בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
הפורום הטכני הוא נגזרת של פורום צילום 'הגדול' - בו עורבו כל התחומים עד כה.

כאן בפורום נעסוק בנושאי ציוד - ונושאים טכניים הקשורים לציוד - ייעוץ לפני בחירה,או קניה,בדיקה,מה לחפש,מה מתאים,איך לתפעל,היכן לרכוש,תקלות שונות,הפעלה נכונה
תחזוקה שוטפת וכן הלאה.

נושא ההתמחות בפורום הוא צילום סטילס בעיקר.
נשמח לענות - כשנדע - לגבי צילום וידיאו - אבל לא לשכוח שקיים לכך פורום נפרד בשם 'הפקה בוידיאו' המתמחה בנושאים הללו.

גם כאן נשמרים כללי ההתנהגות בפורומים - ובכללי,כמו שנאמר:
'יהיה כבוד חברך חביב עליך כשלך'.

שלכם,
איריס.

המשך...
הודעה חדשה

º
טעינת קנון 650d בכבל usb למחשב או לרכב?
31/08/14 17:23
25צפיות
º
לא אפשרי
31/08/14 17:34
10צפיות
º
לא אפשרי.
31/08/14 17:35
10צפיות
למישהו ידוע האם Panasonic קנתה את sanyo כי ראיתי
31/08/14 14:53
47צפיות
שעל גביי חבילת בטריות eneloop רשום Panasonic
 
ואם לא את מי כדאי לקנות וכמה   mah ?  (בשביל פלאש) 
 
 
תודה מראש אלי  {:
אכן קנתה...
31/08/14 15:01
47צפיות
כמה טיפים לגבי סוללות NiMH
 
הכי זולות (גם בארץ וגם באמזון) - GP Recyko. אני משתמש בהן כבר שנים ומרוצה.
אם ממש ממש רוצים אנלופ בכל זאת (וקונים בחול) שווה לקנות את הסוללות של אמאזון. אם תחפשו Amazon Basics Rechargeable Batteries - אלו סוללות Eneloop (דור ראשון או שני, לא הכי חדשות אבל זה לא ממש משנה) ארוזות במיתוג של אמאזון ועולות כ-2/3.
 
 
שאלת עדשות ל-CANON בין קרופ ל-FF
31/08/14 10:19
51צפיות
שלום
לחידוד השאלה, אני בעל עדשות המתאימות לקרופ.
מה מיחד את העדשות המתאימות ל-FF?
ומה האפשרות להרכיב במצלמת FF עדשות שיועדו לקרופ - הוא להיפך?
 
שטח הכיסוי
31/08/14 10:44
48צפיות
עדשות שמיועדות לקרופ הן בעלות עיגול הארה קטן יותר שמכסה חיישן קרופ. אם מתקינים אותן על חיישן מלא לא מגיע אור לפינות.
בנוסף קנון מאפשרת לתכנן את העדשה שתסתיים קרוב יותר לחיישן ולכן אין אפשרות פיזית לחבר עדשת EF-S על מצלמת FF (בניקון אין את המגבלה הזו). אם תחבר עדשת EF-S למצלמת FF (צריך לשייף חלק בביונט) המראה תפגע בעדשה ויכולה להישבר.
אפשר להרכיב עדשות FF על מצלמת קרופ
31/08/14 10:50
51צפיות
אבל עדשות קרופ של קנון (EF-S) לא ניתן להרכיב על מצלמות קנון FF. ישנן עדשות קרופ צד שלישי כמו אלו של טוקינה למשל שכן ניתן להרכיב על מצלמות FF פיסית אבל אתה תבחין ב- Vignette (עיגול שחור מסביב למרכז) ותצטרך לקרופ את השוליים בעריכה.
 
מה מיחד עדשות המתאימות ל- FF? בדרך כלל יותר זכוכית... האלמנט האחורי של העדשות האלו רחוק יותר מהחיישן (הגדול יותר ממילא) ולכן הן צריכות להיות גדולות יותר. כשמרכיבים עדשת FF על מצלמת קרופ, החיישן עושה שימוש רק בחלק המרכזי (והחד יותר בדרך כלל) של העדשה.
 
 
 
 
לעדשות FF מעגל תאורה גדול ...
31/08/14 12:46
31צפיות
כזה שמכסה את כל שטח הסנסור.
לעדשות קרופ מעגל תאורה קטן המתאים לסנסור APS-C בד"כ.
לכן, עדשות FF מתאימות גם למצלמות קרופ וההפך לא.
 
העדשה תסתיר חלק מהחיישן
31/08/14 10:54
40צפיות
ומתקבלת האפלה בפינות עד לקבלת עיגול אמצעי שבו יש תמונה ומסביב שחור.
תלוי במידת הזום של העדשה. למשל 55-200 שהרכבתי עליה עדשה מגדילה 1.4 מקדימה גרמה לתופעה שבחלק הרחב -55 מ"מ היתה התופעה שתארתי. בקצה הזום ההגדלה עבדה מצויין ולא היתה וי(ג)נטינג=האפלה בפינות.
לצערי אין לי מצ' דיגיטלית FF להדגים מה שאתה שואל.
שני דברים
31/08/14 13:09
34צפיות
הראשון הוא שמעגל האור שעדשת FF מטילה מכסה לפחות חיישן FF, בעוד עדשת קרופ עשויה לכסות רק חיישן APS-C.
 
השני (החלק של ה S בעדשות EF-S) הוא שעדשות קרופ מנצלות במידה כזאת או אחרת את העובדה שמראה של מצלמת קרופ קטנה יותר, והאלמנט האחורי שלהן עשוי לבלוט מעבר לטבעת עליה מחברים את העדשה לגוף המצלמה. תוצאת לואי של התכונה הזאת היא שאם מרכיבים עדשת EF-S על גוף FF, המראה עשויה לפגוע בעדשה ולהשבר.
 
[קנון הכניסו מנגנון שנועד למנוע מצלמים להרכיב עדשות קרופ על מצלמות FF, אבל יש אנשים שעוקפים את זה. אחת הסיבות היא שעבור אורכי מוקד ו\או מפתחי צמצם גדולים יותר (א) עדשות קרופ עשויות לכסות חיישן FF ו (ב) האלמנט האחורי עשוי להכנס מספיק לעדשה כדי שהעדשה לא תפגע בו, מה שמאפשר להשמיש את עדשות הקרופ הזולות על מצלמות FF. החסכון הזה מגיע עם סיכון משמעותי, שכולל תיקון העדשה ו\או המצלמה על חשבון הצלם ואולי גם ביטול האחריות.]
 
השילוב של שני ההבדלים מאפשר לייצר עדשות קטנות, קלות, וזולות יותר, ובעלות איכות תמונה גבוהה יותר עבור חיישן קרופ.
המלצה למצלמה קומפקטית
30/08/14 16:40
50צפיות
הי
מעוניינת לקנות מצלמה לקומפקטית. בפועל מצלמת על מצב אוטומטי ולא מתעסקת בפונקציות הקיימות. מעוניינת במצלמה חזקה עם איכות תמונה גבוהה במחיר של עד 1200 שח, לא בהכרח משנת 2014. 
 תודה 
אורלי
º
מצלמה נהדרת ב1090 שקלים קנון S110 ראי בזפ השואת מחירים
30/08/14 18:28
31צפיות
º
חיישן 1.7 גדול מהרגיל ,גודל ומשקל קטן תמונות נהדרות ,בהצלחה.
30/08/14 18:32
22צפיות
קנון S110, פנסוניק LF1
31/08/14 13:07
42צפיות
שתי מצלמות קטנות וטובות שעומדות בתקציב שהגדרת.
יש כאן צלמי מגנטים? אפילו חובבנים?
31/08/14 11:01
31צפיות
אנחנו עורכים מסיבת סוף שנה בהוסטל לבריאות הנפש למבוגרים בפ"ת
ומפגישים בין דיירים ומשפחותיהם על מנת לחזק את הקשר המשפחתי ולהגביר את מעורבות המשפחות.
ידוע לכולם כי משפחה זה יותר מכל קשר אחר ולכן תמיכה משפחתית מחזקת את המטופל ונותנת לו כוחות להתקדם ולהשתקם.
חשבנו כי מגנט על המקרר יכול לעורר את המודעות של המשפחות ולהזכיר להם כי ישנו בן משפחה שזקוק להם.
אם יש צלם או כל אחד אחר שיכול לעזור לנו בהתנדבות או במחיר עלות נשמח מאד לשמוע.
תעזרו לנו לעזור להם..
(פרטים בפרטי)
חיה. (עו"ס)
 
הגיגים בעניין לייקה מונוכרום וצילום בשחור לבן
30/08/14 18:45
94צפיות
שוב ראיתי צילומים עם לייקה מונוכרום. אותה מצלמה שלא יודעת צבע מהו.
מה אגיד לכם ?  אני כל פעם נשבה מחדש בקסם הזה.
נראה כאילו בשחור לבן שמפיקה המצלמה הזו יש אלפי צבעים, כאילו לא צריך שום דבר אחר.
הגעתי למסקנה שזה מדיום שונה, שצריך לשלוט בו כדי להפיק ממנו את המיטב.
לא, אני לא שוקל לקנות לייקה מונוכרום.
אבל פתאום עלה לי הרעיון לצלם בשחור לבן (במקור) במשך תקופה מסויימת. 
אולי זה יגרום לי "לראות בשחור לבן" ולשפר את התוצאות.
אתם מוזמנים להביע את דעותיכם בנידון. ככה יהיה יותר מעניין.
זה לא יהיה אותו הדבר
30/08/14 19:59
62צפיות
אם החיישן הוא מונוכרומטי מראש אתה מרוויח רגישות ומרוויח בגלל שהעיבוד פשוט יותר. לצלם במצלמה צבעונית שחור לבן במקור נראה לי מיותר, אתה לא מרוויח כלום ומפסיד שליטה על ההמרה לשחור לבן.
 
אגב, אני מתעלם מהעובדה שבמצלמה שלך, אני מניח שאם תגדיר לשחור לבן אז העינית תעבוד לשחור לבן (במצלמות אמיתיות העולם נשאר צבעוני )
זה לא ענין של עיבוד בלבד (אזהרה: המאמר הבא לא מיועד
30/08/14 20:07
55צפיות
לבעלי קיבה וחיישנים רגישים. כל מי שמנסה זאת עושה זאת באחריותו בלבד, טל"ח, חזל"ש וממל"ז):
 
אם כבר, הייתי מצלם גם ב-RAW
30/08/14 20:29
63צפיות
או מכוון את המצלמה ליצור קבצי תמונה בצבע ובש/ל גם יחד.
 
 
º
רעיון טוב !
30/08/14 21:04
18צפיות
יש לך איזה מצלמה ישנה שאפשר להפוך אותה ל- IR ?
30/08/14 20:38
54צפיות
זה יתן לך אפקט דומה וכנראה קרוב יותר למה שתוכל להפיק עם הציוד הנוכחי. יש הרבה מדריכים ברשת. הנה אחד מהם.
 
º
לצערי אין לי
30/08/14 23:29
19צפיות
אתה יודע שאני בעד
30/08/14 20:59
60צפיות
קבע פרופיל מונוכרומאטי כלשהו (רצוי עם קרופ ריבועי במצלמה) וצא לצלם ב-JPEG בלבד. אולי לא תקבל את ההפרדה הטונאלית של לייקה מונוכרום, אבל זה כיף.
אבל ההתפלגות הטונאלית זה כל הסיפור !
30/08/14 23:28
52צפיות
אתה רואה תוצאות של המצלמה הזו ושל מצלמות אחרות וזה פשוט לא אותו הדבר.
אפילו תמונות סתמיות יוצאות פתאום מעניינות. זה כבר לא הגיוני !
יש לי הרגשה שמה שקובע כאן זו קודם כל העדשה ואחר כך העיבוד.
ללייקות יש את ההתפלגות הזו בתנאים קונטרסטיים שהאחרים מתקשים לייצר.
זו סומילוקס ?
30/08/14 23:48
41צפיות
החמישים ממ סומילוקס פשוט מפיקה טונים שעדשות אחרות לא רואות.
הגיגים על הגיגים
31/08/14 02:28
45צפיות
זה כבר שרשור שני (שאני זוכר) שאתה פותח בנושא....
בפעם הקודמת עוד הגדלת וצרפת קישור לתמונות לדוגמה, אבל מה, אם היתה לך קצת הבנה בצילום בשחור-לבן היית מבין שהתמונות ההן עברו שני תהליכים (ביחד או לחוד)
1. שימוש בפילטרים צבעוניים לדוגמה - אין מצב שמצלמה תוציא שמיים כמעט שחורים (כמו באחת הדוגמאות) ולא להיות בתת חשיפה אכזרי ללא שימוש בפילטר אדום. על מנת להוציא את המיטב ממצלמה שכזאת יש לעבוד עם פילטרים צבעוניים כמו בימי הפילם שצילמו בסרטים שחור-לבן. לא יודע, אבל בעידן הדיגיטלי זה מרגיש מטופש לי מאד כשאפשר לעשות זאת בעריכה מתמונה צבעונית או להכיל פילטר שכזה במצלמה (אם היא תומכת בכך).
2. עיבודים קיצוניים לאחר הצילום - אתה מצלם מספיק זמן על מנת לדעת שיש דברים שפשוט אי אפשר לקבל ישירות מהמצלמה גם אם יש לך עדשות של לייקה, כמו שניתן היה בבירור לראות שימוש מוגזם בכלי ה clarity...
 
בגדול, לייקה ניסו לשחזר את מה שסרט הצילום הש"ל לבן נתן, לטעמי זה לא שם
ראה כאן השוואה בין ה MM לבין צילום ב TRIX
http://leicaphilia.com/a-leica-m6-and-tri-x-v-the-leica-monochrom/
אם תשאל אותי, ללא פילטרים צבעוניים, עם כל ניסיון העיבוד להביא לתוצאה דומה, התוצאה נראת לי דיי שטוחה מבחינת טונאליות. אני מעדיף את מה שמתקבל מה TRIX
והנה השוואה בין ה MM לבין המרה לשחור לבן מהלייקה M הדיגיטלית
http://www.stevehuffphoto.com/wp-content/uploads/2013/04/mirror.jpg
ושוב ההמרה נראית לי פחות שטוחה מה MM
וזה שוב רק מחזק אצלי שאתה כנראה מתלהב יותר מעיבוד ולא מהמצלמה, כמו שאתה בוחן עדשות על פי צבעוניות מתמונות ברשת שככל הנראה עברו עיבוד...
 
התחושה שלי היא שאם תתן לי קובץ RAW צבעוני, אני אגיע לתוצאות טובות יותר ממה שמהנדס גרמני חושב שאני צריך לקבל.
באמת, אבל באמת נראה לי שיש כאן התלהבות משום כלום...
 
לגבי ראיה וצילום בשחור לבן;
כן, יש דבר כזה לראות בשחור-לבן אבל מאז ומעולם הצלמים הגדולים שעבדו בש"ל, כשהתבוננו בעינית הם ראו פריים צבעוני.
כן, אתה יכול להנות היתרונות הטכנולוגים ולכוון את המצלמה לצלם בשחור-לבן ואז גם לראות בעינית בשחור-לבן אבל זה עדיין לא יקנה לך "ראיה בשחור-לבן", כי ראיה צילומית היא לא במצלמה ולא בעין, זה בראש, עמוק בפנים, בגדול זה לא שונה מלראות קומפוזיציה או את הרגע המכריע.
אתה גם יכול לצלם RAW+JPG ולשמור על היכולת הצבעונית, אם תנסה את זה ואם תלמד את נושא ההמרה לשחור-לבן היטב (נושא מורכב ממה שנראה), תגלה שתמיד תעדיף את העיבוד שלך למה שיצא מהמצלמה וזה לא משנה כמה תכוון את המצלמה מראש לפרמטרים ופילטרים ומי יודע מה...
 
אני חושב שאתה צריך לבחון שוב את כל הצילומים שגורמים לך להתלהב מהנושא, יש לי הרגשה שאם תסנן את כל הצילומים האלו לעשיריה הכי טובה, תמצא שם חוט מקשר מעבר לבחירה בשחור לבן, תמצא אולי שכל התמונות הן בסגנון צילומי מסויים, ואז אולי צריך לחזור אחורה אחורה לאותו דיון שפתחת פעם בנושא האם לנסות להתמקד בסגנון צילום מסויים ולהיות בו טוב או להתפזר על הכל כמו איזה חובבן ולהשאר בבינוניות.
 
זה הזמן לחזור על הקלישאה שזה לא הציוד אלא הצלם, כשתראה תמונה טובה אז היא תהיה טובה ללא קשר למצלמה שנעשה בה שימוש. אם כשאתה רואה תמונה כזאת עולה בך השאלה "אם איזה ציוד השתמשו" אז אתה עוד רחוק מהתובנות הנכונות לגבי צילום... אולי במקום עוד עדשה קנה איזה ספר טוב.
 
אגב, יש בעיה ידועה להכניס הודעות בפורום מפיירפוקס אחרי השדרוג?
לא כיף לי מאקספלורר...
אושר גדול
31/08/14 03:47
35צפיות
הייתה תקופה שצילמתי רק שחור לבן בניסיון לשחזר את הכיף שהיה בפילם.
שחור-לבן זו תורה בפני עצמה ויש הרבה מה ללמוד ולסגל.
בקנון אפשר להוסיף פילטרים דיגיטליים לשחור-לבן (צהוב/כתום/אדום/ירוק ללא ציון ערך) זה די בסיסי אבל נחמד ואפשר ללמוד לפתח ׳ראיה׳ בשחור-לבן. כמובן, אפשר להוסיף פילטרים פיזיים על העדשה והאפשרויות נפתחות.
גם עבודה עם היסטוגראם הרבה יותר פשוטה בשחור-לבן. זה טוב למתחילים.
 
אם תראה קובץ raw שטוח של הלייקה המדוברת הוא לא ירשים אותך במיוחד. ההייפ סביב המצלמה הזו גדול מידי לדעתי, בעיקר בעיניין התווך הטונאלי שעדיין קטן מפילם.
והסיפור על הסומיקרון החדשה שיצאה בעקבות המצלמה הזו מוסיף להייפ.
 
CANON 6D ISO 12800 F4 ללא פלאש - מספר תמונות
30/08/14 00:43
108צפיות
לכל המתלבטים, כך בערך נראות תמונות ישירות מהמצלמה במצב AV בתנאי תאורה קשים.
המקום כמובן אינו חשוך למוות, אבל התמונות יצאו יותר מוארות מהתאורה בפועל במקום.
º
תמונה 1
הודעה זו מכילה תמונות
30/08/14 00:47
138צפיות
º
תמונה 2
הודעה זו מכילה תמונות
30/08/14 00:51
116צפיות
º
תמונה 3
הודעה זו מכילה תמונות
30/08/14 01:00
90צפיות
º
תמונה 4
הודעה זו מכילה תמונות
30/08/14 01:08
94צפיות
º
היפוך מראה לתמונה 2
30/08/14 01:46
23צפיות
״התמונות יצאו יותר מוארות מהתאורה בפועל במקום״
30/08/14 03:55
79צפיות
זה כמובן פועל יוצא של פרמטרי הצילום (משולש חשיפה) ולא של דגם המצלמה.
º
ברור
30/08/14 08:05
23צפיות
ההתלבטות שלך היתה לגבי צילום בפאב
30/08/14 09:22
75צפיות
האם יש כבר מסקנות או שמוקדם לדעת אם העדשה והמצלמה עושות את העבודה ?
º
תוצאות טובות ב-ISO 12800 ו-F4
30/08/14 09:45
40צפיות
את זה הבנתי
30/08/14 11:06
53צפיות
להערכתי זה בהחלט אמור להספיק לצילום בפאב, כל זמן שאין לך ציפיות לקבל פרטים מלאים בתמונות.
פלאש יפתור את הבעיה בעתיד - איך ה- Godox V860C ?
30/08/14 12:55
40צפיות
פלאש לא נועד לפתור רק בעיה של עוצמת אור אלא גם
30/08/14 13:03
59צפיות
את ענין מקור האור.
בתמונות שהעלית ניתן לראות הצללה בחלקים מסוימים בפנים. fill in של פלאש יתפור את הבעיה (ובתור בונוס גם יהיה ניתן לרדת ב-ISO ולקבל תמונות עם פחות רעש/לכלוך).
 
 
דרך אגב, צולם במתחם מיקס, חדרה?
º
דרינק פוינט עפולה
30/08/14 17:18
16צפיות
פלאש משנה את כל התמונה
30/08/14 18:24
34צפיות
בשביל זה לא צריך מצלמת FF ועדשות מהירות.
לטעמי פלאש יהרוס את כל האווירה האינטימית בפאב. אישית לא הייתי משתמש בו.
אבל אני לא יודע איזו תוצאה אתה רוצה להשיג, אז קח את דברי בערבון מוגבל.
 
על הפלאש הזה לא שמעתי מעולם.
אם אתה מחפש משהו בזול תבדוק את Yungnou.
º
היית מגיע לאותהתוצאה עם מצלמת קרופ ועדשת 2.8...
30/08/14 19:06
25צפיות
אני מסתכל מספר צעדים קדימה
30/08/14 20:12
31צפיות
שמתי עין על 35 1.4 , 16-35 2.8 וכו'.
 
לא אכפת לי מה הייתי יכול לחסוך, חשוב לי להיות מרוצה מהקניה בפועל.
התמונות בסדר גמור
30/08/14 15:54
40צפיות
אני לא מבין מה הבעיה שלכם?
התמונות בסדר גמור.
למה צריך פלש?,
מה הוא יוסיף?,
איזה פרטים חסרים ולמה צריך אותם?
סתם לזרוק כסף?,
ולמה אתם חושבים שפלש יתרום לאיכות התמונה?
תמונות סבירות ומעלה
30/08/14 16:09
49צפיות
יש תופעה די בולטת של האפלת פינות.
לטעמי לא רק שלא צריך פלאש אלא שהוא יקלקל את האופי של התמונות הללו.
יש פה ניצול מיטבי של יכולות העדשה והמצלמה (החיישן) עם ״מחיר״ של האפלת פינות שמאפיין את העדשה הזו בצמצם פתוח ואורך מוקד קצר.
את עניין האפלת הפינות ואיזון חשיפה בין חלקי התמונה אפשר לתקן במחשב, לפחות באופן חלקי.<embed/>
התייעצות לגבי רכישת מצלמה,
30/08/14 17:43
42צפיות
אני צלמת חובבת, מחפשת מצלמה מקצועית למתחילים שתאימה בעיקר לצילום בטיולים, אנשים, נופים, חיות וכיוצ'.
חשוב לי שתוציא תמונות סטילס איכותיות, לגבי איכות הווידאו פחות מעניינת אותי.
דרישה נוספת היא שהמצלמה תצליח להוציא תמונות לפחות ברמת הסבירות בתנאי תאורה בעייתיים כמו הופעות ובסגנון.
התקציב ההתחלתי שלי הוא בערך 3500 ש"ח לגוף המצלמה + עדשה בסיסית ראשונה, ובהמשך במידה ואתחבר לתחום אתקדם עם עוד עדשות.
האם ה- D5200 של ניקון עונה על הדרישות שציינתי? אהבתי את המסך המפרקי, ואת האפשרות להוסיף wifi והיא במסגרת התקציב.
ושאלה נוספת היא איזה עדשה התחלתית הייתם משדכים למצלמה הזאת שתתאים למגוון הצרכים וגם תהיה עם זום מכובד.
 
תודה ושבת שלום.
 
 
 
 
D5200 היא מצלמה מעולה למתחילה
30/08/14 18:13
46צפיות
את צריכה רק לחבר לה עדשה סבירה 18-105 או 18-140 ויש לך סט נהדר להתחלה. עדשה עם זום גדול יותר כלומר 18-200 ומעלה תבוא על חשבון איכות התמונה ותחרוג לך מהתקציב.
º
31/08/14 10:58
3צפיות
התייעצות לגבי מצלה
30/08/14 11:01
74צפיות
יש לי מצלמה ניקון D3200 מזה שנה, מיציתי ואני רוצה להתקדם.
אני רוצה להחליף רק את הגוף, העדשות אני אשאיר.
אני אשאר עם ניקון, איזה גוף הייתם ממליצים?
התקציב הוא עד  3000 ש"ח
 
 
 
 
התחנה בטבעית הבאה - D7100
30/08/14 11:11
65צפיות
גדולה וכבדה יותר, אבל נהנית משלל יתרונות תפעוליים - 
  • עינית טובה יותר
  • הרבה יותר פקדים
  • קצב צילום גבוה יותר
  • מערכת פוקוס מתקדמת הרבה יותר
  • יכולת עבודה עם עדשות ללא מנוע משלהן (דגמים בני 10 ומעלה)
  • אטימות
ועוד
 
במילים פשוטות - זו מצלמה שנותנת יותר שליטה לצלם בקצות האצבעות, קצב עבודה יותר גבוה ועמידות גבוהה.
 
המצלמה עולה כ- 3500 ש"ח (מחיר רצפה לדעתי).
אם תמכרי את המצלמה הנוכחית שלך תתכנסי יפה לתקציב שקבעת.
....
30/08/14 11:40
51צפיות
לגבי החיישן וקצב צילום ההבדל הוא לא גדול בהרבה.
והמעבד הוא אותו מעבד.
המצלמה הנוכחית אני אמכור, מה שיעזור לי עם התקציב.
תגדירי "מיציתי ורוצה להתקדם"
30/08/14 13:07
58צפיות
מה חסר/מפריע לך?
 
התשובה של רביב נכונה כמובן - בהנחה שאת לא עוברת לפולפריים (ובתקציב הזה את לא), השדרוג הגדול הוא מעבר ממצלמת רמת כניסה למצלמת חובבים מתקדמים כמו ה-D7100 (או ה-D7000 אם ה-3000 ממש קשיח). קחי בחשבון שההבדלים היום בין חיישנים זניחים - כלומר אם מה שאת מחפשת זה שיפור בביצועי ISO/חדות וכו' - לא תקבלי את זה מהשדרוג.
 
מה שתקבלי מהשדרוג זה מצלמה ברמת שליטה ותפעול אחרת. עינית גדולה ובהירה, שתי חוגות שליטה, מערכת פוקוס טובה יותר, הרבה יותר פרמטרים שאפשר לשלוט בהם וכו' וכו'. מבחינתי האישית  - ההבדל בין צילום במצלמת רמת כניסה עם חוגת שליטה אחת (כמו ה-3200 שלך) למצלמה מתקדמת (כמו ה-7000/71000) הוא הבדל של שמיים וארץ. אני לא יכול לדמיין את עצמי חוזר למצלמת רמת כניסה, אבל כמובן זה אינדיבידואלי...
 
שווה לשאול את עצמך, אגב, אולי דווקא בעדשות יש מקום להשתדרג?
 
מסכים ורוצה לחדד
30/08/14 16:20
35צפיות
השדרוג הטבעי הבא חייב לבוא בשילוב עם לימוד טכניקה אחרת לא תרגישי בו.
אם הגעת למצב היפוטתי ששינוי פרמטרים כמו דרייב/מדידה/לובן לוקח יותר מידי זמן אז מיצית את הגוף.
אם את לא יודעת מתי משנים מה ולאיזה מטרה, חכי עם הגוף וקני ספר.
לא בדיוק ציוד....
30/08/14 16:17
70צפיות
אם כי אני די בספק שזה צולם במירורלס :) 
 
 
 
30/08/14 09:20
34צפיות
בוקר טוב לכולם,
אני מאמין שזה הפורום הלא נכון, אבל מישהו מכיר תוכנה לעריכת וידאו חינמית בווינדוס שמאפשרת להראות שני סירטונים על אותו מסך (split screen).
 
תודה מראש,
עמרUK
נסה בפורום השכן - עריכת ווידאו
30/08/14 16:10
15צפיות
<embed/>
º
תודה
30/08/14 20:25
5צפיות
עדשות ל-DSLR ראשונה
30/08/14 13:38
45צפיות
מתלבט בין שילוב של פריים 35mm + ניקור 55-200 VR
לבין סיגמא 17-70.
 
מצלם נוף ובעלים חיים/חרקים/פרחים.
 
סיגמא 17-70 או ניקון 16-85
30/08/14 16:05
39צפיות
לצילום נוף תצטרך עדשה רחבה. 16 או 17 עדיף על עדשות הקיט הסטנדרטיות שמתחילות ב-18, ובוודאי עדיף על 35.
70-85 יספיק לצילום בע׳ח/חרקים/פרחים אלא אם כן כוונתך צילום ב״ספארי״, לשם תצטרך עדשות ארוכות בהרבה מ-200 מ׳מ.
לצילום ממש מקרוב תצטרך עדשה יעודית שנקראת ״מאקרו״ (או ״מיקרו״ בז׳רגון של ניקון).
 
 
<embed/>
איזה מצלמת DSLR לקנות?
29/08/14 07:07
105צפיות
אני לא צלם מקצועי אלא מצלם עבור העסק שלי בעיקר סרטוני וידאו וגם סטילס
מה כדאי לי לקנות ועל אילו שיקולים כדאי לי לחשוב?
צריך להבין קצת מה בדיוק אתה צריך לצלם
29/08/14 09:10
56צפיות
מה רמת הסרטונים שאתה מצלם? סרטונים פשוטים של דברים דוממים, אנשים בתנועה, מקומות? אתה צריך פוקוס עוקב בזמן וידאו?
קנון 70D עם עדשת 18-135STM
29/08/14 09:15
86צפיות
השילוב הזה לא זול, אבל יענה על רוב הסיטואציות הצילומיות הקיימות בסטילס וגם בוידאו.
פרוט של מה שאני מצלם
29/08/14 14:45
75צפיות
בוידאו אני מצלם אנשים עומדים ומדברים
חשוב לי שיהיה עומק פוקוס. שמצולם יהיה בפוקוס והרקע מאחוריו לא בפוקוס
האם לזה אני צריך עדשה 18-135 או מספיק 18-55?
זה מסבך את העניינים
29/08/14 14:55
150צפיות
מאיזה מרחק אתה מצלם וכמה אנשים צריכים להיכנס לפריים?
18-135 מתוכננת לשימוש בווידאו
29/08/14 15:40
65צפיות
ולשם כך היא מצוידת במנוע פוקוס שקט, אמנם ממקד טיפה לאט יחסית לעדשות אחרות (ובכללן אותה 18-55) אבל בצילומי ווידאו יש פחות חשיבות למהירות הפוקוס ויותר חשיבות לכך שהמנוע לא ירעיש בפס הקול. מעבר לכך מבחינת האיכות האופטית ה-18-135 נחשבת לאחת העדשות האיכותיות של קנון (במסגרת המחיר הזו). אם ווידאו הוא מרכיב משמעותי ביצירה, נראה לי שהציוד עליו הממליץ שאול הוא המתאים ביותר מהמבחר הקיים היום בשוק.
וחשוב לציין שיש שני דגמים לעדשה הזו
29/08/14 15:43
50צפיות
דגם ״ישן״ שלא מותאם לווידאו וגם סובל מאיכות אופטית בינונית למדי. ודגם חדש (מסומן STM) שמותאם לווידאו ובעל אופטיקה משופרת.
הפוקוס שלה לא איטי כלל ועיקר
29/08/14 20:24
37צפיות
גם אני חשבתי שה-STM "משלם" במהירות ביחס ל-USM אבל לא כך הדבר.
כמובן שההשוואה שלי איננה מושלמת כי אין לי תנאי מעבדה - אבל...
השוויתי את הפוקוס ב-18-135 אל הפוקוס ב-15-85 (USM) תוך שימוש ב-70D וב-7D (שיש להן מערכות פוקוס דומות עד זהות). ליתר בטחון - הצלבתי את המצלמות אח"כ עם העדשות כדי לוודא שזה לא יתרון של המצלמה.
 
ה-18-135STM פיקסה לי גם ב-18ממ, גם ב-50ממ וגם ב-85ממ באופן קונסיסטנטי יותר מהיר מה-15-85. זה לא הבדל דרמטי או משמעותי בשום צורה וזה לא שיקול בעיני בבחירה בין ה-18-135 ל-15-85 כי הפוקוס של שתיהן ככ מהיר שההפרש גם ככה מינורי, אבל ציפיתי לביצועים יותר איטיים באופן מורגש ב-18-135, ולא רק שזה לא יותר איטי, זה בשבריר שניה יותר מהיר.
 
אני לא בטוח שאני מבין טכנולוגית למה, אבל זה ה-STM הזה עובד מהר.
 
כמובן שכל מה שאני מדבר עליו מתייחס לפוקוס דרך העינית. ב-LV, הפוקוס עדיין איטי יותר. לא איטי כבעבר, ובהחלט משביע רצון לרוב היישומים, אבל לא במהירות של פוקוס עינית.
 
 
º
הוא רוצה לטשטש רקע, העדשה הזו לא אידיאלית
30/08/14 03:53
17צפיות
º
תלוי במרחק שהוא מצלם את האובייקט ומרחק האובייקט מהרקע.
30/08/14 09:23
14צפיות
70D יקר לי איך השילוב
29/08/14 19:50
45צפיות
600D עם 18-135STM?
600D לא יודעת לנצל את יכולות ה-STM
29/08/14 20:25
50צפיות
אתה יכול לרכוש 650D עם 18-135STM.
אבל קח בחשבון שאיכות הפוקוס האוטומטי בוידאו ב-650D נחותה משמעותית מזו שב-70D. אם אתה מתכנן לשנות הרבה פוקוס תוך כדי צילום וידאו - אתה תרגיש את זה.
 
אני לא חושב שהוא יהיה צריך בכלל תמיכה של STM
30/08/14 01:41
27צפיות
אם הוא מצלם אנשים עומדים ויחסים נייחים, אז פוקוס ידני יתן לו מספיק שליטה לצלם וידאו.
האם ה 70D היא המצלמה
30/08/14 07:40
34צפיות
האם ה 70D היא המצלמה ברמת עלויות הראשונה שיודעת לנצל את היכולות של 18-135STM כמו שצריך?
 
º
יש גם 650D וגם 700D
30/08/14 09:22
14צפיות
זה לגמרי תלוי במרחק
30/08/14 11:08
18צפיות
אתמול מישהו צילם אותי בוידאו ושיחק עם המרחק וכך יצא רקע מטושטש
פנומן72 האם Fujifilm Finepix HS35EXR
30/08/14 14:06
18צפיות
יכולה לתת לי איכות צילום ופרטי עומק או אפשרות שהרקע מאחור לא יהיה הפוקוס כי זה מה שאני חייב?
לא... 650
30/08/14 10:08
26צפיות
כתבתי גם בגוף ההודעה שאתה יכול לרכוש 650. היא עולה משמעותית פחות מה-70.
 
ה-70 היא הראשונה עם טכנולוגיית ה-Dual Pixel שנותנת פוקוס יותר מהיר בוידאו אבל מכיוון שאתה מדבר על אנשים יחסית נייחים זה לא נראה לי מאוד קריטי.
 
º
מה ההבדל בין 650D ל 700D?
30/08/14 11:09
12צפיות
בעיה קטנה
30/08/14 11:18
32צפיות
אם אתה לא צלם מקצועי ואין לך ידע מקצועי - למה אתה מחפש לקנות מצלמה "מקצועית" ?
גם אם הכיס שלך עמוק, אתה לא אמור לקנות משהו שיותר יסבך אותך או ידרוש ממך כישורים וידע שאין לך אותם היום.
אם אתה צלם חובב ורוצה להפיק תמונות חדות ועמוקות וגם וידאו ברמת HD - אולי כדאי שתסקור את מצלמת-המעבר*
Fujifilm Finepix HS35EXR או אם אתה רוצה משהו טיפה יקר יותר - תחליף את ה-35 ב-50.
 
 
* מצלמה דמוי DSLR שמאוד קרובה לדבר האמיתי.
 
אז אם אני יורד מ-DSLR לחסרת מראה, פוג'י או אולימפוס? יותר
27/08/14 20:00
138צפיות
סטילס מוידאו, משתמש בפריים וזומים, צילום רב תחומי הבנה ושימוש ידני ברמה גבוהה יחסית אבל כבר לא לפרנסתי. תודה
יורד? עולה!!!
27/08/14 20:24
136צפיות
אני מניח שמשתמשי פוג׳י ימליצו על פוג׳י ומשתמשי m43 ימליצו על אולימפוס. אז אני ממליץ על פוג׳י... אבל השיקולים הם בעיקר בהיבטים של מימדים (אולימפוס קטנה וקלה יותר) איכות האופטיקה (״בגדול״ פוג׳י עדיפה למרות מבחר עדשות קצת קטן יותר) וביצועי החיישן (יתרון בנקודות לפוג׳י). מבחינת ממשק המשתמש המצלמות אמנם שונות זו מזו אבל מספקות את אותם פיצ׳רים.
אוי...חלילה...לא נכנס לויכוח. הכוונה במקור יורד מתחום אחד
27/08/14 20:34
100צפיות
ועולה לשני. אין לי עדיפות ונאמנות לאף מותג רק לאיכות תמונה, חדות, גם  RAW, אפשרות לשליטה ידנית מפורטת, אפשרות לעבוד ברגישות גבוהה יחסית ללא מבזק, מבין ששתיהן עונות על הקרטוריונים ועוד.
קראתי במספר מקומות שיש המניחים (הפעם אני זהיר...)כי סוני עם מבחר ואיכות עדשות קצת בעייתים? שלפוג'י איכות תמונה טובה יותר אבל לאולימפוס מייצב בגוף שטוב גם לעוצמיות חליפיות ועבודה ב- EV נמוך?
זה כמו לשאול סובארו או פג'ו. לכל אחד היצע דגמים שונים
27/08/14 21:32
59צפיות
עם הבדלים במפרט, במחיר ובקהל היעד.
אם אתה מחפש השוואה של דגמי הדגל, ה-X-T1 מול ה-E-M1, אז יש לא מעט השוואות ברחבי הרשת (מאמרים וסרטונים).
לאולימפוס היצע עדשות גדול יותר (של פנסוניק, אולימפוס, סיגמא ועוד חברות), בעוד שלפוג'י ליין מצומצם יותר אבל העדשות נחשבות איכותיות ביותר (בעיקר הפריים).
 
אם השיקול הוא משקל - אולימפוס
27/08/14 22:05
68צפיות
החיישן הקטן מאפשר עדשות קטנות יותר.
 
אם השיקול הוא איכות - הרושם שלי הוא הפוג'י. מבחר העדשות אמנם קטן אבל האיכות גבוהה. בעולם המיקרו יש הרבה עדשות אבל רק חלק קטן באמת שווה.
 
יש גם את ההבדל בארגונומיה בין שני דגמי הדגל: אם ב-X-T1 הדגש
27/08/14 22:15
63צפיות
הוא על שליטה ישירה עם החוגות (shutter speed, ISO), הרי שה-E-M1 פונה לחובבי הקאסטומיזציה של הכפתורים.
בתור בעלים של אולימפוס EM-5
27/08/14 22:38
89צפיות
אני מניח שלו הייתי צריך לבחור עכשיו מערכת חדשה כששיקולים כלכליים לא משחקים תפקיד -
הייתי הולך על הפוגי' X-T1.
 
עצה שלי -
לפני שאתה בוחר מערכת תאבחן את צרכי העדשות שלך ותבדוק איזו מערכת מציעה לך את הפיתרון הטוב ביותר מבחינת היצע הזכוכיות, הן במונחים של עלות והן במונחים של איכות.
 
כן רק שזה הולך להיות מורכב. השוואה של עוצמיות FF ן- DX
27/08/14 22:47
59צפיות
שרגיל אליהם מול אורכי מוקד שונים של שני קרופים שונים, אני צריך להבין היכן להתחיל להשוות . אחפור קצת ברשת להבין.
לפוג'י יש קרופ פקטור של 1.5
27/08/14 23:07
56צפיות
שאותו אתה מכיר מה-DX.
השונה היא אולימפוס, שלה יש קרופ פקטור של 2.
 
עוד עניין, לפוג'י אתה יכול להרכיב רק זכוכיות של פוג'י.
לאולימפוס אתה יכול להרכיב זכוכיות של אולימפוס, פנסוניק ולאחרונה גם סיגמה (שיצאה עם סט של עדשות פריים שקוצרות שבחים).
תודה. אני מתחיל לחשוב שאין דגם שיתן איכות אופטית, סנסור גדול
27/08/14 23:15
74צפיות
(פחות רעש באיזו גבוה?), פוקוס פיקינג בוידאו, וידאו טוב, מייצב בגוף...ועוד
תמיד חוזרים בסוף להחלטה של במה להתפשר, גם כשלא קשור למחיר.....
 
º
סוני A7? :)
27/08/14 23:37
37צפיות
º
אין לה מייצב בגוף
28/08/14 02:33
36צפיות
וחבל שכך
28/08/14 21:50
43צפיות
תאר לך שהיה מייצב גם לכל הענתיקות שאפשר לחבר לסוני הזו.
זה היה חלומי !
אני חושב שסוני יורדים מהמייצב בגוף
28/08/14 22:56
47צפיות
גם ל- a6000 אין והם מייצרים עדשות מיוצבות. אכן חבל.
ב- NEX מעולם לא היה מייצב
29/08/14 12:27
34צפיות
אבל בסדרת SLT יש לכל הדגמים
סיגמא מייצרת עדשות לפורמט 43 כבר מספר שנים.
28/08/14 00:03
45צפיות
סיגמא חידשו את הקו - עדשות DN הפכו לDNA (ולדעתי גם התכערו על הדרך).
אגב, יש לי את הסיגמא 30 מ"מ (מהדור הראשון) והיא אמנם עדשה טובה אבל לא מעולה - לא מתקרבת בחדות לאולימפוס 45, אבל מבחינת יחס מחיר לתמורה היא מספקת את הסחורה.
 
פוג׳י ועדשות צד שלישי
28/08/14 07:29
61צפיות
הרשה לי לתקן אותך... גם סמיאנג וגם צייס מייצרות עדשות עבור הביונט של פוג׳י. לצייס יש שלוש עדשות: 12 מ׳מ, 32 מ׳מ ו-50 מ׳מ. שלושתן מעולות וכוללות פוקוס אוטומטי. סמיאנג מייצרת מספר עדשות (ידניות) לביונט של פוג׳י שהמעניינת מביניהן היא ה-8 מ׳מ עין-דג מלבנית. הדגמים האחרים של סמיאנג פחות מעניינים לטעמי משום שהם נותנים גרסא ידנית של אורך מוקד שכבר קיימת עבורו גרסה מקורית (ואוטומטית) של עדשה באיכות אופטית זהה או עדיפה, כך שהיתרון העיקרי הוא המחיר הנמוך, והמחיר של המחיר הנמוך הוא התפעול הידני. ככל הידוע לי יש גם עדשת רפלקס (מראה) שהותאמה לביונט של פוג׳י באורך מוקד 300 מ׳מ. בנוסף לכך קיימים מתאמים לביונט X לעדשות SLR של כמעט כל יצרן מוכר (ניקון, קנון, לייקה ועוד). ההבדל המשמעותי בין הביונט של פוג׳י לזה של אולימפוס הוא הבעלות על הביונט. בעוד פוג׳י היא היצרן היחיד של מצלמות בביונט X, הביונט של אולימפוס, m43, הוא בבעלות קונצרן של מספר יצרנים ומכאן גם המבחר הגדול יחסית של עדשות, מכל היצרנים ששותפים לביונט זה (ומיצרני צד שלישי).  
קיבלתי את התיקון
28/08/14 09:27
40צפיות
לסמיאנג יש גם עדשות עבור המיקרו 3/4 אבל לא ציינתי אותן כי זה לא נראה גליק גדול.
אבל כן, חשוב לומר שיש אופציה כזו.
 
״הביונט של אולימפוס, m43, הוא בבעלות קונצרן של מספר יצרנים ומכאן גם המבחר הגדול יחסית של עדשות״ - זה תופס במיוחד לאור מה שאמרתי קודם לגבי בדיקת העדשות לשימוש - פנסוניק ואולימפוס אמנם חולקות ביונט זהה אבל יש בעיות תאימות, כמו בפנסוניק 12-35 וב-7-14, ככה שזה לא כזה אידיאלי.
 
 
מבחינת היכולת לעבוד ברגישות גבוהה בלי מבזק
28/08/14 07:34
72צפיות
יש לפוג׳י יתרון בזכות החיישן הגדול (יחסית) APS-c לעומת חיישן ה-m43 של אולימפוס. אם תרצה לראות דוגמה לתמונת לילה שצולמה בפוג׳י X-T1 בעדשת זום 10-24: ראה את האתגר בפורום אמנות הצילום.
º
לא מוצא
28/08/14 20:56
16צפיות
º
מאיזה DSLR אתה עובר?
27/08/14 22:09
37צפיות
º
5200 כרגע במעבר
27/08/14 22:41
33צפיות
זה די פשוט האמת
28/08/14 00:01
115צפיות
אם חשוב לך המשקל והמחיר - לך על מיקרו 4/3
אם חשובה האיכות - לך על פוג'י או סוני.
º
אולימפוס
28/08/14 09:13
25צפיות
נראה לי שראוי להגדיר ״איכות״
28/08/14 09:33
65צפיות
לפני שמתעדפים את הפוג׳י/סוני לפני מיקרו 3/4.
 
DXOMark כבר עשו את זה בצורה מיטבית
28/08/14 10:16
78צפיות
ואני מעדיף להיצמד לסטנדרטים שלהם של חדות וצבעים מאשר להיכנס לויכוח אינסופי.
אתר DXOmark איננו מדריך קניה
28/08/14 10:53
85צפיות
אני מכיר את דעתך בעניין הזה ומבין שאי אפשר לשכנע אותך, אבל לא הצלחתי להתאפק.
 
יש הרבה משתנים ארגונומיים ופונקציונאליים שראוי לתת עליהם את הדעת לפני בחירה במערכת. עבור רובנו ההיבטים האלה חשובים יותר מהבדלים קטנטנים בביצועי החיישן שאפשר להבחין בהם רק בזכוכית המגדלת של מעבדות ושאין להם משמעות מעשית (אלא בשימושים מעטים ומוגדרים היטב).
 
º
28/08/14 11:00
6צפיות
אתה צודק
28/08/14 18:29
49צפיות
נאלצתי לערוך את התשובה כיוון שלא בדקתי את הקונטקסט. יש חשיבות עצומה לארגונומיה. 
אתה טועה, כי כשבוחרים איכות צריך לבחור...
28/08/14 13:48
57צפיות
איכות *מספקת*.
וזה רק בהתייחסות לאיכות תמונה.
 
לגבי "צבע", מי שמעבד את התמונות מ-RAW, זה לא חשוב לו. זה משנה אם רק, במקרה, יצרן מסויים נותן לך פרופיל צבע ייחודי, שאתה לא מסוגל לחקות בקלות בעיבוד.
איכות
28/08/14 18:25
50צפיות
איכות תמונה זה עניין שאפשר לדבר עליו עד מחר ויש בו אלמנט לא מבוטל של אינדיבידואליות. 
לגבי עדשות - יש פרמטרים מסויימים. לגבי צבע, אני לא מדבר על פרופיל, אתה יכול לעבד את קובץ ה- Raw עד מחר אבל אם העדשה לא מצליחה לעשות הפרדת צבעים ורנדרינג מוצלח, זה לא יעזור.
 
אני מחשיב כאיכות בעיקר את החדות וההפרדה. צבעים אמנם דיי
28/08/14 21:05
50צפיות
ניתנים לשינויי ועניין של טעם, כולל של אותו צלם, בפרקי זמן שונים בהן עיבד את אותה תמונה. אני קצת נודניק ורואה הבדלי חדות פעמים רבות גם בהגדלות לא גבוהות יחסית וחש בהבדלים בין עוצמיות כמו לדוגמה  18-55 קיט ו17-55 ששתיהן DX.
אמשיך לחפור...
אז אתה פיקסל פיפר... כמוני
28/08/14 21:39
61צפיות
רד ממיקרו 4/3
פיקסל פיפר הוא לא מי שאומר אמירות בעניין
29/08/14 13:13
39צפיות
ואפילו לא מי שבוחר את הציוד לפי מבחנים.
 
פיקסל פיפר הוא מי שיודע לחפש ולמצוא אותם, כלומר להבחין בהם, בלי שאומרים לו עם איזו עדשה ו/או מצלמה צולם הצילום.
 
אצל סטיב האף יש לפעמים מבחנים כאלו. נסה אותם...
º
תודה על ההגדרות
29/08/14 18:35
40צפיות
ההבדל בין 17-55 ו-18-55...
28/08/14 21:57
56צפיות
נמצא במיקרו-קונטרסט יותר מאשר בחדות. מבלי להיכנס לדקויות, בכל מערכת יש עדשות איכות. אפילו במיקרו 4/3. אפשר לזהות אותן על פי תג המחיר שלהן (600 דולרים לפחות).
מה זה משנה היכן בעיית האיכות
29/08/14 12:15
31צפיות
עדיין השאלה היא האם היא מספקת או לא.
זה נע בין איכות לא חשובה (במובן של quality, שזו גם תכונה) לאיכות ששואפים שתהיה הכי טובה שאפשר, ותמיד יותר טוב ייתקבל בברכה.
 
 
 
 
בין שתי אלו קל מאוד לבחור
28/08/14 13:49
61צפיות
כי המצלמות שונות מאוד מאוד בפילוסופיה התפעולית שלהן.
 
אחת הטבלאות ברשת
28/08/14 21:11
54צפיות
אני מוצא שני סרטים אלו ממצים ביותר
30/08/14 10:34
25צפיות
 
לגבי ההבדל בתכונות ותפעול שתי המצלמות. אכן נראה כי פוג'י באיכות תמונה וכוונת מופלאה ואולימפוס משוכללת ומאפשרת הרבה יותר קסטומיזציה בתיפעול.
תודה לכל העונים.
סיפוק מהציוד שלכם
90תגובות
26/08/14 22:50
718צפיות
האם אי פעם הסתכלתם על הציוד שברשותכם וחשבתם שזהו! אתם לא צריכים יותר כלום?
אם כן,
1. כמה זמן זה החזיק?
2. מה היה הפריט החדש שקניתם ולמה קניתם אותו?

(המשך...)
האם אי פעם הסתכלתם על הציוד שברשותכם וחשבתם שזהו! אתם לא צריכים יותר כלום?
אם כן,
1. כמה זמן זה החזיק?
2. מה היה הפריט החדש שקניתם ולמה קניתם אותו?

עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


Flix
מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה