בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
ברוכים הבאים לפורום הכי רטוב בתפוז!!!

אתם עומדים להכנס לים של חוויות וידע מקצועי בכל הקשור לדברים שצפים, מפליגים ואפילו קצת צוללים.

נשתדל להנעים את זמנכם בחוויות שייט, לענות על כל שאלה מקצועית, ואפילו לנסות לשדך בין אנשי צוות.

כידוע ענף השייט הולך וגדל בקצב מסחרר, כל יום מתווספים בממוצע כ-4 סקיפרים חדשים ובכל חודש נכנסות לישראל כ-4 יאכטות חדשות, כמו כן מועדוני השייט פורחים, אז בואו לחלקת האלוהים הרטובה והקטנה הזו ותהנו מכל רגע.

תודה למנהלי הפורום בעבר (לפי הסדר): מון קפיטאן, LIZARD, בת ים, אלון סולומון, אדם99, נדב השובב.

... A bad day at sea is better than a good day on land
ים טוב!
רון יציב

נא לשמור את הפורום אך ורק לדיונים מקצועיים. אין לפרסם מודעות (קניה / מכירה / צוותים למשל) בגוף הפורום - מודעות שיפורסמו בפורום ימחקו! בכדי לפרסם יש לגשת ללוחות דרך התפריט "לוחות" ולא לשכוח את הקטגוריה המתאימה.
המשך...
הודעה חדשה

עמידה בדרישות מדינת הדגל
15/04/14 21:42
170צפיות
שלום חברים, חג שמח.
חלק מבעלי כלי שייט כאן בפורום רשמו את הכלים שלהם במדינות זרות, בינהם מדינת דליוור.
רישום בדגל זר הוא לא רק הצבת דגל המדינה בירכתיים, אלה חלים על כלי השייט גם תקנות/חוקים/נהלים של אותה מדינה. לדעתי כדאי שנדע אותם.
ניסיתי ללמוד את התקנות/חוקים של מדינת דליוור החלים על ספינות כאלה (דרך האינטרנט) ומצאתי שיש חוקים פדרלים, של אותה מדינה ומשמר החופים האמריקאי.
בהתחלה ניסיתי להתמקד בנושאים הבאים, בהתייחס לסוג, גודל, תחום ים ואופי פעילות כלי השייט:
1) רשיון משיט נדרש.
2) ציוד בטיחות נדרש.
3) כושר שייט/בדיקת כשירות נדרשות.
4) חובת דיווח (למי, מתי)
5) מגבלות שונות.

האם משהו כאן כבר ביצע את התהליך הלמידה הזה ?
אם כן, אשמח לעזרה/הפנייה/הכוונה באופן ממוקד לנושאים שרשמתי.
כמובן שיש עוד הרבה מה לדעת, בחרתי להתחיל בנושאים האלה.

תודה.
גד-רשום בדלוור, נבדקתי ליד כרתים ע"י USCG
16/04/14 00:36
144צפיות
נוהל מסודר
על תבנה פרוצדורות שאינן
USCG חצו את האטלנטי וארבו בים התיכון לספינות
17/04/14 20:20
31צפיות
בדגל אמריקאי? לפי איזה נוהל?

איך התנהלה הבדיקה?

הם צריכים לגשת מאוד מאוד קרוב כדי לראות את הדגל.
USCG נמצא בכל מקום בעולם הוא ממש לא אורב
17/04/14 20:52
25צפיות
ולא מחפש, אבל כאשר הם נתקלים ביכטה המניפה דגל אמריקאי מחוץ למים טריטוריאליים הם עשויים לבקש ממנה לעצור לביקורת. וזה על פי החוק האמריקאי. מן הראוי שכל מניפי הדגל האמריקאי, גם אם הם לא בעלי דרכון אמריקאי ידעו זאת.
תיקון תקלות בסירה - החילותי לקרוא בפורום
16/04/14 22:44
127צפיות
מעמוד 100 ואילך, ונתקלתי בדיווחים שונים על תקלות בסירה והמלצות לביצוע התיקון, קראתי למשל על מלאי חלקי החילוף של אפרים (פחמים למנועי חשמל!) או על העצות לביצוע תיקונים שונים של gb228.

מהיכן מתחילים ללמוד ולו רק ללמוד לתקן את התקלות הנפוצות ביותר. נראה לי מסוכן מאוד להפליג ללא ידע מינימאלי.

מועדים לשמחה ותודה מראש לעונים.
מתחילים מ ל ה פ ל י ג....
17/04/14 02:01
87צפיות
ואז יש על מה לדבר...
קריאת ספרים ומאמרים היא התחלה טובה...
17/04/14 05:39
86צפיות
שייט עם שייטים בעלי נסיון שמוכנים לשוחח (או ללמד) על נושאים שמעניינים אותך ישפר את נקודת המוצא שלך.  לימוד של קורסים בנושאים של מכונאות, חשמל, ספנות, וכל נושא אחר שמאפשר הבנה  (תאורטית ומעשית) של נושאים שקשורים לשייט יהיה צעד נוסף בכוון הנכון. לסיכום, מימוש הידע והתובנות על ידי ביצוע תיקונים או תחזוקה מונעת יאפשרו לך להפוך ידע ותובנה לנסיון מלמד.

לדעתי שייט (כמו רוב הדברים בחיים) מחייב ידע (לא רק מינימלי) וכמובן שיש קשר בן ההשקעה ברכישת הידע והנסיון לסיכון שאתה נוטל. כלומר רצוי מאוד לקבל את ההבנה התאורתית הכללית ולאחר מכן לישם את ההבנה בתירגול...  מי שמבין לרוב מסוגל להתגבר על תקלות רבות ושונות יותר כיון שרכש בסיס טוב תאורתי של הבנת הנושא.

בהצלחה!!!
חיפשתי בעזרת הרב גוגל קורסים כאלה ולא מצאתי,
17/04/14 18:55
19צפיות
מישהו מכיר בארץ הקודש או באירופה קורס הניתן בשפה האנגלית?

מועדים לשמחה ותודה מראש
אתה צריך לקחת בחשבון שלא כל העצות וההמלצות
17/04/14 09:48
65צפיות
שתקרא ממאגר הפורום הזה נכונות, טובות ומתאימות. ונראה בעליל שלא תדע לבור את המוץ מן התבן. על כן תתיחס למה שכתבו קודמי ברצינות.
ממליץ לקרוא את הספר של geer
17/04/14 15:24
43צפיות
boat mechnical systems handbook
מישם תוכל אולי להבין את התאוריה שעל פיהן פועלות המערכות בסירה. עם הרבה מזל (יותר מהרבה - המון) וגם הרבה היגיון, כשתיתקל בבעיה תוכל לבודד את הגורם התוקל, ולתקן/לעקוף אותו.
בנוסף תוכל לאתר כאלה שנץקלו בבעיות ולנסות להיות חלק (קטן ולא מפריע) מהצוות שפותר אותן.
תודה רבה על ההמלצה על הספר. סופסופ תשובה
17/04/14 18:54
27צפיות
פרקטית.
ניתן להוריד את הספר מפה
17/04/14 19:41
30צפיות
http://www.datafile.com/d/TVRBeU1ERTJOUT0F9/Boat%2...
כתובות אינטרנט מצורפות:
º
בשמחה רבה
17/04/14 22:21
º
חג שמח!
14/04/14 11:37
90צפיות
º
חג שמח לכל באי הפורום
14/04/14 13:39
74צפיות
º
חג שמח!
14/04/14 14:16
56צפיות
מצברים בסירה
16/04/14 10:00
153צפיות
יש לי 4 מצברים בסירה כל זוג מחובר במקביל.
זוג אחד מתחמם ומאבד מים מזוקקים בכמויות. זוג השני בסדר. בדיקת מתח על הזוג הבעיתי (כל אחד בנפרד) מראה מצבר אחד ב10.3V והשני ב6.8V.
האם 2 המצברים גמרו שעות? אחד מהם? או שזה בכלל בעיה של טעינת יתר?
חימום ואיבוד מים זה תסמין של טעינת יתר.
16/04/14 10:54
122צפיות
גם צפוי שיהיה ריח קל של גופרית.

המתחים לא תקינים ומעידים על לוחות מקוצרים בתוך המצברים.

מילא אתה ממלא כמויות של מים מזוקקים - אבל אין ירידה חריפה בקיבולת של המצברים?

אגב למה מצברי ההתנעה כפולים? (תבדוק שוב)
ההגיון אומר להעביר את אחד המצברים ל"בנק" של מצברי הצרכנים - כך שיהיו 3 מצברים וקיבולת גדולה יותר כמובן.
תיקון טעות
17/04/14 08:16
66צפיות
אתה צודק רון, טעות שלי בדיאגנוזה. יש 3 מצברים לצרכנים ואחד להתנעה.
זה עם המתח הנמוך כמעט בוודאות גמור
16/04/14 20:02
94צפיות
וכנראה מונע מהשני להטען בצורה טובה. הייתי מנסה לטעון את זה שמצליח להחזיק 10.3 כשהוא נפרד - ייתכן והוא עדיין תקין. לטעון, לחכות 24 שעות ללא טעינה ולבדוק. לבדוק אח"כ אם הוא מחזיק מתח כשמתחילים לצרוך ממנו (לחבר עומס גדול יחסית - נפילת מתח מיידית מעידה על התנגדות פנימית גדולה ומצבר גמור) ולבדוק אם הוא מספק מתח לזמן סביר לפי הקיבולת שלו..
הקונפיגורציה שלך קצת לא מובנת לי - בד"כ מחלקים את המצברים ל"בנק" של התנעה ול"בנק" של שירות.
בנק ההתנעה יכול להיות מורכב ממצבר בודד, כזה של רכב, כי הוא נדרש לספק זרם גבוה לזמנים קצרים יחסית. אין צורך בחיבור בנק עם קיבולת גדולה לצורך התנעה.
בנק השירות כדאי שיהיה ממצברים שמיועדים לפריקה עמוקה. אין טעם להגדיל את הקיבולת שלו יותר מדי אם אין לך אמצעי טעינה מתאימים.
אישית אני מעדיף הפרדה מלאה בין הבנקים כך שאין סכוי שטעות במיתוג תגרום לפריקה של מצבר ההתנעה.
מסקנה, מצברים מקוצרים
17/04/14 08:47
74צפיות
זה מה שעשיתי טענתי בנפרד את המצבר "היותר טוב" אך הוא רתח. המתח במצבר השני ללא עומס נפל ל2.2V. מתח טעינה תקין.
בהיתיעצות עם מומחה למצברים האבחנה היא שבשני המצברים יש לוחות מקוצרים ויכול להיות שאחד דפק את בשני.
לסיכום, לצערי 2 מתוך 3 מצברי הצרכנים שבקו חיים אחרי 3 שנים ו3 חודשים מיום הקניה.
דרך אגב, המצברים (שהותקנו ע"י הבעל הקודם של הסירה) הם מצברי VOLTA רגילים למשאיות, ללא פריקה עמוקה דבר שכנראה תרם לקיצור חייהם. ההמלצה היא להתקין מצברי ג'ל לפריקה עמוקה שאומנם יקרים יותר ב25% לערך אך אמורים להחזיק בערך פי 3 זמן.
º
לפי התאורים מדובר בג'אנו?
17/04/14 09:34
48צפיות
º
כמעט, בנאטו
17/04/14 13:12
32צפיות
המס ביוון על יאכטות
14/04/14 19:05
232צפיות
האם מישהו יודע מה קורה עם המס המדובר
אנחנו מגיעים בקייץ עם יאכטה מגיבלרטר לישראל וחשבנו לוותר על יוון בגלל המס
האם עצירה של יומיים ואיסוף נוסעת בכרתים יגרום לנו לצורך לשלמו
תודה
º
כרגע עדיין לא מופעל
15/04/14 01:35
134צפיות
מס ביוון
16/04/14 09:19
129צפיות
ממה שהצלחתי להבין המס מיועד לכל אותם בעלי יאכטות שעוגנים דרך קבע באחת מהמרינות.
המס הינו שנתי והרשויות יכולות לגבות אותו בכמה דרכים:
400 יורו בתשלום חד פעמי ליאכטות בין 7-12 מטר
כלי שייט מעל 100 מטר יחוייבו ב- 100 יורו פר מטר לכל שנה עם אפשרות לקבלת הנחה של 30 אחוז לכלי שייט שעוגנים דרך קבע במקום, או לשלם 10 יורו למטר בכל חודש.
בכל מקרה כדאי לבדוק את הנושא טרם ההגעה לאיזור, חבל לשלם סתם.
º
כתבת שעדיף לבדוק לפני ההגעה ,עם מי אפשר לבדוק
16/04/14 09:28
73צפיות
לשוקו71 . אם עדיין לא גובים, אז לא גובים. אף
16/04/14 18:57
95צפיות
אחד לא משלם סתם. זה לא אומר שבעוד חודש/שבוע/יום לא יתחילו לגבות, אבל יש להניח שתהיה הודעה מקדימה. המס מיועד לכלי שייט של נאי - Pleasure Crafts שאינם בדגל יווני, בין אם נמצאים ביוון דרך קבע או לתקופה מוגבלת. והחוק כבר אושר בפרלמנט היווני. לקלקסון. הדרך הבטוחה (לדעתי) לברר היא על ידי קשר למרינה מאורגנת ומסודרת כדוגמת Leros Evros באי לרוס. תמצא אותם ב google .
דרך אגב, יש הודעת אינטרנט של גוף אירופי
16/04/14 20:54
95צפיות
(לא יווני רשמי) שבמהלך חודש אפריל ההתארגנות תסתיים והגביה תחל. נחכה ונראה.
למען הסדר הטוב, כדי שהשייטים ידעו לאשורו את
17/04/14 08:18
58צפיות
מהות המס החדש, להלן הטבלה המדוייקת והמדורגת לתשלום המס, לכשייושם:
- עד 7.00 מטר אורך - אין מיסוי.
- מ 7.10 עד 8.00 מטר אורך - 200 יורו לשנה קלנדרית.
- מ 8.10 עד 10.00 מטר אורך - 300 יורו לשנה קלנדרית.
- מ 10.10 עד 12.00 מטר אורך - 400 יורו לשנה קלנדרית.
- מ 12.10 מטר אורך ואילך 100 יורו למטר אורך לשנה קלנדרית או 10 יורו למטר/חודש לפי בחירת בעל הסירה/סקיפר.
- האורך ייקבע על פי הרשום בתעודת הרישום Registration Certificate של הסירה.
- פרק הזמן הנחשב לצורך המיסוי הוא כאשר הסירה במים. זמן אספנה/Hard Standing אינו נחשב
- מתנהלים דיונים לגבי פטור ב Laid Up במים, לגבי וויתור על עלות הטרנזיט לוג וביטול תקנת המכס של תשלום לפי מטר אורך כל 3 חודשים לסירות שלא מהשוק המשותף.
מהלך הטסט במשיט 30 - מישהו יכול לפרט?
13/04/14 16:36
194צפיות
אשמח לדעת על מהלך הטסט במשיט 30 , על מה נבחנים וכיצד החלוקה.
הבנתי שהטסט הוא ל4 אנשים במקביל שבחלק של הים מתרגלים\נבחנים מפרשנות ואדם בים.
מה עוד?
אחרי החלק של הים (כמה זמן הוא נמשך?) מה החלקים הבאים?

תודה.
ממה שהיה אצלי בזמנו
14/04/14 14:57
146צפיות
היתה בחינה בכתב מספר שאלות אורות , מי מפנה למי ,וכתיבת מיידי והקראה,וכמה שאלות  בהבנת המנוע. כל אחד אישי בתורו בסלון לבד.
מהלך המבחן תלוי בבוחן ובמצב הים. המבחן מורכב
16/04/14 11:13
78צפיות
מ2 קבוצות עיקריות:

תיאוריה - שאלות תיאורטיות וחצי מעשיות כגון: "בוא תראה לי על מנוע איך אתה מנקז אוויר"

חלק מעשי - שייט ופיקוד/ניהול צוות
טופס אישור רפואי - רשות הספנות
13/04/14 11:36
276צפיות
שלום רב,
אני צריך את הטופס להוצאת רישיון 60
רופאת המשפחה לא מוכנה לחתום לי על הטופס, רק נתנה לי גיליון של היסטוריה רפואית.
הציעה ללשלוח אותי לרופא אק"ג בשביל בדיקת שמיעה...

הרופא הקודם (לרישיון 30) פשוט חתם על זה

אני מחפש רופא באיזור פ"ת שיכול לחתום על זה.

תודה.
תחליף רופאה.
13/04/14 11:46
207צפיות
אין שום סיבה שרופא משפחה לא יחתום לך על הטופס.
רופא
13/04/14 16:47
180צפיות
רופא משפחה לא יכול לחתום על הטופס .פעם הוא חתם בזמן האחרון אסור לו.
מתי זה הזמן האחרון?
13/04/14 17:09
161צפיות
שנה שעברה הרופא חתם לי על טופס למשיט 40.
גם אני שמעתי על זה
13/04/14 17:37
164צפיות
משהו שקופות החולים העלו - שהן לא מוכנות לחתום על כל מיני טפסים של כל מיני גופים ונותנות רק אישורים רפואיים סטנדרטיים שלהן. נדמה לי ששני היוצאים מן הכלל זה הטוםס עבור רשיון נהיגה והטופס עבור לשכת הגיוס.
רופא
14/04/14 07:36
113צפיות
כל נושא הקשור לפעילות ספורט
אפשר במדיטסט
13/04/14 13:06
199צפיות
הפנו אותי אליהם מבית הספר לשייט. יושבים בגבעתיים

http://www.meditest.co.il/catPage.asp?cat=25

120 שקל לבדיקה. בהתחשב בזה שרק על אופטימטריסט שילמתי כמה עשרות שקלים לפני 4 שנים אז זה בסדר
מה קרה, הפסקת לצלול?
13/04/14 19:49
153צפיות
הי מזמן לא נפגשנו, מנטה יקר
לא צריך באדי שישמור עליך?
כעקרון אותו רופא החותם על רישיון נהיגה אמור לחתום על הטופס המיועד למשרד התחבורה
לא הפסקתי לצלול, התחלתי גם לשוט (כבר 4 שנים)
16/04/14 13:57
54צפיות
שילוב מנצח
º
איתך בים
16/04/14 17:31
26צפיות
הייתה לי בעייה דומה לפני חצי שנה
14/04/14 00:37
132צפיות
וגם ל 60 ..הרופאה סירבה לחתום. הלכתי שוב לאותה המרפאה אבל לרופאה אחרת והיא חתמה בלי שום בעיות.. :)
הכל עניין של מצב רוח. בהצלחה וחג שמח
אבל באמת מספ"ן צריכים לעשות סדר בדבר ואולי לקבוע רופאים ימיים שמכירים את הנושא ויחתמו. הרופאים "ביבשה" לא מבינים מה זה בכלל...
על פי השמועה
14/04/14 06:39
139צפיות
כש"ק עומדים להחליף את הטופס הקיים בטופס אשר דומה לזה המשמש ברכב
הטופס החדש מוסכם על משרד הבריאות וכנראה יכלול בתוכו תמונה ממאגר הרכב
כמה זמן זה יקח - נחיה ונראה
השיטה הפשוטה שמקובלת ברספן לפחות עד לפני שנה
14/04/14 11:48
168צפיות
אם רופא המשפחה לא מוכן לחתום על הטופס כפי שרובם עושה.
תגיד לו אוקי תודה בו נעזוב את זה. אני צריך דבר נוסף אישור שאני כשיר לחדר כושר. את האישור הזה תצרף לטופס רספ''ן.
כבר לא!!
14/04/14 17:11
138צפיות
יש טופס חדש - הוא לא שונה בהרבה מהקודם.
אין לצרף שום אישור לטופס הזה הכל צריך להיות מוחתם על הטופס המקורי.
קופות החולים הפסיקו לעשות זאת מסיבות אחרות. חסוך ריצות וכאב ראש ולך לרופא פרטי.
קצת אחריות
15/04/14 07:17
131צפיות
חברים מה קרה לכם, סוף סוף מישהו מתייחס ברצינות לבדיקות רפואיות ואתם מנסים לחפף?
תעשו את כל הבדיקות ברצינות כי זה החיים שלכם ואחריותכם כסקיפרים על ספינה ונוסעים.
די עם החפיף הישראלי המקובל.
לאנורה..אין שום טעם בבדיקות האלה
15/04/14 12:30
116צפיות
זה מתאים אולי רק בסמוך להוצאת הרשיון.. במשך השנים מצבו הרפואי של הסקיפר משתנה ולא תמיד לטובה.
וראיתה שמישהו פעם דיווח למשרד התחבורה על השינוי? הכל תלוי באחריות האישית שלו.
כמו שהסקיפר מכין את הסירה ליציאה לים כולל  את כל התנאים מסביב הוא צריך לבדוק גם אם  הוא עצמו כשיר לצאת עם נוסעים לים.
ובגדול הכל  יכול להתרחש בגוף האדם ובלי הודעה מוקדמת.... לא ככה ? :)
לd95111 אתה צודק, אבל..
16/04/14 09:49
71צפיות
זה שאנחנו מדינת עולם שלישי בנושא זה ואף אחד לא אוכף את החוק, לא אומר שצריך לחפף גם את מה שכבר כן צריך לעשות.
מתן הרשיון זה באחריות המדינה ובצדק תנאי לקבלת הרשיון זה אישור רפואי. לאחר מכן זו אחריותו של בעל הרשיון.
ובגדול מי שמחפף בדברים כאלה על כמה וכמה יחפף גם בדברים אחרים.    
הזילות הבלתי נסבלת של התקנות והחוקים
16/04/14 23:42
54צפיות
אי אכיפת  "החוק" ,  אינה מעידה על עולם שלישי. ריבוי החוקים והתקנות כן מעיד. ולצטט שוב את  קןרנליוס טקיטוס:  ככל שמושחתת המדינה, כן רבים החוקים בה.

אז ה"חוק" לגבי אישור רפואי הוא בעצם תקנה,  שהתקין השר ואושרה ע"י וועדת הכלכלה.  יש להניח שבהצבעה של איש אחד שלא הבין  את מהות החוק וקיבל את טענות "הדרג המקצועי"  כלומר רספ"ן שהחוק דרוש ויציל חיים וכדומה.   זה לא "חוק" שהתקינה הכנסת ולא חוק שהקהילה הימית רוצה להשית על חבריה.  לכן אמור מעתה "תקנה של רספ"ן" ולא "חוק " או  "מה שכבר כן צריך לעשות".

בשנים  האחרונות מצאנו את עצמנו, כשייטים,   נלחמים נגד תקנות חדשות שמושתות עלינו חדשות לבקרים.  לצערי המלחמה אבודה מראש. וועדות הכנסת אינן אלא חותמת גומי, שוב לצערי.  בימים אלו אנו נאבקים שם בקנסות שרוצים להטיל על השייטים - אני תקווה שח"כ דוד רותם כיו"ר וועדת חוקה חוק ומשפט יבין את האבסורד שבתקנות ולא יאשרן,  אבל התקווה קלושה: אף אחד לא סופר את הציבור שעליו מושתות התקנות. יש ריבון והוא יחליט.   אבל צריך לזכור שלא מדובר במעביד או בעל אניות קמצן  שצריך לכפות עליו חוקים,  אלא באנשים פרטיים שהפלגות זה התחביב שלהם,  וחלק גדול מההנאה הוא בזה שאתה לבד בים ואף אחד לא אומר לך מה לעשות. כך שאם כבר צריך חוקים, וחלק באמת נחוץ,  זה צריך להיות בהסכם עם הקהילה ולא כפוי עליה.

אז החפיפות   והעולם השלישי לדעתי הם בריבוי התקנות והכפייה שלהם על קהילה שלא שואלים לדעתה.  תנו להפליג בשקט.  ולגבי האישור הרפואי - שוב לדעתי - זה בסה"כ כסת"ח של הרשויות.   מי שרוצה אישור ומסוגל להגיע לרופא ימצא גם  את הרופא שיחתום לו.

לא בדיוק אותו דבר,  אבל  דורות של קציני ים  במדינות מתוקנות  (העולם הראשון) רימו בבדיקות הראייה כדי לא להיפסל,  והגיעו להיות רבי חובלים לתפארת עד שהדרישה שונתה.
אם אני לא טועה זה הפוך. ריבוי חוקים מצביע על
17/04/14 07:59
43צפיות
שחיתות. והכוונה לשחיתות שלטונית. אם, על פי החוק, שודאי יאושר בכנסת, נקבע שברציף המיועד לספינות דייג חובה לקבל אישור מראש לפריקת דגים שאם לא כן הדייג צפוי לקנס. ויו"ר הועדה קובע שאם זו בעייה אז שיקבל את האישור לחודש מראש, זו שחיתות שלטונית, ואכן ירדנו לרמה של טימטום שילטוני. בכל מקום אחר בעולם המתוקן זה הפוך, אם נוצר מצב של חוסר אפשרות תיפעולית להשתמש ברציף ליעודו, הרשות היא שמודיעה למשתמש שפעילותו מוגבלת באותו פרק זמן וחובה עליה להחזיר את הרציף ליעודו בזמן סביר.     
זה בעצם אותו דבר : ההוכחה נכונה משני הכיוונים
17/04/14 16:29
24צפיות
במקור בלטינית :
Corruptissima re publica plurimae leges
(Tacitus, Annals)

ותרגום לאנגלית:
When the republic is at its most corrupt, the laws are most numerous.

מתימטית,  היות ומדובר ב- MOST,  זה נכון משני הצדדים.   
(ואחרי זה נראה לי ששנינו זקוקים לאישור רפואי לפני שנפליג)
אכן. טוב שלא היינו זקוקים לכל הפרוצדורה
17/04/14 17:10
24צפיות
ובחסדי הבירוקרטיה הואילו לנפק לנו את התעודה הנכספת על סמך התיעוד המקורי שלנו. זה המקום היחידי בעולם שבו נדרשת תעודת משיט בנוסף לתעודת רב חובל. ועל זה סיפור קצר. באחת הפעמים שחזרתי לארץ אחרי הפלגה ממושכת נתבקשתי בביקורת הביטחון להציג את תעודת המשיט. לא שמתי לב שתוקף התעודה פג במהלך ההפלגה. היצגתי את תעודת רב החובל ונתקלתי בחוסר הבנה מוחלט. קראו למשטרה כדי לתת לי דו"ח. גם השוטר היה המום ורצה לתת לי דו"ח. כשהסברתי לו שכלל לא עברתי קורס משיט 30 הוא היה בחוסר אמון מוחלט. בהיגיון בריא הוא הבין לבסוף שיש מה משהו הזוי טילפן מספר טלפונים ונמנע מהדו"ח. הנזק היה עיכוב של יותר משעתיים.
באמת הזוי... רק לחשוב שיאכטה היא בערך
17/04/14 21:29
12צפיות
כגודל סירת הצלה אחת באוניה גדולה...  
Any Gross tonnage
17/04/14 23:17
כשקיבלתי תעודת הסמכה לרב חובל,  היה כתוב עליה שאני מוסמך לפקד על כלי שייט בכל מעמס (ANY GROSS TONNAGE).  כנהוג היה חתום עליה שר התחבורה (מאיר עמית, במקרה שלי).  מספר שנים התעקשתי לא להוציא תעודת משיט - באותה תקופה היה צריך היתר שייט לכל יציאה מהארץ -  ובכל פעם זה נגמר בצעקות  במשרדי רספ"ן  ונפתר רק לאחר שהיו קוראים לאחד המפקחים הבכירים.  בסוף נמאס לי לצעוק,  נשברתי והסכמתי לשלם עבור התעודה -    הביורוקרטיה  הרי תמיד מנצחת.  
הודעת פטירה
15/04/14 18:38
217צפיות
עמוס אורן, שייט וותיק ומוותיקי מדריכי הצלילה נפטר היום. הלוויה מחר, 16.4.בשעות הצהרים, בקיבוץ רגבה. מועד מדויק יפורסם ברגע שייוודע.
ההלוויה של עמוס אורון
15/04/14 21:49
136צפיות
שעת ההלוויה 1200
התווסף מבחן משיט 12 (סירה) למאגר המבחנים
13/04/14 14:16
110צפיות
מבחן משיט 12 התווסף למאגר המבחנים הממוחשבים.
אשמח אם תחזירו פידבקים על מנת לוודא שאין טעויות.

בהצלחה לנבחנים.


http://sail.holonmotor.com/
פיברגלס core
10/04/14 09:07
335צפיות
מקריאה ושיחה עם אנשים הבנתי שישנם מספר חומרים שניתן להשתמש בהם כ"ליבה" לציפוי פיברגלס.
לדוגמה: עץ מלא, דיקט, קצף מוקשח.

אני מעוניין להתמקד בשאלות שלי בקצף המוקשח בלבד (בעבודה עם פוליאסטר. לא אפוקסי):
1) האם מדובר בקצף פוליאורטן הסטנדרטי שכולם מכירים, או משהו אחר?
2) האם ניתן לעבוד עם קלקר לצורך העניין?
3) האם יצירת צלע בקצף צריכה להתבצע ע"י בניית הצלע על גבי משטח הסירה עצמה ולאחר מכן ציפויה בפיברגלס, או בנייה בסוג של תבנית (אפילו קרטון) ורק לאחר הקשחה מלאה לצפות בפיברגלס ורק אז לחבר לגוף הסירה?
קשה מאוד לתת כאן את כל התורה כולה על רגל אחת
10/04/14 10:39
200צפיות
כמה כללים:
- כל ליבה, בין אם לסנדביצ' (ליבה שמשני צידיה יש פיברגלס כגון גוף או סיפון) או לצלע/קורה חייבת שלא להיות ספיחה למים. במרבית המקרים מספנות לא מקפידות על זה (מהירות עבודה ומחיר) והתוצאה היא שבשלב כלשהוא יש כניסת מים פנימה, ספיחה, תוספת משקל בלתי מבוקרת וריקבון מתפתח. הדבר חמור ביחוד בלוחות הגה, skeg , חלק אחורי של קיל מובנה. זו אחת הסיבות לקריסה של חלקים חשובים אלה.
- קלקר ופוליאוריטן לא בשום פנים. עץ קל/דיקט ימי/airex וחומרים דומים כן. יש גם אפשרות של פוליאוריטן בצפיפות גבוהה מאוד (יקר, השתמשתי בכזה) שספיחת המים בו מזערית. לא כל חומר מתאים בכל מקום ודושה התאמה מבוקרת ומחושבת על פי חלק המבנה בו קונסטרוקציה כזו נדרשת.
- יצירת הצלע מתבצעת על ידי עיצוב צורתה בחומר הליבה והדבקה במרק פוליאסטר (או דומה) במקום על פיברגלס גלוי ולאחר מכן ציפוי הצלע בפיברגלס וחיבורה לגוף במינימום 4 שכבות לצורך חיבור מושלם.
- הליבה המושלמת היא קצף גמיש שאינו סופח מים (כמו airex) שאחרי שמעצבים את צורתו מורחים אותו בפוליאסטר כדי שהחיבור עם הפיברגלס יהיה מושלם.
תודה על הפירוט. שאלה נוספת
10/04/14 11:12
151צפיות
אילן, תודה רבה על הפירוט!

האם חומר כמו לוח "פלציב" (קצף גמיש שמגיע כלוח בעוביים שונים. עד כמה שידוע לי - לא סופח מים) מתאים כליבה עבור צלע?
אינני יודע תברר בעין הנציב במדוייק מה המיפרט
10/04/14 12:19
136צפיות
של החומר הזה. ו - תברר גם (לא רק אם הוא לא סופח מים) אם הוא מתחבר עם פוליאסטר. יש הרבה חומרים פלסטיים שלא מתחברים עם פיברגלס.
º
יבוצע. תודה
10/04/14 12:34
64צפיות
זקוק להבהרה
10/04/14 13:58
130צפיות
אילן,
כשאתה רושם "...הדבקה במרק פוליאסטר" אתה מתכוון לפוליאסטר איזופטלי (או דומה), ולא למרק (filler עם micro-bubbles), הבנתי נכון?
מרק פוליאסטר (להגדרתי) = פוליאסטר איזופטלי או
10/04/14 15:06
133צפיות
לא איזופטלי מעורבב עם מיקרו בלונים, או Q-Cells , או טלק תעשייתי, או כל פילר מתאים אחר.
º
הבנתי. תודה רבה
10/04/14 16:16
53צפיות
להכנת מרק פוליאסטר עם טלק תעשייתי
10/04/14 18:24
111צפיות
להכנת מרק פוליאסטר עם טלק תעשייתי - מה יחס החומרים בין הפוליאסטר לטלק שיש לערבב?

האם יש יתרון לשימוש ב-micro-bubbles דווקא?
תלוי באפליקציה והסמיכות הנדרשת
10/04/14 18:44
94צפיות
לא עבדתי עם טלק אבל למשל לצורך הגדלת צמיגות משתמשים בסיליקה. במיקרובלון משתמשים להגדלת נפח.
לצורך הדבקה מביאים את זה לסמיכות שדומה למיונז
לצורך החלקה ו FILLETS מביאים לסמיכות שדומה לחמאת בוטנים
יותר מיקרובלון - התערובת תהיה יותר אוורירית ונוחה לליטוש
יותר סיליקה (ואני מניח שטלק יתנהג די דומה) - יותר קשה לליטוש
החסרון של טלק תעשייתי הוא שהוא נמכר ביחידות
10/04/14 21:26
104צפיות
משקל גדולות ומשקלו הסגולי גדול יותר ממיקרו בלונס או קיו סלס. אבל יש לו צמידות גבוהה. משום כך הוא טוב לאפליקציות של צמיגות קטנה ומצויין לאטימה והחלקה של שטחים גדולים. שני החומרים האחרים יוצרים נפח גדול תוך כדי עירבוב ומצויינים ליצירת פזות והדבקות או מילוי חללים קטנים. אפשר להגיע לרמות צמיגות שונות בהתאם לנדרש. צריך לזכור שכמות המקשה מתייחסת ליחידת הפוליאסטר בחבד ולא לכל הכמות המעורבבת. בתאבון
הוספת צלע (קורה) ולמינציה לגוף מחייבת
10/04/14 22:29
129צפיות
איזה שהיא השגחה "הנדסית", וכמובן נחשב לשינוי מבני בסירה
יש לעבודה מסוג זה השפעות על הביטוח
על כושר השיט כולל אישור השינוי ועוד.
גם אם טכנית אין בעיה לעשות וכולנו בעלי יכולות אילתור מדהימות
זאת שווה
להיתעץ עם מומחים בדבר, המוסמכים לכך ומאושרים על ידי הרשות הימית
הוספת צלע/קורה זו עבודה פנימית, וכל זמן שאינך
10/04/14 23:14
140צפיות
משנה את מה שמוגדר כ - constructual members , כגון מחיצות רוחב/אורך מקוריות אין זה שינוי מיבני של כלי השיט. העניין הוא שטכנית יש בעייה ולא כל אחד כדאי שיעשה זאת.. אני בניתי לבד, קיבלתי אישור לבנות lock - stock and barrel , כולל שינויים שעשיתי מהתוכנית המקורית. אין לי הסמכה לבניית כלי שייט (ואף אחד לא בדק כשקיבלתי אישור) מעבר לידים טובות, היגיון בריא, והשכלה כלשהיא בבניין אוניות. אז - אל תפחיד אותנו בבקשה בזוטות של הוספת צלע לחיזוק מקומי.
שיקול דעת אילן?
12/04/14 00:54
108צפיות
בנית את סירתך במשך כ18 שנה בעומר
ביצעת שינויים אכן ופנית לאדריכל/מהנדס ימי לאשרם
לזכרוני
לפי תכניות של ברוס רוברטס, אישיות ידועה בתכנון כלי שיט ושיווק קיטים ותכניות
ואני מניח שבדקת היטב את התכניות
בקשת התאמות ושינויים
ואף אישורם בכתב.
כשלך יש ניסיון מועט של עשרות שנים בים
מחניכות בצופי ים ועד רב חובל, פילוט בנמל ועוד
הכרות עם כלי שיט שנים ומוסמך בהכשרתך
להשגיח לביצוע עבודות בכלי שיט
אני מבין שמדובר על תיקון בכלי שיט
קרוב לודאי בקשר לשקיעה ו/או להחלפת אלמנט שיש לו השפעות מבניות
אחרת לא היתה בעיה
לפי כיוון שאלתו והפרוט הרי רצוי שאת התיקון/הוספה יבצע כפי שנדרש וצריך
ו, כפי שהנך תמיד מציין
לא בהתאם ליעוצם של מספר "ספני כורסא"
אני מסכים עם שניכם, בכפוף להיקף התיקון
12/04/14 21:15
82צפיות
מאחר ואני מכיר את הסירה בה מדובר אני יודע שאין צורך לעניין זה באישור כל שהוא. ברור ששניכם שיש לכם הכשרה מקצועית נרחבת ופרנסתכם היא מאדריכלות ומתן יעוץ ימי כזה או אחר תהיה לכם נטיה טבעית ליעץ בנוסח שרק אנשי מקצוע יטפלו בבעיות מסוג זה. וזה מובן, ולפעמים גם רצוי ודרוש, לא במקרה הזה. למדתי לדעת תוך כדי הבנייה שמעבר לצילוע המתוכנן ומחיצות הרוחב (אצלי חוזק האורך מתבסס על סוג החומר הבסיסי של הגוף - C-FLEX ) ומחיצות אורך כל תוספת של חיבור רהיט/מחיצה חלקית/עמוד וכדומה שמחוברת לגוף לא דורשת אישור אדריכל. כל התיכנון (והביצוע) הפנימי של הסירה שלי נעשה על ידי ללא אישור. אישור IMOT היה על הדגם ועל שינויי המבנה שעשיתי, הארכת הסירה ב 50 ס"מ ושינוי הקיל והם אושרו קודם כל על ידי ברוס רוברטס עצמו. אגב, כל חיבור פנימי לגוף/תחתית/סיפון מחייב בנייה מוקדמת של צילוע לצורך מניעת מה שקרוי point load ויצירת חיבור מדורג, וראיתי סירות רבות, כולל מיצרנים טובים, שבהן חלק מהחיבורים ממש לא כך.
בקיצור רבותי, דרושה פרופורציה. אגב הבנייה אצלי נמשכה, מהתגבשות הרעיון עד ההשקה 14 שנים, מתוכן 6 שנים IDLE .
לגבי פיברגלס, בסירות מיצור המוני של השנים האחרונות הייתי נזהר. בסירות של למינציה ידנית (כמו הסירה בה מדובר) גילוי הפיברגלס וליטושו מכל שאריות לא מהווה בעיה בחיבור של למינציה. זו דעתי הפרקטית. ו - אני מסכים בהחלט ש " ספני כורסא" על פי הגדרתך, אל להם ליעץ בנושאים כאלה. אבל, המרקע/נייר סובלים הכלל. חג שמח
core
12/04/14 06:11
106צפיות
שלום רב
לא מדובר מקצף פוליאוריטן סטנדרתי אלא בקצף מסוג close cell שאינו סופח מים, ישנם חברות רבות וחומרים שונים המכוונים לאפליקציות שונות, ראשית יש להגדיר מה מטרת התיקון ולהתאים את צפיפות החומר כמו גם את עובי וסוג הסיבים
לכוח הדרוש (תכנון הנדסי).
יש גם להתאים את את החומרים לאילו הקיימים בכלי השייט, אם הסירה בנויה מחומר מסויים אין הדבר אומר שבכל מקרה תיקון צריך להעשות עם אותו החומר בגלל בעיות של secondary bonding.
ניתן לעיתים להשתמש לתיקון בדבק איפוקסי בכדי לקבל תוצאות טובות לדוגמא.
גם לגבי התהליך ישנן מספר אפשרויות הנגזרות מהמגבלות של התיקון, תקציב (חיתוך מראש בליזר של הצלע......) אפליקציה, חיזוקים דרושים לאיבזור או אולי תושבת מנוע וכדומה.
התשובה צריכה להיות לגופו של עניין ומחושבת הנדסית היות והרצון להוספת צלע נובע מבעיה הנדסית ולהבנתי גם קונסטרוקטיבית - כדאי להשתמש בשרותיו של בעל מקצוע לתכנון או לחלופין אני מציע לך לקרוא את הספר Dave Ger / Boat Strength.


בברכה
יניב מס - אוריון שרותים ימיים
תכנון והנדסת כלי שייט - יעוץ - שרותים ימיים

שאלת מתחיל בקשר ל"עייפות החומר" בגוף מתכת עץ
11/04/14 10:46
235צפיות
משיקולי עלות, אני שוקל לחפש סירת מתכת או מעץ  יד שניה - בת 20 או יותר, רציתי לשאול האם קיימת תופעת "עייפות החומר" כמו בכלי טיס (בהנחה כי הסירה טופלה לאורך השנים) ?

ותהייה - מדוע סירות רבות נראות כמו מעברה צפה? הדינגי, קאייק, גלשן והכול על הסיפון בעירבוביה נוראה. מה שמוזר לענין הדינגי, שהריי זה חובה כמעט בכול סירה, מוזר שבוני הסירה לא נתנו דעתם על כך לשלבה כחלק מהמבנה.

שבת שלום, ותודה מראש לעונים
תשובות
11/04/14 11:25
196צפיות
בהנחה שטופלה אין בעיה בסירת עץ או מתכת - שניהם חומרים שמחזיקים מעמד לאורך עשרות שנים. האמת היא שביסודם שניהם חומרים עמידים יותר מפיברגלס (לפי פרמטר של יחס חוזק למשקל).
העניין הוא שבניגוד לפיברגלס החומרים האלו אכן דורשים יותר טיפול ולכן טבעי הוא שבהרבה מקרים סירות כאלו מגיעות למצב מוזנח. זה צריך גם להוות שיקול משמעותי בהקשר של יכולתך להקפיד ולטפל בסירה (זמן ועלות).
ולכן,אני לא בטוח ששיקולי העלות שלך נכונים

יש סירות "עמוסות" בדיוק כפי שיש דירות "עמוסות" - אני מניח שזה קשור בעיקר לאופי הבעלים. יש כאלו שמסתפקים על הסירה במעט ויש כאלו שמנסים להביא את כל הבית לסירה.
ואין כל חובה להחזיק דינגי, אפילו לא אסדת הצלה (לאסדה, בדגמים של השנים האחרונות, הרבה יצרנים מקצים מקום ייעודי).

הרחבה ותשובות
11/04/14 14:52
213צפיות
הרחבה ותשובות
הנקודה החשובה שנכתבה בידי gb228   היא ששיקולי העלות שלך עלולים להוביל אותך למצב של חיסכון בהוצאה ראשונית והגדלת עלויות תפעול ותחזוקה לאורך זמן רב יותר.  אז כמי שמגדיר את עצמו כ"מתחיל" אז רק שים לב שתתחיל טוב (כמו ששאלת פה בפורום) תלמד א הנושא, תשאל הרבה שאלות, ותשוחח עם הרבה שייטים...  רק אחרי שתשלוט בנושא ברמה שתספק אותך... רכוש את הספינה שמתאימה לצרכיך.

ולאחר העצה הכללית, תשובות לשאלות:

יש הבדל מהותי בן בעיות של "עייפות חומר" לבעיות של תחזוקה.  לאחר 21 שנה על הספינה עליזה לא נראה לי שלברזלית יש "עיפות חומר" אבל יש לה חלודה, קורוזיה גלוונית, וצורך בתחזוקה מונעת. (יחסית לספינת פיברגלס)

לגבי עץ  (כמו שנכתב, ולפי הבנתי) הוא בעל גמישות טיבעית ולא נוטה ל"עייפות חומר".  הבעיה בעץ היא גם של התפשטות והתקווצות (השפעת חום וקור) גורמת לבעית אטימות וכניסת מים (לפחות בספינות וותיקות).  לעץ יש צורך בהרבה יותר תחזוקה (יחסית לברזלית) והוא נוטה לבעיות של ספיקת מים עד לריקבון.

בפיברגלס אין לי נסיון בספינות גדולות. לדעתי עלול להיות דבר שקרוב ל"עייפות חומר" בספינות שעברו הרבה שייט בתנאים קשים שעלולים לגרום להפרדה בן שכבת הפיבר לשכבת הCORE  של הגוף. וזה כמובן כאשר השייט הוא בתנאים קשים שגורמים לתזוזה ופיתול של הגוף לאורך זמן.

לגבי "המעברה" יש להניח שזה נובע משני דברים הראשון הוא הבעלים (כמו שנכתב) ויחסם לסדר ונקיון.  והשני נובע מהעניין הכלכלי (שגם משפיע על הבחירה שלך).
העלות (מחיר התחלתי, ועלות תחזוקה) של ספינה היא בתלות לגודל (נפח מחייה) של הספינה.  כאשר קונים ספינה קטנה (יחסית) ורוצים הרבה "צעצועים" הם נודדים לסיפון ומתקבלת "מעברה".
בתיכנון טוב יש להניח שתוכל לבחור בספינה מהחומר שמתאים לצרכי השייט שלך וגם בגודל שיאפשר לך לאכסן כל דבר. (כמובן שזה דורש ידע על סוג וכמות "הצעצועים"שאתה מעוניין בהם לפני שקנית/בנית ספינה.  יצרנים איכותיים אכן נתנו את דעתם, בנו את איכסון הדינגי – סירת השרות לתוך גוף הספינה... (רק שספינות אילו עולות הרבה יותר כיון שהם גדולות יותר עקב דרישת הנפח איכסון לסירת השרות

לדוגמה תמונה של עליזה עם איכסון של 2 אסדות הצלה על הסיפון ומקום יעודי לסירת שרות (פלטפורמה אחורית הידראולית) ובאופן יחסי סיפון נקי מאיחסון "צעצועים" או מיכלי דלק.  הסיבה היא שעליזה תוכננה מראש בגודל שיאפשר איכסון פנימי לכל צרכי השייט שלי. (כולל 2 זוגות אופניים מתקפלות, סירת שרות נוספת מתנפחת, קייק מתנפח, לוחות סקי, ואפילו מדחס וציוד צלילה.)  שים לב שגם בפינה גדולה דורשת אפשרות לאכסן דברים על הסיפון בהתאם לסוג השייט והמיקום. בתמונה עליזה בעגינה ובהכנה לגישה לתידלוק – פנדרים על הסיפון קשורים אבל לא מוטלים כלפי חוץ.  אגב הצילום מסירת השרות שמקומה על הפלטפורמה שמרימה אותה מעל לגובה הסיפון. כמו כן ה"בלגן לפני התורן הקדמי" הוא שני מושבים שבנויים בצורה שמאפשרת לשבת ולהנות מהשמש וגם לאחסן עוגן נוסף ופנדרים.

כמו בכל דבר וכמובן גם בשייט => ידע, תובנה, ותכנון מביאים תוצאות רצויות. (ראה בחתימה שלי למטה ציטוט של לואי פסטר – "המזל מעדיף את המוח החושב והפעיל")
שבת שלום ותודה רבה, בזמנו שאביך בנה את הסירה
12/04/14 08:26
135צפיות
במשך כמה לילות קראתי את הבלוג המיוחד שלך), בחרתם מתכת מסויימת? או שהשיקול היה מה שאבא ידע לרתך? אני גם עוקב גם אחר הבלוג של הסירה חסמב"ה אשר נבנתה ע"י אסא בן תור (אשר תואר בבלוג כמומחה למתכות) וגם שם הסירה מחלידה.

כנראה בנייה ממתכת אל-ברזלית מייקרת מאוד את הסירה הן בגלל עלות החומר והן מהסיבה שצריך למצוא בעל מקצוע בריתוך.

לגבי רכישה - אני ממש בראשית הדרך ואכן מנסה ללמוד כמה שיותר, כולל לחפש בית ספר טוב כאן או בחו"ל ללמוד את הצד המעשי הכרוך בהוצאת הרישיון.
כשאתה בוחר בחומר יש אפשרויות רבות אבל...
12/04/14 14:51
102צפיות
לאחר שלומדים את הנושא ובודקים עלות/תועלת האפשרויות מצטמצמות מהר.

בעקרון לא רצוי לעבוד עם מתכות יחודיות ובטח שלא עם פלדת אל חלד (יש לה בעיות מתחת למים ללא חמצן)  אז יש שתי אפשרויות: פלדה רכה (ברזל) ואלומיניום.

ריתוך של אלומיניום הוא בעייתי יותר... אבל מעבר לזה האלומניום רגיש יותר לקורוזיה גלוונית (היו סיפורים על ספינות שהתפרקו כמעט מיידית לאחר השקה עקב בעיות גלווניות.)

הבחירה שלנו בברזל היה פשוטה מאוד והנקודה החשובה היא בניה תוך מחשבה על מיזעור החלודה העתידית. (וזה מה שעשינו)  כלומר השקעה בסמן הבניה + צביעה נאותה + טיפול מונע = פחות חלודה.

אני עכשיו מסיים ניקוי וטיפול בעליזה ומקווה שפתרתי את בעית החלודה ל20 שנים הבאות. (בעקרון לא היתה בעיה רצינית ב 21 שנה שחלפו מהשקת עליזה ב1993)

לגבי לימוד הנושא והוצאת רשיון, אלו שני נושאים שונים (עם מכנה משותף):
1)  מבנה ספינות חומרים וכו תוכל לקרא ספרים לדבר עם מומחים או לרכוש השכלה רישמית בלימוד אדריכלות ימית.
2)  רשיון משיט אתה חייב ללמוד בארץ בשביל רשיון ישראלי, או בכל מדינה אחרת (אנגליה או אמריקה לדוגמה) בשביל רשיון שלהם שלא תופש בארץ.
בהצלחה בהגשמת חלומות השייט שלך!
כמה תוספות קטנות בקצרה
11/04/14 19:36
168צפיות
- ספינת עץ מתוחזקת היטב יכולה להחזיק מעמד כ 100 שנים
- ספינת ברזל מתוחזקת היטב יכולה להחזיק מעמד כ 50 שנים
- ספינת פיברגלס שנבנתה בארה"ב או באנגליה לפני 20 שנה בלמינציה ידנית תחזיק מעמד((לדעתי) כ 50 שנים בתחזוקה טובה.
- כלל לא בטוח שהמחיר ההתחלי בשלושת כלי שייט כאלה יהיה שונה בהרבה
- בטוח שעקומת עלות התחזוקה ומורכבותה תעלה עם הזמן בכל שלוש האפשרויות עץ ראשון, ברזל שני ופיברגלס שלישי.
- בפיברגלס יש את הסכנה של אוסמוזיס שבמידה והוא לא מתגלה מהר ומטופל בראשיתו הנזק והעלות עצומים.
עיפות החומר
12/04/14 06:27
129צפיות
חמנמן שלום,
בשלב תכנון כלי השייט יהיה החומר אשר יהיה נקבע המרחק בין חיזוקי האורך והרוחב (הפנל) עי פרמטרים שונים המקובלים לאותה התקופה בה תוכנן הכלי.
המרחקים הללו בשילוב עם חומר הבניה, איכותו והעובי קובעים מה מספר הפעמים שמעטפת כלי השייט תעמוד בלחצים חוזרים ונשנים (דיפלקציה)
לעינינינו - כלי שייט שנבנה לפני 20 שנה תחת סטנדרטים מחמירים כגון אילו של חברת הסיווג לווידס לים פתוח ותוחזק כהלכה יכול להיות במצב טוב בהרבה מכלי שייט בן 5 שנבנה לפי סטנדרטים מחמירים פחות....
כנ"ל לגבי איכות החומר - ישנן מתכות עמידות יותר בפני קורוזיה וישנם סוגי עצים ובעיקר תהליכים, שיטות בניה וחומרים המשמרים עצים טוב מאחרים.
אין סיבה לפסול כלי שייט רק בשל גילו אלא יש לבדוק כל כלי שייט ספציפי לגופו של עניין ולהחליט מה מצבו.

בברכה
יניב מס - אוריון שרותים ימיים
תכנון והנדסת כלי שייט - יעוץ - שרותים ימיים


תודה רבה לכולם, השיקול ברכישת כלי ישן נובע הן
12/04/14 08:28
127צפיות
משיקולי עלות, והן מחיפוש סירה "עם נשמה". כמובן שלפני רכישה אקח עמי בעל מקצוע.
פרקטיקה כנגד רומנטיקה...
12/04/14 11:36
130צפיות
יאכטה עם "נשמה" נשמע יפה ורומנטי אך בפועל קח אתך שמאי טוב.
לך ר ק על פיברגלס אם ברצונך לשוט (ואולי למכור הלאה פעם) ולא בעיקר לשמר ולתחזק במקום.
אני הייתי מתפשר על הגודל לטובת שנתון צעיר ובעלים קודמים אוהב ומבין.
סך עלויות "הדברים הקטנים" והתוספות מסתכם בסוף באלפים רבים ובמט"ח...נסה לחפש מראש יאכטה המצויידת כראוי.
אם אתה יכול,חפש רישום תחת דגל עם מינימום בבל"ת,רגולציה ובירוקרטיה.
סירה
12/04/14 15:15
129צפיות
בנייה סירה מחמרן [ אלומיניום] אינה מחלידה וחזקה כמעט כמו ברזל. כמובן לכל חומר יש את הבעיות שלו אבל מבחינת אחזקה הכי פחות יש בטיפול בסירה מחמרן בהדגשה חייב להיות חמרן ימי כמו כן אפשרת של אי צביעת הסירה מבפנים וגם בחוץ מוזילה מאד את עלויות הסירה.
קריעת ים סוף, גרסת היאכטה
12/04/14 09:47
351צפיות
º
תודה. כתוב יפה מאוד.
13/04/14 14:54
72צפיות
º
נכון.
13/04/14 21:28
62צפיות
סירת משטרה מלווה יאכטה היום שישי אחהצ לתא
11/04/14 20:52
331צפיות
נשמח לקבל פרטים על הארוע, לווי למרינה תל אביב
לא קשור לים
10/04/14 13:45
384צפיות
אבל...
המתיחה הכי טובה שראיתי בחיי.
º
תודה . מקסים . אהבתי .
10/04/14 19:49
96צפיות
אורך השרשרת
09/04/14 21:51
264צפיות
ברצוני לדעת מה האורך הדרוש לכלי שייט באורך 33 פיט
קודם כל צריך לבסס את ה"פילוסופיה" של שילוב
09/04/14 22:10
228צפיות
שרשרת/חבל או רק שרשרת. אני מחזיק בדעה שהשילוב אינו טוב ואצלי יש שרשרת באורך של 70 מטר ובקוטר של 8 מ"מ. סירה של 32.5 רגל במשקל של 5500 ק"ג. משקל הסירה גם הוא גורם שיש להתחשב בו. אם מדובר בסירה מודרנית מקו יצור המוני שמשקלה 4 טון או פחות הייתי מחזיק שרשרת באותו האורך בקוטר 6 מ"מ.
האורך הנפוץ לכלים של 45' מ 70 עד 100 מ'.
09/04/14 22:16
188צפיות
אין דרוש - יש שימושי.
אם אני זוכר נכון ישנה דרישת אורך ברשימת כושר
10/04/14 07:37
183צפיות
השייט של רספ"ן (70 מטר), אלא שהיא לא מפרטת שרשרת/חבל אלא מאפשרת אחד משניהם. לטעמי, הגדרת רספ"ן אינה עונה על הצרכים הימאיים.
עמוד 12
10/04/14 07:49
170צפיות

עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


Flix
מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה