לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
ברוכים הבאים לפורום הכי רטוב בתפוז!!!

אתם עומדים להכנס לים של חוויות וידע מקצועי בכל הקשור לדברים שצפים, מפליגים ואפילו קצת צוללים.

נשתדל להנעים את זמנכם בחוויות שייט, לענות על כל שאלה מקצועית, ואפילו לנסות לשדך בין אנשי צוות.

כידוע ענף השייט הולך וגדל בקצב מסחרר, כל יום מתווספים בממוצע כ-4 סקיפרים חדשים ובכל חודש נכנסות לישראל כ-4 יאכטות חדשות, כמו כן מועדוני השייט פורחים, אז בואו לחלקת האלוהים הרטובה והקטנה הזו ותהנו מכל רגע.

תודה למנהלי הפורום בעבר (לפי הסדר): מון קפיטאן, LIZARD, בת ים, אלון סולומון, אדם99, נדב השובב.

... A bad day at sea is better than a good day on land
ים טוב!
רון יציב

נא לשמור את הפורום אך ורק לדיונים מקצועיים. אין לפרסם מודעות (קניה / מכירה / צוותים למשל) בגוף הפורום - מודעות שיפורסמו בפורום ימחקו! בכדי לפרסם יש לגשת ללוחות דרך התפריט "לוחות" ולא לשכוח את הקטגוריה המתאימה.
המשך...
הודעה חדשה

הנדיקפ עמותת שייטי כרמל
30/09/14 17:38
57צפיות
מי יכול לעזור לי למצוא את ההנדיקפ
של מועדון שייטי הכרמל תודה יוסי
הנדיקפ
30/09/14 19:42
40צפיות
לעמותת שייטי הכרמל אין עדיין אתר אך אני אשתדל לפרסם את ההנדיקפ המעודכן בהקדם.
הנדיקפ שייטי הכרמל
30/09/14 23:52
8צפיות
תודה על התשובה ,אבל אני זוכר שראיתי לפני שנתיים  את ההנדיקפ באינטרנט
אשמח אם תפרסם לפני שיוט ערים שנה טובה  יוסי
AEROSAIL
29/09/14 16:47
209צפיות
דיאגרמת כוחות בעמוד 16 של הPDF
 
האם מישהו יודע להסביר מה מניע אותו קדימה?
אמור להיות כח הרוח בלבד - כאשר הכבל הוא כמו תורן והבלון כמו מפרש והרכיב שבים כמו חרב
מה שאני לא מבין זה מה הרכיב שנותן כח קדימה.
מבלי לבדוק יותר מדי
29/09/14 19:29
131צפיות
זה נראה כמו גרסה קצת מוזרה של גלשן קייט רק שבמקום שהשייט עומד על גלשן במים הוא תלוי על המצנח והגלשן נשאר במים.
מה שאני לא מבין זה איך מתקבל העילוי (זה מבנה סימטרי בזמן שכנף/מפרש היא לא סימטרית)
במחשבה שנייה
30/09/14 10:37
69צפיות
(ואני לא מתייחס בכלל אם הדבר הזה יחזיק מעמד, רק הצד התיאורטי של הפעולה)
הבלון בעצם תלוי באויר בצורה עצמאית - כלומר מלא בהליום, ואז אולי צריך להתייחס לזה כסירה הפוכה, היינו הבלון זה בעצם הקיל וה"גלשן" זה המפרש, וההנחה שלי היא שזה מבנה דמוי כנף שטבול במים - במקרה כזה הרוח פשוט דוחפת את הבלון, שדרך הכבלים מעביר את הכוח לגלשן שבגלל צורת הכנף מקבל את הוקטור הנדרש לתנועה קדימה וגורר את הבלון
על פניו נראה שהרוח מכתיבה את גיזרת השייט וכל נסיון להתקרב
30/09/14 12:25
62צפיות
ל"הפלגה" ברוח צד תהפוך במוקדם או במאוחר לגבית/מלאה...
על קדמיות כמובן שאין מה לדבר.
המתן לנפילה הבאה
30/09/14 08:28
98צפיות
שבוע טוב ושנה טובה
קראתי בעיון כ- 10 אתרים המתייחסים לנושא, הן בצרפתית והן באנגלית, לא מצאתי נתוח ווקטורי הנדסי, וזה נותן שתי אפשרויות: א) מסתירים המצאה גדולה ב) מסתירים שטות גדולה.
כהשערה מקורבת, אפשר להניח שהקידום מופק מאותו הרכיב של ההטיה קטנה ביחס למישור הקידום שישנה במסוקים. אך היות והוא כבר נפל פעם מעל התעלה האנגלית נמתין לנפילה הבאה בין NICE ל-CORSICA . אחד האתרים מוכתר בשאלה :-
INNOVATIVE OR A LOAD OF HOT AIR
מבחינה מעשית, במקרה הטוב, אולי זה מתאים להמלטות מכלי שייט בוער...
האימרה ש"טיפשים מוטב שלא יסתובבו עם פעמונים", גם אם יש להם כסף, מתאימה למקרה....
 
 
בקשה למידע על נוהל כניסה לישראל ליכתות ישראליות
27/09/14 13:36
214צפיות
עליזה תגיע לישראל בימים הקרובים ורציתי לקבל מידע (בפעם נאחרונה נכנסתי ב2003) על הנוהל ואת הדואר אלקטרוני של חיל הים בשביל לשלוח פרטים מקדימים. 
 
אני יוצא תוך מספר שעות אז מסר פרטי אלי יהיה הדבר הטוב ביותר או משלוח ל EFRAIMSCHWARTZ@AOL.COM
 
תודה.
היי אפרים שלחתי לך במייל...
27/09/14 18:42
146צפיות
אני אצרף קישור גם כאן למקרה הצורך. יש גם במאמרי הפורום.
Mainsail furling
27/09/14 16:43
231צפיות
שלום,יש למישהוא נסיון שלילי עם הטכנולוגיה הזו? כיצד מתפעלים תקלה כמו התקעות המפרש (לא יוצא ולא נכנס)?המלצות? הגיגים?תודה שונה טובהיורם
הנושא נידון כאן בעבר מספר פעמים
27/09/14 19:40
161צפיות
יש שני סוגים עיקריים של מפרשים נגללים - ללא שחיפים כלל או עם שחיפים אנכיים
הסוג הראשון בד"כ לא עושה בעיות מיוחדות בגלילה אבל הביצועים שלו נחותים משמעותית ממפרש רגיל. אלו עם השחיפים האנכיים נותנים ביצועים הרבה יותר טובים (אני לא בטוח שהם מגיעים לאותה רמה של מפרש רגיל טוב) אבל הם באמת מועדים לתקיעה בגלילה אם לא מבצעים אותה נכון (השחיף צריך לצאת ולהכנס לכל אורכו באותו הזמן, אסור שייוצר אלכסון). אני יכול להעיד משני מקרים על סירה של חבר שהיתקעות באמצע גלילה זה מצב לא נעים ופתרון הבעיה דרש בשני המקרים עליה כמעט עד לראש התורן לשחרור ידני, אבל זה היה כשהסירה היתה אצלו יחסית מעט זמן ובשנים האחרונות, לאחר שפיתח לעצמו את הרוטינה הנכונה, זה לא קרה שוב.
2 מערכות עיקריות: גלילה לתורן וגלילה למנור
27/09/14 20:35
156צפיות
כעקרון גלילת תורן מאפשרת שחיפים אנכיים ו/או ללא שחיפים
צמצום קל יחסית
מפרש בעל גזרה משולשת מדויקת
כיום מערכות קיימות בהרבה מהיאכטות לצ'רטר.
מערכות מנור מאפשרות שחיפים אופקיים, מפרש בעל גזרה "נכונה" לגרדיאנט הרוח.
המערכות נוחות לצמצום ולהפעלה בשיט בצוות מצומצם.
משום מה נראה שגלילת מנור לא נפוצה
27/09/14 20:49
149צפיות
למעט סירות ישנות יותר עם גלילה של מפרש ש"עוטף" מנור עגול.
 
אתה מדבר כנראה על גלילת מנור מהסוג הישן
27/09/14 20:57
143צפיות
גלילת מנור מודרנית לתוך המנור מתחילה לתפוש תאוצה. לעניות דעתי היא טובה יותר, אך הרבה יותר יקרה, מגלילת תורן.
סיבות קשורות לעלות וסיבוך יחסי במנגנון הגילגול/מסילה בתורן
הודעה זו מכילה תמונות
27/09/14 21:28
168צפיות
המנגנון מסובך יותר
אך מאפשר מפרש יעיל יותר
בצילום:
Oversized Torlon bearings are set in angular contact races to absorb high compression loads and minimize friction
Torlon ball bearings reduce friction to make hoisting, reefing or furling effortless.
Aft drum perfectly aligns track with gooseneck, for easy furling and reefing on all points of sail.
Heavy duty fixed rigid vang for correct alignment and support.
Use our wide array of turning blocks, foot blocks, and mast-mounted bearing blocks for proper leads to the cockpit.
Furls any mainsail, even modern, high-performance, full batten mains.
SCHAFFER FURLING BOOM
אני מנסה לחשוב בקול: למה בעצם יש לגלילת מנור יתרון כלשהו
28/09/14 12:49
105צפיות
על "ראשי רגיל" קרי - נפילה חופשית לליזי-פק?
יתרון המנור המתגלגל
28/09/14 13:53
117צפיות
בראשי רגיל יש בדר"כ 2 ולפעמים 3 צמצומים
בהנחה שהגילגול למנור מתנהג כמו גלגול לתורן הרי יש לו אין סוף מצבי צמצום ובכך יתרונו על פני הראשי הרגיל
 
רוני
כנראה שרק בנושא תפעול צמצומים
28/09/14 13:57
99צפיות
גם צמצום "רציף" וגם אין צורך בכל מערך חבלי הצמצום. זה כנראה נכון גם לגלילה לתורן כי במקרה בו כל החבלים במילא מובלים לקוקפפיט, בנושא הרמה מלאה/הורדה מלאה אין הרבה יתרון לגלילה כלשהי (אולי קצת בנושא הכוח הנדרש בהרמה - נפתר בקלות עם הכננת בקוטר המתאים).
שנוי מרכז הלחץ
28/09/14 16:26
98צפיות
שלום ושנה טובה
הערתי אינה משמעותית למי שיכול להפעיל מנוע בכל עת, אך למי שתלוי רק בהנעת המפרשים, גלילת הראשי לתוך התורן או הפלתו משנה את נקודת מרכז הלחץ וכהמשך את ה"נטיה לעלות" או ,"הנטיה  לרדת". בדרך כלל לרדת, אפילו אם יש מאסף קטן. במקרה של רוחות בינוניות והפלגה לא תחרותית זה לא נורא אך במקרה של רוח חזקה זה עלול להיות תחילה של כמה קשיים. באופן כללי, ההנאה של שייט מפרשים מופקת מרצונו לשפר את יעילותו, ולכן מדי פעם כדאי לעזוב את ההגה ולצפות בנטית הסירה ולבצע תיקונים - זה טוב גם לפוליטיקאים...
בגדול גלילה למנור שומרת נכון יותר על צורת המפרש
29/09/14 10:27
42צפיות
אך, כיום הגישה מדברת על ראשי ששפתו התחתונה משוחררת
ורק הקרן (פינה אחורית תחתונה) מחוברת לקצה המנור
(כלומר אינה עוברת במסילה במנור)
כך שצורת הכנף הינה עגלגלה יותר גם בתחתיתו
מה שמאפשר שטח יעיל רב יותר
דווקא הגלילה למנור מחייב ששפתו התחתונה של המפרש במסילה
כך שהאזור התחתון פחות כפיף ופיזור זרמי האויר בו פחות יעיל
(פיזור זרמי האויר המתועל אופקית על שטח המפרש הראשי)
קוטר פנימי של המנור גדול בשל גלילת אורך המפרש (ולכן קוטרו החיצוני ומגושמותו, מוגבלות מסוימת ביכולות התנועה שלו יחסית לתורן וקשיחות הבום וונג)
שבד"כ כ11/2 מאורך הסירה(+-)
דווקא במפרשים גלילי תורן השפה התחתונה משוחררת, אך גזרת המפרש יעילה פחות
אך קוטר אזור האיסוף בתורן יכול הינו כאורך גלילת השפה התחתונה)
יעילות המפרש גם עם שחיפים אנכיים קצרים ופשטות המנגנון, העלות הנמוכה הופכים אותו לנבחר על ידי חברות הצ'רטר ולכן
גם מופיעים הרבה בסירות יד שניה וכד' והפסדי המהירות אינו קריטי מול נוחות ההפעלה
שיטה נהדרת לSAILING FOR DUMMIES 
 
יתרונו של ראשי מתגלגל הוא צימצומו בשייט יחיד.
27/09/14 20:50
179צפיות
שחיפים? בעיה, ירדתי מזה. כדי למנוע בעיות מצטברות צריך להקםיד על כמה כללים.
א. חבל התוף חייב להיות בקוטר מדוייק, אף לא חצי מ"מ יותר כדי שלא יצבור פיתול
בזמן ההפעלה.
ב. הוצאת המפרש רק מול הרוח במדוייק.
ג. הכנסת המפרש רק בקידמית, אלא אם אין רוח
ד. חבל התוף רצוי מאוד שיהיה קרוב כמה שיותר למישור/אנך (לפי המקרה) הכניסה לתוף.
כאשר המפרש נתקע השיטה הטובה ביותר (לדעתי) לשחרר אותו היא לשחק ידנית עם חבל התוף
והמפרש פנימה/החוצה למעט מקרה של פיתול בחבל התוף. או אז צריך לפרק ולהוציא את הפיתול.
אני פיתחתי שיטה של הוצאת המפרש והכנסתו בלי הכננות וזה עובד טוב מאוד למעט מקרים של
רוח חזקה מאוד. 
שחיפים
28/09/14 07:51
145צפיות
כמובן שמי שבוחר בראשי מתגלגל לתורן מוותר על שחיפים. אבל יתרונו של ראשי עם שחיפים לכל האורך הוכך מעל לכל ספק. שייט כמו כל דבר בחיים זה מערכת של פשרות אנחנו עושים הרבה פשרות לטובת הנוחיות  וכן יש גם אופנה שחייבים להתחשב בה.
ראשי מתגלגל מבעל נסיון
29/09/14 13:09
98צפיות
לסירתי בוואריה 44 ישנם 3 מפרשים ראשיים שונים 1.ראשי מתגלגל לתורן ללא שחיפים מבנה משולש רגיל 2.ראשי מתגלגל לתורן גדול יותר עם שחיפים אנכיים
3.ראשי עם שחיפים אופקיים מלא שנכנס לחריץ נוסף בתורן ועולה בצורה הרגילה.
בחציית האוקיינוס השתמשתי אך ורק בראשי הפשוט המתגלגל הוא עשה את העבודה בצורה הטובה ביותר,רוח לא היתה חסרה ,בזמן סערה לא היה צורך לעלות לסיפון ,הצימצום
לא מוגבל ונעשה מתוך הקוקפיט לפי מהירות הרוח וחוזקה המשתנה ובקלות ואחרי נסיון קצר אתה יודע להכניס ,לצמצם ולפתוח לבד ובלי תקלות.
בתורן סלדן שלי ולדעתי גם באחרים יש חריץ המאפשר לעלות מפרש עם שחפים אופקיים כך שתורן המאפשר גלגול הוא רק יתרון.
 
 
אתה מתכוון לחריץ שמשמאל לחריץ הגדול?
29/09/14 13:38
92צפיות
הוא תמיד נראה לי קצת צר מלהכיל SLIDER של מפרש.
קודם ליואב. פשרות הן ההתנהלות הנכונה של החיים בכללם. אם
29/09/14 21:39
75צפיות
הייתי רוצה ביצועים לא הייתי בוחר בגלילת ראשי. כפי שנכתב לעיל, יתרון הגלילה למנור הוא בכך שהכנסתו יעילה יותר מבחינת היווצרות קפלים במפרש, דבר שהוא בעייתי יותר בגלילה לתוך התורן ביחוד אם לא מכניסים אותו כראוי. החסרון בגזירה של החלק התחתון של המפרש. אין תורן/פרופיל של תורן שאני מכיר שאין בו מסילה לראשי קונבנציונלי. ואין מסילה מתוכננת שאין לה סליידרים מתאימים.
º
אני לא נגד פשרות ותוכיח הסירה שלי.
30/09/14 18:55
27צפיות
החריץ לאורך התורן
29/09/14 21:56
76צפיות
לא רק שהחריץ בנוי להעלאת מפרש אלא שהמפרש שלנו שנתפר ע"י איזי סייל מכיל חוט מוביל שעובר הוא והבד בתוך החריץ
אני חושב שיש כאן בילבול מה בהגדרות שמוליך לטעות. מה שדובר
30/09/14 19:33
37צפיות
לעיל ואני התייחסתי אליו הוא המסילה (שנקראה חריץ לסליידרים) שנמצאת על התורן משמאל לחריץ/פתח שבתורן המיועד לכניסת/יציאת המפרש. אתה כנראה מתייחס אל החריץ (אכן חריץ) שבתוך הצינור המגולל שאליו מתחברת השפה הקידמית של המפרש שבו תפור החבל הנכנס לחריץ ההרמה/הורדה של המפרש. הצינור דנן מחובר בחלקו התחתון לתוף חלזוני (או אחר) ומיסב ובחלקו העליון לפרופיל התורן עם מיסב. על הצינור הזה נעה הבוקסה שבחלקה העליון היא מחוברת למעלן ובחלקה התחתון אל קודקוד המפרש.
אילן ויוסי רצ"ב חתך של תורן SELDEN לFURLING
30/09/14 21:59
29צפיות
לא טעיתי בחריץ
01/10/14 00:05
5צפיות
שלום אילן אני התיחסתי למסילה מצד שמאל של החריץ  שהוא אכן מיועד למפרש מתגלגל כמו שציינת
כוונתי שגם המסילה  מצד שמאל מאפשרת
(אפילו במקביל שני מפרשים אחד מגולגל ),הרמת מפרש "פולי בוטון" עם שחיפים אופקיים בקלות רבה
כפי שמופיע בדגם F של תורן סלדן
הזמנה מס' 2 למשט ערים בשילוב משט לרנקה ת"א
29/09/14 20:52
77צפיות

חיפה – הרצליה - אשקלון
חול המועד סוכות:
 יום שבת -11/10 - לרנקה קפ גרקו
 יום ראשון - 12/10 – קפ  גרקו לרנקה
 יום שלישי - 14/10 - לרנקה חיפה
יום רביעי-15/10 – הרשמה וזינוק שיוט ערים חיפה הרצליה                    
ערב שייטים לזכרו של נחום בן גל - חתולי
 יום חמישי - 16/10 - יום חופשי בהרצליה בערב מסיבת סיום שיוט
                            לרנקה-תל אביב, במרינה תל אביב
 יום שישי-17/10 - הרצליה אשקלון וטקס סיום באשקלון
 
אנו שמחים להזמינכם למשט הערים מספר 58שיתקיים במסלול חיפה –הרצליה – אשקלון. 
השנה המשט מוקדש לזכרו של נחום בן גל – חתולי ז"ל.
המשט יתקיים בימים   רביעי – שישי 15-17 באוקטובר 2014.
המשט ינוהל על פי חוקי תחרות השייטשל ISAF2013-2016. חוקי הדגמים המשתתפים, הודעה זו והוראות השייט כפי שיושלמו בדף ההשלמות.
משט הערים מיועד ל:
ספינות מפרש המתחרות לפי הנדיקפ עמותת שייטי הכרמל.
ספינות מפרש המתחרות לפי הנדיקפIRC.
ספינות במשט עממי לא תחרותי.
עבודות העמקה - מעגנת שביט
25/09/14 14:16
234צפיות
תאריך 21/09/2014
הודעה לימאים/משיטים מספר 006/2014 | סימו...

החל מיום 15/09/2014 מתבצעות עבודות חפירה ותחזוקת עומק במעגנת שביט.
העבודות יבוצעו בשלב ראשון בתעלת הכניסה למעגנה (באזור הכרמלית) ובהמשך בתוך המעגנה.
העבודות יבוצעו במהלך כל שעות היממה, משך העבודות המתוכנן כ- 3 חודשים.
העבודות יבוצעו ע"י מחפר באורך כ- 50 מטרים כאשר מירכתיו יצא צינור צף בקוטר "20 אשר יימתח לכיוון רציף קישון מזרח אל בטן אניית EDT YAM. הצינור יסומן ע"י נצנצים אדומים. 
במהלך עבודות החפירה יתכנו הפרעות בכניסה למעגנה וביציאה ממנה עד כדי חסימת המעגנה לחלוטין לפרקי זמן קצובים.
ציבור השייטים מתבקש להיות קשוב להודעות ולעדכונים בנושא.
נדרש לשוט בזהירות רבה וקיום תצפית מוגברת.
לפני כניסה ויציאה מהמעגנה מומלץ לבדוק סטטוס נתיב השייט מול הנהלת המעגנה בערוץ 16.
מנהלי מרינות מתבקשים לפרסם ע"ג לוחות המודעות.
תוקף ההודעה מיידי.
רצ"ב תרשים המתאר את פריסת ציוד החפירה.
|*|נפתח פורום הפרעת אישיות גבולית
28/09/14 11:16
20צפיות
|סיוע|הפרעת אישיות גבולית נחשבת לאחת ההפרעות הנפשיות הנפוצות בארץ ובעולם. לכן פתחנו פורום לכל מי שמתמודד עם ההפרעה הזו.
הפורום הוא המקום בו תוכלו לשתף, לתמוך, להכיר אנשים שמתמודדים עם קשיים דומים ולראות שאתם לא לבד בזה.

מוזמנים כבר עכשיו לפורום הפרעת אישיות גבולית
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...
רוצים לזכות בכרטיסים לאביתר בנאי|?|
30/09/14 10:47
4צפיות
|תו|יש לכם הזדמנות לזכות בכרטיס להופעה של אביתר בנאי! היכנסו כבר עכשיו לפורום מצעדים וביקורת מוזיקה
כתבו לנו סיפור קצר שמשתמש מתוך שמות השירים מאלבומו החדש " יפה כלבנה" ותוכלו לזכות בכרטיס זוגי|!|

לפרטים נוספים והשתתפות:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?for...

|תו|בנוסף, אנחנו מחלקים חמישה כרטיסים זוגיים להופעה של אהוד בנאי באמפי שוני! כל מה שאתם צריכים לעשות זה להיכנס לפורום ציפורי לילה,
וכתבו לנו כתגובה להודעה איזה שיר של אהוד בנאי אתם הכי אוהבים ולמה? ואולי תזכו בכרטיס זוגי!

לפרטים נוספים והשתתפות:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?for...
שימוש בHORSE חלוץ
27/09/14 12:01
218צפיות
האם למישהו יש משנה סדורה בנושא מתי מותחים ומתי משחררים את ההורס -חלוץ?
הבסיס לשימוש די פשוט
27/09/14 17:24
211צפיות
הכוונה שהמפרש יעבוד לכל גובהו ביחד ולא יהיה פתוח מדי בחלקו העליון או התחתון (פרט למצב של רוח חזקה וכוונה לשחחר לחץ - על כך בהמשך).
שלב ראשון - תדאג שיהיו לך שלושה זוגות תלתלים על המפרש. סמוך לחלק התחתון, ליד אמצע השפה הקדמי ובחלק העליון.
עכשיו מקם את העגלה על הטרוולר בנקודת מוצא, בה המיתר (היוצא מהפינה האחורית לכיוון העגלה) חותך פחות או יותר את הזווית שיוצרת הפינה האחורית/תחתונה של המפרש.
צא להפליג.
שחרר ואסוף את המפרש בעזרת המיתר ועקוב אחר סדר התמוטטות/זרימה של התלתלים.
המטרה הבסיסית: שהם יסגרו או יפלו יחד. אז אתה יודע שהמפרש עובד כולו יחד. (אם אתה רוצה להיות מאוד מדוייק, ראה שהתלתלים ייסגרו לפי הסדר מלמטה למעלה אבל ממש ברצף צמוד. לא להגיע למצב שבו כאשר התלתלים התחתונים זורמים יפה ואתה מותח מיתר התלתל האמצעי מתחיל לזרום אבל התחתון החיצוני מזדקר).
אם למטה התלתלים משוחררים ולמעלה זורמים יפה - החלק התחתון של המפרש משוחרר מדי. קח את העגלה אחורה ומתח חלק תחתון. אם למטה זורמים יפה ולמעלה משוחררים - החלק העליון חופשי מדי - קח את העגלה קדימה.
 
מכאן עוברים לדקויות של מצבים בהם אתה רוצה דווקא מפרש שאינו מאוזן בדיוק.
למשל ברוח חזקה מאוד, אם תיקח עגלה לאחור, השינוי יגרום למתיחה של החלק התחתון של המפרש ו"זריקת" רוח בחלק העליון, המשוחרר יחסית. זה ישחרר כוח מהסירה ויפחית לחצים.
מקווה שעזרתי
הורס חלוץ
27/09/14 18:23
194צפיות
תודה על התשובה המדוייקת,
בנוסף האם ניתן להגיד באופן כללי שכאשר מפליגים חד לרוח צריך להעביר את ההורס אחורה כדי לאפשר מתיחה אחורה וכאשר בגבית להעביר אותו אחורה כדי למתוח שפה אחורית?
טל
º
קדימה בגבית
27/09/14 18:25
136צפיות
º
כמובן , סליחה , קדימה בגבית
27/09/14 19:31
107צפיות
גבית וקדמית
28/09/14 07:34
114צפיות
בהחלט זה מה שנדרש. אך צריך לזכור את המטרות של ההזזה כפי שתארתי לעיל. המטרה כלומר שהמטרה היא מפרש שהרוח זורמת עליו נכון, מה שרואים על התלתלים.
כמו כן במעבר מגבית לקדמית וחזרה, אתה חייב להתעניין גם בזווית של הראשי לשדרית ובעקבות כך בזווית שבין הראשי לחלוץ.
אלה בסיסי שייט שהכי קל ללמוד אותם עם מישהו בעל נסיון על הסירה (דרך הפורום זה קצת כמו ללמוד שחיה בהתכתבות...).
תודה, אבל אני מפליג די הרבה עם אנשים בעלי ניסיון
28/09/14 07:48
120צפיות
ולא מקבל תשובות ברורות כמו זו שנתת לי
רוב השייטים משתמשים בניפנופי ידיים
טל
º
אין בעיה - שמח תמיד לעזור...
28/09/14 09:16
71צפיות
תקנה את הספרון של IVAR DEDKAM
28/09/14 09:58
96צפיות
SAIL AND RIG TUNING
שתורגם לעברית ע"י גל קדר בשם "מפרשנות איכותית"
סוגיות מצברים
26/09/14 16:25
225צפיות
שלום,יש לי שני מצברי 100AH במפרשית במצב לא טוב. לכל אחד מהם מחובר מטען על מתח חוף. לאחר טעינה מלאה שלהם אני עדיין נדרש לשניהם ביחד כדי להניע את מנוע הפרקינס 28כ"ס בסירה. מאידך, הם עדיין לא גמורים לגמרי כך שחבל לי לזרוק אותם.שאלותיי הן:1. האם מצבר 60AH חדש מספיק להניע את המנוע שלי?2. האם אפשרי (לא הורס) שמטען אחד יטען שני מצברים שמחוברים ישירות במקביל? 3. האם נכון יותר לחבר את שני המצברים הישנים ישירות במקביל למטען אחד (הם יהוו מצברי צרכנים) ואת המצבר החדש למטען השני (מצבר להנעת המנוע)? יש לי בסירה בורר תלת מצבי למצברים (1, 2, all, off) כך שאוכל להפריד בין הזוג הישן שבמקביל לחדש.תודה שנה טובהיורם
מצברים
26/09/14 18:31
175צפיות
אין כמעט קשר בין הAH והנעת מנוע. הפקטור שקובע הוא CCA או  Cold Cranking Amp. כלומר הבטריה צריכה לספק מספיק זרם להניע את המנוע, פעולה שנמשכת שניות ספורות בלבד. אני מניע מנוע של 50 כ"ס עם בטריה של 75 AH.
אין בעיה בהטענת שתי בטריות במקביל על ידי מטען אחד בתנאי ששתי הבטריות דומות ובאותו מצב. כלומר בדוק כל בטריה בנפרד ורק אם שתיהן באותו מצב אתה יכול לחברן. יתכן שאחת סיימה את תפקידה והשניה עדין תקינה.
כיון שאתה תשתמש בבטריה אחת חדשה והשאר ישנות אין בעיה לטעון כל בית במטען נפרד. שם לב לחיבורים של הבורר. כל בית חייב להשאר בנפרד בזמן טעינה.
טעינה
26/09/14 21:33
143צפיות
אם מצבר משמש רק להנעת מנוע מדוע צריך לטעון מהחוף?
אצלי מנוע 18 ומצבר 60 יניע אותו גם אחרי חודש ללא שימוש (המצבר בן4)
CCA
27/09/14 06:20
126צפיות
תודה על תשובתך.האם נתון ה CCA ידוע/מפורסם לכל מצבר? אם כן אז מה ערך ה CCA שמאפשר הנעה חלקה של המנוע?תודה
CCA
27/09/14 17:10
85צפיות
CCA בדרך כלל נמצא בספציפיקציות של מצברים. לפעמים הבטריה מופיעה בשם Starting Battery ואז זה דיי ברור.
את הערך לזרם תמצא בספציקציות של הסטארטר.
אבל בלי להסתבך יותר מידי מנוע קטן כמו זה שיש לך יתניע עם כמעט כל בטריה תקינה אם הסטארטר תקין.
בהמשך לקודמי . כדי לפתור בעיות התנעה התקנתי מצבר שלישי בנפרד
26/09/14 21:33
157צפיות
להתנעה בלבד של 80 A/H  שמוזן גם ע"י פנל סולרי משלו. לא הייתה לי בעית התנעה כלשהיא במהלך
15 השנים מאז המערכת הזו עובדת.
שפץ את הסטרטר
27/09/14 09:50
135צפיות
העלות זניחה, ואם הספינה הזאת במצב לא טוב כמו שאתה מעיד, כנראה שלא נגעו בו הרבה מאוד זמן. אם המיסבים שחוקים, או הפחמים גמורים, או המגעים עייפים, הזרם שהוא לוקח בהתנעה גדול והוא לא מצליח לסובב. שווה לנסות לפני שאתה משקיע המון כסף במצברים ומטענים. עבד בשבילי....
ועוד בנושא
27/09/14 17:10
118צפיות
יש מטענים היודעים לטעון סוגים שונים של סוללות במקביל - יש להם אפשרות הגדרה בנפרד לכל בנק לפי תכונותיו. אם שלך אינם כאלה חכמים אז אתה יכול או להשתמש בכל מטען לבט נפרד. למשל שתי הסוללות הישנות (ובלבד שמצבן הבריאותי דומה) למטען אחד והחדשה לשני. למעשה הסוללה שאיתה תתניע מנוע צריכה להסתפק בטעינה מהאלטרנטור (אם יש כזה על המנוע).
בנוסף לכך - עדיף להשתמש בסוללות פריקה עמוקה לתפעול הסירה וסוללה כמו ברכב להתנעה (הרבה זרם לזמן קצר).
ועוד עצה ידידותית
30/09/14 12:26
25צפיות
תחליף את המצברים. מנסיון, מצברים חלשים מחליפים. אתה לא יודע מתי המצברים ישבקו סופית אבל תמיד זה יקרה במקום שאתה הכי לא מצפה לו. שלא כמו בכביש, בים יהיה לך קשה למצוא מישהו שיתן לך כבלים ואז זה בדרך כלל "יעלה יותר". בסופו של דבר תאלץ להחליף את המצברים ויפה שעה אחת קודם. ועל תשכח שמצברי צרכנים מזינים כמה זוללי זרם כמו משאבות ופנסים למשל, כך שאתה בטח לא רוצה להיתקע בים ללא מצברי צרכנים. 
עדיין לא סיפרת מה המתח על המצברים כשבם
30/09/14 00:11
79צפיות
לא  בטעינה. אפשר שבמצברים במצב לא טוב רו המתנע כפי שכתב/ה סוניה או מגעים מלוכלכים. מה המתח בזמן הטעינה, האם המצברים ברי טיפול. האם ניתן לבדוק ולהוסיף מים. ועוד סיבות כיד הדמיון.
º
שנה טובה לכל משתתפי פורום שייט וימאות
24/09/14 13:11
108צפיות
סולו בשמונה: אגיאן ריגטה
24/09/14 00:13
378צפיות
מאת צלמת הביית סיגל שגב (אני רק הנהג) - גין פאלאס באגיאן רגטה,  לרוס - קוס, אוגוסט 2014::

חברים יקרים
שנה טובה, מלאה ברגעי אושר, חיוכים, אהבה ובריאות.
 
ראו לינק לפרומו של סרט האקשן ״סולו בשמונה״ (או כמה שהיינו באיגאן רגטטה :)
https://vimeo.com/106917457
 
חיבוקי לכולם
 
שגב
 
º
על קצה המזלג. שנה טובה לכולם
24/09/14 08:46
184צפיות
º
מישהו הצליח לראות את הסרט בלינק שבהודעה הקודמת?
25/09/14 09:51
100צפיות
º
לא הצלחתי, הקישור נחסם..
25/09/14 11:48
73צפיות
º
כן...
25/09/14 18:09
52צפיות
º
כן רואים את הוידאו.
25/09/14 19:34
70צפיות
º
כן, יפה מאד
26/09/14 07:22
44צפיות
בלוק נהגים לשנה טובה!
23/09/14 21:45
209צפיות
º
נהדר
29/09/14 18:20
3צפיות
º
שנה טובה.שהרוח תהיה תמיד לצידנו
25/09/14 09:16
40צפיות
שנה טובה
25/09/14 11:06
52צפיות
שנה טובה שנת הפלגות נעימות
º
שנה טובה , רוחות טובות, הפלגות נעיות לאופקים קרובים ורחוקים.
הודעה זו מכילה תמונות
25/09/14 12:04
103צפיות
שקיעה בברגן, נורווגיה, טיול בקייץ האחרון
º
שנה-טובה לכל השייטים באשר הם
25/09/14 18:14
43צפיות
º
שנה-פחות-חמישה-ימים טובה
29/09/14 18:22
7צפיות
חידושים ומוצרים מענינים
26/09/14 09:37
241צפיות
הזמנה מעודכנת למשט קבלת צוללת חיל הים אח"י תנין
הודעה זו מכילה תמונות
20/09/14 21:13
309צפיות
מצורפת הזמנה מעודכנת למשט קבלת צוללת חיל הים אח"י תנין המגיעה לחיפה ביום שלישי הקרוב 23.9.2014 .
נשמח לראותכם לוקחים חלק במשט.
שנה טובה
הזמנה למשט קבלת הצוללת אח"י תנן
º
אשמח להצטרף לסירה שיוצאת.
22/09/14 13:48
102צפיות
º
תגיע ב-1030 לשורש הרציף לתדרוך ותצורף לאחת הספינות
22/09/14 15:04
87צפיות
קרור.
22/09/14 17:04
235צפיות
היכן ניתן לרכוש ראש פיקוד אלקטרוני תוצרת דנפוס למקרר בן עשרים וחמש או לחלופין המלצה על
טכנאי שבקיא בתיקון מקררי יאכטות משנות השמונים.
תודה.
º
ניחוש פרוע - תנסה אצל "דובין" בחולון
22/09/14 18:17
121צפיות
קרור
22/09/14 23:06
128צפיות
תודה.
אפשר לקבל פרטים כדי להתקשר לדובין.
º
03-5595950 רחוב הסדן 5 בא"ת חולון
23/09/14 08:53
46צפיות
יש לך אולי מספר דגם או תמונה של הבקר?
23/09/14 08:23
97צפיות
יש כל מני אופציות בebay
 
מחפש מומחה ל- Raymarine בהרצליה
23/09/14 08:03
141צפיות
אודה לקבלת המלצות 
º
מתי 052-3583226
23/09/14 08:18
60צפיות
GMDSS
19/09/14 18:20
251צפיות
שלום,
 
אשמח להשאיל ספר תיאוריה עדכני בנושא.
האם יש בעיה ללמוד גם אתהחלק המעשי עצמאית? (הכוונה מבחינת הבחינה - קביעתה ושימוש במכשיר לא מוכר).
 
שנה טובה, עינאל
מי שיודע ללמוד לבד - בהחלט יכול. מה הכוונה "שימוש במכשיר לא
20/09/14 12:37
171צפיות
מוכר"?
אתה צריך סימולטור...
20/09/14 14:45
172צפיות
שמכיל את כל המכשירים - DSC VHF, NAVTEX, SART, EPIRB. אם יש לך כזה אתה צריך להביא אותו איתך ביום הבחינה.
 
להביא אותו?
20/09/14 15:17
165צפיות
היי ניסים,
 
לא הבנתי להביא מה? זאת תוכנת אינטרנט/ מחשב.
 
אשמח לפירוט מדויק של הבחינה, כי שמעתי כל מיני דברים באופן לא מסודר ויתכן שלא הבנתי את פרוצדורת הבחינה.
 
עינאל.
GMDSS
20/09/14 15:15
160צפיות
היי רון,
כוונתי, הבנתי שיש מבחן מעשי על מכשיר קשר, מצאתי כל מיני סימולטורים, אך הבנתי שכל מכשיר מתופעל בצורה אחרת האם יש לזה משמעות בבחינה?
האם ניתן לעשות את הבחינה המעשית באופן עצמאי?
היכן ניתן להשאיל ספר? או להשיג חומר לימוד עדכני באינטרנט?
 
תודה.
 
יש את כל השאלות באתר של משרד התחבורה ובבתי הספר.
20/09/14 19:09
132צפיות
תחפש. אבל ממליץ לך ללמוד דרך בית ספר.לא יקר . ומכינים אותך טוב. תצטרך לארגן לבד את כל המכשירים והציוד.
º
אין שאלות ממבחני GMDSS באתר רספ"ן!
21/09/14 11:00
72צפיות
º
צודק..
21/09/14 21:41
36צפיות
סימולטור להורדה חוקית וחפשית
20/09/14 21:41
224צפיות
בדוק ועובד
עוד אחד
יש עוד הרבה בגוגל.
º
תודה
20/09/14 21:50
51צפיות
הכנה למבחן שונה מלמוד הנושא
21/09/14 09:19
139צפיות
שלום לך
ראשית עליך לזהות את סוג הרשיון  לו אתה זקוק. ישנם מספר תעודות בנושא GMDSS, ואחת מהן היא "קומבינה" ישראלית המכונה "תעודת רדיו-טלפון מוגבל בזיקה לGMDSS", וכנראה הנפוצה ביותר.
שנית, אני ממליץ לך לגשת לבחינה רק דרך בית ספר שהגיש מועמדים לאחרונה. לא משום שהחומר קשה ללמוד, אלא שהאנשים המעורבים בהסמכות השונות עלולים לשים דגשים על נושאים שלא נתנים לצפיה רק לפי הדרישה של המטרה.
אתן לך רמז בזה, שפעם נאמר על הצי הבריטי שיש בו ג'נטלמנים ויש בו ימאים, אך הג'נטלמנים לא ימאים והימאים הם לא ג'נטלמנים.... ובמקרה של GMDSS הנושא היה עפוף בבעיות של יוקרה, שררה, לחצים של אנשים עם חסרים בתחומים שונים, עוד משחר הכנסת המערכת לשמוש. גם אם בעלי התפקידים היום הם אנשים נפלאים ומנוסים שליטה במערכת שונה מהכנה למבחן.
בהצלחה 
תודה
21/09/14 23:37
71צפיות
בעקרון, אני נזקק לתעודה/ הסמכה מינימלית עבור משיט 60, אשמח להבין מהי בדיוק (SRC VHF זאת ההגדרה להבנתי).
כמובן שעדיף לעשות את התעודה המלאה גם לטווח ארוך, האם ניתן? האם התעודה מכילה הסמכות קודמות או שכמו באופנוע SRC היא תנאי לLRC?
האם יש לך מושג מהו מחיר סביר שבית ספר יגבה להגשה למבחן (שימוש בציוד קשר) ושיעור מיקוד?
עינאל - אתה לא צריך LRC.
22/09/14 15:42
99צפיות
SRC זה התעודה שצריכים מפעילי כש"ק. בתעודה הישראלית יש תוספת " בזיקה ל- GMDSS"  - זה אותו הדבר.
טווח מחירים בבתי הספר השונים בין 1200 ל - 1500 ש"ח. לחברי המועדון של בתי הספר יש הנחה בין 10% ל - 15%. תברר ותחליט לבד. רמת הלימוד זהה פחות או יותר. 
מרכז השייט

מחפשים הפתעה לאהוב?

מגוון רעיונות שייט במחירים מיוחדים היכנסו לפרטים >>>


עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


Flix
מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה