בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
בורכנו. בכך אין ספק. בן חכם ישמח אב, וגם את אמו. אבל מה מתרחש מעבר לשמחה? כיצד מתמודדים עם קשיים חברתיים של המחונן? כיצד מתמודדים עם צוות ההוראה, עם לחץ עצמי של הילדים? כיצד גורמים להם לנצל את הכישורים שלהם ניצול מקסימלי, מבלי לפגוע בשמחת החיים שלהם? נושאים אלו ונוספים, יהיו מן הסתם בשיח היומיומי בפורום. לכל המחוננים שנכנסים לפורום שלום, גם להיות ילד מחונן זה לא תמיד כל כך קל... מחוננים ומחוננים במיל' מוזמנים לשתף את ההורים בניסיונם, במסקנות ובתובנות אליהן הגיעו ממרחק השנים, על מנת לעזור להורים ולילדיהם – "אין חכם כבעל ניסיון". הפורום פתוח גם לילדים מחוננים, המוזמנים לכתוב לנו מה עובר עליכם ככאלה מבחינה רגשית, חברתית ולימודית..הקשר עם הסביבה, עם ההורים וכל מה שנראה לכם חשוב לספר לכולנו, על מנת לעזור להורים להבין את נקודת המבט של הילד המחונן... פורום זה הוא המשכו של פורום הורים שהתקיים באתר למחוננים "בארץ הדעת". המעוניינים לצפות בחומר שנאגר שם מוזמנים לפורום ההורים הקודם. מדריך למבקר בפעם הראשונה: ברוכים הבאים לפורום! על מנת לכתוב בפורום צריך להירשם כמשתמש בתפוז, פרוצדורה הלוקחת כ-2 דקות.  תוכלו גם להיעזר במאמרים ובלוחות הפורום: מהשורה מעל הפורום תוכלו להגיע לחיבור סקירה כללי בנושא- "מבחר עצות להורי מחוננים" , למסמך של סיפורים אישיים, מובאות והודעות נבחרות של מחוננים והורים – "מה הם אומרים?", ולמדריך אתרים בעברית בנושא. תחת הקטגוריה "לוחות" בתפריט למעלה תמצאו לוח המלצות הורים ומחוננים לפעילויות, ספרים, חוברות ואפשרויות בתחומי עניין שונים, ולוח מודעות חברתי להתכתבויות וליצירת קשר בין מחוננים החולקים תחומי עניין והמעוניינים בכך. נודה לכם אם תתרמו ללוחות המלצות והודעות משלכם, לטובת כלל משתמשי הפורום. בנוסף, אנו מאוד מבקשים שתפיצו את ההזמנה שהכנו לפורום בקרב הורים למחוננים, באמצעות הדפסתה באותיות קידוש לבנה ותלייתה במסגרות המחוננים בהן לומדים ילדיכם. ההזמנה- פורום הורים למחוננים אנו שמחים להודיע על פתיחת פורום (קהילת אינטרנט) להורים של מחוננים באתר הקהילות הגדול בארץ - "תפוז". זה זמן רב שאנו מרגישים בחסרונו של מקום בו יוכלו הורים למחוננים להתייעץ, לשתף, לקבל עזרה ותמיכה וליהנות מניסיונם של אחרים בנושא. מטרתו של הפורום היא למלא צורך זה, ולסייע להורים ולילדיהם. את הפורום ינהל וינחה צוות מתנדבים: אימא למחונן- עו"ד צפי גנן ומחוננת בוגרת- נועה לביא. להן יצטרפו מספר הורים בעלי ניסיון מפורום ההורים הקודם (במט"ח), ויועץ חינוכי. מלבד הדיון עצמו, תוכלו למצוא בפורום חומר רב שנאסף ונוצר על מנת לסייע להורים למחוננים: מסמך סקירה כללי בנושא- "מבחר עצות להורי מחוננים". "מה הם אומרים"- מסמך של סיפורים אישיים, מובאות והודעות נבחרות של מחוננים והורים. מדריך אתרי אינטרנט בעברית למחוננים ולהורים למחוננים. לוח מודעות של המלצות הורים ומחוננים לפעילויות, ספרים, חוברות ואפשרויות בתחומי עניין שונים. לוח מודעות חברתי להתכתבויות וליצירת קשר בין מחוננים החולקים תחומי עניין והמעוניינים בכך. חומרים נוספים יתווספו בהמשך. אנו מזמינים את כל מי שנושא המחוננים קרוב אליו להשתתף בפורום, ומבקשים להפיץ את ההזמנה בקרב הורים למחוננים. פורום "הורים למחוננים" בכתובת http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/forumpage.asp?id=991

עזרה במחקר :)
23/08/14 02:10
3צפיות

שלום לכם!
 
אם הנושא לא קשור לפורום, אני מתנצלת ואפשר למחוק.
 
שמי נטע ואני סטודנטית באוניברסיטת אריאל.
אני ושותפתי עורכות בימים אלו סמינריון בנושא הקשר בין גמישות קוגניטיבית וחוסן נפשי לסטיגמה כלפי בריאות הנפש.
 
מצורף קישור לשאלון דרך גוגל דוקס, השאלון הוא כמובן אנונימי.
 
https://docs.google.com/forms/d/1zBqf6E8TGRZkm-AZM...
 
ממש נשמח ונעריך אם תוכלו לענות, זה יעזור לנו מאד! ( ומתנצלות מראש על הטרחה... :))
 
 
תודה רבה ושיהיה יום מצוין!
 
ערב טוב, אשמח לעזרתכם במידע
21/08/14 21:02
40צפיות
הילדון עבר את המבחן חלק ב' .
העירייה כאן נותנת אך ורק אופציה ללימודים מלאים כיוון שיש כאן בית ספר מיוחד למחוננים. אין אופציה ליום בשבוע.
לילד שלנו זה מאד לא מתאים - אך ברור לנו שהוא מחפש נואשות את המשהו אקסטרא ולכן חשוב לנו למצוא עבורו פתרון.

נאמר לי מאדם שבנו מחונן שאין כזה דבר ויש תוכנית של משרד החינוך אך לא ממש ידע לתת פרטים נוספים, איפה ניתן לקרוא מידע מדוייק יותר אן למי אני יכולה לפנות כדי לשנות את רוע הגזרה.

לכן אודה לכל סוג של עזרה שתוכלו לתת לי החל במידע, הפניה, שמות, אתרים או טלפונים.

תודה רבה מראש !
לא כתבת מאיזו עיר אתם, אבל לפחות אצלנו
21/08/14 22:02
23צפיות
בפתח תקווה, יש אפשרות ללכת ליום שליפה במרכז למחוננים ביהוד, על בסיס מקום פנוי, למרות שקיימת כיתת מחוננים של לימודים מלאים בעירנו.
אני יודעת שיש לא מעט הורים מהשכבה שעולה עכשיו ל-ו שבחרו בדרך הזאת.
 
אני לא יודעת מה הפרוצדורה המדוייקת, כי אנחנו נלחמנו בכיוון ההפוך (הבן שלנו הופנה ליום שליפה כי לא היה מקום בכיתת מחוננים בגילו), אבל ממליצה לכם לפנות לאגף למחוננים ולבקש הסבר לגבי אפשרות המעבר ליום שליפה בעיר הסמוכה אליכם.
פרטים נוספים ודרכי התקשרות תוכלו למצוא כאן:
 
אני מניחה שההסעות ליום שליפה תהיינה על חשבונכם, מכיוון שהבחירה לצאת מהעיר היא בחירה שלכם (אנחנו קיבלנו בזמנו, לאחר מאבק קצר, הסעות מטעם העירייה ליום שליפה, מכיוון ש"נאלצנו" לצאת מהעיר, בהיעדר מענה הולם לילד שאובחן כמחונן).
 
לעניות דעתי שווה לשקול שוב את כיתת המחוננים. אני רואה באופציה הזאת המון יתרונות ומעט מאוד חסרונות. כל הדברים שחששנו מהם לפני המעבר לכיתה פשוט לא היו קיימים.
 
שיהיה בהצלחה בכל מקרה
 
כמה אתם משלמים על תוכנית של יום שליפה - כיתות ד-ו
16/08/14 19:48
84צפיות
שמעתי על 1600
וגם על 1850
האם המחיר אינו אחיד ?
 
במרכז ביהוד (סביון לשעבר) שילמנו
16/08/14 21:32
107צפיות
בשנתיים האחרונות 1800 ש״ח, שהורכבו מ-1650 ש״ח עבור התכנית ועוד 150 ש״ח עבור טיול וציוד נוסף. אני לא יודעת כמה הם גובים בשנת הלימודים הקרובה, מכיוון שאנו עולים לכיתה ז ומצטרפים לכיתת מחוננים.
º
תודה
17/08/14 20:41
10צפיות
הי נטלי שאלה - תוכלי לספר קצת על המבחנים
19/08/14 09:31
51צפיות
של מכון קרני לקראת כיתה ז'?
היי היות ובני למעשה התקבל לכיתת מחוננים
19/08/14 09:40
68צפיות
כבר בכיתה ד, והסיבה היחידה שלא הלך לכיתה עצמה היתה בגלל חוסר מקום (ולא בגלל בחירה אישית שלנו "לוותר" על המקום), אזי ברגע שהתפנה מקום בכיתה לקראת החטיבה, הוא התקבל לכיתה (כמובן בכפוף לראיון אישי בחטיבה), ולא נזקק לעבור את המבחנים של מכון קרני.
 
הבנתי שהם די דומים למבחן של מכון סאלד, רק ברמה גבוהה יותר. בזמנו היו כמה דוגמאות לשאלות באתר של מכון קרני. 
אה יש דבר כזה?
19/08/14 09:43
52צפיות
כלומר לנו לא הציעות כיתת מחוננים כי אין באזור שלנו לגיל ביה"ס היסודי, אז בעצם לא וויתרנו על שום זכות או לא נאלצנו לוותר כי בעצם זו הצעה שלא נולדה. יש לי מה לעשות בנדון? כלומר חוץ מלעבור דירה...
ועוד שאלה ברשותך - אם אני עוברת דירה לאזור שיש בו כיתת מחוננים (אצלינו מעבר דירה זו אופציה ריאלית ללא קשר), ויש בה מקום - האם נוכל להתקבל על סמך מבחני המחוננים?
אני לא בטוחה מה הנהלים הרשמיים.
19/08/14 09:49
50צפיות
עקרונית לפי מה שרשום באתר של האגף למחוננים, מי שלא ביקר בכיתת מחוננים ביסודי יחוייב בבחינה חדשה לקראת המעבר לכיתת מחוננים בכיתה ז.
אצלנו היו 3 ילדים (בני ועוד שניים) שהמתינו בסבלנות כמה שנים עד שיתפנה מקום בכיתה, ובסופו של דבר התפנה רק לקראת החטיבה.  אולי החליטו לחרוג מהנהלים עבורם, ואולי זה נוהל קבוע שמתקיים במקרה שאין מקום בכיתה. לא מפורט כזה מצב באתר של האגף.
ייתכן שאם תעברו לפני כיתה ז ואם יהיה מקום בכיתת מחוננים, תוכלו להיקלט אליה לפני החטיבה ואז לא יהיה צורך במבחן. אם תעברו מייד לפני החטיבה ייתכן שכן יחייבו במבחן נוסף.
אני מניחה שהחשש שלהם הוא, שיגיע מישהו שהספיק לצבור פער גדול מדי בשנים בהן לא למד בכיתת מחוננים, והפער הזה יקשה עליו להשתלב. לכן הם מחייבים בבחינה נוספת כדי לראות שהוא עדיין ברמה מספקת לכיתה.
 
תודה - זה שיקול משמעותי בעיני
19/08/14 09:52
38צפיות
מה שכתבת.  הייתי רוצה בשבילו כיתת מחוננים לחטיבה, ולמען האמת אם היה באיזור שלנו כיתה כזו ליסודי אני חושבת שזה היה  מושלם עבורו. טוב נראה מה ילד היום, כרגע יש את יום השליפה, ובמילא נעבור מכאן עוד כמה זמן, אז אולי שווה לברר על כיתת מחוננים שיש בה מקום... תודה!
אני חושב שהשיקול הוא מעט שונה
20/08/14 21:39
20צפיות
יש הבדל בין להגיד למי שהיה ביום שליפה שהוא יכול להמשיך ביום שליפה ולא מתאים לכיתת מחוננים לבין להגיד למי שכבר נמצא בכיתת מחוננים שאינו יכול להמשיך בה (כלומר, בכיתת מחוננים בחטיבה) כי הוא כבר לא מתאים.
בפועל, אני מניח שיש הבדלים לא מעטים בתוצאות בין כיתה ב' לכיתה ו' אצל אותו ילד יחסית לשאר בני השנתון וקבוצותהמחוננים בככיתות ג' ו-ז' אינן כוללות בדיוק את אותם הילדים.
אני חושבת שצריך להיבחן במקום מגוריכם
19/08/14 16:11
33צפיות
כי מבחנים הם יחסים. אחוזונים עליונים במקום המגורים. אז גם אם הילד הוא באחוזון העליון בעירכם הנוכחית - הוא צריך להיות מושווה לילדים בעיר החדשה.
 
אני מציעה לך שכאשר תתחילפו לבדוק את המעבר-  תיצרו קשר עם בית הספר למחוננים, ותבקשו הנחיות.
 
(אולי יש יוצאים מן הכלל אם בעיר החדשה יש כיתה קטנה, והם ישמחו לקבל תלמיד חדש, ולא יעמדו על קוצו של יוד)
העשרה
19/08/14 11:48
42צפיות
שלום
בתי עולה לכתה ג, עברה שלב א של מבחן לאיתור מחוננים ולא רצתה לגשת לשלב ב. היא ילדה מאד סקרנית ומתעניינת במדע ואומנות, אבל אני לא חושבת שמסגרת לימודים בכיתת מחוננים מתאימה לה כרגע.
מבקשת עזרתכם במידע על חוגי העשרה מתאימים עבורה באזור ת"א. חוגים שיתנו מענה לסקרנות הטבעית שלה ויסיעו
לפיתוח היכולות האינטלקטואליות שלה.
תודה
ילד מבריק עולה לכיתה א'
16/08/14 08:51
613צפיות
הי, הבכור שלי עומד להתחיל כיתה א'! ממש עוד שבועיים.... אנחנו במקום קטן עם בית ספר אחד ורגיל וחדש (ללא ניסיון רב במקרים לא שגרתיים). כך שהוא כרגע אמור להיכנס לכיתה רגילה לגמרי. הוא הרבה מעל הידע של כיתה א' - קורא וכותב חופשי לגמרי, חשבון ברמה של כיתה ד' לפחות, הבנה מהירה וכו'
אוטודידקט וגם אינטיליגנציה רגשית גבוהה ולא מנותק חברתית.
אשמח לשמוע רעיונות לכך שהשנה לא תעבור עליו כבזבוז זמן אחד ארוך. וכן הצעות לדרכים להתיחס אליו- לקדם, לעניין, לאתגר בזמן השיעורים, בביה"ס...

אה, ועוד משהו- הוא יכול להתרכז במשהו אחד מלא זמן. אבל לא יכול לשבת כמעט. צריך להיות בתנועה כלשהי. אפילו כשהוא מול המחשב אנחנו מוצאים אותו בכל מיני תנוחות מקוריות כמו שכיבה על הבטן חצי באויר חצי על הכיסא מחשב....
צריך לדבר עם המורה
16/08/14 10:45
201צפיות
ולחשוב ביחד איתה על רעיונות מה לעשות בבית הספר.
 
בבית הספר לומדים לא רק לקרוא ולכתוב. מתנסים בלחיות בחברה. לומדים ללמוד (שזה אומר, למרבה הצער, לשבת בכיתה, לדבר רק כשמצביעים, להכין שיעורי בית, דברים כאלה). ילדים רבים מגיעים לכיתה א עם ידיעת קרוא וכתוב, וכמוהם - גם בנך יצטרך ללמוד לשבת בשקט גם כשמלמדים משהו שהוא כבר יודע. 
 
לפעמים נותנים לילדים מתקדמים לעבוד לבד בחוברות מתקדמות, לפעמים עושים קבוצה שלומדת יחד פעם פעמייים בשבוע. 
 
חוץ מזה - יש מגבלות עד כמה בית ספר רגיל יכול לתפור לכל ילד תוכנית לימודים משלו. לכן - חלק גדול מההעשרות צריך להגיע מבית.
אם זה שאתם תמצאו חוברות טובות ותתאמו עם המורה שהיא תאפשר לו לעבוד בהן, או - חוגים אחרי הצהריים
 
 
מידת שיתוף הפעולה תלויה בבית הספר
16/08/14 14:08
183צפיות
ובעיקר במורה המחנכת. אצלנו שלושת הילדים למדו לפחות את כיתות א-ג באותו בית ספר, עם הבכורה היה מעט מאוד שיתוף פעולה, עם האמצעי בשנה הראשונה בכלל לא, ועם הקטנה היה המון שיתוף פעולה. הכל בזכות המורה. הבאנו חוברות שונות מעשירות בהמלצת המורה, היו מורות שהכינו לה חוברות עבודה שהורכבו מדפי עבודה המיועדים לכיתות מתקדמות יותר, היו שיעורים שהיא למדה עם כיתה מתקדמת יותר והיו שעות פרטניות (בחשבון עם המורה לחשבון ובאנגלית עם סטודנטים מאמריקה שהגיעו לשנה בארץ ולימדו בבית הספר שלנו).האמצעי הגיע לכיתה א עם רמת חשבון של כיתה ג לפחות, ולמרות שדיברתי מראש עם המורה כלום לא עזר. הוא ידע לפתור בראש תרגילי כפל של דו ספרתי בדו ספרתי, והיא התעקשה להמשיך לתת לו דפי עבודה של 2+1 ושל 3+2, וכשהוא סיים ראשון נתנה לו עוד דף עבודה בדיוק באותה רמה. כשהתחיל להפריע היא היתה רושמת לו הערות במחברת קשר ולא עזרו כל השיחות איתה במהלך השנה. בשנים מאוחרות יותר כשהתחלפו המורות זכינו לקצת יותר שיתוף פעולה עם שעות פרטניות וגם הזדמנות לשתף ולהדריך את תלמידי הכיתה עם חומר שלמד בתכנית לנוער מוכשר במתמטיקה של בר אילן. אז גם אני מציעה לדבר מראש עם היועצת והמורה (ברוב בתי הספר חוזרים לעבודה מחר), לשתף ברמה הנוכחית שלו ולבקש הנחייה לגבי מה ניתן לרכוש עבורו. אם תגלו שאין כלל שיתוף פעולה מצד ביהס והמורה, אולי שווה לבדוק אם יש באזורכם בית ספר דמוקרטי או משהו בסגנון. אלא אם יש כיתת מחוננים בעירכם, ואז שווה למשוך עד כיתה ב בבית ספר רגיל ולעבור בגימל לכיתת מחוננים. מקווה שעזרתי ובהצלחה
אולי במקום להתמקד בחסרונות ביה"ס
17/08/14 19:35
159צפיות
לחנך את הילד לסובלנות וסבלנות, דרך ארץ, נימוס ועזרה לזולת.
כך שבמקום "להשתעמם" יוכל לעזור לאחרים ולמורה.
אני די בטוח שאילו רמתו האינטלקטואלית וההשכלתית גבוהות כל כך,
בעתיד, על פי מבדקים כאלו ואחרים יש אפשרות ואולי אפילו בהמלצת ביה"ס,
להקפיצו לכיתה גבוהה יותר, או לשלבו במגמות "יוקרתיות" יותר.
 
ובזמנך/כם החופשי תוכלו לרשום אותו לחוגים בתחומי עניין שיתאימו ליכולותיו.
 
בהצלחה.
תראי, כיתה א' היא לא רק
19/08/14 09:28
40צפיות
קריאה וכתיבה וחשבון. אם זה היה כך, אז לא מעט ילדים יכלו לוותר עליה, כי קריאה וכתיבה טרום כיתה א' היא מנת חלקם של אחוז מסוים של ילדים, בין אם הם מחוננים ובין אם לא.
כיתה א' זו הכיתה שבה ילד הופך לראשונה בחייו, ולעוד שנים רבות מאוד (כולל בצבא ובאוניברסיטה) לתלמיד במסגרת. יש המון מה ללמוד בתחום הזה. איך אני לומד בקבוצה, איך אני מכבד דברי אחרים, איך אני מגלה סבלנות גם כשאומרים דברים שאני לא מסכים להם, מה עושים שזה שיושב מאחורי לא מבין ומעכב את כולם... יש כאן למידה של התארגנות (תיק שאני אחראי על מה שנמצא בתוכו), למידה של שיח עם מורים בעלי דרישות שונות ועם ילדים שונים ומגונים. החצר, ההפסקה, לאכול בזמן, להתחבר. כלומר אני חושבת שהדגש על הפער הלימודי בינו לבין האחרים, בשלב הזה, לא צריך להיות העיקר. 
יש לך ילד שעומד להיכנס לעולם שלא מוכר לו, שהוא צריך ללמוד את הקודים שלו, ואולי דווקא ידיעותיו הטובות יהוו נקודת משען (הנה קושי אחד פחות שלא יצטרך להתמודד איתו). בכיתה א' גם מציירים הרבה, משחקים, כל הצד הגרפי מקבל פוקוס (האם למשל הוא רגיל לכתוב במחברת? להתארגן במרחב של הדף?). גם הבן שלי נכנס לכיתה א' כשהוא יודע את כל מה שציינת - ועדיין הייתה בו הרבה התרגשות וצורך להסתגל לביה"ס, ולחלוטין לא חשבתי שצריך בשלב הזה להיערך מול ביה"ס. 
השאלה שלך תהיה מופנית, בעיני, לשנים הבאות. כי באמת ילד שמתקדם כל כך (גם הבן שלי כזה) צריך סוג של מענה. וכאן זה כבר תלוי בביה"ס ובמורים שלו. הוא יוכל להבחן במבחני המחוננים ולצאת ליום שליפה (רק החל מכיתה ג'), או לחילופין אולי יגיע רגע שתשקלו כיתת מחוננים ותאלצו לקבל החלטות יותר "כבדות". יכול להיות שיהיו מורות שיסכימו שהוא יתקדם לבד בחוברות משלו. יכול להיות שתחשבו שבכל זאת כדאי להעביר בית ספר, למקום שיותר מאפשר שונות (אנחנו בדמוקרטי בדיוק בגלל זה - כדי שבני ילמד חשבון עם כיתה ו' בלי שנצטרך להאבק או להתחנן, וכדי שתהיה לו קבוצת התייחסות לימודית). אבל כרגע הייתי מתייחסת לעלייה לכיתה א' בתור מטרה בפני עצמה. יש לו דרך מסויימת לעבור לפני שבודקים איך לאתגר אותו אינטלקטואלית.
ודבר אחרון - אם יש לך חשד בתנועתיות לא מווסתת - לכי לבדוק את זה. תנועה בלתי פוסקת יכולה להיות עדות על קושי תחושתי, ענייני קשב וריכוז, מוטוריקה ועוד.
|*|נפתח פורום סדרות ישראליות|*|
17/08/14 14:49
1צפיות
|טי-וי|אוהבים את הסדרה נויורק? חולים על משפחת זגורי? רוצים להיזכר בעופרה מלגעת באושר?
פתחנו במיוחד בשבילכם את פורום סדרות ישראליות בו תוכלו לדבר על כל היצירות הישראליות מכל השנים!

מוזמנים להיכנס כבר עכשיו ולדבר על סדרות ישראליות מהעבר, מההווה ושיהיו בעתיד:
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/forumpage.aspx?f...
º
ילד מחונן כבן ארבע וחצי שמתקשה בגמילה כיצד
11/08/14 11:27
118צפיות
כיצד לעזור לו? או כיצד זה יכול להיות?
11/08/14 18:12
111צפיות
לגבי כיצד לעזור לו - האם בורח לו כי הוא עסוק בפעילויות אחרות ומעדיף לעשות בתחתונים מאשר לקטוע את הפעילות?
מה שעבד אצלנו הוא להבהיר לילדה שהיא לא תוכל להמשיך לעסוק בפעילות כך או כך ושעדיף לה כן ללכת בזמן מאשר לא - כלומר, לקחת אותה לשירותים בעקביות פעם בשעה ולא משנה מה היא עושה באותו זמן, כדי שתהיה לה מוטיבציה ללכת בזמן ולהפסיק עם הנוהל (כמשבהירים לה שזה מה שיקרה כשהיא תפסיק לעשות בתחתונים). כמו כן אצלנו היה קושי כלשהו לשים לב לתחושה שלפני שמגיע הפיפי, לכן כשהושבתי אותה בשירותים וכן היה לה פיפי אמרתי לה לשים לב ולנסות לזכור את התחושה שהייתה לה עכשיו, לפני שהגיע הפיפי.
מה שלא עבד - שיטות של פרסים, כוכבים ומדבקות.
מנסיון וגם מקריאה
11/08/14 22:31
116צפיות
באמת שיטת 'כלכלת אסימונים' או טבלאת התנהגות או מדבקות ושוחד לא עובדים על מחוננים, להפך זה רק עושה אותם אפתים
להרבה מחוננים יש קשיים סנסוריים/ חושיים שונים ולשישית מהם יש גם לקויות למידה כמו למשל הפרעות קשב וריכוז שמתבטאות בעודף ריכוז במשימה ובשל כך הסחה מכל גירוי אחר... האם ניסית לדבר עימו כשהוא עסוק, אפילו להציע לו שוקולד והוא לא ענה... 
מנסיון עם הילדים שלי, להפחית מאוד את רמת הגירויים לתקופה מסויימת, אם אפשר לעיסוק אחד, ובעיקר לזהות אילו עיסוקים שואבים אותו במיוחד. אצלינו עניין המוזיקה הפריעה אז לכמה שבועות הפחתנו האזנה למוזיקה עד שלמד מתי ללכת לשירותים, וגם לימדנו אותו שאפשר ללחוץ על 'פאוז' ולעצור את המוזיקה כדי ללכת לשירותים. 
במקום מדבקות כפי שכתבו לפני , ללמד אותו , לפנות לאינטלקט שזה הצד החזק של מחוננים. להסביר שאם מתקשה להגמל יהיה לו קשה להשתלב בחברה, לישון אצל חבר וכדומה .
ריכוז יתר-
12/08/14 09:34
69צפיות
כשאנחנו מתיאשים מזה שלא מקשיבים לנו, אנחנו שואלים אם הם רוצים $100. גם את זה הם לא שומעים
הממ... הבת שלי הרימה אתמול מטבע מהרצפה
12/08/14 17:52
94צפיות
ונתנה אותו לאבא שלה. אבא שלה התעצבן ואמר שתישא את המטבע לבד. אז היא הסבירה לו שהיא לא רוצה שהוא ישמור לה את המטבע, אלא היא נותנת לו אותו. בעלי התקשה להאמין, אז היא הסבירה לו שממילא היא מקבלת מאיתנו הכל בחינם, אז היא לא צריכה כסף .
כך שאולי עדיף בכל זאת לנסות עם משהו כמו שוקולד ולא עם כסף...
ענין של חינוך, כנראה.
12/08/14 18:53
56צפיות
הבת שלי תוכל להסביר לך בדיוק כמה קופסאות לגו, ומאיזה סוג, היא תוכל להשיג ב$100.  הרבה יותר מושך משוקולד, שתמיד יש בבית, אבל לא מושך תשומת לב.
גם הבת שלי
12/08/14 18:59
55צפיות
אבל היא יודעת שממילא אנחנו נחליט מה מותר לה לקנות ומה אסור לה, גם אם הכסף יהיה שלה, כך שהיא מעדיפה זרם בלתי פוסק של מזומנים על פני הדרישה לקנות רק מהכסף שהיא צברה - ושהיא תצטרך לבקש מאיתנו ונחליט אם כן או לא, ולא גם שתבקש וגם שתהיה מוגבלת לכמות שיש לה.
אנחנו נטיל ווטו על סכין או אולר,
12/08/14 19:15
47צפיות
אבל לא נתערב בבחירה של צעצועים, אלא אם יש סיבה מיוחדת. היא יודעת שאם יהיה לה כסף משלה, היא תוכל לבחור מה לקנות. שוב עניין של חינוך.
סקייטבורד, צעצועים שיורים, צעצועים חדים, ועוד
12/08/14 19:23
44צפיות
יש הרבה סיבות לפסול צעצועים, גם אם מתמקדים רק בפן הבטיחותי. הבת שלי כמעט פגעה בי באופן רציני פעם כי סבתא שלה קנתה לה אקדח שיורה כדורי פינג פונג, והיא הכניסה לתוכו אגוז...
אז זה גם הבדלים באישיות.
12/08/14 19:31
42צפיות
האקדח היחיד שהבת שלי רצתה, הוא אקדח ורוד שלא יורה כלום. התאים בצורה מושלמת לתחפושת נסיכת הקאוגירל הוורודה
לא מצליחה לדמיין אותה מבקשת צעצועים חדים, יורים, או ספורטיביים. 
 
מישהי בגן של הבת שלי התחפשה לקאוגירל ורודה.
13/08/14 04:12
53צפיות
תחפושת מאוד יפה. אני לא יודעת אם אלה הבדלים באישיות, אבל אצלנו באמת הולכים משחקים וצעצועים מכל הסוגים, כולל ספורטיביים ו"לוחמניים" (הגדולה גם הייתה בחוג אמנויות לחימה, וכו'), או כאלה שבהם "נלחמים" כמו קלפי פוקימון.
חוץ מהתחפושת הוורודה,
13/08/14 10:14
42צפיות
יש לה גם כתר נסיכות מודבק לכובע...
כשהיא נולדה, חשבתי שיש סיכוי שהיא לא תאהב וורוד ומשחקי בובות, כי היא תושפע מהאחים שלה. מסתבר שהיא החליטה להיות ההיפך מהם
רק עכשיו היא מתחילה להתקרב בהססנות לדברים שנחשבים של בנים. עד לפני כמה זמן היא אפילו לא רצתה לנסות.
היא גם לא הסכימה לשחק בלגו, עד שהמחנכת הנפלאה שלה יעצה לי לקנות לגו וורוד...
עם בנות זה מעט שונה
17/08/14 23:07
24צפיות
מאחר ובנות מתבגרות נפשית מוקדם מבנים, אז בתקופת הגמילה הן כבר מודעות יותר, ואז אפשר לשחד אותן, וכך גם לגבי בנים בגיל 7 נגיד.
יחד עם זאת מדבקות לא יעזרו בדרך כלל, אלא אם כן מדובר במשהו נחשק כמו למשל מיקי מאוס והלו קיטי במקרה של הבת שלי או אנגרי ברדס במקרה של הבן שלי. 
אם הולכים על שיטת האסימונים , אז כדאי להבהיר מה יהיה הפרס בסוף, ושהילד יבחר מתוך מבחר שההורים  מציעים או שתהיה להם אפשרות ווטו. 
בדרך כלל ילדים מחוננים יבחרו איזה לגו מורכב, או צריך לטירת הפליימוביל. 
יחד עם זאת כשמדובר בצרכים גופניים, ילדים מחוננים הרבה פעמים דוחים אותם כדי לזכור בצרכים הקוגניטיבים, לדוגמא, היום בני בן הכמעט 7 חזר מאוחר מחבר, נכנס הביתה כשהוא מותש והחל לבכות, שהוא רעב. ברור שהציעו לו אוכל ואפילו ברור שהיה משהו שהוא אוהב, כי אני מכירה את המארחים, השעה הייתה רבע לשמונה. הצעתי שיתקלח ועד שיסיים תחכה לו ארוחת הערב- שתי 'ביצות' עיין ותירס. הוא טען שהוא לא יודע מה כדאי לאכול או להתרחץ קודם, לרגע הסטתי את תשומת הלב לילדים האחרים הוא היה שקוע בספר ביולוגיה לילדים כדי לבדוק למי יש הריון ארוך יותר לפיל או לוויתן וכמה זמן שוהה גור קנגורו ברחם אימו תוך כדי שהוא מתאפק מללכת לשירותים. 
 
מכאן נובע, שזה מאבק תמידי בין צרכי הגוף ולצרכי השכל, צריך לקבל את זה וכשרואים את זה להסביר ולהזכיר מליון פעם בסבלנות אין קיץ, שקודם עושים פיפי, אחר כך דואגים להתרחץ ולהתרענן ולאכול, ורק אחרי אלה קוראים ספרים. 
 
את מזכירה לי איך הבת שלי קמה בשבתות
18/08/14 10:37
27צפיות
ואומרת "אני רוצה ארוחת בוקר או לשחק במחשב"... כאילו אלה מין צרכים שקולים שכאלה...
אבחון מחונן על
10/08/14 19:02
232צפיות
איך מאבחנים (במשרד החינוך) אם ילד הוא מחונן על?
הילד עבר בחינות ליום שליפה.
האם האבחון נעשה בשלב מאוחר יותר?
איננו מעוניינים לקחת לאבחון פרטי, אבל סקרנים לדעת האם האבחון לפני כיתה ז נותן יותר פרטים מאשר עבר/לא עבר כפי שיש לפני כיתה ג.
אני לא חושב שמשרד החינוך עושה אבחון לצורך סיפוק סקרנות
11/08/14 01:23
132צפיות
ובגילאים הצעירים אין שום משמעות למחונן על
º
לא ניתן לדעת בשלב זה, אלא על ידי עריכת אבחון פרטי.
11/08/14 08:59
70צפיות
לא בטוח
11/08/14 18:16
99צפיות
ספק אם התוצאות של האבחון הפרטי יהיו מהימנות בגיל הזה
מבחני iq משקפים יכולות בנקודת גיל מסויימת בהשוואה לילדים
12/08/14 08:50
115צפיות
אחרים באותו הגיל. כך שאני מניחה שבהשוואה לשאר תלמידי כיתה ב', יהיה ניתן למקם את ההישגים של הילד ולהגדירם.
 
אין לי ספק שמכון פרטי יסכים לאבחן
12/08/14 10:10
77צפיות
ועדיין אני חושב שקביעה כזו בגיל כל כך צעיר אינה מהימנה ואין לה שום משמעות לעתיד (לרבות העובדה שבעתיד ואפילו באותו גיל יכולה להתקבל תוצאה שונה לגמרי)
אז מתי כן יודעים?
12/08/14 15:23
99צפיות
כלומר באיזה שלב משרד החינוך בוחר את מחונני העל ועל סמך איזו בחינה?
כאמור אין לנו עניין באבחון פרטי.
כיתה ג לא מחוננת
09/08/14 23:27
215צפיות
הילדה חזקה מאוד בבית הספר, מעולם לא הגיעה עם שיעורי בית הביתה. עברה שלב א, לא עברה שלב ב.חזקה במתמטיקה בצורה יוצאת דופן - לא כשמנסים ללמד אותה, כמובן, אבל שואבת מהאוויר אינפורמציה - ככה למדה לבד אחוזים, שברים, המרת מטבעות ועוד. עצלנית שאין דברים כאלה.אוהבת להיות היודעת אבל אין שום מוטיבציה להשגת המידע - ( כתבו פה הרבה על ילדים מחוננים שרק רוצים לדעת וכלום לא עוצר אותם. זה ממש לא מה שקורה פה) ובכל זאת - כישרון נדיר ( לא רק בעיניי) למתמטיקה.  יש המלצות על איך לקדם אותם?האם להניח לה וזהו?האם בהמשך ישנם מבחנים שפונים יותר לתחום הריאלי?תודה
ניתן להגיש ערעור ולבקש בחינה חוזרת, אם זה הכיוון
10/08/14 09:16
127צפיות
או אם מניחים לזה, להתייעץ עם בית הספר והמורה איך ניתן לקדם.
בעתיד, בתיכון, כמובן שיש מגמות ריאליות אבל שווה להקדיש לה גם כעת כדי לא לפספס אותה ואת היכולת שלה
תודה על תשובתך, אבל
10/08/14 09:23
132צפיות
לפי התיאורים פה אין מדובר בילדה מחוננת.  אין סקרנות. אני מניחה שיש ילדים שמצטיינים בכל מיני תחומים והם לאו דווקא מחוננים. השאלה שלי היא אם יש מסגרות מחוץ לבית הספר לילדים כאלה והאם איתורים למינהם בגיל מאוחר יותר מכוונים יותר לכוון הריאלי. אני לא מעוניינת שתעשה את אותו פורמט של מבחן שוב - היות ואני מניחה ששוב לא תעבור. ומעבר לכך - ימי השליפה מבוססים על הרבה חוגים שפשוט לא יעניינו אותה. הילדה מתמטית....
המסקנות שלך לא בהכרח נכונות
10/08/14 10:29
114צפיות
ראשית, זה שהילדה כשרונית במתמטיקה ולא מצאה בינתיים תחומי עיניין אחרים לא אומר שהיא אינה מחוננת. 
שנית, ימי השליפה מציעים מגוון עשיר של הזדמנויות לגלות תחומי עיניין נוספים, אפילו תחומים מתמטיים מתקדמים מעבר לחשבון המתקדם שהיא מתעסקת בו כרגע (ההעשרה ביהוד למשל כוללת אוריגמטריה - גאוטריה והנדסת המרחב דרך אוריגמי. וזו רק דוגמה בודדת). 
ובנוסף, לדעתי האישית, חבל כבר היום לקבע אצלכם ואצל בתכם את הבנה ששום דבר לא מעניין חוץ ממתמטיקה. אני הייתי דווקא, בעיקר בדיל הזה, מנסה לחשוף אותה לתחומים אחרים. בגיל החטיבה תוכלו לשלוח אותה לתוכניות מתקדמות למתמטיקה שיכולות להוביל אפילו לתואר אקדמי בגיל התיכון.  
לכן אני מצטרף להמלצה לערער ולנסות שוב בשנה הבאה.
אני לא מתייגת,
10/08/14 22:56
81צפיות
הילדה במגוון חוגים אחרי הצהריים - ומגלה רמות התעניינות שונות בהתאם לגילה.אני לא מעוניינת שתעשה עוד מבחן כי להערכתי היא לא תעבור. לשיטתה המבחן היה ״ בסדר״ - וברור לי שהיא גם לא עשתה אותו בלהט וגם אין לה ידע כללי מספיק.  אין תחושת כישלון או החמצה, הילדה מבסוטה מעצמה עד הגג ואין לי שום רצון לשנות את זה...יש לי בעיה עם פיתוח הכישרון הזה בבית. יש לנו חוברות מעולות - אבל זה תחת השרביט שלנו ויוצר מרמור. בבית הספר שמו אותה כאחראית על התלמידים החלשים בחשבון והיא מאושרת. השאלה היא אם מבחני איתור בכיתות המתקדמות יותר שונים מהותית או שהדפוס נשאר דומה - כלומר האם ילד שאינו מחונן אבל יש לו כישרון יוצא דופן למתמטיקה ותפיסה מרחבית  יאותר.
המבחנים החוזרים דומים
12/08/14 09:17
44צפיות
יש הבדלים, אבל לא מהותיים.
 
מתמטיקה בהתכתבות של מכון וייצמן
10/08/14 18:44
73צפיות
אפשר להצטרף כבר מכיתה ג.
לא ניסינו אבל ממה שקראתי דורש השקעה של הילד לשבת וללמוד לבד, מה שאולי לא מתאים לבתך.
יש בהרבה מקומות חוגי העשרה בכוון מתמטי. וגם אתרים כגון: http://www.chidot.co.il/
בהצלחה.
 
אצלנו יש קידומטיקה.
10/08/14 09:26
80צפיות
תבררי אם יש אצלכם.  מדובר בשיעורים אחה"צ באוניברסיטה, דומה לחוגי המצטיינים, אבל מתמקדים בחשיבה מתמטית.
עד כמה שזכור לי, מגיעים לשם בהמלצת המורה, והם מעבירים כמה שיעורים לכל מי שהגיע ומסננים את המתאימים ביותר.
אם היא חזקה במתמטיקה מומלץ
11/08/14 08:55
86צפיות
לקנות לה חוברות של חידות, מתמטיות וגם לא מתמטיות (יש גם משהו בהתכתבות בוויצמן אבל יכול להיות שזה לגילאים מתקדמים יותר - לא יודעת). פתרון של חידות מתמטיות הוא גם מהנה, גם נותן מוטיבציה, גם מפתח את החשיבה, גם נותן הצצה למקצוע של המתמטיקאים ולהנאה שאפשר לשאוב ממנו, וכו'. בקיצור, מומלץ.
מצד שני, אני עזבתי את המתמטיקה אחרי התואר השני אז אם את רוצה עצות לגבי איך לגדל מתמטיקאית אולי כדאי שתשאלי מישהו שנשאר...
אה, אבל לא לשבת איתה על החוברות.
11/08/14 08:58
64צפיות
זה צריך להיות משהו שהיא עושה כי זה מעניין אותה - ואם היא צריכה עזרה, שתפנה אליכם. זה לא אמור להיות משהו חובה כמו עבודה בבית ספר - לעשות את זה כך, כחובה, זה מתכון די בטוח להמאסת המתמטיקה עליה.
חוגי מתמטיקה, בר אילן
11/08/14 15:28
49צפיות
חוגי בר אילן מתחילים רק בכיתה ו
 
נדמה לי שיש למכון וייצמן חוג וירטואלי
 
 
 
את אומרת שהיא חזקה בבית הספר באופן כללי,
12/08/14 09:26
64צפיות
כלומר אין לה בעייה גם עם מקצועות אחרים. זה שאין לה "תחת" לשבת, זה לא אומר שהיא לא מחוננת, אלא שאולי החומר שכרגע מוגש לב ההית הספר קצת מתחת לרמה שלה ומשעמם לה. מכירה את זה מהאמצעי שלי. הם מבינים את החומר כבר בהסבר הראשון של המורה, או לפניו, והמורה מסבירה עוד 5 פעמים לפחות עד שכל המתקשים גם מבינים. אני ממליצה בכל זאת לערער ולנסות להביא אותה להעשרות של המחוננים (לא יודעת אם יש אצלכם כיתת מחוננים או יום שליפה פעם בשבוע). הם מקבלים הרבה מעבר למה שמקבלים בכיתה רגילה, ויש הרבה דגש על הכיוון המתמטי.
מעבר לכך, יש קורסים ל"נוער מוכשר במתמטיקה" של אוניברסיטת בר-אילן עם שלוחות לימוד בכל הארץ. אמנם התכנית עקרונית מתחילה מכיתה ו (ומבחני הקבלה נערכים בכיתה ה), אבל אני מכירה לפחות 2 ילדים מאוד מוכשרים במתמטיקה שהצטרפו לתכנית כבר בכיתה ה (ועשו את מבחני הקבלה בכיתה ד). שווה לבדוק מולם מה הפרוצדורה.
התכנית של מתמטיקה בהתכתבות של מכון וייצמן היתה קצת פחות מוצלחת מבחינתנו, כי היא דורשת ישיבה ועבודה עצמאית של הילד, ולפחות אצלנו היה קשה להביאו לכך. החומר עצמו היה מעניין, אז אני מניחה שזה תלוי אופי והרגלים של הילד.
בכיוון בית הספר אפשר להתייעץ עם המורה למתמטיקה ועם המחנכת, לראות אם אפשר לתגבר אותה עם חוברות מתקדמות/מרחיבות אופקים, עם שעה פרטנית, או אפילו למידה בכיתה גבוהה יותר בשעות המתמטיקה (אם יש בבית הספר נכונות להגדיל ראש).
 
בהצלחה בכל כיוון שבו תחליטו...
 
 
º
תודה לכולכם על ההערות המאירות והנכונות לעזור!
12/08/14 09:51
21צפיות
פורום דם אמיתי נפתח ב|תפוז|!
11/08/14 16:52
3צפיות
|ערפד| אנו נמצאים בשיאה של העונה האחרונה של דם אמיתי!
בבון טמפס קיים דו קיום בין הערפדים לבני אנוש, בלב ארצות הברית, עיירה דמיונית. רוצים לספר כמה אתם מעריכים מלצרית בעלת יכולות טלפתיות? רוצים להיזכר ברגעים גדולים מהעונות הקודומות?

בואו לדבר על הסדרה בפורום דם אמיתי
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/forumpage.aspx?f...
|*|נפתח פורום פוליטיקה עולמית |*|
11/08/14 11:14
1צפיות
|גלובוס|רוצים לדעת מה קורה עכשיו בממשלת בארה"ב? מעוצבנים על פוטין? רוצים ללמוד מהאירופאים?
פתחנו בשבילכם את פורום פוליטיקה עולמית. בפורום תוכלו להתווכח  על סוגיות העומדות על סדר היום, לדבר על אירועים פוליטיים המתרחשים היום בעולם ועל השלכתם הבינלאומית.

היכנסו כבר עכשיו |שמאל|
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...
|*|פורום אכילת יתר ב|תפוז| אנשים|*|
06/08/14 11:18
2צפיות
|שמאל| סובל מהפרעות אכילה, אכילת יתר, או מהתמכרויות מזון?
פורום אכילת יתר הוא בית חם ומחבק לכל מי שרק מחליט שמעכשיו מבקש את חייו בחזרה.

אנו מזמינים אתכם לקבל טפיחה וחיבוק, לשאול ולייעץ, לשתף ולהשתתף.
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/forumpage.aspx?f...
|*| נפתח פורום לרזות בראש אחר |*|
03/08/14 15:31
1צפיות
|שמאל|ניסיתם את כל הדיאטות האפשריות? דיאטת כרוב לא עזרה לכם?
אנחנו מזמינים אתכם לפורום לרזות בראש אחר, בו תוכלו להתייעץ, לשתף וללמוד איך משנים את התפיסה כלפי האוכל לא רק מהבטן, אלא גם מהראש!

היכנסו עכשיו |קדימה|
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/forumpage.aspx?f...
תוכנית מתמטיקה בר אילן לילדים
01/08/14 15:46
81צפיות
אשמח לקבל חוות דעת המלצות או ותובנות מהורים לילדים שלקחו חלק בתוכנית
אני יודעת שנושא זה נדון בפורום בעבר אבל לצערי לא הצלחתי לאתר מידע מהארכיון
תודה רבה מראש
 
הבת שלי מאד נהנית
02/08/14 10:41
67צפיות
החילה הכיתה ו. בכתות ו-ז  זו העשרה מתמטית, מחידות הגיון ועד סודות ההצפנה, ציור בקו אחד, שיטות מתחכמות לפתרון משוואות וכו. היה לה מאד מעניין, מורים מצויינים, ונהנתה.
השנה היא מתחילה את התכנית התלת שנתית. נראה מה יהיה עם זה. הבנתי שזה דורש הרבה עבודה מהבית ואני לא מתכוונת לריב על זה...
הבן שלנו סיים שנה ראשונה בתכנית
03/08/14 11:22
72צפיות
וכרגע מתכוון להמשיך לשנה שנייה. רוב הנושאים בשנה הראשונה (כיתה ו) היו מאוד מעניינים, אבל הוא פחות התחבר למדריך. אם יהיה השנה מדריך שהוא יתחבר אליו יותר טוב, אני מאמינה שזה אפילו יגביר את ההנאה שלו מהתכנית, כי כאמור מהתכנים עצמם הוא בסה"כ נהנה מאוד והוא מאוד אוהב מתמטיקה.
 
בכיתות ו-ז מדובר יותר במעין חוג כזה שמשלב המון משחקים וחידות וטריקים. היה להם גם מערך שיעור שהם הכינו בעצמם והעבירו לכיתות ה בביה"ס שלהם ומאוד נהנו מזה. בכיתות ח-י כבר מדובר במשהו אחר לחלוטין שמכוון לבגרות במתמטיקה בסוף כיתה י, ואז יש המון שיעורי בית ועבודה עצמאית.
 
יש שלוחות בהמון ערים/יישובים בארץ, כך שזה בד"כ נוח להגעה (לא צריך להגיע דווקא לבר אילן), מה שמקבל על ההשתתפות בתכנית.
 
מקווה שעזרתי ובהצלחה!
º
תודה רבה על עזרתכם המיידע סייע לגבש החלטה
03/08/14 13:15
11צפיות
התכנית תובענית ביותר
14/08/14 10:24
42צפיות
התוכנית תובענית ביותר ולא קלה. מי ש"שרוף" על מתמטיקה ייהנה. מי שרק אוהב\רוצה להתקדם\רוצה לגמור עם זה מוקדם -עשוי למצוא את זה קשה.
דרישותיו של ילד מחונן
29/07/14 16:23
136צפיות
שלום, בני המחונן (IQ 162) עבר את מבדקי המחוננים של מכון סאלד ולומד במכון לקידום נוער, מנדנד לי ורוצה לקנות טרקטור. היכן לרכוש לו כזה דבר? האם זוהי בקשה לגיטימית?
האם במידה ולא אקנה לו טרקטור אפגע ביכולותיו השכליות? עד כמה אני צריך לציית לבקשותיו? 
למען הסר ספק, מדובר בטרקטור אמיתי. 
מה לעשות? אנא עזרו לי. הילד כל היום בוכה ומאיים שיפסיק ללמוד. 
אבא מודאג 
למה הוא רוצה טרקטור?
29/07/14 17:11
90צפיות
(אם נצא לרגע מנקודת הנחה שאתה רציני)
הוא טוען
29/07/14 22:39
106צפיות
כי יש לו תכנית לפתרון בעיית איום המנהרות של חמאס. מאז שנחשף דרך החדשות לבעיה הוא מסתגר בחדרו, משרטט מפות וכותב רשימות. ראוי לציין כי הילד בן 8.
זה שהוא מחונן ממש לא רלבנטי כאן
30/07/14 04:55
82צפיות
אולי זה מאפשר לו לתת נימוקים יותר טובים. מה שאני רואה זה ילד שמפחד מהחמאס. מתמודד דרך בניית תוכנית פעולה. האם הוא שיכנע אותך בתוכניתו או שקשה לך להגיד לו לא?.
אולי תנסה להרגיע אותו בדברים אחרות .
בהצלחה ובאיחולי שבוע שקט
 
שוב, בהנחה שאתה רציני
30/07/14 05:10
79צפיות
אתה יכול להסביר לו שאם יש לו תוכנית טובה, אין שום סיבה שהוא זה שיוציא אותה לפועל - שיכתוב את התכנית ויעביר אותה איכשהו לצה"ל (תמצא לו גורם שנראה לו מספיק "בכיר" כדי ליצור איתו קשר).
בהנחה שהילד רציני...
30/07/14 07:54
65צפיות
מדובר פה על ילד בכיתה ג!
אתה באמת חושב שילד כזה יכול לאיים עליך?
היכן האמא בתמונה? אולי הילד מפוחד מהמצב? הוא נחשף לחדשות במידה זו או אחרת?
היכן אתם גרים? האם זה יכול להתאפשר?
לא נראה לי שילד כה קטן יכול לאיים בהפסקת לימודים או מניפולצית אחרות.
קח אותו לשטח קיבוץ/ מושב והראה לו את גודל הטרקטור!
בהצלחה
הוא בן 8!!!!!!!!!!
30/07/14 11:26
64צפיות
תקנה לו טרקטור צעצוע - כזה עם שלט רחוק או כזה שמרכיבים לבד.
 
 
בהנחה שאתה אמיתי...
30/07/14 16:14
61צפיות
לא ריאלי, לא רלבנטי, לא ישים ולא נכון
וסביר שאין קשר בין הבקשה ליישום התוכניות
מזוית קצת שונה בהנחה שהינך רציני
01/08/14 17:01
45צפיות
כל הורה מכיר את ילדו ויודע לעמוד מה המניע מאחורי "הדרישה" אם מדובר בדרישה מאת ילד מפונק התעלם מהמשך התגובה .
אם לא ... אני אישית נוטה להניח  כי הילד פוחד וחושש כמו ילדים רבים ברחבי הארץ  ובזכות הכישרון בו בורך מפליג רחוק למחוזות הדימיון . ילדים רבים בעת הזו חווים פחד אף אם אינם מתגוררים באיזורי עימות .
יש אפשרות סבירה להניח כי הטרקטור מגלם את הצורך של בנך לייצר פתרון במסגרת הרצון להתמודד עם הפחד והאיום
 לו הייתי במצבך הייתי פונה לגורם מטפל
 
לדעתי יש צורך להתייעץ עם איש מקצוע
ראשית, שני דברים
05/08/14 02:18
74צפיות
קודם כל שינסה לבנות לבד טרקטור
שיחפש חומרים לבד או שימציא אותם אגב, לא בעיה מקרטון עם כל מני שאיריות של צעצועים
הוא יכול גם לצבוע אותו.
תלמדי אותו לעבוד עם קנה מידה.
הילד שלי למשל בגיל 7 (כיתה ב') עשה תוכנית אדריכלית של בית לגמרי לבד
עם שרטוטים וקנה מידה.
 
ומה שלי יותר מפריע זה שהוא מחזיק אותך קצר
מדוע הוא מאיים שאם לא תקני לו אז הוא יפסיק ללמוד?
את יודעת מה יקרה כשהוא יגדל קצת ובגיל הכי קשה-ההתבגרות
מה הוא כבר ימציא לך? 
ואם את בכל זאת כל כך רוצה
05/08/14 02:27
37צפיות
וכדי להקל עלייך
אם כבר טרקטור אז רק מLEGO
לילד שלי יש כזה. הוא ממש היה מצחיק אותי כל פעם שהיה מרכיב אותו
מכיוון שהיה משנה כל פעם בהרכבה את צורתו.
צעצוע חמוד משהיה ממש קטן. עדיין יש לו הרבה סנטימנטים אליו.
או קי, עברתי קצת על התגובות
05/08/14 02:50
58צפיות
אל תקחי את מרביתן יותר מדי ברצינות 
כי כל אחת מגיבה כאן מהנסיון החיים שלה מה שלא ממש מתאים לך.
ואני לא מתייחסת כאן  להחלק של המשמעת.
 
יש לך ילד שהוא מחונן-על (יש רק כ10 כאלה בארץ בכל שנתון)
ואני מאוד מבינה אותך. לא תיהיה לו בעיה לסיים בגרות 
כשהוא יהיה עדיין ביסודי.
תדאגי שיהיו תמיד סביבו כלים ונושאים שיוכל להתקדם לבד
מכיוון שביה"ס יעכב אותו מאוד לא רק בתוכנית הלימודים כי קורה שיש מורים
לא ממש אנטליגנטים.
ממליצה לך ללמוד ולקראו הרבה על מחונני -על במשרד החינוך
כדי לדעת שיש חוקים מיוחדים  רק עבורם ויש הוראה של שלומית רחמל לקדם אותם.
בקבוצת מחוננים הוא יהיה הדובדבן שבקצפת
בהצלחה.
 
 
נקודת מבט קצת שונה
08/08/14 04:45
46צפיות
קודם כל בהחלט יישר כוח על הציון ובוודאי מעיד על יכולת גבוהה ומכוננות ודאית. 
אבל יש כמה דברים שצריך לזכור:
גם ילד מחונן צריך ללמוד חוקים וכללים וצריך להשתלב במסגרת. לשדר לילד מחונן שהמורה שלא לא מבינה כלום, כי לא השיגה ציון IQ כמו שלו, זה מתכון לכישלון בחיים. בחיים הוא ייתקל בכל מיני דברים, אתגרים וניסיונות. לא הכול יהיה קל, יש גם דברים שלא נמדדים במבחן וקסלר. הוא יצטרך לעמוד בכל האתגרים כמו כולם, גם אם הוא מחונן. יצטרך להסתדר בחברה, בלימודים ובעבודה כמו כולם, על אף שהוא מחונן. כישורי חיים זה דבר חשוב מאוד. כמו כן, אני מאבחנת כישורי למידה ולקויות למידה ומתוקף המקצוע שלי אני מסתכלת על העניינים בעין קצת יותר ביקורתית. לא ברור לי עד היום הקשר בין ציון IQ לבין הצלחה במבחן זה או אחר, בטח שלא הייתי קובעת שיסיים בגרות ביסודי בגלל שקיבל ציון, גם אם מדהים, במבחן וקסלר. ראיתי מחוננים שנכשלו בבגרויות ותלמידים רגילים או מתקשים שהצליחו בהן. כמו כן כמאבחנת כישורי למידה זה די נפוץ בשבילי לראות ילדים בעלי פרופיל נרחב - מעולים בתחומים מסוימים וחלשים מאוד בתחומים אחרים (אם תרצי - מחונן ב-X ומפגר ב-Y ובאמצע ב-Z), אז לא כ"כ ברור לי נושא המחוננות, בטח לא המדידה שלה באמצעות ציון מספרי וקביעה לפי הציון עד כמה הילד מחונן. מה גם שלמבחנים האלה יש אחוזי סטייה מאוד גבוהים בגלל שהם - א. לא מתאימים לכל הילדים (לרוב כשאני רואה ציוני קצוות, מאוד גבוהים או מאוד נמוכים אני  מתחילה לחשוד בבעיה כל שהיא)  ב. יש בהם גרסאות שונות, ישנות וחדשות, קלות יותר וקשות יותר  ג. הציונים שלהם בלתי יציבים, במיוחד מבחני הגיל הרך ולעתים גם בלתי מהימנים - במיוחד כאשר הנבחן נמצא בגילאי הקצוות של הנורמות.  
אני חושבת שכדי לקבוע הגדרה של "מחונן על" ובטח כדי להכריז שיש 10 כמוהו בכל שנתון יש צורך במעבר למבחן וקסלר, או במבחן IQ בגיל מתקדם יותר, נניח, גיל 12 או כאדם מבוגר. כמו כן אני לא חושבת שקיים ציון 162. מבחן הוקסלר לילדים מודד עד 160 - זה הציון המקסימלי שניתן לקבל 
 
הכי חשוב זה השתלבות בחיים, השקעה בעוד תחומים, ללמד את הילד לתת כבוד לאחרים ולא להסתכל על עצמו ועל חבריו כעל מספר IQ. הכרתי פרופסור באוניברסיטה שלגלג על המורים של הנכדים שלו וטען שהמורה צריכה להכפיל את ה-IQ שלה פי 5 ועדיין ולא תגיע לרמת הנכד שלו. זה כ"כ לא לעניין וגם מלמד התנהגות לא נכונה שיש לה מחירים בחיים, חבל.
 
ממליצה ליצור קשר עם קצין בכיר, אפילו הרמטכ"ל אם תצליחו
08/08/14 04:12
69צפיות
הוא בד"כ מתייחס ועונה יפה כשמדובר באזרחים ילדים שפונים אליו. אם כי כדאי קצת לחכות עד שהמצב מעט יירגע.
המטרה בעניין היא לא שצה"ל יקבל את תכניותיו וישתמש בהן (זה אולי יקרה כאשר הוא יגדל ויהפוך למומחה בתחומו).
אלא שהמומחה הצבאי ייפגש איתו, יסתכל על התכניות וישוחח איתו, תהיה לו חוויה נעימה מאוד. המומחה גם יסביר לו שצה"ל יודע לטפל בבעיה ושהוא לא צריך לדאוג. 
אני חושבת שזה יכול להיות פתרון טוב 
לגיטימי?
30/07/14 16:13
37צפיות
אין חוקים, יש גבולות שאתם מציבים
אם על כל דרישה של ילד מחונן נחשוב לענות בחיוב רק בגלל החשש שאולי נעצור את התפתחותו, נקבל ילד חסר גבולות, משמעת ונפגע ביכולות רגשיות לקבל תשובות אחרות.
לא ציינת גיל והאם זה בכלל ריאלי
º
לא ניראה לי אמיתי
31/07/14 07:52
12צפיות
º
ומה השלב הבא? נושאת מטוסים לבר מצווה?
31/07/14 10:18
12צפיות
אבל הוא מחונן-
31/07/14 16:53
59צפיות
אם לא תקנה לו נושאת מטוסים, הוא לא יצליח למצות את היכולות שלו...
אתם רציניים? לילדים שלכם
31/07/14 19:16
49צפיות
אין נושאות מטוסים משלהם? אילו מין הורים אתם?
טרקטור רגיל לא יתאים לילד!
31/07/14 22:45
40צפיות
הוא מתוכנן לגובה של מבוגר. ילד בגיל 8 יהיה נמוך מדי, או שלא יראה מהחלון הקדמי או שלא יגיע לדוושות ולבקרות.
טרקטור שמתחבר לסמארטפון של הילד יתאים יותר, דומה לזהפירוט טכני כאן.
 
אם הוא מחונן, אז כן
01/08/14 12:07
72צפיות
לילד רגיל לא הייתי קונה טרקטור. מקסימום דחפור.
 
אבל מאחר והוא מחונן, ועוד עם 162 אי קיו - צריך לקנות לו כל מה שהוא רוצה
יפה לכם- התקדמתם בשרשור
03/08/14 12:19
74צפיות
כנראה הילד כבר קיבל טרקטור והוא דוהר בשדות עמק יזרעאל...
º
עבר שבוע, הוא כבר עם קומביין.
05/08/14 07:49
28צפיות

עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


Flix
מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה