לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
שלום לכל הלומדים באוניברסיטה הפתוחה (וגם כל אלה שלא).

הפורום נפתח כמקום מפגש חברתי, מעין קמפוס ווירטואלי, לפגישה בינינו הסטודנטים, הפזורים ברחבי הארץ והעולם. הפורום מיועד לכל הדיונים בנושא האוניברסיטה הפתוחה שעולים על דעתכם - שאלות בקשר ללימודים, רכילויות על מנחים, עצות לחדשים וכדומה.

מצטרפים חדשים - נשמח אם תעיינו ב"10 הדברות של הפורום" לפני העלאת הודעה חדשה.

 

חשוב לציין - הפורום אינו פורום רישמי של האוניברסיטה, וכל שנכתב כאן הוא ביננו הסטודנטים.

אז תהנו,

נשמח לשמוע הערות/הארות.

 

שלכם,

גל לולה shironet3 ודיסוצ י ו ג ה25 ובָלבָל (במיל'),

im mitzi בהווה.

דרישות מקדימות לקורס הסתברות למדמ"ח
26/04/15 00:59
32צפיות
בתרשים העזר לבניית תכנית הלימודים מופיע שצריך רק את אינפי 1.
בעמוד של הקורס כתוב שצריך גם אינפי 1 וגם את אינפי 2.
האם זה נכון ולמה זה לא מופיע בתרשים?
רציתי לקחת את הסתברות בסמסטר סתיו כדי שאוכל לקחת את מבני נתונים באביב...זה די מקלקל לי את התוכנית 
אולי זה האינפי הקודם?
26/04/15 15:47
25צפיות
אתה יודע, לא מזמן שינו את מתכונת של קורסי האינפי, אולי הקורס של אינפי1 הספיק בגרסא הקודמת אבל עכשיו צריך את שניהם?
 
בכל מקרה, אני במקומך הייתי בודקת מה בדיוק הידע הדרוש (למשל, בודקת מה למדו בקורס אנפי1 הקודם, או בחדו"א שגם הוא מספיק) ואם למדת חמש יחידות מתמטיקה בתיכון אולי זה יספיק  (אני מניחה שלא צריך את החלק המתמטי יותר של הוכחות, אלא רק את הידע הטכני, ואני למדתי בתיכון לחשב אינטגרלים).
 
בכל מקרה כדאי לפנות לאיזה נציג רשמי של האוניברסיטה כדי לדעת מה החומר הדרוש, ואם הוא מועט אולי תוכל להשלים בעצמך (אני מתכוונת להסתכן ולקחת קורס שאין לי את כל הידע הקודם הדרוש בשבילו).
 
בכל מקרה, לפי מה שאני רואה הסתברות זה ידע קודם מומלץ, לא דרוש, אז אני לא רואה סיבה לוותר.
התרשים כנראה לא מעודכן
26/04/15 17:09
18צפיות
חומר הלימוד הנדרש בקורס הסתברות למדעי המחשב הוא רק יחידות 1-2 בקורס אינפי 2 במתכונת החדשה.
יחידות  אלה נלמדו בקורס אינפי 1 במתכונת הישנה שהוצעה עד שנת 2014.
אפשר ללמוד את הסתברות למדמח במקביל לאינפי 2.
כמו כן, מומלץ ללמוד את הסתברות לפני מבני נתונים אבל זה לא הכרחי.
 
 
 
האם ניתן לדחוס את הסתברות ואינפי 2 בסמסטר אחד?
26/04/15 18:56
11צפיות
בהנחה שיש לי 25 שעות שבועיות, האם זה אפשרי לסיים את שני הקורסים האלו בציון גבוה?
או שאולי עדיף לוותר ולקחת את מבני נתונים לפני הסתברות.
תודה
כן, אפשר
26/04/15 19:29
9צפיות
בסמסטר הקודם עשיתי משהו דומה - למדתי אינפי1 וקבוצות.
 
אבל יחידות אחת ושתיים באינפי החדש זה חומר תיכוני. מגדירים שם אינטגרל מסויים ולומדים שיטות אינטגרציה. כך שאפשר פשוט לחזור על החומר התיכוני באינטגרלים, אם אתה רוצה.
 
או שאתה יכול לוותר - אני לא יודעת כמה באמת צריך הסתברות במבני נתונים.
כבר למדת 2 קורסים בסמסטר??
26/04/15 19:47
10צפיות
אי אפשר לענות תשובה חד משמעית.
אם יש לך ניסיון חיובי בלימוד 2 קורסים בסמסטר, בפרט קורסים במתמטיקה, אז סביר שתצליח.
יש לך עוד אופציות בסמסטר סתו?
מה כבר למדת או תלמד עד הסתו?
אני משער שאם אתה לומד לתואר במדמ"ח התחלת עם מבוא למדמח וג'אווה ולמדת או תסיים ללמוד השנה את אינפי 1, אלגברה ליניארית 1 ודיסקרטית.
יש עוד קורסים במדמח בתוכנית שלך לפני מבני נתונים?
אם המצב הוא כמו שכתבתי אז כדאי לך לבדוק אפשרות להקדים את מבני נתונים לסתו יחד עם קורס במתמטיקה.
בוגר (‏B.Sc.‎)‏ במדעי הטבע בהדגשת פיסיקה
24/04/15 03:28
46צפיות
לא כל כך מובן לי. תואר בפיזיקה בפתוחה זהה לחלוטין לתואר בפיזיקה באוניברסיטאות האחרות? למה קוראים לזה "תואר ראשון במדעי הטבע בדגש פיזיקה"?
 
אני קורא: "האוניברסיטה הפתוחה מציעה תוכנית ללימודי תואר ראשון במדעי הטבע בדגש פיזיקה. תוכנית הלימודים לתואר ראשון רב תחומי במדעי הטבע מעניק "טעימות" מכל דיספלינה הנלמדת בחסותם של מדעי הטבע כאשר ההדגשה בפיזיקה מהווה מעין התמחות."
 
האם התואר הזה שונה? כי אני לא מעוניין להיות מורה, אם אני אלמד פיזיקה אני מעוניין לעסוק בתחום וללמוד תואר שני בפיזיקה, לא משהו כללי במדעים.
בתוכנית הלימודים לתואר במדעים בהדגשת פיזיקה יש אפשרות לשלב
26/04/15 17:29
21צפיות
קורסים בתחומים אחרים. ולכן היא אינה נקראת "בוגר בפיזיקה".
באפשרותך להרחיב יותר בלימודי קורסים בפיזיקה מעבר למינימום הנדרש. שהוא 58 נק'.
אם המטרה שלך היא להתקבל לתואר שני בפיזיקה אז תבדוק איזה קורסים נדרשים כתנאי לקבלה.
את הקורסים האלה תוכל ללמוד במסגרת לימודי בחירה או להשלים אחרי סיום התואר.
מבחן סופי באלגברה לינארית 1
21/04/15 23:18
765צפיות
לחברי הפורום, שלום.
סטודנט למד בקורס אלגברה לינארית 1 בסמסטר סתיו. אכן הקורס לא קל ומאוד תובעני. הסטודנט התמיד, השקיע והתמודד ברמה מסוימת של הצלחה. ממוצע מטלות מעל 70, הרבה מבחני סימולציה כהכנה למבחן סופי. הסטודנט ניגש למועד א' ולא הצליח בלשון המעטה, היה לו רושם כי המבחן הוכן בצורה כזאת שלא יעזור פתרון תרגילים ולא פתרון מבחנים משנים קודמות. הסטודנט לא בודד בתחושתו, זאת הייתה תחושה גם של סטודנטים רבים אחרים. המועד א' היה ב-26 לפברואר ז"א לפני חודשיים. עדיין לא פורסמה התפלגות ציונים של הנבחנים במועד הזה וכנראה כבר לא תפורסם לעולם. אין שום דרך לדעת אובייקטיבית אפה אתה עומד ביחס לאחרים, לא ברור מה בדיוק ועד כמה צריך לשפר לקראת מועד ב'. הסטודנט המשיך להתכונן למועד ב' באותה המתכונת - מבחני סימולציה כל הזמן תוך שימת דגש מיוחד על דברים שלפי הסימולציות דורשים עוד השקעה והבנה. הסטודנט ניגש למועד ב' השבוע ויצא ממנו עם אותה תחושה של תסכול שנראה כי אין קשר בין מה שאתה לומד במהלך הסמסטר ובמבחני סימולציה, לבין הבחינה שהיו בה שאלות שלא היה מוכן להן לחלוטין. שוב ההרגשה הזאת היא לא רק של הסטודנט הזה, גם סטודנטים אחרים מדווחים על כך בקבוצת הפייסבוק של הקורס ובפורום הקורס.
 
מה דעתכם? מה אפשר לעשות? יש תחושה של ייאוש וחוסר תקווה כי למידה לאורך הסמסטר לא עוזרת לעבור את הבחינה. שוב, התחושה הזאת משותפת לסטודנטים שונים ולא לאחדים בודדים. כרגע מספר סטודנטים יזמו מכתבים למרכזת הקורס. האם אגודת הסטודנטים יכולה לסייע בגיבוי הסטודנטים בפנייה למרכזת הקורס?
 
תודה.
גם אני ניגשתי להיבחן אתמול
21/04/15 23:56
118צפיות
והבעיה העיקרית בבחינה הייתה שגנבו לי את הארנק לפניה
 
ליניארית1 היה הקורס הראשון שלקחתי בפתוחה, ובבחינה הראשונה נכשלתי. בדיעבד אני חושבת שנכשלתי בגלל שציפיתי למטלות ברמה של הספר או של ממן ולא פתרתי מבחנים משנים קודמות.
 
בשני הקורסים הבאים שעשיתי - אינפי1 וקבוצות - כבר היה לי יותר ניסיון וקיבלתי ציונים מעל 80.
 
אתמול ניגשתי שוב לבחינה. בקושי למדתי שבוע לפניה, קראתי שוב את הספרים וקראתי פתרונות של בחינות משנים קודמות.
הבחינה הייתה קלה להפליא. לא רק שסיימתי אותה לפני הזמן, אחרי שבדקתי שוב את הפתרונות נותרה לי עוד חצי שעה לפני סיום הבחינה <אותה ניצלתי כדי לנסות למצוא את הארנק. מאחלת לגנב הארור שייחנק עם המסמכים שלי>.
 
לא רק שהבחינה הייתה קלה, היא הייתה בדיוק בפורמט של השנים הקודמות. בדיוק לפני שעתיים סיפרתי לחבר שלי על הפורמט הסטנדרטי של הבחינה, ועל כך שהשאלות נראו ממש כאילו הן נלקחו מהמבחנים של השנים הקודמות.
 
כך שההמלצה שלי היא ללמוד טוב יותר <למשל, כך שהציונים בממנים יהיו מעל 90, כמו שזה היה אצלי> ובאמת להתכונן. זה עדיף על ליילל שהבחינה לא הוגנת, בזמן שהיא הוגנת להפליא, ואפילו יותר מידי דומה לבחינות משנים קודמות לדעתי.
 
 
אשמח אם את יכולה לתת דוגמה
22/04/15 00:54
88צפיות
את טוענת כי הבחינה הייתה בדיוק בפורמט של השנים הקודמות. אשמח אם תוכלי לתת דוגמה מהשנים הקודמות לשאלה דומה למשל לשאלה מס' 5 של הבחינה מהשבוע.
 
תודה.
לא עניתי על שאלה חמש
22/04/15 06:08
90צפיות
והיא באמת לא הייתה דומה לשאלה שזכרתי. אני יכולה לתת דוגמאות לשאלות שדומות לשאר השאלות אם אתה רוצה (ואם יש לך גישה לאתר הקורס של ליניארית1, הקישורים שלי למבחנים משים קודמות הן משם)
היא אכן לא הייתה דומה
22/04/15 09:09
75צפיות
אז לא הכל היה "קל להפליא" וכן היו שאלות שלא ניתן היה להתכונן בעזרת תרגילים וסימולציות? להזכירך כי במתכונת המבחן של פתוחה אין דבר כזה שאלת בונוס, לכן אם שאלה אחת לפחות היא בגדר שאלה מכשילה, הדבר מחסל לחלוטין את אופציית הבחירה של 4 מתוך 5.
 
כן, תתני דוגמאות לשאלות 2-4.
הקישורים הם מאתר הקורס
22/04/15 22:19
82צפיות
שאלה דומה לשאלה 3:
 
שאלה 3 שם דומה לשאלה 4 מהמבחן שלנו.
גם שאלה 5 בבחינה הזו:
 
 
גם שאלה 8 במבחן הזה דומה לשאלה 4 שלנו:
 
שאלה 2 מורכבת מכמה סעיפים כך שכל הדימיון הוא בין סעיפים.
ההעתקה הליניארית ניתנה לא על ידי מטריצה אלא ישירות, אולם אני מניחה שזה ממש לא מסובך להעביר אותה למטריצה.
 
החישוב עם פרמטר דומה לשאלה 4 פה:
 
ובאופן כללי בדרך כלל השאלות עם פרמרט הם לגבי לכסון, אבל זה ממש לא משנה איפה יש שאלה עם פרמטר.
 
גם שאלה 7 פה היא על לכסון מטריצה עם פרמטר:
 
ובשאלה הזו גם דורשים ללכסן את המטריצהף מה שדומה לסעיף ג, כלומר יש התאמה של שני סעיפים בשאלה.
 
שאלה 7א, עוד לכסון עם פרמטר:
 
 
 
השאלה דומה קצת לשאלה 3 פה, אבל הדימון חלש יותר:
 
שאלה 1 פה דומה לשאלה 3:
 
שאלה 2 פה דומה לשאלה 4 שלנו
 
שאלה 3 פה לשאלה 2 שלנו:
 
 
 
ושאלה שלא דומה לשאלות משנים קודמות היא לא שאלה מכשילה. להפך, לדעתי כמות השאלות הדומות שראיתי פה מבישה. בקורס אמורים ללמוד חשיבה מתמטית, לא לחזור כמו תוכי על שאלות מבחינות קודמות. וכן, אני חושבת שצריכה להיות לפחות שאלה אחת שאי אפשר להתכונן אליה באמצעות שינון פתרונות משנים קודמות. בעזרת לימוד החומר - אפשר.
 
אם לדעתך שאלה שלא דומה לשאלות משנים קודמות היא שאלה מכשילה - זה עצוב מאוד.
 
 
 
 
 
 
תודה לך
23/04/15 19:50
37צפיות
תודה, אני אעבור על הדוגמאות שנתת.
 
לגבי "שאלה מכשילה", שוב, באוי נקרא לה שאלה מאתגרת במיוחד/משמעותית יותר קשה משאר השאלות. לשאלה מסוג זה יש מקום במתכונת מבחן עם שאלת בונוס, כאשר נניח יש 4 שאלות חובה ושאלה מאתגרת במיוחד שמי שפותר אותה מקבל את הנקוד שלה כבונוס לנקוד פתרון שאלות החובה. זה לא המקרה עם המבחן במקצוע הזה, כאן המתכונת היא מתכונת בחירה נטו, ולכן הוספת שאלה מאתגרת במיוחד משמעותו הוספת שאלה מכשילה, שכן הדבר מחסל את אופציית הבחירה.
אני חושבת שמראש באנו עם ציפיות שונות למבחן
23/04/15 20:33
35צפיות
כי אני מראש לא מצפה שהשאלות יהיו דומות. אני מבינה למה זה יוצא (בכל זאת, החומר לקורס לא משתנה עם השנים, כמה כבר אפשרויות שונות לשאלות שונות יש?) אבל זה לא המצב האידיאלי בעיניי.
 
לדעתי האישית במבחן אמורות להיות שאלות שבשביל לפתור אותן יש *להבין* את החומר.
אביא דוגמא נגדית. אני לא למדתי מספיק לעומק את כל הנושא של לכסון מטריצות. הנושא טכני בעיקרו, אז אני מלכסן מטריצות אבל אני לא באמת מרגישה שאני מבינה מספיק טוב את הנושא הזה (וגם את הנושא של מרחבים אוקלידיים ובסיסים אורתונורמליים).
בשאלה 4 במבחן שלנו בסעיף 2 לא היה לי שמץ של מושג איך אפתור את השאלה. אבל זכרתי שיש שאלה בספר ופתחתי את הספר ומצאתי שאם למדא הוא ערך עצמי של מטריצה A, אז למדא בחזקת K זה ערך עצמי של A בחזרת K. משם היה עוד איזה משפט ופתרתי את השאלה.
*זו הדרך הלא נכונה לפתור שאלות*
 
הדרך הנכונה היא הדרך בה פתרתי את שאר השאלות - הבנתי את החומר, לכן הבנתי איך לפתור את השאלה, או איך להוכיח את מה שיש להוכיח, ואחרי שכבר ידעתי איך לפתור את השאלה רשמתי את המשפטים המתאימים וכו'.
 
זה מה שבעיניי הוא הבנה מתמטית. זו שאמורים להשיג בקורס. כרגע המבחן הוא כזה שאפשר לפתור את רובו בצורה טכנית בעליל, ולדעתי זה לא טוב. לדעתי זה טוב וראוי שתלמיד שיודע לפתור טכנית אבל לא מבין את החומר - יכשל.
 
שאלה 5 הייתה יכולה להיות שאלה מאתגרת, אבל היא באה עם רמז לכל סעיף. אני בכלל לא בטוחה שכדאי היה לתת רמזים - בדרך כלל נותנים אותם בכל שאלה שדורשת חשיבה מתמטית ושאי אפשר לפתור בצורה טכנית, וחבל.
 
לדעתי יש מקום לא רק לשאלה אחת כזו, אלא לחמש כאלו!
 
אגב, אני מצפה שהציון במבחן יהיה 10-5 נקודות מתחת לציון במטלות. אז מי שהגיש מטלות על 75 (רשום מעל 70) מגיע לו לקבל 65 במבחן לדעתי.
 
<יושבת לפתור את השאלה היחידה שלא פתרתי במבחןף עוד מעט אומר מה דעתי עליה. והיא עוד בנושא שאני הכי פחות אוהבת...
את כנראה בסדר גמור
23/04/15 20:44
33צפיות
וכל הכבוד לך. לי לפי התגובות שלך נראה כי את מסוג התלמידים שיש לך סיכוי טוב לקטגוריית המצטיינים או שאת כבר באותה הקטגוריה. יחד עם זאת, צריך להיות מקום גם לתלמידים אחרים. מי שמשקיע בלימודים במהלך הסמסטר, עושה את התרגילים, עושה מבחני סימולציה, לא סביר שאין לו סיכוי לעשות בחינה בציון עובר. אני גם מסכימה אתך לגמרי שהגיוני שיהיה פער בסביבות 10 נקודות בין ממוצע התרגילים לבין ציון הבחינה. הבעיה שאני מתארת היא כאשר עם ממוצע תרגילים כזה הסטודנט לא מצליח להשיג בבחינה ציון עובר.
אבל למה שאלה קשה אחת אומרת שאין סיכוי לעובר?
23/04/15 20:53
33צפיות
לפי מה שאני ראיתי הייתה שאלה קשה אחת! וארבע שאלות רגילות שדומות לשאלות ממבחנים אחרים (והבאתי קישורים)
 
זה אומר שלא רק שהיה לתלמיד סיכוי לעובר, היה לו סיכוי לציון מאה!
 
אם היו שתי שאלות קשות יותר ושלוש רגילות זה היה אומר שהתלמיד הרגיל היה מקבל 75 ועובר (או אולי יותר, כי השאלות מחולקות לתרגילים).
 
חוץ מהשאלה הזו היו עוד ארבע שאלות.
 
וכמו שאמרתי, אני לא חושבת שקורסים צריכים להיות בנויים ככה שכל אחד יצליח לעבור אותם. יש רמה מינימלית כלשהי, המקבילה לבחינות כניסה באוניברסיטאות אחרות. אם שם תלמיד פשוט לא היה מתקבל, אז בפתוחה זה אומר שהוא ילמד כמיטב יכולתו ועדיין יכשל. לא כולם יכולים לעשות תואר במתמטיקה, ולדעתי זה בסדר גמור.
אני לא מבינה
23/04/15 21:07
37צפיות
את מדברת על השאלה עם המטריצה הלכסינה והע"ע שלה? איפה שצריך להוכיח שמכפלת המטריצות האופייניות היא 0? ניגשתי למבחן והשאלה הזאת הייתה הכי קלה. אני לא מבינה מה מאתגר או מכשיל בה?? זאת השאלה שבזבזתי עליה הכי פחות זמן...
זה המשמעות של הבנה מתמטית
23/04/15 21:13
52צפיות
מכיוון שאני עדיין כותבת בפורומיםם במקום לפתור את השאלה, אני לא מדברת מניסיון.
 
אבל שאלות של הבנה מתמטית הן השאלות שתלמידה שמבינה את החומר פותרת בקלות רבה מאוד, ותלמידה שלא מבינה את החומר אבל מפצה על העדר הבנה מתמטית בטכניקה ושינון לא מצליחה לפתור.
 
והדבר ה"מכשיל" בה זה שהיא לא דומה לאלף שאלות אחרות. רוב השאלות במבחן חוזרותע ל עצמן במידה מפחידה.
 
למשל, בערך בכל בחינה יש שאלה בה יש מטריצות ריבועיות המקיימות
A^2+AB+I=0
ואז צריך להוכיח שA ו-B מתחלפות. השאלה הייתה זהה לחלוטין בדרך הפתרון שלה לאיזה שלוש שאלות מבחינות משנים קודמות לפחות.
בערך בכל בחינה יש שאלה בה יש שני מרחבים ליניאריים, החיתוך שלהם והסכום שלהם, נותנים נתונים על הבסיסים שלהם וצריך לחשב את השאר.
כמעט בכל מבחן יש מטריצה שצריך ללכסן, עם פרמטר.
כמעט בכל בחינה יש דטרמינטה עם פרמטר.
 
כמעט בכל בחינה יש העתקה ליניארית שיש עליה נתונים ואז צריך לחשב את הגרעין והתמונה.
 
 
אבל זו שאלה שלא חוזרת על עצמה.
דעתי היא שזה מוגזם
23/04/15 10:03
99צפיות
אבל אני לא מופתע, כי סטודנטים בקרוסים ראשונים אוהבים לכתוב מכתבים ולהוציא מקסימום "פקטורים", במוצדק או לא. זה בכלל הפך לטרנד בעולם המערבי, עם כל זכויות היתר שנותנים לסטודנטים ("הסטודנט במרכז"). זה עניין של מנטליות ("רוצים לדפוק אותי", "לא הייתי מוכן לזה - זה אשמתם"). סטודנט צריך בראש ובראשונה לחפש איפה הוא נכשל, איפה הוא למד לא נכון ואיפה הבעיה אצלו במקום לרוץ ולחפש סיבות בגורמים אחרים. מניסיון, במבחנים של הפתוחה אין הפתעות. אם באמת לומדים אז מצליחים. לא יכול להיות פער גדול בין מה שלומדים לבין מה שיש במבחן, במיוחד בקורס של לינארית. צריך להבין שיש סטודנטים שלא יודעים איך ללמוד נכון (או שלא מצליחים). אפשר לראות את זה לפי השאלות ששואלים באתר הקורס. רובן הן שאלות של אי הבנת ניסוח או דברים בסיסיים אחרים שאיתם אמורים לדעת להתמודד כבר בשבועות הראשונים.
 
"יש תחושה של ייאוש וחוסר תקווה כי למידה לאורך הסמסטר לא עוזרת לעבור את הבחינה" - זה אומר שהסטודנט לא למד מספיק או/ו לא למד נכון או/ו לא למד הכול או/ו לא תרגל מספיק. את מוזמנת להראות שאלות ספציפיות שאיתן, לדעתך, סטודנט שבאמת למד לינארית 1 (ולא שינן טכניקות) לא יצליח או יתקשה מאוד להתמודד.
 
ואגב, ממתי בחינה הוגנת זה בחינה שכל השאלות בה דומות לשאלות ממבחנים קודמים? זאת גישה רובוטית. השאלות בודקות את הידע שלך ולא את הזכרון שלך.
נראה לי שאני מכירה אותך
23/04/15 20:26
62צפיות
אם אני לא טועה מאחד הדיונים שפתחתי פה בזמנו. אתה מגן נאמנה על האוניברסיטה. בפעם ההיא טענת כי זה בסדר גמור שהאוניברסיטה לא דואגת להחליף ספרי לימוד מיושנים בזמן, ולכן בנוסף לתשלום עבור הקורס (שכולל אותם ספרי הלימוד המיושנים) זה בסדר גמור שהסטודנט ישלם מכסו על הדפסת חוברות לימוד שמתרגל אחד שאכפת לו הכין כדי להתגבר על בעיית הספרים המיושנים.
 
לענייננו. כן, הסטודנטים בקורסי החובה הראשוניים אכן נוטים להתבכיין לעתים קרובות. יחד עם זאת, יש בהחלט מקום לטהות:
 
- איך קורה שהשקעה במהלך הסמסטר ולימוד לבחינה לא עוזר לסטודנט הממוצע לעבור את הבחינה. אני מדברת על סטודנט ממוצע, לא על הבחורה שענתה לי פה בשרשור שבשרשור הסמוך רואים שהיא לא מבינה איך מי שגמר תיכון לא משיג פטור מאנגלית באו"פ. כאשר סטודנט ממוצע למד במהלך הסמסטר, הגיש את כל המטלות בממוצע של מעל 70, התכונן לבחינה בעזרת מבחני סימולציות, לא מצליח לעבור את הבחינה זה מדליק נורה אדומה ולאו דווקא לגבי הסטודנט כי הסטודנט הזה לא מטומטם והוא לא לבד. הסטודנט אגב לא רץ מיד להאשים גורמים חיצוניים כמו שאתה טוען. ההפך, אחרי שנכשל במועד א' הסטודנט חיפש איפה הוא נכשל, איפה לא למד נכון ואיפה הבעיה אצלו ומתוך כך המשיך להתכונן, אבל זה לא עוזר.
 
- אם סטודנטים "לא יודעים איך ללמוד נכון" כמו שאתה טוען, ועוד אפשר לראות את זה בבירור לפי השאלות שלהם באתר הקורס, מטרת האוניברסיטה היא לשים לכך לב ולהנחות אותם ללמוד נכון. האוניברסיטה, גם או"פ, היא בראש ובראשונה מוסד לימודים ולא מוסד שעורך בחינות. עמידת הסטודנט בבחינה היא פונקציה של לימודים בקורס, ולאוניברסיטה יש כאן תפקיד ללמד את הסטודנט ולא להגיד כי הסטודנט הוא זה שלא יודע ללמוד.
 
- אם הציון הממוצע בבחינה הסופית הוא מתחת לציון העובר בבחינה, יש כאן בהחלט בעיה. האו"פ כידוע לא מפרסמת את ממוצעי הציונים בקורסים, ככל הנראה משיקולים שיווקיים. ידוע גם כי אגודת הסטודנטים ניסתה בעבר לטפל בנושא, אבל לא התעקשה. להגנתה האו"פ טוענת כי היא מפרסמת לסטודנטים הנגשים לבחינה התפלגות הציונים באותה הבחינה. בלינארית 1 סמסטר סתיו למועד א' הראשון גם זה לא פורסם, יתכן מפני שמדובר בנתונים מבישים מדי.
 
וכן, הבחינה לא צריכה להיות מורכבת משאלות דומות לחלוטין לשאלות משנים קודמות. יחד עם זאת, כאשר ההמלצה הרשמית לגבי פתרון המבחנים מהשנים הקודמות היא כי מדובר בדרך הטובה ביותר להתכונן לבחינה, צריך שפתרון המבחנים מהשנים הקודמות אכן יעזור ולא יקרה מצב שהסטודנט מגיע לבחינה ורואה שם שאלות בסגנון שמעולם לא ראה, לא במסגרת התרגילים במהלך הסמסטר, לא בפגישות תרגול/תגבור, ולא במבחני הסימולציה.
 
-
תודה על המחמאה
23/04/15 20:41
49צפיות
ואני לא ידעתי שבאופן כללי התפלגויות ציונים מתפרסמות באו"פ (כלומר, חשבתי שלא מפרסמים אותן אף פעם).
 
אבל אני לא מסכימה עם כמה דברים שרשמת בהודעה.
 
קודם כל, אני לא מסכימה עם כך ש"מטרת האוניברסיטה היא לשים לכך לב ולהנחות אותם ללמוד נכון."
לדעתי האו"פ מיועדת למי שמעוניינת ללמוד *לבד*. מקסימום קצת הכוונה. מי ששואלת שאלות שהן לחלוטין לעניין כנראה פשוט לא צריכה להיות באו"פ. זה שאין מבחני כניסה לאו"פ לא אומר שכל אחת צריכה ללמוד פה.
 
כמו כן אני לא מסכימה עם כך ש"אם הציון הממוצע בבחינה הסופית הוא מתחת לציון העובר בבחינה, יש כאן בהחלט בעיה".
אין מבחני כניסה, זה בעצם אומר שקורס כלשהו הוא קורס מסנן. במקרה הזה, קורס ראשון במתמטיקה הוא קורס מסנן. לא אשנב או בדידה (שאני בכלל מייעצת לאנשים לא לקחת) אלא ליניארית1 או אינפי1 או קבוצות. (ומי שעושה תואר במתמטיקה הייתי מייעצת לה להתחיל אם קבוצות, כדי לבדוק אם היא בטוחה שתואר במתמטיקה זה מה שמתאים לה).
ולכן זה בסדר לחלוטין אם רוב הסטודנטים ייכשלו (אגב, ציון חציוני מענייןן אותי בהרבה מציון ממוצע, אבל מילא). יותר מזה - אני לא חושבת שכל אחד צריך להצליח ללמוד תואר במתמטיקה. לתואר במתמטיקה אמורה להיות רמה מסויימת, שמראה על הבנה מתמטית. הבנה מתמטית נובעת חלקית מכישרון וחלקית מתרגול. ואני מצפה שתהיינה שאלות שבודקות הבנה מתמטית, ולא טכניקה.
 
 
ומצב בו שאלה אחת מתוך ארבע היא שאלת הבנה זה פשוט קצת מידי. מצב בו סטודנט יכול לפתור את כל המבחן בלי שתהיה לו הבנה מתמטית זה מצב בו המבחן קל מידי. זה סביר בקורסים כמו ליניארית1, שהוא קורס ראשון, אני מקווה שהרמה תעלה עם הקורסים המתקדמים יותר.
 
מצב בו מתוך חמש שאלות 4 שאלות דומות לשאלות בבחינות קודמות זה די עצוב לטעמי.
 
 
לא רק תואר במתמטיקה
23/04/15 20:54
41צפיות
לינארית 1 זה גם קורס חובה לתארים אחרים, מדעי המחשב למשל. לא כל אחד צריך להצליח, זה נכון. יחד עם זאת, גם לסטודנט הממוצע צריך להיות סיכוי לעבור את הקורס, לא בציון גבוה, לא בציון מצטיין, בציון עובר שהוא ציון נמוך למדי.
ולמה שהוא לא יעבור? יש לו 4 שאלות שלמות לענות עליהן
23/04/15 21:02
38צפיות
חלקת טכניות ממש. הוא היה יכול לקבל לפחות 75, ואפילו 100.
לא כל מי שרוצה ללמוד מדעי המחשב יכול להצליח
27/04/15 12:12
2צפיות
האו"פ מאפשרת לכל אדם להתחיל ללמוד בלי תנאי קבלה כמו במוסדות אקדמיים אחרים.
 
כתוצאה מכך יש לא מעט סטודנטים שבוחרים ללמוד תחומים שאינם מתאימים ליכולות שלהם.
 
זו כנראה תופעה שכיחה במדעי המחשב יותר מחוגים אחרים.
 
למי שלא מצליח במדעי המחשב זה לא סוף העולם... דבר ראשון יש אופציה קלה יותר של  תואר דו חוגי במדמח מערכות ויישומים שבו הדרישות במתמטיקה הן נמוכות ודומות לאלה של ניהול וכלכלה. יש גם תארים בחוגים אחרים...
 
 
 
 
לא, את מתבלבלת עם מישהו אחר
23/04/15 20:52
77צפיות
וזה שאני לא מסכים איתך, לא אומר שאני מגן על האוניברסיטה. יותר מזה, אני כמעט ולא כותב פה.
 
1) "איך קורה שהשקעה במהלך הסמסטר ולימוד לבחינה לא עוזר לסטודנט הממוצע לעבור את הבחינה" - זה לא בא מתוך כוונה לפגוע, אבל חשבת פעם שייתכן שהסטודנט לא מצליח כי הבעיה בו? יכול להיות שהוא רק חושב שהוא השקיע מספיק? אגב, אולי מתמטיקה זה פשוט לא שלו (ואין בזה שום דבר רע)?
 
2) "אחרי שנכשל במועד א' הסטודנט חיפש איפה הוא נכשל" - רגע, אז מה קרה במועד א'? לא ראיתי בהודעתך המקורית שהיה משהו לקוי במועד א' (להבדיל ממועד ב', לפי מה שאת אומרת). אז אולי הבעיה היא לא בשאלה ה"מאתגרת" אשר "לא הותירה לו מספיק אופציות"? אולי הבעיה עמוקה יותר?
 
3) קודם כל, מניסיון של הרבה קורסים, המנחים כל הזמן עונים על השאלות (במיוחד בקורסים הראשונים), גם על הבסיסיות ביותר (שבכלל לא אמורים לשאול אם קוראים את הספרים). לגבי הנחיות של איך ללמוד נכון - אני לא חושב שהאוניברסיטה מסוגלת לעקוב אחר כל סטודנט ולראות האם הוא משנן את החומר או לא. עניין הלמידה העצמאית (עד כמה שהיא עצמאית באו"פ), זה משהו שרוכשים באופן טבעי (אם לסטודנט יש את היכולות הנדרשות). דהיינו, ככל שצוברים יותר ניסיון כך יודעים איך ללמוד בצורה הטובה ביותר. מה עוד האוניברסיטה יכולה לעשות? במפגשים, עד כמה שידוע לי, שמים דגש על ההבנה של החומר. אם הסטודנט בוחר לשנן את החומר - זכותו. אבל אחר כך לא צריך לבוא בטענות לאוניברסיטה.
 
4) "אם הציון הממוצע בבחינה הסופית הוא מתחת לציון העובר בבחינה, יש כאן בהחלט בעיה" - למה את חושבת כך? אין תנאי קבלה לאו"פ, לכן באופן טבעי הממוצע יהיה נמוך. עצם ההסתמכות על ממוצעים ולא על התוכן של הבחינה היא פסולה בעיניי.
 
5) "איך שפתרון המבחנים מהשנים הקודמות אכן יעזור ולא יקרה מצב שהסטודנט מגיע לבחינה ורואה שם שאלות בסגנון שמעולם לא רואה, לא במסגרת התרגילים במהלך הסמסטר, לא בפגישות תרגול/תגבור, ולא במבחני הסימולציה" - איך את קובעת מה עוזר ומה לא? אולי לסטודנט אחר זה כן עוזר? שוב פעם, אם את רוצה להוכיח שהבחינה קשה מהרגיל, את צריכה טיעונים אובייקטיבים שקשורים לתוכן הבחינה ולא לגורמים אחרים, סובייקטיבים, כמו "קושי" (שזה עניין יחסי).
 
6) עוד פעם, המבחן בודק את ההבנה שלך ולא את הזכרון שלך. את לא צריכה לראות שאלות דומות. את צריכה להבין את החומר. ואני באמת אשמח לראות את התרגיל שעליו את מדברת (אין לכולם גישה למבחן).
להלן השאלה
הודעה זו מכילה תמונות
23/04/15 21:02
63צפיות
וסליחה מראש על האיכות המפוקפקת. שאר השאלות במבחן דומות לשאלות אחרות, הבאתי דוגמאות.
השאלה לא קשה בכלל
הודעה זו מכילה תמונות
25/04/15 14:46
69צפיות
(עריכה: ההודעה מכוונת למשתמש Lizzzzza. תודה ל-kagome10 על התמונה).
אפילו פשוטה. בייחוד כי בסעיף א' נותנים רמז שכמעט פותר את הסעיף כולו. הדברים היחידים שצריך להסיק "באופן עצמאי" זה:
- מפני שהמטריצה A לכסינה, קיים בסיס B שמורכב כולו מוקטורים עצמיים של המטריצה
- הייצוג שלה בבסיס הזה הוא מטריצה אלכסונית
ולהיזכר בכך שההתאמה "ט.ל. למטריצה מייצגת" היא איזומורפיזם. הנה סקיצה:
עשיתי את הקורס לפני שנה, המבחן אכן טריקי
26/04/15 00:43
36צפיות
ממליץ מאוד לראות את כל ההרצאות של אסף כהן, הוא מסביר מעולה ומדגיש נקודות שמשום מה פחות נתנו עליהן דגש בספר (הדי ישן).
כמו"כ לראות  לפני הבחינה את מרתוני התרגול של המרכזת. ולא פחות חשוב, לפתור כמה שיותר מבחנים משנים קודמות, עם סטופר, ולבדוק שאכן סיימת בזמן.
כך תביני את רוח המפקד- על אילו נושאים הם מתמקדים (לדעתי- היחידות האחרונות), ואילו עיזים הם מכניסים לשאלות.
ואחרי הכל אין מה לעשות- את אמורה לדעת להתמודד עם בעיות שלא תהיה לך דרך שיטתית לפתור אותן.
ציון בעבודות סמינריוניות
23/04/15 12:54
43צפיות
היי,
התחלתי עכשיו לעבוד על שתי עבודות סמינריוניות, עוד לא הגשתי אפילו הצעות מחקר. בחודש ספטמבר אני רוצה להירשם ללימודים שכדי להרשם אליהם צריך להגיע עם אישור על סיום תואר ראשון. כמה זמן בערך אני צריכה לקחת מראש לבדיקה של העבודות הסמינריוניות וקבלת ציונים כדי שבספטמבר זה יהיה סגור? 
מדמ"ח באמת כזה קשה וארוך, או שמסתכלים על זה לא נכון
21/04/15 03:18
89צפיות
אהלן, אני כנראה נרשם בשבוע הבא ללימודי מדמ"ח בפתוחה
וסתם שאלה שמעניינת אותי.. שמתי לב בערך 80 אחוז מאלו שלומדים בפתוחה זה אנשים עם משרה מלאה או נשואים והרבה גם עם ילדים..
יכול להיות שכל  הדיבורים האלו על תואר ארוך ומייגע וקשה נובע מיזה שפשוט לרוב האנשים בפתוחה אין זמן להשקיע בלימודים עקב עבודה\אישה\ילדים..
אני לדוגמה בחור בן 22 מתחיל ללמוד, יעשה 3 אולי 4 משמרות בשבוע באמת בא ללמוד ו"לתת עבודה" נראה לי קצת מוגזם למרוח תואר כזה ל-5 שנים שעושים אותו בכל מקום ב-3
ואני עוד אציין שחקרתי לא מעט באינטרנט ולא נתקלתי בבן אדם אחד שסיים את התואר ב-3 ואפילו לא ב-4 שנים.. 
מישהו מכיר אנשים שלומדים\סיימו את התואר, ואני מתכוון לומדים ממש, לא רק בסופשים ויכול ככה באמת להגיד לי כמה זמן לקח לאותו אדם לסיים את התואר?
 
תודה רבה!
תואר במדמ״ח
21/04/15 09:10
86צפיות
תמיד יהיה הבדל בין סטודנט שיכול להקדיש את רוב זמנו ללימודים, לעומת סטודנט בעל משרה מלאה, משפחה וכו׳.
סטודנט עובד במדמ״ח לוקח בדר״כ 2 קורסים בסמסטר רגיל וקורס בודד בסמסטר הקיץ, כך שמדובר ב- 5 קורסים בשנה, ומכיוון שהתואר דורש כ- 25 קורסים, זה לוקח 5 שנים.
 
מי שלא עובד, יכול קלחת 3-4 קורסים בסמסטר ואז לסיים מהר יותר...
ועוד משהו
21/04/15 09:16
71צפיות
מצ״ב תכנית לימודים מובנית ארבע שנתית:
 
לאנשים כמוך נועדה תכנית מובנית
21/04/15 18:10
70צפיות
אתה לא חייב להרשם לתוכנית מובנית כדי לסיים תואר ב4 שנים. אפשר לעשות את זה גם בדרך הרגילה.
לאיזה סמסטר רצית להרשם בשבוע הבא?
שים לב שאנגלית לא כלולה בתוכנית, ותצטרך לענוד בדרישות באנגלית כדי ללמוד קורסים ברמה מתקדמת החל מהשנה השלישית.
אני מציע שתיגש לבחינת סיווג באנגלית בהקדם האפשרי
21/04/15 18:18
55צפיות
תוצאות הבחינה קובעות את הרמה שתתחיל ללמוד ממנה.
אם זה עדיין אפשרי, תתחיל בלימודי אנגלית כבר בקיץ הקרוב.
בסמסטר קיץ מתקיימים לימודי אנגלית במתכונת אינטנסיבית של 2 קורסים של 5 שבועות.
מי לומד אנגלית בפתוחה?
22/04/15 22:20
63צפיות
לדעתי על כל מי שסיים תיכון לעשות מבחן ולקבל פטור. זה עדיף על פני לימוד קורסי אנגלית.
דעתך לא תואמת את המציאות
22/04/15 23:19
59צפיות
רוב הסטודנטים באו"פ לא משיגים פטור.
וואלה? לא ידעתי
22/04/15 23:55
55צפיות
כל תלמידי או"פ שאני מכירה השיגו פטור או מתכוונים להשיג אותו.
מעניין מה זה אומר על הסביבה שאני מסתובבת בה. ומה זה אומר עליי ועל הציון באנגלית שיש לי מהפסיכומטרי, ועל מבחן האמי"ר שאני מתכננת לעשות.
סיימתי ב3 וקצת שנים
24/04/15 21:41
41צפיות
רוב התואר הייתי חיילת (כמו משרה מלאה). היה לי פטור משלושה קורסים אז בלי הפטור היה לוקח לי מקסימום 4 שנים.
 
אני חושבת שאם הייתי בעיקר לומדת במהלך התואר הייתי יכולה לסיים ב3 שנים בלי בעיה
º
חוות דעת על הקורס אנגלית בדיאלוג במודיעין?
21/04/15 15:37
18צפיות
שאלה בקשר לקורס גנטיקה של האם היבטים רפואיים ואתיים
18/04/15 22:16
42צפיות
רציתי לשאול את מי שעשה את הקורס איך הקורס הזה?
הבנתי שהוא מבוסס על שיעורים מוקלטים-אבל יש גם הנחיה-ואני לא מבין אם השיעורים המוקלטים הם כמו שיש באופ"ק-אז למה צריך גם הנחיה(באופ"ק)?
האם יש איזה צד מתמטי בקורס?
האם חומר הלימוד מעיק ולכן יש צורך בהרצאות בהנחיה-כי החומר הוא רב וזה עוזר במה להתמקד?
הקורס הזה מעולה. אחד המרתקים שיצא לי לעשות עד כה.
20/04/15 11:33
42צפיות
הוא לא קשה. השיעורים המוקלטים הם במקום ספרים בקורס הזה. אופק הוא בנוסף. וד"א בעיני בקורס הזה לא באמת צריך יותר מידי אופק.
אז אני יכול לצפות רק בשיעורים המוקלטים?
20/04/15 20:01
33צפיות
ז"א אני לא צריך לצפות באופק בכלל-כי בקורסים עד עכשיו לקחתי אופק מוגבר וזה עזר לי להתמקד במה צריך ללמוד מהספרים ומה לא-כאן את אומרת שאין ספרים וזה קצת מטריד ומפחיד אותי...
שמתי לב שיש שיעורים מוגברים אבל זה לא צפייה האופק וקשה לי להגיע לשיעורים האלו-האם ניתן להסתדר ללא השיעורים האלו ולהסתכל רק בשיעורים שהם במקום הספרי קורס?
כן.
21/04/15 00:58
23צפיות
הפרקים המוקלטים טובים. הקורס מרתק ולא קשה. אני כן ממליצה שתשקיע ממש בשלוש ארבע הפרקים הראשונים בקורס-הם קצת קשים יותר ומלאי מושגים. אבל שאר החומר הוא פחות או יותר הרחבה או פירוט של החומר בפרקים האלה. מעבר לזה יש לצין את הרכזת של הקורס-נכונה תמיד לענות על כל שאלה.
בהצלחה.
התייעצות
20/04/15 02:26
112צפיות
ערב טוב חברים, מחפש לקבל עצה טובה בקשר לקורס מקצועי בתוכנה, ולא רק.
אני אתן קצת רקע עלי על מנת להסביר ואולי ככה גם תוכלו להכוון אותי יותר טוב.
 
אני בן 29 וחצי, בגרות עם ממוצע 102 פלוס מינוס כולל בונוסים, אך מצד שני 4 יח"ל מתמטיקה(ציון 92), הרחבתי מחשבים - ניתוח ועיצוב מערכות, מדעי המחשב א', ב', אלגוריתמיקה, אוטומטים, פרויקט גמר(VB+ACCESS), למדתי גם בין היתר C++, JS, HTML, VB וכד'. פסיכומטרי 585.
 
ניסיתי להתקבל עם הנתונים האלה לעתודה בטכניון(2004), לא הצלחתי, במקום זה הלכתי ללמוד BA לוגיסטיקה וכלכלה בבר אילן(2004-2006), סיימתי עם ממוצע 85 פלוס מינוס, התגייסתי, עשיתי סדיר ועכשיו אני כבר שנה שישית בקבע, כרגע בתפקיד די תובעני, מתחיל ב-08:30/09:00 ויכול לסיים החל מ-17:00 ועד ל24:00..הכל תלוי עבודה.
 
במהלך הקבע עשיתי גם תואר שני במנהל עסקים בבן גוריון, MBA, ממוצע 91 פלוס מינוס, סיימתי לפני חודשיים.
 
כנראה שאני הולך לכיוון שחרור מהצבא בסוף שנה הזו \ תחילת שנה הבאה.
 
בנוסף אני גם עומד להתחתן בסוף השנה.
 
לענייננו,
 
כדי להתקבל לאונ' אני כנראה אצטרך לשפר פסיכומטרי ולעשות השלמה של מתמטיקה ופיסיקה, מה שככל הנראה ייקח לפחות שנה(תוך כדי עבודה) אם בכלל, ויעלה לא מעט כסף. וגם לאחר מכן זה לימודים של לפחות עוד 3-4 שנים, ככה שאני צופה שאני אמצע את עצמי במקרה הטוב בגיל 34-35 עם תואר ראשון ללא ניסיון כלל.
 
הבעיות: הזמן שזה ייקח, להגיע בגיל מאוחר יחסית לשוק, העלות של זה והלימודים התובעניים תוך כדי תחילת חיים משותפים עם בת הזוג והצורך לפרנס את הבית. נראה לי משהו שקצת קשה לשלב.
 
להתקבל לאונ' הפתוחה לדעתי אני יכול עם הנתונים שלי כרגע, תקנו אותי אם אני טועה. אבל שוב, זה 3-4 שנים לדעתי, ואני לא בטוח איך אני בלימוד ללא מרצים \ מתרגלים וכד'. במיוחד הקושי הוא במתמטיקה. למרות שאני אוהב את המקצוע, ראיתי ושמעתי שבתארים של הנדסה זה משהו מאוד כבד.
 
להתקבל למכללה, כדוגמת סמי שמעון, לדעתי אני גם יכול, זה דיי מזכיר את הבעיות של האונ', רק בלי השיפור בגרויות ופסיכומטרי. ז"א זה פשוט יותר מבחינת קבלה אבל עדיין תובעני ועם עלויות כספיות.
 
נשארתי עם האופציה לבצע קורס מקצועי.
הפלוסים שאני רואה בזה, אני יכול להתחיל את זה עכשיו -ז"א תוך כדי שירות ולא לבזבז זמן יקר, באמצעות הכניסה למסגרת הזאת אני מאמין שאני אקרא גם הרבה לבד ואשקיע וזה ייתן לי פוש, פחות תאוריה ופחות מתמטיקה.
 
בדקתי 2 מקומות. יש 3 אופציות שאני שוקל:
 
1. ג'ון ברייס - קורס של 10 חודשים במסלול פיתוח דוט נט, סה"כ 592 שעות. זה פעמיים בשבוע בערב. 392 שעות פרונטליות ועוד 200 שעות פרויקט.
 
2. ג'ון ברייס - קורס של 10 חודשים במסלול תכנות JAVA. סה"כ 555 שעות. גם פעמיים בשבוע בערב, 355 שעות פרונטליות ועוד 200 שעות פרויקט.
 
כל קורס כזה עולה כ-20 אש"ח.
 
3. מכלל סלע - קורס של 22 חודשים, הסמכה לפיתוח תוכנה, סה"כ כ-1200 שעות, 900 פרונטאלי + 300 עבודה על פרויקטים שונים. 2-3 מפגשים בשעות הערב. 5 סמסטרים.
 
עלות הקורס קצת פחות מ-30 אש"ח.
 
תשמעו, מכללת סלע נראית לי יותר מקצועית תאכלס, מה אתם חושבים?
 
כמו כן, יותר מאשמח להמלצות לקורסים ספציפיים בפתוחה וספרים טובים(גם שאפשר להוריד) שאפשר להתחיל לקרוא ולתרגל בבית.
 
אז זה אני, על קצה המזלג.
 
אשמח לדעת מה אתם חושבים ומה הייתם ממליצים, לא רק לגבי הקורסים המקצועים(שזה העיקר) אלא בכלל מה הייתם ממליצים לעשות במצבי.
 
מעריך, תודה!
אני ממליץ לך לשאול בפורום עבודה בהייטק
20/04/15 08:42
55צפיות
בקצרה - הדעה הרווחת היא שקורס בפני עצמו נותן תועלת מפוקפקת ככרטיס כניסה לעבודה בהייטק (לא שזה לא אפשרי אבל זה מציב אותך בתחתית שרשרת המזון), ייתכן שהרקע שלך בכלכלה יעזור להשתלב בנישה כלשהי בעולם מערכות המידע (בגלל זה מומלץ לשאול בפורום עם אנשים שעובדים בתחום, מבלי לפגוע באף אחד בפורום הנוכחי).
אתה יכול לשקול גם לימודי תעודה במדעי המחשב. 
 
למה?
20/04/15 13:43
65צפיות
השאלה היא למה לך ללכת ללמוד את זה בכלל?
 
יש לך תואר שני, כך שבפועל הנתונים שאתה צריך כדי להיכנס לאוניברסיטה שונים מאלו של אדם ללא השכלה אקדמאית.
אם יש לך ניסיון בתחום, אתה לא צריך שום תואר נוסף. ניסיון שווה יותר מתעודה כלשהי.
 
אם אתה רוצה תעודה כדי להרגיש טוב יותר עם עצמך, באו"פ אין תנאי קבלה, שיטת הלימוד היא לימוד עצמי, כך שתוכל להתחיל ללמוד עוד בזמן שאתה בקבע, ובגלל שיש לך כבר תואר שני, אין טעם לבזבז זמן על תואר ראשון נוסף, ותוכל להסתפק בלימודי תעודה במדמ"ח:
 
 
תצטרך רק 9 קורסים, ואם אתה מחליט ללכת על זה, אני ממליץ לך להתחיל כבר בסמסטר הקיץ הקרוב (2015 ג) עם הקורס "מערכות ספרתיות" (מרשימת קורסי הבחירה), ואז עד שתשתחרר כבר תהיה לך את התעודה, או שכבר תהיה ממש לקראת הסוף, כך שתוכל להכניס לקורות החיים שאתה בשלבי סיום של לימודי תעודה במדמ"ח.
 
אגב, להרבה אוניברסיטאות יש מערך לימודים חוץ אקדמאים אם אתה רוצה קורס בודד...
אהלן
20/04/15 15:14
54צפיות
ראשית רציתי להגיד תודה. שנית, עד כמה שראיתי לימודי התעודה הם לאלה שלמדו הנדסה וכד..לא?
צודק
20/04/15 19:29
52צפיות
לא שמתי לב שהתואר שלך אינו במדעים מדוייקים.
 
אתה יכול ללמוד חוג לאחר התואר במדמ״ח מערכות ויישומים.
אתה זקוק ל- 48 נקודות זכות מתוכן 12 מתקדמות (חובה לעשות סמינר או סדנה שהנקודות שלהם כבר כלולות בנקודות המתקדמות). הדרישות הן:
 
 
שים לב שעבור לימודי התשתית, היית אמור ללמוד את הקורסים האלה (או המקבילים אליהם) בתואר הראשון שלך, כך שתקבל עליהם פטור.
חוג במדמ״ח מערכות ויישומים הוא החוג שנלמד עבור תארים משולבים עם מדמ״ח אך שנותנים BA כגון ניהול ומדמ״ח מערכות ויישומים ועוד. החוג קל יותר מאשר חוג במדמ״ח רגיל, ואין לך צורך ביותר...
עזרה בבחירת קורס - מדמ"ח
19/04/15 16:23
69צפיות
היי, צריך עזרה בבחירת קורס במדעי המחשב - איך הקורסים הבאים מבחינת עומס/קושי? האם אפשרי (לבן תמותה עסוק) לקחת שניים מהם במקביל? האם סביר לקחת אחד מהם בקיץ?
(קצת רקע - אני עובד במשרה מלאה ועם ילד קטן בבית + תינוק חדש בדרך. יש לי נסיון בתכנות.)
 
20471 ארגון המחשב
20417 אלגוריתמים
20440 אוטומטים ושפות פורמליות
20554 תכנות מתקדם בשפת Java
20466 לוגיקה למדעי המחשב
 
בין העוזרים יוגרל פרס יקר ערך מתנת החנות "הכל בדולר".
תודה!
 
בחירת קורסים
19/04/15 23:13
63צפיות
ארגון המחשב הוא קורס קלאסי לקיץ.
 
אלגוריתמים הוא קורס עמוס מאוד וקשה מאוד, ולפי תיאור מצבך, עדיף לקחת אותו לבד.
 
אוטומטים הוא קורס עמוס אבל לא נורא, ואפשר לשלב אותו עם קורס כגון תכנות מתקדם שלמי שכבר יודע לתכנת ילך לא רע ובלי יותר מידי מאמץ הבנה, אבל עדיין דורש זמן להכנת המטלות...
תודה! הייתי שמח לשמוע גם על הקורסים
20/04/15 08:23
35צפיות
20466 לוגיקה למדעי המחשב, 20585 מבוא לתורת החישוביות והסיבוכיות ו- 20594 מערכות הפעלה (לחלקם אין לי עדיין קדמים, אבל הייתי רוצה קצת לתכנן קדימה).
עזרה בסמינריון- שאלון בנושא למידה מקוונת
20/04/15 00:01
20צפיות
היי לכולם , 
אשמח מאוד אם תוכלי להקדיש 3 דק' מזמנכם ולענות על שאלון קצרצר בנושא למידה מקוונת! 
יעזור לי מאוד! תזכו למצוות !
 
 
חדוא ב
18/04/15 16:30
51צפיות
האם למישהו יש מבחנים בחדוא ב ולא מה שיש באתר הקורס ?
אשנב למתימטיקה
16/04/15 12:28
72צפיות
אני רוצה ללמוד את אשנב למתימטיקה  (ללא קורס) .
יש לי את הספרים של אלגברה ליניארית 1 , קורס שדחיתי אותו ואז הוחלף ושם יש פרקי הכנה שנראה
שזה דומה למה שיש ביחידות הראשונות של אשנב למתימטיקה, אבל הבנתי שבאשנב לומדים איך להוכיח,
יש יותר דגש על הוכחות, לכן אני רוצה ללמוד מתוך הספרים.
ביררתי בספרייה של האוניברסיטה וכל הספרים של קורס זה מושאלים.
יש ספר אחד שנשאר ולא ניתן להשאיל.  בעקרון חשבתי על האופציה לבקש צילום  של 2 היחידות הראשונות ושזה יישלח לי למייל.
יש כאן מישהו או מישהי שלמד/ה את הקורס ויש לו את הספרים של הקורס?
הלימוד של החומר הוא בעיקרו לא מהספרים
16/04/15 16:34
62צפיות
אלא מפתרון תרגילים (שיש למשל באתר)
מלקרא את הספר לא באמת תצליח ללמוד איך להוכיח
(לא חושב שאפשר לקרא רק את הספרים ולקבל 100 במבחן)
 
יש קבוצת פייסבוק של "קח-תן" של ספרי או"פ נסה שם.
 
 
אין לי כוונה לקחת את הקורס, אני רוצה שיהיה לי את הידע שצריך
16/04/15 16:52
44צפיות
לקורסים האחרים במתימטיקה.
 
ללמוד משיעורי אופק ביוטיוב , ומאיפה לתרגל?
 
אין לי גישה לאתר .
 
 
º
אני אשמח לקבל מטלות של הקורס אשנב למתימטיקה למי שיש.
16/04/15 16:58
22צפיות
שעורי אופק ביוטיוב זה רעיון טוב
16/04/15 17:02
41צפיות
אין לי כבר את החומרים, אולי קוראים אחרים כאן ישלחו לך ממנ"ים קודמים ותרגילים 
רק רציתי להדגיש שבספרים אין תרגילים כמו שיש בממנ"ים ובמבחנים, והלימוד שאתה רוצה אינו קריאת הספר אלא ההתנסות והתרגול.
 
 
אין צורך בזה
16/04/15 17:23
54צפיות
אשנב למתמטיקה זה קורס מיותר בעליל. ואת זה אני אומרת בתור מי שסיימה אינפי1 ותורת הקבוצות, ועומדת לגשת עכשיו למבחן בליניארית1.
 
 
הקורס הזה מיותר בעליל, הוא סתם מקשה על תלמידי תיכון שרוצים ללמוד בפתוחה, ואין לו שום סיבה חות מלתת לאנשים שלא צריכים ללמו דמתמטיקה להבין שזה לא בשבילם.
 
זו דעתי.
 
וליניארית זה לא קורס מרובה הוכחות. באינפי יש הרבה יותר.
 
כך שהמלצתי, תוותר ותעשה משהו מועיל יותר במקום. למשל, תתחיל ללמוד את הקורס שלך.
 
ובאופן כללי בספרייה העירונית בעיר שלי יש מלא ספרים של הפתוחה, תבדוק בחדר העיון בספרייה העירונית שלך, אולי שם תמצא, תעיין בספרים, ותראה איזה בזבוז זמן זה.
 
 
הוא קורס מיותר, למי ששולט טוב בחומר,
16/04/15 17:32
49צפיות
למי שקורסים כמו אינפי, לינארית, קלים לו
אבל הוא לא מיותר לכולם, ולדעתי הוא מאד חשוב.
זה לא שווה אם מישהו עובר אינפי כי למד משהו בע"פ אבל לא למד את השפה.
 
בכל מקרה הוא קורס של 6 נקודות, 6 נקודות קלות יחסית, למה להתלונן?
 
כי אפשר היה ללמוד משהו מועיל בשש הנקודות האלו
16/04/15 17:38
48צפיות
אני לא באוניברסיטה בשביל לשות קורסיםם קלים. גם לקחתי תורת הקבוצות ול בדידה, למרות שבדידה זה קורס קל מאוד מאוד מאוד, וקבוצות זה קורס קשה. כי לא באתי לסמן וי על קורס קל.
 
ובכל מקרה פותח ההודעה לא מתכוון ללמוד את קורס, רק את החומר שלו <ואם נותנים 6 נקודות על הקורס הזה זה בושה וחרפה, אבל למיטב זכרוני לא מקבלים עליו נקודות זכות. לפחות לא בתואר שלי: http://www.openu.ac.il/programs/AH.html  
בעצם מקבלים עליו בתואר נקי במתמטיקה, הנה:
 
ואולי מישהו יודע למה אני לא מצליחה לפתוח את תרשים העזר לתכנון בתואר דו חוגי מתמטיקה-מדמ"ח? מה קרה לו? >
 
 
אתה יכול להסביר לי מה חשוב בו? אני באמת לא מבינה.
זה קורס מיותר לחלוטין שלא לומדים בו דבר. מה לומדים בו???
 
תגובה
16/04/15 18:25
34צפיות
לקחתי את אינפי 1 בסמסטר הקודם ואז החלטתי לדחות אותו כי הבנתי שדרוש לו רקע מסויים שניתן להשלים עם החומר שבאשנב. בספר הראשון של ליניארית 1 (קורס שנדחה ואז הוחלף) יש פרקי הכנה שיצא לי לעבור על רובם ולתרגל , אבל נראה שלפי מה שכתוב בנושאים של היחידות באשנב,
 
יש נושאים לא מוכרים שלא דנו בהם בפרקי הכנה בליניארית 1 כמו איזומטריות,  פעולות בינאריות.
 
רוב הנושאים באשנב מוכרים לי מקורס אחר,  אבל הדגש הוא הוכחות ואת זה אני רוצה לתרגל.
 
אם כך לפי מה שכתבתם אין צורך בספרים של הקורס,  אם יש לי דרך להשיג מטלות לתירגול ואת החומר התיאורטי העיקרי ללמוד דרך היוטיוב .
 
 
 
תודה לכולם על התגובות!
 
 
 
 
זה לא שאין צורך בספרים - זה רק שהם לא מספיקים לבד
16/04/15 18:34
35צפיות
כדי לדעת לכתוב הוכחות צריך לתרגל, ולכן הספרים לבד לא יספיקו
אבל אם אתה צריך חומר, מה זו פעולה בינארית או מה זו הכלה בין קבוצות, אז כן.
 
תתחיל מלראות את היוטיוב ותראה אם זה עוזר לך.
 
 
לא צריך להיות עם רקע בהוכחת טענות מהסוג שנדרש שם ? למדת את
16/04/15 19:57
33צפיות
את אינפי 1 לבד או עם קורס נוסף?
º
התגובה לkagome היתה צריכה להיות
16/04/15 20:52
14צפיות
איזה רקע בדיוק?
16/04/15 21:15
37צפיות
לקחתי את אינפי עם קבוצות.
 
תכלס, קבוצות זה קורס לא באמת נחוץ, בדידה יותר מועיל מבחינה פרקטית והרבה יותר קל. אבל אני באתי לאוניברסיטה כדי ללמוד מתמטיקה, אז לקחתי קבוצות. בשביל ההנאה, לא בשביל הציון (83) ולא בשביל התועלת. בשביל המתמטיקה.
 
לדעתי קבוצות זה קורס מצויין כדי לבדוק מי באמת רוצה ללמוד מתמטיקה ומי לא, כי זה קורס מאוד מתמטי במהותו, בלי שימוש מעשי בפיזיקה או מדמ"ח. מי שלא רוצה ללמוד מתמטיקה לשמה (כלומר, עושה קורסים במתמטיקה בשביל מדמ"ח או פיזיקה או בתואר דו חוגי) אולי עדיף שלא ייקח את הקורס הזה.
 
לא צריך רקע. אבל בכלל! טוב, צריך לדעת לפתו משוואות, וזהו בערך.
תקשיב, לך לספרייה הקרובה לביתך ותקר את תחילת הספר. מסבירים הכל מהבסיס ממש. אני חושבת שאפשר לקחת תלמיד שסיים חטיבה (חטיבה! לא תיכון!) ולתת לו ללמוד את הקורס הזה.
 
לא צריך רקע קודם. בכלל!
 
איזה תואר אתה עושה?
 
המשך
16/04/15 21:50
29צפיות
אני  עושה אפיק מעבר ולכן אין לי צורך לעשות את הקורס הזה.
 
החלטתי שאגש לספרייה ברעננה ואקח את הכרך הראשון (אני שאלתי ומה שבספרייה שקרובה אליי זו המהדורה הישנה).
אם אתה עושה אפיק מעבר אז אין לך ממש בחירה
16/04/15 22:34
35צפיות
של קורסים.
 
הכרך הראשון של מה תקח? אינפי1 או אשנב?
 
<מקווה ששכנעתי אותך לא לבזבז את זמנך על אשנב>
התכוונתי לכרך הראשון של אשנב, אבל נראה לי שאותר על זה
17/04/15 00:05
29צפיות
תודה על העיצות!
איזה כייף!
17/04/15 18:09
24צפיות
אם תצטרך עזרה באינפי1 אתה יכול לשאול אותי.
איזה רקע בדיוק?
16/04/15 19:37
33צפיות
אני עדיין לא מבינה מה בכלל אפשר ללמוד בקורס החסר כל תועלת הזה.
לקחתי אינפי1 בלי שום רקע באשנב ולא היו לי שום בעיות. איזה רקע צריך ומאיפה הבנת את זה?
בספרי אינפי יש את כל החומר שצריך, במקומך הייתי לוקחת אינפי1 בלי לקחת אשנב לפני כן ובלי להשלים. לא צריך איזומטריות בשביל אינפי <או בשביל כל דבר אחר שאני יודעת עליו>. והכלה של קבוצות לומדים בתיכון.
יתכן שההקלטות יספיקו לך
16/04/15 21:43
33צפיות
אולי לא כל החומר מועבר בסרטונים האלה אבל אין ספק שהם יחסכו לך זמן, כי סה"כ את לא אמורה להיבחן אלא רק לדעת איך מוכיחים. אגב, הוכחות זה לא תורה מוסכמת מראש, אפשר להוכיח בדרך השרירותית (זו השיטה שמלמדים באופ"ק בקורס) ואפשר בדרך האינטואיטיבית (זו השיטה של מרכז הקורס, שהעביר את השעורים בהקלטות). שתיהן בנויות משלבים כאשר כל שלב מסתמך על קודמו/ קודמיו. ההבדל הוא, בין השאר, בהתנסחות המילולית ובחשיבה שהובילה אליה.
 
ואגב, לפני כשנה עודכנו ספרי הקורס. לפי מה שהבנתי לא מדובר בשינוים מהותיים.
 
הקלטות של המחלקה למתמטיקה:
מתקדמים במדעי המדינה
16/04/15 12:19
69צפיות
שלום 
איזה קורסים מתקדמים כדאי לקחת במדעי  המדינה יחסית קלים 
תודה
שאלה אליך
16/04/15 21:52
55צפיות
בתור אחד שעשה את התשתית במדעי המדינה, האם אפשרי לעמוד בעומס של 4 קורסים בסמסטר או 3 זה המקסימום הן מצד היכולת והן מצד האוניברסיטה?
אפשרי יחסי
17/04/15 00:19
37צפיות
זה אפשרי בעיקר תלוי בזמן שיש לך מבחינת זמן ועבודה  זה מחייב אותך לעבור בהצלחה 3  מסמסטר קודם 
אני השנה עשיתי 4 קורסים בסמסטר עם 3/4 משרה זה אומר אתה חי ממ"ן לממ"ן זה די קשה אתה לא יוכל להתעקב על כול ממ"ן הרבה זמן 
מבחינת מדע המדינה יש את הקורסים הקלים כמו מדיניות ציבורית ודמוקרטיות ודיקטטורות שאין לך מה להתאמץ הרבה לבין מחשבה מדינית וגישות ושיטות שאז כבר צריך להשקיע הרבה ודי קשים 
 
תודה
17/04/15 11:37
26צפיות
עזרת לי מאוד, אשמח לשאול עוד שאלה או שתיים בפייסבוק אם יש לך. (אני רואה שפה אין לך שם משתמש למסרים)
בשמחה
17/04/15 14:53
24צפיות
אין בעיה 
hagai horn 
מבחנים לדוגמא בפסיכולוגיה חברתית
16/04/15 17:40
34צפיות
יש שתי מבחנים לדוגמא באתר הפתוחה ואני מחפש עוד
מתלבטים היכן ללמוד?
16/04/15 14:40
67צפיות
לייעוץ אישי חינם כנסו
http://np.pelozen.co.il//campaign/view_campaign/li...
ארכיון הודעות
Flix
פורום טיולים באיטליה

פורום טיולים באיטליה

הטיול המושלם בשבילכם היכנסו עכשיו לפורום!>>>


עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה