לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
שלום וברוכים הבאים, הפרעת קשב וריכוז הינה לקות מורכבת המתפרשת על תחומים רבים. הרבה "יועצים בגרוש", מיתוסים ודיעות קדומות בוחשים בקדרתה ומעכבים אותנו מלהתמודד עמה ביעילות. הפורום הוקם כדי להתמודד בדרך הרפואית-התנהגותית-חינוכית שהוכחה מחקרית. חברים בו הורים לילדים עם הפרעות קשב, מבוגרים עם הפרעות קשב, מטפלים התנהגותיים, מורים לחינוך מיוחד, נוירולוגים, פסיכיאטרים, רוקחים, מרפאים בעיסוק ותרפיסטים בגישות מגוונות המכירים באופן מקצועי את הלקות.  מנהלי ויועצי הפורום: zivadina, זיוה דינה, אמא לילדים עם ADHD ומאובחנת עם ADHD בעצמה,  ציפי קוברינסקי, מאמנת בהווה ומורה בעבר,רונן לין, מורה לחינוך גופני/חינוך מיוחד ומאמן אישי, מרב קובי, מאמנת אישית ומשפחתית, עדו בן צבי, יועץ לטכנולוגיות למידה, פזית ליפוביץ, מאבחנת ליקויי למידה, עו"ד נוגה דגן בוזגלו, יועצת לזכויות תלמידים בארגון הלה, יעל ויסוצקי, מרפאה בעיסוק, הד סולודר, מאמן אישי ומנחה סדנאות ילד-הורה.

 עוד נזכיר את מנהלות הפורום הראשונות: אפרת@הבית, מייסדת הפורום ואיתה זהבה נדליה ד אשר תרמו לעיצוב דמותו של הפורוםאנו מאמינים כי אנשים עם הפרעות קשב וריכוז ניחנו בראייה מקורית ורעננה וביחד עם זאת "לוקחים הכל ללב" ואוהבים לעזור. ברוח מיוחדת זו היינו רוצים לראות את הפורום מתנהל: אנא השתמשו בשפה אדיבה המכבדת כל דעה שונה או מנוגדת. בנוסף, הקפידו לספר על מטפל או טיפול מתוך חוייתכם האישית ולא כפרסום מסחרי. נשמח על הצטרפותכם לדיונים המרתקים של פורום הפרעות קשב ADHD.


 כללי הפורום    ייעוץ חינוכי    ייעוץ רפואי     קישורים    בתי מרקחת  
המידע והעצות בפורום אינם תחליף לייעוץ מקצועי. תפוז אינו ערב לנכונות המידע,  ולא יהיה אחראי לנזק כתוצאה מהסתמכות עליו. 
אין להציע או לבקש תרופות בפורום!     הפרסום העצמי בפורום אסור!
 
                         
 
המשך...
הודעה חדשה

לא יודעת לאן לפנות לאחר ביקור אצל נוירולוג ילדים
21/09/14 21:25
150צפיות
שלום. רקע קטן - בתי בת 6 והתחלנו כיתה א'  בינתיים בהצלחה ובכיף.
לפני 9 חודשים הגענו לאבחון ריפוי בעיסוק בקח' מאוחדת שהופנתה לאבחון ע"י הגננת בשל חשד לקשיים בגן גם רגשיים גם פיזים - רפויה ועייפה, שתלטנית ועקשנית.
לאחר 5-6 מפגשים המרפא בעיסוק יחד איתי הגענו להבנה שאולי עדיף להמשיך את המפגשים לאחר בית ספר כי הילדה שיתפה פעולה מעולה ועם הזמן (עבר לא מעט זמן  מהאבחון עד הפגישה הראשאונה) גם הגננת העידה על שיפור ניכר.יחד עם זה ביקשתי לקבל הפניה לניורולוג ילדים כי כן יש לפעמים קשיים עם התנהגותה.
היום היינו בפגישה קצרה - חצי שעה  - בנטו עוד פחות (מתוכה 6 דקות הרופאה דיברה בטלפון ופעמיים נכנסה המזכירה עם פתקים) יצאתי עם סיכום מהרופא שכל היום ניסיתי להבין...בלי שום הדרכה או הסבר על המשך הדרך - רק אמרה שניפגש בפסח....
באמת מתנצלת על האורך... אבל אני דיי לבד בזה כי בעלי החליט שזה שטויות ולמה לי בכלל להכנס ללחץ ולהתרגש.
בסיכום ביקור האבחנה ADHD - זה היפראקטיבי או זו הפרעה בקשב וריכוז? יש הבדל ביניהם או שזה שניהם???
חולמנית,מוסחת,היפרטלוריזם,קושי בהבנת הוראות מורכבות, קושי בזכרון השמיעתי 4/7 (גם בריפוי בעיסוק היה קושי כזה)טונוס ירוד עם גמישות יתר.בבבינסקי שלילי דו"צ - מה זההה
<font>והשאלה - לאן אני ממשיכה עם זה עכשיו?</font>
ADHD זה גם הפרעת קשב ביחד עם היפראקטיביות
22/09/14 08:09
91צפיות
ובאופן כללי את כל ההגדרות שהרופאים נותנים אפשר לחפש בגוגל.
לגבי איך להמשיך - הנוירלוג שהייתם אצלו היה צריך לתת המלצות לטיפול. הבן שלי "זכה" בכל מה שמתואר אצלכם,
ואנחנו מטפלים בסוג של ריטלין (ל ADHD) ובטיפולים כמו ריפוי בעיסוק וספורט טיפולי לבעיות אחרות (לא שיש פתרון קסם בשבילן)
הנחיית משרד הבריאות לרופאים - אמות מידה לאבחון הפרעת קשב
22/09/14 08:11
106צפיות
הפרעת קשב יכולה להיות גם היפראקטיביות וגם קושי בקשב וריכוז.
עם זאת, לא חכם לאבחון במספר דקות, כי היפראקטיביות יכולה לנבוע ממספר סיבות וקושי בקשב ובריכוז יכול לנבוע ממספר דברים.
הנושא של טונוס וגמישות צריך להיות מאובחן על ידי מרפאה בעיסוק.
הנושא של קשב צריך להיות מאובחן על ידי רופא דרך שאלונים להורים ולמורה/ גננת, תשאול ההורים, הסטוריה בריאותית ועוד.
מעט מן הסיבות שיכולות לגרום להיפראקטיביות וקושי להתרכז:
שינה לא טובה
קשיי קריאה
בעיות פסיכולוגיות
חוסר ויסות תחושתי או תנועתי
ניתוקים בגלל אפילפסיה קלה
ועוד.

היות שכבר היית אצל נוירולוגית ילדים, אני מציעה לך לעבור גם בירור עם רופא המשפחה שמכיר היטב את הילדה ולבקשב ממנו לתשאל אותך בנושאים הרלבנטיים.
את מוזמנת לקרוא בקישור הכחול את הנחיית משרד הבריאות לרופאים - אמות מידה לאבחון הפרעת קשב וריכוז 
ההמלצה שלנו: לא לדאוג וכן לטפל, כי כל חודש שעובר בלי מענה לקשיי הילדה מוסיף לה עוד שק של תסכולים שהיא לא מצליחה לתפקד כמו הנורמה.
 
תודה על התשובה - עוד שאלה
22/09/14 09:46
54צפיות
רופא ילדים אמר לי שהילדה ממש לא ניראת היפראקטיבית, ודיי רמז שאני סתם אמא היסטרית... הנוירולוגית המליצה לחכות לפסח ואז להביא למורה את השאלון...מצד אחד ברור לי שכרגע המורה עדיין לא מכירה את הילדים בכיתה ואין טעם בכלל לתת לה את השאלון, אבל האם זה נכון לחכות חצי שנה ולא לדבר עם המורה בנושא ולא לעשות כלום (שוב לפי ההמלצה של הרופאה - כדאי לא להדביק סתיגמא לילדה) או לפנות למכון באופן פרטי - אם כן, אז לאן האם מבחן TOVA זה מה שאנחנו צריכים לעשות ? תודה שוב!!!!
כדאי לטפל במה שהכי מפריע
23/09/14 03:51
50צפיות
בתור אמא, כי אינני אשת מקצוע, הייתי מטפלת קודם כל בעייפות.
האם היא מתקשה להירדם?
האם היא ישנה בשקט?
הרבה פעמים ילדים (ומבוגרים) שלא ישנים טוב או לא ישנים מספיק בלילה מראים במשך היום התנהגות מוסחת.
אין לה עייפות.
23/09/14 09:04
46צפיות
היא ישנה טוב תמיד, לא מתעוררת בלילה בכלל. גם שעות שינה שלה נורמליות-  משעה 9 בערב עד 7 בבוקר.בבוקר מתארגנת לבד לגמרי...
בגדול, אין משהו חמור בהתנהגותה שמאד מפריע...חוץ מנושא של שיעורי בית שנורא קשה לה להתחיל איתם, אבל ברגע שמתחילים היא מסיימת מהר מאד.
האם כדאי כבר בשלב הזה לדבר עם המורה ולהגיד לה שהילדה אובחנה כ ADHD? או לחכות לפסח ואז להביא לה את השאלון...
ללאקי לי
24/09/14 00:23
35צפיות
שלום, אני יכול להבין את הבלבול בקבלת דוח מלא בשמות לועזיים לא מובנים.
ממליץ שתנסי לשים את זה בצד לרגע ולבחון:
מה באמת קשה לילדה?
ומה קשה לכם איתה? 
ייתכן שאלו קשיים נורמטיביים של תחילת כיתה א', להתרגל להכין שיעורים וכו',
וייתכן שאכן קשור להפרעת קשב.

אם הילדה נהנית בבית הספר ואין תלונות, אפשר בהחלט לחכות לדעתי,
אבל אם את מרגישה שהקושי נמשך ושהדבר יוצר מתחים בינך לבין בן הזוג,
הייתי מציע שתפני לפסיכולוגי/ת דרך קופת החולים כדי לא להיות לבד עם ההתלבטויות.
איש/אשת מקצוע שייפגשו איתכם ועם הילדה כמה פעמים בנחת, 
יוכלו לתת לך חוות דעת מקיפה ומעמיקה יותר ולהמליץ על אופני ההתערבות. 
 
בהצלחה ושנה טובה
זה לא שאת לא עושה כלום, את עושה הרבה מאוד ותמשיכי לעשות...
24/09/14 10:00
49צפיות
אם הילדה מתפקדת, כמו שאמרו כאן, ואין קשיים משמעותיים, מלבד הצורך לסייע יותר בתחום שיעורי הבית, אז מדוע לעורר עניינים?.. הפסיכיטארית אמרה שאין צורך כרגע להעלות את הנושא, אז כדאי גם לבחון את ההמלצה שלה, ואולי גם לישמה. אם הקושי בשיעורי הבית משמעותי - לא תמיד יודעת מה היו השיעורים, לא מספיקה להעתיק, כמות השיעורים רבים מידיי, אינה מסוגלת להתמודד עם רמת הקושי של שיעורי הבית, וללא סיוע צמוד אינה מצליחה לבצעם - אז יש מקום להפעיל שיקול דעת נוסף. האם את רק צריכה להזכיר לה באופן חוזר ונשנה שתלך כבר להכין שיעורי בית, או שזה הופך לסאגה שלמה אצלכם בבית, באופן המשפיע גם על מצב רוחה ועל מערכת היחסים המשפחתית?... רק את יכולה לדעת. כי אם אינה מסוגלת לבצע עצמאית ומגיעה לרמת תסכול גבוהה, אולי גם בכתה היא מתקשה בביצוע משימות כתה, שהמורה נותנת במהלך שיעור?... מעבר לכך, אני "שומעת" כרגע רק את המורה/המחנכת ברקע. האם ידוע לך כיצד היא מתפקדת בשיעורים אחרים, של מורים אחרים (גם אם הם מלמדים מקצועות מעטים, בהשוואה למספר המקצועות שהמורה מלמדת)? - כאן נכנס עניין המעקב. זה לא שאת לא עושה כלום, את ממשיכה לעקוב (בלי להלחיץ את הילדה, פה ושם לגלות עניין, לעיין במחברת אחת או שתיים, לתפוס את המחנכת שיוצאת מן השער, כשאת מגיעה לאסוף את הילדה - "מה שלומך? מה חדש?"... לנהל גם שיח עם הילדה ולא ממקום שיפוטי אלא מתעניין, כן ואמיתי - להתחיל מנקודות החוזקה שלה - להחמיא על דברים טובים שראית אצלה בלימודים, ורק אחרי שהטלת את העוגן הזה החיובי, לשאול האם יש דברים שקשים לה ואולי היא מרגישה שצריכה עזרה - שיח ברמה ובשפה שמתאימה לילדה ולסגנון התקשורת ביניכן). אם עולים קשיים נוספים מלבד שיעורי הבית, אז את כבר יוזמת שיחה יותר מסודרת עם המחנכת - פגישה בשעות הקבלה שלה, ואם מדובר במשהו מורכב יותר - מומלץ שגם היועצת תצטרף לפגישה, שכן כשמדובר באבחונים, האדם הראשון שאצלו מתוייקים העתקי האבחונים הוא - יועץ ביה"ס.
שיהיה לכם כל טוב ושנה טוב!
 
º
שנה טובה, כמובן!
24/09/14 10:25
6צפיות
º
האם יש עוד טיפול חוץ מטיפול תרופתי לעזור לבני שבאמת יכול לעז
23/09/14 20:39
41צפיות
שאלה לחגי שור, אם נמצא כאן...
23/09/14 08:16
64צפיות
בני בן 7, רזה מאוד (20 ק"ג).
לוקח פוקלין וזה כמובן פוגע לו מאוד בתיאבון. אם נעבור לסטרטרה, מה הסיכויים שבעיית התיאבון תיפטר?
אני יודעת שסטרטרה פחות פוגעת בתיאבון אבל הבנתי שיש אנשים שזה בכל זאת פוגע להם בתיאבון אז רציתי לדעת מה הסיכוי שהמצב ישתפר בעקבות המעבר לסטרטרה (אם כדור שעובד 24 שעות ימנע ממנו לאכול זה יהיה יותר גרוע).
כמובן שיש לנו עוד סיבות שבגללן אנחנו רוצים את הסטרטרה אבל אני רוצה לבדוק את נושא האוכל.

 
סטסטרה ותיאבון
23/09/14 13:38
48צפיות
התרופות ממשפחת הריטלין והאדרל (כולל פוקלין ו ויואנס)  תמיד תמיד גורמות לאבדן תיאבון.
יתר על כן, אם יש תיאבון - זה סימן למינון נמוך מידי.
סטסטרה היא ממשפחה שונה לגמרי.
ברוב הגדול של המקרים אין לה השפעה על התיאבון. פגיעה בתיאבון היא תופעת לוואי נדירה. אפשרית אבל לא שכיחה ולא קורית אצל כולם.
 
 
º
תודה!
23/09/14 14:57
12צפיות
חוו"ד על דר' גל שובל
23/09/14 09:07
47צפיות
שלום לכולם,
מישהו מטופל אצל דר' גל שובל?
קלוניריט עייפות-נסיונכם
23/09/14 08:26
51צפיות
שלום,
האם מישהו כאן או הילד שלו לקח קלוניריט לטיפול בטיקים, וזה גרם לעייפות?
האם העייפות עוברת עם הזמן?
תודה
בכל מה שקשור לטיקים, אפשר להתייעץ גם בפורום הזה...
27/09/14 23:29
22צפיות
והנה שאלה המתייחסת לקלוניריט - באותו פורום
27/09/14 23:31
16צפיות
קונצרטה בשילוב רספירדל
21/09/14 12:30
85צפיות
שלום,
רציתי לשמוע מניסיון של הורים לגבי שילוב של קונצרטה עם רספירדל או בכלל על הרספירדל עצמו
זה שילוב מקובל מאוד
22/09/14 07:49
55צפיות
בדרך כלל נותנים את הריספרדל לזמן מה ואחר כך מפסיקים אותו.
ההתחלה וההפסקה של ריספרדל חייבים להיות בהדרגה, וחייב להיות רצף.
לעומתו, ריטלין לוקחים לפי הצורך ולא חייב להיות רצף.
אין לי נסיון אישי
שילוב של קונצרטה עם רספירדל
22/09/14 11:46
53צפיות
כמו שזיוה כתבה - זה מקובל.
הריספרידל ממתן את האימפולסיביות ומשפר התנהגות, חרדות, אובססיביות וכדומה.
חשוב להבין שאין לו שום השפעה מטיבה על הקשב. לכן אם לא פתרנו את בעית הקשב - לא עשינו כלום.
הרבה פעמים התנהגות קשה של הילד נובעת מהתסכול שהוא חש כתוצאה מבעית קשב לא פתורה.
לעתים פתרון בעית הקשב מייתר את הצורך בריספרידל. תלוי מדוע הוחלט לתת אותו.
 
 
תגובה
22/09/14 14:32
49צפיות
אני מודה לך על תשובתך אך יותר רציתי לדעת על תופעות הלוואי של רספירדל. ידוע לי שצריך ליטול בהדרגה וברצף ללא הפסקה, פוגע בשינה, השמנה, צריך מעקב בדיקות דם? האם ישנם עוד דברים שלא ציינתי
º
את הדברים העיקריים ציינת. היתר די נדיר
22/09/14 15:51
31צפיות
תחליף לריטלין
21/09/14 20:16
112צפיות
שלום,
יש לי בעיה מאוד ספציפית שריטלין אכן פותר אבל הייתי רוצה לשאול אם קיים פתרון חלופי שיפתור ככל שניתן רק את הבעיה הספציפית הזו:
במונחים מקצועיים: יש לי קושי להתעלם מגירויים חיצוניים והדבר מגביר את הנטייה למוסחות ופוגע בתפקוד כאשר הם אינם רלוונטיים לפעולה שבה אני עוסק באותו הזמן. 
יש איזה תחליף בריאותי או כדור פחות מזיק מריטלין שיכול לפתור בעיה מהסוג הזה?
לא כתבת איזה נזק נגרם לך
22/09/14 08:04
54צפיות
אז איך אפשר להמליץ לך על פתרון?
שימוש בכדורי ריטלין
21/09/14 16:47
90צפיות

שלום,
לאחר אבחון דידקטי , המליצו לי לעשות אבחון נוסף שבודק האם קיימת הפרעת קשב וריכוז. כדור ריטלין אחד של 10 מ"ג שינה מבחן מקצה לקצה.
לאחר האבחון , המאבחנת הפנתה אותה לנוירולוג. עוד לפני הפגישה עם הנוירולוג , היה לי מבחן נוסף ולאחר התייעצות עם רופא המשפחה , היה ניסיון נוסף עם הכדור, ואותה רמת ריכוז גבוהה חזרה.

שאלות :

1. יש לי מבחן פסיכומטרי בעוד כשבועיים, הייתי רוצה לשאול האם עד כדי כך קריטי לחכות לייעוץ של הנוירולוג או שאוכל להשתמש בכדור במבחן הפסיכומטרי ? 

2. אני בן 19 ושוקל 65 ק"ג, ולא מצאתי תשובה מפורשת כמה מ"ג אני צריך ?
כל האינטרנט מדבר על מבוגר (לרוב בן 27+) ועל ילדים (מתחת לגיל 12) ולא על נערים בטווח בין 15-23.

3. האם הכדור יאפשר השפעה לאורך כל מבחן הפסיכומטרי ? בפעם הראשונה הכדור השפיע למשך 7 שעות , בפעם השנייה למשך 5 שעות ואני חושש שמספר שעות ההשפעה ימשיך לרדת כך שלא ישפיע לאורך כל מבחן הפסיכומטרי. (פסיכומטרי כ3 וחצי שעות)

4. האם יש להשתמש בכדור לפני אוכל או אחרי ?

5. עד כמה נדיר , ההשפעה של תופעות הלוואי ? אני רוצה לוודא שבמשך מבחן הפסיכומטרי לא תופיע שום תופעת לוואי , ומזון בריא יחד עם הכדור יכול להפחית את הסיכויים להתרחשות תופעות הלוואי?

6. במקרה של הפסיכומטרי שאני צריך ריכוז ככך הניתן למשך ה-3 וחצי שעות , מה עדיף ריטלין רגיל או SR?
 
נתת תיאור מדויק של מה זה הפרעת קשב
22/09/14 12:11
63צפיות
זה בדיוק מה שריטלין ודומיו אמור לפתור.
לצערי וצערך אין פתרון אחר מאשר טיפול תרופתי.
חבל על הזמן והכסף לנסות אמצעים אחרים
המלצה על מאבחן/ת דידקטי
19/09/14 17:07
73צפיות
שלום,
אני אשמח להמלצה על מאבחנת דידקטית (לא פסיכו דידקטי) עם אבחון שעלותו לא עוברת את אזור ה-1000 ש"ח במרכז. המטרה היא תוספת זמן למבחן אחד בלבד לא במסגרת תואר (בחינה בניירות ערך של הרנ"ע), כך שאין לי טעם לבזבז יותר מידי כסף על אבחון מורכב מידי. כבר עשיתי אחד בעבר ובמשך כל התואר הראשון קיבלתי הארכת זמן. אבל האבחון ההוא "לא בתוקף" על פי הקריטריונים שלהם.
תודה רבה. 
תיקון: למכון אבחון קשב וריכוז או פסיכיאטר/נוירולוג עצמאי
19/09/14 20:23
46צפיות
עקב בלבול קל מדרישות לא ברורות מהגוף הבוחן,
אני צריך אבחון קשב וריכוז בלבד. אנא במחיר שפוי, מדובר סה"כ בצורך לאבחון עבור מבחן אחד בודד ולא יותר 
תחפש נוירולוג או פסיכיאטר או רופא שעשה את קורס משרד הבריאות
20/09/14 08:09
39צפיות
אם יש לך אבחון ישן, הוא צריך ׳לעדכן׳
היא לא רוצה "לעדכן"
20/09/14 10:04
48צפיות
אני גם חושב שזה קצת חצוף אבל מה אני יכול לעשות?
הלכתי בשנת 2006 למאבחנת פרטית שעובדת עם יואל גבע שעשתה לי אבחון מלא. מבחינת רשות לנ"ע התוקף של אישור כזה הוא שש שנים בלבד והם לא מוכנים להתחשב.
המאבחנת אומרת שאין אצלה "שטיקים" והיא תעשה לי אבחון מלא מחדש ב-1600 ש"ח וזה לטענתה עוד בהנחה אחרי שהיא הורידה את החלק של אנגלית שלא רלוונטי.
 
תשאל אותם איזה סוג אבחון הם צריכים
22/09/14 07:52
18צפיות
אבחון דידקטי מומלץ ללקויות למידה והתאמות בבחינות.
אבחון רפואי מומלץ להפרעת קשב.
אולי מספיק שתעשה אבחון BRC שבודק הרבה תפקודים קוגניטיביים, כולל קשב?
בבקשה עזרה ממי שיודע.
21/09/14 21:49
96צפיות
כשבאים להתקבל לעבודה וכד' - האם לא עלולים לבקש תיק רפואי או לקבל מהרופא איזה "תרופות קבועות" אני נוטל (לפעמים זה נדרש בשביל ביטוח בריאות... לא?).
כי באמת אני לא רוצה שבכל עבודה ידעו אם אני לוקח ריטלין וכו'. זה ממש לא מרגיש לי נוח. בייחוד שאי אפשר כלל לדעת עלי שיש לי בעיה, וגם הבעיה אצלי היא גבולית, ומתבטאת רק בקריאה (אין לי בעיה לשמוע הרצאות שעות, או להרצות, וכו').
 
אני חושש מלקחת ריטלין דרך הקופ"ח בגלל זה (אלא דרך פסיכיאטר פרטי). מה דעתכם?, תאכלס אני טועה במשהו ממה שכתבתי?.
לא רק שעלולים, לעיתים גם מבקשים למלא טפסים
22/09/14 01:30
83צפיות
שהרופא אמור לחתום עליהם (אבחנות רפואיות, טיפול תרופתי, חתימה על כך שאין מניעה שהפציינט שלו יעבוד בתפקיד המיועד וכו'), ולהחזיר למקום העבודה, כחלק מתהליך הקבלה לעבודה.
אני עובדת כמורה, והועסקתי על ידי גופים שונים, ובכל פעם נדרשתי לעשות זאת. אז רשום שם שאני נוטלת מה שנוטלת, ומישהו תייק את זה איפה שהוא, או הקליד את זה במחשב. איש לא בא ומטיח לי את זה ב'פרצוף.
כן, ויש לי גם הפרעת קשב וריכוז, ורשום שאני נוטלת ריטלין, ואני מלמדת תלמידים שיש להם הפרעת קשב וריכוז, שנוטלים ריטלין. שישו ושימחו ...
גם בתהליך ההכשרה שלי להוראה הייתי צריכה למלא טפסים דומים, ואף לעבור בדיקות נוספות שכל מועמד להוראה נדרש לעבור, ולהביא תעודת יושר מן המשטרה. לא יודעת מדוע, אך דבר דומה נדרש ממני, כחלק מן הטופסולוגיה ללימודי תואר שני - דבר שנראה מיותר לגמרי.
נכון, מסכימה איתך שזה מרגיש לא בנוח, ותמיד יש ת'חשש הזה, כשזה נוגע למקום העבודה, אבל אני באופן אישי לא מכירה אנשים שלא התקבלו לעבודה בגלל הפרעת קשב וריכוז, או משום שהם נוטלים ריטלין.
ואתה יודע מה?... - שווה לבדוק את הנושא הזה גם מבחינה חוקית. ודבר נוסף - נדמה לי שגם בצבא, חל שינוי עם הזמן לגבי המתגייסים בעלי הפרעת קשב וריכוז, והקבלה למסלולים אלו ואחרים בצבא. אולי מנהלות הפורום מתמצאות בנושא.
ועם זאת... אני לא עד כדי כך תמימה. כשמדובר במשרד החינוך, ואני אחת מעוד 120,000 מורים ואולי יותר שעובדים במערכת הזאת, הנתונים הרפואיים שלי הולכים אי שם לאיבוד, ומי בכלל בוחן אותם... אבל בתהליך קבלה למקום עבודה שבו אתה וכמה מועמדים נוספים מנסים להתקבל, מאוד יכול להיות, שועדת הקבלה או מי שאתה מתראיין אצלו, בוחנים כל פרט ופרט. לכן חשוב להגיע מוכנים לראיון - מכל בחינה שהיא, והייתי אומרת אפילו, במקרה כשלך (כשאתה חושש שהפרעת הקשב תהיה לך לרועץ ותכשיל בתהליך הקבלה), לנסות לחשוב על שאלות "בלתי צפויות", שאתה עלול להישאל בנושא הפרעת הקשב והריכוז שלך, ולהגיע עם תשובות מוכנות. אני מניחה שאתה מודע לכל היתרונות של ההפרעה שלנו - הפרעה שמפרה ולוקחת לכיוונים בלתי שגרתיים, ולפרץ של יצירתיות ול..... ול.... ול.... את זה, אי אפשר לקחת מאיתנו! וגם את השאר לא...
שיהיה לך בהצלחה!
º
ממש תודה רבה על תשובתך המפורטת. כתבתי לך בפרטי.
22/09/14 09:13
11צפיות
|*|פתחנו פורום לסדרה האהובה עליך|!|
21/09/14 17:31
7צפיות
לרגל העונה החמה ביותר בטלוויזיה, פתחנו את הפורומים הבאים:

|טי-וי| פורום מחשבות פליליות
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/forumpage.aspx?f...

|טי-וי| פורום נקמה
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumPage.aspx?f...

|טי-וי| פורום אוואטר והאגדה של קורה
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumPage.aspx?f...

|טי-וי| פורום האישה הטובה
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumPage.aspx?f...

|טי-וי| פורום שקרניות קטנות
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumPage.aspx?f...

|טי-וי| פורום על טבעי SuperNatural
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumPage.aspx?f...

|טי-וי| פורום נויורק
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...

|טי-וי| עד עצם היום הזה
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumPage.aspx?f...


אם הפורום לסדרה האהובה עליך עדיין לא נפתח, אתה מוזמן לפנות אלינו במסר אישי ולהציע את פתיחתו.
אבחון בגיל 5
18/09/14 13:21
103צפיות
שלום
 
בני בן 5 עם ליקויים בויסות החושי וכנראה גם רגשי והתנהגותי.
עברנו אבחון של מרפאה בעיסוק בהתפתחות הילד של קופ"ח כללית שאמרה שחכם לגילו.
הרופאה ההתפתחותית אמרה שהוא בסיכון לפתח בעיות קשב וריכוז
ולכן היא ממליצה על טיפול תרופתי בריטלין.
האם לא נולדים עם בעיות קשב וריכוז? איך אפשר "לפתח" בעיות קשב וריכוז??
באמת נותנים רטלין בגיל 5??
הרופאה שאלה אותו כמה שאלות ועשתה בדיקה נוירולוגית. הילד לא רצה ככ לענות לה והתקשה לשבת במקום. התנהג בצורה קיצונית אפילו ביחס לעצמו.
האם זה בעצם אבחון ועל סמך הפגישה של חצי שעה ממליצים על טיפול תרופתי לילד בן 5??
אנחנו בטיפול פרטי של מרפאה בעיסוק (הרופאה ההתפתחותית של הקופ"ח אמרה שטוב שאנחנו עושים בפרטי אבל שהוא לא מתאים לקיטריונים של קופ"ח לקבלת טיפול).
אנחנו עושים גם פיזיוטרפיה והדרכת הורים. יש עוד משהו שאפשר לעשות?
אני קצת מבולבלת.
במה ריטלין יעזור לו?
לשתף פעולה? הוא ירצה להשתתף בפעילויות בגן? (כי בד"כ לא רוצה). זה עוזר בויסות חושי?
הבנתי שהרטלין פוגע בתיאבון. הילד באחוזון 3% בגובה ובמשקל. יש תרופות אחרות?
 
תודה.
גרנולה11
 
עונה
18/09/14 13:58
61צפיות
הניסוח של הרופא שהילד "בסיכון לפתח קשב וריכוז" הוא אכן לא מוצלח. סביר להניח שהוא התכוון להגיד שצריך לבדוק את נושא הקשב והריכוז.
איך הילד בגן? מסוגל לשבת ולהקשיב במפגש? איך הוא מבחינה חברתית?
אם אין בעיות כרגע אין טעם בטיפול תרופתי. אם יש בעיות - טיפול תרופתי יכול לשפר את איכות החיים שלו בצורה משמעותית.
בבית ספר, ילדים עם ADD או ADHD כבר זקוקים יותר לטיפול תרופתי, גם אם הסתדרו בגן.
הריטלין לא עוזר לויסות החושי. הוא עוזר ליכולת של הילד להתרכז ולהרגעת היפר אקטיביות.
 
את הריטלין אפשר לקחת גם בגיל 5. זה הגיל שהבן שלי התחיל לקחת את התרופה. בד"כ מתחילים עם הריטלין הרגיל, של ה 4 שעות, למרות שזה הסוג הכי פחות מוצלח של הריטלין... לילד שנעלב בקלות הייתי ממליצה לעבור מהר יותר לתחליפים כמו ריטלין LA, אדרל וכו'.
 
האבחון שעברתם הוא לא האבחון המקובל לפני טיפול תרופתי. מקובל לעשות מבחן טובה (או מבחנים אחרים) בנוסף לפגישה עם הפסיכיאטר או הנוירולוג. בנוסף - ילדים רבים עם הקשיים שתיארת הם בעצם בספקטרום האוטיסטי - ואת זה לא פשוט בכלל לאבחן (אם לילד אין בעיות חברתיות את פטורה מלדאוג בנושא).
לפי המחקרים ריטלין לא פוגע בגדילה, אבל אם את מודאגת יש גם תחליף לריטלין בשם סטרטרה, שלפי מה שקראתי ברוב המקרים לא מוריד תיאבון.
º
19/09/14 08:23
6צפיות
הפרעות קשב בגיל צעיר
21/09/14 14:00
29צפיות
אכן, את צודקת בהבנתך, הפרעות קשב אינן מתפתחות, זה משהו שנולדים איתו.
בגילאים צעירים יותר קשה לאבחן את התופעה מכיוון שהילד מתנהג בדומה לבני גילו בעוד שהאבחון הוא אבחון התנהגותי ( אין בדיקה שמאשרת או פוסלת )
ולכן ההתנהגות צריכה להיות שונה מאוד יחסית לבני גילו ( לפי ההגדרה)
 
לגבי ריטלין בגיל צעיר - 
ניתן לתת ריטלין בגיל 5 אך השאלה היא האם זה באמת נחוץ. האם הור מתנהג בצורה שפוגעת בו?
הבן שלי למשל אובחן באופן חד משמעי בגיל 5, אך עדיין לא קיבל תרופות עד אמצע כיתה א' כשהבנו שלטובתו אין ברירה. ( גם הפסיכיאטרית היתה נגד התרופות בגיל הצעיר). את התרופות כדאי לתת רק אם הם יועילו לו. 
בכל מקרה, ריטלין משפיע רק במיידי, ולא ישפיע על "פיתוח" הפרעות קשב. אם יש לו הפרעות קשב, והוא יזדקק לריטלין, טיפול מוקדם יותר לא ישנה זאת.
לגבי השתתפות בפעילות בגן: איזה פעילות הוא לא משתתף?
בריכוז - יכול להיות קשור לבעיית הקשב, אבל יתכן שהוא מקשיב מהצד, ורק לא יושב עם כולם. האם זה נורא?
האם הוא משחק עם ילדים? 
ציור ולימוד - האם הוא יודע את הדברים שהוא אמור לדעת לקראת עלייה לכיתה א' ( הכרת האותיות והצלילים שלהן) - אפשר לעבוד על זה גם בדרכים אחרות ולא רק בגן. 
ריטלין אינו עוזר לויסות חושי. לזה יש דברים אחרים שמקלים.
לגבי הפגיעה בתאבון - אכן, בזמן השפעת הריטלין אין תאבון אך אח"כ הם רעבים יותר.
אם מדובר על ריטלין ל 4 שעות זה לא נורא. דואגים שהוא יאכל בבוקר ארוחה טובה, ואז סביר שלא ירצה לאכול את ארוחת 10 אבל ישלים אח"כ ( יאכל יותר בארוחת צהריים).
 
הדבר הכי חשוב לעשות בגיל הזה זה הדרכת הורים. והשאר בהתאם לצרכים הספציפיים של הילד.
 
ריטלין בגיל צעיר
21/09/14 14:18
44צפיות
לא פגשתי הורה שש לתת לילדשלו ריטלין, במיוחד בגיל צעירובצדקלשמחתי בארץ הנטייה של הרופאים לא למהר לרשום טיפול תרופתי, בניגוד להמלצות ממחקרים בארה״ב, המוכיחים שככל שמקדימים לתת טיפול כזה, טווח הזמן שלוקח לילדים ללמוד להתמודד עם הקשיים נמוך יותר.להבנתי, ההחלטה מתי להתחיל קשורה במידת הפגיה באיכות החיים של הילד והמחיר שהוא משלם על כך שהוא אינו מקבל את התרופהחזה משתנה מילד לילדכן, הריטלין יכול לעזור לילד לשתף פעולה עם המשימות בגן ולטווח רחוק הגדילה לא תיפגע אם יהיה תכנון מתאים והשאלה עד כמה הוא סובל היום, מפתח הרגלים שיפגעו בו בהמשך וצובר חוויות של כישלון אותם יקח כיצידה לדרכו.הדרכת הורים תעזור לכם לעזור לו וגם למקד אתכם להחליט מתי נכון להתחיל
המלצה למטפל/ת מעולה לילד בן 7
18/09/14 15:38
76צפיות
שלום
אני מחפשת המלצה למטפל/ת מ-ע-ו-ל-ה לילד בן 7
שאובחן עם הפרעות קשב וריכוז ואינו מקבל תרופות.
באיזור השרון
תודה רבה!
מי מכיר מטפל/ת באזור השרון?
20/09/14 08:04
45צפיות
בנתניה נמצאת הפסיכולוגית הידועה לאורה וולמר.
º
מסר אישי בדרך...
20/09/14 08:37
25צפיות
º
האם אמפתמין מיקס הוא בעצם אותו הדבר כמו אדרל?
18/09/14 22:56
56צפיות
לא יודע
18/09/14 23:13
36צפיות
אבל הייתי נזהר מכל דבר שאין לו התוויה תרופתית בדוקה ומאושרת
במילה אחת כן!
19/09/14 12:28
56צפיות
אדרל הוא השם של תרופת המקור, כמו שלכל סלולרי קוראים פלאפון.
השם הגנרי הוא אמפתאמין מיקס  וזה אותו הדבר.
אין בארץ אדרל (רגיל לא XR)  מקורי.
לו היה - מחירו היה גבוהה מאד.
 
 
ייעוץ חינוכי לילדים עם הפרעת קשב
15/09/14 20:44
91צפיות
בימים ג'-ה' בערב ייעצו מומחי הפורום בנושאים חינוכים והתנהגותיים.התחום החינוכי-התנהגותי הוא בעל חשיבות עליונה בטיפול הרב מערכתי היעיל בהפרעת קשב וריכוז, והיועצים החינוכיים כאן כדי  לענות על שאלותיכם בנושאים: א. אבחון דידקטי ופסיכו-דידקטיב. הוראה מתקנת ואיסטרטגיות למידה לילד עם הפרעות קשב.ג. ויסות ושליטה בהתנהגותד. מוכנות ובשלות ללמידה בגילאים השוניםה. עזרת מערכת החינוך לתלמיד לקוי הלמידהו. בניית מערך תמיכה הורי וחינוכי לילדנו.ז. מתי כדאי אימון אישי ומתי טיפול התנהגותי?הנכם מוזמנים להפנות את שאלותיכם למומחי הפורום בלחיצה על 'הוספת תגובה' להודעה זו
קושי להתמודד עם הבי"ס
14/09/14 15:45
171צפיות
בני בן 10 לומד בחינוך המיוחד שנה רביעית, בשנה האחרונה התחיל בשינוי לטובה .
לקראת סוף השנה חלה נסיגה ואח"כ החלה המלחמה והיתה קייטנה שבעצם לא מומשה כל כך עקב המצב שלא יכלו לצאת למקומות והרבה ילדים לא הגיעו בכלל.
במהלך החופש לא נטל הרבה טיפול תרופתי לסירוגין ושמתי לב שעלה במשקל.
התחיל את שנת הלימודים ואין יום שאין תלונות על התנהגותו וחוסר שיתוף הפעולה. היה בכיתה שנקראת דף חדש שזה הפרדה מכיתתו ליום אחד ושם לומד הדרך הזו לא עזרה. היו השעיות גם זה לא עוזר.
השלב הבא הבי"ס מבקש להגיע עם ליווי זה אומר שאנו ההורים אמורים להיות עמו בכיתה במשך היום, נתבקשתי ביום שישי אך לא הגעתי והילד נשאר בבית.
מצד אחד כולי הבנה לבי"ס והסברתי שיש לי כבר תור לרופאה שקבעתי עוד לפני שיסתיים החופש.
היום קיבלתי טלפון שהדרישה הופכת לליווי עד להודעה החדשה , זה מרגיז אותי ברמות על .
לא מספיק אנו מתמודדים עם ילד עם הרבה לקויות קשב וכל נגזרותיה, עכשיו עלינו לומר בעבודה שלא מגיעים כיצד זה יתכן מצב כזה קשה לי מאד להבין.
אני לא יודעת אם רק הבי"ס הזה בחינוך מיוחד מתמודד כך עם מצבים , אני כבר לא יודעת מה לעשות עם עצמי . צריך לדאוג לפרנסה וכבר סיימנו עם הלימודים .
 
אשמח לתגובות
מירה
אתם אמורים לשמש כמלווים?...
14/09/14 19:01
124צפיות
ככל הידוע לי, גם בבית ספר לחינוך מיוחד, שבו כל הכיתות הן כיתות של חינוך מיוחד, ישנן כיתות שבהן שתי סייעות, אחת הכיתתית ועוד אחת שהיא אישית של תלמיד, הזקוק להשגחה מתמדת, צמודה בתוך הכתה. מדובר במקרים שבהם ה"ליווי" חיוני למשך כל השנה, והסייעת של אותו תלמיד  היא ככל הסייעות האחרות, עובדת הרשות המקומית.
א. מוזר בעיני שהורה נדרש ללוות את הילד במשך יום הלימודים, בתוך בית הספר, גם אם מדובר בכמה ימים או שבועות (אבסורדי, לא מוסרי, פוגע בצנעת הפרט של שאר התלמידים, לא מקצועי וכו' וכו').
ב. לא הבנתי מה זה אומר שבית הספר החליט וקבע - האם עשה זאת מטעם עצמו? האם יש נוהל עירוני, שנוסח על ידי מחלקת החינוך?
ג. האם ההחלטה נתקבלה ע"י כל הגורמים האמונים: מתי"א, בית הספר, מחלקת החינוך, מפקחת החינוך המיוחד?... - קיבלת מסמך רשמי, חתום על ידי כל הנ"ל, או מבין הגורמים (לא בית הספר).
ד. ונניח שאתם תלוו את הילד, הזהו הפתרון המוצע לקשיים שבנכם חווה, לקשיים שהמערכת חווה? האם זה שתגיעו עימו בכל בוקר, ותשהו עימו לאורך היום הבעיה תיפתר? - כמובן שלא! צריך לבצע ניתוח מעמיק של מה שהוביל אותו למצב בו הוא נמצא היום:
הסיבה לנסיגה לקראת סוף שנה -האם היה טריגר כלשהו, שינוי משמעותי אחד או יותר מאד, אירוע טראומטי שחווה, קשיי הסתגלות לשינוי תרופתי שבוצע בתקופה זו, אירועים מבית.
חוסר העקביות במסגרת חינוכית בתקופת החופש
חוסר עקביות בטיפול תרופתי בתקופת החופש
ניתוק מקבוצת השווים/תלמידי הכתה - "דף חדש" (מה זה צריך להביע בכלל?!), השעיות, ועכשיו לא עלינו - ליווי צמוד שאולי מצמיד אותו אליכם, אך מרחיק אותו מאחרים - איך אפשר ללכת לאן שאני רוצה ועם מי שאני רוצה בתוך בית הספר, כשמישהו מתיישב לי על הזנב (גם אם זה אמא או אבא) והופך אותו לשונה מן השאר.
תלונות למכביר מצד אנשי צוות , על בסיס יומיומי, בלי שום מילה אחת טובה, בלי שום חווית הצלחה קטנה, בתואנות של חוסר שיתוף פעולה
ועכשיו - סחבנו דברים משנה שעברה (כבר אז היתה נסיגה), הטיפול בחופש היה בלתי עקבי בין אם חינוכי ובין אם תרופתי, וקבלת הפנים בשנת הלימודים החדשה - "פשוט נפלאה" ואפילו "מיוחדת ומייחדת אותו" מכל השאר.
האבחנה שלי - התנהגות נורמאלית לחלוטין, שתואמת בדיוק את כל מה שחווה.
ולתכלס -
לבקש מסמך רשמי לכל החלטה שכזאת מסוג ליווי, לבדוק מי חתום עליה, לבדוק בחלונות הגבוהים - משרד החינוך (דוברות/פניות הציבור, השר פירון שיש גישה חופשית למייל שלו ולפייסבוק שלו) האם זה בכלל חוקי.
לבקש לכנס מיידית פגישת צוות מורחבת, כולל נציגות של משרד החינוך, מתי"א, וגם גורמים מבחוץ שמטפלים בילד מטעמכם באופן פרטי אחר הצהריים - במקום ליווי יש לבצע סיעור מוחין, חשיבה משותפת, לקבל החלטות מושכלות, כתובות שחור על גבי לבן, כשכל אחד יודע מה תפקידו באותו תהליך שבו מחזירים את הבן למסלול, כולל הילד עצמו - שמוסבר לו  בשפה שמבין, בלי לחפור, ומה הולך לקרות עכשיו, ומה הוא נדרש לעשות, וכיצד יתוגמל כמובן. ולקבוע מטרות קטנות, שהוא מסוגל לעמוד בהן, ולא איזו מטרה כמו: בשבוע הקרוב תתנהג מושלם! משהו שהוא בר ביצוע.
להקפיד על עקביות, ולהערך לקראת מניעת חוסר עקביות בתקופת החגים, שעשויה להוציא מאיפוס - להקפיד על מסגרת קייטנית בחגים שבהם בית הספר פועל, להמשיך טפולים מכל סוג כולל תרופתיים. אולי אנחנו יוצאים לחופשה, אבל כל ה"שריטות שלנו" נשארות גם נשארות. אין סיבה לחוסר עקביות, בדיוק במקום בו הכאוס מנסה לתפוס אחיזה (תקופת מעבר, חגים, חופשות - שם במיוחד צריך לשמור יותר מתמיד על עקביות).
שיהיה לכם רק טוב!
 

 
רק לשם הבהרה: ההתנהגות הנורמאלית, כפי שהגדרתי זאת
15/09/14 05:50
107צפיות
היא זו של הילד, ולא של השאר. הגיוני שיגיב ויתנהג כפי שאכן עושה, בעקבות ההתנהלות מולו ובעניינו, מאז סוף שנת הלימודים הקודמת.
דבר נוסף שיש לבדוק - נושא ההשמנה, אם היה שינוי תרופתי, יכול להיות שהדבר גרם לכך, ואם לא - חשוב לערוך בדיקות, במיוחד אם העליה במשקל משמעותית  והתרחשה תוך זמן קצר.
תגובה
15/09/14 11:36
130צפיות
היי, אפתח בתודה על תשובתך המורחבת.
בכיתה ישנה סייעת אחת ומורה ועד 10 ילדים לערך. בני הוא ילד שלא זקוק להשגחה מתמדת כל השנה, אך ישנן תקופות לא טובות כמו עכשיו שרוצים שמישהו יהיה עמו לאחר שהם ניסו דרכים של דף חדש , השעיות וברגע שלא עבד מנסים אופציה של ליווי הורים.
חושבים שהליווי של ההורה מרתיע את הילד אולי באמת מביך אותו לא מהמקום של פחד ואז יתנהג למחרת היום יותר יפה וממושמע לחוקים שלהם, למרות שבעיניי ברגע שהילד לא מאוזן אני לא בטוחה שגם הליווי יעזור אולי יעזור מעט לאותו יום , אך מה הלאה כמה זמן אשב שם במקום בעבודה.
אני לא מעכשיו שואלת את עצמי על הדרך של ליווי הורים , אין התחשבות בנו ההורים שצריכים להתפרנס  ועלולים לאבד מקום עבודה ואני באמת מכירה הורים כאלו שהילד למד שם וזה בדיוק מה שקרה.
לגבי ההחלטה הזו האם היא תיקנית ורשומה היכן שהוא אין לי מושג לא בדקתי כיוון שבעבר פניתי למנהלת בעניין הליווי ומה שכרוך בכך והסבירה שישנם ילדים שלא מאוזנים ובאישור המפקחת יושבים בבית עד שיהיו מאוזנים או שנמצאים באישפוז עד שמאזנים אותם שם.
בגדול אני יכולה לעשות שעורי בית היטב לגבי מסמך כזה , אך חוששת שצעד כזה ירגיז מאד את המנהלת ותדאג כבר אייך להוציא את בני משם.עשתה זאת לאחרים שלא שיתפו עימה פעולה וכך תעשה גם לנו.
לגבי הנסיגה לקראת סוף השנה אני חושבת שמה שתרם לכך הוא העניין שלא הצליח לעלות שלב של קידום שכל כך רצה בו וזה קצת הוריד לו את המפרשים, כי התאמץ מאד להשתפר ועשה זאת אך לא באופן מלא כפי הנדרש, התחיל לעבור שינוי לא מתחילת השנה ולכן צבר פחות ניקוד.
דף חדש הינה כיתה שלומדים בה כמובן תלמידים מכל מיני כיתות שהיה להם קושי יום לפני כן ונותנים להם הזדמנות להשתפר ולחזור לכיתתם יום למחרת.
לגבי  תלונות של אנשי צוות זה ממש לא כך, ישנן הרבה חיזוקים ומילים טובות כשצריך וחויות של הצלחה.
אז זהו אני במבוי סתום , לא מספיק התמודדות עם ילד עם הרבה קשיים הבי"ס גם תורם לקושי שלנו.
יש לי תור לרופאה המטפלת רק ביום ה' נראה עד אז מה נעשה , כרגע נשאר בבית.
 
אני מבינה את הקושי הזה...
15/09/14 23:25
75צפיות
"חוששת שצעד כזה ירגיז מאד את המנהלת ותדאג כבר אייך להוציא את בני משם.עשתה זאת לאחרים שלא שיתפו עימה פעולה וכך תעשה גם לנו."....
 
אבל כשאת מונעת לבחור בדרך מסויימת מסיבה זו או אחרת (במקרה זה הנעה מתוך פחד שמא יבולע לך על סמך ניסיונם של אחרים), אז צריך לקחת בחשבון שאת כובלת את ידייך, ולא יכולה לעשות הרבה. מה עוד שהמצב שבו שרוי בנך נשאר אותו דבר בדיוק, והעובדה שבסופו של דבר תגיעי ותשמשי לו כמלווה, מסכנת את מקום עבודתך.
במילים אחרות - אני מציעה לך לשוב ולחשוב על הדברים, לבחון את שיקולי הרווח וההפסד: מהן ההשלכות של כל בחירה אפשרית. מה עשוי לקדם ומה עשוי לטרפד, ולהסתיים בתוצאה זו או אחרת. דרך נוספת שאפשר לחשוב עליה, אם קשה להתגבר על החשש הזה שמא בנך ימצא עצמו מחוץ למסגרת, היא לנסות להידבר עם המנהלת ועם הצוות בכל מקרה - לבקש פגישה משותפת, גם אם תבחרי להגיע וללוות אותו, כדי לנסות ולהראות למנהלת ולצוות שיכולות להיות אפשרויות נוספות לטפל בקושי, ולא רק בעזרת ליווי הורה שאמור לשמש כגורם מרתיע.
הבעיה הגדולה
16/09/14 10:20
39צפיות
שאין להם אפשרויות אחרות להציע חוץ מכיתת דף  חדש והשעיות ונשארה אופציה של ליווי מעבר לכך אין אפשרויות.
אם הם מורים לחנ"מ, בבית ספר לחינוך מיוחד
16/09/14 17:42
93צפיות
לא צריך להיות להם קושי למצוא דרכים נוספות להתמודד עם "הבעיה הגדולה".
אני מתרשמת,  אם יורשה לי לומר, שאת מזדהה הזדהות יתרה עם ה"קושי" הזה שהם מציגים בפנייך, ומבינה לליבם עד מאוד.
את צריכה לקחת צעד אחד אחורה, ואולי להסתכל על כל הסיטואציה הזאת כצופה מן הצד. היתכן שבית הספר שאמור לתת מנעד רחב של מענים, התאמות, ו"חליפות", יציג שני פתרונות בלבד, ושאחד מהם לפחות הוא בגדר סקנציה (השעיה)?
אפילו בבית ספר "רגיל" מוצעות הרבה יותר אופציות, כאשר תלמיד חווה קשיים מסוגים שונים - אופציות המאפשרות לו לתפקד טוב יותר ולהרגיש טוב יותר, בשיתוף פעולה של כל הנוגעים בדבר. אל תוותרי על שיח משותף. בקשי שיקבעו פגישה רבת משתתפים, כולל העו"ס.
 
 
 
היי
17/09/14 09:47
23צפיות
אני ממש לא מזדהה עימם , אומנם יש לי הבנה שעושה דברים שחוצים גבולות וניסו את האופציות השניים שמניתי וזה לא צלח אז עוברים הלאה לצעד שלישי - ההורים.
זוהי רק ההבנה שלי אליהם בלבד, מעבר לכך אני ממש כועסת עליהם על כך שזורקים עלינו ההורים עוד סוג של התמודדות מעבר לרגילה לצרות הרגילות.
הילד יושב בבית המורה אפילו לא מרימה טלפון משהו לומר להתעניין - כלום. מרגישה שבמקום לתמוך זרקו אותנו.
אני לא מסוגלת לדבר איתם , לא רוצה כרגע. זה לא מהיום הסיפור הזה של ליווי הורים וכבר ניהלתי שיחות עם המנהלת בעניין אז בעבר זה לא היה עד להודעה חדשה אלא הגעתי הילד התנהג בסדר והיו מצבים שאחרי שעתיים הלכתי והוא נשאר.
הגרוע ביותר שקרה כאן עכשיו שהילד לא רוצה ללכת  עכשיו כייף לו בבית , התיכנון היה שבעלי היום יילך עמו והיה ויכוח ביניהם אתמול וכעסים , אז הצעתי את עצמי היום (ולא בכל יום אני יכולה) אך ממש סירב תני לי עוד יום אחד בבית כל ההסברים לא עזרו בסוף הנחתי לו ומחר יש תור כבר לרופאה.
בעצם מה שהם עושים גורם לילד להיות במצב יותר גרוע יוצא מהמסלול , מהשיגרה אולי ישנה גם חרדה שלא נראית לעיניי כרגע אבל בטח ישנה.
מצב קשה.אספר לך שאני מאד רציתי את הבי"ס הזה הפכתי עולמות בכדי להכניסו לשם ולא וויתרתי, נחשב לבי"ס מצויין שקידם המון ילדים וכבר ראיתי שנה שעברה התקדמות יפה של הילד , לכן אני לא נכנסת לעימותים עם המנהלת.
אני מסכימה איתך
17/09/14 22:35
91צפיות
ככל שישאר יותר בבית, כך יהיה קשה יותר להחזיר אותו למסלול בחזרה. נקווה שהביקור אצל הרופאה ישנה במשהו, ויעזור ביצירת איזון תרופתי, ושיפור תפקודי בהתאמה. יחד עם זאת, גם המורים והמנהלת שבראשם, צריכים להבין שבחירה באותם פתרונות - אם לא הוכיחה עצמה עד כה, מחייבת קצת יותר יצירתיות, עבודה הדרגתית, דגש על החיובי והמוצלח, התעלמות ממה שאפשר (לא לשים לב לכל פיפס),  אי הגעה למצב של אל-חזור (לא להביא את הילד לידי כך שיטפס על עץ גבוה מידיי, ולא יוכל לרדת ממנו). יש כללים, ויש נהלים, ישנם דברים שלגביהם צריך להגיב ב-0 סבלנות ללא פשרות, אבל יש את כל אותם דברים, שאפשר להעלים עין, אך לרמוז בעדינות ש"להבא לא", ולחזק את הטוב והראוי, המקובל והרצוי.  אחרת - תפסת מרובה, לא תפסת! אם רוצים שההתנהגות תהיה 100% ורק 100%, הרי שזה מראש נדון לכישלון. אם נותנים מקום גם לנפילות ולצמיחה מחודשת, אזי אפשר וניתן להגיע למקומות טובים יותר - שבהם גמישות, התחשבות, יצירתיות, חשיבה מחוץ לקופסה ומתן הזדמנות שניה - הם אלה העומדים בבסיס התהליך החינוכי.
 
את בהחלט צודקת
18/09/14 10:15
27צפיות
אני חושבת שבאמת מסתכלים בזכוכית מגדלת על כל תנועה שלהם. גם אם יצא מהכיתה כועס זה מבחינתם גרוע.בעבר גם הגעתי לליווי עמו ישבתי בכיתה והיתה מחנכת אחרת , ילד אחד זז בכיסא כל שניה מעירה לו ממש ציפיה לשבת כמו חייל וזה לא היה כזה נוראי זה ממש עיצבן אותי כבר התחלתי לחשוב שלה יש הפרעות קשב אם כל דבר מפריע לה.
שולחת לך
18/09/14 10:50
19צפיות
מסר באישי.
זה בלתי אפשר ללוות אותו. ההורים עובדים. נקודה.
15/09/14 11:18
67צפיות
מה הם מצפים? 
מצפים שנשב
15/09/14 11:39
57צפיות
בבי"ס איתו ונעזור לו בשעת הצורך במקום שהם יעשו כך, כי הם כבר ניסו הכל ולא הצליחו. עשו ממנו מפלצת ממש.
לא מעניין אותם הורים עובדים .
º
נראה לי שצריך לבקש לו סייעת
15/09/14 11:53
33צפיות
עכשיו קיבלתי
15/09/14 13:18
71צפיות
טלפון מעו"ס שמטפל בנו , רק לאחרונה הכרתי אותו. למעשה לפני שנתיים כשהילד בעצם לא היה מטופל ומצבו הידרדר , ולא היה מטופל כי בעלי לא הסכים לטיפול תרופתי ואז עירבה את הרווחה.
לאחר שיחה עם הרווחה ראה שאין ברירה והסכים. מאז התחלפו עובדים שם וכל אחד חדש שמקבל את התפקיד של המתחלף יוצר עמנו קשר להכיר אותנו וכו'.
אז כרגע זה הבחור הזה באמת הירהרתי היום האם לשתף אותו בקושי שלי מול הבי"ס ולפתע התקשר בכלל בעניין אחר ואז כן סיפרתי. עכשיו הוא בתמונה ורוצה להבין מהמנהלת מה בדיוק הציפיות שלה ומה קורה.
משמח אותי לשמוע שהעו"ס מגלה עניין בנעשה ורוצה להיות מעורב
15/09/14 23:28
44צפיות
טוב שיש אדם נוסף שיכול לבחון את המצב, ולעזור לך לקבל החלטה בעניין.
את כבר לא לבד   
 
בעניין כזה
16/09/14 10:21
56צפיות
עו"ס חייב להתערב לטובת הילד ועזרה למשפחה
כשמאוזן תרופתית
15/09/14 15:07
83צפיות
מתנהג הרבה יותר טוב קשוב ומשתף פעולה ובבתי ספר לחינוך מיוחד לא מאשרים זאת.
קושי עם ביהס
19/10/14 12:32
17צפיות
דברי איתי
|*|נפתח פורום חוכמת ההמונים|*|
18/09/14 14:26
7צפיות
|נורה|פורום חוכמת ההמונים הוקם בשבילכם, הגולשים והגולשות שמעוניינים להשתמש בחוכמת ההמונים כדי לקבל עצות, תשובות, רעיונות וכל דבר אחר שיעניין אתכם.
חוכמת ההמונים יכולה לעזור ולהועיל בכל מקרה שבו אתם רוצים מגוון של דעות, מאנשים שונים אשר עוסקים בתחומים שונים, כדי לסייע לכם להגיע למסקנה מסויימת, רעיון או אפילו החלטה, בכל נושא שעולה על רוחכם.

מוזמנים להיכנס כבר עכשיו... ואל תשכחו להיות יצירתיים :-)

http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...

עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


Flix
מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה