לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
ברוכים הרוכבים אל שטח המחייה האמיתי של המחוגבים,האצילים והחצילים,האפלים והידועים. 363 מזמין את כל שואבי האבק באשר הם,רוכבי אינדורו,מוטוקרוסרים,לוחכי שבילים או סתם פוזלים בתוגה לעבר השטח,אלה שחושבים שהם...ואלה שבאמת מחגבים להם בשטח כפולי או מרובעי הפעימות,הכנסו לחוות את ההווי היומיומי של רוכבי השטח בארץ (ובחו"ל..),להחליף חוויות ודעות,לחשוף ולשתף רעיונות חדשים מידע עדכני ועוד..... בואו ותהנו מחוויה יחודית ומיוחדת שמשלבת אופנוענות מא' עד ת', אחוות רוכבים,פעילות ספורטיבית,והנאה מהטבע,ענף שאין דומה לו הן בחוויה והן בתחושות ועוד לא הזכרנו את האדרנלין הממכר!!! רעיון הפורום נהגה ע"י יקירי הענף ומנהליו הראשונים חליל אבד רבו(הערבי) וירחמיאל קולרגול (אצילי יער שרווד המיתולוגי) כמקימי פולגז וממשיכי הדרך ב363,ועל כך נתונה להם תודתינו. את מקומם תפסו בשלהי 2004 גז ונעלם וMEXMEX חברנו במקסיקו שאליהם מצטרף בשלב מאוחר יותר אניגו החמוש בדו"ש. עם פרישת המקסיקני תפס את מקומו הנשמה הצהובה שמכהן בתפקיד מס' חודשים. את גז ונעלם החליף לאחרונה שכנו YOE66 שביחד עם הנשמה  תופסים אחריות על אחת הגזרות החמות באזורינו. תודות לדורות. "אם תיכנס ותשתלב...תוכל גם אתה להיות....רוכב.."

                                                                                                          לאתר דו"גרי
                                            
                                          
המשך...
הודעה חדשה

חנות אביזרים באזור חדרה
31/01/15 13:31
41צפיות
תגידו אתם מכירים איזו חנות אמינה וזולה באזור חדרה לציוד רכיבה ואביזרים לאופנוע שטח? 
אני מכיר שני חנויות לציוד ,לא הכי רחוק ממך.
31/01/15 15:43
42צפיות
האחת אדיר אופנועים באזור נתניה.
השנייה, בעמק יזראעל ,ביישוב אלרואי (לפני יוקנעם ) נקרא RON ATV
שניהם ממוקמות ממך להערכתי, סביב 20 ק"מ.
 
אתרי רכישה מח"ל , המלצות לטובת קצת סדר
29/01/15 19:50
57צפיות
מרוב שיש היצע. אני נתקל תדיר בחבר'ה שרוכבים ,שגם קונים
את מירב התוצרת מאתרים בחו"ל. עד היום, בדרך כלל אני קניתי באיביי.
וממה שהבנתי, יש המון אתרים שאצלם זול הרבה יותר. בחלקם אפילו ניתן להוזיל
עם מבצעי קופון כאלו ואחרים.אמינות  האתרים,דיוק ביחס להזמנות ועמידה בלוח זמנים.
אשמח לקצת סדר בדברים בכל נושאי הרכישה הרלוונטים לנו.
מציוד רכיבה ומיגון וגם חלקי OEM שמחליפים מידי פעם ו/או כאלה שנדרשת החלפה
תדירה כחלקים מתבלים.
מותגים מעולים במחירים נוחים
31/01/15 09:35
55צפיות
º
שרשור מכירות סוף החודש
28/01/15 19:50
37צפיות
º
אופנועי אינדורו ,רישוי צהוב, וכל סוגי הדו"ש
28/01/15 19:52
42צפיות
מעוניין בכתום 400 בתקציב
28/01/15 21:49
73צפיות
של 24k מיושר קו לחלוטין .
מאיר 0505307360
º
מחפש ביג לפרוייקט
30/01/15 19:36
13צפיות
º
אופנועי מוטקרוס ואינדורו רישוי אפור
28/01/15 19:54
21צפיות
º
חלקי חילוף ,אביזרים,ביגוד וציוד מיגון
28/01/15 19:57
27צפיות
למכירה סט צמיגים MEZLER 6 DAYS
29/01/15 00:02
69צפיות
אחורי 140/80-18
קדמי 90/90-21
700 ש"ח
תומכי ברכיים EVS EXIS PRO חדשים באריזה
הודעה זו מכילה תמונות
29/01/15 06:56
116צפיות
מידה L עדיין באריזה עשויים קרובון ואלומיניום.
מחיר מבוקש בסך הכל 1500 ש"ח שזה לא רע.
0506204414
רן
º
נמכר
30/01/15 17:20
11צפיות
קפיצים ל WR250F/450F 0.48KG
30/01/15 17:35
23צפיות
נעשתה בהם רכיבה אחת בלבד והתברר שהם אינם מתאימים למשקל שלי. כחדשים עם אריזה והכל.
מתאים לכל בולמי ה  48mm KYB תא פתוח.גם להסקים ואופנועים נוספים.
º
נגררים לרכב וציוד נלווה
28/01/15 19:58
15צפיות
עופר אבניר תייבא סוזוקי והוסקוורנה 2015
28/01/15 21:19
127צפיות
דגמים לספורט מוטורי. כתבה מפול גז כאן:
משהו חדש
25/01/15 20:58
171צפיות
º
המחיר... אוי המחיר!
25/01/15 21:22
26צפיות
אז ניתן להבין מהמבחן ,שמדובר בכלי שטח קל
25/01/15 21:49
86צפיות
ונטייה לטריאל בעיקר למתחילים. סה"כ כ- 42000 ש"ח, לא זול .
ביחס לשרקו שהוא כלי טריאלדורו טוב יותר וגם לאידורו ובעלות של כ- 50K ש"ח ,
זה לא הכי הפרש שבשמיים. העיקר גם שהבן נהנה
 
 
 
תנוחת הרכיבה, הסטרטר ומנוע הסוזוקי עושים את הבטה...
26/01/15 05:48
88צפיות
להרבה יותר שימושי מהשרקו. תחשוב מה יקרה אם תצא לטייל עם מישהו בהרכבה  ובסוף הטיול הוא יגלה כתמי שמן שתי פעימות על הבגדים ויריח משמן שתי פעימות שרוף...
ל-HM יש תשובה לכלי הזה, נקרא LOCUSTA 200
הודעה זו מכילה תמונות
30/01/15 00:02
65צפיות
אופנוע קליל יותר מהבטא עם המנוע המוכח של מינארלי בנפח 200 סמ"ק ומכלולי שלדה ברמה גבוהה.
אופנוע פאנדורו אמיתי ומאוד ורסטילי והמחיר שלו היה בזמנו מאוד קרוב למחיר הבטא/סוזוקי.
לדעתי מחיר הבטא לא ממש יתרום להצלחה במכירתו. צריך לזכור שהמחיר הזה נגזר מהמיסוי הגבוה
על כלים בנפח שמעל 125 סמ"ק.
לה.מ ישראל יש כמה כלים כאלה כחדשים ובמחיר אטרקטיבי. מבחן השוואתי בינהם יהיה מעניין
אאל"ט, פולגז בחנו את האח העירוני של הלוקוסטה לפני כשנתיים.
 
 
אופנוע שעל פי הרשום בנוי לשטח האורבני עם
30/01/15 17:18
37צפיות
קריצת לשטח לייט/יכולות שטח מסוימות על פי הסיקור. הכלי בבסיסו בנוי ,לסביבה אורבנית בהחלט.
המחיר דאז אכן עמד על כ- 44K ש"ח.מכלולי קאיבה אכן תורמים לאיכות מכלולי השלדה.
העובדה שיש לHM יתרה כחדשים ,מראה לדעתי ,עד כמה היו באמת "אטרקטיביים". כך גם יהיה לדעתי לגבי הבטא.
º
אני לא ממש בטוח ששניהם באותו סגמנט..
27/01/15 23:22
59צפיות
אני מסכים איתך לחלוטין . מי שקורא את המבחן של השרקו
28/01/15 20:11
90צפיות
בפול גז ,וגם להסתכל קצת על הנתונים הטכניים ,באמת לא אותו סגמנט.
 
 
 
OFF רכישת מצברים לאל פסק.
27/01/15 18:33
86צפיות
שלום.
אני מחפש מקום שמוכר במחירים הוגנים ארבעה מצברים  12v 7.2ah לאל פסק.
מישהו יודע היכן ניתן לרכוש במחירים הוגנים.
מהו המחיר הסביר למצבר אחד בודד?
תודה.
היי , אחד המקומות הטובים ביותר למצברים הוא
27/01/15 21:08
79צפיות
מפעל עמיסל-עמית, באשדוד.
תסתכל כאן, בקש את חנה:
נמצאים באזור התעשיה באשדוד , יש נגישות טובה וחניה.
 
מצברים כאלו משווקים גם שנפ
27/01/15 22:02
59צפיות
המחיר לצרכן 90-120 ש"ח.
º
תודה לשניכם, אנסה ליצור איתם קשר מחר. תודה.
28/01/15 19:39
17צפיות
בדיוק קניתי בחיפה 2 מצברים כאלה, 12V 7AH לUPS
28/01/15 19:41
59צפיות
עלו 60 ש"ח ליחידה (קניתי שניים).
אם אתה רוצה פרטים פנה אלי במסרים.
º
שלחתי מסר. תודה רבה.
28/01/15 20:16
13צפיות
שאלה בקשר לבולמים ?
27/01/15 18:32
90צפיות
ברכיבה האחרונה בבוץ,פרץ לי מחזיר שמן שמן בבולם הקידמי השמאלי והשמן נזל משם( קטום 125).
ושאלתי,האם לשפץ רק את הבולם התקול או שעדיף לשפץ את שניהם ?  (השני אין עליו טיפת שמן אחת !)
הרבה שמן יחסית,נזל על הקליפר ועל הרפידות הקדמיות,האם להחליף את הרפידות הקידמיות גם ?
לפעמים אין צורך להחליף את המחזיר שמן, יש לבצע מספר בדיקות:
27/01/15 18:49
80צפיות
לפעמים בולמים פורצים בשל לכלוך שחדר את מחזיר האבק והשמן ואז השמן בבולמים פורץ החוצה. ע"י ניקיון ניתן לפתור את הבעיה הזו.
אתה יכול להוריד את המחזיר אבק ולדחוף פילרגייג' או סרט פילם ולהעבירו סביב הבולם עד שתנקה את כל הבוץ והחול. לפמפם את הבולם ולראות האם יוצא עוד שמן. כנראה תאלץ  לבצע מספר סבבים. לאחר שהכל נקי, אתה יכול להחזיר את הכל למקום ולמלא שמן דרך פתח ניקוז האויר. חשוב לדעת כמה שמן יצא ובהתאם למלא.
במידה ומדובר בכמות נאה, יש לפרק את התבריג העליון של הבולם ולמלא במידת הצורך. אצלך הבולם הוא תא פתוח ולכן יש למדוד את גובה האוויר לפי הספר ולנקז שמן בהתאם. יש הרבה סרטים ביוטיוב שמסבירים כיצד לעבוד על בולם תא פתוח.
מעבר לכך לגבי הרפידות, אני היית מפרק ומנקה הכל ומחליף לרפידות חדשות. (שמעתי על כאלו ששרפו את הרפידות ולאחר מכן ניקו עם בד שמיר והרכיבו בחזרה). אני באופן אישי חושב שזו טעות משום שמדובר בבלמים שלך ואני באופן אישי לא הייתי לוקח את הסיכון הזה.
בהצלחה.
לגבי החלפת הרפידות זה לא חד משמעי
28/01/15 08:02
48צפיות
אם אתה מאלה שחייבים את הברקס ברמה של סטופי עם אצבע אחת אז מה שאכתוב פה לא רלוונטי.
אחרי ניקוי עם בנזין או ממיס חזק אחר יש מצב (אם כי לא תמיד) שהרפידות יחזרו לעצמם - בהתחלה פחות ואחרי כמה רכיבות יותר.
בגדול אפשר לנקות היטב ולעשות רכיבת מבחן - אם הבלימה עוברת את סף הבטיחות המינימלי כנראה שמשם המצב ישתפר באיטיות מרכיבה לרכיבה.
ברור שהכלל 'אם יש ספק אז אין ספק' נכון פה יותר מתמיד.
º
יכול להשתמש במוצר לפי הדוגמא
הודעה זו מכילה תמונות
28/01/15 20:54
57צפיות
הבולמים דורשים כך מתברר תחזוקה תדירה ולא רק בהיבט
הודעה זו מכילה תמונות
27/01/15 21:01
139צפיות
החלפת שמן. הנה סיפור קטן וממש שלא ממזמן.
באופנוע שלי (GG-250F ) 2012, החלה תופעה של מעין שריקה מאזור הבולם השמאלי.
בהתחלה חשבתי שמדובר בכשל באחד הבושינגים במרזוקי אבל לא הרגשתי איזו נקישה או נקודה
קשה במהלך התנועה . הדבר קורה ברכיבה על תוואי סלעי ו/או כאשר הבולם מתכווץ עמוק .
בבדיקה מול הגורמים הרלונטיים מתברר שבעיית בושינגים במרזוקי "בגיל" הזה לא נצפתה .
בנוסף במוסך בדקו את הבולמים והחליטו לשמן את מחזירי השמן.
במיידי התופעה נעלמה. היא חזרה לאחר מספר ש"ע ורכיבה בתוואי רטוב.
יש השפעה לעמידה של הכלי ולפי הנ"ל המחזירים דורשים גירוז במידה והכלי עומד גם זמן מה.
החלטתי להוריד את ספר תחזוקת הבולמים מאתר היצרן ולהבין מה לתחזק ,לכוונן וכו' אחת ולתמיד.
הורדתי את הקובץ ובאתר זה מה שכתוב:
Marzocchi lubricates the dust seals of its forks with grease to help the stanchion tubes slide easier, particularly when the forks have not been used for a long period of time. Use of the forks can melt the grease, causing it to stick to the stanchions, and give the appearance of an oil leak. Inspect the forks to ensure that this is not the result of an oil leak. After every use, carefully clean the fork’s outside surfaces, with special attention to stanchion tubes and dust seals.
לגבי רכיבה בבוץ:
During use, mud or dirt can stick to the fork leg surface. Failure to promptly remove such mud or dirt may result in serious damage to the suspension system.
 אז כפועל יוצא מאז אני תמיד מגרז אותם,  מידי פעם .כל סביב 10 שעות, בספריי גריז .
לטובת המחזיר הפנימי קניתי באיביי sealmate עלה כמה שקלים.
 
 
º
28/01/15 07:52
6צפיות
שים לב שהיצרן מדבר על גירוז רק
31/01/15 01:11
27צפיות
מחזירי אבק. ואתה הרחבת  למחזירי שמן. 
צודק הערה נכונה.אכן,הטיפול הוא
31/01/15 09:42
20צפיות
במחזירי האבק וזה אכן מה שאני מבצע.
סרטון -טיול מדבר יהודה משישי!
25/01/15 21:41
47צפיות
טיול משישי האחרון במדבר יהודה היה מדהים כל המדבר ירוק! לא לבעלי לב חלש HD ותהנו
אחלה סרטון ערוך יפה ,נוף שכולל ירוק
25/01/15 22:00
25צפיות
מדברי ואכן יש כמה קטעים מרימי גבה ,כסוג של תחושה
שאתה קרוב מידי לצידי השיפועים.
איך אתם אגב מנוטים במדבר, זה מסלול ידוע ומוכר מראש או משהו
בלתי מתוכנן , קרי הגעתם הנעתם וזוז סוג של מעגלי?
לגבי הניווט אז יש רוכב אחד שהכיר חלק מהמסלול. והרבה אילתורים
26/01/15 13:24
32צפיות
יש תמיד מפה למקרה הצורך .בגדול יצאנו דרומה מנביא מוסא ולפי הזמן התחלנו לחזור. המסלול בהחלט היה מאתגר ועוצמתי! וכלל הכל מהכל
האם העובדה שאתם "רוכבי מגרון" אם הבנתי נכון ממגרון
26/01/15 21:09
37צפיות
אזי יש לכם איזו הכרות מסויימת עם מדבר יהודה ?
גם אני מאד הייתי רוצה להגיע לרכב במדבר ולו רק פעם אחת להתנסות, 
אבל ללא סיוע של מוביל שמכיר סוג מסוים של מסלולים במדבר והתנסה
בתוואי מדברי ,שם באיזה אופן,לא נראה לי שזה יצא לפועל.
וגם אם תהיה לי מפה נגישה ,איך זה מסייע לי באמצע שום מקום,
בהנחה שאני לא מכיר את המקום -סגנון אבודים במדבר קשה לי להבין.
וזה בדיוק הזמן לרכב שם
הגרעין ממגרון . אבל הקבוצה היא מכל האיזור
27/01/15 21:05
50צפיות
וכן יש הכרות עם המדבר. יש אצלנו כמה רוכבים שמכירים את  המדבר ברמה גבוהה. 
ואתה מוזמן להצטרף לטיול אם ניצא למדבר שוב!
º
תודה
27/01/15 21:09
10צפיות
מאיפה בארץ ועל מה רוכב?
הודעה זו מכילה תמונות
27/01/15 22:05
108צפיות
בזמן האחרון אני מוצא את עצמי במדבר לפחות פעם בשבועיים, תצטרף.
מהאזור הצפוני יותר של המדינה ביחס למדבר
28/01/15 06:15
65צפיות
רוכב על גאסגאס 250 מרובע שיכול לעשות בכיף משימות מדבר.
סרטו ממדבר יהודה, שישי האחרון
26/01/15 05:52
56צפיות
איזה יופי ! תענוג!
26/01/15 14:31
18צפיות
עוד לא הייתי השנה במדבר, חייב להשלים ומהר 
סרטון יפה וגם עם אורך מכובד. וואלה, בדקה ה 1:57
26/01/15 20:53
40צפיות
הבור כמעט הפתיע ,בטח הוא לא הבין מהיכן הגיע.
אחלה תוואי במדבר .והצלם ,רוכב
נראה שהספורט המוטורי מתחיל קצת לנוע וגם הודעה
23/01/15 12:14
32צפיות
על הפחתת המס בערך של כ-19 אחוז על כלים לספורט המוטורי וגם על
הקשחת הנושא, באכיפה פורסמה.יש  אולי עוד אי אילו שינויים ,כפי הנראה על פי המדיה.
גז ונעלם (וכל מי שיכול להוסיף כמובן מוזמן),האם תוכל לעשות קצת סדר בדברים ,בנושא בהבטים שתמצא לנכון.
שכן ,אני בטוח שלא כל אחד יכול להבין את הדברים (גם אם הם כתובים באתר משרד התרבות והספורט) ומה עובר/עבר
שינוי מאז פרסום הוראות החוק .בנוסף ,האם תוכל לתאר בקצרה מה הם:
תנאי רישון למי שחפץ להוציא כזה. מה עליו לעשות, משך תוקף לכל נושא ברישוי ובמה זה כרוך.
תנאי שימוש בכלי צהוב בשימוש תחתרותי. מה התנאים לכך והאם ישנם נושאים בחוק שעקב השימוש בכלי צהוב
המשתמש פטור ביחס לאפור.
עלויות בכללי ומשך תוקפן (אגרות הרישוי ידועות).
כדוגמא אם הייתי צריך לדעת, על הסמכת בוחנים ,לא בטוח בכלל שהייתי מוצא לולא העלת הקישור
בשרשור שהעלה amitexc.
 
 
סקירה ששמתי בפייסבוק במענה לשאלה למה מאשרים ייבוא
24/01/15 10:37
19צפיות
כאשר עדיין אין מסלולים:
 
 
1- קצת רקע:
חוק הספורט המוטורי הוא יוזמה של הספורטאים בעיקר מתחום המכוניות אבל גם הכידונאים קפצו על העגלה הזו וגם הם אלו שפעלו לחוקק את החוק הזה.
 
במדינת ישראל טרם החוק לא היה ניתן לייבא כלי רכב שאינם לשימוש תחבורתי, כלומר כל כלי רכב שלא עומד בקריטריונים של כלי רכב תחבורתי (קרי תקינה על פי אמות המידה הנהוגות בישראל) היה אסור בשימוש, ביצור ובהחזקה.  בלי קשר לרמת המס פשוט לא היה ניתן לייבא בצורה חוקית כלים ספורטיביים טהורים (מוטוקרוס, סופרמוטו, כלי מסלול)
 
כל נושא הכלים התחרותיים בא להסדיר את האפשרות לעשות שימוש בכלי רכב שאינם מיועדים מראש למטרות תחבורתיות – אם כאלו בבניה עצמית ואם כאלו שהיו אסורים בייבוא למדינת ישראל עקב חוסר התאמה ולאפשר לעוסקים בענף לייבא כלי רכב וחלקי חילוף על פי כללים ותקנות שאינם אלו של משרד התחבורה.
 
כפועל יוצא טענו בעלי העניין (קרי הרוכבים) ובצדק כי כיוון שהשימוש המיועד לכלים הללו הוא שימוש ספורטיבי טהור ואינו שימוש תחבורתי יש למסות את הכלים הללו באופן שונה מכלי רכב לתחבורה ובאופן דומה למיסוי על ציוד ספורט.
 
*** חשוב לזכור – ייבוא האפור לא נועד לתת הנחה לרוכבים אלא לאפשר ייבוא של כלים שהיבוא שלהם לישראל היה אסור עד היום ***
 
2-השימוש המותר בכלים ספורטיביים
 
מכיוון שהייבוא הנ"ל הוסדר בחוק הנהיגה הספורטיבית זה האחרון גם הגדיר מה הוא "השימוש הספורטיבי" מבחינת החוק, והוא מוגדר כנהיגה ספורטיבית במסלול מאושר ובאירוע מאושר.
 
מסלול מאושר הוא מסלול שלגביו מוגשת בקשה שתנאיה מפורטים בתקנות ושקיבל את אישור הרשות, מסלולים יכולים להיות מסלולים ארעיים או מסלולים קבועים אם הם ממלאים אחר התנאים.
 
כל גוף או אדם יכול להגיש בקשה למסלול ארעי או קבוע בתנאי שעמד בתנאים המוגדרים בתקנות וקיבל את אישור הרשות, חלק מעמידה בתנאים נוגע גם לעמידה בתנאים הכלליים של מדינת ישראל הנוגעים בנושאי שימוש בקרקע, רישיון עסק וטיפול בקהל.
 
3- הקשר בין ייבוא לבין מסלולים:
ובכן, כדי לקצר לכם את הקריאה, אין קשר.
 
הרוכבים (ההתאחדות) טענה בעבר שהייבוא הוא התנאי לקיום אירועים, וללא אפשרות לייבא כלים (בעיקר בתחום המסלולים הסגורים) לא ניתן יהיה להפיק ולקיים אירועים, יש בטענה הזו הגיון כלשהוא
 
פעילות הייבוא היא פעילות מקבילה, המדינה אינה הגננת של הרוכבים וההנחה העומדת בבסיס חוסר הקשר בין פעילות היבוא לקיום מסלולים או אירועים בפועל היא שהרוכש אחראי לעשות שימוש חוקי בכלים שרכש, בדיוק כמו שהמדינה התירה ייבוא של כמה מאות רכבי יוקרה לישראל, חלק מרכבי היוקרה האלו עשויים להגיע למהירות של 300 קמ"ש ויותר למרות שאין במדינת ישראל מקום שבו ניתן למצות יכולות אלו באופן חוקי.
 
למרות האמור לעיל: הייבוא של כלים בענפים שבהם לא מתקיימים אירועים נאסר.  למשל בשנה שעברה נאסר הייבוא של טרקטורונים עקב חוסר פעילות של העמותה המייצגת אותם.
 
 
4- למה המדינה מתירה לייבא אופנועי אנדורו למרות שהשימוש החוקי בהם מוגבל:
טכנית לא ניתן להגדיר קריטריון שיפריד אופנועי אנדורו מאופנועי מוטוקרוס לצורכי ייבוא, שניהם אופנועים תחרותיים, ולתחזק רשימות דגמים עדכניות זה פשוט לא אפשרי. מה עוד שיש מיעוט ספורטאים שאכן צריך את זה.
 
5- אחריותה של המדינה על הקמת מתקנים
מדינת ישראל ומשרד הספורט אינם אחראים על הקמת מסלולים והפקת אירועים בדיוק כמו שמשרד התיירות לא מקים מלונות ומארח אותך ובדיוק כמו שמשרד התרבות לא מביים הצגות או מקים בתי קולנוע ובדיוק כמו שמשרד הבריאות לא לוקח לך משטח גרון. המשרדים הללו כמו משרד הספורט תומכים בפעילות הללו באמצעות חקיקה ורגולציה, תמיכות כספיות והכרה בגופים מקצועיים (כלומר – ההתאחדויות ותחתיהן העמותות)
 
למרות האמור לעיל המשרד תומך בספורט בסעיפים רבים ביניהם:
  • כיסוי מלא של עלויות הביטוח המתחייבות בחוק
  • מבחני תמיכה שהזרימו עד היום סכומי כסף לא מבוטלים להתאחדויות
  • קול קורא להקמת מתקנים
  • קולות קוראים לתמיכה בספורטאים באירועים בחו"ל
אז מי כן אחראי?
ההתאחדויות ו/או יזמים פרטיים
באיזה כסף?
תמיכות, מקורות עצמיים, קרנות מתקנים שונות ביניהם קרן המתקנים של הטוטו שבה יש היום כמה מליוני שקלים לטובת הספורט המוטורי כסף שההתאחדויות לא צלחו עד היום להשיג וגם לא ממש ניסו
**חשוב לציין שישראל ויליגורה עם כניסתו לתפקיד שם למטרה בעדיפות גבוהה את גיוס הכספים הללו מן הטוטו)
 
 
 
 
 
 
 
השינויים העיקריים לעומת המצב הקודם
24/01/15 10:47
15צפיות
הוא קשר בין הבעלות על כלי לקיום רשיון נהיגה ספורטיבי כמינימום.
התחייבות הרוכש, וכפועל יוצא ממנה גם אפשרות לגבות ממנו את הפרש המיסים במקרה שנמצא שהשימוש שלו חורג מהשימוש שאליו יועד.
 
במקביל, דרישה חזקה להגביר את האכיפה -  וזה לא ממש קשה למי שחושב שזה בלתי אפשרי לתפוס בכל רגע נתון 40 כלים על בעליהם.
 
במקביל המשרד יזם תיקון תקנה (נמצאת בועדת החינוך) שתבטל את הצורך ברישוי אפור לכלים צהובים, והם יוכלו להתחרות בהינתן רשיון רכב בתוקף.
 
כל יתר הדברים מפורסמים באתר הרשות לנהיגה ספורטיבית.
תודה על הסקירה גז .האם תוכל גם להסביר בקצרה
24/01/15 12:07
7צפיות
בהיבט הצעדים לביצוע על ידי הרוכב/מתחרה ומה תוקפה של כל פעולה.
תודה!
 
פוסט מושקע וברור. למה יש לי הרגשה שאם המשטרה
24/01/15 12:53
20צפיות
תרים את הכפפה בנושא האכיפה, מי שיסבול מזה יהיה בעיקר רוכבים 'צהובים'?
º
התחושה שלך שגויה.
24/01/15 18:15
10צפיות
למה שגויה? פיתחו סטארט אפ חדש במשטרה
24/01/15 19:59
16צפיות
להבחין מה צבע של המספר בלי שהוא מורכב על האופנוע?
 
גם לדעתי שגויה. הנה דוגמא קטנה מהמציאות לפני
24/01/15 21:18
16צפיות
מספר בודד של חודשים. אני יכול גם לציין שיש לי בן משפחה במשטרת
התנועה והמשטרה עושה מבצעים תדיר גם בהקשר לדו-גלגלי כולל טרקטורונים.
רכבנו בקטע קישור ליער אתא 4 רוכבים. תוך כדי גלישה בכביש ל - 2 ק"מ. נתיב אחד חסום,
אופנוע משטרה חוסם אותו כליל. כל התנועה עוברת לימני. אנחנו עוברים , לאחר 2 דקות עוקפים אותנו
3 כלים כולל סירנה וכו' . עוצרים בצד, אחד השוטרים יורד, מבקש רישיונות לא מוריד קסדה.
אנחנו מורידים קסדות, הוא רואה במי מדובר, בודק את הרישיונות של הכלים ורישיונות הנהיגה
ומציין במפורש שיש מבצע אכיפה ושתפסו כבר כמה על כלים לא חוקיים לכביש ואומר "אתם לא מה שאנחנו מחפשים".
מאחוריו יושב קצין מתברר בניידת סמויה שהגיעה למקום. השוטרים מסמנים לו בקשר שהכל תקין, חברה' מסודרים,
ממשיכים לדרכם. לי זה קרה שנה שעברה 3 פעמים גם ביציאה מסינגל בלב טבעון בקטע מעבר בתוך אחת השכונות.
לא התעסקו איתנו בדקו מה שצריך לא הלינו על איתותים או מספר על הגב. בדקו מה שהיו צריכים ושחררו תוך דקות.
תהיה תקין, לא יתעסקו איתך וכי למה? תמיד המיעוט ישפיע על הכלל, אתה תהיה בסדר לא יעונה לך כל רע. אכיפה זה בסדר
מי שיסבול ויחטוף זה מי שלא יפעל במסגרת החוק זה נכון תמיד.
 
השאלה מה קורה אם סחבק והחברה מתארגנים לרכיבה
25/01/15 08:31
12צפיות
בתחנת הדלק של XXX והמשטרה מחליטה לעשות מבצע במקום.
כל האופנועים מרושיינים ומבוטחים כדת וכדין, אבל אביזרי הרישוי מן הסתם נמים את שנתם בקופסת הקרטון בבוידעם.
מה קורה אז?
ואגב אני לא מתחמק מאחריות ואין לי בעיה לחטוף דוח, העניין הוא שעד עכשיו המשטרה כמעט לא עשתה מבצעים כאלה.
ברמת העקרון היו כבר פעולות כנ'ל תהיה
25/01/15 09:52
13צפיות
בטוח.דובר על זה בעבר.יחד עם זאת מה שחוינו אני וסחביי עד,היום היה בדיקת רישיונות ותו לא.אני בדעה שמגיעים לבאר נשתה ונתמודד עד אז אני אישית לא הבחנתי במגמה "קשה" מצד משטרת התנועה.וכמו שציינתי 3 פעמים שנה שעברה.לדעתי,יש חשיבות גם למי שנמצא תחת הקסדה.את שוטרי התנועה אני גם פוגש במוסך כי שם מטפלים בימהה שלהם.ברגע שתדאג להיות בסדר ולא מתחכם לא תרגיש לתפיסת עולמי את נחת הזרוע.אין מושלם זה ברור אבל גם עם זה נתמודד.
בוא נגיד ככה, אם אני המשטרה, ואני רוצה לתפוס 40-50 אופנועים
25/01/15 06:41
21צפיות
אפורים תוך רבע שעה ועם שלש ניידות בלי צורך בכלל לבדוק רשיונות אז זה לא בעיה.
 
 
אז זהו שאתה לא המשטרה....
25/01/15 08:05
21צפיות
בזמנו של האופנובנק לפני מיליון שנה למרות שהיה ידוע להם שמדובר במוטוגוצי
הם הטרידו ללא הרף כל מי שנסע על כל אופנוע שהוא, השכם והערב פשוט בגלל
שכל שוטר רצה להיות הרמבו שיתפוס אותו ומה זה חשוב שהוא לא מבין מה ההבדל בין
הונדה לגוצי...
ואם אתה חושב שהמשטרה השתנתה מאז ...תחשוב שוב.
º
חנן, פעם ראשונה שמגיע לך
25/01/15 08:08
7צפיות
אז המשטרה השתכללה, היא יודעת להכנס לפייסבוק
25/01/15 18:14
20צפיות
ולגלות באמצעות הטכנולוגיה המשוכללת הזו באילו מקומות בארץ מתרכזים כל שבוע 40-50 אופנועים שכולם אפורים.
 
 
º
רק שהשוטר שנכנס לפייסבוק זה לא השוטר שרושם את הדו"חות...
26/01/15 12:58
12צפיות
אם אתה משטרה אז המשטרה נראית אחרת, אבל אתה לא
25/01/15 08:06
15צפיות
משטרה כי אתה יודע איך היא נראית ולא בא לך להיות חלק מהגועל הזה.
 
בגלל זה יש להם בעיה לתפוס 40-50 אופנועים אפורים תוך רבע שעה ועם שלש ניידות בלי צורך בכלל לבדוק רשיונות.
 
בגלל זה יש להם בעיה בכלל לאכוף את החוק. בגלל זה כולם שונאים אותם. בגלל זה עבריינים מסתובבים חופשי בלי לפחד מאף אחד ואזרחים טובים פוחדים מהצל של עצמם כי המשטרה פה נראית כמו תחת של בדואי.
 
ועל כל מקרה של שוטרים שהתנהגו כראוי אני יכול למצוא לכם 100000 מקרים של שוטרים שהתנהגו גועל נפש.
אבל אותנו מעניינת פינת האלוהים הקטנה שלנו
25/01/15 09:58
11צפיות
בשטח לטעמי לפחות כל השאר לא רלוונטי.אידיליה אין בשום מקום ובשום נושא.אנחנו כרוכבים נהיה בסדר זה המוטו.מי שרוצה להסתבך עם החוק תפאדל רצונו כבודו.
למה, אתה רוכב על פי חוק? צמיגים במידה חוקיים לכביש יש לך?
25/01/15 10:52
12צפיות
ומראות בשני הצדדים?
ומספר תקני שמחובר לאופנוע?
ומאותתים?
וצופר?
 
אם משטרה תתחיל להסתובב לך בין הרגליים לחפש אופנועים אפורים אז היום הם יחפשו אפורים, מחר הם יחפשו צמיגים לא במידה, מחרתיים הם יחפשו מספרים לא תקניים ומאותתים, אח"כ הם יבדקו אם האגזוזים עומדים בתקן הרעש וכו'....
 
לאף אחד מאיתנו אין שליטה על הטמטום של שוטר התנועה שיעצור אותנו בשטח וכשמדובר בלהציק לציבור השוטרים מלאים ביוזמות.
 
כשמדובר בעבודה אמיתית ובהתמודדות עם עבריינים ופשיעה, אז הם צריכים עוד תקציבים וכח אדם איכותי.
איזה הגיון או סדר עדיפות לאומי תומך בהגברת האכיפה בנושא זה?
25/01/15 21:33
14צפיות
זהו נגמרו הבעיות הבוערות באמת, אלו שגוזלות חיים, פוגעות בבטחון האישי והלאומי, השחיתות, הפורטקשיין, החיסולים?
במדינה מפותחת לא מחוקקים חוק בנושא ספורט בטח לא חוק כזה מסורבל ואם מחוקקים חוק שכזה ומתירים יבוא דואגים שהיד השניה תתיר ותאפשר תוך הסרת מגבלות בירוקרטיות לא סבירות הקמת מתקנים ראויים 
כל הסיפור על מלונות ומשרד התיירות זו דמגוגיה משובחת מבית מדרשך 
מה הקשר לסדר עדיפויות לאומי? מה עד שלא סיימנו עם גניבות רכב
26/01/15 09:13
16צפיות
לא אוכפים אונס? או עבירות תנועה?
איך זה בכלל קשור?
 
ובעניין ההערה המחזורית הזו שמדינות מפותחות ובלה בלה בלה כדאי להתייחס לשתי עובדות:
1- החוק הוא תוצר ידינו, הספורטאים, אנחנו כפינו אותו על המדינה.
2- החוק הוא חוק, ניתן לשנות אותו או לבטל אותו אבל כרגע הוא קיים ומחייב.
 
 
ובעניין יתר ההערות שלך... טוב נו.
 
גזי ... למה החוק נכפה על המדינה ? למה מרוצים היו לא חוקיים ט
26/01/15 15:14
18צפיות
טרום החוק? 
אם הם היו לא חוקיים לפני זה בגלל חסמים/חוקים של המדינה , 
אם הם לא היו אז לא הייתה בעייה לעשות מרוצים חוקיים ....
(ממש לא ברור לי למה אנחנו כפינו את החוק, זה לא הגיוני) 
סקירה קצרה של MAKO
26/01/15 15:41
20צפיות
 
בגדול בג"ץ של אגוד נהגי המירוצים בראשות דני לוי ב 2001 נגד מדינת ישראל
בגדול הבלאגן לא התחיל עם החוק
26/01/15 15:53
20צפיות
הבלאגן היה קיים הרבה שנים לפני החוק ובעיקר בגלל כל מיני מלחמות יהודים.
כלומר שגם לפני החוק לא היה פה גן עד מוטורי.
 
הקשיים העובדתיים (כלומר כאלו שלא ניתן להתווכח אודותם) היו:
- חוסר בכיסוי ביטוחי מתאים
- חוסר יכולת לייבא בצורה חוקית כלים תחרותיים טהורים
- תוהו ובוהו בכל הקשור לאפשרות לערוך מרוצים ולקבל אישורים מכל הגורמים המעורבים ובעיקר המשטרה.
 
החוק מסדיר את כל אלה.
 
מה ואם היה אפשר לעשות משהו אחרת? לא יודע.
אם אפשר לשנות את החוק ולהתאים אותו למה שנכון לנו כאן? בטח ובטח.
 
להבנתי, לפני חוק הספורט,
26/01/15 18:54
19צפיות
לא ניתן היה לנהוג/לרכב בישראל, אלא ע"פ תקנות התעבורה.
די ברור שלא ניתן לבצע רכיבה ספורטיבית מבלי להפר את תקנות התעבורה ...
 
זה לא כזה חד וחלק, אבל הבעיה אינה רק תקנות התעבורה
26/01/15 19:42
23צפיות
אלא ובעיקר העובדה שנהיגה תחרותית אינה מכוסה בביטוח  וזו עיקר הסוגיה.
 
להבנתי, מירוצים לא היו בלתי חוקיים - נהיגה ללא ביטוח היא זו שבלתי חוקית... כל זאת תוצאה של חוק הפלת"ד לחיוב ולשלילה.
הבעיה התחילה ועודנה ממשיכה, בעצם העובדה שהיהודים
26/01/15 21:18
27צפיות
צריכים להמציא את הגלגל כל פעם מחדש.
לא נראה לנו לקחת משהו שכבר נעשה בכל העולם מיליון פעם וליישם אותו כאן.
אנחנו חייבים לחשוב על הכל מאפס. יש לזה יתרונות כשאנחנו חושבים יותר טוב מכל העולם (נניח בהייטק) ויש לזה חיסרון אדיר כמעט בכל תחום אחר שבו הכל הולך כאן עקום.
 
נושא מכון התקנים למשל הוא דוגמא טובה לעובדה שאנחנו חייבים להמציא את הגלגל - כאילו מה? תקן אירופאי לא נאה לנו? תקן אמריקאי לא מחמיר מספיק עבורנו?
 
היה צריך כבר לפני הרבה שנים לראות איך זה עובד בכל העולם ולעשות את אותו הדבר אחד לאחד גם כאן.
אך ורק בעיית הביטוח ...עד שיצא חוק הפלת"ד בשנת 1975
26/01/15 20:45
24צפיות
היו כאן מרוצים וחוקיים לגמרי.
 
בקיצור - ספגטי חוקי אחד דורש ספגטי חוקי אחר על מנת
27/01/15 07:49
34צפיות
להסתדר איתו.
 
בקיצור, תיאורטית היה אפשר לעשות את הפעולות הבאות:
1- להתאים את חוק הפלת"ד
2- לאפשר ייבוא ובניה עצמית של כלים תחרותיים
3- לכתוב פריט רישוי ונהלים משטרתיים בכל הקשור לאירועי נהיגה ספורטיבית מעל 500 איש (בדומה ל פריט רישוי 77ה')
 
באופן עקרוני ספורט מוטורי, לפחות בתחום האופנועים בישראל צריך לפעול בדומה לאופן שבו עובד איגוד האופניים, אין הבדל משמעותי בין הענפים כמעט בכל אספקט שבו תבחר.
לחלוטין לא מסכים ....
27/01/15 13:43
43צפיות
למיטב זכרוני תשובת הפרקליטות לבג"צ שהגישו הייתה שנהיגה ספורטיבית לא יכולה להתבצע תחת פקודת התעבורה, ולכן על המדינה לחוקק חוק בנושא. קצת קשה להתווכח עם העובדה שאכן לא ניתן לבצע אירוע ספורטיבי תחת פקודת התעבורה ... נשאלת כמובן שאלה האן מישהו רשאי לבטל את חוק התעבורה לאירוע מסויים ... להבנתי לא.
 
בלי קשר לאמור לעיל, גם אם היו מכניסים שינוי לחוק שאומר נניח, שקצין משטרה רשאי להכריז שבאירוע מסויים לא חייבים לחול דיני התעבורה, זה לא היה מספיק טוב. כי אז, תאר לך מצב בו רוכב אופנוע פגע במטייל תמים שבכלל לא היה מודע שמתקיים מירוץ באיזור, ונניח הורג אותו. במצב כזה הרוכב (ואולי גם המארגנים) היה יכול לעמוד למשפט בגין הריגה ...
 
ערב טוב לכלל הגולשים. הצעה -מי שמעוניין ורוצה
25/01/15 20:42
19צפיות
לפתוח פינה בנושא שהוא חושב, שיכול לתרום לדיונים ולנושאי הפורום ,מוזמן לעשות זאת.
הנושא יוכל, גם לקבל, נעיצה למשך של יום-יומיים, על ידי.
 
 
הפינה השבועית היא כאן לתיאור השבוע שחלף
24/01/15 22:25
12צפיות
ותפורסם בסוף השבוע ,על מי מאיתנו שהיה בשטח וחווה חוויות כאלה ואחרות ,ברכיבת השבוע או הסופ"ש.
מרגע ההתנעה ועד ההדממה ,כל הדרך מכאן ועד לשם,איתה או איתם, כל תאור ניתן לתאר,לספר ולשתף כאן.
אז מי הראשון שמרים את הכפפה לסופ"ש הזה
 
 
קרבורטור VS הזרקה ,חיוב או לשלילה לכל אחד
21/01/15 21:05
10צפיות
מהאפשרויות, זו מול זו. כשיקלול לדוגמא, על שדרוג/ קניית כלי מוזרק או לא.
עד כמה באמת, יורגש/מורגש הבדל בהיבט רכיבה והתנהגות מנוע?
 
 
 
אם הקרבורטור כוון כראוי
23/01/15 01:01
17צפיות
אז במהלך הרכיבה כמעט ולא תרגיש בהבדל.
וזה יהיה נכון רק נקודתית לאופנוע המדובר שהושקעו בו הידע והידיים הנכונות כדי שיתניע ויתנהג כמו אופנוע מוזרק.
 
אחרי שהיו בבעלותי שלושה אופנועים מוזרקים של KTM אז ההזרקה בעיני עולה על הקרבוטור בכל פרמטר ביחס לכל אופנוע עם קרבורטור שרכבתי עליו.
 
אתה מקבל אופנוע מכוון פיקס מבלי שתצטרף להיות טיונר.
זה מניע בנגיעה.
לא נשפך דלק כאשר אתה נופל.
ההתנעה אחרי הנפילה ובמצב חם לא מהווה מכשול ושוב זה מניע בקלות.
אין סרחון של דלק מהאופנוע במחסן סגור.
אין איבוד דלק מצינוריות העודפים.
אין צורך לכוון חורף/קיץ/גובה וכו'.
צריכת דלק טובה יותר.
מצערת גז רכה כמו מרגרינה.
אין בוגים או זיופים.
אין צינוריות נשם שייסתמו בבוץ.
אני בטוח שגם להזרקה יש חסרונות רק שאני לא נתקלתי בהם.
 
באופן אישי הייתי מעדיף לרכוש אופנוע טוב ומוזרק מאשר אופנוע טוב עם קרבורטור.
למיטב ידיעתי כל המוטוקרוסים כבר מוזרקים כולל מספר אופנועי האנדורו של חלק מהיצרנים.
הערכה שלי היא שבתווך של ה-3 גם כל אופנועי האנדורו המובילים יהיו מוזרקים.
 
זה פשוט עובד טוב יותר...
אני מסכים עם כל מילה שכתב 620
23/01/15 08:36
11צפיות
החסרונות היחידים בהזרקה הם אי היכולת לפתור תקלות בשטח,שימוש בדלק נקי והקפדה על מצבר ומערכת חשמל תקינים.
אז אם כך לפי מה שכתב 620 זו רשימת החסרונות של הקרבורציה
23/01/15 09:06
12צפיות
ביחס למוזרק. יש בזה המון יתרונות. יחד עם זאת זו מערכת שלבטח יש
לה סוג של חסרונות  אני קראתי קצת על אחד הכלים
המוזרקים, ב 4 פעימות ולא בטוח שהבנתי שיש איזה פילטר שאמור לשמור על המערכת .
בנוסף מה מומלץ בהיבט תחזוקה ? לגבי קרבורטור ,ידוע ומוכר.
דלק שימוש בדלק באוקטן גבוה מ95 לטובת איכות, שכן הבנתי שיש גם חשיבות לאיכות הדלק.
קיים מסנן שמתחבר לתחתית משאבת הדלק
23/01/15 16:56
8צפיות
ברוב הכלים אין שגרת החלפה שלו ובמקרה שצריך זה כרוך בפרוק מיכל הדלק.תקלות הן דבר נדיר מאוד והפעם היחידה שראיתי בעיה באופנוע מוזרק היתה נפילה של המשאבה בתוך המיכל.
לגבי ריח הדלק
24/01/15 08:54
12צפיות
דקה או שתים לפני סוף רכיבה הייתי סוגר את ברז הדלק
כך שהאופנוע היה כבה מעצמו
ממש עוזר להפחתת ריח הדלק בבית
זהירות עם שתי פעימות כי הדלק הוא גם השמן
בהנחה שמערכת ההזרקה מכוילת והכל תקין יש לך
24/01/15 10:27
13צפיות
2 מפות הצתה, הכל רגיל. מגיע יום והחלטת לשנות את הקאמשפטים לHOT CAM
או לשנות את המפלט והסעפת . מה יקרה לך במקרה הנ"ל בהיבט התנהגות המערכת?
הרי המערכת עברה כיונון /כיול במצב מקור וכאן אתה בא ומבצע שינוי. האם זה ישפיע ויכול ליצור לך "חורים"
בטווח הסל"ד או אולי בכלל לא?
חווד hm 250
21/01/15 10:47
22צפיות
שלום
אני חושב על קניה של hm 250 r 2010 מוזן מאייד
אשמח לקבל תשובות מבעלי ניסיון רלוונטי לגבי:
1 התנהגות המיתלים במצב סטוק בסלעים (אבנים חופשיות מדרגות סלע קטנות וכו...) רוכב קל 64
2 התנעה אחרי דימום שהאופנוע חם
3 אמינות כללית של אופנוע מתוחזק היטב
בתודה מראש
לכלי הנ"ל בוצע מבחן בשנת 2010. נבחן גם מקבילו
21/01/15 20:30
5צפיות
האינדורו -ה250X. על פי המבחן ,הדגם עם הקרבורטור הוא גרסת 2009 שכן גרסת
ה-2010 מגיע עם הזרקה לפי הכתוב במבחן.נושא ההתנעה הוזכר במבחן(כלי ללא סטרטר).
בנוסף ,המבחן מקיף ונותן לך מידע על החבילות.
לגבי השאר מניח שעוד יגיבו בהמשך. הנה להתחלה המבחן מפול גז:
תשובות :
22/01/15 14:24
5צפיות
1.רכבתי איתו אינדורו -הייתי שמח להחליף את המזלג שלי ב250X במזלג של 250R ,אחרי שהחלפתי לקפיצים קשים יותר,ההתנהגות השתפרה. ב 250R המזלג מתנהג מעולה,לדעתי,בסלעים למרות שהוא מוטוקרוס.
2.התנעה אחרי דימום - אם אתה לומד את התהליך כמו שצריך,אתה תניע אותו בנגיעה ! 
3.אמינות כללית -טובה מאוד !! ב2009 (מה שבארץ נחשב 2010) היו שסתומים שהחזירו את נשמתם לבורא בחלק מהאופנועים ,קונים שסתומים של KIBBLEWHITE בנירוסטה והכל מסתדר,חלק אומרים שאפילו מרווח השסתומים לא משתנה ...
מעבר לשסתומים לא היו בעיות מיוחדות ,רק נקודה אחת - האופנוע,מבחינת יחסי העברה ,צורח לשמיים ב75-80 קמ"ש ,אז אם אתה מתכנן טיולי מדבר או רכיבות ארוכות -הוא ממש ממש לא מתאים לזה,סינגלים ,פטוצ'אטו,מירוצי עמותה ואינדורו כללי (לא יותר מדי צפוף,למרות שהילוך ראשון ארוך זה מעולה בטכני) שם הוא מלך.
º
תודה לעונים לצערי פיספסתי את האופנוע המדובר
22/01/15 19:46
4צפיות
לאחרונה ראיתי 2 כאלו למכירה בפייסבוק :
22/01/15 21:37
7צפיות
ראיתי גם אני את הכלי הנ"ל ביד 2 אבל אחד מדגם הX
22/01/15 21:50
7צפיות
לא ראיתי לאנחות. נכנסתי להסתכל מסקרנות מה מצבם של הHMים.לפני כמה שנים רכבנו עם בחור שהיה לו כזה (מתחרה כיום במקצועית)
לסיבוב יער רגיל ,לא יותר מדי טכני (שלא נתפרק ,אנחנו, לא הוא). הכלי הזה היה חיה אמיתית.
מכר נוסף שרכב על כזה החליף אחר תקופת מה ,בגלל נושא הבולמים לאינדורו.
לדעתי ,לא נורא שהX  קצת צורח , גם בגאס או בWRF המצב לא מזהיר
ואגב אם נמכר הנ"ל איך נהוג לאמר :" לא היה צריך להיות שלו".
 
 
 
 
מעיכה באגזוז דו"פ - מה המשמעות?
20/01/15 17:34
49צפיות
האם מעיכות באגזוז דו"פ (125 אם זה משנה) משפיעות איכשהו על הביצועים, או שמדובר בקוסמטיקה נטו?
ומה לגבי הצמר סלעים במשתיק? האם יש לו תפקיד נוסף חוץ מלהשתיק? האם חובה להחליף אותו מדי פעם?
תודה
תלוי כמה מעוך , תיאורטית כל שינוי בנפח המשתיק ישפיע , אבל
20/01/15 21:40
41צפיות
כל המעיכות הקטנות לא ממש מורגשות והן בעיקר אסטטיות . 
את הצמר סלעים מומלץ להחליף פעם בשנה , (הוא נסתם מפיח/שמן , זה יכול להיות מורגש )
לגבי צמר הסלעים, ספר הרכב מציין שלא רק הרעש
20/01/15 22:01
39צפיות
מושפע אלה גם ביצועי המנוע.מדוגמא אישית ,בכלי הקודם(125/2010 קטמ) הוחלף הצמר ב200 ש"מ.
לפני ההחלפה הכלי היה בעל צליל עמום. לאחר ההחלפה הצליל היה חד הרבה יותר חזר להיות צלול .
גם הצמר נשחק ,לאורך ציר הזמן והשימוש בכלי .
לא יודע לתת לך אומדן לגבי ההשפעה בפועל וכנ"ל לגבי מעיכה בסעפת ,שאני מניח שגם כאן ,
יש איזו השפעה, כתלות בגודלה/ועומקה .עד כמה תורגש? זו אכן שאלה טובה .כפי הידוע לי ,והוסבר לי בעבר
(כי בכלי הקודם היתה סעפת FMF) למבנה הסעפת יש השפעה על המומנט .
מדוגמא אצלי(אני לא הרוכב על הכלי אלה בני) לא שמעתי , שירד לכלי הכוח
לפני החלפת בוכנה ב90 ש"מ ולא שהשתנה "לחיה רעה ושונה", לאחר החלפתה.
אני מקווה שאולי חברה' נוספים ,ובעלי נסיון יוכלו לשפוך יותר אור
מנסיונם בנושא. אגב ,לדעתי ,השאלה מעניינת
 
º
איך מחליפים צמר?
21/01/15 07:23
13צפיות
בדגמים הישנים יותר 2008,9,10 ההחלפה שונה
21/01/15 10:37
17צפיות
מהדגם 12 כדוגמא.בשנתונים אלו ההחלפה ,מתחילה מכיון הפליטה,של
האגזוסט ,בפתיחת אום ואילו בדגם 12 לדוגמא,התחלת הפירוק היא בצד האגזוסט,הקרוב למנוע(צד שני).איזה דגם,ברשותך?
מי שלא יודע עדיף שילך למוסך
21/01/15 12:47
8צפיות
צמר סלעים זה לא ממש חומר סימפטי שים לב לזה:
המטייל-טיולים בעברית בארה

המטייל מגלים לכם את

אמריקה טיולים בעיברית,שייט,אטרקציות ועוד.. לפרטים>>


עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


Flix
מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה