לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
שלום וברוכים הבאים, הפרעת קשב וריכוז הינה לקות מורכבת המתפרשת על תחומים רבים. הרבה "יועצים בגרוש", מיתוסים ודיעות קדומות בוחשים בקדרתה ומעכבים אותנו מלהתמודד עמה ביעילות. הפורום הוקם כדי להתמודד בדרך הרפואית-התנהגותית-חינוכית שהוכחה מחקרית. חברים בו הורים לילדים עם הפרעות קשב, מבוגרים עם הפרעות קשב, מטפלים התנהגותיים, מורים לחינוך מיוחד, נוירולוגים, פסיכיאטרים, רוקחים, מרפאים בעיסוק ותרפיסטים בגישות מגוונות המכירים באופן מקצועי את הלקות.  מנהלי ויועצי הפורום: zivadina, זיוה דינה, אמא לילדים עם ADHD ומאובחנת עם ADHD בעצמה,  ציפי קוברינסקי, מאמנת בהווה ומורה בעבר,רונן לין, מורה לחינוך גופני/חינוך מיוחד ומאמן אישי, מרב קובי, מאמנת אישית ומשפחתית, עדו בן צבי, יועץ לטכנולוגיות למידה, פזית ליפוביץ, מאבחנת ליקויי למידה, עו"ד נוגה דגן בוזגלו, יועצת לזכויות תלמידים בארגון הלה, יעל ויסוצקי, מרפאה בעיסוק, הד סולודר, מאמן אישי ומנחה סדנאות ילד-הורה.

 עוד נזכיר את מנהלות הפורום הראשונות: אפרת@הבית, מייסדת הפורום ואיתה זהבה נדליה ד אשר תרמו לעיצוב דמותו של הפורוםאנו מאמינים כי אנשים עם הפרעות קשב וריכוז ניחנו בראייה מקורית ורעננה וביחד עם זאת "לוקחים הכל ללב" ואוהבים לעזור. ברוח מיוחדת זו היינו רוצים לראות את הפורום מתנהל: אנא השתמשו בשפה אדיבה המכבדת כל דעה שונה או מנוגדת. בנוסף, הקפידו לספר על מטפל או טיפול מתוך חוייתכם האישית ולא כפרסום מסחרי. נשמח על הצטרפותכם לדיונים המרתקים של פורום הפרעות קשב ADHD.


 כללי הפורום    ייעוץ חינוכי    ייעוץ רפואי     קישורים    בתי מרקחת  
המידע והעצות בפורום אינם תחליף לייעוץ מקצועי. תפוז אינו ערב לנכונות המידע,  ולא יהיה אחראי לנזק כתוצאה מהסתמכות עליו. 
אין להציע או לבקש תרופות בפורום!     הפרסום העצמי בפורום אסור!
 
                         
 
המשך...
הודעה חדשה

הפרעת קשב
14/10/14 21:37
146צפיות
היי לכולם
לאחרונה נפל לי האסימון שככל הנראה יש לי הפרעת קשב וריכוז, אין היפראקטיביות, אבל כל השאלונים שמילאתי באינטרנט והמאמרים שקראתי מצביעים שככל הנראה זה המצב. אני תוהה אם לגשת לאבחון וטיפול... אני בת 30, כבר סיימתי שני תארים ראשונים (אחרי בגרות מצטיינת בתיכון ושירות צבאי מלא ופרודקטיבי) יש באמת כמה דברים שהייתי שמחה שיהיו אחרת (חלק מהסיבות שפוטרתי מעבודתי האחרונה היו חוסר תשומת לב לפרטים וטעויות טפשיות של חוסר תשומת לב ברמה שלא ייאמן). מצד שני, הסתדרתי לא רע עד היום, לימדתי את עצמי איך ללמוד בצורה נכונה אחרי שנים של כשלונות, ואיך להגיד.. אני מרגישה שגם האי סדר, חוסר תשומת לב לפרטים, הפיזור, אי השקט הפנימי, אפילו ההקשיי הירדמות בלילות מרוב בלאגן של מחשבות.. הם כולם כבר חלק מאישיותי ולא בטוחה שהייתי רוצה לדחוף לעצמי תרופות. אולי כל אדם נועד שיהיו לו דברים חזקים ודברים חלשים ואין צורך לתקן אותו? מישהו פה חווה לבטים דומים? אשמח לשמוע מנסיונכם ודעתכם
במקרה כזה מומלץ אימון אישי עם מאמן שמתמחה בהפרעות קשב
15/10/14 11:16
66צפיות
באופן עקרוני אבחון עוזר להבין מה הבעיה, ולקרא לה בשמה. לא תמיד זה הכרחי. בגילך רוב המאובחנים לוקחים תרופות במקרה הצורך ולא כל יום ובטח שלא כל היום,
הדרך שאת מסתדרת עם הדברים וגם די משלימה עם הקשיים- חוסכת ממך את הדיכאון הנלווה לתחושת הכישלון , ומצד שני תוקעת אותך במקום בדברים שהיו יכולים להיות הרבה יותר חלקים ובלי קשיים- כמו למשל להחזיק במשרה לאורך שנים ולהתקדם {!!}.
נראה כאילו את צריכה ללמוד עוד כמה אסטרטגיות חיוניות, על מנת להתקדם , ריטלין יכול לעזור אבל יותר חשוב ללמוד מה ואיך לעשות כדי שלא להגיע שוב למכתב הפיטורין בגלל ה- "אופס, לא שמתי לב..."
וכמו שכתבתי בכותרת- הכי מתאים מאמן/ת אישי/ת, המתמחה בהפרעות קזב וריכוז ועובד/ת בשיטה קוגניטיבית התנהגותית.
ספרי לנו באיזה איזור את גרה, אולי נוכל להמליץ על מישהו.
תודה רבה על התשובה
16/10/14 01:41
42צפיות
אני גרה באיזור תל אביב. אני מאמינה גדולה בטיפולים והייתי בעבר בטיפול פסיכולוגי שעזר לי וקידם אותי המון. אבל במקרה הספציפי הזה אני ממש מרגישה שזה מן חיווט לא לגמרי הגיוני במוח ומרגישה שהגעתי לשיא הפוטנציאל שיכולתי להגיע מבחינת התמודדות התנהגותית, יש מצב שאני טועה כי באמת עוד לא ניסיתי עם מטפל בבעיה הספציפית הזאת. אבל עברתי כברת דרך לבד ואפילו בלי לדעת לקרוא לבעיה בשמה.. האם ניתן לעשות איבחונים דרך קופת החולים? הבנתי שאם עושים פרטי זה עולה המון..? לגבי טיפול התנהגותי כמו שאמרתי אני קצת סקפטית, אבל בהחלט אשמח לשמוע המלצות
אם את סקפטית לגבי הטיפול, למה לך לעשות אבחון?
16/10/14 20:00
30צפיות
אבחון דרך קופת חולים הוא אבחון רפואי אצל נאורולוג או פסיכיאטר, אצל מבוגרים עדיף פסיכיאטר, ורצוי לברר על רופא שמוכר כמתמחה בהפרעות קשב וריכוז.
אבל, רופא יכול לאבחן, והטיפול שהוא יודע לתת הוא - תרופות. גם פסיכיאטר אינו מטפל, ובטח שלא יודע ללמד אסטרטגיות חדשות להתמודדות עם הקשיים.
נראה לך שהגעת לשיא הפוטנציאל, אבל בכל זאת פוטרת שוב מהעבודה- ואני אומרת לך שיש עוד מה ללמוד ממישהו שיודע ללמד אותך איך לשים לב לפרטים הקטנים, ולעקוף את הקשיים שעדיין תוקעים אותך במקום.
סקפטית זה לא פוסלת :)
20/10/14 12:59
11צפיות
הנחתי שבכדי לקבל טיפול ראוי, התנהגותי או תרופתי עלי ראשית לעבור אבחון ולא רק להסתמך על מאמרים ושאלונים שמילאתי באינטרנט...
אני עדיין בוחנת את התחום שחדש לי ובודקת את כל האפשרויות וכיצד ניתן להתמודד בצורה הנכונה ביותר בשבילי
מצוין, אז אם כך הדבר הטוב ביותר הוא לפנות לפסיכיאטר
20/10/14 13:27
15צפיות
שיאבחן אחת ולתמיד ובצורה מקצועית.
בהצלחה.
צריך המלצה על פסיכיאטר שמאבחן הפרעות קש"ר באיזור תל אביב
20/10/14 13:29
13צפיות

 
מרפאות קשר בגליל ים . הוא מתמחה במבוגרים ויש לו גם מאמנות
22/10/14 00:39
11צפיות
אישיות ..ואין מה להתבאס כי הסיפור שלי דומה מאוד לשלך . 
גם אצלי הביטוי הוא יותר פנימי ומאוד היה אפילו לי קשה לאבחן שיש לי את זה בכלל כי תמיד קישרתי את זה למשהו אחר. 
ייעוץ חינוכי לילדים עם הפרעת קשב
13/10/14 18:21
60צפיות
בימים ג' עד ה' בערב ייעצו מומחי הפורום בנושאים חינוכים והתנהגותיים.
התחום החינוכי-התנהגותי הוא בעל חשיבות עליונה בטיפול הרב מערכתי היעיל בהפרעת קשב וריכוז, והיועצים החינוכיים כאן כדי  לענות על שאלותיכם בנושאים: 
א. אבחון דידקטי ופסיכו-דידקטי
ב. הוראה מתקנת ואיסטרטגיות למידה לילד עם הפרעות קשב.
ג. ויסות ושליטה בהתנהגות
ד. מוכנות ובשלות ללמידה בגילאים השוניםה. עזרת מערכת החינוך לתלמיד לקוי הלמידה
ו. בניית מערך תמיכה הורי וחינוכי לילדנו.
ז. מתי כדאי אימון אישי ומתי טיפול התנהגותי?
הנכם מוזמנים להפנות את שאלותיכם למומחי הפורום בלחיצה על 'הוספת תגובה' להודעה זו
עדיין מנסים כדורים ללא הצלחה
14/10/14 14:16
94צפיות
הי-אשמח לקבל תשובה ועזרה איך לעזר לבני בן ה-8.נוטל מזה שמונה חודשים סטרטרה ולאחרונה הופיעו כחכוחים שלעיתים מומרים לציוצים קלים.בהתחלה הרגשנו שהכדור טוב לאחר שעם הקונצרטה 36 מג הפך לאפאתי ועם 27 מג לא היה מרוכז והיה עם דחף בלתי נשלט לדיבור ורמת החרדות גברה.יש לבני בעיה חברתית כלשהי בגלל חוסר הסבלנות ודברנות יתר.כשנטל סטרטרה המצב השתפר והיה מאושר.אבל שוב כפי שתארתי המצב לא טוב-לא מרוכז,החרדות חזרו ,הטיקים שהופיעו והפך ליותר רגיש לרעשים ומאוד עצבני בגלל זה (נוטה לתוקפנות מה שלא היה לפני)
הפסיכיאטר איתו אנחנו בקשר הוסיף לנו 18 מג קונצרטה לריכוז ...הופיעו כאבי ראש ועכשיו העביר אותנו ל10 מג ריטלין LA ...אני מרגישה שאנחנו לא בכיוון הנכון ומיואשת לגמרי.מרגישה שרצתי מהר לכדורים ואולי הייתי צריכה לתת הזדמנות למשהו טבעי או טיפולים מסוימים.
בנוסף אני מרגישה שהייתי רוצה לחזק אותו מבחינת כישורים חברתיים-הוא מאוד חברותי וילדים אוהבים לבא אלינו (הוא גם מוזמן) אבל ישנה הרבה עוינות כלפיו וחוסר סבלנות (גם כלפי אחרים ..מעין אוירה כזו בין הילדים שמוציאה אותי מדעתי)-כל יום חוזר עם סיפור מבאס אחר.
אנחנו מנסים לעזור אבל מי שמכיר את הבעיות האלה יודע שבפועל קשה לילד ליישם את הטיפים האלה ...
אודה לכל עזרה 
איך לעזור לבנך
16/10/14 19:46
62צפיות
לי אין ידע ונסיון בנושא התרופתי, מעבר לכך שהבנתי מהורים שתהליך התאמת הרופה לוקח זמן ודורש סבלנות.לגבי הטיפולים הטבעיים, אנו עדיין לא פגשתי מי שדיווח שהם אכן עזרו, וגם פה בפורום לא היה דיווח כזה. באשר לכישורים החברתיים יש כמה אפשרויות: קבוצות שמארגנות לעיתים היועצות בבית הספר, טיפול פסיכולוגי לילד אצל פסיכולוג שמתמחה בהפרעת קשב והדרכת הורים.הדרכת הורים תעזור לכם קודם כל לחזק את הילד ותאפשר לו למצוא את דרכו לא בדרך של למידה מהטעויות שלו, אלא דוקא ממה שמצליח לו.ההורות לילד עם הפרעת קשב אינה פשוטה ומוסיפה אתגרים נוספים שמציבים החיים המודרניים לכולנו. כמו למשל ללמוד להתנהל במקום של חוסר וודאות ודרך לא לגמרי ברורה.אני ממליצה לך גם למצוא דרך לפרוק את המתחים שלך, למצוא מקום של תמיכה ללא שיפוטיות (כי את זה את בודאי פוגשת בחיי היומיום).
ציפי היקרה תודה רבה
16/10/14 23:22
39צפיות
אני יודעת שמומלץ לשלב טיפול פסיכולוגי אבל לא מצאנו כזה שהרגשנו שטוב לילד...ובשניים מהמקרים גם הילד לא רצה (מגיל 5 היה אצל שני פסיכולוגים ואצל מטפלת באומנות).
יועצת בי"ס לא המליצה לי לשלב אותו בקבוצות כישורים חברתיים ולטענתה הוא בתחילת דרכו ועושה עבודה יפה-מה גם שיכול להזיק לו בהיבט שמתויג שיש לו בעיה.
אשמח להבין ממך למה התכוונת בדרך לפרוק את המתחים ...ללא שיפוטיות..(הדבר היחיד שעולה בדעתי זה לדפוק את הראש בקיר ..לא נראה לי שיקבלו את זה בהבנה..)-תוכלי לכתוב לי בפרטי.תודה ולילה טוב
המלצת היועצת
17/10/14 07:11
47צפיות
אני במקומך הייתי מקבלת את ההמלצה של היועצת ולו בגלל שהמתשובתה נראה שהיא צפתה בו.יש לה נסיון ויש לה את הפרספקטיבה לראות תהליכים בעוד שההורים מחפשים פתרון מהיר, שהוא לצערי לא אפשרי.נראה לי, על פי מה שכתבת, שהכי מתאים לכם היא הדרכת הורים ובאמצעותכם לעזור לילד.באשר לדרכים לפרוק מתחים, כל הורה ומה שמתאים לו: צעידה בים, קפה עם חברה טובה, יום כיף בלי הילדים, וכו׳
º
ציפי-תודה מכל הלב
17/10/14 22:57
16צפיות
º
זה עוזר בהחלט אני לוקח את זה כבר שנים בגיל 38
16/10/14 11:38
54צפיות
מבחני פתע ביסודי
16/10/14 14:56
48צפיות
האם בבתי הספר היסודיים מבינים שלילד עם קשב וריכוז קשה לעמוד במבחני פתע ? יש מה לדבר על הנושא הזה עם יועצת בית ספר ? או שחסר תקנה ?  בני בכיתה ה כרגע וכבר היו לו שני מבדקי פתע. אם לא יחזור כל יום על החומר לא יזכור . וזה מה שקרה. לא ידע שיהיו מבדקי פתע , לא חזר על החומר , ולא זכר. אין בכוונתי ללחוץ עליו שילמד עכשיו כל יום ויחזור בכל מקצוע על מה שהיה בשעורים הקודמים. הלימודים יהפכו לו לסיוט כך. השאלה מה עושים ? איך מתגברים על זה ? תודה
לא כולם דומים
16/10/14 19:53
36צפיות
אין תשובה אחת שמתאימה לכל בתי הספר ולא כולם בעלי אותו הידע בנושא הפרעת הקשב. לכן קשה לתת תשובה לשאלתך.אני ממליצה לך לפנות ליועצת ולמורה ולהציג את הקושי הספציפי של בנך לא מעמדת ביקורת אל מעמדה של בקשת עזרה לבנך.לדעתי, כדאי ורצוי לחזור על מה שנלמד בכתה, זה יקל עליו כשיגיעו המבחנים.אם תציגי זאת כך, ולא תפעילי לחצים, זה לא יהפוך לסיוט.אני מאד מאמינה בדוגמה אישית, ולדעתי הדרך שבה את תתייחסי לנושא היא הדרך שבה הוא ילמד להתייחס אליו
המלצה למורה להוראה מתקנת באזור גני תקווה
16/10/14 10:29
19צפיות
הי
מחפשת המלצה למורה להוראה מתקנת (אפשרי גם סטודנטית בתחום)
לפעמים בשבוע באזור גני תקווה לילדה בכיתה ה
תודה 
נסי לבדוק בפורום לקויות למידה
19/10/14 11:58
13צפיות
נראה שהגולשים בפורום לא מכירים באזור מגורייך
אבחון ראשוני להפרעת קשב וריכוז
14/10/14 14:15
80צפיות
שלום רב,
בתי בת 7 ועלתה השנה לכיתה א' , לפני תחילת השנה פניתי לאבחון להפרעת קשב וריכוז לאור סממנים שראיתי. בתי אכן אובחנה ע"י נורולוג בהפרעת קשב .
היא אינה היפראקטיבית אך קשה לה להתרכז לזמן ממושך , יש לה דברנות יתר והיא מאוד רגישה.  בשבוע הבא יש לי תור נוסף לנורולוג עם שאלון שהמורה מילאה שבו היא מציינת שבתי בעיקר פזורת דעת ולא מרוכזת, אין לה בעיות התנהגותיות והיא ילדה נוחה וחברותית.
רציתי לדעת למי ניתן לפנות בכדי לקבל הדרכה מסודרת וייעוץ בנושא , אם יש במקום מגורינו (נתניה) חוגים שיכולים לעזור להתמודד עם ההפרעה וללמד אותה כיצד להתרכז יותר ולשמור על סדר וארגון , ומתן הדרכה להורים כיצד לעזור לה יותר .
 
תודה מראש על המענה .
מציעה לך לפנות למרפאה בעיסוק שעובדת בשיטת cog-fun
18/10/14 10:18
51צפיות
בתך עדיין זכאית לטיפול בריפוי בעיסוק במסגרת סל הבריאות. כבר מעלה כאן רשימת מרפאות בעיסוק שמורשות לטפל בגישה ואת מוזמנת להיכנס לאתר שלי לקרוא פרטים על הטיפול בגישה.
כל טוב ובהצלחה!
º
מרפאות בעיסוק מורשות לטפל בשיטת cog-fun
18/10/14 10:19
27צפיות
פתרון לתנועתיות
13/10/14 11:40
116צפיות
בני מקבל ריטלין אבל זה מדכא אותו והוא בחוסר תאבון מוחלט עד שפג הכדור.
הוא עשה אבחון מוקסו ורשום שאין לא בעית קשב,רכוז הוא מעל הממוצע,אמפולסיביות בנורמה,ותנועתיות בעיה והריטלין מסדר לתקין, מה לעשות האם יש פתרון אחר?

אמרו לי לפנות לפסיכיאטר לייעוץ??האם זה נכון והוא יכול לתת לי מענה בנושא??

והוא ילד חכם ללא בעיות לימודיות או התפתחות , רק חסר סבלנות במה שלא מעניין
רופא נתן לו מרשם לריטלין ?
13/10/14 23:16
59צפיות
האם נעשה אבחון רפואי חוץ מאשר מבדק מוקסו?
אני מציעה לכם לעבור אבחון מסודר של מרפאה בעיסוק כדי לברר את הסיבה לתנועתיות. ריטלין היא תרופה להפרעות קשב וריכוז.
עשיתם בירור אצל רופא המשפחה?
14/10/14 07:49
49צפיות
כאשר יש תנועתיות יתר, כדאי לברר אותה מכל הכוונים.למשל: רגישות יתר, שינה לא טובה, חוסר בויטמינים.כמו כן, אינטליגנציה גבוהה עשויה לרמוז שהוא משתעמם בשיעורים.רק אם יש אבחון רפואי מסודר שבדק הסטוריה התנהגותית וגופנית וקבע שההסבר הודאי לקשיים הוא הפרעת קשב, רק אז נותנים תרופה.
הרבה הרבה פעילות גופנית
14/10/14 11:27
63צפיות
מניסיון עם הבן שלי שהיום כבר גדול:
א. הוא עסק בספורט על בסיס יומי
ב. כמה פעמים בשבוע - אם בערב עדיין היה באי שקט - היינו יוצאים איתו להליכה ארוכה, שזו גם הזדמנות טובה ל"אחד על אחד".
ג. דיברנו עם המחנכת שתאפשר לו לצאת לסיבוב בחצר כשמתקשה לשבת בשקט בכיתה.
 
רק להבהיר - כל זה הקל עליו ולימד אותו איך לפרוק את האנרגיות העודפות. התנועתיות קיימת עד היום.
דעות
11/10/14 22:08
128צפיות

שלום,
ישנן שתי שיטות טיפול שאני מבקש את תגובת באי/באות הפורום. האחת הינה שיטת טומטיס והשנייה בריין גיימס (נוירופידבק).
אני לא מעוניין לשמוע דברים על שיטות אחרות, רק על אלו שציינתי. כל מה מעניין: המלצות, סיפורים, ביקורות חוויות וכדומה (שלכם או של הילדים)
כרגע אני מתלבט בינן ורוצה לדעת ברמה האישית עליהם יותר. דיברתי עם דבי מטומטיס ארוכות ועם נציגה מבריין גיימס ארוכות וזה טוב ויפה אבל אני מעוניין לשמוע על הצד המטופל.
רקע: בן 41. מאובחן עם ADHD מעל 10 שנים. לקחתי בעבר ריטלין (בגיל 26/27) באוניברסיטה אבל הוא לא ממש היה רלוונטי לכלום.
תודה מראש,
גיא
 
המעט שאני יודעת
12/10/14 18:38
75צפיות
אני לא מכירה אנשים שהיו בטומטיס, כל מי שהתענין בשיטה ויתר בגלל המחיר, ובגלל שצריך לשלם הכל מראש. יש אצלי את הספר "ממוצארט עד טומטיס", שמאוד מצא חן בעיני, אבל זה היה לא רלוונטי מבחינתי בגלל המחיר והמרחק לכפר סבא. מצד שני, שניים מבני משפחתי עברו טיפול בהקשבות אצל מישהו אחר, והיה שיפור ברגישות, במצבי הרוח, והשיפור המשמעותי ביותר שגם נמשך לאורך זמן של שנים היה- השיפור ברגישות השמיעתית. {ילד שסבל מאוד מרעש, ומקושי לסנן רעשים, ושמיעה טובה מדי}. הריכוז לא השתנה בכלל. אך מצד שני זה לא היה טומטיס...ואין לי דרך לבדוק את השיטה הזו באמת.
לגבי הנויורפידבק יש לזה יותר אנשים שקיבלו טיפול כזה , אני באופן אישי לא ניסיתי . יש אנשים שדיווחו בפורום שלנו על הצלחות, מקווה שיכלו לענות.
º
מרב, מה זה טיפול בהקשבות?
12/10/14 20:55
38צפיות
מכירה את טומטיס?
13/10/14 23:28
46צפיות
בטומטיס יושבים שלוש פעמים בשבוע, בחודשים הראשונים, מול מחשב, מחוברים לאוזניות ושומעים מוסיקה מעורבבת ברמות רעש משתנות, לפי תכנית מסוימת. רוב המוסיקה היא של מוצארט. מי שזה מענין אותו איך זה עובד מוזמן לקרא את הספר- "ממוצארט עד טומטיס". למוסיקה של מוצארט יש יחודיות שמשפיעה על המוח בגלל הצלילים וההלחנה המיוחדת- ידוע שלמוצארט היתה הפרעת קשב וריכוז.
מוסיקאים שונים ברחבי העולם מצאו דרכים מענינות להשפיע על המוח בדרכים דומות, חלקם יצרו תערובת צלילים מיוחדות שעושות את העבודה בצורה דומה- הטיפול הוא בהקשבה דרך אוזניות. אצל אחד מהם היו בני משפחתי למשך כמה שבועות, וכאמור זה עזר , דוקא לסקפטי זה עזר יותר...במקרה שלו היה צורך "לפגוע" בשמיעה הטובה מדי כדי להקטין את הרגישות.
 
 
תודה!
14/10/14 08:35
37צפיות
המטפל שבני משפחתך היו אצלו - גבה מחירים שפויים?
בתי הצעירה יוצאת מריכוז כשחברה מזיזה כיסא (וזה כבר עם רטלין). נשמע רלוונטי, אם המחיר הוא כזה שאפשר להמר עליו...
כן, המחיר היה בהחלט שפוי
14/10/14 10:12
42צפיות
והוא נמצא באיזור שלנו באחד המושבים בסביבה. רק אני לא זוכרת את השם ואת הכתובת, אני אברר ואשלח לך בל"נ מסר.
º
תודה רבה - אשמח מאוד!
14/10/14 12:17
18צפיות
|*|נפתח פורום האבא החדש|*|
13/10/14 12:25
9צפיות
|*|העולם השתנה, ההורות השתנתה וכיום לאבא תפקיד חשוב ומרכזי בגידול ילדיו.
לכן פתחנו פורום במיוחד בשבילכם האבות (וגם אימהות) את פורום האבא החדש.

מוזמנים להיכנס כבר עכשיו ולדבר, לשאול, להתייעץ וגם סתם לפרוק.
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...
בשקה לעזרה
13/10/14 11:08
60צפיות
שלום רב לכולם
אני סטודנט לתואר שני בייעוץ חינוכי, כרגע אני בשלב עבודת המחקר שלי, נושא העבודה שלי הוא: הפרעות קשב וריכוז, מודעות הורים, ומעורובתם בתהליך הטיפולי.
מצורף בזה שאלון המחקר שלי, אשמח מאוד אם תעזרו לי בצילוי השאלון, ולשלוח לי למייל הבא: omarmorsi11@gmail.com
אקדים ואודה
º
אשמח לקבל המלצות לפסיכאטר ילדים מאזור אשדוד- אשקלון
11/10/14 06:23
31צפיות
ייעוץ חינוכי לילדים עם הפרעת קשב
06/10/14 19:25
52צפיות
בימים ג' עד ה' בערב ייעצו מומחי הפורום בנושאים חינוכים והתנהגותיים.
התחום החינוכי-התנהגותי הוא בעל חשיבות עליונה בטיפול הרב מערכתי היעיל בהפרעת קשב וריכוז, והיועצים החינוכיים כאן כדי  לענות על שאלותיכם בנושאים: 
א. אבחון דידקטי ופסיכו-דידקטי
ב. הוראה מתקנת ואיסטרטגיות למידה לילד עם הפרעות קשב.
ג. ויסות ושליטה בהתנהגות
ד. מוכנות ובשלות ללמידה בגילאים השוניםה. עזרת מערכת החינוך לתלמיד לקוי הלמידה
ו. בניית מערך תמיכה הורי וחינוכי לילדנו.
ז. מתי כדאי אימון אישי ומתי טיפול התנהגותי?
הנכם מוזמנים להפנות את שאלותיכם למומחי הפורום בלחיצה על 'הוספת תגובה' להודעה זו
מתבגרת שהפסיקה לקחת ריטלין
01/10/14 23:50
166צפיות
שלום,
בתי בתיכון ובאמצע שנה שעברה החליטה שהתרופה עושה לה רע מבחינת מצבי רוח ופוגעת בכישוריה ובקשריה החברתים. היא טוענת שיכולה להסתדר בלימודים ללא התרופות למיניהן, (היא ניסתה כמה מהן). ושהציונים פחות חשובים לה מאשר תפקודה כבן אדם. היא טוענת שהתרופות דיכאו אצלה רגשות ושהיא פעלה כמו רובוט. אינה מוכנה בשום פנים ואופן לקחת, גם לא במבחנים, למרות שלדעתי זה פוגע בציונים שלה.
כאמא, אני כמובן מודאגת מההשלכות לטווח ארוך. מצד אחד, אני אומרת שהיא בגיל כזה שהיא יכולה להבין משמעות של ציונים נמוכים ואיך זה ישפיע בעתיד ושעדיף שתרגיש טוב עם עצמה ועם החברה ותעבור את הגיל הלא פשוט הזה בצורה יותר נעימה. אבל מצד שני, מן הסתם, זה מדאיג.
עצות? רעיונות? חויות דומות?
אשמח לשמוע.
תודה ולילה טוב
מרד הריטלין
03/10/14 17:01
136צפיות
פגשתי לא מעט מתבגרים שמורדים בהוריהם דרך הריטליןכל מרד בגיל ההתבגרות מתמקד במה שחשוב להורים במיוחד, ובתך מרגישה כמה זה חשוב לך...בגיל הזה אי הפשר, כמובן, להכריח, גם אם יש לזה מחיר בירידה בציונים.אני מבינה לליבך שאת דואגת להשלכות לגבי עתידה של הבת, כמו כל אמא שאכפת לה.אני מציעה לך קצת לשחרר את המחשבות לגבי העתיד ממילא אין לנו בטחון שהיא לא תמצה את היכולות שלה, הרבה פעמים המתבגרים אוספים את עצמם ומגיייסים כוחות להשלים. לא תמיד בזמן שאנחנו חושבים לנכון, אבל זה קורה.לגבי ההווה: נסי להתייחס אליה כאילו היא כבר לגמרי בוגרת שנוהגת בשיקול דעת,. יש כלל בחינוך שאומר שהם מתאימים עצמם לציפיות. נהלי אתה שיחות מלאות הבנה לדעות שלה, ולרצון שלה להיות מחוברת לרגשות ולא לפעול כמו רובוט. הביעי אמונה שהיא מתכוונת לעשות את המיטב כדי להצליח.האמפטיה תשחרר אותה מהצורך להסביר לכם ולעצמה למה היא מסרבת ובקצב שלה היא תוכל לבחון, במנותק מתחושת המרד, מה טוב לה.לא בטוח שזה יקרה בקצב הרצוי, אבל אני לא מכירה דרך אחרת לקצר תהליכים.קחי בחשבון שיתכן והריטלין באמת לא מתאים לה (גם אם זה התאים בעבר) ואולי צריך גם לבדוק עם הרופא אפשרות לתרופה אחרת או למינון שונה.
עברנו חוויות דומות- בינתיים סוף טוב.
03/10/14 22:59
111צפיות
היי, 
בתי היום כמעט בת 16.  בביעת הספר היסודי בתי טופלה בריטלין לסוגיו ובסוף עברה לאדרל  . היו לה בעיות עם שעות שינה וירידה במצב רוח תחת רוב התרופות.  בכיתה ז הפסיקה טיפול תרופתי כי זה גרם לדיכאון והפריע לה חברתית.  הצליחה סביר ללמוד ב ז-ח, היתה תלמידה ממוצעת וחברתית לא היה משהוא.  כדי לשפר את המצב החברתי היא ביקשה בכיתה ט לעבור לבית ספר אחר. במקום להשתלב בבית הספר החדש  היא ישבה עם הראש על השולחן ובודדה את עצמה חברתית עוד יותר. באמצע ט היה ככ רע ,מבחינה  לימודית וחברתית שהכנסנו אותה למכון פרטי  ויקר מאוד של הוראה מתקנת פעמיים בשבוע וקבוצה למיומנויות חברתיות ועשינו הערכה תרופתית  חדשה.  היא החלה תרופה בשם ויואנס שגם סייעה לה לקשב. התרופה גרמה לדיכאון, אבל קצת פחות. תחת ההוראה המתקנת , סגירת הפערים והעשרה אינסטרומנטלית שמאוד חיזקה לה את הבטחון העצמי היא הצליחה לסיים את כיתה ט במצב סביר. בשלב הזה היא חשבה לעבור לפנימיה  מצויינת בירושלים כי חשבה שהחיים  החברתיים האינטנסיביים והמסגרת הלימודית  החזקה  יועילו לה. אחרי שבפנימיה ראו שהציונים בכיתה ט בחצי הראשון היה על הקרשים , הם החליטו לא  לקבל את בתי. 
 המכה החזקה בתחת , יחד עם החיזוק שקיבלה מכל הטיפול התומך , יחד עם  הבשלת המוח של גיל ההתבגרות- גרמו לבתי לסיים את כיתה י עם ציונים מעולים.  במהלך השנה היא לקחה תרופות רק בימים בהם למדה מקצועות כבדים, שעות ארוכות. היא פנתה שוב לפנימה והתקבלה.
השנה היא בפנימיה. לוקחת תרופות קשב לפי איך שהיא מעריכה את הימים והמשימות שעומדות בפניה. המצב החברתי מצויין. 
אם היו שואלים אותי בעבר ביסודי ובחטיבה- לא הייתי מאמינה שהיא תצליח לתפקד ככ טוב. כמו שכבר נאמר פה- לפעמים בעיטה בתחת- גם מזיזה אותך קדימה. 
אני לא מאמינה שאפשר להכריח מישהוא להצליח. מנסיוני צריך לתת את הנגישות לכלים ולכוון למסגרת לימודית ובעתיד תעסוקתית שמתאימות  לאופי כמובן, וגם לקשיי הקשב.
שנה טובה. ס. 
 
 
 
כנראה שגם עשיתם משהו טוב
04/10/14 17:09
74צפיות
אני מאמינה שגם לכם יש חלק בזה שהיא לקחה את עצמה בידיים, כפי שכתבת אי אפשר להכריח אבל לא מספיק לתת את הנגישות ולכוון למסגרת הנכונהצריך גם לכבד את הצורך בחיי חברה שהם חשובים בגיל הזה במיוחד, לשמור על מערכת יחסים בריאה ובוגרת ועוד ועוד...כל הכבוד לבתך וגם לכם
השיקולים של בתך בהחלט רלוונטיים
07/10/14 15:35
73צפיות
תופעות הלוואי שבתך מתארת בהחלט ראויות לתשומת לב, ואני חושבת שטענתה שהנזק הרגשי והחברתי גדול מהתועלת הלימודית היא טענה שיש בה ממש.
כמובן, ייתכן שהיא קצת "מנפחת" את הנזק כחלק מהמרד שציפי מתארת, אבל זה לא בטוח בכלל, ואני במקומכם לא הייתי יוצאת מתוך הנחה כזו, אלא להפך - מתוך הנחה שרק היא יכולה לשפוט איך זה משפיע עליה.
יש לזה כמה סיבות: ראשית - זה נכון. אף אחד חוץ ממנה לא יכול לשפוט את זה. רק היא נמצאת בתוך עצמה ומרגישה את ההשפעה.
שנית, ויכוח על מה שאני מרגישה הוא דבר מאוד מקומם, ובדרך כלל רק מגביר את התחושות האלה, ואיתם את ההרגשה שהאחר לא מבין אותי ולכן דבריו פשוט לא לעניין.
ושלישית, בואו נסתכל לטווח ארוך יותר: הסיפטומים של הפרעת הקשב משתנים לאורך החיים, המשימות משתנות - ואיתם משתנה הצורך בפתרונות, תרופתיים ואחרים. חשוב מאוד שהיא תלמד להתבונן בעצמה ולזהות את ההשפעות של דברים על תפקודה ועל תחושתה זה הרבה יותר חשוב מהציון במבחן הבא. ואת זה אף אחד לא יכול לעשות במקומה, והדרך ללמוד את זה היא רק להתאמן בכך. ולהתאמן פירושו אפילו לטעות בחלק מהפעמים וללמוד מהניסיון. למרבה התסכול שלך כאמא, בעניין הזה התועלת היחידה שאת יכולה להביא לה היא לעמוד מהצד ולא להתערב, אפילו אם את רואה אותה טועה...
ושוב, כאמור כרגע אני לא בטוחה שהיא טועה. הפן הרגשי והחברתי בגיל ההתבגרות חשובים מאוד, ולא הייתי ממהרת לקבוע שהלימודים חשובים יותר.
את הלימודים אפשר להשלים בהמשך, ואת ההתפתחות החברתית פחות.
בהצלחה!
 
º
כמה שאת צודקת
09/10/14 17:48
18צפיות
אבל הרי אנחנו לא יכולים להיות בטוחים לגמרי
14/10/14 19:06
17צפיות
שהם ישלימו בשלב מאוחר יותר. אנחנו רק יכולים לקוות. תוך כדי הכתיבה, אני מהרהרת בזה שאני לא מאמינה שהגעתי למצב של הלבטים הללו. איך זה שילדה עם יכולות כ"כ גבוהות (מחוננת) מעדיפה באופן מוחלט את הבילויים והחברה ומוכנה להקדיש מינימום ללימודים? ועברנו כל מיני התיעצויות. לא שלא ניסינו. כולם אמרו, תניחו לה, תנו לה לעשות דברים בדרך שלה.
ובינתיים, הגיע גיל ההתבגרות שגם אצל ילדים נורמטיביים יכול להיות קשה, ואצלנו הוא פשוט בלתי נסבל- ADHD+ מחוננות. כל הערה/הארה, נסיון לכוון קצת יותר להקדיש ללימודים, נתקל בחומה בצורה. לשיטתה, היא לומדת הכי טוב שיכולה. לא אכפת לה ציונים נמוכים, למרות שנמצאת במקצועות מוגברים לא קלים.
ואני חשה חוסר אונים, חוסר הבנה ומאד דואגת לעתיד. מי יודע אם תשנה כיוון וההגיון יתפוס מקום?
האם אנחנו נצטרך לדאוג לנצח?
אני יודעת שאין תשובה אחת נכונה ואני כותבת, אולי כדי לאוורר רגשות...
חג שמח!
לאוורר רגשות זה דבר חשוב
14/10/14 19:19
13צפיות
וטוב שאת עושה את זה.
לגבי הדאגה לעתידה: דווקא מתוך דרגה לעתידה של הילדה אני אומרת שהצד הרגשי ןהחברתי בגיל הזה קריטיים.
נכון שאת לא יכולה להיות בטוחה שהיא תשלים את הלימודים, אבל היא תוכל לעשות את זה אם תבחר בכך. לעומת זאת את ההתפתחות הרגשית והחברתית שהיא תפסיד עכשיו - יהיה לה הרבה יותר קשה להשלים, וכך גם את ההזדמנות להכיר את עצמה ולדעת איך כל דבר משפיע עליה. שוב, דווקא מתוך דאגה לעתידה אני אומרת שצריך לתת לה ללמוד מהניסיון, וללמוד מהניסיון פירושו שיהיו לה גם הזדמנויות לטעות.
(המשך בהודעה נפרדת - מחשש לתקלות.)
דווקא מתוך דאגה לעתידה
14/10/14 19:25
13צפיות
את מכירה את ההורים שיושבים לילד/ה על הווריד שירסן את האכילה שלו וישמור על המשקל? לא רק שזה לא מועיל - לטווח הארוך זה ממש מזיק. למה? כי זה גורם לילד לפתח כזה "אנטי" - שגם אחרי שנים, כאדם מבוגר, כאשר הוא ירצה לקחת את עצמו בידיים ולשמור על המשקל - להתמודד לא רק בנוסף לכל הקשיים של שמירה על משקל הוא יצטרך גם להתאמץ להתגבר על ה"אנטי" הזה ועל המשקעים שנשארו מהלחץ של ההורים.
וככה זה גם עם הלימודים. ככל שתלחצי יותר עכשיו, תגרמי שבעתיד, כשהיא תרצה ללמוד - יהיה לה עוד יותר קשה בגלל המשקעים וה"אנטי" שנוצרים אצלה עכשיו בגלל הלחץ הזה.
 
ועוד מילה
14/10/14 19:37
12צפיות
את מציינת שאינך מבינה איך ייתכן שילדה כל כך מוכשרת לא חשובים לה ההישגים הלימודיים.
אני דווקא חושבת שזה הגיוני ואין כאן שום פליאה.
תסכול להורים - יש ויש, אבל לא פליאה.
קודם כול, אדם הוא לא עבד של כישרונותיו. אם הוא מוכשר במתמטיקה - זה לא אומר שהוא יאהב מתמטיקה.
יתר על כן, הוא יכול להיות מוכשר במתמטיקה יותר מאשר בביולוגיה, אבל להתעניין בביולוגיה הרבה יותר, וזה בסדר גמור שהוא ילמד ביולוגיה, או ספרות, או אמנות - או להשתלב ולמצוא את מקומו בחברה, אם זה מה שחשוב לו.
במילים אחרות - העובדה שהיא מוכשרת אינה שיקול מדוע הלימודים צריכים להיות לה יותר חשובים מדברים אחרים. אולי אפילו קצת להפך, כי יש יותר סיכוי שהיא תשלים לימודים בהמשך.
ולגבי מה שציינת שכל ניסיון לכוון אותה נתקל בתגובת התנגדות - זה מובן מאליו. הרי מה זה "לכוון אותה"? הרי ברור לשתיכן שאת מכוונת אותה למקום שאת רוצה ושהיא לא רוצה (כרגע), אז למה לחזור לזה שוב ושוב? זה באמת רק יוצר אנטי.
אני ממליצה לך לעשות מאמץ מצדך לראות את הדברים מהזווית שלה, להבין אותה באמת, ולכבד את השיקולים שלה בצורה אמיתית, לא רק מהשפה ולחוץ.
זכרי:
יש מצבים שבהם הבחירה שלך לא כוללת אפשרות לתקן.
הבחירה שלך היא בין לקלקל לבין לא-להתערב.
אני בהחלט חושבת שאת נמצאת ממש במצב כזה.
ולסיום שאלה:
האם לה עצמה יש איזשהו קו אדום מבחינת הלימודים שממנו היא עצמה לא מוכנה לרדת?
תודה! וכן, נראה לי שיש לה קו אדום, אבל אני לא משוכנעת בודאות
14/10/14 19:55
12צפיות
היא סיפרה על ידיד שלה, גם מחונן, שהחליט להפסיק ללמוד כדי להקדיש את עצמו לתחום שהוא אוהב. היא כועסת עליו שעזב, אומרת שהיא לא מאמינה לו שישלים בגרויות באקסטרני. חושבת שהוא יבזבז את עצמו ואת כשרונותיו ולא יעשה עם עצמו כלום. זה נתן לי לחשוב שהיא מבינה את החשיבות בלהישאר במסגרת ולסיים את הלימודים בצורה נורמלית.
הענין הוא הקושי לראות את זה מהצד, בלי שום יכולת כמעט להתערב.
היא טוענת שהיא מספיק בוגרת לקבל החלטות לבד ולא מרגישה צורך לשתף ולהתייעץ.
בקיצר, קמטים, שערות שיבה, מתח, דאגה ואינסוף סימני שאלה.
תודה רבה על ההתיחסות המעמיקה למה שכתבתי.
מעריכה מאד.
 
זו בדיוק תגובתה
14/10/14 19:58
13צפיות
כל פעם שאני מדברת איתה על הלימודים, היא טוענת שאני יוצרת אנטי ומוציאה לה את החשק.
אז אני כל הזמן מנזה לדלג על מליוני מוקשים. על מה מותר לדבר ועל מה אסור?
אין שיח פתוח. בעיקר הימנעות, כדי לא ליצור אנטגוניזם.
נראה לי לפעמים קצת הזוי, שלא אני קובעת, אלא המתבגרת. לא פשוט בכלל.
חשוב מאוד
14/10/14 20:41
12צפיות
הבת שלך היא לא רק תלמידה - היא אדם שלם, עם הרבה צדדים לאישיותה, ולא צריכים לשוחח דווקא על הצד ה"תלמידתי" שבה.  חשוב מאוד שיהיו לך איתה נושאי שיחה שלא קשורים לתחום שעליו יש מתח.
חשוב שתשוחחי איתה על נושאים אחרים לגמרי, שלא קשורים ללימודים או למתח בין לימודים לעיסוקים אחרים.
ולא!!! אל תתפתי להשתמש בהזדמנויות האלה כדי "לרמוז" על הכיוונים שאת רוצה. להפך, נצלי אותן כדי להתרחק מהנושאים שיש מתח לגביהם. אדרבה, שתפי אותה בחייך דווקא בדברים פחות מושלמים: פדיחה שעשית מול מישהו אחר, סיטואציה שבה היית בקונפליקט והרגשת שמה שלא תבחרי לעשות יהיה לא ממש מוצלח, דברי איתה על ספר או סרט שאהבת או לא אהבת - ממש לא בקטע חינוכי, אלא כדי שיהיו לכן נושאי שיחה שלא קשורים למתח. חשוב לשמור על ערוצי תקשורת, והם ממש לא צריכים להיות קשורים ללימודים. הבת שלך היא לא רק תלמידה - היא אדם שלם, 
את צודקת מאוד שהבת שלך מבינה היטב את החשיבות של לימודים לגבי העתיד. ההתייחסות שלה לצעד של הידיד שלה מראה שהיא מבינה דברים היטב, ושיש לה קווים אדומים, ובכלל -  התחושה שלי לפי מה שאת מתארת זה שיש לך בת בוגרת עם חושים בריאים, ואפשר (וחשוב)לסמוך עליה. בהצלחה רבה!
º
תודה רבה!
14/10/14 20:46
3צפיות
איך מסייעים לילד עם היפראקטיביות קלה?
09/10/14 11:21
57צפיות
הבן שלי בן כמעט 9 בכיתה ג'. הוא מאובחן כמחונן ויוצא ליום שליפה החל מהשנה, ובינתיים נהנה.
הוא ילד מאוד אנרגטי (לאו אובחן כהיפראקטיבי),
והשילוב של זה עם המחוננות יוצרת בעיות בשעורים. הוא משועמם וקצת מפריע, אף שמשתדלים לאתגר אותו.
גם במשחקים שונים (קלפים וכו') בצהרון הוא לעיתים מזרז אחרים כי הוא כמה צעדים לפניהם מבחינת לתפוס את המשחק ומה כל אחד צריך לעשות.
מנסים להנחות אותו, זה מסייע חלקית.
אני חושבת שאם היה פתרון טיפה להרגיע אותו, זה היה יכול לסייע רבות, כי בית הספר קצת מתלונן וזה גם קצת פוגע בו חברתית.
הוא לא דחוי ויש לו חברים, אבל זה לעיתים יוצר חיכוכים.
יש לכם רעיון כיצד לעזור לו?
פתרון טבעי שעובד? הומיאופתיה? אימון אישי?
אשמח לכל המלצה
 
ילד היפראקטיבי ומחונן
09/10/14 16:34
72צפיות
השפעה נקודתית על ההיפראקטיביות יכולה להיעשות ע׳י מרפאה בעיסוק והמלצה לטיפולים או לחוג תנועה/ ספורט.בנוסף, במקרים רבים היפראקטיביות קשורה להפרעת קשב.המחוננות ממסכת את הפרעת הקשב.אם את רוצה טיפול יסודי, כדאי לעבור אבחון אצל פסיכיאטר ילדים מומחה למחוננות ולהפרעת קשב.ידוע לי שדר׳ איריס מנור עוסקת בכך.
אבחון פסיכו דידקטי - אשמח לפרטים, תובנות
09/10/14 07:22
54צפיות
האם ומתי כדאי לעשות , האמת ששאלתי את הניאורולוג לגבי אבחון פיכודידקטי אבל הוא אמר לי שסתם חבל על הכסף וזה לא יתן לנו כלום ,הוא נתן לי טלפון של מורה מתקנת ואמר שהיא עושה אבחונים שאני אתקשר אליה והיא תעזור לי יותר - אבל אני לא כלכך סומכת על הניאורולג ולא יודעת אם אין לו איזה אינטרס אישי כי הוא עוד הדגיש שאני אגיד לה שהוא זה שנתן לי את הטלפון שלה
מתי לעשות אבחון
09/10/14 18:00
46צפיות
אם הרופא נתן לכם טלפון של מורה להוראה מתקנת שעושה אבחונים, האבחון הוא דידקטי.יכול להיות שלרופא יש נסיון אתה והוא סומך עליהאני מסיקה מזה שכעת השאלה היא ללכת על כיוון פסיכודידקטי או דידקטי שההבדל ביניהם הוא אבחון החלק הרגשי.אם את מרגישה צורך לבחון את הפאן הרגשי, יש מקום לאבחון כזה בתנאי שנתתם צ׳אנס לנושא התרופתילא כתבת בן כמה הילד, כדאי לדעת שלפני כניסה לחטיבת הביניים צריך לחזור על אבחון פסיכודידקטי כדי שההתאמות שמומלצות באבחון תקפות עד הבגרויות. אני מציינת את העובדה הזו, בגלל עלות האבחון שהיא גבוהה.בכל מקרה, אם הרופא המליץ על הוראה מתקנת, כדאי לעשות אבחון מסודר ע״י מאבחנת מקצועית שתתן המלצות למורה להוראה מתקנת במה להתמקד.נקודת המוצא צריכה להיות מה הם הצרכים של הילד, ולמה דרוש מענהחג שמח
שאלה מאתגרת
09/10/14 09:51
110צפיות
חג שמח, בני בן 9 אובחן לפני כשנתיים כ-adhd רק ע"י מילוי שאלון אצל נוירולוג בפגישה ראשונה ,נתנו לו קונצטרה במשך כשנתיים ועכשיו הורדתי חזרה לריטלין רגיל של 4 היות והילד לא גובה כמעט בכלל,בדקנו עם צילום כף יד ויש עיכוב של 3 שנים בערך, ככה זרמנו עד עכשיו, בכיתה הוא מעתיק חלקית אבל תמיד יודע מה למדו ומי עשה מה, השנה התחיל קצת להתמרד בהתנהגות שלו ורציתי לחזק כישורים חברתיים פניתי למכון שבראשה יש פסיכולוגית ששוחחה עימנו ואמרה שהילד זז הרבה נכון אבל הוא קולט ויודע לחזור על כל מה שאמרה , זאת אומרת שייש קשב , היא אמרה שהיא חשה שהוא לחוץ ויש בו אי שקט ולא צריך ריטלין ושנעשה הפסקה,בדקתי עימה והיא לא נגד ריטלין בכלל ולא לכולם ממליצה להפסיק אבל במקרה שלנו כן כדאי בין היתר בגלל עניין הגובה שמשפיע על הילד, כמובן שאני שמחה מאוד לשמוע את זה
השאלה עכשיו מה? להפסיק ריטלין והילד עדיין מאוד היפר? להקשיב לה או לנורולוג שרשם לי את התרופה באופן די אוטומטי? כמובן שאנו נמשיך עם הפסיכולוגית בשיחות עם הילד בטיפול שהיא תגיד לנו, השאלה היא אם היינו הולכים קודם אליה ולא לנורולוג אז ברור שהיינו מקשיבים לה ולא נותנים לו כלום? מי קובע? לחשוב שבמשך שנתיים נתתי לו כדור שאפשר היה שלא...., איך להתמודד מול בית הספר כן אה לילד מתברר אין adhd הוא רק שובב יש לו קשב תלוי משימה או משהו דומה.....
קצת מבולבל מקווה שהובנתי נכון 
אווה
 
תשובה
09/10/14 16:25
68צפיות
ככל הידוע לי, עיכוב צמיחה של 3 שנים לא קשור לריטלין אלא לבעיה הורמונלית.במחקר גדול על ריטלין וצמיחה נמצא פער של 1ס׳מ.בקשר לטיפול בילד:נראה שהגיע הזמן ללכת לפסיכיאטר ילדים מומחה להפרעת קשב ולערוך אבחון מסודר שיתייחס גם לבעיות הבריאות וגם לבעיות ההתנהגות.למשל: היכולת להתרכז דווקא בשיחה אחד על אחד ובמשימות מעניינות אפייני מאוד להפרעת קשב.התיאור שלך את התנהגות הילד מתאים מאוד להפרית קשב.המושג ׳קצת שובב׳ שייך לזמנים בהם שלחו את ילדינולהיות מוסכניקים כי לא ידעו לעזור להם.כיום שולחים אותם להיות רופאים/ עורכי דין/ מהנדסים עם טיפול נכון.אם הפסיכולוגית לא נתנה מענה, כי הפרעת קשב איננה בעיה ממקור רגשי, כדאי להחליף את הטוך.קודם כל: אבחון מוסמך ולא ׳ריטלין וגמרנו׳.
אפליקצית אנדרואיד לתירגול כתב יד
הודעה זו מכילה תמונות
08/10/14 15:06
43צפיות
גירסה הבא של האפליקציה שכתבתי תוך התיעצות עם מורה מתקנת של בני. מכווה שיהיה יותר כלים לימודיים שיתאימו לילדינו . האפליקציה עובדת כל כוון כתיבת אות, נק התחלה, כוון כתיבת מילים, קצב הכתיבה, רציפות הקו, התאמת גודל האותיות במילה, כתיבת ספרות, כוון כתיבת מספרים דו- סיפרתיים. לינק להורדה בחינם:https://play.google.com/store/apps/details?id=com....
מילים
מתלבטת
07/10/14 10:06
93צפיות
אני חדשה בפורום,רציתי להתייעץ,יש לי בן בן 8 שסובל מהפרעת קשב ונוטל קונצרטה,כאשר פגה ההשפעה של הקונצרטה(בשעות אחר הצהריים),הוא לא מרוכז משתולל וקשה לתקשר איתו,ביעוץ פסיכולוגי הציעו לי לתת לו טיפות נוילפטיל,אין לי ניסיון עם הטיפות אבל שמעתי שיש להם טופעות לוואי קשות,מצד שני שמעתי על כמוסות טבעיות בשם לינצי שאומרים שעוזרות מאוד,אשמח לקבל תגובה אם משהוא מכיר את הכמוסות או השתמש בטיפות הנוילפטיל....
ריבאונד?
07/10/14 15:47
70צפיות
שלום,
הייתה בעיה כזו אצל בן של שכנים שלי. התברר שהרעב תוקף אותו בבת אחת ומשגע אותו. הם התחילו לתת לו משהו קטן לאכול חצי שעה לפני שעת-הפיצוץ הצפויה, והמצב השתפר מאוד.
חוץ מזה, מה שאת מתארת יכול גם להיות ריבאונד, כלומר תגובה שנוצרת בסוף "שעות העבודה" של התרופה.
שמעתי שהתופעה הזו יכולה להתמתן אם מקדימים תרופה למכה ונותנים קצת מראש רטלין רגיל במינון נמוך (משהו כמו רבע כדור). זה עושה שהתרופה תסיים להשפיע באופן יותר מדורג. אבל כמובן - מנסים רק באישור של רופא. לא ניסיתי את זה בעצמי - אבל אולי שווה לשאול את הרופא לפני שעוברים לתרופה מסוג אחר.
ויואנס
07/10/14 11:01
129צפיות
האם הסתיים תהליך הרישום של ויואנס? זאת אומרת האם ניתן לרכוש אותה ללא צורך בטופס 29ג?
º
לא. ייקח עוד כמה חודשים. בינתיים צריך טופס 29
10/10/14 11:21
45צפיות

עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


Flix
מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה