לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
שלום, הגעתם לפורום רכב של תפוז, הפורום מנוהל ע"י DrorZi מאז מאי 2001 ו  The S t i g מאז 2007

הפורום היינו במה פתוחה לכל מי שרוצה להשמיע את דעתו בנושא רכב, להתייעץ או להתלונן ואינו מיועד לאנשים המכורים בלבד, בפורום מספר משתמשים רב המרכזים בתוכם ידע עצום בין אם בנושאים טכניים ובין אם בנושאי נהיגה .חלום הפורום הוא מסלול ברמה בינלאומית בארץ הקודש, כזה שאפשר לשלם ולעלות עליו עם הרכב הפרטי, בינתיים הפורום ילחם בסטיגמות שספורט מוטורי =  ילדים בני 18 מתלהבים שעושים רייסים מי הכי מהיר בקו ישר בכבישים ציבוריים ושכל מי שנוהג מהר הוא חוליגן. על מנת לשמור על אווירה טובה ולשמר את הרמה הגבוהה (מאוד) שאליו הפורום הגיעה הנה תוספות לחוקי הפורום הכללים של תפוז:

 *הנכם מתבקשים לשרשר הודעות הקשורות באותו נושא (לדוגמה, אם יש שאלות בנושא צמיגים ואתם רוצים לשאול על החלפת צמיגים אצלכם ברכב אין צורך לפתוח הודעה חדשה), אם הכנסתם הודעה ראשית ואתם לא מוצאים אותה עשו קודם חיפוש האם היא שורשרה לטרד אחר בדף.

דבר זה נעשה על מנת לאפשר ליותר הודעות להופיע בדף הראשי.

* לכל משתמש הזכות לטרד ראשי אחד בדף, שאלות נוספות גם אם בנושא אחר ישורשרו לטרד הקיים של אותו משתמש

דבר זה נעשה על מנת למנוע הצפת הדף הראשי ע"י משתמש בודד, תאמיני לי, רואים את כל ההודעות שלכם ואם העלתם משהו חדש אנשים יראו ויגיבו

* ובהמשך למשפט האחרון, אנחנו רואים הכל ועונים על מה שאנחנו יכולים ויודעים, הודעות כמו "למה לא עונים לי" / "דחוווווווף"  / "מה? אף אחד לא יודע" לא מדרבנות אותנו לענות ואף להפך, חשוב לזכור כי כולנו פה בשביל ליהנות, על חשבון זמננו הפרטי ובהתנדבות, זו איננה עבודה של אף אחד מאיתנו ואף אחד מאיתנו (כולל מנהלי הפורום!) לא מקבל תמורה פרט להרגשה טובה בעזרה לזולת וניהול דיון פורה.

* יוצא מן הכלל הם משתמשים ירוקים בפורום אשר שילמו כדי להיות מודגשים בצבע זה, משתמשים אלה מגיבים לגופו של נושא אם ברצונם לתרום לדיון (ויש ברשותם ידע רב).

* הודעות "מ-ק-פ-י-ץ" גורמות למחיקת כל הנושא. (יוצא מן הכלל היא הודעות הקפצה על שאלה שלא נענתה ב-כ-ל-ל ועפה לדף השני) ההודעה שלכם לא יותר חשובה מהודעות אחרות בדף וזה מרגיז בדיוק כמו אנשים שנדחפים לראש הפניה במחשבה שהם ממהרים הביתה יותר ממני (או סתם בזים לכל כלל נימוס בסיסי)

* הודעות המכילות קללות מכל סוג המפונות כלפי אדם אחר ימחקו ללא הסבר מהפורום והמשתמש לא יוכל להביע את דעתו יותר בפורום שלנו

* הפורום מבוסס על אנשים בעלי ניסיון רב בתחום ששמחים לשתף בו את כולם ולכן הודעות המשקפות הטעיה (מכוונת או מחוסר ידע מוחלט בנושא) והשמצה ללא פרוט תמחקנה (לדוגמה הודעה "כל הצרפתיות זה חרא מכוניות" נמחקת מידית)

* אין לפרסם מודעות למכירה בפורום, יד2 הוא המקום הראשי היום למכירת כלי רכב וכל דבר אחר, מודעות מכירה ימחקו מהפורום והמפרסם יחסם מכתיבה בפורום.

* הפורום איננו פייסבוק ואיננו WALL שלכם (לדוגמה "תראו מה מצאתי ביוטיוב" היא לא הודעה רלוונטית לפורום ותמחק)

* קיים מאמר המרכז הודעות טכניות ושאלות נפוצות (מכיל "מה זה טורבו","מה זה דאבל קלאץ/עקב אגודל" ועוד) קיים גם האתר www.howstuffworks.com כדי ללמוד איך מנוע עובד, מומלץ.

* שיחות נפש בין שני גולשים ימחקו, יש בתפוז מערכת הודעות אישיות ומספיק תוכנות IM למטרות אלו.

* הודעות ללא כותרת נמחקות, כותרת בשם "כנס","..." וכו נחשבות הודעה ללא כותרת.

***דוגמאות כלליות להודעות שנמחקות אוטומטית:

* באיזה צבעים אפשר להזמין גולף (אנחנו לא יבואנים, אנא פנו לאולם התצוגה הרלוונטי)

* איך עובד מנוע (יש את www.howstuffworks.com הוא באמת מצוין

* האם יש לכם תמונה של סובארו DL 83 (יש GOOGLE בשביל זה

* כמה עולה מאזדה חדשה (יש טלפון בדיוק למטרה הזו, תתקשרו לסוכנות)

* כמה עולה קולט 96 (הפורום איננו תחליף מחירון, יש ברשת את מחירון יד2 ולוי יצחק)

גולשים חדשים? אנא קראו את חוקי הפורום ("אודות הפורום והנהלתו" פה מעל)
המשך...
הודעה חדשה

יונדאי 30 פרימיום משנת 2013, 20,000 ק"מ
27/05/15 07:52
3צפיות
במחיר 100,000 - נשמע טוב? 
האם ה-30 החדשה, לעומת הישנה, מתבטא בדברים מהותיים או בכל מיני גימיקים כמו גג נפתח? 
כלומר האם יש סיבה לשלם יותר (15000 יותר) עבור החדשה לעומת הישנה? 
אני יודעת שהישנה קיימת רק עד 2012, שולאת עקרונית - האם יש כזה הבדל? 
לקרר את האקווריום עם רדיאוטור של רכב?
26/05/15 15:30
53צפיות
הקיץ הגיע, והדגים באקוורים שלי מתבשלים. אני צריך למצוא פיתרון לקירור האקווריום, הבעיה שהמקררים הייעודים עולים אלפי שקלים.

חשבתי לקנות רדיאטור ישן של רכב, ולהשתמש בו. השאלה האם אני מבין נכון איך עובד הרדיאטור של הרכב:
בצד אחד מחברים צינור אליו יכנסו מים חמים, ובצד השני יצאו לצינור אחר מים קרים, ורק צריך לחבר את הרדיאטור לחשמל.

1. האם תיארתי את זה נכון? האם רדיאטור של רכב באמת מתאים לקירור האקווריום?
2. האם אפשר לחבר את זה לחשמל הבייתי?
חח, יהיו לך דגים צלויים
26/05/15 15:53
38צפיות
רדיאטור מוריד את טמפרטורת המים מ-100+ ל-90-95.
חוץ מזה שרדיאטור משתמש ל"קירור" המים באויר שמוסע דרכו - ע"י תנועת הרכב. 
 
לדגים אתה צריך טמפרטורה של 20-25 מעלות. צלזיוס.  
הפתרון הטרויאלי - מזגן, השאלה אם בא לך לפרק את המזגן מהאוטו. 
º
דגים מבושלים אם לדייק
26/05/15 16:09
14צפיות
אני חושב שהמים בכניסה לרדיאטור הם בטמ' שמראה מד
26/05/15 20:29
21צפיות
הטמ' ברכב, משמע סביב 90 מעלות. ביציאה הם משמעותית פחות חמים, לא הבדל של 5-10 מעלות. אבל לא יצא לי לבדוק מעולם.
ובכל מקרה, רדיאטור לא יכול לקרר את המים אל מתחת לטמ' הסביבה - והרי זו הבעיה עם האקווריום.
לאיזו טמפרטורה אתה צריך להוריד את המים?
26/05/15 16:41
39צפיות
האם היא נמוכה מטמפרטורת הסביבה? מה טמפרטורת הסביבה? מה טמפרטורת המים ההתחלתית?
º
הרבה שאלות למי שבכלל לא רשום בתפוז...
26/05/15 16:44
13צפיות
º
אז שירשם ויענה הוא זכה בשאלת המילניום מבחינתי.
26/05/15 16:49
17צפיות
יותר טוב מההוא שהציע לשים קוביות קרח ברדיאטור כדי
26/05/15 20:33
16צפיות
להתגבר על בעית התחממות?
שום רדיאטור לא יקרר לך לטמפרטורה יותר נמוכה מטמפרטורת הסביבה
26/05/15 20:25
27צפיות
וסביר שגם האקווריום לא עולה מעל הטמפרטורה הזאת. אז זה לא הפיתרון.
מצד שני, עוד לא שמעתי על בעיה כזאת באקוואריום. בדרך כלל הבעיה היא שצריך לחמם את המים בחורף.
מה, הדגים מזיעים?
יש דגים שחייבים 20-25 מעלות ובימים חמים הטמפ' של המים עולה
26/05/15 20:43
26צפיות
מעל זה.
אז חייבים אלמנט של משאבת חום.
26/05/15 20:53
27צפיות
או להוסיף קוביות קרח מדי פעם...
אלא אם תרטיב אותו מבחוץ.
27/05/15 07:35
5צפיות
האידוי יוריד את הטמפ' מתחת לטמפ' הסביבה.
סוזוקי אלטו- התייעצות לפני רכישה
26/05/15 16:30
40צפיות
אשמח לדעתכם לפני רכישת רכב.. אני משלמת מקדמה של 10K ואח"כ משלמת בתשלומים.
הבנתי שהרכב קטן, לא גניב- חלפים זולים. דרך היבואן יש 3 שנים אחריות וצריכת הדלק נמוכה.
אשמח לחסרונות בולטים שיכולים למנוע רכישה..
אני מודעת לירידת ערך שבקניית רכב חדש.. אך אני תוהה אם זה לא עדיף לאור האחריות. אני צריכה רכב יעיל, לא לנסיעות לירושלים או משהו. אבל כן נוסעת די הרבה על איילון (אוני' וכאלה...)
תודה~!
ריקי.
 
חסרונות: בטיחות עלובה, כבר הוחלף בעולם, מאוד לא מעודן
26/05/15 20:31
34צפיות
תא נוסעים זול מאוד מבחינת איכות חומרים וגימור, אבזור עלוב (אין לנהג כפתור לחלון החשמלי של הנוסע, המראות ידניות).
האם כל אילו שווים את ההפרש של
26/05/15 20:57
27צפיות
10K לקיה או ניסן?
בהנחה והרכב ישמש לפחות 5 שנים.
הבנתי שהנסיעה עלולה להיות לא חלקה באלטו?
 
ולמה לא לקנות, בערך באותו מחיר, C1?
26/05/15 20:58
30צפיות
ואם תעברי על כל המבצעים, יש מצב שתמצאי עוד מכוניות ברמת מחיר קרובה יותר לאלטו.
מיבואן?
26/05/15 21:29
25צפיות
האמת שהסתכלתי רק על היבואנים כי אני עושה עיסקת תשלומים (לא הלוואת בלון, אלא פריסה ל-5 שנים)
ושם יש רק רכבים 2015.. או שאתה מדבר על אותם רכבים?
 
כן, מיבואן. אני יודע שהידנית נמכרת במבצע ב-60K
26/05/15 21:30
28צפיות
אז בטח הגרסה האוטומטית עולה באזור ה-70, שזה גם מה שעולה הסוזוקי, ממה שאני זוכר.
אגב, שם מקבלים חמש שנות אחריות, עד כמה שאני זוכר.
אוקיי,
26/05/15 21:35
20צפיות
עכשיו אני מבולבלת יותר..:P
אם תצטרך לדרג את ארבעת המכוניות.. איזו מהן עדיפה יותר? מבחינת נוחות נהיגה, תמורה למחיר..
כי אני מבינה שהקיה והניסן טובות יותר מבחינת מנוע.. ואני מתניידת מחוץ לעיר, לא רוצה לקרטע על 431.
ראיתי סרטונים לא מעודדים על האלטו..:S
ואני באמת לא יודעת אם מדובר ברכב טוב..
 
º
ותודה- על המענה והסבלנות...
26/05/15 21:35
9צפיות
º
אני מחפשת רכב שהוא אוטמט..C1 - הבנתי שהיא רק ידנית?
26/05/15 21:30
13צפיות
יש C1 שמחליפה הילוכים לבד, אל חשש
26/05/15 21:58
21צפיות
ולא תהיה לך בעיה לנסוע במהירות התנועה ב-431. פשוט באלטו זה יהיה רועש ורועד יותר.
הבנתי שהתיבה רובוטית...
26/05/15 22:04
17צפיות
תודה..
אז בעצם.. אלטו או C1? איפה שהעיסקה יותר טובה.. והשתיים האחרות פחות רלוונטיות?
או שאני חוזרת לשאלה האם שווה להוציא עוד סכום ולקנות רכב עם מנוע חזק יותר? :S
אני ממש מפחדת לקנות את אחת מהראשונות... בוידאו אחד של ICAR אמרו שהאלטו זה כמו קורקינט.. ואני נוסעת בכיף על 100 כשאפשר....:P
באלטו לא לגעת
26/05/15 22:12
28צפיות
האחרים כבר פרטו שלל סיבות וחבל לחזור.
 
עוד אופציה שאציע לך לבחון, זו היונדאי I10 החדשה באותם סדרי גודל של תקציב.
אממ...
26/05/15 22:37
20צפיות
אוקיי, לא מתקרבת.
הצעת לי עוד רכב.. זה אומר שנשארתי עם 4 אפשרויות, סדרי מחיר שונה, אבל אין לי שום מדרוג.. איך אני בוחרת מהם? מן הסתם נוחות זה טיפה סובייקטיבי.. אבל מדדים אחרים?
 
סיטרואן  / ניסן/ קיה / יונדאי... מה עדיף< :S
 
 
הבחירה שלי אישית
26/05/15 23:22
19צפיות
היא היונדאי I10, שמחוזקת במקביל ע"י מבחנים השוואתיים ברשת שנערכו לה ביחס לרכבי המיני האחרים.
 
בכל אופן אין דין מה שמתאים לאחד, בהכרח מתאים גם לאחר ועל כן אמליץ בחום רב, שתגשי ביום מרוכז לבחון
את כל ארבעת הדגמים - לרבות ביצוע מבחני נסיעה עליהם. רק כך תדעי נכון יותר מה הכי מתאים לך.
º
אוקיי תודה רבה!
26/05/15 23:35
9צפיות
גולף דור 3, סל"ד צונח מתחת לסל"ד סרק בעזיבת גז
26/05/15 12:07
38צפיות
כאמור בכותרת, גולף דור 3, שנת 97, מנוע 1.6 100 כ"ס, הזרקה רב נקודתית.
 
אחרי נסיעה או אפילו סתם תזוזה מהמקום, אם לוחצים את הקלאץ' ועוזבים את הגז, הסל"ד צונח אל מתחת לסרק (סרק 900, הסל"ד צונח לפעמים אפילו עד 300-400) ואז עולה חזרה בתנודות עד שמתייצב על הסרק התקין אחרי 2-3 שניות.
ככל שהיה יותר גז לפני לחיצת הקלאץ' ככה הסל"ד צונח יותר והתנודות חריפות יותר.
התופעה מופיעה גם כשהרכב קר וגם כשחם, אם כי על חם היא יותר משמעותית.
אם המזגן דלוק התופעה משמעותית עוד יותר.
 
התופעה הייתה קיימת מזה תקופה אם כי כמעט ולא מורגשת והחריפה באופן משמעותי מאוד מהר בשבוע-שבועיים האחרונים.
הרכב תקין, עבר טיפול לפני כ2000 ק"מ, כולל שמן, פילטר, פילטר אוויר, חוטי הצתה חדשים ועוד מספר דברים לא קשורים. יש שמן, יש נוזל קירור, הרכב לא מתחמם. הסרק יציב כמעט לחלוטין, מטייל אולי בטווח של 50 סל"ד. מניע תקין.
 
מה זה יכול להיות? חיישן? מערכת הזנת דלק עייפה?
 
 
יכול להיות שזה מנוע צעדים.
26/05/15 15:17
21צפיות
האם בסרק עם מזגן הטורים לא יציבים?
הטורים בסרק עם מזגן מטיילים מעט, אבל בסה"כ יציבים
26/05/15 15:38
18צפיות
מטיילים בטווח 50 סל"ד מעל/מתחת לסרק.
גם הבתנעה, אגב, הטורים מטיילים/מתנדנדים המשך כמה שניות עד שהם מתייצבים על סרק תקין.
 
יש דרך לבדוק מנוע צעדים לפני החלפה? קוד תקלה במחשב? בדיקה פיסית?
º
בדוק חיבורי צינורות וואקום באזור סעפת יניקה.
26/05/15 18:09
9צפיות
בעבר הייתה לי בעייה דומה באופנוע
26/05/15 20:51
21צפיות
זה היה או בגלל מה שרשם לך סלח שבתי או בגלל חיישן מצערת אם כי בריחת צינורות וואקום [במידה ואינם במקומם] זה לא משהו שיהיה בסדר ורק לעתים יהיה לקוי. זה הרי לא חוזר לבד למקומו...
לפיכך, לאור התיאור שלך אני מהמר על חיישן מצערת...
 
תעדכן
פיג'ו 208 ידנית - רמת גימור Active
25/05/15 17:50
68צפיות
האם יש מי מכם שמחזיק במכונית כזו? אולי יוכל למסור חוות דעת קצרה על חווית הנהיגה שלו? אני מבין שהיא חסכונית מאד בדלק - וזה יפה - אבל האם הביצועים מספקים? האם התהגות הכביש נאותה? נוחות נסיעה? נהגתי עליה בנסיעת מבחן של מחצית השעה, לקחתי אותה לכמה שיפועים מתונים, ובהשוואה לפיאסטה 1.2 שגם אותה בחנתי, היא חזקה יותר. היא גם הייתה מאד נוחה לי ונעימה לנהיגה, אם כי הגיר שלה היה קצת מעורפל עם "חללים" די גדולים בין ההילוכים. אשמח לשמוע חוות דעת ממי שנוהג עליה קצת יותר מחצי שעה...
אני מתלבט קשות בינה לבין פאביה DSG (הגרסה הידנית של הפאביה החדשה פשוט מעליבה את מי שנהג על גרסת הספורט של הדגם היוצא...). ברורים לי הבדלי הביצועים המשמעותיים לטובת הפאביה, אבל 20 אלף ש"ח הפרש ביניהן זה סכום לא פעוט בכלל.... אני יודע שזה להשוות בין ביצים לתפוחים, ובכל זאת... דעותיכם תתקבל בהודייה...
נתון חשוב נוסף...
25/05/15 18:40
47צפיות
הפיג'ו אמורה לקבל מתיחת פנים הכוללת גם החלפת מנועים וגיר... רכישת הדגם הנוכחי עשויה לפגוע משהו בסחירות שלו לאחר השדרוג, הלוא כן?
השדרוג אמור להגיע ארצה ביולי - כך שאם אפשר לחכות, עדיף
25/05/15 19:57
51צפיות
אבל מצד שני, יכול להיות שהמחיר הנוכחי לידני זה מחיר "ניקוי מלאי", ועם הגעת הגרסה המחודשת, המחיר יעלה. ממה שאני יודע, השינוי העיקרי הוא בגרסה האוטומטית, בעוד הידנית רק מקבלת את עדכוני העיצוב.
מבחינת מה שכתבת על הרכב, אתה די קולע - יש לי חבר לעבודה עם רכב כזה, והוא אכן חסכוני, המנוע גמיש באופן מפתיע, נוח ושקט למדי.
תודה
25/05/15 20:11
37צפיות
אכן יש הוזלה במחיר וצפוי גם מבצע של חבר בתחילת יוני... בהיעדר האופציה של רנו קליאו - לפחות עד ספטמבר, זו המכונית הידנית המאובזרת היחידה שאפשר למצוא במחיר כזה...
אני חושש מעט מהגיר - וגם ממערכות החשמל. לבן שלי יש 206 משנת 2003. אוטו מקסים, אבל מדי פעם משהו חשמלי מתפקשש (מזגן, מנורות חיוויו וכד').
ה Access מגיעה ללא בקרת שיוט, האם אפשר להוסיף אותה אחרי
25/05/15 20:18
43צפיות
הקניה או שחייבים לקנות את ה Active?
האמת? אין לי שמץ.
25/05/15 20:22
41צפיות
רוב הסיכויים שטכנית אפשר להוסיף, השאלה היא אם היבואן מאפשר זאת (מוכר את החלקים הנדרשים, זה לא פוגע באחריות וכן הלאה). פעם הייתי אומר שבטוח שלא, אבל בזמן האחרון התחלפו שם די הרבה בכירים, אז יכול להיות שהגישה השתנתה.
בסקודה אני יודע שיש אנשים שעשו את זה. לגבי לובינסקי אני גם
25/05/15 20:23
44צפיות
לא יודע.
אם כבר מזכירים סקודה
26/05/15 19:09
13צפיות
אחת מקושיותיי נוגעת לפאביה... כמי שהחזיק פאביה ידנית מאובזרת עם מנוע Tsi במשך ארבע וחצי שנים ההתלבטות גדולה. 100K לפאביה DSG החדשה זה לא מעט כסף. 20 אש"ח יותר ממחירה של הפיג'ו הידנית בדגם Active המאובזר. האם ההפרש מוצדק מבחינתי או שהחבילה שמציעה הפיג'ו יכולה לספק אותי גם אם ביצועיה נחותים מאלה של הפאביה...
 
ולא לשכוח 5 שנות אחריות "במבצע" שלא בטוח שימשיך לדגם החדש
25/05/15 22:59
47צפיות
וסתם הערת אגב, מציעים היום גם 1600 ידניות שכנראה יוחלפו במנוע המוגדש יחד עם האוטומטיות.
וואלה? בכמה כסף? לא ידעתי בכלל שהביאו 1600 ידנית
25/05/15 23:16
45צפיות
120 כ"ס עם תיבה ידנית זה דווקא נשמע מעניין על האוטו הזה.
127 לרגילה ו 130ץ5 לאחת עם ציפוי פנינה, אלה המחירונים
26/05/15 20:12
17צפיות
לא יודע בכמה באמת אפשר להוציא אותן, נראה לי קצת יקר לרכב בכזה גודל.
º
יותר יקר מהאוטומט? לא נשמע הגיוני.
26/05/15 20:18
7צפיות
º
כנס לאתר שלהם למחירון ותראה.
26/05/15 20:21
8צפיות
º
זו רמת גימור אקטיב לא אקסס עם ג'נטים קלים
26/05/15 20:22
8צפיות
יש לי אחת כזאת כחצי שנה
25/05/15 22:55
54צפיות
באופן כללי היא מאד כיפית. הגה מתקשר מאד, שלדה עם התנהגות מדוייקת שבבירור יכולה להתמודד עם הרבה יותר כוח ממה שיש למנוע הבסיסי. נוחות הנסיעה גבוהה מאד בשביל סופרמיני. אני לא מפסיק להתפעל מכמה מקום יש בבגאז'.
 
לא מצאתי בעייה מיוחדת בהילוכים אבל הקלאץ' מצד שני קצרצר ודורש הסתגלות וגם אחרי ההסתגלות, הוא לא נעים במיוחד. הכוח של המנוע מספיק בדיוק לנסיעה רגילה אבל שום דבר מעבר, בטח שלא מרגש. צריכת הדלק מצוינת אבל אם תרצה להתנהל בצורה יותר מהירה תצטרך ללחוץ חזק על הגז ותרגיש את זה בתדלוקים. כשמיהרתי לירושלים בשבוע שעבר צריכת הדלק עלתה בצורה משמעותית מאד (לא מדדתי מדוייק אז לא אנקוב במספרים).
 
דבר שלא מוצא חן בעיני זה הדלתות שכאילו עשויות מנייר. קשה לתאר את זה אבל איכשהו מרגישים אותן מתעוותות בידיים בזמן טריקה.
 
כפי שהתחלתי, המכונית מאד מהנה בעיקר בכל שנוגע להתנהגות שלדה, היגוי ונוחות. אישית אני גם חושב שהיא נראית נהדר גם מבחוץ וגם מבפנים. מבחינת אמינות ותחזוקה לא יודע לומר עדיין.
תודה רבה
26/05/15 06:36
28צפיות
דבריך בהירים ומבהירים.
תודה רבה
26/05/15 06:38
22צפיות
דבריך בהירים ומבהירים.
תובנות מנסיעה ראשונה לירושלים - חלק 1
87תגובות
23/05/15 19:19
306צפיות

אמנם זו אינה פעם ראשונה שאנו לוקחים את האוקטביה החדשה של אשתי לנסיעה מחוץ לעיר,
אך זו כן הפעם ראשונה שאנו לוקחים אותה לירושלים. קטע נסיעה שמתחיל ביציאה מביתנו במושב (בשרון),
נסיעה רציפה לירושלים (הפסקה בת מספר שעות במסעדה לחגיגת אירוע משפחתי) ולאחר מכן חזרה את אותה הדרך.
 
זו...

(המשך...)

אמנם זו אינה פעם ראשונה שאנו לוקחים את האוקטביה החדשה של אשתי לנסיעה מחוץ לעיר,
אך זו כן הפעם ראשונה שאנו לוקחים אותה לירושלים. קטע נסיעה שמתחיל ביציאה מביתנו במושב (בשרון),
נסיעה רציפה לירושלים (הפסקה בת מספר שעות במסעדה לחגיגת אירוע משפחתי) ולאחר מכן חזרה את אותה הדרך.
 
זו פעם ראשונה שאני נוהג "את הרכב הזה ספציפית" (האוקטביה) באותו מסלול המוכר לי כל כך, שאותו עשיתי במהלך חיי מאות פעמים,
עד כדי שיודע ומכיר בע"פ ממש איך כל רכב שהיה לי מתנהג עליו, על כל סיבוב שבו ועל כל עליה המרכיבה אותו.
 
אשווה הפעם לרכב משפחתי הקודם שהיה לאשתי וזו הקורולה שנת 2013 , לה מנוע אטמוספרי בנפח 1600 סמ"ק וגיר אוטומטי
קונוונציונאלי בן 4 מהלכים, שכן אין רכב קרוב יותר והמתאים יותר להשוואה מבחינתי לפחות שהיה לי.
בקורולה בעליות לירושלים נדרש (כמעט תמיד) להוריד להילוך 3 (מתוך 4) בגיר האוטומטי שלה. בכדי לשמור על מהירות נסיעה
רציפה בת 90-100 קמ"ש, סל"ד המנוע קופץ מסביבות 2300 שהיה בנסיעה במישור בהילוך רביעי במהירות 100 קמ"ש, לאזור 3500 סל"ד
הנדרש לאותה מהירות בהילוך השלישי בעליה.
האמור וכצפוי מוסיף רעש נוסף לתא הנוסעים שלא ניתן להתעלם ממנו, והמנוע "קצת מזיע" אם להשאיל מטפורה ראויה.
לא שקשה לו המשימה, אלא שהוא מפגין מאמץ קל עד בינוני על מנת לשמר את המהירות של המישור גם בעת טיפוס בעליה.
 
אך מעבר לאיך שזה נשמע ומרגיש, ישנו האלגוריתם של הגיר:
באוטומט הקונוונציונאלי של הקורולה, הגיר אינו מבין שצריך להוריד הילוך בזמן, אלא רק כשזה כבר מאוחר מדי והמנוע חנוק,
ולכן כדי שלא לרדת במהירות עד לאזור 80 קמ"ש - שרק בה הגיר נזכר שהמנוע נחנק ומועיל בטובו להוריד מהלך, כשזה למעשה
כבר קצת מאוחר מדי וכל המומנטום אבד, הייתי מקדים תרופה למכה ומוריד הילוך עצמאית (מ- 4 ל- 3) איך שהעלייה מתחילה,
וכך נמנע מאותו איבוד מומנט. בכך מאפשר לרכב להשלים העלייה באופן יעיל ובמהירות רציפה.
 
מעבר לאוקטביה:
הפעם אמרתי לעצמי, "זהו רכב חדש, אינני מכיר אותו, הוא ניחן בטופולוגיה שונה לחלוטין בה מנוע מוגדש וגיר ישיר DSG מרובה הילוכים,
טכנולוגיה צעירה ומודרנית, אז בוא ניתן ראשית כל לגיר לנהל את העסק לבד ונראה מה הוא יודע לעשות".
 
הבדלים:
הרכב מחזיק באמתחתו מעבר לחיישן עומס מנוע, גם חיישן זווית טיפוס שמזינה אותו במידע שאינו תלוי במצב העומס לבדו על המנוע
ובמצב דוושת התאוצה. החיישן מאפשר לגיר להקדים תרופה למכה ולהוריד מהלכים מבעוד מועד כנדרש, מבלי שהרכב איבד תחילה
כל מהירות או נכנס למצב של עומס (כשכבר מאוחר מדי).
הגיר נותן תחושה של גיר חכם בהרבה והאמור ניחן גם בירידות ובסיבובים, כשכל העת הגיר נע בין ההילוכים מבעוד מועד ואינו שוגה
או עולה בטעות של טירון בבחירת מהלכים, כמו בכל פעם שהעומס על המנוע יורד רגעית (שגיאה ידועה של גירים קונוונציונאלים ישנים) ומעלה הילוך סתם.
אך מעבר לכך שהגיר יודע להוריד הילוכים באופן רהוט ומושלם ואין כל צורך להתערב או אפילו מצב שקרוב לצורך שכזה, בזכות ההגדשה
המנוע ממילא סוחב עליות בהלוך הגבוה ביותר (הלוך 7) עד נקודה הרבה יותר מתקדמת ממה שהקורולה יכלה לסחוב בהילוך המקביל הכי גבוה שלה (הלוך 4).
כאשר זווית הטיפוס אינה כבדה מדי ולמרות זאת הקורולה רצתה הילוך אחד פחות, האוקטביה עודנה סוחבת בהלוך 7 כמו ענקית והמנוע
נותר על 2000 סלד במאה קמ"ש בעליה ואינו מניד אפעף.
רק כאשר זווית הטיפוס מחריפה והעלייה נעשית קשה (כמו למשל הטיפוס של הקסטל), הרכב מוריד להילוך 6 מבלי שאיבד כל מהירות שהיא:
הגיר חש זאת עוד בתחילת העלייה עם שינוי זווית הרכב ובטרם העומס על המנוע הגיע, וכך משלים את הטיפוס ב- 100 קמ"ש וב- 2500 סל"ד
חרישים וקלילים בהילוך 6 (מתוך 7).
בשל כך שסל"ד המנוע אינו עולה לערכים גבוהים גם בעליות, כל העת נשארת ברכב תחושה של שקט כמו שהיה בנסיעה במישור,
וכתוצאה מכך משתררת ברכב תחושה של חוסר מאמץ בטיפוס העליות לירושלים, כאילו שהרכב עודנו במישור ממש.
מעודי לא נתקלתי ברכב "בסגמנט משפחתי עממי" המטפס עליות כאילו הן היו מישור לכל דבר ועניין. זהו בהחלט שוק תרבותי עבורי.
עד כה הייתי מורגל לטיפוס עליות שכאלו בכזו קלילות, אך ורק ברכבים להם מנועים משושי צילינדרים ובהספקים מקטגוריות אחרות.
 
עוד אספר שהמסלול כלל גם נסיעה בתוך העיר עם סבובים עליות וירידות של העיר ירושלים. כל העת במהירות בינונית (נסיעה של בין 50-70 קמ"ש)
הגיר נע ונד בין הלוכים 4-6 בחוכמה, עת מקדים תרופה למכה ושומר על מצב תמידי בו המנוע יהיה בין 1400-1800 סל"ד,
כך שבכל רגע ולא משנה מתי, איך שהנהג מבקש כח או תאוצה הרכב שועט קדימה באותו הלוך וללא כל צורך לשנות מאומה,
שכן הוא כבר מוכן מראש על הסל"ד האידאלי למנוע.
אלגוריתם הגיר DSG על החיישנים הנוספים שמספקים לו מידע אודות דפוס הנסיעה מרשים אותי. לראייתי (נכון לרגע זה)
לא מצאתי שיש איזשהו צורך להתערב ידנית בתפעולו, בשום מצב ובשום מתאר שנתקלתי בו. גם בירידות הגיר העריך נכונה מתי
יש להוריד הילוך וסיפק בלימת מנוע על סמך חיישן שאומר לו כי הרכב בירידה כזו וכזו, ועל סמך הקלט מדוושת הבלמים - כאשר מבקשים
להאיט הרכב מבין זאת ומיד משתף פעולה ומוריד הילוכים, כמה שצריך, ביחס לינארי לעצמת הבלימה המבוקשת. ואם יותר בלמים - אז הוא יוריד עוד הלוך...
 
הנני מרים שאפו לצוות של הקונצרן, על שהעמיד יחידת כח כה קטנה חסכונית ויעילה, בשילוב גיר נציל וחכם,
המסוגלת מעבר לחסכון בדלק, גם להציג אופי נסיעה כה רגוע ונינוח שכזה, בכל מצב , גם כשהוא אתגרי.
התחושה בעליות היא של נסיעה על מנוע בנפח 2000-2500 סמ"ק אם למצוא אנלוגיה מקבילה למנועים אטמוספריים.
עד כה הכל טוב ויפה, אך מה שווה כל הסחיבה והנינוחות המרשימים של העסק מבלי לשאול כמה דלק גזל מאיתנו הסיפור.
 
ועל כך בחלק 2 שיובא בפוסט הבא.
סוג ועלות מגבים
26/05/15 17:26
25צפיות
אוטו דיפו - זוג מגבים של בוש עם שנתיים אחריות בעלות של 139 ש"ח, גם למאזדה וגם לפיאט (139 ש"ח לכל רכב), 
האם זה מחיר סביר או שחיטה?
הייתי חייב להחליף דחוף, בשום תחנת דלק שעצרתי בה לא היו מגבים מתאימים (אמרו שגם המידה והחיבור שלי מיוחדים יחסית), 
זכרתי שבעבר רכשתי באוטו דיפו ב 80 ש"ח, אבל זה כבר לא המחיר (ולא החברה).
 
זה מחיר הגיוני למותג לאוטו דיפו, בחנות חלקי חילוף אולי היה
26/05/15 18:33
19צפיות
יוצא לך יותר זול.
אם אתה מגיע לאזוה"ת המערבי של ראשל"צ אפשר להיכנס ללדיקו ולקנות ישירות מהם (לא תמיד יותר זול).
יש לי אוטו לבן חדש כשיצאתי מהעבודה
25/05/15 22:25
96צפיות
ראיתי סימנים שחורים בטמבון מאחורה כנראה מישהו התקדם יותר מדי בחניה ונתן לטמבון שלי נשיקה לא משהו רציני בכלל אבל מציק בעין כי זה אוטו חדש איך אני צובע את הסימון השחור מהטמבון?
החסכנים יציעו פשוט טיפקס...
26/05/15 11:38
51צפיות
אפשר לקפוץ לצבעי ושהוא יתאים צבע בכמות קטנה ואז יתקן עם מכחול
 
לא הבנתי אם התקלף צבע מהאוטו שלך
26/05/15 16:12
24צפיות
או שירד צבע מהרכב השני.
שלום, האם יש למישהו נסיון בקנית כרטיסים לגרנד פרי?
26/05/15 10:43
17צפיות
אנחנו מתכננים (אולי) להגיע למירוץששש במונזה בספטמבר. 
האם אפשר להגיע רק ליום אחד, או שחייבים לקנות כרטיסים לכל הסופשבוע? כמה זמן לפני? אתר מומלץ, או דרך חברות התיירות בארץ?
בקיצור, כל תובנה או טיפ יתקבלו בברכה. תודה!
http://tickets.formula1.com/
26/05/15 11:16
16צפיות
הכי פשוט להתחיל פה לא?
 
הטבת שווי מס של רכב היברידי (לציי רכב)
26/05/15 07:04
35צפיות
שלום,
ראיתי באתר של משרד ההכנסה שהטבת ההנחה בשווי מס לרכבים הברידים מסתיימת ב: 30.6.15.
האם ידוע לכם על כוונה להאריך את התקנה ? אני צריך לבחור רכב ליסינג וזה מהווה שיקול משמעותי.
 
תודה.
נעילה מרכזית ביונדאי i25
26/05/15 03:26
33צפיות
שלום.
קיבלתי ממקום העבודה רכב חדש יונדאי i25 מחברת השכרה.
משום מה הרכב הגיע עם מפתח אחד, ללא שלט לנעילה מרכזית.
חיפשתי גם בתוך הרכב ולא מצאתי מתג לנעילה מרכזית.
האם ייתכן כי רכב משנת ייצור 2015 מגיע ללא אבזור בסיסי שכזה ?
תודה. עמי.
יש לי פיאט פונטו ספייס דינמיק 80 כ"ס חצי אוטומטית
25/05/15 17:44
61צפיות
שאני רוצה למכור שנת 2004 , ויש לי גם פיאט פונטו ספייס רגיל שאולי אני גם רוצה למכור 
 
מודל 2004 , אבל אני רוצה למכור את החצי אוטוטית .
 
מעניין שכולם רוצים את הספייס עם הגיר הרגיל --- שגם אני רוצה אותה.
 
האם יש לכם מושג למה?
 
תודה רבה מראש.
 
מאוד לא סביר. לא היו פונטו עם תיבה חצי אוטומטית
25/05/15 20:02
41צפיות
ואם אני זוכר נכון, גרסת ה-80 כ"ס שווקה בארץ רק עם תיבה רציפה (ואולי גם ידנית).
º
אז טעיתי -- זה לא חצי אוטומטי אלא אוטומטי מלא .
25/05/15 20:32
14צפיות
כי גיר אוטומטי בן 11 עשוי לשבוק
25/05/15 22:14
32צפיות
לא בהכרח, אבל זה תסריט סביר. ואף אחד שקונה רכב בן 11 לא מעוניין להוציא עוד כמה אלפים על גיר.
º
מאותה סיבה שאתה רוצה את הידנית, גם אחרים רוצים
26/05/15 08:41
15צפיות
מבין הרכבים הקטנים יש שניים שבולטים
25/05/15 20:43
62צפיות
קיה פיקנטו והאי 10.
אני אישית הייתי לוקח את הפיקנטו בגלל שמדובר לדעתי ברכב יותר מוצלח בכמעט כל הבחינות.
בנוגע למנוע - כמעט על רכב בלי מנוע מפלצתי יתקשה קצת בעלייה לירושלים, בטח בקיץ כשמהזגן דולק, אבל הרכבים הקטנים החדשים יותר מסתדרים עם זה בסדר גמור.
מה אתם אומרים--דציה דאסטר תגיע רחוק?
22/05/15 19:04
161צפיות
משקיעים הרבה כסף בפרסום.באתר קארספורום כתבת תדמית אוהדת וכן שרשור רציני בפורום עצמו תחת הכותרת הדאסטר תגיע רחוק.לדעתי מגיע לה פרס אם היא מגיעה עד מזבלת חיריה.האם מישהו שאינו מעובדי החברה או המקורבים קנה את  הרכב הזה?.האם ניתן לעשות עיסקת ליסינג?.
ואתה חושב שההודעה שלך לא נראת כמו פרסומת?!
23/05/15 09:25
105צפיות
אני אגיד לך למה אני מוריד את הכובע לדאסטר בארץ?
כי הם הבינו סוף סוף את הטמטום בישראל של היבואנים האחרים - לשלם עכשיו ולקבל את האוטו מתי שהוא בעתיד.
אין שום סיבה לעשות את זה על רכבים נפוצים מתחת ל 200K ש"ח ואני לא מבין למה חברת האם לא מכילה את הפתרון הזה גם על רנו וניסן.
 
ליסינג תפעולי אי אפשר כי הרכב נמכר בזול
23/05/15 13:12
91צפיות
החברה שמחכירה בדכ מחשבת את מחיר הליסינג לפי מחיר המחירון - אבל היא קונה בהנחות של עשרות אחוזים.
הדאסטר מראש נמכר עם מלוא ההנחה (לפחות בשנה הראשונה) ללקוח הסופי, אז לחברת הליסינג לא נשאר מרווח.
 
באירופה הוא מצליח מאדדדדדד . אתה יודע שאתה קונה רכב לא יקר ולא מצפה ל-BMW X5 .
מה אתה אומר ?
23/05/15 21:30
101צפיות
4 דגמים של דצ'יה :
 
השאלה הגדולה שלי, היא מה תהיה רמת האמינות שלהם לאורך זמן, כי גם רנו שעליה הם מבוססים
לא היתה נחשבת למי יודע מה. השאלה השניה, מה תהיה הסחירות בשוק המשומשים.
 
º
אתה בפורום הלא נכון. תיכנס לתפוז נביאים....
24/05/15 11:56
23צפיות
דווקא יכולת השטח מפתיעה
25/05/15 10:07
64צפיות
בדיוק חזרתי עכשיו מטיול בדרגת קושי בינונית במכתש רמון ובשטח הוא עשה בית ספר לכל הקרוסאוברים. קטע קצר שתפסתי עליו טרמפ בכביש הוא הרגיש מאד נוח ומאוזן. למען האמת הסיבה היחידה שלא הייתי שוקל לקנות בעצמי זאת הבטיחות הפאסיבית העלובה. 
איזה מסלול? כי קרוסאוברים שמתמודדים עם מסלול בקושי בינוני זה
25/05/15 10:40
59צפיות
יפה.
אבל לדאסטר יש בהחלט יכולת שטח טובה. החסרונות הם הבטיחות שהזכרת, ארגונומיקה עלובה, פלסטיקים פשוטים מאוד (אבל האוטו זול יחסית, אז זה הגיוני) ורמת רעש גבוהה יחסית.
אבל מבחינת מכירות בארץ, החסרון הכי גדול שלה הוא הדוושה השלישית.
לקחתי את הפלסטיקה הזולה כמשהו מובן מאליו במחיר הזה
25/05/15 11:19
66צפיות
אבל חשבתי שהישראלים התחילו להשתחרר קצת מאימת הדוושה השלישית, לא?
 
המסלול שדיברתי עליו היה עין עקב - מצפה רמון. במעלה צין ix35, Q5 ועוד דברים עירוניים הסתבכו. אבל גם הנהגים היו חובבנים לגמרי.
איך עקפתם את זיק? וללא ספק - הדאסטר בעל יכולת גבוהה
25/05/15 11:31
53צפיות
יותר מהכלים שהזכרת. מרווח גחון עדיף, זוויות עדיפות ומהלך מתלים עדיף.
ולגבי הדוושה השלישית - הנתונים מראים שישראלים מסכימים לידני במכוניות קטנות וזולות. ברגע שזה מגיע לאזור ה-100K, מכירות הידניות כמעט ונעצרות.
25/05/15 12:08
45צפיות
ולשאלה בכותרת, לא בטוח שהבנתי.  אבל לא הייתי מעורב הרבה בניווט. אם תנסח את זה יותר מדויק אני יכול לבדוק בהיסטוריה של ה-GPS או יותר פשוט, לשאול מישהו.
המסלול שאני מכיר מעין עקב למצפה רמון דורש טיפוס של מעלה זיק.
25/05/15 12:30
53צפיות
שאותו אין סיכוי בעולם ש-iX35, או לצורך העניין גם דאסטר, עלה. אני מניח שיש תוואי עוקף, בטח ממזרח - עניין אותי לדעת מהו.
להלן התשובה שקיבלתי
25/05/15 17:10
51צפיות
אין נתיב עוקף מעלה זיק אבל יש כמה מסלולים אחרים, הקצר שאנחנו נסענו בו הוא לעלות על כביש 40 ולהתחבר למסלול דרך רמת נפחא. יותר ארוך ויותר מענין דרך הר אורחות ואבו טריפה. יש וריאציות שמשלבות את נחל צין ודרך הבשמים.
על הכביש זו רמאות, זה לא נחשב.
25/05/15 19:55
44צפיות
נחל צין ודרך הבשמים - ממזרח, אבל עיקוף ענק. הר אורחות ואבו טריפה - לא בטוח שאני יודע איפה זה. שווה לבדוק.
תודה על המאמץ!
לא עם הכבישים בארץ
25/05/15 22:11
46צפיות
עם הגיאוגרפיה לא כל כך יכול לעזור. השטח לא זורם לי בעורקים למרות שאני מאד אוהב את הטיולים האלה. הניווט הכי קשה שעשיתי אי פעם היה למצוא את חדר האוכל בבה"ד 15 וגם זה היה לפני כמעט 30 שנה. 
 
 
 
ככה זה עם דאסטר
26/05/15 19:18
18צפיות
כאשר כותבים על האיכות הנמוכה של הרכב ועל התחזוקה הגבוהה הם מעלימים זאת על ידי הפניית השיחה לאפיקים אחרים.הרכב הזה פשוט מתחת לכל ביקורת .
מעשה שהיה לי עם דאסטר
26/05/15 19:27
25צפיות
בני ששוהה בהונגריה החליט לרכוש דאסטר בגלל מחירו ובגלל שהוא נראה נפלא בתמונות.הוא פנה לסוכנות דונהאוטו ברובע 3 בבודפסט וקבעו לו נסיעת מבחן.בנסיעת המבחן אחרי כ200 עד 300 מ"ר הרכב נתקע יצא עשן רב והוא ושני עובדי חברה שהיו איתו חזרו לסוכנות במונית.
כאן היתה הפתעה שהם תבעו שישלם כ 2000 ש"ח עבור תיקון והביאו רשימה ארוכה של נזקים.המדובר שם ברכב שעולה כ45000 ש"ח כשהוא חדש.בסוף הוא צלצל ארצה.הזעקתי עו"ד ששלח שני שוטרים על מנת לשחרר אותו מהסוכנות.עו"ד עלה לי 100 יורו.בני רכש שברולט קפטיבה עם מקום לשבעה נוסעים מודל 2010 במחיר בערך זהה למחיר הדאסטר.היום ברור לנו מדוע בארץ עניה כמו הונגריה אין ביקוש לדאסטר.זה פשוט זבל.
אתה על באמת???
26/05/15 21:06
12צפיות
נסעו 200-300 מ"ר? איך עשו זה? במעגלים? בזיגזגים?
ונניח, אחרי אותם 200-300 מ"ר היו צריכים לחזור במונית??? ומתי התעדכנת פעם אחרונה בתל"נ לנפש בהונגריה? עניה היא לא.
אז בן אדם, תעשה טובה....
לא צריך להתעדכן
26/05/15 21:37
13צפיות
מכיר את הונגריה בערך כמו את ישראל.אני בעל דרכון הונגרי ומכיר טוב טוב את המצב שם.רק לפני מספר חודשים גמרו לבנות איצטדיון מיותר על מנת לספק תעסוקה .כרגע הרסו בבודה את קלמן טר ואת כל הרחובות לידו עקב שיפוצים והכל על מנת לספק תעסוקה.לגבי הדאסטר אם תרצה תפנה אלי בפרטי ואספק לך הוכחות.תוכל לדבר עם עורך דין לופוביץ שמשרדו ברובע 11 ברחוב ה23 באוקטובר מספר 5.הוא טיפל בענין.
הוא אמין כמוך?
26/05/15 22:00
11צפיות
להבדיל ממך אני גם בודק דברים ולמשל בסקר בריטי הדאסטר יצא במקום חמישי בשביעות רצון לקוחות ויש די הרבה עדויות שהאמינות סבירה אם לא יותר מזה.
º
בדקתי בדפי זהב של הונגריה. אין עו"ד כזה
27/05/15 07:50
סיאט איביזה- אשמח לחוות דעת לפני קנייה
22/05/15 17:41
124צפיות
 סיאט איבזיה שנת 2000 רק 128 אלף קילומטר, מנוע 1600 אוטומט , הרכב נקנה לפני כמה חודשים מבנאדם מבוגר שקנה את הרכב חדש מהחברה , ואני קונה מהיד השניה.
טוענים שהוא ללא תאונות ואפס תקלות ... שתי חלונית חשמל קדמיים , מזגן מקפיא , נעילה מרכזית , רק טיפולים שיגרתיים. דורשים עליו 11,000 - והוא מוכן להתגמש במחיר.
מעולם לא התמקחתי...:P ואני גם לא רוצה לזרוק מחיר באופן לא פרופרציונלי.
 
מעבר לכך, אשמח לדעת קצת על הצריכת דלק שלו ואיך הוא נוסע בכביש מהיר... ו-חלפים..יקרים?
תודה!
 
ולא נראה לך חשוד ש....
22/05/15 17:55
109צפיות
היד השניה מוכר את הרכב ה"מהמם" הזה אחרי כמה חודשים בלבד?
אדם נורמלי לא מוכר רכב טוב אחרי כמה חודשים. אין לזה סיבה. פתאום זקוק לכסף? אם היה מדובר ברכב שעולה מאה אלף שח -אז אולי זה יישמע הגיוני. אבל כולה עשיריה? סכום כזה אם צריך דחוף אפשר לקחת מחבר/בן משפחה.או במקרה הגרוע ביותר - מהבנק בריבית צנועה.לא מוכרים רכב בשביל להשיג סכום כה נמוך.
לא קונה גם תירוצים סטייל "נסיעה לחו"ל" (כאילו לא ידעת לפני כמה חודשים שאתה טס לחו"ל לשנתיים...) או "קבלת רכב מהעבודה"( כאילו זאת גזירה משמיים, אפשר לסרב ולא לקחת ליסינגומט בעבודה).
לא יודעת מה יגידו האחרים. אבל לי זה נראה חשוד....
יש בזה משהו..:P
22/05/15 21:01
78צפיות
מעולם לא קניתי רכב.. אז מרגישה די אבודה בכל הסיפור...
תודה!
(אוותר ולו רק בגלל הספק)
אני קניתי רכב שהיה אצל מישהו 5 חודשים (הוא קנה חדש).
25/05/15 13:42
51צפיות
הוא טען שהוא השתחרר מהצבא במפתיע והחליט לטוס לחו"ל ואין מי שישתמש ברכב. 
כמובן שעשיתי את כל הבדיקות הדרושות (בדיקה, מכון מורשה, שיעבוד) - הכל תקין. 
 
בקיצור, כל מקרה לגופו. ברור שצריך לבדוק לעומק, אבל לא צריך לפסול. 
חשוד, וכדאי לבדוק, אבל יש הרבה מקרים שמישהו
25/05/15 14:10
53צפיות
מוכר בהפתעה את הרכב ובכל זאת הכל הגון.
ייתכן שהוא מצא עבודה חדשה (או אשתו), או שפיטרו אותו, או שהוא זכה בלוטו, או קיבל ירושה, או מצא בהזדמנות משהו אחר עוד יותר טוב, וכדומה.
אני פעם מכרתי רכב קצת אחרי הקנייה, כי קיבלתי רכב אחר בירושה, פעם קניתי רכב ממישהו שקיבל שלילת רישיון, וחבר פעם קנה אופנוע ואז גילה שהוא לא יכול לרכוב עליו בגלל בעיות בגב או ברגל או משהו כזה. הכל קורה.
ככה
25/05/15 22:12
28צפיות
קנה ידני ולא הסתדר עם ההילוכים (לא במקרה כאן, סתם תסריט אפשרי)
קיבל עבודה חדשה, עם זכאות לאוטו
עושה רילוקיישן
קיבל רכב שווה בירושה
נשלל לו הרישיון
פוטר מהעבודה ולא יכול יותר להחזיק רכב
תכנן מראש לקנות משהו פשוט לחצי שנה (לצורך טיול, בילויים, הכנות לחתונה, יו ניים איט). נשמע הזוי, אבל הבחור שקנה ממני את האקסנט שלי מכר אותו אחרי חודשיים. אני יודעת את זה כי הקונה התקשר אליי לשאול מה הסיפור... איש ממולח, יצא לו פחות ממה שהיה עולה השכרה.
 
בקיצור - לא אומרת לא לבדוק, אבל יש מספיק תסריטים הגיוניים. כם שיש תסריט הגיוני על רכב בן 11 שעשה פחות מ- 80K ק"מ.
ולי הודיעו שתוך שבועיים
26/05/15 08:28
26צפיות
אני עושה רילוקיישן לאנגליה (אז חודשיים לפני לא ידעתי)
לא לכולם יש משפחה שיכולה להלוות עשיריה (או בנק עם נכונות)
כמו שאמר חן - יכול להיות לגיטימי, יכול להיו חשוד
נשמע לי מוזר
25/05/15 20:47
37צפיות
בן אדם מוכר 'אחלה' אוטו אחרי זמן כלכך קצת? לא מסתדר לי..
º
תודה לכולם!
25/05/15 21:39
9צפיות
ארכיון הודעות
Flix
ענק המנעולים והדלתות בע

ננעלתם מחוץ לבית?!

שירותי פריצה לכל סוגי הדלתות! חייגו עכשיו: 073-7581777


עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה