לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
ברוכים הבאים לפורום ``תחבורה ציבורית``

שעות הפעילות:
ימים א`-ה` - כל היום
ו` וערבי חג - כל היום
שבת - כל היום

בפורום זה נעסוק בכל הרובדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: רכבות, אוטובוסים, מטוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד.

אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה במנות האוכל במטוסי אלעל.

* לא לשכוח לענות על הסקר - מי שמצביע משפיע

מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.

הדקו חגורות ושתהיה נסיעה טובה,
מודיעין (i) לשרותכם.

נא לכתוב שאלות הכוונה ומודיעין תחת השירשור היומי בלבד.  נא לשים לב לתאריך השרשור!
המשך...
הודעה חדשה

הרכבת הקלה - דו"ח מצולם, פרק 1

מאת: davidfainshtein
07/06/10 18:26
הרכבת הקלה - דו"ח מצולם, פרק 1
החלטתי שהגיע הזמן לצאת לשטח ולערוך סיור מקיף לאורך כל התוואי.
התחלתי בקצה הדרומי, בקרית היובל ומשם אמשיך צפונה, עד לפסגת זאב.

בפרק הראשון אתמקד בקטע הקו שלאורך שדרות הרצל, עד גשר המיתרים.

הנחת המסילות בקטע זה הסתיימה כבר לפני די הרבה זמן. כמו-כן, לאורך כל הקטע הותקנו כל עמודי החישמולת ועליהם הותקנו כל הקונסולות או כבלי המתיחה עליהם יימתחו כבלי ההזנה החשמלית בסמוך לתחילת ההרצה בקטע זה.
הפיתוח הסביבתי בקטע זה גם הוא הסתיים לחלוטין למעט קטע קצר בקצהו המזרחי של הרחוב, בשכונת קרית משה, בסמוך לגשר.
העבודות היחידות שעוד נותרו בקטע זה מתרכזות בעיקר בתחנות. כל הסככות כבר הותקנו. נשאר להתקין את הציוד האלקטרוני בתחנות, ספסלים ותאורת שפת רציף. בימים אלו ראיתי פועלים העוסקים בהשחלת כבלי תקשורת בתוך הצנרת התת-קרקעית.
בנוסף, עוד אין זכר למערכות הרימזור והאיתות ועדיין לא הותקנו המחסומים במפגשי הכביש מסילה שיחברו את החניות הפרטיות, אבל עבודות אלה תיעשנה ממש בסמיכות להפעלה.

בגדול, הרושם מקטע זה הינו חיובי ביותר. הפיתוח הסביבתי נעים לעיין והתוואי משתלב יפה במרקם העירוני.

ונעבור לתמונות.
 
תגיות:
הרכבת הקלה - דו"ח מצולם, פרק 1
<< ההודעה הנוכחית
07/06/10 18:26
92צפיות
הרכבת הקלה - דו"ח מצולם, פרק 1
החלטתי שהגיע הזמן לצאת לשטח ולערוך סיור מקיף לאורך כל התוואי.
התחלתי בקצה הדרומי, בקרית היובל ומשם אמשיך צפונה, עד לפסגת זאב.

בפרק הראשון אתמקד בקטע הקו שלאורך שדרות הרצל, עד גשר המיתרים.

הנחת המסילות בקטע זה הסתיימה כבר לפני די הרבה זמן. כמו-כן, לאורך כל הקטע הותקנו כל עמודי החישמולת ועליהם הותקנו כל הקונסולות או כבלי המתיחה עליהם יימתחו כבלי ההזנה החשמלית בסמוך לתחילת ההרצה בקטע זה.
הפיתוח הסביבתי בקטע זה גם הוא הסתיים לחלוטין למעט קטע קצר בקצהו המזרחי של הרחוב, בשכונת קרית משה, בסמוך לגשר.
העבודות היחידות שעוד נותרו בקטע זה מתרכזות בעיקר בתחנות. כל הסככות כבר הותקנו. נשאר להתקין את הציוד האלקטרוני בתחנות, ספסלים ותאורת שפת רציף. בימים אלו ראיתי פועלים העוסקים בהשחלת כבלי תקשורת בתוך הצנרת התת-קרקעית.
בנוסף, עוד אין זכר למערכות הרימזור והאיתות ועדיין לא הותקנו המחסומים במפגשי הכביש מסילה שיחברו את החניות הפרטיות, אבל עבודות אלה תיעשנה ממש בסמיכות להפעלה.

בגדול, הרושם מקטע זה הינו חיובי ביותר. הפיתוח הסביבתי נעים לעיין והתוואי משתלב יפה במרקם העירוני.

ונעבור לתמונות.
==1==
07/06/10 18:31
2צפיות
==1==
תחילת הקו ברחוב קרית היובל.
במקום הגינה היפה שנשתלה על אי התנועה יניחו בהמשך מסילות להמשך הקו לכיוון עין כרם.
==2==
07/06/10 18:32
3צפיות
==2==
קצה המסילות מקרוב יותר.
==3==
07/06/10 18:42
2צפיות
==3==
בשרשור הקודם בנושא עלתה, כמדומני, שאלה לגבי אוטמי מסילה. ובכן, במסילת הרכבת הקלה בירושלים לא נעשה שימוש באוטמים מסורתיים. בקצה המסילה מותקן מתקן בלימה המופעל ע"י דוושה. את הדוושה מפעילים הגלגלים הקדמיים של הרכבת כאשר זו מתקרבת לקצה המסילה. הדוושה מרימה מתוך המסילה לשונית אשר אמורה לבלום את הרכבת במקרה חרום.

בתמונה רואים את המתקן במצבו הרגיל, הדוושה היא הלשונית המעוגלת בצד ימין.
º
ולמה זה לא תמיד מורם? שיוכלו לחזור אחורה?
07/06/10 21:02
3צפיות
==4==
07/06/10 18:43
1צפיות
==4==
והנה הדוושה לחוצה והבלם מורם.
º
==5==
07/06/10 18:44
3צפיות
==5==
º
היה חשוב כ"כ למקם את פתח הניקוז על המסילה?
07/06/10 19:29
2צפיות
בהחלט
07/06/10 19:34
2צפיות
פתח הניקוז מיועד למנוע מצב בו האוטם מוצף במים או באשפה.
º
08/06/10 09:20
1צפיות
º
==6==
07/06/10 18:45
5צפיות
==6==
==7==
07/06/10 18:57
1צפיות
==7==
כל קטע המסילה לאורך רחוב קרית היובל נמצא, למעשה אחרי התחנה האחרונה בקו - תחנת הר הרצל ועד להארכת הקו ישמש לחיוג ודיור רכבות בלבד.
לדעתי האישית, הקטע בן כמה מאות המטרים ארוך מספיק כדי להצדיק הקמת תחנה נוספת בקרית היובל.
==8==
07/06/10 19:01
1צפיות
==8==
המפלג הכפול ישמש לצורך חיוג הרכבות בקצה הקו.
º
==9==
07/06/10 19:02
4צפיות
==9==
º
==10==
07/06/10 19:04
2צפיות
==10==
º
יפה!
09/06/10 01:14
1צפיות
º
גם לא לגמרי סימטרי
09/06/10 01:15
2צפיות
==11==
07/06/10 19:06
2צפיות
==11==
רציפי האוטובוסים בנויים בצורה שתאפשר החלפה נוחה בין אוטובוס לרכבת. שימו לב לכיווני הנסיעה.
תחנות ההורדה של האוטובוסים
09/06/10 01:38
4צפיות
צמודות לרציף היציאה (צפונה), תחנות ההעלאה צמודות לרציף "דרומה" (תחנת ההורדה האחרונה של הרק"ל בשלב זה). נדמה לי שקוראים לתצורה הזאת cheek-to-cheek.
איך מעניין לראות את זה בשידור חי, 2-3 כל פעם.
07/06/10 19:11
4צפיות
התחלתי כשהיו 6 פוסטים, עכשיו יש 11 ואני מניח שעוד היד נטויה.

תודה.
º
נטויה בהחלט!
07/06/10 19:15
2צפיות
==12==
07/06/10 19:13
2צפיות
==12==
למרות שבנייתו של חניון המכוניות בהר הרצל כבר הסתיימה לפני כשנה, הוא נותר סגור, כנראה עד להפעלת הקו.
מבואות הכניסה לחניות אטומות בבלוקים.
בניית החניון עצמו הסתיימה לפני יותר משנתיים !
09/06/10 06:57
2צפיות
הגימורים עוכבו עד לאחרונה.
º
==13==
07/06/10 19:15
3צפיות
==13==
==14==
07/06/10 19:17
1צפיות
==14==
תחנת הר הרצל
==15==
07/06/10 19:18
4צפיות
==15==
הדיקט מכסה את המקום בו יותקן המסוף לממכר כרטיסים.
==16==
07/06/10 19:20
1צפיות
==16==
תחנת הר הרצל - מבט לכיוון מערב.
==17==
07/06/10 19:23
2צפיות
==17==
חניון האוטובוסים בהר הרצל.
==18==
07/06/10 19:25
2צפיות
==18==
ממשיכים הלאה.
כפי שניתן לראות, הפיתוח הסביבתי הסתיים ונראה בהחלט סביר.
==19==
07/06/10 19:27
2צפיות
==19==
צומת בית וגן.
הוא רוכב בשיטת "ימין קיצוני - שמאל קיצוני".
07/06/10 19:37
6צפיות

זה קצת הפוך לי בגלל כיווני הנסיעה ואני מקווה שלא אתבלבל: הרוכב וודאי רוכב בדרך כלל בצד הימני-קיצוני של הכביש, אבל כדי לפנות ימינה בצומת עליו להיות בצד שמאל ולכן הוא הולך לצד השמאלי-קיצוני כדי שמכוניות יוכלו לעבור אותו במסלול השמאלי הרגיל.

את המיקום במסלול השמאלי-קיצוני אפשר לתפוס או כשהרמזור אדום ואז עוברים דרך תנועה דוממת או אחרי ה"גל" של המכוניות ואז נצמדים למסלול השמאלי-קיצוני עד לצומת.

השיטה הגיונית משום שהאלטרנטיבה היא לנסות לחצות את המכוניות שנוסעות קדימה במסלול הימני מנקודת פתיחה במסלול הימני-קיצוני.

באופניים אין אמצע :)
º
==20==
07/06/10 19:28
3צפיות
==20==
º
==21==
07/06/10 19:29
3צפיות
==21==
מהו מצב זכויות היוצרים על התמונה?
07/06/10 23:56
3צפיות
ראשית, אני מודה על הסקירה המקיפה!

מהו מצב זכויות היוצרים של התמונות, ותמונה #21 בפרט?

תודה!
אם אתה רוצה אותה לשימוש אישי
08/06/10 01:07
2צפיות
תהנה לך. אם אתה רוצה להעלות אותה לאינטרנט במקום אחר - אשמח לדעת איפה ולקבל קרדיט מתאים.
פירוט
09/06/10 23:39
2צפיות
התמונה מהווה דוגמא טובה למשהו שכתוב בערך הויקיפדי (באנגלית), ולכן אשמח להשתמש בתמונה שם. כידוע, תמונות מהשוג הזה מותרות בויקיפדיה אך ורק אם הן בעלות רישיון חופשי (כל אחד יכול להשתמש בכל צורה, כל עוד הרישיון נשאר חופשי). יש לציין שזה לא קשור לקרדיט ומקובל בויקיפדיה שכל תמונה דורשת קרדיט ליוצר.
º
אם זה לויקיפדיה - בכיף!
10/06/10 00:30
1צפיות
אוכל להעלות את התמונה ל
10/06/10 16:18
1צפיות
Google Earth?
º
כן, רק תן קרדיט.
10/06/10 17:36
1צפיות
º
על הכיפאק. תודה
10/06/10 20:21
3צפיות
תמונה מדהימה
08/06/10 11:03
1צפיות
קשה להאמין שזה בירושליים
º
ואתה לא האמנת שיהיו עצים...
09/06/10 01:19
2צפיות
º
שמח שהתבדיתי
09/06/10 11:13
3צפיות
º
מדהים!
09/06/10 03:27
2צפיות
º
אירופה זה כאן חברה
09/06/10 20:00
2צפיות
==22==
07/06/10 19:32
2צפיות
==22==
צומת בייט. אחת הצמתים המורכבות בקטע זה.
האם איי התנועה שבסוף הצומת יוסרו?
07/06/10 19:41
1צפיות

כרגע נראה שיש שפת מדרכה באזור המסילות שמול יד-שרה, ואי תנועה על מסלולו של הפס השמאלי.
שים לב לתמונה 28
07/06/10 19:52
1צפיות
אבני השפה שם בהחלט יוסרו.
רואים ב28 שהאבנים לא בעיה, אבל האי?
07/06/10 20:44
4צפיות
נדמה לי שהיתה תמונה מהכיוון ההוא שבו מכונית שחורה הסתירה את אי התנועה. מדרום לצומת האי נראה כמו מבנה די רציני על תוואי המסילה הדרומית. אני מניח שזה אי זמני או משהו, אבל מתי מתכוונים להוריד אותו?
º
זמני
07/06/10 20:51
1צפיות
==23==
07/06/10 19:36
5צפיות
==23==
את מתחנות ההשנאה לאורך הקו.
לפי דעתי הרכבת הקלה שנואה מספיק :)
07/06/10 23:34
6צפיות
מה זה תחנת השנאה ?
אה אוקיי הבנתי
07/06/10 23:35
4צפיות
מהמילה "שנאי" - טרנספורמטור
º
08/06/10 01:08
3צפיות
א יותר הגיוני "השנעה"?
10/06/10 18:55
34צפיות
מלשון שינוע?
=24==
07/06/10 19:37
5צפיות
=24==
ומבנה התחנה עצמו.
התחנה כבר בנויה ומופעלת.
==25==
07/06/10 19:40
4צפיות
==25==
אמרנו פיתוח סביבתי?
הנה חניון אופניים בסמוך לתחנת יפה נוף.
==26==
07/06/10 19:42
3צפיות
==26==
בנין "יד שרה" ותחנת יפה נוף. שימו לב לעצים שננטעו לאורך המסילות.
==27==
07/06/10 19:44
2צפיות
==27==
"אם סללו אספלט חדש ברחוב, סימן שבקרוב יתחילו להניח צנרת..."
מענין איזה כבל שכחו הפעם... אני מניח שזה קשור למצלמות.
==28==
07/06/10 19:45
2צפיות
==28==
צומת בייט לכיוון השני.
==29==
07/06/10 19:47
1צפיות
==29==
ריהוט רחוב וברזיה בתחנת יפה נוף.
==30==
07/06/10 19:49
1צפיות
==30==
תחנת יפה נוף
יש מצב שזה לא שמה הסופי של התחנה...
==31==
07/06/10 19:54
3צפיות
==31==
לאחר תחנת יפה נוף המסילה עוברת ממרכז הכביש לצידו הצפוני.
==32==
07/06/10 19:55
2צפיות
==32==
מפרצוני הכניסה לחניונים הפרטיים.
יש שם דירה להשכרה
09/06/10 01:41
2צפיות
מעוניין?
º
אם במחיר הגיוני אז בהחלט
09/06/10 11:15
2צפיות
º
==33==
07/06/10 19:57
3צפיות
==33==
º
==34==
07/06/10 19:58
3צפיות
==34==
==35==
07/06/10 19:59
2צפיות
==35==
בינתיים חונים על המסילות.
זה רק אני או שהתמרורים סותרים אחד את השני?
08/06/10 09:02
2צפיות
מצד אחד אין כניסה ככה שאי אפשר לפנות ימינה "מהחניה" ומצד שני על האי תנועה יש חץ שאומר שאפשר לפנות גם ימינה וגם שמאלה.
רק אתה
08/06/10 09:22
1צפיות
תמרור האין כניסה מתיחס לנסיעה ע"ג המסילות.
==36==
07/06/10 20:01
2צפיות
==36==
תחנת ככר דניה.
המעבר התת-קרקעי הוותיק עבר מתיחת פנים ועיצובו הותאם לעיצוב התחנה.
==37==
07/06/10 20:06
2צפיות
==37==
כלי רכב חונים ליד הרציף.
==38==
07/06/10 20:09
1צפיות
==38==
הרציף ממש צר וסמוך לקיר הבנין.
==39==
07/06/10 20:11
2צפיות
==39==
מראה אירופאי משהו...
היו מזיזים את המסילות ימינה ואז אפשר היה
08/06/10 09:07
1צפיות
לחנות שם גם בעתיד שתעבור שם רכבת.
המדרכה בצד ימין רחבה מאוד וגם בצד שמאל.
כל מה שהיה צריך זה להקטין את המדרחה משני הצדדים ואז אפשר היה לאפשר חניה בצד שמאל תוך כדי שגם היה רצועת ביטחון בין המכוניות החונות לרכבת.
º
לאורך רוב הרחוב זה בדיוק מה שעשו.
08/06/10 09:23
2צפיות
המדרכה השמאלית דווקא לא נראית רחבה בתמונה.
09/06/10 03:30
2צפיות
ומה עם מקום למסלול אופניים?
º
==40==
07/06/10 20:16
1צפיות
==40==
==41==
07/06/10 20:18
2צפיות
==41==
מפלג בודד בבית הכרם.
למעשה שני מפלגים עבור מעבור בודד
09/06/10 16:17
3צפיות
ותודה גם על הסיקור המרתק והמעודד
==42==
07/06/10 20:19
1צפיות
==42==
מתקדמים הלאה
רגע, החנייה הזאת שמשמאל...
09/06/10 03:33
1צפיות
אני מניח שזאת אותה אחת מתמונה 43, נכון? לא ממש ברור לי איך ייכנסו אליה, הרי אין שם מעבר לכביש. האם הרכבים אמורים לנסוע על המסילה? חבל מאד, כי זה נוגד את הרעיון של הפרדת זכויות דרך.
º
נכון מאוד, לא מבין את זה.
09/06/10 11:14
2צפיות
==43==
07/06/10 20:21
2צפיות
==43==
ופה אני לא ממש מבין למה לא עשו הכנה יותר נורמלית לחניה.
רכבים אמורים פשוט לחצות את המסילה בספונטניות
09/06/10 03:31
2צפיות
כשהם נכנסים ויוצאים מהחנייה?
עד עכשו הם חצו מת"ץ מלא אוטובוסים והיה בסדר
10/06/10 17:40
3צפיות
(כלומר לא היו תאונות והאוטובוס לא חיכה כשהם עברו) אז עכשו יהיה אפילו יותר קל.
º
המת"ץ היה בכיוון אחד...
10/06/10 19:32
4צפיות
אתה טועה, תחבורה פרטית בכיוון אחד לתחנה מרכזי
10/06/10 21:20
4צפיות
תחבורה פרטית לכיוון תחנה מרכזית. מתץ שני כיוונים 2 נתיבים, מאז יוני 92.
==44==
07/06/10 20:23
2צפיות
==44==
הכנה למחסום בכניסה לחניה.
החניות הרבות לאורך הקטע
09/06/10 01:27
1צפיות
הופכות אותו לבעייתי למדי.
התושבים שם חיים 20 שנה על כביש תח"צ בלבד.
09/06/10 19:13
1צפיות

כבר מתחילת שנות התשעים ציר הרצל בבית הכרם היה לתחבורה ציבורית בלבד כאשר רק לתושבי הבניינים האלו מותר לסוע ברחוב. מדובר בקבוצה מצומצמת של אנשים שרגילים לדו-קיום עם תחבורה ציבורית.

לא אידאלי, אבל לא חדש.
לא מדוייק.
10/06/10 01:07
1צפיות
הבלעדיות לתח"צ היא בכיוון אחד בלבד. תושבי הרחוב אכן יכלו לנסוע גם בכיוון האסור ולחצות את הנת"צ, אבל זה לא העניין. הבעייתיות, כפי שאני רואה זאת, היא מהצד של הרק"ל, שתצטרך לנסוע לאט מאוד בגלל המפגשים הרבים לאורך הקטע הקצר.
º
==45==
07/06/10 20:24
2צפיות
==45==
==46==
07/06/10 20:37
1צפיות
==46==
תחנת האפט
º
==47==
07/06/10 20:39
2צפיות
==47==
==48==
07/06/10 20:41
1צפיות
==48==
מתחיל להחשיך ונהיה קשה לצלם בלי חצובה...
סליחה על איכות התמונות הבאות.
==49==
07/06/10 20:53
1צפיות
==49==
צומת וולפסון אאל"ט
º
אני חושב שזו צומת בית הכרם
08/06/10 22:26
1צפיות
º
ובשמה הרשמי - האפט
09/06/10 01:01
4צפיות
==50==
07/06/10 20:54
1צפיות
==50==
עוד נותר קצת בלגן.
º
==51==
07/06/10 20:55
4צפיות
==51==
º
==52==
07/06/10 20:56
2צפיות
==52==
º
==53==
07/06/10 20:57
1צפיות
==53==
º
==54==
07/06/10 20:58
1צפיות
==54==
==55==
07/06/10 20:59
1צפיות
==55==
מבט אחורה
==56==
07/06/10 21:00
2צפיות
==56==
מתקרבים לגשר
==57==
07/06/10 21:01
2צפיות
==57==
המסילה שוב מצטלבת עם הכביש
º
==58==
07/06/10 21:04
2צפיות
==58==
==59==
07/06/10 21:05
1צפיות
==59==
באזור המלונות עוד נותרה מעט עבודה על הגינה....
==60==
07/06/10 21:06
1צפיות
==60==
וקצת צנרת
º
==61==
07/06/10 21:06
2צפיות
==61==
º
על הקטע הזה עובדים כבר 3 חודשים
08/06/10 19:11
3צפיות
º
==62==
07/06/10 21:07
1צפיות
==62==
==63==
07/06/10 21:09
1צפיות
==63==
צומת קרית משה
==64==
07/06/10 21:10
1צפיות
==64==
צפוי עוד שינוי גיאומטרי אחרון בצומת הזו.
º
==65==
07/06/10 21:11
1צפיות
==65==
==66==
07/06/10 21:13
3צפיות
==66==
תחנת הרב צבי יהודה (בן דור)
למה שלא יקראו לתחנה "קריית משה"?
09/06/10 01:45
3צפיות
זה שם הרחוב הסמוך וגם שם השכונה.
כי מוישל'ה פחות מקושר
10/06/10 14:46
3צפיות
וגם כל הקרובים שלו מדרגה ראשונה כבר אינם בין החיים.

וחוץ מזה... תחנת קריית משה - כולם ידעו איפה זה בלי להסתכל במפה, וזה לא ייתכן.
º
==67==
07/06/10 21:13
1צפיות
==67==
אחלה שיפוץ עשו ברחוב,
09/06/10 03:36
1צפיות
חבל שלא שיפצו גם את הבניינים בשיטת פינוי-פיצוי
==68== אחרונה
07/06/10 21:15
5צפיות
==68== אחרונה
הגענו בשלום לגשר המיתרים. המשך בפרק הבא.
מקווה שנהניתם.
דויד תודה רבה! לא ידעתי-
07/06/10 21:27
2צפיות
שיהיו מחסומים בכניסות לחניות,
תודה רבה על התמונות המעולות ועל העדכונים!
מחכה כבר לפרק 2

מאיר
º
איזה כיף לראות! תודה
07/06/10 21:29
1צפיות
תודה,מחכה כבר לפרק הבא..
07/06/10 22:21
1צפיות
כל הכבוד!
תודה רבה, דייויד!
07/06/10 22:44
3צפיות
שרשור כזה מושקע, איכותי ומקצועי כבר הרבה זמן לא היה לנו.
ממתין לשלב ב' של המבצע.
º
תודה רבה לך על הסיור המושקע!
07/06/10 22:51
4צפיות
תודה רבה על הסיור
07/06/10 23:44
2צפיות
נראה שנשאר קצת עבודה ככל שמתקרבים לגשר המיתרים.. מקווה שהמצב יותר גמור ברחוב יפו ואחריו...

ד"א - כמה זמן תימשך הנסיעה ברק"ל לאורך כל הקו, מהתחנה הראשונה עד התחנה האחרונה ?
ברחוב יפו המצב גרוע בהרבה.
08/06/10 01:09
1צפיות
הנסיעה תימשך כ- 40 דקות.
תודה רבה על הסיור המודרך
07/06/10 23:48
2צפיות
והמעניין!
כל הכבוד על ההשקעה! תמונות יפות מאוד...
08/06/10 02:10
2צפיות
מעודד לראות את ההתקדמות וכולי תקווה שכל הפרוייקט יסתיים בהצלחה וגם יוכרז בסופו של דבר כהצלחה...
וכמובן, יחד עם זאת מקוה שה"ישראלי הממוצע" יתנהג כישראלי מעל הממוצע וישמור על הנכס הזה למען כולנו.
יישר כח על הצילום!
º
נקווה שגם התחזוקה תהיה ברמה אירופית...
08/06/10 03:00
1צפיות
האם התחנה התפעולית בצידו האחר של הגשר?
08/06/10 02:13
2צפיות

אם כן - כמה משאיות ואפשר להריץ שירות פיילוט מהר הרצל לתחנה המרכזית הרבה לפני חישוף וחישמול רחוב יפו.
כרגע אין זכר לשום תחנה תפעולית
08/06/10 09:27
3צפיות
ואני כלל לא בטוח שיערכו T&C בשד הרצל בנפרד ולפני שיהיה רצף מסילתי, למרות שכך הם הצהירו ולו מהסיבה הפשוטה שה-T&C כולל לא רק את כל הקטעים במסילה, אלא גם את כל הרכבות בכל קטע וקטע ואני לא ממש רואה שהם מפרקים את כל הרכבות ומעבירים אותם לשם בחלקים.
איך הרכבת תתפקד כשיסגרו את רחוב יפו?
08/06/10 13:02
2צפיות

הרי תמיד יש סיבות טובות ואחרות לסגור את הרחוב - מצעד יום ירושלים, הפגנות גדולות בכיכר ציון, ובני דודינו (טפו טפו טפו).

ממה ששמעתי יש תחנה תפעולית קצת לפני כיכר צה"ל כך שאפשר להפעיל את הקטעים פסגת זאב - הגבעה הצרפתית, הגבעה הצרפתית - כיכר צה"ל (או שער שכם) כקטעים עצמאיים במקרה שצריך.

בלי תחנה תפעולית בתחנה המרכזית או באזור שערי צדק הישן הקטע מכיכר צה"ל להר הרצל לא יוכל לפעול בצורה חלקית אם יהיו סיבות לכך, במקום מצב בו יש תחנה תפעולית ואפשר להפעיל את קטע הר הרצל - התחנה המרכזית / מחנה יהודה באופן עצמאי מאזור מרכז העיר.

אני אפילו זוכר אוטובוס או שניים שנאלצו לשנות את מסלולם למרכז העיר דרך רחוב מלכי ישראל כשרחוב יפו היה סגור באזור השוק.
לאחר שהרכבת כבר תפעיל
08/06/10 18:01
4צפיות
אכן לא תהיה בעיה להפעיל את הקטעים עצמאית - לקראת סגירה מתוכננת יעבירו מספר רכבות לקטע השני. אבל איך יעבירו אותן עכשיו, כאשר אין רצף מסילתי??
º
כפי שהעבירו אותן "במסילה" לירושלים... :)
08/06/10 22:22
3צפיות
º
לפרק אותן עכשיו לא יהיה פשוט
09/06/10 01:08
1צפיות
פתרון נוסח טופ גיר להפעלה חודש- חודשיים לפני:
09/06/10 22:18
1צפיות
ציר הרצל מוכן מבחינת המסילה והעמודים, ואני בטוח שאפשר לחבר את החשמל והרמזורים די מהר.

כשמתחילות העבודות הסופיות ברחוב יפו (חישמול, הסרת הרבד הזמני מהמסילות) צריך לנסות לחשוף מסילה אחת מקצה הרחוב עד קצהו השני  במהירות האפשרית במקום לחשוף את שתיהן לאט יותר.

ברגע שיש מסילה אפשר או לגרור 4-5 מערכים עם גורר או ליצור גנרטור דיזל נגרר על עגלה שיאפשר להעביר את אותם מערכים לקטע ציר הרצל.

משתמשים במסילת רחוב היובל ותחנת הר הרצל כדפו זמני (לדעתי מהתמונות יש מקום לפחות ל4 רכבות באזור הר הרצל: 2 על כל אחת מהמסילות שאחרי המפלג ו2 בתחנת הר הרצל. אם יש מקום ליותר מרכבת אחת דרומית למפלג אפשר להעלות את מספר הרכבות ל5 או 6).

אחרי בדיקות הבטיחות והאיתות אפשר להפעיל את הרכבת בקטע הר הרצל - התחנה המרכזית לפני שיהיה אפשר לפתוח את רחוב יפו לנוסעים.

כמו כן - בקטע הפעיל מהגבעה הצרפתית דרומה צריך כבר עכשיו לערוך הדגמות לקהל הרחב ויפה שעה אחת קודם.
º
How hard could it be?
10/06/10 01:44
2צפיות
ג'יימס מיי היה מפעיל רכבת קלה תוך חצי שנה...
10/06/10 16:54
1צפיות
שישה חודשים אחרי שהוחלט לבנות את הרכבת הקלה ב99 הוא וודאי היה יוצר כזאת על בסיס טכנולוגיה קיימת שניתן לקנות אצל גורמים מסחריים, מלחים כמה דברים, מניח מסילות מסוג מפתיע במיוחד - סקיילקטריקס, 6 או 12 אינטש, משהו בסגנון (או מפתיע אותנו עם מסילות מונורייל על עמודים מאיזה לונהפארק), מוצא קרונות או יוצר אותם מקראוונים, והיה מפעיל את הרכבת הקלה לכמה נסיונות מוצלחים שבסופם היא נשברת.
º
בהחלט נהנינו, תודה רבה!
08/06/10 02:58
2צפיות
º
תודה רבה
08/06/10 09:18
1צפיות
º
תודה והערכה גדולה על ההשקעה בתיעוד!
08/06/10 11:53
4צפיות
תודה והערכה גדולה על ההשקעה בתיעוד!
º
תודה רבה על הדיווח ,מצפה לעוד!
08/06/10 15:56
1צפיות
וואוו, תודה רבה על הסקירה המושקעת, דוד!
08/06/10 18:05
1צפיות
מחכה בקוצר רוח להמשך. כמובן שהכי מעניין יהיה לראות את הקטעים הלא-גמורים.
º
מצומת נורדאו
10/06/10 14:38
2צפיות
רקל"ת
צומת נורדאו -2
10/06/10 14:40
1צפיות
עמודים
שימו לב לעמודי חשמל משני הצדדים
צומת נורדאו 3
10/06/10 14:42
1צפיות
ר
לכיוון בית אגד ו JCT
JCT ?? התכוונת ל- JCS.
10/06/10 21:41
5צפיות
סוף סוף רואים את הנוף האורבני מחלונות הרק"ל - בתים ''מודרניים'' ו-''יפים'' מצידה השני של התחנה המרכזית....
תודה על התמונות.
º
תודה רבה! כל הכבוד על ההשקעה!
08/06/10 02:01
3צפיות
º
דוד, כל הכבוד
08/06/10 11:56
2צפיות
º
רבה על השרשור הענק
08/06/10 16:35
2צפיות
שרשור ענק תרתי משמע
08/06/10 18:13
1צפיות
כל הכבוד על ההשקעה ותודה שעדכנת.
º
תודה דוד על דווח מעולה מהשטח.
08/06/10 19:01
1צפיות
º
09/06/10 04:39
2צפיות
º
תודה רבה
09/06/10 14:18
6צפיות
º
09/06/10 16:21
1צפיות
º
תודה! תמונות עסיסיות!
09/06/10 21:15
6צפיות
º
תודה על השרשור
10/06/10 08:28
3צפיות
שרשור נהדר! כל הכבוד על ההשקעה דוד!
10/06/10 19:15
1צפיות
Flix
פורום עדשות מגע ומשקפיים

חדש בתפוז!

פורום עדשות מגע ומשקפיים להתייעצות עם בעלת מקצוע היכנסו >>


עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
לעמוד הפורום