לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
ברוכים הרוכבים אל שטח המחייה האמיתי של המחוגבים,האצילים והחצילים,האפלים והידועים. 363 מזמין את כל שואבי האבק באשר הם,רוכבי אינדורו,מוטוקרוסרים,לוחכי שבילים או סתם פוזלים בתוגה לעבר השטח,אלה שחושבים שהם...ואלה שבאמת מחגבים להם בשטח כפולי או מרובעי הפעימות,הכנסו לחוות את ההווי היומיומי של רוכבי השטח בארץ (ובחו"ל..),להחליף חוויות ודעות,לחשוף ולשתף רעיונות חדשים מידע עדכני ועוד..... בואו ותהנו מחוויה יחודית ומיוחדת שמשלבת אופנוענות מא' עד ת', אחוות רוכבים,פעילות ספורטיבית,והנאה מהטבע,ענף שאין דומה לו הן בחוויה והן בתחושות ועוד לא הזכרנו את האדרנלין הממכר!!! רעיון הפורום נהגה ע"י יקירי הענף ומנהליו הראשונים חליל אבד רבו(הערבי) וירחמיאל קולרגול (אצילי יער שרווד המיתולוגי) כמקימי פולגז וממשיכי הדרך ב363,ועל כך נתונה להם תודתינו. את מקומם תפסו בשלהי 2004 גז ונעלם וMEXMEX חברנו במקסיקו שאליהם מצטרף בשלב מאוחר יותר אניגו החמוש בדו"ש. עם פרישת המקסיקני תפס את מקומו הנשמה הצהובה שכיהן בתפקיד מספר שנים מכובד. את גז ונעלם החליף ,שכנו YOE66 שביחד עם הנשמה  הצהובה תפסו אחריות על אחת הגזרות החמות באזורינו. עם פרישתם לנושאי החיים המרתקים האחרים,לא שכחו כמובן את עולם השטח. את מקומם תפס המחשמל 64. תודות גדולות לדורות. "אם תיכנס ותשתלב...תוכל גם אתה להיות....רוכב.."

גרביים לבולמים. בעד או נגד?
26/02/15 15:06
86צפיות
כבר שנים רבות שאנו דנים בנושא גרביים למניעת כניסת לכלוך ופריצת בולמים קדמיים בעד או נגד.
ישנם רוכבים שנשבעים בגרביים ולעומתם כאלו שלא.
לעניות דעתי ולאחר קריאת חומר רב בנושא, אני תוהה, מדוע רוכבים עדיין מתעקשים לרכב עם הגרביים הללו?
יצרני בולמים מנסים לעשות כל דבר שבעולם על מנת ליצור סיכוך ולמנוע את החיכוך בין החלקים הנעים בבולמים:
מחליפים מחזירי שמן ואבק ליצרניות שאמורות למנוע חיכוך עד כמה שניתן כדוגמת SKF. ( מגיעים בבולמי ה a kit ו אוהלינס).
ממליצים לשים גריז מתחת למחזיר אבק, על מנת ליצור סיכוך נוסף.
החלפת המחליקים הפנימיים בבולם  ל"משופרים" יותר שימנעו חיכוך.
החלפת צמיגות השמן בבולמים מ 5W ל 2.5W (כפי שבבולם האחורי).
ולמרות כל זאת, רוכבים עדין מעדיפים להרכיב את הגרביים הללו אשר לדעתי האישית ומנסיוני האישי, הן סתם יוצרות חיכוך מיותר, אוגרות את הבוץ אשר בסופו של דבר נכנס מתחת למחזיר אבק ומשם אל מחזיר השמן.
אשמח לדעת מהו נסיונכם בנושא.
אני באופן אישי, לאחר כל רכיבה בחורף, מנקה את הבולמים ומייבש. שם גריז כפי שרגז המליץ וגם כל מכוון מתלים בחו"ל ובאתר המתלים בחו"ל.
 
גרביים
26/02/15 15:31
75צפיות
מקפיד עליהם בכל האופנועים שהיו לי. מאז, טפו טפו, בולמים ללא פריצות..
זה כמו אנטיביוטיקה לשפעת...
26/02/15 15:55
82צפיות
אין שום קשר בין זה שלא פרץ לך לזה ששמת את הג'יפה הזו.
 
מה שכן -שמתי לב שיש קשר ברור בין מידת ההידוק של רצועות המתיחה (בעיקר אחרי רכיבה בוצית) לבין ההסתברות לנזילה.
אני מבין אך נסה פעם להסיר את הגרביים
26/02/15 16:04
71צפיות
ולכווץ את הבולמים.
אני מניח שגם ברמת ההתחושה המיידית, אתה תרגיש שהבולם מתכווץ ונפתח בצורה חלקה יותר.
זו כל התכלית של הבולם, לעבוד בצורה חלקה ללא תקיעות.
 
יש לי רגישות
26/02/15 17:24
60צפיות
כמו פלאח זקן. גרביים, לא גרביים, הבולמים מרגישים לי אותו דבר.
אני נשאר איתם
עד,היום אני לא רכבתי עם גרביים
26/02/15 15:49
69צפיות
בבולמים באופנועים,ויחד,עם זאת יש לי חבר שרוכב שנים עם.
אני יודע ,שתמיד קיים החשש ללא הגרביים שיבוא היום והטפטוף יגיע.
יחד עם זאת,זה לא חד משמעית וגם תלוי בתוואי הנרכב.
אני יודע שלאחר תקופה של החשיפה לשמש,תנאי השימוש,מאלץ אותך יותר לשימת לב למחזירי האבק.כי גם אני התחלתי לגרז אותם.אני לא בטוח שאני מבין למה גרביים אמורות לגרום נזק? הרי תפקידן למנוע בדיוק את חדירת הגו'זים(גופים זרים).למנוע את ההתעסקות איתם. בתכלס לא יודע לאמר עם הגרביים פופולריים או לא,כלומר אם נראים אצל הרוב או לא.באמת נושא מעניין.
הבוץ וגרירי החול מצטברים מתחת לגרביים.
26/02/15 17:25
69צפיות
חלק מהרוכבים מניחים שאם יש להם גרביים, הם אינם צריכים  לנקות מתחת לגרביים.
החול מצטבר ובסופו של דבר עובר את מחזיר האבק ומשם למחזיר השמן ובפועל פורץ את הבולם, אך בשל הגרביים, אינך שם לב לכך.
הטענה שלי היא שהם בפועל מפריעים מאוד לתפקוד הבולם. מייצרים חיכוך שגם כך יצרני הבולמים מנסים להיפתר ממנו עד כמה שניתן.
º
בדיוק הבעיה
27/02/15 11:41
10צפיות
יש אכן הגיון באי שימת הלב במידה ויש פריצה. ויחד עם זאת
27/02/15 14:24
26צפיות
נאמר שאתה מנקה תדיר את הגרביים אז איך עדיין עלולה להיוצר בעיה.?
אני יודע שאצל החבר שרוכב עימי הם ממש יושבים מהמחזיר אבק כמה ס"מ(להערכתי סביב 7-8 ס"מ) מעלה ומטה.
יתכן וישנה השפעה לתנועה חלקה ויחד עם זאת אין לי הערכה עד כמה זה משמעותי. אגב, לא שמעתי ממנו הלנה על כך.
 
אחת הסבות לפריצות המחז"ש בבולם קידמי
26/02/15 21:38
63צפיות
לא קשור ליכלוך חיצוני אלה למידת חיזוק ברגי המשולש,חיזוק יתר יגרום לבושינג להתקע בצלינדר להשחק ולהגביר את פריצת המחז"ש,סגירה במומנט נכון יגרום לבולם לעבוד טוב וימנע נזילות.
אני לא חושב שהחיכוך כלכך מורגש
27/02/15 22:04
14צפיות
אני אישית לא רוכב עם הגרביים הללו, הכי חשוב להקפיד לנקות את הבולם אחרי שהבוץ מתייבש, לרוב זה קורה שבוע אחרי הרכיבה בבוץ ולא בזמן הרכיבה, כשהבוץ לח אין למנגב שום בעיה להרחיק את הלכלוך מהמחז"ש, הבעיה מתחילה שהבוץ מתייבש, אז הוא כבר עובר את המנגב ואת המחז"ש ואז עם השמן הוא פשוט נשאר בין המחז"ש וגורם להם לנזול, נקיון לרוב פותר את הבעיה, אבל הבוץ כשיבש עלול לפגוע במחז"ש.
 
 
מעיל לרכיבה
27/02/15 17:31
30צפיות
אני מעונין לקנות מעיל לרכיבה בחורף
מאיפה לקנות רצוי ממוגן באזור הכתפיים והמרפקים
באזור הגב
שיהיה נוח לרכב איתו תודה לעונים
למעיל רכיבה בשטח אין מיגונים
27/02/15 21:57
14צפיות
הוא נלבש מעל הצבי צב או חליפת הלחץ,מכיל כיסים ופתחי אוורור,את השרוולים ניתן לפרק ולאחסן בכיס הגב.באבנוע יש של UFO ושל JT ושניהם היו לי טובים בימים הספורים בשנה שבאמת צריך אותם.
אחרי החודש פברואר הכי קר בהיסטוריה של טורונטו
הודעה זו מכילה תמונות
27/02/15 03:51
75צפיות
אין ברירה , צריך לרכב
º
אנג'וי , למה לא קיט זחל+מגלש?
27/02/15 11:39
20צפיות
כי זה עולה 6000$ ....? וגם זה לשלג , לא לקרח
27/02/15 13:21
41צפיות
הברגים זולים , והחבר׳ה שהזמינו אותי לרכב איתם , מתקינים אותם בצמיג שיושב על האופנוע מסוף העונה . כשהקרח מפשיר - מוציאים ורוכבים את המירוץ המלוכלך הראשון של העונה , ואז שמים צמיגים חדשים.
למה לא לשמור ולהחליף את כל הצמיג? תנסו להחליף צמיג במינוס חמש עשרה אתם....
ראשית אחלה תמונה שנית מזמן לא ראיתך כאן אז שמח שאתה כאן
27/02/15 14:19
42צפיות
למרות המרחק מטורונטו הקרה.
אתה מציין שהברגים מותקנים על הצמיג בעצם על הקוביות,להבנתי חייב מצב שיש עוד "בשר" כלומר עובי.
אני מבין שהבורג מתברג לקוביה. אתה רוכב בשלג כאמור ,הנה התהיות:
1. כמה אחוז מהם שורד והאם יש "נופלים" בדרך?
2. האם הברגים מיועדים בעצם לשלג עמוק או רדוד בהיבט עוביו או שזה לא משנה?
3. אתה מרגיש שינוי ,מבורך עם התוספת הזו? יש חשיבות להיבטים נוספים (אולי כמו משקל) או שאין?
4. איך הדבר מסתדר במידה ומדובר בשכבת שלג דווקא דקה ,שיש קרקע מתחת בהיבט התנהגות?
5.אגב על איזה כלי הדבר מורכב והאם גם על הקדמי?
האמת לא ראיתי דבר כזה  ועוד בתמונת תקריב .
 
הברגים מיועדים לרכיבה על הקרח , לא ממש לשלג
הודעה זו מכילה סרטונים
27/02/15 20:58
28צפיות
למרות שהם יתפקדו לא רע גם בשלג. כמה נופלים? לא יודע , נראה אחרי יום ראשון....
וכן , צריך להתקין אותם על צמיג חדש , מה שעשיתי הוא לקצר על משחזת את אלה שהכנסתי לקוביות השחוקות יותר . כן , יש לברגים פחות אחיזה , אבל גם פחות סיכוי לפנצ׳ר את הפנימית בלי החוד שלהם. בכל מקרה אני רק משעשע ולא מתחרה , אז זה מספיקץ
 
הנה סרטון חביב עלי של החבר׳ה שלי , ושימו לב, מה שהוא עובר זו לא שלולית , אלה מים פתוחים !
האחיזה , אגב , מדהימה
27/02/15 21:02
23צפיות
משהו שלא חווים אפילו באופנוע כביש. אין מצב להחליק זנב או לאבד את הפרונט , פשוט אין. הנפילות קורות רק כשיורדים מהגז בסיבוב , והפרונט נתפש , לא מחליק.
מדובר בברג 450
הודעה זו מכילה תמונות
27/02/15 20:59
29צפיות
וכן , כמובן שגם הקדמי. בלי הברגים יש אפס אחיזה על הקרח.
תשמע, באמת אני לא ראיתי דבר כזה עד היום. כאן בארץ אין
27/02/15 21:48
15צפיות
עודף שלגים/קרח כידוע. וואחד עבודת נמלים לטפל בכל הקוביות , כל הכבוד להשקעה שלך!
ולפי הסרטון ,אני רואה שהבחור מטה חזק בסיבובים ואחיזה מצויינת על אגם קפוא,
באמת הוא מרביץ ונותן  גז חופשי חופשי. מעניין יהיה לשמוע את ההתרשמות שלך אחר יום א' , מה המסקנות
וגם מה היתרה בברגים. בהצלחה ברכיבה.
 
º
6000$?!?! ברור שברגים!!!
27/02/15 14:43
18צפיות
º
27/02/15 21:52
1צפיות
הרחבת היריעה -4 מתחרים בנישת האינדורו
26/02/15 06:43
126צפיות
קודם כל- מבחן רבעי ליטר, לא מרובעי ליטר
26/02/15 17:01
68צפיות
מצחיק הסיכום, "סוף סוף הוסקוורנה מייצרת אופנוע שמצדיק את המורשת שלו"
כאילו שיש קשר בין הוסקוורנה לדגם הזה....
 
ראיתי עניין במבחן בהיבט ההבדלים
26/02/15 21:37
53צפיות
בחוות דעת ,הסקי-הקטמ בהיבט התנהגות -השפעת הלינק המדובר. ובסיכום
מה שצד את עיני היה ,משפט הסיכום לגבי ההונדה.
בתרגום פשוט, אופנוע זול מהם , אולי מראה חולשה במהירות תחרותית(לא הכי רלוונטי לרובנו בארץ, לדעתי), אבל אטרקיטבי ככלי שטח.
מזכיר לי קצת את היפני הדו"פ בן ה-8 מהמבחן שהעלה דן ,גם כאן הדגם שלא השתנה מ-2009.
 
 
 
בשבוע שעבר הודעתי בפורום
25/02/15 22:29
146צפיות
הגולש הקודם שהואדם ,היה Yellowbeta.
בחרתי להאדים הפעם ,את הגולש Fengluzon . 
Fengluzon חבר בפורום ,שנים רבות ומגיב ,בנושאים הנדונים בו. אדיב,סבלני ומנומס כתמיד!
ניתן כמובן לנצל שרשור זה, בין היתר, כדי להחמיא ל-Fengluzon .
 
מגיע לו!
26/02/15 09:51
67צפיות
הרבה בזכותו אני בכלל רוכב בשטח - בתחילת דרכי הוא עזר לי המון עם טכניקת רכיבה והכיר לי את הסינגלים במצפה,
תמיד בסבלנות ומבלי לתת תחושה שאני מעכב אותו.
את הבחור פגשתי לראשונה בשלהי 2010,
26/02/15 18:02
58צפיות
בקורס רכיבה בחורשים. אוריה, הכיר לי אותו, לא לפני שנתן לי מבט פליאה,
 ושאל: מה אתה לא מכיר את Fengluzon ? מסכים בהחלט עם דבריך!
 
º
תודה.
26/02/15 21:21
10צפיות
מבחן.
24/02/15 18:41
217צפיות
די, לא מאמין. ענתיקה יפנית ניצחה את פאר התוצרת האירופאית?
24/02/15 19:42
151צפיות
דן, לא יפה. זורק פה ככה :"מבחן", בקטנה, ונעלם...
איזה שריפות אתה מנסה להצית?
תמשיך, תמשיך
 
בין שאר הדברים,אהבתי את המשפט הזה:
24/02/15 21:39
146צפיות
"Face it, while Yamaha has sat on its haunches, KTM has been burning the midnight oil to build more and more advanced two-strokes. 
Meanwhile, all Yamaha has to show for it is restyled plastic, which they probably wouldn’t have done if UFO Plastic hadn’t shown them the way."
 
וזה אחרי שהבוחנים האינפנטילים,נשפכים על כל הפיצ'רים של האוסטרים.
 the self-adjusting hydraulic clutch is ahead of its time,
באמת 'מקדים את זמנו'.ימהה כבר עשו כאלה בשנות ה-80...
אבל לא נפריע לבוחנים מלהסתנוור...
 
דוגרי?,שיחקו אותה,כנראה שהפער בין הימהה לאוסטרים כל-כך גדול,שכל הפיצ'רים לא הצליחו לגבור על הנדסה בסיסית ו...נכונה.
יש לי חבר,מושבניק מהגליל העליון.
שכל חייו רוכב על YZ250,
הוא קורא ל YZים שלו  (כל אחד בתורו),'הקוצר'...
 
אתה יודע דן, עם קריאת המבחן ממש סיקרן אותי לראות
24/02/15 23:02
121צפיות
מה יעלה בגורל. כבר חשבתי לתומי שהאוסטריים הולכים לנצח סוס זקן בן 8.
אבל תשמע ,המבחן מרתק ובחייאת דן המשפט ששבה את עייני בסיכום היה הבא: 
New plastic increases a bike’s"
showroom appeal, but it doesn’t
decrease lap times
ועוד משפט שגם שבה לי את העין היה (בתרגום פשוט):" אופנוע שמרגיש נכון,קל לרכיבה וכמובן , הבולמים של קאייבה. איזה מבחן!!
 
º
מאז ה-TM אני לא מפסיק להתגעגע ל-kayaba, פשוט מזלג מדהים!!!
24/02/15 21:21
80צפיות
º
24/02/15 23:07
21צפיות
º
בTm יש sss?
25/02/15 11:07
44צפיות
לא ידע אם SSS אבל המתלים בTM משובחים!!
26/02/15 10:50
41צפיות
אפילו כשרכבתי על ה300 שהיה של רגש עם הסטאפ שלו האופנוע הרגיש מעולה (ויש בינינו קרוב ל15קג הבדל)
אפשר להגיע גם עם KYB OC למתלה שמתפקד מעולה
27/02/15 21:20
3צפיות
זה לא סוד, באינדורו לרוב הוא יהיה מספיק טוב.
זה כבר תלוי בסט אפ, פעם היו קיימים מתלים שפשוט לא היה אפשר לעשות איתם כלום בגלל קוטר הקרטיג וכל מיני עיצובים כאלה או אחרים, למרות אלו היו גם מתלים טובים גם בשנות ה90.
º
אהה! הא לך אויב אכזר
24/02/15 23:12
59צפיות
מגמה עולמית ולא רק בשטח
24/02/15 23:15
128צפיות
מדובר במגמה של העשור וחצי האחרון,
ככל שהאופנועים שכולם יכולים לקנות הולכים ומתקרבים לאלו של האלופים,
ככה רוכב ההובי הולך ומתרחק מיכולותיהם של האלופים, הן מבחינת היכולת הטכנית והן מבחינת הכושר הגופני.
 
יוצא אם כך שמה שנשאר להסתנוור ממנו הוא מיתוג/ סטיילינג ו- showroom appeal.
 
יש כמובן רוכבים שיודעים להעריך את ההתקדמות הטכנולוגית אבל מדובר בקבוצה קטנה, הרוב נופלים למלכודת שהצבעתי עליה. וכאמור בכותרת, גם בכביש התופעה קיימת ואולי אפילו יותר מורגשת.
בעיניי המבחן הזה עצוב. עשור עבר ואופנועי המוטוקרוס לא
24/02/15 23:21
129צפיות
התקדמו מילימטר.
לא נכון.ה T4 הגיעו למקומות בלתי נתפסים.
24/02/15 23:47
135צפיות
אפילו האלופים לא מגיעים למגבלות האופנועים האלו.
מי שצופה בחומרים עדכניים,שמגיעים מרוכבי הTOP-10 ב AMA,צריך לפעמים לעצור רגע ולהזכר,שרק לפני 10 שנים,הרכיבה הייתה שונה.
 
º
באיזה אופן אתה רואה את הרכיבה שונה היום לעומת הסיגנון הקודם?
25/02/15 05:55
64צפיות
שינוי גדול מאד בייחוד בתחום הסופרקרוס אך גם במוטוקרוס (AMA)
25/02/15 09:09
108צפיות
השיפור המשמעותי באופנועים - בעיקר במתלים ובמנועים מאפשרים היום כמעט לכל רוכב במקצה גמר ב AMA SX לעשות דברים שפעם היו דמיוניים או שרק רוכב עילוי עם ביצי שור היה מנסה לעשות אותם.
המהירות בה רוכבים היום על הבאמפים היא דמיונית ביחס לעבר, ברית'ם סקשן עושים היום קומבינציות שפעם לא היו אפשריות כמו טריפל - טריפל - טריפל, קאווד - דאבל - טריפל ועוד כל מיני דברים שכוח המנוע והמתלים מאפשרים.
טכניקות עקיפה, תסתכל איך עקפו לפני עשור ומעלה לעומת היום - הקומבינציות לעקיפה השתנו (הרבה יותר קשה לעקוף היום בין השאר בגלל שהאופנועים כ"כ מהירים), ונכון גם היום עדיין משתמשים בבלוק פס אבל האגרסיביות והמהירות בהם זה קורה אחרות לגמרי היום. רק לדוגמא תסתכלו על רוכב כמו טרי קנארד שקופץ טריפל לתוך סיבוב ומבצע עקיפה - אני לא מכיר כאלו דברים מהעבר, בטח שלא במהירויות ובאגרסיביות של המרוצים כיום.

יציאה מסיבובים השתנתה בגלל כוח המנוע, צריכים הרבה פחות לתכנן את הקו (מבחינת מומנט בסיבוב לא מבחינת עקיפה או הגנה על המיקום) כי כוח המנוע מאפשר לקחת כמעט כל קו שרוצים ולצאת עם מספיק מומנט כדי לקחת כל מכשול שיהיה אחרי הסיבוב.
המהירות ברכיבה עלתה משמעותית בעשור האחרון, זמני הקפה של 50 שנ' במקצה סופרקרוס הם דבר שכיח כאשר המסלולים לא השתנו בכלל בעשרים שנה האחרונות.
באופן כללי כל תחום המוטוקרוס והסופרקרוס עשה קפיצה משמעותית בעשור האחרון
גם מבחינת האופנועים: מנועי 4T, שלדות, מתלים, אלקטרוניקה מאד מתקדמת בכלים ששולטת בניהול המנוע, ניהול אלקטרוני של המתלים, שינוי מפות הצתה תוך כדי מרוץ ועוד ועוד, בקרת אחיזה אלקטרונית בזינוק. 
גם מבחינת הרוכבים שהיום כולם מתאמנים באופן אינטנסיבי ומקצועי מאד על כל רכיבי הכושר הגופני (מה שלא היה בעבר), משקיעים הרבה יותר בכיול והתאמה של הכלים והמכלולים, רוכבים הרבה יותר שעות מבעבר בין המרוצים
וגם מבחינת הכנסת שיטות אימון פיזיות, מנטאליות וטכניות לרכיבה שלא ניתן עליהם דגש בעבר (היום כמעט לכל רוכב מפעל יש 2-3 מאמנים שכוללים מאמן כושר כללי, מאמן רכיבה - בד"כ רוכב עבר ותזונאי)

אגב השינוי הגדול של השנתיים האחרונות הוא דווקא בקטגורית הלייטס. היום אופנועי ה 4T 250 מוציאים מספיק כוח כדי לאפשר לעשות כל מה שעושים עם אופנועי ה 450 גם כאשר שמים עליהם רוכבים של 190מ' עם 85 ק"מ כמו טיילר באוורס.
מעניין לראות שזמני ההקפה ב 250 כמעט זהים לאלו של ה 450.

 
º
לאיזה אופנוע יש "ניהול אלקטרוני של המתלים"? אני חייב כזה
25/02/15 09:59
55צפיות
אם אתה ממש חייב כזה - כנס ותלמד
25/02/15 10:19
100צפיות
"אין אופנוע עם ניהול אלקטרוני של המתלים"
כמו שאף רוכב סופרקרוס או מוטוקרוס מקצועי לא רוכב על CRF / KX וכו' כמו שאתה קונה בחנות.

מרבית קבוצות המרוצים ב SX - MX משתמשות היום בבולמים של שואה (חלק משתמשים בקאייבה ורק הסקוורנה וקטמ ב WP)

חלק מהרוכבים שמשתמשים בשואה רוכבים עם מזלג קדמי שאחת הזרועות שלו היא עם תאי אוויר שמנותרים ומנוהלים אלקטרונית (עד כמה שאני זוכר זו הזרוע שאחראית על הריבאונד).
השליטה האלקטרונית מאפשרת בין השאר לשלוט על לחץ האוויר, הטמפ' ועוד כל מיני פרמטרים שמאפשרים להתאים את המתלה הקדמי לצרכים של הרוכב לפי אופי המסלול וסגנון הרכיבה באופן מהיר ומדוייק בין המקצים בתחרויות.

עכשיו אם אתה עדיין מרגיש שאתה ממש חייב אחד כזה תכין בערך 60,000 דולר ומישהו בשואה שיהיה מוכן למכור לך מוצר שלא קיים על המדף.
מענין שבפורמולה 1 ביטלו ניהול שכזה כדי לייצר מובהקות
25/02/15 10:58
107צפיות
של יכולות הנהג ופחות של הטכנולוגיה
ביטלו את זה בפורמולה בעיקר בגלל שזו היתה מערכת יקרה מאוד
26/02/15 12:58
38צפיות
שהגדילה את הפער בין הקבוצות העשירות לעשירות פחות. לא שזה באמת עזר - עדיין יש פערים אדירים ביכולת המכוניות.
רכיבה כזו,בימי ביילי וגו'ונסון,לא הייתה עוברת.
25/02/15 15:53
117צפיות
בימי הרכיבה המדויקת והחלקה.
האופנועים הרוכבים,היו מתפרקים על המסלול.
פס-הקול בסרטון חשוב!
 
º
דן- תן לנו (לעצלנים) תמצית
25/02/15 15:52
51צפיות
הYZ מנצח בנקודות ,הם מעדיפים את המתלים שלו ואת עקומת הכח שלו
26/02/15 08:58
68צפיות
בכל השאר הKTM/HUSKY טובים יותר לדעתם .
תכל'ס מעניין .
זה מעניין איך שאתה קורא את זה...
26/02/15 11:55
64צפיות
On paper, it is hard to overlook the KTM’s and Husqvarna’s class-leading features. Their Brembo brakes are amazing, the self-adjusting hydraulic clutch is ahead of its time, the billet hubs are works of art, and the aesthetics are as modern as on any bike ever made. Plus, the KTM/Husky dyno numbers blow the Yamaha YZ250 out of the water.
 
 
בקיצור, על הנייר, ההאסקי והכתום מובילים בפיצ'רים. הברקסים, ההספק, האסתטיקה והנאבות יפות (פששש, איזה אמריקאים חובבי בלינג)
 
The KTM 250SX wins the paper-trail shootout.
 
הכתום מצח את מבחן הנייר
 
And the winner is…the 2015 Yamaha YZ250. It wasn’t a slam-dunk victory; more like a 4-to-3 victory in the 12th inning, but you take wins any way you can get them. Why did the Yamaha YZ250 two-stroke win, especially after losing the handling, brake, clutch, holeshot and horsepower categories? This is a triumph of feel over function. The YZ250 just feels right. The 2015 YZ250 two-stroke is easier to ride, more confidence-inspiring and, most important, its Kayaba SSS suspension delivers works-like performance to the common man.
 
נצחון ההרגשה על הביצועים....
בארץ סיכום כזה היה מזכה את הכתבה בעשרות תגובות של "כמה ימאהה
26/02/15 13:09
53צפיות
שילמו לכם!!!" (כן, עם סימני קריאה במקום סימני שאלה. טוקבקיסטים לא חזקים בעניין סימני פיסוק).
דן, היה כבר איזה shootout מלא עם ה WR החדש?
26/02/15 14:37
47צפיות
רץ פה לפני חודשיים איזה מבחן ראשוני, אבל זה הכל.
|*|נפתח פורום כבדי שמיעה וחרשים|*|
26/02/15 13:28
|שמאל|אנו שמחים לבשר על פתיחתו המחודשת של פורום כבדי שמיעה וחרשים.
אז איך מתמודדים עם ליקויי שמיעה? מהם הזכויות והשירותים שרלוונטיים לאוכלוסיית החרשים? ומהם מכשירי השמיעה שהכי מתאימים?

אתם מוזמנים להיכנס לפורום כבר עכשיו ולהעלות נושאים לדיון, לשאול ולשתף!
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...
חוות דעת החברים על האופנועים שברשותם. סקירה גם על היבטי
23/02/15 21:27
107צפיות
תחזוקה , דברים לחיוב ושלילה. מוזמנים לכתוב כמובן, כל אחד מנקודת מבטו ונסיונו על הכלי .
קיימת בהחלט אפשרות שהנושא יערך כמאמר מסכם .
אני אתחיל בסקירה על :
 4 פעימות ,דגם 2013 גאס גאס 250F
האופנוע נחת בשנת 2011  ורבים וטובים מהדגם הנ"ל נמכור בארץ.
הדגם הנוכחי,הוא כלי אינדורו טהור בכל רמח אבריו. מצוייד במנוע ידידותי ואמין בהחלט , מנוע הWRF250.
סה"כ מדובר במכונה טובה מאד ,שמספקת המון בטחון ברכיבה. המנוע מגיב היטב ועולה יפה בסל"ד ומספק כוח
בהחלט גם בסל"ד נמוך. עם הגעת הכלי ,ניתן להוציא ממנו את המשתיק בקצה המפלט. הדבר ישחרר ,את הסאונד והכלי ירגיש חופשי ומאושר. כיסא מושב צר וקשה אבל למי מאיתנו שרוכב על כלי אינדורו ,אין צפיה לקבל
מראש ,דבר שונה. האופנוע מצויד בבולמים קדמיים מצויינים של מרזוקי שסופגים היטב .הפרונט קליל מאד ומורגש היטב בשטח טכני . קל מחד להניף ומצד שני, הכלי בגלל מבנהו הקטן ובגלל הפרונט הקליל ,מחייב את הרוכב לעבודת גוף. הוא מורגש קצת תזזיתי הייתי מגדירו. הדבר מחייב את הרוכב ,לסוג של ערנות לשינויים, בנוסף לעבודת הגוף באופן תדיר לאורך התוואי.
גם במסלולי ספיישל קל להכנס ולצאת מפניות ,אבל ברכיבה מהירה במידה ויהיו מהמורות ותלוליות  כאלה ואחרות בתוואי הדבר יחייב גם כאן תשומת לב ושינוי פוזיציה תדיר ושל עבודת גוף כי הפרונט קליל.
יחידת המנוע כפי שציינתי ,מגיבה היטב והדבר נראה גם בהיבט צריכת הדלק שלו ביחס לדוגמא לWRF מקביל שהיה גם ברשותי. הצריכה גבוהה יותר סביב 10-15 אחוז. מה שמצביע לטעמי כפי שאכן מורגש, שהמנוע מכוון אכן אחרת יותר חריף וחד בתגובתו.
הטיפול בכלי הוא בתדירות של כל 30 ש"מ לטיפול קטן ,של החלפת שמן ופילטר שמן וכל 60 ש"מ ,טיפול גדול הכולל קטן+בדיקת מרווח שסתומים. הגישה לפילטר האויר דורשת הסרת כיסא ופתיחת משולש פלסטי צדדי ,לצורך שליפתו. בכל מקרה, ניקוי הפילטר לא מתבצע כל רכיבה ואני לא ראיתי בעיה בהקשר זה. עלות הטיפולים אינה גבוהה וסה"כ ההוצאות לתחזוקה סבירות בהחלט.
הכלי מחייב מיגון רדיאטורים ,מה שאצלי הורכב כדוגמא ,מההתחלה. הרדיאטורים פגיעים ופריכים לטעמי, גם בגלל מבנה הקונס הצדדי המגן עליהם. מגן רדיאטור טוב יחסוך פגיעות בהם.
בסך מכלולי הכלי הנוספים לא נצפו בעיות או תקלות מיוחדות . לא במערכת הבולמים,הבלמים, מיסבים, היגוי וכו'.
קיימת בעיה בספידומטרים של טריילטאק ,שהופיע בחלק מהכלים וגם אצלי. אני אישית פתרתי את הבעיה בהתדיינות מול היצרן בחו"ל.אגב, פתרתי בעיה דומה לבחור נוסף על פי שהוסבר לי מהיצרן.
לסיכום: אופנוע טוב מאד, אמין, יכול לשרת קשת רחבה של רוכבים ויכול להיות בהחלט כלי רב משימתי.
מרכיבת טיולים כאלה ואחרים בכל תוואי ועד רכיבה טכנית צפופה.
 
 
 
הנושא מעניין לטעמי. פרוט אופנועי השטח
25/02/15 20:20
49צפיות
היה כמאמר ,לפני כ-8 שנים, רלוונטי לדאז ,ונעשה על ידי נשומל'ה.
מאז השדרגו הכלים ואחרים רלוונטיים בהחלט למי מאיתנו.
מי שיוכל לשפוך אור על האופנוע שברשותו , בסגנון דומה למה שכתבתי ,מוזמן לכתוב.
סה"כ יכול לתת הרבה נקודות אור
 
16 מלאו לנער
22/02/15 10:50
181צפיות
היורש מגרד את השש עשרה. על הפרק 125 סמק בכדי שיוכל להצטרף לאבא ולהיחבט בסלעים. שטח נטו, לא כלי לניוד יום יומי.. היות ועולם שתי הפעימות זר לי לחלוטין אשמח לקבל המלצות על דגמים מתאימים, משומשים ובתקציב צנוע. הוסקורנה? גאס גאס? קטמ? אחרים?
טוב עכשיו אחרי שהתעמקתי בניק
22/02/15 12:21
158צפיות
הניק אכן זכור לי אבל ממקום אחר.
לענין השאלה.אני רוכב עם הבן בדרך כלל.מגיל 16 בדיוק על האופנוע.הכלי הנוכחי הוא כבר השני,שנתון 12.
מההתחלה היות והיתה לי היכולת שיש גם לך,לתת את השיעורים הנדרשים למתחיל גמור,התחלנו עם קטמ 125 שנתון 10.המון תרגולות ליד הבית כי סך הכל,הלימוד לדרגה A2 היא על קטנוע אוטומתי.המרחק בינו ובין הקטמ כמו מכאן עד השמש.
אני יכול לאמר בפה מלא,שהקטמ 125 הקודם והנוכחי,עבורי הוא המיטבי ביותר.האופנוע אמין מאד ועמיד בפני מכות,חבטות,נפילות כאלה ואחרות.
מנוע מצוין,חלקי חילוף בשפע,סה'כ שום
בעיות מעבר למנוע עליון,כל סביב 80-90 ש'מ,טיפולי שמן גיר ואחזקה כמו
בקטמ שלך במכלולים סביב(פילטר אויר,שרשרת,כדוגמא.)באמת אופנוע מצוין.
הקודם היה אצלי סביב שנתיים ו-170 ש'מ,עשה תחת ידיו.הנוכחי שנתון 12, עשה 80 ש'מ תחת ידיו עד כה.הוא רוכב פחות בגלל השרות בצה'ל.
בכל הקשור להתקדמות הוא עבר אותי מזמן ביכולות שלו ברכיבה טכנית.הגיל שלהם כצעירים,האופנוע שבחרתי עבורו,הם לדעתי הפרמטרים העיקריים שנתנו לו פוש קדימה. בכוונה השקעתי קצת יותר,אבל קיבלתי שקט בדמות אופנוע אמין,שלא נתקע בשום מצב.דלק וסע זה המוטו שלו.אם אסכם,משך כמעט 3 וחצי שנים על 2 דופים' 125 קטומים,אני מרוצה מכל דקה שהוא רוכב ומרוצה.
את עולם ה2 פעימות הוא כבר הודיע שיעבור רק לקטמ 200 וזה גם אם וכאשר,ממש לא בטוח.
מקווה שהכתוב,יסייע.

מסייע בהחלט, תודה
22/02/15 13:46
95צפיות
ראיתי שיש לא מעט הוסקורנות למכירה בנפח הזה, איך הם בהשוואה לקטמ?
רק 125 אוסטרי .
22/02/15 15:50
114צפיות
125 ייתן לו את הבסיס הטוב ביותר (אלא אם כן תחליט על טריאל) 
ושנים של הנאה ( 3 כאלה לאורך 11 שנה עד לשישי האחרון  ) 
ואוסטרי (קטמ/הוסאברג/האסקי חדש) כי הם ה125 הכי טובים כמכלול (ביצועים ,אמינות, פשטות ,סחירות)
º
מבין שאתה לא בעד הוסקורנות הישנות?
22/02/15 20:57
43צפיות
לדעתי יש שאלה תקציבית שצריכה לעניין
22/02/15 21:42
116צפיות
כשקונים משומש ובעיקר כלי ראשון צריך לבחור כלי שיתפקד היטב, יתקלקל כמה שפחות, ויעלה כמה שפחות בהיבט האחזקה. במקרה הזה אני דווקא חושב שההאסקי הישנים עושים עבודה טובה מאוד בצד ההתנהגות והיכולת נטו בשטח וזורחים בתחום השלדה והמיתלים, מפשלים לעומת האוסטרי בכל הקשור לגימור ואיכות הרכבה - אבל גם בסחירות ולכן אפשר למצוא מציאות שיודעות להתנהג מצויין.
האוסטרי אופנוע מעולה וכנראה הטוב ביותר בקטגוריה, אבל דווקא בגלל זה נהנה מסחירות שהופכת אותו ליקר משמעותית מההאסקי. ובהיבט ההתנהגות, כאמור, נחות בעייני.
 
 
מה שאתה אומר שההסקי מהדור הקודם,קרי אלה שיובאו על
22/02/15 22:19
83צפיות
ידי קמור, הם המדוברים. אני יודע שהם כלים סה"כ טובים, אפילו רכבתי מבחן על אחד כזה ב2009.
בנוסף,היה מבחן של הקטמ 125 מול ההסקי 125 בזמנו,בפול גז. 
בכל מקרה, כדאי אולי גם לברר, על זמינות חלפים ושרות מאבניר ,שכן אבניר כיום הוא הרי יבואן הוסקוורנה.
 
אבניר הצהירו רשמית על זה שהם ידאגו למלאי חלקי חילוף להאסקי
22/02/15 22:56
72צפיות
מימי קמור.
עמידות וזמינות חלפים הם היתרון הבולט
23/02/15 09:30
92צפיות
מבחינת מתלים/שלדה אולי תאהב אחרים ... 
מנוע - רק לTM יש מנוע יותר מגניב 
אבל עמידות בנפילות/התרסקויות והתעללות +זמינות חלפים (ובמחירים סבירים בדר"כ)  
יש לאוסטרים יתרון.
תודה על העצות
23/02/15 13:19
61צפיות
כל מה שנותר הוא שיעשה תיאוריה ויעבור טסט כמשימת רצינות... אגב, איזה מוסכים אתם ממליצים להוסקורנות מהגלגול הקודם?
תלוי באיזור
23/02/15 13:43
80צפיות
המומלצים שלי בכללי ללא קשר לתוצרת הם מוטוריקה , עומר מונין ואפי הורדן .
ספציפית הוסקוורנות אדומות יש את אדריאן בפודיום שמכיר אותם טוב (וBMW) , עבד כמה שנים בקמור .
º
גם אני שמעתי על מוטוריקה ועומר טובות, תודה
23/02/15 16:41
27צפיות
באזור הצפון, בואך חיפה קריות יש את ד"ר ניר סייקל
23/02/15 20:30
41צפיות
שאף בזמנו היה נציג היבואן ומוסך מורשה מטעמו.
לילואו בטה.
23/02/15 17:03
123צפיות
יש עוד אופנוע 125 עם מנוע עוד יותר מגניב, HM CRE 125R או במילים פשוטות יותר HONDA CR 125R.
 
רק חבל שיש 10 כאלו...
ובדיוק בגלל זה הוא לא רלוונטי לשרשור , תקרא לפני שאתה מגיב
23/02/15 17:55
87צפיות
תגובות "שלי הכי טוב"  , 
ודווקא את המתלים של ההונדה לא הזכרת ? 
 
בקיצור , אל תעלב אם לא הזכירו את האופנוע שלך , בדר"כ יש סיבה 
היי חבר.
23/02/15 18:33
87צפיות
שלום, כנראה שלא כל כך הבנת את כוונותיי, נתת את ה TM כדוגמה לעוד כלי בנפח 125, ומה שציינתה לגביו הוא רק את המנוע, אז לכן גם אני הבאתי לדוגמה את ה HM וציינתי לגביו רק את המנוע, שאכן גם הוא חזק בצורה יוצאת דופן מהקטגורייה שאליה הוא משתייך, אבל זאת בעיקר שהוא בכלל כלי מוטוקרוס ולא אינדורו, ובגלל סיבה זאת לא הזכרתי בכלל את המתלים שלו שהם הרבה יותר קשים.
וד"א, כלי מוטוקרוס ידוע בהתפרצות כח שלו ובמומנט שהוא מספק למעלה בסל"ד, וזה לא בושה לכתוב שהוא אכן החזק בקטגורייה כי כל שאר הכלים הם אינדורו, אך אם זאת קשה להשתלב איתו בסינגלים בגלל ההתפרצויות "זעם" שלו, אבל כשנכנסים למסלול מבינים איפה הבית שלו, ומנגד, כלי אינדורו יענה על דרישת הסינגלים ככלי יותר סלחן בתגובות המצערת ועם כח זמין יותר בסל"ד הנמוך.
ועם כל הנתונים הללו שניהם עדיין 125 דו"פ שנראים אותו דבר ואולי גם נשמעים אותו דבר אבל עושים דברים אחרים לגמרי, ועל זה אפשר להגיד "יופי של הנדסת אנוש".
אציין גם שברור לי שאתה יודע את התורה הקטנה שכתבתי, וממש לא הגבתי בגישה תחרותית איתך, אז פשוט חידדתי את כוונותי מהתגובה הקודמת שלי.
וברור שיש יותר מעשרה כלים כאלו בארצנו הקטנטונת, אבל לצערי רק עשרה כאלו מורשים עם רישוי צהוב של מדינת הקודש שלנו, ולכן בגלל הרישוי שניתן להם הם נכנסים לקטגוריית ה 125 אינדורו, למרות שזה אופנוע שונה לחלוטין בכל פרמטר מכל אופנוע אינדורו שבאותה קטגורייה.
עוד משהו קטן.
23/02/15 18:57
60צפיות
אני חושב שזה דיי ברור שאין יותר טוב או פחות טוב באופנועים הללו ובאופנועים בכלל, כי כל כלי עונה על דרישה\ות אחרת\ות וכל כלי מכוון למקום שונה מהשני, ואם יש כלים שעדיין (ויש) שלוקים בחסר בהמון פרמטרים זה מתבטא בעלותם, כי כולנו יודעים שעל איכות משלמים.
אז חבר יקר, אני מקווה שעכשיו תוכל לרדת לסוף דעתי, כי בתגובות אלו ממש נכנסתי לעובי הקורה כמו שאומרים.
הבן אדם כתב שהוא מחכה שהילד יוציא רישיון אז ברור שרק
23/02/15 22:34
65צפיות
מספר צהוב רלוונטי 
ואת כל מה שכתבת לגבי הCRE רובינו כבר יודעים 
אין , פשוט אין על רלוונטיות לנושא 
 
anyway ברוך הבא 
שוב הבנת לא נכון.
23/02/15 23:00
55צפיות
לא דיברתי\המלצתי על כלי שהוא לא רישוי צהוב, קרא שוב לאט יותר את התגובה שלי ותבין...
ואולי דווקא כן יש רלוונטיות לנושא, פותח השרשור שאל לגבי הכלים שבקטגורייה, אז נתתי דוגמה לאחד מהם.
ד"א תודה איש.
לדעתי ,לפעמים כדאי להמתין לפני יריית תגובה. דווקא
23/02/15 20:20
84צפיות
במקרה הנ"ל, לא צוין ולו במילה אחת אפילו ברמז "שלי הכי טוב".
התגובה ציינה מנוע נוסף חזק ומגניב, אגב לטעמו של הרוכב וזה בסדר גמור, זו דעתו.
אין כלל צורך לטעמי לפחות, להכנס לנישה של אל תעלב כי לא תוזכר שם האופנוע וכו'. באמת אין צורך.
הרי סיימנו עם ויכוחי דן VS מקס. איך אמר מי מהחברים( האדומים )וצדק, כי הדברים הללו הביאו
בזמנו לשקיעה ולא להצפת הפורום.
אני גורס שהתשובה שנתן כהפניית תשומת לב לכלי הנ"ל בסדר.
כל השאר שיואר(ולא יוער) על ידי גולש ותיק  ומנוסה בדרך כלל יתקבל באהדה והבנה מאותו גולש.
יחד עם זאת אני בטוח שהמקור באי הבנה קלה שמקורה במקלדת.
אני גם שמח שהבחור כאן , הוא רוכב שטח חדש , ויש לו המון ללמוד  וישמח לעשות כן ,בטח מהותיקים כאן שהוא אינו מכיר ויודע.אגב, אני לא ידעתי על מוטוקרוסי כזה, ברישוי צהוב. אני אמנם יודע מי היה המוכר, אבל לא תארתי שיש כלים מהסוג הנ"ל ברישוי צהוב עד המועד שראיתי את האופנוע במציאות.
בכלל צריך להבין שהבמה ניתנת לכלל ולטובת הכלל. העיקר בלי ורק הארות ובונות(בכוונה עם האות א') .
תחיית המתים בחיי, שניה אני הולך לבדוק אם יש גם חמור לבן
24/02/15 15:21
74צפיות
באופק 
מה שלום כבודו? איך שהזמן טס והזאטוטים של אתמול הם הרוכבים של היום, לא יאומן.
טוב לדעת שאתה עוד חי ובועט על שתיים בשטח לפחות.
אני רוכב, לא יתפסוני חי...
24/02/15 23:20
61צפיות
מרגיש דבש. תודה
º
25/02/15 19:12
4צפיות
º
אהלן וסהלן גם לך..
26/02/15 15:29
13צפיות
חדש פה.
23/02/15 17:00
103צפיות
שלום שמי דודו, הומלץ לי להרשם לפה ע"י המנהל חיים המקסים!
אני מאיזור הקריות, רוכב על HM CRE 125R, רוכב בעיקר במסלול חמוד בקרבת מגוריי.
מקווה להכיר רוכבים ומסלולים חדשים.
דודו ברוך הבא לפורום ואני שמח לראותך כאן
23/02/15 20:29
64צפיות
הפורום פתוח לכל נושא ודיון ותרגיש חופשי לשאול ,הכל מהכל.
כאגב רק לידיעה , Yellowbeta הוא מותיקי הפורום ומומחה ל 125ים.
היה סמוך ובטוח שתקבל המון מגלישה כאן והכל בכיף ורוח טובה. כמו שכתב, שלא תעלב לי כן....
 
 
תודה רבה איש יקר.
23/02/15 20:45
50צפיות
אשמח ללמוד ולקבל טיפים הקשורים לעולם אופנועי השטח, ואשמח גם לתרום מהידע שיש ברשותי (אני אמנם רוכב חדש, אך בעל ידע לא מועט בתחום.), ובעיקר להכיר רוכבים ומסלולים חדשים...
יכול מאוד להיות שכל ההשקעה של המחשמל בפורום היא לשווא.
22/02/15 08:04
175צפיות
כנראה שימיו של תפוז קצובים.
 
נקווה שלא, לא אופתע אם כן
22/02/15 09:09
123צפיות
ההתנהלות מול ההנהלה היתה מתסכלת מאוד
תחרויות פשוטות שניסיתי לארגן פה לקחו חודשים לאישור מול ההנהלה
לא קיבלנו אישורים לפעילות ופגישות פורום רשמיות
כל פגישה היתה ללא אישור או תמיכה של תפוז ודרשה כתב ויתור אחריות
השתקות היו הקו מנחה
 
עם כל זאת יש כאן עדיין תנועה ונקווה שגם אם יש קשיים יהיה מי שיקנה את החבילה ויבריא אותה
בלי שום קשר פייסבוק נגסה בהרבה מגולשי תפוז
22/02/15 19:27
91צפיות
כך שהכסף מהפרסומות הצטמצם, ההתנהלות שאתה מציין יתכן וגרמה לנזק מבחינת הקשר בין הגולשים לפורמים שלהם, אם גיבושים ותמיכה יכול להיות שהיו נשארים יותר גולשים.
מלבד זאת העיכוב המשמעותי בפיתוח ממשק הפורם תרם גם לא מעט ל"בריחת" גולשים..אין מה לעשות בעולם תחרותי חשוב להשאר רלוונטיים תמיד, זה קשה כשיש מתחרים שנלחמים על אותו הלחם.
 
 
מסכים בהחלט עם דבריך.לדעתי ,יהיה שינוי בנושא
22/02/15 19:35
93צפיות
ולהבנתי לגבי הממשק, ישופר וגם ,במערכות האנדרואידים.
וכן בהחלט חשוב להשאר רלוונטיים תמיד ,במיוחד שיש מתחרים.
º
באייפון אני תמיד בגירסה מלאה,הגירסה של הנייד פשוט זוועה
22/02/15 21:28
33צפיות
פשוט לא יאומן שמישהו תיכנן והשקיע כסף בממשק המובייל של
22/02/15 22:48
78צפיות
תפוז - זבל בלתי שמיש בעליל.
 
מכיר את ההודעה הנ'ל.ויחד עם זאת
22/02/15 09:12
126צפיות
זה נכון לכל מערך הפורומים בתפוז אם בכלל וכאשר.אני בגישה שכל עוד הקיים קיים אז סבבה.איך אומרים "דיה לצרה בשעתה".
עדיין כדאי לערוך גיבוי לתכנים כמו מאמרי הפורום וכדומה
25/02/15 08:59
36צפיות
,זהו חומר שילך לאיבוד אם יגיע היום שבו ירד השאלטר על תפוז, כדי שניתן יהיה להעלות את זה אח"כ בפורמט החדש שיקום בין אם זה בפייסבוק או בכל פלטפורמה אחרת. 
º
היי,שמח לראותך בפורום,פנה אלי באישי בנושא.תוד
25/02/15 09:08
16צפיות
חוות דעתכם על הצילינדר (לאחר תפיסת מנוע)
הודעה זו מכילה תמונות
22/02/15 18:54
173צפיות
המנוע נתפס מעודף פיח
הבוכנה גמורה וזה ברור, האם הצילינדר גם בדרך לפח? תמונות מצורפות
מה זה האופנוע הזה? לא מזהה את המנוע.
22/02/15 19:17
107צפיות
נראה שהצילנדר לא נפגע, צריך לבדוק אם ישנה שריטה מורגשת עם הציפורן או לא, שוב, לפי התמונה נראה שלא.
בכל אופן רצוי לעבור עם נייר לטש עדין להוריד את סימני השיפשוף יש לעשות זאת בצורה שווה ולא נקודתית, אם יש מכשיר הונינג יותר טוב, אבל עם כמה שפחות עבודה על הצילנדר.
גם לי קשה לזהות את המנוע מעבר לזה שזה דו"פ
22/02/15 19:30
88צפיות
כך נראה לי. amitexc האם הסימן השחור לכל אורך הצילנדר 
שנראה במספר תמונות לא מצביע על "פציעה" בצילנדר?
והאם הליטוש עם נייר לטש נעשה עם נייר "0" ?
איך הגיע למצב הזה שנתפס כך , פיח בסדר אבל המקור לתפיסה הוא חום?
º
גסגס 300/280 טריאל
22/02/15 20:42
40צפיות
הסימן השחור יכול להופיע מחיכוך
22/02/15 21:20
99צפיות
ועם הפיח נוצרת שכיבת זיגוג לכן יש להסיר את זה,בתמונה לא רואים חדירה או קילוף של ציפוי הנקסילת אבל יכול להיות שהתמונה מטעה.
ההונינג תפקידו לשחוק את הרינגים ולהתאימם לצילנדר וגם על פי תאורייה נוספת "לאגור" שמן שמאפשר לסכך את המגע בין הבוכנה לצילינדר.
לפי מה שנראה בתמונות נראה שהצטברות פיח מצאה מהאגזוז מצאה דרכה אל הצלינדר ונלכדה בין הבוכנה לצלינדר בזמן פעולת יניקה\פליטה.
 
הכי ממולץ לנסות ולהוריד את השכבה הזאת עם נייר עדין ככל האפשר  1000\800\600\... (נתון זה מצביע על כמות החלקיקים השחוקים באינץ אאל"ט).
 
º
תודה על ההסבר
22/02/15 22:11
24צפיות
מחזק את עמית , בכל מקרה הייתי קופץ לבעל מקצוע שיאבחן קצת יות
22/02/15 21:07
78צפיות
יותר טוב במציאות מאשר דרך תמונות בפורום 
תודה על התגובות, אכן מדובר בגאס גאס טריאל (225)
22/02/15 21:47
85צפיות
היו לי בעיות תקופה ארוכה עקב שילוב של דיזות גדולות מדי וסגנון הנסיעה שלי (מעט גז)
כיוונתי את הדיזות לפני מספר רכיבות, אבל כנראה שהיה נזק מצטבר
אקח את הצילינדר למכונאי, השריטה לא מרגישה עמוקה (אבל על הבוכנה יש נזק רציני)
אני צריך להחליט מהר כי שבוע הבא אני בחו"ל ורוצה לשלוח למלון
º
בלי שום קשר תנקה את האגזוז כנראה יש שם "פילים"
22/02/15 22:17
36צפיות
º
צריך לבצע בדיקת אובליות זה האידיקציה היחידה למצב הצלינדר
22/02/15 21:53
43צפיות
º
שלג שלג ועוד הרבה שלג
הודעה זו מכילה תמונות
21/02/15 08:51
225צפיות
º
יופי של תמונות רגש.
21/02/15 10:24
52צפיות
אפשר בבקשה לקבל המלצות על לבוש הרכיבה?
21/02/15 12:46
111צפיות
כפפות?
מעיל? מכנס? וכו'.
תודה.
Fengluzon לפני יומיים בערך היה שרשור בנושא
21/02/15 17:50
96צפיות
ואף הכנתי מאמר "טיפ" בנושא , תסתכל כאן תראה אם זה בסדר ועוזר.
תודה, אך מראש ידעתי שהתשובות הללו אינן מה שאני מחפש
21/02/15 19:39
92צפיות
"ב. חלפ"ס מלמעלה. קריטי.  זה מה ששומר את הביגוד בפנים יבש - וממילא מבודד מבחינת קור.
ג. כפפות רכיבה עבות. אין מה לעשות, כשקר מאד האצבעות קופאות ואי אפשר לתפעל את האופנוע."
זה לא ממש עוזר בשלג.
 
מהנסיון האישי שלי, בסופה של רכיבה, חזרתי רטוב עד לשד עצמותי. (עם חלפס"ים של חברות שונות).
הטיפים שרגש ציין, הרבה יותר רלוונטים לדעתי.
תודה לשניכם.
אכן חשוב ביותר!
21/02/15 19:04
138צפיות
כפפות ניאו פרן צלילה 1.5 מ"מ או 2 מ״מ לטמפרטורות נמוכות מאפס. מכנסי גורטקס רחבים עם שלייקס של north face. מעיל גור וטקס של azonicעם רוכסן שנפתח גם מלמטה כדי לאפשר ישיבה נוחה על האופנוע. מגפיים חדשות עם מריחת משחת נעליים שקופה ,שומן חזירים אמיתי, על כל חלקי העור החשופים. לאחר 7שעות יבש לחלוטין ובלי טיפת זיעה מבפנים
º
תודה רבה.
21/02/15 19:35
26צפיות
תודה רגש. הוספתי דבריך לטיפ בנושא
21/02/15 19:57
80צפיות
עוד תובנה קטנה משישי האחרון
22/02/15 00:23
92צפיות
סדר הלבישה היה:ציצית,  גופיה טרמית, מיגון [צביצב ומגיני מרפקים] ומעל הכל חלפס.
השילוב לטעמי טוב מאד - לא היה לי קר בכלל, וניתן היה לפתוח קצת את החלפס כדי לשחרר קצת חום כשהיה צריך.
ותודה רבה על הטיפים, על הרעיון של השומן במגפים + כפפות צלילה לא חשבתי..
 
שיטת השכבות תופסת גם כאן
22/02/15 09:27
82צפיות
חולצה+גטקס טרמי 
כפפות ניאופרן משולבות windstopper 
מעיל אנדורו גורטקס / מעיל גשם 
 
º
תודה.
22/02/15 18:04
10צפיות
אני רכשתי לטחול בהימליה כפפות
22/02/15 18:14
82צפיות
של KLIM שמיועדות לאופנוע שלג והן היחידות שבאמת עושות עבודה וגם מאפשרות תפעול מנופים על הכידון,לגבי חלפ"ס יש חליפות יעודיות של אלפינסטאר לשטח והן שוות את מחירן .
º
טחול=טיול
הודעה זו מכילה תמונות
22/02/15 18:24
70צפיות
º
איזה דגם?
22/02/15 20:55
12צפיות
קנית את הPOWERXROSS ?
22/02/15 21:21
56צפיות
הן בטוח עושות את העבודה 
אני אישית כשקר וגשום רוכב עם הINVERSION כולל בשלג של שנה שעברה , עובדות מצויין .
º
את KLIMATE
22/02/15 21:42
18צפיות
º
הנה תמונה על הסבל של האנפילד
הודעה זו מכילה תמונות
22/02/15 21:51
76צפיות
º
תודה. יוצא למסע חיפושים.
23/02/15 18:30
11צפיות
GOPRO מה כדאי?!
19/02/15 21:19
119צפיות
כנראה שהגיע הזמן להחליף את הGOPRO 1 שלי, האיכות שלה ממש גרועה והסוללות AAA אף פעם לא החזיקו יותר מחצי שעה.
אז מה כדאי?!
hero4
ראיתי שהסילבר מגיעה עם מסך טאץ בעוד שהבלק לא מגיעה עם מסך.
באיי ביי אני רואה שההבדל יכול להסתכם בכ50 דולר, לא אכפת לי גם משומש במצב חדש.
אם יש למישהו הארות\הערות אשמח לשמוע.
יש ברשותי את מצלמת הקונטור, חשבת אולי ללכת לכיון
19/02/15 22:02
88צפיות
שלה? היא אמנם ברשות הבן והוא ערך כמה סרטונים ,(לפני כשנה ויותר).
אמנם לא השתמש בה הרבה אבל לדעתי מצלמה טובה מאד.
אם תרצה קישור לאתר שלו ביוטיוב אעביר לך שתוכל להתרשם מהאיכות.
אני אוהב יותר את המייצב של
19/02/15 23:17
87צפיות
הגופרו, את מגוון האבזרים שיש לגו פרו, חוץ מזה היא מצלמה סמטרית בניגוד לקונטור.
כל זה עושה את הגופרו למצלמה המעודפת עליי.
º
קונטור רום 3
20/02/15 01:14
65צפיות
עדיין יש את עניין המייצב
20/02/15 14:05
68צפיות
והחוסר יכולת לרכב עם המצלמה בחזה, בקטע הזה הGOPRO עם יתרון שהיא שטוחה(יחסית לזוית הצילום), כבר ממזמן הבנתי שמצלמה על הקסדה זה משעמם.
בכל אופן המחיר מפתה בהחלט..
אין עוד מישהו עם קצת תבונות לפני שאני עושה את הטעות?
22/02/15 19:28
44צפיות
תודה לעונים..
אם אתה נעול על הגופרו , אז לך ה4 לא הירו
22/02/15 21:10
59צפיות
ההירו זה ENTRY LEVEL 
לפי מה שאני רואה בוידאו-ים המייצב של הגופרו בכמה רמות מעל
22/02/15 21:25
57צפיות
כל הסרטונים של המצלמות האחרות עושים לי סחרחורת ממש.(טוב לא עד כדי כך אבל זה מציק בעין)
 
לגבי הגופרו, הדילמה הייתה בין הסילבר לבלאק, על ההירו אני בטוח אלך, אחרת עדיף את ה3 בקטגוריות הללו ולא את הגופרו4 הרגילה.
לפי מה שאני מבין הבלאק מגיעה ללא מסך טאץ והסילבר כן, השאלה עד כמה זה נוח ומשמעותי, לגבי ה4K אין לי עדיין מחשב שיוכל לתמוך בזה ככה שזה פחות מעניין.
עצה
20/02/15 08:43
183צפיות
שלומות חברים
אחרי שנים על wr למיניהם אני רוכב בשנה האחרונה על קטמ חבוט excf 250 משנת 08 ודי מבסוט ממנו. .מתלבט האם להחליף לדגם חדש יותר מוזרק 2013, 2012.. עד כמה ההבדל בין המאייד להזרקה משמעותי והאם הוא מצדיק את ההשקעה המדרשת?
ברוך הבא לפורום. לפני מס' שבועות היה
20/02/15 09:37
143צפיות
כמו כן,לגבי הקטמ' ספציפית ,אני יודע שחלק מהמגיבים היה ברשותם כלי קטמ' מהדגמים האחרונים 
גם בנפח, שהנך מעוניין בו.
º
תודה ��
20/02/15 10:01
33צפיות
º
הוא היה פה מלפני המון שני בדיוק שעבר מהכביש לשטח
20/02/15 14:02
59צפיות
º
מודה בעובדות..
20/02/15 17:20
39צפיות
וואלה לא ידעתי. בכל מקרה, מקווה שהקישור לדיון
20/02/15 17:46
94צפיות
הקצר שהיה בנושא, יוכל לתת לך כיון. לKTM620 היה קטמ 250 אאל"ט
מוזרק ,פחות או יותר בשנתון שאתה מכוון אליו (אולי אפילו היה לו 2014 אני לא הכי זוכר).
 
היי ג'נגו
20/02/15 23:33
118צפיות
מנסיוני האישי ההבדל משמעותי אך לא רק בגלל ההזרקה.
ואם יש לך אפשרות להתאמץ ל 2014 אז אני ממליץ בחום. 2014 מבנה מנוע מאוד מוצלח זהה ל 350.
לשאלתך האם מצדיק את ההשקעה הנדרשת...
אז הנחת היסוד שלי היא שאין שום הצדקה לשלם סכומי כסף כל כך גדולים על תחביב של פעם בשבוע אבל אלה הם שיקולים מהראש .
והסיבה שאנחנו רוכבים על אופנועים מגיעה ממקום לגמרי אחר ומשם הכל כדאי והכל שוטה כל עוד יש לך אפשרות כלכלית וזה בגבול היכולת שלך.
בימינו לרכוב ולהתרשם זה הכי קל וגם הכי נכון.
משם כבר יגיעו התשובות...
חותם על כל מלה באשר לחוסר התוחלת בחיבור שיקולים כלכליים
21/02/15 10:02
73צפיות
לתחביב.
שגיתי שלא פרטתי יותר את הנתונים ברקע ההתלבטות.
ב250 הנוכחי מורכב אצלי מצמד אוטומטי (EXP 3.0,מומלץ בחום,קל להרכבה וכיוון, אפילו אני הצלחתי להתקין אותו לבד..).
בנוסף הוא מוגדל נפח ל280 סמק..
להבנתי הצנועה אוכל לשתול את המצמד הנ"ל עד 2013 היות ומדובר באותו מנוע אך לא בדגמים חדשים יותר.
מכאן מתחדדת הדילמה ,האם המעבר להזרקה (ההבדל היחידי המרכזי בין השנתונים,אני טועה?) בנתונים האלו מצדיק את העשיריה ויותר?
חפירות של בוקר שבת...
620 ענה לך יפה.זה לא רק ההזרקה
21/02/15 10:13
75צפיות
זה למעשה המנוע של 350 מוקטן ומדובר במבנה טוב יותר.
כנל לגבי השלדה.
האם שווה להשקיע עשיריה,זה רק אתה יכול לענות אחרי שתעשה סיבוב.
לדעתי כן,לי יש כזה 2014......
 
ואולי בכלל עדיף להמתין לבואו של ה WR250F החדש???
 
WR250F
21/02/15 11:17
81צפיות
אחסוך לכם את אכילת הראש איך אחרי שנים על WRים מצאתי את עצמי פתאום וללא תכנון מוקדם על קטמ ועל ההבדלים בחוויות הרכיבה והתחזוקה...
לא מתחרט לרגע על השינוי,כפי שנאמר באוסף הקלישאות הגדול :"אם תלך באותם דרכים,תגיע לאותם מקומות".
אגב,האם נכונה השמועה שמטרו הפסיקו את יבוא כלי האינדורו ברישוי צהוב?
לגבי השמועה ניתן לברר בנקל.המעבר לקטמ'
21/02/15 11:32
73צפיות
בהיבט תחזוקה וחווית רכיבה, אמממ מה עם יישום המשפט, בהקשר זה: הסבר, פרט ,נמק
הwr רחום אמין סלחן
21/02/15 15:54
86צפיות
וצפוי. החיים עם הקטמ מאופיינים בהרפתקאות ובחויות משותפות שבשורה התחתונה, עושים אותך רוכב יותר מודע לעצמו ברכיבה ולכן גם רוכב טוב יותר.
הWR הוא אכן אופנוע אמין. רחום וסלחן לא יודע עד כמה
22/02/15 19:26
57צפיות
הייתי מגדירו כך, הוא נוח לרוכב ,חש היטב את הקרקע ,משדר עסקים טובים.כמי שהיה לו כזה (2009) כ- שלש שנים.
אני זוכר שעליתי בזמנו על קטמ 2008 אצל סטאריק דאז , לפני ההחלטה במה אני מתחדש אחר הד"וש שהיה לי(WRR).
אחר כך ,נסעתי לאוריה בכפר סבא ועליתי על WR 2009.הכחול היה עולם אחר במגע עם השטח ,הוא היה כמו לשכב על "מזרן איכותי".
לא יכול לשכוח את זה. הקטום היה קצת יותר חריף בתגובת מנוע ,אבל בהיבט רוכב מכונה -התנהגות ושידור בLIVE לי כרוכב,
לא היה מה להשוות מבחינתי האישית.
כמובן שאחר כך הזמנתי את החדש הכחול שהיה ברשותי עד 2012.
העיקר שנהנים ולא משנה מאיזה כלי.
הקטמ מרגיש לי חד יותר,עמום פחות מהתחושה שהייתה לי מהWR
23/02/15 20:52
27צפיות
הWR תיווך לי את השטח בעדינות יתרה..כמו יוצר חיץ בינך לבין מה שמתרחש תחתיך.
כאילו והמטרה של צוות התכנון של ימהה הייתה לייצר כלי שמעביר את הרוכב מנקודה לנקודה בשטח במקסימום נוחות ואמינות בעוד שצוות התכנון בקטמ חותר לייצר כלי שמספק מקסימום עבירות במינימום זמן בשטח.
לסיכום,אין ספק שאחד הכוחות המופלאים בטבע הוא היכולת האנושית להצדיק בדיעבד החלטות ספונטניות..הגעתי לקטמ ללא כל תכנון מוקדם.
באותה מידה יכולתי עדיין להמשיך ולרכוב על WR ולהשתפך על יכולותיו המופלאות...
º
23/02/15 21:30
4צפיות
º
על הWR,זה כמו לרכב עם כדור נגד מיגרנה....
24/02/15 12:19
19צפיות

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


Flix
מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה