בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
ברוכים הבאים לפורום הכי רטוב בתפוז!!!

אתם עומדים להכנס לים של חוויות וידע מקצועי בכל הקשור לדברים שצפים, מפליגים ואפילו קצת צוללים.

נשתדל להנעים את זמנכם בחוויות שייט, לענות על כל שאלה מקצועית, ואפילו לנסות לשדך בין אנשי צוות.

כידוע ענף השייט הולך וגדל בקצב מסחרר, כל יום מתווספים בממוצע כ-4 סקיפרים חדשים ובכל חודש נכנסות לישראל כ-4 יאכטות חדשות, כמו כן מועדוני השייט פורחים, אז בואו לחלקת האלוהים הרטובה והקטנה הזו ותהנו מכל רגע.

תודה למנהלי הפורום בעבר (לפי הסדר): מון קפיטאן, LIZARD, בת ים, אלון סולומון, אדם99, נדב השובב.

... A bad day at sea is better than a good day on land
ים טוב!
רון יציב

נא לשמור את הפורום אך ורק לדיונים מקצועיים. אין לפרסם מודעות (קניה / מכירה / צוותים למשל) בגוף הפורום - מודעות שיפורסמו בפורום ימחקו! בכדי לפרסם יש לגשת ללוחות דרך התפריט "לוחות" ולא לשכוח את הקטגוריה המתאימה.
המשך...
הודעה חדשה

מפגש הבלוגרים הרשמי של |תפוז| אנשים
23/07/14 12:53
|אקשן|אנחנו שמחים להודיע כי ביום שני הקרוב, יתקיים אירוע מיוחד הכולל הקרנה של הסרט שושנה חלוץ מרכזי ושיחה עם הכוכב הראשי של הסרט- אושרי כהן.
ההקרנה המיוחדת תיארך ב 28.7.14. והיא מיועדת לבעלי בלוג תפוזי בלבד|!|

לפרטים נוספים, היכנסו לקישור הבא>>
http://www.tapuz.co.il/blog/net/ViewEntry.aspx?Ent...

|פטיש| היום בין השעות 18:00-20:00, נארח בפורום מבצע "צוק איתן" את עו"ד רבקה ורבנר, סגנית הממונה הראשי על יחסי עבודה במשרד הכלכלה.
עו"ד ורבנר תענה על שאלותיכם בנושא חובות העובדים והמעבידים במצב חירום.

אתם מוזמנים להעלות את שאלותיכם כבר עכשיו.
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?for...

|חייל| אנחנו מזמינים אתכם להיכנס לפורום הורים ועוד, ולכתוב מכתב או לצייר ציור עם ילדיכם עבור החיילים בחזית.
את כל הפוסטים וההודעות מהבלוגים והפורומים נרכז בעמוד ייעודי, נדפיס ונשלח לחיילים בדרום.

http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?for...
עגינה ברודוס ב"מרינה" החדשה?
22/07/14 23:06
81צפיות
מישהו נקשר שם לאחרונה? אפשר לעמוד שם ליום יומיים? צריך אישור להיכנס? תשלום?
אודה לכל מידע
ככל שאני יודע. וזה מסוף שנה שעברה
23/07/14 08:21
52צפיות
יש רק תשתית של רציפים. אין עדיין שירותי מרינה. אין צורך באישור כניסה ואין תשלום. לא ראיתי כל תזוזה להשלמת המרינה. אם יש עידכון עכשווי יבורך המעדכן.
תודה על המידע. האם הבנתי נכון שניתן לעגון שם?
23/07/14 08:32
39צפיות
האם העגינה היא ים תיכונית עם עוגן? A/S?
האם יש גישה נוחה לעיר?
זו המשמעות של הנכתב לעיל
23/07/14 10:49
15צפיות
עגינה רגילה או A/S בכפוף למצב האקטואלי. רחוק מהעיר ומאוד לא נוח.
NIHIL NOVI SUB SOLE
22/07/14 15:26
131צפיות
למתענינים בצעו חיפוש ב-

WW II : RARE COLOR FILM : IWO JIMA : US FLAG ON MT SURIBACHI





נרתמים למען לוחמי חיל הים
22/07/14 14:30
109צפיות
בשבועיים האחרונים, פועלים לוחמי חיל הים ברצועת עזה ללא הרף, 24 שעות ביממה.  
לוחמי הדבורות, השייטת , יחידת סנפיר וספינות הטילים עוסקים במלאכת ההגנה על גבולות המדינה, בפעילות אינטנסיבית, ימית ויבשתית שרב הנסתר על הגלוי בה.
אנשי ים בעבר ובהווה, אנשי המילואים, חברות מהתחום הימי וגופים אזרחיים מתאחדים, נרתמים ותורמים למען הלוחמים ושיפור תנאיהם בשטח.
בימים אלו, בהם תמיכה למען החיילים הינה מהותית להמשך מילוי תפקיד הלוחמים שבחזית על הצד הטוב ביותר, אנו מבקשים לגייס למאבק זה גם את כלל האזרחים שבעורף, על ידי איסוף חבילות ללוחמים.
נקודות איסוף פרושות ברחבי הארץ (פרטים בתחתית הדף) ובכוונתנו להעביר את החבילות בימים חמישי ושישי הקרובים באמצעות מתנדבים מהיחידות השונות.


*אז מה צריכים הלוחמים?

-הלבשה תחתונה וטקסטיל: גרביים, תחתונים, גופיות,חולצות וכובעים
-מגבות
-מוצרי היגיינה: סבונים, שמפו, דאודורנטים, מברשות
ומשחות שיניים, מגבונים לחים, קרמים למיניהם( לא פשוט להיות 3 ימים עם נעלי צבא)
-הפתעות שעושות טוב: חטיפי ומשקאות אנרגיה, שתייה קלה, חטיפים מלוחים ומתוקים, קפה, סיגריות וכל מה שעולה בדעתכם ויעלה להם את המורל
-ארוחה חמה ( חברות קייטרינג, פיצות, לאפות)  
כדי שנוכל להגיע לכלל הלוחמים ותומכי הלחימה, אנחנו צריכים אתכם בשיתוף ה-event עם כמה שיותר חברים ועסקים ! על גבי הפייסבוק, ברשימות תפוצה במייל, אסמסים ויונות דואר.

בתקווה לימים שקטים יותר בכל הגזרות!

לתרומה כספית: שני 054-2373067  
http://www.atalef.com/he/donate
נקודות איסוף מדרום לצפון: ( יתעדכנו במהלך היום)
באר שבע:
בז 5 –לביא כלפון 052-6601731
אשדוד:
מרכז ימי אשדוד, רחוב אוניון 1 בין השעות 08:00-16:00
יפו:
Sailor  בית ספר לשייט 077-2120366
תל אביב:
מאנה 7 תל-אביב, בתאום מראש 054-4424964 יונתן
מרינה תל אביב :
ימית סחר- 03-5271777
בני ברק:
מיטב שף- אברבנאל 63 03-5702702
ירושלים:
קק"ל 17 ,רועי 0545214288
הרצליה:
בית הספר לשייט דרך הים 09-9578811
בית הספר לשייט שיא-גל
בית הספר לשייט Sailor 099560080
עתלית:
בסיס חיל הים
קורל: 050-6490000

שרוול אויר להאץ'
21/07/14 00:12
213צפיות
שלום לכולם,

מישהו יודע איך קוראים לשרוול אויר שנכנס להאץ' ופתוח בחלקו העליון כך שהוא לוכד אויר ומכניס לסירה.
תולים אותו בד"כ על אחד המעלנים.

מה השם באנגלית והאם ניתן להשיג באי-ביי?

תודה מראש...
שרוול אויר
21/07/14 01:10
218צפיות
Davis windscoop
אלכס
º
סופסוף יש את השם. תודה רבה !
21/07/14 12:28
114צפיות
גם אנחנו חיפשנו
22/07/14 10:29
88צפיות
אבל לא תאמין כמה קל לתפור את זה, שעתיים של עבודה עם בד פשוט. פשוט תסתכל על כמה דוגמאות באינטרנט, קח חוט ומחט וזהו.

מוצר חובה לעגינה במפרצים
משהו מפליג בטורקיה עכשיו ויכול לספר על הלך
18/07/14 22:16
340צפיות
הרוח שם? יש מהומות בגוצק?
º
אם יש ספק אז אין ספק.
19/07/14 01:24
259צפיות
לא נראה טוב שם
19/07/14 11:11
331צפיות
הרוח שם לא נחמדה בכלל
19/07/14 11:17
301צפיות
אני חושב שבתורכיה צריך להבדיל בין מה שקורה
20/07/14 09:55
259צפיות
באנקרה ואיסטנבול לבין מה שלא קורה (בינתיים, ויש להדגיש, בינתיים) ברצועת החוף הדרומית והמערבית. ברצועה זו תמיד קיבלו אותנו בסבר פנים יפות גם כאשר
הרוחות בצפון להטו וארדואן, בעיקבות המרמרה השתולל אף יותר מאשר בימים אלה. אם להפליג לשם או לא, יעשה כל אחד את שיקולו האישי. אני חזרתי לתורכיה
בשנתיים האחרונות אחרי שלא הפלגתי שם 3 שנים (ולא מטעמים ביטחוניים) וכעת אצטרך לשקול שוב, ו - שוב, לא מטעמים ביטחוניים, בינתיים כאמור.  
º
פנינה. קצת מידע עדכני?
20/07/14 15:15
173צפיות
טורקיה
21/07/14 08:01
178צפיות
אריה עם הסירה "שלי" מפליג באזור בימים אלה ומספר שאין שום שינוי. איזור גוצ'ק פטייה. ישראלי שעובד במרמריס ומזדהה שם כישראלי אומר שאין שינוי ביחס המקומיים לישראלים.
º
הבוקר בעיתון
21/07/14 08:07
158צפיות
כתובות אינטרנט מצורפות:
לא נפתח - עוד נסיון
21/07/14 08:11
154צפיות
www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4546454,00.html
כתובות אינטרנט מצורפות:
הפלגה באזור גוצק ופיטייה
21/07/14 10:30
191צפיות
חזרנו אתמול מיני פלוטילה של קטמרן ומונוהול סה"כ 12 איש מהפלגה באזור.
בסה"כ שקט ואין בעיות,אבל בכל זאת פגשנו כמה הערות עויינות בדאלאיין.
מוכר בחנות אמר שלא מוכן לשרת יהודים מישראל, כשאמרנו תודה ויום טוב, התפרץ באמירות שיהיה לכם יום רע ויצא לרחוב וצעק שהיהודים הורגי ילדי עזה מראים בחוצפתם את פרצופם באזור.
במסעדה אחרת אמר לנו המלצר שאנחנו אנשים אמיצים להגיע לכאן בכזה מצב.
בשדה התעופה באיסטנבול, הכל עבר חלק, אבל שפת הגוף של הרשויות היו , רק תעופו לנו מהעיניים.
הצנענו ככל הניתן את זהותנו הישראלית, לא חשנו נוח ולא רק מול הטורקים, כולל גם מול האירופאים האחרים.
ה-CNN הטורקי שפתוח בקולי קולות כמעט בכל מקום מראה אותנו רע מאוד כולל דברי הפרשנות וההסבר של ארדואן על מי אנחנו...לא תורמים לאווירה.
אפשר להינות מהנופים והמקום אבל ההנאה אינה מושלמת כמו פעם.
הפלגה בטורקיה
22/07/14 08:08
136צפיות
חזרתי ביום שישי האחרון בשייט מאתונה להרצליה, מיד עם תחילת המבצע החלטתי לא להכנס לטורקיה דבר שהייתי עושה בלב לא שלם גם קודם.
למרות המפרצים המקסימים אני חושב שגם לנו צריכה להיות קצת גאווה לאומית וכל עוד המשוגע מאנקרה משתלח בנו בצורה כזו עלינו להדיר רגלינו משם.
נצלו את האיים המקסימים של יוון שם היחס חם כפי שהיה קודם.
º
22/07/14 09:34
21צפיות
פאפוס
22/07/14 12:31
108צפיות
הייתי ברביעי שעבר יממה וחצי . הכל היה תקין יחס חם כרגיל .
הלך הרוחות בקפריסין היונית
17/07/14 17:11
413צפיות
האם משהו יודע מה הלך הרוחות בקפריסין. תודה
עגנתי בלרנקה בין 12-15 ליולי.
20/07/14 11:30
268צפיות
אין הבדל בגישה לישראלים. מבחינתנו היה תקין +
לימסול
20/07/14 15:23
258צפיות
אתמול חזרתי מלימסול היה מדהים אין הבדל מימים קודמים.
פאפוס
22/07/14 12:39
83צפיות
הייתי ברביעי שעבר יממה וחצי . הכל היה תקין יחס חם כרגיל .
שייט בלסבוס
17/07/14 09:42
291צפיות
אני מתכנן שייט (צ'ארטר) של שבוע בסוף חודש מאי 2015
במשך השנים יצא לי לשוט בכל אזורי השייט ביוון  אם כי כמובן לא מציתי אותם (לא ניתן למצות אותם בשבוע שייט בשנה במשך  15 שנה וגם לא בשלושים שנה או בכלל)
שאלתי מופנית למי שהפליג בלסבוס לגבי האי וחווית ההפלגה מסביב לאי
lesbos
17/07/14 10:33
281צפיות
על שם המשוררת היווניה שכתבה שירים על אהבת נשים. ומכאן הוסט השם לחלק מן הקהילה הגאה. האי מוערץ ומתוייר רבות על ידי קהילה זו. מעבר לכך, אי נהדר, אחד היפים והמעניינים בים האגאי ובצוית האיים הסמוכים לחוף התורכי בפרט. האם אתה מקבל את הסירה במרינה החדשה (ישנה שלא הופעלה) שחברת setur התורכית קיבלה בשנה האחרונה לתפעול במיטיליני, אחרי ששידרגה את התשתיות והשירותים שם? נדמה לי שכתבתי משהוא על האי. אחפש זאת ואביא אותו לכאן אם אמצא, ולא אתן לך סקירה תמציתית.
לא מצאתי. להלן תמצית שתוכל לבצע בשבוע
17/07/14 11:17
237צפיות
- מיטיליני. העיר והנמל המרכזיים מקושרים בשדה תעופה בסמוך לנמל ובמעבורות. יש את הרציף המרכזי לכלי שייט קטנים שבחלקו יש מים וחשמל ויש את המרינה המחודשת שחברת סֶטור התורכית שידרגה ומנהלת, במחירים נוחים.
העיר תיירותית מאוד וזה מתבטא בכל מאפייניה.
- Bay of Geras . מפרץ סגור כמעט לחלוטין עם כניסה צרה בדרומו ומספרת מעגנות ומספנה גדולה בהמשך. מקום יפה מאוד וחביב. בצפוניות חזקות כולם מצטופפים בשני הנמלים הקטנים שבחלקו הדרומי ויש בעיית מקום.
- Plomarion . נמל שובר גלים קטן בחוף הדרומי. מקום הולדתו של האוּזו שאיכותו במקום הזה היא משובחת. הכפר העתיק הסמוך לנמל ציורי מאוד ומתקיימים בו ערבי שירה, מוסיקה וריקודים בקיץ. למרות שאפשר להיקשר אלונג סייד ברציף המרכזי רצוי להיקשר בעגינה ים תיכונית בגלל סוול שבדומית מזרחית נכנס פנימה. בצפוניות מומלצת קשירת רציף.
Gulf of Kaluni . מפרץ סגור גדול בחוף הדרומי. הכניסה קצת מורכבת עקב רדידותה ויש להקפיד על הפלגה בתעלה הממוצפת שבכניסה למפרץ. יש מספר מעגנים. בצפוניות חזקות רצוי לעגון במיסתור של המגעגנה הדרומית.
- sigri . נמל/מעגן קטן בחוף המערבי. משלושת אפשרויות העגינה יש חהשתמש במעגן הדרומי שבמיסתור הדרומי של הכפר. באזור רציף המעבורות הקשירה ליכטות אסורה משום שזה אזור צבאי ובנמל הדייגים הקטן העגינה אסורה משום שמטרת הנמל לא מאפשרת לעגון בו. המעגן הדרומי בטוח מאוד כמעט בכל מזג אוויר, ביחוד מלטמי. המקום מפורסם במאובני העץ שיש בו וביקור במוזיאון במקום שווה.
- Molivos . נמל קטן שהורחב בחוף הצפ/מע. מקום מקסים . קשירה ים תיכונית. אך, במאי עשוי להיות מקום A/S ברציף המסעדה בחלקו הזרחי של הנמל.
מזג אוויר. חודש מאי נהדר להפלגה באזור זה, אבל, מלטמי משוגע ראיתי גם באפריל.    
º
תודה רבה על התשובה המקיפה
17/07/14 13:03
101צפיות
הפוךעל הפוך
17/07/14 18:26
217צפיות
היי , התבלבלת , שם המשוררת : ספפו (האותיות פ ללא דגש) והיא חיה באי לסבוס , ונקראת ספפו מלסבוס , והאי לא נקרא על שמה ,
ככה כתוב בויקיפדיה
הםוך על הפוך
17/07/14 21:36
177צפיות
תנסה את המיתולוגיה וההיסטוריה, לעניין מקור השם של האי הזה. למיטב זכרוני. אני ממש לא משתמש בויקיפדיה.
טעות שלי. אתה צודק. בדקתי (לא בויקיפדיה)
17/07/14 21:50
179צפיות
יש ויכוח היסטורי על מקורו של השם ואין למקור קשר עם הקהילה הנשית הגאה. זכרוני הפעם הטעה אותי.
זכרוני הפעם הטעה אותי
19/07/14 15:37
143צפיות
לא זכרונך הטעה אותך , אלא, בטחונך העצמי המוגזם , אני מתנצל בפניך על הטעות שעשית
º
"אל תגזימו"
19/07/14 22:19
99צפיות
יאכטה על שרטון חול צפונית ממרינה הרצליה
19/07/14 14:38
367צפיות
מי יודע פרטים?
כתובות אינטרנט מצורפות:
תיקון קישור
19/07/14 14:42
367צפיות
http://www.seazone.co.il/galleries/?GalleryID=2236...
כתובות אינטרנט מצורפות:
º
זה כבר לא על שרטון היא על החוף...!
19/07/14 15:45
236צפיות
הפלגה בטורקיה
19/07/14 13:57
219צפיות
הייתי בקאש לפני כחודש.
במרינה החדשה היה שקט וקיבלו אותנו יפה.
נשארנו שם רק ליום אפילו ללא כניסה.
נראה לי שכעת ממש לא חכם לבקר בתורכיה.
לך תדע מתי תיפגש במטורף המקומי.
אם ארדואן לא קילל אותנו מספיק, תוכל לקבל "קומפלימנטים" נוספים בפורום זה.
מחשב מנוע
17/07/14 18:50
245צפיות
שלום,
אני רוצה לרכוש מחשב ו\או תוכנה על מנת להתחבר למנוע לצורך בדיקות וטיפולים.
מדובר במנוע מרקורי וראדו 300 כ"ס.
איפה אפשר לרכוש ? והאם חובה שיהיה מדגם ספציפי או שישנם דגמים שמתאימים למספר מנועים?
או האם בכלל אפשרי היום לרכוש חיבור שמתחבר מהמחשב במנוע ללפ טופ רגיל כך ופשוט מתקינים תוכנה על הלפ טופ?
אשמח לעזרה בנושא.
תודה.
מבוא לשליפת נתוני מנוע:
17/07/14 21:58
186צפיות
בחלק מהמנועים הימיים כמו בכל כלי הרכב המודרניים כיום ישנו חיבור לנתונים.

אינני מכיר את המנוע הספציפי אבל גם במנועים ימיים משתמשים כבר כעשור בסטנדרד J1939 שמאפשר שליפת נתונים.

אם המנוע יודע להוציא נתונים בסטנדרד הזה צריך להתחבר אליו - או ישירות עם כבל ומחשב - או בחיבור BT אלחוטי ומשם למחשב/לטבלט/לסמרטפון....

המחבר הנפוץ מכיל 2 שורות של פינים והצורה ההיקפית היא טרפז עם מגרעת - כך שיש רק דרך אחת לתקוע את המחבר.

ישנן הרבה אפליקציות חופשיות וגם בתשלום שמציגות את הנתונים (טמפרטורות, סל"ד לחצים, קודי תקלה....).

לרוב יצרני המנועים יש תוכנה משלהם שנמכרת למוסכים שמטפלת בנתונים ומפרשת מה נורמאלי ומה חריג - ויכולה לעזור יותר מהר בפתרון התקלה.

בהצלחה,

חיפוש קצר בגוגל מניב שפרוטוקול התיקשורת
18/07/14 08:04
145צפיות
למנוע שציינת ניקרא NMEA2000  OR N2K
אם תחפש תחת השם הזה תמצא המון מידע איך ואיזה אביזרים צריך
קבל קישור להסבר
תחליט מה אתה רוצה לעשות ואיך ואז תחפש בגוגל את האביזרים המתאימים לצרכים ואת הספקים

כתובות אינטרנט מצורפות:
אספנה בלרנקה
17/07/14 14:20
261צפיות
האם מישהו הרים את סירתו לאספנה בזמן האחרון בלרנקה(אנטיפאולינג וכדומה)
מחירים, זמן ייבוש שניתן להשאיר וכדומה.
איך המחירים בהשוואה לארץ ולתורכיה?
תודה
לילה טוב, רציתי לשאול מה עושים בימים טרופים
13/07/14 22:14
433צפיות
אנשים הגרים בסירות שלהם דרך קבע?

תודה רבה, לילות וימים שקטים
אין שם הגנה מלאה ולכן הגיוני לשכב הכי נמוך
15/07/14 01:40
241צפיות
שאפשר בתוך הספינה. בספינת מתכת מן הסתם יש  יותר הגנה.
º
וכמובן שנדע ימים טובים יותר....
15/07/14 01:42
137צפיות
מדוע השייט שכתב את הבלוג "יומן מסע מפליג על "
14/07/14 23:31
390צפיות
השייט הפסיק לכתוב בבלוג  "יומן מסע מפליג על סירה (יאכטה) בעולם" .  מה קורה לו, ושלומו?
ולמה כל מה שכתב בעבר לא מופיע יותר?
מישהוא יודע ??
היה מאוד מעניין לקרוא אותו.
סיבה רפואית
15/07/14 01:23
319צפיות
בעיית גב ישנה התעוררה והחמירה, הספינה עוגנת בקאריביים, למכירה.
מעבר לזאת אם ימצא לנכון כאן או בבלוג שלו.
º
קיל קצר . מה היתרונות והחסרונות לעומת קיל רגי
11/07/14 09:15
284צפיות
עקרונות
11/07/14 10:44
283צפיות
כאשר הקיל קצר יותר הרי שהמשקל יגדל מעט
ו/או המערך יקטן
בכל מקרה הROLLING ובעיקר הPITCHING יגבר מעט
קרי הסירה תשכב מעט יותר (תטה מעט מעלות יותר)
המהירות תקטן בשל השטח הרטוב המוגדל
אך
תוכל להתקרב לחו ו/או להכנס למקומות שאם קיל ארוך לא תוכל
ראה
http://johnellsworth.com/writing/nautical/underwat...
קיל קצר - יותר lee-way או drift
11/07/14 15:19
229צפיות
כלומר סירה איטית יותר. כשהסירה בדריפט יש לקזז עם ההגה יותר כדי להפליג לנקודה, מה שמעט עוד את הסירה.
כמו כן כמו שאמר קודמי, יותר rolling .
היתרון: יכולת שהייה במים רדודים.
היה נכון יותר להגדיר
11/07/14 16:14
248צפיות
- קיל רדוד . ארוך על ציר האורך
- קיל עמוק. קצר על ציר האורך   Fin Keel
אני בכלל חסיד של קיל אחר שכמעט שלא רואים אותו כיום. זהוא קיל מובנה רדוד ו"שמן" שמאפשר גישה למקומות רדודים ו התנהלות מצויינת ברוח צד עד מלאה שבתוכו חריץ על לוח פלדה של כ 300 - 500 ק"ג שמורד מיכנית ברוחות קידמיות. זה לא בשביל הביצועים שמחפשים היום בעלי ה"נחיריים הרוטטות" אבל זה קיל "ימי".
המתכנן הזה הוא חסיד של הקיל שתיארת
11/07/14 18:00
223צפיות
http://www.bateau.com/boat_plans.php?cat=30
משתמש בו בכל סדרת ה VAGABOND שלו וזכור לי שגם בתכנונים יותר ישנים (ויותר גדולים) שלו שכבר לא מופיעים באתר הוא השתמש בקיל הזה
קיל
11/07/14 17:05
207צפיות
אני מסכים עם ההערות הקודמות ומקוה שהקיל בכל סירה תוכננן לשאת את המערך.
יש גם כאלה שמנסים ליצור קיל שיהיה קצר יותר ויתנהג כקיל ארוך יותר כגון scheel keel. אני אנסה לצרף ציור אם אצליח.
בסירות שיוצרו על ידי פסיפיק סיקרפט יש כאלה עם הקיל המיוחד. לפי עדויות מהשטח נראה שעם כל המאמץ המחשבתי לא פתרו את הבעיה במאה אחוז.

http://www.sailboatlistings.com/sailimg/m/14929/21...
º
מה זה scheel ?
11/07/14 19:55
135צפיות
Scheel
11/07/14 22:33
178צפיות
זה שמו של הממציא.
עוד אוסיף שהקיל הקצר מאפשר להפליג באיזור מים רדודים כמו איי הבהמס שכל כך פופולריים לבעלי סירות בחוף המזרחי של ארה"ב.
אספקטים בתכנון קיל
12/07/14 05:53
179צפיות
בהנחה שהדיון הנו על קיל " מודרני " (פין קיל) ולא על קיל "מסורתי" (לונג קיל) אפשר לסכם את מטרות הקיל ברשימה הבאה:
1. יציבות - ככל שהקיל עמוק יותר כך נדרש פחות משקל לקבלת מומנט ישור לכלי השייט או לחלופין ניתן להגדיל את מערך המפרשים.
2. התנגדות לסטיה הצדה (ליוואי) תוך שמירה על מינימום גרר הכרחי - ככל שהשטח של הקיל גדול יותר כך הסטיה קטנה (כמובן עד גבול מסויים - מחושב בין 2% בסירה סופר תחרותית ועד 5% בקרוזר משטח המפרשים)
3. מיקומו מהווה פרמטר עיקרי בשלב התכנוני על מנת לאזן בין המרכז הגאומטרי של השטח הטבול למול מרכז הלחץ על המפרשים (ליד) ומכאן חשיבותו ביכולת ההיגוי של כלי השייט.
4. עילוי - קיל מודרני מתוכנן היטב (פרופיל NACA מתאים) יוצר עילוי לכוון מעלה הרוח בקידמיות.

לאור כך להלן השפעות קיל קצר יחסית לאחיו הארוך:
1. כבד יותר ליצירת מומנט מתאים בהנתן אותו שטח מפרשים.
2. מעלה את מרכז הכובד של הסירה ומפחית מיציבותה.
2. מאחר והקיל קצר יותר כדי לקבל שטח דומה יש להאריכו במימד האורכי של כלי השייט ולפיכך נפגמת יכולתו לצור עילוי. (חשוב על היחס אורך רוחב של כנף מטוס)

אם זאת ובכפוף ליעוד כלי השייט ישנם מספר יתרונות משמעותיים בקיל קצר:
היכולת להפליג באזורים בהם מגבלת עומק (איי הבהמס לדוגמא)
נוח יותר לעגן אותו לגוף כלי השייט (מבחינה הנדסית) היות ואורך המגע שלו עם הגוף ארוך יותר עובדה המהווה יתרון גם בעת עליה על שרטון / התנגשות בעצם זר.

הערה על קיל SCHEEL:
הומצא ואף רשם פטנט על כך ע"י הנרי של בשנת 1972, יעודו של התכנון היה לתת מענה לקיל שאינו עמוק באופן יחסי לקילים מודרנים ואם זאת יאפשר עילוי דומה לאחיו העמוקים יותר ברוחות קדמיות.
בנוסף, צורתו של הקיל מאפשרת הנחת חלק ארי של המשקל בתחתית הקיל עובדה המשפיעה על מרכז הכובד של הקיל ושל כלי השייט לטובה.
ישנם מספר רב של סירות שנבנו עם קיל מסוג זה בהצלחה רבה.

ניתן לקרוא מידע נוסף בספרו של  THE NATURE OF BOATS - DAVE GERR

בברכה
יניב מס
אוריון שרותים ימיים
תכנון כלי שייט - הנדסה - שרותים ימיים





אני חוזר למה שכתבתי קודם
12/07/14 09:51
150צפיות
למה אתם כותבים "קיל קצר". אורכו של הקיל נמדד על ציר האורך, משום כך קיימת ההגדרה באנגלית Long Keel/3/4 Keel/Shallow Keel שכולם ארוכים ביחס לציר האורך. לעומת Fin Keel על מיגווניו השונים שכולם עמוקים על ציר האנך וקצרים על ציר האורך. זה לא לצורך הוויכוח עם מה שנכתב לעיל אלא לצורך המינוח. באנגלית למשל זה לא יכול לקרות.
ועכשיו הערה לכתוב לעיל בעניין "עיגון" הקיל
12/07/14 10:06
181צפיות
לגוף. במקביל לכך שככל ששטח המגע של בסיס הקיל עם הגוף גדול יותר (בכפוף לאורכו) הנוחות/יעילות ההנדסית של חיבורו לגוף גדולה יותר; צריך להדגיש שככל שאורכו של הקיל קצר יותר (ושטח המגע קטן יותר בהתאם) ומרכז הכובד שלו עמוק יותר הפגיעות של מאמצי הגזירה על ברגי החיבור גדולה יותר. זה בכללי. בפרטים יש אלמנטים נוספים להשפעות האלה. עובדתית הפתרונות ההנדסיים להבדל לא תמיד צולחים. והתוצאות, פעמים, הן הרות אסון.
º
תודה לכל העונים על המידע . הפלגה נעימה.
13/07/14 10:27
75צפיות
תגובה מבעל נסיון
13/07/14 18:57
166צפיות
אני מפליג בבוואריה 44 עם קיל בעומק 1.60 מטר כרגע הסירה ברומא בדרך לארץ מהקריביים
השתתפנו עם הסירה הזאת באליפות ישראל וגם זכינו במקום הראשון
אנחנו משתתפים כאשר הסירה בארץ ברוב התחרויות ועומדים בהם בכבוד
בהפלגה השנה עגנו ונכנסנו להרבה מקומות שאם קיל מעל 1.80 אי אפשר להיכנס
החל בסאן טוריני שבמרינה היחידה בדרום האי אי אפשר להיכנס עם קיל ארוך
ונמשיך עם סנט מרטין ,קובה והבהאמס  שגם עם קיל כמו שלנו (1.6) שיפשפנו את תחתית החול
הייתי באיים שבעלי סירות עם קיל ארוך יכלו לצאת ולהיכנס רק בשעות מסויימות וחיכו לגאות כדי לעבור
ובנוסף מניסיוני לקיל קצר יש יתרון גם בתחרויות בגביות.
לסיכום יתרונות וחסרונות לכל קיל אם אתה איש של תחרויות תבחר קיל ארוך
אם אתה איש של כרוזינג לקיל קצר יש משמעות גדולה
יוסי אברונין
º
יוסי. תודה . הפלגה נעימה.
14/07/14 08:52
72צפיות
ברקודה מועדון צלילה

חולם ללמוד לצלול?

ברקודה מועדון צלילה לפרטים נוספים היכנסו עכשיו >>


עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


Flix
מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה