בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
יש לך שאלות בנוגע לתיאוריה? חוששת מהטסט? רוצה להרגיע את האחרים? רוצה להתייעץ בנושאים מקצועיים? לא יודע איך לומדים לתיאוריה? מחפש מורה לנהיגה? פורום לימוד נהיגה ותיאוריה הוא המקום בו תוכלו לחפש תשובות לכל השאלות האלו ולעזור לאחרים שעדיין מחפשים... לכל מי שלחוץ, חושש, לא יודע, או סתם מבואס מהכישלון השלישי או החמישי: זכרו כי המטרה של כל הבחינות האלו הוא לוודא שמי שעלה לכביש מכיר את חוקי התנועה ויודע באמת לנהוג. לכן, גם אם זה לוקח עוד תיאוריה אחת או עוד שני טסטים – בסוף תעברו. אנחנו מקווים כי הפורום יעזור לכם להעביר את תקופת הלימוד כשאתם רגועים יותר ובטוחים יותר. והכי חשוב – סעו בזהירות. בהצלחה!

המשך...
הודעה חדשה

חזרה ללימודי נהיגה
22/07/14 14:28
9צפיות
שלום,

מקווה שמישהו כאן יודע את התשובות לפחות לחלק מהשאלות שלי:

ניגשתי למבחן המעשי ב0 2008 ונכשלתי עד אז עשיתי כ-35 שיעורים. ברור לי שהתאוריה כבר לא בתוקף ולכן אגש אליה שוב. השאלה שלי היא אבל בקשר למינימום שיעורים. ב- 2008 צברתי כ-35 האם עכשיו אחויב שוב במינימום של 28 שיעורים או שאוכל פשוט לקחת עוד כמה שיעורים ולגשת לטסט?

אני מחפשת כרגע מורה לנהיגה שניתן לסמוך עליו שלא יימרח אותי בשיעורים שלא לצורך. איך אוכל לדעת אם המורה פועל לטובתי מבחינת מספר השיעורים או שאומר לי לקחת עוד ועוד שיעורים גם לא לצורך רק בשביל רווח אישי?

האם מישהו יכול להמליץ לי (אפשר בהודעה פרטית) על מורה טוב בנתניה שהוא הגון גם במחיר וסבלני ויש לו רקורד טוב של תלמידים שעברו אצלו מבחנים מהר?

תודה!
תשובה
22/07/14 20:09
5צפיות
מבחינת החוק השעורים שעשית לא תקפים ואת צריכה לבצע עוד פעם לפחות 28 שעורים .
למה את לא חוזרת ללמוד אצל המורה שלך ?

|תפוז| אנשים למען חיילי צה"ל
22/07/14 12:00
1צפיות
|חייל| אנחנו מזמינים אתכם להיכנס לפורום הורים ועוד, ולכתוב מכתב או לצייר ציור עם ילדיכם עבור החיילים בחזית.

את כל הפוסטים וההודעות מהבלוגים והפורומים נרכז בעמוד ייעודי, נדפיס ונשלח לחיילים בדרום.
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?for...
מורה פרטי
20/07/14 19:05
20צפיות
אני כבר לומדת נהיגה ונתקעתי לתאוריה ואני מחפשת מורה פרטי שיללוה אותי עד להצלחה התאוריה ולא 5 קורסים וסכום סימלי באיזור השפלה תודה
º
תנסי ללמוד דרך אתרתי עברתי בהצלחה
21/07/14 08:41
3צפיות
נהג חדש אופנוע+רכב
19/07/14 17:56
19צפיות
אם קיבלתי את רישיון האופנוע ביולי בדיוק לפני שנתיים והיה כתוב בו "נהג חדש", ואחרי חודשיים בספטמבר קיבלתי רישיון לרכב וגם בו היה כתוב "נהג חדש".
האם זה אומר שמיולי כשנגמרה לי תקופת ה"נהג חדש" על האופנוע היא נגמרת לי גם על הרכב, או שכל אחד בפני עצמו צריך שנתיים?

אני מקווה שאתה מבין את הפרדוקס שנוצר.
מצד אחד אתה עברת תקופה של שנתיים ואתה לא נהג חדש על קטנוע, ומצד שני תקופת ה"נהג חדש" ממשיכה לך בגלל הרכב.
תשובה
19/07/14 18:54
15צפיות
כאשר אתה נוהג על אופנוע אינך מוגדר כנהג חדש כאשר אתה נוהג על רכב אתה מוגדר כנהג חדש עם כל ההגבלות שחלות על נהג חדש .
אם כך, זה לא ברור מדוע
19/07/14 21:23
9צפיות
ברישיון של האופנוע בלבד כתוב "נהג חדש".
אתה עדיין נהג חדש, מה שקובע זה רשיון הרכב
20/07/14 08:30
8צפיות
כמו שכתוב באתר משרד התחבורה: "גם בעלי רישיון לאופנוע, טרקטור או מכונה ניידת המוציאים רישיון נהיגה לרכב פרטי או רכב משא ייחשבו נהגים חדשים לאחר קבלת הרישיון החדש."

נלקח מכאן:
http://he.mot.gov.il/index.php?option=com_content&...
º
צ"ל: מה שבוע זה רשיון הנהיגה לרכב פרטי
20/07/14 08:43
5צפיות
º
תודה. יש בזה יתרונות וחסרונות.
20/07/14 14:14
2צפיות
מחיר העמדת רכ למבחן נהיגה
18/07/14 15:06
44צפיות

רביד שלום,

זו תגובת מנהלת אגף הכלכלה במשרד התחבורה בדיון בכנס בעניין מחיר העמדת רכב למבחן נהיגה.

כפי שאתה רואה הצו לא בוטל ע"י שר התחבורה כמתחייב בחוק, אלא נפל בטעות, כפי שטוענים במשרד התחבורה:

אתה ודאי מבין שחוקים לא נופים בטעות, זה תירוץ לא מוצלח, למרות שהוא סופר בכנסת.

זה הסיפור של הגברת ממשרד התחבורה:
דפנה עין דור -משרד התחבורה:

הפיקוח על מחיר העמדת רכב למבחן נהיגה, היה מתוקף חוק הפיקוח על מחירי מצרכים ושירותים שהיה משנת 1957, כאשר בשנת 1996 הוחל חוק חדש של פיקוח על מחירי מצרכים ושירותים ובטעות התחום הזה נפל ולא הועבר לפיקוח מתוקף חוק הפיקוח. אף אחד לא ידע שיש בעיה עד שנת 2000, שבה מורי הנהיגה פנו למשרד התחבורה וביקשו: במקום 40 דקות תעלו לנו והמחיר יהיה לפי שיעור נהיגה של 90 דקות. באותה עת בדקנו וראינו הלכה למעשה שזה לא חל מתוקף חוק הפיקוח, ולכן מאותו רגע המחיר התחיל לעלות כי לא היה עליו פיקוח. זה לגבי ההיסטוריה.

תשובה
18/07/14 20:58
21צפיות
אני שמח לראות שאת משקיעה כל כך הרבה מאמצים בבדיקה של עלות העמדת רכב לטסט .
וכמו שרשמת גם את טעות או לא טעות הוא לא תחת פיקוח נכון להיום וכל מורה ראשי לגבות כמה שהוא רוצה ( ככה זה בשוק חופשי ) .
וכמו שרשמתי העניין כרגע נמצא בדיונים בכנסת ואני מעריך שבזמן הקרוב העניין יוסדר בצו או חוק .
אז עכשיו שמיצינו את העניין שיהיה לכולנו ערב שקט ושחיילינו יחזרו בשלום .

מחיר טסט .
16/07/14 19:23
48צפיות
אני חוזר ועכשיו בפעם האחרונה מבחינתי כי אין לי עניין לדוש בנושא הזה עוד פעם .

אף מורה אינו עבריין ואינו גובה משהו שאסור לו אין שום צו או חוק שתקף שמגביל את מחיר העמדת הרכב למבחן .

כי אם היה כזה כבר מזמן היו מגישים תביעה כנגד מורי הנהיגה והדבר לא קרה ולא יקרה .

הוכחה נוספת היא שבחצי שנה האחרונה יש דיוניים בכנסת ששותפים להם שר התחבורה חברי ועדת הכלכלה וכמובן אירגון מורי הנהיגה בנושא עלות העמדת רכב לטסט .

אף שר או חבר כנסת לא היה נותן יד לדיון על משהו שהוא לא חוקי .

אני לא מתכוון להתנצח עם דור על מה שהוא שרשם וניסה להוציא את כל מורי הנהיגה כרודפי בצע וככאלה שלא מלמדים אלה רק מתעסקים בטסטים .

מי שלא יודע לדור ולכל הבוחנים יש כרגע עננה גדולה מעל הראש כי שר התחבורה רוצה להפריט את מבחני הנהיגה ולגרום לפגיעה בשכרם וביותם עובדי מדינה .

חסרים מבחנים כי חסרים בוחנים נקודה ולא כל דבר אחר שירשמו או יספרו לכם .

בחודש אוגוסט הבוחנים יצאו לחופשה מרוכזת בחודש ספטמבר ואוקטובר יהיו חגים ועוד חופשה מרוכזת ולכן נוצר מחסור במבחנים.

אף אחד לא מחזיר את הימים שהבוחנים לא עובדים בהם וכך נוצר כדור שממשיך להתגלגל אם היה שורר מצב שבו היחס הוא 1:2.5 על בסיס קבוע לא היה חסר מבחנים .

אבל לצערי זה לא המצב .
תגובה
16/07/14 20:08
29צפיות
המורה שלי הסביר לי היום שעל כל 3 תלמידים הוא מקבל טסט אחד ולא חשוב כמה תלמידים יש לו שמחכים לטסט היום נכשלתי בטסט השני לצערי ולפי מה שאתה אומר אני אחכה עכשיו עד ספטמבר לטסט אז מה אתה מציע לקחת הפסקה של השיעורים או לקחת שיעור בשבוע?
מה הכוונה להפריט את מבחני הנהיגה?
תשובה
16/07/14 20:33
23צפיות
קודם כל מצטער לשמוע שנכשלת ומקווה שתצליחי בפעם הבאה .
להפסיק שעורים ממש לא ! לפחות שיעור אחד בשבוע ואם את יכולה גם שניים, תרגול זה הדבר החשוב ביותר צריך לשמור על רמת נהיגה ולתקן את מה שדורש תיקון .
להפריט את מבחני הנהיגה זאת אומרת שהבוחנים לא יהיו עובדי מדינה חברה פרטית שתיבחר במכרז ( כמו מבחני התאוריה ) היא שתיתן שירות של טסטים
כמובן שמי שיבצע את הטסטים יהיו בוחנים מוסמכים ע"י משרד התחבורה כמו היום .
דבר שאמור לשפר את המצב ולאפשר כמות גדולה יותר וזמינה יותר של מבחנים ( כך טוען שר התחבורה ) .
תגובה
16/07/14 20:46
16צפיות
תודה לך אתה מאוד עוזר פה בפורום עונה מזמנך החופשי למרות שאתה כמורה יש לך הרבה עבודה ומוצא זמן לענות לנו פה
בכיף
16/07/14 22:44
12צפיות
תמיד שמח לעזור ולעודד אם אני יכול .
תגובה לרביד
18/07/14 08:36
23צפיות


" אני חוזר ועכשיו בפעם האחרונה מבחינתי כי אין לי עניין לדוש בנושא הזה עוד פעם  ".
רביד : למה אתה מתחמק ? לא הגבת על הפרשנות המישפטית שהבאתי כאן ! כמו שאתה מבין לא אני כתבתי אותה .


" כי אם היה כזה כבר מזמן היו מגישים תביעה כנגד מורי הנהיגה והדבר לא קרה ולא יקרה ."
רביד , אתם המורים מתעסקים עם ילדים בני 17 שכל מה שהם רוצים זה רישיון נהיגה . נקודה . אתם מנצלים אותם
ואתם גם מנצלים את חוסר הרצון שלהם לפתוח  "תיבת פנדורה " כשיקום הראשון ויעשה תביעה כולכם תתחבאו .

" הוכחה נוספת היא שבחצי שנה האחרונה יש דיוניים בכנסת ששותפים להם שר התחבורה חברי ועדת הכלכלה וכמובן אירגון מורי הנהיגה בנושא עלות העמדת רכב לטסט "
גם בוועדת הכלכלה לא מכירים את הפרשנות הזאת ולכן הדיון : עקר , על  חוק שכבר קיים !!


" אני לא מתכוון להתנצח עם דור על מה שהוא שרשם..."
אל תתנצח איתי , אני לא בעימות איתך או עם המורים   מה שמעניין אותי זה שבמקום לגבות מחיר טסט של 8 שיעורים ...תלמדו 8 שיעורים ...  ואז אולי יעלה אחוז העוברים !!
ויתקצר תור הממתינים לטסט !!.

" מי שלא יודע לדור ולכל הבוחנים יש כרגע עננה גדולה מעל הראש..."
אין לי עננה על הראש ..מי שיפסיד מהפרטה ..זה אתה ואני וכל עם ישראל..
בדיוק כפי שאני ואתה וכל עם ישראל הפסיד מהפרטת התיאוריה .... כמה עשרות מיליוני שקלים כל שנה שהולכים היום לכיסים פרטיים במקום ..לחינוך ולמשטרה ...תחשוב על זה !
הבעיה בהפרטת המעשי  שכאן ההפסד הוא לא כספי ..אלה הפסד מיקצועי ....  נהגים פחות טובים יעלו על הכביש .....שיקול הדעת שהוא נדבך חשוב במבחן יקבל פן נוסף
בדמות זכיין שהאינטרס שלו הוא כספי גרידא !!!

" בחודש אוגוסט הבוחנים יצאו לחופשה מרוכזת "
עוד הכפשה שלך .....  אין חופשה מרוכזת לבוחנים באוגוסט ואף פעם לא הייתה כזאת !!!

" בחודש ספטמבר ואוקטובר יהיו חגים ועוד חופשה מרוכזת ולכן נוצר מחסור במבחנים."
חופשה בחגים יש היום בכל מקום עבודה יהודי !!  גם אצל הזכיין לא יעבדו ביום כיפור ולא בסוכות ....  מה בדיוק אתה אומר בזה ???!!
תשובה
18/07/14 10:15
11צפיות
אני יגיב רק על דבר אחד בעניין החופשות .
הודיעו לנו מראש שבחודש אוגוסט הבוחנים יוצאים לחופשה ולא נקבל מבחנים כשבוע עד 10 ימים, לא היו מודיעים לנו דבר כזה סתם!!!!
אין לי בעיה עם חופשה בחגים אבל איזה סיבה יש לסגור את כל משרדי הרישוי בחול המועד סוכות או פסח בערב חג כן בחג כן בחול המועד אין סיבה.
ובוא נגיד שהחליטו על חופשה מרוכזת לגיטימי בואו תשלימו את הבחינות לאחר החופשה . בכל מקום עבודה פרטי העובדים יוצאים לחופשה אבל זה לא
פוגע בלקוחות שלהם ( אני מזכיר לך התלמידים ! ) .
כנראה שאף פעם לא היית מורה לנהיגה ואתה לא מבין מה זה לעבוד עם הקצאת מבחנים של 1:3 ובטח לא בתקופות של חגים שמגיעות גם 1:4.5 .
תגובה
18/07/14 10:53
24צפיות
אני עובד ברישוי 22 שנים ...אין דבר כזה חופשה מרוכזת בחודש אוגוסט
בוחנים מזמינים חופשה חודש מראש וכך מתכננים סידור חודשי ...
גם עכשיו אין חופשה מרוכזת .... לא יודע מי אמר לך אבל זה מידע לא נכון...ובסיטואציה הנוכחית פירסום כזה , מכפיש !!.

כל מישרדי הממשלה סגורים בחול המועד וכך גם ברישוי ..מה לא בסדר בזה ?
גם לא מעט מקומות פרטיים סגורים בחו"מ ...כל הסיפור זה 3-4 ימים .

זה שאתה כותב על עניין ההקצאות ..אתה שוב חוזר לטיעון העיקרי שלי שאתם המורים רוצים רק מבחנים ומה שעומד מאחורי זה
זה הנושא הכלכלי .  אם אתה וחבריך הייתם מגישים תלמידים מוכנים לא היה מחסור בכלל לא כל השנה ולא בחגים .

מחסור במבחנים נוצר מפני שתלמידים לא עוברים ...  ומכאן כדור שלג ..צריך עוד מבחן וכך התור מתארך !!
אם לכל מורה או שבממוצע היה 40-45% עוברים הכל היה נראה אחרת ....ואם מחיר הטסט לא היה כזה שמפתה אותכם המורים
לעוד ועוד טסטים ..התמונה הייתה שונה .
העברת חשבון באתר דרך
17/07/14 18:19
14צפיות
מישהו שסיים עם האתר יכול להעביר לי את החשבון שלו באתר?
תשובה
17/07/14 19:18
14צפיות
http://www.avarti.co.il/
אתר מצויין ללימוד תאוריה בחינם.
º
יש מישהו שיכול להעביר חשבון לאתרי התשלום?
17/07/14 19:24
3צפיות
|תו| פורומים חדשים בתפוז |תו|
17/07/14 11:26
3צפיות
|קדימה| אנו שמחים לבשר על חידוש פתיחתו של פורום אוונסנס ואיימי לי|!|  בימים אלה איימי לי עובדת על מוזיקה חדשה.
בואו להתעדכן בכל מה שחדש אצל הלהקה הגוטית - רוקטיסטית>>

http://www.tapuz.co.il/Forums2008/forumpage.aspx?f...


|קדימה| לפני יומיים היא צייצה בטוויטר ציוץ שהצליח לעצבן רבים, אבל עדיין אנחנו אוהבים לשמוע את המוזיקה שלה בבית, בנסיעות באוטו ובמסיבות
היכנסו עכשיו לפורום ריאהנה |!|

http://www.tapuz.co.il/Forums2008/forumpage.aspx?f...


|קדימה| מכוכבת ילדים לילדה פרועה, אי אפשר להתעלם מהנוכחות שלה בשנה האחרונה בכל ערוץ אפשרי. ולכן פתחנו לכם את פורום מיילי סיירוס
בפורום תמצאו את כל החדשות והעדכונים החמים על מיילי ומי יודע אולי נצליח להביא אותה להופעה בארץ.

http://www.tapuz.co.il/Forums2008/forumpage.aspx?f...

|קדימה| אנחנו מזמינים אתכם להיכנס כבר עכשיו לפורום של הראפרית המובילה ניקי מינאז'. ניקי עובדת בימים אלה על אלבום חדש ומשתפת פעולה כמעט עם כל אמן אפשרי!
בואו להתעדכן בכל הלהיטים שלה עכשיו בפורום>>

http://www.tapuz.co.il/Forums2008/forumpage.aspx?f...
  

|קדימה| היא התחילה את דרכה בסרט "קאמפ רוק" והיום היא אחת הכוכבות הגדולות בארה"ב. עם אלבום חדש והשתתפות בסדרה המצליחה "גלי" האם היא בדרך אלינו?
בואו לדבר על זה בפורום של זמרת הפופ והשחקנית דמי לובאטו.

היכנסו לפורום כבר עכשיו >>
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/forumpage.aspx?f...
מחיר העמדת רכב, תשובה למארק
16/07/14 17:46
24צפיות
מארק,
צו הפיקוח על מחיר העמדת רכב למבחן נהיגה מעולם לא היה מתוקף חוק הוראת שעה.



º
למה כל כך קשה לעבור טסט?
16/07/14 17:17
19צפיות
º
למה באמת?????????????????
20/07/14 22:11
3צפיות
מחיר העמדת רכב למבחן נהיגה תשובה לרביד.
15/07/14 20:05
28צפיות
מר רביד הנכבד, אתה טוען שצו הפיקוח על מחיר העמדת הרכב למבחן נהיגה בוטל ע"י שר תחבורה.
אולי תוכל לנקוב בשמו של שר התחבורה שביטל את הצו?

ביטול צו צריך להיות רשום ברשומות, כדוגמת צו ביטול על העברת רכב שאני מציגה כדוגמה, בהמשך.

האם תוכל להציג בפני חברי הפורום את נוסח הביטול של צו הפיקוח על מחיר העמדת רכב למבחן נהיגה?

דוגמה לביטול צו פיקוח:
 
פרוטוקול מס'  817
מישיבת ועדת הכלכלה
יום רביעי, ה' בניסן התשע"ב (28 במרץ 2012), שעה 12:30



סדר היום:
צו הפיקוח על מצרכים ושירותים (הגבלת העברתו של רכב) (ביטול), התש"ע-2010.

מירי

ביטול הצו
15/07/14 20:29
24צפיות
מירי היקרה חיפש קצר בגוגל העלה את הדבר הבא אמנם עקבתי אחרי דבריכם שלך וגם של דור
ודאגתם להשמיץ ציבור שלם של מורי נהיגה אני מקווה שכמו שדאגתם להשמיץ תדעו גם לנצל את בימת הפורם להתנצלות


צו הפיקוח נשוא הפנייה בוטל בחוק כולל, לא בצו ספציפי.
ב-1996 חוקק חוק פיקוח על מחירי מצרכים ושירותים, התשנ"ו-1996 (להלן – חוק הפיקוח). חוק זה החליף וביטל חקיקה קודמת שעסקה בנושא פיקוח על מחירים, לרבות את חוק יציבות מחירים במצרכים ובשירותים (הוראת שעה), התשמ"ו-1985 (להלן – חוק הוראת השעה).
סעיף 42 לחוק הפיקוח קובע שמצרכים ושירותים שהיו נתונים לפיקוח לפי חוק הוראת השעה ימשיכו להיות מפוקחים לפי חוק הפיקוח (החוק החדש) ולשם כך עליהם להיות כלולים ברשימה שיפרסם המנהל הכללי של משרד האוצר, של מצרכים ושירותים שהפיקוח עליהם יעבור מפיקוח לפי חוק הוראת השעה לפיקוח לפי חוק הפיקוח. במילים אחרות, כל מה שהיה נתון לפיקוח לפי חוק הוראת השעה ונכלל ברשימה – ממשיך להיות מפוקח; מה שלא נכלל ברשימה – הפיקוח על מחירו בטל כי החוק שיצר את הפיקוח מתבטל.
הרשימה פורסמה זמן קצר אחר כך, ולא כללה את השירות של העמדת רכב למבחן. משמעות הדבר היא שעם כניסתו לתוקף של חוק הפיקוח ב-1.4.1996, צו הפיקוח על שירות למבחן נהיגה שנערך בכוח חוק הוראת השעה, התבטל.
תשובה למירי ודור
15/07/14 20:55
20צפיות
תודה מארק על פירסום הצו .

בכל מקרה גם לפני שפירסמת את הצו רשמתי ואני עדיין עומד מאחורי דברי מורי הנהיגה אינם עבריינים ופועלים רק לפי החוק .

הכנסת לא הייתה דנה בנושא אם היה צו שמפקח על המחיר .

להשמיץ הכי קל להגיד טעיתי ולהתנצל קשה יותר .

ערב טוב ושקט .
מארק ורביד...תקראו טוב
15/07/14 23:30
26צפיות









תקפות צו פיקוח על מצרכים ושירותים (שרות למבחן נהיגה) תשל"ז 1977



צו = תקנה

בפסק דין של בית המשפט המחוזי בפני כבוד השופטת רות שטרנברג – אלעז , בעתירה שעניינה "תוקפם והיקף תכולתם של צווים" , לעניינן בטלות הצווים  קובעת השופטת : "תקנה מוגדרת בסעיף 3 לחוק הפרשנות 1981 הוראה שניתנה מכוח חוק והיא בת פועל תחיקתי. את צווי הפיקוח יש לסווג כתקנות" .

(העתירה לביטול צווי פיקוח ע"י בית המשפט נדחתה )

http://www.psakdin.co.il/fileprint.asp?filename=/m...

 הוראת נוהל של יועץ משפטי לממשלה  מס' 2.3100  



http://www.justice.gov.il/NR/rdonlyres/4F0A4D58-12...



"תקנה" הוגדרה בשעתו בסעיף 1 לפקודת הפרשנות, הגדרה רחבה, שנכללו בה:

"תקנה, כלל, חוק עזר, מנשר, אכרזה, צו, הוראה, הודעה, מודעה או מסמך אחר, שניתנו מאת כל רשות בארץ-ישראל או בישראל, בין לפני תחילת תוקפה של פקודה זו ובין לאחריה, מכוח חוק, או מכוח אקט של פרלמנט הבריטי או מכוח דבר המלך במועצה, לרבות צו, הוראה, הודעה, מודעה או מסמך אחר שניתנו על יסוד תקנה, כלל או חוק עזר כאמור".



סעיף 26 בהוראות היועמ"ש הנ"ל דן  בתיקון וביטול תקנות

סעיף 26.1 . הסמכות לתקן ולבטל תקנות

סעיף 15 לחוק הפרשנות, התשמ"א - 1981 , קובע לאמור:

"הסמכה להתקין תקנות או ליתן הוראת מינהל - משמעה גם הסמכה לתקנן, לשנותן, להתלותן או לבטלן בדרך שהותקנו התקנות או ניתנה ההוראה."

סמכות זאת מותנית בשלושה תנאים עיקריים:

א) הסמכות לתקן או לבטל את התקנות צריכה להיות מופעלת בידי אותה רשות המוסמכת להתקין את התקנות.

ב) התיקון או הביטול חייב להיעשות כפי שנקבע בחוק המסמיך, כנוסחו בעת תיקון התקנה

על כן, תקנה שפורסמה ברשומות, אין לתקן או לבטל אותה אלא בדרך של פרסום ברשומות (ראו ע"א 421/61 מדינת ישראל נ' האז פ"ד ט"ו 2193 ); תקנה שאין להתקינה אלא לאחר התייעצות, אין לתקנה או לבטלה אלא לאחר התייעצות (ראו בג"צ 265/68 ).

ג) הסמכות לתקן או לבטל תקנות מכוח סעיף 15 לחוק הפרשנות חלה כפי שנקבע בסעיף 1 לאותו חוק , " אם אין בעניין הנדון דבר שאינו מתיישב" עם סמכות זו.



לאחר שפנו למשרד התחבורה לקבל הסברים ל"הסברים שנתן בוועדת הכנסת" לגבי אי אכיפת צו הפיקוח השיב משרד התחבורה : (חוק חופש המידע)



צו הפיקוח נשוא הפנייה בוטל בחוק כולל, לא בצו ספציפי.

ב-1996 חוקק חוק פיקוח על מחירי מצרכים ושירותים, התשנ"ו-1996 (להלן – חוק הפיקוח). חוק זה החליף וביטל חקיקה קודמת שעסקה בנושא פיקוח על מחירים, לרבות את חוק יציבות מחירים במצרכים ובשירותים (הוראת שעה), התשמ"ו-1985 (להלן – חוק הוראת השעה).

סעיף 42 לחוק הפיקוח קובע שמצרכים ושירותים שהיו נתונים לפיקוח לפי חוק הוראת השעה ימשיכו להיות מפוקחים לפי חוק הפיקוח (החוק החדש) ולשם כך עליהם להיות כלולים ברשימה שיפרסם המנהל הכללי של משרד האוצר, של מצרכים ושירותים שהפיקוח עליהם יעבור מפיקוח לפי חוק הוראת השעה לפיקוח לפי חוק הפיקוח. במילים אחרות, כל מה שהיה נתון לפיקוח לפי חוק הוראת השעה ונכלל ברשימה – ממשיך להיות מפוקח; מה שלא נכלל ברשימה – הפיקוח על מחירו בטל כי החוק שיצר את הפיקוח מתבטל.

הרשימה פורסמה זמן קצר אחר כך, ולא כללה את השירות של העמדת רכב למבחן. משמעות הדבר היא שעם כניסתו לתוקף של חוק הפיקוח ב-1.4.1996, צו הפיקוח על שירות למבחן נהיגה שנערך בכוח חוק הוראת השעה, התבטל.

היו כמה שינויי חקיקה בתחום הפיקוח על המחירים, החל מאמצע שנות השמונים ותוכנית הייצוב הכלכלי הגדולה. צו הפיקוח על שירות למבחן נהיגה אכן נחקק מכוח חוק הפיקוח על מצרכים ושירותים 1957. אחר כך בא חוק הוראת השעה שהחליף את הפרקים באותו חוק שעסקו בפיקוח על מחירים, ביטל חלק מצווי הפיקוח מכוח אותה החקיקה הקודמת והמשיך את התוקף של האחרים. שירות למבחן נהיגה הוא אחד מאלה "ששרד" את המעבר לחוק הוראת השעה. הוא שאב את תוקפו מחוק הוראת השעה כיוון שזה החוק שקבע שהוא ממשיך להיות תקף למרות שבוטלו סעיפי החוק מכוחם נערך הצו מלכתחילה. הצו לא שרד את השלב הבא, של החלפת חוק הוראת השעה בחוק הפיקוח הנוכחי.

בהתייחס לתשובות משרד התחבורה: (הנ"ל)

בחוק פיקוח על מחירי מצרכים ושירותים, תשנ"ו-1996 אין שום סעיף המבטל את חוק הפיקוח על מצרכים ושירותים תשי"ח 1957 שעליו מבוסס צו הפיקוח על מצרכים ושירותים (שרות למבחן נהיגה )תשל"ז 1977 , גם ביטול סעיפים מסוימים בחוק מ-1957 לא מבטלות את הצו.



בחוק הפיקוח על יציבות המחירים 1985 (הוראת שעה) (אשר בוטל ) בתוספת השלישית לחוק "שירותים שהחוק לא חל עליהם" סעיף (229)  מחיר מרבי לשיעור נהיגה ולהעמדת רכב למבחן נהיגה

סעיף 42. בחוק פיקוח על מחירי מצרכים ושירותים, תשנ"ו-1996 הוראות המעבר על מחירי מצרכים ושירותים, תשנ"ו-1996 מתייחסות לצווים שניתנו כ"הוראת שעה"  - צו הפיקוח לגבי השרות למבחן נהיגה מעולם לא היה "הוראת שעה" וגם לא הותקן על בסיס של "הוראת שעה" –  רק בצו המקורי נקבו בו מחירים אך במהלך השנים הוא תוקן כך שאין בו תאריך תוקף ומחיר נקוב אלא הנחיה שמחיר השרות יהיה כמחיר שיעור נהיגה בן 40 דקות או 60 דקות . (בהתאם לסוגי רכבים) מחירי שעורי הנהיגה אינם מפוקחים עד היום כך שלא היה צורך לבטל את הצו .



לכן, בהתאם להוראות היועץ המשפטי לממשלה - צו פיקוח על מצרכים ושירותים השרות למבחן נהיגה שהותקן לאחר התייעצות ודיון בוועדת הכלכלה של הכנסת חייב להיות מבוטל לאחר דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת ו/או בצו ביטול של שר התחבורה.



אך מאחר ולא היה דיון בוועדת הכלכלה על הצורך לבטל את הצו ומבדיקה ב"רשומות" גם אין צו ביטול של השר, ניתן להסיק בצורה הגיונית כי הצו הזה תקף עד עצם היום הזה . (כל מי שטוען שהצו הזה בטל צריך להוכיח זאת משפטית ) ובהנחה שמסקנה זו נכונה יש לשים לב למספרים:



בין השנים 2005 – 2013  בחן בוחן אחד בממוצע  29120 מבחנים.

(14 מבחנים ביום, 5 ימים בשבוע, 52 שבועות, 8 שנים)

בממוצע – 135 בוחנים בארץ (באותם שנים) סה"כ  3,931,200 מבחנים .(חופשות , מחלות, מילואים)

מחיר העמדת רכב ממוצעת 300 ש"ח כפול כמות המבחנים = 1,179,360,000ש"ח

מחיר שיעור ממוצע 80 ש"ח כפול כמות מבחנים =  314,496,000 ש"ח

הציבור לומדי הנהיגה שילם 864,864,000 ש"ח יותר ממה שהיה צריך לשלם אילו הצו היה מפוקח.....





From: title=tomibendek@bezeqint.net href="mailto:tomibendek@bezeqint.net">tomi bendek

Sent: Wednesday, July 09, 2014 9:44 PM



Subject: צוו הפיקוח לא מעולם לא בוטל.







למרות שהפיקוח על העמדת רכב לטסט נקבע כבר לפני 37 שנים, בצו הפיקוח על מצרכים ושירותים (שירות למבחן נהיגה), תשל”ז-1977 (וככל הידוע מעולם לא בוטל באופן חוקי) .





 

ועוד בעניין לרביד ולכל מורי הנהיגה .
16/07/14 00:05
25צפיות
הניסוח למעלה הוא מישפטי  ומוכיח בצורה שאינה משתמעת שצו המחירים  לא בוטל מעולם.
אני מציע למארק ולרביד להראות את המסמך הזה לעו"ד מטעם מורי הנהיגה שיגיד לכם שמישפטית..אתם עוברים על החוק .
לנו יש חוות דעת מישפטית שמאשרת את מה שכתוב כאן ואפילו ממליצה על הגשת תביעה יצוגית על העניין הזה .

ועכשיו לשאלתך מר רביד מלפני כמה ימים ...מה זה כל כך איכפת לנו הבוחנים כמה מורה לנהיגה מרויח !!!
ובכן מר רביד ..לי לא איכפת כמה מורה מרויח וכמה הוא גובה על מבחן נהיגה ...הכל נכון עד שזה מגיע  אלינו הבוחנים ....

אתם המורים כל  יום מקטרים שחסר מבחנים מתוך מטרה לייצר עליהום ציבורי שישמש קטליזטור להפרטת מבחני הנהיגה .
נציגי המורים מופיעים בוועדות הכנסת ומטעים את הוועדה וכמובן את השר והנהלת המשרד....  אנחנו עושים הכל כדי שלא יהיו חסרים מבחנים
אבל אתם דואגים להגיש תלמידים לא מוכנים  ולא סתם מפני שהמחיר שאתם מרויחים מטסט הוא גבוה ...כמה שיתנו לכם טסטים זה לא יספיק

ממש ממש לא איכפת לכם להגיש תלמיד לא מוכן  זה אפילו ריוחי לכם ולכן שורש הרע הוא במחיר העמדת רכב ....  אם הייתם מקצצים רק 10%
מהדרישה שלכם לטסטים היחס היה יורד מ...1:2  שזה יחס שנותן טסט כל שלושה שבועות למי שמגיע באמת טסט !

אם אחוז העוברים שהיום עומד על  35%  בממוצע ארצי היה עולה רק ב  10% ל :  38-39%  הכל היה נראה אחרת מבחינת זמן ההמתנה
אבל לכם המורים אין בכלל אינטרס כזה האינטרס  שלכם הוא יותר מבחנים...ויותר מבחנים ...שמעתי אותך מר רביד ..אתה מגיש רק תלמידים מוכנים
מותר לדעת מה אחוז העוברים אצלך ??
אני מכיר מורים שמגישים תלמידים באמת טובים ..ואחוז המעבר אצלם  הוא  75-80%   ..עכשיו אתה מבין את ההבדל ???
אני מכיר מורים עם אחוז יותר גבוה ...אבל אני מכיר  גם מורים עם 15-20%  אתה מבין את ההבדל ???
לצערי המורים עם האחוז הנמוך הם הרבה יותר מהמורים עם האחוז הגבוה ..אצלם מצטברים כמויות של תלמידים לטסט הם מקבלים הרבה טסטים
והרי ידוע טסטים = כסף ......  אז מה קורה המורים הפחות טובים מרויחים יותר ...זה אסור שיקרא במערכת בריאה ..אתה מבין מה קורה שמחיר הטסט
הוא 400-450 ש"ח ????אם מחיר הטסט  היה 150 ש"ח לא היה אינטרס למורים להגיש לטסט הם היו מנבטים את הלומד ללימוד יותר ארוך  ומעמידים בפניו
עובדה...לטסט ניגש מי שמוכן ולא מי שעשה 28 שיעורים  !!!!   עוד נקודה : ..מבחן פנימי היה מבחן ולא צחוק.....  אם אחוז העוברים במבחן פנימי היה כמו במבחן חיצוני
הדברים היו נראים אחרת !!

שים לב מר רביד בכמה פרמטרים אתם המורים שולטים ...ולצערי בכל הפרמטרים אתם מתנהגים בצורה לא מיקצועית ....  רק כסף מנחה אותכם
דרך אגב כסף זה לא מילה רעה ...  אבל כסף שבא ע"ח רמת לימוד ורמת נבחן זאת רעה חולה ..זה בדיוק המצב היום .
קורס רענון נהיגה מאגר שאלות
14/07/14 19:42
25צפיות
הי חברים,
הבנתי שהשאלות בקורס רענון נהיגה הן מתוך מאגר של 300 שאלות,
היכן ניתן למצוא את רשימת השאלות המלאה?

תודה חברים!
º
? :)
15/07/14 11:49
4צפיות
תשובה
15/07/14 20:50
8צפיות
לדעתי אין מאגר שאלות כזה.
לא מכיר .
רישיון פלסטיק שאבד
15/07/14 16:00
11צפיות
במידה ןרישיון הפלסטיק אבד, יש לי אפשרות להצטלם מחדש והרישיון החדש שישלח לי כבר עהיה עם תמונה חדשה?
תודה.
לא. החלפת תמונה נעשית רק במידה וחל שינוי
15/07/14 16:34
9צפיות
קיצוני במראה.
מה עושים קודם כשבאים לנסוע ?
14/07/14 14:53
32צפיות
כאשר נכנסים לרכב פרטי בתיבת הילוכים אוטומטית, לוחצים על דוושת הבלם ברגל ימין כל הזמן, ואז דואגים גם שההילוך יהיה על P (חניה) ונאמר שאנחנו רוצים לנסוע, ועכשיו בשלב הזה יש לי בילבול והיסוס האם:

1. משחררים את ידית בלם החניה, ואחר כך מעבירים את ידית ההילוכים ממצב P למצב נסיעה D

2. מעבירים את ידית ההילוכים ממצב P למצב נסיעה D, ואחר כך משחררים את ידית בלם החניה


אודה לכם על תשובה
º
תשובה השנייה נכונה
14/07/14 17:09
9צפיות
מחיר העמדת רכב למבחן נהיגה תשובה לרביד
13/07/14 20:16
32צפיות
שר התחבורה מעולם לא ביטל את צו הפיקוח על מחיר העמדת רכב למבחן נהיגה ואם אתה טוען שכן, אנא תפנה את ציבור לומדי הנהיגה, היכן למצוא את הצו ב-google, או ברשומות של משרד המשפטים.אני מציעה לך לחפש את צו הביטול ואם לא תמצא אני מקווה שאתה מספיק הגון כדי לדווח לפורום שאתה מנהל, שאכן לא מצאתי צו כזה.
מחיר שיעור נהיגה לא מוגבל בצו ואתה יכול לדרוש כל מחיר.
אבל מחיר העמדת רכב למבחן הוא מוגבל בצו כמו שמחיר נסיעה במונית מוגבל בצו ונהג מונית לא יכול לדרוש כל סכום שהוא רוצה.



תשובה
13/07/14 20:29
26צפיות
מירי היקרה אין שום צו שתקף בעניין עלות העמדת רכב במבחן נקודה .
תראי מה שרשמתי למטה הנושא נדון בימים אלה בוועדת הכלכלה בכנסת נראה לך שהיו דנים במשהו שהוא כבר נמצא תחת צו ?
אני חוזר ואמור לך ולכולם שאין שום צו בנושא ושאני לא מבין בכלל מה איכפת לך כמה כסף גובה מורה לנהיגה על העמדת רכבו לטסט.


תגובה
13/07/14 22:02
27צפיות
רביד ...בו ננהל ויכוח תרבותי ..
אני לא מוציא לשון הרע ..
עכשיו מונדיאל ואין לי זמן לכתוב אבל אני יתייחס בפרוט לכל מה שאתה כותב.
לא מעניין אותי כמה כסף אתה לוקח ואני לא שותף שלך ..
אבל למחיר הזה יש השפעה מכרעת על רמת התלמידים שמורים מביאים למבחן
ועל זמן ההמתנה בין מבחנים ...אבל הכל אחרי המשחק ..!
פרסום בתפוז - תפוז עסקים

בעל עסק קטן?

זה הזמן שלך להופיע בפורומים! למידע השאר את פרטיך כאן >>>

דרייבמי- ליווי נהגים חדשים

רוצים לשיון בשקט?

שירותי נהג מלווה בפריסה ארצית הקליקו והתרשמו


עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


Flix
מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה