לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
ברוכים הבאים לפורום הכי רטוב בתפוז!!!

אתם עומדים להכנס לים של חוויות וידע מקצועי בכל הקשור לדברים שצפים, מפליגים ואפילו קצת צוללים.

נשתדל להנעים את זמנכם בחוויות שייט, לענות על כל שאלה מקצועית, ואפילו לנסות לשדך בין אנשי צוות.

כידוע ענף השייט הולך וגדל בקצב מסחרר, כל יום מתווספים בממוצע כ-4 סקיפרים חדשים ובכל חודש נכנסות לישראל כ-4 יאכטות חדשות, כמו כן מועדוני השייט פורחים, אז בואו לחלקת האלוהים הרטובה והקטנה הזו ותהנו מכל רגע.

תודה למנהלי הפורום בעבר (לפי הסדר): מון קפיטאן, LIZARD, בת ים, אלון סולומון, אדם99, נדב השובב.

... A bad day at sea is better than a good day on land
ים טוב!
רון יציב

נא לשמור את הפורום אך ורק לדיונים מקצועיים. אין לפרסם מודעות (קניה / מכירה / צוותים למשל) בגוף הפורום - מודעות שיפורסמו בפורום ימחקו! בכדי לפרסם יש לגשת ללוחות דרך התפריט "לוחות" ולא לשכוח את הקטגוריה המתאימה.
המשך...
הודעה חדשה

סירת זודיאק מ PVC בעל מקצוע לתיקון גומי
18/12/14 15:43
79צפיות
שלום!
אני מחפש כבר לא מעט זמן, בעל מקצוע שיכול להגיע אלי ולתקן: הפרדות של הגומי מהגוף בסירת זודיאק 1998 עשוייה מ PVC
תודה.
פעילות שייט באשקלון
15/12/14 16:33
287צפיות
בדומה לכמה פעיליות שנעשו בחורף ואביב , בשבועיים האחרונים נעשו אצלינו שתי פעיליות:
  1. לפני שבוע וחצי - מפגש שייטים עם החלפת מידע מועילבין השייטים והרצאה על הכנת ספינה לחורף והשטה של ספינות מפרש בים גלי. 
  2. בשבת האחרונה בים עם גלים של 1-1.5 מטר גובה ורוחות ביו 10 ל-15 קשר, ביצענו משט לא תחרותי,  הספינות ביצעו מסלול "מחומש" לפי נקודות ב-GPS. השתתפו 7 ספינות.  מספר שייטים ביטלו את השתתפותם - כי ניבהלו מים ה"גבה גלי" שהיה לדעתם. המשט היה "פילוט" למשט הרבה יותר גדול שמתוכנן בקרוב..
​אנחנו פונים גם לשייט אשדוד ו לכל שייט מעוניין להצטרף לפעילות. לצורך קבלת מידע על פעילות, נא להעביר לי שם מייל ומספר הנייד,רצוי במייל למייל שלי rzak@walla.com.
מצררפת מצגת קצרה של הספינות.
פעילות שייט במרינה באשקלון
15/12/14 19:13
232צפיות
לידידנו ראובן זאק
בדברים שאתה כותב : "מספר שייטים ביטלו את השתתפותם - כי ניבהלו מים "הגבה גלי" שהיה לדעתם" . אתה נשמע קצת ביקורתי/לעגני ,  עם כל הכבוד ליזמה שלך , וברור שיש לא מעט שייטים שהיא מענינת אותם!  ובתקווה שיזמה זו תזכה במה שיותר הצלחה!
אנא , שמור את הביקורת/לעג לעצמך , אחרת  מהר מאד תמצא את עצמך שט עם מעט מאוד שייטים , 
נכון שאתה הוא זה שהמציא את השייט ואולי גם את הים , אבל ,  אל תגלה את זה לחבר'ה
נשמח אם היוזמה תצליח ויותר ויותר ספינות יצטרפו
בהצלחה
 
"אל תגזימו".. הגזמתה בתגובה...קצת רוח טובה תרתי משמע
15/12/14 23:37
210צפיות
והכל יבוא על מקומו בשלום.
ז'אק כתב ברוח טובה....
יאללה..שחרר חבלים ואל תהיה לנו "כבד"... 
וכל הכבוד לז'אק ידידנו על היוזמה ..
בהצלחה !
אכן - "אל תגזימו"
16/12/14 07:35
203צפיות
בהכירי את הנפשות הפועלות אני רואה זאת כתמריץ לשייטים חששניים. אחרי הכל, לאיזה צורך הם קנו סירה? לשבת בקוקפיט ב שישבת ולהנות מזיווה של המרינה? מי שזו מטרתו באמת לא צריך שיבוא לפעילויות שיוטיות.
לא ביקרתי רק ציינתי עובדה...
16/12/14 07:48
207צפיות
על שיקול דעת של אותם אנשים שהביאו אותה לידיעתי. לדעתי אם הם חוששים שלא יצאו לים,
לא ניסיתי לעודד אותם. אני מגן על זכותו לשוט איך שהוא רוצה,גם אם זה לא ניראה לי. מכיר שייט 
(איש נחמד) שכשהרוח היא מעל 8 קשר והגלים מעל 50 ס"מ גובה חושש לשוט, עם ספינתו 
הוא סוברני לנהוג איך שהוא רוצה.
הפעילות שאירגנתי היתה גם ישום של מה שדננו בו במפגש, מהתאוריה לשפת המעשה - כי 
למיטב ידיעתי אין תחליף לתירגול וניסוי בים לשיפור המיומנות, לה ניזדקק במיקרים לא צפויים.
יש גם אנשים שאוהבים "לנבא", אני מקבל מה שאמרו חז"ל על נבואה דהיום (המבין יבין).


 
פירגון.
16/12/14 13:03
171צפיות
ראובן זאק. איש יקר,תחזקנה ידיך והלוואי והיו עוד כמה "משוגעים" כמוך לנושא השיט העממי לכולם.
º
ראובן, פאר השבט הדרומי כמו במקורותינו..
16/12/14 17:14
129צפיות
מעניין כיצד האיש (שייט) הזה מודד גלים של 70 ס"מ, או לחילופין
17/12/14 11:09
158צפיות
מה הוא עושה כאשר הוא יוצא ברוח אפס וגלים אפס וכעבור שעה יש רוח של 12 קשר וים של 80 ס"מ.
º
מה הבעייה..? הוא "מטר" ומודד מהדופן...
17/12/14 16:29
107צפיות
º
לצורך זה הוא צריך לצאת משובר הגלים עם הסירה
17/12/14 16:54
98צפיות
מדידת גלים
17/12/14 17:39
131צפיות
אני נתקל בלא מעט שייטים שמעריכים גובה גלים בביטחון כאילו הם מדדו עם מטר. אני, שמתנדנד על הגלים יותר מ-50 שנה עוד לא מצאתי איך למדוד בדיקנות גלים, מקסימום להעריך אותם עם טעויות של כ-25%. אם אני רושם על גובה נלים זה אחרי שבדקתי מאינטרנט מהמצופים באשדוד ובחיפה או הערכות של ISRAMAR. 
שני קט
וריוזים על כך:
  1. בהפלגה מרודוס לאשקלון עם גלים שנעו בכיוון ההפלגה, איש צוות ששכב וצפה בגלים שמיתקרבים ועוקפים אותנו מהירכתיים הפל את אורך חצי גל לגובה וסיפר בחותות אשקלון שהפלגנו בגלים של 5 מטר. להערגתי לא היו גלים שעברו את הגובה של 2 מטר- מקסימום  (במיקרים חריגים).
  2. יצאתי לקפריסין מאשקלון כ-6 שעות אחרי יכטה אחרת, התחזית הית של 1- 1.5 מטר, לדעתי זה גם בזמן קצר. שני אנשי צוות מהיכטה השניה סיפרו על גלים של 3-4 מטר ?!
לסיום (חוזר שוב), מי שלא מתרגל בים גלי בזמן שיתקל בהפתעה בים, יהיה חסר מיומנות לתפקד נכון כשיזדקק למיומנות זו. מיומנות זו רוכשים בתירגול ניתוח והבנה של הדברים המוצלחים והשגיאות. אחרת השייט דומה לנהג שכל חייב נהג במיגרש חניה ופתאום מוצא את עצמו בכביש מהיר במזג אויר גשום.
לשימחתי אני פוגש יותר ויותר שייטים שמבקשים לתרגל ללמוד ולבין לשיפור מיומנותיהם, זה מעודד אותי לעזור להם להצליח ולהיות שותף לפעילות חברתית זו.
º
זו משמעות הפלברה. הים והרוח מתחזקים מסיפור לסיפור.
17/12/14 22:04
104צפיות
וביחוד - מבירה לבירה. זה נושא ממש מבדר. שייט מנוסֶה, באמת
18/12/14 12:34
98צפיות
שהיה איתי במזג אוויר סוער ברוחות של 45-50 קשר ובגלים של 4 - 5 מטר סיפר למיודעיו שהגלים היו של 7 מטר. ושייט בלתי מנוסה שהייה איתי  ברוח 6 - 5 וגלים של 2 מטר סיפר לכווווולם כיצד הוא ניהל את הסירה בגלים של 5 מטר בסערה ושרד את ה "הוריקן".  מצד שני, יש שמלמדים שבים התיכון אין גלים של יותר מ 6 מטר, והגדיל לעשות מישהוא שפרסם טבלת בופור שבה הנתון  ההזוי הזה מופיע בטבלה. מצופי הגלים באשדוד וחדרה כבר מדדו גלים של 11 מטר+ . אני יכול לומר על עצמי שאחרי 65 שנה שאני מסתכל על הים בעין בוחנת עדיין לא הגעתי לשלמות בהערכת גובה הגלים. 
יהודי כחם אמר פעם "הכל יחסי"
19/12/14 15:37
23צפיות
יסלחו לי המדקדקים בהערכת גובה הגלים, מעבר לסיפור טוב ליד הבירה אין לדבר משמעות !
מה שחשוב הוא איך מצב הים רוח וגלים משפיע על סירה X ביום Y בקורס Z.....
כוונתי היא שסירות שונות ולאו דווקא סוחרת מול יאכטה, גם הבדלי מבנה ומשקל בין סירות יחסית דומות, 
יגיבו שונה לאותו מצב ים וכמובן שרמת "הסכנה" תלויה בניסיונו ואופיו של השייט.
יש שיצאו לים של מטר גלים עם 20 קשר רוח ומבחינתם זו הסערה המושלמת ויש שיהנו מיום של תנאי שייט מצוינים.
בקיצור, כל אחד יבחן את מצב הים בהתאם לכלי השייט שלו וניסיונו וכמובן יעד ההפלגה ביחס לכיוון הרוח והגלים.
שבת שלום לכולם
º
כחם = חכם....
19/12/14 15:40
11צפיות
º
צה שכתבת נכון, אבל גלשת לשטח אחר. שבת שלום.
19/12/14 16:49
10צפיות
רוח וגלים
18/12/14 17:35
76צפיות
הרוח היא נתון שנמדד ואין צורך להעריך או לנחש, הגלים מאידך נתונים לניחוש כיד הדמיון הפרוע, בהפלגה מספרד לסיציליה הרוח שנמדדה היתה כ-35 קשר עם משבים עזים מאוד הגלים כפי שראיתי אותם באותו רגע של רוח מייללת טפיחות של מעלנים על התורן קירקושים צילצולים ושריקות של נפטון וחבורתו בע״מ נראו לי לא פחות מ5 מטרים היה חשש ודאגה, בדיעבד הגלים הגיעו ל 2.5 מטר לכל היותר לאחר משבים חזקים ואחר כך ירידה של ההסתערות, הים נראה כמו מכונת כביסה בפעולה הכל לבן קצף ורסס מהומה והרגשה לא ״נחמדה״, בדיעבד הים היה פחות סוער ממה שנראה לי ברגע ההתרחשות, בהפלגה על מעבורת, צפייה מהסיפון בתנאים די דומים זה הרגיש אחרת לגמרי יותר אי נוחות מאשר החשש שמתעורר על סיפון של יאכטה.
 
לעניין הגלים בדרך כלל ההטייה תהיה כלפי מעלה בבחינת החושש מאוייביו כופל את מספרם.
זה כנראה ישאר עניין סובייקטיבי תלוי התרחשות ונסיון ובמידת מה משקף את רמת החשש והדאגה של הצופה יחד עם הקקפוניה בהחלט ניתן לטעות ובגדול.
יש כאן שני אלמנטים עיקריים. האחד - סובייקטיבי שמתייחס לרמה
18/12/14 19:09
73צפיות
האישית של המתבונן/צופה בהתייחסו למה שהוא רואה באופן אמיתי. לאלמנט הזה כפופים הניסיון האישי והשגיאה האנושית התמימה. לעניין זה אנ יכול לומר בוודאות שאותו ים סוער נראה אחרת למתבונן מגשר של אונייה בת 100,000 טון,  10,000 טון, 3,000 טון או מקוקפיט של יכטה 10 -25  מטר אורך. ולא בכדי הגדיר אדמירל Beaufort את מצבי הים בטבלה שלו כפי שהם נראים מהגשר של   men of war ולא בכדי הוא לא ציין את גובה הים בטבלה המקורית שלו. האלמנט השני שייך למה שאבי היה קורא - פנטזיורים. לזה אין גבול.  
מה הוא עושה ?
17/12/14 18:42
128צפיות
 חוזר.
d1951111 הגזמה או לא הגזמה
16/12/14 17:51
217צפיות
לטעמך זק רק מתבדח/מתלוצץ , כלומר אתה "קל" "קליל" , אין כל סיבה שזק לא ימשיך ביוזמה שלו ! אבל!! לא כל אחד "קליל" כמו שאתה , ודבר שאצלך נקרא התלוצצות ,  למישהו אחר זה פגיעה או עלבון , איש לא צריך לקבל רשות לבוא לסירה שלו לשתות קפה או בירה , או, לאכול את החמין דמתקרא צ'ולנט   , ואחר כך לנסוע הביתה . בארצות הברית  נוהגים לומר :It is none of your business , מי שירצה  לצאת לים יצא , מי שלא רוצה , שלא יצא , את אורט ימי סיימנו כבר מזמן .
כמספר האנשים - מיגוון הדעות. וזה טוב, אחרת היה משעמם.
17/12/14 09:01
157צפיות
אז - על פי הגישה שלך שהובעה בבהירות לעיל, ועל פי האמירה השגורה בארה"ב  Why don't you mind your own buisiness? .
הפורום תפס סוף סוף גלים "כמו פעם"...
17/12/14 23:25
113צפיות
למדתי המון מהויכוחים כאן במיוחד מזאבי הים כמו אילן וז'אק ועוד רבים וטובים.
בהצלחה לכולם.
 
גלים כמו פעם אז אני מצתרף... הנה קוריוז קטן
18/12/14 11:59
134צפיות
בכפר דייגים קטן אי שם בפסיפי התגורר ישראלי, כל ערב לאחר יום דייג היו מתקבצים החבר׳ה בבר ומעבירים סיפורים וחוויות.
אותו ישראלי היה מגיע מידי ערב פורש זרועותיו לצדדים ואומר לחבורה - ״היום תפסתי דג כזה גודל!!!״
יום אחד אמרו החבר׳ה נעשה לו תרגיל, נקשור לו את הידיים! הגיע הבחור, ידיו נאזקו ואז מתחיל הסיפור, הבחור הצמיד אגודל לאגודל  ואצבע לאצבע וסיפר-
״היום תפסתי דג שכל עין שלו כזו!!! <והוא מציג את הצורת כדור שיצר באצבעותיו>
אכן גובה הגלים כמעט ולא ניתן למדידה, כגולש גלים אני יודע לומר ביחס לגוף עד איפה הגיע הגל אולם בגלישה אנו כפופים קצת ומשנים תנוחה כל רגע...!
ראובן היקר אני מקווה להגיע למרום המייליג׳ שלך ולקלוע ב25%!
הכי חשוב לשינג טוב <שלנו ושל הציוד> אחיזה טובה ערנות ולעבור בשלום!!!
 
נדב, אני מכיר ישראלי יפה תואר שבזמן הליכה
18/12/14 18:50
90צפיות

ברחוב בלוס אנג'לס נעצרה לידו לימוזינה ארוכה.
מחלון שחור בחלקו האחורי של הרכב שנפתח במלואו, הופיע יד נשית ובתנועות אצבע מזמינה, סימנה לישראלי היפה להתקרב לחלון וכך הוא נהג.
משהתכופף לעברה, הוא ראה את מדונה, כן מדונה והיא במילים בוטות הזמינה אותו לרכב לסיבוב בלתי נשכח  של התעלסות חד פעמית.
בהתחלה הוא התלהב וזז הצידה לאפשר לדלת הרכב להיפתח במלואה כדי להיענות להזמנה ולהיכנס לרכב.
אולם הישראלי נעצר רגע לפני ואמר למדונה ולעצמו: "לא תודה גבירתי, מי יאמין לי בארץ."
אילן א.
לאילנ
19/12/14 14:32
33צפיות
אם אתה מכיר את הישראלי והסיפור שלו עם מדונה . בטוח שהוא כבר סיפר , ועוד איך סיפר , לכל החבר'ה ולכל מי שאפשר
אז אל תתן לו שיעבוד עליך
הספינה הגדולה בעולם
17/12/14 08:22
208צפיות
האם מצאו אי פעם את האלטלנה?
14/12/14 16:44
194צפיות
קראתי מאמר של גדי סוקניק ב2011 שהוא יוצא למשלחת חיפוש אחר הספינה האגדית שהוטבעה בידי צהל לאחר שנה שעמדה על שרטון בחוף, 
אולם לא מצאתי שום ממצאים.
ההנחות הינם כי הספינה טבועה בעומק 70 מטרים כ10 ק"מ מהחוף.
האם היו עדכונים מאז?
זכור לי שהיה מכרז(?) לאיתור המיקום. לפי התמונה שאני זוכר זה
16/12/14 01:33
136צפיות
באמת נראה כמו החפה במרחק קטן מהחוף.
לאחר ההחפה - הטבעה
16/12/14 15:25
127צפיות
אכן הייתה החפה, אבל זמן לא רב לאחר מכן בן גוריון הורה לגרור אותה לים ולהטביע אותה כדי שלא תהווה סמל פרמננטי לפילוג בעם. היה תהליך הנדסי מורכב שחייב ניסור הסופר סטרקצ'ר להקל על המשקל,  והתקנת משאבות שישאבו בזמן אמת בכל מהלך הגרירה. ההטבעה הייתה ע"י כיבוי המשאבות.  החיפושים בשנים האחרונות היו של הספינה לאחר שהטביעו אותה מספר ק"מ מערבית לחוף. ואחרי כל זה - אני לא יודע אם בסוף כן או לא מצאו...
יש את הכתבה הזו מ-2011
16/12/14 18:19
118צפיות
אבל לדעתי זה עדיין רלוונטי...
אלטלנה
17/12/14 17:18
84צפיות
כילד אני זוכר את נאומו הדרמטי של מנחם בגין ברדיו (דומני:קול ציון הלוחמת) , לא הבנתי דבר!
חברים , אל תחטטו בפצעים , תנו לאניה לנוח אי שם בקרקעית הים , יש לנו מספיק ריבים פנימיים ולא כדאי לפתוח את תיבת הפנדורה, פרשת האלטלנה הייתה קרובה מאד למלחמת אחים ! ודווקא בימים קריטיים של הקמת המדינה, גדולת נפש רבה הפגין אז מנחם בגין ז"ל !
אז תנוח האלטלנה בשלום על קרקעית הים , ולאט לאט פצעי העבר יגלידו
מצברים ליאכטה
16/12/14 13:28
179צפיות
אני מתלבט איזה מצברים לקנות, מציעים לי 120 אמפר של ורטא, מדגם startup במחיר ממש טוב, לעומת מחיר כמעט כפול בלמצבר blueline או אחרים, אלו מצברי לבנק העבודה, תאורה מכשירים, מקרר וכו.
האם מצברים המתאימים למשאיות 120/140 אמפר לטענת המוכר אלו רק נתונים על פי תקן ישראלי ו-140 על פי תקן וארופאי, והאם יש מי שיכול להמליץ או ההיפך לאחר שקנה מצברים מהסוג הפשוט יותר וכמה זמן מחזיקים?

תודה על כל מידע שאקבל
אני מניח שזה תלוי בעיקר באופן השימוש
16/12/14 14:13
143צפיות
"על הנייר" מצברי התנעה לא מיועדים לשמש כמצברי שירות. הם בנויים לספק זרמים גבוהיםת לפרקי זמן קצרים עם טעינה מיידית לאחר הפריקה - ניתן להגיד שרוב חייהם הם טעונים במלואם. פריקה עמוקה באופן תדיר מקטינה את הקיבולת שלהם מהר מאוד ובסופו של דבר מקצרת את חייהם. למיטב ידיעתי גם במצב אופטימלי רובם מתוכננים לאורך חיים של כ 5 שנים.
מצברים שמתוכננים לפריקה עמוקה עשויים מפלטות עופרת עבות, מיעדים לתת זרמים יחסית נמוכים לפרקי זמן ארוכים תוך פריקה עמוקה, עם הרבה מאוד מחזורים כאלו בחייהם. הטובים ביניהם מתוכננים ל 10 שנים ויותר
 
אבל, אם הסירה שלך רוב ימי חייה קשורה לרציף ופעם בשבוע אתה יוצא איתה להפלגה של מספר שעות, חלקן על מנוע - כנראה שמצבר התנעה גדול יחסית יוכל לשרוד די הרבה שנים. אבל יש סיכוי טוב שאחרי הפלגה אחת לחו"ל בו הוא יידרש "לתת את הנשמה" בכל יום, או אם במקרים מסוימים יפול לך מתח החוף וישאר במשך ימים רבים אפילו עומס קטן מאוד בסירה שיגרום לפריקה (ולצורך זה מספיקים כמה לדים דולקים בפנל החשמל) הוא ישבוק די מהר.
 
וכדאי שתרשם לפורום כי כאורח אני חושב שאתה לא יכול להגיב או לקבל הבהרות נוספות
 
 
º
כל מילה סלע !
19/12/14 17:54
6צפיות
|*|נפתח פורום מטבחים|*|
15/12/14 15:08
24צפיות
|בועה|חולמים על מטבח חדש לבית? קניתם דירה מקבלן ואתם רוצים לדעת איך לשדרג את המטבח מבלי לקרוע את הכיס?
בפורום מטבחים החדש של תפוז תוכלו לבשל לעצמכם את מטבח חלומותיכם בעזרת מומחים בתחום.

היכנסו כבר עכשיו:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumPage.aspx?f...


The Problems of American Sailors
15/12/14 11:48
201צפיות
 Funny article on how American sailors are coping with the economic situation
ריכוז חומצה אוקסלית
14/12/14 14:05
197צפיות
מהו ריכוז החומצה האוקסלית להסרת כתמי חלודה מפיברגלס?
בתודה יחזקאל
אינני יודע ריכוז אך יודע על נזק לג'ל קוט, לחומרי האטימה וכו'
14/12/14 14:40
143צפיות
מעדיף לחיות עם הכתמים.
גם אני הבנתי שזה גורם נזק לגלקוט
14/12/14 15:34
137צפיות
אבל נדמה לי שבעבר מישהו דיווח על שימוש מוצלח בשפשוף עם מלח לימון
כמו בהרבה דרים, צורת האפליקציה חשובה ו - איפוא כן/לא להשתמש.
14/12/14 19:46
146צפיות
על הסיפון, מקום בו בד"כ יש צביעה non skid או כל מיני אפליקציות לא מחליקות אין טעם להשתמש בחומצה אוקסילית משום שצריך באמת ריכוז גבוה ומזיק כדי להשיג תוצאות. לפיכך, בסיפון אני משתמש באצטון ומלח לימון. במקום בו יש צבע חלק אני משתמש בחומצה אוקסילית, 2 כפות לחצי דלי סטנדרטי. שטיפה במים מייד לאחר מכן. לא היו אצלי תופעות של נזקים לג'ל קוט.
מישהו מכיר את הפילטר הזה או דומיו?
הודעה זו מכילה תמונות
12/12/14 21:29
293צפיות
מדובר בפילטר מפריד מים ולכלוך. קל מאד מאד לתחזוק וקיבל ביקורות טובות.
הוא אמור להיות מותקן לצד הפילטר הקיים ולא להחליף אותו.
 
יש מספר לא מבוטל של פילטרים כאלה. אינני מכיר בדיוק את זה
14/12/14 11:45
110צפיות
המצולם. אבל, להבנתי, כולם טובים ברמה כזו או אחרת. הוא מותקן על קו הדלק לפני המנוע, לא לצידו של הפילטר שבא על המנוע
ועוד עניין קטן הקשור בנושא,
14/12/14 12:23
132צפיות
בנוסף לפילטר שמותקן על המנוע ולפילטר/מפריד המים שמותקן לפני המנוע רצוי מאוד (לדעתי) להתקיו מיתקן נוסף בין המיכל לפילטר החיצוני שמפרק פטריות שנוצרות בדלק - Algae-X שיש איתו ניסיון טוב מאוד למיחזור דלק נקי. במקום שאני אפליג בשיבחו תשתמש ב"רביי גוגל". יש לו נציג מארץ וההתקנה פשוטה וקלה למשתמש.
º
תודה. התכוונתי לשים את האלגיאה X
14/12/14 13:51
94צפיות
למען הסדר הטוב. התרגום המילולי של algae הוא אצה. אלא שבאמת
14/12/14 18:43
108צפיות
אינני יודע בוודאות אם מה שנוצר בדלק הוא אצה, פטריה או שניהם גם יחד. אנייודע בוודאות שכאשר דלק עומד תקופה ארוכה יש סכנה של התגבשות ליכלוך שאינו זה או זה והוא עלול (ובפועל עושה זאת) לסתום את היציאה מהמיכל או אז לא הפילטר ולא האלגאה-ס לא יעזרו.
Racor פילטר (מסנן)
14/12/14 15:49
128צפיות
לחברת Racor יש פילטרים דומים ולדעתי הם המקור לצורה זאת של סינון. אני משתמש ב Racor 500 FG.
 
חילוץ צוות יאכטה באוסטרליה
הודעה זו מכילה תמונות
13/12/14 22:34
259צפיות

12/12/14 סמוך לשעה 0300 יאכטת מפרש בשם RED SKY באורך 54 רגל שעשתה דרכה מסידני לבריסבן באוסטרליה, נתקלה בחפץ תת מימי לא ידוע במרחק כ - 14 מיילים ימיים מהחוף וכתוצאה מכך חדרו מים ליאכטה ומשאבת השיפולים לא הצליחה להתגבר על פינויים.
צוות היאכטה שמנה 4 בראשות סקיפר בן 57 הפעיל קריאת מצוקה בערוץ 16 ובמערכת ה DSC ומשמר החופים האוסטרלי הודיע לכל הספינות באזור והזניק מסוק.
מזג האוויר היה סוער עם רוח במהירות 30 קשר וגלים בגובה 3 מטר.
שתי ספינות שהיו באזור נ...ענו לקריאת המצוקה. אחת מהן, מכלית בשם BRITISH LOYALTY הגיעה ליאכטה סמוך לשעה 0530,נצמדה אליה תוך הסתרת הרוח והעלתה אליה את צוות היאכטה באמצעות סולם חבלים.
לאחר חילוץ הצוות ללא פגע הושארה היאכטה לשקוע במקום.
יאכטת RED SKY
מחפש בדחיפות!! חשמלאי סירות באיזור מרינה הרצליה, מקצוען בלבד
13/12/14 14:40
190צפיות
מחפש חשמלאי סירות שיוכל לחתום על העבודה שלו.! איזור מרינה הרצליה בלבד........
º
תבדוק בדף הטלפונים החשובים של הפורום.
13/12/14 17:48
93צפיות
אם לא תמצא בספר טלפונים - אולי תנסה כאן...?
16/12/14 18:17
104צפיות
יש כאן המון, אני יודע, אבל אולי לך לפי הציונים שנתנו הגולשים... מאמין שהרבה מהחשמלאים בהרצליה מתמחים גם בנושא סירות וכדומה, זה די טבעי...
המלצה מוזרה
16/12/14 18:38
92צפיות
אני מבין מכך שכשיש לך בעייה בחשמל ברכב אתה מזמין הביתה חשמלאי שיטפל בו.
º
איך זה טבעי? מתמחה? בגלל שהוא גר ליד הים?
17/12/14 13:05
45צפיות
º
חילוץ בלב ים לאחר 12 ימי העדרות
12/12/14 18:38
355צפיות
קבצי גריב OpenSkiron - שינוי שם דומיין להורדת הקבצים
11/12/14 22:24
207צפיות
האתר להפצת חופשית של קבצי grib (תפוקת מודל חיזוי מז"א) ברזולוציה גבוהה לכיסוי ים התיכון, מחליף שם דומיים.
במקום www.wild-silk.org הכתובת של האתר יהיה www.openskiron.org. השם הישן ימשיך להצביע לקבצים למשך זמן מה.
 
המשתמשים בשרות חפשי זה מתבקשים להחליף את הלינק לקבצים.
º
איך נקרא הפטנט שמחברים למוט המגוש להשחלת חבלים בטבעת המצוף?
10/12/14 10:43
237צפיות
º
חבלי רתיקה למצוף עגינה.
10/12/14 11:39
174צפיות
º
כאן זה נקרא snap bow אבל לא הצלחתי לאתר יצרן.
הודעה זו מכילה תמונות
10/12/14 13:47
235צפיות
יש את handy Duck - שאפילו יש לו נציג בארץ
11/12/14 13:51
186צפיות
עוד פטנט נחמד לאוסף. ומה עדיף? כי את הפריט הזה לא רצוי
11/12/14 15:10
181צפיות
להשאיר מתחת למים הרבה זמן. התעוררתי בעניין הפרסה בעקבות הבלגאן בחיפה שכל המעגן עובר טרנספר . כל פעם כ 70 ספינות מחליפות מקום ביום אחד. ואין חבלי רתיקה על המצופים החדשים. יש אצלי שניים כאלה. אחד שמיש והשני חסר את החלק הנייד. אף פעם לא הבנתי, ולא היה מי שיסביר לי איך לעזאזל אני מגיע עם הפרסה לטבעת. ואז.... אני רואה את הבעלים הקודם משתמש בזה בספינתו החדשה, ממש מולי. ומבין שחתיכת הפלסטיק שכמעט זרקתי מהגנץ', מיועדת לפרסה.... אבל עדיין לא הבנתי איך החבל מגיע. שאלתי חכם רציף אחד.... "אה זה לא שווה, זה מסורבל, זה נשחק". תרוצים. ניסה להדגים. לא הצליח..... גם מספינה נוספת אני רואה את הפטנט אבל שם לא היו מיומנים מספיק או שהחיבור לא נכון. אז שבוע הבא אתרגל על רטוב...
יש גם פטנט שוודי מעניין. אבל נראה לי רגיש לליכלוך.
אתה מתכוון לזה ?
11/12/14 17:00
207צפיות
º
אחלה מחיר. כן זה.
11/12/14 17:09
99צפיות
למה שלא תקשור לטבעת המתכתית לולאה קטנה שתקל על ההיקשרות.
11/12/14 18:26
144צפיות
חבר קנה ב$30 אני חושב ועם כל הכבוד לי זה קצת מצריך תרגול וזה יישבר במוקדם או במאוחר.
כוונתך ליצור על טבעת המתכת של המצוף טבעת חבל?
14/12/14 10:11
63צפיות
בטבעת אמורים לעבור 4 חבלי רתיקה. 2 לחרטום הסירות ו-2 לספרינגים. וגם חבל לרציף חבל מתוח שמשאיר את המצוף במקום קבוע יחסית. מה שכן כל החיבורים יהיו עם לולאה ארוכה ללא נעילה הדוקה על הטבעת. כדי שבשעת הצורך יהיה קל ונגיש להתרה.
נכון. אין תמונה של המצוף ואין הסבר על עגינה בשביט ולכן
15/12/14 10:44
60צפיות
הנחתי שמדובר בגישה של ספינה קבועה אחת לכל מצוף.
לגור על המים - שאלות של מתחיל
10/12/14 13:20
339צפיות

אחרי הרבה מחשבות וחווית שיט יוצאת מן הכלל החלטתי לבדוק יותר לעומק את האופציה לגור על הים.
הסריקות שלי באינטרנט העלו את האופציות המובאות למטה.
אני חושב שהמרינה בהרצליה יותר מתאימה לי.
יש לי בערך 60 אלף דולר לקנות יאכטה.
 
האם אני מפספס משהו?
איך חיי החברה? האם כל אחד לעצמו? או שיש הרגשה של קהילה?
 
האם אתם מכירים אנשים דתיים שגרים במרינה?
 
תודה על העזרה
 
 
מרינה הרצליה
משלמים חשמל ומים על פי מונה
הרצליה הרבה יותר גדולה ומפוזרת 
הרצליה העגינה היא לונגסייד
החניה היא מסודרת וחופשית
מחירי עגינה http://www.herzliya-marina.co.il/%D7%9E%D7%A8%D7%9...
 
 
מרינה תל אביב
התשלום כולל חשמל (50קווט) ומים חופשי
יאכטה באורך של 37 רגל (כ-12 מטר) משלמת עבור עגינה למשך שנה כ-13,200 שקל, עלות חודשית של כ-1100 שקל. סכום זה כולל מים וחשמל עד כמות של עד 100 קילו-וואט. 
 שתל אביב יותר קטנה ומשפחתית והשירותים/מקלחות קרובים
עגינה בתל אביב היא עם ירכתיים לרציף
 חנית רכב היא ממש בעיה
עלות ביטוח
 לפי תקנות הנמלים (בטיחות השיט) כל כלי שיט מורשה במדינת ישראל חייב בביטוח אחריות כלפי הציבור,
אשר מהווה ביטוח חובה וצד ג'. עם זאת, ביטוח זה אינו מקנה כיסוי בכל מקרה – אלא רק במקרה של רשלנות מצד המשיט. לכן מומלץ לבטח את הסירה גם בביטוח תאונות אישיות, המכסה כל מקרה של פגיעה בגוף. מעבר לזאת, נהוג לרכוש פוליסת ביטוח גוף השיט (HULL), אשר מהווה ביטוח מקיף לסירה. 

הפרמיה עבור ביטוח צד ג' נע בין 240 דולר ל-300 דולר, בהתאם לגודל הסירה. ביטוח גוף השיט יעלה בסביבות 1% משווי כלי השיט. עבור כלי שיט מהירים – סירות מנוע וכו' – המחיר יכול להגיע עד 1.5% משווי הסירה. (המחירים באדיבות גיורא קדר מ'קדר סוכנויות לביטוח'). 
 
מקורות:
http://sf.tapuz.co.il/article-26-1-1832-16219/
http://www.mynet.co.il/articles/0,7340,L-3992832,0...
http://www.nrg.co.il/online/16/ART1/538/503.html
 
 
לא, אתה לא מפספס כלום.
10/12/14 18:26
270צפיות
חוץ מבעיה קטנה שאין לך מקום לשים את היאכטה, לא בתל אביב ולא בהרצליה, כל החישובים שלך הם פיקס.
הכוונה כמובן מקום במים. בהרצליה יהי תכף הרבה מקום באספנה, על היבשה.....אם תרצה.
מגורים על המים.
10/12/14 20:42
283צפיות
מתוך ניסיון אישי ( חיובי ברובו ).
כל השיקולים שהעלית חשובים אבל מישניים.
השיקול הקרדינלי זה אתה ויכולותיך לעבור לצורת מגורים שונה ומאתגרת מזו
הנחשבת ( בצדק) נורמטיבית.
אז עצתי לך, עשה ניסוי לתקופת ניסיון בטרם תקפוץ למים במחיר גבוה הכרוך במעבר.
היפגש ודבר עם אנשים ( לא דווקא יאכטונרים ) שגרים על המים.
בהצלחה.
לגור במרינה הרצליה
11/12/14 14:31
272צפיות
שלום,
אני מחפש מישהו שגר במרינה. 
מועניין להתרשם מהחוויה. 
אשמח עם תיצרו איתי קשר בפרטי.
 
תודה
נתקלתי במשהו מעניין במרינה אילת
14/12/14 16:03
140צפיות
מן קראוונים על מים עם יכולת תמרון מאד מוגבלת.
אעלה תמונה בהזדמנות תופעה מאד נחמדה.
זה ממש קראוון עם מזגן והכל רק על המים.
ועוד דבר קטנטן, מרינה הרצליה לא מתירה בחוזה שלה מגורים בסירה
14/12/14 16:19
134צפיות
לא יודע על ת"א
סקרן....אם מדברים על חוזים עם מרינה הרצליה....
15/12/14 11:10
115צפיות
יש חדש מועד השייטים שם..? עדין פעיל?   
משפצים בבית- אינדקס לבעלי מקצוע בתחום השיפוצים

משפצים בבית

אינדקס הבניה והשיפוצים הגדול בארץ לפרטים היכנסו עכשיו >>>


עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


Flix
מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה