לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
שלום וברוכים הבאים, הפרעת קשב וריכוז הינה לקות מורכבת המתפרשת על תחומים רבים. הרבה "יועצים בגרוש", מיתוסים ודיעות קדומות בוחשים בקדרתה ומעכבים אותנו מלהתמודד עמה ביעילות. הפורום הוקם כדי להתמודד בדרך הרפואית-התנהגותית-חינוכית שהוכחה מחקרית. חברים בו הורים לילדים עם הפרעות קשב, מבוגרים עם הפרעות קשב, מטפלים התנהגותיים, מורים לחינוך מיוחד, נוירולוגים, פסיכיאטרים, רוקחים, מרפאים בעיסוק ותרפיסטים בגישות מגוונות המכירים באופן מקצועי את הלקות.  מנהלי ויועצי הפורום: zivadina, זיוה דינה, אמא לילדים עם ADHD ומאובחנת עם ADHD בעצמה,  ציפי קוברינסקי, מאמנת בהווה ומורה בעבר,רונן לין, מורה לחינוך גופני/חינוך מיוחד ומאמן אישי, מרב קובי, מאמנת אישית ומשפחתית, עדו בן צבי, יועץ לטכנולוגיות למידה, פזית ליפוביץ, מאבחנת ליקויי למידה, עו"ד נוגה דגן בוזגלו, יועצת לזכויות תלמידים בארגון הלה, יעל ויסוצקי, מרפאה בעיסוק, הד סולודר, מאמן אישי ומנחה סדנאות ילד-הורה.

 עוד נזכיר את מנהלות הפורום הראשונות: אפרת@הבית, מייסדת הפורום ואיתה זהבה נדליה ד אשר תרמו לעיצוב דמותו של הפורוםאנו מאמינים כי אנשים עם הפרעות קשב וריכוז ניחנו בראייה מקורית ורעננה וביחד עם זאת "לוקחים הכל ללב" ואוהבים לעזור. ברוח מיוחדת זו היינו רוצים לראות את הפורום מתנהל: אנא השתמשו בשפה אדיבה המכבדת כל דעה שונה או מנוגדת. בנוסף, הקפידו לספר על מטפל או טיפול מתוך חוייתכם האישית ולא כפרסום מסחרי. נשמח על הצטרפותכם לדיונים המרתקים של פורום הפרעות קשב ADHD.


 כללי הפורום    ייעוץ חינוכי    ייעוץ רפואי     קישורים    בתי מרקחת  
המידע והעצות בפורום אינם תחליף לייעוץ מקצועי. תפוז אינו ערב לנכונות המידע,  ולא יהיה אחראי לנזק כתוצאה מהסתמכות עליו. 
אין להציע או לבקש תרופות בפורום!     הפרסום העצמי בפורום אסור!
 
                         
 
המשך...
הודעה חדשה

אני בהתלבטות מאד גדולה לגבי אופן המשך הטיפול התרופתי
16/09/14 21:46
105צפיות
כרגע הבן בכיתה ג. לוקח כדור ורבע ריטלין 10 מג בבוקר. הכדור משפיע היטב בכיתה והילד מרוכז ועובד. עד השנה הוא היה היפר אחהצ כשהשפעת הכדור פגה, אבל זה לא הפריע לו במהלך השנה בצורה משמעותית. השנה זה מאד מאד מורגש. יש לו למשל שיעור שחיה שהוא אחד על אחד, רק הוא והמורה, הוא מוסח לחלוטין, המורה מדבר והוא מסתכל למקומות שונים ולא מקשיב בכלל. או צולל בזמן שהמורה מסביר לו. כמובן שכתוצאה מכך גם לא חווה שום התקדמות ביכולת שלו בתחום. יש לו מדריכה שעוזרת לו בכתיבה נכונה פעם בשבוע, שוב אותו סיפור, ניתן להשיג את הקשב שלו למספר דקות. ויש גם שיעורי בית, מה שכמעט ולא היה בכיתה ב. היום עברנו חוויה קשה עם נושא הכנת שיעורי הבית. יש גם עצבנות רבה, בעיקר בשעות הצהריים כשהוא חוזר מביהס. ובכלל התחושה היא שהוא בדרייב כל הזמן. אני שוקלת לבקש מהרופא ריטלין ארוך או קונצרטה. הבן שלי גם נוטה לחרדות ואנחנו כל הזמן עם היד על הדופק בעניין זה, עם המינון הנוכחי. האם יש הבדל בין ריטלין ארוך לקונצרטה בענייןן החרדות?וכן, קראת יש קונצרטה משפיעה לבין 10ש ל14ש -איך הולכים לישון עם השפעה ארוכת טווח כזו? ומתי אוכלים?תודה למי שהגיע עד כאן
לא צריך לקפוץ ישר לקונצרטה
16/09/14 23:21
65צפיות
הרופא בוודאי ייתן לכם לנסות ריטלין LA או ריטלין SR.
בריטלין רגיל רמת הפעילות של התרופה אחידה במשך כל זמן ההשפעה, ולכן גם הירידה ממנו מורגשת בחדות. בריטלינים הארוכים יותר (LA משפיע בערך ל-8 שעות, SR בערך ל-6) זה עולה לאט ויורד לאט, מה שמתבטא בתחושה מופחתת של תופעות לוואי (בחילה, כאב ראש) ובריבאונד עדין יותר אם בכלל.
 
נדמה לי שבפעם האחרונה שהיינו אצל הרופא הוא אמר שנצטרך
17/09/14 12:36
44צפיות
בהקדם לחשוב על שינוי מינון (הילד גדל...) ושיתכן ונעבור לקונצרטה.
אני אבדוק איתו נושא של ריטלין LA או SR.
 
ובריטלינים הארוכים האלה, לא אוכלים במשך כל שעות ההשפעה? הבן שלי לא נוגע בשום אוכל, גם לא עוגה או משהו שהוא אוהב, עד הצהריים עם הריטלין...
כל ילד מגיב קצת אחרת, אבל בגדול
17/09/14 20:55
148צפיות
לא אוכלים במשך כל שעות ההשפעה.
אצלנו, עם ריטלין SR היה אפילו יותר גרוע. אמור להשפיע פחות שעות מ-LA, אבל התיאבון חזר לו רק ממש מאוחר בערב (יחד עם החיוך והברק בעיניים), שעות אחרי שההשפעה על הקשב עברה.
(בגלל זה הפסקנו)
(כאמור, לכל אחד זה קצת אחרת. יכול להיות שבשבילכם זה יהיה נהדר)
אוף. לא כיף לשמוע. מקווה שלא ישפיע כך אצלנו - בעיקר החיוך
17/09/14 22:09
28צפיות
השמחה והחיוניות.
תודה על השיתוף בהתרשמות.
º
ירוק כחול אפור- איזה כדור לוקח ילדכם כרגע?
29/09/14 15:26
7צפיות
LA אמור פחות לפגיע בתאבון
17/09/14 21:00
41צפיות
לא אצל כולם ה"אמור" עובד, אבל לפעמים כן.
º
תודה
17/09/14 22:10
18צפיות
מדבקות ריטלין
17/09/14 12:49
67צפיות
לאחר שניסינו כמה תרופות להפרעת קשב וריכוז לבת 10 כמו ריטלין ואדרל והתייאשנו מתופעות הלוואי שמעתי על המדבקות ריטלין. ידוע לי המדבקות יקרות מאד. מעבר לכך מישהו היתנסה? יכול להמליץ? לתת הכוונה...
º
פרטים אפשר לקבל אצל חגי שור בשור טבצניק
17/09/14 21:49
29צפיות
תא לחץ
17/09/14 12:22
34צפיות
הי לכולם.. במסגרת עבודתי יצא לי לבקר באסף הרופא במקום בו יש תאי לחץ לטיפול בבעיות שונות (אירועים מוחיים.. גידולים ועוד צרות שלא נדע)
בכל מקרה התעניינתי והאח האחראי אמר לי שתא לחץ טוב גם לנושא של בעיות קשב. טרם נחקר מדעית אך נעשה פיילוט עם 90 ילדים נדמה לי שזה מאד סייע להם בעיקר בתחום הקשב. הם הגישו בקשה למילגת מחקר בתחום.
מישהו שמע משהו בנושא?  (אגב, שיפר מאד תיפקודים של ילדים עם אוטיזם)
״כי גם כשאני כועסת, אני אוהבת״
17/09/14 11:20
91צפיות
ספר חדש, על אם המגדלת ילד עם הפרעות קשב וריכוז.
הקשיים, הרגשות, הטיפולים (לכל שיטה הסבר! - לא פחות חשוב...)
סיפור אמיתי, קורע, ולא תאמינו... הסוף הוא טוב
ובמאמר מוסגר.... כעסתי, צחקתי ובכיתי.
מומלץ ביותר
 
מנדלי מוכר ספרים ברשת -
 
 
35 ש״ח
שווה!!!
º
שכחתי להוסיף תמונה של הספר...
הודעה זו מכילה תמונות
17/09/14 11:24
48צפיות
יש לי ילד קשב וריכוז
15/09/14 16:26
121צפיות
כאם לילד קשב וריכוז זה 15 שנה, ריכזתי למענכם כמה עצות ותובנות ששימשו אותי לאורך השנים.
1. היו עקביים בלי פשרות -
לא שימת לב, אנחנו מבלבלים את הילדים בצורת התגובה המשתנה שלנו למעשים שלהם. זה קשה לעיכול ילדים רגילים וקשה עוד יותר ילדי קשב וריכוז הזקוקים לסדר ואירגון.
חמותי היתה אומרת “שיט” על דברים שלא הצליחו לה ובפעמים הראשונות כשהילדה שלי, אז בת שלוש, אמרה את המילה כשנפלה לה הגלידה על הריצפה, זה הצחיק אותי. אחרי כמה
פעמים כאלה, התחלתי להעיר לה לא להשתמש במילה יותר. המצב יצר בלבול – איך אתמול עוד צחקת מזה והיום את כועסת.
שבו עם עצמכם או בן זוגכם והחליטו על תגובות מול ארועים. אם הילד מרים יד – אין לראות טלויזיה באותו יום. הכינו רשימה שתהיה תלויה במקום בולט והראו לילדים. לאט לאט
הילדים (והם לא חייבים להיות עם הפרעות קשב וריכוז) יתחילו לחשבן אם שווה להם להגיב בצורה בה הם תכננו מול העונש שמחכה להם. זה נקרא שליטה באימפולסיביות.
2. הגיבו במיידי -
ילד קשב וריכוז זקוק לאירגון. קל לו יותר להתנהל כשהוא מרגיש שליטה בדברים מסויימים ביומיום שלו, כי כולנו יודעים שחלק מהיום שלו בנוי על תגובות אימפולסיביות, שלרוב
הוא לא מודע להן ואוהו – איך שהוא חוטף עליהן….
ולכן התגובות שלנו צריכות להיות מידיות. (דרך אגב – זה כלל נכון לכל הילדים) אין לומר “חכה כשאבא/אמא יחזרו הביתה…”
א. חשוב לא ליצור “השוטר הטוב, השוטר הרע” בבית
ב. להשאיר ילד במצב של המתנה בפחד מה יקרה כשאבא/אמא יחזרו… לא מקדם אף אחד
ג. ילדים שוכחים. פתאום אחרי כמה שעות להזכיר להם… זה כמו להזכיר לנו שוב ושוב את הכישלונות שלנו. אף אחד לא אוהב את זה, אל תעשו את זה לילד שלכם.
ילד קשב וריכוז במיוחד, חייב את התגובה המידיית כדי להבין ולהפנים.
3. תנו לו/לה יד חופשית בארגון עצמי
אני יודעת שאני חוזרת על עצמי, אבל ילד קשב וריכוז זקוק ליום מאורגן. זה עוזר לו לשלוט יותר בדחפים שלו ולמצוא מקום בעולם המבולבל שלו.
אירגון הבוקר של הבן שלי, תמיד הוציא אותי מדעתי, אבל למדתי לשתוק. כהורה, אנחנו יודעים כמה חשוב לדעת לנצל את הזמן במקסימום אפקטיביות כדי להספיק מקסימום דברים.
הוא היה קם, הולך לשרותים לצחצח שיניים, חוזר לחדר להתלבש, הולך למטבח לאכול משהו, חוזר לחדר לקחת את התיק, מניח אותו בכניסה, חוזר למטבח לקחת ריטלין, הולך לחדר לשים
נעליים, חוזר למטבח לקחת את ארוחת 10 ומשם לדלת הכניסה לקחת את התיק והופה – בית ספר. 25 דקות ארגון.
גלגלי המח שלכן רצים, בנות? כן, אנחנו היינו עושות את הכל בפחות מעשר דקות. הם, לא מסוגלים. ברגע שהם קבעו לעצמם סדר, הם חייבים להיצמד אליו. זה נקרא ביטחון.
4. מערכת תגמולים -
כדי לעזור לילדים למצוא את הדרך לשליטה עצמית, ערכו טבלת תגמולים.
אפשר לצייר את ימות השבוע (ותלוי בגיל הילד, לתת לו לצבוע או לצייר כדי שירגיש שותף) ובסוף כל יום, לעמוד ביחד מול הטבלה ולהחליט ביחד איזו מדבקה מגיעה לילד.
(סמיילי יום טוב, אדום יום רע?) החליטו מראש כמה מדבקות טובות על הילד לקבל כדי שיזכה בפרס קטן בסופ”ש.
גם אם חסרה מדבקה אחת לקבלת הפרס – אל תרחמו! – עיקביות, זוכרים?
5. זמן איכות -
ילדי קשב וריכוז חווים הרבה אכזבות במהלך היום. אם מהמורים, מהילדים, מאיתנו ההורים או מעצמם, כשהם מגלים שאיכזבו אותנו.
חשוב לבנות להם חוויה מתקנת.
הקדישו להם זמן קבוע בשבוע – כמו חוג או פגישה רק שלכם. צאו לטיול, משחק כדורגל או גלידריה. תנו להם את ההרגשה שלמרות שהם איכזבו אתכם, הם עדיין חשובים לכם,
מיוחדים בעינייכם וחשובים לכם מספיק כדי שתקדישו להם זמן.
בזמן הזה, צרו שיחה לא מחייבת. תתפלאו עד כמה הם ירגישו את הצורך לחלוק איתכם מה הם מרגישים.
השתדלו להישאר נטרליים ולא שיפוטיים! נסו ליצור מצבים בהם תחשבו ביחד איך אפשר היה לפעול אחרת. תנו לילד להגיע למסקנה – אל תייעצו לו.
בימים בהם חווינו ארועים עם הילד, היה בעלי אחראי על סיפור לילה טוב. הוא היה מספר לילד סיפור דמיוני (מבוסס על המקרה) בהם כיכבו שלוש דמויות קבועות (קראו להן
קנובל’ה, צינגל’ה ופטרושק’ה….) שהיו ילדים מאוד מאוד שובבים, עד סוף הסיפור הטוב, בוא הם פעלו אחרת לשינוי המצב לטובה. לאט לאט הפנים הבן שלנו את העצות העקיפות
והכלים להתמודד עם מצבים שונים.
6. הקשבה ויצירתיות -
כולנו יודעים להיות עקשנים בחיים. במיוחד כשאנחנו רוצים משהו ובטוחים בצידקתנו.
אבל הרבה יותר קל להשיג מה שאנחנו רוצים בשיתוף לעומת הפעלת כוח או סמכות.
ביום הראשון בו המחנכת נתנה לבני ריטלין (אחרי שהבחנו שאם הוא לוקח בבית, הוא לא מסיים את יום הלימודים רגוע), היא עשתה את זה מול כל הכיתה (ילדים בכיתה ב’!) והסבירה
לכיתה שהוא לוקח כדור “שירגיע אותו”. מזעזע, לא?
תתארו לעצמכם את המלחמה שהיתה אחר”כ. הוא לא הסכים לקחת את הכדור בכלל, גם לא בבית.
אחרי נסיונות שכנוע, שיחוד, כעס, עצבים, איומים…. הבנתי שזה לא פועל והרמתי ידיים. מה שלא שיפר את המצב והילד היה יותר מתוסכל, עצבני ואלים.
בשיחה איתו בזמן הפגישה השבועית שלי ושלו, הוא אמר שהוא “לא רוצה להיות שונה”. יכולתי להבין אותו וכאב לי עליו. לא ישנתי כל הלילה באותו יום, עד שהגעתי לפיתרון.
למחרת בבוקר, קראתי לו למטבח והסברתי לו שגם אני צריכה לבלוע כדור כל בוקר, אז ועשינו תחרות מי בולע את הכדור ראשון.
מה שהוא לא ידע זה, שהכדור שלי הוא כדור למניעת הריון….
הראתי לו שהוא לא היחיד. זה נקרא יצירתיות.
7. כבוד -
אנחנו דורשים כבוד מהילדים ולא תמיד נותנים אותו בעצמנו.
ילדים רגישים לניואנסים של החיים ובמיוחד ילדי קשב וריכוז שחוטפים על ימין ועל שמאל ומחפשים במה הם לא היו בסדר כדי להבין וליצור לעצמם עולם שלם יותר, מאורגן יותר
ויציב יותר.
כבדו אותם כדי לתת להם דוגמא איך לכבד אתכם.
* אבל העצה הכי חשובה שאני יכולה לתת לכם, היא האמינו!
אתם הורים – נ פ ל א י ם!
יש לכם ילד – מ ד ה י ם!
המלחמה מול כולם היא לא פשוטה, אבל היא שווה!
האמינו
האמינו בעצמכם ובילד שלכם.
היו עקביים ושבחו
תנו לו מחמאות וחזקו אותו, אבל אל תפריזו. לומר מאה פעם ביום למישהו שאתם אוהבים, הופך להיות שחוק ואז איבדנו את המטרה.
תנו לו להרגיש שהוא הרוויח את המחמאה.
הרשו לעצמכם פסקי זמן, פוס מהחיים, כדי לאגור כוחות
ואל תשכחו שמותר לכעוס, להיות ממורמר, מאוכזב…
ואל תפסיקו לאהוב!! אותו/אותה ואת עצמכם.
בהצלחה!
תודה רבה
16/09/14 11:40
37צפיות
תודה רבה על העצות וההמלצות 
נחמד לשמוע וללמוד
 
אווה 
º
תודה, תודה, תודה!
16/09/14 21:52
23צפיות
תודה
17/09/14 11:12
22צפיות
בשמחה יעל
והצצתי לך בעמוד... יש לי חולשה לתמונות שחור/לבן
º
העמוד הוא של גיסתי. אני באמת אוהבת את הצילומים שלה.
17/09/14 12:33
16צפיות
טיפול הומאופתי בקשב ןריכוז
15/09/14 18:29
75צפיות
האם משהו מכיר את ד"ר יואב יצחק?טופל אצלו ?יכול לתת המלצה?
בדיקה
28/09/14 22:40
25צפיות
בדיקה
ארוחת בוקר והשפעה מבחינת ספיגת התרופה
14/09/14 12:25
98צפיות
האם יש הבדל מבחינת ספיגה/השפעה של ריטלין אם הילד אוכל ארוחת בוקר לפני שלוקח את הכדור או לא?
 
לא, אבל כדאי לאכול קודם מסיבות אחרות
14/09/14 12:48
86צפיות
אין השפעה על הספיגה (לדברי הרופא שלנו ולניסיוננו)
אבל כל עוד התרופה משפיעה אין תיאבון, וככה לפעמים לא מכניסים כלום לפה עד לאחר שההשפעה פגה.
בנוסף בחילה היא לעתים אחת מתופעות הלוואי, והיא חזקה יותר על בטן ריקה.
תודה. הנושא של הספיגה היה חשוב לי כי במינון קצת יותר גדול
14/09/14 12:51
65צפיות
הבן שלי עם חרדות. ולכן חששתי שאם אוכל/לא אוכל בבוקר, אולי זה יוצר שינוי במינון (בגלל הספיגה).
לא ידעתי שהבחילות חזקות יותר על בטן ריקה.
אנסה יותר להקפיד על ארוחה לפני.
תודה.
זהירות! ריטלין ידוע כמעורר חרדות ויש לעקוב אחרי זה בקפדנות
14/09/14 21:50
62צפיות
מומלץ כבר עכשיו לחפש טיפול אנטי-חרדתי
אכן. הבן שלי עבר טיפול cbt עוד לפני תחילת השימוש הריטלין
14/09/14 22:29
61צפיות
אנחנו מאד מאד זהירים עם הטיפול, לאחר שניסיון לשינוי מינון מיד הקפיץ את רמת החרדה לגבהים. הייתי שמחה מאד לעבור לתרופה שאינה מעלה חרדה אבל הבנתי מרופא הקשב שאין משהו יעיל יותר ושאינו מעלה חרדה עבור התזזיתיות של בני.
הריטלין ממש עוזר לו בהתמודדות עם התזזיתיות ביהס. בלי זה היה קשה עד מאד.
כן, בהחלט יש השפעה על הספיגה
15/09/14 11:42
55צפיות
ועל כל ילד זה יכול להשפיע אחרת.
אצל הבן שלי התרופה כאילו משפיעה יותר מידי, ועל ילדים אחרים שאני מכירה התרופה כאילו לא משפיעה בכלל אם הם לא אוכלים לפני.
מוזר. לנו הפסיכיאטר אמר בפירוש שהספיגה לא מושפעת.
15/09/14 11:44
41צפיות
את בטוחה שההבדלים ששמת לב אליהם נעוצים באוכל ולא במשהו אחר?
זה מה שקורה אצלנו...
15/09/14 11:52
40צפיות
ושני הילדים שעליהם אין השפעה של התרופה אם הם לא אוכלים הם ילדים של קרובת משפחה, וזה מה שהיא מספרת.
אתם יכולים פשוט לנסות ולראות איך זה אצלכם.
 
אגב - למה הרופא שלכם פוסל סטרטרה?
עד כמה שאני זוכרת היא לא מעלה חרדות.
קודם כל תודה על האינפורמציה. לגבי סטרטרה
15/09/14 11:56
32צפיות
נדמה לי שהוא אמר שהיא פחות מטפלת בנושא של ההיפר - התזזיתיות ויותר בנושא של יכולת הריכוז.
אצל הבן שלי העניין הוא לחלוטין ההיפר. חוסר יכולת לוסת את התזזיתיות שלו שמתבטאת גם בדיבור ולעיתים גם בתנועה.
מקריאה ומנסיון
17/09/14 22:32
28צפיות
א. בעבר קראתי מחקר שהמסקנה שלו, שאם אוכלים, התחלת ההשפעה מתעכבת, ואחר כך ההשפעה נמשכת כרגיל.
ב. הילדים העצלנים שלי אמרו שריטלין על בטן ריקה משפיע יותר טוב. 
כמובן שלא עודדתי אותם לזה, כי לא בריא להיות על בטן ריקה יום שלם בבית הספר. הרי לא מרגישים רעב כאשר התרופה משפיעה.
בקשר לריטלין ואלכוהול
12/09/14 20:32
59צפיות
הרופא הדגיש לא לשלב את שניהם ביחד כי זה יעשה ממש רע, אז רק כדי לודא ליתר בטחון, לשתות אלכוהול 9 שעות אחרי שלקחתי 20 מג' ריטלין (רגיל) זה בוודאות בסדר נכון? אם אני לא טועה ההשפעה פגה לגמרי אחרי 6 שעות, אז עוד 3 שעות ליתר בטיחות זה חייב להיות בסדר לא?
 
|ברור לי שזה לא אבחון רפואי, לא אבוא בתלונות, רק נעזר בנסיונכם :)|
זה מאוד אישי
13/09/14 15:09
51צפיות
צריך לזכור שלריטלין יש השפעה גם על עירנות, שנמשכת יותר מאשר על הריכוז. כמו כן ריטלין זה חומר ממריץ.
צריך לראות איך זה משפיע על כל אחד. אותי למשל אלכוהול מרדים ישר....
ריטלין ואלכוהול
13/09/14 20:53
60צפיות
בעלון כתוב שאסור לשלב.
זה לא שידועה בעיה, אבל היות ושניהם פועלים על מערכת העצבים, כתוב שאסור.
אם אתה מרחיק כדבריך לא אמורה להיות בעיה.
בכל מקרה תמעיט באלכוהול....
אבחון לסטודנטים מבוגרים
12/09/14 03:11
53צפיות

ערב טוב,
אני רואה כאן שרוב הפוסטים מתייחסים לקשב בקרב ילדים ומתבגרים. 
אני מחפשת עצות לגבי אבחונים לסטודנטים (כרגע מסיימת תואר שני) , אני צריכה עזרה ומתלבטת איזה אבחון צריכה לעשות ואם ישנו צורך בטיפול.
אני בהחלט צריכה אבחון, ועזרה דחופים. :(
אשמח לכל הפנייה או כתובת כלשהי להיוועצות
תודה רבה מראש
 
עניתי על שאלתך בפורום המקביל של המבוגרים
12/09/14 09:19
41צפיות
כל טוב!
אנחנו משתדלים
14/09/14 08:01
31צפיות
כן, אנחנו פורום להורים של ילדים עם הפרעת קשב, 
ויש פורום מקביל למבוגרים עם הפרעת קשב.
איזו עזרה את צריכה? לימודית? ארגונית? נפשית?
באיזה אזור? באיזו קופת חולים?
תודה
14/09/14 10:10
20צפיות
הי זיוה,
מצאתי את הפורום המקביל
תודה רבה לך
האם סטרטרה משפיעה על טיקים ?
11/09/14 09:38
41צפיות
האם הסטרטרה מגבירה או מפחתיה טיקים ? הבן שלי סבל מטיקים קשים שלקח ריטלין ואז הפסקנו כיום הוא כמעט בלי טיקים (ובלי תרופות). אך מאוד קשה בכיתה המליצו לנו על סטרטרה וכדי לא לעשות את אותה טעות כמו עם הריטלין שהוציא את הטיקים אנחנו רוצים לבדוק היטב האם לסטרטרה יש השפעה על הטיקים ? נשמח לתשובה מקצועית וגם מכל אחד שיש לו ניסיון אישי
סטרטרה וטיקים
13/09/14 21:02
49צפיות
על פי מחקרים סטרטרה לא מחמירה ולא יוצרת טיקים, ואפילו להיפך - ממתנת אותם
אולם ישנם דיווחים (מעטים)  של מקרים בהם היא כן החמירה טיקים.
בכל מקרה זה הפיך, כך שאפשר לנסות ולראות.
הניסיון נמשך זמן מה שכן סטרטרה מתחילה לעבוד רק אחרי חודש
 
ויואנס
11/09/14 19:24
73צפיות
שלום, בני טופל ברטלין LA אך עקב ריבוי טיקים (כיחכוחים ופעירות פה) עברנו לויואנס 30 מ"ג. הוא לקח כבר יומיים ונראה שהכיחכוחים מתרבים. האם המינון תקין ? כמה זמן הוא צריך לקחת את התרופה כדי שאוכל להגיד שהיא טובה לא או לא טובה לו ?
תודה
ןיואנס
13/09/14 20:50
63צפיות
לא כתבת גיל ומשקל. לכן התשובה מוגבלת.
תנסי להקטין מינון. אפשר באמצעים ביתיים למהול את התוכן של הקפסולה ב 10 מל מים (קני מזרק) ואז לקחת רק 5 מל.  אחרי כמה ימים 6 וכך הלאה
לראו אם המינון המוקטן עושה את העבודה ואין כיחכוחים.
תוך מספר ימים קטן יודעים מה קורה. יום אחד לא מספיק אבל כמה ימים בודדים זה בסדר.
אם הכיחכוחים לא יעברו, יש לעם בעיה כנראה עם תרפות ארוכות טווח.
לעיתים שימוש בריטלין (או אדרל) רגיל - קצר לא עושים בעיה, והשימוש בתרופות הארוכות יוצר טיקים.
את יכולה לנסות גם סטרטרה, שהיא משפחה שונה לגמרי.
 
º
מה המינון של קונצרטה לנער בן 15 במשקל 45 ק"ג
12/09/14 18:57
33צפיות
תשובה זהירה
18/09/14 08:04
20צפיות
ראשית, מינון מתאימים ביחד עם הרופא המטפל, תוך שיקלול פרופיל בריאותי ותגובת הגוף לתרופה.שנית, במשקל 45 ק׳ג ובריאות תקינה, צריך בדרך כלל יותר מ-10 מ׳ג ריטלין.10 מ׳ג ריטלין = קונצרטה 36
בדיקה
26/09/14 13:34
13צפיות
בדיקה
בחירה באבחון פסיכודידקטי
10/09/14 13:48
89צפיות
שלחו אותנו מביה"ס לבצע אבחון פסיכו דידקטי על מנתשהוא יוכל לקבל מורת שילוב. בעקבות הרצון שלו ללמוד ואכן יש הקשבה וידיעת החומר אבל אין עשייה של עבודה בכיתה ובבית. ניגשתי לניצןקיבלתי הצעת מחיר של1600 כולל אנגלית ומתמטיקה, 2.5שעות אבחון וכבר בעוד שבועיים. פניתי ל-תלמ אותו מחיר אבל 2 מפגשים של 3 שעות כל אחת, לא כולל אנגלית וחשבון לעומק שכל אחד בתוספת 200. תור רק בנובמבר. ויש מאבחנת פרטית, שגם עובדת עם השפ"ח בעירנו (טרם קיבלתי הצעה). מה עדיף? האם יש המצלה לאבחון? כל אחד מסר לי פרטים שונים וזה מבלבל
º
עדכון: ילד בכיתה ח. כך שזה הקלות גם לבגרויות
10/09/14 14:26
30צפיות
כנראה שנפלה טעות
11/09/14 01:24
79צפיות
טעות ביחס לאבחון הפסיכודידקטי מבית ניצן. אבחון פסיכודידקטי+אנגלית+מתמטיקה.... אין מצב שמדובר במפגש בודד בן שעתיים וחצי!  כנראה שנפלה טעות איפה שהוא בדרך...
בררי שוב נושא זה מול ניצן.
אם המחיר של ניצן ושל תלמ זהה, ברור שעדיף את זה של ניצן - פסיכודידקטי, כולל אנגלית ומתמטיקה, ללא תוספת תשלום עבור האנגלית והמתמטיקה, ובמועד קרוב ביותר. יש יותר טוב מזה?...
 
הפעם אני חולק עלייך
11/09/14 20:08
59צפיות
מה שלדעתי הכי חשוב זה איכות המאבחן. בניצ"ן האיכות יכולה להשתנות.  חשוב שהאבחון יעשה בנפרד , החלק הדידקטי על ידי מאבחן דידקטי, רצוי מורה בעברו, אפילו רצוי מאוד, ואילו האבחון הפסיכולוגי על ידי פסיכולוג. כמובן שהשיקול הכספי חשוב, אבל איכות האבחון חשובה יותר.
אני הייתי מאוד מרוצה ממרכז האבחון של בית ברל
אוף!!! נמחקה ההודעה. לא פרשת את דבריי נכונה, אנחנו באותו צד
11/09/14 20:41
93צפיות
של המתרס. ממש אין לי כוח לחזור על דבריי. נתת משמעות שונה לדברים שכתבתי, בעוד אני התייחסתי לדברים אחרים, אבל עכשיו אני לא הולכת לחזור על הכל. אין לי סבלנות.
לא אתה ולא אני נשלח ילד זה או אחר לאבחון פסיכודידקטי +מתמטיקה+אנגלית שנעשה בידי איש מקצוע אחד!!!! לא מקצועי! לא ראוי! לא נכון! והאבחון - במידה ונעשה ע"י איש מקצוע אחד....
ראה תגובותיי בפורום השכן, להודעה אליה התייחסתי ממש לאחרונה (ההבדל בין מאבחנים שצמחו מן השטח לכאלה שלא... ).
המשך ערב נעים, ומקווה שגוגל יפסיק למחוק הודעות, רגע לפני שאני מסיימת לכתוב אותן, נמאס עם הבאגים האלה!!!
קישור אחד מיני רבים שכתבתי בנושא....
11/09/14 20:51
69צפיות
 
רונן, קרא את כל השרשור, אם אתה יכול.
תודה.
קראתי ומסכים עם כל מילה
12/09/14 08:17
46צפיות
מאוד מרגיזים אותי בעלי תואר אקדמאי מנופחים וחסרי נסיון בהוראה שעושים אבחונים מרשימים לפעמים אבל חסרי תועלת לחלוטין מבחינה פרקטית בגלל חוסר הבנה לתנאים הספציפיים של בית הספר...
º
12/09/14 09:21
5צפיות
במי לבחור
13/09/14 19:07
36צפיות
אני מצטרפת לקודמי בגישה שחשוב לבחור במאבחן טוב ככל שניתן, תחת האילוצים הכלכלייםגם שפונים למכון כלשהו, חשוב לבדוק מי במכון עושה את האבחון: האם מי שעומד בראשו? ואם לא האם הם מתמחים או מאבחנים ששמעת עליהםאבחון טוב משמש לא רק כדי לקבל שעות שילוב והתאמות,  אלא יש בו המלצות ספציפיות למורה להוראה מתקנת על מה חשוב לעבוד עם הילד כדי לקדם אותו
º
מחפשת המלצה לפסיכיאטר ילדים לאבחון באיזור המרכז- שפלה. תודה.
11/09/14 21:12
30צפיות
º
המחלקה הקוגניטיבית באסף הרופא
13/09/14 15:10
24צפיות
ייעוץ חינוכי לילדים עם הפרעת קשב
08/09/14 19:43
60צפיות

בימים ג'-ה' בערב ייעצו מומחי הפורום בנושאים חינוכים והתנהגותיים.
התחום החינוכי-התנהגותי הוא בעל חשיבות עליונה בטיפול הרב מערכתי היעיל בהפרעת קשב וריכוז, והיועצים החינוכיים כאן כדי  לענות על שאלותיכם בנושאים: 
א. אבחון דידקטי ופסיכו-דידקטי
ב. הוראה מתקנת ואיסטרטגיות למידה לילד עם הפרעות קשב.
ג. ויסות ושליטה בהתנהגות
ד. מוכנות ובשלות ללמידה בגילאים השונים
ה. עזרת מערכת החינוך לתלמיד לקוי הלמידה
ו. בניית מערך תמיכה הורי וחינוכי לילדנו.
ז. מתי כדאי אימון אישי ומתי טיפול התנהגותי?

הנכם מוזמנים להפנות את שאלותיכם למומחי הפורום בלחיצה על 'הוספת תגובה' להודעה זו
שנת לימודים טובה ומוצלחת לכל הילדים

 
גישה לילד בעל הפרעת קשב
04/09/14 22:21
150צפיות
שלום שמי צחי ואני מורה בכיתה מקדמת עם ילדים בעלי קשב וריכוז ויש לי ילד אחד שאמי ממש מנסה להגיע אליו וכל דבר שאני מנסה לא הולך ועל הכל הוא אומר שלא מעניין אותו כלום ואינו רוצה כלום אינו משתתף במשחקים החברתיים ואינו משתתף בשיעורים (בהפסקות משחק יפה רק מול המורים כאילו הוא נסגר)
השמט בבקשה את הצירוף "בעל הפרעת קשב"
05/09/14 01:17
177צפיות
ובוא נתחיל מחדש....
יש לי בכתה תלמיד שאני ממש מנסה להגיע אליו, וכל דבר שאני מנסה לא הולך, ועל הכל הוא אומר שלא מעניין אותו כלום, אינו משתתף במשחקים החברתיים וכו'.....
 
שנית, כמה זמן עבר מאז תחילת שנת הלימודים?....ישנם דברים שדורשים זמן ואורך רוח. ישנם אנשים/ילדים שנדרש להם זמן להיפתח, לתת אמון, ליצור קשרים.... אולי הילד הזה נמצא במקום הזה.
 
שלישית, לפעמים צריך להפסיק לנסות, לתת לילד SPACE, כלומר לתת לו הרגשה שאנחנו יודעים שהוא שם ונמצאים בשבילו, אבל לא "להתעלק" - אולי את זה? אולי כך?... פשוט להניח עד שהוא ירגיש בטוח, וירצה להתנסות בדברים בעצמו, להצטרף בזמן שלו ובקצב שלו, כשהיוזמה תגיע ממנו.
 
רביעית, אולי צריך לחשוב אחרת, מחוץ לקופסה, לבחור בדרכים שונות כדי להגיע ללבו של הילד או ליצור איתו אנטראקציות שגרתיות לכאורה, שאינן מתמקדות ביצירת הקשר, כך שבאופן טבעי הוא יווצר שם, בשלב זה או אחר.
 
חמישית, אסוף מידע ככל הניתן מאלה שקלטו אותו בבית הספר (צוות הנהלה, פסיכולוג ביה"ס, יועצת), תיק אישי, הורים שיכולים לספר על הילד, על העדפותיו, תחומי העניין, מה שלא אוהב בכלל, אולי ממורים בצוות שחוו אותו אחרת לגמרי, ויכולים לשתף בדרכים שבהן הם השתמשו, או  פשוט לעשות את הדבר הזה, שתמיד נשאל עצמנו, איך לא חשבנו על כך?.... במקום כל ניסיונותיך הבלתי נלאים לנסות לעניין אותו, מדוע לא לשאול את פי הנער ולקבל את התשובות ממקור ראשון?.... (שזה היה שישית)
 
מן הסתם, כבר ברגע זה, צצים אצלי רעיונות נוספים, אבל אני חושבת שאתה כבר יכול לצאת לדרך.... ל"דרך חדשה".
שיהיה בהצלחה!
 
 
אי התיחסות לילד
05/09/14 12:23
104צפיות
האם יתכן שיהיה אפשרי לתת לילד לשבת בכיתה וכאילו אינו נמצא?
"אי התייחסות לילד" אין משמעה "כאילו אינו נמצא"
05/09/14 13:35
103צפיות
הרי זה "רק בכאילו"....
 
..."כלומר לתת לו הרגשה שאנחנו יודעים שהוא שם ונמצאים בשבילו, אבל לא "להתעלק"... פשוט להניח עד שהוא ירגיש בטוח, וירצה להתנסות בדברים בעצמו, להצטרף בזמן שלו ובקצב שלו, כשהיוזמה תגיע ממנו"....
 
הרי גם הוא מקבל דף עבודה כמו כל תלמיד בכתה, לא מדלגים עליו. אם המורה מבקש מטור ב' לזוז טיפה ימינה, גם הוא יקום ממקום מושבו ויזוז ימינה עם כולם. הרי זה לא שהוא שקוף. הפנייה אל הכלל, כוללת גם אותו. המורה נמצא איתו בקשר עין, ועוקב באחר מעשיו והתנהלותו, מבלי שהתלמיד מבחין בכך. בל נשכח שהוא בן זוג של ילד נוסף (שולחן זוגי), שייך לטור כלשהו, וגם לקבוצה על פי חלוקה של מורה לפני פעילות ובמהלכה. מעבר לכך, ילדים מייד פונים אליו, שואלים, מבקשים, מגיבים, כך שהוא לא ממש לבד, והוא לבטח מעורר עניין בקרב חבריו לספסל הלימודים.
ולעניין הפניה ברבים, שאני דרך אגב מרבה להשתמש בה, זוהי דרך לכלול גם את אותו תלמיד מבלי להפנות אליו זרקור, לא להביכו, כדי להכחיד התנהגות בלתי ראוייה ועוד.
דוגמה חיה מן השבוע. תלמיד עשה מעשה שאינו מקובל, אך לא משהו שדורש ועדת משמעת או ענישה, אלא רק העלאה למודעות. במסגרת שיעור, שעסק בכלל בנושא אחר לגמרי, מצאתי הזדמנות לומר שאנו לא ננהג כך, כמו שלמדנו בסיפור, אנו נתנהג אחרת. בימים שלאחר מכן, התלמיד היה בסביבה המאפשרת לבצע את המעשה הבלתי מקובל, אך הוא הבין את המסר (חשתי על פי שפת גופו, מבטו), ללא צעקות, ללא תחושת עלבון מצד התלמיד.
ורק לשם הבהרה. לא נשתמש בשיטה ההיא של "כאילו הוא לא נמצא" לאורך זמן. אם נראה שלא חלה כל התקדמות, נבחר בדרך אחרת, מתאימה יותר (בכל יום לומדים עוד משהו על התלמיד, המאפשר לבצע התאמה טובה יותר).
שבת שלום!
תודה רבה
07/09/14 14:43
44צפיות
עזרת לי  מאוד
º
בכיף!
07/09/14 18:31
11צפיות
ילד שמסתבך ומתקוטט עם ילדים אחרים
09/09/14 08:12
102צפיות
מתחילת השנה דיברתי כבר כמה פעמים עם המחנכת.
 
בן כמעט 8 עלה לכיתה ג. אכי צעיר בכיתה
 
מתקוטט עם ילדים אחרים. אומר תמיד שהם התחילו.
 
יכול לקום באמצע שיעור.
 
מעתיק ממש לאט מהלוח.
 
אני צריכה להפגש עם המחנכת והיועצת.
 
לוקח ריטלין LA 20. אולי המינון נמוך?
 
מה להציע? איזה פתרונות יכולים לעזור לו.
 
 
 
 
º
אשמח לתגובה גם מחברי הפורום. תודה
09/09/14 08:14
41צפיות
כמה מוכר...
09/09/14 16:44
73צפיות
את אומרת שהוא נכנס לריבים ותמיד טוען ש"הם התחילו".
דיברת עם צוות ביה"ס וניסית להבין את המקרים מנקודת מבט אובייקטיבית (ולא סובייקטיבית של הילד)?
אצלנו, אחרי שהשווינו בין ה"גרסאות" של כמה וכמה מקרים, הצלחנו להבחין בדפוס שנתן לנו כיוון להבין את הרקע הרגשי ולעבוד על זה (אנחנו ההורים בבית בשיתוף המטפלת הרגשית).
בכלל, ממליצה על טיפול רגשי. אנחנו אצל תרפיסטית באמנות דרך השפ"ח, אפשר לברר כל מיני כיוונים.
תודה, אני אברר עם המורה
09/09/14 17:30
43צפיות
מה שהיא אמרה בשיחה טלפונית: שזה מספר תלמידים קבוע שרבים ביניהם.
 
מה זה  שפ"ח?
שפ"ח = שירות פסיכולוגי חינוכי (של העירייה / מועצה)
10/09/14 11:17
28צפיות
אותם ילדים שרבים קבוע כנראה מפעילים טריגרים אחד של השני.
כדאי לנסות להבין מה הטריגר הרגשי, ועליו לעבוד.
 
º
מי מפנה לשפ"ח?
10/09/14 11:49
17צפיות
לא זכור לי שצריך הפניה כל שהי אבל אולי אני לא זוכרת
10/09/14 12:00
30צפיות
פשוט פניתי אליהם (הוצאתי את מספר הטלפון מהאתר של המועצה. השפ"ח זו פשוט מחלקה ברשות המוניציפלית, זה שירות שלמיטב ידיעתי זמין לכל התושבים) ושאלתי מה הם יכולים להציע לי.
בטוח שהמלצה מביה"ס (מהיועצת, או מפסיכולוגית ביה"ס - שגם היא, אגב, עובדת של השפ"ח) יכולה לעזור, אבל לא נראה לי שאי אפשר בלי.
אגב, הסבסוד על הטיפולים הוא חלקי... יכול להיות שדרך קופ"ח אפשר לקבל טיפול רגשי מעט יותר בזול, אבל אז קודם כל כן צריך הפניה, וגם בדר"כ אחרי מספר מועט של פגישות ההשתתפות העצמית פתאום גדלה משמעותית. בעוד שדרך השפ"ח אין הגבלה על מס' הטיפולים והמחיר נשאר אותו דבר.
בכל מקרה זו רק אופציה אחת מכמה.
את יכולה לפנות לשפ"ח באופן עצמאי
12/09/14 11:12
27צפיות
ברגע שאת פונה אליהם, הם נותנים לך למלא טפסים כלשהם: הסיבה לפנייתך, ויתור סודיות באם את מוכנה שהם יתקשרו עם בית הספר או עם גורמים אחרים האמונים על הטיפול בבנך, כדי לקבל מידע נוסף ועוד.
לאחר שכל הטופסולוגיה מוכנה, את מוסרת אותה וממתינה לשיחה טלפונית שתגיע בשלב זה או אחר. כשאת ממתינה יש מישהו שממיין את הפניות, בוחן את דחיפותן, את המטפלים הפנויים לקבל מטופל חדש, את ההתאמה בין המטפל למטופל וכו'.
צריך לקחת בחשבון שזה עשוי לקחת זמן - במיוחד בתקופות שבהן זורמות פניות רבות אל השירות הפסיכולוגי, כמו בתחילת שנת לימודים.
לקבל את הגרסאות המלאות והאובייקטיביות להתקוטטויות רעיון טוב
15/09/14 11:22
12צפיות
באמת קשה לדעת מי התחיל אבל מבירור קצת תוכלי לעלות על הבעיה אולי יש פה משהו שחוזר ששוה לשים אליו לב. אולי הם מציקים לו? אולי הוא מתגרה? וכו'
לגבי כתיבה איטית צריך לבדוק ראיה
09/09/14 08:46
62צפיות
וגם ריפוי בעיסוק יכול לעזור.... אולי אפשר לבקש לצלם מחברת ממישהו? אם המורה נחמדה היא יכולה לשלוח את החומר במייל....
לגבי התקוטטויות צריך לבקש שמומחית להתנהגות תצפה בילד בכיתה ותראה באיזה מצבים הוא מסתבך ואיך למנוע את זה...
ולבסוף כדאי לחשוב על אבחון מקיף מחודש
תודה ותשובות
09/09/14 08:52
43צפיות
ראיה בדקנו - אין בעיה.
ריפוי בעיסוק התחלנו - לפי המרפאה הוא מעתיק אות אות.
מומחית להתנהגות  - זה משהו שיש בבית ספר או פרטי?
אבחון עשינו בסוף כיתה ב.
יש אפשרות גם שהוא יצלם את הלוח בפלאפון?
09/09/14 08:57
41צפיות
מה אומרת המרפאה בעיסוק מעבר לכך?
מומחית להתנהגות ניתן לקבל לפעמים מבית הספר במקרים מסוימים, תלוי בתקציבים ובאפשרויות של בית הספר....אם לא כדאי לברר אפשרות של הזמנה באופן פרטי....
האם האבחון היה פסיכיאטרי או רק דידקטי?
עדיין אין לו פלאפון
09/09/14 09:08
35צפיות
מחשש שיאבד/ישחק
מרפאה בעסוק מנסה ללמד אותו לכתוב מהר יותר בשיטה הבאה: נותנת לו זמן להסתכל על 3 מילים ואז סוגרת והוא כותב לפי הזכרון. בנוסף היא עובדת איתו על חיזוק שרירי ידיים.
האבחון היה פסיכודידקטי
אולי איזה ילד אחר יסכים ? או המורה? היא ממש לא חייבת אבל
09/09/14 10:41
48צפיות
לבקש.....
לאמא אווזה
10/09/14 00:39
56צפיות
לאמא אווזה שלום, 
כשמך כן את, דואגת ומטפלת בילד בכל דרך אפשרית.
אני משוכנע שיש ויהיו לכך תוצאות חיוביות. 
אני שמח לשמוע שעשיתם גם אבחון וגם בדיקת ראייה,
ושיש ריפוי בעיסוק בכדי לעזור בנושא הכתיבה. 

גם אני חושב שתכנית התנהגות בבית הספר,
יכולה לעזור לבנך לא לצאת מהשיעור באופן בלתי מתואם.

נראה שהוא מתמודד עם אימפולסיביות וקושי בדחיית סיפוקים.
כמו כן, ייתכן שיש קושי בקריאת המפה החברתית,
אולי נטייה לפרש מצבים באופן אישי ושלילי (הציקו לי).

אני חושב שטיפול רגשי או אימון אישי,
יכולים לעזור. 
אם יש באזורך קבוצת מיומנויות חברתיות לגילו,
הדבר יכול לעזור לו ללמוד כלים ולתרגל אותם בזמן אמת.

בהצלחה

נ.ב. השפ"ח הוא השירות הפסיכולוגי החינוכי
תודה לכל העונים
10/09/14 08:00
28צפיות
אעדכן אותכם אחרי הפגישה.
|*|נפתח פורום ייעוץ רוחני|*|
11/09/14 17:28
1צפיות
|@|לפעמים הרגשתם שאין תשובות לשאלות שלכם אצל הפסיכולוג או הרופא?

יש רגעים בהם צריך להניח לרגע בצד את הטכנולוגיה ולחזור לשורשים, לרוח.
לרגל השנה החדשה -  בואו להתייעץ, לשאול ולפרוק את כל שעל ליבכם בפורום ייעוץ רוחני.

מחכים לכם שם עם תשובות:  
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...

עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


Flix
מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה