה אצלך הוא כנראה שלא חיברו את המערכת כראוי למחשב המנוע, ולכן היא "לא יודעת" שאתה מאותת.
מה מצפצף?
26/02/15 19:24
22צפיות
אצלך יש התראת מעבר נתיב בכל מקרה? בלי קשר אם אתה מאותת או לא?
אם זה ככה אז זה לא תקין. זו לא הייתה כוונת המשורר.
אני גם לא סובל את זה
25/02/15 19:08
70צפיות
אבל אצל אשתי ברכב זה פעיל [למעט התראת האיתות שביטלתי, היא מממילא מאותתת 4-3 ימים לפני פנייה או מעבר נתיבים] ואילו אני אופנוען בדימוס, מה שאומר שאין לי צורך בהתראות כלשהן, אחרת ממילא ממזמן הייתי נמחק...אני נוהג פרוע מבחינת איתותים, השתלבויות, מיקום לעתים בין הנתיבים, מצד אחד, אני מעניק זכות קדימה בשפע לנהג אחד בכל צומת, ומצד שני אני לוקח זכות כזאת לעצמי בחוסר סובלנות בטיימינג מדוייק ונמרץ [נהגי ישראל רגילים לייבש את זולתם]
אצלי אני לא זקוק למערכת אבל אני לא מנתק את המערכת גם כשאני נוהג בריכבה
 
אגב, הרב החרדי מרשה כמעט הכל ככה שההשוואה שלך לא בהכרח בכיוון.
 
אגב יש לנו שכן שעובד במובילאיי וסיפר לנו שאפשר לשדרג את התוכנה לכך שתנמיך אורות גבוהים מסנוורים אם יש רכב ממול וגם כמדומני שציין שאפשר שהאורות ילוו את הפנייה. לא מצאתי זמן לזה...
רק מחזק את מה שהגבתי מתחתיך...
26/02/15 10:39
33צפיות
דרך אגב, אני הבנתי שההנמכה של האורות הגבוהים תלויה בדגם הרכב (הרכב צריך לאפשר זאת) זה לפחות מה שכתוב בספר המטוס של המובילאיי.
אשמח להתבדות.
זכותך לכבות אני לא
26/02/15 10:31
45צפיות
עובר מסלול עם איתות לא מצפצף
מישהו חותך אותי מצפצף כדי להזכיר לי לשמור מרחק (לא שאני מהנצמדים).
פשוט צריך להתרגל ופתאום תראה איך הרגלי הנהיגה משתפרים.
כמה שאני שומר מרחק עם מובילאיי אני שומר יותר ואף אחד לא יגיד לי שזה לא טוב.
סע שבוע, איזה שבוע סע יומיים עם המערכת ותראה איך פתאום הנהיגה בטיחותית יותר. ואני יוצא מנקודת הנחה שאתה לא מהמשתוללים.
אני חושב שאם אתה צריך את המערכת - עדיף שלא תנהג בכלל
26/02/15 15:00
44צפיות
אני גם רוכב על אופנוע ספורט וכל כולי מרוכז רק בכביש. לא בשום דבר אחר.
 
כך צריך להיות גם במכונית 
בין "רצוי" ל"מצוי" תמיד היה הבדל גדול
26/02/15 15:40
36צפיות
אם אתה רוכב על אופנוע, ספורט או לא, אתה בוודאי מודע לכמות הנהגים שמשייטים על הכביש בין הנתיבים בזמן שהם מתעסקים בסלולארי, הילד מאחור, מילוי דוחות מלאי. אתה גם בטח "זוכה" לראות המון תאונות פקקים, שהמערכת הזו היתה עשויה למנוע (אם הנהג היה מספיק עירני כדי לשים לב לצפצוף, לפחות).
תשמע, לא לכולם אותם הכישורים
27/02/15 08:43
22צפיות
לא אותו הכישרון ולא אותם היכולות. אתה מחודד ברמה אחרת בזכות האופנוע, זה סוג של בי"ס מהטופ שבטופ למוטוריקה בכביש הציבורי [בתנאי שאתה רוכב או רכבת הרבה מאד וביום יום במגוון מסלולים ודרכים ואז למדת גם ללמוד את המיגבלות המסובכות גם של המכונה וגם איך להסתדר כחלש ופגיע במרחב האנושי בו יש תשומת לב ברמה שונה אצל אובייקטים שונים, אחד מתאפר, אחרת מתגלחת, שלישי קורא עיתון, כותב הודעת SMS, מדבר בטלפון והאחרון פשוט לא יודע לנהוג למרות שהוא מרוכז ומשתדל, המראות מכוונות כדי לראות את הירח ו/או כדי להתאפר, והמשותף לכולם זו הסכנה בעבורך.
אין ספק שאם שרדת אחרי כל זה, דרווין לא יכול עליך [לא בקלות] אבל לא כולם כאלה.
מה איכפת לך שמישהו שם מערכת מתריעה?
לא קשור לכישורים.
27/02/15 09:07
21צפיות
כשיש מערכות כאלה ברכב ואתה מתחיל להיות שאנן, הדרך למצוא רוכב אופניים על מכסה המנוע מתקצרת 
 
בנוסף, קורה שיש רכב חלופי ללא מערכות התראה ואז הסיפור הופך לסכנה של ממש 
 
 
אף אחד לא הופך לשאנן בגלל המובילאיי
27/02/15 21:21
9צפיות
בדיוק כמו שאף אחד לא הפך לשאנן בגלל בקרת היציבות (הטענות על שאננות עלו גם אז, והתבררו כחשש שווא - והתוצאות, בדמות ירידה דרסטית בכמות התאונות שנגרמות מאובדן שליטה ברכב, מוכיחות זאת).
אני לא ילד זב חוטם כמוך
27/02/15 11:00
31צפיות
תנהג לך על האופנוע ספורט כמה שאתה רוצה.
אני אדבוק ברכב.
עם 25 שנות נהיגה נסיון יש ובכל זאת המערכת עוזרת לי להיות נהג יותר טוב.
אולי בכלל אנתק כל כל כריות האוויר ואת ה ESP וגם אבטל את הבלמים?
זה שהמכונית בטוחה יותר עם מערכת התראה לא אומר שאני לא אדע לנהוג על רכב משנות ה-30 וגם להניע רכב מתחילת המאה עם מנואלה.
אתה לא מכיר אותי ועכשיו אני בטח לא רוצה להכיר אותך. חוצפן 
 
תודה על המחמאה
27/02/15 14:26
21צפיות
אוטוטו סוגר 53 שנים 
יש הבדל גדול בין בלמים, שמאפשרים לך לשלוט ברכב, ומערכות
27/02/15 21:20
13צפיות
בטיחות פאסיביות, שמגינות עליך במקרה פגיעה, לבין מערכת כמו מובילאיי, שבסך הכל עושה את מה שהנהג אמור לעשות - להיות עירני ולהיות מודע לתנועה סביבו. מי שמרוכז בנהיגה - לא צריך את המערכת של מובילאי, והיא לא תורמת לו כלום. אם המערכת הזו הופכת אותך לנהג טוב יותר - כנראה שהיית נהג די גרוע לפני כן בכל הנוגע ליכולת שלך להעריך מרחקים (לטובת שמירת מרחק), אבחנה במשתמשי הדרך האחרים ושמירה על נתיב - או שכמו רוב הנהגים על הכביש היום, היית נהג לא עירני, שעוסק בדברים אחרים בזמן הנהיגה, ולכן מועיל שיש מי (או בעצם מה) שנשאר מרוכז.
תסבירו לי מה זה מובילאי ? ולמה אין לי את זה
27/02/15 13:31
25צפיות
במאזדה CX-5  .  ?  כאן עם כל הנהגים המשוגעים נראה לי שאני צריך את זה .
טוב כבר לא צריך , ראיתי ביוטיוב ,
27/02/15 13:43
34צפיות
חוץ מההתראה על הולכי רגל ,  די מיותר  .
 
כי הולכי רגל שקופים ואתה לא מצליח לראות אותם בעצמך?
27/02/15 21:22
13צפיות
או שאתה נוהג לסמס רק באזורים עם הולכי רגל, ושאר הזמן אתה מרוכז בכביש?
מנסיון עם המערכת, זו דווקא אחת התכונות שבאות פחות לידי ביטוי.
כי יש שדים שחורים בלילה שלא רואים אותם
27/02/15 23:04
16צפיות
לא רק שלשדים הללו יש זכות קדימה בכל מקום בכביש ולא רק במעברי החציה, הם גם לובשים תמיד בגדים שחורים .
אחד כזה עמד מולי באמצע הכביש ונופף בידיים שלו, אם הוא היה ממש במסלול שלי 
אז הייתי שולח אותו לקברן , ראיתי אותו רק שהיה 2 מטר ממני . 
יש נהגים שכן צריכים את שאר התכונות של המובילאיי  אני לא .  
אם אני מדבר לעיתים רחוקות בטלפון בנהיגה,  אז אני משתדל להשאר על הכביש ולא בטלפון .
אני מקווה שראיתי את כל התכונות של המכשיר , אבל אם הוא לא מתערב בנהיגה בפועל , אז זה לא ממש נחוץ .
אולי זה טוב כעוד צעד לקראת רכב אוטונומי .
 
מערכת שמותקנת כאפטר-מרקט לא תתערב בפעולות הרכב
27/02/15 23:36
13צפיות
לפחות אני לא רואה יצרן שיסכים לזה בשום מתאר הגיוני.
מעבר לזה, מערכת מובילאיי מבוססת על ראיה ממוחשבת - אם אתה לא רואה את הדמות בשחור - גם המצלמה לא תראה את הדמות בשחור.
מה שאתה רוצה זו מערכת ראיה טרמית עם תצוגה עילית. נדמה לי שבקאדילק יש את זה ואולי גם במרצדס. רק בחלק מהדגמים, כמובן, בשני המקרים.
החלפת מצמד
24/02/15 18:55
116צפיות
שלום,
הגעתי למוסך עקב תקלה בזמן נסיעה. בהילוכים גבוהים שאני רוצה לתת עוד גז (בעיקר בעליות) האוטו כאילו "מוריד הילוך", ואני נותן גז על ריק או על הילוך יותר נמוך, וכשאני מוריד את הרגל מהגז זה "חוזר" להילוך המקורי והטורים מתאזנים. במוסך נסעו עם הרכב ואמרו שמצמד "מחליק".
אז היום החליפו לי את המצמד והכל בסדר.
השאלה שלי איך אפשר למנוע את זה להבא? יש לי כמה שאלות שאשמח אם תוכלו לענות עליהן.
1. האם החזקה של המצמד על חצי סגור גורם לזה?
2. האם סחיטת הילוך או החלפת הילוך מוקדם מידי גורמים לזה?
3. האם נסיעה בהילוך גבוה כשאני במהירות נמוכה גורמת לזה? 
אני כותב את השאלות לא כי ככה אני נוהג אלא כדי לדעת באופן כללי.
למרות שכשהייתי חדש עם ההילוכים כן הייתי נוהג מידי פעם להשתמש בחצי קלאץ כדי לא להתדרדר בזמן זינוק בעליות.
 
תודה.
כן
24/02/15 19:23
51צפיות
1.  ב ה ח ל ט. אסור להשתמש בחצי קלאץ' מעבר למינימום הדרוש. המינימום הזה נעשה קטן יותר אם אתה נהג מיומן ומבין את הכביש והתנועה. ברמזור בעלייה עדיף גיר בניוטראל, ברקס. ורק כשצריך לזוז, קלאץ' גיר לראשון, ושחרור קלאץ' תוך כדי סימולטנית העברת רגל מהברקס לגז. כמה שהשחרור קלאץ' מהיר זה עדיף בתנאי שאינך נזקק ל"צרוח עם הגז",
 
2 +3: יחסית לשאלה הראשונה שלך זה פחות משמעותי. אולי אפקט קטן בלבד. נסיעה בסלד נמוך מדי מאמצת בעיקר את המנוע
 
תודה רבה על התשובות
24/02/15 19:31
43צפיות
כניראה שזה בכלל החצי קלאץ שנהגתי לעשות כשהייתי חדש עם ההילוכים.
בן כמה הרכב? מצמד נשחק בן כה וכה, זה בלאי טבעי
24/02/15 19:37
39צפיות
אי אפשר למנוע שחיקת מצמד.
אפשר להקטינה בשימוש נכון, כפי שצוין לעיל
אוטו חדש יחסית
24/02/15 19:40
64צפיות
2013
אבל עבר הרבה - 40 אלף
זה נשמע מאד מאד מוקדם
24/02/15 19:57
44צפיות
כיום הקלאצ'ים המודרניים מחזיקים שנים ארוכות וק"מ ארוכים, אלא אם השימוש "יודע" לגרום לנזק מואץ.
זה גיל צעיר מאוד בשביל מצמד
25/02/15 09:03
52צפיות
אצלי מצמדים מחזיקים מעל 200 אלף ק"מ.
אחת הסיבות לשחיקה מהירה של המצמד היא באמת הרגלי נהיגה לא נכונים - החלקה מוגזמת בתחילת נסיעה ובזינוק בעלייה, "רכיבה" מוגזמת על דוושת המצמד וכדומה.
סיבה אחרת זה פגם כלשהו בייצור, אבל קשה מאוד להוכיח את זה, אלא אם הוא היה הולך ממש מהר מאוד.
סיבה שלישית זה סתם חוסר מזל.
אני החלפתי מצמד פעמיים
25/02/15 12:32
49צפיות
בשתי מכוניות שונות, אבל בשתיהן לפני שעברו 200 אלף קילומטר (150,000, ו- 120,000).
במכונית הראשונה אני הייתי חדשה על הכביש, ולכן שחקתי את המצמד. אני יודעת, כי אחר כך למדתי נהיגה מתקדמת ושם הסבירו לי עד כמה נהגתי להשתמש במצמד ללא צורך, ללחוץ על "חצי מצמד" בפקקים וכו'.
את המכונית השניה קניתי ממישהו שאשתו לא הסתדרה עם הקלאץ', ובנוסף הבת שלי נהגה עליה כנהגת חדשה וכנראה שחקה מצמד. כשבאתי למוסך ואמרתי שהקלאץ' מחליק, אמרו לי שאפשר לסחוב איתו "עוד כמה אלפי קילומטרים" אבל אותי זה עיצבן והעדפתי להחליף.
 
בקיצור - נהג שאומר שהיה "חדש עם ההילוכים" יכול להיות סיבה מספקת לשחיקה לא מידתית.
גם 120 אלף זה די סביר.
25/02/15 13:22
45צפיות
למעשה זה תלוי בעוד כמה גורמים. סוג הרכב, למשל, סוג הנסיעות - בעיר משתמשים במצמד יותר, סוג התוואי, מי שגר בירושלים גומר מצמדים יותר מהר ממי שגר בתל אביב.
אבל 40 אלף זה מעט בכל קנה מידה.
איפה למדת נהיגה מתקדמת
26/02/15 10:50
29צפיות
אמנם אני נוהג כבר 25 שנה רובן על ידני אך אם אפשר ללמוד משהו חדש אני תמיד שמח.
26/02/15 12:00
26צפיות
אין לי שם מניות, ואני מקווה שזה לא ייחשב פרסומת.
פניתי לחברת "מסלולים". יש להם כל מיני סדנאות נהיגה, בלימות חירום ועוד. אבל לי זה לא הספיק. הייתי בסיטואציה די מיוחדת כי עליתי על הכביש אחרי עשר שנים שבהן לא נהגתי. אז אחרי תאונה אחת וכמה "כמעטים" הבנתי שאני מסוכנת לעצמי ולסביבה, ולכן ביקשתי אימון אישי. נסענו בערך 5 שעות, ברכב שלי בכבישים המפותלים של איזור בית שמש/נס הרים, ועבדנו בעיקר על טכניקות היגוי, אבל גם על עוד כל מיני דברים שהיו חשובים לי אז (הווה אומר חיזוק הביטחון העצמי, ואומץ לנהוג מהר כשתנאי הדרך מאפשרים נו, היו זמנים). אני מאמינה שזה שיפר לי את הנהיגה, ולפחות מה שהמדריך שלי אמר אז, שהמשובים שהוא מקבל גם מנהגים ותיקים מאוד על הכביש הם חיוביים.
 
סידרת לי מתנת יום הולדת
27/02/15 11:04
14צפיות
שתהיה אמנם עוד 7 חודשים 
תודה
אה... כמעט שכחתי, נהגת על רכב שלך או שלהם?
שלי
27/02/15 11:29
10צפיות
זה היה חלק מהקטע.
אחרי כמה חודשים התקשרו אלי כדי להציע "חוויה מוטורית" ברכבים מיוחדים שיש להם, אבל בדיוק לא היתה לי יום הולדת
נשמע לי שהסיבה כתובה לנו מול העיניים
25/02/15 14:16
66צפיות
"האם החזקה של המצמד על חצי סגור גורם לזה?"
התשובה היא פשוטה - כן.
תודה חברים על התשובות
26/02/15 04:12
35צפיות
אכן נשמע שהלך מוקדם מידי..
למזלי זה לא עלה לי בבריאות, או בכסף.
היום אני יכול להגיד שאני לא משתמש כלל בחצי מצמד כך שאני מקווה לא להחליף מצמד עוד הרבה זמן..
º
בפעם הבאה תתפנק עם אוטומט .
26/02/15 11:23
18צפיות
º
ותגלה כמה עולה שיפוץ גיר אוטומטי - פינוק אמיתי!
26/02/15 12:16
22צפיות
º
ב 40000 ק"מ ? רק בידני אפשר לעשות זאת
26/02/15 12:59
18צפיות
יש לי כמה אנשים עם DSG ו-AL4 שלא יסכימו איתך...
26/02/15 13:01
40צפיות
אם כי ההבדל הוא ששם התיקון בדרך כלל באחריות.
בא ונראה , WV בורה מודל 2000 90 כוח סוס אוט'
26/02/15 13:16
60צפיות
אני מזכיר את ה 90 כ"ס בגלל שהרבה אמרו שהמנוע חלש לרכב הזה ובגלל זה הגיר נדפק  
7 שנים נסעתי עליו 400000 ק"מ ללא שום תקלה משמעותית .
אחרי זה הונדה סיוויק מודל 2008  אוט'    80000  ק"מ  ללא בעיות 
WV  פולו סדן טיפטרוניק   40000  ק"מ ללא שום בעיה 
כעת מאזדה CX-5  טיפטרוניק   רק 3000  ק"מ  מוט הילוכים רק כמו חמאה .
 
חצי מליון ק"מ ללא בעיות בגיר אוט'  , כמובן שיש גיר שנולד דפוק אני מניח או שיתכננו אותו יותר טוב בעתיד או שהוא יעלם 
ועדיין לא דיברתי על התקלה הנפוצה והמעצבנת של גיר ידני , העברה חורקת להילוך שני .
º
לא הבנתי מה הבעיה של ה CX5
26/02/15 14:13
17צפיות
יש כמה בעיות , 1 ) הוישר השמאלי עוצר 5 ס"מ לפני קצה השמשה
26/02/15 23:01
38צפיות
בתנאי שלג זה מוסיף איזור מת לקורה  שהיא לא דקה ממילא .
חיישני גשם זה לא זה , אני מעדיף לשלוט במהירות של הוישרים .
עד שיש לי רכב ללא מפתח, אז שמו לי  KPP  שזה מנעול לידית בורר ההילוכים ,
ריפודי העור מעצבנים כי מחליקים בישיבה על הכסאות  , לא הייתה לי ברירה הרכב היה כבר עם ריפודי עור .
ברכבים אחרים עם ריפוד רגיל הייתי יושב קצת למעלה על גב הכסא והחיכוך עם גב הכסא היה מוריד קצת 
מהמשקל של הגוף על עמוד השידרה , כאן זה לא אפשרי .
חוץ מזה רכב מעולה . נוח מעל הממוצע במהמורות . אם היה אפשר להרים אותו בעוד 3 ס"מ מהכביש זה היה מצויין 
אשתי הוסיפה לו מנעול הגה חשמלי,  זה כדאי לעשות ?
 
 
º
האם יש בעייה בגיר האוטומט?
27/02/15 10:11
8צפיות
º
לא ממש לא , הכל רך וחלק
27/02/15 10:44
7צפיות
לא נשמע לי שהתכוון להעביר מסר של בעייה
27/02/15 07:48
16צפיות
הילוכים שעוברים כמו חמאה זה קונוטציה חיובית.
אבל, הרכב כנראה אצלו רק לאחרונה והוא הספיק לבצע רק 3K. אתה דואג כבעל רכב כזה? או, סתם לא הבנת מה הכוונה?
רוצה לדעת כמה קילומטרים אני עשיתי על רכב ידני בלי להחליף
26/02/15 14:15
43צפיות
מצמד? לפחות אותה כמות כמוך, כנראה יותר. אז? מה הקשר בין מחט לתחת? איך בדיוק מקרה נקודתי אמור להוכיח רעיון כללי - בעיקר כשהתשובה שלך לא נוגעת לאף אחד מהגירים שאני ציינתי?
אגב, אם נורא בא לך, אפשר לחשב כמה דלק אקסטרא שרפת בגלל התיבה האוטומטית לאורך חצי מליון קילומטרים. יש לי הרגשה שהעלות שלו היתה מכסה לך לפחות 10-15 החלפות מצמד...
ולגבי שני חורק - אני מנחש שהנסיון האחרון שלך עם גיר ידני היה בפיאט, ושוב אתה משליך ממקרה פרטי לכלל. וזה לא שתיבה אוטומטית מחליפה תמיד הילוכים באופן מושלם, כן?
אתה לא מסתדר עם תיבה ידנית, הבנו - לא כולם נולדו שווים מבחינת יכולות מוטוריות. סבבה - קנה אוטומט. אבל בטח ובטח שאי אפשר להשתמש בטיעון כלכלי כדי לתמוך בזה.
הדלק לא נחשב , כי הבורה הייתה דיזל
26/02/15 23:07
30צפיות
ורוב התקופה זה היה כאשר לא היו מיסים על הסולר .
הונדה סיוויק רכב חסכוני הרבה יותר מרוב המכוניות גם הידניות באותו הגודל .
כעת אני קונה ליטר בנזין ב 30 רובל , כך שזה לא שיקול בכלל .
התפספס כאן משהוא בדיון ,
זה שהלך לו קלאצ' ברכב ידני ב 40000  ברכב אוטומטי זה לא היה קורה .
מי אמר לך את זה?
27/02/15 00:54
26צפיות
היו דיווחים על הרס גיר אוטומט ב40K. למה אתה חושב שזה לא ייתכן?
מה שכן, אתה צודק, כי גיר ידני דורש מיומנות. מיומנות כזאת, תחסוך בבלאי ובהוצאות. ובמילים אחרות מיומנות זה קצת מקצועיות.
 
עוד לא דיברנו על ההנאה. גיר ידני זה כיף. גיר אוטומט? אני לא מתחבר לזה...מי שאוהב את זה, זבשו, אבל אני חושב שזה מנוון את הנהגים, אני נוהג באיזורים הרריים, וכל הזמן רואה מלא אורות ברקס כי הם לוחצים כל הזמן או גז או ברקס...ללחוץ כל הזמן זה אמנם לא חייב להתקיים בגיר אוטומט אבל רוב נהגי האוטומט, אין להם את הTOUCH הזה [עם המכלול הזה שנקרא נהיגה נכונה]
איזו הנאה ? זו מלחמת הישרדות עם כל הפסיכים כאן
27/02/15 09:50
29צפיות
הכיכרות המשוגעות של 3 נתיבים שאתה לא יודע באיזה מסלול להיות 
הרמזורים שנותנים אור ירוק ל 2 כוונים בבת אחת .
אין מסלולי פניות לימין ולשמאל , רכב שרוצה לפנות ימינה או שמאלה עוצר את התנועה בכביש .
אין תאורה בכל המקומות בעיר .
מצד אחד הם משוגעים עוקפים מימין גם כשלא צריך , מצד שני הם מאוד אדיבים ונותנים להשתלב בתנועה
לאחר יותר ממליון ק"מ  שני דברים אני צריך רכב נוח  , ואם היה כעת רכב אוטונומי ברצון הייתי קנה אותו .
את ההנאה מנהיגה אשאיר לחולי ההגה .  מה רע ? זה יהיה כמו נסיעה ברכבת .
רכב נוח זה אומר בעיקר רכב אוטומטי , עדיף להיות מרוכז בנהיגה בלי שום הסחות כל שהן .
שמע, לכל אחד ראש שעובד אחרת...
27/02/15 10:10
19צפיות
הזכרת רכבת: אני מאד אוהב.
אוטובוס: אני בד"כ לא אוהב.
רכב אני אוהב גיר רגיל כשאני הנהג
כזה אני, פרימיטיבי ללא תקנה.
מבחינתי, דווקא עם רכב ידני קל יותר להתרכז בנהיגה
27/02/15 21:26
11צפיות
כי רכב אוטומטי מנתק אותך מהנהיגה, ומאפשר לך לחלום.
גם באוטומט וטיפטרוניק אני די מודע להילוך
27/02/15 23:24
14צפיות
בעיקר להילוך 6 שיכנס כמה שיותר מוקדם  .
אבל אני עושה זאת רק שאני לא צריך את תשומת הלב לדברים אחרים .
אבל יש לי את הפריבילגיה לא לעשות זאת כאשר אני צריך תשומת לב רק לנהיגה עצמה .
בנהיגה מונוטונית בין עירונית מעל מהירות 60 גם הידני הוא כמו אוטומט כך שזה לא גורם מסייע .
בעיר ממילא הרבה פחות חולמים .
אכן היו תקופות די מזמן,  שהייתי מוצא את עצמי לא זוכר איך עברתי כיברת דרך ארוכה,  כשנהגתי בכביש בין עירוני , 
לימדתי את עצמי לא לעשות את זה .
קרה לי מקרה מעניין,  חזרתי ב 12 בלילה מירושלים לאשקלון  הייתי קצת עייף , כמובן שהייתי צריך לפנות ימינה לכוון לטרון מכביש מס 1 ,  אני עד היום לא יודע כיצד הגעתי לכביש המוביל למודיעין ואיך לא עשיתי תאונה  ,
כי אני לא זוכר כלום מהקטע לפני הפניה ללטרון ועד שחזרתי לעצמי בכביש למודיעין .
 
פנית ללטרון, רק שבמקום לפנות שמאלה ברמזור מיד אחרי הירידה
27/02/15 23:41
11צפיות
מכביש 1, פנית ימינה...
ברכב אוטומטי אתה מעורב פחות בנהיגה, ומכיוון שהמעורבות שלך לא נדרשת, אתה יכול - ולכן זה גם קורה - להפנות את תשומת הלב לדברים אחרים.
אם יד ימין נדרשת כדי להחליף הילוכים, אי אפשר להחזיק בה כוס קפה, או סנדוויץ' - או טלפון, רק כדי להציץ מי שלח לי הודעה...
אז נכון שבשיוט בין עירוני לא צריך להחליף הילוכים, ולכן למעשה יד ימין כן פנויה - אבל עצם העובדה שאתה צריך להיות קשוב לרכב (האטתי, צריך להוריד הילוך. עכשיו להעלות) גורמת לך להיות מרוכז יותר בעצם מעשה הנהיגה מאשר ברכב אוטומטי, שבו רק רגל ימין נדרשת לפעולה כלשהי, והמחשבות יכולות לרחף.
שמתי לב, למשל, שנהגים של רכב ידני שומרים על מהירות בצורה יציבה יותר מנהגי רכב אוטומטי, שבהרבה מקרים "מתנדנדים" בטווח של כמה קמ"שים -  מאיצים לקצת יותר ממה שהם רוצים, עוזבים את הגז, מאיטים קצת יותר ממה שהם רוצים, וחוזר חלילה. בכל המקרים שבהם הערתי את תשומת לב הנהג ל"נדנוד" - הם היו מופתעים, ולא מודעים לנושא לחלוטין. לא נתקלתי בדבר דומה מעולם אצל נהג "ידני".
מה שכן, במצב שבו כל תשומות הלב שלך מושקעות בעצם התמרון - למשל ניסיון לקצץ זמנים במסלול, או למהר בתוך תנועה צפופה, תפעול ההילוכים גוזל ממך זמן. אבל אם אתה נמצא על קצה יכולת השליטה שלך רק מתמרון הרכב, אתה בבעיה, וכדאי מאוד שתוריד קצת את הקצב. 
אה... אז אם הסולר זול, אז חסכון בדלק לא חוסך כסף?
27/02/15 21:25
9צפיות
אבל לא משנה, באמת התפספס, אז נחזור לעיקר - גם ברכב אוטומטי יכול להיות, וכבר קרו מקרים, של תקלות משמעותיות בגיר בנסועה נמוכה מאוד, של 40K ופחות. כך שההצהרה שלך ש"בגיר אוטומטי זה לא היה קורה" פשוט לא נכונה. זה שלך זה לא קרה, לא אומר כלום - גם לי לא הלך מעולם מצמד ב-40K, גם לא בנסועה כפולה מזה. אז מה?
אתה במקרה גם כן כמו משה, אוהב אוראנג'דה?
27/02/15 01:39
22צפיות
מה יש'ך מלהתפנק עם אוטומט?
נו טוב , אז רכב אוטונומי
27/02/15 09:53
19צפיות
במקומות שאפשר גם קרוז קוטרול זה כיף , למה רגל ימין צריכה להיות מושבתת , זה לא בריא לה .
תתפלא
27/02/15 10:05
20צפיות
אני נגד אוטומט אבל אינני נגד קרוז קונטרול.
כדי להבין את הסימפטיה שלי סתכל באנגליה, צרפת גרמניה, איטליה וכד': רכבים גיר רגיל עם שיכלולים מכל הבא ליד: לא רק חלון בגג, מבחינתי גם חלון בתחת.
אבל על הקלאץ' אני לא מוותר כי תאמין או לא, אני מהמוזרים שנהנים מזה עד מאד.
צריך לקחת אותך לגמילה במוסקבה
27/02/15 10:43
22צפיות
לאחר 5 שעות בפקק זוחל ,  אתה תגמל 
ארכיון הודעות
ב.ד גרייבר-שירותי תיירות בע

ב.ד גרייבר כפרי נופש,

טיולים מאורגנים,סקי ועוד... לפרטים נוספים>>


עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


Flix
מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה