לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
הסתרת שרשור מעל 
פורום תחבורה ציבורית
ברוכים הבאים לפורום ``תחבורה ציבורית``שעות הפעילות:ימים א`-ה` - כל היוםו` וערבי חג - כל היוםשבת - כל היוםבפורום זה נעסוק בכל הרובדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: רכבות, אוטובוסים, מטוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד.אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה במנות האוכל במטוסי אלעל.* לא לשכוח לענות על הסקר - מי שמצביע משפיעמחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.הדקו חגורות ושתהיה נסיעה טובה,מודיעין (i) לשרותכם.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום ``תחבורה ציבורית``שעות הפעילות:ימים א`-ה` - כל היוםו` וערבי חג - כל היוםשבת - כל היוםבפורום זה נעסוק בכל הרובדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: רכבות, אוטובוסים, מטוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד.אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה במנות האוכל במטוסי אלעל.* לא לשכוח לענות על הסקר - מי שמצביע משפיעמחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.הדקו חגורות ושתהיה נסיעה טובה,מודיעין (i) לשרותכם.
`
x
הודעה מהנהלת הפורום
נא לכתוב שאלות הכוונה ומודיעין תחת השירשור היומי בלבד.  נא לשים לב לתאריך השרשור!
 
שאלות הכוונה שלא תשורשרנה כהלכה, תימחקנה ללא התראה מוקדמת.
המשך >>

הרכבת הקלה - דו"ח מצולם, פרק 1

מאת: davidfainshtein
07/06/10 18:26
הרכבת הקלה - דו"ח מצולם, פרק 1
החלטתי שהגיע הזמן לצאת לשטח ולערוך סיור מקיף לאורך כל התוואי.
התחלתי בקצה הדרומי, בקרית היובל ומשם אמשיך צפונה, עד לפסגת זאב.

בפרק הראשון אתמקד בקטע הקו שלאורך שדרות הרצל, עד גשר המיתרים.

הנחת המסילות בקטע זה הסתיימה כבר לפני די הרבה זמן. כמו-כן, לאורך כל הקטע הותקנו כל עמודי החישמולת ועליהם הותקנו כל הקונסולות או כבלי המתיחה עליהם יימתחו כבלי ההזנה החשמלית בסמוך לתחילת ההרצה בקטע זה.
הפיתוח הסביבתי בקטע זה גם הוא הסתיים לחלוטין למעט קטע קצר בקצהו המזרחי של הרחוב, בשכונת קרית משה, בסמוך לגשר.
העבודות היחידות שעוד נותרו בקטע זה מתרכזות בעיקר בתחנות. כל הסככות כבר הותקנו. נשאר להתקין את הציוד האלקטרוני בתחנות, ספסלים ותאורת שפת רציף. בימים אלו ראיתי פועלים העוסקים בהשחלת כבלי תקשורת בתוך הצנרת התת-קרקעית.
בנוסף, עוד אין זכר למערכות הרימזור והאיתות ועדיין לא הותקנו המחסומים במפגשי הכביש מסילה שיחברו את החניות הפרטיות, אבל עבודות אלה תיעשנה ממש בסמיכות להפעלה.

בגדול, הרושם מקטע זה הינו חיובי ביותר. הפיתוח הסביבתי נעים לעיין והתוואי משתלב יפה במרקם העירוני.

ונעבור לתמונות.
תגיות:
מנהל פורום חובבי תעופה - 1151 ופורום תחבורה ציבורית- 394
הרכבת הקלה - דו"ח מצולם, פרק 1
<< ההודעה הנוכחית
07/06/2010 | 18:26
161
92
הרכבת הקלה - דו"ח מצולם, פרק 1
החלטתי שהגיע הזמן לצאת לשטח ולערוך סיור מקיף לאורך כל התוואי.
התחלתי בקצה הדרומי, בקרית היובל ומשם אמשיך צפונה, עד לפסגת זאב.

בפרק הראשון אתמקד בקטע הקו שלאורך שדרות הרצל, עד גשר המיתרים.

הנחת המסילות בקטע זה הסתיימה כבר לפני די הרבה זמן. כמו-כן, לאורך כל הקטע הותקנו כל עמודי החישמולת ועליהם הותקנו כל הקונסולות או כבלי המתיחה עליהם יימתחו כבלי ההזנה החשמלית בסמוך לתחילת ההרצה בקטע זה.
הפיתוח הסביבתי בקטע זה גם הוא הסתיים לחלוטין למעט קטע קצר בקצהו המזרחי של הרחוב, בשכונת קרית משה, בסמוך לגשר.
העבודות היחידות שעוד נותרו בקטע זה מתרכזות בעיקר בתחנות. כל הסככות כבר הותקנו. נשאר להתקין את הציוד האלקטרוני בתחנות, ספסלים ותאורת שפת רציף. בימים אלו ראיתי פועלים העוסקים בהשחלת כבלי תקשורת בתוך הצנרת התת-קרקעית.
בנוסף, עוד אין זכר למערכות הרימזור והאיתות ועדיין לא הותקנו המחסומים במפגשי הכביש מסילה שיחברו את החניות הפרטיות, אבל עבודות אלה תיעשנה ממש בסמיכות להפעלה.

בגדול, הרושם מקטע זה הינו חיובי ביותר. הפיתוח הסביבתי נעים לעיין והתוואי משתלב יפה במרקם העירוני.

ונעבור לתמונות.
==1==
07/06/2010 | 18:31
2
==1==
תחילת הקו ברחוב קרית היובל.
במקום הגינה היפה שנשתלה על אי התנועה יניחו בהמשך מסילות להמשך הקו לכיוון עין כרם.
==2==
07/06/2010 | 18:32
3
==2==
קצה המסילות מקרוב יותר.
==3==
07/06/2010 | 18:42
1
2
==3==
בשרשור הקודם בנושא עלתה, כמדומני, שאלה לגבי אוטמי מסילה. ובכן, במסילת הרכבת הקלה בירושלים לא נעשה שימוש באוטמים מסורתיים. בקצה המסילה מותקן מתקן בלימה המופעל ע"י דוושה. את הדוושה מפעילים הגלגלים הקדמיים של הרכבת כאשר זו מתקרבת לקצה המסילה. הדוושה מרימה מתוך המסילה לשונית אשר אמורה לבלום את הרכבת במקרה חרום.

בתמונה רואים את המתקן במצבו הרגיל, הדוושה היא הלשונית המעוגלת בצד ימין.
ולמה זה לא תמיד מורם? שיוכלו לחזור אחורה?
07/06/2010 | 21:02
3
==4==
07/06/2010 | 18:43
1
==4==
והנה הדוושה לחוצה והבלם מורם.
==5==
07/06/2010 | 18:44
3
3
==5==
היה חשוב כ"כ למקם את פתח הניקוז על המסילה?
07/06/2010 | 19:29
2
2
בהחלט
07/06/2010 | 19:34
1
2
פתח הניקוז מיועד למנוע מצב בו האוטם מוצף במים או באשפה.
08/06/2010 | 09:20
1
==6==
07/06/2010 | 18:45
5
==6==
==7==
07/06/2010 | 18:57
1
==7==
כל קטע המסילה לאורך רחוב קרית היובל נמצא, למעשה אחרי התחנה האחרונה בקו - תחנת הר הרצל ועד להארכת הקו ישמש לחיוג ודיור רכבות בלבד.
לדעתי האישית, הקטע בן כמה מאות המטרים ארוך מספיק כדי להצדיק הקמת תחנה נוספת בקרית היובל.
==8==
07/06/2010 | 19:01
1
==8==
המפלג הכפול ישמש לצורך חיוג הרכבות בקצה הקו.
==9==
07/06/2010 | 19:02
4
==9==
==10==
07/06/2010 | 19:04
2
2
==10==
יפה!
09/06/2010 | 01:14
1
1
גם לא לגמרי סימטרי
09/06/2010 | 01:15
2
==11==
07/06/2010 | 19:06
1
2
==11==
רציפי האוטובוסים בנויים בצורה שתאפשר החלפה נוחה בין אוטובוס לרכבת. שימו לב לכיווני הנסיעה.
תחנות ההורדה של האוטובוסים
09/06/2010 | 01:38
4
צמודות לרציף היציאה (צפונה), תחנות ההעלאה צמודות לרציף "דרומה" (תחנת ההורדה האחרונה של הרק"ל בשלב זה). נדמה לי שקוראים לתצורה הזאת cheek-to-cheek.
איך מעניין לראות את זה בשידור חי, 2-3 כל פעם.
07/06/2010 | 19:11
1
4
התחלתי כשהיו 6 פוסטים, עכשיו יש 11 ואני מניח שעוד היד נטויה.

תודה.
נטויה בהחלט!
07/06/2010 | 19:15
2
==12==
07/06/2010 | 19:13
1
2
==12==
למרות שבנייתו של חניון המכוניות בהר הרצל כבר הסתיימה לפני כשנה, הוא נותר סגור, כנראה עד להפעלת הקו.
מבואות הכניסה לחניות אטומות בבלוקים.
בניית החניון עצמו הסתיימה לפני יותר משנתיים !
09/06/2010 | 06:57
2
הגימורים עוכבו עד לאחרונה.
==13==
07/06/2010 | 19:15
3
==13==
==14==
07/06/2010 | 19:17
1
==14==
תחנת הר הרצל
==15==
07/06/2010 | 19:18
4
==15==
הדיקט מכסה את המקום בו יותקן המסוף לממכר כרטיסים.
==16==
07/06/2010 | 19:20
1
==16==
תחנת הר הרצל - מבט לכיוון מערב.
==17==
07/06/2010 | 19:23
2
==17==
חניון האוטובוסים בהר הרצל.
==18==
07/06/2010 | 19:25
2
==18==
ממשיכים הלאה.
כפי שניתן לראות, הפיתוח הסביבתי הסתיים ונראה בהחלט סביר.
==19==
07/06/2010 | 19:27
1
2
==19==
צומת בית וגן.
הוא רוכב בשיטת "ימין קיצוני - שמאל קיצוני".
07/06/2010 | 19:37
6

זה קצת הפוך לי בגלל כיווני הנסיעה ואני מקווה שלא אתבלבל: הרוכב וודאי רוכב בדרך כלל בצד הימני-קיצוני של הכביש, אבל כדי לפנות ימינה בצומת עליו להיות בצד שמאל ולכן הוא הולך לצד השמאלי-קיצוני כדי שמכוניות יוכלו לעבור אותו במסלול השמאלי הרגיל.

את המיקום במסלול השמאלי-קיצוני אפשר לתפוס או כשהרמזור אדום ואז עוברים דרך תנועה דוממת או אחרי ה"גל" של המכוניות ואז נצמדים למסלול השמאלי-קיצוני עד לצומת.

השיטה הגיונית משום שהאלטרנטיבה היא לנסות לחצות את המכוניות שנוסעות קדימה במסלול הימני מנקודת פתיחה במסלול הימני-קיצוני.

באופניים אין אמצע :)
==20==
07/06/2010 | 19:28
3
==20==
==21==
07/06/2010 | 19:29
12
3
==21==
מהו מצב זכויות היוצרים על התמונה?
07/06/2010 | 23:56
6
3
ראשית, אני מודה על הסקירה המקיפה!

מהו מצב זכויות היוצרים של התמונות, ותמונה #21 בפרט?

תודה!
אם אתה רוצה אותה לשימוש אישי
08/06/2010 | 01:07
2
2
תהנה לך. אם אתה רוצה להעלות אותה לאינטרנט במקום אחר - אשמח לדעת איפה ולקבל קרדיט מתאים.
פירוט
09/06/2010 | 23:39
1
2
התמונה מהווה דוגמא טובה למשהו שכתוב בערך הויקיפדי (באנגלית), ולכן אשמח להשתמש בתמונה שם. כידוע, תמונות מהשוג הזה מותרות בויקיפדיה אך ורק אם הן בעלות רישיון חופשי (כל אחד יכול להשתמש בכל צורה, כל עוד הרישיון נשאר חופשי). יש לציין שזה לא קשור לקרדיט ומקובל בויקיפדיה שכל תמונה דורשת קרדיט ליוצר.
אם זה לויקיפדיה - בכיף!
10/06/2010 | 00:30
1
אוכל להעלות את התמונה ל
10/06/2010 | 16:18
2
1
Google Earth?
כן, רק תן קרדיט.
10/06/2010 | 17:36
1
1
על הכיפאק. תודה
10/06/2010 | 20:21
3
תמונה מדהימה
08/06/2010 | 11:03
1
קשה להאמין שזה בירושליים
ואתה לא האמנת שיהיו עצים...
09/06/2010 | 01:19
1
2
שמח שהתבדיתי
09/06/2010 | 11:13
3
מדהים!
09/06/2010 | 03:27
2
אירופה זה כאן חברה
09/06/2010 | 20:00
2
==22==
07/06/2010 | 19:32
4
2
==22==
צומת בייט. אחת הצמתים המורכבות בקטע זה.
האם איי התנועה שבסוף הצומת יוסרו?
07/06/2010 | 19:41
3
1

כרגע נראה שיש שפת מדרכה באזור המסילות שמול יד-שרה, ואי תנועה על מסלולו של הפס השמאלי.
שים לב לתמונה 28
07/06/2010 | 19:52
2
1
אבני השפה שם בהחלט יוסרו.
רואים ב28 שהאבנים לא בעיה, אבל האי?
07/06/2010 | 20:44
1
4
נדמה לי שהיתה תמונה מהכיוון ההוא שבו מכונית שחורה הסתירה את אי התנועה. מדרום לצומת האי נראה כמו מבנה די רציני על תוואי המסילה הדרומית. אני מניח שזה אי זמני או משהו, אבל מתי מתכוונים להוריד אותו?
זמני
07/06/2010 | 20:51
1
==23==
07/06/2010 | 19:36
4
5
==23==
את מתחנות ההשנאה לאורך הקו.
לפי דעתי הרכבת הקלה שנואה מספיק :)
07/06/2010 | 23:34
2
6
מה זה תחנת השנאה ?
אה אוקיי הבנתי
07/06/2010 | 23:35
4
מהמילה "שנאי" - טרנספורמטור
08/06/2010 | 01:08
3
א יותר הגיוני "השנעה"?
10/06/2010 | 18:55
34
מלשון שינוע?
=24==
07/06/2010 | 19:37
5
=24==
ומבנה התחנה עצמו.
התחנה כבר בנויה ומופעלת.
==25==
07/06/2010 | 19:40
4
==25==
אמרנו פיתוח סביבתי?
הנה חניון אופניים בסמוך לתחנת יפה נוף.
==26==
07/06/2010 | 19:42
3
==26==
בנין "יד שרה" ותחנת יפה נוף. שימו לב לעצים שננטעו לאורך המסילות.
==27==
07/06/2010 | 19:44
2
==27==
"אם סללו אספלט חדש ברחוב, סימן שבקרוב יתחילו להניח צנרת..."
מענין איזה כבל שכחו הפעם... אני מניח שזה קשור למצלמות.
==28==
07/06/2010 | 19:45
2
==28==
צומת בייט לכיוון השני.
==29==
07/06/2010 | 19:47
1
==29==
ריהוט רחוב וברזיה בתחנת יפה נוף.
==30==
07/06/2010 | 19:49
1
==30==
תחנת יפה נוף
יש מצב שזה לא שמה הסופי של התחנה...
==31==
07/06/2010 | 19:54
3
==31==
לאחר תחנת יפה נוף המסילה עוברת ממרכז הכביש לצידו הצפוני.
==32==
07/06/2010 | 19:55
2
2
==32==
מפרצוני הכניסה לחניונים הפרטיים.
יש שם דירה להשכרה
09/06/2010 | 01:41
1
2
מעוניין?
אם במחיר הגיוני אז בהחלט
09/06/2010 | 11:15
2
==33==
07/06/2010 | 19:57
3
==33==
==34==
07/06/2010 | 19:58
3
==34==
==35==
07/06/2010 | 19:59
2
2
==35==
בינתיים חונים על המסילות.
זה רק אני או שהתמרורים סותרים אחד את השני?
08/06/2010 | 09:02
1
2
מצד אחד אין כניסה ככה שאי אפשר לפנות ימינה "מהחניה" ומצד שני על האי תנועה יש חץ שאומר שאפשר לפנות גם ימינה וגם שמאלה.
רק אתה
08/06/2010 | 09:22
1
תמרור האין כניסה מתיחס לנסיעה ע"ג המסילות.
==36==
07/06/2010 | 20:01
2
==36==
תחנת ככר דניה.
המעבר התת-קרקעי הוותיק עבר מתיחת פנים ועיצובו הותאם לעיצוב התחנה.
==37==
07/06/2010 | 20:06
2
==37==
כלי רכב חונים ליד הרציף.
==38==
07/06/2010 | 20:09
1
==38==
הרציף ממש צר וסמוך לקיר הבנין.
==39==
07/06/2010 | 20:11
3
2
==39==
מראה אירופאי משהו...
היו מזיזים את המסילות ימינה ואז אפשר היה
08/06/2010 | 09:07
2
1
לחנות שם גם בעתיד שתעבור שם רכבת.
המדרכה בצד ימין רחבה מאוד וגם בצד שמאל.
כל מה שהיה צריך זה להקטין את המדרחה משני הצדדים ואז אפשר היה לאפשר חניה בצד שמאל תוך כדי שגם היה רצועת ביטחון בין המכוניות החונות לרכבת.
לאורך רוב הרחוב זה בדיוק מה שעשו.
08/06/2010 | 09:23
2
המדרכה השמאלית דווקא לא נראית רחבה בתמונה.
09/06/2010 | 03:30
2
ומה עם מקום למסלול אופניים?
==40==
07/06/2010 | 20:16
1
==40==
==41==
07/06/2010 | 20:18
1
2
==41==
מפלג בודד בבית הכרם.
למעשה שני מפלגים עבור מעבור בודד
09/06/2010 | 16:17
3
ותודה גם על הסיקור המרתק והמעודד
==42==
07/06/2010 | 20:19
2
1
==42==
מתקדמים הלאה
רגע, החנייה הזאת שמשמאל...
09/06/2010 | 03:33
1
1
אני מניח שזאת אותה אחת מתמונה 43, נכון? לא ממש ברור לי איך ייכנסו אליה, הרי אין שם מעבר לכביש. האם הרכבים אמורים לנסוע על המסילה? חבל מאד, כי זה נוגד את הרעיון של הפרדת זכויות דרך.
נכון מאוד, לא מבין את זה.
09/06/2010 | 11:14
2
==43==
07/06/2010 | 20:21
4
2
==43==
ופה אני לא ממש מבין למה לא עשו הכנה יותר נורמלית לחניה.
רכבים אמורים פשוט לחצות את המסילה בספונטניות
09/06/2010 | 03:31
3
2
כשהם נכנסים ויוצאים מהחנייה?
עד עכשו הם חצו מת"ץ מלא אוטובוסים והיה בסדר
10/06/2010 | 17:40
2
3
(כלומר לא היו תאונות והאוטובוס לא חיכה כשהם עברו) אז עכשו יהיה אפילו יותר קל.
המת"ץ היה בכיוון אחד...
10/06/2010 | 19:32
1
4
אתה טועה, תחבורה פרטית בכיוון אחד לתחנה מרכזי
10/06/2010 | 21:20
4
תחבורה פרטית לכיוון תחנה מרכזית. מתץ שני כיוונים 2 נתיבים, מאז יוני 92.
==44==
07/06/2010 | 20:23
3
2
==44==
הכנה למחסום בכניסה לחניה.
החניות הרבות לאורך הקטע
09/06/2010 | 01:27
2
1
הופכות אותו לבעייתי למדי.
התושבים שם חיים 20 שנה על כביש תח"צ בלבד.
09/06/2010 | 19:13
1
1

כבר מתחילת שנות התשעים ציר הרצל בבית הכרם היה לתחבורה ציבורית בלבד כאשר רק לתושבי הבניינים האלו מותר לסוע ברחוב. מדובר בקבוצה מצומצמת של אנשים שרגילים לדו-קיום עם תחבורה ציבורית.

לא אידאלי, אבל לא חדש.
לא מדוייק.
10/06/2010 | 01:07
1
הבלעדיות לתח"צ היא בכיוון אחד בלבד. תושבי הרחוב אכן יכלו לנסוע גם בכיוון האסור ולחצות את הנת"צ, אבל זה לא העניין. הבעייתיות, כפי שאני רואה זאת, היא מהצד של הרק"ל, שתצטרך לנסוע לאט מאוד בגלל המפגשים הרבים לאורך הקטע הקצר.
==45==
07/06/2010 | 20:24
2
==45==
==46==
07/06/2010 | 20:37
1
==46==
תחנת האפט
==47==
07/06/2010 | 20:39
2
==47==
==48==
07/06/2010 | 20:41
1
==48==
מתחיל להחשיך ונהיה קשה לצלם בלי חצובה...
סליחה על איכות התמונות הבאות.
==49==
07/06/2010 | 20:53
2
1
==49==
צומת וולפסון אאל"ט
אני חושב שזו צומת בית הכרם
08/06/2010 | 22:26
1
1
ובשמה הרשמי - האפט
09/06/2010 | 01:01
4
==50==
07/06/2010 | 20:54
1
==50==
עוד נותר קצת בלגן.
==51==
07/06/2010 | 20:55
4
==51==
==52==
07/06/2010 | 20:56
2
==52==
==53==
07/06/2010 | 20:57
1
==53==
==54==
07/06/2010 | 20:58
1
==54==
==55==
07/06/2010 | 20:59
1
==55==
מבט אחורה
==56==
07/06/2010 | 21:00
2
==56==
מתקרבים לגשר
==57==
07/06/2010 | 21:01
2
==57==
המסילה שוב מצטלבת עם הכביש
==58==
07/06/2010 | 21:04
2
==58==
==59==
07/06/2010 | 21:05
1
==59==
באזור המלונות עוד נותרה מעט עבודה על הגינה....
==60==
07/06/2010 | 21:06
1
==60==
וקצת צנרת
==61==
07/06/2010 | 21:06
1
2
==61==
על הקטע הזה עובדים כבר 3 חודשים
08/06/2010 | 19:11
3
==62==
07/06/2010 | 21:07
1
==62==
==63==
07/06/2010 | 21:09
1
==63==
צומת קרית משה
==64==
07/06/2010 | 21:10
1
==64==
צפוי עוד שינוי גיאומטרי אחרון בצומת הזו.
==65==
07/06/2010 | 21:11
1
==65==
==66==
07/06/2010 | 21:13
2
3
==66==
תחנת הרב צבי יהודה (בן דור)
למה שלא יקראו לתחנה "קריית משה"?
09/06/2010 | 01:45
1
3
זה שם הרחוב הסמוך וגם שם השכונה.
כי מוישל'ה פחות מקושר
10/06/2010 | 14:46
3
וגם כל הקרובים שלו מדרגה ראשונה כבר אינם בין החיים.

וחוץ מזה... תחנת קריית משה - כולם ידעו איפה זה בלי להסתכל במפה, וזה לא ייתכן.
==67==
07/06/2010 | 21:13
1
1
==67==
אחלה שיפוץ עשו ברחוב,
09/06/2010 | 03:36
1
חבל שלא שיפצו גם את הבניינים בשיטת פינוי-פיצוי
==68== אחרונה
07/06/2010 | 21:15
28
5
==68== אחרונה
הגענו בשלום לגשר המיתרים. המשך בפרק הבא.
מקווה שנהניתם.
דויד תודה רבה! לא ידעתי-
07/06/2010 | 21:27
2
שיהיו מחסומים בכניסות לחניות,
תודה רבה על התמונות המעולות ועל העדכונים!
מחכה כבר לפרק 2

מאיר
איזה כיף לראות! תודה
07/06/2010 | 21:29
1
תודה,מחכה כבר לפרק הבא..
07/06/2010 | 22:21
1
כל הכבוד!
תודה רבה, דייויד!
07/06/2010 | 22:44
3
שרשור כזה מושקע, איכותי ומקצועי כבר הרבה זמן לא היה לנו.
ממתין לשלב ב' של המבצע.
תודה רבה לך על הסיור המושקע!
07/06/2010 | 22:51
4
תודה רבה על הסיור
07/06/2010 | 23:44
1
2
נראה שנשאר קצת עבודה ככל שמתקרבים לגשר המיתרים.. מקווה שהמצב יותר גמור ברחוב יפו ואחריו...

ד"א - כמה זמן תימשך הנסיעה ברק"ל לאורך כל הקו, מהתחנה הראשונה עד התחנה האחרונה ?
ברחוב יפו המצב גרוע בהרבה.
08/06/2010 | 01:09
1
הנסיעה תימשך כ- 40 דקות.
תודה רבה על הסיור המודרך
07/06/2010 | 23:48
2
והמעניין!
כל הכבוד על ההשקעה! תמונות יפות מאוד...
08/06/2010 | 02:10
1
2
מעודד לראות את ההתקדמות וכולי תקווה שכל הפרוייקט יסתיים בהצלחה וגם יוכרז בסופו של דבר כהצלחה...
וכמובן, יחד עם זאת מקוה שה"ישראלי הממוצע" יתנהג כישראלי מעל הממוצע וישמור על הנכס הזה למען כולנו.
יישר כח על הצילום!
נקווה שגם התחזוקה תהיה ברמה אירופית...
08/06/2010 | 03:00
1
האם התחנה התפעולית בצידו האחר של הגשר?
08/06/2010 | 02:13
8
2

אם כן - כמה משאיות ואפשר להריץ שירות פיילוט מהר הרצל לתחנה המרכזית הרבה לפני חישוף וחישמול רחוב יפו.
כרגע אין זכר לשום תחנה תפעולית
08/06/2010 | 09:27
7
3
ואני כלל לא בטוח שיערכו T&C בשד הרצל בנפרד ולפני שיהיה רצף מסילתי, למרות שכך הם הצהירו ולו מהסיבה הפשוטה שה-T&C כולל לא רק את כל הקטעים במסילה, אלא גם את כל הרכבות בכל קטע וקטע ואני לא ממש רואה שהם מפרקים את כל הרכבות ומעבירים אותם לשם בחלקים.
איך הרכבת תתפקד כשיסגרו את רחוב יפו?
08/06/2010 | 13:02
6
2

הרי תמיד יש סיבות טובות ואחרות לסגור את הרחוב - מצעד יום ירושלים, הפגנות גדולות בכיכר ציון, ובני דודינו (טפו טפו טפו).

ממה ששמעתי יש תחנה תפעולית קצת לפני כיכר צה"ל כך שאפשר להפעיל את הקטעים פסגת זאב - הגבעה הצרפתית, הגבעה הצרפתית - כיכר צה"ל (או שער שכם) כקטעים עצמאיים במקרה שצריך.

בלי תחנה תפעולית בתחנה המרכזית או באזור שערי צדק הישן הקטע מכיכר צה"ל להר הרצל לא יוכל לפעול בצורה חלקית אם יהיו סיבות לכך, במקום מצב בו יש תחנה תפעולית ואפשר להפעיל את קטע הר הרצל - התחנה המרכזית / מחנה יהודה באופן עצמאי מאזור מרכז העיר.

אני אפילו זוכר אוטובוס או שניים שנאלצו לשנות את מסלולם למרכז העיר דרך רחוב מלכי ישראל כשרחוב יפו היה סגור באזור השוק.
לאחר שהרכבת כבר תפעיל
08/06/2010 | 18:01
5
4
אכן לא תהיה בעיה להפעיל את הקטעים עצמאית - לקראת סגירה מתוכננת יעבירו מספר רכבות לקטע השני. אבל איך יעבירו אותן עכשיו, כאשר אין רצף מסילתי??
כפי שהעבירו אותן "במסילה" לירושלים... :)
08/06/2010 | 22:22
4
3
לפרק אותן עכשיו לא יהיה פשוט
09/06/2010 | 01:08
3
1
פתרון נוסח טופ גיר להפעלה חודש- חודשיים לפני:
09/06/2010 | 22:18
2
1
ציר הרצל מוכן מבחינת המסילה והעמודים, ואני בטוח שאפשר לחבר את החשמל והרמזורים די מהר.

כשמתחילות העבודות הסופיות ברחוב יפו (חישמול, הסרת הרבד הזמני מהמסילות) צריך לנסות לחשוף מסילה אחת מקצה הרחוב עד קצהו השני  במהירות האפשרית במקום לחשוף את שתיהן לאט יותר.

ברגע שיש מסילה אפשר או לגרור 4-5 מערכים עם גורר או ליצור גנרטור דיזל נגרר על עגלה שיאפשר להעביר את אותם מערכים לקטע ציר הרצל.

משתמשים במסילת רחוב היובל ותחנת הר הרצל כדפו זמני (לדעתי מהתמונות יש מקום לפחות ל4 רכבות באזור הר הרצל: 2 על כל אחת מהמסילות שאחרי המפלג ו2 בתחנת הר הרצל. אם יש מקום ליותר מרכבת אחת דרומית למפלג אפשר להעלות את מספר הרכבות ל5 או 6).

אחרי בדיקות הבטיחות והאיתות אפשר להפעיל את הרכבת בקטע הר הרצל - התחנה המרכזית לפני שיהיה אפשר לפתוח את רחוב יפו לנוסעים.

כמו כן - בקטע הפעיל מהגבעה הצרפתית דרומה צריך כבר עכשיו לערוך הדגמות לקהל הרחב ויפה שעה אחת קודם.
How hard could it be?
10/06/2010 | 01:44
1
2
ג'יימס מיי היה מפעיל רכבת קלה תוך חצי שנה...
10/06/2010 | 16:54
1
שישה חודשים אחרי שהוחלט לבנות את הרכבת הקלה ב99 הוא וודאי היה יוצר כזאת על בסיס טכנולוגיה קיימת שניתן לקנות אצל גורמים מסחריים, מלחים כמה דברים, מניח מסילות מסוג מפתיע במיוחד - סקיילקטריקס, 6 או 12 אינטש, משהו בסגנון (או מפתיע אותנו עם מסילות מונורייל על עמודים מאיזה לונהפארק), מוצא קרונות או יוצר אותם מקראוונים, והיה מפעיל את הרכבת הקלה לכמה נסיונות מוצלחים שבסופם היא נשברת.
בהחלט נהנינו, תודה רבה!
08/06/2010 | 02:58
2
תודה רבה
08/06/2010 | 09:18
1
תודה והערכה גדולה על ההשקעה בתיעוד!
08/06/2010 | 11:53
4
תודה והערכה גדולה על ההשקעה בתיעוד!
תודה רבה על הדיווח ,מצפה לעוד!
08/06/2010 | 15:56
1
וואוו, תודה רבה על הסקירה המושקעת, דוד!
08/06/2010 | 18:05
1
מחכה בקוצר רוח להמשך. כמובן שהכי מעניין יהיה לראות את הקטעים הלא-גמורים.
מצומת נורדאו
10/06/2010 | 14:38
2
רקל"ת
צומת נורדאו -2
10/06/2010 | 14:40
1
עמודים
שימו לב לעמודי חשמל משני הצדדים
צומת נורדאו 3
10/06/2010 | 14:42
1
1
ר
לכיוון בית אגד ו JCT
JCT ?? התכוונת ל- JCS.
10/06/2010 | 21:41
5
סוף סוף רואים את הנוף האורבני מחלונות הרק"ל - בתים ''מודרניים'' ו-''יפים'' מצידה השני של התחנה המרכזית....
תודה על התמונות.
תודה רבה! כל הכבוד על ההשקעה!
08/06/2010 | 02:01
3
דוד, כל הכבוד
08/06/2010 | 11:56
2
רבה על השרשור הענק
08/06/2010 | 16:35
2
שרשור ענק תרתי משמע
08/06/2010 | 18:13
1
כל הכבוד על ההשקעה ותודה שעדכנת.
תודה דוד על דווח מעולה מהשטח.
08/06/2010 | 19:01
1
09/06/2010 | 04:39
2
תודה רבה
09/06/2010 | 14:18
6
09/06/2010 | 16:21
1
תודה! תמונות עסיסיות!
09/06/2010 | 21:15
6
תודה על השרשור
10/06/2010 | 08:28
3
שרשור נהדר! כל הכבוד על ההשקעה דוד!
10/06/2010 | 19:15
1
הודעות אחרונות
Flix וידאו
חם בפורומים של תפוז
לא מצליחה לתמוך בו
לא מצליחה לתמוך בו
מפחיד אותי שיהיה קשה למצוא עבודה, שנחיה בתת תנאים....
לא מצליחה לתמוך בו
לא מצליחה לתמוך בו
מפחיד אותי שיהיה קשה למצוא עבודה, שנחיה בתת תנאים....
מעצבים את מטבח חלומותיכם?
מעצבים את מטבח חלומותיכם?
עכשיו בפורום מטבחים, על מה פשוט אסור לכם לוותר?
מעצבים את מטבח חלומותיכם?
מעצבים את מטבח חלומותיכם?
עכשיו בפורום מטבחים, על מה פשוט אסור לכם לוותר?
אוהבים את תפוז?
אוהבים את תפוז?
עשיתם לייק לדף הפייסבוק שלנו? בואו לקבל את
אוהבים את תפוז?
אוהבים את תפוז?
עשיתם לייק לדף הפייסבוק שלנו? בואו לקבל את
מקרא סימנים
בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ