לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
ברוכים הבאים לפורום ``תחבורה ציבורית``

שעות הפעילות:
ימים א`-ה` - כל היום
ו` וערבי חג - כל היום
שבת - כל היום

בפורום זה נעסוק בכל הרובדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: רכבות, אוטובוסים, מטוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד.

אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה במנות האוכל במטוסי אלעל.

* לא לשכוח לענות על הסקר - מי שמצביע משפיע

מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.

הדקו חגורות ושתהיה נסיעה טובה,
מודיעין (i) לשרותכם.

נא לשרשר שאלות הכוונה ומודיעין לשרשור ההכוונה והמודיעין היומי בלבד - נא לשים לב לתאריך השרשור!
המשך...
הודעה חדשה

? שרשור הכוונה ומודיעין 19/10
19/10/14 00:27
24צפיות
אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.

הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות
בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
מירושלים לבקו"ם תל השומר
19/10/14 01:28
29צפיות
[היכן שמתגייסים לצה"ל].
מה הדרך הכי כדאית ו/או הכי מהירה?
 
אני יודע שתל-השומר הוא בסיס ענק, לכן חשוב לי להגיע למקום הנכון - היכן שמתבצע הגיוס...
 
המון המון תודה
רשמתי לך איך להגיע ליעד בשרשור האתמול.
19/10/14 01:31
47צפיות
לבקו"ם אתה יורד היכן שאמרתי לך, הולך לש.ג., שאול אותו לאן להמשיך שזה בעצם ישר ואתה מגיע לבקו"ם תוך דקות ספורות.
תודה רבה לגבי התדירות של 143, הוא מגיע בתדירות גבוהה?
19/10/14 12:37
28צפיות
וכמה זמן נסיעה זה בערך ממסובים לתל-השומר?
 
המון המון תודה לך מעריך את כל העזרה האדירה שלך
בשעות הבוקר בין 7-20 דקות, תלוי מתי בבוקר.
19/10/14 22:51
5צפיות
עד 8 התדירות היא סביב ה7-10 דקות, לאחר מכן התדירות קצת יורדת. אבל עדיין, רק הכניסה למחלף אלוף שדה לוקחת בבוקר כ-15 דקות ויכולה לקחת אפילו יותר, כך שגם אם בדיוק עבר 143במסובים, שווה להמתין לבא בכל מקרה.
מבלינסון פ'ת למשה סנה בת'א סביב השעה 16
19/10/14 10:58
22צפיות
תודה רבה אתם עוזרים מאוד
49 דן לחלק הצפוני של משה סנה (עד החיבור עם בני אפריים).
19/10/14 11:42
17צפיות
אם רוצים להמשיך לחלקים הדרומיים יותר של משה סנה, יש לרדת מ49 בכפר הירוק או תחנה אחת אחרי ולהחליף לקווים 24 דן ו524/525/531 אגד - כולם מגיעים עד לצומת הרחובות משה סנה - דבורה הנביאה - פנחס רוזן.
תודה. המספר שאני צריך הוא מספר קטן של משה סנה
19/10/14 17:33
11צפיות
זה אומר שאני צריך לרדת ולהמשיך בקווים אחרים כפי שציינת? לגבי קו המשך יכול להיות גם
קווי המשך 47/48?
אין צורך בקו המשך. רד מקו 49 בתחנה הראשונה בבני אפרים וחזור
19/10/14 22:46
7צפיות
אחורה למשה סנה. בית מספר 1 במשה סנה הוא הבית הפינתי לבני אפרים.
 
תחנת הירידה היא "בני אפרים/מנורה".
º
ודה
19/10/14 23:09
3צפיות
º
מתחנה מרכזית ירושלים לבית משפט העליון?
19/10/14 12:19
10צפיות
לפי האתר של אגד - קווים 14 ו-66
19/10/14 18:23
13צפיות
ולפי איך שזה נראה באתר התדירות של שניהם מאוד גבוהה...
 
את צריכה לרדת בתחנת סינימה סיטי. (בית המשפט העליון זה ממול ).
 
º
10 דקות הליכה ברגל.
20/10/14 00:28
4צפיות
º
20/10/14 13:46
4צפיות
º
איך מגיעיםמאשדוד לביתמערי בתל אביב?
19/10/14 19:13
6צפיות
º
מתחנת הרכבת בעזריאלי לשד' החייל 4 ביד אליהו?
19/10/14 13:52
13צפיות
קווים 7/59 מרח' יגאל אלון/דרך השלום
19/10/14 20:28
7צפיות
יוצאים מהרכבת לכיוון מזרח, ימינה ליגאל אלון ושם התחנה. יש לרדת בתחנת יגאל אלון / שד' החי"ל, לחזור אחורה ולפנות שמאלה לשד' החי"ל.
º
איך מגיעים לאוניברסיטת בא אילן ממחף הראל
19/10/14 11:53
8צפיות
º
קו 400
19/10/14 21:28
6צפיות
הכוונה דחופה מצורן ללינקולן 10 בתל אביב
19/10/14 22:24
17צפיות

שלום לכולם, צריכה למחר בבוקר הכוונה
אני גרה בצורן אז חשבתי לקחת אולי רכבת מבית יהושוע לתחנת ההגנה.. אני לא מכירה את תל אביב בכלל מה אתם ממליצים? אאיפה לרדת ברכבת ואיזה אוטובוס לקחת אחר כך אם בכלל?.. תודה! 
או כל דרך אחרת שאתם ממליצים לי עליה.. 
סעי בקו 625 הישיר של קווים מצורן לתל אביב.
19/10/14 22:41
25צפיות
קו זה מתחיל את נסיעתו מתוך צורן ועובר בכל מקום בצורן בעצם. עלייך לרדת מקו זה בתחנת המסגר פינת יצחק שדה. שם את פונה ימינה ליצחק שדה (ממשיכה עד הרמזור וימינה), את מגיעה לגשר מעריב, ממשיכה תחתיו ואת תראי משמאלך את רחוב לינקולן.
 
אם הזמנים של 625 לא מתאימים, סעי עם 12 לתחנת הרכבת ומשם ברכבת עד לתחנת השלום. מתחנת השלום ניתן ללכת ברגל (הליכה של כ-10 דקות) או לצאת ישירות מתחנת הרכבת לעזריאלי (דרך הדרגנוע), ללכת ישר עד למעליות השקופות, לאגף אותן מימין ולהמשיך בשדרה המרכזית של הקניון ישר עד שמשמאלך תראי יציאה לגשר. שם את חוצה לצד השני של הגשר, יורדת מהגשר ועולה על קווים 1/40/42/50/150/240/250/251/350 דן ו68 של קווים לנסיעה של שתי תחנות.
לא הבנתי את ההסבר
19/10/14 23:39
16צפיות
מתחנת השלום אני יכולה ללכת 10 דק ברגל ללינקולן? לא הבנתי לא הגיוני כלכך
ההסבר קצת מסורבל לי ):
הסברתי לך רק איך ללכת מרכבת השלום לתחנת האוטובוס בדרך הכי
20/10/14 00:22
16צפיות
קצרה והכי פחות מסובכת. ההליכה מהרציף ועד לתחנת האוטובוס עומדת על 5 דקות.
 
ההליכה מפתח רכבת השלום ללינקולן, לקחה לי לפני כמה שנים 10 דקות, הלכתי ממש מהר אבל... בהליכה רגילה זה ייקח בין 15-20 דקות להערכתי. אני גם גבוה וגם הולך מהר, אז זה לא מדד טוב.
קו 12 לבית יהושע, רכבת לעזריאלי ואוטובוס לצומת מעריב
19/10/14 22:52
17צפיות
כאמור, אוטובוס מצורן, רכבת מבית יהושע. לרדת בעזריאלי, ומשם לקחת מדרך בגין (לצאת דרך הקניון מהקומה 1 לכיוון הקרייה מהגשר) - 1/40/42/68/240 (למעט 68 כולם עוצרים בתחנה הקרובה לגשר. 68 עוצר בתחנה הכי רחוקה מהגשר. התדירות של שאר הקווים מספיק גבוהה) - מדובר ב-2 תחנות. להמשיך לצומת מעריב, לעבור לרח' לינקולן הנמצא באלכסון ימינה ממך.
שאלה לגבי קוד נסיעה עירונית באגד
19/10/14 22:31
27צפיות
אם יש לי כרטיסיה של אגד ברב-קו של נסיעות עם המשך בירושלים,
האם אני יכול להשתמש בכרטיסיה הזאת גם בקו 143 מצומת מסובים לתל השומר?
(המחיר הוא 6.90 בשני המקרים אאל"ט....).
 
תודה רבה
לא, בירושלים זה קוד 62 ובגוש דן קוד 42.
19/10/14 22:55
24צפיות
הסיבה? חלוקת רווחים בין המפעילות לא ייתכן כי תעלה על אוטובוס בגוש דן ומהתשלום שלך סיטיפס תרוויח כסף.
 
אם יש לך ערך צבור או כרטיסיה בקוד 42, תוכל להשתמש בחוזים אלו לתשלום בקו 143.
 
בכלל, אם אתה הולך להתנייד באיזורים בהם מונהג כיום ערך צבור - טען, זה ישתלם לך.שים לבערך צבור ניתן לטעון אך ורק בחברות דן, קווים ומטרופולין. באגד לא ניתן לטעון אם כי אגד מכבדת ערך צבור בגוש דן והשרון בלבד.
 
ערך צבור הופך ממכרז למכרז לחוזה ארצי וכבר כיום ניתן להשתמש בו בקווי מטרופולין בכל חלקי הארץ, קווי חברת קווים בכל חלקי הארץ ובאשכולות מסויימים בצפון בנתיב אקספרס ובקרוב מאד באיזורים נוספים.
הסיבה שכתבת בקשר לכרטיסיות לא צריכה לעניין את הנוסעים
20/10/14 11:38
13צפיות
הסיבה האמיתית היא שמשרד התחבורה מתמהמה בהקמת המסלקה המשותפת.
אבל גם ללא המסלקה די קשה לתת הסבר הגיוני מדוע ערך צבור לא מוצמד לקוד מסוים וכרטיסיות כן.
אם היו עובדים כפי שצריך אז גם לכרטיסיות לא היו מצמידים קוד אלא מחיר בלבד, והכרטיסיה הייתה תקפה לכל הקודים המתאימים לאותו מחיר.
בשנת 2014 לא צריכה להיות בעיה לרכז את נתוני השימוש בפועל של הכרטיסיות ולפי זה לחלק את ההכנסות בין המפעילות.
אבל משרד התחבורה...
חוסר היעילות וחוסר המעוף המשוועים של משרד התחבורה אלה הסיבות האמיתיות. כל השאר תירוצים שנובעים מכך.
º
ערך צבר לא מוצמד לקוד מסויים כי הוא תחת המסלקה הארצית.
20/10/14 23:57
5צפיות
הקודים של 6.90 ש"ח במטרופוליני חיפה/ת"א/י-ם שונים זה מזה
19/10/14 22:55
24צפיות
ולכן זה לא יתקף. בחיפה זה קוד 2, בת"א 42 וי-ם 62.
º
ויש גם את קודים 41 ו 43 עם אותו המחיר, 6.90 ש"ח
20/10/14 11:40
8צפיות
הכוונה דחופה מצורן ללינקולן 10 בת''א
19/10/14 22:23
21צפיות
שלום לכולם, צריכה למחר בבוקר הכוונה
אני גרה בצורן אז חשבתי לקחת אולי רכבת מבית יהושוע לתחנת ההגנה.. אני לא מכירה את תל אביב בכלל מה אתם ממליצים? אאיפה לרדת ברכבת ואיזה אוטובוס לקחת אחר כך אם בכלל?.. תודה! 
שבתשתיות - A1, מנהרה 4.
הודעה זו מכילה תמונות
116תגובות
17/10/14 12:26
1617צפיות
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים, ו"אחרי החגים" שכולו התאוששות לכם.
במהלך השבוע קיימתי שני סיורים. האחד במנהרה 4 של פרויקט A1, השני בפרויקט כביש 1. ראש מנהלת כביש 1, מר דוד לנדסמן, אירח אותי ואת ד"ר התחכמות במשרדי המנהלת. לאחר המצגת וסקירת הפרויקט יצאנו אל השטח. סיירנו...

(המשך...)
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים, ו"אחרי החגים" שכולו התאוששות לכם.
במהלך השבוע קיימתי שני סיורים. האחד במנהרה 4 של פרויקט A1, השני בפרויקט כביש 1. ראש מנהלת כביש 1, מר דוד לנדסמן, אירח אותי ואת ד"ר התחכמות במשרדי המנהלת. לאחר המצגת וסקירת הפרויקט יצאנו אל השטח. סיירנו בקטע המרכזי של הפרויקט, שורש-חמד, ובקטע המרתק ביותר שלו, הקטע המזרחי שכולל את עמק ארזה, גשר מוצא ו...מנהרות הראל! את התמונות והרשמים מסיור מעניין זה אני מקווה לשלב ב"שבתשתיות" הבא (בלי נדר ) ובדף הפייסבוק של "שבתשתיות".
יום לפני הסיור בכביש 1 נערך הסיור במנהרה 4. מנהרה 4 היא אחד מאתרי העבודה בפרויקט שלעולם לא יימאס לי לבקר בהם, ולמרות זאת, הביקור במנהרה 4 מגיע לאחר הפוגה של למעלה משבעה חודשים. ו'למרות זאת 2' - לא מכבר הבטנו בתמונות ממנהרה 4 ובזכות מנהלת הפרויקט וחברות הביצוע, אנו מעודכנים במתרחש במנהרה ובקצב ההתקדמות. אי לכך, שרשור זה לא יכיל בתוכו מידע חדש אלא תמונות משופרות בלבד מאלה שהועברו אלינו. אלו מבין ששת קוראיי הנאמנים ששבעו די ממנהרה 4, יכולים להמשיך במלאכת ההכנות לשבת בזמן
שסחבקכם הנאמן ממשיך עם היתר לשטוף עיניים באם כל המנהרות. אתם כבר יודעים: עליי זה לעולם לא נמאס...
בתמונה: קטע מתרשים כביש 1, שמוצב בחדר הישיבות של מנהלת הכביש.  
Como - וטיול יום שוויצרי לטירות בלינזונה.
19/10/14 13:56
83צפיות
לא רק באיטליה ניתן לבקר בשעת נסיעה מקומו, ניתן באותה הקלות לבקר גם בשוויץ כפי שניתן לראות בשירשור הזה:
Como - אוטובוס עירוני, קו 1, שתחנתו האחרונה Chiasso שבשוויץ
הודעה זו מכילה תמונות
19/10/14 14:27
114צפיות
באירופה של המאה ה21 והסכם שנגן קו אוטובוס עירוני יכול להסתיים במדינה שכנה (שוויץ שייכת לשנגן ולהסכמי הסחר של האיחוד, אך איננה שייכת לאיחוד עצמו), ללא צורך בהצגת דרכונים (במלון נאמר לנו שעדיף שניקח אותם כי לעיתים נדירות צריך להציג אותם). באירופה של 1945 לעומת זאת תפסו את מוסוליני בכפר האיטלקי האחרון במסלול, דוגאנה Dogana ממש לפני הגבול השוויצרי. לא ראינו אנדרטה לא שם ולא במילאנו שם תלו אותו הפוך מעמוד ברחוב. כל אזרח עם כרטיס נסיעה יכול לעשות דבר שעלה לדיקטטור בחייו. שימו לב לרמז מסוף השירשור הקודם - בשירשור הזה הפטאץ' יחגוג, לא פארטצ', הכוונה כמובן לקלארה פטאצ'י.
 
האוטובוס עצמו הוא אוטובוס עירוני איטלקי בצבע כתום, צבע סטנדרטי המוכר לי מוונציה (האי לידו בו יש תחבורה יבשתית פנימית), רומא, ופירצנה. הוא צולם בהזדמנות אחרת ליד "המסילה ללא פארק".
 
הלו"ז מפרט את כל התחנות, כולל  התחנות האחרונות שבשוויץ, ללא ציון כלשהו לגבול. שימו לב ללו"ז יום א' והחגים שדי דומה ללו"ז הרגיל בשעות היום, ולהערה באשר לחגים העיקריים: חג המולד, השנה החדשה, והראשון במאי - בחגים אלו קו 1 פעיל אך שאר המערכת העירונית מושבתת, כלומר - נותנים לנהגים לחגוג, אך עדיין מספקים שירות שלד לתושבים בלו"ז ימי א' וחגים בתדירות של כל רבע שעה.  התחנה היתה מרחק הליכה של דקה או שתיים מהמלון, ברחוב שלא היה הרחוב הראשי, ולכן כשמצאתי אותה צילמתי את הלו"ז כדי שנגיע בזמן ולא נצטרך להמתין רבע שעה שלמה. 
אוטובוס עירוני איטלקי לשוויץ
לו"ז האוטובוס
º
תמונות יפות - אהבתי
19/10/14 22:28
13צפיות
<+>9 פנים הקרון השוויצרי, פרברית S10, קיאסו.
הודעה זו מכילה תמונות
19/10/14 15:23
97צפיות
"סמל" השירשור השתנה, ועכשיו זהו למעשה "שירשור שוויץ התשיעי" שלי. כשחזרנו משוויץ ביוני 2013 לא ידענו מתי נשוב לשם אך מסתבר שניתן לעשות את שוויץ בזול אם שוהים בארצות שכנות. עד סוף העשור יהיה אפשר להשתמש בטריק הזה גם כדי לבקר בז'נבה, הודות לפרוייקט הבא: http://en.wikipedia.org/wiki/CEVA_rail
 
למרות שלא ירו בנו ולא תלו אותנו במילאנו היה לנו איזה סיפור קצר בהגעה לתחנת קיאסו - מסתבר שצריך לצלצל גם לתחנה האחרונה ! האוטובוס לא עצר ורוקן את נוסעיו כמו שנהוג בלונדון, אלא פשוט המשיך בסיבוב המסוף, וכשהבנו מה קרה צילצלנו וירדנו בתחנה הבאה - באיטליה - ומשם הלכנו חזרה אולי 200 מטר, כולל מעבר הגבול, שבו הלכנו במדרכה שנגד כיוון התנועה, בכביש שבלב המעבר היו שוטרים איטלקיים ואז שוויצריים, אבל אף אחד לא ניגש אלינו.  
 
היתה סיבה להגיע לקיאסו באוטובוס ולא ברכבת מתחנת קומו סאן ג'ובאני (שבה לא השתמשנו בטיול זה) - הכרטיס שכולל את חציית הגבול ברכבת עולה 14 פרנק יותר מזה שנקנה בתחנה הראשונה בשוויץ, ומשום שתחנת הרכבת האיטלקית רחוקה יותר מהאוטובוס (רבע שעה הליכה לעומת דקה או שתיים) והשירות תדיר פחות (פעם בחצי שעה לעומת פעם ברבע שעה) האוטובוס היה יעיל יותר. לא צילמתי בתחנה עצמה, אבל עדיין ישנם סימונים למעבר הגבול הישן שהיה בה - פס בפרוזדור שמצידו האחד היתה המילה איטליה.
 
פנים הקרון נקי וחדיש. הרציפים בקנטון טיצ'ינו דובר האיטלקית הם נמוכים בדומה לרציפים האיטלקיים ולכן המעבר בין הקרונות הוא באזור מוגבה. חברת הרכבות המקומית TILO היא חברת בת משותפת של SBB-CFF-FFS השיוויצרית ו Trenord האיטלקית, אך אינה מכבדת את הכרטיס האזורי של Trenord שתקף לנסיעה עד לתחנת קיאסו בלבד.  
<+>9 יוטיובים שצילמתי מהמסילה לאורך אגם לוגאנו.
הודעה זו מכילה סרטונים
19/10/14 15:33
76צפיות
לקטע הזה עדיף וידאו הן בגלל הנוף היפה והן בגלל הבעיה הפקרטית של צילום דרך הצמחייה. 
 
בגלל הסאונד הגרוע (המיקרופון של הפלאפון קרוב מדי לפנים ולכן היו התנשפויות) החלפתי למוזיקת רקע.
 
ועכשיו הפסקה קצרה כי אני צריך לגרוף קצת עלים מהגינה ואז לרדת למכולת לקנות קצת חלב, וכן - שקרני שבת יקרים - אני יודע שהיום יום א'. אמשיך בערב.
אחח, תודה... כיף להיזכר באגם היפהפה ובעיר שלחופו
הודעה זו מכילה תמונות
19/10/14 23:24
44צפיות
לוגאנו. צולם מפסגת מונטה ברה, שאליה מגיע גם כן פוניקולי-פוניקולה משלה (יש בכלל הר בשוויץ בלי פוניקולר?..)
תודה, זה היה היעד שנאלצנו לפספס בגלל העננים.
20/10/14 00:38
18צפיות
הרעיון היה לעמוד בנקודת המבט הזו, מתוך היכרות עם הנוף - ביקרנו בהר ממול והרכבת בה המשכנו במקום לרדת חצתה את האגם בחצי האי שמזדקר לאגם משמאל לרכס. מנוף חדש אפשר להתפעל, אבל בנוף מוכר אתה יכול להתייחס למקומות ספציפיים שחווית.
<+>9 לוגאנו פרדידסו מהרכבת - במקור שירשור <+>3 ביוני 2013
הודעה זו מכילה תמונות
19/10/14 21:00
58צפיות
לפני שנה וחצי שירשרתי ביקור בלוגאנו http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?for... והתיכנון המקורי לטיול היום השוויצרי היה לחזור לעיר, לעלות על הפניקולר השני, ולחוות את מרכז העיר בשעות היום כי בפעם שעברה הגענו לשם בשש בערב ביום א' אחרי שבילינו את רוב היום בפניקולר של סאן סלבטורה ועל ההר עצמו. כפי שראיתם מההרים ביוטיוב תחזית מזג האוויר לאזור ממש לא התאימה לנסיעה שמטרתה נוף בראש הר, אז בחרנו ללכת ליעד החלופי, ששמענו עליו לראשונה כשבחור שוויצרי-איטלקי ממשרד התיירות של קנטון טיצ'ינו שאל אותנו לגביו כשהסכמנו לענות לסקר תיירים בראש הר סאן סלבטורה באותו יום ראשון לפני שנה וחצי - טירות בלינזונה.  
 
לוגאנו נמצאת באמצע קו הפרברית S10 מקיאסו לבלינזונה כך שהתוספת היחידה היתה כמה פרנקים שוויצרים וחצי שעה נוספת לכיוון כדי להגיע לסוף הקו. בניגוד לנסיעות הרכבת בשנה שעברה הפעם היתה נקודה מוכרת אחת באמצע המסלול ולכן הנוף הנשקף מהרכבת אינו ציורי בלבד אלא גם מוכר בצורה מסויימת.
 
התמונות כאן הן פירוט תחנות קרובות על מסך הרכבת, וגשר הפניקולר מעל לרציפי תחנת לוגאנו-פרדיסו. העלייה בפניקולר, ברצף gif בתמונה די קטנה נמצאת כאן: http://img2.timg.co.il/forums/1_170063835.gif
 
פירוט התחנות - לוגאנו פרדיסו
מסילת הפניקולר מעל לרציפי הרכבת.
<+>9 טירוה בבלינזונה מהכיכר שלמרגלותיה, ושלט ה Zona .
הודעה זו מכילה תמונות
19/10/14 21:13
48צפיות
הטירות הן אתר מורשת לאומית של אונסקו, ולמרות שביקרנו רק באחת - ניתן לראות אותן מהמגדלים. 
 
באשר לשלט, אני יודע שזה נדוש אבל זה לא מתיישן, מה גם שבקומו הכיתוב היה Area Pedonale. 
הכיכר והטירה
<+>9 הכניסה לטירת קסטלגרנדה
הודעה זו מכילה תמונות
19/10/14 21:25
41צפיות
התמונות הן הכניסה לפיר המעליות החדש של הטירה, שהיא אמנם מהמאה ה14 לספירה בגילגולה הנוכחי (היו שם ביצורים עוד מהתקופה הרומית) אך יש בה כמה וכמה תשתיות חדישות בפנים המבנים. 
 
אבל הנה השוס: אמנם אין בשוויץ Street View לכל רחוב מגורים, אבל אתרי המורשת שלה נמצאים שם, ולכן אני מזמין אתכם לטייל בטירה. https://www.google.co.uk/maps/@46.1929913,9.0228928,3a,75y,251.33h,83.44t/data=!3m5!1e1!3m3!1sCKA0N8TxLnjvN2gV0I2HCQ!2e0!3e5 
מנהרת הכניסה לפיר המעליות
מבט למצוק שמעל הפיר
<+>9 חצר הטירה
הודעה זו מכילה תמונות
19/10/14 21:35
51צפיות
איכשהו הסטריט-ויו לא ממשיך לכאן, בדקתי. 
º
זה בסדר, אני מעדיף את התמונות שאתה שם...
20/10/14 01:01
12צפיות
<+>9 טירת מונטהבלו במרחק, ואתגר למתנגדי החישמול:
הודעה זו מכילה תמונות
19/10/14 21:51
54צפיות
איפהשהו בתמונה הזו ישנן שלושה מסילות בחישמול עילי המשמשות את מעבר גוטארד המפורסם - החיבור המסילתי בין איטליה לגרמניה דרך שוויץ, ולא, העמודים הלבנים מימין לחומה אינם "חומת המוות האלקטרומגנטית"  אלא פנסי רחוב רגילים.  
טירת מונטהבלו
לא הצלחתי לראות... הטירה מסתירה את הנוף למסילות!
19/10/14 22:20
36צפיות
לשקע! את הטירה!!! וברצינות, אני מאמין שהעניין כבר פאסה. חשמול המסילות בארץ הינו עובדה מוגמרת, ואם לא - זה סימן שהחלקנו על השכל ואין יותר טעם לטרוח למעננו.
º
פעם הם היו ממלאים את הפורום בשטויות, אבל זה די דעך.
19/10/14 22:45
15צפיות
º
עד לקמפיין הבחירות הבא כנראה
19/10/14 22:51
11צפיות
<+>9 מפת התח"צ באזור - בכיכר, ונוף תחנת בלינזונה
הודעה זו מכילה תמונות
19/10/14 22:04
44צפיות
במפלס הקרקע קשה לראות את המפה המצורפת, שהיא מפת הרשת הגדולה ביותר שראיתי מימי. היא כוללת את הרכבות והאוטובוסים המקומיים.
 
תחנת בלינזונה עצמה היא מאוד מסועפת והנה ערכה הוויקיפדי: http://en.wikipedia.org/wiki/Bellinzona_railway_st...
מפת התח"צ האזורי בכיכר
מבט לתחנת בלינזונה
מבט נוסף לתחנת בלינזונה
º
וואוו, אני רוצה להכין כזו!
20/10/14 01:03
10צפיות
º
מגניב
20/10/14 20:28
3צפיות
<+>9 טירה עתיקה, גרם מדרגות חדיש.
הודעה זו מכילה תמונות
19/10/14 22:12
39צפיות
השוויצרים החליטו שבטוח יותר למבקרים אם במגדל העתיק יהיו מדרגות חדשות מפלדה. באמצע גרם המדרגות יש אזור ריק שאולי יתאים למעלית (למי שיכולים להמשיך קומה או שתיים למעלה במדרגות). זה אמנם לא היסטורי אבל עדיף ממדרגות עץ חורקות.  חיצוניות המגדל נשמרת.
 
בבריטניה שיטת הרישום למבנים עתיקים משמרת גם את פנים המבנה, מה שבעייתי באתרי תיירות שאולי מצריכים פתרון פנימי מותאם לימינו.
מהקומה העליונה לגרם המדרגות
<+>9 פיר ריק ומנהרת פיר המעליות
הודעה זו מכילה תמונות
19/10/14 22:19
43צפיות
משם המשכנו לקפה בכיכר סמוכה וחזרה לתחנה. 
נוף מהרכבת חזרה, ופנים הרכבת
הודעה זו מכילה תמונות
19/10/14 22:42
46צפיות
לא ידעתי מראש שיום מעונן וקצת גשום יראה יפה כל-כך מהמסילה בשוויץ, אבל הבחירה הזו מאד מתאימה ליום שאחרי הגשם הגדול (שבו ביקרנו במילאנו כי היעד הראשי ממילא היה בתוך בניין).
רכבת מטען, סופרמרקט "פיקדילי" והבניין עם המגדל הגותי בפרדיסו
הודעה זו מכילה תמונות
19/10/14 23:03
62צפיות
אוסף "שונות" מהנסיעה חזרה. 
 
רכבת המטען תעניין את ה"כבדים", סופרמרקט "פיקדילי" יצחיק את סניף לונדון (זו רשת, ראינו כמה), והמגדל הגותי בפרדיסו, למרות הקומפוזיציה הגרועה של נסיעה ברכבת נוסעת מתחבר לשירשור מיוני 2013 - זוהי נקודת ציון ייחודית לשם. 
רכבת משא
º
אין להם סניף בלונדון? צריך לפתוח!
20/10/14 01:05
9צפיות
º
אנחנו סניף לונדון.
20/10/14 01:50
9צפיות
כן, התכוונתי שאנחנו (סניף תפוז לונדון) צריכים לעשות קניות
20/10/14 11:12
15צפיות
בסניף של הרשת הזו...
<+>9 עיירה ציורית לחוף אגם לוגאנו, צילום מהרכבת, פוסט אחרון.
הודעה זו מכילה תמונות
19/10/14 23:11
46צפיות
אחתום בצמד התמונות היפיפיות האלו, הנשקפות מהרכבת. 
 
כשחזרנו לקיאסו עלינו על האוטובוס והוא הוריד אותנו מרחק הליכה מהמלון. היינו צריכים לרוץ אליו אז לא היה זמן לצלם.
 
בפוסט הבא, כשיהיה לי זמן, אראה לפורום שבקומו יש גם אגם... 
תודה רבה CC, תמונות מעניינות כרגיל, במיוחד מעניין הנושא של
20/10/14 01:07
19צפיות
האוטובוס העירוני ושיתוף הפעולה בין שתי הרשויות. מעניין אם יש דבר כזה באירלנד...
תודה, צפ' אירלנד אינה בשנגן, אז זה שונה.
20/10/14 02:13
17צפיות
אני מניח שהמצב שם הוא כמו בחזית, רק ידידותי יותר, מעברי גבול שבסך הכל מראים תעודות ועוברים בהינף יד, אך הבירוקרטיה עדיין קיימת ותקשה על אוטובוס שלם לחצות את הגבול.
 
רעיון מחשבתי - השקעת כל תקציב מדינת ישראל בתחבורה ציבורית
50תגובות
17/10/14 11:28
389צפיות
שלום לכולם, כחלק מפרוייקט גמר, בנושא  תח״צ, אני מעוניין לקבל את חוות דעתכם בנושא מה ניתן היה לעשות בתקציב שלם של מדינת מישראל  בתח״צ (כ-400 מיליארד ש״ח). אשמח לקבל חוות דעת שתכלול  פרוייקטים ורעיונות להשקעה בתשתית רכבתית ואחרת, עירונית ובינעירונית,. אני מבקש לא להתייחס לפרוייקטים שהיום...

(המשך...)
שלום לכולם, כחלק מפרוייקט גמר, בנושא  תח״צ, אני מעוניין לקבל את חוות דעתכם בנושא מה ניתן היה לעשות בתקציב שלם של מדינת מישראל  בתח״צ (כ-400 מיליארד ש״ח). אשמח לקבל חוות דעת שתכלול  פרוייקטים ורעיונות להשקעה בתשתית רכבתית ואחרת, עירונית ובינעירונית,. אני מבקש לא להתייחס לפרוייקטים שהיום נמצאים בבניה  כגון קו רכבת לכרמיאל, רכבת העמק  וכו׳.  בחוות הדעת שלכם אשמח לקבל גם דירוג עדיפויות ותקציבים משוערים לפרוייקטים.  שוב תודה על השיתוף פעולה.
º
כתבות, הודעות, דיווחים
17/10/14 11:53
44צפיות
מספר תמונות מענינות מ 531 שמצאתי באתר חברת ג.א.ש..
17/10/14 11:21
172צפיות
קבלו קישור ל 3 תמונות מהקטע הממונהר של רצועת הרכבת שנבנת בין נתיבי כביש 531..
התמונה בקישור הראשון צולמה למיטב הבנתי בסמוך לצומת מל"ל (הקצה המזרחי של הקטע הממונהר)
התמונה השניה והשלישית צולמו מערבה יותר, סמוך לכביש המוביל לגבעת חן ( הקצה המערבי של הקטע הממונהר).
מה שכן - התמונות הללו ככל הנראה לא מהתקופה האחרונה, והמצב בשטח יותר מתקדם, ודורש סבב צילומים..
(לצערי אין לי כל כך זמן פנוי בכדי לצלם באזור.. "דור ההמשך" של הפורום מתבקש להתייצב למשימה.. )
 
 
 
 
 
מפה יבנה 2025
הודעה זו מכילה תמונות
17/10/14 03:08
318צפיות
בשעה טובה נפתח ביבנה אמפי 4,000 מקומות שאנשי העיריה ומקורבים  דאגו למכור כרטיסים לחברים שלהם ולכל אלה מחוץ ליבנה 
 
כרטיסים מסובסדים על ידי מפעל הפיס ב 20 שקל לכבוד הפתיחה ותודה לרכבת ישראל  על החנייה לכל האזרחים .
 
לעניין התחבורה ציבורית .
 
יבנה זה עיר שהתמזל מזלה  ל  2 תחנות רכבת לשתי כיונים שונים !!!.ולכן יש גם 2 תחנות מסעף בשתי תחנות הרכבת !!! .
 
התכנון הוא להפוך את החלק המזרחי של תחנת מזרח לשכונה גדולה מאד עד לבניה בדרום עם כביש 4102!!! ,כביש 4102
 
יהיה מחלף ישיר לצומת יבנה דרום \אשדוד צפון .הכביש העוקף של יבנה ממזרח יתחבר לשכונות החדשות ,הכביש 
 
יהיה מושקע בדומה ל 531 עם 3 מחלפים, היציאה המקורית לצפון ולדרום מכביש 42 ,תבוטל ,צריכים להגיע לכביש העוקף .
 
ליבנה תתווסף כניסה דרומית ממחלף אשדוד צפון לכיון השכונה הקיימת , פלוס מסוף תחבורה ציבורית דרום, צפי בלי השכונה המזרחית ל 10 קווים
 
פנימיים ,עם השכונה המזרחית  צפי ל 12 קווים פנימיים.
 
 
 
ראיון קצר עם נשיא אלסטום
17/10/14 05:05
164צפיות
 
נשיא אלסטום התראיין לגלובס ואמר ב 10 משפטים שהוא מתכונן לזכייה 
 
ז'אן לוקה ארבאצ'י, סגן נשיא אלסטום, ענקית הרכבות הצרפתית המשתתפת במכרז, ל"גלובס": "המיזם הוא אחד הגדולים והחשובים מסוגו כיום בעולם; יש לנו כבר ניסיון מוצלח מאוד עם הרכבת הקלה בירושלים"
 
 
"זה נכון שאנחנו מגדירים את המכרז הזה כ-Must Win" אומר ארבאצ'י, "משלוש סיבות: הראשונה היא שהמיזם בתל אביב הוא אחד הגדולים והחשובים מסוגו כיום בעולם; השנייה שהסכם אספקת הקרונות כולל גם הסכם לתחזוקתם; והשלישית, שיש לנו כבר נוכחות בישראל וניסיון מוצלח מאוד עם הפרויקט של הרכבת הקלה בירושלים שבו היינו שותפים".
- הופתעת שהמתחרות הגדולות שלכם לא מתמודדות?
ארבאצ'י: "לא. זה מכרז קשה. המוצר מורכב מבחינה טכנית. מאתגר מאוד".
אחת התמיהות הגדולות סביב המכרז היא מדוע לבחור כעת בספק הקרונות, לפני שנבחר ספק המערכות וכשהרכבת עצמה אינה צפויה להתחיל לנסוע לפני 2023.
תוצאות המכרז לאספקת הקרונות שפרסמה חברת נת"ע, המקימה את הקו האדום של הרכבת בתל אביב, צפויות להתפרסם בשבועות הקרובים. מדובר באחד המכרזים הגדולים מסוגו בעולם לאספקת 90 מערכי קרונות עם אופציה ל-30 מערכים נוספים. המכרז כולל גם מתן שירותי תחזוקה לקרונות למשך 10 שנים והיקפו הכספי הכולל מוערך ב-2 מיליארד שקל.
 
ירדה בכמות הנוסעים ברכבת הקלה באוגוסט
17/10/14 12:57
146צפיות
בגלל האירועים הביטחוניים , הרכבת לא ממשיכה עד לתחנה הסופית בחיל האוויר .
 
אפשר להגיד משהו טוב על הרכבת הקלה בירושלים ,עשתה מהפכה אדירה ,בעיר היא עמוסה תמיד , אין מקום ישיבה לאורך כל היום
 
המיזוג בסדר גמור ,פשוט צפוף , לדעתי צריך תדירות של פחות מ 10 דק' לאורך כל היום !!! ויותר מפקחים .
 
לכתבת  וידאו בהרחבה .
ממשלה רופסת וכושלת מאפשרת יידוי אבנים בלב הבירה..
18/10/14 11:24
74צפיות
אבל מה נגיד אחרי הבריחה שלהם באמצע המבצע בעזה.
 
ובנתיים בתחנות הנת"צ: ארונות ללא דלתות, אין זכוכית ואין מפות
הודעה זו מכילה תמונות
17/10/14 17:15
253צפיות

ככה נראות לאחרונה תחנות אוטובוסי המטרונית:
בלוחות המידע נתלשו המפות ואין זכוכיות.
בארונות הבקרה אין דלתות. 
האם נופץ? ונדליזם? תיקונים של דן צפון?
איפה תגובת החברה למצב?
צולם בתחנה מול מת"ם, כך המראה כמעט בכולן
 
זכוכיות חסרות, דלתות חסרות, מפות חסרות.. זה מראה התחנות בקוי אוטובוס המטרונית
זכוכיות חסרות, דלתות חסרות, מפות חסרות.. זה מראה התחנות בקוי אוטובוס המטרונית
למה לאפשר ל-6000 זוגות דיור? נוציא 2.5 מליארד על מחלף מיותר
17/10/14 17:33
166צפיות
קדימה איפה עוד נשארו קצת הרים וגבעות או שדות שעוד לא הרסנו ונגנסנו מהם עם מחלפים?
אה, נכון, בדרך לירושלים. כלומר: אם מקימים רכבת שתוריד מהכביש עשרות אלפי נוסעים,
אז מה שממש דחוף זה להוסיף לו עוד נתיב וכמובן מחלף אימתני ואיך לא גם מנהרה בחלופה
הכי יקרה שעלותה - שימו לב - 2.5 מליארד שקל.
 
שזה העלות של: בניית 6000 יח"ד לזוגות צעירים..
אז למה לאפשר ל-6000 משפחות חדשות לחיות בדירה בלי משכנתא חונקת או אצל ההורים,
עם עזרה של המדינה, כמו כל מדינה שפויה כולל הקפטליסטיות ביותר, אם אפשר בלחץ לוביסטים
של חברות התשתיות בבעלות הטייקונים לזרוק את הכסף על עוד מחלף ענק ומיותר עם מנהרות.
אה ובצפון אחרי צי מליארד שקל על צומת גולני השומם, בבנייה עכשיו עוד שני מחלפים במליארד שקל
נוספים. הידד. נערי האוצר מקצצים בחינוך, בדיור ציבורי, ברווחה - אבל לכבישים ואספלט הכסף נשפך
וכי למה? כי נערי האוצר שופכים תקציבים ומבצעים הפרטות לידי החברות שאחרכך יעסיקו אותם.
 
 
 
 
 
הרכבת לא תוריד, היא תוסיף עשרות אלפי נוסעים
18/10/14 09:09
145צפיות
בלי שום קשר לרכבת (שאני הראשון לברך על הקמתה) כביש ירושלים-תל אביב במצבו הנוכחי לא ראוי להוות חיבור בין בירת ישראל עם כמעט מיליון תושבים לבין המטרופולין המרכזי עם 3-4 מיליון תושבים. השדרוג הוא הכרחי ולא תעזור כל הקשקשת שלך.
חידוש בתחבורה הציבורית: פיקוח אלקטרוני במקום מבקרים סמויים
19/10/14 15:33
98צפיות
החידוש המרכזי, כפי שעולה מהידיעה, יהיה בשילובו של פיקוח אלקטרוני בנוסף למבקרים סמויים.
º
אני לא מצליח לפתוח את הקובץ.
19/10/14 15:45
28צפיות
º
ניסיון נוסף:
הודעה זו מכילה תמונות
19/10/14 15:58
94צפיות
מעניין כמה קשה נצטרך לעבוד כדי לקבל את הנתונים הגולמיים.
20/10/14 06:26
42צפיות
לקראת אוגוסט 2015 ואולי אפילו לפני כבר יאספו מספיק נתונים שיכולים לעניין את הציבור. מה הסיכוי שמשרד התחבורה
פשוט יסכים לפרסם אותם בלי שנצטרך לעבור דרך חוק חופש המידע?
אוטובוסים ומוניות במדריד
הודעה זו מכילה תמונות
41תגובות
16/10/14 18:19
258צפיות
לפני כחודש הייתי מספר ימים במדריד בירת ספרד, עיר יפהפיה, מגווונת ובלתי צפויה בנופיה, לדעתי, הרבה יותר מעניינת לעומת ברצלונה.
בעיר פועלת חברת EMT שמפעילה קרוב ל- 200 קווי אוטובוסים עם כ- 2000 אוטובוסים, כולם צבועים בצבע תכלת. הדגמים שזיהיתי
הם URISBUS, סיטארו ו- איווקו....

(המשך...)
לפני כחודש הייתי מספר ימים במדריד בירת ספרד, עיר יפהפיה, מגווונת ובלתי צפויה בנופיה, לדעתי, הרבה יותר מעניינת לעומת ברצלונה.
בעיר פועלת חברת EMT שמפעילה קרוב ל- 200 קווי אוטובוסים עם כ- 2000 אוטובוסים, כולם צבועים בצבע תכלת. הדגמים שזיהיתי
הם URISBUS, סיטארו ו- איווקו. יתכן שיש עוד דגמים אך את אלה זיהיתי בברור. שני קווים מופעלים עם מיקרובוסים באורך 5,5 מטרים ולפחות שני קווים מופעלים עם מפרקיות. ברחובות רבים יש נת"צ לאוטובוסים ומוניות ונהגים של כלי רכב פרטיים אינם נדחקים או עוצרים בנת"צים. כשנהג אוטובוס או מונית עוצר להעלאה/הורדה של נוסע או בתחנה הוא מפעיל את כל ארבעת המהבהבים, לרבות בתחנת המוצא, ואף אחד אינו צופר. שעות ההפעלה הן מ- 6 עד 22 או 23, ולאחר מכן יש כ- 20 קווי לילה בתדירות של כחצי שעה. בימי ראשון ההתחלה היא ב- 7 בבוקר. מחיר הנסיעה הוא יורו וחצי (אינני יודע לגבי מרחקים ארוכים). במוניות מחיר הפתיחה הוא 2,40 יורו ובימים שבת וראשון מחיר הפתיחה הוא 2,90 יורו. הקפיצות הן ב- 5 סנטים והן די מהירות. יש גם 12 קווי מטרו וכן שני קווי תיירות באוטובוסים אדומים בני שתי קומות עם אפשרויות נסיעה ליום אחד, יומיים, שלושה או שבוע. כל האוטובוסים ממוספרים (המפרקיות בנות שלוש ספרות) לפי סדר מסויים ולפחות בשני קווים יש דרה מסויימת של מספור, כנראה לפי היצרן. אוטובוסים רבים מופעלים בגז.
קישור לאתר החברה: http://www.emtmadrid.es/mapaweb/emt.html
להלן מספר תמונות.הראשונה שבהן היא תחנת מוצא/סיום, במקרה זה קו 44
תחנת מוצא/סיום של קו, במקרה זה 44
|*|נפתח פורום תוכנית לידה|*|
19/10/14 11:53
9צפיות
|@|לקראת לידה? כנראה שחששות ומחשבות לא מפסיקות ללוות אותך. בואי להתייעץ עם מיילדת מקצועית בעלת ניסיון רב בתחום שתשמח לענות לך על כל שאלה.
הפורום ילווה אותך ברגעי השיא ? לקראת הלידה, במהלכה ובימים הלא פשוטים שאחריה.
זה הזמן והמקום לחלוק עם אחרות את השאלות הקשות שעולות בך ? האם הבעל צריך להיות נוכח בחדר הלידה? מה עושים אם לא מתחברים למיילדת? איך מתמודדים ביום שאחרי? ועוד...

מחכים לך עכשיו עם כל התשובות, בפורום תוכנית לידה:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...
בעד ונגד הקו לאילת.
75תגובות
16/10/14 23:27
511צפיות
הדיון נמשך.

(המשך...)
הדיון נמשך.
? שרשור הכוונה ומודיעין 18/10-17/10
53תגובות
17/10/14 00:01
94צפיות
אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.

הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות
בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור...

(המשך...)
אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.

הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות
בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
גוש דן יולי 14' בגוגל
הודעה זו מכילה תמונות
72תגובות
16/10/14 13:37
721צפיות
העדכון האחרון בגוגל מדגיש את תנופת הבניה והפיתוח בגוש דן. החלטתי להעלות סיור וירטואלי בין האתרים.
 
נתחיל עם מתחם בורסת היהלומים, הפיר של הרק"ל/תחתית, מגדל אמות אטריום בשלב מתקדם ומגדל טיים בשלב התחלתי.

(המשך...)
העדכון האחרון בגוגל מדגיש את תנופת הבניה והפיתוח בגוש דן. החלטתי להעלות סיור וירטואלי בין האתרים.
 
נתחיל עם מתחם בורסת היהלומים, הפיר של הרק"ל/תחתית, מגדל אמות אטריום בשלב מתקדם ומגדל טיים בשלב התחלתי.
º
ברצלונה תיור עירוני
הודעה זו מכילה תמונות
18/10/14 17:11
93צפיות
כך נראה מאחור
וכך נראה מהצד
º
הפרויקט של גאודי
הודעה זו מכילה תמונות
18/10/14 17:14
67צפיות
הפרויקט שלא נגמר
º
בעליה למונסרט
הודעה זו מכילה תמונות
18/10/14 17:29
62צפיות
º
וולוו איריזר.לא משהו שרואים כאן.
18/10/14 23:27
12צפיות
רכבת בלי נהג - לונדון אנגליה (עתידי...)
הודעה זו מכילה תמונות
55תגובות
15/10/14 09:20
435צפיות
ראו הכתבה המצורפת, מתוך אתר מענין מאוד שנקרא INTERESTING ENGINEERING, על תכנון עתידי להכניס רכבות ללא נהג, אוטומטיות לחלוטין למערך הרכבות בלונדון. אחת הסיבות - גידול צפוי בנפח האוכלוסיה.

(המשך...)
ראו הכתבה המצורפת, מתוך אתר מענין מאוד שנקרא INTERESTING ENGINEERING, על תכנון עתידי להכניס רכבות ללא נהג, אוטומטיות לחלוטין למערך הרכבות בלונדון. אחת הסיבות - גידול צפוי בנפח האוכלוסיה.
אנקדוטות מן המאמר: הכותב מציין את אחד היתרונות, בכך שהנוסעים יוכלו להנות סוף סוף מן הנוף הנצפה דרך החלונות הקדמיים של הרכבת. מה שמזכיר לי, כי כילדה, כאשר התמזל המזל, היה לעיתים איזה נהג קטר חביב שאפשר עליה לקטר והנאה קצרה מהשהות בו. היום ברכבות המהירות, כאשר חלק מתאי הנהגים מחוברים לרכבת, אפשר להציץ יותר בקלות אל הדרך. 
ובנוסף, מנחם הכותב, ומנסה להקטין התנגדויות צפויות של הנהגים, בכך שתהליך הכנסת הרכבות נטולות הנהגים הללו כה עתידי וממושך, שאין להם לנהגים מה לדאוג בשלב זה למקום עבודתם. 
מחשבה שווה בנושא - עד כמה שווה להשקיע באוטומציה מלאה של הרכבות, האם עלות הנהגים כה גבוהה יחסית להשקעה בטכנולוגיה? כנראה שבראיה עתידית, עם הגידול בנפח התנועה והיכולת לפקח אחר פעילות הרכבות, זה אמור להשתלם.
חג שמח!
º
תמונות האוטובוסים באירוע מועדון החמש
הודעה זו מכילה תמונות
17/10/14 17:18
168צפיות
º
מתכוננים ליום ששי
הודעה זו מכילה תמונות
16/10/14 11:37
308צפיות
אחרי התידלוק
16/10/14 20:21
147צפיות
º
וואו
17/10/14 16:22
23צפיות
ראיתי אותכם יוצאים הבוקר מחניון בן גוריון לאיילון צפון
17/10/14 21:24
63צפיות
עם התוספת החדשה והשוסון שעישן כמו לא יודע מה   כיף לראות אוטובוסים אמיתיים, ולא כמו המכונות שנוסעות על הכבישים היום
2.5 מליארד שקל בוזבזו על החלופה הכי יקרה ומחלף מיותר לגמרה
17/10/14 17:43
172צפיות

למה לאפשר ל-6000 זוגות דיור? נוציא 2.5 מליארד על מחלף מיותר
tapuzo2
17/10/14 17:33
3 [צפיות]
קדימה איפה עוד נשארו קצת הרים וגבעות או שדות שעוד לא הרסנו ונגנסנו מהם עם מחלפים?
אה, נכון, בדרך לירושלים. כלומר: אם מקימים רכבת שתוריד מהכביש עשרות אלפי נוסעים,
אז מה שממש דחוף זה להוסיף לו עוד נתיב וכמובן מחלף אימתני ואיך לא גם מנהרה בחלופה
הכי יקרה שעלותה - שימו לב - 2.5 מליארד שקל.
 
שזה העלות של: בניית 6000 יח"ד לזוגות צעירים..
אז למה לאפשר ל-6000 משפחות חדשות לחיות בדירה בלי משכנתא חונקת או אצל ההורים,
עם עזרה של המדינה, כמו כל מדינה שפויה כולל הקפטליסטיות ביותר, אם אפשר בלחץ לוביסטים
של חברות התשתיות בבעלות הטייקונים לזרוק את הכסף על עוד מחלף ענק ומיותר עם מנהרות.
אה ובצפון אחרי צי מליארד שקל על צומת גולני השומם, בבנייה עכשיו עוד שני מחלפים במליארד שקל
נוספים. הידד. נערי האוצר מקצצים בחינוך, בדיור ציבורי, ברווחה - אבל לכבישים ואספלט הכסף נשפך
וכי למה? כי נערי האוצר שופכים תקציבים ומבצעים הפרטות לידי החברות שאחרכך יעסיקו אותם.
 
 
לפתוח לך את פינת "תפוזו עצבני"?
17/10/14 17:45
123צפיות
נא לא לשרשר הודעות בלתי רלוונטיות לשרשור התשתיות.
ההודעה הזו מאד רלוונטית היא מדברת על נושא השרשור מחלף הראל
17/10/14 18:08
97צפיות
בזבוז עתק נוסף לחברת התשתיות שאחרכך נערי האוצר יתקבלו לנהל אותה.
 
נושא השרשור אינו מחלף הראל אלא מנהרה 4.
17/10/14 18:15
86צפיות
אין לי בעיה עקרונית אם תפתח שרשור נפרד שבו תביע את עמדתך בסוגיית השקעות המדינה בפרויקטי התשתיות ובכללן מחלף הראל.
עדיף פשוט להתעלם מטרולים
17/10/14 19:12
82צפיות
יימאס להם לדבר אל הקיר והם יילכו לפורום יונית לוי.
שזה במילים אחרות: "הבה נמשיך לנסות להשתיק כל דעה אחרת"
17/10/14 19:29
79צפיות
כמעט שכחתי שהפורום נשלט על ידי מהנדסי תחבורה שעבורם כל ביקורת אחרת היא סדין אדום.
הודעות מהסוג הנ"ל עלולות להביא לחסימתך.
17/10/14 19:43
79צפיות
כבר הבהרתי היטב שאין להנהלת הפורום בעיה עם הצגת תפישת עולמך בלשון ראויה ובמינון שאינו גולש להצפה.
ורק לידיעתך, איש מבין הנהלת הפורום אינו מהנדס תחבורה, ולמיטב ידיעתי, אין כזה גם בין גולשיו.
º
למה שלא תחסום את מי שאחרי כל הודעה שלי רושם "טרול"?
17/10/14 20:03
25צפיות
º
פניות בנושאי ניהול יש להפנות רק באמצעות תיבת המסרים.
17/10/14 21:15
23צפיות
יש את 443 ותהיה עוד שנתיים רכבת. לא צריך שום שדרוג ובטח לא
18/10/14 11:20
164צפיות
בחלופה הכי יקרה שכוללת מנהרות מיותרות כדי לקצר דקה (כן 60 שניות = 200 מליון שקל)
הזוי לגמרה
º
ועל הבטיחות של הכביש הקיים חשבת?
18/10/14 12:32
54צפיות
º
אל תענה לטרול, הוא מנסה להציף את הפורום וכך להרוס אותו
18/10/14 17:28
30צפיות
º
תפוזו, די. לא כולם צריכים לסבול את השטויות שלך גם כאן
18/10/14 16:23
30צפיות
º
תתעלם ממנו והוא יעזוב
18/10/14 17:32
28צפיות
Milano - מטרו, הכיכר המרכזית ואתריה, וכמה תמונות נוספות.
15/10/14 17:09
149צפיות
ביום השני לטיול היה גשום, אז בחרנו את הטיול היומי שהתאים למזג אוויר כזה - מסע רכבתי למילאנו, נסיעה קצרה במטרו שם, וביקור באטרקציה מקורה מסויימת (שתסוקר בהמשך). בניגוד לטיול בשוויץ שם הכל הוכתב לנו בדיוק של לו"ז רכבת בטיול הזה המלון בקומו ורשת התחבורה שם היו נקודת מוצא מצויינת למספר טיולי יום שונים. הכרטיס השבועי שקנינו בתחילת הטיול היה תקף הן לרכבת למילאנו והן במטרו של מילאנו, הפס המגנטי פעל בשערים כפי שהפס המגנטי הבריטי פועל בהתאמה מלאה בין הרשת הארצית לרשת התחתית, וזאת בטכנולוגיה "טיפשה" בת מספר עשורים. 
Milano - מעבר לקו הירוק M2 בתחנת קדורנה
הודעה זו מכילה תמונות
15/10/14 17:21
181צפיות
אנחנו השתמשנו בקו האדום, M1, כדי להגיע לכיכר הדואומו, אבל בתחנת התחתית של קדורנה יש קו נוסף. המעבר בין התחנה הארצית לתחתית הוא ביציאה מהתחנה העילית - וביום גשום זה מצריך כמה שניות עם מטרייה. 
 
לגבי הכיתוב בשלט היציאה, באיטלקית SC היא כמו SH באנגלית, אוּשיטה. 
Milano רציף המטרו בתחנת קדורנה
הודעה זו מכילה תמונות
15/10/14 17:30
136צפיות
תמונה לכל צד, ניתן לראות את עיצוב התחנה כמנהרה מרובעת, העמודים באמצע התחנה בין המסילות וכל שרשראות שתפקידן כנראה למנוע מעבר. לפי הוויקיפדיה בקו 1 יש חישמול תחתי של 4 מסילות (שתי מסילות גלגלים ושתיים לחשמל) כמו בתחתית של לונדון. 
פסים ומסילות
16/10/14 18:35
31צפיות
שים לב שהחשמול במטרו במילאנו הוא של ארבעה פסים ולא ארבע מסילות - כל מסילה שם מורכבת מ-4 פסים, מתוכם 2 עבור הגלגלים ו-2 עבור החשמול. המסילה היא הדרך עליה נוסעת הרכבת (בעברית מסילה=דרך), רכבות בדרך כלל נוסעות על מסילות-ברזל, שכוללות פסים (בדרך כלל שניים).
Milano רכבת ברציף הנגדי
הודעה זו מכילה תמונות
15/10/14 17:37
114צפיות
ניתן להתרשם מהרכבת דרך העמודים. באמצע המערך הכפול יש שני תאי ניהוג, ביזבוז מקום שנובע ממערכים קצרים. 
 
סניף לונדון וודאי ישים לב לסמל מוכר, צלב סט' ג'ורג' האדום על רקע לבן (למי שאינם חברי הסניף: דגל אנגליה). זהו גם סמלה של העיר מילאנו, אם כי דוכסות מילאנו ההיסטורית, מלכי איטליה עד סוף מלחמת העולם השניה וכן קומו משתמשות בצלב לבן על רקע אדום. 
Milano - הרכבת שלנו מגיעה, רצף לצורך דיפדוף, קצת מטושטש.
הודעה זו מכילה תמונות
15/10/14 17:43
94צפיות
תחשבו על הרצף הבא כחוויה ולא כתיעוד מדוייק. התמונה הראשונה היא מהרצף הקודם כי הרכבת שלנו מגיעה בקצה השמאלי של התמונה.
Milano - מפת הקו, מדובקת בקרון.
הודעה זו מכילה תמונות
15/10/14 17:45
98צפיות
כפי שניתן לראות - לקו האדום במילאנו שתי שלוחות. 
Milano - גלריית ויטוריו עמנואלה II - רצף 1
הודעה זו מכילה תמונות
15/10/14 18:02
90צפיות
מבחינה ארכיטקטונית איפה להתחיל? מדובר במבנה מהמאה ה19 שנבנה כמרכז קניות יוקרתי. למעט הכיפה המרשימה שאר הגג בנוי בצורה שמזכירה תחנות רכבת מהעידן (אפילו בארץ יש את הסככות הקיטשיות בת"א האוניברסיטה שאמורות להזכיר את האדריכלות הזו) ומעביר את הטכנולוגיה הרכבתית של המהפיכה התעשייתית לסביבה עירונית ויוקרתית יותר. קצות רחובות ה"גלריה" פתוחים לרחובות העיר.
Milano - גלרייה ויטוריו עמונאלה II - רצף שני
הודעה זו מכילה תמונות
15/10/14 18:19
63צפיות
לא צילמתי את עדרי התיירים שבגלרייה, או את חנויות היוקרה שלה כי גם אלו וגם אלו המוניים מספיק. את מגן האצולה שבלב הגלרייה לא הצלחתי לצלם בלי שיעמדו עליו (ואכן - זו הנקודה הטובה ביותר לצלם ממנה את הכיפה אז תמיד יעמדו עליו), ולבתי הקפה שם היה טריק מגעיל במיוחד - ב 3 בצהריים הם סירבו למכור קפה ועוגה או גלידות (מה שמתאים לארוחת תה אנגלית) אלא התעקשו שעל-מנת לשבת שם נצטרך לאכול ארוחת צהריים, מה שלא התאים לנו אז יצאנו משם, מצאנו אספרססו-בר עם קפה, וגם אפאגאטו. 
Milano חשמלית ושמה 1500
הודעה זו מכילה תמונות
15/10/14 18:27
78צפיות
בעת בירור המסלול עליתי על העובדה שיש חשמליות היסטוריות כאלו במילאנו. משאירים אותן במסלולים מסויימים במרכז העיר. הן משנת 1928 והנה הערך הוויקיפדי. תהנו מהרצף. 
אופס - הערך פה:
15/10/14 18:31
39צפיות
Milano כיכר הדואומו
הודעה זו מכילה תמונות
15/10/14 18:41
77צפיות
כאמור - יעד ליום סגריר, ולכן מיהרנו למטרו, שהאיטלקים הצליחו לחפור בסמיכות גדולה כל-כך לקתדרלה ההיסטורית. 
º
וכמובן, זוהי התפאורה לספרו האחרון של דן בראון.
19/10/14 22:42
3צפיות
Milano - מפות רשת שונות ברציף וברכבת
הודעה זו מכילה תמונות
15/10/14 19:07
75צפיות
מילאנו היא המרכז הכלכלי של איטליה, שם יושבת הבורסה ולא מפליא שמערכת המטרו שלה גדולה יותר מזו של רומא (שלה שני קווים פעילים בלבד). 
מפה סכמטית כולל רכבות פרבריות
מפה גאוגרפית
מפה סכמטית - מטרו בלבד
Milano - הרציף בתחנת הדואמו
הודעה זו מכילה תמונות
15/10/14 19:37
60צפיות
עיצוב די פונקציונאלי, מזכיר איכשהו את מנהרת שומרי ההר בהר הצופים (בעצם - המנהרה ההיא רחבה יותר, 2 נתיבים בכל כיוון לפחות), ולמען האמת לא ברור לי מדוע יש אנשים שחושבים שמשהו כזה הוא מעבר ליכולתה של מדינת ישראל.  
Milano תחנת קדורנה - הלוח ושערי הרציפים
הודעה זו מכילה תמונות
15/10/14 19:57
55צפיות
התחנה היא תחנת טרמינל, ולכן השערים נמצאים בצד אחד של כל הרציפים. 
 
כשהגענו לתחנה היתה המתנה של כמעט חצי שעה לרכבת שלנו לקומו, וכשהיא יצאה לדרכה היא היתה עמוסה בסטודנטים שלקחו אותה ממילאנו לפרבריה הצפוניים שעל המסלול. לטעמי הצפיפות מחד (ברכבת דו-קומתית) וחוסר התדירות מאידך מעידים לא על "יעילות" אלא על פוטנציאל מבוזבז. אם הנוסעים ממלאים את הרכבת האחת לשעה - כמה אנשים שלא מוכנים לנסוע בתדירות הזו מהווים פוטנציאל עבור הקו אם יבוא פעם בחצי שעה ? בגלל הצפיפות לא צילמתי ברכבת עצמה.
לוח הרציפים (הרציף לקומו לא מופיע)
Como הרכבת בתחנת קומו נורד לאגו, ותחנת האוטובוסים של קומו.
הודעה זו מכילה תמונות
15/10/14 20:06
80צפיות
אחרי שעה בערך חזרנו לקומו, התחנה היתה במרחק הליכה מהמלון. 
 
בטיול צהריים ברחובות מצאתי את מודל הפנדולינו. 
הרכבת בתחנת קומו נורד לאגו
תחנת האוטובוסים של קומו
מי רוצה להביא פנדולינו לארץ?
Como "מפגש" רכבת ואוטובוס, ויה ברטינלי / מסילת קומו נורד.
הודעה זו מכילה תמונות
15/10/14 20:13
92צפיות
בדומה לעיקרון של דרך הרכבת בירושלים כך מסילת קומו נורד (תחנותיה האחרונות נקראות כך לפני שמן הספציפי) עוברת בין שני כבישים, שבמקרה הזה נחשבים לשני רחובות נפרדים.  
 
הנה רכבת קומותיים עם חישמול עילי חולפת על פני התנועה, למרות קרבת החישמולת לבניינים קומו היא יעד תיירותי משגשג.
Como הרכבת ממשיכה במסילה שבין הרחובות
הודעה זו מכילה תמונות
15/10/14 20:19
73צפיות
כדי שהעסק יעבוד במנגנון ההחלפה הוספתי את התמונה האחרונה מהרצף שעבר.
Como המסילה, ללא פארק, כולל רכבת.
הודעה זו מכילה תמונות
15/10/14 20:27
76צפיות
בסוף המסילה יש מפלג, בתחנת קומו נורד לאגו יש כארבעה רציפים. 
אל תהיה עצלן.
19/10/14 22:44
6צפיות
תמונות איכותיות יש להעלות מקסימום בשלישיות. התצוגה האנכית הזו זוועתית והורסת את כל הטעם בתמונות.
לטעמי זה רצף תנועה (הרכבת בסוף המסילה) וחלופה ל gif
19/10/14 22:50
5צפיות
 
 
Como - המסילה ללא פארק (אבל יש כמה עצים ואפילו שיחים) 2.
הודעה זו מכילה תמונות
15/10/14 20:33
72צפיות
זהו אינו רצף, אלו תמונות נפרדות. 
 
הפוסט הזה מוקדש לכל מסקרי פארק המסילה בירושלים. 
Como - קתדרלה מחשמלת !
הודעה זו מכילה תמונות
15/10/14 20:44
82צפיות
בביקור קודם בפירנצה נאמר לי ששדירה מסויימת נבנתה על תוואי חומות העיר, כשהן הוסרו במאה ה19. יתכן שזה ההסבר לכך שהמסילה לקומו עוברת קרוב כל-כך לקתדרלה (דואומו) שם. זוהי הכיכר שממזרח לקדתרלה ויש שם גם תאטרון. בנסיעה לעיר די התפלאנו לראות את הדואומו בעת ההאטה בדרך לתחנת קומו, אבל עם הזמן התרגלנו לציון הדרך הזה.
 
לצערי יש לי 3 תמונות ולא 4, כך שמדובר בגלילה ולא ברצף.
Como שתי תמונות של מפלג התחנה ומפגש הכביש.
הודעה זו מכילה תמונות
15/10/14 20:51
89צפיות
לכל ה"חיפאים" למיניהם - בטוח לחלוטין ללכת מתחת לחישמולת עילית של רכבות קומותיים כבדות. זה עומד בתקינות האיחוד האירופאי.
מפלג או מפלגים...
16/10/14 18:15
35צפיות
תודה רבה על התמונות המעניינות.
 
שים לב שבתמונה העליונה כאן רואים שלושה מפלגים בכניסה לתחנה, ולא אחד, וסביר להניח גם שאלו לא כל המפלגים בתחנה זו.
זוהי תחנת טרמינל, מה שיש בכניסה זה מה שיש.
17/10/14 03:18
22צפיות
בצידה הצפוני הרציפים מתחברים למדרכה אחת שממנה אפשר לצאת לרחוב.
 
קצת קשה לראות את זה בתמונה שצילמתי מקומו-נורד-לאגו, אבל רואים פגושים וגדרות מול הרכבת שצילמתי וברציפים שמשמאל.
 
את ההערות הלשוניות ממנכ"ל מוזיאון הרכבת כמובן שאני מקבל. אני בדרך כלל חושב על העניין הזה באנגלית ומתרגם.
תחנת קומו נורד לאגו
17/10/14 09:07
14צפיות
אם לדייק בלשון, אזי תפקידי הוא מנהל המוזיאון, ולא מנכ"ל (המוזיאון הוא מחלקה בתוך  חברת רכבת ישראל בע"מ, לה יש כמובן מנכ"ל).
 
עשיתי בדיקה קצרה באינטרנט, ובתחנה הספציפית הזו יש לפחות עוד מפלג אחד, שלא רואים בתמונתך - ניתן לראות זאת בקושי כאן משמאל ויותר ברור בתמונת הלוויין (למשל באתר של מישלן, חפש 22100 Como). מפלג זה נמצא בקו הראשי השמאלי (המערבי) ומשרת שלוחה לכיוון דרום, שכנראה שימשה פעם למטענים וכיום לאחסון ביניים של קרונות (מקוקלים?)
התאטרון של קומו, ו"תפאורה" של אופרה
הודעה זו מכילה תמונות
15/10/14 20:58
65צפיות
כל זה צולם פחות ממאה מטר מהמסילה, בכיכר הצד המזרחי של הקתדרלה. לנוף שלום.
תאטרון
תפאורה
Como מטוס ים (אגם) בשמי העיר
הודעה זו מכילה תמונות
15/10/14 21:04
89צפיות
מהתדירות שלו (ורואים אותו בכל שעות היום) אני מניח שמדובר במטוס לתיירים, אך לא פירסמו אותו במלון או במוקדי התחבורה אז אינני יודע מי הוא ומה הוא. גם בבוקר הוא חלף מעל לעיר, אך אסתפק ברצף הזה. 
 
השירשור הבא יתחיל בנסיעה קצת פטאצ'ית.  
º
תודה
15/10/14 22:21
10צפיות
תודה רבה על הדיווח השני, איך הם חיים עם קווי החשמולת הללו...
16/10/14 02:04
84צפיות
קומו כנראה איזור ממש מכוער.  
אכן, אזור מכוער כמו תושבו המפורסם ג'ורג' קלוני.
16/10/14 02:11
69צפיות
אני חושב שהם הקימו קתדרלה כדי להתפלל נגד החוטים.
 
גם השירשור הבא יעבור באזור עם חיווט עילי, וזה שאחריו יהיה באגם המפורסם עצמו.
 
איך שרדנו שם 5 לילות אינני יודע :)
º
מקוה שהנזק הפסיכולוגי אינו רב מדי ושתוכלו לחזור לשגרה...
16/10/14 10:03
23צפיות
זהירות, יש עוד כיעור להביא לפורום.
17/10/14 03:23
24צפיות
בשירשור הבא הפטאץ' עוד יחגוג... הטעות בכוונה.
º
תודה רבה על השרשור והתמונות!
19/10/14 22:48
2צפיות
ארגון פתחון לב

החגים כבר כאן!

880 אלף ילדים ישארו רעבים ללא עזרתכם. בואו לתרום להם עכשיו >>


עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


Flix
מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה