לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
ברוכים הבאים לפורום הכי רטוב בתפוז!!!

אתם עומדים להכנס לים של חוויות וידע מקצועי בכל הקשור לדברים שצפים, מפליגים ואפילו קצת צוללים.

נשתדל להנעים את זמנכם בחוויות שייט, לענות על כל שאלה מקצועית, ואפילו לנסות לשדך בין אנשי צוות.

כידוע ענף השייט הולך וגדל בקצב מסחרר, כל יום מתווספים בממוצע כ-4 סקיפרים חדשים ובכל חודש נכנסות לישראל כ-4 יאכטות חדשות, כמו כן מועדוני השייט פורחים, אז בואו לחלקת האלוהים הרטובה והקטנה הזו ותהנו מכל רגע.

תודה למנהלי הפורום בעבר (לפי הסדר): מון קפיטאן, LIZARD, בת ים, אלון סולומון, אדם99, נדב השובב.

... A bad day at sea is better than a good day on land
ים טוב!
רון יציב

נא לשמור את הפורום אך ורק לדיונים מקצועיים. אין לפרסם מודעות (קניה / מכירה / צוותים למשל) בגוף הפורום - מודעות שיפורסמו בפורום ימחקו! בכדי לפרסם יש לגשת ללוחות דרך התפריט "לוחות" ולא לשכוח את הקטגוריה המתאימה.
המשך...
הודעה חדשה

ברשותי תנור eno גז בתוך היאכטה .
07/07/15 07:16
31צפיות
מחפש חלקי חילוף מבערים והבסיסים שלהם. התנור ישן ברשותי jeanneau 32 atalia 1984 במצב מעולה התנור תקין רוצה רק לחדש אותו. מוכן לרכוש חלקים משומשים. נייד שלי 0544989606 ראובן פונימונסקי.
מיקומי אסדות קידוח
05/07/15 09:39
163צפיות
מפליגה לקסטלוריזו, איפה ניתן למצוא מיקומי אסדות? תודה
º
לא צפויות לך אסדות אלא אם תחליט לשנות קורס לדמיאט...
05/07/15 11:07
120צפיות
תלוי מהיכן יוצאים.
05/07/15 12:14
135צפיות
לפני שנתיים, ביציאה מאשקלון לכוון קסטלו, פרט לאסדה הקבועה שממוקמת ממש מול אשקלון עברנו גם בסמוך לאסדה וקבוצת כלי שיט במהלך הלילה הראשון - ייתכן וזו היתה אסדת קידוח בדיקה והיא זזה מאז אותה תקופה.
גם ללא ידיעה מראש, התאורה שם כל כך חזקה שאין חשש להתקלות מקרית (לאסדות יש גם משדר AIS כך שאם יש מקלט רואים את זה הרבה זמן מראש), ובמקרה שלנו היינו בטווח מעבר של כ 2 מייל ולא נדרשנו לתיקון בקורס. 
מת"א לקסטלו
05/07/15 13:59
120צפיות
לפני שנתיים כן ראינו
חוצמיזה מי מפליג בקו ישר
אנחנו כתמיד מושכים מערבה ככל הניתן
מאכזב שאין מידע באגף הספנות(לא מצאתי)
גם לא בהודעות למשיטים וימאים
לא נראה שיש בעיה
05/07/15 14:08
116צפיות
הפלגתי בשבועיים האחרונים מהרצליה ליוון דרך קסטלוריזו וחזרתי דרך קסטלוריזו לחיפה.
לא ראינו שום אסדה לא בהלוך ולא בחזור.
אם יש לכם AIS, אז כפי שנאמר לעיל, האסדות (אם ישנן) קוראות בשם ומבקשות לפי הצורך להמנע מקרבה לאסדה.
גם רואין אותן ב-AIS וכמעט תמיד יש ספינות שרות עם AIS ליד האסדות. קשה להתעלם...
אסדות
05/07/15 16:34
133צפיות
היום בים יש את אסדת תמר שנמצאת כמייל צפונית לאסדת ים תטיס, אסדת ים תטיס נמצאת כ-13 מיל מערבית לאשקלון.
מעבר לזה אין כרגע אסדות קידוח, לשתגיע לויתן זה כבר יהיה סיפור אחר.
כל שאר המנופים או דוברות או גוררות שראיתם בים, תמיד יהיו ויש לנהוג איתם על פי חוקי הימאות הטובה. גם הם נוהגים כך, מאירים ומסמנים עצמם כראוי.
וונטות.אנטיפאוליג
02/07/15 16:18
260צפיות
במרינה תל אביב אצל אבי. אני אמור לבצע את העבודה.האם יש המלצות הסתיגויות
מספנת מרינה תל אביב
02/07/15 22:17
214צפיות
המלצות - מקצוענים אמיתיים בכל הקשור לכלי השייט מתחתית הקיל ועד קצה התורן. הסתיגויות? תזהר מהקפה הוא רותח ושלא תתמכר לעוגיות של מוש...
 
ממליץ בחום, הם מקצוענים אמיתיים
04/07/15 03:01
136צפיות
החלפתי וונטות לפני שלוש שנים אצלם ועשיתי אנטי פאולינה אצלם כבר שלוש פעמים והכל בוצע במהירות ויעילות.
יתכן שתמצא מקום אחר שיעשה לך את העבודה יותר בזול, אבל על איכות משלמים ואני על נושאי בטיחות כמו וונטות לא מתפשר.
בנושאי הוואנטות ת שאלה
04/07/15 22:44
142צפיות
ראיתי במספר כלי שייט שהואנטות אינן נעולות עם אום מהדק בקצוות המותחן.
1) האם זה תקני
2) אם זה תקני, מדוע אין נעילת אום, הרי תנודות כלי השייט אלולות לסובב את המותחנים וכך לבטל את הסימטריות של המתיחות ואיבוד נתוני יצרן.
תשובתכם תודה
התורן מיוצב כך, שהרי יעמוד ברוח המגיע בד"כ ממפנה כלשהוא
05/07/15 08:29
114צפיות
כך שונמטה קדמית וצידית (ההפוכה למפנה)
מחזיקה את התורן במערך קדמי נתון והאחרות "שמוטות ואינן משתתפות
ואם שינוי המפנה אזי הצאמץ עובר לונטות אחרות, האחורית (אחוריות...) והצידית ברוח גבית וכך הלאה
קרי המערך (תורן, מנור, מפרשים ומוט ספינהקר וכד' אם קיים) בנוי כך שהמערך כולו עומד במאמצים ובעומסים
שתוכנן בשבילו
ואינו אנטנה שעל הקרקע.
התנודות של כלי השיט חלק מתכנון זה
קיימים מערכים שאינם מיוצבים, שלהם אין ונטות כלל
וכן מערכים שונים, ללא ונטה אחורית (HUNTER, למשל, קטמרנים...)
חבר נחמד, תשובתך מתייחסת לאיך העומס מתחלק בשעת ההפלגה.
05/07/15 08:38
84צפיות
אני שאלתי לטענתי יש צורך באום מחזק את המותחנים ולא על מה האופן חלוקת העומסים.
 
אתה מתכוון לאום אבטחה על ההברגות של המותחנים? מעבר ובנוסף
05/07/15 11:26
83צפיות
ובנוסף לפין הפציל שיש בקצה ההברגה?
פין הפציל עוזר רק כאשר כל ההברגה נפתחת
05/07/15 11:36
83צפיות
אני מתכוון אכן לאום שתפקידו לנעול את המותחן, בסה"כ 2 בכל מותחן.
קוראים לזה Contra mutra
בעמודי התקשורת הקטנים לאחר מתיחת המותחן, לוקחים את כבל הפלדה ומשחילים אותו דרכו בצורה שאינו יכול להסתובב כלל.
אם ההברגה תגיע לפין, אני לא יכול לאחל לאיש מה יקרה לתנודות התרנים.
 
הפין מונע סיבוב בכלל. אין כוחות שיכולים לגזור או לעקם את
05/07/15 14:00
65צפיות
את הפין. בקיצור לא בשימוש ימי. 
רק בתנאי שהפין ארוך מספיק ומהודק כלפי המותחן.
05/07/15 14:51
58צפיות
בדרך כלל הפין לא תמיד נוגע במותחן וגם לא נראה בחוזקו שזו מטרתו שציינת.
מגעים רופפים שכאלו גם גורמים אוטומאטי לרעשי RF כאשר יש בכלי השייט תקשורת HF/MF
פין פציל או פין חו סם כאשר הוא מותאם נכון ומבחינת הגודל,
05/07/15 19:28
49צפיות
הצורה וצורת האבטחה ימנע פתיחה של בקבוק המתיחה. יש צורות שונות לאמצעי החסימה הללו צריך רק להתאים את הנכון למקום הנכון ולבצע נכון. לגבי  אומי ביטחון , גם אם ייסגרו חזק הם עלולים להיפתח מויברציות.
אם אין נעילה כל שהיא לבקבוקי המתיחה זה מסוכן.
05/07/15 11:35
73צפיות
עוד לא ראיתי הכל וגם אומים לא. פינים פצילים או טבעות יותר נפוצים. אם ראית כזה תתריע לבעל הספינה.
יבבת תשלובת במהירות מעל 6.5 קשר
04/07/15 03:12
197צפיות
בספינה שלי מותקן מנוע ינמר 55 כ״ס עם תשלובת S drive דגם Sd50, בזמן האחרון שמתי לב שבזמן הפלגה במפרשים (התשלובת בהילוך אחורי והמנוע מודמם) במהירות מעל 6.5 קשר מתחילה יבבה מהתשלובת. המצמד הקוני הוחלף לפני כשבועיים בלווריון אבל התופעה לא נעלמה.
האם מישהו מכיר תופעה כזו והאם יש למישהו המלצות מה לעשות בנושא, חוץ מאשר להעביר להילוך סרק בזמן הפלגה במפרשים.
הערה: המדף הוא גדול וחזק יחסית (18X13)
הערת אגב
04/07/15 12:45
182צפיות
אם המדחף קבוע (לא מתקפל) יאנמאר ממליצה/דורשת להשאיר את המצערת במצב סרק (ניוטרל) כשהמנוע מודמם.
ועוד הערה/הארה
04/07/15 12:47
160צפיות
כאשר המצמד הקוני של מערכת SD50 מתחיל להחליק אפשר במקום להחליפו, לבצע לו הליך הקרוי lapping המחזיר את הקונוסים לנעוריהם.
נעשה בסירה שלי לפני מספר חודשים והקלאץ' עובד מעולה.
תודה מאיר, כנראה שהפתרון הנכון הוא מדחף מתקפל
04/07/15 20:11
127צפיות
היכן ביצעת את תהליך ה-lapping
Lapping
04/07/15 22:33
124צפיות
אצל ידידנו הרצי במרינה ת"א
הי, פגשנו שני דולפינים מול געש לערך ב18:00.
04/07/15 20:42
98צפיות
מחמלי עוד מבקשים עדכונים כאלה ?
פרטים על קורס גלישה במחירים סבירים.
04/07/15 20:34
77צפיות
היי, אני רוצה להתחיל ללמוד לגלוש ושמח להמלצה על מקום לקחת בו כמה שיעורים. בנוסף, עד איזה חודש בשנה אפשר לגלוש בלי חליפה וכשהמים עדיין לא קרים מדי? ובאילו אתרי יד שנייה הגולשים מביניכם ממליצים לקנות גלשן? תודה לעונים!
מצבר "סורר" בבנק במצברים, מבקש המלצות
03/07/15 09:17
193צפיות
בסירה שלי יש בנק מצברים של 8 מצברים 12V  120 Ah. מחלקים את הבנק לזוגות, כל זוג מחובר בטור ונותן 24V. ו4 הזוגות מחוברים ביחד במקביל,  כך יוצא 480AH.
בהדרכה שקיבלתי אמרו שמדי םפעם צריך לבדוק מתח על המצברים (שהבנק לא מחובר- כל מצבר בניפרד) לראות שהמתחים שווים. אחרת ישנה זרם בין המצברים באותו הבנק וזה מפחית מיעילותו - ורצוי לנתק זוג שאחד מהמצברים שלו לא עומד במבחן המתח השווה.
ב3 זוגות 6 המצברים הראו 13V (לא ברור לי למה 13 ולא 12.6, אבל נניח לזה)
בזוג אחד היה מצבר שנתן 11.5V והמצבר המשלים בזוג נתן 13.5V (כן, כאשר היו מפורקים מהבנק. וגם ה- 13.5V לא ברור מהיכן היגיע).
חשמלאי רכב ששאלתי על כך אמר שהמתחים (באזור הזה ) בכלל לא חשובים. ויש לבדוק את המצברים בעומס (באותו המכשיר שחשמלאי רכב בודקים מצברים לפני החלפתם או טעינתם).
מה דעת חברי הפורום.
 
 
 
איך שלא הופכים את זה יש לך 960Ah. נכון וזו הבעייה של חיבור
03/07/15 10:57
148צפיות
מעורב של מצברים ורק השבוע ראיתי עבודות גמר של מבנדסי חשמל שמנסות להתגבר על הבעייה הזו.
ממליץ לקרוא ספרים של נייג'ל קלדר ואחרים ולא להתייעץ עם חשמלאי רכב שאינם שייטים.
 
ברמה המיידית מומלץ לדאוג שהבנק תמיד במצב טעון. לא להגיע למצב של פריקה מוחלטת שאז אחד התאים עלול להתהפך ולהרוס בשירשור את המצבר שלו ואחכ את כל הענף....
לא מדויק - הגדרת ה AH תלויה במתח
04/07/15 09:06
94צפיות
יש לו 960AH ב 12 וולט אבל 480AH ב 24 ולט שזה מתח המערכת שלו
המשפט שנכון תמיד הוא שיש לו בנק של  11520WH וזו הדרך המומלצת לחישוב מצברים ועומסים במקרה של מערכות עם מתחים שונים (למשל בנק של 24 וולט שמזין עומסים של 24 ו 12 וולט)
בדיקת מצברים
04/07/15 09:00
93צפיות
מה שהחשמלאי אמר נכון לגבי מצבר במצב בודד (מצב אופייני ברכב) ונכון בד"כ לכוון הפוך - היינו ייתכן מצבר שנותן מתח תקין ללא עומס אבל קורס תחת עומס - אין מצב שמצבר אחחרי טעינה מלא מראה מתח נמוך ללא עומס ועובד בצורה תקינה תחת עומס.
בדיקת מצבים צריך לבצע אחרי טעינה מלאה של הבנק ומנוחה של כ 24 שעות במצב מנותק. אם בבדיקה כזו יש המתח הוא כפי שציינת אז המצבר כנראה דפוק - אתה תמיד יכול להשתמש בעומס גדול כמו כננת עוגן או חיבור זמני כמצבר התנעה כדי להמשיך ולבצע בדיקה תחת עומס (כל זוג בנפרד או לקחת את המצבר הסורר לסירה עם מערכת 12 וולט ולבדוק).
הבעיה היא שבבנקים מרובי מצברים החלפת מצבר אחד יוצרת מצב הפוך שיש מצבר חדש וכל השאר ישנים - לא מצב אידיאלי וברמת החיבור הטורי (זוג במקרה שלך) לא טוב בכלל, כך שבמידת הצורך תחליף זוג.
לגבי קריאת המתחים - במצבים מסוימים כל המתחים שקראת סבירים, אבל בנוסף יש נטייה להניח שמכשיר המדידה מכויל - אם זה מכשיר סיני זול או אפילו מכשיר איכותי בן מספר שנים זה לא בטוח. מכיוון שכאן מדובר בצורך לבדוק לרמה של עשיריות וולט ברמת מהימנות גבוהה תוודא שהמכשיר שלך מכויל ע"י מדידת מתח מול מקור מתח מהימן (או כנגד מכשיר אחר שידוע שבוצע עליו כיול)
תודה למשיבים ושאלה נוספת
04/07/15 09:17
87צפיות
לפני כן, אם יש לך 8 מצברים 12V 120AH, והסירה עובדת על 24V, אז  אתה מחלק את המצברים לזוגות שמחוברים בטור לקבל 24V, הקיבלות של אותו זוג נשארת 120AH (נדמה לי שכך מלמדים). ואם יש לך 4 זוגות שכאלה הקיבולת של הבנק היא 480AH. .
 
מה היתרונות והחסרונות של השארת זוג מצברים בבנק, כאשר אחד מבני הזוג לא מייצר/מחזיק מתח כמו יתר המצברים. וזאת במידה והוא עובר בדיקת עומס. זה אומנם לא מצב אידיאלי אבל, ליכאורה הזוג מצברים הנל יכול עדיין לתת הספק/אנרגיה.
תשובה
04/07/15 11:12
75צפיות
נכון - חיבור בטור של מצברים לא מעלה את הקיבולת ב AH של הטור, הוא מעלה את המתח ובכך מעלה את הקיבולת ב WH.
 
מתח הבנק נקבע לפי מתח הסנף הגרוע ביותר. השארת סנף דפוק ייצור מצב שבו בגלל הסנף הזה כל הבנק שלך לא ייטען בצורה מיטבית ולאורך זמן כל הבנק ייפגע.
תודה. אז מה עדיף לעשות
04/07/15 12:01
66צפיות
1) לנתק את הזוג הסורר ולהשאר עם 3 זוגות בקיבולת של 360AH. זה מספיק קיבולת לשימוש יומי - לא תידרשנה תוספת טעינות.
2) להחליף את המצבר הפגום במצבר דומה (לא ניתן להשיג את אותו מצבר מאותה פירמה). וזה עלול (לפי מה שהבנתי) ליצור מצב של אי תאימות שבסופו של דבר יפגע בכל המצברים בבנק.
3) להשאר במצב הקיים,  כי בסך הכול הזוג עם המצבר הבעייתי נותן בערך את אותו המתח כמו יתר זוגות המצברים. המצבר השני בזוג (לא יודע איך) נותן יותר מתח (כשהוא מנותק מהחיבורים) .
 
תודה
אני הייתי מנתק את הסנף הבעייתי
04/07/15 12:57
76צפיות
את המצבר התקין אפשר לשמר OFFLINE במשטר טעינה תקופתי כגבוי למצבר הבא שייכשל בבנק שנותר.
º
הבנתי, תודה תודה רבה
04/07/15 14:02
48צפיות
Ais Sailtracker
02/07/15 21:43
194צפיות
יש למישהוא נסיון עם אפליקציית ais באנדרויד בשם sailtracker?
האם יש אפשרות למדוד מרחק ממני למטרות ais שמסביבי?
תודה
יורם
הפלגה
02/07/15 21:40
209צפיות
תתקשר אליי ואשמח להזמינך להפליג עימי. עדין 0523055029
איפה אפשר לשוט בארץ?
01/07/15 02:07
269צפיות
אני לבד. אני רוצה לשוט בספינה לכמה שעות. איפה אני יכול בארץ?  (אני גר בת"א, והייתי באניה שיוצאת מנמל יפו , היה נוראי, גם האוניה וגם האוירה).  אני מתכוון ספינה נחמדה. כמו שעושים שיט בחו"ל באוניה לשם ההנאה (למשל בשוויץ)
 
תודה רבה
שייט בארץ
01/07/15 08:01
212צפיות
אני ממליץ בחום על הפלגה בעכו - יאכטה של מעוז צור ששמה מניינה... manyana. 
יאכטה גדולה ומדוגמת ואנשים מקסימים!
 
 
בוא לאילת - יש לך מגוון של יאכטות...
01/07/15 16:24
151צפיות
וספינות מכל הסוגים והגדלים - מעץ מברזל ומפלסטיק. תמיד חם ובפעם האחרונה שהיו גלים.... ובכן את אני כבר לא זוכר זה היה מזמן.
הסבר
01/07/15 18:05
173צפיות
תודה לשניכם. אם זה לא היה ברור, אז הנה הסבר-
אני לא מבין בשייט ולא רוצה להשיט בעצמי, אני כולה רוצה להינפש וליסוע באוניה /יאכטה לשעה-כמה שעות... ואני לבד (לא בקבוצה/זוג)
 
האם השיט באילת ובעכו מתאים לאנשים לבד?  ושלא רוצים להשיט בעצמם אלא רק להינפש
הכוונה להפלגה
01/07/15 18:51
161צפיות
דיברתי עכשיו עם manyana - ואז הבנתי בשיט ביאכטה לאירועים פרטיים..
אני התכוונתי הפלגה של שעה-שעתיים
(כמו שפשוט עולים על אוניה בשוויץ עושים סביבו וחוזרים).
 
המילה שהיתה חסרה לי זו: הפלגה...(ולא שיט)
הפלגה או שייט היינו הך - לזה בדיוק התכוונתי...
01/07/15 21:58
123צפיות
הפלגה פרטית רק אתה וצוות היאכטה.
לשעה, לשעתיים או יותר. שתייה קלה / חמה כלול במחיר ההפלגה, שייט לאורך הגבול עם ירדן, תצפית על הדולפינים בריף עם אפשרות לעצירה לשחייה.
תודה, אך לא הבנתי את כוונתי
02/07/15 00:31
119צפיות
קודם כל תודה.  אבל אני התכוונתי שיט ציבורי.  לא שיט שעלי לשלם כ 1000 ש"ח עבור השיט.
אלא אוניה (או כלי שיט אחר) שיוצא מנקודה מסויימת ופתוח לציבור הרחב..
אני נוסע לבד.. לא עם עוד אדם
 
ושוב תודה
הפלגה
02/07/15 07:51
146צפיות
כשהציבור בארץ יהיה שוויצרי אז החוויה תהיה כמו בהפלגה בשוויץ... מרבית הסירות שראיתי שעושות את מה שאתה רוצה (ביפו, הרצליה, עכו ואילת) זה קומבינציה של רעש נוראי, מנגל וצפיפות... שווה לשלם 1000 שקל ולהפליג על יאכטה קטנה יותר עם צוות נחמד, אוכל טוב ומוזיקה לפי הטעם האישי שלך....
בעכו יש ספינה בשם"מלכת עכו".
06/07/15 07:20
28צפיות
שם תוכל להפליג תמורת 10 ש"ח,כמדומני. לחצי שעה. הפלגה נעימה.
איך אני יכול ליצור קשר עם משרד התקשורת
01/07/15 12:59
148צפיות
עברתי בהצלחה בחודש מרץ מבחן gmdss ועדיין לא קיבלתי תעודה תודה
º
035198269
01/07/15 13:19
69צפיות
תמשיך לחכות חביבי...
01/07/15 16:21
154צפיות
המשרד המעאפן הזה כל כך עמוס עבודה... שיש להם את כל הזמן שבעולם. ביזיון!
יוון 2015
28/06/15 07:46
458צפיות
שלום לכולם
הפעם האחרונה ביוון היתה לפני שנתיים,
האם יש עדכונים וחידושים בקשר לכניסה?
מיסים חדשים?
ובכלל,,,,,
תודה
שרון
 
º
לא
28/06/15 19:06
165צפיות
º
בימים אלו השאלה הפתוחה היא אם זה יהיה יורו או דראכמות
28/06/15 19:16
161צפיות
נכנסתי באפריל השנה בקסטלוריזו
28/06/15 20:47
262צפיות
השינוי היחיד מפעמים קודמות היה בכך שנהוג היום להסתייע בסוכן מקומי לצורך הוצאת טרנזיט לוג. עלה עשרים או שלושים יורו,  וחסך את בלבול המוח. פרט לזה - כרגיל. התקבלתי במאור פנים וקיבלתי טרנזיט לוג לחצי שנה, עם אפשרות להארכה. היו דיבורים בשנים האחרונות על כך שיוטל מס על סירות שישארו ביוון יותר משלושה חודשים, אבל הבנתי שבפועל אין מערכת לגביה שלו. ביוון כמו ביוון. כשיצאתי באוקטובר שעבר (גם בקסטלוריזו), אחרי שהות ארוכה בהרבה משלושה חודשים, לא גבו ממני דבר.
השאלה דרכמות או יורו פחות חשובה מהשאלה ראקי או אוזו. תבלה. 
 
אתה מבלבל את היוצרות. המס לאחר 3 חודשים שריר וקיים
29/06/15 20:56
173צפיות
והוא היטל מכס שמוטל/לא מוטל באפן די בלגניסטי, דהיינו יש נמלים שמקפידים על כך ויש שלא. אתה מתכוון כנראה למס שאמור היה להיות מוטל על כל סירה עם קבלת הטרנזיט לוג במתכונת שנתית/חודשית. מס זה לא יושם ושלטונות הנמלים אף לא יודעים ממנו. ראה רשומות קודמות שלי בנושא.  
אני קיבלתי מידע אחר ממשרד המכס במסולונגי:
30/06/15 00:55
160צפיות
המס שהוטל כל 3 חודשים בוטל. לגבי המס החדש - טרם הסתיימו החקיקה ונהלי העבודה ולכן טרם הוטל.
לטענתם המס החדש מבטל את המס הישן אף שעדיין לא נגבה.
ביוון כמו ביוון לכל אחד יש את הדעה שלו...
מצטרף לדברי קלקסון
30/06/15 13:53
123צפיות
אם לא הובנתי כהלכה מקודם, אני מצטער. מה שקלקסון תיאר זה בדיוק מה שקרה לי ביציאה באוקטובר שעבר בקסטלוריזו. המס החדש טרם נגבה מסיבות שונות שפורטו כאן, ואת המס הישן גם כן לא גבו. למותר לציין שלא התנדבתי...אבל אוציא כנראה את סכום המס בטברנות. בכל זאת, זו תמיכה בכלכלה היוונית.
כשחזרתי באפריל השנה, פרט לאגרת סוכן ואגרת הוצאת טרנזיט לוג לא גבו דבר, ולמרות שזכרו אותי מהיציאה באוקטובר, אף אחד לא בא אלי בדרישות של הוצאה לפועל...
 
פלא שיוון נמצאת במצב שלה?
 
תודה למשיבים
30/06/15 20:35
80צפיות
עדכון מלפני יומיים
בקסטלוריזו מחוייבים להעזר בסוכנת
זה נוח מהיר וקל
עולה 75 יורו הכל כולל הטרנזיט לוג
אני חושבת שזה בסדר גמור וחוסך את הריצה מצד לצד
לפני שנתיים היו דיבורים על נעלאת מחיר הטרנזיט לוג ל 100 יורו
שמחה בשבילנו שזה לא כך.
טוב, קצת סדר. על פי משרד מכס של נמל רטימנון שהוא קצת יותר
30/06/15 21:48
140צפיות
גדול ומסודר ממרבית הנמלים הקטנים בהם אנחנו מבקרים יטל המכס על יכתות לא אירופאיות לא בוטל, ומאחר והסירה שלי שוהה ביוון כבר 10 חודשים והטרנזיט לוג הופקד לתקופת החורף המכס ברטימנון עשה לי פיצול של התקופות על מנת שלא אשלם את ההיטל.. בכל התקופה של 15 השנים האחרונות, למרות שהיו שנים ששהיתי ביוון יותר מ 3 חודשים עם הסירה גבו ממני את המס הזה רק פעם אחת - בלרוס. בקסטלו אף פעם לא התייחסו אליו למרות שעשיתי שם הרבה יציאות אחרי יותר מ 3 חודשים. אין שום פרסום רשמי/מסודר שההיטל הזה בוטל   
אני גם בדגל ישראל
01/07/15 07:46
132צפיות
וגם לא מתוכננת יותר מחמישה שבועות
היה כאן בזמנו קובץ שלך אילן על יוון, עדיין קיים?
רוצים השנה לגוון עם קצת קלימנוס ופטמוס
קלימנוס
01/07/15 08:20
136צפיות
בקלימנוס עגנו ב"פיורד" של VATHI בצד המזרחי של האי - נחמד מאוד.
צריך להגיע מוקדם כדי למצוא מקום - רק כשליש מאורכו של הרציף בעומק מתאים לסירות מעל 1.5מטר שוקע ובחלקו יש אבנים שלא מאפשרות הצמדת ירכתיים - אפשר לשים דינגי בין הסירה למזח למעבר. לחילופין אחרי השעה 4-5 אחה"צ ניתן להקשר למזח אליו נקשרים הגולטים של התיירים, אבל צריך להתפנות משם בערך עד 9 בבוקר. אם נקשרים לרציף הראשי צריך לקחת בחשבון שבגלל הרוחב הצר העוגן עלול להנעץ בקרקע שנמצאת בשיפוע הפוך לשיפוע בו נמצאת הסירה - אחיזה פחות טובה. כמו כן תיתכן רוח די חזקה בניצב לכווןה עגינה. אפשר גם להיות על עוגן יותר לכוון פתח המפרצון. שווה לעשות טיול רגלי של כשעתיים דרך הכפר ובמעלה הכביש לכוון העיירה קלימנוס כדי להשקיף (ולצלם) מלמעלה על המפרצון. ברציף הראשי אפשר לקבל מים וחשמל מהמסעדות.
קלימנוס - יש רשומה מפורטת שלי על קליממוס בפורום. חפשי אותה
01/07/15 20:50
86צפיות
בארכיון. פטמוס. אינהדר ומעניין מאוד. הנמל המרכזי  בטוח אלא שאין בו מקשרים והעגינה עם עוגן וחבלים לרציף היא בניצב לרוח השיגרתית שמהגיזרה הצפונית. כלומר -   נעיצה טובה והרבה שרשרת ביחוד בעונה זו. הקרקע טובה לנעיצה צריך מתיחה טובה של העוגן/שרשרת בגישה לרציף. מדרום לנמל המרכזי יש מפרץ (ששכחתי את שמו) שם אהיה בשבוע הבא. מפרץ נהדר רחב ובטוח במלטמי. רציף קטן משמש כלי שייט מקומיים אבל בסמוך לו מספר מצופי עגינה טובים לשימוש שייטים אורחים ודינגי לחוף. שם יש מספר מסעדות מצויינות.  אגב, באזור של מרכז האגאי מתפתח שבוע של צפוניות חזקות 
מה קורה עם אמנת שנדגן שמגבילה את השהיה לשלושה חודשים
04/07/15 03:28
54צפיות
ללא קשר לטרנזיט לוג על פי האמנה חייבים לצאת אחרי שלושה חודשים מאיזור היורו למשך חצי שנה, האם זה נאכף
הפוסט בעניין שנגן (לא שנדגן) אינו מדוייק בלשון המעטה
04/07/15 13:15
52צפיות
קודם כל יש הבדל בין הזכויות/חובות של אנשים לבין זכויות/חובות של בלי שייט.
אזרח ישראלי רשאי לשהות באזור שנגן לא יותר מ-90 יום בכל 180 יום שהם.
לספינה כללים שונים.בשום מצב כלי השייט אינו חייב לצאת לאחר 90 יום (או 30 יום או 18 חודש, ראה במאמר המצורף).
פרוט טוב מצוי כאן (מתאר גם את EC וגם Schengen)
 
º
מה השפעת המלטמית באיים הסרוניים ביוון?
02/07/15 07:17
114צפיות
הרוח המלטמית נושבת במרכז הים האגאי. לעיתים היא נוטה מזרחה
03/07/15 12:36
85צפיות
ולעיתים מערבה. כשהיא מגיעה לסרוני היא מרימה שם ים 5-6 בקלות. לעיתים יותר. רב הזמן התנאים בסרוני נוחים יותר מאשר במרכז הים האגאי.
כל זה כמובן רק מנסיוני. מניח שיש פה בעלי נסיון רב יותר...
המלטמי השנה די אכזרי
04/07/15 03:22
87צפיות
אני נמצא באיזור מצפון לקיקלדים והמלטמי בשבועיים האחרונים נושב באכזריות. מומלץ להשאר במקום מוגן ולחכות לחלון מזג אויר לדילוג הבא.
האיים הסרוניים נמצאים על התפר בין רמה ברומטרית
04/07/15 03:42
83צפיות
מעל מרכז יוון שמביאה מזג אוויר נוח לבין שקע ברומטרי במרכז הים האגאי שמחולל את המלטמי. מזג האוויר בסרוניים משתנה על פי התנועה של השקע ימינה ושמאלה לכן נוצרים ״חלונות״ של מזג אויר נוח שביניהם תקופות של רוחות צפוניות חזקות.
לקלקסון. אין דבר כזה "ים 5-6 " יש בופורט 5- 6 גובה הים/גלים
04/07/15 18:39
69צפיות
תלוי במרחב הים האפשרי ובאיזור. במקום אחד רוח 5-6 תרים גלים של 2 מטר ובאחר 4 מטר. טבלת בופורט הגדירה (על ידי אדמירל Beaufort) עוצמת רוח ומצב ים (לא גובה גלים) כפי שנצפתה מהגשר של man of war (פריגטה אנגלית) בראשית המאה ה 19. לגבי המלטמי. הוא חריף יותר בצידו המזרחי של האגאי וחלש בדרגת בופורט אחת בסרוני. ו - גם בסרוני הוא מגיע לדרגה של 8. אני כעת באי איוס. הגעתי לכאן אתמול מסיפנוס וחטפתי מכות רוח של 60 קשר בצד האי שמתחת לרוח. אכן המלטמי השנה התחיל בקול ענות גבורה, אבל נראה שהוא מתחיל להתמתן.
זה מה שכתוב ב NOONSITE
05/07/15 11:34
48צפיות
How long can the yacht stay in the EU?
Normally, you can use the vessel in the EU for 18 months. In technical terms, the period for discharge for privately used means of sea and inland waterway transport is 18 months. This is laid down in Article 562(e) of the implementing provisions of the Customs Code. If the boat is "laid up" ("put in bond") for a time the possibility exists for not counting the period of non-use (see below).
Update January 2015 - Beware in Greece!
Greece has issued a retrospective law that from the 1st July 2014 the transit log issued to non-EU boats is no longer extendable from the initial 6 months up to normal EU limit of 18 months, unless the boat is in bond. This is totally against EU rules, but, as ever, Greece has gone its own way and with the recent change of Government there, it is not expected that the situation will change any time soon. Boats have already been fined for breaching this law.
Can the 18 months be extended if the yacht is not used? You may want to go home for Christmas!
Yes, the eighteen month period may be extended for the time during which the yacht is not used. Article 553(2)second sub-paragraph of the implementing provisions of the Customs Code allows for this. However, the maximum overall period during which the yacht can remain in the EU is 24 months (Article 140(2) of the Customs Code).
א-יוון-מיסים ב-שרותים בניסרוס
03/07/15 12:23
174צפיות
א-           נכנסתי ליוון בסימי בסוף מאי וע'ד היום בו  אני נמצא באיים היונים,לא נאכף נושא המס החדש.
ב- בפאלי ניסירוס  נמצא מכונאי-מסגר  מעולה ושמו מייק-mob-6932732906 תיקן לי gangway שנפגע בסימי אנושות, בצורה מעולה ובמחיר  סביר(המסגר היחידי בניסרוס).השכרת  הרכב אצלו ואיכות הרכבים) הטובה בפאלי.שלמה גולדמן
|*|פורומים חדשים בתפוז|*|
30/06/15 18:41
12צפיות
|לק| מתכננות מסיבת רווקות לחברה הכי טובה ויש לכן שאלות? מחפשות רעיונות מגניבים לערב נשים מהסרטים?
|קדימה|היכנסו עכשיו לפורום מסיבת רווקות ערבי נשים ותקבלו את כל המידע הדרוש:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...

|לב| הזוגיות שלכם נקלעה למשבר? את מרגישה שהקשר תקוע אך לא רוצה לוותר?
|קדימה|פורום טיפול זוגי הוא בדיוק המקום בשבילכם! היכנסו עכשיו:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...

|מייל| מעוניינים להגדיל את המכירות ולא יודעים בדיוק איך? רוצים ללמוד על שיטות שיווק מומלצות?
|קדימה|היכנסו עכשיו לפורום מכירות ותלמדו מהי הדרך הנכונה ביותר!
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...

|בית| מתעניינים בתחום התכנון והבנייה? חובבי אומנות וטכנולוגיה?
|קדימה|פורום אדריכלות הוא בדיוק המקום בשבילכם! היכנסו עכשיו:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...

|שמש| חולמים על יום כיף חלומי ומתלבטים בין מגוון הטיפולים המוצעים בספא? סובלים מכאבי גב ורוצים לשמוע על טיפול באבנים חמות?
|קדימה|פורום ספא הוא המקום האידיאלי בשבילכם! היכנסו עכשיו:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...

|כלב| הכלב מתנהג בצורה מוזרה? החתול לא מפסיק לילל?
|קדימה|היכנסו לפורום רפואת חיות מחמד והתייעצו עם וטרינר מוסמך:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...

|סביון| חולמים על חופשה מיוחדת ולא שגרתית בארצנו היפה?
|קדימה|היכנסו עכשיו לפורום קארוונים קמפינג ותתכננו את הטיול המושלם!
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...
הכנה לחלק תיאורטי של המבחן בע"פ משיט 30
30/06/15 13:19
119צפיות
האם מישהו יכול להמליץ לי על הספרות שמכסה את כל החומר התיאורטי של המבחן משיט 30.
ממה שחיפשתי באינטרנט , מצאתי את הספר
The Complete Sailor: Learning the Art of Sailing
by David Seidman, Kelly Mulford
 
מה דעתכם על החומר והאם יש משהו נוסף שאתם יכולים להמליץ ?
תסתכל כאן
30/06/15 14:12
113צפיות
ותשתמש במאגר השאלות של רספ"ן כדי לבדוק את עצמך
º
למשיט 30 אין מבחן בע"פ אלא רק במסגרת המבחן המעשי.
30/06/15 15:01
90צפיות
תודה על התגובות
30/06/15 16:58
96צפיות
ממה שהבנתי במסגרת מבחן המעשי שואלים את השאלות התיאורטיות , עליהם שאלתי. 7777
חדש כאן - נכה כאן - מחפש עזרה כאן...
30/06/15 02:08
181צפיות
שלום לכולם,
האמת שאני לא ממש מבין בפורומים, אבל לטובת המצב חיפשתי, נכנסתי וכרגע אשאל את שרציתי:
 
אני בחור נכה שרוצה להינות ממה שכבר נשאר להינות פה,
חושב על קניית סירת גומי מקצועית לארבעה אנשים (צריך איתי לפחות שניים לעזרה..)
מתלבט ומתעניין בתחום שאני כלל לא מכיר ופוחד לקנות חתול בשק עם כל מה שמשתמע מכך (רשיונות, ביטוחים, הוצאות הסירה ועוד),
בגדול: מעוניין לדעת אלו סוגי מנועים יש, מה סביבות המחירים הלגיטימיים, איפה מומלץ לקנות ואיזה ציוד, האם צריך רישיון להנעת הסירה (עם מנוע) ואם כן איך והיכן עושים, איפה אפשר/יש גישה שאפשר ״להתפרע״ עם הסירה עם או בלי מנוע, עוד שאלות, מן הסתם, אחרי שאקבל תמונת מצב וארחיב את ידיעותיי קצת בנושא.. 
האמת היא שאני די ״פזיז״ בקטע, כי אחרי למעלה מעשור וחצי של נכות...... בא לי קצת נוחות.. 
אז מי שיודע אפילו רק תשובה אחת לשאלות הנל, ו/או יכול לכוון אותי, אשמח מאד מאד ליחס חם וכמה שיותר תשובות, רעיונות וכו..
כמוכ אשמח אם מאן דהו יענה לי דרך המייל: ntn262@gmail.com
תודה רבה רבה לכולם! 
בעניין לימוד ורשיונות אתה מוזמן לקרוא במאמרי הפורום. בלשונית
30/06/15 15:04
146צפיות
כלים ומידע.
אולי כוון קצת אחר
30/06/15 16:38
108צפיות
לא ציינת מה הנכות, אבל אם אתה זקוק לשני עוזרים זה כנראה לא משהו קל.
האם אי פעם הפלגת בסירת גומי וראית שזה אפשרי עבורך או שזו רק מחשבה לא מגובשת? סירות גומי בד"כ מורידים בחוף הים או ממשה עבור כל הפלגה ולכן נראה לי שזה מהווה מגבלה די רצינית.גם צורת הישיבה והקפיצות בסירת גומי לא נראה לי כל כך מתאים. 
לכן ייתכן והכוון צריך להיות לסירה על בסיס עגינה קבועה, עם גישה מרציף כלשהו, מה שמעביר לכוון של סירות קשיחות.
כאן יש מבחר לא קטן וצריך להתחיל לשוטט בלוחות יד2 ובמרינות.
אופציה נוספת - מפרשית עד גודל 6.5 מטר - לא דורש רשיון, מרחב יותר נוח לאלו שצריכים לעזור לך וכנראה לטעמם של רוב באי הפורום כאן אופציה יותר מהנה מסירת מנוע. ייתכן ובאחד המועדונים שמעבירים שיעורים לסירות כאלו וגם משכירים כאלו סירות יוכלו לעזור לך ולאפשר לך גם הפלגת נסיון כדי להכיר את התחום.
אתה יכול לפנות גם לעמותת אתגרים - יש לה מועדוני שייט בחיפה ובתל-אביב.
ארכיון הודעות
Flix
פורום חופשות סקי

פורום חופשות סקי

חוף ים, שמש וחול יש גם בארץ. בואו לדבר על זה בפורום! >>>

פורום טיולים באיטליה

פורום טיולים באיטלה

חולמיעם על הטיול המושלם? היכנסו עכשיו>>


עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה