בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
שלום, הגעתם לפורום רכב של תפוז, הפורום מנוהל ע"י DrorZi מאז מאי 2001 ו  The S t i g מאז 2007

הפורום היינו במה פתוחה לכל מי שרוצה להשמיע את דעתו בנושא רכב, להתייעץ או להתלונן ואינו מיועד לאנשים המכורים בלבד, בפורום מספר משתמשים רב המרכזים בתוכם ידע עצום בין אם בנושאים טכניים ובין אם בנושאי נהיגה .חלום הפורום הוא מסלול ברמה בינלאומית בארץ הקודש, כזה שאפשר לשלם ולעלות עליו עם הרכב הפרטי, בינתיים הפורום ילחם בסטיגמות שספורט מוטורי =  ילדים בני 18 מתלהבים שעושים רייסים מי הכי מהיר בקו ישר בכבישים ציבוריים ושכל מי שנוהג מהר הוא חוליגן. על מנת לשמור על אווירה טובה ולשמר את הרמה הגבוהה (מאוד) שאליו הפורום הגיעה הנה תוספות לחוקי הפורום הכללים של תפוז:

 *הנכם מתבקשים לשרשר הודעות הקשורות באותו נושא (לדוגמה, אם יש שאלות בנושא צמיגים ואתם רוצים לשאול על החלפת צמיגים אצלכם ברכב אין צורך לפתוח הודעה חדשה), אם הכנסתם הודעה ראשית ואתם לא מוצאים אותה עשו קודם חיפוש האם היא שורשרה לטרד אחר בדף.

דבר זה נעשה על מנת לאפשר ליותר הודעות להופיע בדף הראשי.

* לכל משתמש הזכות לטרד ראשי אחד בדף, שאלות נוספות גם אם בנושא אחר ישורשרו לטרד הקיים של אותו משתמש

דבר זה נעשה על מנת למנוע הצפת הדף הראשי ע"י משתמש בודד, תאמיני לי, רואים את כל ההודעות שלכם ואם העלתם משהו חדש אנשים יראו ויגיבו

* ובהמשך למשפט האחרון, אנחנו רואים הכל ועונים על מה שאנחנו יכולים ויודעים, הודעות כמו "למה לא עונים לי" / "דחוווווווף"  / "מה? אף אחד לא יודע" לא מדרבנות אותנו לענות ואף להפך, חשוב לזכור כי כולנו פה בשביל ליהנות, על חשבון זמננו הפרטי ובהתנדבות, זו איננה עבודה של אף אחד מאיתנו ואף אחד מאיתנו (כולל מנהלי הפורום!) לא מקבל תמורה פרט להרגשה טובה בעזרה לזולת וניהול דיון פורה.

* יוצא מן הכלל הם משתמשים ירוקים בפורום אשר שילמו כדי להיות מודגשים בצבע זה, משתמשים אלה מגיבים לגופו של נושא אם ברצונם לתרום לדיון (ויש ברשותם ידע רב).

* הודעות "מ-ק-פ-י-ץ" גורמות למחיקת כל הנושא. (יוצא מן הכלל היא הודעות הקפצה על שאלה שלא נענתה ב-כ-ל-ל ועפה לדף השני) ההודעה שלכם לא יותר חשובה מהודעות אחרות בדף וזה מרגיז בדיוק כמו אנשים שנדחפים לראש הפניה במחשבה שהם ממהרים הביתה יותר ממני (או סתם בזים לכל כלל נימוס בסיסי)

* הודעות המכילות קללות מכל סוג המפונות כלפי אדם אחר ימחקו ללא הסבר מהפורום והמשתמש לא יוכל להביע את דעתו יותר בפורום שלנו

* הפורום מבוסס על אנשים בעלי ניסיון רב בתחום ששמחים לשתף בו את כולם ולכן הודעות המשקפות הטעיה (מכוונת או מחוסר ידע מוחלט בנושא) והשמצה ללא פרוט תמחקנה (לדוגמה הודעה "כל הצרפתיות זה חרא מכוניות" נמחקת מידית)

* אין לפרסם מודעות למכירה בפורום, יד2 הוא המקום הראשי היום למכירת כלי רכב וכל דבר אחר, מודעות מכירה ימחקו מהפורום והמפרסם יחסם מכתיבה בפורום.

* הפורום איננו פייסבוק ואיננו WALL שלכם (לדוגמה "תראו מה מצאתי ביוטיוב" היא לא הודעה רלוונטית לפורום ותמחק)

* קיים מאמר המרכז הודעות טכניות ושאלות נפוצות (מכיל "מה זה טורבו","מה זה דאבל קלאץ/עקב אגודל" ועוד) קיים גם האתר www.howstuffworks.com כדי ללמוד איך מנוע עובד, מומלץ.

* שיחות נפש בין שני גולשים ימחקו, יש בתפוז מערכת הודעות אישיות ומספיק תוכנות IM למטרות אלו.

* הודעות ללא כותרת נמחקות, כותרת בשם "כנס","..." וכו נחשבות הודעה ללא כותרת.

***דוגמאות כלליות להודעות שנמחקות אוטומטית:

* באיזה צבעים אפשר להזמין גולף (אנחנו לא יבואנים, אנא פנו לאולם התצוגה הרלוונטי)

* איך עובד מנוע (יש את www.howstuffworks.com הוא באמת מצוין

* האם יש לכם תמונה של סובארו DL 83 (יש GOOGLE בשביל זה

* כמה עולה מאזדה חדשה (יש טלפון בדיוק למטרה הזו, תתקשרו לסוכנות)

* כמה עולה קולט 96 (הפורום איננו תחליף מחירון, יש ברשת את מחירון יד2 ולוי יצחק)

גולשים חדשים? אנא קראו את חוקי הפורום ("אודות הפורום והנהלתו" פה מעל)
המשך...
הודעה חדשה

המלצה על דיבורית BT קבועה לרכב?
24/07/14 01:19
51צפיות
הדיבורית הניידת הנוכחית מעט צורמנית עבורי, ולא הכי ברורה.
נראה לי שהפיתרון הוא דיבורית יותר "רצינית", שמצוידת ברמקול נורמלי עם איכות סאונד יותר סבירה.
המלצות? סדר גודל של מחיר? ואם אני כבר בשוונג (כמו הכפתור איים פילינג לאקי) - המלצה על מתקין בנהריה?
לפיקסו שאני רוכש הזמנתי מוטורלה TK30
24/07/14 07:24
42צפיות
לפי מפרט וביקורות היא מעולה (וספציפית לארץ - גם תמיכה טובה בעברית).  משתלבת במערכת הקול הקיימת.
http://www.htmobile.co.il/article04239.TK-30-%D7%A...

http://www.zap.co.il/model.aspx?modelid=783436

יחד עם זאת, מכיוון שעוד אין לי את הרכב, אין לי כמובן ניסיון אתה.

(הוצאה לי במחיר יותר זול מהזול בזאפ ככל שאני זוכר, וזה כולל כמובן את ההתקנה ואחריות כמו על הרכב - 3 שנים).
בעיני ל TK30 יש בעיה משמעותית
24/07/14 08:01
61צפיות
והיא שהצג מחובר פיזית ליחידת הכפתורים, כשצג אמור להיות מותק מול עיני הנהג, ויחידת הכפתורים אמורה להיות נגישה לידי הנהג, מה שאומר שני מקומות שונים.

לפותח השרשור:
אני קניתי לרכב הנוכחי שלי נוקיה CK200, אבל למרות החיבה שלי לדיבוריות של נוקיה קשה לי מאוד להמליץ עליה ממספר סיבות:
1. יחידת הכפתורים אלחוטית מה שאומר שכל הזמן צריך להתעסק על החלפת בטריות (קורה בתכיפות גבוהה מדי)
2. התושבת של הצג עדינה מדי, ואחרי שהילד שלי עשה לה "ביקורת איכות" היא כבר תלויה די בקושי.
3. התוכנה של הדיבורית מלאה באגים מה שמחייב מפעם לפעם ריסט לדיבורית - וכיון שהיא לא מיוצרת יותר אף אחד לא מעדכן אותה.
4. לא תומכת טוב בעברית, ושמות בעברית מוצגים הפוך (מזל שלפחות "אבא" ו"אמא" הן מילים דו סטריות ) - לי זה פחות מפריע.
5. איכות הסאונד, לפחות באוטו שלי, ירודה.

מצד שני, היא מגיעה עם קיט התקנה מאוד מרשים שהוא plug and play לגמרי, וכוללת בתוכה כבר יחידה שמשתיקה את הרדיו, ולמרות שבדר"כ אני לא חסיד גדול של השתקת הרדיו על ידי הדיבורית, הנוקיה עושה את זה באופן מרשים שנוח אפילו לי.

אם צג לא חשוב, אני הייתי קונה נוקיה CK7 או CK100 שעם שתיהן יש לי ניסיון מעולה.
לא צריך צג, ולגבי חיבור למע' השמע
24/07/14 10:15
28צפיות
אני נוסע בפיקנטו. אין שם דבר כזה מע' שמע
(אני מתלבט אם אפשר לקרוא לזה בכלל רדיו-דיסק...)
שתי הנוקיות האחרות שציינת, מציגות איכות שמע טובה? אני צריך משהו שמייצר מנעד צלילים קצת יותר רחב מטרבל וחצי-טרבל
ה CK7 ו CK100 מעולות מבחינת שמע
24/07/14 17:26
14צפיות
החסרון העיקרי שלהן זה שצריך להזמין אותן מאיביי, אף אחד בארץ לא מחזיק אותן - מבחינתי זה היה שווה. ה CK7 היתה מחוברת לי עם רמקול יעודי, ה CK100 מחוברת לרמקולים של הרכב דרך מתאם להשתקת הרדיו כשנכנסת שיחה.

היתרון הגדול שלהן, בעיקר של ה CK7, זה שכל מה שרואים מהדיבורית זה כפתור Send/End קטן וזהו, שומר על מראה STOCK של הפנים כמו שאני אוהב.
אגב - אין בפיקנטו אפשרות ל BT מקורי?
24/07/14 17:46
10צפיות
יש ב CF לא מעט שמוסיפים יכולות (BT, קרוז קונטרול, וכו') לרכבים שבאים בלי הפיצ'רים האלו פשוט על ידי רכישת החלקים באיביי והתקנתם - בהרבה מהרכבים האלו כל ההבדל בין רכב עם לרכב בלי מסתכם בהתקנת כפתורי השליטה, כל החיווט והמיחשוב כבר קיים בהרבה מקרים בכל הגרסאות.
מחזיר הדיון מעט לאחור
24/07/14 08:21
39צפיות
איזו היא הדיבורית הניידת הנוכחית?

על BT איני יכול להמליץ אבל יש פלפונים קבועים ברכב. אני מממליץ על ספיריט למרות שמיושן.
יש חיוג קולי שמי ושל ספרות אבל אין חיבור לGPS שאת זה תקבל מהסמרטפון.
האיכות של הקול בספיריט כמובן פחות טובה מאשר BT אבל עדיין טוב יחסית
ספיריט לא בא בחשבון
24/07/14 10:12
44צפיות
מעבר לעובדה שהוא יקר באופן בלתי פרופורציוני לחלוטין, הדגם החדש (השנים האחרונות) הוא על הפנים. מזעזע ברמות שהסיבה היחידה ש(כמה וכמה פעמים)לא עצרתי בצד והעפתי אותו מהאוטו, היא שהוא היה מעוגן היטב לדשבורד.
הדגם הקודם-קודם (לפני 10 שנים?) היה מעולה. אלה שבאו אחריו לא הייתי לוקח בחינם.
º
בהחלט.
24/07/14 10:25
12צפיות
אכן התכוונתי לספיריט הישן
24/07/14 22:23
הישן נמכר תחת הכותרת "מחודש" גם כיום. 550שח כולל התקנה...

לישן יש חיוג קולי שמי + של ספרות
לחדש אין חיוג קולי אבל יש GPS...
º
קבוע היתי לוקח בורי או פארוט מנסיוני
24/07/14 09:18
23צפיות
בורי זה הכיוון גם שלי
24/07/14 10:16
48צפיות
העדפתי לברר דעתכם טרם הקניה.
האוטו של אמא שלי הגיע עם בורי, ושומעים לא רע בכלל.
לאמא שלי יש בורי 9056 והיא מתחת לכל ביקורת
24/07/14 17:20
15צפיות
טאץ' מזעזע, ראות בלתי אפשרית באור יום, ואיכות שמע סבירה בלבד - לא יודע אם זה מעיד על שאר הדיבוריות שלהם.
º
אני דווקא מעדיף דניס. יותר איכותי.
24/07/14 11:46
16צפיות
º
חלאס! לא בורי, לא לוקוס, תגיד אתה!
24/07/14 15:48
13צפיות
מי אמר לא לוקוס? אתה בטח מבלבל. אבל במחירים
24/07/14 16:02
25צפיות
שלו בזמן האחרון, מי יכול להרשות לעצמו?
דניס, לעומת זאת, יש כל הזמן במבצעים.
º
תחזור לכרובית
24/07/14 16:58
9צפיות
אחחח... דניס בתנור עם כרובית פריכה מסביב
24/07/14 17:55
12צפיות
ברוטב חריף-מתקתק... מעדן!
לא אסתכן בלהמליץ על דיבורית....
24/07/14 17:39
22צפיות
אבל כן אמליץ לך בחום
שתדאג לחבר את הדיבורית לרמקולים של הרכב
עם השתקה אוטומטית בקבלת שיחה

אז בשביל זה קונים רכב מיני?
24/07/14 19:38
28צפיות
http://cars.walla.co.il/?w=/4735/2768235
מה בדיוק חסכוני ב 1:16? כמו שאתם יודעים לא מזמן עשיתי את הדרך הנ"ל (מתל אביב דרך מצפה רמון  עד למעבר הגבול ליד אילת). וכמו שאתם זוכרים - עם טנק מלא אני יכולה לעשות הלוך חזור את הדרך הנ"ל .עם צריכה 1:15 ובלי לשרוף צמיגים בפניות יפות עוד יישאר לי הדלק....
בשביל מה היה לכתוב כל כך הרבה על I10? אפשר לסכם בשתי מילים - גרוטאה (נורות דולקות ברכב חדש???) בזבזנית ( בושה של צריכה לקטגוריה הזאת). לרדת  עם הדבר הזה לאילת? אל תעשו את זה בבית.
והתמונה של הרכב הזה ליד תמרור "סיבוב מסוכן" פשוט מגוחכת. כאילו הוא לקח את האוטו הזה להחלקה מטורפת .....
פחחחח.
לגבי הנורה, לא נורות, יש לך קריאה סלקטיבית...
24/07/14 22:20
לגבי הצריכת דלק - את לא באמת יכולה לדעת איך הם בחנו את הרכב לעומת הנסיעה שלך (כמות נוסעים בעיקר, הם ציינו שהם נהגו יחסית רגוע...), בקיצור, ההשוואה שלך לא רלוונטית.
אני משתגע!
24/07/14 22:05
שנת 2014- האם יתכן שעדיין אין פורום ראוי בו מחליפים דעות לגבי שירות שמקבלים במוסך? המלצות על מוסך כזה או אחר לפי איזור או רכב?

לעניינינו- מחפש להחליף רצועת טיימינג לפוקוס 2008.
ללכת למורשה זה פשיטת רגל.
יש למישהו המלצה באזור השפלה  (רחובות, נס ציונה, גדרה)?

מה עם מוסכי השלושה בת"א? יש להם אתר מבטיח, ו-50% על טיפולים כולל חלפים מקוריים מה שכמובן נשמע טוב מכדי להיות אמיתי. מישהי מכיר שמע יודע ?
קבלת רכב חדש
22/07/14 21:29
115צפיות
שלום חברה :)
מה נשמע , לפני שבוע הזמנתי סיאט איביזה אז אמרו לי שאני אמור לקבל תרכב 14 ימיים עבודה מיום תאריך התשלום המלא וזה היה בשלישי שעבר והאוטו נמצא במלאי , מישהו יודע מתי אני יקבל אותו פחות או יותר ??? באמת זה 14 ימיים עבודה ?? אני די לחוץ
תודה חבררהה
תלוי חברה, גם בזה צמפיון לא מצטיינים
23/07/14 11:14
76צפיות
בפורד חבר קיבל את הרכב 72 שעות אחרי ששילם למרות שגם הם לוקחים טווח ביטחון של 14 יום, רכבי צמפיון מנסיון של כמה רכבים תמיד לקחו כשבועיים (שזה 10 ימי עבודה, 14 ימי עבודה זה כמעט 3 שבועות)
לא מדוייק, קיבלתי את הפולו תוך שבוע ויומיים
23/07/14 14:16
71צפיות
ואם נספור ימי עבודה אז ביום העבודה השביעי.
שלמנו בחמישי ערב, קבלנו בשני בוקר (שבוע אחרי) שהיה בדיוק יום ההולדת שלי. אחלה מתנה לא?
בזמן ההזמנה הרכב לא היה במלאי ובכל זאת הכל תיקתק.
בהדמנות זו, האוטו מעולה, תענוג לנהיגה, ושוב תודה על התשובות לשאלות שלי בזמן ההתלבטות (התחלתי עם מיטו, עברתי לג'וליטה, זיפפתי על גולף ונחתי לפולו ו.....אני שמחה)
היא אדומה למרות שזו לא היתה הבחירה הראשונה שלי, הצבע שמח ועליז וזה גם משהו בימים טרופים אלה.
º
תתחדשי
23/07/14 14:33
21צפיות
מה שקרה היום
23/07/14 23:21
54צפיות
היום התקשרתי לסוכנות אמרו שכבר עברו רק 5 ימי עבודה !! אני נהבלתי  בדיוק לפני שבוע שלמתי תשלום מלא , ואז שאלתי  אותו אם יש תאריך מסירה מסוים ? אמר לי שהיום הרכיבו קודן או מגנזיום (שכחתי מה אמר בדיוק  כי הייתי עצבני )עד סוף שבוע הבא תקבל האוטו !!! האם זה נורמלי ??
נשמע מאד מוזר
23/07/14 23:51
44צפיות
כמוך שילמתי כשרצו להתחיל ההליך שחרור מהנמל.קיבלנו את האוטו ביום שבו הרכיבו את הג'נטים.
לגבי הקודן נראה שגם הוא מורכב לאחר שהאוטו משוחרר ונמצא בסוכנות.
אין לי מושג, תברר מול הסוכנות.
איזה אינטרס יש להם להחזיק את האוטו אצלם?
סתם תופס מקום.
אין צורך להיות לחוץ
24/07/14 00:45
40צפיות
אם אמרו 14 ימי עבודה, אז תמתין 14 ימי עבודה.
ברבה מקרים מקבלים לפני שעוברת התקופה שהם התחיבו לה.

שים לב שבמידה ושילמת אחרי שעה מסוימת(כתוב בדיוק בחוזה קניה) ביום, העיסקה תיחשב שבוצע ביום הבא.
לדוגמא- אם שילמת אחרי 15:00 ביום א', בחברה זה יחשב ששילמת ביום ב' בבוקר. וחישוב ימי העבודה יתחיל ביום ב' ולא א'.
אני ממהר עליו בגלל זה לחוץ !
24/07/14 07:44
30צפיות
שלמתי ב 9:30  בבןקר מקווה עד יום שני שלישי יהיה אצלי !!:)
אני לא מבין מה אתה רוצה
24/07/14 09:16
24צפיות
הם צודקים ושבוע עבודה זה באמת 5 ימים ויש להם 14
כבר כתבתי לך ש 14 ימי עסקים זה שלושה שבועות
סימני קריאה בפורום לא יזרזו את ההזמנה
במיוחד לא אצל צמפיון
ד"א סתם שאלה, כל השאר שהזמינו רכב ל-א לחוצים עליו?

לחוץ לך שיהיה לך אוטו תשכיר אותו לשבוע.
º
תודה
23/07/14 23:53
12צפיות
תתחדשי
23/07/14 23:22
39צפיות
מתי קנית תפולו ?
לפני חודש בערך
23/07/14 23:53
43צפיות
הגיע לארץ לפני שבועיים בערך, שילמנו והוא אצלי כבר יומיים.
כיף לראות מישהו נהנה מרכב ידני
24/07/14 08:24
29צפיות
הנאה בלבל אחר שמשוייכת לנהגים מלבל אחר...
º
ובפרט קל וחומר שחיכיתם במיוחד לידני...
24/07/14 08:25
9צפיות
לא נעים לבאס את פותח השרשור...
24/07/14 20:46
13צפיות
אבל גם אנחנו היום אספנו את הפולו הידנית החדשה שלנו! יאייי!
המלצה לדגם של ברלינגו
24/07/14 20:01
9צפיות
שלום לכולם
אני מעוניין לקנות רכב סיטרואן ברלינגו לטובת עבודה ...כמובן שיהיה טורבו דיזל...

ראיתי שיש כל מיני דגמים של רכב זה...
אני מעוניין לקנות שנת 2013.
על איזה דגמים אתם ממליצים לי?
סוזוקי קרוסאובר - עדכון לאחר הקניה
23/07/14 19:04
94צפיות
בשבועות האחרוני פתחתי כאן שני שרשורים בנושא חיפוש רכב שיאפשר ישיבה גבוהה, אוטומטי עד 120,000.
בזכות עצותיכם הטובות הצלחנו להתמקד ברכבי םהרלוונטיים בלבד, ובהתאם עשינו נסיעות מבחן בקיה סול, אופל מריבה, פיג'ו 2008, וסוזוקי קרוסאובר. בנוסף ישבנו (ללא נסיעה) גם בשברולט טראקס. היום הזמנו את הסוזוקי קרוסאובר 2X4 אוטומטית.
את פרטי נסיעות המבחן כבר כלליתבהודעות הקודמות ומטרתה של הודעה זו רק לומר תודה לכל המייעצים, ובפרט לאניגו שסייע לנו מאוד בהתמקדות.
אם אני מתמצת את יתרונותיה של הסוזוקי בזכותם היא נבחרה אציין כי תנוחת הנהיגה בה הייתה הטובה ביותר (שילוב של גובה הנהג עם גובה הרכב), הבטיחות (מעבר ל-5 כוכבי בטיחות, היא גם נבחנה במבחן ייעודי מול רכב גבוה אחר, בשונה מהמתחרות או מחלקן) והאמינות הצפויה.
הוספנו לרכב מספר תוספות ובהן מצלמת רברס, וזכינו להנחה מסוימת במחירן, שאפשרה את הרכישה.
שוב תודה לכולם על הייעוץ. בהזדמנות ו אציין כי זה כבר הרכב השביעי במשפחתי שנרכש לאחר ייעוץ מהפורום (שלוש פיג'ו, שתי מאזדות ומיצובישי), כך שהתודה גדולה במיוחד
איתי
אגב, עכשיו אני עומד למכור את המיצובישי ספייסווגאן ששירתה את משפחתי בנאמנות 13 שנה, אז למי שמתעניין תוכלו לראות אותה כנראה החל מהערב ביד 2.
תתחדש - גם אני מתכנן עד סוף אוגוסט
23/07/14 20:40
56צפיות
לבצע הזמנה לסוזוקי קרוסאובר. אצלי ההתלבטות היא בין הסוזוקי לבין האוריס ההיברידית שכנראה לא כלכלית עבורי בנסיעה של 15000 קמ לשנה

אתה יכול בבקשה לפרט לגבי התוספות והעלויות, כרגע הפער בין הסוזוקי והטויוטה בהנחה שמתקין איבזור זהה בסוזוקי כ-10000 עד 12000 ש"ח ומכאן ההתלבטות שלי

תודה

ערן
התוספות הן
24/07/14 10:22
47צפיות
מרימי שמשות, כיבוי אורות בעת כיבוי הרכב (מכונה לעתים חיישן אורות), קיפול מראות חשמלי, מערכת מולטימדיה הכוללת מצלמה אחרוית ומסך קדמי וכן GPS (שהוא תוספת נפרדת ממערכת המולטימדיה). הכל ביחס הסתכם לכ-8,000 ש"ח שמתוכם מערכת המולטימדיה עלתה כ-5000 ש"ח, וקיבלנו הנחה של כ-4,000 ש"ח אולם חשוב לציין שזו כלל הנחה שקיבלנו על הרכב ועל התוספות.
איתי
תתחדש! רק תיקון קטן, כיבוי אורות בעת כיבוי
24/07/14 16:22
23צפיות
הרכב זה לא חיישן אורות.
בטח מי שנתן לזה את השם הזה הוא איש מכירות
24/07/14 16:35
21צפיות
של מותג שאין לו חיישן אורות, ומנסה לבלבל את הלקוחות.
וואי, שיט... זה מה שבחרת בסוף? בעסה!
23/07/14 23:08
68צפיות
סתם
תהנו, בהחלט אוטו מוצלח, ואם הוא זה שהיה הכי נוח לכם, אז זו הבחירה הכי טובה בשבילכם!
º
תתחדשו
24/07/14 10:23
16צפיות
מובילאי - הבדל בין התקנה מקורית לבין מאוחרת
24/07/14 11:40
38צפיות
שלום,
כפי שראיתם בשרשור קודם מאתמול קרוב משפחתי הזמין אתמול סוזוקי קרואסאובר. ברגע האחרון הציעו לנו להוסיף עוד שלושת אלפים ומשהו ש"ח עבור התקנת מובילאי (נדמה לי ש-3,600). השבנו בשלילה באותו שלב. קראתי קצת על המערכת היום בפורום ואני רואה דעות אוהדות יחסית. אני משער שננסה לקבל נסיעת מבחן עם המערכת אצל אחד המתקינים טרם החלטה, אבל תהיתי האם יש הבדל בין התקנה של המערכת לפני אספקת הרכב לבין התקנה מאוחרת שלה. באחד השרשורים בנושא כאן בפורום ראיתי את הדיעה שבהתקנה מקורית של המערכת היא מתפקדת טוב יותר (נכתב משהו על יכולת סינון התרעות מיותרות - אינני מדייק לחלוטין בציטוט). אני משער שהכוונה לרכבים בהם היצרן הטמיע את המערכת, ולא לרכבים בהם ממילא מדובר בהתקנה מקורית, ואז אין הבדל אם המערכת תותקן טרם שאקבל את הרכב או חודש לאחר מכן. למישהו יש input בעניין?
אגב, אני לא מת לפגוע פוטנציאלית באחריות על הרכב בגלל התקנות חשמל מקומיות, מישהו יודע האם מדובר פשוט על plug & play לשקע המצת או שמדובר על התקנה מורכבת יותר?
תודה,
איתי
כמו בכל ההתקנות, היתרון היחיד של לעשות את
24/07/14 11:45
44צפיות
ההתקנה אצל היבואן (ולא אצל אותו מתקין בדיוק אחרי קבלת הרכב) היא שיש לך "בית אחד". יש תקלה - אתה ניגש ליבואן וזהו, שהוא ישבור את הראש מול המתקין. בהתקנה שנעשתה אחרי המסירה יכולים לטרטר אותך "זה לא אני, זה ההתקנה שהוא עשה". ויש לזה מחיר, כמובן - גם היבואן גוזר קופון, והמוצר עולה לך יותר.
לא אמור להיות שום הבדל בין התקנה מקומית לפני המסירה לכזו שנעשית אחרי המסירה. זה אותו מוצר בדיוק, ואותה שיטת התקנה (שדורשת התחברות למחשב הרכב, ולא רק לחשמל). ההתקנה גם דורשת העברת חוטים ממקום למקום, כך שכמו ברוב ההתקנות - ישחקו גם קצת עם הפלסטיקים.
º
תודה רבה על התגובה (המהירה)
24/07/14 11:46
13צפיות
עוד משהו,
24/07/14 15:56
17צפיות
לפעמים התקנה לפני המסירה של הרכב, נותנת לאותו תוסף אורך אחריות גדול יותר מאשר התקנה אחרי המסירה(גם אם זה אותו מתקין בפועל).

אצלי ברכב, כל התוספים שמותקנים ע"י היבואן הם ב24 חודשי אחריות, וכל מה שמתוקן אחרי קבלת הרכב(גם אם היבואן מתקין) זה 12 חודשי אחריות.
רוצים לזכות בכרטיס זוגי לסרט|?|
24/07/14 11:31
3צפיות
|אקשן| היכנסו לפורום ביקורת סרטים וקולנוע, כתבו לנו בתגובה להודעה מהו סרט האימה הפרטי שלכם. ואולי תוכלו לזכות בכרטיס זוגי לסרט "לילה מסוכן".

כל הפרטים בקישור הבא |קדימה|
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?for...
נוזל בלמים
24/07/14 01:24
46צפיות
לאלמרה 2004, האם אפשר להוסיף dx3? הבת הודיעה לי עתה שמנורת הבלמים מהבהבת והיא חייבת לצאת מוקדם מאוד בבוקר לעבודה, יש לי נוזל כזה עד שנגיע למוסך, על האריזה כתוב נוזל לתיבת הילוכים, האם מתאים גם לבלמים?
בבדיקה התגלה מפלס נמוך.
תודה
º
שמן תיבת הילוכים הוא ל-א נוזל בלמים!
24/07/14 09:20
14צפיות
חס וחלילה
24/07/14 10:04
32צפיות
נוזל בלמים זה נוזל מיוחד רק לבלמים. הוא מסומן dot4 או dot3 ורק בזה מותר להשתמש. אם אין לך, או שתלכי לקנות, או שתגררי את הרכב למוסך. כל נוזל אחר יגרום נזק לכל מערכת הבלמים.
אגב, בדרך כלל כשחסר נוזל בלמים הסיבה היא שרפידות הבלמים נשחקו, כך שהפיתרון הוא לא להוסיף נוזל בלמים, אלא להגיע למוסך.
אירוע כמעט תאונה. מה ניתן להסיק מעבר לOBVIOUS
23/07/14 07:02
104צפיות
אתם מכירים אותי: אזור ההר. הפעם כביש צר [מאד], מתפתל תוך שינוי טופוגרפי [במקרה דנן, מגמה כללית של ירידה די חדה], כביש חד סטרי [כי צר כל כך וכי אין שוליים אלא תהום מצידו האחד וסלע הר מצידו האחר] וארוך ומפותל.
בגדול מדובר על כביש שיורד מפסגת הר אחד כדי להתחבר בהמשך לכביש שיטפס לפסגת הר אחר. אם אומר שיש כבישים טובים ממנו זו לא תהיה הגזמה פראית...

עכשיו כשאתם מבינים את ה"רקע" אפשר להתקדם קצת.
אני נוסע בקצב מזורז יחסית כמו שאני אוהב, הכל בסדר עד ש...
מאחורי עיקול מופיע רכב אחר שנוהג בכיוון העלייה. הוא נוהג כנגד כיוון התנועה [הכביש חד סטרי!]. אין לי זמן להגיב. אני מספיק להגיב בוורסיה כזו או אחרת של "הולי שיט", "בן של אחאב ה*&^%...", ותוך כדי הרפלקסים עובדים ואני בולם כפי שמעולם לא בלמתי. לחיצת דוושת הבלם במלוא הכוח והסטת ההגה לעבר השוליים שאין [יש בקושי...], בהמשך הוספתי קלאץ.
תוך כדי אני רואה את האידיוט, ממשיך בקו ישר [זיכרו, מימינו, מעבר לשול הקטן, יש תהום לגמרי לא פשוטה], וראיתי שכל הצד השמאלי של הקיה שלי הולך להתכסח ברמה של חבל"ז.
בשנייה האחרונה ההוא היטה את ההגה שלו מעט לימינו, ונמנעה מגע. הוא לא עצר אלא המשיך לו [נמלט...?]
אני להפתעתי, מצאתי שגם הגחון של הרכב לא ניזוק למרות שהשול מצוי יחסית הרחק מתחת לכביש ונהגתי כש2 הגלגלים הימניים הם עמוק בשול...לא ברור לי איך לא חטפתי זפטות ושפשופים למטה. ייתכן שזה בזכות העובדה שאין אצלי תת לחץ בצמיגים. אני מקפיד.
מה עוד: הברקס כנראה עבד בחסר גדול כי השול חולי/מגורגר ולכן יש הבדלי אחיזה בין גלגלי שמאל לגלגלי ימין. אני מניח שהגלגלים בימין ננעלו בנקל ומערכת הABS עבדה. התוצאה: הרגשתי בלימה בחסר, אבל נותר לי היגוי [לא שעשיתי הרבה למעט נסיעה בקו ישר יחסית בשול והבתחלת האירוע הסטה לתוך השול]

פעם פעם פעם לפני הרבה שנים, היה לי אופנוע [הרבה לפני זה שעליו סיפרתי כאן מהרכיבות ירושלים ת"א], ורכבתי בצפון הארץ, וגם שם נמנעה תאונה במנגנון קצת דומה. שם אפילו מוקצן יותר. אני זוכר את זה עד היום, לאחר סיבוב בכביש דו סטרי בעל מסלול בודד לכל כיוון, הגיח רכב ממול שסטה לנתיב שלי כי היה עסוק בעקיפת רכב אחר. זה היה אופנוע וסטיתי לשול שלי, מה זה לשול שלי, לקצה הכי ימני של השול כי הרכב הזה נסע אצלי בשול. ורק בזכות זה האירוע עבר באופן שרכבתי בחזרה לאיזור המרכז. זה הדגים את יתרון המניפולציה על הכביש [היכולת לחמיקה משולבת למימדים הצרים]. לא היה לי כל ספק שרכב בסיטואיה ההיא היה מסיים את האירוע בתאונה חזיתית קשה כי הכביש בינעירוני יחסית מהיר]

ונחזור לאירוע מאתמול:
מימדי הרכב שלי כנראה סייעו ובמיוחד סייעה הנהג שידע לבצע חמיקה. זה לא פשוט כי ה"התקלות" הייתה לאחר סיבוב.

ועכשיו השאלה שמנקרת לי: האם מישהו חושב שבמקרה של תאונה מבחינת הבטיחות עדיפה תאונה חזיתית מושלמת על פני תאונה חזיתית חלקית [שתגרום אולי לסיבסובי המכוניות ואולי הסטה לעבר התהום, להתהפכות וכד']?
השאלה היא בהיבט של הקינטיקה.
בנוסף בהיבט של האחריות ומניעת בריחה של הנהג העבריין? הוא נעלם לי...זה היה כידוע עיקול. עצרתי לנשום אויר וראיתי שהגיע רכב אחר אל מאחורי. הוא כנראה לא נתקל ברכב הזה מייד לאחר עיקול אלא ראו זה את זה מרחוק ויכלו להתכוונן כהלכה...
התנגשות חזיתית עדיפה תמיד (מול רכב אחר)
23/07/14 10:07
76צפיות
בהתנגשות מול רכב אחר עדיף לנסות להגיע להתנגשות חזיתית (לא מול עצם סטטי, כגון קיר או צלע הר..)
ספיגת האנרגיה ברכב תהיה אופטימלית - הפגוש הקדמי, תא המנוע, כריות אויר.
אתה צודק בהנחתך שאם ההתנגשות נעשית בצד הרכב- יוצר רכיב של סבסוב והסטת הרכב מציר הנסיעה (כוון הסבסוב יקבע לפי נקודת הפגיעה ביחס למרכז האורך של הרכב - פגיעה קדמית תזרוק את הרכב החוצה - מתרחק מהרכב הפוגע, פגיעה מאחורי המרכז תזרוק את הרכב פנימה, לתוך הרכב הפוגע.
תא הנוסעים ברכבים מודרניים בנוי לספוג מכת חזית חזקה מבלי לקרוס.
למרות שכיום יש גם כריות אויר צידיות - אני מעדיף את הכרית הקדמית.
או שלא הבנת מה הוא שאל או שאתה צריך לרענן
23/07/14 11:40
56צפיות
את הפיזיקה שלך.

הוא לא דיבר על התנגשות חזית צד אלא על התנגשות חזיתית מלאה מול התנגשות חזיתית חלקית (פנה בפינה). אם אתה במהירות גבוהה ויש לך מקום עדיך פינה בפינה שתספוג חלק מהאנרגיה והשאר ילך לסבסוב עד העציה העצמית/בעצם כלשהו שיספוג חלק נוסף של האנרגיה.
יש משהו במה שאתה אומר, אבל אני יודע
23/07/14 11:42
49צפיות
שמבחינת מבחני ריסוק, מבחנים בהם הריסוק הוא חזיתי חלקי נחשבים קשים יותר, מהסיבות שחן ציין.
נכון שהאנרגיה שנספגת נספגת באיזור יותר קטן
23/07/14 11:47
36צפיות
אבל אל תשכח שמבחני הריסוק נעשים מול קיר ולא מול רכב אחר שסופג חלק לא קטן מהאנרגיה.

בכל מקרה האינסטינקט של האדם הוא לנסות להתחמק.
ברור שזה האינסטינקט, וגם ברור לאיזה צד - לא
23/07/14 11:49
30צפיות
סתם קוראים למושב הנוסע "מושב החותנת"
הפגיעה בקיר לא רלוונטית לדעתי - כי אומנם הקיר לא סופג אנרגיה, אבל הוא גם לא מביא אנרגיה משלו, כך שזה מתקזז.
השאלה היא מה יותר משמעותי - העובדה שחלק מהאנרגיה יכולה להתבזבז כסחרור ולא כמעיכה, או העובדה שאנרגיית המעיכה מרוכזת בחלק קטן יותר של הרכב.
לאור תוצאות מבחני ריסוק שנעשו בעניין - אני נוטה לשני.
אני לא חושב שיש תשובה חד משמעית כי
23/07/14 11:57
30צפיות
יש הבדל עצום בין פגיעה ברוחב 20 ס"מ לבין פגיעה ברוחה חצי מטר.
º
העולם היה משעמם אם תמיד היתה תשובה חד-משמעית
23/07/14 12:17
12צפיות
בשורות 3 ו4 התייחסת לתאונת צד?
24/07/14 08:10
21צפיות
רשמת פגיעה מאחורי מרכז האורך אבל זה לא רלוונטי למקרה שלי. אבל תאונה קדמית למרכז האורך משולבת בצידי החזית, זה יכול להיות רלוונטי.
טוב שאתה מרחיב הדיון לדבר כזה.
אני מסכים איתך שאתה מרחיב את הדיון לאופציה של תאונה משולבת חזיתית [למשל חצי או שליש חזיתי כי פוגע רק בחלק מאורכו של הפגוש בחזית הקדמית של הרכב] אבל גם בצידי הרכב בחלקו הקדמי הקרוב לחזית הקדמית, למשל מעל לגלגל הקדמי השמאלי ב2 הרכבים או אחד מהם.
כלומר אתה משווה תאונה שבה הווקטור מהירות של 2 הרכבים מקבילים לחלוטין [180 מעלות] לעומת שהזוית קהה אבל קטנה מ180 מעלות, כי הרי גם כזה דבר יכול היה לקרות עקב נסיונות ההימלטות ההדדיים.
למעשה אני חושב שהסצינריו שאתה מתאר הוא יותר מציאותי כי אין לי על מה להסתמך שזה יהיה בדיוק 180 מעלות אלא אם אני מאתר מבעוד מועד שאין אופציית חמיקה. התאונה וודאית ואז מתכוון כמו טיל סאגר היישר לפנים אל תוך החזית של הרכב האחר.
דבר כזה הוא נגד האינסטינקט וררק המחשבה היא מצמררת, אבל לכן אני מדיין העניין כי אני זוכר שהמחשבה בראש ברגע התרחיש הייתה שאני הולך לחטוף רציני בצד, לפחות שפשוף ועיוות צד משמעותי ביותר, ובסופו של דבר טעיתי כי לא היה כל מגע.

במקרה הזה הנהג השני נסע באינכניסה ואולי הרכב היה גנוב או שהטעות בהיסח הדעת. ועכשיו יש הרבה משחקי "ואם... ואם..." כלומר אם אני ללא ביטוח מקיף ואם היה מתקל אותי ונמלט הייתי נשאר עם הנזק שלי ללא יכולת לתבוע ממנו את שעולל. ואינני משלה עצמי כי רכב פיקנטו הוא רכב מיני צ'וקו כלומר תאונה הייתה מעוללת נזק משמעותי [טוטל לוס],
לכן במידה ויש אשם כל כך ברור, אני סבור שהאשם צריך לשלם ולא לברוח מהמקום...
קח בחשבון שכבישים הם בדרך כלל יותר רחבים
23/07/14 10:44
54צפיות
ממה שהם נראים. אין כמעט כביש ציבורי ששתי מכוניות פרטיות לא עוברות בו, אפילו בלי לרדת לשוליים. בדרך כלל כשנדמה לך שאתה משפשף את הרכב ממול, יש רווח די גדול. שים לב שאם אפילו מראות הצד לא נפגעו, אז היה בינך לבינו רווח של לפחות 20-30 ס"מ.
לגבי פגיעה, הבעיה בפגיעה חזיתית חלקית היא לא הסבסוב, אלא זה שכל אנרגיית הפגיעה מתרכזת בשטח קטן של הרכב ולכן הפגיעה חודרת יותר עמוק וגורמת לעיוות חזק יותר של תא הנוסעים. מה שכן, אם אין ברירה אז עדיף לזה שבצד ההר לברוח כמה שיותר הצידה, ממש להשתפשף על הדופן, מאשר לפגוע ברכב שממול. כמובן שהרכב שבצד השני לא יכול לעשות את זה.
כלומר אתה טוען שאם אין שוליים
24/07/14 07:26
25צפיות
ואם הכביש צר ביותר ומספיק למעבר של רכב אחד וחצי בלבד כלומר [ולא סתם הוא חד סטרי, כי הכביש ארוך ביותר...]
אז היות שרכב וחצי זה אומר תאונה וודאית, אז לכן, עדיף חזיתי מלא, כלומר פרונט מול פרונט כשכל אורכו של הפגוש הקדמי חוטף ב2 הרכבים?
וזה בניגוד למשל לתאונה היא חזיתית לא מלאה כי למשל רק שליש [1/3] מהפגוש השמאלי בכל רכב מתנגש בפועל ברכב האחר אבל הם שניהם באים אחד כנגד השני בזוית של 180 מעלות.   

אתה צודק שלרוב זה נראה צר אבל עדיין אפשר לעבור. אני מסכים איתך אבל בפועל הסיטואציה שהייתה אצלי הייתה יוצאת מהכלל הזה. הרוחב מספיק רק לרכב וחצי ובמזל בנקודת האירוע עצמה זה טיפונת התרחב...

עובדה שאני מייד היטיתי את הרכב לשול ואני זוכר שראיתי שאיני יכול להטות עוד מבלי להכנס בקיר הסלע או בבולדר צמוד אליו והוא עדיין לא הגיב בכלל ורק בסוף הוא נתן הטייה קלה לימין הכביש והמגע נמנע. אני זוכר שאני הגבתי מייד ואילו התגובה שלו הייתה יחסית מאוחרת מאד.
מה שמנע תאונה זה העובדה שהוא בסופו של דבר הגיב, עשה משהו גם אם דל. אני לעומתו "תרמתי" רבות למניעת התאונה: רכב קטן מימדים [רוחב], מבט הרחק לפנים "לתוך הסיבוב" [זה נחשב לרפלקס אופנועני],
וזה קצת פיצה על נהיגה מהירה במורד...
גם הוא לא נסע לאט, אם כי לאט ממני, כי סכ"ה מדובר בנסיעה בכביש [גם מבחינתו], אמנם צר בהרים אבל "ללא שכנים" כלומר הכביש די שומם ואין בו עומס תנועה גם בגלל שהוא חד סטרי.
ברור לי שהמרכיב העיקרי שמנע תאונה הוא מזל. מזל לא משחק על פי הזמנה ולכן סיטואציה שכזאת מובילה לתאונה וודאית. המקרה שלי היה היוצא מהכלל. לכן אולי להבא עדיף שלא לסמוך על המזל.

השאלה אליך, "נגיד" שאתה רואה שתאונה וודאית [!] עומדת להתרחש ואתה נערך "לביצוע התאונה". האם יש משמעות לכזה דבר?

נחזור להבט ספיגת האנרגיה: עדיפה התנגשות ברכב אחר ולא בקיר סלע שהוא גם גס עם זיזי סלע בולטים והוא גם גדול משמעותית בהשוואה לרכב אחר קונבנציונלי.
לא. אני טוען שאין כבישים צרים כל כך
24/07/14 09:18
20צפיות
ואם אחד הרכבים הוא לא משאית, אז רוב הסיכויים שאפשר לעבור. ואם הייתה פגיעה בין הרכבים היא הייתה מסתכמת בשפשוף, קל או חמור, של שתי הדפנות השמאליות.
קשה לקבוע תאוריות מה יותר טוב לעשות, כי בשטח אין לך הרבה זמן לחשוב ואתה פועל אינסטינקטיבית. הפעולה הראשונה היא בלימת חירום של שני הרכבים, וזה מצוין גם כדי להקטין את עוצמת הפגיעה אם תהיה, וגם כדי שניתן יהיה לכוון את הרכב בדיוק גם ברווח הצר שנותר, מה שקשה לעשות במהירות גבוהה.
לא יודע לגבי פגיעה חזיתית מלאה או חלקית. אני מניח שיש עוד פרמטרים שמשפיעים. מה שכן, שפשוף עם הדופן הימנית על קיר או סלע עדיף על התנגשות חזיתית, מלאה או חלקית.
אימפרזה או אקסנט?
23/07/14 18:52
39צפיות

2008 נתונים דומים
מחיר דומה 26000 בערך...

המלצות?

סובארו מול יונדאי
אימפרזה. עדיפה בהכל לדעתי. אולי רק הביצועים
23/07/14 20:25
34צפיות
קצת פחות טובים. אבל נוחה יותר, עשויה טוב יותר, מתנהגת טוב יותר...
עוד אחת למשוואה: פורד פוקוס
24/07/14 09:07
23צפיות

מה התובנות?
º
יותר מרווח, קצת פחות חסכוני
24/07/14 09:37
12צפיות
º
איך מנקים מסטיק שנדבק לשטיח הפלסטיק ברכב?
22/07/14 23:38
28צפיות
º
להקפיא עם קוביית קרח ולקלף.
23/07/14 08:40
27צפיות
מה? אי אפשר להכניס שטיח גדול למקפיא
24/07/14 01:55
39צפיות
anyone else?
º
מה שהוצע לך לפני הוא לשים קובית קרח על המסטיק
24/07/14 02:56
18צפיות
המלצה על רכב בסביבות ה-20,000 ש"ח
24/07/14 00:57
39צפיות
שלום,

אשמח לקבל המלצות על רכב ראשון בסביבות ה-20,000 ש"ח (גג 25,000), ומשנות ה-2000...

עברתי הרבה על יד2 ויש האמת המון אופציות, מרכבים משנת 1995 ועד 2007 אפילו.

שאלה נוספת - מצאתי בטווח המחירים הזה כמה וכמה סיטרואן C4 מודל 2006-2007, ומעניין אותי לדעת מדוע רכב שהוא בגיל הזה עולה כמו טויוטה בת 12, האם זה מצביע על משהו לא טוב בסדרה הזו?

כמו כן, על מה יש לשים דגש בעת קניה מכונית בגיל/מחיר הזה?

תודה!
º
מעונין בטויוטה 2003 רנקס מצב מעולה מטופל
24/07/14 06:54
20צפיות
היי. קנינו שברולט ספארק חדשה של שנת 2014
23/07/14 20:34
43צפיות
האם באוטו כזה ישנה אפשרות לשמוע שירים דרך האייפון?

תודה
º
שבה יש גם USB וגם חיבור לBLUETOOTH
23/07/14 20:39
18צפיות
חיבור "שן כחולה"
23/07/14 20:54
37צפיות
אם ישנו חיבור שכזה, ברור שניתן להעביר נתונים לרבות מוזיקה בין הרדיו ברכב לבין מכשיר הטלפון.
שן כחולה יש
23/07/14 21:27
35צפיות
אבא שלי היום חיבר בין האייפון למכונית דרך השן , התקשר ושמע דרך הרמקולים של האוטו
שמיעת המוזיקה אמורה להיות באותה דרך?
חיבור "שן כחולה"
23/07/14 21:30
30צפיות
אכן כן, שמיעת המוזיקה אכן אמורה להיות באותה הדרך.
אני חושב שלא כל BT יכול להעביר מוזיקה
23/07/14 23:06
29צפיות
לא יודע ספציפית מה יש בספארק, אבל נתקלתי בחיבורי BT במכוניות שלא ידעו להעביר מוזיקה, אלא רק דיבורית.
º
אז אם לא?דרך הUSB אפשר?
24/07/14 00:25
9צפיות
שאלה על מצבר
23/07/14 16:35
50צפיות
טוב קרה לי את הדבר הכי מעצבן בעולם, בגלל שאני לא נוסע הרבה עם האוטו אני יודע שאני צריך כל כמה ימים להתניע אותו בגלל המצבר..\

קניתי מצבר חדש לפני חודש, אבל שבוע שעבר ביום חמישי שכחתי את מנורת הקריאה דולק... ותנחשו מה? האוטו לא מתניע...

הלכתי לאחד השכנים וחיברנו כבלים והצלחתי להתניע את האוטו, נסעתי איתו רבע שעה אולי ובבוקר שניסיתי להתניע שוב הוא לא התניע

לא כל כך בא לי לקנות מצבר חדש, רק עכשיו קניתי אחד. האם נסיעה יותר ארוכה תפתור את העניין?

הכל בסדר, ואתה לא צריך לקנות כלום
23/07/14 16:59
47צפיות
נסיעה של רבע שעה לא מספיקה כדי לטעון מצבר ריק לגמרי. או שתסע יותר זמן - או שתמצא דרך לטעון את המצבר בצורה אחרת.
ברור שנסיעה של רבע שעה לא מספיקה
23/07/14 20:47
29צפיות
וכמובן שנסיעה יותר ארוכה תטען את המצבר. אבל אם אתה לא יכול להשאיר את הרכב כמה ימים, כדאי שתבדוק למה ומה מרוקן את המצבר.
ברקודה מועדון צלילה

חולם ללמוד לצלול?

ברקודה מועדון צלילה לפרטים נוספים היכנסו עכשיו >>


עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


Flix
מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה