לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
הסתרת שרשור מעל 
פורום חינוך מיוחד
"החינוך המיוחד", כולל אוכלוסיה רחבה של ילדים, נערים ובוגרים מגיל 3 ועד גיל 21 הלומדים במסגרות מגוונות על פי סוג הקשיים והצרכים. החל מגנים משולבים, טיפוליים, כתות מקדמות, בבתי ספר רגילים, בתי ספר לחינוך מיוחד בקטגוריות השונות, מסגרות סיעודיות וגם בחינוך הרגיל. חלק מהילדים מגיעים לחינוך המיוחד כבר בראשית דרכם, בעקבות המלצת המכונים להתפתחות הילד וחלקם לאחר שלא צלחו להתמודד בחינוך הרגיל.אוכלוסיית החינוך המיוחד כוללת ילדים בעלי לקויות חושים קשות, מעוכבי התפתחות, ליקויי למידה רב תחומיים, נכויות פיזיות קשות, הפרעות תקשורת, הפרעות התנהגות, פיגור שכלי, הפרעות נפשיות ותסמונות גנטיות שונות."להיות הורים" זה אולי אחד התפקידים הקשים שיש. להיות הורים לילד בעל צרכים מיוחדים זו משימה קשה לאין ערוך.אנשי מקצוע בתחומים השונים אשר עובדים עם ילדים אלו נדרשים למחוייבות אישית ומקצועית גבוהה ביותר ואין ספק כי שיתוף פעולה בינם לבין ההורים מקדם ופועל לטובת הילד. וילדים בחינוך המיוחד אכן מסוגלים ומגיעים להישגים אישיים לא מבוטלים.פורום זה, נועד להורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים, מורים לחינוך מיוחד ואנשי מקצוע אחרים העוסקים בתחום ולילדים עצמם.להתלבט יחד בסוגיות שונות, כגון: לימודים במסגרות חינוך מיוחד לעומת שילוב בחינוך הרגיל. לחשוף ולהיחשף לדרכי טיפול, תוכניות לימודים, גישות ומידע חדש בתחום. לשאול שאלות אינפורמטיביות, להתייעץ, לקבל מידע ולשמש מקום בו ניתן לפתח דיאלוג תומך בין הורים, אנשי מקצוע (וגם סטודנטים בתחומים רלוונטים) בכל הקשור בטיפול ובקידום ילדים בעלי צרכים מיוחדים.===========================================================מנהלת הפורום:דיאנה-מ, יועצת חינוכית,בעלת תואר שני ומאבחנת דידקטית מומחית ללקויות למידה. בעלת נסיון עשיר ורב שנים בעבודה עם הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים וצוותים רב מקצועיים.

אודות הפורום חינוך מיוחד

"החינוך המיוחד", כולל אוכלוסיה רחבה של ילדים, נערים ובוגרים מגיל 3 ועד גיל 21 הלומדים במסגרות מגוונות על פי סוג הקשיים והצרכים. החל מגנים משולבים, טיפוליים, כתות מקדמות, בבתי ספר רגילים, בתי ספר לחינוך מיוחד בקטגוריות השונות, מסגרות סיעודיות וגם בחינוך הרגיל. חלק מהילדים מגיעים לחינוך המיוחד כבר בראשית דרכם, בעקבות המלצת המכונים להתפתחות הילד וחלקם לאחר שלא צלחו להתמודד בחינוך הרגיל.אוכלוסיית החינוך המיוחד כוללת ילדים בעלי לקויות חושים קשות, מעוכבי התפתחות, ליקויי למידה רב תחומיים, נכויות פיזיות קשות, הפרעות תקשורת, הפרעות התנהגות, פיגור שכלי, הפרעות נפשיות ותסמונות גנטיות שונות."להיות הורים" זה אולי אחד התפקידים הקשים שיש. להיות הורים לילד בעל צרכים מיוחדים זו משימה קשה לאין ערוך.אנשי מקצוע בתחומים השונים אשר עובדים עם ילדים אלו נדרשים למחוייבות אישית ומקצועית גבוהה ביותר ואין ספק כי שיתוף פעולה בינם לבין ההורים מקדם ופועל לטובת הילד. וילדים בחינוך המיוחד אכן מסוגלים ומגיעים להישגים אישיים לא מבוטלים.פורום זה, נועד להורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים, מורים לחינוך מיוחד ואנשי מקצוע אחרים העוסקים בתחום ולילדים עצמם.להתלבט יחד בסוגיות שונות, כגון: לימודים במסגרות חינוך מיוחד לעומת שילוב בחינוך הרגיל. לחשוף ולהיחשף לדרכי טיפול, תוכניות לימודים, גישות ומידע חדש בתחום. לשאול שאלות אינפורמטיביות, להתייעץ, לקבל מידע ולשמש מקום בו ניתן לפתח דיאלוג תומך בין הורים, אנשי מקצוע (וגם סטודנטים בתחומים רלוונטים) בכל הקשור בטיפול ובקידום ילדים בעלי צרכים מיוחדים.===========================================================מנהלת הפורום:דיאנה-מ, יועצת חינוכית,בעלת תואר שני ומאבחנת דידקטית מומחית ללקויות למידה. בעלת נסיון עשיר ורב שנים בעבודה עם הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים וצוותים רב מקצועיים.
`
x
הודעה מהנהלת הפורום
0
המשך >>

סייעות פדגוגיות בחינוך המיוחד

מאת: Diana M
28/05/02 19:20
שלום חני וברוכה הבאה לכאן.

איני יודעת היכן את עובדת ומה הרושם שנוצר אצלך בענין סייעות פדגוגיות.

אני יכולה לספר לך כי מהכרותי עם בתי ספר רבים מאוד לחינוך מיוחד וכן כתות מקדמות. תפקידה של סייעת פדגוגית הוא תפקיד חשוב ומוערך מאוד.
אמנם היא אינה מורה ומתוקף היותה סייעת מקבלת הנחיות לעבודה מהמורה
אך גם האחיות בבתי החולים מקבלות הנחיות מהרופאים ואין זה פוגע בכבודן.

סייעות פדגוגיות הן הרבה פעמים נשים (או אנשים, ישנם גם סייעים) מוכשרים
בעלי גישה נהדרת לילדים אך חסרי הכשרה פורמלית בתחום החינוך. אין זה מוריד מערכם ולא הייתי מזלזלת בהם.

ואני מסכימה איתך שאם רונה יכולה ללכת ללמוד ולקבל הכשרה אקדמית. עדיף.

ושוב ברוכה הבאה לכאן, אשמח לשמוע מה קורה בבית ספרכם בנושא שילוב
ילדים מהכתה המקדמת בכתות הרגילות. האם בכתתך משולבים ילדים בעלי צרכים מיוחדים?
תגיות:
דיאנה מ. M.A יועצת חינוכית ומאבחנת דידקטית מומחית
שלום דיאנה ו בניהול הפורום
27/05/2002 | 13:02
19
39
אם אפשר , כבר "על ההתחלה" יש לי שאלה.

אני בת 30 (אתמול חגגתי את המעבר...) ואני מאוד רוצה ללמוד ,וכמובן אח"כ לעסוק כמורה לחינוך מיוחד.
(בזמן התיכון חנכתי ילדה נכה במסגרת "המחויבות האישית" וכבר אז "התחברתי" מאוד לנושא ). מפאת שיקולים כלכליים ואישיים לא יצא לי לקבל הכשרה בעניין (במסגרת מכללה/אוניברסיטה) אבל עדיין האהבה לנושא/מקצוע זה עדיין בוערת בעצמותיי .......
ולשאלה : האם (לידיעתך) יש מקומות בהם ניתן ללמוד את המקצוע בזמן קצר יחסית (+/- שנתיים) ולקבל תעודה /תואר מוכר בישראל ?!?

אני מאוד רוצה ללמוד ולעסוק בסופו של דבר כמורה/גננת בחינוך המיוחד אך
4 שנ"ל כרגע ..... זה ממש לא אקטואלי בשבילי !

או אולי מקום (כמו בתי"הס לחינוך מיוחד בהם אפשר לעבוד ולרכוש בו זמנית הכשרה בנושא הנ"ל )?

אודה לך מאוד על כל תשובה.
מאחלת לך הצלחה רבה בניהול הפורום (וכל הכבוד על היוזמה להקימו..!!!)

הכשרה בתחום החינוך המיוחד
27/05/2002 | 15:30
12
71
היי רונה וברוכה הבאלכאן.ה

אני מכירה שני מסלולים בארץ בהם ניתן לקבל הכשרה בחינוך מיוחד:

א. סמינרים/מכללות. שם ניתן ללמוד לקראת תעודת הוראה בשמך שלוש שנים.
ובמסלול ה-.b.e.d , לומדים שנה נוספת ומקבלים תואר אקדמי בחינוך בנוסף לתעודת הוראה. כלומר סה"כ 4 שנים.

ב. אונבירסיטאות. שם ניתן ללמוד חינוך מיוחד במסגרת החוג לחינוך. לסיים
שלוש שנים ולקבל .b.a בחינוך מיוחד. ללא תעודת הוראה. על מנת לקבל תעודת הוראה בחינוך מיוחד יש ללמוד שנה עד שנתיים נוספות במסגרת החוג להוראה. (תלוי במוסד האקדמי) זאת אומרת מינימום 4 שנות הכשרה.

אני מבינה כי אינך יכולה לתחייב כרגע ל-4 שנות לימוד. מה שאני יכולה להציע לך זה לשקול ללמוד לקראת תעודת הוראה בסמינר/מכללה. לסיים שלוש שנים ולהתחיל לעבוד ובמקביל לסיים את התואר האקדמי (לימודים של יום עד יומיים בשבוע) או לחליפין לוותר עליו בשלב זה.
הצעה נוספת אם עבודה בתחום מאוד מעניינת אותך אך אינך יכולה ללמוד את משך הזמן הנדרש לצורך ההכשרה, נסי לפנות לרשויות המקומיות שבאזור מגוריך
ולברר האם יש צורך בסייעות פדגוגיות. סייעות פדגויות מועסקות באמצעות הרשות מקומית ועובדות במסגרות של חינוך מיוחד כמסייעות למורה. תפקיד הסייעת הוא תפקיד חשוב ומעניין מאוד. ואני בהחלט מאמינה כי נטייתך האישית והמוטיבציה שיש לך בנושא יסייעו לך להפוך תפקיד זה לבעל תכן ועומק. במקומות רבים נערכות גם הכשרות לסייעות פדגויות, במסגרתן תוכלי להרחיב ידיעות בתחום המחינוך המיוחד ואולי אפילו בהמשך לשקול לימודים לקראת תעודה במקביל.

רונה, תודה על הברכות לקראת פתיחת הפורום.
והמון מזל טוב ליום הודתך השלושים
אחלה גיל..

בהצלחה
דיאנה
דיאנה יקרה !! קודם כל רבה
27/05/2002 | 20:49
11
43
על התשובה המפורטת

אבל.....
כמו שכבר אמרתי 2 האופציות הראשונות (אוניברסיטה ומכללה ) ממש לא מתאפשרות לביצוע כרגע (צריך ללכת לבנק עם כסף בימינו...)

לגבי האפשרות של סייעות פדגוגיות - זוהי בהחלט אופציה שנראית לי.
אני בעלת תעודת בגרות מלאה במגמת מזרחנות (7 יח"ל ערבית) , את חושבת שנתוניי מספיקים כדי לפנות לרשות המקומית במקום מגוריי (בת-ים) על מנת להתקבל לעבודה בתחום ?!?

דרך אגב, איפה אפשר לברר על הכשרה לתפקיד סייעות פדגוגיות ומהם תנאי הקבלה ?!?

אם תוכלי לעזור לך אודה לך מקרב .....


תודה על האיחולים והברכות ליום ההולדת (אני מתחילה להפנים את הקידומת החדשה..).

כל טוב והמון הצלחה
דיאנה אני אשמח לקבל תשובה..
28/05/2002 | 15:54
37
על השאלה מההודעה הקודמת שלי (זו מ27/05 משעה 20:49 ...)

תודה מראש.
אני מחכה בסבלנות.
שלום רונה יקרה
28/05/2002 | 16:53
9
40
ובכן, בענין סייעות פדגוגיות.
לדעתי הנתונים שלך בהחלט מספיקים. אך כמובן שלכל רשות ורשות יש קריטריונים משלה בנושא. באופן עקרוני, את נדרשת להיות בוגרת תיכון
בעלת שליטה טובה בשפה העברית, בעלת גישה חיובית ומקבלת כלפי ילדים
ורצוי גם סבלנית, סובלנית וכמובן בעלת מוטיבציה גבוהה.
בפנייתך כדאי גם לציין התנסויות קודמות בעבודה עם ילדים,כגון:
הדרכה, התנדבות וכל התנסות אחרת בתחום.


בענין הכשרה, במקום בו אני עובדת , הסייעות אינן עוברות הכשרה מקדימה.
אלא תוך כדי עבודה. איני יודעת על גוף המכשיר סייעות פדגוגיות. את יכולה לברר במשרד העבודה והרווחה, ידוע לי כי הם מקיימים קורסים למטפלות ויתכן כי ישנם נוספים בתחום (ואולי גם מטפלות ידבר אליך?)
לסיכום, אני ממליצה לפנות לרשות המקומית לאגף החינוך ולברר האם יש צורך בסייעות. כמו כן רצוי ליזום ולפנות באופן ישיר למנהלות בתי ספר לחינוך מיוחד באזור מגוריך ולהציע את עצמך. (הן אמנם אינן מעסיקות סייעות באופן ישיר אך אם יש צורך ותהייה התרשמות חיובית ממך, הן תדענה למי להפנות אותך לצורך העסקה).

כמו כן את מוזמנת להשאיר הודעה כאן בפורום (בלוח, בבקשה) ואולי מי מהבאים יפנה אליך בנושא.

מקווה להמשיך לראותך כאן בפורום.
(ומקווה כי הסבלנות השתלמה

בהצלחה!
דיאנה
דיאנה - את נהדרת !!!תודה רבה
28/05/2002 | 18:06
8
32
אני מחר אתקשר ואברר.
תודה לך.
שלום רונה
28/05/2002 | 18:56
5
35
מקווה שאת לא כועסת שאני "מתפרצת" לשיחה שלך עם דיאנה.
אני מורה בכתה א´ בבי"ס רגיל עם כתה לחינוך מיוחד.
התואר שלי הוא בחינוך מיוחד באוניברסיטת ת"א.

לא ממליצה לך לעבוד כסייעת. בבית-ספרי יש חטיבה צעירה עם 3 בתים. בכל בית יש סייעת אם וסייעת תגבור.
חלקן לא עברו הכשרה אך במשך השנים הן צריכות לעבור הכשרה.

לאחת כמוך, ממה שהתרשמתי, זה בזבוז זמן לעבוד כסייעת.
אין להן כ"כ משמעות בכתה כמו למורה, ההורים לא כ"כ מתחשבים בדעתן, ולהיפך, די מזלזלים בהם. הן כאילו בייביסיטר בבתים.

נכון שסייעת לחינוך מיוחד עובדת בצורה שונה ובכפיפות למורה, אך הרצון שלך והאהבה שלך לילדי חינוך מיוחד כדאי שינוצלו נכון.

יש לך בעיה ללמוד הרבה שנים אך כדאי לך לעשות מאמץ. מה עם מלגה? יש לך אפשרות כזו?
סייעות פדגוגיות בחינוך המיוחד
<< ההודעה הנוכחית
28/05/2002 | 19:20
4
1022
שלום חני וברוכה הבאה לכאן.

איני יודעת היכן את עובדת ומה הרושם שנוצר אצלך בענין סייעות פדגוגיות.

אני יכולה לספר לך כי מהכרותי עם בתי ספר רבים מאוד לחינוך מיוחד וכן כתות מקדמות. תפקידה של סייעת פדגוגית הוא תפקיד חשוב ומוערך מאוד.
אמנם היא אינה מורה ומתוקף היותה סייעת מקבלת הנחיות לעבודה מהמורה
אך גם האחיות בבתי החולים מקבלות הנחיות מהרופאים ואין זה פוגע בכבודן.

סייעות פדגוגיות הן הרבה פעמים נשים (או אנשים, ישנם גם סייעים) מוכשרים
בעלי גישה נהדרת לילדים אך חסרי הכשרה פורמלית בתחום החינוך. אין זה מוריד מערכם ולא הייתי מזלזלת בהם.

ואני מסכימה איתך שאם רונה יכולה ללכת ללמוד ולקבל הכשרה אקדמית. עדיף.

ושוב ברוכה הבאה לכאן, אשמח לשמוע מה קורה בבית ספרכם בנושא שילוב
ילדים מהכתה המקדמת בכתות הרגילות. האם בכתתך משולבים ילדים בעלי צרכים מיוחדים?
היי דיאנה
28/05/2002 | 20:33
2
49
הגעתי לפני 5 שנים לישוב שלי ולימדתי בכתה א´ בחט"צ. (חטיבה צעירה).
בדיוק פתחו אז את החט"צ בישוב, עד אז היו כתות א´ רגילות.
בנוסף, נפתחה אז כתה קטנה עם 8 ילדים. היו שם ילדים עם לקויי למידה, ילדים עם בעיות התנהגות וילד אוטיסט לא מהישוב.
מה אומר לך, די סלט. המורה היתה נהדרת, אך לא קל להתמודד עם ילדים עם מס´ לקויות.
היתה סייעת אחת לכתה, באמת מקסימה שנתנה את הנשמה, ולאוטיסט סייעת צמודה.
אצלי בכתה שולב האוטיסט, הילדים קיבלו אותו בצורה יפה. עבדנו על הקבלה הרבה.
שנה אח"כ שולבו עוד 2 ילדים עם לקויות למידה.
לאמר את האמת, בבית-ספרי הרגשתי שהשילוב לפעמים מאולץ.

הכתה הזו היום כבר כתה ה´, 2 הילדים ששולבו נכנסו לשם לתמיד, עם עזרה אחה"צ.

היום הכתה הקטנה תיכף מסיימת בי"ס, רוב הילדים מסיימים כתה ו´ ו- 2 או 3 ילדים ישולבו בשנה הבאה בכתה רגילה כי אין תקציב.

השנה אני בכתה ב´, לא משולבים אצלי ילדים בעלי צרכים מיוחדים, אך כמובן שיש לי כאלה. הבעיה של תקציב עדיין קיימת.

אבל, לגבי הסייעות אצלנו בחט"צ, בלשון המעטה, הן לא משהו... ואין קשר להשכלה או להכשרה...הן פשוט כבר עייפות.
ואם אפשר היה, היו כבר מחליפים אותן...
אין ספק כי דברים אינם פשוטים
28/05/2002 | 21:30
1
42
אני ממש מבינה את המצב אותו את מתארת חני. אכן פעמים רבות נדמה כי כתות לחינוך מיוחד מאוד הטרוגניות מבחינת אוכלוסיית הילדים. הדבר מתרחש בדרך כלל מסיבות של תקן (תקציב, כמובן) אך גם מסיבות הגיוניות. כלומר הרי לא ניתן להרכיב כתה משניים או שלושה ילדים. וכך במקומות יחסית קטנים קורה כי הכתות העירוניות הטרוגניות מאוד.
אחד הפתרונות למצב זה הוא כתות אזוריות. אך לא בכל מקום זה ניתן מסיבות של מרחק ג"ג וענייני רשויות מקומיות.


במצבים כאלה שוב עולה השאלה האם לא עדיף להשאיר את הילדים בכתה רגילה ולתמוך בהם באופן משמעותי בתוך הכתה הרגילה (למשל מורת שילוב הנכנסת לכתה ומוציאה לתמיכה על פי הצורך) במקום שהייה בכתת חינוך מיוחד שלא תמיד נותנת מענה מקצועי לצרכים של אותם תלמידים אך מאידך מתייגת אותם כחריגים.

ובענין הסייעות אני מסכימה איתך. עייפות החומר זו בעיה לא קלה. אך שחיקה קיימת הרי בכל מקצוע כולל הוראה.

חני, מאוד אשמח אם תספרי כיצד עבדתם על מנת לשלב את התלמיד האוטיסט בכתתך
בכתה א´ הוא בעצם השתלב רק
28/05/2002 | 22:04
21
בשעורים מקצועיים, כמו ספורט ואמנות.
בכתה ב´ ו ג´ הוא השתלב בשעורי חשבון ובשעור כישורי שפה וכישורי-חיים.
הוא לא היה בכל שעור, מדי פעם.
הוא כמעט ולא השתתף, הוא היה בעצם תלמיד פסיבי, אך אהב לשהות בכתה.
לעתים רחוקות היה קורא מהחוברת.
ברוב הארועים הכתתיים כמו ימי-הולדת, מסיבות בחגים, הוא היה נמצא, תמיד בליווי אמו שמאד דחפה, לעתים יותר מדי.

הבעייה אתו התחילה בכתה ג´, הוא אהב תלמידה אחת ולא הפסיק להציק לה.
הוא היה גדול יותר מכולם, פיזית וגילית, והבעיה שגם גילה את המיניות מוקדם.

בכתה ד´ כבר פתחו כתה מיוחדת בישוב בו הוא גר, לכן עזב את ביה"ס.
מוסיפה...
28/05/2002 | 20:37
23
ואני באמת לא מזלזלת בסייעות מעצם תפקידן.
אני מדברת רק מהנסיון שלי בחמש שנים האחרונות, גם אם עבדתי רק שנתיים מהן בחט"צ וראיתי את עבודתן.
הי רונה!
28/05/2002 | 21:18
1
14
אני זוכרת שדיברנו על נושא זה מזמן, ואני רואה שלא ממש מצאת פיתרון.
אני חושבת שהעבודה של סייעת יכולה להיות מאוד שונה לפי המסגרת שבה את תעבדי. אני עבדתי כסייעת לפני שמצאתי את העבודה הנוכחית שלי, וסבלתי כל שניה, מחוסר היכולת לקבל החלטות ולעבוד על פי הוראותיה של מישהי שהיתה לה גישה שונה לגמרי משלי. אבל זה גם היה בדיוק אחרי שסיימתי את התואר, ונורא רציתי להתחיל "לעבוד" באמת...
אני עכשיו עובדת עם סייעות, ואני לא חושבת שיש הבדל במעמד בכיתה, גם לא מבחינת התלמידים. זה הכל תלוי בסייעת עצמה. אלו שרוצות להשתתף בישיבות, ולהיות פעילות יכולות, אלו שלא, אני לא מכריחה...

האם חשבת פעם לעבוד כמדריכה בהוסטל? זה מקצוע שלא דורשים בו הכשרה מיוחדת, וניתן להתקדם בו יפה. (בתוך סייעת, המשכורת ממש נמוכה, ואין הרבה איפה להתקדם). אם את רוצה פרטים, אשמח לעזור.
עוד נקודה חשובה שאתי העלתה
28/05/2002 | 22:10
30
המשכורת............הסייעות מרויחות פרוטות...
תחשבי על זה רונה, לפני שאת נכנסת למקצוע הזה.
אנו כמורות גם לא מתעשרות אך.....ההבדל הוא רב. הסייעות צריכות לעבוד גם בחופשות.
היי רונה. אני סטודנטית לחינוך מיוחד
29/05/2002 | 09:20
5
40
שנה ב´ בסמינר הקיבוצים. עבדתי פעם גם כסייעת ובמסגרת העבודה המעשית שאני עושה אחת לשבוע אני פוגשת הרבה מאוד סייעות. זה נכון שהן לא מקבלות החלטות באופן עצמאי כי אין להן את הידע המקצועי וההכשרה המתאימה, אך הן מאוד מוערכות, המורה (אם היא בן אדם) מכבדת אותן והתלמידים גם.
אבל רציתי לומר דבר אחר. מבירור שאחותי עשתה בזמנו, התברר לה שבסמינר לוינסקי יש מסלול שנקרא "מסלול לאמהות" והוא מסלול הכשרה מקוצר. אני לא בטוחה שלחינוך מיוחד ולדעתי מדובר על הגיל הרך ולא על בתי ספר ( אלא על גנים).אגב גם מי שאיננה אמא יכולה להתקבל למסלול המקוצר. אם זה מעניין אותך, צלצלי לשם ותבדקי אם זה עדיים קיים ומה תנאי התשלום שם (מסלול מקוצר בוודאי עולה הרבה פחות מהמסלול המלא).
בהצלחה.
קודם כל : מקרב לכולן...
29/05/2002 | 12:51
4
22
על התשובות המקיפות !!! הוספתי הרבה ידע ע"י תשובותיכן !!!

ותגובותיי (אתחיל מהסוף..) :

XXXX - אני בהחלט אבדוק את נושא ה"מסלול לאימהות" - טוב שהדגשת שהוא מיועד לא רק לאימהות כי השם שנבחר לו בהחלט יכול לבלבל. עניין התקציב ללימודים הוא בהחלט הבעיה כרגע , בנוסף לגילי (אותו אתן כבר כולן יודעות... שנראה לי מאוחר מדי כדי להתחיל ללמוד..)

אתי - ואיזה כיף לפגוש אותך גם כאן ...
אני מתמודדת טוב עם "מרות" (אם אפשר לקרוא לזה ככה , כמו של המורות שיהיו בכיתה ואני ,בעצם, כפופה להן..... אין לי בעיה עם זה בכלל)
לגבי המשכורות .... טוב, זה כבר נושא כאוב יותר (אמא שלי מורה כבר 31 שנים למתמטיקה בביה"ס "רגיל" ומשכורתה נכון לימים אלו מתחת ל-5000 ש"ח נטו ... נושא כאוב לחלוטין אבל מוכר לי...)
לא חשבתי על עבודה בהוסטל כי אף פעם לא התוודעתי למהות העבודה שם....אבל , כמו שאמרתי ... אני "מעדיפה" (שוב, אם אפשר לקרוא לזה כך..) עבודה בבתי ספר/גני ילדים לחינוך מיוחד.

חני ב. - כמו שדיאנה הגיבה להודעתך - גם אחיות בביה"ח כפופות לרופא .... ותראי לי מישהו שמזלזל בעבודתן הברוכה !
דבר שני, ה"זלזול" של הסביבה /המורים/ההורים.... זה לא מה שיעצור בעדי מלתת את כל ה לילדים שיהיו (מתישהו..) תחת השגחתי וטיפולי בביה"ס.
אני חושבת שקודם כל הילדים הם אלו שצריכים (מרצונם..) להאמין בי ולדעת שכל מה שאני עושה (אעשה...) זה בשבילם ולסמוך עליי ..ואז זה בטח יגיע מהמערכת כולה.

ואחרונה חביבה - ענקית לדיאנה - מהיכרותי הקצרה איתך (דרך הפורום ..) אני רואה עד כמה פורום כזה היה חסר פה ...ועוד עם "מנהלת" כמוך - תודה רבה על התשובות המקצועיות והמקיפות , ממש כיף "לקרוא" אותך !!! שיהיה לך .

ואני (אם תרצו) אמשיך לעדכן .


נ.ב
=====
אני בהחלט אברר לגבי מלגה.
שוב, לגבי הכשרה אקדמית. כרגע זה לא יכול לצאת אל הפועל.
אבל, אני בהחלט אברר כמה מהצעותיכן שנשמעות לי יותר קונקרטיות עבורי.


רבה לכולן ויום טוב.
אף-פעם לא מאוחר ללמוד
29/05/2002 | 13:35
1
32
כשאני התחלתי ללמוד, הייתי בת 24, נחשבתי לזקנה אז, כולן התחילו ללמוד ישר אחרי הצבא.
אז מה? בער לי משהו?
ורק בגיל 29 נכנסתי למערכת החינוך.
תעשי מה שטוב לך, ובכל דרך שתבחרי

ובאמת, אני לא רוצה שלא יבינו אותי נכונה, אני ממש לא מזלזלת בסייעות. מהיכרות שלי איתן, זה לא זה.
וכמובן, כל אדם ואישיותו.
גם אני חושבת כך
29/05/2002 | 16:35
21
אין גיל מאוחר ללימודים. מסכימה לחלוטין עם חני.
בשום מקום לא כתוב שחייבים לסיים ללמוד עד גיל 25. למעשה לדעתי יותר ויותר אנשים פונים ללימודים בגיל מבוגר יותר מאשר בעבר.
אני מכירה לא מעט נשים אשר פנו ללמוד דווקא בגיל מבוגר יותר יחסית,
כאשר חשו פנויות ומוכנות להשקיע עצמן בלימודים.

וגיל 30 הוא בהחלט גיל נהדר להתחיל ללמוד בו
תודה רונה יקרה.
29/05/2002 | 16:39
1
17
אנא הרגישי נח לפנות בכל שאלה או התייעצות גם בעתיד.

וכמובן שאת תמשיכי לעדכן אותנו בנושא זה ואשמח אם תמשיכי להשתתף ולהגיב גם בנושאים אחרים.
לכן !
29/05/2002 | 21:47
13
הודעות אחרונות
17:16 | 07.11.12 אורחים בפורום
11:33 | 19.09.12 אורחים בפורום
18:08 | 13.08.12 אורחים בפורום
11:15 | 23.05.12 אורחים בפורום
00:12 | 17.05.12 אורחים בפורום
23:41 | 15.05.12 מממממ13
08:57 | 09.05.12 אורחים בפורום
23:12 | 24.01.08 חינוך טוב
07:52 | 24.01.08 ליאם09
21:30 | 20.01.08 א מ א ל ש ל ו ש ה
Flix וידאו
חם בפורומים של תפוז
דיכאון החגים
דיכאון החגים
אנחנו נשואים כבר 7 שנים וכך היה בכל שנה מחדש
דיכאון החגים
דיכאון החגים
אנחנו נשואים כבר 7 שנים וכך היה בכל שנה מחדש
בתוך החדר האינטימי שלי
בתוך החדר האינטימי שלי
עכשיו בפורום, טיפים מעולים לשדרוג חדר הילדים
בתוך החדר האינטימי שלי
בתוך החדר האינטימי שלי
עכשיו בפורום, טיפים מעולים לשדרוג חדר הילדים
אוהבים את תפוז?
אוהבים את תפוז?
עשיתם לייק לדף הפייסבוק שלנו? בואו לקבל את
אוהבים את תפוז?
אוהבים את תפוז?
עשיתם לייק לדף הפייסבוק שלנו? בואו לקבל את
מקרא סימנים
בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ