לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
<div>גולשים יקרים שלום, וברוכים הבאים לפורום "אוטיזם ואספרגר". הפורום שלנו מיועד לכל מי שקשור לספקטרום האוטיסטי -הורים, משפחות,אוטיסטים בוגרים ומטפלים. בפורום משתתפים הורים לילדים בספקטרום האוטיסטי בכל רמות התפקוד. מטרת הפורום היא להיות לבית, מקום תמיכה, מרכז מידע ואתר שיחה לכל ההורים והמשפחות, מטפלים ואנשי הספקטרום עצמם. אנחנו מזמינים את כל המעוניינים לחלוק את חוויותיהם, רגשותיהם, שאלותיהם ודעותיהם, בנושאים השונים המעסיקים אותם בתחום זה. נבקש מכולכם לקרוא את תקנון הפורום ולהקפיד לנהוג על פיו, על מנת שהמקום יהיה נעים לכולם. גלישה נעימה מור ושלומית</div>

האם קיים קשר בין שיתוק מוחין לאוטיזם?
27/02/15 01:30
78צפיות
אני בן 27 סובל משיתוק מוחין ורציתי לדעת אם ייתכן שבנאדם שסובל משיתוק מוחין סובל גם מאוטיזם קל (או קשה) כתוצאה מהפגיעה במוח.. לעיתים אני מרגיש שיש לי כמה מאפיינים של אוטיזם (מטח משינויים, מרוכז בעצמי, מרוכז בעניין אחד זמן רב, לעיתים חוסר הבנת האווירה, מרוכז בעצמי, ומצד שני בעל תפיסה טובה לכל הקשור למספרים.. דברים כאלה). סתם מעניין אותי לדעת אם יש קשר בין הדברים או אם זה נפוץ שיש אנשים הסובלים משתי התופעות..
תודה!
לא חושבת שיש קשר, אבל ודאי שאין סתירה
27/02/15 09:02
32צפיות
לרוב האנשים על הספקטרום (=א"סים) אין שיתוק מוחין
ורוב האנשים עם שיתוק מוחין אינם א"סים,
כך שלא נראה לי שיש קשר.
עם זאת, זה שלמישהו יש שיתוק מוחין, לא שולל את האפשרות שהוא על הספקטרום.
 
אם אתה תוהה לגבי עצמך, אתה יכול להתחיל מלקרוא טקסטים של א"סים,  
להרגיש אם אתה מוצא שם את עצמך, מתחבר
(תוכל למצוא כאלה למשל בפורום
וגם בקישוריו שבתוך לשונית 'כלים ומידע' למעלה,
בסעיף 'אנשי הספקטרום בארץ ובעולם')
וכמו-כן מטסט אינטרנטי שאינו מהווה תחליף לאיבחון, אבל יכול לתת אינדיקציה ראשונית
 
ו אלינו
הביטוי החיצוני יכול שיהיה זהה במידה
27/02/15 09:20
33צפיות
גם הביטוי של טראומה נפשית יכול להיות דומה מאוד לאוטיזם
 
מה שמסבך את העניינים שבגלל מצבו של האוטיסט בחברה אז האוטיסטים עצמם פגיעים לטראומות נפשיות ופגיעות מוחיות הרבה יותר מהממוצע
 
לתחושתי יש קשר גם ברמה המטפיזית
במצב התודעה
שכמו שאתה מתאר רגישה גם אצל אוטיסטים וגם אצלך לזיקה המאוד מורכבת בין תנועה להעדרה, בין צליל לדממה
והדבר מוביל גם ליכולות שנובעות מתפישה מרחבית יוצאת מהכלל
מתמטיקה וציור וכל מה שנסמך על זכרון חזותי ועל הדיאלוג האין סופי בין מילה לתנועה
 
 
מה בדיוק משותק אצלך?
27/02/15 14:24
40צפיות
האם הקלדת כדי לכתוב הודעה זו?
תקרא על שיתוק מוחין.
27/02/15 16:19
48צפיות
הם לא נכים לגמרי, הם יכולים לכתוב יכולים ללמוד גם במוסדות לימוד של השכלה גבוהה ובעצם אין להם בדרך כל שום בעיה שכלית חלק מאוד נורא חכמים, אני מכיר כאלו (היו בכיתה שלי אחד ממש חכם) אבל כמו אוטאיזם גם פה יש רמות תפקוד יש כאלו שבאמת מרותקים לכסא גללים ואפילו במצב מאוד קשה, ויש כאלו שהם אם הליכון או קבים ואפילו רק בעיות יותר קטנות כמו אוטאיזן גם בשיתוק מוחין רמות תפקוד מקווה שעזרתי לך, וגם תכנס לווקפדיה וותקרא.
ומה שכתבתי זה רק ידע כללי
27/02/15 16:22
24צפיות
ולא קשור לגבי אותו  בחור והשאלה שלו יכול  להיות שלו כן יש נכותב בידים...
º
אז לכולנו יש את השיתוק הזה...
27/02/15 16:48
24צפיות
אצלם זה פיזי
27/02/15 17:48
23צפיות
אצלנו זה בעיות תיקשורות והבנה של קודים חברתיים אצלם לא..
הם אנשים רגילים רק יש בעיות בתנועה אני לא מומחה לזה אבל אתה יכול לחפש חומר
ברשת אם זה מעניין אותך...
כולנו מתקשים לדבר ולבלוע ולכתוב ולנוע ?
27/02/15 18:05
35צפיות
לדעתי, אוטיסטים, בניגוד ללוקים בשיתוק מוחין, לא ממש מתקשים לדבר, וגם, בניגוד למקרה של שיתוק מוחין אצלם אי אפשר לאתר שום פתולוגיה ( אלא אם מחליטים שכל שונות היא פתולוגיה) 
מה שקשה לאוטיסטים זה לדבר בקונטקסט של הציפיות הנורמטיביות
ולדבר יש סיבות שנובעות ממבנה הזהות ולא מאיזה שהיא תקלה או נכות
 
אני הכרתי ילדים כאלו.
27/02/15 18:09
23צפיות
אוטאסטים במציאות לא יצא לי, והם כולם אם בעיות בתנועה ברמה כזאת או אחרת, יש גם ילדים על הספרקטום שמתקשים לדבר לא יודע למה, אבל אני אחד כזה לפחות כרגע ,זה לא אומר כמובן שאין  אנשים רגילים דמתקשים והם לא ורבאלים במיחד לא טענתי ככה, ואני לא בעל ניסיון  אם אנשים אוטאיסטים אה כותב מהיכרות שלי אם עצמי ולא טוען שמי שאני אומר בהכרח הוא נכון...
בכלל לא.
יש לי חרדה חברתית מרוב שאם אני מנסה אז אני מוכשל
27/02/15 18:14
20צפיות
זה נחשב?
לשיתוק מוחין?
27/02/15 18:16
17צפיות
או לאוטאיזם?, אין לי מושג וגם אני יש לי חרדות כמו שלך זה חרא כי כמה שהיו לי הזדמניות להצליח בכל מיני תחומים חבריות אם בחרות או הצלחה בלימודים ברמה מאוד גבוהה שום דבר לא עשיתי כמעת כי אני לוזר שמפחד להכשל, אז אני מבין אותך...
אני *כבר* ניכשלתי
27/02/15 20:14
19צפיות
אני מפחד מראש; כי כשהיה לי ביטחון עצמי רק הורידו לי אותו וכשהיו לי תוכניות הן רק ניכשלו.
ולא משנה מה אני מתכנן / מנסה / מיישם לקח: שום דבר לא מצליח לי, רק אז אני נמנע מראש.
מה זה "חרדה חברתית" ?
27/02/15 18:27
30צפיות
קראתי לא מזמן מאמר של מי שמובילה את התחום הקוגנטיבי התנהגותי בארץ, להשקפתה, שתואמת למה שמקובל כפסיכולוגיה כיום, אדם מופנם או ביישן זה אדם שזקוק לטיפול
לדעתי היא סתם בהמה
 
מכיר ולא סתם מכיר
27/02/15 18:39
27צפיות
ככה גם אמרו לי המטפלים לא פעם, על החוסר רצון שלי להיות בחברה מה אומרת המטפלת?" אם נתנאל לא יוצא החוצה ביחד איתכם או עם חברים תנסו לדרבן אותו גם אם  זה כולל-עונשים" אתה מבין?, היא רוצה לכפות עלי לצאת אם הורים שלי או לצאת לגינה ממש מטומטמת היא הייתה..
שילוב יחודי לפסיכולוגים בין טמטום מחריד לרוע לב בהמי
27/02/15 18:51
26צפיות
בשנים האחרונות מופיעים יותר ויותר מאמרים על התרומה של אנשים אינטרוורטים
מאמרים שיודעים להכיר באיכותם של המופנמים והביישנים שלא מחפשים להציב את עצמם במרכז ומעדיפים לעבוד בשקט וברצינות במה שנחשב עדיין כ"רקע" בחברה שעדיין סובבת סביב החצנה
 
משער שעוד כמה שנים, אחרי שגם האנשים השקטים יזכו סוף סוף להכרה חברתית, גם הפסיכולוגים פתאום יגלו את המובן מאליו ויתחילו לייצר מאמרים מלומדים על חשיבותה של הביישנות ויופיה המוסרי של החרדה החברתית
אתה צריך להבין שמי שסובל מחרדה חברתית משתקת זה במיוחד הפסיכולוגים
ולכן מבחינתם כל דבר שיוצא ולו במעט מהכלל הוא בעייה שיש לפתור אותה בכל אמצעי
 
נכון
27/02/15 19:10
18צפיות
אתה בטח - יותר מנוסה ממני, ומכיר את הנושא הזה שאלו,שהכי השפיעו על העולם והם היו "סופר גאונים" לא יודע אם כלולם או לחלק באחוזים,אבל היו שקטים בעלי "בעיות חברתיות" ולא ממש אהבו את המערכת וחשבו שהם "מושגעים" או "טיפשים" "הזוים",או "חולמים בהקיץ ולא מחוברים למציאות",ואני גם נחשבתי הרבה פעמים לאחד כזה על ידי המערכת ע שאתה יודע הם אכלו את הכובע והודו שאני" מבריק" בתיק גם כתבו את ובאבחונים-אז סך הכל הם טעו והם רמו הרבה עוול.
 
להרבה הורים לילדים "חריגים" וחשבו שהם "מסכנים" "ומגובלים" אני לא מקרה יחד אבל עדיין יש נבלות כדוגמת הדקטור שספרתי לך עליו שחשוב שאני דפוק,או אלים ומסוכן שיחשוב סך,הכל הוא לא עשה כלום בחייו להיות פסיכיאטר זה לא איזה הישג -גדול מה הם סך הכל עושים?,רשומים כדורים? אבחנה בשתי דקות שבסוף לא נכונה? סך הכל בעני זה לא רפואה,ואמרתי את זה מזמן לפחות לא אמתית זה דעתי.
אתה עוד לא מנסה לגשת אל אחרים
27/02/15 20:13
26צפיות
וכבר עוברים לך הסרטים בראש על כל הפעמים שנכשלת,
כל הפעמים שמעולם לא קרו על כך שהצלחת;
אז אתה מוותר מראש.
אני לא מנסה לגשת אל אחרים, נקודה
27/02/15 20:36
24צפיות
לא נראה לי מדוייק להגדיר זאת כחרדה
אחרת כל דבר זה חרדה
אתה גם מפחד להפסיק לנשום או ללכת לתוך אש או לקפוץ מבניין גבוה
זה לא אומר שאתה סובל מחרדה
 
לדעתי חשוב להבין את הדברים גם בהקשר של מודל חברתי
של הנהוג והמוסכם ואיך הוא משתנה
כי בניגוד למה שיותר מדי אנשים חושבים המוסכמות משתנות כל הזמן
ודווקא מי ששואף לעשות דברים כמו שצריך כדאי שיתן את ליבו לכך
 
אנשים עם רגישות בין אישית גדולה
עם אכפתיות ותשוקה עמוקה למגע עם אחרים
יש גם נטיה לתפוש את העומק היחודי שבכל אדם ובכל דבר
אנשים כאלה יהיו גם יותר סלקטיבים
הסביבה תופשת את הסלקטיביות הזאת כהפרעה כי החברה עדיין לא התפתחה לרמה מודעות סבירה ליחודיות הפרט
אבל היא ללא ספק הולכת לשם
ולכיוון ההתפתחות הזאת יש ללא ספק השפעה חיובת וחשובה על מהות היצירה ותרומת הפרט לחברה
כך שהגישה המקובלת מזיקה גם לפרט וגם לחברה וגם לא מבטאת מודעות לדרך שבה הדברים האלה מתפתחים
והעובדה שאנשים הנחשבים למומחי התפתחות ומכהנים כסמכויות בתחום הם גם אלה שכופים את העיוורון היא בעייתית מאוד
 
אם אתה שואל למה אנחנו תמיד אחרים
אז חלק מהתשובה היא שמראש הגישה שלנו שונה
ולדעתי מוטב להבין למה הגישה שלנו שונה ולפעול בהתאים
גם כי הסיבות לכך אינן גרועות בהכרח
וגם בגלל שכמו שאתה מספר כל עוד תתעלם משונותך תמשיך לקבל מכות מה שגם לא יעזור לך לבטחון העצמי וגם לא יעזור לך לקדם את הרעיונות והתפישות שלך
צריך לפעול מתוך הכרת עצמך
גם בסביבה שלא מתחשבת בצורך שלך להכיר את עצמך ולפעול כעצמך
 
אי אפשר לקחת "הצלחה" כמדד
רוב הפסיכולוגים מצליחים מאוד
מכל בחינה
למרות שאין ספק שהם עושים עבודה מאוד מאוד גרועה ומאוד מאוד מזיקים לפרט ולחברה
 
יש בעיות מוטוריות אצל אוטיסטים רבים..
01/03/15 08:08
25צפיות
ויש בנושא הזה בעיית אבחון.
כנראה השאלה היא לא רק אבחנה מבדלת אלא גם מה שמתלווה לכך.
רופא אחד אומר שזה "רק" "קושי במוטוריקה וקואורדינציה"
ורופא אחר יקרא לזה "שיתוק מוחין קל".
וזה כולל גם דיספרקציה באיזור הפה והלוע שמקשים מאד בדיבור.
לפעמים הקושי הפיזי גורם לחשש וסגירוּת חברתית.
 תפיסה טובה ומוקדמת של מספרים ואותיות, ו/או נטייה לאמנות -
יכולים להיות אצל כולם.
נראה שהצירוף של רבים מן המאפיינים יחד, כולל רגישות תחושתית-
זה מה שמאפשר את האבחנה המבדלת.
מעניין אם יש נוירולוגים שמסוגלים להבחין מה הוא מה.
 
שרשור כתבות על אוטאיסטים מוכשרים.
27/02/15 18:02
80צפיות
ילד אוטאסט בן 6 מוכשר מאוד במוזיקה כמעת לא מתקשר אבל מרגש מאוד שמעתי אות מנגן ושר אני לא מתבייש לומר שבכיתי. ,איזה ילדים נשמות הילדים האוטאיסטים  ובעל י צרכים מיוחדים לא מכיר ילדים כאלו טובים תמימים -וסופר מוכשרים, חבל אבל על הייחס כליפהם אני מדבר כמובן בתור אחד כזה שהיה ילד כזה ונשאר אותו דבר...
 
עוד ילד גאון לומד אסטופזיקה ברמת דוקטורט והוא בן 12 ואספגר וסרטון קצרhttps://www.youtube.com/watch?v=OR36jrx_L44
 
אתם יכולים לעלות לפה כתבות/ סרטונים או  לכתוב על ילדים מוכשרים שלכן או שאתם מכרים שהם על הספרקטום.
 
º
הבן שלי מאוד מוכשר. הוא לא גאון, אבל הוא מאוד מוכשר. טוב?
27/02/15 18:53
31צפיות
אין בעיה אמא לנער אוטאיסט
27/02/15 19:00
53צפיות
לעולם לא אמרתי שכל האוטאיסטים - הם גאונים..
אותי החשיבו "לגאון" באיזה שני תחומים לא שאני באמת שם לזה לב כן...
מוכשר מאוד כן אולי  "ילד פלא" כן אבל גאון לא נראה לי..
תודה לכולם
97תגובות
25/02/15 13:58
244צפיות
חזרתי כדי להגיד תודה לכל הכותבים בפורום הזה: התומכים, המתנגדים והשותקים. 
הצלחתם לעזור לי להבין שאני באמת "אוטיסטית": לקויה, משוגעת, כישלון חברתי ונטל כלכלי.
עכשיו אני יכולה להשלים עם העובדות, להשתחרר מה"אוטיזם" וסוף סוף להגשים את החזון שלי. 
 
מאחלת...

(המשך...)
חזרתי כדי להגיד תודה לכל הכותבים בפורום הזה: התומכים, המתנגדים והשותקים. 
הצלחתם לעזור לי להבין שאני באמת "אוטיסטית": לקויה, משוגעת, כישלון חברתי ונטל כלכלי.
עכשיו אני יכולה להשלים עם העובדות, להשתחרר מה"אוטיזם" וסוף סוף להגשים את החזון שלי. 
 
מאחלת לכולכם להשתחרר מה"אוטיזם" וה"נורמליות" ופשוט לחיות את עצמכם :)
עמותת כן זה אפשרי מילגות לסטודנטים על הרצף
26/02/15 17:37
80צפיות
שלום לכולם
עמותת כן זה אפשרי מעניקה מילגות לסטודנטים על הרצף האוטיסטי
נשמח שתצרו עימנו קשר בעניין מילגות ללימודים אקדמאיים וכן תיידעו כל מי שמידע זה יכול לעזור לו (מטפלים, מנחים, הורים)
נשמח לליק בעמוד הפייסבוק שלנו
כן! זה אפשרי - מלכ"ר שמטרתו – עידוד שילובם של סטודנטים אוטיסטים באוניברסיטאות ובמכללות.
רבים מרימים גבה בתמיהה לכשישמעו על לימודים אקדמאים לאוטיסטים, גם כאלו בתפקוד גבוה. אבל זוהי עובדה, ועם עובדות כידוע – אין מה להתווכח. בארה"ב ובאנגליה קיימים כבר מוסדות לימוד רבים המקיימים מסלול מותאם לסטודנטים אוטיסטים. בארץ, כיום, יש רק אחד כזה, באוניברסיטת אריאל, בו לומדים כ-30 סטודנטים לתארים בנושאים שונים החל ממתמטיקה ואלקטרוניקה ופיזיקה וביולוגיה מולקולרית ועד תקשורת ויהדות. אחד מהם כותב שירה מבריק.
ההגיון העומד מאחורי מהלך זה הוא כפול, מצד אחד, יש במהות האוטיסטית הרבה במשותף עם מדענים ואנשי מחקר. העבודה המאתגרת, הריכוז המוחלט, הבדידות, היכולת לטפל בפריטי פרטים וכו'. כפי שאמרה לי אמא אחת, עדיף לפתח חוקרים מוכשרים מאשר נתמכי קצבאות אומללים. מצד שני, אוכלוסיית הילדים המאובחנים היום על הספקטרום האוטיסטי עולה בהתמדה, ומגיע בארה"ב לאחד ממאה. ההשקעה באוכלוסיה זו חשובה וכדאית למדינה כמו גם לאנשים ומשפחותיהם.
נכון, לא כל האוטיסטים הם בתפקוד מספיק גבוה על מנת להתקבל ולהשלים לימודים אקדמאים, אבל גם לא כל אחד מהילדים שאינם על הספקטרום מוכשרים מספיק בכדי להתקבל לאוניברסיטה, ובכל זאת, החלום קיים והתקווה חייבת למצוא את הדרך אל הסיכוי.
מטרות העמותה
1. להעלות את המודעות בקרב צעירים אוטיסטים, הורים, מטפלים ומוסדות אקדמיים לאפשרות של לימודים אקדמאים לסטודנטים בתפקוד גבוה
2. לתמוך בהשגת משאבים ליצירת מסלולים תומכי למידה אקדמית של אנשים על הספקטרום האוטיסטי
3. לסייע לסטודנטים האוטיסטים בהשגת עבודה התומכת במיצוי יכולותיהם
4. לאגם מקורות ידע למוסדות הלימוד, להורים ולסטודנטים שיסייעו להם במהלך הקליטה והשילוב
בין חברי ועד המנהל של המלכ"ר (בהקמה): אורן הלמן סמנכ"ל רגולציה חברת החשמל, גיא גרימלנד דובר אינטל, פרופ' יואל אנגל, יוסי בן שלום מנכ"ל DBSI, נגה קינן יו"ר פורום CFO מייסדת וחברת נשיאות פורום ראשי החברות, שמואל האוזר יו"ר רשות ני"ע. חברי ועדת ביקורת הינם: עו"ד טלי ירון אלדר ועו"ד רועי פלר ממשרד ירון אלדר פלר שוורץ ושות'
מטרות יפות
27/02/15 17:56
53צפיות
איך זה מתבצע בפועל?
 
למשל "מסלולים תומכי למידה אקדמית של אנשים על הספקטרום האוטיסטי"-
איך אתם מגדירים את זה בעצם?
מה צריך שיהיה לדעתכם, כדי שהמסלול יהיה תומך למידה עבור א"סים?
 
איזה סיוע אתם מציעים לסטודנטים אוטיסטים? איך אתם עוזרים להם למצוא עבודה?
 
איזה מקורות ידע אתם מעבירים למוסדות הלימוד, לאוטיסטים ולהוריהם?
עמותת כן זה אפשרי ביצוע בפועל
05/03/15 10:55
3צפיות
הי כוונת טובות
 
בפועל, כל סטודנט לתואר שני על הרצף האוטיסטי יגיש טופס בקשה למילגה מטעמו או מטעם ממליץ.
אנו בעמותה עוברים על הבקשות לאישורם.
המילגה הינה בגובה 5000 שח לשנה.
 
בכדי שיהיה מסלול תומך לאסי"ם, על מוסדות הלימוד לקיים שילוב סטודנטים עפ תוכניות שילוב מקובלות בעולם מותאמות.
ישנם מספר רב של תוכניות שילוב. כל מוסד לימודי יכול לבחון ולבחור את התוכנית המתאימה עבורו (כיתות קטנות, לימוד עצמאי או לימוד עם חונך, הכשרת המרצים הנוכחים או שימוש במרצים מן החוץ שהוכשרו ללימוד והכשרת תלמידים על הרצף האוטיסטי)
 
העמותה בקשר טוב עם מגזרים עסקיים רבים והעמותה תעסוק בשילוב הבוגרים במגזרים העסקיים עוד בהיותם לקראת סיום התואר.
 
מקורות הידע שאנו מעבירים למוסדות הלימוד, לצעירים על הרצף האוטיסיטי ולהורים הם האוניברסיטאות בישראל שמקיימות נכון לעכשיו לימודים אקדמאיים מותאמים לסטודנטים על הרצף ואוניברסיטאות ומכללות שבתהליך פתיחת לימודים לסטודנטים על הרצף.
בארהב, לדוגמא בכל מיכללה או אוניברסיטה יש מקום ויש תוכנית לסטודנטים על הרצף האוטיסטי
 
נעדכן בפרטים נוספים
 
הבעיה שלא לכולם יש פייסבוק
02/03/15 12:17
6צפיות
או גישה לפייסבוק
º
רוצה את הסרט המלא של THE BOY INSIDE דחוףףף
26/02/15 14:14
37צפיות
מצאתי את הטריילר לא את הסרט המלא
27/02/15 17:49
22צפיות
זכויות ילדים אוטיסטים
24/02/15 23:48
145צפיות
הי,
היום שמעתי על משפחה שיש בה ילד אוטיסט בתפקוד גבוה והם מקבלים 2000 שח בחודש מביטוח לאומי.
השאלה הראשונה שעלתה לי היא האם בסוף האבחון קבלתם מידע מסודר על כל זכויות הילד?
ומהן באמת הזכויות?
קצבה מביטוח לאומי - בכמה כסף מדובר?
תו נכה ו/או פטור מתור - מי מקבל? רק תפקוד נמוך?
לגבי גן תקשורת - האם יש שם בדרך כלל עומס או שאפשר נגיד להרשם במאי/יוני לשנת הלימודים הבאה?
במכוני איבחון ציבוריים בד"כ מסבירים
25/02/15 08:24
105צפיות
בכל מקרה- הכנסי נא לקישורי הפורום
הנמצאים בתוך לשונית 'כלים ומידע' בראש העמוד
ושם תמצאי סעיף 'הטבות והקלות' ובו המידע שביקשת ועוד
תודה. אין לי מחשב כרגע
25/02/15 10:47
41צפיות
ומהטלפון (אנדרואיד) לא מוצאת את הלשוניות האלו
האבחון פרטי...
25/02/15 18:43
16צפיות
לאחר הצצה באתר של אלוט ושל בט"ל-
25/02/15 15:53
65צפיות
האם צריך כל כמה זמן לעשות הערכה מחדש של ההתקדמות ומצב האוטיזם?
אם כן, כל כמה זמן?

והאם ילדים אוטיסטים בתפקוד גבוה מקבלים תו נכה?
ופטור מתורים? מי מקבל?
בטל"א רשאי לבקש
25/02/15 18:48
49צפיות
איבחון מעודכן מעת לעת .
לא חייבים לעבור איבחון מלא, אפשר לחזור למאבחן המקורי,
ולבקש ממנו מכתב.
אצלנו הספיק אפילו מכתב מרופאת הילדים בקופ"ח שהנ"ל אכן א"ס.
הם פשוט רוצים מסמך עדכני בחתימת רופא.
בד"כ אחרי גיל 9 הם מפסיקים לבקש את זה.
לפעמים גם מוקדם יותר- כל סניף וסגנונו...
 
תו נכה- הקריטריון הוא קושי/סיכון בתנועה.
אין עניין של דרגת תפקוד,
אלא האם הילד למשל רץ לכביש ואז זה מסוכן ומצדיק תו.
עדיין מחפשת מידע. אשמח לשמוע מנסיונכם
27/02/15 15:19
39צפיות
כמה שאלות שאשמח לתשובות עליהן מנסיונכם:
ככל הנראה שני בניי על הרצף האוטיסטי, בני 4 ו 6 (אנחנו בתהליכ אבחון. האחד יסתיים בקרוב ואני מנסה להתכונן לא רק על סמך מידע שיתנו לי במכון האבחון אלא גם מנסיונם של הורים אחרים).
 
1. לגבי הגמלה מביטוח לאומי - האם מקבלים על כל ילד אוטיסט גמלה מלאה במידה ויש שני ילדים אוטיסטים במשפחה?
2. כנ"ל לגבי נקודות הזיכוי במס הכנסה - מקבלים על כל ילד 2 נ"ז או שרק 2 נ"ז למשפחה לא משנה כמה ילדים אוטיסטים יש בה?
3. כנ"ל לגבי ההנחה בארנונה (כ- 30%, נכון?)
4. האם גן תקשורת ובי"ס לאוטיסטים הם במימון ההורים או מסובסדים ע"י משרד החינוך? 
והאם ניתן להרשם לגן תקשורת למשל בחופש הגדול שלפני תחילת שנה"ל או שצריך "לתפוס מקום" בחורף שלפני כן?
5. פטור מתורים - מי מקבל? מה צריך להראות? סיכום אבחון בלבד?

מאד אודה לכם על שיתוף מנסיונכם.
אנחנו בקשיים כלכליים בגלל הטיפולים הפרטיים שהתחלנו לתת לילדים ולא רוצים לפספס כלום...
כשיש שני ילדים א"סים במשפחה
27/02/15 17:37
45צפיות
מקבלים 150% קיצבה על כל אחד מהם,
נקודות זיכוי במס הכנסה- אם זכרוני אינו מטעני, 2 עבור כל ילד,
הנחה בארנונה -לא משנה מספר הילדים הא"סים.
גן תקשורת הוא חנ"מ, כל ילד מגיל 3 זכאי לחינוך חינם.
יש גנים שיש בהם תשלומי הורים עבור טיפולים נוספים.
רישום בחופש הגדול זה עניין של הרבה מאד מזל.
ההליך התקין הוא ועדת השמה בסביבות מאי אאל"ט,
ואחריה נרשמים, זו פרוצדורה שלוקחת זמן.
פטור מתורים- זו תעודה של בטל"א, מניחה שיש מידע באתר שלהם.
תודה שלומית!
28/02/15 08:37
24צפיות
אז שווה לי לנסות לקבל תורים לאבחון של הבן השני כך שעד מאי יהיה סיכום אבחון...


לגבי ביטוח לאומי - מדובר בהמון כסף!!
האם יש חסרון כלשהוא או התחייבות לטיפולים או כל דבר אחר מצד ההורים כאשר מקבלים את הגמלה הזאת?

תודה!!!
הכסף נועד לתמיכה בילדים, זו ההתחייבות היחידה
28/02/15 10:08
26צפיות
אם ההורים מוציאים אותו על טיפולים
או על אוכל לילדים כי אחד מהם צריך להיות איתם ולא מתפרנס,
זו הבחירה שלהם.
זה לא אמור לממן את מעיל הפרווה או הטיול לחו"ל, זה הכל
º
יש מידע מסודר על כל זכויות הילד באתר של אלו"ט. לפי גיל.
27/02/15 18:59
24צפיות
גן תקשורת וגן שפתי - מטעם מי ומה ההבדל?
26/02/15 17:46
75צפיות
מה ההבדל ביניהם?

והאם הם מטעם הרווחה? משרד החינוך? מישהו אחר?
למי פונים?

מה המחיר שההורים נדרשים לשלם בגן כזה?

האם יש מקום בגנים כאלה גם אם ניגשים להרשם ביוני למשל? (כדי להכנס לגן בספטמבר 3 חודשים אחכ?)
מקפיצה
27/02/15 06:49
22צפיות
הופ
שניהם שייכים לחינוך מיוחד
27/02/15 16:24
36צפיות
זאת אומרת נדרשת ועדת השמה.
גן תקשורת מיועד לילדים עם קשיי תקשורת ז"א לאוטיסטים (מאובחנים asd)
עד 8 ילדים בגן ויום לימודים ארוך.
גן שפתי מיועד לילדים עם עיכוב שפתי ועם קשיים אחרים. יש שם יותר ילדים (לא יודעת מה המקסימום) ופחות שעות ביום לימודים. יש הורים לילדים א"סים שמעדיפים גן שפתי כדי שהיל לא יהיה בסביבה 'אוטיסטית' בלבד.
º
בגן שפתי יש פחות טיפולים ופחות אנשי צוות מאשר בגן תקשורת
27/02/15 18:57
28צפיות
פלטיות פה בתור הורים שהילד מעצבן.
55תגובות
25/02/15 16:42
191צפיות
יש לכם כאלו?, שהם ממש מעצסנים אותך? אז אתם מקללים  אותם או הם אותכם? או מעלבים?, אני כבררגיל לזה אבל זה לא ממש נעים, אבא שאני מעצבן אותו אמר" אתה המכה שלי אתה העונש שלי"  "   מתי כבר תמות ונפטר ממך" או " נעשה מסיבה ביום שתמוות " או " שמן מגעיל תראה...

(המשך...)
יש לכם כאלו?, שהם ממש מעצסנים אותך? אז אתם מקללים  אותם או הם אותכם? או מעלבים?, אני כבררגיל לזה אבל זה לא ממש נעים, אבא שאני מעצבן אותו אמר" אתה המכה שלי אתה העונש שלי"  "   מתי כבר תמות ונפטר ממך" או " נעשה מסיבה ביום שתמוות " או " שמן מגעיל תראה איך אתה נראה תרזה כבר" ועוד כל מיני כאלו זה לפי דעתי יותר גרוע מכות ( לא שחסר מקרים כאלו שהיו לי שהייתי ילד שובב ומעצבן  בו נגיד מקרים קלאסים כמו ששומעים) אבל אני לעולם לא ספרתי את זה לאף אחד, סבתא שהייתי ילד בן 10 אמרה תלונן תגיד למורה כל הגוף שלך כחולים אז אמרתי ,אבל יקחו אותם לכלא" ולא עשייתי כלום, הם לא הורים רעים פשוט אני ילד נורא מעצבן עושה בלאגן משתולל אם כבר לא בראיה נבנפשה אחרי ששני נבנותיה מתו היא בדכאון ובחרדות, היה קשה לה להתמודד איתי זה הפעם הראשונה שאני מספר את זה...
 
אז בבקשה בלי כל מיני תגובות רעות עליהם אני ממש אוהב אותם למרות הכל ורוצה שיאהבו גם אותי.
 
זהו אני אשמח לשמוע אם גם לכם נפלט מילים רעות ואחר כך הצטערתם?
 
זהו זה מה שיש לי  להגיד.
אתם דוחפים את הילד שלכם ללמוד- ולצבור ידע?
23/02/15 21:12
132צפיות
שלום לכולם.
אני היית רוצה לשאול את הורים פה וגם את האוטאיסטים עצמם, האם אתם בתור הורם רוצים הילד שלכם ילמד?,היה משכיל כמה שיותר?, ומה אתם עושים כדאי שזה יקרה? האם אתם מקפדים שהם ילמדו בזמן? יעשו שעורי בית- ילמדו למבחנים? ובאופן כללי מה אתם חושבים על הכיוון של לימודים אקדמיים? אתם חושבים שהייתם רוצים שהילד ילמד?.
 
ועוד דבר הייתי שמח אם תשתפו אותי באיזה מסגרות הילדים שלכם? האם הם נגישים  לבגריות?,( מי שרוצה שיחשוף בפני אם הילד שלו נגיש  כמובן), עוד דבר אני אשמח לשמוע מה הם תחומי העניין של הילדים שלכם, במה הם מצטיינים ובמה הם מתקשים, והאם אתם מעודדים אותם למציונות בתחומים שהם טובים? דוחפים אותם?, או שהם בוחרים ללמוד ואתם לא מתערבים או התערבות פאסיבית בלבד ?.
 
אני חושב שזה יכול להתפתח לדיון טוב, מי שרוצה כול להשתף ואני אשמח לשמוע מה בכלל דעתכם על הנושא של דחיפה של ילדים למציונות בעקר מחוננים וילדים מוכשרים, ואיך אתם חושבים,שאפשר לטפח ילד שחלש בלימודים, ןאם לכולם יש "גרעין של מבריקות" אני חושב שכן, אבל אשמח לשמוע את דעתכם.
 
שהיה  לכולם לילה טוב בברכה נתנאל.
 
 
 
רלבנטי גם לילדים בכתה א?
24/02/15 07:42
79צפיות
כתה א זה גיל שבו עדיין ילדים מאוד אוהבים ללמוד ולהכין שיעורי בית, אז אני לא צריכה לעודד כרגע את הבן שלי - הוא אוהב ללמוד.
יכול להיות שבעתיד הוא יצטרך קצת עידוד ממני כי יש לו גם ADHD משמעותי (שגורם לדחיית משימות). אני כן מתכוונת לעודד אותו ללמוד, כמו שהייתי רוצה שההורים שלי יעשו אם לא הייתי לומדת ברצינות, אבל יש גבול לכמה שאוכל להשפיע. בסופו של דבר זאת תהיה בחירה שלו. אם הוא ממש לא ירצה ללמוד אני לא אכריח אותו.
אני מקווה שהוא יתפתח בכיוון האקדמי כי נראה שהאינטליגנציה שלו היא נקודת החוזק שלו. תחומי העניין שלו הם כימיה / אלקטרוניקה / מחשבים, ואני מקווה שיוכל להצטיין בלימודים בתחומים האלה (או אחד מהם)
כי אני רוצה שיוכל להיות עצמאי שיהיה גדול, ולא להיות תלוי באחרים לפרנסתו.
הוא עוד קטן ואי אפשר לדעת מה יאהב בעתיד, אבל אני אשמח אם הכיוונים שהוא אוהב היום יהיו גם אלה שיאהב בעתיד ושיצליח להתפרנס מהם. אני מאמינה שילד צריך עידוד אבל אי אפשר ממש "לדחוף" כי אם הילד לא רוצה ללמוד או להצטיין  - אי אפשר להכריח.
זה רלוונטי לכל גיל שבו לומדים.
24/02/15 09:28
42צפיות
מי שהילד מתחיל לרצות ללמוד אז זה רלונטי לא משנה הגיל.
זה המטרה לראות גם מה עכשיו הוא עושה ומה את חושבת רוצה שיעה בעתיד
ואני חושב שבדרך כלל כב בגילצ צעיר יש לחלק הילדים תחומ עניין.
גם יחודים..
זה נשמע מרשים.
24/02/15 09:33
42צפיות
ילד שבכיתה א אוהב כימה- מחשבים- ואלקטרוניקה זה לא דבר כזה מבן מאליו, כמובן שאני מבין שזה לא ברמה גבוהה אבל עדיין זה יפה, אני תמיד אומר שאוטאיסטים הם נורא חכמים ובגלל שהם כאלו אז חושבים שהם "חרגים" כי הם לא מתנהגים כמו כל יד חכם נטי ממוצע,  אבל אני חושב שהמוח הוטאיסטי הוא מדהים בהרבה תחומים וגם הם משלבים בין תחומים והם ריגשים- שכל- ורגש זה דבר  מאוד  בולט בחלק גדול מהם, זה דעיתי
אני לא, וגם לא אעשה את זה לעולם
24/02/15 07:54
71צפיות
כי כל אדם נולד עם תשוקה אין סופית לידע,
אנשים המאובחנים כמופרעי קשב ואוטיסטים זה אנשים שנולדים עם תשוקה גדולה מהממוצע,
בגלל זה הם לא מתאימים למסגרות ולתבניות הקיימות שבסך הכל הן מאוד מאוד מאוד רדודות וצרות ןמשעממןת ומדכאות
תשוקה אמיתית לידע היא מאוד עדינה, מאוד אינטימית, וככזאת אין לגעת בה ללא הזמנה מפורשת, אחרת זה אונס שיוצר טראומה שרוב האנשים לא מתאוששים ממנה אף פעם.
אסור לעודד צבירת ידע, יש לתת לבן אדם מרחב לקצב שלו, רק כך הוא ידע הכל כל הזמן.
בתי ספר זה פשע.
מנסיון שלי
24/02/15 10:42
70צפיות
הילדים שלי  למדו והרבה  והמון, רק מתוך עצמם, ברגע שדחפתי אותם ללמידה קרה ההפך,
הניסיון שלי מראה שילד לומד ומגיע להשגים רק אם הוא רוצה בזה ולא יעזור כלום אם הוא לא רוצה,
אנחנו יכולים
לכוון אותו אבל לא מעבר,
הילדים שלי מאוד נפגעו שדחפו אותם למצוינות,
הבן שלי מאוד מוכשר , השגי, מלא מוטיבציה ודווקא בגלל זה מסגרת בית ספר לא מתאימה לו. כי מאוד מפריע לו
הדרישות, הוא מגיע להישגים ללא לחץ ודרישות.
הוא בגיל 14 כבר מוכן לגשת לבחינות בגרות בחלק מהמקצועות מתוך עצמו  ולא מתוך לחץ.
לגבי מחוננות אז רק מי שעבר את בחינת המחוננות שלב ב' של "סולד" יוכרז כמחונן ע"י משרד החינוך,
 ויש לי השגות לגבי זה!!{אבל זה לא הנושא}
אני אותרתי במחונן אחר- כך.
24/02/15 16:15
57צפיות
בגיל 18( מעל 140++ ככה אמרו לי שזה מתחלק למחונן רגל ואז לעלוי ואז למחונן על אני באמצע), חומר לבגרות יכלתי ללמוד בתחילת כיתה ז ( כמה מקצעות חוץ מאנגלית שעד היום אני לא מצטיין בזה ולא האמינו שאני בכלל יצלח לגשת לבגרות או יצלח ללמוד כל כמעת כל היסודי היו לי בעיות ולא למדתי בקושי.) אחר כך יכלתי-לגשת לתואר בכיתה א ולסיים אותו עד גיל 20 אז הייתי בן 16 אני הייתי ממש בדלת האחורית, כי אז לא אובחנתי במחונן הייתי תלמיד מצטיין ולא הייתי מהחטיבה במסגרת בר אילן אבל המורה ראתה את הכישרון .
 
אחרי שהיא נתנה לנו חומר במתמטיקה ברמה של 4 יחידות ואני פתרתי את זה בלי כמעת הסברים  במהירות האיא עלתה את הרמה לאט לאט עד שהגיע לרמה גבוהה במיוחד לעומת החברה בכיתה שלי, ואז היא אמרה "אתה מבריק במתמטיקה", אותו דבר קרה אם היסטוריה שלא למדתי כל יא ובאתי ב-יב ולא בכלל הכרתי את החומר ויום לפני הוא נתן לי אותו  מבחן לפנ המגן ( כמה עשרות עמודים) ולמדת יום לפני איזה45- שעה ולמחרת קבלתי 100 אותו דבר ספרות, ובלשון
 
אותו דבר לא הייתי צריך בכלל ללמוד לבגריות כמעת זה הלך לי בקלות ואני לא חושב שאני איזה "חכם", וזה שהבן שלך לא עבר את מבחן המחוננות לא אומר כלום, אני  בכלל לא שלחו אותי לעשות את המבחן חשבו שאני "מטומטם" ולא יצא ממני כלום ובסוף כום אכלו את הכובע והייתי התלמיד הכ מצטיין בית ספר שלי וקבלתי תעודות הוקרה מראש העיר שלי .
 
ועוד לא מעט הישגים הורים שי לא דחפו אותי אבל היו חןץ מאסא שלי שהעייף אותי מבבית בחורף ולא נתן לי להיכנס הביתה- כי הפסקתי את הלימודים -בכיתה י הוא ממש כעס- אמא ניסתה להרגע אותו אבל לא עזר בסוף הוא התרכך והציע לי מחשב ושאני יחזור ללימודים וככה קרה, אז כן הורים שי בעיקר אבא דחף אותי אבל מכוונות טובות הוא לא הצליח כל כך ורצה שאני כן, זה מה שיש לי להגיד.
º
לא דוחפים, אלא מעודדים. ולא לצבור ידע, כי אם ללמוד. חשוב
24/02/15 21:04
20צפיות
למה לא לעודד אותם לציבור ידע?
24/02/15 23:54
34צפיות
שילמדו  כל מיני תחומים שמעניינים והיו הקאים בזה מה הבעיה?
עם מי הם יחלקו את זה?
25/02/15 02:16
39צפיות
מה הטעם בעצם הלאגור?
לא תמיד חיבים - לחלוק
25/02/15 09:02
30צפיות
וגם אם לא יכולים בעל פה אחד על אחד יש את הרשת זה מש שמדהים הטכנלוגיה הזאת.
חוץ מזנ, אוטאיסטים אוהבים ללמוד אז אם הזמן  הם צוברים ידע וגם אסי יכול לתף אסי אחד בעל אותו מכנה משותף ואותו תחומי עניין, טאני לט רואה בזה בעיה.
 
בעני חובה שלילדים היו תחומי עניין  ושהיה להם ידע בו אם אתה חושב שלא בסרר....
אני חושב אחרת וזה מקובל
 
כי ידע זה לא בדיוק דבר כמותי
25/02/15 05:15
33צפיות
הידיעה היא הזהות
הגישה שאליה כאל משהו שנפרד ממהות האדם
כאל סוג של סחורה או כלי
עשוי מאוד להזיק במיוחד לאוטיסט
לא כמו מבחינת כמותית+ מומחיות
25/02/15 09:05
18צפיות
אלה גם לעומק זה נכון וכמה שיותר הבנה, זה לא  גבורה  לזכור מלא ספרים ולא להבין  אותם אבל אם זה בא ביחד אז לי אין בעיה, אבל סתם לזכור ללא הבנה ולא התמעות לא שווה בעני....
º
הדגש הוא על האיכות ולא על הכמות. על ה"איך" ולא על ה"מה"
25/02/15 14:05
13צפיות
מחשוב שהלמידה תהיה איכותית ומעמיקה.
25/02/15 14:34
16צפיות
אבל בעני גם ידע רחב זה דבר טוב.
בנסיון שלי הבן שלי בדרך כלל 'צבר ידע'
25/02/15 11:44
39צפיות
בצורה אוטודידקטית , דווקא 'לימוד פורמלי' לא כך כך עזר  .
ה'לימודים הפורמליים' היו בשביל ציונים ותעודות.
גם אני ככה אבל גם בצורה המקובלת.
25/02/15 12:03
19צפיות
אבל את  הרבה מהידע שלי וזה שאהבתי למדתי לבד כמו שספרתי לך באיזה אשכול מלפני כמה חושדשים.
אפשר לשאול באיזה תחומים?
25/02/15 12:04
23צפיות
ומה רמת הידע- בקיאיות? תודה מראש.
היסטוריה, גיאוגרפיה, פוליטיקה
26/02/15 11:25
23צפיות
ספורט ואני מניחה שעוד  .
רמת ידע הרבה יותר גבוהה מ'אדם מצוי' .
כל כך יפה
26/02/15 12:40
23צפיות
מזכיר לי אותי ( לא שאני רוצה להיכנס לתמונה)  אבל אני חייב אני כזה נדודניק הא?פולטיקה אני אמנם לא אוהב וגם לא גאגרופיה אבל היסטוריה? אני ממש אוהב אני זוכר כמה אינקלופדיות( עברית) שגם שם יש היסטוריה והרבה אני אוהב תרביות עתיקות, היסטוריה, רפואה, מדעים כללי, מתמטיקה, טכנלוגיה ( מחשבים מסכים),
 
מתולוגיה( ידעתי כבר בגיל 12 את כל המתולוגיה היוונית דרך עבודה בית ספר (3 מחברות אולי יותר)) שירה- ספרות( כותב וגם שומע וקורא בפורמים אין ממש ידע די תחום טרי),מוזיקה כל הסגננות כמעת (שומע ויודע חלק מהיסטוריה) ועוד לא מעט, אבל ממש יפה דינה אני אוהב לראות אנשים שרוצים  לצבור ידע אני במחני ידע שעברתי( במבחן מנת משכל) זה ערך איזה שעה-שעה וחצי עניתי כמעת על הכל +הוספתי היא הייתה המומה אבל כנראה לנו האוטאיסטים זה דבר טרוואלי לגמי לדעת הרבה פרטים.
 
דינה אני מאחל לו בהצלחה בלימודים באמת יפה מאוד.
º
בהצלחה גם לך
01/03/15 10:42
5צפיות
º
תודה דינה.:
01/03/15 11:45
3צפיות
מתמקדים בבעיות.
26/02/15 18:17
29צפיות
הבן שלי בן 4.5 . נותן לו גישה למה שמעניין אותו. נכון לעכשיו אנגלית ציור ועיצוב. מעדיפים להשקיע בחסרונות.  מבחינת הלימודים אני מאמין שהוא וגם כל השאר יסתדרו...
יופי בהצלחה.
26/02/15 21:04
19צפיות
טפחו את הכשרון שלו ותחזקו את החסרנות שלו זה בעני יעזור לתת לו הרבה תמיכה+ ועידוד שילמד דברים שהוא אוהב ויצלח בהם ויהיה מאושר ומוספק.
 
בהצלחה לך ולבנך.
º
רוצה את הסרט המלא של THE BOY INSIDE דחוףףף
26/02/15 14:14
7צפיות
|*|נפתח פורום כבדי שמיעה וחרשים|*|
26/02/15 13:28
2צפיות
|שמאל|אנו שמחים לבשר על פתיחתו המחודשת של פורום כבדי שמיעה וחרשים.
אז איך מתמודדים עם ליקויי שמיעה? מהם הזכויות והשירותים שרלוונטיים לאוכלוסיית החרשים? ומהם מכשירי השמיעה שהכי מתאימים?

אתם מוזמנים להיכנס לפורום כבר עכשיו ולהעלות נושאים לדיון, לשאול ולשתף!
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...
קשב וריכוז והקשר ליזמות.
25/02/15 00:40
57צפיות

כתבה קשב וראיכוז והקשר ליזימות
נתנאל 123456
25/02/15 00:17
 
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000...
כתבה מעיינית אני בעצמי לוקה בקשב וריכוז  ואני גם אני מתעניין ביזמות ויש לי רעיונות טובים גם כאלו שיכולם לעשות  מהפכה אבל אני לא יכול לספר על זה אני רק צריך מימון וצוות מחקר אבל טוב זהו, אני לא יכול להוסיף עוד פרטים אבל דבר יותר מדאיג הוא 60 אחוז מאסרים שיושבים  בכלא הם בעלי קשב וריכוז- ממש חבל הם בדרך כלל ילדים מאוד חכמים חבל..
 
מחקר
25/02/15 01:19
35צפיות
עוד כתבה מחקר.נתנאל 12345625/02/15 01:17
מחקר שמראה יש קשר בין יזמות לקשב וריכוז.
&nbsp;
תגובות חברה?
25/02/15 17:28
21צפיות
נתנאל  
רציתי אולי לשמוע מה דעתכם.
אשמח לתגובות.
קישור טוב
25/02/15 23:00
17צפיות
זה  הקשור הראשון שלא עובד.
ובאמת אני אשמח לתגובות קצת דווקא נושא מעניין לא?
מתי ועד כמה לשאוף לשילוב בטרום טרום חובה.
81תגובות
22/02/15 21:08
378צפיות
שלום,
אני חדש כאן.
רקע לשאלה: אני אבא לדויד, שיהייה בן 4 ביוני ומאובחן על הספקטרום. דויד הולך לגן תקשורת אחרי ששנה שעברה הלף למעון "שיקומי". דויד וורבאלי, חברותי, היפר-אקטיבי ושמח. אחת מהאתגרים ההתנהגותיים/חברתיים של דויד זה שהוא חוטף חפצים לאחרים וובכלל נטייה לפיסיות...

(המשך...)
שלום,
אני חדש כאן.
רקע לשאלה: אני אבא לדויד, שיהייה בן 4 ביוני ומאובחן על הספקטרום. דויד הולך לגן תקשורת אחרי ששנה שעברה הלף למעון "שיקומי". דויד וורבאלי, חברותי, היפר-אקטיבי ושמח. אחת מהאתגרים ההתנהגותיים/חברתיים של דויד זה שהוא חוטף חפצים לאחרים וובכלל נטייה לפיסיות מוגברת. אך הוא יודע שזו התנהגות בעייתית לפעמים, עדיין קשה לו להתגבר על הדחף.
למרות שאני שמח במסגרת שדויד נמצא בה, בין השאר גם בגלל שהוא שמח אבל לא רק, אני כן מרגיש שהוא מקבל משהו כשהוא בא במגע ומצליח לשחק עם ילדים "רגילים" במגרשי משחקים וכו' שהוא לא מקבל עם חבריו בגן שלרובם אין מוטיבציה לאינטראקציה גבוהה שדויד דווקה רוצה בה במידה לא קטנה.
מעניין אותי לדעת מה הורים, וצעירים על הספקטרום חושבים לגבי הדחיפות והחשיבות והאיכויות של שילוב בגיל הזה במסגרת רגילה.
יש לי התחושה שזה לא בוער להם בגן, וזה בסדר גמור. מצד שני יש תחושה שהכדור אצלינו בקשר לזה ומעניין אותי כמה כדאי לקדם את עניין השילוב.
כל דעה תורמת תתקבל בתודה.
 
מיכה
בנוגע לקניון
22/02/15 12:07
177צפיות
סתם שתדעו שאנחנו מאוד קשובים אליה.
אם הייתי יכולה לומר, לדעתי היא האוטיסטית הכי שמפנקים אותה בבית ועושה מה שבא לה. (אמא שלי היתה משקיעה בה יחס וקונה לה דברים פי כמה ממני, שאני הנורמלית היחידה של אמא שלי..)
ולקניון - היא מבקשת ללכת לשם שנקנה לה שם גלידה. כך שאנחנו אף פעם לא דוחפים אותה למקומות שלא מתאימים לה. היא כבר בת 30, למדנו מה היא אוהבת ומה לא..
 
לאלה ששאלו מקודם:
1. היא לא יודעת לקרוא, היא בקושי יודעת אותיות, וכשהיא מתקשרת היא בכלל לא מסתכלת על הדף ולמרות הכל יודעת לאן להצביע.
2. היא למדה מילים מועטות בייחוד כשהיתה קטנה ובמהלך החיים. (המילה "קריון"- זה אחד המילים שהיא מבקשת ללכת לקניון, לדוגמא)
3. אין לה עובד זר, כי היא נקראת שההוסטל אפוטרופוס עליה. והיא חוזרת רק לסופ"ש.
4. לכל הרופאים היא הלכה עם אמא שלי + צוות מההוסטל
 
בשבת האחרונה שחזרה הביתה, נתנו לה חופש להיות בשירותים.
היא היתה שם 4 שעות רצופות ! , יצאה לכמה דקות וחזרה לשם שוב.
היא אוכלת שם, אנחנו מביאים לשם את המשחקים שהיא אוהבת, והיא שומעת שם שירים, מדליקים לה שם תנור לחימום.. בקיצור, החיים הטובים..
 
זה נראה שמאוד קשה לה להוציא צואה. ומאוד כואב לה שם.
היום היא הולכת שוב לרופא.
 
אם הילד שלכם היה נורא סובל , ואתם לא יודעים ממה, ואין לכם אפוציה לדבר איתו, לא הייתם מנסים לברר מה עובר עליו?
איך אפשר להגיד- תניחו לה לנפשה, הרופאים רק מוסיפים אש למדורה?....
 
יש לי רעיון
22/02/15 18:22
98צפיות
ישנו חדר שקט המשמש לבדיקות שמיעה: אפור עם חלונות שקופים המשמש 'עולם הדממה' לכל דבר ועניין.
אני חושב שכדאי לבדוק איך היא מגיבה כשהיא בתוכו: לא כדי לעשות לה בדיקת שמיעה אלא איך היא מתחברת לשקט.
כפי שאמרת היא אוטיסטית. לכן היא לא יכולה להעריך
23/02/15 10:35
82צפיות
כמה מפנקים אותה, כמה משקיעים בה  וכמה קונים לה. (האם את מקנאה בה ?  לדעתי גם אם את מקנאה היית מעדיפה להישאר 'נורמלית' ולא להחליף מקום איתה).
 
את אומרת שהיוזמה שלה זה גלידה בקניון. האם היא נמצאת בקניון רק במצב כזה והאם היא נכנסת ללחץ בקניון רק כשהולכים לקנות גלידה לפי בקשתה? כי אם כן היא כנראה לא מודעת שהמולה/רעש/אורות  יפריעו לה  כי מה שהיא רוצה זה רק גלידה. ( כתבת שזה 'קריון'. הקריון הוא הקניון הכי עמוס בארץ)
כתבת גם שימי הולדת שעושים לה מלחימים אותה. האם גם ימי הולדת נעשים לפי בקשתה?
 
ייתכן שהיא באמת מצאה חיים טובים (מבחינתה)  בשירותים. כפי שאמרו לך קודם זה כנראה החדר הכי שקט והכי לא מלחיץ.
בדיקת רופא זה תמיד מלחיץ גם אם הולכים עם אמא/מטפל . ברור שברמת תפקוד שלה היא לא תלך שלום מקום לבד.
 
איך מסתדרים איתה בענייני שירותים בהוסטל במשך השבוע ?
ולדעתי אמא שלך צריכה עזרה גם אם מדובר 'רק' בסופי שבוע. אחותך כבר בת 30 ואמא שלכם לא נעשית יותר צעירה. מה תעשו למשל כשאחותך תהיה הת 40 ויותר ?
 
אם אדם סובל רצוי מאוד לברר למה. אבל א"ס יכול לסבול מהרבה דברים . למשל גם אם אף אחד לא פגע בה בההוסטל ייתכן שנוסף איש צוות, עזב איש צוות  , אם יש שותפה לחדש יכול להיות חיכוך ביניהן, צבע חדש , ריהוט חדש, אוכל חדש - בקיצור כל דבר ששינה את השגרה.

פנית לכאן כי דברים רגילים כמו פניה לרופאים לא עזרו עד עכישיו . למעשב פנית בגלל ההחמרה.
לכן אהשים נותנים זויות ראיה שונות ומציעים כיוונים שונים. אבל אם את לא מוכנה אפילו לחשוב על מה שהציעו , מה הטעם לשאול? אולי למעשה מה שאת מצפה לתשובה זה 'תפנו לסוגי רופאים אחרים'. אם את רוצה , זו גם אפשרות. רק שאני חוזרת לעניין שעד עכשיו הרופאים לא היו עזרה גדולה.
 
וכן אפשר להגיד לעזוב אותה לנפשה. את לא צריכה לקבל את זה, אבל זו לא עצה פחות טובה מעצות שאת כן רוצה לשמוע. ואולי הרופאים עצמם  לא מוסיפים אש למדורה, אבל ההליכה אליהם יכולה להיות.
 
לקחתי בחשבון אולי ההודעה שלי יכולה להרגיז אותך.  אבל החלטתי שחשוב לי לכתוב את זה.
 
º
דינה, איך החלטת שהיא לא יכולה להעריך את היחס שהיא מקבלת?
23/02/15 12:48
24צפיות
לא יכולה להעריך בצורה נ"טית ביחס לאחותה
24/02/15 23:48
28צפיות
הנ"טית שכותבת כאן.
º
אם היא לא יכולה להעריך בצורה נ"טית אז היא לא יכולה להעריך?
27/02/15 19:07
3צפיות
º
האם היא אוכלת אוכל שמסייע נגד עצירות? מקבלת תרופות שיעזרו?
23/02/15 12:47
18צפיות
º
דרושים נבדקים
23/02/15 18:30
155צפיות
º
מה?!
23/02/15 18:52
44צפיות
º
הצלחת לפתוח את הקובץ?
23/02/15 19:38
40צפיות
תקווה, אפשר קצת הסבר על הבדיקה הזו?
23/02/15 19:43
102צפיות
אני גם לא בטוחה שיש איזה תוצאה אופיינית לאספים.
במיוחד בגלל הקטע התחושתי שיש לרבים מהאספים.
חלקם עם תחושת כאב חזקה יותר מהרגיל וחלקם להיפך, עם פחות.
ואני חושבת שהם לא ממש יאהבו את העובדה שבודקים עד כמה ומתי יחושו בכאב.
הכי אהבתי את הקטע של "תקבלו בתמורה החזר הוצאות"
23/02/15 22:27
109צפיות
דהיינו, לא רק שמחפשים שפני ניסיונות להכאיב להם, אלא הם גם מצפים שנעשה את זה בחינם.
 
ידעתי שמצב היחס באקדמיה לאוטיסטים הוא גרוע, אבל לא ידעתי שהוא גרוע עד כדי-כך.
º
24/02/15 08:09
6צפיות
24/02/15 10:46
39צפיות
ממש לא מפתיע
º
נשמע מגעיל ביותר
25/02/15 19:06
15צפיות
º
מה לעשות, אין מספיק תקציב בשביל לשלם לכולם
27/02/15 11:36
7צפיות
º
כתבת את זה בציניות או ברצינות?
27/02/15 13:43
5צפיות
אין לי הסברים
24/02/15 15:15
76צפיות
מציעה שתפנה אל החוקרים עצמם. זה לא מחקר של יורם, הוא רק ביקש ממני לפרסם את הפלייר
מטורף לחלוטין
24/02/15 13:01
76צפיות
עדיף שלא אכתוב איזה דוקטור עלה בדעתי כשקראתי את תיאור הניסויים
הטמטום שבניסוי גם מדגים מעולה למה כל הגישה האקדמית רפואית לאוטיזם הוא מופרכת לחלוטין
 
אוטיסטים סובלים מסף רגישות שונה לכאב בדיוק בגלל שהם מאוד רגישים
או שהכאב הנפשי שלהם חזק במידה שבה הכאב הגופני נעשה לא מורגש ( ולכן להפך, יש כאלה שמחפשים אותו על מנת להתעורר מהסיוט) 
או שמרוב תחושה ורגישות הרגישות לכאב מתכהה
לא צריך שום ניסוי בשביל לדעת את זה
צריך רק לעשות מה שאף חוקר ורופא לא עשה מעולם, לחשוב, להרגיש, להתחשב, לשים לב
 
אותו הדבר עם הרגישות לקול
ה"חוקרים" מתייחסים לרגישות לקול כאילו מדובר בנתון פיזי, אלא שאוטיסטים רגישים לקול בדיוק בגלל שבניגוד לחוקרים אצלם הצלילים מחוברים לנפש ( בגלל זה יש כל כך הרבה אהבה למוזיקה במגזר) ולכן התגובה לצליל היא רגשית,
האוטיסט יודע לקרוא מהצליל את מה שמסתתר במהות
כי אצלו הדברים מחוברים
והצלילים שנשמעים לו גסים וחודרניים ופוגענים הם בדיוק כאלה בגלל שהם מגלמים חוסר חיבור, חוסר התאמה בין קול ותמונה, וחוסר התאמה זה מתבטא בצורה שאין חריפה ממנה בגישת המחקר לאוטיזם
גישה המבוססת על הפרדה התקפות לנ"ט
הפרדה בין גוף לנפש, בין צליל לתמונה
 
אם היה ולו חוקר אחד ראוי לשמו בשטח האוטיזם אז הוא היה יודע לחבר תופעות כמו רגישות לקשר עין לרגישות לצליל
ואת התופעה הזאת להתנהלות שונה מול כאב
הכל מונח לחוקרים ישר על המגש
בול מול העין
זמין ונגיש וזועק להתפרש בקול צלול וברור
אבל שום דבר מזה לא יעבור מעולם את אטימות חרשותם
ולכן הם יעדיפו לענות ילדים לשווא
זה כל כך מגוחך שחבל על הזמן
 
זה מזכיר לי את הבדיחה על החוקר הגרמני שתולש לזבוב כנפיים ומגיע למסקנה שזבוב בלי כנפיים לא יכול לעוף
כל חוקרי האוטיסטים בעולם הם קצת יותר מטומטמים מהחוקר הזה
אולי אפילו הרבה יותר מטומטמים ממנו
 
º
איך זה עשוי להוביל לשיפור ההתערבות הטיפולית ואיכות החיים?
24/02/15 21:07
16צפיות
ארכיון הודעות

עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה