בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:



כללים לגולש/ת המתחיל/ה

לפני שתשקעו בגלישה, נודה לכם אם תקראו בעיון
את הכללים הבאים, למען הסדר הטוב.
הפורום פתוח בפני כולם, ולמרות שהוא פורום מורים,
תוכלו לפגוש כאן גם הורים, תלמידים, מנהלים
וגם אזרחים מן השורה שהחינוך בראש מעייניהם.
כאן המקום להדגיש כי הפורום משמש במה לדיונים
בענייני חינוך והוראה, מקום לשיתוף חומרים שונים,
ובכלל מקום בו נוכל לשתף ולחלוק עם עמיתים למקצוע
שאלות, לבטים, תהיות ועוד.
הפורום מאד דינאמי ומשתנה מעת לעת,
יש ימים בהם הוא זוחל לו בעצלתיים ויש ימים בהם
נכתבים בו מספר דפים.
אנו תקווה כי אט אט תתגבש לה קהילה חמה ותומכת
מבין חברי הפורום.
מה היינו רוצות לראות בפורום? J
אווירה של בית חם , פרגון , הקשבה , עזרה ,
התחשבות , הגנה , רגישות , ביטחון ,
הבנה ואהבה .
יוזמות ורעיונות שונים לקידום הפורום יתקבלו בברכה.
מה לא היינו רוצות לראות בפורום?
שיפוטיות, ביקורתיות, עצות מגבוה, התנשאות, השתלחויות אישיות, ותוקפנות כלפי אחרים, קללות, גידופים, ציניות שמטרתה לפגוע, מניפולציות - כל אלו לא יתקבלו בשום אופן בפורום..


כמה כללים והנחיות לגולשים החדשים שבינינו,
וגם לוותיקים שבינינו לא יזיק לרענן את זכרונם.

הפורום, כאמור, משמש גם במה לדיונים שונים.
ככזה, מתפתחים בו לעיתים גם ויכוחים ומחלוקות.
הדבר לגיטימי ,אך אנא שימו לב ללשון ההודעות!
הודעות בשפה פוגעת , מעליבה ולא מכובדת תימחקנה .
כל אנשי הפורום נמצאים כאן מרצונם החופשי.
לכולם עיסוקים נוספים המונעים מהם להיות נוכחים
בפורום תמידית, לכן אם לא קיבלתם תשובה או תגובה על
הודעתכם, היו סבלניים, בבקשה. הניסיון מראה שהתשובות יבואו.
אם בכל זאת לא ענו לכם, לא צריך להיפגע ולהסיק שיש למישהו
משהו אישי נגדכם.
לא תמיד יש לחברי הפורום מה לומר, וזה לגיטימי.
ובאותו עניין:
כתבתם הודעה, ביקשתם בקשה או התייחסות כלשהי.
תנו לחברים הזדמנות לראות את הודעתכם ולהגיב.
לא תמיד מגיעות התגובות לאחר מספר דקות. לפעמים זה קורה גם
אחרי כמה שעות. לכן, כדאי להמתין ולהיות סבלניים,
ולא להקפיץ את הודעתכם לראש הדף תוך מספר דקות.



צירוף חומרים לפורום/ למאגר הקבצים
חומרים המצורפים לפורום בצורת קבצים מועלים על ידינו למאגר, אך רצוי להעלות את הקבצים ישירות למאגר. רצוי כמובן לכווץ את הקובץ לפני העלאתו למאגר. הדרכה לכך ניתן למצוא באחד מקישורי הטאגליינס.

שמירה על זכויות יוצרים
פעמים רבות אנו נתקלים בבקשה של גולש/ת ליצירה מסויימת , או לחומרים כלשהם, וכתגובה לבקשה, מובאים חומרים שונים או יצירות ספרותיות שלא נכתבו ע"י הגולש שהעלה זאת.
אנא, הימנעו מלהעלות לפורום/ למאגר חומרים שלא הייתם שותפים בכתיבתם.
עקב זכויות יוצרים של כותבי החומרים/ היצירות אסור בשום פנים ואופן להעתיק את היצירות /החומרים (או חלקים מהם) להודעתכם! מה שכן אפשר (ואף רצוי) לעשות, הוא להכניס בהודעה קישור לאתר בו נמצאים חומרים שונים, או יצירות מבוקשות לטובת הגולש ששאל את השאלה.
הודעה שתכיל בתוכה יצירה, שלא כתב כותב ההודעה עצמו, תימחק.

שרשור הודעות
מכיוון שמספר השרשורים בדף מוגבל ל- 15 הודעות ראשיות, כל הודעה ראשית חדשה שנפתחת דוחפת הודעה אחרת לדף השני, וכן דוחפת הודעה ישנה יותר לארכיון. על כן, לפני פתיחת הודעה חדשה, חפשו האם ישנו שרשור קיים שניתן לשרשר אליו את הודעתכם.
חבל שהודעה שנכתבה לפני מס' דקות תגיע לדף הבא לפני שקיבלה מענה או התייחסות.

חיפוש חומרים
לפני שאתם פונים בבקשה לחומר כלשהו , היכנסו תחילה למאגר החומרים וערכו בו חיפוש.
מאגר החומרים בנוי באופן מאד מסודר וקל להתמצאות, מחולק לקטגוריות שונות.
לא מצאתם את מבוקשכם במאגר החומרים? אתם מוזמנים להפנות בקשה לחברי הפורום.
כמו כן מומלץ לחפש בין דפי הפורום בחיפוש מתקדם חומרים שאתם מבקשים לפני פתיחת הודעה חדשה.


"לעתים יש לילד העשיר צעצועים רבים עד מאד
ובכל זאת משעמם ומעיק לו.
לעיתים קרובות מכין לו הילד העני בעצמו
צעצועים יפים בשבילו ובשביל חבריו
כי מקלות, אבנים קטנות סמרטוטים וחול
יש הרבה בעולם..."

אנו מאמינות שעל ידי הפריה הדדית, נוכל לתרום ולהתרם כאחד.
וזה יאפשר לכל אחד מאיתנו למצוא את השביל לילדים שאנו מחנכים
דור ההמשך.



שמירה על כללי התנהגות בפורום תאפשר לנו לשמור על המקום הזה
כל הערה והארה תתקבל בברכה
שיהיה בהצלחה

שלכם באהבה
mazy ופנינה10

המשך...
הודעה חדשה

שאלה שאולי מורים יוכלו לענות לי - תעודת בגרות.
20/09/14 18:53
אין לי תעודת בגרות, בגלל שחסר לי מקצוע שבלעדיו - אין תעודה.
 
אבל ניגשתי למקצועות האחרים, ועברתי, לא זכור לי רק מה ציוני. 
 
רציתי לדעת.
איך אני מחשב ממוצע ציוני בגרות שלי? או שזה משהו בלתי אפשרי, כל עוד לא תהיה לי תעודה? (כל עוד לא אשלים, את אותו מקצוע).
הרי אם צריך 30 מקצועות (סתם, תיאורטית), אז עשיתי 29, חסר לי רק מקצוע 1. האם בכל זאת אי אפשר לקבל את הציונים של שאר המקצועות שעשיתי?
 
אם אפשרי- היכן, ואיך? כרוך בתשלום? סחבת, או קלי קלות?
 
שאלה עוד יותר חשובה;
 
למהר עם זה? או שציוני הבגרות שלנו נשארים לעד במחשבים/ארכיוני משרד החינוך? 
ואם להיות יותר ספציפי, לא למדתי לפני 40 שנה, אלא סיימתי את לימודי לפני 4 שנים. 
יש מה למהר, או אחרי 7 שנים הם ימחקו הכל, וכל מה שעשיתי ילך לשווא?
 
כשסיימתי את לימודי לא קיבלתי דבר.
רק תעודת 12 שנות לימוד. 
מהו חוק השאלה הרטורית?
17/09/14 19:07
108צפיות
אני צריכה לשיעור ספרות אגם
אספר לך סיפור על זה.
18/09/14 22:01
62צפיות
"אם לא תעשי את עבודתך לבד" - השיב גיבורנו בלחש - "מה, את חושבת, יהיה ציונך בספרות?"
º
בכלל לא ידעתי שיש "חוק השאלה הרטורית"
19/09/14 08:53
32צפיות
יש שלושה כאלה, והם משרתים שלושה אנשים
19/09/14 16:50
40צפיות
האחד מרושע, השני טוב לב, והשלישי נוסף לסיפור העממי כמעין דאוס אקס מכינה אנושי ופותר את הקונפליקטים.
זה מיפוי שעשה אחד שאיני זוכר את שמו, ארליך, אולריך, משהו דני כזה. הוא מיפה סיפורי עם ומצא דברים משותפים, שמשום מה נבחרו על ידיו כ"חוקים", מילה משונה.
 
מצד שני, מה אני מבין בעממיות. אני 'שכנזי מתנשא, וזה. אין לי חום בלב.
 
מצד שלישי, זה עממיות של עמי אירופה. עממיות בלי קוממיות. לא באמת שווה.
חזרתי למחברות שלי, הישנות, הרי למדתי גם
20/09/14 08:33
23צפיות
ספור עממי באוניברסיטה עם הגדולים ביותר. אין או לא מצאתי את "חוק השאלה הרטורית". מצאתי את חוקי אולריק , חוקר סקנדינבי, שמדבר על חוק השילוש, אליו גם אתה התייחסת.
אגב, מה שהצעת מזכיר קורס בתסריטאות שעברתי, הבסיס לכל סצינה הוא שנים+אחד מפשר, ממש התפיסה ההגליאנית של ההיסטוריה והתפתחותה
בדיוק. אולריק. הלכתי לויקיפדיה.
20/09/14 17:06
3צפיות
אני בכלל מלמד מתמטיקה, וארליך היה שכן של הורי בצעירותי. מה הפלא שהתבלבלתי מעט.
 
בכל אופן, הלכתי לקושש את חכמת ההמונים בויקיפדיה אהובתי, ושם מצאתי את הכתוב להלן:
חוק השאלה הרטורית[עריכת קוד מקור | עריכה]
המספר העממי משתמש באמצעי זה כדי להביא לשינוי הטון, להגביר את המתח בהשהיה, ולשמש כרמז לבאות ("ומה, אתם חושבים, הוא עשה"?).
 
אגב, בערך של אותו האולריק עצמו, אין את החוק הזה. נשאלת השאלה היכן הטעות?
 
ועוד שאלה, רטורית מדוע לא טרח שואל השאלה המקורית לכתוב בגוגל את שאלתו?
שאלות של מתחילים..
20/09/14 15:10
12צפיות
אז לא באמת חדשה במערכת, התחלתי את שנתי הרביעית.. לקראת השנה החדשה, קיבלתי החלטה להבין יותר את תלוש המשכורת שלי.
אז ככה, אני ברפורמה של עוז לתמורה. כתוב לי בתלוש:
דירוג: 41 הוראה
דרגה: 110 מ.א
מה המשמעות?
מה טווח הדרגות  וכיצד עולים בדרגה?
שנה טובה (: 
חובת נוכחות בישיבות?
20/09/14 01:58
44צפיות
שלום,
שאלה לגבי ישיבות עבודה בבית ספר שאינו ברפורמה.
האם ניתן לחייב מורה להגיע ל-"ישיבת היכרות" (או כל "ישיבה פדגוגית" באשר היא) כאשר הייא מתקיימות לאחר שעות עבודתו? ובפרט ביום החופשי שלו?
מיותר לציין שאין תגמול בעבור הנוכחות בישיבות אלו. השעות אינן מדווחות למחלקת שכר ולפיכך, האם חלה עליו חובת הנוכחות?
תודה מראש לעונים.
ביום החופשי, גם במסגרת הרפורמה אינך חייב לבוא
20/09/14 08:28
36צפיות
אם אינך ברפורמה, שיקפצו כולם. יש בבית ספרנו כשלוש או ארבע מורות שאינן ברפורמה, הן לא מגיעות לישיבות, השתלמויות וכו'. יתרה מכך, אם השלמת את גמולי ההשתלמות המירביים או הגעת לדרגה הגבוהה ביותר באופק, שיחפשו אותך גם בהשתלמויות.
ישנם מנהלים "מקסימים" שקובעים ישיבות צוות בשעה 8 או 9 על מנת לכפות על המורים שלא ברפורמה להגיע. לו אני הייתי מורה שלא ברפורמה לא הייתי מגיע או מבקש שעות נוספות.
מה לגבי מי שבאופק חדש
20/09/14 10:50
22צפיות
ישיבה פדגוגית יוצאת ביום בו אני עובדת בבית ספר אחר?
הגיוני לתזז ככה בין בתי ספר?
עד מתי פוליטיקאים יקבלו כסאות לא להם?
19/09/14 10:48
64צפיות
עוד בדיחה בסגנון למידה משמעותית...? עוז לתמורה, ואופק חדש. עד מתי נסבול בגלל פוליטקאים שעוברים דרך הכסא של שר החינוך?
מדובר בתכנית גרועה ביותר.
19/09/14 16:56
38צפיות
ממליץ לך לקרוא אש השרשורים בפורומי ההורים (2278, 94). כותבים שם על שיעור נשירה גבוה, על תכנית שלא לומדים בה חשיבה מתמטית אלא מרתונים לבגרות, על קידוש הבגרות על פני ערכים אחרים, על תחרותיות קשה ואגרסיבית שלא מתאימה לבני נוער (וזה בלי שאמרנו כלום על המחיר שאנחנו משלמים כחברה בשל סגרגציה כלכלית-עדתית).
 
והבחירה של הקישורים בהודעתך תמוהה. אתה בוחר להזכיר הסכמי עבודה (שעליהם חתמו נציגי הארגונים שלנו עם השר הקודם) ואת העובדה ששר החינוך הוא פוליטיקאי, כגנאי. תקים מפלגה, תתמודד. מי מפריע לך?
מדובר בחיקוי של המודל היפני המוצלח "zest for living"
19/09/14 19:12
35צפיות
דו"ח פיז"ה האחרון משנת 2012 של ארגון ה-OECD העוסק בחלק של פתרון בעיות יצירתיות סוקר את הצעדים שהובילה יפן (מקום 3 בעולם בפתרון בעיות) שהפכו אותה למעצמה עולמית בפתרון בעיות לא-רוטיניות, יכולת קריטית לשוק העבודה העתידי שבו מחשבים יחליפו את האדם בביצוע פעולות רוטיניות.
 
המודל היפני דומה כמעט אחד לאחד לתכנית "למידה משמעותית" של השר פירון:
1. The new curricula reduced the content load by about 30%
2. The intention was to create space, within each subject, for deepening learning through classroom activities that cultivate introspection, the desire to learn and think, independent decision-making, and problem-solving skills.
3. The reform also allocated more time for elective offerings and introduced a new class period in all schools, called “Integrated Learning”. In these classes, students engage in cross-curricular projects related to international understanding, social welfare and health, or environmental issues, that provide opportunities to practice observation and experimentation and to discover multiple solutions to problems and draw connections to their own lives
 
גם תגובות המורים היפנים בתקופת התנעת התכנית דומות באופן מדהים לתגובות המורים הישראליים כיום:
 Not all teachers, particularly at the secondary level, felt that they were adequately prepared to do so).
 
והקטע כולו בדו"ח למתעניינים:
 
In the late 1990’s, the “zest for living” approach was introduced by the Japanese government through a reform to the Course of Study, Japan’s national curriculum standards. The aim of the approach was to strengthen students’ ability to think critically and creatively, and to identify and solve problems independently. This reform prompted 
substantial changes towards an inquiry-based, student-centred model of learning. The need for improving students’ engagement and motivation was at the heart of these transformations. 
The new approach led to a revision of subject-matter curricula. The new curricula reduced the content load by about 30%. For example, the number of English words that students had to memorise in junior high school was reduced from 1 000 to 900. The intention was to create space, within each subject, for deepening learning through classroom activities that cultivate introspection, the desire to learn and think, independent decision-making, and problem-solving skills. In 2007, new national assessments that focus on the ability of students to apply their knowledge in real-world contexts were introduced in sixth and ninth grades.
The reform also allocated more time for elective offerings and introduced a new class period in all schools, called “Integrated Learning”. In these classes, students engage in cross-curricular projects related to international understanding, social welfare and health, or environmental issues, that provide opportunities to practice observation and experimentation and to discover multiple solutions to problems and draw connections to their own lives (MEXT, 2002; Aranil and Fukaya, 2010). The homeroom teacher is responsible for this class period, and topics are 
often decided in collaboration with other teachers in the same school. The Ministry of Education, as well as local school boards, produce guidelines and scripted examples for the integrated study lesson, often in collaboration with other agencies and with private-sector employers Students’ work is recorded in portfolios and qualitative feedback is provided to students and families, but the work 
is not formally assessed.
The implementation of this reform sparked some controversy. In practice, the guidelines for teaching the “Integrated Learning” course gave a great deal of freedom to schools and teachers for deciding how to implement the programme, but not all teachers, particularly at the secondary level, felt that they were adequately prepared to 
do so
. This resulted in changes to the curriculum standards, implemented in 2011 and 2012, involving a reduction of the time allocated to “Integrated Learning” in favour of teaching academic subjects (OECD, 2012). Nonetheless, the “zest for living” approach is still promoted throughout the curriculum and the national standards continue to recommend that schools increase the amount of learning activities, in all subjects, that involve the application of knowledge through observation and experimentation.
Japan’s constant effort to improve the curriculum and instruction to promote more relevant learning has resulted not only in good results on the PISA test, but also in remarkable improvements, between 2003 and 2012, in students’ sense of belonging at school and in their dispositions towards learning (see Volume III, Ready to Learn: 
Students’ Engagement, Drive and Self-Beliefs) (OECD, 2013a).
הבעיות הגדולות לא נפתרו
20/09/14 07:36
20צפיות
למשל הכשרת המורים, שהיא המפתח החשוב ביותר לפי כל המחקרים האחרונים.
למשל ההחלטה על ניהול ריכוזי לעומת אוטונומיה בית ספרית.
ועוד הרבה.
 
השינויים שמכניס פירון נוגעים בחלק מהדברים, ולא בהכרח בחלק החשוב. מי שהיה רמאי, יישאר רמאי (תבדוק באילו יישובים עלו אחוזי הזכאות ב 20%-30%, ואיני מדבר על בתי"ס בודדים בהם זה יכול לקרות אלא על יישוב שלם); מי שהייתה לו פדגוגיה טובה, ימשיך לעשות טוב; מי שהיה גרוע ולא מקצועי יוותר כזה.
º
בדיוק נמרץ
20/09/14 08:24
13צפיות
אותי הטרידו בעיות אחרות בקטע
20/09/14 08:26
19צפיות
למה לשלם 3000 ש"ח, למה שילמדו כמו חמור מכיתה ח'?
איזה טיעונים אלה בכלל?  זה רק מצביע על שיקולים כלכליים ולא איכותניים.
אם אלה השיקולים, משרה"ח יכול להמשיך בשקט במניעת בגרות בכיתות ט' ו- י'
הסבת אקדמאים- שאלות מטרידות
18/09/14 09:33
82צפיות
שלום, התחלתי ללמוד במסלול להסבת אקדמאים להוראת המתמטיקה על -יסודי.
המסלול הוא שנתיים, 2 ימי לימודים מלאים, ויום הכשרה מעשית (למשך השנתיים)
מה שמותיר לי יומיים פנויים בשבוע לשיעורי הבית ועבודות. (שישי שבת מוקדש למשפחה)
 
המחשבה ששנתיים אהיה לא משכורת מטרידה אותי מאד. 
שאלתי היא מהי משכורת של מורים מתחילים? האם שווה לעבור את השנתיים האלו ללא שכר?
 
אני לומדת רק לתעודת הוראה- 43 ש"ש, מתוכם סמינריון בחינוך.
האם תואר שני יתרום לי משמעותית למשכורת?
האם סמינריון הוא חובה בלימודי הוראה בכל מוסד אחר?
ומה ההבדל בין לימודים לתואר שני ותעודת הוראה לבין לימודים רק לתעודת הוראה?
 
 
 
לשאלותייך
18/09/14 15:14
67צפיות
לשאלת כדאיות ליודים ללא שכר אומר שישנם רבים שגם בשכר מלא של מורה מתל לא כדאי להם לעשות הסבה .
שכר מורה מתחיל בתיכון 5 ימי עבודה 8 שעות ביום הינו כ 6500 ש"ח .
תואר שני מוסיף כ 10% לשכר .
חינוך כיתה מוסיף גם הוא 10% לשכר .
אחרי כ 15-18 שנים השכר כפול .
הכל בברוטו .
תואר שני
18/09/14 18:14
49צפיות
אם את מתכננת להיות ללא משכורת אולי כדאי לחשוב על תואר שני במקביל.
 
MTEACH
( לעמוד שלי בתפוז עסקים )
19/09/14 23:08
22צפיות
מכירה את התכנית? מדובר גם בשנתיים של לימודים. בסוף השנה הראשונה נכנסים לסטאג'. בסוף השנה השניה והאחרונה מקבלים
הן רשיון הוראה והן תעודת הוראה.
הקץ' - ממוצע של 80 ומעלה בתואר הראשון. לימודים לא ממש מעניינים לתואר שני בחינוך. והתחייבות של שנתיים עבודה במערכת
החינוך תמורת כל שנת לימודים - הלוואה מותנית. כלומר, הלימודים ללא תשלום!!! פרט לנסיעות, חניה והעובדה שלא ממש תצליחי
לעבוד. בשנה הראשונה עבדתי יומיים בשבוע בשילוב. ולא ממש הרווחתי כסף. אבל, לפחות החזרתי את החניה והצילומים וקצת
נשאר לקפה. אם מעניין אותך תבררי מהר במכללה אליה את רוצה להירשם. פרט לאחווה (נכון ללפני שנה) התכנית נמצאת בשאר
המכללות באיזור המרכז. מוזמנת לפנות אליי לפרטי. בהצלחה!!!
איפור בבית ספר
19/09/14 15:30
54צפיות
איזו צעד משמעתי הייתם נוקטים לתלמידה שהוציאה במהלך השיעור כלי איפור והתאפרה.
יש לציין שחל איסור על איפור אצלנו בבית הספר.
תודה
º
מדבר איתה.
19/09/14 17:32
21צפיות
º
20/09/14 14:15
2צפיות
מספר מבחנים ובחנים לכיתה ד' - כמה מותר?
18/09/14 15:07
53צפיות
ידוע לי שבכיתה ד' מותר לערוך מבחן אחד לשבועיים, אך מה לגביי בחנים? יחידות קטנות של חומר? האם גם להם יש הגבלה?
אם כן, היכן זה כתוב?
בחנים אסורים לגמרי...
18/09/14 18:51
52צפיות
 
להלן ציטוט העונה על שאלתך:
1)     כללי היבחנות
 
בנוסף על הנאמר ב-2.3 לעיל יש להקפיד על כללי ההיבחנות הבאים בחינוך היסודי:
 
(א)   אין לקיים בחינוך היסודי מבחני פתע/בחנים/מבדקי פתע וכיוצא בזה.
גם בתיכון אני מודיע מראש על בוחן של 10 דקות עד 15 דק'
18/09/14 19:50
34צפיות
ובאמת בוחן על החומר שנלמד ב- 3 השעות האחרונות, רק רבע שעה גג. החבר'ה די בהלם, כי אצל המחוננים שבכיתתי, בוחן זו מילת קוד למבחן.
לא התכוונתי לבחני פתע
18/09/14 20:34
34צפיות
לא התכוונתי לבחני קטע כפי שמצוטט בדברים שהבאת,
התכוונתי לבוחן שמודיעים עליו מראש על יחידה קטנה של חומר.
האם גם זה אסור?
º
קטע = פתע
18/09/14 20:38
17צפיות
אספת הורים
18/09/14 11:02
98צפיות
איך היתה אספת ההורים הראשונה שלכם השנה? האספה של המורה הירוקה שלנו לא הייתה כל כך מוצלחת... תוכלו לקרוא על זה בבלוג "חדשה במערכת". הקליקו כאן.
קראתי
18/09/14 13:53
67צפיות
מה 'ני יגיד לך - אני מחנך רק תלמידי תיכון, ולהורים אין הרבה עניינים "מהותיים" אתי. אם יש משהו חשוב במיוחד - הם ישר פונים למנהלת ביה"ס.
לקח לי בדיוק חצי שעה.
º
הבלוגרית שלנו מלמדת ביסודי, זה כנראה שונה...
18/09/14 14:16
37צפיות
אשר על כן הדגשתי שאני מלמד בתיכון
18/09/14 19:48
41צפיות
אבל, הבלוגרית שלנו גם כרתה לעצמה בור, כאשר לא תיאמה ציפיות , וזה בגלל שהיא "טירונית" .
לפני כל פגישה עם הורים כקבוצה כדאי להגיד מהו אורך הפגישה. ישנם הורים שחושבים שזה שמזמינים אותם בערב, מחייב תוכנית ארוכה. [ הרצאה+ פגישה בכיתה]
מגדירים את מטרות הפגישה, ומסבירים שעניינים אישיים ייפתרו בפניה אליה במהלך השבוע.
אני גם בטוח שהיא נתנה את מספר הטלפון שלה.. חייה לא יהיו חיים עם הטלפונים והנדנודים הבלתי פוסקים.
בשעה שקבעה להורים היה עליה לסיים ולארוז את עצמה, לכבות את האור וכו'
חבל מאוד, שאת זה למשל לא מלמדים בסימינרים למורים ולא בבתי ספר לחינוך של האוניברסיטה.
אני מלווה עכשיו מורה צעירה, בשנת הסטאז' שלה, מה 'ני יגיד לך , כלום אבל כלום לא מלמדים אותם על החיים מעבר לכיתה עצמה, על מהי שיחה עם הורה, איך מתנהלים ומנהלים מפגשים עם הורים. כנראה אלה דברים "לא חשובים".
|*|נפתח פורום חוכמת ההמונים|*|
18/09/14 14:27
9צפיות
|נורה|פורום חוכמת ההמונים הוקם בשבילכם, הגולשים והגולשות שמעוניינים להשתמש בחוכמת ההמונים כדי לקבל עצות, תשובות, רעיונות וכל דבר אחר שיעניין אתכם.
חוכמת ההמונים יכולה לעזור ולהועיל בכל מקרה שבו אתם רוצים מגוון של דעות, מאנשים שונים אשר עוסקים בתחומים שונים, כדי לסייע לכם להגיע למסקנה מסויימת, רעיון או אפילו החלטה, בכל נושא שעולה על רוחכם.

מוזמנים להיכנס כבר עכשיו... ואל תשכחו להיות יצירתיים :-)

http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...
שאלה לגבי הסכם עוז לתמורה
17/09/14 21:50
48צפיות
שלום לכולם
אני עובדת בתיכון שבו מיושמת באופן מלא רפורמת עוז לתמורה. אני באופן אישי סירבתי להצטרף לרפורמה וכרגע עובדת לפי תנאי "העולם הישן".
השאלה שלי היא כזו, במידה ואני עוברת ללמד בתיכון אחר באותה עיר או בעיר אחרת, האם אני מחוייבת להצטרף לרפורמה (בין אם התיכון החדש משתתף ברפורמה בין אם לאו).
תודה רבה
התנדבות בשירות בתי הסוהר - איזור דרום
17/09/14 19:06
40צפיות
שלום רב
 
אשמח למצוא מורים בדימוס או מורים בפועל אשר מוכנים לתת מזמנם לטובת הוראה לאסירים בתוך כתלי הכלא.
במידה וקיימות חששות, הדבר טבעי ומורה אשר שוקל/ת מוזמנ/ת לפנות בטלפון ולשאול את כל השאלות הרלוונטיות .
שעות הלימוד והמקצוע יותאמו להכשרת המורה ורצונו .
מיותר לציין כי החוויות של האסירים ממערכת החינוך הינן לא נעימות בלשון המעטה... וקיימת הזדמנות פז לתיקון .
ההתנדבות היא באזור באר שבע, ניתן ליצור קשר בטלפון 0504062098 - דקל
תודה :)
 
המורים זועמים: לא יקבלו העלאה במסגרת "אופק חדש"
17/09/14 16:18
119צפיות
למה מכריחים עדיןמוריםותיקיםכמוני עם ותק של למעלמ מ 20 שנה לעבור לאופק חדש
ניסיתי לערער והתשובה היתה אי אפשר שלא להכנס לאחר שיקול רב
איזה שיקול?
מה אנחנו יכוללים לעשות והאם יש דרך לחזור לעולם הישן אחר חודשיים?
תוספת ביגוד לסטודנטים עובדי הוראה
17/09/14 15:35
57צפיות
אני סטודנט לתואר שני בהוראה ובמקביל מורה כ- 10 שנים במערכת. האם נכון שמי שסטודנט מגיע לו תוספת
 
לדמי הביגוד ?
מימון לתואר שני
17/09/14 08:59
53צפיות
שלום,

שמי רינת ניר, אני מורה בפועל עם ותק של 13 שנים במשרד החינוך.

מתחילה ללמוד לתואר שני בלקויות למידה במכללת בית ברל.

רציתי לדעת כיצד ולמי אני פונה בבקשה למימון שכ"ל?

תודה,רינת ניר.
היי רינת
17/09/14 14:23
43צפיות
האם את קבועה במערכת? 
את צריכה להוריד טופס השתתפות בשכ"ל מאוח (חפשי בגוגל), את שולחת אותו למשרד החינוך, גף השתלמויות אם איני טועה (אמור להיות רשום בטופס), עם אישור לימודים וחתימת המנהל/ת. 
 
אם וכאשר מאשרים, את צריכה לשלוח קבלות על תשלומים. אבל קודם לקבל אישור על השתתפות בשכ"ל. צריך לשלוח אותו עד לתאריך מסוים בנובמבר..
בהצלחה
סטודיו בוטון-בית ספר ללימודי אופנה ותפירה

אין סוף לאפשרויות!

המלתחה בידיים שלך. לפרטים נוספים לחצי >>


עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


Flix
מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה