לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
ברוכים הרוכבים אל שטח המחייה האמיתי של המחוגבים,האצילים והחצילים,האפלים והידועים. 363 מזמין את כל שואבי האבק באשר הם,רוכבי אינדורו,מוטוקרוסרים,לוחכי שבילים או סתם פוזלים בתוגה לעבר השטח,אלה שחושבים שהם...ואלה שבאמת מחגבים להם בשטח כפולי או מרובעי הפעימות,הכנסו לחוות את ההווי היומיומי של רוכבי השטח בארץ (ובחו"ל..),להחליף חוויות ודעות,לחשוף ולשתף רעיונות חדשים מידע עדכני ועוד..... בואו ותהנו מחוויה יחודית ומיוחדת שמשלבת אופנוענות מא' עד ת', אחוות רוכבים,פעילות ספורטיבית,והנאה מהטבע,ענף שאין דומה לו הן בחוויה והן בתחושות ועוד לא הזכרנו את האדרנלין הממכר!!! רעיון הפורום נהגה ע"י יקירי הענף ומנהליו הראשונים חליל אבד רבו(הערבי) וירחמיאל קולרגול (אצילי יער שרווד המיתולוגי) כמקימי פולגז וממשיכי הדרך ב363,ועל כך נתונה להם תודתינו. את מקומם תפסו בשלהי 2004 גז ונעלם וMEXMEX חברנו במקסיקו שאליהם מצטרף בשלב מאוחר יותר אניגו החמוש בדו"ש. עם פרישת המקסיקני תפס את מקומו הנשמה הצהובה שכיהן בתפקיד מספר שנים מכובד. את גז ונעלם החליף ,שכנו YOE66 שביחד עם הנשמה  הצהובה תפסו אחריות על אחת הגזרות החמות באזורינו. עם פרישתם לנושאי החיים המרתקים האחרים,לא שכחו כמובן את עולם השטח. את מקומם תפס המחשמל 64. תודות גדולות לדורות. "אם תיכנס ותשתלב...תוכל גם אתה להיות....רוכב.."

תוצאות מרוצי האנדורו מהשנים החולפות חזרו לאוויר
22/05/15 23:35
88צפיות
אומנם מספטמבר 2014 אני לא בעמותה, אבל שאלו אותי כבר כמה פעמים מאז (וגם כאן בפורום), אם כל המידע של מרוצי השנים הקודמות אבד לעד. לצערי, למרות ההשקעה הרבה שלי באופן אישי באתר (משיכת תכנים מהאתר הקודם, העלאתם מחדש לאתר הנוכחי וסידורם בצורה נוחה לדעתי), הוא לא טופל מאז עזיבתי ובעצם "קפא" באותה נקודה. זו הסיבה שאין את המידע על האירוע שכן התקיים ב-2015.
 
בכל אופן, הנה הסיבה מדוע האתר "נעלם" כביכול מהרשת - למי ששאל: יותר מחצי שנה לא שולמה האגרה בעבור הדומיין המקורי של העמותה, למרות התראות מקדימות של שי לוי לעמותה. ולצער כולנו, הדומיין המקורי (dirtrider.co.il)  "נחטף" על ידי רוכש ישראלי אחר ולא נמצא עוד בבעלות העמותה.
 
רכשתי את הדומיין dirtbike.co.il לצורך החייאה מחדש של אתר העמותה למי שרוצה לעיין בתוצאות העבר.
אולי בעתיד אעשה משהו עם הדומיין ועם האתר... הנצחה למרוצים שהיו בעבר? נקודת זכרון אינטרנטית לתקופה של לפני החוק שחיסל הכל? לא יודע... נראה.
 
אני באופן אישי שמח שיש גישה לדומיין וניתן לראות את
23/05/15 09:56
85צפיות
תוצאות מרוצי העבר, גם העבר היותר רחוק ולא רק, יש גם כמה סרטונים נחמדים שמקושרים.
איך נאמר אין עתיד בלי עבר. אני רק לא בטוח כמה המשפט הזה ישים למקרה הנ"ל.
יש מרוצים שממש רואים דמויות מהעבר ,שלא היו מסיימים מרוץ והיום הם ממוקמים במקצועית ולא פחות.
אבל אני באופן אישי לא הכי בטוח שהחוק, הוא זה שחיסל הכל.
אז מה חיסל? החום?
25/05/15 00:14
37צפיות
נשארו מספיק מתחרים ותיקים ותמיד רצו להיכנס עוד מתחרים חדשים
אבל להיכנס למה? נהיה מסורבל, יקר בהפרזה, לא סדיר ולא צפוי
 
אפשר לנהל דיון ארוך על זה... החוק בהחלט משפיע
25/05/15 10:16
3צפיות
אבל הוא לא הגורם היחיד ובטח לא העיקרי.
מבחן מעניין מאד שניתקלתי בו היום במקרה והועלה
24/05/15 15:15
68צפיות
בקבוצת גאסגאס בפייסובק ,על ידי הרוכב יריב לביא ,שלעצמו הוא רוכב מוכר ,ולמיטב ידיעתי מצוין ובעל נסיון , ברכיבת הארד אינדורו.
אין לי מושג אם המבחן של 3 אופנועי הדופ' 300 הועלה כאן בעבר ולכן אני מעלה אותו בכל מקרה.
המבחן שערכו הרוכבים, בשיתוף עם ראובן סביו(ראובן ,גולש בולט, גם כאן בפורום) מסקרן ביותר ולדעתי ,הסיכום של כל אחד מהם ושל ראובן
בסוף כל מבחן ובמבחן הכולל ,נותן סיכום מצוין ,על כל אחד מאופנועי ה300 דופ' שנבחנו .לאוו דוקא בהיבט גימור כזה או אחר, אלה בהיבט התנהגות בקשת הרחבה  של הפירוש והתאמה למי מהרוכבים
שחושבים לכיוון מכונה בדמות 300 דופ'.
לדעתי באמת מבחן מצוין.
קוצים ותקרים האמנם או סתם
22/05/15 19:29
83צפיות
היות והחום כבר כאן והקוצים ,בכל מקום מסביב כבר דיי יבשים, שמתי לב היום לפני הרכיבה על כמה "גוזים קוצניים"(גוזים' =גוף זר)
יושבים להם עמוק בצמיג גם קדמי וגם אחורי במקומות שונים בטווח בין הקוביות.
אציין שהצמיג הקדמי ב50 אחוז, האחורי כנ"ל. ניסיתי להוציא אותם אבל הם היו שקועים בגובה גומי הצמיג.
לא יודע אם פעלתי נכון, אבל עשיתי זאת כי חזרתי עם פנצ'ר ברכיבה שעברה בגלל מסמר אמנם אבל אולי חשש שהיה לי בראש, תרם
ההנעה של המנוע ובכלל לצאת  ולא להתבאס סתם. 
אשמח לשמוע חוות דעת וגם המלצות מנסיונכם :
  • האם חדירת הקוצים /שבבי הקוץ /שפיץ קוץ שכזה יכולה לגרום לתקר
  • האם "גיל" הצמיג  ומצבו מסייע בחדירת הקוץ או שאין קשראזכיר שהקוצים לא היו בקוביות אלה בבסיסן או בינהם.
  • האם יש טעם להוציא או להשאיר  אציין,אני הוצאתי שניים אבל עם סיוע של כלי נוסף לא היה קל לשלוף אותם ,כי לא היה ראש לתפוס.
הגודל הממוצע שלהם היה בין 2-3 ממ' להערכתי.
 
נדיר מאוד שקוץ יחדור צמיג של אופנוע
23/05/15 08:57
67צפיות
למרות שפעם אחת חטפתי פנצ'ר מקוץ של עץ דמוי שיטה שקק"ל שתלה בוואדיות בצפון הנגב אבל זו הפעם היחידה ב 20 שנה.בכדאי לא לקבל פנצ'רים בשטח צריך להמנע ברכיבה במקומות שעושים בהם מדורות ומנגלים ובשולי הכביש שם נמצאים כל המסמרים,לחץ אויר נמוך מידי ורוכב לא מיומן הם הגורם למרבית הצביתות בפנימית והתקרים שתמיד יתפסו אותך  בדרך הביתה בסוף היום,בלי צל ונקודת משען לאופנוע.חג שמח
יש גם קוצי כפתור שמצליחים לחדור צמיגי אופנוע, מהנסיון שלי
24/05/15 14:46
50צפיות
ולשאלה המקורית - כן, מצב הצמיג בהחלט משפיע על הסיכוי לחטוף פאנצ'ר. לא יודע אם זה בגלל שהגומי משנה את תכונותיו או בגלל שהקוביות השחוקות כבר לא מגינות על הרווחים בינהן באותה מידה, אבל הנסיון שלי באופניים ובאופנועים מראה על נטיה מוגברת לפנצ'רים כשהצמיג ישן ובלוי.
º
כמו אניגו
25/05/15 06:29
4צפיות
כמה צריך להיות לחץ האויר בגלגלים?
23/05/15 08:49
66צפיות
כמה צריך להיות לחץ האויר בגלגלים ל-XT600?
מציטוט קל ברשת נראה שלחץ האויר בנ"ל משתנה ונע בין
23/05/15 09:33
86צפיות
22 קדמי ועד 33 אחורי.
השאלה היא גם מה השימוש בכלי כלומר יחס כביש -שטח.
הנה הקישור לנושא  התשובה הראשונה ביחידות BAR היא 29 קדמי 32 אחורי.
מקווה שעזרתי.
התכוונת PSI, כן? שלא ינסו לנפח 29 באר בצמיג של אופנוע...
24/05/15 14:44
44צפיות
בעצם גם צמיג של משאית כנראה לא יעמוד בזה - זה בסביבות 300PSI...
ברור !! אבל טוב שהארת שימת לב לנושא 1 בר=14.5 PSI
24/05/15 14:48
35צפיות
הם מדברים בתשובה הראשונה על סדר גודל של 2-2.2 בר קדמי/אחורי ולכן הערכים הנ"ל(29-32) הם ב PSI
º
תודה.
24/05/15 21:52
1צפיות
פריירייד - כנף אחורית
24/05/15 10:35
57צפיות
שלום לכולם,
 
רציתי לשאול האם יש פה בעלים של קי.טי.טמ פריירייד ויכולים לומר לי האם ישנם ברגים מתחת לכנף האחורית בדומה לדגמי ה EXC?
הכוונה הינה בין שלדת הזנב לפלסטיקה
 
תודה מראש
שי
המאה העשרים - שעשועון טריוויה
19/05/15 14:39
158צפיות
זהירות!  - נוסטלגיה דביקה לפניכם.
אנא עזרתכם באיכלוס הרשימה הבאה: באיזו שנה התחיל להימכר בארץ הדו"שים הנפוצים של סוף המאה הקודמת?
197X - הונדה XL250
197X - ימאהה XT600
198X - סוזוקי DR250
198X - סוזוקי TS250X
198X-  סוזוקי DR600
199X - סוזוקי DR650
1991 - סוזוקי DR350
1993 - ימאהה בלגרדה TT600
199X - ימאהה XT350
1996 - הונדה XR600
199X - הפלישה הקטומה..
כל המוסיף הרי זה משובח.
 
על היוזמה לטרוייה . אני לא בטוח שאני צודק
19/05/15 19:53
102צפיות
אבל לדעתי הXT600=1974
הפלישה הקטומה בשנת 1994
DR650 לדעתי=1991
DR600= לדעתי בשנת 1985
 
השאר אני עוד חוקר
 
מה שאני זוכר
19/05/15 21:33
115צפיות
197X - הונדה XL250 -לא היה יבוא סדיר , יש איזה XL350 79 שהסתובב בעיר האופנועים של פעם
197X - ימאהה XT600 לא היה 600 אלה 500 ולא היה יבוא סדיר   יש כמה שנתונים שמסתובבים ,אפילו XR600R 86 חוקי למהדרין.
198X - סוזוקי DR250 1984
198X - סוזוקי TS250X1986
198X-  סוזוקי DR600
199X - סוזוקי DR650
1991 - סוזוקי DR350 כבר ב89 יצא ,הגיע לישראל ב 1990
1993 - ימאהה בלגרדה TT600 זה לא היה בלגרדה , בלגרדה הגיע ב95
199X - ימאהה XT350 1992
1996 - הונדה XR600
1994 - הפלישה הקטומה. הייתה פלישה לבנה ,משהו הביא 600 1990
1993 - הוסברג 1 501
לא בדיוק הכי נפוצים אבל נחמד יהיה לשמוע על הנוסטלגיה .
להביא אופנוע אחד בייבוא אישי זה לא בדיוק "פלישה"...
22/05/15 13:24
106צפיות
ואם כן, אז חמשת הק.ט.מים הראשונים על אדמת ארץ הקודש נחתו ב-1982, בייבוא חברת "המאגר" שבדקה התכנות ייבוא מוסדר.
 
עכשיו התבלבלתי לחלוטין היות ומיכה WR העלה חידון טריוויה
22/05/15 19:19
78צפיות
 מעניין לטעמי ,הלכתי קצת לחפש מידע מסקרן על דגמי העבר . לפי ויקיפדיה קטמ יובאו לסדיר לארץ בשנת 1994 ולא ב 1982.
הנה כאן ויקיפדיה KTM לציטוט :"יבוא מוסדר לישראל החל בשנת 1994 על ידי חברת מוצרי החקלאות "יעדים" שהביאה את אופנועי KTM במקביל לטרקטרוני פולריס".
אז באמת מה נכון לגבי המותג הנ"ל?
º
שום בלבול , אכן ב94 החל יבוא מסודר, ב82 זה רק לבדיקה
22/05/15 22:44
36צפיות
מחשמל -זה יפה כשאתה בודק אותי מול הערך בויקיפדיה
22/05/15 23:27
74צפיות
כשאני זה שכתב אותו שם
 
כמו שאלעד כתב, וכמו שציינתי בפירוש: הייבוא ב-1982 היה בדיקת היתכנות היבוא בלבד.
אוווו עכשיו הכל ברור. איך אומרים ,אין ברור מזה
23/05/15 09:21
59צפיות
יש לי חבר שיש לו את את דגם הSC בבית לדעתי משהו משנות ה-90 אמצע.אציין האופנוע נוסע כמו גדול.
לא חשבתי על דגם שהגיע לכאן ב 82, היה נראה לי רחוק מאד, בכל זאת לפני 33 שנה, וואחד זמן .
ללא קשר לנ"ל אני שמח מאד שאתה כאן
הנה תמונה של אחד מהאופנועים היחידים ששרדו מאז
23/05/15 12:28
75צפיות
לא נתקלתי ושלא שמעתי על אף אחד מהאחרים. הדגם שבתמונות, PL50, מצולם כאן עם הצמיגים המקוריים ופחות מ-20,000 ק"מ אמיתיים על השעון. הוא אגב, עדיין רשום כיד ראשונה (של בן משפחת כדורי, הבעלים של "המאגר") ונמצא כעת את TheNightDevil (מי שזוכר, מפורום 8), ממתין לשיקום ושיפוץ.
 
מיוחד מאד בנוסף מנוע 2 פעימות קירור אויר משופר
23/05/15 16:39
52צפיות
ומצנן בנוסף. כבר אז הראש אצל קטמ עבד טוב בטח, בכל הקשור לדופי'ם.
עד היום אני מחזיק בדעה (גם הלכה ולמעשה ),שלא תשתנה כנראה אצלי,שאין על הדופים'- אינדורו ,שלהם.
הסיפור של קטמ שמעולם לא סופר...
24/05/15 16:55
52צפיות
בשנת 85 הייתי בן כמעט 17, אבא שלי קנה ממולי גולן קטמ MX250, זה היה כבר אופנוע רביעי שלי אחרי בטא 50, מונטסה 348 טריאל וקג'יבה RX אותו הצלחתי לכופף על שיבר בשדות של עמק חפר (סיפור אחר לזמן אחר)
באותה עת היינו רוכבים עם ציוד מגן מלא שכלל נעלי צבא, מכנסיים ארוכים, חולצה קצרה וקסדה אדומה שנותרה מהמוטוגוצי שאבא שלי רכש מתייר אוסטרלי מתנדב מהעוגן ושנגנב מאיתנו על ידי איזה בן בליעל מאולגה.
 
האופנוע היה סופר מתקדם יחסית למה שהכרנו, קירור מים, שסתום עלים, שסתום כח ו... בולמים הפוכים (עניין שנראה לי ולאח הקטן שלי דבילי לחלוטין וסתם התחכמות)
 
השנים עברו, התגייסתי לצבא, הזמן עבר, גם השתחררתי וחיפשתי מה לעשות עם עצמי, כבר היתה שנת 90, ויום אחד אבא שלי בא הביתה עם טרקטורון בארגז של הטנדר, פולאריס, לא מוכר לחלוטין כאן בארץ ובכלל סוג של עוף מוזר, בארץ אז כבר היו טרקטורוני סוזוקי ראשונים ויעדים, באמצעות "פולריס יבוא כלים" רק התחילו את השיווק בארץ.
 
מפה לשם, ידענו שהם מחפשים סוכנים והגשנו מועמדות להקים סוכנות, זכינו והקמנו סוכנות ומוסך לטרקטורוני פולאריס, תוך שנה שנתיים המכירות היו בשיא, מכרנו כלים בערימות לכל דיכפין וחרשנו את הארץ עם טרקטורונים לכל אורכה ורוחבה.
 
בסביבות שנת 93, בשיא המכירות של הטרקטורונים יואב הרמתי, הבעלים של יעדים דיבר על כך שהוא מחפש מוצרים נוספים לייבוא כך שבכל הזדמנות אני ואח שלי קובי ישבנו לו על הווריד מנדנדים כמו שני דבילים "קטמ, קטמ, קטמ" מפה לשם אחרי שייבוא אופנועי ים פולריס לא נשא פירות כצפוי,  יואב השתכנע נסע לאוסטריה "לבדוק" ואחרי דין ודברים הוסכם על הייבוא של אופנועי קטמ - וב94 הגיעו ארצה הדגמים הראשונים.
 
אני כבר הייתי סטודנט בתקופה הזו וכסף לא היה לי, אבל אחי הצעיר רכש את האופנוע השני במספר שהגיע ארצה (הראשון היה כלי הדגמה) שהיה בבעלותו עד 2009 ונמכר במצב נדיר ומושלם.. 
מלבד שניים שלשה משוגעים לעניין, אף אחד לא הכיר את המותג בישראל  (גם בעולם הוא לא היה בחזית אלא מותג אקזוטי אירופאי)
קטמ הקימו מרכז מכירות ושירות בנמל תל אביב "סמיון" ובו ריכזו את כל אוסף המותגים שיבאו, ביניהם טרקטורוני ואופנועי ים פולאריס, קטנועי בג'אג', אופנועי רויאל אנפילד, ביגוד וציוד שטח FOX ועוד...
בתור סטודנט ועד שנת סיום לימודי עוד עבדתי בפולריס קטמ בנמל.
 
יעדים/פולאריס השקיעה השקעה נכבדת ביצירת תרבות רכיבה, עם קורסים מספונסרים, עם חסות לאירועי ראלי, עם השקעה נכבדת בקהילת הרוכבים, עם ירידת המכירות בתחום הטרקטורונים עקב שינויי חקיקה ושינוי מפת השוק נמכרו המותגים לחברת דויד לובינסקי שהקימה את ד.ל.ב, שהמשיכה את המגמה של השקעה בתחום והיא מודל לכל היבואנים עד היום
 
זה הסיפור של ייבוא קטמ לישראל.
º
24/05/15 18:00
3צפיות
תודה גז על הסיפור הבאמת מלא!!
24/05/15 20:29
34צפיות
אני חושב,שרבים מאיתנו לא מודעים כלל להיסטוריה הכל כך ארוכה של המותג בארץ ולבטח את שסיפרת! באמת מותג נפלא שהצליח בגדול.שאלה לי אחת בנושא.אני זוכר לפני שנים איי שם ב 2006-07 ,אאל"ט ראיתי קראתי באיזה מקום על ההיסטוריה של מוסך אופרוד(עופר תימור),ועל קשר של עופר גם להגעתם ארצה. זה מה שאני זוכר במעורפל.האם אכן היה קשר בין יבוא הקטומים ומיסדי אופרוד?
לא יודע לגביהם...אבל יש מישהו שעוד איך קשור וראוי לקרדיט
24/05/15 23:00
33צפיות
בעניין - דני קוגלוביץ.
דני קוגלוביץ היה "מנהל המותג" (ככה זה נקרא היום)
25/05/15 09:16
7צפיות
הראשון של קטמ במשכנם בנמל ת"א למשך פרק זמן של כחצי שנה - שנה, מי שהחליף אותו בתפקיד היה עופר פינדק.
למיטב זכרוני, הגישושים בנוגע לייבוא החלו הרבה לפני שדני היה מעורב, אבל תרומתו בהחדרת המותג ובבניית מודל המעורבות של היבואן בתרבות השטח בישראל אינה מוטלת בספק.
יעדים היתה (ועדיין) חברה שעסקה בשירותים לחקלאות
25/05/15 09:25
7צפיות
בעיקר ייבוא שירות והפעלת קומביינים לתחום החקלאות.
 
מרבית אנשי פולאריס הראשונים הגיעו מעבודה בקומביינים, כמו זיו בוכסווילר שהיה מנהל השווק של פולאריס ובעבודה קשה הביא להצלחה המטורפת של המותג באמצע שנות התשעים וכך גם עופר טימור.
למיטב זכרוני עופר התחיל את דרכו בפולאריס באשקלון בתור איש שירות, ועסק גם בניהול המחסן ובהרכבות הכלים למסירה (מאות כלים בשנה)
עם כניסת קטמ לארץ עופר עבר לנהל ולתפעל את מוסך השירות בנמל, ואני חושב שבשלב מאוחר יותר (אני כבר לא עבדתי שם) הקים יחד עם נדב לוגאסי את אופרוד כישות עצמאית ונפרדת מקטמ.
כך שעופר היה מהיום הראשון של פולאריס ושל קטמ והוא בהחלט אחד האנשים המנוסים ביותר אם לא המנוסה ביותר בישראל בכל הקשור בקטמ.
1993 זו לא היתה בלגרדה, זה היה TT600
25/05/15 10:26
אופנוע שאכל יותר שמן מדלק...
 
היה אותו לאח שלי, הוחלף ב FZR שהוחלף  חיש מהר בקטמ 620EGS
 
מי שייבא עד אז את יאמאהה בישראל היה גד זאבי שמכר את אחזקותיו ב 1999
 
העתיד של גאסגאס לאן?
21/05/15 09:56
151צפיות
תודה על הקישור.אכן,ראינו בחודשים האחרונים
21/05/15 20:54
140צפיות
מידע על מצבה הפיננסי של החברה ושמועות מעבר לכתוב,מכאן עד הודעה חדשה. לדעתי,גם אם הבנתי נכון בין השורות של הכתוב במאמר,ימצא בסופו של ההליך מי שישקיע בחברה ויביא להבראתה כפי הנראה גם בשינוי משקיע/ים או מעבר לבעלות תחת "קורת גג" אחרת. כל שנותר הוא להמשיך ולעקוב ולקוות שיצא טוב.
º
זה גם מה שאני נוטה להבין
22/05/15 16:54
52צפיות
לדעתי אין פתרון כי אין תוכנית עסקית ארוכת טווח
24/05/15 16:37
44צפיות
שמקובלת על נותני המימון, או במילים אחרות אין "תוכנית הבראה" שמוצאת חן, יכול להיות מצב כזה?
קשה להאמין מי ירכוש את גז גז כאשר אין לה שום יתרון תחרותי בשוק ולא מהווה איום עתידי בשווקים האירופאים למיטב ידיעתי לעומת הסקוורנה 
שפיתחה ערוצי הפצה והתחילה לנגוס בנתח השוק והפעילה את קי.טי.אמ לדאוג להסיר את האיום.
 
 
ורק כדי להבין מדוע יהיה קשה למצוא משקיע
24/05/15 16:49
35צפיות
כאשר גז גז מייצרת 8,000 אופנועים בשנה, טריאל + אנדורו (מתוך catalan news agency)
הסקוורנה לאחר רכישת קי טי אמ כבר מוכרת 16,000 יחידות שנה (נתונים מדוחות כספיים 2014)
וקי טי אמ עם מכירות של 60,000 יחידות בשנה (נתונים מדוחות כספיים 2014)
 
קשה למצוא את היתרון של גז גז בשוק , אם בערוצי הפצה , מוצר או שיווק ולדעתי יהיה קשה למצוא משקיע.
אלא אם כן שוק הטריאל בצמיחה בשנים האחרונות או שיש תוכנית בכיס שלא ידועה לא נראה שיהיה כזה קל להיחלץ
להבנתי החברה נכנסה לקשיים פיננסיים והיא
24/05/15 20:11
31צפיות
מחויבת על מנת להמשיך ולפעול בתוכנית הבראה. גאס גאס היא לא חברה חדשה בשוק ומתחרה כמו הרבה אחרות ביצרנים מקבילים.
יחד עם זאת השלב המחויב הוא לאתר משקיע שיקנה את החברה ויביא אותה למצב פיננסי תקין.
אין לי מושג מה היה מצבה של הוסקוורנה ביחס לספרדית בהיבט ההחלטה של קטמ לרכוש את הוסקוורנה אבל גם שם היו בעיות שחייבו העברת בעלות עקב קושי פיננסי.רק שם היה מי שקנה.כאן עוד אין כרגע. בכל מקרה גאס גאס במידה ותרכש תהיה חייבת להתאים עצמה למצב העולמי ולהיות חברה בגודל מתאים לנתח השוק שבו היא חייה ובועטת.לנו כצרכן קצה שטוב שיהיה לו מבחר כלים לטובת שוק תחרותי כמו הרבה משתמשי קצה אחרים בעולם.לגאס,גאס ולבעליה לא תהיה ברירה לדעתי,קרי יהיו חייבים לעבור שינוי משמעותי לטובת הבראה.בו נקווה שההליך כן יצליח.
קשה לי להאמין שמקרה הסקוורנה דומה
24/05/15 20:35
24צפיות
הסקוורנה הייתה בבעלות BMW , חברה עם גב כלכלי שיכלה להזרים כסף אם ובאמת היה צורך , בהסתמך על איך ש BMW פעלו בעבר לדעתי החליטו לנטוש את תחום אופנועי השטח סופית (השיקו דגם לשנתיים בלבד, הפסיקו ייצור , רכשו את הסקוורנה ולאחר כמה שנים גם אותה מכרו, מישהו ב BMW החליט להפסיק את ההתעסקות בנישת האופנועי השטח (אולי כי זה לא מתאים למיתוג? מותג יוקרה שמוכר מותג עממי?) בכל מקרה במקרה של הסקוורנה הייתה סיבה טובה לרכוש את החברה מצד קי טי אמ לדעתי, אם קי טי אמ לא הייתה קונה זה אומר שמישהו אחר היה קונה, ואם מישהו אחר קונה אז זה אומר שיש לו אולי הזדמנות עסקית מכיוון שבזמן שהסקוורנה הייתה בבעלות BMW כצפוי, BMW חיזקו את ערוצי ההפצה של המותג , טיפלו בבעיות הגימור באופנוע והתחילו לנגוס בנתחי השוק. מנגד המצב של גז גז לא נראה דומה , לחברה נכון לעכשיו אין שום יתרון יחסי או פוטנציאל שאני לפחות מזהה ולכן לדעתי יהיה קשה למצוא משקיע. בנוגע לתחרות בשוק , זה לא משנה אם גז גז ישארו או לא קי טי אמ השתלטה על נישת אופנועי השטח לפחות בשוק האירופאי ועכשיו היא בדרכה לשוק האמריקאי
הסקוורנה "הפעילה את קי.טי.אמ לדאוג להסיר את האיום"?
25/05/15 00:17
29צפיות
אפשר הסבר למשפט הזה?
 
אולי לא ניסחתי את זה נכון, אם תמפה
25/05/15 01:24
22צפיות
את נישת אופנועי השטח בארה"ב ובאירופה בתחום האנדורו לפני הרכישה של קי טי אמ את הסקוורנה , החברה היחידה שבמגמת צמיחה גם מבחינת מכירות ונתח שוק הייתה הסקוורנה שבבעלות BMW
הרי שהרכישה של המותג "הסקוורנה" מצד קי טי אמ ללא הצדקה כלכלית עסקית, הרי קי טי אמ רכשו את המותג בלבד,השאירו את המפעל , טכנולוגיה והדגמים בצד.
עכשיו האם באמת המותג היה כזה חזק שקי טי אמ נזקקה לו? אם תשאל אותי קי טי אמ חששו שאולי המותג יפול ליידים לא נכונות בגלל הפוטנציאל שהיה לו , הפוטנציאל ש BMW בנו בזמן שהמותג היה ברשותם.
BMW רצו לזרוק את המותג מסיבות כאלו ואחרו , מישהו היה קונה אותו בסוף, ואם אתה קי טי אמ או שאתה קונה אותו אתה מסיר איום לטווח הקצר והארוך ויש לך נכון לעכשיו שקט עסקי בשנים הקרובות או שמישהו אחר קונה אותו ואולי מנצל את ההזדמנות.
אם תקרא בדוחות הכספיים של קיטיאמ שנת 2014
25/05/15 01:31
21צפיות
קי.טי.אמ מייעדת את המותג הסקוורנה לכיוון הכביש, כאשר דגם 701 סופרמוטו יהיה האופנוע הכביש הראשון של הוסקוורנה ודגמים נוספים מחכים כגון דגמי 401
עכשיו למה לקנות חברה שמתמחה בשטח (וגם קצת כביש) לזרוק הכל לצד ולהפוך אותה למותג כביש מבלי בכלל להסתכל על הדגמים והטכנולוגיה אלא רק לקחת את המותג?
אתה מבין למה אני מתכוון? 
אני חושב שהכיוון שאתה מתאר קצת מוגזם
25/05/15 07:14
13צפיות
זה שק.ט.מ מתכוונים להרחיב את השימוש בליין המנועים הקיים כדי לחזק את המגוון שהיא מעניקה ללקוחות המותג (ועל הדרך מחזקת את המותג הוסקוורנה אצל המפיצים ברחבי העולם), עדיין לא אומר שהיא "מפנה את הוסקוורנה לתחום הכביש". היא בסך הכל מרחיבה את השימוש בפלטפורמה הקיימת של מנוע ה-690 (בעבור הסופרמוטו 701) או במנועי הדיוק 390 (עבור הקפה קייסר 401). מכאן ועד לטעון שהוסקוורנה מיועדת לכביש, הדרך ארוכה.
ק.ט.מ הצהירו בעבר שהמטרה שלהם היא להשען 50/50 על שני תחומים - כביש ושטח ולא ר"רק שטח" כמו שהיה בתחילת שנות ה-2000. הדרך לעשות זאת, היא להרחיב את מגוון הדגמים שהיא מייצרת (ק.טמ והוסקוורנה) ככל האפשר ולהתחזק כך ג-ם בכביש. אבל לא במקום השטח...
אני מצטט , לא מתאר. שולח לך ציטוט מהדוחות
הודעה זו מכילה תמונות
25/05/15 10:12
2צפיות
בנוסף, לאור כל הכתוב ולא משנה מה המטרות של קי טי אמ, הרכישה של הסקוורנה לדעתי היא ניטרול מתחרה, אתה יכול לחלוק על כך אך זו דעתי.
 
 
מד שעות מנוע
20/05/15 14:01
81צפיות
שלום
האם באופנועי שטח בסקאלה/מד שעות במידה והסוללה שלו נגמרת ואני ממשיך לרכב, האם הוא ממשיך לספור את השעות/ק"מ או שלא ?
 
תודה
מחשב האופנוע ממשיך למנות שעות ללא קשר לסוללה.
20/05/15 20:09
79צפיות
הסוללה היא סוללת גיבוי כאשר האופנוע כבוי אתה יכול לראות תאורה ואת נתוני המחשב. ק"מ שעות מנוע וכו'.
כאשר הסוללה נגמרת, לא תוכל לראות נתוני מחשב ללא מנוע מונע, פשוט המחשב לא יעבוד.
כל הקשור למונה השעות הכל כרגיל וכנ"ל סך הק"מ במחשב. אגב הסוללה ניתנת להחלפה בנקל ועלותה סביב 5 ש"ח.
 
º
תודה !
20/05/15 20:18
9צפיות
זה כנראה לא תמיד נכון, אצלי השעות לא הצטברו בלי סוללה
21/05/15 09:33
57צפיות
בגאסגאס 125 2013 (שעון של טריילטק) יש בעיה במגעים של הסוללה.
כשהאופנוע היה מונע, השעות היו מצטברות, אבל בכיבוי והנעה זה היה מתאפס חזרה לערך הקודם, או שחלק מהשעות היו נוספות וחלק לא, בקיצור היה קשר בין הסוללה לצבירת השעות.
חתיכת נייר בין הסוללה למכסה פתרה את הבעיה.
השעון של טריילטק הוא בעיה בפני עצמה
21/05/15 20:34
60צפיות
באופן ברור חיי הסוללה כשנה.בזמנו,היתה לי בעיה עם הנ'ל ולא רק לי. ביצירת קשר עם חו'ל פתרתי את הבעיה.כחלק מהפתרון יש ברשותי את כל המידע על המחשב הנ'ל. הסוללה היא גיבוי בלבד.גם שימוש בכפתור האיפוס מאחורי המחשב קרי בגבו ימחק נתוני רכיבה עכשוי,שעון עצר ומרחק.כלל המרחק הנצבר וכן שעות המנוע לא ישתנו.אם יש לך את התופעה שציינת המחשב לא תקין.יש דרך יחודית לאפסו. גם בקטמ זה כך,אני רואה את זה ב LIVE .
לא מוצא דיזת פיילט 40 (קרב' קייהין)
18/05/15 15:29
70צפיות
מישהו יודע איפה ניתן להשיג?
תודה!
20/05/15 06:08
32צפיות
מישהו משהו אולי כיוון
אני די בטוח שיש לי, אבל הבעיה
21/05/15 14:08
64צפיות
שאני לא זוכר לבדוק...
EWC הסבב הפורטוגלי , עכשיו בWheelz
20/05/15 12:31
70צפיות
º
על הסקירה והמידע ותמשיך לעדכן
20/05/15 20:10
14צפיות
הגאס גאס EC300 דופ' דגם 2015
19/05/15 21:29
110צפיות
והמבחן לדגם ממגזין DIRT BIKE .הנה כמה ציטוטים בהקשרו:
 This year the whole system got redesigned. The power valve is also new this year and now is externally adjustable. The footpegs, shifter, seat cover and suspension settings are also new, and the engineers made further changes to the frame.There’s no doubt that the EC300 is very European. It comes with Metzeler Enduro Comp tires, which are approved for street use. It also has a number of electrical switches for blinkers and other street-going components
על הסטרטר:
the Gas Gas’ starter is amazing. It spins the motor so fast it seems like you left the spark plug out. It comes to life instantly
ועוד תופינים :
The next surprise on the list is the bike’s peak power. It’s surprisingly fast
The 2015 version has a ton of power in the middle of the rev range. When the Gas Gas is in the meat of its powerband, it’s actually faster than the KTM or Beta 300 two-strokes
 
אופנוע יציב בכל תוואי בלתי "מוצק" שמשקלו מוסיף ליציבותו.
בקיצור אחלה מכונה לדגם ה-15.

.
ל GO-PRO הזה חיכיתי מיום ראשון שעבר.
16/05/15 21:01
254צפיות
הסאונד כל-כך מוחשי.
מתחשק לקפוץ למסך ולקחת לו את הכידון...
 
º
מעולה,למרות שבאמצע ירדה איכות הצילום כך נראה לי בכל אופן
17/05/15 06:33
38צפיות
מעניין שהוא זינק מאוחר
17/05/15 08:04
110צפיות
לדעתך בכוונה?
למה לו לזנק מאוחר?
18/05/15 20:58
70צפיות
נראה שהכלי שלו לא מונע לפני הזינוק והוא נותן קיק כשהאחרים יוצאים
 
אכן נראה שהיתה לו מעין התמהמהות ויש אכן תנועה, של רגל ימין
18/05/15 21:18
61צפיות
שניונת לפני היציאה .
שמתי לב ולכן שאלתי
18/05/15 22:40
65צפיות
חשבתי לפני שראיתי הכל שאולי הוא ממילא לא מסכן את המקומות הראשונים ולכן נזהר
אבל זו לא הסיבה
כנראה לא הניע לו או משהו
זינוק עם מנוע דומם.
19/05/15 16:55
81צפיות
אין דברים כאלה.
 
וככה,ההמולה המגניבה הזו נראית מהצד.כמה אקשן
17/05/15 08:50
139צפיות
הופה איזה טריק!
17/05/15 16:14
158צפיות
º
17/05/15 20:16
4צפיות
יש למישהו מושג למה בארה"ב רוכבים במרוצי אינדורו
18/05/15 08:56
143צפיות
עם מסכת מוטוקרוס ולא עם פנס קדמי כמו בשאר העולם?
נתחיל בזה שלא כל מרוץ שטח,זה אינדורו.
18/05/15 09:20
201צפיות
מרוצי אינדורו (האלו עם הפנס הקדמי ואביזרי רישוי נוספים,כולל טסט),בין קטע תחרותי אחד לשני,מתניעים גם בדרכים ציבוריות.
לכן חייבים להיות מאושרים לרכביה בדרכים ציבוריות=טסט\רישוי.
המרוצים בסגנון שהעלתי בקישורים,נערכים בשטח בלבד ואין בשום שלב מ פגש עם דרך ציבורית.
 
האמריקאים,מעדיפים לרכב גם בשטח,על אופנועי MX.
גם בגלל שארה"ב מאורגנת אחרת (או לפחות הייתה בעבר) מבחינת שטח VS כביש.
וגם בגלל שהרבה יותר כף לרכב על אופנוע MX.
אחרי שרוכבים תקופה ומתרגלים לאופנוע MX מסודר לשטח,לא רוצים לרכב יותר על רכיכת אינדורו... 
º
רכיכת אינדורו? וואטאוור
18/05/15 09:26
70צפיות
השלב הזה שאתה עונה למישהו תשובה רצינית ומנומקת
18/05/15 10:27
133צפיות
והוא כותב מתחת לזה איזה תגובה מפגרת שגורמת לך להבין שהוא לא הבין אפילו מילה וסתם שרפת כמה דקות בחיים.
השלב הזה שבו אתה מבין
18/05/15 11:53
127צפיות
שלא רק הנשמה שלך חסומה.
º
וואטאוור
18/05/15 13:29
44צפיות
לא ממש מצליח להבין מה הכיף הגדול לרכוב עם מתלים קשים כמן אבן
18/05/15 10:28
150צפיות
על סלעים - ולא - עוגה עוגה במסלולי חול זה לא ממש אינדורו...
בוא רק ניתן לו קרדיט
18/05/15 12:06
145צפיות
שהתשובה שלו הייתה מושלמת, עד שתי השורות האחרונות שם הוא התחיל לערבב עובדות עם תחושות/העדפות.
º
מסכים ב 100%
18/05/15 12:25
42צפיות
º
ומה הבעיה עם זה?
18/05/15 12:47
59צפיות
אני לא אמרת בעיה. גם התגובה הייתה אליו...
18/05/15 13:23
119צפיות
אני לא מסכים עם שניכם בעניין ההעדפות, אבל זה לא תורם כלום לשום דיון
º
הכל תורם לדיון...
18/05/15 13:25
40צפיות
לזכותו של דן יאמר שהוא ציין "מסודר לשטח"
18/05/15 13:17
134צפיות
ואני מניח שבכלל זאת הוא התכוון גם למתלים מותאמים לסוג הרכיבה הזו.
 
ומה שהוא מתאר זו עובדה ידועה, הוא לא ממציא אותה, בארה"ב כמו בהמון מקומות אחרים מעדיפים אופנועים שהבסיס שלהם מוטוקרוס עם התאמות לאופרואד.
 
בגלל זה יאמאהה עשו השנה את העבודה עבור הרוכבים והתאימו את האופנוע עבורם עם ה yz250fx
 
אני מנחש שהYZ נמכר יותר בארה"ב.
 
 
º
אנחנו הישראלים יודעים מה זה כיף ומה זה רכיבה
18/05/15 20:47
49צפיות
נגנב KTM Enduro 690
הודעה זו מכילה תמונות
17/05/15 13:15
188צפיות
**נגנב**
KTM Enduro 690 מחולון!
מ.ר 5459664
כל היודע\ראה\שמע משהו, נא ליצור קשר עם אנטון:
050-3875023...
(תלונה כבר הוגשה למשטרה)
תודה!
אסור פשוט אסור להשאיר כלים כאלה חשופים כך בסביבת
17/05/15 20:20
131צפיות
הבניין,קרי מחוץ למקום סגור וממוגן. לא משנה כמה תמגן ,עם שרשרת ומנעול דיסק ,כך נראה לי שיש בנוסף
זה יפרץ ולא יעזור מקסימום קצת יעכב. מי שחמד את האופנוע עשה בטח שיעורי בית ובא מוכן.
מקווה שתמצא אותו האופנוע נראה באמת מצוין מעבר לדגם שלו. ביטוח מקיף היה ?
 
יש אנשים שאשכרה חיים עם האופנוע - כך שכל עניין המיגון לא
17/05/15 21:33
134צפיות
תמיד רלבנטי. הרי לא בכל מקום אפשר לארגן חניה מקורה וסגורה...
רחוק מהעין רחוק מהלב (של הגנב)
18/05/15 08:41
127צפיות
המינימום זה כיסוי.
 
אני לפעמים כשמגיע הביתה עם האופנוע ורואה מישהו על קטנוע, טנדר או כל מי שנראה לי חשוד עושה עוד סיבוב מסביב לרחוב ונכנס כאשר הם כבר לא שם.
האופנוע קשור אבל יותר חשוב מכוסה בכיסוי, ככה הוא פחות צועק "קחו אותי"
 
והכי טוב... זה ביטוח מקיף. 
שריפה, גניבה, תאונה - כלומר כיסוי מלא עולה 4500 ש"ח ל 300 2015
כאמור, כיסוי זה סבבה לאופנוע שטח, שנשלף לרכיבה פעם ב...
18/05/15 09:51
114צפיות
לא לכלי תחבורה יומיומי. שים לב שמדובר ב-690 אנדורו, שבהחלט יכול להיות ששימש ככלי תחבורה.
לי יש כלי תחבורה יומיומי, כשהוא נח בבית הוא מכוסה +
19/05/15 08:32
95צפיות
מבוטח + נעול על פי דרישת הביטוח.
 
 
º
בבית כן. אבל לא מעשי לסחוב כיסוי איתך לכל מקום.
19/05/15 11:43
36צפיות
ברור שכיסוי הוא לבית, ומרבית הסיכוי לגניבה הוא מהבית שלך
19/05/15 11:54
85צפיות
ולא גניבה מזדמנת, לפחות בכל הקשור לאופנועים ולא לקטנועים.
שימסים ומה שבינהם קצת תובנות בנושא יסייעו
17/05/15 20:28
110צפיות
רציתי לשאול על נושא שמזמן נשאלתי עליו וגם על מנת לעשות קצת סדר ולקבל מידע.
אני מבין שמנוע 4 פעימות משתמשים בשימסים לשסתומים . שאלות:
1. מה תפקיד השימס?
2. מה הוא מונע בעצם הלכה ולמעשה במנוע עליון(שסתומים)?
3. מה המשמעות של גודלו?
4.שמורכב שימס על שסתום 1 מתוך הארבע או על 2 מתוך הארבע/חמש(נגיד מנוע של WRF), מה המשמעות בהיבט שחיקה של השסתום?
5. האם יש הבדל בהיבט משמעות אם יהיה שימס על שסתום יניקה או פליטה?
6.האם השימוש בשימסים מראה שחיי מנוע עליון מתקצרים ומתי בעצם כבר לא ניתן להשתמש בשימסים ויש לבצע פעולה משמעותית יותר למנוע העליון/שסתומים או מעבר ?
תודה לתשובות ולעונים.
 
שימסים הם בעצם דיסקיות מרווח
17/05/15 21:32
82צפיות
זו אחת השיטות הנפוצות לכיוון מרווח שסתומים. במנועים שבהם כיוון מרווח השסתומים הוא עם בורג (למשל מנוע XT/TT) אין שימסים.
2. הוא מונע מרווח שסתום לא נכון.
3. גודל השים (שימס זה בעצם רבים, כך ששימסים זה כפל ריבוי) מתייחס לעוביו, שמאפשר לכוון את מרווח השסתום.
4. לא הבנתי.
5. כנ"ל
6. לא, יש שימסים במנוע מיום היוולדו (בהנחה שזה מנוע שבו כיוון השסתומים הוא עם שימסים).
קח לדוגמא מנוע WRF רבע ליטר או 450 לא משנה או מנוע
17/05/15 22:00
73צפיות
קטמ מקביל. שאתה בודק מרווח שסתומים כל X שעות ואתה מגלה שיש בעיית מרווח באחד מהארבעה שסתומים או נאמר בWRF אחד או שניים מהחמישה.
אז אם אני מבין השים זו דיסקית מרווח שבאה לפצות/לתקן על המרווח הלקוי כדי למנוע שקיעת שסתום או מה?
לא ידעתי שיש במנוע שים BUILT IN זה אני שומע פעם ראשונה או שאולי לא הבנתי נכון. אני זוכר שבימהה הקודם WRF250 סביב 8K ק"מ היה לי צורך בשים באחד מהשסתומים
מה המשמעות, אין לי מושג .חוץ מזה שזה ,כיון את השסתום.
זו דרך לפצות על שינוי במרווח השסתום
17/05/15 22:09
61צפיות
אני מניח שיכולות להיות כל מיני סיבות לשינוי כזה - שחיקה של קנה השסתום, שקיעה של השסתום, הצטברות פיח על השסתום וכן הלאה.
השימסים יורדים במידה ככל שהשסתום נשחק
18/05/15 07:05
64צפיות
אם בתחילת חייו השסתום בעל עובי מסויים ב"שפתיים" אז החלק שנמצא במוביל בולט פחות כלפי מעלה כאשר השסתום סגור (אוטם). לאחר עבודה הוא נשחק ונהיה דק יותר והראש שלו יותר בולט כלפי מעלה במצב סגור - כלומר יש פחות מרווח לעומת הגל זיזים - ולכן צריך שימס פחות עבה. התהליך זה חוזר עד שלא ניתן להשיג מרווח שסתומים עם כיוון שימסים ואז הזמן לשסתום חדש (ובד"כ לעבודת ליטוש של הראש - הלא הוא השלייף סופפים המפורסם)
º
או ששסתום שוקע ואז צריך להקטין את השימס....
18/05/15 11:52
24צפיות
היתרון העיקרי עם שימוש בשימסים
18/05/15 21:54
75צפיות
הוא ביטול השימוש בנדנד, גל הפיקות הוא זה שדוחף ישירות את השסתום(להבדיל מהונדה למשל, הם משתמשים גם בנדנד עם שימסים בUNI CAM).
עיקר היתרון בכך הוא שהכוח שפותח את השסתום פועל בכיוון הציר של השסתום, בכך מקבלים פחות איבוד אנרגיה ופחות בלאי לשסתום.
 
זה לא יתרון שנובע מהשימוש בשימסים
18/05/15 23:26
59צפיות
יש הפעלה נטולת נדנדים גם במערכות ללא שימסים.
כגון? זה לא נובע משימוש בשימסים, אבל זה נדרש
19/05/15 03:19
57צפיות
כאשר גל הפיקות פועל ישירות על השסתום.
 
יש גם הידראולי, עד כמה שאני זוכר
19/05/15 11:44
63צפיות
ויכול להיות שיש עוד שיטות - לא התעמקתי בזה מעולם.
אני חושב שאין גם מניעה להשתמש בשימסים עם נדנד.
לא נהוג להשתמש בהידראולי במנועים שמכוונים
21/05/15 16:09
20צפיות
לקצה או קרוב לשם, זה אולי שקט יותר ואולי ללא צורך לכיוון אבל בסלד גבוה..
בכל אופן לא ראיתי אופנוע שטח עם מרימים הידראוליים, ועדיין הנושא היה שימסים וכמו שכתבתי, ניתן לוותר על נדנד באמצעות שימוש בשימסים.
º
או.קי, היה נראה כאילו אתה קושר אותם יחד
21/05/15 21:02
3צפיות
º
תודה על התשובות
18/05/15 20:53
14צפיות
מעלה כאן את נתוני הסקר שפירסמתי לפני כשבוע
18/05/15 21:13
56צפיות
על פי התוצאות המשיבים הסיבה לשדרוג האופנוע  :
  • כ-43 אחוז : "האופנוע בן 3-4 שנים ,מיציתי ,רוצה להתחדש במשהו אחר".
  • כ- 43 אחוז נוספים: "לא משדרג ,לא רואה סיבה מיוחדת. מצוין לי עם הקיים ".
  • כ- 7 אחוז "האופנוע כבר בן 1-2 שנים ,כדאי לשדרג לפני שיעלה לי הסיפור יותר"
  • כ- 7 אחוז נוספים,"האופנוע עושה בעיות , אחליף לפני שיחמירו."  
 על פי המשיבים בסקר, רוכבים לא הכי ממהרים לשדרג אופנוע ובתדירות גבוה ומעדיפים כך נראה, להחזיק וכפועל יוצא לתחזק אותו באופן נאות.
למשתתפים בסקר!
ארכיון הודעות
Flix
המטייל-טיולים בעברית בארה

המטייל מגלים לכם את

אמריקה טיולים בעיברית,שייט,אטרקציות ועוד.. לפרטים>>

פורום שוויץ

שוויץ במרחק נגיעה

היכנסו עכשיו לפורום טיולים בשוויץ >>


עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה