לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
שלום לגולשי פורום צרכנות! צרכנות היא ים של נושאים ותחומים. כל אחד הוא צרכן. מישהו מוכר, אנו קונים. יש צרכים, רצונות, לחצים ופרסומות. אנו קונים מוצרים . אנו קונים שירותים. לפעמים אנחנו בטוחים שאנו מבינים ויודעים הכל, לפעמים נשאר טעם מריר בפה ובכיס, אולי סידרו אותנו. בפורום ננסה לנווט בין הגלים, המושגים והשאלות. נשאל שאלות וננסה לענות. הכל בגוף "רבים", כי אנחנו כולנו נשתתף. יש מה לדעת, יש מה לשפר !! אזהרות והבהרות בהרחבה במאמרים

חוק הפופקורן - פרשנות
44תגובות
12/09/14 20:50
523צפיות
בזמן הזה עכשיו הייתי אמורה להיות בסרט. 
 
במקום זה, אחרי ויכוח עם מנהל בסינמה סיטי על האם סנדוויץ' גבינה מטל בייגלס נחשב "מזון או שתייה מאותו סוג הנמכר במקום" שבו המנהל הכריע שלא, ביטלנו את הכרטיסים וחזרנו הביתה. 
 
ובכן,...

(המשך...)
בזמן הזה עכשיו הייתי אמורה להיות בסרט. 
 
במקום זה, אחרי ויכוח עם מנהל בסינמה סיטי על האם סנדוויץ' גבינה מטל בייגלס נחשב "מזון או שתייה מאותו סוג הנמכר במקום" שבו המנהל הכריע שלא, ביטלנו את הכרטיסים וחזרנו הביתה. 
 
ובכן, בסינמה סיטי בצומת גלילות, החליטו שזה לא נחשב "לאותו סוג", ושסנדוויץ' עם גבינה צהובה מסריח יותר מקרואסון, קפה, גלידות ומאפים אחרים ולכן אסור להיכנס איתם לאולם. 
אני מתלבטת אם יש טעם לפנייה למועצה לצרכנות בעקבות חוק הפופקורן שעבר - אני לא בטוחה אם הפרשנות של סינמה סיטי סותרת את לשון החוק, אבל בכל מקרה אני עם הסינמה סיטי סיימתי.
הויכוח עם מנהל המשמרת היה קטנוני, מטופש, וממש מיותר, היה די ברור שאנחנו לא מנסים להבריח לאולם שווארמה או פיצה ושזו פעם ראשונה שאנחנו נתקלים בסירוב, ושנלמד את הלקח להבא. אבל שום דבר לא עזר - המנהל העדיף לוותר עלינו כלקוחות בשביל ויכוח שהיה ממש מיותר לדעתי. "יס פלאנט" מציעה חוויה קולנועית משמעותית טובה יותר, מאפשרים להיכנס עם כל סוג סביר של מזון, ויש להם מנוי שמוזיל את עלות הכרטיס. 
 
הסיבה שאני מספרת לכם את כל זה: א. לדעת אם יש מקום לפנות למועצת הצרכנות או שאני החצופה בסיפור הזה ולכן מגיע לי, ב. להזהיר שזה המצב בסינמה סיטי בגלילות, ושאם מישהו (כמוני) בעבר היה נכנס חופשי עם מזון לאולם שיידע שמעכשיו מקפידים מאוד שהמזון יהיה "מאותו סוג" אז כדאי לשים לב להיכנס רק עם מזון שכזה כדי למנוע עוגמת נפש. 
ביטול עסקת רכישת רכב מתצוגה
12/09/14 16:56
150צפיות
שלום
קניתי רכב מתצוגה לפני יומיים וכרגע אני מתחרטט אני רוצה רכב חדש . האם אני יכולה לבטל את העיסקה?
כן ובתנאי
12/09/14 17:49
119צפיות
שהרכב חדש (יד ראשונה) וטרם נרשם על שמך
וטרם חלפו 14 יום מיום ביצוע העסקה.
 
ראי גם כאן
חברות מועדון
11/09/14 20:12
208צפיות
ב"משביר לצרכן" וב"ספורט ורטהיימר" הציעו לי חברות מועדון.
אני מקבל דברים יותר בזול, אבל מה האינטרס שלהם?
הרעיון המרכזי הוא
11/09/14 20:24
160צפיות
מכיון שחברות עולה כסף,עליך לרכוש במהלך השנה מוצרים בסכום די גבוה בכדי להצדיק את דמי החבר.
מנסיון ,מעט מאד מוצרים אתה מקבל זול יותר לעומת מי שאין לו כרטיס חבר.
 
נאמנות למקום. ברגע שיש לך חברות הסיכוי שתשוב ותקנה אצלם גדל
11/09/14 22:40
107צפיות
אגב, אני חברה בשניהם... החברות לא יקרה וקל מאוד להחזיר את ההשקעה הראשונית.
החברות במשביר משתלמת יותר, כי יש להם הרבה פרסומות ומבצעים למנויים ויש גם הנחות שתקפות בניו פארם.
בכל מקרה זה שיקול של כל אחד כמה הוא קונה, מה הוא מנצל ומה מתאים לו.
מעבר לסיבות שצויינו
12/09/14 00:18
113צפיות
יש סיבה נוספת, והיא איסוף מידע דמוגרפי. כשאתה מצטרף למועדון אתה ממלא פרטים אישיים שונים ומשונים, ושאתה קונה הם יודעים מה בדיוק קנית. המידע הכולל מאפשר להם להציע בצורה די יעילה סטטיסטית מבצעים שמתאימים לאותו קהל יעד רלוונטי.
הרעיון הוא שתקנה אצלם :)
12/09/14 15:54
86צפיות
גם אחרי ההנחות הם לא מפסידים..
יש לי כרטיס חבר מועדון מהעבודה של אמא שלי, לפני זה הייתי עושה באופן עצמאי.
האמת שאני מרוצה ממנו...
היום קניתי סומק במקום 113 ב54...
הייתה מישהי ללא כרטיס חבר מועדון והיא שילמה את המחיר המלא.
 
כרטיס אשראי שלהם אין לי ובכלל אני לא אוהבת את כל כרטיסי האשראי של רשתות....
אם אתה קונה במשביר (תמיד אפשר לקנות שם מתנות לחגוכדומה) אז הכרטיס דיי משתלם.
שאלה לגבי זיכוי בגין ביטול עסקה
11/09/14 18:35
73צפיות
שלום,
קנינו מאתר באינטרנט ארון לתנור וכיריים.
שווי ההזמנה כולל משלוח 650. התחייבו לשלוח תוך 10 ימים.
אחרי שההזמנה לא הגיע במועד בלי שהם יודיעו על עיקוב (עברו יותר מ 10 ימים) ואחרי אימיילים ושיחות טלפון החלטנו לבטל את ההזמנה,
כיוון שקשה לתפקד בבית עם ילדים בלי תנור או כיריים לתקופה כזו ארוכה.
הם מצידם הם אמרו שיזכו אותנו.
אחרי יותר מחודש קיבלתי את הזיכוי בכרטיס האשראי, אך בסכום שך 620 בלבד.
 
האם יש הסבר לזה שהסכום יותר נמוך ממה ששלימנו?
מה אומר החוק לגבי ביטול העסקה בנסיבות שתוארו?
 
מבחינת החוק לדעתי - בטלתם וזכותו של העסק ...
11/09/14 18:47
49צפיות
... לגבות דמי בטול של 5%/100 ש'ח (הנמוך).  5% במקרה זה זה 32.5 ש'ח והם גבו 30 ש'ח - תקין בהחלט.
 
לגבי אחור האספקה כעילה לבטול העסקה :
- אני מניח שדובר על 10 ימי עסקים ולא על 10 ימים וזה הפרש של 4 ימים.
- אבל גם אם עברו 10 ימי עסקים ואתם בטלתם כמעט מיד (ביום ה 11 ?  ה 12 ?) לדעתי לא תמצאו בית משפט שיסכים שהאחור חריג.
 
הייתם צריכים לסכם אתם בעת הבטול שלא ייגבו דמי בטול ואז הייתם יכולים להעלות טענה נגדם (אם כי מעשית, אין הרבה מה לעשות.  לא תלכו למשפט על 30 ש'ח).
השאלה אם העסק לא עמד בזמן האספקה
11/09/14 18:55
40צפיות
 
גם אז מותר לו לגבות 5% דמי ביטול?
 
לגבי 10 ימי עסקים אני לא בטוחה איך מחשבים-
ההזמנה היתה ביום ראשון ואמרו שיגיע ביום שני או שלישי בשבוע הבא.
יצרתי איתם קשר ביום רביעי אחרי שלא הגיע כלום ולא יצרו קשר ואמרו שההזמנה תגיע ביום ב או ג הקרובים ,
כלומר שבועיים פלוס יום או יומיים זה יותר מ 10 ימי עסקים או לא?
10 ימי עסקים זה שבועיים. כך שהיה להם עד ...
11/09/14 19:17
42צפיות
יום ב' שבועיים אח'כ.  הם אפילו לא חרגו.
 
לגבי "יכול לגבות" -
החוק קבע שבטול עסקה כולל דמי עלות בטול בסך 5%/100 ש'ח.  אין החרגה במקרה של אי אספקה במועד (שגם לא היתה כאן).
מה שכן, במידה ויש חריגה משמעותית ממועד האספקה, יכול הצרכן לבוא ולטעון ש*העסק* הוא זה שבטל את העסקה ולכן מגיע לו כספו חזרה ללא כל תשלום לעסק.  העסק לא יסכים - הולכים לבית משפט (אם הסכום משמעותי).  אבל כאן לא היה בכלל אחור כך שזה לא רלוונטי.
º
הבנתי, תודה רבה!
11/09/14 19:18
9צפיות
שופרסל דרשו לצלם ת.ז. שלי בעקבות קניית סיגריות
11/09/14 18:02
274צפיות
האם לשופרסל יש זכות לצלם את ת.ז. שלי? האם זה חוקי?
אני לקוחה ותיקה, לאו דווקא של סניף מסוים, יש לי כרטיס מועדון ואני משלמת באשראי קבוע.
רכשתי 6 פאקטים של סיגריות בנוסף למוצרים נוספים ונדרשתי לתת להם לצלם את ת.ז. שלי.
זה כל כך מרגיז אותי, כי לו הייתי רוכשת למשל מקרר או מכשיר חשמלי באותו סכום, האם היו דורשים ממני גם לצלם ת.ז?
האם רכישת סיגריות הופכת אותי לעבריינית פוטנציאלית?
מה גם שאני מודאגת שבטח הם יזרקו את הצילום ופרטיי יתעופפו לכל עבר.
אשמח לתשובות.
 
לדעתי - התייעצי בפורום "חוק ומשפט" (145) ...
11/09/14 18:05
220צפיות
... יחד עם זאת, פרטי שם את כל הסיטואציה.  אני בספק אם *רק* בגלל רכישת סיגריות נדרשת לתת ת.ז.
אפשר הסבר?
11/09/14 18:09
184צפיות
קצת מעליב מה שכתבת, חבל שאינך יודע במי מדובר אם אתה חושב שאולי אני נראית עבריינית או משהו כזה,  מעולם לא הייתה בעייה כספית בתשלומים.
 
º
אגב....אני אישה ולא נערה ורואים שאני אישה מעבר לגיל האסור.
11/09/14 18:28
68צפיות
למה את מניחה
11/09/14 18:42
177צפיות
שהכוונה היא שאת נראית עבריינית? הרי מבקשים לראות תעודת זהות (אם כי לא לצלם) כדי לבדוק אם את קטינה או לא, לא בכדי להריץ את תעודת הזהות שלך במחשבי המשטרה. זה סופרמרקט לא קג"ב. לא התבלבלת קצת?
ולמה לא שאלת אותם למה הם צריכים לצלם את תעודת הזהות שלך ולא מסתפקים פשוט בזה שתציגי להם אותה? 
שאלתי
11/09/14 19:08
155צפיות
לא הבנתי את תגובתו של דני...זו הסיבה שחשבתי שאולי....בנוסף, לו הייתי רוכשת מוצר חשמלי בסכום הזה, היו דורשים ממני צילום ת.ז.?
שאלתי מדוע הם צריכים לצלם והתשובה היתה, כי הסיגריות עולות הרבה כסף...מדובר על 1,300 ש"ח בערך , מה גם שקניות רגילות של אנשים רבים שלא קונים סיגריות אלא מוצרים אחרים עולות לעיתים גם בסכומים כאלה. 
ניחוש שלי
11/09/14 19:25
156צפיות
 קנית כמות שנראית מסחרית של מוצר ממכר שיש עליו הגבלות בקנייה ומכירה ולכן מיסים רבים, לא קנית רסק עגבניות. הניחוש שלי הוא שהם רוצים שיהיה תיעוד למקרה שתחליטי למכור מסחרית.
כבר קניתי כמות כזו בעבר
11/09/14 19:30
137צפיות
גם בחנויות אחרות וגם בשופרסל און ליין, והכל הגיע ללא כל בעייה.
 
אין לי מושג
11/09/14 19:33
113צפיות
אם מותר או לא למכור בכלל סיגריות באינטרנט. אחרי הכל זה די נוגד את העיקרון שלשמו ביטלו את מכונות המכירה של סיגריות. 
ולי אין מושג לגביי האיסור או ההיתר, אך מוכרים באינטרנט
11/09/14 19:39
86צפיות
קניתי , קיבלתי וללא כל בעיה.
אולי זו הזדמנות להפסיק לעשן
11/09/14 19:29
137צפיות
בשנת 1960 בסיום כיתה ח'
הדלקתי סגריה ראשונה
המדריך חיים אמר בגיל 14 עדיין לא מעשנים
ושבר לי את הסיגריה
ומאז פרצ'יפ אני לא מעשן
 
º
חבל שלא הייתי איתך אז....אולי הייתי מצטרפת...מאוחר מידי....
11/09/14 19:31
47צפיות
את עדיין יכולה, תתחילי מלא לקנות שישה פאקטים...
11/09/14 20:12
110צפיות
זה די פשוט: אם לא קונים ולא לוקחים, אין מה לעשן... בהתחלה מחרפן, בסוף מתרגלים.
ליפני מס' שנים ראיתי אותו
11/09/14 19:41
133צפיות
ואמרתי לו ביגללך אני לא מעשן שתדע
זה הייה בבית ההיסתדרות . אז החברה בילו שם
אבל שתהני מהעישון ושנה טובה
º
היכן מיוצר העור TOP GRAIN
11/09/14 17:51
67צפיות
קומה מתחת למקום שבו מיצרים Full -Grain
11/09/14 20:21
86צפיות
ובכלל עור מיצרים בכל מקום בעולם.
 
האם מישהו נעשה מנוי לשירות הפנצ'רים של פנגו בעל כרחו?
11/09/14 17:32
217צפיות
בתי קיבלה היום הודעה מפנגו שהיא נעשתה מנויה לשירות תיקון הפנצ'רים שלהם, למרות שהיא לא ביקשה זאת.
 
אני מניח שזה קרה כי קיבלתי את הסמארטפון שלה, וכשנסיתי אתמול להחליף באפליקציית המנוי לפנגו את מס' המכונית לשלי, נלחץ לחצן לא נכון - אולי באשמתי, אולי לא, אני לא בטוח.

התקשרתי אליהם הבוקר ונעניתי שיחזרו אלי - ורק כעת, ב-5 בערב, חזרה אלי מוקדנית חסרת סבלנות בשם תמי. אדלג על תיאור השיחה הלא נעימה איתה, אבל אם הבנתי נכון, כפיתרון היא ביטלה את המנוי שלי והקפיאה את זה של בתי עד שבתי תתקשר אליהם בעצמה למסור את מס' כרטיס האשראי שלה.

מדוע דבר פשוט כל כך צריך להיעשות באופן כל כך מסובך, ובעיקר - לא נעים?

ועוד שאלה: האם פנגו הם האפשרות היחידה לחניה בעזרת הטלפון, או שיש אפשרויות נוספות?
 
תודה על כל עזרה ופיסת מידע.
יש גם את סלופארק - אבל ה"כיסוי" שלהם חלקי מאד בעוד ...
11/09/14 18:21
151צפיות
... שהכיסוי של פנגו מלא כי יש חובה על כל רשות מקומית לכבד אותו.
 
לגבי שירות הלקוחות אצלם - לפחות חזרו אליך.
תודה, דני. מבחינת הכיסוי אני רואה שסלופארק מכסה
11/09/14 18:56
114צפיות
את כל הערים שאני חונה בהן בד"כ.

וזה שחזרו אלי... כן, גם זה נס שירותי במקומותינו, גם אם רק אחרי 6-7 שעות.
שים גם לב שבחודש בו השתמשת בסלופארק יש ...
11/09/14 19:13
132צפיות
... (או היה) תשלום קבוע.
º
התכוונת לפנגו?
11/09/14 19:22
26צפיות
º
לסלופארק
11/09/14 19:43
29צפיות
º
או קיי, כן. תודה
12/09/14 01:25
20צפיות
לא מדוייק
14/09/14 08:48
37צפיות
אני מניח שזה תלוי במסלול.
 
אני משתמש בסלופארק ובחודשים שאני לא חונה *** אין *** שום תשלום קבוע.
 
 
º
מדויק. כתבתי "שבחודש בו השתמשת"
14/09/14 09:39
4צפיות
גם לי קרה. ביטלתי מיידית את המנוי השגוי באתר שלהם.
12/09/14 16:41
117צפיות
צילצלתי אליהם אח"כ לודא שעשיתי נכון.
חוזר בי מדבריי על שופרסל
11/09/14 17:30
395צפיות
השרות לקוחות שלהם התדרדר ברמות
כבר לא עונים ומבקשים להשאר מס לחזרה ולא חוזרים , כמו כן גם למייל לא מתייחסים.
עדכונכם?
שכחת ששופרסל נמכר? בזמן שהוא היה בידיים של דנקנר
12/09/14 09:36
225צפיות
השרות בסניף שלי היה מצויין.
 
היום צמצמו  את מספר הקופות (ושמו שרות עצמי) ובמיוחד חורה שהמגוון קטן ביחס למה שהיה קודם.
לא נתקלתי באף סניף שצומצם בו מספר הקופות
12/09/14 18:00
152צפיות
בסניפים שבהם החליפו או הוסיפו קופות בשירות עצמי, הרי ששתי קופות של שירות עצמי נמצאו במסלול אחד של קופה רגילה, ולכן הכמות הכללית רק גדלה ולא קטנה. כמו כן נמצאת שם רק קופאית אחת על ארבע קופות (וגם זה לא בכל הסניפים; בסניף שבו הן ליד הקופה הראשית הם הרבה פעמים מוותרים עליה) ולכן היא לא תופסת מקום של קופות אחרות, ובניגוד לקופות אחרות שפותחים או סוגרים (הרבה פעמים בכוונה כדי שיהיה תור) הקופות האלה תמיד זמינות לאורך כל שעות פעילות הסניף (ממה שראיתי). בקיצור, אני לא חושבת שמדובר כאן בהרעה בשירות, להפך: אני מעדיפה את הקופות בשירות העצמי. כמעט אין בהן תור (אם בכלל); התפעול נוח, מהיר וקל; אני יכולה לעקוב הרבה יותר טוב אחרי המחירים ולסדר אותם בנוחות בשקיות; לא שואלים אותי אם אני רוצה מבצעים / כרטיס אשראי / לתרום...
12/09/14 18:12
75צפיות
קופות בשירות עצמי זה פשוט גאוני.
ורק בגלל שיש בסופר השכונתי והיקר אצלינו קופות כאלה אני קונה השלמות שם ובידיעה שזה יקר.
חבל שבסופר הגדול, ששם אני מבצע את הקניות המרוכזות, אין קופות בשירות עצמי והתור ארוך כאורך הגלות.
 
והלוואי והמגמה תתפתח לכל סופרמרקט, לקופאיות תהיה עבודה אחרת.
º
בחיפה דווקא בשכונתיים אין ובקניונים יש
12/09/14 22:17
26צפיות
בשופרסל דיל בבת ים
12/09/14 21:46
78צפיות
היו 4 קופות בשירות עצמי
הורידו אותן לטובת שתי קופות רגילות
כמובן שלא יעיל ביותר, ואפילו מכעיס
º
ייתכן שבסניף ההוא היו בעיות עם קופות השירות העצמי...
12/09/14 22:41
26צפיות
מבחינתי השרות בסניפים הוא טוב ואכפתי
14/09/14 01:06
41צפיות
ככה גם היה בשירות לקוחות ומשום מה מאז ההכרזה על הורדת מחירים והתייעלות כבר לא עונים בשירות לקוחות ולא זמינים כלל.
עדיין אני חושב שהסניפים שלהם מאד נוחים
אני עושה הזמנות און ליין. כמעט תמיד השליח מאחר
14/09/14 09:06
61צפיות
ופעם אחת הוא שבר שיא והגיע ב- 23:45!!!
כל פעם שאני מתקשרת לשירות לקוחות שלהם אני ממתינה שעות על הקוו!!!! מייאש ברמות!!!
וגם-מחירי שרותי אונליין שערוריתיים (לא בדקתי אחרים)
14/09/14 09:48
46צפיות
וכמעט אף פעם לא קורה שלא חסרים להם מצרכים ממש רגילים (אין פרגיות, חסר עמבה) ועוד רשימה ארוכה של חוסרים.
 
מזמינים עבור דודה של הבעל וזה תמיד כרוףך בהמו טלפונים חוזרים של "אין לנו" ומ לתת במקום.
 
ומדובר כמובן באיזור גוש דן!!!
אין כמו לחכת לסופר ולקנות
14/09/14 10:06
50צפיות
לראות מה אתה קונה וגם לבחור.
אין בעיות של זמינות וכדו
שופרסל באינטרנט
14/09/14 16:00
35צפיות
אני קונה אצלם ומאד מרוצה מהשרות  ומהמשלוח.
 
|*|נפתח פורום ייעוץ רוחני|*|
11/09/14 17:27
6צפיות
|@|לפעמים הרגשתם שאין תשובות לשאלות שלכם אצל הפסיכולוג או הרופא?

יש רגעים בהם צריך להניח לרגע בצד את הטכנולוגיה ולחזור לשורשים, לרוח.
לרגל השנה החדשה -  בואו להתייעץ, לשאול ולפרוק את כל שעל ליבכם בפורום ייעוץ רוחני.

מחכים לכם שם עם תשובות:  
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...
כיריים קרמיים
11/09/14 15:29
127צפיות
שלום,
אני מעוניין לקנות כיריים קרמיים,התחלתי לבדוק וראיתי כי יש חד פאזי ותלת פאזי ולא הצלחתי למצוא מידע עדכני על ההבדלים ביניהם.
אשמח לעזרה.
תודה
בשביל להתקין תלת פזי
11/09/14 17:54
139צפיות
צריך שיהייה בבית שלך חשמל 3 פזות
אם אתה לא יודע מה זה 3 פזות
זה אומר שאין לך 3 פזות
עם 3 פזות ניתן להגיע להספקים יותר גדולים
יש לך רק פזה אחת
שטויות
11/09/14 20:53
117צפיות
לא כל מי שיש לו תלת פאזי יודע מה זה תלת פאזי. בטח בדירה שכורה.
צודק .
11/09/14 21:16
109צפיות
קודם כול על חשבון החשמל כתוב אם זה חד פזי אות תלט פזי
נניח ש3% לא יודעים . הייתר יודעים כי משלמים עז זה הרבה כסף
3% קוראים מה שכתוב בחשבון החשמל שלהם.
11/09/14 22:23
82צפיות
עוד 12% קוראים רק את הסכום לתשלום, השאר לא קוראים בכלל.
º
טוב שיהייה במזל . אתה צודק
11/09/14 22:39
23צפיות
ההבדל בעקרון הוא בהספק המקסימלי שניתן לצרוך.
11/09/14 18:16
88צפיות
בכיריים תלת פזיות גופי החימום יכולים להיות חזקים יותר ותוכל להפעיל מספר גדול / את כולם בו זמנית.
 
השיקול אבל לא צריך להיות חד או תלת פאזי.
 
השיקון צריך להיות עצמת ה"להבות" וכמה מהן תרצו להפעיל ביחד.  מזה ייגזר האם אתם צריכים תלת פאזיות.  במידה ואתם צריכים תלת-פאזיות, אז כמובן שמערכת החשמל בבית צריכה להיות תלת פאזית וצריכה להיות נקודה כזו ליד הכיריים.
יש כיריים שהם גם וגם.
11/09/14 20:26
79צפיות
אם מחברים אותם לתלת פאזי אפשר להפעיל את כל האלמנטים בו זמנית.
אם מחברים אותם לחד פאזי אפשר להפעיל בו זמנית רק 2 או 3 אלמנטים.
אני מניח שאת כולם ניתן להפעיל בחד פאזי.
11/09/14 22:58
71צפיות
לפני כמעט שנתיים הוחלט בבניין שלי (בתאילנד) שאסור יותר להשתמש בגז.
כל הדיירים, כ 90, עברו לכיריים חשמליים. באף דירה אין תלת פאזי. הכל עובד.
 
לפני שאני רכשתי עברתי על פרוספקטים של 15 כיריים לפחות כולל על כל הנתונים
הטכניים, באף אחד לא הופיעה דרישה לתלת פאזי. כששאלתי אם יש צורך
הסתכלו עלי כאילו ירדתי מהירח ולא סתם הגעתי מישראל.
 
אולי זה משהו שקשור למערכת החשמל בישראל ואולי זה סתם עודף היסטריה.
פריזמן ראה
12/09/14 08:10
83צפיות
חד פזי זה גג 25A = 5500W
תלת פזי זה גג 75A =16500W
תלוי כמה הספק אתה צורך במכה
אולי בתיילנד חד פזי זה הספק יותר גדול
שם הכול אילטורים ראיתי את כבלי החשמל והטלפון
נס משמים שהכול עובד 10
אולי בעזרתו של בודהא
אפשר לחבר תנור תלת פזי לחד פזי אבל ההספק המרבי יהייה
רק   בישראל  5500W תיסתכל על הנתיכים מה כתוב בדירה שלך  כמה A אמפר רשום
מאוד פשוט החשבון
שמע מר קרמר
12/09/14 09:04
72צפיות
עם כל ההערכה שיש לי לידע שלך לגבי תאילנד, חייה, תרבותה והתנהלותה
אני עדיין בספק אם ראית אי פעם מערכת חשמל בבניין מגורים מודרני בה.
אם יצרן התנור לא דורש תלת פאזי, אחראי התחזוקה בבניין אומר שזה מיותר,
כל השכנים האירופאים בבניין אומרים שזה מיותר הרי מבחינתי זה אכן מיותר.
 
לא בדקתי ולא אבדוק את ערך הנתיכים בדירה מצד אחד, מצד שני גם לא אעשה
ניסוי לבדוק מה יקרה אם אפעיל את כל גופי החימום בכיריים בעוצמה מקסימלית
לאורך זמן. אני גם לא חושב שזה מצב ריאלי.
במקרה הכי גרוע, בדיוק בשביל זה המציאו את ממסר הפחת. אם הוא יקפוץ אי
פעם מה שלא סביר כי אם זה לא קרה עד היום זה גם לא יקרה בעתיד אני מבטיח
לעדכן בפורום.
תיקון טעות.
12/09/14 09:06
67צפיות
ממסר הפחת לא נועד להגן נגד עומס יתר, אלא אך ורק נגד התחשמלות. 
רוני הקדמתה אותי בתשובה
12/09/14 09:20
56צפיות
ליפני כחודש ישנתי באיזה מלון קטן באיזה כפר
לא רחוק ממהורים של SO
ראיתי שם קוי חשמל חיצוניים מבודדים . מאוד עבים
הולכים לחדרים . גם בכול חדר במיקלחת
יש אטמור לחימום מים .
כניראה שבתיילנד התקן אולי זה 50A לדירה בפזה אחת
וזה מספיק לבישול . גם התיילנדים מבשלים פחות
לא בכמות של הישראלים .
אולי יש לך 3 פזות בבית ואתה לא יודע ביכלל שיש לך
כי חשמל בכול העולם זהה . בכול העולם החשמל רץ ב3 פזות
העיקר שבת שלום ומבורך
 
אני אפילו לא מדבר על מלונות קטנים בכפרים נידחים
12/09/14 11:30
43צפיות
מדבר על מגדלי דירות מודרנים בבנגקוק.
 
לא חושב שיש לי 3 פאזות כי כששאלתי את אחראי התחזוקה איך אני מארגן דבר כזה
הוא אמר לי להיכן לפנות והוסיף שזה מיותר לחלוטין למטרה הזו.
באמת לא מכיר את המונחים המקצועיים.
12/09/14 11:26
44צפיות
איך קוראים לזה שמגן מעומס יתר?
קוראים לזה ממ"ט
12/09/14 11:28
42צפיות
כניראה שהתקנים שונים מתיילנד לישראל
יכול להיות שהתקנים שונים,
12/09/14 11:31
31צפיות
זו אחת האפשרויות שהעליתי בהתחלה.
פריזמן תיראה לבניין ענק מגיעים 3 פזות
12/09/14 11:41
44צפיות
3 פזות זה 3 מקורות חשמל שונים . ומחלקים את זה בין הדירות .
יש מצבים שמזגנים מעט גדולים חייבים 3 פזות
מנועים מעט גדולים עובדים על 3 פזות . כי 3 פזות מסוגלים להניעה כזה מנוע
מי שמבשל סיר מרק אחד ביום וחביתה
לא צריך 3 פזות .
זה כול העניין . מיטבח של מיסעדה צריך 3 פזות כי צורך הרבה חום
בית מלון גדול יש לו 3 פזות
אצלי בבית כאשר היו הילדים היו לי 3 פזות
כול ילד הדליק תנור חימום בחדר ובאמבטיה . והנתיכים קפצו בפזה אחת
היום אני לבד . הייתי מסתפק בפזה אחת בקושי .
אז הייתי משלם כ1400 ש"ח חשבון חשמל . היום בקושי 300 ש"ח
הכול עניין של צריכה
טוב, לפי התמונות בגוגל
12/09/14 11:35
46צפיות
יש לי שני ממ"טים כפולים כאלה בארון חשמל.
שלום,
11/09/14 13:44
99צפיות
אני הצטרפת למועדון של H&O והסתבר לי שקיבלתי גם כרטיס אשראי של ויזה קל למרות שהמוכרת אמרה שלא יהיה כי לא רציתי...בכל מיקרה הכרטיס נימצא אצלי כבר יותר משנה ורציתי לבטל אותו ,כשהתקרשתי לחברת אשראי הם טוענים שקיבלתי הנחה של 80 שקל כשהצטרפתי ואם אני רוצה לבטל לפני שיהיה שנתיים מאז שהוא אצלי אז הם חייבו אותי אז אמרתי טוב נשאיר אותו עוד שנה למרות שזה ניראה לי לא הגיוני בכלל, בנוסף לזה המוקדנית אמרה לי שהיא לא רואה חיובים מהכרטיס ואם אני לא יעשה חיובים בכרטיס מעל ל1000 ש"ח בחודש עדיין יחייבו אותי? וגם אני חייבת לעשות 5 פעולות בכרטיס כל חודש..?? זה הגיוני? מותר להם לעשות לי דבר כזה?

תודה
זה תנאי הכרטיס
11/09/14 14:15
50צפיות
היית צריך לקרוא טוב טוב לפני שחתמת
º
עוד אחד שנפל בפח.
11/09/14 14:41
15צפיות
שירות חיון - המשך
11/09/14 13:05
178צפיות
המשך להודעה הזו
אחרי כמה ימים שלא טיפלתי בנושא המחשב הנייד שלי, היום התקשרתי אל חיון ונציגת השירות הודיעה לי ש"הוזמן עבורי לוח אם חדש, וזה יקח חודש-חודש וחצי" 
האם היבואן מחויב לתקן את המחשב תוך פרק זמן מסוים? 
לפי מה שמצאתי כאן, נראה שהם מחוייבים לתקן תוך שבועיים אבל לא ברור לי מה אני יכולה לעשות אם הם לא עומדים בכך. 
אשמח לשמוע עצות. 
 
ניסית לפנות לנציגות של סמסומג בארץ?
11/09/14 14:35
68צפיות
אולי הם יפתרו את הבעיה במהירות.
האם מסרת את המחשב לתיקון לפני שעברה שנה מיום הרכישה או אחרי?
תודה, אני אנסה
11/09/14 14:53
52צפיות
מסרתי את המחשב שנה ושלושה ימים אחרי הקניה.
הוא הפסיק לעבוד שנה בדיוק מתאריך הקניה, ולקח להם שלושה ימים לבוא לאסוף אותו.
אבל האחריות עליו היא לשלוש שנים.
עם המחשב התקלקל בתקופת האחריות לפי חוק ...
11/09/14 18:25
42צפיות
... (שזה לפחות שנה, ואולי יותר - תלוי בניסוח תעודת האחריות) אזי במידה ואינם תקנים בזמן (או מספקים מחשב חלופי מקביל) זכותך לתבוע מהם "פיצוי לדוגמא" בסך של עד 10,000 ש'ח.
תודה
11/09/14 18:44
32צפיות
שלחתי להם פקס, כמו שהמלצת לי בפעם הקודמת.
º
וכמובן, נשמח לעדכונים (במיוחד לחיוביים).
11/09/14 18:48
6צפיות
בורגרים - חוויה רעה
11/09/14 12:14
400צפיות
תשמעו סיפור. הזמנו במשרד לתשעה אנשים(!) צהריים מ Burgerimסניף הרצל תל אביב.
הזמנו דרך האתר שלהם ושם קיבלנו הנחה, שילמנו חלק באשראי וחלק במזומן. שהגיע השליח הוא אמר שאנחנו חייבים סכום הגבוה ב-70 ש"ח מהסכום שהופיע באתר. דיברנו עם הבעלים של הסניף שהתחילה לתת לנו תירוצים שלא ממש עניינו אותנו.וכל מה שעניין אותה הוא לדרוש את ה 70 ש"ח. שילמנו כמו פראיירים. מילא שעקצנו אותנו בכסף, גם האוכל לא היה ראוי. בקיצור: שומר נפשו, כיסו וקיבתו יירחק.
 
 
כמה הצעות :
11/09/14 12:37
285צפיות
1. אלו ששמו באשראי, שיורו חברת האשראי להחזיר את ה 70 ש' העודפים (חלקו אותם באופן יחסי לתשלום המקורי) להחזיר את הגבייה העודפת.
 
2. בנוסף התלוננו בהנהלת הרשת.
למה לא ביקשתם לבטל את ההזמנה?...
11/09/14 12:40
266צפיות
איך הוא הסביר את ההפרש בסכום?
הם טוענים
11/09/14 15:11
276צפיות
שההנחה לא אמורה להיות בשעות הצהריים, למרות שהסכום שהופיע לנו בסיכום ההזמנה כלל את ההנחה
נראה לי שכשהשליח הגיע וראינו את הגישה של ההנהלה - רצינו רק שיניחו לנו לאכול
 
פניתי אליהם בפייסבוק ולא נעניתי, היום שלחתי את המקרה באתר שלהם ונקווה שיגיבו
אנחנו רוצים את ה- 70 ש"ח שלנו בחזרה ודרכנו יפרדו
 
 
70 שח זאת עוד ארוחה...אין טלפון לפנות אליהם??
11/09/14 17:15
183צפיות
אם ההנחה הופיע בסכום באתר לא הייתם צרכים לשלםץ\....מקווה שיענו לך ותחזור לעדכן
כמו שאמר קודמיי
11/09/14 17:34
157צפיות
מי ששילם באשראי פשוט יבקש שיחזירו לו את ההפרש ותתחלקו.
פעם הבאה פשוט שולחים את השליח לדרכו ולא מתווכחים איתו בכלל ופונים לחברת האשראי על כשל תמורה וזהו.
מזה החרטה הזאת של לקוחות שבויים
אם נפלה טעות היו צריכים להתקשר אליכם מיד ולהבהיר את המצב
11/09/14 20:21
146צפיות
לשאול אם אתם מסכימים ואם לא לבטל עסקה. לשלוח שליח ולגרום לו לדרוש מכם עוד כסף בזמן שהוא מחזיק את האוכל שלכם "בן ערובה" זה משהו שלא עושים. לא הייתי מוותרת להם; במקום זה הייתי מבקשת לבטל עסקה ושהם ייחנקו עם האוכל שלהם, גם ככה ייאלצו לזרוק אותו. חלק הרי לא שילמתם (במזומן) ואת האשראי הייתי מבטלת מול חברת האשראי טלפונית כי לא קיבלתם את העסקה כפי שנעשתה ובעצם לא קיבלתם כלום.
פראיירים
12/09/14 20:48
127צפיות
הייתם צריכים לתת להם כינים, לא 70 שקלים
 
כל מה שאמרתם נכון.... אבל --->
13/09/14 12:34
102צפיות
הבעיה תמיד שבכל חבורה יש את המגניבים האלה שלא איכפת להם לשלם עוד 70 שקלים ושממש לא מעניין אותם שדפקו אותם
אז אתה לא רוצה להיות הקמצן של החבורה ... אתה משלם ובולע את הצפרדע
אז שהם ישלמו את ה-70 ש"ח מכספם...
13/09/14 14:26
73צפיות
זה ממש לא קשור לקמצנות, זה קשור לעקרונות. אם כצרכנית סגרו איתי מחיר מסוים אני לא מוכנה שיסחטו ממני עוד, זה לא לגיטימי בעיניי, גם אם זה עוד עשרה ש"ח לצורך העניין. לשמחתי בחבורה שלי יש אנשים עם עקרונות (חלקם הרבה יותר עקשנים ממני, למעשה) אז אין לנו בעיות מהסוג הזה.
º
13/09/14 16:34
9צפיות
º
שילמנו, טעינו
14/09/14 15:03
7צפיות
יש דרך מעשית לכפות על יבואן לעמוד בזמני התיקון באחריות?
11/09/14 00:19
100צפיות
חוק הגנת הצרכן דורש שמוצר שנמסר ליבואן לתיקון תחת אחריות יוחזר לצרכן תוך 10 ימי עסקים.
יש לי כרגע מכשיר בתיקון אצל יבואן שבאופן לא מפתיע מצפצף על העניין. חוץ מלהשת%^ עלי בקשת דרך הטלפון מוקד השירות שלהם עשה כל שביכולתו כדי לא לעזור. זה שהם עוברים לכאורה על החוק לא ממש מעניין אותם.
אני מניח שאני יכול להתלונן במשרד התמ"ת, אבל אני גם יודע שעד שהם יסתכלו על העניין, כל שכן יטפלו בו, יכולה בקלות לעבור חצי שנה ויותר.
ולכן שאלתי היא האם יש דרך כלשהי ללחוץ על היבואן לזרז את הטיפול או שנגזר עלי להמתין בשקט? לא באמת נגרם לי נזק כספי ניתן לכימות מהעיכוב הזה, רק טרחה ועצבים, כך שאני לא רואה שיש לי על מה לתבוע, לא שתביעה זה משהו שיתברר מהר מספיק כדי לקדם אותי.
עד כמה שזכור לי, אתה יכול לתבוע 10,000 ש"ח ללא הוכחת נזק
11/09/14 00:26
64צפיות
כדי לקצר את הדיון הקבוע, אני אציין שלפרשנותו של dani666 זה חל רק על אחריות הבסיס הקבועה בחוק (רק בשנה הראשונה, ורק לגבי מוצרים שיש חובה לתת עליהם אחריות על פי חוק), ולפרשנותי זה חל לגבי כל אחריות, אלא אם סומנה באופן בולט כ"אחריות נוספת מוגבלת" ויש בה הסתייגות מזמן התיקון הקבוע בחוק או מהפיצוי לדוגמה.
בכל מקרה, ככה או ככה, אתה יכול לתבוע ולתת לשופט לפרש את החוק, ולא לדני או לאורי...
אני מתכוון בקרוב להגיש תביעה נגד טרגט הום אלקטריק בעניין הזה בדיוק.
זה סכום שתמיד נחמד לקבל
11/09/14 10:43
55צפיות
אם אקבל אותו (ואין סיכוי שבית המשפט יפסוק את מלוא הסכום), אבל זה לא מקדם אותי כרגע כשהמוצר אצלם כי גם אם אגיש תביעה היום היון יתקיים בעוד כחצי שנה לכל המוקדם.
º
ייתכן ועצם האיום בתביעה יזרז עניינים
11/09/14 10:47
14צפיות
זו חולשתה העיקרית של מערכת המשפט
11/09/14 11:09
49צפיות
לגבי רוב הסכסוכים והמחלוקות, היא מסוגלת לתת פתרון רק בדיעבד, כאשר מה שנשאר הוא רק לאזן את החוב הכספי בין הצדדים.
לצערי לא קיים מנגנון (ולא רק בתחום הצרכנות) המסוגל לתת פתרונות "זמן אמת" לבעיות מהסוג הזה.
מה דעתך על 10000 שקל?
11/09/14 01:13
60צפיות
(8)   ביקש צרכן מיצרן טובין או מעוסק, שיתקן קלקול שנתגלה בטובין שנמכרו לו או שיספק חלקי חילוף לשם תיקון הטובין, כפי שנדרש לפי סעיף 18א(1) – והיצרן או העוסק, לפי העניין, לא תיקן כל קלקול כאמור במהלך תקופת האחריות בלא תמורה או לא סיפק חלקי חילוף כאמור עד תום תקופת האחריות, בתוך התקופה שנקבעה לכך לפי אותו סעיף.
אז התקשרו מהחברה החיצונית שעושה את התיקון בפועל
11/09/14 13:43
49צפיות
לא הספקתי לענות.
המספר היה גלוי, אבל לא ניתן היה לחזור אליו...
ניסיתי את מזלי והתקשרתי למספר אחר בסדרה והצלחתי לתפוס אותם. סיימו את התיקון, עושים בדיקות אחרונות והוא יצא מהם היום, אם היבואן לא יעשה פאדיחה בהעברה שלו חזרה לנקודת השירות בחיפה הוא יהיה אצלי ביום ראשון. נקווה לטוב.
ישנות: אושרה התביעה הייצוגית נגד ויזה כאל בגין עמלת פייפל
10/09/14 22:19
108צפיות
פורסם בגלובס ב-11/03/2014 ע"י עירית אבישר; לא ראיתי לכך התייחסות כאן בפורום (ייתכן שהייתה ופספסתי). כתבתי על כך לפני כמעט שנתיים; מתברר שוויזה כאל הפסיקה לגבות את העמלה בינואר 2013 לטענתה (חבל שלא פרסמה בשום מקום, אבל ניחא, ההפסד שלה).
 
מצטטת פסקה חשובה:
"מאז הוגשו התביעות ועד היום, בנק ישראל כבר הורה שלא ניתן לגבות עמלת המרה על עסקאות בשקלים שמתבצעות בישראל. עם זאת, הבנק המרכזי עדיין לא הסדיר את נושא גביית עמלות ההמרה בעסקאות שנעשות בחו"ל בשקלים, ועקרונית ניתן לגבות בעבורן עמלת מט"ח. ככל הידוע, רק כאל גובה עמלה בעסקאות שכאלה."
 
מעניין מה נסגר עם כל חיובי העבר... על העמלות שלי התעקשתי וקיבלתי זיכוי, אבל רבים מלקוחות כאל חויבו בעמלות האלה במשך שנים. כתוב שקדם המשפט נקבע למאי, לא מצאתי בגוגל מידע חדש בנושא (אבל גם לא חפרתי לעומק).
בחזרה לפורום
האזור שלי בפורום