לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:



כללים לגולש/ת המתחיל/ה

לפני שתשקעו בגלישה, נודה לכם אם תקראו בעיון
את הכללים הבאים, למען הסדר הטוב.
הפורום פתוח בפני כולם, ולמרות שהוא פורום מורים,
תוכלו לפגוש כאן גם הורים, תלמידים, מנהלים
וגם אזרחים מן השורה שהחינוך בראש מעייניהם.
כאן המקום להדגיש כי הפורום משמש במה לדיונים
בענייני חינוך והוראה, מקום לשיתוף חומרים שונים,
ובכלל מקום בו נוכל לשתף ולחלוק עם עמיתים למקצוע
שאלות, לבטים, תהיות ועוד.
הפורום מאד דינאמי ומשתנה מעת לעת,
יש ימים בהם הוא זוחל לו בעצלתיים ויש ימים בהם
נכתבים בו מספר דפים.
אנו תקווה כי אט אט תתגבש לה קהילה חמה ותומכת
מבין חברי הפורום.
מה היינו רוצות לראות בפורום? J
אווירה של בית חם , פרגון , הקשבה , עזרה ,
התחשבות , הגנה , רגישות , ביטחון ,
הבנה ואהבה .
יוזמות ורעיונות שונים לקידום הפורום יתקבלו בברכה.
מה לא היינו רוצות לראות בפורום?
שיפוטיות, ביקורתיות, עצות מגבוה, התנשאות, השתלחויות אישיות, ותוקפנות כלפי אחרים, קללות, גידופים, ציניות שמטרתה לפגוע, מניפולציות - כל אלו לא יתקבלו בשום אופן בפורום..


כמה כללים והנחיות לגולשים החדשים שבינינו,
וגם לוותיקים שבינינו לא יזיק לרענן את זכרונם.

הפורום, כאמור, משמש גם במה לדיונים שונים.
ככזה, מתפתחים בו לעיתים גם ויכוחים ומחלוקות.
הדבר לגיטימי ,אך אנא שימו לב ללשון ההודעות!
הודעות בשפה פוגעת , מעליבה ולא מכובדת תימחקנה .
כל אנשי הפורום נמצאים כאן מרצונם החופשי.
לכולם עיסוקים נוספים המונעים מהם להיות נוכחים
בפורום תמידית, לכן אם לא קיבלתם תשובה או תגובה על
הודעתכם, היו סבלניים, בבקשה. הניסיון מראה שהתשובות יבואו.
אם בכל זאת לא ענו לכם, לא צריך להיפגע ולהסיק שיש למישהו
משהו אישי נגדכם.
לא תמיד יש לחברי הפורום מה לומר, וזה לגיטימי.
ובאותו עניין:
כתבתם הודעה, ביקשתם בקשה או התייחסות כלשהי.
תנו לחברים הזדמנות לראות את הודעתכם ולהגיב.
לא תמיד מגיעות התגובות לאחר מספר דקות. לפעמים זה קורה גם
אחרי כמה שעות. לכן, כדאי להמתין ולהיות סבלניים,
ולא להקפיץ את הודעתכם לראש הדף תוך מספר דקות.



צירוף חומרים לפורום/ למאגר הקבצים
חומרים המצורפים לפורום בצורת קבצים מועלים על ידינו למאגר, אך רצוי להעלות את הקבצים ישירות למאגר. רצוי כמובן לכווץ את הקובץ לפני העלאתו למאגר. הדרכה לכך ניתן למצוא באחד מקישורי הטאגליינס.

שמירה על זכויות יוצרים
פעמים רבות אנו נתקלים בבקשה של גולש/ת ליצירה מסויימת , או לחומרים כלשהם, וכתגובה לבקשה, מובאים חומרים שונים או יצירות ספרותיות שלא נכתבו ע"י הגולש שהעלה זאת.
אנא, הימנעו מלהעלות לפורום/ למאגר חומרים שלא הייתם שותפים בכתיבתם.
עקב זכויות יוצרים של כותבי החומרים/ היצירות אסור בשום פנים ואופן להעתיק את היצירות /החומרים (או חלקים מהם) להודעתכם! מה שכן אפשר (ואף רצוי) לעשות, הוא להכניס בהודעה קישור לאתר בו נמצאים חומרים שונים, או יצירות מבוקשות לטובת הגולש ששאל את השאלה.
הודעה שתכיל בתוכה יצירה, שלא כתב כותב ההודעה עצמו, תימחק.

שרשור הודעות
מכיוון שמספר השרשורים בדף מוגבל ל- 15 הודעות ראשיות, כל הודעה ראשית חדשה שנפתחת דוחפת הודעה אחרת לדף השני, וכן דוחפת הודעה ישנה יותר לארכיון. על כן, לפני פתיחת הודעה חדשה, חפשו האם ישנו שרשור קיים שניתן לשרשר אליו את הודעתכם.
חבל שהודעה שנכתבה לפני מס' דקות תגיע לדף הבא לפני שקיבלה מענה או התייחסות.

חיפוש חומרים
לפני שאתם פונים בבקשה לחומר כלשהו , היכנסו תחילה למאגר החומרים וערכו בו חיפוש.
מאגר החומרים בנוי באופן מאד מסודר וקל להתמצאות, מחולק לקטגוריות שונות.
לא מצאתם את מבוקשכם במאגר החומרים? אתם מוזמנים להפנות בקשה לחברי הפורום.
כמו כן מומלץ לחפש בין דפי הפורום בחיפוש מתקדם חומרים שאתם מבקשים לפני פתיחת הודעה חדשה.


"לעתים יש לילד העשיר צעצועים רבים עד מאד
ובכל זאת משעמם ומעיק לו.
לעיתים קרובות מכין לו הילד העני בעצמו
צעצועים יפים בשבילו ובשביל חבריו
כי מקלות, אבנים קטנות סמרטוטים וחול
יש הרבה בעולם..."

אנו מאמינות שעל ידי הפריה הדדית, נוכל לתרום ולהתרם כאחד.
וזה יאפשר לכל אחד מאיתנו למצוא את השביל לילדים שאנו מחנכים
דור ההמשך.



שמירה על כללי התנהגות בפורום תאפשר לנו לשמור על המקום הזה
כל הערה והארה תתקבל בברכה
שיהיה בהצלחה

שלכם באהבה
mazy ופנינה10

המשך...
הודעה חדשה

הסבה להוראה
20/10/14 09:35
72צפיות
אני גבר בגיל 40 עם תואר ראשון במדעים מדוייקים ותואר שני.

כרגע עובד במשרת מהנדס 
שוקל לעשות תעודת הוראה ולשמש כמורה
התחום הזה תמיד עיניין אותי, כמובן שמה שממריץ אותי הוא הביטחון היחסי בעבודה ולא השכר...
בכל אופן, זהו משקל בהחלטה
רציתי לדעת כמה ארוויח כמורה ? על כמה אחוזי משרה? איך זה מחושב? האם זה תלוי אילו כיתות אלמד? 
אני יודע שאעבוד קשה מעבר לשעות הסטנדרטיות,

תודה לעוזרים
 
תשובות
20/10/14 13:55
60צפיות
במשרה של 100% בחטיבת ביניים תעבוד 36 שעות בשבוע +כ 15 שעות בבית ,ושכרך ההתחלתי יהיה כ 6500 ש"ח ברוטו .אחרי כ 15 שנות וותק שכרך יהיה בערך כפול .
במשרה של 100% בתיכון תעבוד 40 שעות בשבוע + כ 15 שעות בבית ושכרך ההתחלתי יהיה כ 7000 ש"ח ,גם כאן תרויח כפול לאחר כ 15 שנים .
אם תהיה גם מחנך כיתה אז תקבל תוספת של 10% לשכרך .
לא משנה אם תהיה מורה להתעמלות או מורה לפיזיקה השכר זהה .
יש הרגשת בטחון בעבודה עד ההתפקחות שתראה לך שבעצם הכל נזיל .תאורטית ומעשית כל שנה תמצא עצמך מתמודד על מערכת השעות ,סוג הכיתות ,מקצוע הלימודים ,היום החופשי ולעיתים גם על איזה בית ספר ללמד .
כדאי לך!
21/10/14 18:50
28צפיות
שלום  רב,
כדאי לך לגמרי לעשות הסבה, גם הכסף לא רע יחסית. אני לא ממליץ על תכנית חותם להסבת אקדמאים.
בברכה,
יניב
מה זה "לא רע"
21/10/14 22:58
4צפיות
 
סידרי גודל?
עוז לתמורה - מעל משרה
19/10/14 08:52
62צפיות
שלום,
אם עובדים X שעות מעל משרה, האם צריך לתת 16 שעות (שהיה + פרטני) מעבר לשעות הללו, או שה-X שעות מעל משרה מקוזזות משעות השהיה?
 
 
 
תודה
עוז לתמורה מעל משרה
19/10/14 10:41
56צפיות
בגין שעות מעל משרה באופק חדש אין להוסיף שעות תומכות הוראה. שעות תומכות הוראה הן עד משרה והן מלאות ללא קשר לגיל או למשרה אם.
השאלה שלי היא אחרת
19/10/14 15:35
39צפיות
אחד המורים אמר לי שבגלל שאני עובד 120% משרה, אני צריך לתת פחות שעות תומכות הוראה.
לא מצאתי לזה סימוכין בכתובים, רציתי לדעת אם מישהו מכיר משהו כזה?
לא בטוח.
19/10/14 18:55
27צפיות
למיטב הבנתי עד 24 שעות הוראה וגמולים אתה מוסיף 16 שעות פרטני לפי עוז לתמורה. מותר לך לעבוד עוד 10 שעות פרונטליות בלבד שהם שווי ערך לרבע משרה. סה"כ 1.25 משרה.
שים לב שזה לא צ'ופר כי כל 10 הן הוראה מתוך 40 ( שבהן לא כולם הוראה...). בעוז רגיל אם היית עושה 6 פרונטלי היית מגיע לרבע משרה, ולא 10 שעות הוראה...
כדאי גם להמתין לתשובה של ארטור או ziv אם הוא בסביבה.
º
*16 שעות פרונטלי ושהייה
19/10/14 18:56
13צפיות
שעות תומכות הוראה בעוז לתמורה
19/10/14 23:36
26צפיות
התשובה היא אותה תשובה. למשרה מלאה 16 שעות ולא יותר אם עוברים את ההיקף של משרה אבל לעולם לא פחות אלא רק כחל מתפקיד לפי ההסכם.
שלום עירית
20/10/14 08:35
15צפיות
מותר לעבוד 1.25. זה אומר שעוד רבע משרה זה רק הוראה פרונטלית, 10 שעות הוראה. לא?
º
כל מה שמעל משרה, זה רק פרונטלי + הגמול (במידה ויש)
20/10/14 09:10
7צפיות
תשובה
21/10/14 21:58
2צפיות
השעות שמעל משרה מלאה אינן מחוייבות בשעות תומכות נוספות מעבר ל-16. מורה ״רגיל״ יעבוד במשרה של 125% 50 שעות (40 +10) כאשר 16 מתוך ה40 הן תומכות ופרטניות בהתאם למשרה מלאה בעוז.
ניתן להגיע ל 125% אם המשרה מפוצלת בין בתי ספר ומותר 10 לעבוד ש״ש נוספות בבית ספר אחד (תיאורטית יכול להיות גם יותר מ 125% עם תוספת אם או שעות גיל)
קישוט קיר כיתה ב
21/10/14 10:35
18צפיות
הייתי רוצה רעיונות לכותרות לקישוט קירות בכיתה ב'
רעיונות
21/10/14 21:17
6צפיות
פינת א"י, חגים ומועדים, סיפורי התורה, השפה שלנו, סופרים צעירים, חושבים ומחשבים,
דברים שבלב (לכל מה שקשור בנושא מפתח הל"ב). עולם המדע- תלוי גם בכמה מקום יש בכיתה.
 
שאלה (רצינית) בנוגע להסבה להוראה
18/10/14 20:53
108צפיות
שלום לכולם,
 
מאמין ששאלות כאלה נשאלות פה מידי פעם (ראיתי שרשור ממש לאחרונה), ובכל זאת החלטתי לשאול מכיוון שכל מקרה הוא לגופו.
 
אני בעל תואר שני בביולוגיה מולק', כרגע עובד בתחום הפוריות ובמקביל בעלים של מכון לאומנויות לחימה.
מאז ומעולם היו לי מחשבות בנוגע להוראה בבית ספר תיכון, ולאחרונה החלטתי לבחון את האפשרויות, התנאים וכו'.
הייתי שמח לדעת במה כרוכה הסבה להוראת ביולוגיה בתיכון לאדם בעל תואר שני מדעי, מהם תנאי השכר, והאם מורה רשאי לעבוד גם כעצמאי.
 
תודה

 
עונה חלקית
18/10/14 22:19
86צפיות
אתחיל מהסוף - מורה צריך לקבל אישור לעבודה במקום נוסף, באופן רשמי. (באופן בלתי רשמי...אתה בטח מבין). 
תנאי שכר - יש טבלאות שכר מפורטות לבעלי תואר שני באתר הסתדרות / ארגון המורים. מורה חדש נכנס אוטומטית לעוז / אופק, תלוי אם תלמד בחטיבה או בתיכון. 
בנוגע להסבה עצמה אני מניחה שאם תפנה למכללות השונות הם יתנו לך אקרדיטציה המתאימה לך. 
בהצלחה. 
תודה. נכנסתי לאתרים של הסתדרות/ארגון המורים
21/10/14 20:23
16צפיות
ואני חייב להודות שלא הבנתי כלום.. אולי זה אני, אבל לא ברור לי מה הולך שם.
אתה לא לבד
21/10/14 21:21
11צפיות
גם המורים לרוב לא מצליחים להבין את חישוב השכר- בטח שלא לפני התלוש הראשון וגם לאחריו (התלוש עצמו מסובך להפליא).
אפשר לדעת רק בערך מה יהיה שכרך... וגם זה בספק 
 
גם אני עשיתי הסבה ממחקר להוראת מדעים, אמנם עם דוקטורט. בדקתי בכמה מוסדות לגבי ההסבה ובאוניברסיטה שבה עשיתי את הדוקטורט הציעו לי מסלול מקוצר יחסית ולא מסובך לתעודת ההוראה. בעקרון גם אם תשלים תעודת הוראה תוך שנה תזדקק לשנת סטאז' (אלא אם תוכל להוציא פטור בגין תרגולים באוניברסיטה או עמידה מול כיתה באחת מתחנות חייך).
היתרון הגדול בעיני כשאתה בא מתחום כזה הוא שאתה תקבל תוספת שכר (לא גבוהה במיוחד אבל בכ"ז) על התארים, שיש לגשת לכ"א עם אישורים על שנות תרגול באוניברסיטה (עליהם תוכל לקבל שנות ותק), ושאם ברשותך מאמרים באפשרותך להגיש אותם לקבלת גמול בגינם. כך שכשתתחיל ללמד אתה לא נכנס על הנייר 'טרי מהניילונים' אלא כבר עם איזה ותק כלשהו- יתרון משמעותי כשאתה עושה הסבה.
מצד שני, ועם כל האהבה שלי ללמד ולראות את הברק בעיני התלמידים, צפה לעבודה קשה מאוד! לשנים ראשונות ללא שינה ולשלל התמודדויות שאינן קשורות לתלמידים כלל (מול כ"א, מול הבעלות, מול הרכזים/מחנכים/בעלי תפקידים שונים בביה"ס)- לא קל. אה- וגם קח בחשבון שבתור מורה חדש תהיה מחוייב לעבוד ברפורמה (עוז או אופק) 
שיהיה בהצלחה
תראי..
21/10/14 22:56
4צפיות
מבחינת נסיון בהוראה וחינוך מחוץ ל"מערכת החינוך" - יש לי, וכבר כמה שנים.
כפי שציינתי אני בעל מכון לאומנויות לחימה ועובד עם ילדים כבר לא מעט זמן, ובכל זאת ברור לי ששום מסגרת לא דומה למערכת החינוך.
מה שמטריד אותי הוא גם עניין השכר, גם עניין השחיקה וגם העובדה שאין לי כוונה לסגור את המכון שלי.
 
שתי שאלות נוספות ברשותך:
1. מה כלל המסלול המקוצר יחסית שהציעו לך?
2. מה המשמעות של עבודה ברפורמה?
 
תודה
בקשה לרעיונות
21/10/14 19:19
13צפיות
שלום רב,
אשמח לקבל רעיונות לפעילויות התנדבות במועדון קשישים  בשילוב תלמידים מכתה ד
תודה
חובת הצטרפות לעוז לתמורה
21/10/14 16:12
29צפיות
שלום,
לפני שנתיים עשיתי הסבה להוראה ואני מלמד זו השנה השלישית בתיכון  במשרה חלקית ,בין שליש לחצי משרה. (אני בעל תארים ותעודת הוראה)
במקביל , אני עדיין עובד בהייטק, ולכן לא הצטרפתי לארגון המורים ( וגם לא להסתדרות) , בעיקר מפני שאינני מעונין כרגע להצטרף לעוז לתמורה ( כל עוד אני עובד עדיין בהייטק).
בית הספר שלי לא הצטרף עדיין לעוז לתמורה, אולם גיליתי שצורפתי ללא הסכמתי  לרפורמה (כמו כל המורים החל מלפני שנתיים) , פשוט השתנה לי הדרוג בתלוש השכר.
שאלתי - מכיון שהסכם עוז לתמורה הוא בין המדינה (הרשויות המקומיות) וארגון המורים, ואני אינני חבר בארגון, האם חלה עלי חובת ההצטרפות או שאין זה חוקי ויש לי זכות להתנגד (לפחות בשנתיים הקרובות) ?
תודה
הנקה וטיול שנתי
18/10/14 22:02
100צפיות
אני מחנכת בכיתה ח' וכיתתי יוצאת בקרוב לטיול שנתי. משך הטיול: יומיים שלמים. אני מניקה ותינוקי יהיה בן 11 חודשים בתאריך הטיול. האם יכולים לחייב אותי לצאת לטיול?
אני במצבך לא יצאתי,
18/10/14 22:13
84צפיות
אבל מכירה מורות רבות שיצאו. 
את יכולה לבקש לצאת ליום / יומיים בלי לילה. או לבוא רק ללילה. 
 
טיול שנתי לאמא מניקה
19/10/14 10:51
92צפיות
בשום מקום בתקנות לא כתוב שמורה חייב לצאת לטיול. כתוב רק כמה משלמים לו עבור היציאה. הבעיה היחידה היא שלמנהל שמורה הסנקציה של מניעת חינוך ממי שמסרב לצאת לטיול. לצערי למרות הקידמה הטיעון של הנקה נתקל ברוב המקרים בזלזול מצד המערכת במיוחד אם למנהל אין ניסיון אישי בנושא. אי יציאה תתפרש כתרוץ. במקרה כזה תאלצי לשאת בתוצאות בהמשך. אם את בטוחה במעמדך ואת רוצה להמשיך להניק אל תוותרי. יחד עם זאת אני יכולה לספר לך מניסיון אישי כי בעוונותי הייתי שנים רבות גם מורה להכנה ללידה וגם יועצת הנקה וליוויתי שתי בנות שלי בתהליך, שאפשר לצאת לטיול ולפסוח על הנקה בגיל הזה ליום או יומים ולהשתמש בתחליפים ולחזור להניק בלי בעיה. הבעיה היחידה יכולה להיות גודש שאותו אפשר לפתור באמצעות שאיבה. בהצלחה
את טועה
19/10/14 13:40
91צפיות
בתקנון שירות עובדי הוראה חלה חובה על מורה העובד לפחות חצי משרה לצאת לטיולים עם תלמידים , במיוחד כאשר מדובר על מחנך. לענין המורה המניקה מכיוון שהיא זכאית להעדר לצורך הנקה הרי דיש לה עילה שלא לצאת לטיול.
אריה
 
אם התינוק יהיה בן 11 חודשים אז
19/10/14 22:38
51צפיות
היא כבר כנראה לא זכאית לשעות הנקה. 
 
הנקה וטיול
19/10/14 23:25
55צפיות
ממש לא נכון. כתוב איך משלמים לא שחייבים וגם אם כתוב אפשר להתווכח על החובה ולא כאן המקום. מה באשר למורה נכה או חולה במחלה מאפשרת לו לעבור אבל לא לצאת לטיול. מנהל בית ספר יכול למנוע חינוך להבא אבל לא להכריח לצאת. הנקה אינה עילה לשום דבר חוץ מאשר לזכות לשעת הנקה וכל השאר זה פועל יוצא. לא אמרתי לה שכדאי לה לא לצאת אבל היא בהחלט לא חייבת.
לגבי זכויות ההנקה
20/10/14 09:07
39צפיות
אין לי מושג מה בדיוק אני אמורה לקבל. ביקשתי שיתחשבו בשעות ההנקה וביקשתי שלא לעבוד מעבר לשעה שביעית.וזה מה שקיבלתי האם אני אמורה לקבל במשכורת תוספת על השעות שכביכול אני לא עובדת?
כמו כן עד איזה גיל של התינוק שמורות לי כל זכויות ההנקה, כולל יציאות לטיולים?
 
תודה
במשרה מלאה - 5 שעות שבועיות משעות שהיה
20/10/14 23:16
16צפיות
יורדות לך בשל שעות ההנקה. 
כלומר - את מקבלת עליהן את השכר ולא מבצעת אותן בפועל.
מערכת השעות שלך צריכה להיות מסודרת כך שתעבדי עד השעה השביעית. 
אמנם שעת הנקה היא עד גיל 10 חודשים, אבל מיכוון שהמשרה של המורה היא קבועה לאותה שנה ולא ניתן לשנות את הרכבה אז משרד החינוך לא משנה את השעות שניתנו עד סוף אותה שנה. 
 
º
לא מדויק -רק 4 שעות יורדות.
21/10/14 14:47
9צפיות
בבית ספרי נאמר לי
21/10/14 22:27
1צפיות
שיורדות לי 5 שעות שבועיות, אחת על כל יום שאני עובדת, אחרי שביררו את זה עם משרד החינוך. 
 
תודה רבה לכם!
20/10/14 09:03
34צפיות
אני מבינה שאין תשובה חד משמעית
אני מעריכה שזה  לא ממש יעבור חלק אבל אני חושבת שזה משהו שנכון לי להתעקש עליו. מעבר להנקה קשה לי מאד המחשבה של לעזוב את הקטן שלי ליומיים שלמים. אני עדיין לא קבועה במערכת. הקביעות תיכנס רק בסוף השנה הנוכחית. אני ממש מקווה שזכויותיי לא יפגעו. ובעניין חינוך הכיתה, לזה אני לא ממש דואגת. אצלנו בדרך כלל צריכים להתחנן למורים שיקחו חינוך כיתה. בעיקר כשמדובר בחטיבת הביניים כך שלא זו הבעיה.
השתלמויות שאלה שנשאלתי ולהעביר לאריה
20/10/14 19:38
43צפיות
מורה העובד 8 שעות אופק ומשרה בעולם הישן.
האם הוא יכול עדין לעשות השתלמויות של העולם הישן ולקבל רק גמול על העולם הישן?
תודה
השתלמויות
20/10/14 17:00
55צפיות
שלום 
אני יכולה לקחת השתמלות אחת בשנה 60 שעה וירטואלית ?
כל שנה אני לוקחת השתלמות 30 שעה בהתחמות ו 30 בית ספרית . מה עדיף דרגתי 4 
בחרתי בוירטואלי כי השנה הזו אני יוצאת לחופשת לידה 
תודה
עוד שאלה
20/10/14 18:14
12צפיות
ההשתלמות שאיננה בהתמחות אפשרית מכל תחום דעת ? או רק חינוך
תודה
האם קראתם בעיתון הבקר - שיטה חדשה לניטור
20/10/14 08:10
74צפיות
הוגנות בבחינות הבגרות.
על פי העיתון - משנה הבאה בתי הספר יחולקו לשלושה גושים
הירוקים - כאלה שמספר מחברות פסולות אצלם לא עובר 1%
הצהובים - כאלה שמספר המחברות הפסולות אצלם הוא בין 1 - 3 אחוז
האדומים - כאלה שמספר המחברות הפסולות אצלם הוא מ - 3% ומעלה
היחס יהיה כלהלן - ירוקים אולי אפילו יזכו שמוריהם ישגיחו על הבחינות [ נוהג שהיה קיים עד לפני כעשור וחצי אאל"ט בכל הארץ ]
צהובים - ימשיכו להתנהל כמקובל היום
אדומים - ייבחנו במרכז בחינות מחוץ לביה"ס.
 
הנה המסמך במלואו מאתר או"ח
20/10/14 08:33
42צפיות
התכנית לשמירה על טוהר הבחינות
 
הגברת האמון לצד אכיפה ובקרה במערכת החינוך
משרד החינוך מציג היום (א', 19/10/2014) תכנית לשמירה על טוהר הבחינות. 
התכנית תעמיק את האמון בבתי הספר ותצמצם את התופעות הפסולות של פגיעה בטוהר הבחינות.
 
 
שמירה על טוהר הבחינות יוצרת אמון במערכת החינוך ובתעודת הבגרות – חיזוק התרבות הערכית של אחריות הוגנות ויושרה
יותר אוטונומיה – יורחב אמון המערכת בבתי ספר המקפידים על טוהר הבחינות. משרד החינוך ייבחן אפשרות שצוות המורים של בית הספר ישגיח על הבחינות
בתי ספר שאינם מקפידים על טוהר הבחינות יידרשו לבצע את הבחינה מחוץ לכתליי המוסד החינוכי
 
מנכ"לית משרד החינוך, מיכל כהן: "היום אנחנו עושים צעד חשוב ונוסף בהעמקת התכנית הלאומית ל"למידה משמעותית". במסגרת התכנית, נעביר יותר ויותר סמכויות לבתי הספר. אנחנו מאמינים במנהלים, במורים ובתלמידים. אמון מחולל שינוי בכיתה ותורם לחיזוק מעמד המורה ולשיפור חוויית ההוראה. אין פירושו של מתן האמון והאוטונומיה כדי לפגוע בערכי היסוד, עליהם מושתת מערכת החינוך – ערכים של מוסר והוגנות. לא נאפשר ניצול לרעה של האמון ונפעל לטפל במלוא החומרה במקרים של פגיעה בטוהר הבחינות".
 
העמקת הלמידה הוגדרה כיעד מרכזי של ה"תכנית הלאומית ללמידה משמעותית", בה מודגשים  חינוך לערכים, קידום חברה ערכית ומחויבות חברתית. במסגרת כך, משרד החינוך רואה חשיבות רבה בקידום תעודת הבגרות והגברת האכיפה על טוהר הבחינות. מדד טוהר הבחינות בוחן את מידת הצלחתו של בית הספר לחנך את תלמידיו להגינות, לאמינות, וליושר.
 
בהתאם לזאת, משרד החינוך יבצע במהלך השנה הקרובה, פיילוט רחב היקף  של התכנית, שמטרתו הגברת האמון בבתי הספר והצוותים החינוכיים.  המסר של שמירה על טוהר הבחינות יוצר אמון בתעודת הבגרות ומחזק את מעמדה. לעומת זאת, פגיעה בטוהר הבחינות מחבלת במהימנות הבחינה כמשקפת את ידיעותיו ויכולותיו של הנבחן וכן פוגעת באמון של המערכת האקדמית בבתי הספר התיכוניים בכלל ובציוני תעודת הבגרות בפרט.

במהלך הפיילוט, משרד החינוך יחלק את בתי הספר בארץ ל- 3 קטגוריות על פי אחוז המחברות הפסולות במבחנים קודמים. הפיילוט ייצא לדרך במועד בחינות הבגרות הקרובות, חורף תשע'ה. המתווה לפיילוט הוחלט על ידי משרד החינוך, אנשי אקדמיה ונציגות של מנהלי  בתי ספר. מדובר במהלך הדרגתי שיוטמע בכלל מערכת החינוך בשנת הלימודים הבאה, בגרויות קיץ תשע'ו. משרד החינוך יפיץ חוזר מנכ"ל שיסדיר הנהלים וההנחיות בנושא.
 
בתי ספר ירוקים: בתי ספר בהם אחוז המחברות הפסולות הוא קטן מ- 1%. צבע ירוק מצביע על התנהלות תקינה – משרד החינוך יבחן אפשרות שבתי הספר שירצו בכך ואשר ימצאו ראויים, יוכלו לקבל אחריות ולמנות את צוות המורים בבית הספר להשגיח על בחינות הבגרות. הנושא ייבחן בפיילוט ויעשה תחת בקרה ופיקוח של הגורמים המקצועיים במשרד החינוך. 
בתי ספר צהובים: בתי ספר בהם אחוז המחברות הפסולות הוא 1.1% עד 3% - בבתי ספר אלו הבחינות יתנהלו באמצעים טכנולוגיים או באמצעות נאמנים חיצוניים שימנה משרד החינוך ואשר יהיו אחראיים על ארגון ותפעול הבחינה וחלוקתה לתלמידים.
בתי ספר אדומים: בתי ספר בהם אחוז המחברות הפסולות הוא 3% ומעלה – בבתי ספר אלו בחינת הבגרות תתבצע במרכזי היבחנות מחוץ לכתליי בתי הספר. נציגי צוות בית הספר ילוו את התלמידים במרכזי ההיבחנות אך לא יוכלו להיכנס לכיתות בזמן הבחינה.
 
מדי שנה משרד החינוך מנהל רישום מדויק של מספר המחברות הפסולות ברמת בית ספר וכן רישום של אירועים בהם מעורבים גורמים מתוך בית הספר בהפרת טוהר הבחינות. הרישום מתקיים ביחס לכל אחד מבתי הספר, בכל סוגי הפיקוח ובכל המגזרים. נתונים מצטברים אלה (על פני שלוש השנים האחרונות) מספקים תמונה ברורה, המפלחת את בתי הספר ומדרגת אותם על פי מידת השמירה על טוהר הבחינות.
בתי הספר שיסומנו באחת מן הקטגוריות הנוגעות לאי עמידה בטוהר הבחינות יקבלו הודעה ממשרד החינוך ויידרשו להיערך בהתאם. כמו כן בתי הספר אלו יתבקשו להציג תכנית להתמודדות חינוכית ולפעילות ערכית של תלמידיהם וצוותי החינוך הפועלים בהם. בתי ספר אשר יוכיחו לאורך שנתיים (שני מועדי קיץ ושני מועדי חורף) שיפור בטוהר הבחינות, ויישום של פעולות חינוכיות למיגור התופעה ולהגברת התנהלות ערכית, יוכלו ליהנות מצורת הבחנות התואמת את דירוגם החדש בטוהר הבחינות.
 
?
º
וכך נחסוך את שכר המשגיחים וננצל עוד קצת את המורים
20/10/14 17:56
18צפיות
אם הסיפור שאני מצרף נכון, אז הגענו לזמנים טובים
17/10/14 16:32
179צפיות
מסר חשוב למחנכים, במיוחד בבתי ספר "נחשבים".
ביום האחרון ללימודים לפני כניסת החג פיטרו אותי. זה כאב.
המנהלת קראה לי לחדרה והסבירה לי שהורה רב השפעה (עשיר\מפורסם?) התקשר אליה ודרש את פיטורי עקב תכנים בלתי הולמים ("ואף אירוטיים!") שהיו בשיעור.
ה"תכנים הבלתי הולמים" היו שירו של אברהם חלפי "עטור מצחך", שיר על אהבה בלתי אפשרית של גבר לאשה שנהיה לאחד מהשירים החשובים בזמר העברי המודרני, ואף נכלל בחומר לבגרות. מסתבר שאותו "VIP" לא אהב את "חלוקך הוורוד צמרירי ורך; את בו מתעטפת תמיד לעת ליל" ואת המשמעויות האירוטיות והאובססיביות שלו, לאחר ששמע את בנו וחבריו נזכרים בשיעור בביתו. לרגע עוד שמחתי שהשיעור השאיר חותם חיובי בתלמידי, אולם להורה כאמור הייתה דעה אחרת.
כמורה חדש, הדרך ההגיונית ביותר של המנהלת לקבור את הפרשה הייתה פשוט להיפטר ממני. היא הסבירה לי שהיא באמת בעדי, אבל לא תאפשר לי אפילו להתגונן בפני אותו הורה (על מנת שלא לחשוף את זהותו), ורמזה לי בדיוק באיזה צד היא תהיה אם העניינים יסתבכו.
נשארתי בלי עבודה. אני מבין את המנהלת לגמרי. בתי הספר אינם מנותקים מהמערכת המעמדית של החברה שלנו. משפט הפתיחה של שיחת הפיטורין שלי הייתה "רן, אנחנו בית ספר פרטי. אתה חייב להבין". אני מבין.
אני לא בא לכעוס על הדרך המושחתת שבה מתנהלת מערכת החינוך, כי חבל לכעוס על משהו שאף אחד לא באמת מסוגל לשנות. חשוב לנו לזכור שישנם מקרים הפוכים שלדעתי חמורים יותר- תלמיד שסובל מעוול ממורה בעל מעמד גבוה, שהוריו חסרי השפעה לחלוטין, ופשוט יידרס על ידי המערכת.
יש משהו שאפשר לעשות, וזה תלוי בכם- מחנכים יקרים. דבר פשוט שיכל להציל גם אותי.
בתחילת השנה, אתם חייבים להסביר לתלמידים שמאוד לגיטימי שיהיו להורים ואף לתלמידים ביקורת על מוריהם. ניתן ואף רצוי לא לשמור דברים בבטן. אולם על הביקורת והדיון שבעקבותיה להיות עניניים. טלפון למנהל, שבין הגדרות תפקידיו גם יחסי הציבור של בית הספר, זה לא דיון ענייני אלא צעד כוחני. משוואה בלתי עניינית שכל משתניה אינם קשורים לא לחינוך ולא לחומר הלימודי אלא למשכורת הברוטו של ההורה וקשריו החברתיים.
כל מה שאתם צריכים לבקש מהם, זה שיבקשו מהוריהם שאם אכן יש להם ביקורת, ישמיעו אותה בפני המורה ויישמעו את תגובתו, לפני שיידרשו את פיטוריו. ואפ הפוסט הזה יציל אפילו משרה אחת של מורה, יכול להיות שזה היה שווה את הכל..
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=...
º
למה זמנים טובים? לא הבנתי...
17/10/14 17:32
77צפיות
º
באירוניה, כמובן
18/10/14 12:18
44צפיות
פיטורין לא חוקיים אחרי תחילת שנת הלימודים
19/10/14 11:08
82צפיות
בית ספר פרטי הוא עדיין בית ספר מתוקצב על ידי המדינה ובתור שכזה חלים עליו כל הדינים וההסכם הקיבוצי של מורים. בתור שכזה אין לפטר אדם לאחר שהתחילה שנת הלימודים גם אם זו שנת עבודתו הראשונה אם דרכה כף רגלו בבית הספר בראשית שנת הלימודים והיה לו שיבוץ וגם מערכת שעות. משום כך אכן יש לפנות לאיגוד מקצועי. לא הייתי פונה לעורך דין מפאת ההוצאות הכספיות הכרוכות בדבר אלא בחוסר ברירה. על צעד כזה אפשר להגיב בסכסוך עבודה וגם בצו מניעה. צו מניעה הוא דבר יקר אבל האיגוד המקצועי יכול להפעיל אותו אם הוא מעוניין בכך. צריך להיות משוכנע ולדעת איך להפעיל איגוד מקצועי. הם לא תמיד אוהבים להפעיל כוח ולא תמיד זה שנמצא בחזית מול המורה יודע את העבודה. תמיד אפשר לדרוש את התערבות הבכירים האחראים על התחום הפרופסיונאלי. צריך להילחם גם אם התוצאה תהיה פיצוי כספי ולא עבודה. הדרישה מכל מקום צריכה להיות לעבודה ולא לפיצוי כדי לא להצטייר כתאב בצע. אל תתייאש אבל במקביל חפש עבודה אחרת. להבא נסה להעריך את האווירה שבתוכה אתה עובד. אין מורה שדבר כזה לא יכול לקרות לו. אותי האשימו אחר 30 שנות הוראה כמורה לאזרחות שאני מביאה דוגמאות מעיתונות עויינת, עיתון הארץ, כאשר כל קטעי בחינה הם מעיתון זה. היו גם האשמות נוספות לאורך הדרך. למזלי הייתי מורה וותיקה עם הרבה ניסיון וכוח לחימה ויכולתי גם להתמודד עם מפקחים ומנהלים בלתי אפשריים ולעיתים גם זכיתי לגיבוי מלא ממנהלים אמיצים. המצב בתחום הזה נמצא בהדרדרות מתמדת אין ספק.
המורה שלימד עטור מצחך
19/10/14 23:38
52צפיות
שימו לב הסיפור מסתובב בפייסבוק הגיע אלי דרך אנשים שאינם מורים. עשו שר והפיצו
לקח לכל המורים החדשים (וגם הותיקים)!!
18/10/14 22:23
102צפיות
לעולם (!) אל תקבלו את דברי המנהל/ת כמוסמכים וסופיים, בטח ובטח בהחלטה של פיטורים / סיום עבודה. 
לפני שאתם מקבלים את הדין, גשו להסתדרות / ארגון ובמקביל גשו לעורך דין פרטי (זה יקל על ההסתדרות / ארגון לבחור לעזור לכם). 
 
פנסיה למורים העובדים גם במשרד החינוך משרה וגם במקביל בבעלויו
19/10/14 12:49
59צפיות
מכר יצא השנה לפנסיה מסתבר לו כי הוא לא יקבל ממשרד החינוך פנסיה כי הפנסיה בבעלויות עברה משרה... כלומר 30 שנות פנסיה הלכו ...
האם זה מוכר לכם?
פנסיה
19/10/14 13:43
57צפיות
פנסיה משולמת עד משרה מלאה
מעל משרה התשלומים מועברים לקופת גמל.
במקרה של כפל גימלאות יש לבדוק אפשרות לקבלת פיצויים במקום פנסיה.
אריה
פנסיה מעל משרה
19/10/14 23:33
33צפיות
משיכת כספים מקרן פנסיה איננה קבלת פיצויים. פיצויים הם רק חלק מהסכום. יש גם כספי תגמולים בערכי הפדיון. מעל משרה לקופת גמל זה רק כאשר אדם עובד בהוראה מעל משרה במקום אחד לא היותר מאחד ולכן ההתייחסות לקופת הגמל איננה רלוונטית לשאלה ספציפית זו
פנסיה ממקומות עבודה שונים
19/10/14 23:30
30צפיות
השאלה אינה ברורה ולכן אענה באופן כללי. כל האמור נוגע רק לפנסיות תקציביות וצוברות וותיקות. אי אפשר לקבל פנסיה ממקומות ציבוריים בסכום העולה על 70 אחוזים מהשכר האחרון או הגבוה ביותר של משרה אחת. זאת למער צרוף של פנסיות צוברות בהן ניתן היה משני מקומות ויותר לצבור עד 150 אחוזים עד שנת 2003. יחד עם זאת שום דבר לא הלך ממש לאיבוד כי כספי פנסיות צוברות ניתן לפדות בערכי פדיון.
º
כיצד יתכן שרוב המורים לא עוברים מדרגה 7 ל8
19/10/14 23:08
32צפיות
º
מה זאת אומרת כיצד? יש מגבלה של המעבר.
20/10/14 23:22
9צפיות
תרומה ימי מחלה למורה חולה
19/10/14 20:02
69צפיות
אריה שלום
האם יש אפשרות לתרום ימי מחלה למורה חולה (המכסה של ימי מחלה של המורה הולך ואוזל והיא אינה קבועה במערכת )? ואם כן אך אפשר לעות זאת?
º
אין אפשרות כזו
20/10/14 08:11
18צפיות
º
אריה, במצב כזה, האם להסתדרות אין קרן מיוחדת למצבים כאלו?
21/10/14 22:28
שאלה לאריה לגבי מילוי טפסים לשעות הפרטניות
19/10/14 15:09
64צפיות
לאריה שלום!
לפני מספר שנים יצאה הוראה מהסתדרות המורים שאין למלא טפסים לשעות הפרטניות. ואכן לא מילינו.
השבוע קבלנו הוראה ממנהלת בית הספר למלא דו"ח על כל שעה פרטנית שעושים.
אודה לך אם תכתוב מה עמדת הסתדרות המורים בעניין?
תודה.
 
הבהרה
19/10/14 17:28
68צפיות
עמדת הסתדרות המורים נשארה כשהיתה הדיווח הינו כמו כל שעה אחרת כלומר נוכחות תכנון וביצוע.
אריה
אם כך הדרישה למלא טפסים לגיטימית
19/10/14 17:57
44צפיות
אם מדובר במילוי פרטים כמו: נוכחות תיכנון ובצוע לכל שיעור.
הבנתי נכון?
הבהרה
19/10/14 19:28
54צפיות
תיכנון הוא לשליש או מחצית או שנתי , ביצוע ונוכחות מדווחים ביומן הכיתה או בדיווח ממוחשב מדי שיעור כפי שמדווחים על כל שיעור.
אריה
º
אריה, תודה על תשובותיך.
19/10/14 20:04
13צפיות

עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


Flix
מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה