בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
הפורום הטכני הוא נגזרת של פורום צילום 'הגדול' - בו עורבו כל התחומים עד כה.

כאן בפורום נעסוק בנושאי ציוד - ונושאים טכניים הקשורים לציוד - ייעוץ לפני בחירה,או קניה,בדיקה,מה לחפש,מה מתאים,איך לתפעל,היכן לרכוש,תקלות שונות,הפעלה נכונה
תחזוקה שוטפת וכן הלאה.

נושא ההתמחות בפורום הוא צילום סטילס בעיקר.
נשמח לענות - כשנדע - לגבי צילום וידיאו - אבל לא לשכוח שקיים לכך פורום נפרד בשם 'הפקה בוידיאו' המתמחה בנושאים הללו.

גם כאן נשמרים כללי ההתנהגות בפורומים - ובכללי,כמו שנאמר:
'יהיה כבוד חברך חביב עליך כשלך'.

שלכם,
איריס.

המשך...
הודעה חדשה

כרטיס זיכרון אבוד...
17/04/14 08:56
67צפיות
צלמתי בכרטיס הזיכרון שלי מחברת סאןדיסק.
כשהעברתי את תקית התמונות מהכרטיס אל המחשב לפתע הופיעה לי הודעת שגיאה לא ברורה
ורוב התמונות נמחקו.
בכרטיס מצויין שהוא מלא עד אפס מקום,מה שאומר שיש בו בערך 230 תמונות,אך כשאני מכניס את הכרטיס למחשב מוצגים רק 81 תמונות.
דבר המראה על תמונות אבודות,איך ניתן לשחזר את התמונות?הן מאד חשובות,אני חייב אותן.
זה לא קורה לי פעם ראשונה,איך אני יכול לאתר היכן התקלה?
הכרטיס שלי מחברה אמינה,את הכרטיס אני מחבר אל קורא כרטיסים שמתחבר בUSB למחשב...
דבר ראשון לא לפרמט את הכרטיס. המתן לעזרה כאן
17/04/14 09:13
60צפיות
בפורום. ישנן תוכנות המאפשרות שחזור, מנסיון אישי. אני פשוט בעבודה ואחרים יעזרו לך.
יש תוכנות לשחזור מידע
17/04/14 09:55
67צפיות
פנדורה היא אחת מהן והיא חינמית
http://www.pandorarecovery.com/

אחרי השחזור, אם הכרטיס חדש יחסית אז יש אחריות ולחזור לחנות שממנה נקנה להחלפת הכרטיס.
º
התוכנה לא מצאה אפילו תמונה אחת):
18/04/14 01:36
16צפיות
יש בכרטיס הזכרון צ'ופצ'יק. תעביר אותו למצב
17/04/14 14:37
71צפיות
קריאה בלבד. זאת כדי שאם תכניס למחשב לא יכתב בו עוד מידע שעלול למחוק מהקבצים.
נסה תוכנה אחרת לצפיה בקבצים/תמונות.
תוכנת שחזור טובה היא בשם RECUVA.
האם ניסית לחלץ את התמונות דרך המצלמה? כשהיא מחוברת עם כבל למחשב ולא עם קורא הכרטיסים.
º
התוכנה הזו ניתנת גם בחינמית?
18/04/14 01:37
23צפיות
כן. גם רקובה וגם פנדורה
18/04/14 16:37
38צפיות
ניסיתי על כרטיס זכרון אתמול את שתיהן. שתיהן מצאו את אותו מספר קבצים שנמחקו. רק שאצלי הכל תקין. עוד הבדל, רקובה השאירה את שמות הקבצים המקוריים. פנדורה שינתה לפי ראות עיניה.
תודה רבה..
18/04/14 21:24
30צפיות
אמנם לא עזר לי למצוא את הקבצים,אבל תודה על העזרה!
עוד פתרון
18/04/14 16:52
43צפיות
יש חברות מתמחות בשחזור מידע. כמו צ'יף או מיצי.
קונים כרטיס כזה זהה חדש. מעבירים את צ'יפ הזכרון מהכרטיס המקולקל לכרטיס החדש. זה נעשה תחת מיקרוסקופ ע"י מי שמיומן להלחים SMT/SMD. הסיכוי שהכרטיס יתפקד בסיכוי גבוה.
להכיר אנשים שאוהבים לצלם
18/04/14 16:20
77צפיות
היי.. לפעמים יוצא לי להיפגש עם חברים שגם אוהבים לצלם אז מסתובבים כזה ביחד ומצלמים וזה נחמד, איפה אפשר להכיר עוד אנשים כאלה?
שמעתי על קבוצות צילום שהולכות ביחד.. אבל זה פחות מעניין אותי.
יש לכם רעיון?  
תשאר כאן.
18/04/14 16:46
62צפיות
יש גם את "הקבוצה של שלומי".
גם חיפוש בפייסבוק של קבוצות צילום.
תזום בעצמך קבוצה כזו.
קורסים
18/04/14 17:49
46צפיות
לצילום הם מקום טוב להכיר פרטנרים
העברת תמונות מהמצלמה למחשב
17/04/14 23:18
45צפיות
ברשותי קנון  12.1. עד היום כשחיברתי את המצלמה למחשב, התמונות הורדו באופן אוטומטי. כיום האייקון אפילו לא מופיע. (בטח עשיתי איזה שינוי מבלי לדעת.ניסיתי להכניס את הדרייבר, אך הוא לא עובד. איך אפשר לתקן את המעוות. אני חייבת להוריד תמונות מהמצלמה למחשב. אודה לכל תשובה.
האם את לא רואה את המצלמה ככונן ב-"מחשב שלי" ל
17/04/14 23:33
24צפיות
לאחר חיבור המצלמה והפעלתה? אם כן העתיקי משם את התמונות לכלתיקייה שתבחרי
זהו. שלא. בדרך כלל זה היה
17/04/14 23:35
20צפיות
ופתאום - כלום. למרות שאני מחברת ומפעילה. עושה רעש של מתחבר אבל כלום. הכבל תקין. המצלמה בסדר. המחשב עובד. מה קרה??
º
כלומר גם לא מופיעה המצלמה במחשב שלי?
17/04/14 23:37
14צפיות
º
גם לא במחשב שלי
18/04/14 09:38
10צפיות
º
תנסי לחבר ל USB אחר.
18/04/14 23:24
3צפיות
המהלך התקין וסדר הפעולות צריך להיות ככה.
18/04/14 17:09
20צפיות
מכבים את המצלמה.
שולפים את כרטיס הזכרון.
מכניסים לתוך קורא כרטיסי זכרון.
מחברים למחשב פועל לשקע USB ורצוי בגרסת USB3 המהיר.
במחשב שלי נוצר דיסק נוסף (בדומה לחיבור מצלמה).
מעתיקים את התוכן לאמצעי אכסון כמו הרדיסק, צורבים DVD ואולי בעוד מקום.
ממינים תמונות, מפעילים תוכנות עריכה כמן DxO, LR, PS או אחרים כמו פיקסה. שולחים לתפוצה, שומרים מדפיסים וכו'.
אם רוצים מוחקים מהכ. זכרון את מה שכבר נשמר.
מנתקים את האייקון של הכרטיס קורא זכרון. כשמודיע שאפשר לנתק מנתקים. מוציאים את כרטיס הזכרון ומחזירים למצלמה.
שלום וחג שמח..האם מישהו יודע
18/04/14 11:40
70צפיות
על מצלמת CANON סופר זום חדשה שתחליף את ה 50 S האחרונה?
אשמח לשמוע
תודה


יש canon rumors = שמעות די מבוססות על ציוד
18/04/14 16:47
39צפיות
עתידי. רק לא לחפש באחד באפריל.
מיקוד
17/04/14 19:02
61צפיות
ערב טוב
ברשותי מצלמת Nikon D 90  ואני משתמש בעדשת Nikon 70-300mm f/4.5-5.6G ED  AF-S VR
לצילומי בע"ח. לאחרונה בעת חצי לחיצה, המיקוד מ"שחק" הלוך ושוב ולעיתים "מסרב" להתמקד
האם יש למישהו/י פתרון לבעיה זו?
חג שמח קובי
בדוק מצב מתג AF-C או AF-S
17/04/14 19:06
42צפיות
ושנה את מצבו. דווח אם הבעיה נפתרה.
º
אולי צמצם סגור מידי?
17/04/14 21:27
23צפיות
אין קשר
18/04/14 15:36
26צפיות
זו עדשה עם תקשורת מלאה למצלמה,
הצמצם נסגר רק בעת לחיצה מלאה על המחשף.
תקלה במצלמת קנון sx110
16/04/14 02:19
90צפיות
מקווה שזה המקום לשאול. יש לי מצלמה ישנה powershot של קנון, sx110. הפסקתי להשתמש בה וקניתי אחרת לאחר שתקלה חוזרת הפכה אותה לבלתי שמישה - היא כל הזמן מתנהגת כאילו הבטריות ריקות או קרובות להתרוקן, גם כשהן חדשות מאריזה. בחנות אחת אמרו לי שמדובר בתיקון יקר (והיות וקניתי אחרת לא טרחתי לתקן), אך מטעמים שונים הייתי שמחה לחזור ולהפעיל אותה כעת. יש לי חשד שאולי מדובר בסוג של "השבתה מתוכננת", או במשהו שאולי יצליח להיפתר ביתר קלות. האם יש לכם רעיון כיצד לפתור את הבעיה? נתקלתם בה אחרי שימוש ארוך במצלמה שלכם?
נתקלתי בתופעה דומה
16/04/14 04:26
72צפיות
עם מצלמה ישנה שלי canon G9.
יש למצלמה בטריה יעודית ולא בטריות AA וכד'
ניסיתי וניסיתי כל מיני..
לא חשבתי בכלל על הבטריה עצמה
מסתבר, שגם לבטריות נטענות יש אורך חיים
ובסופו של דבר, החלפתי בטריה לכזו חדשה והבעיה נפתרה.
º
ניסיתי עם בטריות חדשות לגמרי, לא עבד
16/04/14 10:28
25צפיות
גם אני נתקלתי בתופעה דומה
16/04/14 11:15
59צפיות
במצלמה קומפקטית אחרת מבית "קאנון" – ה-A650 IS, בת שש שנים,
שבדומה למצלמה שלך, גם בה משמשות סוללות AA.
למיטב בדיקתי, הכנסת סוללות נטענות איכותיות למצלמה פתרה את הבעיה.

דורון
בעיה ידועה בקנון
16/04/14 11:24
89צפיות
אפשר לסדר את זה בבית בדקה
https://www.youtube.com/watch?v=G99lRX6M4ZE
º
מעולה, אנסה, תודה!
16/04/14 11:42
18צפיות
בנוסף, אפשר לשם חתיכת קרטון קטנה שם
16/04/14 14:09
51צפיות
וזה ימנע מהפס של המגעים להתעקם אחורה שוב ואז שוב תחזור הבעיה.
º
תודה. הצלתי כך את המצלמה הישנה שלי....
17/04/14 07:18
22צפיות
כאמור, הבעיה לא בסוללות
16/04/14 11:34
61צפיות
ניסיתי להכניס חדשות לגמרי, איכותיות, כאלו שבטוח עובדות - אחרי צילום או שניים (אם בכלל), המצלמה נסגרה וטענה שהבטריות נגמרו.
בעיה במגעים של בית הסוללה
16/04/14 11:40
63צפיות
ראי סרטון שצירפתי איך לתקן את זה
איזה סוג? אלקליין או נטענות מטל הידריד?
17/04/14 21:32
31צפיות
לרוב הבעיה במגעים שהם לא לוחצים חזק על הסוללות. נוצר הפרש מתח קטן במקום של המגע (מגעים) ואז המצלמה רואה רק חלק נמוך יותר מהמתח של הסוללות.
תיקון הכיפוף לא תמיד עוזר אבל בהחלט אצלי שיפר בS2IS
סיפור ותיק ותיק. קנון מתעללת בסוללות שלה.
18/04/14 10:37
39צפיות
יש שלל הצעות ביוטיוב איך להתמודד.
סקירה מלאה של ה XT1 ב DPR
15/04/14 01:36
210צפיות
http://www.dpreview.com/reviews/fujifilm-x-t1

אני לא מאלה שקוראים 20 עמודים של סקירות.
קראתי רק את הסיכום בסוף...

נראה שהחבר'ה ב DPR מרוצים ואף טוענים שה AF מדוייק יותר ממתחרות ה SLR בעלות חיישן APS-C, בתחום הפוקוס העוקב


The X-T1 also offers extremely strong competition to enthusiast APS-C SLRs like the Canon EOS 70D, Nikon D7100 and Pentax K-3. Here its case is bolstered by its relatively compact size and excellent autofocus - in our experience it's more accurate at focusing fast lenses than any APS-C SLR, and its continuous AF with moving subjects is very competitive too.


נראה שהמכשול האחרון של פוג'י זה נושא הוידאו.
דיסוננס?
15/04/14 08:18
149צפיות
סוף המשפט ממש לא תואם את התרגום שלך.
בכל מקרה מאחר ואני כן קראתי את החלקים המעניינים (אותי) של הסקירה, לא נפלתי מהכסא.

http://www.dpreview.com/reviews/fujifilm-x-t1/10

ללא קשר מצלמה מרשימה.  (אם כי ממש לא מדברת אליי )
לא דיסוננס
15/04/14 10:43
119צפיות
המשפט האחרון שלי מתייחס בעיקר לרשימת הבעד ונגד כאשר רוב טענות הנגד החשובות הם בנושא הוידאו.
וגם מתוך ניסיון שכבר צברתי עם המצלמה, נכון לעכשיו הטענות היחדות שלי נגד הם בנושא הוידאו (הכי מפריע לי כרגע שאין פיקינג בוידאו).

שאר טענות הנגד שלהם אלו ענייני תפעול שלרוב נעלמים כשתרגלים למצלמה.
טענות שעולות מדי פעם בסקירת מצלמות כנגד תגובה קשה של הכפתורים (גם ב OMD למשל), אני למשל מברך. אחד הדברים למשל שהפריעו לי ב GX7 היה שכשהמצלמה תלויה על הכתף והיא מטלטלת מעט תוך כדי הליכה אז כפתורים נלחצו ושינו הגדרות...
ב XT1 כל השליטה שאני צריך נמצאת בחוגות, אם לומר את האמת, הכפתורים האחוריים כמעט ולא בשימוש וטוב לי שהם לא מפריעים.

טענת הנגד שיש צורך בתוכנה צד ג' לפיתוח קבצי ה RAW ולקבל את פרופילי הצבע של המצלמה נשמעת כאילו הם מחוייבים למינימום טענות נגד... התוכנה שפוג'י מספקת היא חרא תוכנה ולא הייתי משתמש בה אם היא הייתה היחידה שפותחת את ה RAW, עדיף כבר לצלם ב JPG או לפתח את ה RAW בתוך המצלמה.

לעומת כל זאת, רשימת הבעד שלהם דיי מרשימה ותואמת סקירות אחרות ובהחלט מתביעה על שביעות רצון, כולל הציון הסופי ומדליית הזהב.

את נושא הפוקוס העוקב לא בדקתי לעומק, הוא הוכיח את עצמו לא רע, אתמול בצילום וידאו אבל לא בדקתי בסטילס.
הטענה של הסקירה שהוא משתווה ל 70D ול D7100 (מופיעה בציטוט שהבאתי), הפתיעה אותי אם לומר את האמת, לא ציפיתי שזה יהיה ברמה משתווה ל DSLR.

מכיוון שבאופן עקבי הטענה כאן בפורום שהמכשול האחרון של מירורלס זה נושא הפוקוס העוקב, אז אם הטענה של DPR נכונה הרי שמחסום זה נשבר (גם הסוני A6000 נראית שמספקת את הסחורה בקטע הזה).
וכבר ידוע שאפשר לעשות וידאו משובח במירורלס (ראה פנסוניק) כך שהטענה שלי שכל מה שנשאר לפוג'י לשפר זה את נושא הוידאו, היא בסך הכל עובדות שנבדקו ולא דיסוננס.
אם הייתי סובל מדיסוננס אז גם הייתי טורח לקרוא 20 עמודים של סקירה של מצלמה שכבר ברשותי...

אגב, אתמול הייתה הזדמנות מצויינת לבחון את נושא ה AF בתאורה בעייתית בליל הסדר אשר ערכנו בתאורה מעט נמוכה. למרות שה AF היה בסדר גמור, גיליתי שעם העינית הנהדרת הזאת ועם הפיקינג, אני הרבה יותר נהנה לפקס ידנית....
גם עדשת ה 23mm f/1.4 נהדרת בקטע הזה עם טבעת פוקוס נדיבה ונוחה.
הנקודה התחתונה, יש מצלמות שאולי טכנולוגית טובות ממנה אבל מבחינת חווית הצילום, אני חושב שמצאתי (עבורי) סוס מנצח.
המממ...
15/04/14 12:55
91צפיות
עבודה עם פוקוס ידני
שליטה בצמצם בעדשה ולא בגוף
פוקוס פיקינג
שליטה בעזרת גלגלות

נשמע כמו NEX7 עם עדשות ידניות, לא ?  
רק ש...
15/04/14 13:08
110צפיות
לא צריך מתאמים
יש גם AF אם רוצים
העינית טובה יותר
אפשר להשתמש בעדשות הנהדרות של פוג'י ויש ליין משובח שרק גודל
ביצועי חיישן טובים יותר
המצלמה אטומה
חוגות עם כיתוב, לא צריך מסך
בקיצר, כל מה שה NEX7 הייתה רוצה להיות
טוב נו, לא אקלקל לך את החגיגה
15/04/14 13:23
96צפיות
לך לצלם כבר
לייטרום ו-ACR תומכים בפוג׳י X-T1
17/04/14 19:04
41צפיות
לייטרום גרסה 5.4 (יצאה בשבוע שעבר) ו-ACR8.4 תומכות שתיהן ב-RAW של X-t1.
נחמד
15/04/14 10:12
81צפיות
אין ספק שפוג'י בחרו נכון כשהשקיעו בממשק המשתמש כך שהצלם יקבל חוויית צילום מהנה.
עינית גדולה, גלגלות, תגובה מהירה, פוקוס זריז, אלה המפתחות לליבו של הצלם החובב.
אחרי שמתאהבים קשה לעזוב
אישית אני לא אוהב את תוצאות ה- JPEG ב- 90% מהמקרים, אבל זה עניין של טעם.
נראה לי שמצאת את המערכת שהכי מתאימה לך בתפיסת העולם שלה.
תהנה ותעלה תמונות מדי פעם.
אני קורא במה שהבאת שהפוקוס שלה עם עדשות
15/04/14 22:17
98צפיות
מהירות מהיר יותר מ-DSLR מקבילות, ושהפוקוס העוקב "תחרותי" - משמע לא עדיף, אלא כנראה בערך באותה רמה.
שזה עדיין יפה מאוד, כמובן.
הבעיה היא,  אם אני זוכר נכון, שהיא גם עולה יותר מאותן DSLR...
צודק
16/04/14 01:20
86צפיות
לגבי המחיר, אני לא חושב שזאת בעיה.
נוצר מצב מעניין שיש היום כמה מצלמות שתוך הקטגוריה של מירורלס שמתחרות בינן ובין עצמן. ה XT1, האולימפוס EM1 והסוני A7. שלושה מצלמות שכל אחת עם חיישן שונה מאד אבל מעטפת ביצועים דיי דומה עם קהל יעד דומה. שים לב שגם כל סקירה מתייחסת לשלושת מצלמות אלו.
הן לא מתחרות במצלמות DSLR באופן ישיר, הן כאמור מתחרות בינן ובין עצמן עבור מי שכבר החליט שהוא עובר למירורלס או מעוניין במערכת נוספת.
אני חושב שהמצלמות האלו יוצרות מצב דיי חדש שפותח פתח עבור תחום המירורלס.
בינתיים גם נתוני המכירות של מירורלס מצביעות על התעוררות ועברו את נתוני המכירות בתקופה המקבילה ב 2013. אני חושב שזה בזכות המצלמות המעניינות שיצאו בתקופה האחרונה.
חוץ מזה ששלושתן mirrorless, אין מה להשוות
16/04/14 17:06
56צפיות
ביניהן.
טוב, כמובן שאפשר להשוות את הפלט (וגם עושים זאת), אבל לדעתי קהל היעד לא דומה בכלל.
האחת עם חישן m43, פוקוס מהיר, ליין עדשות גדול ויכולת התאמה אישית גבוהה, השניה עם חישן APSC ושליטה בסגנון אנלוגי והשלישית עם חישן FF מרובה פיקסלים (בדגם ה-R) ופוקוס עצל.
באותה המידה אפשר לשים באותו הסל D3200 עם 70D, קמצוץ 5DmIII ולקנח באיזה medium format.
אבל עובדה שמשווים בינהן
16/04/14 17:22
52צפיות
ברור שיש הבדלים שנובעים בעיקר מגודל החיישן אבל בגדול, קהל היעד הוא זהה ולכן יש השוואה.
עוד סקירה, הפעם בשימוש אמיתי ולא מעבדה
16/04/14 01:14
132צפיות
צלם מצוין, תצלומים ברמה גבוהה
16/04/14 08:35
111צפיות
עם כל הכבוד ל-X-T1 שנראית מרשימה מאד, אני לא מבין מדוע הכותב מייחס את היכולת שלו לראות ולחשוף היטב לכלים איתם עבד. ברור לגמרי שהיה יכול להפיק תוצאות דומות עם כל מצלמה ועדשה, במיוחד כאלה שנמכרות באותו סדר גודל של מחירים. ואם כבר דיברנו על העדשות, לדעתי שם כוחה האמיתי של המערכת של פוג׳י וגם מקור החולשה שלה: אופטיקה מצוינת שמשודכת לאלקטרוניקה בעייתית בחלק מן המקרים; כמה מעדשות המפתח של המערכת כבר זקוקות לעדכון כדי לעמוד במבחן המיקוד האוטומטי.
יש כמה דברים שמרגיזים אותי במערכת יחסי הציבור הו
טלפון ארור
16/04/14 09:20
96צפיות
יש כמה דברים שמרגיזים אותי במערכת יחסי הציבור (הוולונטרית ברובה) שמקיפה את פוג׳י:
חסידי פוג׳י מתמחים בהצגת מגרעות בולטות כמעלות. קח למשל את ה-X-E1, מוצר בוסרי שהקשה על הפקת תצלומים ראויים ואשר גרם מפח נפש להמוני חובבים מתחילים. התיקונים הרבים בקושחת המצלמה, שנועדו להביאה למצב עבודה סביר, הוצגו כאלטרואיזם עילאי מצד היצרן ואילו כל אותם אומללים שהתקשו להפיק תצלום חד הואשמו בחוסר יכולת לתפעל כהלכה מערכת למתקדמים. תסמונת ״בגדי המלך החדשים״ בהתגלמותה. חסידי פוג׳י מאד, מאד משוחדים וקשה לי לסמוך על דבריהם מבלי לבחון אותם בעצמי. הם לא שקרנים, הם היפסטרים, אז מותר להם לייפות קצת את המציאות.
עוד תופעה שקשורה בפוג׳י היא השימוש הנפוץ במונחים מיסטיים למחצה לתיאור איכות התמונה. הדבר קשור כמובן לחוסר היכולת של DXO למדוד את ״ביצועי החיישן״ ולקשיים בעיבוד קבצי ה-RAW. אבל שוב, חסידי המערכת הופכים את החסרון ליתרון ומפליגים בשבחי חיישן ה-X-Trans (מבלי להבין שזו מטריצת פילטרים צבעוניים ולא טכנולוגיית חיישן ייחודית) ומנוע ה-jpeg. אינני מצדד במדידות, אבל למרבה האבסורד חסידי פוג׳י הקולניים ביותר דווקא היו שמחים אילו ניתן לטענותיהם גיבוי מצד מודדים אובייקטיביים מקובלים (וחרדים שמא החיישן המופלא של פוג׳י איננו עולה על מתחריו הישירים).

אינני מבקר את היצרן עצמו, שעושה עבודה טובה.
יש משהו בדבריך
16/04/14 10:18
108צפיות
אבל...
ה XE1 אכן הייתה מוגבלת מאד בהתחלה, באמת FUCK של יצרן אבל כן צריך לתת כבוד ליצרן שמטפל בבעיות ולא שולח את הלקוח לקנות מצלמה חדשה (ראה ניקון D610). כשהכלים מאד מוגבלים אז מן הסתם, הצלם החובב יתקשה יותר לעבוד איתם. לכן האמירה שכלים אלו אינם מיועדים לכל אחד היא במקומה.
הטיפול של היצרן הוא לא מקרה נקודתי אלא גישה של יצרן לתת תמיכה ולהקשיב ללקוח. גם ה X100 ממשיכה לקבל תמיכה למרות שיצאה לה מחליפה. גם ה XE1 מקבלת תמיכה אחר שיצאה ה XE2.
לאחר כל עדכוני הקושחה, ה XE1 היא מצלמה הרבה יותר "שמישה", עדיין AF מעט איטי ולא מתאים לצילומי אקשן אבל מי שמחפש IQ גבוה במחיר נמוך ולא מצלם אקשן, זאת המצלמה!

כל קשיי פיתוח ה RAW הם נחלת העבר, יש היום מספיק כלים שעושים עבודה מצויינת, החל מלייטרום/פוטושופ דרך capture one ויש אף תוכנה עצמאית יעודית שעובדת כרגע רק על מחשבי MAC.

הבעיה של DXO בפיצוח נתוני החיישן מאד תמוהה בעיניי, משהו שם לא הגיוני.

החיישן זה CHIP שבנוי ממערך פיקסלים ופילטרים. הבסיס של החיישן הוא חיישן של יצרנים אחרים, ב XPRO1 וב XE1 זה כנראה חיישן של טושיבה וב XE2, וב XT1 זה כנראה חיישן של סוני.
פוג'י מוציאה מהם את המיטב ע"י מערך פילטרים ומעבד טוב. היא מפיקה מאותו חיישן בסיסי שנמצא במצלמות אחרות ביצועים טובים יותר וזה נמדד והושווה על מספיק גורמים שלא צריך לחכות ל DXO.
בסופו של יום, אין כמו מראה עיניים... קובץ ה RAW כנראה עובר בישול בעצמו, אבל זה לא ממש משנה. מה שחשוב זה הגמישות של קובץ ה RAW והנתונים שהוא מחזיק המאפשר עיבוד לרמה מסויימת והתוצאה.
המעבד הוא לא רק מעבד JPG.

העדשות הותיקות של פוג'י אמנם יותר איטיות לפקס על ה XT1 אבל עדיין מפקסות מהר יותר ודיי מהר עבור רוב הצרכים. בסך הכל מדובר בשלוש עדשות, ה 18מ"מ שפיקסה דיי מהר גם על המערכות הישנות והיא דווקא עובדת מהר מאד ולא ממש זקוקה לעדכון, אם כבר לעדכן אותה אז פחות בנושא הפוקוס אלא הייתי רוצה לראות גרסה אטומה שלה עם סקאלת מרחקים.
ה 35 מ"מ טיפה איטית יותר. עוד לא עבדתי איתה מספיק על מנת לתת חוות דעת מלאה על התפקוד שלה, אבל לצילומים שהשתמשתי בה (לרוב סצנות סטטיות) לא הרגשתי שוב בעיה.
את ה 60 אני לא מכיר, היא הכי איטית והאמת כשיש את ה 56 החדשה, זאת עדשה דיי מיותרת, גם יכולת המאקרו שלה הוא לא 1:1 ומי שרוצה לצלם מאקרו כדאי לו לקנות איזו מאקרו ישנה וידנית ולעבוד עם פיקינג.

לגבי הצלם, יכולת לראות ולחשוף לא תמיד מספיקה. הציוד הדיגיטלי והאלקטרוני לא תמיד מדייק, כמעט כל מצלמה סובלת מתת חשיפה או חשיפת יתר (גם פוג'י), מעבר להבדלים במערכת מדידת האור יש גם סטייה בערכי ה ISO האמיתיים.
יצא לי לדבר עם כמה צלמים מקצועיים מאד נחשבים שעבדו קצת עם הפוג'י, צריך להבין שצלמים מקצועיים הם מאד שמרנים והגישה (כמו של כמה חברי פורום) שעבור תוצאה טובה צריך DSLR מקצועית עדיין רווחת. כמקבלים תוצאות ברמה גבוהה ממערכת קטנה זה מפתיע אותם וגורם להם להפוך לשגרירים וולנטריים אפילו בלי לשים לב... אני כבר שמעתי הגזמות (אולי) מצלם שהדפיס מה XT1 (וה 56מ"מ) תמונה בגודל של 2.5 מטר וטען שקיבל איכות של פורמט בינוני....
סוג של התלהבות...
עבור צלמים כמו הצלם הנ"ל שרוב עבודתם היא בדרכים ובנסיעות, מערכת קטנה עם ביצועים גדולים זה בהחלט גורם להתלהבות.

בשורה התחתונה, כשיש לך ביד מערכת שכייפית לצילום וגורמת לך לרצות לצלם ובנוסף היא מפיקה תוצר איכותי אז זה חלק מהטבע האנושי לשתף עם אחרים את התחושות האלו (או סתם להשוויץ).
סך הכל אני חושב שפוג'י עלו על הדרך הנכונה עוד עם ה X100. הם הולכים ומשתפרים ומקשיבים ללקוחות שלהם לאורך הדרך.
זה לא משנה מה יש מתחת למכסה המנוע, מי מייצר את החיישן או איך מגיעים לתוצר, מה שחשוב שמתקבלת תמונה מאד איכותית. לעדשות בהחלט יש יד בעניין.
עיצובי המצלמות, האופטיקה, ה"חיישן המיסטי" ומעבד טוב עושים את העבודה.

מכיוון שקשה לך לסמוך על אחרים, אתה יודע היכן למצוא אותי אם תרצה להתנסות בעצמך...

ההערה שלך על ניקון לא ממש במקום
16/04/14 14:20
72צפיות
להזכירך, מי שהתגלתה אצלו הבעיה, הוזמן לתיקון בחינם, ואם זה לא עזר, הם מקבלים D610 חדשה ללא עלות. גם אם היא לא נקנתה בארץ מהיבואן הרישמי. היצרן מגבה אותו באופן מלא במקרה הזה.

אף אחד לא נשלח לקנות D610 חדשה במקום. ואני אפילו לא מצליח להבין למה רשמת זאת ככה.
לקח הרבה זמן + תביעה יצוגית נגד ניקון
16/04/14 14:37
69צפיות
על מנת לקבל תמיכה לבעיה של ה D600.
השקה של מחליפה תוך זמן קצר פוגעת בבעלי ה D600 שמחזיקים מצלמה שכשיגיע הזמן לשדרג תהיה שווה חצי ממה שיכלו לקבל עליה אם לא הייתה D610. זה נכון לגבי כל מצלמה שיוצאת לה מחליפה אבל שוב, כאן מדובר בהחלפת דגם מהיר שנועד לפתור בעיה קיימת ולא מהווה שום שדרוג.

לעומת זאת, ב XT1 התגלתה בעיית של זליגת אור בתנאי מאד קיצוני, כבר בחודש הראשון של המצלמה בשוק כל פניה לפוג'י והבעיה טופלה ע"י החלפת המצלמה בתקינה. הבעיה טופלה מיד ואלו שקיבלו מצלמות בגל השני (שוב, כחודש מההשקה) קיבלו כבר מצלמה תקינה. לא היה צריך להרים תביעה יצוגית...
רק לתקן אותך
16/04/14 15:35
76צפיות
לא היתה תביעה. היתה חברת אשר התחילה לאסוף תלונות, רק שבוע אחרי שהבעיה עלתה לרשת. שבועיים לאחר מכן nikon כבר אישור על recall / תיקון / החלפה של הפגם.

אף אחד לא הרים תביעה. ושווי של ה D600 לא בדיוק השתנה מאז. בייחוד אחרי שהיצרן הודיע כי הוא יחליף כל D600 עם הפגם לא משנה כמה איך ומתי. וה D610 היא הרי אותו הדבר רק עם התיקון כבר בפנים.
רוב בעלי ה D600 לפחות בפורומים של ניקון, כבר החליפו את הגופים שלהם ל D610.

הבעיה של ה XT1 לא היתה בדיוק במצבי קיצון. היה לה זליגת אור מחיבור המיקרופון וה HDMI. מספיק לצלם באור יום עם דלת החיבורים פתוחה, והיתה כניסת אור לחיישן. זה לא בדיוק משהו שלוקח זמן לגלות אותו או להופיע.

וכן, כמובן שהם פעלו מהר כשגילו פאק בייצור לכל המצלמות. אצל ניקון זה לקח זמן לזהות את הבעיה ועד שהלכלוך יהיה כזה שגילו שזה לא סתם לכלוך שנכנס פנימה אלא באמת בעיה.
לא שאני מסנג'ר עליהם, אבל אתה עושה השוואה בין מקרים מאוד שונים אחד מהשני.
אתה נותן קרדיט מיותר לניקון
18/04/14 10:46
32צפיות
החברה לא הודתה בקיום תקלה, גם אחרי שהוציאה את ה-D610 שנועדה מאחורי הקלעים לפתור את הבעיה המהותית ב-D600.
רק אחרי לחץ ציבורי, החברה התחילה לבצע החלפות לדגמים תקולים.
זה גם לא מדוייק
18/04/14 11:42
33צפיות
מה שקרה היה שפה ושם אנשים טענו שיש להם לכלוך על החיישן (בייחוד אלו שצילמו כמה מאות צילומים כבר בשבועות הראשונים, ולא תוך ימים ספורים). לא ידעו מאיפה זה מגיע. ולקח לזה זמן להופיע אצל יותר ממספר בודד של צלמים. זה קרה משהו כמו חודש/חודשיים אחרי שהיא יצאה.
זה גם לא קרה לכולם והרבה אנשים טענו שאין להם בעיה.
כך שהטענות שהיתה את הבעיה וכולם ידעו מה הבעיה ישר איך שהיא יצאה, נראה שזה מצוץ מהאצבע.

ניקון אמרו שלמי שיש בעיה, שישלך את המצלמה לניקוי והיא תיבדק. היו צלמים ששלחו אותה לניקוי וזה לא חזר. היו כאלו שלא שלחו לניקוי, היו כאלו שרק עשו רעש מבלי להכנס ללמה זה קורה.

אחרי בערך 3 חודשים, ניקון הוציאו קריאה לשירות. הם לקחו אחריות מלאה. גם מי שהבעיה חזרה אחרי התיקון, הוחלפה להם המצלמה בחדשה (D600 עם מערכת shutter מחודשת או D610 כשזאת יצאה).
שם לב שאז לא היתה עדיין D610. היא יצאה רק באוגוסט (כשהקריאה לשירות היתה בסוף פברואר), כמעט חצי שנה לאחר מכן. הרבה אחרי שהיתה את הבעיה של ה D600. הם לא הוציאו את ה D610 ואמרו ללקוחות "חפשו".

אז לטעון שהם לא הודו בקיום התקלה היא עצימת עין למה שקרה ולחזור כמו תוכי אחרי אלו שבכלל לא התעיינו מה קרה, ורק זורקים האשמות בלי לעשות 5 דקות מחקר על הסיפור.

וה"לחץ הציבורי" לא היה בדיוק לחץ. אפילו פה הזמנים שלך הלכו פייפן.
אתה יודע מתי החברות ניסו להגיש תביעה יצוגית? שנה אחרי המקרה, 6 חודשים אחרי שיצאה ה D610 ומי שהיתה לו בעיה ב D600 היא הוחלפה ב D610 באותה תקופה.
באותה תקופה גם ניקון הודיעו שהם יתקנו/יחליפו D600 גם כאלו שכבר יצאו מאחריות (כי כבר עברה שנה מאז שהיא יצאה ועדיין היו כאלו שהסתובבו עם מצלמות שלא היו צריכות בכלל לעבור תיקון).
בנוסף הם הפסיקו למכור את ה D600 המתוקנים (שהם בעצם D610) בגלל כתבה בטלויזיה, שנה אחרי שהמקרה טופל ושנה אחרי שהם כבר לקחו אחריות על התיקונים.

אז בבקשה, קצת שיעורי בית. ולהבין מה קרה לפני ומתי.
ניקון גם אמרו שה D610 היא בין היתר לענות סופית על הטענות כלפי ה D600, למרות שכבר היו D600 שכבר בזמן הייצור הם קיבלו מערכת shutter חדשה למנוע את הבעיה.

Fuji לעומת זאת טיפלו בבעיה נקודתית בלבד. טענו שזאת בעיה במספר מצומצם של מצלמות, לא הוציאו recall מלא, ומי שגילה את הבעיה מאוחר יותר (וגם אם המצלמה שלו לא היתה ברשימה), פשוט עשו לו תיקון בשקט תחת אחריות, כאילו "לא קרה דבר".
להזכירך גם הפתרון הראשוני שלהם היה "פשוט תסגרו את הדלת" עד שכמה בילוגרים שמקורבים לצלחת כעסו, ואז בוצע התיקון.

אז אני לא נותן קרדיט. אני מציג לך את המציאות האמיתית. הם כן לקחו אחריות, וכן תיקנו את המצלמות בניגוד לטענות של שגיא (ושלך), שנראה שאתם עושים עוול מיותר מסיבות לא מבוססות.
לוח הזמנים שלך לא מדוייק בעליל
18/04/14 12:25
34צפיות
ניקון השיקה את ה-D600 בספטמבר 2012.
ניקון הוציאה קריאה ראשונה לשירות רק בפברואר 2014.
זה קרה אחרי שנוצר כבר המון רעש בקרב הלקוחות.
http://photographylife.com/nikon-d600-service-advi...
http://www.dpreview.com/news/2014/02/26/nikon-to-o...
אפילו ממשלת סין אסרה על ניקון למכור D600
18/04/14 12:29
26צפיות
http://www.dpreview.com/news/2014/03/18/chinese-go...

שים לב שהקריאה לשירות של ניקון ל- D600 יצאה רק אחרי שהושקה כבר ה-D610.
למה אתה הורס לו סיפור טוב עם עובדות?
18/04/14 12:48
31צפיות
ניקון טענה בהתחלה שהבעיה היא לא בעיה ושזה נעלם אחרי 3000 קליקים....
הבעיה גם נקודתית - תריס
על פי הדרך של ניקון, פוג׳י היו צריכים להתעלם כמה שניתן ולהכריז על XT2.
סוני להבדיל הולכת לכיוון אחר לגמרי ואומרת ללקוחות לשים גומיה על הביונט.... מזכיר את הפתרון של אפל לאייפון 4 ע״י שימוש במגן סיליקון אחרי כל ההשקעה בעיצוב המוצר...

התביעה היצוגית שהלכה ורקמה גידים בארה״ב הייתה ממש לא מזמן (אולי היה גם משהו קודם דלא ידוע לי) אחרי שניקון כבר השיקו את ה D610...

אם כבר ניקון אז מה אם בעיות הפוקוס ב D800 שעד היום לא הודו בבעיות?
אם הייתם איתי בהדר מול מנהל המעבדה שלהם והייתם רואים איך הוא בודק ואת התשובות שלהם הייתם מתפוצצים... רק אחרי שהביא גוף אחר (חדש יותר) הסכים להודות שיש בעיה...

גם ה D4s החדשה באה בין השאר לפתור בעיות שהתלוננו עליהם ב D4 אבל לא הודו עליהם בפה מלא....

אני אוהב את ניקון אבל מאז ה D700 הם לא השיקו מצלמה שמדגדגת... לפחות הם יודעים לעשות עדשות...
welcome to the bandwagon
18/04/14 13:19
24צפיות
אני אוהב איך אתה לא מסוגל להתמודד עם עובדות, אז אם מישהו קופץ, אתה חייב לקפוץ גם עם "כמובן שאני צדקתי".

ניקון לא התעלמו מהבעיה מעולם. אם זאת הטענה שלך, אז באותו האופן הטענה של fuji שהבעיה של ה XT1 היתה רק במספר מצומצם של מצלמות הוא בדיוק באותו האופן, התעלמות מהבעיה, כי הרי כמה כבר מצלמים עם חלון חיבורים פתוח?
כן כן. הזמנים שלי לא מדוייקים. כמובן
18/04/14 13:16
32צפיות
הנה הקריאה הראשונה של ניקון ב 2013.
עכשיו תגיד לי. כמה זמן עבר בין 2013 ל 2014?
º
כמובן תפוז מוצלחים בהעלאת קישורים
18/04/14 13:21
16צפיות
כתובות אינטרנט מצורפות:
אני מציע לך לצלול טוב יותר אל תוך העובדות
18/04/14 14:43
30צפיות
בקישור שנתת, זו אינה קריאה רשמית לטיפול. ניקון טוענת שם שהצטברות אבק היא תופעה טבעית ומי שסובל מזה, שיביא את המצלמה לניקוי.
זו אינה הודאה בתקלה ולא שום דבר בכיוון. ניקון הודתה בתקלה רק שנה אחרי זה ורק לאחר שהוציאה את ה-D610 וחשבה משום מה שזה יסיט את תשומת הלב מהבעיות ב-D600.
חבל שאתה בעצמך לא קורא את הקישורים
18/04/14 23:40
11צפיות
אתה טענת שהם לא עשו כלום. והנה הם עשו משהו. אני יודע שזה מפתיע, אבל אתה לא יכול ללכת מסביב לזה. זה קרה. "עובדות" אם אתה אוהב לצלול לתוכן. עוד ב 2013.

את אותם הדברים בדיוק שרשום בהודעות מאז, הם רשמו בהודעות החדשות של 2014. "שלחו אלינו לבדיקה כי כמה אנשים גילו בעיות של אבק". רק שעכשיו זה גם "ונחליף את ה shutter בלי קשר לאחריות" כלומר הם מרחיבים מבחינתם את האחריות הלאה.

בשני המקרים זה service advisory. מילים אחרות ויפות יותר ל recall.
בסופו של דבר הם לקחו אחריות. הטענה שהם לא, היא לטמון את הראש בחול ולצעוק "לה לה לא שומע לה לה" (רק שבתוך החול קשה לצעוק ונחנקים).
כנראה שיש לך בעיה בהבנת אנגלית
19/04/14 01:01
14צפיות
במקרה הראשון, ניקון לא פתחו שום קריאת שירות אלא בסך הכל ענו על שאלה באתר שלהם וכך כתבו:

Some D600 users have reported the appearance of random spots on their images which is generally attributed to the natural accumulation of dust

כלומר, הכל "טבעי" ואין בעיה, רק צריך לנקות חיישן.

רק לאחר שנה וחודש, פתאום נזכרה החברה שצריך בעצם לבצע החלפת מנגנון מרכזי במצלמה:
which includes the inspection, cleaning and replacement of the shutter assembly and related parts of your

מעניין שכל עולם הצילום כתב על הגישה הלא תקינה של ניקון במקרה הזה ואילו רק אתה "ראית את האור"...
תגידו לי שלושתכם
18/04/14 15:33
24צפיות
אתם מקבלים כסף מניקון\פוג׳י?
אם כן, אני מבין את ההגנה הבלתי מתפשרת הזאת.
אחרת, אולי תפסיקו לקיים יחסי אישות עם השכל של כולם פה בנושא שלא מעניין אף אחד (ואני בטוח שגם לא אתכם) חוץ מהקביעה של ״תראו כמה גדול יש לי, אני זה שצדק בסוף״.

חלאס.
אתה רואה?
17/04/14 10:24
57צפיות
שוב ההתייחסות למותג ולא למוצר. פוג׳י זה מגניב, אופנתי, אנטי-טכנולוגי, ידידותי, אפילו אנטי-תאגידי. כל מה שהיצרן הזה עושה טוב מיסודו, כאילו-חתרני, כאילו-מסוכן. קל מאד להתחבר לערכים האלה בתקופה בה תאגידים ענקיים, אפלוליים ומרושעים יודעים עלינו הכל ומשתלטים על כל היבט של חיינו. פוג׳י נתפסת כחברה היפסטרית, כ״דבר הנכון״, וזה חשוב יותר מהתצלומים המשובחים שאפשר להפיק בעזרת המערכת שלה (בזה דווקא אין הרבה ייחוד). מי שמשתמש במוצרי פוג׳י כאילו מתריס נגד השיטה, אבל מבלי להסתכן בעליה על מסך הרדאר של ארגון אפל כזה או אחר. כמו לישון בפיג׳מה עליה מודפס דיוקנו של צ׳ה גווארה. לתחושתי זוהי הסיבה העיקרית לעלייתה של פוג׳י.
אני חושב שאתה מגזים
17/04/14 10:33
46צפיות
כלומר, יש משהו במסר השיווקי הזה אבל אם אתה מסתכל על מצלמה של פוג'י ישר אפשר לראות שמתפעלים אותה אחרת.
לי, למשל, זה מאוד קורץ שאתה יכול לראות את החשיפה/פיצוי/צמצם/ISO בלי מסך. זה שהכפתורים קבועים זה גם נוח ללימוד מהיר.
זה בלי להתייחס בכלל לאיכות התמונה (שזה פחות חשוב לי בתמונות).

פוג'י מצליחים באמת להיות שונים במהות, לא רק בתדמית (בניגוד, לדוגמא, למותגי טי-שירטס שונים, שחייבים דוגמניות ופירסומות ליצור בידול מדומה).
שום דבר איננו שונה במהות
17/04/14 10:51
61צפיות
גם אני אוהב את הרעיון של חוגות מסומנות ומשונתות. יש להן יתרון בכך שבמבט חטוף ניתן לבדוק את הפרמטרים של החשיפה גם כשהמצלמה כבויה. מצד שני הממשק הזה מאיט את שינוי ההגדרות ולכן מסב את תשומת ליבו של הצלם אל המצלמה ועלול להפריע את עבודתו. צלמי עיתונות ואירועים יעדיפו ממשק גמיש יותר, אני חושב. מצד שלישי, אפשר להסתגל לכל ממשק, אפילו לבעייתיים ביותר, תוך תקופה קצרה כך שזה לא באמת מהותי.
לא רק שהמצלמה כבוייה
17/04/14 23:45
36צפיות
זה תחליף טוב לתצוגת LCD עליונה של DSLR.
בהשוואה ל-OMD שלי, יש שליטה ידנית-אנלוגית מלאה. זה משמעותי. לא משמעותי (בשבילי) כמו עדשות קטנות וקלות, פוקוס מהיר, מסך מתכוונן ואיטום למזג אוויר, אבל עדיין מאוד נחמד.

לא כל כך מבין למה זה אמור להאט שינוי הגדרות.
º
18/04/14 16:30
1צפיות
אני כבר מזמן למדתי ש...
17/04/14 11:20
58צפיות
בשביל למכור טוב צריך שיווק טוב ולאו דווקא מוצר טוב.
אז לפוג'י יש שיווק טוב, הם הימרו על קטע הרטרו עם ה X100 והייפ שיווקי ארוך שבוצע היטב וזה עבד להם. אז מה?
זאת סיבה לצאת נגד?
חברות אחרות לא מפעילות מערכי שיווק?
המותג מאד מזוהה עם המוצר במקרה של פוג'י, זה חלק מההייפ השיווקי אבל גם מהתוצרת כמו פרופילי צבע שמדמים את סרטי הצילום והשקופיות של פוג'י (שוב מותג).

אם נדבר על תוצר המצלמה, התמונה, אז יש מעט מאד מצלמות שמפיקות קבצים שכמעט ולא צריך לגעת בהם. גם אם מצלמים ב RAW. ה WB מדוייק כמעט בכל מצבי תאורה, זה לא משהו כל כך מובן מאליו, בטח לא בתנאי צילום שיש בו תאורה מעורבת ומשתנה, ביחד עם פרופילי הצבע, אם חשפת נכון אז לא צריך לגעת בכלום. למי שרגיל לצלם ב RAW ולעבוד על הקבצים אז פתאום שלא צריך לעשות כלום זה מקצר את זמן העיבוד.
את זה פוג'י כמותג נותנים בליין שלם של מצלמות, אז זאת דוגמה למשל מדוע אתה יכול להתייחס למותג, כי זה עבודה של מותג לתת את התוצאה הזאת. תוכל להגיע לתוצאה המשובחת עם ציוד אחר (יקר יותר) אבל זה ידרוש גם הרבה עבודת עיבוד, זה יחוד שלא מבטלים כל כך מהר. אתה מכיר את זה מהאולימפוס בצילום JPG אבל אם היית מצלם RAW אז הסיפור היה אחר... פוג'י (כן פוג'י ולא מוצר ספציפי) נותנת לך קובץ נהדר גם ב RAW.
שים לב שרוב ההתלהבות של הצלם במאמר זה מרינדור קבצי ה RAW, מהצבעים ומהאיזון הלבן וכמובן מהעדשות. כל החלק הקשור במצלמה, זה עניין של מותג ולא של מצלמה ספציפית.


צילומים מרשימים
16/04/14 19:12
65צפיות
את הטקסט עוד לא קראתי.
נראה שה- 56 מרשימה מאוד.
º
תמונות מדהימות.
16/04/14 23:13
24צפיות
מה קורה לקנון?
17/04/14 14:52
168צפיות
אתמול טיילתי ביורק, אנגליה. העיר היתה עמוסה בתיירים (בעיקר בריטים) וכמובן שלא יכולתי להתעלם מתצוגת הציוד שבידיהם. ההתפלגות היתה כזאת בערך:

- כמה עשרות DSLR של ניקון, ביניהן כמה מצלמות גדולות וכמה זומים עבי בשר.
- שתי DSLR של קנון (ספרתי טוב ואפילו חיפשתי באופן פעיל), שתיהן עם עדשות שאינן קיט (אולי 15-85).
- קנון G1X אחת מהדגם החדש. היא נראית קטנה ונחמדה, אבל חסרת עינית. האיש שצילם בה כנראה בחן אותה, כי הוא צילם את אותן סצנות שוב ושוב תוך שינוי של פרמטרים.
- חמש או שש מצלמות חסרות מראה, כולן קטנות (ללא עינית) וכולן מתוצרת סוני וסמסונג. קשה להבחין בהן כי הן קטנות ודומות למצלמות קומפקטיות, אז אולי היו יותר.
- פוג'י X100 אחת (או אולי X100S).
- הרבה מצלמות קומפקטיות פשוטות.
- כמעט אף אחד לא מצלם בטלפון שלו. בכלל, לא כל כך מקובל כאן להתעסק בטלפון במקומות ציבוריים.

כמובן שאין לתצפית הזאת ערך כלשהו, אבל מעולם לא נתקלתי בעדיפות כזאת של ניקון על פני קנון. סתם אנקדוטה מעניינת.
זה בגלל ש
17/04/14 15:34
122צפיות
אנשי ניקון יוצאים בכל יום זוגי ואנשי קנון בימים אי זוגיים, שלא תהיה התנגשות בין אוהדי הקבוצות השונות.
הקנונים שראית במקרה, הם מורדים כאלו, חבר'ה שרוצים לעשות דווקא.

או במילים אחרות, לדעת זה סתם במקרה.
אל תדאג... סמוך על השוק הישראלי
17/04/14 15:45
120צפיות
כמו סובארו בשעתו - השוק הישראלי יחזיק אותם מעל המים עד שיתאוששו.
º
אולי החוגת מרחקים של קנון לא תומכת ב-Feet :)
17/04/14 15:53
59צפיות
לבריטים יש העדפה הסטורית לניקון
17/04/14 17:29
113צפיות
שמתי לב לזה דרך מכירת ציוד ב- EBAY הבריטי.
יש שם ערימות של ניקון מימי הפילם. קנון הרבה פחות.
כנראה אנשים נותרו נאמנים למותג ולביונט.
אבל תנסה ללכת לאירוע ספורט אמריקאי....
17/04/14 19:37
97צפיות
ותראה כמה עדשות לבנות :)
לאחרונה אני מחפש פריטים באיביי
17/04/14 21:17
84צפיות
לקנון יש המון פריטים לעומת ניקון שבקושי מאתר משהו.
כנ"ל מוצרים מארה"ב.
אפילו כשרכשתי מכסה עדשה 67 סיני לניקון, קבלתי בדואר עם לוגו קנון. איזו בושה.
בארה"ב זה הפוך, יותר קנון
17/04/14 23:36
113צפיות
אולי בגלל שבאנגליה הם אוהבים להיות שונים? הם גם נוהגים הפוך

וסתם תמונה יפה לכבוד החג
מהפייסבוק של Camera Times
https://scontent-a-lga.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/t...

כתובות אינטרנט מצורפות:
משהו במראה או התריס?!
17/04/14 21:25
51צפיות
בצילום במצב אוטומטי הקליק נשמע רגיל. במצב ידני הקליק נשמע כאילו שרק חצי ממשהוא שלא חוזר למקום. זה לאחר שעברתי מצרור לחשיפה יחידה. רעש קליק כמו לחיצה לBULB.
D5100 פחות מ10K קליקים. סוללות טעונות לפני כל פעם.
מי מכיר ויעזור?
התמונה נרשמת בכרטיס בסדר.
º
תבדוק שאתה לא נמצא במצב צילום "שקט"
18/04/14 14:45
11צפיות
התלבטות בין CANON 700D ל-NIKON 3300D
17/04/14 10:38
124צפיות
הי כולם

אני צלמת חובבת שמאד אוהבת לצלם ומדי פעם מצלמת גם וידאו שאני עורכת.
החלטתי שאני רוצה לקנות את הD3300 של NIKON (אני משתדרגת מD40X של NIKON)
ואז בלבלו אותי עם הD700 של CANON בעיקר בגלל יכולות וידאו טובות יותר.

ההפרש במחיר הוא בסך הכל 100 ש"ח

קניתי את הCANON אתמול ועכשיו אני ממש תוהה אם עשיתי בחירה נכונה
משום מה כל אתרי ההשוואות נוטים משמעותית לכיוון הD3300 אז התחלתי לפקפק אבוי.

רציתי לשאול -
האם יכולות הסטילס של 2 המצלמות טובות באותה מידה? (למשל הסנסור של ה3300 גדול יותר במעט, זה בטח משמעותי לא?)
האם ההבדל באיכות הוידאו בין 2 החברות באמת משמעותי?
ומה פשר החיים?

אני שוברת על זה את הראש, אז אני מודה מראש לכל מי שיענה, גם אם אין הבדל משמעותי והכל בסדר.
תודה ומועדים לשמחה
ה 700D היא קטגוריה גבוהה יותר
17/04/14 11:25
98צפיות
המתחרה מניקון היא ה D5300.
הוידאו בקנון טוב יותר אבל אני בספק אם זה משהו שצלם חובב ירגיש בו.
מבחינת סטילס, כל המצלמות כבר ברמה דיי גבוהה ודיי דומה.
אם כבר קנית את הקנון אז אל תתעסקי בזה יותר, תתחדשי וצאי לצלם ולהתחיל להנות מחויית הצילום.
עזבי אותך מחפירה בנתונים טכניים על הנייר.
ברגע שקנית נגמרה ההתלבטות
17/04/14 11:28
97צפיות
וקנית מצלמה טובה מאד גם לווידאו וגם לסטילס.
איכות הסטילס והווידאו של שתי המצלמות תלויה קודם כל ומעל הכל בך, הצלמת.
תפעול הווידאו של ה 700D קצת נוח יותר בזכות פוקוס רציף.

ההפרשים בסנסורים בין המצלמות, מבחינת מימדים פיזיים ורזולוציה, זניחים. אני בספק אם תצליחי להבחין בהבדלים בין התמונות.
הבחירה היא נכונה
17/04/14 12:46
84צפיות
בכל מקרה :)

שתיהן מצלמות מצוינות והפערים ביניהן ככ קטנים שבאמת שאין לזה המון משמעות. בכל מקרה כפי שנאמר - הקנון 700 היא "חצי סדרה" יותר גבוהה מהניקון.... והוידאו בקנון טוב יותר - בעיקר היבטים של אוטופוקוס וכו'.

שתיהן ייצרו תמונות נהדרות.

ה"חסרון" העיקרי - במעבר מניקון D40 זה להתרגל לממשק של קנון על פני הממשק של ניקון. חוצמזה - באמת שההבדלים בין ניקון לקנון היום קטנים מאוד, וה-700 היא מצלמה נהדרת.

איזה עדשה רכשת איתה?
תתחדשי, חג שמח. וצאי לצילומים.
17/04/14 14:44
65צפיות
והעדשה, עדשה... מה שידכת ל700D? ובמילים אחרות, באילו עדשות צילמת בניקון?
מעריכה את התגובות :)
17/04/14 15:56
74צפיות
קניתי את ה-18-135

הרגעתם אותי :) וזה אחלה פורום
אני אגש לי להבין את כל הכפתורים החדשים והלא מזוהים כאן.
º
תתחדשי קנית סט מצויין
17/04/14 16:28
28צפיות
יופי. ה-18-135 החדשה מעולה
17/04/14 19:57
49צפיות
וטובה (כרגע) יותר מהמקבילה של ניקון...

בקיצור - תתחדשי, תהני ותלמדי את כל הכפתורים המוזרים.

אחרי שמתרגלים לקנון - אי אפשר לחזור לניקון :)
דעי לך שחצית את הקווים
17/04/14 21:19
52צפיות
יש מחנה קנון ומחנה ניקון (ומחנה של מירורלס). לפעמים אפילו שולפים צפרניים.
זקוק לדעה בקניית מצלמה
17/04/14 14:27
91צפיות
מחפש מצלמה לצילום ממצנח ממונע
מצלמה קלה לתפעול
קלה יחסית במשקל
לצילום נוף
רזולוציה גבוהה וחיישן גדול
חיפוש באינטרנט נראה לי הסוני a6000 ללא מראה  אבל מכוון שאין לי ממש מושג לא בצילום ולא בציוד צילום אבקש את דעתכם.
תודה
חפש עדשה טובה והתאם לה מצלמה
17/04/14 15:34
63צפיות
אני חושב שהסוני A6000 עם עדשת צייס 12 מ"מ או סוני 10-18 היא מועמדת טובה. שים לב לכך ששתי העדשות האלה לא ממש קטנות וקלות.
GoPro
17/04/14 16:06
53צפיות
חפש בגוגל ותבין למה...
º
+1 GOPRO או MOBIUS חפש בגוגל
17/04/14 22:34
15צפיות
לכל מי שחיכה לקנון G1X mark II שיציץ כאן
16/04/14 01:22
145צפיות
בהחלט מאכזב, אבל..
16/04/14 05:26
94צפיות
מצד שני, לא צריך לסמוך יותר מדי על המבחנים של DXO
צריך לראות *תמונות* ולא לבחון רק חיישן ולפי פרמטרים ספציפיים.

לפי DXO ה-D800 של ניקון משמעותית יותר טובה ב-ISO גבוהה בהשוואה לקנון 5D3
אבל בפועל, כשבוחנים את התוצאה הסופית - את התמונות, אז לפי כל המבחנים הקנון מקבלת עדיפות.
DXO וקנון לא מתסדרים...
16/04/14 09:09
81צפיות
DXO תמיד מנקדת חיישנים של קנון בצורה משמעותית יותר נמוכה מאשר ניקון... לדעתי משהו בשיטת המדידה שלהם.
כתבתי על כך פעם בפורום
16/04/14 11:26
80צפיות
זה קשור לשיטה שבה קנון מתייחסים לערכים הנמוכים של דרגות הקוונטיזציה. קנון דואגים לכך שהערכים יהיו כאלה שההתפלגות סביב ערך ה"חושך" תהיה גאוסית. זה גורם להקטנה מלאכותית של התחום הדינאמי באיזו הבסיסי ולכן הציונים הנמוכים של קנון במבחני DXO.
ולכן - למרות שאני מאוד אוהב את DXO
16/04/14 19:08
65צפיות
בתור תוכנה... למדתי לקחת בערבון מוגבל את הציונים שלהם.
ממבחני DXO, קנון נחותה מול ניקון בצורה דרמטית אולם במציאות הפערים זניחים.
זה לא הרקדן אשם
17/04/14 08:32
53צפיות
זו הבמה עקומה...

שוב - אין לי בעיה להכיר ב"אשמה"
17/04/14 12:42
40צפיות
אבל אם הפער בנתונים של DxO היה נכון, זה היה אמור לבוא לידי ביטוי בתמונות בצורה הרבה יותר חזקה. בפועל - זה לא בא לידי ביטוי בצורה הזו בתמונות. זה אומר שמשהו בדרך שבה הם עובדים לקוי.

המלצה לחנות, וגם מצלמה...
17/04/14 10:08
67צפיות
היי,
יכול להיות שזו שאלה קצת "על יד" כי אני לא שואלת על מצלמה אלא אני זקוקה להמלצה לחנות טובה לקנות בה מצלמה.
אני מתכננת לרכוש כרטיס מתנה בסכום מסוים כדי שמי שתקבל את המתנה תוכל לבחור לעצמה את המצלמה לפי הנתונים שחשובים לה. הכוונה היא למצלמת DSLR לצילום בין חובבני למקצועי (הגדרה רחבה אני יודעת...).

אז בעצם שתי שאלות, לגבי החנות- עדיף לחנות באזור המרכז-שרון, אפשר גם ירושלים, עם מבחר גדול ומחיר סביר. מאד חשוב שהיא תוכל להחזיק את המצלמה ולהרגיש אותה אז לא חנויות אינטרנט...

והשאלה השניה על מצלמה- הסכום שחשבתי עליו הוא סביב 2500-3000 ש"ח, מה אפשר למצוא בטווח הזה? את מה שרואים בזאפ אני לא כל כך מבינה ולא יודעת להבחין מה יותר טוב... יש המלצות אולי לדגמים? לפחות שאהיה קצת בכיוון...

יש המלצות?

תודה!  
---->
17/04/14 10:24
60צפיות
אם את קונה שובר מתנה אז זה לא משנה אם נדבר על דגמים, הרי מי שיקבל את השובר ילך לחנות ויבחר בעצמו.
בסטיה קלה מהתקציב, הייתי הולך על ניקון D5300 או קנון 700D עם עדשת הקיט 18-55, אלו הדגמים העדכניים של החברות האלו בקטגוריית מצלמת החובבים ויתנו תמורה טובה לעלות.
למרות שעדשת הקיט מעט מוגבלת, אני דווקא בעד העדשה הזאת, היא מספיקה לרוב הצילומים ולהתחלה ולשלב הלימוד. תמיד אפשר לשדרג אותה בעתיד כיודעים מה רוצים, אם בכלל.

לחנויות עדיף לא להגיע בימי שישי אז הן מאד עמוסות וקשה לקבל שירות.
חנויות שמאפשרות להחזיק את המצלמה הן מועטות. אני יודע שפוטופילם בתל אביב מאפשרים זאת אבל גם שמעתי שהם הפסיקו עם זה אז אני לא יודע.... אולי ארליך בתל אביב.
בירושלים יש את פוטו שוורץ שהיא חנות טובה. שוב, לא יודע אם ניתן להחזיק את המצלמה ביד.
החנויות בארץ רחוקות שנות אור מחנויות צילום בחו"ל....
º
תודה!
19/04/14 13:39
1צפיות
קנון 70-200L f/4 IS -או- 70-300L IS ?
16/04/14 21:24
69צפיות
ראיתי שהמחיר שלהן הוא לא רחוק אחת מהשניה (הבדל של כ-500 ש"ח או 10% במחיר)
תכננתי על ה-70-200 ואולי עם מכפיל
האם לא כדאי ישר לקנות את ה-70-300 וזהו ?
זה יצא יותר זול מה-70-200 אם אני מוסיפה גם מכפיל
וגם, המשקל של 70-200 + מכפיל הוא כמו של ה-70-300
מה דעתכם?

יש לי 6D עם טמרון 24-70 f/2.8
מצלמת בעיקר אנשים ונופים וה-24-70 לא תמיד טובה לפורטרטים
כמה תשובות...
16/04/14 22:46
65צפיות
השאלה העיקרית היא מה השימוש העיקרי...

אם את צריכה 300 "מדי פעם", אז ל-70-200 מספר יתרונות:
- היא קלה יותר באופן מורגש מה-70-300 (ואם רוב הזמן את בלי מכפיל - זה משמעותי...) - אני לא מדבר על הסחיבה בתיק כמו המשקל ביד בזמן הצילום. (אגב - אם קונים מכפיל של קנקו ולא קנון המשקל נמוך יותר...)
- כמו כן - ה-70-300 איננה בעלת צמצם קבוע (4-5.6). זה אומר שבטווח של סביב ה-150-200, את מקבלת צמצם 4.5-5 במקום 4. זה כמובן חסרון.
- בנוסף - ה-70-300 איננה בעלת מנגנון זום פנימי - זה אומר שהעדשה מתארכת ומתקצרת בזמן הזום. זה כמובן לא סוף העולם, אבלפחות נח, וגם יותר מועד ל"שאיבת" אבק לאורך שנים.
- והכי הכי חשוב - ה-70-300 *קצת* פחות חדה מה-70-200. האם זה יורגש בחיים האמיתיים? לא מאוד, כנראה, אבל בהגדלות, ואני משער שגם חלק מהמיקרוקונטרסט המדהים של ה-70-200 הולך לאיבוד. בכל מקרה שווה להסתכל על תמונות באינטרנט ולהשוות אם יתר השיקולים לא מרתיעים אותך.

עד כאן  אם השימוש העיקרי הוא 70-200, וה-300 הוא מזדמן. אם עיקר השימוש הוא דווקא בטווח שמעל 200, אז המצב קצת מתהפך. ה-70-200 עם המכפיל עדיין טובה מאוד, אבל ה-70-300 קצת טובה ממנה (נראה בערך שהפער בין ה-70-300 ל-70-200 עם המכפיל, דומה לפער בין ה-70-200 בלי המכפיל ל-70-300). זאת ועוד - המכפיל מאט את הפוקוס - כך שאם השימוש העיקרי הוא מעל 200, הייתי הולך על ה-70-300.

עוד שיקול לטובת ה-70-300 הוא הטווח. המכפיל, באופן אפקטיבי, גורם לזה שיש לך "שתי" עדשות. 70-200/4 מצוינת מאוד, ו-100-280/5.6 טובה מאוד. ההחלפה בין העדשות האלו לוקחת יורת זמן מאשר החלפה בין שתי עדשות של ממש (פירוק המכפיל). אם סגנון הצילום שלך הוא כזה שרוב הזמן את צריכה 70-200, ומדי פעם את צריכה 100-280, זה אחלה. אבל אם את צריכה את הגמישות של 70-300, אז קחי בחשבון שהמכפיל זה טרדה.

למען הגילוי הנאות - לי יש 70-200/4 פלוס מכפיל. לא הייתי מחליף אותה בעולם ב-70-300. רוב הזמן ה-70-200 מספקת אותי (אם כי אני בקרופ) - היא ככ חדה שמקסימום אני עושה עוד קצת קרופ. את המכפיל אני שם רק לצילומי טבע "קשים" (ציפורים, בעלי חיים רחוקים, וכו'), אבל לכל יתר השימושים ה-200 מספק אותי, ולפי מה שאת מתארת - גם אותך צריך לספק. 200 על פולפריים זה עדיין מספיק לרוב הצרכים של צילום אנשים ונופים.

º
לפורטרטים, שימי מכפל על העדשה שכבר יש לך
17/04/14 14:41
44צפיות
תודה לכם במיוחד לסלרטי
19/04/14 23:20
8צפיות
הבהרת בדיוק מהם ההבדלים ועכשיו אני צריכה להחליט
תודה רבה
האם יש טעם לרכוש מצלמה שאינה מירורלס בימינו?
16/04/14 03:46
119צפיות
האם טכנולוגיית המראה פשטה את הרגל? לפחות עבור הצלם הלא מקצועי?
מעשית, היום, בהחלט יש עדיין טעם
16/04/14 05:00
127צפיות
מחר, לך תדע מה יהיה.
מאז שבית המקדש חרב הנבואה ניתנה לשוטים

המצלמות בעלות המראה עדיין מובילות היום את השוק
מצד שני, המצלמות חסרות המראה, לאט לאט גם כובשות נתחי שוק.
יש היום גם משהו שהוא סוג של שילוב בין השניים כמו ב-70D של קנון

באופן כללי מדובר בטכנולוגיה אבל זה לא שיקול יחיד כשקונים *מערכת* צילום.
בחסרות מראה היתרונות הם:
1. גודל (יש כאלו שרואים בכך חסרון כי פחות נוח להם)
2. משקל
3. אוטופוקוס בצילום וידאו (למרות שגם זה יש ב-SLR בעלות המראה כמו ב-70D של קנון)
חסרונות:
1. צילום ספורט או ציפורים (איפה שהאובייקט זז מהר מאוד) עדיין לא ברמה של SLR
2. עדשות ארוכות מוקד מרגישות קצת מסורבלות על המצלמה אך עדיין המערכת קלה בהשוואה ל-SLR בעלות המראה.

יש, ולו מהסיבה הפשוטה: מחיר
16/04/14 07:59
135צפיות
גם אם נתעלם מההבדלים ביכולות של שתי הטכנולוגיות, וקיימים עדיין לא מעט הבדלים שכאלה, התמורה שתקבל לכספך, לפחות בטווח הקצר, תהיה גבוהה יותר במצלמת רפלקס מאשר במירורלס.

לרפלקס ישנם עדיין יתרונות:
מבחר עדשות גדול מאד.
מערכת פוקוס עוקב טובה יותר בצילום סטילס.
מצלמות ברמת כניסה בעלות יכולות שעוקפות את המירורלס המתקדמות, בחצי המחיר שלהן.

המירורלס סוגרות מהר את הפער ביכולות הפוקוס, ומציגות (חלקן) יכולות גבוהות בווידאו. אבל הן עדיין לא הדביקו את הפער במבחר העדשות, והן עדיין מתומחרות גבוה מדי מכדי להפוך אלטרנטיבה של ממש. היתרון העיקרי שלהן הוא במימדים ומשקל נמוכים, לא בטכנולוגיה.

לכן לטעמי גם לצלם הלא מקצועי יש בהחלט טעם לרכוש היום מצלמת רפלקס. זו עדיין השקעה משתלמת. למעשה זו תהיה השקעה עדיפה על השקעה במצלמת מירורלס, משום שקצב ההתפתחות של מצלמות מירורלס גבוה והמצלמה שתרכוש תהיה מיושנת מהר יותר מאשר מצלמת רפלקס שתרכוש באותה עת. מיושנת משום שבינתיים יצאה מצלמת מירורלס חדשה שסגרה עוד קצת את הפער לעומת מצלמת הרפלקס שיכול היית לקנות מלכתחילה, בשני שליש המחיר. כך יוצא שאם תבחר במירורלס תצטרך להשקיע פי שלוש כסף באותה תקופה, עבור ציוד שמלכתחילה נמצא עדיין בשלבי ה״גם אני יכול, כמעט!״ מול מערכות רפלקס.
כן ולא...
16/04/14 09:08
104צפיות
כפי שקודמי כבר כתבו - יש לכאן ולכאן.

עוד חסרון (לטעמי) של עולם המירורלס, כרגע לפחות, הוא היעדר מבחר עדשות זום איכותיות מספיק. יש הרבה פריימים מדהימות, אבל בזום המבחר יותר חלש.

אל מול זה, צריך לציין לזכות המירורלס, שהן משמעותית יותר קטנות ואין להקל בכך ראש - אם אתה מתכוון לטייל עם המצלמה, ייתכן ושווה להשקיע את הפרמיום של מצלמת מירורלס איכותית ולקנות אחת כזו על פני DSLR, בהנחה שאתה מסתדר עם האופציות לעדשות זום שתמצא במערכת המירורלס שתבחר.
כן ולא
16/04/14 10:29
120צפיות
וזה תלוי בעיקר בצלם ובמה שהוא מצלם.
"צלם לא מקצועי" זאת מילה גדולה מדי משכילה בתוכה ספקטרום שלם של צלמים בעלי יכולות שונות, שאיפות שונות ועניין שונה בצילום.
לחלק מסגנונות הצילום עדיף DSLR, לחלק אחר עדיף מירורלס. לחלק אחר שתי הקטגוריות יתאימו, רק צריך לבחור בין מערכת קלה וקטנה שעולה יותר או מערכת גדולה וכבדה שעולה פחות.
יש כאלו שהסרבול לא מפריע להם, יש כאלו שכן.
º
16/04/14 11:07
16צפיות
סולו עיצוב גרפי לימודים אונליין

עיצוב גרפי בלי לצאת מהבית

אחד על אחד אונליין בקצב שלך התקשר עכשיו 073-7576037


עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


Flix
מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה