לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
<div>גולשים יקרים שלום, וברוכים הבאים לפורום "אוטיזם ואספרגר". הפורום שלנו מיועד לכל מי שקשור לספקטרום האוטיסטי -הורים, משפחות,אוטיסטים בוגרים ומטפלים. בפורום משתתפים הורים לילדים בספקטרום האוטיסטי בכל רמות התפקוד. מטרת הפורום היא להיות לבית, מקום תמיכה, מרכז מידע ואתר שיחה לכל ההורים והמשפחות, מטפלים ואנשי הספקטרום עצמם. אנחנו מזמינים את כל המעוניינים לחלוק את חוויותיהם, רגשותיהם, שאלותיהם ודעותיהם, בנושאים השונים המעסיקים אותם בתחום זה. נבקש מכולכם לקרוא את תקנון הפורום ולהקפיד לנהוג על פיו, על מנת שהמקום יהיה נעים לכולם. גלישה נעימה מור ושלומית</div>

דרושים משתתפים מעל גיל 18 על הספקטרום למחקר ראייה
20/12/14 19:18
48צפיות
הפרטים בקובץ המצורף
ואם כב , הנה הכתבה של יותם ושלי על הבדידות בתפקוד הגבוה
22/12/14 08:23
16צפיות
ציורים מדהימים
22/12/14 09:10
15צפיות
וכל כך חבל שאתם ממשיכים עם אותה טעות - במקום לעזור לו לחיות את עצמו אתם ממשיכים להאשים אותו ב"מצבו" ולהדביק עליו את הסטיגמה שתשאיר אותו בודד כל החיים.
 
"בדידות" זו לא מחלה, זה מצב חברתי ומצבים חברתיים משתנים כשמשנים את הסביבה החברתית. ה"בדידות הפנימית" לא גורמת לסבל כי זו נקודת מבט מפוכחת ומודעת על עצמך - ויש כיום מספיק אנשים מקסימים עם נקודת מבט דומה, לא כולם מאובחנים או בכלל "על הספקטרום", שיכולים ליצור חברה אמיתית, פתוחה וסובלנית, שמבוססת על קבלה עצמית ולא על נורמה חברתית....
 
נכון מאוד
22/12/14 11:11
8צפיות
גם לי חבל שלא הבנתי את זה בזמנו. הבדידות שלון נבעה מכך שהחברה הנורמטיבית לא קיבלה אותו. ברגע שהרפיתי מן השאיפה שישאר במסלול הלימודים של תיכון ובחינות בגרות, והעברתי אותו לבית ספר חינוך מיוחד, הבעיה נפתרה.
אותי תפס משפט מסויים
22/12/14 13:51
"אני יכול להגיד משהו בעל שתי כוונות ולבחור את הכוונה 'המקורית' רק אחרי תגובה."

משפט שמי שמבין אותו ואת משמעותו הקיומית יודע למה כל הסיפור של "כישורי חברה" הוא לא רק קשקוש אלא משהו שגורם נזק עמוק וממש מסכן את התפתחות האוטיסט,
המשפט הזה מבטא עומק שעדיין לא מוכר ולא מובן בחברה
עומק הרבה יותר דינמי והרבה יותר הדדי ממה שהכללים החברתיים של היום יכולים להכיל ולהבין
עומק שיש בו כמיהה ושאיפה ויכולת למגע בין אישי ברמה שלצערנו עדיין אינה מאוד מצויה
גם כי הוא מגלם תפישת מציאות שיש בה המון קשב וצניעות ורגישות ומבט עצמי מפוכח שבו זמנית מסוגל לעשות חיבורים בדיוק במקומות שבהם אנשים נורמטיבים חווים מחסומים
 
הבדידות היא תוצר לוואי של התפישה האוטיסטית
היא לא הגורל
ולהמשיך להדביק דווקא לאנשים שהם גאוני תקשורת קשיים תקשורתיים זה תעודת עניות גם לחברה וגם לאנשי הטיפול והמחקר
לדעתי ענת צודקת ועם הזמן יחשפו יותר ויותר אנשים שמסוגלים לחוות תקשורת משמעותית בדיוק בגלל שתנועת  הזהות שלהם שונה כל כך מהותית מהתבנית שמקיימת את הנורמה
 
נמאס לי
21/12/14 00:44
87צפיות
נאמס לי מאא כל המזן לא מרשהל יל צאת להיפגש עם בחרים במקומות כמו תל אביב כי לדעתה אני לא בוגר עקב בתפרצויות הזעם אני עצבני ובמאת שאני כותב את זהעם דמעות   המקלדת כבר רטובה נמאסל  שהם לא מקלבלים את האוטיזם שלי אורמים לי שנאי לא רציך ללמוד באיראל רק בגלל שהחבר היכ טבו שלי לודמ שם הם חשובים שזהל א בטוח יתאים יל נמאס לי  מהם 
הלואי והיה אנטידוט לתפיסת העולם שלהם.
21/12/14 07:21
41צפיות
לפחות לא היית נפגע כלכך. אני מבינה אותך מאוד. אגב, לגבי מוסד לימודים,יש משמעות למציאות של חברים אבל היות וההשקעה היא רבה כדאי לבחור קודם נושא שהכי מענין ללימוד,לפני המוסד והחברים.
אני גם חושבת שקשר עם העולם האנושי, עם חברים אסור למנוע אף פעם גם אם שברת חלון בבית מרוב כעס, אם כבר בוחרים בענישה. אבל אין ספק שצריך לעזור להתפרצויות הזעם האלה לשכוח. הן הרסניות עבורך.
º
21/12/14 09:01
6צפיות
תגיד להם שלכל אדם מגיעה הזדמנות נוספת
22/12/14 02:15
17צפיות
ותעבוד על עצמך ותוכיח להם שאתה יכול לשלוט בהתקפי זעם שלך.
לספר או לא לספר ? לספר ולא לספר
44תגובות
19/12/14 06:13
489צפיות
לפחות במקרה של אוטיזם אז לדעתי מוטב לספר על האבחון אבל לסייג את הדברים דרך הצגתו כבעל תוקף מאוד יחסי וזמני ומוגבל
זאת אומרת, זה לא שהילד יבריא מהאוטיזם או הפרעת קשב אלא שהחברה תבריא מהצורך להגדיר אנשים בעלי קשב שונה כפגומים או לקויים
 
הילד בלווא הכי מרגיש, רוב...

(המשך...)
לפחות במקרה של אוטיזם אז לדעתי מוטב לספר על האבחון אבל לסייג את הדברים דרך הצגתו כבעל תוקף מאוד יחסי וזמני ומוגבל
זאת אומרת, זה לא שהילד יבריא מהאוטיזם או הפרעת קשב אלא שהחברה תבריא מהצורך להגדיר אנשים בעלי קשב שונה כפגומים או לקויים
 
הילד בלווא הכי מרגיש, רוב הילדים,בוודאי האוטיסטים ממש לא מטומטמים, ברוב המקרים הם הרבה יותר חכמים מההורים שלהם ויודעים הרבה יותר מההורים שלהם גם אם הם לא יודעים איך לבטא את הידע הזה
 
אז מה שאומרים לילד זה שהוא מאובחן בדבר שבעצם לא קיים
שנתנו שם והגדרה למצב שהוא נמצא אבל זה לא בהכרח מצב שהוא רע או פגום אלא פשוט שונה ובינתיים יש לזה שם כזה כזה, 
והשם הוא שימושי ולא מהותי,
שזה שהוא מוגדר כאוטיסט לא אומר שהוא אוטיסט אלא שזו תווית הנחוצה בעיקר אם לא רק לסביבה על מנת שתוכל להקצות משאבים ולהתאים גישות למה שמיוחד בו
 
שהתווית מגדירה איזה שהוא הבדל בינו לבין הילד הרגיל אבל זה לא משהו ש"יש לו" ונמצא בתוכו כמו מחלה אלא סוג של חוסר התאמה לסביבה רגילה
 
בקיצור, אומרים לו שהוא אובחן אבל האבחון זה שטויות, גם בגלל שגם למאבחנים אין באמת מושג מה זה אוטיזם בכלל
 
בלי סודות
19/12/14 04:34
137צפיות
האם מישהו מהפורום היה ביום העיון הזה  ויכול לספר קצת על הדברים שנאמרו שם?
 
 
באמת מעניין לדעת אם המומחים שם
20/12/14 20:43
50צפיות
המליצו לשמור על סודות .
כן, אני הייתי שם
20/12/14 23:11
68צפיות
והיה מעניין ומרגש.
מעבר להרצאה כללית, היו ארבע אימהות שדיברו, כל אחת, על רגע גילוי הסוד שלה.
לכל אחת היה "סוד" אחר.
לאחת - כמה גדול ועצום ובלתי נסבל הקושי שלה ואיך היא לא מתמודדת איתו כמו "אימא לביאה".
היא כותבת על זה כאן
סבתא של אייל שחל דיברה על גילוי סוד היכולות האמיתיות של הנכד שלה שלא דיבר ונחשד כמפגר, במצגת משולבת שלה ושל אייל.
כמו כן דיבר גם על הקבלה העצמית שלו איש בשם אחיה שנולד חרש, הסתיר שנים רבות את מכשירי השמיעה שלו ואיך הסכים לחשוף את הסוד בפני עצמו ובפני החברה ומה מסקנותיו.
 
תודה לך. קראתי את מה שבקישורים שצרפת והתרגשתי
22/12/14 01:08
18צפיות
מאד לקרוא את השירים של אייל שחל. לחשוב שמי שכותב במילים פשוטות, אך עוצמתיות ומדוייקות כל כך, הוא אדם שלא מדבר 'כמו כולם', מעורר בי בעיקר יראת כבוד כלפיו. 
 
מצדיעה גם לאם שכתבה בגילוי לב כזה על רגשותיה הכמוסים. הדברים שכתבה דוקא מחזקים אצלי את דעתי שלא כדאי ליצור סודות בין בני משפחה ואנשים קרובים.
כולנו נולדנו פעם
20/12/14 16:28
127צפיות
וההנחה היא שנולנו בלי לדעת כלום.
המסקנה של מבוגרים אחרי ההנחה הזאת שצריך ללמד את הילד מה שהוא לא יודע.
אבל  איך אפשר להחליט מה הילד צריך לדעת ולא צריך לדעת ?
איך אפשר להחליט מה מותר לו לשאול ומה אסור לו לשאול (לשאול, לא לרצות. לילדים אסור לרצות המון דברים ).
מה שבטוח שהמבוגרים לא יכולים לעשות  זה לשלוט על מה שהילד יודע. כי ילד זה יצור סקרן , שאכן מהלידה מתוכנתת ללמוד (כנאמר כולנו היינו שם ואם הגענו עד הלום אז למדנו משהו איך שהוא). והרבה פעמים הוא לומד ויודע דברים שמבוגרים לא מתארים לעצמם שהוא יודע  או שלא יודעים הם אמורים לתאר לעצמם. 
 
 
20/12/14 18:29
27צפיות
רוצה להוסיף עוד משהו,
שבמקרה ומבוגרים מזהים שילד כבר מסתקרן לגבי משהו,
אז לדעתי עדיף שהמידע כבר יגיע אליו מההורים ולא ממקור אחר שיכול להיות לא אמין,
כי צריך לקחת בחשבון שילד שמסתקרן לגבי משהו,
אם לא יקבל את המידע מההורים הוא יכול בעידן שלנו לנסות לחפש את המידע ברשת או מאנשים אחרים,
ועדיף שירגיש בנוח שהוא יכול לדבר עם ההורים ולשאול ואפילו להתווכח ושיתייחסו אליו בכבוד,
מאשר שישאר לבד עם המידע שקיבל מבחוץ כי קיבל רושם שעם ההורים אי אפשר לקבל ומסתירים ממנו מידע,
במיוחד אם המידע הזה קשור ישירות אליו,
זה יכול להיות טראומתי הרבה יותר לשמוע את זה ממישהו מבחוץ שלא אכפת לו מהילד
ועלול להגיש לו את המידע בצורה מעוותת לא רגישה או מתוך אינטרסים,
מאשר לשמוע את זה מההורים שלו, מאותם האנשים שאכפת להם ממנו.
 
נכון, בימינו אפשר למצוא הכל ודי בקלות.
20/12/14 20:30
23צפיות
ויש סיכוי שילד יודע לחפש ולמצוא באינטרנט יותר מידע מאשר ההורים שלו יודעים ומסוגלים לעשות את זה בעצמם.
מה???????????????????
20/12/14 18:32
61צפיות
לא הבנתי כלום.
 
את חושבת שהילד נולד יודע היסטווריה למשל?
 
אוף פעם לא שמעתי שלא רוצים לללמד ילדים לדברים מסויימים. אנש למשל עונה על כל השאלות של הדילים אם אני יודעת את התשובה ומה למשל אסור לילדים לשאול ומה אסור להם לרצות? נשמע לי מוזר מה שכתבת 
להפך שחבתי שמותר להם לרצות הכל אבל לא תמדי אפשר להגשים את כל מה שרוצים כלמו שמבוגרים לא תמיד מגשימים כל מה זהם רוצים.
הבנתי שמה שנכתב למעלה קשור לשאלות כמו האם מומלץ לספר לילד על
20/12/14 18:37
38צפיות
האבחנה שלו, האם לספר לילד שהוא מאובחן בספקטרום.
יש הורים שמספרים לילדים שלהם על האבחנה שלהם,
ויש הורים שמסתירים מהילד את האבחנה.
גם, אבל לא רק .
20/12/14 20:27
25צפיות
הטריגר היה הערה מתנשאת שילדים תמיד רוצים משהו, אבל אף אחד לא חייב לספק להם את זה.
לדעתי מי שמדבר כך לא מכבד את הילדים בכלל.
לי דווקא נראה שהמבוגרים תמיד רוצים משהו, רק שהם לא יודעים להסביר אפילו לעצמם מה בדיוק הם רוצים .
זה בסדר, גם אני לא הבנתי כלום...
20/12/14 19:08
43צפיות
דינה, אולי כדאי שתסבירי במפורש מה כוונת המשורר, כי עושה רושם שחוסר ההבנה של דברייך חוצה תרבויות ופלנטות
לדעתי כן הבנת.
20/12/14 20:41
33צפיות
ואם למישהו עדיין לא ברור : להורים אין שליטה על מה שהילד שלהם יודע
גם אם הם חושבים שיש להם
מישהו רוצה שאפשט יותר  ? אם יש צורך אנסב שוב.
 
יש אנשים שכותבים הודעות הרבה יותר ארוכות ומסובכות משלי . אני לא יודעת אם תמיד מבינים אותן, אבל לא ראיתי תלונות לגביהן.
º
לא התלוננתי (ואני עדיין לא בדיוק מבין מה את רוצה)
20/12/14 21:06
14צפיות
היה איזה דיון בשרשור אחר
20/12/14 21:43
37צפיות
דיברו על השאלה האם לספר לילד מידע על האבחון שלו,
האם כדאי לספר לילד שהוא בספקטרום,
אנשים כתבו מהנסיון שלהם,
לדוגמה, אני שיתפתי מניסיון פרטי איך נכוויתי בתור ילדה מכך כשניסו להסתיר ממני מידע מסוג כזה,
ובתגובה קיבלתי הודעה שטענה כאילו מדברי נובע שאמרתי שצריך לתת לילד כל מה שהוא רוצה רק כי הוא רוצה,
ולקינוח הערה שאם היו לי ילדים אז הייתי מבינה אחרת...
אז נחזור לשאלה המקורית השאלה היא על אותו עניין של הסתרת מידע מילדים,
מידע כגון פרטים על האבחון שלהם, וההשלכות של ההסתרה או הגילוי, על הילד
 
ילדים הם סקרנים מטבעם.
20/12/14 22:23
16צפיות
וזו דרך העולם, כי רק כך לומדים.
ואם מבוגרים מתייחסים לסקרנות בתור קפריזה 'ילדים תמיד רוצים משהו ....' זה אומר שהם לא יודעים שהמצב הכי גרוע הוא  כשהילד מפסיק להיות סקרן.
 
הערה אישית : לדעתי את מבינה הכל מצויין, ואם יהיו לך ילדים תביני גם אותם. ייתכן אפילו טוב יותר מאחרים.
בגלל זה לא הבנתי, הרי
20/12/14 23:48
21צפיות
אם ילד סקרן ושואל משהו אז ברור שרוב ההורים מיד ירוצו לענות לו
איך נולדתי ואיך פועל מטוס וכו'. לפעמים ההורים לא יודעים ואומרים אני לא יודע וזה גם בסדר לדעתי וא שאנחנו מנסים ללמוד עם הילדי םאת הדברים האלה
 
ולכן לא הבנתי את מה שכתבת.
וייתכן גם מצב שילד א"ס יהיה סקרן אבל לא ישאל
21/12/14 00:16
20צפיות
שום דבר בגלל כל מני סיבות. וגם יידע  יותר ממה שהורה חושב שהילד יודע, ולא יגלה את זה בצורה חיצונית.
אני לא אומרת להורים מה לעשות (הרי הם תמיד יעשו מה שהם חושבים לנכון ). אני רק אומרת  להיות מודע שלא הכל קורה לפי רצון ו/או תכנון של ההורים.
אני אומרת שלהורים אין שליטה
20/12/14 22:17
14צפיות
על מה שהילד יודע או אמור לדעת
אף אחד לא יודע מה תינוקות יודעים
20/12/14 20:36
26צפיות
יש תיאוריה שאומרת שהם יודעים המון אבל נאלצים לאבד את רוב המידע בשנה שנתיים ראשונות לחייהם כדי לשרוד פיסית.
הניתוח הפילוסופי שלי היה הקדמה לגבי שכנוע עצמי של הורים שלדעתם הם שולטים על מה שהילד יודע, על מה שהוא צריך לדעת ועל מה שמבחינתם הוא לא צריך לדעת. 
ואם עד עכשיו לא ברור אז קצר ולעניין : להורים אין שליטה על מידע גם אם הם חושבים שיש להם .
והזכרתי את עניין הלידה כדי להזכיר להורים שגם הם היו פעם ילדים שהורים שלהם חשבו את עצמם לבעלי השליטה.
אתם בעצם אומרת שהילד יכול להיות חשוף לדברים בלי רצון הורים?
21/12/14 15:12
15צפיות
שאותו ילד למשל יכול להיחשף לדברים שהורים בהחלט לא רוצים שיחשף ולא משנה כמה הם ינסו, עדין היה סיכוי שהוא יחשיף לתכנים שבעני הורה אסורים? את בעצם אומרת שאין לנו שליטה על הילדים ועל מה הם יודעים? למשל הורה בטוח שהילד שלו הקטן יחסית לא מודע לדבר X אז יכול להיות שזה לא בהכרח נכון והוא כן מודע לאותו X? למשל לצפייה בסרטים אם תכנים מינים או תכנים אלימים?אז בעצם את טוענת שאנחנו צריכים לתת
 
לאותו ילד להיחשף לאותם דברים שבעיני אותו הורה פסולים? או שפשוט לדעת שאין לנו באמת מה לעשות וזה לא בשלטנו, ואז בעצם תמיד נכול להיות אם אצבע על הדופק? ולא להיות שאננים? ולהיות מודעים שהיום הכל פרוץ כמו שאמרת והילד יכול למצוא בקלות דברים באיטרנט או אפילו לשמוע מחברים ? כי אם כן אני מסכים אייתך  אני עצמי שמעתי על מקרים של ילדים צערים שנחשפו באופן רציוני לחלוטין לתכנים כאלו ואחרים והורים לא ידעו בכלל על זה, למשל כמו שילד מתכתב אם אדם אחר שהוא חושב שהוא
 
בן אדם בן גילו ובעצם הוא מתגלה כמבוגר( פדופיל) אז מה לפי דעתך צריך לעשות? לתת לו לעשות את אותם דברים באופן חופשי? כי זה נראה לי לא נכון כי הוא יכול להיחשף לסכנות ועליך בתור הורה תפקידך להגן עליו בגלל זה נראה לי שגם אני לא הבנתי למה את מתכוונות.
בימינו האינטרנטי ילד יכול להיות חשוף להכל.
21/12/14 15:26
11צפיות
(אני לא נכנסת לעניינים פליליים, זו אכן אחריות ההורים להיות עם אצבע על הדופק).
 
אני לא אומרת שלהורים אין מה לעשות (לפעמים באמת אין ) אלא שלא יהיו שאננים.
שיידעו שאם הם לא רוצים לגלות לילד משהו (ואפילו אם עושים פעולות מסויימות כדי להשיג את זה) הרצון שלהם לא כל יכול. הם צריכים להיות מודעים שילד יכול לגלות דברים גם לא דרכם . לדעתי ילדים מגלים את רוב הדברים שהם יודעים לא דרך ההורים שלהם 
 
אז אני חושב שהבנתי אותך?
21/12/14 15:29
15צפיות
את בעצם אומרת כמו שאני אמרתי בהודעה הקודמת כאשר הורה מודע לכך שהילד יכול להיות חשוף לסכונות, ולא משנה כמה הוא מנסה אז הוא פחות שאנן ויותר מודע לזה שהילד יכול להיות בסכנה, וככה פועל באופן טוב יותר , אם זאת הייתה הכוונה שלך אז אני מסכים איתך והבנתי אותך.
 
עוד דבר אני מסכים איתך שהרבה מאוד מהידע של הילג הוא לומד בכוחות עצמו, אני למשל אני צברתי ידע באופן עצנאי ולא גם על ידי בית הסםר יותר מדי, ופעמים רבות הפתעתי את את הורי ואת מטפלי בכך שידעתי חומר שילד בגלי לא אמור לדעת לפחות לא במסגרת בית הספר, ואני דיברתי אם הרופא שלי למשל בםגישה הקודמת על אוטאיזם ולא רק גם כל הפרעות אחרות ברמה מקצועית והיא הייתה מופתעת מאוד כי דברתי בשפה שלה אז כן יש ילדים אסים אך לא רק שיודעים המון דברים באופן עצמאי זה נכון.
 
º
כן . העיקר לא להיכנס לשאננות.
21/12/14 17:54
6צפיות
יופי אני שמח שהבנתי אותך, וכן אני מסכים איתך שזה חשוב.:-
21/12/14 19:38
9צפיות
תמיד להיות בהיכון ולא להיות שאנן ולחשוב שהכל בסדר, ולהיות  תמיד להיות עם האצבע על הדופק.
'עדיף תמיד להגיד את האמת כי אז לא צריך לזכור כלום'.
19/12/14 10:28
65צפיות
משפט מיוחס למארק טווין  שקראתי באינטרנט 
האדם הזה באמת היה נחרץ, ולכן שום דבר  לא עצר אותו מלהגיד מה שהוא רצה  (כולנו רק הרווחנו מזה ).
20/12/14 16:39
6צפיות
אראנה,חשבתי עליך כשצפיתי בסרט הזה אבל כולם כאן באותו ענין
20/12/14 16:38
64צפיות
מה קורה כשאדם אחד פצוע בנפשו קם נגד הממסד הרפואי הדכאני של סוף המאה ה18,זמן שבו צצו גילויים ראשונים של אבחנות נפשיות אך הטיפולים היו גהינום ,ויוצר מודל וגישה מתקדמים מאוד,ומה קורה לניסוי הזה.
מבוסס על סיפור של אדגר אלן פו, לא אירוע אמיתי.
 
סרט באורך מלא. לבחור שרת,לגבור על שלל הפירסומות ולצפות. המלצה שלי, vodlocker
ילד בן 4 עם סימני אוטיזם
88תגובות
17/12/14 15:58
385צפיות
אני רוצה להתייעץ ולשאול את דעתכם לגבי אחיין שלי, בן של אחותי, היום בן 4.
ללא ספק מדובר בילד אינטליגנטי מאוד. בכל הנוגע לזיהוי אותיות, הרכבת פזלים, משחקי חשיבה כמו "מה במשבצת" וכו' - הוא ממש אלוף. אנחנו מאוד קרובות ויש לנו ילדים בגילאים קרובים, אז הוא נמצא המון אצלי בבית...

(המשך...)
אני רוצה להתייעץ ולשאול את דעתכם לגבי אחיין שלי, בן של אחותי, היום בן 4.
ללא ספק מדובר בילד אינטליגנטי מאוד. בכל הנוגע לזיהוי אותיות, הרכבת פזלים, משחקי חשיבה כמו "מה במשבצת" וכו' - הוא ממש אלוף. אנחנו מאוד קרובות ויש לנו ילדים בגילאים קרובים, אז הוא נמצא המון אצלי בבית ומכיר אותי מהרגע שנולד. אוכל אצלינו, ישן אצלינו.
יש כמה סימנים שמטרידים אותי ומזכירים לי מאוד את הבכור שלי.
- אדישות. הוא נפרד באדישות מהוריו, מקבל אותם באדישות כשרואה אותם. יש הבעת חיבה מסויימת אבל הרבה פחות ממה שמצופה. נגיד היה סופ"ש שהם נסעו והוא ישן אצלינו והיה אדיש לגמרי לפרידה, אמר "בי" ופנה לעיסוקיו, וכשחזרו את נתן חיבוק די אדיש גם. כאילו לא מתרגש מכלום, ולא מביע רגשות. יחד עם זאת כשהוא רואה אותי הוא כן מחבק אותי ואומר לי אני אוהב אותך.
- למרות שיש לו אוצר מילים גדול הוא לא מרבה לדבר ואני אישית לא מצליחה לפתח איתו שיחה רצופה. אני המון פעמים מנסה לדבר איתו, לשאול על החוויות בגן או איך היה בהצגה או בגן החיות וכו' וכל מה שאני מקבלת זה "כיף" ושתיקה ולפעמים גם זה לא. לפעמים אני שואלת שאילה ומקבלת תשובה לא ממש קשורה במשפט לקוני וקצר שיותר תואם ילד בן שנתיים וחצי. נגיד אני יכולה לשאול : במה שיחקת היום בחצר? והוא יענה "מיכאל נפל בחצר".
- יש קשר עין חלקי ולא יציב.
- קיימת היצמדות למשחקים מאוד מסויימים. הוא נגיד מאוד אוהב דמות טלויזיונית מסויימת אז רק זה מה שמעניין אותו. קניתי לו בובה של הדמות כדי שתהיה אצלינו בבית בשבילו, אז ברב הפעמים כשהוא מגיע אלינו הוא מייד בכניסה לבית שואל איפה הבובה שלו, וישר הולך אליה. הוא כן מזמין אחרים להצטרף אליו (אומר "בואי תראי את הבובה שלי), ואם אף אחד לא מעוניין לשחק באותה בובה אז הוא ימשיך לשחק לבד.
- הוא כן משחק הרבה עם שני הקטנים שלי, אבל בדרך כלל אלה משחקים חסרי תוכן, כמו השתוללות אקראית, קפיצות, נפילות, אולי כדור. בני שגדול ממנו בשנה עשרות פעמים ניסה לשחק איתו במשחקי דמיון או מכוניות - ללא הצלחה. רק עם הבובה שלו הוא מוכן לשחק או לרוץ בכל הבית או לראות טלויזיה.
- מסוגל לראות טלויזיה שעות, בלי קשר למה שמופיע על המסך.
- לפני מספר ימים היתי צריכה להסיע אותו ברכב נסיעה של כ30 דקות. כל הדרך הוא שתק. בהה בחלון בנוף. כל הניסיונות שלי לדובב אותו נכשלו. פשוט לא ענה. לא שאל לאן נוסיעים ולא מתי מגיעים ולא איפה אנחנו - כל השאילות שמאפיינות בני 4.
- מאוד קטן ונמוך לגילה - בערך 90 ס"ג גובה, מידת נעליים 24 - הוא בן 4, הורים בגובה ממוצע.
- לא מסוגל לסבול מגע של חול או דשא, צורח אימים בגזירת ציפורניים, אבל כן יושב יפה בתספורת או בבדיקה של רופא שיניים.
באופן כללי יש תחושה של ניתוק, אדישות, התבוננות מהצד. הוא ילד מאוד נוח' מאוד ממושמע, כאילו נוח מידי וממושמע מידי. בדיוק ככה הבכור שלי היה. כמו שאמרתי הוא מכיר אותנו מצויין כך שקשה להאמין שמדובר בביישנות.
 
דיברתי עם אחותי בעדינות והיא כעסה ונעלבה, טענה שכל מה שאני רואה זה לא נכון, ושבבית הוא בכלל לא מתנהג ככה, ושהגננת בגן (גן פרטי) אמרה שהכל אצלו תקין. שבגלל שיש לי בן עם אוטיזם אני אני רוצה לאבחן את כולם. זה היה לפני חצי שנה, מאז אני לא הזכרתי את הנושא, אבל כל הסימנים בעינם עומדים ואין שום שינוי או שיפור. כרגע הוא נמצא בגן עיריה.
האם אני מגזימה? סימנים לא חד משמעיים אבל מדאיגים. כל כך רוצה לחסוך לה את העוול שבני עבר עד שאובחן. אני אישית כל כך היתי רוצה שמישהו היה בא אלי כשהוא היה בן 4 ואומר לי "לכי לאבחון".
מה דעתכם?
אזהרה: הודעה צינית .
18/12/14 21:19
176צפיות
גילו שאין 'איבחון יתר' באוטיזם. לא אמרו את זה בפירוש, אלה עשו מחקר וגילו שזיהום אויר גורם לאוטיזם. ז"א שיש עליה אמיתית באוטיזם.
אבל העניין שאת המחקר עשו על אחיות של בתי חולים. אז איך הגיעו למסקנה שזה דווקא אוויר מזוהם ולא כל מני דברים בבתי חולים עצמם (שהם ידועים בזיהומים שלהם) ? ורק סוג מסויים של נשים בוחרות להיות אחיות, איך הם הסיקו מאחיות בהריון על כלל הנשים בהריון ?
19/12/14 09:35
20צפיות
מוזר
19/12/14 14:12
53צפיות
אנחנו גרים במקום עם אוויר נקי
ובכל זאת יש אצלנו כמה מאובחנים במשפחה
יכול להיות שיש כמה גורמים לאוטיזם
19/12/14 15:06
42צפיות
ויכול להיות שגם יש כמה סוגים של אוטיזם כשכל אחד נגרם על ידי סוג אחר
 
עד היום לדעתי המדע לא יודע בדיוק מה זה אוטיזם ובטח שלא מה גור ם לו כי מוח האדם הוא דבר אמוד מאוד מורכב
נכון מאוד. אז זה מצחיק (ומאוד עצוב)
19/12/14 17:20
28צפיות
שבא מחקר אחד ו'מגלה את אמריקה'. והוא הרי לא היחיד, עם הזמן יהיו עוד מחקרים מהסוג הזה אבל הם יגלו אמריקות אחרות.
ולמשל למה להאמין למחקר שמאשים זיהום אויר (טענת המגינים על המחקר  שזהו 'מחקר מקיף') אבל אסור להאמין למחקר שמאשים חיסון כלשהו  (טענת המתנגדים שהקשר מקרי והחוקרים שקרנים).
הרי אפשר אפשר לטעון גם שאם לאחות בית חולים יש ילד א"ס זה גם מקרי לחלוטין 
לכן ההודעה שלי צינית
הודעה זו מכילה תמונות
19/12/14 17:13
64צפיות
מדי כמה זמן מישהו 'מגלה את אמריקה'.
יש כאלה שטוענים לאיבחון יתר.ואם זה נכון, אז אין שום דבר חיצוני שגורם אוטיזם, וגם אין שום דבר תורשתי
. ואם יש משהו חיצוני, אז מסקנה לוגית שאין איבחון יתר.
ובמקרה הזה עשו 'מחקר מקיף'. איך הוא יכול להיות מקיף  אם הוא כלל רק אחיות בתי חולים? אז אולי מסקנות המחקר נכונותל גבי אחיות, אבל לא לגבי כלל הנשים. וגם אם הזיהום אויר  אשם (דעתי האישית שזיהום אויר אשם בהרבה דברים כשאוטיזם הוא אחד הדברים הזניחים בהם) איך הם יודעים זה דווקא הוא הגורם לאוטיזם? בבתי חולים יש חיידקים עמידים, יש חומרים כימיים,יש חומרים רדיואקטיביים,האויר שם בא ממיזוג מרכזי (ראה מקרה מחלת לגיונרים) אז לך תנחש מה בדיוק גרם אוטיזם לעובר של אחות שעובדת במקום כזה שנים?
אין לי מושג מאיפה צצה התמונה
19/12/14 17:23
27צפיות
אולי זיהום אויר אשם 
נפלאות התפוז ...
º
אבל במקרה זו יופי של תמונה, יאהבו אותה אצלי
19/12/14 20:21
15צפיות
º
19/12/14 22:48
3צפיות
זה הכל בגלל החסה, כפי שהוכיח הפשקוויל המפורסם
19/12/14 14:59
58צפיות
 

 
º
נכון
19/12/14 17:21
9צפיות
19/12/14 20:25
22צפיות
נמשיך לאכול הרבה חסה, ככה יהיו יותר אוטיסטים
באנגליה ממליצים לנשים ללדת בבית
20/12/14 08:06
52צפיות
כי בתי חולים זה ממש מקום מסוכן, ביחוד בגלל שהוא נורא מזוהם.

לדעתי זה בדיוק כמו עם החיסונים
שגם הם כמו זיהום לא גורמים לאוטיזם אבל בגלל שאוטיסטים, ובוודאי ההורים שלהם, רגישים יותר מהממוצע, גם פיזית, אז הם אלה שנפגעים יותר
 
החיסונים הם רעל לגוף
20/12/14 14:18
45צפיות
וממש כשם שאוטיסטים רגישים יותר לרעל המצוי בחברה וביחסי גומלין בין אנשים  
הם רגישים יותר לרעל שבתוך זריקת החיסון
אי תגובתו (הנראית לעין) של אדם שאינו רגיש כל כך איננה מעידה על כך שהרעל הזה לא קיים ולא מזיק 
 
העובדה היא שמספר החיסונים המומלץ על ידי משרד הבריאות הולך ועולה 
כל שנה יש לנו עוד חיסון "מציל חיים" או לפחות "מונע סיבוכים" ועוד חיסון ששומר עלינו מ"מגפה נוראה" וכמות הרעל בתוך גופם השברירי של ילדינו הולכת וגדלה 
 
לא רק אוטיסטים נפגעים מחיסונים אגב
לפני מספר שבועות ילד במשפחה המורחבת שלנו חלה קשות - יום אחרי חיסון כנגד שפעת 
קריסת כבד והשתלת כבד מאמו וכולנו נושאים תפילה שייגמר בטוב 
הרופאים כמובן מכחישים כל קשר לחיסון אבל העניין לדעתי ברור כשמש לכל מי שאינו כלוא בתפיסותיה המוגבלות והאינטרסנטיות של הרפואה הקונבנציונלית  
 
"כעת זה רשמי: בריטניה ממליצה לנשים ללדת בבית."
20/12/14 15:10
48צפיות
º
21/12/14 16:56
2צפיות
מסגרת חינוכית מתאימה לאספרגר
17/12/14 19:26
126צפיות
שלום, בני אובחן כאוטיסט בתפוד גבוה. זוהי שנה שניה שהוא בגן שפתי. והצוות החינוכי: גננת , קלינאית כולן סבורות שהוא לא צריך גן תקשורתי. לאומתם נאורולוגים שראו אותו נתנו המלצה לגן תקשורתי. אני מנסה למצוא מנתחת התנהגות באופן פרטי אך נתקלת בקשיים. שנה הבאה הילד אמור לעלות לכיתה א, הגננת ממליצה על ריטלין ואילו הנאורולוגית סבורה כי במסגרת מתאימה הוא ישתפר מכל הבחינות כולל קשב. ובכלל כדאי לחכות עוד שנה עד הבית ספר עד גיל 7. הבעייה- לא רציתי לשים את בני עם ילדים ברמה יותר נמוכה ממנו הלא בגן תקשורתי ישנם ילדים בכל הרמות של הספקטרום.
אני הקטנה מסכימה עם הנוירולוגית
17/12/14 19:40
87צפיות
כשבנאדם נמצא בסביבה שמבינה אותו יותר, הוא מרגיש טוב יותר, לא?
וכשבנאדם מגיש טוב יותר, רגוע יותר,
הוא צריך להשקיע פחות בלשרוד ופנוי יותר לחיות, לצמוח,
הגיוני נכון?
אז אם אפשר לנסות למצוא מקום שבו ירגיש טוב יותר,
ואז אולי גם לא יהיה צורך שיבלע כימיקלים,
לא שווה בדיקה?
 
ילדים בגן תקשורת הם ילדים כמוהו.
גם אם יש ביניהם כאלה שמקוטלגים בתפקוד פחות גבוה ממנו,
הם אינם ברמה נמוכה ממנו.
הוא יכול להתרם מאד מהיותם בסביבתו.
 
ה שלי היה ביסודי בכתת תקשורת שהיתה מגוונת מבחינת דרגות התפקוד,
וכל המעורבים נתרמו זה מזה.
אני מסכימה עם שלומית.
17/12/14 19:57
52צפיות
תרופות הן דבר כשאין ברירה. ואם יש מסגרת מתאימה שלא מצריכה תרופות , מה רע בזה.
ואני מניחה שגם את תרגישי רע אם מישהו לא ירצה לשים את הילד שלו במסגרת עם הבן שלך כי הבן שלך 'יותר נמוך' ממנו. אם הורים לילדים אוטיסטים לא מוכנים שילדיםשלהם לא יהיו ביחד בגלל ענייני 'נמוך' 'גבוה' (כשההגדרות האלה סוביקטיביות לגמרי) איך אפשר לצפות שהורים לילדים 'רגילים' יקבלו ילד 'מיוחד' בכיתה ?
בגן הילד צריך פרטנר אחד או שניים למשחקים
19/12/14 17:29
48צפיות
אני יודעת שזה אכן שיקול כשמגבשים כיתות גן תקשורת.
נכון, לפעמים יש טאקלים, ולילדים שלפי היכולות היו יכולים להיות פרטנרים, לא מוצאים חן אחד בעיניי השני, או שיש שלושה, ונוצר זוג ושלישי בחוץ (לנו זה היה). אבל בגדול זה עובד.
ואל תשכחי שגן תקשורתי עובד על שילוב מדורג ומוגן בגן רגיל: שעתיים ביום, זמן של חוג בגן, יום אחד בשבוע - לפי יכולות הילד ו/או של המערכת. לנו היה מצב שילד היה בגן משלב רוב שעות היום, חוץ מזמן הטיפולים ואחר הצהריים, אבל כשראו שהילד לא מרגיש טוב סביבתית - הוא חזר לגן האם, לסביבה מוגנת יותר להרגעה ואיסוף כוחות.
מה שמאד חשוב - במסגרת המיועדת לילדי ASD יש יותר הבנה ויותר התכווננות לקשיים וצרכים היחודיים של הספקטרום. וזה הרבה יותר מכמות ילדים קטנה יותר (שגם זה מבורך!), וקשיי התקשורת הם לא רק קשיי שפה, וגם לקלינאיות תקשורת יש התמכות בספקטרום, ויכול להיות שקלינאית "שפתית" לא רואה את הקשיים אם השפה עצמה היא תקינה (היתה לנו אחת כזו, ברחנו ממנה...)
מה שכן, אני מבינה שאת בודקת לשנה הבאה (נכון?), ובית ספר מאד שונה מהגן. הדרישות שונות, סדר היום, סוג הפעילות. ודרישות לריכוז, כמובן, גם. אם באמת יש ADHD ולא קושי להתרכז כשאתה בסביבה לא מתאימה, זה בנוסף לספקטרום, ואם יש צורך בריטלין - זה בלי קשר באיזו מסגרת הוא לומד.
º
19/12/14 17:53
3צפיות
תהיה בטוחה, שבמבגרת תקשורתית גם יבקשו ממך
21/12/14 18:44
13צפיות
לבדוק אופציה של טיפול תרופתי. במסגרת תקשורתית גם לא חוסרים גירויים וגם כמעט לא עובדים פרטני, לכן צוות תמיד חושב, שילדים לא מרוכזים מספיק.
איתנו מעולם לא דיברו על תרופות בכתת תקשורת
21/12/14 18:56
14צפיות
וכן היתה (ויש) עבודה פרטנית עם ילדים.
אבל איך זה קשור לבן של פותח שרשור?
21/12/14 21:27
10צפיות
"גננת ממליצה על ריטלין" - זה אומר, שילד דורש יותר תשומת לב מאשר הם מוכנים לתת, והם מקווים שעם ריטלין ילד ידרש פחות תשומת לב.
צריך לדעת לפתוח סיסמאות מסוג "ילד לא פנוי ללמידה".
גם במסגרת תקשורתי הוא יצטרך תשומת לב, וצוות לא יהיה מרוצה.
יכול להיות, שבן שלך יותר שקט, פחות מפריע לצוות, ואז הם לא חשבו על תרופות.
הגננת שוכחת שבכלל אסור לה 'להמליץ'.
21/12/14 22:12
8צפיות
בשום תחום אחר אף אחד חוץ מרופאים לא יחלום על להמליץ על תרופות ועוד לילדים.
הגן הנוכחי הוא גן שפתי, לא גן תקשורת
22/12/14 08:52
6צפיות
פותחת השירשור מתלבטת האם להעדיף מתן ריטלין כעצת הגננת השפתית (שחרגה מסמכותה בהמלצתה זו),
או גן תקשורת כעצת הנוירולוגית.
הגבתי לדברייך הגורפים לגבי מסגרות תקשורתיות, כאילו מובן מאליו שגם שם יבקשו לתת טיפול תרופתי-
אני חולקת על זה מנסיוני,
וגם על הקביעה הגורפת שאין תשומת-לב פרטנית במסגרת תקשורתית.
אין קשר לשאלה האם בני שקט או לא.
גן תקשורת טוב- ויש כאלה,
נותן תשומת-לב אישית ומענה מותאם לילד,
ואז מרבית הילדים אינם נדחקים להתנהגויות שגורמות למבוגרים לחשוב על לתת להם תרופות.
כמו שכתבת, המחשבה הזאת נובעת מקוצר-ידן ועצלנותן של נשות הצוות,
לא מצורך אמיתי של הילד.
לדעתי תרופות זה לא עניין שלהם.
21/12/14 22:09
6צפיות
הבן שלי למד בתיכון לחינוך מיוחד, ואכן היו שם ילדים שלקחו תרופות אבל לא כי המורים ביקשו אלא כי הם היו צריכים. בן שלי למשל לא לקח תרופות. והיו עוד תלמידים שלא לקחו. מה שכן הוא אף פעם לא למד בקבוצה מעל 5 תלמידים. 
לדעתי אם מסגרת חינוכית לא יכולה להפחית גירויים והפיתרון שלה לתלמיד שמוסח בקלות  זה לתת לו תרופות, זו מסגרת לא הכי טובה (בלשון המעטה)
שאלה לדיון - נוקשות מחשבתית ותחומי עניין צרים
88תגובות
16/12/14 16:37
313צפיות
נוקשות מחשבתית ותחומי עניין צרים נחשבים מאפיינים של אוטיזם.
מציק לי העניין ולא מסתדר לי בכלל עם מה שאני מכירה,
מה דעתכם האם זה נכון לדעתכם, מה הניסיון שלכם,
על ייחוס "נוקשות מחשבתי ותחומי עניין צרים" כתכונה נפוצה יותר אצל אנשים בספקטרום בהשוואה לממוצע,
מה...

(המשך...)
נוקשות מחשבתית ותחומי עניין צרים נחשבים מאפיינים של אוטיזם.
מציק לי העניין ולא מסתדר לי בכלל עם מה שאני מכירה,
מה דעתכם האם זה נכון לדעתכם, מה הניסיון שלכם,
על ייחוס "נוקשות מחשבתי ותחומי עניין צרים" כתכונה נפוצה יותר אצל אנשים בספקטרום בהשוואה לממוצע,
מה דעתכם האם זו אמת או סטיגמה מעליבה?
למה לי פוליטיקה עכשיו
55תגובות
17/12/14 08:37
132צפיות
נתחיל בשאלת סקר,כמה ממכם מצביעים למפלגות שלפחות מכניסות למצע שלהן ,קידום או שיפור מצבו של האוטיסט (אין כאלה כמעט),למעט מרצ שאצלם זה כתוב בגירסה מלפני כמה מערכות בחירות ,אין מפלגה כזאת.
נעבור לשאלה הבאה,האם אפשר לתמוך בכיבוש עם אחר
ו להיות מסוגל לשפר זכויות של אחרים במדינה שלך?השאלה...

(המשך...)
נתחיל בשאלת סקר,כמה ממכם מצביעים למפלגות שלפחות מכניסות למצע שלהן ,קידום או שיפור מצבו של האוטיסט (אין כאלה כמעט),למעט מרצ שאצלם זה כתוב בגירסה מלפני כמה מערכות בחירות ,אין מפלגה כזאת.
נעבור לשאלה הבאה,האם אפשר לתמוך בכיבוש עם אחר
ו להיות מסוגל לשפר זכויות של אחרים במדינה שלך?השאלה הבאה,האם בכלל אפשר לשפר זכויות של אחר בלי
לחזור למושג מדינת רווחה.שאלה אחרונה,אז תהיו מספיק אמיצים ולא תצביעו למי שדפק אתכם או את הילדים שלכם
ולמי שלא ישנה שום דבר?
הנחה מחברת חשמל, איך מקבלים?
19/12/14 12:22
34צפיות
יש לקרוב משפחתי ילד אוטיסט ומצבם הכלכלי לא משהו. הם כמובן מקבלים קצבה של 100%
וגם דאגנו להם להנחות אחרות במים, ארנונה וכ"ו. לאחרונה הגיע להם חשבון חשמל
מאוד גבוה והבנתי שאפשר לארגן גם הנחה בחשבון החשמל- איך עושים את זה?
לילד מלאו שלוש לפני חודשיים והוא אובחן לפני כשנה בערך.
 
צריך לברר בביטוח לאומי או חברת חשמל אם מגיע להם
19/12/14 14:08
28צפיות
שמעתי שמקבלים רק ילדים שיש להם תוספת תלות בביטוח לאומי שזה אומר קצבה יותר מ100%
חופשות של סייעת משלבת בחינוך הרגיל
18/12/14 10:21
69צפיות
האם בחופשות של משרד החינוך הילד זכאי לסייעת?
מישהו יודע?
תודה!
בתל אביב הוא זכאי לקבל סייעת גם בקיטנות
18/12/14 13:39
40צפיות
כלומר בקיטנות שמתקיימות במוסד החינוכי (גן עיריה או בית ספר). אני לא יודעת אם כל רשות מקומית מחליטה לעצמה או שזה ארצי.
החוק (לא רק בתל אביב) מאפשר לקבל סייעת לקייטנות ערוניות
19/12/14 13:24
24צפיות
אם קייטנה מתקיימת במבנה ערוני - מתנסים, בתי ספר, מועדונית של גנים, קריא זה קבלן של עיריה, אז הילד זכאי לקבל את הסייעת באותו היקף של שעות כמו בשנת הלימודים.
רשום גם - עדיפות לאותה סייעת.
כנס ויסות חושי אוטיזם ומה שבינהם
17/12/14 17:38
66צפיות
ויסות חושי, אוטיזם (ASD) ומה שביניהם
חידושים לגבי ויסות חושי, והקשר להפרעות קשב, למידה ותקשורת
בית סוראסקי, המרכז הרפואי שיבא תל השומר
יום א' 28-12-14, ו' בטבת התשע"ה
מנחה – רמי כץ
14:00-15:00   התכנסות, הרשמה וכיבוד קל
ביקור בתערוכה ובחדר סנוזלן משולב עם מערכת Virtual Reality
15:00-15:10   ברכות והקדמה: רמי כץ
15:10-16:40  ליקוי בוויסות החושי - כמנגנון משנה התפתחות
כיצד משפיע ליקוי בוויסות החושי על התפתחות אוטיזם (ASD), הפרעות קשב (ADHD), ליקויי למידה, קשיים חברתיים ורגשיים ובעיות התהגות, וחשיבותה של הבנה זו לאבחון ולטיפול מוצלחים
מרצה –  רמי כץ, פסיכולוג התפתחותי בכיר, מפתח הגישה הנוירו-התפתחותית-תפקודית (NDFA), מנהל כישורי למידה - המרכז לקידום תפקודים
16:40-17:10   הפסקה, כיבוד קל וביקור בתערוכה
17:10-17:50   מהרחם אל הפגייה - השפעת הסביבה החושית
ההבדלים החושיים המשמעותיים בין סביבת הרחם של העובר וסביבת הפגייה של הפג, והשפעותיה של זו על ויסות חושי
מרצה  - גילה רבינוביץ, מרפאה בעיסוק, מרצה בחוג לריפוי-בעיסוק בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב, מרכזת תחום פדיאטריה, השירות הארצי לריפוי-בעיסוק, משרד הבריאות
17:50-18:30  ויסות חושי במעגל החיים והקשר לכאב
אספקטים שונים של התמונה הקלינית בילדים ובמבוגרים עם הפרעת ויסות חושי, והקשר לכאב
מרצה - ד"ר תמי בר-שליטא, מרפאה בעיסוק, חוקרת ומרצה בחוג לריפוי-בעיסוק בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב
18:30-18:45  הפסקה וכיבוד קל
18:45-19:30    אוטיזם כבעיית ויסות - עדויות פיזיולוגיות מחקר המוח
ניתוח אוטיזם כבעיה כללית של ויסות עצבי במוח: הוויסות החושי והתפיסתי, ויסות העוררות והרגש, ויסות הקשב וויסות קוגנטיבי
מרצה – ד"ר יורם בונה, חוקר מוח ומרצה בכיר במחלקה לביולוגיה של האדם, אוניברסיטת חיפה
19:30-20:15  ילד רגיש בעולם רועש - אקוסטיקה והשפעותיה
רעש סביבתי והפרעות קשב: זיהוי בעיות אקוסטיקה נפוצות ומתן פתרונות פשוטים וקלים ליישום בבית, בקליניקה ובמוסדות
מרצה - מאור ביטון-בארי, מאמן, מטפל ומאבחן נוירו-התפתחותי-תפקודי (NDFA), עוסק באימון ייחודי לילדים בשילוב מוסיקה וקצב
להרשמה התקשרו:
אפרת - 050-7504210       ephrat@family-care.co.il
אמציה - 052-8087052      amazia@netvision.net.il  
בעוד רובנו נתקלים בקשיים נקודתיים בויסות המידע החושי ביום-יום, בשביל ילדים ומבוגרים עם SPD הקשיים האלה הם כרוניים, ומפריעים לתפקוד בכל רגע ורגע.
מחקרים אחרונים בארצות הברית קובעים שלאחד מתוך כל 20אנשים יש SPD בדרגת חומרה כלשהי.
החל מגירוד על העור מתפר של בגד, ועד למגע אנושי פשוט, דרך הבזקים של אור, רעש וגירויים אחרים שאנחנו בקושי מודעים לקיומם - כל אלה הם בלתי נסבלים עבורם.
ההשלכות הן רבות מכדי לפרטן כאן: ויסות רגשי, הפרעות קשב, הפרעות התנהגות, הפרעות תקשורת, לקות חברתית, קשיי השתלבות במסגרות וכן הלאה.
מחקרים אחרונים מראים כי הקשר בין ויסות חושי ואוטיזם (ASD) חזק מכפי ששערנו. הקשר בין ויסות חושי וכאב מקבל אף הוא ביטוי דרמטי במחקרים ובגישות טיפוליות מתקדמות. גם קשרים אלו יידונו בהרחבה בכנס.
כמטפלים, אנו מחפשים כל העת דרכים נוספות ומתקדמות לעזור לאנשי ה-SPD, ובפרט לילדים, להתמודד בהצלחה כל יום מחדש.
בכנס כינסנו יחדיו אנשי מקצוע מהמובילים בתחום זה בארץ, כדי שיספקו לנו נקודות אור ומידע על גישות חדשניות ומבוססות הוכחות, בטיפול, באימון ובליווי אנשים בכל הגילים, שה-SPD מלווה אותם לכל מקום.
בנוסף, בנינו עבורכם מרכז סנוזלן לגרייה וויסות חושי משולב עם מערכת Virtual Reality של רצפת משחק אינטראקטיבית, כדי שתוכלו להתנסות, לראות, ללמוד ולחוות בעצמכם.
הכנס מיועד למגוון הרחב ביותר של מומחים ומטפלים בילדים, הורים ומבוגרים, כולל בין היתר: פסיכולוגים, פסיכיאטרים, קלינאי תקשורת, פסיכולוגים חינוכיים, עו"סים, מאמנים משפחתיים, מרפאים בעיסוק, יועצים חינוכיים, מטפלים באומנויות, רופאים, הורים ומתעניינים.
מספר המשתתפים מוגבל. 
הירשמו בזמן והבטיחו את מקומכם בכנס.
הרשמה מוקדמת עד  17-12-14  195 ₪*
הרשמה אחרי 18-12-2014         220 ₪* 
זוג הורים                                   375 ₪*
למידע נוסף, ולהרשמה התקשרו
אמציה 052-8087052   Amazia@netvision.net.il
אפרת 050-7504210    Ephrat@family-care.co.il
* החניה בתשלום בחניון של תל השומר
* שימו לב: החזר על ביטול הרשמה יינתן רק עד יום ה', 
   ה - 25 בדצמבר 2014
* ביטולים לאחר התאריך 24 בדצמבר 2014 
   לא יזכו בהחזר
* הרשמה בטלפון תקפה רק לאחר תשלום
* הרשמה במקום על בסיס מקום פנוי בלבד. 
  אין להגיע ללא תיאום מראש.
 
                       ט.ל.ח.
לא יודעים איפה הכנס?
כדי להגיע למפה האינטראקטיבית של המרכז הרפואי שיבא בתל השומר יש ללחוץ על המפה מטה
בצילום מטה תוכלי לראות היכן מיקומו הכללי.  כשתגיעו למפה תלחצו "בית סוראסקי"
ואני חשבתי שאוטיזם הוא זה שמשפיע
19/12/14 09:42
26צפיות
על התפתחות  ויסות חושי.

עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה