לא מנוהל - רוצה לנהל את הפורום? לחץ כאן.
אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
האם ילדיכם יכולים לקבל חינוך טוב יותר מהחינוך הממלכתי? זה תלוי...בפורום זה אנו דנים בחלופות למערכת החינוך המקובלת. בחלופות קיימות ובהכשרת עצמינו ליצירת חלופה ביתית נאותה.
חלופות שישפרו את ההישגים הלימודיים של ילדיכם,
חלופות שילמדו את ילדיכם ערכים התואמים יותר את הערכים שלכם,
חלופות שישפרו את מצבם החברתי של ילדיכם,
חלופות שיאפשרו לילדיכם להיות חשופים פחות לאלימות בבית הספר ובדרך אליו,
חלופות שיעזרו למשפחה לפתח עניינים משותפים,
חלופות שיחסכו מתלמיד עם משפחה שנודדת ממקום למקום לעיתים דחופות את בעיית השלמת החומר בהשתלבות בבתי ספר חדשים,
חלופות שמתאימות לתלמיד שנאלץ להיעדר מבית הספר לעיתים דחופות,
חלופות שלפעמים חוסכות כסף.

שלום לגולשים המתעניינים, שמי נאוה פרנס, וזו לי השנה השניה שאני מחנכת את יהונתן בבית, באישור משרד החינוך. הצטרף אלי עדו בן צבי שבחר עבור בנו בחינוך אלטרנטיבי פרטי במקום החינוך הממלכתי המיוחד. עדו ואישתו למדו שניהם בחינוך החליפי. פתחתי פורום זה במטרה לחבר קצת בין אותן משפחות שבחרו להוציא את ילדיהן ממערכת החינוך הפורמלית (או מלכתחילה לא להכניסם אליה) מכל סיבה שהיא, ושבחרו בחינוך הביתי, בחינוך פרטי או בחינוך באחד מבתי הספר החלופיים כדוגמת הפתוח, הדמוקרטי, האנתרופוסופי או אחרים... אתם מוזמנים לחלוק אתנו את חוויותיכם, את מחשבותיכם על חינוך בכלל, ועל הדרך בה בחרתם, בפרט, את ההתלבטויות שעלו ושעולות בדרך, את הקשיים ואת הדרכים היצירתיות שמצאתם לפתרונם. אם את/ה בין המתלבטים, מקומך כאן: לשאול, להתלבט בקול רם, לבקש רעיונות ועיצות לגבי הקשיים האישיים שלכם. אני וגולשים אחרים, נחלוק מניסיוננו, נפנה אתכם לכתובות המתאימות ונתמוך בכם בדרך בה תבחרו. אני רוצה להזמין לדיון בונה ומנומס גם את המתנגדים והסקפטיים שרוצים להבין למה בחרנו בדרך בה בחרנו, שרוצים להבין איך הילדים שלנו ילמדו להתמודד עם העולם, איך הם ירכשו מיומנויות חברתיות ואחרות. אנא קראו הודעה זו עד סופה והקפידו לנהוג בכבוד בחברי הפורום - זהו בראש וראשונה, פורום תמיכה, בית לאנשים שזו דרכם. מה מנחה אותי? 1. כל משפחה היא עולם מלא וצרכיה הם ייחודיים לה. לכן, מענה שטוב למשפחה אחת, לא בהכרח יתאים לאחרת. חשוב שנלמד לכבד את הבחירות השונות שכל משפחה בוחרת בהן. 2. לכל ילד עולם פנימי אישי וייחודי. לכן, המענה הייחודי לצרכיו יכול להיות שונה משל ילד אחר, גם באותה משפחה. 3. אין חוקים חד משמעיים מלבד כבוד האדם וטובת הילד והמשפחה. 4. זהו פורום תמיכה וסיוע - הודעות שיהוו התקפה ישירה ובוטה יימחקו לאלתר!! אני מעודדת דיון ענייני, כי הוא מפרה לדעתי, את כל הצדדים. המתנגדים למיניהם מוזמנים לנסח את התנגדותם בשאלה המכוונת להבנה או לקבלת מידע. אנחנו נשמח להאיר את עיניכם ואת לבכם

יאללה!! לפורום!!

הודעה חדשה

חינוך ביתי
26/07/12 10:26
323צפיות
מה רושמים במסמך לגישה ולתוכנית לימודים בחינוך הביתי
צריכה טיפים לחינוך ביתי
28/03/12 11:48
330צפיות
היי שמי רבקה אמא לאלי בת השנה.. אנחנו מההתחלה בחינוך ביתי. לצערי עקב נסיבות שכאלו עברנו לאזור מנותק מהחברה שלנו ואין סביבי יותר מידי חשיפה לחינוך הביתי ואני מתחילה קצת להרגיש אבודה בנושא. עכשיו אלי הגיעה לשלב של בדיקת הגבולות. ועקב זה שהיא איתי כל הזמן אז איתי כמובן הבדיקת גבולות קשה יותר.. הייתי שמחה לשמוע קצת מנסיון של אנשים על פתרונות יצירתיים ובכלל כל דבר כדי שאוכל להרגיש לא לבד עם זה.. זהו (: תודה על הפינה הקטנה הזו! רבקה
בית ספר פתוח בגבעתיים
04/04/05 17:17
239צפיות
להורים ולילדים שלום,
מתגבשת קבוצת הקמה של בית ספר פתוח בגבעתיים, המיועד לגילאי גן חובה עד כיתה ו'.
מדובר על פתיחה בשנת הלימודים 2006/2007, המעוניינים בפרטים נוספים,
נשמח לקבל פניות מכם, לענות על שאלות ולספק פרטים נוספים,
נא לפנות לאידה:
טל: 052-2-899463
דוא"ל: idary@012.net.il
הזמנה
22/03/05 00:21
124צפיות
שאלות על קשב ורכוז לד"ר לילך
21/03/05 19:37
77צפיות
ד"ר לילך שלו מבורך תתארח בפורום הפרעות קשב ADHD ביום ד´ 23/3/2005 בשעות 21:00-22:30 .

לד"ר לילך שלו-מבורך תואר שני ושלישי בפסיכולוגיה קוגניטיבית מאוניברסיטת ת"א.
מחקרים בהם השתתפה הביאו לפיתוח מבחני הפרופיל הקשבי ומערכת האימון הקשבי האישי בשיתוף עם פרופ´ יהושע צאל מהמחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת תל-אביב.
שתי מערכות אלו תורגמו למערכות מבוססות מחשב המופעלות במכון ADHD Solutions בניהולה של ד"ר לילך שלו-מבורך, ובבתי ספר שונים.

ד"ר שלו-מבורך תשמח לענות על שאלותיכם בנושאים הבאים:
* מהן מערכות הקשב השונות (קשב מתמשך, קשב סלקטיבי, הכוונת קשב ובקרת
קשב) ואיך הן מתבטאות בחיי היומיום?
* איך משפיעה הפרעת קשב ורכוז על 4 מערכות הקשב של ילדים ומבוגרים?
* מהו הקשר בין מערכות הקשב השונות לבין למידה?
* מהן הטכניקות לשיפור תפקודי הקשב השונים?

אתם מוזמנים לצרף את שאלותיכם לשרשור אשר נפתח בפורום המארח:
כתובות אינטרנט מצורפות:
שאלה
01/03/05 23:28
129צפיות
שלום,
הנני סטודנטית המעוניינת לראיין משפחה הדוגלת בחינוך ביתי.
אשמח אם תוכלו לפנות אלי במסרים.
תודה
עדיף שתנסי לפנות
02/03/05 22:05
90צפיות
במסרים לנאוה פרנס, עידו בן צבי או אלה בלה או מישהו אחר מהארכיון פה, הפורום די מוקפא כרגע ואני לא בטוחה מי נכנס הנה בכלל...
הרבה הצלחה!
מה מטרת הראיון?
21/03/05 18:06
64צפיות
איזה מין ראיון? איזו מין משפחה את מחפשת?
חינוך ביתי
27/03/05 21:46
107צפיות
אני מחפשאת משפחה המחנכת את ילדיה בחינוך ביתי.
מטרת הראיון היא ללמוד על דרכים נוספות של חינוך לא קונבנציונלי.
אשמח אם תוכלו להפנות אותי לאנשים הנכונים המוכנים לעזור לי.
צריכה עזרה!!!!
02/03/05 04:34
145צפיות
רציתי לשאול אם יש דבר כזה בכלל שנקרא בגרות ביתית...כאילו שאפשר לעשות את זה דרך הבית...בגרות מלאה.....?!
את יכולה להירשם עצמאית לבגריות
02/03/05 20:22
74צפיות
אפם את מסוגלת ללמוד ע צמאית - לא צריכה להיות שום בעיה.
קוראים לזה אקסטרני.
21/03/05 18:11
64צפיות
רק בלי "בית ספר אקסטרני", שזה מסתר נאה
בקשת עזרה בהכוונה למוסד חינוך אלטרנ
27/02/05 14:23
113צפיות
שלום, ברצוני לקבל מידע על חטיבות ביניים ותיכונים, הפועלים במסגרת שונה, פתוחה, מיוחדת... אבל, באיזור השפלה, דרום, ראשל"צ
המידע נחוץ על מנת להעביר ילד הלומד בכיתה ז' , לבית ספר חדש לשנת הלימודים הבאה (כיתה ח').אמו מחפשת בנרות מסגרת כזו, ואני מבקשת את עזרתכם במציאת פתרון הולם.
כתובת ליצירת קשר עם אביה
28/02/05 22:07
59צפיות
aviyarimi@walla.co.il
נא לציין נושא.
º
איפה ניתן להשיג ספרים על חינוך ביתי
24/02/05 12:15
82צפיות
כמה ספרים
24/02/05 12:33
118צפיות
יש ספר של חיה הלר דגני שמתאר משפחות של חינוך ביתי ויש כמה ספרים של ג'ן הולט.אפשר לנסות בחנות של אתר המכון לחינוך דמוקרטי-www.democratic.co.il או בבלוג "בלי גבולות" של יונת שרון בתוך www.notes.co.il או באתר של יונת שרון- חפשו כאן בקישורים או בארכיון.
מה דעתכם? אפשר לעשות עם זה משהו?
21/02/05 08:58
200צפיות

מכתב פתוח מתלמידים בישראל למורים ולהורים

אתם, המורים, מתלוננים כל הזמן על "האלימות בבתי הספר". אתם שוכחים, שכל חיה, כשכולאים אותה, נעשית תוקפנית: התרנגולות בכלוב תוקפות זו את זו, וכך גם האסירים בבתי הסוהר והתלמידים בכיתות. עיקר האלימות הוא מצדכם, המורים, הכופים עלינו שיטה שאינה תואמת את הצרכים הגופניים, הנפשיים והשכליים שלנו, ומצד ההורים, ששולחים אותנו לבתי הספר. לכלוא אותנו בכיתות, לאסור עלינו לזוז ולדבר במשך שעות ארוכות, להכריח אותנו להקשיב לדברים שלא מעניינים אותנו ושלעולם לא יהיה לנו שימוש בהם – זוהי התעללות פיזית, נפשית ושיכלית.

אתם דופקים את הגוף שלנו, שלא מקבל תזוזה ואימון כשהוא דורש זאת, דופקים לנו את השכל, כשחושפים אותנו זמן רב לסביבה חדגונית, משעממת וחסרת גירויים, ודופקים את הנפש שלנו, כשאתם לוקחים מאתנו את החופש המגיע לנו והופכים אותנו ואת חברינו ליצורים מאולפים, תוקפניים ופחדנים. אנחנו לא מנסים לשלוט בכם, לדכא אתכם – אתם מנסים לשלוט בנו ולדכא אותנו.

אתם טוענים שאתם "רוצים להחדיר בנו ערכים של דמוקרטיה, שיוויון, צדק, עזרה הדדית, אחווה וחופש?" ערכים כאלה אי אפשר להכניס בשטיפת מוח או בכוח, בשימוש בכלים המנוגדים להם לחלוטין: איפה הדמוקרטיה, השיוויון, הצדק והחופש בכיתה, בשיעורים שבהם אתם מנסים "להחדיר בנו את הערכים הללו"? שיטה של כפיה, חוסר שיוויון ואנטי-חופש יכולה רק להחדיר ערכים של כפיה, חוסר שיוויון ואנטי-חופש. אתם מתפלאים שהאנשים בישראל דופקים זה את זה, מנצלים זה את זה, רוצחים, אונסים, גונבים, מכים, מנסים לשלוט זה בזה ומזהמים את הסביבה שלהם? איפה לדעתכם הם למדו את התחרותיות הזו, את הצורך בשליטה באחר? אנשים אלה, ואתם בהם, הם התוצר של שיטת החינוך שאתם כופים עלינו. התנגדות לאלימות לא נלמדת באמצעות אלימות. אב שמכה את בנו כי היכה את אחיו מלמד את בנו להיות אלים יותר, לפתור את בעיותיו באמצעות אלימות. מורה שכופה על תלמידים לשבת בלי לזוז ובלי לדבר ולהקשיב בזמן שהוא מדבר על דמוקרטיה וחופש, מלמד דיקטטורה ודיכוי.

אנחנו לא רוצים שטיפת מוח, לא רוצים לשנן שטויות: היסטוריה שמעוותת לצרכים פוליטיים, מלאה בתאריכים, מקומות ושמות שנשכחים מיד, נוסחאות מתמטיות שלעולם לא נשתמש בהם, שירים וסיפורים משעממים, כללי דקדוק מיותרים. אנחנו לא רוצים טיולים במדברים משמימים ובמוזיאונים משעממים. אנחנו רוצים לדעת דברים שיועילו לנו, שיעזרו לנו להיות חזקים, גופנית ונפשית, להכיר את העולם שבו אנו חיים ואת כללי המשחק בו. אנחנו רוצים ללמוד את הזכויות שלנו כילדים, כאזרחים וכעובדים, ללמוד איך למנוע מהבנקים ומקופות החולים לרמות אותנו, להבין למה נותנים למפעלים להמשיך לשפוך חומרים מסרטנים למים, לאוויר ולאוכל שלנו, לדעת איך באמת מתקבלות ההחלטות במדינה, מה הפוליטיקאים עושים עם הכסף שלנו וכמה כסף הם משלשלים לכיסם מסחר בנשים, ניצול עובדים זרים ו"רפורמות כלכליות להצלת המשק".

הפליה על בסיס גיל (גילנות) היא בדיוק כמו כל הפליה גזענית אחרת. אנחנו לא פושעים, ואנחנו לא מוכנים להיות אסירים בגלל גילנו. נמאס לנו לקבל פקודות, לבקש רשות לדבר, להשתין, לקרוא או לשחק. נמאס לנו שמחליטים בשבילנו אם נלמד, מתי נלמד ומה נלמד. אנחנו רוצים ללמוד, לדעת, להשכיל. יש הרבה דברים מעניינים בעולם הזה. אנחנו רוצים ללמוד מה שמעורר את סקרנותנו, מעניין אותנו, מה שנראה לנו חשוב – ולא מה שנראה חשוב בעיניי שר חינוך זה או אחר ואינטרסנטים אחרים. לא ניתן לכם לקחת מאיתנו את שארית אהבת החיים, הסקרנות, החיוניות והרצון החופשי.

הגוף והשכל של כל אחד שייך לעצמו, ולא לאיזה מורה או פוליטיקאי. אילוף מישהו משמע הפיכתו ליצור שמעשיו נשלטים לא בידי הרצון, שיקול הדעת והמצפון שלו – אלא בידי מישהו אחר, בעל הכוח, ולכן האילוף מסוכן. מספיק פעלתם להפוך אותנו למוצרים זהים, צייתנים, מאולפים, נטולי מחשבה ורצון עצמאיים, ילדים טובים, חיילים טובים, צרכנים טובים, רובוטים שעושים מה שאומרים להם בלי לשאול שאלות. לימודים אינם חייבים להיות תהליך משעמם, מיגע ומיסר של שינון מידע מיותר תוך ציות לפקודות והוראות. בתי ספר חופשיים, הקשובים לרצונות וצרכי הילדים, הוכחו כיעילים יותר. הוכח, שילדים שגדלים בחופש מאושרים יותר, תופעות של תוקפנות ואלימות נדירות בקרבם, והישגיהם בלימודים ובחיים גבוהים יותר.

אנחנו דורשים חופש - ועכשיו. מספיק פעלתם לשכנע אותנו שאנחנו קטנים, חלשים וחסרי אונים מול השיטה והממסד, שאיננו יכולים להשפיע ולשנות. אנחנו דורשים את הזכויות המגיעות לנו בהתאם לאמנה הבינלאומית לזכויות האדם ובהתאם לאמנה הבינלאומית לזכויות הילד: הזכות להיות גורם בחיינו, הזכות להישמע בכל נושא הנוגע לנו, הזכות לחופש והזכות לבעלות על חיינו. אז מעכשיו, אנחנו לוקחים את חיינו לידינו. מעכשיו בתי הספר יהיו מבוססים על שיוויון, צדק, חופש ודמוקרטיה – או שלא יהיו בכלל.


מרשים ביותר!
22/02/05 19:57
51צפיות
עם חלק גדול מהרעיונות אני מסכימה אבל אני לא חושבת שאפשר לשנות את כל מערכת החינוך,בודאי ובודאי לא ע"י מכתב או פעולות מחאה.
אישית, אני מאמינה בשינויים קטנים יותר, בהקמת בתי"ס אחרים דרכם אפשר לעשות שינוי אמיתי בשטח שלא מתיימר "לקפוץ מעל הפופיק" ולשנות את כ ל המערכת.חסר לי גם הרבה מידע- מי את/ה/ם? מי כתב את המכתב? מה עומד מאחוריו?
מרשים
22/02/05 23:12
36צפיות
אז קודם כל בהצלחה - מי שלא תהיה

למרות שאני לא קראתי הכל יש במה שכתבת דברים שאני מסכימה איתם ודברים שלא.
אני לא חושבת שחופש מוחלט מתאים לכל אחד לפחות לא במקור. אני מכירה אנשים מבתי ספר דמוקרטים שיתקשו לעמוד בחופש והעדיפו בית ספר רגיל - וזאת ללא כפיה חיצונית. ומכירה כאלה שזה כן התאים להם.

אני חושבת שחופש הוא טוב. אני חושבת שיש ללמוד להשתמש בחופש. שיש אפשרות ללמוד להשתמש בחופש  ולקחת אחריות על עצמך והסביבה.
אני חושבת שיש עקרונות וידע שצריכים להיות מוקנים בקנה מידה רחב - בהטוריה, וספרות וגם כלכלה דמוקרטיה. כדי שיהיה בסיס משותף להדברות. כדי ללמוד מנסיונם של אחרים. חשוב לתת ידע בסיסי בקריאה והבנתה בהבעה בעיברית .תלמידים צריכים לקבל ידע בשפה האנגלית ומתמתיקה - שהם שפות המדע.

אני חושבת שכבוד לתלמיד ורצונותיו זה חשוב - אך תלמיד צריך גם להכיר בצורך של החברה בכללים . אני חושבת שתלמידים צריכים לתת כבוד. ולקבל  אחריות על עצמם ועל סביבתם.

חשוב להבין שלאנשים בוגרים בחברה אין חופש מוחלט.הם צריכים לעבוד כדי לשלם  חשבונות(בית, טלפון,חשמל, מים). הם צריכים לשלם מיסים.אדם מבוגר גם צריך לנקות את ביתו לכבס את בגדיו בעצמו . הוא צריך לדאוג וטפל בילדיו. אדם מבוגר לא יכול לנסוע בכל מהירות שמתחשק לו. ולא יכול להוציא יותר כסף משיש לו.

באשר לשיטות הלימוד- אולי יש להקים בתי ספר שאינם בהוראה פרונטלית, או שמאפשרים לימוד שאינו כזה ,במרכזי למידה,סדנאות ודיונים. אבל מרגע לתלמיד נכנס לכתה פרונטלית הוא מקבל את הכללים שלה כלומר לשבת בשקט ולהקשיב ולשאול בהצבעה. הוראה פרונטלית היא לא דיקטטורה. ויש אותה גם בבתי ספר דמוקרטים.

אתם רוצים מהפכה תתחילו בלקחת אחריות על עצכם. תבואו עם הצעות - איך אתם רוצים לראות את בית הספר. תחילו מבית הספר שלכם. פנו לרשיות ואם צריך אז ללתקשורת במידה ותתקלו בהתנגדות.

אסיים שוב בברכת הצלחה
אז לא הבנתי במה את כן מסכימה איתו
01/03/05 13:25
26צפיות
או שאולי לא קראתי טוב
אני מסכימה אם
01/03/05 19:41
30צפיות
שני ציטוטים מהנאמר - שאני כן מסכימה

אנחנו רוצים לדעת דברים שיועילו לנו, שיעזרו לנו להיות חזקים, גופנית ונפשית, להכיר את העולם שבו אנו חיים ואת כללי המשחק בו. אנחנו רוצים ללמוד את הזכויות שלנו כילדים, כאזרחים וכעובדים

אנחנו דורשים את הזכויות המגיעות לנו בהתאם לאמנה הבינלאומית לזכויות האדם ובהתאם לאמנה הבינלאומית לזכויות הילד: הזכות להיות גורם בחיינו, הזכות להישמע בכל נושא הנוגע לנו, הזכות לחופש והזכות לבעלות על חיינו

אני בהחלט מסכימה אם הדרישות - אבל אני חושבת ששוברים את הכלים ולא משחקים היא דרך לא נכונה. אני גם מסכימה ששינון הוא לא דרך לימוד טובה.

אם אתה שואל איך - אז בהחלט יש לי עוד רעיונות.
שיטות לימוד שונות - כמו שצינתי קודם.
הרעיון העיקרי הוא להעביר את האחריות ללמידה לתלמיד עצמו. הוא יבחר  ויתחיב בכך בפני איזשהו גורם או גורמים. ההערכה תינתן לפי העמידה בהתחיביות שהתלמיד בחר. יהיה מעקב פיקוח והכוונה על בחירות התלמיד על ידי יועץ - שיתן גם הוא הערכה על התלמיד. היועץ צריך לחזק גם את החולשות וגם  לתת חיזוקים לצדדים החזקים - לאפשר לכל תלמיד ללמוד בדרך שמתאימה לו

כשלב נוסף התלמיד יקח אחריות חלקית על תלמידים אחרים צעירים ממנו. ויעזור להם בעמידה בבחירותיהם וגם יוכל להציע להם בחירות חדשות. כך שאחרי איזה זמן תיווצר קבוצה רב גילאית שתיהי גם היא להצלחת חבריה.

עוד דבר שחשוב כדי שכל זה יעבוד - הוא שכל היועצים המורים המדריכם והחונכים יקבלו הערכה  מכל מי שעובד איתם ומולם וזה כולל תלמידים והורים . להערכה הזאת תיהיה השפעה על המשך העסקה והכשרה שנדרשת.

    
º
02/03/05 22:06
5צפיות
פרישת מנהלת הפורום
16/02/05 11:18
122צפיות

נאוה החליטה לפרוש מניהול הפורום.
אנו מכבדים את בקשתה, מודים לה על ניהול הפורום עד כה ומאחלים לה הצלחה רבה בהמשך

גולשים הרואים את עצמם מועמדיםמתאימים לניהול הפורום מוזמנים למלא את טופס הבקשה לניהול פורום. בהצלחה!


המשך גלישה נעימה
תפוזאנשים
חבל חבל חבל....
16/02/05 17:43
71צפיות
תודה נאוה ולהתראות לכולם!

שאלה טכנית- אם הפורום נסגר מה עולה בגורל הארכיון והקישורים? יש שם הרבה חומר חשוב ומעניין...
הפורום ממשיך להיות קיים אלא ש...
16/02/05 20:39
83צפיות
1. הוא יורד מרשימת הפורומים ולא יקודם בדף הראשי
2. כרגע הפורום בניהול זמני =  ללא ניהול
3. כיון שכך, לא ניתן לעככן קישורים וכתבות אבל כן אפשר להמשיך לכתוב ולהגיב

לסיכום,
אם יש מי שמוכן לקחת לידיו את הניהול....  
ואם אנשים מוכנים לקחת אחריות (לכתוב)
אפשר להעיר את הפורום, להחזירו לרשימה
ואפילו להעלות אותו למקומות שאני מעולם לא הצלחתי להביאו שמה....

מה דעתך?
אני נכנסת לכאן לעיתים נדירות
18/02/05 04:36
72צפיות
אך בכל זאת צר לי שהפורום לא פעיל.
מקוה שמתי שהוא המצב ישתנה, ימצא מי שיוכל לנהל ותהיה פריחה לפורום שחשיבותו אינה מוטלת בספק -דווקא בגלל שהוא שונה בכל כך הרבה דברים מ"באופן".
אני אופטימית דווקא

יש מחשבה לסגור את הפורום - מה דעתכם
13/02/05 04:18
117צפיות
הפעילות בפורום דלה מאוד ותהיתי....

אולי אין צורך ממשי בקיום הפורום?

אשמח לשמוע את דעתכם על נחיצות קיומו של הפורום,
ואולי בהזדמנות זו, גם כמה מילים על השימוש שאתם עושים בו,
או במילים אחרות:
מה הביא אתכם לפורום, ומה יכול לעודד אתכם להיות משתתפים פעילים בו?

תראי, אני בעיקר ב"באופן"
13/02/05 09:28
91צפיות
ועיקר נחיצותו של הפורום כאן זה בחשיפת האלטרנטיבה בפני כלל הקהילה.
אני חושבת
13/02/05 12:50
63צפיות
שלפורום יש שלושה תפקידים עיקריים:
1. לאפשר להורים בחינוך הביתי לשתף בסיפורים , מקרים והתלבטויות- זה אכן קורה אך באופן חלקי. אישית, כיוון שאין לי עדיין ילדים בכלל ולא בחינוך ביתי בפרט- אני לא לוקחת חלק פעיל בהיבט הזה.
2. לסייע לאנשים הנמצאים בהתלבטויות חינוכיות העולות מדי פעם אצל אנשים בשאלות של מעבר בי"ס, התמודדות עם המערכת וכו'- מטבע הדברים, מדובר בעיקר באורחים מזדמנים ולא בהשתתפות קבועה אבל לדעתי זה חשוב ומועיל שאנשים בנקודות התלבטות כאלה ייחשפו לאלטרנטיבות החינוכיות. אישית, אני משתדלת לתרום מהידע והדיעות שלי במקרים שכאלה.
3. התחום הכי מעניין מבחינתי האישית ושלצערי לא קורה כאן מספיק- דיונים עקרוניים בשאלות של חינוך אלטרנטיבי תוך הצגת גישות שונות של זרמים חינוכיים שונים.
בנושא זה אני חשה שיש כפילות מסויימת- כמעט כל בי"ס אלטרנטיבי בארץ מקיים פורום משלו וכך קיימים גם פורומים מקבילים לשלנו והשדה, בעיניי, לא מספיק רחב כדי לספק מקום ביטוי לכולם.
אני לא בקיאה טכנית באפשרויות ובאינטרסים הכלכליים הסותרים של גופי האינטרנט השונים אבל חושבת שאם הדבר אפשרי- עדיף לרכז את הכוחות ולפעול להקמת פורום ארצי אחד וכולל שיתייחס לכל העמדות של החינוך האלטרנטיבי לסוגיו, ובכללו הביתי, הדמוקרטי ואחרים.
סתם לסגור- חבל. להתאחד במתכונת שונה- בהחלט כדאי לבדוק.
º
סבבה!
13/02/05 22:37
14צפיות
עצוב
14/02/05 02:06
23צפיות
ולי היתה תחושה שהפורם הזה חשוב לאי אילו אנשים
מה טעיתי?
איפה כל אילו שהפורום היה להם למדריך בצעדים והתלבטות
כולם התאידו?
גם אני נעלמתי לזמן רב- נכון.
אבל ....
סיפורו של פורום....
14/02/05 18:15
68צפיות
עד לפני כשנתיים היה ברשת רק פורום אחד שעסק בחינוך הביתי בעברית.
אני כמובן מדברת על אתר "באופן טבעי"

קמה Ella Bella ויזמה את הקמת הפורום.
"נאוה" - היא אמרה לי בשיחת הטלפון לפני מעל שנתיים וחצי - "צריך להקים פורום בעל אופי אחר,  הרבה יותר מתון,  ואת צריכה לנהל אותו"

לא רציתי לנהל...
קיבלתי הצעות אחרות ודחיתי אותן - (פורום רפואה משלימה למשל...)
היה לי נוח כגולשת, וגם היו בחיי מספיק דברים שדרשו את תשומת ליבי.

אבל Ella Bella  לא ויתרה עד שנעתרתי.
זה היה תהליך ארוך של כמה חודשים.
אבל העמדתי תנאי:  Ella Bella צריכה להצטרף אלי לניהול.
היא אמרה:  "בסדר"
הנהלת תפוז אמרה: "קודם תריצי חודש אח"כ נראה"

הפורום עלה והיה נעים ונחמד לאורך כמה חודשים.
עם כל הדיונים, היתה בעיה עם גולשת שהקפיצה לכולם את הפיוזים.
Ella Bella אמרה:  "לא נכנסת לנהל - אין לי את אורך הרוח שלך"  
אח"כ עבר הפורום משבר.
ששיאו התבטא בכחצי שנה של חוסר פעילות.

כשחזר הפורום לפעול היתה ויש בו פעילות מועטה.
נעשה ניסיון לצרף את עדו להנהלת הפורום.
עדו השקיע המון בפורום, ניסה לעורר דיונים ועוד...
אבל נשאר לבדו - כמעט ולא היו לו שותפים

לאחרונה, שוב אין הרבה כותבים בפורום.
שרית כותבת משהו ואני מגיבה ולהפך, דרקונית המזל כותבת מדי פעם, וגם עדו.
אבל...
זה לא מספיק!
פורום יכול להתקיים רק כשכותבים בו.

מתגובות הכותבים אני מבינה שאין עוד צורך בבמה זו.
בצער רב אני מודיעה כאן על סגירת הפורום.

תודה לכל גולשי הפורום לאורך השנתיים האחרונות
תודה לתפוז על הבמה שניתנה לי כאן.

בהצלחה  לבתי הספר החלופיים,  החדשים והותיקים יותר,
בהצלחה לכל המחנכים בבית עם או בלי אישור,
ובהצלחה בכלל לכל ההורים שבחרו לקחת אחריות על חינוך ילדיהם מחוץ למערכת החינוך.

בהצלחה גם למערכת החינוך במציאת הדרך להכיל את הדרכים הפרטיות שלנו בתוכה,
וגם ובעיקר בשיקום מערכת החינוך הציבורית - כי לכל הילדים מגיע חינוך ראוי וטוב.

להתראות!
מצטערת לקרוא....
15/02/05 17:08
34צפיות
אני עוקבת אחרי הפורום די בקביעות..
לא כותבת כי לרוב פשוט אין לי מה אבל מחכימה מקריאה.

חושבת שבהחלט יש מקום לפורום.
חושבת שהוא מהווה מקום נגיש יותר מ'באופן' לשאול שאלות ותהיות...

וממש חבל לי לקרוא את ההודעה שלך...

בכל אופן מאחלת לך הרבה הצלחה בכל דרך שתמשיכי בה..

POOH
זה יחסר לי
15/02/05 16:03
21צפיות
למעלה משנה אני מבקרת באתר
בתקופות הטובות בערך פעמיים ביום נכנסתי.
בתקופת " הברוגז" בין פעם ביום לפעם ביומיים
אפילו שמרתי אמונים וב" ברוגז" השלמתי התחיבויות.
כעת שהאתר כנראה עומד לפני סגירה זה עושה עצוב קצת בנשמה.
נאוה השקיעה באתר הרבה מזמנה וזה לא אחת בא על חשבון זמנה הפרטי, אך היא עשתה זאת באהבה ובנאמנות למטרה.
נאוה וכותבי האתר עזרו לא מעט לאנשים בשלב ההתלבטות שלהם כיצד לבחור בדרך.
נאוה וכותבי האתר היו אבן סופגת למצוקות קשיים וכאבים, וידעו לתת כתף מילה טובה ועידוד
( ולא אחת נאוה לקחה זאת כפרויקט ועזרה מעבר לאתר)
שלא ישמע כנאום הלל לנאוה
זה מילות פרדה ממקום שהיה משמעותי לי/ ולחלק לא מועט מהאנשים
ועצוב לי שכרגע ברגעי הסוף אף אחד לא אומר חצי מילה של תודה לנאוה ולאנשים הפעילים שהיו כאן.
גם אם האתר גמר את חייו, פרדה מכובדת ראוי שתהיה.
לך נאוה, לכן/ם כובי וקוראי האתר
דרך צלחה וחיים שמחים מלאי אהבה וחיוכים
שרית
מקשרת שרשור לגבי השארות בבית
13/02/05 09:26
81צפיות
עד גיל 2-4 והוכחה שזה בעצם לא משפיע על חברותיות- תראו
קצת מהמתרחש אצלנו בחינוך הביתי.
08/02/05 21:44
166צפיות
אז נסענו היום בעקבות השלג
ומצאנו שלג בהר מירון
רצנו השתוללנו והיה כייף אמיתי.
בני בן ה6 ושלושה חודשים החליט שהוא רוצה ללמוד לקרוא
לי אין את הכלים ( בגלל מי שהוא, עם הבת זרם מצוין)
יש לי חברה מורה ( מדהימה- יש גם כאלה)
ואנו נפגשים פעם בשבוע ומתקדמים בקצב איטי וכייפי בלי לחץ עם המון משחקים והוא נהנה.
בהתחלה הוא אמר אני רוצה בדגש רוצה לקרוא
לא רצה ללמוד לקרוא.
יום אחד פשוט קם ואמר אמא אני רוצה שתלמדי אותי.
ואז פניתי לחברתי.
בתי רצתה להבין את הקטע של נתתי 70 שקל למוצר שעלה לי 58.45 שקל
קצת הסתבכה.
אתמול הקמנו בבית בית קפה
היא הכינה תפריט עשיר מאוד
הקלינטים היו
סבא סבתא, אח, שכנה, חברה אמא שלה ואני.
היא רשמה את ההזמנות של כולם
היא הכינה דברים הגישה בצורה אסטתית.
לבסוף שילמנו לה והיא היתה צריכה לחשב ולתת עודף
והבינה את כל הענין של חלקי הכסף,  חישוב עודף וכו....
אז זהו עד כאן עידכון מהנעשה אצלנו בחינוך הביתי

גם אצלנו כסף היה הכלי לחשבון
10/02/05 20:09
89צפיות
מבחינתי זה היה "להרוג שתי ציפורים במכה אחת"
יהונתן קיבל "תקציב ממתקים שבועי" בסך 20 ש"ח.

1. זה צמצם משמעותית את כמות הממתקים שאכל
כסף לא נצבר משבוע לשבוע (כדי שלא ייקנה יותר מדי ממתקים בשבוע אחד)
עם הזמן, היו שבועות שבחר לקנות עם הכסף דברים אחרים...

2. לימדתי אותו לבחון את המחירים, להסתכל על מבצעים (איך לקנות יותר באותו הכסף)

3. הוא יכול היה לקנות רק אם חישב נכון.

כיון שהתחלנו עם זה כשהיה בן 6, אז בהתחלה הוא עבד רק עם השלמים.
בהמשך הוא דייק את החישוב יותר ויותר.

כלי נהדר נוסף לחשבון הוא:  מונופול שמאפשר תירגול של חיבור, חיסור וכפל.

קלפי יוגי-הו מעולים לחיבור במספרים גדולים (4 ספרות).

לשברים פשוטים יש משחק קופסא שממחיש נהדר.
יש בו חלקים מפלסטיק ולוחות 'פיצה'.
יש שם:  1/2, 1/4, 1/8
1/3, 1/6,
1/5, 1/10

אגב,  משחקי קלפים שונים מהווים גם כן התחלה טובה (קלפי משחק)

וסיפור קטן.
יהונתן ואחד מחבריו החליטו לעשות מסעדה.
הזמנו דברים, והם הגישו והיה אחלה!!
אבל...
הם לא ממש הסתפקו בכסף המדומה שהכינו.
הם רצו שנשלם בכסף רגיל
מכינה כתבה על חינוך ביתי
09/02/05 12:28
91צפיות
למגזין "להיות משפחה" ומחפשת מרואיינים שיש להם מה לומר בנושא.
צרו איתי קשר דרך המסר ואשמח לתת פרטים נוספים.

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


Flix
מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה