בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז ! בין אם אתם רוכבים על ``חרגולים`` עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!

 

גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 

אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות –לצחוק – פשוט ה-כ-ל!!! YOU NAME IT! בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את ``כללי הגלישה בפורום`` אשר מופיעים ב``מאמרי הפורום`` לפני תחילת הגלישה.

 

מעט היסטוריה: 

פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה ב- IOL. 

בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 

כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.

במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 

בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 

בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.

לאחר כשנה וחצי של עשייה פרש yarivos מהניהול. לאחר כחצי שנה ללא מנהל שלישי התווסף hajbi לצוות המנהלים. כעבור חצי שנה נוספת עזב גם LoneRider ואותו החליף Pumi.

בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".

בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam.

 

לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!) מיצו, avi elbaz ו gamgam- מנהלי הקהילה.

 

עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

הודעה נעוצה מצדה 2014 - פרטים ומנהלות
הודעה זו מכילה תמונות
02/09/14 11:58
80צפיות
זהו ריכוז הודעות הקשורות לרכיבה השנתית המסורתית למצדה.
נקודת כינוס מרכזית לבאים מהמרכז
02/09/14 12:49
45צפיות
מתכנסים בחניון "חצי חינם" על רחוב משה דיין באזור התעשיה המערבי של ראשון לציון החל מ- 01:0 בבוקר (בלילה אחרי סעודת החג של ראש השנה), בלילה שבין ה- 24 ל- 25 בספטמבר.
 
כל אחד מתדלק את מיכל הדלק שלו כדי לצאת מלא. בסמיכות רבה לאזור יש שתי תחנות דלק. מרחק הנסיעה כולו מראשל"צ ועד למצדה דרך הציר הראשי עומד על 174 ק"מ. יש גם נקודות תדלוק בדרך (פרטים בהמשך).
 
היציאה לדרך מנקודת הכינוס הראשית תהיה בשעה 02:00.
ציר רכיבה ליוצאים מהמרכז דרך ערד
02/09/14 12:59
39צפיות
הערה: כל זמני הנסיעה המצויינים משמשים להערכה בלבד, ותלויים בקצב הרכיבה של כל אדם. אין חובה לעמוד בזמנים אלה, כל אדם חייב לרכוב אך ורק בהתאם לקצב המתאים לו.
 
בשעה 02:00 יוצאים לדרך ורוכבים דרומה על כביש 20 עד לחיבור עם כביש 4. משם ממשיכים עד מחלף אשדוד.
 
במחלף אשדוד פונים לכביש מס' 41 עד למחלף גדרה (כנות).
 
***זהירות! המחלף נמצא עדיין בתהליכי פיתוח, חובה להיצמד לשני הנתיבים הימניים ביותר כדי לפנות דרומה לכיוון באר-שבע כדי לא לפספס את הפניה. סעו בזהירות!***
 
משתלבים עם כביש 40 לכיוון באר-שבע ונוסעים בו דרומה עד צומת פלוגות. עיקר מאסת הרוכבים תגיע לצומת פלוגות לקראת 2:30 בלילה. דרומיים יכולים להשתלב עם התנועה שם.
 
ממשיכים דרומה על כביש 40 עד לצומת בית קמה. עיקר הרוכבים יגיעו לשם לקראת השעה 02:50. שם, מי שרוצה, יכול לתדלק בתחנת הדלק פז וגם לשתות קפה או משקה קר. דרומיים יכולים להצטרף אלינו גם שם.
 
ממשיכים דרומה על כביש 40 עד צומת להבים.
 
***זהירות! כביש 40 דרומה מבית קמה ועד לצומת להבים נמצא בבניה עם קטעים ללא שולים ומעקפים. חובה לשמור על מהירות בינונית וסבירה, ולשים לב למעקפים הפתאומיים. סעו בזהירות!***
 
בצומת להבים פונים שמאלה על כביש מס' 31 לכיוון ערד.
 
***זהירות! גם כביש 31 מצומת להבים עד צומת שוקת נמצא בבניה, עם קטעים ללא שולים, ועם פס הפרדה כתום כפול לאורכו. בנוסף, יש שם כיכר שהוקמה לאחרונה, כשלושה ק״מ מזרחית ללהבים. זהירות מוגברת היא חובה!!! שמרו על מהירות סבירה, ושימו לב למעקפים ולכיכר שמגיעה בהפתעה למי שלא מכיר אותה. סעו בזהירות!***
 
בצומת שוקת אנחנו מבצעים עצירה בתחנת דלק פז למטרת תדלוק ושתיה. עיקר הרוכבים יגיעו לשם לקראת השעה 03:15. סניף קפה ארומה יישאר פתוח במיוחד עבורנו, ואולי גם חנויות נוספות במתחם. זו נק' הצטרפות שלישית לדרומיים.
 
ממשיכים בנסיעה למצדה דרך ערד, על כביש מס' 31.
 
***זהירות! כביש 31 מצומת שוקת ועד ערד נמצא גם הוא בבניה, גם הוא עם קטעים ללא שולים, מעקפים ופס הפרדה כתום כפול. בנוסף, קיימת הכיכר הראשונה ליד הישוב חורה, כמה ק״מ לאחר צומת שוקת. חובה לשמור על מהירות בינונית וסבירה, ולשים לב למעקפים הפתאומיים. סעו בזהירות!***
 
בנוסף יש להיזהר במיוחד בעת הרכיבה בכביש זה מפני מפגעים שמוטלים מדי פעם בידי בני-דודנו, ובין אם מפני חמורים, גמלים, עיזים, כלבים ושאר מיני חיות בר המשוטטות על כביש זה. חובה להקפיד במיוחד על רכיבה בטוחה בקצב סביר על כביש 31.
 
מגיעים לעיר ערד. יש לשים לב שבכיכר הראשונה בעיר ממשיכים ישר, החוצה מן העיר, ולא פונים שמאלה לכיוון השילוט הקטן למצדה.
 
המשך רכיבה בירידות "סדום ערד" על כביש 31 עד צומת זוהר.
 
***זהירות! חובה להקפיד משנה זהירות בעת הרכיבה בירידות. אנחנו בחושך בכביש ללא תאורה, ואלומת הפנסים שלנו מכוונת ישר ולא לכיוון הפניה. סעו בזהירות!***
 
ממשיכים בנסיעה על כביש 90 צפונה מאזור מלונות ים המלח ועד צומת מצדה. שם פונים שמאלה עד למגרש החנייה של אתר מצדה.
 
***זהירות! כביש 90 מאזור מלונות ים המלח וצפונה לאורך כעשרה ק״מ נמצא בבניה, עם קטעים ללא שולים, מעקפים ופס הפרדה כתום כפול. בנוסף, כביש זה עלול להיות מחליק בלילה בגלל המים השומניים של ים המלח המחלחלים מעלה. בקטע זה חובה לשמור על מהירות נמוכה וללא עקיפות. מי שימהר, יעוף. סעו בזהירות!***
 
הגעה צפויה של מאסת הרוכבים העיקרית למצדה היא סביב השעה 05:00 – 04:30 בבוקר, כאשר הזריחה תהיה סביב השעה 06:30 (לפי שעון קיץ).
רכב חילוץ וגרר
02/09/14 13:01
38צפיות
גם השנה פעלנו למען צירוף רכב חילוץ לטובת המתקשים. לפיכך, את הרכיבה ילווה רכב חילוץ של אופנוגרר, בחסות ובמימון חברת מטרו מוטור, יבואנית סאן-יאנג, ימאהה וקוואסאקי
 
כל חילוץ, אם יתבקש, יתבצע אך ורק בתוואי הרכיבה המקורי, ועד לנקודת האחסון של אופנוגרר בגבעת שמואל. בדרך חזרה למרכז, מי שיצא לפני רכב הגרירה יוכל להיעזר בו במידת הצורך, חינם אין כסף. כל חילוץ מעבר לתנאים אלה או ליעד אחר יחוייב בתשלום בהתאם לדרישות המחלץ. 

הרכב המחלץ מוגבל בכמות הכלים שהוא יכול לסחוב עליו, ועל כן כל שירות שיינתן במסגרת התנאים שהוצגו לעיל, יבוצע על בסיס מקום פנוי בלבד. במידה ולא יהיה מקום פנוי ואדם יהא זקוק לחילוץ, לא יוכל רכב החילוץ להתחייב להיות מסוגל לספק לו שירות, ועל האדם שנתקע לארגן לעצמו חילוץ בדרכים המקובלות, כאילו היה רוכב לבדו ובעצמו וללא כל ליווי. אל לאדם לבוא בטענות על אי-חילוצו בזמן, ליעד נבחר כלשהו, או בכלל. 

מי שלא מסוגל להבין את הנקודות האלה מוזמן להישאר בבית, כיוון שליווי רכב החילוץ נעשה מטעמנו כמחווה של רצון טוב, ואיננו מחייב את מנהלי פורום 8 בשום צורה. 

תודה רבה לחברת מטרו מוטור על תמיכתם הנדיבה במסורת השנתית!
הסרת אחריות ואותיות קטנות
02/09/14 13:02
38צפיות
חייבים לכתוב את זה, אז הנה:

בעצם השתתפותם, כל רוכב או רוכבת מצהירים בזאת כי הם עושים זאת על אחריותם האישית בלבד, וכי בשום צורה ואופן לא יהיו מנהלי פורום 8 או כל אדם אחר, אחראים בשום צורה ובשום אופן לשום תקלה, תאונה, פגיעה, פציעה או כל נזק מכל סוג שהוא שעלול להיגרם לכל אדם או רכוש בגלל השתתפותו ברכיבה זו, ו/או באתר עצמו, ו/או ברכיבה לביתו.

ההשתתפות ברכיבה המשותפת היא מרצונו החופשי של המשתתף, ועליו לעשות זאת רק לאחר מנוחה מספקת ולשמור על כללי רכיבה נכונה ובטוחה. 

כל רוכב חייב לוודא את תקינותו המכאנית של האופנוע/קטנוע שעליו הוא רוכב: צמיגים, לחץ אוויר, בלמים, שמן, אורות (קדמי ואחורי), שרשרת ועוד, 

כל רוכב חייב להקפיד על שימוש בציוד מיגון תקין הכוללים קסדה, אטמי אוזניים, כפפות, מעיל איכותי וממוגן, מגפי רכיבה ורצוי גם מיגון ברכיים ומיגון גב. 

כל רוכב אחראי באופן אישי על קיומם ותוקפם של רישיונות וביטוחים כחוק, ומצהיר בזאת על הקפדה על רכיבה נכונה ולא מסוכנת לעצמו ולסובבים אותו. מי שלא מכיר את הכבישים ורוצה לרכוב לאט יותר, שירכוב במגבלות שלו ולא של מי שרוכב לפניו או מאחוריו. 

במידה ויש אדם שחושש לבטחונו האישי ולשלומו כתוצאה מרכיבה זו, שלא יצטרף ולא יגיע לרכיבה. עדיף לשבת בבית ולקרוא בפייסבוק מאשר להסתכן ברכיבה לילית בכבישים מפותלים.

הודעה זו נוסחה בלשון זכר מטעמי מגבלות השפה העברית בלבד, והיא מכוונת לגברים ונשים כאחד.
מפת המסלול ליוצאים מהמרכז דרך ערד
02/09/14 13:04
35צפיות
להלן:
 
 
תכלס, לא מסובך.
הסרת אחריות פחחח...
02/09/14 14:53
כדאי שתתנו דעתכם לתרחיש הבא, 
סביב הפרשה של הצדיק המתפלל באומן מר א. גולן, פותחה גישה שלא הבשילה לכתב אישום, אך התבססה על הרעיון כי מעצם היותו של מר גולן דמות נערצת יש לו השפעה על יכולת ההסכמה של נקבות צעירות ליחסי מין ומכאן שיתכן וההסכמה לא הייתה חופשית בדומה להשפעת סמים או אלכוהול.

ולענינינו, אם בפרקליטות יסברו כי למנהלי פורום זה השפעה חזקה, מעצם היותם נערצים בקרב ציבור הרוכבים [ "סלבריטיז" ] אזי ניטלת מהרוכבים היכולת להסכים באופן חופשי והם למעשה נאלצים להגרר תחת השפעה, בעל כרחם וללא הסכמה חופשית, למצדה באמצע הלילה, לאחר ארוחת חג, בכבישים חשוכים וצפופים רק בכדי לרצות את המנהלים פה [ אני כותב מנהלים בלשון זכר מפני ש..... עדיף ככה.. ].

ממליץ לעשות חשיבה מחדש, בתור חבר, אתם למעשה חולית פיקוד, מפקדת אוגדה ושני סגנים במינוי אל"מ, שמצעידים למסע לא קצר, כמה חטיבות עם אלפי רוכבים חסרי הכשרה ומשמעת בסיסית, עייפים, מעט שתויים, נרגשים, חלקם פורעי חוק ידועים חלקם מועדים, חלקם נעדרי נסיון הרוכבים על טוסטוסים מסוגננים ולמעשה הם אשפי מקלדת ולא רכיבה ועם כל הכח הזה אתם רוצים להגיע ליעד במועד מסויים וגם להחזיר אותם לביתם בשלום.... שיהיה במזל. 

אכן מדובר בחוסר אחריות קיצוני, שמזכיר דווקא סוג של התמכרות ומכאן שממילא לא יכולה להיות לכם אחריות במובן של:  /   responsibility professional liability / imputed liability/ Accountability
גילוי נאות: לי אין רצון חופשי לפי הנוסח של "מיצו" אני רק מגיב לגירויים ובאופן המתדרדר עם הזמן.
בנוסף אני לא אהיה בארץ בלילה הזה, אלא במקום אחר, שהוא גם מהיפים בעולם וגם בחברתן של חמש נשים [ אשתי תחסר לי דווקא ..] מדהימות שנפשי יוצאת אליהן והשתיים הקטינות מתוכן הן הסיבה לטבלת היאוש בה אני חי המחולקת לשעות ולא לימים.  
מתוך דאגתי הכנה
 
ICE אז תגיד שזה אתה
הודעה זו מכילה תמונות
02/09/14 07:54
157צפיות
זה עם האופנוע המצוחצח למשעי
קבל מקבץ קצר מהמכונה המדהימה שלך
היה נחמד להפגש
 
º
חלאס iec
02/09/14 11:33
22צפיות
לא יכול לאשר דבר כזה
הודעה זו מכילה תמונות
02/09/14 13:30
43צפיות
אבל iec כן...
 
עשית בשכל כשחיכית שזה שהיה איתי  (עם האופנוע האדום) ילך....אחרת לא היינו יכולים להחליף מילה
 
 
 
 
האופנוע יותר יפה מהרחוב
02/09/14 14:34
יותר משליש הדו-גלגליים נוסעים ללא ביטוח חובה
01/09/14 11:26
262צפיות
ארבעים ושניים אלף בעלי כלי רכב דו גלגליים נוהגים ללא ביטוח חובה בתוקף. הסיבה: תעריפי הביטוח הגבוהים :
כל המרבה הרי זה משובח.
01/09/14 11:40
238צפיות
כשזה יגיע ל- 50% אולי זה יזיז למישהו.
ומה קורה איתם כשיש תאונה?
01/09/14 11:49
201צפיות
במאסה כזו, בטוח יש תאונות. במאסה כזו, היינו צריכים לשמוע סיפורים מסמרי שער על קריסה כלכלית, ואזהרות של חכמים-בדיעבד.-אולי אני לא מספיק מעורבת בבראנז'ה, אבל לא שמעתי אף סיפור כזה.-ונשאלת השאלה, אם הורדה של הפרמיה, תחזיר אותם פנימה (מה שיכול להיות משתלם מאד לחברות הביטוח), או שכל מה שהוא יותר מהאפס שהם משלמים היום, הוא יקר מדי.
אני מכיר סיפור אחד מהפורום כאן על בחור אשר אופנועו פגע בהולך
01/09/14 11:54
245צפיות
רגל (בטיילת ת"א ), אשר רכב ללא ביטוח ונתבע לשלם הוצאות רפואיות גבוהות מאוד להולך הרגל, אשר הביאו אותו לקריסה כלכלית ואף גירושין.
אישית, לא לוקח כזה סיכון. מעדיף לשלם ביטוח מוזל עם השתתפות עצמית ולא לעלות ולו לרגע קט על כלי (כל כלי) ללא ביטוח.
אבל כנראה שיש כאלו שהפרוטה אינה מצוייה בכיסם ולכן לוקחים את הסיכון העצום הזה
רוכב אופנוע שפוגע בטיילת בהולך רגל אינו מבוטח בכל מקרה
01/09/14 15:55
182צפיות
רוכב/ת אופנוע שיפגע בהולך רגל או רוכב אופניים בטיילת או שביל אופניים, יאלץ לשלם מכיסו את התביעה. חברת הביטוח תשמח להימנע מתשלום התביעה, למי שרוכב בניגוד לתנאי הפוליסה...
º
אזור הטיילת בת"א, לא ממש על הטיילת
01/09/14 16:18
60צפיות
º
קרנית תשלם את הפיצוי להולך הרגל ואז תפתח בתביעה מול הרוכב.
01/09/14 16:42
55צפיות
º
אותו דרעק..
01/09/14 16:43
41צפיות
אאל"ט - נסיעה על הטיילת (או מדרכה
01/09/14 17:21
138צפיות
או שביל אופניים או סינגל קק"ל שאוסר תנועה של רכבים ממונעים וכיוב') אינם מוחרגים בפוליסה של ביטוח החובה.
ולכן - אני סבור שאם יפגע הולך רגל תוך כדי רכיבה שלנו מקומות כאלה (או נפגע אנחנו הרוכבים) - הפוליסה תשלם את הנזקים ולא יצטרכו לפנות לקרנית.
 
כמובן שישנן סיבות חשובות מאוד שבגינן לא ראוי שנרכב או ניסע במקומות כאלה. אבל עד כמה שידיעתי משגת - ביטוח החובה או העדרו אינם חלק מהן.
בטיילת ובשבילי האופניים הסלולים בת"א - יש תמרור אין כניסה
02/09/14 08:35
44צפיות
לאופנועים. 
 
פקחי העירייה רושמים דוחות מעת לעת. 
 
בכל מקרה לדעתי, חברת הביטוח "סבירה" תטפל בתאונה במקום אסור לרכיבה - בהסתייגות רבה מאוד 
יהיה לחברת ביטוח קשה מאוד לא לשלם
02/09/14 11:03
35צפיות
הפוליסה מכסה גם מצבים סטטיים ואין לה קשר לחוקי התנועה. אני אומר לך את זה בתור חוקר שעושה חקירות של הפול.
נסיבות התאונה מעניינות אותם רק במקרה שיש סיכוי להוכיח שלא בעל הפוליסה נהג.
º
לרכוב בטיילת הולכי רגל או שביל אופניים סלול זה לא "סטטי"...
02/09/14 12:03
10צפיות
לשון החוק:
02/09/14 12:53
16צפיות
הגדרות
1.    בחוק זה –
(תיקון מס' 8) תשנ"א-1990
         "תאונת דרכים" - מאורע שבו נגרם לאדם נזק גוף עקב שימוש ברכב מנועי למטרות תחבורה; יראו כתאונת דרכים גם מאורע שאירע עקב התפוצצות או התלקחות של הרכב, שנגרמו בשל רכיב של הרכב או בשל חומר אחר שהם חיוניים לכושר נסיעתו, אף אם אירעו על-ידי גורם שמחוץ לרכב, וכן מאורע שנגרם עקב פגיעה ברכב שחנה במקום שאסור לחנות בו או מאורע שנגרם עקב ניצול הכוח המיכני של הרכב, ובלבד שבעת השימוש כאמור לא שינה הרכב את ייעודו המקורי; ואולם לא יראו כתאונת דרכים מאורע שאירע כתוצאה ממעשה שנעשה במתכוון כדי לגרום נזק לגופו או לרכושו של אותו אדם, והנזק נגרם על ידי המעשה עצמו ולא על ידי השפעתו של המעשה על השימוש ברכב המנועי;.
 
מכאן שכל פגיעה של כלי רכב ממונע מוגדרת כתאונת דרכים שבגינה על חב' הביטוח לשלם את כל הנזקים שנגרמו לנפגע. בלי קשר למקום התרחשותה של התאונה, ובלבד שיש לנוהג ברכב פוליסת ביטוח חובה בתוקף ורשיון נהיגה מתאים לנהיגת הרכב הפוגע.
זה החוק של המדינה. החוק של חברות הביטוח לא קשור
02/09/14 14:02
החוק היחיד של חברות הביטוח הוא ״אנחנו נעשה ככל שביכולתנו לא לשלם לא משנה כמה זמן שיקח, בכמה טריקים מלוכלכים אנחנו נצטרך להשתמש, נגרור את התיק שנים בבית המשפט ואחרי שנסחוט את המיץ למבוטח נגיע איתו לפשרה על חצי״.
 
ואם אתה חוקר תאונות של הפול אתה יודע בדיוק על מה אני מדבר.
 
 
השינוי הזה
01/09/14 12:02
158צפיות
ששליש מהרוכבים לא מבוטחים זה סה"כ בשנה שנתיים האחרונות יכול להיות כמה סיבות שזה לא קרה:
  1.  אין עוד הצטברות של סיפורים ויכול להיות שאותו אחד שכן הגיע למצב הזה הוא לא ממש בברנז'ה
  2. גם אם היו מקרים כאלה יש זמן עד שדברים זזים ועד שקרנית מגיעה לתביעה וגם אז זה תקוע בבית משפט
  3. יכול להיות שהיו מקרים כאלה אבל ההורים יכולים לעמוד על בהוצאות הכבדות
  4. יכול להיות שכמה כן עשו תאונה בלי ביטוח אבל יש סיכוי לא רע שהיו בדרך לעבודה אז הם מוכסים מבחינה רפואית על ידי ביטוח לאומי
  5. יכול להיות שהיו שעשו תאונה אבל המקרה לא קשה וזה אומנם דורש הוצאה כספית על רפואה פרטית אבל לא משהו שהוא גורם לפשיטת רגל
 
בקיצר, עוד מוקדם לדעת מה המצב.
איזו יכולת נהדרת להסיק מסקנות
01/09/14 16:29
212צפיות
ארבעים ושניים אלף רוכבים ללא ביטוח חובה - הסיבה: תעריפי הביטוח
 
באותו מידה אתה יכול לומר
 
עשרות נשים נרצחות על ידי בני זוגן - הסיבה: הסכינים זולים
 
עיוותים דמגוגיים מאין אלה נוחים לנו (כשהם לטובתינו) ומראים לנו כמה הם ריקים מתוכן (כשהם מתייחסים לדוגמא שמאוד קל לנו לראות שהיא גרועה)
השורה התחתונה של שתי הדוגמאות היא בלבול של הגורם והתוצאה.
 
הסיבה שאנשים רוכבים בלי ביטוח זה כי הם מרגישים שמותר להם לשים פס על החוק,
אותם אלה שרוכבים בלי ביטוח הם (בעיני) גם אלה שלא משלמים מע"מ, הם גם אלה שעוקפים אותי ואותך בתור והם גם אלה שחונים בחניות של נכים, כי כשאתה זבל ולא אכפת לך מהסביבה שלך, אתה עושה את זה ביותר מאספקט אחד,
הגישה הסלחנית שמאשימה את מחיר הביטוח רק נותנת להם לגיטימציה.
 
 
 
 
º
כול מלה בסלע !
01/09/14 16:48
45צפיות
חלק מהטיעון נכון
01/09/14 17:19
138צפיות
אבל קדושת החוק חייבת סייגים.
ראשית,  כי צייתנות עיוורת הזיקה יותר משהועילה
שנית, כל שינוי ובעיקר פוליטי של חלוקת משאבים, כמו ענייני הביטוח, מושפע ומונע מהתנהגות אנושית. אם יהיו מספיק שיסעו בלי ביטוח אז יתכן והביטוח יהיה חינם, דהינו יועמס על אחרים מהציבור.  יש תועלת ציבורית במאבק נגד מגיפות, לדוגמא.
אני מכיר כמה זבל אמיתי שמקפידים בענייני ביטוח. 
בסוף היום נדרשת הסכמה וציות לכללים הוגנים.
 
 
º
אריק, אתה יודע לכתוב ואתה גם צודק !
02/09/14 10:51
12צפיות
להגיד שאנשים לא עושים ביטוח כי בא להם לעבור על החוק זה מגוחך
01/09/14 18:34
128צפיות
אם הביטוח היה חינם, כולם היו עושים אותו. האמת נחה לה בין כל הפרמטרים, אכיפה נמוכה, מחירים משוגעים ואופי לא אחראי.
שטויות נסיך.
01/09/14 20:49
125צפיות
אני לא מבוטח מסיבות כלכליות גרידא, ואני מכיר עוד רבים שלא מבטחים בדיוק מאותה סיבה.
 
ושטויות זה כל שאר מה שאמרת.
תסלח לי... אבל לא מצליח להבין את התפיסה הזאת
01/09/14 23:36
115צפיות
לרוב אני לא מסכים עם התגובות המתנשאות משהו של הנסיך.
 
אבל אי אפשר להגיד שהוא מדבר שטויות.
 
מאיך שאני מבין את הדברים, העובדה שאתה ועוד כשליש מציבור הרוכבים (לפי הערכות) רוכבים בלי ביטוח חובה,
 
דופקים אותי האזרח ה"אחראי" (במרכאות כי הכיסוי תחת פה הוא נטו על עצמי, גם אם הוא לא היה חובה הייתי עושה ביטוח מהסוג הזה בכל מקרה)
 
שכן עושה וכן משלם יותר משנה לשנה. בדיוק כמו מי שרוכב עם קסדות חצי, קסדה לא רכוסה, עושה על הכביש עבירות ושטויות שהטעות עליהן היא גזר דין מוות.
 
בדיוק כמו שיש בתוכנו מגזר של כמיליון וחצי חרדים שאינם נושאים בשוויון הנטל. הרי מישהו צריך לספוג את זה לא?
 
עכשיו, לא באמת אכפת לי שמי שרוכב בלי ביטוח יהרע לעצמו כן? מצידי שיקפוץ מהגג קשור באזיקון לקטנוע. אחריות אישית ועניין אישי. אבל מה קורה כשהנזק סביבתי?
 
מה קורה כשרוכב בלי ביטוח יתפוצץ עליי בתוך צומת בעיר ותהיה תאונה עם נפגעים? מי ישלם לי פיצויים? אובדן כושר עבודה? סבל וכאבים? נזק לרכוש? קרנית? לא. קרנית מכסה רק הוצאות רפואיות.
 
 
מוציא אותי מדעתי לשמוע שלאופנוע כן יש כסף. אבל כסף לביטוח אין. כמה זה יוצא בפריסת תשלומים שנתית? 300 ומשהו שקל לחודש? מה זה 300 שקל היום בהוצאות רפואיות או אפילו נזק לרכוש? צילום רנטגן הכי פשוט עולה 1200 ש"ח.
 
לאדם שרוכב בכביש כמעט יום יום לא שווה לספוג 300 ש"ח בחודש בשביל לקנות שקט נפשי וכלכלי במקרה אסון?
 
זה מוציא אותי מדעתי כי אני לא מגיע ממגדל השן. ואני לא הבן של... אני סטודנט שמרוויח פחות מהשכר הממוצע במשק. משלם שכר דירה וכל החשבונות של כלכלת בית. משלם לימודים. מחזיק אופנוע מהסוג שמחליף צמיג אחורי כל 3,000 ק"מ. וכן, משלם ביטוח חובה + צד ג' +
 
תאונות אישיות  + פוליסת ביטוח חיים של מיליון ש"ח. והפרמיית ביטוח חובה שלי די גבוהה כי אני מתחת לגיל 30 ויש לי שלילה אחת ברקורד. זה בערך 15% יותר.
 
אבל אני לא מעז לצאת מהחניה בלי ביטוח בתוקף. וביום שלא אצליח לעמוד בהוצאות הביטוח, האופנוע יעמוד ויחכה עד שיהיה, או שיימכר. זו התפיסה שלי בנושא הזה, שחור ולבן. אולי כי אני בן של איש ביטוח אז מטפטפים לי את זה מיום שאני מבין עברית בערך 
 
ואולי כי ראיתי בעיניים את רגעי האימה של מעורבים בתאונות דרכים ללא ביטוח, והייתי עד להליכים המשפטיים הנלווים לכך. והתפוצצות אחת בשטח עם פגיעת ראש בינונית על אופנוע עם "רישוי אפור" עלק שאיפסה אותי סופית על איך כל החיים הנוחים שלנו יכולים להשתנות
 
בגלל טעות אחת ותפיסה של "אח שלי, יהיה בסדר, סע סע", מזל שלא הייתי צריך חילוץ וטיפול רפואי בשטח והחבר'ה פינו אותי עצמאית.
 
אתה קצת מתבלבל
02/09/14 01:17
77צפיות
קרנית תשלם לך כל מה שביטוח חובה היה משלם לך.
אין קשר לנזק לרכוש אותו אתה תובע מהביטוח צד ג' שלו או ממנו אם אין לו כזה.
תודה על הניסוח מחדש (בדרך לא מתנשאת)
02/09/14 11:14
33צפיות
 :)
 
 
הטעות היא אחרת
02/09/14 01:20
73צפיות
מניחים שכל מי שעשה טסט לרכב אבל לא הוציא פוליסה הוא בהכרח נוסע בלי ביטוח.
שוכחים שיש כאלה שעושים ביטוח לשבוע רק בשביל להעביר טסט אבל לא נוסעים בפועל. יש אופנועי שטח שבאמת רוכבים בלי ביטוח וזה לא באמת עניין של מחיר ורק אחריהם נשאר המיעוט בכביש שנוסע בלי ביטוח. לא יודע כמה כאלה יש אבל לא עשרות אלפים ולא שליש, אלא אולי כמה אלפים וכמה אחוזים בודדים.
עם מחירים כאלה מי יבטח?
02/09/14 13:05
16צפיות
בקושי יש כסף לדלק ותיקונים, אז עוד אלפי שקלים בשנה??? חיים בסרט שמישהו יעשה ביטוח עם המחירים האלה
כשההשקעות מופנות לכיוון הנכון...
02/09/14 13:17
23צפיות
מה יש לדבר כשאין מה להגיד...
תקלה במערכת קירור מים
02/09/14 11:00
54צפיות
שלום לכולם
ברשותי הורנט 2008. לפני כמה זמן שמתי לב להתחממות פתאומית של המים וגיליתי שיש לי נזילה ממשאבת המים אשר מתרחשת רק בזמן שהמנוע חם. כאשר אני ממלא מים למיכל שמתחת למושב הטמפרטורה נרגעת. לקחתי את האופנוע למוסך אמין בחיפה וקבעו לי שם שיש צורך להחליף את משאבת המים משום שמדובר ככה"נ בכשל של האטם המכני וכי לא ניתן להחליפו בשל העובדה כי המשאבה היא בלוק אחיד.
עוד אמרו לי שעליי למלא את המים דרך הפקק שנמצא מתחת למיכל דלק (פקק הרדיאטור) ולא למיכל שנמצא מתחת למושב, דבר אשר נשמע לי קצת תמוהה. האם נכון?
כל פעם שאני עוצר יורדות לי איזה 10 טיפות מתחת לאופנוע.
בינתיים הזמנתי לי משאבת מים חדשה מאי ביי.
בניגוד לטענות של החבר'ה במוסך עובדתית הטמפרטורה בצג יורדת לאחר שאני ומסיף מים למיכל שמתחת למושב.
אשמח לקישור למנואל לדגם שלי מכיוון שכל מה שמצאתי זה לדגמים ישנים יותר.
תודה מראש
מיכאל
אתה עושה נכון
02/09/14 13:53
17צפיות
לא יודע לאיזה מוסך הלכת (אתה יכול לחפש בהודעות ישנות שלי כדי לדעת על איזה מוסך אני ממליץ ) אבל פתיחה של הרדיאטור כשהמנוע חם עלולה להסתיים בכוויות קשות.
כשהאופנוע מתחמם נוצר לחץ במערכת הקירור (זו כנראה הסיבה שיש לך נזילה רק כשהאופנוע חם). פתיחה של מכסה הרדיאטור כשהאופנוע חם תביא לשיחרור מידי של הלחץ וזה ייצר מזרקה של מים כמעט רותחים שבמקרה הטוב יגרמו לכוויה קשה רק ביד שפתחה את המכסה, אבל בד"כ זה לא נגמר בזה.  בנוסף, הטמפרטורה של המנוע תעלה מאד בעקבות התאדות המים, התאדות שמתאפשרת עקב ירידת הלחץ. לכן נכון אתה עושה כשאתה פותח את מכסה מיכל העיבוי שמתחת למושב כדי להוסיף מים.
 
הבהרה: הכותב אינו מכונאי ואינו מוסמך לייעץ בשום נושא מכאני. אין לכותב שום אחריות שהיא על שום תוצאה שתנבע מהתנהגות בהתאם או בניגוד לדבריו הכתובים כאן.
º
יש למישהו קישור לכתבה שהייתה בערוץ 2 היום?
01/09/14 23:16
103צפיות
º
על התמונות של ג'ניפר לורנס?
01/09/14 23:25
88צפיות
02/09/14 07:29
95צפיות
  
º
אין, חיפשתי, ירד מהרשת.
02/09/14 11:12
22צפיות
º
יש
02/09/14 12:34
14צפיות
רוצה? אני מכיר "מישהו" שיש לו
02/09/14 13:22
26צפיות
שאני "אבקש" ממנו להפגיז לכיוון שלך?
פה, דלג לדקה ה 25
02/09/14 10:10
86צפיות
אז מה יהיה עם קסדות החצי?
01/09/14 15:06
215צפיות
 
לפני כמה ימים היה פה דיון בנוגע למיגון, בעקבות הידיעה על האופנוע הגנוב של גדי סוקניק ותמונותיו ה"מרשיעות", בקסדה פתוחה וללא מיגון אחר.
אין לי בעיה עם מי שרוצה להרגיש "חופשי ומשוחרר", שיהיה לו בכיף, כל עוד זה לא בא על חשבון רוכבים אחרים.
אני שייכת לאסכולת ה-ATGATT, וכמו שכתב gray באותו שרשור: ביום שבו אוכלוסית הרוכבים תחולק לקבוצות מחיר שונות ע"ס מיגון בביטוח לא תהיה לי בעיה עם זה.
נכון להיום, כל הרוכבים משלמים מחירים הזויים לביטוח, בין השאר בגלל כמות ורמת הפציעות שנגרמות בגלל תאונות ללא מיגון ועולות לא מעט כסף למדינה (עמית צורי כבר פירט).
 
 
מה יהיה?
01/09/14 15:33
194צפיות
למה שיהיה משהו?
 
אגב, בתאילנד חלק נכבד מהרוכבים בעיר לא טורחים לשים קסדה. אלה שכן, הנוסע שלהם לא שם קסדה (גם במוניות טוסטוס הנפוצות שם). בוויטנאם לעומת זאת לא מצאתי אפילו אחד שרוכב בלי קסדת חצי לא בטיחותיות.
 
השאלה היא כמה מהם מתים מזה שם. אצלנו היה אחד מוכר ועשו מזה רעש.
 
 
לא רק בתאילנד גם באירופה רבים רוכבים עם קסדת חצי.
01/09/14 16:02
142צפיות
גם אני רוב הזמן עם קסדת חצי, איכותית, אבל חצי.
לקסדת חצי יתרונות וכמובן גם חסרונות.  שדה ראיה רחב, יכולות טובה יותר לצפות הפתעות שבדרך, שומעים, רואים
ומרגישים טוב יותר את כל מה שסביב, שלא לדבר על היתרון בולט במזג האוויר הישראלי, בנוגע לחסרונות טוב זה ברור.
אח שלי, את דעתי אמרתי לך.
01/09/14 17:19
116צפיות
לצערי אתה תסכים איתי רק אחרי ש... אני מקווה שלעולם לא תגלה שאתה טועה.
אחי,ב90% מהרכיבות הארוכות, טיולים, גירזונים אני רוכב עם ציוד
01/09/14 17:51
118צפיות
הגנה מלא כולל קסדה כמו שצריך, חוץ ממיקרים חריגים כמו בשישי האחרון שהחום היה בלתי נסבל.
ביום יום לעבודה, בכביש הבין עירוני כשהתנועה צפופה, ביחוד בחודשי הקיץ, מעדיף קסדה לא מלאה. כך אני עושה ב 20 ומשהו שנים שאני רוכב.
מניסיון היכולת לצפות הפתעות בכביש עם קסדה לא מלאה גדולה הרבה יותר. בתור אחד שהיה מעורב כבר בשלוש תאונות, הכוללות אישפוז
בבית חולים, אני חושב שהמזל כבר נגמר לי ולכן מבחנתי מה שחשוב הוא להימנע מהתאונה הבאה.
אגב, בשתים משלושת התאונות שעשיתי רכבתי עם קסדה לא מלאה, לא הייתה לכך השפעה על הפגיעה הפיזית.
 
נראה לי, שההבדל העיקרי בית תאילנד לארץ
01/09/14 16:13
105צפיות
הוא ביחס למוות ולפציעות.
פעם שמעתי משהו כזה, על העניין של תפיסת המוות בדתות המזרח, כחלק ממעגל החיים.
אולי כשחושבים על זה ככה, חיי אדם פחות חשובים. פה זה לא ככה.
º
דווקא ניראה לי שהשוני הוא תרבות הנהיגה
01/09/14 22:26
11צפיות
ההבדל
02/09/14 13:06
11צפיות
הוא בשילובים של: בלי קסדה / נגד הכיוון / בלי להדליק אורות / עם פלאפון או שקית אוכל ביד / תחת השפעת אלכוהול / על צמיגים גמורים לפני 10 אלף ק"מ / שלושה אנשים על טוסטוס / בלי רשיון.
 
90% מהטוסטוסים עונים על לפחות 4 מהתיאורים למעלה.
 
בנוסף שירותי בריאות ממשלתיים ירודים (פרטיים ברמה מעולה אבל לא רלוונטי לעניים), ואין שירותי הצלה / אמבולנס רשמיים, יש מתנדבים ואמבולנסים של בתי חולים פרטיים.
 
 
 
 
 
הרבה מתים מזה, הרבה מאוד.
02/09/14 10:04
34צפיות
אבל הם מלוכסנים-אז לא סופרים אותם ממש.
השאיפה שלך לא צריכה להיות בשום פנים לחייב את כולם לרכב ממוגן
01/09/14 15:46
91צפיות
השאיפה שלך צריכה להיות לשנות את המתכונת של ביטוח החובה לכזו שבמסגרתה כל אחד יוכל לרכב איך שהוא רוצה ולשלם על זה בהתאם.
 
כי השאיפה להלביש את כולם במעיל קסדה וכפפות היא רק צעד קטן לשאיפה של להלביש את כולם בפחית.
 
זה בדיוק מה שהתכוונתי.
01/09/14 15:56
68צפיות
נכון נורא יפה לראות את האדון אור ירוק נלחם בעד האופנוענים?
º
באין חזון יפרע העם
01/09/14 17:17
20צפיות
מי אמר שזה מה שהרג את אבי כהן ז"ל?
01/09/14 17:58
81צפיות
הקסדה שלו בכלל לא הייתה רכוסה...
חלק מהטיעונים כנגד קסדות חצי
01/09/14 18:07
84צפיות
זה שבמקרה של תאונה, הן עלולות לעוף מהראש בקלות רבה יותר, לעומת קסדות מלאות.
 
אגב, כשיוצא לי להעיר לרוכבים ברמזור על קסדה לא רכוסה או רכוסה באופן מרושל
(כשהרצועה מספיק רופפת כדי לעבור מעבר לסנטר) זה הטיעון המנצח שגורם להם להדק את הרצועה.
תחרות 8 שעות של שקט ב|תפוז|
02/09/14 10:11
14צפיות
|שמאל| שלב ההצבעות מתחיל ובחירת הזוכה בידיים שלכם! בואו להצביע לשמונה השעות שהכי קסמו לכם!, ותזכו את חביב הקהל בטיפול פנים בלוקסיטן.
היכנסו כבר עכשיו לפורום הורים לפעוטות והגיבו עם האייקון |כן| להודעה שאתם רוצים שתזכה.

לפרטים נוספים והשתתפות:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?for...

|מטוס| לפני חודשיים יצאנו בתחרות מאגמה צ'לנג' - מסע נשי לארמניה. אנו גאים להציג לכם את הבלוג של הזוכה בתחרות!
אצם מוזמנים להיכנס ולקרוא חוויות מהמסע המופלא!

http://www.tapuz.co.il/blog/net/ViewEntry.aspx?Ent...
מחפשתCBR600RR
01/09/14 16:07
162צפיות
שנת 2004-2006
מישהו שמע על מישהו שמוכר?!
לא צריכה תוספות לא צריכה כלום. שיהיה מחיר שפוי.
או לחילופין על R6?
 
תודההה!!! :)
º
יד 2?
01/09/14 21:17
29צפיות
אם היה משהו
02/09/14 08:33
66צפיות
נורמלי שם, לא הייתי כותבת פה
יש טיול שמתארגן לשבת הקרובה?
01/09/14 09:53
93צפיות

אחרי שלושה שבועות כמעט שהאופנוע היה באישפוז במוסך עקב תיקון באחריות , רוב הסיכויים שיצא השבוע לחופשי
זה הזמן לבחון את התיקון ולהתחבר מחדש , אשמח למצטרפים / להצטרף לטיול
º
אזור יציאה? איזה אופנוע? רמת רכיבה? ...
01/09/14 15:37
34צפיות
פרטים
01/09/14 16:06
99צפיות
יציאה מאזור גדרה
רכיבה ספורטיבית קצב בינוני
אני על CBR1000RR
 
מצטרף אם יוצא לפועל
02/09/14 00:27
41צפיות
מגיע עם R6 מאיזור ירושלים
נהג זוכה בגלל שהרוכב שפגע בו נסע במהירות כפולה פי 3 מהמותר
31/08/14 10:49
301צפיות
אופנוע התנגש במשאית לאחר שהנהג לא הבחין ברוכב והתחיל בנסיעה. למרות זאת, בית משפט לתעבורה זיכה את נהג המשאית, לאחר שנקבע כי הרוכב נסע במהירות של 120 קמ”ש לפחות, בכביש עירוני שבו המהירות המותרת היא 40 קמ”ש. בית המשפט קבע כי נהג אינו אמור לצפות שנהג אחר ייסע במהירות הגבוהה פי 3 או 4 מהמותר : 
נשמע הוגן לגמרי
31/08/14 12:09
215צפיות
 
 
כלפי נהג המשאית, אין לו שום יכולת לצפות תעופה של מפגרים כלפיו, בטח כשהם רוכבים במהירות גבוהה כל כך
 
מה שכן, שתי נקודות מעניינות עולות פה:
1. הרוכב הטיפש שרד כדי לספר, מה שיכול להעלות חיוכים של סיפוק בקרב שאר הטיפשים שמצודדים ברכיבה חסרת אחריות ולא זהירה
2. אין שום התייחסות להסרתו לצמיתות של אותה סכנה ניידת מהכביש, כלומר, יש סיכוי שהרוכב הנ"ל עדיין חולק איתנו נתיבים, וחבל.
 
 
 
דוגמא רעה להתנהגות של יחיד הפוגעת בקבוצה...
31/08/14 13:24
190צפיות
מעתה, בכל חקירה ומשפט של תאונת דרכים, שבה מעורב רוכב אופנוע - המקרה והתקדים המשפטי הזה יוזכר. 
כבר יש תקדים מאוד דומה
01/09/14 03:21
98צפיות
שם נהג רכב שפירסס 150 מטר לפני עקומה בכביש יצא זכאי כוון שמהירות הרוכב שפגע בו הוערכה ב-200 קמ"ש, ולכן לנהג לא היתה אפשרות לצפות את הגעתו.
לא מצדיק את המהירות...אבל...
31/08/14 14:14
213צפיות
עוד סיבה טובה לשדרג לאופנוע עם ABS...
 
“המדובר במהירות מינימאלית של האופנוע, אשר מחושבת על-פי סימני בלימה באורך של 81.4 מטרים”, כתב השופט. “האופנוע לא סיים את הליך הבלימה, אלא התנגש במשאית. מכאן שלו מדובר היה בבלימה מלאה, היו נותרים סימנים ארוכים יותר, מה שהיה מוביל לחישוב מהירות גבוהה יותר… (בנוסף) הרי בדרך כלל לא מתחילים סימני הבלימה מיד עם תחילת הבלימה, אלא רק מעט לאחר מכן, עם התחממות הצמיג ותחילת המסתו והותרת חלקי גומי על הכביש”
 
ואולי בכלל עם ABS הרוכב היה מצליח להתחמק מהמשאית... אולי.
לאור העובדה שלפי הכתבה הרוכב נכנס בגלגל האחורי של המשאית,
31/08/14 14:50
222צפיות
עושה רושם שאולי, לו היה מתמרן מעט, היה עובר אותה חלק.
 
או שלא.
 
לא היינו שם, אי אפשר לדעת. אבל 80 ומשהו מטר של סימני בלימה זה אומר שהוא כן שם לב למשאית, ולו היה רוכב במהירות החוקית או אפילו מעט יותר ממנה, הוא היה מצליח לבלום.
לא בטוח בכלל ש ABS היה עוזר במשהו
31/08/14 23:20
156צפיות
סימני בלימה של יותר מ- 80 מטר הם ארוכים מאוד, נשמעים אפילו ארוכים מדי.
מתאימים למהירויות גבוהות יותר או לרוכב שכמעט ולא נעזר בבלם הקדמי.
ה ABS היה עוזר לא להשאיר סימני בלימה לחוקרים
01/09/14 11:26
104צפיות
ואולי גם מאפשר בטחון להטות תוך בלימה ולחמוק
עזוב הכל
31/08/14 19:49
161צפיות
איך לעזעזל אתה חולף על משאית בכביש עירוני על 120??
רק מלראות משאית הייתי מוריד לפחות ל-90.
מעניין מה היה קורה אם זה היה קצת שונה
01/09/14 12:27
107צפיות
"המסר של בית המשפט לנהגים ברור:
על כל נהג להניח שנהגים אחרים יעברו על החוק, ועליו לנהוג בהתאם.
אולם, לא כל עבירת תנועה היא בגדר הצפיות הסבירה – נהגים אינם יכולים, ולמעשה אף אינם נדרשים,
לצפות לכך שנהגים אחרים יבצעו עבירות חמורות וחריגות, כמו למשל נסיעה במהירות גבוהה משמעותית מהמותר על-פי חוק."
 
בואו נניח לרגע, שהאופנוען היה במהירות שהיא סביב פי 1.5 מהמהירות המותרת באותו קטע כביש.
מן הסתם, למשאית לוקח הרבה יותר זמן להאיץ מאשר לרכב רגיל.
מה קורה במצב, שבו נהג המשאית "צופה" את ההגעה של האופנוע לצומת תוך X שניות (בחישוב של טיפת המהירות הנוספת, כמו שמציע השופט),
מבין שהוא לא יצליח לעבור בלי להפריע לאופנוען - אבל מחליט להתחיל נסיעה בכל זאת?
 
לא פעם קרה לי שנאלצתי לבלום כי נהגי פחיות עשו בדיוק את זה:
אמדו את המרחק שלי מהם ואת המהירות שלי (ואני ידועה כפחדנית,  בטח שלא מגיעה למהירות של פי 2 מהמותר)
התחילו נסיעה בלי להאיץ  (כלומר בכביש אלוף שדה, למשל, שבו מותר לנסוע 60 קמ"ש, השתלבו והמשיכו על 40 קמ"ש )
תוך שהם מאלצים אותי לבלום (או לזגזג לנתיב אחר, שלא תמיד יש כזה פנוי, ובטח שאני לא יכולה לסמוך על הפחיות שישמרו על הרווחים בין הנתיבים כדי שאדחק לשם).
לפעמים, יוצא לי לפגוש אותם ברמזור. אני שואלת בנחמדות אם הם לא ראו אותי מגיעה (הם כן, אני רואה אותם מפנים מבט ומקבלים החלטה.)
והתשובה, ברוב המקרים, היא "אז מה, את אופנוע, את יכולה לזוז".
 
מה היה קורה אם הייתי נתקעת באחד מאלה, כשאני במהירות חוקית, רק כי מישהו החליט שאני יכולה לזוז?!
המהירות המותרת באותו כביש היא 40 קמ"ש
01/09/14 13:35
91צפיות
פי אחד וחצי אומר שהיית נוסעת 60 קמ"ש
כדי לרדת מ60 קמ"ש לאפס את לא צריכה 80 מטר (המרחק בו ראו סימני בלימה על הכביש),
בשביל הפרוטוקול, אני בספק אם ב60 קמ"ש את נדרשת ליותר מ20 מטר, אז אם הדברים היו "טיפה אחרת" היית מצליחה לעצור כמו שצריך.
 
 
נ.ב. כמו תמיד, אם מישהו נתקל בהפתעות בכביש פעם אחר פעם אחר פעם, אני חושב ששווה לשקול לשנות גישה, שכן על דו"ג הסיכויים להיות צודק וחבול גבוהים מהסיכויים להיות חכם ושלם.
 
לא דיברתי על המקרה הספציפי הזה. במקרה הזה ברור שמדובר באדיוט
01/09/14 13:38
99צפיות
תקרא שוב את ההודעה שלי.
 
ואני לא "נתקלת בהפתעות בכביש פעם אחר פעם". זה לא מפתיע אותי שנהגים לא סופרים דו"ג, זה רק מעצבן.
זה שאני רואה מראש את ה"כמעטים" האלה לא אומר שאני צריכה "לשקול לשנות גישה",
אלא שאני פשוט מודעת לכמות הנהגים שלא מתייחסים לעצם הקיום שלי בנתיב.
º
01/09/14 14:34
2צפיות
על זה אני אוהב לאמר
01/09/14 21:51
85צפיות
שאנחנו צריכים להשתלב בתנועה באופן כזה הלוקח בחשבון שלא שמים לב אלינו ובוודאי לא איכפת מאיתנו.
לא צריך לקחת אישית ולהעלב - אבל כן לקחת בחשבון
הוויתור מהווה צורה מכובדת של התנגדות
01/09/14 23:56
72צפיות
במיוחד אם אין לך ברירה אחרת.
כשאני נוסע בפחית אני עצבני, כשאני על אופנוע אני רגוע, אין לי ברירה אחרת, אני החלש, הפגיע, חסר האונים,כל הזמן מוותר, לכולם אני מוותר ונהנה מזה, אני לא יכול ממש להסביר את זה, אבל יש בי מידה מסויימת של רחמים לנהגי הפחיות,אולי זה בגלל שאני משאיר אותם מאחור , הם עוברים להסטוריה נעלמים כלא היו, אני מדפדף בהם, כמעביר תמונות של מכוניות על מסך הסמארטפון...
 
º
אין אין אתה ענק
01/09/14 23:59
16צפיות
תודה mos, אתה מרשה לי לקרוא לך mos...
02/09/14 00:16
47צפיות
ולך אני מאחל, שגרף התקלות ישמור על קו ישר, אחיד, מאוזן ולאורך זמן, בגובה אפס כמובן. קראתי את המסה שכתבת, שמע, אין מילים...
בימים הקרובים: רפורמה במיסוי על דו-גלגלי.
31/08/14 20:40
306צפיות
נהיה כמו תאילנד
31/08/14 21:12
271צפיות
הכל 125 סמ"ק
ומעל 500 רק לעשירים
º
חוזר בי, זה המצב כבר היום
31/08/14 21:12
96צפיות
º
הודעה זו מכילה תמונות
31/08/14 21:37
243צפיות
עכשיו בינינו בלי שאף אחד ישמע
01/09/14 09:06
219צפיות
ומה רע בזה שחצי מהתנועה העירונית תעבור לדו-גלגלי קטן, זול, חסכוני? הרי מדינת ישראל מתאימה יותר, מבחינת הריכוזים העירוניים מצד אחד, ומבחינת מזג האוויר מצד שני, למדינה אזיאתית ממוצעת (מינוס המונסונים) מאשר לבירה אירופאית מסוגננת. ומה באמת רע בזה?
זה קצת רע
01/09/14 09:43
183צפיות
מה שעושים זה מאפשרים לילדים לקנות כלים חדשים מהניילון, ולילדים ללא תקציב גבוה תהיה היכולת לקנות כלים משומשים.
יותר ילדים על הכביש עם טוסטוסים כאלה בעיר זה לא נעים כלכך כי רובם משתוללים.
 
היה עדיף להוריד מיסוי על כלים כבדים כדי שיותר אנשים עם ותק ישדרגו כלפי מעלה (ישמש אותם גם לעיר), יש לא מעט אנשים עם רישיון ביניים שלא משדרגים כלכלית או בגלל שאין להם צורך במשהו גדול יותר.
הכי עדיף היה אילו
01/09/14 10:00
183צפיות
המיסוי היה יורד על כל הדו"ג, ועולה ב- 200% על כל הפחיות. אבל זה לא יקרה.
 
עכשיו בוא נזיז רגע את האמוציות הצידה, ונחשוב מה באמת יהיה טוב. נניח שמפחיתים את המיסוי על דו"גים קטנים ב- 40%, מה שאומר שקטנוע ממוצע או אופנוע קטן נפח וקטן הספק יעלה מחיר כזה שכל אחד יוכל להחזיק כזה (עזוב את הביטוח לרגע, זה מחסום נוסף).
 
אני אחזיק קטנוע כזה להתניידות עירונית, ואחסוך את הנסיעה ברכב הפרטי שלי. כמוני יהיו עוד המון אנשים, כי מה איכפת לי לשים בצד כמה אלפים ולקנות קטנוע 125 פשוט וזול לאחזקה?
 
סטודנטים, חיילים ג'ובניקים, חבר'ה צעירים שהיום נאלצים לנסוע בתחבורה ציבורית, או לקנות רכב משומש מזהם ופוקק כבישים וחניה, יוכלו בקלות רבה יחסית לקנות דו"ג, זול, פשוט, קל לתחזוקה. פה זה גם אותה נישה שיחסית גם נהנית מאותה הנחה בביטוח החובה.
 
זה לא רק זה. יותר אנשים יוציאו רישיון ביניים, יותר אנשים על דו"ג, יותר מודעות מבחינת הנהגים, יותר התייחסות מבחינת המדינה, והסעיף האחרון הוא חשוב במיוחד כי לראשונה אנחנו רואים צעד מבורך מצידה של המדינה לכיוון עידוד הרכיבה על דו"ג, ולא מחיקה שלמה של הענף הזה. ובתקווה שהשלב הבא יהיה הפחתה נוספת במחירי הביטוח לאותו פלח שוק.
 
אז נכון, מי שירצה R1 ישלם יותר. נכון שזה היה עדיף אילו גם המגזר הזה (תרתי משמע) היה נהנה מהטבות המס. אבל זה לא יקרה. בסופו של דבר, כמו היום - מי שיש לו כסף יקנה, ומי שלא, במקום לא לעלות על דו"ג בכלל, לפחות יעלה על כלי קטן נפח/הספק, וזה מה שאנחנו צריכים.
ממה שהבנתי
01/09/14 10:57
132צפיות
המיסוי על הקטנועים כרגע הוא 40% ומה שישתנה בעצם זה המיסוי על אופנועים קטני נפח, אז במקום שתראה עכשיו הרבה ג'יוי מקסים על הכביש, אתה פשוט תראה יותר אופנועים 250, או שבעצם לא כי הדור הבא של אופנועי קטני הנפח זה כבר 300ים ונשאר באותו מצב גרוע ובעצם רק מייקרים לנו את האופנועים הכבדים ומשחררים קצת לרוכבי השטח ששם עוד לא ידועים כל הפרטים.
º
יש מצב. נחכה ונראה.
01/09/14 11:06
39צפיות
למיטב הבנתי, השינוי הוא לא כל כך דרמתי
01/09/14 11:01
135צפיות
זו לא הורדה של המיסוי ב-40%, אלא ל-40% מערך הכלי.אם אני זוכרת נכון מדיוני עבר, הכוונה היא בעיקר להשוות את המיסוי של אופנועים קטני נפח, לאלו של קטנועים בנפח זהה (היום יש הבדל). זה ללא ספק צעד הגיוני, שמתקן עיוות.באותה הזמנות, מעלים את המיסוי לנפחים הגדולים (ושוב - לא ב-72% אלא ל-72‰. לא יודעת כמה הנוכחי).זה משפיע בעיקר על רוכשי כלים חדשים, ורק עם הזמן על שאר השוק.
º
מ72% ל79% מערך הכלי פלוס שאר המיסים
01/09/14 11:52
42צפיות
הפוך
01/09/14 12:41
98צפיות
המיסוי הנוכחי הוא 72% או 79%, תלוי בארץ המוצא. העליה עדיין לא ידועה.
"המס על אופנועים גדולים, ככל הנראה בהספק של מעל 35 קילוואט (כ-47 כ"ס), כלומר אלו המתאימים לרישיון נהיגה בלתי מוגבל,
יעלה מהשיעור הנוכחי (72% או 79%, תלוי במדינת המוצא) לשיעור שעדיין לא ידוע. משמעות הדבר היא שכלים גדולים הולכים להתייקר."
 
עם הזמן זה ישפיע על שאר השוק - יש לי תחושה שמהר מאוד נגלה ש"עם הזמן" כבר הגיע.
אגב, אם ההוזלה תהיה לפי נפח ולא לפי כ"ס - זה אומר שהכלים שיוזלו, אלה הכלים שאחרי שינוי דרגות הרישוי הופכים לפחות אטרקטיביים.
אולי זה האינטרס - לגרום להם "לזוז" בכל זאת, למרות שכבר מותר לבעלי רישיון הביניים לרכב על כלים קצת יותר חזקים...
אני מעדיף אחרת
01/09/14 14:34
87צפיות
אני מעדיף להיות עם אופנוע כבד אחד להסתובב איתו מידי פעם בתוך העיר, ולחסוך מעצמי היתקלות עם יותר קטנועים שעליהם רכובים ילדים משתוללים.
המודעות בארץ נמצאת אי שם למטה בתחתית סדר עדיפויות, בתור בעל רכב סבלתי מהקטנועים, לא בא לי לסבול עכשיו גם בתור רוכב אופנוע. ולא רק שאני אסבול מצורת הנהיגה שלהם, הרי מישהו צריך לממן את ההורדת מס לכלים הקטנים, וזה כמובן יהיה בעלי הכלים הכבדים שלהם יעלו את המס.
גם אני מעדיף לנסוע על כלי כבד, ושכל בעלי
01/09/14 15:36
98צפיות
הקטנועים יעופו לי מהפנים. אבל זה לא יקרה. והאמת, זה לא צריך לקרות. כי גם אני וגם אתה (אני מניח), מתישהו, גם אנחנו היינו במקום הזה. לא כולם זורחת להם השמש מהתחת, ואם תחסום את הכניסה לתחום הדו"ג לאלה שמגיעים מלמטה, בסופו של דבר כמות הרוכבים רק תלך ותרד.
 
זה אקוסיסטם. יש טורפי על, ויש חיות מיקרוסקופיות, ויש באמצע. ללא קיומם של רוכבי הקטנועים והצעירים שנמשכים לעולם הזה, מהר מאוד גם טורפי העל יכחדו.
מילא המצב הנוכחי, אבל הם רוצים להחמיר אותו!
01/09/14 17:41
54צפיות
הם בעצם מענישים את הכלים הכבדים.
 
בדיוק כמו החילוניים והחרדים.
º
מה שמיצו אומר
01/09/14 18:04
22צפיות
01/09/14 10:04
136צפיות
מה עם האנשים שרוצים כלי כבד שהוא יומ-יומי? סתם לדוגמא כל הקרוססטוררים וה- FGS למיניהם....
 
המדינה החליטה שהוא רוצה להשאיר פה אוכלוסיה מאוד מסויימת
זה בהחלט הולך להיות באסה...
01/09/14 10:13
165צפיות
נראה לי שזה יהיה ההיאבוסה האחרון שלי לזמן מה...
מילא היאבוסה...
01/09/14 10:18
147צפיות
חלום האופנוע הבא מתמסמס כמו גופה בחבית חומצה
מי אמר בעיית קשב וריכוז?
01/09/14 00:27
189צפיות
אז אחרי שקראתי את הכתבה פעמים עדיין לא הבנתי...אם יש לי Cr 450 2012 ללא רישוי אפור (שטר מכר בלבד)אז הערך שלו יורד או עולה?
השבתת אופנוע לחודש וחצי
30/08/14 19:14
235צפיות
אני יוצא לטיול של חודש וחצי. איך מומלץ להשאיר את האופנוע? מבחינת מיכל דלק - מלא או ריק? מבחינת מצבר- לנתק או לא? ביטוח- האם להקפיא (יש דבר כזה?) את הפוליסה?
 
תודה רבה!
 
חודש וחצי זה בקטנה....
30/08/14 20:44
192צפיות
העיקר שתשאיר אותו במקום בטוח,מקסימום תניע אח"כ עם כבלים
תיכף תקבל עצות של לנתק מצבר,לחבר למטען,לרוקן מיכל דלק,להניע עד שהעודפים בקרבורטור יגמרו,לשים ספריי שמן בכל מיני מקומות,עזוב שטויות,בסוף הכל מניע עם כבלים (וספריי קרבורטור אם המצב ממש בעייתי)
לגבי הפוליסה-שווה מאוד להקפיא,דבר עם חברתהביטוח,הם ירצו שתשלח להם את הפוליסה בדואר,פה אל תתעצל,חודש וחצי זה חסכון של 500 שקל בערך....)
ונסיעה נעימה
º
תודה רבה
30/08/14 20:58
41צפיות
צודק אבל בעניין המצבר
01/09/14 16:53
60צפיות
פריקה מלאה של המצבר בהנחה שיש לו צרכנים שם כמו אזעקה או אימובילייזר תקצר את חייו משמעותית גם אם אתה מניע לאחר מכן עם כבלים זה לא אומר שאין נזק.
עדיף לנתק את המצבר, מצבר לא מחובר במצב טוב יפרוק כמה עשרות מיליוולט לכל היותר 
מיכל דלק מלא!
31/08/14 09:57
150צפיות
ומבחינת מצבר, נתק את אחד הקטבים
תוכנה לעריכת וידאו
30/08/14 09:23
179צפיות
בוקר טוב לכולם,
מישהו מכיר תוכנה לעריכת וידאו חינמית בווינדוס שמאפשרת להראות שני סירטונים על אותו מסך (split screen).
 
אני מנסה לעבוד עם Windows Live Movie Maker - אבל אני לא מוצא את האפשרות הזאת.
תודה מראש,
עמרUK
31/08/14 09:48
146צפיות
יש אפשרות "להקטין" את הסרטון, למקום אותו איפה שאתה רוצה ולהציב לידו סרטון נוסף.
הנה משהו שנעשה במובי מייקר:
 
כשאהיה בבית אחפש את ה"איך"...
אחלה תודה
31/08/14 20:41
79צפיות
רק צריך לבדוק שזה עם  WINDOWS LIVE MOVIE MAKER ולא הגירסא הקודמת שנקראת WINDOWS MOVIE MAKER
 
(כלומר בגירסא החדשה יש את השם LIVE)
 
תודה
,טעות.
01/09/14 09:54
75צפיות
מכיוון שאצלי יש מובימייקר ישן (אני עם ווינדואוז XP. לא להרוג אותי)
שאלתי את הבחור שעשה את הסרטון ההוא, להלן תשובתו המלומדת:
"מובימייקר היא תוכנה ירודה ובלי שום אופציה לפצל מסכים, שגרמה לי פעם לדפוק על המחשב עד שהייתי צריך לקנות חדש ולהתקין עליו פרימייר (אלמנטס).
מאז אני עובד רק עם פרימייר.אני ממליץ על הפרימייר אלמנטס (אני עם גרסה 10) שהוא יותר ידידותי ופחות מסורבל מאחיו הגדול המפרומייר.
שם אפשר מאוד בקלות לפצל מסכים. המינוס זה שזה לא חינם. אז או שתקנו, או שלא עלינו תשיגו גרסה פרוצה (וחלוצה). בהצלחה."
 
כשאני חושבת על זה, גם אני עובדת בשנים האחרונות עם הגרסה הזו של הפרמייר.
אז אני מצטרפת להמלצה, נראה לי שזה שווה את הכמה דולרים שזה עולה.
אתה יכול להתחיל מלהוריד לך את גרסת הניסיון ולראות איך אתה מסתדר עם זה.
לצערי החלקתי היום. יצאתי בלי פגע
30/08/14 15:53
434צפיות
האופנוע קצת פחות
למיגון המלא ששמר עלי
º
רפואה שלמה לשניכם,ובעיקר לבנדיט.
30/08/14 16:16
103צפיות
º
איך? למה? מה יכלת לעשות אחרת?
30/08/14 17:42
118צפיות
לדעתי החלקתי על שמן ישן שהתרכך מהשמש
30/08/14 18:29
281צפיות
איבדתי את הקידמי.
ולרגע הצלחתי להשתלט על האופנוע אבל הגעתי לכורכר
ושם איבדתי את הקידמי שוב
מה שהזכיר לי שמרכז הנתיב הוא החלק המסוכן
ABS כנראה היה עוזר
עיצה שאני באמת יכול להמליץ היא
30/08/14 19:04
290צפיות
מי שרוכב עם חליפה של 2 חלקים
לחבר את החלקים ברכיבה.
את החלק האחרון של ההחלקה שלי עשיתי שאני על הגב עם הרגליים קדימה
אם החלקים לא היו מחוברים המעיל היה עולה
והייתי מקבל עיצוב מחדש לגב
אותו דבר לגבי מעילים אחרים גם.
31/08/14 07:13
195צפיות
הרבה מאוד רוכבים לא יודעים אבל במעילים לרכיבה לרוב יש או רצועה עם תיק תק או משהו אחר כמו רצועות כמו שלייקס שנועדו בדיוק לכך.

לפני עשור בערך, החלקתי בירידות של חיפה על חצץ בנייה.
המעיל שלי, ספידי נט, היה מחובר לג'ינס מאחור לאחת מלולאות החגורה.
החלקה ארוכה על הגב והמעיל לא זז.

מומלץ לקחת עוד רגע ולחבר את החלקים.
דרקורד - רגע של עברית
31/08/14 09:33
219צפיות
לולאה של חגורה נקראת בעברית - "תובר"
לגבי הנושא העיקרי בשרשור
º
תובר
31/08/14 09:52
48צפיות
º
תודה על העדכון.
31/08/14 09:59
42צפיות
º
למארקז זה לא היה קורה
הודעה זו מכילה סרטונים
30/08/14 19:13
395צפיות
איפה הוידאו?
30/08/14 20:28
195צפיות
אתה לא רוכב בד"כ עם מצלמה?
מכיר מרפי?
30/08/14 22:26
200צפיות
דווקא היום רכבתי בלי.
 
רגע אולי מצלמה זה אביזר בטיחות?
מכיר גם מכיר
31/08/14 00:09
165צפיות
תרגיש טוב - ויאללה חזרה על הסוס (או במקרה שלך עגלה )
 
עמרUK
º
עגלה עגלה אבל שלי וגורם לי לחייך מאוזן לאוזן
31/08/14 10:37
50צפיות
עגלה עגלה
31/08/14 20:42
70צפיות
ופי כמה יותר מהירה מהסוס שלי...
מצלמה ואבקה נגד נמרים
31/08/14 10:30
113צפיות
אבקה כבר יש לי,
הסוני בדרך בימים אלה ממש
תרגיש טוב.
30/08/14 20:54
163צפיות
ותחזור לרכב במהרה כדי לרפא צלקות נפשיות מהר ככל האפשר
טוב שיצאת בלי פגע
31/08/14 16:43
85צפיות
אם יבוא לך באיזשהו שלב יהיה מעניין לקרוא דו"ח ציוד לאחר תאונה, איזה מיגון, איך תפקד מה סיים חייו וכו'
 
החלמה מהירה לבנדיט.
במקרה הזה המיגון היה שווה כל שקל
31/08/14 23:19
79צפיות
החלקתי קטע על כורכר.
יש סימנים קלילים של שיפשוף באמה
כנראה שרוול המעיל שפשף את העור בכל אופן אני מרגיש קצת צריבה עחרי המקלחת שעוברת ברגע שמתייבש.
אני חטפתי מכה רצינית ברגל שמאל.
בדיוק עכשיו חזרתי מהמיון כי הרופא בקופת חולים רצה לבדוק האם יש לי שבר.
בפועל יש לי רק מכה בשריר שיצרה שטף דם פנימי שכואב.
בהרך עצמה ניצלה ולא נפגעה בכלל.
אני חייס לציין שהאופנוע נחת לי על הרגליים והייתי צריך למשוך אותם ממנו
לדעתי גם מגפי הרכיבה ספגו מכה.
לא קרה לי כלום בכפות הרגליים.
אני אישית לא דוגל בהטפה למיגון
אני כן חושב שלרכב ממוגן זה חכם גם בחום
מצד שני אני לא דוגמא כי האופנוע שלי אינו כלי תחבורה אלא רק פאן.
ברמה המעשית פחית יותר ממוגנת מכל מיגון שהוא ולרוב יותר פרקטית צר לי להגיד.
 
אין רוכב שלא עבר תאונה
01/09/14 09:08
68צפיות
יש רוכבים שלא עברו תאונה רצינית. סימנת V, עכשיו אתה יכול ללמוד לקח (אם יש מה ללמוד), ולהמשיך לרכוב.
º
העיקר שיצאת בסדר. ברזלים ופלסטיקים אפשר להחליף
31/08/14 17:38
33צפיות
שמח שאתה בסדר, והכל נגמר על הצד (תרתי) הטוב ביותר
31/08/14 20:52
74צפיות
לפעמים..שיט האפנס, ואנחנו לא חייבים לרכוב רע בשביל שזה יקרה, זה קורה.
לפני כחודש גם לי היתה החלקה בכבישי נס הרים שנגמרה כמעט על מע
01/09/14 09:40
81צפיות
קה הבטיחות בצד השני של הנתיב , ולפני זה כמעט על רכב שבא ממול...
לשמחתי ומזלי סיימתי אותה על הגלגלים וללא פגע לא לי ולא לאופנוע ופשוט התיישרתי קצת והמשכתי לרכוב לאחר שהאירוע נגמר.
ההחלקה לא היתה במהירות גבוהה מדי (יחסית לקצב שלי באזור הזה בד"כ) , והסיבוב לא היה הדוק / מתהדק / לא מוכר  אלא יותר הטיה
כנראה שמן או חלקות יתר של הכביש שגרמו לאופנוע להחליק ב 2 הגלגלים!!! וממש להסחף לצד השני של הנתיב
ה C-ABS של הונדה הוכיח את עצמו כמונע נעילה בזמן חירום באופן מאוזן בין 2 הגלגלים (בלי שהרגשתי אותו ד"א) וברמת וודאות מנע את הנעילה וההחלקה ישר לתוך המעקה וגם שמר על האופנוע מאוזן יחסית כמעט לכל אורך ההחלקה...
כמו כן לאורך כל ההחלקה שמרתי על קור רוח יחסית (למעט קריאות בתוך הקסדה של וואווו ושיט) ושמרתי על מבט מכוון להמשך הכביש
מקרה קלאסי של SHIT HAPPENS
 
לקחים -
לנסות לקרוא את הכביש כל הזמן לגבי מצבו ומצב האחיזה בו ולתת בגז רק איפה שמשוכנעים שאפשר (באזור נס הרים למשל - רק בכבישים עם הסלילה החדשה)
ככל שניתן , לא לוותר על ABS באופנוע
º
ABS אצלי זה דרישת מינימום
01/09/14 10:57
29צפיות
מוטו GP שידור ישיר מ-BT SPORT עכשיו
31/08/14 12:47
80צפיות

עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


Flix
מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה