לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
<div>גולשים יקרים שלום, וברוכים הבאים לפורום "אוטיזם ואספרגר". הפורום שלנו מיועד לכל מי שקשור לספקטרום האוטיסטי -הורים, משפחות,אוטיסטים בוגרים ומטפלים. בפורום משתתפים הורים לילדים בספקטרום האוטיסטי בכל רמות התפקוד. מטרת הפורום היא להיות לבית, מקום תמיכה, מרכז מידע ואתר שיחה לכל ההורים והמשפחות, מטפלים ואנשי הספקטרום עצמם. אנחנו מזמינים את כל המעוניינים לחלוק את חוויותיהם, רגשותיהם, שאלותיהם ודעותיהם, בנושאים השונים המעסיקים אותם בתחום זה. נבקש מכולכם לקרוא את תקנון הפורום ולהקפיד לנהוג על פיו, על מנת שהמקום יהיה נעים לכולם. גלישה נעימה מור ושלומית</div>

להיות 'כמו כולם' - ז"א ממוצע.
29/10/14 17:28
64צפיות
אין שום רע להיות ממוצע, זה המצב של רובנו המוחלט - אבל האם זו פסגת השאיפות ?
למשל כקבוצת תלמידים מסויימת עושה מבחן, הציונים מתפלגים הצורת פעמון. הרוב הממוצע כשמו כן  הוא , נמצא באמצע ויש קצוות.
הרוב נניח מקבלים ציון בים 60 ל 80 . כמה יחידי סגולה מקבלים 100 וכמה נכשלים. ואף אחד לא יבוא בטענה  לזה שקיבל 100  שהוא חורג מהכלל ושהוא חייב להתאים את עצמו להיות 'כמו כולם' (ז"א לקבל 80 או פחות).
רוב המערכות הטכנולוגיות שסובבות את חיינו מבוססות על
29/10/14 18:00
35צפיות
סטטיסטיקה
אי שם בדרך מישהוא התבלבל והפך את הממוצע למושא הערצה
סליחה על ההשוואה אבל כל עוד זה התאים גם להיטלר היה נוח להאמין ורק למלא פקודות
כאילו עד כמה
מתי תתעוררו
º
ממוצע כשמו כן הוא - ממוצע. לא פסגה. מי רוצה להגיע אליו?
29/10/14 18:30
13צפיות
º
הממוצע שהוא גם הרוב
29/10/14 18:31
15צפיות
אין לי מושג מי רוצה.
30/10/14 00:44
23צפיות
הדרישה היא להיות `כמו כולם`.
נכון מאוד, ואפילו כשילד מקבל רק 100 גם כן יש טענות
30/10/14 13:10
39צפיות
אם 100 נחשב בכיתה שלו לא נורמלי כי כולם מקבלים 60-80, יקראו לו חרשן חנון ויורם, ילדים רוצים להיות חברים שלו בשביל להעתיק במבחנים, מקנאים בו, לא לכל אחד כיף להיות יוצא דופן גם אם זה לטובה
רק אנשים חסרי יחוד חושבים שזה כיף להיות יוצא דופן ומיוחד
30/10/14 13:43
46צפיות
אנשים בעלי יחוד אמיתי סובלים גם מהיחס הסכיזופרני של הנורמה כלפי יחוד
וזה קשה מאוד
גם לכן שילוב זה אף פעם לא שילוב דרך יחודיו אלא רק דרך חיקוי
ומכאן שגם כל הקונספט של "כישורי חברה" הוא כל כך מתועב ומפריע ומכשיל 
º
30/10/14 15:00
7צפיות
למי שמאמין בקדושת הנורמה קשה לסבול את מי שיוצא דופן
31/10/14 08:16
6צפיות
אם היתה סובלנות לשונות, אולי היה יותר אפשרי לחיות חיים סבירים ואף טובים כאדם יוצא דופן,
ומי שיוצא דופן אפילו היה מצליח לכייף יותר בתור מי שהוא במקום שיתנו לו להרגיש כל הזמן שהוא לא בסדר, למה לא,
למה זה צריך להיות ככה שמי שיוצא דופן צריך לסבול כל הזמן ולהיות נתון לביקורת או קנאה מצד הסביבה.
גם ליוצאי הדופן יש הזכות להיות מסוגלים לנשום לרווחה,
במקום שאחרים ינסו לתקן אותם כל הזמן, במקום לסבול כל הזמן משיפוטיות, דחיה או קנאה מצד הרוב הקורא לעצמו 'נורמטיבי'
השאיפה להיות ממוצע, בינוני, אחד מהעדר שהולך אחרי כולם ולא חושב באופן עצמאי, מה שמכונה משום מה להיות בנורמה, גורמת לדיכוי כל מי שיוצא דופן וההפסד בסופו של דבר כולו של החברה
קדושת הנורמה
31/10/14 09:13
לקח לי המון זמן להבין את זה, אבל אנשים מקדשים את הנורמה כי הם מפחדים לחיות את עצמם וכל מי שחי את עצמו משקף את הפחד שלהם ולכן מאיים עליהם. 
 
החיים מפחידים, כי המוות הוא חלק בלתי נפרד מהם.....
סרטון מרגש על הזדהות עם דמויות המשנה של דיסני
31/10/14 08:33
מה האלטרנטיבה?
30/10/14 08:21
94צפיות
רגישות גבוהה לתנאי סביבה זה לא סימפטום של לקות או מחלה אלא תכונה, לטוב ולרע.
"תנאי סביבה" כוללים שני אלמנטים עיקריים: זמן ומרחב, וכולנו רגישים לסביבה לכן רגישות יתר היא רק אמצעי שעוזר לנו לזהות הפרעות סביבתיות.
 
"מרחב" - תנאי סביבה פיזיים משפיעים על כולנו, במודע ולא במודע. אני קוראת עכשיו את הספר "ספל הקפה שגרם לי להתאהב" שעוסק בקוגניציה גופנית - ענף חדש ומבטיח בפסיכולוגיה. ממולץ לכל מי שמתעניין בעבודה טיפולית (הורים, מורים, מטפלים, חונכים וכ"ו).  המידע הזה יכול לעזור לנו להבין עד כמה אלמנטים זניחים לכאורה כמו טמפרטורה, משקל, מרקם או צבע יכולים להיות גורמים משמעותיים בקבלת החלטות, התנהגות ותפיסת המציאות, ולבנות סביבה מתאימה לצרכים. (למשל - צבע אדום אפילו כרקע או כהערה צדדית או מספר עמוד מוריד את יכולת הביטוי הקוגנטיבית אבל מעלה את הפיזית). 
 
"זמן" - קצב הפעילות הוא הגורם המשמעותי ביותר עבור אסי"ם. השגיאה החמורה ביותר של התרבות שלנו היא המשוואה "זמן = כסף" ששולטת בכל המוסדות והארגונים, והורסת לכולנו את החיים. המפתח לשינוי הוא "זמן = חיים" ואת זה אתם יכולים ליישם לפחות בבית, בסביבה הפרטית ולא הציבורית. הקושי העיקרי הוא להסביר לאנשים איך הקשיב לקצב של החיים, כי כמעט כולם חירשים....
30/10/14 12:35
29צפיות
מסכימה בעקרון כמעט עם כל מלה שכתבת כאן.
ואנחנו אכן מיישמים זאת בבית.
הבעיה היא, שהילדים לא רוצים לחיות רק בבית,
ה למשל בחר לחזור לבי"ס ולא להמשיך בחינוך ביתי.
ומחוץ לבית יש קצב מוכתב חיצונית.
יש סביבה שאינה לוקחת בחשבון את הרגישויות שלהם.
אני לא רוצה למעוך את הרגישויות שלהם,
לא רוצה שיסבלו כתוצאה מהמפגש עם ה"חוץ",
כן רוצה לאפשר להם לעשות בחוץ מה שהם בוחרים/צריכים לעשות.
(למשל ללמוד או לקבל טיפול במרפאה).
 
זאת ועוד- "לבנות סביבה מתאימה לצרכים" -
ומה אם לאנשים שונים החולקים את אותה סביבה,
אפילו בבית, ובודאי מחוץ לבית,
יש צרכים שונים, לעיתים מנוגדים?
למשל:יושבים לשולחן לאכול, לבכור יש צורך לאקלל וה זקוק לשקט.
אני יודעת שתמיד אומרים שמאוד חשוב
30/10/14 17:16
20צפיות
שכל המשפחה תשב ביחד לשולחן. זו למעשה ה'סביבה'.
אני אישית חושבת שברגע  שיש צרכים שונים עדיף לא לשבת ביחד. אבל זו דעתי בלבד.
לא מזמן קראתי על זה מאמר שמסכם מחקר וממש התפעמתי
30/10/14 17:41
22צפיות
מישהו, נדמה לי שהוא אפילו פסיכולוג ואת יודעת עד כמה אני בז למה שהם עושים בדרך כלל, סוף סוף קלט שהמיתוס של כולם צריכים לשבת ביחד בזמן הארוחה הוא לא יותר מתופעה תרבותית זמנית וחולפת ששורשיה בסיבות ונסיבות שלא בטוח שכולנו נאהב לשמוע אותם

אצלנו לפעמים יושבים ביחד ונהנים מאיזה סוג לא בדיוק מקובל של ביחד ולפעמים לא
מה שבטוח שזה לא נחשב לאיזה מדד או כלל או מנהג שעצם ההקפדה עליו עומדת ביסוד ההגדרה של זהותנו כמשפחה
 
הביחד הזה מסביב לשולחן גם מגלם ומסמל את הביחד הכפוי, הדחוק, הלחוץ והמלחיץ של החברה כולה, שעדיין מבוססת על הנחה שכולם צריכים לעשות ביחד בדיוק את אותו דבר ובאותו זמן
מה שכמובן מביא לבזבוז אדיר של משאבים ולתחלואה ולרעש ולצפיפות ולחוסר תשומת לב לפוטנציאל של התפתחות הפרט
ואם "הדבר" הזה רוצים שאנשים רגישים ויצירתיים ישתלב
אין מצב
גם אם כל המימסד מגוייס להציג את הטמטום הזה כגילום וישום של נורמליות שכל מי שלא מרגיש בה נח הוא אדם שסובל מהפרעה או לקות או תסמונת זה פשוט לא יעבוד
 
גם אני לא בעד "בכח", אבל אם רוצים לשבת יחד?
30/10/14 17:54
19צפיות
מלבד זאת, זו היתה רק דוגמא.
כן, אפשר לחיות באי בודד
מי שלא רוצה, בהכרח ימצא עצמו חולק סביבה עם אחרים,
ויתכן שתהיה התנגשות בין הצרכים שלהם.
º
בין לשבת ביחד ובין לחיות באי בודד יש בערך אינסוף מצבי ביניים
30/10/14 17:55
5צפיות
נכון, אבל זה לא משנה את העקרון
30/10/14 18:03
16צפיות
כאמור, לשבת יחד בארוחה זו רק דוגמא.
בכל רמה של קירבה, גם כלוויין,
אם מישהו רוצה לחלוק סביבה עם אחרים ולא להתנתק מהם לגמרי,
עשוי להיות מצב של התנגשות בין צרכים.
 
בעיניי זה לא אסון.
אז מתנגשים, ומוצאים נוסחא כלשהי שתאפשר לכולם לחיות.
או שלא, ויש קונפליקט, וגם זה לא אסון.
כמובן שאם החיים הופכים לסדרה בלתי פוסקת של קונפליקטים,
זה מתיש.
לכן החיפוש הלא נגמר שלי אחרי מיקסום הגמישות של כולם,
כדי להגדיל את הסיכוי למציאת הנוסא המאפשרת לכולם.
זו עובדה שמשנה משהו, שעשויה לקדם את פתרון הבעייה
30/10/14 18:20
11צפיות
אבל בגלל שהנורמה יודעת לחשוב רק בשחור ובלבן המורכבות שמאפשרת חיים ביחד נמעכת ל"או שאתה בחוץ או שאתה בפנים" ואז אנשים שמנסים לממש סינטזות קצת יותר מגוונת קצבים וכיוונים מוצאים את עצמם במצב שבמקרה הטוב הם בכלל לא נראים ואף אחד בכלל לא מבין מה הם רוצים וזה מאוד מאוד מעצבן ומתיש כשזה קורה כל הזמן
 
זה גם מה שמביא לדימוי שגוי שמודבק לבן אדם שאחרי זה צריך לסחוב אותו כל החיים למרות שהבסיס היחיד שלו זה הראש השטוח של מי שאיבחן אותו
 
גמישות זו הכרה באין סוף מצבי הביניים,
לדעתי אוטיסטים נלחצים לנוקשות ולאבדן העשתונות הנובע ממנה בדיוק בגלל שבמהותם הם דווקא הכי ערים למשחק הגומלין המורכב בין מצבי הביניים ששקופים לחלוטין לתפישה הנורמטיבית
וכל מה שאדם מנסה לממש בניגוד לטבעו האמיתי מתבטא בצורה קיצונית ומופרזת
מה שמביא למצב שאוטיסטים מציגים התנהגויות שסותרות לחלוטין לטבעם האמיתי
בדיוק בגלל שהסביבה לא מסוגל להכיל את המורכבות הדיאלוגית של מצבים שנחשבים כמעורפלים מדי בשבילה
 
בגלל זה גם אנשים לא מבינים ואפילו פועלים בנחרצות נגד מה שהם מזהים כהתעקשות על דברים זניחים
למשל
גם באותן סינטזות ביניים מורכבות
30/10/14 18:54
10צפיות
כשזה לא או שאתה בפנים או שאתה בחוץ,
וכשהאנשים האחרים גם הם בנויים לאותן סינטזות ביניים
ואף חיים אותן בפועל,
ועל כן ברור להם לגמרי שגם אתה זקוק ומממש מגוון של סינטזות שכאלה-
אם אתה רק במידה כלשהי בפנים,
אתה משפיע ומושפע על ומאחרים,
ולכן יכול לקרות שתהיה התנגשות
בין הצרכים האותנטיים והלגיטימיים שלך לשלהם.
חושב שלכן עדיף לנסות לחפש כיוון במקום מודל מושלם
30/10/14 17:32
22צפיות
כאילו אנשים אומרים שהם יודעים שהמצב לא ממש טוב אבל כל עוד לא יוצע להם מודל אלטרנטיבי שלם הם לא ינטשו את זה הקיים
לדעתי זו טעות
אי אפשר לשנות ולהשתנות ללא נתינת מרחב מסויים ואפילו גדול לספק וללא ידוע וללא מסוכם
הנכונות להסתכן היא ההשקעה האמיתית ולא הבזבוז המסיבי של הזמן והאמצעים על דחיסת כל מה שצריך אחרת למודל הקיים
 
האינטואציה שלי גם מובילה אותי לכיוונים שענת מעלה
שלפיהם בסופו של דבר זמן שקול למרחב, הפרטי לציבורי, החוץ לפנים...
אז קונקרטית, בשיגרה, תכונות ומאפיינים אוטיסטים כמו תשומת לב לקשר בין קצב (זמן) למרחב כבסיס ליצירת הקשר נתפשים לי כמעודדים התפתחות לפתרון בעיות כמו שהות במרחב שבו יש הרבה קצבים שונים בבת אחד
שזה מאפיין של המרחב בלווא הכי ואפילו חלק מיופיו המהותי
גם ללא קשר לאנושי
וזה גם מה שמאפשר זרימה חלק בין הפנים לחוץ.

ובדיוק משום כך יש לי בעייה כל כך קשה עם העובדה שכל הפתרונות המוצגים כטיפולים ואבחונים ושילובים מושתתים בדיוק ורק על הנסיונות להכחיש ולהדחיק ולהכחיד את הדרך שבה הנטייה האוטיסטית לנסות ולהתפתח דרך תחושת זהות הזמן למרחב,
והנטייה הזאת מתבטאת בהמון אופנים וכל האופנים האלה נחשבים כתסמין ללקות ולכן במקום לעודדים דורכים עליהם בגישה שכולה צדקנות והתחסדות
כנראה גם בגלל שהמודל הנורמטיבי  עדיין מבוסס על הליניאריות הקלאסית שמפרידה בין הנפש לגוף ובין הזמן למרחב בצורה לגמרי נוקשה
וזה מה שמביא לטרגדיה שבה עצם הנסיון לשלב אוטיסטים במרחב הנורמטיבי על מנת להקנות להם כלי הישרדות שולל מהם את הכלי הכי טוב והכי מדוייק והכי יצירתי שלהם לעצמאות המבוססת על העצמי האמיתי שלהם
 
אני לא אומר שאוטיסטים יודעים למשש את הפתרון המושלם לבעיית הסתירה בין המרחב לזמן
אני אומר שבהרבה מההתנהלויות שלהם ניכרת נטיה ויכולת לפתור את הבעייה הכי שורשית הזאת בצורה שהיא הרבה יותר דינמית וגמישה ויצירתית ומדוייקת מהכלל הנורמטיבי
ובדיוק את היכולת הזאת מכחידים
כי מהיותה נוגעת בשורש הקיום היא גם הכי מפריעה למה שנחשב כבסיס למהלך העניינים התקין
 
בגלל זה כמו שמישהי כתבה כאן משפחה תתגייס על מנת לתמוך בילד נכה, אף אחד לא יחשוב להוציא אותו מהבית, אבל את האוטיסט אין ברירה אלא להוציא מהבית למרות שהוא הכי צריך יחס אישי
שוב
זה לא נכתב כביקורת אלא כהאשמה אלא כנסיון לברר את שורש הבעייה
 
 
מלבד הסיומת-
הודעה זו מכילה סרטונים
30/10/14 18:23
22צפיות
לפעמים יש התנגשות חזיתית בין הצרכים של הילד לצרכים של אחרים בבית,
ואז עדיף להפריד, לא?
לפעמים ההורים מתמודדים שנים, עד שתש כחם.
לפעמים מכלמיני סיבות אחרות, עדיף לכולם שהאוטיסט יגור במקום אחר.
זה לא אומר שמזניחים אותו, לא מעניקים לו אהבה וכו'.
 
לשאר מה שכתבת אני מסכימה,
זה החיפוש שגם אני נתונה בו,
וזה גם הזכיר לי שיר
שוב, איני מאשים, רק עונה על מה שמישהי כתבה כאן
30/10/14 18:35
19צפיות
שאיך זה יכול לקרות שהרבה יותר קל (קל במרכאות כמובן) לקבל ולהכיל ילד נכה אבל אוטיסט בהרבה מקרים מהווה קוץ בעין ובלתי נסבל לחלוטין
 
ברור שהצרכים מתנגשים הכי חזיתית
מה שאני שואל זה למה דווקא במקרה של אוטיסטים הצרכים נוטים להתנגש הכי חזיתית
והתשובה שלי
שעולה גם מנסיוני
היא שיש באוטיזם תשובה מאוד שונה ומקורית ויחודית לשאלות הקיום
ולצערנו אנחנו חיים עדיין בחברה שבה עובדה זאת כשלעצמה היא בלתי נסבלת לחלוטין
מה שמביא למצב שבו דווקא הדבר הכי יפה הופך להכי לא נסבל
דבר שמסלים נורא גם את ההתנהלות של האוטיסט אל מעבר למוצדק ולנסבל
 
ברור שעדיף להפריד
השאלה היא למה אנחנו מגיעים למצב שבו צריכים לקרוע ילד מהמשפחה
או למצב שבו ילד ירגיש שהאנשים הכי רחוקים ממנו זה קרוביו
ולדעתי יתכן וצריך לנסות להסתכל גם לכיוון שאני מציע
זאת אומרת
להבין שהאוטיסט באמת שובר את כל הגבולות המקובלים
לא בגלל שהוא רוצה
אלא בגלל שהוא כזה
ושאין בשבירה הזאת דווקא דבר רע בהכרח
אלא שלפחות בינתיים זה בלתי נסבל
ולצערנו
הדבר כרוך בהמון כאב לכל הצדדים
והפתרונות שניתנים לכך, כמו למשל לדחוס את האוטיסט לתבניות נסבלות לאחרים, הם גרועים מהבעייה עצמה
 
זמן = חיים
30/10/14 14:57
27צפיות
זמן זה הדבר הכי חשוב בחיים. לכן חבל לבזבז את המשאב היקר הזה על נסיונות להפוך למי שאני לא, אלא לחיות את החיים כמי שאני...
להתאבד ולהיוולד מחדש, לא פיסית,
30/10/14 16:48
29צפיות
להיפטר מכל מה שחשבנו למדנו וחונכנו
ולהתחיל מחדש עם מה שנכון גם לפרט וגם לחברה
כולם כפרטים וכל המין האנושי יחד
דוגמאות  ? לא נקדש את החומר לא יווצרו מעמדות משחיתים מקבעים ומנציחים
אני מקווה שכל הדיונים כאן לא ימנעו מהורים
30/10/14 17:24
47צפיות
לקחת את הילד לאיבחונים.
נכון צריך לחנך את הסביבה למודעות וזה לוקח זמן.
אבל את הילדים מגדלים בהווה וצריך לעזור להם בהווה.
וייתכן ככל שיהיו יותר מאובחנים (כי לדעתי יש תת איבחון רציני) כך יהיו יותר אפשרויות להשפיע על הסביבה.
שאלה למחשבה
41תגובות
28/10/14 07:34
237צפיות
לאחרונה עולה שוב ושוב נושא האבחון. אם נתעלם כרגע מהאינטרס הכספי ונתמקד רק במשמעות הטיפולית של האבחונים נגלה שיש 3 שיטות שונות:
 
1. בגיל צעיר המאבחן צופה בילד ובוחן את התנהגותו ואת תגובותיו. ידוע לנו כבר למעלה ממאה שנה שצופה יכול להשפיע על התנהגות של חלקיקים קוונטיים. איך...

(המשך...)
לאחרונה עולה שוב ושוב נושא האבחון. אם נתעלם כרגע מהאינטרס הכספי ונתמקד רק במשמעות הטיפולית של האבחונים נגלה שיש 3 שיטות שונות:
 
1. בגיל צעיר המאבחן צופה בילד ובוחן את התנהגותו ואת תגובותיו. ידוע לנו כבר למעלה ממאה שנה שצופה יכול להשפיע על התנהגות של חלקיקים קוונטיים. איך משפיע, לדעתכם, צופה שיש לו ציפייה, דיעה קדומה ואינטרסים משלו על התנהגות של מעבד מידע קוונטי (המוח האנושי)? ואת מה בדיוק הוא מתאר - את התגובות של הילד לואקום דימיוני או את התגובות של הילד לסיטואציה שהוא יצר? ואם זה המצב - "אוטיסטים" הם אותם ילדים שרגישים במיוחד לנקודת המבט של הצופים עליהם ולכן זה המידע היחיד שיכול לעזור להורים ולמטפלים....
 
2. בגיל מבוגר יותר יש למאבחן מידע על הילד - של הורים, מורים או מטפלים. המידע הזה מהווה גורם מכריע באבחון, במיוחד אם יש נתק בתקשורת בין הילד לאנשים שמטפלים בו. יש מאבחנים שלא טורחים אפילו לצפות בילד עצמו ומסתפקים ברכילות של אחרים עליו. איזה תועלת טיפולית יש באבחונים כאלו עבור הילד עצמו? תתארו לכם שהרופא שלכם יאבחן לא את המחלה שממנה אתם סובלים אלא את התלונות של המשפחה על זה שאתה מתלונן כל הזמן שכואב לך.....
 
3. בגיל מבוגר יש לכל אדם סיפור חיים. בהתאם למומחית שהתארחה בפורום הזה לא מזמן, אבחון של מבוגרים הוא אבחון של הסיפור שלהם. כולנו יודעים שזכרונות משתנים עם השנים, שלסיפור עצמו יש את הנטיה לעוות משמעויות כדי להתאים אותו למה שכבר ידוע, שאנשים לא תמיד אומרים את כל האמת גם כשהם יודעים אותה ושלכל מצב יש אלף פירושים אפשריים ולעולם אי אפשר לסמוך רק על עדויות של אנשים - בטח שלא כשיש להם אינטרס כספי ברור. אז מה המשמעות הטיפולית של האבחונים האלו? במה זה שונה מכל שאר משחקי השרלטנות של מרפאים למיניהם? התואר? העובדה שזה נעשה בחסות ממסד מכובד? העלויות המטורפות?
מתלבט אם להתחסן? יש לך שאלות בנושא?
30/10/14 12:33
10צפיות
עם בוא החורף, מחלת השפעת מאיימת על כולנו.

מתלבטים אם להתחסן? יש לכם שאלות בנושא? אתם מוזמנים לאירוח מיוחד בנושא :-)


היום בין השעות 16:00-18:00 נארח את ד"ר ליזה רובין מטעם משרד הבריאות שתענה על כל שאלותיכם בנושא.

מוזמנים |@|
ויטמינים - גישה ביו-רפואית
27/10/14 16:21
70צפיות
הי
יש כאן מישהו מ-"ותיקים" שיודע לקשר אותי עם מי שמבין בגישה?
גם רופא וגם דיאטנית ממליצים לבני לקחת מולטיויטמין, בגלל שהוא לגמרי לא אוכל ירקות ופירות. אבל אני זוכרת שהנושא עדין עבור החבורה שלנו...
אני בעד מולטיויטמין לכל אחד
27/10/14 16:24
58צפיות
שלא אוכל מספיק פירות וירקות. כי זה כדי שהגוף יקבל את מה שהוא צריך ולא כדי 'לרפא אוטיזם'.
אני לא מחפשת "לרפא", אלא לא להעמיס
27/10/14 21:41
55צפיות
בין היתר גישה ביו-רפואית מדברת שמינראלים מסויימים מחמירים את המצב, ודרך ניקוי מהם משיגים שיפור.
אז אם נותלים מולטיויטמין - מוסיפים ויטמינים ומינראלים לגוף בצורה מלאכותית. זה לא ההפך?
הבנתי את זה . ולדעתי זה לא עומס.
27/10/14 22:41
36צפיות
זו השלמה של ויטמינים שחסרים בתזונה. 
אפשר לקחת מולטיויטמין שהוא מכיל רק ויטמינים, בלי מינרלים.
ומנסיון אישי, ילדים שלי תמיד לקחו מולטיויטמין (בגלל אותו עניין של פירות וירקות) ולא היתה שום בעיה.
º
תודה. אולי יש משהוא שלא פייסבוק? זה חסום לי בעבודה
28/10/14 15:12
15צפיות
הפורום הביו-רפואי
28/10/14 19:47
30צפיות
שהפך לקומונה עבר לפייסבוק (הקישור שצירפתי). יש גם קבוצה סגורה בפייסבוק.
º
בן כמה הוא? באיזו מסגרת חינוכית הוא נמצא? הם לא מטפלים בזה?
28/10/14 13:02
17צפיות
בן 9, שילוב, במה מטפלים?
28/10/14 15:10
51צפיות
אם באי-אכילת ירקות ופירות, אז אני מעדיפה לבחור במלחמות שלי (ושלו).
אכילת ירקות חשובה, אבל יש דברים הרבה יותר חיוניים לאן לנטב את הכוחות של הילד. אם ניתן להשלים ויטמינים מבחוץ ולעזור לו - אשמח.
בזמנו
28/10/14 22:35
35צפיות
השתמשנו בויטמינים של חברת VITASPECTRUM. פיתחו אותם במיחוד לספקטרום שלנו.
היה להם מספר סוגים של מולטי-ויטמין, וכל מיני דברים אחרים. אנחנו לא נכנסנו עמוק לזה,
נתתי רק מולטיויטמין.
הם ממליצים לתת מנות גדולות, אני נתתי חצי מנה. אחרי שנתיים הפסקתי בכלל, כי ילד שלי אוכל ממש טוב.
קניתי אותם ממישהו שהביא אותם מחו"ל, אבל הבנתי, שאפשר גם להזמין דרך חנויות ברשת, זה יוצא יותר זול.
 
"הגשמתי חלום" כנראה שתטרכי לפנות לעולם של תוספי התזונה
30/10/14 08:37
21צפיות
יש הרבה סוגים ותצטרכי לראות מה מתאים לכם. אצלנו אנחנו מנסים עכשיו מולטי ויטמין ירוק של סולגאר ששמעתי המלצות עליו אבל כמובן שבנושאים האלו כדאי להיוועץ עם רופא שיודע הכי טוב איך הרכב הויטמינים עשוי להשפיע על הילד.
אני ממש לא סומכת על "להיוועץ עם רופא שיודע הכי טוב"
30/10/14 10:24
16צפיות
לדעתי, אולי כי ספקטרום אוטיסטי לא מדיד ולא מובן המבגנון שו, הרופאים הקונוונציונאליים לא יודעים כלום עליו.
הרופאים (שאני פגשתי, ופגשתי כמה טובים בתחום רפואת ילדים) שוללים קשר בין אוטיזם לחיסונים, בין אוטיזם לויטמינים. אומרים שהטיפול הוא רק פסיכולוגי/התנהגותי.
רופאים הם לא נביאים, גם בתרופות 'רגילות'
31/10/14 00:42
4צפיות
כפי שכתבתי אני בעד מולטיויטמין. אבל כמו אצל כל בן אדם, הכל אינדיוידואלי.
ז"א עד שלא מנסים לא יודעים. אז לדעתי כדאי להתחיל עם כמות קטנה של ויטמינים, לראות מה התגובות, לבדוק בבדיקות דם האם החוסרים בכיוון של איזון ואז אפשר להוסיף עוד.
ולפעמים הילד לא אוכל פירות וירקות והבדיקות שלו מושלמות. אז בכלל לא צריך שום תוסף.
בדרך כלל מנסים "לטפל בזה" בגיל הגן
28/10/14 22:42
34צפיות
בגנים תקשורתיים. יש ילדים שמגיבים טוב ל"טיפול" (כמו בן שלי, למשל), ויש ילדים שלא עוזר להם כלום.
בגן יש אפשרות עם קצת תוספת תשלום לקבל ארוחות מגוונות, ובבית ספר עירייה פשוט בוחרת קטרינג הכי זול,
כך שאין שום אפשרות לנסות לשכנע לטעום משהו חדש. גם גיל משפיע, ילדים כבר עומדים על שלהם. צוותים גם בוחרים
מלחמות ומעדיפים לעבוד על דברים חשובים להם.
בגיל של בית ספר, עד כמה שאני יודעת, לא מטפלים בזה, ובטח לא בשילוב.
מולטי ויטמין
30/10/14 00:57
28צפיות
אני יודע על תכשיר שפיתח
prof. james b. adams
 מ  arizona university גם אני שוקל להביא את זה לבני שהוא בוגר
האם תוכל לקשר
30/10/14 01:40
21צפיות
לתוסף שאליו אתה מתכוון?
ככל הידוע לי פרופ' אדאמס (שהוא אב לילדה עם אוטיזם, אובחנה בשנת 1994) עוסק במחקר ועומד בראש מכון לחקר  האוטיזם מהאספקט הפיזיולוגי ב- ASU, אבל לא ידעתי שהוא מפתח תוספים בעצמו.
הנה המכון שהוא עומד בראשו http://autism.asu.edu/
והנה מאמר שיכול לעניין את פותחת השירשור http://autismnrc.org/assets/images/PDF%20Files/Vit...
מוצר חדש של פרופ. אדמס
30/10/14 19:02
10צפיות
אכן הוא עסק עד עתה בהסברה.
כעת אני מבין כי אפשר  להשיג דרכו/ממנו/? מוצר שמרכז את כל הנחוץ .

גם אני כאמור שוקל להביא לבני אם יש למי נסיון ?
מוצר חדש של פרופ. אדמס
30/10/14 19:03
4צפיות
אכן הוא עסק עד עתה בהסברה.
כעת אני מבין כי אפשר  להשיג דרכו/ממנו/? מוצר שמרכז את כל הנחוץ .

גם אני כאמור שוקל להביא לבני .
האם יש למי נסיון ?
יש למישהו קשר עם אנשי גישה ביו-רפואית? אני ממש לא מסתדרת
30/10/14 10:25
15צפיות
עם פייסבוק...
את יכולה לפנות
30/10/14 16:34
7צפיות
לתלמה פינץ כאן בתפוז. כיתבי את השם שלה בתיבת החיפוש בצד שמאל למעלה, היכנסי לאחת ההודעות ושילחי לה מסר.
בהצלחה!
º
תודה
30/10/14 20:02
3צפיות
הוא תמיד, אבל תמיד, לובש קודם את החולצה
27/10/14 09:45
161צפיות
ורק אחר כך את המכנסיים. כשהוא פוגש מישהו הוא יתחיל לדבר איתו על הנושא האחרון עליו דיברו בפעם האחרונה, גם אם זה היה לפני שנה. אנחנו הולכים לגן בדרכים שונות, אחרת הוא ידרוש ללכת רק בדרך היחידה שמוכרת לו. אז נכון, הילד שלי אמנם חושב בדרך אחרת, אבל זה לא אומר שהיא פחות טובה.
º
אהבתי מאוד את הגישה שלך. את באמת מאמינה בה? לא מתעצבנת?
28/10/14 13:08
34צפיות
אני מאד משתדלת לא להתעצבן...
30/10/14 05:40
71צפיות
לרוב זה מצליח.  אני חושבת שלגדל את הבן שלי זו חוויה. זה ישמע הכי פלצני להגיד, אבל זה משהו שדומה למבחן יומיומי. כל פעם אני חושבת לעצמי אם לא היה לו את האוטיזם איזה ילד הוא היה, וכל פעם מבינה שאם לוקחים ממנו את האוטיזם זה בכלל לא היה הוא אלא ילד אחר שאני בכלל לא מכירה ולא הייתי מחליפה אותו בילד הזה בלי האוטיזם, אבל לאחרונה נוספה לי מחשבה נוספת. מי אני הייתי בלי האוטיזם ? ואני מגלה שגם אני עברתי שינוי קיצוני ואני די מרוצה מהשינוי. גם את עצמי לא הייתי מחליפה בלי השינוי שעברתי...
אני מעריצה את הגישה שלך
30/10/14 08:39
37צפיות
מאד מחזקת
אימא מיכל11
30/10/14 12:37
31צפיות
מזדהה עם דבריך במיוחד עם השינוי העצמי לאחרונה אני גם מגלה שעברתי שינוי כללי שבא בעקבות האוטיזם.
כשיש לנו קשיים בחיים אנחנו לומדים מהם.
31/10/14 00:57
3צפיות
אני קוראית לזה 'שכר לימוד'  
מותר גם להתעצבן
31/10/14 01:03
5צפיות
להתעצבן זה אנושי. צריך רק לזכור גם כשאת מתעצבנת שלא הכל בחיים בשליטה שלך. למעשה כמעט כלום. ואפשר להתעצבן גם על זה, על חוסר השליטה.
º
למה הדרך בה הילד שלך חושב היא לא פחות טובה?
30/10/14 09:30
23צפיות
שלום אריה, יש לי הסבר כלשהו, אני חושבת דומה לבן שלה
30/10/14 13:03
44צפיות
גם אני לובשת תמיד את הבגדים באותו הסדר, נוסעת לכל מקום באותה הדרך (ואם כבר אני רוצה לשנות המוח פועל כבר על אוטומט ובלי לשים לב אני נוסעת שוב בדרך המוכרת). אוהבת שכל החפצים שלי בבית מסודרים באותו סדר קבוע. ככה טוב לי ונוח לי ורגוע לי. זה לא מפריע לאף אחד והסיבה שזה לא מפריע לאף אחד כי אף אחד לא מפעיל עליי לחץ להיות משהו אחר אבל בעבר כשניסו להפעיל עליי לחץ השאיפה לסדר הפכה לאובססיה ולמאבק עם עצמי כי כשסביבה לוחצת ששאדם יפנה נגד עצמו, זה יכול להתבטא גם בהתנהגות
זה לא אותו הדבר
30/10/14 13:12
38צפיות
1. האם גם את ממשיכה שיחות עם מישהו לאחר שלא ראית אותו שנה?
 
2. לכולנו יש הרגלים. לטענתי קיימת בעיה כשההרגלים מגבילים אותנו בצורה קשה. האם כשאת נוסעת מהעבודה לבית בדרך שונה (בגלל פקק לדוגמא) את נכנסת לחרדה? מתעקשת לחזור וליסוע שוב מהעבודה בדרך "הרגילה"? או שאת מוכנה לקבל את זה ולהמשיך את החיים?
 
ועיקר שאלתי - מדוע זה לא פחות טוב? 
נ.ב ע"פ הכרותי עם אנשים בוגרים (לא אוטיסטים) שחסרה להם גמישות - הם מבינים את המחיר שהם משלמים על הקבעון שלהם וסובלים מכך.  
לי זה נשמע בדיוק אותו הדבר
30/10/14 13:21
33צפיות
1. אני לא יודעת איך להמשיך שיחות עם אנשים לא הכי קרובים שאני לא רואה אותם קבוע, רוב המקרים שאני מתכננת מראש מה להגיד לכל אחד שהוא לא בדרגת קרבה ראשונה וקבועה אצלי ככה שאם תסתכל על שיחה שלי מהצד עם מישהו שלא ראיתי אותו שנה אז יתכן מאוד לרוב תראה שאני ממשיכה את אותו הנושא שדיברנו עליו פעם אחרונה.
2. ההרגלים שלי לא מגבילים אותי כיום כשאני אדם מבוגר ויש לי שליטה מלאה על חיי אבל הגבילו אותי בעבר הגוף והנפש התנגדו לשגרה ולנורמה כאשר הייתי ילדה ולא היתה לי בחירה ושליטה קראו להרגלים שלי 'אובססיה' למראית עין הם הגבילו אותי מאוד מאוד, היום לדעתי הם פשוט היו סימפטום והתנגדות של הנפש לחיים קשים מידי ובלתי נסבלים
אני נחשבת למי שמסוגל לחשוב מחוץ לקופסא וזה בדיוק מה שגורם למה שלעיתים מכונה אובססיה וחוסר גמישות אם לא מבינים את שורש העניין אצלי, אצלי אלו שני צדדים של אותו המטבע, כל מה ששונה ממנו מכנה האדם חוסר גמישות. מבחינתי הממסד והנורמה מקובעת נוקשה אובססיבית וחסרת גמישות ואני לדעתי יצירתית וגמישה מספיק עובדה שאני שורדת כל כך הרבה שנים חחח
 
זה נפלא ומופלא להמשיך שיחה עם מישהו שלא ראית אותו שנים
30/10/14 14:15
21צפיות
זה פשוט נהדר וכל כך מבריק וצנוע ורגיש ואנושי ומבטא גמישות שהאגוצנטריות הנורמטיבית לא יכולה להבין רק בגלל שהיא כל כך עפה על עצמה ונפוחה מגאווה שבאמת אין לה שום סיבה
 
הגישה הזאת שגם אני מכיר ומוקיר אותה אצל כמה אנשים מבטאת תחושת רצף שהוא שונה מהליניאריות מוכת הסתירות שמהווה את הבסיס לקיום הנורמטיבי
היא מבטאת את העובדה שהאדם באמת באמת זוכר אותך, ואתה מה שאמרת, והוא באמת קיים איתך שיחה שנגעה, לפחות לדעתו ושהוא מכבד אותך דרך האהבה שלך 
לא במקרה להרבה אוטיסטים יש זכרון אבסולוטי והם יזכרו כל מה שמי שהוא אמר ומתי ואיך ולמה
אבל כיוון שהדבר הזה מבטא אהבה אמיתית הוא נחשב לפסול ופגום לחלוטין בעיני האנשים הנפוחים מכלום
 
חלק ניכר מהקבעונות של האוטיסטים נובעים מדיכויים
30/10/14 14:18
16צפיות
כשאדם חי במרחב חברתי שבו הוא לא מוצא שום אחיזה ושיקוף לקיומו אין לו ברירה אלא להאחז רק במה שהכי מוכר ובטוח
וזו אחת התוצאות הכי נוראיות ליחס הכל כך רע ומנוכר לקיום האוטיסטי
 
אפשר לשלם גם מחיר אם לוחצים
31/10/14 01:00
4צפיות
על בן אדם לשנות הרגל קבוע שלו (אם זה א"ס זהיקרא קיבעון ).
וייתכן שמחיר של הלחץ גבוה יותר ממחיר של להישאר בדברים הקבועים
כל בני אדם תמיד אבל תמיד עושים משהו
31/10/14 00:54
4צפיות
בדרך מסויימת .
אני מניחה שהרוב המוחלט של בני אדם לובשים קודם מכנסיים, ואחרי זה חולצה. אבל אם זה הסדר, אף אחד לא יבדוק האם הם עושים את זה 'תמיד אבל תמיד'. לי למשל מהילדות הייתה דרך קבועה לאכול תפוח. למה ? ככה.
אף פעם לא חשבתי על  זה .
ואני נדהמת מהזיכרון הפנומנלי שלו. איך אפשר לזכור לגבי כל בן אדם שאתה פוגש מה היה נושא אחרון שדיברתם עליו? 
אנשים גם בדרך כלל הולכים למקומות קבועים בדרך קבועה. ואם שמים לב, גם בארוחות משפחתיות אנשים בדרך כלל יושבים באותם מקומות. גם בכל מני קבוצות תמיכה בהן יושבים במעגל, בדרך כלל כל אחד יושב במקום קבוע. אנשים פשוט מעדיפים דברים מוכרים.
אולי אצל א"סים זה יותר מוקצן, וייתכן שפשט בוחנים אותם יותר.
בדיוק כמו בהתחלה. הרי אם היה לובש קודם מכנסיים ואחרי זה חולצה, אף אחד לא היה מתלונן שזה 'תמיד' כי זה פשוט הסדר אצל רוב האנשים על כן הסדר 'המקובל'. אז מה זה משנה שאם החולצה תבוא קודם והמכנסיים א"כ?  
º
האם האוטסטים אוהבים חיות במיוחד
26/10/14 20:00
119צפיות
אתמול הילד שלי בן 6 גילה את היונים
26/10/14 20:07
91צפיות
הייתה להקת יונים, ילדים  רצו בניהם והם עפו,
הוא רץ והם באו אליו
אפילו ויתרו על אוכל
מצד שני יש חיות בעולם שלא קיימות מבחינתו
זה עונה ?
נדמה לי שזה לא ממש קשור לקשת
יש מבוגרים שחולים על החתול שלהם
וסובלים פחד מוות מג'וקים
אפילו עושים אמבטיה לחתול אם שחק בג'וק
יכול להיות נחמד לתייג אותם כאוטיסטים בגלל זה
כולם אוטיסטים בפן זה או אחר של החיים
הם רק בהכחשה
כמו עם ג'וקים לדוגמה
רוב מי שאני מכירה כן
26/10/14 20:31
71צפיות
ואני בעצמי מאוד, מאוד אוהבת חיות.
הכל חוץ מחרקים מסויימים והיום לצערי גם עכבישים (טראומת עבר... לפני זה ממש אהבתי אותם).
יש לי חלום לבית עם כל כך הרבה חיות מחמד... כולל עטלף! עטלפים הם קסומים
º
שלי לא,ויש לי שניים
26/10/14 20:39
37צפיות
אצלי אחד כן, מאד, השני לא במיוחד
26/10/14 21:18
57צפיות
שני ההורים שלהם (האבא על הספקטרום, האמא קרובה)- כן, מאד.
גם הסבא, גם הוא א"ס, ואוהב מאד חיות.
º
הרבה פעמים לאוטיסטים יש קשר בלתי אמצעי עם חיות
26/10/14 21:30
47צפיות
º
בני סולד להם. אני בילדות אהבתי, עכשיו - לא!
26/10/14 22:49
31צפיות
כן ולא
27/10/14 15:34
60צפיות
לא - כי אין דבר כזה "אוטיסטים". יש "קשת אוטיסטית" והשונות בתוך הקשת הזו גדולה מאד, אז יש כאלו ויש כאלו.....
 
כן - כי יש אנשים על הספקטרום האוטיסטי שמתקשרים עם חיות ולכן מסוגלים ליצור איתן קשר עמוק ואוהב יותר מהרגיל. 
אני לא חושבת שאפשר להכליל
27/10/14 16:14
40צפיות
יש בני אדם שאוהבים ויש שלא.
מה שכן מאחר והתקשורת עם בעלי חיים היא לא מילולית, זה יכול למצוא חן בעיני הרבה א"סים.
º
ממליצה על הספר "השפה הסודית ש בעלי החיים" של טמפל גרנדין
28/10/14 13:06
9צפיות
לא בבית שלנו
27/10/14 16:35
48צפיות
הוא אהב כשהיה פעוט (כל הפעוטות אוהבים, נראה לי), אבל היום ממש לא.
אוטיסטים הם ילדים כמו כל הילדים
28/10/14 13:27
47צפיות
חלקם אוהבים וחלקם פחות אוהבים
כמו כל האנשים - יש כאלו שאוהבים
28/10/14 22:44
21צפיות
ויש כאלו שלא. ויש כאלו, שלא משנה להם, תלוי בנסיבות
לי יותר קל עם חיות
29/10/14 08:32
33צפיות
כי הן לא מדברות. ואפשר לתקשר בלי מלים.
 
זה לא תמיד ככה ולא כל האוטיסטים ככה וכל אחד הוא אדם בפני עצמו וזה לא נכון לחשוב שחיות הן פשוטות כי חיות הן מורכבות ולא תמיד אשפר לצפות תנגהות שלהם ולכן זה לא שפוט וגם תלוי איזה חיה גי גם אני לא אלך להיות עם אריה בכלוח, נכון?
 
חחחחחחח
מדובר על חיות מחמד
29/10/14 17:20
15צפיות
ואריה בכלל לא אמור להיות בכלוב  אלא בשטח הטבעי שלו  
לפעמים משווים אוטיזם עם סרטן. עד היום כעסתי
28/10/14 22:12
120צפיות
על ההשוואה הזאת. אבל יש בזה משהו.
בשני המקרים כשמקבלים את הבשורה, השמיים נופלים (זאת ההרגשה, לא חשוב מה הסיבה).
בשני המקרים המשפחות אומרות 'אף אחד לא מבין את המצב, רק מי היה במצב הזה בעצמו'.
 
אבל יש הבדל אחד. אף אחד לא דורש שחולה סרטן ימשיך באחריות כלכלית ומשפטית כלפי הסביבה שתלויה בו בטענה ש'החיים ממשיכים'.
ואילו לא"ס אסור לרדת בתפקוד בדיוק מהסיבה שה'חיים ממשיכים' ואסור לו להתמוטט מלחצים של אותם החיים. וזה ההבדל בין סרטן לבין אוטיזם.
 
º
סרטן מדיד אוטיזם לא - זה עוד הבדל
28/10/14 22:39
25צפיות
מצאתי, יש גם דומה
28/10/14 23:08
57צפיות
בשניהם בסוף מתים
בעצם כל מה שחי בעולם הזה בסוף מת
רגע אז אם זה ממילא ככה ממה ולמה הפחד מהיחודי
האידאל בחיים זה להפוך ממוצע סטטיסטי או
לחיות
סליחה על הציניות
אבל מי שחווה אוטיזם מהכרות עם בן משפחה אמור לדעת
השאלה לא אם האוטיסטים אוהבים חיות
השאלה למה חיות אוהבות יותר אוטיסטים
רמז הן לא חשות מאוימות
היום דבר איתי בחור שהפך למה שנקרא "משפר דיור"
28/10/14 23:41
64צפיות
הוא שאל אותי אם יש לי רעיון למה הוא מצא צורך לשפר דיור כי חייו לא ממשה השתפרו באיכותם
הוא אפילו דאג שמרוב לחץ יחלה בסרטן ומה יהיה אז
שקלתי אם להציע לו אלטרנטיבה  ילד בספקטרום במקום לשפר דיור
שהיה מונע שיפור דיור וחוסך דיון על סרטן שאולי יבוא ואולי לא
מוות תמיד כואב
אבל
לבחור לראות את המוות אצל ילד בזכות ייחודו זה קצת כמו התאבדות ורצח
שאני משווה בין ילד עם תסמונת
29/10/14 08:47
54צפיות
פיזית לבין ילד עם אוטיזם אני רואה מאוד ברור, שעל אף שמאוד קשה להתמודד עם נכות פיזית
כל המשפחה מתגייסת לטפל בילד ובכלל לא עולה שאלה להוציאו מהבית,
אבל שמדובר בילד עם אוטיזם אז מאוד קשה להמשפחה להתגייס על מנת לעזור, ועולה מהחשבה לגבי הוסטילים ואני לא מתכונת למשפחות
שקשה להם  התמודדויות מסיבות שונות ואין בה כוחות להתמודד, אני מתכוונת למשפחות עם כוחות ויכולות,
 רואים הבדל ברור בין ילד  עם בעיה פיזית וההכלה לבין ילד עם בעיית אוטיזם או בעיה שלא נראת פיזית!
אפשר למצוא נקודות דמיון כמעט בין כל שני דברים
29/10/14 11:12
52צפיות
ההבדל העקרוני בין שני אלה לדעתי,
הוא שהאחד הוא מחלה איומה
והשני הוא חלק מהמהות של הבנאדם.
 
להשוות מרכיב מרכזי בזהות של מישהו
למחלה איומה,
זה להגיד שהוא בעצמו מחלה...
º
29/10/14 17:31
3צפיות
"צורת הדיבור שלך מעצבנת"
74תגובות
25/10/14 22:39
340צפיות
גם לכם קורה שכששואלים אתכם שאלה, או כשאתם רוצים לספר משהו שיש בו הרבה פרטים ומידע, אתם לפעמים מדברים עם "עצירות מוזרות" או ב"טון מתנשא" או... מה שזה לא יהיה שמר בחור שלי טוען שאני עושה... כי אתם צריכים לחשוב בזמן שאתם מדברים?
זה מגיע למצב שהוא לא רוצה לשמוע מה שיש...

(המשך...)
גם לכם קורה שכששואלים אתכם שאלה, או כשאתם רוצים לספר משהו שיש בו הרבה פרטים ומידע, אתם לפעמים מדברים עם "עצירות מוזרות" או ב"טון מתנשא" או... מה שזה לא יהיה שמר בחור שלי טוען שאני עושה... כי אתם צריכים לחשוב בזמן שאתם מדברים?
זה מגיע למצב שהוא לא רוצה לשמוע מה שיש לי לומר כי הוא טוען שזה מעצבן מדי לשמוע אותי ככה...
ו... כאילו... אם שואלים אותי שאלה, אז או שייקחו לי דקות לנסח את התשובה (וגם זה מעצבן אנשים), או שאתחיל לענות ואבנה את זה תוך כדי... שזה לפעמים דורש עצירות קצרות... ועם "סיפור" או אנקדוטה או מידע, שיש בו הרבה פרטים, אני לא יכולה לחשוב על הכל ואז להתחיל לדבר - כי אני כבר אשכח מה הייתה ההתחלה... לדבר זה קשה מדי בשביל לזכור כל מה שרציתי לומר בבת אחת
ובנוסף לפעמים כשאני מספרת משהו מתוך התרגשות/התלהבות אולי זה גם משפיע על הטון... וגם בגלל הרגש יותר קשה לדבר ברצף כי המחשבה לא רצופה...
עוד מישהו חווה את זה? אני מרגישה כמו מפלצת מוזרה
למה כל הרשויות מקבלות אבחון של פסיכיאטר
25/10/14 21:20
120צפיות
מחפשים פסיכולוגית להמשך אבחון למשרד החינוך
למה כל הרשויות מקבלות אבחונים של פסיכיאטר ורק משרד החינוך לא ��
אלו ההנחיות של משרד הבריאות
26/10/14 07:02
70צפיות
גם ביטוח לאומי דורש איבחון פסיכולוגי.
אתם מחפשים פסיכולוגית לאיבחון בספקטרום האוטיסטי?
פסיכולוג
27/10/14 19:52
26צפיות
כן
לאיזו מטרה משרד החינוך לא מקבל ?
26/10/14 13:17
34צפיות
האם הם דורשים איבחון דידקטי ?
איבחון פסיכולוגי
27/10/14 19:52
26צפיות
משרד החינוך דורש גם איבחון פסיכולוגי על מנת להתייחס לילד כילד עם אוטיזם
דרישה של ועדת השמה
זה בהתאם לחוזר מנכל משרד הבריאות.
27/10/14 20:17
23צפיות
הביטוח הלאומי עובד לפי החוזר, וכל שאר המוסדות התיישרו לפי זה.
עצות עשה/אל תעשה להתייצבות לצו ראשון עם בני בתפקוד גבוה
26/10/14 16:35
144צפיות
שלום חברים,
לעתים אני נכנסת כאן לפורום קוראת ולומדת דברים ומשתפת מעט מחוויותי מול הביטוח לאומי.
הבן שלי אובחן לפני כשנתיים כASD בתפקוד גבוה מאוד. לומד בתיכון מעולה והיום גם התחיל לימודים לתואר ראשון במתמטיקה באוניברסיטה.
ביום שלישי אנחנו אמורים להתייצב לצו ראשון (ואני כותבת "אנחנו" כי ברור שהוא לא ילך לבד...).
אשמח אם תשתפו אותי מנסיונכם מה אנחנו עומדים לעבור? האם יתנו לי להיות אתו? האם הם מתייחסים לאבחון? האם זה ברור שהוא יקבל פטור? אנחנו מעוניינים שבכל מקרה הוא יתנדב כי הוא חכם מאוד בתחומי מחשבים, מתמטיקה, פיסיקה וכו'.
כיוון שאיניני יודעת לקראת מה פנינו מועדות, אשמח לקבל מכם טיפים של "עשה ואל תעשה" בצו הראשון.
תודה מקרב לב
טבת
 
ביולי התייצבנו לצו ראשון
26/10/14 19:24
131צפיות
הבן אימו ואני. לפני ההתייצבות שלחנו אוסף של מסמכים רלבנטיים למצבו וביקשנו פטור.
 
נכנסו יחד לפסיכיאטר והוא וידא פחות או יותר את האבחונים ותקפותם על ידי מספר שאלות ששאל את הבן.
 
שאל את הבן גם מה הוא רוצה. הבן אמר לו שבשלב זה הוא מעדיף פטור כך שיוכל להתנדב.
 
הפסיכיאטר החליט במקום על הפטור והחתים אותנו על מסמכים מתאימים כי הבן היה פחות מ-18.
 
אחרי חודש וחצי בערך הגיע הפטור לתיבת הדואר. עוד לא התחלנו בהליכי התנדבות כי יש זמן עד סיום שנה"ל אבל למעשה מרגע שהפטור אצלנו אפשר להתחיל הליך התנדבות.
כדי להיכנס יחד איתו עליכם לבקש אישור מראש ממט"ב ולהצטייד במסמכים רלבנטיים על פי מה שאתם מבקשים.
 
בהצלחה
תתחילו כבר בתהליך אישור ההתנדבות
27/10/14 10:42
62צפיות
התהליך לוקח בערך שנה.
לא ברור איך על ידי כמה שאלות
27/10/14 11:07
64צפיות
הפסיכיאטר יכול לוודא בגיל 18 את תקפות האבחון שנעשה בגיל 4.
נראה לי שעל תקפות האבחון שנעשה
27/10/14 13:34
51צפיות
במקרה שלנו בגיל 13 הוא לא יכול לערער. הוא גם לא מאשר את האבחנה.
 
הפטור הוא פטור מהתאמה לשירות משום קשיי הסתגלות אפשריים...
 
הוא כן יכול לראות אם יש מתאם בין האבחון ובין המאובחן... קרי הוא יודע שהוא מאובחן כ-ASD
 
ומדבר על הסימנים הידועים כמו קשיי הסתגלות למצבים חברתיים וכו'.
 
יש כאלה שגם לא התייצבו אחרי הגשת המסמכים וקיבלו הפטור בלי הראיון הקצר שנעשה לבני.
 
 
איבחון בגיל 4 לא נועד להיות
27/10/14 16:22
55צפיות
בתוקף בגיל 16-17. מספיק שהוא היה בתוקף בגיל 4 .הוא חשוב כדי להראות מתי התחיל המצב שדורש פטור.
יש מצב שיחשדו (ולמשל במשרד החינוך חושדים במי שמוציא התאמות לבגרויות  בגיל 17) שה'ארטיסט' המציא לעצמו בעיה בגיל 17 כדי לקבל פטור.לכן לא מביאים רק את האיבחון של גיל 4, אני מניחה שיש עוד איבחונים. וגם אם אין, יש אישור רפואי כל כמה שנים שמאשר שהילד עדיין א"ס. לכן גם חשובים מכתבים וסיכומי טיפול (אם יש , לאורך כל השנים) של המורים, מחנכים, רופאים וכל גורם טיפולי שיש. כשיש מסמכים כתובים לאורך כל השנים, הפסיכיאטר יראה תמונה אובייקטיבית.
לפני כשנתיים, לא נתנו לי להכנס
26/10/14 19:30
96צפיות
הגעתי איתו עד לש"ג, שהודיע נחרצות שבלי אישור אין כניסה לאזרחים...
לא יודעת מה ההליך להשיג אישור כזה מראש.
בכל אופן, בעוד יומיים אתם שם, כך שגם מבחינתך זה כבר לא רלוונטי.
פעם היה אתר 'עולים על מדים' שהיו בו יופי של הסברים כולל סרטונים על צו ראשון ובכלל,
אבל כנראה שהאתר הזה כבר אינו פעיל.
מה שכן מצאתי ואולי יעזור במשהו, זה זה-
הניסיון שלנו
27/10/14 06:16
81צפיות
לא הלכנו לצו ראשון בתאריך שנקבע לנו. 
שלחתי את האיבחון, וידאתי שהם קיבלו אותו, וקיבלנו תאריך לועדה רפואית - כלומר פסיכיאטר.
אין שום טעם לבוא אם אין לכם פגישה עם פסיכיאטר. 
הבנות שעובדות בלישכה חמודות מאוד, אבל הפגישה איתן תהיה סתם ביזבוז זמן.
הגענו, נכנסנו לפסיכיאטר, שראה כבר את האיבחון, הוא שוחח עם בני והחליט לתת לו פטור. הוא גם שאל אותו אם הוא מעונין להתנדב. 
 
אז החלטתי בינתיים לדחות את הצו. התקשרתי ודחו לשבוע.
27/10/14 07:56
63צפיות
אשלח אם כך את האבחון ונחכה להתפתחות. אעדכן אתם.
 
תודה.
תשלחו לא רק את האיבחון אלא את כל
27/10/14 10:40
47צפיות
המסמכים האפשריים שיש לכם. גם כדאי להתקשר למדור פרט ולשאול מה תהליך קבלת פטור ומה המסמכים הנדרשים.
 
תביאו את האיבחון ואת כל המסמכים הרלוונטיים.
27/10/14 10:38
42צפיות
תנסו בעזרת האיבחון לבקש שיכניסו אתכם (הדרישה הרגילה להיכנס לבד).
אם עדיין יש לכם זמן תבקשו מרופא ילדים, בית ספר וכל גורם טיפולי המלצה בכתב על פטור משירות.
אם הייתם שולחים את כל המסמכים כששלחתם את הטופס של הרופא, ייתכן שלא הייתם צריכים ללכת בכלל אלא מקבלים את הפטור בדואר אחרי ועדה ללא נוכחות. בכל מקרה אני חושבת שאם תביאו את כל המסמכים (כולל את כל האיבחונים האפשריים שע לכם) תקבלו את הפטור או לפחות תאריך של ועדה.
צו ראשון
27/10/14 13:04
65צפיות
באותו ענין על איזה סעיף הפטור, רפואי או נפשי?
הבן שלי היה בצו ראשון ואמרו לו שהוא מקבל פטור כי  יש לו p.d,d . לפי מה שהבנו הפטור על סעיף נפשי. האם יש דרך לשנות  שיהיה על סעיף בריאותי?
                                                                תודה
בפטור כתוב 'פטור מטעמי בריאות'.
27/10/14 14:14
57צפיות
רק במסמכים פנימיים שאף אחד לא רואה מסומן סעיף נפשי
פטור מצה"ל
27/10/14 16:57
57צפיות
אז למה הם אמרו לנו פרופיל 21 נפשי? יכול להיות שזה סתם טעות של משהו שלא מבין הרבה?
º
זה נכון, רק שלא כותבים את זה בפטור.
27/10/14 20:23
26צפיות
הבני זוג לצעירים עם אספרגר
27/10/14 11:04
119צפיות
האם קיים ארגון או עמותה שמסייעת לצעירים עם אספרגר למצוא בנות זוג?
לאיזה סוג של סיוע אתה מתכוון?
27/10/14 15:22
69צפיות
יש מי שמציע שידוכים:
יש אתר לשידוכים לבעלי צרכים מיוחדים,
יש ערבי ספיד-דייטינג לאספים.
אישית אני לא מאמינה בדברים האלה.
לפחות לפי הנסיון של שני דורות במשפחתי (אבא שלי ובעלי)
הסיכוי הטוב ביותר למצוא בת זוג, הוא אם הבנאדם עוסק במשהו שמעניין אותו,
שחשוב לו, שהוא מאמין בו,
יחד עם אנשים אחרים שגם אצלם העניין הזה תופס מקום חשוב בחיים.
|שף| סידרנו לך 1,000 ש"ח לשופינג
27/10/14 13:08
23צפיות
|!| ככה פשוט...


תשתפו אותנו בטיפ שלכם לחיים קלים במטבח ואולי תזכו ב - 1,000 ש"ח לקניית דברים טובים למטבח


http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?for...



עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה