בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
רגע לפני שנכנסים לתוך הפורום:
נכון שיש כבר גננים ממין זכר, אך הפניה היא עדיין לגננות
ממין נקבה (כי הן הרוב, ובדמוקרטיה הרוב קובע):
בפורום הגננות קבוצה הולכת וגדלה של חברות המאמינות כי יצירת סביבה ווירטואלית, בה תינתן האפשרות לפתיחת דיונים מקצועיים, שיחות ושיתוף בהתלבטויות, תוביל לצמיחה והרחבת הידע של כל אחת מאיתנו.
היכולת שלנו לדבר אחת עם השנייה לשתף ולהלין על אירועים וחוויות מהעבודה בגן. מקום שבו נוכל לפתוח ללא היסוס או חשש לחשיפה את הקשיים הקשורים ביחסים בין ובתוך הצוות. לקבל תמיכה זו מזו באשר לדרכים שבחרנו לפתור בעיות שהתעוררו, בין אנשי הצוות לבין ההורים או בין הגננות לגורמים מקצועיים שמחוץ לגן. ולעיתים עיצה או תמיכה בפיתרון קושי בהתמודדות עם קשיים בהם נתקלים הילדים.
הפורום במובנים רבים הוא חדר המורים החסר כל כך לגננות העובדות רוב הזמן לבדן. את הקולגות הן פוגשות לעיתים בהשתלמויות או כנסים, בשום מפגש מאלה אי אפשר לדוחח באמת. כאן בבית מול המחשב אנו מוצאות זמן לשתף ולהשתתף.

בפורום ניתן להביע רעיונות, דעות, מחשבות, רגשות, הגיגים, המלצות ואזהרות, כל אלה ימצאו דרכם בשרשורי הפורום לאורכה ולרוחבה של ארצינו הקטנה והאהובה. יש ודברינו הכתובים פה, יחצו, ימים ויבשות. לא אחת אנו פוגשים גננת ישראלית, העובדת עם ילדים יהודים או ישראלים גולים, המבקשת לשמור על קשר מקצועי ולבקש עזרה או תמיכה. לעיתים הורה תועה בארצות רחוקות המבקשת לקבל טיפ לשימור המסורת ולחינוך הילדים רחוק מכאן. לאלה שמורה לנו פינה חמה והן יודעות כי, בלב חפץ, יקבלו כל עזרה שנוכל לתת.

כגננות , לכל אחת גישה חינוכית אותה גיבשה במהלך שנות לימודיה ועוד יותר במשך שנות עבודתה, ומכאן שתהינה הגישות שונות ומיוחדות המיחדות כל אחת מאיתנו. אני מכבדת כל אחת מהגישות החינוכיות אותה בחרתן ואותה גיבשתן. אני מאמינה שיש מקום להשמעת דיעות שונות ומגוונות. ככל שנשמע ונקרא, כך נחכים.
מקווה שתיהנו לשהות כאן ושהזמן אותו תבלו איתנו יהיה לכן לתועלת. ושההתמקצעות שלנו תביא לשיפור החינוך לגיל הרך בישראל.

גננת חדשה
27/07/14 17:29
65צפיות
שלום,
בשנה הקרובה אהיה גננת לראשונה, גננת משלימה. על אף שהתנסיתי בגנים שונים, מעולם לא הייתי "הגננת". 
אשמח לעצות, טיפים, לאיך להכין עצמי לקראת תחילת השנה. התחלתי לחשוב על פעילויות היכרות, אך בנוסף אשמח לשמוע כל רעיון או עצה מגננות מנוסות כמוכן.
 
תודה רבה :)
ברוכה הבאה ובהצלחה
27/07/14 17:46
47צפיות
תנסי להיות כמה שיותר את ולשלב את עצמך בכל דבר בגן-החל מעיצוב וכלה בתכנים. פשוט תהיי את!
 
ממליצה לפני כל נושא או קבוצת נושאים, לשבת וללמוד את הנושאים, לחפש רעיונות פה בפורום או באתרים שונים ולהכין תוכנית עבודה מפורטת כך שאת יודעת מה תעשי בכל יום ובכל מפגש.
 
הטיפים שלי :
 
להיות מוכנה עם תוכנית מגירה-מה עושים אם משהו במפגש לא עובד? תמיד כדאי שתהיה תוכנית מגירה
 
לעשות תיאום ציפיות מול המפקחת, מול הצוות שאיתך,מול ההורים.
 
לחפש תמיד איך לייחד את עצמך בתור גננת-אם זה ביצירות מיוחדות (לא חייבים כל יום, אבל תנסי לחשוב מחוץ לקופסא), אם זה בהתנהלות מסוימת מול הורים (עדכון שבועי, תמונות להורים, דף מעקב יומי).
 
המון בהצלחה ואנחנו פה בשבילך
 
קודם כל תודה רבה רבה
27/07/14 17:48
29צפיות
תודה על התגובה המהירה!
שאלה נוספת - עבודה מול הורים כגון עדכון, תמונות וכו' זה אינו דבר ששמור רק לגננת האם?
אופס, התפספס לי שאת גננת משלימה
27/07/14 18:01
27צפיות
אז הטיפ הכי חשוב בעיני זה להיות כמה שיותר מתואמת עם גננת האם.
לשאול מראש מה הנושא הבא, לבדוק מה הציפיות שלה ממך ומה הציפיות שלך ממנה.
 
לעבוד יד ביד וממש להשלים אותה, כך שיהיה ברור שאתן באותו ראש-זה לא פשוט אבל אפשרי
º
תודה רבה!!
29/07/14 11:38
2צפיות
חמשת החושים
27/07/14 00:14
30צפיות
לימוד על חמשת החושים לגיל טרום חובה וחובה וכן פעילויות ועבודות יצירה
שותים בגן
23/07/14 22:12
98צפיות
איך אתן מעודדות שתיית מים בגן

האם אתן עושות הפסקות מים יזומות

האם אתן נותנות בגן משהו אחר חוץ ממים-מיץ פטל/מיץ ענבים/אחר
נושא כאוב..
25/07/14 16:07
61צפיות
אצלי חלק מהילדים לא כ"כ שותים.. אנחנו עושים הפסקות מים יזומות.. ומשתדלות שהמים יהיו זמינים כמה שאפשר.. אבל זה לא כ"כ עוזר.
יש אצלי שלושה ילדים ששותים פטל בלבד.. אני לא מביאה לשאר הילדים פטל.. אני חושבת שזה הרגל גרוע..
*יש לציין שאני עובדת עם ילדים על הספקטרום האוטיסטי.. וכל הנושא הזה של שתייה ואוכל זה נושא רגיש ביותר. במיוחד אצל הילדים שיש לי עכשיו
למה הם שותים פטל בלבד?
25/07/14 17:50
36צפיות
זה הגיע מההורים? מה שאר ההורים חושבים על זה? האם הילדים האחרים רוצים גם לשתות כמו האחרים? בגן רגיל אני מניחה שכן היו שמים לב וירצו.
כיוון שהם לא מוכנים לשתות מים
26/07/14 16:40
36צפיות
אפילו לא קצת..
מההורים כמובן.

יש אצלי שני ילדים שמנסים לשתות מהכוסות שלהם אבל אנחנו מונעים את זה.
צריכה עזרה +שיתוף בהכנות לסוף שנה :)
25/07/14 16:29
54צפיות
אני אקדים ואומר שאני גננת ל-8 ילדים מופלאים בגילאי 2 וחצי-3 שנמצאים על הרצף האוטיסטי.
לאחר הרבה חשיבה.. אני מתכננת לעשות שתי תחנות בתחילת המסיבה. כל תחנה בחדר.
חדר אחד פעילות קצף (על מזרונים, ומתקני ג'ימבורי) וחדר חושך עם אולטרה סגול ובועות סבון..
אני צריכה רעיונות לחדר חושך... חשבתי על נייר גרוס בתוך צלחת/קופסא.. אני רוצה לשים דפים על הקיר ומדבקות זוהרות.. מה עוד אפשר לעשות?

אחרי התחנות נעשה מפגש קצר (שיר הברווזים+ שני שירי קיץ+ מתנות+ ושיר סיום) אח"כ מצגת וברכות..


במקביל לתחנות יהיה בגן כיבוד ושתייה ומשחקים לילדים שלא ירצו להשתתף בתחנות או שיהיה להם קשה עם עומס האנשים..
אני מאוד חוששת מהמסיבה.. לילדים יהיה קשה.. ואני מאוד מתלבטת אם לעשות את זה.
מצד שני יש בכל זאת סיכוי שזה ילך טוב..
האופציה השנייה זה ארוחת בוקר עם ההורים ואז מפגש+מצגת.. הבעיה שחלק מהילדים מאוד בעייתים באוכל..
מה דעתכם? יש כאן גננות לילדים  על הספקטרום??
הייתי הולכת על משהו מוכר לילדים כך שירגישו
25/07/14 17:52
28צפיות
חיבור וזה יהיה להם מוכר ונגיש.

אולי תשתפי לגבי אילו דברים את עובדת איתם וזה יעזור לנו לעזור לך

אני גננת בגן רגיל כך שלא יודעת אם זה יילך טוב או לא-מקווה שמישהי פה בתחום החינוך המיוחד ותוכל לעזור יותר.
היי
26/07/14 15:51
12צפיות
אני לא גננת לילדים בספקטרום אבל בגן שלי היו כמה ילדים שהיו על הספקטרום אז אנסה לעזור...
דבר ראשון התחנות - האם חשבת על זה עד הסוף?
כוונתי - קצף זו פעילות מלכלכת וגם בועות סבון.
לעשות בתחילת הפעילות תחנות מלכלכות יכול לחזור אליך כמו בומרנג כי ההורים ירצו לנקות את הילדים לפני המפגש והחדר יכול להיות שהתלכלך. נכון שאפשר לנקות אבל זה מאריך את הפעילות ואני לא יודעת איך הילדים אצלך יגיבו לפעילות ארוכה.
שנית הילדים - איך הם ? חוץ מהאוכל כלומר. הם אוהבים מוסיקה? אם תעשי פעילות הורה וילד הם יהנו או שיהיה להם קשה?
אני מניחה שאת רוצה את התחנות/ארוחת הבוקר כדי שיהיה פעילות עד שכולם יגיעו , נכון?
איך הילדים אצלך יגיבו לפעילות ארוכה? כלומר מפגש+מצגת (מה יש במצגת) ארוחת בוקר והכל.
אולי כדי לעשות את המסיבה בסימן "יום בחיי הגן" כלומר לדמות את היום כמה שאפשר לסדר יום רגיל רק עם ההורים ובמפגש ה"רגיל"  לעשות את מסיבת הסיום. ככה זה גם יהיה סדר יום מוכר לילדים.
לא יודעת, נשמע לך הגיוני?
לווח פעיל לבני שנה וחצי
24/07/14 17:50
61צפיות
היי בנות, יש לכן רעיונות ללוח פעיל לני שנה וחצי- שנתיים לקיץ או לחגי תשרי?

כרגע הילדים מקמטים הכרטיסיות והן מתבלות מהר מאוד...
אשמח להברקה... : )
אולי לאפשר את השימוש בלוח הפעיל רק כאשר
24/07/14 20:38
53צפיות
יש איש צוות צמוד אליהם?

עשית לכרטיסיות למינציה?
כן.. וכל העבודה הלכה פייפן קימטו הכל ונאלצתי
24/07/14 22:10
38צפיות
לזרוק .
מי אמר שצריך לוח פעיל לגילאים שכאלו ?
26/07/14 09:47
31צפיות
אני הייתי משתמשת בחפצים נגישים שקשורים לקיץ או לחגי תשרי
כמו גלגלי ים כדורי ים כובעי שמש מסוגים שונים משקפי שמש וכו'
גני מונטסורי ברעות מודיעין
25/07/14 06:03
49צפיות
ילדים עם פוטנציאל
אנו מחפשים גננת וסייעת לגני מונטסורי
תנאים מעולים למתאימות

דרושות/דרושים:
24/07/14 14:09
36צפיות
(מקוה שבסדר לפרסם):

לאשכול גנים יחודיים סרעות דרושות גננות וסייעות. למתאימות תנאים מצויינים.

לפרטים נא ליצור קשר עם יעל רון: 052-5118902
למעון שיקומי במכון להתפתחות הילד תה"ש דרושות גננות וסייעות
05/08/14 21:37
5צפיות

למעון שיקומי במכון להתפתחות הילד תל השומר דרושות גננות וסייעות עם ניסיון.
עדיפות לניסיון בחינוך המיוחד.
תנאים סוציאלים מצויינים למתאימים.
לפרטים: נא לשלוח קורות חיים לשני פרידמן לפקס 03-5303184 או למייל shany.frydman@sheba.health.gov.il 
המודעה פונה לגברים ונשים כאחד.
 
זמינות להורים
22/07/14 17:36
73צפיות
בימים שבהם הטכנולוגיה מתפתחת עוד ועוד וכולנו הפכנו להיות האח הגדול, באיזשהו מקום... מאוד קל להשיג אנשים.
אם פעם הפלא הגדול היה לדבר ב- , עכשיו אס אמ אסים זה כבר פאסה, ויש התכתבויות בוואטסאפ, קבוצות בפייסבוק וכו'.

באיזו מידה אתם נגישים להורים בגן מבחינת זמינות-במהלך יום העבודה ולאחר שעות העבודה

האם ההורים מתקשרים/מסמסים לכן
עד איזו שעה אתן מאשרות להתקשר אליכן

איך אתן מציבות גבול להורים שעברו את הגבול ומתקשרים בשעות מאוחרות או הרבה פעמים
עונה ל-
22/07/14 23:02
60צפיות
אני יחסית מאוד זמינה להורים בגן.
מגבילה את שעות ההתקשרות עד תשע בערב- התירוץ הרשמי זה שאני מדברת שטויות אחרי השעה הזו

כשאני בגן אני תמיד מבקשת להימנע מטלפונים ומבקשת לסמס/לכתוב וואטסאפ אם זה אפשרי ולא דחוף. ההורים מתקשרים רק אם זה משהו דחוף או שבעייתי להסביר בוואטסאפ.

לגבי הצבת גבולות- אני מראש מגדירה את שעות ואופן ההתקשרות. אם לא מתאים לי-אני מתנצלת ומבקשת לדחות את השיחה למועד אחר.

אם מתקשרים שוב ושוב בשעות מאוחרות ויודעת שזה משהו שסובל דיחוי- אני מסננת... בסוף הם מסיקים את המסקנות בעצמם
דרכי תקשורת
26/07/14 21:59
18צפיות
טוב... כשמתקשרים עליי אני עונה אם זה נוח לי ואם לא אז לא.
דרכי תקשורת - יש את הטלפון בגן ויש את הנייד שלי.
בקשר לזמנים... לא יודעת , תלוי סיטואציה.
אם למשל אני רואה שלא שמו מספיק חיתולים בתיק או ווטאבר אני יכולה לסמס שאימא/אבא שחסר ויביאו.
אותו דבר אם ילד נראה לי חלושס ואני לא נשארת אחרי הצהריים.
זה לא שאני לא סומכת על הצוות שיגיד , פשוט ראיתי שיש הורים שזה עדיף שזה יבוא ממני כי אחרת הם בוחרים לשכוח.
יש מייל של הגן ואני שולחת להורים הודעות ממנו.
יש הורים שיותר נוח להם להתכתב איתי במייל ואני מאפשרת את זה.
לא אוהבת וואטאפ, לא יודעת, זה מלחיץ אותי .
בקשר לשעות - שוב - נוח לי אני עונה , לא נוח אני מסננת.
גבולות - עכשיו אם כל האזעקות למשל ביקשתי מהורים שלא יתקשרו/יסמסו בזמן האזעקה.
אחרי שאנחנו נכנסים ויושבים במרחב המוגן אני מסמסת לכל ההורים שהכל בסדר אבל באחת האזעקות נוצר מצב שכולם ניסו להתקשר ומרוב הטלפונים לא הצלחתי לסמס וזה הלחיץ את שאר ההורים שלא התקשרו. אחרי זה ביקשתי שלא יתקשרו ויחכו שנסמס להם.
תואר ראשון בחינוך לגיל הרך - מסלול גננות
22/07/14 14:30
86צפיות
שלום לכולם,
אני מתחילה לימודי גננות באוקטובר הקרוב במכללת אחווה.
מי שיודעת \ מכירה אשמח להתייחסותכן -
איך אופי הלימודים במכללה?
האם ההשתלבות בסטאזים קלה יחסית או שמערימים קשיים מטעם משרד החינוך?
לאחר סיום התואר (עוד רחוק אבל טוב לדעת) - איך מתבצעת ההשתלבות בגני עיריה ובכללי כיצד מחושב השכר?

תודה רבה לכולם

והמשך יום נעים ושקט
אורנית
לא מכירה כל כך את המכללה
22/07/14 17:32
40צפיות
אבל אישית לנו מאוד עזרו עם הפנייה למפקחות כדי להתחיל סטאז'-אם בטיפים של הרכזת הפדגוגית ואם עזרה יותר גדולה של למי ללכת בדיוק, מה כדאי להביא ולומר וכו'.

בהצלחה
שאלות בקשר לגני החינוך המיוחד בת"א
20/07/14 23:12
57צפיות

היי. יש לי כמה שאלות לגננות בגני החינוך המיוחד.  
אני אם חד הורית לבת 3.8 שנכנסת בשנה הבאה לגן עיכוב התפתחותי, בעיקר בגלל בעיית דיספרקציה. היא התקבלה לגן ע"ב (או כ"ב) בשכונת ביצרון, ברח' ביצרון 10.
1. מישהי מכירה את הגן? למיטב ידיעתי הוא חדש.
2. אני מעוניינת שהיא תיכנס לגן שברח' דפנה 15 או לבית אברמס. מישהי מכירה את הגנים האלה מבחינת אפיון הילדים?

3. מניסיונכן – האם ערעורים על שיבוצים מתקבלים?
4. האם קרה פעם שגן לא שובץ למועדונית כלשהי?
5. מה עדיף – לרשום למועדונית שמורכבת רק מילדי חינוך מיוחד או מועדונית משולבת?
6. מה דעתכן על תפקוד מערך ההסעות של החינוך המיוחד? אני מעדיפה לקחת אותה בעצמי.

אשמח לקבל תובנות נוספות על החינוך המיוחד בת"א ובכלל.  תודה
לא מכירה גנים בתל אביב
21/07/14 06:05
37צפיות
מקווה שיעזרו לך פה, אולי שווה גם לכתוב בשרשור מסגרות בפורום "הורים לפעוטות".
מנסה לעזור כגננת רגילה בת"א
21/07/14 08:54
45צפיות
שולחת לך קישור לחינוך המיוחד בעיריית ת"א.
יש שם טלפונים ופקס,וטופס בקשה לשינוי השיבוץ,
ונראה לי שזכותך כהורה לפנות ולבקש.
אבל=קחי בחשבון שבחינוך המיוחד לכל גן ייעוד אחר: שפתי,רגשי,פיגור,מוטורי,
כך שלא בטוח שהגן שאת רוצה מתאים לקושי של בתך.
מניסיון בגנים הרגילים=יש נכונות להתחשב ברצון ההורים.
אין גנים ללא צהרונים.אם לא בגן עצמו=אז גן אחר קרוב.
אין לי מידע/ניסיון נוסף בחינוך המיוחד.
בהצלחה:)

http://www.tel-aviv.gov.il/Tolive/Education/Pages/...
º
תודה
21/07/14 10:28
13צפיות
נסי לשאול בפורום הגדול למורים וגננות
21/07/14 14:42
26צפיות
http://www.orianit.org/gan/forum/forum_topics.asp?...
או לדבר עם הגננת  של הגן בו את מעוניינת
שאלות בקשר לגני עיכוב התפתחותי בת"א
21/07/14 13:02
18צפיות
אני מבקשת לענות גם בפרטי.
אני מת"א, אם חד הורית לילדה בת 3.8, שתחל בשנה הבאה ללמוד בגן עיכוב התפתחותי.
לבתי יש דיספרקציה והיא זקוקה לחיזוק בתחומים השפתי והמוטוריקה הגסה. מבחינה קוגניטיבית והתנהגותית היא בסדר.
אני מעוניינת להכניס אותה לגן עיכוב התפתחותי שברח' דפנה 15, או לבית אברמס (בו הייתי ביום הפתוח), במקום לגן אליו שובצה.
כדי שאוכל להחליט אם לערער על השיבוץ: האם מישהו מכיר את הגנים שברח' דפנה ובבית אברמס ויודע מהם מאפייני הילדים? הכוונה היא לגיל הכניסה, רמת העיכוב ההתפתחותי שממנו הם סובלים והפונקציות שפועלות במקומות אלה.
תודה. אני מבקשת לענות גם בפרטי.
מסיבת סיום
20/07/14 22:18
40צפיות
שלום לכולן,
בבקשהההה, אין לי מסיבת סיום, עקב המצב, רק היום חזרנו לגן ולא הספקתי לעשות חזרות על המסיבה שתכננתי, המסיבה ב 3/8 ואין לי כלום.
מאוד מאוד אשמח לרעיונות משהו שמתאים לילדים בני 2 וחצי ואוכל ל הסתדר ממחר ועד 3/8
תודה מראש
אנחנו עשינו בנושא שירי ילדות-ההורים מאוד
21/07/14 06:07
45צפיות
התלהבו

-השירים המשחקים
-דג זהב
- במדינת הגמדים
-ניגון מיוחד לכיפה אדומה
-אדון שוקו

מקווה שהצלחתי לעזור
משפט יפה לקיר הגן
20/07/14 21:03
77צפיות
היי,
אני עוזבת את עבודתי כסייעת בצהרון פרטי לאחר שנתיים מקסימות ומלאות עשייה וסיפוק
חשבתי להביא לבוסית (המדהימה) שלי מתנה- קולאז תמונות גדול שיודפס על קנבס ובו תמונות של ילדי הצהרון, הפעילויות וכו' ולכתוב עם התמונות משפט יפה.
אני לא כל כך יודעת מה מתאים (הוא יתלה על קיר הצהרון כמובן) אשמח לרעיונות ( :
תודה רבה מראש!
אולי "אם יוצאים מגיעים למקומות נפלאים..."
21/07/14 06:04
56צפיות
מתוך "דר סוס".

אחד הספרים הכי אהובים עליי,מלווה אותי המון זמן.
פרסום הגן
19/07/14 21:47
73צפיות
מנהלי/ות הגן- איך אתם מפרסמים את הגן במקומון/מפה לאוזן/פרסום אחר

מה עובד אצלכם ומביא הורים פוטנציאלים לגן

האם אתם מפרסמים/מוסרים מידע על מחירים בטלפון

מהי רשימת העשה ואל תעשה שלכם בענייני פרסום הגן
כשפתחתי את הגן חילקתי פלאיירים
26/07/14 20:10
17צפיות
ופירסמתי באתר המקומי.
מאז (בספטמבר פותחת שנה רביעית ) לא הייתי צריכה לפרסם שוב, הכל מפה לאוזן והורים שממשיכים עם אחים
הדילמה השבועית
19/07/14 08:16
103צפיות
דילמה ברוח המלחמה :

האם תפעילו גן אחה"צ במידה ולא ניתן לפנות את הילדים/להשכיב לישון במקלט/ממ"ד או שתבקשו שיבואו לאסוף טרם שינת הצהריים
חצי יום
19/07/14 14:13
70צפיות
אצלנו אין אפשרות להשכיב לשנ''צ את כלהילדים יחד בממ''ד.
כשערים ויושבים, בדוחק, זה עוד מתאפשר.
כרגעהמצב בעירי לא ממש מתוח... היו 3 אזעקות בסופ''ש שעבר ואזעקה+יירוט מוקדם בבוקר לפני שבוע (שבועיים? כבר לא בטוחה...) ומאז כלום.
המצב כרגע שיש 2-3 משפחות שמבחירתן לוקחות את הילדים כל יום בצהריים בגלל המצב.
לאחריםהודענו שבמקרה של 2 אזעקות ומעלה במהלך בוקר בגן - ההורים יתבקשו לקחת את הילדים בצהריים כי אין מקום בממ''ד לשינה.
מאז לא היה כלום, אז מתנהלים כרגיל.  

עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


Flix
מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה