לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
הסתרת שרשור מעל 
פורום הפרעות קשב ADHD
דפנה זילבר ושמר ארזי ייעצו בפורום שלנו בכל יום ב´ בשעות 22:30- 24:00 בנושאי עזרה לתלמידים לקויי למידה במסגרת בית הספר.דפנה זילבר היא... - פורום הפרעות קשב ADHD המשך

הנהלת הפורום:

אודות הפורום הפרעות קשב ADHD

שלום וברוכים הבאים, הפרעת קשב וריכוז הינה לקות מורכבת המתפרשת על תחומים רבים. הרבה "יועצים בגרוש", מיתוסים ודיעות קדומות בוחשים בקדרתה ומעכבים אותנו מלהתמודד עמה ביעילות. הפורום הוקם כדי להתמודד בדרך הרפואית-התנהגותית-חינוכית שהוכחה מחקרית. חברים בו הורים לילדים עם הפרעות קשב, מבוגרים עם הפרעות קשב, מטפלים התנהגותיים, מורים לחינוך מיוחד, נוירולוגים, פסיכיאטרים, רוקחים, מרפאים בעיסוק ותרפיסטים בגישות מגוונות המכירים באופן מקצועי את הלקות.  מנהלי ויועצי הפורום: zivadina, זיוה דינה, אמא לילדים עם ADHD ומאובחנת עם ADHD בעצמה,  ציפי קוברינסקי, מאמנת בהווה ומורה בעבר,רונן לין, מורה לחינוך גופני/חינוך מיוחד ומאמן אישי, מרב קובי, מאמנת אישית ומשפחתית, עדו בן צבי, יועץ לטכנולוגיות למידה, פזית ליפוביץ, מאבחנת ליקויי למידה, עו"ד נוגה דגן בוזגלו, יועצת לזכויות תלמידים בארגון הלה, יעל ויסוצקי, מרפאה בעיסוק, הד סולודר, מאמן אישי ומנחה סדנאות ילד-הורה.
 עוד נזכיר את מנהלות הפורום הראשונות: אפרת@הבית, מייסדת הפורום ואיתה זהבה נדליה ד אשר תרמו לעיצוב דמותו של הפורוםאנו מאמינים כי אנשים עם הפרעות קשב וריכוז ניחנו בראייה מקורית ורעננה וביחד עם זאת "לוקחים הכל ללב" ואוהבים לעזור. ברוח מיוחדת זו היינו רוצים לראות את הפורום מתנהל: אנא השתמשו בשפה אדיבה המכבדת כל דעה שונה או מנוגדת. בנוסף, הקפידו לספר על מטפל או טיפול מתוך חוייתכם האישית ולא כפרסום מסחרי. נשמח על הצטרפותכם לדיונים המרתקים של פורום הפרעות קשב ADHD.
`
x
הודעה מהנהלת הפורום
 כללי הפורום    ייעוץ חינוכי    ייעוץ רפואי     קישורים    בתי מרקחת  
המידע והעצות בפורום אינם תחליף לייעוץ מקצועי. תפוז אינו ערב לנכונות המידע,  ולא יהיה אחראי לנזק כתוצאה מהסתמכות עליו. 
אין להציע או לבקש תרופות בפורום!     הפרסום העצמי בפורום אסור!
 
                         
 
בואו לגלוש אתנו!
המשך >>

ייעוץ חינוכי - דפנה זילבר ושמר ארזי

מאת: zivadina
20/11/05 05:26

דפנה זילבר ושמר ארזי ייעצו בפורום שלנו בכל יום ב´ בשעות 22:30- 24:00 בנושאי עזרה לתלמידים לקויי למידה במסגרת בית הספר.

דפנה זילבר היא בעלת תואר M.A בחינוך מיוחד מאוניברסיטת בר-אילן ואם לילדים עם הפרעות קשב ולקויות למידה.
היא משמשת כרכזת מתמטיקה במספר מתי"אות של משרד החינוך, מנחת צוותי הוראה ביחידה ללימודי חוץ של מכללת "אחווה", ומרצה בחינוך הרגיל ובחינוך המיוחד בתחומים של שילוב ילדים עם צרכים מיוחדים בכתות רגילות.
כמו כן, עוסקת דפנה זילבר בפיתוח דרכי הוראה בתחומי דעת שונים, עם דגש על הוראה דרך משחקים לימודייםמוטוריים ודידקטיים, כותבת אבחונים, מיפויים וחוברות הדרכה רבות בתחום הוראת החשבון בגן ובכתות היסוד.


שמר ארזי הוא בעל תואר M.A בחינוך מיוחד ואדם לקוי למידה בעצמו, אשר התמחה בטיפול תפיסתי-קוגניטיבי באוכלוסיות עם לקויות למידה והפרעות קשב בארץ ובארה"ב.
הוא חלק מצוות אשר מאמין בחשיבות התהליך ההתפתחותי ובפיתוח מיומנויות התפיסה כבסיס להצלחה בלמידה ובתפקוד בחיי היומיום.
בניגוד לתוכניות התערבות אחרות העוסקות ישירות בקידום יכולות אקדמיות ספציפיות כקריאה, חשבון ועוד, הגישה התפיסתית-קוגניטיבית מתייחסת ליכולות התפיסתיות כבסיס להצלחה בכל תחומי החיים.
שמר ארזי הוא מנהל "מרכז העצמה למתבגר" בתיכון עירוני י"א בתל אביב, מרכז תמיכה הנותן מענה אישי לנערים עם הפרעות קשב ולקויות למידה.




שניהם יענו על שאלות בתחומים הבאים:
א.    אבחון לקויות למידה.
ב.    התאמת דרכי הוראה לילדים לקוי למידה בבית הספר.
ג.    רתימת הצוות החינוכי בבית הספר לעזרת ילדנו.,
ד.    בניית מערך תמיכה רב מימדי למתבגר/ת שלנו.


שמר ארזי ודפנה זילבר ישמחו לקבל את תגובותיכם לתשובותיהם ולפתח דיון במהלך הייעוץ.
שרשור השאלות אליהם ייפתח במוצ"ש שלפני האירוח, ואתם מוזמנים לצרף אליו את שאלותיכם על ידי לחיצה על "הוספת תגובה".
תגיות:
זיוה דינה
מנהלת פורום הפרעות קשב ADHD בתפוז
אבחון של הפרעת קשב ADHD:
http://adhdindex.co.il/post-861/8
מיתוסים מוזרים על הפרעת קשב:
http://adhdindex.co.il/post-858/8


ייעוץ חינוכי - דפנה זילבר ושמר ארזי
<< ההודעה הנוכחית
20/11/2005 | 05:26
46
830

דפנה זילבר ושמר ארזי ייעצו בפורום שלנו בכל יום ב´ בשעות 22:30- 24:00 בנושאי עזרה לתלמידים לקויי למידה במסגרת בית הספר.

דפנה זילבר היא בעלת תואר M.A בחינוך מיוחד מאוניברסיטת בר-אילן ואם לילדים עם הפרעות קשב ולקויות למידה.
היא משמשת כרכזת מתמטיקה במספר מתי"אות של משרד החינוך, מנחת צוותי הוראה ביחידה ללימודי חוץ של מכללת "אחווה", ומרצה בחינוך הרגיל ובחינוך המיוחד בתחומים של שילוב ילדים עם צרכים מיוחדים בכתות רגילות.
כמו כן, עוסקת דפנה זילבר בפיתוח דרכי הוראה בתחומי דעת שונים, עם דגש על הוראה דרך משחקים לימודייםמוטוריים ודידקטיים, כותבת אבחונים, מיפויים וחוברות הדרכה רבות בתחום הוראת החשבון בגן ובכתות היסוד.


שמר ארזי הוא בעל תואר M.A בחינוך מיוחד ואדם לקוי למידה בעצמו, אשר התמחה בטיפול תפיסתי-קוגניטיבי באוכלוסיות עם לקויות למידה והפרעות קשב בארץ ובארה"ב.
הוא חלק מצוות אשר מאמין בחשיבות התהליך ההתפתחותי ובפיתוח מיומנויות התפיסה כבסיס להצלחה בלמידה ובתפקוד בחיי היומיום.
בניגוד לתוכניות התערבות אחרות העוסקות ישירות בקידום יכולות אקדמיות ספציפיות כקריאה, חשבון ועוד, הגישה התפיסתית-קוגניטיבית מתייחסת ליכולות התפיסתיות כבסיס להצלחה בכל תחומי החיים.
שמר ארזי הוא מנהל "מרכז העצמה למתבגר" בתיכון עירוני י"א בתל אביב, מרכז תמיכה הנותן מענה אישי לנערים עם הפרעות קשב ולקויות למידה.




שניהם יענו על שאלות בתחומים הבאים:
א.    אבחון לקויות למידה.
ב.    התאמת דרכי הוראה לילדים לקוי למידה בבית הספר.
ג.    רתימת הצוות החינוכי בבית הספר לעזרת ילדנו.,
ד.    בניית מערך תמיכה רב מימדי למתבגר/ת שלנו.


שמר ארזי ודפנה זילבר ישמחו לקבל את תגובותיכם לתשובותיהם ולפתח דיון במהלך הייעוץ.
שרשור השאלות אליהם ייפתח במוצ"ש שלפני האירוח, ואתם מוזמנים לצרף אליו את שאלותיכם על ידי לחיצה על "הוספת תגובה".
לא מצליח במבחנים/ howmi
21/11/2005 | 06:46
4
2
בוקר טוב לכולם.
שאלתי היא דרך הסבר, אני סטודנט ונראה לי שיש לי בעיה, אני לא יודע
מהיא אבל רציתי להעלות אותה פה בתקווה לקבל כיוון.במשך כל הסמסטר לימודים נראה שאני יודע ומבין את החומר (לא משנה שבכיתה אני אף פעם לא מצליח לעקוב אחרי המרצה) אני יושב שעות בבית ולומד ומבין טוב רק שאני לבד.לקראת סוף הסמסטר יוצא שאני זה שמסביר להרבה את הבעיות שהם לא מבינים בחומר,ונראה שאני בין הסטודנטים הטובים.אבל שמגיע המבחן הכל מתהפך אני זה שעזרתי והראתי הבנה טובה יותר מהרבה אחרים בקורס, נכשל
והשאר עוברים.זה קרה לי ממש עכשיו ואני ממש שבור מזה,חברים אמרו לי מה לא יכול להיות שנכשלת יכול להיות שיש לך בעיות למידה.פה אתם אלה שמבינים
נכנסים לתמונה מה לעזאזל לעשות?? אולי יש חרדת מבחנים?? (שכן שאני רואה את הטעויות שלי אני מרגיש כאילו זה לא אני עשיתי את המבחן) מחכה לתגובות תודה.
לא מצליח במבחנים
21/11/2005 | 07:54
3
8
שלום Howmi !

תסכול מאוד מובן ומעורר הזדהות אולם לתמונה שאתה מציג יכולות להיות סיבות שונות למשל לקות למידהת קושי רגשי ועוד אך לפני שאפשר להציע לך משהו אופרטיבי ישנם מספר פרטים חסרים.
1- האם זו תופעה חדשה או שזה משהו שנמשך גם מבית הספר?
2- האם עברת איבחון כלשהו?
אל תתייאש

שמר
שמר ארז ולשאר
21/11/2005 | 14:35
2
9

תודה על ההענות שלכם.
ראשית אני הולך לעבור איבחון, ומשם אני יהיה יותר חכם. רציתי לדעת האם  באבחון יכולים לזהות חרדת מבחנים? ואם בכלל יזהו למשל שאני לקוי, במה הם יכולים לעזור לי להתמודד?? המצב קצת מוזר ומביך ומביש בשבילי
    
                                   בכל מקרה תודה לכם.
אני ייודע שאסור להגיב בשרשור מומחה
22/11/2005 | 00:22
1
2
אך  לשאלתך  אני יכול  להרגיעך  שכן.  באבחון  לקויות  למידה מסודר בודקים  גם  קשיים  רגשיים  מהותיים.
רצוי בכל מקרה לבקש ממי שמפנה אותך  לאבחון  (מהמוסד האקדמי  בו  אתה לומד ,)  שיציין  גם  בדיקה פסיכולוגית-רגשית שקשורה ללמידה.

אני יכול  להגיד לף שהאקדמיה בחלקה הגדול  מאוד לקראת לקויי  למידה...
אני  עשיתי אבחון , ווממצאיו אף הפתיעו גם  אותי , מסתבר שגם  אני  שייך  באופן לא סופי לקשיי  ריכוז ..
באבחון  עלו  גם קשיים רגשיים  מהותיים , שעד לרגע כתיבת  שורות  אלו לט ברור כיצד עלו על  הקשיים  האלו...

שוב קשיים כגון : "יש לי בעייה עם  ההורים"  כמעט סביר להניח  שלא ייעלה באבחון  ל"ל אם    תעלה את זה שם...אך  לי למשל (כנראה שזה עלה נורא חזק בפגישה שלי  עם  המאבחנת ...) עלה קושי חרדתי-חברתי וקושי חברתי...

לעתים  עולים  גם  קשיי  רגשיים של  חרדת  בחינות....

בטרם  תיגש לאבחון,  הייתי מציע לך  להיעזר במרכז הייעוצי של  המוסד בו  אתה לומד לשם  פתרון "חרדת  בחינות" במידה וקיימת, או אסטרגיות למידה שונות....

בהצלחה
מותר להגיב, אבל אחרי המומחה
23/11/2005 | 16:21
וברוך הבא אלינו, KFIRB.
קריאה בכף היד/ מורשת1
21/11/2005 | 06:47
6
2
מיהו שמע על אבחנת יכולות למידה והערכתם דרך התבוננות בף היד?
קריאה בכף היד
21/11/2005 | 07:58
3
4
אנסה להתנסח בזהירות אך נדמה לי שיש ניצול של מצוקת ההורים על מנת להציע דרכי קיצור המבוססות על חצאיי אמיתות.
לקות למידה היא תופעה נחקרת במדע וכך יש להתייחס לכך.
נכון כשיש בעיה רפואית יש כאלה שיפנו לרופא המשפחה ויש כלאה שיפנו למרפא בצמחים עלינו ההורים האחריות לבחור כיצד נכון ומתאים לעזור לילדינו
שמר
אני מכירה מאבחנת מאוד רצינית
21/11/2005 | 22:57
2
2
שהיא גם מאבחנת קונבנציונלית של ליקויות למידה, מורה לחינוך מיוחד  ומלמדת מורים לחינוך מיוחד.
ברשותך, שמר, אזמין אותה להסביר כאן על האבחון הזה. כמובן שהיא לא קוראת עתידות אלא "רק" מאבחנת לקויות למידה.
לא הייתי סומכת על כל אחד שמציע לי אבחון לקויות למידה דרך כף היד, אבל עליה הייתי סומכת, בגלל ההכשרה הרצינית שלה.
אבחון לקויות למידה דרך כף היד
22/11/2005 | 07:21
1
7
אין לי בעיה עם איבחון כזה או אחר השאלה מה ההשלכות שלו, על מה הוא מבוסס ?
ובעיקר מה ההמלצות הטיפוליות

שמר
אבחון באמצעות כף היד
24/11/2005 | 23:29
7
אני מאבחנת דידקטית, "נורמלית".
יחד עם זה אני יודעת לאבחן אישיות וליקויי למידה דרך כף היד. העיסוק המרכזי שלי הוא בלקויות הלמידה, והמתגלה חזק ביותר הוא : הפרעות הקשב ADHD.

אבחון כף יד (דרמטוגליפיקס) ידוע לגנטיקאים, המאתרים מעל 60 מחלות גנטיות, ומאוששים אותן בבדיקות אחרות.
המוח והיד מתפתחים באותו שלב עוברי, ולכן הגיעו למסקנה שמה שיש במוח ניתן לראות גם בכף היד.

השיטה בה אני משתמשת היא שיטתו של דר' ארנולד הולצמן, שערך מחקר בבר אילן, לפני שנים רבות. המחקר נעשה בבי"ח פסיכיאטרי כשהשוו תוצאות אבחונים פסיכיאטרים לאבחונים של כף היד התוצאות היו מעניינות במיוחד.

כיום אני משתמשת באבחון כף היד בעיקר כ"אבחון ממיין" כלומר, אפשר לראות שיש חוסר שקט ומהו המקור, האם לשלוח לפסיכולוג לאבחון או לאבחון דידקטי או לנוירולוג או משולב...
אבחון כזה יכול לעזור בבניית אסטרטגיות מתאימות ללמידה, לראות מהיכן נובעים קשיים בלמידה.
אפשר בקלות להתחיל לעבוד עם ילד ללא צורך בשיחות ארוכות. הילד לא צריך להגיד שום דבר, כף היד "זוכרת" מה שהילד לא ידע או שכח.

השיטה מאד רצינית, ושימושית מבחינתי.
אם יהיו עוד שאלות, אוכל לענות.

בציפורניים ישנה מישהי בהרצליה
21/11/2005 | 10:22
1
אבא שלה היה מומחה. וגם היא די טובה. ברור שהגענו אליה עקב מצוקה כפי שהוזכר כאן כי תמיד מנצלים את מצוקות האנשים. היינו רק פעם אחת וקיבלנו מידע מדוייק לגבינו. במה אנחנו טובים, מה הכישרונות שלנו, מה מתאים לנו לאכול ומה לא בריא לנו.
קריאה בכף יד זו כירומנציה שזו תורה או מדעה.
קראתי ספר לפני 20+ שנים וזה באמת היה נכון. ישנם חוקים שבדקנו אותם על הידיים בכתה והתאימו.
למשל הייתה ילדה שעל אצבע כמו שלה הייה כתוב שזו אצבע של גנב והיא אכן הייתה לוקחת מה שהייתה רוצה מהתיקים של הילדים בזמן שהיינו מחקים בתור להיכנס לבית הספר.
הייה גם ילד שתמיד הכל היה מצליח לו ובאמת "הארים" היו בדיוק מתחת לכל אצבע.
אגב, הקווים בכף היד משתנים.
אישית מפחדת להסתכל בכפות הידיים של הילדים שלי. אני זוכרת הרבה חוקים ומפחדת מהאמת.
קריאת כף יד - אלבאום
22/11/2005 | 14:15
10
במרכזי אלבואים משתמשים לצורך אבחון גם בקריאת כף יד אך לא רק בקריאת כף יד.
בתי ספר ל-ADHDים
21/11/2005 | 07:12
1
2
מספר הורים ביקשו המלצות על תיכונים ובתי ספר יסודיים ל-ADHD.
האם תוכלו להמליץ?
בתי ספר ל-ADHDים
21/11/2005 | 19:21
6
באזור תל אביב אני יכול להמליץ בחום על עירוני י"א.
תיכון מכיתה עיוני מכיתה י-י"ב (כנראה בשנה הבא תפתח כיתה ט)ששם לו למטרה להוות מסגרת למענה אישי!!
שמר
מבחן הסטוריה מבאס/ lolita205
21/11/2005 | 07:14
1
המורה להיסטוריה החזריה לנו היום את המבחנים. קיבלתי 53
ידעתי שאני אקבל ציון נמוך.. אבל חשבתי בסביבות של ה-60,65 לא ציפיתי ל53... ממש התבאסתי בעיקר בגללי.. לא עניין אותי הציון, המורה, אל עניין אותי כלום. עניין אותי שקרעתי את הצורה בשביל המבחן הזה ולמדתי וסיכמתי וקראתי והייתי מוכנה ב100 % למבחן הזה.. ואז במבחן פישלתי. וזה תמיד קורה לי וזה מה שמייאש אותי.. בלשון הלך לי מעולה, גם במתמטיקה והיום בערבית.. אבל דווקא במבחנים האלה כמו היסטוריה וספרות אני תמיד נדפקת.

חזרתי הביתה והתחלתי לבכות.. הייתי ממש מבואסת. הציון הזה עשה לי כל-כך רע.. כי התאמצתי והשקעתי וכלום.
ואמא ואבא עשו איתי שיחות עידוד ואמא רוצה לדבר עם בי"ס, אבא קרא את התשובות ואומר שמבינחת ידע ידעתי את התשובה.. אבל המורה כנראה ציפתה לתשובה יותר עניינית ומפורטת, אז אמא רוצה לדבר איתה ולראות מה אפשר לעשות כדי לשפר את הציון.. כי המורה רואה שאני משקיעה והיא יודעת גם שקשה לי.. אז אולי אפשר לעשות משהו.
יש לי גם ביום שלישי עוד אבחון.. לראות אם יש לי זכאות למבחן מותאם אישית. אם כן אז זה יעזור לי גם בהיסטוריה וגם בלשון.. אבל זה כבר נראה ביום שלישי.

בקיצור פשוט ישבתי בבית ובכיתי, הרגשתי רע, עם עצמי, איכזבתי את עצמי ורק את עצמי, לא אפחד אחר! וזה מה שהכי קשה לי... שאני פוגעת בי ומאכזבת את עצמי ולא אף אחד אחר...

עכשיו אני מרגישה יותר טוב (אמא לקחה אותי לקניות.. דבר שתמיד מעודד אותי) ובערב אני יוצאת עם חברים לבלות... ולגבי היסטוריה. נראה כבר. נקווה לטוב.

מצטערת על המגילה פשוט הייתי חייבת לספר ופה זה נראה לי המקום המתאים.


מבחן הסטוריה מבאס
21/11/2005 | 19:35
3
lolita205 שלום !
תחילה עלי להודות שהחזרת אותי שנים אחרונה, מכיר את הרגשת התיסכול של למידה וכישלון חוזר. אולם יש גם לזכור תמיד שאף אחד לא תמיד מצליח בהכל וכישלון הינו חלק מתהליך צמיחה כשאנו עושים פעולות.
בכל מקרה על פיתיאורך יתכן וכדאי לבחון אפשרות לבחינה בעל פה או מדוע כשאת במבחן את לא עונה כפי שמצופה(יתכן מלחץ או מסיבות אחרות למשל חוסר ארגון ומיקוד.
נראה שתחילה צריך לברר לעומק (באיבחון פסיכודדיקטי את נקודות החוזק והחולשה על מנת לבנות תוכנית תמיכה מותאמת  
נקודת אור נוספת - התיחסותם של הוריך תמסרי להם בשמי כל הכבוד !!!
שמר
תווית שלילית לילד/ ronitbh1
21/11/2005 | 07:19
1
רציתי להתייעץ איתכם לגבי מצבו של בני בכיתה.
המצב הוא כזה: הילד בכיתה א' מטופל תרופתית קונצרטה 18
כמו כן מקבל טיפול רגשי באומנות, אנחנו עוברים סדנה
לעיצוב התנהגות שמאוד עוזרת בבית.
יש שיתוף פעולה מלא עם צוות בית הספר והוא יתחיל
גם שם תוכנית עיצוב התנהגות.
הבעיית העיקרית היום: מיומנויות ותקשורת חברתית
ולפעמים תקריות עם המורים.
מה שקרה זה שכנראה נוצרה לו כבר תווית שלילית
של ילד מרביצן ומתגרה.

לצערי חלק גדול מהנזק נגרם ע"י ההורים.
ברור לי מה לעשות לגבי פתרון הבעיות ואנחנו
התחלנו תהליך ואני אופטימית לגביו.

מה שאני מתלבטת לגביו-האם לנסות להשפיע בדרך
כלשהי על "דעת הקהל" של הילדים ובעיקר של ההורים
שלהם, או להניח פשוט להניח לזה.
אני מודה שזה ממש מטריד אותי.

תווית שלילית לילד
21/11/2005 | 19:41
1
ronitbh1 שלום!
כהורה המצוקה הגדולה ביותר היא "מה יגידו" או הסטיגמה.
נראה לי שאפשר לפעול בשני מסלולים האחד המשך העבודה עם הילד ואולי סיוע בתחום המיומנויות החברתיות כמו כן עידוד קשר והזמנת חברים הביתה.
בנוסף (אם התנאים מאפשרים) הייתי חושב על פתיחה הנושא בכיתה (הן ברמת התלמידים והן ברמת ההורים) בטוח שאתם לא היחדים בכיתה.
אני כאבא יזמנתי הרצאה בנושא ששחררה הרבה לחצים, סטיגמות וכו'
ויצרה אווירה נעימה יותר לכולם.
בהצלחה
שמר
אבחון דידקטי-לבגרויות?/ mory001 ו
21/11/2005 | 07:22
3
שלום לכם.

הבן שלי עבר אבחון דידקטי בדצמבר 2003, בכיתה ז'.
בעקבות האבחון, ניתנו המלצות להקלות בביה"ס. (לצערנו, לא כולן מיושמות).

היום (כיתה ט') קיבלנו מכתב מביה"ס, ובו צויין כי האבחון שעבר, אינו מספיק לקבלת הקלות בבחינות הבגרות.

האמנם?
מה זה זיוה'לה את לא סומכת על התשובה
22/11/2005 | 07:05
1
שלי, כבר עניתי לפני כמה ימים לגבי השאלה הזאת.
שוב: כיום התאמות מדורגות לרמות_1,2,3, כל התאמה ברמה 3 חייבת אבחון פסיכו דידקטי, התאמה ברמה 3 היא בחינה בע"פ ובחינה מותאמת. כל התאמה ברמה 3 לאחר המלצת המאבחן צריכה להגיע לוועדת התאמות עם המלצת בית הספר (טופסןלוגיה שלמה) וועדת התאמות היא המאשרת האחרונה של המלצת המאבחן. לכן חשוב לדעת מה ההמלצות של המאבחן/נת, אם מדובר רק בתוספת זמן והקראת שאלון אין צורך באבחון חדש.

וזיוה סליחה שאני לא נכנסת לכאן פשוט אין לי זמן לנשום.....
סומכת, סומכת אבל מתבלבלת
23/11/2005 | 16:26
ממש לא הבעת אי אמון, רוני61, אלא לחץ של זמן להספיק לבנות את השרשור לפני ששולחים את הילד לבית הספר ואותי לעבודה.

הלו, את יודעת שבזכותך הילדים שלי עברו אבחונים חינמיים. לא שוכחת לך....
אבחון דידקטי-לבגרויות
22/11/2005 | 07:22
יתכן ויש צורך בהתאמות הרמה 3 (מבחן בע"פ ועוד) ולשם כך חובה איבחון פסיכודידקטי ולא רק דידקטי
מבחני איתור מחוננים/ אפרוחי היחידה
21/11/2005 | 07:26
הבן שלי הצליח ועבר את השלב הראשון של אבחון המחוננים. יש לנו אישור לגבי בעיות הקשב והוא קבל את ההקלות הנדרשות קבל חדר לבד ללא הפרעות של ילדים מסביב.
השאלה היא מהם ההקלות להם הוא זכאי בחלק השני של המבחן?
האם משהי יודעת מה עושים באבחון בחלק השני ? ידוע לי שהחלק השני מאוד קשה ורק נדירים עוברים. האם ניתן ללמוד למבחן השני ?
יש לי פחד שבגלל בעיות הקשב לא יצליח בשלב ב הכל כך חשוב.
הפסיכולוגית שעשתה לילד את המבחן הפסיכודידטי שעלתה על הנתונים הגבוהים של הילד אמרה שמאוד מאוד חשוב שהוא יצליח ויקבל יום העשרה בשנה הבאה, כי לדעתה חשוב שיהיה מקום שהוא ירגיש ששם הוא ממצא את עצמו ויהיה מסופק.

היום הוא לומד והכל מאוד פשוט וקל. חשוב לנו שיהיה  לו לימודים מעט יותר מאתגרים על מנת שהלימודים לא יהפכו להיות שיעמום אחד גדול.
הבן שלי היה בשנה שעברה בחוג אחר הצהריים של מדעים. הוא אהב את זה מאוד ורצה מאוד להמשיך באותו מקום ללמוד דברים נוספים אך הם לגילאים גדולים יותר. הוא יודע את האמת שהכל תלוי בו במידה ויצליח לעבור את המבחן יזכה לקבל את העשרה שהוא שואף לקבל ובמידה ולו לא יקבל.
גם מי שאבחן אותו בסוף כתה א אמרו לי שמאוד חשוב שיעבור את המבחן על מנת לקבל את העשרה לה הוא זקוק.
אני לא רואה בזה רע שהילד יודע את העובדות. ויודע שזה תלוי בו ואנחנו לא נוכל לעזור לו בזה.
אפרוחית
שיחה בבית הספר-זקןקה לטיפים/ORITS1
21/11/2005 | 07:31
1
שלום,
לאחר שבתי (בכיתה א') אובחנה כבעלת ADHD+הפרעה מרדנית-מתנגדת (ODD)+בעיות קלות בקואורדינציה, ביקשתי בין היתר פגישה עם המחנכת והיועצת בביה"ס. ברור לי שצריך לדבר איתן כי המצב של הילדה החמיר מאד מאז שהחלה כיתה א'. את רוב הבעיות היא עושה בבית אבל גם בביה"ס בחלק מהמקרים. הפגישה נקבעה למחר, אבל האמת היא שאני לא ממש יודעת מה להגיד/לשאול/ לדרוש בה...
האם יש עזרה כלשהי שמגיעה לילדה מביה"ס על-פי חוק? האם בכל בי"ס או מועצה יש זכויות אחרות (ואם כן איך יודעים מה אכן מגיע)? האם כדאי שכל המורים שמלמדים אותה ידעו מהבעיות או רק המחנכת? טיפים נוספים??
שיחה בבית הספר
21/11/2005 | 19:57
ORITS1 שלום!
לפני הזכויות ע"פ חוק. הייתי מביא לפגישה את סיכומי האיבחון שבידית מנסה לתאר כיצד אני רואה את ביתי בבית ומבקש לשמוע כיצד הם חוווים אותה בבית הספר. יתכן ותופתעי.. בכל מקרה מנסה ביחד איתם לגבש דרך לש"תפ.
הייתי מנסה להתמקד במטרות קטנות וקצרות טווח על מנת לבחון את דרך ההתקדמות של ביתך
זהו באופן כללי ביותר כי איני מכיר את כל הפרטים במקרה של בתך

בהצלחה
שמר
בן ה 9 שלי (כיתה ד)
21/11/2005 | 08:28
3
2
אינו משתף פעולה בביה"ס
הוא נוטל ריטלין SR בבוקר
אינו מוציא את החומר הנדרש מהתיק
אינו מעתיק/משתתף/עובד בשיעורים
אינו מכין שיעורי בית או מגיש עבודות
לא נותן למורה את היומן ע"מ לכתוב מה השיעורים
למרות הריטלין הוא מתווכח או מתעקש בצורה חדה אם משהו לא לרוחו
(כל זאת מעבר לתיקים המפריעים לשיחעור כי הם מרעישים)
יש לציין שהוא מקבל שיעורים פרטיים אחה"צ ובד"כ 1 על 1 הוא עובד וא]פילו יפה לעיתים

האם יש דרך לגרום לו לשיתוף פעולה עןם המורים בביה"ס?
האם כדאי לשקול מעבר לחינוך מיוחד? (בי"ס תום בגן שמואל קרוב אלינו)
בן ה 9 שלי
22/11/2005 | 07:31
1
2
נראה לי שכדאי להכניס לתמונה גורם מקצועי (מעבר לטיפול התרופתי)
תודה אפשר המלצה?
22/11/2005 | 09:02
מי מקצועי?
פסיכולוג?פסיכיאטר?וכו'

מקווה שלא מאוחר ועדיים תהיה לי תשובה כי ראיתי שענו לי רק הבוקר
גורם מקצועי נוסף
22/11/2005 | 14:21
3
אני מסכימה מאד עם שמר שיש מקום לשלב בטיפול גורם מקצועי נוסף. כדאי לבדוק אפשרות של טיפול באומנות, פסיכודרמה... שכן בתחומים אלו הטיפול נעשה גם בקבוצות קטנות המחייבות שיכלול מיומנויות חברתיות.
בהצלחה
דפנה
ADD
21/11/2005 | 08:40
2
1
שלום לדפנה זילבר ושמר ארזי,

בני בכיתה ב' אובחן כ-ADD, אתמול הוא אמר לי משפט "אני מרגיש שהמוח שלי מלא מדיי, שאין בו מקום ושהוא עוד מעט מתפוצץ", שאלתי אותו מתי הוא מרגיש כך והוא ענה לי שרק כאשר הוא בכיתה, הבנתי שזה קורה לו רק כאשר הוא בשיעור, מה יכולה להיות הסיבה שהוא מרגיש כך? הוא נוטל כל בוקר ריטלין SR 20 מ"ג, האם יכול להיות שהוא מתאמץ כל כך לחשוב או להתרכז שזה לא הולך לו ואז הוא מרגיש את מה שתאר?
עוד דבר, אתמול למשל המחנכת ביקשה מכל הילדים להוציא מחברת חשבון מהילקוט ובכיתה יש להם מגרות עם הציוד שאינם לוקחים הביתה, כך שאם המחברת לא בילקוט היא בתוך המגרה, ילדים אחרים הולכים באופן טבעי למגרה, אבל הוא העדיף לבדוק בתיק, ראה שהוא לא מוצא ולא ניגש למגרה לבדוק אם המחברת שם, וזאת למרות שאני כל יום מראה לו שכל הדברים שלו במגרה, אני מסבירה לו בדיוק מה לעשות וכלום לא עוזר, המון פעמים קורה גם שהוא מחפש ספר או מחברת בילקוט, ומהר אומר שאין לו כשאני מראה לו אח"כ שזה כן היה בילקוט, מה עושים? איך עוזרים לו כדי שיתחיל למצוא את חפציו? הכל מסודר בתאים בילקוט כל כך יפה, כשאני מסבירה לו בכל פעם מחדש שלמחברות יש תא נפרד וכך גם לספרים, הקלמר בתא אחר, ממש רק כדי להקל עליו.
אני מרגישה שהוא פשוט מעופף לגמרי ומיואשת כי איני יודעת כיצד לעזור לו.
התארגנות
22/11/2005 | 07:30
2
mapletree שלום !
אתיחס באופן כללי כי אייני מכיר את המקרה לפרטיו.
יתכן ובכיתה המעמס השמיעתי גדול מאוד ודורש ממנו מאמץ רב שווה לבדוק את הנושא.
לגבי קושי בארגון יתכן אפשר לבקש מהמורה לסייע בתהליך ולהבנות איתה תהליך שיעזור לבנך להתארגן בצורה מותאמת יותר.
שמר
התארגנות
22/11/2005 | 14:25
3
את מעלה בעיה שמאד מאד "מסבכת" לילד את חיו האקדמיים.
הדרך המרכזית היא להמשיך ולעבוד על הנושא. הילד שלי היום בכתה ה' וסוף סוף השנה מצליח להתארגן הייטב רוב הזמן.
אחת הדרכים שהשתמשנו בהן היא ויתור על המגרה בכתה. נכון הילקוט יותר כבד אבל היעילות רבה יותר.
כל מקצוע מכניסים לשיקית נילון אחת - גם את החוברת גם את הספר וגם את המחברת. כותבים על השקית את שם המקצוע וככה הילד צריך להוציא מהתיק שקית אחת המכילה את כל מה שצריך.
מקווה שיועיל
דפנה
אני לא בטוחה מה אני רוצה לשאול.
21/11/2005 | 09:12
1
1
אני בת 16, בכיתה י"א. בעבר הייתי תלמידה מצטיינת מאוד, רק מאיות. שנה שעברה עשיתי 4 בגרויות ויש לי ממוצע של 94.5. הייתה לי בעיה גם שנה שעברה, אבל אני מרגישה שהיא רק הולכת ומחמירה. אני לא מצליחה כבר לשבת בכיתה, אני לא מצליחה לעשות כלום - לא מצליחה לעקוב אחר חוט המחשבה שלי, הוא רץ כל כך מהר וללא שליטה. לפני כשנתיים וחצי חוויתי התפרצות קשה של OCD וחרדה חברתית, שהיום כבר כמעט נעלמו לחלוטין, אבל מאז רק החלו הבעיות האלה. לפני כשבוע הלכתי לפסיכיאטר, הוא אמר שיש לי הפרעת קשב ורשם לי קונצרטה, לקחתי שלוש פעמים, אבל אני עדיין לא בטוחה איך זה משפיע עליי, יש לזה תנודות קיצוניות. אני מודאגת מהשנה.. הלימודים נמצאים בראש סדר העדיפויות שלי אבל מלבד במתימטיקה (5 יח"ל) אני לא עושה כלום, ולא כי אני לא רוצה. היועצת בבית הספר יודעת והיא מדברת עם המורים, אבל כמה הם יוכלו להתייחס אליי כשאני נראית כאילו שאני לא עושה כלום, רק דיבורים, וגם לא מצליחה במבחנים כל כך? לפחות לא עד כמה שאני יכולה, הרי פעם הייתי פשוט מבריקה (איך זה יכול להיות אם תמיד הייתה לי הפרעת קשב?...).
אני לא כל כך בטוחה מה אני שואלת. אבל אני ממש מודאגת וקצת מיואשת מעצמי, אין לי מנוחה, אני חיה מדיכאון לדיכאון. אני לא יודעת מה לעשות עם עצמי ואני לא רוצה ללכת לאיבוד, בכלל אבל בעיקר עם הלימודים, כי הם לא מחכים, הזמן רץ... ובימים אלה אני ממש מרגישה שאני לא יכולה לתפקד. מבחנים חשובים מתקרבים, למשל אחד מחר ואפילו לא התחלתי ללמוד, כי אני פשוט לא מצליחה...

מה את אומרת?
תשובה לשאלה שלא נשאלה
22/11/2005 | 14:28
2
קודם כל קבלי את עצמך באהבה כפי שאת.
לפי התאור אין ספק שיש לך יכולות קוגניטיביות טובות. אם צריך פנילפסיכולוג שיעזור לך להרגע. תני לעצמך מעט מנוחה אספי כוחות וחזרי לממש ראת יכולתך.
בהצלחה
דפנה
שאלה !!!!
21/11/2005 | 11:57
1
1
שלום אני סטודנט ויש לי בעיית ריכוז  ורציתי לדעת מה ניתן לעשות ? ומה הטיפול ?
שאלה
22/11/2005 | 07:33
2
תחילה אבחון שיזהה את הסיבות לקושי ומשם ינתנו גם כיווני הטיפול המתאימים
בהצלחה
שמר
איך "לשפר" את הריכוז
21/11/2005 | 12:46
1
ברצוני לשאול כיצד ניתן לשפר את הריכוז בבית הספר . בתי טועה
בתרגילים בחשבון לא בגלל שאינה טעויותיה הן בדרך כלל החלפת החיבור
והחיסור או כל מיני דברים שמקורם חוסר ריכוז .

איך אני יכולה ללמד אותה לשים לב יותר . האם מודעות שלה לבעיה יכולה
לעזור ?

קשה לה מאוד להתארגן בבוקר , וגם קשה לה לסדר את התיק לבית הספר.
אני עוזרת לה להתלבש בבוקר וגם לסדר את התיק אחרת היא שוכחת הרבה
מהדברים . האם עזרה שלי "מחריפה" את הבעיה ע"י יצירת תלות בי ?
מצד שני קשה לה להסתדר לבד

בתודה
איך "לשפר" את הריכוז
21/11/2005 | 19:51
2
מורטון תומפסון  שלום!
העיצה הטובה ביותר שאני יכול לתת לך לקחת את הבת לאיבחון כי אתה מציין סימנים המעידים על קושי בקשב התארגנות וכו' ויתכן מאוד שיש לביתך לקות למידה או\ו הפרעת הקשב הזקוקים למענה מקצועי

בהצלחה
שמר
אבחון פסיכודידקטי לילד עם ADHD
21/11/2005 | 14:50
1
בני מתעתד בקרוב לעבור אבחון פסיכודידקטי במכון המתמחה בכך.
הוא אמנם אובחן כבעל הפרעת קשו"ר וקיים חשד לדיסגרפיה, אבל אנחנו עדיין לא מוכנים לשקול מתן ריטלין.
האם הפסיכולוג המאבחן, יכול לנטרל באבחון את מוטיב הקשו"ר ? על מנת לקבל תמונה אמיתית המבטאת את היכולות של הילד ?
שכחתי לציין, בן 6 (כיתה א')
21/11/2005 | 14:54
1
ערב טוב כיתה א'
21/11/2005 | 16:46
1
מקבלת קונצרטה 18 מ"ג 3 ימים מכינה להכתבה 10 מילים מגיעה היום להכתבה
והילדה סוגרת את המחברת ופותחת טענה שהיה כייף( לצחוק לבכות לא יודעת)
איך מכינים אותה  להכתבה ואת המשמעות של הדבר הסברתי לה שאמורה אומרת מילה וצריך ישר לכתוב ולא לחלום מה אני אמורה לעשות חוץ מזה אני פשוט לא רוצה שתחווה כשלונות.
תודה רבה
שילוב ילד ח"מ בכיתה רגילה - עזרה
21/11/2005 | 17:54
2
1
בני בן 9 בכתה ג' ח"מ. בסוף שנה"ל הקודמת הוחלט על שילובו בכתה רגילה במספר מקצועות.
המחכנת של הכתה הגדולה שבה הוא משתלב בטוחה שהיא המורה המושלמת ואין מה ליעץ לה ומצד שני לא משקיעה אפילו את המינימום ההכרחי.
אני זוכה ממנה לתשובות בסגנון "יש לי 40 ילדים בכתה. אני לא יכולה כל שיעור לראות עם הוא עובד או לא" "אני עוברת בין הילדים ואל בנך עוד לא הגעתי  ועוד תשובות מקוממות.
כינסתי את שתי המחכנות לשיחה ושם נאמר לי שבני זקוק לתיווך רב והשילוב קשה לו. ובידי שלש ברירות: 1-לצמצם או לבטל את השילוב. 2- להמשיך בשילוב ולהשלים עם העובדה ש"הוא יהיה תמיד בין החלשים בכיתה" ואם זה לא נראה לי אז אני צריכה לשכור לו הוראה מתקנת אחה"צ.
מיותר לציין עד כמה כעוסה ועצבנית אני. כל ניסיון שלי לייעץ או לתת טיפים נהדף. המורה בטוחה שהיא מושלמת.
העובדה היא שבני לא כותב הרבה ואת רוב עבודות הכתה לא עושה.
הוא בעל יכולות קוגנטיביות תקינות  ובעל לקויות למידה וקשיים בתחום הגרפו-מוטורי.
איך אוכל לדעת האם הקושי שלו נובע מהקשיים שלו או מאי תפקוד המורה?
האם לצמצם לו את השילוב? האם להתעקש להמשיך? איך להשיג שיתוף פעולה מהמורה? ובכלל מה עושים? הצילו?
סליחה על האורך ותןדה רבה מאד על העזרה
שילוב ילד ח"מ בכיתה רגילה
21/11/2005 | 19:48
1
יחסי מורה-אמא!
כפי שאנו יודעים אנו לא קובעים מי המורה - זה נתון! וכפי שאנו יודעים כשם שיש אנשים שונים כך יש מורות שונות.
לדעתי יש לעשות את הכל על מנת ליצור קשר נכון עם המורה, פעמים כדאי לערב בעלי תפקידים נוספים בבתי הספר (היועצת, מנהלת) לא ממקום של תלונה אלא ממקום של רצון לשיתוף פעולה.
צריך תמיד לזכור שלכל אחד מאיתנו ילדו הוא ה-100% אולם למורה יש התיחסות כלל מערכתית וגם היא מוגבלת ביכולתייה לתת את המענה המכסימאל.
לסיכום - לא לוותר על ניסיון לשיתוף פעולה ממקום של הבנה ולא ממקום של תלונה!
שמר
שילוב
22/11/2005 | 14:31
1
אני מסכימה עם כל מילה שמר אמר ורוצה להוסיף רק שכדאי לנסות ולפנות למדריכה הפדגוגית במתי"א על-מנת שתעזור למורה לשלב את הילד.
חוזרת על דבריו של שמר - אין מקום למלחמות אלא לסיוע הדדי
בהצלחה
דפנה
שלום!
21/11/2005 | 19:29
1
1
יש לי חברה עם בעיות קשב וריכוז ,והיא לומדת בכיתה רגילה אבל נותנים לה הקלות מסויימות(ביה"ס תיכון כיתה ח'),רציתי לדעת אם יש עבודה מאוד גדולה שהילדה מרגישה שהנחיתו עליה את העבודה, והיא אפילו לא מבינה את הנושא עליו מדובר בעבודה .
האם ילדים עם בעיות קשה וריכוז יכולים לקבל הקלות כמו _לא לעשות עבודה
בגלל נסיבות אלו?
התאמות
22/11/2005 | 14:33
1
ההתאמות נקבעות בהתאם להמלצות המאבחנת. לכן כדאי לבדוק מה בדיוק הומלץ באבחון.
המשך שבוע נעים
דפנה
הודעות אחרונות
02:20 | 05.08.15 אלמוני311
17:01 | 04.08.15 ציפי קוברינסקי
15:11 | 03.08.15 Srulikg
19:38 | 26.07.15 david003100
17:49 | 26.07.15 ציפי קוברינסקי
16:53 | 23.07.15 ירדן אוניברסיטת תא
19:39 | 22.07.15 סקוביבון
08:37 | 22.07.15 רוםב
21:39 | 20.07.15 לודוויג ואן2
Flix וידאו
חם בפורומים של תפוז
ייעוץ רפואי ל-ADHD עם ד"ר יוסי גובזנסקי
ייעוץ רפואי ל-ADHD עם ד"ר
דר' יוסי (חוזה) גובזנסקי ייעץ בפורום. דר' גובזנסקי
ייעוץ רפואי ל-ADHD עם ד"ר יוסי גובזנסקי
ייעוץ רפואי ל-ADHD עם ד"ר יוסי גובזנסקי
דר' יוסי (חוזה) גובזנסקי ייעץ בפורום. דר' גובזנסקי הנו מומחה בפסיכיאטר
מקרא סימנים
בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ