לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
בורכנו. בכך אין ספק. בן חכם ישמח אב, וגם את אמו. אבל מה מתרחש מעבר לשמחה? כיצד מתמודדים עם קשיים חברתיים של המחונן? כיצד מתמודדים עם צוות ההוראה, עם לחץ עצמי של הילדים? כיצד גורמים להם לנצל את הכישורים שלהם ניצול מקסימלי, מבלי לפגוע בשמחת החיים שלהם? נושאים אלו ונוספים, יהיו מן הסתם בשיח היומיומי בפורום. לכל המחוננים שנכנסים לפורום שלום, גם להיות ילד מחונן זה לא תמיד כל כך קל... מחוננים ומחוננים במיל' מוזמנים לשתף את ההורים בניסיונם, במסקנות ובתובנות אליהן הגיעו ממרחק השנים, על מנת לעזור להורים ולילדיהם – "אין חכם כבעל ניסיון". הפורום פתוח גם לילדים מחוננים, המוזמנים לכתוב לנו מה עובר עליכם ככאלה מבחינה רגשית, חברתית ולימודית..הקשר עם הסביבה, עם ההורים וכל מה שנראה לכם חשוב לספר לכולנו, על מנת לעזור להורים להבין את נקודת המבט של הילד המחונן... פורום זה הוא המשכו של פורום הורים שהתקיים באתר למחוננים "בארץ הדעת". המעוניינים לצפות בחומר שנאגר שם מוזמנים לפורום ההורים הקודם. מדריך למבקר בפעם הראשונה: ברוכים הבאים לפורום! על מנת לכתוב בפורום צריך להירשם כמשתמש בתפוז, פרוצדורה הלוקחת כ-2 דקות.  תוכלו גם להיעזר במאמרים ובלוחות הפורום: מהשורה מעל הפורום תוכלו להגיע לחיבור סקירה כללי בנושא- "מבחר עצות להורי מחוננים" , למסמך של סיפורים אישיים, מובאות והודעות נבחרות של מחוננים והורים – "מה הם אומרים?", ולמדריך אתרים בעברית בנושא. תחת הקטגוריה "לוחות" בתפריט למעלה תמצאו לוח המלצות הורים ומחוננים לפעילויות, ספרים, חוברות ואפשרויות בתחומי עניין שונים, ולוח מודעות חברתי להתכתבויות וליצירת קשר בין מחוננים החולקים תחומי עניין והמעוניינים בכך. נודה לכם אם תתרמו ללוחות המלצות והודעות משלכם, לטובת כלל משתמשי הפורום. בנוסף, אנו מאוד מבקשים שתפיצו את ההזמנה שהכנו לפורום בקרב הורים למחוננים, באמצעות הדפסתה באותיות קידוש לבנה ותלייתה במסגרות המחוננים בהן לומדים ילדיכם. ההזמנה- פורום הורים למחוננים אנו שמחים להודיע על פתיחת פורום (קהילת אינטרנט) להורים של מחוננים באתר הקהילות הגדול בארץ - "תפוז". זה זמן רב שאנו מרגישים בחסרונו של מקום בו יוכלו הורים למחוננים להתייעץ, לשתף, לקבל עזרה ותמיכה וליהנות מניסיונם של אחרים בנושא. מטרתו של הפורום היא למלא צורך זה, ולסייע להורים ולילדיהם. את הפורום ינהל וינחה צוות מתנדבים: אימא למחונן- עו"ד צפי גנן ומחוננת בוגרת- נועה לביא. להן יצטרפו מספר הורים בעלי ניסיון מפורום ההורים הקודם (במט"ח), ויועץ חינוכי. מלבד הדיון עצמו, תוכלו למצוא בפורום חומר רב שנאסף ונוצר על מנת לסייע להורים למחוננים: מסמך סקירה כללי בנושא- "מבחר עצות להורי מחוננים". "מה הם אומרים"- מסמך של סיפורים אישיים, מובאות והודעות נבחרות של מחוננים והורים. מדריך אתרי אינטרנט בעברית למחוננים ולהורים למחוננים. לוח מודעות של המלצות הורים ומחוננים לפעילויות, ספרים, חוברות ואפשרויות בתחומי עניין שונים. לוח מודעות חברתי להתכתבויות וליצירת קשר בין מחוננים החולקים תחומי עניין והמעוניינים בכך. חומרים נוספים יתווספו בהמשך. אנו מזמינים את כל מי שנושא המחוננים קרוב אליו להשתתף בפורום, ומבקשים להפיץ את ההזמנה בקרב הורים למחוננים. פורום "הורים למחוננים" בכתובת http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/forumpage.asp?id=991

מישהו יכול להמליץ לי על חוברות/ תוכנות לפיתוח חשיבה מתמטית?
23/10/14 23:17
21צפיות
אשמח לקבל בבקשה עבור ילד מבריק בכיתה ב', המלצות לחוברות או תוכנות מחשב לפיתוח חשיבה מתימטית
אתגרים, חידות היגיון, סדרות, צורות....
תודה
 
"חוקרים חשבון" זו חוברת מומלצת
24/10/14 11:00
23צפיות
חידות הגיון וכאלה - אני הייתי מחפשת עבורם ברשת.
 
תודה רבה, יש עוד?
24/10/14 19:11
9צפיות
אתחיל בחוברות האלה.. מאמינה שאצטרך עוד כי משעמם לו בכיתה ואני רוצה שיקח איתו חוברות לעבוד בהן בזמן השיעור, כי הוא מסיים מהר את המטלה הכיתתית ואז מתחיל להפריע ( הוא עם הפרעת קשב וקשה לו לשבת על הכסא בחוסר מעש), בקיצור אם יש עוד חוברות להמשך- אשמח להמלצות :) תודה.
חשבון והנדסה מזוית אחרת - חוברת מאתגרת מאד
24/10/14 21:13
8צפיות
.
האם יש פה הורים לתאומים?
22/10/14 16:43
68צפיות
מה עושים אם רק אחד עובר את המבחן?
מה עושים אם שניהם עוברים (ואז הם מן הסתם יהיו באותה כיתה)?
 
 
**לא לפרסום בראשי **
אין לי ולא מכירה
22/10/14 19:03
43צפיות
אבל אני נוטה להניח שההתמודדות איננה שונה בכל סיטואציה "תחרותית"
כשילד אחד מתקדם בלימודים, או טוב יותר בכדורגל, או שר יפה יותר או אפילו מקובל יותר ע"י חבריו.
התחרות בין התאומים היא התמודדות בפני עצמה...
אני מניחה שיש להדגיש לכל תאום את המקומות בהם הוא מוביל ו"מחונן" אך לא לעצור את התאום שהוגדר כמחונן - השפעה זו יכולה להיות הרסנית למחונן.
גם בין אחים יש תחרות, סמויה או גלויה ואינני חושבת שנכון לעצור באחד שאובחן למען השקט של השני.
אני אבא לתאומים
23/10/14 09:46
44צפיות
אחת עברה את הבחינה והשני לא (למרות שלדעתי הוא לא פחות מוכשר ממנה, ולא פחות מוכשר משני אחיו הגדולים יותר שעברו את הבחינות כמה שנים לפני).
זה מצב לגמרי לא פשוט, למזלו הוא לא ילד תחרותי והוא מפרגן לאחותו. אך בהחלט הוא חווה אכזבה וגם היום הוא מקנא באחותו שנהנת מפעילויות יום שליפה שהוא היה שמח להשתתף בהם.
למרות זאת אני לא מצטער שהם ניגשו לבחינה, אין סיבה שאחד יפסיד רק בגלל שהשני לא עושה משהו מסיבה כלשהי (וזה נכון תמיד לדעתי במקרה של תאומים). זו מין הסתם לא תהיה הפעם האחרונה שהוא יחווה אכזבה או קנאה.
לגבי תאומים שכן עברו, אני מכיר מקרים כאלו ואכן הם לומדים ביחד ואין עם זה בעיה.
בכיתה של הבת שלי יש למיטב ידיעתי
23/10/14 10:29
39צפיות
2 תלמידים שהתקבלו לכיתה, והתאומים שלהם לומדים בכיתות רגילות.
אין לי מן הסתם נסיון אישי עם תאומים, אבל גם אני מאמינה, שזה עוול לתאום שכן עבר, למנוע את ההתקדמות שלו רק בשביל למנוע אכזבה מהתאום השני.
 
אם שניהם עוברים, הם מן הסתם יהיו באותה כיתה. אמנם בד"כ ממליצים להפריד בין תאומים, אבל אם המחיר יהיה שאחד מהם או שניהם יפסידו את כיתת המחוננים, אני בטוחה שההחלטה תהיה שכן יהיו יחד בכיתה, למרות הקושי להפריד וליצור חברויות נפרדות.
 
שיהיה בהצלחה בכל מקרה
מפצים את השני בחוג שהוא רוצה
24/10/14 01:07
15צפיות
אם שניהם עוברים ויש רק כיתה אחת, זה שקול לזה שאתה גר במקום שיש רק כיתה אחת בשיכבה, קרי הם יהיו באותה כיתה למרות החסרונות שבכך.
אגב, לפעמים היתרונות עולים על החסרונות, כך שכל מקרה לגופו.
הילדה נגשה חולה למבחן,
23/10/14 08:59
73צפיות
האם יש הזדמנות שניה לערוך אותו? היא בכיתה ב ושנה שעברה הדלגה על גן חובה ישירות לכיתה א.
אשמח לשמוע מנסיונכם.
תודה :)
דברי עם המורה
23/10/14 09:37
64צפיות
אני ממליץ לדבר עם צוות בית הספר כבר עכשיו, שיהיו מודעים לכך שלא היתה במיטבה, ובמקביל ולחכות לתוצאות.
במידה והילדה לא הצליחה במבחן אך בבית הספר מכירים ביכולותיה רוב הסיכויים שיגלו התחשבות ויהיו מוכנים לכלול את השם שלה ברשימת 15% שממשיכים הלאה (בשלב א' יש לבית הספר גמישות מסוימת למקרים מיוחדים).
 
בהצלחה
מסכימה עם כל מילה.
23/10/14 10:31
44צפיות
בשלב א יש גמישות גדולה, והצוות יכול להחליט לכלול מישהו בהמלצה לשלב ב גם אם לא הצטיין בשלב א מסיבה כלשהיא.
 
בהצלחה!
º
שנה הבאה כשתהיה בכיתה ג'
24/10/14 01:03
7צפיות
º
דוגמא למבחן למכוננים,כיצד ניתן לקבל
22/10/14 16:43
46צפיות
º
אני צריכה דוגמאות למבחני מחוננים כיתה ב
21/10/14 10:53
84צפיות
אין כמעט דוגמאות ברשת.
22/10/14 12:01
83צפיות
נדמה לי שאפשר למצוא כמה בודדות באתר של "הפרופסור הלא מפוזר".
 
מצד שני, לא ממש צריך דוגמאות, כי לא ממש צריך להתכונן לזה. רק להכין את הילד למבחן אמריקאי (שהוא צריך לבחור את האפשרות שנראית לו הנכונה ביותר מבין 4-5 אפשרויות), ולהגיד לו שאם הוא לא בטוח - שיסמן מה שהכי נראה לו וימשיך הלאה. גם כדי למנוע עיכוב, וגם כי לא מורידים ניקוד על תשובה לא נכונה, אז עדיף להמר מאשר לא למלא כלום.
 
בהצלחה!
|*| נפתח פורום קצת אחרת |*|
22/10/14 11:20
17צפיות
מי מאיתנו לא מרגיש שונה לפעמים? או מוזר? שקשה לנו להשתלב בחברה.
פורום קצת אחרת נועד לאנשים שמרגישים קצת שונים וחריגים בחברה ורוצים להכיר אנשים שמרגישים כמוהם.

אתם מוזמנים להיכנס כבר עכשיו ולייעץ ולהתייעץ, לחבק ולנחם, לשתף בחוויות טובות ובחוויות לא טובות, לחלוק רגשות ופשוט לדבר.
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...
מצטרפת...:)
21/10/14 12:04
117צפיות
שלום לכם,
אני מקווה שיש מקום גם בשבילי בפורום החשוב הזה. 
קצת על עצמי...אמא לילדה שאותרה כמחוננת.  לכן,  בחרתי לחקור את את נושא הורות לילדים מחוננים. אני עושה זאת הן מנקודת מבטם של הורים לילדים מחוננים והן מנקודת מבטם של הורים לילדים לא מחוננים. המחקר מתבצע בבית הספר לחינוך באוניברסיטת בר אילן. אני נמצאת בשלב מתקדם של איסוף הנתונים ויתכן שמי מבין הנוכחים פה פגש אותי פנים אל פנים בשלב הראיונות, שטרם הסתיימו. למען הגילוי הנאות, אציין כי אחד הרכיבים בדוקטורט קשור לדיונים שנערכו בפורום הזה,  לפני מספר שנים. מקווה לתרום ולהיתרם. 
 
 
ברוכה הבאה
21/10/14 15:17
35צפיות
אני בטוחה שתוכלי לתרום רבות לפורום מהניסיון והידע שלך!
º
21/10/14 20:33
5צפיות
אני מניחה שתתני לנו קרדיט בדוקטורט שלך, אם כך.
21/10/14 18:17
78צפיות
את השם שלי מאייתים כך: "ח-י-י-ב-ת-ל-ה-ג-י-ב"
(בעבר גלשתי בניק אחר,
21/10/14 18:18
61צפיות
אבל אם את זקוקה לעזרה, אני יכולה לכתוב איך מאייתים גם אותו)
את לא יודעת לאיזו דילמה גרמת ...
21/10/14 20:31
76צפיות
הדוקטורט שלי עוסק בהורות  למחוננים בארץ. בכרטיס שלך מצוין שאת גרה בחו"ל.
אז מתי אתם חוזרים לארץ? 
לגבי קרדיט - ברור !
אני לפעמים פה לפעמים שם
22/10/14 10:59
51צפיות
עכשיו אני פה.
פתאום הוא לא רוצה יום שליפה
20/10/14 12:07
117צפיות
הבן שלי בן 9, כיתה ד', שנה שנייה ביום שליפה.
 
אחרי הפעמיים האחרונות (מתוך 3 או 4 שהיו עד כה השנה), כלומר לפני חופשת סוכות, הוא פתאום אמר לי שלא כ"כ מתחשק לו להמשיך עם ימי שליפה השנה. שהשנה זה פחות כיף משנה שעברה, ושאין לו כוח לנסיעות הארוכות. אמרתי לו שמבחינתי אין שאלה בכלל והוא ממשיך ללכת. שאני רואה איך הוא חוזר משם עם אור בעיניים, שאני יודעת כמה זה נותן לו, ושזה חשוב בעיניי גם אם הוא לא מרגיש כך.
 
במקביל, השנה נכנסים שיעורי העשרה של קרן קרב לבי"ס הרגיל. אתמול הסתבר שהם נופלים - איך לא - על יום השליפה... היה בכי ועצבים, הוא צעק שהוא מעדיף ללכת לבי"ס ולקרן קרב ולא לטכנודע.
הודעתי לו שנחשוב ונשקול ונחליט, אנחנו - כלומר ההורים, ועד להחלטה סופית הוא ממשיך עם ברירת המחדל, כלומר ימי השליפה.
 
אני ממש מופתעת מהבחירה הזאת שלו. בבי"ס ממש קשה לו. הוא מאובחן ADHD, נוטל תרופת קשב בבי"ס הרגיל אבל לא ביום השליפה. הוא שונא לקחת תרופה אבל מעדיף את זה מאשר יום שליפה! או לפחות כך הוא אומר. לא יודעת איך להבין את זה. מישהו כאן היה במצב דומה?
 
ואם נגיד שאנחנו מוותרים על יום שליפה השנה, האם הוא יוכל לחזור למסגרת הזאת בשנים הבאות?
 
תודה...
כדאי להבין למה הוא החליט
20/10/14 15:58
69צפיות
אולי בגלל הקרן קרב. ואם כן - תנסי לברר מה יהיה שם, ומה האיכות. האם זה "שווה" לו להפסיד יום שליפה בשביל זה.
 
אם הוא רוצה לנסות את השיעורי העשרה - כדאי לתאם מול המרכז של המחוננים. כדי שיאפשרו לו לחזור בשנה הבאה, ואולי אפילו באמצע השנה - אם יתאכזב משיעורי ההעשרה.
 
אבל חוץ מזה - כדאי לבדוק האם זו הסיבה. 
 
אולי השנה, מאיזו סיבה, לא טוב לו ביום שליפה? אולי חברתית? אולי יש שם איזה מורה שקשה לו איתה?
 
אולי להיפך - אולי יש משהו בבית הספר הרגיל, שקשה לו לוותר עליו? אולי הוא מפסיד משהו (חוץ מההעשרה)? זה יכול להיות כל דבר, החל מזה שהם משחקים כדורגל בהפסקה, ועד אני לא יודעת מה.
זהו, שהוא התחיל להגיד את זה עוד לפני שקבעו את השעות של
20/10/14 16:36
55צפיות
קרן קרב לאותו יום.
כלומר זה לא קשור דווקא לקרן קרב.
הוא אומר שהשנה פחות טוב לו ביום שליפה, אבל אני לא מבינה למה. חברתית שום דבר לא השתנה. המורים פחות נפלאים בעיניו משנה שעברה אבל זה לא שיש מורה שקשה לו איתה. לפי מה שהוא מספר, זה רק "פחות נפלא" (בהשוואה לשנה שעברה). לא רע.
לעומת זאת בבית הספר הרגיל די קשה לו. לכן אני לא מבינה. (אפשר אפילו לומר - המומה...)
יש לו חברים מהכיתה איתו? יכול להיות שדווקא בגלל שקשה לו בבית
20/10/14 17:48
53צפיות
הספר, הוא רוצה לפרוש. כי צריך להשלים שיעורים ויש מבחנים ויכול להיות שהוא מתחיל להרגיש חריג. אולי ילדים צוחקים עליו?
 
לא, הוא היחיד מהשכבה.
21/10/14 13:48
41צפיות
יש 2 ילדים מכיתה ה' שיוצאים לשליפה באותו יום ונוסעים איתו בהסעה. ויש לו כמה חברים בכיתת השליפה אבל הם גרים ביישובים אחרים כך שאין מפגשים אחה"צ.
הקושי בבי"ס מתבטא פשוט בקושי להעביר יום שלם בלי להסתבך. לשרוד את השיעמום בלי גליצ'ים התנהגותיים. חברתית הוא ממש בסדר, מבחנים הולכים בקלות, שיעורי בית לא ממש מצפים ממנו בגלל הADHD...
לא יודעת.
אני הייתי מנסה לקחת אותו לשיחה עמוקה
22/10/14 09:45
23צפיות
כדי להבין את הבעיה. 
 
גם אצל הבת שלי קורה שהיא חוזרת מאוכזבת מדברים חדשים "המורה הזה  לא יודע ללמד" "המקצוע הזה משעמם" "מי בכלל רוצה ללמוד xxx?" וכולי.
 
ואני חושבת שמצד אחד צריך להקשיב להם, ואם משהו לא מעניין אותם (או סתם נמאס להם מהקושי של הנסיעה) - הם לא חייבים. 
 
אבל מצד שני - אני חושבת שלפעמים יש נטיה של להשתעמם מהר, להתאכזב מדברים רק כי הם פחות נפלאים ממה שציפו.
ואני חושבת שצריך ללמד אותם לתת צ'אנס לדברים גם כשהדברים לא נראים נפלאים. ללכת לכמה שיעורים, לראות מה קורה שם - ורק אז להחליט.
לדעתי עזבי אותו.
20/10/14 20:04
69צפיות
לא רוצה לא צריך. יום השליפה הזה לא יכריע את עתידו לכאן ולכאן - כמו כל חוג - התנסה, נמאס לו - שיעזוב.
נשמע לי קצת מוזר שהוא אומר שהוא רוצה לעזוב ושאת אומרת לו שהוא חוזר משם עם אור בעיניים. זה כאילו את שוללת ממנו את התחושות של עצמו - זה עלול להיות משהו מבלבל עבור ילד שאומרים לו שהוא לא יודע מה הוא אוהב (לא מה טוב בשבילו - אלא מה הוא אוהב) ומה הוא מרגיש.
בכל מקרה, לא הייתי מכריחה להמשיך עם יום שליפה, עם כיתת מחוננים, או עם כל דבר אחר שהוא לא חובה. יש לסייג שאני לרוב כן מחייבת את הילדות ללכת לחוג ספורט/ריקוד כלשהו למען הבריאות - אבל אני לא קובעת להן באיזה חוג להיות, ואם הן התנסו ולא רוצות להמשיך - אני מרשה להן לפרוש עם תום החוג. יש לציין שלפחות פעם אחת אחת הבנות הצליחה לגרום לכך שיפרישו אותה עוד לפני תום החוג .
לא יודעת, אני שוקלת את זה...
21/10/14 13:56
46צפיות
ודאי שזה לא יכריע את עתידו... אני לא חושבת בכלל במונחים כ"כ דרמטיים.
אבל בעיניי זה לא כמו כל חוג. ממש אין קשר.
 
אולי בעצם השאלה החשובה היא: האם זה הפיך?
אני חושבת שלטווח ארוך חשוב שתהיה לו אופציה כזאת.
אם נחליט לוותר על יום שליפה השנה, מה יקרה בשנה הבאה?
מישהו יודע?
למה שלא תשאלי במרכז שבו הוא עובר את התוכנית ?
21/10/14 18:34
34צפיות
סביר להניח שזה הפיך אצלנו יש משנה לשנה יש פחות ילדים וילדות ,  כך שנראה לי שישמחו כשיחזור.
בהצלחה
האם יש יתרון להבחן בכיתה ב או ב- ג? ומה בינתיים?
19/10/14 13:55
90צפיות
שלום, אשמח להבין מדוע חלק מבתי הספר מבצעים את מבחני האיתור למחוננים בכיתה ב' וחלק בכיתה ג'? בבית הספר שלנו מבצעים את המבחן בכיתה ג', האם יש לכך יתרון? אם הילד קיבל ציון גבוה מאוד במבחני IQ שנערכו לו במסגרת אבחון הפרעות קשב, באחוזון העליון של האוכלוסיה, האם יש יתרון בלהכניס אותו למסגרת מחוננים כבר עכשיו? או שאולי יש יתרונות בלחכות עוד שנה?
במדה ונחכה לכיתה ג', אשמח לקבל הצעות איך אפשר בינתיים לפתח אותו, בעיקר בתחום המתימטיקה שחזק מאוד אצלו, כרגע הוא לא מקבל שום ידע מעבר למה שלומדים בכיתה, הבעיה היא שבזמן שהילדים בכיתה מסיימים 2 עמודים הוא מסיים את כל החוברת ומשתעמם לחכות לכולם, מה שמאוד מתסכל אותו.... אנחנו גרים בפריפרייה ואין כאן יותר מדי אופציות, אולי יש תוכנות מחשב שיכולות לקדם אותו בחומר בלמידה עצמית? אשמח לכל רעיון/ עצה מהמנוסים שבכם, תודה :), אגב- הילד בכיתה ב'.
הבחינה מבוצעת לפי התכנית למחוננים שמיועדת לאותו אזור.
19/10/14 14:02
102צפיות
אם זה אזור שיש בו כיתת מחוננים או יום שליפה שמתחילים בכיתה ג, אז המבחן מתקיים בכיתה ב. אם התכנית מחוננים מתחילה לפעול רק בכיתה ד, אז המבחן באותו אזור מתבצע רק בכיתה ג, ואין אפשרות (וגם אין טעם) להיבחן בכיתה ב).
 
בינתיים בתור העשרה אפשר לקנות לו (רצוי בתיאום עם המורה) חוברות מאתגרות שמעשירות לרוחב (פחות להתקדם בחומר ויותר להעמיק בחומר או לקבל אתגרים שיוצאים מתכנית הלימודים). אפשר לנסות שביה"ס יאפשר לו להיכנס לשיעורי מתמטיקה בכיתה מעליו (אבל זה דורש תיאום של שעות הלימוד בין 2 השכבות, וזה לא תמיד אפשרי). אפשר להירשם להעשרה במתמטיקה ו/או במדעים של מכון וייצמן (תכנית מקוונת). אם המורה מוכנה להגדיל ראש, אפשר לבקש ממנה שתכין לו דפי עבודה מאתגרים.
 
בהצלחה!
 
 
תודה רבה :)
22/10/14 09:11
13צפיות
בהמשך לתשובתך דיברתי עם המורה, היא ראש קטן, לא פשוט היא אומרת לשגע את כל המערכת בשביל זה, בשביל להכניס אותו ללמוד עם כיתה מעליו מישהו צריך להשלים לו את החומר שלא למד, גם אם הוא קולט מהר ובקלות- בכל זאת יש הפרש של שנה, היא לא יכולה בזמן שיעור להסביר לו חומר אחר אם הוא כבר היה יודע את החומר של המשך כיתה ב' אפשר היה לשקול את זה... בקיצור אם נשלים בפרטי את הידע אפשר יהיה לחשוב על זה בבית הספר, היא תנסה ליצור קבוצה של כמה חזקים להעשרה מדי פעם, אבל יקח זמן עד שתבנה תוכנית ותקבל עליה את האישור מבית הספר כי העשרה כזו תהיה על חשבון עבודה עם הילדים החלשים, בינתיים נותנת לו דפי עבודה משעממים... בקיצור הרושם הוא שלא משנה לאף אחד הפוטנציאל, מה שמחוץ לנורמה מפריע למערכת ומעדיפים להתעלם ממנו ולא לפתח אותו.
בקיצור- מישהו מכיר באזור עמק יזרעאל תוכניות העשרה פרטיות מומלצות?
פעם שלישית- גלידה
19/10/14 23:20
103צפיות
הי לכולם.
אני אמא לשלושה: הגדול בכיתת מחוננים בחטיבה, השני ביום שליפה ביסודי והשלישי בכיתה ב'.
הבן השלישי ילד נבון אך מתמודד עם קשיים רבים. בכל זאת חשבתי לתת לו הזדמנות שווה להנות מתוכנית העשרה.
כרגע בתהליך איבחון אצל פסיכולוגית בית הספר.
השאלה האם לבקש שלא יבחן במבחן שלב א ולפנות למפקחת המחוזית (עד אז יסתיים תהליך האיבחון ויקבל מן הסתם התאמות) או לאפשר לו להבחן ואחר כך לערר. אני מניחה שללא הקראה (כנראה דיסלקטי ביותר), לא יוכל לעבור את המבחן...
מקווה שהשאלה ברורה....
שתהיה שנה טובה, ריקי.
שנה טובה ריקי
20/10/14 10:00
62צפיות
השאלה ברורה, אני חושבת שכדאי להתייעץ עם פסיכולוגית בית הספר והמפקחת המחוזית האם יש טעם בכלל להגיש אותו לבחינה (בכל זאת מעורב כאן אספקט של הרגשות לחץ ואולי מפח נפש מתוצאות שאינן משקפות, בתוספת העובדה שיש תקדים של שני אחיו...)
בהצלחה רבה!
|*|נפתח פורום תוכנית לידה|*|
19/10/14 11:54
3צפיות
|@|לקראת לידה? כנראה שחששות ומחשבות לא מפסיקות ללוות אותך. בואי להתייעץ עם מיילדת מקצועית בעלת ניסיון רב בתחום שתשמח לענות לך על כל שאלה.
הפורום ילווה אותך ברגעי השיא ? לקראת הלידה, במהלכה ובימים הלא פשוטים שאחריה.
זה הזמן והמקום לחלוק עם אחרות את השאלות הקשות שעולות בך ? האם הבעל צריך להיות נוכח בחדר הלידה? מה עושים אם לא מתחברים למיילדת? איך מתמודדים ביום שאחרי? ועוד...

מחכים לך עכשיו עם כל התשובות, בפורום תוכנית לידה:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...
שאלה בנוגע להתנהלות המבחן לאיתור מחוננים בכתה ב'.
14/10/14 15:20
177צפיות
שלום,
האם הילדים מקבלים בתחילת המבחן את כל השאלות , כלומר את הבנת הנקרא וגם את החשבון ?  
או שתחילה מקבלים רק חלק אחד , לדוגמא הבנת הנקרא , ובסיום ה 30 דקות אוספים אותו ורק אז מחלקים לילדים את שאלון החשבון ל 30 דקות הבאות ?
 תודה 
 
לפי מיטב ידיעתי בשלב א יש רק שאלון אחד
14/10/14 23:16
146צפיות
עם סדרה של שאלות אמריקאיות. לא בטוחה שאפילו יש חלוקה לנושאים בתוך השאלון עצמו, אבל בוודאות אין החלפה של שאלונים במהלך הבחינה. רק שאלון אחד. בשלב ב באמת מדובר בסדרה של שאלונים, כל אחד בנושא אחר, עם זמן מוגדר לכל שאלון ואיסוף בתום הזמן הקצוב. בהצלחה.
תודה
16/10/14 14:43
65צפיות
נטלי אני מודה לך......אני מניח שהבנתי מתשובתך שאין שני שאלונים נפרדים 
אלא מבחן אחד המכיל בתוכו גם שפה וגם חשבון ללא הפסקה ביניהם.
 
איתור מחוננים בכיתה ב' או ג'
16/10/14 21:41
137צפיות
לבחינה שאלון אחד אך עם 3 חלקים נפרדים לגמרי.
התלמידים מקבלים את השאלון המלא אך הבוחן (בד"כ המורה) מוביל את תהליך הבחינה והנבחנים לא יכולים לעבור נושא לפני שכל הכיתה קיבלו הוראה מפורשת לכך.
כל חלק מתחיל בהסבר שהמורה קורא ביחד עם הילדים, כולל דוגמא לשאלה ולפתרון. לאחר מכן הילדים עונים על החלק הרלוונטי בשאלון במשך הזמן המוקצב (בשלב א אין לחץ משמעותי של זמן ורוב הילדים מספיקים לענות על כל השאלות). רק לאחר סיום החלק עוברים כל הילדים הלאה לחלק הבא.
 
מקווה שמובן, אם לא אשמח להרחיב.
בשלב ב' התהליך מעט שונה, יש רק הסבר אחד בתחילה ואז הילדים מקבלים שאלון לאחר שאלון, כל פעם שאלון לנושא אחד בלבד לזמן מוקצב ולחוץ. 
תודה....
19/10/14 10:04
37צפיות
כרגע הדברים הרבה יותר ברורים לי .
 
המבחן כבר נערך השנה?
17/10/14 21:16
87צפיות
אם אני לא טועה, זה בערך הזמן שהוא היה אשתקד (יום לאחר הבחירות).
º
השנה שלב א מתקיים ביום חמישי הקרוב 23.10.14
17/10/14 22:09
58צפיות
º
אשתקד זה היה ב-22.10 כך שהם עקביים
17/10/14 23:21
35צפיות
מחוננות ויכולת אקדמאית
15/10/14 13:40
155צפיות
הי, יש לי כמה שאלות.
קודם כל אני אתחיל בזה שלאחרונה 2 הבנות שלנו אובחנו במחוננות (8,6). אנחנו לא מתגוררים בארץ ופה משתמשים באבחונים IQ  לאבחון מחוננות(wippsi/wisc). לא התכוונו לאבחן את הבנות, אבל זה איכשהו קרה בעקבות יעוץ עם פסיכולוגית.
 
הקטנה היא ההפתעה כי היא באחוזון ה 99 ותמיד חשבנו שהיא נבונה אבל היא לא מראה יכולות אקדמאיות מדהימות. ז"א היא כן מתקדמת מהרמה הנדרשת בחצי שנה ואולי קצת יותר בכל התחומים, אבל היא לא מבריקה בשום תחום. השאלה היא בעצם מה עושים עם תוצאות האבחון. אין פה כיתות מחוננים והתחום הזה בכלל לא מפותח כאן (אוסטרליה). האם המצב הזה מוכר כאן למישהו? ילד מחונן אבל לא מראה סימנים מובהקים לכך???
 
השאלה השניה היא לגבי הגדולה יותר שיצאה באחוזון ה 98, שתאמת גם לגביה לא חשבנו שהיא מחוננת. היא כן מתקדמת בערך בשנתיים בכל התחומים האקדמיים בכיתה, לעומת הנדרש אבל היא לא מראה איזשהו עניין מיוחד בתחום ספציפי. היא ילדה לגמרי רגילה שמה שמעניין אותה זה חברים ולעשות כיף. היא לא ממש מעוניינת לעשות שיעורי בית.
 
בעצם השאלה שלי היא, מה דעתכם? האם פשוט להמשיך את שגרת חיינו, לתת לבנות להיות מי שהן, כאילו האבחון לא היה ולראות לאן דברים יובילו?
 
תודה
אם אין אופציות באזורכם, אז כל מה שנותר
15/10/14 23:06
102צפיות
הוא לפתח באופן עצמאי, חוגים, חוברות, ספרים, שפות וכל מה שמעניין אותן.
אם עשו אבחון, יש לזה סיבה? האם ישנן אופציות בבית הספר לקידום? באיזה מסגרת נעשה האבחון?
 
בהמשך למה שנכתב
23/10/14 12:25
8צפיות
והומלץ לך, מפאת גילם הצעיר אני מציעה להיות קשובים ולראות מה מעניין אותן. בגילים מוקדמים ממליצים להרחיב אופקים ולא להתמקד בפיתוח תחום אחד. זו לא 'תוכנית' סדורה אלא כמו שנכתב לאפשר להן לבחור בעצמן את החוגים, הספרים או פעילות אחרת, יחד עם הכוונה שלכן. זה לא במקום מה שהן רוצות אלא תוספת. כיוונון עדין בין העשרה שאת כהורה יודעת שקיימת (מוזיאונים מסוימים, הצגות וכו' ) וכדאי לחשוף אותן לבין תחומי העניין שלהן. מאוחר יותר,יתכן שהן תתעניינה בתחום אחד מסוים ואותו ירצו לפתח. אני בטוחה, שאתם תהיו שם כדי לעזור להם. 
לדעתי תמיד צריך לחנוך לנער לפי דרכו
18/10/14 13:59
69צפיות
בפרט כשהנערה בת שש.... 
 
גם אם יש לה פוטנציאל להצטיין באקדמיה - היא רק בת 6 (או 8). זה לא מה שדחוף עכשו.
 
גלו מה היא אוהבת, מה משמח אותה, מאיזו עשיה היא נהנית - ותעזרו לה לעסוק בתחומים האלה.
 
גם אם זה ריקוד, או משחק, או כדורגל. תשמחו שהילדה שלכם נורמלית ונהנית מחברים.
תודה
18/10/14 14:27
52צפיות
צודקת.
זה בהחלט מה שאנחנו מנסים לעשות. הבנות הולכות לאיזה חוגים שהן בוחרות.
ואנחנו משאירים גם ימים לחברים וימים ללא פעילויות, שיהיה גם זמן לעשות "כלום".
בית ספר הלל
15/10/14 12:16
95צפיות
הי,,אשמח לשמוע על בית הספר ובעיקר על העשרה של כיתות גימל.תודה לעונים :)
קצת מידע על 'הלל'
21/10/14 11:42
55צפיות
השאלה שלך כללית ולכן אשיב באופן כללי.
הבת שלנו סיימה בשנה שעברה את לימודיה בבית הספר 'הלל', כך שאיני  מעודכנת לגבי כיתה ג' . 
מנהלת בית הספר עירית, הובילה שינויים רבים בבית הספר. הן בתחום הלמידה, האקלים החברתי, האסתטיקה של בית הספר ועוד. כך שיש לי נקודת השוואה. 
המחנכות במסלול למחוננים, שאנחנו פגשנו היו מצויינות.לא תמיד היתה תמימות דעים בקרב ההורים,  אבל זו החוויה שנותרה לי. זה לא אומר שלא היו חריקות והכל רק טוב ונפלא. השיא החיובי היה בשנתיים האחרונות  עם המחנכת ליאת סופר. להטביע חותם בילדים בגיל ההתבגרות - בכיתה ז' ח' הוא לא דבר מובן מאליו וזה בדיוק מה שקרה. כן, גם אנחנו ההורים נשבנו בקסמה. המורה הוא זה שיוצר את איכות ההוראה והקשר  עם התלמיד ו/או הכיתה , וזה נכון לא רק לגבי "הלל". 
אם יש לך שאלה ספציפית את מוזמנת  לשאול פה או במסר הפרטי. 
 
לאתגר פעוטה בת 3 וחצי
12/10/14 10:24
120צפיות
שלום ליושבי הפורום,
 
אשמח לקבלת עצתכם מנסיונכם: אקדים ואומר כי אין לי שום עניין בהגדרות והדבקת תוויות, הילדה שלי מוכשרת ואני מעוניינת לקדם אותה בדרכים יצירתיות, רק ש... נגמרו לי הרעיונות ולכן אשמח לעצות מבעלי ניסיון :)
 
אז כך, כפי שאמרתי, בתי בכורתי בת 3.5, בעלת זיכרון יוצא דופן (זוכרת ספרים על גבי ספרים בעל פה) ואהבה עזה למספרים, צורות, אותיות, יודעת לבצע פעולות חיבור (עדיין לא בדקנו יכולות חיסור), לספור עד 100, לכתוב אותיות באנגלית (באותיות הא' ב' לא מביעה כרגע עניין ואני כמובן לא לוחצת) למדה בעצמה (באמצעות נפלאות היוטיוב) אנגלית ויודעת לא מעט מילים, כך שלפעמים "מתפלק" לה באמצע משפט מילה אחת (בהקשר כמובן) באנגלית.
 
שוב, אין לי מושג אם היא "מחוננת" או לא וזה לא ממש מעניין אותי, אך אני בהחלט מעוניינת להמשיך ולאתגר אותה, בצורה חוויתית כמובן, על מנת לשמר את התלהבותה.
 
על מה אתם ממליצים? אילו ספרים? משחקים? או פעילויות מעניינות ניתן לעשות איתה?
 
אשמח לשמוע כל עצה מניסיונכם.
 
תודה מראש וחג שמח
let it be
 
אני בעד חשיפה מגוונת
12/10/14 13:42
82צפיות
וכמובן ללא לחץ (עודף לימודים, חוגים)
לזרום איתה, עם ספרים ופעילויות (חברתיות, אינטרנטיות וכו) בקצב שלה. לאתגר אותה עם שאלות טריוויה קלילות תוך כדי משחק (ורק אם היא משתפת פעולה) לחשוף לאנשים ופעילויות (הצגות טובות, מוזיאון מדע, פעילויות עם ילדים), חוברות עבודה מהנות (הבת שלי היתה מכורה להן, זה בעיר מה שביקשה לקנות, אך זה כמובן היה טרום עידן האינטרנט כפי שהוא כיום) ובעיקר להנות.
הילדים האלו מאוד סקרנים, זה כיף והם אילו שמובילים אותנו לדרך הלמידה שלהם.
תודה!
12/10/14 18:48
45צפיות
תודה על התשובה המפורטת, אשמח לקבל עוד המלצות קונקרטיות על הצגות מסוימות או חוברות עבודה ספציפיות
 
 
ושיהיה חג שמח
הכי חשוב זה מה הילדה אוהבת
12/10/14 18:51
53צפיות
כתבת שהיא אוהבת ספרים. אז תקראו ספרים. מנוי בספריה, בילוי שבועי ללכת לספריה ולהחליף ספר - בילוי נהדר לילדה שאוהבת ספרים.
 
אם היא אוהבת צורות - יש הרבה משחקים שקשורים לנושא הזה. כל מיני גופים גאומטרים למיניהם. (התחושה שלי היא שלרובם קוראים "משהו גאומטרי משהו", ועל כולם - יש על הקופסא ציורים של משולשים וריבועים...).
אני מציעה לך פשוט לחפש בחנויות הצעצועים. 
 
כשהבנות שלי היו בגיל של בתך, הן מאד אהבו לעשות "ניסויים". הן עשו לבדן, אני לא ממש הייתי מעורבת. התרומה שלי היתה לתת להן כלי פלסטיק, מים, צבעי מאכל, ודברים כמו קמח וקטניות. הן כל הזמן ערבבו ובחשו ועשו כל מיני דברים. בעיקר אהבו לערבב צבעים ולראות מה יוצא. שוב - מאד חשוב לי להדגיש - תני לבתך לבד. אל תשבי ותסבירי לה מה קורה כשמערבבים כחול וצהוב... היא תנסה לבד, ותבין לבד. כשאנחנו מתחילים להסביר יותר מדי - אנחנו רק הורסים. 
בהנחה שאין לך בעייה עם מחשבים בגיל הזה
14/10/14 04:45
71צפיות
את יכולה לקנות לה מנוי לאתר דג אדום (זה אתר צרפתי - poissonrouge) שמיועד לפעוטות, מעניין ומאתגר אותם.
כמו כן את יכולה לקנות לה פאזלים ומשחקי הרכבה שונים, משחקים כמו סקוצ'יקיד, כלי נגינה מתאימים לגילה (כמו קסילופון), וכו'.
אם היא כבר כותבת, נסי לוודא שהיא מחזיקה את העט/עפרון/צבע כמו שצריך, שלא תתקבע לה אחיזה לא נכונה.
עוד דבר שמאוד מומלץ הוא לקחת אותה הרבה לגני משחקים - הם תורמים להמון דברים - שליטה בגוף, עצמאות, בטחון עצמי, התמצאות במרחב, למידה חברתית, למידה של איפוק ועמידה בתור, ועוד ועוד. 
עוד דבר חשוב (שאני מניחה שאת כבר עושה) - בנוסף להקראת ספרים, הרבי לשוחח איתה, עני לשאלותיה, וכו' - זה אולי הדבר החשוב ביותר.
תודה לכולכן
14/10/14 12:14
37צפיות
אחלה המלצות, אני בהחלט איישם.תודה וחג שמח
תרגולון - תרגילי חשבון

ללמוד חשבון בקלות!

סייעו לילדכם לשלוט בחומר לפרטים נוספים לחצו כאן >>


עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


Flix
מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה