בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
ברוכים הבאים לפורום הכי רטוב בתפוז!!!

אתם עומדים להכנס לים של חוויות וידע מקצועי בכל הקשור לדברים שצפים, מפליגים ואפילו קצת צוללים.

נשתדל להנעים את זמנכם בחוויות שייט, לענות על כל שאלה מקצועית, ואפילו לנסות לשדך בין אנשי צוות.

כידוע ענף השייט הולך וגדל בקצב מסחרר, כל יום מתווספים בממוצע כ-4 סקיפרים חדשים ובכל חודש נכנסות לישראל כ-4 יאכטות חדשות, כמו כן מועדוני השייט פורחים, אז בואו לחלקת האלוהים הרטובה והקטנה הזו ותהנו מכל רגע.

תודה למנהלי הפורום בעבר (לפי הסדר): מון קפיטאן, LIZARD, בת ים, אלון סולומון, אדם99, נדב השובב.

... A bad day at sea is better than a good day on land
ים טוב!
רון יציב

נא לשמור את הפורום אך ורק לדיונים מקצועיים. אין לפרסם מודעות (קניה / מכירה / צוותים למשל) בגוף הפורום - מודעות שיפורסמו בפורום ימחקו! בכדי לפרסם יש לגשת ללוחות דרך התפריט "לוחות" ולא לשכוח את הקטגוריה המתאימה.
המשך...
הודעה חדשה

הודעה נעוצה הזמנה לכנס הכנת היאכטה לעונת הקיץ 2014
22/04/14 14:13
221צפיות
הזמנה לכנס הכנת היאכטה לשיט 2014
מצורפת הזמנה לכנס העוסק בהכנת היאכטה להפלגות הקיץ. הכנס יערך ביום ראשון, 11.5.2014 במתחם הסינמה סיטי בגלילות.
התכנסות החל מהשעה 1915!
ההשתתפות בכנס הינה ללא עלות, אך הרשמה מראש בקישור המצ"ב הינה חובה!
נשמח לראותכם
º
היינו שמחים להצטרף,אבל נהיה בהפלגה בדרך ליוון
22/04/14 19:35
100צפיות
בניית קטמרן
24/04/14 17:34
שלום חברה

יש לי פרוייקט עם קצת דרישות לא רגילות שאני רוצה לבנות.

אני רוצה לבנות קטמרן עם בידונים באורך של 6 מ' אבל שיתפרקו לחלקים של 3 כדי שאני אוכל לאחסן אותם בבית שלי.

עם איזה חומר אתם ממליצים לעבוד?
מצד אחד אני רוצה שזה יהיה כמה שיותר קל, כי אני צריך להעביר את זה כל הזמן ממקום למקום.
מצד שני אני רוצה גם שיהיה לי קל לבנות את הסירה.
בגלל זה אני חושב לעבוד עם pvc ולא עם פייבר גלאס, כי הבניה תיהיה לי יותר מהירה.
אני חושש לעבוד עם עץ בגלל נזילות ומשקל.

אשמח לתגובות. :)
או לכל המלצה שנראה לכם לנכון, כי זו פעם ראשונה שאני בונה סירה (או פרוייקט בסדר גודל הזה)
מדוע יש טרמפולינה(רשת) בין הבידונים בקטמרן?
24/04/14 13:18
41צפיות
השאלה היא יותר בכיוון - מדוע זה רשת ולא חומר קשיח שבא כחלק מגוף הספינה.
מה היתרון ברשת לעומת ליצוק את זה כאשר בונים את הספינה?

תודה.
שלא יתפוס רוח....
24/04/14 17:23
משקל...
הטרימראן החדש של SUNREEF לראות את הסרטון
23/04/14 21:54
162צפיות
º
גוף חסר חיים.....
24/04/14 09:07
43צפיות
חסר חיים עאלק...
24/04/14 10:33
53צפיות
היית מת לגור בגוף חסר חיים כזה...
º
אין לו רוח במפרשים...לא חושב ששווה.
24/04/14 10:36
34צפיות
מתחם הרהיטים דיזיין סנטר....
24/04/14 12:49
37צפיות
איפה תורן, מנור, גלגלות, מפרשים...
דואגים לחתולים ב|תפוז|
24/04/14 12:14
1צפיות
|חתול| היום בשעה 20:30 , נארח בפורום חתולים את נעמי דוד , מטפלת ברפואה וטרינרית משלימה והמנהלת האקדמית של המסלול להכשרת מטפלים ברפואה וטרינרית.
נעמי תשמח לדבר על פתרונות טבעיים לטיפול רפואי גם עבור מאכילי חתולי רחוב - טיפולים שאפשר לעשות גם כשאין אפשרות לגעת בחיה החולה.

כמובן שאפשר גם לשאול על בעלי חיים באופן כללי ולא רק חתולים, בקישור הבא:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?for...
חיבור AIS לטבלט
24/04/14 07:24
68צפיות
האם ניתן לחבר ais לטבלט (android) ואם כן איך
ניתן לחבר את ה AIS למחשב נייד, טבלט וסמרט פון
24/04/14 07:53
68צפיות
אני משאיר למומחים ממני בנושא להמשיך
הכנס לפה
24/04/14 08:13
61צפיות
לא מדובר על חיבור אלא על מדמה AIS
24/04/14 08:44
56צפיות
https://play.google.com/store/apps/details?id=com....
מותנה  קליטת 3G
שים לב
משט יום העצמאות 2014 - כולנו מפליגים ביחד
20/04/14 13:25
311צפיות
משט ההצדעה לחיילי חיל הים השנה יוזנק ממרינה הרצליה
פרטים נוספים בקרוב
להתראות וחג שמח
צוות הועדה המארגנת
º
גילוי נאות: חיל הים לא יוציא משט גם השנה
22/04/14 19:57
160צפיות
º
איתן מה שעות המשט תודה
24/04/14 15:09
10צפיות
עוגן
22/04/14 16:32
197צפיות
לסירה עד 7 מ'

עוגן דנפורט (אלומניום) 4 ק"ג או 6 ק"ג ?  (ידוע לי שעל פי החוק מספיק 4 ק"ג. אני שואל בצד הבטיחות והפרקטיקה)
חבל או שרשרת מתכת ?
אם חבל - סוג? עובי?
אתה צריך להתייחס גם אל המשקל בנוסף לאורך.
23/04/14 08:00
106צפיות
שנית למה דנפורט? אם יש לך כבר, אז זה נתון. אם אין לך, יש מיגוון עוגנים שנעיצתם טובה יותר כללית. שלישית אתה צריך להתייחס אל אזור ההפלגה שלך, קרי, סוג הקרקע. אם מדובר באזור מפרץ חיפה, שזה חול בינוני דנפורט טוב וגם ברוס טוב, אולי טוב יותר. בכללי לסירה שלך הייתי לוקח עוגן של 6 ק"ג, 30 מטר שרשרת מגולוונת בעלת חוליות בקוטר 5 מ"מ ו 40 מטר חבל ניילון שזור בקוטר 12 מ"מ.
º
תודה
23/04/14 09:39
38צפיות
מתאים כפוליאסטר filler לסירות?
22/04/14 12:53
144צפיות
אני לא מכיר את המוצר הזה. יתר על כן, אחרי
22/04/14 13:10
127צפיות
שנכשלתי פעם אחת במוצר מוכן מהסוג הזה אני מכין לי לפי הצורך את הכמות הדרושה והצמיגות הדרושה בעצמי כאשר אני משתמש בפוליאסטר מעל קו המים ובאפוקסי מתחת לקו המים. מדוע אתה מחפש כל הזמן כל מיני "גליקים"?
תודה אילן
22/04/14 13:21
117צפיות
אתה טועה כשאתה מתייחס לכל שאלה שלי כאל "עובר לעשייתו"...
זה שאני שואל מטרתו היא אחת - למידה. אין זה בהכרח אומר שאני מחזיק את החומר ביד ומחכה לאישור כדי להתחיל בעבודה...

ספציפית לשאלה הזאת - מישהו הציע לי לקבל ולנסות את החומר, ואני מעדיף לבדוק ולברר לפני שמתגלחים על הזקן שלי (למרות ספירת העומר )

בכל מקרה, תשובותיך והערותיך מבורכות. בעיני זאת מטרת פורום.
º
רשום זאת בתחילת הדיון ותחסוך שבט וברקנים
22/04/14 16:48
76צפיות
אין שבט ואין ברקנים
22/04/14 16:54
106צפיות
אני מכבד ומוקיר כל מילה שיוצאת מאילן (ומשאר הכותבים).
קטונתי מלחשוב שמדובר בברקנים.
נהפוך הוא !
מה שנראה במבט ראשון כסוג של חיספוס - במבט שני נראה שאין מורה טוב ממנו.
בגלל שימוש בחומרים לא ידועים ולא מתאימים ע"י
22/04/14 17:05
111צפיות
אדם מאד אחראי וידוע במעגן , לאורך שנים, נאלצתי לקלף את כל התחתית של הסירה (שכווה חיצונית) ולייצרה מחדש.....
כמובן שטוב  ללמוד מנסיונם של מומחים.
חינוך ימי שווייצרי + 18 קשר בלי המפרשים ומנוע
21/04/14 11:55
322צפיות
Shuttle 31 Accomodation
פסח שמח לכולם

המתכנן הידוע John Shuttleworth תיכנן את ה-Shuttle 31 שלהלן עם סיפון פתוח ועם גופים כמו של טרימרן - צרים בגובה המים ומאד רחבים במרחב המחיה.

12 תלמידי תיכון אנתרופוסופי שווייצרי בנו 2 כאלה במשך שנתיים.  הם ערכו עם המתכנן ניסויי ים ולימודי שייט בתעלת למאנש.  אחר כך התלמידים הפליגו לים התיכון והשאירו את הספינות לשימוש בית הספר שלהם, במעגן באי אלבה.  את שלבי הבניה ניתן לראות בצילומי הדף.
http://www.john-shuttleworth.com/Fossailing-story....

ספינה דומה מוצעת למכירה וצילומי הפנים יפים
http://www.catamaransite.com/Shuttleworth31_1_cata...

_________________________________________________________________________________

למשיטים קוראי אנגלית:  הספינה הנמכרת חצתה את האוקיינוס האטלנטי בעזרת רוחות הסחר.  הפליגה איתה Sagitta 30 בעלת סלון על הסיפון והתנהגות ים נוחה יותר, שתכנן Richard Woods הידוע. הבנאי של ה-Sagitta בנה אותה כבדה במיוחד.
בעל ה-Sagitta כתב בתחילת שרשור כי ה-Sagitta תמיד אטית יותר, אך במורד הגלים רק ה-Sagitta הייתה חייבת להאט.
My 30' Sagitta catamaran surfs too fast - 18 knots in a force 7 with no sail up.
חוויותיו והתגובות של  ושל אחרים נמצאות כאן:
http://www.boatdesign.net/forums/multihulls/why-do...

תיאור ה-Sagitta כאן:
http://www.sailingcatamarans.com/index.php/designs...
פורום יאכטונרים ששטים סביב הגלובוס
19/04/14 23:51
351צפיות
אם ידוע על אתר כזה  מאוד אשמח לקבל link
חג שמח
"ניפגשים  בים "
פורום יכטונרים
20/04/14 03:08
285צפיות
לא מכיר פורום בעברית אך באנגלית הפורום הותיק של מועדון שבעת הימים.
http://forum.ssca.org/index.php?sid=3ff2a9d6953001...
תיקון תקלות בסירה - החילותי לקרוא בפורום
16/04/14 22:44
398צפיות
מעמוד 100 ואילך, ונתקלתי בדיווחים שונים על תקלות בסירה והמלצות לביצוע התיקון, קראתי למשל על מלאי חלקי החילוף של אפרים (פחמים למנועי חשמל!) או על העצות לביצוע תיקונים שונים של gb228.

מהיכן מתחילים ללמוד ולו רק ללמוד לתקן את התקלות הנפוצות ביותר. נראה לי מסוכן מאוד להפליג ללא ידע מינימאלי.

מועדים לשמחה ותודה מראש לעונים.
מתחילים מ ל ה פ ל י ג....
17/04/14 02:01
276צפיות
ואז יש על מה לדבר...
קריאת ספרים ומאמרים היא התחלה טובה...
17/04/14 05:39
247צפיות
שייט עם שייטים בעלי נסיון שמוכנים לשוחח (או ללמד) על נושאים שמעניינים אותך ישפר את נקודת המוצא שלך.  לימוד של קורסים בנושאים של מכונאות, חשמל, ספנות, וכל נושא אחר שמאפשר הבנה  (תאורטית ומעשית) של נושאים שקשורים לשייט יהיה צעד נוסף בכוון הנכון. לסיכום, מימוש הידע והתובנות על ידי ביצוע תיקונים או תחזוקה מונעת יאפשרו לך להפוך ידע ותובנה לנסיון מלמד.

לדעתי שייט (כמו רוב הדברים בחיים) מחייב ידע (לא רק מינימלי) וכמובן שיש קשר בן ההשקעה ברכישת הידע והנסיון לסיכון שאתה נוטל. כלומר רצוי מאוד לקבל את ההבנה התאורתית הכללית ולאחר מכן לישם את ההבנה בתירגול...  מי שמבין לרוב מסוגל להתגבר על תקלות רבות ושונות יותר כיון שרכש בסיס טוב תאורתי של הבנת הנושא.

בהצלחה!!!
חיפשתי בעזרת הרב גוגל קורסים כאלה ולא מצאתי,
17/04/14 18:55
133צפיות
מישהו מכיר בארץ הקודש או באירופה קורס הניתן בשפה האנגלית?

מועדים לשמחה ותודה מראש
חג שמח אפרים, האם אתה מכיר אתת האתרים של 2
20/04/14 17:36
95צפיות
הנשים הללו?

בדומה לכוונותיך, הן קרוזריות, שהחליטו להתפרנס סביב אהבתן לשייט, שניהן נשים עצמאיות , מקסימות והפכו מותג בתחום, ולכן הן אלה מופיעות בפרונט ולא הבעל/בן זוג.

הצעירה (טרזה) מתוחכמת ומשכילה יותר, מנצלת את כל אמצעי המדייה המודרנית לטובתה (כולל הרצאה ב-TED), ופעילה במגוון תחומי פעילות.

שניהן החלו לשוט לבדן בסירה קטנה, בשלב מסוים מצאו בן זוג שהפליג בצמוד אליהן בסירתו. רבקה מנסה לגייס עתה כספים באמצעות אחד האתרים לגיוס כסף מהציבור לפרסם את סיפורה.

חג שמח ובהצלחה גם לך

http://teresacarey.com/

http://www.rebeccaburg.com/engine-repair.html
אכן אני מכיר את האתרים של הנשים ועוד הרבה...
21/04/14 02:55
76צפיות
במרוצת השנים עקבתי וקראתי הרבה סיפורים וזו נקודה חשובה מאוד => היכולת ללמוד מנסיונם של אחרים!

אגב זה לגמרי לא פשוט כיון שאתה חייב שתהיה לך יכולת לברור את המידע הטוב מהמידע הגרוע. (שלצערנו לפעמים ניתן בתום לב ומתוך כוונה טובה)

בעקרון יש הרבה שייטים שמנסים את כוחם בכתיבת ספרים. (גם אני אכתוב פעם ספר על סיפור עליזה, אבל כרגע אני עסוק מדי בהכנות לחציית האטלנטי) ויש הרבה שמנסים להתפרנס תוך כדי שייט, זה קשה אבל אפשרי...    בקיצור המשך ללמוד וצבור נסיון שייט ואני בטוח שתגשים את חלומך.
אתה צריך לקחת בחשבון שלא כל העצות וההמלצות
17/04/14 09:48
177צפיות
שתקרא ממאגר הפורום הזה נכונות, טובות ומתאימות. ונראה בעליל שלא תדע לבור את המוץ מן התבן. על כן תתיחס למה שכתבו קודמי ברצינות.
ממליץ לקרוא את הספר של geer
17/04/14 15:24
203צפיות
boat mechnical systems handbook
מישם תוכל אולי להבין את התאוריה שעל פיהן פועלות המערכות בסירה. עם הרבה מזל (יותר מהרבה - המון) וגם הרבה היגיון, כשתיתקל בבעיה תוכל לבודד את הגורם התוקל, ולתקן/לעקוף אותו.
בנוסף תוכל לאתר כאלה שנץקלו בבעיות ולנסות להיות חלק (קטן ולא מפריע) מהצוות שפותר אותן.
תודה רבה על ההמלצה על הספר. סופסופ תשובה
17/04/14 18:54
139צפיות
פרקטית.
ניתן להוריד את הספר מפה
17/04/14 19:41
204צפיות
http://www.datafile.com/d/TVRBeU1ERTJOUT0F9/Boat%2...
כתובות אינטרנט מצורפות:
º
בשמחה רבה
17/04/14 22:21
90צפיות
קורסים מכוונים
18/04/14 05:27
145צפיות
שלום רב,
בנוסף לספרו של דייב גר (אגב ניתן למצוא באמזון ספרים מצוינים משומשים שלו ושל אחרים) ניתן להשתתף בקורסים מכוונים של ABYC.
בברכה
יניב מס
אוריון שרותים ימיים,
תכנון כלי שייט, הנדסה, שרותים ימיים.
מצאתי באינטרנט את הסיפור של Rebecca burg
19/04/14 08:58
197צפיות
היא מפליגה לבדה למעלה מעשור ולמדה לבצע את רוב עבודות התחזוקה תיקונים בעצמה. [למעשה יש לה חבר, אבל הם מפליגים יחדיו כל אחד בסירתו הוא].

http://www.youtube.com/watch?v=3-cy8Fw0UKQ

או הנה כל הסרטונים שהיא העלתה לרשת:

https://www.youtube.com/user/AngelsTravels/videos


נקודה מעניינת ניתן לראות כאן באתר בו היא מפרסמת את ספרה כי לסירה שלה (בפרק על חיי השייט) כי הקייל של סירתה קצר וארוך ולא צר וארוך.

ומענין לענין באותו ענין,  בזכות התגובות כאן והודעות פרטיות, מצאתי שפע של חומר באינטרנט ממקורות טובים.

תודה רבה, שבת שלום ומועדים לשמחה
º
19/04/14 09:48
19צפיות
אמור בבקשה חמנמן, באיזה שלב של כניסה לעולם
20/04/14 17:31
143צפיות
היכטות אתה נמצא עכשיו? חג שמח.
ממש בצעד הראשון מתוך מסע של 1,000 מייל. ולכן
20/04/14 17:38
132צפיות
מלקט ידע ומתחיל לקרוא כל מה שאני יכול.

חג שמח גם לך.
כה אמר מאו. אבל, כאשר הוא צעד את הצעד הראשון
20/04/14 19:30
140צפיות
הוא היה כבר בשל. נראה לי בעליל שאתה עדיין לא בצעד הראשון אלא ב"חודש הראשון". אז, כמו שכתב לך מילת שלום, מתחילים מלהפליג ולא מזיק אם במקביל גולשים באינטרנט וקוראים ספרים. אני מכיר מקרה בו אדם שקרא הרבה ספרים קנה יכטה והפליג עם משפחתו ללא הכנה מוקדמת. הסוף היה מר. אתה עוד לא יודע (כנראה) כיצד אתה מתנהג בים, מרגיש טוב/לא טוב/מתפקד. עשה כמה הפלגות ניסיון לרואת כיצד אתה מתפקד, עבור קורס סקיפרים. אל תקדים את העגלה לסוסים, למרות שזה נחמד מאוד.   
1. אני חושש שאדוני ממהר להסיק מסקנות, מבלי
20/04/14 22:26
136צפיות
להכיר את עברי כלל, למשל התנהגותי בסירות קטנות בים גבוה.

2. למען הדיוק, לא ציטטתי את מאו אלא פילוסוף סיני מהמאה השישית לפני הספירה הנחשב לאבי תורת הטאואיזם. הנה שיעורי בית בציטוט - מהם הדברים שקבע הפיסיקאי הנודע שאין להם שיעור?

3. תודה רבה על העצה הטובה.

חג שמח


אתה צודק אני כל פעם שוכח שמאו שאל את הפתגם
20/04/14 22:35
134צפיות
מהמקורות. אבל, במהות הפילוסופיה של הנושא אני הוא הצודק. אתה מקדים את העגלה לסוסים. מענין היכן תהיה בעוד 5 שנים. חג שמח.
הוא יהיה במקום שבעלי תשובה אינם עומדים והוא
22/04/14 13:24
79צפיות
יכול להספיק לקרוא המון ספרים ולפרק במו ידיו המון ספינות ב5 שנים......

ואני מכיר כמה מקרים בהם אדם שקרא הרבה ספרים קנה יאכטה והפליג עם משפחתו ללא הכנה מוקדמת. ואין סוף גם לא מר כי הם עדיין מפליגים והכל בסדר.
ובנוסף ראיתי ואני מכיר (לא את כולם באופן אישי) מאות שייטים, סירות מנוע,PWC, מפרשיות, יאכטות מסוגים שונים שיוצאים למפרץ Newport RI , למשל, ולנהר ההדסון בואכה ניו יורק (שלום אפרים) בכל יום ראשון וכלום ממש כלום לא קורה: לא מתנגשים, לא צועקים, לא פוגעים באף אחד....

כל הענף עומד על 3 משפטי מפתח:
"בים עושים מה שצריך לעשות"
"תקלות בים לא נפתרות מעצמן ולרוב רק מחריפות"
"צפה את הבלתי צפוי"
זה משום שהם קודם כל התחילו להפליג, חוץ מזה הם
22/04/14 15:32
82צפיות
מנומסים, הרבה יותר מאיתנו. וזה גם המצב ב Morton Bay , Botany Bay, Port Philip ועוד כהנה וכהנה. אבל, תמיד יהיו קוראי ספרים וחולמים בהקיץ, ותמיד, חלק מהם יגשימו את משאת נפשם,הזיותיהם וחזונם. שאם לא כן העולם לא יגיע אל הקידמה. טוב שיש כאלה.
º
וטוב שיש כאלו. אם לא נחלום - לא נגיע...
22/04/14 16:21
45צפיות
אם הוא לא ישאל הוא לא ידע. אין כאן אקדמיה
22/04/14 19:59
64צפיות
לשייט ותחזוקת יכטות
כדי שלא יסיקו מסקנות וינחשו את כוונותיך. יכול
22/04/14 09:27
86צפיות
ת להקדים ולספר מעט על עברך הימי.
רפסודת הצלה
18/04/14 16:47
261צפיות
מי בארץ מבצע בדיקות אישור לרפסודת הצלה plastimo
מה אורך חיים של רפסודת הצלה
כל כמה זמן יש לבצע בדיקות אישור
תשובות לשאלות
18/04/14 19:11
173צפיות
מי בארץ מבצע בדיקות אישור לרפסודת הצלה plastimo
בארץ מג"ם בטיחות מבצע בדיקות לכל אסדות ההצלה (למרות שהם לא מוסמכים ע"י פלסטימו)

מה אורך חיים של רפסודת הצלה
לרוב היצרנים יש אחריות ל 12 שנה,  אורך חיים תלוי בהרבה משתנים ויכל להגיע ל15 עד 20 שנה.

כל כמה זמן יש לבצע בדיקות אישור
באסדות ישנות יותר הבדיקה היא שנתית. באסדות חדשות כל 3 שנים. יש גם יצרן אחד שזמן הבדיקה שלו הוא 5 שנים.

היו הרבה שירשורים בנושא אז חיפוש בפורום יעלה מידע.  צרפתי את שני השירשורים האחרונים.  נכון להיום האתר של מג"ם בתהליך שיפוץ (כבר מספר חודשים) ולכן אי אפשר אפילו לראות ברשת לאיזה יתרנים הם מוסמכים לבדיקהץ
קישורים לשירשורים ישנים בנושא:
שירשור מ 2011
שירשור מ 2014
אסדת הצלה
18/04/14 19:15
178צפיות
עושה סקר ?

בדיקות לאסדה מבצעים במג"מ בטיחות (איזור תעשיה ציפורית), היו דיבורים גם על אשדוד ים ליצרן מסויים (חפש בפורום)

אורך חיים של אסדה תלוי בעיקר בטיב הייצור ואופי האחסנה על הסירה, זמן החשיפה לאלמנטים. לדעתי בשימוש סביר צריכה לחיות מעל 10 שנים

בדיקה ראשונה, לאסדה חדשה, מבוצעת אחרי כ3 שנים. אחר כך לצערינו כל שנה.....

לא שיתפת בסיבה לשאלות אז לא אוכל לקלוע יותר לכוונותיך.

יום טוב
רפסודת הצלה
19/04/14 06:47
142צפיות
יש לי סירה ו
עליה רפסודת הצלה מ 2009 והיא לא בתוקף
עגינה בפולינום
18/04/14 15:48
326צפיות
לאחרונה, אני לא רואה כלי שיט שעוגנים בפולינום, גם לא בסופי השבוע.
האם מישהו יודע על שינוי במדיניות האכיפה בעניין ?
ככל שאכן אוסרים על עגינה במקום, מישהו מהחיפאים יכול להמליץ על אתרים חלופיים באזור מפרץ חיפה ?

תודה מראש, וחג שמח
כי זו לא העונה. יש טווח עגינה חדש. 350 מ מפתח
18/04/14 18:27
258צפיות
הפולינום. אין מקום אחר . כשיש צפוניות המקום לא נעים.
בינתיים נשאר לנו רק המעגן על יד אי הזבובים
18/04/14 22:26
258צפיות
בעכו. או במזג אוויר שקט 350 מטר משובר הגלים של הפוליניום. חג שמח
השכרת מכשירי PLB ?
18/04/14 19:19
198צפיות
יש מישהו שמתעסק בנושא בצורה מסודרת ?

בעבר היו "נובה תקשורת" שפרשו מהמכשיר המתאים לים (לטובת SPOT)

תודה מראש

אם מישהוא מוכן להשאיל / להשכיר מכשיר אשמח לשמוע ממנו במסר.....
חפש בגוגל "עולם קטן"
18/04/14 19:21
155צפיות
חברה ברעננה... אחלה שירות.
מגנוס לווינים יעזרו לך הם עובדים בשיתוף
22/04/14 00:47
67צפיות
עם עולם קטן
אני לא סומך על מכשיר מהשכרה. חיים שלי - מכשיר
22/04/14 20:05
73צפיות
שלי שאני שומר ומשגיח עליו. שום שיקול מסחרי של מישהו אחר לא ייכנס אצלי כשמדובר בהצלת חיים.
אולי מכשיר של חבר שייט שאפשר לסמוך עליו.
קצת פרופורציות
23/04/14 02:26
64צפיות
כשרספ"ן החליט לכפות את חובת ההצטיידות ב- EPRIB על יאכטות ישראליות התנגדנו למהלך, שמבחינתנו אינו ממש דרוש לבטיחות השייט כל זמן שמדובר בים התיכון עם תנועת האניות המאד ערה והקרבה היחסית לחוף.  כמובן שבהפלגת אוקיינוסים המצב שונה.   כפשרה עם רספ"ן הוסכם שיאכות יוכלו לשכור את המכשיר להפלגה בינלאומית  ולא לקנות אותו,  ורספ"ן התחייבה לוועדת הכלכלה של הכנסת כי הם ידאגו לכך שיהיה מי שישכיר מכשירים כאלו. לעניין זה גם PLB מספק.

כך שלגבי שמירת החיים לא הייתי דואג יותר מדי, ולגבי אמינות המכשירים המושכרים היה מאד מענין לקרוא כאן על התנסויות בהשכרת מכשירים - לשם כך נועד הפורום.  יתכן שאחזקת המכשיר המושכר עולה על זה של בעל מכשיר פרטי,   שווה בדיקה.  ייתכן גם שלא.

ו
בהמשך למטש. על פי הכלל שלך לא היית שוכר גם
23/04/14 08:17
55צפיות
רכב מחברת השכרת רכב, אלא שואל מחבר (אולי). בסטטיסטיקה יש יותר נפגעים בדרכים אכן, קצת פרופורציות. באשר לסייפא שנכתבה ע"י קודמי, אני מאשר את נכונותה בתוספת, שבים התיכון בלמעלה מ 90% מאזורי ההפלגה שלנו אנחנו באזור A-1 . יש לזכור זאת.
רכב שכור דוגמה טובה כי מרימים טלפון וחב'
23/04/14 08:52
65צפיות
ההשכרה מחליפה את הרכב הבעיתי - גם כיום יש בעיות עם רכבים מהשכרות. פעם שכרנו טלפונים לחו"ל ומצבם היה די עלוב רק שהם לא היו צריכים להציל חיים!!!

את החיים שלי או של מישהו שיקר לא אפקיר בPLB שהתגלגל קודם אצל מוצילר שנה בדרום אמריקה ומי יודע בדיוק מה מצבו אם הגיפיאס תקין ומצב הסוללה שלו. במקרה אסון יש הזדמנות רק ללחיצה אחת.

ותשובה למטש1 זה שמשרד התחבורה הסכימו לPLB במקום EPIRB מראה על הבנתם המעמיקה... אין "סידור" כזה בשום מקום אחר - מדינה של קומבינות.
קומבינות ? למה אתה מתכוון ?
23/04/14 09:40
61צפיות
ה PLB  של היום מספקים את כל מה שנדרש כדי שכוחות הצלה יגיעו אליו ובדיוק גבוה.
עיקרי ההבדלים בינו לבין EPIRB הוא זמן סוללה (שבים התיכון גם ה PLB יספיק) והפעלה אוטומטית שכאן יש דעות חלוקות באוטומציית הפעלת אמצעי חירום (הסדה, מטף וכו').
אישית בים התיכון אני מרגיש טוב עם PLB. באוקאנוס הייתי מוסיף גם EPIRB.
אגב, בפער המחיר (אולי בתוספת קטנה) ניתן לרכוש טלפון לווייני (משומש ותקין) ואז יש יותר דרכים להזעיק עזרה.
יש טלפונים לווייניים שניתן בשלוש לחיצות לישלוח מיקום שיופיע על גבי מפה בכל מחשב שתרצה וגם להודיע שהכל בסדר או HELP.
זו דעתי האישית כמובן.
רכב שכור אכן דוגמא טובה. חברה שמשכירה מכשירי
23/04/14 10:43
53צפיות
איכון לווינים, מתחזקת אותם כראוי, בדיוק כפי שחברה להשכרת רכב מתחזקת כראוי את מכוניותיה. תקלות נגרמות גם אם אתה מחזיק במכשיר פרטי, אבל בחברות להשכרת ציוד אין בעייה של תחזוקה ויש מעקב מסודר אחרי התחזוקה. הערתך לגבי ה PLB מוכיחה בעליל על "הבנתך העמוקה" בנושא. וגד הדגיש זאת במפורט. אתה יכול אולי לציין היכן/באיזה מדינות "אין סידור כזה בשום מקום אחר" ולגבי איזה אזורים? כולל ההוכחה לכך. תודה.
לעניין הקומבינות כמובאה נפרדת
23/04/14 11:41
51צפיות
מול IMOT (בעלי ה"הבנה המעמיקה") ישבו באותה עת 2 רבי חובלים (שייטים מגיל צעיר) האחד עם למעלה מ 60 שנה והשני עם למעלה מ  45 שנה בים. עורך דין ימי (שייט) ידוע (כיום שופט מחוזי) ושייט וותיק ומוערך. ומידי פעם גם אחרים המעורים בענף הזה. על פי קביעתך הצוות הזה "עבד" על IMOT בהצלחה ועשה איתם "קומבינה" בעניין ה PLB בניגוד לאינטרסים הבטיחותיים של השייט. זו המשמעות של מה שכתבת.  זו עילה לתביעה פלילית. תהיה לי בריא, ורק שתחזור בשלום, בריא ושלם מהפלגותיך.
כמה בכלל עולה לשכור מכשיר?....
23/04/14 15:54
36צפיות
נאמר להפלגה של שבועיים עד חודש בים התיכון? מישהו יכול להאיר את עיננו?
עלות השכרה
23/04/14 23:29
32צפיות
כנס לאתר החברה ,עולם קטן" לפרטים מלאים

כ 120 ש"ח לחודש לפי האתר ל PLB

בהתחשב במחיר קניה, בארץ, של קרוב ל 2000 ש"ח ובצורך בחידוש סוללה אחרי חמש שנים לחודש בשנה עדיף לשכור (לדעתי)

אם הייתה לי האופציה להביא מכשיר מארה"ב ללא מיסוי זה משנה את התמונה מעט במחיר של 250 דולר למכשיר PLB חדש

ולגבי הערותיו של "משטרת הקיטורים" כל אחד שיעשה לפי מצפונו והבנתו וישלם כמה שישלם.....
דברים על דיוקם: קומבינות מול אובר רגולציה
23/04/14 15:46
50צפיות
לא הספקתי לגמור את התגובה בבוקר - אני בקוריאה וויש 6 שעות הפרש, וכל הזמן חדשות מהמעבורת  - אז הנה ההמשך.

זכותו של כל שייט לשמור על חייו,  וחובתו לשמור  על חיי הצוות שלו .  אם אתה חושב ש  EPIRB זה מה שדרוש לך,  אני האחרון שאתווכח.   לך על זה.   רצוי (ולדעתי הרבה יותר חשוב, אם כבר) גם PLB לכל אחד מהצוות או לפחות לאלו שבחוץ.  

ה"קומבינה" שלנו עם רספ"ן לצערי לא עברה בשלמותה -   אנו התנגדנו בכלל לחייב יאכטות להתקין משואה לווינית,  אבל הסכמנו כפשרה לכך שכל תקשורת לווינית תהיה מספקת -  כגון מטיס,  טלפון לוויני,  וכו'.  רספ"ן הסכים בתחילה אבל מסיבותיו שלו נסוג בו  ונאלץ להסכים גם ל-PLB  היות והנוסח המקורי לא היה ברור,  וכמקובל וועדות הכנסת הינן חותמת גומי (אמרתי את זה כבר?)  והיו"ר   דאז גלעד ארדן הצביע פה אחד (שלו) והופ - יש לנו תקנה.   כשייטים הדגשנו אז את  דעתנו שהמכשיר לא תורם הרבה לבטיחות השייט באזורינו, אבל הדגשנו גם שכל שייט יעשה את החשבון שלו ויחליט אם לרכוש או לא בלי חובה חוקית.  לצטט את העו"ד שהיה איתנו בישיבה :   לא מדובר בבעל אניות קמצן שאינו דואג לצוות אלא באנשים פרטיים שמפליגים להנאתם ואין לכפות עליהם גחמות כאלו ואחרות באצטלה של בטיחות החיים.  בנוסף אין גם סטטיסטיקה לכך שמשואה באמת דרושה בים התיכון,  להבדיל למשל מהאוקיינוס השקט וההודי.  אני לא מחזיק EPRIB על הסירה שלי  היות ולדעתי הוא מיותר. אבל אם כבר מחזיקים,  צריך לדעת  איך להתקין ומה ואיך לעשות  בחירום - אבל זה כבר נושא כבד שלא אכנס  אליו עכשיו.

אני מבין שהנסיון שלך עם השכרות גרוע -  יש אולי גם נסיונות אחרים?  בזמנו שכרתי טלפון לוויני ודווקא היה בסדר גמור,  אבל פעם אחת או פעמיים זה לא סטטיסטיקה.

ולגבי הסידור שאיננו בשום מקום אחר - איזה מדינות עד היום חייבו יאכטות לשאת EPRIB , חוץ מישראל?   יש לך בוודאי מידע שחסר לנו.    מבחינתי זוהי עוד תקנה שאין לנו כשייטים צורך בה,   אובר רגולציה,  היות ומי שרוצה לשמור על חייו כמוך   (וזה לא נכתב בזלזול)  לא צריך תקנות בשביל זה. ואילו שלא רוצים, כמונו, עזבו אותנו בשקט.

מטש - איטליה, מעבר ל 50 מייל מהחוף ונדמה לי
23/04/14 16:18
56צפיות
שגם באוסטרליה מחוץ לאיזורי A-1 וגם שם PLB מוגדר כ EPIRB .
º
אכן שתי מדינות הידועות ברגולציה כבדה
23/04/14 17:10
31צפיות
יאכטה סאם

יאכטה לכל אירוע!

הצעות נישואים, ארוחה רומנטית, ועוד לפרטים הכנסו עכשיו >>


עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


Flix
מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה