בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
<div>גולשים יקרים שלום, וברוכים הבאים לפורום "אוטיזם ואספרגר". הפורום שלנו מיועד לכל מי שקשור לספקטרום האוטיסטי -הורים, משפחות,אוטיסטים בוגרים ומטפלים. בפורום משתתפים הורים לילדים בספקטרום האוטיסטי בכל רמות התפקוד. מטרת הפורום היא להיות לבית, מקום תמיכה, מרכז מידע ואתר שיחה לכל ההורים והמשפחות, מטפלים ואנשי הספקטרום עצמם. אנחנו מזמינים את כל המעוניינים לחלוק את חוויותיהם, רגשותיהם, שאלותיהם ודעותיהם, בנושאים השונים המעסיקים אותם בתחום זה. נבקש מכולכם לקרוא את תקנון הפורום ולהקפיד לנהוג על פיו, על מנת שהמקום יהיה נעים לכולם. גלישה נעימה מור ושלומית</div>

מחיקת שירשור לפנים משורת הדין
28/07/14 18:27
63צפיות
לאחרונה נכנס לפורום כותב חדש
וביקש להתייעץ לגבי מצב משפחתי מורכב.
התפתח שירשור ארוך ומעניין.
מסתבר שנוגעים בדבר קראו את השירשור והמצב המשפחתי הורע בשל כך.
על כן ביקש פותח השירשור שאמחק אותו.
בעקרון, אחרי שאנשים הגיבו אני לא נענית לבקשות של אנשים למחוק את הודעותיהם,
ובכך למעשה גם למחוק הודעות של אחרים.
במקרה זה, החלטתי לנהוג לפנים משורת הדין כדי שלא יוחרף חלילה מצב משפחתי מאד לא פשוט ממילא.
עם כל המגיבים הסליחה.
זה תמיד בעיה בפורומים
28/07/14 19:42
38צפיות
אי אפשר לדעת מי קורא......
º
שלומית. לזה קוראים אחריות. לא קל לנהל פורום...
28/07/14 22:12
9צפיות
חשבתי שאותו בן מפשפחה הוא היחיד
28/07/14 23:33
10צפיות
שידע על קיום הפורום.
אם כולם שם (או חלק מבני המשפחה) קוראים בפורום סימן שמבחינה מקצועית הם יודעים יותר מאשר חשבתי עליהם,
וגם סימן שאותו בן משפחה סיפק יותר מדי פרטים על המשפחה בפרום פתוח.
º
מפשפחה = משפחה
28/07/14 23:34
1צפיות
שאלה לגבי נקודות זיכוי
28/07/14 10:41
38צפיות
שלום שמיאבי. בני אובחן כסובל מPDD. אני רוצה לגשת למס הכנסה. הבנתי שצריך טופס 116 א וטופס 127. אין לי יכולת למלא טופס 127 כי זה קביעת תור לעוד חודשים רבים אבל יש לי אישור מפסיכולוגית קלינית, אישור מפסיכיאטרית על כך. אני מעוניין לתת את הטפסים הללו האם זה יספיק?
טופס 127
28/07/14 13:37
21צפיות
חייבים טופס 127. לא צריך לקבוע תור לרופא בשביל זה. אני נתתי למזכירות  בהתפתחות הילד והן העבירו לרופא ההתפתחותי והוא חתם והן החזירו לי. 
אם יש אישור מועדת השמה לא צריך 127
28/07/14 16:39
16צפיות
הסבר בקישור לכל המקרים
מהם הזכויות שלנו?
28/07/14 01:05
32צפיות
הבן שלי "עלה מדרגה"..וסיימנו את שלב  ההגדרה של "ילד נכה".
הוזמנו לוועדה בבטל"א והוא קיבל נכות 100%
עדיין לא נכנס שקל לחשבון..
כמה זמן לוקח עד שמעבירים ??
ומהם זכויותיו?הרי הרשויות לא מידעות על כל זכויותיו..
מי יכול/ה לתת לי קצת מידע ?
הוא גר איתנו ..האם מגיע לנו הנחה בארנונה?

הוא נחשב תיפקוד גבוה...
תודה לכל העונים

תנו לצה"ל לנצח
27/07/14 22:29
47צפיות
לא חשוב מה יהיה המחיר בחיי אדם
וגרוע מכך לא חשוב מה יהיה ביום שאחרי הניצחון
נרמלו את הילד - כי אנחנו יודעים
סממו את הילד - כי זה יועיל
אשפזו את הילד - כי זה מה שנשאר
אנחנו,
אנחנו אף פעם לא טועים
אותה חשיבה אלה מונהגים ואלה מנהיגים
כל אחד בהתאם לאופיו
אף אחד מהם לא ראה את המציאות
לנופלים, בריאות  לפצועים ו-  לכל השאר
לא לשכוח  משפר את איכות החיים
נושא לדיון האם כולם על הרצף?
61תגובות
25/07/14 00:40
159צפיות
בת דודתי החרדיה אורמת שכולם על הרצף   במידה כזאת או אחרת כי לכולם קשה  להבין אנשים אחרים בסיטואציות חברתיות לשמל אנשים שםה לא מכירים מה דעתכם היאאורמת שהחוקרים טועים ואין כזה אדם נורמטיבי

(המשך...)
בת דודתי החרדיה אורמת שכולם על הרצף   במידה כזאת או אחרת כי לכולם קשה  להבין אנשים אחרים בסיטואציות חברתיות לשמל אנשים שםה לא מכירים מה דעתכם היאאורמת שהחוקרים טועים ואין כזה אדם נורמטיבי
מחקר ייחודי המלמד על רגשות דרך משחק מחשב - מגיעים אליכם הבית
27/07/14 16:22
48צפיות

היחידה לחקר תסמונות הספקטרום האוטיסטי, בראשות ד"ר עפר גולן, במחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת בר-אילן, מבצעת הערכה של תכנית חדשנית לפיתוח מיומנויות תקשורת רגשית-חברתית באמצעות עולם וירטואלי שיפעל באינטרנט.
התכנית מיועדת לילדים עם ASD/PDD (ובכללם תסמונת אספרגר ואוטיזם בתפקוד גבוה) בני 6-9 (כולל 9). פגישות המחקר יערכו בבתי המשתתפים בתיאום מראש.
המחקר אושר על ידי ועדת האתיקה של אוניברסיטת בר אילן והמדען הראשי של משרד החינוך.
 
משפחות המעוניינות להשתתף בפרויקט מוזמנות לפנות  
בדואר אלקטרוני ל: biuautism@gmail.com
או להתקשר או לשלוח הודעה אל אפרת: 052-3990938
 
ילד בן 4.5
24/07/14 15:04
202צפיות
שלום לכולם. נכנסתי לפורום כחלק מחיפושים אחרי עצות / הערות והארות...אשמח לקבל עזרה.
אנסה בקצרה - בן 4.5 יליד נובמבר . אמצעי. אחות בכורה בת 7 ואח צעיר בן 3.
התפתחות מוטורית תקינה. התפתחות שפתית באיחור - עד גיל 2.5 לא אמר משפטים שלמים. בנוסף דיבור לא מובן - בליעת עיצורים, החלפה וכו'.
לקראת גיל 3.5 - השתפרות ספונטנית של הדיבור - משפטים שלמים, ברורים. עדיין בעיה של בליעת עיצורים. קשה להבין מה רוצה כי גם כשמדבר לא תמיד יש קשר.
היום - גיל 4.5 - ברור ובהיר . מסוגל להגיד   מה רוצה לא תמיד ברור מה מרגיש. כלומר כשהוא שמח ומבסוט הוא צוחק ומחייך. כשהוא כועס או מתוסכל הוא בעיקר רוטן ולא עונה לשאלות.
מבחינה חברתית - רק השנה החל לשחק עם חברים בגן . לדברי הגננות זקוק לתיווך רב. לא תמיד מבין את הסיטואציה החברתית.
בבית אנחנו חווים תקופות של התפרצויות זעם ותקופות של רגיעה. בשבועיים האחרונים - התפרצויות זעם קשות המלוות באלימות וקושי רב להרגיע ולתקשר.
פניה להתפתחות הילד נעשתה ביוזמתנו ההורים. סיכום האבחון התקבל השבוע - אינה שוללת לחלוטין את הספקטרום האוטיסטי אבל אולי מדובר בהפרעה ביצירת ערוצי תקשורת .
ביצע מבחן קאופמן באבחון עם הפסיכולוגית - טרם תשובה
אמור לקבל זימון לבדיקת ADOS
המלצה לבדיקות דם מקיפות כולל ח.אמינו בדם ובשתן. המלצה ל MRI מוח
מטופל מזה כחודש וחצי אצל ק.תקשורת ומרפאה בעיסוק.
אנחנו די מבולבלים. עיקר בקשת העזרה שלי כאן היא כיצד להתמודד בבית עם התקפי הזעם והאלימות והא יש המלצות על טיפולים נוספים (רכיבה טיפולית ?)
לא הצלחתי כ"כ לקצר
אשמח לעזרה. תודה מראש וסוף שבוע שקט לכולם
º
האם הוא מטופל אצל פסיכולוג/ית או מטפל רגשי?
24/07/14 17:36
38צפיות
טיפולים נוספים והתקפי זעם
24/07/14 17:58
110צפיות
כמה דברים.
אם הילד ממשיך לבקר בגן\קייטנה הוא חווה תסכול רב בגלל חוסר הבנה של הסיטואציות החברתיות, והדבר יכול להוביל להתפרצויות זעם.
מנתחת התנהגות מוסמכת תוכל לתת לכם הדרכה מקיפה לגבי התקפי הזעם, וגם אם תרצו לבנות לו תכנית טיפולית לצורך למידה של כישורים חברתיים.
הפרעה בתקשורת זו מילה אחרת לספקטרום אוטיסטי. לגנים המיועדים לילדים עם ASD קוראים גני תקשורת
תודה לשתיכן על התגובות
24/07/14 20:50
82צפיות
ערב טוב ! ראשית מטופל אצל מרפאת בעיסוק - מאוד מאוד נהנה , הולך בשמחה ויוצא מאושר. מטופל אצל קלינאית תקשורת - כימיה לא כ"כ מוצלחת וכנראה שנתחיל לחפש מישהי אחרת.
מבחינת הגן - נמצא בגן מאוד מאוד תומך ועוטף עם גננות מאוד מכילות , מבינות ומשתפות פעולה עם כל התהליך האבחוני שאנחנו עוברים. בגן אין בכלל התקפי זעם או שינויים קיצוניים במצבי הרוח .
מה זה מנתחת התנהגות ? כיצד יוצרים איתה קשר ?.
ועוד תוספת קטנה
24/07/14 21:07
83צפיות
האבחנה במכתב הסיכום של הרופאה ההתפתחותית היא בין הספקטרום האוטיסטי לבין social pragmatic communication disorder (csd)  שכיום עפ"י נגדרות ה DSM הוצאה מהספקטרום....
התקפי זעם - השערה...
24/07/14 23:13
79צפיות
רוצה לנסות להאיר נקודה חשובה בעיני.
אמרת שיש בשבועיים האחרונים התקפי זעם. האם יש קשר למצב הבטחוני? לפי הפרטים אתם גרים בדרום.
אפילו אם הילדים לא לחוצים בעצמם הם לפעמים חווים את המבוגרים וכמובן מבינים הרבה יותר ממה שהיינו רוצים שיבינו...

אחת התופעות הנפוצות ביותר לדעתי היא ייחוס כל התנהגות או שינוי בהתנהגות לאבחון או לבעייה התפתחותית כזו או אחרת.
הילד הוא ילד. ילדים בגיל 4.5 עשויים לעבור התקפי זעם. ממש לא הייתי ממהרת לייחס את ההתקפים לתסכול כזה או אחר מהגן. חודשי הקיץ קשים לכולם! גם לילדים וגם להורים, בטח במצב השורר בשבועות האחרונים במדינה שלנו.

אם הוא אכן בספקטרום
25/07/14 12:31
46צפיות
(או רק scd שכפי שאמרתי אני לא רואה הבדל גדול) המצב הבטחוני
יכול להשפיע עליו בצורה הרבה יותר חמורה. ומאחר והוא לא מבין הרבה דברים וגם לא
מסוגל להסביר את עצמו (למשל להגיד שאזעקה מפחידה אותו) זו יכולה להיות סיבה רצינית ביותר להתקפי זעם.
עכשיו זה ברור. scd זו אכן אבחנה חדשה
25/07/14 00:59
67צפיות
(שלדעתי האישית מאוד שייכת לספקטרום אבל אני לא שייכת למומחי הגדרות dsm ).
בכל מקרה המקור להתקפי זעם זה אותו מקור (חוסר הבנת קודים וסיטואציות חברתיות וחוסר יכולת להסביר את עצמו - מה שמביא לתסכול שמביא להתקפי זעם) והטיפול זה אותו טיפול.
רק ש scd לא מקבל הכרה ועזרה כספית.
התקפי זעם
25/07/14 07:44
63צפיות
אם התופעה התחילה רק לאחרונה, אז אולי היא תיפסק לבד כמו שהתחילה.
מנתחת התנהגות יכולה את ההקשרים של התקפי הזעם ולהדריך אותכם כיצד למנוע אותם וגם כיצד להגיב כשהם קורים.
היא עושה זאת ע"י ניתוח של המקרה הספציפי שלכם - מה קרה לפני? מה קרה בעקבות? מי היה איתו וכן הלאה.
אם היא תמשיך ותרצי מנתחת התנהגות, יש רשימה של בית ליאור, אני מצרפת לך.
אתם צריכים איבחון יותר רציני.
25/07/14 00:54
61צפיות
הילד כבר מספיק גדול כדי לא לבלבל (אבל קשה להתמודד עםף מאבחן ש'מתבלבל').
אין אבחנה 'הפרעה ביצירת ערוצי תקשורת'.ולמעשה קושי ביצירת ערוצי תקשורת הוא חלק גדול מאבחנת אוטיזם.
ןלגבי התקפי זעם זה כנראה מתסכול. לא להבין סיטואציות חברתיות ולא לדעת להסביר את עצמך (גם כשהדיבור הטכני תקין) זה מקור רציני להתקפי זעם.
גם ילד בן 4.5 יכול להיות מאוד מבלבל
25/07/14 14:39
51צפיות
וההגדרות היום מאוד לא ברורות אפילו לאנשי המקצוע.
בגלל שההגדרות חדשות עוד לא ברור להם איפה להעביר את הגבול בין ASD ל- SCD.
מאבחן שידע קודם להגדיר PDD-NOS או אספרגר, אמור עכשיו להכניס חלק מהילדים משתי ההגדרות האלה תחת אבחנת ASD וחלק תחת אבחנת SCD, ועדיין לא ברור להם את מי להגדיר איפה.
אני מניחה שזו גם תפיסת עולם וגם פוליטיקה.
אני מניחה שעוד כמה שנים תהיה פחות או יותר סקלה מקובלת, ואז כבר יתחילו לחשוב על הספר הבא...
אל תשכחו שדווקא אם טוענים שמדובר על אוסף תכונות/אפיונים/צורת חשיבה, קשה מאוד להחליט באיזו נקודה האוסף הזה נכנס להגדרת אוטיזם ואיפה עדיין לא.
לי אישית לא ברור הגבול
25/07/14 15:31
33צפיות
בין asd,   scd , pdd nos או אספרגר. מבחינתי כולם בספקטרום גם אם מומחים או dsm אומרים אחרת.
שוב תודה לכולם כאן על היחס והתגובות
25/07/14 17:55
42צפיות
בכל מקרה יכול להיות שקצת איבדתם אותי או אני אתכם...
אז ככה - המאבחנת שלנו אינה מבולבלת אלא אשת מקצוע מכובדת וידועה בתחום. היא פשוט עוד לא סיימה את האבחנה והתהליך נמשך.
אנחנו גרים באילת, האזעקות המעטות היו בלילות והטלוויזיה בבית סגורה. אני ממש בטוחה שאין לפשוש שום מושג שיש כאן ממלחמה.
השם הסופי של האבחנה לא ממש מטריד אותי וגם לא ההטבות הנילוות לכך או לא...

אני פשוט אשמח לעצה כיצד כדאי להתמודד עם התקף זעם של ילד מתוק ומאוד מתוסכל מסיבה שברורה לו אבל לא מספיק ברורה לי או לאבא שלו.
נכון להיום אנחנו מנסים להניח לו. במידה והוא נהיה אלים כלפינו או כלפי אחיו / אחותו אנחנו מרחיקים אותו לחדר פשוט כדי שלא יפגע באף אחד.
אנחנו חוזרים ואומרים שבבית שלנו לא מרביצים.
אנחנו מנסים לשאול מה קרה,  להציע פתרונות. לרב ללא תגובה למעט צעקות מצידו.
בדר"כ הוא פשוט צורח / בוכה עד שנרגע. אירוע כזה יכול להימשך כ 5-7 דקות ואז הוא חוזר לעצמו מבסוט ורגוע.
אנחנו פשוט חוששים מתסכול מתמשך ומחפשים אולי דרך יעילה יותר לקצר / להרגיע את כל האפיזודה.

שוב תודה לכולם על היחס . שתהיה שבת שקטה .
זה יכול להיות סתם שינוי שגרה- קיטנה במקום
25/07/14 23:43
17צפיות
גן.

או שינוי אחר שקרה בסביבתו ( תנסו לחשוב אולי היה משהו כזה...).

זה יכול לקרות לכל ילד בלי שום קשר לספקטרום..
אבל אם זה מביא להתקפי זעם
26/07/14 01:37
16צפיות
ללא יכולת להסביר - זה מספיק לפניה לאיבחון
אבל היא מספרת שזה רק בשבועים האחרונים
26/07/14 08:01
15צפיות
בגלל זה זה לא נראה  לי כרגע מספיק לאיבחון.

זה יכול לחלוף בעצמו.

יחד עם זאת הילד כבר בתהליך האיבחון בלי שום קשר..
º
התכונתי "בלי שום קשר לזעם"
26/07/14 08:11
9צפיות
לכן צריך לבדוק מה קרה לפני שבועיים.
26/07/14 10:28
11צפיות
אם זה משהו שנראה לכולם `קטן מזניח` זה מוסיף סיבה לאיבחון. והרי לאיבחון כבר פנו מסיבות אחרות.
זו תוספת שצריך להתייחס אליה ברצינות. הרי הבעיה הגדולה זה לא התקף זעם עצמו (שעובר) אלא חוסר יכולת של הילד להסביר להורים שלו למה הוא מתוסכל.
והרי גם אם לילד יש `רק` scd זה לא אומר  שסיבות שלו לתסכול וזעם שונות ממישהו עם asd.
בהנחה שהוא בספקטרום :
26/07/14 01:35
30צפיות
לשאול `מה קרה` לא יעזור  כי זו שאלה פתוחה והוא פשוט לא יודע מה לענות. זה גם מספיק כדי להכניס להתקף זעם.
אני לא יודעת לגבי אחרים כי אני לא איבדתי אותך` `. מה שאני מנסה להגיד שאין דרך נקודתית להיפטר מהתקף זעם רק כי זה התקף זעם. אם הייתה דרך קלה ומהירה ממציא הדרך היה מקבל פרס נובל. לכן קודם כל אבחנה היא חשובה. וכשתהיה אבחנה (ולא חשוב מה תהיה המילה עצמה) זה יהיה בסיס להבנה ולעזרה.
אני מבינה שאת שואלת נקודתית על טיפול בהתקף זעם אבל לצערי אין לי תשובה קלה ומיידית.
בכל מקרה תבדקו מה קרה לפני שבועיים. ייתכן קרה משהו בגן . או שהוא ראה חדשות ומבין מצויין מה זה אזעקה וחיילים. למעשה אולי עצם שינוי תוכניות בטלויזיה משפיע.
דוקא ממש לא מאמינה שילד בגיל 4.5 יכול להלחץ
26/07/14 08:19
34צפיות
מחדשות שאולי שמע ומבין מזה "אזעקה וחיילים".
אם הוא לא חי סמוך לעזה ועובר כל יום מספר אזעקות ולא רואה פנים של סובבים מלאים פחד, אז אני לא מאמינה שהוא מתרגש מהמלחמה.

ילד נ"ט אכן לא (או אולי לא).
26/07/14 10:34
28צפיות
אבל אצל ילד א"ס (או אפילו א"א) אי אפשר לדעת. יש מקרים שמספיק שהוא ישמע שהורים מדברים על מלחמה (או מבוגרים אחרים) כדי להיכנס ללחץ. ומאחר והוא לא מספר את זה בצורה תקשורתית מקובלת ,התגובה החיצונית שנראת בחוץ היא התקף זעם. אני לא אומרת שזה מה שקורה. אני  אומרת לא לשלול אפשרויות על סמך `זה לא ייתכן`. הכל ייתכן וצריך לקחת הכל בחשבון
ראשי תיבות
26/07/14 18:34
23צפיות
לא כל כך שולטת בקיצורים - תוכלי לפרש בבקשה - נ"ט, א"ס, א"א...תודה
סליחה, חשבתי שאת מכירה
26/07/14 23:17
22צפיות
א"ס - איש ספקטרום אוטיסטי
נ"ט - נוירוטיפיקלי , ' רגיל`, ללא קשיי תקשורת
א"א - איש אמצע , מונח שהומצא בפורום הזה בלבד כדי לתאר מישהו בין א"ס לנ"ט (כמוני למשל )
חמש עד שבע דקות זה ממש קצר
27/07/14 07:56
33צפיות
תחבקו אותו באהבה ותסבירו שגם אם כועסים לא מרביצים.
כמה אוטופית ההצעה שלי...
לשנות כיוון
27/07/14 07:51
47צפיות
אתם צריכים אבחון של שיטת הטיפול - כי זו הבעיה שלו.

לא ברור לי למה הוא צריך להגיד מה הוא מרגיש. איך אפשר בכלל לתאר רגש במילים, ומה גורם למישהו להחליט שזה חשוב או הכרחי, במיוחד בגיל כל כך צעיר?
מבחינה חברתית - כולנו זקוקים לתיווך בסביבה שלא מקבלת אותנו. תבדקו את הסביבה החברתית שהגננת הזו יוצרת ותבינו מה הבעיה....
התפרצויות זעם הן ביטוי של זעם. תנסו להבין מה מכעיס אותו כל כך (סביר להניח זה היחס שהוא מקבל מכולם, כולל ההורים....)

אם הנחת היסוד שלכם שגויה (הוא לקוי כי הוא שונה), שיטת הטיפול לא מתאימה לצרכים שלו (הוא זקוק ל"נירמול" שפתי) והיחס שהוא מקבל שגוי (הוא לא מבין סיטואציות חברתיות) - סביר להניח שזו בדיוק תהיה התוצאה.....
הוא ילד זכותו להתפרץ גם בלי תוויות
27/07/14 21:31
22צפיות
האם ללא התוויות שקבל היה מקבל יחס דומה או שונה ?
בפועל לבדוק מה גורם להתקפי הזעם והאלימות ולנטרל אותם ע"י שינוי, לא שלו, כי אם ביחס הסביבה אליו. אחרי אבחון יש נטיה גורפת להאשים הכל בתוצאות האבחון.
דרך פסולה לחלוטין.
אבל להגיד גם 'זה יכול לקרות לכל אחד'
28/07/14 12:58
7צפיות
ובגלל זה להמנע מאיבחון זה גם לא טוב. כי אם ילד לא יאובחן מסיבות 'זה קורה גם לאחרים' הוא יפסיד את העזרה שהוא צריך.
סאגת רישיון הנהיגה רחוקה מלהסתיים...עד מתי?!
55תגובות
24/07/14 01:08
173צפיות
אז אחרי שהחלטתי שאני לא מוכן לוותר על הוצאת הרישיון,
אלא אם יבוא איש מקצוע מוסמך (בודק כשירות לנהיגה, מורה לנהיגה וכד')
ויאמר לי שאיני כשיר לנהוג (מה שלא קרה עד היום),
מסתבר שקיים פער בין איך שההורים שלי תופסים את ההחלטה שקיבלתי.
בעוד שאמא שלי מאשרת לי לחזור ללמוד, אבא שלי מתנגד לכך...

(המשך...)
אז אחרי שהחלטתי שאני לא מוכן לוותר על הוצאת הרישיון,
אלא אם יבוא איש מקצוע מוסמך (בודק כשירות לנהיגה, מורה לנהיגה וכד')
ויאמר לי שאיני כשיר לנהוג (מה שלא קרה עד היום),
מסתבר שקיים פער בין איך שההורים שלי תופסים את ההחלטה שקיבלתי.
בעוד שאמא שלי מאשרת לי לחזור ללמוד, אבא שלי מתנגד לכך בכל תוקף,
סבור שאני עושה טעות וטוען שהוא יכול לאסור עליי לבצע מהלך שעלול
לסכן את כל המשפחה.
חשוב לי מאוד לכבד את ההורים שלי, משום שאני יודע כמה אני חשוב להם
וכמה הם חשובים לי.
אבל הגעתי למסקנה שאני נמצא כיום בגיל שבו אני יכול לקבל החלטות
גם בניגוד להסכמת ההורים, ושהם יכולים להביע את דעתם (בעד או נגד)
אבל בשום אופן הם לא יכולים לאסור עליי לפעול בדרך כלשהי.

מה דעתכם? אין אני יכול לצאת מהמצב המסובך הזה?
תודה ושיהיה לכולנו סופ"ש נעים ושקט..אמן.
תיאוריית המיינד
149תגובות
23/07/14 23:28
322צפיות
האם יש תרגום למאמר תיאוריית המיינד אצל אספרגר של ד"ר עפר גולן?

(המשך...)
האם יש תרגום למאמר תיאוריית המיינד אצל אספרגר של ד"ר עפר גולן?
זקוקים לעזרה
23/07/14 11:49
254צפיות
הילד שלי רק בן 1.5  אובחן על סקטרום אוטיסטי. ביקשתי מרופא לתת לנו חודשיים להתחיל טיפולים עם קלנאית תקשורת ואז שיראה אות שוב לפני שהוא נותן לנו סיכום שלו. עכשיו אני מחפסת קלינאית תקשורת באזור נתניה ולא יודעת האם עדיף שתהיה דוברת רוסית כי בבית אנחנו מדברים ברוסית או שזה לא משנה? עשינו אבחו בקופת חולים האם כדאי לעשות אבחון נוסף פרטי? הרופא עמר שהוא צריך מסגרת מיוחדת אבל בגן אולי לא יהיה מקום ואז יהיה בגן רגיל עם סיעת, זה פחות טוב? מה אדיף?
האם המאבחן דיבר עם הילד
23/07/14 13:32
102צפיות
ובאיזו שפה ?
מאבחן דיבר בעברית
24/07/14 11:45
89צפיות
מאבחן דיבר בעברית , הוא ניסה לקראו לו בשמו ולקחת לתת צעצוע . פחות שאל וגם אם שאל משהוא אז אני תרגמתי (לא שזה הרבה עזר) אני גם לא תמיד בטוחה שהוא מבין אותי.
הילד אולי בספקטרום
24/07/14 11:55
83צפיות
אבל אני לא בטוחה שהאיבחון אמין.
הילד היה יכול לא להבין מה רוצים ממנו ואז להפסיק להתייחס.
האם עשיתם גם בדיקת שמיעה ?
בדיקות שמיעה
24/07/14 12:52
64צפיות
כן, עשינו 3 בדיקות. בשתים ראשונות לא שיטף פעולה וזה לא הצליח ועם סירוף בדיקה היתה מצויינת ואמרו שאין שום בעיה עם השמיעה. הרופא יותר הסתכל על תקשורת בנינו ולא ממש חיפש לדבר איתו. רצה לתת לו כדור אז ילד לא הסתכל עליו בכלל. לנו הוא עמר שפא זה לא משנה ואני לא בטוחה בזה גם...
סימנים
24/07/14 12:38
86צפיות
כמעת לא מגיב כשה קוראים לו בשם, אין הרבה כשר עין אבל בעיקר לא מצליחה ללמד אותו (לשחק). הוא לא מסכים לשחק עם אף אחד בצעצועים ולא מחקה אותנו. הוא מושיט ידיים לבקבוק אבל לא מצביא.
אני מקווה שהמאבחן ראה יותר סימנים.
25/07/14 00:41
35צפיות
בכל מקרה איך את חושבת שקלינאית תקשורת יכולה לשנות את זה ?
º
הילד נמצא במסגרת חינוכית כלשהי בשעות הבוקר?
23/07/14 20:57
35צפיות
ילד רק בן 1.5 והוא עדיין בית
24/07/14 11:47
88צפיות
ילד רק בן 1.5 והוא עדיין בית איתי
º
מה היו סימנים שבגללם הלכתם לאיבחון ?
24/07/14 11:57
36צפיות
לא מצליחים ללמד אותו
24/07/14 13:05
107צפיות
לא מצליחים ללמד אותו (לשחק,לתת,להצביע), לא משתף פעולה.כמעת לא מגיב לשם שלו. כמעת אין קשר עין.
אני לא שוללת שהוא בספקטרום.
25/07/14 00:44
50צפיות
פשוט נראה לי שיש לחץ עצום עליו ללמוד ועליכם ללמד.
האם את זו שמלחיצה את עצמך או שיש לחץ חיצוני ?
המצב מלחיץ...
25/07/14 11:21
48צפיות
אולי אני מלחיצה את עצמי וגם קרובים שמים לב שיש בעיה, אבל משפחה בטוחה שהכל יעבור לבד...  כשפנינו להתפתחות הילד חשבתי רק על עיקוב קל בהתפחות, שבמספר טיפולים עם קלינאית תקשורת זה יסתדר ועכשיו לא רואה את הסוף...
שתי המסגרות שהציעו לכם נשמעות טובות
25/07/14 11:52
36צפיות
לדעתי הכי חשוב להפחית את הלחץ ממך וגם מהילד כי גם אם הוא בספקטרום או שלא, יכול להיות שחלק מהדברים שהוא לא עושה ולא לומד תלויים בבשלות ובקצב ההתפתחות האישי שלו. יש ילדים שלא מגיבים לנסיונות לימוד בגילאי שנה שנתיים אבל בגיל מאוחר יותר מצליחים לשתף פעולה ולומדים מהר. לדעתי כדאי להשקיע ולנסות ללמד ולבדוק אפשרויות לטיפולים אבל שיהיה לפי הקצב והעניין שלו, תנסי שלא להלחץ כי הכי חשוב שתשמרי על עצמך גם בשבילך וגם בשביל הילד, לחץ יכול להשפיע לא טוב על הילד וגם עליך, אפשר להתחיל טיפול עם קלינאית ומרפאה בעיסוק ולראות איך הילד מגיב אבל שהם לא יגרמו לך להרגיש שאת כמו ברכבת שצריך לרוץ מהר כדי שלא לפספס. לדעתי אם את לא מצליחה ללמד אותו עכשיו עדיין זה לא שולל את האפשרות שהוא יכול להצליח בשלב מאוחר יותר, או במסגרת אחרת או בטיפול אחר. בטיפולים לדעתי כדאי לשים לב איך הילד מגיב, אם הוא נראה שמח ומעוניין בטיפול או לא, כי בגיל שלו עד כמה שאני יודעת, הטיפול אמור להיות דרך משחק והנאה של הילד.
את צודקת - שום דבר לא עובר לבד.
25/07/14 12:11
29צפיות
אני מניחה שגם קראו לך אמא היסטרית .
אני גם לא מציעה לך לא להלחץ, הלחץ קיים תמיד. רק לא להיות משותק מלחץ
ולא לעשות דברים נמהרים מעודף לחץ.
ותמיד צריך לזכור שאין מצבים של 'זבנג וגמרנו'.
אם לילד יש קשיים הוא צריך עזרה והכל לוקח הרבה זמן.
אם הילד בספקטרום זה לכל החיים אבל זה לא סוף החיים.
בעזרת טיפול מתאים הוא ילמד מה שצריך ויעשה את זה בזמן שלו (זאת אומרת שדברים יקחו כמה שצריך זמן  כי אין לוחות זמנים)
º
תודה:) אני אשתדל
26/07/14 11:42
1צפיות
º
עד מתי את מתכוונת שישאר איתך בבית? ספטמבר?
24/07/14 17:40
21צפיות
חשבתי עד ספטמבר שישאר בבית
25/07/14 11:26
34צפיות
חשבתי עד ספטמבר שישאר בבית. משבוע  הבא אני מקווה להתחיל טיפולים עם קלנאית תקשורת גם עם זה יהיה פרטי (בנוסף  צריכים לתת טיפולים מהתפתחות הילד) כל זה עד ספטמבר ואחרי זה עוד לא יודעים מה יהיה.
יש עוד חודש עד ספטמבר
25/07/14 12:13
22צפיות
לא קורים ניסים ונפלאות בחודש אחד. ואם אותם ניסים קורים תוך חודשיים או ארבעה או יותר זה בכלל לא חשוב. כי הם קורים בסוף.
º
והוא ילך לגן של דוברי עברית או דוברי רוסית?
25/07/14 13:41
8צפיות
גן של דוברי עברית או דוברי רוסית
26/07/14 11:38
25צפיות
רצינו לשלוח אותו לגן פרטי דוברי רוסית אבל עכשיו זה או אלוטף או גן עם סייעת והבנתי שגן עם סיעת לא יכול להיות גן פרטי גם אם זה עד גיל שלוש?! אבל יש בכלל גן ציבורי עד גיל שלוש?
º
אם בגן ידברו איתו עברית - דברו איתו רק עברית.
26/07/14 18:32
7צפיות
שתי האפשרויות טובות מאוד
24/07/14 18:02
71צפיות
היתרון הגדול של גן מיוחד זה שהוא גם מקבל שם את כל הטיפולים ואת לא צריכה לרוץ איתו אחר הצהריים לטיפולים. וגם שאת תפגשי עוד אמהות מהעיר שלך לילדים בספקטרום בגיל דומה.
לא הייתי מחכה
24/07/14 20:07
57צפיות
הייתי מבקשת אבחון ומתחילה בהשמה לגן מיוחד. כבר עכשיו יתכן ולא תספיקו השנה, אך אם תתחילו בתהליך ולא יהיה מקום יתאמצו לחפש לכם מקום אחר או יתנו סייעת.
סייעת טובה + עבודה טיפולית אינטנסיבית יכולים לקדם את הילד, אך זה הרבה יותר קשה להורים מאשר גן טיפולי.
כבר יש להם איבחון.
25/07/14 00:46
24צפיות
הם פשוט לא שלמים איתו
כנראה זה מה שנעשה
25/07/14 11:42
26צפיות
מהר הבנתי שאין לנו זמן להתבשל עם כל זה...
אין זמן להתבשל עם הגן כי זה עניין
25/07/14 12:16
18צפיות
בירוקרטי.
יש זמן להתבשל עם כל דבר אחר כי קודם כל צריך לעכל את המצב.
תודה על המלצות
25/07/14 11:30
26צפיות
שרק שמענו על גן מיוחד היתי מאוד נגד , אבל היום אחרי שקיבלתי כל כך המלצות תובות אני חושבת אחרת ורוצה לנסות ... שבוע הבאה אני אלך לראות גן אלוטף. קבעתי שם פגישה עם עובדת סוציאלית. מקווה שאם נחלית לא לחכות ולקבל אבחון כבר עכשיו שעדיין יהיה מקום...
אני חושבת שאת צודקת-אל תחכו.
25/07/14 12:26
22צפיות
כי אם אפילו האבחנה שגויה- היא לא תהפוך ילד שלא בספקטרום לילד שבספקטרום.
ואם האבחנה נכונה אז עוד יותר חשוב לקבל אותה.

אבחנה היא רק נייר שנותנת זכויות ועזרה לילד.
בכל מקרה לפי מה שאת מתארת, הילד זקוק לעזרה הזאת.

והעזרה הזאת (=אלוטף) מתאימה גם לילד עם איחור התפתחותי שלא בספקטרום.
יהיו לך עוד שנים לחשוב ולהתלבט על האבחנה.
ובינתים ילד יגדל ויתפתח

בהצלחה!
אני ממש ממליצה על אלוטף!!!
24/07/14 23:30
44צפיות
זה הכי טוב שיכול להיות!
תודה רבה.
25/07/14 11:31
33צפיות
מאוד חשוב לי שממליצים על מקום שכל כך לא מוכר לי.
אני מעוניין לשתף בדעות של המטפלים שלי
24/07/14 21:57
136צפיות
שלום לכולם :)
קודם כל, תודה רבה על התגובות בנושא שהעליתי בפוסט הקודם, רישיון הנהיגה.

רציתי לשתף אתכם בדעות של אנשי המקצוע שאני מטופל אצלם כרגע-
זוג מאמנים אישיים (בעל ואישה המעבירים את המפגשים יחד) ופסיכו-תרפיסטית.

אז...ביום שני האחרון שיתפתי את המאמנים בנושא רישיון הנהיגה,
והמאמן אמר שהוא בהחלט מאמין שאוכל להוציא רישיון.
הוא התרשם מאוד מהכנות שבה המורה האחרון שלי דיבר, ואפילו ביקש ממני
להביא לו את המספר של המורה.
הסברתי לו שכרגע עומדות בפניי שלוש אפשרויות:
להחליף מורה, לחזור ללמוד עם המורה האחרון שלמדתי אצלו, או להניח לנושא הוצאת הרישיון.
הוא טען שכדאי לצמצם את האפשרויות לשתיים:
לחזור ללמוד עם המורה האחרון, או להניח לנושא.בעיניו, להחליף מורה תהיה טעות,
משום שמורה חדש עלול לתת חוות דעת שונה ורק לבלבל אותי עוד יותר.
יש כמה אנשים בפורום הזה שהמליצו לי להחליף מורה, השאלה היא מה זה ייתן לי?
אני חושב שאולי זה דווקא יכול לעזור, הרי המורה האחרון אמר שהוא מאמין שאוכל לעבור את הטסט,
אבל הוא חושש ממה שיקרה ביום שאחרי.
אז אולי כדאי לי למצוא מורה שגם יאמין שאני מסוגל לעבור את הטסט, וגם לא יחשוש ממה שיקרה בעתיד?

בכל מקרה, המאמן האישי מאמין בי והוא אפילו הציע שאנהג במכונית שלו בכבישי המושב,
כמובן במהירות איטית מאוד וכאשר הכביש יהיה פנוי.מסתבר שכנראה הוא מדריך נהיגה מונעת בהשכלתו.
בנוסף, הוא המליץ לי לחזור לרכב על אופניים על מנת שאשפר את שיווי המשקל שלי, ואגיע מוכן יותר לשיעורי הנהיגה,
במידה ואחזור ללמוד.הוא הדגיש שכדאי לי לרכב במקומות שלא רכבתי בהם עד היום.
עד כאן הכל נשמע נהדר, נכון? :)

אלא ש...
היום נפגשתי עם הפסיכו-תרפיסטית שלי ושיתפתי אותה בנושא הזה.
הייתי מאוד נסער, והרגשתי שאני עומד לבכות בכל רגע.באמת.
אבל בסופו של דבר נרגעתי.ומה הרגיע אותי?
כשסיפרתי לה שהמורה האחרון שלי אמר שאם הוא היה אבא שלי הוא לא היה רגוע
במידה והייתי לוקח את האוטו ונוהג למקום מסוים,
היא אמרה לי שמשמעות הדבר היא, שהמורה התכוון לכך שאיני כשיר לנהיגה.
היא אפילו הציעה לי לבקש מהמורה שיאמר לי מפורשות שאני לא כשיר,
אם זו התשובה שאני רוצה לשמוע ממנו, ושהיא מוכנה להגיע לפגישה שלי עם המורה.

מה שאני מנסה לומר הוא, שנמאס לי כבר לחיות באי וודאות לגבי הנושא הזה.
אני מעוניין לקבל תשובה חד משמעית, האם אני כשיר לנהיגה או לא.
אני מודע לכך שאני בן אדם שמתקשה להתמודד עם מצבים 'אפורים',
ושהרבה פעמים אני רואה את החיים כ'שחור' או 'לבן', בדומה לאנשים אחרים עם אספרגר.
אבל במקרה הזה, אני כבר חי כמה שנים באי וודאות, וחייב שמישהו יעשה לי סדר בדברים.
והמישהו הזה יכול להיות רק איש מקצוע מוסמך.

עכשיו השאלה היא כזו:המורה אמר מה דעתו, אבל הוא לא השתמש במילים "לא כשיר"
ו"לעולם לא".אולי הוא מאותם אנשים שמאמינים במשפט "Never Say Never".
האמת? גם אני מאמין במשפט הזה.
אבל בנושא רישיון הנהיגה, ייתכן ובהחלט אני יכול לומר שאף פעם לא אוציא רישיון.
אז, האם לדעתכם המורה התכוון לכך שאיני כשיר, אבל הוא פשוט ניסח את דעתו במילים חלופיות?

אוףףףףף זה מצב כל כך מסובך......:(:(:(


אולי עוד חמש או עשר שנים
24/07/14 22:08
47צפיות
תהיה מוכן יותר לנהוג.
אפשרות נוספת היא לפנות למרפאה בעיסוק שמומחית בשיקום נהיגה.
אולי היא תוכל לעבוד אתך על מיומנויות שדרושות.
יכול להיות שהמצב ישתנה עוד כמה שנים
24/07/14 22:17
56צפיות
אצל אוטיסטים רבים קצב ההתפתחות והבשלות שונה מהממוצע, יכול להיות שבעוד כמה שנים תהיה בשל יותר.
ובמידה ואתה כן כשיר, מה אם האפשרות שאחרי שתעשה את הרשיון, תמשיך לקחת מידי פעם שיעורי נהיגה מונעת כדי לשכלל ולשפר את היכולת? אולי זה יוכל לעזור, האם חשבת או העלת את האפשרות הזו בפני המטפלים?
º
סליחה על השגיאות
24/07/14 22:19
14צפיות
רעיון טוב :)
25/07/14 00:04
30צפיות
אני אעלה אותו בפניהם, תודה :)
תתחיל לצמצם אפשרויות.
25/07/14 08:48
35צפיות
אם תוסיף עוד אפשרוית או תדבר עם יותר אנשים תתבלבל יותר ויותר.
קודם כל תחליט : האם אתה רוצה רשיון ? כן או לא. בעקבות תשובה אחת בלבד תמשיך לברר הלאה עם עוד שאלה אחת.
ברור שאני רוצה רישיון
26/07/14 00:18
18צפיות
אבל אם איש מקצוע מוסמך יפסוק שאני לא כשיר לנהיגה, הרצון שלי כבר לא יהיה רלוונטי.
ומבחינת אבא שלי המורה האחרון שלמדתי אצלו התכוון לכך שאיני כשיר לנהיגה, גם אם הוא לא השתמש מפורשות במילים "לא כשיר" או "אף פעם לא תנהג".
אז הבחירה הראשונה: אתה רוצה רשיון.
26/07/14 01:25
20צפיות
עכשיו צריך לבחור : מורה ישן או מורה חדש?
זו לא הנקודה
26/07/14 02:10
22צפיות
ככל הנראה המורה האחרון התכוון לומר שאני לא כשיר לנהיגה, אז השאלה שלך כנראה לא רלוונטית..
ההורים שלי אמרו לי שאם אחזור ללמוד נהיגה, כדאי שזה ייעשה רק עם המורה האחרון שלמדתי אצלו, כי הם מעריכים אותו והוא עשה עליהם ועליי רושם חיובי מאוד.
האמת? כשהתייעצתי עם המאמן האישי שלי הוא אמר לי שלדעתו כדאי לצמצם את האפשרויות לשניים:לחזור לאותו המורה או לוותר על הוצאת הרישיון, והאמת היא שיש משהו בדבריו.
הרי אם אני אתחיל ללמוד אצל מורה אחר, הוא עלול לתת לי חוות דעת אחרת וזה רק יבלבל אותי עוד יותר.
המורה הראשון שלך טען כביכול שאינך כשיר לנהיגה
26/07/14 09:14
20צפיות
אז בוא נבחן זאת מקרוב... בשיעורים איתו נהגת והוא ישב לידך אני מניח והסכים להיות ברכב שבו אתה הנוהג תחת השגחתו...

כל העניין של רישיון הוא נהיגה בלי השגחה... עצמאית... וכמו באימון לכל מיומנות יש מאמן ומתאמן... ביחסי מאמן מתאמן תמיד יש רגע שחרור

בו המאמן או המתאמן או שניהם כאחד משחררים את האימון. במקרה שלך זאת הייתה נהיגה בכאילו ונהיגה עם השגחה...

עכשיו השאלה היא האם יש אפשרות שתנהג בלי השגחה... לעת עתה לא. זה ברור. אם אתה רוצה להתקדם עליך לחזור לשיעורי נהיגה שהם למעשה

נהיגה לכל דבר רק עם השגחה ולבדוק האם מגיע רגע שבו אתה ו/או המאמן מסכימים לשחרר את ההשגחה ולנהוג עצמאית.

כל דבר אחר הוא ניחוש וההסתברות היא חמישים חמישים בניחושים.

ליויתי כמה כאלה שהיו בעלי רישיון אך חששו לנהוג עצמאית. לנהוג הם ידעו אבל הביטחון היה ברצפה. לא אימנתי אותם בנהיגה אבל כן אימנתי אותם בביטחון.

מהר מאוד הם נהגו עצמאית. בהצלחה.
  
נראה לי שאתה באמת לא מתאים לנהיגה.
26/07/14 10:44
18צפיות
אתה לא מסוגל לקבל החלטה.
ובנהיגה צריך לקבל החלטות חד משמעיות ברגע נתון. או אפשר למשל לחשוב `אפשר לפנות שמאלה אבל אפשר גם להמשיך ישר`. או שפונים שמאלה או שממשיכים ישר. ברגע שתצליח לקבל החלטה אחת (בכל התחומים בחיים שלך) ולהפסיק להשתמש בתירוצים (למשל `אבא שלי יכול לאסור עלי כי הוא אבא שלי`) רק אז יש אפשרות לחשוב על נהיגה
אתה שוב נותן לאחרים להחליט במקומך
26/07/14 11:18
17צפיות
להורים להחליט אצל מי ללמוד, למאמן להחליט מה הן האפשרויות שכדאי לצמצם.

מתי כבר תחליט בעצמך על החיים שלך???
רישיון הנהיגה נושא סמליות רבה עבורך
25/07/14 08:52
46צפיות
וזה מאוד מצער אותי כי זה להגדיר את עצמך דרך חור מחט קטן.
יש שלב שבו ילדים מייחסים חשיבות של חיים ומות לאפשרות ההפסד או הניצחון במשחק שולחן טיפשי. כל הדימוי שלהם מונח עליו. זו הרגשה שעוברת מימך. אתה רוצה סמלי סטאטוס כדי להגיד "אני חלק מ",ככה זה מרגיש ובאותה עת,לא מורגש ניסיון לאמירה אישית שלך, כזו שיוצאת כשדברים אחרים לא אפשריים.
תכלס, אתה יכול לאטום את האוזניים ולהתנהג כמוני באירוע שהיה לי בעבר ,כששיפרתי בחינת בגרות באנגלי מ4 ל5 יח' והמורה המטופשת שהיתה לי נסתה בכל כוחה להשפיע עלי לא לעשות 5 וחשבה,כמו כל מי שמסביבך שהיא מכוונת לטוב. התאמצתי,עשיתי 5 יח' ועברתי סביר.
אולי תוכיח שכולם טועים אז פשוט תמשיך וזהו, לא משנה מה אבא אומר ומה המורה אומר מתחת לשפם ודי.תוכיח לכולם שאתה נהג רגיל אבל אתה חייב ליהיות סגור על זה ולפעול בלי הפרעות.

לגבי המורה שלך, הייתי מעיפה אותו אם היה אומר לי דבר כזה. מורה הגון לא היה ממשיך לקחת את הכסף שלך אם לא היה בטוח שאתה יכול לעבור טסט.
26/07/14 11:23
9צפיות
לי אין רישיון נהיגה. אני חושבת שנהיגה ברכב פרטי זה דבר שפוגע בסביבה ולכן עדיף למעט בזה במידת הניתן.
אי אפשר לדעת מה הוא אמר אם לא נמצאים שם
25/07/14 09:58
35צפיות
מה שלי לא ברור זה למה הוא חושב שאם אתה יכול להוציא רשיון אסור לתת לך לנהוג....אולי זאת דיעה מוקדמת עליך? עלי היו בטוחים שאני אהיה אסון, ולקח לי המון שיעורים להציא רשיון, אבל מאז טפו-טפו אני נוהג בלי תאונה...מלבד פעמיים שהרסתי מנוע....
יש  המון נהגים בכביש שבכיף הייתי מוריד אותם ממנו כי הם סכנה לסביבה.....
º
טופלת פעם ב"בית אחד" אצל הפסיכולוג עופר גולן?
25/07/14 14:00
14צפיות
כן! עשיתי אבחון שם :)
25/07/14 17:49
29צפיות
ואחד החברים שלי סיפר לי שגם יש שם קבוצות חברתיות, אבל נרשמתי לקבוצות אחרות.
º
אולי אתה יכול להתייעץ עם מישהו שם(עופר גולן)?
25/07/14 17:56
11צפיות
º
מקום מומלץ מאוד, גם אני אובחנתי שם
25/07/14 18:07
12צפיות
º
והם קצת יותר מבינים באספרגר מרוב מורי הנהיגה.
26/07/14 18:33
7צפיות
פורום יקר, זקוקה לעזרתכם בחיפוש...
25/07/14 14:39
105צפיות
אני מחפשת כבר תקופה תרפיסטית לבני בן ה-3 וחצי לפעמיים בשבוע אחה"צ, שתוכל גם לתגבר את המשלבת המדהימה שלנו במהלך חופשות משרד החינוך (הולך לגן שעובד יותר מגני מועצה רגילים). אנחנו גרים בשרון הצפוני. כמובן שהעבודה מלווה בהנחיה רצופה של מנתחת התנהגות מדרגה ראשונה. זו עבודה סטודנטיאלית קלאסית, אני חושבת שסטודנטים לחינוך, חינוך מיוחד, ריפוי בעיסוק, קלימאות תקשורת יכולים להרוויח המון, הן כלכלית והן מערך המוסף שבלמידה המלווה לעבודה זו. פרסמתי בכל האתרים "הרגילים" אבל ללא תוצאות. כמעט ואין פניות. האם אתם יכולים לחשוב על דרך נוספת לפרסם את המשרה, בעיקר לסטודנטים??
25/07/14 09:36
27צפיות
ובמצב הנוכחי- ניקוי הראש הוא הכרחי (כמאמר המשורר).
כדי לשמור על השפיות, הבה נכין זר וירטואלי לשבת-
שיר, תמונה, בדיחה, סיפור יפה, מתכון מוצלח או כל דבר שלא קשר לכלום
ועושה קצת טוב על הלב.

אלה הפרחים שאני מביאה לזר:

http://www.boredpanda.com/little-kids-big-dogs/

https://www.youtube.com/watch?v=5WEggKymynE

מוזמנים להוסיף משלכם
25/07/14 10:07
20צפיות
20 דברים שלא ידעתם על מדינת ישראל!
25/07/14 13:46
67צפיות
גם אם אתם חיים פה כל (או רוב) ימי חייכם, העובדות הישראליות הבאות כנראה יפתיעו גם אתכם...
1. הכלכלה הישראלית גדולה יותר מכל כלכלות המדינות השכנות גם יחד.
2. התקשורת הערבית העצמאית והחופשית ביותר במזרח התיכון, היא בישראל.
3. העיר תל אביב נמצאת במקום השלישי בעולם בכמות מסעדות הסושי ביחס לאוכלוסייה, עם יותר ממאה מסעדות.
4. ישראל היא המדינה עם הכי הרבה תארים אקדמאיים ביחס לאוכלוסייה.
5. ומוזיאונים.
6. וחברות הזנק (סטארט-אפ).
7. ורופאים.
8. תכנת האנטי-וירוס הראשונה פותחה בישראל.
9. יצאו בישראל יותר ספרים מתורגמים לשפה המקומית מכל שפה או אומה אחרת בעולם. לא סתם אנחנו מכונים "עם הספר"!
10. באר שבע היא העיר עם הכי הרבה שחמטאים בדרגת רב-אמן (הדרגה הגבוהה ביותר) ביחס לגודל האוכלוסייה בעולם.
11. לא רק ים המלח זוכה לתואר "הנמוך בעולם" אלא גם הכנרת, שמחזיקה בתואר "מאגר המים המתוקים הנמוך בעולם."
12. בית הקברות הר הזיתים הוא בית הקברות העתיק ביותר בעולם שעדיין נמצא בשימוש.
13. מחקר מדעי ישראלי המציא קרם הגנה מפני מדוזות.
14. ביום האהבה הנוצרי האחרון (יום וולנטיין) נמכרו יותר מ-60 מיליון פרחים מתוצרת ישראלית ברחבי אירופה.
15. ישראל הייתה המדינה הראשונה בעולם שחוקקה חוק נגד הצגת דוגמניות בתת-משקל.
16. ישראל היא המדינה השלישית בעלת מספר היזמים הגדול בעולם, ובמקום הראשון במספר היזמיות מעל גיל 55.
17. ישראל היא המדינה בעלת צי מטוסי הF-16 הגדול בעולם, אחרי ארצות הברית, וחיל האוויר שלה הוא הרביעי בעולם (אחרי ארה"ב, רוסיה וסין)
18. ישראל היא המדינה היחידה בעולם בה מספר העצים הולך ועולה. האם זה בזכות ט"ו בשבט?
19. הישראלים צורכים יותר פירות וירקות ביחס לאוכלוסייה מכל אומה אחרת בעולם.
20. בכל שנה, כמיליון פתקים נכנסים בין אבני הכותל המערבי.
º
25/07/14 15:25
4צפיות
אבחנה חדשה ומבלבלת
23/07/14 19:15
235צפיות
שלום לכולם,
בני בן השנתיים אובחן (השבוע) כיושב על הספקטרום עם איחור בדיבור, ההפתעה והבילבול היו גדולים וכן כמות סימני השאלה.
הפתעה כי לא חשבנו בכלל בכיוון וגם הרופאה והפסיכולוגית אמרו שהוא מבלבל אותן כי יש לו סימפטומים ומצד שני הוא כן מתנהג ככולנו.
בגדול, המלצתן לשלוח אותו לגן רגיל עם סייעת צמודה ו-CASE MANAGER שירכז את כל הפעילות סביבו.
מחפש סייעת טובה מאיזור ראשון  והסביבה וכל מידע בנושא.
תןדה,
צביקה
º
הפסיכולוגית אמרה לכם איזה טיפולים הוא צריך?
23/07/14 20:54
43צפיות
º
בינתיים ריפוי בעיסוק וקלינאית תקשורת
24/07/14 02:36
29צפיות
º
וגם הפסיכולוגית תטפל בו? או מטפל רגשי אחר?
24/07/14 08:46
23צפיות
º
אין לי מושג עדיין.
24/07/14 14:03
16צפיות
º
זה מאוד חשוב. לפחות שתתן לכם/תפנה אתכם להדרכה
24/07/14 17:37
13צפיות
אני לא כל כך בעד קייס מנג'ר
24/07/14 08:35
87צפיות
אני מעדיפה לנהל בעצמי את הטיפולים בילד.

סייעת כדאי לחפש בלוחות שמיועדים לכך (כמו באתרים של אלו"ט, שתיל, מקום מיוחד והבית של ליאור), ואני לא יודעת אם זה רלבנטי לגיל שלכם אבל לפחות בגילאים שהיחסים החברתיים מפותחים יותר כדאי שהסייעת תקבל הדרכה ממנחת שילוב מקצועית (היא תוכל גם לרכז את הטיפולים אם תירצו).
מאחר והאבחנה רק התקבלה
24/07/14 12:03
56צפיות
כדאי לעשות הפסקה ולקחת זמן כדי לעכל אותה . במיוחד
כשזה משהו שלא ציפיתם לו.
לגבי טיפולים כדאי לחשוב רק כשתרגעו קצת.

מה הסיבה שהלכתם לאיבחון? האם זה היה רק בגלל האיחור בדיבור?
ולגבי 'בלבול' - לכל אדם בספקטרום יש גם 'התנהגויות רגילות'. לאף אחד אין את כל 100 אחוז התכונות שמגדירות אוטיזם לפי dsm 5 ( זה נאמר לאנשי מקצוע שמתבלבלים ולא להורים, כי אנשי מקצוע אמורים לדעת משהו במקצוע שלהם )
גם הדיבור וגם נראה היה לנו התקשורת הלא
24/07/14 14:11
54צפיות
מילולית .
המון דילמות: האם לספר ולמי? האם הוא יפגע מהסטיגמה או איך מונעים ממנו את הפגיעה הסטיגמטית? איזה טיפול הכי טוב? אם סייעת, מה הזמינות שלה והאם זה לשבוע שלם? ואם זה לגן טיפולי, האם זה לא ימנע ממנו איטרקציה לימודית/חברתית עם ילדים אחרים? מה אחוזי ההצלחה ואיך הוא יחיה ויתנהג  כילד, נער וכבוגר?
º
איטרקציה=אינטרקציה
24/07/14 14:13
8צפיות
זאת הסיבה שאני אומרת לעצור ולחכות קצת.
25/07/14 01:09
32צפיות
לה המון שאלות רציניות ואין עליהן תשובה בשבוע הראשון אחרי האיבחון. גם למעשה
לא חודש אחרי האיבחון .
העיקר לא לחשוב 'האם ייפגע?'. את הצעד הכי חשוב כבר עשיתם - קיבלתם אבחנה.
אחרי שתחכו קצת ותרגעו קצת תחשבו על מסגרת חינוכית, על פניה לביטוח לאומי - בקיצור על דברים בירוקרטיים שגוזלים הרבה זמן וכח.
והכי חשוב לא לחשוב איך יהיה בתור נער ובוגר. אף אחד לא יודע לגבי אף אחד .
מתרכזים רק בהווה.
וכן סטיגמות קיימות. אז הכי טוב לא לחשוב עליהן כי הפחד מהן רק משתק ולא מועיל.
º
אכן כן, הרבה תודות. לילה טוב ושקט
26/07/14 01:21
4צפיות
תשובה לשאלה ראשונה:
25/07/14 12:19
17צפיות
לספר רק לפי הצורך. אין צורך לספר מייד לכל העולם
(העולם גם לא כל כך מעוניין ).
הכי חשוב לספר למוסדות בירוקרטיים שמבקשים מהם עזרה.
לגבי טיפול : אי אפשר לדעת מראש לגבי שום טיפול
26/07/14 23:33
4צפיות
הצלחה רואים אם הילד פורח.
אם מישהו היה מוצא טיפול יחיד מוצלח הוא היה מקבל פרס נובל וכולם היו משתמשים בטיפול הזה
"ולגבי 'בלבול' - לכל אדם בספקטרום יש גם
26/07/14 21:46
13צפיות
'התנהגויות רגילות'. לאף אחד אין את כל 100 אחוז התכונות שמגדירות אוטיזם לפי dsm 5  "

וגם ההפך נכון - כמעט ואין אף נ''ט שאין לו אף תכונה שמגדירה אוטיזם לפי DSM5   

כל הקטע הוא להכיל מספר מספיק של תכונות וברמה מספיק משמעותית כדי להחשב

ואם יש איזשהי תכונה בצורה יותר בולטת מ"זניחה" ופחות בולטת  מ"משמעותית" אז לפעמים מאוד קשה לכמת אותה בצורה מדויקת. כל הכימות הוא מאוד סוביקטובי...
העיקר לזהות אם הילד צריך עזרה
26/07/14 23:28
10צפיות
(וגם לזהות אם אם ההורים צריכים עזרה ) ולא חשוב איך קוראים לזה. העיקר שיקראו לזה ולא יגידו
`זה משהו שיכול לקרות לכולם לכן אין צורך לעשות שום דבר`. אולי באמת בסוף יכול להתברר
שלא צריך לעשות שום דבר אבל זה לא מהסיבה `יכול לקרות לאחרים`.
אם אני לא טועה, למעונות ויצו ושות' מגיע סייעת
24/07/14 21:55
26צפיות
מטעם רווחה
הי
27/07/14 18:04
8צפיות
אני עינת ואני שילבתי תקופה וגם עבדתי בתוכניות ביתיות משלימות אחר הצהריים דווקא בגילאים דומים. רציתי להמליץ לך שבכל מקרה וגם אם לא היה מדובר על אוטיזם תוודאו שיש מי שידריך את המשלבת/סייעת, שמדובר על גורם מקצועי ואחראי שמוכן להיות באמת זמין לשאלות. פסיכולוגית התפתחותית היא הרבה פעמים לא הכתובת במיוחד אם היא לא עובדת אתכם באופן פרטי. חשוב לי לומר שעל אף שיש שוני גדול בין האבחנות במציאות הטיפול הוא יחסית דומה - מתאימים את המסגרת והצוות המטפל לצרכים הספציפיים של הילד. שמים לב לידע שלו וליכולת היישום, בודקים מה חסר ואיך לקדם. בכל מקרה בהצלחה!
סייעת/ משלבת
28/07/14 14:26
40צפיות
הי עינת,
אשמח אם נוכל להתקשר איתך, לשאול מספר שאלות ואולי קצת להבין יותר.
תודה,
צביקה
היי לכולם
23/07/14 08:37
318צפיות
אני בן 15 וחצי ויש לי אספרגר. אני בתיפקוד גבוהה מאוד: אני עושה בגרות מלאה, הוקפצתי כיתה (מ-ט' ל-י'), אני מתנדב בבית אבות ומהגן עד כיתה ח' הייתי במסגרת לימודית רגילה.
עכשיו ניגש לעניין: לא בדקתי את זה, אבל אני מרגיש יתר תחושה ברגליים. אין לי בעיה ממגע, להפך, אני רוצה אותו. דריכה בחול, בוץ או במים בטבע מאוד מרגיעים אותי ואולי מכניסים אותי למעין סוטול חחח. השאלות שלי אליכם הן:
1. זו תופעה נפוצה את אוטיסטים?
2. זה קשור בכלל לאוטיזם?
3. זו תופעה חיובית או שלילית בהשפעה שלה עליי?
4. צריך או אפשר לטפל בזה?

תודה רבה לכולם.
כל הכבוד לך!!!!
23/07/14 09:28
152צפיות
להרבה אנשים בקשת יש רגישויות חושיות חריגות וגבוהות, והיום זה אפילו חלק מהמאפיינים האפשריים.
זה יכול להיות חיובי ויכול להיות שלילי, אם אתה יודע איך לנהל את זה ומתי לעשות את זה כדי שזה לא יפריע לך בתוכניות האחרות שלך....
זה יכול להיות אפילו בסיס לרכישת מקצוע בעתיד שדורש הרבה שהות בטבע...
השאלה היא עד כמה זה מנתק אותך מהסביבה, והאם אתה מסוגל לצאת מזה כשאתה מחליט. לא רק כשאומרים לך...אם למשל אומרים לך יש לך חצי שעה להיות בבוץ...אתה מסוגל לעמוד בזה?
זה לא מנתק, זה מחבר
23/07/14 10:35
97צפיות

זה מנתק מהסביבה הנ"ט אבל מחבר את האוטיסט לסביבה שלו ולכן חשוב ומהותי לאפשר לו למצות את המהלך הזה כפי צורכו ובהתאם לבחירתו

הרבה פעולות שנחשבות כהתנתקות בעיני הסביבה הנורמטיבית מהוות בעצם התחברות בשביל האוטיסט
מי שרוצה לעזור לאוטיסטים כדאי שיקח דבר זה בחשבון
תופעה מאוד חיובית
23/07/14 10:33
111צפיות

שגם מתחברת ומחבר תופעות אחרות שאופייניות לאוטיזם

מזהה את זה גם אצלי ואצל ביתי ואצל אמא שלה
וזה גם ידוע ומתועד אצל הרבה אוטיסטים אחרים
הנאה ממש ברמה רוחנית ממגע בחומרים מסויימים
תגובה
23/07/14 10:52
106צפיות
הטוויסט הוא שאפילו ההורים שלי לא יודעים את זה. אני לא מספר את זה לאף אחד כי אני פוחד שזה יתפס מוזר בחברה. הקטע הוא שאני כמעט ולא עושה את זה כי אני גר בעיר ואין לי שדה שאני לצאת אליו ולהנות בו. הפעמים היחידות שעשיתי את זה היו כשהיו לי עציצים ענקיים בגג שלי. הייתי מרטיב את האדמה ודורך בה. בשלב מסוים הפסקתי כי האבנים בעציצים שרטו אותי וזה הרס לי את כל הכיף. גם כמה פעמים דרכתי בטיט שקניתי בחנות חומרי בניין. בקיצור, אנ לא עושה את זה הרבה... אבל אני ממש רוצה לעשות את זה יותר. במידה וידעו את זה ויגידו לי להפסיק, אז אני אפסיק באותו רגע. ואני מאוד אינטילגנט, אני לא אחד שמפדח את עצמו ודורך בבוץ מול אנשים שאני לא מכיר או באמצע מקום הומה אדם. אבל בכל זאת אני ממש רוצה לעשות את זה המון.
הנה סרטון של בחור באמריקה שעושה את זה. בגלל ששם יש שטחים פתוחים וגינות פרטיות זה יותר נפוץ:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detail...
ממליץ לא לעשות חשבון לפאדיחה
23/07/14 11:08
105צפיות

כי בטווחים משמעותיים הרבה יותר חשוב להיות אינטלגנט באמת מאשר להיראות ככזה
ולכן
גם אם וכשפעילות החשובה לאיזון הרגשי וההתפתחות הקוגנטיבית והאחרת של אוטיסטים נראית לסביבה הנורמטיבית כמפגרת אז המלצתי הייתה ונשארה לפחות להשתדל לא להיות שפוט למבט הנורמטיבי

לעירונים זאת באמת בעייה אם כי עם הזמן באמת ממציאים ונמצאים יותר ויותר פתרונות לשילוב גם מגע עם הטבע בעיר
אנחנו יורדים הרבה לים
ויש גם לא מעט פארקים
הילדה שלי למשל אוהבת להסתובב ערומה כל הזמן
מבחינתנו אין בעייה

פעם כשגרתי ברמת החייל עקרתי את כל המרצפות ומיליתי את החלל בחול ואבני נחל
בעל הבית כמובן יצא מהדעת וכולם קראו לי משוגע
גם כשהסתובבתי עם עניבה כולם אנשים זיהו אותי כמטורף, אם לא ממבט ראשון אז במשך הזמן הדבר נחשף, כך שנראה לי שבכל מקרה עדיף לחיות לפי צרכי וכמו שמתאים לי ונכון לי

לא מצליח לזהות שום פגיעה בחברה או באנשים אחרים במילוי צרכים חושיים ונפשיים מהסוג שאתה מתאר
מי שנפגע מדברים כאלה הוא סתם אדם רע וטיפש ולא חושב שנכון לבזבז את קיומי על ציות לאנשים רעים וטיפשים
זה גם לא מוסרי

זכותך לחיות את עצמך גם אם וכשזה פוגע בדעות הקדומות והנחשלות של אחרים
מציע שתתחיל לתרגל ולהתרגל להתעקש על כך

º
אמילי אוהבת...
23/07/14 11:34
51צפיות
כתובות אינטרנט מצורפות:
שוב שלום לכולם!
23/07/14 14:44
75צפיות
קראתי את התשובות שלכם ואהבתי את כולן. בפעם הראשונה בחיי קבלתי תמיכה בנושא שאני מחשיב כטאבו. רציתי לדעת בנוסף למה ששאלתי: האם יש מקומות בארץ שמכירים בתופעה (וגם בתופעות אחרות) ומציעים פתרונות כגון סיורי דריכה יחפה בחוות או יערות???
כמובן שאני לא מדבר על מקום שמטפל רק בתופעה שאני עוסק בא, אלא גם בתופעות אחרות.
חבל שאתה לא גר באזור שלי
23/07/14 19:01
78צפיות
אצלנו חבר'ה מסתובביפ יחפים גם בחורף ויש המון שדות מסביב. אני מזמינה אותך לבוא כל אימת שתרצה. הצעה רצינית.
היי
23/07/14 19:21
65צפיות
אני בשום פנים ואופן לא חשבתי לשים בוץ בכיתה, לא העלתי את הנושא כאן, רונן חשב על זה. בבית אני יכול לעשות את זה כי יש לי גג לא משופץ ומלא בעציצים עם אדמה. אני לא חושב על זה כל היום, זו לא אובססיה. זה רק משהו שאני אוהב לעשות אבל רוצה לעשות זאת יותר.
º
טעות שלי. התכוונתי להגיב על תגובה אחרת
23/07/14 19:23
23צפיות
º
ראיתי שזה לא ממש מתאים לשלי אבל לא אכפת לי.
23/07/14 19:27
19צפיות
ברור שאי אפשר בכתה או בחלל סגור ציבורי אחר
23/07/14 19:26
39צפיות
אבל אני לא חושבת שאתה צריך למנוע מעצמך להנות מזה כמה שתרצה.
º
שלחתי לך הודעה פרטית. ראית אותה?
23/07/14 19:41
14צפיות
º
קראתי ועניתי.
23/07/14 20:21
17צפיות
ברוך הבא לפורום :)
23/07/14 14:38
70צפיות
קודם כל, כל הכבוד לך שאתה מתנדב ועושה בגרות מלאה.
כיום אתה לומד במסגרת מיוחדת? אם כן, אתה לומד בכיתה מיוחדת בתיכון רגיל, או בבית ספר מיוחד?

לגבי השאלה שלך, גם אני מאובחן עם אספרגר אבל אני לא מרגיש בתופעה שתיארת לגבי הרגליים.מה שכן, ידוע שלאנשים המאובחנים על הספקטרום האוטיסטי עלולה להיות רגישות יתר לדברים מסוימים, וכנראה שאצלך זה בא לידי ביטוי ברגליים.
אם הפעולות שציינת מרגיעות אותך, אני לא רואה בזה בעיה או תופעה שלילית, וזה מצוין שמצאת מה יכול להרגיע אותך :)
לגבי טיפול בתופעה, אם אתה מרגיש שהיא עוברת את המידה אני חושב שבהחלט כדאי לטפל בה.בעיניי, שום דבר אינו מומלץ ברגע שהוא עובר את המידה.אפשר לאפל בזה ע"י טיפול פסיכולוגי, נטילת תרופות וכד'.לגבי תרופות, לדעתי רצוי שזו תהיה האפשרות האחרונה, כלומר שתשתמש בה רק אם אין לך ברירה אחרת.

אגב, יש לי חבר שגם מאובחן עם אספרגר ולפעמים הרגל שלו רועדת..גם לך זה קורה?
היי
23/07/14 14:53
60צפיות
אני לומד בבית ספר תיכון רגיל עם כיתה מיוחדת אחת בכל שכבה. הצורך לדרוך עם הרגליים לא מפריע לי כי לצערי אני עושה זאת לעיתים רחוקות. הרגל שלי לא רועדת כמו לחבר שלך באופן קבוע, אך לפעמים במבחן בבית הספר אני במתח כמו כל תלמיד אחר, אז לפעמים אני מרעיד את הרגל. כשהייתי בכיתה רגילה שמתי לב שגם תלמידים רגילים מרעידים את הרגליים ואת הידיים לפעמים בשעות מבחן.
יש לי שאתה בשבילך: אתה מכיר אדם עם אספרגר שאוהב מגע ברגליים?\

בברכה, אלמוג
º
האמת שאני לא מכיר..
23/07/14 15:07
31צפיות
אם יש לך נעליים עם סקוטצים
23/07/14 17:46
53צפיות
אתה למשל יכול להוריד אותם בזמן השיעור ואיש לא יראה ולהרגיש את הרצפה
תגובה לרונן
23/07/14 18:01
50צפיות
אין לי נעליים עם סקוטצים וגם. אני לא אוהב להרגיש את הרציפה, אני אוהב להרגיש בוץ, בחיוד אם הוא חלקלק וחודר בין האצבעות
לזה אין לי פתרון בכיתה
23/07/14 18:08
41צפיות
לא מכיר מקום שירשו לך להביא למשל קערה עם בוץ לשים בתוכה את הרגליים בזמן השיעור.....למעשה גם בבית זה לא יהיה פשוט, אלא אם אתה בחור מאוד מאורגן ומסודר שיכול לנקות את הבוץ אחריו....
אבל אפשר לעשות את זה למשל בגינה....
º
ברוך הבא!באיזו מסגרת לימודית אתה נמצא עכשיו?
23/07/14 20:51
17צפיות
º
כרגע אני נמצא בכיתה קטנה בתוך בית ספר רגיל
23/07/14 21:32
29צפיות
אתה יכול ללכת לים, לצעוד בחול...
24/07/14 07:46
38צפיות
אם אתה גר באיזור קרוב לים.
כך תוכל להגיע כשתרצה, ולבוסס בחול כרצונך.
זה כיף גדול גם לאנשים "רגילים" לא מעטים.
º
יש מרפא/ה בעיסוק שעובדת איתכם במסגרת הכיתה?
24/07/14 08:44
19צפיות
כן אבל...
24/07/14 09:48
63צפיות
אני לא מתכוון לספר לה את זה. כמו שאמרתי, אני לא סיפרתי את זה אפילו להורים שלי. זה מביך מדי כדי שמכרים שלי ידעו את זה....
היא מחוייבת לשמירת סודיות כך שאין בעיה
24/07/14 15:51
45צפיות
אולי אפילו תחשוב על פתרון יצירתי עבורך
כף הרגל היא ראי הגוף
24/07/14 07:35
66צפיות
הצורך במגע טבעי בכף הרגל הוא ביטוי של צורך בריפוי עצמי.
כפות הרגליים מרכזות את קצות העצבים ולכן אפשר לראות את כל הגוף ממופה בהן. טיפול בגוף דרך כפות הרגליים (רפלקסולוגיה) הוא תורה עתיקת יומין ויעילה מאד בעיקר במצבים שקשורים למתח (stress).
הצורך במגע ישיר עם בוץ, חול, אדמה - ולא עם ריצפה -  מעיד על מתח שנובע מניתוק מהטבע, מהתדר ה"בריא" שלך.
זה נפלא שלא איבדת את היכולת להקשיב לגוף שלך, ואני מקווה שתוכל לבטא את החוכמה שלך בלי פחד ובושה....
היי
24/07/14 08:27
44צפיות
המילים שלך הן באמת נכונות. תודה רבה על העידוד   .
סרטון
24/07/14 09:54
38צפיות
כדי שתבינו על מה אני מדבר, הנה סרטון של בחור דורך בבוץ ביער בארה"ב. שם יש שטחים פתוחים רבים וקל לעשות את זה.

הנה הקישור:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detail...
סוף טוב הכל טוב
24/07/14 11:58
83צפיות
סוף טוב הכל טוב
סוף סוף הצלחתי לדרוך יחף בבוץ נעים במיוחד בבית שלי על הגג!
הייתי לבד בבית וידעתי שאשאר לבד לעוד שעתיים, אז הכנתי עיסת בוץ, שמתי אותה על קרטון ביצועה גדול בגג שלי ודרכתי!
זה היה כל כך כיף! הרגשתי חופשי ומאושר, כל גופי התמלא באדרנלין. הבוץ זרם בין אצבעותי ואני גם חייב להגיד שהוא משמש כמו פילינג טבעי לרגליים.
הנה תמונה:

כל הכבוד....זה לא הטעם שלי, אבל אם לך זה עושה
24/07/14 15:51
46צפיות
טוב....
º
בקיץ אין שום בעיה ללכת לים כל יום ולעשות זאת.
24/07/14 17:31
21צפיות
היי
24/07/14 18:22
60צפיות
כאחד שמבין בסוגי בוץ, יש שלושה סוגי אדמות: חול, טין וחרסית. חול הוא העבה ביותר וחרסית הוא הדק ביותר. ככל שהקרקע יותר דקה, כך הבוץ יותר נעים. בשבילי דריכה בחול רטוב אינה מספקת ואפילו מכאיבה, החול שורט את העור, ביחוד אם יש בו שברי צדפים.
סליחה אם אני מתנשא אבל תודה על ההצעה
חשבת פעם לנסות קדרות ?
24/07/14 19:10
54צפיות

נדמה לי שחימר זה סוג של חרסית וקדרות מאפשרת לבטא את העונג החושי בצורה יצירתית
מדויק מאד
25/07/14 08:13
38צפיות
לי אין בעיה עם חול כי אני הולכת יחפה רוב הזמן ופיתחתי סוליה של בדואית....

עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה