בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:



כללים לגולש/ת המתחיל/ה

לפני שתשקעו בגלישה, נודה לכם אם תקראו בעיון
את הכללים הבאים, למען הסדר הטוב.
הפורום פתוח בפני כולם, ולמרות שהוא פורום מורים,
תוכלו לפגוש כאן גם הורים, תלמידים, מנהלים
וגם אזרחים מן השורה שהחינוך בראש מעייניהם.
כאן המקום להדגיש כי הפורום משמש במה לדיונים
בענייני חינוך והוראה, מקום לשיתוף חומרים שונים,
ובכלל מקום בו נוכל לשתף ולחלוק עם עמיתים למקצוע
שאלות, לבטים, תהיות ועוד.
הפורום מאד דינאמי ומשתנה מעת לעת,
יש ימים בהם הוא זוחל לו בעצלתיים ויש ימים בהם
נכתבים בו מספר דפים.
אנו תקווה כי אט אט תתגבש לה קהילה חמה ותומכת
מבין חברי הפורום.
מה היינו רוצות לראות בפורום? J
אווירה של בית חם , פרגון , הקשבה , עזרה ,
התחשבות , הגנה , רגישות , ביטחון ,
הבנה ואהבה .
יוזמות ורעיונות שונים לקידום הפורום יתקבלו בברכה.
מה לא היינו רוצות לראות בפורום?
שיפוטיות, ביקורתיות, עצות מגבוה, התנשאות, השתלחויות אישיות, ותוקפנות כלפי אחרים, קללות, גידופים, ציניות שמטרתה לפגוע, מניפולציות - כל אלו לא יתקבלו בשום אופן בפורום..


כמה כללים והנחיות לגולשים החדשים שבינינו,
וגם לוותיקים שבינינו לא יזיק לרענן את זכרונם.

הפורום, כאמור, משמש גם במה לדיונים שונים.
ככזה, מתפתחים בו לעיתים גם ויכוחים ומחלוקות.
הדבר לגיטימי ,אך אנא שימו לב ללשון ההודעות!
הודעות בשפה פוגעת , מעליבה ולא מכובדת תימחקנה .
כל אנשי הפורום נמצאים כאן מרצונם החופשי.
לכולם עיסוקים נוספים המונעים מהם להיות נוכחים
בפורום תמידית, לכן אם לא קיבלתם תשובה או תגובה על
הודעתכם, היו סבלניים, בבקשה. הניסיון מראה שהתשובות יבואו.
אם בכל זאת לא ענו לכם, לא צריך להיפגע ולהסיק שיש למישהו
משהו אישי נגדכם.
לא תמיד יש לחברי הפורום מה לומר, וזה לגיטימי.
ובאותו עניין:
כתבתם הודעה, ביקשתם בקשה או התייחסות כלשהי.
תנו לחברים הזדמנות לראות את הודעתכם ולהגיב.
לא תמיד מגיעות התגובות לאחר מספר דקות. לפעמים זה קורה גם
אחרי כמה שעות. לכן, כדאי להמתין ולהיות סבלניים,
ולא להקפיץ את הודעתכם לראש הדף תוך מספר דקות.



צירוף חומרים לפורום/ למאגר הקבצים
חומרים המצורפים לפורום בצורת קבצים מועלים על ידינו למאגר, אך רצוי להעלות את הקבצים ישירות למאגר. רצוי כמובן לכווץ את הקובץ לפני העלאתו למאגר. הדרכה לכך ניתן למצוא באחד מקישורי הטאגליינס.

שמירה על זכויות יוצרים
פעמים רבות אנו נתקלים בבקשה של גולש/ת ליצירה מסויימת , או לחומרים כלשהם, וכתגובה לבקשה, מובאים חומרים שונים או יצירות ספרותיות שלא נכתבו ע"י הגולש שהעלה זאת.
אנא, הימנעו מלהעלות לפורום/ למאגר חומרים שלא הייתם שותפים בכתיבתם.
עקב זכויות יוצרים של כותבי החומרים/ היצירות אסור בשום פנים ואופן להעתיק את היצירות /החומרים (או חלקים מהם) להודעתכם! מה שכן אפשר (ואף רצוי) לעשות, הוא להכניס בהודעה קישור לאתר בו נמצאים חומרים שונים, או יצירות מבוקשות לטובת הגולש ששאל את השאלה.
הודעה שתכיל בתוכה יצירה, שלא כתב כותב ההודעה עצמו, תימחק.

שרשור הודעות
מכיוון שמספר השרשורים בדף מוגבל ל- 15 הודעות ראשיות, כל הודעה ראשית חדשה שנפתחת דוחפת הודעה אחרת לדף השני, וכן דוחפת הודעה ישנה יותר לארכיון. על כן, לפני פתיחת הודעה חדשה, חפשו האם ישנו שרשור קיים שניתן לשרשר אליו את הודעתכם.
חבל שהודעה שנכתבה לפני מס' דקות תגיע לדף הבא לפני שקיבלה מענה או התייחסות.

חיפוש חומרים
לפני שאתם פונים בבקשה לחומר כלשהו , היכנסו תחילה למאגר החומרים וערכו בו חיפוש.
מאגר החומרים בנוי באופן מאד מסודר וקל להתמצאות, מחולק לקטגוריות שונות.
לא מצאתם את מבוקשכם במאגר החומרים? אתם מוזמנים להפנות בקשה לחברי הפורום.
כמו כן מומלץ לחפש בין דפי הפורום בחיפוש מתקדם חומרים שאתם מבקשים לפני פתיחת הודעה חדשה.


"לעתים יש לילד העשיר צעצועים רבים עד מאד
ובכל זאת משעמם ומעיק לו.
לעיתים קרובות מכין לו הילד העני בעצמו
צעצועים יפים בשבילו ובשביל חבריו
כי מקלות, אבנים קטנות סמרטוטים וחול
יש הרבה בעולם..."

אנו מאמינות שעל ידי הפריה הדדית, נוכל לתרום ולהתרם כאחד.
וזה יאפשר לכל אחד מאיתנו למצוא את השביל לילדים שאנו מחנכים
דור ההמשך.



שמירה על כללי התנהגות בפורום תאפשר לנו לשמור על המקום הזה
כל הערה והארה תתקבל בברכה
שיהיה בהצלחה

שלכם באהבה
mazy ופנינה10

המשך...
הודעה חדשה

שאלה לאריה- הרעת תנאים בהריון
21/07/14 23:50
18צפיות
אריה שלום
שואלת בשביל חברה:
אני בהריון צפויה ללדת בדצמבר
עבדתי שנתיים בבית ספר מוכר שאינו רשמי על תקן ממלאת מקום שנתית
אחותי עובדת באותו מוסד ולכן רצו לפטר אותי(בכדי לא להעסיק אחיות?)
מאחר ואני בהריון ובכדי שלא לפטר אותי הוצע לי מילוי מקום של חודשיים בתחילת השנה. אחר כך לא ידוע מה יהיה.
1. האם יוכלו להפסיק את עבודתי חודשיים לפני הלידה? אם לא, מה הם מחוייבים לי?
2. האם יש כאן עילה לטענה של הרעת תנאים בשל המעבר ממילוי מקום שנתי לחודשי?
3. אם אקבל מילויי מקום חודשיים, שכרי לא ישולם בחגים. האם הם מחוייבים לי לתנאי שכר גם בחגים?

תודה רבה מראש
הרעת תנאים
22/07/14 08:59
8צפיות
לפי הנוהלים אין להעסיק קרובי משפחה באותו מוסד חינוכי.
פיטוריך יכולים להיות רק באישור משרד הכלכלה.
עבודה במ״מ מראש לתקופה שמעל 51 ימים מזכה אותך בשכר על כל התקופה כולל חגים.
מוסד לא רשמי מחוייב לחוקת העבודה ולא תמיד להסכמי שכר המורים ולכן לפי החוק יוכל לפטר אותך 60 ימים מתום חופשת הלידה.
אריה
קורסים לאופק למורים שאינם בשבתון
21/07/14 20:11
14צפיות
שלום רב,
אשמח לדעת על קורסים לאופק המוכרים לגמול עם ציון גם למורים שאינם בשבתון.
תודה,
ירדנה
קורסים
22/07/14 08:54
3צפיות
פני למרכז פיסגה באזור עבודתך.
אריה
חזרה לעולםי הישן
21/07/14 13:28
40צפיות
העמותה שבה אני עובדת חוזרת לעולם הישן אחרי 4 שנים באופק חדש.
1. מה צריך לעשות כדי לקבל אישור על גמולי השתלמות על כל הקורסים שלמדתי לתואר שני (לא סיימתי את התואר עדיין)?
2. כיצד ניתן להשיג אישור על גמולי השתלמות על הקורסים של קידום מקצועי של אופק חדש שעשיתי בכל השנים האחרונות?
תודה!
לשאלותיך
22/07/14 08:54
2צפיות
1.עליך לפנות לאגף לפיתוח מקצועי בלשכת המחוז לקבלת אישור לגמולי השתלמות.
2.באמצעות אותו אגף.
אריה
לקראת תחילת השנה החדשה אני זקוקה לקישוטים
22/07/14 08:53
7צפיות
חדשים הקודמים התבלו.
האם אני זכאית לבקש מביה"ס תקציב עבור זה (לקבל החזר כספי) או שזה כסף שיוצא מכיסי?
תמיד קניתי מכספי עד ששמעתי שאפשר לבקש על כך תקציב מביה"ס.
אשמח לעזרה
22/07/14 07:12
6צפיות
שלום,
סיימתי השנה תעודת הוראה לגילאי העל יסודי ואני מחפשת בנרות מקום עבודה (שיוכר לי גם כסטאז').
האם מישהו מכיר מקום?
לא חייבת שזה יהיה משרה מלאה, אפילו משרה קטנה- שליש משרה יכול להתאים לי.
אני ממש ממש אודה לכל עזרה!
אני כבר על סף יאוש...
שאלה למורים לחינוך מיחוד- איך מוצאים עבודה?
22/07/14 02:16
5צפיות
בוגרת טרייה של מסלול "הסבת אקדמאים לחינוך מיוחד גילאי 6-21. בעלת תואר ראשון ותעודת הוראה. מחפשת עבודה באזור מודיעין, שלחתי קורות חיים לכל ה"מתיאיות" מודיעין, רמלה, לוד, שוהם ואין כלום...איפה יש מודעות דרושים חוץ מאתר הסתדרות המורים ושבתון ושתיל. טיפים בנושא יתקבלו בברכה, עדיפות למשרה חלקית ...
שיעורים בפסיכולוגיה לכיתה י'
19/07/14 23:19
33צפיות
שלום לכולם,

בשנה הבאה אלמד תלמידי כיתה י'  פסיכולוגיה (טעימה לקראת בחירת מגמה בשנה לאחר מכן).

אשמח אם מישהו יוכל לענות לי על השאלות הבאות:

- האם ישנו מקור דרכו ניתן להשיג מערכי שיעור ו/או סיכום של חומר הלימוד?

- האם ישנו ספר לימוד מומלץ שאוכל לרכוש ולהיעזר בו לצורך בניית שיעורים?

שבוע טוב!
תמרה
באתר של משרד החינוך
19/07/14 23:41
26צפיות
נראה שיש הרבה אינפורמציה

http://cms.education.gov.il/EducationCMS/Units/Maz...

כמו כן, רצוי ליצור קשר עם מרכזת המקצוע או המדריכה המחוזית כדי לדעת מה ספר הלימוד ובכלל מה מצופה ממך ללמד במהלך השנה.

בהצלחה!
למפגשים עם הפסיכולוגיה יש כרך מסכם
21/07/14 20:56
7צפיות
אני חושב שהוא נקרא כרך ד. הוא למעשה סיכום מתומצת של הכרכים הקיימים. שווה עבור המורה.
קורסים באחווה
21/07/14 10:07
53צפיות
רציתי לשאול
כל הקורסים באוחחה כעת אינם מוכרים לאופק
אני לא באופק, אך כשאעבור לאופק האם הקורסים הללו יוכרו לי? אני יכולה לצבור כמה שאני רוצה נכון?
מי שאינו באופק , אינו יכול לצבור השתלמויות
21/07/14 10:22
49צפיות
גם אם אותן השתלמויות הינן מתאימות ומאושרות לאופק .
אני בחלת ממשרד החינוך ועובדת בבהס שלא באופק
21/07/14 11:26
31צפיות
ולא בעוז לתמורה
מדוע איני יכולה לצבור השתלמויות?
המקרה שלך עוד יותר קשה/קיצוני
21/07/14 11:52
32צפיות
גם מעולם לא עבדת באופק כך שכלל אין לך דרגת אופק ,וגם אינך עובדת במשרד החינוך כי את בחל"ת.

כל אחד מ2 חלקי המשפט למעלה מספיק כדי למנוע ממך להשתלם בקורסים של אופק ולקבל עבורם הכרה.
היא כתבה שהקורסים לא של אופק
21/07/14 16:40
19צפיות
לכאורה אם הקורסים לא של אופק ונותנים גמול, היא יכולה לצבור גמולים וכך לקבל דרגה גבוהה יותר כשתיכנס לאופק, לא?
עוז לתמורה
21/07/14 09:32
30צפיות
שלום,
אני לא יודעת אם זה הפורום נכון, אבל שווה לנסות.
התיכון שלי מצטרף לעוז לתמורה.
אני אעבוד רק משרה חלקית.
איני מעוניינת להצטרף.
הבנתי כי עלי לערער לוועדת חריגים.
מה, בעיני משרד החינוך, מתקבל בכלל בערעור כזה?
תודה מראש...
ואם טעיתי בכתובת, אשמח אם תוכלו לכוון אותי.
מה דעתכם על זה?
19/07/14 18:58
186צפיות
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1015399086...

האם באמת ישנה הגבלת מחשבה ו"קיבעון"?
אגב, אני בכלל לא בטוח שהמורה הזה\זאת משתמשת בתחבורה ציבורית. אוטובוס מדלג על פקקים? גם במקומות שבהם יש לאוטובוסים נתיב נסיעה משלהם (כמו המטרונית) האוטובוס לא מקבל העדפה ברמזורים ולכן למעשה מתעכב עוד יותר. שלא לדבר על כל שאר איזורי הארץ בהם האוטובוס עומד בפקק כמו כל כלי רכב אחר.

אני חייב לומר שהתשובה של הילד הזה בהחלט מעניינת. בהרבה הזדמנויות אנשים רנדומלים פותחים עימי שיחה באוטובוסים וזה לא סתם כדי להעביר את הנסיעה, לפעמים מרגישים שהאנשים האלה באמת רוצים מישהו לדבר איתו...

אבל בלי קשר למקרה הספציפי הזה, למה אנחנו נוטים לומר שיש תשובה נכונה ותשובה לא נכונה?
בתחום העיסוק שלי יש מה שנקרא 'לוגיקה עמומה' זה אומר שיש יותר מאמת אחת ויש כמה רמות של אמת. בין אמת מוחלטת לשקר מוחלט יש הרבה רמות ביניים.
האם נכון לחנך וללמד שיש רק אמת אחת ורק שקר אחד?
בשאלות שתכליתן היא לא עובדות היסטוריות או עובדות מוגמרות אני בכלל לא בטוח שאיש חינוך יכול לקבוע מה נכון או מה לא נכון.

דעתכם?
מורה שלא מבינה את המילה "כדאי"
19/07/14 19:08
105צפיות
המילה "כדאי" לא מציינת מטרה, אלא שיקולי תועלת.
במובן הזה, תשובת התלמיד-ה נכונה ביותר, אם כי בהשוואה ל"דברים החשובים" זה לכאורה שולי.
התגובה של המורה לא קשורה לקבעון אלא לתרבות של חוסר כבוד לתלמיד בראש ובראשונה. התלמיד אינו אדם, הוא ככל הנראה איזו מכונה, זכרון מחשב או לא יודע מה שתפקידו ככל הנראה להקיא תשובות לפי מה שהמורה חושבת שזה נכון.
מורה שמכבדת את תלמידיה, היתה מכבדת תשובה זו. מסמנת וי גדול לידה, והיתה מציעה לתלמיד-ה לחשוב על עוד סיבות, מדוע כדאי לנסוע באוטובוס.
אבל.
19/07/14 19:10
47צפיות
אנחנו לא יודעים מה ההנחיות.
נניח שההנחיות הן לענות לפי הטקסט, ובטקס היה כתוב (כמו שכתוב פעמים רבות במיצ"ב האידיוטי) "כדאי לעשות X כי Y"; בשל השאלה הזהה "למה כדאי לעשות X?" - או אז הצדק עם המורה. במקרה דנן המבחן הוא הבעיה, לא הציינון.
ואם השאלה פתוחה ולא מבוססת על טקסט, או שהקשר עמום, הרי אתה צודק במאה אחוז. אני בוודאי הייתי מקבל את התשובה ועוד דורש מהילד הרחבה נוספת.
חיפשתי את המבחן המלא, לא מצאתי.
גם אם הצדק עמך
19/07/14 19:21
35צפיות
וגם אם היה טקסט והתלמיד התבקש לענות לפי הטקסט.
יש הבדל בין משוב: "זה לא המטרה!!!" לבין "זה רעיון מעניין אבל התבקשת לענות לפי הטקסט".

משוב מהסוג שמופיע שם הוא משוב שפוגע בילד!
חולק עליך
19/07/14 20:35
40צפיות
תגובה כזו, תמיד, לא מכבדת את התלמיד, ולא רואה בו אדם ובן שיח.
תשובת התלמיד תמיד ראויה. יש להתיחס אליה בכבוד רב, גם אם היא טעות אחת גדולה.
תגובה מהסוג שמוצג כאן מעוררת פחד, קונפורמיות, יראה מוטעית מסמכות ובראש ובראשונה - חוסר כבוד לתלמיד כאדם חושב.
בכלל לא אכפת לי מה היו ההנחיות, אכפת לי התגובות לתשובה.
קראתי שוב.
19/07/14 22:39
27צפיות
יש מידה רבה של צדק בדבריך. אני עוד צריך לחשוב על זה.
לדעתי צריך להיות שטחי מאד כדי לקבוע עמדה
19/07/14 19:08
39צפיות
מבלי לראות את המבחן כולו. לשאלה יש הקשר, תמיד.
אני מסכים. ואיני יודע מה היה שם בדיוק.
19/07/14 19:18
29צפיות
יחד עם זאת, אפשר לקחת את הדיון הזה לכיוון כללי יותר ולא להצמד רק לדוגמא.
באופן כללי מערכת החינוך לא ששה לעודד חשיבה
19/07/14 19:20
22צפיות
יצירתית, או חשיבה בכלל. לא אצל תלמידים ולא אצל מורים. ככל שהזמן עובר, המצב מחמיר.
כמדומני שחלק מהמורים מגיעים להוראה ממקום של
19/07/14 19:22
21צפיות
שינוי.

אתה לא יכול להאשים את המערכת במבחן שכזה כיוון שהוא לא מהווה הכנה לבגרות או למבחן מערכתי אחר. כאן, למורה יש שיקול דעת בלעדי על צורת ההערכה. וזה לא עניין של צורת ההערכה כמו הצורה שבה המורה בחר לרמוס את תשובתו של הילד עם 3 סימני קריאה.
לא הבנתי. אתה לדון באופן כללי או במורה הזאת?
19/07/14 19:23
15צפיות
אם אתה רוצה לדון במקרה הספיצי, אני לא מכיר את המורה, את מערכת היחסים, לא ראיתי את המבחן, לא שמעתי את ההוראות. אני לא מרגיש במקום לבקר ולשפוט חצי סיטואציה.
אם אתה רוצה לדון באופן כללי, צא מהמקרה הפרטני.
לדון באופן כללי.
19/07/14 19:29
13צפיות
לדון באופן שבו מעריכים תשובות של תלמידים.
האם זה נכון לשאול שאלות שיש עליהן רק תשובה אחת נכונה או שכדאי לשאול שאלות שמצריכות מהתלמיד הבעת עמדה. הערכה לפי הצורה שבה הוא מציג את הדברים.

למשל במרכזי הערכה נוהגים לתת תמונה ומבקשים מהנבדק להמציא סיפור. אין כאן תשובה נכונה או לא נכונה.. יש כאן נסיון לראות האם הנבדק מצליח לתאר איזשהי סטואציה שבקריאת הסיטואציה והסתכלות על התמונה אפשר לראות את הקשר בינהם.

יש כל מיני צורות הערכה שונות... הדיון כאן יכול להתקדם לכיוון של האם אנו שבוים יש צורת הערכה מסוימת.
תלוי מה מטרת ההערכה.
19/07/14 19:41
15צפיות
אם המטרה היא הערכה של מצב רגשי במסגרת אבחון פסיכודידקטי, השאלה שצריכה להישאל ואופן ההערכה בכלל יהיו שונים מאשר מבחן במדעי הטבע, פיזיקה נניח (או מתמטיקה, להבדיל).
כמדומני שבמקרה הנ"ל
19/07/14 19:48
15צפיות
ברור שמדובר בבית ספר יסודי וכנראה כיתות נמוכות...
הצגת תמונה ובקשת תיאור סיפור עליה היא לאו דווקא מבחן רגשי. זה גם יכול להיות מבחן לכושר ביטוי, יצירתיות ועוד הרבה דברים אחרים.

אם אכן מדובר...
19/07/14 21:13
20צפיות
אם אכן מדובר במבחן לכתות הנמוכות הרי שהמורה "חטאה" בעוד מספר חטאים....
המבחן לא מנוקד.
אסור לערוך מבחנים בכתות הנמוכות ובוודאי לא לתת ציון מספרי.

אגב, כשקראתי את המבחן היה נדמה לי שזה מבחן במדעים.
ואז הציפייה היא שהילד יכתוב דברים הקשורים בנושאים הנלמדים.
כאשר ילדים אצלי כותבים תשובות כאלה, אני מזמינה אותם לשיחה עמי ומסבירה שהתשובה שלהם נכונה אבל אני מבקשת שיכתבו תשובה הקשורה בנושאים הנלמדים במדעים (לצורך הדוגמה).

אגב, חובה על המורה לעשות זאת כי לפי חוזר מנכ"ל מבחנים, חובה על המורה להסביר לילד את שגיאותיו ולאפשר לו לתקנן כי המטרה שהילד ילמד וירחיב את הבנתו ולא "לתת ציון".

ענתי
אם המבחן הזה הוא בכיתות גבוהות
19/07/14 22:14
21צפיות
אז אני מבין מדוע מערכת החינוך נראת כמו שהיא נראית...
לדעתי....
19/07/14 21:44
35צפיות
זאת חכמה קטנה מאד לשפוט או לבקר על-סמך רבע צילום.
אם היינו רואים את כל התמונה, אולי היינו יכולים להביע דעה משמעותית....

גם אם היו כתובות הוראות מפורשות
19/07/14 22:13
26צפיות
וגם אם הילד אכן שגה.
יש הבדל בין ביקורת בונה או ביקורת בכלל לבין שלושה סימני קריאה.
ואני מקווה שברור שמדובר בילד בגילאים צעירים זאת לפחות לפי כתב היד
אני מבינה שיש פה נסיון ליצור פרובוקציה
19/07/14 22:18
24צפיות
או להתווכח ולהתנגח עם כל אלה שלא מסכימים איתך,
אבל לא נגררת איתך לסיפור הזה.
לא שופטת/מבקרת/מביעה דעה על סמך חלקיקי עובדות.

בהצלחה!
איזה פרובוקציה?
20/07/14 00:42
17צפיות
דיון הוא הצגת עמדה מנומקת של כל צד.
לכל דבר יש יתרונות וחסרונות.

כבר כתבתי תתעלו מעל הדוגמא המדוברת. קחו את זה למקום רחב יותר של צורות להערכת ביצועי תלמידים. זה נושא נרחב ולכל אחד יש דעה בנושא. אולי דיון פורה גם יוכל לשנות השקפה.
נתקלתי בזה מזמן, ואני חושבת
20/07/14 01:43
55צפיות
שהיה שם את כל המבחן ובכולו היו תשובות מתחכמות שכאלו.
אני מניחה שאחרי תשובה אחת, שתיים המורה איבדה סבלנות וכתבה לתלמיד את מה שכתבה.

אישית - לא הייתי בודקת מבחן כזה. מכשילה ושולחת את התלמיד ללמוד ולגשת למועד ב'.
ואני מלמדת תנ"ך - יש שם המון מקום לתשובות מתחכמות שכאלו.

אגב - פעם בבוחן בהיסטוריה הייתה שאלה - מיהו מרקו פולו, ותלמידה, בכיתה ז, ענתה לי - זה שמחפש את אמא שלו.

כלומר  לפעמים תלמיד עונה בצורה כזו כי הוא מחפש את הפרובוקציה מהמורה, לעיתים זה מחוסר למידה ומרצון לנסות לא להיכשל למרות זאת...

אני חושבת שהמבחן הנ"ל נעשה בבית ספר יסודי ותלמידים כאלו קטנים לא חושבים כמו תלמידים בחטיבה, עם חשיבה קצת יותר מורכבת לגביי תוצאות של המעשים שלהם (חושבת בלבד, לימדתי מעט מאוד ביסודי),
הערה -
20/07/14 07:28
30צפיות
למורה "נשבר" מההתחכמות? וואלה?
התפקיד של המורה לבדוק בחינות, להגיב בצורה מעודדת למידה, גם אם התלמיד "מתחכם".
תלמיד מתחכם זה תלמיד שאפשר לקיים אתו דיאלוג, מורה שמגיבה כך היא מורה שאי אפשר לקיים אתה דיאלוג.
התלמידים הם מטרת העבודה שלנו, לפחות כמו שאני מבין את מקצוע ההוראה.
בעניין התחכמות..
20/07/14 10:11
21צפיות
בגילאי יסודי אני לא ממש חושב שיש תלמידים מתחכמים... לא נראה לי שהם עושים זאת בכוונה תחילה.. ולא נראה לי שהם בכלל מבינים מהי התחכמות.

אגב, התחכמות היא תכונה שכל אדם צריך לסגל לעצמו, היא לפעמים נחוצה וצריך לדעת מתי להשתמש בה.


הלוואי וכולנו היינו מושלמים...
20/07/14 22:51
14צפיות
אבל זה לא כך.
זה לא אומר שאי אפשר לקיים דיאלוג עם המורה הזו, אולי זה אומר שפה עבר עליה משהו כנראה וזה בעיקר אומר שאנחנו לא יודעים את כל הסיפור.
תאנוש - את לא אוהבת השוואות
21/07/14 05:26
14צפיות
ואני במיוחד אוהב לטעון שאינני רופא האמון על הצלת חיים, אבל טעות של רופא תעלה לו המון כסף, כידוע.
אני לא צריך את "התמונה המלאה". התגובה כמו שהיא נתנת כאן מספרת סיפור שלם בפני עצמה. זה לא קשור לשלמות זה קשור למקצוענות, זה הכל.
º
גם למקצועיים ביותר יש ימים רעים...
21/07/14 23:55
1צפיות
º
זה נכון
22/07/14 07:31
יש הגיון בדבריך...
20/07/14 10:01
25צפיות
אבל עדיין האם לא ראוי שמורה ישמור על איפוק וייתן משוב שלא כולל שלושה סימני קריאה.

אגב, היום כבר לא תקבלי תשובות כאלה מתלמידי כיתות ז'.. הם לא ראו את הסדרה מרקו :)
זה היה שנה שעברה... /
20/07/14 22:47
17צפיות
מרקו שודר לתקופה בערוץ 23. אולי עדיין משודר :)

וראוי. אבל גם אנחנו בני אדם.
מה זו מעברה?
20/07/14 11:06
39צפיות
היא מגיעה לחלל ולירח.
º
חחחח
20/07/14 22:49
4צפיות
כמה שעות עלי ללמד בבי"ס יסודי כדי להיכנס
20/07/14 23:10
38צפיות
לאופק חדש?
º
שליש משרה
21/07/14 08:13
7צפיות
זכויות בעת חופשת מחלה
20/07/14 20:15
23צפיות
שלום רב,

הנני מורה במשרה מלאה במשרד החינוך, מאחר וסיימתי את שנת הלימודים החולפת אקבל תשלום מלא בגין חודשים יולי ואוגוסט.
במהלך חודש  יולי התחייבתי  ואף התחלתי עבודה במסגרת  קייטנה בכיתת חינוך מיוחד המתנהלת מטעם משרד החינוך.
לאחר חמישה ימי עבודה מתוך כחודש ימים להם התחייבתי, נתפס לי הגב בצורה קשה במהלך יום עבודה בקייטנה וכתוצאה מכך אפסיד חלק גדול מימי העבודה.
שאלתי היא האם מגיעים לי כספי ביטוח לאומי או אחרים בגין ימים אלו? במידה וכן מהי הפרוצדורה?
תודה רבה מראש
זכויות
20/07/14 20:34
22צפיות
עליך למלא טפסים לתביעה מהביטוח הלאומי בגין תאונת עבודה כמפורט באתר הסתדרות המורים לחצן זכויותיך סעיף תאונת עבודה.
ברגע שתוכר העדרותך כתאונת עבודה הביטוח הלאומי ישלם לך בגין ימי העדרותך.
אריה
קבלת פנסיה לפני גיל 60
20/07/14 13:02
76צפיות
אריה שלום,

במידה ומורה עוזבת את משרד החינוך בגיל 55 אך עבדה יותר מ25 שנים,
האם היא זכאית לקבל פנסיה או שתצטרך לחכות עד גיל 60 (או 62 ? ) ?

במידה ולא, האם עדיף להגיש בקשה לפרישה מוקדמת ?

תודה,
VG
קבלת פנסיה
20/07/14 13:42
84צפיות
המורה יכולה להגיש בקשה לפרישה מוקדמת אם זו תאושר תקבל פנסיה ממועד פרישתה.
אם הפרישה ביוזמת המעסיק גם במקרה זה הפנסיה מיידית.
אם המורה תפרוש ביוזמתה היא תתחיל לקבל פנסיה בגיל 60.
כל האמור נוגע רק למי שעובדת במשרד החינוך.
אריה
המשך שאלה
20/07/14 14:28
56צפיות

קודם כל, תודה על התשובה המהירה.

רציתי לברר האם פיטורים של מורה נחשבים כפרישה ביוזמת המעסיק ואז הפנסיה מיידית
או שמא הם נחשבים כפרישה עצמאית ואז יש צורך לחכות לגיל 60.

תודה,
VG
הבהרה
20/07/14 15:23
57צפיות
מי שהוא עובד משרד החינוך אם יפוטר לאחר לפחות 10 שנות עבודה וגיל 42 יהיה זכאי לפנסיה ממועד פיטוריו.
אריה
º
אריה, זה רק בפנסיה תקציבית?
20/07/14 15:35
39צפיות
º
כן
20/07/14 18:16
26צפיות
כמה שאלות על אופק חדש
20/07/14 01:41
60צפיות
אריה שלום,
בשנה"ל הקרובה אעבוד בשני בתי ספר. באחד 8 שעות פרונטאליות ובשני 4 שעות פרונטאליות.
שאלותי הן:
1. כמה שעות שהייה ופרטני אני צריכה לתת בכל בית ספר (יוצא לי שעות לא שלמות אז מה עושים) ?
2. מה הדין לגבי ישיבות מורים קבועות - שעתיים כל שבוע קבוע במערכת הבית סיפרית ?
3. מה הדין לגבי תפילה 8:00-8:30 שלאחריה יש שיעור עד 9:15 - האם זה יורד משעות פרטניות / שהייה ?
4. האם יש מכסת שעות לפעילויות לאחר שעות העבודה ? מה קורה אם בית הספר עובר את המכסה ?

תודה
לשאלותיך
20/07/14 08:11
38צפיות
1.ראי בלחצן זכויותיך שבאתר הסתדרות המורים או ביומן המורה את חלוקת השעות במסגרת שעות עבודתך בשני בתי הספר.
2.את חייבת רק לפי 2 שעות שהייה שלרשות המנהל .
3.תפילה הינה ע״ח שעות פרטניות.
4.המכסה עד 18 שעות לכל מחצית סך הכל בשני בתי הספר.
אריה
בקשת חלת
18/07/14 15:38
71צפיות
ביקשתי 3/4 משרה חל"ת. נתנו לי חל"ת על 12 שעות. האם 12 שעות אלו השעות שאותן אעבוד או אלו השעות שבהן אהיה בחל"ת?
לא הבנתי את הניסוח...
כתוב - אנו מאשרים לך חופשה ללא שכר מתפקידך כעובד הוראה מתאריך 1.9.2014 ועד 31.8.2015 לשנת הלימודים תשע"ה ל12 ש"ש.

תודה.
חל״ת
18/07/14 17:10
56צפיות
ניתן לך חל״ת בהיקף של 12 ש״ש המשמעות שתעבדי את יתרת השעות שבמשרתך הקבועה.
אריה
כלומר נתנו לי שליש משרה חל"ת בלבד?
19/07/14 11:34
41צפיות
ומה קורה אם אבקש מבית ספר לא לשבץ אותי? זה יפגע בזכויות שלי איכשהו?

(אני רוצה שליש משרה בבית הספר, שאר המשרה מצאתי בית ספר אחר).
הבהרה
19/07/14 13:06
49צפיות
אם יש לך שעות בבית ספר אחר אם זה אותו מעסיק אין בעיה אם מדובר במעסיק אחר יכול להיות בעייתי.
אריה
אכן מדובר במועצה מקומית בבית הספר החדש.
20/07/14 01:28
28צפיות
מה רצוי לעשות במצב זה?
הבהרה
20/07/14 08:07
23צפיות
אם לא מאשרים לך יותר חל״ת אין אפשרות פרט לנסיון להגיש שוב חל״ת על עוד שעות.
אריה
º
ותודה :)
19/07/14 11:35
14צפיות
עתליה, אופנה שנשים אוהבות

עתליה-בגדים שנשים אוהבות

חנות מקסימה שחושבת על נשים לפרטים הכנסו עכשיו >


עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


Flix
מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה