בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
קהילת רוכבי אופניים בישראל - הבית של הרוכבים הישראלים. רכיבה על אופניים, למרות מה שמקובל לחשוב, היא ספורט קבוצתי. מהטור דה-פראנס עד הטיול בשבת, הרוכבים שסביבנו הופכים אותנו לטובים יותר, מקצועיים יותר ובעיקר עושים את הרכיבה למהנה הרבה יותר... מטרתה של קהילת האופניים היא ליצור את התמיכה הקבוצתית לרוכבים הישראלים גם בשעות שאינם לובשים מכנסי טייטס שחורים וחולצות עם פרסומת של בנק ספרדי, או יצרן דלתות איטלקי. קהילת האופניים של מגזין אופניים, אשר נוסדה ב-iol עברה לוואלה וכעת היא בתפוז, מיועדת לרוכבי האופניים בישראל, אשר הולכים ומתרבים בשנים האחרונות. היא פתוחה לכל הקשורים לענף: רוכבי הרים וכביש וספורטאים בענפי הטריאתלון, הדואתלון והניווט הספורטיבי, רוכבים המשתמשים באופניהם ככלי תחבורה ועבודה, בעלי חנויות וסוחרים, אנשי האיגודים השונים, מארגני טיולים ותחרויות וחובבי הענף בכלל. הקהילה מנוהלת בחסות מגזין אופניים, אשר יוצא לאור בכל חודש ומופץ למינויים ובחנויות הספרים והאופניים. בקהילה יכולים הרוכבים בישראל להביע את דעתם לגבי נושאים הקשורים באופניים, להתייעץ עם מומחים, להתעדכן בארועים האחרונים בעולם האופניים, לקרוא מאמרים, ולגלוש לאתרים המובילים בעולם הקשורים לספורט. מטרת הקהילה היא לקדם את ספורט האופניים בישראל, ליצור דיאלוג פורה בין הגורמים השונים בענף, לתמוך ברוכבים החדשים ולתרום לוותיקים. נשמח לארח אותכם בקהילה, אבל אל תשכחו: זה בשום מקרה לא תחליף לרכיבה! להתראות בקהילה, על הכבישים ובשבילים, איציק הופמן וצוות הניהול של הפורום: רן פרגמין, רמי לשם, בועז שחר, עידו מזור, אילן שחם (ניווט וטיולי אופניים), דרור האס, גיל בניטה ואורן בג'איו (פרירייד ודאון-היל) וניר טל (אופניי-טכני) עוד בפורומים: פורום אופני כביש. אין להכניס כל תוכן פרסומי לפורום. הודעות מכירה וקנייה יש לפרסם בלוחות הפורום בלבד. "תפוז אופניים", המקום לכל התכנים הקשורים לאופניים, היכנסו ולמדו. אמרו עלינו (מקבץ קטן בלבד): "…פורום האופניים, שהוקם לפני כשנתיים הוא כיום אחד הפורומים הפעילים ברשת…" הארץ, 10.9.2002 "הפורום הכי פעיל באינטרנט" מעריב 18.9.2003 "זה המקום ללמוד כל מה שרציתם בנושאי אופניים…" העיר, 11.10.2003 "פורום האופניים בתפוז…נחשב לאחד התוססים מסוגו…" 7 ימים, ידיעות-אחרונות 25.6.2004

  

איך יודעים מה מידת האופניים?

1
הכי טוב ללכת לחנות מקצועית ולהתיעץ שם (רשימת חנויות מומלצות בקישורי הפורום) ליצרנים שונים יש מידות שונות.חוץ מזה לאנשים שונים יש נתונים שונים כמו אורך הרגל וכ"ו ולכן לא תמיד הגובה הוא הגורם היחיד מידה של שלדה.יש הרבה אתרים המספקים מידע על התאמת אופניים לרוכב, גם זה לדעתי די בערבון מוגבל. כאמור הכי טוב חנות מקצועית.אבל עד שתגיעי לאחת כזו הנה קישורים: האתר הכי מקצועי להתאמת אופני כביש - http://www.wrenchscience.com/WS1/Secure/Fitting/Height.asphttp://www.coloradocyclist.com/bikefitצריך למדוד את המרחק מהמפשעה עד הרצפה (השתמש בספר קשיח למדידה מהנקודה של המפשעה).הכפל ב 0.65 יש האומרים 0.67 ותקבל את המידה. חוץ מזה צריך לחשב את המרחק מהכיסא לבוטם ברקט. בכל מקרה קבל לינק http://www.cyclemetrics.com/Pages/FitLinks/bike_fit_links.htmועוד אתר: http://www.bikefitting.com/FSR/FSR_GB.aspxהכי מומלץ לרכב - אני רכבתי עשרות שעות עד שהשתכנעתי לבחור מידהניתן לעיתים לארגן אופני מבחן מכמה יבואנים.יש כמה ארגומנטים חוץ מהגובה, כמי אורך רגליים, ידיים, גובה עד הכתפיים וכדומה.יש אנשים שעד הכתפיים הם אותו הגובה, אבל לאחד יש צואר של בת יענה ארוך ב-5 ס"מ ובתוספת אבטיח ענק וארוך שסה"כ תורם לו 8-9 ס"מ גובה יותר מלחברו. גם גובה המפשעה (אורך אפקיבי למנוף הרגל) מאוד משתנה בין אנשים בעלי גובה זהה.מעבר למידת האופניים יש עוד כמה נגזרות למידות הגופניות כמו אורך הסטם ואורך ידית הדוושות. את שאר הפרמטרים כבר קשה לשנות באופן אישי.עוד תשובה בהודעה:http://www.tapuz.co.il/TapuzForum/main/Viewmsg.asp?forum=652&msgid=12282815&archive=1ועוד כמה מילים:מדי פעם אני קורא על פלוני ששואל אם מידה X מתאימה לו או שמא מידה Y היא עדיפה יותר.מיד קופצים על הבחור(ה) עדת מומחים שמנדבים לו אינפורמציה מנסיונם האישי בסגנון "אני 1.86 ואני רוכב על XL".רבותי !מידה של אופניים היא נושא מורכב. ישנם המון המון פרמטרים שאמורים להיכנס למשוואה (רוחב כתפיים, משקל וכו´). אורך ה Inseam הוא מדד ראשוני בלבד !יש הבדלים בין יצרנים לגבי המדידה שלהם.מה לגבי אופי הרכיבה ?? DS או שמא XC או אולי סתם טיול רגוע ביום שבת - זהו פרמטר לא פחות חשוב.כיום יש משקל חשוב לגבי אורך ה Top Tube.בקיצור, הזהרו כאשר אתם נותנים עצות !(התשובה הורכבה מכמה תשובות של חברי הפורום)
2
בהנחה שמדברים על אופני שטח (="הרים"), הקוטר הסטנדרטי לגלגלים הוא 26. כמעט ואין בנמצא אופניים עם גלגל בקוטר שונה. גלגלים קטנים יותר (20, 22, 24) משמשים לספורט אקסטרים או לאופני ילדים. גלגלים גדולים יותר (29) יופיעו רק באופניים מסויימים מאוד, וכנראה שלא תתקלי בכאלו.בגודל השלדה יש מספר אפשרויות. הגדלים הנפוצים הם בסקאלה מ- Small עד XLarage, או במספרים (באינצ'ים) שמייצגים את גובה השלדה. ההתאמה המקובלת בין הסטנדרטים היא:Small = 15-16Medium = 16-18Large = 18-19.5XLarge = 20-21שימי לב שאורך האופניים פרופורציוני למידה אולם לשני זוגות אופניים באותה מידה מיצרנים שונים לא יהיה בהכרח אותו אורך. הדבר תלוי בגיאומטריה של האופניים (= צורת עיצוב השלדה).אגב, אופניים שמיוצרים באופן ייעודי כאופני נשים יהיו קצרות יותר מאופניים אחרים עבור אותו גובה (אותה מידה). שיהיה בהצלחה.
3
קישור מצויין להתאמת מידת האופניים, בהיבטים השוניםהתאמת מידות האופניים
נכתב ע"י איציק הופמן
4
1. גודל השילדהבהמשך שתי שיטות לחישוב המידה המתאימה.1. ע"מ לבדוק באופן גס אם הגודל מתאים, שב על האופניים, כרית כף הרגל על מרכז הפדל, שני הפדלים באותו הגובה, כלומר: זרועות הפדלים במצב אופקי.במצב זה, אם תוריד אנך מהקצה הקדמי של הברך, הוא יעבור בערך דרך מרכז הפדל.2. עוד שיטה לחישוב מידה היא בעזרת ה- INSEAM, שהוא אורך הרגל בחלקה הפנימי.רגליים מעט פשוקות, קח ריבוע כלשהו (קובית עץ,  ספר), תצמיד אותו למפשעה ותמדוד את האורך מקצהו העליון עד לרצפה.  זה הבסיס לחישוב גודל השילדה שבהמשך.בכל מקרה, עדיף לבדוק בחנות, אפילו תמורת תשלום,  או עם חבר שמתמצא היטב.שילדה שגדולה עליך עלולה לגרום לך להפרעות וכאבים.להלן שיטת המדידה. המספרים המופיעים הם ע"פ ה-  INSEAM שלי. תכניס את המדידה שלך ותחשב.Bike Sizing Worksheet Inseam measurement: 82.5cm Calculate frame size (C-T): Road:   82.5( inseam) *0.67 - 0.66= 54.5-55.3cm =mid . 55Mountain: = Road - (10-12cm) =44.9-42.9cm = 17.7''-19'' Calculate your saddle height: 82.5cm inseam * .883 = 72.4cm Establish "neutral knee:" Move saddle fore or aft?Recheck saddle height the crank length should be,18.5% of the distance from the top of the femur to the floor, . After reading this I promptly changed from the industry standard 170mm cranks for road bikes to 175mm cranks. There was an immediate improvement in power and enduranceאפשרות נוספת, כאשר יש לך כבר אופניים: התאמת אופניים ע"י גורם חיצוניאלכס ספיר - מנהל ובעלים של מכון סלע לפיזיותרפיה. אלכס, פיזיותרפיסט בעל תואר שני, מציע גישה חדשה שאותה הביא מאוסטרליה. הגישה מבוססת על ניתוח תנוחת הרכיבה באמצעות מצלמת וידאו ותוכנה, המאפשרת צפייה בפריימים בודדים בתוך תהליך הדיווש.מיקום: אבן גבירול 186 תל אביב. טלפון: 6012617 -03 6012617 עלות: 480 ₪ לכשעתיים של התאמה, כולל קבלת סיכום הנתונים.יתרונות: נקודת המוצא היא פיזיותרפית ומבוצעת על-ידי אנשי מקצוע בתחום. יש דגש על זיהוי בעיות גופניות היכולות להשפיע על עיוותים בתנוחת הרכיבה, ומציאת מענה באמצעות תרגילים פיזיותרפיים שונים. הרעיון הוא להתחיל מהתאמה יבשה וממוחשבת, אבל לתקן אותה באמצעות שינוי פרמטרים באופניים על סמך נתונים גופניים אישיים.חסרונות: אנשי המכון אינם בעלי ידע וניסיון מעולם הרכיבה. עיקר הידע שלהם הוא אקדמי ותיאורטי, ואין ליווי של גורם מקצועי כמו מאמן. צוות המכון אינו מתיימר להציע את מכלול השינויים הנדרשים באופניים (למשל, כיוון קליטים מדויק) אלא להצביע על בעיות בריאותיות פוטנציאליות העלולות להיגרם במצב רכיבה נתון.דוד רזניק - מאמן אופניים, בוגר קורס מאמנים בן שנתיים ממכון וינגייט, אשר צבר ניסיון אישי רב וידע ממקורות שונים על התהליך המובנה של התאמת האופניים והחליט להפוך זאת למקצוע. בניגוד לגישה הממוחשבת, התהליך של דוד רזניק מסתמך על צפייה ברוכב בעין בעת דיווש על האופניים.רזניק מעלה את הרוכב עם אופניו האישיים על טריינר, ונותן הוראות קצרות לגבי צורות דיווש שונות הנדרשות ממנו. תוך כדי עבודה הוא סובב סביב הרוכב ובוחן את מצבו במבחר נקודות אסטרטגיות. התהליך הוא דינאמי. מבצעים מדידות בסיסיות של הרוכב ומצליבים אותן מול מדידות רלוונטיות של האופניים. מכאן מתבצע תהליך הדרגתי של שינויים. מבחר הפרמטרים הוא גדול: גובה אוכף, מיקומו יחסית לכידון, אורך סטם, גובה כידון, זווית הגבהה של הכידון. רזניק מתעכב על כל אחד מאלה בצורה יסודית, מוודא את התאמתו של כל נתון למכלול המספרים העומדים לפניו. לאחר כל שינוי, הרוכב חוזר לדווש והתוצאה נבדקת בעין ובמדידות באמצעות אמצעים פשוטים (פלס, חוט עם משקולת לבדיקת אנך). אחד הכיוונונים החשובים ביותר מבחינת צורת הדיווש, אשר מהווה חלק משמעותי בתנוחת הרכיבה, הוא מיקום הקליטים על הנעל. כאן יש תשומת לב מיוחדת, בשל ההשפעות מרחיקות הלכת.ההתאמה נמשכת כשעתיים. דוד ילווה אתכם גם לאחר הבדיקה, ישלח אליכם סיכום של הנתונים וההמלצות לביצוע השינויים וניתן להמשיך ולהתייעץ עמו על התחושות לאורך זמן. רוכב שטח מנוסה ביצע את התהליך עם רזניק לאחר שבכל רכיבה סבל מכאבים משמעותיים שונים. לדבריו, בוצעו מספר שינויים קטנים באופניים ולא צעדים דראסטיים. כבר מהרכיבה הראשונה איכות התחושה עלתה משמעותית, ומספר שבועות לאחר מכן הכאבים הם היסטוריה.מיקום: רזניק בא אליכם הביתה. טלפון: 3201420 -050עלות: 200 ₪ לכשעתיים של התאמה כולל קבלת סיכום הנתונים.יתרונות: מדובר במאמן רכיבה מוסמך, אדם שחי ונושם אופניים שנים רבות. כל התהליך סובב כל הזמן סביב הרוכב ואופניו, תוך כדי ביצוע שינויים מוקפדים באוסף רחב של פרמטרים. חסרונות: מדובר באדם צעיר יחסית, כאשר הידע נובע מניסיון אישי ומעשי והוא רק נמצא בתהליך של רכישת השכלה פורמאלית בתחום הפיזיותרפיה (סטודנט).
  תתי נושאים נוספים
קטגוריות

עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?
האזור שלי בפורום
לעמוד הפורום