בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
ברוכים הבאים לפורום פסיכומטרי!

נתקעת עם שאלה או שלא מצאת דרך קצרה לפתרון? הפסיכומטרי מלחיץ אותך? לומד/ת לבד ולא יודע איפה להתחיל? פה זה בדיוק המקום לשפוך את הכל!

 

פורום פסיכומטרי מיועד לכל מי שעומד להיבחן בבחינה הפסיכומטרית כדי לשאול שאלות,לתת טיפים, שיטות ועצות, להחליף חוויות, לקטר, לעודד וכל מה שקשור ללמידה לקראת המבחן.

 

מה זה בדיוק פסיכומטרי? מבחן הפסיכומטרי ללא ספק הוא ה"אבא" של כל המבחנים ומבחינת מוסדות ההשכלה הגבוהה משקלו כמעט זהה (בד"כ) למשקל תעודת הבגרות.

המבחן מתחיל במטלת כתיבה שנמשכת כ-30 דקות. שאר המבחן מורכב מ-8 פרקים בכמותי (מתמטיקה), מילולי ואנגלית, 20-23 שאלות בכל אחד ו-20 דקות מוקצבות לפתירת כל פרק.

הבחינה מנוהלת ומועברת ע"י "המרכז הארצי לבחינות והערכה" לאוניברסיטאות.

 

שימו לב - לפני כתיבת הודעות בפורום יש לקרוא את התקנון הפורום (שימו לב לכיתוב האדום בצד שמאל של הפורום) שיהיה בהצלחה לכולם!

שאלה על פרחים בפרק המילולי?
19/04/14 11:52
לכולם היתה שאלה כזאת? או שזה בפיילוט?
לא מצליחה להגדיר קשר באנלוגיות
19/04/14 09:36
11צפיות
קורה לי הרבה פעמים שאני לא מצליחה להגדיר את הקשר בין המילים (למרות שאני מכירה את המילים)
מה עושים?
בדיוק בגלל זה שאלות באנלוגיות
19/04/14 11:50
אינן שאלות מילוניות.  אלה שאלות הגיון שבהן אתה צריך למצוא את הקשר ההגיוני בין המילים.

זה נכון שכדי לפתור שאלות כאלה - קודם כל צריך להכיר את המילים ולהבין את משמעותן, אבל זה לא מספיק.

אולי אם תנסי לראות הרבה אנלוגיות מבחינות העבר שפורסמו, ותנסי להבין את התשובות, תפתחי קצת יותר את היכולת להבין את הקשר ולנסח אותו.
בחירת פסיכומטרי
18/04/14 01:11
92צפיות
שלום,
אני חיילת משוחררת כבר שנה וחצי ואני מעוניינת ללמוד פסיכומטאי אך לא יודעת איפה הכי כדאי ומשתלם מבחינת מחיר ומורים ויחס טוב, חשוב לי כיתות קטנות ויחס ממורים וכמובן שהמחיר יהיה משתלם, אשמח לשמוע גם מאיזה מקומות כדאי לי להתרחק ולמה ?
ואיזה הטבות והנחות אפשר לקבל מהמוסדות ?
שלום
18/04/14 16:32
48צפיות
מאוד אינדיבידואלי. זה תלוי בתקציב שלך ובמיקום שלך בארץ.
לדעתי הדבר הטוב ביותר הוא ליצוא קשר עם הסניפים של המכונים השונים שקרובים למקום מגורייך ולקבל הצעות מחיר.
מבחינת מכונים טובים/רעים- בסופו של דבר, אין הבדל גדול בין המגונים עצמם- זה תמיד תלוי במורה עצמו שילמד אותך.
בנוסף ישנה אפשרות גם ללמוד לבד עם ערכות ללימוד עצמי והמאגר הגדול של הבחינות של המרכז הארצי שנמצאות באתר שלהם.
קצת על מסע הפסיכומטרים שלי...
18/04/14 22:15
34צפיות
אז ככה בסה"כ למדתי ב2 מכוני פסיכומטרי.
הראשון: "בית ספר לפסיכומטרי 800".
המחיר:7120 ₪
התמורה: ספרים משומשים ובלויים עם המון טעויות, מורים חסרי ניסיון, חוסר יחס מצד הצוות, כיתות צפופות והתנהגות בריונית מצד מנהל " בית ספר לפסיכומטרי 800",צחי בינשטוק.
שלושה חודשים איומים מבחינה לימודית ומורה שקוראת בכיתה מתוך ספר...
לא לימדו אותנו חשיבה מילולית, כמעט ולא נגענו באנגלית(כל אחד ומה שהוא בא מהבית-לדבריה של המורה) ולמדנו בעיקר חשיבה כמותית שכמעט ולא באה לידי ביטוי בסימולציות, אגב, לא רק אצלי אלא אצל מרבית חברי הכיתה.
מרתון: סימולציות של המרכז הארצי אחת לאחת אין כמעט השקעה בפיתוח תרגילים כמו במכונים מובילים, ובנוסף לא היה להם מספיק מקום בבית הספר וכך באמצע תקופת המרתון נאלצנו לכתת את רגלינו למכללות שונות ומשונות כדי לעשות את הסימולציות.
לעיתים כדי להוזיל עלויות  מצד "בית הספר לפסיכומטרי 800" אף נשלחנו למכללות באזורים מרוחקים מאוד(שעתיים נסיעה מהמכון)
לכן מניסיוני הפרטי אני בהחלט ממליץ להתרחק מהקורס הזה.

אגב , ל"בית ספר לפסיכומטרי 800",יש שעון עצר נהדר שמשמש אותי עד היום לאימונים בחדר הכושר .כך שלפחות 40 ₪ מתוך ה7120ש"ח לא הלכו לריק...

תחנה מס 2: בית ספר לפסיכומטרי לחמן.
המחיר: 3000 ₪
התמורה: מדריך מנוסה מאוד(10 שנות ניסיון!!!). ספרים מעולים כמעט ללא טעויות ,זמינות של המדריך כמעט ללא הגבלה ,ועבודה קונסיסטנטית הן מבחינת האנגלית והעברית , טיפים ללמידת מילים וכו, והן מבחינת החשיבה הכמותית , תרגילי חשיבה כמותית שמתוכם הופיעו לי במדויק 5 שאלות במבחן האמיתי ועוד מס שאלות בניסוחים שונים, מה שאומר שצוות המחקר והפיתוח שם עושה את עבודתו בצורה יוצאת מן הכלל וראויה לשבח.
האמת היא שלא ציפתי לקורס כל כך טוב ואני בטוח שזה יבוא לידי ביטוי גם בציון במועד האחרון שאיליו  ניגשתי.

אני ממליץ לך בחום על פסיכומטרי לחמן.
בהצלחה.
הכוונה ללמידה
17/04/14 10:15
112צפיות
אני מעוניינת לגשת לבחינה שתערך במועד יולי, יש לי את הספרים של הייקיו ואני מעוניינת ללמוד באופן עצמאי.
כידוע לי כל המכונים כבר התחילו את הקורס והתחילו ללמוד את החומר..
אני צריכה לתכנן לוח זמנים כדי שאספיק לעשות הכל ואני לא יודעת איך, הייתי רוצה לשמוע אם יש פה תלמידים שלומדים במכונים
מה סדר היום שלכם, האם אתם עובדים עפ"י לו"ז מסויים?
אשמח לקבל טיפים ועצות.
תודה והמשך שבוע נעים.
נקודה כללית
17/04/14 23:21
79צפיות
הספרים של הייקיו לא יספקו לך מספיק חומר ללמידה עצמאית
אין שם לימוד אמיתי של החומר, וחלק מן הספרים מותאמים לעבודה עם האתר שלהם, לא רלוונטי עבורך אם לא רכשת אצלם שום קורס.
נקודה נוספת- הספרים שלהם לא עודכנו עם השינויים הנדרשים בחומר הלימוד בפרק המילולי למיטב ידיעתי.

מציע לך לרכוש ספרים של חברה אחרת באם את לומדת לבד- ובכל מקרה ללמוד לעומק את כל מבחני האמת של המרכז הארצי
עשיתי קורס..
18/04/14 18:28
30צפיות
עשיתי קורס בסמארט ועקב האירועים האחרונים העבירו אותנו בתוספת להייקיו, לכן יש לי רקע מסוים.
אני פשוט מרגישה קצת אבודה כי בסוף לא נגשתי במועד האחרון והחלטתי לגשת למועד יולי.
בגלל זה חשבתי לנסות ולשאול\ להתייעץ בקשר ללוח זמנים, כי אני לא יודעת איך בדיוק לעבוד לבד ללא הדרכה.

ערכות פסיכומטרי למכירה
18/04/14 10:12
57צפיות
1. ערכת פסיכומטרי מלאה ללימוד עצמי של חברת פסיכו - כוללת את כל הספרים + תוכנית לימודים המחולקת לפי שבועות. הספרים במצב טוב, כתובים וממורקרים חלקית.
המחיר - 250 ש"ח.

2. ערכת פסיכומטרי מלאה של לחמן, כמובן כוללת את כל הספרים + ספר קורס + סימולציות + ספר "לחמניות טריות". הספרים במצב טוב, כתובים חלקית.
המחיר - 250 ש"ח.

פרטים במסרים למעוניינים :)
פסיכומטרי ועבודה
18/04/14 01:17
70צפיות
רציתי לדעת האם אפשר לשלב פסיכומטרי עם משרה מלאה ?
אפשר? כן; מומלץ? לדעתי לא.
18/04/14 02:30
94צפיות
אם אתה מתכנן ללמוד במסגרת קורס- אני ממליץ לצמצם כמה שאפשר עבודה במשך ה-3 חודשים של הקורס (ובפרט בתקופת המרתון כ-3 שבועות לפני הבחינה).

אם אתה מתכנן ללמוד במסגרת לימוד עצמי- ההמלצה לעבוד כמה שפחות היא בעיקרון אותה המלצה גם כאן, אבל בלימוד עצמי תוכל למשוך את תקופת הלימוד לפרק זמן ארוך יותר ולשלב גם עבודה (עם זאת, צריך הרבה כוח רצון גם לעבוד במשרה מלאה וגם ללמוד באופן עצמאי כמו שצריך וזה בטח לא מתאים לכל אחד).

ובכל זאת לסייג את מה שכתבתי עד כאן- ההחלטה כמה להשקיע בלימוד תלויה בנקודת המוצא שלך, באיזה ציון אתה צריך לקבל וכד'. אם הרמה ההתחלתית שלך גבוהה או שאתה לא נדרש לשיפור גדול, אולי תוכל לשלב לימודים עם עבודה.

בהצלחה
קידום HOME
17/04/14 02:02
99צפיות
מישהו התנסה בקורס הזה של קידום?
אשמח לשמוע את חווות דעתכם!

תודה!
המחיר שאני זוכר
17/04/14 23:02
74צפיות
לא מצדיק לדעתי את מה שאתה יכול לקבל בדרכים אחרות.

החומרים של קידום (כמו כל מכון אחר) נחותים מאלה של המרכז הארצי:
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?For...

העלות הכוללת של השגת כלל החומרים של המרכז הארצי לא עולה על 450 ש"ח.
תחשוב כמה שיעורים פרטיים תוכל לקבל עד שתגיע לעלות של הקורס של קידום.
בנוסף, יש כמה הצעות מאוד מעניינות ומשתלמות באינטרנט שכדאי לבדוק.

בקשר ללמידה ממילון.
17/04/14 15:36
85צפיות
מתלבטת בין מילון (עברי) מקיף של יואל גבע לעומת מילון של לחמן שהוא יחסית מצומצם.
הבנתי שאוצר המילים מהמילון בא לידי ביטוי במעט שאלות בפרק המילולי. האם זה נכון?

האם אני לוקחת סיכון מסוים אם אני לומדת את המילון של לחמן??

זה בטח מעצבן לשמוע
17/04/14 22:54
68צפיות
אבל זה מאוד אינדיבידואלי.

כדי לתת את התשובה המדויקת עליך לקחת כ-4 מקבצי אנלוגיות של המרכז
הארצי (6 אנלוגיות בכל מקבץ) ולפתור תחת מגבלת זמן של 3 דקות לכל המקבץ.
אם את חשה שאוצר המילים הגבוה הינו בעיה חמורה המשפיעה על 2 שאלות או יותר בממוצע בכל מקבץ, אז כדאי לשקול ללמוד מהמילון המקיף יותר.

חשוב מאוד שתשימי לב האם מדובר במילה גבוהה שאין לך מושג מה משמעותה או שפשוט התקשית להגדיר במדויק מילה שמוכרת לך יחסית.
מעוניינת ברכישת ספרים של יואל גבע
17/04/14 19:07
82צפיות
הבנתי שיואל גבע מספקים ספרים רק לתלמידים שלמדו אצלם.
יש מישהו מאזור ירושלים שלמד שם שיכול לעזור ברכישה?

תודה מראש.
זה נהיה הרבה יותר קשה מעשית
17/04/14 22:46
79צפיות
את תצטרכי שאותו אחד שקונה עבורך את הספרים, יראה לגבע אסמכתא שהוא ניגש לבחינה קרובה. זה נראה בלתי אפשרי.

אם זהו הרומן הראשון שלך עם הבחינה, חומרי המרכז הארצי הם כמובן הטובים ביותר ויש כל כך הרבה:
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?For...

בהצלחה!
כמה שאלות שלא הבנתי בכמותי ובמילולי
15/04/14 21:13
302צפיות
בעיה בגאומטריה
אודה לעזרתכם:

1. לעופר X תקליטורים.
ליעד: "אם עופר יעביר לי 25 תקליטורים אז מספר התקליטורים שברשותי יהיה כפול ממספר התקליטורים של עופר".
כמה תקליטורים יש לליעד?

א. X+25
ב. 2X+25
ג. 2X-50
ד. 2X-75

אז ככה, התשובה כאן היא ד', ובדרך האלגברית זה הצליח לי.
אבל בדרך הראשונה שעשיתי (הצבה בתשובות), משום מה משהו לא עבד, ואני לא מבין למה.

אם עופר העביר 25 תקליטורים, אז מספר התקליטורים שבידו כעת הוא X-25.
אם נלך על תשובה ד' (הנכונה), נוסיף 25 לתקליטורים של ליעד, כלומר ל- 2X-75, ונקבל 2X-100.
2X-100 לא גדול פי 2 מX-25.
איך זה יכול להיות?

2. ABCD הוא מרובע החוסם מעגל. E ו-F הן נקודות השקה.
נתון: AE=EB.

(מצורף איור)

AD חלקי DF שווה ל:

א. 2
ב. 4
ג. 8
ד. אין לדעת מהנתונים

אז ככה, התשובה כאן היא 1, אך לא ברור לי למה.
זה כאילו שהם אומרים שמה שחוסם את המעגל הוא ריבוע, אך היה אפשר בכיף להגדיל כאן את רוחב המלבן ולהקטין את האורך שלו, כך שהיחס יהיה אחר (מצרף לכם סרטוט של מה שחשבתי על מנת שתבינו את כוונתי, נראה לי שאצליח להעלותו רק בהודעה נוספת).
אני לא רואה כאן איזה שהוא נתון ש"מאלץ" את המרובע החוסם להיות דווקא ריבוע, ולא מלבן.
מה דעתכם?

3. פושט יד: נדבה-
א. כפין: מזון
ב. פוקד: ציות
ג. מודה: כנות
ד. עייף ערנות

אדם שפושט יד הוא מי שמעוניין בנדבה, כפי שאדם כפין (רעב) הוא מי שמעוניין במזון (זאת גם התשובה הנכונה).
עם זאת, אני לא מצליח להבין מדוע אי אפשר גם לומר שאדם שפוקד הוא מי שמעוניין בציות.
אין ספק שזה נשמע פחות הגיוני, אך עדיין זאת תשובה שגם כן מסתדרת לי...

4. השפה המליצית שבה תורגם לראשונה ספרו של ניטשה "כה אמר זרתוסטרא" הייתה לא רלוונטית כבר כשיצא לאור הספר המתורגם, שכן לא זו בלבד שימי ההשכלה הצרופה שנצמדה למליצה המקראית כבר חלפו מן העולם, אלא שבשפת המקור רק לחלקים מהספר אופי נבואי מליצי, ואילו בתרגום קיבל הספר כולו אופי זה. לכן, כשהשפה העברית התחדשה והתפתחה, תרגום חדש נדרש ואף התקבל בברכה על ידי כל אוהבי ניטשה.

לדעת כותב הפסקה, באיזו תקופה היה מוצדק לתרגם את "כה אמר זרתוסטרא" כפי שתורגם בתרגום הראשון?

א. כשהוא יצא לראשונה לאור.
ב. בימי ההשכלה הצרופה
ג. מעולם לא
ד. עם התחדשות השפה העברי

התשובה שהכי קופצת כאן לעין היא ב' ("שכן לא זו בלבד שימי ההשכלה הצרופה שנצמדה למליצה המקראית כבר חלפו מן העולם..."), אך אני יכול להבין למה היא נפסלת (אחרי זה מגיע עוד הסבר שככל הנראה מראה שגם בתקופה הזאת זה לא היה מוצדק לתרגם ככה, אף על פי שלא ממש הבנתי למה).
בכל אופן, אני לא מבין איך אפשר להסיק כאן שהתשובה היא ג' (אולי חוץ מפסילה של כל השאר)- לא ראיתי שנרמז כאם שמעולם לא היה מוצדק לתרגם ככה, רק מדברים על מתי לא היה מוצדק...

5. עלה: ענף-
א. חדר: מסדרון
ב. בורג: מברג
ג. חורשה: יער
ד. נוצה: כרית

האנלוגיה שנתתי: עלה הוא חלק מענף.
מסתדר לי עם א' ו-ג', אך א' היא התשובה הנכונה.
מדוע ג' לא נכון? חורשה לא יכולה להיות חלק מיער?

6.לסתום: מקדחה-
א. להתגונן: חרב
ב. לזכות: כלא
ג. להתקרר: קומקום
ד. למחוק: עיפרון

האנלוגיה שנתתי: מקדחה היא כלי אשר מטרתו לבצע פעולה שהיא הפוכה מלסתום.
מסתדר לי עם א' ו-ד', אך התשובה הנכונה היא ד'.
מדוע א' לא נכון? חרב לא משמשת כדי לבצע פעולה הפוכה מלהתגונן (להתקיף)?
קובץ נוסף לבעיה בגאומטריה
15/04/14 21:14
87צפיות
סרטוט אפשרי נוסף
(סרטוט אפשרי אחר לבעיה, לפחות לדעתי)
תשובות בהדרגה (1-2)
15/04/14 21:38
88צפיות
1. הטעות שלך היא פשוטה: חיסרת במקום לחבר. אם עופר העביר 25 תקליטורים, אז מספר התקליטורים שבידו כעת הוא X-25.
אם נוסיף 25 לכמות התקליטורים של ליעד בתשובה הנכונה, נקבל 2X-75+25 שהם 2X-50 שזה בדיוק גדול פי 2 מX-25

וטיפ בחינם: זו ממש לא שאלה טובה לעבודה דרך הצבת התשובות - הא ראיה, שטעית בדרך הזו, ולא כי היתה לך בעיה בהבנה. שיטות פתרון פסיכומטריות כמו הצבת תשובות והצבת מספרים אמורות להקל. לא להקשות ולסבך...
ואיך יודעים מראש? הצבת תשובה תהיה נוחה בדרך כלל כשהתשובות נתונות במספרים (ובעיקר כשהמספרים יפים ונוחים לעבודה). תשובות שמעורבים בהן נעלמים יכולות לרמז, אם כבר, על הצבת מספרים מהראש, דרך שדווקא היתה יכולה לעבוד לך פה יופי.

2. האיור השני שלך לא אפשרי כי כפי שניתן לראות קיבלת צורה שהיא לא מעגל אלא אליפסה. אם כל הזויות של המרובע החוסם הן ישרות, הוא יהיה בהכרח ריבוע - אם תעביר קטרים לנקודות ההשקה, תראה שהם עוברים במקביל ושווים בדיוק לצלעות המרובע החוסם (אפשר כמובן להוכיח את זה), והקטרים מעצם הגדרתם, שווים זה לזה.
הקטרים שווים --> צלעות המרובע שוות --> מרובע בעל 4 צלעות שוות ו4 זויות ישרות הוא בהגדרה ריבוע.
בנוגע לשאלה 2
17/04/14 11:14
16צפיות
מצרף לך קישור לשאלה שרשמתי לפני כחודש.
אמנם היא מדברת על מצב הפוך (מעגל חוסם מרובע), אך עדיין הייתי מעוניין להעלותה.
השאלה הרלוונטית למקרה המדובר היא שאלה מספר 3:

http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?For...

משפט: קיים מלבן שלא ניתן לחסום במעגל.
תשובה (נכונה): שקר (כלומר, כל מלבן ניתן לחסימה במעגל).

כפי שתוכלי לראות בשרשור, לא הבנתי איך המצב ייתכן, כי אם ניקח מלבן ברוחב של 20 ס"מ ואורך של 2 ס"מ- נקבל אליפסה (גם הוספתי שם סרטוט).
ענו לי שם שכל צורה בעלת 4 צלעות, שסכום זוויותיה הנגדיות שוות ל180 מעלות, ניתנת לחסימה במעגל.
המשפט אמנם נכון, אבל הצורה שהתקבלה בסרטוטי היא אינה מעגל.

מה דעתך?

בסוף הבנתי בעצמי
17/04/14 11:54
16צפיות
בסוף הבנתי בעצמי
מצאתי את הדרך לסרטט מעגל שחוסם מלבן רחב, כשהוא לא נראה כמו אליפסה.

דרך אגב, עוד דבר שלא חשבתי עליו בשאלה 2 שהעליתי כאן, היא שבמרובע שחוסם מעגל סכום שתי צלעות נגדיות שווה לסכום שתי הצלעות הנגדיות הנוספות.
לפי המשפט הזה, ובהינתן הנתון שצלעות המרובע מקבילות ויוצרות זוויות ישרות (מה שאומר שהצלעות הנגדיות שוות זו לזו), המרובע חייב להיות ריבוע.

תודה שוב על העזרה!
ושכחתי
17/04/14 11:15
8צפיות
תודה על התשובות!
3-4
15/04/14 21:55
72צפיות
3. לא נתקלתי לפני כן במילה "כפין" ולכן אני נאלצת לסמוך על הפירוש שלך. אם הוא מדויק, אני מרשה לעצמי לזלזל קצת במקור לשאלה ולטעון שיש בה בעיה. ולא כי תשובה 2 מתאימה, אלא כי גם התשובה הראשונה לא ממש מתאימה.
ניתן להניח שמי שפושט יד אכן מעוניין בנדבה, אבל כדי לקבל תשובה מדויקת באנלוגיות, הקשר בין המילים צריך להיות מבוסס על כמה שפחות "הנחות" שכאלה (גם אם הן ממש מתבקשות) ושהקשר יהיה כמה שיותר קרוב להגדרה.
הקשר המדויק יותר, לדעתי, יהיה "פושט יד הוא מי שמבקש נדבה". הבדל דק, זה נכון, אבל משמעותי. הדגש הוא לא על הרצון הפנימי שלו, שעליו אולי אפשר להתווכח, אלא על הבקשה שלו. ואם כך, ובהנחה שכפין=רעב:
כפין אינו מי שמבקש מזון
פוקד אינו מי שמבקש ציות (הוא מבקש שמישהו יבצע משהו, ויש להניח שהוא מצפה לציות, אבל זו אינה הדרישה שלו)
מודה אינו מי שמבקש כנות
ועייף אינו מי שמבקש עירנות

בעיה

4. השפה המליצית שבה תורגם לראשונה ספרו של ניטשה "כה אמר זרתוסטרא" הייתה לא רלוונטית כבר כשיצא לאור הספר המתורגם, שכן לא זו בלבד [משמע: עומדות להופיע בפנינו שתי סיבות לחוסר הרלוונטיות של התרגום] שימי ההשכלה הצרופה שנצמדה למליצה המקראית כבר חלפו מן העולם [סיבה ראשונה: פעם השפה המליצית היתה שימושית, היום לא] , אלא שבשפת המקור רק לחלקים מהספר אופי נבואי מליצי, ואילו בתרגום קיבל הספר כולו אופי זה [סיבה שניה: התרגום נותן לספר אופי מסויים שלא מתאים למקור]. לכן, כשהשפה העברית התחדשה והתפתחה, תרגום חדש נדרש ואף התקבל בברכה על ידי כל אוהבי ניטשה.
תמצות זריז - התרגום לא רלוונטי, כי השפה השתנתה וכי הוא לא מתאים לסגנון המקורי.
שואלים אותנו באיזו תקופה התרגום כן יכול היה להתאים, אבל הסיבה השניה לחוסר הרלוונטיות של התרגום היא לא תלויית תקופה. הסגנון לא תואם את הסגנון המקורי ולכן לא משנה באיזו תקופה הוא היה נכתב הוא לא היה טוב.
5-6
15/04/14 22:09
57צפיות
5. ראשית, עלה הוא לא בדיוק חלק מהענף, אלא משהוא שמסתעף ממנו (מצטערת, לא מצאתי מילה פחות פלצנית, אבל הנקודה היא שזה משהוא שיוצא/נובע מהענף והוא לא ממש חלק ממנו) מה שאולי כבר מסביר למה התשובה הראשונה נכונה והשלישית לא.
שנית, למיטב ידיעתי, חורשה היא לא חלק מהיער אלא סוג של יער קטן.

6. תראה, כשקראתי את השאלה בניתי את הקשר אחרת ממך ולכן התשובה הנכונה נראתה לי מובהקת, אבל אני מנסה למצוא את הבעיה בקשר שאתה הגדרת, כי תיאורטית, אפשר לכתוב את הקשר בהרבה צורות וכל עוד הקשר מוגדר נכון צריכה להיות תשובה אחת נכונה..
אולי הבעיה היא בהגדרה "פעולה הפוכה", כי מה זה בדיוק פעולה הפוכה? סליחה שאני מתפלספת פה לרגע, אבל לדעתי זו נקודת הכשל. לא יודעת אם אפשר להגדיר הפכים בפעולות בכלל. להתגונן זה ההפך מלהתקיף? להתגונן זה משהו שעושים בתגובה לזה שמישהו אחר מתקיף. לסתום זה ההפך מלקדוח? לסתום זה יכול להיות גם ההיפך מלרוקן, או לחורר.. לא יודעת. לא לגמרי יושבת לי טוב ההגדרה הזאת.
הקשר הנכון יותר לטעמי יהיה: "לסתום היא פעולה שמטרתה לבטל את פעולת המקדחה" כשם ש"למחוק היא פעולה שמטרתה לבטל את פעולת העפרון"

ועוד טיפ על הדרך, כי לדעתי לא יצאת פה עם כלום אם לא תדע איך לעשות את זה טוב יותר בפעם הבאה:
לרוב, כשיש באנלוגיה פעולה ומשהו אחר (פעולה ושם עצם, פעולה ותיאור..) נוח יותר להתחיל את הקשר בפעולה ולהגדיר אותה על ידי המילה השניה. לרוב זה ייתן קשר מדויק יותר...
הטיפ של מיטל 1
15/04/14 23:34
73צפיות
לרוב, כשיש באנלוגיה פעולה ומשהו אחר (פעולה ושם עצם, פעולה ותיאור..) נוח יותר להתחיל את הקשר בפעולה ולהגדיר אותה על ידי המילה השניה. לרוב זה ייתן קשר מדויק יותר...


אשמח אם תסבירי את הטיפ הנ"ל ותתני דוגמא. לדעתי זהו עניין חשוב כיוון שיש המון אנולוגיות המשלבות פעולה.
אשמח אם תסבירי לי את הדררך לאנלוגיות לגבי הצדדים. מאיפה אני מתחיל את האנלוגיה מימין לשמאל או ההפך? יש חשיבות לסדר ?
סדר ההגדרה באנלוגיות
16/04/14 09:44
63צפיות
ההגדרה של הקשר בין המילים נועדה רק לשרת את ההבנה שלנו, ולכן מותר כמובן להגדיר את הקשר באיזה אופן שנח לנו - מימין לשמאל או משמאל לימין. אבל צריך לזכור שיש חשיבות לסדר המילים באנלוגיה, כלומר, בבדיקת התשובות יש להקפיד לעבוד באותו אופן שעבדנו בהגדרת הצמד בשאלה. אם הגדרנו את הקשר בין המילים משמאל לימין יש לבדוק את התשובות באותו אופן.

אצל הרבה נבחנים הנטייה הראשונית היא לנסות להגדיר את הקשר מימין לשמאל, כי ככה אנחנו קוראים בעברית. ולפעמים מסיבות אחרות, בוחרים להתחיל ממילה מסוימת, אבל זה דווקא מקשה על ההגדרה ומסרבל אותה. מהניסיון שלי, בדרך כלל כשאחת מהמילים בצמד היא פעולה, טוב יותר להתחיל ממנה ולהגדיר אותה דרך המילה האחרת.
[דוגמה טובה לכך היא מה ששאלו פה בשרשור. בצמד לסתום: מקדחה, ההגדרה "מקדחה היא כלי אשר מטרתו לבצע פעולה שהיא הפוכה מלסתום" היא בעייתית. אם במקום להתחיל מ"מקדחה" נתחיל בפעולה "לסתום" נקבל את ההגדרה "לסתום היא פעולה שמטרתה לבטל את פעולת המקדחה" שהיא טובה יותר ובעזרתה קל יותר לזהות את התשובה המתאימה.]
º
הבנתי תודה !
16/04/14 15:42
20צפיות
חג שמח לכולם (גם לסמויים מבינכם) |מצ
14/04/14 15:22
265צפיות
אני רוצה לאחל לכולם חג פסח שמח, תמיד החג הזה מגיע בתקופה מצויינת כאשר אין יותר מדי עומס בלימודים ובעבודה (ובייחוד בפסיכומטרי אלא מה).
משמח אותי לעקוב בסטטיסטיקות הפורום ולראות שיש כאן הרבה מאד גולשים סמויים, "רב הנסתר על הגלוי". כמובן שהיה יותר נחמד ומועיל אם היו לוקחים חלק גם בשרשורים אבל נסלח לכם, בכל זאת פסח
חג שמח
14/04/14 15:34
130צפיות
שיהיה לכולם חג שמח, טעים ושופע בשמחת חיים!
צודק....
15/04/14 14:14
130צפיות
עזרתם לי מאוד בהרבה שאלות ואני לא חברה בפורום - לכן החלטתי לעלות בכמותי ובמילולי די הרבה שאלות שאני זוכרת אשמח לתשובה ולהיענות מצדכם תודה וחג שמח
סתיו
מפע''ם?! מישהו...
16/04/14 14:09
111צפיות
הייתי אמור להיבחן ב10 לחודש אבל דחו לי ל 12 במאי ... כנראה בגלל שאני עושה בחינת מפ''עם, יש כאן מישהו שעשה מפעם ?
מי שכבר נבחן
16/04/14 14:09
79צפיות
איך היה ?
איזה פרק במילולי זה היה?
15/04/14 22:07
198צפיות
היי,
באחד הפרקים במילולי היה את השלמת של ההשלמת משפטים בסוף בסוף ממש לפני הטקסט .. (באותו פרק הייתה חידת היגיון עם חסידה משהו..)
מישהו אולי זוכר באיזה פרק זה היה? בפרק של הדולר (הפיילוט) או בפרק של הרנסרנס עם הבע"ח...?

לא זכור לי כזה דבר..
16/04/14 00:45
79צפיות
כנראה פיילוט
איזה פיילוט מילולי היה לך
16/04/14 01:14
83צפיות
היה לך גם את הטקסט על המכירה הפומבית של הדולר ?

אני פשוט זוכר שהחמש שאלות האחרונות הייתה חידת היגיון עם חסידה או משהו כזה ואחריי זה שלוש או ארבע שאלות רצופות של השלמת משפטים ובסוף היה טקסט...
אני פשוט רוצהל דעת אם מי שהיה לו את הנוסח שהיה לי יודע אם השאלות האלה היו כלולות בפרק של הדולר שהוא פיילוט או בפרק של הרנסנס שהוא לא....
היה לי את הפיילוט של המשלבים
16/04/14 01:24
58צפיות
וזה לא זכור לי אז כנראה זה היה פיילוט
אתה זוכר אם
16/04/14 01:27
69צפיות
הייתה לך שאלה עם מורה ושיעורי בית? אני מנסה להבין אם זה היה בפיילוט או לא
זה לא היה
16/04/14 01:53
76צפיות
כן זכור לי משהו על זה אבל לא זוכר בדיוק את השאלה..
אני זוכר שהיה החלשה של המסקנה או חיזוק שלה .... כניראה שזה לא היה פיילוט

בכל מיקרה את בטוחה בצורה מוחלטת שלא הייתה לך שאלת היגיון על חסידה וצפר או משהו כזה ואחר כך השלמת משפטים ממש ממש בסוף? כי אני צריך לדעת בוודאות אם זה היה הפיילוט ....
º
בטוחה
16/04/14 02:02
43צפיות
לא ניגשתי לבחינה היום
13/04/14 21:56
331צפיות
שלום לכם,
אני אמורה לעשות היום את הבחינה אבל לא ניגשתי מכיוון שאני הרגשתי לא מספיק מוכנה והחלטתי לדחות אותה למועד יולי.
הבעיה היא ששכחתי להודיע למרכז הארצי.

שלחתי הודעה בפניות הציבור באינטרנט ואני חושבת שיענו לי אחרי פסח.
אין לי בעיה לשלם קנס (שזה בערך 18% אם אני לא טועה) אבל לא מוכנה לשלם שוב 560 ש"ח על הבחינה הבאה.
איך אני עושה? לשלוח פקס בכל זאת? כי אני לקוית שמיעה ואינני מסוגלת לדבר בטלפון.

תודה רבה ובברכה למי שיעזור!
מיקה
גם אני רציתי לדחות
13/04/14 22:57
175צפיות
ואמרו לי במרכז הארצי שאפשר רק כעבור 10 ימים מהבחינה באפריל
מישהו כתב פה לא מזמן על זה
13/04/14 23:01
200צפיות
שיש קנס של 100 שקל ואת תוכלי לעשות את המבחן במועד הבא.

אין צורך לעשות דבר.
16/04/14 00:44
104צפיות
המרכז הארצי ידע שלא ניגשת לבחינה, ובאתר, למשל, תיפתח לך האפשרות להירשם למועד הבא. אלא אם כן נרשמה ההסגרה, ואז תצטרכי להירשם באיחור.

בכל מקרה, אחרי שהמרכז הארצי בודק את הנוכחות של הנרשמים במבחן, הוא פותח אפשרות להירשם לשאר הבחינות בעלות של 90 ש"ח (מניסיון אישי).
חוברת הכנה של המרכז הארצי.
15/04/14 23:02
114צפיות
שלום,
מתעניין לגביי החוברת "מכל הבחינות" הכנה למבחן הפסיכומטרי של המרכז הארצי.
מישהו יודע האם הסימולציות שיש שם, אלה אותם הסימולציות שיש באתר של המרכז הארצי שהופיעו במבחנים קודמים, או שאלה שאלות אחרות ממבחני אמת?
תודה
º
שאלות אחרות ממבחני אמת מהמתכונת הישנה
16/04/14 00:04
59צפיות
אודיליה הדרכת תוכנה

אקסל בלי נוסחאות

גלה איך להפוך נתונים יבשים לידע יעיל ב5 לחיצות עכבר .>>

שירותי תרגום - Technically Perfect

צריך לתרגם מסמכים ?

אנו זמינים לשרותך כעת חייגו: 052-6390346


עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


Flix
מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה