לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
רגע לפני שנכנסים לתוך הפורום:
נכון שיש כבר גננים ממין זכר, אך הפניה היא עדיין לגננות
ממין נקבה (כי הן הרוב, ובדמוקרטיה הרוב קובע):
בפורום הגננות קבוצה הולכת וגדלה של חברות המאמינות כי יצירת סביבה ווירטואלית, בה תינתן האפשרות לפתיחת דיונים מקצועיים, שיחות ושיתוף בהתלבטויות, תוביל לצמיחה והרחבת הידע של כל אחת מאיתנו.
היכולת שלנו לדבר אחת עם השנייה לשתף ולהלין על אירועים וחוויות מהעבודה בגן. מקום שבו נוכל לפתוח ללא היסוס או חשש לחשיפה את הקשיים הקשורים ביחסים בין ובתוך הצוות. לקבל תמיכה זו מזו באשר לדרכים שבחרנו לפתור בעיות שהתעוררו, בין אנשי הצוות לבין ההורים או בין הגננות לגורמים מקצועיים שמחוץ לגן. ולעיתים עיצה או תמיכה בפיתרון קושי בהתמודדות עם קשיים בהם נתקלים הילדים.
הפורום במובנים רבים הוא חדר המורים החסר כל כך לגננות העובדות רוב הזמן לבדן. את הקולגות הן פוגשות לעיתים בהשתלמויות או כנסים, בשום מפגש מאלה אי אפשר לדוחח באמת. כאן בבית מול המחשב אנו מוצאות זמן לשתף ולהשתתף.

בפורום ניתן להביע רעיונות, דעות, מחשבות, רגשות, הגיגים, המלצות ואזהרות, כל אלה ימצאו דרכם בשרשורי הפורום לאורכה ולרוחבה של ארצינו הקטנה והאהובה. יש ודברינו הכתובים פה, יחצו, ימים ויבשות. לא אחת אנו פוגשים גננת ישראלית, העובדת עם ילדים יהודים או ישראלים גולים, המבקשת לשמור על קשר מקצועי ולבקש עזרה או תמיכה. לעיתים הורה תועה בארצות רחוקות המבקשת לקבל טיפ לשימור המסורת ולחינוך הילדים רחוק מכאן. לאלה שמורה לנו פינה חמה והן יודעות כי, בלב חפץ, יקבלו כל עזרה שנוכל לתת.

כגננות , לכל אחת גישה חינוכית אותה גיבשה במהלך שנות לימודיה ועוד יותר במשך שנות עבודתה, ומכאן שתהינה הגישות שונות ומיוחדות המיחדות כל אחת מאיתנו. אני מכבדת כל אחת מהגישות החינוכיות אותה בחרתן ואותה גיבשתן. אני מאמינה שיש מקום להשמעת דיעות שונות ומגוונות. ככל שנשמע ונקרא, כך נחכים.
מקווה שתיהנו לשהות כאן ושהזמן אותו תבלו איתנו יהיה לכן לתועלת. ושההתמקצעות שלנו תביא לשיפור החינוך לגיל הרך בישראל.

 ברוכים הבאים וברוכות הבאות לפורום "גננות וצוותי חינוך בגן"
הפורום מיועד לכלל אנשי החינוך בגן הילדים: גננות,סייעות, מרפאות בעיסוק וכל מי שלוקח חלק פעיל בהתנהלות הגן.
כמו כן, אנו מזמינים הורים להתייעץ לגבי מסגרות הגן השונות והתפתחות הילד מתוך נסיוננו כאנשי חינוך (אך אין מדובר בתחליף לייעוץ מקצועי רלוונטי).
 
הודעה חדשה

שלום! איפה אפשר למצוא תמונות מספרות להדפסה?
16/09/14 07:40
34צפיות
אני צריכה תמונות פשוטות יפות כדי ללמד את הבת שלי לדבר. רצוי באינטרנט להדפסה או איפה לקנות?
גוגל אימג יעזור לך בהחלט
16/09/14 14:23
24צפיות
חול תיפול תיפול-חול בגן הילדים
14/09/14 12:14
142צפיות
האם יש לכן חול בגן
האם החול מכוסה כשהוא לא בשימוש או שהוא נמצא בשטח גדול
כל כמה זמן מחליפים את החול בגן
 
אילו כלים למשחק יש לכן לחול ובאיזו כמות-לכל ילד או כמה בודדים ומי שתפס-תפס מה קורה כשיש ילד שמאוד רוצה ואין כלי פנוי
איך אתם נכנסים לגן אחרי המשחק בחול-האם הילדים מנערים את הגוף להתנקות מהחול
 
וואייי.. כן וכמה שיותר
14/09/14 22:36
85צפיות
יש ארגז חול מכוסה כשלא בשימוש
בנוסף יש שולחן חול שבחורף בתוך הגן ליד הדלת, ובקיץ הופך להיות שולחן מים/ בוץ
מרטיבים את ארגז החול כל יום
יש כלי חול בכמות של 2/3 מהילדים
לטובת קישורים חברתיים- שיעבדו ביחד ושילמדו להתנהל בשיתוף פעולה
מתנערים מכף רגל עד ראש כולל חליצת נעליים
 
אישית מאוד אוהבת להכניס חול לשגרת הגן
ושולחן חול הוא MUST בעיני
רגע.. זה שאת כתבת אומר ש....
14/09/14 22:37
82צפיות
אנחנו מנהלות התכתבות קרוס-אטלנטית??
כיף שחזרת לכאן, באסה שהתרחקת מכאן
15/09/14 00:59
43צפיות
כן, אנחנו כבר בחו"ל, נכנסים לעניינים לאט לאט.
דברי איתי בפייס כשתהיי פנויה
אין חול- יש בוץ
15/09/14 22:15
46צפיות
אני דואגת שישפכו מים לארגז החול שיהיה יותר כיף לעבוד איתו.
החול תמיד מכוסה כולו שהוא לא בשימוש. אם אני חוזרת מיום חופש ומוצאת אותו לא מכוסה אני מתחרפנת.
העירייה מחליפה לנו את החול פעם בשנה ואני מבקשת מהגננים לגרוף אותו כל 3-4 שבועות.
 
יש הרבה דליים ומגרפות וכפות, אני לא יודעת באיזה יחס אבל אין תלונות.
 
אחרי המשחק בחול חייבים לנער חול מהגוף (בחורף גם מברישים את סוליית הנעליים עם מברשת קשה) ויש לי גם טיפ קטן. לניקוי של החול מהגפיים ניתן להשתמש במברשת ישנה של מטאטא. מוריד כמו קסם את כל החול (אני שונאת חול בגן כי הרצפה היא קרמיקה כזאת וזה מחליק מאוד)
בוקר טוב/ערב טוב למנהלת.
16/09/14 05:02
57צפיות
יש חול. מכוסה.מחליפים פעמיים בשנה.יש הרבה כלים.נראה לי ביחס של 1:1. כשיש כלי תפוס, אומרים לילד לבקש אותו כשהילד/ה שמשחקים יסיימו אותו.מציעים לו בינתיים משחק אחר.שוטפים ידיים לאחר המשחק, אבל עדיין נכנס חול לגן.משחק בחול בגילאי הגן, מאוד חשוב לדעתי.
º
מהו שכר גננת מוסמכת תואר ב.א. 25 שנות וותק
15/09/14 23:36
57צפיות
ערב טוב. אודה בבקשה לפירוט והסבר, מהו תפקידה של הסייעת
15/09/14 20:28
68צפיות
בצהרון?
מה מוטל עליה? ומה לא.
אודה מאוד לתשובות.
º
פעילויות,סיפורי בנושא הרימון
14/09/14 19:44
65צפיות
לאילו גילאים את מחפשת?
15/09/14 01:01
38צפיות
אני חושבת שיש למירי צללזון סיפור על הרימון-אולי שווה לחפש באינטרנט.
 
שרשור כרטיסי ברכה לראש השנה
10/09/14 18:11
142צפיות
אילו כרטיסי ברכה אתן מתכננות לעשות עם הילדים בגן
מזמינה אותכם להעלות לינקים לרעיונות, תמונות של כרטיסי ברכה שהילדים הכינו ותמונות שמצאתם באינטרנט .
 
החג מתקרב...איזה כיף
הכי פשוט והכי אמיתי
11/09/14 19:45
120צפיות
בריסטול לבן בגודל של כרטיס, הילדים ציירו בצד אחד ובצד השני אני כותבת את מה שאמרו, או אם צעירים מידי מוסיפה בפשטות ברכת חג מסורתית "שתהיה שנה מתוקה". מעטרת בעט זהב ומניילנת.
אפשר גם בצד אחד תמונה של הילד עם תפוח/רימון ובצד השני ציור שלו.
זה הכי קרוב לעבודה שהיא נטו שלהם וההורים הכי מעריכים את זה לטעמי....
אנחנו מכינים כרטיסים פשוטים
11/09/14 22:07
92צפיות
הילדים מקשטים ואני כותבת, העבודה היא שלהם, לא? אז עושים דברים שהם יכולים להכין לבד
אחכ כולנו הולכים יחד לתיבת הדואר ושולחים בהפתעה הורים
פעילות ראש השנה לטרום טרום
11/09/14 10:58
82צפיות
אשמח לרעיון לפעילויות ויצירה פשוטים לגילאי טרום טרום.
 
תודה!
ילד ננשך 14 פעמים
08/09/14 23:50
162צפיות
אתמול ראיתי באחד מערוצי החדשות כתבה על ילד בגן הילדים שננשך תוך יום 14 פעמים.
מה דעתכם על הסיפור הזה
 
ברור שנשיכות זה חלק מהתפתחות הילד וזה משהו שחווים-לפעמים כנושכים ולפעמים כננשכים.
אבל 14 פעמים בעיני זה מוגזם-איפה היה צוות הגן? במיוחד כשהנשיכות הגיעו אפילו לפנים,למיטב הבנתי...
 
איך אתן מתמודדות עם נשיכות בגן
ככלל- אני נוטה להמנע מבקורת על דברים שלא בקיאה בהם
09/09/14 00:08
103צפיות
נשמע אוים ונורא, אבל אי אפשר לדעת מה באמת קרה שם
וכקולגה לבקר גננת על דברים שאני לא באמת יודעת, נראה לי פשוט לא הוגן
(גם בלי קשר למקצוע אני נמנעת אבל על אחת כמה וכמה כשזה כלכך רגיש ונפיץ...)
בגדול, מסכימה איתך...
10/09/14 07:45
77צפיות
ולא הייתי מתרגשת אם היה מדובר בפחות נשיכות.
אבל בעיני זה מוגזם ומעלה שאלות לגבי מקום הימצאו של צוות הגן...
 
גם לי קרה שהיו נשיכות והרבה בגן. אפילו קרה שילד מסוים נשך ילד אחר בלי הפסקה ובמקרה כזה אני פשוט לוקחת אחריות על הילד הנושך ומצמידה אליי. לא נותנת הזדמנות שזה ימשיך.
 
ברור שאנחנו רק בני אדם ונשיכות זה משהו שקורה בגן ילדים וזה חלק מההתפתחות, אבל... 14 נשיכות מעוררות הרבה שאלות,לא?
נשמע איום ונורא, אבל לא יודעת מה קרה.
09/09/14 05:20
86צפיות
לא תמיד ידיעות בתקשורת אמינות בעיניי.אני מושיבה ילד נושך בצד,אומרת לו בתקיפות שאסור לנשוך, ואז הילד/ה חוזרים לפעילות אחרי שמבקשים סליחה מהננשך.כמובן שמתייחסת גם לילד הננשך.
פעם אמרו לי שלדרוש מהילד לבקש סליחה לא פותר כלום
10/09/14 07:48
79צפיות
אני לא מסכימה עם זה-אני חושבת שזה מאוד חשוב מבחינה חינוכית-ערכית ללמד את הילדים שחשוב להתנצל.
זה כמובן לא מספיק רק להתנצל, צריך גם להרחיק במיוחד כדי להרגיע את הילד הנושך והננשך.
 
אני לא כל כך מאמינה למספר
15/09/14 22:17
26צפיות
החדשות אוהבות לנפח כל דבר.
אני אישית הייתי בודקת את סף הכאב של הילד, משהו לא נורמלי אם הוא ננשך 14 פעמים ואף גננת/מטפלת לא שמה לב. אולי הוא לא חש כאב וננשך מתחת לחולצה וזה יותר מדאיג מהנשיכה עצמה.
ארוחת צהריים בגן, גילאי 3-4
08/09/14 11:30
126צפיות
על אלו הרגלים וכללים חשוב לדעתכם להקפיד?
איך להקנות אותם לילדים?
וכיצד לנהוג כשילד "מפר" את הכללים?
אודה מאוד על תשובתכם.
בתאבון
08/09/14 14:45
96צפיות
אני מקפידה על הדברים הבאים:
 
1. אצלנו מסתדרים בשני טורים-טור בנים, טור בנות ואז הבנות יוצאות ראשונות ויושבות, הבנים יוצאים גם הם ויושבים על הכיסאות.
 
2. אני לא מרשה לילדים שנוטים לריב/להציק אחד לשני- לשבת אחד ליד השני.
 
3. לא מרשה לקחת משחקים/צעצועים לשולחן האוכל.
 
4.  מי שמפריע לחבריו בזמן האוכל והערנו לו שוב ושוב- אני מעבירה מקום.
 
5. משתדלת להקפיד לאורך השנה על מקומות קבועים באוכל כך שיהיה ברור איפה כל ילד יושב.
 
 
תודה על על הפירוט! מה עושים עם ילדים שמשוחחים בזמן הארוחה?
08/09/14 15:31
89צפיות
לדעתי זו סכנה לדבר בזמן הארוחה. איך אוכפים את ההרגל הזה?
ומה לגבי שתיית מים בזמן הארוחה הזו?
שוב תודה.
אני עושה את עצמי באה לאכול להם את כל האוכל
08/09/14 17:09
103צפיות
זה כבר מספיק מבהיל אותם
אם כי בכל הגנים שהייתי בהם- הילדים אכלו הרבה הרבה יותר טוב ממני.
 
פשוט מבקשת לאכול במקום לפטפט, לפעמים מספיק אפילו להניח יד על הראש/כתף של ילד והוא מבין שהוא צריך להמשיך לאכול במקום לדבר.
אפשר לשאול למה?
09/09/14 00:10
78צפיות
באמת ממקום של להבין.
 
הרי אנחנו כמבוגרים נוהגים לנהל שיחות חולין תוך כדי אכילה
המעמד של אכילה משותפת לרוב מקבל משמעות חברתית נוספת מעבר לאוכל עצמו.
באמת שואלת כדי להבין מה השיקול.
אני באמת חושבת שלשוחח בזמן הארוחה יכול להיות מסוכן לילדים
09/09/14 08:00
78צפיות
אולי בהדרגה ללמד אותם שלא משוחחים בפה מלא, אלא לאחר שסיימו...
וגם, האם אפשר להגביל את הילדים מבחינת השיח בזמן הארוחה?
אני חוששת מרעש של "שוק, וקצת חוסר שליטה... ולכן אולי מעדיפה למנוע...
ולהתעלם פה משם מפטפוטים קטנים...
כללים קצת שונים אצלי
13/09/14 01:54
68צפיות
אצלי יושבים עם מוזיקה לשולחן ומשחקים ועושים שטויות - זו ההזדמנות לשוחח על כל מה שטרם הספקנו
אבל מצד שני יש כללים ברורים.
שוטפים ידיים לפני הארוחה
אומרים בתיאבון, אוכלים עם סכין ומזלג
חשוב לי מאוד שיאכלו בפה סגור
בתום הארוחה הם מפנים מהשולחן
כל אחד מקבל מטלית, אחת לרצפה ואחת נוספת לשולחן וגם אומרים תודה בתום הארוחה
כשהם מקבלים רשות ללכת הם קודם כל צריכים לשטוף ידיים ופנים בכיור
 
לא מפריעים לי דיבורים, בדיחות, צחוקים - מושכים\שואבים ספגטי מלא ברוטב אבל כן חשובים לי כללי הנימוס
º
תודה רבה!
15/09/14 20:56
8צפיות
למשל משחקים:במפגש,בחצר,משחק דידקטי,וגם..
06/09/14 12:50
160צפיות
פעילויות נוספות שאפשר לעשות עם גיל 3.
עם הגדולים הייתי עושה=שיחות בעקבות סיפור, אירועים בחדשות, ניסויים מדעיים,משחקי חברה ,
משחקים אורייניים, וגם מתימטיים.
ועם הצעירים ניסיתי=אבל זה לא מתאים....
מנסה משהו אחר פרט לשיר,דקלום,סיפור קצר,ריקוד.
אני מרגישה איתם כמו סוג של "מפעילה" או "מנחה בערוץ הילדים",וזה מתיש!
 
הבנתי.
06/09/14 13:09
70צפיות
אני יודעת שיש משחקים דידקטים וחוברות חשבון שמתאימים לבני 3.כשעבדתי עם בני 3, היינו יושבות איתם בקבוצות קטנות  ומשחקים משחק ועובדים איתם על דפי חשבון מתאימים. אבל אני מדברת על גן פרטי ששם זה יותר קל לביצוע.
º
אשמח לקבל רשימה של משחקים וספריםשמתאימים לגיל 3
06/09/14 13:24
48צפיות
º
או.קיי.אין לי בשליפה כרגע,אבל אבדוק וארשום לך.
06/09/14 14:45
33צפיות
משחקים לבני 3
07/09/14 20:19
74צפיות
לוטו כיוונים
מה המצב
שילוב - רמה א, אולי ב תלוי בילדים
ג'נגה
מגדל פיזה
שימפנז (אותו עקרון של מגדל פיזה)
דומינו- עובד על התאמת כמות לכמות, אפשר להאתגר אם קונים דומינו שהנקודות עליו מסודרות אקראית ולא בתבניות הקבועות
כל משחקי הדירן (לרוב משחקי הרכבה עם 4-6 לוחות באופן שתואם לגן ילדים ומאפשר כמה ילדים משחקים בו זמנית)
מי מכירה משחקים וספרים
07/09/14 16:27
49צפיות
לבני 3
 
 
בשליפה מהמותן, קלפי זכרון. יש קלפי זכרון ע״פ
07/09/14 20:10
52צפיות
כל מיני קלאסיקות ילדים.וכמו שכתבתי, אחפש בהמשך משחקים וספרים יותר ספציפיים.
אוקי רעיונות:
07/09/14 20:08
58צפיות
המון משחקי תנועה- משחקי מסלול
לוטו/ דמינו כשמה שמצוייר אלו התכנים שאתצ רוצה להעביר
מטריצות סגנון "מה במשבצת"
 
ממליצה מאוד על המשלב "שילוב" יש לו רמות שונות
רמה א לצעירים ביותר- מושגי יסוד, כמות-מספר וכו'... אני קניתי בזמנו את המקבץ של כל הרות ביחד וילדים שהיו חזקים יותר רצתי איתם הלאה.
מה שאת עשית בהקשר של סיפור ושיחה- לעשות את אותו הדבר אבל על מדרש תמונה
תמונה בודדת, במסגרתה באופן קבוצתי בונים סיפור
בהתחלה זה מאוד קשה כי גם רמת השיח היא בהתחלה אבל לאורך הזמן- כשלא מתיאשים בהתחלה- אחרי שניים שלושה סיפורים של מדרשי תמונה הם מתחילים להבין את הקטע ולאט לאט את פתאום רואה התפתחות משמעותית בשפה הדבורה- וגם מתחילים להשתמש בשבלונות של תחילת/סיום סיפורים.
במקביל להקריא המון אגדות- תבנית סיפורים שקל להם להבין.
 
מבחינה מתמטית- משחקי התאמת כמות מספר, כמות-כמות, מצא את ההבדלים- ברמה פשוטה מיימד מידי כגון צבע צורה, כיוון (בולט) וכו'.
º
מה בנוגע למשחקי הרכבה?
07/09/14 21:12
22צפיות
משחקי הרכבה זה מעולה
07/09/14 22:14
45צפיות
כמה רעיונות:
קליקס
לייזי
צינורות
 
קחי בחשבון שמשחקים כאלו דורשים הרגלי עבודה מאוד מוקדפים כי בגיל הזה הנטייה - מבחינת גיל התפתחותי- היא לפזר
 
שמה לך קישורים רק לשם התמונה שבהם שתראי למה אני מתכוונת:
 
 
 
 
 
 
זה לא קשה מבחינה מוטורית לגיל 3?
07/09/14 22:43
30צפיות
יש גם ילדים יותר גדולים שבקושי מצליחים לחבר את החלקים הקטנים האלה...
וגם מחפשת משחקים שהם יכולים לפעול עצמאית!
07/09/14 22:47
27צפיות
בבוקר יש הרבה בלאגן של הורים שרוצים לשאול שאלות, ילדים שעדיין בוכים, אנשי אחזקה שבאים לתקן ,
ואין לי פנאי לשבת עם ילדים... במה הם יכולים להעסיק לבד את עצמם?
 
º
וגם מבקשת רשימת ספרי ספרייה לגיל 3-4
07/09/14 22:48
29צפיות
עונה ורעיונות
09/09/14 00:05
48צפיות
רוב המשחקים האלו לא היו קשים מידי, הם פועלים לבד מבחינה מוטורית
רק ההרגל של לשחק ולא לפזר
עוד מה שהלך טוב זה פאזלים מעץ
 
 
ספרים:
ליאור בכה כשאמא הלכה
היום הראשון בגן
כל הקלאסיקות- תירס חם, הזחל הרעב, חמישה בלונים, הבית של יעל
איה פלוטו, הנשיקה שהלכה לאיבוד- יש כמה מוצלחים ויש כמה פחות מתאימים לגן
מגדל של קוביות בניתי- כנ"ל
דובון לאלא
הפיל שרצה להיות הכי (אישית שונאת אותו אבל הילדים אוהבים- לשיקולך)
קיפודה עם מזוודה (הילדים בגן שלי היו מתים על הסיפור על חמוטל שהכל נתקע לה בשיער- היו יושבים דקות ארוכות לחפש מה רואים בשיער שלה)
אליעזר והגזר
הצב של אורן
דגדוגים
שבלול בצנצנת
 
תגדירי ספרים לאיזה נושא/תחום/פיעלות את רוצה ואמצא לך עוד
אני קצת בבלאק אאוט לאור השעה
 
תודה:)מחפשת ספרים כלליים להחלפה ביום שישי מספריית הגן!
09/09/14 06:47
38צפיות
לפי נושאים=יש לי כבר מספיק ספרים.
אני אוהבת לעבוד לעומק עם כל ספר,ולא להרבות בסיפורים.
זא' לחזור על אותו סיפור באופנים שונים,עד שהילדים כבר יודעים לספר אותו בעצמם...
רשימת ספרים לגיל הרך
10/09/14 19:29
50צפיות
משרד החינוך:
החל מהעמוד השני
 
 
º
סוף=סוף- תגובה עניינית! תודה:)
11/09/14 15:21
17צפיות
גם תגובותי הקודמות היו ענייניות
12/09/14 18:09
30צפיות
אבל הבנתי את הרמז ואשקול אותן בעתיד.
בהצלחה
מקווה שלא נעלבת....
13/09/14 08:55
22צפיות
התכוונתי שחיכיתי יותר מידיי זמן ,ומי שהבטיחה לעזור [לא את]=לא הושיעה אותי בסוף,
ומי שניסתה לעזור, שלפה משהו מהזכרון....
ציפיתי לקבל רשימה מסודרת ומגוונת של ספרים שאוכל לבקש מההורים ללרכוש לגן,
ורק את הגבת באופן מקצועי,ועל כך תודה:)
º
מחפת פורמט לדף קשר ע תמנת הלדים
08/09/14 10:58
28צפיות
הגשת משחקים לילדי הגן
08/09/14 08:15
84צפיות
בגן יש המון המון משחקים מכל מיני סוגים.
משחקי הרכבה, פאזלים, משחקי התאמה, משחקי שייכות, בובות מסוגים שונים, כלי תחבורה,בעלי חיים ועוד...
הילד מגיע לגן ומרגיש במיוחד בהתחלה שהגיע לג'ימבורי ענקי עם מלא משחקים והולך לאיבוד...
 
כמובן שיש בגן חוקים ומי שמחליט על הוצאת המשחקים זה צוות הגן.
 
ספרו ושתפו על הדרך שבה אתן מגישות לילדי הגן את המשחקים השונים  מהי הדרך שלכן לבחור איזה משחק להוציא
האם אתם מסבירים לילדים על המשחק או נותנים להם לחוות את חווית הגילוי בעצמם
האם יש משחק שאהוב עליכם במיוחד (משחק קופסא, פאזל, אחר) הביאו תמונה וספרו על המשחק.
שרשור היכרות
04/09/14 17:21
136צפיות
הצטרפו אלינו כמה וכמה אנשי חינוך לפורום וזוהי הזדמנות נפלאה לקדם בברכה את כל המצטרפים החדשים.
 
מזמינה את כולן- גולשות ותיקות וחדשות- לשתף ולספר מעט על עצמכן.
 
על עצמכן באופן אישי (גיל,איזור מגורים), על היותכן גננות (כמה זמן גננות/סייעות, באיזה גן וכל מה שתרצו להוסיף) ולהוסיף כמה טיפים משלכן לגננות/סייעות אחרות.
 
 
עושה סיפתח
05/09/14 09:06
98צפיות
אני פרפרית, בת 30 (וחצי), גננת מזה 7 שנים.
לצערי השנה אני לא עובדת בגן אבל זה מסיבה טובה שתפתח אותי... .
כרגע גרה באיזור השרון, בעוד כשבוע עוברת לארה"ב
 
המשנה החינוכית שלי היא כזו שכל ילד עומד בפני עצמו ושצריך להתאים לכל ילד התנהלות מתאימה לו.
ילד אחד זקוק ליותר גבולות, ילד שני זקוק יותר להכלה וחיבוק וילד שלישי יהיה זקוק למכלול של הכל.
אני רואה בילדים פרחים שנפתחים לאט לאט ושמחה להיות חלק מתהליך ההתפתחות שלהם.
אני מאמינה בשיתוף פעולה עם ההורים-אני יחסית זמינה אליהם. בגן אני מתקשרת בוואטסאפים בלבד אלא אם זה ממש דחוף וזה משהו שמבהירה להורים אבל אחרי הגן-זמינה עד הערב וכמובן במיילים. מאמינה שמאוד חשוב לתקשר עם ההורים אבל לפני הכל-הילדים הם ה"לקוחות" שלי מבחינתי
 
ואסיים בכמה טיפים :
 
1. תמיד להאמין בעצמכן וביכולתכן ולהיות מי שאתן- ככה יאמינו בכן ויראו אותכן בצורה האותנטית ביותר.
 
2. אל תחששו לשאול שאלות-פה בפורום, גננת מאמנת, גננות/סייעות קולגות וכו'- לשאול זו דרך ללמוד ואנו יכולים ללמוד מכל אחד, אפילו מהילדים.
 
3. אם הילדים שואלים שאלה שאתם לא יודעים-אל תחששו לומר זאת ותבדקו-ככה גם תראו להם שאתן אנושיות וגם תלמדו על הדרך עוד דבר שמעניין את הילדים.
 
4. תבואו מוכנות לכל יום עם תוכניות גיבוי בראש ותזרמו עם הילדים,תרגישו אותם כך שאם צריך להפסיק מפגש-עשו זאת, אם צריך לשנות-עשו זאת. תהיינה גמישות ככל שאפשר
 
5. תבואו בראש פתוח ככל שניתן כי לא תמיד הדיעה שלכן תהיה תואמת לזו של ההורים וההורים צריכים להבין מה מקור ההתנגדות וצריך להגיע ביחד למקום של הסכמה כי העיקר פה זה הילד שלהם.
 
בהצלחה לכולם
שלום. אני נושיתי. אני סייעת בגן פרטי.יש לי נסיון של
05/09/14 15:06
105צפיות
הרבה שנים בעבודה עם ילדים בגיל הרך.ניסיון שהחל בתור נערה בעבודה בבתי ילדים בקיבוץ של פעם.(טרום עידן ההפרטה).אני הרבה פעמים קוראת סמויה פה. נהנית לקרוא כאן וללמוד והנה אני כותבת.גרה באזור השרון. עוד מעט קט בת 55.
ברוכה הבאה
05/09/14 16:40
69צפיות
כיף שאת פה!
זוכרת שנפגשנו פעם בסופר? זה היה כל כך נחמד
º
כן. זוכרת.
05/09/14 16:53
19צפיות
מתייצבת
05/09/14 17:00
85צפיות
שבלול
צבע אהוב כחול (אפשר לנחש לא? )
נסיון בחינ"מ 4 שנים וכגננת, במערכת ה"רגילה" מתחילה את שנתי השלישית
עובדת עם בוגרים
 
06/09/14 06:34
44צפיות
אם היה לך גן משלך- היית צובעת את כולו בכחול?
בכחול ממש לא אבל
07/09/14 20:02
41צפיות
כשהקירות לבנים, הייתי תולה וילונות תכלת בהיר בהיר,
ומשתמשת בגוונים של תכלת/ סגלגל-לילך
 
אוהבת את הרוך והרוגע.
º
צריך להיות: בכחול ממש? לא. אבל...
07/09/14 20:02
14צפיות
גננת ותיקה
06/09/14 10:38
109צפיות
אני גננת ותיקה.עובדת כמעט 30 שנה בגן עירוני בתל אביב.
כל השנים עבדתי עם ילדי חובה,ורק לאחרונה [לפני שנתיים]
קיבלתי בפעם הראשונה ילדים צעירים בגילאי 3 .
לא ככ' יודעת מה עושים איתם. ניסיתי קצת דקלומים,שירים,הפעלה בתנועה, מוסיקה,
ספורט, סיפור קצר. וזה די עובד לי... היצירה=כולה חופשית!
אבל אני מרגישה שחסר לי עוד משהו,וציפיתי לקבל אותו כאן בפורום שמיועד בעיקר
לגנים הפרטיים שעובדים עם צעירים.
בינתיים אני מוצאת עצמי תורמת יותר מאשר נתרמת.
אם יש כאן גננות מנוסות שיש להן רעיונות נוספים,אשמח לשמוע....
אנדרומדה:)
 
מה בדיוק את מחפשת? מה חסר לך? כי נשמע
06/09/14 12:26
71צפיות
שאת יודעת מה לעשות עם הקטנים.
יקירה,הפורום מיועד לאנשי חינוך בכל מצב
06/09/14 14:38
85צפיות
בתחילת דרך, במהלכה ואפילו בסופה-כאשר נמצאים בפנסיה...
אם יש משהו ספציפי שאת זקוקה לעזרה בו- תשאלי ובטוחה שכולנו נעשה את המיטב לעזור
º
תודה על התגובות:)
06/09/14 16:09
32צפיות
אשמח לעזור אם תוכלי להגדיר במדוייק מה חסר לך
07/09/14 20:04
37צפיות
ממה שכתבת כאן לא כלכך הבנתי
מקום טוב באמצע
07/09/14 21:12
55צפיות
גננת עם ותק של 10 שנים .
בת 34 בשפלה.
º
ברוכה הבאה
08/09/14 08:11
15צפיות
מצטרפת
13/09/14 01:45
22צפיות
אני nanny לשניים, בני 3 ו5 כבר שנה שלישית, בחו"ל
לפני כן עבדתי בגני ילדים, צהרונים ומשפחתונים
בוגרת תנועה לגיל הרך בוינגייט
((פרפרי, השתכנעתי ובאתי )
º
ייאי , איזה כיף שאת פה
15/09/14 00:58
1צפיות
º
שרשור דרושים
07/09/14 10:05
19צפיות
דרושה מטפלת למעון מונטסורי חדש בגליל
07/09/14 10:06
31צפיות
שלום וברכה,
 
דרושה מטפלת למעון מונטסורי חדש שייפתח אחרי החגים במושב אילניה שבגליל התחתון.
אנחנו מחפשים מטפלות שבאות מתוך אהבה וכבוד לילדים. לא דרושה הכשרה או ניסיון מונטסורי קודם.
נשמח לקבל אתכן בשמחה ולהעניק לכן משכורת המכבדת את עבודתכן.
לפרטים, apdarco@gmail.com.
 
פינה בפורום: "שעת קריאה"
06/09/14 06:38
61צפיות
מידי שבוע אעלה לפה תקציר של סיפור ילדים-מוכר פחות ומוכר יותר- ונוכל להציע רעיונות:
 
איך לספר את הסיפור.
טיפים על מה לשים דגש בעת הקראת הסיפור.
נשתף האם הספר אהוב על ידינו ועל ידי הילדים .
נעלה רעיונות ליצירה סביב הסיפור.
 
והסיפור השבועי: מיץ פטל 
 
 
60 שניות על: מיץ פטל/חיה שנהב
06/09/14 06:43
80צפיות
מי לא מכיר את הסיפור המתוק על הארנב שמתחבא בתוך ביתו הצבעוני וחברים חדשים רוצים להכירו.
 
הג'ירפה והאריה שרוצים לגלות מיהו מיץ פטל כל הזמן מתחבאים אבל בצורה מצחיקה: מקום נמוך לג'ירפה הגבוהה, מקום צר לאריה הגדול.
 
לבסוף אחרי כמה ניסיונות גילוי- מיץ פטל מזמין אותם לביתו. נחשו מה הם שתו אצלו בבית
 
מוסיפה מאמר מעניין בנושא הספר- http://musaf.bac.org.il/article/vhayld-hazha-hava-...
 
 
איך אתם נוהגים/ות להקריא את הסיפור
06/09/14 06:44
61צפיות
על מה אתן שמות דגש כיצד אתן משתפות את הילדים
לבני השנתיים קראתי את הסיפור בזמן המשחק
06/09/14 12:45
76צפיות
החופשי.רק שני ילדים הקשיבו מהתחלה עד הסוף.אני מאוד אוהבת את הסיפור.
בגן הקודם היה לי את כל הדמויות כך שהמחשתי להם עם בובות יד
07/09/14 07:36
46צפיות
נהגתי להשתמש בילדים בתור המחבוא ולהחביא את הבובות של הג'ירפה והאריה במקומות מצחיקים  (מתחת לכיסא, מאחורי הכיסא וכו').
 
שמתי לב מאוד לטונציה שלי והשתדלתי לשנות את הקול בהתאם.
 
לא תמיד הייתי משתמשת בהמחשה של הבובות יד כי לפעמים מתחשק סתם להקריא את הסיפור וזה משהו שאני מרשה לעצמי לעשות כשהם מכירים את הסיפור מעולה.
חוות דעת על הסיפור
06/09/14 06:45
65צפיות
האם אתן אוהבות להקריא את הסיפור
 
מהם המסרים שעולים בסיפור לדעתכם
 
האם הילדים בגן אוהבים את הסיפור
 
 
מאוד אוהבת את הסיפור.לדעתי יש כמה מסרים:
06/09/14 12:58
53צפיות
לדבר יפה לחברים. האריה נעלב כשהג׳ירפה צועקת עליו והג׳ירפה נעלבת בתורה כשהאריה צועק עליה.מסר נוסף: שלכל אחד מתאים משהו שונה:האריה יכול להסתתר טוב מאחורי שיח והג׳ירפה יכולה להסתתר טוב מאחורי העץ.
יצירה בעקבות סיפור
06/09/14 06:46
79צפיות
אילו יצירות הייתן עושות בעקבות הסיפור "מיץ פטל"
כך עשו אצלינו:
07/09/14 05:41
74צפיות
אפשר להמחיש את התחבאות הדמויות,בעזרת  בובות הנייר.(יש 'ערכת מיץ פטל',מנייר בריסטול מבריק)
שותים מיץ פטל.
משחק ניחושים 'איזה חיה אני?' (הגננת\מקריאה מדגימה חיות,ללא שום רמז מילולי)
יצירה – מקשטים מקלות ארטיק,מחברים כך שייהוו  מסגרת תמונה.(בגלל שמיץ פטל הוא סיפור הכרות,סיפור על זהות,כל ילד הכין מסגרת לתמונה של עצמו.)
 
יצירה- ארנבים,מגלילי נייר טואלט. (הגליל הוא גוף הארנב,אני כבר לא זוכרת אם לבד שימש כאוזניים ורגליים,ואולי מנקה מקטרות היה שפם)
הסיפור הנ'ל קראנו ב 'שעת סיפור עיברית' פה באמריקה,לילדי משפחות ישראלות שעברו לגור כאן.
 
אנחנו קוראים את הספר 'כובע קסמים' (הבנתי שייש ספר שלם כזה... מעבר לשיר המוכר...)
 
מאורגנים כבר על עבודת יצירה,אני אשמח לרעיונות הקשורים להקראה עצמה. בנתיים אני מכינה 'כובע קסמים' לעצמי,שכולל ברכות לראש השנה.עלי לציין שעדיין אין לי את הספר,כך שאני 'מגששת באפילה' עד שאקבל אותו לעיון (בימים הקרובים,אני מקווה...)
 
תודה.
º
מקסים!!!
07/09/14 07:20
12צפיות

עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


Flix
מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה