לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
שלום, וברוכים הבאים:

כשנולדה בתנו הבכורה ידענו שהאושר הגיע הביתה. כשנולדה בתנו השניה הגיע אושר מספר שתיים.
השנים חלפו להם, והקטנות קצת גדלו, ואיתן הבעיות. הלבטים החששות, המריבות ביניהן, המריבות ביניהן שגורמות למריבות ביננו ההורים. בעיות בגן, בעיות בבית ספר, בעיות עם חברים.

לצערנו, ילדים מגיעים לעולם ללא הוראות הפעלה, ללא תעודת אחריות, וללא תעודת החזרה!

אין ספק שהורות היא משימה לא קלה, וחוויה מתקנת לא פשוטה.

הכנת שיעורים, צריך או לא צריך ללחוץ על מנת שיכינו? האם זה בסדר שחברים ישארו ללון באמצע השבוע? האם להתערב כשילדים רבים ביניהם? האם להתקשר למורה כאשר התוצאה של המבחן לא הוגנת? האם להתערב כאשר הילדים מתרועעים עם חברים לא רצויים?
האם זה ``בסדר`` שאנחנו הורים עובדים, ונמצאים רוב שעות היום מחוץ לבית וכאילו מגדלים את ילדנו בשלט רחוק. (למי מאיתנו לא אמרו-את אף פעם לא בבית..וכמה שזה כואב)


אני בטוחה ששאלות מסוג אלה ואחרות, מעניינות את כולנו והייתי שמחה אם יגיעו לפורום שלנו. מקווה שנוכל לעזור אחד לשני בבעיות עם ילדים בגילאי בית ספר יסודי, נחלוק שמחות ואולי אף נוכל לעזור לילדים בגיל הזה שיכנסו לכאן.


ולמרות על הנאמר למעלה, לא הייתי משנה דבר! יום יום והשמחות הקטנות שלו. החיוך שלהן שממיס את הלב, החיבוק החם, הבכי כשכואב להן קורע אותנו לגזרים.

אבל אין ספק האושר הגיע הביתה.


מקווה שתמצאו כאן בית חם ותומך.


droli

שאלה מתמטית מורכבת
06/11/14 15:43
381צפיות
כיתה ה' מבית ספר בשרון יצאה לנהלל (!!!) כדי לקטוף יבולי שדה לתרומה לעמותת "לקט ישראל".
בהנחה שהאוטובוס עלה 1000 ש"ח והילדים (לא מי-יודע-מה חרוצים) אספו טון קולורבי (לדברי הילד הקולורבי היה גדול וקשה...) שמחירו הסיטונאי כ-2 ש"ח הקילוגרם, ובהתחשב בעובדה שרוב הנזקקים לא אוהבים קולורבי (במיוחד לא בגודל של מלון ועם סיבים) - כמה עלתה בסופו של דבר התרומה הנדיבה?
 
נ.ב. לפחות היה מביא הביתה איזה קולורבי, אבל הוא אמר שהם היו כבדים ומלאים אדמה ולא התחשק לו לסחוב וללכלך את התיק...
אז למה לא הביאו לי כמה קילו?? אני מתה על קולורבי!
06/11/14 18:58
178צפיות
ובאמת מזמן לא היה כזה בבית. רצה להוסיף את זה לרשימת השוק של הבעל למחר
ועזבי מתמטיקה - מקווה שהם קיבלו קצת רוח התנדבות ונתינה. ואם לא, הם בטח שמחו שלא הלכו לבי"ס
אגב, הבעל - שעובד באינטל - יוצא מטעם העבודה פעמיים בשנה לפעילות כזו. בכל פעם קוטפים משהו אחר (ואף פעם לא מביא הביתה )
º
הרעיון נחמד. הביצוע כושל
06/11/14 19:53
51צפיות
º
06/11/14 21:00
4צפיות
לדעתי זה יותר גרוע מכושל. זה מחמיץ המטרה לחלוטין
07/11/14 08:26
94צפיות
מסכימה איתך שהרעיון הוא מצויין
 
אבל כמו שזה נעשה, המסר המועבר הוא הפוך לחלוטין - דגש על "הניראות", במקום על התוכן. לא משנה שבוזבז כסף, לא משנה שבוזבז זמן, לא משנה שהתועלת שואפת ל0 (כי אני באמת לא חושבת שיש ביקוש רב לקולורבי בקרב אנשים הסובלים מחוסר בטחון תזונתי) - העיקר עשינו משהו שנראה כאילו עשינו משהו.
 
אני יודעת שאני לא מובנת. פשוט קשה לי עם תועפות ההתדבויות ותרומות שלא באמת עוזרת. יותר ויותר אנשים עושים כאילו, מרגישים טובים ועוזרים ותורמים - כשבעצם הם בעיקר עזרו להרגשה הטובה של עצמם (וכאן גם הרוויחו יום טיול).
 
במקום העבודה שלי גם התנדבנו פעם בקטיף, וגם שם זה היה קולורבי או צנון או משהו כזה.
 
 
בעיני מה שחשוב
06/11/14 20:27
180צפיות
שהילדים ממש השקיעו בזיעה לטובת החברה. זה טוב לאין ארוך מהשיטה הנהוגה במקומותינו של "איסוף תרומות" שמתמצה בקיבוץ נדבות מדלת לדלת, או סנג'ור אמא לאפיית עוגה כדי למכור אותה במחיר מופקע.
סבבה, אבל לא יכלו למצוא איזה שדה או מטע או פרדס
06/11/14 23:38
125צפיות
קצת יותר קרוב מנהלל?
ואני מתפלאה שבנהלל
07/11/14 05:30
128צפיות
עוד יש שטח חקלאי,
איך יכלו למצוא שטח חקלאי יותר קרוב? הכל הפך נדל"ן,
 
º
גם בעלי מגיע לנהלל לקטיף פעמיים בשנה. יש שם המון שדות
07/11/14 07:18
35צפיות
ובאותו היום חזרה הבת מהחטיבה עם עוד סיפור חלמאי
07/11/14 16:26
155צפיות
"הבה נמחזר" אמרו לנוער: אספו בקבוקי פלסטיק (עד כאן בסדר), פרסו ניילונים על המגרש, הביאו ספריי ציבעוני והכינו פרחי פלסטיק גדולים ומכוערים.
הנערה ניגשה למורה ושאלה איך השימוש ביריעות ניילון ובספריי צבע יכול להחשב לאקולוגי. על כך השיבה המורה שהילדה צודקת אבל רק ילדים פיקחים שמים לך לזה...
אצלנו בישוב יש גינה של פרחים כזו. גינה מאד יפה.
07/11/14 17:26
100צפיות
הרעיון  לעשות יצירה מחומר קיים ולא לקנות חומר חדש ליצירה.
 
 
º
אם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק
07/11/14 19:38
24צפיות
מסיבת סיום כיתה ו'
80תגובות
04/11/14 20:43
671צפיות
שלום לכולן,
הבנות שלי מסיימות השנה כיתה ו' ואני קצת מבולבלת ואשמח לקבל עזרה. 
1. הגבייה לפי חוזר מנכל היא 75 ש"ח. אנחנו נדרשים לשלם עוד 100 ש"ח עבור ספר מחזור  לפי 120 ילדים בשכבה עלות הספר מחזור היא 12000ש"ח . זה נראה לי מחיר מוגזם. 
2....

(המשך...)
שלום לכולן,
הבנות שלי מסיימות השנה כיתה ו' ואני קצת מבולבלת ואשמח לקבל עזרה. 
1. הגבייה לפי חוזר מנכל היא 75 ש"ח. אנחנו נדרשים לשלם עוד 100 ש"ח עבור ספר מחזור  לפי 120 ילדים בשכבה עלות הספר מחזור היא 12000ש"ח . זה נראה לי מחיר מוגזם. 
2. כדי לאסוף כספים למסיבה שאחרי הטקס, הילדים מבצעים מכירות של עוגות וקולה. אנחנו קונות/מכינות את העוגות והם מוכרים אותם במחיר מופקע.... מה שנראה לי לא חינוכי בעליל ובטח לא ערכי. אשמח לשמוע רעיונות לדרך אחרת לגיוס כספים. משהו שהילדים יהיו שותפים ויתאמצו עבורו. 
זהו כרגע מתנצלת שזה ארוך אשמח מאוד לשמוע איך זה אצלכן. תודה מראש לכל העונות 
º
מחפש ספר תנ"ך עם אותיות ברורות לאיש מבוגר
07/11/14 13:28
37צפיות
º
איפה עוד ניסית לחפש? אולי יש חנויות ייעודיות?
07/11/14 14:35
9צפיות
º
קסוטו
07/11/14 19:28
5צפיות
º
נסה בחנויות ספרי לימוד
07/11/14 19:35
6צפיות
בעיה עם תשלום גבוה לפלאפון שהיה בחו"ל ללא שימוש
06/11/14 17:30
86צפיות

בס"ד
ברצוני לשאול האם יש תשובה לשאלתי.
יצאנו לחו"ל עם פלאפון וסים מיוחד לחו"ל בחבילה זולה מחב' השכרה בחשבון זה הכל היה בסדר וללא בעיות.
אך לקחתי איתי גם את הנייד מישראל. לא השתמשנו בו בכלל לשיחות יוצאות ונכנסות . הסיבה שלקחנו אותו היתה רק בכדי להחזיק "אלפון" ביד ולדעת מי מחפש אותנו בלי לענות לטלפון.
אך להפתעתנו קיבלנו חשבון פלאפון בעלות של כ 2.400 ש'
פנינו ל"אורנג" וביקשנו פירוט  וקיבלנו תשובה שקיבלנו "שיחות נכנסות" בארה"ב  במשך 82 דקות ולכן עלותם 1.877 ש'
ביקשנו פירוט שיחות יוצאות והם אמרו לנו שא"א לקבל פירוט היות והם שיחות שקיבלנו וזה בכלל לא ישירות מאורנג' אלה מספק שונה בחו"ל למרות שמדובר בקו שלנו שהוא שייך לאורנג.
ראשית, ברצוני "להזהיר" שמי שנוסע לחו"ל עדיף להשאיר את המכשיר מכובה ולא להיכנס לבעיות או לעשות חבילה מיוחדת לחו"ל.
שנית, לשמוע אם יש משהו שיודע לכוון אותנו כיצד ניתן לקבל פירוט שיחות ולהוכיח שלא קיבלנו בו שיחות מישראל. מדובר בעלות יקרה כיצד ניתן לומר לאדם תשלם 1.800 ש' על שיחות ולא להוכיח לו שדיבר ועם מי?
chayavagshal@gmail.com
 
 
אמנם אנחנו פורום יודע כל, אבל אני לא בטוחה
06/11/14 22:00
62צפיות
שזה ה-פורום לשאלתך.
יש פורום סלולרי ופורום צרכנות. נסי לשאול שם.
בהצללחה!
ידעתם שהיום הוא
04/11/14 15:40
645צפיות
יום הסנדוויץ' הבינלאומי?
חיפשתי קצת בפורום וראיתי שלא היה פה שרשור סנדוויצ'ים בשנה האחרונה, אז אני מרשה לעצמי
מה אתם מורחים/משלבים/מכניסים/לעולם לא מכניסים בסנדוויצ'ים לביה"ס?
 
ומי כמוני חושבת שילד שלא אוהב לאכול ירקות - גם הסנדוויץ' שבסרטון לא יפתה אותו?
מכניסים: שוקולד.
04/11/14 17:08
219צפיות
הילדות שלי אוכלות הרבה ירקות, אבל לא בכריך.  כנ"ל אני. 
 
אצלי אוהבים דברים פשוטים. ממרח אחד, לא יותר. בלי ירק ובלי כלום.
טחינה, ממרח שקדים, שוקולד.
 
אני לפעמים שולחת כריך מלחם שאפינו לבד, ואז זה לחם בלי כלום. הוא טעים ככה. (עם זרעונים, עם זיתים, כל מיני כאלה).
 
אצלנו מאוד חד-גוני ומשעמם למדי, אבל זה מה שהם ביקשו...
04/11/14 17:19
209צפיות
הבכור אוכל לסירוגין חומוס+פסטרמה / גבינ"צ+קוטג'. יום זה - יום זה
אצל הקטן זה טיפ-טיפה יותר מגוון: פעמיים בשבוע חומוס ומזולה, פעמיים בשבוע גבינ"צ+קוטג', פעם בשבוע חביתה וביום שישי, לקינוח, ריבת תות (סן-דלפור לפחות...).
פעם הייתי שולחת גם פירות. קבוע זרקתי לפח - הפסקתי.
פעם הייתי שולחת גם ירקות. קבוע זרקתי לפח - הפסקתי.
היום הם אוכלים את הירקות בארוחת הערב ואת הפירות אחה"צ או לקינוח של ארוחת הערב.
 
אגב, פעם היה כאן הרבה יותר מגוון - היו נוטלה (לבכור), ממרח השחר (לקטן..בעעעע.. לא אוהב נוטלה אבל אוהב השחר!!), דבש, לבאנה ובולגרית... מכל זה נשאר נכון לכרגע מה שכתבתי למעלה. אבל אני תמיד פתוחה לשינויים, כמו שהם יודעים
הבת מכינה לעצמה. הבן אוהב עם חומוס/גבינה לבנה
04/11/14 18:23
159צפיות
עם זיתים/שוקולד למריחה/חמאת בוטנים.
אצלנו אבא מכין, איזה כיף לי.
05/11/14 00:33
157צפיות
חומוס מככב, גבינה לבנה + צהובה (סויה), אבוקדו, טונה אם נשאר מא. הערב, ביצה קשה, לעיתים רחוקות חביתה, פסטרמה... כולם מגיעים עם איזשהם ירקות בפנים, בד"כ עגבניה, ועם ירקות ופירות בצד.
הבעיה, אם אפשר לקרוא לה ככה היא הלחם. אוכלים רק לחם לבן (אחיד או חלה) שאין בהם שום ערכים תזונתיים. עם לחם מלא לא הולך לנו....
שוקולד אין אצלנו בכריך בכלל. הרבה פעמים הכריך המתוק הוא ארוחת בוקר בבית (ריבה, דבש), ואז לא צריך פעמיים. לבית הספר לפעמים שולחים חתיכת חלווה בתור פינוק.
זה מסביר את הסנדביץ' שנשאר "שכוח" פה על השיש היום..
05/11/14 09:17
192צפיות
עכשיו לך תדע מי הגאון ששכח את הסנדביץ'......
 
מה מורחים? אצלנו זה כל כך משעמם ועלוב שזה ממש מביש...
 
1. גבינה לבנה בלי כלום
2. "כריך גלילי"- גבינה לבנה עם טיפת שמן זית וזעתר 
3. פסטרמה ומיונז
4. פסטרמה וחמאה
5. גבנ"ץ וחמאה
6. אם יש איזו גבינה מלוחה, אז גבינה מלוחה.
7. חביתה (אם הם מכינים לעצמם. אני לרוב לא אעמוד לטגן בבוקר..)
 
ותפוח.
בעניני הסנדוויצ'ים חל אצלנו בדיוק השבוע מהפך הסטורי
05/11/14 09:19
236צפיות
הצעיר שכבר כמה שנים ברצף מתעקש על אחד עם חביתה ואחד עם שוקולד למריחה
ביקש לפני יומיים לעבור לאחד חביתה ואחד נקניק !!!! מתבגר סוף סוף ?.....
התיכוניסט לא לוקח סנדוויצים. מעדיף לא לאכול בבית ספר בד"כ כלום ופעם בחודש
אם הוא מתעכב מאוד הוא קונה לעצמו פיצה או טוסט בפיצריה שליד בית הספר.
º
אכן מהפך!
05/11/14 15:14
31צפיות
º
היום בוטל המהפך ממחר חוזרים לשוקולד
05/11/14 21:12
31צפיות
º
טוב, גם רומא לא נבנתה ביום אחד...
06/11/14 21:57
10צפיות
º
06/11/14 22:24
2צפיות
אצלנו עם הגברת, היו 6 שנים ארוכות של
06/11/14 15:48
98צפיות
חומוס עם מלפפון חמוץ...  אבל מי אני שאתלונן על כך, כאשר אחר כך הגיע אדון "משהו אחר" שמתעקש בכל יום על "משהו אחר" (והלוואי שהוא עצמו היה יודע מה זה אותו "משהו אחר" מופלא שהוא רוצה...) ומוציא לי את המיץ...
זה כמו "בא לי משהו אבל אני לא יודע מה"...
06/11/14 18:54
54צפיות
אבל לא את זה ולא את זה ולא את זה ולא את זה, ובעצם שום דבר שיש בבית (כפול)
בקשי מהאדון להכין רשימה לכל השבוע: שיכתוב
07/11/14 22:14
12צפיות
מה הוא רוצה בכל יום. כך תחזירי את הכדור אליו, וגם תוכלי להתארגן מבחינת קניות.
אצלי דווקא מאוד אוהבית קופסאת ירקות
05/11/14 11:27
122צפיות
לבית הספר
אבל אמא אחראי בבוקר והוא מכין לחמניה עם מה שכל ילד מבקש בבוקר
כשיוצא לי להכין אז זה כאילו "מיוחד" קופסא עם המון ירקות קופסא עם ממרח ליד וקרקרים אם ממש יהיו חייבים.
אצלנו אחת לא אוכלת סנדביצ'ים
05/11/14 12:36
151צפיות
רק לעיתים רחוקות עם גבינה צהובה. היא אוכלת קוטג' או ביצה, ומקבלת גם לחמנייה בלי כלום למקרה שתישאר רעבה. חוץ מזה גם ירק או פרי.השנייה מיונז ופסטרמה כמעט תמיד, לפעמים חומוס או גבינת צ'דר או לעתים רחוקות ממרח (שוקולד או חמאת בוטנים). חוץ מזה פרי וירק (היא אוכלת יותר מהר מהגדולה, אז היא מקבלת קצת יותר דברים ממנה).
º
ולפעמים הן מקבלות פסטה לבית הספר...
06/11/14 05:21
19צפיות
אלו היו מבחני הכניסה למאסטר שף בעונה האחרונה והיו על זה
05/11/14 14:40
120צפיות
מס' תוכניות
מבחר מצומצם מאוד:
05/11/14 14:47
106צפיות
או גבינת שמנת עם זיתים
או לבאנה
או חביתה
פעם בשבוע אני מרשה ממרח מתוק (שוקולד או דבש)
ירקות רק בצד
יש כמה אפשרויות
05/11/14 18:48
94צפיות
המתבגר:
כריך מרוח בחריף עם חביתה ועגבניה
כריך עם חומוס וגרעיני חמניה מפוזרים
שוקולד למריחה
הגוזל:
כריך עם חביתה
טוסט "פיצה"
שוקולד למריחה
 
אין יותר מדי יצירתיות מצד אחד, מצד שני מס' 2 לקח במשך כל שנותיו מהגן ועד י"ב רק שוקולד למריחה אז עכשיו יש לי ממש מבחר רחב של אפשרויות....
ידעתם שהיום הוא יום ההליכה הבינלאומי
05/11/14 20:44
189צפיות
נראה לי קצת יותר בריא, לא?
º
אפשר ללכת עם סנדביץ' ביד...
05/11/14 23:55
58צפיות
º
06/11/14 09:28
1צפיות
º
06/11/14 12:03
º
06/11/14 13:57
º
06/11/14 14:57
1צפיות
זה ב 11.11
06/11/14 13:36
129צפיות
אפשר לאכול סנדוויצ'ים בשקט עד אז....
º
06/11/14 13:59
1צפיות
מוזר, כי דיברו על זה אתמול בחדשות שזה היה אתמול
06/11/14 15:03
122צפיות
הרצתי גוגל ומסתבר שאת צודקת לכן זה כ"כ מוזר.
º
זה באמת ממש מוזר שמישהו אחר צודק מיד פעם
06/11/14 16:05
30צפיות
רוצה קישור לתוכנית החדשות בערוץ 2?
06/11/14 16:28
74צפיות
יונית לוי בפירוש אמרה זאת ואני לא טרחתי לבדוק את נכונות דבריה.
פה אוהבים כריכים מושקעים
06/11/14 17:14
118צפיות
למשל של פסטו ביתי, מוצרלה, עגבניות מיובשות ב יחד
למשל חסה, סלמון כבוש ביתי, גבינה מלוחה.
 
השוס של הילדים זה הלחמים הביתיים הטריים כל בוקר עם זה.מודה- אני מפנקת
 
לעולם לא מכניסים שוקולד- מהסיבה הפשוטה שאין בבית, לא היה ומבחינתי גם לא יהיה
 
º
מפנקת זאת לא מילה...
07/11/14 22:15
9צפיות
º
אפשר להזמין אצלך סנדוויצים בשבילי לעבודה, כל בוקר?
08/11/14 06:21
10צפיות
אני שרוף על הפסטיגל!
הודעה זו מכילה סרטונים
03/11/14 16:26
1044צפיות
יש מעריצים שרופים של הפסטיגל ויש את סמו
צפו בסרטון ותשמעו על ההטבה של ישראכרט לפסטיגל
להורדת ההטבה

 
ואני השנה לא אקח את ילדי לפסטיגל כי אתם מזלזלים בהם ובנו
04/11/14 16:37
301צפיות
ואני מתביישת שהתכנים שמועבירם לילדים מתדרדרים משנה לשנה.
מודה שההפקות יפות אבל- לא מתביישים להעביר מסרים כל כך רדודים לילדים?!
מקווה שעוד הורים יצביעו ברגלים!
[מאוצה שגדלה על הפסטיגל, הלכה עם ילדיה כבר 3 שנים להופעות והשניה בחרה לעמוד בפרץ ולא ללכת. בעיקרון ובגאון.]
אכן, תכנים זוועה
05/11/14 01:04
200צפיות
עצוב, פעם הפסטיגל היה דבר מרגש באמת 
נראה שמכירת הכרטיסים במגמת ירידה, הא?
06/11/14 07:27
177צפיות
אולי המארגנים צריכים להבין שעמישראל לא מעוניין לאכול את הזבל הזה, לא בהנחה של 50% ולא אתפלא שגם לא בחינם...
חומר למחשבה...
º
06/11/14 08:51
5צפיות
º
נכון לעכשיו קשה למצוא כרטיסים במקומות סבירים לינואר בצפון.
06/11/14 22:21
14צפיות
º
לא צריך שום הטבות. יש הנחות מאוד יפות בחברות אשראי
06/11/14 10:30
55צפיות
º
ההנחה האולטימטיבית היא פשוט לא ללכת לזבל הזה.
06/11/14 11:44
28צפיות
º
הוא מפרסם חברת אשראי...
06/11/14 11:46
31צפיות
חברים בכיתה א?
04/11/14 16:47
727צפיות
הקטן החל כיתה א'. הוא הגיע מגן חובה באיזור אחר ולמעשה לא מכיר אף ילד. 
מאז תחילת השנה הוא ממאן ללכת לימי הולדת. לאחרונה הסתבר לי מהמורה שהוא לא משחק עם בני הכיתה בהפסקה.
יש לו כמה חברים גדולים יותר ולהם תחום עניין משותף או שהוא משחק לבד. אחיו גם לומד בבית הספר אך הוא משחק עם חברו בהפסקה.
הילד חברותי, חכם ובוגר לגילו (וגם מאוד גבוה...). יש לנו קשרים מצויינים עם חברים מהגן.
הוא ממאן גם להזמין חברים הביתה. למרות שהמורה מחלקת מדבקות למי שמזמין/ נפגש עם חבר אחה"צ. הוא מרגיש בודד ואומר שהוא לא מכיר אף אחד. הוא גם לא זוכר שמות שלהם...
שוחחתי עם המורה  והיא  אןמרת שהוא מסרב לתיווך שלה ולכן היא לא יכולה לעזור עד שהוא לא יפתח אליה. לא ממש מובן לי אבל ניחא. נכיל גם אותה...
מה אני יכולה, לדעתכם לעשות?
אשמח לעצות.
צר לי עליו... 
תודה.
מה היה עד עכשיו? כיצד הוא היה בגן?
04/11/14 18:03
324צפיות
את מתארת משהו די יוצא דופן בעיני. בתקופה כזו, כלומר כבר חודשיים אחרי תחילת השנה, כל ילד מוצא לפחות חבר אחד.
את באה בטענות למורה (ולא אהבתי את זה) "לא ממש מובן לי אבל ניחא. נכיל גם אותה".....אז אומר לך שלדעתי המורה אכן לא יכולה לעשות דבר אם הילד אינו משתף פעולה.
ומה את עושה בבית? האם את לוקחת דף קשר ויושבת עם הילד ואומרת לו "בוא נזמין עכשיו את יוסי"?
שאלה נוספת: האם הילד הולך לחוגים? הייתי מציעה לרשום אותו לחוג או שניים בו נמצאים ילדים מהכתה.
בגן לא היתה כל בעיה
04/11/14 21:36
280צפיות
הוא היה מאוד מקובל. היו לו הרבה חברים. היו לו הרבה העדפות לגבי ילדים אלו ואחרים והיו שביקשו חברתו והוא בחר שלא להיות חבר שלהם.
הילד מאוד דעתן אבל אין לו שום בעיה עם החברים הקודמים וגם עם חברים בוגרים יותר- הוא משחק היום בהפסקות עם ילדים מכיהת ב' וג' (משחק משותף מסוים).
אני מצטערת אם הפריעה לך שאני באה בטענות למורה, אבל מה נעשה? אני פניתי אליה ושאלתי מה קורה בהפסקות ולא היא האירה שיש בעיה והילד לבד. אז כן. אני קצת מתוסכלת מהתגובה שלה. כי אני מצפה (ואלי אל לי לצפות) ממורה (מנוסה מאוד, אגב) שתדע לתמרן ולעזור לילד ולא תטיל האחריות עליו (שוב, הילד בן 6, ועבר ממקום שונה לחלוטין לקבוצה מגובשת מהגן). וכן, ציפיתי מהמורה שאם יש בעיה חברתית: א. שתרים דגל, וב. שלא תעביר אחריות לילד. ואם היא לא יודעת מה לעשות אז בבית ספר סגל מקצועי (יועצת, פסיכולוגית מדהימה, מנהלת מעולה) ואי בטוחה שלהאשים ילד בן 6 שאינו משתף פעולה זה דרך קלה מידי החוצה. 
ולדאלתך- בבית: כן. אני  יושבת עם דף קשר והוא לא רוצה להזמין. הזמנו חברים פעמיים והיה נחמד אבל הוא לא מעוניין להזמינם שוב.
וכן, הוא בשני חוגים ספורטיביים בבית הספר/ מתנ"ס.
לא רואה במה שכתבת שהמורה האשימה את הילד שלך
05/11/14 06:45
201צפיות
היא רק ציינה עובדה שאם הוא לא משתף איתה פעולה ואולי יושב ולא מדבר ואומר עם מי היה רוצה להתחבר, היא לא יכולה לעשות דבר.
לגבי הפסקות, אני יכולה לומר לך לגבי עצמי, שאיני רואה בכלל את הילדים בהפסקה. אני תורנית במקום אחר בו לא ניתן לראות את הילדים ואת האינטראקציה ביניהם.
האם יש אצלכם "בית מארח"? אם כן, הייתי מציעה לך לנדב את הבית שלך.
מצטרפת לחני.
04/11/14 18:31
290צפיות
אמנם ילדים הם שונים מאוד, ופרק זמן ההסתגלות שונה מילד לילד, אבל גם אני הייתי מצפה שחודשיים אחרי תחילת השנה יהיה לו לפחות חבר אחד, או שלפחות חלק מהילדים הוא יכיר בשמות, אם לא את כולם.
אני חושבת שהטיעון של המורה יכול בהחלט להיות לגיטימי, כי ילד שלא משתף פעולה עם ניסיונות לעזרה, מאוד קשה לעזור לו. לכן ההתערבות בשלב הזה כנראה צריכה להיות שלך - כן להציע לו שוב ושוב להזמין ילד, או ללכת למקום ציבורי אליו מגיעים ילדים מהשכונה/האזור, שבו יהיה לו סיכוי לפגוש מישהו מהכיתה (פארק, גן שעשועים), או לרשום אותו לחוג שאת יודעת שמשתתפים בו עוד 2-3 ילדים מהכיתה.
אגב, מה הוא כן עושה בהפסקות אם הוא לא משחק עם אף אחד? האם הוא בצהרון?
עניתי לחני וארחיב מעט לך
04/11/14 21:39
231צפיות
בעיקרון, הוא משחק בהפסקות עם גדולים ממנו (כיהת ב' וג'). איתם הוא גם נפגש אחה"צ.
הוא לא בצהרון (היתרון של לעבוד מהבית- או החסרון (תלוי אם זה להם או לי...).
והוא בשני חוגים עם ילדים מהכיתה. 
ניסינו להזמין- הזמנו חברים ולא היתה המשכיות כי הוא לא רצה. היום הוא פשוט לא רוצה להזמין חברים. 
אז אולי הוא פשוט צריך קצת זמן? נכון שכאילו עברו כבר חודשיים
04/11/14 21:48
198צפיות
אבל בפועל אלו לא באמת חודשיים בגלל כל החופשים והחגים,ואסור לשכוח שנדרשת ממנו הסתגלות בהרבה מישורים במקביל.
אז יכול להיות שהוא צריך קצת יותר זמן כדי לבחון מהצד את המצב החברתי בכיתה, "מי נגד מי", לשקול ולראות עם מי הוא מתחבר ועם מי לא. אולי הוא קצת בשוק כללי מהמעבר ופחות פנוי לזה, ומרגיש שיותר מדי דברים נופלים עליו בבת אחת.
אני הייתי אומרת שאם לכל המאוחר עד חופשת פסח לא תראו שינוי, תתייעצו עם היועצת בבית הספר מה אפשר לעשות כדי לעזור לו. אולי כרגע כדאי קצת להניח לו, ולתת לזמן לעשות את שלו.
º
04/11/14 22:22
14צפיות
תודה
04/11/14 22:29
144צפיות
אני אוריד ממנו לחץ. אני ממש לא אמא לוחצת אבל אולי עצם ההתעסקות שלי עם הנושא- מעבירה מסרים שלא התכוונתי להם.
מורידה הילוך והולכת להכיל את עצמי 
אני לגמרי מבינה אותך. גם אותי הנושא החברתי מלחיץ
04/11/14 22:33
122צפיות
וכל אחת מאיתנו כאן יודעת בדיוק עד כמה זה כואב לראות את הילדים שלנו לא מסתדרים, לא מוצאים את מקומם, מרגישים בודדים, שלא לדבר על מקרים בהם הילדים דחויים (לא המקרה שלך אבל זה עולה כאן לעיתים). זה סוג הכאב שהיינו רוצות לקחת על עצמנו במקומם ולחסוך מהם אותו. הבעיה היא, שהוא לא באמת בשליטתנו וברגעי האמת אין לנו איך לעזור ולהיות שם במקומם.
זה לא אומר שלא צריך להיות עם אצבע על הדופק (כמו שאת עכשיו) ולעזור איפה שאפשר, אבל בסופו של דבר כל ילד והקצב שלו ומה שמתאים לו.. תהיי אופטימית ותחזרי לבדוק את הנושא איתו עוד חודש-חודשיים. יכול להיות שתגלי שינוי משמעותי.
º
04/11/14 22:35
8צפיות
אני דווקא כן חושבת שהמורה יכולה לסייע קצת, גם אם הילד לא
06/11/14 16:10
31צפיות
משתף פעולה.
למשל - לקבוע את סדרי הישיבה כך שהוא ישב ליד ילדים שיש לו פוטנציאל להתחבר איתם.
למשל - לומר לאמא עם מי לדעתה הוא יכול להסתדר ולהתחבר, כדי שהאמא תדע לאן לכוון אותו.
למשל - לחלק את הילדים לקבוצות עבודה מגוונות, כדי שתהיה לו אינטראקציה עם הרבה מהם, ולשים לב עם מי מהם טוב לו יותר.
אצלנו בכיתה א' (והאמת שגם בכיתה ב') יש "מערכת שעות" לא רק לשיעורים אלא גם להפסקות: יש טבלה שבה כתוב איזה משחק משחקים בכל הפסקה (זה אחרי דיון והצבעה בכיתה, כמובן) והנחיה ברורה שמשתפים את *כולם* ושאי אפשר לאסור על מישהו להשתתף. זה מוכיח את עצמו כל פעם מחדש.
התפקיד של המחנכת בכיתה א', בהקשר הזה, הוא מאד מאד חשוב.
אני דווקא רוצה להרגיע אותך
04/11/14 19:49
282צפיות
הבן שלי - ילד מאוד חברותי שמשחק נהדר עם ילדים, ילד אהוב וללא קשיים - הוא מה"מתחממים" לאט. גם הבן שלי כשנכנס לכיתה א' (ללא חברים כי לא הכיר אף אחד), לקח לו הרבה יותר מחודשיים להרגיש שהוא ממש התחבר. ישבנו על רשימות התלמידים, והוא בעצם סירב להזמין. כיוון הוא יודע מצוין להסביר את עצמו - הוא פשוט אמר שהוא זקוק לזמן. אמר וצדק. השנה עברנו בית ספר, ושוב תהליך דומה - רק עכשיו יש התחלות וניצנים של קשרים יותר משמעותיים, וברור לי שעוד מעט זה יסתדר לגמרי.
ילד חברותי ומתקשר וללא קשיים ידועים - תני לו זמן. אפשר בעדינות לשאול אותו אם יש מישהו אחד (וגם מישהי אגב) שנראה לו שהיה רוצה להזמין, אפשר אפילו להציע משהו מפתה כמו שישחקו במשחק שהוא רוצה במיוחד (שווה לקנות) או שתעשו משהו כייפי (נגיד תכיני פנקייק לארוחת ערב). אבל לדעתי זה לא באמת מה שמקדם את העניינים, אלא בעיקר לשדר לו רוגע ולדבר איתו. לשאול אותו מה היה רוצה, האם היה רוצה כרגע להתחבר יותר, להבין במה הילדים משחקים בהפסקות, אולי הוא יכול להביא משחק שימשוך ילדים, או איך הוא יחבור אליהם. אבל בלי לחץ.
מה שאני כן מציעה (וכך נהגתי) בינתיים - המשיכי להפגיש אותו עם ילדים מהגן הקודם. אם הוא אוהב ורוצה להיפגש איתם - כדי להמשיך ולתרגל קשרים חברתיים וכדי שיתחזק (כשאתה מרגיש שיש לך חברים ואתה בעל יכולות בתחום - זה מקרין גם על מה שיקרה בכיתה). 
תדוה על צפירת ההרגעה!
04/11/14 21:42
121צפיות
נשמע שהבן שלי דומה לשלך..
כרגע הוא לא רוצה להזמין חברים אבל אני מנסה לשחד אותו....
אני מנסה לא להלחיץ אותו ומקווה שכמוהבן שלך, הוא ירגיש שמקומו בטוח וימצא חברים מהכיתה (יש לו חברים טובים מהגן וגם מכיתות אחרות.). 
תודה רבה!
 
ילד חברותי
( לעמוד שלי בתפוז עסקים )
04/11/14 21:57
239צפיות
אני מבינה מכל מה שכתבת בשרשור זה, שילדך הוא חברותי, יש לו חברים איתם הוא משחק בהפסקות והיו לו חברים בגן.
האם בשעות אחר הצהרים הוא יכול ורוצה להפגש עם חברים מימי הגן?
האם בשיחה איתו הוא ציין שלא טוב לו עם המצב שאין חברים בכיתה?
או שמא הוא ענה לך שהוא בודד, כי הרגיש שאת מצפה ממנו לתשובה כזו. זה תופעה מוכרת שילד עונה לפי הציפיות שהוא קולט.
את מציינת שהוא טוען שאינו זוכר את השמות של ילדי הכיתה. יתכן שזה מקשה עליו.
זה משהו שניתן לבקש מהמורה לעשות - עוד סבבי הכרות - משחקים שכוללים חזרה על השמות.
יתכן שלאחר שהיה שנים בגן עם אותם ילדים והיה לו מעמד מרכזי בין החברים, יש לו חששות משינוי מעמדו
והצורך להתאמץ בכדי לרכוש מקום. יתכן שהוא פשוט צריך יותר זמן עד שיתרגל, ילמד להכיר וילמדו להכיר אותו.
חשוב לא להלחיץ אותו ולא לתת לא הרגשה שאת חושבת שמשהו לא תקין.
תני לו להוביל את הנושא.
בהצלחה לשניכם.
 
 
תודה על תשובתך.
04/11/14 22:27
145צפיות
כן. הוא ילד מאוד חברותי והוא נפגש עם חברים אחה"צ, ופעיל וגם בחוץ- כשפוגשים ילדים בגן משחקים אין לו כל בעית חיברות.
היום הוא בעיקר נפגש עם חברים מהגן (עברנו שכונה אבל בכל זאת אני מסיעה ומזמינה אלינו הרבה- אנחנו בית פתוח...), ועם שני ילדים מכיתה ב' וג'. 
בשיחה איתי הוא לא ציין את זה שאין לו חברים. זו שיחה שנאי יזמתי בעקבות פנייתי למורה (כי הוא מסרב ללכת לימי הולדת ואני לא הכרחתי אבל נראה לי מוגזם אז פניתי למורה ואז נודע לי לראשונה שהוא לבד בהפסקה. לבד, ללא ילדים מהכיתה). בשיחה איתי הוא בכה. הוא אמר שהוא לבד ושהוא לא מכיר שמות.
אבל כהצעתי שנזמין ילדים הוא פסל אחד- אחד.
יכל להיות שהוא ענה לי כפי שאת מציעה. הגיוני אפילו. 
אני חושבת שלאור האמור לעיל בשרשור, אני פשוט אזרום איתו.
תודה רבה! 
באמת ילד חברותי
04/11/14 23:17
101צפיות
ונראה לי שאת הרבה יותר מודאגת ממנו.
כמו כן, יתכן שהוא מקבל ממך יותר תשומת לב כי הוא "מסכן" שאין לו חברים.
מדוע שיוותר על תשומת הלב הזו וימצא חברים בכיתה?
כמו שכתבת - תזרמי איתו ויהיה בסדר, כי הוא ילד מאד חברותי.
כל טוב
 
מתערבת רק בקטנה - לגבי השמות
05/11/14 00:23
163צפיות
יכול להיות שיש לו איזושהי בעיה שמקשה עליו לזכור שמות (אני אוטיסטית לשמות, זה נורא. יש אנשים כאלה). אבל מעבר לזה, אם חשוב לו לזכור שמות של הילדים אז למה לא לעשות מזה פרויקט, לשבת עם הדף קשר וללמוד איך קוראים להם? אם מחצית מהכיתה בנות שפחות קריטיות כרגע לנושא החברות, אז יש לו 15 שמות במקסימום ללמוד. זה לא נורא קשה. נותנים להם סימנים (הילד עם המשקפיים, הילד הגבוה, הילד הג'ינגי', הילד שנתן לי מחק כששלי הלך לאיבוד), משחקים קצת משחקי זיכרון בבית, וזוכרים.
 
גם הילד שלי מידי פעם "לא זוכר שמות"
05/11/14 09:14
144צפיות
שזה במילים אחרות "תעזבי אותי באמא'שלך עם כל השאלות האלו על הילדים וכל הדחיפה הזו להזמין חבר חדש...."....
חחח. אבל תשמעי, יש אנשים כאלה. אני למשל-
05/11/14 16:13
93צפיות
יוצא לי ללמד / להעביר הדרכות, ואני זוכרת שמות של אנשים לפי איפה הם יושבים. אם הם יחליפו מקומות - אבוד. אם אני אפגוש מישהו מהם מחוץ לכיתה - אבוד. יהיה מזל אם אני אקשר בכלל שזה תלמיד שלי. שם? רוב הסיכויים שלא אזכור.
שמות הילדים בכיתה שלי ביסודי? כן, אני זוכרת לא מעט. במיוחד אם יראו לי תמונה. אבל אלה ילדים שהיו איתי שש שנים לפחות.
אז אם נורא צריך לי יש כל מיני אסטרטגיות (עיין ערך מקומות הישיבה) ואם פחות צריך, אז אני נמנעת. אחד הדברים הכי שנואים עלי בעולם זה מסיבות קוקטייל / מינגלינג כאלה, כי אני לא מסוגלת לעשות מינגלינג עם אנשים שאני תיאורטית אמורה לדעת מי הם מפעמים קודמות ואני פשוט לא זוכרת.
אני לא מתיימרת לאבחן אף אחד, אבל אם הילד אומר שהוא לא זוכר ומראה איזושהי מצוקה בגלל העניין (ולא שזאת הדרך שלו להגיד תעזבי אותי באמשלך ) אז אולי פשוט צריך לעבוד איתו על זה.
אוי, זה צובט בלב.
06/11/14 16:05
35צפיות
יש לכם דף קשר מצולם? אם לא, זה הזמן להפיק אחד. זה מאד מועיל לזכור את שמות הילדים.
לאור השרשור הזה ישבנו ותרגלנו שמות... מהדף קשר
08/11/14 19:57
6צפיות
[איפה ימי הזוהר שאורי היה בן ועמית בד"כ בן ודניאל וכו'. עכשיו, בדף לא רשןם אם איקס זה בן או בן ולכי תסמכי על הקטן "שלא זוכר שמות" אם זה בן או בת...]
יש לו אופציות אחרות, ולכן כרגע הוא בוחר בהן- זה לגיטימי.
05/11/14 09:11
235צפיות
הבכור שלי עלה לכיתה א' בעיר חדשה ולא הכיר אף אחד בכיתה א'..... הגיע ליום הראשון בלי להכיר אף ילד. תוך שבועיים בערך היו לו כבר כמה חברים איתם שיחק בביה"ס ונפגש אחה"צ.
 
הצעיר, כבר עלה פה לכיתה א' עם הכרות רחבה של ילדי השכונה... יש לו כמה חברים שעלו איתו לאותה הכיתה, יש לו את החברים בכיתה ב' שהיו איתו בגן, יש לו את החברים מהבתים לידינו, יש לו את החברים של אחיו והאחים שלו- מגוון מספיק כדי שהוא לא יצטרך להתאמץ יותר מידי להתחבר לחברים חדשים.
ואכן, הוא כרגע נפגש רק עם החברים הותיקים שלו.
אני מניחה שבמהלך השנה הוא יכיר טוב יותר את שאר הילדים ויתחבר איתם באופן טבעי, כרגע האנרגיות שלו הולכות על לעכל את הדבר הזה שנקרא בי"ס, ובפן החברתי הוא הולך על הישן , המוכר והטוב.
 
אני חושבת שהילד שלך עושה (במודע או שלא..) את אותו החישוב.
כל עוד ילד לא בודד ועצוב אלא יש לו חברים כאלו ואחרים- לא משנה מאיזו מסגרת הם.
 
נראה לי שהכל ממש בסדר
º
05/11/14 09:15
7צפיות
º
05/11/14 09:20
6צפיות
º
תודה
08/11/14 20:06
כתבת בהמשך שהוא ילד דעתן
05/11/14 12:32
134צפיות
בניחוש פרוע, הוא משדר לך בכל דרך אפשרית שהוא לא רוצה להיות בכתה הזו: לא מוכן להזמין חברים, לא מוכן לשחק איתם בהפסקות, לא מוכן להתאמץ לזכור את השמות שלהם (אני ממש לא מסכימה עם יעל נועם: ילד נבון בן שש מתקשה בזכירת שמות ולכן הוא לא מתחבר עם הילדים האלה? הפוך, גוטה). את יכולה לחשוב על דרך יותר ברורה להגיד: אני לא רוצה אותם?
 
את יכולה לחכות, ובסופו של דבר סביר להניח שייפול לו האסימון שזה ביה"ס שלו ואין לו ברירה אלא להשתלב. אם אני צודקת בניחוש, אם תפסיקי את הפגישות עם החברים הקודמים זה יכול לקצר את הזמן הזה.  
או שאת יכולה להחזיר אותו לחברת ילדי הגן (שמן הסתם אליהם הוא מתגעגע) ולהסיע אותו הלוך ושוב. לשיקולך.
מסכימה. עדיף לא להתעסק עם זה
05/11/14 13:24
100צפיות
ילד בן 4 זוכר את כל שמות ילדי הגן אחרי שבוע. 
 
נרזה כמעט כמו "קרב". האמא מנסה בכוח לארגן קשריםֿ  חברתיים לילד,  הילד מתחפר בעמדה שהוא לא רוצה ולא מוכן ואפילו לא מכיר אותם
 
אני מצעיה לא להתעסק. שהילד ישחק עם מי שהוא רוצה
 
מה הכי גרוע שיקרה? שיהיו לו חברים בעיקר מכיתות אחרות? מילא. 
זה תפקידך לקחת אותו לימי הולדת
05/11/14 14:42
166צפיות
הוא בסה"כ ילד ולא בדיוק יודע מה הוא רוצה ואין ילד שלא יהנה בסופו של דבר מהאירוע.
קודם כל יש ילד שלא יהנה, ועוד איך!
05/11/14 16:17
156צפיות
אפילו בלי להיכנס לעניין של ילדים עם איזשהן רגישויות (לרעש למשל), תנסי לקחת בן 7 למסיבת פיות ותראי איך הוא לא יהנה. יש ימי הולדת משעממים. יש ימי הולדת מפחידים (לילדים שמפחדים מליצנים או מקוסמים או מחיות...). יש ימי הולדת עם המון רעש ותזזיתיות שלא כולם אוהבים את זה.
וחוץ מזה, איך תקחי ילד שמסרב ליום הולדת? אני מבינה איך לוקחים ילד סרבן לרופא - גוררים אותו בכוח כשהוא בוכה וצורח אם צריך. אבל האם זה נכון לעשות אותו דבר לגבי מסיבת יום הולדת? ואיך זה משפיע על האווירה במסיבה ועל שאר הילדים החוגגים?
בגיל הזה הילדים עדיין לא מאופסים על עצמם
05/11/14 20:42
109צפיות
אין להם תחושה של זמן והם לא יודעים מתי יש יום הולדת.
אם תגיעי איתו ליום הולדת והוא לא ירצה להיכנס, אז זה סיפור אחר ושם את צודקת שלא צריך להכריח, אך רוב הסיכויים שהילד ייכנס ללא בעיות וגם יהנה.
אפשר להגיד לו שאם לו יהנה, תלכו הבייתה.
לילד בכיתה א' אין תחושת זמן?!
06/11/14 11:03
84צפיות
לא יודעת. בן הארבע וחצי שלי יודע איזה יום היום, יודע שלאח הבכור שלו יש חוג היום (לא זוכר את השעה, אבל בהחלט זוכר שביום X יש לו חוג), יודע לוודא שמחר סבא וסבתא אוספים אותו כמתוכנן, יודע להגיד באיזה יום תבוא הגננת המחליפה, ובוודאי יודע שביום שישי יהיה יום הולדת. והוא בגן טרום חובה.
 
אין ספק שבכיתה א' הילד יודע מתי יש יום הולדת, מפני שהוא מקבל הזמנה שהוא כבר מסוגל לקרוא ומפני שמזכירים את זה בכיתה ומפני שהחברים שלו מדברים על זה. אם הוא בוחר להתעלם זה עניין אחר, אבל להגיד שהוא לא יודע? ובכלל, איך תוציאי ילד בן 6 מהבית בלי להסביר לו לאן הולכים? בוא חמוד, תחליף את חולצת בית הספר לחולצה היפה הזאת, ותנעל נעליים וניקח את השקית עם הלוגו של חנות הצעצועים שאתה בוודאי מכיר, ונלך לאן? לטיול?
 
הזוי בעיני. לא ישים בשום צורה.
º
לגמרי מסכימה איתך
06/11/14 13:53
14צפיות
בטח שאפשר "להכריח". ובעיני אפילו צריך.
06/11/14 16:01
59צפיות
לא לגרור בכוח אבל בהחלט לשדל. אפשר טיפונת "לאיים" (כלומר, להסביר לו שיחס גורר יחס, ושאם הוא לא ילך לימי הולדת של ילדים אחרים, ילדים אחרים לא יבואו ליומולדת שלו). אפשר לבטל אופציות לפעילויות כיפיות אחרות באותו זמן (אתה לא חייב ללכת ליומולדת, אבל בזמן הזה אתה לא רואה טלויזיה). אפשר לשחד (תראה איזה חולצה יפה קניתי לך שתוכל ללבוש ביומולדת של X, או, בוא נלך לראות איזה ממתקים שווים יהיו ביומולדת, או, אמא של X סיפרה לי שבסוף החגיגה יחלקו הפתעות ממש מיוחדות, וכו').
אפשר להשאר איתו במשך החגיגה, תוך הבטחה שאם לא כיף לו אז הולכים משם (ומקיימים, כמובן!).
אפשר גם שישב ליד אמא במשך החגיגה אם הוא מפחד ממשהו.
אפשר לומר לו שזה לא יפה לא להגיע בכלל, ולכן אנחנו הולכים רק כדי לתת את המתנה ולומר מזל טוב (ובחלק מהמקרים כשהוא יראה את הקישוטים, הממתקים, החברים והמוסיקה - הוא בעצמו ירצה להשאר).
בקיצור, יש מגוון דרכים.
ותאמיני לי, יישמתי את כולן...
כי בעיני ללכת ליומולדת של חבר זה ערך חשוב, ולכן דאגתי שהילדים שלי יהיו נוכחים בחלק גדול מהם, גם אם לא תמיד רצו.
06/11/14 16:09
30צפיות
זאת בדיוק הייתה כוונתי בתגובתי וניסחת את זה ממש טוב.
אם הילד לא משתף איתה פעולה מה את רוצה שהיא תעשה?
06/11/14 07:24
75צפיות
אפשר להביא את הפרה אל השוקת אך לא להכריח אותה לשתות.
 
לי נשמע שלילד טוב עם חבריו הגדולים ואינו מעוניין בבני כיתתו.
מסיבת ספר תורה
05/11/14 14:38
323צפיות
מה זה הדבר הזה?
מתחילת השנה ומאז סיום החגים עוד יותר, הם עסוקים בחזרות למופע הזה.
בשבוע הבא מגיע הרגע המיוחל ועד אז הם בקושי לומדים! עושים "חזרות רצף".
ושלא נדבר על התכנים שמוכנסים שם שהם ממש לא מה שהייתי רוצה ללמד את ילדי, אבל ככה זה בבי"ס ציבורי, מילא.
אני פשוט לא מבינה את הצורך ב"שואו" כזה להורים במקום ללמוד!
תשאלי את מחנכת הכתה. במה אנו יכולים לעזור לך
05/11/14 14:44
217צפיות
מלבד אולי אמפטיה.
º
לא ביקשתי שום עזרה..
05/11/14 14:53
54צפיות
º
אנחנו פה גם בשביל קיטורים שוטפים
05/11/14 17:32
45צפיות
תודה!
05/11/14 20:13
89צפיות
כבר נבהלתי שלא תקבלו אותי...
אצלנו לא זכור לי שהיה כך. עכשיו נראה לי שכבר
05/11/14 15:17
129צפיות
מאוחר מדיי, אבל אם הורים נוספים שותפים להרגשתך, אולי תפנו למנהלת?
אנחנו ביקשנו להמיר את זה בטיול לכותל
05/11/14 15:23
189צפיות
והיה נחמד מאוד.
05/11/14 17:37
146צפיות
לא מזמן היה פה שרשור קיטור ארוך כגלות על הבקשה מהורה להצטרף לילד ליום טיול כזה...
גם אצלנו ביסודי לא לומדים כבר שבועות
05/11/14 17:32
221צפיות
כי עושים חזרות לטקס ליום השנה לרצח רבין. עם כל הכבוד, ויש כבוד, 
לא עדיף טקס צנוע ופשוט וללמוד קצת יותר ?
מזל שהטקס היה היום. אולי יתחילו סוף סוף ללמוד שוב
מה זה נסחפתם כולכם
05/11/14 17:58
220צפיות
אצלנו היה טקס רבין מדהים, המורה עשתה חזרות מה 1.9!!
נו אתם רציניים? עשתה חזרות אולי שבוע וחצי וגם לימדה בין לבין ואפילו באה ביומה החופשי! ומכיון שהיא גם מלמדת בכתות אחרות, הכתה שלה למדה את המקצועות השונים עם מורות אחרות.
 
אם זה נראה לכם לא נורמלי, מדוע אינכם פונים למחנכת?
º
אין עם מי לדבר
05/11/14 18:03
50צפיות
º
עצוב
05/11/14 18:08
26צפיות
º
נכון. מזל שהוא מסיים השנה.
06/11/14 08:32
18צפיות
זו לא המחנכת זו המנהלת
05/11/14 20:17
145צפיות
אצלנו זו הפקה שכבתית. המחנכת אמרה לי (בצורה עקיפה..) שאין לה הרבה SAY בעניין.
אני אחכה עד לאחר המופע ואז אשלח מייל למנהלת עם דעתי על העניין. וגם אזהיר את הורי כיתה א שיתחילו להתנגד עוד בתחילת השנה.
אני קלטתי את העניין קצת מאוחר מידי, ולא בדקתי מה חושבים ההורים האחרים.
ועוד בכתה ב, שהיא כתה מאד עמוסה וקשה
05/11/14 20:40
123צפיות
יצטרכו אח"כ להשלים המוןןןןןןןן חומר.
º
הבנת הנקרא, מישהו?
05/11/14 21:07
28צפיות
מתחילת השנה הם רק בחזרות?
05/11/14 19:08
96צפיות
מוזר. 
 
מה בדיוק כולל הטקס, שצריך כלכך הרבה חזרות?
לא "רק" בחזרות, אבל כל יום יש חזרה
05/11/14 20:20
91צפיות
ובשבוע האחרון הן נהיו ארוכות- חצי יום. כל יום.
ממה שקלטתי מהבן שלי יש:
3-4 שירים
2 ריקודים
המחזה של בריאת העולם (WTF?)
דקלום- לכל ילד יש משפט
שיר שההורים מכינים
מין הסתם ברכות לרוב
ומי יודע מה עוד
מילא חזרות.... אצלנו מסיבת ספר תורה נערכה בבית חב"ד העירוני
05/11/14 19:12
193צפיות
ושלא תחשבי ששתקתי בעניין כי זה מאוד הרגיז אותי. מאוד כעסתי כששמעתי על זה באסיפת הורים בתחילת כיתה ב', כי באמת באמת שלא הצלחתי להבין למה זה דרוש, ולמה אי אפשר לקיים את המסיבה באולם הספורט בבית הספר (בדיוק כפי שנערכה כשאני הייתי בכיתה ב').
לא ממש הצלחתי לקבל על זה תשובות - לא למה צריך לקיים את זה שם, ולא למה אי אפשר לקיים את זה בבית הספר.
אז שימי רגע בצד את עבודת הפרך שנדרשה מוועד ההורים המסכן לקראת המסיבה (אני פרשתי בדיוק בזמן ), אבל למה מסיבת ספר קבלת תורה של בית ספר ממלכתי צריכה להתקיים בבית חב"ד?? לא בבית כנסת - בית חב"ד!
בקיצור, ישבתי במסיבה לא בסטרס אבל ערנית. הקשבתי לכל מילה שנאמרה כדי לקלוט בזמן מסרים שלא תאמו לאוזניי. ייאמר לזכותו של הרב שהוא היה ממש בסדר, לא הגזים והתאים את עצמו למאזינים.
הדבר היחידי שהרגיז אותי וגם התערבתי בו היה הפעילויות שקיימו מתנדבי בית חב"ד מסביב למסיבה.
לאחר ההופעה של הילדים ולפני הכיבוד התקיימו כל מיני פעילויות "ברוח היהדות" כמו סופר סת"ם שכתב להם על קלף את השם הפרטי (זה היה דווקא יפה), אבל גם מספר נערות חביבות שהכינו יחד עם הילדים פנקייקים. תכל'ס הילדים לא עשו כלום חוץ מלקבל הרצאה למה צריך להפריד חלב ובשר, למה חייבים להקפיד לקנות בשר במקומות של יהודים, והגדילו לעשות כשהכריחו את הילדים לומר ברכת המזון לפני שקיבלו פנקייק! כאן עצרתי את החגיגה, ועם כל הכבוד וכל הנימוס פטרתי את ילדיי הנבוכים מהעניין ונתתי להם בעצמי את המיני-פנקייק הסופר יהודי.
לצערי הרב, יש בבית הספר שלנו מעורבות די בוטה של חב"ד, בשיתוף המנהלת (החילונית!). אותי, כחילונית אדוקה, זה מרתיח ברמות שקשה לי לתאר וגם קשה לי להתגבר עליהן ברגע האמת.
מאוד מאוד מרגיז
05/11/14 20:22
114צפיות
ממתי התורה שייכת רק לדתיים?
אצלנו הם רוקדים ריקוד חסידי. גם זה מרגיז אותי. מה הקשר? למה לא ריקוד עם ישראלי? התורה היא לא שלנו?
רק לעניין הרב - הוא אדם משכמו ומעלה
06/11/14 08:20
117צפיות
אהוב על כולם ואהוד מאד בכל העיר על כל המגזרים השונים.
לא מכירה אותו אישית והאמת היא שאני כבר לא זוכרת מי זה היה
06/11/14 13:55
70צפיות
אבל אני כן זוכרת שהופתעתי לטובה כי ממש באתי מוכנה לאיזה נאום מיסיונרי
º
ברכת המזון אומרים אחרי שאוכלים
06/11/14 08:47
27צפיות
אל תהיי קטנונית, ביקשו לברך על "מזונות" או "שהכל"
06/11/14 09:13
95צפיות
כשמזכירים לברך לילדים דתיים אני מבינה, זה חלק מהעניין, אני חושבת שזה מיותר במפגש של בית ספר חילוני.
אל תדאגי, הם יגיעו לאוניברסיטה.
05/11/14 19:13
165צפיות
(בלי לדבר על התכנים), אז הם בקושי לומדים, מה הם מפסידים?
בכלל לא אכפת לי שלא ילמדו. זו לא הנקודה.
05/11/14 20:24
143צפיות
אם היו הולכים לטייל בזמן הזה, או עובדים בגינה, או מתנדבים עם קשישים או משהו אחר בעל איזשהו ערך מלבד לעשות להורים שואו הייתי אפילו שמחה.
מסכימה איתך לגבי זה
06/11/14 08:35
85צפיות
אין ערך רב בלשנן את אותו שיר 70 פעמים.
 
ובודאי שאין ערך רב בלשבת במשך שעות ולראות ילדים אחרים עושים חזרה (שזה מה שקורה רוב הזמן. )
בנות ובנים שאוהבים לתכנן טיולים בחו"ל
46תגובות
04/11/14 23:00
389צפיות
שלום לחברים שלי מזמן לא ביקרתי, מלא עבודה
מעכשיו מקווה לבקר על בסיס יומיומי
אז ככה, הגדול בקיץ יחגוג את שנת ה- 13 
חשבנו...

(המשך...)
שלום לחברים שלי מזמן לא ביקרתי, מלא עבודה
מעכשיו מקווה לבקר על בסיס יומיומי
אז ככה, הגדול בקיץ יחגוג את שנת ה- 13 
חשבנו במקום לעשות חגיגה בארץ בתוך אולם, לצאת לטיול ברכב באירופה, אני, בעלי והגדול. את האמצעי והקטנצ'יק משאירים אצל אמא שלי 
וכאן אני זקוקה נואשות לטיפים שלכם, כי אני לא יודעת לאן לנסוע, והפרעת קשב וריכוז שלי חוגגת עכשיו ביג טיים
חשבנו יותר על כיוון אירופה מערבית או אולי צ'כיה - גרמניה. הבעיה שהגדול אמר שחייב לבקר בבירה אחת לפחות "נחשבת" (לדעתו זה או לונדון או פריז או רומה, בברלין הוא היה), ולפי המפה זה פשוט לא מסתדר לנו. לא רוצה טיול באנגליה או צרפת או איטליה, מאוד יקר לנו עכשיו.
מבקשת מכם לעזור לי לתכנן מסלול לטיול מעניין ברכב עם לינה במקומות לא יקרים.
עדיין לא סגורים על היעד.
כמה נקודות
*זאת הפעם הראשונה שלנו בטיול מסוג זה (לבד ועם רכב)
*לא חובה פארקי שעשועים, זה לא ממש האהבה שלו (למרות שבדיסני הוא היה רוצה לבקר)
*רצוי המון טבע ונופים מדהימים, עם זאת גם ביקור בערים גדולות עם ארכיטקטורה עתיקה.
*עכשיו כשאני חושבת על זה, היה נחמד לטייל באנגליה וסקוטלנד, אך חוששת מהמחירים הגבוהים, היתרון - אנגלית 
חושבת שזה הכל, עזרו לי!!!!!!!!
לכבוד הגשם מתאים לפתוח שרשור מרקים, לא ?
64תגובות
03/11/14 22:26
466צפיות
הכנתי היום מרק עדשים של ניקי בי. יצא פצצה.
יש לה מתכון למרק עדשים כתומות ועוד אחד לירוקות.לטעמי המתכון של הכתומות יותר מוצלח
אני משתמשת בו גם כשהעדשים ירוקות . 
מומלץ...

(המשך...)
הכנתי היום מרק עדשים של ניקי בי. יצא פצצה.
יש לה מתכון למרק עדשים כתומות ועוד אחד לירוקות.לטעמי המתכון של הכתומות יותר מוצלח
אני משתמשת בו גם כשהעדשים ירוקות . 
מומלץ בחום 
יש למישהו כח לסיבוב נוסף של ?
05/11/14 17:28
241צפיות
הערב בשבע השלב הבא בנסיון להתקבל למשרה הנחשקת ההיא . הפעם ראיון אישי מול סוללה של אנשים מבכירי החברה.
מנכ"ל , סמנכ"ל , היועץ המשפטי וכו'.מתה מפחד.....וזה אפילו לא אמור להיות השלב האחרון.
נלך, מה יש לי להפסיד ? מקסימום יגידו בסוף לא והבן דוד של המנכ"ל יקבל את התפקיד......
מי שפנוי להחזקת אצבעות - יבורך 
º
מחזיקה אצבעות בשמחה. בהצלחה!
05/11/14 17:33
7צפיות
º
בהצלחה!
05/11/14 17:34
2צפיות
º
בהצלחה
05/11/14 17:36
2צפיות
º
בטח, מאחלת לך המון הצלחה!!
05/11/14 17:59
4צפיות
תודה בנות ! לפעמים אני חושבת לעצמי
05/11/14 18:01
112צפיות
מה לעזאזל עבר לי בראש כשנכנסתי לכל זה 
אני כבר זקנה מידי בשביל כל הפרפרים האלה בבטן 
אני כבר לבושה ומוכנה. בעוד כחצי שעה אצא לדרך.
אפילו עברתי אתמול בקניון וקניתי שני סריגים שנראו לי סולידים ומתאימים לנסיבות.
נקווה שיעבור בשלום.
 
º
רק אל תלבשי את שניהם יחד
05/11/14 18:28
12צפיות
º
05/11/14 21:13
4צפיות
º
תתחדשי. את רואה? לפחות יש לך סריגים חדשים.
05/11/14 20:12
10צפיות
º
יותר טוב מכלום...
05/11/14 21:14
10צפיות
º
לי. מחזיקה אצבעות.
05/11/14 20:10
8צפיות
חזרתי. נראה לי שהיה בסדר
05/11/14 21:19
141צפיות
בסך הכל יצאתי בהרגשה טובה אבל זה לא אומר כלום. קשה לנחש איך הם התרשמו.
להפתעתי היו די הרבה מתראיינים. היינו שישה ומישהו מהם אמר ששמע שלשלב השני זומנו יותר מעשרה.
יללא, מה זה משנה. אגלה בשבוע הבא אם התקדמתי לאן שהוא.
תודה על התמיכה בנות 
º
05/11/14 21:48
º
05/11/14 22:04
º
06/11/14 08:57
9צפיות
º
06/11/14 11:51
º
מחזיקה חזק, ומרגישה שזה שלך
05/11/14 21:30
10צפיות
º
תודה :) הלוואי
05/11/14 23:19
9צפיות
בעיה בצופים
66תגובות
03/11/14 09:12
846צפיות
בן ה10 בצופים ובקבוצה שלו 2-3 ילדים שבאופן קבוע מקללים (קללות גסות מאודדד) וצועקים על ילדים. המדריכה עושה כנראה את המקסימום להרגיע, אבל כנראה שאין לה כלים או סמכות או משהו אחר שנדרש להרגיע אותם. ידעתי על הבעיה אבל בפעולות האחרונות בצופים, בני היה מטרה לקללות ולצעקות.אחד מהילדים מתנפל עליו באופן קבוע...

(המשך...)
בן ה10 בצופים ובקבוצה שלו 2-3 ילדים שבאופן קבוע מקללים (קללות גסות מאודדד) וצועקים על ילדים. המדריכה עושה כנראה את המקסימום להרגיע, אבל כנראה שאין לה כלים או סמכות או משהו אחר שנדרש להרגיע אותם. ידעתי על הבעיה אבל בפעולות האחרונות בצופים, בני היה מטרה לקללות ולצעקות.אחד מהילדים מתנפל עליו באופן קבוע צועק ומקלל (הוא עושה את זה כשהמדריכה לא בסביבה) השיא היה בפעולה האחרונה,הוא צעק וקילל אותו וכשהמדריכה הגיע הוא בעט בקופסאות קרטון ואמר לילדים שזה מה שהוא היה עושה לבני אם המדריכה לא היתה בסביבה.מיותר לציין שבני לא מוכן ללכת לצופים כי הוא מפחד וגם כי לא נעים לו להיות שם.אני לא בטוחה מה נכון לעשות. הילד לומד עם בני באותה כיתה והוא יכול להיות מטרה לאלימות בבית הספר.נכון לעכשיו סכמנו שהוא לא ילך לצופים, למרות שזה לא נכון שבני יהיה בעונש בגלל ילד אלים.בנוסף פניתי באופן אנונימי להנהגת הצופים בעיר ואני מחכה לתשובה.מה דעתכם?
מה להעשים?
05/11/14 15:51
133צפיות
יש לי חברה ויש לה יום הולדת וביקשו ממני לעשות לה חבילה עוברת ואני לא יודעת איזו הפתעה להעשים
º
בת כמה היא?
05/11/14 17:39
17צפיות
º
איזה כיף הריבועים המעצבנים האלה שהתחילו לקפוץ שם למטה
04/11/14 17:11
181צפיות
º
משו
04/11/14 17:20
20צפיות
º
אבל
04/11/14 17:20
17צפיות
º
ממש.
04/11/14 18:00
9צפיות
º
מאיפה זה צץ פתאם??
04/11/14 18:05
14צפיות
שמישהו בהנהלת הפורומים ישים על זה
04/11/14 18:21
185צפיות
סגירה אופציונאלית.(לכולם ביחד!)
º
05/11/14 09:20
4צפיות
אותי זהמשמח
04/11/14 19:42
198צפיות
זה מראה שתפוז עדיין מסוגלים לגייס מפרסמים חדשים ומשקיעים בשיטות פירסום נוספות כדי להגדיל את מספר המפרסמים. זה מגדיל את הסיכוי שהאתר ישאר פתוח למרות הדלדלות מספר הכותבים. 
אבל אולי חלק מהדלדול במספר הכותבים
05/11/14 10:08
86צפיות
נובע בדיוק מזה שהאתר יותר כבד להעלאה בגלל הפרסומות, שקופצות לנו לעין כל מיני קופסאות כאלה, ועוד. יש קו דק (ואישי מאוד) בין כמות הפרסומת שאנשים מוכנים לספוג ומה שהוא "יותר מידי".
תעלימו אותם עם תוסף בשם AdBlock Plus
04/11/14 23:52
118צפיות
 
והוא מוצלח באופן כללי.
זה אחת הסיבות שאני נכנסת לפה רק מהמחשב של העבודה
05/11/14 15:20
63צפיות
כל החסימות על הדרך חוסמות לי גם את השטויות האלה.
º
הריבועים הפסיקו לקפוץ ! הללויה
05/11/14 18:04
8צפיות
º
הנסיך שוכח / מאבד כל יום משהו בבית ספר (כיתה א) מה לעשות?
03/11/14 02:02
276צפיות
מה הוא שוכח? אם זה ציוד כגון עפרונות, מחקים, טושים
03/11/14 05:11
295צפיות
לסמן בשמו  את מה שבקלמר שלו ולהחזיק סטוקים בבית. להשתדל לא לקנות את הדברים היקרים.אם זה בגדים, חוברות וכו׳ לנדנד לו כל יום, כשמורידים אותו בבית הספר, שישים בתיק את הדברים שסיים להשתמש בהם.מעבר לכך, הרבה סבלנות...
מה עוזרת הסבלנות?
03/11/14 06:24
253צפיות
הצעיר שלי בכיתה י ועדיין שוכח/מאבד דברים.
ואת מתעצבנת מזה או אומרת לא נורא, נסתדר בלי/ נקנה
03/11/14 06:27
209צפיות
חדש? מחקי את המיותר/כל התשובות נכונות? סבלנות הכוונה הייתה שלהתעצבן מזה לא עוזר.
להתעצבן משחרר לחץ
03/11/14 06:31
197צפיות
נקנה חדש זו אחלה תשובה, למשל כשהמשקפיים נשכחות בבי"ס אחרי כל שיעור ספורט....(אז אולי נסתדר בלי זה?).
 
אבל צריך לדעת שיש ילדים שזה לא עובר להם ולעזור להם למצוא כלים....
לשחרר לחץ זה טוב. רק עצבים לפעמים מורידים אנרגיה.
03/11/14 06:34
138צפיות
וסה" כ,  אנחנו בסופו של דבר כתבנו משהו דומה על התארגנות בסוף היום.חייבת לרוץ.
מסכימה עם נושיתי. בנוסף - בלי דברים מיותרים
03/11/14 08:27
147צפיות
להביא רק מה שהכרחי.
 
ולאט לאט להרגיל אותו להכניס הכל לתיק בסוף כל שיעור
 
אפשר לבקש גם עזרה מהמורה. לבקש ממנה להזכיר לכל הילדים בסוף כל שיעור, וחשוב-  שתיתן להם זמן.
לפעמים הילדים רצים החוצה כדי ליהנות בהפסקה. 
תודה על כל התשובות הוא שוכח הכל אני ממפחדת שישכח את עצמו בסו
05/11/14 05:30
86צפיות
פו של דבר
מה אפשר לעשות לעזור לו
אני חופרת כל הזמן תכניס לתיק תכניס לתיק אבל אין יום שהוא חוזר עם הכל וכבר וויתרתי על קלמר, התיק מלא בכלי כתיבה .
אבל ספרים שלו / חוברות / תיק אומנות / תיק אוכל / בקבוק - מה ניתן לעשות? לא נראה לי המורה תשתף פעולה כל כך
מתי את מגלה שהוא שוכח? ומה את עושה כשאת מגלה את זה?
05/11/14 11:48
58צפיות
אצלי, אם הילד שכח ספר, חוברת או סווטשירט, אני שולחת אותו חזרה לבית הספר שיקח. בכיתה א' כמובן הלכתי יחד איתו. בסופו של דבר הם לומדים שהטירטור לא משתלם ועושים את המאמץ לזכור לאסוף הכל.
 
יש ילדים שהסדר והארגון באים להם בקלות ויש כאלה שבקושי. ובכל זאת, אני חושבת שגם מי שמתקשה לארגן את חפציו בסוף היום, יכול לעשות מאמץ יתר ולשפר את מצבו. זה רק ענין של מוטיבציה.
יש לו קושי בארגון? תמצאו שיטות
05/11/14 12:13
53צפיות
 יש לו קושי? הוא מתארגן לאט?
 
חפירות לא עוזרות. 
תעזרי לו לגבש הרגלים מה עושים כשנגמר השיעור. כל שיעור, לא רק השיעור האחרון. 
הרגלים איפה לשים את הדברים - אם הבקבוק יהיה כל הזמן בתיק, הוא לא יישכח. כנ"ל תיק האוכל.
 
יהיה טוב אם את תבואי לקחת אותו מבית הספר כמה פעמים - כדי לראות מה קורה שם. איך הוא מתארגן. כמה זמן לוקח לו להתארגן. מה הוא בכלל עושה בדקות אחרי הצלצול - מתארגן? מתחיל לדבר עם חברים?
 
 
מה הוא שוכח?
03/11/14 06:28
121צפיות
האם אלה רק דברים שקשורים בבי"ס? האם הוא שוכח גם דברים שחשובים לו מחוץ ללימודים? איך הוא בהתארגנות באופן כללי.
 
רוב הילדים זה רק המעבר לכיתה א, אבל אם את חושדת שזה 'לא רק', אנחנו נעזרנו במרפאה בעיסוק שעזרה גם בזה (לצעירה זה עזרה ה-מו-ן! הצעיר כבר היה יחסית גדול ולא ממש שיתף פעולה).
בגדול צריך ללמד אותו להתארגן בסוף כל שיעור ולבדוק שהכל נאסף וכד.
קודם כל הוא נסיך נכון? נסיכים רגילים
03/11/14 08:38
314צפיות
שאוספים אחריהם....ועכשיו ברצינות,הוא ילד בכיתה א',ילד שבא מהגן
הכול היה מונח בגן,צעצועים,צבעים,ספרים וכו ונשאר שם בלכתו
ועכשיו הוא צריך ללמוד הרגלים חדשים והוא ילמד אותם לאט לאט
את מצידך יכולה להזכיר כל הזמן,לרשום את שמו על הפריטים,
להגיע מדי פעם לבה"ס לאסוף את כל הג'קטים שנשכחו....וסביר
שעם הזמן זה יסתדר,עם הזמן,כשיגדל.
º
אצלנו זה הסתדר רק בצבא
03/11/14 09:34
61צפיות
אני מכירה גם כאלה שלא מסתדר להם בכלל
03/11/14 11:51
187צפיות
יש לנו חבר שקבוע שוכח כל דבר ובכל מקום,אולי עד החתונה יעבור לו.....
º
לבעלי לא הסתדר גם אחרי החתונה
04/11/14 08:13
33צפיות
º
אני מכירה מקרוב כאלו שגם אחרי החתונה זה לא עבר להם
04/11/14 21:49
22צפיות
אנחנו רק בתחילת כיתה א' וזה עדיין מוקדם.
03/11/14 12:56
166צפיות
אז כמו שכתבו לך, כדאי לעשות "מפקד נוכחות", לפחות של הפריטים החשובים, כאשר הילד חוזר הביתה.
 
אצלנו המצב לא השתפר גם בכיתה ב'. אז קניתי לילד מאגר של ציוד משרדי ואמרתי לו שזה אמור להספיק לו עד סוף השנה. אם יזדקק ליותר מזה, יצטרך להשלים מדמי הכיס שלו. היה שם ציוד שיכול היה להספיק גם לשנתיים, אבל הילד קלט את המסר וזה בהחלט עזר. עדיין היה מאבד, אבל במידה סבירה.
 
תרגולון - תרגילי חשבון

ללמוד חשבון בקלות!

סייעו לילדכם לשלוט בחומר לפרטים נוספים לחצו כאן >>


עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


Flix
מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה