לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
ברוכים הבאים לפורום ``תחבורה ציבורית``

שעות הפעילות:
ימים א`-ה` - כל היום
ו` וערבי חג - כל היום
שבת - כל היום

בפורום זה נעסוק בכל הרובדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: רכבות, אוטובוסים, מטוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד.

אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה במנות האוכל במטוסי אלעל.

* לא לשכוח לענות על הסקר - מי שמצביע משפיע

מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.

הדקו חגורות ושתהיה נסיעה טובה,
מודיעין (i) לשרותכם.

נא לכתוב שאלות הכוונה ומודיעין תחת השירשור היומי בלבד.  נא לשים לב לתאריך השרשור!
המשך...
הודעה חדשה

חיבור רמת החייל לקו האדום (הרכבת הקלה)
29/06/15 14:41
353צפיות
שאלה - למה לא מחברים את רמת החייל, אחד האזורים הכי בעייתים מבחינה תחבורתית ובין המרכזיים מבחינת תעסוקה במרכז, כזרוע/שלוחה שתצא צפון-מערבה מתחנת אם המושבות של הקו האדום?
מדובר על שלוחה של פחות מקילומטר, שניתן לבצע גם כרכבת עילית בעלות לא מאד גבוהה ולחצות בגשר את הירקון.
 
למרות התכנון של הקו הירוק שצפוי להתחבר עם שלוחה של הקו הצהוב (כנראה בעוד 40 שנה), מדובר בשיפור משמעותי בשירות עבור עשרות אלפי עובדים שלא יידרשו לבצע החלפת קווים לא סבירה (בטח לכל מי שמגיע מרמת גן, פתח תקווה או תחנת ארלוזרוב שלא ישתמשו בקו הירוק; הקו הצהוב יגיע כנראה עם המשיח...) ויעודד אותם להשתמש ברכבת הקלה.
בנוסף, זה יאפשר חיבור דרך תחנת הרכבת של קרית אריה לכל הבאים מכפר סבא, רעננה, ראש העין וכו' לאלפי אנשים נוספים דרך תחנת אם המושבות (אם לא ישיר).
 
מה דעתכם?
איך השלוחה הזו תעבוד מבחינה תפעולית?
29/06/15 16:17
257צפיות
מהיכן יסעו הרכבות לרמת החייל? מהתחנה המרכזית בפתח תקוה? מהדיפו בקרית אריה?
מכיוון רמת גן ובני ברק?
כתבת גם רמת גן, גם פתח תקוה, גם זרוע מתחנת אם המושבות וגם חיבור דרך תחנת קרית אריה.
כל זה יחד לא יכול לעבוד.
 
מי יסע מרעננה לרמת החייל דרך תחנת קרית אריה?
ולמה שנוסעים מכפר סבא וראש העין ירדו בתחנת קרית אריה בשביל להגיע לרמת החייל ולא בתחנת בני ברק הקרובה יותר שממנה קל מאוד להגיע לרמת החייל?
בקיצור, בשלוחה מקרית אריה לרמת החייל אין טעם כי היא מקבילה לקו הרכבת הכבדה. והחלפה בסמוך לתחנת בני ברק יותר הגיונית מהחלפה בקרית אריה.
בשלוחה מתחנת אם המושבות עבור רכבות ממערב תהיה בעיה תפעולית כי זה יגרום לפיצול הקו האדום לשלוש זרועות שהתדירות תצטרך להתחלק ביניהן וכן מדובר בדרך ארוכה יותר עבוד מי שמגיע מרמת גן, תל אביב או דרומית לתל אביב.
בשלוחה עבור רכבות מפתח תקוה תהיה גם כן בעיה תפעולית כי גם כך התדירות של הרכבות בפתח תקוה תהיה נמוכה יותר מבקטע התת-קרקעי, אז התדירות הזו עוד תפוצל בין הקו הראשי לשלוחה לרמת החייל?
 
כשיש רק קו אחד אי אפשר לנסות לבנות רשת על הקו היחיד.
מה שצריך זו רשת קווים. ובמקום להשלים אם "כנראה בעוד 40 שנה", צריך לדאוג שהרשת תוקם במהירות האפשרית.
 
אם בתכנון הראשוני של הקו האדום השלוחה לדיפו הייתה מתחילה מערבית יותר ועוברת דרך רמת החייל זה היה הגיוני, אבל תפקיד הקישור לרמת החייל הוטל על הקווים הירוק והצהוב ולא על הקו האדום, ובשלב הזה זה התכנון שצריך להישאר ולעבור לשלב הביצוע.
אם יעשו טלאי בסגנון ישראלי ויחברו בצורה מאולצת את הקו האדום לרמת החייל, זה ודאי לא יקדם את הקווים הירוק והצהוב.
צריך לצאת משיטת הטלאים ולעבור לגישה מערכתית עם ראיה לטווח ארוך.
גישה כזו תדרוש קידום מהיר של כל קווי המתע"ן ולא יצירת קו אחד תמנוני.
זה ההבדל בין אידיאלי לאפשרי
30/06/15 10:22
124צפיות
רשת מלאה כמו שאתה מתאר תהיה עוד 30 שנה. להוסיף ק"מ עילי לקו בבנייה יכול להיות בתוספת של 3 שנים.
 
אני לא רואה קו רכבת שמגיע לרמת החייל (מדובר על השלוחה הצהובה) בעשרים שנה הקרובות לפחות. הקו הירוק יקודם לפני כן, והוא לא מגיע עד רמת החייל.
 
לגבי תחנת בני ברק - העובדה היא שמדובר בתחנה שלא באמת עובדת (ולהערכתי גם לא תעבוד עם השיפור של הגשר להולכי רגל המתוכנן מהתחנה לרמת החייל).
 
לגבי מה שכתבתי, הרעיון הוא שלוחה מאם המושבות, לא מקריה אריה.
יש שלוחה של הקו הירוק שתגיע עד רמת החייל
30/06/15 11:06
131צפיות
ולגבי הקו הצהוב, ככל שיאמרו יותר שהוא לא יהיה בעשרים השנה הקרובות, כך הסיכוי שהוא יהיה יקטן.
ולהמציא טלאים כדוגמת עוד שלוחות לקו האדום רק ירחיק את הקו הצהוב ואת קידום הרשת כולה.
לכן הכיוון הנכון זה ללחוץ לקדם את כל הקווים ולא להתפשר על כך שרוב הקווים ישארו רק על הנייר.
שלוחה של הקו האדום לרמת החייל תיתן למשרד האוצר עוד תחמושת לעכב את קידום הקו הצהוב והשלוחה של הקו הירוק.
זה מה שנקרא משכון הטווח הארוך לטובת הטווח הקצר.
דבר שמלווה את כל פרויקט המתע"ן בגוש דן לכל אורך הדרך, כולל באופן ההתנהלות לגבי הקו האדום עצמו.
 
שלוחה מאם המושבות שתתחיל היכן? בתחנת אם המושבות? בפתח תקוה? בתל אביב? בבת ים?
לא היכן תתחיל שלוחת המסילה אלא היכן תתחיל שלוחת הקו? מה תהיה תחנת המוצא של רכבות שיגיעו לרמת החייל ומה תהיה תחנת הקצה של רכבות שיתחילו ברמת החייל?
הלינק ששלחת אף מחזק את הטענה שלי
30/06/15 13:27
82צפיות
אם תכנס לראות את תוכנית הקו הצהוב במפה, תראה שלמעשה שלוחה של הקו מתוכננת ממילא מדרך אם המושבות, חוצה את הירקון ועוברת דרך רחוב הנחושת.
 
למעשה החיבור הנדרש הוא תוספת של 300-400 מטר (!) בלבד ולא קילומטר כמו שחשבתי - כשניתן בשלב ראשון לבנות את השלוחה של הקו הצהוב כשלוחה של הקו האדום. זה יאפשר חיבור של רמת החייל לרכבת הקלה 20 שנה לפני המתוכנן (הקו הצהוב לא נמצא בראש סדר העדיפויות של הקווים וגם לא בטופ 3). להגיד "בו נלחץ לקדם את כל הקווים" יפה בתיאוריה, אבל רחוק מהמציאות.
 
לגבי הסיפא של הדברים שלך - קודם כל לנשום. זה בסה"כ דיון, לא צריך לקחת ללב יותר מדי וגם לא באופן אישי. אפשר להרגיע בסימני השאלה.
להערכתי קו פתח תקווה-רמת החייל (ממילא יש בעיה של תדירות בין התחנות העיליות לתחתונות) וגם ארלוזרוב-רמת החייל יכולים להיות עם דרישה גבוהה מאד (בייחוד השני כמובן). אני מסכים שיש בעיה כי מדובר בשלוחה שלישית, אך בחשיבה יצירתית ניתן למצוא לכך פתרונות (וזה לא מאד חריג ביחס לרכבות תחתיות בחו"ל עם מספר תחנות קצה (לפעמים גם 3) לקווים מסוימים.
ניתן לחשוב על קו "קצר" שיעבור רק על תוואי השלוחה בשעות מסוימות - לא בטוח שזה אפשרי, אבל זה לא נדיר למצוא גם במקומות מסוימים בחו"ל.
 
 
 
 
לבנות את השלוחה של הקו הצהוב מבן גוריון צפונה לפני בניית הקו
30/06/15 14:34
62צפיות
כולו, זה הגיוני.
אבל לא כשלוחה של הקו האדום אלא כקו עצמאי, משתי סיבות:
1. הקו האדום בבני ברק ורמת גן יהיה תת-קרקעי. הקו הצהוב מתוכנן להיות עילי. שלוחה של הקו האדום באזור בן גוריון משמעותה התפצלות מתחת לקרקע. זה לא יקרה.
2. עניין התדירות. כל שלוחה נוספת לקו האדום צריכה להגדיר מה קורה לתדירויות בקו הראשי ובשלוחה המתוכננת.
מכיוון שהקו הצהוב מתוכנן לחצות את האדום באזור דרך בן גוריון, זה לא מחזק טענה על שום שלוחה שתצא מתחנת אם המושבות על כביש 4.
ולגבי הערכות השנים שלך לגבי חיבור רמת החייל. הרי הראיתי לך שהקו הירוק מתוכנן להגיע לרמת החייל ואתה עצמך טענת שהקו הירוק יקודם לפני הצהוב, אז מדוע אתה חוזר על טענת העשרים שנה?
 
ולגבי המשפט שלך לגבי לנשום, לקחת ללב, אופן אישי (איפה ראית אופן אישי בדיוק?), להרגיע - שאלתי שאלות היכן תהיה תחנת הקצה.
גם כעת לא ענית על אף אחד מסימני השאלה הללו, אז כנראה לא היו מספיק סימני שאלה.
אתה מדבר בתיאוריה אבל לא עונה על שאלה פשוטה מהיכן הרכבות הללו ייצאו לרמת החייל ועד להיכן יגיעו מרמת החייל.
אני לא שואל סתם, יש לכך השפעה על התדירויות.
למשל אם תציע לקחת חלק מהרכבות המיועדות להגיע מתל אביב לתחנה המרכזית של פתח תקוה ולהסיט אותם לרמת החייל, אז לא תודה.
אם תציע לקחת חלק מהרכבות המיועדות לצאת מתחנה מרכזית פתח תקוה ולהגיע לתל אביב ולהסיט אותם לרמת החייל, אז שוב לא תודה.
וזה לא "לא תודה" "אישי". זה "לא תודה" מערכתי.
להציע רעיונות זה נחמד, אבל צריך לחשוב גם על ההשלכות.
רק הראיתי לך שלא חשבת לעומק על משמעות ההצעה שלך.
(ואתה לא צריך לקחת את זה ללב וגם לא באופן אישי )
הדבר היחיד שהיה עשוי לעבוד, הוא שאטל בין קרית אריה לעתידים
30/06/15 15:01
62צפיות
אבל יש לכך מספר תנאים שלא ממש מתקיימים:
1) שטח תפעולי מספיק גדול בקרית אריה שתאפשר תפעול מבלי להפריע לקו האדום
2) פשטות הקמה, שאיננה קיימת. החלק ה"חסר" בקו הצהוב הוא קטע קצר יחסית שבין פארק אזורים לגשר שמיועד לקו הצהוב מעל לירקון. בקטע זה יש את כביש מספר 4 ואת מסילת הרכבת, דבר שהופכים את הקטע ליקר ומסובך יותר מסתם סלילה של מסילה.
 
אבל אפשר להקים שאטל בין צומת ז'בוטינסקי-בן גוריון לעתידים
30/06/15 15:07
74צפיות
כלומר לבנות את קטע הקו הצהוב המתוכנן ממילא לפני בניית הקו הצהוב כולו.
וכך יהיה אפשר ליצור מוקדם יותר אפשרות החלפה מהקו האדום לקו הצהוב על מנת להגיע לרמת החייל בביצוע שמשתלב עם התכנון הכולל ולא מוסיף לו טלאי.
אני לא מבין בשביל מה צריך שאטל בין קרית אריה לעתידים כאשר יש רכבת כבדה בין קרית אריה לתחנת בני ברק. הרבה יותר פשוט ליצור שילוב אפקטיבי של שאטל אוטובוסי והרכבת הכבדה בתחנת בני ברק.
זה שזה לא נעשה עד היום לא אומר שאי אפשר לעשות זאת. חלק מהבעיה זה גם תעריפי הרכבת היקרים מדי, אבל ידוע שזה נושא שדורש טיפול והוא לא מצריך שום בניה תשתיתית.
º
היום יש שאטל אוטובוסי בין רכבת בני ברק לרמת החייל.
01/07/15 18:34
28צפיות
º
אבל זה לא ממש אפקטיבי בגלל מחירי הרכבת הגבוהים
01/07/15 18:36
24צפיות
התייחסתי לזה שאמרת שזה לא נעשה עד היום
02/07/15 11:12
35צפיות
אז זה נעשה. מחירי הרכבת הגבוהים זה סיפור אחר.
 
יש אנשים שלא אכפת להם מחיר הרכבת כי העבודה בכל מקרה מחזירה להם כסף.
זה נעשה כמעט בהיחבא. כמה אנשים יודעים על השאטל הזה
02/07/15 12:51
34צפיות
של עיריית תל אביב? אפילו באתר הרכבת אין פרסום על השאטל הזה (אלא רק על השאטל לעתידים שמיועד רק לעובדים בעתידים).
בצורה שבה זה נעשה יחד עם המחירים ברכבת אין לזה סיכוי גדול להצליח.
אתן לך עוד דוגמה. החל מתחילת החודש יש שאטל של עירית פתח תקוה בין תחנת קרית אריה לבין אזור התעשיה בקרית אריה. האם היה פרסום נרחב לשאטל הזה? כמה אנשים בפורום יודעים עליו? כמה עובדים בקרית אריה יודעים עליו?
השאטלים הללו לא מופיעים במערכות המידע ובדרך נכלל נודע עליהם לאנשים די באקראי.
האם יש איזה מקום נגיש שבו אפשר לראות את הלו"ז של השאטלים הללו?
כשכתבתי שלא נעשה שילוב אפקטיבי הכוונה אינה שאין שאטל בכלל אלא שאין שילוב אפקטיבי.
זו אינה סיבה להקים רכבת קלה... אם הפתרון הנכון הוא שאטל אז
02/07/15 12:24
35צפיות
עדיף שאטל, ויש לתמחר אותו או את השילוב שלו עם הרכבת בצורה כזו שהדבר יפעל היטב וכן לתת לו אמצעי העדפה כדי שהתזמון יהיה טוב.
 
אם בכל זאת צריך רכבת קלה, הצורך הזה צריך להיות בגלל המאפיינים השירותיים של הכלי עצמו (נפח הנוסעים ונוחות).
ברור שזו לא סיבה להקים רכבת קלה
02/07/15 12:40
38צפיות
אני הרי כתבתי בעד שאטל אוטובוסי.
אחרים הציעו כאן לחבר את הקו האדום לרמת החייל, לא אני. אני התנגדתי לזה.
º
סליחה, אתה צודק, מיהרתי לקפוץ...
02/07/15 13:28
11צפיות
גם אני ברגע הראשון לא ממש התחברתי לרעיון שלך
30/06/15 15:45
89צפיות
דווקא מקריאת כל הפוסטים בעקבות ההודעה שלך והתבוננות במפת הקו העתידי הירוק, דווקא מתחיל למצוא חן בעיניי שילוב של הרעיון שלך דווקא עם הקו הירוק ולאו דווקא עם הקו האדום.
אני אסביר:
אם השלוחה של הקו הירוק שמסתיימת בעתידים תוארך עד לקרית אריה או רק עד לתחנה שלפניה, יווצר רצף תחבורתי נוסף ונקודת מפגש נוספת בין הקו האדום לירוק.  אני לא בשל לגמרי עם הרעיון הזה אך בהחלט חיבור בין הקווים (ירוק ואדום) בתחנת אם המושבות (או קרית אריה)יכול להיות מעניין ולפתוח למשל אפשרויות לתושבי פתח תקווה להגיע ישירות לאיזור עתידים וקניון איילון.
דווקא ענייין התדירות יכול לקבל מענה על הקו העילי באיזור פתח תקווה, כך שחלק מהרכבות יופנו לעבר תל אביב במסלול האדום, וחלק יופנו לכיוון הקו הירוק דרך תחנת אם המושבות.
כל זה רק בתנאי שיש בתוכניות חיבור לקו פתח תקווה לכיוון תחנת אם המושבות והדיפו אחרת כל הרעיון מאבד מהאטרקטיביות שלו.
 
אתה מציע להקטין את התדירות של הרכבות בין פ"ת לת"א כאשר
30/06/15 16:03
65צפיות
גם כך התדירות שלהן היא חצי מהתדירות בקטע התת-קרקעי.
כל הצעה שפוגעת בתדירות של הרכבות בין פ"ת לת"א היא הצעה בעייתית.
 
עד כמה שאני יודע בפורטל שנקר אמור להיות מפלג שמאפשר לרכבות לנסוע גם מכיוון פתח תקוה לכיוון תחנת אם המושבות והדיפו.
זה די הכרחי, על מנת שרכבות יוכלו להגיע מהדיפו לתחנת הקצה בתחנה המרכזית של פ"ת.
הסיבה לתדירות כפולה בקטע הממונהר בתל אביב היא לא רק רמזורים
30/06/15 16:41
65צפיות
להבנתי זה נובע גם מכמות נוסעים הרבה יותר גדולה במרכז הקו בתוככי העיר תל אביב לעומת הקצוות של הקו לכיוון פתח תקווה למשל.
אם הסיבה היא רק עניין רמזורים והפרעות תנועה בחלקים העיליים אז זה יהיה כמובן תלוי בשיתוף הפעולה ביצירת רציפות נסיעה בצמתים
ברור שהסיבה היא הביקוש, אבל אתה מציע להקטין את התדירות
30/06/15 16:53
55צפיות
הנמוכה יותר שהוגדרה גם היא על פי ביקוש.
גם היום בקטע שבין מחלף גהה לאזור התחנה המרכזית בתל אביב יש יותר קווים מאשר בקטע בפתח תקוה או ביפו ובת ים, אבל הביקוש בקטעים הללו מספיק גדול וקווים 1, 51, 66, 82 ו 40, 42, 142, 25 וכו' מעידים על כך.
זה שהתדירות בקטע בפ"ת היא חצי מבקטע התת-קרקעי לא אומרת שנכון להקטין את התדירות הזו של רכבות בין פ"ת למרכז ת"א עוד יותר.
הקישור לרמת החייל לא צריך להתבצע על חשבון הרכבות הללו.
חלילא, אני לא מציע להוריד את התדירות של הרכבות שינועו מפ"ת..
30/06/15 17:44
54צפיות
לכיוון תל אביב, אלא דווקא בגלל שהתדירות מראש יותר נמוכה, להוסיף רכבות נוספות שייצאו לסירוגין מפתח תקווה לכיוון תל אביב, ולכיוון עתידים דרך תחנת אם המושבות.  הרעיון דווקא לא כל כך רע, יחסית ההשקעה לא בשמיים, וממילא זה יוכל להתחבר לקצה של הקו הירוק לכשיבוצע באיזור.
אמנם זה רעיון מקורי ובוסר, אבל יש בו עניין למחשבה נוספת. 
 
אגב בהקשר הזה, במהלך ההתדיינות העלו את סוגית תחנת בני ברק.  התחנה הזו היא איכשהו לא מנצלת את מלוא הפוטנציאל שלה, היא לא מספיק קרובה לקניון איילון, ועדיין לא מספיק נגישה לעובדים בעתידים.  אולי הגשר שייבנה מעל הירקון ייתן לה תחנה הזו תנופה נוספת.  כמו כן פתיחת מסילת השרון לכל אורכה יאפשראולי לנוסעים נוספים להגיע לתחנת בני ברק ולאיזור התעסוקה בעתידים
זה רעיון לא רע אבל הייתי משכלל אותו
30/06/15 18:04
52צפיות
רק שיהיה ברור שאלה השתעשעויות שלנו שהסיכוי שיהפכו למציאות הוא אפס.
 
אתה בעצם מציע להאריך את שלוחת עתידים של הקו הירוק לכיוון פתח תקוה. אז אם כבר אז כבר:
לא להאריך לכיוון תחנת אם המושבות, אלא לחבר את הקו הירוק עם הדיפו ותחנת קרית אריה ולהמשיך אותו דרך זבולון המר והרב מלכה עד לבילינסון.
אז כשהקו הירוק יהיה, למעשה לא יהיה באמת צורך בהפעלת רכבות סדירות בשלוחת הדיפו של הקו האדום. על תחנת אם המושבות אפשר לוותר ובכלל התכנון שלה לא ממש נכון.
היתרונות של זה הם חיבור של פתח תקוה דרך אזור בילינסון לתחנת קרית אריה ולרמת החייל, עקיפת הקטע מרובה הצמתים בז'בוטינסקי, קירוב הקו הירוק לבית עלמין ירקון (אפשר אפילו לחשוב על תכנון שיאפשר גישה רגלית נוחה לבית העלמין ואפשרות שהדיפו של הקו האדום יהיה גם הדיפו של הקו הירוק.
אחד מהדברים הטפשיים ביותר בתכנון של נת"ע זה שלכל קו מתוכנן דיפו משלו.
 
בתכנון טוב הדיפו שמתוכנן במערב ראשון לציון לקו החום היה משרת גם את הקו האדום, גם את הקו הירוק וגם את הקו החום. אבל בתכנון העקום שכבר ממומש הדיפו של הקו האדום נבנה בקרית אריה ואת זה כבר אי אפשר לתקן. אבל את התכנון לדיפו של הקו הירוק כן אפשר עדיין לתקן.
זה עבר לי בראש מוקדם יותר היום לאחד את הדיפו של שני הקווים
30/06/15 20:48
38צפיות
בהחלט יש הגיון רב באיחוד הדיפו (מה המילה העברית המתאימה ל דיפו ?) של יותר מקו אחד.
לא יודע אם היית ציני או לא, אבל אם קצהו של הקו היחרוק נמצא כקילומטר או שניים מהפורטל כניסה של הקו האדום (מערב הדיפו) יש בהחלט יתרונות תפעוליים אדירים למצוא קשר מסילתי בין שני הקווים
לא הייתי ציני בכלל
30/06/15 20:55
36צפיות
אני באמת סבור שריבוי הדיפו-ים זו טעות.
לגבי קשר בין שני הקווים, אני לא נגד, אבל לדעתי תחנת אם המושבות אינה המיקום האופטימלי לקישור כזה.
לדעתי להצעה שאני הצעתי להארכת הקו הירוק עד בילינסון דרך אזור הדיפו יש יותר יתרונות.
אבל גם כן לא בציניות, אנחנו מתקשקשים עם עצמנו, כי אין סיכוי שמשהו מההצעות שלנו יקרה במציאות.
נת"ע מתכוונים בשלוש השנים הקרובות לסגור את התכנון ואת התהליכים הסטטטורים של כל הקווים ולציבור אין סדק של אפשרות להשפיע באמת.
כל יחסי הציבור ושיתוף הציבור אלה אחיזות עיניים.
נת"ע ומשרד התחבורה משתפים את הציבור אחרי שהם כבר סוגרים הכל.
לא תוכל להעלות את התדירות בקטע שבין גהה לת"מ פ"ת
30/06/15 18:18
59צפיות
כי מבחינה תפעולית רכבת פעם בשלוש דקות זה המקסימום שאפשר להעביר בקטע עילי, בגלל הצורך לתת אפשרות לתנועה החוצה ברמזורים.
זה מה שחשבתי וזו עוד סיבה להצעה שלי
30/06/15 18:19
47צפיות
אבל אנחנו משחקים בנדמה לי.
º
אם אנשים ילכו קילומטר ברגל אז יפתרו רבות מהבעיות התחבורתיות
29/06/15 21:27
100צפיות
דווקא רעיון הגיוני
30/06/15 09:18
169צפיות
שלוחת הדיפו כבר כוללת תחנה (היה איזה לחץ של איזה יזם) ולכן כבר כוללת פיצול של רכבת הנוסעים, שחלקן יגיעו עד פתח תקווה וחלקן רק עד זרוע הדיפו (זה גם מתיישר עם העובדה שבמנהרה ניתן ורוצים להסיע כמות כפולה של רכבות מאשר בקטע הפתוח) ולכן הרכבות שיתחילו בזרוע הדיפו יסיימו באזור מתחם התחנה ולא ימשיכו לבת ים.
 
בזמנו חשבתי שכבר עדיף לעשות מסילה עוקפת דיפו ולייצר זרוע לקו האדום שתשרת את אם המושבות מצידה השני, אבל הרעיון של המשך הזרוע לרמת החייל דווקא עושה שכל. 
שלוחת הדיפו תכלול תחנה גם ממש ליד הדיפו ותחנת הרכבת
30/06/15 09:50
116צפיות
קרית אריה, בנוסף לתחנה ליד מחלף אם המושבות.
לפני מספר ימים כתבתי על כך בפורום באחד השרשורים.
אי אפשר שאותה שלוחה תשרת גם את התחנה ליד תחנת הרכבת קרית אריה וגם תחנה ברמת החייל, כלומר יהיה צורך לפצל את השירות בשלוחה בין שתי תתי-שלוחות.
עדיין הגיוני?
תראה את תכנון הקו הירוק של הרק"ל בירושלים
30/06/15 10:18
105צפיות
יש 3 שלוחות בחלקו הדרומי - 2 בתלפיות ואחת לגילה.
אני לא יודע מה תכנון התדירויות בקו הירוק בירושלים
30/06/15 11:09
78צפיות
אבל בהנחה שהשלוחה הנוספת שאתה מציע לא תגדיל את התדירויות, השלוחה הזו תבוא על חשבון שלוחה אחרת.
אני חושב שתהיינה רק שתי שלוחות בחלקו הדרומי של הקו הירוק
30/06/15 11:39
89צפיות
אומנם תכנית המתאר מאפשרת הקמת שתי שלוחות בתלפיות, אבל זה רק תכנית מתאר שמאפשרת גמישות תכנונית. בסופו של דבר יבחרו באחת מהחלופות הללו, כנראה זו שפונה מזרחה לרבקה.
אגב שים לב שאת הרכבות מקרית אריה יש להוציא בדיוק רב, כדי לשלב אותן בין הרכבות שמגיעות מפתח תקווה. בשעות השיא רכבות תצאנה כל 3 דקות מקרית אריה וכל 3 דקות מפתח תקווה. כל הרעיונות שלנו להארכה של השלוחה הזו, בין אם היא מתבצעת לעתידים ובין אם לאם המושבות צריכים לקחת בחשבון את הנקודה הזו.
º
לעתידים זו לא הארכה של השלוחה אלא פיצול של השלוחה
30/06/15 11:48
43צפיות
כן, זה עוד יותר גרוע, למרות שאני לא בטוח שהתחנה בקרית אריה
30/06/15 12:37
73צפיות
מתוכננת בשלב א'. מה שידוע לי שמוקם כעת זה רק התחנה ליד פארק אזורים/גהה.
תחנת קרית אריה היא חלק ממכרז הדיפו
30/06/15 12:42
67צפיות
מועד הבניה שלה תלוי במועד סיום התכנון המפורט שלה, כי זו דרישה שנכנסה יחסית מאוחר, אבל ברגע שהתכנון יסתיים, זה יועבר לבוני פרויקט הדיפו לביצוע.
בכל מקרה, התחנה הזו מתוכננת ואין ספק שתכנון שלה יסתיים הרבה לפני תכנון של תת-שלוחה חדשה לרמת החייל.
לכן צריך לקחת אותה בחשבון כשמדברים על תת-שלוחה לרמת החייל.
צריך לזכור שמכיוון שתחנת קרית אריה היא חלק מתכנון הדיפו השלבים הסטטוטורים שהיא צריכה לעבור הרבה יותר פשוטים וקצרים מאלה שתצטרך לעבור שלוחה שאף אחד לא תיכנן.
תודה, שכחתי לגבי המכרז הזה שהיה כאן לפני זמן קצר
30/06/15 12:44
64צפיות
כנראה שאני נהיה סנילי...
 
אתה צודק בכל מה שכתבת.
כבר לא הגיוני
01/07/15 09:48
93צפיות
פיצול לשלוחות בא תמיד על חשבון תדירות בקטע המפוצל, ועל חשבון בלגן לא קטן גם בקטע הלא מפוצל. לכן לא מקובל לפצל ליותר משתי שלוחות וקווים מרכזיים לעיתים לא מפוצלים כלל.
 
לא ידעתי על ההארכה לקרית אריה. בהנחה שזה לא סגור, יייתכן ובחינת חלופות מסודרת תראה ששלוחה לרמת החייל טובה יותר (וייתכן שלא). אבל זה חייב להיות או זה או זה.
 
 
º
ההחלטה על הקמת תחנה ליד הדיפו סגורה. התכנון של התחנה לא סגור
01/07/15 10:04
48צפיות
אוטובוס דן 10016
01/07/15 21:18
156צפיות
היום ראיתי לראשונה אוטובוס שממסופר ב-5 ספרות! (ממש נהיו אגד).
אבל למה הם דילגו על מספורי 8 ו-9?
זה נשאל בפורום כבר, המספרים האלו שמורים כבר פנימית
01/07/15 21:31
122צפיות
ב"דן" ל"יונייטד תורס" ולעוד משהו, שאיני זוכר. ואכן יש כבר מספרים 100XX. יצא לי לנסוע בקו 160 כזה.
אני בכלל מרוצה מהדגמים החדשים האלו (והמיזוג המדהים שלהם).
לא דילגו על 8 ו-9
01/07/15 21:35
119צפיות
במחשבי קבוצת דן, כל המכונות של יונייטד טורס ממוספרות 8XXX.
רכבי אגף המשק הם 9XXX.
10016 שייכת לקו 289 אם אני לא טועה. בהזמנה הנוכחית אני חושב שיש עד 10025.
אין מכונה 10000 (אולי בעתיד המספר יינתן לאיזו מכונה ניסיונית). קפצו ישר מ-7999 ל-10001 ומספרי הרישוי עוקבים.
למכונות של יונייטד יש סיפרור פנימי
הודעה זו מכילה תמונות
02/07/15 08:37
194צפיות
של 3 ספרות בלבד, למיטב הבנתי מתצפיות בדרכים.

 
על רוב המכונות רשומות שלוש ספרות ובמחשבים ארבע
02/07/15 10:40
93צפיות
האוטובוס שבתמונה הוא 8222. פשוט על האוטובוסים עצמם מוותרים על ה-8.
במיניבוסים של הנתיב המהיר רשומות כל ארבע הספרות כולל ה-8 בהתחלה.
º
ראיתי את 10016 פעם בקו 9 ופעם בקו 289
02/07/15 10:31
31צפיות
º
הרישוי הוא 92-366-01
01/07/15 21:55
47צפיות
סיקור נסיעת לילה ב"ש-נתב"ג-ת"א קו 469 לפנות בוקר 01/07/15
הודעה זו מכילה תמונות
01/07/15 12:41
376צפיות
שלום לכולם ,
היום לפנות בוקר עלית על קו 469 באר שבע - תל אביב ארלוזרוב .
הגעתי לתחנה האחרונה שלו בבאר שבע [תחנת גן יונתן] בשעה 03:00 ,
האוטובוס יצא מטרמינל באר שבע בשעה זו בדיוק , אל תחנת גן יונתן הגיע 
בשעה 03:12 , אל קרית גת הגענו סביב השעה 03:36 ויצאנו לכיוון 
כביש 6 בסביבות השעה 03:46 , אל עמדת בטחון בנתב"ג הגענו סביב
השעה 04:17 , מסיבה שלא מובנת לי מאבטח ביקש תעודה מהנהג 
ובערך ב- 04:21 שחרר אותנו לדרכנו , סביב השעה 04:25 הגענו לטרמינל 3 .
הערכה של כ- 10 נוסעים ירדו בטרמינל 3 .
המשכנו לתל אביב 3 נוסעים ונהג , הגענו למתחם האוטובוסים בארלוזרוב 
סביב השעה 04:40/04:45 כאשר הנהג ירד לפני מחסום הפתיחה למתחם האוטובוסים 
ונראה לי שהוא פתח אותו ידנית .
 
בסה"כ הנסיעה מהירה ללא עיקובים כלשהם , נראה לי שבכניסה לנתב"ג אין מספיק 
שערי כניסה [2] פעילים [חסכון בכ"א?]  , אמנם זה השתחרר מהר יחסית אך
לפני שעברנו הייתה כמות של מוניות שהבהילה אותי בתחילה .
 
ביציאה מנתב"ג לת"א הסתכלתי לכיוון שער הכניסה והוא היה פקוק יותר משער הכניסה
בו עברנו, נדמה לי ששם גם יש איזה שהוא חסכון בכ"א בשערי הכניסה או שלא ? ...  לא יודע מהם שיקולי נתב"ג .
º
01/07/15 13:35
25צפיות
תמונות של קו 469 שצילמתי שנה שעברה ...
הודעה זו מכילה תמונות
01/07/15 22:03
243צפיות
חלפה שנה מבלי שהרגשתי 
º
תודה על הסיקור, משה!
01/07/15 22:10
39צפיות
אין בעד מה
02/07/15 09:28
60צפיות
תמונות מהחודש האחרון (יוני 2015)
הודעה זו מכילה תמונות
45תגובות
30/06/15 20:15
525צפיות
בחרתי 50 מתמונותיי הטובות ביותר החודש,וכעת אעלה אותן.תהנו .
תחילה התמונה הפותחת את החודש,מרחוב וולפסון בפתח תקווה:

(המשך...)
בחרתי 50 מתמונותיי הטובות ביותר החודש,וכעת אעלה אותן.תהנו .
תחילה התמונה הפותחת את החודש,מרחוב וולפסון בפתח תקווה:
01/06/2015
אושר בועדה המקומית י-ם: הקמת קו רק"ל מגילה להר הצופים
64תגובות
29/06/15 17:26
1256צפיות
 
בתור מישהו שפחות מבין בכל סוגי הועדות וההיסטוריה של הקו הירוק בי-ם, יש בזה חידוש/בשורה כלשהי?
בתסריט ריאלי של בירורקרטיה...

(המשך...)
 
בתור מישהו שפחות מבין בכל סוגי הועדות וההיסטוריה של הקו הירוק בי-ם, יש בזה חידוש/בשורה כלשהי?
בתסריט ריאלי של בירורקרטיה ישראלית תוך כמה זמן ניתן יהיה לראות בנייה, ואולי אפילו מימוש התוכנית בשטח? 
 
תודה לעונים!
‬ שרשור הכוונה ומודיעין 01/07
30/06/15 23:58
12צפיות
אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.

הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות
בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
מרחק בין תחנת רכבת לסינימה בראשון
01/07/15 00:52
89צפיות
מה המרחק בין תחנת רכבת משה דיין לבין הסינימה?
º
20 דק' ברגל , 5 דק' באוטובוס לא מומלץ בקיץ.
01/07/15 01:38
50צפיות
קו 55 בחיפה - למה לא לוקח נוסעים?
01/07/15 19:16
71צפיות
למי שלא מכיר נוסע מדלית אל כרמל דרך אוניברסיטה הטכניון ללב המפרץ בתדירות טובה. למי שחשה שישפר משמעותית את הקישור מהאוניברסיטה לנוש טכניון ולב המפרץ התבדה כי הקו לוקח נוסעים רק עד פארק הכרמל.
אז מה קיבלנו - קו רפאים שנוסע ריק מהאוניברסיטה ללב המפרץ בתדירות טובה והסטודנטים תקועים עם 141 שבא פעם בשעה. כנ
כנראה פגיעה במונופול של אגד בתוך חיפה
01/07/15 19:22
59צפיות
למרות שבאופן רשמי כל קווי הסטודנטים לטכניון / אוניברסיטה של חברות אחרות מורשים לאיסוף בתוך חיפה, הייתה כנראה התעקשות על סופרבוס, שהציגה שירות יעיל עם לוח זמנים אמין, ועם שילוב בכרטוס החיפאי.
 
צריך להציף את דרור גנון ומשרד התחבורה בתלונות על כך, כי בבירור מתעלמים פה מהנוסעים, ומעדיפים על פניהם אינטרסים זרים.
סביר שהסיבה היא התנגדות של אגד
01/07/15 19:28
61צפיות
זה ביזיון כי זו לא סיבה עניינית והנוסעים נפגעים.
האם יש תאריך לחנוכת קו הרכבת נתיבות - ב"ש (מדלג אופקים) ?
30/06/15 16:00
275צפיות
כשפתחו את תחנת נתיבות דיברו על אוגוסט 2015, ודצמבר 15 לפתיחת תחנת אופקים.
האם התאריכים הללו מעודכנים ?
פחות או יותר.
30/06/15 19:10
334צפיות
פעימת תקשורת באוגוסט.
פתיחת הקו בספטמבר.
תחנת אופקים בדצמבר.
º
30/06/15 20:40
28צפיות
תודה רבה!
30/06/15 21:03
182צפיות
אגב, אני אשמח להבין מה זו 'פעימת תקשורת'.
אולי מדובר בתקופה שבה מקיימים....
30/06/15 22:29
182צפיות
1. מסיבות עיתונאים
2. נסיעות מבחן למקורבים ו- VIP
3. משחררים חומרים (תעמולה) לרשויות המקומיות ולעיתונות
4. שיח עם תושבים, רשויות, משטרה, מכבי אש וכיוצ"ב
5. היערכות עובדים חדשים, הדרכות ותיאומים
6. החלפת לוחות זמנים בתחנות, החלפת מפות בקרונות וכו'
פעימת תקשורת
30/06/15 23:23
200צפיות
חיבור קטע מסילה חדש למערכת משוא"ה (מרכז שליטה ואיתות ארצי, חטיבת הפעלה).
כלומר, צירוף המסילה החדשה לרשת המסילות הארצית ברמת התפעול השוטף. הפעלת מערכות האיתות, הבקרה והתקשורת (סימנורים, מפלגים וכל יתר המערכות).
מה קורה אם כך בין אוגוסט לספטמבר?
01/07/15 00:15
185צפיות
מדוע לא להפעיל את הקו מיד עם חיבורו לרשת הרכבות? סידורים לוגיסטיים בלבד או שיש שלב נוסף טכני (זכור לי צורך בהסעת רכבות לאורך המסילות לצורך שקיעת האדנים או משהו כזה).
 
(אגב, מתי רמי אהובנו יעלה את המידע על נוסעי הרכבת ברבעון השני של 2015? ניחוש שלי שהרכבת תסיע 55 מיליון נוסעים השנה. או שחיבור המסילות בצפון יתנקם בנו? נחיה ונראה).
הדרכת נהגים על הקטע החדש.
01/07/15 17:39
152צפיות
ובקשר לרמי - באחרונה לא מתקבל ממנו אות חיים. אבדו עקבותיו של הבחור. אני שוקל להעביר את המידע והנתונים ל"זכיין" אחר.
º
הבחור בדרך לסיביר...
01/07/15 20:43
34צפיות
+ חידוד קל.
01/07/15 17:48
134צפיות
פעימת תקשורת כוללת את הכנסתם למערכת של כל פקדי האיתות והתקשורת שנשלטים מרחוק. אחת לתקופה (בד"כ מספר חודשים) מרכזת הרכבת את כל השינויים הנ"ל (שינויים ברמה הארצית ולאו דווקא ברמת קו חדש בודד) ומגישה אותם לחברה גרמנית שמופקדת על שילובם של השינויים בתוכנה. אז מי אמר מיקור חוץ ולא קיבל שביתה של הוועד?
תחבורה ציבורית בשבת
185תגובות
28/06/15 12:39
917צפיות
מבלי להיכנס לסוגייה הפוליטית, החלטתי לערוך מחקר קטן ולבדוק אלו קווי אוטובוסים עובדים בשבת.
אתמול נכנסתי לאתר של אגד וראיתי שיש קווים לצפון ולדרום שיוצאים מתל אביב בצהריים.
 
האמת?
לא ידעתי שגם באיזור תל אביב יש קווים בין עירוניים שפועלים כבר בשעות הצהריים...

(המשך...)
מבלי להיכנס לסוגייה הפוליטית, החלטתי לערוך מחקר קטן ולבדוק אלו קווי אוטובוסים עובדים בשבת.
אתמול נכנסתי לאתר של אגד וראיתי שיש קווים לצפון ולדרום שיוצאים מתל אביב בצהריים.
 
האמת?
לא ידעתי שגם באיזור תל אביב יש קווים בין עירוניים שפועלים כבר בשעות הצהריים ואני מתכוון לאזור 14:30 .
אני מכיר שיש כמה קווים עירוניים שבזמן הקיץ מתחילים לפעול כשעתיים לפני צאת השבת בגלל שהם עוברים ליד בתי חולים.
 
אז יש לי כמה שאלות:
 
האם באמת האוטובוסים שיוצאים מתל אביב בצהריים אל הצפון והדרום יוצאים מתוך התחנה המרכזית?
 
מה בעצם הסיבה לכך שהקווים האלה עובדים בשעות האלה? אעל איזה סעיף בסטטוס קוו הם פועלים?
 
מסתבר שיש יותר תחבורה ציבורית בשבת ממה שחשבתי. אז להבא כאשר אומרים ש"צריך לעשות תחבורה ציבורת בשבת כי אין", נא לתן ולומר ש"לשיטתתנו אין מספיק תחבורה ציבורית בשבת וצריך להפעיל יותר קווים". לדעתי כ 10 עד 15 אחוז מהתחבורה הציבורית בארץ עובדת בשבת.
שאלות בקשר לכרטיס רב קו - אשמח לעזרה!
29/06/15 14:12
127צפיות
שלום לכול חברי הפורום,
אני חושבת להנפיק כרטיס רב קו ואשמח אם תוכלו לעזור לי ולהגיד לי
מהו הרב קו שיתאים לו ביותר (הבנתי שיש חופשי-חודשי, חופשי-יומי וכרטיסייה עם 6 נסיעות).
אני נוסעת מהעיר רחובות אל מקום העבודה שבעיר חולון, כל יום אני
נוסעת ארבע פעמיים: בהתחלה בקו 201 של אגד מרחובות לצומת חולון,
ואז מצומת חולון אל מקום העבודה בחולון אני נוסעת בקו 89 של דן.  ובחזרה שוב אני נוסעת באותם קווים (קודם ב- 89 ואח"כ ב- 201).
מה לדעתכם כאשר אני הולכת להנפיק רב קו  כדי לי לבקש? האם חופשי-חודשי או חופשי-יומי? כשהייתי סטודנטית והיה לי רב-קו (הייתי נוסעת מרחובות לב"ש)
אז הייתי תמיד משתמשת בבר- קו בהלוך-חזור, כלומר הייתי משלמת בבוקר ישר על שתי הנסיעות ואז בחזור רק מעבירה את הרב קו. אני יכולה לעשות את זה גם עם בקו 201 ובקו 89? כלומר בבוקר לשלם ישר על שתי נסיעות (פעם אחת אצל הנהג של אגד ופעם נוספת אצל הנהג של דן)? זה נקרא חופשי-יומי? 
בכל מקרה אני מאוד אודה לתשובתכם!
 
בכול מקרה תצטרכי להנפיק רב קו,
29/06/15 21:50
76צפיות
ללא קשר לחוזים שתרכשי בהמשך. ניתן להנפיק רב קן באתר רכבת ישראל, קווים או בעמדות של מפעילי התח"צ השונים.
ברחובות יש\הייתה עמדה בתחנה המרכזית.
 
לא מוצעת כרטיסייה משותפת לאגד ודן ברחובות.
חופשי חודשי "רחובות - ראשל"צ - תל אביב" תקף גם בחולון, אבל רק בקווים של אגד וקווים (מחירו 310 ש"ח).
אם לאגד או קווים אין קו מקביל ויעיל לקו 89,ההצעה הזו לא רלוונטית.
 
כנראה שהדרך המשתלמת ביותר ביותר תהיה:
1. נסיעה מרחובות עד ראשון לציון -כרטיסית 5 נסיעות: 38.4 \ חופשי חודשי רחובות-ראשל"צ: 254
2. מראשון לציון עד היעד בחולון - באמצעות כרטיסיה למטרופולין ת"א- 10 נסיעות:55.2 ש"ח
בראשל"צ ניגשים לנהג בשנית ומשתמשים בכרטיסיה הזו. לאח"כ ניתן לעבור בין אוטובסים במטרופלין גוש דן למשך 90 דקות מהתיקוף.
 
חופשי חודשי לאזור 1 בגוש דן עולה 246 ש"ח בחודש משותף לאגד,מטרופולין,דן וקווים ותקף ב:
ראשון לציון, בת ים, חולון, אזור, תל אביב יפו, משמר השבעה, גנות, חמד, אור יהודה, גבעתיים, רמת גן (כולל תל השומר), גבעת שמואל, קרית אונו, בני ברק, יהוד מונוסון, סביון-גני יהודה, גני תקווה, גת רימון, מעש, פתח תקווה, כפר סירקין, מגשימים.
אם יש לך מס' נסיעות נוספות, ייתכן והוא יהיה עדיף
 
היי sweetums
30/06/15 08:42
61צפיות
קודם כל תודה רבה שענית לי ותודה על כל ההסברים המפורטים וההסברים.
רציתי לשאול כמה עולה חופשי-חודשי לקו 201 של אגד? את יודעת אם יש
אפשרות לעשות הלוך וחזור ברב קו? ודרך אגב החופשי-יומי זהו למעשה הלוך וחזור?
(אני חושבת לעשות רב קו רק לקו 201 ועל קו 89 של דן אשלם כרגיל).
בכל מקרה שוב תודה על העזרה :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
שחכתי להזכיר את החופשי יומי
30/06/15 21:25
44צפיות
אם את יוצאת מרחובות החל מ9 בבוקר, תוכלי לקנות חופשי יומי שתקף ברחובות, ראשל"צ ונ.ציונה תמורת 13.4 ש"ח.
חופשי יומי הוא הגרסא היומית של חופשי חודשי- הוא תקף מ9 בבוקר עד גמר השירות ובקווי לילה.
 
החופשי חודשי תקף לקווים באזוריים\ יישובים מסויימים.
לדג' באמצעות חופשי חודשי רחובות - ראשון לציון - תוכלי לנסוע בכל קו בין ובתוך היישובים האלו ובנ.ציונה ובאר יעקוב.
 
*אתה
הו"ש קיימים בעיקר בקווי אילת, בקווים אחרים ניתן לרכוש כרטיסיית 2 נסיעות אך לא במקטע שלך.
אין סיבה לקנות כרטיס במחיר מלא- כרטיסיית 10 נסיעות תוכל לשמש אותך גם בכל גוש דן.
 
לדג':
  1. נסיעה מרחובות עד ראשל"צ: 7.68ש"ח בכרטיסייה
  2. נסיעה מראשל"צ עד צ. חולון ומעבר לקו 89 תוך 90 דק': 5.52 ש"ח בכרטיסייה
סה"כ:13.2 ש"ח לצד
 
חופשי חודשי:
  • רחובות - ראשון לציון - 254 ש"ח
  • אזור 1 גוש דן - 246 ש"ח
 
מכאן תוכלי לעשות את החישוב שלך, לפי ימי העבודה, החופשות והגיחות לגוש דן אם יש כאלו.
ייתכן ובחודש מסויים תעדיפי להשתמש בכרטיסיות, בחודש אחר חופשי חודשי יהיה משתלם יותר לך.
 
תודה רבה sweetums!
01/07/15 09:16
25צפיות
היי sweetums!
תודה רבה על כל הפירוט וההסברים!
סליחה על הבלבול במגדר ושוב תודה רבה על העזרה :)
שיהיה המשך שבוע נפלא וקל! 
‬ שרשור הכוונה ומודיעין 30/06
29/06/15 23:59
13צפיות
אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.

הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות
בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
רכבת סבידור/פ"ת גהה/מרכז רפואי רבין, לתח"מ באר שבע
30/06/15 06:51
66צפיות
היום בצהריים, החלמהשעה 15-16 
 
תודה .
 
אשמח לברר על עלויות וכו'
 
וגם היכן המיקומיםהמדוייקים של התחנות
תשובה-
30/06/15 08:58
43צפיות
ישנו קו 669 ממחלף גהה ישירות לבאר שבע, אך הוא נוסע 3 פעמים בבוקר, פעם בצהריים, ופעם אחת בסביבות 17:40 (הוא מגיע מצומת רעננה).
לשעות אחרות, נראה לי שעדיף לקחת 1/38/51/82/641 לרכבת מרכז ומשם לקחת רכבת (יותר מהיר) או 380 (יותר זול) לבאר שבע.
ואפשר גם לנסות עם 358 מאזור מחלף גבעת שמואל
30/06/15 09:20
57צפיות
זהו קו מהיר לב"ש ממחלף גבעת שמואל, אבל הנסיעה הראשונה שלו אחרי 12:00 היא ב-20:00, לא יודע אם רלוונטי.
בכ"מ, אפשר לנסוע עם 164 למחלף גבעת שמואל או עם החלפה במחלף גהה (ממחלף גהה 69/169 קצת פחות הליכה ו-68/70), שם עולים על הגשר, חוצים וממשיכים לתחנת צומת גבעת שמואל על מבצע קדש.
 
º
358 לא מגיע לתחנה המרכזית בבאר שבע
30/06/15 09:31
26צפיות
גם אני יכול
30/06/15 09:35
59צפיות
1/38/51/82/641 לא מגיעים לרכבת מרכז
ודאי שמגיעים
30/06/15 09:36
43צפיות
אתה משווה את המרחק בין התחנות של הקווים הללו לבין רכבת מרכז לבין התחנה הקרובה ביותר של 358 לתחנה המרכזית בבאר שבע?
המרחק של התחנות שלה קווים הללו מרכבת מרכז
30/06/15 09:42
41צפיות
הוא פחות משלוש דקות הליכה?
מהבורסה כן, בערך חצי מרחק, אבל לא משנה.
30/06/15 09:48
34צפיות
הנקודה המרכזית היא שגם אם אפשר ללכת ברגל מהתחנה של 358 עד לתחנה המרכזית כדאי לציין זאת.
למה לא היה צורך לציין את ההליכה לרכבת מרכז? כי השואל בין השאר שאל על רכבת מרכז כתחנת מוצא, אז חזקה שהוא יודע כיצד לא הגיע אליה.
אתה רציני? אז נכון, התחנות הורחקו מעט, אבל זה עדיין בטווח
30/06/15 10:49
39צפיות
הליכה סבירה ביותר.
º
כשמגיעים מפ"ת כדאי לרדת בבורסה ואז המרחק קטן יותר
30/06/15 10:55
12צפיות
º
עדיין - בשני המקרים, זה מרחק די סביר ללכת אותו כדי להחליף.
30/06/15 11:36
9צפיות
זה היה כדי להדגים את האבסורדיות בלהגיד ש-358 לא מגיע למרכזית
30/06/15 12:00
29צפיות
ברור שהמרחק סביר.
תודה לכולם ועוד 2שאלות, היכן ממוקם 380 בדיוק בת'א?
30/06/15 10:32
36צפיות
מה מחיר הנסיעה באוטובוס 380 ?
 
מה משך הנסיעה?
 
לגבי הרכבת מה העלות?
 
תודה רבה
זה 3 שאלות אבל להלן התשובות
30/06/15 10:54
39צפיות
קו 380 - נסיעה כשעה ו-20 דק' לדעתי +- (נוסע דרך כביש 6), מחיר : 17.80 ש"ח
רכבת - בין שעה ורבע לשעה ו-25 דק' (תלוי באיזה תחנות עוצר), מחיר : 31.50 ש"ח
º
היכן האוטובוס 380 נמצא בדיוק? תודה רבה על התשובה
30/06/15 12:05
13צפיות
כאשר נכנסים לתחנה מת"א (מרח' על פרשת דרכים)
30/06/15 12:23
26צפיות
וממשיכים מעט לכיוון הכניסה לתחנת הרכבת, ישנו אי של מפרצי אוטובוסים של חברות שאינן דן או אגד (קווים ומטרופולין בעיקר), שצמוד לחניות שם.
º
תודה
30/06/15 14:27
5צפיות
שיכון ל' לאוניברסיטת בר אילן וחזרה
30/06/15 14:01
42צפיות
הי
הבן שלי יצטרך לסוע על בסיס יומי בבוקר משיכון ל' לאוניברסיטת בר אילן ואחה"צ חזרה
מה הקוים המומלצים ?
 
תודה
אריאל
 
האופציה הכי מהירה לדעתי היא עם 26 לאבן גבירול ומשם 56
30/06/15 15:55
51צפיות
העניין הוא שצריך להיות מתואמים עם התדירות הבינונית של 56.
אופציה נוספת היא לנסוע עם 71 עד נמיר/ארלוזרוב, לחצות את הכביש לתחנות בפרשת דרכים ומשם לקחת קו 70. זו אופציה יותר תדירה אבל פחות מהירה.
בכל מקרה, לא לנסוע עם 45 בשום פנים ואופן. ייקח לו המון זמן.
לגבי אופצית 70 -
30/06/15 18:39
34צפיות
אפשר לקחת גם 71 וגם 125 (מה שבא קודם), ואז לקחת כל אחד מ- 71/149/171/271/274/279/501 (וגם 60X אם הסדר הרב קו של 90 דק' פחות קריטי) עד רכבת מרכז ואז להחליף עם 70.
אין שום סיבה לבצע שתי החלפות כשהתדירות טובה
30/06/15 18:41
31צפיות
אני לא אוהב לדלג סתם בין אוטובוסים.
במקרה הזה (ובמקרה יצא לי לעשות את זה אמש בשיכון ל')
30/06/15 18:43
27צפיות
זה באמת לא כזה נורא. אם אפשר לנצל תדירות משולבת (של 71 ו125) ותדירות אולטרה גבוהה (עם כל הקווים בין סמינר הקיבוצים לרכבת מרכז), אז לדעתי כדאי ללכת על זה (כל עוד זורמים על כל הקטע של מעברים. ).
 
אני אישית מוכן לבצע החלפות מרובות אפילו בטווח של תחנה , כל עוד זה מייעל לי את ההגעה.
בשביל להגיע מהר ועם כמה שפחות עצירות וסיבובים
30/06/15 15:58
36צפיות
הייתי נוסע עם 149 מדרך נמיר עד צומת מורשה ומשם לבר אילן עם אחד הקווים של אגד שבאים מרעננה/כפר סבא לכיוון תל השומר בבוקר וחוזרים אחה''צ.
מדובר בקווים 505/564 של אגד
 
אפשרות אחרת היא לנסוע בקו 26 עד אבן גבירול ולהחליף לקו 56 של קווים עד בר אילן וכך גם בחזור.
שיכון ל' זה לא קרוב לסמינר הקיבוצים?
30/06/15 16:32
33צפיות
אם כן, אז למה לא את אחד ממאות הקווים שנוסעים עד עזריאלי (501/274/271/171/71/279/532/127 פלוס כמה נתיב אקספרס שלא כלולים בערך הצבור ובהחלפה 90 דקות), ללכת לתחנה שמול רכבת השלום ומשם 56/472 לבר אילן?
 
אפשרות אחרת היא 33 עד דרך בן גוריון/דרך ז'בוטינסקי, וממכון מור 68/70 לבר אילן, אם כי אני לא יודע מה מצב הפקקים בכיוון הזה והאם זה משתלם.
רק החלק הדרומי של שיכון ל' קרוב לסמינר הקיבוצים
30/06/15 16:46
37צפיות
אם נמצאים קרוב לסמינר הקיבוצים או לצומת נמיר/איינשטיין, אפשר בהחלט ללכת לנמיר (גם מנמיר/איינשטיין יש 501 ו-274).
אם לא ממש קרובים לשם, אז לא כדאי. התדירות של 26 שנכנס לתוך השכונה ושל 71 שנוסע על אשכול היא תדירות טובה והם לא פחות מהירים.
בכל מקרה, החלפה בעזריאלי הרבה פחות נוחה מהחלפה ברכבת מרכז לקו 70 שגם מאוד תדיר בשעות הבוקר (הרבה יותר תדיר מקווים 56 ו-472 ביחד).
לגבי קו 33   - אופציה איומה ובמיוחד בשעות הבוקר.
 
כן, אבל שוב, זה מכפיל את התדירות של 56, בגלל זה הצעתי.
30/06/15 17:20
33צפיות
כן, זו החלפה נוחה יותר. מצד שני, המסלול של 70 די מתיש. עשיתי אותו לפני כמה ימים (אמנם ב-B7L מזעזע של קווים) וזה היה פשוט לא כיף, וזה לעומת המסלול שעשיתי עם 472 בצהרי אותו יום (דווקא בכיוון הפקקים), נסיעה הרבה יותר כיפית.
 
כן, הוא יותר תדיר אבל גם טיפה פחות מהיר. בכל מקרה, אם מתכננים להחליף ברכבת מרכז אפשר להסתכל בזמן אמת ולראות האם יש 472/56 ששווה להחליף אליהם או לא.
בנוסף, אם יודעים שעה מדויקת אפשר להסתכל באיפה בוס, המיקומים הללו מרכזיים ולכן כמעט תמיד יש דיווחים על הגעות בזמן אמת באותו יום.
 
לגבי 33, מה כל כך איום בדרך הזו? במחשבה שנייה זה נכון שלעבור עם 33 את כל האוניברסיטה זה לא כל כך רעיון מוצלח, אבל נניח שאני נמצא באזור האוניברסיטה, זה עדיין כל כך איום?
בעצם זה לא מדויק שזה מכפיל
30/06/15 17:42
23צפיות
כי התדירות של 472 מאוד מאוד נמוכה בשעות האלה (וב-7:44 הם מגיעים ביחד).
זה רחוק מלהכפיל
30/06/15 18:39
27צפיות
התדירות המשולבת של 56/472 בשעות הבוקר לכיוון יהוד/ראש העין היא 5 נסיעות בשעה. תדירות סבירה יחסית לשעות אחרות ביום, אבל כאמור ההחלפה לא נוחה וקו 56 גם נוסע מפוצץ.
התדירות של 70 לכיוון תה"ש באותן שעות היא 8 נסיעות בשעה וחלקן מתחילות מפרשת דרכים.
קו 33 גם עושה סיבוב גדול וגם אוכל את הפקקים של אזור קניון איילון. מהאוניברסיטה סביר שהייתי לוקח 49 ומחליף בצומת גהה ומשאיר את קו 33 כאופציה שנייה. בשעות השפל לעומת זאת, סביר שהייתי נוסע מהאוניברסיטה עם 33. בשעות אחר"צ גם 49 וגם 33 עומדים בפקקים.
כן, כי 472 ממש לא תדיר.
30/06/15 19:05
23צפיות
זה ש-56 נוסע מפוצץ לא ידעתי, אחת הסיבות שהעדפתי את האפשרות הזו היא שחשבתי שהם לא עמוסים.
ידעתי שזה נכון על 472, הנחתי שגם על 56. מה גורם להבדל?
56 מפוצץ כמעט בכל שעות היום
30/06/15 19:35
30צפיות
התדירות שלו נמוכה מדי יחסית לחשיבות שלו.
זה אמנם חורג כבר משרשור הכוונה, אבל
30/06/15 21:14
23צפיות
מקווה שבמכרז החדש מתכוונים לתגבר את הקו הזה משמעותית (וגם את 55). שני הקווים האלו מזעזעים מאז שהם בחזקת 'קווים' (אצלי זה הגיע למצב שאני מעדיף לחכות ל-58 אפילו כמה דקות ולא לעלות על 55 שתמיד מפוצץ, תמיד מתעכב בכל תחנה [מה הקטע עם הנהגים של 'קווים'], מכונות התיקוף שלהם מעפנות...)
º
זה בהחלט עומד לקרות. תדירות 56 סוף סוף תהיה ראויה.
01/07/15 01:07
11צפיות
מרחובות לדרך קיבוץ גלויות בת"א
30/06/15 20:26
23צפיות
לאיזור אמצע קיבוץ גלויות, ובשעות הבוקר העמוסות.
274 אני חושב, או רכבת לתחנת ההגנה
30/06/15 23:54
12צפיות
לא בטוח בכך.
קו 274 עובר בסוף קיבוץ גלויות לא באמצע.
01/07/15 09:01
20צפיות
כדי להגיע לאזור האמצע (מניח שמדובר על מקטע הר ציון-הרצל), צריך לעשות כך :
אוטובוס אחד :
קו201 עד שוקן/בתי המשפט שזה ליד פינת קיבוץ גלויות ומשם רגלית לאן שצריך.
שני אוטובוסים :
164/201/274 (201 בעדיפות נמוכה) עד צומת בית דגן, ואז להחליף עם 451/461/157/245(וגם 201).
 
3 מערכי IC3 נצפו היום בקו החוף הדרומי, דרומית לרשל"צ
הודעה זו מכילה תמונות
30/06/15 21:15
273צפיות
היום בסביבות השעה 4 אחה"צ, בדרכי הביתה, הבחנתי במראה די נדרי (לקו זה)- רכבת המורכבת מ 3 מערכי IC3 בקו לנתיבות...
לצערי היתי בנהיגה, ולא יכולתי לצלם...
כתחליף, קבלו תמונה מלפני כ 10 שנים, צולמה בערב פתיחת תחנת אשקלון..
º
30/06/15 22:00
18צפיות
גם אתמול הופעל IC3 בקו נתיבות ואפילו נסעתי איתו מאשקלון
30/06/15 22:15
146צפיות
ליבנה מערב בשעה 17:34 והגעב ליבנה מערב ב 17:59 נהנתי מהנסיעה ב IC3 מחכה שאולי יפעילו  רכבת עם קרונות סימנס וגם רכבת מודו
אולי כתוצאה מרידוד הרכבות הפרבריות בצפון
30/06/15 23:03
132צפיות
מתפנים מערכים שונים לטובת תחזוקה.  
אולי אולי אולי...
בעליה לרכבת. האם הדלתות נסגרות אוטומטית?
29/06/15 17:05
164צפיות
האם קיימת סכנה שהאחרון בעליה לרכבת יפגע?
ומה על אשה עם עגלת תאומים הנאלצת לעלות אחרונה. האם נהג הרכבת רואה אותה?
נדמה לי שבכל נסיעה , יש פקח (לפחות אחד)
29/06/15 18:42
136צפיות
שתמיד נמצא על הדלתות ומסמן לנהג שכולם עלו/ירדו. לפחות ממה שיצא לי לנסוע ברכבת אחת לכמה זמן.
בקרונות (לפחות בחדשים) יש חיישנים, והדלת אמורה להיפתח אם
29/06/15 18:52
159צפיות
היא רואה שמישהו עובר דרכה, ולכל הפחות היא נפתחת כאשר היא מרגישה התנגדות.
כשמגיע הזמן, הפקח סוגר את מנגנון הפתיחה של הדלתות (כלומר לא מאפשר לפתוח אותן מחדש), והן נסגרות כששום דבר לא מפריע להן, ואז, כשהוא רואה שכולן סגורות, הוא סוגר את הדלת האחרונה שבה הוא נמצא, והרכבת יוצאת.
תודה למשיבים. שאלתי כי...
30/06/15 19:14
95צפיות
שמעתי סיפור מחברה שעלתה לרכבת עם עגלת תאומים. קבלה עזרה קלה מעובד הרכבת, שביד אחת דבר בטלפון, ואז , כל משקל הילדים והעגלה הכבדה היה עליה, ומאז היא סובלת מכאבי גב.   היא בטוחה שלא היתה לה ברירה אלא למשוך לבדה את העגלה.   כנראה, שהיתה לה אפשרות לעכב את העליה, עד שתמצא עזרה של גבר...
זה לא ממש מקובל...
30/06/15 19:24
90צפיות
הרכבת צריכה לצאת בזמן ולא אמורים לעכב אותה, עיכוב כזה משפיע על אלפי אנשים (לא רק אלו שברכבת אלא גם על רכבות אחרות שצריכות להשתמש במסילה).
 
אני חייב להודות שלא הבנתי במה היא התקשתה, בהעלאת העגלה לרכבת? למיטב ידיעתי לא אמור להיות צורך להרים את העגלה, רק מרימים מעט את הגלגלים הקדמיים על מנת לדלג על המרווח שיש בין הרכבת לבין הרציף. (או שאולי יש שם מדרגות ואני לא זוכר?)
בסיטיפס אין בעיה כזו. שם התכנון מושלם.
30/06/15 19:34
94צפיות
והעליה לרכבת היא בדיוק בגובה המדרכה.
 
אבל ברכבת ישראל, גם לי קשה להתנייד עם מזוודה.  המדרגות מאד לא נוחות. ועם עגלת תאומים, זו באמת משימה בלתי אפשרית לאשה .
 
|*|פורומים חדשים בתפוז|*|
30/06/15 18:42
30צפיות
|לק| מתכננות מסיבת רווקות לחברה הכי טובה ויש לכן שאלות? מחפשות רעיונות מגניבים לערב נשים מהסרטים?
|קדימה|היכנסו עכשיו לפורום מסיבת רווקות ערבי נשים ותקבלו את כל המידע הדרוש:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...

|לב| הזוגיות שלכם נקלעה למשבר? את מרגישה שהקשר תקוע אך לא רוצה לוותר?
|קדימה|פורום טיפול זוגי הוא בדיוק המקום בשבילכם! היכנסו עכשיו:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...

|מייל| מעוניינים להגדיל את המכירות ולא יודעים בדיוק איך? רוצים ללמוד על שיטות שיווק מומלצות?
|קדימה|היכנסו עכשיו לפורום מכירות ותלמדו מהי הדרך הנכונה ביותר!
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...

|בית| מתעניינים בתחום התכנון והבנייה? חובבי אומנות וטכנולוגיה?
|קדימה|פורום אדריכלות הוא בדיוק המקום בשבילכם! היכנסו עכשיו:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...

|שמש| חולמים על יום כיף חלומי ומתלבטים בין מגוון הטיפולים המוצעים בספא? סובלים מכאבי גב ורוצים לשמוע על טיפול באבנים חמות?
|קדימה|פורום ספא הוא המקום האידיאלי בשבילכם! היכנסו עכשיו:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...

|כלב| הכלב מתנהג בצורה מוזרה? החתול לא מפסיק לילל?
|קדימה|היכנסו לפורום רפואת חיות מחמד והתייעצו עם וטרינר מוסמך:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...

|סביון| חולמים על חופשה מיוחדת ולא שגרתית בארצנו היפה?
|קדימה|היכנסו עכשיו לפורום קארוונים קמפינג ותתכננו את הטיול המושלם!
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...
טוב, תראו -
175תגובות
27/06/15 23:43
1673צפיות
העליתי את השרשור שמציג כיצד נראה האבסורד היומיומי בירושלים, בירת ישראל. בעיקר בשכונות התפר.
גולשי הפורום הזה אינם נמנים, ברובם, עם אותה קבוצה באוכלוסיה שלנו שטומנים את הראש שלהם בתחת של עצמם ולא רואים מה קורה פה. כיצד התהפכו היוצרות, כיצד המדינה הזו והעם הזה מאבדים לאט לאט את שפיותם....

(המשך...)
העליתי את השרשור שמציג כיצד נראה האבסורד היומיומי בירושלים, בירת ישראל. בעיקר בשכונות התפר.
גולשי הפורום הזה אינם נמנים, ברובם, עם אותה קבוצה באוכלוסיה שלנו שטומנים את הראש שלהם בתחת של עצמם ולא רואים מה קורה פה. כיצד התהפכו היוצרות, כיצד המדינה הזו והעם הזה מאבדים לאט לאט את שפיותם. אני לא רוצה להיכנס לפוליטיקה. באמת שלא. אני פשוט כותב את הדברים כתושב צפון-מזרח ירושלים. כאדם שנאלץ להסתובב חמוש בבירת מדינתו. כאדם שפוחד פחד אמיתי שכדור "תועה" ינעץ בכל רגע ורגע בחזית ביתו או בגופו של אחד מילדיו בעודם ישנים במיטתם, כאחד שחוצה צומת במעבר חציה ולא רק צריך להסתכל על הרמזור, כמו כל אדם נורמלי, אלא בעיניו של כל נהג העומד ברמזור, כדי לנחש האם הוא יחליט לדרוס אותו, את אשתו וילדיו סתם ככה. כאחד שבכל יום ויום, בכל יום ויום חוזר הביתה ברכבת הקלה וחוטף בלוקים על הרכבת. כאחד שחי בתוך כבשן הטרור הארור. אתם יודעים מה זה כאשר ההחלטה האם לקחת את הילדים לחוג בלט צריכה לקחת בחשבון מה מצב הדברים בשכונות הערביות בירושלים באותו רגע נתון?
אתם יודעים, בשנות האינתיפאדה בתחילת שנות ה-2000 עוד שירתתי במשטרת ירושלים. חוויתי על בשרי את כל הפיגועים הגדולים שרובכם קוראים עליהם בוויקיפדיה. הוצאתי את גופותיהם של המבלים בקפה מומנט באותו מוצ"ש ארור. באותם ימים שמרבית תושבי הבירה פחדו לעלות לאוטובוס, לצאת לשוק, לעבודה, לבית קפה... אני לא פחדתי. היה לי אז תפקיד למלא ולא היו לי ילדים לפחד עליהם. זו אמא שלי שלא ישנה בלילות כשישבתי בגשם בניידת ורדפתי אחרי שב"חים בכפרים מסביב.
אז היום יש לי ילדים ויש לי על מי לפחד ואני על אזרחי. אבל עדיין מסתובב בבירת המדינה שלי עם כדור בקנה כי בכל רגע ורגע יכול לבוא ערבי ולדקור את אשתי ואת ילדיי בעודנו מחכים בתחנת אוטובוס או סתם חוצים את הכביש.
 
אז כן, מפריע לי שביום שישי, חצי מתושבי ירושלים היו בעוצר בגלל שאחד הצירים הראשיים בבירת ישראל חסום לתנועת יהודים בגלל שיירה אינסופית של מתפללים מהרשות הפלסטינית שעולים להתפלל בהר הבית. כל מי שצועק פה על שוויון ועל ליברליות ועל חופש הפולחן וחופש הביטוי וחופש השד יודע מה. למה אותם אנשים לא זועקים כשיהודים מבקשים להתפלל במקום הקדוש להם ביותר?
 
אז כן, מחקתי את השרשור. כולם יכולים להירגע, שבוע טוב.
צריך למנוע מקרים כאלה.
30/06/15 07:53
125צפיות
ארכיון הודעות
Flix
פורום השקעות נדל

רוצים לקנות נכס בארה"ב?

פורום השקעות נדל"ן בארה"ב הצטרפו לשיחה עכשיו >>


עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה