לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
<div>גולשים יקרים שלום, וברוכים הבאים לפורום "אוטיזם ואספרגר". הפורום שלנו מיועד לכל מי שקשור לספקטרום האוטיסטי -הורים, משפחות,אוטיסטים בוגרים ומטפלים. בפורום משתתפים הורים לילדים בספקטרום האוטיסטי בכל רמות התפקוד. מטרת הפורום היא להיות לבית, מקום תמיכה, מרכז מידע ואתר שיחה לכל ההורים והמשפחות, מטפלים ואנשי הספקטרום עצמם. אנחנו מזמינים את כל המעוניינים לחלוק את חוויותיהם, רגשותיהם, שאלותיהם ודעותיהם, בנושאים השונים המעסיקים אותם בתחום זה. נבקש מכולכם לקרוא את תקנון הפורום ולהקפיד לנהוג על פיו, על מנת שהמקום יהיה נעים לכולם. גלישה נעימה מור ושלומית</div>

הודעה נעוצה אירוח בפורום בנושא איבחון מבוגרים על הספקטרום
24/10/14 09:07
8צפיות
סוגיית איבחון מבוגרים על הספקטרום, עלתה אצלנו לא אחת:
אנשים שמתלבטים האם לפנות לאיבחון,
דיונים לגבי משמעות האיבחון,
תועלתו ומחיריו (ולא רק בכסף).
על-כן נשמח לארח ביום א' בין 20:30 ל 21:30 את ד"ר טמיר אפשטיין- מנהל מרפאת קשת בתל-השומר למבוגרים על הספקטרום,
ואת הגברת קטיה רובינשטיין- הפסיכולוגית האחראית על המרפאה.
האירוח יתמקד באיבחון כאמור, אך ניתן כמובן לשאול גם בעניינים כגון אפשרויות תמיכה וטיפול.
 
מוזמנים להתחיל לחשוב על שאלות כבר עכשיו 
ואף לשרשרן להודעה זו
הקלות במבחנים לילדים משולבים בבית ספר רגיל
23/10/14 13:13
58צפיות
שלום,
הבן שלי משולב בבית ספר רגיל, בכיתה ו'. אני מתחילה לרחרח לגבי מה קורה בכיתה ז'.
הכיוון הוא שימשיך בשילוב ולא בכיתת תקשורת.
מה זה אומר מבחינת הקלות שזכאי במבחנים?
בשיטוטים שלי פה מצאתי מסמך שמתייחס להקלות אוטומטיות שניתנות לילדים אוטיסטיים במסגרות חנ"מ ללא צורך באיבחון נוסף.
האם יש מקור רישמי כלשהו ששם אפשר לדעת מה הזכויות להקלות עבור ילדים משולבים? בסה"כ הוא מסתדר בלימודים אבל זה עולה לו (ובעיקר לנו) במאמצים פי 100 מילד ללא קשיים.
תודה מראש!
התאמות
23/10/14 14:03
40צפיות
וזו לא סמנטיקה
הרעיון הוא שבגלל מה שכתבת בסוף דברייך,
יש להתאים את תנאי ההבחנות לילד,
כדי שתהיה לו הזדמנות שווה, לא שיהיה לו קל יותר מלאחרים
 
יש להציג איבחון פסיכו-דידקטי, ואז ביה"ס יכול ומחוייב
לתת את ההתאמות המומלצות בסוף האיבחון.
רצוי לגשת לאיבחון בראשית כתה ז',
כי אז הוא יהיה בתוקף עד סוף י'ב (כולל בגרות).
למה יש הבדל לעומת מצב שהוא היה עובר לכיתת תקשורת?
23/10/14 14:30
34צפיות
תודה
אני מבינה שכיתת תקשורת בבה"ס רגיל עדיין נחשב חנ"מ ואז הוא זכאי לכל ההתאמות אוטומטית ללא צורך באיבחון פסיכודידקטי?
לאו דוקא
23/10/14 15:38
24צפיות
ה שלי לומד בכתת תקשורת, ועלינו להגיש איבחון פסיכו-דידקטי כדי לקבל את ההתאמות.
יש מסמך כלשהו שמפרט זכויות של ילדים משולבים במערכת החינוך
23/10/14 16:38
26צפיות
בכל הקשור למבחנים??
אני ראיתי פה באחת ההתכתבויות שנאמר לגבי ילדה בכיתת תקשורת שלא צריך איבחון פסיכודידקטי כי עברה וועדת השמה.
אמנם הכיוון שלנו הוא כניראה שילוב בכיתה רגילה ולא כיתת תקשורת אבל ניראה לי שיש חוסר בהירות לגבי מה הזכויות באמת. לפחות לי.....
תודה
כדי לעבור ועדת השמה נדרש איבחון.
23/10/14 19:36
18צפיות
אי אפשר לדעת איזו איבחון נדרש לועדת השמה הספציפית הזו, אבל כנראה הוא הספיק כדי לקבל התאמות.
אף פעם אין התאמות אוטומטיות.
23/10/14 19:34
13צפיות
תמיד נדרש איבחון דידקטי.
אלה לא הקלות
23/10/14 19:33
17צפיות
זה לא להפוך את החיים קלים לאף אחד (למרות שכרגע יש בתקשורת
ציד מכשפות חדש של 'הורים שקונים הקלות').
אם התלמיד לא יודע את החומר אף 'הקלה' לא תעזור.
אלה התאמות של דרכי היבחנות. ז"א אפשרות לילד להציג את הידע שיש לו
בצורה שמתאימה לו. יש חוזר מנכל משרד החינוך שמפרט את אופי ההתאמות ואת סוגי
האיבחונים הדידקטיים הנדרשים.
אם אני לא טועה התאמות שניתנו בכיתה ז' תקפות עד סוף תיכון. בכל מקרה הן תקפות תמיד ל 3 שנים לא קשר לסוג הבית ספר
לפי ידיעתי אין צורך באבחון פסיכו דידקטי
23/10/14 23:19
13צפיות
בני השנה בכיתה ז' בחט"ב בכיתה "רגילה".
בישיבת צות רב מקצועי בתחילת השנה, אמרה ממוחית תחום התקשורת (שהיא גם המדריכה של מורת השילוב) במתי"א שלנו, כי ההתאמות לילד בספקטרום נקבעות ע"י הצוות הרב המקצועי של המתי"א וביה"ס שעובדיםם איתו.
 
הרי ביננו , בעינין "הפסיכו", ילדים אלו מאובחנים "מכל  הכיוונים האפשריים". לגבי התחום הדידקטי לא מעט מהקשיים בלימודים נובעים מעצם היותם על הספקטרום, החל מהתארגנות, דרך קשיים בהבנת סיטואציות (למשל בספרות), קשיים מילולים וכד', אצל כל ילד וילד.
 
כיתת תקשורת בשרון
23/10/14 22:36
18צפיות
שלום לכולםמישהו יודע על כיתת תקשורת לכיתה ב' באזור השרון?  בני אובחן על הרצף. האם מומלץ להישאר בכיתה רגילה עם סייעת?אשמח לקבל תשובה .....בהקדם :)שבת שלום
שאלה לגבי כרטיס נכה אי עמידה בתור ואי תשלום עבור מלווה
22/10/14 06:31
74צפיות
לפני מספר ימים ביקרנו בסופרלנד הצגנו את הכרטיס בקופה ואמרנו שלפי העלון המצורף לכרטיס המלווה אמור להיכנס חינם. הם חייבו אותנו בכרטיס גם עבור המלווה למרות דברינו. למחרת שלחנו להם את כרטיס הנכה + הכרטיסים שרכשנו כרטיס לילדה וכרטיס למלווה וצירפנו את העלון בו כתוב מפורשות לגבי המלווה ושהנו פטור מתשלום תשובתם הייתה כי העלון כללי וכי אם יש צורך במלווה כתוב על גבי הכרטיס. אני אישית לא שמעתי על כרטיס כזה ואני פונה למי מביניכם שעשה כבר שימוש בכרטיס בסיטואציה כזו או דומה מה האמת ומה לעשות בנידון?

תודה ויום טוב
מידע מפורט
22/10/14 19:25
43צפיות
היי תהל אכן יש כרטיס כזה....
23/10/14 20:22
23צפיות
על תעודת הנכה של ביטוח לאומי כתוב למטה:פטור מתשלום למלווה ופטור מעמידה בתור.
שלום, מישהו למד פה מנתח התנהגות?
23/10/14 18:15
59צפיות
יש לי כמה שאלות, אני ממש מתלבטת אם ללכת לתחום הזה וההחלטה צריכה להיעשות ממש ביום יומיים הקרובים.
אשמח לעזרה.
לא הייתי, מה המטרה בלימודים ?
23/10/14 18:21
33צפיות
להבנתי בלי יכול לפתח תקשורת מגוונת, רבת ערוצים ושאינה מתבססת על מלל
אין טעם להיכנס לתחום.
השיא עבר וללא יצירתיות טבעית זה ידעך
 
"התחום הזה" הכוונה לניתוח התנהגות או עבודה עם אוטיסטים?
23/10/14 18:54
32צפיות
ניתוח התנהגות מתאים לטעמי יותר, אם בכלל, לעבודה עם ילדים שאינם אוטיסטים.
אני למדתי
23/10/14 19:03
41צפיות
מה השאלות שלך?
מה הסיבה להחלטה כל כך דחופה ?
23/10/14 19:38
29צפיות
כדי להשקיע בהחלטה חשובה, לא צריך לחסוך בזמן.
האם את יכולה לספר מה הרקע שלך ומה הקשר שלך לתחום?
בירור לגבי דיור לנערה עם אוטיזם
23/10/14 19:26
37צפיות
הייתי רוצה לקבל עצות מעשיות איך מבררים איפה יש בארץ מקומות פנויים לדיור לנערה בת 15.5 עם אוטיזם בתפקוד בינוני נמוך? 
האם מישהו יכול להמליץ על מקומות שכדאי לפנות אליהם ואיך ? כפרים? פנימיות? הוסטלים? אנשי קשר?
אני במקביל מנהלת את התהליך האדמינסטרטיבי מול העו"ס ומשרד הרווחה על מנת לקבל אישור לדיור חוץ ביתי, אבל מכיוון שהתהליך לוקח חודשים... רציתי כבר להתחיל להבין איך מבררים לגבי המקומות עצמם.
תודה מראש על כל עצה והכוונה!
º
חייל בן 20 אספרגר בתפקוד גבוה מחפש חברה
23/10/14 18:52
37צפיות
ברוך הבא
23/10/14 18:58
22צפיות
כיון שאין ניקוד, לא ברור אם כוונתך לחֶברה או חֲבֶרה
 
בכל מקרה אתה מוזמן להצטרף אלינו,
ואולי עם הזמן תמצא מבוקשך
יש את רוח הדברים, הפרטים וההקשר בו נאמרים הדברים
22/10/14 23:41
68צפיות
כל אחד מהדברים הוא עולם ומלואו, עומד בפני עצמו, תלוי באחר, חסר ערך בפני עצמו.
יוצאים מהגן בדרך הביתה.
אני : איך היה היום בגן ?
הוא : הכי כיף בעולם.
אני : אכלת, שתית היום ?
הוא : היה גנן עם מפוח, עשה המון רעש, עזרתי לו לנקות ולגנן, .... ועוד ועוד
בועה : ......
דוגמה בערך מהחיים, כל אחד יכול להשלים מנסיונו, אין צורך בפרטי המקרה המסויים כדי להבין את הרעיון
צריך לראות את התמונה הכוללת והמשלבת בתוכה את כל האלמנטים בו זמנית
הילד בגן כ-8 שעות ויותר, אי אפשר לבטל את נושא התזונה,
הוא מקיים תיקשורת נפלאה אם רק מקשיבים, קשר עין ער, הומור, היגיון בריא  ועוד דברים טובים...
אפשר כל יום לברר עם כל הצוות מה אכל כמה ולמה, להבנתי אחרי מספר ימים זה ימאס לכולם.
ואפשר ללמוד לפתח תקשורת משותפת בכל גיל, אם לא יצרנו מיטענים שחוסמים ומסתירים את מושג התקשורת, לא צריך לדובב ולא כלום.
ככה עוזרים לילד שהבאנו באהבה לאט ובסבלנות לראות את עצמו, את ערכו, את יחודו ויש סיכוי טוב שימצא את מקומו ורצונותיו לא ע"פ אמות מידה מקובלות כי אם בדרכו
ככה לדוגמה
או ככה
למה שלא ניתן את האפשרות לכל אחד למצוא את דרכו, לצאת מהמכונה
זה לא פשוט לא קל ולא דבש
אבל רגע, מה מחכה בעולם הנט"י ?
אני לא רוטשילד, וחומר אין הרבה
אז לפחות את הזכות לחיות עם עולם פנימי עשיר ויחודי לא אגזול בשביל להיות כמו כולם
וזו ראשיתה של תקשורת שמומחים ויועצים לא יתנו.
כי אם האידאל זה להיות כמו כולם, חלק מעדר הפסדתם, לא מספיק שאתם... גם יצא ילד כזה.
זה מה שאנשי מקצוע בדר"כ יודעים לתת.
הם מאבחנים, מטפלים, לפעמים אפילו מוציאים מהספקטרום  וחיים טוב כסוג של מובילי העדר.
אבל אם האידאל להיות יחודי ומיוחד אז זו צריכה להיות הדרך שתובילו אליה כהורים.
כמובן שאי אפשר בלי אהבה מתן ערך ושאר ביטויים, אבל זה בפני עצמו לא שווה הרבה בעדר
רק ללמוד תיקשורת מכבדת שיוויונית ונותנת ערך, וכדי להצליח בזה צריך לא רק מלל, כי אם מעשים בפועל, יצירת אפיקי תקשורת לא מילוליים ושינוי עצמי של סדרי העדיפות בחיים.
יתכן ולהבין מראש את הבחירות השונות לעומקם יעזור....
בהצלחה בדרך
 
 
 
23/10/14 18:28
15צפיות
אם כל מה שכתבתי היה ברור ומובן לא היה נולד מקצוע כמו ניתוח התנהגות
 
ואחרי נהיגה בקריית קודש בני ברק אפילו אני לא מבין מה כתבתי
אולי זו הבעייה
ניתוק קשרים
57תגובות
20/10/14 21:27
360צפיות
לפי הבנתי בתי לוקה באספרגר ובמשך שנים כנראה בגלל אי הבנתה את ההיתנהגות שלי ושל בעלי נתקה את קשריה עימנו נכון להיום כבר 10 שנים. הבת לומדת רפואה  בחו"ל- בחורה חכמה דוברת שפות  ואינטיליגנטית,אבל עד היום כמעט ללא חברות וחברה. 
האם יש איזה שהוא דרך להסביר לה שהיא לוקה...

(המשך...)
לפי הבנתי בתי לוקה באספרגר ובמשך שנים כנראה בגלל אי הבנתה את ההיתנהגות שלי ושל בעלי נתקה את קשריה עימנו נכון להיום כבר 10 שנים. הבת לומדת רפואה  בחו"ל- בחורה חכמה דוברת שפות  ואינטיליגנטית,אבל עד היום כמעט ללא חברות וחברה. 
האם יש איזה שהוא דרך להסביר לה שהיא לוקה בתיסמונת ואולי כתוצאה מכך תשוב לקשר עימנו.
קורס תמלול
23/10/14 09:33
54צפיות

קורס תמלול ראשון מסוגו נפתח,
מטרת הקורס היא להעניק הכשרה מקצועית ממוקדת להורה אשר יוכל לעבוד באופן עצמאי, ללא מגבלת זמן, מקום ולחץ. הקורס יכשיר אדם לעבוד כעצמאי בתמלול והעברת קבצים ללקוחות. לפרטים ניתן למלא את הטופס ולשלוח למייל.
 
יש תנאי קבלה מבחינת מצב אישי וכו'?
23/10/14 09:54
34צפיות
כי כתבת שהקורס מיועד להורים..מה עם מי שאינו הורה?
האם מותנה בקריטריונים לפי מצב כלכלי, ילדים מיוחדים בבית, גיל המועמד, וכדומה?
לא ממש ברור כאן.
אגב, חב' "יפעת" בת"א, עוסקת בדיוק בזה..
23/10/14 10:28
29צפיות
אז לא ברור אם יש כדאיות כלכלית לעוסק קטן בביתו בתחום הזה.
אין לי מושג מה מצב התחרות בענף, כמובן.
"יפעת" עוסקת גם בתחומים נוספים בנושא, כידוע. וזו חברה די גדולה.
שלום, שאלה לגבי השעיה מדירה בקהילה או השעיה לצמיתות
20/10/14 16:59
120צפיות
שלום, אני גר בבית אקשטיין בחיפה ואני נמצא בדירה בקהילה.
עכשיו , הייתה לי שיחה עם המנהלת , לגבי בחור שאני לא מסתדר איתו בדירה.
אז הבעיה, היא שהבחור עושה רעש ולא מתחשב .
אנחנו עשינו שיחה עם המנהלת, שכל אחד,
העלה מה מפריע לו לגבי השני , אז הוא ציין שמפריע לו ,שאני מעיר לו, לגבי הרעש שהוא עושה במרחב הציבורי.
שהוא מדבר בקול רם, ואני הערתי שהוא עושה לי רעש , מתנהג בצורה ילדותית בשיח דיירים.
עכשיו, אני מודה שאולי באתי צעקתי עליו בגסות לפעמים ,הוא טוען שאמרתי לו שהוא אפס וקיללתי אותו.
עכשיו, לתומי חשבתי שהמנהלת , תטפל בו, הרי הוא עושה רעש ולפחות תגיד שיכנס לחדר וכדומה.
זה היה בדיוק הפוך , בנוסף לכך היא אמרה שאם מישהו ידבר בגסות , או יעיר לצד השני לגבי ברעש בצורה לא מכובדת.
 
היא תעיף אחד מאיתנו מהדירה , עכשיו , השאלה היא: האם היא באמת יכולה להעיף , על כל פעם שאני אעיר לו
או אצעק עליו בגסות וכדומה, כלומר, אני לא איזה רובוט או משהו, קורה שצועקים , או אפילו מדברים בגסות.
האם היא באמת יכולה להשעות על כל פעם שאני אצעק או אדבר בצורה לא מכבדת.
אם למשל, אני לומד לבחינה והבחור עושה לי רעש בדירה , אז אני עלול להתעצבן ולצעוק עליו שיהיה בשקט, כי אני לחוץ מהבחינה.
מה אפשר לעשות , אם היא מעיפה אותי מהדירה , האם זה הפיך ?
º
מן הסתם זה לא הפיך. אי אפשר להעביר אותך לדירה אחרת? לא איתו?
21/10/14 08:40
26צפיות
למה לחכות שזה יקרה?
21/10/14 15:25
57צפיות
נראה לי שעדיף לנסות לפתור את זה מראש, ולא לקוות שזה הפיך.
 
אילו היית מצליח להבליג על רעשיו, ולא לצעוק ולקלל אותו,
לא היה מצב ששניכם "לא בסדר", אלא אתה היית "בסדר" והוא לא.
אז ההמלצה שלי היא שתנסה להתאפק, לבקש ממנו בנחת שיהיה יותר בשקט,
להסביר שאתה מתכונן לבחינה, או סתם שזה מפריע לך.
אם הוא ימשיך להרעיש, תוכל להעלות זאת בשיח דיירים
לא בהתקפה עליו, אלא באופן ענייני: יש לך קושי ואתה מתייעץ איתם.
תגובה
21/10/14 20:15
56צפיות
אוקי, עכשיו אין לי בחינה
הבעיה היא שאם תהיה לי בעתיד בחינה, אז אני אעיר לו
בעדינות כמו שאמרת, אז הוא יגיד שזכותו לדבר במרחב החיצוני,
אני אדפק, כי לא יחכו לי עם הבחינה עד שהעניין יפתר.
בנוסף לכך, כמו שציינתי שוחחתי על זה עם המנהלת, לא משנה מה יגידו או לא יגידו בשיח דיירים.
המנהלת נתנה לו לגיטמציה לדבר במרחבים הציבוריים, מבחינתו הוא יכול לעשות מה שהוא רוצה.
הוא פשוט ימשיך עם התירוצים שלו, למנהלת לא היה איכפת מהבחינה שלי גם בעבר.
רק אחרי , שהגשתי תלונת לקוח, התחילו לזוז עניינים,  בשיחה האחרונה היא התייחסה בצורה כזאת לא משהו,
צעקה עליי , כלומר אני לא ממש חושב שמעניין אותה שיהיה לי איכות חיים בדירה או לא
אני לא יודע , האם להגיש תלונת לקוח או לא , אני יושב בחדר שלי ושם אטמי אוזניים ומקווה לטוב.
זאת תכלס, האפשרות היחידה
º
במצב כזה, הייתי באמת מחפשת דירה אחרת
22/10/14 08:42
19צפיות
תגובה
22/10/14 18:39
34צפיות
אבל אז , אני אצטרך לשלם שכר דירה ואוכל
פה אני מקבל מימון לדברים
º
אין לבית אקשטיין דירות נוספות באזור עם אותו סידור?
22/10/14 20:47
9צפיות
אולי יש לך בקרבת מקום...
23/10/14 09:47
29צפיות
איזה ספרייה עיונית או מקום אחר שאפשר לשבת בו וללמוד בשקט לבחינה?
איך מתמודדים עם מצב של אי וודאות לגבי העתיד?
19/10/14 23:43
156צפיות
היי לכולם :) מה שלומכם?
אני מקווה שהכל בסדר, ושתקופת החגים עברה עליכם בנעימים.
רציתי לשתף בנושא שדי מעסיק אותי לאחרונה.
למעשה, אפשר לומר שהוא מעסיק אותי מאז שהודיעו לי
שאני מאובחן עם אספרגר, לפני כשבע שנים.
 
אפתח ואומר, שבעיניי אם כל בני האדם היו נולדים שווים,
וכל אחד מאיתנו היה מסוגל להשיג כל מה שהוא רוצה,
החיים של כולנו היו הרבה יותר פשוטים :)
אבל זה לא המצב, ואני לא מאותם אנשים שמאמינים
שכל אחד מסוגל להשיג הכל.
לכן, אני חושב שכל אחד מאיתנו, ללא קשר לקשיים
שהוא מתמודד איתם, צריך לדעת מה הוא מסוגל להשיג ומה לא.
 
במקרה שלי, אנשים מסביבי וגם אני טוענים שאני נמצא
בתפקוד מאוד גבוה. יתרה מכך, יצא לי לפגוש אנשים שטענו
שהם כלל לא שמים לב לקשיים שלי בתקשורת.
יכול להיות שזה משום שהקשיים שלי באים הרבה יותר
לידי ביטוי בקבוצה, אז קשה לי לדעת מתי תורי להשתלב בשיחה
וכו', ופחות בדו שיח.
 
הבעיה מתחילה בכך שלצד דברים שאני עושה שמוכיחים לי
ולאחרים שאני בהחלט בתפקוד גבוה, יש דברים שאני מרגיש
שמוכיחים ההפך.
למשל, מצד אחד אני מתנייד מצוין בתחבורה ציבורית
(באוטובוסים, רכבות וכו'), אבל מצד שני המוטוריקה העדינה
שלי לקויה: אני לא מתגלח בדיוק כמו רוב האנשים, ומתקשה לפעמים
במריחת גבינה על לחם, למשל.
 
לפעמים אני מרגיש, שחשוב לי לצמצם למינימום את השונות שלי
בהשוואה לאחרים. במילים אחרות, אני מרגיש שחשוב לי
לחיות חיים נורמטיביים ככל האפשר, כאחד האדם :)
 
בנושא רישיון הנהיגה הרחבתי מספיק ואני לא מתכוון לדון בו שוב,
אבל יש תחומים נוספים שבהם הייתי רוצה להרגיש "כמו כולם",
ואני בספק אם זה יקרה. אני לא יודע למה אני מסוגל ולמה לא.
 
אני לא יודע אם אני מסוגל להיות בקשר עם בחורה רגילה
(נ"טית), למרות שאנשים רבים מאמינים שאני מסוגל לכך.
אני לא בטוח שהם צודקים, לאור הניסיונות שלי בעבר
להיות בקשר עם בחורות רגילות שלא עלו יפה.
 
בהמשך לנושא הזה, אני שואף לעזוב את הבית בדרך רגילה,
כמו שהוריי עזבו את הבית, למשל, ומאמין שאני נמצא בתפקוד
מספיק גבוה בשביל לעשות את זה, ושלא אצטרך לעבור דרך
מסגרת ביניים כמו הוסטל או דיור מוגן.
חשוב לי לציין, אגב, שאני לא חושש ממעבר להוסטל עצמו,
או מאיך אסתדר עם המדריכים, אלא יותר מאיך אסתדר עם הדיירים.
שכן, אספרגרים כידוע נוטים "לחפור" לפעמים וזה עלול להתיש אותי,
וגם רבים אחרים.
 
החלום שלי הוא לעזוב את הבית בדרך רגילה, כפי שציינתי,
ולעבור לגור עם בת זוג.
למה? משום שאני רואה בזה הכי מעט סיכון, במיוחד אם מדובר
במישהי שאני נמצא איתה בקשר זוגי כבר מספיק זמן
(שנה לערך), ואנחנו אוהבים ומקבלים אחד את השנייה :)
 
לאמא שלי יש דירה בדרום ת"א שמיועדת לזוג,
והסברתי לה שאני מקווה למצוא זוגיות חדשה בקרוב,
ושאם אני אראה שהקשר מתקדם בכיוון הרצוי,
אני אציע לבת הזוג שלי שנעבור לגור בדירה של אמי :)
בסה"כ זו דירה נחמדה בת"א, ואני מאוד אוהב את העיר הזו.
מה גם שאם אגור בת"א, הרבה פחות יפריע לי שאין לי רישיון.
אפילו אמא שלי, טוענת שאם היא הייתה גרה בת"א,
היא הייתה מוכרת את האוטו שלה :)
 
אבל...האם אני באמת מסוגל?
האם יש לי היכולות להתחתן? להקים משפחה?
אני רוצה להאמין שכן, אני אשיג את כל מה שאני רוצה.
אבל בתוך תוכי, אני לא מאמין שיש אדם אחד בעולם
שמסוגל להגשים את כל החלומות שלו.
ואני לא אומר את זה ממקום של פסימיות,
אלא כי אני מציאותי.
 
אשמח להערות/הארות/תובנות וכל מה שעולה על דעתכם :)
 
שיהיה לכולנו שבוע טוב, וחזרה מהירה לשגרה.
עד שלא תנסה, לא תדע האם אתה מסוגל או לא
20/10/14 00:25
50צפיות
יכול להיות, שנסיון ראשון היה לא טוב, אבל נסיון חמישי, למשל, מוצלח.
לדעתי, צריך להאמין בעצמך, לנסות, ללמוד מטעויות, לנסות שוב.
 
בהצלחה
עד פרטים קטנים - את המטוריקה אפשר
20/10/14 00:27
55צפיות
לשפר בעזרת תירגול.
 
בן שלי למד למרוח קריך בגיל 4, ותפקוד שלו נמוך בהרבה משלך.
מוטוריקה אצל אוטיסט קשורה לנשמה,לנפש
21/10/14 04:07
42צפיות
אני תורגלתי במשך שנים לכתיבה,כל זה היה כמובן לא רק בזבוז זמן אלא עינוי מיותר ובסופו של דבר התנדף ונעחם בגיל מבוגר כי זה לא היה אמיתי.מה שמיייחד אוטיסט זה קשר חיוני במיוחד בין הגוף לנפש, הדבר מתבטא גם דרך מה שנקרא "תכנון תנועה",אצל אוטיסט יש קשר יחודי ועמוק וחיוני בין זכרון ותנועה, תרגול הורס את הקשר הזה.
לדעתי אם תגור לבד יהיה לך יותר קל למצוא בת זוג קבועה
20/10/14 09:55
49צפיות
נשים רבות נרתעות מגברים שגרים עם ההורים. ואם ידעו שיש לך דירה משלך בתל אביב, בכלל תהפוך לרווק מבוקש.
עד שלא תנסה לא תדע
20/10/14 10:27
45צפיות
תנסה הרבה דברים.
וגם לא כל כישלון אומר שלא תצליח בסיטואציה קצת שונה.
למשל יש מקומות עבודה עם אנשים שיהיה לך קשה יותר לעבוד איתם, ואחרים עם אנשים נעימים וסובלניים יותר.
וזה בלי שום קשר לרמת העבודה.
אגב,
מה עם לעבור קודם לגור עם שותפים -לפני שעוברים לגור עם בת זוג?
ככה דברים לא תלויים אחד בשני,
וגם אתה מתרגל את המיומנויות -כמו התחשבות וכ"ו בלי שחוסר הצלחה בשל היעדר ניסיון יסכן את הזוגיות שלך.
האפשרות קיימת, אני פשוט חושב שיש בזה יותר סיכון
20/10/14 23:19
29צפיות
מאשר לעבור לגור עם בת זוג.
יחד עם זאת, אני יכול בהחלט להציע לכמה חברים שלי
שנתארגן יחד ונשכור דירה. אני לא פוסל את האפשרות הזו,
אבל כאמור, היא כרוכה ביותר סיכונים לפי דעתי.
º
למה?
21/10/14 14:43
9צפיות
איך מתמודדים עם קשיים
20/10/14 13:07
55צפיות
שלום לך .אינך מציין את גילך ולכן נניח שאתה בן 18. אם אכן זהו המצב, אלה השאלות שאמורות להטריד אותך. כלומר בעניין זה,הדאגה לעתיד,אתה כמו כולם.
לדעתי במידה ויש לך שאלות שמטרידות אותך שוב ושוב כדאי להתייעץ עם מישהו או מהמשפחה קרובים וכ"ו ואם זה הופך למטריד ממש,עם בעל מקצוע, יחד עם ההורים או בידיעתם . בכל קופת חולים יש בעלי מקצוע ללא עלות או בעלות סמלית.
ועניין אחד אחרון -המחשבות האלה הן הטבעיות והבריאות וכולם חווים אותם בצורה זו או אחרת
º
אני בן 22, כתוב בכרטיס שלי. תודה לך :)
20/10/14 23:17
13צפיות
אני מאמין סך שאתה מסוגל
21/10/14 00:28
29צפיות
אתה הרי כבר מתחיל עבודה   חדשה בהצלחה
º
תודה רבה :)
21/10/14 01:08
9צפיות
גם אדם שונה הוא כאחד האדם
21/10/14 03:59
41צפיות
אני יודע שזה נשמע לאנשים כאן לגמרי מטורף אבל לא רק ששונות ויחוד לא עומדים בסתירה לאנושיות אלא שאלה בדיוק הדברים המאפשרים אותה,נראה כאילו אוטיסטים ובני ביתם לוקים במיוחד בגזענות עצמית, סביר שזה בגלל שעליהם מופעל הלחץ הכי חזק "להתיישר", אבל ביום שנבין שגם ואולי אפילו דווקא ורק השונה הוא בן אדם אז כל אחד מאתנו ישיג את הכל, בשמחה, בקלות, בתענוג והנאה.הנטייה האוטיסטית לאחד על אחד היא ביטוי לרגישות אנושית ליופיו של היחוד,לעומק,לאינטימיות מהותית מזו שאפשרית כיום בגלל שהקבוצה האנושית עדיין מסונכרנת ברובה לעדריות בבונית.הרגישות הזאת מתבטאת גם כקשר מאוד עמוק בין תנועה לרגש,מכאן גם הנטייה לנגינה וציור וליכולות אוטודידקטיות גאוניות מצד אחד ומצד שני נטייה להסתבך דווקא במה שמובן מאליו ופשוט לכולם.אני נהג מצויין, כי אני נוהג כאוטיסט ולא כאדם נורמטיבי,אותו הדבר תקף גם לשאר הדברים שאני עושה.כשתלמד לקבל את עצמך תוכל לעשות הכל, והכי טוב בעולם, עצם זה שאתה מעדיף אהבה נורמטיבית על המתנה המופלאה שבה אלוהים חנן אותך מראה שיש לך עוד דרך ארוכה לפני שתלמד להיכנע למי שאתה ואז תדע שתמיד היה לך הכל אבל דחית את זה כי ניסית להיות כמו מישהו אחר, מישהו שהוא הרבה יותר רע וטיפש ממך,אדם דמיוני שהוא כמו כולם.
º
האם אתה מטופל באיזשהו מקום בקשר לקשיים שלך? ניסית בעבר?
21/10/14 08:31
16צפיות
שאלו חכם סיני זקן ובעל זקן גדול וארוך במיוחד שאלה כזו
22/10/14 22:30
30צפיות
כשאתה ישן אתה מכסה את הזקן או לא ?
חשב וחשב וגילה שאין לו מושג,
אז ניסה לבדוק ו...
מאז הוא לא נרדם ולא חכם
יש כמה גישות לחיים. קודם לדעת ורק אז לעשות, או ללמוד תוך כדי עשייה בחיים לדוגמה
לעשות ללא מחשבה יכול לפגוע
לא לעשות בכלל זה לא לחיות.
התשובה באמצע - באיזון
מי שלא עושה לא טועה
וגם לא חי.
למצוא את הדרך הנכונה יכול לקחת שנים ארוכות
אז מה שנשאר זה לקבל את עצמנו עם הטעויות בחיים
דוגמה
ואם כבר התחלתי....
22/10/14 22:48
25צפיות
מקריאת הודעות שלך מרגיש לי שהרבה פעמים אתה מודד עצמך ביחס לסטנדרטים שהחברה מציבה
אתה צעיר, זה הגיוני ומתאים.
אבל
מגיע יום בו אדם צריך לעמוד מול עצמו, זה הרבה יותר חשוב וקשה מאשר הדרישות והסטנדטים מהחוץ.
ככל שמקדימים לעשות זאת החיים מקבלים ערך רב יותר.
זה שיעור הרבה יותר חשוב בחיים דרישות חברתיות ונראה לי שאתה יכול להתחיל ללמוד אותו, לאט אתה צעיר, אבל להתחיל להיות מודע לזה שיש דרך כזו ולהתחיל לקבלה.
איך לדובב לספר חוויה
19/10/14 23:49
212צפיות
היי :)
אני חונכת ילד PDD בכיתה ג ורציתי להתייעץ אתכם איך אפשר לדובב אותו לספר חוויות מהיום-יום שלו, בעיקר מבית הספר.
אולי ע"י דף עזר או כרטיסיות.הרעיון הוא כמה שפחות "לתחקר" אך עדיין שיהיה מקום לשאלות מובנות כמו "מה עשית בהפסקה?", "מה למדת בשיעורים?" וכו' כי אם אתן לו יד חופשית לספר הוא ידלג על הרבה פרטים...
אשמח לרעיונות. תודה!
איך הוא מתנסח בכתב?
20/10/14 00:02
85צפיות
אם יותר קל לו להתבטא בכתב מאשר בע"פ,
את יכולה להכין לו כרטיסיות. זה נראה לי רעיון טוב :)
או פשוט לבקש ממנו שיכתוב לך איך היה לו היום,
ובהמשך לשאול אותו שאלות בנוגע לדברים שהוא כתב.
 
בהצלחה!
20/10/14 10:57
32צפיות
מנסיון שלי עם הבת שלי על הכתב הרבה יותר קל לה  על להתנסח בעל פה
לשאול שאלות יותר מפורטות עם
20/10/14 00:20
88צפיות
שימוש במילים "בהתחלה", "קודם", "אחרי זה".
כמו, למשל" "שמעת צילצול של הפסקה ?"
                "אחרי צילצול מה עשית? ", "מה היה אחרי?"
 
את יכולה גם לשאול שאלות יותר פשוטות, שדורשים לענות כן או לא : "אחרי צילצול יצאת לחצר ?", "היו שם ילדים מהכיתה?".
 
את יכולה גם לשאול שאלות שמאפשרות בחירה : "בשיעור ספורט שיחקתם או רצתם ?".
 
את גם יכולה לשאול שאלות טיפשיות, שיעשו לו חשק להתוכח "נכנסת לכיתה והלכת לשון ?"
 
אפשר גם לנהל איתו שיחה, לא רק לשאול . למשל, אם הוא אמר, ששיחק בכדור, אפשר להגיד, מה את עשית או לא עשית בגילו. את גם יכולה לשתף אותו במה עשית במשך היום.
מוסיפה לדברי אסא
20/10/14 05:28
74צפיות
להצטייד במערכת השעות של הילד ,מבית הספר, וכן לבקש שהמורה/גננת תעדכן בכל יום במחברת קשר אם היתה פעילות מיוחדת, ואז פשוט במהלך השיחה לשאול שאלות מנחות בהתבססות על המידע שיהיה בידיך.
º
20/10/14 21:00
4צפיות
שאלה 'טפשית' עלולה להיות מסוכנת
20/10/14 13:37
58צפיות
אם הילד מבין הכל בצורה ישירה.
לשתף בחוויות שלך
20/10/14 07:55
64צפיות
להתענין ולהשתתף בחוויות שלו.
למשל וואו זה נשמע כיף, גם אני הייתי רוצה"

"איזה באסה"
מה את רוצה להשיג מהתחקור המדוייק?
אסור לדובב
20/10/14 09:09
104צפיות
נקודה.
הוא ישתף אותך אם הוא ירגיש שאת ראויה לזה או שזה באמת חשוב לו.
מה גורם לך לחשוב שיש לך בכלל הזכות להכריח אותו לשתף אותך בחיים שלו? המשכורת שההורים שלו משלמים לך?....
הבן שלי לא היה מספר כלום
20/10/14 13:39
76צפיות
אם לא היו שואלים .
הוא חשב שאם לא שואלים אז אף אחד לא רוצה לדעת.
ואם היו שואלים שאלה פתוחה, לא היה לו מושג מה רוצים ממנו.
וואלה, היא בכלל לא ההורה שלו.
20/10/14 19:52
63צפיות
באמת לא ברור למה שהוא יספר לה מה עובר עליו.
היא החונכת . אז למה לא
20/10/14 20:54
52צפיות
לדעתי ילדים כן רוצים לחלק חוויות. רק שלא"סים  קשה לעשות את זה בצורה 'מקובלת'. והבעיה נוצרת כשזה מה שמצופה מהם.
תבקשי מהצוות שיצלמו אותו בבית הספר
20/10/14 11:00
81צפיות
הבן שלי שמח מאוד לספר לי מה רואים בתמונה, זה מאוד עוזר לו לשתף.
כחונכת ילד על הספקטרום
20/10/14 11:01
109צפיות
חשוב מאוד שתביני שילד על הספקטרום לא ניתן לדובב על פי הרצונות שלך,
הוא ישתף אותך בדרך שלו, על פי דרכו ומתי שהוא ימצא לנכון, כל ניסיון שלך לדובב אותו שלא על פי רצונות שלו
יגרום לו תחושות לא נעימות, בקיצור תזרמי איתו  ללא דיבוב , את רק יכולה לבקש ממנו לשתף אותך בחוויות שלו  בצורה כתובה
אבל לבקש בצורה שזה יהיה
כמשחק נעים עבורו ממש לא כניסיון דיבוב ישיר!!
 את גם יכולה לבקש ממנו להראות לך {אם הוא טוב בתחום} לצייר לך חוויות מיומו.
וכן חשוב לתת לו יד חופשית מאוד מאוד חשוב!!
באמת חשוב לעשות את זה בצורה שילד אוהב
20/10/14 11:15
61צפיות
(צריך לחפש אותה), לא כך שהוא ירגיש , שחייב לך לספר.
בן שלי בזמנו אהב, כשיושבים איתו ומציירים את החוויות (אני מציירת, לא הוא), הוא מסתכל, ואומר, מה לצייר. ציור יכול להיות פשוט ביותר.
 
צריך לחפש דרכים שונות, ואז לעצור על מה, שהוא מעדיף.
º
20/10/14 11:30
5צפיות
מה המטרה הגדירו לך?
20/10/14 11:49
67צפיות
למה את מעוניינת לדובב אותו ועוד לפרטי פרטים?
זו שאלת מפתח
20/10/14 12:35
58צפיות
כמאמר המשורר:
"יש בשכונה שלנו כמה אנשים
שאין להם שום סיכוי לראות אותי מלפנים"
 
המניע לשאילת השאלות, הוא אחד הקריטריונים למיון האנשים
בין אלה שיש להם סיכוי לאלה שאין להם
אני באמת לא אוהבת את המילה 'לדובב'.
20/10/14 13:44
38צפיות
מה שצריך לעשות זה לנהל שיחה. וגם כשיש שאלות שהילד עונה כן או לא , או בחירה בין שתי אפשרויות, זו שיחה. מי שרוצה שילד אוטיסט יתאר את חוויותיו כפי שילד 'רגיל' עושה ללא מאמץ (ובדרך כלל ביוזמתו ללא צורך ב'דיבוב') , לא יצליח להשיג את זה.
לדעתי 'לתחקר' זה מצויין
20/10/14 13:35
45צפיות
כי הבעיה אלה לא החויות, אלא הקושי לספר עליהם.
והקושי הגדול הן השאלות הפתוחות. למשל שאלה 'איך עבר עליך היום?' היא שאלה קשה ברמה מאוד גבוהה. כי אי אפשר לדעת ממה להתחיל. אפילו 'מה עשית בהפסקה?' או 'מה למדת בשיעור?' הן שאלות פתוחות קשות.
הכי טוב בהתחלה להתחיל אם שאלות ממוקדות ועדיף שהתשובה יהיה כן או לא. למשל 'האם בשיעור חשבון למדתם חיבור?', או 'האם בהפסקה ראשונה שיחקת עם ילד זה וזה?'.
כתבת שאת חונכת. האם את נמצאת איתו רק אחרי צהרים ויש לו סייעת בבית ספר?
תודה לכולם על הרעיונות
20/10/14 14:34
83צפיות
אני חושבת שהמילה "לדובב" שבחרתי בה היא לא מתאימה,
הילד מספר בכיף, אין לי עניין לחקור ולהכריח אותו לספר חלילה, הכל נעשה ברוח טובה והוא ממש לא חייב לדבר על דברים שהוא לא מעוניין.
הרעיון הוא לעזור לו להתבטא ולפרוט את החוויה הגדולה (יום בבית הספר נניח) לחלקים קטנים יותר.
כי שאלות פתוחות וכלליות כמו "איך היה היום?" מהוות קושי.
אספר מה עשיתי עם הבן שלי
20/10/14 20:59
56צפיות
(הוא כבר אחרי צבא )
הגישה היא לא 'לעזור לו' אלא לשאול שאלות ממוקדות כדי שיהיה ברור מה שואלים. לכן בהתחלה לפרק הכל לשאלות קטנות וברורות ברמת שיעור ראשון, הפסקה ראשונה, שיעור שני, הפסקה שניה וכך הלאה. זה לא מתקבל כ'חפירה' אלה כמשהו שמבהיר מה הצד השואל רוצה לדעת בדיוק. ועם הזמן (לא מהיום למחר, הכל לוקח זמן ואין לוחות זמנים) אפשר לעבור לשאלות יותר כלליות.
איך לפתוח תקשורת
21/10/14 08:39
58צפיות
ולא "לדובב". 
"איך היה היום" או בכלל שאלות פתוחות וכלליות סוגרות את התקשורת במקום לפתוח אותה. זה כמו "מה שלומך" שהתשבוה היחידה עליה היא "טוב תודה".....
הצורך לפרק את החוויה השלמה לחלקים קטנים מיותר לחלוטין ומרמז על הצורך שלך לנרמל את התקשורת שלו, ואז את מאבדת אותו.
תתקני את השגיאה שלך ותנסי לחבר את החויות שלך לשלמות במקום לפרק אותו....
מטרת הטיפול היא לעזור לו להרגיש שלם עם עצמו וככל שהוא שלם יותר כך היכולת שלו לתפקד, להשיג עצמאות או להצליח להגשים את עצמו גדולה יותר. 
º
מה זה אומר "לחבר את החויות שלך לשלמות במקום לפרק אותו" ?
21/10/14 18:44
11צפיות
זה אומר לשים לב להקשר
23/10/14 08:17
8צפיות
ובמקום להניח שהילד מפגר ולא יודע ולכן צריך לפרק לו דברים מסובכים מדי לחתיכות קטנות אפשר להניח שהילד מודע למורכבות שלכן לא מאפשרת שיתוף מידע שבלווא הכי לא ברור אם הוא כל כך חשוב ומהותי כפי שנדמה.בכלל, יש טעם בנסיון לכבד אנשים, אפילו אם הם ילדים, אפילו אם הם ילדים אוטיסטים.למה נדמה שילד אמור לחלוק את כל פרטי התנסותו?אולי הוא זקוק לפרטיותו השקטה על מנת לעבד פרטים אלה כהלכה שתאפשר לו עמדה ועמידה עצמאית יותר.אולי כשדוחפים אותו לתת לדברים צורה הוא מאבד את הקצב והזרימה שמאפשר לו הפנמה מהותית של אירועי חייו.על מה אנחנו מדברים כאן? על דאגה לשליטה על הילד או לשלומו? האם יתכן שיותר מדי פעמים יותר מדי אנשיםם מבלבלים בין השניים?אני בטוח שכן.
את אומרת "תתקני את השגיאה"
21/10/14 18:50
33צפיות
ולא מסבירה, איך בדיוק אפשר להתחבר לחוויה של ילד
חיבור של הבנה
21/10/14 19:11
32צפיות
אם אתה מבין אותו או לפחות מנסה להבין אותו - מתוך החוויה שלך - נוצרת תקשורת משמעותית.
אם החוויה שלו זרה לך, או אם אתה מנוכר מהחויות שלך - אין שיתוף ואין תקשורת.
וזו בעיה אמיתית אם החוויה הקיומית שונה, לכן הדרך להתגבר על פערים כאלו היא לא במילים אלא במעשים, בתנועות, בצלילים. 
ואז, אם יש צורך או משמעות, יגיעו גם המילים....
חלקים קטנים
21/10/14 08:52
50צפיות
מרוב עצים לא רואים את היער
מרוב יער לא רואים עצים
כמעט לא מכיר אדם שחף מטעות זו כולל אני
אז זה לא קשור לתסמונת זו או אחרת
זה רק שלב כזה שלפעמים לוקח כל החיים להבין
כמו ששואלים מה נשמע לא מתכוונים באמת
ולהפך
המשמעות נמצאת בהקשרים
21/10/14 16:36
41צפיות
אם מנתקים מילה ממשפט או משפט מפיסקה מאבדים את המשמעות של הטקסט,
אם מנתקים את החוויה ומפרקים אותה לחלקים קטנים מאבדים את משמעותה ואת היכולת להבין אותה.
אם מישהו מבקש ממך לפרק את החוויה שלך הוא אומר שהוא לא רוצה להבין אותך....
 
בטיפול משתמשים לפעמים בשיטה הזו כדי לנטרל זיכרון כואב מהמטען הרגשי אבל זה דורש רגישות גבוהה ותקשורת מעולה, כי תמיד קל יותר לפרק משהו מאשר להרכיב אותו בחזרה....
החיים בנויים מניגודים, טוב-רע, פנים-חוץ, גוף-נפש,
22/10/14 00:47
27צפיות
 
המודעות והבחירות שלנו הם שיקבעו אם אנחנו נהיה הלב, הבסיס או המרכז,
או שרוחות חולפות ואופנות יקבעו את גורלנו וגורל היקרים לנו.
ללמוד את זה באמת אפשר רק בתוכנו ובעצמנו
לא טוב היות האדם לבדו אבל הוא לבדו בין כה וכו (נתן זך אם אני לא טועה)
בגלל מה נשמע - טוב תודה ועוד מיני דיבובים כאלה
שמונעים תקשורת אמיתית
º
חתיכת אתגר....
22/10/14 22:52
7צפיות
איך לדובב
20/10/14 22:50
46צפיות
ראשית אני רוצה לחזק את ידיך על האיכפתיות. זה לא מובן מאליו.
שנית בהנחה שהילד מתקשר מילולית, את צריכה להבין כי כנראה,מתיג חויות אחרת. כלומר קודם הוא חווה ומיד מוצף ולא מתייק את האירוע בשל כך. אחר כך כשנרגע הוא יכל לתייק ואף להתיחס אליה. אלא שיתכן כי בין "התחנות " האלה  יכול לעבור זמן מה/רב.
במשך הזמן לומדים כיצד מוחו הספציפי עובד.לדוגמא הוא וודאי מספר לך ביוזמתו דברים שאירעו לפני זמן מה/רב
דבר קשה מאוד ללימוד
21/10/14 14:35
49צפיות
מתנצל על התשובה התמציתית. 
מדובר בהרבה תהליכים שמוערבים ולכן קשה ללמד - רצף, ברירה בין עיקר וטפל ועוד.
מה יכול לעזור?
עבודה על רצף
יש בדף הפייסבוק של "חשיבה חברתית" משהו שיכול לעזור
 
הרצף האוטיסטי הוא אחר
22/10/14 14:12
39צפיות
והוא אחר גם בגלל שמסיבה מאוד מעניינת אוטיסטים מבדילים בצורה שונה בין עיקר וטפל, ולכן מה שנחשב כעבודה טיפולית זה לא יותר מדיכוי שמוביל ויוביל לתוצאות מאוד קשות במקומות אחרים, אבל גם אז אף אחד לא ידע לקשור את זה ולכן גם לא יהיה מי שילמד לקחת אחריות לשם שינוי.
|*| נפתח פורום קצת אחרת |*|
22/10/14 11:20
24צפיות
מי מאיתנו לא מרגיש שונה לפעמים? או מוזר? שקשה לנו להשתלב בחברה.
פורום קצת אחרת נועד לאנשים שמרגישים קצת שונים וחריגים בחברה ורוצים להכיר אנשים שמרגישים כמוהם.

אתם מוזמנים להיכנס כבר עכשיו ולייעץ ולהתייעץ, לחבק ולנחם, לשתף בחוויות טובות ובחוויות לא טובות, לחלוק רגשות ופשוט לדבר.
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...
נושא לדיון מאוד חשוב
83תגובות
19/10/14 08:05
384צפיות
הנושא חשוב והוא  מגיע מדברים שקראתי גם כאן וגם מניסיון אישי, וגם שמעתי ,
הנושא: מסגרת לעומת הבית
למדתי שלאוטיסטים מאוד קשה הנושא של המסגרות ולכן יש הורים שבחרו עברו הילדים שלהם ח"ב לא אחת,
הם למדו שעצם השהות של הילד במסגרת...

(המשך...)
הנושא חשוב והוא  מגיע מדברים שקראתי גם כאן וגם מניסיון אישי, וגם שמעתי ,
הנושא: מסגרת לעומת הבית
למדתי שלאוטיסטים מאוד קשה הנושא של המסגרות ולכן יש הורים שבחרו עברו הילדים שלהם ח"ב לא אחת,
הם למדו שעצם השהות של הילד במסגרת גורם לו סבל ועצם להיות במסגרת איננה מתאימה לילד במיוחד לאור העובדה
שהמערכת החינוכית איננה בנויה נכונה כיום לילדים שלמידה בתוך קבוצה  איננה אפשרית לגביהם,
הדברים נכנונים גם לגבי השמה בהוסטל, לילד על הספקטרום קשה מסגרת וחיים בקבוצה אז ההשמה במסגרת של קבוצה כמו הוסטל
איננה הפתרון הנכון ויש למצוא פתרונות מסוג אחר,
ושוב למדתי זאת  מתוך ניסיון,
מה דעתכם בבקשה שיתוף פעולה בנושא כי לדעתי הוא מאוד חשוב לעתיד ילדינו.

עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה