לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
<div>גולשים יקרים שלום, וברוכים הבאים לפורום "אוטיזם ואספרגר". הפורום שלנו מיועד לכל מי שקשור לספקטרום האוטיסטי -הורים, משפחות,אוטיסטים בוגרים ומטפלים. בפורום משתתפים הורים לילדים בספקטרום האוטיסטי בכל רמות התפקוד. מטרת הפורום היא להיות לבית, מקום תמיכה, מרכז מידע ואתר שיחה לכל ההורים והמשפחות, מטפלים ואנשי הספקטרום עצמם. אנחנו מזמינים את כל המעוניינים לחלוק את חוויותיהם, רגשותיהם, שאלותיהם ודעותיהם, בנושאים השונים המעסיקים אותם בתחום זה. נבקש מכולכם לקרוא את תקנון הפורום ולהקפיד לנהוג על פיו, על מנת שהמקום יהיה נעים לכולם. גלישה נעימה מור ושלומית</div>

תאונת דרכים
08/01/15 08:34
179צפיות
שלום,
אם וילד בן 10 נסעו באוטו ונקלעו לתאונת דרכים. כולם בסדר, תודה לאל.
הילד מהרגע הראשון טוען שאמא הפרה כללי תנועה. אמא לא בטוחה. הילד מספר את זה לכל מעוניין ולא מעוניין לדעת.
המשטרה מזמנת את האם ואת הילד לתת עדות. ברור שהילד יפליל את אמא.
האם ניתן למנוע ממשטרה לדבר עם הילד?
º
הילד אוטיסט בתפקוד גבוה? מטופל אצל פסיכולוג/ית?
08/01/15 11:28
44צפיות
º
כן. למה?
08/01/15 16:42
29צפיות
º
יש להתייעץ עם עורך דין לתעבורה
08/01/15 17:02
37צפיות
ראשית, כדאי להסביר להם שמדובר בילד אוטיסט
08/01/15 17:30
90צפיות
יתכן שזה כבר יספיק כדי שיוותרו על עדותו.
אם לא, כדאי להתייעץ בעו"ד שמתמחה בזכויות קטינים בעלי צרכים מיוחדים
לעניות דעתי הבלתי מקצועית, לכל הפחות המשטרה תצטרך למצוא חוקר מומחה,
החוקר של האירוע לא רשאי לחקור את הילד.
מה הכוונה 'לא בטוחה'? הרי היא זו שנהגה.
08/01/15 20:31
67צפיות
היא אמורה לדעת בעצמה אם ביצעה עבירה או לא.
הכוונה שהיא לא שמה לב אם היא עשתה עברה
09/01/15 10:27
49צפיות
זה לא שהיא בכוונה ראתה מצב שאסור לבצע פעולה, ובכל זאת ביצעה (מעין סמוך על סמוך), אלא באמת לא ראתה.
ואחרי שהיתה תעונה לא ניתן לדעת מה היה שניה לפני. וכל מה שהיא יודעת זה מה ששמעה מהילד.
עכשיו, ילד בן 10, חכם כמה שיהיה, עוד לא יודע כללי תנועה.
וגם, כאוטיסט, יש לו תחושת זמן קצת אחרת...
חוסר תשומת לב זו בעיה רצינית.
09/01/15 10:38
50צפיות
נהג חייב לשים לב כל הזמן. לכן אם היא לא זוכרת, הנתונים לרעתה.
האם היתה פגיעה גופנית בעקבות התאונה? זה יכול לגרום לחוסר זיכרון של רגעים אחרונים לפני התאונה.
ולגבי הילד (התלבטתי אבל אגיד את זה למרות שזה עלול לפגוע באמא)-דווקא ילד א"ס יכול לזכור הכל, וילד א"ס בן 10 יכול לדעת את כל חוקי התנועה (בלי שאף אחד אחר יידע את העובדה הזאת). זה לא אומר שבאמת היתה שם עבירה, אלא אומר שהיותו א"ס ובן 10 לא מונע ממנו ידיעה. זה כן יכול לאפשר לו להימנע ממתן עדות - כי הוא ילד בן 10 וא"ס.
'חוק חינוך חובה חינם'
07/01/15 20:40
86צפיות
אנסה לתמצת , כי שמתי לב כשאני כותבת את הדעות שלי באמצע הודעה , יש לאנשים  נטיההלהתייחס לטפל ולא לעיקר.
 
אז אכתוב בצורה ישירה בלי להביע דעה (ובתקווה שסוף סוף תהיה התייחסות לעיקר):
לפי חוק חינוך חובה חינם הורים שלא שולחים את הילדים למסגרת לימודים מוכרת ואין להם אישור לחינוך ביתי נחשבים עבריינים.
נכון,אבל אין עונש מאסר,ניתן לקחת את הילדים מהם.
07/01/15 21:04
54צפיות
הורה שלא מאפשר קבלת השכלה נחשב מזניח.
אני חושבת שבבסיס זה חוק נכון ונועד להגן על האוכלוסיות הפגיעות יותר,ילדים. אבל הוא כמובן לא מבדיל בין מי שאין לו אישור והוא מלמד את ילדו במסירות לבין מי שיש לו אישור.
זה דווקא לא נכון
07/01/15 21:38
42צפיות
למיטב ידיעתי תיאורטית יש עונש מאסר אליו לא הגיעו מעולם, אבל זה ממש לא סיבה לפקפק במסוגלות ההורית אם אין עוד סיבה. למשל, ההורים גרושים, (או שהאם חד הורית) או שהם עניים, או עולים, או שהם לא מהמיינסטרים, או שאי פעם התלוננו עליהם ברווחה, וכמובן שאין להם השכלה וקשרים חברתיים. אחת מאושיות החינוך הביתי בישראל היא דוקטור. אליה לא יטפלו לעולם. אבל למי שלא כל כך חזקה? בקלות ובשיטת מצליח.
במקרים האלו (של אוכלוסיות חלשות) המדינה תשמח להיטפל לכל שטות.
 
בכל מקרה, לקיחת ילדים לא קוראת כל כך מהר. יש יותר סיכוי שיכריחו לשלוח את הילדים לבית ספר.
º
טוב, השלמת לי מידע...
07/01/15 21:51
10צפיות
זאת הבעיה , שהחוק (או האכפים אותו)
08/01/15 01:01
25צפיות
מניח שאם ילד לא נמצא פיזית במסגרת חינוכית מוכרת זה הורה שלא מאפשר לקבל השכלה.(בדרך כלל זה הורה שנלחם בהתעללות באותה מסגרת)
ולדעתי בחוק יש אפשרות של עונש מאסר.
מעניין עד כמה הילד ישכיל (ועד כמה תהיה חשובה לו ההשכלה הזאת) אם יפרידו אותו מהוריו.
את התשובה אפשר
08/01/15 17:57
14צפיות
לקבל בפייסבוק אצל כל אותם הורים שלנלחמים נגד הרווחה , הם נקראים הורים שילדיהם נחטפו, הם מספרים
מה הילדים עוברים מחוץ לבית,
לא ההשכל בכלל לא מככבת שם, הסבל האנושי מככב שם ומאוד בגדול,
לשמחתי הרבה על אף שהציבור רואה בחינוך הביתי משהו לא רצוי יש קבוצה הולכת וגדלה שמביאה את הרשויות להכיר בזה, ולהפנות לבג"ץ אם צריך
והם עשו זאת ובהצלחה,
להפחיד את ההורים שאם הם ישאירו בבית את הילד ילדיהם ילקח משחק בדיוק לידיים של הממסד, בדיוק מונע מהמיימסד לטפל  ולשפר את המצב!!
ממש לא נכון
08/01/15 18:07
17צפיות
החוק טוען שמדובר בעבירה פלילית שהעונש הוא מאסר, ואין בינה לבין הזנחה שום קשר,
 
ילדים מוזנחים שלא הולכים לבית ספר מוזנחים בכל תחומי החיים ללא קשר לביקור סדיר,
ההורים לא מתפקדים, לא מפרנסים זה המקרה היחיד שילדים מוזנחים,
אין שום טיעון להזנחה במקרה שהורה משאיר את הילד שלו בבית מסיבות שלא קשורות להזנחה, ז.א.
שאי למידה במסגרת ממסדית לא הופכת ילד להיות מוזנח זה מנוגד לתפיסת  חוק זכויות וחרות האדם
כי הורה הוא הראשון שניתנה לו הזכות להחליט כיצד יחנך את ילדיו על פי חוק חירות וזכויות האדם!!
ילד מוזנח לא קשור בכלל לאי שליחתו לבית ספר !!
יש לי את הדיון שהיה בועדת הכנסת בנושא הח"ב שמוכיח  זאת!!
 
 
קטע מעניין לקריאה:
08/01/15 18:21
28צפיות
תהליך לימוד חובה, באמצעות מוסדות מדינה,
יצר מצב חדש, שסימן את הילדות כמעין שלב ביניים "עד שהחיים יתחילו", אולם הילדות אינה מעין חזרה גנרלית "עד שההצגה תתחיל", הילדות מהווה חלק אינטגרלי מהחיים,
ואם נרצה להיות מדוייקים יותר, הילדות הינה חלק החיים בעל ההשפעה המכרעת ביותר, על טיב ואיכות החיים של האדם, לכל ימי חייו.
האנושית התבונית, דאגה שההכשרה לחיים, תתבצע ע"י התא המשפחתי
[חינוך ביתי חיים לומדים ונהנים בלי גן ובלי בית ספר.] במאה השנים האחרונות, צצו כפטריות אחרי הגשם,
מערכות מחליפות הורים, פעוטונים הפועלים כבר מגיל 3 חודשים, כאשר לתינוק בן השלושה חודשים, אין אפילו כישורי הישרדות בסיסים, גני ילדים ובתי ספר, עד גיל 18 שתפקידם, לכאורה, להעניק לילדים את כישורי חיים, במיקור חוץ, במקום ההורים והמשפחה.
 
תהליך העברת החינוך לצד ג', מתבצע כיום בדרך שאין לה אח ורע בשום תחום בחיים שלנו, למעט גיוס חובה לצבא, מדובר על אחזקת קטינים, בשעות היום ולעיתים גם רוב שעות אחה"צ, למשך שעות ארוכות, רחוק מהבית, מההורים והמשפחה, בתוך חברה מלאכותית, המורכבת מאוסף גדול של ילדים, בני שיכבת גיל אחידה, שהמשותף להם, זה כתובת המגורים של ההורים,  שיכבת גיל שכמוה לא יפגשו לעולם, בחיים הבוגרים שלהם. מדובר בקטינים, החייבים לסור למרותו של מבוגר זר המוסמך להטיל עליהם מטלות, לבחון אותם ללא הרף ואף להעניש אותם, ללא שום התחייבות ואחריות, לתוצאות שבקצה המסלול הארוך הזה, והכל מגיע תחת מעטפת מוסר מלאכותית, הבנויה ומורכבת משיקולים הזרים לחלוטין, לטובת החיים בפועל, של הקטינים.

מרבית ההורים יודעים, שבתי הספר ומוסדות החינוך, לא רק שאינם מועילים לילדים שלהם, אלא אף מזיקים להם, אך הם אוחזים בזן של שקר לבן, אפילו בליבם, שזה ל "טובת הקטינים", וללא שהות חובה במוסד כבית ספר, לא ניתן יהיה להצמיח אדם בעל כישורי חיים נאותים.  
שטיפת המח האינטנסיבית, יצרה שכבת שכנוע פנימי, עד שבשפת העם נוקטים בלשון בוטה: "מה יצא ממך" אם לא תלך לבית ספר.
|*|נפתחו פורומים: הכוכב הבא ויומני הערפד|*|
08/01/15 14:55
7צפיות
|מיקרופון|העונה החדשה של הכוכב הבא יצאה לדרך, וזה המקום להרים את המסך ולדבר על כל מה שחם!
אז איזה ביצוע המיס לכם את הלב? איזה ביצוע פחות אהבתם? ומיהו המתמודד שיהיה לדעתכם הכוכב הבא?

מוזמנים להיכנס כבר עכשיו לפורום  הכוכב הבא:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumPage.aspx?f...

|טי-וי|העונה השישית של יומני הערפד כבר כאן!
דרמת המסתורין העל-טבעית שכבשה את העולם חוזרת וזה המקום לדבר ולשתף!

מוזמנים להיכנס לפורום יומני הערפד ולהתעדכן בפרקים החדשים:
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/forumpage.aspx?f...
מחפשת הורים לילדים דומים לילד שלי
60תגובות
05/01/15 15:10
346צפיות
שלום רב.
אני יודעת שכל הילדים שונים. לכל אחד מהם יש קשיים וחוזקות שונות.
לכן, כדי שנוכל לדבר ולהתיעץ,  אני מחפשת הורים שקשיי ילדיהם דומים לקשיי בני.
וגם חזקות של ילדייהם דומים לחזקות של בני. (גיל ילד לא חשוב לי)
 
ואז נוכל לייעץ ולהתייעץ...

(המשך...)
שלום רב.
אני יודעת שכל הילדים שונים. לכל אחד מהם יש קשיים וחוזקות שונות.
לכן, כדי שנוכל לדבר ולהתיעץ,  אני מחפשת הורים שקשיי ילדיהם דומים לקשיי בני.
וגם חזקות של ילדייהם דומים לחזקות של בני. (גיל ילד לא חשוב לי)
 
ואז נוכל לייעץ ולהתייעץ . אני מקווה שיש כאן בפורום כאלו. אני מבקשת מכם תגיבו לשירשור שלי!!!  
 
התאור של בני:
ילד חכם, הכל קולט מהר מאוד, מוחצן, אמפולסיבי. אוהב להיות ראשון. במפגשי כיתה מאוד פעיל. הבנתי מגננת ש"יותר מדי" עונה המון. לפעמים מפריע לענות לילדים אחרים. יש קושי להמתין לתורו. עקשן. יש קושי לקבל סומכות מבוגר. סף תיסכול נמוך. אם מתרחש משהו לא לפי רצונו יכול לבכות.
אין לו רגישויות מיוחדות כמו רגישות לרעש או משהו דומה..
באופן עקרוני אוהב ילדים. מנסה לשחק איתם. יש יכולת חיקוי טובה.
 
הורים, מי שמזהה בתיאור הנ''ל את ילדיו, אנה תגיבו לשירשור!!!
 
תודה!
 
 
tאוטיזם ותזונה
07/01/15 08:35
136צפיות
במסגרת קורס שאני לוקחת קיבלתי הרצאה מאוד מענינת על הקשר בין תזונה לאוטיזם.
נעשו הרבה מחקרים שלא הוכיחו מובהקות אבל בהחלט שוכנעתי בנוגע לנזק אפשרי עקב צריכת גלוטן וקזאין (חלבון חלב).
מענין אותי מאוד, מדוע בקרב אןכלוסית ההורים הממוצעת של אוטיסטים נושא התזונה נמצא עמוק למטה בסדר העדיפויות. אפשר לומר שכל ההורים שנפגשתי איתם היו אנשים שחתרו למצוא פיתרון והקלה לילדם,כיצד ניתן להסביר שענין התזונה לא מוזכר בכלל,וחלק מהילדים אף אכלו זבל שלא הייתי מקרבת לקערה של החתולים שלי אפילו.אני מכירה רק משפחה אחת שתזונה היא מרכיב בלתי נפרד ממערכת הטיפוח של הילד והיא מוקפדת באופן שלא מתקיימות בו חריגות אפילו בטעות. כל שאר אלו שפגשתי כנראה לא יודעים ומערכת הבריאות לגמרי מועלת בתפקידה במקרה זה כאשר אין מביאים אפשרות זו לתודעה, אך במקרים אחרים אלו שכבר היו מוטרדים מתזונת ילדם העדיפו להשאיר את המצב הקיים ולא לשקול שינויים.
מענין אותי מדוע זה נותר מיסטיקה כזו...? מה אתם חושבים?
בכל הקשור אלי, אני לגמרי הולכת לעשות ניסיון לתקופה עם בני. נדמה לי שהפרופיל שלו מתאים לרגישות לקזאין...
 
ממש לא מיסטיקה
07/01/15 09:09
91צפיות
פשוט מאד - בתזונה בריאה אין כסף אז אין לאף אחד אינטרס לקדם את הנושא הזה,
למרות שזה הנושא הראשון והחשוב ביותר בכל מה שקשור לבריאות -  לא רק לילדים על הספקטרום האוטיסטי.
 
לא מסכימה
07/01/15 09:22
70צפיות
זה תחום שיכול לייצר עבודה להרבה אנשים (תזונאים,דיאטנים,בדיקות,קניות,בלימוד בישול מתאים...)ולא רק לאוכלוסיית האוטיסטים אלא גם לכל הקשיים הנויירולוגים
אני גם די בטוחה שבמקומות שונים בעולם זה מקבל התייחסות.
מסתבר שהנגישות למידע היא לא בשמיים,מדוע מונעים את המודעות?!גם אם יש מודעות,מדוע הורים לא מרימים את הכפפה?מה יש באוכל שכלכך מטלטל?
כי זה נושא גדול מדי
07/01/15 09:36
57צפיות
וקשה מדי וכואב מדי.
ואם רוצים שינוי אמיתי צריכים שינוי של אורח חיים ולא סתם להוריד או להוסיף פריט כזה או אחר....
תזונה לא בריאה מייצרת הרבה יותר מקומות עבודה.
07/01/15 20:37
37צפיות
בארץ שום גורם ממסדי לא מעוניין בפעולות מניעתיות. טיפול באנשים חולים (או כאלה שנחשבים לחולים) מייצר המון מקומות עבודה ומכניס הרבה יותר כסף, כי לחושלים (ולנחשבים לחולים)  כבר אין לאן לברוח
º
בדיוק ככה
07/01/15 21:23
9צפיות
זה לא רק כסף
08/01/15 07:12
28צפיות
זה נובע גם מהמשיכה של האנשים לסנסציוני
הרופא מציל החיים הוא גיבור, ההתערבות שלו קיצונית, מרובת מיכשור, סמכותית, עם המון דרמה ובלא בלא מקצועי...
לאכול טוב זה פשוט לאכול טוב, אין בזה שום סנסציה, צריך לדאוג לפיקוח חקלאי מייגע ולתנאי אחסון
 
תזונה זה נשי, לבשל ולהכין ולהיות ברקע בשקט, רפואה זה גברי, להתנפל על אדם עם סכין ובמבצע נועז להציל את חייו
 
ההשפעה של החברה, בדיוק בגלל שהיא סמויה, היא אבסולוטית, בעיקר דרך מערכת החינוך
אצלנו בבית הדבר ברור לחלוטין
יש ילד אחד שגדל במערכת החינוך, הוא בררן עם העדפה לאוכל חדגוני וג'נק פוד
לילדה שגדלה בבית יש הרגלי אכילה שהם משאת נפשו של כל הורה, אוכלת הכל, בריא, ממש תענוג, לא עושה עניין משום דבר, מפקחת בעצמה על עצמה בנושא הממתקים וביוזמתה
 
גם בנושאים אחרים הסנסציוני זוכה להעדפה תקציבית ותשתיתית על פני מה שבאמת חשוב, המניעה, לחשוב מראש, להתחשב, זה כל כך לא סקסי לעומת משבר, להפך, זה מגונה כחששנות וזהירות יתר וכהימנעות ואפילו כחוסר כישורי חברה
 
 
. וגם סנסציוני הולך
08/01/15 11:02
16צפיות
עם יותר כסף
לרופאים ולמאבחנים לא איכפת מתזונה.
07/01/15 15:35
42צפיות
כשאמרתי לרופא ילדים שהבן שלי בעייתי עם אוכל, הוא חשב שאני 'אמא יהודיה היסטרית שרק רוצא להאכיל'. וכשהזכרתי את הנושא בכל מני איבחונים, אף מאבחן לא התייחס לנושא.
אז אם 'אנשי מקצוע' לא מתייחסים, מה יש לבקר הורים שבדרך כלל אין להם שום ידע מקצועי בעניין (עד שמקבלים איבחון נכון  ולומדים לבד הכל)
הוא שאמרתי קודם,רשויות הבריאות מועלות בתפקידן.
07/01/15 21:07
28צפיות
אבל כן אמרתי גם,שהורים שרואים שילדם מקושש זבל בשיניו אבל לא מוכנים להתמודד עם זה זו בעיה גדולה.
קשה מאד להתמודד עם זה
07/01/15 21:12
34צפיות
בהחלט יש לי ביקורת כלפי הורים שנותנים ומאביסים ילדים בחטיפים ומעובדים (בגן שלנו יש כמה ילדים שמגיעים עם לחם עם שוקולד בבוקר באופן קבוע). אבל ישנם הורים כמוני שמנסים ומשתדלים וזו פשוט מלחמה בלתי אפשרית. אני עושה מה שאפשר.... הלוואי שיכולתי לגרום לו לאכול מה שצריך אבל הוא רואה אחרים סביבו ואני לא יכולה למנוע הכל
אל תדאגי ,תמשיכי בדרך הזו
07/01/15 21:49
21צפיות
לאט,לאט,במשחק,בשיתוף כל המשפחה ובהבנה שאין לוח זמנים להיצמד אליו.
º
תודה משתדלת וממשיכה.
07/01/15 21:57
3צפיות
הבן שלי היה מגיע לגן עם פרוסת לחם בלי שום דבר
08/01/15 11:08
23צפיות
באופן קבוע  (גם לא ממרח שוקולד , שהגננת אסרה בכלל להביא לגן).
הסיבה : הוא לא סובל ממרחים (עד היום , אחרי צבא). למעשה עד היום הוא לא סול טעמים מעורבבים.
למשל הוא אוכל ירקות (והוא היום אוכל דברים בריאים) אבל כל אחד בנפרד.סלט לא בא בחשבון .
הבעיה הגדולה שילד קטן לא יכול להסביר את עצמו , למה הוא 'מקובע' (גם לא בטוח שמישהו שואל אותו).
הבן שלי הסביר את עצמו אחרי האיבחון , בגיל 14 , אחרי שלמדתי שאם אני רוצה לדעת משהו אני צריכה ליזום את השאלות.
הבעיה מאיפה הגיע הזבל אל הילד
07/01/15 21:22
45צפיות
האם ההורים שלו נותנים לו את זה בכיף ככה בלי בעיה ובלי נקיפות מצפון,
או שזה הגיע בכלל מהגן, מהחברים
או הרגלים רעים שספג במקום אחר,
או שאנשי מקצוע משתמשים בזה כדי לתגמל את הילד והרגילו אותו.
יש לקחת בחשבון שילדים בספקטרום גם ככה בררנים באוכל
ויש הורים שנשברים וקונים לילד מה שרוצה העיקר שיאכל משהו,
לא הייתי שופטת אותם.
בכל מקום בילוי אפילו בפארקים שאנחנו יוצאים עם הילדים יש קיוסק או דוכן עם ממתקים
או אוטו שמסתובב ומוכר בגנים ציבוריים,
זה נורא ילדים מוקפים בפיתויים,
אני משתדלת להקפיד על אוכל בריא בבית ולא להכניס ג'אנק הביתה וזה מאוד קשה
נוכח כל מה שהולך מסביב וההשפעות של זה על הילדים
º
בדיוק כך
07/01/15 21:31
5צפיות
הבן שלי קושש הרבה זבל
08/01/15 00:30
29צפיות
וכל זמן שהיה קטן ומקובע אי אפשר היה לעשות כלום.
כשהוא התבגר התחיל לאכול יותר בריא מכולם .עדיין הדברים קבועים, אבל בריאים. לא נוגע במשהו 'לא בריא'.
לכן אי אפשר לבוא בטענות להורים בצורה אוטומטית. יש דברים שהורים מנסים לעשות אבל זה לא מצליח כי הילד 'מקובע'.
טוב,אני חושבת שבנושא הזה אפשר לשנות דברים
08/01/15 06:50
16צפיות
ואני לא מוכנה לחשוב שאם קיימת אפשרות פיצפונת שלאוטיסטים יש רגישות גבוהה יותר לזה או לזה אני אמשיך להגיד "מקובע" ולא אתאמץ לשנות משהו. זה חלק מתנאי סביבה שנחוצים לאוטיסטים.
 
חשוב למצוא סיבה ל'קיבעון'.
08/01/15 11:17
11צפיות
למשל בסוף התברר שהקיבעון באוכל של הבן שלי  בחלקו הגדול היה אי סבילות של ערבוב טעמים וריחות. ז"א שום אוכל חדש 'מעורבב' לא היה בא בחשבון. אבל זה ידוע לי בדיעבד .
כנ"ל עם כל מני שינויים (נושא זה כולל גם אוכל אבל הרבה יותר רחב) . למשל הטענה של המורות היתה ש'הוא רוצה שליטה' כשלמעשה מה שהיה זה 'פחד לפני כל דבר לא מתוכנן'.
אז לדעתי שמבוגר מסביר לעצמו את ההתנהגות הילד בדרך מסויימת , כך המבוגר מתייחס לילד.
ולצערי ההחלטה שמשהו 'קיבעון' או 'רצון בשליטה' (בלי להבין בדיוק מה יש מתחת לעטיפות האלה) מזיקה להרבה א"סים.
ראית את התפריט בגנים של אלו"ט?
07/01/15 21:09
101צפיות
(לפחות בגן שלנו). קייטרינג תעשייתי מזעזע - שניצל תעשייתי, פסטה מקמח לבן. ארוחת ארבע שמורכבת מלחם לבן וחומוס תעשייתי. הילדים מתוגמלים בממתקים ועוגיות על ימין ועל שמאל... ואחר כך מתפלאים שהם תנועתיים ותזזיתיים
אני אישית משתדלת עד מאד לשמור על תזונה בריאה, לא מורידה לו גלוטן אבל כן מנסה להקפיד על דגנים מלאים בלבד, ללא מוצרי חלב וכמה שפחות סוכר ומזון מעובד. זה מאד מאד מאתגר - גם בגלל החשיפה בגן (ואני שולחת לו ארוחות מיוחדות), גם בגלל החשיפה הכללית, גם כי הוא סופר בררן באוכל. 
אין ספק שלכלכלה יש המון תועלת בתעשיית מזונות הזבל, לפחות בטווח המיידי (בטווח הארוך הבריאות של כלל האוכלוסיה נפגעת - אני ממש לא מתייחסת רק לאוטיזם) - לצערי רואים כאן רק את הטווח המיידי
º
אוי ואבוי,ישר חטפתי דיכאון...
07/01/15 21:11
37צפיות
השיא היה כשכתבתי להם שישנה הנחייה
07/01/15 21:15
69צפיות
של משרד החינוך/הבריאות (לא זוכרת כבר) שאוסרת על חלוקת ממתקים כתגמול לילדים במערכת החינוך.
כתבו לי בחזרה שיש להם אישור לכך מהפיקוח הרפואי של הגן. 
אלוטף לא שייכת למשרד החינוך אז מה אכפת להם?
07/01/15 21:46
45צפיות
זה ABA שם,חייבים ממתקים...
זה לא אלוטף אלא גן אלוט רגיל
07/01/15 21:55
48צפיות
והם כן שייכים למשרד החינוך, אבל יש להם אישור מהפיקוח. אכן, אי אפשר ABA בלי ממתקים (ומה שווה התנייה שכזו? והאם הם מבינים שזה עובד גם בכיוון ההפוך - נתת ממתק בליווי שבחים והפכת את הממתק לעוד יותר אטרקטיבי, וחיזקת את ההתנייה בין מתוק לנפלא, אצל ילדים שהתזונה שלהם ממילא בעייתית....)
עייפתי ממלחמות איתם...
º
מה זה גן אלוט רגיל?כי מגיל מסוים מפנים לגני מ החינוך.
07/01/15 22:42
19צפיות
זה גן לגילאי 4-6
07/01/15 23:12
40צפיות
גן עירייה, של מערכת החינוך. הוא שייך לעירייה אבל אלו"ט מפעילה אותו, הגן פועל בגישה ההתנהגותית וההורים משלימים תשלום חופשי עבור סל בריאות מקדם.
º
תחשבי אם את רוצה לחנך אותו בגן כזה.האם מחוסר ברירה?
08/01/15 06:52
17צפיות
יש בגן גם הרבה דברים טובים
08/01/15 08:12
30צפיות
בשיקול הסופי, הטוב עולה כרגע על הרע, ובאמת לא היתה ברירה אחרת השנה.
האמת שבגנים רגילים וצהרוני מתנס
08/01/15 08:50
39צפיות
בדיוק אותו התפריט...
אז מה ההבדל? למי יש אלטרנטיבה?
רק בגנים הפרטיים למיניהם
08/01/15 08:51
35צפיות
או בגן רגיל ללא צהרון.
זו לא אופציה למי שנמצא בגן תקשורת....
כשהפיצקי שלי היה בגן אנתרופוסופי הוא נהנה מתפריט אחר לגמרי
10/01/15 11:46
14צפיות
וגם השתתף, יחד עם חבריו והגננות, בהכנת הארוחות
º
אבל זה גן פרטי...
10/01/15 16:55
6צפיות
º
לא בדיוק, זו עמותה
10/01/15 17:00
6צפיות
º
זה לא מיסטיקה אבל זה גם לא קסם. לא מאמינה בקסמים. רק בעבודה.
08/01/15 11:24
19צפיות
בהמשך ל'חוק חינוך חובה חינם' היה אתמול בעיתון
63תגובות
06/01/15 12:55
186צפיות
עד כמה זה כישלון בגילאי 3-4 ושכולם סובלים: ילדים, הורים וגננות

(המשך...)
עד כמה זה כישלון בגילאי 3-4 ושכולם סובלים: ילדים, הורים וגננות
תוכנית הלימודים בבתי-הספר - האם היא תורמת להשכלת הילדים?
06/01/15 12:08
96צפיות
אני חושב שהשאלה הזו מצדיקה דיון נפרד. ואני מעתיק את הדברים שכתבתי בשרשור "חוק חינוך חובה" לכאן:
 
זה לא שתוכנית הלימודים בבית-הספר היא הגיונית או משהו. זה לא שהיא מעודדת ילדים ללמוד ולחקור את העולם מסביבם (בדיוק ההיפך הוא הנכון). והעובדה הפשוטה היא, שרוב הנערים שוכחים את כל מה שכפו עליהם ללמוד בבית-הספר, ברגע שהם יוצאים ממנו.
 
סתם דוגמא קטנה: אני לא חושב שכל ילד בישראל צריך ללמוד מתמטיקה ברמה הטכנית המטורפת הדרושה לבגרות. ואת זה אני אומר כחובב מתמטיקה מושבע. כן, מתמטיקה זה חשוב. אבל מה שחשוב בה זה העקרונות ולא הטכניקה. אני הייתי מעדיף לחיות במדינה שבה רוב האנשים בוגרים מכירים בכלליות מושגים כמו "נגזרת" או "פונקציה", על מדינה שבה בני-נוער לומדים לחשב נגזרות של פונקציות מסובכות במיוחד לבחינה ואחר-כך שוכחים הכל.
 
כמובן, שאם ילד מתכוון להיות מתמטיקאי או פיזיקאי או מהנדס או טייס חלל (רמז אישי למישהו ספציפי שבוודאי קורא את השורות הללו) אז הצד הטכני כן חשוב. אבל עבור רוב הציבור, זה פשוט מיותר.
 
ואת אותו הדבר ניתן לומר על כל תחום אחר שמלמדים בבית-הספר. בהיסטוריה, הרבה יותר חשוב להבין את התמונה הגדולה מאשר לשנן בעל-פה אינסוף פרטים. בפיזיקה, הרבה יותר חשוב להבין את עקרונות הכלליים של המכניקה והחשמל ומבנה החומר, מאשר לדעת לחשב מה התאוצה של איזו מערכת גלגלות. קריאה של ספר מדע-פופולרי טוב, תתרום לחינוך הילד הרבה יותר מכל שיעורי הפיזיקה שהוא קיבל בבית-הספר.
 
לפחות זאת דעתי.
 
מה דעתכם?
 
אני כמובן מסכימה איתך
06/01/15 14:03
59צפיות
במקרה של מתמטיקה, אני מעדיפה אנשים שיבינו כמה חשוב להגדיר דברים היטב. על פני נגזרת, אני מעדיםה שפשוט יבינו מה זה גבול. אני לומדת עכשיו אינפי 1. עוד לא הגדרנו נגזרת, אבל כבר עכשיו אני רואה שהגדרת הנגזרת בתיכון התבססה בעצם על הגדרת גבול, רק שבשום נקודה לא באמת הסבירו את זה. פשוט השתמשו בהדרה ב"מספר קטן כרצוננו", בלי בעצם להסביר את הגדרת הגבול של סדרה, ואפילו את משמעות ההגדרה.
 
 
על המקצועות ההומניים אני בכלל שותקת, כי לדעתי בעוד שבמתמטיקה אני לא חושבת שתוכנית הלימודים מזיקה מעבר לנזק של להשניא על אנשים מתמטיקה, במקרה של לימודים הומניים יש נזק. עצם הבחירה בנרטיב מסויים בהיסטוריה, עצם זה שיש פירוש נכון לשיר, או ש"העולם המערבי הוא העולם", זה פשוט נזק טהור. המקצועות נלמדים מנקוד מבט כל כך אגוצנטרית, וזה בדיוק ההך ממה שאני רוצה לראות בלימודים כאלו. על פני ללמד נרטיב אחד בהיסטוריה, ללמד כמה שונים, לתת לאנשים לבחור בעצמם, ולהסב את תשומת ליבם שהבחירה *איזו היסטוריה* ללמוד היא גם סוג של היסטוריה. הבחירה ללמוד את ההיסטוריה של אירופה, ולא של אמריקה או רוסיה או המזרח התיכון (כשהיא לא קשורה ליהודים) היא גם סוג של נרטיב. נרטיב של "התרבות המערבית היא חשובה והשאר לא ממש".
לדעתי להתווכח על התמונה הגדולה בהיסטוריה יותר חשוב אפילו מללמוד אותה. כי מה היא התמונה הגדולה? יש את הנרטיב שניצחון במלחמת העולם השנייה היא בעיקר בזכות הרוסים, ויש את הנרטיב ששם דגש על האמריקאיים (אם זה מעניין אני יכולה לקשר לחומר מעניין בנושא). וכשאני הכנתי עבודה על מבצע ברברוסה נתקלתי בספר שמסביר את ההקשר המודיעיני ושם את הדגש על החלק המודעיני של העניין. החלק הזה למיטב זכרוני לא הוזכר בכלל בכיתה, והנה הסופר מתעלם מכל השאר כי לדעתו זה החלק הכי חשוב. אם היה אפשר פשוט להתווכח בכיתה, הציג את הנרטיב המודעיני מול "התמונה הכללית" שבה בכלל לא היה לזה מקום, זה היה מועיל יותר מכל שאר הדברים, שממילא אני לא זוכרת. את העבודה שעשיתי, ונהנתי ממנה, אני זוכרת.
 
 
 
את ברת מזל.
07/01/15 19:29
36צפיות
בבית הספר שלי פשוט מציגים את הנוסחה בלי הסברים. המורה שלנו לא רע, ובעבר הוא הסביר את זה, אבל תלמידים לא הבינו. ויש מעט זמן, ו"העיקר הבגרות"...
בתי הספר גם גורמים בעניין זה לנזק עצום: הם הורסים ומרדדים את החשיבה המתמטית של תלמידים לרמה של חיפוש נוסחאות בנוסחאון ותקתוק במחשבון. הם מעבירים את המסר שמתמטיקה זה אוסף של תרגילים ונוסחאות שרק צריך לעבור איכשהו בשלום ורצוי כמה שיותר מהר וכמה שפחות להפעיל את הראש בתהליך. 
צריך לעבוד קשה כדי להתנתק מההרגלים המזיקים של בית הספר.
אני חושבת שאתה צודק במאה אחוז ולכן אני כל כך שמחה על בית הספ
06/01/15 21:14
40צפיות
על בית הספר שהבן האמצעי שלי (נ"ט) נמצא בו. 
זאת חטיבה ותיכון שלומדים בשיטה של פרוייקטים. שם  אין לימודים כמו תוכי אלא נותנים לילדים לחשוב. 
למשל - לא מזמן למדו בתנ"ך על דמות מסויימת (לא זוכרת מי) ולדמות הזו היו כמה ילדים. מה שעשו שם כפרוייקט זה ללמוד את הפרקים המסויימים ואז כל ילד נדרש לקחת דמות של אחד מהילדים ולעשות חיבור על מה הוא חושב שעבר על אותה דמות בגיל הנעורים. דבר ש"גרר" אותם לשיחות על גיל ההתבגרות ויחסי הורים/ילדים/אחים. על קנאה ואהבה וכו'... . לאחר מכן הביאו לבית הספר בימאית שלקחה את כל הסיפורים הקצרים שהילדים כתבו על כל דמות ועשתה מזה מחזה שאותו הציגו הילדים בפני ההורים ואפילו בפני סטונדטים שהגיעו לראות. שזה כשלעצמו קשור לביטחון העצמי של הילדים לעמוד מול קהל. ומי שלא הרגיש נוח להציג, קיבל תפקיד כעוזר במאי, סדרן וכו'.. ככה שמצד אחד אף ילד לא נשאר בלי תפקיד, אבל לא כפו על מי שלא מרגיש נוח להציג . 
פרוייקט אחד מיני רבים שקורים אצלם בבית הספר. ממש תענוג. 
בנוסף בבית הספר הזה אין ציונים במספרים. למשל בתום כל פרוייקט, התלמיד מקבל ציון במילים שמשקף את מידת שליטתו בחומר, שיתוף הפעולה שלו בעבודת צוות, היכולת להציג בכיתה ו/או לבצע את מה שנדרש ממנו באותו פרוייקט. 
והדבר שהכי משמח אותי זה שהחלום של מנהלת בית הספר זה להקים כיתה לחינוך מיוחד בבית הספר שלה.  
תענוג ! 
 
מירי 
יש בעיה עם מערכת המסרים של תפוז. אני לא מצליח לשלוח מסר.
06/01/15 11:13
65צפיות
לתשומת ליבו של מי שצריך לדעת
 
(זה מצבים כאלה שבהם אני מצטער שרוב האנשים לא בקיאים בהצפנת RSA )
ואם אנשים היו בקיאים בהצפנת RSA?
06/01/15 14:07
46צפיות
אני לא ממש "בקיאה", אבל מבינה קצת.
אז הנמען היה יכול להיכנס לפורום ולפרסם כאן מספר N=p×q
06/01/15 14:54
40צפיות
את p ו-q הוא ישמור בסוד. רק את המכפלה שלהם, N, הוא יפרסם כאן.
 
ואז אני הייתי מצפין את המסר שלי בעזרת N ואלגוריתם ה-RSA, ומפרסם את המסר המוצפן כאן בפורום - לעיני כל.
 
כדי לפענח את המסר שכתבתי בפורום, הקורא יצטרך לדעת מהם p ו-q, אלא שהנמען שמר אותם בסוד. לכן רק הוא יוכל לפענח את ההודעה שלי. אפילו אני, אילו הייתי מאבד את העותק המקורי של הטקסט שכתבתי, לא הייתי יכול לפענח את המסר שאני עצמי כתבתי.
 
(וזה לא מסובך כמו שזה נשמע. יש תוכנות מחשב שעושות את הכל באופן אוטומטי. רק צריך להתגבר על הרתיעה הראשונית של התעסקות עם מספרים גדולים מאוד, לעשות cut/paste, ולסמוך על המתמטיקאים שהם ידעו מה שהם עושים)
לי זה לא נשמע מסובך :)
06/01/15 15:43
32צפיות
אני יודעת קצת קריפטו. לא הרבה :)
הצפנה מבטלת את הגבול בין הפרטי לכללי
07/01/15 13:25
23צפיות
הצפנה משנה את כל ההנחות המוקדמות לגבי הפרטיות
כי בעצם אפשר להגיד הכל ולחשוף הכל לכולם כל הזמן ורק מי שמצוייד במפענח ידע לקרוא את זה
זה חוסך המון ממורכבות ניתוב התקשורת ופותר המון בעיות של זמינות
 
בעצם הצפנה מתרחשת בטבע כל הזמן
המידע של רוב הדברים גלוי כל הזמן לכולם ובכל זאת רק מי שאמור לקרוא אותו יודע לקרוא אותו ועשה בו שימוש
אולי זה מסביר חלק ממה שנראה משונה בדרך שבה אוטיסטים תופשים פרטיות
שמצד אחד הם לא מתביישים לחשוף דברים שאנשים נורמטיבים לא יחשפו מעולם ומצד שני הם הרבה יותר סלקטיבים 
כנראה שהאחד מאפשר את השני
החשיפה את ההסתרה
 
º
בכל מקרה, זה כבר הסתדר - בלי קריפטוגרפיה
06/01/15 14:55
9צפיות
'חוק חינוך חובה חינם'. האם מטרת החוק היתה
69תגובות
04/01/15 11:02
208צפיות
ליצר מקום בו ילד סובל ?  ואם ילד סובל , מה הסיבה שהוא צריך להמשיך ללכת לשם (התשובה הסטנדרטית 'הורים חייבים לשלוח לפי החוק')

(המשך...)
ליצר מקום בו ילד סובל ?  ואם ילד סובל , מה הסיבה שהוא צריך להמשיך ללכת לשם (התשובה הסטנדרטית 'הורים חייבים לשלוח לפי החוק')
אבחון מעל גיל 6
06/01/15 15:04
82צפיות
שלום
 
הבן שלנו אובחן לפני כ 3 שנים במכון להתפתחות הילד של מכבי בהוד השרון.
כעת, לראת גיל 6 אמורים לבצע אבחון מחודש.
המכון טוען שהם מבצעים אבחון רק עד גיל 6.
יש המלצות היכן לבצע אבחון בשלב הזה ? מה צריך לוודא בכדי שהאבחון יוכר בקופ"ח ובביטוח לאומי וכו'?
הם מקבלים החזר על זה מהקופה ?
אני לא מצליח להבין את הבירוקרטיה הזו .
 
תודה
מבחינת ההכרה צריך שני איבחונים
06/01/15 15:36
50צפיות
(רפואי ופסיכולוגי) שכתובים לפי הנחיות חוזר מנכ"ל משרד הבריאות. זה לא משנה אם הם נעשו במסגרת ציבורית או פרטית.
תנסו גם ללחוץ על המכון, כי יש דברים שהם אמורים לעשות עד גיל 9 (אין לי מושג אם זה כולל איבחונים)
לא כדאי לנסות להבין בירוקרטיה
06/01/15 15:42
48צפיות
ראה נא בקישורי הפורום שלנו (הנמצאים בלשונית 'כלים ומידע' שבראש העמוד)
בסעיף 'משרד הבריאות וקופות החולים-
יש שם כמה קישורים רלוונטיים, למשל:
(שים-לב לסעיף ה בקישור)
 
 
בנוסף, יש מכונים ציבוריים שאפשר לקבל החזרים על האיבחון אצלם,
למשל המכון באסף הרופא.
אספרגר ופסיכוזה
03/01/15 16:48
287צפיות
אדם קרוב אלי בתחילת שנות ה20 לחייו המאובחן באספרגר החל ליטול לוסטרל לאחר תקופה ארוכה של חרדה ודיכאון, כשהפסיכיאטר נתן לו דווקא לוסטרל כי אמר שזו מבין הSSRI הולכת יותר טוב עם האספרגר. תוך שבוע הוא התחיל לסבול מתסמינים פסיכוטיים ממש. הוזה הזיות זוועה ואפילו פוחד ללכת וכל הזמן מרגיש כאילו הוא עומד ליפול. הפסיכיאטר הורה על הפסקה מידית של הלוסטרל, ובינתיים זה ממשיך. הפורום הוא כמובן לא מהווה יעוץ רפואי וכו' אבל אשמח לשמוע אם מישהו כאן נתקל במצב הזה וכל דבר שיכול לעזור. 
03/01/15 16:56
102צפיות
קטונתי מלייעץ כמובן...
מתי הפסיק לקחת את הלוסטרל?
אין שום הטבה?
לקח פעם אחרונה שלשום לפני השינה (הולך לישון מאוד מוקדם)
03/01/15 17:51
118צפיות
בינתיים רק מחמיר. 
חכה עוד כמה ימים. רוב הסיכויים שזה יסתדר מעצמו.
03/01/15 18:04
125צפיות
תגובה פסיכוטית חריפה וקצרת-מועד לכדורים זה דבר ידוע באספרגר. זאת בדיוק הסיבה שאני מתרחק מדברים כאלה כמו מאש. פעם אחת הספיקה לי
º
ובפעם ההיא זה הסתדר מעצמו תוך כמה ימים?
03/01/15 18:34
52צפיות
הפסיכוזה עצמה - כן.
03/01/15 19:37
131צפיות
את הבלאגן שהיא השאירה לי בראש לאחר מכן, לקח הרבה יותר זמן לתקן.
מפיך הגיע היישר לאלוהים
06/01/15 00:32
62צפיות
היום זה פשוט פסק בבת אחת
º
אמרתי לך.
06/01/15 03:53
16צפיות
º
05/01/15 17:27
7צפיות
03/01/15 18:15
70צפיות
נשמע נורא ואיום...
איחולים חמים שבימים הקרובים מצבו ישתפר
מקוה שלאנשים שאיתו יש מלאי של כוחות ורוגע...
זה לוקח זמן, בינתיים הוא צריך להתנקות
(הוא לוקח משהו אחר?) באוירה רגועה.
º
בינתיים לוקח רק כדורי הרגעה
03/01/15 18:33
44צפיות
עברו רק יומיים. שלא ייקח יותר.
03/01/15 19:07
71צפיות
לגוף לוקח זמן להתנקות
º
מה שלומו היום?
05/01/15 10:07
16צפיות
º
היום עושה רושם שזה חלף
06/01/15 00:24
17צפיות
º
טוב לשמוע
06/01/15 15:45
5צפיות
תרופות מקבוצת SSRI עלולות להגביר אצל חלק מהמשתמשים
05/01/15 19:37
100צפיות
תופעות של חרדה או דיכאון,
לא לכולם הן עוזרות,
אני מכירה מקרה שתרופות כאלה גרמו למצב של התקפי חרדה, טיקים וניסיונות פגיעה עצמית שלא היו אצל המטופל קודם לכן.
מרגע שמפסיקים יכול לקחת זמן עד שהנזק נעלם, אם בכלל,
לדעתי עדיף להתרחק אם לא חייבים, אולי שיחות יעזרו לו יותר וגם שינוי סביבה או קבלת תמיכה רגשית,
ככה היה במקרה שאני מכירה, תרופות לא עזרו לו כלל אלא רק גרמו לסימפטומים קשים.
האם הוא רצה לקחת את התרופה מעצמו או שהופעל עליו לחץ מצד הפסיכיאטר או מישהו אחר?
SSRI אכן מגבירים את החרדה בימים הראשונים
06/01/15 00:30
52צפיות
זה סימפטום ידוע ורגיל ולכן רושמים יחד איתם גם כדורי הרגעה. זו אינה סיבה להפסיק ליטול אותם (כשההנחה היא כמובן שאם אדם מלכתחילה החל ליטול אותם הייתה לכך סיבה והיה לכך צורך). התקף פסיכוטי זה כבר סרט אחר, ותופעת לוואי נדירה מאוד בקרב ציבור החרדתיים הרחב, אבל כנראה שלא בקרב האספים. 
אני מקווה שה"עדיף להתרחק" שלך מופנה לקהל היעד של הפורום, ולא לכלל הציבור. וודאי שאף אחד לא הפעיל עליו שום לחץ, הוא זה שהתעקש לראות פסיכיאטר.
"עדיף להתרחק" בכל מקרה, רק שאצל אספים זה כמעט פיקוח נפש
06/01/15 04:00
69צפיות
זה לא שתרופות כאלה הן דבר כל-כך בריא (פיזית או נפשית) לנ"טים. בוודאי לא כשלוקחים אותן לאורך זמן.
 
ונכון שלפעמים אין ברירה. לפעמים זה הרע במיעוטו. אבל עדיין, אם אפשר להימנע, עדיף.
 
 
 
 
גם מקרים של התאבדות ורצח, כולל של ילדים, לא חסרים
06/01/15 06:30
67צפיות
התרופה לדכאונות וחרדות צריכה להיות בדיקה של אורח החיים ושינויו כך שיתאים לזהות ולצרכים של האדם
הדרך הזאת תוביל גם לשינוי מיטיב של החברה כולה ולכן גם להורדת הלחצים שמבילים לדכאונות וחרדות מאנשים ( המועטים) שעדיין לא תלוים בסמים בשביל לשרוד
 
06/01/15 10:30
26צפיות
הפעם אני מסכים איתך בכל מילה, לחלוטין ובלב שלם.
לא רק בימים הראשונים, גם חודשים אחרי כן
06/01/15 11:39
45צפיות
במקרה שכתבתי עליו הסימפטומים התרחשו אחרי חודשים של שימוש,
וכמובן הכל בפיקוח מקצועי של פסיכיאטרים ואחרי כן ולפני כן גם כן היו ניסיונות בתרופות כאלה ואחרות,
(הפכו אותו לשפן נסיונות של תרופות מה שנקרא)
אבל הבעיה הגדולה הלא היתה החרדות והדכאונות אלא שהופיעו בזמן השימוש בתרופה
ניסיונות של פגיעה עצמית וניסיונות התאבדות,
בעיה שלא היתה קיימת לפני השימוש בכדורים וגם לא אחרי שהם הופסקו,
כי במקרה עליו אני מדברת לא מדובר באדם אובדני או אלים.
"המומלץ להתרחק" שלי מבוסס על ניסיון של מקרה פרטי,
זה מה שהבנתי שאת מבקשת לשמוע,
אני לא אמליץ גם לשונאים שלי על משהו שגרם למישהו לפגוע בעצמו לרצות להאבד,
ביקשת לשמוע דעות מניסיון של אנשים בפורום ולא של מישהו מקצועי,
מי שרוצה המלצות מקצועיות לתרופות לא צריך לשאול אנשים בפורום,
יש מספיק פסיכיאטרים מקצועיים שישמחו להמליץ מה לקחת.
רצית לשמוע מנסיון של אנשים אז זה הניסיון שאני מכירה.
לפי הויקיפדיה, ניסיונות התאבדות זה "תופעת לוואי נפוצה"
06/01/15 12:13
51צפיות
למען ההגינות, ויקיפדיה זה לא בדיוק מקור מהימן. אבל כשהויקיפדיה והניסיון האישי של חברת פורום מצביעים לאותו הכיוון, אז זה הרבה יותר משכנע
משרד הבריאות יספק מחשבי דיבור
06/01/15 11:05
49צפיות
מעתיקה מהמייל מארגון 'בקשר':
"אנחנו שמחים להודיע כי חברי ועדת הסל הכירו בזכות לדיבור.
הוועדה הכלילה את מערכות התקשורת התומכת והחליפית בסל הבריאות
ומתחילת שנת 2015 מחשבי תקשורת יסופקו לילדים ובוגרים עם מגבלות דיבור על ידי משרד הבריאות במימון ציבורי."
סרט מסקרן
03/01/15 16:51
187צפיות
אותי לפחות
 
ועוד באותו עניין- סרט עלילתי שמבוסס על סיפור אמיתי
(הקישור לחלק הראשון, יש שם המשכים)
כמה גדולה וקשה הבדידות
05/01/15 02:04
90צפיות
אני לא מפסיקה לבכות וזה רק מצפיה בפרומו של הסרט  
לדעתי לא צריך מחקרים ולא צריך שום דבר מלבד קשר אנושי חם ואוהב. כל השאר יבוא ויפתר מעצמו.... Autism IS love
 
 
 
 
 
 
קשר אנושי חם ואוהב- , לגבי הבדידות-
05/01/15 10:19
55צפיות
נראה לי שזה קצת יותר מורכב...
יש שם למשל איש אחד שאומר שלא בהכרח הוא חייב זוגיות כדי להיות מאושר,
הוא כן היה רוצה הזדמנות להתנסות בעניין
הוא למשל לא נראה גלמוד ואומלל, למרות שחי לבד.
יש שם גם זוג של א"סים (גם בסרט השני).
ועם זאת, יש כמובן גם בדידות זועקת...
בדידות זה חלק בלתי נפרד ממני אולי כל חיי
05/01/15 23:42
51צפיות
ועל זה אני יאמר" הבדידיות היא כמו סכין קילוח היא יכולה לגלח את שערות פנייך, אבל באותה מידה לפצוע ולגרום נזק, הכל קשור לעוצמה בה היא מכה בך או אתה מכה בעצמך, בדידות היא מקום טוב לשות בה זמן קצוב, אבל להיכלע לתכו מחוסר רצון הוא המכה הקשה ביותר עברתי בדיוק כמו מוות או מותי שימשיך לנצח. זה ציטוט שלי לא יודע אם הוא יפה אבל ככה אמרתי לקרמנלוגית שלי, לאחר שכתבתי לה מכתב על סיפור חיי
ועוד משפט שכתבתי
06/01/15 00:04
40צפיות
"שלטו בי וישלטו לי לעד, כי איני מבין דבר אחד? איך את חיי אני יסלול בחברה? כל כך נוקשה אני יתברג באופן עצמי או יברגו אותי? ובאיזה צורה והאם זה בכלל נורא? כפי שאומרים אתה שונה אבל אנחנו  שווים, תהיה כמונו אל תפחד, אל תהיה שוטה לשנות לא תוכל את מר המזל כי מהי הבנה? שאין בה שליטה על עצמך? אז על אחר תשלוט ידידי? אתה חלק מקבוצה חסרת  עמודת שידרה אתה טוען, אול אתה שוטה? שאת זה תוכל לתקן, שתין מה לקחת היום? עוד כדור נדחוף לך אותו לעומק הגרון, מי אתה טיפש? שאותנו תגרש? שליטה היא עניין טבעי ובך סה מובן מאליו אתה חלש רדוד, נתמרן אותך לעד ככה הם החיים שאתה לבד."
 
זה משפט אם שאלות שכתבתי לעצמי וזה דבר שמטריד אותי בעצם, האם אני חלק מאין הצגה גדולה? חלק מהתאופרה? אול שאולי שאולי היו לו תפקיד? גם הזטור ביותר לפחות להרגיש שייך? אז אני יאמר אולי כן אולי לא העיקר לחלום אולי זה ישנה, אבל זה קשוק לרצון ואם יש לי אותו? אולי ישתנה אבל צריך קבוצה שלמה שתרתם למאבק נלחם בהם ונצצח רק אם נהיה מאוחדים. זהו שפכתי את ליבי ומזהה לחלוטין אם חלק דבריםן של אחי האוטאיסטים.
 
המשפט שלי  בעניי די אדיוטי, אולי חלכם  תאהבו אבל שוב סך הכל רגשות לא יותארר ולא פחות.
עוד דבר קטנטן
06/01/15 00:16
21צפיות
אם בא לכם, אני יכול לפרסם פה שיר אחד שלי שדיבר כל המצב שלי באחת מהתקפות הגרעות ביותר בחיי, מצב שחשתי רע מאוד עד  רגשות של אובדן, מצב קרטי מאוד שאני משער שאדם שלא חווהכ תחושה דומה, לא יכול להבין ולהזהות איתי, ןעוןד רציתי לספר שאני במהלך יותר נכון הפסקתי של כתיבת ספר, שבעניי הוא מאוד קה לעיכול יש לי את החלק הראשון שלו המוזה קצת לא טובה ולא הצלחתי להמשיך לפתח תרעיון, אבל אפ תרצו אחרי שיחזרו לי את  החומר כי םפירמו לי את המחשב אני יפרסם אותו פה וישמח לשמוע חוות דעתך והערות בנות, אמא נורא התלהבה אמרה קצת פילוסופי יותר נכון הרבה פילוסופי גם המשפטים האלו( שאני חושב שהם ממש לא ומאוד רגנשים ואפילו סובלים מין אוולות כזאת) אבל בעניין הסיפור ובהחלק עצמנו ממנו אני די מרוצה ,.
º
קבוצה= חברה בחלק של המשפט השני אל תבלבלו
06/01/15 00:35
16צפיות
משחק החיים
06/01/15 06:25
28צפיות
כולנו חלק מהצגה אחת גדולה, אבל יש לנו חופש בחירה כי יש תיאטרון החיים ויש תיאטרון החברה.
במשחק החברתי המוות הוא סימבולי, במשחק החיים הכל אמיתי....
"בדידות" היא מציאות חברתית בלבד, ולכן זו רק אשליה.
"בדידות" היא החומה שמגינה עליך מקשרים לא רצויים, אם תהפוך אותה למסננת, למסך שנסגר ונפתח, לתריס שעולה ויורד, למראה שמשנה את שקיפותה - תוכל לבחור את התפקיד החברתי שלך....
הזכרת לי שיר יפה
06/01/15 10:18
35צפיות
אני שמח שהזכרת לף והשיר יפה( השיר באמת מרגש)
06/01/15 11:01
18צפיות
זה מבטא את מה שאני מרגיש בצורה טובה, רק שהמשפט שלי(שוב שאני כתבתי) מביע במדיוק את אשר אני מרגיש ומנסה להות כמה מהפרט לכלל, זהמה שעשה אותו יפה לפי מה שמעתי מאמא או מחברים אחרים.
מחפשת תרפיסטים ABA
05/01/15 21:46
46צפיות
שלום,
אני מחפשת תרפיסט/ית בשיטה ההתנהגותית \שנש לתוכנית ביתית עבור בני, ילד  מקסים בן 6 על הספקטרום האוטיסטי, בנהריה. ניסיון קודם רצוי, אך לא חובה. במהלך העבודה תנתן הדרכה של מנתחת התנהגות מוסמכת. לפרטים נא לפנות למייל redsnay@gmail.com
שבוע טוב,
בלה
התאמה סביבתית
05/01/15 09:53
97צפיות
הפתרון ל"עולם האינטנסיבי" הוא "סביבה מאפשרת" - כלומר, סביבה שמאפשרת לאדם (לילד) לבחור את כמות הגירויים החושיים שהוא קולט בכל רגע נתון.
 
ולכן, מה שבאמת חשוב זה לא כמה ילדים יש בגן או בכיתה אלא מה דרגת החופש שלהם.
גם בכיתה קטנה אפשר להכריח מישהו ליצור קשר עין, בלי להתחשב בשאלה אם הוא מסוגל בכלל להתמודד עם כמות המידע הזה או להכריח ילד להשתתף ב"ריכוז" או בכל פעילות חברתית אחרת, בלי להתחשב בצרכים שלו. (כולל מקרים שבהם ההשתתפות עצמה היא מטרה, גם אם הילד מקבל התקפי אפילפסיה בגלל עומס המידע).
 
דרגת החופש הראשונה והחשובה ביותר היא "חופש תנועה":
הפתרון המתאים ביותר לגן או בכלל למסגרת חברתית הוא "פינות" - מרחב שכולל לפחות 4 סביבות שונות שהילדים יכולים לנוע ביניהם באופן חופשי. (לפחות 4 כי הקשב שלנו "מתנדנד" בין 4 מצבים)
פתרון שמתאים לסביבה טיפולית הוא אפשרות לשינוי תנאי הסביבה, כמו ב"חדר סנוזלן", אבל השליטה בתנאים צריכה להיות בידי המטופל ולא המטפל. 
 
הדרגה השניה שקובעת את איכות המסגרת או ה"טיפול" היא חופש ביטוי:
תקשורת בין-אישית היא תקשורת שמיועדת להעברת מסרים, וברוב המקרים במערכרת החינוך זו תקשורת חד-כיוונית ולכן דרגת החופש של הילדים שואפת לאפס. 
אצל "אוטיסטים" יש חשיבות מכרעת בעיקר לתקשורת תוך-אישית, כי זו הדרך לארגן את המידע, להתמודד עם סביבה "מציפה", ולהתגבר על החרדה מאבדן שליטה.
השפה התוך-אישית היא מעגלית/מחזורית ולא לינארית כמו השפה ה"נורמלית" - כי היא לא מיועדת להעברת מסר אלא ליצירת מרחב סגור, או תבנית מוכרת ומאורגנת. 
הביטוי של המידע התוך-אישי הוא התנהגותי, ויש חשיבות עצומה ליכולת לבטא את המידע בהתנהגות כי רק החצנה של המידע מאפשרת לנו ללמוד איך לנהל אותו או לשנות משהו בתוכנו.
והכי חשוב - תוכן המידע, המשמעות שלו, כי המידע התוך-אישי הוא "אמיתי", מחובר למציאות עצמה על כל היבטיה ולא מילולי או תיאורטי. יש חשיבות עצמוה ליכולת לתקשר את המידע ל"אחר" ולקבל פידבק משמעותי - כלומר, חשוב שיהיה לפחות אדם אחד בסביבה של הילדים שמסוגל להבין אותם ולהגיב למידע התוך-אישי שלהם. 
 
הדרגה השלישית שחשובה בעיקר בגיל ההתבגרות ואצל מבוגרים היא חופש הבחירה, כי "חופש בחירה" מאפשר לנו לבנות את עצמנו ולגבש זהות עצמית. "זהות נורמלית" נבנית מנקודת מבטם של ה"אחרים" על האדם. "זהות אוטיסטית" נבנית מנקודת מבט של האדם עצמו על עצמו, כלומר, היא תלויה בהחלטות ובבחירות שלו בחיים. 
 
הדגש על אחידות התנועה והמבע הוא המחסום להתפתחות האוטיסט
05/01/15 12:08
41צפיות
משער שלא מעט הורים ואנשים אחרים שמכירים אוטיסטים מקרוב מודעים לתמונה שבה כולם עושים משהו אחד ורק האוטיסט עומד בצד ועושה משהו אחר
בדרך כלל המערכת מזדעקת לשלב אותו
כדי שיהיה כמו כולם והנימוק שבלי להשתלב בקצב האוטיסט ימצא את עצמו ללא כלים שיאפשרו לו ביטוי עצמי ועצמאות
 
התפישה הזאת בעייתית בהמון מישורים
למעשה היא בעייתי בכל מישור אפשרי
 
לאדם אגוצנטרי, התבנית של אדם מרכזי המכתיב את הקצב והתוכן לקבוצה כולה הוא טבעי ונכון
בגלל זה חלק ניכר מהתנועה או התנודה הנ"ט מבטאת מצד אחד צייתנות חסרת ספקות ושאלות ומצד שני מאבק על העמדה שתאפשר לו להכתיב את הקצב והתוכן ליתר הקבוצה
לנ"ט יש רק שתי ברירות, או להישלט או לשלוט
המרחב בין הברירות האלה, זה שבו מתקיים ההדדי לא מעניין אותו ולא נגיש לו
הדדיות במונחים נ"ט זה פירגון, יד רוחצת יד, אני אעזור לך להגיע לעמדה שאתה רוצה ואתה תעזור לי, הקיום הנ"ט הוא בעיקר ווריאציות מסוג כזה או אחר של מרכז הליכוד
על רקע זה אוטיסטים נתפשים כנאיבים ותמימים וישרים מדי ומחוסרי מה שהנ"ט מכנים "כישורי חברה" ( אפסח על הנסיון לתאר איך כישורי החברה האלה נראים למתבונן מהצד אחרת כולם כאן יתחילו לקלל אותי)
 
האפשרות והקיום האוטיסטי כרוכים בתפישת מציאות שונה
האוטיסט לא תופש מרכז כעדיפות של נקודה אחת על פני השנייה, שלכן צריך למקד בה ורק בה את הקשב, אלא שתפישתו מכלילה בו זמנית הרבה מרכזים שונים, זאת אומרת הרבה קצבים וכיוונים וקולות שונים
מה שקורה כשכופים תפישה אגוצנטרית על תפישה "רשתית" יותר אז האדם הרשתי חווה איך כל המרכזים שאחרת מדברים אחד עם השני משמעותית מתחילים לריב ביניהם על עדיפות רגשית תחושתית תנועתית
מה שמביא במהירות לדחיסה והצפה
 
המרחב הנורמטיבי אינו מאפשר לאוטיסט בגלל שהוא אגוצנטרי
מבוסס על נקודות שליטה
על הנסיון להשיגן או לשרתן
לרוב מנסים לשרת אותן בשביל להשיג אותם( צביעות וחנפנות ותועלתנות צינית וכל מה שמרכיב את מה שהנ"ט תופשים כגינונים ונימוסים בטעות)
לאדם שחושיו בנויים לזהות רק מרכז אחד, שאמנם משתנה אבל לפי סדר ותור מוסכם, אין עם זה שום בעייה
לאדם שמחווט לתפישה רב מרכזית, כפיה של תבנית היררכית, דוחסת מיידית את ריבוי המרכזים להתקף עוויתי והתמוטטות והצפה
 
הנורמה לא יכולה ליצור לאוטיסטים מרחב מאפשר
כי המרחב שמאפשר אותה הוא היררכי
מרחב שבו יש עדיפות ( שבדרך כלל מותנה ותלויה ביכולתך להיות חרא פסיכופאטי) למרכז אחד על פני האחר
אוטיסטים נחשבים לחסרי מסנננים בדיוק בגלל שהמסננן שלהם מבוסס על זיהוי התנועה ההדדית בין צורות רבות ושונות
מכאן שגם הדרישה להתיישר לפי תוכן מסויים ומשותף לא מאפשרת שום התפתחות לאוטיסט אלא רק מדכאת אותו עד עפר
גרוע מכך
החברה, הכלכלה, מתפתחת בדיוק לכיוון שבו כל אדם אמור להיות מסוגל ליצור את התוכן שלו בעצמו,מתוך יחודו, ולכן כפיית המרחב הנורמטיבי לא רק שלא מאפשרת לאוטיסט חיים של משמעות והנאה אלא שגם גוזלת את העתיד לא רק ממנו אלא גם מהחברה כולה
 
 
מצטטת אותך
05/01/15 14:13
39צפיות

"משער שלא מעט הורים ואנשים אחרים שמכירים אוטיסטים מקרוב מודעים לתמונה שבה כולם עושים משהו אחד ורק האוטיסט עומד בצד ועושה משהו אחר
בדרך כלל המערכת מזדעקת לשלב אותו"
אוי אם הילד לא עושה מה שמצפים ממנו, זה קרה לי לא פעם ולא פעמים  בחינוך המיוחד,
ויכוחים על וויכוחים הם  מה שנקרא מסגרת חינוך מיוחד מטרתם אחת
לשנות את הילד האוטיסט!!
 
כל מסגרת חינוכית
05/01/15 14:10
42צפיות
שקיימת קיום במדינה  לא מתאימה לילדינו על אף שהורים חושבים שהכל טוב ויפה, ומסיבה מאוד פשוטה, כל מסגרת כיום היא מסגרת של סמכותיות,
 וחוסר חופשיות לאפשר מרחב על פי הצורך העמוק של הילד,
יכולה להיות מסגרת הכי קטנה אם אין לו מרחב פעולה משלו וללא סמכותיות, המסגר לא מתאימה על אף שחלק מההורים חושבים שכן.
רק שינוי  מהותי בתפיסה מה שלא קורה ולא נראה יקרה{היו לי הרבה מפגשים עם בכירים} זה המצב!
 

עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה