לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
אתם בוודאי שואלים למה פורום תרמילאים והרי קיים כבר פורום טיולים? והתשובה שפורום זה שם לו לדגש את התרמילאים.
מסלולים בארץ ובחו"ל, טיול בתקציב נמוך, ציוד ועוד...
למי ששואל מהו בדיוק תרמילאי? אז באופן כללי זהו אדם המטייל עם תרמיל, ולא עם מזוודה, ובד"כ אלו אנשים המטיילים יותר זמן או מסיירים בטבע במקום שלא נוח לנוע עם מזוודה.

הפורום אוצר בתוכו מידע רב מעבר לדף ההודעות. ידע רב נצבר לאורך השנים ע"י חברי פורום קבועים וזמניים, תרמילאים וותיקים לטובת התרמילאים בעתיד ומומלץ לערוך חיפוש בפורום ולהשתמש בשאר הכלים שנועדו לשם כך (מאמרים, קישורים, שאלות נפוצות וכו). קיים סיכוי שהנושא שמעניין אותכם כבר עלה בעבר.

ייעוץ בנושא חיסונים ניתן בחינם במרפאות המטיילים של משרד הבריאות וכדאי מאוד להשתמש בשירות זה (קישור לאתר משרד הבריאות נמצא בקישורי הפורום).

נא לא לפרסם מודעות, שיש בהן מין החשש לפרסומת פרופר, אם אתם ללא בטוחים תשלחו לי הודעה לפני הפצת הודעה.
מודעות, כגון מכירת ציוד, חיפוש עבודה ושותפים יש לפרסם בלוחות המתאימים. מודעות כנ"ל ימחקו!
אתרים המבקשים לפרסם את עצמם בפורום, נא לשלוח למנהל הפורום הודעה אישית, ואתרים מתאימים יוספו לרשימת הקישורים.

ניתן לפנות אלי בכל הצעה/עצה/דעה/הערה או הארה
תודה רבה ותהנו.

שאלות בנושאי מחלות וחיסונים יש להפנות לגורם מוסמך בלבד וזאת על מנת לקבל תשובה מהימנה ומקצועית
המשך...
הודעה חדשה

הטיול הגדול שלי - ניו זילנד, אוסטרליה ותאילנד

מאת: ShaySimon
30/08/08 11:24
אז קודם קצת הקדמה -
קוראים לי שי, בן 24, מהצפון הרחוק. אחרי שהייתי משתתף בעיקר סמוי בפורום, ובעקבות עזרה רבה שקיבלתי במישרין ובעקיפין דרך הפורום, הגיע הזמן לתרום גם - ולכן אני אכתוב על הטיול שעשיתי בניו זילנד, אוסטרליה ותאילנד בין ינואר ליוני השנה.

נתחיל בהכנות - אז ככה, עוד בצבא, ואפילו לפני (מישהו אמר שר הטבעות?!) ידעתי שאני רוצה לטייל בניו זילנד. אז הייתי בקבע ועבדתי בעבודה מועדפת, חסכתי הרבה כסף, והשלב הראשון בהוצאתו היה בקניית הציוד -
את רוב הציוד קניתי בחנות של חן בקריות, מומלץ בחום למי שגר בצפון - יש למוכרים סבלנות, הם לא ידחפו לכם שטויות שאתם לא צריכים, המחירים טובים ומסתבר שגם השירות שאחרי הקנייה מעולה - ביום שחזרתי לארץ, ניגשתי לחנות כשיש קרע באחת הנעליים שקניתי שם, ובלי לשאול שאלות בכלל, שלחו אותה לתיקון, בחינם.

אז מבחינת ציוד, מה שלדעתי הכי חשוב הוא התיק הגדול - אני קניתי תרמיל בצורת שק (מומלץ למי שהולך להיות הרבה עם התיק על הגב, בטרקים למשל), של Vaude. ראיתי ומדדתי תיקים זולים יותר ויקרים יותר, ומה שהכי חשוב הוא שהתיק יישב טוב ויהיה נוח.
הדבר השני בחשיבותו (אם לא הראשון) הוא הנעליים, בטח אם אתם בראש של לעשות הרבה טרקים. אני קניתי נעליים של La Sportiva, שהיו לי מאוד נוחות, אם כי בדיעבד אולי הייתי קונה נעליים מסיביות יותר ( נעל אחת נפתחה לי קצת באוסטרליה, דווקא אחרי כל הטרקים ).
דברים אחרים שחשובים הם ציוד גשם (בטח בניו זילנד), ציוד מחמם (מעיל פליז וכו') וכמובן שק שינה (לפחות 5- קומפורט לניו זילנד).
אני הצטיידתי גם במקלות הליכה שעזרו לי מאוד, אבל זה כבר העדפה אישית.

אז אחרי שהצטיידתי, הסוגייה הבאה הייתה האם לטוס עם שותפ/ה. מכיוון שהתגייסתי שנה אחרי כל החברים שלי, הם כבר חזרו מהטיול ואני התלבטתי אם בכלל למצוא מישהו או בכלל לטוס לבד. אחרי לחצים כאלה ואחרים (אמא לחוצה וכו'), אמרתי שאין נזק בלחפש. אז אחרי תחלופת מיילים עם לא מעט אנשים, ומפגש פיזי עם עוד כמה - מצאתי לבסוף שותפה שמתאימה מבחינת התאריכים, יותר חשוב, היינו באותו ראש.
בדיעבד, לא הייתי יכול לבקש יותר - טיילנו ביחד בניו זילנד, והמשכנו לטייל גם באוסטרליה עד שהתפצלנו.

בקשר לטיסות, כדאי להזמין כמה שיותר זמן מראש, בטח לקראת העונה ה"חמה" (אוקטובר-אפריל). לי הכרטיס עלה 1700$, שכללו טיסה מהארץ לניו זילנד דרך הונג קונג, טיסה מניו זילנד לאוסטרליה, טיסה מאוסרטליה לתאילנד, ומתאילנד בחזרה לארץ.

אז זהו, יש ציוד, יש כרטיסי טיסה ויש שותפה - כל מה שנשאר זה לחכות לטיסה ב- 23.1 ולהיפרד מהחבר'ה בעבודה.

רק כמה מילים על מזג האוויר - בניו זילנד העונות הפוכות מכאן, מה שאומר שהתקופה הכי טובה לטייל היא מאוקטובר עד אפריל ( כל הטרקים פתוחים ומתוחזקים, מזג האוויר די נוח ), אבל צריך לזכור שתמיד יכול לרדת גשם בניו זילנד. גם בחורף שם יכול להיות די יפה ( הרבה שלג ).

תגיות:
הטיול הגדול שלי - ניו זילנד, אוסטרליה ותאילנד
<< ההודעה הנוכחית
30/08/08 11:24
3706צפיות
אז קודם קצת הקדמה -

אני הצטיידתי גם במקלות הליכה שעזרו לי מאוד, אבל זה כבר העדפה אישית.

חלק א': ניו זילנד הנה אנחנו באים
30/08/08 11:54
344צפיות
אז אחרי טיסות של יותר מיום, והפסד שעות בטיסה מזרחה, נחתנו באוקלנד ב- 25.1 בצהריים. התמקמנו באכסנייה קרובה לשדה תעופה שהזמנו עוד מהארץ (airport skyway lodge, מקום נחמד אבל לא יותר מזה, נמצא 45 דקות באוטובוס ממרכז העיר ),התארגנו, עשינו כרטיס חבר ב- BBH (שווה כל דולר שמשלמים עליו) ויצאנו לראות את העיר (מישהו אמר ג'ט לג???). לא התלהבתי מאוקלנד יותר מדי.

ב- 27.1, טסנו מאוקלנד באי הצפוני לדאנידין אשר באי הדרומי. היינו שם באכסניית hogwartz, שמומלצת בחום. דאנידין הרבה יותר יפה מאוקלנד, ואם אתם כבר שם, שווה לעשות טיול לחצי האי Otago, יש שם אלברטוסים, פינגווינים, אריות ים, כלבי ים וגם נוף לא רע בכלל. בדאנידין עצמה יש את הרחוב הכי תלול בעולם, מבשלת בירה ממש נחמדה שאפשר לעשות בה ביקור ( ספייטס, הבירה המקומית בניו זילנד ) ומפעל השוקולד של קדבורי ( אם כי הסיור שם קצת אכזב אותי ).

ב- 30.1 נסענו לאזור הקייטלינז, זה אזור שהרבה בוחרים לדלג עליו וחבל, כי הוא אחד היפים בניו זילנד. יש באזור מפלים, צוקים, חופים מדהימים ולא מעט בעלי חיים.
ישנו ב- curio bay backpackers, אחד המקומות היותר שווים שהייתי בהם במהלך הטיול - וילה שיושבת על החוף. בקצה המפרץ, מרחק של בערך קילומטר מהאכסנייה, שחתה לה חבורת דולפינים, אני כמובן הצטרפתי אליהם.

ב- 1.2 המשכנו בדרכנו לאינברקרגיל, שאין יותר מדי מה לעשות בה, אבל היא נקודות מעבר הכרחית בדרך לסטיוארט איילנד. למחרת כבר היינו באי, שהוא ממש יפה ועשינו מסלול הליכה של 10 ק"מ.

ב- 3.2 יצאנו מהאי ונסענו לבירת האקסטרים, קווינסטאון. היינו באכסניית Aspen Lodge, שהיא ממש נחמדה. למחרת הלכתי לעשות את הבאנג'י הכי גבוה בניו-זילנד,
134 מטר של צניחה לעבר נהר, אחד מרגעי השיא בטיול, מומלץ בחום.

ב- 5.2 התחלנו את דרכנו בחזרה דרומה ולמחרת הגענו לטואטפרה, עיירה קטנה של 300 אנשים, בירת הנקניקיות של ניו זילנד, ויותר חשוב - נקודת היציאה לטרק ה - Hump Ridge.
חצי האי אוטגו
חלק ב': מתחילים לטרק
30/08/08 12:39
217צפיות
ב- 7.2 התחלנו את הטרק הראשון שלנו, ה- Hump Ridge. זה הטרק היחד בניו זילנד שהוא פרטי ולא שייך ל- DOC ( רשות שמורות הטבע הניו זילנדית), מה שאומר שלא צריך לקחת סיר וסכו"ם, כי כבר יש בבקתות. את הטרק עצמו הייתי מסווג כקשה ( בטח את העלייה ביום הראשון ), אבל בסוף העלייה יש נוף ממש יפה של כל האזור.
בדיעבד לא הייתי עושה את כל הטרק ( 3 ימים, מעגלי ), אלא עולה על הפסגה ויורד למחרת באותה דרך.
עוד דבר שחשוב לזכור זה לא לקחת יותר מדי ציוד (אתם תרגישו את המשקל על הגב בעליות).

אז אחרי שסיימנו את ה- Hump ridge ב- 9.2, נסענו לטה אנאו, והיינו ב- Lakefront backpackers, אכסנייה גדולה ומלאת אנרגיה. בטה אנאו יש גם את האכסנייה של בוב ומקסין שמפוצצת בישראלים. ב- 11.2, אחרי יום מנוחה אחד בלבד ( זה לא מספיק!), התחלנו את טרק ה- Kepler, טרק מעגלי של 3/4 ימים, שיוצא מטה אנאו. הטרק ממש יפה, ואם אתם מגיעים לבקתה הראשונה מספיק מוקדם ביום הראשון, שווה להמשיך לפסגת הר ה- Luxmore ולחזור לבקתה, אתם לא יודעים איזה מזג אוויר יכול להיות למחרת (לנו היה ערפל בכל היום השני). הייתי מדרג את הטרק כבינוני-קשה, כשהחלק הכי קשה בו זו הירידה ביום השני.

סיימנו את הטרק ב- 13.2, ולמחרת הלכנו לעשות שייט ב- Milford Sound. אחרי יומיים של גשם, השמיים נפתחו, ואנחנו קיבלנו מפלים מלאים. לא סתם אומרים שזו נקודה שחייבים להיות בה.

ב- 15.2 חזרנו לקווינסטאון, ונחנו כמה ימים לפני טרק ה- Routeburn. ב-18.2 התחלנו את הטרק ( הפעם לא מעגלי, 3 ימים ) המדהים הזה. יש לא מעט ויכוחים איזה טרק הכי יפה בניו-זילנד, אבל מבחינתי אין מתחרים לטרק הזה - פסגות מושלגות, אגמים, מפלים, זריחות מדהימות. חוץ מזה, הטרק לא יותר מדי קשה והייתי מדרג אותו כקל-בינוני.

ב- 20.2 סיימנו את הטרק, ואני והשותפה שלי התפצלנו. אני המשכתי עם 2 חבר'ה שפגשנו עוד בדאנידין, פתאום מטיול באוטובוסים הצטרפתי כליפטר לאוטו.
ב- 22.2 נסענו לוונאקה. יש לא מעט מסלולי טיול נחמדים מסביב, כולל ה- Rob Roy המפורסם. חוץ מזה לא כדאי לפספס את ה-Puzzling World ואת סינמה פרדיסו, אחד מבתי הקולנוע המגניבים בעולם - וגם לא את העוגיות והגלידות שלהם ( המלצה שלי - גלידת האייריש קרים ).

ב- 24.2 נסענו לקרחון הפוקס ועשינו סיור חצי-יום שבהחלט הספיק לי. תתכוננו לזה שברגע שעולים על הקרחון, הטמפרטורות יורדות בכמעט 10 מעלות.
ב- 26.2 התחלנו את טרק ה- Copland, אחרי הליכה לא קלה בתוואי די רטוב, הגענו לבקתה ויותר חשוב, למעיינות החמים שלידה. הייתי מגדיר את הטרק כבינוני-קשה, בעיקר בשל ההליכה בתוואי לא מסודר (בניגוד לשאר הטרקים ). זו גם ההזדמנות להכיר לכם את ה- Sand Flies, זבובים קטנים שנמצאים ברחבי האי הדרומי, בעיקר ליד מקורות מים, ויש להם עקיצות מעצבנות ומגרדות יותר מעקיצות יתושים.
ב- 27.2, אחרי שסיימנו את הטרק, המשכנו לאכסנייה מעולה ליד רוס, The Old Church, מומלצת בחום.
ב- 28.2 נסענו לארתור'ס פאס, מתוך כוונה לעשות שם טרק יום, אבל בפעם הראשונה והאחרונה בטיול, מזג האוויר מנע מאיתנו לעשות משהו, ונאלצנו לוותר.

ב- 29.2 נסענו לגריימאות', והיינו ב- Duke Backpackers, האכסנייה של שושי ודורי. עברנו שם סוף שבוע די משוגע, שהתחיל בקבלת שבת, עבר דרך הכנת אוכל ל- 10 אנשים (אני הייתי מופקד על הסטייקים ) וכלל גם יותר מדי אלכוהול זול...      בכל אופן, מומלץ בחום להיות בערב שבת באכסנייה.

השותפים החדשים שלי החליטו להתפצל, ואני המשכתי עם אחד מהם (ועם האוטו ) הלאה.

האמפ רידג'
חלק ג': האיחוד
30/08/08 13:45
192צפיות
אז אני ושותפי החדש עשינו את טרק ה- Heaphy, טרק חופים די קל וממש נחמד, ופתאום ראינו עצי דקל בניו זילנד.

סיימנו את הטרק ב - 4.3 ונסענו לנלסון, שם אני ושותפתי הראשונה התאחדנו, ומאז ועד סוף ניו זילנד טיילנו בשלישייה. בנלסון גם ישנתי בפעם הראשונה בהיט ( בית של נוצרים אוהבי ישראל, חוסך כסף ויכול להיות די נחמד ).

ב- 6.3 יצאנו לטרק ה- Abel Tasman, טרק חופים מהמם, שהחלטנו לעשות יומיים מתוכו - יום בסירה יום הליכה. הטרק ממש קל מבחינת הקושי וממש יפה - מומלץ בחום.
למחרת חזרנו לנלסון, והסתובבנו בעיר. מומלץ לבקר בגלידריית Penguino, יש אחלה טעמים.

ב- 9.3 עשינו את דרכנו ל- Nelson Lakes, שם עשינו טרק מדהים של יומיים. הטרק לא קל, צריך לנווט קצת (בחלק גדול מהדרך אין שביל). בכל אופן, השקיעה והזריחה ב- Angelus Lake בפסגה, שוות את כל הדרך, היפה כשלעצמה.

למחרת סיימנו את הטרק, ונסענו לקאיקורה, הידועה בצפייה בלוייתנים ושחייה עם דולפינים. אחרי מנוחה של כמה ימים, נסענו ב- 12.3 לפיקטון, ולמחרת עשינו את טרק ה- Queen Charlotte כטרק יום. זה טרק מאוד נחמד ודי קל שמזכיר את האייבל טזמן.

ב- 14.3 אמרנו שלום לאי הדרומי, ועברנו במעבורת מפיקטון לבירת ניו זילנד, וולינגטון. בוולינגטון יש את המוזיאון הלאומי של ניו זילנד ששווה ביקור ותצפית נחמדה על העיר.
למחרת עשינו את דרכנו דרך העיירה עם השם הכי ארוך בעולם לנאפייר, שם היינו בשוק מאוד נחמד ובעולם המים.

ב- 16.3 נסענו דרך טאופו לטוראנגי, לאכסניית Riverstone. המלצה שלי, תתרחקו מהאכנייה הזו למרות הדרוג הגבוה שלה - בעל האכסנייה העיף אותנו ב- 7:30 בבוקר בצעקות וטענות שווא שטינפנו את המטבח. בכל אופן, למחרת התחלנו את ה- Tongariro Crossing, שמוגדר כטרק היום היפה בניו זילנד, ובצדק. הנוף שונה לחלוטין משאר הטרקים, וגם העלייה לא קשה יותר מדי ( אלא אם אתם מחליטים לטפס גם על Mt. Doom המפורסם משר הטבעות, שהעלייה אליו היא הדבר הכי קשה פיזית שעשיתי בחיים שלי ).

ב- 18.3, אחרי שהעיפו אותנו מהאכסנייה בבוקר, נסענו לעשות צניחה חופשית בטאופו, חוויה מדהימה. המשכנו לרוטורואה. היינו באכסניית ה- Funky Green, שפיצתה על האכסנייה הקודמת. היינו בחוויה מאורית שכוללת ארוחת ערב - מומלץ בחום, ביקרנו בפארק תרמי (ראינו גייזר מתפרץ) ועשינו טיולים בסביבה.

ב- 20.3 נסענו לאזור הקורומנדל, שהוא ממש יפה - שווה לבקר ב- Hot water beach וב- Cathedral Cove. למחרת המשכנו לפאיהיה וטיילנו באזור Bay of Islands.
ב- 22.3 ביקרנו בנקודה הכי צפונית בניו זילנד, Cape Reinga וגלשנו גם על דיונות החול שנמצאות ליד.

למחרת התחלנו לעשות את דרכנו בחזרה לאוקלנד, וזהו- אחרי חודשיים וקצת באו לסיומן כל החוויות בניו זילנד.
היפי

חלק ד' - בוא לטזמניה...
31/08/08 11:50
175צפיות
אז ב- 31.3, אחרי שבוע באוקלנד שבו עזרתי לשותף שלי למכור את הרכב (תתרחקו מדילרים!!!) ונחתי, טסתי למלבורן. אחרי יומיים של התארגנות, טסנו אני ושותפתי לטזמניה - החלטה שקיבלנו שבוע וחצי לפני בפאיהיה, כשפגשנו עוד זוג ישראלים שהחליטו לטוס לשם.הזמנו טיסה הלוך חזור ממלבורן שעלתה לנו (לשני הכיוונים יחד) רק 150$ אוסטרלי.

בניגוד לשיר מסדרת הילדים, בטזמניה השמש לא מחייכת גם ביום גשום (בטח לא באפריל ), והוברט קיבלה את פנינו בשמיים אפורים. חברות השכרת הרכב ניסו לשחוט אותנו במחירים (במיוחד כשאף אחד מהרביעייה לא היה מעל 24 בגיל), ולכן לקחנו טיולים מאורגנים - היינו בפורט ארת'ור, בעמק יואון וטיפסנו על הר וולינגטון הצמוד להוברט.

אח,כ לקחנו טיול מאורגן של 5 ימים בכל רחבי טזמניה - היינו בפארק הלאומי Mt. Field (מומלץ בחום), אגם St. Clair, Montezuma Falls, הר קריידל, Cataract Gorge (אחלה מקום, ממש יפה), Bay of Fires (חוף מדהים), גן חיות שיקומי בבישנו (שם ראינו שדים טזמניים), Wineglass bay ועוד מקומות יפים.

בסה"כ היה ממש כיף ויפה בטזמניה, שבהחלט שונה מכל דבר שתראו באוסטרליה.

ב- 12.4 אני ושותפתי חזרנו למלבורן, ולמחרת הלכתי לראות משחק של פוטבול אוסטרלי (שילוב של כדורגל, פוטבול אמריקאי וראגבי) באיצטדיון העירוני של מלבורן - חוויה מדהימה שלא כדאי לפספס.

ב- 14.4 יצאתי לטיול של יומיים ב- Great Ocean Road, הדרך מהממת ויש לא מעט נקודות מעניינות לעצור בהן.
חזרתי למלבורן, ואני ושותפתי נפרדנו סופית מכיוון שהיא רצתה לטייל בחוף המזרחי, ואני בחוף המערבי.

אז אחרי פרידה מרגשת אחרי 3 חודשים של טיול משותף, הייתי בדרך לטיסה נוספת, הפעם לפרת'.
מפלי ראסל - טזמניה
חלק ה' - Go West...
31/08/08 12:28
151צפיות
אז החלטתי לשבור את מסלול ה- D השגרתי, ולעשות טיול קצת שונה באוסטרליה - במערב.
אחרי יומיים של התארגנויות בפרת', נסעתי ב- 18.4 לדאנסבורו, עיירת חוף מדרום לפרת' ולמחרת המשכתי למרגרט ריוור - שם חגגתי ליל סדר ביזארי במיוחד והסברתי לחבר'ה באכסנייה על החג. הדבר היחיד שהפריע בימים האלה היה הגשם.

ב- 22.4 נסעתי לאלבני, אחד המקומות הכי יפים שהייתי בהם באוסטרליה. אם אתם מגיעים לשם, שווה לבקר גם בפארק הלאומי West Cape Howe.

ב- 26.4 התחלתי לצאת לסדרה של טיולי יום מפרת' - הייתי במדבר ה- Pinnacles וגלשתי על דיונות חול בלנסלין, טיפסתי על עצים בעמק הענקים, והייתי ב- Wave Rock, סלע ענק שהטבע עיצב כמו גל.

ה- 29.4 היה היום האחרון שלי בפרת', והייתי בתערוכה שהראתה את ההמצאות של ליאונרדו דה-וינצ'י, וגם בחנות שוקולד של לינדט (מומלץ לכל אוהבי השוקולד).

למחרת התחילה דרכי צפונה בחוף המערבי עם חברת האוטובוסים greyhound, התחנה הראשונה הייתה קלברי.
בקלברי יש פארק לאומי ממש נחמד, ואחלה חוף. דרך אגב, השקיעות בחוף המערבי פשוט מדהימות.

ב- 2.5 המשכתי לדנהם - נסעתי על טרקטורונים והלכתי לראות דולפינים במאנקי מיה (רבע שעה נסיעה מדנהם). בדנהם גם חגגתי את יום העצמאות הישראלי ופגשתי בחור גרמני שהמשיך לטייל איתי בחוף המערבי.

ב- 10.5 הגעתי לאקסמאות' וטיילתי בפארק הלאומי Cape range. עשיתי גם שנורקלינג ב- Ningaloo Reef (שני רק לגרייט בארייר ריף שבחוף המזרחי), וראיתי כרישים קטנים ובלתי מזיקים.

ב- 16.5, אחרי 23 שעות באוטובוס (אוסטרליה, ובייחוד המערב שלה - ענקיים ), הגעתי לברום. בברום יש את אחד החופים המפורסמים באוסטרליה - cable beach, ובית קולנוע פתוח ממש מגניב.

ב- 20.5 הגעתי לקונונורה, העיר הכי מזרחית במערב אוסטרליה. הייתי בפארק הלאומי (הקטנצ'יק) Hidden valley, ועליתי על טיסת נוף מעל אגם ארג'ייל והבאנגל-באנגלז שהייתה מדהימה ביופיה.

ב- 24.5 תמו מסעותיי עם גרייהאונד, לאחר שהגעתי לדארווין, בירת הטריטוריה הצפונית של אוסטרליה.
אלבני
הבאנגל-באנגלז
01/09/08 12:13
49צפיות
חלק ו' - מה, כבר נגמר?...
31/08/08 12:43
135צפיות
ב- 25.5 יצאתי מדארווין לטיול יום בפארק הלאומי ליצ'פילד, יש שם לא מעט מפלים, וגם תלי טרמיטים ממש גבוהים.

ב- 26.5 יצאתי לטיול של יומיים בפארק הלאומי קאקאדו (שגודלו כגודל מדינת ישראל), ראיתי תנינים, ציורי קיר אבוריג'יניים ועוד שקיעה מדהימה ב- Yellow Water.

ב- 28.5 התחילה דרכי דרומה, והתחנה הראשונה הייתה הפארק הלאומי ניטמילוק. למחרת דרך ארוכה, שכללה מעיינות נחמדים ואת הרמזור המבודד ביותר באוסטרליה. יום אח"כ הייתי ב- Devil's Marbles, סלעים בצורה מצחיקה שמספקים שלל אפשרויות צילום ובערב הגעתי לאליס ספרינגס.

ב- 31.5 הייתי ב- Kings canyon, ולמחרת בסלע המפורסם, האולורו (שווה לתפוס אותו בזריחה, וגם בשקיעה) וגם ב- Kata Tjuta, עוד סדרת סלעים המקודשת לאבוריג'יניים.

ב- 2.6 טסתי לסידני. הסתובבתי בארלינג הארבור, וכמובן שהלכתי לראות את בית האופרה ואת הגשר המפורסם.
ב- 4.6 נסעתי ל- Blue Mountains, ולמרות מזג האוויר הגשום, נהניתי.

ב- 6.6 סיימתי את חוויותי באוסטרליה וטסתי לתאילנד.

בתאילנד בעיקר נחתי, אבל הספקתי להסתובב קצת בבנגקוק ולהיות בכל מיני מקדשים מפוארים ולהסתובב קצת גם בקו-סמוי.

ב- 18.6 נחתתי בחזרה בארץ וכך באו לסופם 5 חודשי טיול מצויינים בצד השני של העולם.

תמונות - http://www.new.facebook.com/profile.php?id=5668247...
החוף בקו-סמוי
01/09/08 12:28
66צפיות
למי שאין פייסבוק נגזר עליו לא לצפות בתמונות?
31/08/08 16:02
85צפיות
אם התמונות מרתקות כמו הכתבות אז חבל מאוד...
בכל אופן, המאמרים יטוגלנו, אולי תוכל לצרף לפורום כמה תמונות..
בקשר לתמונות
31/08/08 19:17
77צפיות
הן קצת גדולות ( בערך 5 מגה כל אחת ), אז זאת בעייה להעלות אותן לפה. אם מישהו יודע איך להקטין אותן - שיגיד לי
הקטנת תמונות
01/09/08 08:31
42צפיות
היי שי
אתה יכול לפתוח אותן אפילו בתוכנת Paint הרגילה והפושטית של windows ולמעלה על סרגל הפקודות ותחת פקודת תמונה יש לך את ה-strech/scale . תקטין את התמונה ב-50% גם רוחבית וגם אופקית וכשתראה שהיא קטנה תלחץ על file----save
ותראה מה גודל התמונה אח"כ.. אם זה עדיין גדול, תקטין שוב
אגב,
03/09/08 19:28
16צפיות
ברוב המקרים רק לפתוח את התמונה ולשמור, מבלי להקטין אותה יוריד את הנפח של התמונה ב50% בערך, בגלל שיש הרבה
מידע שלא קשור לתמונה שנשמר על הקובץ ע"י המצלמה, ותופס זיכרון.
שיטה נוחה להקטנת תמונות

הטיול שתמיד רציתם היכנסו עכשיו לפורום!>>

עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?