לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
תל אביב. מטרופולין צפוף שמתפשט בשטח רב, מורכב משכונות, רחובות, מחוזות וערים, שבראשה עומדת תל-אביב-יפו,
העיר שהתחילה מיפו, לפני יותר מ4000 שנה.

מי היה מאמין, שמשכונה קטנה ונחמדה שנבנתה "כדי להחלץ מהלחץ של יפו" צמחה עיר גדולה ומיוחדת, העיר העברית הראשונה.
כזו שבכלל לא תוכננה להיות עיר גדולה, כל פעם היא הורחבה והורחבה, והיום היא העיר העיקרית בישראל, העיר שמהווה מרכז תרבותי וכלכלי ובעיקר ייצוגי של ישראל.

אם מקימי השכונה הקטנה והפסטוראלית היו רואים למה היא הפכה היום, הם לא היו תופסים - אם הם רק היו רואים תמונה אחת של העיר עם גורדי השחקים והמרחקים העצומים הבנויים, סביר להניח שנשימתם הייתה נעצרת.
ת"א - עדיין עיר חדשה, עיר שנחשבת כ"שפן נסיונות" של סגנונות בנייה שתוכננו באירופה אך לא ממש יצאו לפועל שם, עיר שיצרה לעצמה תחושה שאין בשום מקום אחר - היא בעלת יתרונות ובעיות שעליהן אתם מוזמנים לשוחח בפורום.

בניגוד לפורומים אחרים של "תפוז מקומי" הפורום של ת"א הוא שונה, בפורום של ת"א השיחות עוסקות בעיקר בעיר ובמצבה, ולא בבתי ספר, ובתלמידיהם.

אתם מוזמנים לתת רעיונות ולדון בפתרונות לבעיות, לספר סיפורים ולעשות כל העולה על דעתכם בפורום!

התמצאות בבית חולים ביילנסון
הודעה זו מכילה תמונות
22/11/14 00:02
28צפיות

אני צריך להגיע השבוע לבניין גנטיקה בבילנסון.
אני לא מוצא איפה החניה הכי קרובה לבניין
מסתכל במפה הזו: http://nashimbeilinson.org.il/_Uploads/dbsAttached...
ובתמונה המצורפת:
מישהו יודע להכווין אותי על המפה?


אגב, אם אחליט להגיע בתחב״צ
כמה קשה להגיע משם באוטובוס לקניון רננים ברעננה לצאת בשעה 0930 ?

 
יש עו״ד שעוזר לאזרחים מול העירייה בסיבסוד כלשהו?
22/11/14 00:15
27צפיות
בגדול: נפלתי ברחוב. שלחתי בקשת פיצויים לעירייה.
הם הפנו אותי אחרי שנה לתבוע את הקבלן שבונה במקום.
 
עברו 4 שבועות מאז פניתי לעו״ד של הקבלן.
אני רק מנסה לחשוב- איך להמנע מעוד שנה של המתנה
כי יש לי תחושה טובה מאוד מאוד שהוא לא רוצה לעזור לי לפתור את זה מהר
אלא להתיש אותי בזמן.
 
איך לגרום לו החזיר תשובה מהר?
מכתב התראה מעו״ד? איזה עו״ד יעזור לי לעשות רק את המכתב
כדי רק לקדם עניינים בשלב ראשון ?
סבלנות והסכם...
22/11/14 12:53
14צפיות
ברור וכתוב מול עו"ד מה העמלה שלו ומה היא כוללת, עדיף אחוז שתקבעו שיכלול במקרה הצלחה הוצאות נלוות כמו עמלות, שכר עו"ד, כך תדע כמה רציני העו"ד ומה הסיכוי לזכות בתביעה, רצוי עו"י שיש לו נסיון בתחום.
אבל אין לי עו״ד. זו השאלה שלי.
22/11/14 14:29
15צפיות
העו״ד היחיד שהסכים לעבוד באחוזים
אמר שהוא גובה 1200 שח על פתיחת תיק
 
זה יכול להיות כל הסכום שאקבל מהנתבע.
 
השאלה שלי אם יש גוף שיכול לעזור מול בירוקרטיה כזו?
שיל, האם לא דברת עם עו"ד בחינם, ושירונט
22/11/14 18:59
16צפיות
נסה לשאול ב http://shil.info. יתכן שגם יפנו אותך לפגוש עו"ד ללא תשלום. האם זה לא בזבוז זמן כי כתבת שדברת, נדמה לי שבחינם, עם אחד מהסוג הזה? גם מציע לך לחפש "מדברים על שלום" באתר שירונט. קבלתי כמה תוצאות. למשל:
מדברים על שלום, מתוך באמת ומקרוב (2008),
מוקי, מילים: מוקי, לחן: פילוני

כולם מדברים על שלום
אף אחד לא מדבר על צדק
לאחד זה גן עדן לאחר גיהינום
כמה אצבעות על ההדק?

עד מתי יהום הסער? עד מתי אדם בן כלב?
מחליקות הפנים על התער, מלטפות אצבעות את החרב.
לפעמים החיים מורידים אותי על הברכיים
אין שומר את השער, אין סימן משמיים.
אני רואה אנשים שחיים חלומות ותקוות
אנשים שחיים רק תככים ומזימות.
יש ששואלים שאלות ואין תשובות
יש כאלה מלאים רק טענות ודרישות, אבל...

כולם מדברים על שלום...

אז נשארים לבד, מדברים אל הקיר, אין עם מי לדבר
אם רק נבין שכולנו אחד, נראה הכל מתחבר
כשיישרף רכושך, תישרף נשמתך
אם לא תמהר להציל את עצמך
רצחנו אדמה ורצחנו נשמה
כמעט ולא נשאר לנו אויר לנשימה
והעולם בתנועה מתמדת -
עושה סיבוב וחוזר לאותה נקודה
מה שעולה, חייב לרדת
איך לוקחים את הכל במידה?

כולם מדברים על שלום...

ויש אנשים שלוקחים בעלות על אלוהים
ויש נאבקים, בועטים ושורטים
כמה מאיתנו באמת מקשיבים?
כולם מדברים על שלום.

כולם מדברים על שלום...

לכולם יש אותו החלום
על פני הר, על פני עמק
ממשיכים לדבר, מדברים על שלום
אבל לא ייכון שלום בלי צדק
º
לא הבנתי מה מצחיק בשיר שצרפת
22/11/14 19:45
8צפיות
º
זה פורום ת"א כאן? הלו, זה רדיו?
22/11/14 23:47
8צפיות
וברדיו לשדרן יש מצב רוח מצוין הוא לא שמע שאצל כולם האהבה מתה
23/11/14 14:00
9צפיות
אפילו ברדיו הממלכתי, וגם בזה שנראה פחות ממלכתי, שרו במקצב קליט:
האהבה מתה
תמר גלעדי
מילים ולחן: אריאל הורוביץ

שנינו ישבנו לצידה
ובלי מילים החזקנו בידה
כמה שנים היא רעדה
והאהבה מתה

מה שניסינו לא הלך
בסוף היא היתה חיוורת כל כך
הוצאנו אותה לאוויר הצח
אבל האהבה מתה

רוח קרה חדרה אל החדר
ואל העצמות
כלום לא קרה, נלך עם העדר
של כל הנשמות
שממלמלות
האהבה מתה

אין בעיתון שום הודעה
כי בכל יום, כל שעה
איפה שהוא בעולם
האהבה מתה
 
אז כן. זה פורום ת"א. לא. זה לא רדיו.
סגרו את הרדיו? השדרן ברדיו נעלם. לטובת היוצרים, הפעם שלם.
23/11/14 17:48
7צפיות
האהבה מתה
תמר גלעדי
מילים ולחן: אריאל הורוביץ
 
שנינו ישבנו לצידה
ובלי מילים החזקנו בידה
כמה שנים היא רעדה
והאהבה מתה

מה שניסינו לא הלך
בסוף היא היתה חיוורת כל כך
הוצאנו אותה לאוויר הצח
אבל האהבה מתה

רוח קרה חדרה אל החדר
ואל העצמות
כלום לא קרה, נלך עם העדר
של כל הנשמות
שממלמלות
האהבה מתה

אין בעיתון שום הודעה
כי בכל יום, כל שעה
איפה שהוא בעולם
האהבה מתה

וברדיו לשדרן
יש גם היום מצב רוח מצוין
הוא לא שמע שאצל כולם
האהבה מתה
מצחיק אולי בראש שלך. האם פותח השרשור לא מחפש את הצדק שלו?
23/11/14 13:49
9צפיות
את המלה מצחיק אתה רשמת. אני לא כותב את זה בהנהון לכך שזה היה בכיוון.
כולם מדברים על שלום. אף אחד לא מדבר על צדק.
האם, מהמשך השיר, אפשר להניח שהכונה אינה רק ליחסי חוץ? האם חיפוש באתר שירונט, http://shironet.mako.co.il, לא מעלה, שהכונה אינה רק לתחום שמשרדו של ליברמן אמון עליו?
שען מומלץ במרכז תל אביב?
23/11/14 12:01
3צפיות
האם מישהו מכיר שען\מעבדה לתיקון שעונים במרכז תל אביב? (פלורנטין אלנבי)
 
תודה
אלנבי 130?
23/11/14 17:41
3צפיות
אם אני לא טועה: אלנבי 130. חנות מאד קטנה. מחליפים שם סוללות לשעונים אבל נדמה לי שהוא למעשה שען.
האם גוגל לא עונה?
|*|נפתח פורום קשר משפחתי|*|
23/11/14 15:04
בואו לשפוך את הלב, לשוחח על המשפחה, לקטר על הדודה, לרכל על הגיסה, להתייעץ על סבתא בפורום קשר משפחתי:

http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...



תל אביב במקום הראשון בתחרות בינלאומית "העיר החכמה ביותר
20/11/14 09:33
29צפיות
אינטרנט על חוטי ודיגיתל...
20/11/14 10:30
33צפיות
הם בהחלט שירותים מצויינים לעיר חכמה, משמח לשמוע, יש דברים נפלאים בעיר הזו, תל אביב עיר מורכבת וקסומה לצד הרבה מאוד בעיות.
º
אלחוטי... (ללא חוטים)
20/11/14 12:59
15צפיות
º
תודה
21/11/14 22:48
6צפיות
אני חבר דיגיתל זמן רב
21/11/14 23:54
16צפיות
לא רואה משהו דיגיתלי שהעיר מקבלת/מעניקה עם הכרטיס
 
בעיקר מופעים בחינם (שזה מבורך)
אבל בהם מציגים את הכרטיס בצורה הכי ידנית שיש.
 
אז מה הגליק והחוכמה ששפטו את הכרטיס לפיהם?
דיגיתל הוא כרטיס מורכב...
22/11/14 12:43
10צפיות
מתנות הם חלק אחד, כחבר יש לך אזור אישי שיכול לרכז מידע שאתה מעוניין לקבל, כמעט כל דבר שקורא בעיר והעירייה קשורב בו בישירות או בעקפין, נכנס לשם אליך ישירות או לאתר לאתרף למייל לSMS , לכרטיס יש אפליקציה שנותנת לך מידי על מופעים, סרטים, ארועים, חניה, אופניים פנויים בתל אופן ועוד....
חיכוך בין הולכי רגל ורוכבי אופניים
18/11/14 12:22
75צפיות
בשבוע שעבר הצגנו, בפורום הירוק של תל אביב, מצגת בנושא חיכוך בין הולכי רגל לרוכבי אופניים.
נשמח להערות והערות,
 
תודה,
ענת
ישראל בשביל אופניים
 
עירוב שימושים רצוי במרחב הציבורי
19/11/14 20:03
30צפיות
עמוד 1/16, עירוב שימושים רצוי במרחב הציבורי.
עמוד 2/16, מבוא:
מסכים שרואים הרבה משתמשים. מניח שאתם מדברים על תקציבים לשבילים באזורים בנויים. סבור, אומר גם בהמשך, שהשבילים שאתם חושבים עליהם לא מוצלחים. אז טוב שלא מתקצבים אותם. סבור שצריך לחלק מחדש את השטח הציבורי בשטחים שכבר בנויים. וצריך להביא בחשבון את השטח שמוקצה לרכב: הכביש והחניה שלו.
לדעתי יש אי בהירות, אולי מכוונת, באפשרויות השילוב של אופניים ותחבורה ציבורית. כולל האפשרות לעלות עם אופניים לכל אוטובוס. הייתי מעביר תקציב של שבילים, אפילו המעט שיש, להעלאת אופניים לרכבת גם בשעות העומס. איזו בעיה יש לרכבת להוסיף קרונות? למה לא מזכירים העלאת אופניים לרכבת הקלה המתוכננת? מה בקשר להעלאת אופניים לרכבת בירושלים ובחיפה? בגלל האופי ההררי שם זה עשוי לתפוס.
עמוד 3/16, פריסה קימת ומתוכננת:
מה עם החורים הגדולים בבני ברק, גבעתיים ובת ים?
עמוד 4/16, אוטוסטרדות האופניים:
בכלל לא משוכנע שהרדיוס של 10 ק"מ מתאים לחלק גדול מהרוכבים. ולא בטוח ש 30 דקות עבורו הוא מציאותי. אולי באוטוסטרדה של אופניים. שלא קימת במציאות. יש רמזורים, משתמשים אחרים - רכב והולכי רגל, עליות וירידות, שעות חשיכה.
עמוד 5/16, נתוני עירית ת"א על השימוש:
אני מניח שמי שמרבה להשתמש במדרכות, הולכי רגל ורוכבים, יסכימו עם הטענה הזו. מענין מה חושב עליה מי שבעיקר נכנס ויוצא מהרכב.
עמוד 6/16, נתונים מספריים מ 2013:
מענין מה הטענה הסוביקטיבית של המשתמשים השונים, רכב, רגל ורוכבים, לגבי המספרים האלו.
עמוד 7/16, עירוב שימושים:
אין התיחסות לכך שבטוח יותר לרכב על המדרכה. אין התיחסות שהצורך בריבוי נתיבים לרכב, ולמעשה גם להולכי רגל, תופס גם לאופניים. לרוכבים שונים יש מהירות שונה.
עמוד 8/16, עוד על החיכוך במדרכה:
עדין לא מזכירים בטיחות של רוכבים. אולי העירוב של האופניים על הכביש היה מתאים לזמנים שבהם גם סוסים, ונדמה לי שגם הולכי רגל, היו על הכביש. זמנים שהיתה פחות הפרדה. הרכב של היום הוא מפלצת מפחידה. רק למפלצות דומות יש מקום לידו. החוק ארכאי. האם הוא אינו אחת הסיבות שהיה צריך להחיות כאן מחדש את השימוש באופניים? לענין הגנה על החלש - כמה חזק הוא הרוכב, אפילו על המדרכה? האם רכיבה בכביש אינה מצדיקה הכרה של תמרורים, ובכלל נסיון בנהיגה - מה ליש להרבה בוגרים בעלי רשיון, אך לא לנוער?
עמוד 10/16, איך להפחית חיכוך עם רוכבים:
חיכוך גם מועיל. העיר, מטבעה, היא מקום של חיכוך. החיכוך מקנה לה את החיות שלה. צריך להזהר לא להפחית את החיכוך יותר מדי. למעשה, צריך להזהר עם הנסיון לשלוט עליו. שבילי אופניים, ועוד מופרדים, יכולים להיות אובר שוטינג. למה לא מדרכה רחבה מאד?
האם מרחק של 1 מטר בין רכב לאופניים ראלי? בדרכים מהירות מהסוג שקים בעיר, זה מעט מדי. ובדרכים שרכב נוסע פגוש לפגוש, האם באמת הנהגים יתנו לרוכבים 1 מטר? ומה כאשר האוטובוס נדרש על פי החוק לעצור בדיוק בתחנה שלו, והרכב חיב לפנות ימינה בדיוק בצומת? האם יהיה 1 מטר מרחק גם בצדדים? ומה על דו גלגלי ממונע, שגם לו יש תחרות קשה עם 4 גלגלי?
האם להגביל חנית אופניים מעבר למה שקים יתרום? גם כך לא תמיד קל למצוא מקום חניה לאופניים. האם יש רצון לפתח גם לאופניים תרבות של מקום חניה, תשלום, חניון? ושוב, האם גם נוער שמשתמש באופניים ידרש לצית לחוקי חניה מעין אלו?
הדרך הבטוחה להתניד בעיר היא על המדרכות. והיא טבעית, גם מהבחינה שאין צורך בעזרים רבים, אפילו בצורת אפליקציה. וגם בגלל שלא חיבים לדיק במסלול מהבחינה שיש הרבה דרכים. אז לסבך את החיים, ואז לומר שהאפליקציה היא פתרון לסיבוך, עדין יוצר קושי.
עמוד 11/16, עיצוב לאפליקציה:
כשם שאפליקציה להולכי רגל אינה בשימוש רחב, כך צריך להיות גם לאופניים. שלא יהיה בה צורך.
עמוד 12/16, עוד רגולציה:
לא צריך לדרוש רשיון נהיגה לחשמליים זעירים. צורת החיים מאלצת יכולת נידות למרחקים גדולים יותר. אז כאשר הדרישות לנידות גדלות, אין מקום ליצר מגבלות שהן, למעשה, עוד מגבלות על חופש התנועה. אולי צריך להסתפק בתעודה שהמדינה תנפיק על לימודי חינם שתציע. ולכל היותר ליצר מסלול שמי שנכשל בקורס יצטרך להשתתף בקורס אינטנסיבי יותר, מבחינת זמן והיקף החומר, אבל עדין בחינם.
עמוד 13/16, לסיכום1:
גם כך קשה להם לעוף. למרות שפרסומים של גוגל ואמאזון על דואר עתידי, ושל המוסד על אמצעי מעקב עתידיים, נותנים פתח לתקוה, או לדאגה. האם רצוי שהרגולציה של עמוד 12 תתמקד בדאגה, ותשאיר את התקוה?
עמוד 14/16, לסיכום2:
התשתיות המופרדות הופיעו בסוגריים. אך באותו פונט. האם היה צריך להקטין את הפונט של המופרדות ב 25% או ב 80%?
גם הקישור לסקר הופיע בסוגריים. אותי הוא הוביל לאתר. התקשיתי לראות את הסקר. אולי התאמצתי פחות מדי.
עמוד 15/16, המציאות צריכה להיות אחרת:
התבלבלתי. כל אחד מהם בשביל שלו, בשביל של הפסיכים מישהו רץ עם גרזן. האם ביזרוקומיקס כיון את האיור למזרח התיכון?
עמוד 16/16: תודה על ההקשבה.
מסכים לגמרי עם הטענה...
20/11/14 10:20
21צפיות
שיש חשיבות גדולה בעירוב שימושים והעלאת אופניים לתחבורה ציבורית, אוטובוסים, רכבות, לא היה מזיק שגם למוניות יהיה מנסע אחורי לנסיעת זוג אופניים ללא עלות נוספת.
אני חושב ש10 קילומטר הם בהחלט מרחק סביר לרכיבה רציפה, בתנאי שמדובר ברכיבה על שביל רציף, זה אקטואלי לרוב לרוחבים שנכנסים או יוצאים מהעיר, רוב הנסיעות של תושבי העיר הם בתווך של כשני קילומטרים.
חיכוך מותנה במהירות מאוד נמוכה, בפריס מתקיימות מס' פיילוטים של קטעי רחובות משולבים שבהם נעה תחבורה ציבורית, רכב פרטי, אופניים והולכי רגל במקביל ויש שם שם חיים ופעיליות, התנועה נעה במהירות של הליכה ברחוב או פקק באיילון.
מקלחות וחניות
18/11/14 11:36
43צפיות
תוצאות סקר שיזמה ישראל בשביל אופניים, כדי להבין מהם החוסמים המונעים רכיבה לעבודה העלו שהעדר מקלחות הוא החסם מספר 1. העדר מקומות חניה בטוחים לאופניים הם החסם במקום השני.
העדר תשתית בטוחה לרכיבה סומן כחסם במקום השלישי.
 
אם רוצים לייצר מענה לחניות אופניים, ולא רוצים להוסיף מכשולים נוספים על המדרכות, העמוסות ממילא, חניונים יכולים להיות חלק מהפתרון, בעיקר באיזורי תעסוקה.
 
ענת
ישראל בשביל אופניים
 
מקלחות וחניות...
18/11/14 19:58
27צפיות
התייחסתי לזה בשרשור לפני כשבוע, פיילוט בחניונים התת קרקעיים קצה השדרה, התזמורת וגבעון שעומד להפתח בקרוב, 50 מתקני חניה, מקלחת בצמוד לשירותים, לוקרים לבגדים, שלט חניה ומקלחת בכניסה לחניון ושבלונת אופניים, שלושת החניונים הם מהגדולים בעיר עם מספר גדול של גורדי שחקים ומוסדות תרבות, לא צריך תקציב גדול לזה, אבל האפקט והקרדיט לעיר לפיילוט כזה יהיה מקומי ובינלאומי.
ללא מעליות לאופניים זה רע מאד. מקלחות בעיתי. למי פונים?
19/11/14 18:35
11צפיות
הטענה שלך בשרשור הקודם שאופניים יכנסו ויצאו בדרכי הגישה של הרכב נראית לי גרועה. בדרך כלל אלו שיפועים לא קלים. גם לרכב, שצריך זינוק בעליה, לפעמים משמעותי. להכניס שם אופניים יפריע לזינוק בעליה. לפעמים יש שם פניות בזויות חדות. התאורה חלשה. הנראות של אופניים בחשיכה, ובכלל זה תל אופן, היא בעיתית. גם הירידה היא בעיתית לאופניים, בהרבה מקרים הבלמים שלהם לא משהו, בעיקר של אופניים זולים שמרבים לראות בעיר, בגלל תחזוקה לקויה ובלאי. נדמה לי שגם הבלמים של תל אופן לא משהו. האם אלו לא בלמי דיסק מכניים? לי ברור שאופניים יפריעו לרכב בירידה. אני מחזיק בדעתי שדרושות מעליות לאופניים.
לאור העלות לבנית חניון, שנראית לי גבוהה, המחיר של השטח הבנוי גבוה. אפילו על החניון הפתוח של תחנת רכבת מרכז-סבידור שמעתי טענה שלקחת משם שטח חניה קטן לטובת צרכים אחרים היה ענין לא פשוט.
לגבי מקלחות, מים חמים באופן שוטף לא דורש הרבה אנרגיה? ושטח רטוב כמו מקלחות דורש נקיון שוטף. האם לוקרים אינם פרצה לגנב?
ובכלל, לאיזו אוכלוסיה זה פונה? האם באמת אנשים יגיעו עם רכב עד הק"מ האחרון, ואז יעברו לאופניים? מלכתחילה כמה אנשים זקוקים לפתרון של הק"מ האחרון?
הסידור הזה עובד יפה בכמה ערים באירופה ואמריקה...
20/11/14 10:04
15צפיות
כל עיר ומאפייניה, השיפוע אינו בעייתי וגם לא ארוך, למי שקשה אפשר לרדת מהאופניים וללכת איתם, לגבי מעליות, ישנם מעליות בכל החניונים שציינתי, במידה והפיילוט יעבוד החניונים הבאים יתוכננו עם שיפוע ארוך ויעודי לאופניים, אפשר לראות דוגמה בכרונינגן לשיפוע כזה, לגבי עלויות ושימושים, מדובר בחניונים עירוניים שהעירייה יכולה להקצות את השטח, כל אחד מהחניונים הוא כארבעה מפלסים, העיר משתנה, היחס אל הציבור מתחיל להשתפר וברור שהעיר לא יכולה להסתמך על רכב בלבד, הרחובות חוזרים להיות מקום שאנשים הולכים בהם ויותר ויותר בטוח, המדרחות נהיות רחובות יותר, יותר מדרחובים, שבילי אופניים בהפרדה, תחבורה ציבורית רבת קיבולת, עירוב השימושים עושה טוב לכולם, כולל לכלי הרכב הפרטיים, פחות אנשים נוסעים ברכב, פחות מכוניות נכנסות לעיר, יש פחות פקקים.
אין בעיה מיוחדת לתחזוק מקלחות משרותים, להחזיק עיר עולה כסף, אנחנו משלמים ארנונה, מיסים, קנסות, אגרות וכו', בקיץ אין בעיה כי לוחות סולריים נותנים את האנרגיה מהשמש בחורף משתמשים בחשמל בדיוק כמו תאורה ברחוב, לוקרים אמורים לתת שירות שיאפשר למשתמשים לדוגמה שבאים לעבוד במשרד או לבלות בעיר, להתקלח, להחליף בגדים, לאכסן את הבגדים ציוד, קסדה  וכו' ולהגיע בנוחות.
מדובר בכל מי שמשתמש באופניים, אם לעבודה , לבילוי, לספורט, אם הם גרים בעיר או שנוסעים ברכב וחונים בחניוני חינם בכניסות לערים.
הסדר הרצוי למטרופולין עירוני בתוך הערים היום ובוודאי בעתיד הוא:
1. עידוד שימוש בתחבורה ציבורית, אוטובוס, רכת בתחתית, BRT רכבת קלה, כבדה, סטריט קר, סי באס ועוד... זו צריכה להיות המסה הכי גדולה, לתחבורה ציבורית יכולת מתן שירות להרבה מאוד אנשים במקביל.
2. הליכה ברגל או רכיבה על אופניים שיש בהם גם את הפן הבריאותי גם את הזמינות ובין ללא עלות לעלות נמוכה מאוד.
3. רכב פרטי, מוניות, אופנוע כבד בשאיפה לשימוש בכלים מזהמים פחות כחשמליים, היברידיים.
שלושתם חשובים ביצירת עירוב שימושים בתחבורה.
בשנים האחרונות פארק הירקון שיפר את...
17/11/14 07:16
64צפיות
הכניסות אליו מצפון העיר, שכונות עבר הירקון שהיו די מנותקות מהפארק באוטוסטרדות וכבישים רחבים,
החיבור הראשון הוא מאזור רמת החייל שמתחבר לראול ולינברג ורחוב הברזל, לדעתי החיבור הכי אידאלי, הוא אינו מצריך מעבר בכביש ומתחבר למתחם, אם כי עדיין לדעתי אפשר לעשות את זה יותר טוב, להוריד את החניונים מתחת לאדמה ומעליהם לבנות כיכרות, שדרות וכניסות נעימות.
החיבור השני הוא מעבר תת קרקעי מתחת לגשר הרכבת, המעבר סביר אך מצריך חציית כביש פנימי וגשר עילי לשכונת הדר יוסף, לא כל כך מוצלח לטעמי בעיקר בשל העיקולים שלא ידידותיים לאופניים, הוא גם לא ידידותי וגם לא פשוט או אריטקטוני לשכונת הדר יוסף.
החיבור השלישי הוא גשר מרכז רבין מבבלי לרמת אביב, גם גשר זה לא ידידותי לרוכבי אופניים והוגדר כמתוכנן לכך, אך המעבר אל רחוב חיים לבנון קסום ויחד עם החורשות של רמת אביב בהחלט נותן יתרון לתושבי רמת אביב שרוצים לרכב או ללכת ברגל אל הפארק.
לאחרונה מנהלים מיני מאבק בשכונת כוכב צפון (בעיני אחת השכונות הכי מפוספסות בעיר ובעלת הפוטנציאל להיות אחת השכונות היחודיות בעיר)  לקישור בגשר ל(נחל הירקון, ספורטק) פארק הירקון.
ממרכז העיר הכניסות העיקריות  לפארק הם מרחוב ויצמן, אבן גבירול, יורמיהו, אבל הם לא היחידות, הכניסות המושלמות הם מהרחובות הקטנים שידועים בעיקר למי שגר בהם מבבלי ובני דן, הקסומה בהם היא הכניסה מרחוב שלום ציון המלכה ושריך לרדת גרם מדרגות נהדר.
 
השאלה היא ................
18/11/14 10:55
38צפיות
כמה  שנים  יעברו  עד  שעיריית תל  אביב  
תפסיק  להזניח  את  פארק  הירקון  
בצד  הפונה  אל  רמת  גן
לעיריית תל אביב אין אפשרות לפתח...
18/11/14 19:50
32צפיות
שטח שאינו בתחומה, הקטע שבשטח עיריית רמת גן נפתח בשנים האחרונות והחיבור בינו לתל אביב ממערב ומזרח רצוף, על אילו שטחים מדובר, בשטח העיר תל אביב?
השטח של פארק ראש ציפור + פארק בראשית
18/11/14 23:55
25צפיות
וכל הקטע של פארק הירקון שעובר בצמוד אל רמת-גן .
הכל שם ללא תאורה חוץ מתאורה על שבילי האופניים -
אני עושה שם הליכות כבר כמה שנים וברוב הקטע הצמוד אל רמת-גן אין תאורה
לגבי ראש ציפור...
19/11/14 09:36
17צפיות
יש בעייה בקטע הגבול בן רמת גן לתל אביב שחלק נרחב הפך לחניון לצד המשתלה (לא בקרתי שם הרבה זמן, אני לא יודע אם עדיין החורשה משמשת כחניון, אם עדיין כן זה נורא ולא תקין), לגבי ראש ציפור עצמה ואזור בראשית אלו הקטעים הקסומים של הפארק, הם טבע עם מעט התערבות וזה נהדר, מבחינת רצף הוא קיים בגדה הצפונית לכל אורכו,  בגדה הדרומית גם כן יש רצף, למעט קטע רמת גן שלא ניתן לעבור דרכו אלה ברגל, פארק הירקון הטא אחד הפרקים הגדולים בעולם בתוך עיר ובוודאי ביחס לשטח עיר.
בוודאי שיש עוד מה לעשות בפארק, אבל נקודת ההתחלה שלו היום בשטחי העיר תל אביב היא טובה מאוד
חוסר התאורה מכוון. יש שם פעילות לילית לא אנושית שרוצים לשמר.
19/11/14 18:15
19צפיות
למעשה, חלק גדול מהפעילות הטבעית הוא בשעות תאורה. גם בגלל שביום יש שם לא מעט פעילות אנושית. את הפעילות הלא אנושית הזו רוצים לשמר. לא ברור לי מאיפה קלטתי את הרעיון הזה. אין לי אסמכתא. יתכן שזה לא מעוגן במציאות. לא ידעתי שבשביל האופניים התקינו תאורה. חשבתי שגם את זה אין. האם התאורה היא לאורך השביל, מהגשרים מעל המפגש אילון ירקון עד רחוב רוקח ברמת גן? 
למה אתה מיתכוון פעילות אנושית
19/11/14 22:41
18צפיות
אם  רוצים  שיהיה  שם  פעילות  אנושית  אז  שהם  ילכו   צפונה  משם  אחרי  נחל  הירקון  .............................................................................
בפעילות אנושית התכונתי קודם כל לפעילות שיש בה אנשים
20/11/14 23:03
12צפיות
כמו שכבר כתבתי, יתכן שהתשובה שלי מופרכת כי היא התבססה על נדמה לי.בפעילות אנשוית התכונתי קודם כל לפעילות שיש בה אנשים: ריצה, פיקניק, רכיבה על אופניים, חקלאים זעירים בחלקות שמוצעות שם, תלמידים בחוה החקלאית. וגם לפעילות של החוה החקלאית בכלל, שאני מניח שלא מעודדת את בעלי החיים להשתתף ביבול. וכן יצירת שבילים, טיפול בצמחיה כדי שיאפשר את הפעילות האנושית, וכך הלאה.
בשעות תאורה התכונתי לשעות הערב והלילה - השעות שבהן בני האדם משתמשים באור מלאכותי.
לא הבנתי האם אתה מציע לגדר את השטח מפני אנשים.
 
עוד מישהו שמע ירי בצרורות בסביבות 3 בלילה?
18/11/14 08:00
22צפיות
בצפון ת"א ישן ..?
מישהו מכיר משווק בזול של נעלי בלנדסטון?
18/11/14 00:55
10צפיות

מישהו מכיר משווק בזול של נעלי בלנדסטון?
באזור אשדוד, רעננה או תל אביב?
כשהן עולות 400 שח ומטה? אם אני רוכש 2 זוגות ומעלה?
 
הזדמנות לעזור לתינוקות נטושים|נחמה|
16/11/14 13:13
7צפיות
|בועית|מדי שנה ננטשים מאות תינוקות על ידי הוריהם בבתי החולים בישראל. התינוקות מאושפזים במחלקות השונות של בתי החולים, לעיתים למשך חודשים ארוכים, בלי מגע וחיבוק של אמא.
עבור כך הוקמה העמותה "חיבוק ראשון" ? כאשר תינוק ננטש מקבלת עמותת "חיבוק ראשון" פנייה רשמית מבתי החולים, ומארגנת בזריזות קבוצת מתנדבות המגיעות לבתי החולים ומייצרות עבור התינוק סביבה ביתית ומשפחתית ככל האפשר.

חברת האגיס יצאה בשיתוף פעולה עם עמותת חיבוק ראשון ותתרום 5 שקלים על כל תמונה של הורה מחובק עם תינוק/ילד שתועלה עם תיוג hugtag#!
העלו תמונה שלכם מחובקים עם הקטן או הקטנה שלכם, הוסיפו  את התגית ותתרמו 5 ש"ח לעמותה החשובה כמעט ללא מאמץ.


http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?for...
|*|פורומים חדשים בתפוז|*|
13/11/14 11:30
4צפיות
|קדימה|הוא פרץ לתודעה הציבורית בעונה השנייה של  "האח הגדול".  ב-4.3.10 זכה אלירז בתוכנית ומאז ממשיך לעבוד כל הזמן בטלויזיה, ברדיו ואף בקולנוע .
מוזמנים להיכנס כבר עכשיו לפורום ולהמשיך לתמוך, לאהוב וגם לבקר. תוכלו לחלוק איתנו מידע, תמונות , יצירות מעשי ידיכם.... הקשורים לאלירז.

היכנסו כבר עכשיו לפורום אלירז שדה
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...

|קדימה| הוא הגיע למקום השני בעונה האחרונה של האח הגדול והצליח לצבור קהל מעריצים גדול ורחב!
אתם מוזמנים לבקר בפורום אלדד גל-עד בפורום תוכלו לשוחח ולדון בכל נושא שקשור באלדד - על כתבות של אלדד, עדכונים, תמונות וכל מה שתרצו.

היכנסו כבר עכשיו לפורום אלדד גל-עד
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumPage.aspx?f...
האם הייתם פונים לעיריה שישנו את שמו של 1/2 רחובות וולפסון?
11/11/14 23:36
55צפיות
בקישור http://i.imgur.com/zwPuzq3.jpg יש מפה של חלק מרחוב וולפסון. מדובר ברחוב האופקי שבמרכז המפה. כמו שרואים, השם וולפסון רשום גם בצד ימין, וגם בצד שמאל, של חלק הרחוב שנראה במפה. אם מסתכלים טוב רואים שבחלק הימני של הרחוב שנראה במפה, המספור של הבתים מתחיל שוב מהתחלה. עיון במדריך הרחובות של ת"א באתר העיריה, http://tel-aviv.gov.il/Download/%D7%9E%D7%93%D7%A8%D7%99%D7%9A%20%D7%94%D7%A8%D7%97%D7%95%D7%91%D7%95%D7%AA%20-%20%D7%9B%20-%20%D7%9E.pdf, מראה ש"מסילת וולפסון על שמו של דוד וולפסון*; המסילה מחברת את הרחוב הקרוי על שמו לרחוב אברבנאל". אז באמת, רחוב וולפסון לא ממוספר מחדש ככה פתאם. חלק הרחוב שבצד שמאל של המפה שיש לי לא יודע ששם זוהי מסילת וולפסון. נכון שהמפה שיש לי לא מוצלחת. אבל אותי רחוב וולפסון ומסילת וולפסון הצליחו לבלבל. לוולפסון יש שני רחובות על שמו. האם הייתם פונים לעיריה בבקשה לשינוי שמו של אחד מהם, ולבלבל פחות?
שתי הערות....
12/11/14 15:50
42צפיות
מדובר בשני רחובות, וולפסון ומסילת וולפסון, אני מסכים שזה מטעה, אבל כל מתחם החרש והאומן בפלורנטין והחלק הזה עומד לעבור שינוי משמעותי, יתכן מאוד וארבעת הרחובות (סמטאות קטנות) יבוטלו כחלק מתוכניות הבניה לאזור, כך שמיוחתר לשנות גם בשל הזמן שיערך השינוי וכבר נראה פרויקט בבניה וגם בשל כך שהסימטה מוכרת בתוך סימטת וולפסון.
אבל אני מסכים לפחות פעם אחת טעיתי בזיהוי הסמטה
|*|פורומים מקצועיים חדשים בתפוז|*|
11/11/14 17:33
6צפיות
|קדימה|פורום הלוואות והשקעות המונים
אחרי שבמחאה החברתית האחרונה, בה נופצו, בין היתר, גם כמה זכוכיות של אחד הבנקים המרכזיים במדינה, קמה קבוצת יזמים והחליטה לשבור את המונופול. שיטת הלוואות והשקעות המונים הגיעה לישראל ומזמינה אתכם להצטרף לאלפי הישראלים שמובילים את אחד השינויים החברתיים ההכרחיים ביותר במדינה.

היכנסו עכשיו לפורום הלוואות והשקעות המונים, בו מומחה מחכה לתת לכם מענה לכל שאלה בנושא, והכירו את השיטה לחסוך את ריביות הבנקים, להשקיע כסף בתבונה וגם להרוויח כמה ערכים:
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ForumPage.aspx?F...

|קדימה|פורום עדשות מגע ומשקפיים
הראייה היא אחד מתחומי החיים שאנחנו נוהגים להזניח ולשכוח, פעמים רבות נוצרת ירידה באיכות הראייה כתוצאה מהתנהלות לקויה בחיי היום-יום כמו הסתכלות ממושכת במסך המחשב, קריאת טקסטים מרוחקים ואפילו מעבר לא זהיר מחושך לאור.
פורום עדשות מגע ומשקפיים מציע מענה מקצועי של מומחית קלינית לשאלותיכם בנושא, למצמידי העדשות, למרכיבי המשקפיים ולמי שמעוניין לדעת עוד בנושא. מי יכול להרכיב עדשות מגע? האם ניתן להרכיב עדשות מגע גם בלילה? האם עדיף להרכיב משקפיים או עדשות? ועוד..

היכנסו עכשיו והתייעצו:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumPage.aspx?f...
חשבנו לעשות איזה טיול מוזיאונים בתל-אביב....
07/11/14 19:24
40צפיות
איזה מוזיאון מומלץ (ארכיאולוגיה, אמנות, מדע...)
אם זה עדיין אקטואלי....
09/11/14 11:59
37צפיות
ארכיאולוגיה ומדע - מזיאון ארץ ידראל תל אביב ברמת אביב
אומנות, מוזיאון תל אביב לאומנות, ביתן הלנה רובינשטיין, יש עוד הרבה מוזיאונים קטנים ברחבי העיר.
אם אומנות רחוב מדברת אליכם יש תערוכה ישראלית ובינלאומית חינמית גדולה בתחנה המרכזית החדשה, גילוי נאות: אני מבין יוזמיו ואוצריו, :תערוכת הגרפיטי ואומנות רחוב "הקומה השביעית" עם מעל לאלף מטרים של עבודות ומעל למאה אמנים מהארץ ומהעולם
º
תודה רבה, נראה לי שנתמקד באמנות ובארץ ישראל
09/11/14 13:07
9צפיות
מוזיאון א"י ברמת אביב
09/11/14 13:09
31צפיות
יש בו ביתנים בנושא קרמיקה, נחושת, זכוכית, מתחם ארכיאולוגי, מטבעות, הפלנטריום לנושא חלל ועוד. יש תערוכות קבועות ומתחלפות. מוזיאון מאד מומלץ, אחד מה 2 הראשונים שאני ממליץ בת"א (מוזיאון א"י ומוזיאון ת"א לאומנות,במרכז העיר, המתמחה באומנות, קרי תמונות, פסלים וכו).
מציע להוריד ציפיות בנושא המדע, כי פה י-ם וחיפה מציעות מוזיאונים טובים יותר, כך שיש הרבה מקום לשיפור.
הליבה של המוזיאון אלה ביתני המחצבים (זכוכית , נחושת וכו)
אם אתם כבר בסביבה, ויהיה לכם כוח (כי זה מוזיאון גדול) אז אפשר לטפס במעלה רחוב חיים לבנון (כמה דקות הליכה) ולבקר גם במוזיאון הפלמ"ח ומוזיאון רבין. רבין הוא מוזיאון מודרני וחדשני, הבנוי כספירלה המתארת את תולדות המדינה במשולב עם חיי רבין, והמבקרים בו מקבלים אוזניות להאזנה בכל נקודה במוזיאון.
אם, באופן פלא, יהיה לכם כוח אחרי 3 מוזיאונים אלה אז אפשר לבקר גם במוזיאון בית התפוצות, בתוך האוניברסיטה, הסוקר את תולדות העם היהודי ויש גם את הגן הבוטאני, מאחורי האונ'. יש לידו גם גן זואולוגי אך מאחר והוא מיועד לצרכי מחקר הכניסה אליו מתאפשרת רק בימים בודדים בשנה.
 
אם אין לכם כוח מעבר למוזיאון א"י אז בתוכו יש בית קפה נחמד בשם אנינה, שבו תוכלו לנוח לאחר היום המתיש
 
קל מאד להגיע למוזיאון, כשמעבר לחניה שלו כל קו אגד שנוסע צפונה ועוצר ליד סמינר הקיבוצים יתאים וכך גם כל קו שמגיע לאוניברסיטה.
מעולה, תודה על התשובה המפורטת..נלך על...
10/11/14 18:10
11צפיות
מוזיאון ארץ ישראל ומוזיאון האמנות. עוד לא פספסת, אנחנו נוסעים ביום רביעי...
זוכים בכרטיסים למותק של פסטיבל|!|
10/11/14 12:13
3צפיות
|omg|המופעים לילדים בחופשת החנוכה מתקרבים בצעדי ענק ולכם גולשי |תפוז| יש אפשרות לזכות בכרטיס זוגי למופע הופ! מותק של פסטיבל בממלכת הקרח.
היכנסו כבר עכשיו לפורום הורים לפעוטות, הגיבו להודעת התחרות עם תמונות, סיפורים או ציורים שלכם ושל ילדכם הקשורים לחורף, ספרו את הסיפור שמאחורי התמונה ואולי תוכלו לזכות בכרטיס זוגי|!|

לפרטים נוספים והשתתפות:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?for...
דוקטור פוליש - חברת ניקיון ופוליש

מבריק זה סטנדרט!

אנחנו נדאג לבית או המשרד שלכם לפרטים והזמנות לחצו כאן >>


עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


Flix
מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה