לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
ברוכים הבאים לפורום ``תחבורה ציבורית``

שעות הפעילות:
ימים א`-ה` - כל היום
ו` וערבי חג - כל היום
שבת - כל היום

בפורום זה נעסוק בכל הרובדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: רכבות, אוטובוסים, מטוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד.

אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה במנות האוכל במטוסי אלעל.

* לא לשכוח לענות על הסקר - מי שמצביע משפיע

מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.

הדקו חגורות ושתהיה נסיעה טובה,
מודיעין (i) לשרותכם.

שאלה בנוגע לסוגי רכבות בארץ
20/08/14 00:15
267צפיות
היי, האם רכבת ישראל מפעילה רכבת מסוג כלשהו בהתאם ליעדה או לאזור בו היא נוסעת? לדוגמה: באיזור נהריה ועכו אני רואה שנוסעות הרבה יותר רכבות חד- קומתיות מאשר דאבליסטיות. תודה!
בהחלט יש חלוקת סוג הנייד
20/08/14 01:46
287צפיות
בהתאם לקווים. לא תמיד ולא בכל הקווים, כמובן. הקצאת הנייד נקבעת לפי רמת הביקוש, זמינות הנייד, אופי הקו וכד'.
למשל בקו לירושלים מופעלים קרונועי IC3 בלבד בשל פרופיל הקו. כנ"ל בקו לדימונה בשל מיעוט נוסעים.
מה זאת אומרת לפיא וךיה קו בירושלים?
20/08/14 15:52
172צפיות
האם זה בגלל שהרכבת הקומתיים פחות ב טיחותית לאותו מסלול?
רדיוסים
20/08/14 18:20
167צפיות
קרונות DD וגם הקטריפ שמשמשים את רכבות הנוסעים לא יכולים להתמודד עם הרדיוסים הקטנים בתוואי המסילה.
º
לפי הגדרות היצרן, גם הקרונועים לא
20/08/14 19:55
83צפיות
º
הצליחו לכופף אותם (תרתי משמע)
20/08/14 20:44
61צפיות
זכורים נסיונות לא מוצלחים כמו קטר 737 לתחנת החאן
20/08/14 19:58
195צפיות
בירושלים, דבר שגרם לנזק גדול במקומות רבים של המסילה לירושלים ונזק רב לגלגלים ולחוגונים. מיד לאחר הנסיעה האומללה הזו הוכנס 737 לחריטת גלגלים בסדנאות אפרים בקישון. הדבר נעשה ב-98' ובניגוד להמלצתו של המהנדס הראשי דאז שלא היה בסוד הענין.
לעומת זאת, בתחנת החאן בירושלים ביקרו בעבר קטרים שונים ולא מקובלים לקו זה כגון 604, 607 ו-610. (תמונה יפה של קטר 610 בעליות לירושלים מופיעה בלוח השנה לשנת 1987). קטרים אלה אמנם לא גרמו לנזק והורשו לנסוע לירושלים אך עם הגבלות מהירות רבות ולאחר מכן זה שונה לקטרים 601 עד 609 בלבד. לפני שנים רבות זכיתי לראות את קטר 161 בירושלים (G16 משלל מצרי) ואולם הוא לא הורשה לרדת חזרה במסילה לכיוון תל-אביב לבד ואפילו לא עם קרונות משא אלא רק בצמוד לקטר מספר 124 שלו בלם דינאמי. נאסר על קטרים 161 עד 163 לעלות לירושלים משום אורכם ומשום שלא הותקן בהם בלם דינאמי. למרות זאת עלה 161 לירושלים בעברו ואני מניח שהדבר נבע עקב מחסור חריף בקטר באותו יום. ז'רביב המלך המצחיק ומספר הבדיחות מס' 1 ברכבת היה הנהג שלו באותה נסיעה והוא עלה באיטיות ובזהירות. מה שהפתיע אותי היה שהוא התקשר אלי מבעוד מועד ודרש ממני להגיע מהר אל תחנת החאן כי יש לו הפתעה בשבילי...האינסטינקט שלי היה שהוא מביא לי איזה דגם של קטר אבל לא האמנתי למראה עיניי כאשר ראיתי את 161 נכנס לתחנה. צולמו שתי תמונות ואדאג לפרסמן.
קטרי אסלינגן מס' 227 ו- 228 הרבו להגיע אל תחנת החאן. 227 היה מסופח לתחנת ירושלים כאשר בוצעו בה שדרוגים והוא ירד ללוד עם רכבת "חלק" כלומר רכבת שליחויות קצרה. 228 היה בירושלים תקופה ארוכה לאחר מלחמת ששת הימים והועסק בעיתוקים של קרונות שטוחים ועלייהם כלי רכב מצריים שלל מהמלחמה.
קרונועי IC-3 הגיעו לירושלים כבר בשנת 1992 וזכורות תמונות של נסיעת מבחן זו ע"י איזו עיתונאית מג'רוזלם פוסט.
קטרי הדיזל הראשונים שהגיעו לירושלים היו קטרי "וויטקומב" בשנת 1942. גם תמונות כאלה מסתובבות בשוק.
אכן הקצאת הנייד נקבעת לפי רמת הביקוש אם כי לא תמיד. לעיתים קיימת בעית נייד ויש לאלתר עד שהיו גם מקרים שבהם בוטלו רכבות בגלל תקלות או מצאי. זכורים לי מקרים רבים כאלה בין השנים 1976-1978. כיום זה פחות קריטי.
ודרך-אגב: קרונות הנוסעים שהיו מותאמים הכי טוב לירושלים היו קרונות מספר 681-688. מבנה החוגון, הבלמים החזקים, והאורך הקצר היו לקו זה כמו יד לכפפה. נדיר היה למצוא אותם בקו אך פה ושם הם נראו בירושלים במהלך שנות ה-80 וה-90.
עד כאן. ערב טוב ורגוע.
º
תיקון קל: 1991 = 1992.
20/08/14 20:02
59צפיות
לפי הסיווג שלי
20/08/14 10:40
235צפיות
בכלליות רבה מאוד.
בקו הפרברי בצפון ראיתי לרוב IC3.
בקו המהיר מהב"ש זה כמעט תמיד דאבל דק, והקו ממודיעין לרוב עם הסימנסים.
הקו הפרוורי לראשון יבנה גם אני ראיתי רק עם דאבל דק.
לאחרונה ראיתי סוף סוף אני גם מקווה שזה גם ימשך
20/08/14 14:21
168צפיות
רכבות חד קומתיות לאזור אשקלון וכו, (הרכבות החד קומתיותה רבה יותר נוחות מכל בחינה) בינתים זה  אולי רק פעם בה, אבל אני מאוד מקווה שיהיה מגמה להביא גם את הרכבות המסוג החד קומתי לאזור
בזמן האחרון לא נסעתי בסימנס
20/08/14 15:35
161צפיות
מבאר שבע, אבל יצא לי לראות בכיוון השני סימנס, אני משער שהוא היה של רכבת נוסעים בכיוון השני, אבל אני לא באמת יודע.
ואני חשבתי שבקווים הבינעירוניים ישתמשו רק בציוד ל-160 קמ"ש
22/08/14 14:34
94צפיות
במיוחד מאז עידן קטרי היורו 3200.
 
? שרשור הכוונה ומודיעין 20/08
20/08/14 00:01
27צפיות
אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.

הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות
בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
נסיעה מראשון לציון לקרית אונו
20/08/14 08:26
43צפיות
היי, בוקר טוב
 
אני מעונין לדעת איזה אוטובוסים (אם יש אפשרות לישירים זה יהיה מעולה) מגיעים מאזור ראשון לציון (מרכז-מערב) לכיוון רחוב לוי אשכול בקריית אונו?
 
תודה מראש ויום שקט לכולם!
תשובה-
20/08/14 09:07
42צפיות
אם אין לך בעייה להחליף אוטובוסים (במיוחד אם יש לך רב קו - המעבר חינם), ישנם קווים 138/139 שיוצאים מקניון הזהב, דרך סינמה סיטי, נאות שקמה, מרכז ראשל"צ וממשיכים דרך ציר הרצל (כביש 412), צומת בית דגן עד לאור יהודה. 139 גם ממשיך לקרית אונו ועובר גם בלוי אשכול. עם 138 ניתן לרדת באור יהודה בתחנת יהדות קנדה/העצמאות ולהחליף לקו 76 שממשיך לקרית אונו. (ישנו קו 1 שגם עובר קרוב וניתן להחליף אליו).
 
התדירות *המשותפת* שלהם היא 45-60 דק' (ל138 יש יותר נסיעות מ139) החל מ6:15 .ועד 21:45 (139 יוצא ב6:15, 9:20, 12:00, 13:30, 15:00, 16:30, 18:00, 19:30, 21:00). שאר הנסיעות הן של 138. ניתן לבדוק את הלו"ז המדויק באתר כל קו של משרד התחבורה (www.bus.gov.il).
על מוניות שירות מכ״ס לת״א
20/08/14 11:27
38צפיות
אין קו ישיר של מוניות שירות.
מה שכן כפר סבא מקושרת בקו מוניות השירות 561 לפתח תקווה. משם אפשר להמשיך בקו מוניות 51/66 לתל אביב יפו.
אבל אם מדובר ביום חול,התחבורה הציבורית בין כפר סבא לתל אביב טובה מאוד. מוניות שירות עשויות להאריך את הדרך פי 2 מאשר הנסיעה באוטובוס! 149,האקספרס בין כפר סבא לתל אביב,עושה את דרכו בין חצי שעה לשעה (תלוי בתחנת הירידה והעלייה שלך)
אנא ספק נתון מדויק יותר ונוכל לעזור לך.
מרחוב ידע עם ברמת גן לקמפוס האוניברסיטה הפתוחה ברעננה
20/08/14 11:59
24צפיות
שלום לכם,
 
אני צריך להיות מחר בשעה 09:00 בקמפוס האוניברסיטה הפתחה ברעננה. אני אצא מרחוב ידע עם ברמת גן. כיצד עלי לנסוע?
 
תודה!
אני מציע שתי אפשרויות:
20/08/14 12:07
30צפיות
1. הליכה לדרך נמיר פינת ארלוזורוב, ומשם 347 עד רחוב עקיבא ברעננה.
2. קו 66 מביאליק עד נמיר/פנקס (או הליכה), משם 149 לצומת רעננה, ומשם קו 8 ממש עד הקמפוס או קווים 7, 641, 921 לצומת רעננה צפון.
º
תודה רבה!
20/08/14 13:43
8צפיות
עזרה (כן כן, רק כדי לוודא) בתחבורה ציבורית בברלין
20/08/14 14:06
50צפיות
היי חברים, אני אשמח לטיפים - אני טס ביום שלישי הקרוב בבוקר לברלין ל-8 לילות (חוזר ברביעי בבוקר בשבוע שלאחריו).
אני נוחת בשונפלד.
להבנתי, מאחר ושונפלד באזור C (כשרוב העיר היא A+B) , צריך שכרטיס הנסיעה מהשד"ת למרכז העיר (המלון שלי באזור אלכסנדרפלאץ, ממש ליד) יכלול גם את האזור הזה, אבל בגדול, אם אני לא מתכנן טיול לפרברי ברלין אני לא צריך כרטיס שיכלול את C במהלך הזמן.
אני חשבתי לקנות כרטיס לשבוע (הזיבן-טאגן-קארט) לימים שלישי עד שני (הבנתי שפג תוקף בחצות ללא קשר למועד ההחתנה ולא אחרי 168 שעות). וליום שלישי אקנה כרטיס יומי (וברביעי אצטרך ממילא כרטיס נסיעה לשד"ת בלבד). האם יש משהו יותר טוב? אני בגדול לא מעוניין לקנות את כרטיסי התיירים , כי אני לא יודע מה אני מתכנן לגבי אטרקציות
אני אשמח בכל מקרה להמלצות לטיול חוץ-ברליני ליום אחד, לאיזה מקום שכדאי לדעתכם (בהנחה שלא צריך לישון, ובהנחה שחוזרים סביבות 22:00+-)
יש לך אנשים נחמדים שיתנו לך הסברים בברלין ותחבורה ציבורית
20/08/14 15:23
51צפיות
טובה וזולה  , אבל עיר משמעמת ,ככה אני הרגשתי .
תוכל לנסוע לפוטסדאם שנמצאת באיזור C.
20/08/14 16:07
42צפיות
בדרך לפוטסדאם או חזרה תוכל לבקר באחד האגמים היפים Wannsee או Schlachtensee.
גרמת לי להתגעגע
 
גנבת לי את התשובה, אבל פוסטדאם = ארמון סנסוסי
20/08/14 16:11
43צפיות
 
אחוזה וארמונות מתקופת פרידריך הגדול.
 
 
º
האם יש תחבורה ציבורית בשבת מירושלים לתל אביב?
20/08/14 12:21
44צפיות
º
יש מוניות שירות. התחנה ברחוב הרב קוק פינת יפו
20/08/14 20:58
15צפיות
אוטובוס מבתים לרמת השרון
20/08/14 15:45
36צפיות
הי רציתי לדעת האם יש אוטובוס מתחנה מרכזית בבתים לרמת השרון ? ואם כן של דן או אגד ?ובאילו שעות ?
איך מגיעים ממרכז רחובות, מהרצל, לאורט
20/08/14 10:18
47צפיות
ברחוב טשרניחובסקי? מדובר בבוקר לפני שמונה.
שפע של קווים, הנה רשימה>>>
21/08/14 01:03
21צפיות
15/16/26/28/201/249/301 אגד, 36/37 אפיקים, 367/371 מטרופולין.
 
מכולם יורדים בצומת אושיות (הרצל פינת יעקובי).
º
אבל יש גם תחנה בטשרניחובסקי. מי מגיע לשם?
21/08/14 07:23
8צפיות
º
166/174/201/226/301 אגד עד לאורט בטשרניחובסקי.
21/08/14 11:35
3צפיות
º
תודה. זה בדיוק מה שהייתי צריך.
21/08/14 11:43
2צפיות
איך אני מגיעה מתחנה מרכזית ירושלים לממילא?
20/08/14 21:15
23צפיות
עדיף באוטובוס? אם כן איזה קווים? או ברכבת קלה, איזה תחנה?
º
רכבת קלה עד לתחנת העירייה.
21/08/14 00:50
12צפיות
צריך להגיע מלוד לת"א חיים בר לב 162
20/08/14 21:38
29צפיות
אני גר ליד תחנת הרכבת בלוד..
תודה..
רכבת לתל אביב ההגנה ומשם 16/204 דן בכיוון הנסיעה לתקווה.
21/08/14 00:56
16צפיות
קו 204 מוריד אותך ממש ברחוב ברלב (שים לב, יש מספר תחנות ברלב).
 
16 מוריד אותך בצביה לובטקין (דקה הליכה מהיעד שלך).
 
עליך לצאת מהיציאה הראשית של תחנת הרכבת, שם בפתח תחנת הרכבת נמצאת התחנה של הקווים הנ"ל. אם תצא בצד השני של הגשר, תצטרך לבצע עיקוף עד שתגיע לתחנה.
º
אוטובוס לבה"ד 6 מז'בוטינסקי ר"ג(הלוך ושוב)
20/08/14 22:31
24צפיות
רכבת מהמבורג לקופנהגן
הודעה זו מכילה תמונות
19/08/14 08:17
331צפיות
הי, מישהו פעם נסע מהמבורג לקופנהגן ברכבת ? אני מחפש רכבות במחיר הכי נמוך שניתן לא משנה לי כמה רכבות, עכשיו ראיתי הכי זול ב 29 יורו, אבל לתאריך שאני נוסע עדיין אין לו"ז (מרץ) למישהו כבר יש ניסיון עם זה ? מצאתי את המסלול באתר DB. למישהו ישנה אופציה טובה יותר ?
לא איכפת לי להעביר לילה ברכבות.
מה שכן איזיג'ט לוקחים 150 דולר הלוך חזור ושעות לא נוחות וחברת SAS אותו הדבר רק שעות נוחות, רק שזה קצת די יקר ועולה יותר יקר ממה שעלה לי להגיע מתל אביב להמבורג הלוך חזור.
 
תודה
אני רואה מחיר של 52 יורו לכיוון אחד ב SAS בטיסה ישירה
19/08/14 11:12
132צפיות
לגבי רכבת - האתר של DB הוא הכי טוב לחיפוש והזמנה.
 
יחסית לרכבות באירופה, זה לא נראה יקר בכלל.
19/08/14 11:19
129צפיות
ולמרחקים קצרים כל כך אין בדרך כלל רכבות לילה.
רכבת מהמבורג לקופנהגן
19/08/14 14:10
105צפיות
ברור שאין לו"ז למרץ. אף פעם לא היה לו"ז לתאריך כל כך רחוק ברכבות.
מה שכן אפשר לעשות זה לנסות בנובמבר הקרוב להזמין כרטיס נסיעה ברכבת מהמבורג לקופנהגן לחודש מרץ אולי אז זה יעבוד.
את הלו"ז והמחירים תראה רק 3 חודשים לפני.
19/08/14 14:42
131צפיות
פשוט תבדוק בינואר, יש גם אוטובוסים של חברת Eurolines אבל סביר שהרכבת תהיה זולה יותר. עם קצת מזל ובאופן ספונטני יתכן שתוכל למצוא דרך זולה יותר באתרי שיתוף הנסיעות כמה ימים לפני.
? שרשור הכוונה ומודיעין 19/08
19/08/14 00:07
22צפיות
אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.

הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות
בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
º
מחר יש אוטובוס מראש העין להרצליה?
19/08/14 00:33
20צפיות
º
האם יש מוניות שירות בשבתות בין חיפה לתל-אביב?
19/08/14 00:07
22צפיות
כן
19/08/14 05:23
34צפיות
תל אביב, תחנה מרכזית החדשה עד חיפה ברחוב החלוץ.
שלום שאלה ירושלים יום שישי 12 בצהרים צריכה להגיע צפונה
19/08/14 10:05
60צפיות
כמה זמן בתחבורה ציבורית לרכבת מלחה וכמה זמן לתחנה מרכזית? תודה רבה!
º
סליחה סליחה הכוונה מעיר דוד למלחה או ת. מרכזית
19/08/14 10:08
33צפיות
תחנה מרכזית בלבד.
19/08/14 10:46
53צפיות
אם את רוצה לנסוע צפונה, יש קווים ישירים מירושלים לחיפה (גם חוף הכרמל וגם מרכזית המפרץ), עפולה (עם החלפה בכרטיס אחד לטבריה, קרית שמונה ועוד), כרמיאל ויעדים נוספים. רכבת מאד לא מומלצת.
תודה איליה אבל זו לא היתה השאלה...
19/08/14 13:05
43צפיות
השאלה: כמה זמן מעיר דוד לרכבת מלחה וכמה זמן מעיר דוד לתחנה מרכזית, יום שישי 12 בצהרים, תודה!
הבנתי שזאת השאלה, אבל אני לא יודע לענות עליה.
19/08/14 13:12
39צפיות
רק ציינתי שכדאי לך לוותר מראש על האופציה של רכבת מלחה, ולהתמקד בזמן הנסיעה דרך התחנה המרכזית.
תשובה:
19/08/14 13:20
48צפיות
מעיר דוד לתחנה מרכזית, קו 1, בין 35 ל50 דק' תלוי בפקקים באזור ממילא וגאולה, ממרכזית למלחה קו 31 (6 - 9 דק' עד שהוא מגיע לקניון) או קו 6 (כ13 דק' עד הקניון) משם זה כמה דק' הליכה   לרכבת.
חוזרת: מעיר דוד לתחנה מרכזית; שאלה שניה: מעיר דוד למלחה...
19/08/14 13:29
33צפיות
כמה זמן כל דרך? קיבלתי תשובה לגבי ת. מרכזית אבל עדיין לא עיר דוד- מלחה.... תודה!
º
קו 38 או 8 למרכז העיר ומשם 77, 30 דק' ביחד
19/08/14 13:57
23צפיות
º
תודה רבה!
19/08/14 14:12
12צפיות
סליחה, אולי לא הבנתי... האם בתשובתך אתה אומר
19/08/14 14:11
31צפיות
שאין קו ישיר מעיר דוד למלחה?!
מגבעתיים להרצליה בשישי בבוקר
19/08/14 11:09
44צפיות
מגבעתיים (קרוב מספיק לרכבת מרכז) ליגאל אלון 2 בהרצליה. המטרה להגיע לשם עד 10:30.
 
אני רואה שהקווים הרלוונטים שמגיעים לשם קרוב זה 501, 502, 48, 531, 525. יש תחנה בסוקולוב, שעוד לא הצלחתי להבין באיזה כיוון עוצרים שם הקווים.
חשבתי לנסוע לרכבת מרכז ולעלות שם על 501. יש עדיפות למשהו אחר? אני ממש לא מכירה את התחבורה בהרצליה.
 
אמצעים - רב קו עם חופשי חודשי איזור 1 ו 15 ש"ח ערך צבור (לא שתהיה בעיה לטעון עוד מראש).
החלפות - אין בעיה.
רכב פרטי - יש. אני תוהה גם מבחינת זמן אם לא יהיה שפוי הרבה יותר לנסוע במכונית.
 
חזרה, בטח תוך שעתיים עד שלוש. (זה פחות בעיה, כי אני אגיע לתחנה הקרובה המשותפת ואעלה על מה שבא).
נשמע נכון. אם יש 502 בשעה המתאימה, הוא מהיר יותר.
19/08/14 11:39
34צפיות
ואם לא, אז 501.
º
נראה שלא. הראשון יוצא ב 11:24 מתחנה מרכזית.
19/08/14 11:47
15צפיות
האם ש מוניות שרות מכפר סבא לתל אביב ואיפה
19/08/14 19:10
21צפיות
האם ש מוניות שרות מכפר סבא לתל ביב ואיפה
נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 4-6/2014
75תגובות
18/08/14 17:16
679צפיות
נתוני הנוסעים העולים והיורדים בתחנות רכבת ישראל לרבעון השני של 2014 הגיעו.
לצורך ההמחשה אצרף בהמשך מס' גרפים של קווים/תחנות שאנחנו עוקבים אחר התפתחותם כבר מס' שנים.
תודה לרכבת ישראל על הנתונים
 
מצ"ב נתוני חודש אפריל

(המשך...)
נתוני הנוסעים העולים והיורדים בתחנות רכבת ישראל לרבעון השני של 2014 הגיעו.
לצורך ההמחשה אצרף בהמשך מס' גרפים של קווים/תחנות שאנחנו עוקבים אחר התפתחותם כבר מס' שנים.
תודה לרכבת ישראל על הנתונים
 
מצ"ב נתוני חודש אפריל
º
כתבות, דיווחים, הודעות
75תגובות
18/08/14 16:56
434צפיות

(המשך...)
? שרשור הכוונה ומודיעין 18/08
18/08/14 00:27
24צפיות
אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.

הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות
בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
תל אביב השלום -> מתחם התחנה, תל אביב
18/08/14 12:48
30צפיות
היי,
אני צריך להיות במתחם התחנה בסביבות שבע בערב, המוצא שלי הוא תל אביב השלום.
איך הכי מומלץ בתחבורה ציבורית להגיע לשם?
(אשמח גם להמלצות לדרך חזרה ממתחם התחנה לתל אביב השלום בסביבות השעה תשע - תשע וחצי בלילה).
 
תודה רבה!
40, 240 עד התחנה הראשונה בשד' ירושלים.
18/08/14 13:03
26צפיות
משם יש 5-10 דקות הליכה.
אם אתה מגיע ברכבת, עדיף לרדת בת"א מרכז ולקחת קו 10 או 18 מהמסוף הסמוך, שמגיעים קרוב יותר למקום.
קווים 40/240
18/08/14 13:05
15צפיות
לוקחים מדרך בגין מול קניון עזריאלי (התחנה הכי צפונית, שקרובה לכניסה לקריה), יורדים ברח' אילת/מכון אבני או בשד' ירושלים / רזיאל (שתי התחנות סמוכות). ברח' אילת יש מעבר ברח' אשקלון לתוך מתחם התחנה, בשד' ירושלים, פשוט ממשיכים צפונה לכיוון הטיילת עד שרואים את מתחם התחנה מימין.
 
חזרה באותה הדרך (40/240 פעילים עד חצות בתדירות של 30-45 דק').
מחיפה לצפת
18/08/14 13:16
42צפיות
אני צריך להגיע מחיפה לצפת, מאוחר ככל האפשר.
קו 361 של נתיב אקספרס - האחרון ממרכזית המפרץ יוצא ב 22:00
18/08/14 13:25
41צפיות
האוטובוס לפניו יוצא ב 20:00 (שים לב שיש פער של שעתיים).
 
את זה אני יודע...
18/08/14 13:39
44צפיות
מחפש ליותר מאוחר. יש כזה דבר?
עד כמה שאני יודע, לא ממש
18/08/14 13:52
62צפיות
אפילו עם החלפות אין אפשרויות, מלבד אולי אפשרות אחת הזויה שגם בה היציאה מחיפה לא תהיה הרבה אחרי 22:00.
ליסוע דרומה (!) לצומת פרדיס או מחלף אור עקיבא ולעלות על 980 האחרון מבני ברק בסביבות 23:30.
איך מגיע מהרכבת בנתניה או מהמרכזית לא'ת פולג
18/08/14 09:24
47צפיות
מתחנת בית יהושע
19/08/14 01:03
25צפיות
יש מוניות שרות לשם. (המלצה אישית-לצאת מהר מהתחנה כדי לתפוס מקום..). מדובר על נסיעה של כמה דק'.
אופציה נוספת לרדת בתחנת נתניה ומשם קו 15 לאזור תעשיה. כחצי שעה נסיעה
מתחנה מרכזית קו 48א או מונית שרות מס' 84. כחצי שעה נסיעה
מירושלים לתל אביב
18/08/14 23:08
71צפיות
שלום,
אני מעוניינת להגיע מרח' משעול הדקלים בירושלים לאזור מרכזי בת"א (עזריאלי/תחנה מרכזית/רכבת מרכז וכו')
אשמח לעזרתכם.
תודה רבה
תשובה:
19/08/14 00:42
27צפיות
מרחוב משעול הדקלים את יוצאת לכביש הראשי של רמות ארזים (יגאל אלון), משם קו 31/32 לתחנה מרכזית, מתחנה מרכזית קו 480 לרכבת מרכז ו405 לתחנה מרכזית, אין אוטובוסים מירושלים לעזריאלי, יש רכבת ממלחה (קו 31 מגיע לשם) וזה בערך שעה ו20 עם הרכבת, עזריאלי זה בערך 6 דקות הליכה מרכבת מרכז
º
בבקרים מרחוב צונדק ויגאל אלון - 480 ישיר לעזריאלי ורכבת מרכז
21/08/14 01:06
9צפיות
תחבורה במסגרת העליה להר הגעש אטנה
הודעה זו מכילה תמונות
17/08/14 18:02
365צפיות
שלום! מתוך טיול לדרום איטליה וסיציליה העליה לאטנה  בחניון התחתון משאירים את האוטובוס  גובה 1500 מטר מעל הים עולים ברכבל לגובה 1990 ומשם ל2990 מטר עולים עם מרצדס משאיות 4X4 יונימוג או איוקו .
יש כאלה שעולים ברכב פרטי מתאים  4X4 ,ויש כאלה שעולים ברגל  וחוסכים 30 יורו .
החניון העליון כאן בתמונה הוזז כלפי מטה (זה לא השיא 2990 מטר בימים כתיקונם ) כי ההר "התעצבן" ונשמעו באופן חריג קולות נפץ 
הלע הוא בגובה 3300 להערכתי ואנחנו היינו בערך 5 ק"מ מהלע .
בחניון התחתון
º
תח"צ בעיר אמאלפי באיטליה
הודעה זו מכילה תמונות
17/08/14 17:36
267צפיות
º
מזכיר את ה- Fiat 320 שיש במוזיאון.
17/08/14 23:30
57צפיות
היו עד היום 6 מכונות פיאט320 באגד ירושלים:
18/08/14 18:59
102צפיות
ממספר 666-394 ועד 666-399 כולל. מזכרונות ילדות שלי אני רק זוכר שאהבתי לנסוע בהם ושתמיד הגלגל הקדמי עם הג'אנט הגס משהו עשה עלי רושם של רכב חזק - מה שהוא לא. אותו ג'אנט הזכיר לי תמיד בתור נער את הג'אנטים הקדמיים המקוריים של המאן SL200 המוגמרת מדן.
יש לציין עובדה חשובה והיא שהפיאט לא עבד רק בקו 1 או 38 אלא גם בקוי שרות אחרים בשעות השפל בהן לא נסעו הרבה נוסעים. זכור לי פיאט כזה בקו 9 בערב חורפי של מתי שהוא בשנות ה-70 והזכרון מאותה נסיעה היה שהמרכב לא היה מבודד טוב וקור כלבים שרר בנסיעה עד רמות-אשכול.
היעוד המקורי של הדגם הזה היה:
הוא נרכש במיוחד בעבור מעבר בסמטאות הצרות של העיר העתיקה בירושלים, בעבור קו 1 לכותל המערבי, לאחר מלחמת ששת-הימים. כן שימש כאוטובוס תיירות. עד כאן היעוד.
קצת מידע על הפיאט שנמצא במוזיאון הרכב ההיסטורי של "אגד" בחולון:
פיאט 320, שייכות: אגד-תיור, מספר רישוי: 666-395, מספר פנימי: 06353, שנת היצור: 1970, מרכב: "ואן-הול" + "דאף הולנד", תאריך עליה על הכביש: 20.04.1970, תאריך השבתה משרות: 30.11.1979, תאריך גריטה ממוחשב וסופי: 28.02.1990, מספר שלדה: 005351.
כדאי לציין שבזמנו בשלהי שנות ה-90 עמדה גרוטאה נוספת של דגם זה בכניסה למוסך אזור. מספרה של הגרוטאה היה 666-397. גרוטאה נוספת שלו בערד - 666-396 וגרוטאה נוספת שלו מהווה משרד שטח לנהגי משאיות כבדות באתר רותם בשטח פתוח (666-399). (על הדרכים באורון).
 
 
 
זה האוטובוס הפנימי בלבד, בחוף יש מסוף עם רגילים.
הודעה זו מכילה סרטונים
18/08/14 03:10
245צפיות
שהינו שם לפני כמה שנים, ממש ליד המזח ביציאה מהשער הראשי היו אוטובוסים רגילים לחלוטין, כולם בצבע אחיד (כנראה מפעילה של עיירות חוף אמלפי או פרובינציית אומבריה, ללא קשר לעיר נאפולי אני מקווה) והמלון שבו שהינו מעל העיר הפעיל שאטל עצמאי באוטובוס תיירים מיושן שעלה וירד לעיר. אוטובוס דומה לזה שצילמת נוסע בסימטאות באזור הפנתאון ברומא וכן בין ויה נציונאלה לקולוסאום.
 
והנה הפרסומת (מהעשור הזה, קטעי סרט ישן וכפילה) לשוקולד ונגד תח"צ בכיכובה של אודרי הפבורן באמלפי
 
זה מה שקורה כשאין עדיפות לאוטובוסים בנת''צים ואין אכיפה
18/08/14 11:39
83צפיות
אחלה פרסומת
טאורמינה סיציליה
הודעה זו מכילה תמונות
18/08/14 19:14
149צפיות
שלום! טאורמינה אחת הערים לרגלי הר אטנה בכניסה לעיר מסוף מרכזי בו חונים אוטובוסי התיירים ומחליפים לאוטובוס עירוני המעלה אל העיר  בתמונות כאן  אוטובוסים בכניסה למסוף .
האטרקציה בעיר -תיאטרון יווני שמשמש עד היום להופעות  באותו ערב היתה אמורה להיות הופעה של אאידה של ורדי הבנתי שמחירי הכרטיסים לא בשמים ,במקום די סביר מדובר על 75 אירו 
כניסה למסוף המרכזי
ועוד אחד מגיע למסוף
והנה נוסף מגיע
מרכז העיר טאורמינה והתיאטרון
הודעה זו מכילה תמונות
18/08/14 19:31
117צפיות
שלום! מראות ממרכז העיר והתיאטרון 
מרכז העיר
הודעת רכבת ישראל
43תגובות
17/08/14 15:36
534צפיות
"החל מיום 18.8.14 תחל אכיפה מוגברת על תשלום כרטיסי נסיעה ברכבת 
על ידי צוותי פיקוח מיוחדים. 

לצוותי האכיפה ניתנה הסמכות לגבות את מחיר הכרטיס בתוספת קנס, 
להרחיק נוסעים ללא כרטיס נסיעה וגם לזמן את משטרת ישראל במידת הצורך. 

אנו עושים כל מאמץ להעניק...

(המשך...)
"החל מיום 18.8.14 תחל אכיפה מוגברת על תשלום כרטיסי נסיעה ברכבת 
על ידי צוותי פיקוח מיוחדים. 

לצוותי האכיפה ניתנה הסמכות לגבות את מחיר הכרטיס בתוספת קנס, 
להרחיק נוסעים ללא כרטיס נסיעה וגם לזמן את משטרת ישראל במידת הצורך. 

אנו עושים כל מאמץ להעניק לנוסעינו שירות מהיר, נעים ויעיל 
על מנת שתוכלו להמשיך וליהנות מהדרך." (מתוך אתר הרכבת)
 
אני תמה מה גורם לרכבת לפרסם הודעה כזו, האם יש מסה של אנשים שלא משלמים על כרטיסי נסיעה?
|*|נפתח פורום סדרות ישראליות|*|
17/08/14 14:47
13צפיות
|טי-וי|אוהבים את הסדרה נויורק? חולים על משפחת זגורי? רוצים להיזכר בעופרה מלגעת באושר?
פתחנו במיוחד בשבילכם את פורום סדרות ישראליות בו תוכלו לדבר על כל היצירות הישראליות מכל השנים!

מוזמנים להיכנס כבר עכשיו ולדבר על סדרות ישראליות מהעבר, מההווה ושיהיו בעתיד:
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/forumpage.aspx?f...
למה אין בארץ אוטובוסים בינעירוניים בתצורת מושבים 3-2?
הודעה זו מכילה תמונות
17/08/14 14:39
520צפיות
אני כבר לא מדבר על תחבורה ציבורית אלא על אוטובוסים שנותנים שירות לנסיעות פרטיות.
זה משהו שמשרד התחבורה מונע בגלל הכבישים בארץ או שיש סיבה אחרת?
צפוף. אוטובוסים כאלו משמשים
17/08/14 15:41
370צפיות
לרוב להסעת תלמידים בלבד
נסעתי בכאלה בדרום אפריקה...
17/08/14 17:24
269צפיות
הם משמשים אפילו להסעת נוסעים בין מדינות..
הם לא כל כך צפופים.. רק המעבר קטן יותר...
האם התשובה לענין לא ברורה .
17/08/14 17:30
258צפיות
שלום! האם התשובה לענין לא ברורה , השאלה נראית מיותרת .
אם למסלול יש רוחב תקני נתון הרי שחמישה ישבנים +מעבר יגרמו לצפיפות יתר לעומת 4 ישבנים +מעבר .
הרכבים הבין עירוניים והתיירותיים נדרשים להגיע לאתרים שהדרך אליהם צרה במיוחד  הרעיון להוריד את הנוסעים ליד האוטוסטרדה ולתת להם ללכת ברגל לאתר שאוטובוס ברוחב רגיל יכול להגיע אליו ,נראה לא רציני .
יש בודאי עוד סיבות ,אבל הרעיון לא כל כך רציני 
על איזה אתרים תיירותיים אתה מדבר?
17/08/14 17:31
149צפיות
אני לא מכיר שום מקום בארץ שבו אוטובוס בינעירוני נדרש לתמרונים מרחקי לכת כמו אלה שאתה מציין.
לא מעט
17/08/14 18:07
123צפיות
שלום! לא מעט מקרים יש שהאוטובוס ברוחב רגיל לא מאפשר מעבר לרכב אחר לצידו בקטעים מסוימים של הדרך ,אז אתה מדבר על רכב רחב יותר ?
ומצד שני
17/08/14 20:06
83צפיות
רוב הנסיעות הן לא כאלה...
וחברת אוטבוסים יכולה לחסוך הרבה כסף בשינוע נוסעים עם אוטובסים כאלה.
 
למשל אם מדברים על תחבורה ציבורית אז יש מספר קווים שהם 'ישירים' עם מינימום של מינימום עצירות...
עבור קווים כאלה אוטובוסים מהסוג הזה יתאימו מאוד.
º
זה נראה לא נוח בעליל!!
17/08/14 18:59
57צפיות
º
למה שיהיה לא נוח?
17/08/14 20:02
52צפיות
זה לא נוח
17/08/14 23:01
102צפיות
שלום,
זה לא אוטובוס לישראלים...
רי כולם יושבים במעבר כי די לפעמים מציק ומסורבל לצאת כאשר אתה יושב ליד החלון, קל וחומר כאשר אתה צריך לדלג על שני אנשים, ועוד יש מעבר צר במיוחד. זה בטוח לא פתרון לאוטובוס בינעירוני שאינו ישיר שעוצר בתחנות ויש בעיה לקום מהמשוב שלך ליש החלון, ואני גם לא בטוח שגם באוטובוס בינעירוני בלי תחנות אני מוכן לשבת באמצע כמעט בלי יכולת לזוז.  
אסף,
º
בלי קשר לצפיפות, מאוד לא בטיחותי במקרה שריפה
17/08/14 22:20
70צפיות
האם איאפשר לטעון את זה גם לגבי קומותיים?
17/08/14 22:44
102צפיות
אז בעצם כל האוטובוסים בלונדון אינם בטיחותיים?
יתכן שאפשר. יש יציאות חירום מהחלונות, גם בקומה העליונה
18/08/14 02:57
88צפיות
במקרה של שריפה שבה אין גישה למדרגות על הנוסעים לקפוץ מטה. מדובר בגובה של שלושת-רבעי קומת מגורים, אבל אין ספק שזה לא מצב אידיאלי.
סיוט של אוטובוס.
17/08/14 23:34
176צפיות
נסעתי בכזה במוסקבה משדה התעופה פעם, לפני שהיה AeroExpress. שעה של סיוט לא נורמלי.
ברכבות כאן יש תצורה כזו, וזה נסבל אך צפוף.
18/08/14 01:33
143צפיות
בקו שאני גר לידו יש רכבות עם 3 2 וגם רכבות עם 2 2. כשאתם נוסעים ב 2 2 קשה לדמיין איך באותו רוחב ניתן למקם מושב נוסף בשורה אבל עובדה שמערכים של ה 3 2 זה קיים גם קיים.
 
להערכתי הם נפתרים מהמשענות, והמושבים קצת יותר צרים (כנ"ל המעבר), ולמען האמת הכתפיים שלי נמצאות משני עברי גב המושב כך שמרווח זה לא, אבל הכל מתוכנן לנוסע "ממוצע" ולא למי שמסוגל לעשות מעבר ל 100 ק"ג חזה.
 
זה מתאים לקווי יוממים בינוניים, שבהם עדיף לשבת באי-נוחות לשעה במקום לעמוד. בנסיעות ארוכות יותר זה נהיה בלתי נסבל.
אכן צפוף
18/08/14 10:48
78צפיות
נסעתי באוטובוסים כאלה בסין והונג קונג, זה נורא צפוף ומאוד לא נוח. הכיסאות שיש היום באוטובוסים רגילים בישראל (עם 2 ו־2) הם כבר צפופים מדי בשביל נסיעות ארוכות (כמו לאילת), תשווה למשל לכיסאות ברכבות הבינלאומיות באירופה או Acela Express בארה"ב. אני חושב שצריך לשאוף להקטין את הצפיפות (שירות טוב) ולא להגדיל אותה.
זה נראה נורא ואיום
18/08/14 11:14
75צפיות
מתאים אולי לממדים של ילדים.
º
זה טוב לילדים עד גיל 12 לא יותר
18/08/14 14:29
38צפיות
º
כי אנחנו אולי באסיה אבל יש לנו אגן ים תיכוני...
18/08/14 16:15
46צפיות
º
18/08/14 17:37
18צפיות
הצעה לקווים חדשים-ציר כ"ס רעננה הרצליה
17/08/14 13:19
387צפיות
מבט אחד לאורך כל שלושת הערים האלה מראה שיש להן דפוס דומה:ציר מלא תחבורה ציבורית במרכז, וציר גדוש כלי רכב (בלבד-כמעט) בצפונן.
ציר ויצמן לעומת ציר בן יהודה בכפר סבא, ציר אחוזה לעומת ציר ויצמן ברעננה, וציר סוקולוב+ויצמן+הרב קוק (איפה שקו 501,29,39-ועוד-נוסעים)לעומת ציר הבריגדה+ז'בוטינסקי/איילון דרום/כביש 2 דרום.
חשיבות ציר זה כמובן תגדל עם פתיחת השכונות החדשות בצפון מערב כפ"ס,  נווה זמר ונאות עוזי ברעננה, וסגירת שדה התעופה בהרצליה ובניה של שכונות מגורים במקום.
אם היו נותנים לי לבחור את המקום שבו יעבור קו הBRT בין שני הצירים הללו, הייתי בלי כל ספק בוחר בציר זה (עם כניסה קטנה לאזוה"ת התע"ש בכפ"ס, וקישור תדיר לאזוה"ת ליד נווה ימין).
 
לכן, רציתי להעביר קו מרכזי באזור הזה. הקו הוא כמובן 49, שהראתי כבר במפה הקודמת. אולם הקו עשוי להיות עמוס במיוחד, ולכן הוספתי בתכנון שלי שני קווים שיעבדו לצידו בכ"ס והרצליה, לצד הגברת קו 8 הרענני והוספת כיוון הפוך לצורך שיפור שירות לדרום העיר וכן שיפור השירות בויצמן. (אפשרות אחרת הייתה להגביר את קו 16, או להשתמש בקו 13 (קווי 11 ו13 שהוצגו קודם החליפו מספרים ביניהם) כספק שירות לויצמן מזרח).
בנוסף, קו 9 לרכבת הרצליה יתוגבר ויפעל גם בשעות מאוחרות ומוקדמות יותר (מ5:30 בבוקר ועד ל22:00)
 
הקווים החדשים:
  • 19-מסוף לב הפארק לחוף השרון, הרצליה:
?מסלול: מסוף לב הפארק, רחוב דרך הפארק (ניתן להעביר גם דרך רחוב ויצמן+דרך ירושלים) רחוב הבריגדה היהודית (טעות עריכה-חלק מהקווים עושים מעין סיבוב קטן ברחוב הצפצפות-הם היו אמורים להמשיך על הבריגדה, אך המערכת לא נתנה לי לשנות שגיאה זו משום מה) רחוב ז'בוטינסקי (גם עם פתיחת איילון דרום, הקו לא ייכנס לציר הזה אלא ימשיך בז'בוטינסקי לצורך השירות לפארק הרצליה ו7 הכוכבים) רחוב שבעת הכוכבים, מחלף הסירה, המשכית, מדינת היהודים, רחוב רמת ים, חוף השרון.
תיתכן העברת הקו לארנה בחלק מהשעות ושימוש במסלול הקיים כחלופה, עם הגברת השעות של חלופה זו בימי הקיץ.
 
  • ?12<b>-ממסוף קפלן כפר סבא למרינה הרצליה</b>
<b>?</b>החלופה הקיימת של קו 12 ממסוף קפלן תועבר לציר 49, ותיכנס דרך כפר שמריהו למלונות, ומשם למרינה (כמו 29).
מסלול החלופה:מסלול קו 49 עד לז'בוטינסקי (הרצליה), רחוב המעפילים, קרן היסוד, חוף השרון, רמת ים, זבולון, מרינה הרצליה.
תדירות:מעט גבוהה מהתדירות הקיימת, אך קו זה ימשיך לפעול בבוקר בלבד, אך גם מכיוון הרצליה.
תדירות קו זה (או קו 19) תוגבר בקיץ ע"מ לשרת את חופי הים.
 
  • 447 ממסוף התדהר לתל אביב יפו
?חלופת בוקר ואח"צ של קו 347, שתשרת את תושבי נווה זמר (בשאר המסלול התנועה של שני הקווים תהיה, כמובן, דרך הבריגדה-שם הם חופפים) בנוסף, בת"א תהיה כניסה לרחוב אבן גבירול, לאזור של כיכר מילנו (אפשרות נוספת-להכניס את הקו לארלוזורוב, ומשם לפנות לאבן גבירול) משם המשך על אבן גבירול, וכניסה לרחוב יהודה הלוי. משם כניסה לת"מחת כמו 347.
תודה, שרשור מבורך- חייבים עוד קוים לשכונה הירוקה/ממנה ומסביב
17/08/14 13:44
56צפיות
זה מועבר לגורם כלשהו במשרד התחבורה בסופו של דבר? 
לגבי כפר סבא, כפי שציינתי בשרשור המקביל, חייבים קו נוסף שיסתובב בין השכונה הירוקה, צומת רעננה מרכז, ויגיע עד לתחנת הרכבת סוקולוב.
אולי אפשר שימשיך דרך כביש 531 ישר לשם ויחזור דרך ויצמן, צריך איכשהו לתגבר כי קו 8 בלבד ממש לא אפקטיבי, וגם לא ה"קוים" החד פעמיים שרק ב7:30 מגיעים, לא. 
עוד דבר, מכיוון שיש מסוף ברחוב התעש, רצוי שיהיה עוד קו או 2 שיסעו לאורך כל בן יהודה, ויעברו יותר בצומת עליה בדרך לאזור של אזור התעשייה רעננה צפון וקניון רננים, המצב כרגע הוא גם כן לא ממש הגיוני, אוטובוס אחד במהלך השעות הקריטיות של הבוקר וזהו, 
על קו 29 ושאר המאספים באזור עוד לא דיברתי, המצב איום ונורא. 
התירוץ של "עוד מעט עושים BRT אז גם ככה אין מה להשקיע בזה" זה לא לעניין. 
אודה להתייחסותכם, הנושא הזה חשוב. 
לכן הוספתי את קו 49
17/08/14 14:36
55צפיות
שיסע לאורך המסלול הזה. למרות תדירותו הגבוהה שהצבתי, חששתי שהוא יהיה מפוצץ בכל זאת, וזה היה טריגר רציני להוספת קווים 11,19, תגבור קווים 9+8/16 ברעננה, והוספת קו 39 אקספרס שיעבור בציר של 49 (ולא, לא כהעברת תשומות, הוספת נסיעות, למרות ש39 היום לא יעיל בעליל)
כמובן שלקו כמו 11 יש מעמד בפני עצמו-מעבר יעיל מאחוזה ומצפון כפ"ס לאזור התעשייה התע"ש, שהוא מוקד חשוב לא פחות.
תוכל להרחיב?
17/08/14 15:01
32צפיות
איפה כתבת על המסלול המלא שלו?
בהודעה הקודמת שפרסמתי
17/08/14 15:15
24צפיות
הוא מופיע גם במפה הזאת, בצבע טורקיז. אם תלחץ עליו, תוכל לראות את מסלולו המלא.
מסלול: ת"מ כפר סבא, בן יהודה (עוד לא החלטתי דרך איזה רחוב להכניס אותו לבן יהודה, חשבתי דרך כצנלסון אבל צריך להזיז אותו יותר מזרחה), מחלף רעננה צפון, רחוב ויצמן-רעננה, רחוב דרך ירושלים, הבריגדה-הרצליה, איילון דרום (לאחר שייפתח, כרגע דרך ז'בוטינסקי), תחנה ביציאה מאיילון דרום-קרוב ככל האפשר לגשר לתחנת הרכבת, מחלף הסירה, רחוב משכית, אאוטלט הרצליה-רחוב מדינת היהודים, וינגייט (הרצליה), אבא אבן והמשך למרינה הרצליה.
תדירות שנעה רוב שעות היום מ10 דקות לרבע שעה, בערב מעט פחות.
כמובן שלצד הקו הזה פועלים/בתכנון מספר קווים:
10 ו11 (בתכנון שלי) בכפר סבא, 8,6,16 ברעננה, 19,9 בהרצליה.
ישנם גם קווים שיהיו חלופת אקספרס על בסיס הקו הנדון-12 המחודש, וחלופת אקספרס ל49 שתקרא 39 (בין שני הקווים, כזכור, אין כלל חפיפה למעט קטעים קצרים בבית לוינשטיין (במקרה כזה יראו הנוסעים בתחנה מהיכן הוא בא, אין יותר מדי בעיה בחפיפת המספור, ואפשר גם לשים אותם בשתי תחנות שונות). בשלב מאוחר יותר יעברו כל הנסיעות של קו 39 לקו 29 (גם כיום יש חלופה ל29 שפועלת במסלול דומה-ומסתיימת במסוף התע"ש) והמספר 39 ייוחד לקו האקספרס שיעבור בציר49.
זה יעזור אבל לא מספיק
18/08/14 10:33
17צפיות
חייב תגבור, צריך עוד קו כמו 8 פשוט שנוסע דרך צומת רעננה עד לתחנת רכבת סוקולוב וחוזר מויצמן, או- אפילו לא תזיק נסיעה נגיד על רח' כצנלסון ואז יציאה לבן יהודה. 
אין עוד קו כזה בכפר סבא. 
עוד לא הגעתי לזה...
18/08/14 12:39
18צפיות
התחלתי בקווים בתוך רעננה, המשכתי בקווים בין ערי השרון, ועכשיו אני עובר למערכים פנימיים בתוך כפר סבא והרצליה. (אני עוד לא מכיר אותם כל כך טוב, אז אני צריך לעבור על הקיים לפני בניית מערך חדש. כ"ס זה גם המערך עם הכי הרבה קווים, הז יקח לי קצת זמן לבנות מפה. ועכשיו-למחקר
º
רעיונות טובים מאוד, בעיקר תגבור לים
17/08/14 14:17
33צפיות
זה דווקא אחד החלקים החלשים במערך
17/08/14 21:03
47צפיות
רק קווים 12,19 מגיעים לשם.  בשאר הזמן חייבים להחליף מ49 ל29 בכניסה לאיילון דרום או באזוה"ת (ולצאת לכיוון ההפוך)
שאלות בענין הרב-קו...()
17/08/14 05:44
153צפיות
1.אני מחזיק באופן קבוע רב-קו אישי עם ערך צבור שאני מטעין אותו בערד או באזור ת"א.
בגוש-דן הוא שימושי מאזור כפר-סבא/רעננה/הרצליה בצפון ועד ראשון-לציון בדרום,ובאזור ערד הוא תקף בקווי ערד<>באר-שבע (386 ו-388) אצל מטרופולין (לא אצל אגד בקטעי הנסיעות המקבילים 384 ו-385),וגם בקווים הפנימיים של ערד (מטרופולין).
השאלה: האם יש עוד אזורים בארץ שערך צבור זה תקף ולא ידוע לי על זה? כי ביררתי פעם באילת,וזה לא תקף שם באגד,ובבאר-שבע...,לא תקף במטרודן,אז איפה עוד...,אם בכלל?
 
2.יש ברשותי גם רב-קו אנונימי בנוסף,שבו אני משתמש עבור הטענות זמניות כמו חופשי-יומי של גוש-דן או כרטיסיות הלוך ושוב בקו 389 למשל,והשאלה כאן היא בקשר לחופשי-יומי,מאחר ולרוב הוא נרכש מנהגי דן,אז האם הוא תקף משעה 09:00 גם במטרופולין,אגד וקווים בגוש-דן,והאם ניתן לרכוש אותו גם מנהגי החברות האלה בנוסף לדן?
 
כל מידע יתקבל ב-.
ככל הידוע לי-באשכולות החדשים של קווים
17/08/14 09:19
98צפיות
מה שאומר:מודיעין,לוד,רמלה,שוהם,נתניה-חדרה ומודיעין עילית.
º
גם בעפולה והאיזור.
17/08/14 13:44
27צפיות
אני כמעט בטוח שהוא תקף גם לשאר קווי מטרופולין הדרום
17/08/14 09:42
59צפיות
ולא רק בין ערד לבין באר שבע.
עד תעריף של 15.40 ₪...,
22/08/14 21:23
5צפיות
כך אמר לי בזמנו נהג בקו 375 לקרית-גת,,קוד 8 במטרופולין.
תעריף 15.40 הינו קוד 11
23/08/14 19:02
2צפיות
צפה בקישור זה וגלול כלפי מטה לטבלת התעריפים וקודי הנסיעה: http://www.metropoline.com/he/darom/content/157/%D...
º
תודה על העדכון / תיקון!!
23/08/14 21:44
3צפיות
ערך צבור נכנס בהדרגה במכרזים חדשים
17/08/14 09:49
78צפיות
חופשי יומי גוש דן, ניתן לקנות בכל אחת מהחברות השותפות בו
לפני שבועיים שאלתי שאלה דומה:
17/08/14 10:52
70צפיות
כלומר, ערך צבור שהטענתי בגוש דן יהיה תקף?
17/08/14 13:23
54צפיות
אם יש לי חוזה נסיעה ערך צבור שהטענתי בגוש דן, הוא יהיה תקף גם במטרופולין וקווים עד קוד 12?
ומה עם מקומות אחרים עם ערך צבור? ירושלים וחיפה למשל? הוא תקף רק באזורים האלה?
º
בירושלים אין אופצית ערך צבור. רק מירושלים למקומות אחרים.
17/08/14 13:34
26צפיות
בירושלים בחברת קווים בלבד למודיעין והאיזור.
17/08/14 13:46
50צפיות
ערך צבור שטענת בדן, יהיה תקף לכל קווי חברת קווים ולכל קווי חברת מטרופולין בכל חלקי הארץ ובתנאי שמקטע הנסיעה הינו עד קוד 12 (כולל). זה לא משנה באיזו חברה טענת את הערך הצבור.
º
22/08/14 21:30
2צפיות
תשובות מלאות לשתי השאלות>>>
17/08/14 13:43
64צפיות
1. ערך צבור תקף בכל קווי השירות של מטרופולין וחברת קווים עד קוד 12 כולל. מקוד 13 ומעלה ניתן לרכוש אך ורק כרטיסיית שתי נסיעות (המכונה בשוגג הלוך ושוב). כמו כן הערך הצבור תקף בתחומי רפורמת גוש דן והשרון בחברות אגד, דן, מטרופולין וקווים.
 
בהמשך לשאלה הראשונה, גם בנסיעות פנימיות בתוך באר שבע במטרופולין בלבד! ניתן להשתמש בערך צבור. גם בנסיעה מרמלה לת"א בחברת קווים, ניתן להשתמש בערך צבור וכן הלאה. אין זה משנה היכן טענת את הערך הצבור - הוא תקף בכל קווי השירות עד קוד 12 נכון להיום במטרופולין וקווים בלבד.
 
2. חופשי יומי בגוש דן ניתן לרכוש לא רק בדן. הוא תקף בגבולות איזור 1 (לא כולל את השרון) בחברות: אגד, דן, קווים ומטרופולין. תקף  מ9 בבוקר ועד גמר השירות, כולל קווי הלילה.
האם בשימוש בערך צבור לנסיעה
17/08/14 14:21
57צפיות
מרמלה-לתל אביב יש אפשרות החלפת אוטובוס בתל-אביב?
לא. עד לפני חודש וחצי היה באג שאפשר את זה.
17/08/14 14:30
76צפיות
ואז היה משתלם לשלם ערך צבור לבית דגן (8.60 ש"ח) ושם להחליף לכל קו שהוא (של קווים או אגד) לגוש דן.
 
אז גם מי שהיה מגיע מיבנה עם מטרופולין, היה מקבל גם מעברים חופשיים בתוך גוש דן למשך 90 דקות (מרגע התיקוף ב369 של מטרופולין).
 
וכן הלאה... הבאג הזה היה במשך 3 חודשים בערך.
תודה רבה לך ולכולם...,
22/08/14 21:26
7צפיות
זה נותן תמונה מסוימת.
אזור 1...:
22/08/14 21:29
10צפיות
האם הוא כולל את חולון,בת-ים וראשון-לציון?
כן, הנה תמונה המציגה את חלוקת האיזורים והערים הנכללות בהן.
23/08/14 18:59
4צפיות
º
23/08/14 21:42
1צפיות
? שרשור הכוונה ומודיעין 17/08
17/08/14 00:22
31צפיות
אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.

הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות
בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
שלום איך אנימגיע מאשקלון לרחוב דרור 2 באשדוד
17/08/14 11:26
18צפיות
אני יודע שיש את קו 15 מאשקלון לאשדוד, אבל מהתחנה מרכזית של אשדוד איך אני מגיעלרחוב דרור?
נתחיל מזה שאין לך סיבה לעבור במרכזית אשדוד.
17/08/14 13:39
23צפיות
אתה יורד מקו 15 בשדרות ירושלים פינת מילמן, פונה ימינה למילמן, שם יש תחנת אוטובוס. מתחנה זו אתה עולה על קו 5 של אגד תעבורה ויורד ממנו בקיבוץ גלויות פינת יצחק הנשיא. שם עליך לחצות לצד השני ולעבור בין הבלוקים לרחוב המקביל, רחוב אגדיר. פנה שמאלה להנחליאלי והמשכו של הנחליאלי מהצד השני הוא רחוב הדרור.
 
מהתחנה בה ירדת מקו 15 תוכל להמשיך גם עם קו 37 של אפיקים, אבל זה לא קו תדיר, אם אתה רואה אותו במקרה מאחוריך, עלה עליו. אתה יורד ממנו גם בקיבוץ גלויות פינת יצחק הנשיא.
 
בחזרה שים לב! עליך לקחת את קו 15 של אגד תעבורה (פנימי באשדוד) עד לאותה נקודה ממנה עלית על קו 5. ומשם לעלות על 15 של אפיקים לאשקלון.
אני לא ממש מכיר את אשדוד ככה שהרחובות שאתה אומר
17/08/14 14:21
20צפיות
לי איני יודע היכן בדיוק לרדת אבל נסתדר תודה
אעזור לך עוד יותר כדי שתדע בדיוק היכן לרדת.
17/08/14 14:42
22צפיות
קו 15 נכנס לאשדוד דרך מחלף עד הלום, איך שהוא נכנס לאשדוד הוא פונה ימינה לשדרות מש סנה ואז פונה שמאלה לשדרות ירושלים.
 
ואז הוא נוסע ישר על שדרות ירושלים. עוברים כיכר אחת ומיד אחריה עוד כיכר. מגיעים לצומת מרומזר (שדרות ירושלים פינת הרב לוין). לאוטובוס יש שתי תחנות אחרי הצומת המרומזר של שדרות ירושלים פינת הרב לוין, אתה יורד בתחנה השנייה (זו שלפני הרמזור של ירושלים / מילמן / הפרחים).
 
איך שירדת אתה ממשיך עם כיוון הנסיעה של האוטובוס לצומת ופונה ימינה (בלי לחצות אף כביש). שם נמצאת התחנה שממנה אתה עולה על קו 5.
 
כשתגיע לשם, אתה כבר תראה את זה בבירור. סה"כ עליך לרדת ממש לפני הרמזור השני שתפגוש בשדרות ירושלים.
º
תודה רבה לך ידידי (:
17/08/14 14:46
7צפיות
º
בשמחה.
17/08/14 14:52
7צפיות
º
לא רלוונטי-למחוק
17/08/14 15:16
12צפיות
מרעננה לתל אביב (על מנת לא להקפיץ שרשור ישן)
17/08/14 11:55
30צפיות
הבעיה ש531 מאסף, והכי חשוב-לא עובר ברעננה מ9:00.
לכן חשבתי לקחת קו לצומת רעננה, להמשיך משם עם 149 לכפר הירוק, ומשם לקחת קו למבצע קדש.
משם, איזה עוד קווים חוץ מ531/524 מתאימים לי (524 כמובן בלי להחליף בקדש)?
 
האם כדאי במקום זה לקחת 347 לנמיר/קק"ל או לדרך נמיר ולהחליף משם? לאיזה קווים אפשר להחליף משם?
חשבתי על 33+89/42, אבל התדירות שלו נמוכה.
חשבת על 259 של מטרופולין?
17/08/14 13:56
24צפיות
אם אתה נוסע דרך הכפר הירוק, תוכל לקחת גם את 525 למבצע קדש, לא רק את 531.
 
ובכלל, תוכל לקחת את 24 של דן, 525/531 של אגד לפנחס רוזן פינת דבורה הנביאה. לעבור לדבורה הנביאה ולהמשיך משם עם 42/89 של דן ו524 של אגד במידה ויגיע.
 
אני לא יודע מהיכן אתה יוצא באחוזה, אבל שווה לך לשקול לנסוע עם 47 של מטרופולין עד לכפר הירוק או עד לצומת הרחובות: בני אפרים/קק"ל/שלונסקי. שם אתה עובר לשלונסקי ועולה על 89 של דן.
 
אם תבחר להגיע לכפר הירוק עם 149, אז תוכל לקחת גם את 47/48 לקק"ל/בני אפרים/ שלונסקי ולהמשיך משם עם 89.
השעות של 259 לא כל כך מתאימות
17/08/14 14:41
20צפיות
מדובר על סביבות 10:00-12:00 בבוקר.
כעיקרון, אני יוצא מאזור מרכז אלרם.
האם כדאי לי לנסוע לצומת רעננה מרכז>149 לכפר הירוק>525/531/24/47/48>צומת דבורה הנביאה>89/42?
או שדווקא 47 יהיה יותר מהיר?
שים לב, עשית מעט סלט!
17/08/14 14:48
25צפיות
ראשית, מצומת הכפר הירוק לדבורה הנביאה רק עם קווים 24 דן ו525/531 אגד! 47/48 מביאים אותך לבני אפרים/שלונסקי ומשם יש לך רק את קו 89.
 
ממרכז אלרם זה לכאן או לכאן. על הנייר אם אתה נוסע לצומת רעננה מרכז ובדיוק יש לך את 149 אז זה יצא מהיר יותר. אבל... אם אתה מתייבש בצומת רעננה מרכז רבע שעה (וזה קורה לא מעט), זה הפסד כי אז יש לך גם את ההליכה בין התחנה של 149 בכפר הירוק + חציית הכביש המרגיזה עד לתחנה של שאר הקווים שאיתם עליך להמשיך.
 
לטעמי, הדרך הנוחה תהיה באמצעות 47 בכל מקרה, אולי קצת פחות מהירה אבל בהחלט נוחה יותר.
דחוף עזרה
17/08/14 15:17
70צפיות
פעם ראשונה כותבת פה.
אני צריכה להגיע מנתניה(תץמרכזית או מחלף נתניה) ליקנעם בשעות הצהריים.
מה הכי מהר
בשעה 13:30 קו 989 של נתיב אקספרס, בשאר השעות>>>
18/08/14 00:19
26צפיות
ממחלף נתניה קווים 826/836/846 של אגד ו980 של נתיב אקספרס.
 
קו 989 מתחיל את נסיעתו בתוך נתניה ויש לו סך הכל 4 תחנות בתוך נתניה. כדי לקבל את מסלול הנסיעה שלו, היכנסי לאתר www.bus.gov.il עברי ללשונית חיפוש על פי מספר קו וחפשי מנתניה, קו 989.
 
כמו כן, שימי לב כי כתיבת המילה "דחוף" שלא לצורך רק גורמת לאנשים לא לרצות לעזור. דחוף גורם לאפקט הפוך, כי כל מי שיכול לעזור כאן פשוט עוזר, בלי שיכתבו "דחוף".
איך ניתן להגע לקייקי כפר בלום תח"צ ?
17/08/14 13:54
49צפיות
כיצד ניתן להגע לקייקי כפר בלום בתחבורה ציבורית?
יש מוניות שירות בגני אביב ? במיוחד בסופ"ש?
17/08/14 08:49
35צפיות
שוקלת לעבור לגני אביב. אין לי רכב ואני נסמכת על התחבורה הציבורית.
בדקתי תחבורה לת"א וחזרה באמצע שבוע והיא סבירה. אבל מה עם סופי שבוע?
אני אישה חילונית ורוצה חופש תנועה בשישי בערב ושבת. אני יודעת שיש מוניות שירות מלוד, אבל מה קורה בגני אביב?
מחיר רב קו בחיפה
17/08/14 18:55
28צפיות
שלום
אני מעוניין לקנות כרטיס רב קו ולנסוע מנשר לחיפה (מתמ) דרך מרכזית המפרץ
מה המחיר של העסק ומה אני צריך לטעון בכרטיס?
תודה רבה
בשביל זה לא חייבים רב-קו.
17/08/14 19:12
24צפיות
אפשר לקנות כרטיס נייר מהנהג ב-6.90 ולהחליף אוטובוסים באיזור חיפה ונשר במשך 90 דקות.
כדאי להשתמש ברב-קו רק אם אתה עומד לבצע הרבה נסיעות וברצונך להתשמש בכרטיסיה.
אגב, לא בטוח שאתה בכלל צריך החלפה, כי קווים 111 ו-146 מגיעים מנשר למת"מ. 111 נוסע דרך הצ'ק פוסט, הדר ואלנבי, ו-146 נוסע דרך האוניברסיטה.
מוניות שירות מחדרה לת"א
17/08/14 21:08
23צפיות
האם  יש שירות מוניות מחדרה לתל אביב ביום שבת אחה"צ?
יש אוטובוסים החל מ5 אחה"צ מחדרה לת"א.
18/08/14 00:24
11צפיות
קו 702 של אגד הראשון יוצא בשעה 17:00 ממרכזית חדרה וכביש החוף לת"א. אחריו יש גם נסיעות של 852/872 של אגד.
 
מצומת אולגה יש גם את קווים 825/826/836 בנוסף ל702/852/872 (כל הקווים של אגד).
הגעה לחוף הים בת״א ממודיעין
17/08/14 21:27
40צפיות
איך מיתן להגיע ממודיעין לחוף הים בת״א?
º
שאל בשרשור ההכוונה היומי ויעזרו לך שם.
17/08/14 22:17
12צפיות
º
רכבת או אוטובוס לתחנת עזריאלי משם קו 63 שנוסע לים.
18/08/14 00:29
19צפיות
חוף ספציפי?
18/08/14 00:38
16צפיות
הכי פשוט יהיה לנסוע ברכבת לתחנת ת"א ההגנה, ללכת לקצה הרציף הצפוני (עם כיוון הנסיעה של הרכבת) ואך ורק שם לצאת מתחנת הרכבת במדרגות שיש שם. איך שעלית למעלה אתה בתחנת אוטובוס ממנה תעלה על קווים 104/204 של דן. את יכולה לרדת מהם במגוון חופים, החל מכיכר מוגרבי (בן יהודה פינת אלנבי) ולאורך כל רחוב בן יהודה (המקביל לחוף הים).
 
אם את מעדיפה להגיע באוטובוס, סעי עם אחד מהקווים שנוסעים לת"א (יש גם קווים מהשכונות) ורדי בתחנה המרכזית בת"א, שם את מחליפה לקו 4/104/204 (מרחוב לוינסקי עצמו בו הקווים ממודיעין מורידים אותך) - אין צורך להיכנס לתוך המרכזית.
 
אם אינך מעוניינת לרדת באיזור התחנה המרכזית תוכלי להמשיך עד לבית קלקא בדקך בגין, לעבור לצד השני באמצעות גשר הולכי הרגל ולעלות משם על קו 63 של דן. ממנו תוכלי לרדת ברחוב בן יהודה במקביל לים.
איך מגיעים מזבוטינסקי פ"ת למוזיאןן הילדים בחולון?
18/08/14 00:15
26צפיות
יש דרך יותר נורמלית מההצעה של גוגל של קו 1 וקו 89?ובמידה והעונה מציע את 199 אשמח גם להצעות כשהוא לא פועלתודה
כמה החלפות אתה מחפש?
18/08/14 00:56
26צפיות
גוגל מציע מספר החלפות מועט כברירת מחדל. כעיקרון ניתן לנסוע לעזריאלי/קלקא ולהחליף ל271 של אגד שנוסע במסלול כמעט זהה ל89. אבל 89 טיפה יותר מהיר במקטע שבין צומת חולון ליעד שלך.
 
בכל מקרה, הדרך המהירה תהיה לנסוע עם 87 של קווים לבר אילן, להחליף ל143 של אגד, לרדת ממנות בהפלד/המלאכה (איך שהוא פונה לרחוב הפלד), לעבור לצד השני ולהמשיך משם עם 3 של דן (ישיר ליעדך) או עם קו 4 (דרך איזור התעשיה). בעיקרון לקו 3 זו התחנה השלישית או הרביעית במסלול, כך שתוכל לדעת אם שווה לך להמתין לו או לעלות על קו 4.
º
בקשות ושאלות (לא הכוונה)
69תגובות
16/08/14 18:40
148צפיות

(המשך...)
בחזרה לפורום
האזור שלי בפורום