לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
ברוכים הבאים לפורום הכי רטוב בתפוז!!!

אתם עומדים להכנס לים של חוויות וידע מקצועי בכל הקשור לדברים שצפים, מפליגים ואפילו קצת צוללים.

נשתדל להנעים את זמנכם בחוויות שייט, לענות על כל שאלה מקצועית, ואפילו לנסות לשדך בין אנשי צוות.

כידוע ענף השייט הולך וגדל בקצב מסחרר, כל יום מתווספים בממוצע כ-4 סקיפרים חדשים ובכל חודש נכנסות לישראל כ-4 יאכטות חדשות, כמו כן מועדוני השייט פורחים, אז בואו לחלקת האלוהים הרטובה והקטנה הזו ותהנו מכל רגע.

תודה למנהלי הפורום בעבר (לפי הסדר): מון קפיטאן, LIZARD, בת ים, אלון סולומון, אדם99, נדב השובב.

... A bad day at sea is better than a good day on land
ים טוב!
רון יציב

נא לשמור את הפורום אך ורק לדיונים מקצועיים. אין לפרסם מודעות (קניה / מכירה / צוותים למשל) בגוף הפורום - מודעות שיפורסמו בפורום ימחקו! בכדי לפרסם יש לגשת ללוחות דרך התפריט "לוחות" ולא לשכוח את הקטגוריה המתאימה.
המשך...
הודעה חדשה

הזמנה להרצאה מחר, באקואושן, במסגרת 'חלון לים התיכון'
הודעה זו מכילה תמונות
25/11/14 11:32
101צפיות
שלום לכולם,
מה גורם ליותר מ-130 מיני אלמוגים לשחרר את תאי המין שלהם בדיוק באותו הלילה וליצור את האורגיה הגדולה ביותר בעולם? 
מוזמנים לגלות בהרצאתו המרתקת של ד"ר אורן לוי: "זה רק אור הירח –  חיי המין המסתוריים של האלמוגים"
ההרצאה, במסגרת סדרת ההרצאות 'חלון לים התיכון', תתקיים מחר, יום רביעי, 26.11.14, בשעה 19:00
אצלנו במרכז 'מגלים' של עמותת אקואושן בקיבוץ שדות ים (מצ"ב מפת הגעה)
.
מומלץ לשריין מקום במייל iris@ecoocean.org או בטל. 04-6364485
נשמח לראותכם,
צוות מרכז 'מגלים', אקואושן
 
 
|*|נפתח פורום תרבות סין|*|
25/11/14 14:31
12צפיות
|גלובוס| אוהבים אגרול, ג'קי צ'אן ודרקונים?
אנו מזמינים אתכם לבקר בפורום החדש בתפוז-תרבות סין!
בפורום תוכלו לדון בסין, בתרבות הסינית ובהשפעתה על העולם שלנו, על ביקור במדינה, ממשק עם תושביה, פעילות עסקית ומגע עם אנשי העסקים המקומיים, וכמובן בשפה הסינית ובלימוד שלה.

אתם מוזמנים להיכנס לפורום כבר עכשיו:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...

גלישה מהנה! |תפוז|
הזמנה לסרט
הודעה זו מכילה תמונות
24/11/14 06:58
186צפיות
קהילת שייטי כרמל שמחה להזמינך להקרנה פרטית של הסרט "סולו בשניים".
יום שבת ה' טבת התשע"ה 27/12/2014
התכנסות בשעה 16:30 בסינמטק חיפה (הנשיא 142, מרכז הכרמל).
 
מספר המקומות מוגבל. יש להירשם באתר: http://bit.do/seret2014
ההרשמה תסתיים ב- 18/12/2014

הכניסה לחברי קהילה ובני/ות זוג הינה בחינם.

הזמנה תישלח בדואר אלקטרוני לנרשמים.
 
מה לעשות עם סירת גומי ישנה?
23/11/14 00:16
204צפיות
ליפני שאני זורק אני מנסה למצוא מקום שממחזר גומי אולי למכור אותה אליהם? סירת גומי ישנה אורך 3 ומשהו משקל 76  בלי כושר שייט וגם כניראה שלא ניתן לעשות מכיוון שהייתה רשומה על שם של מישהו שנטש אותה וברספן לא מוכנים ליצור איתו קשר על מנת להעביר בעלות אליי או בכלל לברר איתו כמה פרטים השאלה אם יש מישהו שמוכן לקנו כחומר גלם או לשימושו? או רק לזרוק? סירה של פיניקס
האם הסירה דולפת? יוצא אויר? אם היא תקינה ניתן להשתמש ללא
23/11/14 01:06
169צפיות
כושר שייט כסירת שרות על כלי שייט גדול. יש לה ערך. אינה דורשת כושר שייט.
º
רק משוטים, ללא מנוע!
23/11/14 01:15
124צפיות
ממה שאני יודע לא דולפת ואכן תקינה
23/11/14 01:19
166צפיות

הדבר היחיד זה שחלק מהידיות שלה צריך להדביק ויש לה קיר עץ למנוע 
יש ערך אני יודע אבל למי להציע? אני פירסמתי למכירה ביד 2 ולא היה טלפון אחד יש רעיונות? אני חושב שחבל יהיה לזרוק אותה לפח אבל היא סתם עומדת לי בחצר כוללת רצפת עץ 
 
º
לאחת הימיות שמפעילות בני נוער כבני הרצליה, זבולון וכד'
23/11/14 20:46
108צפיות
º
או לתשובה כזו דווקא חיכיתי אבל הסירה כבר נזרקה...
23/11/14 23:07
105צפיות
מחפש הודעה מסויימת
21/11/14 23:07
303צפיות
כתבתי "פיטר גנג" בחיפוש גוגל ומצאתי הודעה "מחפשת את ספינתו של פיטר גנג". אבל בדף שאליו הועברתי אין זכר לשאלה, כל שכן לתשובות (אם היו כאלה).

כיצד ניתן לאתר את השאלה/אשכול?

זה חשוב לי.

תודה.
הפניה לאשכול
21/11/14 23:46
210צפיות
º
ההודעה היתה ב-18/10/2008 בשעה 08:23. גלול לאמצע העמוד בהפניה
21/11/14 23:51
125צפיות
אם לא תמצא את פיטר גנג
הודעה זו מכילה תמונות
22/11/14 07:28
173צפיות
קבל תמונה שלו  (בעל הזקן) על היכטה  GANGWAY לפני כ 35 שנה.
º
האם יש לו אח בשם רון גנג?
22/11/14 11:40
117צפיות
רשיון בינלאומי
18/11/14 18:58
409צפיות
אני מחפש עבודה על יאכטה לכמה חודשים בסביבות אפריל ונרשמתי לאתר שמציע כל מיני עבודות על יאכטות, בפתיחת משתמש אני צריך למלא איזה תעודות יש לי מהרשימה שצירפתי, אז איזה רשיון מהרשימה הבאה מקביל לרשיון הישראי משיט 60:
Master mariner 
 MCA Master of yachts less than 3000gt 
 MCA Master of yachts less than 500gt 
 MCA Master of yachts less than 200gt 
 MCA Chief mate certificate less than 3000gt 
 MCA OOW certificate yachts less than 3000gt 
 MCA OOW certificate yachts less than 500 gt 
 STCW95 Basic training certificate 
 Yacht rating certificate 
 ENG1 medical certificate 
 Navigational Watch Rating Certificate (NWR) 
 EDH certificate 
 RYA/IYT Yachtmaster Ocean (oral+practical) commercially endorsed 
 RYA/IYT Yachtmaster Offshore (oral+practical) commercially endorsed 
 RYA/IYT Coastal skipper 
 RYA/IYT Day skipper offshore 
 RYA/IYT Advanced powerboat 
 RYA/IYT Powerboat level 2 
 Food safety/food hygiene certificate 
 Non-MCA Officers certificate (give details below) 
 Coastal skipper certificate 
 Shipboard Safety Officer certificate 
 Shipboard Security Officer certificate 
 Business and law certificate 
 Navigation and radar certificate (OOW module) 
 General ship knowledge (OOW module) 
 GMDSS certificate (OOW module) 
 Advanced sea survival (OOW module) 
 Helicopter Landing Officer course 
 Chief officer commercial II/2 over 3000 gt 
 OOW Unlimited 
 Jet ski instructor licence 
 MCA MEOL 
 MCA AEC 
 
בנוסף אשמח להמלצות לגבי מקומות שבהם אפשר למצוא עבודות ביאכטות, יש לי משיט 60 ואני מדריך צלילה מוסמך, אם יש פה מישהו שעבד על יאכטה באירופה  או בכל מקום אחר בעולם אני אשמח אם תפנו אליי בפרטי כדי שאוכל להתייעץ איתכם בתחום.
תודה
למיטב ידיעתי הרשיון הישראלי חסר תועלת במקרה הזה
19/11/14 10:01
238צפיות
הרשיון הישראלי טוב רק לארץ ובחו"ל רק לצורך השכרת סירה בחברות צ'ארטר.
לפני מספר שנים חשבתי לעשות OCEAN YACHTMASTER של RYA,  והעובדה שיש לי רשיון 60 ו 40 ממש לא עניינה אותם - רצו שאשלים את כל דרישות הקדם שלהם.
תציין את הדרגות הרשומות ברישיון שלך
19/11/14 23:08
214צפיות
 
MCA:
יש לך GMDSS 
עזרה ראשונה
OFFSHORE SKIPPER
צריך STCW 95
 
לצערי לא יעזור.
20/11/14 14:48
193צפיות
הרשויות בכנען החליטו מזמן על בדלנות,התעלמות והסתגרות מהעולם הגדול שבחוץ ואנו השייטים משלמים את מחיר.
ללא לחץ עליהם מצדנו להגיע לחתימה על האמנות הבינלאומיות הנדרשות, הכרה בסילבוס ההכשרות הישראלי ויישור קו עם הנדרש משייטים בתחום באגן הים התיכון נמשיך לקבל תמורת השקעת המון כסף וזמן מצדנו פיסות נייר ששווין מחוץ למים הטריטוריאליים הוא א פ ס!
מי ירים סוף סוף את הכפפה הזאת?
לא נכון-רצ"ב ההכרה בחינוך הימי בישראל
הודעה זו מכילה תמונות
20/11/14 16:05
237צפיות
הסילבוס תואם את הדרישות של IMO
כולל למפעילי כלי שיט קטנים 
ואנחנו חברים בגוף המטפל בנושא זה באמנות הבין לאומיות IMO
וועדות התחבורה של האום
אשמח להמצא טועה...
20/11/14 16:34
197צפיות
אך איך תסביר שישראל אינה נכללת בקישור הרצו"ב,אך אלבניה ,הונגריה וכו' נכללות?
 
 
אודה בנוסף אם תעלה את המסמך שפרסמת בפורמט שיאפשר העתקה או הדפסה, אשמח להציגו לרשויות שונות באירופה להתייחסות ,עד כה נתקלתי ר ק בסירוב הכרה והתייחסות בכל עת שהצגתי רשיונות משיט או רדיו ישראלי.
החלטה מ 2010 הייתה אמורה לחלחל מטה כבר מזמן והיא ל א!
 
מישהו הצליח לקבל ICC אירופי או רישיון להפעלת תחנת רדיו ימית בדגל זר בעת הצגת רישיון ישראלי? תמהתני.
 
 
אתה מערבב מין ושאינו מינו
20/11/14 18:14
177צפיות
הMCA הינו אחראי על מתן הכשרות, יש רישיונות העוברים אוטומטית ויש כאלה שנדרשת להם תוספת\כהוכחת אנגלית 
הקורס אותו אנו נדרשים לקשר (משרד התקשורת אגב) אינו בדיוק מקביל לGMDSS
ואכן הינך נדרש לבחינה
תנסה להגיש את מסמכי הכשרתך ונראה מה תקבל
כיום יש לא מעט סקיפרים ישראלים העובדים בחו"ל בין אם בקאריבים ובין אם בשייסל ובמזרח הרחוק
באירופה וטורקיה ישנה בעיה אחרת הקשורה לרישיון עבודה מקומי ובהתאם לחוקי העבודה
אגב כאן מדןבר על COC
לא ICC
עקרונית קיבלנו את החלטות הUNECE
לגבי רישיונות שיט, לידיעתך
מרוב מידע וקישורים אבדה דרכי...מודה.
20/11/14 19:18
144צפיות
סליחה על מוגבלותי.
אך ממשיך לטעון שמשהו בכ"ז לקוי בממלכה ולא בממלכת דנמרק...
מניסיוני האישי ,כבעל אזרחות אירופית נוספת המתגורר באירופה ובעל יאכטה בדגל זר א ם בקשותיי לקבלת רישיון משיט ותחנת אלחוט של מדינת הדגל באירופה ע"ס תע' משיט ותע' מפעיל רדיו ישראלים נדחות על הסף בנימוק שרשיונותי הישראלים אינם מוכרים ע"י מדינות האיחוד אזי משתמע שהליכי ההכרה לא סגורים עד הסוף עם רשויות האיחוד האירופי. נקודה.
איני בטוח כלל שביום מין הימים לא אקנס היכנשהוא בחו"ל על השטת יאכטתי על דגלה הזר כשאני נושא עמי "רק" תע' משיט 60 ורישיון מפעיל רדיו ישראלים.
אגב, את רישיון תחנת הרדיו הזרה הסדרתי לעצמי ר ק במזל ומעט קומבינה, לא בהליך רשמי ישר ופשוט.  
התועיל להאיר עיני בסוגיה?
אירופה כבר מתחילה להתיישר לפי ICC שהדרישות בו מקלות יחסית
22/11/14 20:16
98צפיות
לרשיון המונפק בישראל. ולפי הסילבוס אפילו מקילות מאוד.
כלומר הן מכירות הכרה הדדית זו ברשיונות של האחרת.
 
ברספ"ן יודעים מזה זמן רב, ובכל הדרגים, שהכרה ברשיון ICC תתחייב ובסוף יקבלו הנחתה מהשר אבל הם דוחים את הקץ
מה גם שנעשתה עבודה פנימית שממליצה על צמצום כש"ק, בעקבות כך, לרמת פקידות בלבד ושיחרור תקנים שנדרשים במקום אחר.
אשרי המאמין...
22/11/14 22:34
81צפיות
החיים ש ל י לימדו אותי שבעיות אינן נעלמות מעצמן וש... הבירוקרטיה וכוהניה=פקידיה המסורים תמיד ימצאו דרך לצמוח עוד ועוד.
מישהו מנסה לעצור את הספירה לאחור אבל לא להרבה זמן. אירופה
23/11/14 01:12
93צפיות
אירופה מיישרת קו עם סילבוס אחיד ותיקני למשיטים שהוא יותר פשוט ומכסה את כל הידע הנדרש. 
בעיקרון כל משיט ישראלי צריך לקבל ICC. אירופה למעשה התיישרה
23/11/14 12:31
83צפיות
ואימצה את ICC בשתי ידיים רק לפשט את התהליכים.    ואילו במדינת ישראל הדברים רק הולכים ומסתבכים.
גרשון גם אתה מערבב מין בשאינו מינו....
20/11/14 19:26
154צפיות
לא טרחתי לקרא את הכל אבל מה שהצגת לא קשור למה שנשאל בשאלה המקורית.
כל הישראלים שעובדים בחו"ל כסקיפרים או בדרגות אחרות שמצריכים הסמכה כזו או אחרת עברו קורסים במסגרת RYA או IYT או שהייתה להם דרגה מקבילה מצי הסוחר הישראלי שהיא כן מקובלת בניגוד להסמכות של עולם היאכטות.
בשביל להתחיל את דרכך כ - DECK HAND ביאכטה מסחרית בחו"ל כל שאתה צריך הוא לעבור קורס STCW . לא נדרש נסיון קודם ואם יש לך אז יופי לך. זה שיש לך תעודת משיט יאכטה רגיל מישראל מרוסיה או מכל מדינה אחרת זה לא ממש עוזר ולא נותן לך שום יתרון או הקלות.
יש נטייה לערבב בין שייט מסחרי לשייט רגיל תעודה רגילה לא נותת כלום בעולם השייט המסחרי ולא פותרת אותך מהכשרה מסחרית. להיפך בשביל להיות סקיפר על יאכטות מסחריות ברחבי העולם התנאים יותר קשוחים מאשר אצלנו. זה לא החארטה של משיט 40.
נקודה נוספת - רוב המגה יאכטות בעולם מניפות דגל אנגלי וכך הן נתונות לסמכותו של MCA והרשיונות היחידים המקובלים שם הם אלה של RYA ושל IYT או שבעל היאכטה שוכר קפטן או קצין סניור בעל הסמכה של צי סוחר. מי שרוצה לעבוד ביאכטות האלה צריך לעשות קורס מתאים ולהציג זמן ימי של כמה אלפי מיילים ולנהל יומן הפלגות עם כל SIGN ON וכל PAY OFF.
לגבי ICC - יש כבר כמה עשרות ישראלים שיש להם ICC. מדינת ישראל לא תיתן לך וגם לא אנגליה או צרפת. ובטח שלא דרך RYA אם אתה לא נתין בריטי. הגוף היחידי שמוסמך לתת  ICC לנתינים זרים הוא IYT והמדינה שהסמיכה אותו לכך היא אירלנד. אז מי שרוצה את התעודה מוזמן כמו אלה שכבר עשו זאת. יש כמה בתי ספר בישראל שמוסמכים לכך. מי שעינו צרה בבתי הספר הישראלים שיסע לתורכיה ויעשה שם.
SKIPPERRIDER - ניתן לקבל תעודת מפעיל רדיו...
20/11/14 19:30
176צפיות
המוכרת לכל מטרה ועניין ללא שום קומבינה בהליך קצר מאוד. IYT ו- RYA מסמיכים אותך ביום אחד כמפעיל רדיו והתעודה מוכרת ע"י MCA.
ניסים יקירי, אתה אכן תומך במה שכתבתי
20/11/14 21:14
144צפיות
לגבי MEGAYACHT גם לIYT, ISTHMUS וכד, יש מסלולי RECREATIONAL ומסלולי PRO
כלומר תעודות שהינם לספורטיבי ותעודות שהינם לימאים
בכל מקרה הסקיפרים שעובדים בחו"ל חלקם עם משיט 60 בלבד, אפילו לא 40
ויש COMMERCIAL ENDORSMENT
גרשון, אלו שעובדים בחו"ל...
20/11/14 21:27
177צפיות
עם משיט 60 עובדים על יאכטות פרטיות או שלא משמשים כסקיפר ביאכטות מסחריות. 
מי שרוצה אנדורסמנט לא מקבל אותו ככה סתם הוא עובר הכשרות. משיט 40 זה רישיון ישראלי בלבד!!! אין לו שום ערך בחו"ל למי שרוצה להיות סקיפר מסחרי.
הכשרות של יאכטות בגדול זה לא ענינו של IMO. הם עוסקים בהכשרות של ציי הסוחר שם יש אמנות בינלאומיות והסכמה נרחבת לקבלת רבי חובלים וקצינים מכל רחבי הגלובוס.
משיט 30 60 ישראלי וגם תעודת הרדיו מכובדים בכל העולם ועדיין לא נתקלתי בשום מקום שסירבו להכיר בי כמשיט מוסמך בגלל שיש לי רישיון ישראלי. ברור ששום מדינה לא תמיר לך אותו ברשיון מקומי או ברשיון מסחרי - היא פשוט לא חייבת. 
למה אני צריך עוד אחת?
22/11/14 22:42
108צפיות
יש לי.
ר ק מבקש שמדינתי שהנפיקה לי אותה תמורת ממון, זמן ומבחנים תדאג שהעולם ג ם יכיר בה.
בדיוק כפי שאני ממיר את רישיון הנהיגה שלי לרישיון מקומי ברחבי האיחוד האירופי.
הגזמתי? לא חושב!
skipperrider - כל זמן שתקשיב רק לעצמך אלו התשובות שתקבל....
23/11/14 08:04
106צפיות
מדינה מסויימת אפשר שתכיר פורמאלית בתעודה שלך, יכול להיות מתוקף הסכמים שנחתמו או סתם כי ככה היא רוצה, אבל לא תמיר לך אותה ללא מבחן או תשלום אגרה.
למה?ככה! היא לא חייבת. לידיעתך קצין צי סוחר ממדינה זרה שמפליג באוניות ישראליות עובר מבחני ידע ומביא תעודת הסמכה ממדינתו אבל לא מקבל תעודת הסמכה ישראלית.
עוד לא אמרת לנו איזו מדינה לא הכירה בתעודה הישראלית שלך? ואם יש לך אזרחות נוספת למה מדינתך הנוספת לא המירה לך את הרישיון הישראלי?
לא לעניין!
23/11/14 12:52
100צפיות
לא בטוח שא ת ה ניסים קורא ומבין את הסוגיה שהעליתי.
לא ההמרה לרישוי מקומי של מדינת הדגל היא הבעיה אלא הה כ ר ה ברישוי הישראלי.
כל עת שסקיפר ישראלי מוסמך נזקק לקומבינות לצרכי השטת יאכטתו הפרטית תחת דגל זר, ישראל לא דאגה למלא חובתה כלפיו להכרה מחוץ לגבולותיה ברישוי שהיא עצמה מנפיקה!
הבעיה קיימת לא רק מדינה אחת אלא בכ ל מדינות האיחוד.
במה שונה ענין הרישוי הימי מרישיון הנהיגה? במאומה, מלבד הטיפול המתבקש להגעה להסכמות עם מדינות האזור.
וע ד אז המחדל, מחדל!
 
 
אני מבין היטב את הסוגיה....
23/11/14 12:55
106צפיות
אלא שסוגיית הדגל היא אחת וסוגית רישיון המשיט היא אחרת. אתה מתעקש לקשור בין השניים בזמן שלכל מדינה יש חוקי דגל משלה.
טופסולוגיה. טופס בקשה לקבלת תעודת משיט
20/11/14 16:20
246צפיות
יפה מאוד ..התקדמו.. אבל למה עדיין לא קיבלתי את "הפלסטיק" ?
24/11/14 22:06
64צפיות
כמו שהבטיחו במיכתב לפני כשנה.... 
נוהל נכון בסערות
18/11/14 08:18
410צפיות
רצה הגורל ובגלל ניסיוני המועט עדיין לא נתקלתי בסערה. מה הם כללי האצבע שלכם כאשר עולה סערה (מעבר לאבטוח ציוד וכללי זהירות מתבקשים )?
heave to ?
חלוץ סערה ?
עוגן צף וחלוץ סערה ?
 
ראשית דבר, אבטחת ציוד בים, סערה או לא הוא דבר בסיסי ללא קשר
18/11/14 20:26
292צפיות
למזג האוויר. לעניין הסערות. סערה זה עניין של הגדרה. מבחינה מטאורולוגית זה ברור, מבחינה אישית זה לא ברור. ו - כל התנהלות בעת סערה תלויה במצב היחסי של הסירה כלפי הסערה. ובכל מצב ההתנהלות משתנה על פי התנאים, רוח וים. מצבים של  שימוש בעוגן ים וheave to  או שניהם גם יחד הם מצבים קיצוניים בהם משתמשים לעיתים רחוקות. חלוץ סערה לעומת זאת הוא שמיש לעיתים קרובות, גם ברוחות וים שהם עדיין  לא מוגדרים כסערה.. לעניין זה אצין שבמרבית היכטת הסידרתיות אין אפשרות להשתמש שימוש יעיל בחלוץ סערה והפתרונות שהומצאו הם "ככה ככה".  למען הסדר הטוב אגדיר כאן  את  מה שאני מגדיר כסערה בהתאם  להגדרות של  beaufort באנגלית. רוח 7 מוגדרת כ near gale עדיין לא סערה. רוח 8 מוגדרת כבר כ gale ומכאן  ואילך מתחילה הסערה בעוצמות עולות. דבר אחד ובסיסי יש לי לומר. בנושא הפלגה במז"א רע. אנחנו, להבדיל מימי ה"סוערים" בצי הסוחר לא מחויבים להביא מטען בזמן לשום מקום. לפיכך כשנכנסים למז"א רע אין שו סיבה ל "הילחם בים" , שנו קורס/מהירות בהתאם לתנאים ולמצב כך שהתנהלות הסירה תותאם למצב הרוח והים. הים בסערו מייצר כוחות ומאמצים שגם טובי המהנדסים מתקשים  לחשבם. מי  שלא ראה אונייה נשברת, פלטות פלדה מתעקמו כנייר, כננת עוגן ששוקלת 5 טון נעקרת ממקומה ונוחתת על מחסן המטען שמאחור, פשוט לא יודע על מה אני מדבר. 
º
תודה
18/11/14 20:35
104צפיות
הכנה לסערה
19/11/14 06:43
213צפיות
ביגוד חם חליפות סערה מגפים לאבטח ולאחסן את כול הציוד מלא אוכל קל להכנה סנדוויצ'ים במידת האפשר שנוי קורס חלוץ סערה קטנטן במידה ויש דלק נוסף להעביר למיכל לפני רענון היכן נימצא ציוד השרדות ומי אחראי לכול דבר כמובן הורדת כסוי מאבדת הצלה ובדיקה חבל קשור לגוף היכטה
º
באין חלוץ סערה יעודי, חלוץ מגולגל חלקית יעשה את העבודה?
19/11/14 08:37
161צפיות
שני דברים שכדאי לזכור בקשר לחלוץ מגולגל חלקית
19/11/14 09:39
252צפיות
1. החלוץ, בגלל שהוא באמצע הוונטה ולא קרוב לסיפון, מפעיל לחץ גדול על הוונטה הקדמית.
2. מה שמבטיח שהחלוץ יישאר מגולגל זה החבל שבעזרתו מגלגלים את החלוץ. בד"כ אנחנו לא משקיעים תשומת לב לאיכותו וחוזקו של החבל הזה, שמופעל עליו עומס רב מאד כשהוא צריך להחזיק את החלוץ מגולגל חלקית בעת סערה. אם החבל הזה ייקרע, תמצא את עצמך בסערה, עם חלוץ מלא, ללא אפשרות לגלגל אותו... מצב מאד לא רצוי.
חלוץ מגולגל חלקית הוא לא חלוץ סערה by definition
20/11/14 00:54
207צפיות
ולפיכך אינו עושה את העבודה הדרושה בעת סערה. אבל, אם זה מה שיש אולי טוב באמת כפי שמטש כתב, להשתמש בראשי מצומצם, והתחליף הטוב ביותר לחלוץ מגולגל הוא Trisail, דהיינו ,ראשי סערה שמעלים אותו על המסילה הנוספת בתורן. אני מעדיף Cutter או כל שיטה אחרת של ונתה נוספת בין החרטום לתורן. זה מאפש שימוש לא רק בחלוץ סערה נכון, אלא להחליף חלוצים שונים בנוסף לגנואה. יש לי 3 חלוצים שונים לונתה הזו שרק אחד מהם הוא חלוץ סערה ובהתאם לעוצמת הרוח ומצב הים אני מפליג רק עם אחד מהם או עם שני חלוצים. והשיטה שלי היא להפליג עם שני חלוצים וכשהרוח עולה אני לא מצמצם את הגנואה אלא מכניס אותו  ונשאר עם מעין חלוץ עבודה כדי להימנע ממצבי לחץ גדול מידי על המערכת.
הכנה לסערה - אני לא יודע מה זה.אם אני מכין את הסירה לסערה (מדובר בהפלגות ים יכוניות) סימן שאני יודע מראש שאני יוצא לסערה. ואני מראש לא יוצא לסערה. הסירה מוכנה מראש למצבי ים לא סימפטיים שאני עלול להיקלע אליהם, משום שתחזיות מזה"א אינן מושלמות (בלשון המעטה). אז, חלוץ הסערה באופן קבוע מוכן להרמה, אני יוצא מנמל, למעט מקרה חריג אחד או שניים,  עם מיכל דלק מלא, החבלים, כולם מטופלים ומוחלפים מייד כשצריך, ש לי תמיד משהוא זריז לאכול כאשר אני לא יכול להכין וכל בצורה מסודרת, כל דבר נמצא במקומו  הקבוע. אחד הדברים שמרגיזים אותי כשיש לי צוות זה העברה של ציוד, מוצרים וכדומה ממקומם הקבוע.. ו - דבר נוסף, והוא סדר. סירה מסודרת תתנהל יותר טוב בסערה מסירה שאינה מסודרת, ביחוד בסינגל הנדלינג סירה שאינה מסודרת עם צוות גדול תתנהל גרוע מאוד בכל מצב.. 
º
נכון מאוד מאוד
22/11/14 11:17
62צפיות
תמיכה ותוספת
19/11/14 07:36
239צפיות
שלום
שים לב למספר התגובות ביחס למספר הצפיות!?
מה שכתב לך ZINA הם יהלומים  ואני מציע לך לחזור ולקרא ולהפנים את כוונותיו כהתנהגות שגרתית.
כפרוש נוסף, בזמן תכנון שיט, שאינו הכרחי, תבחר מראש עונה וקטעי ים שאין בהם עלילות לסערות, ובכול קטע ים מתוכנן, תזין את ה- GPS בנקודות דרך וקורסים ל"מחסה מהיר". כמו שכתב ZINA אין שום הגיון להלחם במזג אויר, או כמו שאומרים באיטלקית: -
התחת , העשירים והמזג אויר עושים מה שבא להם.....
יש לי קרוב משפחה,  רב חובל, שאם לא היו מכריחים אותו להגיע עם המטען במועד נתון,  הרי שבמקום על קווי אורך ורוחב הוא היה מנווט על איזוברים של לא פחות מ- 1012מ"ב.... 
מציע גם לקרוא את הספר THE SEAWORTHY OFSHORE SAILBOAT
19/11/14 10:06
171צפיות
נותן הרבה מאוד מידע כיצד לארגן סירה, בשגרה וכהכנה למקרים קיצוניים.
פרט למספר דוגמאות, פחות מתמקד בטקטיקטות של הפלגה בזמן הסערה
על קצה המזלג
19/11/14 23:46
192צפיות
כולנו מאחלים לך שגם תצבור ניסיון וגם שלא תיתקל בסערה אמיתית. העצות שקיבלת הן מצוינות אבל אנסה להתיחס למה ששאלת:
 
1. HEAVE TO - לא יעיל בסערה אמיתית. רוב הסיפורים על הרציף לגבי סערות הם  כמובן הגזמות , ולא כל ים חזק זה באמת סערה כמו שפירט זינה. יש גם הבדל בין סערה באוקיינוס עם גלים ארוכים ונשברים לבין סערה בים התיכון.  כל זמן שזה אפשרי, תנסה להוריד את  עצמת הרוח היחסית  ואת תדירות הפגיעה בגלים - כלומר אם אפשר להפליג עם הרוח והים ולא נגדם זה עדיף. בים התיכון הסיכוי לעשות PITCH POLE (להתהפך קדימה) הוא מאד קטן אבל באוקיינוס הדרומי זה בהחלט קורה. אם כבר היגעת למצב כזה קיצוני, יש להניח שלא תוכל להישאר עם מפרש כלשהו ותצטרך להפליג BARE POLES,  וכאן ייתכן שעוגן צף יעזור אם המהירות עדיין גבוהה מדי יחסית לגלים - אסור להשיג את הגל, אבל צריך לשמור מהירות קצת איטית ממנו.
 
2. חלוץ סערה: לא תמיד הבחירה האופטימלית. זה אמנם הפרון "לפי הספר" אבל אישית  מצאתי שאני מעדיף להישאר עם ראשי מצומצם מאשר עם חלוץ סערה, ממספר סיבות. קודם כל את המנור קל יותר לקשור עם פריוונטר כדי שלא ישתולל, לעומת חלוץ שיכול לקרוע ולהיקרע במקרה של מהפך עם החלוץ (ומי ששמע את ההצלפה והרעש שחלוץ סערה עושה במעבר - מבין).  חלוץ שמשתולל כך עלול לעשות נזק לא רק לעצמו. בנוסף, בסערה יותר בטוח לגשת לתורן ולהיקשר אליו עם רתמה במקרה של מפרש קרוע וכו' מאשר לגשת לחרטום. אני זוכר זוג אמריקאי שפחד לגשת קדימה  כשנקרע החלוץ ונשאר לילה שלם עם חלוץ סערה קרוע משתולל על החרטום -  לא נעים.   
3. כל זמן שיש לך מפרש ,  סימן שעדיין הים לא כל כך חזק - אז למה העוגן הצף? הסירה תתנהג הרבה יותר טוב אם תשמור מהירות קצת יותר איטית מהגלים,  אבל לא מאד איטית כדי שהגלים לא יציפו ויישברו על הירכתיים. 
 
 
 
º
תודה לכולם. מידע מעניין.
20/11/14 00:31
92צפיות
ספרות - ועדיף שתשאר תאוריה...
20/11/14 09:08
147צפיות
Storm Tactics Handbook, Lin and Larry Pardey, Pardey Books
Heavy Weather Sailing, K. Adlard Coles, McGraw Hill
Heavy Weather Tactics Using Sea Anchors and Drogues, Earl Hinz, Paradise Cay Publications
ואם כל זה לא עוזר, אז בסוף ספר לקריאה באסדה:
Sea Survival Handbook, Keith Colwell, RYA
קריאה נעימה...
ויש כמובן עוד דברים קטנים ופחות הרואיים
20/11/14 09:13
161צפיות
כמו למשל, הורדת ציוד מיותר מהסיפון, הורדת בימיני, אם הדינגי על הסיפון - להוציא אוויר ולהכניס לתוך לוקר, הכנסת ריפוד (למשל מגבות) לתוך הלוקרים במטבח למנוע שבירת כלים, אבטוח דלתות לוקרים בסלון שלא יפתחו, סגירת ברזי ים לא חיוניים, ועוד ועוד.
אין חכם כבעל ניסיון
20/11/14 09:16
177צפיות
מנסיוני בסערות
1. אם רחוקים מהחוף עדיף לא להשתמש בעוגן צף אלא להוריד לחצים ומפרשים למינימום
ולהפליג עם הרוח עד חלוף זעם זה יכול לקחת עד כמה ימים וזה נגמר.
2.היה לי חלוץ סערה בסירה אבל בזמן סערה מסוכן עד בלתי אפשרי לעלות ולהרכיב אותו ובאין ברירה משאירים
מטפחת פתוחה מהחלוץ המתגלגל ,אפשר להרכיב את החלוץ מראש אבל אם אתה יודע שתהיה סערה עדיף לא לצאת בכלל
 
מרינה אשדוד
18/11/14 10:16
385צפיות
שלום לכול השייטים
ברגעים אלו חוזה להספנה במרינה אשדוד משתנה והתקבלה החלטה אצל ההנהלה שכול בעל סירה במרינה בעת הספנה ישלם למר אייל לוי סך של 500 שח ליומיים הראשונים ולאחר מכן סך של 250 שח לכול יום אלא אם תתנו למר אייל לוי לבצע לכם את העבודה לא תשלמו בכול מקרה זאת שחיתות ממדרגה ראשונה שבכול מקרה תוציאו את הסכום הזה בגלל שאדון אייל לוי גובה על הספנה מחירים מופקעים ויותר מכול המרינות ב-50 אחוז
אבקש מכולם להתקשר לגברת נטע מאשטרום ולבקש הסברים טל 0542324397
תודה ולא לוותר
ל-AA31 דיווח על מרינה אשדוד
18/11/14 17:46
318צפיות
זה לא שחיתות  , זה רקבון , מזה שנים שבעלי , מפעילי , המרינה למיניהם מטפטפים נוזל צהבהב (זה לא ברנדי ולא ויסקי) על ראשם של העוגנים במרינה , ואלה מספרים שזה רק טיפות גשם , 
אולי תסביר לי איש נחמד , למה ומדוע , להוציא את הסירה לטיפולים דווקא באשדוד?
מה , אין כבר מקומות אחרים שעושים את העבודה?
מה , אשקלון כל כך רחוקה ? תל-אביב , הרצליה כל כך רחוקות?
אה, מספנת אשדוד קרובה אליך?
איפה היית כל הזמן איש יקר? למה לא שמעו ממך כבר מזמן?
אה , ישנת , עצמת עינים , זה לא פגע בך ישירות?
אולי רק עכשיו קנית סירה .
אז , תנו לסוחר הסירות אייל לוי , שיטפל בסירות שלו , שיסתדר עם רשויות המס , ואל תתנו לו עבודה ,
ומה אישי הנכבד לא לצלצל אישית למר אייל לוי , למה לא  לצלצל למנהל חברת המרינה הכחולה , לןמה לא לצלצל ולכתוב לד"ר הנכבד המכהן כראש עירית אשדוד!
ולמה דווקא משתתפי וקוראי הפורום ? אולי כדאי שתגייס את כל חבריך , בני משפחתך , מכריך  , ידידיך , מדוע שלא תענין את התקשורת ?
קדימה איש יקר , אל תצפה שאחרים (הפחדנים שעוגנים במרינה אשדוד)  יוציאו עבורך את הערמונים מהאש!
בהצלחה חביבי 
 
הספנה באשדוד.אל תגזימו
23/11/14 23:26
73צפיות
אל תגזימו, שלום איש יקר.
אתה מה זה צודק.פרט לכך שבנוסף לנוזל הצהוב יש גם מוצקים חומים...
בתור  אחד מראשוני הדיירים באשדוד אני מודה על  " פחדנות " כלשונך לנסות ולהילחם עם מפעילי/מנהלי/
ובעלי המרינה וזאת מחשש שיבולע לי ובמקום להילחם בביריונות בחרתי באלטרנטיבה האשקלונית.
ואם גם אתה עוגן באשדוד ? איפוא היית עד היום ומה עשית בשביל "מרינה".
אגב. האם זה נכון שבתל-אביב בעלי הסירות אינם מורשים לעבוד בזמן ההספנה ?
ל 2015
25/11/14 22:38
23צפיות
אין לי מושג מה קורה בתל אביב , 
הסירה כרגע בחו"ל (עגינה יבשה)
אני מבין את מצבך , העובדה שבחרת לטפל בסירה באשקלון  היא חלק ממאבקכם (גם מסע של אלף מילין מתחיל בצעד אחד)
אבל ! אם תקפידו לספר , לפרסם , מה קורה  במרינה שלכם (מה שנקרא לעשות רעש) "להציק" בדרכים מתוחכמות , בסופושל דבר תצליחו
 
 
האם שמת לב לתפוסת המספנה בחודשים האחרונים?
18/11/14 18:07
303צפיות
ממה שנראה לי הנהלת המרינה סובלת מהמצב יותר מהשייטים. כולם עברו להספין במקומות אחרים והמרינה נשארה עם מנוף חסר תעסוקה (התשלום למנוף הוא למרינה ולא למספנה).
אני, אם המצב לא ישתנה, כנראה אבצע את האספנה הבאה באשקלון  או באחד מאיי יוון.
 
לא ציך לצלצל או לדבר עם אף אחד צריך פשוט לוותר על הכבוד
18/11/14 19:51
290צפיות
ולא לעלות לאסםנה באשדוד. וזה תלוי אך ורק בבעלי הסירות העוגנים במרינה ההזויה הזו.
לצלצל לא לצלצל?
19/11/14 17:58
220צפיות
האפקט כאשר כל  הזמן מתקשרים טלפונית , מכל הכיוונים , וכל מיני אנשים ( וברור , מה שיותר אנשים וצלצולים) הופך להיות מיטרד לכל אותם "בעלי  תפקידים" ומאלץ אותם להתיחס לתלונות , תאר לעצמך שאתה נמצא במשרד וקשה מאד להשיג אותך בגלל כל ההתקשרויות האלו , או , זה מפריע ל" אנשים החשובים" האלה  
חברי ואני נצא בקיץ ליוון ואת האספנה נעשה שם , אפשר גם בקפריסין (צפונית , דרומית) אפילו בטורקיה
אתה מטעה
21/11/14 16:24
156צפיות
אין עדיין חוזה חדש!!!! כל מה שפרסמתה הכל עורבא פרח.
בקרוב יהיה חוזה חדש שהוא עדיין אצל העורכי דין ויפורסם על לוחות המודעות של מרינה אשרוד.
 מהיכן כל הארס הזה לך תפליג תהנה ושיהיה לך תמיד 10 ס"מ מים מתחת לקיל. 
º
זה עדיין לא סותר את מה שהוא כתב.
23/11/14 00:39
78צפיות
משאבת שיפוליים
15/11/14 08:43
390צפיות
יש לי בסירה משאבת שיפוליים חשמלית וידנית.
אני רוצה להתקין עוד משאבה חשמלית.
איזה סוג משאבה עדיף? איזה ספיקה לחפש לסירה של 14 מטר?
האם נכון לחבר לסיקוק הקיים?
משאבת שיפוליים נוספת
15/11/14 19:08
255צפיות
יש היום משאבות קומפקטיות (צנטרפוגליות) , בתפוקה של 1500 גאלון שעה שיכולות לתת מענה לחדירת מים כדוגמת סיקוק שבור או צינור מפוצץ.  שים את המשאבה בבילג' , לא חובה (כמשאבה שניה) עם מצוף , ובלבד שיש לה מתג הפעלה במיקום נוח. , חבר לסיקוק הקיים עם שסתום אלחוזר כדי למנוע העברה למקום אחר ברשת ואתה מסודר..
אפילו המחיר לא בשמיים
שתי משאבות לאותה יציאה?
15/11/14 19:52
232צפיות
היציאה הקיימת תוכננה כנראה למשאבה הקיימת, יש לה ספיקה מסוימת שהיא מסוגלת להעביר שייתכן ולא תספיק. לדעתי לכל משאבה יציאה עצמאית.

 
אתייחס קודם כל למושג "סי קוק" שהוזכר ביחס למשאבת שיפוליים
15/11/14 20:26
260צפיות
סיקוק הוא ברז ים Sea Cock  שמותקן במערכות שאיבה שפיתחן. מתחת לקו המים. ובשאבת שיפוליים ממש אין כזה משום שהיא שואבת החוצה מעל קו המים דרך מעבר גוף - Hull Fitting . יש שמחברים גם ברז למעבר הגוף הזה, דבר שאינו מומלץ לדעתי. שסתוםאל-חוזר מספק בהחלט. לדעתי כל משאבה חייבת לעבוד בצנרת נפרדת למניעת סיבוך של . סתימות וכדי לאפשר מעבר חופשי של השאיבה בכל  אחת מהן. לעניין סוג המשאבה וקיבולתה - השמיים הם הגבול כיום.
כל מה שכתבתי בנושא נעלם - אז בקיצור
15/11/14 20:36
237צפיות
א. במשאבת שיפוליים אין "סיקוק"" אלא מעבר גוף מעל קו המים
ב. כל משאבה בצנרת/מעבר גוף נפרד לצורך מעבר חופשי של נוזלים
º
תודה על המידע
15/11/14 21:11
119צפיות
לשיקול נוסף
16/11/14 09:04
223צפיות
אולי כדאי לשקול גם אופציה של משאבה חשמלית ניידת (שאינה מותקנת בשום מקום פיזית).
מחברים לה שני כבלי חשמל באורך מתאים עם 'קרוקודילים' בקצוות ואם צינור פליטה ארוך.
במקרה חרום - מתחברים לסוללות ומניחים את המשאבה במקום הפגיעה/הקוות המים/בילג' ואת צינור הפליטה זורקים החוצה דרך הפתח המתאים הקרוב.
 
שאלה נלווית לחכמי הפורום בעניין משאבות מקלחת
16/11/14 09:36
254צפיות
מדוע ההתקנה המקובלת של משאבת מקלחת חשמלית היא עם כפתור הפעלה שיש או להחזיקו לחוץ להפעלה או ללחוץ להפעלה ואז הוא מפעיל את המשאבה לזמן קצר.
לא היה יותר הגיוני לחבר מצוף כמו למשאבת בילג'?
גם היה נוח יותר להתקלח וגם בזמן חרום משאבה זו הייתה מצטרפת למאמץ השאיבה הכללי, כלומר פועלת לריקון המים שחדרו לספינה.
פגשתי סירות בהן הבעלים עשו שינוי בהתקנה המקורית ויצרו מצב של שאיבה אוטומטית.
השאלה היא מדוע התקנות מקוריות אינן כאלו.
האם יש איזו סיבה 'ימאית' או רק שיקולי עלות?
עלות, פשטות ופרקטיות כי בחלק מהספינות אין באזור המקלחת מקום
16/11/14 09:49
215צפיות
יותר נמוך מה"אגנית" וזה מחייב הוצאה של האגירה למקום יותר נמוך במרכז הספינה.
לספינות עם מקום (וגם עם כסף) יש פתרונות של הפעלה ידנית והפסקה אוטומטית. בטוח שיש עוד מלא פתרונות אחרים.
מקלחת
16/11/14 10:31
202צפיות
לאילן מאירסון יש פתרון מעולה הכי קרוב למושלם לעניין המקלחת, הוא פירסם כאן בעבר ואני מוסיף התרשמות אישית, מיכל בנפח של 10 ליטרים ברשומות הוא נקרא מרסס גינה, מתוך נפח זה מוזגים לקומקום חשמלי בהתאם לנפח - 1.5 פחות מ-2 ליטר מים מרתיחים ומחזרים למיכל המרסס מנפחים - בקצה ההצינור הגמיש יש ראש מקלחת עם כפתור לחיצה, זהו עובד לעניין, הכי קרוב למושלם, תחזוקה, עלות, יעילות, פשטות, ישר ולעניין.
יש גם מיכל שחור בלי קומקום ועננים אבל זה מקלחת שדה.
16/11/14 10:57
173צפיות
בלי משאבות. ולא תואם את השאלה. פעם שאלתי בעניין שסתום אל חוזר . מהדיון כאן מקומו קרוב ליציאה ולא ליד המשאבה מה שגורם לעומד מים גדול וניתרול של המשאבה מאחר ואינה יכולה להתגבר על עומד המים עם האויר שבתוכה. האילתורים של הבעלים הקודמים פשוט משגעים אותי. על כל חוט מקורי יש 2 חדשים וצינורות המעבר סתומים.
 
לא ברור לי ההגיון באל חוזר ועוד פחות ליד היציאה. מה יקרה אם
16/11/14 11:54
160צפיות
תסלק אותו לגמרי מהמסלול?
אין לי מושג מה יקרה . חוץ מכניסת מים בהטיה חריפה. מישהו שם
16/11/14 11:59
143צפיות
השסתום והיתה לו סיבה. אבל כמו שביטלתי הרבה חוטים ומצברים וסולנואיד מגבר לסטרטר אולי גם את זה.....ועוד היד נטויה עד שבסוף תהיה  לי סירה אורגינל.
לדעתי השיקול הוא של הבעלים וההתקנה בהתאם לצרכים
16/11/14 14:54
154צפיות
היו לי מקלחות עם משאבה טבולה ומפסק אוטומטי במשך שנים. המשאבות (והמפסקים) היו לא אמינים במיוחד לכן החלפתי למערכת החדשה שבקובץ המצורף.
 
הבחירה במיכל סגור ולא בהורדה לשפוליים על מנת שלא להשאיר שאריות של סבון וליכלוך בבילג.
 
המשאבות חיצוניות של 1000 GPH ומופעלות ע"י מפסק (לא לחצן ולא בצורה אוטומטית) כאשר יש אפשרות לבחור שאיבה מהמיכל מים אפורים או שאיבת מי שיפולים.
 
מי שמעוניין בהסברים נוספים שיישלח לי מסר.. (או שיתקשר אלי ב 0587974019)
אנחנו התקנו מיכל אגירה קטנה מתחת למקלחת הראשית עם משאבה
16/11/14 20:49
122צפיות
המופעלת על ידי מצוף. מאז חיינו במקלחת טובים בהרבה.
זה נכון מאוד ונוסה בזמן אמת. צריך להקפיד על כבל ומהדקים.
16/11/14 09:43
168צפיות
להניע מנוע.
לשים לב שלכלוך לא יתקע את המשאבה ומדי פעם לסלק לכלוך ש"נדבק" למשאבה.
אם המשאבה חזקה מאוד אז אין ברירה אלא להוציא מההאטץ' אבל הוצאה לכיור (שיעמוד בספיקה) מהירה יותר וההפרש הזה ניכר לעיין.
לטפל קודם/הכי מהר בכניסת המים.
שלא נצטרך להשתמש במשאבות. ואם נצטרך - שיהיו לנו הרבה, גדולות וחזקות.
יש לי אחת בקונפיגורציה כזו - רק צריך לשים לב לנתון הספיקה
16/11/14 10:23
162צפיות
בהתקנה רגילה צינור הפליטה מעט מעל קו המים ואין כמעט עומד מים ואז ביצועי המשאבה קרובים לנתון הנקוב (תלוי גם באורך הצינור מהמשאבה עד הפתח). בהתקנה ניידת בה הצינור יפלוט לקוקפיט או דרך חלון (אני לא בטוח שיש כיורים עם ניקוז שיעמוד בספיקה גדולה) מדובר על צינור יחסית ארוך ותוספת עומד של מטר-מטר וחצי, מה שמוריד את הספיקה הנקובה.
º
הכי מומלץ. ככה זה בגין פאלאס (בנוסף למשאבה הקבועה).
16/11/14 17:58
127צפיות
אני מסכים בהחלט עם מאיר בעניין משאבת טבילה ניידת.
16/11/14 19:47
149צפיות
אצלי יש שתיים כאלה. אחת קטנה לצורכי העברת דלק והשנייה משאבת חרום ניידת שיש בה גם חיבור ,מצת" וגם קרוקודילים
עוד הערה קטנה
17/11/14 19:58
108צפיות
כל צינור שאיבה המוליך אל הדופן  יש לו  loop  לפנהיציאה והחיבור למעבר הגוף, עם סתום אלחוזר או בלעדיו. זה מבטיח  כמעט לחלוטין אי כניסת מים בהטיות.
משאבה ניידת כזו יש לי בתור גיבוי נוסף.
16/11/14 20:46
117צפיות
חשבתי שיהיה נכון להוסיף עוד משאבה קבועה אחת ליתר בטחון. תודה על ההתייחסות
הזדמנות לעזור לתינוקות נטושים|נחמה|
16/11/14 13:12
41צפיות
|בועית|מדי שנה ננטשים מאות תינוקות על ידי הוריהם בבתי החולים בישראל. התינוקות מאושפזים במחלקות השונות של בתי החולים, לעיתים למשך חודשים ארוכים, בלי מגע וחיבוק של אמא.
עבור כך הוקמה העמותה "חיבוק ראשון" ? כאשר תינוק ננטש מקבלת עמותת "חיבוק ראשון" פנייה רשמית מבתי החולים, ומארגנת בזריזות קבוצת מתנדבות המגיעות לבתי החולים ומייצרות עבור התינוק סביבה ביתית ומשפחתית ככל האפשר.

חברת האגיס יצאה בשיתוף פעולה עם עמותת חיבוק ראשון ותתרום 5 שקלים על כל תמונה של הורה מחובק עם תינוק/ילד שתועלה עם תיוג hugtag#!
העלו תמונה שלכם מחובקים עם הקטן או הקטנה שלכם, הוסיפו  את התגית ותתרמו 5 ש"ח לעמותה החשובה כמעט ללא מאמץ.


http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?for...
מצברים
15/11/14 07:32
245צפיות
שאלה למבינים ? יש לי בספינה בנק מצברים רגילים לאחרונה רכשתי מצבר GEL פריקה עמוקה האם ניתן לצרף את המצבר החדש לבנק המצברים ואם יכול להגרם נזק לאחד מהם . תודה 
אין לחבר ביחד מצברים שאינם זהים בגיל בדגם ובקיבולת
הודעה זו מכילה תמונות
15/11/14 12:42
224צפיות
זה יגרום לבלאי גבוהה של המצברים
מצורף קטע ממאמר
עמי
ובעיקר כשבמקרה זה מדובר על שתי טכנולוגיות שונות
15/11/14 18:42
149צפיות
וגם אם מחליפים לגמרי, צריך לבדוק את נושא התאמת מתח הטעינה הנוכחי של המערכת למצברים החדשים. למיטב זכרוני מצברי גל דורשים מתח מעט גבוה יותר ממצברים רטובים
אמת ויציב !
18/11/14 08:52
63צפיות
הפרש במתח טעינה אפילו ב 0.1 וולט גורם לשינויי זרם טעינה לכל מצבר במאות מיליאמפרים שונים בינהם.
מצבר אחד יפיק הספקה שונה מהשני.
לא מומלץ מבחינה טכנית מצברים שונים בערכה אחד.
להבדיל אם בנק אחד הוא למנוע ובנק אחר לצרכנים. שם המתח טעינה יכול להיות שונה כי הצרכן הוא שונה. קרא בעיון דרישת טעינה למצברים שברשותך
º
תודה רבה על העזרה והתשובה הממצה
15/11/14 20:38
74צפיות
º
הDehler 38 כמעט מוכנה..
הודעה זו מכילה תמונות
14/11/14 21:42
433צפיות
º
נראה מדהים מבית היוצר של הנזה ? מזל טוב
15/11/14 07:45
220צפיות
º
דהלר היום היא מותג גרמני ותיק שהנזה רכשה
15/11/14 09:53
204צפיות
º
יופי של ספינה מברוק.
15/11/14 23:10
136צפיות
שיוט הערים, 1958, זיהיתי הווינדמילר הישנה....
הודעה זו מכילה סרטונים
12/11/14 11:04
426צפיות
החל מהדקה 10:30,,,
טעם של פעם
13/11/14 16:40
182צפיות
שלום
 אני לא מצליח לזהות את ה"ווינדמילר" , אך "הסנפיר" ו"נירית" של זבולון חדרה זה גם משהוא.
 יפה תודה!
º
לפני הסנפיר, מופיע הווינדמילר
13/11/14 17:09
126צפיות
אכן, ונדמילר לפני הסנפיר. גם עין גדי היתה שם
13/11/14 20:04
156צפיות
הייתי על הוינדמילר ב 4 שיוטי ערים.
תודה הצלחתי
14/11/14 07:24
119צפיות
למרות שמספר פעמים עזרתי להוריד אותה לים עם גלילים ולוחות אם לא השם לא הייתי מזהה, משום מה זכור לי שהייה לה חרטום גבוהה ושונה מסירות אחרות, אך אולי אלו בלבולי זיקנה...
מצאתי שגם אני הייתי שם
14/11/14 07:48
196צפיות
בתמונה, שכבר הצגתי פעם, אני על ההגה ב"פילה" של זבולון נתניה באותו שיוט 1958 , הייתי אז בשביעית תיכון אך לרוב בים התיכון.
אתה בטוח?
14/11/14 10:41
138צפיות
את הפילה היכרתי רק כמה שנים אחרי, בקורסים בעכו, אבל היא זכורה לי עם שפות מאד רחבות - אתה בטוח שזו הפילה ולא אחת הקטנות?
כן זה כתוב על גב התמונה
14/11/14 11:03
128צפיות
ה"פילה" נבנתה ב"העוגן" והייתה עם גימור שכינו אותו ואת הסירה "פוליטורה" הייתה בנויה ממהגוני, כבדה, עם שפות שאפשר לכנותם רחבות. היא קיבלה את השם פילה משום שזו הייתה תקופה שיבאו לארץ  פילה מיובש ומומלח להאכלת האוכלוסיה בבשר כל שהוא. מה שנצרב לי בזיכרון, שהיא תמיד דלפה, משום שלא פעם בירידה בגלי חוף החרטום היה חובט בקרקעית הים ואפילו התהפכנו פעם או יותר לכול האורך. בקצור היינו עסוקים יותר בשינוע וטיפולים "קנפט" ללוחות הציפוי ומיניום לחרב מאשר להנות מהשייט.....
"ימיה" של קציני ים
הודעה זו מכילה תמונות
16/11/14 06:53
173צפיות
שבוע טוב שלום
תוך חיפוש תמונות לחוברת, שאני כותב, מצאתי צלום, שצילמתי באותו שיוט בחוף אשקלון 1958
של ה"ימיה" קציני-ים . נדמה לי שהיא הייתה אז שיא החידוש ולכן צילמתי אותה. 
 
ימיה 1958
פינת הנודניק
16/11/14 17:56
146צפיות
צר לי להיות משבית שמחות סדרתי, אבל משהו לא מסתדר לי.
 
התמונה נהדרת,  אבל ב-1964 לא היתה אף סירה בשם "ימיה" בבית הספר לקציני ים.  היו עשרה, די-אל ואפורה.  גלית היגיעה ב-1967.  גם לא שמענו על אחת בשם כזה בשנים שלפני.   גם לא היו בקציני ים סירות עם מפרשים משולשים על מסילה בתוך התורן אלא מפרשי זרוע. סירות יותר חדשות כבר היו עם מפרשי גף כמו שרואים ברקע .   כנראה שהסירה עם המפרשים המודרניים הייתה  סירה של מכמורת,   וייתכן מאד שבהשראת חתולי שהוביל אז את הנושא. 
 
לגבי הפילה,  היו לה שפות  רחבות  מעל ומעבר ללויתניות של אותם ימים,  כמו למשל הפלדשטיין  שוקה משי ואחרות.  הפלגתי עליה מעכו לאשדוד וחזרה - אבל תמונות לא נשארו.  בתמונה שלך השפות הן סטנדרטיות אם לא יותר צרות מהרגיל.
 
יש עוד זקנים בפורום שזוכרים ויכולים לאמת או לשלול?
 
דוד נעים ז"ל טען באוזני שהוא הראשון שעשה ...
16/11/14 18:10
139צפיות
מפרש משולש בלוויתנית.
אפשרי
16/11/14 20:10
103צפיות
לצערנו גם נחום ( אני לא כותב חתולי היות ואתה לא משתמש בכינוי של נעים...) כבר לא איתנו אך אני בקשר עם בנצי אחיו אשאל אותו. גם אנחנו בזבולון נתניה תפרנו מערך שלם של משולשים ל"פילה", בהדרכת יהודה סמברג, אני היתי אחראי על ה"חבל המקיף", כשהופענו עם המוצר בפומבי קבלנו את הכינוי "הפילה עם הדונם" בגלל גודל הראשי...
המקורות שלי הם גב התמונות
הודעה זו מכילה תמונות
16/11/14 19:54
134צפיות
ה"ימיה" נקראה D L, ה"פלשטיין" אני משער שהייתה "אחות" של ה"פילה". מצורף צילום שלי עם חברי זבולון ב"פילה", ןקובץ בקורס בירקון כשה"פלשטיין " מאחורי. עם כל זאת אני לא סומך על זכרוני לאחר שעברתי אירוע מוחי בתחילת השנה, וכל מיני נזקים מופיעים באופן אקראי. אני כותב ומשתתף בפורום כדי לאחזק את מה שנשאר...
על פילה
לא, אין זקנים, אבל...
16/11/14 20:20
116צפיות
לא זכור לי שהיתה סירה בשם ימיה.
וכנראה של DL והאפורה היו מפרשי גף (או איך שקראו לזה פעם).
שפות רחבות לפילה
הודעה זו מכילה תמונות
17/11/14 16:05
118צפיות
מטש צודק לפילה היו שפות מאד רחבות.
בזבולון נתניה הייתה סירה נוספת שקראו לה "יוסף" 
ולה היו שפות צרות.
התמונה היא משער לים 
 
אני צילמתי את התמונה
17/11/14 16:38
86צפיות
והשתלתי אותה בשביל להדגים מה היא הורדה עם גלילים ולוחות.
חתרתי ופיקדתי על כ-  20-15 לוויתניות מכל הסוגים ועם כל המשוטים הכי עקומים וכבדים שהיו זמינים, כך, שבכול מקרה זו הייתה חוויה שאתה מחכה לסיומה, בלי קשר לרוחב השפה.
מצורף צילם שמבדיל בן הדורות
הודעה זו מכילה תמונות
17/11/14 16:54
114צפיות
אני לא זוכר אם זו הייתה ה"יוסף" או ה"פילה" אך צילמתי מביתי את אחת מהשתיים, שנגררה לגלים בסערת חורף ובמשך כמה ימים נשברה ואף זבולוני לא הגיע. בתקופתי היינו נקראים גם באמצע הלילה לכלצורך.
מטש צודק ב-בקציני ים ב1961
18/11/14 02:03
115צפיות
היו שלשת הליויתניות DL עשרה ואפורה  לא היו נוספות  או אחרות
כן
18/11/14 06:00
72צפיות
תודה, אך זה מה שרשום על התמונה משנת 1958,יתכן שהיה שם קודם שהוחלף ל-DL.
אחי ר.ח. הלל יערי הוא בוגר בית הספר מחזור 1960 / 1961 ביחד עם הופשטטר ז"ל ,מרקוביץ אפרים, רונה ואחרים. אני לא זוכר שמפרשנות עינינה אותם במיוחד. אך הערך היחידי לרוחב השפות ושם הסירה הוא נוסטלגיה אישית. ולא נראה מוצדק להעסיק את הפורום בנושא.
לפי סוג המפרש, זו לא ספינה של קציני ים
18/11/14 15:53
106צפיות
המפרש בתמונה הוא, כאמור, משולש בתוך מסילה עד ראש התורן.  בקציני ים היו מפרשי זרוע - למי שזוכר,  אבולוציה של מפרשים מרובעים, הזרוע היתה עולה בזוית לתורן  והיה צורך להעביר את הזרוע מצד לצד של התורן בסיבובים.  למען השלמת התמונה (לאריה) - מפרשי גף היו באגודות הימיות, שם לזרוע היה "מלגז" בקצה הזרוע כך שהמפרש עלה במקביל לתורן.  אבל הסירה בתמונה הינה עם מפרשים משולשים ולכן בלי קשר לשם - לא משלנו.
 
ייתכן מאד שהשם על התמונה נכתב מאוחר הרבה יותר ולכן היתה טעות - לקח זמן לפתח תמונות באותה תקופה - וייתכן שהכוונה היתה לימיה של הפועל ולא לסירה בשם ימיה. יש הרבה אפשרויות.
 
עם ר.ח. הלל יערי היה לי הכבוד להפליג כקצין שלישי בפיקוד הראשון שלו. הפלגה ההיסטורית עם מטען תפו"א מקנדה שעבר שלוש פעמים את תעלת פנמה.   עד היום, כשמאחורי כמה שנים  טובות בפיקוד,   יש לי המון רספקט להלל - אבל זה כבר באמת בפורום אחר. 
 
ולגבי הענין בפורום לשמות ולגודל השפות, ראה כמה קוראים יש לכל הודעה - כנראה שזה כן מעניין את הקוראים.
 
תודה יש אפשרות
18/11/14 18:33
71צפיות
כזו אך לא מהסיבה שזה נכתב מאוחר אלא כתוב על התמונה 1958 "שיוט ה- 13 של הפועל"
ואם יש בלבול הוא מהיום ולא מאז HI HI
בכל מקרה תודה בשנית
סירה בשם ימיה
21/11/14 16:41
56צפיות
הסירה נבנתה  ע"י מיקי לימן הפועל או זבולון בת ים סירת  מעץ מהגוני וצבועה בלכה יפיה כלי שייט בין הראשונים עם מפרשיים משולשים.
למשייטים בים האגאי ועדיין מחפשים מקום
12/11/14 13:01
428צפיות
לאספנה בחורף. מצאתי מקום נחמד באי פטמוס (כ-20 מייל n/w מלרוס) המקום נקרא patmos marina, טלפון: 302247031903. מר sozon
המקום מוגן ומתופעל מקצועית. המחיר מחוץ למים 150 יורו לחודש (לא כולל הרמה). יש לדבר עמם על נתוני השוקע  כי קיימת מגבלת גובה.
עוד מקומות
13/11/14 20:24
293צפיות
 את כיוס כבר ספרנו ואתה ואני כבר היינ ש אז לא אכלול אותה
יש מספנה טובה בקרלובסי באי סמוס ב 120 יורו לחודש לא כולל הרמה.
יש מספנה טובה בנאוסה באי פארוס המחיר שיש לי ישן.
יש מספנה טובה ב  KILADA  במפרץ הארגוליי קצת צפונה מהאי ספטסי. קצת יקר
אני עכשיו  high and dry בכרתים ברתימנון 150 יורו לחודש לא כולל הרמה
אגב, כאן המכס שם לי פלומבה על ידית ההגה , שמא .
º
טוב לדעת, לעונות הבאות.
14/11/14 11:24
152צפיות
פלומבה הם מוכנים לשים ביותר ממקום אחד אם תסביר להם שאתה מפרק
16/11/14 09:55
174צפיות
הגה או מנוע לטיפולים. ובלבד שתראה להם לפחות אחת שנשארה תקינה.
כאשר הם באו לשים את הפלומבה הסירה הייתה עדיין ברציף
16/11/14 20:08
143צפיות
אז אמרתי להם שאני עדיין צריך להשתמש בהגה למעבר מהרציף למקום ההרמה. טוב, לא נורא, שים לך את הפלומבה כך שתוכל להשתמש בהגה. אז יש פלומבה ב"חופשי".
מרכז השייט

מחפשים הפתעה לאהוב?

מגוון רעיונות שייט במחירים מיוחדים היכנסו לפרטים >>>


עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


Flix
מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה