בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
<div>גולשים יקרים שלום, וברוכים הבאים לפורום "אוטיזם ואספרגר". הפורום שלנו מיועד לכל מי שקשור לספקטרום האוטיסטי -הורים, משפחות,אוטיסטים בוגרים ומטפלים. בפורום משתתפים הורים לילדים בספקטרום האוטיסטי בכל רמות התפקוד. מטרת הפורום היא להיות לבית, מקום תמיכה, מרכז מידע ואתר שיחה לכל ההורים והמשפחות, מטפלים ואנשי הספקטרום עצמם. אנחנו מזמינים את כל המעוניינים לחלוק את חוויותיהם, רגשותיהם, שאלותיהם ודעותיהם, בנושאים השונים המעסיקים אותם בתחום זה. נבקש מכולכם לקרוא את תקנון הפורום ולהקפיד לנהוג על פיו, על מנת שהמקום יהיה נעים לכולם. גלישה נעימה מור ושלומית</div>

אבחון בגיל מבוגר - האם יש לי בעיה
64תגובות
07/04/14 19:26
473צפיות
שלום לכולם
כבר כמה זמן שאני רוצה לשלוח את ההודעה וכל פעם מתלבטת מחדש. לא מזמן גיליתי את הפורום הזה ממש במקרה.
קצת קשה לי לנסח את זה כי זה ארוך ובעצם אני לא יודעת מה אני והאם באמת יש לי בעיה או שאני סתם "דפוקה" כמו הרבה אנשים.
אני בת 38 נשואה+2...

(המשך...)
שלום לכולם
כבר כמה זמן שאני רוצה לשלוח את ההודעה וכל פעם מתלבטת מחדש. לא מזמן גיליתי את הפורום הזה ממש במקרה.
קצת קשה לי לנסח את זה כי זה ארוך ובעצם אני לא יודעת מה אני והאם באמת יש לי בעיה או שאני סתם "דפוקה" כמו הרבה אנשים.
אני בת 38 נשואה+2 עוסקת בהנדסת תוכנה.
תמיד ידעתי שאני לא בדיוק נורמאלית, אבל בזמן האחרון אני מנסה למצוא אולי יש לזה הגדרה.
כשהכרתי את בעלי, אחרי כמה זמן הוא אמר לי שאני אוטיסטית. חשבתי שהוא אומר את זה סתם כדי לפגוע ( ובכן יש לי והיו לי המון בעיות חברתיות עליהן אספר בהמשך) ונפגעתי ורבתי איתו וחשבתי שהוא מקניט אותי  בעיני "אוטיסט" היה  בן אדם שלא מתקשר עם אי קיו נמוך ( עד הרגע שקראתי עוד ועוד חומר ברשת)   אבל מסתבר שלא. בפעם האחרונה שעשיתי משהו לא במקום( סתם עופפתי והצעתי אוכל לילדים שלי ושכחתי להציע לאנשים אחרים כאילו הם לא קיימים שם כאילו רק הילדים שלי היו קיימים ולרגע לא חשבתי שמישהו רוצה גם. באמת שלא מרוע. פשוט לא חשבתי.... ואז פתאום תפסתי את עצמי שאני ממש דפוקה ואיך לא שמתי לב?)   הוא פשוט אמר לי ( אחרי המון פעמים שהוא כעס עלי) "אני לא כועס עליך כי אני יודעת שזה לא מרוע או אגואיסטיות, את פשוט אוטיסטית" והוא קרא על אסברגר ואמר שזה "בול" אני.
אז גם אני קראתי קצת וקראתי גם כאן בפורום......וכן...יש דברים דומים. מעולם לא התעניינתי באוטיסטים וגם החומר ברשת הוא די מצוצמם. אבל הוא פשוט אומר לי את זה שוב ושוב והכוונה שלו לא להעליב. הוא משוכנע שאני אוטיסטית.
אני אנסה לנסח על קצה המזלג חיים שלמים....
אני אתחיל מזה שאין לי חברים. אני בת 38 ואין לי חברים. אין לי בן אדם אחד קרוב אלי חוץ מבעלי. אני ממש זוועה בקטע החברתי. כאילו שאין לי את המיומנות הטבעית ליצירת חברים. לא יודעת להסביר את זה. פשוט אין לי את זה. בבגרות זה פחות נורא. למדתי כבר איך להתנהג, איך לדבר ואיך לתקשר עם אנשים ואם אני סתם בקשר סתמי עם מישהו בחיים לא יראו שאני לא בסדר או משהו כי אני כבר יודעת לפי איזה תבניות להתנהג ומה לעשות. בדיוק כמו בתכנות. אבל אם מתקרבים אלי רואים שאני מוזרה. הרבה פעמים אני לא יודעת להגיד את "הדברים הנכונים" למרות שהשתפרתי
אני לא יודעת איך לדבר חופשי עם אנשים איך ליצור שיחה. תמיד אני שונה. מוזרה. פעם גם לא יצרתי קשר עין - הייתי מדברת לאויר( בתור ילדה) כיום אני יודעת שאני צריכה להסתכל לבן אדם בפנים כשאני מדברת איתו.( למרות שהרבה פעמים ממש לא בא לי)
יצירת קשר חברתי לא באה לי טבעי זה עולה לי בהמון אנרגיות וכמה אשני מנסה זה לעולם לא טבעי. מוזר כמה הבן שלי שהוא בן 5 "יש לו את זה" ואני במשך 38 שנים לא הגעתי לרמה החברתית שלו. אצלו זה פשוט וזורם - הוא ניגש, מדבר אומר את הדברים הנכונים עושה את הפרצופים הנכונים...( אני מנתחת את זה בראש )
כשאני באה עם הילדים שלי לגן שעשועים אני יושבת לבד כי פשוט אין לי איך להתחבר לאמהות אחרות. "היי" "ביי" זהו..  סמול טוק ( אני בסדר בסמול טוק) לא יודעת. אני בטוחה שיש אנשים חושבים שאני קרה. שאני לא רגישה. שאני מרוכזת בעצמי. או לא מעוניינת. אני בטוחה שמאחורי הגב אומרים שאני "מוזרה" . אבל אני צריכה 2 לטנגו ושהשני יהיה חזק ממני אחרת אני פשוט לא טורחת.
יש לי חברים של אינטרס כמו באוניברסיטה והכל נעלם כשהשלב נגמר.
חברים של אינטרס= כדי להפגיש את הילדים.
בתור מבוגרת יש לי הרבה יותר שליטה אחרי ש"עברתי" תהליך למידה באוניברסיטה של החיים אבל בתור ילדה זה היה נורא.... לא ידעתי ליצור קשרים ולא ידעתי לנהל ולהתנהג כמו שצריך בקשרים קיימים. ממש היה לי פיגור חברתי קשה.
קראתי כאן שאמא אחת כתבה שההבן שלה רוצה קשר חברתי על אחרים ושאף אחד לא רוצה להיות איתו באוהל ולא בחר אותו וזה ממש עשה לי דה ז'ה וו! אף אחד לא בחר גם אותי לאוהל!!! גם אני רציתי מאד ונפגעתי אבל לא היו לי חברים. אני כ"כ יכולה להזדהות עם הילד הזה כי אני הייתי בדיוק ילדה כזאת.
אמא שלי ילדה אותי מאוחר מאד והיא לא ממש רצתה להביא אותי אבל אבא שלי רצה.... יש לי עוד אחות אחת גדולה ממני.
תמיד הייתי שונה.
אמא שלי תמיד אמרה לי שאף פעם לא הייתי "כמו כולם" .
אמא שלי חושבת שפסיכולוגיה זה מדע בדיוני. היא עלתה מברית המועצות לפני 40 ומשהו שנה וכנראה פסיכולוגיה ומודעות לא ייתה קיימת שם.
לא היו לי בעיות של שפה  אבל פחדתי מילדים. לא ידעתי לתקשר איתם. ראיתי ילדים ולא רציתי לגשת אליהם. פחדתי. לא העזתי לדבר איתם. בגיל 3 אמא שלי סיפרה שזרקתי אבנים על ילדים. ככה סתם.
בגיל 6 התחלתי לגמגם. יכולתי לדבר רק עם אבא שלי ואמא שלי אבל בבית ספר גמגמתי וכל הכיתה צחקה עלי. אז הקטע של האבחון לא היה כ"כ מפותח כמו היום. הגננת הציעה לההשאיר אותי בגן כי טענה שאני לא מפותחת חברתית ואני "ילדותית" אבל שכלית אני מתאימה לכיתה א ואפילו חכמה אז אמא שלי העבירה אותי לכיתה א.
פחדתי מילדים. פחדתי להכיר ילדים חדשים. המעבר בין בתי הספר לכיתות לא מוכרות לווה בהמון חרדה.
תמיד הייתי מעופפת. עד היום. אני בן אדם מעופף. בתור ילדה הייתי נכנסת לעולמות משלי ממציאה לעצמי חברים וכל מיני שטויות כאלה כדי לחפות על מה שאין לי בעולם הזה.  חיה בעולם ההזוי הזה שלי. עכשיו זה כבר לא ככה. יש לי עבודה+2 ילדים ככה שהקטע של העולם ההזוי קצת הצטמצם וגם גדלתי.... אבל אני מעופפת המון.  אנשים מסוגלים לדבר אלי ופתום "פוף" אני לא שם.
עם הילדים אני מתפקדת יופי, אמא טובה וחמה ואני עושה המון תיקונים לאיך שהתנהגו איתי בתור ילדה. לילדים שלי יש לי המון סבלנות והם החיים שלי. אני נותנת להם המון חיזוקים חיוביים ( מעולם לא נתנו לי חיזוק חיובי. רק מכות. קיבלתי המון מכות בתור ילדה) . אין לי אף אחד חוץ מהילדים שלי ( יש לי את בעלי, אבל הוא גבר... לפעמים אני פוחדת שהוא יברח )
למדתי במסגרת רגילה.
הילדים הציקו לי.
אמא שלי תמיד כעסה עלי שאני שונה.
לא הייתה לה סבלנות מעולם. והאמת שגם לי לא הייתה סבלנות. אפס סבלנות.
היא טענה שאני מגמגמת כי אני רוצה תשומת לב. שאני ילדה רעה.
אחותי ואמא שלי קראו לי "מפגרת" זאת למרות שתמיד למדתי טוב( לדעתי יש לי גם הפרעות קשב  וריכוז  גם היו תלונות מהמורים  שאני מפטפטת אבל לא טופלתי כי לא הייתה לי בעיה מבחינת לימודים- תמיד הייתי תלמידה טובה) מבחינת IQ הכל בסדר- תמיד הייתי מעל הממוצע.
היו לי התקפי זעם. הייתי צועקת המון. בוכה המון. אמא שלי הייתה חוטפת מזה חום ולא הזיז לי. האשימו אותי שהיא חולה בגללי שיש לה לחץ דם בגללי. בהכל הייתי אשמה.
אני לא בן אדם רע. באמת! לפעמים כשאני נפגעת אני יכולה להגיד הכל רק כדי למשוך תשומת לב אבל זה לא זה שהתכוונתי. עכשיו כבר למדתי לשלוט בזה אבל כשהייתי קטנה הייתי צועקת כל מיני שטויות. ול90% מהשלשול הוורבאלי לא הייתי מתכוונת.
הרבה פעמים לא התנהגתי בצורה נורמטיבית. למשל בתור בקופת חולים. אמא שלי אמרה לי שלא הייתי מסוגלת לעמוד בתור. האמת עד היום. תור עושה לי חום מעצבן אותי ברמות קשות. די לא יכולה. אני פשוט בורחת ונמנעת (היכן שאני יכולה, כן?)
היו לי כמה חברות בבית ספר (לא ממש טובות)  אבל בתיכון כבר הייתי לבד לגמרי.
הייתי מסוגלת לעשות הכל כדי לזכות בתשומת לב כולל דברים הזויים לגמרי גם בגיל מבוגר (תחילת גיל ה20).
עדיין בגיל מבוגר( צבא) צחקו עלי שאני תמימה. תמיד האמנתי לאנשים והרבה פעמים עשו ממני צחוק. היו עובדים עלי ותמיד הייתי נופלת. אבל גם זה עבר כי כבר למדתי ובדרך הקשה.
מצבים חברתיים? כן, בתור ילדה היה קשה לי להבין סיטואציות חברתיות. הייתי נעלבת המון. סתם.
עד היום יש מצבים שאני מתעצבנת על אנשים ובעלי אומר לי שאין לי מה להתעצבן.
האמת שדי למדתי איך להתנהג בסופו של דבר....
קשרים זוגיים?
לא רציתי שום קשר זוגי. נרתעתי ממגע. מנשיקות. זה נראה לי מגעיל . הגעיל אותי בטרוף.
בסוף זה הגיע מאוחר (22+) . החלטתי שאני צריכה "להיות כמו כולם" ובסוף עם האוכל בא התאבון. התאהבתי בסוף.
מעולם לא טופלתי. מעולם לא אובחנתי.
מגע פיזי?
אני אדם שנראה מאד קר.
כלפי אנשים זרים אני לא יודעת לבטא רגשות או להתנהג בחום. אני חמה לבעלי ולילדים אבל זה לא בא לי טבעי.  לאנשים אחרים. אני פשוט נראית קרה מבחוץ למרות שאני מנסה אני לא יודעת איך. מוזר .
אמא שלי ואני בקשר אבל לא קשר משהו. היא תמיד מאשימה אותי שהייתי ילדה "קשה". תמיד היא מטיחה בי לפני בעלי שאף פעם לא הייתי "כמו כולם" ( וכמה פעמים אני עוד אשמע את התקליט הזה שוב)
עם אחותי אני לא בקשר. היא שונאת אותי. גם המשפחה שלה. הם מעולם לא הבינו אותי ולא טרחו לנסות.
לאחרונה אני מהרה
לה לה לה לה לה אבא קריר
51תגובות
07/04/14 04:28
376צפיות
מה שלומכם ?

(המשך...)
מה שלומכם ?
שאלה למבינות בנושא בדיקת תלות בעזרת הזולת
07/04/14 14:34
224צפיות
בביטוח לאומי מילאתי את הטפסים איזה מסמכים צריך האם מספיק האבחונים של הרופאה התפחותית והפסיכולוגית או שצריך עוד משהו

הילד לא גמול לא מדבר האם יש סיכוי לקבל שמחה לשמוע על התהליך האם מזמינים לועדה רפואית
יש סיכוי גדול
08/04/14 02:53
132צפיות
יש לעשות מכתב מקדים לתביעה,
לציין 3 דברים שהילד תלוי זולת: מקלחת, שירותים, ניגוב, אכילה, אפילו אם את כל הילדים בגיל שלו ההורים רוחצים זה מספיק טוב.
בתביעה עצמה יש לסמן תלות מוחלטת בזולת.

לי זה הספיק לקבל את הסכום המירבי (אבל לא את ההנחה בחשמל למשל....)
בנוסף לצרף כמובן את כל המסמכים מכל הגורמים, מטפלים, אבחונים, אני שלחתי להם תיק עם 50 דפים מלבד טפסי התביעה.
וזה לא שקר
08/04/14 08:26
115צפיות
אכן הוא תלוי בי בהכל לי יש רק בניתיים את האבחונים מהתפתחות הילד וגם בגן הוא נמצא עם סייעת נראה לי שאפשר לציין את זה האם אבחונים מהתפתחות הילד מספיקים

האם מזמינים לועדה רפואית ?????????
º
כל האוטיסטים תלויים בנו בהכל.לכן זה 100% נכות
08/04/14 08:29
65צפיות
ממש לא כל האוטיסטים
08/04/14 20:59
96צפיות
תלויים בהורים בהכל.
כן.
08/04/14 08:54
91צפיות
מזמינים לוועדה רפואית. שיהיה בהצלחה.
חשוב ביותר לטובת כל ההורים|מיקרופון
08/04/14 09:05
123צפיות
ששואלים כאן ועד היום נאמר לנו שאוטיסטים לא מקבלים את התוספת הזו!!
אז לאותם הורים הנה יש אם שמקבלת עבור בנה האוטיסט לידיעתכם!!
לחברת חשמל מועבר אוטומטית רשימת ילדים שמקבלים תוספת זו {תלוי בזולת}והם מקבלים את ההנחה בחשמל!
זה החוק הורה שמקבל תוספת תלוי בזולת ולא מקבל הנחה מחברת חשמל צריך לברר מדוע לא קיבל מול הביטוח הלאומי..
הייתי במצבך לפני שנתיים
08/04/14 15:09
112צפיות
לפני שנתיים הלכתי לחברה המרכזית למימוש זכויות לעזרה והדרכה בנושא ועדה רפואית על בדיקת תלות בעזרת הזולת לבת שלי.
למיטב זכרוני תלות בעזרת הזולת נבדקת מגיל שלוש שנים, הילד צובר נקודות לפי רמת התלות שלו בהתאם לגילו כאשר צבירה של 5 נקודות תזכה אותו בקיצבה.
מדובר על בדיקה שנתונה לפרשנות ולכן כדאי שיהיו מסמכים טובים ולדעת שלא לעזור לילד בבדיקה, שיראו עד כמה מתקשה.
דוגמא לעצה שנתנו לי הוא לא להלביש לילד מכנס עם גומי או בגדים שיקלו עליו אלא להפך, שיראו עם מה הוא ואת מתמודדים ביום יום, אחרת הם לא יתנו לו נקודות ובמצב כזה כל נקודה חשובה.
אוטיזם מזכה על פי הקרטריונים של ב"ל
08/04/14 18:51
100צפיות
תלוי בזולת באופן חלקי , חבל ללכת לחברה למימוש זכויות ולתת מהכסף של הילד מתנות חינם !!
הבדיקה לא נתונה לפרשנות יש קריטריונים מאוד ברורים, ורק ילדים חולים במחלות קשות וזקוקים למכונות  עומדים בקריטריונים, לא צריך לשלוח את ההורים לחברת מימוש זכויות על מנת לחלק להם כסף שהוא כל כך יקר לילדים שלנו!!
את כל כך צודקת
09/04/14 07:46
53צפיות
החברות האלה לוקחות כסף סתם ולא עושות כלום
כנראה שהם כן עושים
09/04/14 10:12
45צפיות
אבל במקרה של ילדים על הספקטרום חבל לשלם על דבר שאפשר לסדר לבד או להוציא כסף על דבר שאין זכאות על זה..{כמו תוספת תלוי בזולת שמיועד רק לילדים חולים במצב מאוד קשה}
היתי שם
08/04/14 22:07
84צפיות
בני באותו מצב הייתי בוועדה . יש להם קריטיונים ברורים לגבי תלות בזולת כל עוד הילד לא מוגבל פיזית והולך על רגליו זה לא תלות בזולת מבחינתם חבל על המאמץ והכוח כמה שניסיתי זה לא עזר!
גם אני הייתי שם
09/04/14 12:10
62צפיות
ניתן לקבל תוספת של 17% לקיצבה גם לילדים שהולכים ואוכלים לבד ואינם נכים או מונשמים.
התוספת הזו נקראת תלות חלקית.

אצלינו מסתבר שמשום מה כבר קיבלנו אותה (קיצבה של 2500 ש"ח בערך).
אם אתם מקבלים קיצבה של בערך 2200 ש"ח זה אומר שאתם לא מקבלים את התוספת וכדאי לפנות לביטוח הלאומי. אפשר להוריד טפסים באינטרנט, לשלוח בדואר, יזמנו אתכם לוועדה שלוקחת בערך חמש דקות ואחרי שבועיים תקבלו תשובה בדואר.
הפרוצדורה הזו תיתן לכם עוד 4500 ש"ח בשנה. לדעתי לא מעט כסף.
אפשר גם לקבל החזר רטרואקטיבית מנובמבר 2012. תדרשו את זה.

בעיקרון ביטוח לאומי אמור להעביר את פרטיכם לחברת חשמל כדי שתקבלו הנחה אבל זו לא הנחה משמעותית.
תשובה
09/04/14 13:39
58צפיות
אני מקבלת 2550 ש"ח התכוונתי לעוד 17% הבנתי שנותנים השאלה אם חבל על כל המאמץ
תשובה לנס קטן שלי
09/04/14 21:49
39צפיות
לדעתי חבל עת המאמץ
º
ה- 17% זה לא תלות בזולת
09/04/14 20:59
28צפיות
שותף בפייסבוק ל יד אמא לא"ס בן 16 .
06/04/14 16:39
284צפיות
10 דברים על אוטיזם
הם גרים בקנדה.
הרשימה התפרסמה בפייסבוק  Irish Autism
תרגום:
06/04/14 16:52
157צפיות
10 דברים שכל ילד עם אוטיזם רוצה שתדעו :

.אני ילד. אוטיזם זה רק תכונה אחת של האישיות שלי.
2. יש לי איכויות חיוביות. על תראו רק את הדברים השליליים.
3.אני אוהב עקביות. אני לומד כשמסבירים לי דברים בצורה מדוייקת ועושים אותם איתי
4 . אני אוהב שגרה כי היא מונעת הפתעות ואני יודע למה לצפות
5 דברים יומיומיים  כמו מראות, צלילים ונגיעות יכולים להיות נורמלים בשבילכם  אבל כואבים מאוד בשבילי
6 תהיו סובלנים איתי. יתכן שאני צריך יותר זמן כדי  להבין את מהלך העניינים
7.אל תניחו שאני לא שומע. לפעמים אני פשוט לא מבין
8 קשה לי להסביר מה אני צריך כי חסרות לי מילים לבטא את זה
9 אני רוצה להתחבר עם אחרים אבל לא יודע איך עושים את זה
10 אני יחודי ומיוחד דרך שלי. אל תשווו אותי לאחרים. רק תאהבו אותי  כפי שאני.
תודה, חשוב מאוד
07/04/14 12:04
61צפיות
בסעיף 7, אולי יש גם אפשרות שלפעמים ילד כן שומע וגם כן מבין, אבל לא מסוגל להביע או שמביע את זה בצורה שלא מובנת לאנשים בסביבה וזאת הסיבה שחושבים שהוא לא מבין או לא שומע?
נכון, גם אני חושבת כך
07/04/14 14:18
44צפיות
גם שומע גם מבין.
רק לא מסוגל להביע בצורה תקשורתית  נ"טית שהסביבה רוצה
º
יכול להיות גם שהוא שומע אבל לא מקשיב...
07/04/14 23:09
20צפיות
זאת ההנחה הכללית לגבי א"סים.
08/04/14 09:51
30צפיות
אני בכיוון שומע, מקשיב וקולט .
רק שלא יודע שאמור להראות משהו ו/או איך להראות את זה
כי הוא לא אמור להראות את זה
09/04/14 19:01
22צפיות
אוטיסט כילד,עדיין לא יודע שהוא חי בסביבה של אנשים אטומים לחלוטין,הוא לא מבין שאנשים סביבו לא רואים ולא שומעים ולא מרגישים דברים שלא נאמרים מפורשות או מוצגים
אוטיסט לא תופש ידע ככלי או מכשיר לקידום עצמי
מבחינתו זה חלק מהמכלול ולכן אמור להתבטא בהקשר אחר מזה הנהוג בחברה הנורמטיבית

גם כשהוא מתבגר ומבין את הציפיות ממנו לא תמיד הוא יבחר לשתף איתן פעולה
בדיוק בגלל ששיתוף כזה הרסני למהותו וזהותו

אז זה ממש לא מדוייק  לומר שהאוטיסט לא יודע שהוא אמור להראות או איך להראות
אנשים מראים כמו שהם רואים
ואוטיסטים רואים אחרת ולכן הם גם מראים אחרת
כל עוד אין הבנה לעניין זה אז כל הקשקושים על סובלנות והכלה זה בדיוק זה
קשקושים

ברור שלא אמור
10/04/14 19:50
5צפיות
לכן כתבתי שזו ההנחה של העולם הנ"טי.
07/04/14 14:22
30צפיות
חשבתי לרגע שהבת שלי כתבה זאת, לה יש עוד כמה סעיפים שהיא הוסיפה לגבי עצמה.
הסעיף הכי חשוב אצלה שהיא מוסיפה זה לחלק ציונים לבני אדם /בני גילה שמתייחסים אליה יפה
כן. כל אחד יכול להוסיף
07/04/14 19:26
28צפיות
סעיפים משלו
העיקר שזה ייקלט אצל מי שקורא
ואני חשבתי
08/04/14 07:45
54צפיות
שאין דבר כזה "ילד עם אוטיזם" כי אוטיזם זה לא משקפיים, או תכונה או מחלה אלא זהות חברתית - ואנחנו יכולים רק לחיות בתוך המשבצת שהחברה הגדירה בשבילנו או לחיות את עצמנו.

וחשבתי שכל הילדים צריכים לדעת שהם ראויים לאהבה, שיש משמעות וחשיבות לעצם קיומם ושיש מישהו שמוכן להילחם בכל העולם ואחותו למענם - עד שהם יהיו מספיק מבוגרים וחזקים בשביל להילחם בעצמם......

ולדעתי, "סינגור עצמי" זה כמו גול עצמי - עצם העובדה שאתה חושב שאתה צריך להצדיק את קיומך מצביע על העובדה שיש לך ספק בזה....
מבחינתי מספיק שטקסט כזה
08/04/14 10:03
44צפיות
יעורר אנשים לחשוב .
אם אנשים עדיין חושבים שא"ס זה ייצור שלא שומע ולא קולט וכל מה שהוא צריך זה ללמוד להתנהג כמו 'כולם' -
גם 10 הסעיפים האלה חשובים
הבעיה היא הפירוש
08/04/14 19:20
35צפיות
הכללים האלו לא נועדו לעזור לאוטיסט לחיות את עצמו אלא לעזור לו להתמודד עם ההורים שלו - אלו כלים ל"סינגור עצמי".
ואני יכולה לקחת כל כלל ולהציג את הפירוש המעשי הנבזי שהוא מקבל בדרך כלל...

אני חושבת שהבעיה העיקרית
08/04/14 20:07
31צפיות
שמניחים שא"ס (במיוחד ילד א"ס) לא יודע שום דבר.
למעשה הוא יודע  הרבה יותר מאשר הסביבה שלו חושבת.
פירוש מוטעה:
09/04/14 07:40
36צפיות
וזה הפירוש שהמקובל לאוסף הכללים האלו:

1. אני ילד. אוטיזם זה רק תכונה אחת של האישיות שלי. = אפשר להפריד את ה"אוטיזם" מה"ילד", כלומר ל"נרמל" אותו ואם הוא מצליח להתנהג "כמו כולם", להתעלם מהמחיר שהוא משלם על העמדת הפנים הזו.

2. יש לי איכויות חיוביות. על תראו רק את הדברים השליליים. = אני גם בן אדם, למרות הכל, כאילו התכונות הייחודיות שלי הן שליליות אז לא צריך לפתח את הכישורים המיוחדים שלי אלא רק לדכא אותם.

3.אני אוהב עקביות. אני לומד כשמסבירים לי דברים בצורה מדוייקת ועושים אותם איתי = אני קצת מפגר, אז תתייחסו אלי בהתאם.

4 . אני אוהב שגרה כי היא מונעת הפתעות ואני יודע למה לצפות  = אני לא צריך תכניות הכשרה או צמיחה ואפשר להעסיק אותי בעבודה ש"מתאימה" לי כמו מיון מטבעות או לבנות מסגרות דיור שאין בהם שום אפשרות קידום.....

5 דברים יומיומיים  כמו מראות, צלילים ונגיעות יכולים להיות נורמלים בשבילכם  אבל כואבים מאוד בשבילי = אני נורא מסכן וצריך סביבה מיוחדת ומגוננת שמשאירה אותי בחזקת ילד קטן שלא מסוגל לחיות בין כולם.

6 תהיו סובלנים איתי. יתכן שאני צריך יותר זמן כדי  להבין את מהלך העניינים = אני לא רק מפגר מבחינה קוגניטיבית אלא גם לקוי מבחינה תודעתית.

7.אל תניחו שאני לא שומע. לפעמים אני פשוט לא מבין = וזו שוב חזרה לאותה טענה שגורסת שהקושי בהבנה הוא חד-צדדי ולא תוצאה של קושי בתרגום בין שתי שפות שונות.

8 קשה לי להסביר מה אני צריך כי חסרות לי מילים לבטא את זה = מילים זו השפה היחידה שמאפשרת ביטוי עצמי.

9 אני רוצה להתחבר עם אחרים אבל לא יודע איך עושים את זה - אז תלמדו אותי את מה שאתם יודעים ותעזרו לי למצוא חברות מזויפת במקום לפתח קשרים אמיתיים.

10 אני יחודי ומיוחד דרך שלי. אל תשווו אותי לאחרים. רק תאהבו אותי  כפי שאני = ומכיון שזה מגיע בסוף הטקסט = האמירה הזו משאירה את השגיאות במקומן ומאפשרת להורה לחשוב שהוא עושה כמיטב יכולתו בלי להתאמץ ולהבין את הטעויות שלו.
נוטה להסכים איתך...
09/04/14 07:47
32צפיות
ולכן אלו אינם כלים לסינגור עצמי.
סינגור עצמי הוא דבר חשוב,
אבל כאן מלבישים תפיסות חיצוניות על הבנאדם,
מדברים בשמו כאילו לו אין קול- זה ההיפך המחלט מסינגור עצמי.
º
10/04/14 10:05
3צפיות
אני אישית הכי סובלת מהנחה
10/04/14 14:48
19צפיות
שחושבים שא"ס לא שומע (לא מקשיב, לא קולט, 'נמצא בבועה', 'נמצא בעולם משלו') .
זו רעה חולה שגורמת להרבה נזקים, וולצערי יש הורים לא"סים שבטוחים שזה כך.
אני לא אוהבת שמדברים בשם מישהו אחר...
09/04/14 07:44
56צפיות
מניחה שהאמא ניסחה את זה, לא הילד.
אז למה היא כותבת בשם "כל ילד עם אוטיזם"?
שתכתוב בשם עצמה
נכון, זה לא מושלם.
09/04/14 16:06
30צפיות
ופירסמו את זה בפייסבוק Irish Autizm

לדעתי זה חשוב כי זה נותן לאנשים כיוון מחשבה למה אין צורך להיות 'כמו כולם'.
יש הרבה הורים שלא רוצים לספר לילדים על האיבחון או רוצים להסתיר את האבחנה מכולם.
אני מקווה שהרשימה הזאת תתן להם חומר למחשבה, גם אם היא עצמה לא מושלמת.
למרות שאנשים לא אהבו את הרשימה
10/04/14 14:42
24צפיות
אני ממשיכה איתה (בהתאם לסעיפים).

1. ילד  זה ילד. תמיד.
2. ילד זה לא לקות ולא אוסף של לקויות.
3. א"סים אוהבים עקביות. מה רה בעקביות ?
4. כנ"ל לגבי שגרה. למעשה זה דומה לסעיף הקודם.
5. לא"סים יש רגישויות שגורמות להם סבל והסביבה לא מבינה את זה .
6. לא הכל צריך לקרות מהר .
7. א"ס שומע וקולט גם כשהוא לא מראה סימנים מובנים לנ"טים.
8. כמו בסעיף קודם, א"ס לא תמיד יודע להסביר דברים בצורה תקשורתית המובנת לנ"טים.
9. זה הסעיף היחיד שגם אני לא כל כך מסכימה איתו. יש כאלה שרוצים להתחבר ולא יודעים איך לעשות את זה בצורה מובנת לנ"טים.
אבל יש כאלה שבכלל לא רוצים את זה (צורת החיבור ואת האנשים שהם אמורים להתחבר אליהם)
10. השוואה לאחרים רק מזיקה , במיוחד כשדורשים להיות 'כמו כולם'.

ואני  שוב  מקווה שמי שלא אוהב את הרשימה (שלא נכתבה על יד א"ס בכבודו ובעצמו ) לפח חיקרא אותה ויקשיש לה מחשבה.
ובמחשבה שניה לדעתי זו רשימה שכתובה כך שתהיה מובנת לנ"טים  
07/04/14 09:55
5צפיות
משום מה יש לי תיקווה
08/04/14 11:20
195צפיות
וזה כי התחלתי לקרוא כאן ולקבל טיפים וחיזוקים מכולם כאן:)
בהקשר אחותי אני מתכוון.
עכשיו פסח,אנשים ומעסיקים יוצאים לחופשה לא קצרה...

וכמו שאומרים "אחרי החגים".
מי ייתן ובקרוב אפתח כאן שירשור חדש "אחותי מצאה עבודההההההההההההההההה".

:)))))
מאחלת לאחותך ולכל המשפחה
09/04/14 13:51
51צפיות
שהפסח הזה יסמן בעיקר לה וגם לכם אביב חדש, חירות חדשה
אם מציאת עבודה או בדרך אחרת.
לא חושבת שכדאי לשים את כל הביצים בסל אחד,
לתלות את כל יהבכם במציאת עבודה.
מסכימה לגמרי עם שלומית..
09/04/14 15:03
37צפיות
לדעתי עניין העבודה חשוב מאד אך הוא לא הנקודה העיקרית.
חשוב מאד לנסות להבין מה מפריע לה מעבר לכך, ולא לכעוס אם היא לא משוחחת בארוחות,
או מתנהגת שונה. לראות מה היא אוהבת ואיך לשתף איתה פעולה לטובת כולם.
אולי היא מתעניינת בתחביב מסויים ואפשר להמליץ לה להשתתף בחוג בנושא.
אולי לצאת איתה להליכה מדי פעם, למשל, וכל דבר שישפר תקשורת ומצב רוח.
חג פסח שמח.
בהצלחה
09/04/14 15:23
25צפיות
אבל בן אדם לא מוגדר רק על ידי עבודה שהוא עובד בחוץ.
למשל אם היא הייתה נשואה ועקרת בית, אף אחד לא היה בא אליה בטענות.
לכל אדם יש הרבה איכויות. ויש אנשים שחיים כל החיים בלי לעבוד בחוץ.
ואני עדיין בעד התנדבות כל שהיא


בהצלחה חג פסח כשר ושמח
10/04/14 03:50
12צפיות
אשרייף
º
בהצלחה לאחותך וחג שמח :)
10/04/14 11:59
3צפיות
דגים המטפסים עצים
06/04/14 22:33
222צפיות
היום קראתי משפט מדהים:
Everybody is a genius. But, if you judge a fish by its ability to climb a tree, it'll spend its whole life believing that it is stupid.
בתרגום לעברית: כל אחד הינו גאון, אך אם תשפוט דג על פי יכולתו לטפס עצים היא יבלה את חייו באמונה שהוא טיפש.
המשפט המדהים הזה נאמר ע"י אלברט איינשטיין
העולם כולו מלא בדגים המנסים לטפס על עצים במקום להינות משחיה במים.
המשפט הזה נכון לכל אדם, אך נכון במיוחד לאנשים על הספקטרום. אם שופטים אותם לפי קנה מידה של הנ"ט הם נתפסים כבעלי לקות למרות שבתחומים רבים הם עולים על הנ"ט בהרבה.  ואנו, ההורים משקיעים משאבים נפשיים וכספיים עצומים בניסויון ללמדם טיפוס על עצים במקום להתפעל כמה טובים הם בשחייה במים.
אנחנו צריכים קודם כל לפתח את התחום החזק שלהם, שזה מקור לאושר ולבטחון עצמי שלהם
מכירה את המשפט
07/04/14 09:52
69צפיות
הוא נהדר   .
º
יפה, תודה
07/04/14 11:42
22צפיות
07/04/14 19:29
5צפיות
בהמשך לשירשור לגבי "אילוף" ילדים
07/04/14 20:35
114צפיות
אני לא חושבת שמקרה שלי ניסיתי ללמד את הדג שלי לטפס על עץ.
מה שניסינו לעשות זה להסביר לאותו דג שזה עץ ושלא כולם יכולים לטפס עליו.

הבעיה שלו היתה שהוא היה בבריכה ולא ידע בכלל לשחות.  אני רוצה להאמין שעזרנו לו למצוא את נקודות החוזק שלו, באנלוגיה שלך - את היכולת שלו לשחות ולתמרן בעולם.

בדרך כלל אין בעיה ללמד דג לשחות
07/04/14 21:35
65צפיות
הבעיה כשדורשים ממנו לטפס על עץ  כי 'כולם מטפסים'
08/04/14 10:59
37צפיות
חתול יודע לטפס על עצים.
08/04/14 17:53
53צפיות
האם כדאי ללמד אותו לשחות ?
הם ממש-ממש פוחדים ממיים והרבה בני אדם מכריחים
08/04/14 21:46
48צפיות
אותם להתקלח בצורה אנושית כדי שהביית לא יסריח.
קודם הם "מתרבתים" את החתול ומלמדים אותו לא להתנהג כמו חייה בבית...
בגלל זה כתבתי על חתולים
09/04/14 15:05
26צפיות
הם לא סובלים מים ומתנקים  מצויין לבד
בית ספר מיוחד או כיתת תקשורת
08/04/14 06:22
154צפיות
הי,
מחפשת המלצות על בית ספר מיוחד או כיתת תקשורת, בני עולה לא' בתפקוד נמוך
º
אם הוא בתפקוד נמוך אז לכי על "אבן חן".
08/04/14 08:31
50צפיות
בית ספר מיוחד או כיתת תקשורת
08/04/14 06:23
102צפיות
חשוב לציין שאנו גרים בראש העין
אין בראש העין כיתת תקשורת
08/04/14 06:42
81צפיות
הילדים נוסעים לכוכב יאיר.
יש את בית ספר אבן חן ששמעתי עליו טובות.
יש לי שני ילדים, אחד מהם החלטתי להכניס לבית ספר מיוחד ואחד לכיתת תקשורת.
ההבדל ביניהם הוא שאחד מהם נלחץ כשיש מסביבו מאות ילדים מתרוצצים, הוא רגיש מאוד לרעש, ואין לו סיכוי להשתלב בפעילויות כמו למשל טקסים בית ספריים בהם מכניסים מאות ילדים לאולם אחד ענק ומשמיעים מוזיקה בקולי קולות, והשני יכול להשתלב עם תיווך.
המבחן הפשוט הוא ארועים משפחתיים כמו חתונות או בר מצוות. לבית ספר מיוחד שלחתי את הילד שאני גם לא לוקחת לכאלו ארועים כי הוא סובל בהם. לכיתת תקשורת - את זה שנהנה בארועים האלו ומשתתף בהם.
יש את בית ספר סאלד בכפר סבא
08/04/14 10:16
77צפיות
בעיקרון הוא מיועד לילדים ונוער הסובלים מפיגור קל רב בעייתי, אבל הבנתי שמגיעים אליו גם ילדים שנמצאים על הספקטרום האוטיסטי.
יש לי ניסיון של שנה עם בית הספר הזה, התנדבתי שם לשירות לאומי ונהניתי מאוד, אפילו שהיו רגעים לא קלים (בכל זאת, מדובר בבית ספר לחינוך מיוחד).
הצוות שם מקסים וגם התלמידים נחמדים מאוד.

בהצלחה!
º
כן, יש להם גם כיתות לPDD
08/04/14 16:20
37צפיות
נכון, וזה יחסית חדש
09/04/14 01:12
59צפיות
אני מניח שבתקופה שהתנדבתי שם היו שם ילדים עם PDD, אבל לא היו אז כיתות מיוחדות לאוטיסטים.
בכל מקרה, זו יוזמה מבורכת שפתחו שם כיתות מהסוג הזה.
"צרות" של ילדים בתפקוד גבוה - נשבר לי הלב
82תגובות
05/04/14 23:39
862צפיות
שלום,
זקוקה לעצה.... הבן שלי בכיתה ה', משולב יחידנית עם סייעת, אובחן רק לקראת גיל 7, תפקוד גבוה. עיקר הקושי הוא חברתי.
אבל מה "הבעייה" - היה יכול באופן אירוני להיות יותר קל אם בכלל לא היה מעניין אותו הקטע החברתי, אבל העניין הוא שזה מאוד מעניין אותו, הוא מאוד רוצה חברים, אבל אין לו...

(המשך...)
שלום,
זקוקה לעצה.... הבן שלי בכיתה ה', משולב יחידנית עם סייעת, אובחן רק לקראת גיל 7, תפקוד גבוה. עיקר הקושי הוא חברתי.
אבל מה "הבעייה" - היה יכול באופן אירוני להיות יותר קל אם בכלל לא היה מעניין אותו הקטע החברתי, אבל העניין הוא שזה מאוד מעניין אותו, הוא מאוד רוצה חברים, אבל אין לו בכיתה אפילו חבר אחד.
לא שמתאכזרים אליו, לא שמציקים לו, פשוט לא ממש חברים שלו. בהפסקות הוא בד"כ כן משחק במשחקים קבוצתיים לפי דיווחים שאני מקבלת (מחניים, כדור, וכיוב'....), והוא גם בצופים. אבל בשעות אחרי הצהרים, בימים שאין לו חוגים, הוא לגמרי לבד.
אף אחד לא מתקשר, אף אחד לא בא (אלא אם המורה יוזמת פעילות שהילדים צריכים לעשות בקשר עם הלימודים ואז הוא מצוות לאיזו קבוצה), ובזמן האחרון הוא ממש ממש מדוכא, כל הזמן שואל למה אין לו חברים, אומר שחברים זה הדבר שהוא הכי רוצה בחיים,  שהוא כבר איבד תקווה לגבי זה שאי פעם יהיו לו חברים, ושאולי הוא לא טוב בזה..... (יש לציין שלא סיפרנו לו אף פעם על האבחנה שלו, הוא יודע רק שיש לו קשיים חברתיים ובלימודים במקצועות רבי מלל, אבל לא "נתנו שם" לאבחנה).
עכשיו יש טיול של הצופים והיו צריכים להתחלק לאוהלים. ילדים הלכו למדריכה וביקשו להיות עם X או Y, וכמובן אף אחד לא ביקש להיות איתו (למרות שיש כמובן הבדל מלהגיד - שלא רוצים להיות עם X) , אבל הוא מאוד נפגע מזה שאף אחד לא ביקש להיות איתו.
בית הספר לא ממש נותן פתרונות לעניין. כשאני מזכירה להם, אז יש לעיתים יותר פעמים שהמורה יוזמת מטלות הקשורות לבית ספר אחה"צ, אבל הבן שלי כבר אומר שבאים אליו רק בגלל שיש מטלה ולא בגלל שהם חברים שלו....
בשבוע האחרון הוא כל הזמן מדוכדך וממש מזיל דמעות כל הזמן על העניין החברתי. עצוב עצוב ממש, אני כבר לא יודעת מה להגיד לו ואיך לעודד אותו...
כלבי סיועה לאוטיזם
06/04/14 11:08
244צפיות
שלום לכולם
דבר ראשון אני מצדיעה לכולכם
אני מאלף כלבים כ 12 שנה ואני מתחיל לפתח בארץ כלבי סיועה לאוטיזם .
אני קורא את הקשיים שאתם עוברים ולומד מימכם המון.
אני מחפש 4 משפחות להכין להם כלב כמעט במחיר עלות .
הכלבים עוברים הכשרה מגיל  6 שבועות עד גיל 8 חודשים או שנה בהתאם למטופל
מעבר לנוכחות המרגיעה של הכלב אשר תורמת להורדת ההתקפים ומסייעת לפתח קשרים חברתיים אמפתיה העצמה ובטחון הכלב
עובר הכשרה ספציפית למטופל
דוגמה לעבודה דומה בחול http://youtu.be/WiSB-AFnWHc  
בנוסף הכלב מאומן לא לעזוב את המטופל או לנבוח ולאתר במקרה של מטופל שנוטה לברוח .
את מוזמנים לפנות אלי בפרטי ולתת דגשים כיצד כלב יכול לעזור
מלה הערכה אייל

06/04/14 16:35
26צפיות
רעיון מצוין!
06/04/14 22:44
96צפיות
בכלל, כלבים הם יצורים מקסימים.
º
עושה רושם שאיין ביקוש או עיניין
07/04/14 11:59
52צפיות
הרעיון מאוד יפה
07/04/14 12:35
78צפיות
אנחנו במשפחה שלנו אוהבים כלבים, נשמע לי טוב כאפשרות לעתיד בשבילנו אבל לתקופה הקרובה כנראה שלא נוכל. מקווה שבעתיד כן.
יש עניין.
07/04/14 19:27
63צפיות
העיקר לא לוותר
º
אני מחפשת כבר שנים
07/04/14 12:37
175צפיות
http://youtu.be/WiSB-AFnWHc
07/04/14 12:54
78צפיות
אשמח עם תצפי בסרטון לדוגמה




כלב מאומן בהחלט יכול לסייע לבוגרים
10/04/14 10:59
10צפיות
לצערי אני ניתקל בלא מעט משפחות שמאמצות כלב או גור ונופלים תחת העומס
הבדל עצום ביין כלב שירות שהוכשר מגורות לעבוד לבין כלב שאינו מחונך כלל
מרתק
07/04/14 19:37
69צפיות
מתאים גם לאנשים שלא מדברים?
יכול להיות מתאים לאנשים שלא מדברים
07/04/14 23:53
57צפיות
צריך לראות כיצד הכלב יכול לסיעה
הכלב לא צריך פקודות מילוליות
º
האם ניתן לצפות מהאוטיסט להיות אחראי על הכלב?
07/04/14 23:07
35צפיות
תלוי ביכולות שלו
07/04/14 23:29
62צפיות


למה לא?
07/04/14 23:33
56צפיות
כמו מכל נער אחר.
ואם הוא ילד,
אז שיהיה כמו כל ילד אחר כשמכניסים כלב הביתה.
אבל אני מדברת על תפקוד גבוה.
תפקודים נמוכים זה משהו אחר...
אי אפשר לצפות שום דבר מראש.
08/04/14 10:32
48צפיות
גם שלוקחים כלב לילד נ"ט , הרבה פעמים קורה שההורים מטפלים בכלב בסופו של דבר.
אבל גם שההורים מטפלים, ההמצאות של הכלב בבית זה דבר חשוב מאוד
º
מה עם בוגרים ?
10/04/14 03:52
13צפיות
נא לנעוץ: מתארגנת קבוצת הורים לפתיחת
05/04/14 22:26
298צפיות
כיתת תקשורת לנערות דתיות, ו-ח/ז-ט, באזור: בית שמש, גוש עציון, ירושלים
לפרטים נוספים נא לפנות אלי במסר
אין צורך לבקש
06/04/14 08:49
144צפיות
יש קריטריונים לנעיצה.
הודעה שמתאימה להם ננעצת עם או בלי בקשה,
והודעה שלא- לא, עם או בלי בקשה

א)הודעה שאינה בענין אישי בלבד אלא לתועלת הציבור
ב)ללא נעיצה יש להניח שתגלוש מטה במהרה
ג)לא ננעצה שבשבועיים האחרונים.
º
תודה
06/04/14 13:52
22צפיות
היש כאן הורים נוספים שמעוניינים
07/04/14 23:19
53צפיות
בפתיחת
כיתת
תקשורת
לנערות
דתיות
?
בהחלט אבל באזור פתח-תקוה...
09/04/14 22:05
20צפיות
בכל מקרה מבחינת משרד החינוך זה מחוז אחר מירושלים.
מצטערת
09/04/14 23:46
14צפיות
אבל
מציעה
לך
להתארגן
עם הורים
בפתח תקוה לפתיחת כיתה דומה
בבקשה לנעוץ
49תגובות
06/04/14 16:31
460צפיות
הבן שלי הצטרף היום לדיון ואני חושבת שהרבה מאוד הורים ירצו לקרוא מה שהוא כותב בנוגע ל"אילוף"  כי הרבה מאוד פעמים מתפתח פה דיון בין הורים ובין אספים,  ולכן חשוב גם לקרוא את דעתו של ילד בן 17 אספרגר שמתפקד בצורה כל כך מרשימה עד כדי כך שהאבחון כבר "נלקח" ממנו. לא שהוא כבר לא...

(המשך...)
הבן שלי הצטרף היום לדיון ואני חושבת שהרבה מאוד הורים ירצו לקרוא מה שהוא כותב בנוגע ל"אילוף"  כי הרבה מאוד פעמים מתפתח פה דיון בין הורים ובין אספים,  ולכן חשוב גם לקרוא את דעתו של ילד בן 17 אספרגר שמתפקד בצורה כל כך מרשימה עד כדי כך שהאבחון כבר "נלקח" ממנו. לא שהוא כבר לא אספרגר, אבל הוא כבר לא מתוייג בשום דרך ובשום צורה, לומד בחינוך רגיל, מדריך בתנועת נוער ילד נורמטיבי לחלוטין.
ביקשתי ממנו לכתוב כי תמיד שאני מספרת עליו יש כאלה שמתקיפים אותי על כך ש"אילפנו" אותו ושאנחנו לא מוכנים לקבל אותו כמו שהוא ורוצים לשנות אותו, וחשבתי שיהיה חשוב שהוא יכתוב בעצמו ויביע את דעתו בעניין.

לא יודעת בדיוק איך אתם נועצים הודעות אבל חשבתי להפנות את תשומת לב מנהלי הפורום לדיון.
PDD בגיל 18 מסתיימת קצבת ילד נכה? מה עושים?
06/04/14 23:42
121צפיות
שלום לפורום המכובד
הבן שלי בכיתה יא משולב יחידני בביצפר רגיל ..
נחשב בתיפקוד גבוה ..
מקבל סיוע קצבה מלאה .
קיבלתי מכתב מבטלא שהקצבת   ילד נכה  מסתיימת עקב גיל 18 ..
אמרו שיש קריטריונים אחרים להמשך לקבל קצבה  ...
מה עושים ?
מהם הקריטריונים ?
למי פונים ?
אשמח לקבל כאן סיוע ...
&nbsp;
ביטוח לאומי
07/04/14 04:26
111צפיות
מקבלים קצבת נכות    אפשרת מיד ל בדוק את הדברים באתר הביטוח הלאומי או מול פקידי הרווחה  ממני ממאסאיוקי טושירו
קיצבת נכות כללית
07/04/14 06:50
93צפיות
אתה צריך לפנות לביטוח לאומי ולמלא טפסים לקצבת נכות כללית.
אתה צריך להוסיף לטופס:
לתביעה יש לצרף את המסמכים הבאים:
תעודות רפואיות וכל מסמך רפואי אחר, לרבות אישורים על טיפולים .
פרטי חשבון בנק.
אישור על פתיחת תיק אפוטרופסות  - אם פתחתם כזה תיק. אם לא, אז במידה ואתה רוצה שהקיצבה תגיע אליך, מספיק חוות דעת מפסיכולוגית שעדיף שאתה תקבל את זה. אחרת הם יכניסו את זה לחשבון שלו. זו החלטה שלכם לפי מה שמתאים.
אשמח אם תתני לי יותר פרטים
07/04/14 08:17
54צפיות
פתחתי לו חשבון בנק.אני מורשה בחשבון.
לא רוצה לפתוח תיק אפוטרופוס ..
מה ?הם עוצרים את הקצבה מבלי לתת קצבת נכות רגילה?
אני צריך מחדש וועדות וכאלה?
איך זה הולך
אודה לך אם תסבירי לי מנסיונך.
אתה לא צריך לפתוח תיק אפוטרופוס
07/04/14 11:05
46צפיות
וכן, אותנו זימנו לועדה בביטוח לאומי.
הם אכן עוצרים את קיצבת ילד נכה.
אם לא תטפל בנושא של נכות כללית אז הוא לא יקבל. זה לא מעבר אוטומטי.
אתה צריך רק לשלוח את הטופס ויזמנו אותכם לועדה.
מורידים טופס תביעת נכות כללית
07/04/14 09:50
35צפיות
מהאתר של הביטוח לאומי באינטרנט.
יש שם כל ההוראות למילוי
תשובה לשאלתך
07/04/14 11:39
48צפיות
בגיל 18 ושלושה חודשים הילד מפסיק לקבל קיצבת נכות ואז נבחנת זכאותו של הילד לקיצבת נכות כללית.
קיצבת נכות כללית מוענקת למי שצבר לפחות 40% נכות ולמי שנקבע כי בגלל מצבו הרפואי  אינו מסוגל תעסוקתית להשתלב בעבודה ואיבד לפחות 50% מכושרו להתשכר
כידוע לך יש רמות של PDD ומרבית הילדים מקבלים קיצבת נכות כללית, השאלה מה גובה הקיצבה שיקבלו והאם יקבלו לצמיתות.
מה שאתה צריך לעשות כרגע הוא להגיש תביעה לנכות כללית בצורה מסודרת עם אבחונים תעסוקתיים מתאימים.
מניסיון אישי אני הייתי הולכת לחברה של מימוש זכויות. רק תוואו שזה חברה שלא לוקחת כסף לפתיחת תיק, כלומר אתה יכול להתייעץ איתם וולראות מה מגיע (וכמה) לך בלי ממש להתחייב מראש לאף אחד.
לא ברור למה צריך חברה למימוש זכויות
07/04/14 12:19
35צפיות
הם לא  עושים שום דבר חינם , למה לתת אחוזים מקצבות שמגיעות בזכות?
צודקת לגמרי
07/04/14 12:29
33צפיות
לא צריך אותם. אנחנו פה ויכולים לעזור.
לדעתי, ממש מיותר ללכת לחברות כאלה.
07/04/14 12:31
30צפיות
רק אם רואים שלא מצליחים לבד, אז לנסות עם חברה זו או אחרת.

אולי לא הבנתם נכון
07/04/14 13:39
39צפיות
אמרתי שכדי להתיעץ עם חברה שתביא יעוץ חינם ופתיחת תיק חינם.....
כמובן שבאופן כללי צריך לנסות לגשת לבד. אני באופן אישי מרגישה צורך לעזרה חיצונית מחברות אבל יכול להיות שזה בגלל שלי היה חוויות לא סמפטיות עם ביטוח לאומי.
הבעיה שהחברות לא עושות כלום חינם
07/04/14 13:49
34צפיות
גם לא יעוץ! ובטח שלא פתיחת תיק שזו כבר ממש עבודה!!,
כל דבר עולה!! והרבה!!
גם אם יש ניסיון רע עם ב"ל זה לא אומר שצריך לחלק כספים  במקרה של ילד/אדם על הספקטרום, כל אגורה שנלקחת מההורים זו חוצפה!!
החברות האלו לוקחות עבור כל דבר כסף אין אצלם חינם!!
פסיכיאטר לביקור בית
113תגובות
04/04/14 21:58
323צפיות
שלום.

אחותי כבת 40 עם אספרגר מאבחנת כבעייתית עוד מגיל שנתיים.
במצב שאינה רצה לקבל שום טיפול אך מודעת כי מצבה לא מאוזן ולא בריא.

מי מכם מכיר פסיכיאטר באיזור מרכז המגיע לביקורי בית לרחובות.

אשמח לכל תשובה מכם.

תודה.

(המשך...)
שלום.

אחותי כבת 40 עם אספרגר מאבחנת כבעייתית עוד מגיל שנתיים.
במצב שאינה רצה לקבל שום טיפול אך מודעת כי מצבה לא מאוזן ולא בריא.

מי מכם מכיר פסיכיאטר באיזור מרכז המגיע לביקורי בית לרחובות.

אשמח לכל תשובה מכם.

תודה.
שקט
07/04/14 12:16
87צפיות
מי שרוצה יכול לגגל את השם של האשה הזאת וימצא שהיא מנהלת מערכה די נחמדה ומעניינת נגד הערצת החברה למוחצנות
לנושא יש גם קשר למה שנקרא כאן בטעות מיומנות חברתיות וכלים וכישורים חברתיים
וגם לנושא של מה שנקרא בטעות שילוב
כתובות אינטרנט מצורפות:
העצמת מופנמים
07/04/14 12:45
50צפיות
כשהייתי ילדה, היתה תקופה שקיבלתי יחס של הערכה על תכונות כמו שקט וצניעות. באותה תקופה היה לי יחסית קל והצלחתי. כשהמחנכת התחלפה למישהי שהעריכה ילדים מוחצנים היה לי קשה הרבה יותר, התקופה ההיא זכורה לי כתקופה רעה בילדות שלי. אומרים שאברהם אבינו היה וותרן, וגם שמשה רבנו היה שקט, אולי פעם ידעו להעריך יותר תכונות אלו.
כיתה א בירושלים
04/04/14 16:23
168צפיות
שלום לכולם,
אני אמא לילד בן 6 (בנובמבר הקרוב יהיה בן 7), הוא אובחן PDD... צריך השנה לעלות לכיתה א', הפסיכולוגית המליצה על בי"ס כוללני (לכל הספקטרום), לצערי הוא עדיין לא מדבר רק מילה פה מילה שם, וזו הסיבה העיקרית שאינו מתאים לכיתת תקשורת.
הלכתי לראות את בית הספר והיה לי מאוד קשה, לדעתי הוא לא מתאים לשם, למרות שבכיתה המיועדת ישנם עוד כ-4 ילדים ברמת תפקוד כמו שלו.
אני לא יודעת מה לעשות.
אני רוצה שהוא יהיה מאושר ויקבל מה שהוא צריך, אז אולי אני טועה ? אולי הצוות יודע יותר טו ממני מה מתאים לו ?
אני פונה אליכם כי אני מרגישה לבד (אני חד הורית ל-2 ילדים).... מפחדת לעשות טעות... מפחדת שלא יהיה לו טוב והוא לא יוכל לספר לי.
האינטואיציה שלי אומרת שהבי"ס הספציפי הזה לא מתאים, הלב שלי נעצר בשנייה שנכנסתי ולא הפסקתי לבכות, התחושה הייתה יותר רעה מהתחושה שקיבלתי את תוצאות האבחון מלפני 3 שנים.
מה לעשות ?
מישהו יכול להמליץ לי על מקום טוב בשבילו בירושלים והסביבה ?
º
האם הוא מקבל טיפולים גם מחוץ לבית הספר?
04/04/14 19:02
33צפיות
º
כרגע הוא בגן לא בבי"ס
04/04/14 19:28
36צפיות
º
הוא מקבל טיפולים מחוץ לגן?
04/04/14 21:18
28צפיות
בית ספר כוללני
04/04/14 19:21
128צפיות
אני אספר לך את הסיפור שלנו.
אנחנו הלכנו לסיור בבית ספר חינוך מיוחד כוללני, ובעלי אמר אחרי הסיור: "אם זה מה שמציעים לו, אז שישאר בבית וזהו"
ניסינו שילוב יחידני, ניסינו ללמד אותו בבית, וכאשר שום דבר אחר לא הצליח, כעבור שנה של ניסיונות, הכנסנו אותו לבית הספר, ושם הוא פרח.
בניתוח לאחור, מה שגרם לבעלי את ההרגשה הרעה זה שהוא ראה בית ספר שלם, שבעים ילדים, שכולם ילדים עם צרכים מיוחדים.
זו חויה שונה לגמרי עבורינו מגן עם שמונה ילדים ו11 אנשי צוות, וגם מבית ספר עם שלוש מאות ילדים רגילים ורק שמונה ילדים מיוחדים.
וזה בגלל שיש לנו קושי עם קבלת השונה. זה מה שמקשה עלינו כל כך.
אז בעלך מבין את מה שעובר עלי...
04/04/14 19:51
105צפיות
אני נזהרת במילותיי כי חלילה אני לא רוצה לפגוע באף אחד, לא בצוות שעושה עבודת קודש ובטח שלא בתלמידים האחרים, אבל המראות היו קשים והמבנה עצמו היה סגרירי.
אני לא בטוחה שזה נכון שהבן "המיוחד" שלי יחיה בעולם שבו כולם "מיוחדים" ויחשוב שכך נראה העולם, אני לא מרגישה שזה נכון לקחת את כל רמות "הייחודיות" ולשים אותם יחד מנותקים מהעולם המגוון של "רגילים" ו"מיוחדים".
סליחה על הבוטות, אבל אני כועסת על הפתרון שיש לעירייה להציע ויותר מהכל פוחדת, פוחדת עליו.
יתרונות וחסרונות יש לכל פתרון
04/04/14 20:07
74צפיות
נכון שבעולם מושלם הילדים היותר מיוחדים שלנו היו עדיין שייכים לקהילה בה הם גדלים. ובגדול זו אחת ממטרות השילוב, ולכן יש כיתות קטנות גם בבתי הספר ה"רגילים".  אבל החסרון הוא שהחברה שלנו עדיין לא הבינה שכולנו מיוחדים, וגם ליותר מיוחדים יש מקום בקהילה, ולילד מאוד מיוחד קשה להיות בקהילה, ובית הספר הכוללני הוא גם סוג של חממה ומקום שבו כן יקבלו אותו על כל מיוחדותו, כמו כל אחד אחר.
אף פיתרון אחר לא התאים לו
04/04/14 21:33
78צפיות
הבעיה בבתי ספר רגילים שיש בהם המון רעש והחולה בהפסקה, מאות ילדים מתרוצצים. בבית הספר המיוחד ראיתי בפעם הראשונה את הבן שלי משחק בכיף בהפסקה עם חברים.
יש גם בעיה עם ילדים רגילים שלרןבם קשה לקבל את הילדים שלנו, ולכן לפעמים לא נעים לילדים שלנו בחברים.
גם בבתי ספר המיוחדים יש עומס
06/04/14 20:16
37צפיות
רעש ולחץ!!
אני מכירה רק בית ספר אחד
07/04/14 06:59
30צפיות
שלומדים בו 70 ילדים.
המצב היחיד של עומס ולחץ זה כשמכנסים את כל הילדים בבית הספר לחדר אחד.
המורה שלו הסכימה שבמצב כזה הוא לא חייב להכנס.
אחרת, כשהם מפוזרים על שטח גדול של חצר - אין שום רעש והמולה.  
זה הניסיון האישי שלי.
זה מה שהכי התאים לבן הגדול שלי.
מה רמת התפקוד שלו חוץ מדיבור?
04/04/14 20:02
92צפיות
ייתכן  שהוא יצליח להיות בכיתת תקשורת.
רמת תפקוד גבוה
05/04/14 05:32
140צפיות
העלתם כאן את עניין ההפסקה... הוא לא יתמודד עם הפסקה בבי"ס רגיל.
אוףףףףףף.... אפילו לכם שהכי יכולים להבין אותי בעולם, אני לא מצליחה להסביר למה אני מרגישה כל כך רע עם הגזירה (עם בית הספר שהייתי בו).
איך אני יכולה להיות בטוחה שאני עוזרת לו ולא מזיקה לו ?
אני יודעת שהצוות בגן שבחר את בית הספר עבורו, מאוד אוהבים אותו, רוצים  בטובתו והחלטתם הייתה מקצועית.
אבל אולי הם טועים ?
אולי יש בתי ספר אחרים שיכולים יותר להתאים לו ?
05/04/14 06:56
67צפיות
אני מבינה למה את מרגישה רע.
את גם הסברת את עצמך.
העובדה שהילד שלנו צריך חממה בתקופת בית הספר, מאותתת לנו שגם אחר כך הוא לא יוכל להשתלב בחברה הכללית ויצטרך הגנה.
וזה אכן מדאיג.
אנחנו לא נעשות יותר צעירות.
הבן שלי כבר בן 19, והוא רצה לעשות שרות לאומי, ובית הספר לא המליץ על כך והפסיכולוגית אמרה שהוא לא מתאים.
אני רואה מסביב בני נוער בספקטרום שמתנדבים לצבא או לשרות לאומי, ומאוד חבל לי.
אבל זה לא רק זה, שהוא לא תורם לחברה, אלא שזה גם אינדיקציה ליכולת שלו לתפקד בצורה עצמאית בחברה.
ואם הוא לא מתפקד בצורה עצמאית, זה אומר שהוא צריך אותנו, ההורים. ומה יקרה כשכבר לא נהיה שם?
אני יודעת שזו המחשבה שמעיקה עלינו. ואני מניחה שזה גם מה שמעציב אותך. היית רוצה שהוא יהיה פחות שביר, פחות זקוק לחממה. זה לגמרי טבעי ומובן.
תודה על החיבוק
05/04/14 13:45
61צפיות
אני מבינה מה את אומרת ושולחת לך חיבוק חזרה.
אבל לצערי התחושה שלי לא הייתה "חממה" אלא יותר כמו כלא, כאילו הם הופרדו מהכלל על מנת להסתתר ולהיות מוסתרים.
והאם להיות יום שלם בחברת אחרים שברמת תפקוד נמוכה יותר לא גורמת לרגרסיה ?
האם אין התקדמות טבעית אפילו בצעדים קטנים ממה שהוא יקלוט מאחרים בסביבתו ?
אני לרגע לא אומרת שהבן שלי יותר טוב מאחרים !!! אבל העולם הזה חדש לי ובא במפתיע ואני רוצה את הכי טוב בשבילו וחוששת שבגלל שאני בורה בתחום אני עלולה לעשות טעות שתשפיע על כל חייו.
על עצמי מזמן וויתרתי ובטח שגם על זוגיות, ואם אשלח אותו בדרך שגויה - הכל היה לחינם.
אין שום דבר לחינם.
05/04/14 18:18
52צפיות
גם כשעושים טעות לומדים ממנה. העיקר זו המודעות. לדעתי להימנע מעשיה בגלל פחד לטעות זה גורם נזק.

ואם לחזור למטרת המקורית של חממות (של פרחים וצמחים ) המציאו אותן לא כדי להפריד את הפרחים העדינים והצמחים  הרגישים מפרחים וצמחים אחרים, אלא כדי לתת להם תנאים מתאימים כדי שלא ימותו.
אני כבר ותיקה בעולם הזה
05/04/14 22:36
62צפיות
הבן הגדול בספקטרום בן 19, והקטן בן שמונה, כך שיש לי כבר ניסיון ותובנות.
למשל: הבן הצעיר שלי היה בגן תקשורת במשך תקופה שבה הוא היה היחיד בתפקוד גבוה. בתקופה זו הוא התקדם מאוד. הצוות כולו כירכר סביבו, והביטחון העצמי שלו טיפס למעלה. זה רק עשה לו טוב
תודה...
06/04/14 20:04
40צפיות
לא יודעת אם השם שלך הוא תקווה בונה, אבל את בהחלט "בונה תקווה"
כן, זה השם שלי
07/04/14 07:00
32צפיות
אנשים לפעמים חושבים שזה ניק...
אני לא מוצאת שום הצדקה
06/04/14 20:20
45צפיות
שהוא אל יכנס לכיתת תקשורת,
º
אל= לא
06/04/14 20:21
6צפיות
בכל בית ספר לחינוך מיוחד
05/04/14 09:41
94צפיות
יהיו רק ילדים מיוחדים. לא יהיו שם ילדים  נ"טים.
האם זה מפריע  לך ?
ולדעתי אין שום דבר רע להיות בחממה בכיתה א' ואפילו יותר מאוחר.
החממות האלנ מכינות לחיים .
ברור לי...
05/04/14 13:49
73צפיות
שבכל בי"ס מיוחד יהיו רק ילדים מיוחדים, השאלה היא האם לאנשי הפורום יש דעה מה יותר טוב ? - בי"ס לחינוך מיוחד או שילוב ?
לשאלתך, אני לא יודעת אם זה מפריע לי - כי אני מנסה להבין מה ייתן לו יותר.
סליחה על הבורות - מה זה נט"ים ? (אני מניחה שמה שאני כיניתי "רגילים")
דבר הכי טוב זה הדבר שהכי מתאים לילד.
05/04/14 16:34
59צפיות
ואת זה אי אפשר לדעת מראש. רואים רק כשמנסים. במקום מתאים הילד פורח.

וכן נ"טים זה 'רגילים' . קיצור של  נוירו  טיפיקלים - ללא קשיי תקשורת
כנראה שאת צודקת..
06/04/14 20:06
28צפיות
אנסה בתקווה שאוכל להבין ממנו אם טוב לא או לא, מתוך אמונה שהצוות בגן בחר את הטוב עבורו.
תודה
אי אפשר לדעת מעל דפי הפורום
06/04/14 20:19
27צפיות
מה הכי טוב לילד שאנחנו לא מכירים, וגם לא ניתן לדעת מראש על כל ילד שמכירים מה יהיה הכי נכון,
ולכן ההורים מבררים, באים לבקר, בודקים, יש חסרונות בכל אחד מהמסגרות,
אין כיום מסגרת מושלמת ויש מאוד הרבה מה לתקן בכל אחד מהמסגרות, אבל דווקא בירושלים שמעתי שכיתות תקשורת בתי ספר רגילים מעולות..
ניחוש פרוע, אולי מה שמפריע לך זה לא הילדים
07/04/14 11:53
26צפיות
אלא משהו אחר בבית הספר עצמו, אולי משהו כמו הגישה החינוכית שם, או אולי היחס של הצוות לילדים, או המבנה, סדר היום או דברים כאלו? אני שואלת, כי היו מקומות שאני ראיתי ואלו היו הדברים שהפריעו לי, ולקח לי זמן להסביר לעצמי מה בדיוק הפריע לי.
אני חושבת שתחושת אם
06/04/14 20:15
53צפיות
היא חזקה ביותר, ויש ללכת עם תחושות, כנראה שתחושה שלך מרמזת לך רמזים רצוי ללכת עם תחושות על אף שההיגיון אמר אחרת.
מניסיון אישי רב שנים שלי, הצוות  ממש לא ידע יותר טוב מאמא מה טוב לילד!
מי שיודעת הכי טוב זו תמיד האם!
יש לנו כיום בעיה מאד קשה עם כיתות תקשורת וזה לא יתכן שילדים לא יופנו לשם  כי רוצים שהכיתות יהיו מיועדות לתפקודים הכי גבוהים עם שפה עשירה ורמת למידה גבוה, או גבוליים{לא ממש בספקטרום}
אין שום הצדקה שבנך לא יכנס לכיתת תקשורת פשוט שום הצדקה! והגיע הזמן לשנות את מה שקורה עם כיתות התקשורת והגיע הזמן להפנות לשם ילדים כמו בנך!!!!!!
תבקשי בקשה בוועדת ההשמה שאת רוצה כיתת תקשורת    שמעתי שבירושלים הכיתות מאוד טובות ומקצועיות!!
מילקי מירושלים
09/04/14 21:05
15צפיות
יש כאן גם כיתות תקשורת שממש לא דורשות יכולת השתלבות אקדמית-
למשל ב"יד המורה"
ממליצה לך לקרוא על בית הספר.
ולכן לא זאת הסיבה לזה שלא המליצו להם על כיתת תקשורת.
בנוסף בבית הספר הזה האוטיסטים (ושם זה אוטיסטים ממש-לא NOS ולא אספרגר) הם לא מיעוט קטן.
º
יד המורה לא מתאים?
06/04/14 20:35
24צפיות
יש אופציות נוספות ?
06/04/14 20:56
39צפיות
האם את חושבת שהוא יסתדר בכיתת תקדורת בבית ספר רגיל ?
בן שלי היה בכיתה לתפקוד בינוני-נמוך, כל הילדים שם נחשבו מדברים, למרות שלחק מהם היה דיבור לא תקשורתי בעיקר.
העניין הוא לא בדיבור אלה ברמת הבנה של הילד.

בהתחלה היה שם תלמיד עם תפקוד יותר נמןך מאחרים - העבירו אותו  למסגרת אחרת בעד חודשיים.
לפי משבן שלי סיפר, הילד היה זקוק להשגחה צמודה כל הזמן (הכניס לפה גיר , למשל), צוות לא עמד בזה.
היה עד ילד, שכמעט לא היה לו דיבור תקשורתי, אבל הוא שיתף פעולה יפה והוא נשאר שם במשך שנים.

אולי יש אפשרות לבדוק בבתי ספר אחרים ? לא כולם עושים כזה רושם.
לא ממש ירושלים...
12/04/14 10:31
4צפיות
אנחנו ממעלה אדומים, ובמעלה אדומים אין כיתת תקשורת מתאימה, הצוות בחר בי"ס שנמצא בירושלים (קרוב למ.אדומים) וזה בית הספר שלא "אהבתי", למרות ששוב חלילה לא רוצה לפגוע בצוות שהיה נראה מאוד אכפתי. לא יודעת בדיוק למה, אבל הרגשתי בבית סוהר.... תחושה לא טובה, לא חייכתי אפילו פעם אחת, רק בכיתי.
אחרי התגובה הקשה שלי, הצוות המליץ על בי"ס אחר לאוטיסטים, שפסלתי על הסף - מאחר וזה אותה הגברת בשינוי אדרת ובנוסף הוא מאוד רחוק ולא נראה לי שהבן שלי "יבלה" כל יום שעתיים בדרכים.
לגבי "יד המורה" שמעתי עליו, ויחסית הוא די קרוב אלינו, הצוות יעשה שם ביקור אחרי החג... אבל גם אם הם יחשבו שזה מתאים לבן שלי, הם אמרו לי מראש שהסיכויים שיקבלו אותו הם אפסיים כי יש ביקוש גדול מכל ירושלים.
אני ממש אובדת עצות, מודאגת, אני מרגישה שלמערכת לא ממש אכפת.
האם אתן מכירות אפשרות שהילד יהיה בכיתת תקשורת עם מישהי / מישהו שיוצמד אליו, למשל דרך ביטוח לאומי. פעם אמרו לי שיש כזה דבר בגלל שהוא אלרגי למזונות מסויימים.
אוףףףףףף.....
השאלה היא אם הוא יקבל את מה שהוא צריך
14/04/14 02:11
1צפיות
מה את רוצה שילמדו אותו?
בירושלים כיתות התקשרת מחולקות לפי תפקודים.
למשל בכיתות של תפקוד גבוה לומדים את חומר הלימוד של הכיתה הרגילה המקבילה פחות או יותר, גם אם חלק מהילדים לומדים פרטני או בזוגות ברמה קצת יותר גבוהה או קצת יותר נמוכה.
בכיתות יותר נמוכות הרמה מן הסתם נמוכה יותר-ויש כנראה כיתות לתפקוד באמצע בין הכיתות האלה לכיתות ביד-המורה.
לא יודעת מה תוכנית הלימודים בהן.
בכל מקרה, אני מניחה שאת רוצה שילמדו אותו לתקשר-אם הוא לא יודע לדבר.
בכיתה של תפקוד גבוה למשל לא סביר שיוכלו או ידעו לעשות את זה.
גם השעות של הקלינאית מוקדשות למיומנויות חברתיות ולא לשפה.
אז מה הוא יעשה שם עם הסייע?
ישב ולא ילמד?
הסייע הוא לא מקצועי ולא יידע ללמד אותו.
אם יד המורה מתאים-תנסו בכל זאת אולי יהיה לכם מזל.
אם אתם במקרה דתיים תנסו לברר גם לגבי מסגרות חרדיות אולי יש להם משהו שימצא חן בעיניכם.

עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה