לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:



כללים לגולש/ת המתחיל/ה

לפני שתשקעו בגלישה, נודה לכם אם תקראו בעיון
את הכללים הבאים, למען הסדר הטוב.
הפורום פתוח בפני כולם, ולמרות שהוא פורום מורים,
תוכלו לפגוש כאן גם הורים, תלמידים, מנהלים
וגם אזרחים מן השורה שהחינוך בראש מעייניהם.
כאן המקום להדגיש כי הפורום משמש במה לדיונים
בענייני חינוך והוראה, מקום לשיתוף חומרים שונים,
ובכלל מקום בו נוכל לשתף ולחלוק עם עמיתים למקצוע
שאלות, לבטים, תהיות ועוד.
הפורום מאד דינאמי ומשתנה מעת לעת,
יש ימים בהם הוא זוחל לו בעצלתיים ויש ימים בהם
נכתבים בו מספר דפים.
אנו תקווה כי אט אט תתגבש לה קהילה חמה ותומכת
מבין חברי הפורום.
מה היינו רוצות לראות בפורום? J
אווירה של בית חם , פרגון , הקשבה , עזרה ,
התחשבות , הגנה , רגישות , ביטחון ,
הבנה ואהבה .
יוזמות ורעיונות שונים לקידום הפורום יתקבלו בברכה.
מה לא היינו רוצות לראות בפורום?
שיפוטיות, ביקורתיות, עצות מגבוה, התנשאות, השתלחויות אישיות, ותוקפנות כלפי אחרים, קללות, גידופים, ציניות שמטרתה לפגוע, מניפולציות - כל אלו לא יתקבלו בשום אופן בפורום..


כמה כללים והנחיות לגולשים החדשים שבינינו,
וגם לוותיקים שבינינו לא יזיק לרענן את זכרונם.

הפורום, כאמור, משמש גם במה לדיונים שונים.
ככזה, מתפתחים בו לעיתים גם ויכוחים ומחלוקות.
הדבר לגיטימי ,אך אנא שימו לב ללשון ההודעות!
הודעות בשפה פוגעת , מעליבה ולא מכובדת תימחקנה .
כל אנשי הפורום נמצאים כאן מרצונם החופשי.
לכולם עיסוקים נוספים המונעים מהם להיות נוכחים
בפורום תמידית, לכן אם לא קיבלתם תשובה או תגובה על
הודעתכם, היו סבלניים, בבקשה. הניסיון מראה שהתשובות יבואו.
אם בכל זאת לא ענו לכם, לא צריך להיפגע ולהסיק שיש למישהו
משהו אישי נגדכם.
לא תמיד יש לחברי הפורום מה לומר, וזה לגיטימי.
ובאותו עניין:
כתבתם הודעה, ביקשתם בקשה או התייחסות כלשהי.
תנו לחברים הזדמנות לראות את הודעתכם ולהגיב.
לא תמיד מגיעות התגובות לאחר מספר דקות. לפעמים זה קורה גם
אחרי כמה שעות. לכן, כדאי להמתין ולהיות סבלניים,
ולא להקפיץ את הודעתכם לראש הדף תוך מספר דקות.



צירוף חומרים לפורום/ למאגר הקבצים
חומרים המצורפים לפורום בצורת קבצים מועלים על ידינו למאגר, אך רצוי להעלות את הקבצים ישירות למאגר. רצוי כמובן לכווץ את הקובץ לפני העלאתו למאגר. הדרכה לכך ניתן למצוא באחד מקישורי הטאגליינס.

שמירה על זכויות יוצרים
פעמים רבות אנו נתקלים בבקשה של גולש/ת ליצירה מסויימת , או לחומרים כלשהם, וכתגובה לבקשה, מובאים חומרים שונים או יצירות ספרותיות שלא נכתבו ע"י הגולש שהעלה זאת.
אנא, הימנעו מלהעלות לפורום/ למאגר חומרים שלא הייתם שותפים בכתיבתם.
עקב זכויות יוצרים של כותבי החומרים/ היצירות אסור בשום פנים ואופן להעתיק את היצירות /החומרים (או חלקים מהם) להודעתכם! מה שכן אפשר (ואף רצוי) לעשות, הוא להכניס בהודעה קישור לאתר בו נמצאים חומרים שונים, או יצירות מבוקשות לטובת הגולש ששאל את השאלה.
הודעה שתכיל בתוכה יצירה, שלא כתב כותב ההודעה עצמו, תימחק.

שרשור הודעות
מכיוון שמספר השרשורים בדף מוגבל ל- 15 הודעות ראשיות, כל הודעה ראשית חדשה שנפתחת דוחפת הודעה אחרת לדף השני, וכן דוחפת הודעה ישנה יותר לארכיון. על כן, לפני פתיחת הודעה חדשה, חפשו האם ישנו שרשור קיים שניתן לשרשר אליו את הודעתכם.
חבל שהודעה שנכתבה לפני מס' דקות תגיע לדף הבא לפני שקיבלה מענה או התייחסות.

חיפוש חומרים
לפני שאתם פונים בבקשה לחומר כלשהו , היכנסו תחילה למאגר החומרים וערכו בו חיפוש.
מאגר החומרים בנוי באופן מאד מסודר וקל להתמצאות, מחולק לקטגוריות שונות.
לא מצאתם את מבוקשכם במאגר החומרים? אתם מוזמנים להפנות בקשה לחברי הפורום.
כמו כן מומלץ לחפש בין דפי הפורום בחיפוש מתקדם חומרים שאתם מבקשים לפני פתיחת הודעה חדשה.


"לעתים יש לילד העשיר צעצועים רבים עד מאד
ובכל זאת משעמם ומעיק לו.
לעיתים קרובות מכין לו הילד העני בעצמו
צעצועים יפים בשבילו ובשביל חבריו
כי מקלות, אבנים קטנות סמרטוטים וחול
יש הרבה בעולם..."

אנו מאמינות שעל ידי הפריה הדדית, נוכל לתרום ולהתרם כאחד.
וזה יאפשר לכל אחד מאיתנו למצוא את השביל לילדים שאנו מחנכים
דור ההמשך.



שמירה על כללי התנהגות בפורום תאפשר לנו לשמור על המקום הזה
כל הערה והארה תתקבל בברכה
שיהיה בהצלחה

שלכם באהבה
mazy ופנינה10

המשך...
הודעה חדשה

שאלה למורים של מתמטיקה . שאלון 801.
הודעה זו מכילה תמונות
22/05/15 12:29
11צפיות

שלום לכולם, שלשום עשיתי את הבגרות 801 והיה לי כמה טעויות.
עניתי על 4 שאלות במקום 3 (מבחן מותאם).

רציתי לדעת כמה אני אקבל.
 
השאלון:
 
http://files.geva.co.il/bagrut/2015/math801_q_summ...
כמה אתם חושבים יורידו לי על שאלה 5?
וכמה על 6? ועל 2? ואם יורידו לי נק' על 2?

כמה סה"כ צברתי נק'?
 
קצין ביקור סדיר
22/05/15 12:17
11צפיות
שלום,
האם יש מישהו שעובד כקצין ביקור סדיר או מכיר את המשרה לעומק ויכול לתת לי פרטים עליה מבחינת משכורת, הקף שעות עבודה וכל והאם כדאי לעבוד בסוג זה של עבודה.
תודה
 
הסכם אופק חדש
22/05/15 12:08
10צפיות
קראתי שהסכם אופק חדש עתיד להפתח בקרוב
האם ידוע על שינויים?שיפור תנאים כלשהו?
האם לנו כמורים יש הזכות לבקש שיכניסו סעיפים מסויימים ? אם כן ממי?
תודה
 
המשך חצי חל"ת אחרי שנות שבתון
20/05/15 13:10
41צפיות
1) אשמח לברר האם אחרי 2 שנות חצי שבתון, אפשר לבקש (ולקבל?) חצי שנת חל"ת נוספת
שבסופה חייבת המנהלת להחזיר אותי ?
2) האאם ניתן לעבוד במסגרת חצי חל"ת שכזה חצי משרה בבית ספר א' חצי משרה בבית ספר ב'
3) האם במסגרת אופק חדש/עוז לתמורה  אפשרי לעבוד חצי משרה בשני בתי ספר שונים
4) האם יש השפעה על השכר הכללי כתוצאה משני תלושי שכר שונים (כ"א חצי משרה) מול תלוש רגיל של משרה מלאה ??
 
תודה רבה !!!!
 
תשובות
20/05/15 15:33
28צפיות
1.אחרי חל"ת שלא לצורך שבתון אין חובה להחזירך לאותו בי"ס.משרד החינוך מאפשר עד 3 שנים חל"ת אך אין התחייבות מצידו לשמור את אותו בי"ס.
2.אתה לא יכול להיות בחל"ת ולעבוד משרה נוספת. אם המעבידים של בתי ספר שונים יתכן שכן יתאפשר.
3.הדבר אפשרי.
4.אין השפעה ניכרת. צריך לעשות תיאום מס.
 
 
תודה עופר מדוע אחרי חל"ת אין חובה להחזיר אותי
20/05/15 22:47
23צפיות
מדובר על תיכון שש שנתי לא משהחינוך  ,    האם אחרי 2 חלת"ים לטובת חצאי שבתון,  אני לא
יכול לקבל  חצי חל"ת נוסף (שלישי ואחרון) ?
תודה רבנ
הבהרה
21/05/15 08:18
27צפיות
אחרי חל״ת במסגרת שני חצאי שבתון ניתן לקבל חל״ת שלישי.
בהתאם לתקנות אם החל״ת במסגרת שבתון יש להחזיר את המורה ממנו יצא ואם החל״ת אינו במסגרת שבתון יש להחזיר לעבודה אך לא חייב להיות באותו בית ספר.
אריה
לגבי לא חייב לאותו בית ספר זו רשת קטנה אם בית ספר הכי קרוב
22/05/15 08:52
5צפיות
תודה על התגובה, הבנתי, רק הבהרה קטנה נוספת
מה הכוונ ה?  להחזיר אותי לבית ספר אחר ברשת ?
מנהל בית הספר יכול להחליט בתום החל"ת השלישי (כאמור אחרי 2 חצאי שבתון)  להעביר אותי לבית ספר אחר של הרשת ??  לדעתי בית הספר הקרוב ביותר לנוכחי (של אותה הרשת) נמצא כ100 ק"מ או יותר מבית הספר הנוכחי ....  
כלומר בסיכומו של דבר המנהל (אם נניח הוא לא ממש מרוצה ממני) יכול לדרוש בחזרה מחל"ת שלישי שאני בחצי המשרה הנוסף שלי (עליו לקחתי חצי חל"ת)  יסע לבית ספר אחר של הרשת ??  וחצי המשרה שאני כן עובד בבית הספר במהלך החצי חל"ת  אני נשאר .
נשמע הזוי ... אבל בהכרותי אם החוקים, הזוי  זה גם מצוי ....
אשמח רק להבהרה קטנה אחרונה זו.   תודה רבה !
מורים מתחילים
21/05/15 15:34
35צפיות
היי,
 
מחפשת מורים מתחילים (עד 5 שנות וותק) להפצת שאלוני מחקר (בתשלום).
נא לשלוח לי נייד במסר כדי שאעביר פרטים נוספים (או כתובת מייל).
 
תודה,
אושרת
בואי לחולל שינוי וריפוי דרך הקול והגוף!
20/05/15 19:58
18צפיות
האם את מרגישה שחוקה?
האם את מאבדת את קולך?
קשה לך ליצור הקשבה, אהבה 
וסמכותיות דרך הקול?
כל הגוף כואב מעמידה ממושכת?
בסדנה "קולי ואני" תקבלי כלים פרקטיים 
לעבודה נינוחה, מודעת, שמחה ובריאה
ותעברי תהליך חווייתי של ריפוי 
הקול, הגוף והנפש.
את רוצה לחולל שינוי?
הסדנה שלנו מיועדת במיוחד בשבילך!
 
כל הפרטים כאן: 
http://derechakol.ravpage.co.il/summercourse

השאירי פרטים ואשמח לשוחח איתך,
לענות על שאלות ולתת מידע נוסף.
אם יש לך חברה או מכרה שהסדנה יכולה
לתרום לה, שילחי לה את הקישור:
http://derechakol.ravpage.co.il/summercourse
 
אפשר גם להתקשר אלי להתייעץ בשמחה!
050-6376276
אילת.
אשמח לתשובה חד משמעית לגבי סטאז' מול הלימודים עצמם
20/05/15 19:30
40צפיות
שבוע טוב,
אני אתחיל בסמסטר הבא את לימודי ה M teach
בסופם אקבל תואר שני+תעודת הוראה ל-על יסודי
בכדי לקבל את רישיון ההוראה (אני צודקת?) אני אצטרך לעשות שנת סטאז'
האם אני יכולה לעשות את הסטאז' בבית הספר בו אני מלמדת כיום שהוא בית ספר יסודי, למרות
שהתעודה היא ל-על יסודי? האם זה משהו שאני צריכה לסגור מראש מול גורם כלשהו?
 
תודה מראש.
קביעות
19/05/15 13:53
64צפיות
שלום,
במערכת במשה"ח כתוב שאני במעמד קבוע. איך אני יודעת על כמה שעות יש לי קביעות? לכמה שעות משה"ח מחויב לי?
תודה
קביעות
20/05/15 18:32
34צפיות
היקף משרתך הקבועה נקבע בשנה בה ניתנה לך הקביעות , תוספת שעות תקן למשך השנה יכולה להגדיל היקף משרתך הקבועה עד משרה מלאה (בתנאי שתוספת השעות לא הוגבלה בזמן)
אריה
היי
20/05/15 12:11
35צפיות
אני מסיימת ללמוד השנה את הוראה הפסיכולוגיה באוניברסיטת תא ואני ישמח להכוונה איך מתקבלים לעבודה כמורה, מהי הפרוצדורה, מה נשאל בראיונות, האם חייב נסיון.
תודה מראש לעונות/ים 
איך מנהלים כאלה מגיעים להיות מנהלים?
19/05/15 12:59
114צפיות
אחרי שנים שהייתה לנו  מנהלת מדהימה  וכריזמטית, קיבלנו  השנה מישהי אפרורית נוטולת מסכות. חשבנו לתומנו שהיא לפחות בן אדם טוב, אך גם כאן אכזבתנו הייתה גדולה. היא בחרה לה קבוצת מורות ,שאותן היא מטפחת ולהן מותר הכל:  להיעדר כאוות  נפשן, לא להגיש אקסלים, לא להיכנס לפרטני  והכלה, לא  לצאת לתורנויות  וכו'. 
המורות  האחרות  ואני בתוכן  כל  הזמן  חוטפות  ביקורת  עוקצנית. לפני כמה  ימים  נקעתי  יד  ואני  סובלת   מכאבים  איומים, הגברת  מצפה  ממני  שאני  אופיע  לעבודה, כי  היא  זקוקה  לי  לאיזה פרויקט. אמרתי לה, שאני לא סובלת מנזלת, אלא מבעיה חמורה ואגיע רק כשארגיש מוכנה. אני רק לא מבינה איך בוחרים מנהלת כזאת? חבל שלא נותנים לצוות המורים להעריך  מנהל חדש.
º
לצערי המערכת מלאה בכאלה מנהלות
19/05/15 17:35
44צפיות
אבחון הפרעות קשב והיפראקטיביות בגיל הרך, האם זה נכון?
17/05/15 12:45
59צפיות
שלום לכולם, אני מתמודדת עם דילמה לא פשוטה, האם לדעתכם נכון לאבחן ילד שמראה עיכוב התפתחותי בתקופת הילדות הרכה? עד כמה זה באמת נחוץ "לגרור" אותו לאבחונים, בדיקות וטיפולים?
 
תודה!
למה לגרור אותו ולא לקחת אותו?
19/05/15 08:01
64צפיות
כבר השימוש בפועל "לגרור" משקף חוסר רצון שלך לעשות זאת, אז אל תעשי.
אבל, אם בתוך החוסר רצון ישנו ספק מנקר, אני מאוד מאוד ממליץ. יש לנו זוג חברים שמגיל צעיר מאוד הילד אובחן, הם קיבלו הדרכה, ועזרו לילד להתגבר על המחסומים והמכשלות, אל תשכחי, קל יותר להרגיל ילד קטן לשינויים ולהרגלים חדשים מילדים גדולים שאז מסתפקים במתן תרופות.
מבקשת עזרה..
16/05/15 10:11
146צפיות
שלום לכולם, מורים ותיקים וחדשים
בקרוב, אסיים את לימודי תעודת ההוראה בפסיכולוגיה אך על מנת שאוכל לקבל רישיון בהוראה הנני מחויבת למצוא מקוםאשר יעסיק אותי ב1/3 משרה(סטאז׳) ולשם כך רציתי את עזרתכם. היכן אוכל לחפש משרה שכזו עבורי וכיצד הייתם ממליצים לי לפעול מבחינת קורות חיים, ראיונות עבודה ומקומות מומלצים בארץ.
תודה לכם על ההקשבה!!
מורה מתחילה 3;)
מאיזה אזור?
16/05/15 13:17
58צפיות
בעיקרון יש מעט מאוד בי"ס בהם לומדים פסיכולוגיה (כחלק ממגמת סוציולוגיה).
בדרך כלל בבי"ס באזורים מבוססים ובחינוך ההתישבותי.
קחי בחשבון שכמעט בלתי אפשרי למצוא סל שעות רציני במקצוע זה.
כדאי לשקול הכשרה בתחום נוסף המשיק לתחום זה.
בהצלחה
תגובה לאייר 19
17/05/15 00:59
50צפיות
שלום והמון תודה על התייחסותך,
ידוע לי וגם לצוות המרצים שלנו שקיימים מעט בתי ספר עם המקצוע פסיכולוגיה והמשרות קטנות ולכן מאשרים לנו לבצע סטאז׳ במקצועות דומים ואף לעיתים מאשרים גם ללמד ביסודי בתור התחלה. אני מתגוררת במרכז ובסביבת מגוריי ישנםתיכונים רבים שבבית ספרם ישנה מגמת מדעי החברה אך אין ספק שלמצוא משרה כזו זה קשה מאוד.
אשקול התמחות בעוד מקצוע כהמלצתך.
הנושא שאת צריכה לדבוק בו הוא מד"ח
19/05/15 07:58
29צפיות
5 יח"ל = 15 ש"ש- זה כולל צירופים אינסופיים של סוציולוגיה+פסיכולוגיה או סוצ'+מדע המדינה וכו' [מד"ח = מדעי החברה]
חשוב להגיע לביה"ס בו יש מגמת מד"ח או את יכולה להמליץ למנהלת ביה"ס לפתוח את המגמה ולעניין אותה, או להיות מורה לאזרחות.. כן כן, ללכת להשתלמות שנתית אחת וקדימה.
1. איך נקבע המורה של המדינה?
16/05/15 22:28
88צפיות
1.   איך נקבע המורה של המדינה?
לשאלתך
17/05/15 08:50
127צפיות
לאחר שלבי המיון הראשוניים מתקיימים ראיונות אישיים עם 50 המועמדים שהגיעו לשלב זה על ידי אנשי חינוך בגמלאות ,נציגי העיתון ידיעות אחרונות. ו ynet  ומומלצים 15 מועמדים סופיים המגיעים לראיון אישי עם חברי הוועדה הציבורית וזו בוחרת את ששת הזוכים.
אריה
כל מילה בסלע......................
17/05/15 13:21
108צפיות
אם לא היתי חושש מתביעה מהעיתון  היתי נותן תשובה אחרת לגמרי .
חחחחחחחח
19/05/15 07:55
70צפיות
נתחיל מזה, שהמורים המוצגים לוועדות פעמים רבות מקבלים מעין גמול דרך זה ע"י ההנהלות בהן הם עובדים, ר"ל אין כאן התגייסות "טבעית" של תלמידים או הורים.
כאן שורשה של הבדיחה.
אורט ומשרד החינוך
16/05/15 21:38
76צפיות
שלום לכולם,
רציתי לדעת האם יש הבדלים בין התנאים שמורים מקבלים במשרד החינוך וברשת אורט?
האם אופק חדש קיים ברשת אורט?
תודה
אורט ומשרד החינוך
17/05/15 08:42
62צפיות
התנאים בדרך כלל זהים , יש אופק חדש בחט״ ב  בבתי הספר שברשת אורט.
אריה
תודה על התגובה המהירה ועוד כמה שאלות ברשותך..
17/05/15 14:13
31צפיות
האם מקבלים קביעות שם אחרי 3 שנים? קרן השתלמות, צבירת ותק, מענק יובל, הבראה וביגוד, קופת גמל נסיעות, גמולי השתלמות?
תודה!
 
בהחלט, אורט פועל לפי הסכמי העבודה
19/05/15 07:54
27צפיות
ואינו חורג מהם.
חשוב רק לדעת, שאורט גם מפטר אנשים ללא מאמץ ניכר [ ראי מקרה אדם ורטה ] וזה שיקול משמעותי לאדם העובד עם תלמידים וזקוק לגיבוי.
לבעלי ניסיון ומכירים את התנהלות המערכת
18/05/15 15:13
73צפיות
מורה בעלת ניסיון של מספר שנים בודדות מלמדת מקצוע ליבה .
השיבוצים לשנה הבאה כבר מתחילים להתגבש.
לצערי הרב למרות שפניתי  למקבלי החלטות וביקשתי גם ללמד הקבצות גבוהות,
אני מקבלת הקבצות חלשות. (מזמנים לשיחה וצופים בי בשיעורים- כל הטקס הנדרש)
אך כאשר מקבלים מורים חדשים שעל פניו הם בעלי אותו ניסיון ורקע דומה לשלי.
להם מציעים הקבצות גבוהות ואותי מורידים בסדר העדיפויות.

נשמע קטנוני מה שכתבתי למעלה אבל תחושתי שמסמנים לי ללכת.
אני לא מכירה את המערכת ודי נאיבית.
אך תחושת התסכול היא גדולה.
מגיעה עם רקע מקצועי גבוה  אך בית הספר בו אני מלמדת
לא מזמנים את האפשרות הזו.
ארצה לשמוע ראייה שלכם -ממרום נסיונכם
תודה

אפשר לראות את זה כמוך ואפשר לראות אחרת
19/05/15 07:50
42צפיות
אבל
אם תחושתך שמסמנים לך את הדרך החוצה, מה דעתך לעשות מעשה ולמצוא את הדרך החוצה - הוותק שלך יישמר בכל מקרה.
מן הצד השני - עמיתתי מלמדת רק הקבצות נמוכות, כתות אתג"ר, מב"ר ואף קשים יותר. פעם היא התעצבנה מאוד, כיום היא שמחה בחלקה כי -
1. היא הפנימה את העובדה שהיא  מומחית לעבודה עם תלמידים חלשים מאוד
2. השגי תלמידיה בבגרויות גבוהים מאוד
3. השגי תלמידיה בבחינות מפמ"ר גבוהים מאוד
כלומר - יתכן והמומחיות שלך בבית הספר נתפסת כמחוברת לקבוצות אלה, ולכן אין מאמץ רציני להעלות אותך להקבצה גבוהה יותר. אגב, זה בכלל לא קטנוני אלא אמיתי וצודק, בני אדם רוצים להתקדם. וכאן אני שואל - האם, באמת, ללמד הקבצהנ גבוהה יותר זו התקדמות?
ארכיון הודעות
Flix
פורום טיולים באנגליה סקוטלנד

פורום טיולים באנגליה

סקוטלנד. הטיול שתמיד רציתם היכנסו עכשיו לפורום!

פורום טיולים בסין

פורום טיולים בסין

הטיול שתמיד רציתם היכנסו עכשיו לפורום!>>


עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה