לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
<div>גולשים יקרים שלום, וברוכים הבאים לפורום "אוטיזם ואספרגר". הפורום שלנו מיועד לכל מי שקשור לספקטרום האוטיסטי -הורים, משפחות,אוטיסטים בוגרים ומטפלים. בפורום משתתפים הורים לילדים בספקטרום האוטיסטי בכל רמות התפקוד. מטרת הפורום היא להיות לבית, מקום תמיכה, מרכז מידע ואתר שיחה לכל ההורים והמשפחות, מטפלים ואנשי הספקטרום עצמם. אנחנו מזמינים את כל המעוניינים לחלוק את חוויותיהם, רגשותיהם, שאלותיהם ודעותיהם, בנושאים השונים המעסיקים אותם בתחום זה. נבקש מכולכם לקרוא את תקנון הפורום ולהקפיד לנהוג על פיו, על מנת שהמקום יהיה נעים לכולם. גלישה נעימה מור ושלומית</div>

לימודי טיפול התנהגותי בשיטת ABA
25/05/15 12:02
24צפיות
שלום לכולם, אני חדשה כאן ואשמח לעזרתכם,
אני עומדת להתחיל לימודי טיפול התנהגותי בבית ליאור,
אשמח לשמוע על התחום ממישהו שעוסק בתחום הזה,
האם אמצא עבודה בסיום הלימודים? האם הפרנסה מכובדת?
אשמח לחוות דעת על בית ליאור ממי שמכיר.
תודה רבה!!
אם מטרת הלימוד היא עשיית כסף על חשבון מצוקות
25/05/15 15:36
9צפיות
הילדים שלנו,אני מקווה שאף אחד לא ילך אלייך לטיפול ושתפסידי את כל הכסף שהשקעת.עלאק בית ליאור
גם אני יכול לפתוח בית ספר לטיפול התנהגותי,בעצם כל אחד יכול,יאללה נמאס,תלכו לעבוד בחקלאות חסרות
שם ידיים ישראליות עובדות.
תשובה לדרור
25/05/15 16:01
6צפיות
דרור , אתה אדם רע וטיפש. מעבר לזה שיהיה לך יום טוב
מה שנכון נכון אבל...
25/05/15 16:13
4צפיות
אולי כדאי שתנסי לקרוא מה אנשים בפורום הזה כותבים על ABA
כי חלקנו
ביחוד אוטיסטים בוגרים
סבורים זה דבר רע ונורא
ששיטות המבוססות על תפישות התנהגותיות הן הכי רעות לאוטיסטים למרות שבטווח קצר הן כאילו עובדות ולא לכל הורה יש את הזמן והסבלנות לתהליכים עמוקים וארוכים יותר
 
יש בפורום הזה, ובכלל, לא מעט נסיונות לנסות לנמק ברצינות למה ABA ובכלל גישה התנהגותית לאנשים, לא רק לאוטיסטים, זה דבר פסול מכל בחינה אפשרית
אולי לא יזיק לקרוא ולנסות לחפש דרכים אחרות לעזור לאוטיסטים
ולהתפרנס
 
 
תכנית חיבורים- הכנה ולווי לצה"ל של עמותת אפי
25/05/15 13:20
19צפיות
תלמידי יב המסיימים את לימודיהם השנה, מאובחנים על הספקטרום בתפקוד הגבוה ומעוניינים להתנדב לצה"ל.
תוכנית חיבורים מציעה שילוב יחידני בתפקידים המתאימים לכל אחד לפי תחומי העניין.
מוזמנים לפנות אלינו moralon1@012.net.il
או באתר עמותת אפי
האשה הראשונה שהשתחררה מאפוטרופסות לטובת שיתוף
23/05/15 10:35
88צפיות
כך צריך להיות
24/05/15 18:28
42צפיות
לימוד, עזרה, תמיכה ושיתוף, ולא ניטרול...
 
לא מזמן שמעתי הרצאה מפי עו"ד בנושא אפוטרופסות לאוטיסטים שמעודד הורים להפוך אפוטרופסים לבגירים. נחרדתי כשנאמר שם שהאפוטרופוסים לא צריכים לדאוג כלל לגבי הצורך להגיש דו"ח על פעילותם כקבוע בחוק, כי אף אחד לא באמת דורש ובודק ובפועל לא יידרשו להמציא דו"ח כספי או אחר על פעילותם...
 
זהו ממש סימון הפתח לניצול, מרמה ורמיסה של זכויות החסוי. לא מפתיע שדברים כאלו נאמרו ע"י עו"ד במדינה עם רמת מוסר כמו שלנו, לכן חיקוק חוק חדש בנושא, ברוח הדברים של 'בזכות' זה ממש הכרחי ברמה של פיקוח נפש...
 
ובכלל, מה הטעם בכל הטיפולים וההשקעה בילד אוטיסט כדי שיהיה עצמאי ויתפקד, אם בגיל 18 אומרים לו שמעתה צעדיו מוצרים והוא צריך אישור ממישהו אחר כמעט על כל דבר ?...
 
מחקר בחינוך מיוחד
24/05/15 16:31
45צפיות
שלום רב,
אנחנו, מור ג'יג'י וטליה ויגרובסקי סטודנטיות בחוג לחינוך מיוחד, במכללה האקדמית תל חי.
במחקר שבחרנו לערוך, החלטנו לבדוק את ההבדל בין הורים לילדים עם צרכים מיוחדים להורים לילדים בהתפתחות תקינה.
כל משפחה עוברת תהליך אינדיבידואלי, תהליך משמעותי, אינטנסיבי ומאתגר בעוד תחומים וכמובן בחיים האיישים של כל אחד ואחת מכם בתור הורים לילדים עם צרכים מיוחדים.
אנחנו חושבות שיש מקום להרחיב את המחקר על ההורות במשפחה, למצוא כיצד ניתן לעזור לכם בתור אינדיבידואלים בחייכם האישיים לצד היותכם הורים לילדים האהובים שלכם. 

השאלון מיועד לנשים וגברים אשר הינם הורים עם לפחות שני ילדים מתחת לגיל 18.
חשוב לנו לציין, תוצאות המחקר עשויות לתרום ולהוות תמיכה מחקרית, ולהעשיר את תחום הידע בנושא.
השאלונים הינם אנונימיים וחסויים! סודיות תשובותיך מבוטחות! 

את השאלון ניתן להפיץ בוואטסאפ ואף רצוי שנקבל תמונה כמה שיותר רחבה כדי לקבל תוצאות שיוכלו לקדם את ידיעותינו בנושא.
לצורך מילוי השאלון אנא לחץ על הקישור הבא:

https://qtrial2015az1.az1.qualtrics.com/jfe/form/S...

בתודה מראש על שיתוף הפעולה,
מור ג'יג'י 
mor.gigi@yahoo.com \\\\ 0503603631

טליה ויגרובסקי
taliavig@gmail.com / 0547977228
º
.
24/05/15 13:55
27צפיות
º
חג שמח
הודעה זו מכילה תמונותהודעה זו מכילה סרטונים
23/05/15 18:45
31צפיות
º
חג שמח!
24/05/15 18:21
4צפיות
התייעצות לגבי ילד שאולי נמצא בספקטרום
21/05/15 15:47
145צפיות
ילד בן 7, אח צעיר לשני אחים גדולים ממנו.  מסיים כיתה א' בבי"ס רגיל.
 
באינטראקציה אחד-על-אחד עם אדם מבוגר, הילד מקסים, תקשורתי, משתף פעולה, חייכן, פעלתן וכיפי.  מדבר בשפה גבוהה ועשירה (אפילו גבוהה מדי לפעמים), וחזק בחשבון בצורה חריגה, עושה תרגילים באלפים כולל חיסור.
 
באינטראקציה עם ילדים אחרים נראה לפעמים כאילו לא מודע לקיומם.  אם הוא עם ילד או שניים אז הוא בעיקר משחק עם עצמו, אפילו אם הוא עם חבר ומשחקים בצעצועים, הוא בעצם יושב עם הצעצועים ומריץ לו בראש סרט שלם, והילד השני מרגיש מיותר.  בקבוצה גדולה זז הצידה ונעלם.  בבית הספר ישב חצי שנה ליד ילדה ולא היה לו מושג איך קוראים לה.  כשמשאירים אותו לבד בקבוצה (קייטנה, יום הולדת, חוג), חוזר עם חוויות שליליות שאינו יכול להסביר.  טוען שהכעיסו אותו, או שלא הבינו אותו, או שלא עשו משהו שהוא רצה.  הוא לא מדבר על זה מיוזמתו, ואם לוחצים עליו אז מדבר באכזבה וכעס ונראה שלא הבין מה בעצם קרה שם ומה היתה הסיטואציה.  וזה חוזר שוב ושוב בכל מסגרת, זה לא שבמקום ספציפי היה משהו רע.  פעמים רבות מתעלם כשמדברים איתו, נראה שחולם או מרחף במקום אחר.  לפעמים מקבל התקפי זעם או צעקות.  בית הספר גם שם לב שמשהו לא בסדר (בלי שבאנו עם אבחון מסודר), ומנסה לתת לו שעות תגבור גם בעברית, גם בכיתה שהם קוראים לה "כישורים חברתיים" ועוד כל מיני דברים.  בכל זאת, הצליח די יפה בכיתה א' (למרות שהוא מאבד ספרים, מחברות, עפרונות, כובעים, סוויטשירטים וכל דבר אחר על בסיס כמעט יומיומי) , הוא יודע לקרוא באופן סביר ומצטיין בחשבון.

עוד מהגן הגננת שמה לב שמשהו מוזר והציעה שנלך לפסיכולוג/ית.
 
הפסיכולוגית חושבת שיש לו קוים של אוטיזם או הפרעה של קושי בהבנת סיטואציות חברתיות.  היא חושבת שחייבים להצמיד לו סייעת בבית הספר שתעקוב אחריו בהפסקות ותתווך בינו לבין ילדים אחרים, ותנגיש לו את הסיטואציות שהוא לא מבין.
 
השאלה שלי:
אפשרות אחת היא לעשות לו אבחון מלא ומקיף.  במידה ומוצאים משהו, זה יסמן אותו כחריג, על כל המשמעויות (גם הטובות וגם הרעות) ויאפשר לו אולי לקבל יותר סיוע במסגרת בית הספר.
אפשרות שניה היא למשוך ככה, אולי להוסיף לו באופן פרטי ולא פורמלי כמה שעות סיוע כאלו או אחרות אם בית הספר יסכים, ולהתמודד לבד.
 
הנקודה שלי היא שמדובר על מקרה גבולי.  לא מדובר על אוטיסט שאינו מתקשר ואינו מתפקד, אלא על ילד שממבט ראשון (ואפילו שני ושלישי), הכל בסדר ואפילו למעלה מכך.  כשמכירים יותר לעומק, רואים את הבעיות, וניכר שיש סיטואציות שהוא סובל מהן.  השאלה היא האם בכלל יש טעם באבחון, האם אבחון יעשה תועלת או נזק (סטיגמה, לסמן אותו מגיל צעיר כ"חולה" בעל תסמונת כזו או אחרת), והאם בכלל יש צורך לעשות משהו?  אולי זה בסדר ורמת התפקוד הזו היא מספיקה להשתלבות בחברה?  מצד אחד אני חושש שאנחנו לא עושים מספיק, מצד שני אני חושש מעודף-אבחון ועודף-טיפול בילד שהוא באמת, גם אם הוא על הספקטרום, הוא מקרה קל.  
 
אני יודע שאי אפשר באמת לייעץ בלי להכיר את הילד, אבל בכל זאת יש פה בפורום המון הורים שעברו דברים דומים והתלבטויות כאלו, ואשמח ללמוד קצת מנסיונם של אחרים.
לא כתבת מה הקשר שלך עם הילד
21/05/15 16:06
67צפיות
אבל זה לא חשוב (ההנחה שלי שאתה האבא) . מה שחשוב שאם יש ספק אז אין ספק שצריך ללכת לאיבחון. צריך להפסיק לפחד מסטיגמות ולתת לילד את העזרה שהוא צריך.
אמנם אני לא יכולה לאבחן באינטרנט אבל כבר יש לכם אנשי מקצוע שמרמזים בכיוון ,לכן איבחון מקיף זה השלב ההגיוני הבא. אתם לא חייבים לספר על תוצאות האיבחון לאף אחד. 
מה שבטוח הילד כבר חריג וכולם רואים שהוא חריג. להיות 'חריג' זה לא משהו רע, הבעיה מתחילה כשהפחד מחריגות מונעת לעזור לילד. ולהיות חכם או מצליח בלימודים לא מונעת אוטיזם. הוא גם לא חייב להיות מקרה גבולי, יותר בכיוון אוטיזם בתפקוד גבוה (מהסוג ש'מבלבלים' אנשי מקצוע והורים). ייתכן שהייתי ישירה מדי אבל נראה לי שזה מתאים במקרה הזה.
הבכור שלי אובחן בגיל 13
21/05/15 16:35
93צפיות
הלוואי שהיה מאובחן לפני בי"ס, כמה סבל זה היה חוסך ממנו...
כמה צלקות שאת מחירן הוא משלם גם כיום, בגיל כמעט 20
ומן הסתם לעוד שנים רבות...
 
החברה שלנו באמת דורסנית, לכן מובן הפחד מתיוגים וסטיגמות.
אבל הסבל של ילד שאין לו שום הגנה מפניה,
הוא בלתי ישוער.
למשל- ה שלי כשהיה בן 7 נשאל ע"י הפסיכולוגית:
"קורה לך לפעמים בביה"ס שאתה לא מבין מה רוצים ממך
או שאתה מרגיש שלא מבינים אותך?"
והשיב:"לא" ואחרי רגע הוסיף "לא לפעמים"
כלומר תמיד וכל הזמן.
קח רגע ותאר לך איך זה להרגיש כל יום כל היום
לא מובן ולא מבין מה רוצים ממך?
מה זה עושה לבנאדם?
תוסיף לזה הצפות חושיות ורגשיות (שהרבה ילדי ספקטרום חווים בבי"ס)
ו-שלא נדע, אבל קורה לעיתים קרובות מדיי- התעללויות
(ילדים לא צריכים איבחון רשמי, הם "מריחים" את השונות ונטפלים לשונה).
המצב היחיד שבו הייתי אומרת- אולי אין צורך להזדרז עם פניה לאבחון
הוא אם הילד לומד בחינוך ביתי.
 
אין דבר כזה "מקרה קל". קל למי?
זה שהילד ממבט ראשון נראה דומה לילדים אחרים
לא אומר שחייו קלים.
האיבחון לא מחייב אתכם לשום דבר, לא טיפולים ולא מסגרות.
הוא מספק מידע, הסבר על מהות השונות.
מה תעשו עם זה, לשיקולכם.
אפשר לבחור לא לעשות שום שינוי בפועל,
ועצם השינוי במודעות יחולל שינוי
(אצלנו למשל, ה, שאובחן בגיל 6 וחצי,
יצא במחולות כששמע את תוצאות האיבחון,
חדל לדפוק בראשו ולומר "אני דפוק")
אפשר לבחור להעמיס מליון טיפולים (אישית- מאד לא ממליצה).
ואפשר גם לבחור דרך ביניים.
הסיוע כהנגשה ותיווך לא מועיל אלא רק מפריע ומעכב
21/05/15 17:53
72צפיות
כי הוא לא עונה על השאלה ולכן גם לא מתחשב באפשרות שיש ילדים ואנשים שבשבילם מה שנחשב לסיטואציה חברתית תקינה ונכונה ומקובלת על כולם זה פשוט חסר משמעות ומובן
התיאור שניתן כאן הולם את רוב האוטיסטים
כמו גם התגובה של הפסיכולוגית
שחושבת, לדעתי בטעות, שצריך לתווך ולטפל על מנת להקנות כישורי חברה נכונים
אלא שגישה כזאת רק תחריף את הכאב והבעייה
 
אין מה לעשות, אוטיסטים לא מגיבים טוב וגם לא צריכים את מה שמשמח ומשמעותי לאנשים נורמטיבים בקיום קבוצתי
יש לזה סיבות טובות מאוד
ובכלל ממש לא שליליות בכלל
אז הילד
כמו רבים כמוהו
נרגע ומתאזן ומוצא קשר משמעותי בשיחה של אחד על אחד עם אדם שהוא כבר שקול יותר ומאוזן ועמוק יותר מבני גילו
נו אז מה ?
מה בדיוק צריך או אפשר לעשות חוץ ממה שאפשר וצריך לעשות עם ילדים נורמטיבים יותר ? שזה לספק לו את מה שעובד בשבילו ולא ללחוץ אותו למה שלא עובד בשבילו
זה המינימום
אבל גם הוא עובר גבוה גבוה מעל הראש של מי שנחשבים בטעות לגורמים מקצועיים וחינוכיים
 
הפסיכולוגית שאלה, לא הניחה כלום
21/05/15 18:03
60צפיות
איזה סיוע, זו כבר שאלה אחרת, כאן דובר על איבחון- כן או לא.
האיבחון, אם יימצא שהילד על הספקטרום,
ייתן להורים כיוון לחקור- מה פשר השונות המסויימת הזאת.
בלי ההבנה הזאת, יש סיכון שכלמיני התנהגויות ותגובות של הילד,
יפורשו על ידם לא נכון.
מקוה שהם יסתמכו על מקורות יודע דבר
(בעיקר אנשי ספקטרום וכמה שיותר מהם
כי גם הם אינם מקשה אחת,
וגם להורים כדאי להקשיב)
ופחות על מקורות כאילו יודעים (סיפרות מקצועית וכד').
הצלבת החקירה הזאת עם מה שהם יודעים על הילד היחיד והמיוחד שלהם
תביא אתם למסקנות- מה התמיכה הנכונה לילד, מה יעבוד בשבילו, בנקודת הזמן הנוכחית
(שהרי זה כל הזמן משתנה).
לא בדיוק, הציטוט המדוייק בפנים
21/05/15 18:15
43צפיות
"היא חושבת שחייבים להצמיד לו סייעת בבית הספר שתעקוב אחריו בהפסקות ותתווך בינו לבין ילדים אחרים, ותנגיש לו את הסיטואציות שהוא לא מבין."
 
לצערי כל עוד האבחון הוא מה שהוא אין בו שום ערך, הוא רק מזיק, ולא בגלל הסטיגמה, ילד עם רגישות מהסוג האוטיסטי יאכל אותה חזק עם הסטיגמה ובלעדיה
משום כך
לדעתי נכון יותר פשוט לראות מה הילד מעדיף ואיפה הוא חש נח וללכת עם זה
 
º
הגבת לי אז חשבתי שהתכוונת לפסיכולוגית של ה
21/05/15 18:56
20צפיות
מה שאתה אומר מעניין
21/05/15 18:20
76צפיות
אולם הנקודה היא שהוא נמצא בבית ספר רגיל, ומסתובב בהפסקות עם בני גילו, ולא מצליח למצוא מה לעשות ואיך להתחבר.  הוא מאותגר יום-יומית עם סיטואציות שאינו מבין וגורמות לו לכעס ותסכול.  אם הוא היה אדם מבוגר, היית אומר שהוא יכול לצאת ממסגרות חברתיות ולהתבודד, אולם לילד בכיתה א' אין את הפריבילגיה הזו.  בשל כך הפסיכולוגית חושבת שהוא צריך סייעת/משלבת או איך שלא יקראו לזה על מנת לפתור קונפליקטים בינו לבין ילדים אחרים בזמן שהוא במסגרת החינוכית.
 
אני מודה שנקודת החשיבה שלך מאוד מעניינת.  אתה בעצם אומר שאם הוא לא טוב ב"קיום קבוצתי" ולא מפיק ממנו תועלת, למה בכלל לנסות ללמד אותו את זה?  ספציפית אליו, אני לא חושב שהוא נמצא בנקודה שבה הוא רוצה לוותר לגמרי על חברים ועל סיטואציות חברתיות.  פשוט היום קשה לו עם זה, ובאופן טבעי כל אחד נוטה להימנע ממה שלא הולך בקלות.
 
אני חושב גם שכולכם רצתם מהר מדי לסווג אותו כאוטיסט.  אינני מתכחש לבעיה ואינני חושש מהתוית (ולראיה, באתי להתייעץ בפורום "אוטיזם"), אולם אני מכיר אוטיסטים (מעט, אבל מכיר אישית), והבן שלי אינו שם, ואם הוא שם הוא נמצא בקצה של התפקוד הגבוה של הסקאלה.  בשיחה רגילה איתו אף אחד לא היה מעלה על דעתו לסווג אותו כאוטיסט.  
שאלת האם לדעתנו כדאי לגשת לאיבחון
21/05/15 19:11
48צפיות
רובנו כתבנו שכן, כדאי.
זה לא אומר שהחלטנו שהוא על הספקטרום
אגב, הספקטרום רחב ומגוון, לא יודעת מי ומה אתה מכיר
אבל יש לא מעט א"סים (אנשי ספקטרום) ש"לא רואים עליהם" במבט ראשון.
 
חברים ומסגרות חברתיות אינם היינו-הך.
ילד צעיר אינו חייב להיות לכוד במסגרת בכלל (הוא יכול להיות בחינוך ביתי)
ואם כבר מסגרת, הוא יכול להיות במסגרת מכילה יותר
(לא בהכרח חינוך מיוחד, אם כי גם זו אפשרות. יש כיום כלמיני מסגרות אלטרנטיביות).
 
עבור חלק מהאנשים, אולי גם בנך, מסגרת חברתית כפויה היא ממש ההיפך מחברים.
חברים הם אנשים מיוחדים שהוא בוחר אותם והם אותו
שיש לו שפה משותפת איתם
לא ערמת ילדים שרירותית.
איך למצוא אותם, היכן וכל השאר, אלה שאלות שכדאי לברר לאט ובעדינות
לזרוק למיים ו'יאלה תשחה' עלול להיות קונטרה-פרודוקטיבי.
זה לא משנה אם הוא בספקטרום או לא, זה לא העניין בכלל
21/05/15 19:16
80צפיות
למרות ששורה כמו 
"באינטראקציה אחד-על-אחד עם אדם מבוגר, הילד מקסים, תקשורתי, משתף פעולה, חייכן, פעלתן וכיפי.  מדבר בשפה גבוהה ועשירה (אפילו גבוהה מדי לפעמים), וחזק בחשבון בצורה חריגה, עושה תרגילים באלפים כולל חיסור."
מתארת מאפיינים שאין אספים מהם
ואצל רוב האספים לא תרגיש שהם אוטיסטים אלא כעבור זמן או אם אתה ממש מאומן 
 
העניין הוא לא להתבודד, אני לא הייתי שולח אף אדם להתבודד, בוודאי לא ילד, אלא שכמו שאתה מתאר אז בלווא הכי מה שנחשב כחברתי בשביל הילדים סביבו לא מדבר אליו ואיתו אז במצב כזה הוא גם מבודד וגם צריך לסבול הפרעות אז ברור שהוא יהיה מרוגז ומוטרד 
 
לדעתי אוטיסטים, גם בתפקוד גבוה, פשוט סובלים מהציפיות שנחשבות כחברתיות, זה לא שאין להם צרכים חברתיים, יש להם, אלא שהם מתבטאים אחרת, בצורה שתתאים יותר גם למה שאתה מתאר כנטייה למרחב פנימי "גדול" יותר שלכן דורש קצב וצורת תקשורת אחרת עם הסביבה, כזה שיכיל את הצורך של הילד לתגובות שיתאימו לעושר של עולמו הפנימי, מה שהגיוני שהוא זוכה לו יותר אצל מבוגרים,
ואולי אפשר למצוא גם קבוצה של ילדים שגם הם בדומה לו חווים את הקשר בין הפרט לקבוצה ככזה שמותיר מעט יותר מרחב פנימי וקצת יותר גמישות של זמני תגובה
 
לא אומר שאין מקום ללמוד ול"עבוד" על השתלבות בחברה, חושב שצריך לנסות לזהות מתי אנחנו עוברים את הגבול רק מתוך רצון שהילד יהיה כמו כולם
 
º
ניסחת טוב ממני מה שניסיתי להגיד
21/05/15 19:21
20צפיות
נכון מאוד.
22/05/15 08:04
28צפיות
רק הפיסקה הזאת כבר מספיקה כדי שתהיה סיבה ללכת לאיבחון (למי שרוצה תשובה של איש מקצוע). זה מאוד אספי (או אוטיסטי). זה לא נקרא למהר, זה נקרא לא להכחיש. וגם כל הפרטים בהודעה הראשונה
מתאימים לזה. 
º
22/05/15 13:22
4צפיות
אנחנו לא ממהרים לאבחן
21/05/15 21:24
38צפיות
כולנו היינו שם.
השאלה שלך הייתה האם לאבחן. התשובה שלי כן לאבחן.
אמרת שאתה מפחד לאבחן בגלל חריגות. התשובה-אתה לא חייב לאבחן. אבל החריגות קיימת, היא לא הולכת לשום מקום אחרת לא הייתה חושב על לאבחן.
ילד לא יכול לבחור מסגרת חינוכית , אבל ההורים שלו כן. שוב, זו הזכות שלהם. אם לדעתך מסגרת מתאימה אין שום בעיה להשאר שם. אבל תבדקו האם אתם באמת מרגישים שהיא מתאימה.
וכל אדם הוא שונה. זה שאתה מכיר אוטיסטים לא אומר שהילד לא אוטיסט. וזה שהוא בתפקוד גבוה לא אומר שהוא גבולי או 'קצת אוטיסט'. בשביל זה עושים איבחון מקצועי כי אף אחד כאן  באינטרנט לא יכול  לאבחן בשבילך. ההחלטה היא של ההורים בלבד.
arana מדבר מתוך הנחה שילדים אוטיסטים לא מעוניינים בחברת
21/05/15 22:41
55צפיות
בני כתתם. יש בטח ילדים שמתאימים להנחה הזאת, אבל יש גם כאלה שכן מעוניינים (כמו הבן שלי וולפי התיאור שלך גם שלך),
ולמי שמעוניין משלבת עוזרת מאוד (עד גיל מסוים).
אצלנו מהרגע שהכנסנו משלבת (מטעמנו. לא כזאת שהעיריה בוחרת) מצבו החברתי של הבן שלי השתפר בהרבה. 
ממש לא, כתבתי בדיוק ההפך מזה
22/05/15 06:43
48צפיות

אז אולי מוטב שלא תכתבי מה arana מדבר ותשדלתי לדבר בשם עצמך
כתבתי בפירוש שילדים אוטיסטים הכי צריכים לחברה, בדיוק כמו כל ילד ואדם אחד, אלא מה, בניגוד לגישה האלימה, האטומה, החד צדדית והאנטי תקשורתית שהמימסד הרפואי פדגוגי כופה על כולם בשם איזה שהיא נורמטיביות הזויה, שלא רק שבינה לבין חינוך ובריאות אין דבר אלא שהיא סותרת הכי מהותית לעקרונות השליחות הזאת, לפרטים שונים יש צרכי ויכולות חיברות שונות, כאלה המתאימים ותואמים לזהותם ונפשם.
ברור כשמציגים ומציעים לילד רק 2 ברירות, או שתחיה בגהנום של בדידות או שתלמד את דרכי השאר הוא יעדיף את הברירה השניה
השאלה היא האם נכון לעשות כך, האם זה מועיל לילד באמת לטווח ארוך או שזה דווקא גורם לו נזקים מאוד קשים,האם הוגן לעשות כך, הם מוסרי לעשות כך

הפסיכולוגיה יודעת להצביע על נזקים מחרידים הנגרמים מתנאים הכופים יצירת  זהות כוזבת
לצערי הפסיכולוגים לא יודעים פסיכולוגיה ולכן הם מאבחנים ומייעצים רק על סמך דבקות פנאטית בכת הנורמטיביות
 
מה שכתבתי והצעתי, זה למצוא לילד חברה של ילדים שחשים ומרגישים ומבטאים את יחסי הפרט עם הקבוצה בדומה לו
ובדרך כלל מה שמתאים לאספים זה תבניות חיברות שמשקללות לתוכם אפשרות של מרחב פנימי גדול ועמוק אצל הפרט
לדבר יש הרבה היבטים חושיים וקוגנטיבים שמתבטאים כהסכמות לא כתובות על הגבולות הנכונים והמרחק והתגובה הנכונים לגישה לאדם
 
מסיקים שהילד מוטרף כי הוא לא מצליח
אלא שהילד מוטרף כי הוא תופש הצלחה בצורה שונה מסביבתו
הוא זקוק למרחק שונה מהממוצע בינו לבין סביבתו
ואדם שכל הזמן דורכים ברגל גסה על גבולותיו נמצא בבעייה מאוד קשה, בדרך כלל הוא יהיה כמו רוב האוטיסטים מוצף להלם מוחלט, ולדברים יש גם ביטויים פיזים לא פשוטים בכלל, שמצטברים במשך הזמן
 
התיווך אומר שאלה החוקים של הרוב ואתה צריך ללמוד להשתלב בהם אם אתה רוצה חברה
גם אם החוקים האלה דופקים לך את הצורה
זה לא תיווך, זה כפיה במסווה
 
וזה גם ניכר ביחס לשפה, למה מי אתם שתאמרו שהשפה האספית היא גבוהה מדי, מי שמכם ? גבוהה יחסית למי ? לערסים ? אז בואו נחליט שכל מי שלא מדבר כמו ערס הוא אדם לקוי שזקוק לתיווך ולימוד והפנמה של הכללים הנכונים בחברה ונסגור עניין.
נדמה לי שמה שלא מובן זה שהשפה החיצונית משקפת את השפה הפנימית
אספים מדברים בשפה מסויימת כי זו השפה שבה הם חושבים, זו השפה שבה הם מדברים עם עצמם, ולכן את עצמם, ואז באים "דורשי טובתם" ואומרים להם שזה לא מתאים, שככה לא יהיו להם חברים, ושזה מגוחך ולא במקום, ושזה נשמע מוזר, ובכלל להיות חנון זה פשע נורא... והתוצאה, ילד שמאבד את יכולתו לדבר עם עצמו, מבולבל, מפוזר, שכחן, אבוד, כזה שנותק מעצמו לצורך התאמה לחברה שבלווא הכי לא תתאים לו לעולם אלא רק תדכא את כל מה שמדהים בו.
 
וזה נורא גם בגלל שדווקא אצל אנשים שמדברים בשפה "מוזרה" הקשר בין שפה וזהות ובין שפה ומציאות הוא הרבה יותר חיוני וחזק מהממוצע
זה מה שמחריג אותם מלכתחילה
אוטיסטים מוגדרים על ידי שרלטני המקצוע כלוקים בשפה ובתקשורת רק בגלל שהם הרבה יותר תקשורתיים ומחוברים הרבה יותר חזק לשפה מהממוצע
מה שמביא אותנו למצב המחריד שבו אנחנו עומדים מול מימסד רפואי אקדמי שקובע שחושך זה אור וטוב זה רע
באמת תודה רבה
 
בשרשור הזה כתבת ההיפך
22/05/15 11:35
43צפיות
אבל בכל הרבה שרשורים אחרים זה בדיוק מה שכתבת,
וכשהורים כתבו על הניסיונות שלהם לעזור לילד ללהתחבר לילדים האחרים תקפת אותם ואמרת שאוטיסטים לא צריכים בחברים.
הרבה אוטיסטים לא צריכים חברים
22/05/15 12:38
47צפיות
וגם אם כילדים הם צריכים חברים הם צריכים חברים שמתאימים להם ולא חברים שלא מתאימים להם
זה באמת לא מי יודע מה מסובך
ולא תקפתי אף אחד
הסברתי למה מה שנחשב להורים ולאנשי מקצוע כעזרה הוא לא יותר מתוקפנות מחרידה
 
אמר לנו השבוע פסיכיאטר חכם:
21/05/15 16:41
114צפיות
"הסוד הוא רק בתוך המשפחה. מבחוץ כולם רואים את החריגות."
אני חושבת שמספיק שהילד סובל כדי לעשות מה שאפשר ולהפחית את הסבל. את האבחנה תמיד אפשר לבטל.
אם אתם לא בטוחים אם הוא צריך עזרה או לו (ולדעתי הוא צריך), אני ממליצה לכם לקחת איש מקצוע טוב מטעמכם (אני יכולה להמליץ על פסיכולוגית כזו מתל אביב) שיצפה בילד במסגרת החינוכית וימליץ איך לפעול.
מה שאמר הפסיכיאטר נכון..
24/05/15 18:40
33צפיות
לפי הבנתי את דברי הפסיכיאטר, הוא רמז על כך שלא כדאי לשמור את האבחנה של הילד בסוד (אם אינני טועה, את כתבת בעבר שאת מסתירה מבנך את האבחנה שלו), כי ממילא מבחוץ מבינים שהוא חריג...
לשמור בסוד מהילד כשכולם חוץ ממנו רואים ויודעים על החריגות, זה רק יגרום לו פגיעות גדולה יותר, יחשוף אותו לניצול מסוגים שונים וישלול ממנו את ההבנה שיכלה לסייע לו בהתמודדות..
 
הפתרון הוא לעזור לילד כמובן, אבל לא למעוך אותו בניסיון לשנות ולהתאים אותו, כי זה לא באמת עוזר גם אם נדמה כלפי חוץ שכן, אלא ללמד אותו ואת הסביבה לאהוב ולקבל את עצמו כמו שהוא ולהכיר ביתרונותיו...
 
אנחנו עדיין לא סיפרנו לילד על האבחנה שלו
25/05/15 10:12
17צפיות
כי אנחנו מחכים לרגע שלדעתנו הוא יוכל להתמודד עם המידע החדש.
אנחנו כבר רוצים לעשות את זה כמה שיותר מהר (גם כי נראה שהוא כבר מאוד התבגר בשנה האחרונה, וגם כי טוב לו כרגע במסגרת החינוכית וזה לדעתנו משפר את היכולת שלו להכיל את המידע). מה שכן מעכב אותנו כרגע זה שעשינו שינוי בטיפול התרופתי שרק בעוד חודש נוכל לדעת מה ההשפעה שלו, אז אנחנו לא רוצים לבצע כרגע מהלך שיכול להשפיע מאוד על מצב הרוח שלו (לאישהו כיוון) כדי שנוכל לדעת אם השינוי התורפתי טוב או לא.
אני מאוד מודה לכולם על התשובות
21/05/15 20:22
72צפיות
גם בפורום וגם במסרים.  נתתם לי הרבה נקודות למחשבה.
 
אני רוצה רק לעדכן דבר אחד
22/05/15 14:57
91צפיות
היום היה בבית הספר הפנינג שבועות, במסגרתו עשו לילדים כל מיני תחנות ופעילויות.
 
הילד חזר כועס ומצוברח, טען שלא הצליח לעשות את הפיתות בטאבון, ושאף אחד לא הקשיב לו ולא הבין אותו. שעה אחר כך אני מקבל טלפון ממחנכת הכיתה. מסתבר שבבית הספר הוא ברח מהפעילות והתחבא איפשהו בשטח בית הספר ו 45 דקות לא מצאו אותו.
 
בקיצור, אבחון, ודחוף.   
נכון מאוד!
22/05/15 15:18
57צפיות
ואצלנו זה המצב,רק שבני הוכנס די בכוח למסגרת של חולי נפש ומתופעות כאלה לאף אחד לא נפל אסימון(מגיל 2 עד 8.5).
הצוות רק טען שאם ככה הוא בורח אז אין מצב לשחרר אותו מהמסגרת וגם לא לכיתה קטנה!וכך נטען בועדה...
לרופא אחד אסימון נפל אז עושים אבחון.
הילד צודק, בבי"ס לא מקשיבים לו ולא מבינים אותו
22/05/15 16:48
60צפיות
אין להם בכלל מושג איך להקשיב לו.
טוב שהוריו מקשיבים לו, לוקחים ברצינות מה שהוא אומר ומחפשים דרך לעזור לו
דווקא בית הספר עושה יותר מהמצופה
22/05/15 17:25
58צפיות
מוזר לי למצוא את עצמי מגן על מערכת החינוך הממלכתית הגרועה שיש לנו במדינת ישראל, אבל דווקא בית הספר הזה משתדל מאוד. גם בלי אבחון פורמלי או דרישה קונקרטית מצידנו, הם נותנים לו קבוצה של כישורים חברתיים, ושעות לימוד פרטניות, הרבה מעבר למה שחשבנו.  למעשה בית הספר הוא זה שמנסה לעודד אותנו (או לדחוף אותנו) לכיוון של הכרה בבעיה.  המחנכת שלו מקסימה וממש משתדלת. אבל אין מה לעשות שבפעילות המונית של כל בית הספר, ובבלאגן שבטח נוצר, הוא הלך לאיבוד.
המחנכת יכולה להיות מקסימה
22/05/15 17:34
63צפיות
יש לא מעט מחנכות ומחנכים מקסימים, למרות הדפקטים של המערכת.
אלא שכידוע, הדרך לגיהנום רצופה כוונות טובות.
כיון שהם לא יודעים איך להקשיב לו, לא מבינים אותו,
מפרשים לא נכון את תגובותיו וצרכיו (כמו בדוגמא מהפנינג שבועות)
הם כמו אוטו שמתחפר בחול-
משקיעים המון אנרגיה, אבל לא בכיוון ובדרך הנכונים
וגורמים לו להרגיש רע יותר ויותר.
º
ראיתי את זה קורה לא מעט
22/05/15 19:11
27צפיות
בית ספר יכול לעשות הכל
22/05/15 22:54
33צפיות
אבל אם זה לא מתאים, זה לא עוזר לאף אחד. הילד צריך לקבל מה שהוא צריך. אם משהו לא מתאים, זה לא חשוב שזה  נקרא `מעל המצופה`. צריכה להיות התאמה ולא ציפיה.
 
 
חג האוטיסטים
21/05/15 11:53
151צפיות
ראיתי שאס"י פירסמו פרטים לגביי יום האוטיסטים של השנה, אז אני מצרף את זה כאן 
למי שמעוניין לבוא - יש שם פרטים כללים לגביי האירוע ואיך להגיע לשם - השנה זה בחיפה -
 
 
אני מתכוון להגיע לשם בפעם הראשונה
 
º
שוקלים להגיע
21/05/15 12:45
26צפיות
הודעה זו מכילה תמונות
22/05/15 10:47
52צפיות
הנה כמה כרזות רלוונטיות מחג האוטיסטים בשנים האחרונות בארצות שונות.
על הכרזה עם החתול כתוב (בגרמנית): זה לא כלב נכה- זה חתול.
ילד בן 2.8 עם SPD - צעד ראשון לכיוון החינוך מיוחד
20/05/15 01:48
142צפיות
שלום, 
 
לבן שלנו עידו יש אפילפסיה ובנוסף גם אמפולסיביות, היפראקטיביות ובעיקר בעיות בויסות החושי, אוטיזם אין לו. כיום בגן פרטי עם משלבת שאנחנו משלמים עליה (ועל הדרכה שלה ועל ריפוי בעיסוק). חשבנו (קיווינו, פיללנו) שהנה שנה אחת עם משלבת והילד שלנו בסדר, אבל בפועל זה לא המצב. הפער מבני גילו הולך ומתרחב, ושבוע שעבר הגן הודיע לנו שאין מצב שילד כזה ישרוד בגן עירייה והציע לנו לפנות למסגרת לחנוך מיוחד... רק שועדות השמה כבר הסתיימו ואנחנו רק עכשיו מתחילים להכנס לתחום של החינוך המיוחד (גן שפתי או גן עם עיכוב התפחותי זה מה שאנחנו מחפשים). 
 
בפועל יש לנו יכולת כספית (לא יוצאים לחופשות, לא קונים בגדים ומקמצים במה שניתן) לממן לו פרטי עוד שנה שנתיים עד שגם החכסונות שלנו ייגמרו. אז להשאיר אותו השנה בגן הפרטי עם משלבת זו אפשרות אבל אנחנו מרגישים שהוא חייב מסגרת יותר קטנה. מאד חוששים מחינוך מיוחד, בעיקר מדברים שקוראים בפורומים למינהם ולזה שאפשר להתקע בגן לא טוב או עם ילדים עם רמה נמוכה משמעותית מהילד שלנו.
 
אנחנו גרים בתל אביב, כרגע אנחנו מנסים בכלל להשיג ועדת חריגים כי התעוררנו מאוחר, נשמח לכל עזרה בנושא (בעיריה אמרו לנו שאין סיכוי שנקבל) אבל אחנו זכאים לחינוך חינם מגיל 3, ודיי ברור שהוא לא יכול להכנס לגן רגיל, אז מה עושים (הפתרון של גן פרטי על חשבוננו הוא לא הפתרון שאני מצפה לו מהעיריה).
בנוסף נשמח לשמוע ממכם על קשיים מול המערכת \ הבירוקרטיה וכו' כדי להכין את עצמנו למה שצפוי. 
ואם יש למי מכם מידע על גנים מומלצים בתל אביב (לגיל שלו, מניח שמדובר בגן לעיכוב התפחותי) גם חשוב לנו לדעת
 
לאשתי זרקו משהו בעירייה היום שעל SPD בכלל לא יכירו לו בזכאות, שזה הזוי כי הוא ממש לא יכול להיות בגן ללא משלבת, אתם יודעים על זה משהו?
 
תודה מראש
אל פחד
20/05/15 10:12
89צפיות
חינוך מיוחד אינו "מלון קליפורניה" שנתקעים בו בלי יכולת לצאת.
ה"רמות" של הילדים הן בד"כ קיטלוגים של המבוגרים
שאינם בהכרח רלוונטיים לילדים.
כשה שלי למשל עבר לכתת תקשורת, חינוך מיוחד,
הילד שהכי התחבב עליו הוא ילד שאינו מדבר,
שהמבוגרים, במבטם השטחי, יקטלגו אותו בתפקוד נמוך.
בסוף היסודי, בחט"ב, בני עבר לשילוב יחידני- אפשר לצאת מחינוך מיוחד.
בקיצור, ממליצה לא להבהל מהכותרת או הסטיגמה
אלא לבדוק לעומק- אולי יאפשרו לכם להפגש עם הגננת המיועדת למשל.
מסגרת חינוכית מתאימה, חשובה מאד לילד,
לא כדאי בגלל פחד מסטיגמות, לשלוח אותו למסגרת שלא תדע להכיל אותו ולתת לו מענים.
 
כמו שגיליתם- השונות של הילד, כולל הקשיים שנובעים ממנה,
לא נעלמת, לא מתאדה.
לכן כדאי לחשוב לטווח ארוך-
לא לייבש את מעיין המשאבים החומריים והנפשיים שלכם,
להשאיר משהו לשנים הבאות
 
ילדים שאינם מתאימים לקיטלוגיים הבירוקרטיים, ששייכים לכמה "תיקיות"
כמו אצלכם- אפילפסיה, היפר-אקטיביות וויסות חושי,
עלולים באמת לפול בין הכסאות...
קישורים שאולי יעזרו למנוע זאת:
(אפשר לעשות שם חיפוש על המילה 'תחושתי', יש הרבה תוצאות,
וגם כמובן להעזר בכל המידע ו/או במענה הטלפוני שלהם)
 
 
 
וגם קומונה שאין לי מושג אם היא עדיין פעילה.
במקרה שלא, תוכלו לשלוח למנהלת הקומונה מייל
דרך הכרטיס האישי שלה
 
תודה
20/05/15 12:46
56צפיות
אכן קיטלגתי ובפועל אני לא כזה,  אני פתוח להכל, ואני מביט על אנשים ועל ילדים כמו שהם ואני נוטה לא לספור קשיים. מה ילד יודע? זה הוא וזהו, אנשים מסתגלים להכל ובסוף האושר לא קשור בנסיבות. קשור במשהו עמוק יותר באדם, ויש לי ילד מאושר במהות שלו ללא קשר לנסיבות (כנ"ל אבא שלו). כשהכל התחיל לצוץ אמרתי לאשתי- יש אנשים שעברו שואה, מוות במשפחה, ובלי סוף קשיים שהעולם יודע לנפק, חלק מהם לא משתקמים לעולם וחלק חיים מלאים ושלמים. יש לנו ילד עם קשיים, עכשיו תבחרי צד, אני בוחר להיות מאושר (היא בוחרת לדאוג, אבל אולי ככה זה כל האמהות?)
 
מסכים עם מה שכתבת ומודה לך על התמיכה. לי מאד לא ברור האם עדיף להיות ראש לשועלים או זנב לאריות, כיום האריות טורפים את הילד שלי כי ההמולה בחצר הגן עושה לו רע ולכן פנינו על עבר החינוך המיוחד, מבין שעל SPD אולי לא נקבל כלום ולכן אולי נאלץ לקמבן אבחון אחר. סך הכל אשתי מאז הפוסט הנל שוחחה עם מספר אמהות באזורנו (ת"א) שמאד מרוצות מהחינוך המיוחד. לא בטוח שנצליח בכלל להכנס לשם.
 
עידו, כשהמשלבת מוציאה אותו מהחצר ושמה אותו עם ילד אחד בפינה שקטה בגן הוא ילד אחר, פורח, מדבר מתקשר, מתואם, דימיון עשיר, משחק יפה. בחצר, עידו לא מתמיד באף משחק, מושך בשיער, שותה מבקבוקים של אחרים, מתרוצץ ממקום למקום נמרח על הרצפה, מאבד טונוס זורק חפצים ומקפיד לעבור על כל איסור אפשרי בגן....
 
את מקום מיוחד פגשתי לפני מספר ימים פניתי לקשר אבל טרם שבו אלינו. תודה על הקישורים והעידוד.
 
אכן יש צורך לשמור על משאבינו הנפשיים והחומריים, בגדול אנחנו אחלה, משתדלים להיות שמחים בחלקנו ולראות את הצדדים הטובים במתנה שקיבלנו. היום הייתי איתו אצל הקלינאית, אמר שני משפטים, 18 מילים ואני דמעתי מרב התרגשות לשמע המשפט הכי ארוך שזכיתי לשמוע. אנחנו מלאים בשמחות קטנות של יום חולין.
 
אני חושב שהזוגיות והקושי הפיננסי אלו האתגרים שעומדים בפנינו. לי גם יש קושי מול חברים שלי אולי סוג של בושה שלאט לאט אני יוצא ממנה ומשתף יותר, עדין קשה לי ואני מוצא את עצמי נמנע ממפגשים עם ילדים... גם את זה נפתור.  
שועלים ואריות
20/05/15 14:17
60צפיות
תגיד שאני נאיבית, אבל בעיניי כולם בני אדם,
והסביבה המועדפת בעיניי, לילדיי וגם לעצמי,
היא סביבה שמתייחסת כך לאנשים (כולל אנשים צעירים מאד המכונים ילדים).
לכן, כיום אף אחד מילדיי לא נמצא במערכת הכללית.
הבכור סיים אותה בשן ועין (ועם תעודת בגרות. שווה את המחיר? לא בטוחה),
ה לומד כיום בתיכון בכתת תקשורת, מקוה שיחזור לחינוך ביתי
(שניהם על הספקטרום),
השלישי והרביעי- בחינוך ביתי.
 
אתם בתחילת התהליך המורכב של התארגנות מחודשת מול המצב הבלתי צפוי בו מצאתם עצמכם.
אמנם עידו לא הספקטרום, אבל אולי בכ"ז ידבר אליכם מה שכתב אוטיסט חכם אחד:
 
 
התהליך הזה לוקח זמן, זה טבעי.
כשמשלימים אותו, משתחררים מהרבה "מטען חורג", כולל מהבושה.
יש לך ילד רגיש, הוא קולט דברים שילדים פחות רגישים אינם קולטים.
אז מצד אחד- לכן הוא מוצף, וזה מקשה עליו.
מצד שני- מניחה שאם תנשום עמוק תוכל להבחין גם באופנים בהם הרגישות הזאת מעשירה את חייו.
אז אין לך במה להתבייש
לפיצקי שלי למשל (בן 8) יש רגישות שמיעתית.
פעם אמר:"כשמישהו צועק, זה מבהיל לי באזניים".
מאז שהיה תינוק, היה מתכווץ כשמטוס עבר או כשעורב צרח.
זה מפחיד לחיות בעולם כשאתה כ"כ רגיש.
מצד שני, כמה צלילים של מוזיקה מהקצה השני של הרחוב, וכל גופו ונפשו מרקדים
הרגישות הזאת עשתה אותו, כפי שאמר בעצמו "חבר של הרוח".
 
לדאוג זה בסדר, אבל כמו שסבתי ז"ל נהגה לומר: כל דבר- במידה
 
ובאמת חשוב מאד, גם בשבילכם וגם בשביל עידו,
שתתחזקו את הזוגיות והבטחון הכלכלי- זה הבית שלו, אולי מקור הכח העיקרי שלו.
 
ילד צריך להיות במקום בו הוא מרגיש טוב.
20/05/15 20:05
31צפיות
הרוב נמצאים באמצע , לא ראש ולא זנב. אבל כפי שציינת מי שזנב בדרך כלל נטרף ואכן הבאת דוגמאות. המסגרת הנוכחית של הבן שלך לא מתאימה לו (עובדה שאתה מרגיש שהוא 'נטרף').
לפי חוק חינוך חובה חינם כל ילד חייב מסגרת חינוכית. ואם חינוך  מיוחד זה מה שמתאים לו זה מה שועדת השמה חייבת לאשר. זה לא הולך לפי איבחון ספציפי אחד. זה הולך לפי החלטה של אנשי מקצוע שיושבים בועדה לפי מסמכים ועדויות שיש להם. ואחת העדויות היא של הגננת שצריכה לתאר את המצב. ועדות השמה חריגות יש גם בקיץ. לכן אם אתם מעוניינים בחינוך מיוחד אתם עדיין יכולים להילחם ולא להרים ידיים. 
כן לחינוך מיוחד יש סטיגמה. אבל פחד מסטיגמה זו לא סיבה לא לעזור לילד. וברגע שהוא יגיע למקום שמתאים לו כבר אף אחד לא ייפחד מסטיגמה.
מה זה מרגיש טוב?מה זה מתאים לו?
20/05/15 23:30
31צפיות
כל אנשי מקצוע אלה יכולים לטעות.לדוגמא,אחד מעתיק את השני.
אם מנהל בית הספר טען בועדה ששם הילד מרגיש טוב וזה מקום היחיד שמתאים לו אז זה בטח נכון?רק בעיה קטנה.איך שהמסגרת המתאימה היא לחולי נפש והילד במקרה בן רגע יצא אוטיסט(עדיין לא יודעים סופית) אז נאמין למנהל.טוב לו שם-שישאר עם חולי נפש.שחלק גדול מהם אני מניחה גם PDD לא מאובחנים נכון.
ויכול להיות גם טוב,אבל לא מלמדים.הפער הולך וגדל.עסוקים ברגשות...
 
שום אנשי מקצוע. ההרגשה של הילד היא החשובה.
21/05/15 00:05
22צפיות
כשילד מרגיש טוב רואים את זה מיד. גם אם הוא אוטיסט. 
אם ילד לא מרגיש טוב שום טענה של איש מקצוע שהוא כן מרגיש טוב לא תתפוס. 
ההורים תמיד יודעים אם ילד מרגיש טוב או לא
גם אם הוא עצמו מרגיש שם טוב
21/05/15 08:51
22צפיות
אבל לא נמצא במקום הנכון?עדיין צריך להעביר אותו למקום הראוי.
אף אחד לא מרגיש טוב במקום שהוא
21/05/15 16:12
17צפיות
לא מתאים לו . אולי 'מרגיש טוב' זו הגדרה לא מספקת. במקום שמתאים הילד פורח.
מפה אפשר להבין שאבחנה הקודמת אולי נכונה?והחדשה לא...
21/05/15 18:41
17צפיות
לא אמרתי שהבן הפרטי פורח,רק דיון תיאורטי...
רק את יכולה לדעת מה את מרגישה כלפי האבחנה
21/05/15 21:27
14צפיות
אני יודעת רק שכשהבן שלי הגיע למסגרת הנכונה הפריחה הייתה מיידית
כולי תקווה שהחדשה תהיה נכונה (ואחרונה?)
21/05/15 21:55
14צפיות
בינתיים לא מספיק שני אבחונים פסיכיאטריים שהבאתי ואחרי אבחון פסיכולוגי רוצים עוד פסיכיאטר(שלהם) ולא מוכנים לגלות כלום.
מריטת עצבים.
בסך הכל זו התמונה אצל רוב האוטיסטים
21/05/15 06:41
40צפיות
ברעש והמולה מרובת אנשים וצלילים ופנים הם מתחרפנים לחלוטין אבל אחד על אחד עם ומול אדם שרואה ומרגיש אותם ויוצר איתם יחס משמעותי הם פורחים
היה מי שהחליט לקרוא לזה מחלה
כנראה בגלל שאנשים שבשבילם קשר בין אישי, כאלה ששמים את האדם במרכז, ורגישים מאוד לקיומם של אחרים, נחשבים לחולים בחברה שבה חוסר רגישות וחוסר אכפתיות ומוחצנות נכפים כתוו תקן שאסור לסטות ממנו גם על ידי מי שמתחזים לרופאים או מחנכים
 
כל זה מעמיד אותך בפני בחירות שלפחות קל לנסח אותן
כי אתה רואה איפה הילד פורח ואיפה הוא מאבד את עצמו
אז המאבק שלכם צריך להיות בכיוון שיאפשר לו כמה שיותר סביבה רגישה לקשר אנושי
 
לדעתי אם וכשזוכים לזה כשקטנים אז אחרי זה קל יותר לשרוד גם בסביבות רועשות ורבות תנועה ובלגן
כי בפנים נוצרת איזה שהוא זהות שיודעת לסנן את זה כבר
ככה שממש שווה להשקיע עכשיו
אבל בדיוק בכיוון ההפוך למה שבדרך כלל מומלץ ככישורי חברה ותקשורת
 
כשאני אצליח לצאת משם אולי אוכל להסכים
20/05/15 18:43
59צפיות
בגיל 3 חשבתי שבינתיים זה בסדר כל עוד זה אפילו בעירי.
מלון הכל כלול?זה בית הסוהר.עד שלא הוכח אחרת.
כל עוד הילד אינו מסכן את עצמו ו/או את סביבתו
20/05/15 18:53
54צפיות
ההורים, שהם האפוטרופסים שלו, הם בעלי המילה האחרונה.
ועדת השמה מחליטה על זכאות לחנ"מ,
ההורה רשאי להחליט אם לממש את הזכאות או לא.
נכון שלפעמים הם עושים שריר ומנסים לגרום להורה להאמין שהילד שייך להם,
לפעמים לא קל לעמוד מולם (לא תמיד, אבל בהחלט לפעמים- קרה בזמנו גם לי),
אבל ידע הוא כח, וכשיש להורה הידע איך לעמוד מולם, הוא מקבל עבור ילדו מה שהוא בוחר,
כאמור בכפוף למה שכתבתי בכותרת.
וזה כשמדובר בחילוקי דעות בין ההורים לועדת ההשמה בכניסה לחנ"מ.
כשמדובר בילד שלומד כבר בחנ"מ וההורים רוצים להעבירו לחינוך הרגיל,
אין צורך בועדת השמה כלל:
לא בטוחה, אבל יתכן שאם הצוות טוען שעליו להשאר בחנ"מ וההורים רוצים להעביר לחינוך הרגיל
עליהם לפנות לועדה.
עכשיו יש לי ידע
20/05/15 19:01
54צפיות
חבל שקודם אבדו עלי.
אבל בגלל נסיון המר החלטתי שלא נפגשת עם אריות האלה לבד.כמה שיעלה.
נכון, לפעמים הם נהנים להתנפח מחשיבות עצמית על חשבוננו
20/05/15 19:06
54צפיות
הוספתי עוד קישור לתגובה הקודמת שלי
שאולי שווה לך להכנס אליו
 
אגב, הם לא אריות, הם גיבורים על אנשים ברגעי מצוקה.
דמייני אותם בתחתונים ולא תצטרכי לשלם לכלמיני עו"ד
º
מתעניין לגבי קייטנה לילד בן 12 בתפקוד גבוהה?
21/05/15 18:59
32צפיות
אזור בארץ? בינתיים
21/05/15 19:15
37צפיות
הנה קישור מאתר קשר- רשימת קייטנות ונופשונים.
הרשימה מתעדכנת מעת לעת,
אז למתעניינים, שווה לבדוק שוב מדי פעם
קשר עם בחורה
52תגובות
18/05/15 19:42
239צפיות
היי,
מתי כדאי לספר לבחורה שיש לי תסמונת אספרגר? אני מאוד רוצה להיות
הוגן איתה. יש לי ביום חמישי דייט ראשון איתה ואני מתלבט אם לספר
לה לפני הדייט הראשון או בזמן הדייט או בהזדמנות אחרת.

(המשך...)
היי,
מתי כדאי לספר לבחורה שיש לי תסמונת אספרגר? אני מאוד רוצה להיות
הוגן איתה. יש לי ביום חמישי דייט ראשון איתה ואני מתלבט אם לספר
לה לפני הדייט הראשון או בזמן הדייט או בהזדמנות אחרת.
מחזור
20/05/15 19:54
121צפיות
מעוניינת מה עדיף כדורים או זריקה למחזור כל 3 חודשים לאוטיסטית בת 22
זה עניין של העדפה אישית
21/05/15 09:52
66צפיות
אני מכירה את הזריקה והכדורים מתקופת טיפולי הפוריות שלי, ואני באופן אישי הייתי מעדיפה זריקה, אבל זה אינדיבידואלי
לא עדיף לשאול אותה?
21/05/15 11:46
68צפיות
אני הייתי מעדיפה כדוריפם. שונאת זריקות. אבל אני בכלל לא הייתי מונעת מחזור בשום דרך...
º
למה מונעים מחזור ?
21/05/15 17:30
30צפיות
בלי לנקוט עמדה-וסת עלולה להיות בעייתית מאד עבור מישהי שלא
21/05/15 17:48
72צפיות
מתלבשת בעצמה, לא יודעת לשמור על הגיינה אישית וכד'.
הכרתי פעם נערה שאמה התחבטה בשאלה...
מאד לא פשוט... מעשית, רגשית, מוסרית.
קטונתי מלשפוט...
גם אצל נ"טים משתמשים לפעמים במניעת מחזור
25/05/15 10:15
11צפיות
למשל בגלל בעיות גדילה (כלומר בטיפול בילדה שנמוכה באופן משמעותי מהממוצע) או כחלק מטיפולי פוריות.
זה כמובן לא רלבנטי למקרה הזה אבל סתם לידע כללי...
בקשת עצה בעניין האובססיות
21/05/15 00:18
96צפיות
הי, לבני בן ה13מידי חודש לערך יש אובססיה חדשה. האחרונה הייתה לשעוני אורלוגין ועכשיו מבקש שאקנה לו עוגב (!). כמובן שלא מפסיק להסתכל על סרטונים בנושא ומחפש עוגבים למכירה באיביי . השאלה שלי מבחינה עקרונית מה הדרך הנכונה לדעתכם להגיב כשהוא מתחיל ״לחפור״ ונדנד בלי הרף שאקנה לו עוגב למשל. אף תשובה שלי לא מניחה את דעתו. זה בורו שבקרוב יתחיל להתעניין במשהו חדש, אבל זה פשוט מתיש לפעמים. רעיונות?
תגיד לו שעוגב עולה הרבה כסף ואתה לא מיליונר
21/05/15 01:17
69צפיות
תסביר לו שבענייני כספים צריך שיהיה סדר עדיפויות, ושגם אתה לא קונה לעצמך כל דבר שהיית רוצה (ואם יש לך דוגמא קונקרטית - תן לו).
 
וגם תסביר לו שאנשים שונים מתעניינים בדברים שונים. לא כל העולם מתעניין בעוגבים או בשעוני אורלוגין, וזה משהו שצריך לקחת בחשבון כשמתחילים לדבר עם אנשים אחרים.
 
ותעשה לשניכם טובה: תפסיק לקרוא לנושאי העניין שלו בשם "אובססיות". אם הבן שלך דומה לי אפילו קצת, אז הוא יחשוב שזו מילה מבזה ומשפילה, ואז אין שום סיכוי שהוא יקשיב לנסיונות שלך להסביר.
 
אפשר לנסות לשכור אחד? או למצוא מישהו שיש לו עוגב
21/05/15 04:14
45צפיות
ומוכן לתת למישהו אחר לנגן עליו - אולי אפשר אפילו למצוא אחד יד שניה במחיר שפוי.
º
21/05/15 11:11
8צפיות
º
זה תמיד דברים גדולים/כבדים?
21/05/15 03:52
31צפיות
מה לגבי אורגנית ?
21/05/15 16:14
36צפיות
האם הוא יודע או אוהב לנגן ? האם יש לו שמועה מוסיקלית?
º
אם מה שמלהיב אותו זה הצליל של העוגב - זה פתרון מצויין
22/05/15 01:44
16צפיות
הגיע הזמן לעשות סדר במסגרות החינוך המיוחד
20/05/15 13:10
186צפיות
ולכל מסנגרי המערכת תפסקו לקלקל בסינגור שלכם..
יש לעשות סדר ודחוף, ויפה שעה אחת קודם..
º
מקרה מזעזע. סדר - צריך לעשות! לקטול - לא!
20/05/15 13:46
55צפיות
לפי המשתמע מהכתבה- מקרה חמור מאד
20/05/15 13:50
99צפיות
לנו היה ויש נסיון טוב בכתות תקשורת.
לדעתך אסור לי לספר עליו?
זה הורים שהוציאו את האמת
20/05/15 14:07
95צפיות
ויש הורים שחוששים להוציא את האמת
ויש מספיק מקרים קשים ללא צלקות גופניות, אבל צלקות נפשיות
ויש המון מה לשנות שם,, ואת מוזמנת לספר את הצד היפה של המסגרות למה לא?
תספרי נשמח לקרוא, החוכמה לספר את הלא יפה ולא לחשוש לפנות לתקשורת שזה מיעוט
 
 
GJoker צודק! אני מאמינה שזו
20/05/15 17:16
79צפיות
התעללות בחסר ישע לא רק מצד המורה. איפה היה שאר הצוות? המנהלת?
 
יש גם דברים יפים אבל על דף לבן בולטות הנקודות השחורות וזאת וואחד נקודה!!!
 
לדעתי, מוטב שההורים יערבו את אלו"ט, משרד הרווחה, שר החינוך.
 
ואם יש גורמים נוספים - מה טוב.
 
העיקר שהמנהלת "פקדה את ביתם" ושילמה מס שפתיים.
 
בעעע
זו לא כיתת תקשורת
20/05/15 21:11
82צפיות
זה ביה"ס לפיגור שכלי ומעוכבי התפתחות 
 
מה שלא מצדיק את התנהגות המורה.
21/05/15 00:08
50צפיות
דבר כזה זה עדיין עבירה פלילית. זו גרימת נזק גופני לתלמיד. בכלל לא חשוב אם זה חינוך רגיל או מיוחד, ולא חשוב איזה סוג חינוך מיוחד.
נכון מאוד
21/05/15 10:16
32צפיות
הבעיה היא שאין מספיק כלים להתמודדות לא בחינוך המיוחד ובוודאי שלא בחינוך הרגיל .
המעשה כשלעצמו חמור מאוד ואני מקוה שההורים הגישו תלונה במשטרה .
כאן אין שום בעיה ב'כלים להתמודדת'.
21/05/15 16:08
16צפיות
יש הרבה כלים , מוצלחים פחות או יותר.
אבל כאן בפירוש הייתה התעללות בחסר ישע עם פגיעה גופנית.
זה רק יותר חמור
21/05/15 07:45
39צפיות
ורק מעיד על בעיה יותר חמורה במסגרות ח"ב{ולא היה מדובר על כיתת תקשורת},
לא יותר ולא פחות
21/05/15 08:22
30צפיות
המעשה הוא התעללות בחסר ישע,
בכלל לא משנה באיזו מסגרת הוא נעשה.
לא חסרים מקרי התעללות בחינוך הרגיל, במיוחד בילדינו.
המעשה הנורא הזה אינו אופייני לחנ"מ.
פותח/ת השירשור התייחס/ה לכלל החנ"מ
21/05/15 08:19
48צפיות
וגם בבתי ספר חנ"מ, מניחה שיש ילדים שטוב להם-
הגבתי בדבריי לגינוי של הורים שאומרים דברים טובים על החנ"מ.
 
בלי קשר- ברור שמעשה כמו שמתואר בכתבה הוא חמור מאין כמותו.
זה  (ודברים איומים אחרים) יכול לקרות גם בחינוך הרגיל,
בטח לילדים שלנו.
הסבר:
21/05/15 10:27
41צפיות
הדברים היפים נכתבים וזה נהדר, מספיק מקרה אחד שלא צריך להיות על מנת לא להשאר אדישים ולטמון את הראש בחול
ולטעון שה רק מקרה אחד,  ואין שום כוונה לכתוב שהכלל לא בסדר על אף שזה נראה שכן{לא ברור לי מדוע }, אלא להעלות את המודעות
לדברים הפחות טובים שיש , אם יש מודעות אפשר לתקן.
פות/ח השרשור לא התיחס לכלל המסגרות, הפותח מעלה את המודעות שיש צורך בתיקון באופן כללי.
חוץ מזה שנכון שיש אנשים מדהימים
מקווה שעכשיו זה יותר ברור.
גם הדברים הלא יפים נכתבים, וחשוב שייכתבו
21/05/15 11:35
35צפיות
הפריעה לי הקריאה להשתקת קולות שלא מתאימים לאג'נדה שלך
"ולכל מסנגרי המערכת תפסקו לקלקל בסינגור שלכם".
כותרת ההודעה בפתיחת השירשור התייחסה לכלל מסגרות החנ"מ,
וגם גוף ההודעה תוקף את מערכת החנ"מ כולה ואת מי שמעז לומר עליה מילה טובה.
 
ברור ומוסכם שיש גם רעות חולות במערכת החינוך בכלל וגם בחנ"מ,
חלקן נובעות מעצם טבעה של מערכת באשר היא,
חלקן עיוותים שיש להתריע עליהם ולתקנם.
 
נראה שהסברתי עצמי בצורה מספקת
21/05/15 11:45
26צפיות
כמה סמיילים
21/05/15 11:56
30צפיות
אנסה להמשיך את דברייך מתוך הסכמה כללית - דווקא מקרים קיצוניים שכאלו יכולים לתת מראה לגישה שמובילה אליהם. זה נכון, הגישה הקלוקלת לא מביאה למקרי קיצון כאלו כל הזמן, אבל היא קיימת כל הזמן, ולכן הגישה הבסיסית היא הדבר הכל כך מגונה כאן ואילולא הקיצוניות שבמקרים שכאלו היה אפשר אולי להתעלם ממנה ומהשלכותיה ( לרוב זה מה שבאמת עושים משום שמסתכלים רק על התוצאות החיצוניות שלה ). בכל מקרה, מהחוויה האישית שלי כלל לא מדובר על יוצא מהכלל שמעיד על הכלל אלא להפך - ראיתי בעצמי והייתי עד למקרים דומים ( לא בפרטים אולי אבל במהות ) כך שלדעתי בהחלט האצבע צריכה להיות מופנית למערכת כמערכת ולא לאינדיבידואלים שעשו את מה שעשו ( כמובן, גם כלפיהם , אבל בטח לא רק כלפיהם ). שורש הבעיה הוא לא במעשים הספציפיים אלא בגישה הכוללת של מערכת החינוך המיוחד. זו דעתי לפחות.
למערכת יש נטייה להפיל הכל על הש"ג
25/05/15 16:18
2צפיות
על האדם שנמצא בתחתית הסולם
קודם כל היא מזניחה אותו ללא שום גיבוי תאורטי ומעשי ואחרי זה היא מתנפלת עליו כשהדברים יוצאים משליטה
 
מהפרופסורים המנופחים שיושבים במשרדיהם הממוזגים ומזיינים את המח אף אחד לא דורש דין וחשבון אבל מאלה שנושאים על גבם את כל מה שהכי מקולקל ומקלקל בתפישתם זורקים לכלבים כל פעם שבאופן בלתי נמנע הדברים מתפוצצים
ולא רק שזה לא הגון זה גם הכי לא מועיל
אלא מה
בסמכויות אף אחד לא מעיז לגעת
כי זה חלק ממה שכל כך רקוב בנורמטיביות שלכן עושה הכל על מנת להימנע ממגע בשורשי הבעייה
 
נטפלים למי שקל, למי שמשתלם להיטפל, אלא שזה לא יעזור כי הדג מסריח מהראש.
 
 
זו עבירה פלילית.
20/05/15 20:09
60צפיות
ההורים צריכים להגיש תלונה במשטרה.
ואז מה?
21/05/15 11:33
39צפיות
המשטרה תגיע לבית הספר , ובית הספר יטען את טיעוניו הם כבר טענו שהוא יצא לבד, לא נראה נראה שכתב אשום יהיה כאן, 
כי אם כן זה יהיה תקדים שניתן להגיש כתבי אישום נגד דברים נוספים{כמו פגיעה נפשית שלא רואים}
במקרה הזה אין להורים מה להפסיד כי הייתה חשיפה מאוד גדולה  למקרה.
עדיין צריךלהגיש תלונה.
21/05/15 16:10
12צפיות
זה פגיעה בחסר ישע. 
גן תקשורת
20/05/15 16:13
83צפיות
יש לי ילד בן 5.5 שאובחן לפני כחצי שנה כסובל מ asd בתפקוד גבוה 
הבעיות העיקריות שלו הן חוסר יצירת קשר עם בני גילו סף תתסכול מאוד גבוה 
הציעו לנו להכניס אותו לגן תקשורת על מנת לתת לו את הכלים שחסרים לו
האם יש למישהו המלצות לגבי גן תקשורת או הסגות?
תודה על תשומת הלב
º
הוא נמצא כעת בגן רגיל? אמור לעלות לכיתה א'? או להישאר בגן?
20/05/15 16:53
33צפיות
אני שמח על האיבחון המוקדם
21/05/15 03:53
46צפיות
בנוסף לגן תקשורת הוא יצטרך גם את העזרה שלכם.
ארכיון הודעות

עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה