בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
<div>גולשים יקרים שלום, וברוכים הבאים לפורום "אוטיזם ואספרגר". הפורום שלנו מיועד לכל מי שקשור לספקטרום האוטיסטי -הורים, משפחות,אוטיסטים בוגרים ומטפלים. בפורום משתתפים הורים לילדים בספקטרום האוטיסטי בכל רמות התפקוד. מטרת הפורום היא להיות לבית, מקום תמיכה, מרכז מידע ואתר שיחה לכל ההורים והמשפחות, מטפלים ואנשי הספקטרום עצמם. אנחנו מזמינים את כל המעוניינים לחלוק את חוויותיהם, רגשותיהם, שאלותיהם ודעותיהם, בנושאים השונים המעסיקים אותם בתחום זה. נבקש מכולכם לקרוא את תקנון הפורום ולהקפיד לנהוג על פיו, על מנת שהמקום יהיה נעים לכולם. גלישה נעימה מור ושלומית</div>

למתעניינים במפגש המשפחות והסוסים בפסח:
09/04/14 13:33
193צפיות
בהמשך לדיון קודם בנושא:
ענת נוי ונטלי מחוות הסוסים בגבעת נילי הציעו לקיים פעילות משותפת לקבוצה קטנה של משפחות עם ילדים אוטיסטים בפסח. זה סוג של פיילוט ואם ילך טוב יכול להיות לזה המשך קבוע.

קבענו קבוצה כזו לחמישי בבוקר, אך היא כבר התמלאה (פניתי ישירות למי שהתעניין, המספר היה מוגבל, מתנצלת מאוד שלא היה מקום לכולם, אז ניתנה קדימות למי שהתעניין גם ברעיון הקודם שלי של מפגשי משפחות בלי קשר לסוסים, שאגב אני בהחלט מתכוונת להוציא לפועל בהמשך אי"ה ).
נטלי מציעה לפתוח קבוצה נוספת ביום רביעי, אם יהיו לפחות 3 משפחות, ולכל היותר 6. רוצים?

מדובר על יום רביעי בחול המועד, עוד שבוע, 9:30-13:00, בגבעת נילי, פתוח לכל הגילאים, אפשר להביא אחים, 200 ש"ח למשפחה.

לפרטים נוספים ולהרשמה ליום רביעי פנו ישירות לנטלי:
nathaliebenzeev@gmail.com

תחומי עניין רלוונטים:
º
09/04/14 13:35
16צפיות


09/04/14 15:28
27צפיות


מקפיצה
09/04/14 19:08
50צפיות
הופ הופ הופ הופ הופ

10/04/14 21:20
8צפיות


בית לחיים!!!!
07/04/14 18:39
348צפיות
שלום.
אני חדש כאן, יותר נכון ששנים לא הייתי כאן בפורום.
שמי ארי ואני אב לנדב בן ה-14.
נדב הוא ילד אוטיסט המתגורר במעון לילדים בכפר לי בפרדס חנה.
נדבי ילד עם פיגור קל בינוני. גם אנו כמשפחתו גרים בפרדס חנה בקרבתו.
יכול אני לספר על נדב שעות וימים, אך היריעה קצרה היא. נדבי ילד מדהים כמו כל ילדינו.
מתוך דאגה לעתידו, חולם אני להקים בית לחיים עבורו ועבור עשרה - חמישה עשר ילדים באותה רמה כמו של נדב.

נכון, יש עוד כ- 7 עד 8 שנים שנדב יצטרך לעזוב את המעון בו נמצא הוא עכשיו ולעבור לשלב הבא. ולכן כבר עתה הדאגה מהעתיד חשובה מאין כמוה.

אשמח אם יהיו עוד הורים שילדיהם באותו מצב ורמת אוטיזם כמו של נדבי שלנו, יתאגדו יחד איתנו למציאת בית לחיים עבור ילדינו. יש כבר תקדימים על כך וניתן לעשות זאת. חלוקת הנטל היא ברכישת הבית בעיקר, לכל יתר הנושאים יש פתרונות כמו כל דבר בחיים. אשמח אם נתאגד ונדאג לילדינו כבר מעתה.

מחכה לפנייתכם
ארי.

תחומי עניין רלוונטים:
º
האם יש בפורום הורים לילדים בגיל 17 בערך
07/04/14 23:11
184צפיות


בית לחיים
07/04/14 23:37
217צפיות
אין לי מושג.
אבל אני חייב להיערך לקראת העתיד. מחפש ממש בנרות משפחות שמעוניינות לפתוח בית לחיים לילדיהם.

º
יש ברור למשל אותך
07/04/14 23:41
120צפיות


בית לחיים
08/04/14 20:37
134צפיות
נכבדיי,

אני מבקש שתתנו התייחסות רצינית למה שכתבתי בתחילת השרשור.

אני מעוניין מאוד!!!!! להתחיל להתארגן על בית לחיים לילדים שכיום בני 14-15.

אני מעוניין מאוד ליצור מצב בו נשפיע אנו על חיי ילדינו, הבוגרים לעתיד.

אני מחפש משפחות שרוצות להיות אלו שישפיעו על עתיד ילדינו.

אני מעוניין מאוד!!!!! להקים בית לחיים עבורם, להתחיל להתארגן על כל המשמעויות כבר בימים אלו.

אני מחפש את המשפחות המעוניינות שכך יהיה, ואלו המוכנות לתת כתף ואף לפתוח את הכיס כדי להיות הבעלים של המקום החדש - כולנו יחד!!!

אשמח אם נוכל להתקדם בנושא זה.

שיהיה ערב טוב לכולנו.

ארי.

º
אני לא הורה טרם אבל בהצלחה ארי החמודי
10/04/14 03:49
41צפיות


יש בפייסבוק קבוצת הורים לילדים בתפקוד בינוני
11/04/14 08:11
51צפיות
ונמוך. מציעה לך להצטרף אם עוד לא הצטרפת, ולשאול גם שם .

אני כבר שאלתי שם
12/04/14 19:26
29צפיות
שמתי קישור להודעה הזו

º
כן, ולמה שאלת?
08/04/14 18:10
90צפיות


º
הייתי רוצה לשמוע על בתי ספר לגיל הזה מהורים..
08/04/14 18:35
99צפיות


º
תעזרו לה היא מקסימה ^
10/04/14 03:47
37צפיות


º
את מקסימה
10/04/14 18:02
20צפיות


º
יש את אמא לנער אוטיסט שנעלמה מפה
10/04/14 20:34
28צפיות


הנה תגובה של אם שבנה בהוסטל
12/04/14 21:20
53צפיות
צריך להבהיר לו כמה דברים , האחד שלא מספיק לקנות בית אלא צריך
לתכנן אותו ולהתאים אותו למגורים . צריך לחשוב על צוותים מקצועיים שצריך לשלם להם משכורות . לדאוג להכשרה וחוגים לילדים . הכל עולה המון כסף . מנסיונם של אחרים שניסו והתייאשו , המדינה / הרווחה מערימה המון קשיים . וכדי להעביר תקציבים , ירצו להתערב בתכנון ובפיקוח וזה לא פשוט . בראשון ניסו להתארגן בקבוצה ופנו לאלוט שהסכימו לקחת את הפרוייקט על עצמם אבל דרשו מהעירייה שטח וכאן זה נפל . מה גם שהיתה דרישה מההורים שידאגו לתרומות


תחומי עניין רלוונטים:
בית לחיים
16/04/14 08:37
6צפיות
כל כך מסובך?
אני מוכן להתמודד עם כל הביורוקרטיות הקיימות, הכל למענו.
אפעל להיכנס למשאים ומתנים עם מי שצריך.
אם יש צורך ״לשבור קירות״, יעשה כן!!!!

בית לחיים
20/04/14 12:02
1צפיות
שלום לכולם.
אני מבין את הקשים שבדרך, לכן התחלתי מהיום את העיסוק בגיבוש קבוצה של משפחות שמעוניינות בבית לחיים לילדיהם.
מי לא רוצה את הכי טוב עבורם? כולנו!!!!
ברגע שנגבש את כל המעוניינים, נעמוד על כל הדרישות מאיתנו ונוכל להתקדם הלאה.

תחומי עניין רלוונטים:
בית לחיים
20/04/14 08:56
3צפיות
שלום חברים.
האם יש מישהו שמעוניין להצטרף לפרוייקטים כזה?
מישהו מכיר אחר שמעוניין?
מחכה לתגובות, בשאיפה חיוביות.
חג שמח,
ארי

תחומי עניין רלוונטים:
תפתח הודעה חדשה
20/04/14 14:39
2צפיות
זה גלש כבר לעמודים פנימיים ואף אחד לא רואה.

צלחת וסטבולרית במחיר נמוך
10/04/14 13:28
116צפיות
מחפשת לבני בן 3 - על הרצף האוטיסטי - להתפתחות

º
אפשר לקבל מעזר מציון בהשאלה
10/04/14 13:39
31צפיות


º
גם מיד שרה
10/04/14 13:44
22צפיות


יש לי צלחת יד 2 בחיפה
10/04/14 16:57
76צפיות
תפני אלי במסר אם רלבנטי

אנשים יוצרים חברה
10/04/14 12:11
207צפיות
היי לכולם :)

אני מעוניין לנסות לשווק מיזם שנקרא "אנשים יוצרים חברה".
המיזם הזה מופעל ע"י שני אנשי מקצוע שמבינים בתחום של אנשים
עם קשיים חברתיים, והם מארגנים פעילויות שונות כמו ערבי ספיד דייט,
מסיבות, קבוצות חברתיות וכד'.
כיום אני נמצא בקבוצה חברתית שהם הקימו ואני מאוד נהנה בה.
הקבוצה נפגשת בימי רביעי, ברחוב שינקין 19 בת"א במקום שנקרא
"בית תמי", בין השעות 18:45-20:15
(ייתכן ובקרוב שעת המפגש תוקדם).
יש גם קבוצה שמיועדת לאנשים יותר בוגרים, שנפגשת מאוחר יותר
באותו היום.


הפעילות הקרובה שמתוכננת היא פיקניק בגני יהושע, ביום שישי
ה-25.4 בשעה 10 בבוקר.
מה שיפה הוא שגם ההורים מוזמנים :) אני אהיה שם כנראה
עם ההורים שלי.

אני חושב שהמיזם הזה הוא יוזמה מבורכת.
שני האנשים שמפעילים אותו הם בני זוג.את האיש אני מכיר
באופן אישי והוא בן אדם מקסים!

מוזמנים ליצור קשר:
אדר-052-5565013.
רינת-054-5637006.

שיהיה לכולנו פסח שמח וכשר :)

תחומי עניין רלוונטים:
אני פגשתי את אדר במיזם הקודם שלו
10/04/14 13:44
88צפיות
למען קהילת האוטיסטים, "יוצרים מהמסגרת", שיותם השתתף בו.
מדהים, מדהים.
אין מילים כמה הוא תרם לדימוי העצמי של הבן שלי.

º
אני שמח לשמוע :)
11/04/14 00:19
19צפיות


מחפש לינק לסרט על ד"ר טמפל גרנדין
10/04/14 12:58
68צפיות
שם באנגלית של הסרט:
The Woman Who Thinks Like a Cow

חיפשתי ומצאתי רק ביוטיוב בלי תרגום בעברית

תודה

º
נמצא בקישורינו, אכן בלי כתוביות תרגום לעברית
10/04/14 15:05
22צפיות


חפש ב
10/04/14 21:05
46צפיות
seretil.me

הדרכת מתווכים
08/04/14 00:21
206צפיות
תשובה לשלומית. לקח לי קצת זמן לתרגם הכל למילים....

נקודת המבט שלי היא "טיפולית" - אני מגדירה קשיים ולא אנשים וצריכה כל הזמן לפענח את השפה ה"מקצועית" ולהבין למה אחרים מתכוונים...

הקושי המשותף לספקטרום האוטיסטי הוא "הצפות", ומכיון שלאחרונה גיליתי שיש גם אנשים שמאובחנים על הספקטרום אבל לא סובלים מהצפות אני מבחינה בין "אוטיזם חברתי" ו"תפקודי".

ניתן להבחין ב-3 סוגים של הצפות: ממוקדות, תקופתיות וקבועות.
הצפה ממוקדת: אירוע חד-פעמי. בסרטון שעוסק בכלבים מאומנים הנערה מדגימה אירועי הצפה ממוקדים. (במקרה הזה - התנתקויות)
הצפה תקופתית: אירועים חוזרים בתכיפות גבוהה. אופייני לתקופות מעבר, משברים ושינויים משמעותיים בחיים.
הצפה קבועה: עומס יתר "כרוני". מתבטא בפגיעה משמעותית בבריאות ולא רק בתפקוד.
(עד היום, כל האנשים שפגשתי במוסדות של אלו"ט (דיור ותעסוקה) סובלים מהצפה קבועה, ומשיחות עם אנשים שעבדו באלו"ט הבנתי שמדובר במדיניות מכוונת. אנשים במצב הזה חסומים מבחינה תקשורתית ולכן נוטים פחות להתפרצויות אלימות.....)

"טיפול" = פתיחת ערוצי תקשורת.
"מתווך סביבה" = אדם שיודע להתמודד עם הצפות ממוקדות (שלו ו/או ושל אחרים).
"מתווך תקשורת" = אדם שיודע להתמודד עם הצפות תקופתיות.
טיפול בהצפה קבועה הוא "עיצוב סביבה" ואת זה יכולים לעשות רק אנשים בעלי ניסיון בהתמודדות עם הצפות, כלומר - "אוטיסטים תפקודיים". אנשים שלא חווים הצפות לא מסוגלים לזהות את גורמי הסיכון.


תחומי עניין רלוונטים:
מסכים,תמיכה בנושא הצפה יכולה להגיע רק ממוצפים
08/04/14 03:01
81צפיות
כי הדבר כל כך קשור לתזמונים ולתגובות שאם ננסה לנסחם כשיטה נצטרך לגעת בניסוחים מדוייקים ומפותלים במידה שלא תאפשר שום ישום
בעוד שעצם הנוכחות של אדם הרגיש לתנועה ולחוויה המציפה יכולה לאזן אדם לרגיעה שתאפשר עם הזמן בניה הדרגתית של זהות שתאפשר עצמאות
כי אדם כזה חווה את הדברים לא מלמעלה ומבחוץ אלא מבפנים וביחד
ולכן יכול להגיב בדיוק
דבר שהוא בלתי אפשרי לאדם שפועל מתוך שיטה או גישה המנוסחת כהוראה


כיוון שהסיבה העיקרית להצפה זה הרגישות הלא נורמטיבית להיבט ההדדי של הקיום
משהו שהלוגיקה הנורמטיבית לא יודעת לשער ולתאר
אז יש חשיבות קריטית ליכולת לפעול ביחד עם המוצף
וזו יכולת שאי אפשר ללמד בשום מקום


תודה
09/04/14 07:38
55צפיות
לא הבנתי מה את מגדירה כאוטיזם חברתי ומה כאוטיזם תפקודי.

אני לא סומכת על האבחונים המקובלים
09/04/14 07:47
88צפיות
כי הם מתבססים על התנהגות ולא על הבדלים מהותיים.

"התנהגות אוטיסטית" יכולה להיות תוצאה של קושי חברתי, ומצד שני יש אוטיסטים שאי אפשר לזהות אצלם את ה"התנהגות הטיפוסית".
"הצפה", לעומת זאת, זה קושי מוגדר ופיזיולוגי שנובע מהפער בין "מודעות שלמה" (המוח עובד כיחידה אחת) למחסומי תקשורת, תרבות ושפה.

"אוטיסט", מבחינתי, זה אדם שמגדיר את עצמו באמצעות תהליכי החשיבה שלו ולא באמצעות התפקוד שלו.

מסכימה איתך שתפקוד הוא לא יותר מקליפה חיצונית
09/04/14 07:56
62צפיות
אם הבנתי אותך נכון, את אומרת שכדי לזהות א"סים "אמיתיים",
יש לברר האם הבנאדם סובל מהצפות, הבנתי נכון?
שזה הקריטריון המשמעותי, האמיתי?

לי נראה שיש יותר א"סים בין ה"מבלבלים"
שאינם מאובחנים על הספקטרום,
מאשר לא א"סים בין אלה שמאובחנים כך.
כלומר גם מי שאובחן כא"ס ואינו סובל מהצפות, בכלל או כמעט,
הוא עדיין א"ס בתהליכי החשיבה שלו, במהותו.

זה מעניין מה שאת אומרת
10/04/14 01:05
75צפיות
אבל זה מעורר בי שאלות מהמקור הכי אישי.
הרבה פעמים אני מוצאת את עצמי מזדהה עם התיאורים שלך, עד כמה שאני מבינה אותם, גם בחיוב וגם בשלילה. אם הבנתי למה את מתכוונת ב"הצפה", אני רוב חיי מרגישה שאני מתקיימת על סף הצפה, אם לא מעבר לסף (ולאחרונה יותר מתמיד ).
מצד שני אני לא מחשיבה את עצמי לאוטיסטית. יש יותר מדי קווים אוטיסטיים שאין לי, וקווים לא-אוטיסטיים שיש לי.
ואף פעם לא הייתה לי בעיה בתקשורת בסיסית, מה שלבת שלי יש ועוד איך...
בכל זאת משהו גורם להבדל הזה, ואני לא יודעת לשים עליו את האצבע. את טוענת שהיא פשוט עוד יותר ככה? עוד יותר בתפיסה מרובה, עוד יותר מוצפת ממה שאני אפילו יכולה לדמיין? וזה כל הסיפור?

זה עניין של הגדרה
10/04/14 11:24
52צפיות
ואני צריכה לחפש הגדרה יותר מתאימה וברורה למושג הזה.....

זה פשוט עוד יותר ככה
10/04/14 12:31
49צפיות

מאוד יתכן שאחת הסיבות שאוטיסטים הרבה יותר רגישים לקצב ולמשקל ולתנועה מהממוצע זה גם בגלל המידה שבה הם מבינים שהדברים בסך הכל נבדלים אחד מהשני גם ובעיקר דרך קצב ומשקל
תקחי אותך,תשני מעט את הקצב והמשקל,ותקבלי אוטיסט שכבר לא מסוגל להסתנכרן בכלל עם הקצב והמשקל של הסביבה החברתית של היום

קצב ומשקל זה כל כך מהותי
וכמה שאנחנו יותר קרובים להבנת טבעו האמיתי של העולם
טבעו ההדדי
כך זה גם יותר מהותי


אבחון בגיל מבוגר - האם יש לי בעיה
64תגובות
07/04/14 19:26
475צפיות
שלום לכולם
כבר כמה זמן שאני רוצה לשלוח את ההודעה וכל פעם מתלבטת מחדש. לא מזמן גיליתי את הפורום הזה ממש במקרה.
קצת קשה לי לנסח את זה כי זה ארוך ובעצם אני לא יודעת מה אני והאם באמת יש לי בעיה או שאני סתם "דפוקה" כמו הרבה אנשים.
אני בת 38 נשואה+2...

(המשך...)
שלום לכולם
כבר כמה זמן שאני רוצה לשלוח את ההודעה וכל פעם מתלבטת מחדש. לא מזמן גיליתי את הפורום הזה ממש במקרה.
קצת קשה לי לנסח את זה כי זה ארוך ובעצם אני לא יודעת מה אני והאם באמת יש לי בעיה או שאני סתם "דפוקה" כמו הרבה אנשים.
אני בת 38 נשואה+2 עוסקת בהנדסת תוכנה.
תמיד ידעתי שאני לא בדיוק נורמאלית, אבל בזמן האחרון אני מנסה למצוא אולי יש לזה הגדרה.
כשהכרתי את בעלי, אחרי כמה זמן הוא אמר לי שאני אוטיסטית. חשבתי שהוא אומר את זה סתם כדי לפגוע ( ובכן יש לי והיו לי המון בעיות חברתיות עליהן אספר בהמשך) ונפגעתי ורבתי איתו וחשבתי שהוא מקניט אותי  בעיני "אוטיסט" היה  בן אדם שלא מתקשר עם אי קיו נמוך ( עד הרגע שקראתי עוד ועוד חומר ברשת)   אבל מסתבר שלא. בפעם האחרונה שעשיתי משהו לא במקום( סתם עופפתי והצעתי אוכל לילדים שלי ושכחתי להציע לאנשים אחרים כאילו הם לא קיימים שם כאילו רק הילדים שלי היו קיימים ולרגע לא חשבתי שמישהו רוצה גם. באמת שלא מרוע. פשוט לא חשבתי.... ואז פתאום תפסתי את עצמי שאני ממש דפוקה ואיך לא שמתי לב?)   הוא פשוט אמר לי ( אחרי המון פעמים שהוא כעס עלי) "אני לא כועס עליך כי אני יודעת שזה לא מרוע או אגואיסטיות, את פשוט אוטיסטית" והוא קרא על אסברגר ואמר שזה "בול" אני.
אז גם אני קראתי קצת וקראתי גם כאן בפורום......וכן...יש דברים דומים. מעולם לא התעניינתי באוטיסטים וגם החומר ברשת הוא די מצוצמם. אבל הוא פשוט אומר לי את זה שוב ושוב והכוונה שלו לא להעליב. הוא משוכנע שאני אוטיסטית.
אני אנסה לנסח על קצה המזלג חיים שלמים....
אני אתחיל מזה שאין לי חברים. אני בת 38 ואין לי חברים. אין לי בן אדם אחד קרוב אלי חוץ מבעלי. אני ממש זוועה בקטע החברתי. כאילו שאין לי את המיומנות הטבעית ליצירת חברים. לא יודעת להסביר את זה. פשוט אין לי את זה. בבגרות זה פחות נורא. למדתי כבר איך להתנהג, איך לדבר ואיך לתקשר עם אנשים ואם אני סתם בקשר סתמי עם מישהו בחיים לא יראו שאני לא בסדר או משהו כי אני כבר יודעת לפי איזה תבניות להתנהג ומה לעשות. בדיוק כמו בתכנות. אבל אם מתקרבים אלי רואים שאני מוזרה. הרבה פעמים אני לא יודעת להגיד את "הדברים הנכונים" למרות שהשתפרתי
אני לא יודעת איך לדבר חופשי עם אנשים איך ליצור שיחה. תמיד אני שונה. מוזרה. פעם גם לא יצרתי קשר עין - הייתי מדברת לאויר( בתור ילדה) כיום אני יודעת שאני צריכה להסתכל לבן אדם בפנים כשאני מדברת איתו.( למרות שהרבה פעמים ממש לא בא לי)
יצירת קשר חברתי לא באה לי טבעי זה עולה לי בהמון אנרגיות וכמה אשני מנסה זה לעולם לא טבעי. מוזר כמה הבן שלי שהוא בן 5 "יש לו את זה" ואני במשך 38 שנים לא הגעתי לרמה החברתית שלו. אצלו זה פשוט וזורם - הוא ניגש, מדבר אומר את הדברים הנכונים עושה את הפרצופים הנכונים...( אני מנתחת את זה בראש )
כשאני באה עם הילדים שלי לגן שעשועים אני יושבת לבד כי פשוט אין לי איך להתחבר לאמהות אחרות. "היי" "ביי" זהו..  סמול טוק ( אני בסדר בסמול טוק) לא יודעת. אני בטוחה שיש אנשים חושבים שאני קרה. שאני לא רגישה. שאני מרוכזת בעצמי. או לא מעוניינת. אני בטוחה שמאחורי הגב אומרים שאני "מוזרה" . אבל אני צריכה 2 לטנגו ושהשני יהיה חזק ממני אחרת אני פשוט לא טורחת.
יש לי חברים של אינטרס כמו באוניברסיטה והכל נעלם כשהשלב נגמר.
חברים של אינטרס= כדי להפגיש את הילדים.
בתור מבוגרת יש לי הרבה יותר שליטה אחרי ש"עברתי" תהליך למידה באוניברסיטה של החיים אבל בתור ילדה זה היה נורא.... לא ידעתי ליצור קשרים ולא ידעתי לנהל ולהתנהג כמו שצריך בקשרים קיימים. ממש היה לי פיגור חברתי קשה.
קראתי כאן שאמא אחת כתבה שההבן שלה רוצה קשר חברתי על אחרים ושאף אחד לא רוצה להיות איתו באוהל ולא בחר אותו וזה ממש עשה לי דה ז'ה וו! אף אחד לא בחר גם אותי לאוהל!!! גם אני רציתי מאד ונפגעתי אבל לא היו לי חברים. אני כ"כ יכולה להזדהות עם הילד הזה כי אני הייתי בדיוק ילדה כזאת.
אמא שלי ילדה אותי מאוחר מאד והיא לא ממש רצתה להביא אותי אבל אבא שלי רצה.... יש לי עוד אחות אחת גדולה ממני.
תמיד הייתי שונה.
אמא שלי תמיד אמרה לי שאף פעם לא הייתי "כמו כולם" .
אמא שלי חושבת שפסיכולוגיה זה מדע בדיוני. היא עלתה מברית המועצות לפני 40 ומשהו שנה וכנראה פסיכולוגיה ומודעות לא ייתה קיימת שם.
לא היו לי בעיות של שפה  אבל פחדתי מילדים. לא ידעתי לתקשר איתם. ראיתי ילדים ולא רציתי לגשת אליהם. פחדתי. לא העזתי לדבר איתם. בגיל 3 אמא שלי סיפרה שזרקתי אבנים על ילדים. ככה סתם.
בגיל 6 התחלתי לגמגם. יכולתי לדבר רק עם אבא שלי ואמא שלי אבל בבית ספר גמגמתי וכל הכיתה צחקה עלי. אז הקטע של האבחון לא היה כ"כ מפותח כמו היום. הגננת הציעה לההשאיר אותי בגן כי טענה שאני לא מפותחת חברתית ואני "ילדותית" אבל שכלית אני מתאימה לכיתה א ואפילו חכמה אז אמא שלי העבירה אותי לכיתה א.
פחדתי מילדים. פחדתי להכיר ילדים חדשים. המעבר בין בתי הספר לכיתות לא מוכרות לווה בהמון חרדה.
תמיד הייתי מעופפת. עד היום. אני בן אדם מעופף. בתור ילדה הייתי נכנסת לעולמות משלי ממציאה לעצמי חברים וכל מיני שטויות כאלה כדי לחפות על מה שאין לי בעולם הזה.  חיה בעולם ההזוי הזה שלי. עכשיו זה כבר לא ככה. יש לי עבודה+2 ילדים ככה שהקטע של העולם ההזוי קצת הצטמצם וגם גדלתי.... אבל אני מעופפת המון.  אנשים מסוגלים לדבר אלי ופתום "פוף" אני לא שם.
עם הילדים אני מתפקדת יופי, אמא טובה וחמה ואני עושה המון תיקונים לאיך שהתנהגו איתי בתור ילדה. לילדים שלי יש לי המון סבלנות והם החיים שלי. אני נותנת להם המון חיזוקים חיוביים ( מעולם לא נתנו לי חיזוק חיובי. רק מכות. קיבלתי המון מכות בתור ילדה) . אין לי אף אחד חוץ מהילדים שלי ( יש לי את בעלי, אבל הוא גבר... לפעמים אני פוחדת שהוא יברח )
למדתי במסגרת רגילה.
הילדים הציקו לי.
אמא שלי תמיד כעסה עלי שאני שונה.
לא הייתה לה סבלנות מעולם. והאמת שגם לי לא הייתה סבלנות. אפס סבלנות.
היא טענה שאני מגמגמת כי אני רוצה תשומת לב. שאני ילדה רעה.
אחותי ואמא שלי קראו לי "מפגרת" זאת למרות שתמיד למדתי טוב( לדעתי יש לי גם הפרעות קשב  וריכוז  גם היו תלונות מהמורים  שאני מפטפטת אבל לא טופלתי כי לא הייתה לי בעיה מבחינת לימודים- תמיד הייתי תלמידה טובה) מבחינת IQ הכל בסדר- תמיד הייתי מעל הממוצע.
היו לי התקפי זעם. הייתי צועקת המון. בוכה המון. אמא שלי הייתה חוטפת מזה חום ולא הזיז לי. האשימו אותי שהיא חולה בגללי שיש לה לחץ דם בגללי. בהכל הייתי אשמה.
אני לא בן אדם רע. באמת! לפעמים כשאני נפגעת אני יכולה להגיד הכל רק כדי למשוך תשומת לב אבל זה לא זה שהתכוונתי. עכשיו כבר למדתי לשלוט בזה אבל כשהייתי קטנה הייתי צועקת כל מיני שטויות. ול90% מהשלשול הוורבאלי לא הייתי מתכוונת.
הרבה פעמים לא התנהגתי בצורה נורמטיבית. למשל בתור בקופת חולים. אמא שלי אמרה לי שלא הייתי מסוגלת לעמוד בתור. האמת עד היום. תור עושה לי חום מעצבן אותי ברמות קשות. די לא יכולה. אני פשוט בורחת ונמנעת (היכן שאני יכולה, כן?)
היו לי כמה חברות בבית ספר (לא ממש טובות)  אבל בתיכון כבר הייתי לבד לגמרי.
הייתי מסוגלת לעשות הכל כדי לזכות בתשומת לב כולל דברים הזויים לגמרי גם בגיל מבוגר (תחילת גיל ה20).
עדיין בגיל מבוגר( צבא) צחקו עלי שאני תמימה. תמיד האמנתי לאנשים והרבה פעמים עשו ממני צחוק. היו עובדים עלי ותמיד הייתי נופלת. אבל גם זה עבר כי כבר למדתי ובדרך הקשה.
מצבים חברתיים? כן, בתור ילדה היה קשה לי להבין סיטואציות חברתיות. הייתי נעלבת המון. סתם.
עד היום יש מצבים שאני מתעצבנת על אנשים ובעלי אומר לי שאין לי מה להתעצבן.
האמת שדי למדתי איך להתנהג בסופו של דבר....
קשרים זוגיים?
לא רציתי שום קשר זוגי. נרתעתי ממגע. מנשיקות. זה נראה לי מגעיל . הגעיל אותי בטרוף.
בסוף זה הגיע מאוחר (22+) . החלטתי שאני צריכה "להיות כמו כולם" ובסוף עם האוכל בא התאבון. התאהבתי בסוף.
מעולם לא טופלתי. מעולם לא אובחנתי.
מגע פיזי?
אני אדם שנראה מאד קר.
כלפי אנשים זרים אני לא יודעת לבטא רגשות או להתנהג בחום. אני חמה לבעלי ולילדים אבל זה לא בא לי טבעי.  לאנשים אחרים. אני פשוט נראית קרה מבחוץ למרות שאני מנסה אני לא יודעת איך. מוזר .
אמא שלי ואני בקשר אבל לא קשר משהו. היא תמיד מאשימה אותי שהייתי ילדה "קשה". תמיד היא מטיחה בי לפני בעלי שאף פעם לא הייתי "כמו כולם" ( וכמה פעמים אני עוד אשמע את התקליט הזה שוב)
עם אחותי אני לא בקשר. היא שונאת אותי. גם המשפחה שלה. הם מעולם לא הבינו אותי ולא טרחו לנסות.
לאחרונה אני מהרה

תחומי עניין רלוונטים:
לה לה לה לה לה אבא קריר
51תגובות
07/04/14 04:28
380צפיות
מה שלומכם ?

(המשך...)
מה שלומכם ?

שאלה למבינות בנושא בדיקת תלות בעזרת הזולת
07/04/14 14:34
225צפיות
בביטוח לאומי מילאתי את הטפסים איזה מסמכים צריך האם מספיק האבחונים של הרופאה התפחותית והפסיכולוגית או שצריך עוד משהו

הילד לא גמול לא מדבר האם יש סיכוי לקבל שמחה לשמוע על התהליך האם מזמינים לועדה רפואית

יש סיכוי גדול
08/04/14 02:53
132צפיות
יש לעשות מכתב מקדים לתביעה,
לציין 3 דברים שהילד תלוי זולת: מקלחת, שירותים, ניגוב, אכילה, אפילו אם את כל הילדים בגיל שלו ההורים רוחצים זה מספיק טוב.
בתביעה עצמה יש לסמן תלות מוחלטת בזולת.

לי זה הספיק לקבל את הסכום המירבי (אבל לא את ההנחה בחשמל למשל....)
בנוסף לצרף כמובן את כל המסמכים מכל הגורמים, מטפלים, אבחונים, אני שלחתי להם תיק עם 50 דפים מלבד טפסי התביעה.

וזה לא שקר
08/04/14 08:26
115צפיות
אכן הוא תלוי בי בהכל לי יש רק בניתיים את האבחונים מהתפתחות הילד וגם בגן הוא נמצא עם סייעת נראה לי שאפשר לציין את זה האם אבחונים מהתפתחות הילד מספיקים

האם מזמינים לועדה רפואית ?????????

º
כל האוטיסטים תלויים בנו בהכל.לכן זה 100% נכות
08/04/14 08:29
66צפיות


ממש לא כל האוטיסטים
08/04/14 20:59
97צפיות
תלויים בהורים בהכל.

כן.
08/04/14 08:54
91צפיות
מזמינים לוועדה רפואית. שיהיה בהצלחה.

חשוב ביותר לטובת כל ההורים|מיקרופון
08/04/14 09:05
123צפיות
ששואלים כאן ועד היום נאמר לנו שאוטיסטים לא מקבלים את התוספת הזו!!
אז לאותם הורים הנה יש אם שמקבלת עבור בנה האוטיסט לידיעתכם!!
לחברת חשמל מועבר אוטומטית רשימת ילדים שמקבלים תוספת זו {תלוי בזולת}והם מקבלים את ההנחה בחשמל!
זה החוק הורה שמקבל תוספת תלוי בזולת ולא מקבל הנחה מחברת חשמל צריך לברר מדוע לא קיבל מול הביטוח הלאומי..

הייתי במצבך לפני שנתיים
08/04/14 15:09
112צפיות
לפני שנתיים הלכתי לחברה המרכזית למימוש זכויות לעזרה והדרכה בנושא ועדה רפואית על בדיקת תלות בעזרת הזולת לבת שלי.
למיטב זכרוני תלות בעזרת הזולת נבדקת מגיל שלוש שנים, הילד צובר נקודות לפי רמת התלות שלו בהתאם לגילו כאשר צבירה של 5 נקודות תזכה אותו בקיצבה.
מדובר על בדיקה שנתונה לפרשנות ולכן כדאי שיהיו מסמכים טובים ולדעת שלא לעזור לילד בבדיקה, שיראו עד כמה מתקשה.
דוגמא לעצה שנתנו לי הוא לא להלביש לילד מכנס עם גומי או בגדים שיקלו עליו אלא להפך, שיראו עם מה הוא ואת מתמודדים ביום יום, אחרת הם לא יתנו לו נקודות ובמצב כזה כל נקודה חשובה.

אוטיזם מזכה על פי הקרטריונים של ב"ל
08/04/14 18:51
102צפיות
תלוי בזולת באופן חלקי , חבל ללכת לחברה למימוש זכויות ולתת מהכסף של הילד מתנות חינם !!
הבדיקה לא נתונה לפרשנות יש קריטריונים מאוד ברורים, ורק ילדים חולים במחלות קשות וזקוקים למכונות  עומדים בקריטריונים, לא צריך לשלוח את ההורים לחברת מימוש זכויות על מנת לחלק להם כסף שהוא כל כך יקר לילדים שלנו!!

את כל כך צודקת
09/04/14 07:46
53צפיות
החברות האלה לוקחות כסף סתם ולא עושות כלום

כנראה שהם כן עושים
09/04/14 10:12
45צפיות
אבל במקרה של ילדים על הספקטרום חבל לשלם על דבר שאפשר לסדר לבד או להוציא כסף על דבר שאין זכאות על זה..{כמו תוספת תלוי בזולת שמיועד רק לילדים חולים במצב מאוד קשה}

היתי שם
08/04/14 22:07
84צפיות
בני באותו מצב הייתי בוועדה . יש להם קריטיונים ברורים לגבי תלות בזולת כל עוד הילד לא מוגבל פיזית והולך על רגליו זה לא תלות בזולת מבחינתם חבל על המאמץ והכוח כמה שניסיתי זה לא עזר!

גם אני הייתי שם
09/04/14 12:10
62צפיות
ניתן לקבל תוספת של 17% לקיצבה גם לילדים שהולכים ואוכלים לבד ואינם נכים או מונשמים.
התוספת הזו נקראת תלות חלקית.

אצלינו מסתבר שמשום מה כבר קיבלנו אותה (קיצבה של 2500 ש"ח בערך).
אם אתם מקבלים קיצבה של בערך 2200 ש"ח זה אומר שאתם לא מקבלים את התוספת וכדאי לפנות לביטוח הלאומי. אפשר להוריד טפסים באינטרנט, לשלוח בדואר, יזמנו אתכם לוועדה שלוקחת בערך חמש דקות ואחרי שבועיים תקבלו תשובה בדואר.
הפרוצדורה הזו תיתן לכם עוד 4500 ש"ח בשנה. לדעתי לא מעט כסף.
אפשר גם לקבל החזר רטרואקטיבית מנובמבר 2012. תדרשו את זה.

בעיקרון ביטוח לאומי אמור להעביר את פרטיכם לחברת חשמל כדי שתקבלו הנחה אבל זו לא הנחה משמעותית.

תשובה
09/04/14 13:39
58צפיות
אני מקבלת 2550 ש"ח התכוונתי לעוד 17% הבנתי שנותנים השאלה אם חבל על כל המאמץ

תשובה לנס קטן שלי
09/04/14 21:49
39צפיות
לדעתי חבל עת המאמץ

º
ה- 17% זה לא תלות בזולת
09/04/14 20:59
28צפיות


שותף בפייסבוק ל יד אמא לא"ס בן 16 .
06/04/14 16:39
285צפיות
10 דברים על אוטיזם
הם גרים בקנדה.
הרשימה התפרסמה בפייסבוק  Irish Autism

תרגום:
06/04/14 16:52
158צפיות
10 דברים שכל ילד עם אוטיזם רוצה שתדעו :

.אני ילד. אוטיזם זה רק תכונה אחת של האישיות שלי.
2. יש לי איכויות חיוביות. על תראו רק את הדברים השליליים.
3.אני אוהב עקביות. אני לומד כשמסבירים לי דברים בצורה מדוייקת ועושים אותם איתי
4 . אני אוהב שגרה כי היא מונעת הפתעות ואני יודע למה לצפות
5 דברים יומיומיים  כמו מראות, צלילים ונגיעות יכולים להיות נורמלים בשבילכם  אבל כואבים מאוד בשבילי
6 תהיו סובלנים איתי. יתכן שאני צריך יותר זמן כדי  להבין את מהלך העניינים
7.אל תניחו שאני לא שומע. לפעמים אני פשוט לא מבין
8 קשה לי להסביר מה אני צריך כי חסרות לי מילים לבטא את זה
9 אני רוצה להתחבר עם אחרים אבל לא יודע איך עושים את זה
10 אני יחודי ומיוחד דרך שלי. אל תשווו אותי לאחרים. רק תאהבו אותי  כפי שאני.

תודה, חשוב מאוד
07/04/14 12:04
61צפיות
בסעיף 7, אולי יש גם אפשרות שלפעמים ילד כן שומע וגם כן מבין, אבל לא מסוגל להביע או שמביע את זה בצורה שלא מובנת לאנשים בסביבה וזאת הסיבה שחושבים שהוא לא מבין או לא שומע?

נכון, גם אני חושבת כך
07/04/14 14:18
44צפיות
גם שומע גם מבין.
רק לא מסוגל להביע בצורה תקשורתית  נ"טית שהסביבה רוצה

º
יכול להיות גם שהוא שומע אבל לא מקשיב...
07/04/14 23:09
20צפיות


זאת ההנחה הכללית לגבי א"סים.
08/04/14 09:51
30צפיות
אני בכיוון שומע, מקשיב וקולט .
רק שלא יודע שאמור להראות משהו ו/או איך להראות את זה

כי הוא לא אמור להראות את זה
09/04/14 19:01
22צפיות
אוטיסט כילד,עדיין לא יודע שהוא חי בסביבה של אנשים אטומים לחלוטין,הוא לא מבין שאנשים סביבו לא רואים ולא שומעים ולא מרגישים דברים שלא נאמרים מפורשות או מוצגים
אוטיסט לא תופש ידע ככלי או מכשיר לקידום עצמי
מבחינתו זה חלק מהמכלול ולכן אמור להתבטא בהקשר אחר מזה הנהוג בחברה הנורמטיבית

גם כשהוא מתבגר ומבין את הציפיות ממנו לא תמיד הוא יבחר לשתף איתן פעולה
בדיוק בגלל ששיתוף כזה הרסני למהותו וזהותו

אז זה ממש לא מדוייק  לומר שהאוטיסט לא יודע שהוא אמור להראות או איך להראות
אנשים מראים כמו שהם רואים
ואוטיסטים רואים אחרת ולכן הם גם מראים אחרת
כל עוד אין הבנה לעניין זה אז כל הקשקושים על סובלנות והכלה זה בדיוק זה
קשקושים



ברור שלא אמור
10/04/14 19:50
5צפיות
לכן כתבתי שזו ההנחה של העולם הנ"טי.

07/04/14 14:22
30צפיות
חשבתי לרגע שהבת שלי כתבה זאת, לה יש עוד כמה סעיפים שהיא הוסיפה לגבי עצמה.
הסעיף הכי חשוב אצלה שהיא מוסיפה זה לחלק ציונים לבני אדם /בני גילה שמתייחסים אליה יפה

כן. כל אחד יכול להוסיף
07/04/14 19:26
28צפיות
סעיפים משלו
העיקר שזה ייקלט אצל מי שקורא

ואני חשבתי
08/04/14 07:45
54צפיות
שאין דבר כזה "ילד עם אוטיזם" כי אוטיזם זה לא משקפיים, או תכונה או מחלה אלא זהות חברתית - ואנחנו יכולים רק לחיות בתוך המשבצת שהחברה הגדירה בשבילנו או לחיות את עצמנו.

וחשבתי שכל הילדים צריכים לדעת שהם ראויים לאהבה, שיש משמעות וחשיבות לעצם קיומם ושיש מישהו שמוכן להילחם בכל העולם ואחותו למענם - עד שהם יהיו מספיק מבוגרים וחזקים בשביל להילחם בעצמם......

ולדעתי, "סינגור עצמי" זה כמו גול עצמי - עצם העובדה שאתה חושב שאתה צריך להצדיק את קיומך מצביע על העובדה שיש לך ספק בזה....

מבחינתי מספיק שטקסט כזה
08/04/14 10:03
44צפיות
יעורר אנשים לחשוב .
אם אנשים עדיין חושבים שא"ס זה ייצור שלא שומע ולא קולט וכל מה שהוא צריך זה ללמוד להתנהג כמו 'כולם' -
גם 10 הסעיפים האלה חשובים

הבעיה היא הפירוש
08/04/14 19:20
35צפיות
הכללים האלו לא נועדו לעזור לאוטיסט לחיות את עצמו אלא לעזור לו להתמודד עם ההורים שלו - אלו כלים ל"סינגור עצמי".
ואני יכולה לקחת כל כלל ולהציג את הפירוש המעשי הנבזי שהוא מקבל בדרך כלל...



אני חושבת שהבעיה העיקרית
08/04/14 20:07
31צפיות
שמניחים שא"ס (במיוחד ילד א"ס) לא יודע שום דבר.
למעשה הוא יודע  הרבה יותר מאשר הסביבה שלו חושבת.

פירוש מוטעה:
09/04/14 07:40
36צפיות
וזה הפירוש שהמקובל לאוסף הכללים האלו:

1. אני ילד. אוטיזם זה רק תכונה אחת של האישיות שלי. = אפשר להפריד את ה"אוטיזם" מה"ילד", כלומר ל"נרמל" אותו ואם הוא מצליח להתנהג "כמו כולם", להתעלם מהמחיר שהוא משלם על העמדת הפנים הזו.

2. יש לי איכויות חיוביות. על תראו רק את הדברים השליליים. = אני גם בן אדם, למרות הכל, כאילו התכונות הייחודיות שלי הן שליליות אז לא צריך לפתח את הכישורים המיוחדים שלי אלא רק לדכא אותם.

3.אני אוהב עקביות. אני לומד כשמסבירים לי דברים בצורה מדוייקת ועושים אותם איתי = אני קצת מפגר, אז תתייחסו אלי בהתאם.

4 . אני אוהב שגרה כי היא מונעת הפתעות ואני יודע למה לצפות  = אני לא צריך תכניות הכשרה או צמיחה ואפשר להעסיק אותי בעבודה ש"מתאימה" לי כמו מיון מטבעות או לבנות מסגרות דיור שאין בהם שום אפשרות קידום.....

5 דברים יומיומיים  כמו מראות, צלילים ונגיעות יכולים להיות נורמלים בשבילכם  אבל כואבים מאוד בשבילי = אני נורא מסכן וצריך סביבה מיוחדת ומגוננת שמשאירה אותי בחזקת ילד קטן שלא מסוגל לחיות בין כולם.

6 תהיו סובלנים איתי. יתכן שאני צריך יותר זמן כדי  להבין את מהלך העניינים = אני לא רק מפגר מבחינה קוגניטיבית אלא גם לקוי מבחינה תודעתית.

7.אל תניחו שאני לא שומע. לפעמים אני פשוט לא מבין = וזו שוב חזרה לאותה טענה שגורסת שהקושי בהבנה הוא חד-צדדי ולא תוצאה של קושי בתרגום בין שתי שפות שונות.

8 קשה לי להסביר מה אני צריך כי חסרות לי מילים לבטא את זה = מילים זו השפה היחידה שמאפשרת ביטוי עצמי.

9 אני רוצה להתחבר עם אחרים אבל לא יודע איך עושים את זה - אז תלמדו אותי את מה שאתם יודעים ותעזרו לי למצוא חברות מזויפת במקום לפתח קשרים אמיתיים.

10 אני יחודי ומיוחד דרך שלי. אל תשווו אותי לאחרים. רק תאהבו אותי  כפי שאני = ומכיון שזה מגיע בסוף הטקסט = האמירה הזו משאירה את השגיאות במקומן ומאפשרת להורה לחשוב שהוא עושה כמיטב יכולתו בלי להתאמץ ולהבין את הטעויות שלו.

נוטה להסכים איתך...
09/04/14 07:47
32צפיות
ולכן אלו אינם כלים לסינגור עצמי.
סינגור עצמי הוא דבר חשוב,
אבל כאן מלבישים תפיסות חיצוניות על הבנאדם,
מדברים בשמו כאילו לו אין קול- זה ההיפך המחלט מסינגור עצמי.

º
10/04/14 10:05
3צפיות


אני אישית הכי סובלת מהנחה
10/04/14 14:48
19צפיות
שחושבים שא"ס לא שומע (לא מקשיב, לא קולט, 'נמצא בבועה', 'נמצא בעולם משלו') .
זו רעה חולה שגורמת להרבה נזקים, וולצערי יש הורים לא"סים שבטוחים שזה כך.

אני לא אוהבת שמדברים בשם מישהו אחר...
09/04/14 07:44
56צפיות
מניחה שהאמא ניסחה את זה, לא הילד.
אז למה היא כותבת בשם "כל ילד עם אוטיזם"?
שתכתוב בשם עצמה

נכון, זה לא מושלם.
09/04/14 16:06
30צפיות
ופירסמו את זה בפייסבוק Irish Autizm

לדעתי זה חשוב כי זה נותן לאנשים כיוון מחשבה למה אין צורך להיות 'כמו כולם'.
יש הרבה הורים שלא רוצים לספר לילדים על האיבחון או רוצים להסתיר את האבחנה מכולם.
אני מקווה שהרשימה הזאת תתן להם חומר למחשבה, גם אם היא עצמה לא מושלמת.

תחומי עניין רלוונטים:
למרות שאנשים לא אהבו את הרשימה
10/04/14 14:42
25צפיות
אני ממשיכה איתה (בהתאם לסעיפים).

1. ילד  זה ילד. תמיד.
2. ילד זה לא לקות ולא אוסף של לקויות.
3. א"סים אוהבים עקביות. מה רה בעקביות ?
4. כנ"ל לגבי שגרה. למעשה זה דומה לסעיף הקודם.
5. לא"סים יש רגישויות שגורמות להם סבל והסביבה לא מבינה את זה .
6. לא הכל צריך לקרות מהר .
7. א"ס שומע וקולט גם כשהוא לא מראה סימנים מובנים לנ"טים.
8. כמו בסעיף קודם, א"ס לא תמיד יודע להסביר דברים בצורה תקשורתית המובנת לנ"טים.
9. זה הסעיף היחיד שגם אני לא כל כך מסכימה איתו. יש כאלה שרוצים להתחבר ולא יודעים איך לעשות את זה בצורה מובנת לנ"טים.
אבל יש כאלה שבכלל לא רוצים את זה (צורת החיבור ואת האנשים שהם אמורים להתחבר אליהם)
10. השוואה לאחרים רק מזיקה , במיוחד כשדורשים להיות 'כמו כולם'.

ואני  שוב  מקווה שמי שלא אוהב את הרשימה (שלא נכתבה על יד א"ס בכבודו ובעצמו ) לפח חיקרא אותה ויקשיש לה מחשבה.
ובמחשבה שניה לדעתי זו רשימה שכתובה כך שתהיה מובנת לנ"טים  

07/04/14 09:55
5צפיות


משום מה יש לי תיקווה
08/04/14 11:20
196צפיות
וזה כי התחלתי לקרוא כאן ולקבל טיפים וחיזוקים מכולם כאן:)
בהקשר אחותי אני מתכוון.
עכשיו פסח,אנשים ומעסיקים יוצאים לחופשה לא קצרה...

וכמו שאומרים "אחרי החגים".
מי ייתן ובקרוב אפתח כאן שירשור חדש "אחותי מצאה עבודההההההההההההההההה".

:)))))

מאחלת לאחותך ולכל המשפחה
09/04/14 13:51
51צפיות
שהפסח הזה יסמן בעיקר לה וגם לכם אביב חדש, חירות חדשה
אם מציאת עבודה או בדרך אחרת.
לא חושבת שכדאי לשים את כל הביצים בסל אחד,
לתלות את כל יהבכם במציאת עבודה.

מסכימה לגמרי עם שלומית..
09/04/14 15:03
37צפיות
לדעתי עניין העבודה חשוב מאד אך הוא לא הנקודה העיקרית.
חשוב מאד לנסות להבין מה מפריע לה מעבר לכך, ולא לכעוס אם היא לא משוחחת בארוחות,
או מתנהגת שונה. לראות מה היא אוהבת ואיך לשתף איתה פעולה לטובת כולם.
אולי היא מתעניינת בתחביב מסויים ואפשר להמליץ לה להשתתף בחוג בנושא.
אולי לצאת איתה להליכה מדי פעם, למשל, וכל דבר שישפר תקשורת ומצב רוח.
חג פסח שמח.

בהצלחה
09/04/14 15:23
25צפיות
אבל בן אדם לא מוגדר רק על ידי עבודה שהוא עובד בחוץ.
למשל אם היא הייתה נשואה ועקרת בית, אף אחד לא היה בא אליה בטענות.
לכל אדם יש הרבה איכויות. ויש אנשים שחיים כל החיים בלי לעבוד בחוץ.
ואני עדיין בעד התנדבות כל שהיא




בהצלחה חג פסח כשר ושמח
10/04/14 03:50
12צפיות
אשרייף

º
בהצלחה לאחותך וחג שמח :)
10/04/14 11:59
3צפיות


דגים המטפסים עצים
06/04/14 22:33
223צפיות
היום קראתי משפט מדהים:
Everybody is a genius. But, if you judge a fish by its ability to climb a tree, it'll spend its whole life believing that it is stupid.
בתרגום לעברית: כל אחד הינו גאון, אך אם תשפוט דג על פי יכולתו לטפס עצים היא יבלה את חייו באמונה שהוא טיפש.
המשפט המדהים הזה נאמר ע"י אלברט איינשטיין
העולם כולו מלא בדגים המנסים לטפס על עצים במקום להינות משחיה במים.
המשפט הזה נכון לכל אדם, אך נכון במיוחד לאנשים על הספקטרום. אם שופטים אותם לפי קנה מידה של הנ"ט הם נתפסים כבעלי לקות למרות שבתחומים רבים הם עולים על הנ"ט בהרבה.  ואנו, ההורים משקיעים משאבים נפשיים וכספיים עצומים בניסויון ללמדם טיפוס על עצים במקום להתפעל כמה טובים הם בשחייה במים.
אנחנו צריכים קודם כל לפתח את התחום החזק שלהם, שזה מקור לאושר ולבטחון עצמי שלהם

תחומי עניין רלוונטים:
מכירה את המשפט
07/04/14 09:52
69צפיות
הוא נהדר   .

º
יפה, תודה
07/04/14 11:42
22צפיות


07/04/14 19:29
5צפיות


בהמשך לשירשור לגבי "אילוף" ילדים
07/04/14 20:35
114צפיות
אני לא חושבת שמקרה שלי ניסיתי ללמד את הדג שלי לטפס על עץ.
מה שניסינו לעשות זה להסביר לאותו דג שזה עץ ושלא כולם יכולים לטפס עליו.

הבעיה שלו היתה שהוא היה בבריכה ולא ידע בכלל לשחות.  אני רוצה להאמין שעזרנו לו למצוא את נקודות החוזק שלו, באנלוגיה שלך - את היכולת שלו לשחות ולתמרן בעולם.



בדרך כלל אין בעיה ללמד דג לשחות
07/04/14 21:35
65צפיות
הבעיה כשדורשים ממנו לטפס על עץ  כי 'כולם מטפסים'

08/04/14 10:59
37צפיות


חתול יודע לטפס על עצים.
08/04/14 17:53
53צפיות
האם כדאי ללמד אותו לשחות ?

הם ממש-ממש פוחדים ממיים והרבה בני אדם מכריחים
08/04/14 21:46
48צפיות
אותם להתקלח בצורה אנושית כדי שהביית לא יסריח.
קודם הם "מתרבתים" את החתול ומלמדים אותו לא להתנהג כמו חייה בבית...

בגלל זה כתבתי על חתולים
09/04/14 15:05
26צפיות
הם לא סובלים מים ומתנקים  מצויין לבד

בית ספר מיוחד או כיתת תקשורת
08/04/14 06:22
156צפיות
הי,
מחפשת המלצות על בית ספר מיוחד או כיתת תקשורת, בני עולה לא' בתפקוד נמוך

º
אם הוא בתפקוד נמוך אז לכי על "אבן חן".
08/04/14 08:31
50צפיות


בית ספר מיוחד או כיתת תקשורת
08/04/14 06:23
104צפיות
חשוב לציין שאנו גרים בראש העין

אין בראש העין כיתת תקשורת
08/04/14 06:42
81צפיות
הילדים נוסעים לכוכב יאיר.
יש את בית ספר אבן חן ששמעתי עליו טובות.
יש לי שני ילדים, אחד מהם החלטתי להכניס לבית ספר מיוחד ואחד לכיתת תקשורת.
ההבדל ביניהם הוא שאחד מהם נלחץ כשיש מסביבו מאות ילדים מתרוצצים, הוא רגיש מאוד לרעש, ואין לו סיכוי להשתלב בפעילויות כמו למשל טקסים בית ספריים בהם מכניסים מאות ילדים לאולם אחד ענק ומשמיעים מוזיקה בקולי קולות, והשני יכול להשתלב עם תיווך.
המבחן הפשוט הוא ארועים משפחתיים כמו חתונות או בר מצוות. לבית ספר מיוחד שלחתי את הילד שאני גם לא לוקחת לכאלו ארועים כי הוא סובל בהם. לכיתת תקשורת - את זה שנהנה בארועים האלו ומשתתף בהם.

יש את בית ספר סאלד בכפר סבא
08/04/14 10:16
78צפיות
בעיקרון הוא מיועד לילדים ונוער הסובלים מפיגור קל רב בעייתי, אבל הבנתי שמגיעים אליו גם ילדים שנמצאים על הספקטרום האוטיסטי.
יש לי ניסיון של שנה עם בית הספר הזה, התנדבתי שם לשירות לאומי ונהניתי מאוד, אפילו שהיו רגעים לא קלים (בכל זאת, מדובר בבית ספר לחינוך מיוחד).
הצוות שם מקסים וגם התלמידים נחמדים מאוד.

בהצלחה!

º
כן, יש להם גם כיתות לPDD
08/04/14 16:20
37צפיות


נכון, וזה יחסית חדש
09/04/14 01:12
60צפיות
אני מניח שבתקופה שהתנדבתי שם היו שם ילדים עם PDD, אבל לא היו אז כיתות מיוחדות לאוטיסטים.
בכל מקרה, זו יוזמה מבורכת שפתחו שם כיתות מהסוג הזה.

"צרות" של ילדים בתפקוד גבוה - נשבר לי הלב
82תגובות
05/04/14 23:39
877צפיות
שלום,
זקוקה לעצה.... הבן שלי בכיתה ה', משולב יחידנית עם סייעת, אובחן רק לקראת גיל 7, תפקוד גבוה. עיקר הקושי הוא חברתי.
אבל מה "הבעייה" - היה יכול באופן אירוני להיות יותר קל אם בכלל לא היה מעניין אותו הקטע החברתי, אבל העניין הוא שזה מאוד מעניין אותו, הוא מאוד רוצה חברים, אבל אין לו...

(המשך...)
שלום,
זקוקה לעצה.... הבן שלי בכיתה ה', משולב יחידנית עם סייעת, אובחן רק לקראת גיל 7, תפקוד גבוה. עיקר הקושי הוא חברתי.
אבל מה "הבעייה" - היה יכול באופן אירוני להיות יותר קל אם בכלל לא היה מעניין אותו הקטע החברתי, אבל העניין הוא שזה מאוד מעניין אותו, הוא מאוד רוצה חברים, אבל אין לו בכיתה אפילו חבר אחד.
לא שמתאכזרים אליו, לא שמציקים לו, פשוט לא ממש חברים שלו. בהפסקות הוא בד"כ כן משחק במשחקים קבוצתיים לפי דיווחים שאני מקבלת (מחניים, כדור, וכיוב'....), והוא גם בצופים. אבל בשעות אחרי הצהרים, בימים שאין לו חוגים, הוא לגמרי לבד.
אף אחד לא מתקשר, אף אחד לא בא (אלא אם המורה יוזמת פעילות שהילדים צריכים לעשות בקשר עם הלימודים ואז הוא מצוות לאיזו קבוצה), ובזמן האחרון הוא ממש ממש מדוכא, כל הזמן שואל למה אין לו חברים, אומר שחברים זה הדבר שהוא הכי רוצה בחיים,  שהוא כבר איבד תקווה לגבי זה שאי פעם יהיו לו חברים, ושאולי הוא לא טוב בזה..... (יש לציין שלא סיפרנו לו אף פעם על האבחנה שלו, הוא יודע רק שיש לו קשיים חברתיים ובלימודים במקצועות רבי מלל, אבל לא "נתנו שם" לאבחנה).
עכשיו יש טיול של הצופים והיו צריכים להתחלק לאוהלים. ילדים הלכו למדריכה וביקשו להיות עם X או Y, וכמובן אף אחד לא ביקש להיות איתו (למרות שיש כמובן הבדל מלהגיד - שלא רוצים להיות עם X) , אבל הוא מאוד נפגע מזה שאף אחד לא ביקש להיות איתו.
בית הספר לא ממש נותן פתרונות לעניין. כשאני מזכירה להם, אז יש לעיתים יותר פעמים שהמורה יוזמת מטלות הקשורות לבית ספר אחה"צ, אבל הבן שלי כבר אומר שבאים אליו רק בגלל שיש מטלה ולא בגלל שהם חברים שלו....
בשבוע האחרון הוא כל הזמן מדוכדך וממש מזיל דמעות כל הזמן על העניין החברתי. עצוב עצוב ממש, אני כבר לא יודעת מה להגיד לו ואיך לעודד אותו...


תחומי עניין רלוונטים:
כלבי סיועה לאוטיזם
06/04/14 11:08
244צפיות
שלום לכולם
דבר ראשון אני מצדיעה לכולכם
אני מאלף כלבים כ 12 שנה ואני מתחיל לפתח בארץ כלבי סיועה לאוטיזם .
אני קורא את הקשיים שאתם עוברים ולומד מימכם המון.
אני מחפש 4 משפחות להכין להם כלב כמעט במחיר עלות .
הכלבים עוברים הכשרה מגיל  6 שבועות עד גיל 8 חודשים או שנה בהתאם למטופל
מעבר לנוכחות המרגיעה של הכלב אשר תורמת להורדת ההתקפים ומסייעת לפתח קשרים חברתיים אמפתיה העצמה ובטחון הכלב
עובר הכשרה ספציפית למטופל
דוגמה לעבודה דומה בחול http://youtu.be/WiSB-AFnWHc  
בנוסף הכלב מאומן לא לעזוב את המטופל או לנבוח ולאתר במקרה של מטופל שנוטה לברוח .
את מוזמנים לפנות אלי בפרטי ולתת דגשים כיצד כלב יכול לעזור
מלה הערכה אייל



תחומי עניין רלוונטים:
06/04/14 16:35
26צפיות


רעיון מצוין!
06/04/14 22:44
96צפיות
בכלל, כלבים הם יצורים מקסימים.

º
עושה רושם שאיין ביקוש או עיניין
07/04/14 11:59
52צפיות


הרעיון מאוד יפה
07/04/14 12:35
78צפיות
אנחנו במשפחה שלנו אוהבים כלבים, נשמע לי טוב כאפשרות לעתיד בשבילנו אבל לתקופה הקרובה כנראה שלא נוכל. מקווה שבעתיד כן.

יש עניין.
07/04/14 19:27
63צפיות
העיקר לא לוותר

º
אני מחפשת כבר שנים
07/04/14 12:37
175צפיות


http://youtu.be/WiSB-AFnWHc
07/04/14 12:54
78צפיות
אשמח עם תצפי בסרטון לדוגמה






כלב מאומן בהחלט יכול לסייע לבוגרים
10/04/14 10:59
10צפיות
לצערי אני ניתקל בלא מעט משפחות שמאמצות כלב או גור ונופלים תחת העומס
הבדל עצום ביין כלב שירות שהוכשר מגורות לעבוד לבין כלב שאינו מחונך כלל

מרתק
07/04/14 19:37
69צפיות
מתאים גם לאנשים שלא מדברים?

יכול להיות מתאים לאנשים שלא מדברים
07/04/14 23:53
57צפיות
צריך לראות כיצד הכלב יכול לסיעה
הכלב לא צריך פקודות מילוליות

º
האם ניתן לצפות מהאוטיסט להיות אחראי על הכלב?
07/04/14 23:07
47צפיות


תלוי ביכולות שלו
07/04/14 23:29
62צפיות




למה לא?
07/04/14 23:33
56צפיות
כמו מכל נער אחר.
ואם הוא ילד,
אז שיהיה כמו כל ילד אחר כשמכניסים כלב הביתה.
אבל אני מדברת על תפקוד גבוה.
תפקודים נמוכים זה משהו אחר...

אי אפשר לצפות שום דבר מראש.
08/04/14 10:32
48צפיות
גם שלוקחים כלב לילד נ"ט , הרבה פעמים קורה שההורים מטפלים בכלב בסופו של דבר.
אבל גם שההורים מטפלים, ההמצאות של הכלב בבית זה דבר חשוב מאוד

º
מה עם בוגרים ?
10/04/14 03:52
13צפיות



עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה