לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
הסתרת שרשור מעל 
פורום שיט וימאות
ברוכים הבאים לפורום שייט וימאות,
כאן תמצאו ים של חוויות וידע מקצועי בכל הקשור לדברים שצפים, מפליגים ואפילו קצת צוללים. נשתדל להנעים את זמנכם בחוויות שייט, לענות על כל שאלה מקצועית, ואפילו לנסות לשדך (דרך הלוחות) בין אנשי צוות.
הפורום הוקם בשנת 2001 (!)  והוא הפורום המקצועי והגדול ביותר בכל ההיבטים המעשיים של שייט, ימאות ויאכטות.
כידוע ענף השייט הולך וגדל בקצב מסחרר, כל יום מתווספים בישראל כ-8 סקיפרים חדשים ובכל חודש נכנסות לישראל כ-5 יאכטות חדשות, כמו כן מועדוני השייט פורחים, אז בואו לחלקת האלוהים הרטובה והקטנה הזו ותהנו מכל רגע.
אנו מודים למנהלי הפורום בעבר (לפי הסדר): מון קפיטאן, LIZARD, בת ים, אלון סולומון, לימור, אדם99, נדב השובב. ...
 
וכמו שנאמר:   A bad day at sea is better than a good day on land"  
 
ים טוב!

הנהלת הפורום:

אודות הפורום שיט וימאות

ברוכים הבאים לפורום שייט וימאות,
כאן תמצאו ים של חוויות וידע מקצועי בכל הקשור לדברים שצפים, מפליגים ואפילו קצת צוללים. נשתדל להנעים את זמנכם בחוויות שייט, לענות על כל שאלה מקצועית, ואפילו לנסות לשדך (דרך הלוחות) בין אנשי צוות.
הפורום הוקם בשנת 2001 (!)  והוא הפורום המקצועי והגדול ביותר בכל ההיבטים המעשיים של שייט, ימאות ויאכטות.
כידוע ענף השייט הולך וגדל בקצב מסחרר, כל יום מתווספים בישראל כ-8 סקיפרים חדשים ובכל חודש נכנסות לישראל כ-5 יאכטות חדשות, כמו כן מועדוני השייט פורחים, אז בואו לחלקת האלוהים הרטובה והקטנה הזו ותהנו מכל רגע.
אנו מודים למנהלי הפורום בעבר (לפי הסדר): מון קפיטאן, LIZARD, בת ים, אלון סולומון, לימור, אדם99, נדב השובב. ...
 
וכמו שנאמר:   A bad day at sea is better than a good day on land"  
 
ים טוב!
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

x
הודעה מהנהלת הפורום
נא לשמור את הפורום אך ורק לדיונים מקצועיים. אין לפרסם מודעות קניה / מכירה / צוותים בגוף הפורום - מודעות שיפורסמו בפורום ימחקו! בכדי לפרסם יש לגשת ללוחות דרך התפריט "לוחות" ולא לשכוח את הקטגוריה המתאימה.
מודעות (גם פרטיות (וגם בענייני צוותים)) וגם קישורים לאתרים מסחרים ימחקו לאלתר!
המשך >>

פרטים ורישום - שייטים וחה"י באשדוד 6/9 בשעה 16:00
19/08/2015 | 22:00
230
שלום לכולם,
 
בתאריך 6/9 (יום א') בשעה 16:00 יערך כנס יאכטונרים מטעם חיל הים זירת אשדוד, בבסיס חה"י באשדוד.
 
כל בעל יאכטה/סקיפר/שייט המעוניינים להשתתף בכנס מוזמנים כמובן להגיע.

- לא לשכוח תעודה מזהה
- אין להכניס מצלמות

הרשמה
כאמור ההרשמה תיסגר ב 31.8.
בגלל קוצר הזמן הרישום ייעשה טלפונית (052-9465422 לירן) ישירות מול חיל הים.
============================================
חיל הים
              מתכבד להזמינך

                לכנס יאכטונרים
שיתקיים ביום ראשון 6 בספטמבר 2015
בשעה 16:00 בבסיס אשדוד

לוח זמנים:
16:00-16:30: התכנסות בבסיס אשדוד
16:30-17:00: הדרכת מודיעין
17:00-17:30: תדרוך נוהלי עבודת יאכטות מול חיל הים
17:30-18:00: התייחסויות ושאלות
18:00-18:30: סיור במוצב השליטה של חיל הים. 
 
תיאום כניסה לנמל ולבסיס:
ניתן (ועדיף) להירשם דרך פורום שייט וימאות ב www.tapuz.co.il.
ניתן גם להעביר שמות, ת.ז. ומספרי רכב עד לתאריך  31/8/15 לטלפון מספר 052-9465422 (לירן – חה"י), 
שמות שיועברו לאחר המועד המצויין לא יאושרו לכניסה.

                    
                                                                           בברכה,                         
                                                               חיל הים – זירת אשדוד
אסדת הצלה
30/08/2015 | 18:55
48
ברשותי אסדה מרועננת ... ל- 6 אנשים
אשמח להשכיר אותה בסכום סביר
ניתן לפנות בפרטי
יגאל
|תפוז| תפוז גאה להשיק |4U|
30/08/2015 | 14:56
16
|*| מערכת תפוז גאה להשיק את קהילת הכותבים החדשה!
בפורום הכותבים החדש תוכלו לשתף, להתייעץ, לחלוק, להכיר כותבים כמוכם ולקבל עוד כמה הפתעות.

בואו לאוורר את המגירה!:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...
כנס יוצאי הטרפדות
30/08/2015 | 14:17
54
כנס יוצאי הטרפדות של חיל הים לדורותיהם יתקיים בתאריך 26.11.15 בבי"ס לקציני ים בעכו
המעונינים להשתתף יעבירו את פרטיהם לד.א moreshetyamit@gmail.com
שיוט סוף החופש הגדול
16/08/2015 | 16:30
295
שיוט סוף החופש הגדול 29/08/15
השיוט יתקיים ביום שבת, 29/08/2015
תדרוך יתקיים בשורש רציף C בשעה 15:00

מוזמנות להשתתף ספינות מכל הסוגים
 
השיוט הינו שיוט היתולי לכל המשפחה נושא פרסים.
השיוט יכלול יציאה לים, כניסה לעגינה במתחם פולינום (מחוץ לשטח הסגור) וקיום תחרויות ופעילויות היתוליות.
השיוט נועד לשייטים וללא שייטים כאחד!
ייתכן והשיוט יכלול כניסת אנשים למים.
 
ראשי מתגלגל בתורן או הרמתו?
28/08/2015 | 12:27
4
179
מה עדיף? תחזוקתו, צמצומים קלים יותר ביניהם. שמירה על השמש וגשם.
תודה
עדיף - תלוי למי
28/08/2015 | 15:38
1
158
אלה מערכות שונות וכל אחת עדיפה למי שהבטים אחרים חשובים לו יותר.
יש המון הבדלים אבל בגדול - ראשי מתגלגל פחות יעיל (תפוקה נמוכה יותר מאותה רוח) אך נוח יותר לתפעול ולצמצום (פרט למקרים בהם מערכת הגלגול מסתבכת/מתקלקלת ואז החיים נעשים קשים למדי).
מי שרוצה לשוט בנוחיות והבטים "ספורטיביים" אינם חשובים לו - בוחר במפרש מתגלגל. מי שיש לו נטיה ספורטיבית ורוצה למקסם את תפוקת המפרש - יבחר במפרש רגיל, שחיפים, חומרים אקזוטיים וכך הלאה.
אפשר לכתוב ספר שלם על ההבדלים...
תודה
28/08/2015 | 15:53
63
ראשי מתגלגל או לא
28/08/2015 | 19:30
1
150
אני מפליג על בוואריה 44 עם ראשי מתגלגל שעזר לנו והקל מאוד על חציית האוקינוס והפלגות כרוזינג ,אבל בתורן של הסירה שלי וגם בתרנים רבים אחרים יש חריץ נוסף המאפשר לנו להתחרות גם עם ראשי לא מתגלגל עם מערכת שחיפים רוחבית רגילה
29/08/2015 | 07:48
34
מרינה במיקונוס
26/08/2015 | 18:59
14
132
האם מישהוא ביקר לאחרונה במרינה במיקונוס האם כדאי להשאיר את הסירה לשבועיים
המרינה במיקונוס היא לא בדיוק מרינה לכל דבר ועניין
26/08/2015 | 23:50
12
140
מיקומה במעגן הגובל (צפונה) עם רציף המעבורות/אוניות הנוסעים שמצפון לנמל הישן של מיקונוס בחלקו המזרחי. יש מים וחשמל בתשלום (באמצעות הקיוסק שעל הרציף).
 קשירה A/S או ים תיכוני. יש רציף עם מיקשרים לעוגנים קבוע ובלי מיקשרים לאורחים. אין שירותים ומקלחות.  אני עגנתי שם שבוע ואף אחד לא בא לשאול שאלות או לקחת כסף ולא שילמתי על מים וחשמל. להשאיר סירה לשבועיים  unattended שלא על מיקשרים במקום כזה לא הייתי ממליץ.
מה בקשר למרינה ב PAROS או ב NAXOS?
27/08/2015 | 04:52
11
98
ב PAROS מרינה NAOUSA או ב NAXOS מרינה באותו שם
בפארוס - נאוסה יש נמל עירוני ששופר לפני שנתיים, אך זה לא
27/08/2015 | 07:50
9
116
מרינה. אתה על עוגן שלך, אין מיקשרים ואין שירותים. בנמל המרכזי של אותו אי - פרויקה יש מקום טוב יותר ליכטות ואפשר להשאיר שם סירה בתאום מקומי.
בנקסוס יש נמל עירוני טוב שבחלקו יש מיקשרים, יש מים וחשמל והשגחה (אך לא גידור) קוסטה הוא האיש, אך אין שירותים.  אם אתה רוצה להשאיר סירה לשבועיים הייתי בוחר בנקסוס  או במרינה של נמל ארמיופוליס שבאי סירוס באיזור הזה.
תודה תודה על התשובה העניינית
27/08/2015 | 08:15
50
מרינה בארמיופוליס מתפקדת ? הייתי שם לפני 5 שנים
27/08/2015 | 09:56
7
92
בצד הדרומי של המפרץ/נמל  היו רציפים ללא חשמל ומים וללא תשלום ושמירה .
המצב השתנה ?
 
אורי
לא השתנה, עד לפני שנתיים. אבל בשביל להשאיר סירה לשבועיים אין
27/08/2015 | 10:13
6
102
בעיה. והמקום בטוח. מבחינה זו נקסוס עדיפה, יש שם לפחות אדם שאפשר לדבר איתו, ויש מים וחשמל. בכל האזור הזה אין באף אי מרינה ראויה לשמה. אני השארתי סירה גם לחודש במים במקומות דומים ללא בעיה. אם מישהוא רוצה להיות בטוח ב 100% שירים את הסירה במספנה שבמפרץ של נאוסה, בחלקו הצפוני, ויעשה אספנה בהזדמנות זו. זו מספנה טובה (הרמה באמצעות סליפ/טריילר) מגודר ושמור.  אין אפשרות בטוחה להשאיר שם סירה במים ללא צוות.
תודה. נבקר בארמיופולי בסוף ספטמבר ללילה אחד בדרך לקוס .
27/08/2015 | 11:55
5
52
אם לא היית, ממליץ לך לבקר במעגן/נמל של Finikas בצידו הדר/מע
27/08/2015 | 15:48
4
81
של  Syros . מסעדות מצויינות על יד הנמל וסופרמרקט גדול בקירבת מקום. בחלק מהרציף יש מיקשרים אם מתמזל מזלך. בארמיופולי ה so called מרינה נמצאית בדרומו של הנמל רחוק מהעיר והמספנה הגדולה ביניהם.
תודה על ההמלצה. נעצור שם. עוד המלצות בדרך מאתונה לקוס ?
27/08/2015 | 16:05
3
40
KYTHNOS - Loutra
28/08/2015 | 11:48
2
64
בצידו המזרחי של האי. נמל ואיזור מפורץ ומקסים בצידו המזרחי של האי. יושב על מעיין מי מרפא שעליו הקים המלך היווני (הראשון אחרי המרד נגד התורכים) ארמון קייט. משם כמטחווי קשת לפיניקס. ו -אם אתה רוצה עוד עגינה   in between יש מעגן קטן בקייפ סאוניון ממש מתחת למקדש המרשים של פוסיידון בקצה הצפ/מז של המפרץ הסרוני. חניית לילה מקסימה ואם יש לך דינגי אתה פחות מ 100 מטר לחוף בטווח הליכה קצר מהמקדש עצמו. מרשים מאוד.
Loutra באמת מעגן נחמד, אבל קטן, עם קצת מזל תמצא
28/08/2015 | 16:34
58
מקום. מעיין המי מרפא התמסחר קצת, יש מבנה עם תאים אישיים ואמבטיה, 15-20 יורו לחצי שעה. אם אתה מוותר על זה, תוכל לשכשך רגלים בשפך המעיין לים.
וחוץ מזה, במסעדה מול הרציף - מאכלי ים, ממולץ שם- סטייק דג חרב. בתאבון...
תודה. נאמץ את המלצותיך .
29/08/2015 | 22:30
21
מרינה בנקסוס - מעגן טוב להשאיר סירה
27/08/2015 | 16:30
84
בנקסוס יש מרינה עם שרותי חשמל ומים במזחים, דלק מגיע במיכלית .
אחראי התפעול הוא יווני נחמד בשם nicola והוא ידאג לסירות שנשארות לתקופה ארוכה. הייתי שם לפני שנה וזה מקום מצויין במיקום מצויין.
כמובן יש קשר מעבורות לכל מקום וגם שדה תעופה.
חזרנו אתמול מהים השחור ועגנו יומיים גם במיקונוס
28/08/2015 | 19:25
77
המרינה במרחק 15 דקות בסירת seabus או אוטובוס ממרכז העיר
יש מקומות עגינה ברובם בשיטה ים תיכונית כלומר עוגן ירכתיים
רק ברציף אחד יש מורינג שהתברר כחשוב מאוד ,במשך יומיים כל סירה שזרקה עוגן 
נאלצה להרים אותו בעזרתו של צולל ,רצוי לשים מצוף או פנדר קשור לעוגן אם זה לא יעזור לפחות תדע היכן לצלול יש חשמל ומים ואפשר להשאיר את הסירה לטווחים קצרים תהנו מהחופים ומהנוף (האנושי והגאוגרפי).
שיוט הערים
28/08/2015 | 14:55
1
80
לאחר עבודה מסוימת של איסוף חומר ונתונים, הועלה ערך על שיוט הערים הותיק לאתר Wikipedia בעברית.
הערך הינו בחיתוליו, אך מכיל מידע רב שנאסף בכל רחבי הרשת ואף בפורום זה.
הנתונים אשר הוזנו לדף זה הינם כפי שנאספו ברשת, אך כמובן שיתכנו טעויות ושגיאות שנעשו בתום לב.
אודה לכל מי שהשתתף לאורך השנים, שיעבור, יעיר ויתקן (יתרונה של Wikipedia!).
נתראה בשיוט הקרוב!
אני חושב שיהיה זה נפלא אם השייטים הותיקים אשר השתתפו בשיוטים לאורך השנים (בעיקר בין שנות ה-50 לשנות ה-90) יוסיפו פרטים נוספים ותמונות במידה וישנן.
מי שמעוניין לתרום ידע ותמונות אך אין ברשותו הידע לערוך את Wikipedia מוזמן להעביר אל נציגי קהילת שייטים כרמל את הפרטים ואנו נערוך ונעלה אותן לרשת. כתובת למשלוח הערות, פרטים והשלמות webmasterforcyc@gmail.com
 
הרשמה לשיוט הערים ה 59
28/08/2015 | 18:10
62
הקדימו להרשם למשט הערים ה 59
 
שיוט ערים 25-26/09/15
 
 
שיוט ערים מתקיים זו השנה ה-59. השיוט החל כמסורת בקרב אגודות השייט בשנת 1939.
השנה יתקיים השיוט מאשקלון לחיפה.
לוח זמנים לשיוט:
•יום שישי - 25/09 07:30 –  הרשמה לקטע אשקלון - הרצליה
•יום שישי - 25/09 08:00 -  סיום הרשמה, תדריך וארוחת בוקר
•יום שישי - 25/09 10:00 – אות ההתראה לזינוק אשקלון – הרצליה
•יום שישי - 25/09 20:00 – ערב שייטים וקבלת שבת במועדון היאכטות בהרצליה
•יום שישי - 25/09 19:30 – סגירת קו סיום בהרצליה
•יום שבת - 26/09 08:00-09:00 – ארוחת בוקר, תדריך וסיום ההרשמה במרינה הרצליה
•יום שבת - 26/09 10:00 – אות ההתראה לזינוק הרצליה - חיפה
•יום שבת - 27/09 07:00 – סגירת קו סיום בחיפה
•יום ראשון - 27/09 - 10:00 טקס סיום (ארוחת בוקר וחלוקת פרסים)
 
 
המלצה על מרינה לשהיית חורף באזור יוון
26/08/2015 | 22:54
2
89
אנחנו מתכוונים לצאת לשיט ארוך בים התיכון ובהמשך חצייה. אנחנו עם ילד בן 12.
מעוניין לקבל את המלצתכם למרינה באזור יוון שתתאים לשהיית חורף.
תודה מראש למתייחסים.

היה שירשור בנושא זה לפני כ חודש. שלוף אותו מהארכיב
26/08/2015 | 23:39
1
65
בגדול, אם אתם מתכוונים לשהות על הסירה בחורף עם ילד בן 12 זה סיפור אחד ואם אתם מתכוונים להשאת הסירה לחורף ולחזור ארצה לחורף זה סיפור שונה לחלוטין. במקרה הראשון אתם צריכים מרינה עם חיי קהילה ומסגרת מתאימה לילד וכאלה יש מעט וצריך להתכוונן לשם. במקרה השני יש מיגוון רחב של מקומות והמיקום תלוי במתי ואיפוא תהיו בסוף אוקטובר.
מסתבר שאתה יזמת את השירשור שלפני כחודש.
27/08/2015 | 10:00
77
אז, מאז אין שינוי. אם אתה רוצה את הצד היוני - לפקס  או קורפו הוא המקום המתאים למרות מחירם הגבוה. בצד האגאי - אולימפיק מרינה בלבריון, זול יותר אבל חיי קהילה דלים. בתורכיה המרינה של קמר מתאימה מאוד מבחינת המחיר וחיי הקהילה. אה - כמעט שכחתי. בתורכיה גם המרינה של קושאדאסי מתאימה מבחינת המחיר וחיי הקהילה. וזה בצד האגאי. בכל המקומות האלה יש בעיה של מסגרת לילד.
מס קניה על יאכטות. הפופוליזם של לפיד
26/08/2015 | 13:59
6
207
מסתבר שמס קניה בסך 15%על יבוא יאכטות בנוסף למע"מ  הינו מס קבוע. לא הוראת שעה לזמן מוגבל. להזכיר לכולם שמס זה נוצר ע"י הפפוליסט יאיר לפיד.
וזה רק חלק קטן מהנזקים שגרם לנו אזרחי ישראל.
מה חדש?
26/08/2015 | 14:10
168
במדינת העושק העברית רק לטייקונים וחונטות ההון/שלטון מותר ליהנות מהחיים.
שאר האזרחים נועדו רק להגשים את פנטזיות הנ"ל דרך תשלומי מיסים ואגרות דרקוניים ו...לעשות מילואים.
הרצל...ככה רצית? ככה ראית?
:(
כמה מס קניה אתה משלם על מכונית? גם את זה לפיד יצר ?
26/08/2015 | 15:15
4
127
גזל מתחום אחד אינו מסביר או מצדיק את הגזל מתחום אחר!
26/08/2015 | 18:00
3
135
מערכות הממסד למדו לחלוב את אזרחיהן על כל צעד ושעל ו...בגדול.
אחריהן באות מערכות פרטיות כבנקים/חב' ביטוח ועוד.
עמלות הבנקים וגובה הביטוחים אינם מקרה...
אין לכך אח ורע במדינות מתוקנות!
ואל תנסה להסביר לי על המצב הביטחוני ועלויותיו!
 
עזוב את המצב הביטחוני. מה אתה עושה כדי לשנות את כל
26/08/2015 | 23:56
2
139
העוולות האלה למעט דמעות התנין הזולגות מעיניך. זה כמובן לא בתחום הדיונים שהפורום הזה אמון עליהם.
אני?
27/08/2015 | 08:53
1
126
מה אני עושה כדי לשנות? כלום והכל!
ז"א כלום במישור הכללי והכ ל במישור האישי.אין פתרון בנמצא למכלול הבעיות הכולל שיצרו "וועדי הקהילה" שהביאונו עד הלום.עיין בדברי האלוף (מיל.) בני פלד ז"ל...
בתחום הפרטי כל אחד שיפתור איך שהוא יכול ומבין.
דמעות תנין? לא! צער אמיתי על כוכב קריפטון שלי שאיננו עוד.
ו...הבה נשוב לדיון בנושאי ימאות.
וכל זה מהולנד הרחוקה. אכן, נתרכז בעניני דיומא דימאות
27/08/2015 | 09:44
88
בנוגע להסמכת המשיטים בישראל
25/08/2015 | 19:13
8
166
האם עם הרשיון משיט30/60 הישראלי אפשר לשכור יאכטות ברוב המקומות בעולם?
ממה שראיתי שארגונים מוכרים כמו RYA ו-ASA כותבים שצריך מן תעודה בינלאומית כמו ICC בשביל להפליג בין המדינות.
 
שאלה מי מכיר בהסמכה של משרד התחבורה הישראלי שתכלס לא נחשב  גם ארגון שייט בינלאומי ?
ICC - הוא דרישה של האיחוד האירופאי...
25/08/2015 | 21:18
7
158
בעיקרון אין שום בעייה כרגע לשכור יאכטה באירופה עם רישיון סקיפר ישראלי משום ש:
חלק ממדינות אירופה עדיין לא חתמו על האמנה (Resolution 40).
חלק מהמדינות חתמו עליה אבל עדיין לא דורשים.
חלק מהמדינות לא חתמו וכן דורשים.
חלק אחר לא חתם ולא דורש.
כך שהבלבול עדיין קיים.
מומלץ בכל מקרה לבדוק עם חברת ההשכרה אם במדינה בה אתה שוכר דורשים או לא.
ICC נקרא תעודת כשירות בינלאומית והוא למעשה בא לקבוע איזושהיא רמה מינימלית של כישורי שייט בלי שום קשר לאיזה תעודה יש לך. אי אפשר לשוט רק עם ICC . מדינת ישראל לא מוציאה תעודה כזו כמו גם ארצות הברית וכו' כי הם לא חלק מהאיחוד האירופאי וגם פה בישראל אתה לא נדרש לכך - פשוט. ה- ICC הוא לאירופה בלבד!
RYA , ASA ו- IYT הם שלשת הגופים מלבד המדינות שמוסמכים להנפיק ICC לסקיפרים. 
RYA מנפיק רק לאזרחי מדינות הכתר.
IYT מנפיק לכל אזרחי העולם בחסות ממשלת אירלנד.
מדינות אירופה מנפיקות ICC רק לאזרחיהן.
מצורף קישור שמתאר בקצרה ובפשטות:  https://en.wikipedia.org/wiki/International_Certificate_of_Competence
יש בארץ מספר בתי ספר שחברים בארגון IYT ומנפיקים את ה - ICC.
תיקון קל IYTנמצא בבריטיש קולומביה, ההנפקה דרך שותף אירי
26/08/2015 | 15:06
6
60
אם לתקן אז לתקן נכון.
26/08/2015 | 15:46
5
94
ממשלת אירלנד( משרד התחבורה האירי) הסמיכה את IYT להנפיק ICC מבחינת מי שקיבל את התעודה זה כאילו קיבל אותה מממשלת אירלנד עצמה.
IYT מוסמך גם ע"י MCA הבריטי להנפיק גם ICC בריטי לאזרחי מדינות הכתר.
אז למה שלא נסתבך קצת יותר?
29/08/2015 | 17:52
4
50
למיטב הבנתי, למדינה מותר להוציא רשיונות ICC רק לאזרחיה.
היות ואירלנד הסמיכה את ה-IYT להוציא מטעמה רשיונות ICC גם לאנשים שאין להם אזרחות אירית יש מקום לספק האם הסמכה זו היא חוקית.
נושא זה של הסמכות (שוב למיטב ידיעתי בלבד) לא עמד למבחן ואף אחד לא הטיל ספק בתוקף הרשיונות הללו. אבל תמיד יכול בעתיד להתעורר ביורוקרט עם דעות משלו על הצורך לדקדק.
ולפרקינסון ומרפי ברכות חמות.
אם לא היה חוקי לא היו עושים!
29/08/2015 | 20:07
3
40
רשיונות שמוציא IYT מקובלים כבר על יותר ממחצית מדינות העולם.
וכל אחד שינהג לפי הבנתו!
 
יש משהו במה שמאיר טוען: נמצא במרחבי הרשת:
30/08/2015 | 14:06
2
27
IYT Worldwide is authorized by the Irish Department of Transport to issue ICCs to any nationality provided they meet the knowledge and competency standards required. The Irish Sailing Association is authorized by the Irish Department of Transport. Uniquely, IYT Worldwide has been approved by the Irish Government to issue ICC s to any qualified applicants of any nationality on their behalf. This is contrary to the provisions of Resolution 40. A government may NOT issue and ICC to a national of any other UNECE Country.
זה ידוע לי וגם זה מהרשת...
30/08/2015 | 14:47
1
29
Uniquely, IYT Worldwide has been approved by the Irish Government to issue ICC s to qualified applicants of any nationality on their behalf. IYT Worldwide has also had approval from the M.C.A. (Maritime and Coastguard Agency of Great Britain) for many years to issue ICCs to United Kingdom passport holders and various other countries on their approved list.
כמו שאמרתי אם לא היה חוקי גוף כמו IYT לא היה מנפיק זאת.
מאחר ועדיין יש אי הבנה גם בתוך מדינות האיחוד עדיף שתחזיק ביד מסמך כזה כשאתה מגיע לשם. מי שלא רוצה לא חייב! לי יש.
אם זה לא היה חוקי לא היו עושים?
30/08/2015 | 16:15
23
סליחה אבל המציאות בעולמנו הקט קצת שונה.
כפי שכתבתי הרשיון מכובד על ידי מדינות אירופה ואף אחד עד היום לא תקף את החוקיות שלו וכמובן במצב הנוכחי עדיף עם מאשר בלי.
יחד עם זאת המצב לא לחלוטין ברור והטענה שרשויות/גופים ציבוריים תמיד שומרים על החוק קצת מנותקת מהמציאות
לא כאן המקום אבל אפשר להביא אין ספור דוגמאות הפוכות מגופים יותר מכובדים מ-IYT (למשל ממשלות כולל שלנו).
מרינה Erdek בים השיש (טורקיה)
25/08/2015 | 20:06
194
האם למישהו יש מידע על המרינה הזו. בעיקר מחירים ומידת הצפיפות.
מישהו יודע האם ניתן לעגון במרינה החדשה ברודוס
25/08/2015 | 16:35
2
112
תבצע חיפוש בפורום. עסקו בזה בדיוק לפני חודש.
25/08/2015 | 17:03
63
מרינה רודוס החדשה פעילה .
25/08/2015 | 22:10
147
הייתי שם לפני חודש הכל מסודר שם .
 
אנשי צוות ותהיו לי בריאים \ יוון \ ספטמבר
23/08/2015 | 14:51
7
310
חברה שלי ואנוכי נפליג ביוון עם חברים נוספים בשבועות הראשונים של ספטמבר הקרוב.
שנינו מוסמכים לרשיון משיט30, בעלי נסיון טנטטיבי, חוש הומור מסתגל, ויכולות אלתור מקגייבריות. [+בשלנית אש גם ללא אש]
 
מחפשים לחזור לארץ מאיפשהו ביוון\איים על סירה ולא מטוס.  סביבות 10-17 לספטמבר.
שמחים להשתתף בהוצאות \ לעבוד עבור הטרמפ במגוון דרכים.
 יש מצב? ⚓ =]
אדיר
יש מצב להשארת פרטים, כאן או בפרטי?
23/08/2015 | 15:33
2
131
שלחתי בפרטי, תודה!
23/08/2015 | 23:54
1
69
אשלח גם לאחרי שירצו =]
25/08/2015 | 14:11
69
גולש זמני1 הנחמד ואנחנו מתפספסים בתאריכים קצת, עדיין מחפשים ונשמח להכיר אתכם אם אתם באזור.
 
מחפש דינגי מתנפחת להשכרה. לא חייב עם מנוע לתקופת החגים 22-9
25/08/2015 | 15:43
3
114
מחפש דינגי מתנפחת להשכרה. לא חייב עם מנוע לתקופת החגים 22-9 
דינגי להשכרה,
27/08/2015 | 13:50
1
64
תתקשר 0505293729
תתקשר 0545604351
27/08/2015 | 19:56
17
תתקשר 0545604351
27/08/2015 | 19:57
12
מתפיל מים ידני ליאכטה
24/08/2015 | 17:11
6
172
האם מישהו מכיר מוצר שכזה. אשמח לקבל פרטים.

תודה מראש.
זה למצב חירום/נטישה?
24/08/2015 | 22:15
3
145
כי אם לא אז מתפיל ידני לא יכול לעמוד בדרישות צריכת מים סבירה בסירה. זה "חדר כושר" רציני בשביל מעט מים.
אכן כן למצב חירום/נטישה
25/08/2015 | 00:41
1
91
אם אני לא טועה יש היום טבליות מתאימות למצבים כאלה
25/08/2015 | 07:35
94
לא בטוח שהתפוקה (900cc בשעה של עבודה אקטיבית) מכזה מכשיר
25/08/2015 | 11:05
114
תהיה יעילה לאחר איבוד הנוזלים של המפעיל (השרירי) בזמן העבודה...
וגם כאן יש לעשות חשבון עלות/תועלת.
 
נשאלת השאלה הפרקטית: היכן בדיוק את מתכוון להפליג?
 
מתפיל ידני לשעת חירום
25/08/2015 | 09:50
1
155
http://www.katadyn.com/caen/katadyn-products/produkte/katadynshopconnect/katadyn-desalinators-manual-survivors/katadyn-survivor-06/

בקישור תמצא את המתפיל הידני לזמן חירום. אני ״סוחב״ שניים כאלו כבר עשרים שנה בחבילת הנטישה של עליזה. שים לב שכל מספר שנים יש להשמיש מחדש בעלות לא קטנה כך שרצוי לקנות רק כשאתה באמת צריך דבר כזה. אם תרצה פרטים נוספים תתקשר אלי במסר בפורום.
תודה רבה לכולם על המידע!!
25/08/2015 | 21:02
42
טופס היתר להפלגה בינלאומית
25/08/2015 | 06:03
2
169
הפנו את תשומת ליבי לטופס הנ"ל 
לא ידעתי שצריך היתר של רספ"ן ליציאה מהארץ, אף פעם לא ביקשו אותו ממני ולא מצאתי שום נוהל לגביו באתר של רספ"ן.
מי מכיר? מי יודע?
היה בעבר הרחוק. כל הנוהל הזה בוטל כבר למעלה מ 15 שנים.
25/08/2015 | 07:32
79
עוד עץ שהחמולוגים ברספ"ן ירדו ממנו...
25/08/2015 | 11:08
77
רישיון מסחרי לכלי שיט
24/08/2015 | 17:09
2
125
כלי השיט שבבעלותי הינו מפרשית 41 פיט שנת ייצור 1987. הכלי במצב מצויין.
אני מעוניין להפוך אותו למסחרי. האם זה אפשרי? מה הקריטריונים?
תודה מראש למתייחסים!
למיטב ידיעתי כלי מעל 8 שנים אי אפשר להסב למסחרי
24/08/2015 | 22:13
1
94
אבל מחלקת כלי שייט קטנים ברספ"ן זו הכתובת הנכונה לשאול
תודה רבה
25/08/2015 | 23:47
24
מחפש רולר כמוראה בתמונה המצורפת
23/08/2015 | 12:46
10
235
שלום לכולם,
אם תוכלו לאמר איפה בארץ (איזור המרכז עדיף) ניתן להשיג אביזר כמוראה בתמונות,  אשמח :)
חשוב שיהיה כולל הבסיס 
 
תודה רבה.
תעשה שירטוט לפי המידות המתאימות לך ותן לבית מלאכה מתאים
23/08/2015 | 14:22
6
95
לייצר. הרולר עצמו נראה כעשוי מדרלין , המסגרת S.S.
תודה
23/08/2015 | 16:29
66
אני מחפש מוכן.
באותו מקום שאמצא רולר כזה, יש סיכוי שאמצא רולר+מסגרת
האם הדרלין חומר חזק? האם מתאים כגלגלת לשרשרת עוגן?
24/08/2015 | 16:35
4
56
אם כן היכן ניתן לרכוש? מי מעבד?
תודה מראש על ההתייחסות
יש סיבה מיוחדת שאתה רוצה לייצר לבד?
24/08/2015 | 17:02
57
לגלגלת עוגן צריך גם את התושבת.
באיביי ניתן לקנות גלגלות בלבד בפחות מ 10 דולר ומערכת שלמה בכמה עשרות דולרים - כך שאם אין סיבה מיוחד אני לא חושב שזה כלכלי.
 
לגבי רכישת חומר באיזור חיפה הייתי בודק אצל ורטהיים. באזור המרכז אולי אצל סקופ (הם קצת בעייתיים עם מכירה ליחידים).
עיבוד - בבית מלאכה לעיבוד שבבי על פי שרטוט.
קודם כל הדרלין הוא חומר טוב וחזק ומשמש גם למיסבים
24/08/2015 | 21:34
2
65
כגון אלה המשמשים כמיסבי ציר מדחף במים - cutlas bearings . בכל בית מלאכה טוב לעיבוד שבבי יימצא גם דרלין והוא אכן מתאים לגלגלת שרשרת עוגן. אם  יש מוכנים במידות המתאימות ברשת, מה טוב.
דלרין. עם כל זה, אני חושב שעדיף גומי יעודי.
25/08/2015 | 02:39
49
תודה
25/08/2015 | 08:06
28
תבדוק אצל אשדוד-ים במרינה אשדוד, נדמה לי שראיתי שם
23/08/2015 | 14:24
1
84
תודה
23/08/2015 | 16:32
57
באיזור הרצליה/ת"א עדיף
 
יש את החלק הזה ברשת ב 6$  - - יהיה לי יותר זול להזמין 3 באינטרנט מאשר לנסוע לאשדוד :)
 
לכן מחפש באיזור הנ"ל, מוכן
לא זוכר אצל מי אבל ראיתי כזה אצל יצרני עגלות/נגררים....
24/08/2015 | 14:53
57
שאלות של מתחיל שלא יודע כלום
23/08/2015 | 14:28
4
251
בא לי אולי להוציא רישיון סקיפר ולרכוש יאכטה אז ברשותכם כמה שאלות ראשוניות. סליחה מראש אם השאלות יהיו טיפשיות.
 
1. אין לי חשק למפרשים וההתעסקות איתם אז אני מכוון ליאכטה מנועית. איזה רישיון צריך כדי שאוכל להשיט מנועית נניח עד ליוון?
 
2. כמה זמן לוקח להוציא רישיון כזה ליאכטה מנועית? 
 
3. כמה אנשים מינימום צריכים להיות במנועית בהפלגה ליוון, האם אני ובת זוגי (אין לה רישיון סקיפר ולא יהיה לה) זה מספיק או שחייבים מישהו נוסף עם רישיון או אנשים נוספים בלי רישיון?
 
3. התקציב הפנוי שלי הוא 180,000 דולר. האם בתקציב זה אפשר למצוא מנועית שמתאימה לנניח 4 אנשים ויכולה להגיע עד יוון (או לפחות לקפריסין)? מבחינת רמת פאר אשמח ליאכטה עם סיפון שיזוף ובכלל שיהיה בה כייף, לא חסקה 
 
4. מה עלות חודשית של החזקת מנועית כזו מבחינת הוצאות קבועות/משתנות?
 
5. כמה עולה דלק להפלגה עד יוון?  
תשובות
23/08/2015 | 15:41
1
188
1. רוב האנשים כאן בפורום יגידו שזו החלטה מוטעית אבל ניחא. אין אבחנה בין סוגי כלי השיט באורך מעל 7 מטר - נדרש רשיון משיט 30 להפלגה בחופי ישראל ולהרחיב ל 60 אחרי שנה כדי להפליג לחו"ל.
2. תלוי בך ובבי"ס שתבחר - בין מספר חודשים לשנה
3. ברוב כלי השייט מינימום שני אנשים (סקיפר + איש צוות שלא חייב להיות בעל רשיון).
3. כנראה אפשרי אבל תצטרך לעשות סקר רציני כדי למצוא (אולי בחו"ל). בכל מקרה להפלגות בינלאומיות היא צריכה להיות ארוכה מ 7 מטר, כך של 4 אנשים זה אמור להיות לא צפוף.
4. קשה להעריך. עלות עיקרית היא עגינה במרינה, תצטרך לברר במרינה בה אתה מתכנן לעגון. ברוב המרינות זה מבוסס על מכפלת אורך ברוחב. בנוסף ביטוח. בנוסף פעם בשנתיים אספנה. בנוסף הוצאות תיקון שוטפות שבוודאי יהיו בסירה מנועית משומשת. 
5. תלוי בסוג הסירה וכמה מהר אתה רוצה להגיע. יש מנועיות שבנויות למהירות שמפליגות במהירויות של 20-30 קשר ויאכלו לך עשרות רבות של ליטרים בשעה. יש מנועיות שבנויות להפלגה איטית, עם מנוע  של כ 100 כ"ס שיפליגו בכ 8-10 קשר ויאכלו כעשרה ליטר בשעה - במילים אחרות ככל שתרצה להגיע מהר יותר זה יאכל יותר ובצורה מאוד לא לינארית. הרבה מהמנועיות מהסוג הראשון  מתוכננות עם מיכלים בגודל שמספיק אולי עד קפריסין.
תודה רבה על התשובה המפורטת
24/08/2015 | 13:51
76
תודה רבה על התשובה המפורטת
ככלל אצבע הוצאת האחזקה השנתית של היאכטה הן כ 5% מערכה.
24/08/2015 | 15:37
1
83
האם הכלל תקף גם למנועיות?
24/08/2015 | 17:05
73
האם הכלל תקף גם למנועיות או שהוא מתייחס בעיקר למפרשיות?
אורך מינימלי לגאנגווי
23/08/2015 | 23:26
5
142
מה אורך מינמלי לכבש בכוונהלא לסרבל בארוך מדי ?
האורך המינימלי לכבש - שיגיע לרציף בחפיפה של 50 ס"מ מהנקודה
24/08/2015 | 07:33
4
141
המתאימה בסירה.
למיטב ידיעתי לכלי שיט שאינו מסחרי אין תקן
24/08/2015 | 11:52
3
114
סימן א': אמצעי בטיחות אמצעי גישה לכלי שיט 98. (א) הקברניט של כלי שיט שרותק לרציף יקבע ויחזיק כבש מתאים לגישה בטוחה מהרציף לכלי השיט. (ב) הכבש יהיה מואר באור מתאים משקיעת החמה ועד זריחתה. (ג) הקברניט ימלא כל הוראה שנתן לו מנהל הנמל בענין מצבם, גדלם וסוגם של הכבש והאור כאמור בתקנות משנה (א) ו־(ב). (ד) מנהל הנמל רשאי לחייב קברניט לקבוע ולהחזיק כבש לגישה מהרציף לכלי השיט, נוסף לכבש שקבע הקברניט או במקומו. 1.12.1998 13534 -27- -26- תקנות הנמלים, התשל"א-1971 נמלים עליה וירידה מכלי שיט באמצעות כבש 99. לא יעלה אדם על כלי שיט מהחוף ולא ירד ממנו לחוף אלא באמצעות כבש כאמור בתקנה 98. כלי שיט בתנועה 100. לא יעלה אדם על כלי שיט מהחוף ולא ירד מכלי שיט לחוף כל עוד כלי השיט נמצא בתנועה. איסור לטפס 101. לא יטפס אדם על שובר גלים, על רציף או מתחתיו, או על כל מבנה, עגורן או מטען בנמל, אלא אם הורשה לכך מאת מנהל הנמל. שמירת דינים 102. הוראות סימן זה אינן באות לגרוע מכללי הבטיחות בעבודה (נמלים ואניות בנמלים),
 
בכלי שיט (קטן) מסחרי :
צו פיקוח על מצרכים ושרותים (כלי שיט קטנים המסיעים נוסעים בשכר)
פרק ד': בטיחות 16.
)א( המשיט יבטיח עליה וירידה בטוחות אל כלי השיט וממנו ובמידת הצורך יציב כבש או מדרגות שנתמלאו בהם התנאים הבאים :
)1( רחבם יהיה לא פחות מ- 50 סנטימטרים ;
)2( משני צידיהם יותקן מעקה בגובה שלא יפחת מ-110 סנטימטרים, וכן שני מעקי ביניים לפחות ברווחים שווים ;
)3( במדרגות, המדרגות יהיו של רום אחיד שלא יעלה על 25 סנטימטרים, והנטיה שלהן לא תעלה על 55 מעלות מקו אופקי ;
)4( בכבש יהיו סידורים מתאימים להנחת דעת מפקח, למניעת החלקה, והנטיה שלו לא תעלה על 20 מעלות מקו אפקי .
)ב( המשיט יסייע, במידת הצורך, בעליית נוסעים אל כלי השיט ובירידתם ממנו 
 
וכן:
וכן, לאחרונה ישנן דרישות נגישות לאוניות
24/08/2015 | 12:02
1
103
לרוחב וזווית הנחת הכבש ו/או מדרגות, מעבר לסך נוסעים מסוים
לכלי שיט מסחריים לבעלי מוגבלויות וכסאות גלגלים
 
"כלי שיט" - כהגדרתו בתקנות הנמלים (בטיחות השיט), התשמ"ג-1982 (להלן - תקנות הנמלים), למעט ארבה, הרשאי, על פי רישיונו, להוביל בשכר 55 נוסעים ומעלה;
"כלי שיט נגיש" - כלי שיט שמתקיימות בו דרישות תקנה 16;
"מיתקן הרמה" - כבש או מיתקן אחר, כמפורט בתוספת הראשונה;
ראה:
פרק רביעי: אוניות
15. תנאים למתן רישיון שיט
(א) לא יינתן לראשונה לכלי שיט רישיון שיט כהגדרתו בתקנות הנמלים (להלן - רישיון שיט) אלא אם כן כלי השיט הוא כלי שיט נגיש, ומבקש הרישיון המציא אישור ממומחה לנגישות שאישר הנציב (בתקנה זו - מומחה לנגישות) כי נתקיימו בכלי השיט תנאי תקנה 16.
(ב) לא יחודש רישיון שיט שהיה לכלי שיט ערב תחילתן של תקנות אלה, אלא אם כן במחצית מכלי השיט שבבעלות מבקש הרישיון ולא פחות מאחד, אשר פועלים בתחום הנמל שבו הוא מבקש להפעילו, נתקיימו תנאיתקנה 16, ומבקש הרישיון המציא אישור ממומחה לנגישות כי נתקיימובו תנאים אלה.
(ג) מנהל מינהל הספנות והנמלים במשרד התחבורה (להלן - מנהל המינהל) רשאי, מטעמים של בטיחות השיט ובהתייעצות עם הנציב גם מטעמים מיוחדים אחרים, לפטור מבקש רישיון מהוראות תקנה 16 כולן או מקצתן.
(ד) מנהל המינהל יכין תכנית להנגשת כלי השיט האמורים בתקנת משנה (ב).
16. כלי שיט נגיש
בכלי שיט נגיש יתקיימו כל אלה:
(1)סמל הנגישות הבין-לאומי, הותקן על הדפנות החיצוניות של כלי השיט, במקומות נראים לעין;
(2)הותקנה בו תאורה מתאימה לאנשים עם מוגבלות ראיה כמפורט בת"י 1918 חלק 4, פרט 2.8;
(3)מדרגות, מאחזי יד, בליטות ופתחים בכלי השיט סומנו בצבע צהוב על רקע הנוגד את סביבתו;
(4)בכלי שיט שיש בו הפרשי מפלס במעבר מהכניסה למקומות שהוקצו לאנשים הנעים בכיסא גלגלים, לאזורי השהייה ולשירותים (להלן - המעבר) יותקן ביניהם כבש כמפורט בתוספת הראשונה, אלא אם כן שוכנע מנהלהמינהל כי לא ניתן להתקין כבש, אלא מעלון או מעלית, לפי הענין.
(5)לאורך המעבר יותקנו מאחזי יד; היו בכלי השיט מדרגות, יותקנו מאחזי היד משני צדיהן.
(6)במקומות הישיבה, סמוך למעברים, הוקצו וסומנו, כמפורט בפרטים 1ב, 2 ו-3 בתוספת השניה ובתוספת השלישית -
(א) בכלי שיט המורשה לפי רישיון השיט להסיע -
(1)עד 100 נוסעים - מקומות המיועדים לאנשים עם מוגבלות הנעים בכיסא גלגלים בשיעור של %5 מכלל מקומות הישיבה בכלי השיט ולא פחות משני מקומות;
(2)מעל 100 נוסעים, מקומות נוספים על האמור בפסקה (1), בשיעור של %2 ממספר המקומות שמעל 100;
(ב) מקומות ישיבה לאנשים עם מוגבלות שאינם נעים בכיסא גלגלים, במספר שלא יפחת מ-%2 ממספר הנוסעים המותר לפי רישיון השיט ולא פחות מ-2 מקומות;
(ג) שני מקומות ישיבה לעיוורים המלווים בכלבי נחיה;
(7)הותקנו אמצעים להבטחת בטיחותם של אנשים עם מוגבלות בזמן השיט בים גלי, לרבות מאחזי יד, אמצעי ריתום ועיגון, והומצא למנהל המינהל אישור על כך ממעבדה מוסמכת;
(8)הדרך ממקום העליה לכלי השיט למקומות הישיבה שהוקצו כאמור בפסקה (6), לשירותים ולאזורים אחרים בכלי השיט, המשמשים את הנוסעים לפעילות הנובעת ממטרת ההפלגה, שאישר המנהל בהתייעצות עם הנציב (להלן - אזורי שהייה), תהיה כמפורט בתוספת השישית;
(9)רצפת כלי השיט באזורי השהייה תהיה מחומר מונע החלקה;
(10)הותקן שילוט כאמור בת"י 1918 חלק 4, פרק 2.2, להתמצאות בכלי השיט;
(11)מותקן בו תא שירותים אחד לפחות שמתקיימים בו כל אלה:
(א) הוא מאפשר לאדם הנע בכיסא גלגלים להיכנס אליו, לתמרן בתוכו לפי הצורך, להשתמש בכל מיתקני השירותים ולצאת ממנו באמצעות כיסא הגלגלים;
(ב) הוא מאפשר פרטיות המקבילה לפרטיות המוענקת למשתמשים מהלכים;
(ג) מותקנים בו מנעולי דלת, כפתורי קריאה נגישים, מוטות אחיזה וברזים המתאימים לשימושם של אנשים עם מוגבלות בידיים ואנשים הנעים בביסא גלגלים, ואמצעים קוליים וחזותיים להתראה על מצבי חירום;
(12)הותקנו בו אמצעים חזותיים וקוליים כמפורט בת"י 1918 חלק 4, המיידעים את הנוסעים על קיום מצב חירום, ולמסירת הודעות והסברים;
(13)הותקן בו ריהוט לשימוש אנשים עם מוגבלות כמפורט בת"י 1918 חלק 1;
(14)הותקן בו מיתקן הרמה.
האיש בסה"כ רוצה לעשות כבש לסירה הפרטית שלו
24/08/2015 | 21:49
65
הוצאת לי את המאמר מהפה...."יסודות תורת הגאנגוואי"
24/08/2015 | 12:19
128
זה נשמע מאוד פשוט וזה אכן כך אבל השקעת מחשבה בדבר שנראה פעוט כמו כבש/"קרש" לדעתי אינו דבר של מה בכך ויחזיר את עצמו בהמשך.
 
יש אין ספור אפשרויות מסחריות (לא נפוץ בארץ) ולבנייה עצמית (נפוץ בארץ) מעץ אלומינים ופיברגלס וכל שילוב אפשרי שלהם. שלא לדבר על חשמלי, פניאומטי או הידראולי....
ממליץ להסתובב ברציפים ולקרוא כמה מאמרי בנייה עצמית לבדוק ולגבש דעה מה הכי מתאים לכם איך מניחים אותו ומה עושים איתו בזמן הפלגה.
האמת שלא ראיתי עדיין ארוך מדי אלא קצר מדי ואו צר מדי.
בהצלחה,
חם בפורומים של תפוז
לא מצליחה לתמוך בו
לא מצליחה לתמוך בו
מפחיד אותי שיהיה קשה למצוא עבודה, שנחיה בתת תנאים....
לא מצליחה לתמוך בו
לא מצליחה לתמוך בו
מפחיד אותי שיהיה קשה למצוא עבודה, שנחיה בתת תנאים....
מעצבים את מטבח חלומותיכם?
מעצבים את מטבח חלומותיכם?
עכשיו בפורום מטבחים, על מה פשוט אסור לכם לוותר?
מעצבים את מטבח חלומותיכם?
מעצבים את מטבח חלומותיכם?
עכשיו בפורום מטבחים, על מה פשוט אסור לכם לוותר?
אוהבים את תפוז?
אוהבים את תפוז?
עשיתם לייק לדף הפייסבוק שלנו? בואו לקבל את
אוהבים את תפוז?
אוהבים את תפוז?
עשיתם לייק לדף הפייסבוק שלנו? בואו לקבל את
Flix וידאו
אספלט אליגור, איטום, זיפות וסיוד גגות
להרגיש בטוח בבית שלך!
פורום טיולים באיטליה
פורום טיולים באיטלה
איילה-טיולים גאוגרפים
איילה טיולים גאוגרפים
קומונות
קומונה לרוכבי אופני-הרים.קומונת AM כשמה כן היא - All Mounta...
כאן תקבלו מבזקי-חדשות בזמן אמת ודיווחים ראשוניים מסביב לשעו...
עדכונים שוטפים
מקרא סימנים
בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ