לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז ! בין אם אתם רוכבים על ``חרגולים`` עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!

 

גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 

אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות –לצחוק – פשוט ה-כ-ל!!! YOU NAME IT! בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את ``כללי הגלישה בפורום`` אשר מופיעים ב``מאמרי הפורום`` לפני תחילת הגלישה.

 

מעט היסטוריה: 

פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה ב- IOL. 

בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 

כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.

במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 

בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 

בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.

לאחר כשנה וחצי של עשייה פרש yarivos מהניהול. לאחר כחצי שנה ללא מנהל שלישי התווסף hajbi לצוות המנהלים. כעבור חצי שנה נוספת עזב גם LoneRider ואותו החליף Pumi.

בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".

בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam.

 

לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!) מיצו, avi elbaz ו gamgam- מנהלי הקהילה.

 

עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

יש מכונאים בקהל?
הודעה זו מכילה סרטונים
21/10/14 19:34
158צפיות
אני לא בטוח שזה המקום, אבל אני כבר נואש אחרי חודש בטרמפים... אולי מישהו יוכל לעזור לי?
 
בעקבות סדק בצינור שבין תיבת האויר למערכת ההזרקה, המנוע "שתה" אבק ובסוף שבק.
פירקתי והחלפתי בוכנה + רינגים (ואטמים כמובן) ולאחר ההרכבה קרה משהו מוזר...
המנוע עובד בסל"ד גבוה יחסית (באיזור ה2.5K) ואחרי שמתחמם מתחילות "קפיצות" בסל"ד לאיזור ה3.5 וחזרה ל-2.
בדקתי ושללתי אפשרות שנכנס אויר למערכת (תערובת עניה), כיוון שסתומים ואפילו ניסיתי לשחק עם הכיוון של החיישן מצערת - כל זה ללא השפעה... אולי למישהו יש רעיון איפה אפשר לחפש את הבעיה?
מדובר ב-SYM Joymax 250i שנת 2009 מוזרק (כן, קטנוע, ובכל זאת...), מצורף סרטון שמראה את הבעיה.
בנוסף אציין שעשיתי כבר מספר פעמים מנוע עליון ותחתון באופנועים שונים, יש את הידע והכלים.
אשמח לכל רעיון / הצעה / הערה או הארה שתעזור...
תודה!
מנוע צעדים? צנרת ואקום?
22/10/14 10:20
התופעה שאתה מתאר נשמעת כמו בעיה קלאסית במנוע צעדים (ICV) - גם סל"ד הסרק הגבוה וגם הקפיצות בסל"ד כשהמנוע מתחמם.
אתה אומר שעברת על פתחי יניקת האוויר - אני הייתי בודק את זה שוב (ספריי קרבורטורים שמרוסס על המנוע תמיד עוזר בקטעים האלה)
אופציה אחרת היא חיבור לא נכון של צנרות הואקום של המנוע
אופציה שלישית שהייתי בודק היא קריאות הטמפ' של המנוע (אם כי זה ממש לונג שוט)
אני הייתי חושד בעיקר במנוע הצעדים \ ICV, בטח לאור הקפיצות בסל"ד
כפות ידים קטנות = ידיות קצרות?
22/10/14 01:59
50צפיות
כפות הידים שלי קטנות בהרבה מהממוצע(מידת הנעלים שלי, לצורך הענין היא 39-40, וכפות הידים שלי אפילו יותר קטנות, יחסית),
בנסיעות בינוניות+(חצי שעה ומעלה) המרחק של הידיות אצלי(MT-07) מתחיל להציק לי, מחפש תחליפים אפשריים.
 
למישהו(או סביר יותר, למישהי \: ) יש המלצות בנושא?
 
נ.ב. מחפש גם כפפות חורף במידה קטנה, יש חנויות שידועות כמחזיקות במלאי כפפות כאלה?
אין לך בידיות בורר מרחק?
22/10/14 06:53
31צפיות
אם לא...חפש באיביי ידיות מתכווננות.
 
ידיות קצרות מיועדות יותר ללוק ולנוחות (למי שזה נוח) ולא למרחק הידית.
קיימים כידונים \ קליפ-אונים ברוחבים שונים ובזויות שונות
22/10/14 10:13
אתה בטח תוכל לקרוא על זה יותר פה:
 
להבין מה בדיוק מפריע לך ואז תוכל לחפש כידון \ קליפ-און תחליפי שיעשה לך יותר נעים כשאתה רוכב.
 
אגב, זה לא מופרך בכלל להעביר אחר כך את זה גם לאופנוע הבא, ככה שההשקעה כנראה שווה
ייבוא אישי של אופנוע בנזין / חשמלי מסין
22/10/14 10:09
שלום.
האם אפשרי להזמין אופנוע חשמלי או אופנוע רגיל מסין לארץ?
במידה והעלויות לא רלוונטיות, האם מישהו מכיר תהליך כזה?
הביטוח הכי זול בשוק. רק לא הבנתי אם זה כולל צד ג' או לא.
22/10/14 08:46
26צפיות
חברי פורום יקרים - יש לי שתי שאלות (עיקריות עם תתי סעיפים)
20/10/14 20:11
283צפיות
1. עקב שיחה עם מוכר באחת מחנויות האופנועים נאמר לי באופן חד משמעי - לא חוקי לרכב עם אוזניות.
אוקי, סבבה. אני רוכב כבר קרוב ל10 שנים עם אוזניות וחבל שאומרים לי את זה רק עכשיו אבל אני מחפש באינטרנט תקדימים או חוקים בנושא ולא כל כך מוצא (כל ההתייחסויות שמצאתי מדברות על שימוש בדיבורית, בטלפון נייד, ברכיבה על אופניים ואיזה dude עם 50 סמ"ק שאיזה שוטר החליט לזמבר). אז מה נסגר עם זה? מותר או אסור לרכב עם אוזניות? יש חוק ברור בנושא? כבר קרה שעצר אותי שוטר לבדיקה שגרתית והייתי עם אוזניות ולא קרה כלום אבל יכול להיות שזה סתם מזל והוא חיפש משהו אחר? או שנגיד אוזניות אסור אבל אטמי אוזניים מותר (כי רכיבה בין עירונית ללא משהו באוזן מבחינתי זה בגדר התעללות אפילו שהקסדה שלי מצויינת)
 
2. עקב שיחה עם כמה קרובי משפחה נאמר לי באופן חד משמעי שאסור להחליף בלמי דיסק (או ככלל ציוד בטיחות באופנוע) באופן עצמאי אלא אך ורק במוסך כי אם חלילה תהיה תאונה הביטוח תמיד יוכל להגיד שהאשמה היא באופן שביצעת את העבודה. אישית זה נשמע לי הגיוני שיהיה חוק בנושא אבל מצד שני נשמע לי מוזר שביטוח יוכל להוכיח דבר כמו "לא התקנת את הדיסקים כמו שצריך!" אחרי תאונה אלא אם כן מישהו החליט נגיד לשים דיסקים של ג'וימקס על ג'יקסר 1000.
עכשיו לא שאני לרגע מזלזל בכישרונות שיש במוסכי הארץ (לא נאמר בציניות) אבל להחליף דיסקים ורפידות זו לא פסגת מכונאות האופנוע ועשיתי את זה בעבר (עם מעט עזרה מקצועית של קרוב משפחה) ללא בעיה אבל האם זה באמת עד כדי כך "לא חוקי" שיכולים לעשות לי עם זה בעיות אם וכאשר תהיה תאונה?
 
תודה מראש לעונים כמובן
שתי תשובות, ללא סימוכין
20/10/14 20:54
187צפיות
1. זכור לי משהו משנות ה80' העליזות על איסור לנהוג עם אוזניות ואישור לנהוג עם אוזניה אחת בלבד (כלומר להשאיר אוזן פנויה לרחשי הכביש).
לגבי אטמים - לא נראה לי שאפשר לאסור - כיוון שהם לא מנתקים אותך מהסביבה אלא רק מפחיתים את עצמת הרעש (ראה ערך מפעילי ציוד כבד).
 
2. לפי החוק בישראל חל איסור גורף על ביצוע תיקונים ברכב ע"י מי שאינו מכונאי מורשה.
לא רק לאביזרי הבטיחות אלא כל דבר שהוא מעבר לתחזוקה שוטפת לרכב (בדיקה והוספת נוזלים ואויר בגלגלים, בערך)
 
כאמור, כל זה מזכרוני הפורח וללא סימוכין או קישוריות...
הנה התקנות הנוגעות בדבר
21/10/14 15:09
115צפיות
זו לשונה של תקנה 169 לתקנות התעבורה: "לא ינהג אדם רכב ולא ילך עובר דרך בכביש כשלאוזניו צמודות אוזניות המחוברות למכשיר להשמעת צלילים או קולות, למעט אוזניות המחוברות למכשיר שמיעה רפואי".
 
בנושא תיקון במוסך לא מורשה מצאתי רק הצעת חוק של חה"כ איתן כבל ואחרים www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3915676,00.html
לא ראיתי בשום מקום שהצעה זו עברה בקריאה שניה ושלישית.
תשובות חלקיות
21/10/14 13:53
136צפיות
תקנה 169 בתקנות התעבורה אומרת: "... לא ינהג אדם רכב ולא ילך עובר דרך בכביש כשלאוזניו צמודות אוזניות המחוברות למכשיר להשמעת צלילים או קולות, למעט אוזניות המחוברות למכשיר שמיעה רפואי..."
מכאן, שאסור לרכוב על אופנוע עם אוזניות.
לא יודע מי לדעתך אמור היה לומר לך את זה, אבל אתה אמור לדעת ולהכיר את תקנות התעבורה, בלי שמישהו יקריא לך אותן.
 
לגבי החלפת בלמים לבד: לא מכיר החרגה כזו בפלת"ד או בפוליסות הביטוח של חברות הביטוח.
כמובן שישנו איסור כללי על שינוי מבני ברכב. האם שימוש ברפידות שונות מאלו המאושרות על ידי היצרן נחשבות שינוי מבני? לא יודע. זו שאלה לבתי משפט
לפי הציטוט שלך דווקא אפשר
21/10/14 15:42
114צפיות
האיסור הוא על אוזניות שמחוברות למכשיר להשמעת צלילים או קולות 
אני לא חושב שזו פרשנות נכונה
21/10/14 17:33
79צפיות
זה שהן מחוברות בחיבור אלחוטי לא אומר שאינן מחוברות.
 
 
הפרשנות של סעיף התקנה צריכה לשקף את התקדמות הטכנולגיה
21/10/14 18:47
58צפיות
ולא ללכת מילה אחר מילה לפי דברי התקנה. המחוקק לעולם יפגר אחר התקדמות הטכנולוגיה ולכן במקרים בהם התקנה לא מעודכנת למציאות הטכנולוגית (אוזניות אלחוטיות), יש לפרשה בהתאם למציאות הטכנולוגית העכשוית. ולדוגמא, מצלמות הגאטסו. סעיף 27א(א) לפקודת התעבורה דן ב-"צילום רכב ראיה קבילה", שם החוק עדין מדבר על הוצאת סרט הצילום מהמצלמה פיתוחו והגשתו לבית המשפט..." ברור לכולנו שבמצלמות החדשות אין זכר לסרט צילום ומדובר בקובץ מצולם, ועדיין בית המשפט מקבל את הקובץ כראיה קבילה בעזרת פרשנות לסעיף הלא מעודכן.
 
בעניין אוזניות בקסדה. רוצה להתחכם ולנסות מזלך? אל תכניס אותן לאוזניים אלא דחוף אותם לקסדה כך שבמידה ותוריד אותה בפני שוטר, הן לא ישארו על ראשך. רק אל תראה בזה המלצה שלי לעשות כן.
בלי להישמע תוקפני או משהו
21/10/14 22:22
66צפיות
אבל מלבד עורכי דין שמתעסקים בנושא אני לא חושב שקיימים אנשים בארץ שמכירים את כל חוקי התעבורה לפרטי פרטים.
כשעברתי תאוריה לרכב במתכונת הישנה לא היה שום דבר על אוזניות. כשעברתי תאוריה שוב (לצערי) בשביל רישיון לאופנוע - לא היה שום דבר על אוזניות ולאחר מכן כשהייתי צריך לעבור תאוריה *שוב* בשידרוג לבלתי מוגבל במתכונת החדשה עדיין לא היה רשום שום דבר על אוזניות. אז מאיפה אני אמור לדעת? לפתוח ספרי חוק? לנחש? אפילו בקורס נהיגה מונעת המרגיז ההוא לא אמרו על זה כלום
לא יודע איך להשיב לך
21/10/14 23:48
37צפיות
זה החוק. אתה צריך להכיר אותו וזה תנאי קבלת רישיון נהיגה.
אתה צריך להכיר את החוק כי זה החוק.
 
בהנחה שאתה מעל גיל 18, אתה אחראי. אין אף אחד אחר. אתה יכול לנסות לזרוק את האחריות על כל העולם ואשתו: המורה לא אמר לך, אמאבא שכחו לספר לך, אין לך מושג איך לכתוב "תקנות התעבורה" בגוגל, נגמרו הסוללות במקלדת האלחוטית, הכל בסדר.
 
אבל כן, בסופו של דבר זו אחריות שלך
אני זוכר משהו מהתאוריה
22/10/14 08:36
9צפיות
"אי ידיעת החוק אינה פותרת..."
אני בטוח שאפילו מני עובר מידי פעם על איזה חוק בלי לדעת שהוא קיים בכלל (אולי הוא גם עובר על חוקים שהוא כן מכיר-אבל זה עניין אחר לגמרי, ואני מציין את מני כי הוא מכיר יותר חוקים מרוב האנשים וטוען שהוא גם מקפיד לשמור עליהם יותר מרוב האנשים).
השלמה לעניין האוזניות
22/10/14 08:21
15צפיות
כמו שנאמר, רכיבה עם שתי אוזניות אסורה.
 
פסק דין של בית המשפט העליון (כלומר מחייב את כל הערכאות) בסוף שנות ה-90 התיר נסיעה עם אוזניה בודדת מפני מספר נימוקים (אוזניה בודדת אינה מנתקת לגמרי מהסביבה, לו רצו למנוע אוזניה בודדת היו מנסחים את התקנה בהתאם וכו').
 
למי שרוצה יותר פרטים פסק הדין הרלוונטי הוא רע"פ 3237/99 אהובה לוי נ' מדינת ישראל.
ולגבי תיקון עצמאי
22/10/14 08:26
14צפיות
אתה צריך להפריד בין דרישת החוק לבין היכולת להוכיח מה קרה בדיעבד.
 
חוק נועד להגדיר מה מותר ומה אסור, בלי קשר ליכולת להוכיח בהליך משפטי מה ארע. בדיוק כמו שאסור לך להוריד סטירה לאדם ברחוב, גם אם אין מצלמות, עדים, עדויות ואין סיכוי שתתפס.
האיסור לבצע תיקוני מוסך בידי מי שאינו מורשה הוא גורף, כי החוק אינו יכול לפרט כל פעולת מכונאי ולקבוע אם היא מותרת או אסורה.
גם ככה בונים תדמית
20/10/14 07:03
367צפיות
מישהו מהפורום יוצא לשם
20/10/14 10:32
185צפיות
אני לצערי לא ממש שמן, אין לי קעקועים ובכלל על קקנוע...
 
º
בקיצור, יושב עם פופקורן.
20/10/14 10:47
50צפיות
אני חושב שאני מתאים לקטגוריה.
20/10/14 15:22
144צפיות
אבל אין לי קאסטום...
אתה לא מספיק זקן
20/10/14 15:39
94צפיות
יש לך קעקועים גזעניים/שוביניסטיים?
º
גידלתי כרס בחגים, אני בפנים
20/10/14 15:40
40צפיות
מישהו לקח את זה לכיוון לא טוב?
21/10/14 12:35
54צפיות
העסק תופס תאוצה
22/10/14 08:28
14צפיות
אטם משקף קסדה
הודעה זו מכילה תמונות
21/10/14 10:23
216צפיות
אהלן,הגומיה שאוטמת את המשקף יצאה לי מהמקום, כנראה בגלל יובש אבל אני לא באמת יודע..מה אני עושה עם זה? מדביק? עם איזה דבק? אצל בעל מקצוע? (החנות בה קניתי?)מחליף גומיה קומפלט?תודה.
אני רציתי להחליף אצלי אבל
21/10/14 10:51
164צפיות
נאמר לי על ידי היבואן של AGV שבגלל העובדה שלא קניתי בארץ הם לא מוכנים לתקן.
אפילו למכור לי את הגומי הם לא היו מוכנים.
 
אצלך, לפי התמונה, זה עדיין לא קרוע. שים דבק מגע על שני הצדדים(לא הרבה) תן לו כמה דקות להתייבש(כן, הוא צריך להתייבש לפני ההדבקה עצמה), תדביק, ובא לציון גואל.
שים לב, דבק מגע, לא SUPER GLUE. זה לא אותו דבר
22/10/14 06:51
16צפיות
שלחת מייל ליצרן?
מי זה יבואן AGV?
גם לי יש בעיה עם פס גומי סורר - בקסדה
הודעה זו מכילה תמונות
21/10/14 13:26
171צפיות
קסדת Arai נקנתה בחו"ל  DOT
כפי שרואים בתמונה הגומי לא נדבק !
ניסיתי : דבק מגע (נגרים), סיליקון, RTV, דבק מגע E-6000  - אף אחד מהם לא החזיק
מבקש המלצות לדבק שידביק סוף סוף את רצועת הגומי הסוררת הזאת
בבקשה...תודה
הגומי הסורר
קודם כל, דבק נגרים זה לא דבק מגע
21/10/14 17:44
117צפיות
לפלסטיק הזה הייתי מנסה דבק א-פוקסי.
מגיע בשפופרת כפולה (או שתי שפופרות), מערבבים, מורחים ומחזיקים בסביבות ה5 דקות להתקשות ראשונית.
 
לפני ההדבקה לנקות טוב טוב עם אלכוהול או ספריי לניקוי ברקסים(לא להשפריץ ישר על הקסדה, על מטלית ולנגב)
º
תודה, אנסה את האפוקסי ואדווח בהמשך.....
21/10/14 20:01
30צפיות
הייתה לי את אותה בעיה ב-Arai
21/10/14 22:40
74צפיות
 
החלפתי ל-Shoei
22/10/14 06:50
24צפיות
אני רוכב עם שואי מעל 15 שנה ומעולם לא נתקלתי בבעיות מהסוג הזה..ואני רוכב הרבה.
יום הדגמות ל-MV Agusta בצפון
22/10/14 00:11
56צפיות
 
נשמע כמו סיבה טובה להגיע לצפון הרחוק... מישהו כבר נרשם?
טיפול גדול (90K) לוורדאורו 2004,
הודעה זו מכילה תמונות
21/10/14 15:25
203צפיות
אהלן חבר'ה,
אני שואל לטובת חבר טוב - האם המחיר סביר? (על פניו עושה רושם שהמחיר גבוה מידי לטעמי, מה דעתכם?)
 
אגב, לטובת אלו שלא הבינו - המחיר הינו 3390 כולל מע"מ.
 
תודה,
אני.
º
קלאצ' לא כלול בטיפול גדול בדר"כ
21/10/14 16:42
52צפיות
º
קרוב למחצית מהסכום שייך להחלפת הקלאצ' ולא קשור לטיפול
21/10/14 17:33
42צפיות
מחיר החלקים די סביר +-
21/10/14 19:56
96צפיות
לדוגמא קלצ קנתי מחול ל KTM  שלי ב 110 ִ ִִ$    
שמן מוטו דיפו  70 ש"ש 
עבודה   1450 / 250  שע עבודה =5.8  שע .   תבדוק בעוד מוסך
. קח בחשבון שהכלי עשה 90K ,,ורצוי להצמד למוסך  אחד  . { כלומר לקוח חוזר שירות יותר טוב  ,} 
גם בחשבון  שזה כולל גם אחריות  של כשל עתדי .
 
רכב פגע באופנוע שלי - איך ממשיכים?
21/10/14 17:02
152צפיות
מישהו שעובד איתי דפק רוורס על האופנוע שלי כשחנה בחניה של העבודה- נגח בפרונט, שבר את הכנף הקדמית, עיקם את הג'ק וסדק את הפרינג של המסכה. האופנוע לא נפל, הוא חנה על אדמה בוצית ורק נגרר כמה מטרים ונקבר קצת יותר נמוך באדמה.
העליתי על גרר לת"א (אני גר בסוף הצפון) ואני מחכה להערכת מחיר משמאי.
 
עכשיו, פעם ראשונה שאני מתעסק עם דבר כזה. 
אני מבוטח בפול, לפי מה שאני מבין אין לי סוכן אז אני משלם הכל ומגיש את התביעה אח"כ.
אז לפני שאני מוציא כספים, מה בעצם מגיע לי?
על פניו האופנוע ניזוק מעט ואפשר לטעון שניתן לרכוב עליו - האם אקבל החזר על הגרר? מבחינתי, האופנוע קיבל מכה רצינית כשלא הייתי לידו, לא יודע מה הייתה עוצמת המכה ואיפה נפגע, ואני לא מוכן לרכב עליו עד שמוסך לא יאשר לי. בטח לא שעתיים וחצי עד לאותו מוסך. האם זה מקובל? (גרירה של 700 שקל)
מה לגבי גרר חזרה? (כדי להגיע לת"א ולהחזיר אותו אליי אני צריך להפסיד יום עבודה, דלק וקילומטרז')
מה לגבי השבוע+ שהוא לא אצלי? 
לא מגיע לי רכב חלופי? 
 
אני אשמח למידע מדויק ממי שעבר את זה.
תודה חברים ושלא נדע מאהבלים עם רגל עצבנית על הדוושה...
אתה צריך להגיש תביעה לביטוח שלו, לא לפול.
21/10/14 17:10
106צפיות
הדבר הראשון שבו אתה צריך להתחיל זה הודאה כתובה ממנו שהוא אשם (או של עדים שנכחו כשזה קרה)
בוא נעשה סדר, יש לך ביטוח מקיף?
21/10/14 18:20
100צפיות
מדבריך משתמע שלא.
ביטוח חובה מכסה אך ורק פגיעות גוף (מה שלא היה במקרה הזה) ולכן אין לך מה לערב את הביטוח שלך בכלל.
אתה צריך לתבוע את הביטוח שלו - באם יש לו מקיף או ביטוח צד ג', ובמידה ולא אז לתבוע אותו ישירות.
תגיש תביעה על אילו החזרים אתה רוצה לקבל, ומה שתקבל בסוף זה מה שיוסכם בהסכם הפשרה או בבית המשפט במידה ולא תגיע לפשרה מולו או מול הביטוח שלו.
אם יש לך הודאה ממנו זה יהפוך את כל העסק להרבה יותר פשוט...
 
(אגב, במידה וכן היה לך ביטוח מקיף, יכולת לתבוע הכל מהם, והם היו מתחשבנים מול הביטוח שלו אחר כך... לא בטוח שזה שווה את הקפיצה במחיר הפוליסה בשנים שאחר כך)
לגבי הפסקה האחרונה (זו שבסוגריים)
21/10/14 19:21
69צפיות
לפי המקובל, במידה וצד ג' אשם בוודאות (הודאה וכדו') והתיק לא מגיע לבית משפט, חברת הביטוח המקיף שלך מתנהלת מול הפוגע בלי להחשיב את הפעולה כהפעלת הביטוח, אלא כחלק מהשירות שהיא נותנת לך כלקוח.
 
היא מטפלת בשליחת שמאי, בדין ודברים מול הביטוח של צד ג' ובמידה ולפי תנאי הפוליסה מגיע לך רכב חלופי - גם בהסדר הזה ללא תשלום מצידך. את הצ'ק של ההחזר תקבל מצד ג'.
 
כל זה מנסיון אישי (פעמיים) עם הרכב.
אם הוא מודה ויש לו ביטוח צד ג' אז דרכך פשוטה
21/10/14 18:29
77צפיות
נשמע שעל פניו תקבל ממנו הודאה כזאת אם הוא אדם ישר.
אחרי שהוא מודה אתה צריך לאשפז האופנוע במוסך היבואן להערכת נזק ע"י דוח שמאי.
 
ועכשיו אחרי הערכת הנזק אתה תוכל להחליט אחת מ3 אפשרויות:
א. לא לתקן אבל לתבוע ממנו או מהביטוח שלו את העלות הנזק שקבע השמאי [שיכלול את הגרר וכו']
ב. לתקן הכל לפי דוח השמאי ואז לתבוע מהביטוח שלו את הכסף
ג. לתקן חלק מהדברים שקבע השמאי ולתבוע ממנו ו/או מהביטוח שלו את כל מה שקבע השמאי. אם הוא לא מודה אתה יכול להחליט מה לתקן ולתבוע ממנו את הפיצוי לפי השמאי.
 
על פניו חברת הביטוח שלו, הצד ג', יצטרכו לממן לך את כל הנזק כי האופנוע חנה ואין לך אשם תורם לקרות התאונה.
 
אם הוא לא מודה שהוא אשם אז תאלץ לחפש הוכחות כגון עדים, מצלמות וכד', ואז ללכת למשפט [אולי אפשר תביעות קטנות] עם דו"ח השמאי.
קצת סדר
21/10/14 18:44
79צפיות
הפול זה ביטוח חובה, כלומר נזקי גוף בלבד.
 
בדוק אם יש לו ביטוח צד ג' או מקיף (אם זה רכב ליסינג, חלק מהחברות מבטחות בחברות ביטוח מסחריות וחלקן נוהגות כמבטחות עצמיות ויש להן מחלקת תביעות משלהן).
הכנס את האופנוע למוסך (עדיף מורשה של היבואן), בחר שמאי מהרשימה של חברת הביטוח שמבין באופנועים (אם אין שמאי שמבין באופנועים - קח שמאי אחר), שלם את התיקון ואת שכר טרחת השמאי ואז כתוב מכתב דרישה לחברת הביטוח, עם פירוט ההפסדים שנגרמו. שים לב שבתביעה כזו אתה יכול לתבוע כל נזק שנגרם לך, כולל קסדה, מעיל, שרשרת וכו', כי התביעה נעשית מכח פקודת הנזיקין, ולא חוק חוזה הביטוח.
אל תחשוש מניגוד אינטרסים של השמאי - כל השמאים שנמצאים ברשימה של חברת ביטוח גם מגישים חוות דעת פרטיות לאותן חברות.
לחברת ביטוח יהיה "קל" יותר לבלוע תביעה צד ג' של אופנוע שתוקן במוסך מורשה של היבואן ושנעשתה לו שומה על ידי שמאי שמופיע ברשימה של החברה, מאשר בכל דרך אחרת.
בכל מקרה, הכן עצמך להמתנה של 3-6 חודשים בטיפול בתביעה מרגע הגשתה.
אם אתה מתקשה פנה אלי בפרטי ואעזור לך.
בהצלחה
לגבי הודאה באשמה מצד הפוגע
21/10/14 18:47
66צפיות
זה לא מזיק שיש, אבל אל תתאבד על זה.
ממילא חברות הביטוח לא מתייחסות לכך:
סעיף 28 בפוליסה התקנית אומר:
 
28. הודאה ללא הסכמת המבטח
 
"...שילם המבוטח או אדם מטעמו פיצוי בקשר למקרה ביטוח המכוסה לפי פוליסה זו, הודה בחבות, הציע, הבטיח או התחייב לפיצוי כאמור, ללא הסכמת המבטח מראש, לא יחייב, הדבר את המבטח..."
 
אם תוכל - השג פירוט נסיבות מהפוגע, אם לא - לא נורא. זה לא עד כדי כך קריטי
הכל נכתב, רק עוד דבר אחד:
21/10/14 19:47
94צפיות
תקליט את כל השיחות שלך איתו. זה חוקי, וכדאי שישמעו אותו מודה במה שהוא עשה. אחר כך הגירסאות משתנות מהר, ומספיק שהוא יכחיש בפני חברת הביטוח שלו שהוא עשה את זה, ואתה בבעיה. לפחות שיהיה לך משהו ביד כשתתבע אותו בבית משפט לתביעות קטנות. מזה הוא לא יוכל להתחמק באותה קלות (מגיעים לבית המשפט עם טייפ קסטות ענק של כושים, מניחים על הדוכן, ושואלים אותו מה בדיוק הוא אמר לך. מהר מאוד האמת יוצאת לאור...)
מה אם... הגיגיו של רוכב על נישה שהפכה למילה גסה....
20/10/14 21:38
310צפיות
ספורטיבי.
 
כן כן, אמרתי ספורטיבי. ממש כמו זה שאסור להגיד את שמו.
 
ספורטיבי = וולדמורט.
 
התחושה בתקופה האחרונה היא שהמחאה הבאה תהיה מחאת הספורטיביים.
 
והיא דווקא תגיע מתוכינו, מהקהילה - יוציאו אותנו מחוץ לחוק. ייאסר היבוא. יצנחו המחירונים של אילו שכבר על הכביש.
 
אופניים חשמליים זה הדבר הבא בעופר אבניר. הקונה יקבל מנוי שנתי ל"הארץ" ואריזת מילקי מתנה.
 
"אופנוע בשבילי זה כלי להביא אותו מפה לשם כמה שיותר מהר, כמה שיותר לדחוף אותו. טוטאלי". - כך אמר גיא בן ברק בראיון האחרון שלו כשמגזין מוטו נסגר. לצד תמונה גדולה רכוב על ZX12 עם מרפק עמוק ברצפה.
 
הרבה דברים אפשר להגיד על גב"ב. אבל יש לו ביצים ועמוד שדרה להגיד את מה שהוא חושב, כמו שהוא חושב.
 
נשבר הזין מפוליטיקלי קורקט.
 
בגיל 3 אבא קנה לי את האופנוע החשמלי הראשון (הוא אשם בהכל).
 
בגיל 4-5 היה לוקח אותי על הווספה לגן.
 
בגיל 7-9 אני הייתי יושב מקדימה ומתפעל את הגז של הווספה עד לבית הספר. אבא היה משאיר את הכל בשליטה מהמושב האחורי.
 
בגיל 13-14 יושב בפוזה קרבית על ליטרים ספורטיביים באוטומוטור. החדר מלא בפוסטרים ומודלים של אופנועים על כל מדף...
 
בגיל 15 לוקח סיבובים מהחבר'ה הגדולים בחולות ראשון.
 
ביום ההולדת 16 ולא שניה אחרי -  רשיון ל 50 סמ"ק, Beta RR50.
 
ביום ההולדת 18 ולא שניה אחרי - רשיון ל 500 סמ"ק. צה"ל קטף אותי כמה חודשים אחרי, כך שלא היה טעם לקנות אופנוע, או כסף, עכשיו כשאני נזכר בזה.
 
חודשיים לפני הגיוס - משאית דורסת אותי על קטנוע ביוון. כלום לא נשבר. כוויות דרגה 3-4 בכל צד ימין של הגוף. לא עולה יותר על הדבר הזה!
 
בגיל 21 ה"בנדיטון" קונה R6. "קח סיבוב" הוא מפציר בי.
 
"אתה דפקט? רכבתי רק על שטח עד היום. אין מצב".
 
"בדיוק בגלל זה" הוא אומר. "מה זה אופנוע כביש לעומת שטח? מה אתה לא סומך עליי? אני אומר לך שקטן עלייך, קטן עלינו".
 
אני מתיישב עליו ומניע. תדרוך קצר ויוצא לדרך. כמובן שקפץ הקלאץ' והוא כבה ברמזור הראשון... לא מאבד את זה ומתעשת מייד. יורד לאיילון ומרביץ תורה עד סוף ההילוך השישי.
 
שם זה התחיל. שם זה נגמר.
 
האדרנלין, ההתמכרות, השיכרון הזה של לשבת על יצירה הנדסית, פלא פיסיקלי שכזה.... לא פלא שאנשים מוכנים למות בשביל זה.
 
גיל 23 משכורת קבע ראשונה, לוקח הלוואה, אבא עוזר בביטוח וציוד, מעמיד R600 בן שנה וחצי.... I'm Back On Track!
 
 
 
 
 
היום, 27 מלמטה.....
20/10/14 22:02
239צפיות
 
שבת בבוקר. 06:45. השעון מעורר מצלצל....
 
אני כבר ער 10 דקות ומחכה לו.
 
בעיקר כי אני יודע למה הוא מצלצל, אבל גם כי יש לי פיפי אש ואין לי כח לצאת מהפוך.
 
מזנק מהמיטה ונותן לשעון מכת קראטה כדי שלא יעיר את החברה.
 
מושך את התיק צ'ימידאן הגדול מתחת למיטה - 
 
כפפות: יש. מגפיים: יש. גרביים עם הרבה טלק: יש. חליפת דריי פיט: יש. מגן גב וכליות: יש. חליפה: יש.
 
מחבר את הדיבורית לאייפון. נשיקה לחברה (עד 13:00 אתה פה. נוסעים להורים שלי.) ויוצא מהבית בקול תנועה חורק של הציר של המגף.
 
מגלגל אותו החוצה ומניע. "היום הולכים לעבוד" אומר לו. "יאללה יאללה, אותך ועוד 10 כמוך אני לוקח" הוא משיב.
 
20 דקות ו - 50 קילומטר מאוחר יותר אני נוחת במסילת ציון. רובם כבר שם. כל פעם מצחיק אותי מחדש איך קרה שמנכ"ל חברת קידוח,
 
איש ביון, איש מחשבים וסטודנט מוצאים מכנה משותף והפכו לחברים כאלה טובים. ברור לי שהמסלול חיים שלנו והנסיבות לא היו מפגישות אותנו לעולם ללא המכנה המשותף.
 
מתדלקים אותו ב 98 ואותי בהפוך, דוחפים אטמים לאוזניים ויוצאים לדרך.
 
יש חוקים בקבוצה. והם מאוד ברורים לכולם.
 
לא עוקפים בתוך מבנה. לא עוקפים בכלל. לא מתחרים אחד בשני. שומרים מרחק. לא ווילי. לא סטופי. לא נסיעה פרועה שמושכת אש וטעויות אנוש. מצייתים לתמרורים ורמזורים. לא לא לא עוקפים על פס לבן.
 
הרכיבה עד לנס הרים היא מנהלתית מתגברת. מתחילים מנהלתי לגמרי, והקצב עולה לאט לאט ובצורה מבוקרת. נותנים לצמיגים ולמפרקים להתחמם ולהכנס לקצב.... הרמת רכיבה של כל הקבוצה זהה פחות או יותר.
 
אין הפתעות. כל אחד יודע למה הוא מסוגל ובעיקר למה הוא לא. תקראו לזה בגרות, תקראו לזה אחריות.
 
אנחנו קוראים לזה ניהול סיכונים. מטרת העל - לחזור הבייתה בשלום. אפס נזק לרכוש ואדם מקסימום פאן. הכנסנו כל גורם ונתון לטבלה וצמצמנו את הסיכון למינימום האפשרי בתוספת מרכיב הפאן.
 
כך שבעצם הסיכון המירבי שנשאר הוא בגורמים הבלתי מדידים - רכב בנתיב הנגדי למשל.
 
מגיעים לאזור נס הרים. ההלוך חזור הראשון הוא בגדר "סריקה מאובטחת". קצב איטי, בחינה של הכביש והסביבה. וירא כי טוב? מגבירים בהדרגה. ויען כי נורא הדבר? ממשיכים הלאה או מדליקים סיגרלה בצד.
 
 
 
 
 
 
הקצב מתגבר... האדרנלין עולה... ואז זה מגיע...
20/10/14 22:28
211צפיות
מכון טיהור שפכים - פרסה.
 
מסמן עם הקסדה ל ZX10 שיתחיל ראשון.
 
ראשון, שני, שלישי - עיקול נסגר שמאלה, כתף יוצאת לכיוון המראה, ברך נפתחת הצידה כמו כנף של מטוס, סגירת גז מבוקרת רק בשביל להעמיס את הפרונט בהיגוי הפוך,
 
האופנוע נשכב באחת על צידו, גז נפתח בעדינות, מבט רחוק החוצה עד לאן שאפשר, רעש של חיכוך מהסליידר, עוד גז ומתיישרים ומייד ימינה ארוך, הפעם הרגליים מחבקות חזק את המיכל,
 
חצי רוכב על הרגליות, כתף וראש יוצאים ימינה אל תוך הפנייה, שליש עליון של ההילוך השלישי, ומייד בלימה אל פנייה חדה ועיוורת שמאלה....
 
ואז זה בא....
 
בשבועות האחרונים הפחד והספק חודר כמו קור לעצמות. "מה אם..." מהדהד לי כל הזמן בראש.
 
יורד על הברקסים, מוריד לשני, גוף החוצה, פקודת היגוי אל תוך הלא נודע....יורד יורד יורד והנה נפתח לפני הכביש עם החורשה מימינו
 
 "מה אם תאבד קדמי עכשיו?"
 
עוד לא מספיק להתיישר וקצר מסוכן ימינה.
 
ומה אם יבוא מולך ילד עם גו פרו שברח מהקו של הסיבוב?
 
מתיישר אל ישורת ופותח מבערים... שני עד הסוף, שלישי עד הסוף, רביעי כמעט עד הסוף...
 
ומה אם עומד שוטר בקצה הישורת?
 
 ומה אם מייד אחרי הסיבוב עומד רכב שיורד לשביל דרך לטייל בסטף?
 
 ומה אם תעוף על הגדר?
 
ומה אם תהרוג משפחה בפחית בטיול שבת? אתה חושב שלמישהו יהיה אכפת שזה באשמתם?
 
 ומה אם תמות? למה אתה עושה את זה להורים שלך? אנוכי מניאק. זה מה שאתה.
 
 ומה אם תשאר סיעודי? זה החיים שאתה מאחל לחברה שלך? להאכיל אותך מרק ולקלח אותך? עדיף תמות אנוכי  מניאק.
 
 ומה אם???
 
 
את מאור הכרתי באופן רשמי בשבוע שעבר, נפגשנו במוסך הפודיום, ישבנו ודיברנו קצת, הוא התלהב מהאופנוע ולא שכח לציין מייד על מה הוא רוכב. אמר שהצמיגים שיש לו את אותם צמיגים בדיוק כמו אלה שאני מתקין עכשיו
 
והם הכי טובים שרכב עליהם אי פעם. לא רכבתי עם מאור אף פעם, זה לא באמת משנה. לכל מי שרוכב שם די ברור מה קרה. גם הרכב וגם מאור היו גורמים משפיעים פעילים בתאונה.
 
ועכשיו ה "מה אם" גדול יותר.... אני רוכב ספורטיבי גאה. ספורטיבי זה לא רק פיירינג וקליפאונים. ספורטיבי זה גם שטח, סטריט פייטר וסופרמוטו.
 
אופנוע הוא הכל חוץ מכלי רכב בשבילי. הוא הוואי, חברים, סיפוק, מקום מפלט, אי של שפיות you name it....
 
 
אבל מה אם....  
סחתן על הפתיחות (עם שורוק)...
21/10/14 00:57
158צפיות
מקנא בך בפתיחות (עם חולם).
שמע, עכשיו, אחרי שהוצאת הכל, אין לי ספק שברכיבה הבאה שלך תרגיש קליל בהרבה.
 
כשהפחד אינו עומד על המשמר, קורה מה שפחדנו ממנו.
היה תענוג לקרוא...
לגבי "סגירת גז מבוקרת רק בשביל להעמיס את הפרונט בהיגוי הפוך"
21/10/14 09:34
154צפיות
לא בדיוק הבנתי מהניסוח בשביל מה אתה סוגר גז בהשכבה. האופנוע יתיישר לך , או חמור מכך, אם תסגור מהר מידי אתה מסתכן ב-Low Side. אלא אם כן התכוונת שאתה עושה את זה בסוף ההשכבה כדי להרים את האופנוע מהר יותר. לא בטוח שהבנתי.
הדרך הנכונה היא ברגע שסיימת להטות את האופנוע לתוך הפניה, לפתוח גז מבוקר ומתגבר כל הזמן עד סוף הפניה.
 
ואני מזדהה עם המה-אימים שלך
אתה טועה כורש. סגירת גז בהשכבה לא מיישרת את האופנוע.
21/10/14 10:28
152צפיות
שני דברים בלבד מרימים את האופנוע מתוך ההשכבה:
הפעלת הבלם הקידמי!
דחיפת יד עליונה.
זה נכון שעזיבת גז פתאומית תביא להחלקת אחורי (לא רק בסיבוב), במיוחד בהילוכי
השכבות (ראשון שני) ואז, אם זה סיבוב מה שממתין לך הוא דווקא HIGH SIDE ולא כפי שציינת.
אני לא טועה
21/10/14 13:39
119צפיות
(26:47 עד 27:36, כולל אנימציה)
לא הבנתי איך עזיבת גז פתאומית תביא להחלקת האחורי, אולי התכוונת לפתיחת גז פתאומית?
אין פשוט מזה כורש. כאשר האופנוע בהילוך נמוך - מה שמאפיין
21/10/14 14:05
106צפיות
השכבות סליידרים - עזיבת גז פתאומית גורמת לאחורי להאט או אף להעצר לרגע בעטיה של
בלימת המנוע. עד שהכביש מאיץ את הגלגל שוב לסל"ד שהיה קודם, הוא מצוי בהחלקה.
אתה מוזמן להפעיל בלם קדמי בתוך השכבה.
21/10/14 14:16
102צפיות
כשתסיים תשלח תמונה של האופנוע.
אתה מוזמן להכניס להילוך לפני שאתה מגיב. אם תבקש יפה
21/10/14 14:22
108צפיות
אסביר לך למה זה קורה ולמה כשעשיתי זאת אלף פעם, לא קרה דבר רע
חוץ מן ההתרוממות.
הקצב מתגבר... האדרנלין עולה... ואז זה מגיע...
20/10/14 22:29
185צפיות
מכון טיהור שפכים - פרסה.
 
מסמן עם הקסדה ל ZX10 שיתחיל ראשון.
 
ראשון, שני, שלישי - עיקול נסגר שמאלה, כתף יוצאת לכיוון המראה, ברך נפתחת הצידה כמו כנף של מטוס, סגירת גז מבוקרת רק בשביל להעמיס את הפרונט בהיגוי הפוך,
 
האופנוע נשכב באחת על צידו, גז נפתח בעדינות, מבט רחוק החוצה עד לאן שאפשר, רעש של חיכוך מהסליידר, עוד גז ומתיישרים ומייד ימינה ארוך, הפעם הרגליים מחבקות חזק את המיכל,
 
חצי רוכב על הרגליות, כתף וראש יוצאים ימינה אל תוך הפנייה, שליש עליון של ההילוך השלישי, ומייד בלימה אל פנייה חדה ועיוורת שמאלה....
 
ואז זה בא....
 
בשבועות האחרונים הפחד והספק חודר כמו קור לעצמות. "מה אם..." מהדהד לי כל הזמן בראש.
 
יורד על הברקסים, מוריד לשני, גוף החוצה, פקודת היגוי אל תוך הלא נודע....יורד יורד יורד והנה נפתח לפני הכביש עם החורשה מימינו
 
 "מה אם תאבד קדמי עכשיו?"
 
עוד לא מספיק להתיישר וקצר מסוכן ימינה.
 
ומה אם יבוא מולך ילד עם גו פרו שברח מהקו של הסיבוב?
 
מתיישר אל ישורת ופותח מבערים... שני עד הסוף, שלישי עד הסוף, רביעי כמעט עד הסוף...
 
ומה אם עומד שוטר בקצה הישורת?
 
 ומה אם מייד אחרי הסיבוב עומד רכב שיורד לשביל דרך לטייל בסטף?
 
 ומה אם תעוף על הגדר?
 
ומה אם תהרוג משפחה בפחית בטיול שבת? אתה חושב שלמישהו יהיה אכפת שזה באשמתם?
 
 ומה אם תמות? למה אתה עושה את זה להורים שלך? אנוכי מניאק. זה מה שאתה.
 
 ומה אם תשאר סיעודי? זה החיים שאתה מאחל לחברה שלך? להאכיל אותך מרק ולקלח אותך? עדיף תמות אנוכי  מניאק.
 
 ומה אם???
 
 
את מאור הכרתי באופן רשמי בשבוע שעבר, נפגשנו במוסך הפודיום, ישבנו ודיברנו קצת, הוא התלהב מהאופנוע ולא שכח לציין מייד על מה הוא רוכב. אמר שהצמיגים שיש לו את אותם צמיגים בדיוק כמו אלה שאני מתקין עכשיו
 
והם הכי טובים שרכב עליהם אי פעם. לא רכבתי עם מאור אף פעם, זה לא באמת משנה. לכל מי שרוכב שם די ברור מה קרה. גם הרכב וגם מאור היו גורמים משפיעים פעילים בתאונה.
 
ועכשיו ה "מה אם" גדול יותר.... אני רוכב ספורטיבי גאה. ספורטיבי זה לא רק פיירינג וקליפאונים. ספורטיבי זה גם שטח, סטריט פייטר וסופרמוטו.
 
אופנוע הוא הכל חוץ מכלי רכב בשבילי. הוא הוואי, חברים, סיפוק, מקום מפלט, אי של שפיות you name it....
 
 
אבל מה אם....  
מה אם?
21/10/14 06:22
177צפיות
אני אגיד לך מה אם. תנסה, עד כמה שאפשר, למנוע את ה"אם" הזה. אל תכנס לפינות שאתה לא בטוח שאתה יודע לצאת מהן, ותמיד תחשוב פעמיים. אתה על כביש ציבורי, ועל הזין האגו. לא מפריע לי להיות שני בסדום ערד, אני מעדיף שזה שלפני יתרסק מאשר אני. תמיד פעלתי ככה. לפעמים, לצערי, זה התממש, וזה שהיה לפני התרסק. בנתיים טפו טפו טפו אצלי זה עובד.
 
ובכל מקרה, ביטוח חיים גבוה למקרה מוות ונכות מתאונה, ורצוי גם סיעודי. לפחות שיקיריך לא יסבלו בגללך. תן להם להנות במרכאות מזה, רק לבדוק כל בוקר את צינורות הברקסים היטב, לך תדע מה עובר להיא בראש...
תרד דרומה עוד 20 ק"מ כביש
21/10/14 06:48
156צפיות
    4 ,   צומת ניצנים  ,פונה  ויש לך מסלול  לא פחות טוב  מנס הרים   ב 6.00-8.30   בבוקר  בלי תנועה כמעט בכלל . אחכ עולה כביש שדרות  רהט בית קמה 
בית גוברין . כבישים מהירים מאוד . ....תנועה דלילה .
ופחות מה אם  לייק  לפוסט 
º
רצוי בכבישים האלה להתחמש בוולנטיין. הדבורות עוקצות.
21/10/14 07:16
50צפיות
º
20-30 ק"מ מזרחה יש כבישים נפלאים נטולי דבורים ודוושנים
21/10/14 08:50
44צפיות
º
יופי של כתיבה
21/10/14 07:44
36צפיות
יופי של כתיבה יתוש. למרות שאני וה 12R שלי מזדהים ומבינים ממש
21/10/14 10:45
130צפיות
לעומקם את דבריך...הזמן עושה את שלו. לא חייבים שימוש בסליידרים ע"מ להנות
מרכיבה ספורטיבית בכביש הציבורי.
מי שרוצה לשחק אותה רוסי, יש רק פתרון אחד: TRACK DAY במדינה נורמלית.
זה עולה פחות מאשר "הכול כלול" במרחק של שעת טיסה מכאן.
קרא נא את הפרק השני בספר "נוצרי הגחלת" ("צעצועים למבוגרים", ע"מ 33, סטימצקי) ותווכח
שאפשר להנות מרכיבה בלי אותו פחד קמאי מ"איך זה יגמר".
למחבר - למיטב ידיעתי - יש לא מעט קילומטראז' על ספורטיביים גדולים 
º
קטע הרכיבה מתחיל בעצם בע"מ 41. צ'טערת...
21/10/14 10:59
29צפיות
אני רק שאלה, למה...
21/10/14 00:55
184צפיות
למה 98?
 
זה הדלק שהיצרן ממליץ?
או שהעלית יחס דחיסה?
או שאתה "סתם" "מפנק" את האופנוע (ואת הכיס של חברות הדלק) בדלק "איכותי"?
סיכמת הכל במשפט אחד
21/10/14 09:10
148צפיות
"בדיוק בגלל זה" הוא אומר. "מה זה אופנוע כביש לעומת שטח? מה אתה לא סומך עליי? אני אומר לך שקטן עלייך, קטן עלינו".
mosquito
21/10/14 14:39
137צפיות
בלי תמונה, אין ערך למילים העם דורש תמונה של האופנוע 
 
הוא פרסם מגפיים והשחצן הזה...
הודעה זו מכילה תמונות
21/10/14 16:33
180צפיות
הראה את כל החבילה.
MotoGP האופנועים יורדים במשקל ל
21/10/14 16:22
103צפיות
  156 ק"ג   מיכל דלק 20 ליטר  בעונה הבאה  מהיכן מקצצים ? קרדיט פול גז 
 
החוליגן שלי   =210 ק"ג ..
מישהו משתמש באטמים של חברת ELACIN?
19/10/14 10:51
183צפיות
יש להם אטמים לבעלי קסדות (אופנועים מכוניות וכ"ו), נדמה לי זה נקרא Biopact FlexComfort או Drive.
 
אשמח לשמוע חוות דעת ממי שהתנסה איתם
איזה
הודעה זו מכילה תמונות
19/10/14 15:33
300צפיות
סוג  . את ה 2 התחתונים אני  מכיר , צריך לקצץ קצת שלא יגע בקסדה . עוזר  .
הטרדה מרעש זה  משתנה מאדם לאדם . רוח/ מנוע .
 
º
2 העליונים, drive ch
19/10/14 16:36
45צפיות
130 יורו לאטמים?
19/10/14 23:31
100צפיות
עדיף לעשות מעשה ואן גוך
כי הם עם פילטר
20/10/14 08:17
86צפיות
בארץ הם עולים 615 ש"ח לזוג
אני אישית יכול להמליץ על ultimateear
19/10/14 16:34
228צפיות
אני משתמש באטמים שלהם בחצי שנה האחרונה, והם ממש נוחים + ממש עוצרים את הרעש של הרוח (בלי פגיעה ברעש מנוע/רכבים).
 
מאד מומלץ,
 
ultimateear.com
 
עמרUK
º
זה לא ממש תקף לישראל וחבל
19/10/14 16:42
59צפיות
º
איזה מחיר
19/10/14 16:46
56צפיות
נכון - לא זול אבל...
19/10/14 21:50
126צפיות
רכבתי בחיי עם הרבה סוגים של אטמים.
 
זאת פעם ראשונה אשר אני יכול לרכוב שעות ולא כואב לי באוזניים, או שאוזן אחת לא מסודרת כמו שצריך, או האוזן לא עוצרת את הרעש באופן אפקטיבי.
לכל אוזן יש את האטם שלה - והיא מתאימה ב 100%.
 
לא כואב, לא לוחץ, לא בורח. כן עוצר את הרעש של הרוח.
 
נכון לעכשיו - לקוח מרוצה!
 
עמרUK
איזה דגם יש לך?
19/10/14 22:07
79צפיות
העלויות לישראלי הממוצע קופצות בעוד כמה מאות שקלים כי צריך לעשות תבניות בארץ ולשלוח להם את התבניות.
אלה האטמים הראשונים שלך בהתאמה אישית?
לי יש את הדגם הבסיסי לאופנועים
19/10/14 22:23
93צפיות
 
זה עלה לי 70 פאונד מפני שרציתי גם לצרוב את השם שלי.
יש לי צבע שונה לכל צד:
אדום (RED) - RIGHT)
כחול - לאוזן שמאל
 
הבחור לקח את הדוגמאות של האוזניים שלי כשהייתי בקורס רכיבה מתקדמת של קליפורניה סופר בייקס בסילברסטון.
 
אבל הבנתי שיש אפשרות לעשות את זה לבד ולשלוח להם את זה.
 
 
נקודה נוספת - אני לא יודע מי ומה, אבל אבא שלי (חיפה) הזמין אטמים לפי האוזנייםשלו לצורך שחיה. אם תרצה, אני אוכל לנסות לברר יותר פרטים
אשמח לפרטים
19/10/14 22:34
60צפיות
מה שמקפיץ פה את המחיר, זה יצירת התבניות ושליחה ליצרן.
 
כדי להכין תבניות חובה שהאוזן תהיה נקיה לגמרי, ובשביל זה צריך בדיקה של מישהו. גם צריך לדעת עד לאן להכניס את הספוג שמונע מהחומר הנוזלי לחדור לעומק האוזן.
אני לא חושב שזה כלכך פשוט לעשות תבניות לבד בבית, למרות שאני לא פוסל.
- אטמים בחיפה
20/10/14 23:13
30צפיות
דברתי עם אבא שלי בקשר לאטמים שלו.
 
הוא משתמש בהם לבריכה, אבל שווה לבדוק בחנות אם האטמים מתאימים גם לרוכבים או שיש להם אטמים מיוחדים לרוכבים.
שם החברה היא
 
אבא שלי לא זוכר כמה עלו לו האטמים. אבל מה שכן,הוא אמר שהיתרון שלהם, הוא שרות לקוחות אמין וידידותי כמו שהייתי רוצה לקבל.
שווה לצור איתם קשר ולבדוק מחירים (בודד מול קבוצה).
 
לי אישית אין ספק שהמחיר לא משחק תפקיד פה. ואחרי הניסיון שלי עם אטמים לפי מידה, גם הזוג הבא שלי יהיה באותו סגנון.
 
עמרUK
 
תודה על העדכון
21/10/14 08:41
26צפיות
חברת steiner מייצרת בעצם את אותם האטמים שיש אצל אדוט (אני לא יודע מי היבואן בארץ).
זאת אומרת שיש להם אטמים מלאים בהתאמה אישית ללא פילטר של חברת MaxProtect עם הנחתה של עד 35 דציבל בעלות של 440 ש"י לזוג, ואטמים עם פילטר (מה שהומלץ לי באדוט ועולה 615 ש"ח לזוג) של חברת Elacin דגם  עם BioPackt עם הנחתה של עד 30 דציבל אם אני זוכר נכון.
עדכון נוסף
21/10/14 13:23
19צפיות
ציטוט ממייל שקיבלתי מחברת steiner
 
"אנו בשטיינר לא מייצרים אטמים שמבטלים רעשי רוח בקסדת אופנוע, אלא רק אטמים שמיועדים למים. עם זאת, אנו עובדים עם חברה בשם "אדוט" אשר מיצרת אטמים שונים להנחתת רעשים. לאדוט יש סניפים בתל-אביב, ברחובות ובראשון-לציון."
איך הם בהשוואה לאטמי ספוג שמוכנסים טוב?
19/10/14 22:50
77צפיות
כי הם אמורים גם להנחית +30dB.  האם זה יותר ענין של נוחות באוזן ומניעה מההתעסקות להכניס אותם בצורה נכונה? או שהאפקט על הרעש אחר? תגובת תדרים?   ב MOTOGP הם מסתפקים בספוג :)
תודה
אני חושב שבסופו של דבר זה מכלול של דברים
19/10/14 23:30
77צפיות
1. זה יושב טוב באוזן - לא בולט, לא כואב
2. זה מוריד ב 30 דציבלים
 
מכיוון שזה תמיד יושב טוב. ותמיד נוח  אז זה יותר טוב מספוג.
 
שרכבתי עם ספוגים - זה היה תמיד משחק של:
"האם כווצתי את זה מספיק כדי שזה יכנס טוב".
"האם הכנסתי את זה עמוק מדי - אבל לא יותר מדי עמוק".
"האם חכיתי מספיק זמן לפני שהורדתי את היד מהאטם - ועכשיו הוא ישב מספיק טוב".
"האם האטם מלוכלך מדי וצריך אחד חדש"...
"איזה ימין ואיזה שמאל" - כדי לא להעביר ג'יפה מאוזן לאוזן.
"למה באוזן שמאל יש לי יותר רעש מאוזן ימין?!"
"למה באוזן ימין יש לי יותר רעש מאוזן שמאל?!"
 
אני בטוח שיש אנשים מנוסים מאד שזה מצליח להם כל פעם מחדש.
אצלי זה לא תמיד היה מצליח ב 100% עם שני האוזניים - ובנסיעות ארוכות זה תמיד הכאיב לי בסוף - כי זה בולט.
האטמים המותאמים אישית מורידים תדרים בצורה שווה
20/10/14 02:24
90צפיות
כמדומני. בניגוד לאטמי הספוג.
גם בליינים במועדונים משתמשים בהם, כדי ליהנות מהמוזיקה מבלי להינזק מהעוצמה שנחשפים אליה לעתים קרובות.
אגב, יש מקומות שיעשו הנחה על רכישה קבוצתית.
לא בדיוק.
20/10/14 07:59
78צפיות
אטמים חד פעמיים פשוטים נותנים בדר"כ הנחתה יחסית שטוחה. אטמים מותאמים אישית לעומת זאת, מותאמים לא רק לאוזן המשתמש אלא גם לשימושים שלו. ככה שההנחתה לא בהכרח תיהיה אחידה. להיפך, בדר"כ יש ניסיון לפגוע בשמיעה כמה שפחות ולסנן רק את התדרים הרלוונטיים (למשל רעשי רוח).
 
כשהתדרים הרלוונטיים הם כל תחום התדרים (כמו במוזיקה רועשת במועדון) אז יש צורך בהנחתה אחידה, אבל זה לא בהכרח אופטימלי לשימושים אחרים.
 
באמת מעניין לשמוע עוד מניסיונם של אחרים על ההבדלים בין אטמים מותאמים אישית לבין אטמי ספוג. כי מהצהרות היצרנים זה נראה שרוב האטמים המותאמים אישית מנחיתים פחות מהאטמים החד פעמיים. וגם חוות דעת של מישהו שעשה אטמים כאלו בארץ, סה"כ יש מלא מכונים שעושים כאלו.
 
 
בדיקת היענות לקבוצתית?
20/10/14 08:16
69צפיות
מי שקבוצתית אטמים מעניינת אותו ויכול להיות שיהיה מוכן להשקיע בעניין שירים . אם תיהיה היענות אבדוק (או מישהו אחר שירים את הכפפה) את העניין יותר לעומק שבוע הבא.
 
***
אגב, בעניין דומה, גם אוזניות in-ear לפעמים נותנות הנחתה משמעותית (לא פחות מהרבה אטמים) ויש את ההיתרון שניתן לשמוע מוזיקה באיכות מעולה. ל-shure יש סדרה מעולה למטרה הזו, שמיועדת במקור למוזיקאים, שנקראת se. מניסיון אישי זה יכול להיות אחלה פתרון לנסיעות ארוכות ורגועות אבל קצת מסורבל בישביל נסיעות יומיומיות קצרות יותר.
º
20/10/14 08:17
3צפיות
יש לי אוזניות סנהייזר IE80
20/10/14 08:20
78צפיות
בחבישת הקסדה האוזניות יוצאות טיפה מהמקום ומאבדות אטימה, והלחץ של הקסדה לאורך זמן גורם לכאבים ואי נוחות.
בעניין התדרים
20/10/14 09:18
80צפיות
תדרי הרוח שאנחנו שואפים לסנן הם 500hz>, זאת אומרת תדרים של 0-500hz, וזאת החשיבות הגדולה יותר של האטמים.
השאלה היא האם באמת חברה שמתיימרת לסנן תדרים מסויימים, באמת משתמשת בחומר יעודי ליצירת האטם, או שזה סתם גימיק ובעצם כל האטמים המותאמים הם אותו הדבר.
 
אם אני אקח את מכון אדוט, הם מציעים את האטמים Elacin Biopact (אני לא הבנתי אם אלה האטמי Drive CH או סוג אחר כי הצורה דומה) שהם עם פילטר שניתן להחלפה http://www.elacinatwork.com/nl/en/page/267/elacin-... . לטענתם זה מה שרוב האופנוענים לוקחים.
 
בנוסף, יש להם גם אטמי MaxProtect שהם אטמים ללא פילטר כמו אלה שיש ל-odansky. אצל אדוט מקבלים הנחתה עד 35 דציבל.
השאלה הגדולה היא האם באטם כזה יהיה טווח תדרים מסויים או כמו ספוג זה יסנן הכל מהכל וזהו.
 
אגב, האם יש הבדל בין אטם כמו של Elacin שנכנס לתעלה בלבד לבין אטם כמו של ultimateear שממלא את כל חלל האוזן? אני מדבר מבחינת הנחתה וסינון
בענין הפחתת רעש
20/10/14 14:08
47צפיות
ראיתי מחקר שהאטמים מהסוג הנל לא עוצרים רעש , . אלה  האוזניות   הזה כמו של המטוחיים ,
מה שאתה מתכון מקטין רעש   . ולדעתי  אחרי שעברתי כמעט ,את כל הסוגים רובם יעשו  את העבודה,. 
 
 
 
אין לי כוונה לחסום רעש לגמרי
20/10/14 15:31
44צפיות
המטרה היא לחסום רעשי רוח כמה שיותר, מה שאומר תדר של מתחת ל-500HZ.
 
השאלה היא באמת מה ההבדל בין אטם ספוג רגיל (בהנחה ושמתי אותו נכון באוזן), לבין אטם מותאם אישית. והשאלה היא גם האם יש באמת הבדל בסינון רעשים בין האטמים המותאמים או שהחברות סתם מספרות סיפורים והכל אותו הדבר.
כנראה שיש אמת
20/10/14 17:25
62צפיות
בהצהרות היצרנים, לפחות האירופאים, כי ממה שקראתי יש לעניין תקנים שמחייבים בין היתר בדיקות של מעבדה חיצונית. 
 
מה שכן, מבחינת ההנחתה זה נראה שדווקא האטמים שאינם מותאמים אישית מנחיתים טוב יותר, במיוחד בתדרים הרלוונטיים (500HZ>) שציינת. שים לב שגם היתרון שאמור להיות לאטמים מותאמים אישית של הנחתה סלקטיבית, לא ממש בא לידי ביטוי בגלל שהנחתה של הנמוכים גוררת הנחתה של כל השאר (ראיתי אטמים שבנמוכים מנחיתים מעט ובבינוניים/גבוהים הרבה אבל לא להיפך).
דבר נוסף, שים לב גם שקיים הבדל בין SNR ל-NRR (עבור אותם אטמים סיווג ה-SNR אמור להיות גבוה יותר בכ-3dB).
 
בקיצור, השאלה לגבי מותאמים או לא כנראה מסתכמת בהבדלי הנוחות בלבד כאשר בחירה במותאמים משמעותה הגנה קצת פחות טובה.
אישית, מפריע לי בעיקר נושא הכנסת האטמים (לא מת על הטקס הזה של הגלגול שלהם...) והייתי רוצה לנסות אטמי push to fit כאלו לפני השקעה במותאמים אישית. הבעיה היא רק למצוא אותם בבודדים.
 
 
 
 
הספוג אכן מנחית המון והכל
20/10/14 17:47
82צפיות
הספוג הקלאסי 30DB של 3M עושה עבודה טובה מבחינת אטימה, אבל כמוך יש לי שנאת גלגול, ומעבר לזה תעלה אחת קטנה מאוד ואם האוזן לא מבריקה יש קושי בהכנסת האטם גם בגלגול של כמה דקות.
מצד שני הסיליקון הרב פעמי שמגיע בצורת כיפות כמו זה, לא נוח כי יש הרגשה של יצירת ואקום באוזן.
 
את האטם הספציפי של  3M שאתה מחפש, תוכל למצוא דרך היבואן בארץ. זה משהו שאני עושה המון במידה וקשה לי למצוא את המוצר, פשוט שולח מייל ליבואן ושואל איפה המקום הכי קרוב אלי שמוכר את המוצר הזה.
 
תמיד יש בסופרפארם אצל הרוקחים 3 ש"ח לזוג פעם היה שקל...
20/10/14 22:19
68צפיות
כמה זה יוצא בכמיות יותר גדולות ?
º
אופס... לא קראתי את כל ההודעה
20/10/14 22:38
14צפיות
40 אג' לזוג.
21/10/14 12:42
48צפיות
כדאי לשים לב מר חונדר
21/10/14 13:32
43צפיות
לאותיות בצבע חום אדום בלשונית שעניינה תשלום ומשלוח שאומרות: "פריט זה אינו נשלח לישראל".
אלי הם שלחו.
21/10/14 15:18
36צפיות
אבל אם אתה ממש מתעקש:
 
זה אכן יותר יקר, 56 אג' לזוג, אבל יש משלוח חינם לארץ.
º
רק בשביל לא להכנס לסניף דואר שווה לשלם יותר...
21/10/14 20:51
9צפיות
תכירו את "על הדרך" - המרקט של הקהילה המוטורית
21/10/14 13:24
141צפיות
"אופנוען מאומן" גאה להציג פרוייקט חדש - "על הדרך" מרקט לכל חובבי המוטוריקה באשר הם, המאפשר רכישה ומכירה של כל דבר הקשור למכוניות ואופנועים, כל זאת עם מטבע משלים.
 
כדי להבין קצת יותר על מה מדובר - אתם מוזמנים להיכנס ולקרוא כאן
 
מקווה לראות אתכם במרקט.
 
**פורסם באישור המנהלים**
על Stelvio Pass כולם כבר שמעו
19/10/14 11:37
303צפיות
לפני שנים עברתי שם עכשיו לקראת כנראה איזה נסיעה לרומניה מישהו אמר לי שיש שם את Transfagarasan שהוא הרבה יותר מוצלח. מישהו מכיר? איך הוא היום? אפשרי במרץ או מוקדם לו מידי (אני לא מערבב אופנועים וקרח).
חפש תוכנית של טופ גיר על המפס וגם הייתה בעבר כתבה בפג"ז
19/10/14 13:10
150צפיות
של זיו אופנהיים על טיול שעשה במיוחד בעקבות אותה תוכנית בטופ-גיר..
Top Gear in Romania משנת 2009
19/10/14 14:53
116צפיות
הם קראו לו הכביש הטוב בעולם, אבל אין לי מושג מה מצבו היום, ואם הוא אטרקטיבי במרץ. נו, נראה איך יסתדר הלוז אולי נעדכן בעוד כמה חודשים אם שווה שם.
הנה עוד כתבה מפג"ז מ-2012
19/10/14 15:03
120צפיות
בחלק על רומניה הם כותבים שהגיעו עד המעבר אבל בגלל שתי ערימות שלג הנ"ל היה סגור.
רומניה זה בלגן
19/10/14 16:14
134צפיות
קשה מאוד לתכנן שם משהו-אבל אם נכנסים לראש שלהם זה אחלה מקום.
מצד שני, אם יש לך תוכניות שאתה מתעקש עליהן-צפויה לך חוויה מתסכלת.
אז אני נוסע בלי יותר מידי תכנון, אולי יהיה אופנוע, אולי הכביש יהיה שם, אולי הוא יהיה פתוח, אולי נדע מראש, אולי לא.
 
בעקבות כמה שאלות והכתבה בפולגז-הפלגה עם האופנוע
19/10/14 23:27
107צפיות
טיול ברומניה
הודעה זו מכילה תמונות
20/10/14 21:17
139צפיות
קבל טעימה. היינו שם בתחילת יוני והמנהרה בפסגה ליד האגם הייתה סגורה עקב השלג. לפני יולי אין מה לחפש שם. אם תרצה עזרה לגבי מסלולים ברומניה דבר איתי בפרטי.
תודה, זה בדיוק מה שרציתי לדעת
21/10/14 09:05
61צפיות
כי מרץ זה גבולי.
יהיה לי שם מעט מאוד זמן פנוי ויהיה לי שם רוכב מקומי שיצטרף אלי (אם בכלל משהו יתממש, הכל באוויר כרגע)- ועדיף לא להסתמך רק עליו
מרץ גבולי ?
21/10/14 10:09
62צפיות
זה לא אפשרי לעבור לעבור שם במרץ גם באפריל ומאי לא הייתי חושב להתקרב לשם 
בכלל סוגר את הפינה
21/10/14 12:27
41צפיות
כי הרומני אמר לי שלפעמים כן, אבל הוא לא המקור הכי מהימן באופן כללי, אז לא מפתיע אם גם בזה הוא לא מדייק.
ענק המנעולים והדלתות בע

ננעלתם מחוץ לבית?!

שירותי פריצה לכל סוגי הדלתות! חייגו עכשיו: 073-7581777

אקסודוס רופ (שילטקס)

אקסודוס רופ

ציוד לצבא, ימאות ותעשיית הבטחון. לפרטים והזמנות לחצו כאן >>


עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


Flix
מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה