לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
שלום וברוכים הבאים, הפרעת קשב וריכוז הינה לקות מורכבת המתפרשת על תחומים רבים. הרבה "יועצים בגרוש", מיתוסים ודיעות קדומות בוחשים בקדרתה ומעכבים אותנו מלהתמודד עמה ביעילות. הפורום הוקם כדי להתמודד בדרך הרפואית-התנהגותית-חינוכית שהוכחה מחקרית. חברים בו הורים לילדים עם הפרעות קשב, מבוגרים עם הפרעות קשב, מטפלים התנהגותיים, מורים לחינוך מיוחד, נוירולוגים, פסיכיאטרים, רוקחים, מרפאים בעיסוק ותרפיסטים בגישות מגוונות המכירים באופן מקצועי את הלקות.  מנהלי ויועצי הפורום: zivadina, זיוה דינה, אמא לילדים עם ADHD ומאובחנת עם ADHD בעצמה,  ציפי קוברינסקי, מאמנת בהווה ומורה בעבר,רונן לין, מורה לחינוך גופני/חינוך מיוחד ומאמן אישי, מרב קובי, מאמנת אישית ומשפחתית, עדו בן צבי, יועץ לטכנולוגיות למידה, פזית ליפוביץ, מאבחנת ליקויי למידה, עו"ד נוגה דגן בוזגלו, יועצת לזכויות תלמידים בארגון הלה, יעל ויסוצקי, מרפאה בעיסוק, הד סולודר, מאמן אישי ומנחה סדנאות ילד-הורה.

 עוד נזכיר את מנהלות הפורום הראשונות: אפרת@הבית, מייסדת הפורום ואיתה זהבה נדליה ד אשר תרמו לעיצוב דמותו של הפורוםאנו מאמינים כי אנשים עם הפרעות קשב וריכוז ניחנו בראייה מקורית ורעננה וביחד עם זאת "לוקחים הכל ללב" ואוהבים לעזור. ברוח מיוחדת זו היינו רוצים לראות את הפורום מתנהל: אנא השתמשו בשפה אדיבה המכבדת כל דעה שונה או מנוגדת. בנוסף, הקפידו לספר על מטפל או טיפול מתוך חוייתכם האישית ולא כפרסום מסחרי. נשמח על הצטרפותכם לדיונים המרתקים של פורום הפרעות קשב ADHD.


 כללי הפורום    ייעוץ חינוכי    ייעוץ רפואי     קישורים    בתי מרקחת  
המידע והעצות בפורום אינם תחליף לייעוץ מקצועי. תפוז אינו ערב לנכונות המידע,  ולא יהיה אחראי לנזק כתוצאה מהסתמכות עליו. 
אין להציע או לבקש תרופות בפורום!     הפרסום העצמי בפורום אסור!
 
                         
 
המשך...
הודעה חדשה

ייעוץ חינוכי לילדים עם הפרעת קשב
15/09/14 20:44
90צפיות
בימים ג'-ה' בערב ייעצו מומחי הפורום בנושאים חינוכים והתנהגותיים.התחום החינוכי-התנהגותי הוא בעל חשיבות עליונה בטיפול הרב מערכתי היעיל בהפרעת קשב וריכוז, והיועצים החינוכיים כאן כדי  לענות על שאלותיכם בנושאים: א. אבחון דידקטי ופסיכו-דידקטיב. הוראה מתקנת ואיסטרטגיות למידה לילד עם הפרעות קשב.ג. ויסות ושליטה בהתנהגותד. מוכנות ובשלות ללמידה בגילאים השוניםה. עזרת מערכת החינוך לתלמיד לקוי הלמידהו. בניית מערך תמיכה הורי וחינוכי לילדנו.ז. מתי כדאי אימון אישי ומתי טיפול התנהגותי?הנכם מוזמנים להפנות את שאלותיכם למומחי הפורום בלחיצה על 'הוספת תגובה' להודעה זו
קושי להתמודד עם הבי"ס
14/09/14 15:45
168צפיות
בני בן 10 לומד בחינוך המיוחד שנה רביעית, בשנה האחרונה התחיל בשינוי לטובה .
לקראת סוף השנה חלה נסיגה ואח"כ החלה המלחמה והיתה קייטנה שבעצם לא מומשה כל כך עקב המצב שלא יכלו לצאת למקומות והרבה ילדים לא הגיעו בכלל.
במהלך החופש לא נטל הרבה טיפול תרופתי לסירוגין ושמתי לב שעלה במשקל.
התחיל את שנת הלימודים ואין יום שאין תלונות על התנהגותו וחוסר שיתוף הפעולה. היה בכיתה שנקראת דף חדש שזה הפרדה מכיתתו ליום אחד ושם לומד הדרך הזו לא עזרה. היו השעיות גם זה לא עוזר.
השלב הבא הבי"ס מבקש להגיע עם ליווי זה אומר שאנו ההורים אמורים להיות עמו בכיתה במשך היום, נתבקשתי ביום שישי אך לא הגעתי והילד נשאר בבית.
מצד אחד כולי הבנה לבי"ס והסברתי שיש לי כבר תור לרופאה שקבעתי עוד לפני שיסתיים החופש.
היום קיבלתי טלפון שהדרישה הופכת לליווי עד להודעה החדשה , זה מרגיז אותי ברמות על .
לא מספיק אנו מתמודדים עם ילד עם הרבה לקויות קשב וכל נגזרותיה, עכשיו עלינו לומר בעבודה שלא מגיעים כיצד זה יתכן מצב כזה קשה לי מאד להבין.
אני לא יודעת אם רק הבי"ס הזה בחינוך מיוחד מתמודד כך עם מצבים , אני כבר לא יודעת מה לעשות עם עצמי . צריך לדאוג לפרנסה וכבר סיימנו עם הלימודים .
 
אשמח לתגובות
מירה
אתם אמורים לשמש כמלווים?...
14/09/14 19:01
123צפיות
ככל הידוע לי, גם בבית ספר לחינוך מיוחד, שבו כל הכיתות הן כיתות של חינוך מיוחד, ישנן כיתות שבהן שתי סייעות, אחת הכיתתית ועוד אחת שהיא אישית של תלמיד, הזקוק להשגחה מתמדת, צמודה בתוך הכתה. מדובר במקרים שבהם ה"ליווי" חיוני למשך כל השנה, והסייעת של אותו תלמיד  היא ככל הסייעות האחרות, עובדת הרשות המקומית.
א. מוזר בעיני שהורה נדרש ללוות את הילד במשך יום הלימודים, בתוך בית הספר, גם אם מדובר בכמה ימים או שבועות (אבסורדי, לא מוסרי, פוגע בצנעת הפרט של שאר התלמידים, לא מקצועי וכו' וכו').
ב. לא הבנתי מה זה אומר שבית הספר החליט וקבע - האם עשה זאת מטעם עצמו? האם יש נוהל עירוני, שנוסח על ידי מחלקת החינוך?
ג. האם ההחלטה נתקבלה ע"י כל הגורמים האמונים: מתי"א, בית הספר, מחלקת החינוך, מפקחת החינוך המיוחד?... - קיבלת מסמך רשמי, חתום על ידי כל הנ"ל, או מבין הגורמים (לא בית הספר).
ד. ונניח שאתם תלוו את הילד, הזהו הפתרון המוצע לקשיים שבנכם חווה, לקשיים שהמערכת חווה? האם זה שתגיעו עימו בכל בוקר, ותשהו עימו לאורך היום הבעיה תיפתר? - כמובן שלא! צריך לבצע ניתוח מעמיק של מה שהוביל אותו למצב בו הוא נמצא היום:
הסיבה לנסיגה לקראת סוף שנה -האם היה טריגר כלשהו, שינוי משמעותי אחד או יותר מאד, אירוע טראומטי שחווה, קשיי הסתגלות לשינוי תרופתי שבוצע בתקופה זו, אירועים מבית.
חוסר העקביות במסגרת חינוכית בתקופת החופש
חוסר עקביות בטיפול תרופתי בתקופת החופש
ניתוק מקבוצת השווים/תלמידי הכתה - "דף חדש" (מה זה צריך להביע בכלל?!), השעיות, ועכשיו לא עלינו - ליווי צמוד שאולי מצמיד אותו אליכם, אך מרחיק אותו מאחרים - איך אפשר ללכת לאן שאני רוצה ועם מי שאני רוצה בתוך בית הספר, כשמישהו מתיישב לי על הזנב (גם אם זה אמא או אבא) והופך אותו לשונה מן השאר.
תלונות למכביר מצד אנשי צוות , על בסיס יומיומי, בלי שום מילה אחת טובה, בלי שום חווית הצלחה קטנה, בתואנות של חוסר שיתוף פעולה
ועכשיו - סחבנו דברים משנה שעברה (כבר אז היתה נסיגה), הטיפול בחופש היה בלתי עקבי בין אם חינוכי ובין אם תרופתי, וקבלת הפנים בשנת הלימודים החדשה - "פשוט נפלאה" ואפילו "מיוחדת ומייחדת אותו" מכל השאר.
האבחנה שלי - התנהגות נורמאלית לחלוטין, שתואמת בדיוק את כל מה שחווה.
ולתכלס -
לבקש מסמך רשמי לכל החלטה שכזאת מסוג ליווי, לבדוק מי חתום עליה, לבדוק בחלונות הגבוהים - משרד החינוך (דוברות/פניות הציבור, השר פירון שיש גישה חופשית למייל שלו ולפייסבוק שלו) האם זה בכלל חוקי.
לבקש לכנס מיידית פגישת צוות מורחבת, כולל נציגות של משרד החינוך, מתי"א, וגם גורמים מבחוץ שמטפלים בילד מטעמכם באופן פרטי אחר הצהריים - במקום ליווי יש לבצע סיעור מוחין, חשיבה משותפת, לקבל החלטות מושכלות, כתובות שחור על גבי לבן, כשכל אחד יודע מה תפקידו באותו תהליך שבו מחזירים את הבן למסלול, כולל הילד עצמו - שמוסבר לו  בשפה שמבין, בלי לחפור, ומה הולך לקרות עכשיו, ומה הוא נדרש לעשות, וכיצד יתוגמל כמובן. ולקבוע מטרות קטנות, שהוא מסוגל לעמוד בהן, ולא איזו מטרה כמו: בשבוע הקרוב תתנהג מושלם! משהו שהוא בר ביצוע.
להקפיד על עקביות, ולהערך לקראת מניעת חוסר עקביות בתקופת החגים, שעשויה להוציא מאיפוס - להקפיד על מסגרת קייטנית בחגים שבהם בית הספר פועל, להמשיך טפולים מכל סוג כולל תרופתיים. אולי אנחנו יוצאים לחופשה, אבל כל ה"שריטות שלנו" נשארות גם נשארות. אין סיבה לחוסר עקביות, בדיוק במקום בו הכאוס מנסה לתפוס אחיזה (תקופת מעבר, חגים, חופשות - שם במיוחד צריך לשמור יותר מתמיד על עקביות).
שיהיה לכם רק טוב!
 

 
רק לשם הבהרה: ההתנהגות הנורמאלית, כפי שהגדרתי זאת
15/09/14 05:50
105צפיות
היא זו של הילד, ולא של השאר. הגיוני שיגיב ויתנהג כפי שאכן עושה, בעקבות ההתנהלות מולו ובעניינו, מאז סוף שנת הלימודים הקודמת.
דבר נוסף שיש לבדוק - נושא ההשמנה, אם היה שינוי תרופתי, יכול להיות שהדבר גרם לכך, ואם לא - חשוב לערוך בדיקות, במיוחד אם העליה במשקל משמעותית  והתרחשה תוך זמן קצר.
תגובה
15/09/14 11:36
129צפיות
היי, אפתח בתודה על תשובתך המורחבת.
בכיתה ישנה סייעת אחת ומורה ועד 10 ילדים לערך. בני הוא ילד שלא זקוק להשגחה מתמדת כל השנה, אך ישנן תקופות לא טובות כמו עכשיו שרוצים שמישהו יהיה עמו לאחר שהם ניסו דרכים של דף חדש , השעיות וברגע שלא עבד מנסים אופציה של ליווי הורים.
חושבים שהליווי של ההורה מרתיע את הילד אולי באמת מביך אותו לא מהמקום של פחד ואז יתנהג למחרת היום יותר יפה וממושמע לחוקים שלהם, למרות שבעיניי ברגע שהילד לא מאוזן אני לא בטוחה שגם הליווי יעזור אולי יעזור מעט לאותו יום , אך מה הלאה כמה זמן אשב שם במקום בעבודה.
אני לא מעכשיו שואלת את עצמי על הדרך של ליווי הורים , אין התחשבות בנו ההורים שצריכים להתפרנס  ועלולים לאבד מקום עבודה ואני באמת מכירה הורים כאלו שהילד למד שם וזה בדיוק מה שקרה.
לגבי ההחלטה הזו האם היא תיקנית ורשומה היכן שהוא אין לי מושג לא בדקתי כיוון שבעבר פניתי למנהלת בעניין הליווי ומה שכרוך בכך והסבירה שישנם ילדים שלא מאוזנים ובאישור המפקחת יושבים בבית עד שיהיו מאוזנים או שנמצאים באישפוז עד שמאזנים אותם שם.
בגדול אני יכולה לעשות שעורי בית היטב לגבי מסמך כזה , אך חוששת שצעד כזה ירגיז מאד את המנהלת ותדאג כבר אייך להוציא את בני משם.עשתה זאת לאחרים שלא שיתפו עימה פעולה וכך תעשה גם לנו.
לגבי הנסיגה לקראת סוף השנה אני חושבת שמה שתרם לכך הוא העניין שלא הצליח לעלות שלב של קידום שכל כך רצה בו וזה קצת הוריד לו את המפרשים, כי התאמץ מאד להשתפר ועשה זאת אך לא באופן מלא כפי הנדרש, התחיל לעבור שינוי לא מתחילת השנה ולכן צבר פחות ניקוד.
דף חדש הינה כיתה שלומדים בה כמובן תלמידים מכל מיני כיתות שהיה להם קושי יום לפני כן ונותנים להם הזדמנות להשתפר ולחזור לכיתתם יום למחרת.
לגבי  תלונות של אנשי צוות זה ממש לא כך, ישנן הרבה חיזוקים ומילים טובות כשצריך וחויות של הצלחה.
אז זהו אני במבוי סתום , לא מספיק התמודדות עם ילד עם הרבה קשיים הבי"ס גם תורם לקושי שלנו.
יש לי תור לרופאה המטפלת רק ביום ה' נראה עד אז מה נעשה , כרגע נשאר בבית.
 
אני מבינה את הקושי הזה...
15/09/14 23:25
75צפיות
"חוששת שצעד כזה ירגיז מאד את המנהלת ותדאג כבר אייך להוציא את בני משם.עשתה זאת לאחרים שלא שיתפו עימה פעולה וכך תעשה גם לנו."....
 
אבל כשאת מונעת לבחור בדרך מסויימת מסיבה זו או אחרת (במקרה זה הנעה מתוך פחד שמא יבולע לך על סמך ניסיונם של אחרים), אז צריך לקחת בחשבון שאת כובלת את ידייך, ולא יכולה לעשות הרבה. מה עוד שהמצב שבו שרוי בנך נשאר אותו דבר בדיוק, והעובדה שבסופו של דבר תגיעי ותשמשי לו כמלווה, מסכנת את מקום עבודתך.
במילים אחרות - אני מציעה לך לשוב ולחשוב על הדברים, לבחון את שיקולי הרווח וההפסד: מהן ההשלכות של כל בחירה אפשרית. מה עשוי לקדם ומה עשוי לטרפד, ולהסתיים בתוצאה זו או אחרת. דרך נוספת שאפשר לחשוב עליה, אם קשה להתגבר על החשש הזה שמא בנך ימצא עצמו מחוץ למסגרת, היא לנסות להידבר עם המנהלת ועם הצוות בכל מקרה - לבקש פגישה משותפת, גם אם תבחרי להגיע וללוות אותו, כדי לנסות ולהראות למנהלת ולצוות שיכולות להיות אפשרויות נוספות לטפל בקושי, ולא רק בעזרת ליווי הורה שאמור לשמש כגורם מרתיע.
הבעיה הגדולה
16/09/14 10:20
39צפיות
שאין להם אפשרויות אחרות להציע חוץ מכיתת דף  חדש והשעיות ונשארה אופציה של ליווי מעבר לכך אין אפשרויות.
אם הם מורים לחנ"מ, בבית ספר לחינוך מיוחד
16/09/14 17:42
93צפיות
לא צריך להיות להם קושי למצוא דרכים נוספות להתמודד עם "הבעיה הגדולה".
אני מתרשמת,  אם יורשה לי לומר, שאת מזדהה הזדהות יתרה עם ה"קושי" הזה שהם מציגים בפנייך, ומבינה לליבם עד מאוד.
את צריכה לקחת צעד אחד אחורה, ואולי להסתכל על כל הסיטואציה הזאת כצופה מן הצד. היתכן שבית הספר שאמור לתת מנעד רחב של מענים, התאמות, ו"חליפות", יציג שני פתרונות בלבד, ושאחד מהם לפחות הוא בגדר סקנציה (השעיה)?
אפילו בבית ספר "רגיל" מוצעות הרבה יותר אופציות, כאשר תלמיד חווה קשיים מסוגים שונים - אופציות המאפשרות לו לתפקד טוב יותר ולהרגיש טוב יותר, בשיתוף פעולה של כל הנוגעים בדבר. אל תוותרי על שיח משותף. בקשי שיקבעו פגישה רבת משתתפים, כולל העו"ס.
 
 
 
היי
17/09/14 09:47
23צפיות
אני ממש לא מזדהה עימם , אומנם יש לי הבנה שעושה דברים שחוצים גבולות וניסו את האופציות השניים שמניתי וזה לא צלח אז עוברים הלאה לצעד שלישי - ההורים.
זוהי רק ההבנה שלי אליהם בלבד, מעבר לכך אני ממש כועסת עליהם על כך שזורקים עלינו ההורים עוד סוג של התמודדות מעבר לרגילה לצרות הרגילות.
הילד יושב בבית המורה אפילו לא מרימה טלפון משהו לומר להתעניין - כלום. מרגישה שבמקום לתמוך זרקו אותנו.
אני לא מסוגלת לדבר איתם , לא רוצה כרגע. זה לא מהיום הסיפור הזה של ליווי הורים וכבר ניהלתי שיחות עם המנהלת בעניין אז בעבר זה לא היה עד להודעה חדשה אלא הגעתי הילד התנהג בסדר והיו מצבים שאחרי שעתיים הלכתי והוא נשאר.
הגרוע ביותר שקרה כאן עכשיו שהילד לא רוצה ללכת  עכשיו כייף לו בבית , התיכנון היה שבעלי היום יילך עמו והיה ויכוח ביניהם אתמול וכעסים , אז הצעתי את עצמי היום (ולא בכל יום אני יכולה) אך ממש סירב תני לי עוד יום אחד בבית כל ההסברים לא עזרו בסוף הנחתי לו ומחר יש תור כבר לרופאה.
בעצם מה שהם עושים גורם לילד להיות במצב יותר גרוע יוצא מהמסלול , מהשיגרה אולי ישנה גם חרדה שלא נראית לעיניי כרגע אבל בטח ישנה.
מצב קשה.אספר לך שאני מאד רציתי את הבי"ס הזה הפכתי עולמות בכדי להכניסו לשם ולא וויתרתי, נחשב לבי"ס מצויין שקידם המון ילדים וכבר ראיתי שנה שעברה התקדמות יפה של הילד , לכן אני לא נכנסת לעימותים עם המנהלת.
אני מסכימה איתך
17/09/14 22:35
91צפיות
ככל שישאר יותר בבית, כך יהיה קשה יותר להחזיר אותו למסלול בחזרה. נקווה שהביקור אצל הרופאה ישנה במשהו, ויעזור ביצירת איזון תרופתי, ושיפור תפקודי בהתאמה. יחד עם זאת, גם המורים והמנהלת שבראשם, צריכים להבין שבחירה באותם פתרונות - אם לא הוכיחה עצמה עד כה, מחייבת קצת יותר יצירתיות, עבודה הדרגתית, דגש על החיובי והמוצלח, התעלמות ממה שאפשר (לא לשים לב לכל פיפס),  אי הגעה למצב של אל-חזור (לא להביא את הילד לידי כך שיטפס על עץ גבוה מידיי, ולא יוכל לרדת ממנו). יש כללים, ויש נהלים, ישנם דברים שלגביהם צריך להגיב ב-0 סבלנות ללא פשרות, אבל יש את כל אותם דברים, שאפשר להעלים עין, אך לרמוז בעדינות ש"להבא לא", ולחזק את הטוב והראוי, המקובל והרצוי.  אחרת - תפסת מרובה, לא תפסת! אם רוצים שההתנהגות תהיה 100% ורק 100%, הרי שזה מראש נדון לכישלון. אם נותנים מקום גם לנפילות ולצמיחה מחודשת, אזי אפשר וניתן להגיע למקומות טובים יותר - שבהם גמישות, התחשבות, יצירתיות, חשיבה מחוץ לקופסה ומתן הזדמנות שניה - הם אלה העומדים בבסיס התהליך החינוכי.
 
את בהחלט צודקת
18/09/14 10:15
27צפיות
אני חושבת שבאמת מסתכלים בזכוכית מגדלת על כל תנועה שלהם. גם אם יצא מהכיתה כועס זה מבחינתם גרוע.בעבר גם הגעתי לליווי עמו ישבתי בכיתה והיתה מחנכת אחרת , ילד אחד זז בכיסא כל שניה מעירה לו ממש ציפיה לשבת כמו חייל וזה לא היה כזה נוראי זה ממש עיצבן אותי כבר התחלתי לחשוב שלה יש הפרעות קשב אם כל דבר מפריע לה.
שולחת לך
18/09/14 10:50
19צפיות
מסר באישי.
זה בלתי אפשר ללוות אותו. ההורים עובדים. נקודה.
15/09/14 11:18
67צפיות
מה הם מצפים? 
מצפים שנשב
15/09/14 11:39
57צפיות
בבי"ס איתו ונעזור לו בשעת הצורך במקום שהם יעשו כך, כי הם כבר ניסו הכל ולא הצליחו. עשו ממנו מפלצת ממש.
לא מעניין אותם הורים עובדים .
º
נראה לי שצריך לבקש לו סייעת
15/09/14 11:53
33צפיות
עכשיו קיבלתי
15/09/14 13:18
71צפיות
טלפון מעו"ס שמטפל בנו , רק לאחרונה הכרתי אותו. למעשה לפני שנתיים כשהילד בעצם לא היה מטופל ומצבו הידרדר , ולא היה מטופל כי בעלי לא הסכים לטיפול תרופתי ואז עירבה את הרווחה.
לאחר שיחה עם הרווחה ראה שאין ברירה והסכים. מאז התחלפו עובדים שם וכל אחד חדש שמקבל את התפקיד של המתחלף יוצר עמנו קשר להכיר אותנו וכו'.
אז כרגע זה הבחור הזה באמת הירהרתי היום האם לשתף אותו בקושי שלי מול הבי"ס ולפתע התקשר בכלל בעניין אחר ואז כן סיפרתי. עכשיו הוא בתמונה ורוצה להבין מהמנהלת מה בדיוק הציפיות שלה ומה קורה.
משמח אותי לשמוע שהעו"ס מגלה עניין בנעשה ורוצה להיות מעורב
15/09/14 23:28
44צפיות
טוב שיש אדם נוסף שיכול לבחון את המצב, ולעזור לך לקבל החלטה בעניין.
את כבר לא לבד   
 
בעניין כזה
16/09/14 10:21
56צפיות
עו"ס חייב להתערב לטובת הילד ועזרה למשפחה
כשמאוזן תרופתית
15/09/14 15:07
83צפיות
מתנהג הרבה יותר טוב קשוב ומשתף פעולה ובבתי ספר לחינוך מיוחד לא מאשרים זאת.
קושי עם ביהס
19/10/14 12:32
16צפיות
דברי איתי
|*|נפתח פורום חוכמת ההמונים|*|
18/09/14 14:26
7צפיות
|נורה|פורום חוכמת ההמונים הוקם בשבילכם, הגולשים והגולשות שמעוניינים להשתמש בחוכמת ההמונים כדי לקבל עצות, תשובות, רעיונות וכל דבר אחר שיעניין אתכם.
חוכמת ההמונים יכולה לעזור ולהועיל בכל מקרה שבו אתם רוצים מגוון של דעות, מאנשים שונים אשר עוסקים בתחומים שונים, כדי לסייע לכם להגיע למסקנה מסויימת, רעיון או אפילו החלטה, בכל נושא שעולה על רוחכם.

מוזמנים להיכנס כבר עכשיו... ואל תשכחו להיות יצירתיים :-)

http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...
ריטלין בשעות הערב
14/09/14 23:19
62צפיות
אני כרגע עובד עד אחר הצהריים, כשאני מגיע הבייתה אני רוצה לעבור על חומר לימודי, כרגע לא עברתי על יותר מידי חומר. מבחינת ריטלין, אז אין סיבנ שאני יקח בבוקר כי בכול מקרה אני חוזר הבייתנ רק אחר הצהריים. ניתן לקחת את הריטלין לפני סיום יום העבודה כדי שזה ישפיע עליי?

ושאלה נוספת, הייתי אצל היוירולוג ועכשיו הביאו לי רונצרטה 54 מ"ג, לפני זה הביאו לי ריטלין LA עשרים מל"ג. 20 מ"ג זה כנראה קצת לי מידי ונשארו לי עוד דיי כדורים. האם ניתן לקחת 2 כדורי ריטלין LA וזה יחשב כמו 40 מ"ל?

ותודה
ניתן לקחת ריטלין לפני ביצוע משימה הדורשת ריכוז ומחשבה
15/09/14 06:35
53צפיות
אך יש לקחת בחשבון, שנטילת הכדור משעות הצהריים ואילך, עשוייה להשפיע על ההירדמות בהמשך. אפשר למנוע זאת ע"י שימוש בריטלין קצר הטווח, אך ישנם כאלה שגם זה עשוי לפגוע בשינה. השאלה מה יותר חשוב לך כרגע, להספיק לעמוד ביעד שקבעת לעצמך, להשלים משימה ברצף, להתקדם קצת יותר עם המחוייבויות האלה שדורשות ריכוז מירבי, או לישון היטב ויהי מה. שווה לנסות ולהעמיד במבחן את כל המשתנים האלה של מועד נטילת הכדור, ובאיזה מינון - חצי ריטלין רגיל, ריטלין שלם אולי יותר (ממש לבצע רישום), כולל השעה המשוערת שבה הצלחת להרדם, עד למציאת השעה המאוחרת לכל היותר של הנטילה, המאפשרת לך להתקדם יותר עם המטלות שחשובות לך, מבלי לפגום בשינה. צריך גם לקחת בחשבון את הריבאונד שעשוי להיות בתום השפעת הכדור, כדי לרכך זאת ככל האפשר, קל וחומר לפני שינה.

 
משך השפעה ומינונים
17/09/14 22:37
31צפיות
מבחינת גודל המנה, קונצרטה 54 היא באותו גודל כמו LA40 .
וכמובן, 2XLA20 = LA40
 
מבחינת משך ההשפעה, כדאי לתכנן את שעת נטילת התרופה 
כך שלא תפגע ביכולת להירדם. 
LA אמור להשפיע על הריכוז 8 שעות.
קונצרטה אמורה להשפיע על הריכוז 12 שעות.
בדרך כלל הערנות נמשכת מספר שעות אחרי תפוגת ההשפעה על הריכוז.
 
המלצה לפסיכולוג התפתחותי - אזור השרון
17/09/14 10:49
36צפיות

שלום,
 
אנחנו צריכים לעשות אבחון קשב וריכוז אצל פסיכולוג התפתחותי לבן שלנו , בן 6. אשמח להמלצות באזור השרון - מרכז.
 
תודה.
אבחון - פסיכולוג התנהגותי
17/09/14 10:06
44צפיות
שלום,
 
אנחנו צריכים לעשות אבחון קשב וריכוז אצל פסיכולוג התנהגותי לבן שלנו , בן 6. אשמח להמלצות באזור השרון - מרכז.
 
תודה.
אבחון הפרעת קשב עושים אצל רופא מומחה להפרעת קשב
17/09/14 22:28
34צפיות
הרופאים המוסמכים לאבחן הם:
נוירולוג,
פסיכיאטר,
רופא משפחה/ התפתחות הילד שקיבל הסמכה ממשרד הבריאות לאבחון הפרעת קשב.
 
 
קישור לשרשור בנושא
20/09/14 12:12
17צפיות
אני בהתלבטות מאד גדולה לגבי אופן המשך הטיפול התרופתי
16/09/14 21:46
105צפיות
כרגע הבן בכיתה ג. לוקח כדור ורבע ריטלין 10 מג בבוקר. הכדור משפיע היטב בכיתה והילד מרוכז ועובד. עד השנה הוא היה היפר אחהצ כשהשפעת הכדור פגה, אבל זה לא הפריע לו במהלך השנה בצורה משמעותית. השנה זה מאד מאד מורגש. יש לו למשל שיעור שחיה שהוא אחד על אחד, רק הוא והמורה, הוא מוסח לחלוטין, המורה מדבר והוא מסתכל למקומות שונים ולא מקשיב בכלל. או צולל בזמן שהמורה מסביר לו. כמובן שכתוצאה מכך גם לא חווה שום התקדמות ביכולת שלו בתחום. יש לו מדריכה שעוזרת לו בכתיבה נכונה פעם בשבוע, שוב אותו סיפור, ניתן להשיג את הקשב שלו למספר דקות. ויש גם שיעורי בית, מה שכמעט ולא היה בכיתה ב. היום עברנו חוויה קשה עם נושא הכנת שיעורי הבית. יש גם עצבנות רבה, בעיקר בשעות הצהריים כשהוא חוזר מביהס. ובכלל התחושה היא שהוא בדרייב כל הזמן. אני שוקלת לבקש מהרופא ריטלין ארוך או קונצרטה. הבן שלי גם נוטה לחרדות ואנחנו כל הזמן עם היד על הדופק בעניין זה, עם המינון הנוכחי. האם יש הבדל בין ריטלין ארוך לקונצרטה בענייןן החרדות?וכן, קראת יש קונצרטה משפיעה לבין 10ש ל14ש -איך הולכים לישון עם השפעה ארוכת טווח כזו? ומתי אוכלים?תודה למי שהגיע עד כאן
לא צריך לקפוץ ישר לקונצרטה
16/09/14 23:21
65צפיות
הרופא בוודאי ייתן לכם לנסות ריטלין LA או ריטלין SR.
בריטלין רגיל רמת הפעילות של התרופה אחידה במשך כל זמן ההשפעה, ולכן גם הירידה ממנו מורגשת בחדות. בריטלינים הארוכים יותר (LA משפיע בערך ל-8 שעות, SR בערך ל-6) זה עולה לאט ויורד לאט, מה שמתבטא בתחושה מופחתת של תופעות לוואי (בחילה, כאב ראש) ובריבאונד עדין יותר אם בכלל.
 
נדמה לי שבפעם האחרונה שהיינו אצל הרופא הוא אמר שנצטרך
17/09/14 12:36
44צפיות
בהקדם לחשוב על שינוי מינון (הילד גדל...) ושיתכן ונעבור לקונצרטה.
אני אבדוק איתו נושא של ריטלין LA או SR.
 
ובריטלינים הארוכים האלה, לא אוכלים במשך כל שעות ההשפעה? הבן שלי לא נוגע בשום אוכל, גם לא עוגה או משהו שהוא אוהב, עד הצהריים עם הריטלין...
כל ילד מגיב קצת אחרת, אבל בגדול
17/09/14 20:55
148צפיות
לא אוכלים במשך כל שעות ההשפעה.
אצלנו, עם ריטלין SR היה אפילו יותר גרוע. אמור להשפיע פחות שעות מ-LA, אבל התיאבון חזר לו רק ממש מאוחר בערב (יחד עם החיוך והברק בעיניים), שעות אחרי שההשפעה על הקשב עברה.
(בגלל זה הפסקנו)
(כאמור, לכל אחד זה קצת אחרת. יכול להיות שבשבילכם זה יהיה נהדר)
אוף. לא כיף לשמוע. מקווה שלא ישפיע כך אצלנו - בעיקר החיוך
17/09/14 22:09
28צפיות
השמחה והחיוניות.
תודה על השיתוף בהתרשמות.
º
ירוק כחול אפור- איזה כדור לוקח ילדכם כרגע?
29/09/14 15:26
7צפיות
LA אמור פחות לפגיע בתאבון
17/09/14 21:00
41צפיות
לא אצל כולם ה"אמור" עובד, אבל לפעמים כן.
º
תודה
17/09/14 22:10
18צפיות
מדבקות ריטלין
17/09/14 12:49
67צפיות
לאחר שניסינו כמה תרופות להפרעת קשב וריכוז לבת 10 כמו ריטלין ואדרל והתייאשנו מתופעות הלוואי שמעתי על המדבקות ריטלין. ידוע לי המדבקות יקרות מאד. מעבר לכך מישהו היתנסה? יכול להמליץ? לתת הכוונה...
º
פרטים אפשר לקבל אצל חגי שור בשור טבצניק
17/09/14 21:49
29צפיות
תא לחץ
17/09/14 12:22
34צפיות
הי לכולם.. במסגרת עבודתי יצא לי לבקר באסף הרופא במקום בו יש תאי לחץ לטיפול בבעיות שונות (אירועים מוחיים.. גידולים ועוד צרות שלא נדע)
בכל מקרה התעניינתי והאח האחראי אמר לי שתא לחץ טוב גם לנושא של בעיות קשב. טרם נחקר מדעית אך נעשה פיילוט עם 90 ילדים נדמה לי שזה מאד סייע להם בעיקר בתחום הקשב. הם הגישו בקשה למילגת מחקר בתחום.
מישהו שמע משהו בנושא?  (אגב, שיפר מאד תיפקודים של ילדים עם אוטיזם)
״כי גם כשאני כועסת, אני אוהבת״
17/09/14 11:20
91צפיות
ספר חדש, על אם המגדלת ילד עם הפרעות קשב וריכוז.
הקשיים, הרגשות, הטיפולים (לכל שיטה הסבר! - לא פחות חשוב...)
סיפור אמיתי, קורע, ולא תאמינו... הסוף הוא טוב
ובמאמר מוסגר.... כעסתי, צחקתי ובכיתי.
מומלץ ביותר
 
מנדלי מוכר ספרים ברשת -
 
 
35 ש״ח
שווה!!!
º
שכחתי להוסיף תמונה של הספר...
הודעה זו מכילה תמונות
17/09/14 11:24
48צפיות
יש לי ילד קשב וריכוז
15/09/14 16:26
121צפיות
כאם לילד קשב וריכוז זה 15 שנה, ריכזתי למענכם כמה עצות ותובנות ששימשו אותי לאורך השנים.
1. היו עקביים בלי פשרות -
לא שימת לב, אנחנו מבלבלים את הילדים בצורת התגובה המשתנה שלנו למעשים שלהם. זה קשה לעיכול ילדים רגילים וקשה עוד יותר ילדי קשב וריכוז הזקוקים לסדר ואירגון.
חמותי היתה אומרת “שיט” על דברים שלא הצליחו לה ובפעמים הראשונות כשהילדה שלי, אז בת שלוש, אמרה את המילה כשנפלה לה הגלידה על הריצפה, זה הצחיק אותי. אחרי כמה
פעמים כאלה, התחלתי להעיר לה לא להשתמש במילה יותר. המצב יצר בלבול – איך אתמול עוד צחקת מזה והיום את כועסת.
שבו עם עצמכם או בן זוגכם והחליטו על תגובות מול ארועים. אם הילד מרים יד – אין לראות טלויזיה באותו יום. הכינו רשימה שתהיה תלויה במקום בולט והראו לילדים. לאט לאט
הילדים (והם לא חייבים להיות עם הפרעות קשב וריכוז) יתחילו לחשבן אם שווה להם להגיב בצורה בה הם תכננו מול העונש שמחכה להם. זה נקרא שליטה באימפולסיביות.
2. הגיבו במיידי -
ילד קשב וריכוז זקוק לאירגון. קל לו יותר להתנהל כשהוא מרגיש שליטה בדברים מסויימים ביומיום שלו, כי כולנו יודעים שחלק מהיום שלו בנוי על תגובות אימפולסיביות, שלרוב
הוא לא מודע להן ואוהו – איך שהוא חוטף עליהן….
ולכן התגובות שלנו צריכות להיות מידיות. (דרך אגב – זה כלל נכון לכל הילדים) אין לומר “חכה כשאבא/אמא יחזרו הביתה…”
א. חשוב לא ליצור “השוטר הטוב, השוטר הרע” בבית
ב. להשאיר ילד במצב של המתנה בפחד מה יקרה כשאבא/אמא יחזרו… לא מקדם אף אחד
ג. ילדים שוכחים. פתאום אחרי כמה שעות להזכיר להם… זה כמו להזכיר לנו שוב ושוב את הכישלונות שלנו. אף אחד לא אוהב את זה, אל תעשו את זה לילד שלכם.
ילד קשב וריכוז במיוחד, חייב את התגובה המידיית כדי להבין ולהפנים.
3. תנו לו/לה יד חופשית בארגון עצמי
אני יודעת שאני חוזרת על עצמי, אבל ילד קשב וריכוז זקוק ליום מאורגן. זה עוזר לו לשלוט יותר בדחפים שלו ולמצוא מקום בעולם המבולבל שלו.
אירגון הבוקר של הבן שלי, תמיד הוציא אותי מדעתי, אבל למדתי לשתוק. כהורה, אנחנו יודעים כמה חשוב לדעת לנצל את הזמן במקסימום אפקטיביות כדי להספיק מקסימום דברים.
הוא היה קם, הולך לשרותים לצחצח שיניים, חוזר לחדר להתלבש, הולך למטבח לאכול משהו, חוזר לחדר לקחת את התיק, מניח אותו בכניסה, חוזר למטבח לקחת ריטלין, הולך לחדר לשים
נעליים, חוזר למטבח לקחת את ארוחת 10 ומשם לדלת הכניסה לקחת את התיק והופה – בית ספר. 25 דקות ארגון.
גלגלי המח שלכן רצים, בנות? כן, אנחנו היינו עושות את הכל בפחות מעשר דקות. הם, לא מסוגלים. ברגע שהם קבעו לעצמם סדר, הם חייבים להיצמד אליו. זה נקרא ביטחון.
4. מערכת תגמולים -
כדי לעזור לילדים למצוא את הדרך לשליטה עצמית, ערכו טבלת תגמולים.
אפשר לצייר את ימות השבוע (ותלוי בגיל הילד, לתת לו לצבוע או לצייר כדי שירגיש שותף) ובסוף כל יום, לעמוד ביחד מול הטבלה ולהחליט ביחד איזו מדבקה מגיעה לילד.
(סמיילי יום טוב, אדום יום רע?) החליטו מראש כמה מדבקות טובות על הילד לקבל כדי שיזכה בפרס קטן בסופ”ש.
גם אם חסרה מדבקה אחת לקבלת הפרס – אל תרחמו! – עיקביות, זוכרים?
5. זמן איכות -
ילדי קשב וריכוז חווים הרבה אכזבות במהלך היום. אם מהמורים, מהילדים, מאיתנו ההורים או מעצמם, כשהם מגלים שאיכזבו אותנו.
חשוב לבנות להם חוויה מתקנת.
הקדישו להם זמן קבוע בשבוע – כמו חוג או פגישה רק שלכם. צאו לטיול, משחק כדורגל או גלידריה. תנו להם את ההרגשה שלמרות שהם איכזבו אתכם, הם עדיין חשובים לכם,
מיוחדים בעינייכם וחשובים לכם מספיק כדי שתקדישו להם זמן.
בזמן הזה, צרו שיחה לא מחייבת. תתפלאו עד כמה הם ירגישו את הצורך לחלוק איתכם מה הם מרגישים.
השתדלו להישאר נטרליים ולא שיפוטיים! נסו ליצור מצבים בהם תחשבו ביחד איך אפשר היה לפעול אחרת. תנו לילד להגיע למסקנה – אל תייעצו לו.
בימים בהם חווינו ארועים עם הילד, היה בעלי אחראי על סיפור לילה טוב. הוא היה מספר לילד סיפור דמיוני (מבוסס על המקרה) בהם כיכבו שלוש דמויות קבועות (קראו להן
קנובל’ה, צינגל’ה ופטרושק’ה….) שהיו ילדים מאוד מאוד שובבים, עד סוף הסיפור הטוב, בוא הם פעלו אחרת לשינוי המצב לטובה. לאט לאט הפנים הבן שלנו את העצות העקיפות
והכלים להתמודד עם מצבים שונים.
6. הקשבה ויצירתיות -
כולנו יודעים להיות עקשנים בחיים. במיוחד כשאנחנו רוצים משהו ובטוחים בצידקתנו.
אבל הרבה יותר קל להשיג מה שאנחנו רוצים בשיתוף לעומת הפעלת כוח או סמכות.
ביום הראשון בו המחנכת נתנה לבני ריטלין (אחרי שהבחנו שאם הוא לוקח בבית, הוא לא מסיים את יום הלימודים רגוע), היא עשתה את זה מול כל הכיתה (ילדים בכיתה ב’!) והסבירה
לכיתה שהוא לוקח כדור “שירגיע אותו”. מזעזע, לא?
תתארו לעצמכם את המלחמה שהיתה אחר”כ. הוא לא הסכים לקחת את הכדור בכלל, גם לא בבית.
אחרי נסיונות שכנוע, שיחוד, כעס, עצבים, איומים…. הבנתי שזה לא פועל והרמתי ידיים. מה שלא שיפר את המצב והילד היה יותר מתוסכל, עצבני ואלים.
בשיחה איתו בזמן הפגישה השבועית שלי ושלו, הוא אמר שהוא “לא רוצה להיות שונה”. יכולתי להבין אותו וכאב לי עליו. לא ישנתי כל הלילה באותו יום, עד שהגעתי לפיתרון.
למחרת בבוקר, קראתי לו למטבח והסברתי לו שגם אני צריכה לבלוע כדור כל בוקר, אז ועשינו תחרות מי בולע את הכדור ראשון.
מה שהוא לא ידע זה, שהכדור שלי הוא כדור למניעת הריון….
הראתי לו שהוא לא היחיד. זה נקרא יצירתיות.
7. כבוד -
אנחנו דורשים כבוד מהילדים ולא תמיד נותנים אותו בעצמנו.
ילדים רגישים לניואנסים של החיים ובמיוחד ילדי קשב וריכוז שחוטפים על ימין ועל שמאל ומחפשים במה הם לא היו בסדר כדי להבין וליצור לעצמם עולם שלם יותר, מאורגן יותר
ויציב יותר.
כבדו אותם כדי לתת להם דוגמא איך לכבד אתכם.
* אבל העצה הכי חשובה שאני יכולה לתת לכם, היא האמינו!
אתם הורים – נ פ ל א י ם!
יש לכם ילד – מ ד ה י ם!
המלחמה מול כולם היא לא פשוטה, אבל היא שווה!
האמינו
האמינו בעצמכם ובילד שלכם.
היו עקביים ושבחו
תנו לו מחמאות וחזקו אותו, אבל אל תפריזו. לומר מאה פעם ביום למישהו שאתם אוהבים, הופך להיות שחוק ואז איבדנו את המטרה.
תנו לו להרגיש שהוא הרוויח את המחמאה.
הרשו לעצמכם פסקי זמן, פוס מהחיים, כדי לאגור כוחות
ואל תשכחו שמותר לכעוס, להיות ממורמר, מאוכזב…
ואל תפסיקו לאהוב!! אותו/אותה ואת עצמכם.
בהצלחה!
תודה רבה
16/09/14 11:40
37צפיות
תודה רבה על העצות וההמלצות 
נחמד לשמוע וללמוד
 
אווה 
º
תודה, תודה, תודה!
16/09/14 21:52
23צפיות
תודה
17/09/14 11:12
22צפיות
בשמחה יעל
והצצתי לך בעמוד... יש לי חולשה לתמונות שחור/לבן
º
העמוד הוא של גיסתי. אני באמת אוהבת את הצילומים שלה.
17/09/14 12:33
16צפיות
טיפול הומאופתי בקשב ןריכוז
15/09/14 18:29
75צפיות
האם משהו מכיר את ד"ר יואב יצחק?טופל אצלו ?יכול לתת המלצה?
בדיקה
28/09/14 22:40
25צפיות
בדיקה
ארוחת בוקר והשפעה מבחינת ספיגת התרופה
14/09/14 12:25
98צפיות
האם יש הבדל מבחינת ספיגה/השפעה של ריטלין אם הילד אוכל ארוחת בוקר לפני שלוקח את הכדור או לא?
 
לא, אבל כדאי לאכול קודם מסיבות אחרות
14/09/14 12:48
86צפיות
אין השפעה על הספיגה (לדברי הרופא שלנו ולניסיוננו)
אבל כל עוד התרופה משפיעה אין תיאבון, וככה לפעמים לא מכניסים כלום לפה עד לאחר שההשפעה פגה.
בנוסף בחילה היא לעתים אחת מתופעות הלוואי, והיא חזקה יותר על בטן ריקה.
תודה. הנושא של הספיגה היה חשוב לי כי במינון קצת יותר גדול
14/09/14 12:51
65צפיות
הבן שלי עם חרדות. ולכן חששתי שאם אוכל/לא אוכל בבוקר, אולי זה יוצר שינוי במינון (בגלל הספיגה).
לא ידעתי שהבחילות חזקות יותר על בטן ריקה.
אנסה יותר להקפיד על ארוחה לפני.
תודה.
זהירות! ריטלין ידוע כמעורר חרדות ויש לעקוב אחרי זה בקפדנות
14/09/14 21:50
62צפיות
מומלץ כבר עכשיו לחפש טיפול אנטי-חרדתי
אכן. הבן שלי עבר טיפול cbt עוד לפני תחילת השימוש הריטלין
14/09/14 22:29
61צפיות
אנחנו מאד מאד זהירים עם הטיפול, לאחר שניסיון לשינוי מינון מיד הקפיץ את רמת החרדה לגבהים. הייתי שמחה מאד לעבור לתרופה שאינה מעלה חרדה אבל הבנתי מרופא הקשב שאין משהו יעיל יותר ושאינו מעלה חרדה עבור התזזיתיות של בני.
הריטלין ממש עוזר לו בהתמודדות עם התזזיתיות ביהס. בלי זה היה קשה עד מאד.
כן, בהחלט יש השפעה על הספיגה
15/09/14 11:42
55צפיות
ועל כל ילד זה יכול להשפיע אחרת.
אצל הבן שלי התרופה כאילו משפיעה יותר מידי, ועל ילדים אחרים שאני מכירה התרופה כאילו לא משפיעה בכלל אם הם לא אוכלים לפני.
מוזר. לנו הפסיכיאטר אמר בפירוש שהספיגה לא מושפעת.
15/09/14 11:44
41צפיות
את בטוחה שההבדלים ששמת לב אליהם נעוצים באוכל ולא במשהו אחר?
זה מה שקורה אצלנו...
15/09/14 11:52
40צפיות
ושני הילדים שעליהם אין השפעה של התרופה אם הם לא אוכלים הם ילדים של קרובת משפחה, וזה מה שהיא מספרת.
אתם יכולים פשוט לנסות ולראות איך זה אצלכם.
 
אגב - למה הרופא שלכם פוסל סטרטרה?
עד כמה שאני זוכרת היא לא מעלה חרדות.
קודם כל תודה על האינפורמציה. לגבי סטרטרה
15/09/14 11:56
32צפיות
נדמה לי שהוא אמר שהיא פחות מטפלת בנושא של ההיפר - התזזיתיות ויותר בנושא של יכולת הריכוז.
אצל הבן שלי העניין הוא לחלוטין ההיפר. חוסר יכולת לוסת את התזזיתיות שלו שמתבטאת גם בדיבור ולעיתים גם בתנועה.
מקריאה ומנסיון
17/09/14 22:32
28צפיות
א. בעבר קראתי מחקר שהמסקנה שלו, שאם אוכלים, התחלת ההשפעה מתעכבת, ואחר כך ההשפעה נמשכת כרגיל.
ב. הילדים העצלנים שלי אמרו שריטלין על בטן ריקה משפיע יותר טוב. 
כמובן שלא עודדתי אותם לזה, כי לא בריא להיות על בטן ריקה יום שלם בבית הספר. הרי לא מרגישים רעב כאשר התרופה משפיעה.
בקשר לריטלין ואלכוהול
12/09/14 20:32
59צפיות
הרופא הדגיש לא לשלב את שניהם ביחד כי זה יעשה ממש רע, אז רק כדי לודא ליתר בטחון, לשתות אלכוהול 9 שעות אחרי שלקחתי 20 מג' ריטלין (רגיל) זה בוודאות בסדר נכון? אם אני לא טועה ההשפעה פגה לגמרי אחרי 6 שעות, אז עוד 3 שעות ליתר בטיחות זה חייב להיות בסדר לא?
 
|ברור לי שזה לא אבחון רפואי, לא אבוא בתלונות, רק נעזר בנסיונכם :)|
זה מאוד אישי
13/09/14 15:09
51צפיות
צריך לזכור שלריטלין יש השפעה גם על עירנות, שנמשכת יותר מאשר על הריכוז. כמו כן ריטלין זה חומר ממריץ.
צריך לראות איך זה משפיע על כל אחד. אותי למשל אלכוהול מרדים ישר....
ריטלין ואלכוהול
13/09/14 20:53
60צפיות
בעלון כתוב שאסור לשלב.
זה לא שידועה בעיה, אבל היות ושניהם פועלים על מערכת העצבים, כתוב שאסור.
אם אתה מרחיק כדבריך לא אמורה להיות בעיה.
בכל מקרה תמעיט באלכוהול....
אבחון לסטודנטים מבוגרים
12/09/14 03:11
53צפיות

ערב טוב,
אני רואה כאן שרוב הפוסטים מתייחסים לקשב בקרב ילדים ומתבגרים. 
אני מחפשת עצות לגבי אבחונים לסטודנטים (כרגע מסיימת תואר שני) , אני צריכה עזרה ומתלבטת איזה אבחון צריכה לעשות ואם ישנו צורך בטיפול.
אני בהחלט צריכה אבחון, ועזרה דחופים. :(
אשמח לכל הפנייה או כתובת כלשהי להיוועצות
תודה רבה מראש
 
עניתי על שאלתך בפורום המקביל של המבוגרים
12/09/14 09:19
41צפיות
כל טוב!
אנחנו משתדלים
14/09/14 08:01
31צפיות
כן, אנחנו פורום להורים של ילדים עם הפרעת קשב, 
ויש פורום מקביל למבוגרים עם הפרעת קשב.
איזו עזרה את צריכה? לימודית? ארגונית? נפשית?
באיזה אזור? באיזו קופת חולים?
תודה
14/09/14 10:10
20צפיות
הי זיוה,
מצאתי את הפורום המקביל
תודה רבה לך
האם סטרטרה משפיעה על טיקים ?
11/09/14 09:38
41צפיות
האם הסטרטרה מגבירה או מפחתיה טיקים ? הבן שלי סבל מטיקים קשים שלקח ריטלין ואז הפסקנו כיום הוא כמעט בלי טיקים (ובלי תרופות). אך מאוד קשה בכיתה המליצו לנו על סטרטרה וכדי לא לעשות את אותה טעות כמו עם הריטלין שהוציא את הטיקים אנחנו רוצים לבדוק היטב האם לסטרטרה יש השפעה על הטיקים ? נשמח לתשובה מקצועית וגם מכל אחד שיש לו ניסיון אישי
סטרטרה וטיקים
13/09/14 21:02
49צפיות
על פי מחקרים סטרטרה לא מחמירה ולא יוצרת טיקים, ואפילו להיפך - ממתנת אותם
אולם ישנם דיווחים (מעטים)  של מקרים בהם היא כן החמירה טיקים.
בכל מקרה זה הפיך, כך שאפשר לנסות ולראות.
הניסיון נמשך זמן מה שכן סטרטרה מתחילה לעבוד רק אחרי חודש
 
ויואנס
11/09/14 19:24
73צפיות
שלום, בני טופל ברטלין LA אך עקב ריבוי טיקים (כיחכוחים ופעירות פה) עברנו לויואנס 30 מ"ג. הוא לקח כבר יומיים ונראה שהכיחכוחים מתרבים. האם המינון תקין ? כמה זמן הוא צריך לקחת את התרופה כדי שאוכל להגיד שהיא טובה לא או לא טובה לו ?
תודה
ןיואנס
13/09/14 20:50
63צפיות
לא כתבת גיל ומשקל. לכן התשובה מוגבלת.
תנסי להקטין מינון. אפשר באמצעים ביתיים למהול את התוכן של הקפסולה ב 10 מל מים (קני מזרק) ואז לקחת רק 5 מל.  אחרי כמה ימים 6 וכך הלאה
לראו אם המינון המוקטן עושה את העבודה ואין כיחכוחים.
תוך מספר ימים קטן יודעים מה קורה. יום אחד לא מספיק אבל כמה ימים בודדים זה בסדר.
אם הכיחכוחים לא יעברו, יש לעם בעיה כנראה עם תרפות ארוכות טווח.
לעיתים שימוש בריטלין (או אדרל) רגיל - קצר לא עושים בעיה, והשימוש בתרופות הארוכות יוצר טיקים.
את יכולה לנסות גם סטרטרה, שהיא משפחה שונה לגמרי.
 
º
מה המינון של קונצרטה לנער בן 15 במשקל 45 ק"ג
12/09/14 18:57
33צפיות
תשובה זהירה
18/09/14 08:04
20צפיות
ראשית, מינון מתאימים ביחד עם הרופא המטפל, תוך שיקלול פרופיל בריאותי ותגובת הגוף לתרופה.שנית, במשקל 45 ק׳ג ובריאות תקינה, צריך בדרך כלל יותר מ-10 מ׳ג ריטלין.10 מ׳ג ריטלין = קונצרטה 36
בדיקה
26/09/14 13:34
13צפיות
בדיקה

עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


Flix
מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה