לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
הסתרת שרשור מעל 
פורום קטנועים
 קַטְנוֹעַ: "אופנוע קל וקטן בעל מנוע ושני גלגלים קטנים, המיועד לרוכב אחד או לשניים" (הגדרה מילונית). קטנוע: "יעיל בעיר, כלי שיכול לתת המון פאן או להוות פתרון תחבורתי מעולה. הקטנוע משמש לשליחויות, לנסיעות במגרש, לטיולי שבילים, לטיולי כביש. הקטנוען, אפעס, נע בין נערי התיכון ועד לזקני צפת, בין ה"מרביץ" לבין ה"מתנייע", בין ה"מבין/מכונאי בפוטנציה" ל"רוכב", בין ה... ל... קהילת הקטנועים בתפוז מזמינה אתכם להצטרף, להיות יעיל, מהיר וזהיר, לגלות את עולם הקטנועים, ליצור קשרים ובעיקר... להנות. 

הנהלת הפורום:

אודות הפורום קטנועים

WHEELZ    דו"גיגים    דוגרי
 כללי הפורום
 קַטְנוֹעַ: "אופנוע קל וקטן בעל מנוע ושני גלגלים קטנים, המיועד לרוכב אחד או לשניים" (הגדרה מילונית). קטנוע: "יעיל בעיר, כלי שיכול לתת המון פאן או להוות פתרון תחבורתי מעולה. הקטנוע משמש לשליחויות, לנסיעות במגרש, לטיולי שבילים, לטיולי כביש. הקטנוען, אפעס, נע בין נערי התיכון ועד לזקני צפת, בין ה"מרביץ" לבין ה"מתנייע", בין ה"מבין/מכונאי בפוטנציה" ל"רוכב", בין ה... ל... קהילת הקטנועים בתפוז מזמינה אתכם להצטרף, להיות יעיל, מהיר וזהיר, לגלות את עולם הקטנועים, ליצור קשרים ובעיקר... להנות. 
`
x
הודעה מהנהלת הפורום

מדריך מקיף לטיפולים לקטנוע + תמונות

מאת: Somacher
15/12/05 11:31
אוקיי חברים כמו שהבטחתי לכם אני מעלה כאן מדריך מפורט ומצולם
של טיפולים לקטנוע + פחחות לקטנוע.
הטיפולים נעשו על קטנוע מסוג גילרה ראנר 50 אך הטיפולים כמעט זהים
לכל הקטנועי 50 סמ"ק האיטלקיים למינהם והחלק של הפחחות יהיה טוב לכל
הקטנועים למינהם.

הטיפולים המפורטים במדריך הם :

א. טיפול קטן.
ב. טיפול גדול.
ג. החלפת משאבת מים.
ד. החלפת בוכנה + רינגים.
ה. החלפת אטם ראש ואטם צילנדר.
ו. פתיחת מנוע לשניים על מנת להחליף קראנק + מיסבי מנוע.
ז. טיפול לווריאטור + רצועה + קלאץ ופעמון.
ח. החלפת סלילים.
ט. טיפול בגיר והחלפת שמן גיר.
י. פחחות כללית לקטנוע.

יש לי רק בקשה אחת :
יקח לי בערך כשעתיים שלוש להעלות את כל התמונות ולסיים את המדריך במלואו,
אני רוצה לתת לכם תמונות איכותיות ולכן אני מעלה תמונות ברזולוציה
המקסימלית שניתן להעלות במסגרת ה 500K לתמונה, ולכן משך זמן העלאת
התמונות ארוך מה שגם יש המון תמונות והמון הסברים.
אני יחלק את זה לפי השירשורים לטיפולים מחולקים כך שתדעו מה כולל כל
טיפול אז בבקשה ממכם נא לא להגיב להודעה עד שאני יסיים להעלות
את כל המדריך וגם לאחר מכן נא לא להרוס את סדר השרשורים ואם אתם רוצים
להגיב יש להגיב בסוף בלבד
  תודה רבה ותהנו חברייה.....

אם יש שאלות אחרי זה אני יענה מקווה שמדריך זה יתן לכם אומץ להתחיל
לטפל בקטנוע לבד ולחסוך וגם להנות...
תגיות:
מדריך מקיף לטיפולים לקטנוע + תמונות
<< ההודעה הנוכחית
15/12/2005 | 11:31
80
18443
אוקיי חברים כמו שהבטחתי לכם אני מעלה כאן מדריך מפורט ומצולם
של טיפולים לקטנוע + פחחות לקטנוע.
הטיפולים נעשו על קטנוע מסוג גילרה ראנר 50 אך הטיפולים כמעט זהים
לכל הקטנועי 50 סמ"ק האיטלקיים למינהם והחלק של הפחחות יהיה טוב לכל
הקטנועים למינהם.

הטיפולים המפורטים במדריך הם :

א. טיפול קטן.
ב. טיפול גדול.
ג. החלפת משאבת מים.
ד. החלפת בוכנה + רינגים.
ה. החלפת אטם ראש ואטם צילנדר.
ו. פתיחת מנוע לשניים על מנת להחליף קראנק + מיסבי מנוע.
ז. טיפול לווריאטור + רצועה + קלאץ ופעמון.
ח. החלפת סלילים.
ט. טיפול בגיר והחלפת שמן גיר.
י. פחחות כללית לקטנוע.

יש לי רק בקשה אחת :
יקח לי בערך כשעתיים שלוש להעלות את כל התמונות ולסיים את המדריך במלואו,
אני רוצה לתת לכם תמונות איכותיות ולכן אני מעלה תמונות ברזולוציה
המקסימלית שניתן להעלות במסגרת ה 500K לתמונה, ולכן משך זמן העלאת
התמונות ארוך מה שגם יש המון תמונות והמון הסברים.
אני יחלק את זה לפי השירשורים לטיפולים מחולקים כך שתדעו מה כולל כל
טיפול אז בבקשה ממכם נא לא להגיב להודעה עד שאני יסיים להעלות
את כל המדריך וגם לאחר מכן נא לא להרוס את סדר השרשורים ואם אתם רוצים
להגיב יש להגיב בסוף בלבד
  תודה רבה ותהנו חברייה.....

אם יש שאלות אחרי זה אני יענה מקווה שמדריך זה יתן לכם אומץ להתחיל
לטפל בקטנוע לבד ולחסוך וגם להנות...
טיפול קטן...
15/12/2005 | 11:41
2028
הקטנוע לפני הפירוק....מכסה הוריאטור....
ישנם כ-15 ברגים בגודל 8 מ"מ המקבעים את המכסה למקומו יש לפתוח אותם
בזהירות עם מפתח T ואז בזהירות לפתוח את המכסה תוך כדי שאתם משחררים
את צינורית האוויר מצד שמאל.

לכל אלה שמפחדים וחושבים שיש איזשהו חומר נוזלי בפנים אז הכל יבש שם...
הסרת מכסה פילטר אוויר...
15/12/2005 | 11:50
1
1595
ע"י פירוק 6 הברגים שעל הפילטר אוויר יצא לכם מכסה הפילטר ושם יתגלה
לכם הפילטר (ספוג בדר"כ). הוציאו גם אותו.

לפניכם תמונה המתארת את החלקים השונים בתוך מכלול התמסורת..
שכחתי משהו...
15/12/2005 | 11:54
1184
בתמונה ישנם שני חצים קטנים מתחת לפילטר אוויר.
הם מסמנים את שני הברגים שתופסים את בית הפילטר אוויר למקומו.

הוציאו אותם ע"י מברג פיליפס בינוני ונתקו את שני הצינורות שמחוברים
אליו מאחור והרימו כלפי מעלה את בית הפילטר אוויר על מנת שיצא.

נ.ב שני הברגים הללו גם תופסים את הכנף של הגלגל האחורי אולם הוא לא יצא
לכם עדיין (הכנף) כי יש בורג שלישי בצד השני.
פירוק וריאטור קדמי...
15/12/2005 | 12:03
4
1824
בווריאטור הקדמי ישנו אום בגודל 14 מ"מ שתופס אותו.
על מנת לפתוח אותו ישנם שני דרכים :

א. ע"י מפתח יעודי לפתיחת וריאטור שמסופק ע"י הייצרן.
ב. ע"י אקדח אוויר כמו שיש במוסכים.

ניתן במקום האקדח אוויר לקנות מברגה חשמלית לפתיחת גלגלי המכונית
שעובד מצויין דרך אגב כמו האורגינל.
ניתן לקנות באוטו דיפו או רשתות עשה זאת בעצמך.
ישנם כמה סוגים שההבדל בינהם הוא בעיקר בכוח ומחירם בין 250 ל 400 ש"ח.
הגודל הבינוני סביר בהחלט.
ולענינו...
לאחר פירוק האום של הווריאטור תצא לכם המניפה + גלגל השינים של הסטאטר
והקיק + הדופן של הווריאטור (בשלב זה תוכלו להזיז את הרצועה) + בית הרולים.

מה שיתגלה לכם הוא המשאבת שמן ורצועת משאבת שמן+ מים (בקטנוע זה הרצועה
מניעה את שניהם).
וריאטור קדמי....חלקים
15/12/2005 | 12:10
1364
קפיץ סטרטר.
15/12/2005 | 12:22
1059
לאחר פירוק הווריאטור תוכלו לפרק את קפיץ הסטרטר (ניתן לפרקו גם בלי
לפרק את הוריאטור).
סטרטר מכלול..
15/12/2005 | 12:24
978
בהרכבה של קפיץ הסטרטר הצד של הגלגל השיניים הגדול נכנס בחור המסומן.
פירוק משאבת שמן...
15/12/2005 | 16:25
947
ע"י הוזזה עם היד של ברז משאבת השמן לפתיחה יהיה ניתן לנתק את הכבל של המשאבת שמן.

לאחר פירוק שני ברגים שתופסים את המשאבה המשאבה תצא ביחד עם הגומיה שמולבשת על הצחנורות שמן.

לאחר מכן הסר את  רצועת המשאבת שמן ואת גלגל השינים שמתלבש על הציר של המשאבת שמן + מים ואז תתגלה הציר של המשאבת מים.

יש לפרק את השייבת קפיץ שמחזקת את המשאבה ולהוציאה יחד עם השיבה.
ואז תתגלה לנו מיסביי משאבת המים.
נ.ב...................
15/12/2005 | 12:06
718
כל המדריך כאן הוא רק לידע כללי ובגדר המלצה ויש לקחתו בערבון מוגבל. אין לכותב שום אחריות לכל שימוש שיעשה במידע זה.

טיפולים יש לעשות רק ע"י מכונאי מורשה.
פירוק פעמון + וריאטור אחורי.
15/12/2005 | 12:29
2
1245
את הפעמון והוריאטור האחורי מחזיק אום אחד בגודל 15 מ"מ.
שוב על מנת לפתוחו יש להשתמש באחת מהדרכים שציינתי מקודם.

לאחר פרוק האום ישתחרר לכם הפעמון וגם הקלאץ כאשר הוא מחובר לוריאטור
האחורי כשבניהם נמצא הקפיץ של הוריאטור האחורי.
פעמון אחורי....
15/12/2005 | 12:35
816
זהו החלק הפנימי של הפעמון האחורי, ניתן לראות את כל החומר חיכוך של
סנדלי הסחיבה שהצטברו עליו במשך הזמן, מה שגורם כאילו ל"החלקת הגיר"
בתחילת נסיעה ולפתיחה "כבדה" של הקטנוע.

הפתרון : שיוף בעזרת ניר זכוכית מים 400 בלבד !
השיוף יעשה בשוליים בלבד כלפי פנים וחוץ ולא בתנועות מעגליות.

וריאטור אחורי.
15/12/2005 | 12:41
914
קפיצי הקלאץ + סנדלי הסחיבה נראים במצב סביר כך שאיני רואה צורך
להחליף אותם אלה רק לגרז טוב טוב את האיזור.
אולם אם אצלכם הם העלו חלודה יש לפרק את האום שנמצא בצד של הקלאץ.
ואז יתפרק לכם כל המכלול של הקלאץ.

בהזדמנות זו החליפו גם את קפיץ הווריאטור.
בעיה קטנה
15/12/2005 | 12:54
911
אני לא מוצא את התמונות שצילמתי את פירוק הגיר והחלפת שמן גיר (כנראה
נמחקו בדרך כלשהו).
אז אני יתן הסבר מילולי...

לאחר פירוק הווריאטור האחורי יתגלה לפניכם מכסה הגיר.
ע"י פירוק עם בוקסה 8 מ"מ את ששת הברגים תוכלו לפתוח את מכסה את המכסה
עם שתי מכות קלות בפטיש בצד. (אם הוא יהיה תפוס קצת, אם הוא יצא בקלות אז יופי).
ואז ישפך לכם בערך 100 CC של נוזל שמן גיר אני חושב שהוא נקרא שמן גיר
40...תקנו אותי אם אני טועה.

תבדקו את המצב של המכלול גלגלי שינים והצירים אם הם לא שחוקים יתר על
המידה.
ואם בנסיעה הגלגל האחורי היה משמיע רעשים של חריקות או שהקטנוע היה
רועד קצת יש חובה לבדוק מיסבי גלגל אחורי.

לאחר מכן תנקו טוב טוב את האיזור (גם את הפיח בעזרת ספריי קרבואטורים) והחזירו את המכסה למקומו והדקו את הברגים בהצלבה לא עד הסוף אלה קצת קצת
עד שתהדקו אותם טוב טוב.

ניתן להחליף שמן גיר ללא פירוק מכסה הגיר ע"י פקק שנמצא מתחת לגיר.
הפירוק נעשה על מנת לבדוק את מצב גלגלי השיניים והמיסבים ובדרך ניקיון
של הגיר מכל הלכללוך והחתיכות ברזל קטנות שהצטברות מהישחקות הגלגלי
שיניים.
בשעת נסיעה יש לבדוק את המיסבים
אוקיי חברה עוברים לצד השני....
15/12/2005 | 13:03
937
לאחר פירוק מכסה האלטרנטור (סלילים + מגנטור) ע"י פירוק של ארבע ברגי פיליפס יתגלה המגנטור כאשר הוא תפוס ע"י אום 15 מ"מ.

שוב הפתיחה רק באמצעות הדרכים שצינתי מקודם.
לאחר הוצאת המגנטור..
15/12/2005 | 13:13
1
827
לאחר הוצאת המגנטור.. יתגלו לכם הסלילים והרכיב ששולח לפיקאפ את האותות
מתי לתת ניצוץ לCDI.

על מנת לפרק את הסלילים יש צורך לפרק את חמשת הברגים המסומנים.

זהירות !!!! בשעת פירוק הברגים שעם הזמן החלידו קצת ונהיה קשה מאוד
לשחררם וניתן בקלות להרוס את ראש הבורג.
שימו לב לא לחרוש את ראשי הברגים ! אחרי זה תצטרכו לקדוח את ראש הבורג
ואולי גם את ההברגה אז שימו לב.

אצלי הם היו חרושים קצת מלפני (החזירו אותם חרושים...נו מוסכניקים
חאפרים אמרתי ?) ובקושי הצלחתי להוציא אותם.

החלפת הברגים החרושים..
15/12/2005 | 13:14
617
באותה הזדמנות אפשר לגשת לחנות ברגים ולהביא משם ברגים חדשים מפלדה.
שיחזיקו מעמד זמן רב.
סלילים המשך...
15/12/2005 | 13:19
890
לאחר פירוק הברגים משכו את צינורית המים מצד ימין למטה.
סלילים המשך
15/12/2005 | 13:24
617
ואז יתגלה לכם החור שבפנים פרפר המשאבת מים....

ע"י חור זה ניתן להחליף משאבת מים ללא פירוק המנוע לשתיים, אם כי
זה קצת קשה ולפעמים בלתי אפשרי מאחר ולפעמים מיסבי המשאבת מים תקועים
חזק במקומם ואי אפשר למשוך אותם אלה רק לדחוף אותם עם פטיש מהצד השני
כך שחייבים לפתוח מנוע לשתיים....מדריך להחלפת משאבת המים ללא פתיחת
המנוע אני יעלה אח"כ.
סלילים המשך...
15/12/2005 | 13:28
1
531
לאחר הוצאת ברגי הסלילים משכו את הסלילים לכיוון שלכם על מנת לשחרר אותם
מן התושבת שם יושבים עליה.

שימו לב שהסלילים לא יקבלו מכה או יופעל עליהם לחץ חזק.
נ.ב חיווט חישן הניצוץ מאוגד יחד עם צמת הסלילים כך ששניהם מחוברים יחד.

המצב אמור להראות כך....
לפני תחילת פירוק המנוע יש לפרק את
15/12/2005 | 14:09
773
לפני תחילת פירוק המנוע יש לפרק את האגזוז..
האגזוז יושב על 4 ברגים בסך הכל (שני ברגי אלן 6 מ"מ על בלוק המנוע + שני אומי 10 מ"מ בסעפת הפליטה).

פרקו קודם את שני אומי ה 10 מ"מ שבסעפת הפליטה ולאחר מכן את שני ברגי
האלן.

ופרקו גם את צינור המים שיוצא מראש המנוע ותנו למים לצאת.
מתחילים לפרק את המנוע...
15/12/2005 | 13:42
4
1069
אוקי מתחילים עם המנוע.
שימו לב לשמור את כל הברגים בצורה שתזכרו איך להחזיר אותם.

דבר ראשון הסירו את כבל נעל הפלאג מעל הפלאג ומשכו בעדינות את
הקונקטור שיושב על היוניט חום.

עם מפתח פלאגים 17 מ"מ פרקו את הפלאג.

על ראש המנוע ישנם 4 אומים 10 מ"מ שתופסים את הראש מנוע ואת הצילינדר.
קצת מושגים :
ראש מנוע - החלק שבו מוברג הפלאג
צילינדר - החלק שבו הבוכנה עולה ויורדת.

אחרי פירוק 4 אומי ראש המנוע השתמשו במברג דק שטוח ובעדינות
על מנת לנתק את הראש מנוע ממקומו.
לאחר מכן עשו את אותו דבר עם הצילינדר ומשכו אותו בעדינות לאורך 4
הברגים שמחזיקים את הצילינדר בכיוון החיצים שבתמונה.
שימו לב לבוכנה שתתגלה לכם.

נ.ב. אפשר לראות גם בתמונה את נעל כבל של הפלאג ואת קונקטור יוניט החום.
שניהם מסומנים בעגולים אדומים.
ועוד תמונה אחת....
15/12/2005 | 13:57
656
פירוק הבוכנה....
15/12/2005 | 14:18
708
פירוק הבוכנה נעשה ע"י פירוק שני השייבות בשני צידי הבוכנה,
ממולץ בעזרת שפיץ פלייר.
ולאחר מכן דחיפת ציר הבוכנה פנימה כאשר יש לשים לב שלא לאבד את המיסב
של ציר הבוכנה שיושב בתוך קצה הטלטל.

מושגים :
טלטל - המוט שמחבר בין הבוכנה לגל הארכובה.

קצת תמונות...
צילינדר...
15/12/2005 | 14:21
598
לאחר פירוק הצילינדר נראה שהוא במצב די טוב ללא שריטות כמעט...
מדובר במנוע שעבר 22K מה שמצביע על שימוש בשמן איכותי.

אם מתגלה אצלכם שריטות עמוקות בתוך הצילינדר יש לבצע חריטה לצילינדר
במוסך.
ראש מנוע...
15/12/2005 | 14:24
726
וממשיכים...
15/12/2005 | 13:52
484
בשלב זה יש לפרק את הסעפת שמגיעה מהקרבורטור למנוע.
היא מחוזקת ע"י שני ברגי אום בגודל 8 מ"מ.

אחרי הפירוק שלהם הקרבורטור יצא ותתגלה כוסית עם רשת עליה מתחת שחלקה
נמצא בתוך המנוע ותפקידה למנוע מעבר של גופים זרים לתוך גל הארכובה.
הוציאו אותה ע"י משיכה של השוליים שלה כלפי מעלה.

בתמונה רואים גם הבורג השלישי של הכנף של הגלגל האחורי (הסתכלו כמה
הודעות למעלה) פרקו אותו ומשכו את הכנף כלפי מעלה על מנת להוציאה.
פירוק תושבת מנוע...
15/12/2005 | 14:02
538
פרקו את בורג תושבת המנוע (17 מ"מ) ומשכו את הבורג מעט מן הצד השני.

אל תדאגו עם התושבת תרד לכם קצת לכיוון מטה.
פירוק ברגי המנוע....
15/12/2005 | 14:27
464
על מנת לפתוח את המנוע לשתיים יש לפרק את שמונת ברגי 8 מ"מ שמסומנים.
ולאחר מכן בעזרת מכות קטנות למשוך לכיוונכם את הבלוק מנוע.
מה שיתגלה יהיה מראה שובה לב..
15/12/2005 | 14:34
1
796
ובאמצע .... משאבת המים הסוררת.......

את המשאבה ניתן לפרק ע"י תפיסה עם ג'פקה בצד השני של ציר המשאבה
ופתיחה עם בוקסה 8 מ"מ של פרפר המשאבה.

שימו לב !!!!!  ההברגה היא בכיוון הפוך מהנורמל !  על מנת לפתוח את
הפרפר יש לסובב את בורג הפרפר  עם כיון השעון !.

באותה הזדמנות לבדוק מיסב גל ארכובה וגירוז שלו.
המשך פירוק משאבה...
15/12/2005 | 16:21
443
ואז יש לדפוק עם פטיש על הפין עד שהמשאבה עם המיסבים שלה והציר יצאו מהצד השני.
ממשיכים....
15/12/2005 | 14:47
405
לאחר פירוק המשאבה יש לנקות טוב טוב את כל השולים של בלוק המנוע מחומרי
אטימה ישנים ניתן להעזר בנייר שיוף 600 !!! ובעדינות לנקות את כל
שאריות הסילקון משני חלקי המנוע על מנת לא לאבד קומפרסיהוגם לגרום
לנזילות מים.
המקומות העיקרים שצריך לנקות מסומנים בתמונה בחיצים אדומים.
לאחר הניקיון השתמשו בספרי קרבורטורים על מנת לנקות את כל הליכלוכים
מתוך פניםהמנוע.

התמונה לאחר הניקיון הנ"ל.


יש לנקות היטב גם את מסילות האטם ראש והצלינדר על מנת להכין את השטח
לאטמים החדשים שוב ניקוי ואטימה טובים יתנו קומפרסיה טובה ותבטיח שלא תהיה דליפה בין צילינדר למעברי המים.
טוב הולכים לקניות.....
15/12/2005 | 14:52
7
631
טוב לאחר הפירוק הנ"ל הלכתי לקנות אטמים חדשים ושאר דברים כל המחירים
כוללים מע"מ :

סט משאבת מים חדש+גומיות.... 120 ש"ח.
אטם תחתון צילינדר 42 ש"ח
15/12/2005 | 14:54
507
שני אטמי ראש מנוע...72 + 17 ש"ח
15/12/2005 | 14:56
487
סה"כ 89 שקל.
גריז עמיד איכותי ועמיד בחום 18 שקל
15/12/2005 | 14:58
594
סיליקון עמיד בחום עד 300 מעלות !
15/12/2005 | 14:59
511
25 שקל לשפורפרת.
הרחבה....
15/12/2005 | 15:03
439
ניתן לקנות עודכמה דברים שרוצים להחליף כמו בוכנה, רינגים, טלטל, מיסבים ועוד.. כי כבר הכל פתוח אז מה הבעיה, מחליפים על הדרך.
אם כי אחרי החלפת הבוכנה ורינגים יש צורך בהרצה.

סה"כ אחרי הנחה עלה לי הכל כ- 250 שקל.
גומיית צינור משאבת מים (חינם) !
15/12/2005 | 16:27
533
פלאג NGK ב-20 שקל.
15/12/2005 | 18:30
565
אוקיי מתחילים בהרכבה...
15/12/2005 | 15:16
507
יש להרכיב את המשאבת מים לפי דוגמאת הישנה (היא מגיעה מפורקת).
כך לפי הסדר :

קפיץ,מיסב,טבעת,מיסב,קפיץ...... כאשר שמים גריז בין כל שלב ושלב.

שימו לב שיש גם גומיה בצורת טבעת שמגיעה יחד עם טבעת פלאסטיק שמתחת לפרפר, כאן אין שימוש בהם ... מאחר ומשאבת מים זאת אוניברסלית לכמה
דגמים הם שמו את כל החלקים שצריך גם לקטנועים מסוגים אחרים, לכן שימו לב
כאשר אתם מפרקים אם הייתה אצלכם גומיה או טבעת פלאסטיק.
לראנר אין צורך בשניהם.

לאחר הרכבת המשאבה יש לגרז את הציר ולהלביש את המחזיר מים.
לאחר מכן לדחוף את המשאבה מכיוון בית הווריאטור כאשר עושים זאת בעדינות
ובזהירות ולאט לאט על מנת לא לקרוע את מחזיר המים.

יש לגרז את תושבות מיסבי משאבת המים בבלוק על מנת לעזור למשאבה להיכנס
יותר בקלות פנימה.

לאחר מכן יש להרכיב את הפרפר בדיוק באותו אופן שפירקנו ( בעזרת ג'פקה)
רק לסובב נגד כיוון השעון את בורג הפרפר.

חומר אטימה לבלוק מנוע....
15/12/2005 | 15:42
1
518
בלוק המנוע מגיע ללא אטם ( מוזר !!! לא מבין תראש האיטלקי) לכן יש לאטום אותו עם סיליקון עמיד בחום (ראה למעלה קניה) לפני הכל יש לוודאות שוב שכל השוליים נקיים מחומר האטימה הקודם וכי פנים המנוע נקי לחלוטין ללא גופים זרים (ניתן לנקות עם ספריי קרבורטורים).

לאחר מכן יש לגרז היטב את מיסבי הגל ארכובה.
ואז להתחיל עם הסיליקון לפי הקווים שבציור, כמה כללים :

1. הכמות המדוייקת לשים היא פס בעובי של קיסם שיניים באמצע השוליים בלבד !! ( לא קרוב מדי לפנים המנוע ולא קרוב מדי לחוץ).
2. הקפידו לעשות זאת בנחת כך שהיד לא תרעד או שיהיה לה קשה לאחוז ישר שתצא אטימה אחידה ושווה.
3. יש לשים לב שאין חורים בדרך ולעשות הכל כמה שאפשר במשיכת קולמוס אחת.

לאחר מכן הרכיבו את הבלוק כך שאתם קודם כל ממקמים את הבלוק לפי השניים ולאחר מכן דחפו אותו בצורה מקבילה ואחידה החזיקו וסגרו את הברגים.

התמונה שגוייה.הנה התמונה הנכונה
15/12/2005 | 15:44
461
הרכבת הבוכנה....
15/12/2005 | 15:58
487
לפני הרכבת הבוכנה אני שפכתי לתוך הבלוק טיפה שמן דו"פ בכמות פקק של בקבוק קולה מאחר וניקנו עם ספריי קרבורטורים והכל התייבש לכן טיפה שמן יעזור לכל לקבל שימון טוב לפני ההתנעה הראשונה.

ועכשיו להרכבת הבוכנה :

אם מסתכלים על הבוכנה מלמעלה ניתן לראות חץ שמסמן את כיוון הרכבת הבוכנה.

כאשר הבוכנה מורכבת חץ זה צריך להצביע לכיוון פתח פליטה של גזים (אגזוז).

על מנת להרכיב את הבוכנה הרכיבו את השייבת קפיץ בבוכנה בפתח שבצד ממול
זה שאתם עובדים (לאחר שהבנתם את כיוון הבוכנה כאשר החץ לכיוון האגזוז)

לפני הרכבת הבוכנה על הטלטל שימו חתיכת בד בין הטלטל לגל הארכובה שלא
יפול לכם איזה שיבה או המיסב לבפנים ואז תצטרכו לפתוח שוב את המנוע לאחר שאטמתם אותו כבר (לא מומלץ).

הרכיבו את המיסב של ציר הבוכנה על קצה הטלטל, הלבישו את הבוכנה, והכניסו
את הפין לבפנים לבסוף סגרו את הקצה שלהציר שלפניכם עם השייבת קפיץ השניה.
הלבשת גומיות אטם ראש על הראש...
15/12/2005 | 16:06
407
לפני הרכבת הצלינדר והראש מנוע יש להלביש את האטמים בעזרת מעט הסיליקון
שקנינו.

מרחו במסילה מעט סיליקון לפי הקו המתואר בציור שרוול בעובי של קיסם.
הלבישו את האטמי ראש והדקו.

לגבי האטם צלינדר,  יש לו שני צדדים צד אחד עם גומי וצד שני בלי, על הצד שבלי הגומי מרחו טיפה סיליקון ומרחו עם האצבע והחליקו אותה.
הרכבת צילינדר וראש מנוע....
15/12/2005 | 16:13
2
508
הכניסו את האטם צילינדר מעל הבוכנה.
שמנו היטב את הצילינדר עם שמן דו"פ והחליקו את הבוכנה לתוך הצילינדר תוך
כדי שאתם מקפידים ללחוץ על הרינגיים שישבו במקומם,
מה זה מקומם ?
ניתן לראות בתמונה שלרינג יש פתח..פתח זה צריך לשבת בדיוק היכן שמצויי
בליטה קטנה בתעלת הרינג בבוכנה (אפשר לראות בתמונה).
הרינג התחתון יושב מעט ימינה (בגלל שהבליטה שלו מעט ימינה.

החליקו את הצילינדר עד הסוף הרכיבו את הראש מנוע וסגרו את הברגים, שוב
לאט לאט ובהצלבה לא עד הסוף ורק לאחר שכל הברגים סגורים לחזק אחד אחד,מעט מעט עד לסגירה מוחלטת.
שימו לב....
15/12/2005 | 16:15
360
החלפת אטם ראש הינו דבר פשוט ביותר !!!
אינו לוקח יותר מ 20 דקות ועלות החומרים בו כ- 100 שקלים.

עד עכשיו איני מבין למה דורשים כ-1200 שקל על אטם ראש למנוע....(בירושלים לפחות).
ועוד תמונה....
15/12/2005 | 17:54
391
אוקיי סגירות אחרונות....
15/12/2005 | 16:20
398
מאחר וההרכבה מכאן היא דיי קלה ופשוט בסדר הפוך למה שפירקנו אני יגיד פשוט את הסדר עם דגשים על נקודות חשובות שצריך לשים אליהם לב.

אז ככה :
מחזירים את הסלילים ואת חישן הפיקאפ למקומם, מחזירים את צינור המשאבה למקומו אני החלפתי לו גומיה מאחר והישנה הייתה בלוייה. ומבריגים עם חמשת הברגים.
המשך...
15/12/2005 | 17:53
1
296
מרימים עם ג'ק מתחת לתושבת מנוע עד שהחור מקביל לחור בבלוק ואז דוחפים את הבורג עד הסוף ומבריגים את האום.

מחזירים את הכוסית עם הרשת שמתחברת לסעפת ולפני כן מנקים אותה עם ספרי קרבוראטורים.

מחזירים את הקרבוראטור למקום וסוגרים את שני ברגי 8מ"מ שלהם.
מחזירים את המגנטור על גל הארכובה לפי הפין ומחזקים את האום 15מ"מ עם המברגה.

מחזירים מכסה מגנטור ומחזירים ארבעה ברגים.

מחזירים צינור מים ראשי לראש מנוע ומחזקים את השייבה.
ישנה צינורית קטנה שיוצאתמהראש מנוע לקרבוראטור וחוזרת לצינור הראשי,
ראיתי פה כמה שרשורים בקשר לתפקידה אבל אף אחד לא היה נכון, תפקידה הוא:
להפעיל את הצוק האוטומטי, כאשר המים קרים הצוק במצב פתוח וכאשר המים מתחממים הצוק נסגר (זה מכאני ע"י קפיץ שמתרחב ע"י חום וקור).
מרכיבים אותה עם השיבות הקפיציות שלה.

מרכיבים את האגזוז עם שני הברגי אלן שצמודים לבלוק אבל לא לחזק אותם עד הסוף אלה לאחר מכן לחבר לסעפת פליטה את האגזוז ולאחר מכן לחזק אותם עד הסוף.

להחזיר את הכנף של הגלגל האחורי ולהחזיר את הבורג.

אני טיפטפתי 5 CC דלק בתוך החור של הפלאג לפני שהרכבתי את הפלאג.
להחזיר את כובע הפלאג וקונקטור היוניט חום.

להרכיב את הקלאץ+ווריאטור אחורי (לאחר גירוז הקפיצים) בחזרה + פעמון+ חגורה ולסגור את האום (15 מ"מ) בעזרת המברגה.

להרכיב גלגל שינים על ציר הארכובה ועל ציר המשאבת שמן ולהרכיב רצועת משאבת שמן/מים.
להרכיב משאבת שמן בחזרה ע"י השחלת הגומי של הצינורות בתוך המסילה.
לחזק בעזרת שני הברגים.
ולא לשכוח להחזיר את הכבל למשאבת שמן ע"י פתיחה של השסתום ביד והשחלת הכבל עם הנעל.

להחזיר לפי הסדר על הגל ארכובה :
שיבה, בית רולים (לאחר ניקוי וגירוז בית הרולים והרכבת משולשים)+ציר בית הרולים,חגורת הינע,דופן הווריאטור(זה עם השיניים), מניפה,שיבה פלסטיק של הקיק,שיבה מתכת,אום.
ולחזק עם המברגה (אום 14 מ"מ).
להרכיב קפיץ סטרטר בחזרה ולסגור את המכסה יחד עם כל 15 הברגים שלו.
הרכבת בית פילטר אוויר...
15/12/2005 | 18:00
312
החזירו את שתי הצינורות למקומם בבית הפילטר אוויר מאחור.

הלבישו אותו על שני הפינים וחזקו עם שני הברגים תוך כדי שאתם דואגים
לחזק אותם לכנף של הגלגל האחורי.
הרכבת פילטר אוויר
15/12/2005 | 17:56
370
ניקוי הספוג של הפילטר ע"י מים וסבון ולאחר מכן יבוש.
ניקוי בית הפילטר עם ספרי קרבורטורים.
החזרת הפילטר למקומו.
סגירת מכסה פילטר אוויר
15/12/2005 | 17:58
2
305
ע"י 6 ברגיו...
מילוי שמן גיר
15/12/2005 | 18:14
1
511
ע"י פתיחת הבורג של הגיר הוא יצא עם מדיד שעליו שני קווים...למלאות בשמן גיר 40 עד לקו העליון ולסגור....
איך ההצתה נשארה מכוונת???
18/12/2005 | 15:48
471
לסיום...
15/12/2005 | 18:07
10
511
מילוי מים ירוקים במיכל עיבוי עד ל MAX

פתיחת סוויטש ווקיק (הרילי של הסטרטר שלי נדפק) .................. הניע בקיק ראשון...לא יאומן !!!!

נתתי למנוע לעבוד דקה בדקתי שאין נזילות...כיבתי פתחתי שסתום לניקוז אוויר מהמערכת עד שיצאו מים...סגרתי,מילאתי מים לMAX שוב, הנעתי שוב... עשיתי סיבוב.... סוחב כמו גדול האופנוע פשוט טס !!! וגם הפתיחות יותר טובות...אני מאמין שאם הייתי מחליף גם בוכנה הוא היה הרבה יותר טוב.

לא משנה עשיתי נסיעה של 20 דקות המחוג של החום לא עבר את הרבע אפילו...
שוב אחרי הנסיעה בדיקה שאין נזילות...הרכבת פלסטיקים בחזרה...
ושלום על ישראל................

   מקווה שהבנתם ואם יש שאלות אתם מוזמנים לשאול....
לגבי הפחחות אני יעלה אותם מחר כי התרד הזה נהיה יותר מדי ענק !!!
כל הכבוד!!!
15/12/2005 | 19:04
221
מעניין מאוד ...   ככל שיהיה יותר סיקורים כאלה ככה יהיה קשה יותר למוסכניקים לסבן אותי....


תודה
סחתיין על ההשקעה.
15/12/2005 | 19:11
161
עבודה יפה.
15/12/2005 | 20:58
2
158
יש לי כמה הערות והארות בונות בשבילך, והם לא באו כדי לגרוע מהעבודה הנהדרת שעשית.
1. לא ציינת כיצד הוצאת את המגנטו של הסלילים, כידוע לך צריך כלי יעודי (חולץ) כדי לשלוף אותו ממקומו.
2. אם פרקת כבר את המנוע, עדיף היה להחליף מיסבי קרנק(גל ארכובה), וגם מחזירי שמן משני הצדדים.
3. החלפת מיסב פין בוכנה, לדעתי חובה.
4. בתמונה שרואים את הבוכנה, רואים סימני שיפשוף וחריטה על הבוכנה, מה שמצריך את החלפתה והחלפת רינגים, אחרת יש סיכוי שהמנוע......

בגדול- עבודה יפה, מוסברת ומפורטת יפה, כל הכבוד.
תשובות...
15/12/2005 | 21:37
1
195
אני תמיד שמח לקבל הערות כי כך לומדים.
1. הוצאתי את המגנטו ביד ללא שום בעיה פשוט משכתי והוא יצא.
2. עשיתי מנוע תחתון לפני כ 8 חדשים כך שהגל ארכובה + מיסבים די חדשים,
   וציינתי שמי שרוצה אחרי הפתיחה יוכל להחליף לבד.
3. המיסב היה תקין בדקתי אותו בדקדוק.
4. אתה צודק אבל הבוכנה רק נראית דיי גרוע אבל בתכלס היא עדיין דיי    טובה, השיקול לאי החלפה היא שאני מוכר את הקטנוע ולא רוצה להשקיע סתם  כסף מיותר ועוד בסך הכל שהבוכנה עדיין טובה.

שומאכר.
עוד משהו לסיום.
16/12/2005 | 01:12
217
מגנטו שיוצא ללא חולץ, סימן שמשהו לא תקין. מגנטו אמור לצאת רק ע"י חולץ יעודי. על הציר של הקרנק צריך להיות קהיל, שאמור לשמש מירכוז עבור המגנטו ולמנוע את יציאתו החוצה.
גם אם לא השתמשת בחולץ כפי שהסברת, ובכל זאת, אם השקעת כל כך הרבה על תמונות והסברים, היית צריך לציין גם את הנקודה הזאת ולרשום אותה בסדר של הפירוק כחלק מהעבודה. כנ"ל לגבי המיסב טלטל, מיסבים שהחלפתם זו בעיה בפני עצמה, ומחזירי שמן חובה.

ושוב עבודה יפה עשית.
מעולה !! ! ! ! !
16/12/2005 | 01:12
128
מתי הספר?
16/12/2005 | 04:15
150
כל הכבוד , קדימה תוציא ספר קטן , יהיה לך רב מכר
זה מתאים לסופר דיוק 125?
16/12/2005 | 04:18
217
אין לי ידע אבל יש לי חוש טכני טוב
סחטיין... השכלתי המון!!
16/12/2005 | 07:04
117
תודה!!
מגניב ...
16/12/2005 | 15:13
73
אחלה גבר לא שאני ילך מחר לעשות את זה לבד אבל אין ספק שנתתה לי להבין מה קורה שם למטה..תודה גברר
נוסף לטאגליינס
15/12/2005 | 18:15
1
91
מעולה. מאוד מרשים.
15/12/2005 | 18:50
55
15/12/2005 | 20:02
8
רבה
מרשים מאוד! תודה!
15/12/2005 | 22:07
58
הלימודים השתלמו, אה?  
שאלה לי אליך
15/12/2005 | 22:45
5
198
בקשר לפתיחת הברגים של הווריאטור הקידמי והאחורי, כתבתה שניתן ליקנות..."ניתן במקום האקדח אוויר לקנות מברגה חשמלית לפתיחת גלגלי המכונית
שעובד מצויין דרך אגב כמו האורגינל.
ניתן לקנות באוטו דיפו או רשתות עשה זאת בעצמך.
ישנם כמה סוגים שההבדל בינהם הוא בעיקר בכוח ומחירם בין 250 ל 400 ש"ח".

העים זה מספיק חזק בישביל ליפתוח את הווריאטור הקידמי של קטנוע 150 סמ"ק?.
העים זה יותר חזק ממקדחה נגיד?.
ושאלה אחרונה כיצד פתחתה את הווריאטור האחורי, אין שום היתנגדות לבורג הוא פשוט מיסתובב אם הגלגל האחורי, הדבר היחיד שאני חושב עליו הוא פשוט לילחוץ על ברקס אחורי, אז כיצד פתחתה אותו?.

חוץ מיזה אחלה הסבר.
תשובות...
15/12/2005 | 23:13
4
205
לשאלה הראשונה...כן זה יהיה מאוד חזק גם בשביל קטנוע 500 (בורג זה בורג).
לשאלה השניה :
זה לא דומה למקדחה בכלל המברגה הזאת נותנת מכות כאלה כמו המברגה של המוסכים ולכן היא טובה לפתיחת ברגים אלה...מה שמביא לתשובה של השאלה השלישית שלך...ברגע שיש לך מברגה כזאת שנותנת מכות אז לא צריך ללחוץ על הברקס זה פותח אותו לבד בלי בעיות בגלל שזה נותן מכות כאלה ולא מפעיל כוח ליניארי.
טיפה יותר ברור-..
16/12/2005 | 13:17
3
173
הכוונה שלך היא , שהמכשיר עובד בפיקים של כוח , הוא צובר תאוצה ואז כל הכוח של התאוצה בבת אחת מועבר לבוקסה שנותנת מן מכה לבורג ופותחת אותו.

בנוגע לעבודה שלך - כיצד סגרת את הבלוק והחזרת את הקראנק למקומו? השתמשת בברנר? כיצד?(ידוע לי שצריך לחמם את הבלוק ולסגור אותו , ולא ציינת דבר , כנ"ל בפתיחת הבלוק - צריך בעזרת כלי וחימום הבלוק לפתוח את הקייס שלו.
מהתמונות רואים שהשארת חצי בלוק על השלדה מורכב?
כל הכבוד!
ברנר ??!!!??
16/12/2005 | 15:01
2
195
לא שמעתי בחיים על דבר כזה שצריך לחמם את המנוע כדי לסגור אותו...
הפתיחה באמצעות מכות קטנות ומשיכה...ויצא...לא הייתה שום בעיה.
האטימה באמצעות סילקון עמיד בחום כמו שרשמתי למעלה.
ואיך סגרת?
16/12/2005 | 15:18
1
174
בכל כך קלות נכנסו המסבים והקראנק? אתה בטוח שהוא מאוזן בבלוק ולא משתפשף\דופק?
יושב חלק כמו גדול....
18/12/2005 | 00:09
184
אל תאמינו לכל השטויות של המוסכניקים שתפקידם "להחמיר" את העבודה שיש בטיפול ובכך להצדיק מחירים מוגזמים.

נ.ב.   הנ"ל לא מתייחס לכל המוסכניקים....ישנם כאלה צדיקים...
מדהים!!!
16/12/2005 | 00:37
138
כל הכבוד  המשך ככה!!!
תודה  רבה לך מדריך מצויין!!!!!
סחטיין עליך
16/12/2005 | 08:41
99
16/12/2005 | 10:19
6
אחלה
16/12/2005 | 11:18
1
72
18/12/2005 | 15:33
7
הודעות אחרונות
00:37 | 03.09.15 dvirm2
21:00 | 02.09.15 אורחים בפורום
11:50 | 02.09.15 Blabla99
17:38 | 01.09.15 sss166
12:53 | 01.09.15 יוסי 101
23:06 | 31.08.15 פרארי1
13:33 | 31.08.15 raz1211
09:17 | 31.08.15 בוהם
01:58 | 31.08.15 Scratch03
16:27 | 29.08.15 Zvika Schwartz
12:07 | 29.08.15 raz1211
Flix וידאו
חם בפורומים של תפוז
דיכאון החגים
דיכאון החגים
אנחנו נשואים כבר 7 שנים וכך היה בכל שנה מחדש
דיכאון החגים
דיכאון החגים
אנחנו נשואים כבר 7 שנים וכך היה בכל שנה מחדש
בתוך החדר האינטימי שלי
בתוך החדר האינטימי שלי
עכשיו בפורום, טיפים מעולים לשדרוג חדר הילדים
בתוך החדר האינטימי שלי
בתוך החדר האינטימי שלי
עכשיו בפורום, טיפים מעולים לשדרוג חדר הילדים
אוהבים את תפוז?
אוהבים את תפוז?
עשיתם לייק לדף הפייסבוק שלנו? בואו לקבל את
אוהבים את תפוז?
אוהבים את תפוז?
עשיתם לייק לדף הפייסבוק שלנו? בואו לקבל את
מקרא סימנים
בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ