לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:

מטרת הפורום היא דיון בענייני ציוד לצילום סטילס, סיוע לרוכשים ועזרה בתפעול. דיונים בנושאים קרובים יתקבל בשמחה אולם נא לא למתוח את החבל. שאלות בנושא צילום וידאו מומלץ להפנות לפורום הפקת וידאו (קישור בראש העמוד). שיתוף תמונות לצורך מתן ביקורת ניתן לעשות בפורום אמנות הצילום (קישור בראש העמוד).


על מנת להימנע מהצפת הפורום, מומלץ לבצע חיפוש בפורום לפני פתיחת שרשור חדש. בהיסטוריית הפורום קיים מאגר ידע עצום, נצלו אותו.


 


נהלי הפורום


 1. אין לנהל דיון בנושא אופן ניהול הפורום על גבי הפורום. בכל שאלה/השגה ניתן לפנות אל המנהלים במסר.


2. יש לשמור על תרבות דיון. אנא הימנעו מתגובה לגופו של כותב והיתמקדו בנושא השרשור.


3. אין לחשוף פרטים אודות גולש (אווטינג) ללא הסכמתו.


4. פרסום קנייה/מכירה מותר בשרשור המיועד לכך בלבד. הודעות אשר לא ישורשרו למקום ימחקו.


5. בהתאם לנהלי תפוז, אין לפרסם בפורום. ניתן לפרסם מודעה דרך מחלקת הפירסום של תפוז. הודעה על פעילויות/הטבות הקשורות לתחום הצילום ניתן לפרסם לאחר קבלת אישור מהמנהלים.


6. בעלי עניין עסקי מתבקשים לבצע גילוי נאות בעת כתיבת בפורום.


7. אין לפרסם הודעה בעלת תוכן בלתי חוקי.


8. אין לעודד ביצוע פעולות בלתי חוקיות.


 


בכל מקרה של מעבר על נהלי הפורום, שמורה למנהלים הזכות למחוק הודעות ולהגביל את הכותב. במקרה ונתקלתם בהודעה פוגענית אנא פנו אל המנהלים.


 


זכרו, אנו מנהלים את הפורום בהתנדבות ולא יכולים לפקח על הנעשה בכל רגע.


 


תודה,


המנהלים



 

המשך...
הודעה חדשה

אפליקציה חדשה למצלמות סוני לעבודה עם עדשות צד שלישי
16/12/14 04:26
51צפיות
סוני שיחררה אפליקציה חדשה בחנות האפליקציות היעודית שלה - PlayMemories. למי שלא מכיר, אלו אפליקציות קטנות שמוסיפות פונקציונליות למצלמה. כל המצלמות החדשות של סוני (מסוף 2013 כמדומני) תומכות באפליקציות האלו.  האפליקציה החדשה נקראת Lens Compensations והיא מאפשרת למשתמש ליצור פרופילים לעדשות צד שלישי ולבצע תיקוני עיוות מסוגים שונים, וינייט וכו׳ במצלמה עצמה. יעיל מאד כשעובדים עם עדשות צד שלישי. משתמשי סוני כבר מפרסמים פרופילים משלהם לכל מיני עדשות בפורומים של DPReview. הנה סרטון קצר (ופשטני להחריד) על האפליקציה.
אחלה רעיון
17/12/14 16:23
26צפיות
לתת למשתמש עצמאות בהכנסת פרופילי עדשה, בלי להמתין לשווא לחסדי יצרן המצלמה שאולי יכניס את זה בעדכוני קושחה עתידיים.
מחפש המלצה למצלמה עד 200 יורו
15/12/14 19:28
95צפיות
ערב טוב,
יש ברשותי חנות אינטרנט(למנורות ישנות) ואני מחפש מצלמה לצילום תמונות איכותיות.
 
התקציב הוא בסביבות ה-200 יורו, לגוף ועדשה. ראיתי באיביי את הסמסונג nx3000 (גוף בלבד 130 יורו ועם עדשת קיט 200) וקראתי עליה ביקורות טובות. מה דעתכם?
 
האיכות שאני שואף אליה היא כזאת:
 
כיום אני מצלם עם canon g11, דוגמא:
 
תודה
אפשר לצלם כאלו תמונות עם ה G11
15/12/14 19:42
59צפיות
מה שצריך זה להשקיע בתאורה ובפוטושופ.
תאורה זה מאוד חשוב, אבל כרגע האופציה היחידה שלי היא
15/12/14 20:02
42צפיות
להשתמש באור יום.
מה גם שהG11 היא של חבר, אז בכל מקרה אני צריך להוציא כסף על מצלמה.
 
 
מצלמה לא תפתור לך את הבעיה
16/12/14 06:12
33צפיות
אפשר לצלם תמונות כאלו גם עם סלולרי.
מה שאתה אוהב בתמונה הוא לא תלוי במצלמה, הוא תלוי בבימוי ובתאורה.
אני לא מדבר רק על העמדה של התאורה, התמונות יותר
16/12/14 08:35
26צפיות
חדות וחיות.
לא בגלל המצלמה
16/12/14 08:46
29צפיות
בגלל התאורה והעיבוד (עיבוד יכול להיות לא פחות חשוב).
הן לא חדות יותר, הן עם ניגודיות טובה יותר, תאורה נכונה יותר ולכן נראות יותר תלת מימדיות.
 
תסתכל על העמוד של מנורת השולחן בצילום שלך.
עכשיו תסתכל בצילום לדוגמא.
תסתכל על ההשתקפות על החלק של האהיל בצילום המקצועי.
זה לא במקרה.
 
 
האמת שניסיתי להבין את העמדת התאורה של המוכר הזה
16/12/14 09:00
32צפיות
ונראה שהוא פשוט מעמיד את המנורה ליד חלון גדול עם הרבה אור לא ישיר.
נראה כך
16/12/14 09:21
24צפיות
אלו לא נראות  תמונות ממצלמה איכותית במיוחד (הן דווקא לא כל כך חדות), אבל יש שם מישהו שרואה טוב אסתטיקה ואור.
תנסה להתאמן...
אשמח לקבל ממך עצה או שתיים איך לשפר
16/12/14 09:50
21צפיות
וגם על מה כדאי לשים לב בעריכת הפוסט?
פוטושופ מספיק טוב או שכדאי lightroom?
אני ממש לא יודע...
16/12/14 11:56
25צפיות
לראות מה מישהו אחר עשה וקצת להבין בתוצאה לעומת לעשות בעצמך... המרחק גדול.
תבין, אפילו אור היום שלו יכול להיות שונה משלך, תלוי במקום ובשעה ביום (יש זמנים שהאור יותר צהוב וכו'). שים לב שגם אצלו התאורה לא אחידה. יש לו גם לפעמים 'פאולים' בהעמדה (רואים את הכבל חשמל ועוד).
 
תנסה אור יום מחלון (שחק עם תריסים), רקע נייטרלי (אפרפר) ושולחן בגוון דומה, ותראה.
שים לב, אם אתה מצלם דברים שהחדר משתקף בהם, שים לב למה יש בהשתקפות.
 
ועדיין, המצלמה שהמליצו לך עליה היא עסקה טובה מאוד...
 
[דרך אגב, התמונות שלו ממש לא חדות. המצלמה שהוא משתמש בה פשוטה.]
היא טובה משמעותית מהסמסונג? כי את הסמסונג
16/12/14 12:52
29צפיות
חדשה אני קונה ב40 יורו פחות מהסוני.
לא מכיר
17/12/14 09:43
14צפיות
כמו שכבר כתבתי לך, המצלמה לא משמעותית כאן.
º
סוני A5000+עדשת קיט 16-50 ב-298$
15/12/14 20:39
33צפיות
º
איפה קונים חדשה ב300 דולר?
15/12/14 21:54
28צפיות
BHPHOTO
15/12/14 23:07
44צפיות
 
מגיעה עם תיק (די חמוד) וכרטיס זכרון. אבל קח בחשבון שאין לה חיבור לפלאש חיצוני (זה עשוי להיות אישו אם תרצה תאורה מתקדמת לתמונות שלך). יש לה פלאש פנימי סביר.
 
ה-298$ כולל משלוח חינם בארה"ב - ההמלצה שלי היא לשלוח ליושופז (buy2usa), ומשם לשלוח לארץ. המשלוח לארץ יעלה כ-25$ לאחר הקופון של BF פלוס מע"מ (אבל אם אתה קונה את זה לעסק אתה יכול לקזז חזרה את המע"מ).
 
בהצלחה.
 
º
298$ זה כולל את תוספת המסים בארהב?
16/12/14 17:44
12צפיות
º
אם קונים מ-BHPHOTO ושולחים ל-Buy2USA - אין מיסים.
16/12/14 18:02
19צפיות
אין להם במלאי מסתבר. ראיתי שגם באתר של סוני
16/12/14 18:05
18צפיות
מוכרים אותה באותו במחיר, רק בלי הזכרון והתיק. נסתפק בזה...
יש את הכסופה במלאי
16/12/14 18:06
26צפיות
והשאלה האם סוני לא יקחו מס במשלוח לג'רזי (7%)
 
תודה. ועוד שאלה, איך עדשת הקיט שבאה עם הסוני?
16/12/14 18:32
19צפיות
אני כנראה לא אחליף עדשה בעתיד הקרוב אם בכלל.
טובה, לא מעולה
16/12/14 19:18
21צפיות
בסה"כ הביצועים מפתיעים לטובה ביחס למחיר ולגודל (בכל זאת פנקייק). לפי מה שהבנתי - יש בה כל מיני "פשרות" אופטיות שאפשר לתקן בתוכנה, כך שבשילוב עם מצלמה מודרנית כמו ה-A5000 התוצאה הסופית בסה"כ טובה מאוד. בוודאי שעדשות היי אנד שעולות מאות דולרים ושוקלות פי 4 הן יותר טובות, אבל היא בהחלט בצד הטוב של עדשות קיט :)
 
 
º
סבירה. טובה יותר בצד הרחב מאשר בטלפוטו.
16/12/14 20:27
9צפיות
עוד דילים מ- B & H היום
16/12/14 18:00
46צפיות
היי מה נשמע, שאלה בקשר לצילום הלבשה תחתונה
17/12/14 03:27
62צפיות
אני מאוד רוצה לצלם הלבשה תחתונה ומכיוון שאין לי מקום משלי יפה, 
אז חשבתי באמת ללכת לאיזה מלון אחד ללילה, כאילו ללכת לשם אני מאפרים שלי, כמה דוגמניות, ולצלם שם הלבשה תחתונה
מקסימום אני הרווחתי לילה במלו אחרי זה.
אתם מכירים איזה מלון טוב ? שיש שם מיטה יפה, תפאורה לא רעה ? 
פשוט מלון שנראה טוב, לא הכי מדהים שיש, אבל ממש טוב לצילום ? 
וגם כמה אתם חושבים שחדר כזה יעלה לי ללילה באמצע השבוע \ סופש ?
* אני צריך מלון בתל אביב \ רמת גן
 
תודה !!!!
 
חפש מלון בוטיק
17/12/14 08:43
52צפיות
יש כמות יפה של מלונות בוטיק בתל אביב, סביר להניח שהחדרים שם יהיו מעצבים יפה יותר לעומת מלון "רגיל".
אני הייתי במלון הזה, אבל יש לא מעט אופציות נוספות: http://www.xplorer.co.il/magazine/articles/46/%D7%...
 
תסתכל באינטרנט בתמונות של חדרי המלון ותבחר משהו שיתאים במראה לסגנון שאתה מחפש.
בפוטופילם - EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS II USM החדשה
15/12/14 15:15
111צפיות
עדשה EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS II USM (החדשה).
איזה מחיר, אלוהים ישמור!
http://www.fotofilm.co.il/product/%D7%A2%D7%93%D7%...
 
בישראל איך מכס על המצלמות ועדשות, משלמים רק מע"מ.
ובגלל זה היבואן חוגג...
(לא רק בגלל שער הדולר גבוה, היצע וביקוש...)
לדעתי היבואן צריך להזמין בכמויות יותר גדולות כדי להוזיל את המחיר, לא 13.450 שקל שזה מחיר חזיר, או להוריד את הגבלת היבוא כמות סחורה מחו"ל.
בארה"ב 2200 דולר (8800 שקל), באירופה 2199 יורו (כ- 10 אלף שקל).
ואצלינו 13.450 שקל, למה???
 
אנחנו לא נהיה פראיירים, אל תקנו בישראל, תקנו מחו"ל.
מזמינים מארה"ב (אדורמה או B&H) או EBAY + משלוח כמה שזה יעלה 60 דולר ומעלה, ועדייו יותר זול ממה שעולה בארץ ולא משלמים מכס, או שמחכים שהמחיר יירד בישראל בעוד כמה חודשים ונראה כמה יעלה.
במקום לקפוץ, נסה להבין מה אתה רואה כאן
15/12/14 15:37
93צפיות
זה לא יבוא רשמי דרך קרט אלא יבוא אישי של החנות (קרט נותנת 3 שנות אחריות וכאן יש שנת אחריות אחת)
כשיש לחכות 14 יום אז אין כלום בסטוק, יזמינו לך במיוחד אחרי שתקנה (ותשלם), שים לב שגם כתוב על התמונה pre-order
תוסיף מע"מ, דמי טיפול ורווח של החנות ותגיע לסכום המדובר.
ככה זה כשרוצים להיות ראשונים עם מוצר חדש.
חכה חצי שנה שכל המתלהבים כבר יקנו במחיר מלא, הביקוש יירד וגם המחיר יירד, יהיה יבוא סדיר יותר ותוכל לקנות בזול יותר או אפילו משומש...
º
ברור שזה לא יבוא רשמי.
16/12/14 06:42
17צפיות
אם תקנה ב B&H ותשלח לארץ זה יעלה קצת יותר מ 11,000 שקל
15/12/14 16:51
71צפיות
אחריות יצרן שנה ראשונה זה בחו"ל ולא בארץ. גם על זה יש מחיר. גם אחריות mack לא באה בחינם. האחריות ב 240 שקל הפשוטה היא רק אחרי השנה הראשונה, כלומר עדיין בשנה הראשונה יש תקלה? שלח לחו"ל, שלח חזרה, כסף. אחריות מורחבת מהיום הראשון? 1400 שקל בערך.
 
אפילו ב 11,000 שקל, כמה ירוצו לקנות עדשות כאלו מהחנות ביבוא אפור? 5? 10? 20? על כמויות כאלו לא מקבלים הנחות גדולות מהספק שלהם.
 
אין הגבלת יבוא. ואם יש ביקוש גדול, והם ימכרו את כל מה שיגיע, השוק חופשי. לא מקובל עליך? תמתין. או שתזמין מחו"ל.
 
זה סטנדרטי בארץ. אין יבוא מסיבי לארץ שיכול לתרץ מחיר נמוך מהספק ליבואן.
זה יעלה כמעט 11 אלף
16/12/14 06:45
51צפיות
אם עשיתי חישוב נכון, עדשה 2199 דולר, משלוח לישראל 90.80 דולר, תוסיף מע"מ 18% עם קבלת החבילה בדואר יוצא 10.564 שקל.
 
איך הגעת לקצת יותר מ- 11 אלף שקל?
º
עמלת רישום, עמלת משלוח, עמלת ארץ ישראל. ברוך הבא ל ups.
16/12/14 07:42
19צפיות
º
אני עדיין מחכה ל 35-350L...
16/12/14 03:11
38צפיות
ראיתי דגם כזה בגרמניה לפני 3 שנים, נדמ הלי זה כבר לא דגם חדש
16/12/14 06:38
48צפיות
בארץ לא ראיתי דגם כזה, ייתכן בהזמנה.
״לא דגם חדש״ זה אנדרסטייטמנט..
16/12/14 22:34
37צפיות
זאת עדשה משנות ה80 (1990 ומשהו אם אני זוכר נכון) והיא חתיכת נבוט.
אין כזאת חדשה והמחליפה שלה ה 28-300 היא (גם) f/3.5-f/5.6 ולא f/2.8 לכל הדרך.. וחבל.
 
אני מקווה שהדור החדש של העדשות האלה יהיה 2.8 לכל אורך הזום.
לחלום תמיד מותר.
 
 
טוקינה 11-16 או 12-28?
14/12/14 10:36
96צפיות
אני צריכה לצלם מפעם לפעם צילומי PR לא מקצועיים באירועים (פנים וחוץ). לא פנים של אנשים אלא צילומי אווירה כלליים. חשבתי בהתחלה על ה 11-16בגלל ה f2.8 שנשמע שימושי בפנים. הבעייה שככל שאני מסתכלת יותר על תמונות שצולמו בעדשה זאת, אני לא כל כך אוהבת את התוצאה. אני אוהבת יותר את תוצאות בטוקינה 12-28. האם זאת אשליה או שבאמת 12-28 עדיפה מבחינה אופטית. בהנחה ששתיהן מתאימות מבחינת טווח, על איזה משתיהן הייתם ממליצים?
 
כמה מילים רקע:
כיום אני מצלמת בקנון SX280 שחמודה וקטנה כזאת, התמונות לרוב לא רעות, אבל למרבה הצער לא תמיד מספקת את הסחורה. לכן, כשיש אירוע באמת חשוב אני לוקחת בהשאלה את ה 5D של יקירי אבל למען שלום בית, עדיף שאשיג לי מצלמה איכותית משלי. אני נוטה לכיוון ניקון D5300 עם אחת משתי העדשות הרחבות הנ"ל ככלי עיקרי + עדשת הקיט לשאר המקרים. 
קשה לענות
14/12/14 11:06
51צפיות
מצד אחד f2.8 באמת מהווה יתרון בסיטואציה שאת מתארת. מצד שני כמוך, גם אני מעדיף את הטמרון 12-28 לה יש קונטרסט עדיף. ב11-12 מ"מ יש גם עיוותים לא נעימים שגם לא קל לתקן כפי שחלק מהאנשים חושבים כך שאני משער שאחרי כמה ניסיונות, תרצי להשתמש בעיקר בחצי הגבוה של טווח הזום בעדשת ה 11-16. לדעתי הפתרון הנכון הוא עדשת ה 12-28 + פלאש אבל תצטרכי ללמוד כמה טכניקות לשלוט על הפלאש. פלאש ישיר גם לא נותן תוצאות נעימות לעין וחלקם אם לא רובם גם לא מכסים טווח כל כך רחב ללא מפזר כלשהו.  D5300 מצלמה נחמדה מאד (יש לי אחת) אבל אם לבעלך יש קנון, יש היגיון שתקני גם את קנון, למשל 70D, כדי שתוכלו להתחלק בעדשות מדי פעם (ז'תאמרת את ממנו כי הוא יכול להשתמש רק בעדשות FF, אבל הדדי מצלצל יותר טוב) - מקווה שרק עדשה לא תערער את שלום הבית שלכם.
לדעתי ל 11-16 צריך להתייחס כעדשת פריים
14/12/14 11:37
47צפיות
יהיה לך הרבה החלפת עדשות. אישית לא רואה הבדל איכות בין שתיהן. הבחירה היא בין השימושיות של 12-28 מול הצמצם של 11-16. אני הייתי הולך על 12-28 אבל זה נגזר יותר מאופי השמוש שלי ופחות מהאיכות האופטית.
לדעתי 12-28 עדיפה
14/12/14 12:41
46צפיות
היתרון של 11-16 הוא עוד מילימטר בצד הרחב ועוד סטופ בצמצם.   עבור הרוב המכריע של מצבי הצילום שאתה מתארת שני הפרטים הללו לא קריטיים.   12-28 זה טווח גדול מאד בשביל עדשת זום סופר-רחבה ולמעשה נותן אפשרות לצלם בעדשה גם כמעט כמו עדשת ״רחוב״ קלאסית.     אם בכל זאת את בוחרת ב-11-16, הקפידי לרכוש את הדגם ה״שני״ זה שמסומן עם המספר הלטיני II משום שהדגם הראשון של העדשה נטול מנוע פוקוס ולא יפעל כראוי על ניקון D5300.
תודה לכל המשיבים
14/12/14 12:51
36צפיות
החלטתי על ה 12-28.
לא זו ולא זו
14/12/14 14:13
89צפיות
הייתי שוקל רכישה של פאנסוניק LX100. תתאים בדיוק לצורך שאת מתארת. היא הרבה יותר קטנה, אינה דורשת התעסקות בעדשות ומותאמת היטב לצילום בתאורה בעייתית.
הרעיון זה משהו ברמה יותר גבוהה
14/12/14 16:10
61צפיות
יש לי גם היום קומפקטית סבירה אבל הבדל גדול יחסית למה שאני מצלמת ב 5D של האיש. ואני מצלמת בה אוטומטי לחלוטין. לא שאני מפעילה שם כישורים מתקדמים כלשהם.
ה-LX100 איננה מצלמה קומפקטית "רגילה"
14/12/14 16:19
82צפיות
היא מקבילה פחות או יותר לניקון D5300 עם עדשת 16-50 f/2.2-3.5.
נחמדה
15/12/14 09:39
48צפיות
יכולה להיות אופציה אבל התמונות שאני רואה ברשת לא ברמה של מה שאני רואה שיוצא ממצלמות כמו 5D או D810.
כדי להגיע לרמה הזאת
15/12/14 09:47
65צפיות
את זקוקה ל-5D או ל-D810 ולעדשה ממש, ממש טובה. זה יקר, כבד, מסורבל ודורש מיומנות גבוהה. D5300 ו-12-28 הן שילוב איכותי, אבל אני חושש שלא תקבלי ממנו את התוצאות שאת מפנטזת עליהן.
15/12/14 13:27
28צפיות
גם ההרגשה שלי
אוקיי, אני זורמת איתכם
16/12/14 08:33
49צפיות
בהנחה שאבנה מערכת סביב ה D750, האם פרט למחיר הגבוה יש עוד בעיות איתה שיכולות להפריע לי?
רוצה להדגיש שטרם החלטתי על כיוון זה, אני בוחנת גם את זה כאופציה.
הכוונה במקרה כזה להצטייד בעדשות 14-24 ו- 24-120 שאמורות לכסות לי את כל הטווח השימושי.
º
הגודל והמשקל
16/12/14 08:55
16צפיות
הערה
16/12/14 09:53
27צפיות
במהלך אירוע לא נוח להחליף עדשות. בFF יש פחות אופציות לעדשות ורסטיליות שעושות הכל. לדעתי במקרה כזה הייתי מתחיל מ 24-70 שיותר מהירה מה 24-120 ומשם משלים לפי הצרכים. לדעתי תהיה יותר שימושית מהעדשות שכתבת.
בעיקר משקל
16/12/14 21:30
12צפיות
גם של המצלמה וגם ואולי בעיקר של העדשות. ביד, כשמצלמים, תוספת המשקל לא מפריעה אלא אם את מאד-מאד חלשה. אבל אם הולכים עם המצלמה ואולי כמה עדשות נוספות כל היום על הצוואר או בתיק על הגב, אז תוספת המשקל מורגשת בהחלט.
º
תודה לכל המשיבים
17/12/14 12:51
4צפיות
גם D5300 לא משתווה ל 5D!
14/12/14 16:46
78צפיות
5D מצלמת FF ברמה גבוהה יותר. את צריכה D750 או אפילו D810 כדי להיות באותה רמה בעולם של ניקון. עם עדשת 14-24 ל- FF את מדברת על עלויות של 15,000 לגוף הזול.
אבל אני לא צריכה להגדיל תמונות לגודל של בית
15/12/14 09:37
54צפיות
אני רוצה רק את האיכות של ה 5D בלי היכולת להגדיל בצורה מטורפת. נשמע לי שהמצלמות שהצעת הן overkill. האם D7100 תהיה עדיפה?
לא...
15/12/14 09:48
39צפיות
D7100 ו-D5300 יתנו לך תמונות באיכות דומה. ההבדל הוא במבנה ובתפעול המצלמה.
 
בכל מקרה - אני מבין מה את אומרת - את רוצה תמונות ברמה גבוהה יותר משל קומפקטית - שיראו מצוין, בלי לעשות את כל הצעד לפולפריים. DSLR כמו ה-D5300 זה אופציה. מה שניסו להגיד לך - שספציפית, גם ה-LX100 יכולה להתאים לך. היא אמנם "קומפקטית" אבל היא בפועל קומפקטית עם חיישן של מיקרו 4/3. זה קצת יותר קטן מהחיישן של ה-D5300 אבל הרררררבה יותר גדול מהחיישן של רוב הקומפקטיות ומוציאה תוצאות מאוד איכותיות.
 
אם היא נגד קומפקטיות היא תראה את חצי הכוס הריקה
15/12/14 10:53
39צפיות
ואני לא אומר את זה בצורה ביקורתית. כולנו בני אדם. כשנראה לנו שמתפשרים על משהו אז בדיעבד המגמה היא לראות יותר את החסרונות מהיתרונות. ובכל מוצר יש גם חסרונות. לדעתי יהיה טעות מבחינתה לקחת קומפקטית כי היא לא תהיה מרוצה ממנה.
הנחה לא מדוייקת
15/12/14 13:15
37צפיות
חיישן גדול (FF) ברזולוציה דומה לזו של חיישן קטן (קרופ) יוציא תוצאות טובות יותר כי כל "נקודה" רגישה לאור עליו (אלה שיוצרות פיקסלים) יותר גדולה "ואיכותית". לD5300 ו-D750 יש בערך אותה רזולוציה רק ש D750 מוציא אותה מחיישן יותר גדול. הבדל האיכות בא לידי ביטוי (לפעמים) בהגדלות ובתנאי אור ירודים. המחיר (תרתי משמע) שצריך לשלם מורגש גם בארנק וגם ביד. הציוד יותר יקר והעדשות יותר גדולות וכבדות.
 
בדרך כלל בחירת המצלמה מתרחשת במפגש של כמה מישורים: תקציב, ציפיות לאיכות והנדסת אנוש בפרשנות הכי רחבה שכוללת לא רק תפעול אלא גם גודל פיזי וחווית שימוש.  
 
השורה התחתונה שאם מה שאת רוצה זה 5D אז כדאי שתשקלי לקנות 5D ולא לחפשת מצלמה יותר קטנה וזולה שעושה אותו דבר כי אין אחת כזאת.
הסיבה שאני לא אקנה 5D
16/12/14 08:30
50צפיות
כי גם האיש אומר שאם היה מתחיל הכל מהתחלה היום, היה קונה ניקון ולא קנון. פשוט אף פעם לא התחיל דף החלק. החליף פריט אחד בכל פעם וכך יוצא שהוא נסחב עם קנון מאז שקנה את המצלמה הדיגיטלית הראשונה שלו.
º
אז תקני D750 :)
16/12/14 11:10
16צפיות
יש לי רעיון
16/12/14 11:33
40צפיות
אם לך טוב עם ה 5D והאיש שלך חולם על ניקון אז אולי תקנו מערכת של ניקון לאיש שלך ותעבירו אלייך את ה 5D וכולם יהיו מרוצים....
מן הסתם עלה בדעתו
17/12/14 12:54
8צפיות
אחרת קשה להסביר למה הוא כל כך מעודד אותי לקנות את ה D750 ואם כבר, אז לדבריו ללכת על מה שהוא מכנה הדבר האמיתי, D810. אבל איפה שהוא צריך להציב את הגבול.
 
אני אחשוב על זה. מחרתיים אני טסה ללונדון ללב ההייפ של מבצעי הכריסטמס, נראה מה אמצא שם אטרקטיבי.
מזכיר לי ידיד, צלם חצי מקצועי
16/12/14 21:24
28צפיות
הייתה לו ניקון D700 ועוד מבחר עדשות. חלם על סוני A7. כל שיחה איתו הייתה מגיעה במוקדם או במאוחר לסוני A7. איזה חיישן יש לה ואיזה עדשות ופה ושם. פני כמה חודשים פרצו לו לבית וגנבו לו בין היתר את המצלמה והעדשות. כשקיבל את הכסף מהביטוח הייתי בטוח שספסוף יקנה את הסוני שהוא חולם עליה אבל במקום זה קנה עוד ניקון, רק יותר חדשה, D810. כנראה שיש פנטזיות שאנשים מעדיפים להשאיר בגדר פנטזיה. התירוץ שלו אגב היה שלסוני אין בארץ שירות טוב אבל אם היה חי במקום אחר אז בטוח היה קונה את הסוני.
 
אגב, הקנון 5D באמת מוצלחת. אם הייתי בוחר יום אחד לחצות את הקווים, אז רק את ה 5D
הא הא
17/12/14 12:50
7צפיות
הבן אדם פריק של טכנולוגיות. היה מסוגל לקנות כל מצלמה וכל גאדג'ט שקרא עליו ביקורת חיובית. מזל שיש לו אותי לשמור עליו מעצמו.
לקרא ל-LX100 קומפקטית
15/12/14 19:02
57צפיות
זה כמו לקרא ל-X100 של פוג'י או לRX1 של סוני קומפקטית.
מצלמה עם חיישן MFT ועדשת זום מהירה.
 
לינק מלפני שבוע (באדיבות שגיא)
אני בטוחה שאמרת משהו מאד חכם
16/12/14 08:27
41צפיות
רק שאני ממש לא יורדת לסוף דעתך.
האמת שלא משהו מבריק במיוחד..
16/12/14 18:48
33צפיות
יש מצלמות עם נוכחות קומפקטית אבל עם חיישן/עדשה הזהים לפורמט "גדול" (יחסית)
 
החסרון הוא באורך מוקד מוגבל השקול ל 24-70 (LX100)
 
אם זה יגביל אותך כדאי לפנות לפתרון של DSLR (המחיר הוא עלות ומשקל).
 
גם לי נראה שה- 12-28 עדיפה
14/12/14 22:12
50צפיות
היתה לי טוקינה 11-16 ומכרתי אותה אחרי זמן קצר.
לטעמי עושים הרבה יותר מדי רעש מהעדשה הזו.
היא מאוד חדה במרכז ויש לה צמצם פתוח. מבחינת עיוותים היא יחסית טובה.
שם זה נגמר.
השוליים רכים אפילו ב- F8, הפוקוס איטי ורועש ביחס למתחרות, והיא לא בנויה כמו טנק כמו שנוהגים לאמר. עוד לא ראיתי טנק מפלסטיק.
הצבעים שלה לא מאוזנים. הורוד משתלט בכל פעם שהוא מופיע ויש נטיה כללית לכחול.
הטווח קצרצר כמעט כמו בפריים. אז כבר עדיף פריים בעיני.
 
התמונות שראיתי מהטוקינה 12-28 נראות טוב.
קן רוקוול טוען שהיא טובה יותר מה- 11-16, ומבחינת טווח יש לה יתרון עצום.
למעשה 12-28 זה טווח כל כך טוב שלא בטוח שצריך עוד משהו.
בעיני הבחירה בין השתיים קלה.
 
תודה!
15/12/14 09:27
32צפיות
ההחלטה התקבלה אם כך 
מהניסיון שלי גם 12-28 סובלת מאותן מחלות
15/12/14 10:59
39צפיות
בעיקר הנטיה לכחול. היא גם בולעת הרבה אור או בעיית כיול אחרת. מצאתי עצמי מצלם איתה בשגרה בקומפנסציה של 0.7+. אבל היא חדה וזולה.
קרופ פקטור משפיע רק על אורך מוקד או גם על הצמצם?
16/12/14 12:04
37צפיות
ראיתי סרטון ביוטיוב שבו נאמר שקרופ פקטור משפיע לא רק על אורכי המוקד המעשיים של עדשות קרופ אלא גם על הצמצם האמיתי שלהם. אם זה נכון, משמע הדברים הוא שחברות המצלמות לא הכי אמינות...
 
אולי בכל זאת לחשוב על פול פריים(יעלה מחיר אסטרונומי אבל אתה מקבל מה ששילמת עליו)?
לא היה לנו דיון על זה כבר?
16/12/14 12:17
38צפיות
הצמצם הוא אותו צמצם
כמות האור שתכנס היא אותה כמות אור
כשמשווים אורך מוקד אקוויוולנטי לחיישן מלא אז מתקבל הבדל בעומק השדה.
אל תאמין לכל מה שאתה רואה ביוטיוב...
16/12/14 12:26
58צפיות
קרופ פקטור לא משפיע על אורך המוקד, והוא לא משפיע על גודל הצמצם....
 
אורך המוקד היא תכונה פיזיקלית של העדשה. מה שהיא מתארת זה את המרחק ממרכז העדשה, שבה יתמקדו קרני אור מקבילות. אתה יכול לראות את זה בעין כאן: http://aptnk.in/wp-content/uploads/2011/02/focal-l...
 
מה שמושפע בקרופ, הוא זווית הצפיה. בהנתן חיישן בגודל נתון (לא משנה כרגע איזה), ככל שאורך המוקד של עדשה ארוך יותר, זווית הצפיה שהיא מייצרת היא קטנה יותר. לכן עדשה של 200ממ תיתן זווית צפיה צרה (ולכן היא מגדילה את התמונה) בעוד שעדשה של 10ממ תיתן זווית צפייה רחבה. אבל - זווית הצפיה מושפעת לא רק מאורך המוקד אלא גם מגודל ההיטל (כלומר החיישן). לכן - בחיישן קרופ, זווית הצפיה שתקבל בזמן שימוש בעדשה בעלת אורך מוקד של 50ממ תהיה זהה לזווית הצפיה שתקבל בזמן שימוש בעדשה בעלת אורך מוקד של 75ממ בשימוש בחיישן שאיננו קרופ (המכונה FF ולמעשה הוא גודל שרירותי לא פחות, המתאים לגודל שבו היה פילם 35ממ).
 
לכן אומרים ש"עדשת 50 ממ על קרופ היא כמו 75ממ" אבל זה לא כי "אורך המוקד משתנה" אלא כי זווית הצפיה משתנה. אורך המוקד הוא תכונה פיזיקלית של עדשה.
 
עכשיו בוא נגיע לצמצם. מכיוון שסיכמנו שאורך מוקד זה תכונה פיזיקלית של עדשה שנמדדת במילימטרים... גם הצמצם הוא (בערך) אותו דבר. הצמצם נמדד ביחס שלו מאורך המוקד. כלומר, כשאתה רואה עדשה שהצמצם שלה הוא F/4, זה אומר שהמפתח הפיזי של הצמצם הוא אורך המוקד חלקי 4. אם מדובר למשל בעדשת 200mm f4, הרי שמפתח הצמצם שלה בפועל הוא 50ממ. אם מדובר בעדשת 60mm f/2 (כמו הטמרון שלי) הרי שמפתח הצמצם המקסימאלי שלה הוא 30ממ.
 
גם הנתון הזה, הוא מוחלט וטוטאלי ולא תלוי בגודל החיישן. לכן בוא נתחיל מזה שאף אחד לא מרמה :) כשמוכרים לך עדשה שהיא 100/2.8 אתה  יכול להיות סמוך ובטוח שתקבל עדשה שאורך המוקד שלה הוא 100ממ ומפתח הצמצם המקסימאלי שלה הוא 1/2.8 מזה (בערך 35.7ממ).
 
אבל........
 
עוד נתון שאנחנו רגילים "לשייך" לצמצם זה עומק שדה. ככל שהצמצם פתוח יותר, עומק השדה קטן יותר. לכן בצילום ב-F4 נקבל עומק שדה גדול יותר מאשר בצילום ב-F2. אם אנחנו רוצים לטשטש את הרקע, צילום ב-F2 יהווה יתרון. מכיוון שהתרגלנו להגיד ש-"50 זה 75" - אנשים משום מה חושבים שאם הם יצלמו ב-50 ב-F2 על קרופ, הם יקבלו תמונה שוות ערך ל-75 ב-F2 על פולפריים. זה לא המצב. מפני שעומק השדה נקבע על ידי גודל הצמצם בפועל (ממ) ולא תלוי באיזה היטל תמונה אנחנו עושים. לכן, כשהם יצלמו ב-50ממ ב-F2, הם יקבלו בעצם תמונה ששוות ערך (מבחינת עומק שדה) בערך ל-75ממ F2.8.
 
זה אומר שכשאתה משווה עדשת 24-70/2.8 על פולפריים לעדשת 16-50/2.8 על קרופ, יש לך *לכאורה* עדשות שקולות (זווית צפייה דומה, וצמצם דומה). הן אמנם שקולות מבחינת כמות אור נכנסת (כלומר, כדי לצלם את אותה תמונה מבחינת אור, תצלם ב-ISO, צמצם וזמן חשיפה זהים ב-16ממ בקרופ או ב-24ממ ותקבל את אותה תמונה), אבל מבחינת עומק שדה, התמונה שתצלם בפולפריים תהיה רדודה יותר.
 
 
º
שאפו על ההסבר הארוך והמקיף
16/12/14 12:54
22צפיות
מפתח הצמצם הוא ערך יחסי
16/12/14 12:29
45צפיות
הוא מבטא את היחס בין אורך המוקד לבין הקוטר הפיזי של הפתח בעדשה. החיישן לא משפיע עליו בשום צורה. מה שכן - גודל החיישן משפיע על זווית הראיה של העדשה. למשל, עומק השדה של עדשת 50 מ"מ f/2 יהיה קבוע בין אם תורכב על חיישן מלא או על חיישן קטן יותר, אבל בעוד במקרה הראשון תתקבל זווית ראיה נורמלית, במקרה השני תתקבל זווית טלה-פוטו קצרה. עדשה שתתנהג כ"נורמלית" על החיישן הקטן תהיה בעל אורך מוקד קטן מ-50 מ"מ ולפיכך בעלת עומק שדה גדול יותר במפתח צמצם שווה (משום שקוטר הפתח הפיזי בה יהיה קטן יותר).
העלאת תמונות לפליקר
16/12/14 07:17
38צפיות

מתנצל אם זה קצת אוף טופיק, אבל אולי מישהו כאן יוכל לעזור.

יש לי כמה עשרות ג'יגה של תמונות על המחשב, וכבר מזמן הגיע לגבות אותן. (חלקן מגובות בכונן נייד, אבל לא בצורה עיקבית).
פליקר מציעים טרה בחינם, מה שאמור לפתור את הבעיה, הבעיה היא שממשק ההעלאה לא נוח, במיוחד כי יש מבנה תיקיות כלומר:
2014 -> טיולים -> עכו
האם מישהו יכול להמליץ על תוכנה חיצונית שיכולה לסייע בעניין?
תודה מראש

 
4 שנים שאני משתמש בלייטרום ורק עכשיו אני שומע על הטיפ המדהים
15/12/14 18:12
108צפיות
אם יש לכם מספר תמונות שהחשיפות שלהן שונות לגמרי ואתם רוצים להביא לחשיפה אחידה בכולן: ניתן לערוך את החשיפה של תמונה אחת כאוות נפשכם, 
לסמן את שאר התמונות שהחשיפה בהן אינה מדוייקת וללחוץ בתפריט ה-Settings על Match Total Exposures (או CTRL+ALT+SHIFT+M במקלדת)
ולייטרום יקבע את החשיפה של כל תמונה כך שתתאים לתמונה הראשונה שערכתם, בלי קשר לאם התמונות המשניות נמצאות באנדר או באובר חשיפה. נחמד מאוד! נסו בעצמכם.
אפשר באותה דרך לשנות כל פרמטר בתמונות, לא רק חשיפה.
15/12/14 19:53
47צפיות
זה נקרא סינכרון.
לא הבנת נכון, זה לא סינכרון
15/12/14 20:22
52צפיות
סינכרון קובע שכל התמונות יהיו על עיבוד מסויים. למשל, תמיד 1+ סטופ חשיפה, בלי קשר לחשיפה האמיתית של התמונה.
 
אבל מה קורה אם יש לך את המצב הבא:
תמונה 1 צולמה באנדר של 2 סטופים,
תמונה 2 צולמה באנדר של חצי סטופ,
ותמונה 3 צולמה באובר של שני שליש סטופ?
סינכרון חשיפה לא יעבוד לך, כי תנאי החשיפה של התמונות עצמן לא זהה.
 
עם הכלי הזה תוכל לתקן תמונה אחת בלבד, והשאר יתוקנו לפיה *ובהתאם לתנאי הצילום של כל אחת*.
ערך התיקון של החשיפה לא יהיה זהה בכל תמונה, אלא יהיה בהתאם לחשיפה האמיתית של התמונה.
אם ניקח את המקרה שלנו, התיקונים יהיו:
 
תמונה 1 תהיה בתיקון חשיפה של 2+ סטופים.
תמונה 2 תהיה בתיקון חשיפה של 0.5+ סטופ
תמונה 3 תהיה בתיקון חשיפה של 2/3- סטופ.
 
הבנת את ההבדל?
דוגמא
הודעה זו מכילה תמונות
15/12/14 20:52
60צפיות
(נלקח מהאתר)
ניסיתי לבצע זאת עם תמונות שלי (תמונות RAW עפ"י ההדרכה)
16/12/14 00:20
51צפיות
מתקבלות תוצאות גרועות ביותר.
אולי בגלל שהאופציה הזאת טובה רק לתמונות שמצולמות במספר חשיפות:
Match Total Exposures” is particularly useful if you use the exposure bracketing feature on your camera (i.e. the camera captures each scene multiple times at different exposures), as it allows you to match all the photos’ exposures with a few clicks rather than having to adjust each one by itself.
לא פלא שלא שמענו על האופציה הזו.
הבנת הנקרא... שוב
16/12/14 00:54
46צפיות
Particularly:
 
זה כלי שטוב למצבים מסויימים, זה לא כלי פלא שמתאים לכל מצב, אבל בכל זאת כדאי להכיר אותו. אני בדקתי אותו ובחלק מהמקרים הוא עשה עבודה לא רעה, בחלק אחר פחות.
 
בכל מקרה לא צריך להתייחס בכזה ביטול, לא מתאים לך אל תשתמש.
האם מערכת מיקרו 4/3 באמת לא טובה בצילומים עם מעט תאורה?
57תגובות
13/12/14 20:43
207צפיות
לבעלי מערכת מיקרו 4/3: אני יודע שהחיישן במצלמות האלו קטן אפילו מחיישן קרופ רגיל, אבל האם הוא עד כדי כך לא טוב בצילומים עם תאורה לקוייה/מקומות סגורים?
 
חבל, על פניו עושה רושם שמדובר במערכת מירורלס טובה עם מגוון של עדשות, מה גם שקטנה וקומפקטית יחסית לאחרות, אבל זה לא לעניין...

(המשך...)
לבעלי מערכת מיקרו 4/3: אני יודע שהחיישן במצלמות האלו קטן אפילו מחיישן קרופ רגיל, אבל האם הוא עד כדי כך לא טוב בצילומים עם תאורה לקוייה/מקומות סגורים?
 
חבל, על פניו עושה רושם שמדובר במערכת מירורלס טובה עם מגוון של עדשות, מה גם שקטנה וקומפקטית יחסית לאחרות, אבל זה לא לעניין להעלות ISO לרמה מאוד גבוהה על מנת לצלם בתנאים שבמצלמה אחרת צריך אולי מקס' 1600.
 
 
תודה מראש 
קנון נגד ניקון?! לא! פוג'י נגד אולימפוס!
106תגובות
12/12/14 23:21
362צפיות
זהירות - פוסט ארוך 

כמו שכבר הזכרתי, אני מדי פעם משתעשע ברעיון להכנס לעולם המירורלס... בשלב הראשון במקביל לקנון שלי (בטח ובטח שלצרכי "טלפוטו" וגם ל"סטודיו" - כי לפחות כרגע אופציות...

(המשך...)
זהירות - פוסט ארוך 

כמו שכבר הזכרתי, אני מדי פעם משתעשע ברעיון להכנס לעולם המירורלס... בשלב הראשון במקביל לקנון שלי (בטח ובטח שלצרכי "טלפוטו" וגם ל"סטודיו" - כי לפחות כרגע אופציות השליטה המובנית בפלאשים אלחוטיים בקנון מנצחות), אבל עם אופציה להפוך להיות מערכת ראשית לאורך זמן, בהנחה כמובן שהמערכת תדלוור... ולכן חשבתי להתייעץ עם חכמי הפורום על הכיוון הנכון למערכת, על בסיס "לאיפה אני רוצה להגיע" בסוף (כלומר כמערכת שלמה) ולא רק על בסיס השלב הראשון... (למרות שכמובן בשלב הראשון אתחיל ממשהו יחסית בסיסי ואראה שאני מצליח "להתסדר" איתו...) 
 
מבחינתי, מערכת שלמה כזו, צריכה לתת מענה לצרכים שלי היום, אבל גם לספק עוד כמה יתרונות (אחרת בשביל מה כל זה? :)) כמו גודל, עדשות פריים, וכו'. מכאן הגעתי למסקנה שאני מחפש מערכת שתכלול בסופו של דבר את המרכיבים הבאים:
  • גוף מתקדם ברמה גבוהה, כולל אוטופוקוס מהיר ככל האפשר, עינית איכותית ככל האפשר, קישוריות אלחוטית, וכו'. 
  • גוף נוסף קטן ובסיסי יותר לצורך הסתובבות "קלילה" יותר (בעיקר עם פריים או זום קטן) 
  • עדשת זום כללית מהירה 
  • עדשת טיולים (טווח זום גדול) 
  • עדשת זום רחבה
  • עדשת זום טלפוטו
  • עדשת פריים כללית (סטייל 35ממ בפולפריים)
  • עדשת פורטרטים קצרה (סטייל 85ממ בפולפריים) 
(חשוב כמובן להדגיש שמעניינות אותי רק עדשות ברמה גבוהה. עדשות ברמת "קיט" בסיסית לא מעניינות אותי...) 
 
עם הדרישות האלה בראש, הלכתי להסתכל מה יש ליצרנים השונים להציע... בינתיים לפחות, נראה שהאופציות שלי הן סביב פוג'י ואולימפוס (או מיקרו 4/3 בכלל). סוני APS מבחינתי היא פחות אופציה - אני פחות אוהב את הגופים שלהם וגם מבחר וביצועי העדשות קצת מאכזב. סוני FF - יקר וגם מאבד חלק מהפאונטה של הגודל... סמסונג - לפחות כרגע לא על הפרק - מבחר עדשות מצומצם... וקנון/ניקון.. נו.. לא צריך לדבר על המירורלס שלהם :). אגב - שתי האופציות (גם הפוג'י וגם האולימפוס/43) הן סביב ה-6000$ ל"סט" המלא (כשכמובן לא הכל ייקנה בבת אחת...) 
 
אשמח אם כך לפתוח דיון על האפשרויות הנ"ל... כשכמובן אפשר ורצוי להתייחס לבחירות הספציפיות (גופים, עדשות, וכו'), אבל גם רצוי מאוד להסתכל על המערכת כמכלול. אני מהמאמינים הגדולים שגופים מחליפים כל כמה שנים, בעוד שעדשות נשארות איתך להרבה מאוד שנים, כך שמרגע שאכנס למערכת מסוימת, אשאר איתה תקופה - ולכן גם ה-"Viability" של המערכת לאורך שנים - הצפי להשתפרות בנקודות החלשות, וכו' - הוא בהחלט פקטור חשוב. השיקולים הם כמובן הדברים הרגילים - איכות תמונה, ממשק, מהירות פוקוס (ילדים וכזה), וכו'. 
 
ומכאן, לאופציות הספצפיות :) 
 
FUJI
  • גוף מתקדם ברמה גבוהה - Fuji X-T1
  • גוף נוסף קטן - Fuji X-M1
  • עדשת זום כללית מהירה - Fuji 18-55 f/2.8-4 (חסרון - היא רק חצי מהירה...) 
  • עדשת טיולים -  Fuji 18-135 
  • עדשת זום רחבה - Fuji 10-24
  • עדשת זום טלפוטו - Fuji 55-200 (ה-55-140 כבר כבדה וגם יקרה..) 
  • עדשת פריים כללית - Fuji 23 f/1.4
  • עדשת פורטרטים קצרה - Fuji 56 f/1.2

Olympus/Micro43
  • גוף מתקדם ברמה גבוהה - Olympus OM-D E-M1
  • גוף נוסף קטן - Olympys E-PL6/7 (למרות שאם מוותרים על המייצב... אז Panasonic GM1/5 זה אופציה קטנה מאוד) 
  • עדשת זום כללית מהירה - Olympus 12-40/2.8
  • עדשת טיולים -  אין (לכאורה יש אבל הן בינוניות... אני לא ארצה לצלם איתן וה-12-40 תצטרך לשרת את המטרה הזאת במגבלות) 
  • עדשת זום רחבה - Panasonic 7-14 (או האולימפוס 9-18 אם כי 9 זה קצת לא מספיק רחב...)
  • עדשת זום טלפוטו - Panasonic 35-100/2.8 (בהמשך, אם באמת זה יחליף גם לטבע, אצטרך עדשה ארוכה יותר...) 
  • עדשת פריים כללית - Olympus 17/1.8
  • עדשת פורטרטים קצרה - Olympus 45/1.8
 
על פניו, לפחות ברמת ה"מפרט":
לפוג'י יתרונות במפתח הצמצם של הפריימים במערכת, בטווח הזום של העדשה הרחבה, בקיום של עדשת טיולים איכותית, וכמובן בגודל החיישן (APS-C) (וגם קצת במראה :))
לאולימפוס יתרון (גדול בעיני) של מייצב מובנה בחיישן, גודל ומשקל קטנים יותר של גופים ועדשות, עדשת טלפוטו זום כללית 2.8 במשקל ומחיר הגיוניים (בשבילי)... 
 
יאללה... 
המלצה על מצלמה ללא מראה ועדשות מתאימות
15/12/14 19:24
42צפיות
החלטתי לרכוש לאימי מצלמה ללא עדשה עם עדשות איכותיות ואני זקוק להמלצתכם המקצועית
הדרישות:
1. משקל נמוך
2. קלות/פשטות תפעול
3. מסוגלת להנפיק תוצאות טובות גם לבעלי ידע מוגבל בצילום
4. אופטיקה איכותית - מיועדת לצלם אובייקטים מרוחקים וגם קרובים
 
הכסף אינו חשוב - יעלה כמה שיעלה...
 
תודה,
 
עוזי
ומה רע בסוני RX10
15/12/14 19:47
62צפיות
או פנסוניק FZ1000?
למה צריך לסבך עם מערכת מסורבלת וכמה עדשות אם אתה מחפש תפעול פשוט?
כל מצלמה תפיק תוצאות טובות במוד אוטומטי כל עוד יש תאורה אופטימלית ויד יציבה. מעבר לזה לא יהיה מנוס ללמוד מה עושים עם המצלמה, זאת לא קופסת קסמים.
שבת שלום לכולם הבנתי הפלאש עוזר להקפיא את המצולם בתמונה בין
12/12/14 19:50
80צפיות
השאר ויש הגבלה של מהירות הסיכרון בפלאש 250 אשמח לדעת איך הפלאש עוזר בהקפאת האובייקט ?
ונגיד ואני במהירות תריס 250 ועם פלאש בכמה "עולה" חדות ההקפאה או בכמה תהיה שווה מהירות התריס בלי פלאש אם אני משווה ?
 
תודה מראש אלי
 
 
אם הבנתי את השאלה נכון
12/12/14 21:02
52צפיות
אז במצבים של תנאי תאורה קשים, שללא פלאש תצטרך מהירות תריס נמוכה הפלאש מאיר לך את האובייקט ועוזר לך בעצם להיות עם מהירות תריס גבוהה, למרות תנאי התאורה. תחשבו על פלאש בתור אושר שיש לך בהתאם למה שהמצלמה צריכה.... אז אין "עלות" (בהנחה שהתכוונת למשהו שאתה צריך לוותר עליו)....
בעצם יש עוד מצב שתרצה פלאש- אם האובייקט שלך נמצא במקום חשוך, אבל הרקע נמצא עם אור, אתה תרצה להאיר את האובייקט. גם פה אין "עלות"....
הקפאת תמונה
13/12/14 00:04
50צפיות
נוצרת מכיוון שזמן ההבזקה של הפלאש הוא קטן מאוד (סדר גודל של אלפית השנייה) ולכן אם הפלאש הוא מקור האור העיקרי בצילום, זה שקול להשתמש במהירות גבוהה מאוד. זמן ההבזקה תלוי בעוצמת ההבזקה, והיצרנים לא נוהגים לפרסם את זמן ההבזקה המדויק בצורה ברורה וצריך לחפור כדי למצוא את הנתונים (וזה לא באמת עוזר כשעובדים TTL).
 
מהירות הסנכרון המינימלית נגזרת בעיקר ממבנה התריס מכיוון שהחל ממהירות מסוימת, התריס לא מגיע לפתיחה מלאה אלא מבצע "סריקה" של הסנסור, ולכן הפלאש יקלט רק בחלק מהסנסור. המשמעות של זמן החשיפה כאשר משתמשים בפלאש היא רק כמה אור סביבתי יהיה בתמונה, כלומר האיזון בין אור סביבתי לפלאש שיבזיק באותה עוצמה בלי קשר למהירות.
 
* קיים מצב של סנכרון מהיר בו ניתן לצלם עם פלאש גם בזמני חשיפה קצרים ממהירות הסנכרון. במקרים האלו הפלאש מבצע רצף של הבזקות על מנת להאיר את כל הסנסור. המחיר הוא עוצמת הארה קטנה בגלל הצורך לחלק את האנרגיה על פני מספר הבזקות.
להקפיא עם פלש
15/12/14 08:46
40צפיות
שלום
טכניקת צילום ידועה, שבה ניתן להשיג מהירויות גבוהות מאוד.
מהירות ההזק של פלש עשוי להיות 1/10,000 של שניה. בעיקרון, היות והפלש מסונכרן עם פתיחת התריס, בתנאי תאורה חלשים (מאוד) הפלש קובע מה יחרט בסנסור.
לא כך הדבר בתנאי תאורה רגילים או בשמש. אם תאורת החדר/מקום הצילום טובה, פלש לא יעזור.
גיליתי את התופעה וחקרתי אותה כאשר ביתי הבכורה הייתה תינוקת וצילמנו אותה באמבטיה מתיזה מים לכל הכיוונים. בצילום טיפות המים קפאו באוויר. היום היא בת 28...
השיטה נקראת Strobe ונעשה בה שימוש בתחומים רבים, כמו בזמנו קריאת מהירות של צלחת של פטיפון:
נורית ניאון הבזיקה ע"פ תדר הרשת (בד"כ 50 פעם בשניה), ופסים שנצבעו על היקף הצלחת נראו עומדים במהירות הנכונה. זאת מפני שכל פעם שהאור המהבהב פגע בהן
והוחזר לעין, הקווים עמדו בדיוק באותה נקודה. שינוי במהירות גרם לתמונה בה הקווים נעים עם כיוון הסיבוב או נגד, באיטיות.
מכשירים שמודדים בעיקרון הזה מהירות נקרא "סטרובוסקופ".
לצילום בפלש או סטרוב יש כמה חסרונות:
1. רצוי לא לצלם עם משטח מחזיר אלה בהארה ישירה, כדי לקצר את זמן ההבזק (עוצמת הפלש נקבעת ע"י זמן החשיפה ולא שינוי בעצמה - זו אחידה).
2. צילום ישיר בפלש יוצר צל ולפעמים חוסר התאמה בין הרקע (פחות מואר) לאובייקט המצולם.
 
 
|*|נפתח פורום מטבחים|*|
15/12/14 15:12
6צפיות
|בועה|חולמים על מטבח חדש לבית? קניתם דירה מקבלן ואתם רוצים לדעת איך לשדרג את המטבח מבלי לקרוע את הכיס?
בפורום מטבחים החדש של תפוז תוכלו לבשל לעצמכם את מטבח חלומותיכם בעזרת מומחים בתחום.

היכנסו כבר עכשיו:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumPage.aspx?f...


מה קורה עם סיגמא? אין סחורה אצל היבואן בארץ???
14/12/14 21:18
90צפיות
אני מנסה להשיג את הסיגמא 30 1.4 ART, ואין אותה באף חנות באיזור שלי, ובאלו שיש בזאפ, וגם לא אצל היבואן שפע. כולם אומרים שיקבלו סחורה רק עוד בערך חודש וחצי-חודשיים, ובנוסף נאמר לי אפילו באחד מהחנויות שאצל היבואן אין 80% מהמוצרים שיש לו באתר...
 
מה קורה עם החברה הזאת???
חברה מבאסת
14/12/14 21:49
72צפיות
יש שם מוכר אחד די בסדר שאני משתדל לעשות הכל מולו, אבל החברה עצמה מבאסת למדי.
º
מי זה? מישהו משפע? אולי אצלו אמצא את העדשה...
14/12/14 22:12
31צפיות
הוא בסך הכל מוכר בחנות (שפע)
15/12/14 13:22
25צפיות
אבל אם אין את העדשה במלאי איך הוא יכול לעזור לך? Get real. או שיש או שאין. אתה רוצה עדשה נדירה במדינה קטנה בפינה של העולם. בארץ בדרך כלל צריך להזמין ולחכות גם לעדשות הרבה יותר נפוצות. אז זאת פי כמה וכמה.
מה הקשר לסיגמא? הם אחראיים לספק לך עדשה?
15/12/14 08:27
48צפיות
אתה רוצה אותה במשלוח מיוחד מחו"ל עד הבית ושגם ינשקו אותך בלחי ויבקשו סליחה? אולי גם איזו חבילת שי שתדע שהם ממש לא היו בסדר?
יש אותה בחנויות בחו"ל, אז כנראה שזאת לא בעיה של סיגמא.
 
כנראה שפע או היבואנים האפורים לא מחזיקים אותה במלאי, ולא מתכננים להזמין אותה במיוחד וממתינים שתהיה להם הזמנה גדולה ואז יביאו אותה. זה קורה. מבאס, אבל ככה זה רוב החנויות בארץ, שרוב המלאי שלהם זה "תזמין ועוד חודש זה יגיע".
מה הקשר? למה להגיב בצורה כזאת?
15/12/14 09:20
33צפיות
אני אמרתי שצריך לספק לי אותה באופן מיוחד? אני אמרתי שאני לא מוצא את העדשה הזאת באף מקום, כולל אצל היבואן. לא פחות ולא יותר. לא ביקשתי שום דבר מיוחד.
אני חושב שהתגובה התייחסה לכלפי מי הביקורת שלך....
15/12/14 09:26
33צפיות
הפוסט שלך היה "מה קורה עם סיגמא?". הבעיה היא לא סיגמא אלא שפע.
בכל מקרה - למה לחכות חודש וחצי ולשלם 1000 שקל יותר?
 
º
למה לשלם 1000 ש"ח יותר?
15/12/14 09:58
13צפיות
º
היבואן זה סיגמא? סיגמא זה היבואן? למה מתלונן על היצרן?
15/12/14 10:05
19צפיות
אם זה ככ דחוף/חשוב... תזמין מחול
15/12/14 09:25
47צפיות
1. אתה מזמין היום  מ-B&H. זה עולה לך 499$. כולל משלוח חינם שאתה שולח ל-Buy2USA. גם המיסים חינם במשלוח של B&H לג'רזי.
 
2. החבילה מגיעה תוך 48 ל-Buy2. כלומר ב-17/12 תהיה שם (סוף היום).
 
3. לא יאוחר מה-20/12 - החבילה תופיע לך לתשלום. בד"כ זה תוך יום אבל עכשיו בבלק פריידי הם בעומס. אתה כמובן משלם מיד. זה יעלה לך 90$ מע"מ, וכנראה 20$ משלוח (זה לא צריך לעבור את ה-30 ברמת המחירון ויש קופון עם 10$ הנחה). עוד 3.5$ עמילות מכס. סה"כ 113.5$
 
4. ב-21/12 או ב-22/12 החבילה תעלה על מטוס ותגיע לארץ.
 
5. ב-23/12, גג 24/12 - החבילה תשוחרר מהמכס.
 
6. ב-25/12 יתקשרו אליך מדואר שליחים לתאם שליחות.
 
7. ב-26/12 המשלוח יהיה אצלך.
 
כל הסיפור - פחות משבועיים. כשיש פחות עומד ב-Buy2, בד"כ גם פחות משבוע. אצלך עד הבית עם דואר שליחים.
 
סה"כ מחיר - 612.5$, שהם 2450 ש"ח. בערך 1000 שקל פחות ממחיר העדשה בארץ, ותקבל אותה מהר.
 
 
 
º
15/12/14 09:41
11צפיות
אה ועוד משהו...
15/12/14 09:42
32צפיות
אם אתה מפחד מבעיות כיול של הסיגמא - תמורת 59$ דולר נוספים בהזמנה - תוכל לרכוש את המכייל
 
זה אמנם ינגוס חלק מהרווח - אבל עדיין תרוויח מעל 500 שקל וזמן ותוכל לפתור כל בעיית כיול פוקוס אפשרית באותה יעילות כמו שפע :)
 
בארץ העדשה עולה ~ 1850 ש"ח
15/12/14 10:01
38צפיות
על מה אתה מדבר???
º
צודק!! טעות שלי! (הסתכלתי על ה-35ממ)
15/12/14 10:04
19צפיות
בעיות עם הפוקוס במצלמת קנון Kiss X4
15/12/14 10:08
33צפיות
שלום לכולם,
אני עושה שימוש במצלמת קנון Kiss X4 ועדשת קנון EFS 17-85 במצב AF. המצלמה נמצאת ברשותי יותר מ-3 שנים ועד עתה תפקדה נהדר (אלפי תמונות שצולמו, בחלקן, בתנאים קשים).
בתקופה האחרונה אני שם לב שבמקרים רבים מתעוררת בעיית פוקוס. אני מצלם במצב של AI Focus ו-9 אזורי מיקוד (אוטומט). כאשר אני מנסה לצלם במצב הזה המצלמה לא מצליחה למצוא את המיקוד, אלא כל הזמן "רצה" קדימה אחורה בלי הפסק. במקרים שהיא כן מצליחה התמונות יוצאות רכות. אם אני עובר ידנית לאזור מיקוד מרכזי המצלמה מתפקסת אבל גם אז התמונה יוצאת מעט רכה.
אם עוברים למצב מיקוד AI Servo המצלמה מתפקסת  אבל התמונה יוצאת רכה.
 
מה לדעתכם הבעיה כאן?
 
תודה,
 
עוזי
נשמע כמו תקלה בעדשה...
15/12/14 11:00
17צפיות
ממה שאתה מתאר - התמונות יוצאות רכות בכל מקרה - יתכן שהעדשה קיבלה מכה ואחד האלמנטים זז. במצב הזה הגיוני שהפוקוס יתקשה לעבוד - וזאת מפני שהפוקוס מחפש את המקום שבו התמונה נהיה חדה...
 
 
אוקי... אז מה עושים?
15/12/14 11:05
21צפיות
בעיית עדשה ניתנת לתיקון בישראל?
העדשה באחריות של מאק, למרות שלא נראה לי שתקלה כזו מכוסה.
 
בעסה, אני בדיוק  אמור לטוס לוושינגטון בעוד פחות מחודש וצריך את העדשה הזו לנסיעה
 
עוזי
שאלת בקראט?
15/12/14 13:15
14צפיות
יבואנים והשרות של קנון
סולו עיצוב גרפי לימודים אונליין

עיצוב גרפי בלי לצאת מהבית

אחד על אחד אונליין בקצב שלך התקשר עכשיו 073-7576037

עיצוב גרפי בלי לצאת מהבית

עיצוב גרפי בלי לצאת מהבית

אחד על אחד אונליין בקצב שלך התקשר עכשיו 073-7576037


עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


Flix
מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה