בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
ברוכים הבאים לפורום הכי רטוב בתפוז!!!

אתם עומדים להכנס לים של חוויות וידע מקצועי בכל הקשור לדברים שצפים, מפליגים ואפילו קצת צוללים.

נשתדל להנעים את זמנכם בחוויות שייט, לענות על כל שאלה מקצועית, ואפילו לנסות לשדך בין אנשי צוות.

כידוע ענף השייט הולך וגדל בקצב מסחרר, כל יום מתווספים בממוצע כ-4 סקיפרים חדשים ובכל חודש נכנסות לישראל כ-4 יאכטות חדשות, כמו כן מועדוני השייט פורחים, אז בואו לחלקת האלוהים הרטובה והקטנה הזו ותהנו מכל רגע.

תודה למנהלי הפורום בעבר (לפי הסדר): מון קפיטאן, LIZARD, בת ים, אלון סולומון, אדם99, נדב השובב.

... A bad day at sea is better than a good day on land
ים טוב!
רון יציב

נא לשמור את הפורום אך ורק לדיונים מקצועיים. אין לפרסם מודעות (קניה / מכירה / צוותים למשל) בגוף הפורום - מודעות שיפורסמו בפורום ימחקו! בכדי לפרסם יש לגשת ללוחות דרך התפריט "לוחות" ולא לשכוח את הקטגוריה המתאימה.
המשך...
הודעה חדשה

הודעה נעוצה טכס הנחת זרים לזכר צוללי אח"י דקר במקום טביעתה
27/08/14 18:40
64צפיות
בתאריך 21/9/2014 יערך טכס הנחת זרים במקום משכבה של הצוללת אח"י דקר.
כל עמותה  מועדון ימי ובית ספר ימי המעוניין לכבד את זכר הצוללנים יכול להזמין גלגל פרחים.
את הגלגל יזרקו לים במהלך הטכס.
את גלגלי הזרים ניתן להזמין ממרכז הפרחים בחיפה טלפון 048514425 (אין לי שום קשר איתם)
משיכת הזרים תתבצע ע"י שייטת 7 ממרכז הפרחים בתאריך 18/09/2014 בבוקר.
בעיניין שאלות אפשר לפנות לטלפון 0529243435 שי.
הודעה נעוצה הישט קבלת פנים לצוללת אחי תנין
הודעה זו מכילה תמונות
27/08/14 10:00
97צפיות

ב-23 לספטמבר אמורה להגיע ארצה הצוללת אחי תנין, הראשונה בסדרת צוללות חדשות.
חיל הים מעוניין לקבל את הצוללת בהישט הצדעה ובהפנינג חופי וימי.
הכוונה שבסביבות 1100 תגיע הצוללת לאזור חוף החותרים ותתחיל לטפס לכוון פולינום, העירייה וחיל הים יקיימו מין הפנינג על החוף באזור חוף הכרמל, שיוט של ספינות החייל , מימד נוסף אזרחי של יכטות צבעוניות רבות ככל הניתן.
נשמח לארח בהישט ההצדעה לצהל חיל הים ולצוללת תנין סירות רבות ככל הניתן כולל מועדוני הנוער.
מדובר באמצע השבוע, שעות היום, שנת לימודים, ובכל זאת נשתדל להיות רבים וצבעוניים בים.
נא היערכותכם, פרטים נוספים יגיעו בהמשך.
 
החלפת וונטות
28/08/14 14:02
כן או לא צריך להחליף את הוונטות מעת לעת? לפי מה קובעים מתי להחליפן ומי יודע לקבוע את מצבן?
ידועה גרסת ה"כל 7-10 שנים", אך זוהי גרסתו של מי שאינו משלם על הוונטות...אשמח לשמוע דעת מומחים מנקודת מבטו של בעל המפרשית.
תודה!
|תפוז| מזמינים אתכם לזוז עם הדג נחש
28/08/14 11:07
1צפיות

|דג| היכנסו לפורום מצעדים וביקרות מוזיקה, ספרו לנו מה השיר של הדג נחש שהכי מתאים לימים אלו ונמקו
ותוכלו לזכות בכרטיס זוגי להופעת שקיעה של הדג נחש!

לפרטים נוספים והשתתפות:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?for...


|18|היום בין השעות 17:00-19:00 נארח בפורום את דורית משעולי, עובדת סוציאלית, פסיכותרפיסטית, מטפלת משפחתית וסקסולוגית.
דורית תשמח לענות על שאלותיכם בנושא זוגיות, חיי משפחה ומיניות.

מוזמנים לשרשר את שאלותיכם:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?for...
שיוט סוף חופשת הקיץ- קהילת שייטי הכרמל
25/08/14 16:38
83צפיות
להלן הודעתו של שלמה קפון- קצין תחרויות קהילת שייטי הכרמל:
שיוט סוף העונה יצא לדרך
השיוט יתנהל בין מצופים קיימים במפרץ חיפה.
אנו נארח על הסירות את ילדי שייט חיפה הצעירים.
כל סירה שתיקח ילדים משייט חיפה תקבל בונוס בהנדיקפ.
ניפגש בשורש הרציף ביום שבת 30/8/2014 בשעה 10 בבוקר.
כולם מתבקשים להגיע עם מצב רוח טוב למרות המצב בחדשות.
להתראות
שלמה
 
 
SAVE THE DATE שיוט עממי לסיום הקיץ 30 באוגוסט
06/08/14 11:21
255צפיות
קהילת שייטי הכרמל תסגור את החופש הגדול לבני הנוער בשיוט עממי.
מוזמנים בני הנוער של שייט חיפה להצטרף לספינות הקהילה בשיוט עממי.
פרטים בהמשך, שימרו את התאריך.
שבת במרינה שביט
25/08/14 16:22
102צפיות
חברים ושייטים יקרים.
לזכור בשבת הקרובה ניפגשים בשורש הרציף בשעה 1000 לתידרוך של שלמה קפון.
 
להתראות על המים
קורס משיט 7 לבעלי רישיון משיט 40.
הודעה זו מכילה תמונות
26/08/14 09:58
171צפיות
הרשות הישראלית להכשרה ימית מודיעה על תחילת ההרשמה לקורס משיט 7.
הקורס מיועד לבעלי תעודת משיט 40 עם וותק של לפחות שנה זמן ים.
לבירורים נוספים והרשמה נא ליצור קשר:
zohar@imta.org.il
04-9911016 שלוחה 112.
 
קורס משיט 7
מועדון הקרוזרים: הרצאה של עמוס רביב
27/08/14 13:42
90צפיות

המפגש הבא של מועדון הקרוזרים יתקיים ביום רביעי, ה-3.9.14 בשעה 20.00 במועדון השייטים במנהלת המרינה בהרצליה.
נושא ההרצאה: הקפת העולם בסירת מפרש: ההכנות, בחירת סוג הסירה, המסלול והביצוע עד לפולינזיה הצרפתית.
ההרצאה תועבר על ידי עמוס רביב.
רבים מכם מכירים את עמוס רביב. הידע שלו שווה זהב. הם נמצאים בעיצומו של המסע ועכשיו, במהלך חופשה בארץ ישתפו אותנו בפרטי המסע שלהם. אל תפספסו את ההרצאה!
כמו במפגשים הקודמים, נבקש מכל אחד להביא אוכל או שתיה.

מי שמתכוון להגיע למפגש, נא לשלוח לי הודעה או להגיב כדי שנוכל להעריך את כמות המשתתפים.
 
אסדת הצלה - בדיקה תקופתית- איפה
26/08/14 21:34
119צפיות
היי,
האם מישהו דיבר לאחרונה עם מגמ בטיחות? - נראה שהטלפון שלהם לא מחובר, האם יש מקום אחר?
(דיברתי עם הבחור מאשדוד, היה מאוד אדיב, אבל הם לא מטפלים בכל הסוגים)
תודה
שחר
מגמ לא נמצאים באשדוד, הם באזור תעשיה ציפורי בגליל
26/08/14 21:45
95צפיות

שם החברה
מגם בטיחות בע"מ
כתובת
הסדנה 6 איזור תעשיה ציפורית, נצרת עילית
טלפון
04-6412008
פקס
04-6412118
אימייל
magambet@magambet.co.il
אתר
http:///www.magambet.co.il

המספר שנתת לא מחובר, והמספר באתר שנתת שייך לחברה פיננסית :)
26/08/14 22:23
74צפיות
בדקתי אותם בבוקר.
התכוונתי שאני לא משיג את מגם ובנוסף דיברתי עם החברה השניה שנמצאת באשדוד (לא מגמ) והיא מטפלת רק בחלק מהחברות.
תבדוק עם אלי האחראי של בדיקת רפסודות הצלה, ותספר גם לנו
27/08/14 00:56
92צפיות
הטלפון יעובר במסר
º
תודה רבה!
27/08/14 06:16
53צפיות
החליפו בעלי בית והמרכזייה מקולקלת אבל עדיין עובדים
27/08/14 09:15
78צפיות
תודה לכל העוזרים,
יום טוב,
שחר
º
מה המספר של הבחור מאשדוד? באיזה סוגים הם מטפלים?
27/08/14 06:30
75צפיות
יניב
27/08/14 09:08
89צפיות
דיברתי איתו באפריל, הוא לא מטפל בסוג שלי (winslow), אבל הוא ניסה לפנות ליצרן ולעזור. 
 
º
לדעתי מג"מ כבר לא מטפלים באסדות וחבל שכך...
27/08/14 09:39
82צפיות
º
גל זה חדשות רעות
27/08/14 12:42
63צפיות
לאחר שיחה עם אלי ממגמ
27/08/14 13:09
96צפיות
א.אכן הנהלה התחלפה.
ב.תקלה במרכזיה.
ג. המחלקה עובדת  כרגיל.
ד. שווה לבדוק איתו אישית בדיקה /הרשאה שלהם לפי יצרן.
 
טלפון :0502098087
 
 
 
בדיקת אסדה
28/08/14 07:09
45צפיות
לפני שכותבים רצוי לבדוק. יש אנשים שלוקחים את הכתוב בפורום ברצינות. בקיצור מה מספר הטלפון של ההוא מאשדוד
תדלוק תדיר במנות קטנות, או בתדירות נמוכה ובמנות גדולות?
27/08/14 22:26
80צפיות
לצורך העניין בסירה עם מיכל של 200 ליטר המשתמשת ב 20-30 ליטר בחודש, האם מומלץ לתדלק פעם בחודש, או פעם בחצי שנה?
באופציה הראשונה המיכל יהיה תמיד מלא, עם מעט אויר, מעט לחות, ולכן פחות סיכון לבקטריות בדלק. אבל מצד שני תחלופת הדלק תהיה קטנה והוא עלול להתיישן במיכל.
באופציה השניה בדיוק להיפך, דהיינו תחלופת הדלק תהיה במנות גדולות, אך מצד שני מיכל חצי ריק מזמין בקטריות.
 
לי נראה שעדיף לשמור על מיכל מלא במחיר תדלוקים בתדירות גבוהה, מה גם שמדי פעם כשיוצאים להפלגות ארוכות יותר מתחלף רוב הדלק במיכל.
 
קבלת היתר שייט
25/08/14 10:49
185צפיות
שלום,
 
אני עומד בפני תהליך רכישה של יאכטה מחו"ל. לאחר חיפושים רבים מצאתי את המיועדת. היאכטה בת 23 שנים. לפי כל המידע שברשותי הכי נוח יהיה לרשום אותה בבעלות חברה בארה"ב כפי שרבים עושים בארץ. 
חיפשתי בפורום וברספ"ן אך אשמח לקבל הכוונה ועצות לאופן הרישום בארץ וכיצד מקבלים את היתר השייט.
 
 
תודה רבה.
אי אפשר לרשום בארץ סירה בת יותר מ10 שנים
25/08/14 12:49
150צפיות
היתר שייט דרך רספ"ן, מותנה בבדיקת גוף ע"י מהנדס מוסמך (לא ברור למה? כנראה להוציא ממך עוד כסף). כך שאם אתה עושה בדיקה ע"י מוסמך לסירה לפני הקניה תביא דו"ח מפורט שאולי יחסוך לך בדיקה בארץ. (אצלי זה עבד)
ידוע נושא הגיל
25/08/14 12:58
149צפיות
אכן ידוע לי כי סירה מעל 10 שנים איננה יכולה להירשם בדגל ישראלי.
במידה ואינני מבצע סקר גוף או שקיים אחד יחסית ישן, מהו התהליך לקבל ההיתר? עליי להזמין מהנדס מוסמך שיבדוק הסירה בנמל או גם כאשר היא מחוץ למים?
 
 
תודה רבה.
למיטב זכרוני - סקר גוף נדרש רק ברישום בדגל ישראל. להיתר שייט
25/08/14 13:47
129צפיות
בישראל נדרש תשלום אגרה ובדיקת ציוד כושר שייט.
לא רק. סירה בדגל זר, אחרי 5-6 שנים בארץ, גם נדרשת להביא
25/08/14 14:34
139צפיות
סקר גוף, באופן חד פעמי.
לא ברור מה הדרישות לסקר גוף למתי ולמה?
27/08/14 06:44
73צפיות
את ההיתר הראשון (לשנה) קבלתי ללא סקר גוף. לחידוש נדרשתי להציג סקר גוף. הבאתי להם את דו"ח הבדיקה בקניה ורק אחרי שישבתי עם המהנדס ברספ"ן שהסכים לקבל את הדו"ח, קיבלתי היתר לעוד שנתיים אבל עם התנייה לסקר גוף בחידוש הבא. 
º
רצוי שתעלה אותה ותבצע סקר גוף. לשקט הנפשי שלך.
26/08/14 15:30
83צפיות
בטח,זו הדרך...
27/08/14 14:02
64צפיות
להמציא "תיאוריות בטיחות" הזויות להצדקת נטל גחמות הבירוקרטיה המונחתות תדיר על שייטי ישראל.
שייטי חו"ל מתגלגלים מצחוק.
הסקיפרים המשונים הללו טוענים בעוז כי האחריות על בטיחות יאכטותיהם היא עניינם בלבד ולא של איזה פקיד משועמם וחמדן....שואף כסת"ח עברי.
טוב,להם אין את הזכות לשוט לאורך חופי ארץ הקודש.
 
נראה לי ששרשרת את התגובה שלך במקום לא נכון
27/08/14 14:33
64צפיות
לבצע סקר מקיף כשקונים יאכטה נראה לי הגיוני (למען עצמי ולא למען רשות כלשהי).
אני די בטוח שגם שייטי חו"ל לא עושים סקרים אם לא דורשים זאת מהם. גם אם הרשויות שם לא דורשות זאת, למיטב ידיעתי יש לא מעט חברות ביטוח שכן דורשות סקרים מעודכנים על מנת לחדש את הפוליסה. אני לא יודע אם זה כל שנתיים, או חמש או עשר, אבל אני כמעט בטוח שלא יהיו הרבה חברות שיסכימו לבטח סירה בת 20 ללא סקר בן פחות משנתיים-שלוש. וייתכן שהרשויות שם לא דורשות את הסקר כי הן יודעות שיש גוף עם אינטרסים מיסחריים שדואג שסירות יעברו בדיקה כל תקופה מסוימת.
 
צודק. עדיין , לא היית קונה חתול בשק. לפחות חיבור הקיל, צינקי
27/08/14 14:58
64צפיות
ם המדחף והמיסב, צירי ההגה ומעברי גוף....ועל הדרך שלילת אוסמוזיס.
מדוע אין לגויים זכות לשוט לחופי אה"ק?
 
כמובן שהתכונתי...
27/08/14 18:42
56צפיות
לדרישה המיותרת לסקר גוף בעת רישום לדגל או היתר שייט של רספ"ן.
למה לא? עוד אגרה,עוד הוצאה והכנסה למים,עוד קצת ניירת והכסף מכיס השייט העברי זולג לו על כלום.
בעת רכישה כולם בודקים הכ ל ועוד.על כך אין עורר.
תעודת משיט נושאת תמונה
27/08/14 17:48
96צפיות
מבקש לדעת האם למישהו ממחזיקי רישיון משיט 30 ומעלה כבר יש תעודת משיט עם תמונה, והאם שונה נוסח התעודה מ- operator לסקיפר?
º
כן. נוספה המילה SKIPPER בסוגריים.....ובקטן.
27/08/14 21:02
58צפיות
שאלה: מהירות סירה וזוית ההטיה
24/08/14 11:22
282צפיות
שלום
אני שט במפרשיות קטנות, (גם קטמרנים, אבל נתייחס כרגע ל-Monohaul), לדוגמא לייזר:
האם לצורך השגת מהירות מירבית גוף הסירה צריך להיות מאוזן לחלוטין על המים, או שמא יש יתרון בהטיה?
האם התשובה משתנה לפי כיוון הרוח: קדמית/צד?
האם אותו כלל ניתן להחיל גם על סירות יותר גדולות? (למרות שאותן יהיה יותר קשה לאזן מלייזר...)
תודה רבה
אכן כן
24/08/14 14:10
196צפיות
אם תאזן את הסירה ותשמור על כל שאר הפרמטרים בצורה זהה , הסירה תפליג מהר יותר.
בעת הטיה רוח "נשפכת" מהמפרשים ומשתחררת ללא שימוש יעיל , לכן אתה באופן תיאורטי מאבד כח = מהירות.
מצד שני , חלק מהחוויה , האדרנלין  וההנאה הם תודות להטיה ולאשליית המהירות
אני לא משוכנע שהתשובה חד משמעית
24/08/14 14:46
189צפיות
לסירה בהטייה שטח רטוב קטן יותר, מה שמקטין את החיכוך, אני מניח שעד זוית מסוימת יתרון הקטנת החיכוך גובר אל אובדן הכוח וככל שהזוית גדלה השטח הרטוב מפסיק לקטון (או קטן בצורה לא משמעותית) בעוד אובדן הכוח מתחיל להיות יותר משמעותי.
הכוונה לסירות קטנות מהסוג שהוא ציין, בסירות DISPLACEMENT אני מניח שמאוזן עדיף.
מהירות והטייה
24/08/14 17:14
188צפיות
כלל אצבע אומר שסירה מאוזנת - מהירה יותר.
א. שטח הסירה הנוגע במים גדול יותר ולכן הציפה שלה טובה יותר = פחות חיכוך / התנגדות של המים.
ב. שטח המפרש ה"רואה" רוח גדול יותר. המפרש מתוכנן ונתפר למנח של ניצב למים.
ג. סירה בהטיה משנה את כיוון הפלגתה ( הטיה חיובית, לכיוון המפרש, תגרום לסירה לעלות לרוח ) וכדי לשמור על כיוונה אנו המשתמשים בהגה = התנגדות למים והאטה.
מתי הטיה תורמת למהירות:
א. במצבים של רוח חלשה הטיית הסירה תמנע מהמפרש והמנור מלהתנפנף ותאפשר התקדמות.
ב. ברוח מלאה וגבית הטיה הפוכה ( הרמת הצד של המנור ) תעניק מהירות גבוהה יותר מכיוון שמרכז הלחץ של המפרש יהייה מעל ציר האורך של הסירה כך שלסירה לא תהייה נטיה לעלות לרוח ואין צורך להשתמש בהגה ( התנגדות ) כדי לשמור על כייון ההפלגה .
תודה. האם "כלל האצבע" שסירה מאוזנת יותר- מהירה יותר ....
25/08/14 11:22
122צפיות
נכון גם לגבי כ"ש Displacement וגם לגבי כ"ש קטנים שמגיעים ל-Planning?
 
אכן
25/08/14 14:18
91צפיות
כן
יש עוד כלל אצבע
25/08/14 16:50
138צפיות
סירה ארוכה יותר בקו המים היא מהירה יותר.
כנראה שהתשובה לשאלה בכל זאת לא חד משמעית, כי יש סירות בהן ההטיה גורמת להארכה של קו המים.
ארוך, אבל לא הידרודינמי.
25/08/14 19:03
100צפיות
או בכל אופן - הרבה פחות.
כנראה שהכל תלוי בתכנון הכלי
25/08/14 21:19
85צפיות
לפי המאמר בלינק, מתכננים של סירות תחרותיות השתמשו בנתון הזה כדי להתגבר על מגבלות ה CLASS של אורך קו מים - במצב ישר של מדידה היה אורך שעמד בקריטריונים אבל בהטיה התקבל קו ארוך יותר ובתכנון נכון הגיעו למהירות גבוהה יותר.
לכן, כפי שכתבתי בהתחלה - כנראה שאין לשאלה הזו תשובה חד משמעית
יש תאוריה ויש ניסיון
25/08/14 20:06
127צפיות
שלום לך
1. אם הסירה בנויה כך ששטח המגע שלה עם המים קטן ביותר בלי הטיה אז גם החיכוך קטן יותר, ובהמשך מהירותה מירבית.
2. אם הסירה בנויה כך שבהטיה שטח המגע קטן, אז יש לשקול את העובדה שבהטיה אתה למעשה מקטין את שטח המפרשים, רק להיטל שלהם על אנך למישור המים, וכן גם את שטח החרב (הגברת הסטיה).
3. הטוב ביותר הוא להתנסות מספר רב ככל האפשר תוך תצפית רצופה במד מהירות רגיש. וכן להתחרות עם סירות דומות.
4. התוצאות עלולות להיות שונות בזויות שונות אל הרוח ובעצמות רוח שונות.
5. הוצאת אנשים לאזון סירה, לטעמי האישי, הוא בנגוד לכללי ימאות טובה, מגדיל את ההתנגדות לכוון הרצוי ובדרך כלל נעשה לצרכי ראווה.
בכל מקרה גם לניסויים יש ערך של ספורט ורכישת ידע.
 
תודה לכולם. אשמח לעוד דעות. הייתי משוכנע ש...
25/08/14 21:04
98צפיות
יש תשובה אחת פשוטה עם הסבר פיזיקלי (לא פשוט).
שוב, כנראה שאין כמו לצבור ניסיון בים ולהמשיך ללמוד.
תודה
איזון ספינה וימאות טובה
26/08/14 11:37
117צפיות
בניגוד לשייט קטמרן או 420 ששם איזון הכרחי בכדי לא להתהפך - אז לאיזון ספינה בתחרויות יש כמה סיבות:
 
הראשונה היא כמובן המומנט שמפעיל כל אדם שיושב בקצה ותורם ליישור הספינה והחזרתה קרוב ככל האפשר לקו המים ורק בנושא הזה נעשים כל הזמן נסיונות כמו קיל מיטלטל וכו'.
השנייה אם לאנשים אין כרגע משימה במסגרת התפקיד - אז שיפנו את הסיפון ולא יסתובבו בין הרגלים ויעשו את הדבר המועיל ביותר כדי לנצח בתחרות
השלישית שקשורה גם בשנייה היא שהישיבה מעל הרוח הרבה יותר נוחה (לפעמים רק קצת יותר) מאשר לשבת מתחת לרוח.
 
תחרויות שייט מטבען הן "ימאות פרועה" ומי שהיה הגאי יכול לספר לך על מכת האדרנלין בקו זינוק - ובכל זאת אנשים מתחרים ויחסית למילג' ולסיטואציה אין
כמעט תאונות בתחרויות. 
צודק רון
26/08/14 13:16
89צפיות
גם ב-SKIFF,  זה בערך הקו האפור שבין ספורט לתחבורה ימית, וגם של גישה אישית.
אפשר גם לטעון שעדיף לשוט, ישר ומאוזן, על ידי צמצום מפרשים, אבל איפה התענוג של הפוזה....
אני כבר לא יכול לשוט, אך בזמנו ניסיתי למנוע גם ישיבה מעל הרוח. בראייתי, סירה שמושקעים בה כמה מיליונים ( מהסוגים של התחרויות היוקרתיות) ובסופו של דבר הן תלויות בכ-15 איש שיושבים ונרטבים מעל הרוח, נראה לי תכנון טיפשי או משהוא חסר בידיעתי.
העיקר שהצילומים יפים ומקדמים פרסומות......
 
שתי הערות שוליים
27/08/14 09:02
65צפיות
א. בנוסף לשינויים החלים מתחת למים אליהם כבר התייחסו לעיל, גם ההגה מאבד מהאנך בהטיה והופך יעיל פחות. לכן יש דגמי סירות תחרותיות עם שני הגאים שכל אחד מורכב מראש עם תחתית פונה קצת החוצה. בהטיה, ההגה שמתחת לרוח מתקרב לאנך וההגה שמעל הרוח לעיתים יוצא מהמים לחלוטין.
ב. בקטמרן ספורטיבי, המהירות המירבית מתקבלת כאשר הגוף שמעל הרוח נשלף מהמים ומרחף על פניהם. כלומר ההטיה המינימלית בה הגוף שמעל הרוח נשלף ולא יותר. זה על מנת לבטל את הגרר של הגוף העליון ולהשאר עם גרר של גוף יחיד. היתרון בביטול הגרר של הגוף שנשלף עולה על החסרונות של ההטיה (וממילא יש שני הגאים). הטיה נוספת - גורררת אחריה את הבעיות שכבר תוארו לעיל.
לא תמיד טוב להיות בפיסגה
28/08/14 11:50
7צפיות
תודה, זה נכון, ובייחוד מחמיר אם הסירה נמצאת בפסגה של גל כשאורכה קרוב או ארוך ממנו,
זה סוג של חוסר אונים, שנצרב בזיכרון כמו להיות תחת התקפת מטוסים....
ראובן זק והדרומיים האחרים ,מה שלומכם?
26/08/14 18:28
112צפיות
איך עוברים עליכם הימים ?
אנחנו עדיין בממד
26/08/14 22:35
96צפיות
תודה למתעניינים.
שלום, ראו איזה חור נפער בסירה חסמב"ה , נראה לי שצריך לברך
25/08/14 21:14
186צפיות
הגומל שהגיע זמן ההספנה...
 
מענין לגבי ריתוך החור, למיטב ידעתי הסירה נבנתה ממתכת מיוחדת ולא בטוח שהריתוך בוצע באותו סוג מתכת.
 
ערב טוב שקט בלי נזק ונפגעים.
 
שאלה לגבי תאים סולריים
25/08/14 08:33
180צפיות
קניתי את התאים האלה בכדי להטעין לי את הבטריה 12V שלי ביאכטה
אבל עכשיו אני רואה שאפשר להגיע רק ל- 10 וולט אם אחבר אותם בטור 
הם יש דרך שכן הוכל להטעין את הסוללות שלי.
זה חד משמעית נמוך מדי
25/08/14 08:50
149צפיות
לטעינה של מערכת 12 וולט נדרשים מינימום של 32 תאים ורצוי 36 תאים.
בכל מקרה בין התאים למצבר אתה צריך להתקין בקר טעינה כלשהו - יש כמה סוגים, בינהם כאלו שיכולים להמשיך לטעון גם כשהמתח של התאים נמוך יחסית (אבל לא עד כדי 20 תאים, אולי 30 תאים עדיין יעבוד)
ד"א - איך המיומנות שלך בהלחמה ובנייה עצמית
25/08/14 08:54
133צפיות
הדרך מהתאים האלו לפנל שלם לא פשוטה - אלו אלמנטים די שבירים, ההלחמה שלהם זה לזה לא פשוטה וההרכבה המכנית ללוח שיהיה עמיד לקורוזיה גם תהיה מאתגרת.
נראה לי שבמחירי פנלים נוכחיים שווה לקנות אחד מוכן.
טעינה ע"י פנל סולרי
25/08/14 20:24
101צפיות
מתח הטעינה של מצבר 12Vהוא בערך 14.2V תלוי בסוג המצבר ועד כמה הוא טעון.
לכן צריך מתח יותר גבוה מהפנל  15-18V
כמו כן מתח הטעינה משתנה במשך הטעינה, לפי עד כמה שהמצבר טעון
לכן דרוש בקר שיבצע את הפעולה
בלי זה יגרם נזק למצבר

עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


Flix
מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה