לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
שלום וברוכים הבאים, הפרעת קשב וריכוז הינה לקות מורכבת המתפרשת על תחומים רבים. הרבה "יועצים בגרוש", מיתוסים ודיעות קדומות בוחשים בקדרתה ומעכבים אותנו מלהתמודד עמה ביעילות. הפורום הוקם כדי להתמודד בדרך הרפואית-התנהגותית-חינוכית שהוכחה מחקרית. חברים בו הורים לילדים עם הפרעות קשב, מבוגרים עם הפרעות קשב, מטפלים התנהגותיים, מורים לחינוך מיוחד, נוירולוגים, פסיכיאטרים, רוקחים, מרפאים בעיסוק ותרפיסטים בגישות מגוונות המכירים באופן מקצועי את הלקות.  מנהלי ויועצי הפורום: zivadina, זיוה דינה, אמא לילדים עם ADHD ומאובחנת עם ADHD בעצמה,  ציפי קוברינסקי, מאמנת בהווה ומורה בעבר,רונן לין, מורה לחינוך גופני/חינוך מיוחד ומאמן אישי, מרב קובי, מאמנת אישית ומשפחתית, עדו בן צבי, יועץ לטכנולוגיות למידה, פזית ליפוביץ, מאבחנת ליקויי למידה, עו"ד נוגה דגן בוזגלו, יועצת לזכויות תלמידים בארגון הלה, יעל ויסוצקי, מרפאה בעיסוק, הד סולודר, מאמן אישי ומנחה סדנאות ילד-הורה.

 עוד נזכיר את מנהלות הפורום הראשונות: אפרת@הבית, מייסדת הפורום ואיתה זהבה נדליה ד אשר תרמו לעיצוב דמותו של הפורוםאנו מאמינים כי אנשים עם הפרעות קשב וריכוז ניחנו בראייה מקורית ורעננה וביחד עם זאת "לוקחים הכל ללב" ואוהבים לעזור. ברוח מיוחדת זו היינו רוצים לראות את הפורום מתנהל: אנא השתמשו בשפה אדיבה המכבדת כל דעה שונה או מנוגדת. בנוסף, הקפידו לספר על מטפל או טיפול מתוך חוייתכם האישית ולא כפרסום מסחרי. נשמח על הצטרפותכם לדיונים המרתקים של פורום הפרעות קשב ADHD.


 כללי הפורום    ייעוץ חינוכי    ייעוץ רפואי     קישורים    בתי מרקחת  
המידע והעצות בפורום אינם תחליף לייעוץ מקצועי. תפוז אינו ערב לנכונות המידע,  ולא יהיה אחראי לנזק כתוצאה מהסתמכות עליו. 
אין להציע או לבקש תרופות בפורום!     הפרסום העצמי בפורום אסור!
 
                         
 
המשך...
הודעה חדשה

הדרכת הורים וגבולות בבית עם דורון אבן פז
27/04/15 23:00
716צפיות
דורון אבן פז, יועץ חינוכי (M.A), ייתארח בפורום ביום ד' 29/4/2015 בשעות 21:00-22:30. 
דורון אבן פז
הוא בעל תואר ראשון בפסיכולוגיה (B.A) ותעודת הוראה בפסיכולוגיה.
בעל ניסיון עשיר בייעוץ והדרכה לילדים, הורים וצוותים חינוכיים.
מנחה השתלמויות בחדרי מורים וקבוצות הורים.
מוביל תוכנית מערכתית עירונית לטיפול בילדים עם הפרעות קשב וריכוז בקריות.

אתם מוזמנים להפנות אליו את שאלותיכם על ידי הוספת תגובה להודעה זו
 
אני מחפשת לבת שלי פתרונות לא-תרופתיים
27/04/15 23:03
166צפיות
היועצת בבית הספר שלחה אותנו לאבחון נוירולוגי לבת שלנו כדי לבדוק הפרעת קשב וריכוז, אבל אני לא לוקחת אותה כי אני לא מוכנה לתת לה תרופות. בינתיים קשה לה בכיתה ואני מחפשת פתרונות אחרים. מה אתה מציע לעשות?
חיפוש פתרונות לקושי בריכוז
29/04/15 19:47
177צפיות
לא פירטת מה בדיוק הקושי של בתך בכיתה. אני מניח שאם היועצת הפנתה אתכם לנוירולוג, יש לה חשד שיש בעיה בקשב וריכוז. זה לא אומר שהיא תהיה חייבת ליטול תרופה, ובכל מקרה אתם ההורים - ורק אתם מחליטים מה לתת לבתכם, אם בכלל. לכן אני חושב שבדיקה נוירולוגית יכולה דווקא לתת לך חוות דעת מקצועית מרופא לגבי תפקודי הקשב והריכוז של בתך. זה תהליך פשוט ולא יקר, שיכול לכוון גם אתכם וגם את אנשי המקצוע לגבי דרכים מותאמות לסייע לבתך עם הקושי בכיתה. יתכן גם שהקושי לא נובע מהפרעת קשב וריכוז, אלא אולי ממשהו אחר (קושי רגשי לדוגמה) ואז גם הטיפול יהיה אחר. לסיכום, חבל להימנע מבדיקה רק בגלל החשש מדרך הטיפול. את דרך הטיפול את תבחרי ואיש לא יוכל לחייב אותך לתת תרופה לבתך.
עד מתי נכון לעזור לבן שלי בשעורי הבית?
27/04/15 23:04
92צפיות
הבן שלי בכיתה ו' ואני מכין איתו את שיעורי הבית כל יום. אם אני לא יושב איתו הוא פשוט לא עושה אותם. מפחיד אותי מה יהיה בחטיבה? יהיה לי קשה יותר לעזור לו, ובכלל אני מעדיף שיעשה לבד ולא יהיה כל כך תלוי בי... מה לעשות?
 
עד מתי לעזור לילד בכיתה ו' בשיעורי בית?
29/04/15 19:54
96צפיות
הדילמה שהעלית מעסיקה הורים רבים: מתי להעניק לילד ליווי צמוד ומתי "לשחרר", וכמה?
אני מאמין שבכל מה שקשור לגידול ילדים וחינוכם, כדאי לפעול בצורה תהליכית ומדורגת. כלומר, להחליט שנכנסים לתהליך בו הילד ילמד להיות יותר עצמאי, ואנחנו ההורים נלמד לשחרר בהדרגה. ככל שתלווה את בנך צמוד יותר, כך הוא יישאר תלותי בך יותר. אם תלך לקראת השינוי בהדרגה ובדיאלוג רציף עם הילד, סיכויי ההצלחה שלכם יהיו גבוהים מאד. שוחח עם בנך והסבר לו מדוע חשוב לפתח עצמאות ויכולת להתמודד עם אתגרים בחיים. שיעורי הבית הם רק דוגמה לאתגר כזה והם יכולים להיות טובים לתרגול מיומנויות נדרשות.
אם לדוגמה אתם יושבים היום על שיעורים באנגלית, עברית, מתמטיקה ומדעים, כדאי לבחור יחד מקצוע אחד בו הילד חש שהוא שולט טוב יותר מאחרים, נניח עברית, ומחליטים שממחר הוא יתמודד עם שיעורי הבית בעברית בעצמו. אם יתקשה יוכל לשאול אותך שאלות, אך לא תשב איתו באופן יזום על השיעורים בעברית. מתרגלים את העניין מספר ימים ולאחר מכן מוסיפים עוד מקצוע באותה שיטה, וכן הלאה, כשהשאיפה היא כמובן שיתמודד ככל הניתן באופן עצמאי, יותר ויותר...
איך לנהל שיחה עם בני בכתה ז' ?
27/04/15 23:05
87צפיות
בני בכיתה ז' ואני מנסה לשאול אותו בכל מיני דרכים איך היה בבי"ס, כל מה שאני מקבלת זה "בסדר... כיף... חרא..." ולא מצליחה לחלץ עוד מילה או שתיים כדי לדעת מה קורה איתו. מה עושים?
איך לקבל יותר מידע בשיחה עם מתבגר בכיתה ז'
29/04/15 20:15
74צפיות
האמת שתשובה חלקית נמצאת כבר בגוף השאלה: "איך היה בבית הספר?" זו שאלה מאד פתוחה, כללית, שילדים רבים אינם יודעים כיצד להשיב עליה. אם אנו רוצים לשמוע מהם קצת יותר, כדאי לשאול שאלות יותר ספציפיות, לדוגמה: "מה היה לך טוב/מוצלח היום בביה"ס?... למה זה היה טוב?... איך הרגשת?" וגם "מה היה קשה היום בביה"ס?... למה זה היה קשה?... מה/מי עזר לך להתגבר על הקושי?" ועוד דוגמה שאני אישית מאד אוהב: "למי עזרת היום בבית הספר? איך עזרת?" במיוחד עם ילדים מתקשים, שמרגישים לפעמים "פחות טובים" מאחרים, חשוב לשאול את השאלה הזו כדי להטמיע את הרעיון שיש בהם יכולת לעזור לאחרים, לא חשוב במה. גם אם בפעמים הראשונות לא תהיה לילד תשובה או דוגמה מתאימה, את עדיין "נוטעת" בו את הציפיה שיגיש עזרה לאחרים. מי שמצליח לעזור לאחרים - מרגיש טוב עם עצמו ולא נחות מהם. נסי את זה בבית!
 
נ.ב. במקרה השבוע פורסם מאמר קצר ויעיל ובו 25 שאלות מצוינות עבורך:  http://adhdshop.blogspot.co.il/2015/04/25.html
הבת לא רוצה ללכת לביה"ס הכי טוב בעיר
27/04/15 23:06
83צפיות
הבת שלנו מסיימת כיתה ו' ואנחנו רוצים לרשום אותה לבית הספר הכי טוב בעיר, העניין הוא שזה רחוק מהבית והיא לא תהיה עם החברות שלה. כולן הולכות לביה"ס בשכונה, שהוא בסדר אבל לא ברמה של ביה"ס השני. הבת מאד מתנגדת ואני לא יודעת איך לשכנע אותה שזה הדבר הכי טוב בשבילה.
איך לבחור את בית הספר "הכי טוב"
29/04/15 20:40
65צפיות
בואי ננסה להחליף את המשפט "בית הספר הכי טוב" במשפט "בית הספר הכי מתאים".
במחשבה על בתך, על הצרכים שלה ועל ההשתייכות החברתית שלה, כדאי לבדוק מה המסגרת הכי מתאימה לה באמת. זה לא בהכרח יהיה בית הספר "הכי טוב", שיתכן כי הוא מצוין עבור ילד אחד, אך פחות טוב עבור ילד אחר.
אני ממליץ לאמץ מספר עקרונות בתהליך הבחירה והרישום אותו אתם עוברים כעת:
  1. ותרו על התחרות בין בתי ספר יוקרתיים ופחות יוקרתיים. חשבו מה מתאים לבתכם.
  2. אין מסגרת חינוכית "טובה" או "רעה" - יש "מתאימה יותר" ו"מתאימה פחות".
  3. קחו בחשבון שבגיל ההתבגרות יש משמעות עצומה לקבוצה החברתית, חשוב שבתכם תהיה במקום בו היא מרגישה שייכת ומחוברת.
  4. ערכו השוואה בכתב, רצוי בטבלה, של יתרונות וחסרונות בכל מסגרת. בססו את בחירתכם על נתונים ולא רק על תחושות בטן.
  5. כדאי מאד לשתף את בתכם בתהליך הבחירה. ילדים שחשים שיש להם יכולת בחירה, לרוב יתפקדו טוב יותר מאלו שהבחירה נכפתה עליהם.
  6. כל מעבר למקום חדש מצריך תקופת הסתגלות. אם מתעורר קושי במסגרת בה בחרתם, אין זה אומר כי היא אינה מתאימה! יתכן שבתכם זקוקה לתמיכה וחיזוקים בתקופת המעבר. לכל ילד זמן הסתגלות שונה.
בהצלחה!
הבן שלי עושה 'פרקור' (קפיצה על חומות גבוהות) ואני מפחדת
27/04/15 23:08
91צפיות
הבן שלי בכיתה ד' ויש לו הפרעת קשב וריכוז. בשבוע שעבר סיפרה לי שכנה שראתה אותו עושה "פרקור" בשכונה (קופץ מחומות גבוהות). מאז אסרתי עליו לצאת מהבית והוא עושה לי את המוות... אני פוחדת שיעשה דברים מסוכנים ולא מצליחה להסביר לו שבסך הכל אני שומרת עליו.
 
מה עושים עם הבן שעושה פרקור
29/04/15 20:45
68צפיות
אני מרשה לעצמי להניח שבנך "מחפש ריגושים" כבר מגיל צעיר, כמו ילדים רבים עם הפרעת קשב וריכוז, שזקוקים רוב הזמן לרמת גרייה מאד גבוהה. כיוון שהסביבה לא תמיד יכולה לספק להם את הצורך הזה, הם "מותחים אותה": זזים הרבה ממקום למקום, מפריעים בשיעור כדי להפוך אותו ליותר מעניין ולשבור את המונוטוניות, נוגעים בדברים כדי לחוש כמה שיותר מגע, ועוד. "פרקור" זו דוגמה מצויינת לפעילות שיש בה הרבה ריגוש, אך יש בה גם סכנה לא מבוטלת. את צודקת בדאגתך ובצורך להגן על בנך, אך אם החלטת שהוא לא ישתתף בפעילות כזו, כדאי מאד לחשוב על אלטרנטיבות, פעילויות אחרות שיש בהן מרכיבים של ריגוש, מתח, תחרות, אינטראקציה חברתית. לדוגמה חוג ספורטיבי כלשהו, אמנות לחימה, רכיבה על אופניים וכדומה. אם נמצא מסגרות שיכולות לספק לו רמות גבוהות יחסית של ריגוש (לעומת ישיבה בבית בחוסר מעש...) הוא לא יצטרך לחפש אותן בסכנות הרחוב.
קושי לבתי בת 10,איך מתחילים לבדוק ומה עושים?
26/04/15 21:02
97צפיות
שלום
בתי בת 10 ילדה פעילה,תלמידה טובה וציונים טובים
מתלוננת שקשה לה מאוד להתרכז גם בכיתה וגם במטלות בבית
קושי בהתארגנות
מה עושים?כיצד ניתן לתת מענה לקושי הזה?
תודה רבה
מאיפה מתחילים עם קשיי קשב, ריכוז והתארגנות
29/04/15 21:00
81צפיות
אני נוטה להתחיל תמיד מהילד, ורק לאחר מכן לחשוב על הצורך בהתערבויות של מבוגרים נוספים ואנשי מקצוע.
בואי נתחיל מבתך: ילדה פעילה, תלמידה טובה, ציונים טובים, עם זאת מתלוננת על קושי בריכוז. על פניו נראה שהקושי לא פוגע לה בתפקוד הלימודי ובהישגים. מעניין לבדוק איתה כיצד היא מתמודדת עם הקושי ומצליחה בכל זאת ללמוד? האם היא עושה משהו במודע? או אולי לא במודע? שעוזר לה להתמודד עם הקושי?
שאלה נוספת וחשובה לא פחות – מתי זה התחיל? אם הקושי להתרכז ולהתארגן נראה כבר בגן או בכיתה א' למשל, זה מחזק את הצורך באבחון מקצועי-רפואי לגילוי גורמים פנימיים שמפריעים לה לתפקד. אם הקושי התחיל רק לאחרונה, יתכן שאלו גורמים חיצוניים שמפריעים לה, למשל בסביבת ביה"ס (אווירה בכיתה, מורה שהתחלפה, שינויים בדרישות הלימודיות...) או בסביבת המשפחה (משברים, מעברי דירה, הולדת אח...).
לפני שמחפשים מענה, כדאי לנסות להבין מה בדיוק הקושי וממה הוא נובע. אם אין סימנים בסביבה החיצונית והתופעה נמשכת לאורך זמן, כדאי להתחיל מבדיקה נוירולוגית ולשתף בתהליך את יועצת ביה"ס ומחנכת הכיתה. בתהליך זה ניתן יהיה לקבל חוות דעת מקצועית, האם מדובר בהפרעת קשב וריכוז או אולי במשהו אחר. הטיפול כמובן יהיה בהתאם.
חדשים בתחום עם שאלות...
27/04/15 15:20
106צפיות
שלום, אנו חושדים שלבן שלנו יש הפרעת קשב וריכוז (גם המורה חושבת כך), הוא בן 7, בכיתה א'.
קבענו תור לנוירולוג אבל התור רחוק מאוד.
הוא ילד חכם ומתקדם יפה בחומר, אבל מתקשה לבצע משימות "פתוחות" של כתיבה בכיתה.
מה אפשר וכדאי לעשות בינתיים? מה צריך לעשות מלבד פגישה עם נוירולוג, האם יש דרך להתקדם באבחון?
האם יתכן שהפרעת קשו"ר קשורה להתפרצויות זעם ותגובות דרמטיות מאוד שיש לו כלפי חברים כשהוא רב או מתווכח איתם?
ואם כן, מה עושים עם זה??
תודה!
כיצד להתקדם עם ילד בכיתה א' והאם יש קשר להתפרצויות זעם
29/04/15 21:14
73צפיות
כולם "חושדים" שיש הפרעת קשב וריכוז וזו התחלה טובה עבור הילד. המבוגרים סביבו כנראה קולטים אותו נכון ומבינים את הקושי.
היות שהוא רק בכיתה א', אני חושב שלא צריך לרוץ מהר מדי עם אבחונים וטיפולים, במיוחד על רקע ההתקדמות הלימודית היפה שהוא עושה.
הקושי בזמן "משימות פתוחות" בכיתה יכול לנבוע מעצם המעבר מלמידה פרונטלית לאישית, או מקושי במשימה שהגבולות שלה לא ברורים, או מסיבות נוספות שכנראה אינן ידועות לנו עדיין.
כדאי לנסות מספר שיטות בכיתה ולבדוק אם יש משהו שעוזר לו להתמודד טוב יותר. לדוגמה: הכנה לפני המעבר למשימה פתוחה - המורה יכולה למשל להכריז בכיתה "עוד מעט נעבור למשימת הכתיבה", ורק אז לעשות את המעבר. לילדים עם הפרעת קשב זה מאד משמעותי. יש מורות שקובעות סימן מוסכם עם הילד, למשל נגיעה בכתף, שיכין אותו לכך שתיכף מסיימים את הלמידה ה"רגילה" ועוברים למשימות פתוחות. דוגמה נוספת: תיווך בעת ביצוע המשימה הפתוחה. המורה תוודא שהוא מבין את ההוראות, עובד לפי הסדר, מתקדם ולא "חולם"...
כדאי להתייעץ עם צוות ביה"ס, לבדוק מה ביכולתם לעשות כדי לסייע לילד, לגלות יחד אלו דברים עוזרים לו ואלו לא משפיעים עליו. מידע כזה יכול גם לסייע לדייק את האבחון.
לגבי הנושא השני של התפרצויות זעם ודרמה: הפרעת קשב וריכוז קשורה מאד!
כל סוג של אלימות הוא תוצר של תסכול. ככל שילד יהיה יותר מתוסכל, כך "תצא ממנו" יותר אלימות. ילדים עם הפרעת קשב וריכוז "סופגים" המון הערות שליליות במהלך היום, גם מהמבוגרים סביבם וגם מהחברים בני גילם. זו יכולה להיות חוויה מתסכלת ומייאשת, ואם היא נמשכת לאורך זמן, צפוי שנראה גם התנהגות אלימה. כדי לאזן את התמונה, חשוב מאד למצוא את נקודות החוזק של הילד ולהעצים אותו משם. לא לשכוח לחזק אותו בכל פעם שמצליח להתמודד עם קושי, לעזור לאחרים, לבצע תפקידים, ועוד... ילד שמקבל מספיק חיזוקים יידע להתמודד טוב יותר עם ביקורת ועם חוויות מתסכלות.
בהצלחה!
בוקר טוב. שאלה ............
19/04/15 12:11
158צפיות
הקטן שלי מאובחן ADHD + היפרקטיביות. בן 8.5 לומד בכיתה ב' רגילה. מטופל בLA30. בית ספר מדווח על בעיות התנהגות - הפרעות בשיעורים, חוסר משמעת, יש איזה ילד שהבן שלי כל הזמן מציק לו (עד אלימות פיזית).
בהתחלה חשבתי על סייעת. כשעשיתי את הבירורים הבנתי שאת הסייעת אנחנו לא נקבל (למרות שהפסיכולוגית חשדה בעיות תקשורת - שנשללו ע"י פסיכיאטרית וע"י מאבחן נוסף שעובד עכשיו עם הילד בטיפולי הידרוטרפיה).
יש בבית ספר כיתת התנהגות. שמעתי הרבה דברים טובים אליה. מדובר בכיתת חינוך מיוחד קטנה בבית ספר רגיל. אני חושבת  שזה הכי טוב עבור הילד שלי. במיוחד שיש אפשרות לשילוב במקצועות שונים בכיתות רגילות - והבן שלי תלמיד טוב מבחינה לימודית ככה שחבל לי שילך אחורה עם החומר. אני לא יודעת בדיוק אם הם לומדים בכיתה הזו ברמה רגילה, אבל כפי שהבנתי כל אחד לפי היכולת שלו אז אני רוצה לדרוש שילוב בחשבון/עברית/אנגלית בכיתה רגילה. כל השאר פחות מעניין אותי בשלב זה.
מצד שני התייעצתי עם המטפל הידרוטרפיה שאנחנו מאודדדדד סומכים עליו. הוא אמר לבדוק טוב טוב טוב את הילדים בכיתה הזו כי הוא עובד המון עם ילדים מכיתות התנהגות ולא תמיד אלה כיתות טובות. לפעמים הילדים שהם יותר קלים נגררים אחרי הקשים ואז נוצרת בעיה רצינית.
מישהו נתקל בכיתה כזו? יש כאן הורים לילדים שלומדים/למדו בכיתה כזו?
כיתה רגילה או כיתה מיוחדת לילד ADHD
29/04/15 21:40
107צפיות
בכיתה ה"רגילה" לומדים עם בנך קרוב לוודאי עוד 30 תלמידים. להתמודד עם כולם יום-יום, שעה-שעה, זו כנראה משימה לא פשוטה עבורו. אלימות היא רק ההתנהגות הנראית על פני השטח. ברבדים שמתחתיה מבעבע תסכול גדול, אולי גם קושי בויסות חושי, אולי חוויות של חוסר הצלחה, חרדה, דחייה חברתית... קשה לדעת בדיוק מה, אולם די ברור שלא טוב לו בכיתה.
 
אם שמעת דברים טובים על כיתת ההתנהגות, יתכן שזו באמת מסגרת שתוכל להכיל ולקדם אותו יותר. המטפל צודק בכך שיש "כיתות התנהגות" שהאווירה בהן קשה ומתוחה, זה מאד תלוי בהרכב ובמורכבות הכיתתית בכל מחזור. כנראה שאצלכם זה עובד טוב, אחרת ודאי היית שומעת דברים אחרים. בכל מקרה, אני חושב שהשיקול שצריך להוביל אתכם בהחלטות לגבי בנכם, הוא באיזו מסגרת הילד ירגיש הכי טוב? באיזו מסגרת הוא יחוש רצוי? אהוב? מוצלח?
 
אני ממליץ לא להתמקד כרגע במושגים כמו "חומר" או "קצב". חוויות של ניכור, בדידות ודחייה בכיתות היסוד עלולות להזיק מאד לתפקוד בשנים הבאות, ושום "השלמת חומר" לא תוכל לפצות על תחושות כאלה. חשוב שהילד ילמד בכיתה שמכילה אותו, עם מחנכים שרואים אותו, מבינים את הקושי, מציבים גבולות ומעניקים חום ואהבה. הייתי מבקש להיפגש עם מי שמחנך את הכיתה, להתרשם מהצוות וגם לשמוע מהם כיצד הם עובדים עם ילדי ADHD.
 
בהצלחה!
תודה רבה על התשובה. אכן אתמול בועדת השמה
05/05/15 08:56
37צפיות
החלטנו שאנחנו מעבירים אותו בשנה הבאה לכיתת התנהגות עם אופציה לשילוב בכיתה רגילה (אחרי יום הורים ראשון כמובן).
מקווה שהילד ימצא את עצמו.
הילד שובר משחק בשעת כעס
27/04/15 23:15
86צפיות

שלום,
אמא לילד בן 6 עולה לכיתה א'
הילד מאובחן ע"י מרפאה בעיסוק בעל קושי בויסות חושי את האבחון הראשון עשינו לפני כשנתיים ולפני חודשיים עשינו שוב וחזרנו לטפל אצל מרפאה אחרת פעם בשבוע. אנו הורים גרושים מאז שהילד בן שנתיים בתחילה הגננת ייעצה לנו ללכת לאבחון הראשון את האבחון השני עשינו בשיתוך יחד עם פסיכולוג הגן והגננת שייעצו לנו לפגוש מרפאה בעיסוק. הילד שלי מאוד חכם רוב הבעיות הן התנהגותיות יש לו קושי בהבנת מצבים הוא מתפרץ מאוד רגיש ופגיע מציק עד כדי חוסר רצון לשחק עימו, הייינו לאורך הזמן בטיפול בשיטת אלבאום הדרכת הורים אצל פסיכולוגית רכיבה טיפולית מרפאה בעיסוק שהיה קטן יותר ועכשיו מטופלים כחודשיים, הגננת לאחר שיחה עם המרפאה ייעצה להצמיד סייעת צמודה לילד בגלל שצריך תיווך אני ואביו כרגע שללנו ומנסים לבדוק את הטיפול אצל המרפאה בתקווה שיביא לשינוי חיובי. מה עליי לעשות איך אוכל לעזור לו ייעצו לי להיפגש עם נוירולוג, רופה התפתחותי, פסיכיאטר, לגביי הפסיכיאטר פחדתי לגשת אך בשיחה שקיימתי עם מרפאה אלטרנטיבי שסיפרתי לה על קושי הילד על שהוא שוסר לרסיסים משחק בשעת עצבים מכה מאוד חזק וכדומה היא הציעה לבדוק זאת מה אתה הייתה מציע לי לעשות?
 
מה עושים עם ילד עם קשיים העולה לכיתה א'
29/04/15 21:58
70צפיות
ראשית, תמונת המצב המשפחתית נשמעת מורכבת ויכול להיות שזה משמעותי בכל מה שקורה עם הילד. השקעתם לא מעט באבחונים וטיפולים, לא ברור עד כמה הם הועילו... האם חל שיפור בהתנהגות הילד? במצב הרוח שלו? בתקשורת? לא פשוט למצוא את "נוסחת הקסם", ובדרך אליה חשוב לבדוק מה עובד יותר עבור ילדכם ומה פחות.
 
אני מתאר לעצמי שהמעבר לכיתה א' לא יהיה פשוט כלל, וכדאי לחשוב על שני דברים לפני שזה קורה:
  1. לפנות לפסיכיאטר ילדים, שביכולתו לאבחן באופן המקצועי והמדויק ביותר את מצבו של הילד, ולהמליץ על דרכי טיפול שיתאימו לו.
  2. מקווה שאני לא עושה "בלגאן"... אבל הייתי שוקל מחדש את המעבר לכיתה א', שיעורר בילד רמות חדשות של דרישות ולחץ. אולי כדאי לדחות זאת בעוד שנה של התחזקות רגשית וחברתית בגן?
בהצלחה!
ילד בן עשר עם הפרעות קשב וריכוז
20/04/15 21:33
145צפיות
שלום לכל חברי הפורום,
אני חדשה פה אז נעים מאוד.
לבני בן ה-10 הפרעות קשב וריכוז. במהלך השנה וחצי האחרונותהחלפתי לו סוגי תרופות (ריטלין במגוון מינונים, אדרל ועכשיו גם פוקלין) ושום דבר לא ממש מפסיק את התנועתיות שלו בכתה ולא "אוסף" אותו ללמידה. גם בבית מאוד קשה לי להושיב אותו לשיעורי בית ולמידה למבחנים.
במהלך השנה האחרונה היו לו 3 התפרצויות בלתי נשלטות בבית הספר. חשוב לי לציין שהוא ילד אינטלגנטי, שנון עם הומור יוצא דופן והוא מאוד מקובל בכתה.
היום קיבלנו אפשרות להעלות אותו לוועדת השמה לקבלת סייעת (כתה קטנה לא באה בחשבון מבחינתי) על בסיס סעיף 57 (סעיף נפשי). אני מאוד לא שלמה עם ההגדרה. האם למישהו יש ניסיון עם זה ואיך זה בא לידי ביטוי מבחינת העזרה העכשווית ומבחינת העתיד?
תודה מראש לעונים.
סייעת לילד בן 10 עם הפרעת קשב וריכוז
29/04/15 22:14
94צפיות
ראשית, לא כתבת אצל מי אתם נמצאים בטיפול ומעקב. במקרים של חוסר יעילות של טיפול תרופתי, כדאי מאד שהמעקב יהיה אצל פסיכיאטר ילדים, המומחה שיודע למצוא פתרונות תרופתיים מגוונים ויעילים יותר מכל רופא אחר.
 
שנית, מקסים לשמוע שבנך למרות הקשיים מצליח להיות מקובל ואהוד בכיתה! זה לא מובן מאליו וברור לי מדוע את לא מוכנה לוותר על המסגרת של הכיתה הנוכחית. מנסיון עם ילדים שקיבלו סייעת בכיתה, זה מאד תלוי בצרכים של כל ילד ובהתקדמותו האישית. יש סייעות שיושבות ליד הילד בכיתה ועוזרות לו להתארגן, אחרות יושבות בסוף הכיתה ומתערבות רק כשצריך, יש כאלה שבכלל נמצאות מחוץ לכיתה ומתערבות רק לעתים רחוקות, משגיחות מרחוק בהפסקה וכו'. בכל סוף שנה נערכת ועדה שבודקת את מצבו של הילד ומתקבלות החלטות בהתאם. למשל הוספת עוד שעות סייעת, הפחתת שעות, שינוי בשיטות העבודה או שחרור הסייעת מתפקידה. לאף אחד אין כוונה שהיא תלווה את הילד לכל החיים...
 
לגבי הקושי שלך עם ה"הגדרה" (סעיף 57), חשבי האם עדיף להתמודד עם "הגדרות" אחרות שיגיעו עם הזמן, כמו "ילד בעייתי... מופרע... מקרה אבוד..." הגדרות קשות וכואבות מאד, שאני שומע מדי פעם על ילדים (בעיקר בני נוער) שלא זוכים לטיפול מותאם שלו הם זקוקים. אל תתני להגדרות להשפיע על ההחלטות. עשי מה שטוב לילד שלך.
 
בהצלחה!
תודה
30/04/15 07:30
25צפיות
דורון, תודה רבה על התגובה. בהחלט מעורר מחשבה.
הבן שלי מטופל אצל פסיכיאטר ואנחנו כבר שנה וחצי בניסוי ותהיה סביב תרופות שונות. לאחרונה התחיל לקחת פוקלין. בעבר היה בטיפול רגשי ועכשיו נמצא ברכיבה טיפולית. 
הדרכת הורים, איפה?
28/04/15 15:28
77צפיות
שלום רב,
בני בן 10.5 , ילד אינטלגנטי ומקסים בעל אינטליגנציה רגשית גבוהה. מאובחן ADHD ומטופל בקונצרטה.
בגדול די מסתדר עם משימות בבית ספר ובבית בזמן השפעת הכדור.(בכוונה לקחנו תרופה שעובדת 12 שעות)
אבל גיל ההתבגרות מתקרב והילד מתחיל למתוח את הגבולות בהתנהגות שלו ובמה שיוצא לו מהפה.
אני מחפשת הדרכת הורים, אבל מסתבר שזה לא פשוט.
פסיכולוג פרטי עולה הון, שאילה: מי יכול לעזור לנו, להנחות אותנו  באיזור הצפון(כרמיאל, עכו, קריות) במחיר סביר?
איפה ניתן לקבל תמיכה?
מתאים לנו גם הדרכה בקבוצות או פורומים.
תודה על התשובה
 
הדרכת הורים באזור הצפון
29/04/15 22:16
61צפיות
אנא פני אליי במייל doronep@gmail.com או בנייד 054-4361064 ואנסה לעזור לך.
יש
04/05/15 00:40
16צפיות
היי, 
יש לגיל מאור מכון בעכו- אולי יש להם קבוצות. בקקופח מכבי נפתחת בימים אלו קבוצת הורים ביקנעם. אולי לקופות אחרות יש עוד קבוצות. 
שבוע טוב. ס
בלי ריטלין.
29/04/15 14:41
105צפיות
הילד שלנו בן שמונה וחצי, בכיתה ג, מאובחן ADHD לקח בהצלחה (קצת תופעות לוואי של כאבי בטן אך חוץ מזה הכל מצויין כולל התפקוד בבית הספר) LA בשנה וחצי האחרונות.
לפני כמה חודשים החל לפתח תופעות התנהגותיות קשות נגד הכדור (לא מסוגל לבלוע , מקיא אותו) עד מצב שההתנגדות שלו לכדור הייתה כל כך חזקה ונחרצת שסרב לקחת ואנחנו (בעצת הנוירולוג שטען שלא נכון להכריח) הפסקנו לתת. לכאורה, קיבלנו ילד מאושר. מדבר על כך שהשתחרר מבית כלא ושמרגיש כמו נץ ועוד דימויים יפים ומרגשים שכאלה . אך בפועל חלה הדרדרות קשה ,לא רק בלימודים (פחות מטריד אותנו) אלא במישור החברתי והכי חמור , ביכולתו לשלוט על התנהגותו האמפולסיבית ועל חוקי בית הספר ובכלל (גם מקרי אלימות). יש לציין כי בשלושה חודשים האחרונים הילד מטופל בטיפול רגשי התנהגותי ואנחנו מרוצים ממה שקורה בתוך הטיפול . אך עדיין.. הבעיה ההתנהגותית ובעקבותה החברתית מחמירה.  אשמח לשמוע תובנות לגבי המקרה.  תודה!
ילד שמתנגד לטיפול תרופתי ועובר טיפול רגשי
29/04/15 22:34
95צפיות
נשמע שמצד אחד לא פשוט לילד שלכם ומצד שני הוא ילד רגיש, יצירתי ואינטליגנטי. אלה נקודות חוזק חשובות מאד בדרך לשינוי. יתכן שההתקדמות בטיפול מתרחשת בזכות החוזקות הללו. שלושה חודשים זה לא המון זמן בטיפול רגשי וצריך לנשום עמוק ולתת לתהליך להתקדם. כמובן גם להיות בקשר עם המטפל, להיפגש איתו מדי פעם, לעדכן אותו על מה שקורה בביה"ס ואולי גם לבקש ממנו הנחיות לצוות החינוכי. הדבר היחיד שחסר לי כאן זה הדרכת הורים. האם אתם מקבלים הדרכה? אני חושב שזה יכול להיות מאד משמעותי במקרה שלכם.
בהצלחה!
 
º
לאן פונים כילד בן 3-4 עם בעיית קשב וריכוז?
29/04/15 22:00
43צפיות
לאן פונים עם ילד בן 3-4 עם בעיית קשב וריכוז
29/04/15 23:58
88צפיות
בדרך כלל לא מאבחנים ילדים לפני גיל 5.
בגילאים הצעירים ניתן לפנות להתפתחות הילד או לפסיכיאטר ילדים.
בהצלחה!
º
תודה לדורון אבן פז על היעוץ בפורום
29/04/15 23:33
31צפיות
º
תודה לכם! היה לי נעים
29/04/15 23:59
17צפיות
º
נוירולוג ילדים מומלץ באזור המרכז
30/04/15 20:09
104צפיות
מחקר קצרצר ללימודים
30/04/15 12:10
23צפיות
שלום רב,
 
שמי דפי, אני עורכת מחקר קצרצר במסגרת עבודה ללימודים.
אשמח מאוד שתכנסו ותענו :)
המחקר מיועד לבני 18 ומעלה, אנשים עם ADHD ואנשים ללא ADHD. השאלון קצר מאוד, אנונימי לחלוטין ונוח למענה.
 
תודה רבה על שיתוף הפעולה! מוזמנים כמובן לשתף :)
דפי.
 
|*|פורומים מקצועיים חדשים|*|
30/04/15 10:57
7צפיות
|קדימה|האם אתה בעל עסק קטן או בינוני וצריך ייעוץ בהתנהלות הפיננסית מול הבנק?
האם אתה מעוניין בהכוונה בנושא גיוס הלוואות מהבנקים או מקרנות שונות לטובת העסק שלך?

|שמאל|היכנס עכשיו לפורום מימון עסקים ותקבל את כל המידע הנדרש!
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...

|מטוס|חולמים על חופשה חלומית באוסטרליה?
מתכננים את מסלול הטיול לניו-זילנד ויש לכם שאלות?

|שמאל|היכנסו עכשיו לפורום טיולים באוסטליה ניו-זילנד ותארגנו לעצמכם את הטיול המושלם!
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...

|שמש|אם תמיד חלמתם על חופשה בסקנדינביה ואתה מעוניינים לקבל מידע על היעד היפה בעולם,
פורום טיולים בסקנדינביה הוא בדיוק המקום בשבילכם!

|שמאל|היכנסו עכשיו לפורום טיולים בסקנדינביה ותתכננו את הטיול שלכם!
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...

|מטוס|מתכננים חופשה חלומית לספרד וזקוקים להמלצות על היעדים החמים?
מתלבטים לגבי מלון או מסעדה בפורטוגל ומעוניינים בהכוונה?

|שמאל|היכנסו עכשיו לפורום טיולים בספרד פורטוגל ותקבלו מידע שיאפשר לכם לתכנן את מסלול הטיול האידיאלי ביותר עבורכם!
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...

|קדימה|אם אתם או בני משפחתכם סובלים מאלצהיימר, אין לכם צורך להרגיש לבד.
פורום אלצהיימר נפתח מחדש על מנת לספק לכם זירה נהדרת לשאול שאלות ולקבל את התשובות המקצועיות ביותר.

|שמאל|היכנסו עכשיו לפורום אלצהיימר ושתפו במה שעובר עליכם:
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/forumpage.aspx?f...
יש פה מישהו/י שמכיר ביה"ס אורט בצריפין ?או שמע עליו
29/04/15 13:32
24צפיות

רציתי לדעת איך הוא ? איך האוכלוסיה שם ? הכיוון הוא הבישול
וכיוון שזה לילדה והיא ילדה עם קשיים ,אני רוצה לדעת איך שם לפני שאני נוסעת לראות
אשמח לשמוע כל מידע
 
מחפשת המלצה לנוירולוג ילדים באזור עפולה
27/04/15 08:37
19צפיות
מתלבטת קשות האם להתחיל לתת לבתי בת ה 8.5,שמאובחנת כ ADHD ריטלין או אחת מנגזרותיו.
 
מחפשת באזור עפולה נויירולוג/ית ילדים טוב/ה שיתן לי תמונה מאוזנת לשני הצדדים.
 
תודה.
מקפיצה לעצמי
27/04/15 22:10
16צפיות
אין
אף
אחד
שמכיר
?
ממליצה לך
03/05/15 14:16
16צפיות
לאור ניסיון מזעזע עם נוירולוגים שלא ידעו "לקרוא" את הבת שלי.
הגענו לד'ר קומר- מקסימה, מרגיעה-ממליצה לך לנסות אצלה
º
תודה רבה. אני אבדוק
03/05/15 18:36
6צפיות
º
בעפולה יש רופא ילדים דר סידי שבקיא בתחום.
04/05/15 00:42
7צפיות
יעוץ עם נוירולוג הילדים דר' איתי ברגר
23/04/15 20:21
88צפיות
דר' איתי ברגר, נוירולוג ילדים בכיר, ייעץ בפורום במוצאי שבת בנושא אבחון רפואי וטיפול בהפרעות קשב.
דר'  איתי ברגר
עוסק בהפרעת קשב וריכוז ובליקויים נוירולוגיים של עוברים ופגים בבית החולים האוניברסיטאי הדסה הר הצופים, ומנהל את המרכז הנוירו-קוגניטיבי באגף הילדים בהדסה. 
כמו כן, מכהן כיו"ר הדירקטוריון המדעי של חברת נוירוטק מפתחת מבדק ה- MOXO לאבחון הפרעת קשב.

אתם מוזמנים לכתוב את שאלותיכם לדר' ברגר על ידי לחיצה על 'הוספת תגובה' להודעה זו.
ילד בן 10 עם הפרעות קשב/ שאלה מן הפורום
23/04/15 20:24
144צפיות
שלום רב,
לבני בן ה-10 הפרעות קשב וריכוז. במהלך השנה וחצי האחרונותהחלפתי לו סוגי תרופות (ריטלין במגוון מינונים, אדרל ועכשיו גם פוקלין) ושום דבר לא ממש מפסיק את התנועתיות שלו בכתה ולא "אוסף" אותו ללמידה. גם בבית מאוד קשה לי להושיב אותו לשיעורי בית ולמידה למבחנים.
במהלך השנה האחרונה היו לו 3 התפרצויות בלתי נשלטות בבית הספר. חשוב לי לציין שהוא ילד אינטלגנטי, שנון עם הומור יוצא דופן והוא מאוד מקובל בכתה.
היום קיבלנו אפשרות להעלות אותו לוועדת השמה לקבלת סייעת (כתה קטנה לא באה בחשבון מבחינתי) על בסיס סעיף 57 (סעיף נפשי). אני מאוד לא שלמה עם ההגדרה. האם למישהו יש ניסיון עם זה ואיך זה בא לידי ביטוי מבחינת העזרה העכשווית ומבחינת העתיד?
 
ילד בן 10
25/04/15 11:55
103צפיות
שלום,
אין בידי די נונים על מנת לחוות דיעה בנוגע להשמה.
אבל - השמה חינוכית בכיתה קטנה היא בעבור חלק מהילדים יתרון גדול מאד משום שיש יותר אנשי צוות ופחות ילדים בכל כיתה. דבר זה מביא לאפשרות למתן תשומת לב אישית ומותאמת בעבור כל ילד. את כל הסיוע הרב תחומי מקבלים במסגרת וזה מאפשר ניצול יעיל של הזמן, מפנה את שעות אחה״צ (וחוסך כסף). בניגוד לעבר אין שום בעיה לחזור עם הזמן לכיתה הרגילה.
יש כמובן גם חסרונות הרבה מאד תלוי בילד, המורה, בביה״ס בהרכב הכיתתי וכד׳.
העקרון = לא לפסול על הסף את הרעיון אלא ללכת ולראות את הכיתה, להיפגש עם הצות והלחלטי אם זה מה שהכי טוב בעבור הילד שלך.
בהצלחה
ד״ר איתי ברגר
בעיה תחושה
22/04/15 11:43
121צפיות
האם לילד בן 6 שיש לו בעיה תחושה חייב שיהיה לו גם בעית קשב
בעית תחושה
25/04/15 11:57
82צפיות
שלום,
בהחלט לא חייב!
אבל - שכיחות שתי התופעות גדולה והן מגבירות זו את זו. כך שאם קיימת בעיית תחושה יש לבדוק את נושא הקשב ולהיפך. זאת על מנת להתאים גישה טיפולית המתאימה לצרכי הילד.
ד״ר איתי ברגר
שאלה
26/04/15 10:42
28צפיות
תודה על תשובתכם.
הילד (בן 6) אובחן עם
בעיה תחושה חזקה מאד.אצל מרפא ועיסוק מומחה
ובקשומהגן לבדוק קשב וריכוז בגלל יתר תנועתי האם הבדיקה קשב יצא טוב אם הבעיה תחושה עדיין לא טופל (מחכים לתור).
תודה על התייחסותכם.
שילוב קונצרטה וריטלין רגיל
21/04/15 14:34
120צפיות
האם מותר להוסיף לקונצרטה  (במינון 36 מ"ג)  ריטלין רגיל?

אני מנסה היום קונצרטה בפעם הראשונה והיא לא משפיעה בכלל.. ולהוסיף עוד קונצרטה כרגע זה לא אפשרי כי זה ל12 שעות
ריטלין וקונצרטה
25/04/15 12:00
72צפיות
שלום
החומר הפעיל בקונצרטה הוא ריטלין = מתילפנידאט. כך שבפועל מדובר באותה תרופה. ההבדל נעוץ במעטפת ובאופן השחרור.
כך שלקחת את ״שתי התרופות״ ביחד אין בעיה.
מצד שני - אני לא מציע להוסיף שום דבר ל״פרוטוקול״ שרשם לך הרופא המטפל בלי להתייעץ איתו.
בברכה
ד״ר איתי ברגר
 
ריטלין LA וחרדות בילדים/ שאלה מן הפורום
23/04/15 20:27
91צפיות
אבקש אם ניתן שנוירולוג המייעץ באתר יוכל להשיב לשאלתי:
האם נמצא קשר בין נטילת ריטלין LA לבין חרדות (או הגברת חרדות) בקרב ילדים?
תודה!
 
ריטלין וחרדה
25/04/15 12:05
72צפיות
שלום,
זו שאלה מאד שכיחה. אנסה להסביר. ריטלין (וסטימולנטים בכלל) אינה התרופה המתאימה להפרעת חרדה אבל הקשר בין הדברים מורכב. זה הולך ככה:
א. בחלק מהאנשים מה שאובחן בטעות כהפרעת קשב הוא בעצם הפרעת חרדה (הסימנים יכולים להטעות). במצב כזה אכן קיים סיכון כי נטילת ריטלין תגביר את מאפייני הפרעת החרדה. זו לא התרופה המתאימה ויש להתייעץ עם פסיכיאטר בנוגע לתרופה המתאימה.  
ב. באנשים בהם החרדה משנית לקשיי הקשב - ריטלין מאד עוזר לקשיי הקשב ואז חל שיפור תפקודי ויש ירידה בתסמיני החרדה, לא בגלל הריטלין אלא בגלל שהמצב הכללי השתפר. באנשים אלו נשלב פעמים רבות טיפולים התנהגותיים על מנת להפחית חרדה (שהיא משנית).
ג. כאשר יש קומורבידיות זאת אומרת - באותו אדם יש גם הפרעת חרדה וגם הפרעת קשב הטיפול צריך להיות משולב ז״א מטפלים בשני הדברים במקביל עם התייחסות מתאימה לכל ״חלק״.
בברכה
ד״ר איתי ברגר
ריטלין עם רידזין
15/04/15 21:39
106צפיות
שלום,
בן 10 שקיימים אצלו ליקויי למידה ועיכוב התפתחותי קיבל ריטלין ל7 שעות ורידזין 10 מ"ג (בגלל חרדות). 
התחלתי לקרוא באינטרנט וממה שראיתי רידזין כמעט ולא ניתן לילדים ומיועד לסכיזופרניה. האם מוכרים לכם המקרים שבהם ניתן רידזין לילדים? האם השילוב של 2 הכדורים הוא לא מסוכן? 
תודה!
ריטלין עם רידזין
25/04/15 12:09
58צפיות
שלום,
רידזין מאושר לשימוש בילדים במצבים שונים. ניתן גם לשלבו עם ריטלין.
זו החלטה של הפסיכיאטר המטפל ותלוי מה בדיוק האינדיקציה.
לשאלתך = זה בהחלט אפשרי. אם יש לך שאלות חשוב מאד להציג אותן בפני הרופא שהמליץ על השילוב.
בהצלחה
ד״ר  איתי ברגר
שאלה
24/04/15 16:49
47צפיות
בתי בת כמעט 13, לפני כ-5 שנים אובחנה באבחון פסיכו-דידקטי כבעלת הפרעת קשב וריכוז.
בדיקת טובה שנערכה לה עם ובלי ריטלין, לא הראתה השפעה של הריטלין על התפקוד והוחלט על מתן תמיכה ללא טיפול תרופתי.
כעת היא בכיתה ז', תפקודה בבית הספר סביר והישגיה בינוניים+.
שאלתי היא, האם כדאי לבחון שוב, יחד עם נוירולוג מומחה, מתן טיפול תרופתי?
שאלה נוספת, נאמר לי, על ידיי יועץ בית הספר, שבשל השינויים שעובר הגוף בכלל והמוח בפרט, במהלך גיל ההתבגרות, כדאי לבחון בזהירות התחלת טיפול תרופתי.
מה דעתך? 
תודה רבה.
שאלה
25/04/15 12:13
37צפיות
אם אתם מתרשמים כי תפקודה של הילדה אינו אופטימלי (נמוך מהמצופה) ונראה לכם כי לפחות חלק מקושי נובע ממאפייני הפרעת קשב - אז חשוב מאד לפנות לייעוץ רפואי חוזר ואם זה ימצא מתאים אין שום מניעה למתן ריטלין.
אין שום בעיה לתת ריטלין למתבגרים משום בחינה אם יש בכך צורך. להיפך - בקבוצה זו מניעת קשיי קשב חשובה במיוחד.
בברכה
ד״ר איתי ברגר
תרופה שלא עושה דכאון
13/04/15 11:20
130צפיות
שלום
יש תרופה (ניסינו את כל סוגי הריטלין קונצרטה וכו) כולל פוקלין ) שלא עושות דכאון, מלנכוליה??
תודה
תרופה שלא עושה דכאון
25/04/15 12:15
105צפיות
אחת האופציות במצבים אלו היא strattera
יש עוד כמה דברים לדון עליהם עם הרופא המטפל לפני החלטה על החלפת התרופהֿ, למשל:
1. האם ניתנו מינונים מתאימים - מתן מינון לא מתאים עלול לגרום לתופעות שהוזכרו.
2. האם אכן מדובר בהפרעת קשב ולא בבעיה אחרת?
3. אולי יש שילוב  של קשיי קשב + הפרעה במצב הרוח ואז צריך לחשוב על תרופות מקבוצה אחרת או על שילובים.
בברכה
ד״ר איתי ברגר
º
תודה לדר' איתי ברגר על היעוץ בפורום
25/04/15 14:31
23צפיות
הכוונה פליז
25/04/15 23:06
108צפיות
שלום,
אמא לילד בן 6 עולה לכיתה א'
הילד מאובחן ע"י מרפאה בעיסוק בעל קושי בויסות חושי את האבחון הראשון עשינו לפני כשנתיים ולפני חודשיים עשינו שוב וחזרנו לטפל אצל מרפאה אחרת פעם בשבוע. אנו הורים גרושים מאז שהילד בן שנתיים בתחילה הגננת ייעצה לנו ללכת לאבחון הראשון את האבחון השני עשינו בשיתוך יחד עם פסיכולוג הגן והגננת שייעצו לנו לפגוש מרפאה בעיסוק. הילד שלי מאוד חכם רוב הבעיות הן התנהגותיות יש לו קושי בהבנת מצבים הוא מתפרץ מאוד רגיש ופגיע מציק עד כדי חוסר רצון לשחק עימו, הייינו לאורך הזמן בטיפול בשיטת אלבאום הדרכת הורים אצל פסיכולוגית רכיבה טיפולית מרפאה בעיסוק שהיה קטן יותר ועכשיו מטופלים כחודשיים, הגננת לאחר שיחה עם המרפאה ייעצה להצמיד סייעת צמודה לילד בגלל שצריך תיווך אני ואביו כרגע שללנו ומנסים לבדוק את הטיפול אצל המרפאה בתקווה שיביא לשינוי חיובי. מה עליי לעשות איך אוכל לעזור לו ייעצו לי להיפגש עם נוירולוג, רופה התפתחותי, פסיכיאטר, לגביי הפסיכיאטר פחדתי לגשת אך בשיחה שקיימתי עם מרפאה אלטרנטיבי שסיפרתי לה על קושי הילד על שהוא שוסר לרסיסים משחק בשעת עצבים מכה מאוד חזק וכדומה היא הציעה לבדוק זאת מה אתה הייתה מציע לי לעשות?
הי אמא
26/04/15 14:26
46צפיות
חשוב מאד שרופא יראה את הילד. בגלל הקשיים הרגשיים אני חושבת שפסיכיאטר הוא איש המקצוע הנכון, כיוון שיתכן שיש גם הפרעות/אבחנות נלוות להפרעת הקשב או לחילופין שיש הפרעה רגשית וההתנהגויות נראות כמו הפרעת קשב. לכן חשוב שפסיכאטר מומחה לילדים ונוער יבדוק אותו ויאבחן. הפסיכיאטר/ית יוכלו גם להמליץ, במידת הצורך, על סייעת צמודה וזה יכול להוות מסמך קביל לועדה, במידה ואכן יש בכך צורך. לא כל ילד שצריך תיווך צריך סייעת וחשוב לבדוק את הדברים, למה ההמלצה הזו.
 
לא לפחוד מפסיכיאטרים. אין סיבה. חשוב לאבחן מה מקור הקושי ואיך לבנות תכנית טיפול מתאימה לילד.
 
טוב שאתם ממשיכים עם מרפאה בעיסוק.  בנוסף. מומלץ מאד בגלל הסיפור המשפחתי שלכם, שתלכו להדרכת הורים, שניכם יחד, אצל פסיכולוג ילדים (התפתחותי או חינוכי). במידת הצורך יהיה גם טיפול דיאדי (הורה-ילד) או משפחתי.
 
בהצלחה
 
 
 
 
חשוב לאבחן נכון את הילד
26/04/15 15:29
30צפיות
לאור הקשיים שתיארת חשוב ללכת לאיש מקצוע שמסוגל לאבחן ASD (לא כל הנוירולוגים והפסיכיאטרים מסוגלים לאבחן זאת. צריך מישהו שזו ההתמחות שלו).
שלום לך. בעיה דומה עם בן 8.5
05/05/15 08:53
12צפיות
הילד שלי בן 8.5 לומד כרגע בב' רגילה. מאובחן מגיל קטן קשב וריכוז והיפרקטיביות. כרגע מטופל בLA30.
מדובר בילד חכם, אינטליגנטי, תלמיד ממוצע שיכול גם יותר. יש איתו בעיות התנהגות. יש לו התפרצויות, שיעורים שהוא לא מוכן להיכנס לכיתה. יש ילד בכיתה שבאופן קבוע הוא מציק לו. כל יום אנחנו בשיחות עם המחנכת. בהתחלה חשבנו על סייעת - אבל אחרי הבירורים שאני עשיתי אני אישית פסלתי את הסייעת על סף מהפחד שהילד ייפגע חברתית. מדובר בילד מאוד חברותי.
אתמול היינו בועדת השמה והוחלט שאנחנו מעבירים אותו לכיתת התנהגות. יש כיתה מקבילה בבית ספר שלו שנמצאים שם ילדים עם בעיות התנהגות שונות (99% קשב וריכוז עם תוספות שונות). כל הילדים בעלי מנת משכל תקינה. בכיתה הזו יש מורה וסייעת, יש טיפולים שונים כמו טרפיה, עבודה על מוטוריקה וכו' וכו' וכו'. החלטנו שהילד יהיה בכיתה הזו עם שילוב בכיתה רגילה בשיעורי חשבון/עברית ועוד שיעורים שהוא כן מסוגל.
מקווה שיהיה טוב.
עזרה במילוי שאלון בנושא ליקוי למידה
25/04/15 13:17
27צפיות
היי,
במסגרת השלמת תואר ראשון באוניברסיטה הפתוחה, אנו פונות אליכם בהצעה להשתתף במחקר העוסק בהשפעות של לקויות למידה על תפיסת של מסוגלות עצמית באקדמיה ומוטיבציה. 
נשמח אם תענו על השאלון דרך הקישור
תודה על שיתוף הפעולה :)
שאלון מחקר הנוגע לADHD - גילאי 25-40
25/04/15 11:26
48צפיות
שלום רב,

אנו סטודנטים בשנה השלישית ללימודינו בחוג לעבודה סוציאלית במכללה האקדמית תל-חי.
 
אנו עורכים מחקר הבוחן את הקשר בין רווחה אישית ומידת האינטימיות בקרב בוגרים בגילאי 25-40 עם ADHD. 
תוצאות המחקר יאפשרו, מסד נתונים רחב לבדיקת הקף התופעה והעלאת המודעות לקשיים ייחודיים מולם עומדים. כמו כן יינתנו כוונים קליניים לאנשי המקצוע המטפלים באוכלוסייה זו, וכלים יישומיים למיקוד הקשיים באינטימיות, תוך כוונה להגיע לשפור ברווחתם האישית. 

קישור לשאלון :
https://telhai.az1.qualtrics.com/SE/?SID=SV_1FWOuTBIjyfjIMJ

בתום המחקר, נשמח לפרסם את תוצאות המחקר כתודה למשתתפים כמו גם תרומתנו לתחום העיסוק בהפרעות קשב וריכוז.
כמובן, השאלון הינו אנונימי לחלוטין והנתונים ישמשו אך ורק לצורך מחקר בלבד.

ממלאי השאלון מוזמנים לפנות אלינו דרך המייל במידה וישנן שאלות הנוגעות למחקר.

בתודה מראש על שיתוף הפעולה,

אור סהר ואלון אלאלוף
שאלה
21/04/15 09:25
113צפיות
הילד שלי בן 3.5 עם בעיית קשב וריכוז (לא מאובחן) ועיכוב שפתי מאובחן.
הוא מטופל אצל קלינאית ומרפאה בעיסוק.
השאלה שלי היא כזו. האם קלינאית תקשורת אמורה להתמחה בצורה כזו או אחרת, עם נושא של הפרעת קשב וריכוז?
זה נראה כאילו הקלינאית לא מצליחה להתמודד עם הילד. ורוב הפגישה הולכת על לנסות לגרום לו לשבת בעיקר ניסיון מצידי. הקלינקית רוב הזמן יושבת ומחכה.
 
הקלינאית הקודמת שלנו הייתה יותר אסרטיבית והילד שלי הקשיב לה הרבה יותר. אבל היו 2 דברים שלא אהבתי: שיטת התגמול, אם מסיים משחק מקבל שוקולד. (וזה לא מסתכם בשוקולד אחד בפגישה, אלא בכמה וכמה...), ונראה שהיא פחות עבדה איתו על השפה. יותר ישבה לשחק איתו וממש מעט מפעם לפעם ניסתה לתקן אותו במילים או ללמד אותו פעלים.אבל כמעט ולא.
הקלינאית שעכשיו לא אסרטיבית מספיק ולכן הילד לא מקשיב, גם והולך ומסתובב בחדר. לוקח צעצועים ולא מקשיב. והיא עובדת איתו יותר על הברות והיגויי שזה נראה לי לא נכון להתחיל איתו. אני לא קלינאית תקשורת ואולי אני טועה. אבל נראה לי שיותר חשוב שהילד ידע להגיד מה הוא רואה בתמונה, פעלים, מילות קישור, יחידה ורבים. מאשר לנסות לתקן הברה שהוא אומר (לפעמים במקום ד' הוא אומר ת')
ברור שהכל חשוב, אבל אי אפשר ללמד הכל ביחד, עוברים דבר דבר.
הי dominogrose
21/04/15 17:39
77צפיות
עונה לך כמרפאה בעיסוק, עם ניסיון רב בעבודה עם ילדים (והורים): אחד הדברים החשובים ביותר בעבודה עם הילד זה תיאום ציפיות ומטרות עם ההורים. אחרי שמסבירים להורים את הקושי של הילד, האם יש פער, מה מצופה וכו' עושים ,יחד עם ההורים סדר עדיפויות וקובעים יחד מטרות ריאליות- על מה להם חשוב שנעבוד עם הילד? איך המטפלת ואיך ההורים רואים את הדברים?
 
אני באופן אישי לא אוהבת את שיטת החיזוקים החומריים (הפתעות וממתקים), גם עם ילדים צעירים. לדעתי החיזוק המשמעותי ביותר זה המשחק המשותף, התוצר שהילד יוצא איתו בסוף, החויה המשותפת, החיבוק, ההתלהבות, השבחים והקשר.
אבל זו אני. יש מטפלים שכן משתמשים בחיזוקים חומריים אבל מאד חשוב שאם השוקולד מפריע לך שתגידי לה. לגיטימי מאד שתבקשי לא להשתמש בשוקולד כחיזוק.
 
אני לא יודעת להגיד לך על מה נכון או לא נכון להתחיל לעבוד איתו וזה נושא חשוב ביותר לשיחה עם הקלינאית.
דרך אגב, עם ילדים עובדים באמצעות משחק. דרך משחק עובדים המון על שפה ויתכן שאת לא יכולת להבחין בדיוק בעבודה השפתית שנעשתה בטיפול.
 
מה שאת מספרת, שהיא רוב הזמן יושבת ומחכה שהוא "יקשיב", "יישב" וישתף פעולה נשמע שמשהו בטיפול שם לא ממש הולך...  אנחנו המטפלים גם צריכים לדעת לשתף פעולה עם הילד ולא רק הוא איתנו.
 
לסיכום: כדאי מאד לקבוע איתה פגישה, שיחת הורים, בלעדיו.
מטרת השיחה היא לתאם ציפיות, לקבוע מטרות ברורות, לשאול את כל השאלות ולתכנן איך ממשיכים הלאה. חשוב שתשמעו ממנה מה התכנית שלה, איך היא רואה את הדברים וכמובן לקבל ממנה הדרכה להמשך בבית.
 
אם, בסופו של דבר, תחליטו להחליף מטפלת זה גם לגמרי לגיטימי. כולנו בני אדם ולפעמים טוב לעשות שינויים אם הקשר הטיפולי לא עובד. אבל לפני שאתם מגיעים להחלטה כזו חשוב לעשות שיחה.
 
 
תודה רבה על התשובה המפורטת
22/04/15 08:05
34צפיות
נתת לי כמה כיוונים ועזרת לי מאוד בדילמה.
º
שמחה שעזרתי :)
22/04/15 10:06
11צפיות
מדבקות דיטרנה- מנסה לשאול שוב-
19/04/15 15:08
105צפיות

שלום לכולם,
ברצוני לשאול האם למישהו פה יש ניסיון עם המדבקות לצורך טיפול בהפרעות קשב וריכוז?
אשמח לקבל כל מידע שהוא, כגון: תופעות לוואי, זמן ההשפעה של המדבקה, האם כואב כאשר שמים ו/או מורידים אותה? מהי הפרוצדורה של הרכישה? מחיר? האם זה בסל התרופות?
 
אשמח לשמוע עצות מקצועיות וכן מנסיון של הורים לילדים שמשתמשים במדבקה.
בתודה מראש לכל העונים!
 
מדבקות דיטרנה-
12/04/15 15:42
118צפיות
שלום לכולם,
ברצוני לשאול האם למישהו פה יש ניסיון עם המדבקות לצורך טיפול בהפרעות קשב וריכוז?
אשמח לקבל כל מידע שהוא, כגון: תופעות לוואי, זמן ההשפעה של המדבקה, האם כואב כאשר שמים ו/או מורידים אותה? מהי הפרוצדורה של הרכישה? מחיר? האם זה בסל התרופות?
 
אשמח לשמוע עצות מקצועיות וכן מנסיון של הורים לילדים שמשתמשים במדבקה.
בתודה מראש לכל העונים!
נסיון קצר...
20/04/15 09:53
118צפיות
עבדתי עם ילד שהשתמש בדיטרנה, זהיה אחרי שניסה סוגי רטלין שונים, הוא היה מדביק בבוקר והמוריד אותה בערב.
מקום ההדבקה המועדף עליו היה על המותן..., לא היו לו תופעות לוואי חוץ מגירוד קל ואדמומיות בעור באזור ההדבקה.
זאת היתה התרופה היחידה מכל ה"משפחה" שהשפיעה עליו טוב !!
המחיר שלה היה בשמיים - 50 שח למדבקה ועכשיו תכפילי ב- 25 מדבקות לחודש = המון כסף.
º
תודה רבה!
23/04/15 06:24
38צפיות
שאלון להורים
18/04/15 19:58
58צפיות

הורים יקרים שלום,
אנו סטודנטיות לעבודה סוציאלית במכללת תל חי, עוזרות במחקר המשותף עם בי"ח "זיו" בצפת. המחקר עוסק ברווחה אישית של הורים לילדים עם הפרעות קשב וריכוז (ADHD). מדובר במחקר ייחודי, ששם דגש על התמודדות ההורים עם ילדיהם, בהסתכלות רחבה - גם מהפן הרפואי וגם מפן פסיכולוגי וחברתי. בעזרת המחקר, צוות המרפאה יוכל לפתח תכנית התערבות שתעזור להורים ולילדיהם בהתמודדות עם ההפרעה. 
מבין העונים על השאלון, יוגרל שובר לארוחה זוגית מפנקת!
הורים שמעוניינים להשתתף בהגרלה מתבקשים לשלוח מייל לכתובת המופיעה בפתח השאלון. 

[חשוב לציין שלא ניתן לנוע אחורה בין חלקי השאלון, אלא רק קדימה] 
לינק לשאלון:
עדיין חסרים הורים
02/05/15 17:08
5צפיות
נשמח לראותכם בין שורות הפותרים :)
ריטלין LA וחרדות בילדים
15/04/15 21:31
108צפיות
אבקש אם ניתן שנוירולוג המייעץ באתר יוכל להשיב לשאלתי:
האם נמצא קשר בין נטילת ריטלין LA לבין חרדות (או הגברת חרדות) בקרב ילדים?
תודה!
איני נוירולוג. אולם ,עד שיעבירו את שאלתך לשרשור מומחה
16/04/15 23:07
86צפיות
ריטלין על נגזרותיו, ידוע כתרופה שעלולה להגביר חרדה אצל מי שיש לו נטייה לכך. אני אומרת לך זאת על סמך נסיון אישי והתייעצות עם רופאים.
עם זאת, אצל בני, שטופל לחרדה עוד לפני קבלת התרופה, ניתן היה לשלוט בעליית החרדה עם התאמת מינון קפדנית וחזרה לטיפול cbt לזמן קצר.
אני מקווה שכך ישאר אצלו אבל מניחה שעם התבגרות ושינוי מינון נאלץ להתמודד שוב בעתיד עם התגברות של החרדה. הריטלין עוזר לו מאד ואני באמת מקווה שעניין החרדה ישאר בשליטה.
בהצלחה לכם
תודה
18/04/15 12:23
33צפיות
תודה רבה על ההתייחסות והשיתוף! לא מצאתי עד כה מידע מבוסס על תופעת לוואי של הגברת חרדה. גם אני מכירה את האמירה ש"זה ידוע".
אנחנו לאחר תקופה של כ-3 שנים שבמהלכה הבן שלנו נוטל ריטלין LA תוך התמודדות עם בעיית החרדות שמשתנה בעוצמתה לאורך זמן, והיינו גם למשך חלק מהתקופות בטיפול תומך (ביו-פידבק) שגם עזר, אך לא לא לאורך זמן.כמובן שהריטלין מטפל בכל מה שצריך לטפל בצורה מצוינת. לאחרונה שמעתי יותר מדי מסביב על תופעת החרדות, ואני תוהה אם תרופות שאינן בסל הבריאות עשויות לעזור, מבלי להחמיר את החרדה (ושוב- אני לא מצאתי בינתיים מחקרים בנושא הגברת החרדה). אני לא רוצה להפוך את הבן שלנו ל"שפן ניסויים" בנושא מכיוון שכאמור הריטלין מטפל מצויין בקשב ובהיפר.
כן. יש תרופות שאינן נגזרות של ריטלין
18/04/15 17:04
60צפיות
שיכולות לתת מענה לבעיות קשב מבלי להגביר את החרדה.
לבני, הן לא מתאימות כיוון שהבעיה שלו היא תזזיתיות בעיקר.
מהיכרות קרובה עם התמודדות עם בעיות חרדה, אני יודעת כמה זה קשה ומתיש - לילד ולמשפחה ומאחלת לכם למצוא את הפתרון האופטימלי.
מה שעזר אצלנו זה קודם כל טיפול אצל פסיכולוג מומחה ב-CBT. אני מאמינה גדולה בשיטה, אצלי עם 2 ילדים שסבלו מבעיות חרדה הטיפול  ״פתר״ את הבעיה תוך פחות משנה (פתר במרכאות כפולות כיוון שחרדה לעולם לא נפתרת. אצל מי שיש נטיה לחרדה, היא יכולה להרים את הראש בכל מני מצבים וזה קרה גם אצלנו, המטפל נותן כלים להתמודדות).
דבר שני שאני מאד ממליצה זה להגיע למומחה קשב. אנחנו מטופלים דרך מכבי אצל ד״ר גבי שחר, הוא רופא זהיר מאד בענייני תרופות שונות - נותן הרבה מאד משקל ותשומת לב לכל ענייני המטופל. באמת מומלץ.
בהצלחה!
אני לא ניורולוג אבל...
20/04/15 09:57
71צפיות
אחרי שעברו אצלי מאות ילדים אני יכול להגיד באחריות שיש ילדים שהרטלין מעצים אצלם את החרדות,
וישנם ילדים שהוא משפיע לטובה - מאחר וזה מאוד אישי, אפשר לדעת בוודאות רק בשיטת ניסוי ותהייה....
º
חדשה כאן ואודה להמלצות לגבי נוירולוג / ית ילדים בפתח תקווה
15/04/15 18:26
55צפיות
º
אשמח להמלצות לגבי נוירולוג ילדים באיזור פתח תקוה , תודה
16/04/15 18:39
23צפיות
אנחנו מטופלים שנים רבות אצל דר׳ מנור
18/04/15 09:26
106צפיות
במרכז לקשב וריכוז, ז׳בוטינסקי 100
ארכיון הודעות
Flix
ד

קושי בחיים?

אל תעברו את המשבר לבד. לפרטים היכנסו >>>


עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה