לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
בורכנו. בכך אין ספק. בן חכם ישמח אב, וגם את אמו. אבל מה מתרחש מעבר לשמחה? כיצד מתמודדים עם קשיים חברתיים של המחונן? כיצד מתמודדים עם צוות ההוראה, עם לחץ עצמי של הילדים? כיצד גורמים להם לנצל את הכישורים שלהם ניצול מקסימלי, מבלי לפגוע בשמחת החיים שלהם? נושאים אלו ונוספים, יהיו מן הסתם בשיח היומיומי בפורום. לכל המחוננים שנכנסים לפורום שלום, גם להיות ילד מחונן זה לא תמיד כל כך קל... מחוננים ומחוננים במיל' מוזמנים לשתף את ההורים בניסיונם, במסקנות ובתובנות אליהן הגיעו ממרחק השנים, על מנת לעזור להורים ולילדיהם – "אין חכם כבעל ניסיון". הפורום פתוח גם לילדים מחוננים, המוזמנים לכתוב לנו מה עובר עליכם ככאלה מבחינה רגשית, חברתית ולימודית..הקשר עם הסביבה, עם ההורים וכל מה שנראה לכם חשוב לספר לכולנו, על מנת לעזור להורים להבין את נקודת המבט של הילד המחונן... פורום זה הוא המשכו של פורום הורים שהתקיים באתר למחוננים "בארץ הדעת". המעוניינים לצפות בחומר שנאגר שם מוזמנים לפורום ההורים הקודם. מדריך למבקר בפעם הראשונה: ברוכים הבאים לפורום! על מנת לכתוב בפורום צריך להירשם כמשתמש בתפוז, פרוצדורה הלוקחת כ-2 דקות.  תוכלו גם להיעזר במאמרים ובלוחות הפורום: מהשורה מעל הפורום תוכלו להגיע לחיבור סקירה כללי בנושא- "מבחר עצות להורי מחוננים" , למסמך של סיפורים אישיים, מובאות והודעות נבחרות של מחוננים והורים – "מה הם אומרים?", ולמדריך אתרים בעברית בנושא. תחת הקטגוריה "לוחות" בתפריט למעלה תמצאו לוח המלצות הורים ומחוננים לפעילויות, ספרים, חוברות ואפשרויות בתחומי עניין שונים, ולוח מודעות חברתי להתכתבויות וליצירת קשר בין מחוננים החולקים תחומי עניין והמעוניינים בכך. נודה לכם אם תתרמו ללוחות המלצות והודעות משלכם, לטובת כלל משתמשי הפורום. בנוסף, אנו מאוד מבקשים שתפיצו את ההזמנה שהכנו לפורום בקרב הורים למחוננים, באמצעות הדפסתה באותיות קידוש לבנה ותלייתה במסגרות המחוננים בהן לומדים ילדיכם. ההזמנה- פורום הורים למחוננים אנו שמחים להודיע על פתיחת פורום (קהילת אינטרנט) להורים של מחוננים באתר הקהילות הגדול בארץ - "תפוז". זה זמן רב שאנו מרגישים בחסרונו של מקום בו יוכלו הורים למחוננים להתייעץ, לשתף, לקבל עזרה ותמיכה וליהנות מניסיונם של אחרים בנושא. מטרתו של הפורום היא למלא צורך זה, ולסייע להורים ולילדיהם. את הפורום ינהל וינחה צוות מתנדבים: אימא למחונן- עו"ד צפי גנן ומחוננת בוגרת- נועה לביא. להן יצטרפו מספר הורים בעלי ניסיון מפורום ההורים הקודם (במט"ח), ויועץ חינוכי. מלבד הדיון עצמו, תוכלו למצוא בפורום חומר רב שנאסף ונוצר על מנת לסייע להורים למחוננים: מסמך סקירה כללי בנושא- "מבחר עצות להורי מחוננים". "מה הם אומרים"- מסמך של סיפורים אישיים, מובאות והודעות נבחרות של מחוננים והורים. מדריך אתרי אינטרנט בעברית למחוננים ולהורים למחוננים. לוח מודעות של המלצות הורים ומחוננים לפעילויות, ספרים, חוברות ואפשרויות בתחומי עניין שונים. לוח מודעות חברתי להתכתבויות וליצירת קשר בין מחוננים החולקים תחומי עניין והמעוניינים בכך. חומרים נוספים יתווספו בהמשך. אנו מזמינים את כל מי שנושא המחוננים קרוב אליו להשתתף בפורום, ומבקשים להפיץ את ההזמנה בקרב הורים למחוננים. פורום "הורים למחוננים" בכתובת http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/forumpage.asp?id=991

רזאי, רציתי לעדכן לגבי הנעליים
27/03/15 11:06
64צפיות
אז הבכורה פירקה את הנעליים שלה - אתמול היינו בגלי עודפים וקנינו להן שני זוגות חדשים (הפעם ב-100 לשניהם) - אם כי הנעליים של הקטנה עדיין במצב טוב מאוד. למעשה, הקטנה קנתה עכשיו מידה קטנה יותר, והיא הולכת עם החדשות ותחזור לישנות כשהחדשות יהיו קטנות/יתפרקו. אם הבכורה לא הייתה מפרקת את הנעליים שלה בכוונה, אני מניחה שגם שלה היו עדיין במצב טוב (היא פשוט פרמה את הסקוצ'ים). בכל מקרה, על הנעליים החדשות היא אמרה שנראה לה שאי אפשר לפרק אותן נחיה ונראה...
פירקה בכוונה? וואו.
27/03/15 17:57
37צפיות
אני מבינה שאת ממליצה על העמידות של נעלי גלי, לא אמרת שיש עליהן שם אחר?
בלי קשר, איך מתמודדים עם הרס מכוון של נעליים? ארבעה ילדים, ולא קרה לי מעולם.
לא מתמודדים. מחכים שהיא תגדל...
27/03/15 18:32
39צפיות
היא לא הורסת רק נעליים - גם בגדים (בעיקר פיג'מות) ומזרונים ודברים אחרים - היא אוהבת לפרק דברים, ופעמים רבות הכוונה היא לפרום אותם. עם הזמן ההרס מצטמצם, ואני מניחה שמתישהו היא תפסיק. כמו שאת רואה, אנחנו משתדלים לקנות בזול (המזרון היה משומש), והיא מפרקת בדרך כלל את הדברים הפחות איכותיים (אם כי לצערי לא תמיד...). לכעוס עליה לא יעזור - היא עושה את זה בהיסח הדעת, וזה לא כל כך נורא מבחינתי - אני מעדיפה למקד את מאמצי החינוך שלי בכיוונים אחרים (כמו התחשבות באחרים, וכו').
לגבי הנעליים - עכשיו קנינו זוג אחד של גלי וזוג אחד של Athletic אז אפשר יהיה להשוות עמידות. אני לא ממש ממליצה עליהן או לא ממליצה - פשוט רצית דיווח - אני לא זוכרת מתי קנינו את הנעליים בכלל - נראה לי שממש לא מזמן, כך שלא נראה לי שאפשר להסיק מסקנות.
אין לי בעיה לחכות.
27/03/15 18:38
40צפיות
היינו בארה"ב בדיוק ביום הנשיאים וקנינו באדידס נעלי ספורט ב2 המידות הבאות.
º
אז באמת יש לך זמן...
27/03/15 19:24
23צפיות
ברור. 50% הנחה נוספת על הקלירנס,
27/03/15 20:11
32צפיות
איך אפשר לא לקחת?
שאלה להורים הבאת ילדים ונשואים
26/03/15 20:02
54צפיות

שלום לכולם.
אני הייתי רוצה לשאול אותכם,כמה שאלות וגם לספר קצת את,המצב שלי והתלבטות שלי בקשר
לסוגיה הזאת, ראשית אני רוצה לומר שאני לא רוצה להכעיס אף אחד,או להרגיז את חברי הפורום.
אבל אני מזהיר מעכשיו,שאני יכתוב פה דברים לא כל כך נעמים,בקשר לכל הנושא הזה של נישואים.
 
ובעיקר הבאת ילדים לעולם לא משנה,אם הם אוטיסטים או אם הם רגילים לחלוטין את עמדתי בקשר.
לאוטיסטים, אתם בוודאי מכרים ואת הגישה שאני דוגל בה ,לכן אני לא צריך לציין שלא שרק אין לי
דבר נגד ילדים מיוחדים אלה להפך אני ראוה בילדים האלו דבר נפלא- ומרומם נפש והייתי רוצה לראות
עוד ועוד ילדים מהסוג הזה.
 
אני אתחיל עכשיו אם הסיפור שלי,אני כיום בן 21 כפי שאתם יוודעים, אני אוטיסט בתפקוד גבוהה.
אז המצב אצלי בקשר לזיוויג הוא כנראה יותר מורכב ,וקשה לביצוע מאשר אדם רגיל לכן אני כיום נמצא
בהתלבטות מה לעשות הלאה,אני יתחיל מהתחלה הורים שלי די רוצים שאני יתחתן יותר נכון הם דוחפים
לזה. 
 
בעיקר אבא, אם אמא זה יותר מורכב כי יש לה דירשות, ועל זה אני ידבר עכשיו,אמא שלי היא אמנם
אישה טובה,אבל בו נגיד ככה היא מאוד דואגת לי ולאחי, ולא תשחרר אותנו בקלות ואם כל אחד יש לה.
דרישות,אני לא יודע אך להגיד את זה בלי לפגוע, היא מעדיפה נשים מעדות מסיומיות  ומעמד מסיום.
 
ואם רקע משפחתי מסיום,ולא אם כל אחת לצאת ובטח שלא להתחתן,יש לה קטע מוזר ואני לא
רוצה לכלכך עליה,היא לא אוהבת עדות מסיומיות והקטע הכי מוזר שיש לה ביקורת על העדה שלה.
שהיא בו נגיד לא " מזרחית" אבל אני לא מבין אותה, היא אומרת "הרוסים של היום זה לא הרוסים של פעם"
 
יותר נכון היא ספגה את זה מאמא שלה,סבתא שלי שהתגדה שאמי תחתן אם השם ישמור מזרחי.
ויותר גרוע לא משכיל- לא עשיר ודי פשוט,אבל באותה הזמן סבא שלי נפטר אבא שלה והיא לא הייתה
במצב טוב ולא שמה להם רגל, היום היא כבר יודעת שהמשפחה שלו מאוד טובה (אולי הוא היה קצת פרחח/שובב).
 
 
אבל משפחה מכובדת מאוד מאוד, תרמה המון למדינה גם בדברים מאוד סודים וחשובים לקיום המדינה ואני לא אציין מה.
אבל לה יש בעיה, וזה התחיל מסבתא היא חייבת להגיד רק המשפחה שלי,אותי זה די מרגיז כי תשמעו למה שהיא התחתנה
אם סבא שלי ( אבא של אמא) הוא בא משפחה ענפה מאוד ומופרסמת מאוד משפחה מחסידות גדולה מאוד אם שורשים עתקים
אם קשר לרבנים גדולי עולם ודמיות מופת בעולם היהדו ובתחומים אחרים,המשפחה הרבה מאוד ניספו לקחו להם את הכסף.
 
 
את הרכוש,הם בנו בית כנסת  ענקי מרכזי  בעיר הולדתו, היה להם הרבה כבוד,הוא בא לארץ לא ידע הרבה.
היה כמו שאר בני משפחתו היה במחתרות,נלחם במלחמת יום העצמאות נפצע קיבל אות עוז הרבה דברים עשה
מהכיוון הזה, היא הכירה אותו סבתא התאהבה בו אבל הורים התנגדו למרות כל היחוס והכל, בגלל שהוא לא היה מעמעד כלכלי
 
גבוהה, הם טיפוסים- טיפוסים זה די מרגיז אותי,בסוף הם התחתנו הכל היה טוב וזהו היא גם משפחה מיוחסת מאוד מרוסיה
הרבה מאוד מאוד רבנים גדולי עולם קשורים למשפחה שלה, יחוס מאוד מפואר ועתיק יומן מאוד ואני לא אפרט עוד חוץ מזה יש עוד
קטע וזה כסף ,והשפעה בגלל שהמשפחה שלה ברוסיה היו מעמעד גבוהה מאוד במשך מאות שנים אפילו הרבה יותר והם היו עשרים
מאוד גם היום חלקם עשרים מאוד' מעמעדש מאוד גבוהה הם מולטי מלארדרים ויש כמה כאלו שם אבל פחות גם מצד אבא יש אחד.
 
אז אתם שאולים מזה קשור לשאלה שלי?, הם רוצים שאני יתחתן אם בחורה טובה מבית טוב -משכילה,
 אם לב טוב, וזה די משגע אותי אני לא רוצה בכלל להתחתן, ואז סבתא אומרת תראה את בת דודה שלך.
 ממוובת 26 יש לה 3 ילדים התחתנה אם חסיד מחבד למה שלא תהיה  כמוה? תביא לנו קצת נחת לך
תלמד תחתן ותביא לי נינים,אני לא מוכן לזה אני ילד מה היא רוצה ממני?,היא אומרת לי אצלנו מקובל
להתחתן בגיל 18-20,אז אני אומר לה סבתא אנחנו לא ברית המעוצות אני לא חרדי תעזבי אותי.
 
ואז היא נעלבת,וכועסת ואומרת לי שהיא רוצה לראות נינים,באמת אני לא יודע מה לעשות איתה.
הורים עוד בסדר לא מציקים, אבל היא ממש עושה ריגשי אומרת אני בוכה בליליות כי אתה לא
מצליח,תראה את הלילדים של אחותי כולם משכילים מהנדסים ילדים מוכשרים- ומחוננים( האת זה נכון
 
וזה קצת מפתיע ,כי אני יודע שיש במשפחה המאוד קרובהף(14 מחוננים-,ויש חינוך רוסי נוקשה שחייבים
ללמוד ולהיות הכי טוב ותמיד להצטיין זה החינוך שהם קיבלו),וזה נורא מעצבן כי מזכירה אותם וזה די משפיל.
ועכשיו לנושא השני וזה הנושא שאולי ירגיז אותכם ילדים, סבתא רוצה ילד קטן שהיא תחזיק אותו היא מתה
על ילדים זה מחלה שלה.
 
אבל אני בו נגיד ככה ,אני לא כזה מת על היצורים הקטנים האלו, יש משפט שאומר "ילדים הם דרעק" אני די חושב ככה,
זה אולי משפט קיצוני ולא יפה,אבל אני לא יודע איך אני יטפל בילד?, אני בעצמי ילד מה אני צריך את זה על הראש?
צריך לטפל בהם הרבה,להשקיע לדבר איתם ואני בקושי יודע לתקשר אם עצמי אז מה אני יגדל ילד?ף מה אני יעשה אם
יצור קטן שדומה לי ולאשתי מה אפשר לעשות איתו? ואז הוא גודל ונהיה חמור גדול מתחיל להגיד אבא תן אבא קנה לי.
 
מה אתם אומרים?,מה אתם חושבים על הבאת ילדים? זה לא  קצת -סיפור מהפטרה?,גם אני מפחד שהילד לא יצא
בסדר -חולה,או היה לו איזה לקות חמורה אני ממש מפחד,וגם מי תחתן איתי? אני רוצה להכיר בחורה משכילה טובת
לב, חכמה מאוד שהיה לנו על לדבר מה אני יעשה אם הבנות של היום? ,אני מדבר על סוג מסיום שמעניין רותם רק השערות
 
האיפור ולהראות יפה,אני לא נמשך לבחרות כאלו אני ישמע אולי חנון אבל אני חולם, שאני יכיר בחורה מדענית יפיפה זה באמת
פנטזיה שנדבר על דברים שאני אוהב,וחושב גם שתאוהב ספרות ובעצם שהיו לנו תחומי עניין משותפים שזה מה לעשות היות
ואני די חנון זה מחשבים/ ספרות/ שירה/ פיזיקה- מתמטיקה/רפואה ועוד שאר תחומי העניין והידע הרבים שלי.
 
אז לסיכום כמה שאלות:
1. איך אני גורם להורים וסבתא לרדת לי מהגב?
2. כדאי בכלל להתחתן ולהביא ילדים?
3. איך אני מוצא בחורה בעלת מכנה משותף וחושב שתהיה מאוד מאוד חכמה-
רגישה- ועמוקה יש חיה כזאת? ואיפה אני לוכד אותה?
4. איך אני יכול לדעת שהילדים היו בסדר? שלא היו חולים?
6. מה אני יעשה אם אני אפגוש מי שהיא והיא לא עומדת בדרישות של הורים שלי וסבתא?
הם יעשו לי את המוות, יש רשימה כזאת ארוכה של התניות הם ממש מרגיזים אותי למה זה צריך להיות
כזה מסובך לעזאזל?
 
וזהו לעשיו תודה לעונים, ואני מקווה שלא תכעסו עלי או על הוריזאת משפחה מעצבנת!
 
לפי דעתי
27/03/15 09:12
40צפיות
1. אל תיקח אותם ללב. ככה לא יהיה לך אכפת אם הם "על הגב שלך" או לא, וכשהם יראו שלא אכפת לך כ"כ, הם גם ירדו ממך (רוב הסיכויים). איך לומדים לא לקחת ללב את הקטעים של ההורים? לא פשוט. זה בא עם הזמן.
2. לדעתי כדאי, בזמן המתאים. לכל אחד מתאים זמן אחר. כשהייתי בגילך, ממש לא היה לי כדאי לעשות ילדים.
3. לזה אין לי תשובה, אבל אני חייבת להעיר: אשה לא לוכדים.
4. יש בדיקות אולטרסאונד, מי שפיר וכאלה. אבל בשורה התחתונה אי אפשר לדעת ב-100%. תתנחם בזה שרוב הילדים נולדים בריאים.
6. זאת שאלה חשובה מאוד. כדאי מאוד שגם אתה ובעיקר הם תבינו שהחיים שלך הם שלך ולא שלהם. הם לא יכולים להחליט עבורך את מי לאהוב. בהחלט יש מקום להתחשבות מצדך, ולא לחפש דווקא אשה מה"סוג הלא נכון" מבחינתם. אבל אין סיבה שתתן להם שליטה עליך בדבר כ"כ מהותי (או בכלל. ההורים שלך נשמעים קצת חולי שליטה...) ותוותר על אהבה אם זה יהיה במקרה עם מישהי שלא מוצאת חן בעיניהם.
אתה מאוד צעיר, לפעמים הדברים האלה נהיים פשוטים יותר עם הזמן והניסיון. קח את הזמן.
 
מקווה שעזרתי במשהו
תודה רבה על העזרה
27/03/15 10:19
18צפיות
בנוגע ללכוד אישה, כמובן שזה נאמר בצחוק גמור, ולא התכוונתי לפגוע אני בעד זכיות נשים.
אני מאוד מכבד נשים,לא רואה בהם חפץ וגם מתווכח אם אנשים בעלי דעה שובנסטית.
אני משתדל להיות  פימנסט כמה שאפשר.
 
תודה על העזרה אני מודה לך,ואגב אני לא כזה בסדר אני אוטיסט בתפקוד גבוהה
אבל "מחונן" אז התקווה שלי שבגלל זה הילדים יצאו אם רמה אינטילקטאולית תקינה.
ולא יסבלו, שאר המחלות אני גם מפחד אבל בעיקר מאוטיזם קלאסי/ פיגור שכלי ושאר
מחלות המוח הקשות.
|*|פורומים חדשים בתפוז|*|
26/03/15 11:38
1צפיות
|*|האם אתם בעלי עסק קטן או בינוני וצריכים הכוונה בכל הנוגע להתנהלות הפיננסית מול הבנק? האם אתם מכירים את קרנות הסיוע שעומדות לרשות העסק שלכם?
פורום מימון עסקים בהנהלה חדשה ואתם מוזמנים להיכנס לפורום ולהתייעץ:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...

|*|יש לכם שאלות לגבי החזרי מיסים? אתם מעוניינים לקבל יותר מידע בנוגע למס רכישה?
היכנסו עכשיו לפורום דיני מיסים וקבלו את כל התשובות לשאלותיכם:
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/forumpage.aspx?f...

|*|את סובלת מצניחת רחם? יש לך שאלות לגבי חיזוק שרירי רצפת האגן?
היכנסי עכשיו לפורום רצפת האגן והעלי את שאלותיך בנושא:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...
סוג של Cube שלא ניתן להשיג בארץ? (תמונה ושאלה)
הודעה זו מכילה תמונות
25/03/15 16:05
38צפיות

קורס העשרה מתקדם ללילדים מתאימים שאותרו במסגרת גן חובה,
בקורס לומדים על נושאים רבים ומגוונים, ובנוסף גם בונים דגמים ומודלים משוכללים בעזרת סוג של לגו.
מצ"ב תמונת הלגו, המדריך אומר שקוראים לבן "קיובים" (Cube), שנשמע לי שם מאוד כללי,
וכששאלתי היכן ניתן לרכוש אותו באופן פרטי, נענתי שאי אפשר, ולחברה שמעבירה את הקורס יש בלעדיות על הנושא בארץ,
הם רוכשים בעיקר לטובת הקורסים אך גם לעיתים עבור גנים מסויימים, ולא ניתן לרכוש בארץ באופן פרטי, גם לא דרכם.

אם מישהו מזהה לפי התמונה במה מדובר, ויודע לומר כיצד נקרא הלגו הזה והיכן ניתן לרכוש אותו בחו"ל, אשמח לדעת.
 
לאתר אינטרנט מוביל לילדים דרוש מתכנת אתר לעבודה מהבית
24/03/15 17:29
28צפיות
דרישות:
*ידע ב- HTML חובה
*יכולת למידה מהירה
*אחריות ויצירתיות
*היקף משרה:  לפי שע' (עד 30 שע' בחודש)
המשרה לבנים ולבנות כאחד.
תחילת המשרה: אפריל 2015.
נא לשלוח פרטים למייל  ,
maayanc@tapuz.co.il
מעיין צ'מסי
 
|*|נפתח פורום גישור|*|
22/03/15 14:30
2צפיות
|שמאל|יש לכם סכסוך משפחתי על ירושה? קלקלתם את היחסים עם השכנים?
כנראה שהליך גישור הוא הפתרון בשבילכם!

היכנסו עכשיו לפורום גישור והעלו את שאלותיכם בנושא:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...
מבחן שלב ב'
21/03/15 16:38
124צפיות
שלום,
בתי אמורה לעשות מבחן שלב ב'. האם לצידה בשעון? האם הבוחנים אומרים כל זמן מסוים לעבור לחלק הבא? האם סימון התשובות הוא בדפי המבחן או בדף נפרד שבו יש רק את מספרי השאלות?
תודה,
יש בכל כיתה שעון וגם הוא יכול לענוד שעון
21/03/15 20:44
71צפיות
הבוחנים מנחים אותם בדיוק מה לעשות, כך שתסיר דאגה מליבך.
התנהלות במבחן שלב ב':
22/03/15 08:48
91צפיות
שלום רוניתי,
סימון התשובות לתלמידי כיתות ב' הוא בגוף המבחן, ולתלמידי כיתות ג' ומעלה הוא בדף תשובות נפרד.
לגבי השעון, לדעתי אין זה נכון לצייד את הילדים בשעון, משום שאנו מסיטים את תשומת הלב של הילד הנבחן לחישובי זמן. לחלק משאלות המבחן יש זמן קצוב לכל שאלה ושאלה, ולחלק יש זמן קצוב לכל פרק. הבוחנים אומרים מתי מתחיל/נגמר פרק/שאלה אך הם לא נותנים משוב זמן תוך כדי העבודה.
בהצלחה !
 
בני בן ה -10 רוצה להירשם לאוניברסיטה !
21/03/15 16:16
124צפיות
לצערי אין יל את המשאבים לכך. אני מדריך בפנימיה לנוער עברייני ואשתי סייעת בגן ילדים ומשלימה תואר ראשון בעצמה !
יש סיכוי למלגה ? 
º
משמם לך השבת, מה?
21/03/15 17:51
50צפיות
º
הודעות שונות
21/03/15 09:11
43צפיות
25.3.15-כנס בנושא הפרעת קשב ולקויות למידה (עכו)
הודעה זו מכילה תמונות
20/03/15 15:00
29צפיות
כמידי שנה, עורכת החטיבה לליקויי למידה במכללה האקדמית גליל מערבי (עכו) כנס אקדמי מקצועי בנושא הפרעות קשב ולקויות למידה.
הכנס מהווה מפגש בין מקצועי ותוך מקצועי, המקדם שיח בין הורים, צוותים חינוכיים, צוותי טיפול ורפואה.

במסגרת הכנס מושב מקצועי סגור העוסק בהפרעת קשב (ADHD) ומיועד לאנשי רפואה (מושב זה ללא עלות, נדרשת הרשמה מוקדמת(.

לפרטים נוספים ולהרשמה הנכם מוזמנים להיכנס לאתר הכנס – לחץ כאן.
ניתן להירשם גם באמצעות הטלפון הבא: פנינה 054-4970873.
עלות השתתפות בכנס 40 ש"ח, מספר המקומות מוגבל, הקדימו להירשם.
 
נשמח לראותכם,
ד"ר גיל מאור
המכללה האקדמית גליל מערבי
 
הזמנה
מחוננים בעלי תווית כפולה
16/03/15 18:59
173צפיות
שלום לכולם.
אני הייתי רוצה,לדבר על מחוננות שלא נראית-בהתחלה,או יותר נכון ילדים שלא מאותרים
כמחוננים, או מאותרים אבל בעלי בעיות שמפרעיות,להם להשתלב ולנצל את היכולות שלהם.
לפי ידעתי יש כמה וכמה סוגים של מחוננים,אני משויך לקבוצה של מחוננים בעלי תווית כפולה.
 
אני לפי מה שאמי מספרת,הייתי ילד מאוד מיוחד היא טוענת שהייתי, ילד חכם מאוד מאוד יצרתי.
אבל גם, אם הרבה בעיות מורכבות כבר מגיל קטן,היא טוענת שכבר מגיל צעיר היא ידעה שאני לא כמו כולם או היה כמו כולם,היא אומרת שהייתי עמוק- בעל נפש עדינה שדיבר על דברים גדולים. 
 
כמו המוות שלי ועוד מזכיר את היותי שונה ובגלל זה אני ימוות, אני זוכר אותי  ילד בן 6 פותח.
אם אמי את השיחה ככה" אמא אני לא כמו כולם ואנשים לא אוהבים אנשים שונים,אז זה אומר.
שאין לי באמת מה לעשות בעולם הזה?,אני חושב שיש גן- עדן וגהנום אבל אני יודע שמי שלא.
 
בסדק הולך לגהנום אז אני אלף לשם?,ככה אני שאלתי אותו ושדיברתי איתה במשך למעלה משעתיים.,זה היה ביום כיפור שחזרנו מבית הכנסת, היא סיפרה לי לפחות ככה אני זוכר.
חיי התחילו בצורה טובה יחסית,הייתי ילד מאושר-שמח תמים מאוד ומאוד חברותי וצמא לאהבה.
 
אבל יש דבר אחד שגרם לי בעצם להשתנות וזה אירוע שקרה לי בגן שהייתי בן 5, אני יספר את הסיפור,אני הייתי ילד אוהב היו לי חברים הייתי מוזר זה נכון עושה שטיות היפר אקטיבי בצורה הכי מובהקת, ילד קשב וריכוז אם אתם מבינים היה ילדה שאני מאוד אהבתי היא הייתה הילדה.
 
הכי, יפה אני ושאר הילדים תמיד רצו להיות בחברתה, ויום אחד נפל לה הכבוע מבעד לגדר.
אני החלטתי שאני יעזור לה, והיא באמת תשמח לא?,אני ניסתי להוציא אותו עם- היד ולא הצלחתי, אז הכנסתי את ראשי בין הסרוגים ונתקע לי הראש ואז הילדים התחילו להכות אותי.
 
 
ולצחוק עלי, מי שהתחיל את זה היה "חבר" שלי שדרבן אותם, הם הורידו לי את המכנסים.
נתננו לי מכות, וירקו עלי, בזמן שאני לא יכול להגן על עצמי, הגננת לא ראתה את זה רק
אחר כך, היא שמה לב הזמינו מכבה- אש וחילצו אותי ומאז אני נהייתי אלים מאוד אלים.
 
אני נפגעתי מאוד, לא חזרתי להיות אותו ילד, חוץ מהקשים שלי בלימודים כי לא הצלחתי לרכוש.
תחילה את מיומנות הקראיה- והכתיבה, היו לי בעיות התנהגות חמורות מאוד הייתי הילד הכי אלים שתכולו לדמיין, ברמות כל כך גבוהות שהיום אם אני יספר מה עשיתי בגיל 8 לא יאמנו.
 
שילג יכול לעשות דברים כאלו, נתן דוגמה היה לי חבר בשם עומרי ממש טוב אני מאוד אהבתי
אותו, אבל הוא היה ילג חלש ולפעמים הציקו לו, אז פעם אחד ילד הכה אותו אז התעצבנתי.
אמרתי לו שיפסק,הוא לא הפסיק ואז  לקחתי בקבוק שהיה על הריצפה והדקתי לו לצוואר.
 
זה היה מקרה אלמיות החריף הראשון שלי אני חושב, חוץ מזה הייתי רב מכות כמעת כל יום.
במתנס,כי היו מנסים לגנוב לי גולות, רבתי גם אם 7-8 ילדים ויותר, קיבלתי מכות של החיים.
נתתי וקיבלתי, יום אחד גנבו לי את כל הגולות אז הלכתי הביתה לקחתי סכין( היתי בן 8-9).
 
ירדתי למטה, ואיימתי עליהם, הם לא האמינו וצעקו "תברחו הוא משוגע" מקרה כזה קרה לא מזמן, לפני שנה וחצי שראיתי חבורה גדולה של נערים מצי'קים לכלב, אז ירדתי ואיימתי עליהם.
וניסתי לתת להם מכות, אני לא מסוגל לראות שפוגעים- בחלשים אני חושב שזה בגלל מה שעברתי.
 
היו לי איתי הרבה מקרי אלמיות, אבל אני יחזור לנושא המרכזי אותי בתחילה לא איבחנו כמחונן.
כי בכלל לא שלחו אותי לבדיקה בגלל הרקע הלימודי- והתנגותי שלי, כל כיתה א- ג לא למדתי כלום, הורים די היו מיאושים ממני,וסבתא עזרה לי ולקחה אותי למורה פרטית, תוך חודשים
 
למדתי לקורא ולכתוב בשיטה שלה, ואת חומר הלימודי שהפסדתי, היא אמרה שאני ילד מאוד חכם אבל מאוד מאוד עצוב- ומודכא, היא אמרה שיש לי בעיות אבל אם מצלחים לחדור ללבי.
אז מגלים ילד נפלא- ואוהב, אחר כך עברתי לבית ספר  אחר אחרי שהיו התעללות מנית בי מצד תלמדים גדולים בכיתה ו-ז והמורים היו שותפים וידעו על זה, אני לא סםפרתי דבר להורי.
 
אבל הם ראו שאני לא בסדר, ובסוף אמרתי להם מה קרה, אבל אני לא אכנס לזה, חוץ מזה בכיתה ב אימו עלי בסכין וטאני לא הבנתי למה?, ולא הבנתי מה קורה כל אותם דברים טרפדו על
ידי בית הספר, והושתקו לגמרי המנהלת טענה "הילג שלך משדר את זה ובגלל זה קורה לו" ככה אמרה לאמי.
 
אמא נכנסה בהם בכל הכוח, הגיע עד שר החינוך דאז, ובסוף היא גם לא מצאה עבודה, אני עברתי לבית ספר אחר, בתחילה ההיה קשה די הציקו לי גי הייתי שונה צחקו עלי ושמו לי
נאצים בכיסא, בהתחלה לא הייתי אלים רציתי להשתלב אז ספגתי את זה, אחר כך  המצב.
 
התחלתי להתנהג באופן רגיל, הייתי נורא מצחיק -ןושונן כולם צחקו ממני גם המורות, אז שוב זנחתי את הלמיודים דווקא בכיתה ד הורי היו גאים בי כי הייתי תלמיד מאוד טוב, אבל הבנתי שז ה יותר חשוב לי החברים מאשר הלמודים, אמא ניסתה להסביר ל  שהם מתייחסים עלי "כמו ליצן
 
הכיתה" אני לא חשבתי ככה, והתחלתי לפרוח, גם שם היו אירועים קשים אבל מהכיתה המקבילה. שכל הכיתה שם רדפה אחרי והתחילה לקלל אותי ולנסות להרביץ לי, ואז אני ברחתי
ובסוף זה גם טופל. 
 
עוד ארוע שהשפיע עלי, זה מותה של אחותי הקטנה בת השנה וארבע, היא גססה לאבא שלי ביידים ואני ראיתי אותה ברגעיה האחרונות, מפרכסת וכולה כחולה, ואמא יושבת על הרצפה.
ובוכה ונותנת לעצמה מכות בראש "אל תקחו לי אותה לא שוב פעם" זה היה לי קשה.
 
הייתי בדיכאון לאחר האירוע הזה ,ולקחו אותי לפסיכיאטרית שאמרה שאני ילד מבריק.
אבל מאוד עצוב, היא אמרה הוא ילד מאוד מיוחד, באותה תקופה אני התחלתי לצייר מה שאני עשיתי מגיל צעיר מאוד ,אמא מספרת שאפילו שהייתי פעוט הייתי משרבט, גם בחשבון הייתי טוב
 
 וידעתי לוח הכפל בגיל 5 יותר טוב מהורי בעל פה ובגיל 6 כבר היו לי מלא מחברות, וידגעתי לחשב כמו מחשבון, וגם לעדשות חישובים לכל מיני עצמים עולם המספרים קסם לי.
עכשיו בקשר לציור אני ציירתי את כל מה שאני מרגיש, ברמה גובה ביותר המורה כינתה.
 
אותי "ילד הפלא"" גאון בציור" "ציורים גאונים", שבה אני מבקר את העולם כפי שאני עושה.
היום רק בכתב, את מותה של אחותי אנ ציירתי דמוי של מה אני הרגשתי וכאלו שאני בחדר
ורואה הכל, חוץ מזה ציור שבו אני מביע את הכעס שלי לרופאים שלחו אותו, צור בו אני ילד.
 
שרואה את הרופאים מנתחים אותה, והיא שמה בוכה ואני אם אקדח והורים שלי בחוץ.
ואני מכוון עליהם, אבל כאלו הם לא שמים לב צחוקים וממשכים, זה מה שאני ציירתי
שהייתי ילד בן 10 אצל הפסכיאטרית שלי, שאמרה תצייר מה אתה מרגיש.
 
חוץ מזה ציורים על היותי אוטיסיט, ביקורת על התנהולת החברה לשונה, כמקום עיון.
בשבילי ושמנסה לשלוט עלי, אני לא יפרט בדיוק מה אבל ציורים מאוד קשים בטח
שילד בן 9 לא צריך לצייר או יכול, אבל אני עברתי מה שעברתי וציירתי מה שציירתי.
 
טוב אני יחזור לבית הספר ,אני סיימת את כיתה ו אז אמא רצתה שאני ילך לכיתה לקוי למידה.
ובעיות רגישות, אני רציתי להמשיך אם חברי היא לא רצתה, הכיתה למדה באותו קצב בדיוק כמו כיתה אחרת, רק פחות ילדים ויחס יותר אישי היו שם ילדים שהתקדמו יותא משאר הילדים
 
בכיתות מקבילות, כ היה די התאמה של החומר לתמיד אם זה רמה נמוכה -ואם הוא רוצה רמה גבוה.חשבו שהיה איתי הרבה מאוד עבודה כי אני לא למדתי כל  היסודי כמעת, אבל תך כמה חודשים, התחלתי לתקדם כל כך בחומר עד שהביאו לי חלק מקצעות ברמה של בגרות.
 
הם התחילו לאט-לאט ובהדרגה, וככה עליתי עוד מדרגה ועוד מדרגה, המורה אמרה "נתנאל הוא הילד הכי מבריק שראיתי בחי" אותו דבר אמרה- הפסכיאטרית אבל זה לא עצר בעדה לנסות לאשפז אותי במחלקה -סגורה בגיל 11 כן? בגלל אלמיות, ככה אני למדתי עד כיתה סוף ט
 
הייתי תלמיד מצטיין קיבלתי תעודות הצטינות מראש העיר- "לנוער מצטיין ומחונן" לא הלכתי
לקחת את התעודה, הרגשתי שזה שחצנות לא ראיתי צורך בזה ועדסוף התיכון לא לקחתי שום פרס, או הייתי נוכח  בשום טקס, בכיתה י התחלתי לחשוב על פרישה מבית הספר.
 
המשך.
16/03/15 19:17
52צפיות
הורי לקחו את זה קשה, אבי לקח את זה עוד יותר הוא כל הזמן רצה שאני יצלח ושהוא ראה שאני
לא רוצה,הוא כעס מאוד כעס הוא זרק אותי מהבית בחורף- לא נתן לי להיכנס עד שאני לא יחזור.
לא דיבר איתי, עד כיתה יא שחזרתי, באותו הזמן אני הייתי אצל סבתא ולמדתי מאינצקלופדיות.
 
זכרתי הרבה- איצנקלופדיות בעל פה אני זוכר שלמדתי אותו אותו חומר שהייתי בן 10 לאחר שרכשתי את יכולת הקריאה, והייתי קורא שעות על גבי שעות, אני זכרתי את אותו חומר מאז יש לי זיכרון  
צילומי מי שאופני לא מעט אוטיסטים לא יודע כמה באחוזים אבל יש עוד כמוני שיכולים לזכור הכל בלי בעיות.
 
בסופו של דבר השלמתי עם אבי, וחזרתי הביתה חזרתי ללימודים המורה חשבה שהולך לה להיות איתי קשה, אבל הכל הלך טוב מהתחלה קיבלתי הכל 100-95 והכל הלך טוב מאוד, לא למדתי
להיסטוריה בכלל, לא הייתי הולך לשעורים ובכל זאת שבאתי יום לפני למדתי את החומר מבחן
לפני מגן, וקיבלתי 100 ולמדתי 45 אותו דבר ספרות- היסטוריה- מתמטיקה.
 
בקשר למתמטיקה אני הייתי בהתחלה ב4 יחידיות, אחר כך מורה ראתה שיש לי כישרון.
ואני פותר תרגילים מאוד מהר הרבה יותר משאר הכיתה,היא העלתה את רמת החומר.
הרבה, ואני הצלחתי הכל ובקלות היא אמרה " אתה מבריק במתמטיקה" רצתה שאני.
 
היה בתכנית  מצומצמת לתלמידים מחוננים במתמטיקה יסיים את הבגרות ב יחידות
בחופשת הקיף יותר נכון חודש לפני חופשת הקיף עד תחילת השנה, יקבל 95 וימשך
לתואר במתמטיקה, היא אמרה " לא היה לו שום בעיות לא ב5 יחידיות ולא במתמטיקה.
 
אני לא רציתי אני הייתי בדיכאון,ישנתי כל היום אמרו שלא יבאו לבית ספר נתן לו את החומר
שבוע לפני, רק שיבוא למבחן, עשיתי ככה באיזה מקצוע אחד למדתי שישי- שבת וקיבלתי
90 וזהו, הם תלו בי הרבה תקוות נתנו לי הרבה הזדמניות ואת כולם פספסתי.
 
אני די לוזר אני יודע, אבל אני משתדל להיות טוב,אני רווצה להגיד לכם שילדים
כמוני יש, חלקם חכמים מאוד חלקם מחוננים בעלי תווית כפולה כמוני, אני עברתי
את מבחן מנת המשכל ואותרתי כמחונן בגיל 18 לאחר שלחו אותי למבחן פסיכלוגי
כולל מנת משכל שערך למעלה מ6 שעות וסיימתי אותו ב4 במקום 3 מפגשים ב2.
 
הציון הפתיע אותי, הם אמרו שאני בעשיריון עליון ביותר של מחוננות.
הם כתבו עלי בתיק שאני בחור מבריק "גאון" תקראו לזה איך שאתם  אתם  רוצים.
 
אני עדיין הרגשתי אפס, ועדיין מרגיש אפס טיפש שלא שווה כלום, אני יכול ללמוד
מה שאני רוצה אבל זה לא יעשה אותי לחכם, עשיתי די הרבה דברים מיוחדים
שלא האמינו שאני יכול, ללמוד את כל המתולוגיה היוונית לעבודה תוך כמה שעות.
 
ולזכור 220 עמודים ( 4 מחברות) בעל פה, להיות בקיא מספיק בפסכיאטריה
בגיל 17 כדאי לדבר על זה רם הפסכיאטר שלי ולהתווכח איתו על נושאים-רפואים.
לצייר- לכתוב, אבל בסופו של דבר? לא עשיתי באמת שום דבר משמעותי.
 
יכלתי לעשות הרבה ולא עשיתי כלום, מה עשייתי? 4 נסיונות התאבדות מכוונות.
אלמיות קשה, ישבתי במחלקה הכי סגורה " למסוכונים ביותר" וגם לשם לא רצו לקבל
אותי, עשייתי הרבה דברים רעים וגם הרבה דברים טובים, ולסיום אני די חושב
שאני כשלון, נתנו לי להרגיש אפס שלא שווה שום דבר ועד היום זה מלווה אותי התחושה.
 
הזאת וכנראה היה תמיד לעד, אני נותן את לכם את סיפור חיי בקצרה ובאופן כללי מאוד.
כדאי שתבינו שלא משנה כמה אני הייתי "חכם" אני תמיד הייתי גם "חולה" וככה התייחסו
עלי, ןויש עוד ילדים כמוני, אולי לא בעוצמות האלו אבל יש מחוננים בעלי תווית כפולה שהם
מבריקים וגם גאונים, שלא עושים כלום והם האנשים הכי נדירים ומיוחדים שיש.
 
יש לי חבר כזה, שהיום הוא מוכר במכולת והיה ביחידה אחת המובחרות איש מחונן.
שהסתבך,ולא סיים בית ספר,בעל רק-משפחתי די קשה אז אני יכול להבין אותו.
ואני באה משפחה טובה אולי מהטובות ביותר ועדיין אני לא בסדר, אז זה לא יכול
 
לקרות רק "להם" משפחות מצוקה גם לטובים ביותר,שהיה לכם ערב טוב.
בברכה נתנאל.
 
אין לאף אחד מה לומר
17/03/15 11:06
57צפיות
אם אתם לא רוצים להתייחס למה שכתבתי עלי מסיבות כאלו ואחרות, אז פשוט תגידו מה
אתם חושבים על מחוננים בעל תווית כפולה- זה הכל.
 
תודה מראש ואני באמת הייתי שמח לתגובות.
תודה על השיתוף האמיץ. מודה שדילגתי פה ושם כי זה מאוד ארוך
18/03/15 08:17
78צפיות
הבן שלי מאובחן גם כמחונן וגם כבעל הפרעת קשב וריכוז (+ קשיי ויסות מורכבים, בכל התחומים).
למרות שהפרעת הקשב שלו ממש קלאסית ו"לפי הספר", בבית הספר פספסו אותה לגמרי וממש צחקו עלי כשאמרתי שאני לוקחת אותו לאבחון קשב, כי בגלל המחוננות הם לא ראו שום בעיה בלימודים... מבחינתם הבעיה התחילה ונגמרה בהתנהגות - הוא היה אלים כלפי תלמידים ומורים, עשה דברים מסוכנים וברח כמה פעמים מביה"ס באמצע יום לימודים (בכיתה ב'). למעשה צוות ביה"ס החריף מאוד את המצב, בגלל הדימוי שהיה לו בעיניהם הם התייחסו אליו כאל מופרע, והוא התייחס ככה אל עצמו.
 
אחרי האבחון כמחונן וכסובל מADHD הדימוי שלו את עצמו השתפר מאוד, ואנחנו קיבלנו יותר כלים להתמודד אתו, הפסקנו להאשים אותו בכל מיני קשיים שלא ידענו לשייך אותם להפרעת קשב לפני זה (תמיד חשדנו שיש לו ADHD אבל לא באמת הבנו עד הסוף מה זה אומר), ובמקביל צוות ביה"ס התחלף ברובו, לשמחתי. היום הצרכים השונים שלו מקבלים מענה, גם אם חלקי, במסגרת ביה"ס וכמובן בבית.
אני שמח שספרתי את סיפורי
18/03/15 08:37
60צפיות
ובאמת זה באופן מאוד כללי,אני גם כיום מאובחן כמחונן ואני התנהגתי בצורה דומה לבנך בגילו היום המצב השתפר.
שהיה בהצלחה לבנך וגם לך בברכה נתנאל.
הרבה מחוננים הם ליקוי למידה אין סתירה בכלל
22/03/15 14:14
21צפיות
פעם זה לא היה מקובל לחשוב שלקוי למידה הם מחוננים,אבל הם לפחות לפי ידעתי זה דבר ידוע.
שלקוי למידה,,הם מאוד חכמים- מחוננים וגם גאונים שמים לב לזה שכמה שאתה חכם יותר ככה היה.
לך יותר, בעיות -נפשיות- רגשיות מאשר אנשים לא אינטליגנטים כל כך, זה לי נראה ברור לגמרי שהבן.
 
שלך הוא לקוי למידה ומחונן ,אני לא רואה שום סתירה להפך אני מרגיש הרבה הערכה, לילדים בעלי התווית
הכפולה,היות ואני מכיר כאלו לא מעט ואני בתור אדם שכיום מאובחן כמחונן ,מה שלא האמינו אז יכול להבין.
את אותם ,אנשים לדעת שאין אנשים מורכבים ומיוחדים כמו אלו ,שבגלל שונותם- והיותם מברקים נדחקו לשולי
 
החברה, ולא באשמתם אלה בגלל המערכת האטומה והאיווילת ולעומת זאת אני הכרתי כאלו שעל התחלה
אובחנו, כאלו שהם ביחידות הכי מובחרות ולא התלהבתי מחלק גדול מהם,וגיליתי שהם ריקנים- חסרי חשיבה.
ביקורתית וכאלו, שכל חייהם זה לפתור תרגילים ולא באמת יעשו שום שנוי,ראיתי באמת המון סוגים של בני אדם.
 
והמסקנה שאני הגעתי עליה שהאנשים הכי חכמים ומיוחדים הם אלו שהדביקו להם תוויות,זה מוכח היסטורית.
שמי שהכי השפיע עכל החשיבה ועל התפתחות העולם, זה אנשים שזרקו אותם -שהתעללו בהם נפשית באופן
עקבי,ולא האמינו בהם יש כל כך הרבה דוגמאות,אבל שוב אני לא מכליל ואומר שכולם ככה אבל סך הכל לפי
 
היכרות שלי,האנשים הגדולים ביותר והמורכבים ביותר לא היו "בסדר" ,מבחינה כזאת או אחרת.
אני לא יכנס ,את הוויכוח הזה לפה של " כל הגאונים יש בהם שיגעון" ,אבל אתם הבנתם מה אני חושב.
והיום מחקרים לפי ידעתי מצבעים על כל כך שיש קשר  בין גאונות לשיגעון בעיקר בתחום היצירתיות ואומנות.
 
זה מה שיש לי להגיד בלי יותר יותר מדי לארך  לילה טוב ושבת שלום.
 
ילד בדואי פתר תרגילים ברמה של תואר במתמטיקה
13/03/15 23:03
151צפיות
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-1591348,00.html
זאת הכתבה, אין לי ממש מה לומר חוץ מזה שזה ממש לא הגיוני.אני לא חושב שבכלל זה אפשרי שילד בגיל כזה היה ברמה של תואר במתמטיקה 

זה נשמע די הזוי לכן אני מטפיל ספק, אבל אם זה נכון אז הוא באמת גאון ולמה אני מופתע כי לא שמעתי על אף אחד שיכל בגיל 7 לפתור כאלו תרגילים.

 -הגאונים הגדולים מה הוא הצליח להתקדם בחומר יותר מגון פון ניומן?שהתחיל בגיל 8 ללמוד- חוד"א זה נשמע ממש יכולת על אנושית..

והוא גם לא הצליח להסביר את זה לא לי זה נשמע מאוד מוזר.
 
ועוד דבר חיפשתי עליו מידע ברשת אין שום דבר וזה כתבה מלפני 13 שנה
לא שממתי לב ממתי הכתבה, אבל חיפשתי ולא ראיתי שום פרט עליו זה
לא מוזר?, כי אם הוא כזה גאון בטח יש לו הישיגים והיו מפרסמים את זה.
 
לפחות כה אני חושב.


אני אשמח לשמוע מה דעתכם והאם זה נראה לכם הגיוני?
אני מכירה את המשפחה.
14/03/15 11:41
142צפיות
הם עברו משבר קשה, ורק עכשיו הוא מתחיל תואר שני. הוא באמת כזה גאון, וגם השאר שם לא קוטלי קנים.
אפשר לשאול מאיפה- את מכירה אותם?
14/03/15 15:17
97צפיות
את יודעת מאיזה גיל הוא יכל להתחיל תואר?,באמת נשמע מדהים- ממש מוכשר במתמטיקה .
 ושאלה גם האחיות שלו לומדות מתמטיקה-מדעים? כי הבנתי שהם גם מעולות בזה .
אשמח לתשובה..
היתה תקופה שהוא שיחק עם הבן שלי
14/03/15 17:08
130צפיות
מבוכים ודרקונים. אחרי כמה שנים בן אחר שלי היה איתו בקשר. כרגע אין לי קשר אליו, ואני לא יכולה לברר. 
הבנתי.
14/03/15 17:31
80צפיות
 תודה על הניסיון לתת עליו פרטים ושהיה המשך יום טוב.
עוד כתבה ילד בן 12 לומד לתואר כפול
15/03/15 17:53
76צפיות
נשמע בחור מוכשר,מזכיר לי את בן דוד ליאור שהיה במסלול דומה
רק בגיל 13.
יפה לו אני הייתי היום צריך להיות באמצע תואר שני במתמטיקה
26/03/15 20:03
18צפיות
 אבל אני גדול ממנו בשנתיים בגלל זה,אבל באסה בסוף לא המשכתי.
עצות כדאי לשפר את היחסיים עם אחי.
12/03/15 18:31
114צפיות

שלום לכולם.
אני רוצה להתעייץ איתכם בקשר לאחי, קודם כל אני יכתוב שאני מאוד מאוד אוהב אותו ומאוד גאה בו אבל הייחסים
איתו לא טובים, לא אני כלפיו אלה הוא כלפי, אני יתחל מזה שהוא כל הזמן יורד עלי ממש אני כבר הצלחתי להתרגל לזה, ואני מבין כיום שזה סך הכל סגנון דיבור שלו וזה כבר פחות מפריע לי כל מיני אמירות " איזה אוטיסט" "  מה אתה לא מבין דברים כאלו פשוטים " שאני לא מבין שהוא לא רוצה לדבר איתי ואני חופר לו על תחומי העניין שלי והוא פשוט .
 
אומר, שאני מקדחה, היום זה הגיע לכך שאני שוב הרבצתי לו משהוא שאני לא אוהב לעשות אני נמאס לי כבר  
 מאלמיות ומהתפרציות זעם, לא רוצה לחזור לזה, זה לא היה ממש מכות אבל  דחפתי אותו בגלל שהוא אמר
שאין לי כישרון בציור, ואני "סתם מדמיין" ואחר כך הוא אמר "שלא אכפת לי ממה שעשית כי זה לא יצא לפעול ולא יצא
 
מזה כלום", שחבר שלו למד לתואר במתמטיקה הוא ישר רץ וספר לי שהוא בכיתה יב והוא כבר התחיל את התואר לפני שנה,אין לי ממש בעיה אבל הוא כאלו מנסה להוציא לי את העניים ולהרטות שחבר ילדות שלו כן הצליח ואני לא.
חוץ מזה  אמא גאה בו, ואוהבת אותי יותר ממני ככה אני מרגיש כי הוא הבן המוצלח -השקט זה שתמיד בסדר.
 
אפילו שהוא לא היה בפסגות, ובכיתה של בגרות מאוצת היא הייתה בסדר אם זה, ומזכירה את זה אבל אותי היא אף פעם לא מזכירה, ותמיד אומרת לאנשים כמה הוא חכם ומצטיין ויש לו כישרון אני לא ממש מקנא,אבל זה קצת לא נעים לי., הייחס המעודף הזב כי תמיד אני לא יוצא בסדר והאח  המופרע והוא תמיד זה שמקבל אהדה  ועידוד ממנה.
 
מה שאני קיבלתי שהייתי תלמיד מצטיין, ומאז שאני לא כל הייחס עובר עליו, חוץ מזה היא ת  מזכירה שהוא קיבל זימונים ליחדידות מבוחרות, ולא מזכירה שגם אני קיבלתי זה מעצבן!, אני מרגיש שאני בתחרות איתו על הייחס ש של הורים ואני שונא את זה.
 
אז אני אשמח לעצות:
1. איך אני משפר את הייחסים אם אחי? מתחיל להתקרב עליו?
2. איך אני יכול לגרום להורים לקבל אותי כמו שהםן מקבלים אותו?
 
3.  איך אני יכול  לדדבר איתו על נושאים שלא מעניינים אותי? ואותו
כן?, הוא יילד אמנם נורא חכם גם מחונן אבל הוא ילד רגיל חברתי
לא מסתכל על חכמה שלו  יותר מדי, לא מדבר על זה ומסתדר אם כולם.
שאני דיברתי איתו על נושאים שהוא אוהב דברנו אפילו שעתיים  אבל לא מעניין
אותו תחומי עניין  שלי, מה אני עושה כדאי לאזן את השיחות?, כלומר שלא היה רק
נושאים שאני אוהב אבל לא רק מה שהוא אוהב?
 
ממש חשוב לי הקשא הוא בן אדם טוב- מעניין  מהיר- מחשבה והוא אחי והינו החברים הכי טובים.
אני והוא הינו נשמות תאומות, הינו ביחד תמיד ועעכשיו הוא בקושי מדבראיתי ורק אם חברים שלו
זה שובר לי באמת את הלב, אני חושב שכבר התרגלתי לרעיון שהוא לעולם לא היה חבר אמתי שלי.
 
בטח לא כמו פעםן, אבל קשה לי לעכל את זה ואני מתחיל להיות  אדייש ונוטל רגשות לגמרי כבר
תקופה אחרונה,,אבל איתו ה אחרת הוא מחזיר לי את הרגשות הוא יכול לשמח אותי לגרום לי להתרגש.
מה שאין לי כמעת אף אף אחד, הוא גראום לי להיות -עצוב ולא להיות אדם חי- מת וזה חשוב לי.
 אבל עדיין יש לי התנגשיות איתו, והוא מתכסח איתי ויורד עלי ה לעשות? איך לשקם את הייחסים
בניניו?
 
תודה מראש בברכה נתנאל.
 
ארוך ומורכב...
15/03/15 10:49
55צפיות
אינני בטוחה כי נוכל כאן לייעץ, מבטיחה לקרוא בהמשך היום ולנסות להשיב / לייעץ
בינתיים -
, תודה שקראת.
15/03/15 13:24
32צפיות
אם תוכלי תיעצי .
היי נתנאל
16/03/15 14:53
46צפיות
לא חושבת שציינת את הגילאים שלכם. יש שלב וגיל שבו הריחוק הוא מובן וטבעי וזה משתנה בדרך כלל חזרה אחרי כמה שנים.
אפשר להתחיל למצוא משהו משותף, שאינו קשור לחוכמה, לשכל, תחביב, להזמין אותו לסרט / הופעה של אמן ששניכם אוהבים/ לשמוע דיסק ביחד או סתם להציע לבלות יחד צהריים בבית קפה. אני בטוחה שהוא אוהב אותך ובקלות רבה תחדשו את הניצוץ בינכם, תוך הבנה שכל אחד גם המשיך הלאה לכיוונים שונים.
אין לי עצה טובה לגבי ההורים, לפעמים שיחה נחמדה אחד על אחד (מחוץ לבית, בבית קפה, באווירה אחרת שם אין הסחות דעת מתוך השגרה) עוזרת להבהיר דברים, לעיתים לא...
תודה על העזרה
16/03/15 15:52
29צפיות
אני בן 21 וחצי הוא בן 18,הירידה ביחסיים התחילו שהוא היה בכיתה י-גם לפני לא תמיד היה  
 הכי טוב,אבל אחרי שהוא עזב את הבית ספר ולא הלך במסלול, שהוא רצה בהתחלה ( כיתה מדעית- בגרות מואצת ).
 
אבל לאחר שהוא החליט בגלל לחץ חברתי לא להמשיך במסלול הזה וללכת אם כל מיני חברים  
 שלא משקעים ולא מעניין אותם לימודים,חברים "לא הכי טובים" בו נגיד הוא התחיל להשתנות מאדם נחמד-
 
ואכפתי הוא נהפך לילד שלא אכפת לו מאף אחד- דואג לעצמו ורוצה להיות כמו כולם מבחינה  
 חברתית כלומר הוא וויתר על הלימודים- והצלחה בהם בשביל להיות "במרכז הבמה" ולהיות מקובל מאז הוא מתנהג ככה גם עלי וגם להורים,לא עושה כלום חוץ מללכת למסיבות ולצאת -עם בחרות אין לו כבר 
 
תחומי עניין כמו פעם, כדאי"לא להיחשב חנון" וזה ממש לא מתאים לו,כי הוא בחור מאוד  
 חכם-מחונן והוא וויתר על הכל,כדאי שחבריו החדשים והמקובלים יקבלו אותו אני לא רוצה להגיד
 
איזה סוג של ילדים הם,הם בסך הכל ילדים -טובים ואני חבר של חלק מהם,אבל מבחינה אינטלקטואלית -הם ממש לא באותו רמה,אז עכשיו הוא מזלזל בי כי אני לא כמהו ומתחבר לכולם  וחברותי כמהו,ויש לי תחומי עניין שלא
 
מעניינים אותו, מה שפעם הוא כן אהב אבל עכשיו לא. את מבינה?, יש לנו קצר כי אין לי שום מכנה משותף איתו,או אם  נערים אחרים בגילי לכן אני יותר יוצר קשרים ברשת ,כי שם יש  
 אנשים שמתעניים באותם תחומי עניין -שלי,ואני הייתי רוצה לדבר איתו ,על תחומי העניין שלי ולא רק על תחומי העניין שלו.
 
ולהתאם את עצמי עליו, ולבטל את הרצונות כי את מבינה, אם אני ידבר איתו על- מכוניות או כל  
 בישול או על סדרות טלווזיה,אז אני יכול לדבר איתו וגם ככה עשיתי,,אבל שאני רוצה לדבר איתו
 
על מה שמעניין אותי,הוא לא רוצה ואומר שאני חופר, " ומה עוזר לך ללמוד את זה" זה בעצם מה  שגרם לקצר בקשר,מקווה שעכשיו שפרטתי יותר-אולי תכלו לייעץ לי מה לעשות.
 
המשך יום טוב ומודה על התייחסות
אני מנסה ליזום כל מיני פעוליות
16/03/15 16:13
32צפיות
הוא לא רוצה,אני רוצה שנלך ביחד לים או לסרט או שנשחק במחשב,הוא פשוט מסרב.
הוא אומר לי שהוא הולך עם חברים שלו כאלו הוא החליף אותי בהם,אני האמת קצת מרגיש  
 קנאה אני יודע, שזה לא כזה נורמלי ואני צריך לתת לו לבלות אם החברים שלו, אבל אני מרגיש שהם גנבו
 
לי אותו ושינו אותו,אני והוא הינו נשמות תאומות כל הזמן ביחד מי שהינו ילדים,אמא מספרת שמי
שהוא נולד,הייתי מאכיל אותו בקבוק, משחק איתו אני זוכר שהוא היה ילד אני היחד שיכלתי לאכיל  
אותו והייתי משחק איתו כדאי שיאכל,נתתי לו את כל הנשמה והוא עזב אותי,כמו שאר החברים שלי
 
עזבו אותו,אני מרגיש שכל הזמן אנשים עוזבים אותי ,ואני לא מבין מה לא בסדר איתי?
אני נותן להם את כל הנשמה, מביא להם את כול כולי שומר על קשר מתעניין והם עדיין
עוזבים אותי שאני במצב של חולשה, זה מין פחד מנטישה אם את מבינה אותי בגלל זה.
 
אני מפחד לפתח קשרים אם בני אדם, כי אני תמיד מקבל סכין בגב זה קרה כבר כל כל
הרבה פעמים,שאבדתי את האמון בני-אדם,ושזה קשור עליו שהוא דם שלי אנחנו אחים.
ובמשפחה שלי אין דבר חזק יותר משפחה,ככה חינכו שאתה נותן את כל הלב למי שקשור
 
למשפחה,ושהוא עוזב-אותנו,זה כואב לי ואני מאמין שגם להורים שלי, כי הוא מתחיל להתרחק.
ולהיות אם החברה שלו ולא איתנו,הוא תמיד היה מופנם ושקט אבל הוא כבר לא מדבר איתנו.
ורק מתעסק באיך הוא נראה ומה חושבים עליו וזה בכלל,לא מתאים לו הוא היה ילד שונה לגמרי.
 
ילד תומך- עוזר, נכבה- לכלים הוא עדיין צנוע מאוד, אבל הוא מתחיל לדבר לא יפה.
לקלל,ולריב איתי ולרדת עלי אפילו שאני לא עושה לו כלום,וזה פוגע בי ואני נעלב.
ואני אמרתי לו את זה,וזה לא מעניין אותו הוא נהיה חסר-רגש, אני באמת לא יודע מה לעשות.
 
פעם אנחנו שוב חוזרים להיות חברים,ואז שוב הוא מתייחס עלי כמו לזבל המערכת יחסיים
שלנו בעליות ובירידות,כל הזמן ובמהירות אני כבר לא יודע מה לעשות הוא ממש מרגיז אותי.
ואז אני נהיה אלים ואני לא רוצה לפגוע בו ולהסבך, מספיק היו לי כבר תקריות איתו שזה  עבר
את גובל הטעם הטוב ואני לא אפרט.
 
אני באמת לא יודע מה לעשות, אני אשמח לעצות אני מנסה ליזום כל מיני דברים.
והוא דוחה אותי כל הזמן, זה ממש מבאס.
 
המשך יום טוב.
שאלה על מתמטיקה
12/03/15 09:51
133צפיות
אילו אפשרויות קיימות לילדים מוכשרים במתמטיקה? הבן שלי בכיתה ג', כרגע לומדומתקדם בבית בחוברות ההעשרה שונות משלו. האם יש עוד דברים למעט התכניות של בר אילן? (שלא מתחילות עכשיו)
התכנית של בר אילן פתוחה גם לילדים צעירים יותר.
12/03/15 10:16
87צפיות
אם הוא עובר את מבחן הקבלה יש לו אפשרות להיכנס לתכנית בגיל צעיר יותר. אני מכירה תלמידי כיתה ו שכבר לומדים בתכנית התלת שנתית. תצרי קשר עם מזכירות התכנית ותבדקי מה האפשרויות העומדות בפניו.
 
חוץ מזה יש קורסים אינטרנטיים של מכון וייצמן שהם נחמדים מאוד ולא יקרים (כמדומני סביב 300 ש"ח לתכנית שנתית).
 
 
כמה צעירים? ילד שבשנה הבאה יהיה בד' יכול ללכת לשם לדעתך? אני
12/03/15 11:26
67צפיות
גם הייתי שמחה שזו תהיה מסגרת חברתית נוספת, אז תלוי גם בגיל יתר התלמידים שם. אני בהחלט אברר - תודה! והקורסים של מכון ויצמן? הם טובים? מומלצים?
כן. מכירה גם כאלה שהתחילו בכיתה ד בתכנית ההעשרה
12/03/15 13:40
69צפיות
שמיועדת לכיתות ו-ז (כמו הילד שסיפרתי לך, שעכשיו כבר נמצא בתכנית התלת שנתית).
 
הקורסים של מכון וייצמן נחמדים - מין משחקי חשיבה ומספרים כאלה. אבל זה אינטרנטי - מקבלים קישור לחידות השבועיות ויש גם פורום שמחליפים בו חוויות. לא לכולם יש את המשמעת העצמית לשבת בכל פעם מול המחשב ולפתור. אפשר אולי להדפיס ולשלוח איתו לכיתה כדי שלא ישתעמם במהלך השיעור. יש גם מפגש אחד של פנים אל פנים לקראת סוף השנה.
חבר שלי
17/03/15 11:09
37צפיות
התחיל בכיתה ד עשרה באוניבריסיטה תל- אביב היום הוא מסיים את התואר הראשון
והוא בן 19+,הוא שכן שלי והיה בכיתה של אחי,אני יודע שזה אפשרי מכיתה  ה-ו אבל
אולי גם תהיה אפשרות לילד שלך, בהצלחה.
ילד אוטיסט קבל הצעה ללמוד בצלאל בעזרת מלגה
11/03/15 19:42
71צפיות
 
http://www.mako.co.il/home-family-kids/education/A...;
 נראה שהוא ילד מאוד מוכשר,ואולי הוא באמת היה אמן גדול ונראה.
שהוא מאוד אוהב את זה,ויש לו עתיד זה מזכיר לי אותי אבל אני לא.
אכניס את זה לפה,חוץ מזה יש עוד לא מעט ילדים אוטיסטים שהם מוכשרים.
מאוד מחוננים וגאונים,אז אני לא מופתע בתור אוטיסט.
Flix
ד

ד"ר בני פיינר

מומחה באורוגניקולוגיה ובניתוחי רצפת האגן. לפרטים נוספים >>


עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה