בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
ברוכים הבאים לפורום ``תחבורה ציבורית``

שעות הפעילות:
ימים א`-ה` - כל היום
ו` וערבי חג - כל היום
שבת - כל היום

בפורום זה נעסוק בכל הרובדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: רכבות, אוטובוסים, מטוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד.

אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה במנות האוכל במטוסי אלעל.

* לא לשכוח לענות על הסקר - מי שמצביע משפיע

מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.

הדקו חגורות ושתהיה נסיעה טובה,
מודיעין (i) לשרותכם.

נא לשרשר שאלות הכוונה ומודיעין לשרשור ההכוונה והמודיעין היומי בלבד - נא לשים לב לתאריך השרשור!
המשך...
הודעה חדשה

|תו| פורומים חדשים בתפוז |תו|
17/07/14 11:25
18צפיות
|קדימה| אנו שמחים לבשר על חידוש פתיחתו של פורום אוונסנס ואיימי לי|!|  בימים אלה איימי לי עובדת על מוזיקה חדשה.
בואו להתעדכן בכל מה שחדש אצל הלהקה הגוטית - רוקטיסטית>>

http://www.tapuz.co.il/Forums2008/forumpage.aspx?f...


|קדימה| לפני יומיים היא צייצה בטוויטר ציוץ שהצליח לעצבן רבים, אבל עדיין אנחנו אוהבים לשמוע את המוזיקה שלה בבית, בנסיעות באוטו ובמסיבות
היכנסו עכשיו לפורום ריאהנה |!|

http://www.tapuz.co.il/Forums2008/forumpage.aspx?f...


|קדימה| מכוכבת ילדים לילדה פרועה, אי אפשר להתעלם מהנוכחות שלה בשנה האחרונה בכל ערוץ אפשרי. ולכן פתחנו לכם את פורום מיילי סיירוס
בפורום תמצאו את כל החדשות והעדכונים החמים על מיילי ומי יודע אולי נצליח להביא אותה להופעה בארץ.

http://www.tapuz.co.il/Forums2008/forumpage.aspx?f...

|קדימה| אנחנו מזמינים אתכם להיכנס כבר עכשיו לפורום של הראפרית המובילה ניקי מינאז'. ניקי עובדת בימים אלה על אלבום חדש ומשתפת פעולה כמעט עם כל אמן אפשרי!
בואו להתעדכן בכל הלהיטים שלה עכשיו בפורום>>

http://www.tapuz.co.il/Forums2008/forumpage.aspx?f...
  

|קדימה| היא התחילה את דרכה בסרט "קאמפ רוק" והיום היא אחת הכוכבות הגדולות בארה"ב. עם אלבום חדש והשתתפות בסדרה המצליחה "גלי" האם היא בדרך אלינו?
בואו לדבר על זה בפורום של זמרת הפופ והשחקנית דמי לובאטו.

היכנסו לפורום כבר עכשיו >>
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/forumpage.aspx?f...
? שרשור הכוונה ומודיעין 16/07
16/07/14 00:35
18צפיות
אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.

הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות
בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
מראשל"צ לבי"ח שיבא - תל השומר
16/07/14 13:51
20צפיות
האם יש אוטובוס ישיר שמגיע מתחנה מרכזית ישנה של ראשון לביה"ח שיבא בתל השומר? אני יודעת שיש את 164 אבל ככל הידוע לי הוא מגיע רק עד הצומת ולא עד בית החולים עצמו.
166 אגד. אפשר גם עם 164/165 למסובים
16/07/14 14:29
31צפיות
ושם לבצע החלפה ל143 אגד המהיר שמגיע למסוף תל השומר (חוסך המון זמן כי הוא לא נכנס למחלף אלוף שדה). ממסוף תל השומר יש שפע של קווים שנכנסים לתוך תל השומר.
 
166 של אגד פעיל פעמיים בלבד בבוקר.
 
יש גם את 139 של קווים שמגיע לתל השומר אבל דרך אור יהודה קרית אונו וכביש 471 (סיבוב....), לא מומלץ בכלל.
תודה
16/07/14 14:47
23צפיות
מדובר על עוד כשלושה שבועות (7 באוגוסט) אני צריכה להגיע לשם ב-10:30 בבוקר. האם 166 עובד בשעות האלה?
º
לא פעיל בשעות האלו.
17/07/14 01:11
6צפיות
מגי אביב ( לוד ) לת"א - רח' שושנה פרסיץ
16/07/14 22:39
33צפיות
שלום ! מהיא המלצה  לנסיעה ביום ראשון בבוקר ?
462/474 של קווים.
17/07/14 01:37
29צפיות
מ462 עדיף לרדת בעזריאלי ושם להחליף ל71 של אגד עד למכללת לוינסקי - שושנה פרסיץ. לחילופין, מעזריאלי גם 501 אגד, 601/606 של נתיב אקספרס עד לתחנת מכלת לוינסקי על דרך נמיר.
 
עם נוסעים עם 474, אני ממליץ על הדרך הבאה אם כי ניתן לרדת ממנו גם בעזריאלי.
 
מומלץ לרדת שתי תחנות אחרי רכבת מרכז בתחנת דרך נמיר פינת יהודה המכבי. מאותה התחנה ממשיכים עם 71 של אגד לשושנה פרסיץ או עם 501 אגד, 601/606 נתיב אקספרס ו90/149 של מטרופולין למכללת לוינסקי על דרך נמיר.
מגי אביב ( לוד ) לת"א - רח' שושנה פרסיץ
17/07/14 10:20
24צפיות
המון תודה עזרת לי מאוד. יום מקסים !
שאלת תם הנוגעת לתחבורה ציבורית...
16/07/14 12:09
283צפיות
האם אתם חושבים שיישום מערכת רכבת קלה \ מטרו בין מסוף אלוף שדה לאוניברסיטת בר אילן, מחנה תל השומר, בית חולים תל השומר וחזרה...  כאשר הכוונה שהרק"ל גם ייכנס לתוך האוניברסיטה ולתוך בית החולים וכמובן בתדירות גבוהה. כאשר כל קווי האוטובוס שנעים בציר הזה יוסטו אל המסוף כתחנה אחרונה.... ומשם נוסעים יעברו בין הרק"ל לאוטובוסים להמשך נסיעה לאיזורים אחרים
 
האם אתם סבורים כי זה יהווה שיפור ממשי או הרעה בתחבורה הציבורית באיזור?
אני מנסה להבין אם עתיד התחבורה הציבורית הוא ב POINT TO POINT או ב POINT TO HUB.
ישנם מקרים רבים בהם עשרות אוטובוסים נוסעים בדיוק על אותו הציר לחינם... זה בערך מה שקרה למשל עם קווי הקריות בעידן התחנה המרכזית בת גלים.
אם משווים רחוב ראשי בעיר בישראל לרחוב ראשי
16/07/14 13:39
195צפיות
בעיר באירופה, בישראל קל למצוא דוגמאות של רחוב שבו עוברים עשרות קווים בתדירות בינונית, בעוד שבאירופה זה כמטע לא קורה. בכל רחוב עובר מספר קטן של קווים בתדירות גבוהה. לכן אני חושב שהתשובה לגבי העתיד ברורה, אם אנחנו רוצים ללמוד מהעולם.
השאלה היא כמה החלפות צריך לבצע אדם
16/07/14 13:40
118צפיות
שרוצה להגיע מ A ל B...
זה נכון לכל אירופה, חשבתי שרק לערי בירה
16/07/14 13:48
126צפיות
בעיקר במערב אירופה.
מה ההבדל בין בירה ללא-בירה?
16/07/14 15:14
97צפיות
אם אפילו בעיר גדולה יש מעט קווים בכל רחוב, אז על אחת כמה וכמה בעיר קטנה.
השאלה שלך תיאורטית, אבל יש תכנון מעשי לרכבת קלה
16/07/14 18:09
129צפיות
באזור שאתה שואל עליו.
כחלק ממשהו רחב יותר שמגיע עד ארלוזורוב
16/07/14 20:38
70צפיות
אני שאלתי נקודתית על הצעה כמו שלי האם היא מהווה הרעה או הטבה עם התח"צ באיזור.
הצעה כמו שלך אינה מעשית כי מה שיביא
16/07/14 20:46
69צפיות
רכבת קלה לאזור זה הקישור לתל אביב.
אף אחד לא יקים רכבת קלה בין בר אילן לתל השומר.
הצעה כמו שלך יכולה להיות מיושמת על ידי אוטובוסים רגילים.
לא הגיוני שבתוך בקעת אונו יסעו עם רכבת קלה ויעברו לאוטובוסים רגילים על מנת להגיע ללב גוש דן ולהיפך.
כאשר יהיה קו סגול הגיוני שיהיו לו בבקעת אונו קווי הזנה מקומיים.
בהיררכיה של מערכת תחבורה, הרכבת הקלה נמצאת מעל לאוטובוסים (האוטובוסים מזינים את הרכבת הקלה). לא להיפך.
אין שום דבר בהצעה שלי שלא מונע הרחבה..
16/07/14 20:47
51צפיות
להרחיב קו מטרו זה בהחלט אפשרי.
אבל אתה הופך את הסדר
16/07/14 20:51
59צפיות
קו הרק"ל מוגדר כזה בגלל הקישור של בקעת אונו לתל אביב, לא בגלל הצורך הפנימי בתוך בקעת אונו.
לכן יש לקו הסגול שתי שלוחות כאשר מכל שלוחה יהיה חיבור לתל אביב ולא חיבור ישיר בין שתי השלוחות.
ללא חיבור לתל אביב לא יהיה רק"ל בבקעת אונו כי אין שום צורך ברק"ל פנימי בבקעת אונו.
אבל זה בדיוק העניין.
16/07/14 20:54
55צפיות
הקו הסגול לא יראה אור עוד שנים ארוכות. וגם אם יראה אור לבטח לא יהיה במתכונת נורמלית אלא פתרון של עשינו כדי שתעזבו אותנו בשקט בסגנון המטרונית בחיפה.
 
כאשר אתה מקים פרויקט פנימי שכזה אתה מחייב דה פקטו להתחשב בו במסגרת כל תכנון תחבורה עתידי.
אבל לא יקימו פרויקט מקומי כזה
16/07/14 20:58
47צפיות
מדינת ישראל לא תשקיע בפרויקט כזה.
ולגבי מתכונת הקו הסגול - זו השערה שלך שלא מבוססת אלא על תחושה.
מה זו בכלל "מתכונת נורמלית"?
בקשות ושאלות (לא הכוונה)
59תגובות
14/07/14 16:28
135צפיות

(המשך...)
עוד קצת שילוט סטטי
הודעה זו מכילה תמונות
15/07/14 01:36
497צפיות
לאחר הדיווח לפני כחודשיים-שלושה על השילוט הסטטי הראשון אי פעם על פי תקנות משרד התחבורה שהוצב בדרך הטייסים ובלונדון מיניסטור, השבוע ראיתי שילוט סטטי בעוד תחנות בתל אביב: חלק מהתחנות בשאול המלך, והתחנה הזאת בפנקס. הללויה.
יש גם בבאר שבע, הגולש משה 343 צילם
15/07/14 01:57
137צפיות
אם הוא ירצה הוא גם יעלה לכאן.
º
אני סקרן לראות!
15/07/14 08:47
30צפיות
צילומים שצילמתי מול כיכר רבין, יש בעיות שם
הודעה זו מכילה תמונות
15/07/14 09:02
366צפיות
כי בפירוט של קו 89 נתנו רק חלופה אחת שלו (נראה לי שאת הרגילה) והתייחסו לתדירות ר ק של החלופה, תסתכלו במידע - התדירות של החלופה הזו לבדה נראית גרועה, וזה לא נכון תכל'ס.
מפת האזור
תדירויות
"מסלולים"
נכון, חלופות זאת הבעיה הגדולה ביותר
15/07/14 10:30
100צפיות
בשילוט הסטטי. עוד סיבה לא ליצור חלופות מלכתחילה.
הכיתוב העברי ללא אותיות לטיניות, רע לתיירות.
15/07/14 18:20
90צפיות
גם אם גורמים בענף התיירות מדברים על קיץ אבוד צריך לחשוב לעתיד ולנצל את ההזדמנות להחליף שילוט כך שיכלול גם כיתוב באותיות לטיניות.
 
זה כאילו הגורמים האחראיים חושבים שתחבורה ציבורית היא רק לשכבה מסויימת של ישראלים ולא אמצעי לציבור כולו.
 
עברית היא שפה בעלת א"ב ייחודי ואי אפשר לצפות מתייר שבא לשבוע-שבועיים ללמוד לקרוא אותה ועוד ללא ניקוד.
 
בלונדון אמנם המידע במפות הוא כולו באותיות לטיניות (הנלמדות ברוב מדינות העולם) אך במכונות הכרטיסים ניתן לבצע את התשלום ב17 שפות, חלקן אירופאיות כמו גרמנית, צרפתית, יוונית, ספרדית, פולנית ואיטלקית, חלקן מהמזרח הרחוק - סינית ויפנית, חלקן מהודו - הינדי, גוג'רטית, אורדו וטמילית, וגם בערבית ניתן לבצע תשלום אם כי מסיבה כלשהי אין בשלב זה רוסית (אולי האוליגרכים שרוכשים בתים במיליוני ליש"ט אינם משתמשי תח"צ גדולים...).
הנה להמחשה שילוט בארמנית וגרוזינית
15/07/14 21:29
75צפיות
להמחשה: שילוט בכתב אלפביתי ייחודי לשפת המדינות בהן הוא נמצא. 
 
מפת מטרו יורוואן : http://trackmaps.parovoz.com/maps/Yerevan_arm.gif
 
שלט בקדמת רכבת ארמנית: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e6...
 
תחנת מטרו, שילוט בגרוזינית: http://mcmacdonald.files.wordpress.com/2010/05/geo...
 
אי אפשר לצפות מתיירים ללמוד דבר כזה בטיול קצר גם אם יש רבים בפורום עם מספיק אינטלקט להתחיל לתרגם את הכתוב (ואין לי ספק שיש כאן מי שיכול למצא וללמוד את הכתבים האלו בזמן קצר, אבל זה לא משקף את הציבור הכללי). 
הסיבה היא שהשלטים מיוצרים באופן אוטומטי,
15/07/14 22:42
75צפיות
ולמשרד התחבורה פשוט אין בסיס נתונים של שמות התחנות באותיות לטיניות.
התיירים יכולים לשאול את מי שלידם.
15/07/14 23:38
72צפיות
מה שעושים כאשר לא מכירים את השפה והמקום.
שילוט באיזור לא תיירותי באותיות לטיניות לא חשוב במיוחד.
מפות ולו"זים צריכים להיות מחולקים בבתי מלון\נתב"ג ותחנות מרכזיות.
º
כשאני מטייל אני רוצה לקרא, לא לשאול.
16/07/14 00:44
26צפיות
למה להניח שכל התיירים רוצים או יכולים לשאול?
16/07/14 07:00
57צפיות
יש אנשים שמטיילים בעולם באופן עצמאי, ולאו דווקא מגיעים למקומות תיירותיים. כשאני בחו"ל, אני עשוי להגיע למקום אקראי שלא מוגדר כיעד תיירותי, וכשיש שילוט זאת הקלה גדולה.
מה שניצן ואיליה אמרו.
16/07/14 10:38
52צפיות
אני גם בחו"ל אוהב להסתדר לבד. וגם אני שם לב הרבה בארץ, כשאני בעזריאלי , תיירים כמעט ולא מרבים לשאול (והם כל הזמן מתייעצים בינם לבין עצמם אם הם בתחנה הנכונה). לעיתים אני "מתפרץ" ועוזר להם.
כישראלי, כשאני שואל אנשים בתחנה
16/07/14 12:01
68צפיות
הם לרוב לא יודעים לענות...
כך שלהסתמך על הציבור זה לא חכם.
º
וגם המעטים שעונים נוטים לטעות. אפילו הנהגים.
16/07/14 13:40
27צפיות
º
גם ערד מרושתת כמעט במלואה. אצלם בהזדמנות
15/07/14 09:13
74צפיות
יפה מאד ובעיקר מתבקש
15/07/14 10:01
108צפיות
לא ברור למה נמנעו משילוט מפורט עד עכשיו
לא ממש נמנעו באופן יזום
15/07/14 12:25
84צפיות
בעיקר הזניחו את הטיפול בנושא.
והנה תמונות מתחנה של קווים 25/26 בב"ש...
הודעה זו מכילה תמונות
15/07/14 23:57
239צפיות
שמתי לב גם שבתחנה שברחוב הכנסת שילוט דומה .
תודה! מעניין שהפורמט קצת שונה וכולל
16/07/14 07:06
86צפיות
מקרא מפורט יותר על חשבון המקום של טבלאות התדירות.
תחנת הגימנסיה הרצליה, רחוב ז'בוטינסקי ת"א.
הודעה זו מכילה תמונות
19/07/14 14:47
21צפיות
בכיוון הנסיעה לכרמלית.
תחנת קו 380 במסוף 2000.
הודעה זו מכילה תמונות
19/07/14 14:52
30צפיות
כנראה שהוצבה עוד לני הפעלו של 469 ולא שמתי לב אליה. אבל גם אם לא, עדיין המידע שמספק השלט הזה מבחינת התופסות הנדרשות האחרות, לא קיים.
º
גם פה הפורמט שונה...
20/07/14 08:43
4צפיות
º
כן, כתבתי על כך מתחת לתמונה.
20/07/14 13:36
3צפיות
קו 40 בתל אביב - תגובת משרד התחבורה
הודעה זו מכילה תמונות
15/07/14 09:10
406צפיות

לפי תגובה שהתקבלה מאסי סוזנה, ממונה תכנון תח"צ מחוז ת"א והמרכז, המצב הקיים הוא בסדר גמור, וכל שעלינו לעשות הוא לתכנן באינטרנט את הנסיעה באוטובוס טרם ההליכה לאחת מהתחנות.
ציטוט: "אין צורך ב"אֶנְדֶנְדינו"שכן כאשר מתכננים את הנסיעה באופן ראוי – אין הפתעות !"

לפי משרד התחבורה, מזל שיש טלפונים חכמים ואינטרנט. עכשיו אפשר להפחית את התדירויות של הקווים לפעם בחצי שעה. כל מה שיש לעשות זה "לתכנן" את הנסיעה מראש. 

והנה התגובה המלאה: (לא נגענו)

שלום רב,
 
כחלק מתוכנית ה"ארגון מחדש" בחבורה הציבורית במטרופולין ת"א, הוחלט לבטל "חלופות קווים" תוך הפעלת מערכת קווים אחידה ובהירה לכלל המשתמשים, מצב שיצר הפחתת שרות באזורים בהם לא היה הצדק להפעלת שרות "מרובה קווים" בתחבורה הציבורית, קרי בשכונות בהן הנוסעים / המשתמשים בשרות זה הינו נמוך מאד, הופעלו קווים מקומיים בלבד כאשר הנוסעים נאלצים לעבור לקווים מטרופוליניים בציריים ראשיים.
כך גם בקו 40 לפני יישום תוכנית זו, חלק מנסיעות הקו נכנסו לשכונת "הדר יוסף" וחלק לא.
 
במשך החודשים שחלפו מאז הפעלת תוכנית ה"ארגון מחדש" הגיעו אלינו פניות המבקשות להכניס את קו 40 אל-תוך שכונת "הדר יוסף" מחד, ומאידך פניות אחרות ביקשו להותירו מחוץ לשכונה.
 
מבדיקה שערכנו עלה כי כ-800 איש משתמשים בשרות הניתן בקו זה, ועל מנת להיטיב עימם החלטנו להחזיר חלק מהנסיעות בקו אל-תוך שכונת "הדר יוסף".
אציין כי באתר המשרד ("כל קו") ובאתר המפעיל ("דן") יש חלוקה ברורה בין החלופות, כך שנוסע לא יכול לטעות – באיזו שעה יוצאת כל חלופה.
 
על כן, לא ברורה לי הטענה "הקו לא רלוונטי לתושבי "מעוז אביב" ו"הדר יוסף", אין צורך ב"אֶנְדֶנְדינו"
שכן כאשר מתכננים את הנסיעה באופן ראוי – אין הפתעות !
 
למרות האמור, אני רואה בחומרה את הטענה כי יש פרקי המתנה ארוכים, שכן כמות הנסיעות בשעה כ"כ גבוה שזמן ההמתנה הארוך ביותר, בתוך השכונה או בסביבותיה, הינו עד כחצי שעה.
לכן במידה וניתן לקבל את המידע המפורט על-אודות פניה זו (תאריך, שעה, תחנה) אודה להגשת תלונה מפורטת באתר המשרד  לשם טיפול מנהלתי.
 
בברכה
 
     אסי סוזנה
ממונה תכנון תח"צ
מחוז ת"א והמרכז



 
את עזרתכם בבקשה!
15/07/14 09:12
159צפיות
אני מזכיר: אנשים פשוט הפסיקו להשתמש בקו הזה! עברו למוניות ומכוניות.
º
המתנה של חצי שעה נראית למישהו הגיונית?
15/07/14 11:14
68צפיות
לא הגיונית בה במידה שכל ענין החלופות בעבר
15/07/14 11:55
151צפיות
הירקון אינו הגיוני
איך פניתה אליו?
15/07/14 15:13
123צפיות
בנושא אחר שנוגע אלי כאן(ראה בשרשור שאלות ובקשות-מה אפשר לעשות בשביל לגרום להחזרת ...) המליצו גם לי ליצור קשר עם אסי סוזנה.
 
רציתי לדעת איך יצרת קשר איתו ,והאם יש לך ניסיון איתו?
 
בנושא הקו -אני גם משתמש די הרבה בקו הזה ועניין החלופות האלה באמת יוצרות בלובול גדול.למעשה אני משתמש בקו 40 בקטעים אחרים ולעיתים בודדות משתמש בו בקטע שאתה מדבר עליו ,ודווקא בגלל זה הבילבול הוא יותר גדול.כי בפעמים הבודדות שאני יצטרך אותו משם כל החצי שעה שמדובר עליה תתבזבז על להבין את השיטה וצפייה באוטובוס עובר מול העיינים.
פניתי לגופים רבים שאנילא זוכר את שמם
16/07/14 08:31
56צפיות
והם פנו אליו לדעתי.
מדוע שלא תועבר התחנה לפני הצומת הבעייתי
15/07/14 23:35
150צפיות
ובכך תגמר הסאגה?
ומה עם כל התחנות בהמשך?
16/07/14 08:33
65צפיות
חלק עוברים ברח' שטרית וחלק בתוך שכונת הדר יוסף. לא מדובר בתחנה אחת "מתחלפת" אלא בכמה וכמה "תחנות מתחלפות"
בתחנות ההמשך יש לך כבר GPS עם דיוק
16/07/14 09:41
64צפיות
טוב יותר... אתה לא תוכל להתבלבל.
אני נשמע כמו תקליט שרוט, או אולי כמו את חפירה
16/07/14 01:35
133צפיות
אבל הבעיה העקרונית כאן אינה רק התדירות, אלא הסירבול של המערכת שכל חלופה הופכת אותה לקשה יותר להבנה. אפשר להבין קו עם חלופות, אבל קשה מאוד להבין מערכת או רשת של קווים עם חלופות.
אתה לגמרי צודק
16/07/14 08:34
70צפיות
אני אפילו לא התחלתי לדבר על הקריאות של המערכת, אני מדבר מאוד נמוך כי אני לא חושב שיש מספיק אינטיליגציה/מקצועיות/הבנה כדי להבין מה זה קריאות של מערכת.
º
ביזיון של תגובה
16/07/14 10:01
41צפיות
"ואף על פי כן, נוע תנוע!"
64תגובות
13/07/14 06:46
646צפיות
הבוקר ראיתי בתחנת יקותיאל  אדם את הרכבת הקלה
וברדיו  ברכב שמעתי שהיא חוזרת לפעול היום

(המשך...)
הבוקר ראיתי בתחנת יקותיאל  אדם את הרכבת הקלה
וברדיו  ברכב שמעתי שהיא חוזרת לפעול היום
מוסקבה: רכבת תחתית ירדה מהפסים, 100 נפצעו
15/07/14 11:42
194צפיות
למה הפעלת בלמי החירום גורמת לירידת קרונות
15/07/14 12:37
125צפיות
מהפסים?
לא אמור לקרות
15/07/14 12:55
132צפיות
אבל כל עוד הרכבת נוסעת החוגונים ממרכזים את עצמם על הפסים
 
אבל בזמן נעילת הגלגלים כל קרון ממשיך לנסוע ישר, ואז מספיק הבדלים בכוח הבלימה או פגם במסילה גורמת לירידה מהפסים.
 
תופעה דומה קורית בבלימת חירום בסמיטריילר
התאונה לא קרתה בשל בלימת חרום.
16/07/14 01:46
110צפיות
ככל הנראה מדובר בפריצת מסוט.
במקום התאונה נערכות עבודות תשתית לקראת חיבור הקו הקיים עם קו מטרו חדש. מסוט חדש שהותקן במקום לא חוזק ככל הנראה כנדרש ובעת מעבר הרכבת עליו, שינה את כיוונו והוביל את הרכבת לעבר אוטם מסילה זמני. הרכבת פרצה את האוטם והתנגשה בקיר המפריד בין המנהרה הקיימת למנהרה החדשה.
 
נבדקת גם אפשרות להתפרקות החוגון.
 
מה שכן, ברור מעבר לכל ספק שאם מדובר היה בקרונות הוותיקים מסדרה E או 81-717 האסון לא היה גדול כ"כ שכן מדובר בקרונות פלדה בודדים קלאסיים. הרכבת שניזוקה היא מהדגם המודרני Rusich 81-740 - קרונות אלומיניום מפרקיים בדומה ל- IC3 שלנו.
עוד תמונות מאתרי חוץ
15/07/14 12:51
130צפיות
תמונה לדוגמה
15/07/14 12:56
94צפיות
º
אסון חסר-תקדים. לא היה דבר כזה מעולם במוסקבה
15/07/14 13:30
70צפיות
? שרשור הכוונה ומודיעין 15/07
15/07/14 01:51
10צפיות
אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.

הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות
בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
תחבורה ציבורית
15/07/14 18:28
40צפיות
אני צריכה להגיע בשעות הצהרים מרח' אחוזה ברעננה לרח' אחד העם 13 תל אביב וחזרה
º
47 עד מגדל שלום או 347 עד אלנבי/אחד העם
15/07/14 19:22
17צפיות
º
מצומת רעננה אפשר גם עם 149
15/07/14 19:26
9צפיות
קו 47 לא עובר במגדל שלום בכיוון הזה
15/07/14 20:05
36צפיות
אם נוסעים בקו 47 יש לרדת בקינג ג'ורג' ולהחליף לקווים 18/24/38/82 עד מגדל שלום או 72/172/129/25/125 לאלנבי.
אבל בכל מקרה 347 עדיף ומהיר יותר.
מיהוד לבית חולים קפלן
15/07/14 20:50
29צפיות
צריכה להגיע בשעה 8:30-8:35 , מתי כדאי לצאת?
 
תודה רבה
º
והשאלה היא איך מגיעים כמובן (וגם מתי לצאת)
15/07/14 20:51
14צפיות
יש שתי אופציות>>>
15/07/14 22:10
38צפיות
האחת היא נסיעה באמצעות 138 של קווים למרכזית הישנה בראשל"צ ושם לבצע החלפה ל226/301 של אגד או 367/371 של מטרופולין. הנסיעה באגד עולה 14.70, הנסיעה במטרופולין עולה 10.20 וניתן לשלם במטרופולין באמצעות ערך צבור שטעון על גבי הרב קו (גם עם הערך הצבור נטען בגוש דן).
 
מכל הקווים יורדים במסעף הכניסה לקפלן.
 
אופציה שנייה היא לנסוע עם 475 של קווים לצומת הטייסים או צומת אל על וממשיכים משם עם 249 של אגד עד לצומת ביל"ו. בצומת ביל"ו חוצים לצד השני ונכנסים לרחוב הגליל, הליכה של כמה דקות ואתם בקפלן.
 
*חשוב! נסיעה ב475 לצומת הטייסים הינה בתעריף שונה מנסיעה לצומת אל על. גם נסיעה מצומת הטייסים לביל"ו עולה 14.70 ואילו מצומת אל על עולה 12.40 - בחרו מראש מה מתאים לכם יותר.
 
כדאי לצאת כבר ב7 בבוקר על מנת להספיק ולא לאחר בשתי האופציות. הכי מאוחר שהייתי יוצא זה 7:15.
שירשור תח"ץ קוראיני טיוואני
12/07/14 21:40
135צפיות
אעלה פה שירשור נחמד של תח"ץ מקוריאה וטיוואן, לנוח ולהרגע.
תהנו!
º
מטרו בסיאול
הודעה זו מכילה תמונות
12/07/14 21:49
362צפיות
מטרו
מעניין שהכיתוב Gangnam בארבע שפות...
12/07/14 23:58
110צפיות
יש הרבה תיירים מיפן? שמעתי שעדיין לא כל-כך מחבבים אותם בקוריאה.
כן שמעתי המון יפנית.
13/07/14 11:08
65צפיות
אכן יש קוראינים שלא אוהבים אותם מסיבות היסטוריות, למרות זאת תיירים (והכסף שלהם) מתקבלים בברכה.
º
עוד כמה תמונות יפות מסיאול והסביבה
הודעה זו מכילה תמונות
12/07/14 21:58
312צפיות
אז ככה נראה ה-Style מהשיר המצחיק ההוא במציאות...
13/07/14 00:01
106צפיות
האמת, לא רע.
השלט נמצא ליד תחנת גאנגנאם ואף אחד לא מתייחס
13/07/14 02:37
83צפיות
אליו (:
º
אני מת לבקר בגנגנם.
14/07/14 00:31
23צפיות
חוץ מהשם אין שם שום דבר מיוחד
14/07/14 18:55
42צפיות
שכונה אופנתית וממוסחרת בסיאול.
º
ברור, זה רק כדי להגיד "הייתי שם" :)
14/07/14 19:23
23צפיות
º
וגם אפשר להנות מה"נוף" על הדרך.
14/07/14 21:05
15צפיות
מקור השם גאנגנאם - קצת בלשנות
16/07/14 01:56
29צפיות
גאנג -נהר. נאם=דרום.
כלומר הרובע שמדרום לנהר (האן-גאנג=נהר ההאן)
º
כלומר - הגדה השמאלית :)
16/07/14 02:26
9צפיות
º
אחרי שהתרשמתם לטובה ,כמה תמונות מסיאול
הודעה זו מכילה תמונות
12/07/14 22:04
234צפיות
יכולנו להתרשם קצת יותר לטובה אם היו
12/07/14 22:09
139צפיות
מצליחים להתגבר על הבאג של גודל התמונות.
אכן. אני עדיין ממליץ לא להעלות
12/07/14 22:17
87צפיות
יותר מדי תמונות להודעה אחת. מקסימום 2.
או.קי.
12/07/14 22:39
47צפיות
אעלה פחות תמונות להודעה בעתיד , למרות שזה נוח.
תמונות מטרו מגאושיונג ?? שבטיוואן
הודעה זו מכילה תמונות
12/07/14 22:21
235צפיות
זה מטרופולין דומה בגודלו לגוש דן. שם יש כעת 2 קווי מטרו שנפתחו לא מזמן.
בנוסף לקו שלישי בתכנון. תחנת המעבר בינהם מסובכת מאוד והמעבר לא נוח.
מה שכן את אולם המעבר קישטו בתמונות זכוכית יפות.
תהנו!
º
תמונות מהאי פנג-חו
הודעה זו מכילה תמונות
12/07/14 22:31
178צפיות
לתחנה האי קוראים "האי היפה"
הודעה זו מכילה תמונות
12/07/14 22:36
220צפיות
עכשו תבינו מדוע (:-
º
רגע, זו תחנה או סתם שלט חוצות?
12/07/14 22:51
45צפיות
שלטים ליד מרכז מסחרי, התמונות של התחנה
12/07/14 23:20
85צפיות
2 הודעות למעלה.
º
עד כאן, שיהיה לכולם שבוע שקט תיהנו!
12/07/14 22:40
40צפיות
תודה רבה, ניצן!
13/07/14 21:28
29צפיות
בהחלט היה מה לראות.
º
תודה רבה ניצן, תמונות יפות
13/07/14 21:30
17צפיות
תודה. דרך אגב ניסית את אוסטרליה דרך קוריאה?
15/07/14 19:38
33צפיות
בשיחה בארוע חברתי אתמול נאמר לי שבנוסף למסלול הרגיל מבריטניה לאוסטרליה דרך דובאי / בנגקוק / הונג-קונג / סינגפור ישנו מסלול חדש דרך סאול שמגיע לשם מעל לקוטב הצפוני. האם שמעת על זה והאם זו אלטרנטיבה שאינה מאריכה את הדרך יתר על המידה ?
 
! Keep Calm and Gangnam
º
טסתי מטיוואן לקוריאה ומשם לארץ.
16/07/14 00:26
11צפיות
? שרשור הכוונה ומודיעין 14/07
14/07/14 00:02
15צפיות
אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.

הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות
בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
מצדה
14/07/14 09:57
54צפיות
האם ניתן להגיע באוטובוס למצדה (ראיתי שיש עצירות של קווים שונים, האם הם נכנסים לתוך האתר)?
יש תחנה ליד האכסניה, קרוב לרכבל, ראה מפה
הודעה זו מכילה תמונות
14/07/14 10:25
141צפיות
יש שם גם רשימת קווים (אך כדאי לבדוק את הנסיעה הספציפית, כי לא בטוח שכל הנסיעות של הקווים האלה נכנסים למצדה).
המפה היא מ- http://beta.govmap.gov.il
מאזור לרח' זמנהוף כיכר דיזינגוף בתל אביב?
14/07/14 15:13
30צפיות
תודה
174 לכיכר רבין. משם אפשר או ברגל או
14/07/14 15:39
30צפיות
באמצעות החלפה באותה התחנה לאחד מיני הקווים של דן ומטרופולין לנסיעה של שתי תחנות לקינג ג'ורג' פינת זמנהוף. הולכים על זמנהוף, הליכה של 4-5 דקות ומגיעים לכיכר דיזינגוף.
 
אם רוצים ללכת פחות, אפשר להמשיך עם 174 עד לתחנה הראשונה שלו בדיזינגוף (דיזינגוף/יודפת), לחצות לצד השני ולעלות על 5/22/39/61/66/166/72/172/239 דן ו90 של מטרופולין - כולם לכיכר דיזינגוף.
º
תודה רבה
14/07/14 15:46
11צפיות
לדעתי כדאי לרדת תחנה קודם,
14/07/14 15:55
26צפיות
בלונדון מיניסטור.
הלכתי את שניהם, מכיכר רבין קצר יותר.
14/07/14 16:33
29צפיות
מלונדון מינסטור מדובר ב900 מטרים או קילומטר ומכיכר רבין מדובר ב650-700 מטרים.
הכי קצר לזמנהוף מאבן גבירול/השופטים ...
14/07/14 17:50
25צפיות
התחנה שבין לונדון מיניסטור לכיכר רבין
º
אותו הדבר ומשם יש גם עליה...
14/07/14 21:15
7צפיות
איך אפשר ללחוץ על פתיחת הקו האדום המקדים בשבת.
11/07/14 17:07
429צפיות
מה הדרך הכי טובה כדי להשפיע על מקבלי ההחלטות שיסכימו לפתוח את הקו האדום המקדים בשבת?
קודם כל שמקבלי ההחלטות יסכימו
11/07/14 17:26
365צפיות
להפעיל את הקו בלילות ימי חול.
בינתיים יש להם תירוצים (שאין לי עצבים אפילו לכתוב מהם) למה לא לעשות גם את זה.
º
נו, אל תשאיר אותנו בחושך... מה הסיבה?
11/07/14 18:13
131צפיות
התירוצים כפי שאני הבנתי:
11/07/14 18:50
300צפיות
1. למשרד התחבורה יש תמונה מלאה על הביקושים במהלך כל שעות היממה ובשעות הלילה הביקוש יורד דרסטית ולא כדאי להפעיל אוטובוסים, או בקיצור: אין ביקוש...
2. כאשר מול תירוץ 1 נותנים את הדוגמה של קו 1 של המטרונית, אז בא התירוץ הבא: בחיפה משרד התחבורה החליט להפעיל תח"צ גם ללא כדאיות כלכלית ויצא מכרז. לגבי קו 1 של גוש דן שעות הפעילות מותאמות לתנאי ההסכם עם המפעיל, דן, ולא ניתן לדרוש מהמפעיל להפעיל אוטובוסים למעט נוסעים. על השאלה מדוע לא יצא לקו חדש מכרז חדש, אם זו הבעיה, ניתנת תשובה: "אתה יודע מה תוכניות המכרזים של משרד התחבורה?"
3. התירוץ השלישי הוא המרגיז והמנותק ביותר: יש קווי לילה. על השאלה מה קורה בחודשים שאינם חודשי הקיץ, בימים שאינם ימי ה' ו-ש' לא ניתנת תשובה.
 
אני מניח שיש אנשים בפורום שלא יאהבו את הדרך בא אני מציג את הדברים ולכן העדפתי בתחילה לא לכתוב, אבל מכיוון שביקשת כתבתי בכל זאת. אני מעריך שאחרי שכתבתי את הדברים כפי שכתבתי יהיו אנשים שיציגו את הדברים אחרת. אבל זו ההרגשה וההבנה שלי.
הסבר רציני מדוע קו 1 של המטרונית וקווים 200 ו-210 באזור חיפה והקריות כן צריכים לפעול כל לילות השבוע ומדוע קו 1 בגוש-דן לא - אין.
º
תיקון: הדרך בה
11/07/14 18:51
81צפיות
תודה רבה על הבאת הדברים
11/07/14 20:11
171צפיות
אין שום סיבה לכעוס עליך אם כך נאמרו הדברים, או אף אם כך הבנת בין השורות.
 
לגבי התירוץ השלישי, אין שום סיבה לא להפעיל את קו 1 בתדירות של 20-30 דקות, בהתאם לביקוש, ובמקביל לבטל קווים כמו 466 ו-418 (כאשר אפשר להאריך קו לילה אחר לאזורי חן במקום הקצה הצפוני של 418).
 
לטעמי אם יש 15-20 נוסעים באוטובוס לאורך חלק ניכר מהמסלול, הדבר בהחלט מצדיק הפעלה מעבר לשיקולים חברתיים גרידא. כלומר, אולי הקו לא יהיה רווחי, אבל ההפסדים, אם ישנם, יהיו קטנים יחסית. סביר שקו 1 יוכל למשוך כמות כזו של נוסעים לאורך כל הלילה, בכל ימות השבוע.
עם תירוצים כאלה לא נגיע לשום מקום
11/07/14 23:34
165צפיות
להגיד על קו שנוסע במסלול העירוני שהוא אולי העמוס ביותר במדינה, "אין ביקוש", זה פשוט שקר.
זה מזכיר לי את התירוץ של יהודה אלבז על האנשים שלא מחכים בתחנות בשבת... 
ומעניין שקווים 200 ו-210 בחיפה דווקא כן פועלים בכל לילות השבוע ובמשך כל השנה, בזמן שהם לא נכללו בשום מכרז מעולם! לכן התירוץ שלהם על המכרזים אף הוא מצוץ מהאצבע.
אם במשרד התחבורה היו באמת רוצים, הקו היה מופעל בלילות. הם פשוט לא רוצים כי כנראה אופן הבנתם את התחבורה הציבורית עדיין לא השתנה לגמרי. או במילים אחרות, אלה כנראה אנשים שלא ראו אוטובוס מבפנים כבר שנים. 
שמים אדם בעמדת מפתח במשרד התחבורה שלא מכיר בתח"צ בשבת...
12/07/14 11:43
153צפיות
ברור מאליו שהוא ימצא תירוצים מתירוצים שונים על מנת למנוע תח"צ בשבת .
עזוב את התח"צ בשבת, זה נושא טעון
12/07/14 11:52
169צפיות
מבחינות דתית ופוליטית ולכן למשרד התחבורה קל להימלט ממנו.
המאבק על תח"צ בשבת הרבה יותר רחב ובעיקרו צריך להתנהל בזירה הפוליטית.
אבל התירוצים של משרד התחבורה לגבי התח"צ בלילות החול פשוט מגוחכים.
אין שום סיבה הגיונית שקו 1 של המטרונית יפעל בלילות א-ה' ומוצ"ש כל השנה וקו 1 של גוש דן לא יפעל בלילות.
כאן אין עניין פוליטי, אלא עניין תחבורתי טהור שהתירוצים של משרד התחבורה לגביו פשוט מעליבים.
 
אולי מנסים להמנע מתקדים - הקו המכין אמור
12/07/14 14:04
122צפיות
"להכין" את הציבור לרק"ל ולפעול באותה מתכונת. אם הוא יפעל בלילות יהיה צפי ציבורי לפעילות דומה של הרק"ל.  לא משנה שאפשר פשוט להפעיל אוטובוס באותו מסלול בלילה - אבל לך תדע, אולי מפחדים מגרימת לחץ ציבורי בעתיד.
אבל למה שהרק"ל לא תפעל בלילה?
12/07/14 14:26
131צפיות
ונניח ש"הסיבה" הזו נמצאת ברקע, מדוע קווי הלילה בגוש דן לא פועלים בכל לילות החול בשבוע, כפי שפועלים קווים 200 ו-210 במטרופולין חיפה?
לדעתי יש כאן קיבעון של העוסקים במחוזות תל אביב והמרכז במשרד התחבורה וחוסר היכרות וידע של חברת נת"ע.
נת"ע ומשרד התחבורה לא יכולים לספק שום הסבר משכנע מדוע למטרופולין הקטן יותר כן מגיעה תח"צ בלילה ולמטרופולין הכי גדול במדינה לא מגיעה.
התקדים כבר נוצר - במטרופולין חיפה והציבור בגוש-דן צריך לנצל את התקדים הזה עד תום.
אני הייתי שמח לראות את התקדים הזה משפיע גם בירושלים. גם קו 1 הירושלמי (קו הרק"ל, לא הקו של אגד) צריך לפעול בלילות.
למשרד התחבורה אין תשובה כשמציגים בפניו את המציאות החיפאית וזו נקודת התורפה הכי משמעותית שלו.
לכן המוטו הציבורי צריך להיות:
קו 1 חיפה = קו 1 גוש-דן = קו 1 ירושלים
קווים 200 ו-210 באזור חיפה = קווים מזינים לקו 1 בגוש-דן = קווים מזינים לקו 1 בירושלים
ולא להרפות מהלחץ.
שר התחבורה אמר בהקשר של תחבורה ציבורית שחיפה היא מרכז הארץ וגוש-דן הפריפריה. אז הנה הפריפריה הגוש-דנית רוצה ללמוד מהדוגמה החיפאית.
יש בעייתיות מסויימת בתפעול 24X7 בגלל הצורך
12/07/14 16:14
159צפיות
בתחזוקה של המסילה בלילות.  לכן כתבתי שאפשר בקלות להפעיל את הקו האדום באמצעות אוטובוסים בלילות כדי לאפשר תחזוקה שוטפת של המסילה.
 
לגבי העקרון - כן, אני מסכים איתך ואגב עדיף קווים קבועים שפועלים 24 שעות ביממה מאשר קווי לילה ייעודיים. הנסיון מלונדון מראה שקווי הלילה נהיו כל כך שמישים שחלקם כבר הגיעו לתדירות של כל 5-10 ד' כל הלילה(!) וחלקם בוטלו ובמקומם פועלים הקווים הרגילים 24X7.
אתה בטח שהתחץ בלונדון משקף את הארץ
12/07/14 21:06
89צפיות
כאשר גרים שם הרבה יותר תושבים מגיעים לשם המון תיירים וגם יש יותר פעילות עסקית.
כלל לא משקף, מדובר במקום אחר, אבל...
12/07/14 21:23
82צפיות
חלק מהדברים יכולים לשקף.
 
לגבי קווי הלילה עיניך הרואות שהם מצליחים לא רע - לדוגמא הרכבת בין חיפה לנתב"ג, ולא מדובר רק באלה שטסים.
 
כמו כן, קווי לילה עשויים לתרום לרווחיות במשק כי פתאום מעסיקים לא יאלצו להפעיל הסעות ייעודיות לעובדיהם ולשלוח מוניות. בלונדון הקווים משמשים עובדים לא פחות מאשר בליינים.
הטמזלינק פעל בלילה ובברלין U1/2 פעל.
13/07/14 01:46
67צפיות
אינני יודע מה קרה אחרי המעבר ל FCC אבל בזמנו קו הטמזלינק שחוצה את לונדון מצפון לדרום ולהיפך פעל כל הלילה, יצא לי להשתמש בו ב3 בבוקר מהעיר  וכן ב1 או 2 בבוקר מגאטוויק, ולהגיע לתחנת קנטיש-טאון כאשר התחנה עצמה היתה נעולה והיציאה מגשר הולכי הרגל היתה דרך שער באיזו סימטה בצד הבניין.
 
בברלין קו U1/2 פעל כל הלילה כשביקרתי שם, בזמנו - כקו הרכבת התחתית היחיד בלילה אך זה הצריך הליכה ארוכה ברגל מהתחנה שלו במקום הקו שהייתי משתמש בו ביום.
 
העובדה היא שניתן להפעיל מערכת שלד כלשהי 24 שעות. השבתת הרכבות הלילית בבריטניה שימושית כשאכן צריך לעבוד על התשתית (וכן לסריקת התשתית כל בוקר) אך היא איננה הכרח, אפילו לא בבריטניה עצמה.  
אפשר להפעיל אם אפשר להעביר רכבת במסילה
13/07/14 11:28
54צפיות
מקבילה (נגד כיוון התנועה). אחרת, איך תעקור ותחליף מסילות?
כל לילה צריך לעקור ולהחליף מסילות?
13/07/14 11:43
52צפיות
בלילה שצריך להשבית מסילה מפסיקים את השירות.
לא יודע, בתחתית של לונדון זה כל לילה...
13/07/14 12:05
54צפיות
לא רק עקירה של מסילות, גם תחזוקה של מפלגים, מערכת חשמל, מערכת איתות, חיישנים וכו'.
אי אפשר להשוות את מערכת הרכבות התחתיות
13/07/14 13:00
58צפיות
של לונדון לקו רכבת קלה אחד או שניים בגוש-דן.
האם בירושלים כל לילה עושים עבודות שמחייבות את השבתת הרכבת?
שאלה טובה - אפשר לשאול את הירושלמים
13/07/14 13:02
50צפיות
אני יודע שבניו יורק (נכון, תחתית - לא קלה) הסיבה שהרכבת יכולה לפעול 24 שעות ביממה היא שיש ארבע מסילות, שתי מסילות לכל כיוון.
אתה לוקח כדוגמאות מערכות מאוד ותיקות
13/07/14 13:13
55צפיות
ומאוד מורכבות עם מספר נסיעות עצום.
אלה לא דוגמאות מתאימות להשוואה לרק"ל בגוש-דן.
הרק"ל הירושלמית יכולה להיות דוגמה מסויימת גם אם לא מושלמת (בירושלים אין קטעים תת-קרקעיים).
נכון, ובאמת שאין לי מושג לגבי רכבת קלה...
13/07/14 14:02
51צפיות
הנה משהו שקורה במיניאפוליס:
 
שם הולכים להפעיל רכבת פעם בשעה ומודעים לכך שיש צורכי תחזוקה. נראה שעושים שם ניסוי ויראו איך ילך...
º
בפראג ובברלין רוב קווי החשמלית פועלים 24/7.
13/07/14 14:10
26צפיות
עובדים עד חצות/1 ויש קווי חשמלית לילה
14/07/14 16:32
47צפיות
המטרו עובד מ-5 עד 1 בלילה בכל הימים. (בסופשים בתדירות מעט נמוכה יותר דומני)
קווי החשמלית (1-26) עובדים בימי חול מ-5 עד 1 ושבת וראשון חלקם 5 עד 1 וחלק מהצהריים.
יש קווי חשמלית לילה (51-58, נדמה לי שכבר יש 59) שנוסעים בתדירות של חצי שעה שמחליפים את המערכת של היום מכל קצוות העיר, וכל הקווים הללו עוברים בתחנה המרכזית (הלאבני נדראז'י) בערך באותו הזמן כדי לאפשר מעבר נוח.
יש גם אוטובוסים (100 ומעלה) בינשכונתיים/עירוניים שפועלים בתדירות טובה ברוב שעות היממה, נדמה לי שיש להם קווי לילה (500 ומעלה).  הקו משד"ת לתחנת המטרו הראשונה של קו A (שמספרו 119) פועל מ5 עד 1 ויש עוד קו לתחנת מטרו של קו B, ומחליף אותו קו 581 נדמה לי)
מערכת מושלמת, בחיי.
º
12/07/14 17:48
16צפיות
איך משפרים את התחבורה הציבורית?
12/07/14 13:21
155צפיות
לדעתי זה יקרה רק ברגע שכל "מקבלי ההחלטות" שרים, חברי כנסת, בכירים בעיריות, בחברות תחבורה וכד יחויבו שלא לנסוע אלא בתחבורה ציבורית בלבד. לא מוניות, לא "רכב פרטי" לא טרמפים! אם אין להם אוטובוס ישארו בבית או ילכו ברגל!
זה כמובן חלום ואין סיכוי שיקרה.
כנ"ל לגבי שרותי הבריאות.
לחלקם יש נסיעה חופשית בתחבורה ציבורית
12/07/14 20:25
84צפיות
לחברי הכנסת יש אפשרות של נסיעה חופשית באוטובוסים. אם אני לא טועה, גם ברכבות. לא יודע לגבי שר, שהוא אינו חבר כנסת.
בפועל היו חברי-כנסת, שנסעו ברכבות או באוטובוסים. גם כיום אני מניח, שיש פה ושם כאלה.
 
למרות ליקויים שונים בתחבורה הציבורית, בשנים האחרונות נעשו שיפורים רבים בתחום. זה עדיין לא המצב האידיאלי, אבל לנוכח העובדה, שתחום זה נזנח לחלוטין למשך שנים רבות, בהשוואה למה שקורה בשנים האחרונות, זה מראה משהו. בתקווה, שהדברים השונים, שיש לשפר, ישתפרו בבוא הזמן.
כאמור כל הנ"ל לא מחויבים להשתמש בתחבורה הצבור
13/07/14 14:17
44צפיות
פיספסת את הנקודה - ודאי שכל מקבלי ההחלטות יכולים לנסוע בתחבורה ציבורית ואפילו לממן את הכרטיס ממשכורתם הגבוהה. הבעייה שהם לא צריכים להשתמש בה. יש להם אופציות אחרות כך שאינם מוגבלים על ידי המגבלות של נוסעי התחבורה הציבורית: התדירות, חוסר תחבורה בשבת ובליל, חוסר הנוחות.
לגבי השיפור יש לי השגות רבות לגבי זה. התחבורה על הפנים ואם יש שינויים הם קוסמטיים בעיני.
 
º
יש למישהו רעיון? איך ניתן לפתוח את הקו בשבת?
12/07/14 18:40
51צפיות
רק במחאה חילונית נרחבת שתרעיד את הכנסת
12/07/14 23:48
92צפיות
עד שזה לא יקרה, אף קו לא יפעל בשבת ובטח שלא הקו הזה.
פשוט לחסום לשר את הרחוב בשבת.
13/07/14 02:18
93צפיות
כמובן שלא בזמן המלחמה הזו, אבל כשהרוחות ירגעו אפשר לעשות הפגנה של כמה אלפים שיביאו את מעצר הבית הבלתי-חוקי לאדם המופקד עליו.
 
לפני מספר שנים היתה הפגנת "לא ממתינים בתחנות" וזה לא הניב דבר.
 
יש שתי שיטות פעולה בישראל והן לחץ ישיר על האחראים, ופנייה לבג"ץ בשם זכויות אדם.
 
 
המשטרה לא תאשר הפגנה כזו והיא תוכרז
13/07/14 08:50
76צפיות
כהפגנה בלתי חוקית. כל מה שהפגנה כזו תשיג זה מעצרים ועוד אנטי מצד השר לנושא.
המשטרה ודאי לא תאפשר לחסום דרכי גישה לבית שר.
אפשר להקים מול ביתו משמרת מחאה
13/07/14 12:14
63צפיות
בלי לסגור את הרחוב. זה יהיה חוקי לחלוטין ואם המשמרת תהיה פחות מ 50 איש, גם לא ידרוש אישור מראש מהמשטרה
והכי חשוב: לבוא ולהתפזר בתח"צ.
15/07/14 22:08
26צפיות
מה שאומר שאין למפגינים איך לעזוב לפני 9 בלילה בשבת קיצית, ומי שהגיע מרחוק אולי אפילו יש תירוץ שלא לעזוב עד בוקר יום א' אם אי אפשר לחזור לנגב או לגליל ולגולן בתח"צ במוצ"ש.
º
מצויין. איפה ישראל כץ גר בכלל?
15/07/14 23:33
12צפיות
º
כפר אחים
16/07/14 00:40
12צפיות
º
הקו עובר בבני ברק.. אחממ אחממ אין מצב
14/07/14 19:45
42צפיות
º
גם 821 עובר בבני ברק בשבת
14/07/14 19:54
48צפיות
ציר ז'בוטינסקי לא קשור לסגירות של בני ברק.
15/07/14 01:18
64צפיות
אומנם הכניסות לבני ברק חסומות אך ציר ז'בוטינסקי נשאר פתוח תמיד ונוסעים בו 24/7 בלי כל בעיה, כולל תחבורה ציבורית שפעילה הרבה לפני צאת השבת בקווי דן, אגד, קווים ואפיקים.
קצת סרטון ההסברה שחמאס יצר עבורנו.
47תגובות
11/07/14 14:11
510צפיות

(המשך...)
באמת שאין משהו יותר טוב משהחמאס יסביר בעצמו מה הוא רוצה לעשות:

https://www.youtube.com/watch?v=HiUWgWjL24U
תחנת קו 45 בדרך נמיר/ז'בוטינסקי
13/07/14 13:33
165צפיות
קו 45 יעצור בכיוון תל השומר , גם בדרך נמיר/ז'בוטינסקי לפני הפנייה שמאלה לעל פרשת דרכים, כמו שעשה בשנות ה90.
º
כפי שהיה עד שנות ה-90 כמו התחנות של 61/62
13/07/14 16:37
58צפיות
עוד עבודה קשה לנהגים
13/07/14 19:09
133צפיות
יהיה צורך לסטות מספר נתיבים בקטע הזה, שבחלק מהיום הוא גדוש תנועה 
º
בשעות העומס "רק" נתיב אחד
13/07/14 19:24
52צפיות
ולמרות זאת לא בטוח, שזהו מעבר נוח
13/07/14 21:38
69צפיות
כנראה, שמאותה סיבה בוטלו התחנות של קווים 61 ו-62, שהזכרת. לפני הפעימה השנייה ברפורמה כאשר הם נסעו בז'בוטינסקי שבתל אביב, התחנה הייתה בז'בוטינסקי ולא על דרך נמיר.
למה נתיב אחד ? שניים
13/07/14 22:24
74צפיות
באזור התחנה יש שלושה נתיבים שלאחר מכן נוסף להם נתיב רביעי משמאל והם הופכים להיות : נתיב תח"צ ישר (ולמכוניות ימינה), נתיב ישר, נתיב מתחלף (עד 9 בבוקר ישר, אחרי 9 : ישר ושמאלה) ונתיב שמאלה. כלומר בכל מקרה, צריך לסטות לפחות שני נתיבים. לדעתי , מסיבה זו ביטלו לו את התחנה בשנות ה90. ממיטב זכרוני בנסיעותיי לאונ' ת"א מגבעתיים וחזרה, זה היה סיוט שלא ייאמן. (היום אפילו יותר גדול, כי העומס מתחיל כבר בתיכון חדש אחה"צ).
פגישת תיאום עם נת"ע
63תגובות
10/07/14 22:16
862צפיות
היום, בצל המתקפה על ישראל נערכה פגישת עבודה מתוכננת בין נציגי הפורום לבין נציגי נת"ע ומר גבי נבון, ממונה תכנון תחבורה ציבורית מחוזות תל-אביב והמרכז במשרד התחבורה.
מטרת הפגישה היתה לבסס ערוץ תקשורת ישיר בין נת"ע, משרד התחבורה והפורום בכל הנוגע לפרוייקט הרכבת הקלה בגוש דן...

(המשך...)
היום, בצל המתקפה על ישראל נערכה פגישת עבודה מתוכננת בין נציגי הפורום לבין נציגי נת"ע ומר גבי נבון, ממונה תכנון תחבורה ציבורית מחוזות תל-אביב והמרכז במשרד התחבורה.
מטרת הפגישה היתה לבסס ערוץ תקשורת ישיר בין נת"ע, משרד התחבורה והפורום בכל הנוגע לפרוייקט הרכבת הקלה בגוש דן בכלל, תחילת העבודות על הקו האדום בפרט ובעיקר לקראת השקתו של הקו האדום המקדים ב-1 לאוגוסט.
 
במשך כשעה וחצי ניהלנו דיון פורה בתוכניות נת"ע ומשרד התחבורה בנוגע לקו האדום המקדים ותחילת העבודות על הקו האדום. קבענו לקיים ערוץ תקשורת ישיר בין נת"ע ומשרד התחבורה לבין הפורום ע"מ שנוכל לקבל מהם את כל המידע שידרש במהלך הביצוע וכן כדי שאנו, מצידנו נוכל להעביר ולהעלות בפניהם ברמה מבצעית את הבעיות המערכתיות והנקודתיות שאנו חשופים אליהן במהלך העבודות.
 
במפגישה השתתפ מספר חברי פורום וביניהם amit1270; olli3; מסוף כרמלית; עמוד השדרה; איליה קוגן ועבדכם הנאמן.
משתתפי הפגישה האחרים מוזמנים להעלות את מסקנותיהם מהפגישה.
הגולשים מוזמנים להפנות אליי בעיות נקודתיות או כלליות בנוגע לפרוייקט הנגון ובנוהל עבודה שוטף אדאג להעביר את הפניות לגורמים הרלוונטיים.
 
כרגיל, פורום תחבורה ציבורית מוכיח את עצמו ככלי ראשון במעלה בכל הנוגע לדיון הציבורי בנושאי תח"צ בארץ.
פרסום בתפוז - תפוז עסקים

בעל עסק קטן?

זה הזמן שלך להופיע בפורומים! למידע השאר את פרטיך כאן >>>


עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


Flix
מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה