לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
ברוכים הבאים לפורום הכי רטוב בתפוז!!!

אתם עומדים להכנס לים של חוויות וידע מקצועי בכל הקשור לדברים שצפים, מפליגים ואפילו קצת צוללים.

נשתדל להנעים את זמנכם בחוויות שייט, לענות על כל שאלה מקצועית, ואפילו לנסות לשדך בין אנשי צוות.

כידוע ענף השייט הולך וגדל בקצב מסחרר, כל יום מתווספים בממוצע כ-4 סקיפרים חדשים ובכל חודש נכנסות לישראל כ-4 יאכטות חדשות, כמו כן מועדוני השייט פורחים, אז בואו לחלקת האלוהים הרטובה והקטנה הזו ותהנו מכל רגע.

תודה למנהלי הפורום בעבר (לפי הסדר): מון קפיטאן, LIZARD, בת ים, אלון סולומון, אדם99, נדב השובב.

... A bad day at sea is better than a good day on land
ים טוב!
רון יציב

נא לשמור את הפורום אך ורק לדיונים מקצועיים. אין לפרסם מודעות (קניה / מכירה / צוותים למשל) בגוף הפורום - מודעות שיפורסמו בפורום ימחקו! בכדי לפרסם יש לגשת ללוחות דרך התפריט "לוחות" ולא לשכוח את הקטגוריה המתאימה.
המשך...
הודעה חדשה

הודעה נעוצה הזמנה להרצאה במסגרת סדרת ההרצאות "חלון לים התיכון" בEcoOcean
הודעה זו מכילה תמונות
25/01/15 07:39
15צפיות

   שלום לכולם 
הנכם מוזמנים להרצאה מאירת עיניים של החוקרת גליה פסטרנק על פסולת ימית אשר בעשור האחרון נעשתה  לבעיה בינלאומית חסרת גבולות מדיניים.
 90% מהפסולת הימית עשויה מפלסטיק, אשר אינו מתכלה, אלא מתפרק למיקרו-פלסטיק -  חלקיק פלסטיק שקוטרו קטן מ-5 מ"מ.
האם נאכל בקרוב דגים מפלסטיק?
ההרצאה תתקיים במסגרת סדרת ההרצאות לקהל הרחב "חלון לים התיכון"
ביום ד' ה - 28.1.15  בשעה 19:00 במרכז 'מגלים' של עמותת EcoOcean
בקיבוץ שדות ים
כדאי לשריין מקום מראש בטלפון 04-6364485 או במייל education@ecoocean.org
נשמח לראותכם
צוות מגלים
משהו לא טוב עובר על המצבר שלי...
27/01/15 22:56
25צפיות
מצבר שירות רגיל של עופרת 135 אמפר-שעה.בן 7 שעבד עד כה ללא דופי החל להתחמם מעט במגע יד חיצוני ולצרוך מים מזוקקים יותר מהרגיל כאשר בזמן הוספת המים נצפית תופעה של ביעבוע כעין רתיחה של הנוזל בתאים.
כמדומני שגם המטען עובד יותר זמן מבעבר בעת חיבור לחשמל חוף.
אני משער שהוא לקראת סיום שירותו.האמנם?
ועוד כמה שאלות:
ואם הגיעה העת האם חשוב להחליף בו זמנית גם את מצבר ההתנעה בן אותו גיל אפילו אם פועל ללא דופי?
מה עדיף? מצבר זהה בגודלו לקיים א ח ד או 2 קטנים יותר במקביל.נניח 90-100 אמפר-שעה?
האם כדאי להשקיע במצברים מהסוגים החדשים-יקרים? המטען הקיים ידע לטעון אותם?
האם המטען יסתדר עם 2 מצברי שירות עם סה"כ אמפר-שעה גבוה מהקיים כיום?
ליאכטה צרכני חשמל מקובלים ולא מרבה בעגינות.מקרר -פלוטר -רדיו -קשר -אוטו פיילוט וכו'.
אודה ואשמח לעצה טובה.
 
שטיפה למנוע פנימי שעובד במי ים
25/01/15 16:17
15צפיות
שלום לכולם,
 
רציתי לדעת כל כמה זמן מומלץ לבצע שטיפה למנוע פנימי שפועל במי ים. (סירה שמורמת פעם בשנה)
והאם אתם מכירים דרך לבצע שטיפה כאשר הסירה במים.
 
תודה.
שטיפה מי קרור למנוע
25/01/15 16:41
13צפיות
בהחלט ניתן לבצע כשהסירה במים.
בתחילה מוודאים שמגוף כניסת המים למנוע (מעבר גוף) סגור. מנתקים את הצינור מהמגוף ומחברים צינור זה לצינור מים מהרציף. 
אם המנוע גדול ו"שותה" יותר מים ממה שהצינור מהרציף מספק? אז צריך להביא מיכל מפלסטיק ולמלא אותו במים ואת הצינור מהמנוע לחבר למיכל. תוך כדי הרצת המנוע תמשיך למלא את המיכל מצינור המים מהרציף.
בסירה שלי הכנסתי מגוף טי שבורר בין מים מהים או מצינור לפני כניסת המים למנוע. כך שאיני צריך לנתק את הצינור ממעבר הגוף.
לדעתי כדאי לעשות זאת כל פעם שמחליפים שמן למנוע.
 
אפשרי ורצוי מאוד
25/01/15 18:41
11צפיות
אצלי יש T בצינור שמוביל מי ים למשאבה.סוגר מי ים מחבר 
צינור מים מתוקים מהרציף ועושה שטיפה.לגבי שימוש בדלי זה
במקרה שאתה רוצה לשים חומר במים על מנת לעשות ניקוי.
אני בעיצומו של חצי אוברול קרי הרמת צילנדרים, ואתה לא רוצה
לדעת מה מצאתי שם.מעכשיו אחת לחודש שטיפה במים מתוקים.
הפיתרון של T על ברז הים של המנוע הוא אכן הנכון
25/01/15 18:59
15צפיות
אלא שחיבור ישיר לצינור חוף עלול להיות בעייתי אם לחץ המים מהחוף גדול מידי, וזאת אינך יודע עד שזה קרה. אז. פעם בשנה אני ממלא שני דליים. באחד יש תמיסת חומצה כלורית מדוללת ל כ 15% ובשני מים נקיים. התמיסה שוטפת ראשונה ומיד לאחריה  הנקיים.
מים מתוקים גם אצלי
25/01/15 21:07
15צפיות
עוד מהימים שהקישון היה חומצי אני מעביר 20 ליטר מים מתוקים לפני כיבוי המנוע. ולדעתי זה גם מאריך את חיי האנודות אבץ. (כמובן מדלי לא ישירות מברז)
קצת בעייתי במקרה שלי
27/01/15 07:55
27צפיות
אין אצלי בסירה מגוף של כניסת מי ים, מי הים נכנסים ישירות מהברך (מנוע פנימי)
מישהו שמע על superflushsystem או perko flush pro?
אלו הם מכשירים במבצעים שטיפה למנוע. האם כדאי ללכת לכיוון כזה או להסתפק באוזניים שיושבים על הברך ומכניסים לו מים מתוקים מצינור?
 
תודה.
לא בעייתי - גם לי יש ברך
27/01/15 11:55
32צפיות
כניסת מי הים עוברת דרך מסנן, שקרוב לודאי מותקן גבוה - מנתקים את הכניסה לפילטר, מחברים במקום זה את הצינור שמגיע מהדלי.
ובהזדמנות הזו אתה מחבר צינור מים (היינו מים בלחץ) לצינור שמגיע מהברך ועושה BACKFLUSH
השארת יאכטה באזור אתונה לחדש-חדשיים, במחיר שפוי ???
26/01/15 13:34
14צפיות
מבקש המלצה למקום עגנה בטוח לחדש-חדשיים בתקופת הפסח ליאכטה 40 רגל, מבלי שיפשטו ממני את העור במאות יורו כמו Zea ודומיו.
 
נסים לוי
052-3271-440
ייתכן ש KALAMAKI יותר זול
26/01/15 15:29
10צפיות
הרבה מהמקומות שלהם זה עבור חברות הצארטר שנוהגות להספין את הסירות עד בערך מחצית מאי.
ואפשר אולי גם לנסות ב LAVRIO
26/01/15 16:22
9צפיות
לפני מספר שנים בדקתי שם איזושהי מרינה (משהו כמו אולימפיק/אולימפיה/אולימפוס) ולמיטב זכרוני המחירים היו נמוכים יותר מאיזור אתונה. זה אמנם יום הפלגה מלא מאתונה, אבל מבחינת המרחק לשדה התעופה זה בערך אותו הדבר (לא יודע לגבי זמינות התחבורה הציבורית אליו)
מנסיוני .(מלפני שנתיים) המקום הכי סביר זה באולימפיק מרינה
26/01/15 21:32
17צפיות
בלבריון. קרוב לשדה התעופה (45 דקות בערך). ויותר זול מרב המרינות באזור.
שווה לבדוק אצל ונגליס באי פורוס דרומית לאתונה
26/01/15 23:57
20צפיות
יש שירות שמירה אצל vikos marine באי פורוס, שעה וחצי במעבורת מפיראוס. זה לא מרינה אלא מעגן עירוני, אבל תמורת סכום חודשי נמוך בהרבה מעגינה במרינה הם משגיחים על הסירה ברציף מול החנות שלהם, וגם מבצעים תיקונים שונים אם צריך. השארתי שם סירה פעמיים בעבר. פעם אחת  לכמה שבועות במים, ופעם שניה חורף שלם על היבשה. לא היתה שום בעיה וזה היה זול בהרבה ממרינה.
האי עצמו מקסים, ונגיש מאד ליבשה. יש גם אפשרות לשכור בעיירה ליד האי, גאלאטס, רכב לכיוון אחד ולהשאיר אותו בשדה"ת של אתונה אצל  pop's car.
לינק לאתר של ויקוס מצורף. בהצלחה.
 
 
עידכון מפה נויוניקס אזור ישראל
24/01/15 16:50
9צפיות
לאחר שפניתי ביום חמישי זה: תוקנו כמה דברים מיותרים במפת נויוניקס.
בבולט היתה הופעת האי "יונתן" בין ישראל לקפריסין.
גבולות מרינה הרצליה נשארו.
תגובתכם
º
זה מסוכן. כ"א מוסמך להכניס שינויים?
25/01/15 11:05
5צפיות
נויוניקס בודק במפות מאושרות
25/01/15 20:38
4צפיות
לאחר פנית רוכשי התוכנות , נויוניקס בודקת את התלונה ומישרת קו רק עם מפות מאושרות.
כך היה בתחילת פניותי כאשר גבול הבטיחות של אסדת MARI-B לא סומן כראוי.
בטיפולם עשרות אלפי נתונים, ולפעמים מפספסים.
לדוגמה: בקרוב גם יכניסו את הנתונים הנכונים במיקום מצוף הגט"ן
º
אם היא בודקת אז איך צמחו האיים?
25/01/15 21:29
4צפיות
כנראה שהשתמשו במפה של לימוד ולא שמו לב
26/01/15 08:22
4צפיות
נכון להיום האי נעלם גם מהאתר שלהם
תעקבו ב:
 
º
מעניין מה עוד הורידו שם?
26/01/15 09:21
1צפיות
בסופו של דבר השייטים הם אלו שישלמו את מחיר הטעות. אפשר היה
26/01/15 10:52
4צפיות
לצפות מנוויוניקס פחות חפיפניקיות ויותר רצינות. לפחות לתעד את השינויים בכל מהדורה שמתעדכנת. כי עכשיו מי שבנה על הפלגה לאיים ההזויים לא יבין מה קרה להם. ואין על זה שום תעוד.
 
אגב תמסרו להם ששינו מזמן את הרציפים במרינות ת"א והרצליה. אפילו בגוגל כבר עידכנו עידכנו.
 
 
º
ומהיכן יש לנוויוניקס מפות מאושרות?
26/01/15 00:19
1צפיות
גם אני התרעתי להם על טעותם
26/01/15 12:37
7צפיות
לאחר שהסירו את האי מול הרצליה כתבתי להם מייל על אי יהונתן וגם על מרינה מגדים שלא קיימת. שלחתי להם גם תצלומי מסך. אז ניתן לראות שבנוסף לאי יהונתן  הם גם הורידו את מרינה מגדים והמגדל אורים שהוא הטרנזיט לכניסה. כנראה פניות רבות. כולל של מפ״י הדליק להם נורה אדומה.
תודה רבה על הערנות ותגובת כולם
26/01/15 13:07
4צפיות
יחד ננצח!
שלום לכל הסקיפרים , זוכרים שהמפה ב-navionics לא היית תקינה.
27/01/15 19:30
29צפיות
יש תשובה ותגובה , הם מודים לי שהגבתי שהם צריכים לעדכן . ואכן הם ידכנו את המפה תגובתם צירפתי בקובץ
כיול מצפן מגנטי
25/01/15 11:08
8צפיות
שלם לכולם, 
רכשתי מצפן מגנטי שאני מעוניין להתקין אצלי בספינה, אבל ישנה שגיאת דויאציה גדולה בקורסים שונים.
חלק מערכת המצפן הם מגנטים לתיקון שגיאה זו. 
רציתי לדעת איך אני מחשב \ מתכנן איפה לשים מגנטים אלו ? מאחר וכל קורס דורש תיקון אחר וכל תיקון בקורס מסויים מקלקל את התיקון בקורס השני.
 
תודה 
גיא
בנראה שמיקום המצפן הוא הבעייה. תחפש מיקום מתאים המרוחק
25/01/15 19:06
8צפיות
ממיכשור אלקטרוני. אם שום דבר לא יעזור ואם זה חשוב לך מאוד, צריך לעשות עקומת שגיאה של הדויאציה על כל 10 מעלות. לצורך זה עורכים deviascope . תקיש בגוגל וודאי תמצא.
למיטב זכרוני זו טיבעה של הדויאציה
25/01/15 19:31
8צפיות
שהיא משתנה בזויות השונות, וגם עם תיקון לא ניתן להגיע לחוסר שגיאה בכל הזויות. התיקון צריך להיות כזה שהסטיה המקסימלית המתקבלת תהיה קטנה ככל האפשר.
חסרים נתונים ליעוץ מעשי
25/01/15 20:52
7צפיות
שלום לך
1. לאיזה שימוש מיועד המצפן? להיגוי בלבד או לניווט (קריאת תכווינים)?
2. האם הספינה מנועית בלבד וכולה מתכת? או מפרשית מסיבי זכוכית?
3. האם כתוב במפורש "מגנטים" לתיקון דוויאציה?! והאם הם אכן מגנטים?!
כמו שכבר נכתב כאן לא תגיעה למצב של אפס דוויאציה בכול 360 מעלות הספינה, אך הדרך הפשוטה היא לסמן במפה את המיקום המדוייק של הספינה ואת התכווין אל עצם שמזוהה הן במפה והן בעיין (מגדלור, מצוף וכו') ולסובב את הספינה 360 מעלות באותו מיקום, ובכול 5 או 10 מעלות לרשום את ההפרש בין קריאת המצפן וקריאת המפה. לצרכי היגוי , מספיק אם ידוע ההפרש, ולצרכי ניווט (קריאת תכווינים) צריך לחשב את התיקון הדרוש. בכול מקרה יש לבצע לפחות פעמיים.
בפעם הבאה תרכוש מצפן FLUXGATE, באלה בדרך כלל יש הסבר מלא, וגם נתן לרכוש דגמים שהחיישן המגנטי נתן להרכבה במקום חופשי מדויאציה והתצוגה במקום נוח למשתמש.
 
בהצלחה, ובפעם הבאה תרכוש מצפן FLUXGATE, באלה בדרך כלל נתן הסבר מלא
על מצפנים מגנטיים וספינות מברזל
26/01/15 00:16
11צפיות
כיול מצפן מגנטי על ספינה מברזל זה נושא מסובך.  גוף הספינה מקבל השראה מהשדות המגנטיים של כדור הארץ ומשפיע על המצפן,  בין שאר התופעות המוזרות שקורות.  בקורס לרבי חובלים  לימדו את הנושא,  אבל בערך 90 אחוז לא הבינו מה רוצים מהם, וה-10 אחוז הנותרים שכחו את התיאוריה מאד מהר.  מכווני המצפנים (פעם זה היה מקצוע מכובד - COMPASS ADJUSTER ) נאספו איש איש אל אבותיו, והאחרון שפגשתי גרם בעקיפין להתנגשות של אניית המכולות "צים חיפה" במיכלית עוגנת בנמל פיריאוס (1975).   כיום רק מעטים זוכרים את שלשת המגנטים ששימשו לכיול ואת שני הכדורים ממתכת שהיו משני צידי המגנט.  לחובבי הנוסטלגיה אפשר להזכיר כאן גם את המוט של פלינדר (FLINDERS BAR). 
 
את התיאוריה והפרקטיקה במלואם אפשר להוריד מהאתר  http://msi.nga.mil/MSISiteContent/StaticFiles/HoMC....  שווה לראות  את תמונת המצפן המלאה בעמוד 12.  לכיול מהיר יש שם פרוצדורה מקוצרת  המובאת כאן באנגלית :
 
102. Adjustments at sea. These adjustments are made with the ship on an even keel and after steadying on each heading. When using the gyro, swing from heading to heading slowly and check gyro error by sun's azimuth or ranges on each heading if desired to ensure a greater degree of accuracy (article 706). Be sure gyro is set for the mean speed and latitude of the vessel. Note all precautions in article 101(4) above. "OSCAR QUEBEC" international code signal should be flown to indicate such work is in progress. Chapter VII discusses methods for placing the ship on desired headings.
1. Adjust the heeling magnet, while the ship is rolling, on north and south magnetic heading until the oscillations of the compass card have been reduced to an average minimum. (This step is not required if prior adjustment has been made using a dip needle to indicate proper placement of the heeling magnet.)
2. Come to an east (090°) cardinal magnetic heading. Insert fore-and-aft B magnets, or move the existing B magnets, in such a manner as to remove all deviation.
3. Come to a south (180°) magnetic heading. Insert athwartship C magnets, or move the existing C magnets, in such a manner as to remove all deviation.
4. Come to a west (270°) magnetic heading. Correct half of any observed deviation by moving the B magnets.
5. Come to a north (000°) magnetic heading. Correct half of any observed deviation by moving the C magnets. (The cardinal heading adjustments should now be complete.)
6. Come to any intercardinal magnetic heading, e.g. northeast (045°). Correct any observed deviation by moving the spheres in or out.
7. Come to the next intercardinal magnetic heading, e.g. southeast (135°). Correct half of any observed deviation by moving the spheres. (The intercardinal heading adjustments should now be complete, although more accurate results might be obtained by correcting the D error determined from the deviations on all four intercardinal heading, as discussed in article 501.)
8. Secure all correctors before swinging for residual deviations.
9. Swing for residual undegaussed deviations on as many headings as desired, although the eight cardinal and intercardinal headings should be sufficient.
10. Should there still be any large deviations, analyze the deviation curve to determine the necessary corrections and repeat as necessary steps 1 through 9 above (Chapter V).
11. Record deviations and the details of corrector positions on standard Navy Form NAVSEA 3120/4 and in the Magnetic Compass Record NAVSEA 3120/3 (article 901).
12. Swing for residual degaussed deviations with the degaussing circuits properly energized (Chapter XIV).
13. Record deviations for degaussed conditions on standard Navy Form NAVSEA 3120/4. 1
SAFETY PLAN ITEM
26/01/15 09:21
7צפיות
שלום
אני לא יודע מה הדרישות היום, אך כל זמן שהייתי מעורב בנושא,בכלי שייט, החל מגודל או עסוק מסויים נדרש STANDARD COMPASS מגנטי עם ניירת דוויאציה, בדיקה שנתית ויומן CHECK BEARINGS בכול הזדמנות. בדרך כלל ב- MONKEYS ISLAND עם אפשרות תצפית לכל כיוון ולהגאי גם אם ישנם עוד מצפנים לשמושים אחרים כמו בדיקת סכנת התנגשות; OUT OF COURSE ALARM; AUTO STEERING וכיו"ב. אם השואל אינו מתקין מצפן כדרישת בטיחות לסוג כלי השייט אין צורך במצפן מגנטי דווקא יש מגוון של אפשרויות אחרות.
º
באניות, IMO עדיין דורש את כל החבילה.
26/01/15 10:13
6צפיות
תודה לכולם על התשובות ,
26/01/15 12:10
4צפיות
אנסה את הפרוצדורה  שמטש שלח ואעדכן בתוצאות.
 
גיא
אסיפה כללית קהילת שייטי הכרמל
21/01/15 17:52
2צפיות
בתאריך 29 לינואר בשעה 1830 נתכנס לאסיפה הכללית של שייטי הכרמל.
רשאים להצביע באסיפה החברים ששילמו דמי חבר לשנת 2015.
למעוניינים להצטרף כחברים, עשו זאת בדף הפייסבוק של הקהילה- www.cyc.co.il
הציבור מוזמן יהיה מעניין.
שאלה בנושא ברז ומעבר גוף
24/01/15 09:59
3צפיות
האם ניתן לחבר לברז מברונזה מחבר מפליז? הכוונה מעל ברז מפליז מוברג מחבר נוסף שמשמש לחיבור צינור נוסף שמגיע מתא יבוש כלים בסירה, המחבר עשוי מפליז והברז ומעבר הגוף מפליז, השאלה במידה והברז ומעבר הגוף יוחלפו לברונזה האם המחבר העליון שעשוי מפליז יכול להוות בעיה של קורוזיה בגלל עירוב המתכות? שאלה נוספת כל הברזים בסירה מפיברגלס עשויים פליז, האם יהווה בעיה להחליף חלק מהברזים לברונזה? הברזים אינם מחוברים ביניהם ואין הגנה קטודית המחברת ביניהם.
º
ברונזה ופליז זה אותו דבר רק במילים אחרות.
24/01/15 19:57
2צפיות
ברונזה היא לא פליז.
25/01/15 01:04
4צפיות
פליז וברונזה - סגסוגת/נתך של נחושת.
הנחושת היא יסוד, הפליז הוא נחושת עם אבץ והברונזה היא נחושת עם בדיל.
 
פליז הוא מתכון בדוק לצרות, ברונזה עמידה יותר, מבין שניהם הפליז הוא המקריב.
 
ברונזה היא לא פליז.
25/01/15 01:07
4צפיות
פליז וברונזה הם כולם ממשפחת הנחושת.
הנחושת היא יסוד, הפליז הוא נחושת עם אבץ והברונזה היא נחושת עם בדיל.
 
פליז=צרות
ברונזה עמידה בסיבה ימית הרבה יותר מאשר הפליז המפוקפק.
תודה למגיבים אבל זה לא עונה על השאלה
25/01/15 07:35
2צפיות
מה קורה כאשר מחברים בין המתכות בסביבה ימית כאשר הברונזה למעשה נמצא בחלקו במים (מעבר הגוף) ומשמש כמוליך ועליו מחובר זוית מפליז, האם עלולה להווצר בעיית קורוזיה מתקדמת בברונזה בגלל הפליז שמחובר אליו?
עדיף לא להסתכן. כפי שכתבו פליז הוא סכנה. מתפורר בגלל שהאבץ
25/01/15 09:00
2צפיות
נעכל. עדיף מחבר פלסטי מחומר טוב ועובי דופן גדול.
הקורוזיה תהיה בפליז - לא בברונזה
25/01/15 09:34
4צפיות
למעשה אתה "עושה טובה" לברונזה בכך שאתה מחבר אליה מתכת פחות "אצילה" וגורם לה להיות זו שנאכלת. ואין צורך שהדברים יהו טבולים במים - כל טיפת לחות ומליחות תגרום לתהליך הקורוזיה.
אבל כפי שכתבו כאן לפני - אל תשתמש בפליז (יש סגסוגת פליז שלכאורה מתאימה לסביבה ימית, והרבה יצרני סירות משתמשים בה להוזלת עלויות, אבל זה עדיין רמה הרבה יותר ירודה מברונזה) .
החלפת מיסבי דף הגה בבואריה 36.
22/01/15 11:21
סיפר קצת ארוך, בשביל שאלה קצרה - אבל אולי יועיל למישהו שייתקל בעתיד בבעיה דומה.
במהלך הפלגה ליוון לפני כשנה וחצי, כ 24 שעות לאחר היציאה מהארץ, ההגה "התקשה" מאוד, עד כדי כך שלהגה האוטומטי לא היה כוח להניע אותו ואפילו בהיגוי ידני העסק היה קשה מאוד.
מסיבות שונות המשכתי בצורה זו עד קוס במטרה לבצע שם את התיקון (היגוי ידני עם הרבה כוח פיזי - אבל היינו ארבעה כך שהנטל התחלק).
מבירור ברשת הסתבר שזו בעיה ידועה בבוואריות בנות 5 ומעלה (שלי כבר בת 10) - המיסבים של דף ההגה הם מיסבי החלקה שעשויים מחומר ממשפחת הטפלון/דלרין - במשך השנים המיסב התחתון, שנמצא במגע מתמיד עם המים, סופח מים, מתנפח מעט ומתחיל ללחוץ על הציר עד כדי תקיעה. הפתרון הנכון כהוא להחליף מיסב.
מיסב כזה לא היה במלאי בקוס (למעשה בכל מקום ביווון אליו התקשרתי כדי לנסות להשיג אותו) והמשמעות היתה המתנה של כשבוע + אספנה, מה שהיה משבש את כל החופשה שתוכננה.
מידע נוסף ברשת העלה שיש פתרון "עזרה ראשונה" - הזרקה של שמן (מישהו אפילו השתמש בשמן זית כי לא היה לו משהו אחר) דרך השרוול שבתא מנגנון ההגה, במורד הציר לכוון המיסב. מכיוון שלא היה לי מה להפסיד ביצעתי את זה עם WD40 - להערכתי כחצי מיכל קטן. במשך מספר שעות לא הסתמן שינוי משמעותי אבל ככל שחלף הזמן העסק התחיל להשתחרר ולאחר יום ההגה פעל חלק, יותר מכפי שזכרתי אותו אי פעם. את ההפלגה המשכנו כמתוכנן ולמעשה מאז העסק לא טופל  וממשיך לעבוד חלק.
אני מתכנן אספנה בעוד מספר חודשים וכנראה שאחליף את המיסב בכל זאת.
המיסב המקורי של בואריה עולה הון ומהביקורות ברשת יש דווחים שהתופעה יכולה לחזור אחרי כ 5 שנים ולפעמים אפילו פחות, ושיש חברות שמייצרות תחליפים באיכות יותר גבוהה ובמחירים שפויים יותר (מיסב החלקה דומה אבל מחומרים אחרים או מיסבי גלילים) - העניין הוא שלצורך כך אני זקוק לקוטר המדויק של ציר ההגה.
 
וכאן השאלה - האם מישהו יודע מה הם קטרי ציר ההגה של באריה 36 שנת 2004 - יש קוטר תחתון גדול וקוטר עליון קטן יותר (אם כבר מחליפים אז גם את המיסב העליון) - אני מנסה למנוע מצב בו אאלץ להספין, למדוד ואז לבצע משלוח מהיר ויקר (במקרה הטוב שהמוצר במלאי)
 
טפלון סופח מים ומתנפח. זה אחד מגדולותיו אך לא למיסבים שנמצאי
22/01/15 12:53
ם במים. האם יש שם אטם כמו מחזיר שמן שמונע חדירת מים?
לא נראה שיש אטם
22/01/15 13:20
למיטב ידיעתי העיקרון הוא שהצינור המוביל של הציר עולה הרבה מעל קו המים - כלומר, אין מניעה שהמיסב ירטב (למעשה ייתכן ובגלל שזה מיסב החלקה רוצים שהוא ירטב לצורך סיכוך).
שים לב שכתבתי שזה משהו דומה לטפלון (או דלרין) - קרוב לודאי שזה איזשהו פולימר אחר, יותר עמיד למים, אבל כנראה עדיין לא מספיק, ועובדתית יש יצרנים שמייצרים את המיסבים האלו מחומרים עדיפים - קרןב לודאי הבחירה של בואריה נובעת משיקולי עלות של ייצור המוני.
יש גבול לספיגה של המיסב. אם אתה מספין ויכול להוציא את המיסב
22/01/15 19:00
שלם תחרוט ממנו 4-5 מאיות ותחזיר. יותר הוא לא יתנפח. עצה שקיבלתי לפני הרבה שנים כשרציתי לחרוט גלגלות מאוקולון היתה לחרוט כמעת למידה לבשל 24 שעות במים ואז לגמור למידה סופית. היום אני מכין גלגלות מדלרין שאינו סופח. אני גם לא מבין למה להכין מיסב להגה מטפלון שהיתרון הגדול שלו עמידה בחום.
במחשבה שניה, יתכן שהמיסב מטפלון שזה חומר רך
22/01/15 19:03
כדי להיות בטוחים שלא יגרם נזק לציר. (מים זה לא חומר מיסוב טוב)
כתבתי טפלון/דלרין רק בגלל הצבע והמראה
22/01/15 19:29
לא בדקתי לעומק מה זה בדיוק. בכל מקרה יש יצרנים שמשתמשים בחומרים אחרים, וכאמור, במחיר נמוך מהמקורי של בוואריה (ואפילו, להערכתי, לא הרבה יותר מאשר אם אבקש מבית מלאכה לעיבוד שבבי לייצר לי אחד מדלרין - בכמות של יחידה אחת).
בינתיים הגעתי למידע כיצד ניתן לבדוק את הקוטר של הציר כשהסירה במים (אבל המים יותר חמים) על ידי שחרור ברגים והורדה קלה של של ההגה כך שהחלק שמיד מעל הדף נחשף לצורך מדידה - אם לא אקבל מידות בזמן סביר, כנראה שארד לצלילה.
מניסיון כללי (בנושא ההגה אצלי זה שונה לחלוטין וייצרתי הכל
23/01/15 06:44
בעצמי ו-טפו. טפו, עד היום הכל תקין)  בדברים כאלה, לייצר/לחרוט חלק מתאים - custom made , היה זול יותר,  מהיר יותר, טוב יותר מחלקים מנופקים על ידי חברת האם.
Jefa.com
23/01/15 11:25
לא צריך כל מדידות ואילתורים,כנס לאתר,צור קשר עם שירות הלקוחות היעיל שלהם ותקבל מידות עפ"י הדגם והשנתון.הם מייצרים מיסבים מעולים עד שאפילו בוואריה החלו לרכוש מהם לאחרונה.
לא בעל עניין או רווח לצערי,סתם לקוח מרוצה...בהצלחה.
 
אני בקשר איתם
23/01/15 16:14
והם באמת אחד ה"מועמדים" למיסב החלופי (מועמד השני זה יצרן אמריקאי בשם GLIDE BEARINGS)
הם כמעט בטוחים שהם יודעים מה אני צריך, אבל לא לחלוטין, ולכן המליצו לוודא מידות.
המידות למיטב ידיעתם
23/01/15 16:43
2צפיות
עליון - ציר 40ממ, חיצוני 65ממ
תחתון - ציר 68ממ, חיצוני 98ממ
אם יש מישהו שיכול לאשר שאלו אכן המידות, אשמח.
בעיות מנוע
22/01/15 09:31
שלום,
יש לי מנוע יאנמר 40 בסירה, הותקן לפני כ 8 שנים, סה"כ כ 450 שעות עבודה עליו.
לפני כיומיים חזרתי למרינה על מנוע, נוסע יציב, 1800 סל"ד.  ללא כל שינוי מהצד שלי פתאום התחילו הטורים במנוע לטפס.   הסל"ד הגיע לאזור ה 4000+, נשאר שם כמה דקות, וירד חזרה ל 1800.  הסיפור חזר על עצמו כמה דקות מאוחר יותר שוב, אותו התשריט.  בניסוי, הורדתי סל"ד ל 1500, הכול נראה נורמלי, חזרתי למרינה בצורה תקינה.
אתמול רציתי לנסות לסמלץ את התופעה, הפעלתי את המנוע במעגן (בניוטראל), עבד תקין כחצי שעה בסל"ד 1500, העלתי ל 1800, אותו הסיפור.  שוב עליה ל 4000+ לכמה דקות, וירידה חזרה לתקין אח"כ.  במהלך הזמן בו המנוע משתולל ככה, לא משנה מה אני מנסה לעשות, לא עוזר להוריד את הטורים או לכבות את המנוע.  מעביר לניוטראל (כאשר הייתי ביים), מנסה למשנק אותו, כלום.  נראה כי הקטע במעגן אתמול היה יותר אינטנסיבי, התחיל לזרוק שמן/סולר/עשן דרך יציאת האגזוז.  מעולם לא היו לי בעיות עם המנוע, כולל נסיעות לחו"ל והפעלה לאורך זמן ארוך.
 
אני יחסית חדש בתחום המנועים, יש למשהו רעיון מאיפה התופעה הזאת יכולה להגיע ומה צריך לתקן?
 
diesel runaway - נובע ממקור "לא רצוני" של דלק
22/01/15 13:37
 שבמקרה זה לא חייב להיות סולר אלא גם שמן
כנראה כניסה של שמן מנוע לצילינדרים (ולכן סגירה של מקור הסולר לא עוזרת כי מקור הדלק אחר ועצמאי לחלוטין)
 
 
בדקתי בספר של נייגל קאלדר
22/01/15 18:20
הסיבה יכולה להיות פשוטה - מילוי יתר של שמן שגורם לעודפים לחזור למנוע - האם החלפת או מילאת שמן לאחרונה?
סיבות יותר "כואבת":
מובילי שסתומים שחוקים
אם זה מנוע עם מגדש טורבו - בעיה באטם השמן שלו
אם יש צינורות דלק פנימיים - דליפה של סולר לתוך השמן
זה יכול להיות גם פגיעה במנגנון השליטה בסל"ד . פגיעה במשקולות
25/01/15 10:20
ובמנגנון באופן כללי. מכת טורים גבוהים מאוד גורמת לנזק . כשמנגנון משובש לא ניתן לכבות דרכו את המנוע.
תקנה 71 לתקנות הנמלים (בטיחות השיט)
18/01/15 17:32
159צפיות
שלום לחברי הפורום
תקנה 71 לתקנות הנמלים (בטיחות השיט) אומרת כדלקמן:
(א)      "לא יצלול אדם מכלי שיט ולא ירשה קברניט כלי השיט לעסוק בצלילה אלא אם כן מונף על כלי השיט דגל צוללים כמתואר ומצוייר בתוספת השלוש-עשרה".
מנוסח הסעיף ניתן להבין כי התנאי היחיד המחייב בעת הורדת צוללנים (למעט הישארותו בכלי השייט של אדם המוסמך להשיט את כלי השיט) הוא הנפת דגל צוללים.
תקנה 73 לתקנות הנמלים (בטיחות שיט) אומרת כך:

.      "לא ישיט אדם כלי שיט, למעט סירת משוטים, ולא יפעיל אדם את המדחפים של כלי שיט הרתוק לחוף, למצוף או לעוגן בתחום 200 מטרים מכלי שיט עוגן או ממצוף שעליהם הונף בצורה הנראית לעין דגל צוללים בהתאם לתקנה 71".
מנוסח הסעיף ניתן להבין כי לא די שכלי שיט יניף דגל צוללנים אלא הוא גם צריך לעגון כאשר עגינה מוגדרת על פי תקנות הנמלים (מעגנות), התשס"ז - 2007 כך:

"עגינה" -           כל אחד מאלה:
ריתוק כלי שיט לקרקעית הים או לרציף באמצעות עוגן, חבלים, כבלים או כל אמצעי קשירה אחר;
ריתוק כלי שיט לכלי שיט הנמצא במצב עגינה כאמור בפסקה (1);
 
לכאורה בין תקנה 71 ותקנה 73 ישנה סתירה מסויימת
האם יש מי שיוכל לפרש לי את כוונת המחוקק?
האם כלי שיט שהניף דגל צוללנים אך לא עגן עגינה כמוגדר בחוק יחשב ככלי שיט שהוריד צוללנים?
האם ניתן לתקוף דו"ח משטרתי שינתן לכלי שיט מנועי שהתקרב פחות מ200 מטר לכלי שיט שהניף דגל צוללנים אך לא עגן, משום שהכלי שיט מניף הדגל לא עמד בכל דרישות החוק?
תודה מראש לכל המתעמקים בסוגיה ולא לא קיבלתי דו"ח כאמור אלא זו התעניינות בלבד.
מצרף קובץ התקנות
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
º
האם זה כלי שייט שעיסוקו בהבאת צוללים?
18/01/15 18:26
82צפיות
צלילה ספורטיבית
18/01/15 19:32
85צפיות
מדובר בסירה מנועית פרטית ממנה יורדים  צוללנים לצלילה ספורטיבית
זה לא עונה על השאלה. בפורום אפשר לקבל עצות אבל זה לא מחליף
18/01/15 21:10
81צפיות
ייעוץ משפטי מעו"ד שמבין בתחום (ואין הרבה).
 
באיסוף החומר פיספסת תקנה: תבדוק ב"תקנות הבין לאומיות למניעת התנגשויות בים" בתקנה 27 (ה) 
(ה)  כלי שיט המשתתף בפעולות צלילה, שאינו יכול מחמת ממדיו להציג את כל האורות והצורות שנקבעו בפסקה (ד) לתקנה זו, יציג את האמור כדלקמן:
(1)   שלושת אורות סביב בקו מאונך ממקום שממנו יהיו נראים ביותר, הגבוה ביותר והנמוך ביותר מן האורות האלה יהיו אדומים, והאור האמצעי יהיה לבן;
תק' תשנ"ג-1993
(2)   דגם קשיח, שגובהו לא פחות ממטר אחד, של הדגל A מהצופן הבין-לאומי לאיתות וינקטו אמצעים כדי להבטיח שייראה סביב כל האופק.
 
והשאלה שתעלה למרכז הדיון היא למה וכמה התקרבת והאם הוא היה בתנועה והאם היו צוללים במים?
 
בהצלחה,
 
הבנת הנקרא
18/01/15 23:30
66צפיות
למיוב הבנתי, ובלי להיות יועץ משפטי,  הדברים  שהבאת מאד ברורים :
 
1. אם אתה מוריד צוללנים, אתה חייב להרים דגל.  עוגן או לא עוגן.
2. אם אתה שייט, אתה חייב להתרחק 200  מטר מכלי שייט עוגן עם דגל צוללים.   שני התנאים צריכים להתקיים.   אי אפשר לתת לך דו"ח על התקנה הזו אם כלי השייט אינו עוגן. 
3. אם  (רחמנא לצלן)  תפגע בצולל שירד מסירה שאינה על עוגן אבל יש לה דגל צוללים,  יש להניח שתורשע על אי נקיטת זהירות מספקת  ובניגוד לימאות הטובה - ראית שיש דגל, אז למה התקרבת ?  בדיוק כמו דריסת הולך רגל שאינו במעבר חציה.  
 
לא לטרוף אותו בבקשה. אנחנו לא מכירים את כל העובדות.
19/01/15 14:30
61צפיות
קשה להאמין שהוא התקרב בכוונה לסירת צוללים ולכן זה יהיה במגרש של רשלנות או תקלה. זה שהניפו דגל עוד לא אומר שראו אותו במיוחד אם הוא מבד קטן והוא שמוט כי אין רוח.
בהרצליה יש סירה כזו שנוהגת להוריד צוללים מצפון לשטח המוגדר נמל. ורוב השייטים זוכרים ונזהרים למרות שזה צפוף ועל נתיב ההתארגנות לחזרה. אם הם היו חלילה עוברים לצלול מערבה משובר הגלים כולם היו עוברים עליהם.
 
לא נשכח גם שהובא מקרה לפורום שהשיטור הימי מיהר לנפק דו"ח למישהו שבא להוריד/אסף חברים שלו, צוללים עם דגל על מצוף, משלהם, שנגרר אחריהם. מעניין איך זה נגמר?
 
לא זוכר שכתוב בתקנות שכ"ש שעוסק ב"פעולות שמתחת למים" (צלילה?) חייב בעגינה. יתכן שהיתה אח"כ תוספת מיוחדת לגבי סירת צוללים/מועדון?
 
איפה היה התורן שנשאר על ספינת הצוללים ומה הוא עשה?
האם היו צוללים במים? כי אז גם לו אסור להשיט.
האם זה קרה בשניה שהצולל האחרון עלה, הרימו עוגן וקיפלו דגל?
אולי לא קיפלו דגל וזה היה בכלל בדרך למרינה?
 
מעניין היכן היתה באתו רגע המשטרה? ואיך בדיוק מדדו 200 מ'? אלא אם הוא היה ממש קרוב.
 
 
 
שאלה תאורטית
19/01/15 18:43
67צפיות
חברים אני מודה על ההתייחסויות.
השאלה היא שאלה תיאורטית (קלוץ קשאס) לא בעקבות מקרה שקרה אלא משום התעניינות בעקבות סתירה לכאורה בסעיפי החוק.
כתלמיד לשעבר בקורס סקיפרים למדתי מה שצריך ללמוד ולענות בבחינה - שאין להתקרב לטווח של 200 מטר מכלי שייט המניף דגל צוללים.
לאחרונה התוודעתי לסעיפי החוק ולוויכוח שהתעורר בנושא בין אנשים העוסקים בכך ואינם יודעים את התשובה הנכונה וקיוותי לעזור באמצעות שאלה בפורום בתקווה שיש מי שבקיא בנושא.
לצערי (ואין להבין מכך שאני מבקר מישהוא) כנראה שאיש לא התעמק בסוגיה ובחן אותה משפטית לעומק.
בכל מיקרה אם מי מהחברים ירצה להמשיך ולעסוק בנושא אשמח לקבל תגובות.
תודה.
ראית סירה עם דגל צוללן, לא מתקרבים!!!!
20/01/15 14:08
70צפיות
אחרי שתהרוג מישהו כבר לא יעניין עגן או לא עגן.
יש אנשים במים לא מתקרבים!!!
סירה העושה דרכה במים אינה סירת צוללים כהגדרתה
20/01/15 21:38
43צפיות
http://diving.org.il/loadedFiles/__heb__efdse_mjnajo_2014_-_yspfq_efyafT_bspjjq_TafpfT_jnjfT_-_04342214.pdf
הנושא כבר עמד לדיון משפטי מספר פעמים
לגבי התוספת שףרון מדובר על כלי שיט המבצע עבודות יומיות ו/או כלי שיט צבאי בתחום מוגדר
יש אכן אי בהירות בתקנות האלה וההשלמה נמצאית בימאות הטובה
20/01/15 22:55
47צפיות
ובפרקטיקה של הימאים. כל מי שעסק/עוסק בצלילה יודע שיש מצבים משתנים בתעסוקה זו, ואני מדבר על תעסוקה אזרחית  ולא צבאי. צוללים יורדים לים  ממצב של עגינה, מצב של בדרך ללא תנועה וממצב של בדרך תוך כדי תנועה. ויש מקרים בהם הם נאספים על ידי סירת השירות שלהם. וכל זאת גם בכפוף למזג האוויר שיכול להשתנות תוך כדי שהותם מתחת למים. לפיכך, מן הראוי שרספ"ן יתן את דעתו על אי בהירות זו הנובעת מניסוח/נוסח בעייתי.
במחשבה שניה יש לי מה להוסיף למה שכתבתי לעיל
21/01/15 08:36
18צפיות
על פי התקנות למניעת התנגשויות בים יש חובה להציג אותות המסמנים שכלי השייט עוסק בצלילה. התקנות האלה לא נכנסו להרחבה בנושא, ולא בכדי. ההרחבה נמצאית בתחום של ה good seamanship וה ordinary practice of seamen והיא מודגשת היטב בתקנה 2 לתקנות האלה. הולך המחוקק הישראלי ומרחיב, בהשראת המשרד האחראי. או-קיי. אם להרחיב אז שיהיה ברור ויכלול את כל המצבים ולא להשאיר סרחי עודף מאחור. דומה הדבר למחוקק הישראלי שהרחיב את המושג ימאות טובה ל "כללי ימאות טובה". גם זאת בהשראת המשרד האחראי. אז, אם הרחבת  את המושג תנפק גם את הכללים. ברור שאני מבקש דבר שאי אפשר לישמו. זו רק דוגמא לדרך בה נעשים אצלינו דברים.
אם סירת הצוללים לא רתוקה לקרקעית אך גם לא נמצאת בשיוט
21/01/15 22:55
1צפיות
יכול להיות שיראו בה כמצוף הנושא דגל צוללים ולכן מתאימה לתקנות.

 
מה זה "גם לא נמצאית בשיוט"? או שהיא בדרך בלי לעשות דרכה
22/01/15 09:37
1צפיות
במים או שהיא בדרך כשהיא עושה דרכה במים. בשני המקרים אי אפשר לראותה כמצוף הן מבחינת התקנות והן כריאליטי 
אליפות החורף בחיפה
הודעה זו מכילה תמונות
17/01/15 21:44
105צפיות
במזג אוויר אפור וקר אך ים נהדר פתחנו את אליפות החורף של קהילת שייטי הכרמל.
בהנדיקפ החדש של ORC .
הנה כמה תמונות
מפה 1000 (מפת תרגול)
43תגובות
14/01/15 18:15
384צפיות
פיטר פן וחבריו המשיטים,
ראשית, תודה שהסבתם את תשומת ליבנו ל"עלילות נביוניקס".
אנחנו (תחום מיפוי ימי, במרכז למיפוי ישראל) מפיקים את המפות לבטיחות השיט של מדינת ישראל.
רספ"ן (ומדינת ישראל) מחויבת להפיק מפות עדכניות ואנחנו למעשה בשיתוף פעולה, מבצעים את...

(המשך...)
פיטר פן וחבריו המשיטים,
ראשית, תודה שהסבתם את תשומת ליבנו ל"עלילות נביוניקס".
אנחנו (תחום מיפוי ימי, במרכז למיפוי ישראל) מפיקים את המפות לבטיחות השיט של מדינת ישראל.
רספ"ן (ומדינת ישראל) מחויבת להפיק מפות עדכניות ואנחנו למעשה בשיתוף פעולה, מבצעים את העבודה.
אחת המפות שהפקנו, היא מפה מספר 1000, מפה לתלמיד או כפי שקראת לה - מפת תרגול.
הוספנו למפה אלמנטים שלא קיימים במציאות, כפי שציינתם, כדי שמי שמתרגל יוכל להתנסות גם בדברים שלא קיימים כאן בישראל. לצד זה, הוספנו בצבע אדום בולט אזהרות בכל חלקי המפה, בעברית ובאנגלית, שהמפה ללימוד בלבד, שהיא מכילה אלמנטים שלא קיימים במציאות ושהיא לא לניווט.
נביוניקס יצרו איתנו קשר בעבר, רכשו מפות שלנו וביקשו להשתמש בנתונים. אולם עד היום לא נחתם איתם שום שיתוף פעולה.
אם זה לא היה עצוב, הייתי צוחקת עכשיו שמכל סדרת המפות שלנו, הם בחרו דוקא במפת הלימוד...
בכל אופן, אני חושבת שזה המקום (הפורום) הנכון להתחיל ולהפיץ למשתמשים, למרות שקרוב לודאי שכולכם מכירים את המפה הזו, בינתיים עד שהנושא יטופל (רספ"ן ומפ"י בודקים עכשיו את הנושא). אני מניחה שבזמן הקרוב תצא הודעה לימאים עד שהמפה תוסר.
ושוב תודה שהסבתם את תשומת ליבנו,
לימור
 
פקק מים נירוסטה
14/01/15 17:16
212צפיות
איפה אני יכול לקנות באזור הצפון פקק מים מנירוסטה לסעפת פליטה ימית.
מדובר בסעפת פליטה של וולבו md.
תודה מראש לעוזרים.
º
מה זה "פקק מים" , מדוע מ SS ואיזה MD .?
14/01/15 22:33
130צפיות
פקק
15/01/15 08:51
139צפיות
פקק כמו שיש במנוע.יש 2 בחלק התחתון של הסעפת.בכדי לנקות את מעברי המים צריך להוציא את הפקקים.
מדובר ב md 11c .  Expansion Plug.
תןדה לעונים.
אני חושב שהפקק חייב להיות מאותה המתכת שממנה עשויה הסעפת
15/01/15 09:40
120צפיות
אחרת יהיו הפרשי פוטנציאלים שתוצאתם חלודה וקשיי פתיחה. תברר אצל אקווי 057-3400046
תקנה בדיוק את החלק שצריך. לעיתים יש בפקק אבץ. את המק"ט
15/01/15 13:53
108צפיות
המדוייק של המנוע הספציפי (יש הרבה דגמים לוולוו פנטה MD) אפשר לשלוף מספר המנוע ורבים מהם כבר הועלו ע"י היצרנים לאינטרנט.
 
קשה להאמין שמישהו מחזיק חלק כזה במלאי בצפון.
 
 
הסעפת עשויה בד"כ מאלומיניום....
15/01/15 14:57
103צפיות
פקק נירוסטה יגרום לאיכול הסעפת.(נירוסטה אלומיניום ומי ים לא חברים).תקנה פקק מקורי עם אנודת האבץ,ותאריך את חיי הסעפת.
אליפות החורף הצפונית
14/01/15 17:59
111צפיות
אליפות החורף תכלול מספר ימי תחרויות שתאפשר שיפור הרמה, ותחרות ברמה גבוהה.
 
מוזמנות להשתתף : ספינות מפרש.
גמר הרשמה: 20/12/2015.
דמי הרשמה יהיו בסך 100 ש"ח לכל סירה, 50 ש"ח לכל סירה של חבר קהילת שייטי כרמל.
תוכנית התחרות:
שיוט 1+2 - 16/1/2015 - יום שישי - אות התראה לזינוק 14:00
שיוט 3+4 - 17/1/2015 - יום שבת - אות התראה לזינוק 11:00
שיוט 5+6 - 13/2/2015 - יום שישי - אות התראה לזינוק 14:00
שיוט 7+8 - 14/3/2015 - יום שבת -אות התראה לזינוק 11:00
שיוט 9+10 - 17/4/2015 - יום שישי - אות התראה לזינוק 14:00
השלמת 5 תחרויות תיחשב כסדרה ותאפשר זריקת התוצאה הגרועה ביותר.
תדרוך, קפה וכיבוד קל במעגן שביט ליד לוח המודעות בשעה שלפני השיוט.
התחרות תנוהל ע"פ חוקי תחרויות השיט 2013-2016 של ISAF, חוקי ORC, הודעה זו והוראות השיט כפי שיושלמו בדף ההשלמות.
 
כל מפרשית תישא ביטוח צד ג'.
אחריות:
אף אדם או גוף הפועל והעושה פעולות כלשהן בהתאם לחוקים (כולל, בלי להגביל את הרשות המארגנת כמוגדר בחוק 89, כל ועדת תחרות, ועדת ערעורים, ועדת בקורת וכל החברים שלהן) לא יישא בכל אחריות לכל אובדן, נזק, פגיעה או אי-נוחות למפרשיות או למתחרים, לציודם או לאנשים אחרים, הנובעים ישירות או בעקיפין מהחוקים מדרך הפעולה או מהחלטותיהם או מכל פעולות או מחדלים שלהם.
אחריות להחלטת מפרשית להשתתף בתחרות או להמשיך להתחרות היא שלה בלבד.
שיטת הניקוד הנמוך ע"פ נספח A. ספינות מפרש תנוקדנה ע"פ ניקוד ORC.
הוראות שיט - 09/01/2015
טופס ערעור מקוון

עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


Flix
מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה