לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
רגע לפני שנכנסים לתוך הפורום:
נכון שיש כבר גננים ממין זכר, אך הפניה היא עדיין לגננות
ממין נקבה (כי הן הרוב, ובדמוקרטיה הרוב קובע):
בפורום הגננות קבוצה הולכת וגדלה של חברות המאמינות כי יצירת סביבה ווירטואלית, בה תינתן האפשרות לפתיחת דיונים מקצועיים, שיחות ושיתוף בהתלבטויות, תוביל לצמיחה והרחבת הידע של כל אחת מאיתנו.
היכולת שלנו לדבר אחת עם השנייה לשתף ולהלין על אירועים וחוויות מהעבודה בגן. מקום שבו נוכל לפתוח ללא היסוס או חשש לחשיפה את הקשיים הקשורים ביחסים בין ובתוך הצוות. לקבל תמיכה זו מזו באשר לדרכים שבחרנו לפתור בעיות שהתעוררו, בין אנשי הצוות לבין ההורים או בין הגננות לגורמים מקצועיים שמחוץ לגן. ולעיתים עיצה או תמיכה בפיתרון קושי בהתמודדות עם קשיים בהם נתקלים הילדים.
הפורום במובנים רבים הוא חדר המורים החסר כל כך לגננות העובדות רוב הזמן לבדן. את הקולגות הן פוגשות לעיתים בהשתלמויות או כנסים, בשום מפגש מאלה אי אפשר לדוחח באמת. כאן בבית מול המחשב אנו מוצאות זמן לשתף ולהשתתף.

בפורום ניתן להביע רעיונות, דעות, מחשבות, רגשות, הגיגים, המלצות ואזהרות, כל אלה ימצאו דרכם בשרשורי הפורום לאורכה ולרוחבה של ארצינו הקטנה והאהובה. יש ודברינו הכתובים פה, יחצו, ימים ויבשות. לא אחת אנו פוגשים גננת ישראלית, העובדת עם ילדים יהודים או ישראלים גולים, המבקשת לשמור על קשר מקצועי ולבקש עזרה או תמיכה. לעיתים הורה תועה בארצות רחוקות המבקשת לקבל טיפ לשימור המסורת ולחינוך הילדים רחוק מכאן. לאלה שמורה לנו פינה חמה והן יודעות כי, בלב חפץ, יקבלו כל עזרה שנוכל לתת.

כגננות , לכל אחת גישה חינוכית אותה גיבשה במהלך שנות לימודיה ועוד יותר במשך שנות עבודתה, ומכאן שתהינה הגישות שונות ומיוחדות המיחדות כל אחת מאיתנו. אני מכבדת כל אחת מהגישות החינוכיות אותה בחרתן ואותה גיבשתן. אני מאמינה שיש מקום להשמעת דיעות שונות ומגוונות. ככל שנשמע ונקרא, כך נחכים.
מקווה שתיהנו לשהות כאן ושהזמן אותו תבלו איתנו יהיה לכן לתועלת. ושההתמקצעות שלנו תביא לשיפור החינוך לגיל הרך בישראל.

 ברוכים הבאים וברוכות הבאות לפורום "גננות וצוותי חינוך בגן"
הפורום מיועד לכלל אנשי החינוך בגן הילדים: גננות,סייעות, מרפאות בעיסוק וכל מי שלוקח חלק פעיל בהתנהלות הגן.
כמו כן, אנו מזמינים הורים להתייעץ לגבי מסגרות הגן השונות והתפתחות הילד מתוך נסיוננו כאנשי חינוך (אך אין מדובר בתחליף לייעוץ מקצועי רלוונטי).
 
הודעה חדשה

שרשור מסכם לחנוכה- הגיע הזמן לשתף
17/12/14 04:02
74צפיות
מזמינה כל אחד ואחת ממכם לשתף ולו ברעיון אחד לפחות של יצירה ו/או מפגש בנושא חג החנוכה.
 
תזכרו שיום אחד אתם משתפים וביום אחר- אתם מקבלים משיתוף של אחרים
 
חג אורים שמח
ריקוד פנסים
17/12/14 08:53
96צפיות
אין לי תמונה [יש רק סרטונים]=אבל אנסה לתאר במילים:
"מציירים" על הרצפה חנוכיה בעזרת מסקינטייפ זוהר צבעוני.
נותנים לילדים פנסים,ורוקדים מסביב ל"ציור" את הריקוד המסורתי: "באנו חושך לגרש".
בתום הריקוד- [כמובן באופן מאורגן]-כל ילד מניח את הפנס שלו על החנוכיה המצויירת.
ואז מכבים את החושך,מדליקים אולטרה,ו"החנוכיה" דולקת! אפקט מהמם!
נשמע מקסים! שאלה קצת מטומטמת
17/12/14 14:09
52צפיות
אבל אחרי זה איך את מורידה את המסקנטייפ הזה?
 
אני זוכרת שבאחד הגנים שעבדתי בהם המורה למוסיקה שמה מסקנטייפ כמו של החדר האטום על הריצפה ולא הצלחנו להוריד את זה.
לא יכלנו להוריד ישר כי היא ביקשה להשאיר לשיעורים הקרובים-זה היה איום ונורא!
זה יורד בקלות!יש סרט מיוחד לרצפה...
17/12/14 16:30
40צפיות
לא להתקמצן.
לקנות מהסוג הטוב,שמתקלף בצ'יק...
פעילות תנועתית
17/12/14 12:37
78צפיות
הכנתי כרטיסיות שציירתי של סמלי החג - סביבון, סופגניה, כד... ולכל סמל הכנתי כמה כרטיסיות, למשל כד עם ידית אחת וכד עם שתי ידיות.
הפעלתי שיר כלשהו של חנוכה וכדי שיהיה מספיק מרחב לילדים לפעול, הזמנתי בכל פעם שורה אחרת של ילדים (יושבים בצורת ח'). הילדים הסתובבו בין הכרטיסיות וכשעצרתי את המוזיקה, כל ילד נעמד ליד כרטיסיה ועשה תנועה שמתאימה לסמל שבכרטיסיה - למשל נר עם ידיים למעלה כלהבה. אחרי שני סיבובים הזמנתי את השורה הבאה וכך הלאה. בכל פעם שיקפתי את התנועות שעשו הילדים "וואו! יש לנו פה שלוש סופגניות טעימות טעימות, ופה יש לנו כד אחד עם ידית אחת וכד נוסף עם שתי ידיות" וכך הלאה.
העברתי את הפעילות גם אצל גן חובה וגם אצל טרום ובשניהם הפעילות עבדה ממש טוב, הילדים נהנו ורצו עוד סיבוב ועוד סיבוב.
º
נשמח אם תצרפי את הכרטיסיות
17/12/14 13:07
29צפיות
º
מקסים ומצטרפת לאנדרומדה- נשמח לכרטיסיות
17/12/14 14:10
27צפיות
המחזתי לילדים את סיפור נס פח השמן..!
19/12/14 21:11
30צפיות
הם היו קשובים בדממה (היו בשוק!)
 
בניתי מקוביות הגן את בית המקדש, ושמתי חנוכייה (כי אין לי מנורה) וכד גדול
הסברתי להם איך היהודים מלאו את החנוכיה בשמן כל יום והדליקו אותה
ואז באו היוונים ושברו את בית המקדש (את הקיר קוביות), שברו את הכדים/ שפכו את השמן,
ואז חיפשנו איך להדליק את המנורה ומצאנו כד קטן בין ההריסות שהספיק ל 8 ימים..
 
הילדים היו מרותקים לסיפור!
נשמע מקסים!
19/12/14 21:49
16צפיות
תודה על השיתוף
אור וחושך בחג החנוכה...
21/12/14 16:12
32צפיות
במסגרת חג החנוכה- ובעצם במסגרת כל חג- אני בוחרת תמיד אלמנט אחד מתוך כלל הדברים ובהם מתמקדת.. אני מאמינה בלמידת עומק, ומעדיפה במקום ללמד את הכל- שטוח, להתמקד באחד האלמנטים ובו להעמיק.
רעיונות להתמקדות: סביבון- נשוא שיווי משקל, נועה סיבובית וכו'
חנוכיה- כל מה שקשור למספר 8, סימטריה, וכו'
השנה בחרתי להתמקד באור וחשוך
התחלנו בנס כד השמן והסיפור הסטורי,
דברנו על המשמעות של המנורה כאור- לא רק במובן הפיזי אלא במובן של אור לגויים, מכאן יצאנו לשיח עמוק וחוצה תחומים על נושא האור והחושך
שחקנו משחקי אור וחושך, דברנו על אור וחושך במטאפרות למצבים רגשיים (אור- שמחה, חושך- עצב) והמחשנו את זה (גם) דרך השיר "מזמור לילה" של לאה גודברג
 
בפינת הספרייה התמקדנו באורה אייל ודרך "לילה חשוך אחד" דברנו שוב על חושך ואור
רעיונות יפים,אבל אפשר להציע לילדים לבחור בנושא ממוקד.
21/12/14 20:25
22צפיות
אצלנו יש דיאגרמה-כל ילד בוחר איזה סמל  מעוניין לחקור [בכל נושא זה אפשרי].
ואז מחלקת אותם לקבוצות,מכינים שאלות חקר[מה רוצים לדעת,ללמוד]=וכל ילד עונה בעזרת הוריו
על שאלה שבחר ומשתף את שאר הילדים [=למידת עמיתים].
כך זה פותר את הגננת לתת תשובות מיידיות לכל דבר [אני לא יודעת הכל]!
ולעיתים אני מוסיפה על תשובותיהם...
º
אנחנו לא סותרות..
21/12/14 22:05
6צפיות
אבל לא נתת לילדים לבחור-את בחרת עבורם
21/12/14 22:09
12צפיות
לעסוק באור וחושך,שזה לגיטימי.
פשוט הצעתי אופציה נוספת=שהם יוכלו לבחור מבין אופציות מוצעות.
בהחלט אופציה נוספת והיא מעולה!!
21/12/14 22:29
11צפיות
סתם לא הבנתי למה "אבל"...
היי בנות
18/12/14 00:44
93צפיות
מה שלום כולן?
אחרי שחרשנו טוב טוב על חנוכה... צריך לחשוב ולתכנן את הנושא הבא....
למרות שבעבר לא העברתי את הנושא של ביאליק, אני חושבת שהשנה אני כן אעביר אותו... ולמה?
אני רוצה לפתוח את ספריית הגן להשאלת ספרים לילדים... ולפני כן רציתי להעביר את נושא הספר- איך לשמור על הספר, לקרוא בו וכו וכו.. ולעשות "שבוע ספר" מתחבר עם הנושא של ביאליק...
אגב- בסיום הנושא שיתחיל ביום ראשון הקרוב ויסתיים ביום שישי אני רוצה לעשות מפגש להורים- "מסיבת ספר", ובאותו יום תפתח הספרייה.
בחגיגת ספר חשבתי לקרוא סיפור, לעשות הפעלה סביב הסיפור, להזמין את ההורים בשעה 11 לקשט את תיקי הספר, כמובן- עם עוגה בצורת ספר..
מה אני מבקשת מכן .. בעצם?
עזרה כמובן!
במה?
ברעיונות!
איך אתן מעבירות את ביאליק?
הרעיון הוא רק את השירים ואת התוכן של השירים?
איזה יצירות אתן עושות?
חגיגת ספר- יש עוד רעיונות למישהי?
איזה סיפור הייתן לוקחות לפעילות? אני חשבתי על כובע קסמים ואז גם נקשט כובעים....
 
אשמח לשיתופים, רעיונות וכל מה שיכול לעזור....
תודה רבה רבה לכן
וחג שמח כמובן
שיהיו לך חיים ארוכים, יקירה
18/12/14 01:18
58צפיות
בדיוק באתי לפתוח שרשור בנושא ביאליק, השגת אותי
 
אז אשרשר לפה כל מה שיש לי בנושא הספר וביאליק... מזמינה את כולם להצטרף עם רעיונות, המלצות והצעות.
º
נושא הספר
18/12/14 01:18
41צפיות
º
תוכנית עבודה בנושא הספר
18/12/14 01:19
63צפיות
º
רשימת ספרים מומלצים
18/12/14 01:21
28צפיות
רעיונות ליצירת המחשות לסיפורים שונים- מומלץ בחום!
18/12/14 01:22
45צפיות
אספתי כל מיני רעיונות להמחשת סיפורים שונים- עשיתי את רוב הדברים וזה היה להיט.
יש חלק מהדברים שאפשר להכין עם הילדודס בגן.
º
משחק הזיכרון- עטיפות ספרים שהילדים מכירים
18/12/14 01:24
28צפיות
חוקי הספריה
18/12/14 01:26
19צפיות
אני גזרתי נגזרת של ספר גדול מנייר של בלוק ציור וממש ציירתי קווים כמו דפים של ספר ועל זה הדבקתי את חוקי הספריה ועברנו עליהם, וזה היה תלוי ליד הספריה.
º
חיים נחמן ביאליק
18/12/14 01:27
35צפיות
º
תוכנית עבודה-ביאליק
18/12/14 01:29
60צפיות
מעולה! מזכיר לי מאוד את התכנית שאני בניתי. שאלה
19/12/14 20:40
25צפיות
לאיזה גילאים העברת את הפריסה הזאת?
 
ותודה שוב (:
º
2-3
19/12/14 21:26
7צפיות
º
תמונה של ביאליק
18/12/14 01:30
35צפיות
וואו...... אשרי הפורום הזה שיש את פרפרי אהבה ושאר הגננות....
18/12/14 22:51
35צפיות
תודה רבה רבה !!
 
איזה כיף לנו שיש את הפורום הזה... תודה על השיתוף והרעיונות...
זה מאוד עוזר לי ואני בטוחה שלשאר הבנות!!
 
יש לי שאלה:
אני מרגישה שכבר מיציתי את חנוכה..
האם אני יכולה להתחיל את נושא הספר כבר ביום ראשון למרות שאנחנו עדיין בחנוכה?
 
מתי מתחילים את נושא ביאליק?
אני חשבתי להתחיל בשבוע הספר "סופרים ומשוררים".(שבוע). משם באופן טבעי להגיע לביאליק.. (שבוע) כלומר עד ה 2/1 לסיים את הספר ולהתחיל את הפרדס והחורף.
 
איך זה נשמע?
 
שוב תודה רבההההה
 
אני אישית מעדיפה לא להתחיל נושא באמצ"ש
19/12/14 03:06
34צפיות
אפשר לעשות דברים כלליים שלא קשורים לנושא ספציפי- להקריא סיפור ולעשות פעילות סביבו, לעשות פעילות תנועתית כללית, לשחק משחקים שונים עם הילדים.
 
התכנון שלך נשמע טוב
אשמח לעצתכן גננות יקרות
17/12/14 19:38
102צפיות
נכדתי ילדה מקסימה וחכמה מבקרת בגן טרום חובה. היא בת 4
אני מתרשמת שהילדה לא נהנית בגן. 
הצעתי לבת שלי לשוחח עם הגננת לא ממקום של לחפש אשמים אלא ממקום של לעזור לילדונת.
וחשבתי על אפשרות לתת לילדה תפקידים בגן שיגרמו לה להרגיש טוב ורצון להגיע לגן.
אשמח אם תוכלו לכתוב לי רעיונות לתפקידים שאפשר להטיל על נכדתי .
תודתי מראש
כמה שאלות מקדימות=לצורך הבהרה
17/12/14 20:25
69צפיות
למה את מתכוונת באמירה: "הילדה לא נהנית בגן?"  האם גם האמא שלה שותפה לתחושתך?
האם חל שינוי מתחילת שנה,או שזה משהו סטטי להרגשתך?
מה הילדה מספרת על הגן? האם יש משהו בגן,שהיא כן נהנית ממנו?
צריך לברר אם "חוסר ההנאה" נובע מקטע חברתי/רגשי/אירוע ספציפי שקרה בגן/סיבה אחרת???
מתפקידה של האם לשוחח עם הגננת ולהבהיר את הנל'.
לא הייתי קופצת ישר למסקנות.תנו לגננת להציע פתרונות משלה במסגרת הגן.
זו שגיאה מאוד נפוצה  לקפוץ מהמצוי לרצוי.
תודה על ההתעניינות
17/12/14 20:33
59צפיות
אני נציגה של האמא - הבת שלי לצורך השאלה כאן.
הבת שלי מודעת לכך שהילדה לא נהנית בגן ולא רוצה בבוקר ללכת לגן.
זו ילדה שבשנה שעברה חיכתה ללכת לגן כי היא מאוד נהנתה. מכל הבחינות.
השנה טוב לה מבחינה חברתית - היא רכשה חברות חדשות, היא נפגשת איתן אחר הצהריים מהבחינה הזו הכל בסדר.
כששואלים אותה איך היה בגן? או מנסים יותר למקד אותה - היא עונה תשובות שניתן להבין שהיא לא נהנית.
לדוגמה: למדתם היום על חנוכה? לא... 
איך היה לך בגן - משעמם...
ועכשיו לפרט שנמנעתי מלהכנס אליו ובכל זאת... הגננת משדרת המון קור וריחוק.
איני יודעת אם זה רק כלפי נכדתי כי הבת שלי מאוד שקופה ולא יודעת להעמיד פנים ומראה את אי שביעות הרצון שלה מהגן...
או שזה נובע בגלל אופיה של הגננת.... 
הבת שלי שוחחה איתה בעבר כי הבעיה היא לא מהיום
והתשובה הייתה שהיא תשים לב... 
אבל חלפו כבר למעלה משלושה חודשים ומבחינת הגננת לא נעשה דבר
היא עדין חושבת ועדין שמה לב...
לכן אני חושבת שכדאי להגיע לשיחה עם הגננת עם  הצעות לביצוע.
לא ממקום של לפגוע חלילה בגננת אלא ממקום של לעזור לה לחשוב בכלל ולעזור לנכדתי בפרט.
 
 
דברים שרואים מכאן,לא רואים משם...
17/12/14 21:03
53צפיות
האם הגננת"מודה" שיש בעייה עם הילדה בגן? יכול להיות שמבחינתה-הכל תקין!
אם משהו לא תקין בתיפקודה בגן=מחובתה של הגננת למצוא פתרונות בשיתוף ההורים.
 בשיחה -צריך לשים על השולחן באופן ממוקד- מה בדיוק מפריע לכם בנוגע לילדה.
לתת לגננת להציע רעיונות ,ורק אם אין לה =אז אתם יכולים להציע=עזרה לגננת
או לסייעת בסידור הגן, הגשת חומרי עבודה ליצירה,חלוקת אביזרים לילדים במפגש או איסוף שלהם.
מאמינה שאפשר להשיג תוצאות בשיחה פתוחה וגלויה:)
בהצלחה!
 
 
º
תודה רבה
17/12/14 21:54
17צפיות
יכול להיות שבתך, כלומר אם הילדה, מראה לנכדתך
17/12/14 23:32
53צפיות
את חוסר שביעות רצונה ולכן הילדה באנטי?
 
אני חושבת שכדאי לבקש שיחה של הגננת עם אם הילדה ולבקש לשמוע את ההתרשמות שלה ממנה ולהאיר לתשומת ליבה שהילדה חוזרת מוטרדת הבייתה ולא מספרת הרבה על מה שקורה בגן ו/או טוענת שמשעמם לה.
 
לגבי תפקידים אפשריים- תורנית ניקיון, תורנית אביזרים שהגננת מחלקת- לחלק ולאסוף, תורנית ספריה.
אישית לא ממליצה לבקש שהיא תהיה באופן קבוע התורנית של משהו כי זה יבדיל אותה משאר הילדים אבל אולי כן לבקש מהגננת שתשים לב אליה יותר ותפעיל אותה כך שהילדה תרגיש חשובה.
 
לשנות את האופי של הגננת לצערנו אי אפשר, ומקווה באמת שהיא תגדיל ראש ותקבל את ההארות- חשוב לא להתקיף אותה אלא לבוא באמת מתוך הרצון לעזור לילדה.
אני לא יודעת אם הבת שלי משדרת
18/12/14 14:36
40צפיות
אי שביעות רצון ליד הילדה. קשה לי להאמין.
אבל אני כן יודעת שילדים נוספים בגן מרגישים כמו נכדתי.
והמטרה שלנו היא לעזור לילדה לסיים בהרגשה טובה את שנת הלימודים
זוית נוספת להסתכל על המקרה--
18/12/14 22:45
34צפיות
יכול להיות/ יתכן/אולי שנכדתך הבינה שהיא "מפעילה" אותך ואת ביתך כשהיא מספרת כמה משעמם ולא כיף היה לה בגן???
הילדים מאוד חכמים!
שימי לב למעגליות: נכדתך מבינה שהיא משיגה תשומת לב מביתך, שאלות, שיחה בעיניין ואז היא ממשיכה לטעון לשעמום וחוסר כיף (כמובן שזה נעשה באופן לא מודע)... מבחינת נכדתך יש לה רווח עצום בכך שהיא מפעילה את בתך.  בתך- אמא מודאגת, מחפשת לפתור את הבעיה... איך? שיחה עם הגננת, שיתוף איתך ועם כל הסביבה (והנכדה קולטת הכל!!!!, גם את המסרים הלא מילוליים בין בתך ובין הגננת). הגננת מצידה מרגישה נאשמת, מותקפת, ולכן מגיבה בהתגוננות.... מה שלא תורם ליחסים ולאוירה בין הבת, הגננת והנכדה.
 
מה כן אפשר לעשות?
כשבתך שואלת את הנכדה איך היה בגן, וזו מספרת לה לא כיף ומשעמם... שבתך תשאל:
ומה כן היה כיף בגן?
תספרי לי משהו שכן היה כיף בגן?
(ואם היא תגיד- כלום לא היה כיף), את יכולה לומר לה- אני בטוחה שאם תחשבי חזק חזק תמצאי מה היה כיף.
כשהיא שואלת למדת על חנוכה והנכדה עונה לא.. אז תשאלו אותה- על מה כן למדתם?
 
מהצד השני- כשהיא מספרת שהיה משעמם ולא כיף, לא להרחיב  ולהתעסק בזה, כי אז זה גדל...
מיד לשאול- מה כן היה כיף..?
היה כיף בחצר?  במפגש? ביצירה?
וכו וכו וכו
 
מה דעתך- אפרת???
חשבנו גם על אפשרות כזו
19/12/14 15:59
32צפיות
הבת שלי ביקשה ממנה שתספר על דברים טובים שהיו בגן.
והיא  מציינת כל הזמן את עבודת היצירה שהיא עושה ואת המשחקים עם החברות.
לגבי התכנים כלום.
לגבי אינטראקציה כלשהי עם הגננת - כלום.
חשוב לי להדגיש שזו ילדה חדורת מוטיבציה וסקרנות ללמידה.
יש לנו מדד להשוואה מהגן הקודם שהיא ביקרה בו במשך שנתיים.
והיא פרחה שם. 
והשנה  זה לא נשמע ולא נראה טוב...
מוסיפה על חברותי החכמות ומעלה נקודה נוספת למחשבה
21/12/14 16:23
24צפיות
ילדים בני 4 שעוברים מגן פרטי לגן ערוני חווים לעיתים קושי במעבר מבחינת מה המיומנויות הנדרשות מהם חברתית
כתבת שהילדה רכשה חברות רבות וטוב לה חברתית אך האם זו גם התמונה שהגננת רואה?
ילדים רבים מדווחים על "שעמום" כשבעצם המילה הנכונה היא שקשה להם משהו
הם בגילם כמובן לא יודעים להביע את זה באופן מדוייק
יכול להיות שקשה לה להצטרף לקבוצת חברים משחקים, יכול להיות שקשה לה להיות מרוכזת לאורך זמן במפגש והיא מאבדת ריכוז ולכן "משתעממת" במפגש? יכול להיות שקשה לה במשחקי שולחן פדגוגיים להם הם נדרשים בכניסה לגן ולכן "משתעממת"
מנסה לאמר: שעמום היא מילה שהילדים מכירים, אבל לא תמיד- פילו לעיתים קרובות- לא מייצגת את הקושי האמיתי... בגן ילדים יש המון משחקים, המון גירויים, ולכן הסיכוי שמשעמם באמת הוא קטן...אלא שההתמודדות עם כל אלו דורשת מיומנויות שיש ללמוד אותן.. ואולי העדרן זה מה שגורם לקושי לעשות את הדברים הנדרשים ולכן "משעמם"
אני הייתי ממליצה לבוא לגננת ממקום אחרלגמרי:
הילדה מדווחת על שעמום ואנחנו מנסים לרואת האם יש קושי שמונע ממנה להצליח להנות מהגירויים/המגוון/המשחקים שיש... איך היא בשגרת סדר היום? במשחקי שולחן? במפגש? במשחק סוציודרמטי? לשמוע ממנה אם היא מתארת או רואה קשיים, או אם היא רואה תפקוד מיומן...
כל אלו יכולים לרמוז לכם- סבתא ואמא- מה באמת מתחבא מאחורי ה"שעמום" הזה....ולהגיב ותחדד מיומנויות היכן שצריך...
זה ממש אבל ממש לא הכיוון
21/12/14 20:56
20צפיות
של נכדתי... זה מרחק שנות אור מאופיה תוכנותיה ומיומנותיה של נכדתי.
לא מכירה את נכדתך כמובן
21/12/14 21:48
20צפיות
יחד עם זאת
הרבה פעמים נתקלתי במצב שהשעמום נובע למעשה מסוג של קושי
מזווית הגננת אנחנו רואות הרבה דברים שביית לא רואים
פשוט כי בגן יש ברמה הטכנית לגמרי- סיטואציות שבבית אין
(לחלוק עם עוד 30 ילדים, סדר יום נוקשה יותר, פחות אפשרות להגיד והתנהל ב"כן/לא בא לי" וכדומה)
מטבע הדברים...
סתם כתבתי ממקום של חומר למחשבה- כאמור- לא מכירה את נכדתך.
ברור לי שאת לא מכירה את נכדתי
23/12/14 15:26
14צפיות
כי אילו  היית מכירה אותה היית מבינה עד כמה הגננת שלה לא יעילה.. בלשון עדינה.
º
מהו מס' ילדים בטרום חובה, כאשר המבנה קראון?
18/12/14 18:34
22צפיות
לא מבינה בזה
19/12/14 03:06
15צפיות
ההמלצה שלי היא לפנות למחלקת חינוך בעירייה או למפקחת האחראית ולבדוק מולם. בהצלחה
תלוי בגודל הקרוון
19/12/14 08:31
21צפיות
מספר הילדים בגן,מתייחס לשטח בו הם שוהים במהלך היום!
יש תקן  לפי כמות ילדים על מטר מרובע.
כדאי למדוד ולברר ברשות,לפני שפונים לפיקוח המשרד...
 
טיפים לשימוש נכון במיתרי הקול
17/12/14 04:11
71צפיות
גננות ומורות משתמשות הרבה בפה ככלי עבודה- אנחנו מדברות אל הילדים, מדברות עם הסייעות, מדברות עם הורים וכו' .
לכאורה דיבור נראה כדבר פשוט ומשהו שעושים כל הזמן מבלי לחשוב יותר מידי אבל עלינו ללמוד לדבר בצורה נכונה כך שלא נאמץ את מיתרי הקול מעבר למה שצריך- דבר שיגרום לנו לצרידות ואפילו למצבים גרועים יותר.
 
אז... מה אפשר לעשות
שיעורי פיתוח קול- אני למדתי בעיקר כי אוהבת לשיר ורציתי לפתח את הצד המוסיקלי שבי, אבל טוענים ששיעורי פיתוח קול עוזרים מאוד בלימוד של כיצד משתמשים במיתרי הקול בצורה נכונה.
 
לא להכריח את עצמנו להשתעל או לכחכח בגרון.
 
יש כל מיני המלצות מעניינות לצרידות אצל ילדים (שיכול לעזור גם למבוגרים):
- הפרחת בועות סבון
-ניפוח בלונים
-למלא כוס מים ולנשוף בה תוך כדי עשיית בועות.
 
מכירים עוד שיטות/רעיונות לעודד שימוש נכון במיתרי הקול ומניעת צרידות אצל מבוגרים וילדים 
 
מקפיצה
17/12/14 23:45
25צפיות
היפ הופ הופ....
שאלת מליון דולר
21/12/14 22:08
14צפיות
אני חושבת שהתשובה הנכונה ביותר היא פשוט אימון אצל קלינאית תקשורת לשימוש נכון בקול
לא מצאתי שום דרך אחרת, וכנראה שאשאר צרודה עד שאפנה לעצמי זמן לקלינאית
או שתלכי לשיעור פיתוח קול
21/12/14 22:26
11צפיות
בין היתר חוץ מלשיר שירים שאוהבת במיוחד, עבדתי גם על דיבור נכון.
אצלי למשל הדיבור הוא בטון גבוה(לא צעקה, אבל קול חזק יחסית) ללא סיבה ולמדתי להנמיך את הטון לחצי ממה שהיה- משיג אותה מטרה.
מה קורה אני קורא - פינת המלצות ספרים
17/12/14 23:42
18צפיות
חולית10 מנהלת את פורום ספרות לילדים ונוער והסכימה להמליץ לנו על ספרים שונים שמתאימים לגיל הרך.
מזמינה אותכן להצטרף לפינה עם רעיונות לפעילויות ויצירה בעקבות הסיפורים וחוות דעתכן על הסיפורים השונים-במידה ואתן מכירות.
נפתלי ולאבאלי /2014
17/12/14 20:27
27צפיות
על הספר החדש  שולחת קישור .
 
º
תודה חולית, אין עלייך
17/12/14 23:34
5צפיות
"בוקר אחד "
16/12/14 07:01
55צפיות
לחברי הפורום 
הבטחתי לפרפרי האהבה ,להעלות מדי פעם קישורים להמלצות על ספרי ילדים חדשים .
מזמינה לקרוא . 
גיל יעד ילדי גן .
אענה על שאלות ברצון . 
רדו עם הסמן כלפי מטה .
בוקר טוב ויום נעים. 
תודה יקירה
16/12/14 14:07
26צפיות
ההמלצות שלך נפלאות.
 
הנה הקישור הישיר להודעה אצלך בפורום- http://www.tapuz.co.il/forums2008/ViewMsg.aspx?For...
 
אילו פעילויות היית ממליצה לעשות סביב הסיפור שנשמע ממש מתוק
פעילויות
16/12/14 17:19
41צפיות
חלק קטן 
שיחה -ובחלום   באיזה באיזה /חיה  היית בוחר לך לחבר . החלטתם לטייל ,לאן ? את מי עוד תפגשו. 
בדמיון לרגע תוכל ללהתחלף -באיז חיה מין החיות תבחר .ומדוע דוקא חיה זו?
ציור-  דפי צביעה- חיות בחירה.
עבודה תלת מימדית של אחת החיות חומרים גלילי נייר . הדרכה מתוך הספר של רינת הופר "גלילונה " 
תוך דגש בצבע /בד /על  אחד האיברים האהובים על הילד .
הצגת  ספרים בנושא החיות 
עזרה ברעיון..
17/12/14 19:40
42צפיות
היי לכולן,
עפ"י דרישה של המפקחת מחפשת רעיון למודל שיתופי בין מנהלת גן למשלימה.
אני עובדת עם גילאי 5-6 חינוך מיוחד(מעוכבי התפתחות)
אשמח אם למישהי יש רעיון לנושא שאפשר לעבוד בו יחד עם הגננת המשלימה וכיצד הייתן ממליצות למקד את שיתוף הפעולה.
 
בבקשה מחכה לרעיונות.. :)
תודה
תוכלי להרחיב מעט?
17/12/14 23:35
22צפיות
הכוונה לדרך חינוכית משותפת?
הכוונה לנושא משותף שתעבדו עליו וכל אחת תעבוד עליו בהיבט מסוים?
 
אולי לתת דוגמא וכך נוכל לעזור יותר
 
נושא משותף
21/12/14 22:14
11צפיות
זה צריך להיות נושא משותף ששתינו צריכות לעבוד עליו בשיתוף פעולה..
סיפור חנה זלדה
17/12/14 21:16
32צפיות
הי חברות.
אני מחפשת את הסיפור חנה זלדה.
יש אולי למישהי?
תודה :)
הסיפור עצמו ככתוב או כשיר?
17/12/14 23:25
24צפיות
שלחי לי במסר את המייל שלך אם צריכה את השיר עצמו.
בעוד מספר ימים אני עורכת מפגש בנושא חנוכה
14/12/14 11:11
120צפיות
בביתי, לגילאי 5.5-6. 
אחת הפעילויות המתוכננות, חבילה עוברת נשוא חידות לחנוכה,
אשמח לרעיונות לחידות בנושא, מותאם לגיל שציינתי. 
 
חג שמח! 
רעיון מקסים!!
14/12/14 14:22
64צפיות
יש לי ספר חידות קטן לחנוכה, כשאחזור יותר מאוחר אני אעלה את מה שכתוב בספר החידות-אולי זה יעזור לך.
 
ובנתיים:
אולי פה תקבלי רעיונות לחידות:
 
 
כנראה שבגלל האייפד אני לא מצליחה
14/12/14 16:30
29צפיות
לראות מה יש בקישור.
אסתכל מחר מהמשרד.
אשמח לקרוא אודות החידון שברשותך.
 
חג שמח
הצלחתי לפתוח את הקישור, החידון נהדר
15/12/14 10:46
20צפיות
בדיוק מה שחיפשתי. 
 
תודה! 
בשמחה
15/12/14 16:23
24צפיות
עדיין צריכה את החידות שכתובות לי?
לא הספקתי אתמול לכתוב...
סיימתי את המשימה בהצלחה
16/12/14 09:01
15צפיות
תודה רבה לך פרפרי אהבה !! 
בכיף מסכימה לכתוב לנו את החידון?
16/12/14 14:05
14צפיות
נראה לי יהיה מעניין לראות מי תדע את התשובות הכי מהר
סביבונים מיני מינים/ מירי צללזון
15/12/14 16:52
90צפיות
היי,
צריכה עזרה בבקשה.
רוצה להעביר בגן את הסיפור הנ"ל, 
אשמח לרעיונות לפעילויות לאחר הקראת הסיפור.
 
תודה :)
אולי פעילות תנועתית של הפעלת הילדים כסביבונים?
16/12/14 00:00
32צפיות
אפשר בהתחלה לתת להם הוראות איך להסתובב- סביבון גדול שמסתובב, סביבון קטן קטן, סביבון מקפץ וכו'
ואח"כ בזוגות- כל פעם מישהו אחר מבני הזוג מסובב את השני לפי ההוראות שלך.
מחפש שותפה לפתיחת גן ברמת גן
15/12/14 22:19
33צפיות
שלום לכולם, שמי אבירם ואני מתכנן לפתוח גן בספטמבר הקרוב באזור צומת עלית (שכונת ראשונים).
אני מחפש שותפה עם ניסיון כגננת מובילה אז אם את קוראת את זה ומרגישה שאת מתאימה או מכירה מישהיא מתאימה אשמח לשמוע.
יום טוב
|*|נפתח פורום מטבחים|*|
15/12/14 15:10
8צפיות
|בועה|חולמים על מטבח חדש לבית? קניתם דירה מקבלן ואתם רוצים לדעת איך לשדרג את המטבח מבלי לקרוע את הכיס?
בפורום מטבחים החדש של תפוז תוכלו לבשל לעצמכם את מטבח חלומותיכם בעזרת מומחים בתחום.

היכנסו כבר עכשיו:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumPage.aspx?f...


º
תלבושת סביבון יפייפיה 0508199151
17/12/14 10:37
15צפיות
תלבושת סביבון
הודעה זו מכילה תמונות
17/12/14 10:36
38צפיות
סביבון מיוחשד לחנוכה עבודת יד מושקעת ציבעוני ניתן להלבשה על הגוף קל ונוח גם כן לאיחסון מידה 60\60 במחיר 250
מחפשת מטפלת
15/12/14 09:23
42צפיות
שלום לכולן,
אני חפשת מטפלת באזור חיפה החל מסוף חודש פברואר לטיפול בתינוקת ולפעמים גם בילד בן 4 וחצי. השעות גמישות וכוללות עבודות בית קלות.
אשמח מאוד להמלצות
º
בהצלחה יקירה
15/12/14 16:24
21צפיות
יום הולדת לחנוכיה - שיר סיפור חדש לגיל הרך
14/12/14 23:26
64צפיות
שלום לכולן,
חג החנוכה קרב ובא
והחנוכיה מאוד מתרגשת
כי יש לה יום הולדת
וכמובן שהיא חוששת
שהחברים לא יגיעו למסיבה...
אבל הם דווקא כן הגיעו...
והיה שמח.
"יום הולדת לחנוכיה" - סיפור מאיר לחנוכה לגיל הרך.
מוזמנים לחוות טעימה ביוטיוב ובאתר של ליאת מזרחי רף.
ולשתף את הילדים.
חג חנוכה שמח!
פריסת נושא.
11/12/14 21:03
92צפיות
היי לכולן,
האם למישהי מכן יש פריסת נושא אני וגופי?(לגילאי 4-5)
המפקחת צריכה להגיע לצפות בי ואשמח מאוד אם מישהי יכולה לשתף בבקשה..
 
*ואם יש לכן גם בנושא חורף אז אשמח גם.
תודה מראש על כל עזרה בנושא!
 
העליתי כמה קבצים בנושא אני וגופי -לינק בהודעה...
11/12/14 21:34
71צפיות
 
ולגבי החורף- חשבתי שנפתח שרשור אבל מסתבר שלא, אז הנה פותחת רשמית
שרשור רעיונות למפגשים ויצירה בנושא חורף- מזמינה להצטרף
11/12/14 21:37
80צפיות
קובץ רעיונות מפגשים ויצירה בנושא חורף
º
דף צביעה מטריה
11/12/14 21:37
45צפיות
º
חורף- תוכנית עבודה מסודרת
11/12/14 21:39
57צפיות
º
פריטי לבוש לחורף- לניילן ולהציג במפגש
11/12/14 21:40
55צפיות
פרפרית!!! את אלופה!!!! תודה רבה רבה רבה על השיתוף
12/12/14 17:03
26צפיות
תודה רבה על השיתוף בתוכנית המפגשים...
זה לא מובן מאליו!!!
 
בשמחה
12/12/14 23:53
20צפיות
וכל הכבוד לך על הבעת ההערכה-זה מחמם את הלב.
בודאי! פרפרי אהבה!!!
18/12/14 00:50
6צפיות
ההוקרה מגיעה לך מכל הלב!!!
את עושה הרבה למעננו, משתפת, מייעצת, אכפת לך!!
כל הכבוד לך על ההשקעה והזמן שלך!!
אני מרגישה שאת התודה והערכה הרווחת ביושר!!
18/12/14 01:15
3צפיות
עושה זאת באהבה רבה ויותר מאשמח לראות את השיתופים,רעיונות ועצות של כולן פה.
 
שוב תודה ,זה לא ברור מאליו שחוזרים לומר תודה
º
מעולה!! שמרתי :) תודה תודה לך
13/12/14 20:34
12צפיות
º
בשמחה
13/12/14 23:36
5צפיות
שבלולים
14/12/14 19:12
22צפיות
לכול המעונינים 
מזמינה  להכנס לפורום "ספרות ילדים ונוער" .
ולעקוב אחר נושא חדש שעלה  "שבלולים". 
º
תודה רבהה!!!
17/12/14 19:29
4צפיות

עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


Flix
מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה