בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
ברוכים הבאים, אנא עברו למערכת הפורומים החדשה:
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ForumPage.aspx?ForumId=748

ברוכים הבאים לפורום. חדשים אצלינו? קיראו כאן.
 חל איסור פרסום בפורום קיראו כאן.
הודעה חדשה

הבדלים בין סוגי הקומפוזיציות ב-after effects
23/07/14 09:35
24צפיות
אני מעוניין ליצור סרטון לטלוויזיית LCD.
מה ההבדל בין סוגי הקומפוזיציות האלה:

PAL D1/DV Widescreen
PAL D1/DV Widescreen Square Pixel
איך אתה מתכוון להקרין את הסרטון?
23/07/14 11:54
22צפיות
אם אתה לא מתכוון להקרין מ-DVD, אין בכלל סיבה להשתמש ברזולוציית D1 (המכונה גם Standard Definition), עדיף HD כזה או אחר.
º
אני מתכוון להקרין מ-DVD
23/07/14 15:37
7צפיות
מכשיר ספציפי, או שאתה מפיץ לכמה אנשים?
23/07/14 15:42
28צפיות
אם זה מכשיר ספציפי שיש לך גישה אליו, הייתי מנסה לבדוק אם הוא מצליח לנגן
PAL D1/DV Widescreen Square Pixel
זו רזולוציה לא סטנדרטית, אבל יש סיכוי שהיא תעבוד, ואם כך היא עדיפה.

אם אתה מתכוון למסור את הסרט לאנשים אחרים, ההימור הבטוח הוא
PAL D1/DV Widescreen.
וההבדל, סתם שתדע:
23/07/14 15:44
17צפיות
PAL D1/DV Widescreen
זו רזולוציה סטנדרטית של 720x576, עם פיקסלים מלבניים (מתוחים לרוחב)

PAL D1/DV Widescreen Square Pixel
זו רזולוציה 1050x576 עם פיקסלים ריבועיים (כמו במסך מחשב)
סרט קצר - "טריגר". אשמח לביקורות
22/07/14 18:00
24צפיות
אני גאה להציג בפניכם סרט קצר שעבדתי עליו המון זמן במסגרת מגמת הקולנוע בבית ספרי. (כיתה י"א).
הסרט: https://www.youtube.com/watch?v=V3OfJtwdrCI

בנוסף, ערכנו סרטון מאחורי הקלעים+פספוסים קצר לכיף, הוא לא נעשה באופן מקצועי אבל בכל זאת אפרסם אותו פה:
https://www.youtube.com/watch?v=FD6tvozxd2s

אשמח לביקורות על הסרט :)
אמביוולנטי
22/07/14 18:58
27צפיות
מצד אחד הסרט נותן טוויסט מעניין לדרמות תיכוניסטיות טיפוסיות עם כל הנושא של משפחת פשע, ותוך כדי צפייה מצאתי את עצמי מסתקרן לגבי ההמשך. הביצוע הטכני אמנם מתחיל חלש, מאותן סיבות שכתבתי לך בתגובה לטריילר, אבל בהמשך הסרט ככל שצברתם נסיון הביצוע משתפר מאוד.

מצד שני, יש הרבה מאוד נקודות שפשוט לא מבוצעות טוב.
1. מייק לא נותן לנו שום סיבה להזדהות איתו או לחבב אותו. הוא לא מעניין, מצחיק, לא יוזם צעדים חכמים. הוא מגיב בצורה הכי מינימליסטית ומיידית למה שקורה סביבו. למשל, הוא מנומס להורים של חברה שלו, אבל לא אומר שום דבר שנון שיגרום להם לחבב אותו.
הגיבור צריך להיות אחת הדמויות שמניעות את העלילה, וכאן הוא רק מונע על ידי העלילה, כאילו שזה סרט על חיים של מישהו אחר. ונוסף על כל זה, הוא בוגד בחברה הראשונה וזורק את השנייה בלי סיבה. בקיצור, ממש לא היה אכפת לי שראש המאפיה יתפוס אותו ויקרע לו את הצורה במכות.

2. המון אלמנטים שונים בסרט מאולצים ולא אמינים. בכל כמה זמן מגיעה התרחשות שבבירור נכתבה כדי לקדם את העלילה, בלי שיש לה טריגר (אההם אההם) ברור. למשל כשמייק פוגש את אבא של החברה, ומהשנייה הראשון הוא עויין כלפיו - זה לא מרגיש טבעי, אנשים לא מתנהגים ככה, צריך סיבה לעויינות. הוא בוגד בחברה שלו - למה? לא הראיתם לנו שהוא לא מסופק מהקשר איתה. צריך טריגר להתרחשויות.
עוד אי-אמינות: כשהמאהבת (הנערה שמייק בוגד איתה) אומרת שהם צריכים לחגוג חודש יחד - מה, היא לא יודעת שכבר יש לו חברה אחרת? זה לא עובד ככה. כשמייק מסנן שיחה מהמאהבת, ואז חבר שלו מתחיל לקלל אותה במרץ - מה לעזאזל? למה שהוא ישנא אותה ככה? ואז מייק מגן עליה, שנייה אחרי שסינן אותה. על כם הכבוד לגיל הנעורים עתיר ההורמונים, כל ההתרחשויות האלה פשוט לא אמינות.
כשהחברה הראשונה מתקשרת לאבא בדיוק בשנייה שהוא נתקל בחבר הבוגד שלה בשירותים ציבוריים - נו באמת. יש רמה של צירופי מקרים ואי-אמינות שקיימת בכל סרט, אבל כאן הגזמתם לגמרי.
ואתם יודעים מה? גם זה שראש המאפיה רודף אחרי חבר של הבת שלו עם אקדח נראה לי מוגזם. הייתי מבין אם הוא היה רוצה להרביץ לו, אבל פשוט להוציא ילד להורג? אפילו במאפיה זה לא עובד ככה.

3. הדמויות שטוחות להפליא. מייק הוא טמבל בלי דעות ובלי יוזמה. המאפיונר הוא רק מאפיונר מרושע. העובד של המאפיונר הוא הטיפוס המסכן שמתעללים בו ולכן יוצא נגד המתעלל - דבר שאפשר לראות מהפעם הראשונה שמכירים אותו. אף אחת מהדמויות לא מתנהגת בשום שלב באופן מפתיע או מעניין, ולא עוברת שום התפתחות לאורך הסרט.

4. ארוך מדי. יש סצנות שהיו עוברות אולי בסרט באורך מלא, אבל כשמדובר בסרט קצר זה פשוט לא לעניין לתקוע שוט של 10 שניות של דמות משנית שיושבת ומהרהרת (בסוף סצנת הארוחה, העובד של בוס המאפיה). סצנת המסיבה - היו מספיקים שני שוטים קצרים כדי להעביר את האווירה, לא צריך כ"כ הרבה.

5. בהמשך לסעיף הקודם: המבנה של הסרט לא נכון, יש יותר מדי דגש על התרחשויות קטנות ואין מספיק דבק שמחבר את הסיפור הכללי. למשל למה מייק נפרד מהנערה השנייה, ולמה הוא מתחרט על זה אחר כך - זה לא מוסבר. כל הסיפור עם הדמות שמייק רואה בחלום/בזיכרון/מה שזה לא יהיה. יש המון התרחשויות ומעט מניעים להתרחשויות. זה מתחבר לסעיף 2.

אני חייב להודות שלא הבנתי את כל הסיפור של מייק עם הבחור הזה בעולם החלום. בהתחלה חשבתי שזה אחיו שנהרג במלחמה או איבד את עצמו בתאילנד או משהו כזה. בכלל לא קישרתי לאיציק עד הסצנה האחרונה, וגם אז לא הבנתי מי זה לעזאזל ומה הקשר שלו למייק.

ולבסוף, הסיום פשוט עצלני. סוף פתוח יכול לעבוד כשאין כיוון אחד ברור בו הצופה היה רוצה שהעלילה תתפתח - העובדה שאין תשובה ברורה אמורה לגרום לצופה להרהר ולחשוב על האפשרויות השונות, להתלבט מה היה עדיף וכו'.  כאן אין סוף פתוח, פשוט אין סוף. נראה שהתלבטתם בעצמכם איך היה כדאי לסיים את הסרט, ובסוף פטרתם את עצמכם עם "עזבו, שהצופה ישבור ת'ראש". זה פשוט סוף מזעזע שהופך את כל הצפייה בסרט למיותרת.
שוב, תודה רבה על הביקורת הבונה
26/07/14 02:37
9צפיות
נראה שאתה היחיד שנותן ביקורת בונה פה בפורום, באמת שאני מעריך את זה שהשקעת בתגובה והתייחסת לכל הנקודות שהפריעו לך. יכולת פשוט לכתוב שהסרט לא מבוצע טוב מבחינת עלילה ודמויות ולהשאיר אותי עם זה, אבל אני באמת שמח שפירטת לפרטי פרטים את כל מה שהפריע לך.
בקשר לאדם שבעולם החלום - בעיקרון זה פלאשבק לעבר של הדמות הראשית, ואיציק הוא האח הגדול של מייק. אני מודע לכך שזה לא מספיק ברור, היו כמה שראו את הסרט וכמוך גם לא הבינו בדיוק מה הקטע איתו. (כולל אמא שלי חחח).
שאיציק איים על חזי העבריין עם האקדח בסוף, הוא אמר שהוא מעדיף לבגוד בו מאשר לבגוד במשפחה שלו ככה שזה היה סוג של הסבר מעורפל לכך שהם אחים. רצינו לשמור על מסתוריות ושהצופה יחשוב לבד ולא להאכיל את הצופים בכפית, אבל כנראה שפשוט לא ביצענו את זה מספיק טוב.
בקשר לדמויות שטוחות - אני חושב שהבעיה שלנו הייתה שניסינו לדחוף עלילה גדולה מדי ויותר מדי דמויות לסרט קצר וככה לא היה מספיק מקום וזמן בשביל ליצור עומק לדמויות, ככה שיצא שהדמות הראשית היא אדישה ולא ממש מעניינת. (בעיקר קשור לכתיבה אבל אני חושב שזה קשור גם טיפה למשחק המאולץ של השחקן).
השוט הארוך של איציק בארוחה שהוא מהרהר - זה היה בכוונה בשביל להראות את זה שיש ביניהם איזשהו קשר ושהוא מכיר אותו מלפני. שים לב שהמבטים שלו חוזרים כמה פעמים במהלך הסרט - בארוחה בזמן שהעבריין ואשתו רבים וגם בשירותים בקניון שמייק יוצא משם. בנוסף, הוא בכוונה נתקע בעבריין באמצע המרדף וניסה שזה ייראה כמו תאונה.
המאהבת של מייק לא ממש מאהבת כי היא לא יודעת על החברה השנייה, היא תמימה. המניאק בסיפור הוא מייק שמשחק בשתי בנות במקביל בלי שאף אחת יודעת על השנייה ובסוף הוא אוכל אותה בגדול. הוא לא ממש אוהב את מורן (הבת של העבריין) והוא איתה בעיקר בגלל האגו שלו. את נטע (החברה השנייה) הוא באמת אוהב ולא רוצה לפגוע בה לכן הוא נפרד ממנה אחרי שהוא רואה שהעניינים יוצאים משליטה, הוא לא רוצה לערב אותה. החבר שלו שונא אותה כי הוא מקנא במייק ובהצלחה שלו עם בנות אבל פה נפלנו כי לא הראינו את הצד הזה של הדמות הזאת. (החבר). וגם הוא עצבני כי היא התקשרה מלא פעמים.
בקשר לכל שאר הדברים, אני מסכים איתך וזה קצת אבסורדי כי השקענו המון זמן בכתיבת התסריט ובסוף זה לא יצא בדיוק כמו שרצינו.
שוב, תודה רבה על התגובה המפורטת.
בקשר לצד הטכני...
26/07/14 02:47
5צפיות
שמח לשמוע שהשתפרנו מבחינת הצד הטכני לאורך הסרט. רציתי לדעת אם מצאת עוד כמה נקודות טכניות שהפריעו לך חוץ ממה שכתבת בביקורת על הטיזר.
בנוסף, בעריכה השקענו זמן בקולור קורייקשן וגריידניג, רציתי לדעת אם שמים לב לזה או שזה מוגזם ומפריע.
*רק רציתי לציין שבמגמה בבית הספר שלנו, רמת הסרטים מבחינה טכנית נמוכה בהרבה משלנו (לא רוצה להשתחצן חחחח), אנחנו השקענו המון זמן בלמידת הנושא הטכני לאורך הזמן, בעיקר מהאינטרנט. המורה שלנו לקולנוע בקושי לימד אותנו משהו, גם לא מבחינה טכנית וגם לא מבחינת תסריט. חקרתי על כל הצדדים של הפקת סרט המון זמן באינטרנט ואף קראתי בעבר ספרים על הנושא (בעיקר על תסריט).
אני יכול לפרסם פה סרטים אחרים מהשנה מהמגמה שלנו רק בשביל שתוכל לראות את ההבדל מהבחינה הטכנית. אבל מה שכן, חלק מהרעיונות של הסרטים האחרים היו אולי יותר טובים משלנו ובתכלס זה הדבר העיקרי שהופך סרט לסרט טוב.
תקשיב, כל הכבוד
26/07/14 10:04
7צפיות
גם על היחס הרציני לביקורת, ובעיקר על זה שלמדתם מיוזמתכם (אתה ושאר הקבוצה) דברים שהמורה לא לימד - זה הסימן האמיתי לכך שמתעניינים בתחום ורוצים להשתפר בו. אני בטוח שהשיפור הטכני לאורך הצילומים, וגם זה שהרמה אצלכם גבוהה יותר מקבוצות אחרות במגמה, זה ביטוי להשקעה שלכם.

כמו בטריילר, הדברים העיקריים שהפריעו לי מבחינה טכנית הם הצילום שרועד גם כשאין צורך (בסצנה של המרדף אני מבין שרוצים להראות דינמיקה, אבל יש סצנות אחרות שזה מיותר), והצילום מקרוב עם עומק שדה עמוק שמזכיר צילום בסמארטפון. שתי הבעיות מופיעות בעיקר בתחילת הסרט, בהמשך די תיקנתם את זה.

לגבי הסיפור - לא נורא, יהיו עוד הזדמנויות. :)

האמת שלא ממש שמתי לב ל-grading, וטוב שכך, זה בדיוק האתגר, לתת לסרט אווירה בלי שהצופה ירגיש את הצבעים המעובדים.
רינדור HD ב-after effects cs6
21/07/14 19:40
25צפיות
שלום. אני רוצה להציג סרטון HD ב-DVD ביתי.
הכוונה היא: לרנדר קובץ avi שהוא HDTV 1080p ב-after effects
ואז להמיר אותו ולצרוב אותו כך שהוא יוצג בטלוויזיית Full HD שמחוברת לנגן DVD.
זה אפשרי או שזה אפשרי רק ב-bluray?
לא אפשרי בDVD
21/07/14 20:57
34צפיות
אפשרי בבלוריי, או באחת הדרכים המודרניות להעביר מידע דיגיטלי לטלוויזיות: דיסק און קי, סטרימר, חיבור ישיר למחשב, או WIFI (בטלוויזיה חכמה).
האם יש בעיה בפרמייר פרו ישן או במחשב
17/07/14 11:22
48צפיות
בגלל הודעה כזו פרמטתי את המחשב והתקנתי שוב את פרמייר פרו 4 אן 4.2
והנה התוכנה עלתה פעם-פעמיים ואז שוב אותה הודעה.

אשמח לעזרה מה יכולה להיות הבעיה (זכרון בלתי תקין?

רב התוכנות עובדות מצויין.
מידי פעם ההערה הזו מופיעה כשאני רוצה לראות תמונות
תודה
º
אווופס.. הנה ההודעה
17/07/14 11:28
40צפיות
אווופס.. הנה ההודעה
לדעתי אין כל קשר לפרמייר
17/07/14 17:14
22צפיות
האם זו תמיד אותה הודעה עם אותם הנתונים?
גם אני מקבל הודאות דומות מדי פעם.
מה מצב החום אצלך, כל המאווררים עובדים כיאות? אבק?
כל התוכנות עובדות-זה קורה רק עם פרמייר פרו 4
17/07/14 19:39
19צפיות
או כשאני מקליקה על תמונות-3-4 תמונות עוברות בסדר ואז מופיעה ההודעה
תמיד בדיוק אותה הודעה?
17/07/14 20:42
16צפיות
תמיד בדיוק על אותן התמונות?
- נסי להעביר את התמונות לכונן אחר.
º
התמונות פלות חשובות-הכי חשוב לי זה הפרמייר
18/07/14 00:47
11צפיות
אם זה אותן תמונות תנסי החלפת שם בנוסף
( לעמוד שלי בתפוז עסקים )
18/07/14 10:03
16צפיות
לשינוי כונן
גם שינוי פורמט יכול להועיל jpg bmp וכו'
º
ושוב-תמונות פחות חשוב-חשוב לי הפרמייר
18/07/14 10:08
11צפיות
אני אכתוב את זה ל א ט ....
18/07/14 13:58
31צפיות
א ת  ט ו ע נ ת   ש ה ב ע י ה  צ צ ה  ב ה ק ש ר  ל ת מ ו נ ו ת .

- הירקן שלי ממליץ גם לסגור את המיזוג מדי פעם.
פייפן, קרא שוב והפעם מ א ד לאט
18/07/14 14:27
28צפיות
היא טוענת שהבעיה צצה בפרמייר בלי קשר לתמונות ושהבעיה מופיעה גם בהצגת תמונות בלי קשר לפרמייר.
משתי האפשרויות - הראשונה מפריעה לה יותר.

אתה הבנת את זה פייפן?

והכל בהומור כמובן...
בהנחה שיתכן שזו בעיה של זכרון
19/07/14 18:03
21צפיות
גגלי את memtest86 (זה קובץ iamge לצריבת תקליטור), תפעילי את המחשב מתקליטור התכנה, ובדקי את הזכרון.  התהליך עשוי להמשך כשעה.  
איך גורמים לוידאו להתקנגן מהר יותר?
19/07/14 15:11
21צפיות
יש לי סרטון וידאו, שאני רוצה להפוך אותו לסרטון וידאו שמתנגן מהר יותר (בהילוך מהיר) וליצור קובץ וידאו חדש. איך אני עושה את זה?
קדד מחדש עם virtualdub
19/07/14 17:59
19צפיות
הוסף הגדרות של filter השולט על מהירות התצוגה.
עוד חינמית נחמדה ומעניינת
19/07/14 11:22
34צפיות
מחפש חופשית לחלונות לstop motion
19/07/14 14:47
19צפיות
שאלה עבור חבר (כי לעצמי יש) - האם יש תכנה חינמית לסביבת עבודה חלונות (נדמה לי ששבע, לא בטוח.  אם היא חופשית - אפילו יותר טוב) ליצירת סרטונים מסדרת תמונות בסגנון stop motion?  

מחפש כלי בעל מישק גרפי (אני יודע ש mencoder שזמין גם לחלונות יכול לבצע זאת) שמקבל תיקייה עם קבצי תמונה, מאפשר מניפולציות מסויימות (קביעת fps, הכפלת תמונות ...) ומייצר קובץ וידיאו?  

האם virtual-dub תומכת באפשרות הזו (כפי שה"שיבוט" שלה - avidemux)?  אין לי אפשרות לבדוק, אשמח לקרוא ממי שהתנסה.
שאלה בנוגע לקניית מחשב
18/07/14 14:41
38צפיות
שלום,

אני קניתי מאריג'נט לפני כשנה את החבילה של אדובי "פרודקשן פרימיום" וזה היה לווינדוס. (למען האמת קניתי את החבילה לסטודנט ואז הרחבתי אבל לא משנה).
השאלה שלי היא בעצם שתי שאלות:
1. אם אני רוצה לקנות מחשב חדש (לפ טופ) עכשיו הוא חייב להיות ווינדוס?
2. אם אני קונה PC, מה אני עושה? די-אקטיבציה במחשב הישן ואז להכניס את הדיסק לחדש וכו' או שבדרך אחרת?
תודה
!
:)
ונ.ב אם אפשר קצת המלצות, לגבי מפרט טכני..
המון תודה
שלום לך המלצה עיקרית שתברך אותנו כל בוקר
( לעמוד שלי בתפוז עסקים )
18/07/14 15:57
29צפיות
קנה מחשב נייח !!
נכון נשמע לא סקסי
אבל תקבל הרבה יותר חומרה משאבים וביצועים
ביחס השקעה לחומרה
יורם
אז זהו שכבר יש לי
21/07/14 19:42
15צפיות
הבעיה שאני מרגיש שאני לא יכול ללכת עם זה לספריה, או לבית של ההורים (אני סטודנט וגר במעונות)

כרגע המחירים די ירדו בשביל מחשב נייד מה שפעם היה צריך הרבה כסף היום פחות..
אם יש לי עכשיו 4 ג"ב ראם במחשב נייח לדעתך 8 ג"ב ראם במחשב נייד יעבוד פחות טוב באמת?

הרבה תודה!
שלום לך שוב זיכרון הוא רק מרכיב אחד ו...
22/07/14 14:29
7צפיות
יש עוד רכיבים שמשפיעים
שיש יתרון לנייח לעומת הנייד
*כוננים מהירים יותר
*איורור חזק יותר
*כרטיס מסך חזק שלא נמצא על הלוח אם ועוד
*כל אחד מהחומרות האלה ניתן להוסיף לשדרג להחליף
*בקלות ביעילות  ובחיסכון ניכר
*לעומת נייד שהוא כיחידה אחת ומותאמת   
גם שידרוג לנייד בחומרות "חזקות " לא תמיד יתאים וגם יהיה בעשרות מונים יקר יותר
לגבי הפעלת התוכנה שאל באריג'נט.
18/07/14 16:28
25צפיות
מה הם עוד חיים? אני זוכר אותם לפני הרבה מאד שנים באיזה חנות בחשמונאים/ש. רוטשילד
עדכון מהפורום
17/07/14 21:59
43צפיות
הפסקתי לקבל עידכונים מהפורום   למה
שלום לך לא רואה שיש בעיה
( לעמוד שלי בתפוז עסקים )
18/07/14 09:58
24צפיות
ואם יש לעוד גולשים בעיה נא להודיע
במקביל כנס לדף הפרופיל שלף ובדוק
הגדרות
גם תבדוק שאין תכנת אנטי וירוס או חסימה  חומת אש שמפריעות לכך
ותמשיך לעדכן
יורם מנהל הפורום  
גם אני לא מקבל עידכונים..
18/07/14 13:59
18צפיות
מה חדש בפורום? יש מנהל חדש?
הכל בסידר מקבל עידכונים גם אתר ו
18/07/14 14:07
17צפיות
וגם בטלפון
תבדקו הגדרות
עכשיו ביום שישי בה 14:00 אין מי יטפל בזה
יוםראשון אם הבעיה עדיין קיימת תודיעו לי
פיפן אתה רוצה להחליף אותי? ?
אמנם אני כותב מהממ"ד
18/07/14 14:12
20צפיות
אבל
הירקן שלי אומר " מצוין לא מחליפים ב "
אתה מאזור 162 מה אתה מחפש בממ"ד
18/07/14 15:22
15צפיות
חוץ מאיזה אזעקה  פה ושם
בסוף תירדם עד שה" גשש " יזכיר לך שכבר חורף
וצריך להחליף ארונות  דרך אגב ממ"ד מקלט לא מעביר אינטרנט אלחוטי
אפילו בטווח של 3 מטר
אלא רק קווי
לשני חברי הפורום שמתעקשים על פרמייר
18/07/14 14:01
31צפיות
|תו| פורומים חדשים בתפוז |תו|
17/07/14 11:26
7צפיות
|קדימה| אנו שמחים לבשר על חידוש פתיחתו של פורום אוונסנס ואיימי לי|!|  בימים אלה איימי לי עובדת על מוזיקה חדשה.
בואו להתעדכן בכל מה שחדש אצל הלהקה הגוטית - רוקטיסטית>>

http://www.tapuz.co.il/Forums2008/forumpage.aspx?f...


|קדימה| לפני יומיים היא צייצה בטוויטר ציוץ שהצליח לעצבן רבים, אבל עדיין אנחנו אוהבים לשמוע את המוזיקה שלה בבית, בנסיעות באוטו ובמסיבות
היכנסו עכשיו לפורום ריאהנה |!|

http://www.tapuz.co.il/Forums2008/forumpage.aspx?f...


|קדימה| מכוכבת ילדים לילדה פרועה, אי אפשר להתעלם מהנוכחות שלה בשנה האחרונה בכל ערוץ אפשרי. ולכן פתחנו לכם את פורום מיילי סיירוס
בפורום תמצאו את כל החדשות והעדכונים החמים על מיילי ומי יודע אולי נצליח להביא אותה להופעה בארץ.

http://www.tapuz.co.il/Forums2008/forumpage.aspx?f...

|קדימה| אנחנו מזמינים אתכם להיכנס כבר עכשיו לפורום של הראפרית המובילה ניקי מינאז'. ניקי עובדת בימים אלה על אלבום חדש ומשתפת פעולה כמעט עם כל אמן אפשרי!
בואו להתעדכן בכל הלהיטים שלה עכשיו בפורום>>

http://www.tapuz.co.il/Forums2008/forumpage.aspx?f...
  

|קדימה| היא התחילה את דרכה בסרט "קאמפ רוק" והיום היא אחת הכוכבות הגדולות בארה"ב. עם אלבום חדש והשתתפות בסדרה המצליחה "גלי" האם היא בדרך אלינו?
בואו לדבר על זה בפורום של זמרת הפופ והשחקנית דמי לובאטו.

היכנסו לפורום כבר עכשיו >>
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/forumpage.aspx?f...
שימו לב למקרה הבא
13/07/14 13:36
69צפיות
צילמתי מופע של סטודיו לריקוד. בסוף המופע התחלתי לקפל את שתי המצלמות בזמן שהקהל יצא מהאולם. סבתא של אחת הרקדניות ניגשה אלי ושאלה איפה המשפחות יוכלו לקבל את הדיסקים של הסרט. הסברתי שבסיום העריכה הדיסקים יימסרו לסטודיו לריקוד, שיחלק לרקדניות ומשפחותיהן. היא הסתכלה עלי כאילו אני קצת קשה הבנה, וחידדה את השאלה: "אבל אם רוצים לקבל את זה הערב, מאיפה לוקחים את הדיסקים?"

בהתחלה זה הצחיק אותי, אבל בדיעבד זה גרם לי להרהר.
אני לא מצפה מאנשים להבין את התהליכים הטכניים הכרוכים ביצירת וידאו - מאיפה הם יכולים לדעת כמה זמן לוקח לבנות תפריט פרקים או לייצא סרט. אבל בעולם בו כולם מוצפים בסרטים, ולכל אחד יש מצלמה בכיס, מפתיע שאנשים עדיין לא פתחו אפילו הבנה בסיסית של האלמנטים השונים המרכיבים סרט. עזבו מונחים טכניים כמו "ניתוב מצלמות" ו"תפריט פרקים", מספיק היגיון בריא. אם המופע צולם בשתי מצלמות, ובסרט הסופי יראו לפעמים מהזווית הזו ולפעמים מזו, זה לא ברור שמישהו צריך לשבת ולבחור איזו מצלמה ייראו בכל רגע? אם הסבתא מצפה לבחור את הריקוד של הנכדה שלה מתוך רשימת ריקודים בדיסק, זה לא מובן שמישהו צריך ליצור את המסך עם רשימת הריקודים?

אולי לא הוגן להתעמר בסבתא, אבל אותה תופעה קיימת אפילו אצל לקוחות עסקיים, אנשים צעירים ששוחים במדיה חזותית מסביב לשעון. מנהלי חברות מפרסמים מודעה שדרוש סרט תדמית, מבקשים כבר הצעת מחיר, אבל לא מסוגלים לתאר אפילו ברמה הבסיסית ביותר מה הם מצפים שיקרה בסרט ואיזה אלמנטים ירכיבו אותו. עזבו מונחים מקצועיים כמו סטדיקאם ומיקרופון דש, אבל בשביל אנשים שראו אלפי סרטים בחייהם, באמת מוגזם לצפות שיבינו מה זה קריינות, צילומי אווירה או ראיונות?

זה הצד הראשון של המטבע. הצד השני של אותו מטבע מפתיע אותי לא פחות. אם אנשים מתעקשים לא להבין דבר בתחום הווידאו ולהתייחס אליו בתור ממלכת קסמים מסובכת, הייתי מצפה שיפחדו להתעסק בזה בעצמם ויעריכו את עבודת המקצוענים. אבל למרות חוסר ההבנה הפנומנלי שאנשים מפגינים, ולמרות שהם עצמם מודים שהם לא מבינים בתחום ומפחדים מהתהליכים המסובכים הכרוכים בו, איכשהו כולם עדיין בטוחים שהם מסוגלים ליצור סרטים בעצמם. זה פשוט בלתי נתפס בעיני - אם אתה חושב על משהו בתור קסם לא מובן, איך אתה מצפה לבצע אותו?

ולסיכום, איך לעזאזל יתכן שאדם שהיה אי פעם באירוע, לא יודע עדיין להבדיל בין מצלמת וידאו למצלמת סטילס?
ובעצם, אולי השאלה אחרת
13/07/14 13:50
37צפיות
הרי מבחינה טכנית הכל אפשרי. הייתי יכול לחבר את שתי המצלמות לעמדת ניתוב עם נתב מקצועי, לחבר אותה למכשיר שמקליט את החומר ישר לדיסק, להביא עשרים מגדלי צריבה וליצור עשרות או מאות עותקים תוך שעה מסוף האירוע.
כשלקוח פונה אלי לגבי סרט תדמית אולי הוא באמת לא רוצה לחשוב על שום דבר ולקבל שום החלטה, אלא שאביא מחלקת קריאייטיב שלמה שתתכנן את הסרט מאל"ף עד תי"ו.
כל זה טוב ויפה, ולחלוטין לא ישים בהפקות בתקציב של כמה אלפי שקלים. ואולי זו הבעיה האמיתית - אנשים לא מבינים מה דרוש לכל סוג של הפקה, לא מבינים את הבדל המחיר בין פתרונות מסוגים שונים, ואיכשהו התרגלו לקבל הרים ונפלאות בלי לשלם עליהם. וזו גם אשמתנו.
קרה לי גם
14/07/14 01:54
26צפיות
צילמתי שבוע שעבר 2 מופעים. היה את תופעת הסבתא, התייאשתי ברגע שהגיעו טלפונים מהלקוח של עוד ועוד דרישה - התייאשתי וסרבתי ברגע ששמעתי את המשפט "מה?! זה רק 5 דק'".
יש לציין שבמקרה שלי הסבתא לא הציבה דרישות
14/07/14 10:15
26צפיות
היא פשוט לא חשבה שזה לוקח זמן, ולכן הופתעה והתאכזבה קצת, אבל לא התלוננה.

לגבי הצבת דרישות מצד הלקוח, זה קורה כנראה לכל פרילאנסר בתחומים כמו שלנו. בתחילת הדרך לא הייתי מודע לכך, ונפלתי פעם-פעמיים עם פרוייקטים שנגררו עם דרישות אינסופיות של הלקוח (כמו שאמרת, אנשים לא מבינים כמה זמן לוקחים השינויים - מבקשים פתאום להוסיף כתוביות, דבר שלוקח שעות, או לשנות פונט, דבר קטן שמצריך ייצוא מחדש של כל הסרט).

מאז למדתי את הלקח, ואני מוודא מראש עם הלקוח לפרטי-פרטים את כל הדרישות שלו, ומכין הצעת מחיר שמפרטת לפרטי פרטים מה כולל השירות. בין היתר:

1. היקף הציוד שישמש להפקה (מספר מצלמות, תאורה, ציוד מיוחד כמו סטדיקאם - שהלקוח לא ידרוש דברים שלא הזמין)

2. שלבי העריכה (במופע מחול - להגיש את המופע בצורה גולמית או לחתוך קטעים מתים? להוסיף כותרות פתיחה וסיום? כותרת לכל שיר? בסרט תדמית - מה רמת האפקטים המצופה? האם צריך מוזיקת רקע, ומי אחראי לרכוש את זכויות השימוש בה? צריך להוסיף כתוביות תרגום?)

3. מדיום ההגשה (העלאה ליוטיוב? דיסק DVD? כמה עותקים? האם זה כולל עטיפה גראפית?)

4. מסגרת זמן - רוב הלקוחות שהיו לי לא הפגינו לחץ של זמן, אבל אם הלקוח יוצר רושם לחוץ בהקשר הזה, כדאי להגדיר מראש שהסרט יהיה מוכן תוך X זמן, כדי שהלקוח לא יצפה/ידרוש לקבל אותו תוך יומיים.

5. כנראה הכי חשוב, כי על זה נופלים הכי הרבה: לקבוע מספר שעות עריכה, או מספר סקיצות. אני מעדיף לעבוד בלי הגבלת שעות (אם ערכתי מהר, הרווחתי. אם לקח לי יותר זמן מהמצופה לערוך את הסרט, זו בעיה שלי), אבל להגביל את מספר הסקיצות שאני שולח ללקוח, כאשר כל סקיצה מאפשרת ללקוח לשלוח רשימת תיקונים.

חשוב להבהיר שכל המגבלות האלה לא באות נגד הלקוח, אני קובע אותן אחרי שביררתי עם הלקוח מה הצרכים האמיתיים שלו ומה אפשר לעשות במסגרת התקציב. אחרי שהלקוח מאשר את הצעת המחיר, אם באיזשהו שלב של העבודה הוא מחליט שצריך להוסיף משהו או להמשיך בתיקונים אחרי מספר הסקיצות המוגדר, זה בסדר גמור, אבל אני מסביר לו בנימוס שצריך לשלם על זה. אם הוא לא מעוניין, הוא יקבל סרט טוב גם בלי התוספות.
הכל תלוי באופי. של הלקוח
( לעמוד שלי בתפוז עסקים )
15/07/14 09:22
18צפיות
אם זה לקוח " נח"  או בעייתי לקוח. בעייתי יחפש ספק שייתן לו הצעה עמומה כי מראש הוא יתווכח ומכין לו קרקע טובה לכך ולא ייקח הצעה מפורטת כי היא לא נוחה לאג'נדה שלו ויחפש הצעה עמומה יותר הלקוח הנוח יכול להיות שלא יודע אבל יסכים או לא על התנאים לפי תקציבו
כמה תשובות אפשריות
13/07/14 14:13
32צפיות

א. ריבוי מצלמות אינו בהכרח מחייב עריכה נוספת - משחק הכדורגל שהסבתא צפתה בו בלילה, צולם ע"י עשרות מצלמות ובכל זאת, הפלא ופלא הוא משודר בשידור חי ומיד אחר כך בשידור חוזר עם קריינות וכתוביות!
יכולהיות שמכאן נובעת הדרישה "לקבל את הסרט" מיד בתום ההופעה.

ד. יש כיום מצלמות המצלמות גם וידאו וגם סטילס, חלקן באיכות מעולה (DSLR) איך על המתבונן לדעת אם צילמת וידאו או סטיל?

לגבי השאלות באמצע - חלק מחוסר ההבנה נובע מבורות, חלקו מנסיון לחסוך בהוצאות והענקת תחושה לנותן השירות (צלם/מפיק הסרט) שהעבודה שלו ממש פשוטה ולכן עליו לצלם ולערוך ובקש שכר זעום על עבודה זו.

לכן תשמע גם מנהלים בכירים שיגידו לך: "אני לא מבין בזה כל כך ואין לי זמן להתעסק עם זה.הנכדה שלי עושה את זה בקלות, אבל אני מחפש משהו קצת יותר מקצועי."
תרגום חופשי - זאת עבודה מה-זה-קלה, אם היה לי זמן הייתי לומד תיק תק איך לבצע אותה, אז אל תבלבל אותי במונחים מקצועיים ואל תעז לבקש יותר מחמש מאות שקל על השטות הזאת...

הזמינות והקלות של עשיית סרטים לא-מקצועיים, מורידה מערך אנשי המקצוע.
יש מצלמות סטילס שמצלמות גם וידאו
13/07/14 18:56
25צפיות
אבל אין מצלמות סטילס שנראות ככה:
http://9pages-innovation.com/wp-content/uploads/20...
לצורך העניין, המיקרופון למעלה מעיד בוודאות על כך שלא מדובר במצלמת סטילס. ואם אנשים לא יודעים לזהות מיקרופון, אז מצבם באמת קשה.

לגבי השאר, אכן הסבר נאה. אגב, אני לא מכחיש שבימינו קל לצלם תמונות וסרטים שנראים לא רע בכלל, אפילו באמצעים ביתיים, ולא מאשים את מי שבוחר לעשות לבד. אבל מי שכבר החליט לקחת איש מקצוע כנראה הגיע למסקנה שלא יגיע לתוצאה הרצויה לבד - אז שיהיה מוכן לשלם מה שצריך כדי להגיע לתוצאה הרצויה, או שייתן לאיש המקצוע להכתיב לו מה צורת העבודה הנכונה. =/
º
נו באמת " הסבתא" חושבת שהמצלמה מצלמת וצורבת ד
15/07/14 09:28
7צפיות
דיסקים ישירות
15/07/14 09:55
17צפיות
כמו מצלמת פולאריד חה חה חה
קצת כמו המצלמות של סוני שכוללות מקרן
15/07/14 10:18
14צפיות
כך אפשר אפשר לצלם ומייד להקרין את החומר. כמובן שזה לא עוזר למאות אנשים לקבל עותקים.
היה צריך להגיד לסבתא להביא מצלמה מהבית
14/07/14 04:53
17צפיות
לשבת בצד ולצלם בעצמה מה שהיא רוצה. (מצלמה דיגיטלית קומפקטית מספיקה לצורך הזה)
ואז היה לה מה לראות ישר אחרי זה בבית.



טוב, היה קצת מאוחר להציע לה אחרי המופע
14/07/14 10:29
22צפיות
אבל אם כבר העלית את הנושא, אני חייב לציין: תמיד מפתיע אותי שאנשים רואים שהאירוע מצולם בצורה מקצועית, ועדיין מתעקשים לצלם בעצמם בסמארטפונים או מצלמות ביתיות. זה קורה במופעי במה, כנסים וכו'.
כאילו, מה, אנשים מפחדים שלא יקבלו את החומר שאני מצלם? אז בשביל מה הזמינו אותי, לכיף? ברור שאני שם כדי לספק תיעוד של האירוע.
או שהם יודעים שיקבלו תיעוד, אבל דחוף להם שיהיה זמין אצלם בטלפון ברגע שיסתיים האירוע? לאיזה צורך, אתם מתכוונים להקדים אותי ולמכור לחדשות 2 סקופ בלעדי של מופע המחול של הנכדה שלכם? או שתחזרו הביתה ממופע של שעתיים ומייד תשבו לראות אותו שוב?
אני לא מבין את ההיגיון, אבל מקבל את זה שאנשים מרגישים צורך לצלם את בנותיהם וכו'. הדבר שאני הכי פחות מבין זה כשהלקוח עמו, מזמין העבודה, מוציא סמארטפון ומתחיל לצלם. כבר שילמת לי כדי לצלם עבורך, שב ותהנה מהמופע, מה דחוף לך שהסרט יהיה על הסמארטפון אם אחרי שבוע תקבל אותו באיכות גבוהה פי אלף?
אז בדיוק בגלל זה אנשים מצלמים
14/07/14 13:54
19צפיות
שיהיה להם משהו שאפשר יהיה ליראות ולהראות במיידי.
להתמקד בילדה שלי?
15/07/14 11:34
21צפיות
ברור לי שהעבודה שלך טובה בסדרי גודל ממה שאפיק מהטמבלפון שלי, שהציוד שלך מאפשר גם לזהות את הפרצופים של הפצפוניות שרוקדות בלט.  ברור לי גם שתיתן לי את הכוון המקצועי והטוב ביותר על כל המופע.  
אבל לך אין סיבה להמתקד אישית בבת שלי (רביעית משמאל, שורה שלישית מהסוף, לא הכי טובה, לא ממש גרועה.) במהלך כל המופע.  ועבורי - היא הסיבה שבגללה הגעתי לשם.  

אה, כן, שילמנו על צילומים.  אבל שני העותקים יגיעו לגרושתי ש"תשכח" לתת לי אחד מהם.
אולי במצלמה אמיתית אפשר להתמקד על רקדנית
15/07/14 14:34
21צפיות
אבל רוב האנשים מצלמים בסמארטפון, ובלי זום אופטי אי אפשר להתמקד על רקדנית מסויימת (אפשר להשתמש בזום דיגיטלי, אבל אז אפילו אתה תתקשה לזהות את הבת שלך בווידאו המטושטש).
אבל אני מבין עקרונית מה שאתה אומר, ובאמת עושה מאמץ לתפוס צילום טוב של כל אחד מהאנשים על הבמה (רקדנים, נגנים, זמרים, שחקנים) בכל מופע במה שאני מצלם.

פשוט חבל בעיני שאנשים מפספסים את המופע עצמו בשביל התיעוד (ביננו, רובם כנראה לא יצפו במה שצילמו בעצמם וגם לא במה שאני צילמתי).
זה קורה  לא רק במופעים, אלא ביומיום, אנשים אובססיביים לגבי תיעוד חוויות וכך מפסידים חלק מהחוויה עצמה. ואני אומר את זה בתור מי שמתפרנס היום מצילום, ולפני כן צילם כתחביב מגיל 13. במשך שנים הייתי יוצא עם מצלמה כמעט לכל מקום - ולא בסמארטפון, אלא מצלמה כבדה שסחבתי בתיק נפרד למקרה שיהיה משהו מעניין לצלם. ואפילו אני אומר שאנשים היום מגזימים עם האובססיה שלהם לצילום.
זה בדיוק הנקודה
17/07/14 14:28
13צפיות
כפי שאמר עוץ לי
אני לא מצלם עם ציוד מקצועי
תאורה נוספת  לפעמים תאורת מצלמה
אלא מתמקד בהדרכה של עריכה ובעריכה עצמה
נתבקשתי על ידי לקוח לצלם לשכבה כיתות 120 תלמידים
קבלת ספר תורה ותחילת לימוד התנ"ך שנערך עבור הבית ספר והתלמידים
במקום יוקרתי מאוד בארץ
הטקס עצמו היה בבית הכנסת בעיר  שהוא האחד מהמפוארים בארץ
אותו ראש ועד התלמידים פנה אלי ואמר אני מצלם כל שנה בהתנדבות
ובמקום תודה מקבל טונה של הערות צעקות וטענות  שהבן שלי לא מופיע בסרט
הבת שלי ("ששרה הכי יפה " ) לא קיבלה את ההתיחסות  שמגיעה לה ")
ועוד ועוד
תעשה זאת אתה לפחות התלונות יגיעו אליך
היה לי ברור
שבמקום יוקרתי זה יבוא אנשים עם מצלמות וידיאו וסטילס
באיכות של הטופ של הטופ  שתואם לרכבים המפוארים שחונים בחניה בחוץ
וליהלומים שעל גופן של האמהות במקום
דבר נוסף היה ברור שאף אחד ואו אחת מהן לא יתנדב לעשות זאת עבור כולם

קיבלתי את ההצעה ועשיתי שלוש פעולות שעזרו לי לתת תוצאה הולמת
למרות שזה צולם במצלמה  ביתית

1 לא מנעתי מאף אחד אחר לצלם (דבר שאפילו אם רציתי  לא היה ניתן לביצוע )

2 עמדתי על כך  שאף אחד לא נכנס לי לפריים בכל המרחב  הם רשאים לצלם רק ממקומותיהם  כך שאם נוצר מצב
של התנגשות שאני בפריים שלהם ולא להפך  זה נאמר בתחילת הטקס וכך היה !!!
3 בסוף הטקס נמסר להורים שיש באפשרותם להעביר תמונות וקטעי וידיאו
אלי דרך הוועד  ולפי שיקול דעתי הבלעדית  אחליט אם זה יכנס לסרט או לא
הטקס צולם במצלמה אחת עם מייצב  נערך
והעווד קיבל מאסטר  כולל עיצוב גרפי לתקליטור   והעטיפה ממני  והוציא 150 עותקים  בעצמו
המסקנה אנשים מתעדים הכל  ותשעים אחז לא עושים עם זה כלום  לא משנה כמה הם ישקיעו במצלמות
העשרה  האחוז הנותרים 2 אחוז מהם ישקיעו בלימוד  ובציוד עריכה כדי שגם יהיה לזה ערך מוסף


וואו, אני לא מאמין שהתעסקתם עם זה בכלל
17/07/14 16:02
15צפיות
תלונות מההורים, התנגשויות בפריים, צלמים חובבים שמוסרים חומר לצלם מקצועי כדי לשלב בסרט... אני לא הייתי מוכן לשמוע על שום דבר מזה.
אני מתמקם מאחורי השורה האחרונה, או באמצע אחת השורות אם מדובר באולם גדול והשורה האחרונה רחוקה מדי. לפעמים אני מבקש ממי שיושב בכיסא מולי שלא יקום, כי במקרה כזה קשה להימנע מהסתרה. אבל עם שאר הקהל אני לא מסתבך, אני הרבה מעל הראשים שלהם. מצלם, עורך ומוסר את החומר ללקוח. אין לי שום קשר עם ההורים, ובכטח ובטח שלא הייתי מתחיל להסתבך עם שילוב חומרים שהם צילמו בסרט.
נו, אז מישהו מסר לך חומרים או לא?
מחשבה על הצבת המצלמות שלך
18/07/14 09:44
14צפיות
בית הכנסת
לבין הצילום שני הוא שונה לחלוטין
כפי שאני מבין אתה צילמת באולם כנסים /קולנוע שיש במה והקהל יושב בשורות  מולה
כך שהצבת מצלמה מאחור ואו אמצא בין השורות לצילום כללי long  שוט ומצלמה קרובה לבמה  לצילומים ממוקדים וצילומי הקהל מלפנים
השטח שאני צילמתי בו מורכב הרבה יותר
כידוע כל בית כנסת בנוי  משורות ספסלי ישיבה כאשר במרכז יש בימת העלייה לתורה / חזן
ולפנים בימת ארון הקודש
בי הכנסת הזה שהוא מפואר ביותר
בנוי אחרת בנוי בצורת פרסה כאשר סביב יש כ 3-6 שורות של כיסאות קולנוע שכולם מופנים לבמה החזן
כאשר החלק הפתוח של " הפרסה " הבמה וארון הקודש " שבו היו הנאומים
משני צדדיו שמאלו וימינו היו התלמידים ששרו  וסביב היו ההורים " הגברים " כאשר למעלה סביב קומה שניה  היו הנשים "עזרת נשים "
אני נעתי כל הזמן עם מצלמה בודדת מיוצבת עם הסטאדי שלי
כאשר רק בעמדת החזן התמקמו כמה הורים צלמים והשאר היו במקומותיהם בלבד היה להם ברור מההתחלה  אם אני מחליט לעלות לבמה
באיזשהו שלב לבת החתן הם מפנים אותה ללא דיחוי  וויכוח
ואכן כך זה פעל
לגבי החומרים הפרטיים  אמרתי מעט האנשים הפרטיים עושים משהו לכלל במיוחד אלה עם הציוד היקר
באים  להראות " שלי יותר גדול " ואני מניח שמעט מאוד עושים זאת גם לעצמם משהו אחרי הצילום (בקשר לוידיאו ).

קיבלתי כמות נכבדת של תמונות בעיקר אימהות צילמו  
את הטובים שבהם הוספתי כבונוס כמצגת  בכותרת "תמונות מספרות " בסוף הסרט

כדי לשמור על הוועד מהתקפות כתבתי בסוף המצגת
שהתמונות נבחרות ע"י העורך בשיקול מקצועי בלבד
כאשר האיכות היא קריטריון אין לעורך העדפה אישית על פלוני
הוועד פרסם גם הודעה מצידו

לוועד היה טראומה  משנים קודמות שעשו זאת לבד   
* תיקוני כתיב = "שלי הוא שונה , אמצע, ו
18/07/14 09:54
9צפיות
בית הכנסת,  לבמת החתן"
º
חח, נשמע כמו מבצע מורכב. מקווה ששילמו כראוי.
18/07/14 15:39
7צפיות
אתה יודע וועד שמנסה סיפורים של
18/07/14 15:50
11צפיות
אנו מחלקים את הדיסקים ב"שקל"
ויש עוד "מכובדים  שמקבלים חינם "
אמרתי למה 1 תיקחו 10 -15 שקל והכל יהיה בסידר
משא ומתן ריטואל קבוע  
התשלום היה הוגן מה שחשוב
הגיעו הזמנות נוספות ותלמידים חדשים
מאלה שצילמו לבד
כך שהערך המוסף הכללי היה מוצדק  
º
18/07/14 17:21
2צפיות
חידה לשבת קייצית.
12/07/14 13:03
47צפיות
חידה לשבת קייצית.
הבוקר החלטתי לנצל משהו מקופסת הג'אנק ולעשות חפיץ שימושי.
מה הקשר בין שני הפריטים ולמה הוא טוב?

º
נראה כמו סוג של דולי?
12/07/14 13:58
14צפיות
ברק, אתה יותר מדי שעות באולפן ממוזג
12/07/14 17:39
17צפיות
וזה חוסם לך את הראיה והדמיון
º
קרוסלה
13/07/14 11:00
12צפיות
חביירים, אכזבתם אותי.
14/07/14 09:47
31צפיות
חביירים, אכזבתם אותי.
מדי פעם כשאני מצלם אירועים על במה אני נמצא באחד הצדדים באולם.
התקן המיקרופון הכיווני מכוון תמיד קדימה על ה"נעל" של המצלמה... אבל ההגברה בד"כ מגיעה מהצד.
לעיתים אני מוציא אותו מההתקן ומכוונו לרמקול הקרוב וזה כל הזמן מעצבן אותי.
חיטוט בארגז המציאות שלי הניב את השיפצור הקטן.

º
זה נראה כמו כיפת ברזל שהילד. בגן
( לעמוד שלי בתפוז עסקים )
15/07/14 10:04
10צפיות
לא הבנתי מה הקשר בין מיקרופון מצלמה
15/07/14 10:16
17צפיות
ובין מערכת ההגברה. הקשר היחיד שצריך להיות בין המצלמה ומערכת ההגברה הוא חיבור ישיר בעזרת כבל או סט אלחוטי
המרת וידאו
14/07/14 14:27
48צפיות


מבקשת עזרה, מנסה לעבוד עם קבצי וידאו ממצלמת Dv בתוכנת עריכה של Moovie Maker .הורדתי את התוכנה של ההמרה format factory אבל אני לא מוצאת שם אופציה ל-Dv,
מה עושים?
תודה
אני מנסה להגיע מרמת גן להרצליה
14/07/14 18:39
38צפיות
אז נסעתי לטבריה ואני לא מוצא שלט לרמת גן.
זה בערך מה שכתבת כרגע.

יש לך קבצי וידאו ויש לך תוכנת עריכה שאמורה לקבל את הקבצים האלה. למה את צריכה את שלב הביניים של פורמט פקטורי?
ואפילו אם היית צריכה להמיר, למה את מחפשת בתוכנת ההמרה את הפורמט של החומר שכבר יש לך, במקום פורמט אחר שאת רוצה להגיע אליו?
טיזר לסרט הקצר שלי "טריגר", אשמח לביקורות
07/07/14 22:02
47צפיות
היי, הנה טיזר קצר לסרט העלילתי שלי "טריגר" שיתפרסם בקרוב: https://www.youtube.com/watch?v=lJFSHGMm0ss
הסרט נעשה במסגרת מגמת הקולנוע בבית הספר שלי, כיתה י"א.
אפרסם פה את הסרט המלא בקרוב. אשמח לביקורות על הטיזר :)

*דרך אגב, מי שזוכר לפני כמה חודשים פרסמתי פה קליפ שגם נעשה במסגרת המגמה: https://www.youtube.com/watch?v=uVugzwJT46Y
הקליפ נעשה לפני שנה וחצי, אני מפרסם אותו פה שוב בשביל שתוכלו לראות את ההתקדמות :)
מישהו?
10/07/14 19:28
15צפיות
אשמח לביקורות על הטיזר...
המממ
10/07/14 23:14
42צפיות
התחושה שלי היא שהטריילר מנפח את הסרט - בבסיס זה סרט דרמה בלי הרבה גימיקים ופירוטכניקה (שזה בסדר), אבל הטריילר יוצר ציפייה למותחן אקשני, וזה עלול לאכזב.
על הסיפור קשה להגיב או להעיר בשלב הטריילר, אבל אני כבר רואה כמה בעיות טכניות:
1. צילום לא יציב (תשכחו מצילום ביד, המצלמה חייבת להיות תמיד על חצובה, דולי או סטדיקאם)
2. הקלטת סאונד לא נקייה (המיקרופון רחוק מפיות הדוברים או שרעשי הרקע חזקים מדי)
3. צילום קצת לא "נקי" מבחינת זוויות מצלמה, פריימינג וכו' - ראשים קרובים מדי לקצה הפריים, מצלמה לא מפולסת שגורמת לתמונה להיראות קצת באלכסון. לדוגמא הסצנה של הנער והנערה ליד הלוקרים - הכל שם עקמומי.
יש לכם נטייה להיצמד עם המצלמה לדמות ולצלם בזווית רחבה מאוד, מה שמעוות את התמונה (קווים ישרים מתעגלים) ומשטח אותה (ככל שאורך המוקד קטן יותר עומק השדה עמוק יותר). חוץ מהאיכות הטכנית זה גם יוצר תחושה של צילום בסמארטפון. תתחילו להציב את המצלמה רחוק יותר מהדמויות ותשתמשו בזום כדי לפצות על הפער, אתם תידהמו מההבדל.

כל אלה דברים פשוטים שקל לתקן, וקצת חבל לי להעיר עליהם בדיעבד (אני מניח שהסרט כבר צולם במלואו) כשבעצם הייתם יכולים ללמוד את הדברים האלה מראש. אבל נו, כדי ללמוד צריך להתנסות
הבהרת מינוחים:
10/07/14 23:19
29צפיות
כשאני אומר ש"עומק שדה עמוק משטח את התמונה" זה נשמע כמו דבר והיפוכו, אבל זו לא טעות:
עומק שדה עמוק משמעו שכל האלמנטים בתמונה מפוקסים, ולכן קשה לראות את הבדל המרחק בינהם, אז התמונה נראית שטוחה. ככל שעומק השדה רדוד יותר, הרקע מטושטש יותר ולכן הדמות בולטת - מדגיש את העומק בתמונה.
זה נושא חשוב ומעניין בצילום, ואני ממליץ לקרוא וללמוד עליו.
תמהתני...
11/07/14 11:56
28צפיות
אני קורא פה לראשונה הסבר כזה המייחס שיטוח תמונה לעומק השדה..

ההסבר המקובל שאני מכיר נמצא למשל כאן ומייחס שיטוח תמונה לאורך המוקד באופן הפוך להסבר לעיל, ובפרט המשפט:

Long lenses have a way of flattening images, while wider lenses exaggerate perspective
אני דיברתי על עומק שדה, אתה מדבר על פרספקטיבה
11/07/14 13:03
24צפיות
אלה נושאים שונים, אז אני לא רואה על איזו סתירה אתה מצביע..

אגב, בלי קשר לפרספקטיבה, באותו מאמר שקישרת אליו אפשר לראות דוגמא מצויינת לכך שאורך מוקד גדול מקטין את עומק השדה ועוזר להפריד את האובייקט מהרקע.
הענין פשוט
11/07/14 13:17
20צפיות
- כתבת שאורך מוקד קצר משטח את התמונה ולהיפך בארוך (בגלל עומק שדה גדול).
- שם כתוב שאורך מוקד ארוך משטח את התמונה ולהיפך בקצר (בגלל פרספקטיבה).

מה המסקנה המעשית מכאן?
חלק מהבעיה היא טעות של הכותב
11/07/14 14:01
21צפיות
הוא מערבב מרחק מהאובייקט עם אורך מוקד. הפרספקטיבה לא תלויה כלל באורך המוקד, רק במרחק מהאובייקט, כפי שמוסבר כאן:
http://www.mhohner.de/essays/myths.php#focalper

ככל שמתרחקים מהאובייקט הפרספקטיבה נעשית "שטוחה" יותר.  למשל, אם תסתכל על מישהו מקרוב מאוד, האף שלו ייראה לך גדול ביחס לעיניים. ככל שתסתכל מרחוק יותר, האף והעיניים ייראו מאוזנים יותר בגודל, חלק מאותו מישור, ולכן "פרספקטיבה שטוחה". זה לא קשור למצלמה ולא קשור לאורך המוקד בעדשה, כך רואים גם בעיניים שלנו.

לצד זה קיים הנושא של אורך מוקד בעדשה. כפי שהסברתי, אורך מוקד גדול מקטין את עומק השדה, וכך עוזר להבדיל בין האובייקט לרקע. אורך מוקד קטן גורם לעומק שדה גדול, כך שאין הבדל בפוקוס בין הרקע לאובייקט. למראה הזה מקובל להתייחס בתור "תמונה שטוחה", אבל לא בהקשר של פרספקטיבה אלא בהקשר של פוקוס.

שורה תחתונה, הכותב שקישרת אליו מתבלבל בענייני אופטיקה, ואתה מתבלבל בגלל מונחים דומים בתחומים שונים. הפיתרון הפשוט: אל תקרא לזה תמונה שטוחה, העיקר שתבין מה המשמעות בפועל של עומק שדה קטן וגדול, פרספקטיבות שונות וכו'.
now you're talking
11/07/14 15:24
17צפיות
הכל התחיל (ומסתיים) בביטוי בו השתמשת של "תמונה שטוחה".

כמו שכתבת: "למראה הזה מקובל להתייחס בתור "תמונה שטוחה", אבל לא בהקשר של פרספקטיבה אלא בהקשר של פוקוס".
בהקשר של פרספקטיבה, לפחות אצל צלמי סטילס, לא מקובל להשתמש בביטוי הזה.

ובא ציון גואל... :)
תודה רבה על התגובה המפורטת
11/07/14 16:47
21צפיות
בקשר לצילום הלא יציב - אין לנו במגמה ממש כלים טובים כמו שאמרת (דולי, סטדיקאם) אך יש לנו מכתוף שהוא די גרוע ולא תמיד השתמשנו בו. רצינו לעשות הרבה שוטים עם תנועה בשביל להוסיף לאקשן ולמתח ובכללי לסרט מסוג כזה מתאים יותר תנועה בשוטים (בחלק מהסצנות, לא בכולם כמובן). בחלק מהשוטים שעשינו בהם תנועה השתמשנו באפקט בפרימייר (שיש אותו באפטר גם דרך אגב) שנקרא warp stabilizer, אני מאמין שאתה מכיר אותו. (השתמשנו בו למשל בשוט ב0:37) בסרט המלא יש עוד שוטים שהשתמשנו באפקט הזה. האמת שראיתי במלא מקומות באינטרנט על יוצרים שדווקא כן אוהבים את ההרגשה של הנד הלד (hand held), זה פשוט סטייל שונה. אני חושב שצילום כל הזמן בחצובה הוא משעמם באיזשהו שלב. לאחרונה גם ראיתי כאלה ביוטיוב שמצלמים בחצובה ומוסיפים אפקט באפטר שנקרא wiggle שנותן הרגשה של הנד הלד.
הסצנה במסדרון באמת צולמה באופן די גרוע אפשר לומר חחח, לסרט שלנו היו הרבה בעיות בהפקה (לארגן את כל השחקנים ליום צילומים אחד ובשעות מתאימות) ככה שיצא שצילמנו את הסרט הזה במשך שנה! עם הפסקות ענקיות בין לבין, ולכן סצנה כמו המסדרון צולמה בהתחלה ומאז השתפרנו בהרבה, ככה שבסרט המלא אפשר לשים לב לפער באיכות בין סצנות מסוימות.
בעומק שדה דווקא כן השתמשנו בסרט המלא, לא רואים הרבה שוטים כאלה בטיזר הזה אבל בסרט המלא יש יותר. בזמן האחרון קראתי וראיתי סרטונים רבים על הנושא וזה פשוט משדרג סרט ברמות מטורפות. היו לנו אבל 3 בעיות:
*חלק מהמקומות שצילמנו בהם היו צפופים מאוד ולא היה ממש מקום ללכת אחורה ולעשות זום.
*למצלמה שהשתמשנו בה יש עדשה קבועה שאי אפשר להחליף שנעה בין 3 מ"מ ל-51 מ"מ בערך בפוקל, כך שאני חושב שאם המצלמה הייתה מגיעה לפוקל יותר גבוה (למשל איזור ה-80) היינו יכולים להגדיל את עומק השדה הרדוד.
*בשוטים עם תנועה - לעשות זום מגדיל את הרעידות בשוט ובנוסף קשה לשמור על הפוקוס כמו שצריך בזמן התנועה. (אני יודע שבהפקות מקצועיות יש אדם שהתפקיד שלו נקרא פוקוס פולר) אבל אנחנו רק תיכוניסטים וזה הסרט הקצר הראשון שלנו ובנוסף היינו רק 3 אנשי צוות. (שאחד מהם כמעט ולא עשה כלום).
אתה יכול לראות שוט לדוגמה בטיזר שכן השתמשנו בעומק שדה רדוד (זאת סצנה שצילמנו ממש לא מזמן). בשני השוטים מ0:41 - 0:44. אשמח אם תגיד לי אם ככה זה צריך להיראות כשיש עומק שדה רדוד.
ושוב, תודה רבה על התגובה המפורטת :)
תסתכל בסדרות טלוויזיה אקשניות
11/07/14 18:07
29צפיות
ה"hand held" שלהם מבוסס או על מצלמות כתף או על סטדיקאם מקצועי, שתי דרכים שמאפשרות צילום דינאמי אבל בלי רעידות של ממש, שעושות רושם לא-מקצועי.
זה טוב שאתם משתמשים באפקט ייצוב (למרות שהיה עדיף לצלם במקור בלי רעידות), ואולי יש עוד כמה שוטים שאפשר להשתמש בו עליהם.

מבין מה שאתה אומר על עומק השדה, כמובן שלא בכל דבר אפשר לשלוט בסרט שלא מופק באמצעים מקצועיים. לפני כמה שנים לא הייתי מעיר על דברים כאלה, אבל היום אנשים מגיעים לתוצאות מדהימות עם מצלמות HDSLR שעולות 2000 שקל, אז חבל שאין לכם ציוד שמאפשר את זה.
אגב, לגבי אורך מוקד, שים לב שאתה מדבר על מצלמת קרופ, כלומר שאורך המוקד שלה לא מייצג מבחינת הדרך המקובלת למדוד אורך מוקד (מה שנקרא 35mm equivalent). אני מציין את זה רק למקרה שתחפשו מתישהו מצלמה אחרת - שימו לב שהמספרים שאתם מכירים מהמצלמה הזו לא יהיו רלוונטיים.

לגבי זום שעושה רעידות - לכן חצובה..

עומק השדה ב0:41-0:41 באמת מצויין ומוסיף הרבה.
מצחיק שאתה אומר את זה
11/07/14 19:59
30צפיות
כי בדיוק השבוע אני מתכנן להזמין מצלמת DSLR מאיביי - canon 600d. הבנתי שהיא מצלמה טובה, אמנם אני מפנטז על ה-GH4 אבל תקציב בינתיים אין...
בכל מקרה הבנתי שלא מספיק מצלמה טובה, צריך גם לדעת לבחור את העדשות המתאימות. הפתיחה המקסימלית של הצמצם שונה בכל אחת וזה גם פקטור שמשפיע על עומק השדה.
אכן
11/07/14 23:01
23צפיות
ואם הייעוד העיקרי שלך הוא וידאו, הייתי שוקל דווקא את ה-650D או 700D, שתומכות בעדשות STM עם פוקוס אוטומטי שקט לווידאו. אם כי קו העדשות הזה עדיין די מוגבל, ולא כולל את העדשות המתקדמות יותר עם הצמצמים הפתוחים.
נימה לבנה
10/07/14 08:59
41צפיות
נימה לבנה
האם יש דרך להעלים נימה לבנה כמו בתמונה המצורפת?
פרמייר cs6, האובייקט הוא png, הרקע השחור black video
(תמונה אחת מרצף של כמה מאות/אלפים לכן הפתרון שאני מחפשת הוא לא טיפול בכל תמונה בנפרד)
תודה
remove matte
10/07/14 11:54
31צפיות
פתר את הבעיה.
סולו עיצוב גרפי לימודים אונליין

עיצוב גרפי בלי לצאת מהבית

אחד על אחד אונליין בקצב שלך התקשר עכשיו 073-7576037


עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


Flix
מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה