לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
ברוכים הבאים לפורום ``תחבורה ציבורית``

שעות הפעילות:
ימים א`-ה` - כל היום
ו` וערבי חג - כל היום
שבת - כל היום

בפורום זה נעסוק בכל הרובדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: רכבות, אוטובוסים, מטוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד.

אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה במנות האוכל במטוסי אלעל.

* לא לשכוח לענות על הסקר - מי שמצביע משפיע

מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.

הדקו חגורות ושתהיה נסיעה טובה,
מודיעין (i) לשרותכם.

? שרשור הכוונה ומודיעין 02/11
02/11/14 16:06
19צפיות
אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.

הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות
בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
º
כיצד מגיעים מרכבת רחובות לבי"ח קפלן
02/11/14 15:04
11צפיות
º
26/26א/27/38
02/11/14 22:12
5צפיות
אם נשארו לי כרטיסיות מנייר של
02/11/14 17:52
53צפיות
קווים, דן או אגד
אני יכול לקבל תמורתן כסף?
אין מי שיכרטס אותן...
מבחינה חוקית הם אמורים להחזיר לי את הכסף.
 
לא יודע אם הם אמורים להחזיר לך כסף
02/11/14 22:13
34צפיות
אבל יכול להיות שהם יכולים "להמיר" לך אותם לחוזה כרטיסיות מתאים ב"רב קו".
אני בטוח שמומחים גדולים פה יותר לרב קו, יוכלו לענות במדויק.
בעבר קיבלתי זיכוי כספי מאגד על כרטיסיות לא מנוצלות.
03/11/14 11:50
23צפיות
שלחתי אותם בדואר
אני כמעט בטוח שאפשר למסור אותם למח' פניות הציבור בתמח"ת או בת.מ י"ם.
º
איזה קו מגיע מרחובות לתל השומר ישיר
02/11/14 17:23
25צפיות
בבוקר יש רק שתי נסיעות של קו 166 (נסיעות מוקדמות)
02/11/14 22:17
23צפיות
בשאר הזמן 164 עד אלוף שדה ומשם לקחת 55 (עד לשער המערבי/יולדות) או 135/134/65/104 (לתוך בית החולים)
עדיף 165 למסובים והחלפה ל315 לתוך בית החולים או 143 למסוף.
03/11/14 00:31
17צפיות
בשעות שיש 165 כמובן.
º
מה המרחק מצומת אליקים לבא"פ אליקים ברגל
02/11/14 16:18
25צפיות
º
פחות מקילומטר
03/11/14 00:03
14צפיות
בהמשך להודעתי הקודמת - נהג לא הכיר
02/11/14 22:06
64צפיות
אז בהמשך לעזרה שלכם, עליתי היום לקו 5/5א מנתב"ג לצ.אל על, ביקשתי כרטיסיות לנסיעה לצ.הטייסים, קוד 2, 55 ש"ח.
הוא ממש לא הבין על מה אני מדבר, לא הכיר קוד 2 (כלומר אמר שאין), התחיל להסביר לי משהו אחר שלא הבנתי (משהו על קוד 63).
 
בסוף לקחתי פשוט חד פעמי של 12.4.
 
עשיתי משהו לא בסדר?
תגיד לו שאתה צריך לנסוע בקו 249 מצומת אל על לצומת הטייסים.
03/11/14 00:34
37צפיות
הוא כבר יגיד לך איזה קוד זה בדיוק (אמרתי לך שאני לא בטוח שזה קוד 2, אבל סביר שכן, קשה מאד לדעת היום כבר איזה קוד מתאים לאיזה איזור).
 
ושבמקום לרכוש במזומן, שיטען לך כרטיסיה.
 
בכל מקרה, היית פשוט יכול לקחת כרטיס בודד לצומת הטייסים עם מעבר ל249... חבל לשלם 12.40 סתם כך עד פתח תקווה.
הוא בקושי ידע איפה זה צ.הטייסים...
03/11/14 07:16
25צפיות
ניסיתי להבין ממנו ולא ממש הצלחתי. יכול להיות שזה קוד 63? אני אנסה לברר היום שוב.
º
אני חושב שהבנתי - קוד 63 הוא הזול ביותר שיש לו כרטיסיות המשך
03/11/14 09:04
12צפיות
º
מקריית אונו לדרך עכו 192, קריית ביאליק?
02/11/14 23:58
27צפיות
מקרית אונו לקריון:
03/11/14 02:14
50צפיות
אפשר לקחת 56 או 68 או קו אחר לתחנת רכבת כלשהי, ולקחת רכבת לקרית מוצקין.
מתחנת קרית מוצקין לקריון מגיע קו 12, שעוצר ברחוב ז'בוטינסקי, סמוך ליציאה המזרחית מהתחנה.
אפשרות נוספת, שאמנם לוקחת יותר זמן אבל זולה יותר: לרדת מהרכבת בחיפה מרכז ולקחת את קו 1 של המטרונית עד הקריון. זה מאפשר לך לנסוע גם ברכבות שמגיעות רק עד חיפה.
 
º
אין אפשרות להגיע לשם בתחבורה ציבורית בלבד?
03/11/14 09:11
19צפיות
º
רכבת, מטרונית וקו 12 הם תחבורה ציבורית בלבד
03/11/14 09:20
19צפיות
º
לא הבנתי, מה לא תחבורה ציבורית בדרכים שהצעתי?
03/11/14 10:45
17צפיות
סליחה, התכוונתי אם יש אפשרות להגיע לשם רק באוטובוסים?
03/11/14 11:21
28צפיות
ללא רכבת
אפשר, אבל זה יקח הרבה יותר זמן.
03/11/14 11:33
38צפיות
יש קו 910 מתל אביב לחוף הכרמל ויש קו 947 מצומת הטייסים ומצומת שעריה לחוף הכרמל. מחוף הכרמל אפשר לקחת קו 1 לקריון, שחוצה את כל חיפה, או לקצר את הדרך ע"י נסיעה ב-101 במנהרות הכרמל והחלפה ל-1 בלב המפרץ.
אבל למה לעשות את זה כשיש ארבע רכבות מהירות בשעה מתל אביב לחיפה, שרובן מגיעות גם לקרית מוצקין?
איפה אני יכולה לבדוק כמה עולה כרטיס לרכבת?
03/11/14 14:45
36צפיות
בדרכ רכבת יותר יקר לא?
º
נכון, יקר יותר. יש מחירים באתר הרכבת: rail.co.il
03/11/14 15:10
23צפיות
רכבת לכפר הס ועמק יזראעל
03/11/14 20:43
28צפיות
אם אני לוקחת מת'א רכבת איפה אני צריכה לרדת הכי קרוב כדי להגיע לכפר הס, ובמקרה אחר לעמק יזראעל? (ברור לי שאצטרך להמשיך עם אוטובוס)
אני מתחילה לחשוב שאין כזה הבדל גדול לקחת רכבת או ליסוע באוטובוסים
נגיד אוטובוס מקרית אונו לכפר הס הכל ביחד זה משהו כמו 60 שקלים
אני סטודנטית, מה אני צריכה להביא איתי כדי לקבל הנחה בכרטיס הרכבת?
 
º
זה השרשור של אתמול, תשאלי בבקשה בשרשור העדכני.
03/11/14 21:46
9צפיות
º
צריך להגיע מאשקלון לבאר שבע רחוב בן יהודה 18
03/11/14 20:58
10צפיות
קו כלשהו לבאר שבע (נדמה לי ש-364 הכי טוב, 363 איטי יותר)
03/11/14 21:24
23צפיות
יורדים בשדרות טוביהו - גרנד קניון. חוצים את הכביש, יורדים במדרגות והולכים לתחנת הצבי/ש"י עגנון. משם קו 16 עד רחוב בן יהודה.
 
בדוק לפני שאתה יורד שקו 16 מתקרב, אם הוא בדיוק עבר והבא יגיע עוד 15-20 דקות, לדעתי עדיף להמשיך למרכזית ומשם לקחת קו 7-8 עד לרגר/וינגייט ומשם מדובר במרחק הליכה.
º
אכן 364 עדיף. 363 איטי ומסתובב בכול הדרום.
03/11/14 21:28
9צפיות
º
סליחה - לא לעלות במרכזית! 7/8/12 מהדואר המרכזי.
03/11/14 22:25
7צפיות
º
להמשך הכוונה נא לפנות לשרשור של היום (3/11).
03/11/14 21:26
4צפיות
|*|נפתח פורום בירוקרטיה|*|
02/11/14 14:27
21צפיות
|שמאל|אין דבר יותר מעצבן ומתיש מבירוקרטיה, ההמתנה הארוכה בתור, הפקידה הלא סבלנית שמסבירה לכם בסופו של דבר שצריך למלא טופס כזה ואחר.
לבסוף אתם מוצאים את עצמכם מטורטרים בכל משרד אפשרי וממתינים שעות רק בשביל לקבל את מה שמגיע לכם.

פורום בירוקרטיה יעזור לכם גולשי |תפוז| להתגבר על הבירוקרטיות המתישות,  תוכלו לשתף את הסיפורים שלכם ולתת טיפים לגולשים אחרים כיצד משיגים את מה שרוצים ביעילות ומהירות.
אם אתם מרגישים שקיבלתם שירות גרוע, שנעשה לכם עוול, שטרטרו אתכם, שלא התייחסו לפניות שלכם - היכנסו לפורום בירוקרטיה.

http://www.tapuz.co.il/Forums2008/forumpage.aspx?f...
º
אולי שם יש למישהו פתרון לסאגת השירות והטיפול ברב קו :)
02/11/14 17:02
6צפיות
Como החזרה לאנגליה.
02/11/14 02:14
86צפיות
בניגוד לדעה הרווחת במדינת מוניות השירות התייר העצמאי מעדיף להגיע בתח"צ ולעזוב בה. מקומו נורד לאגו לנמה"ת מאלפנסה התדירות היא שעתית בערך, לא אידאלי אבל אפשרי אם מכוונים לרכבת הנכונה, אך מגאטוויק אלינו התחבורה הרוחבית היא במצב כזה שכבר עדיף להביא את המכונית לחניון שדה התעופה אבל גם לחניון יש תח"צ מסודר. השירשור הזה יותר פרקטי.
Como פנים הקרון הדו-קומתי
הודעה זו מכילה תמונות
02/11/14 02:31
140צפיות
הנסיעה היא מתחנת קומו נורד לאגו שכבר סיקרתי בשירשורים קודמים. חלוקת העבודה ביני לבעלי מתבססת על ההנחה ההגיונית למדי שמי שמסוגל להרים יותר מ100 קילו חזה (אני) יסחב את מזוודת הטרולי הגדולה האחת שאנו צריכים לטיול כזה אז לא צילמתי את ההגעה לתחנה, אלא רק מהרגע שהיינו בקרון עצמו. הגענו אולי 5 או 10 דק' לפני יציאת הרכבת אז הקרון נראה ריק בתמונות שצילמתי. 
 
לרכבת האיטלקית רציפים נמוכים, כחצי מטר או פחות מכך ממפלס המסילות, ולכן הקומה התחתית של קרון הקומתיים נמצאת שתי מדרגות בלבד מתחת למפלס הדלתות. בקרון חד-קומתי הכניסה היא ממפלס רצפת הקרון, כאשר יש מפלס ביניים מוגבה בין הקרונות. יתכן שבילבלתי את שני הדברים האלו (נסענו בחד קמותיות משדה התעופה לסרונו וחזרה, וכן בקנטון טיצ'ינו שבשוויץ שם הרציפים הם לפי הסטנדרט האיטלקי, ובדו-קומתיות מסרונו לקומו וחזרה וכן מקומו למילאנו) וטענתי בטעות שהכניסה לקרון הדו-קומתי היא במפלס קומת הקרקע - טעות בת שתי מדרגות בלבד שאני מקווה שתיסלח לי.
 
בתמונות ניתן לראות את המפלסים השונים, וכן פטנט איטלקי חכם - עמוד עם פיתול שמאפשר לנוסעים עומדים רבים לאחוז בו בנקודת החזקה נוחה ורחבה בלי שיצטרכו לחלוק שטח מצומצם. 
קומה תחתונה - 2 מדרגות מהכניסה
קומת ביניים במעבר שבין הקרונות
המעבר בין הקרונות
º
איזה עם ברברי, כל כך מלוכלך...
02/11/14 21:22
23צפיות
Como הדואומו (הקתדרלה) מהרכבת החולפת.
הודעה זו מכילה תמונות
02/11/14 02:41
104צפיות
בהגעה לקומו הבניין חלף על פנינו בהפתעה מוחלטת, כי הדואומו הוא בדרך כלל נקודת המוקד המרכזית של כל עיר איטלקית. יתכן שהסיפור הוא שבעבר היתה שם חומה והמסילה עוברת בתחום שבעבר נשמר לביצורים, מצב דומה לשדירות המקיפות את פירנצה. בהמשך צילמתי עבור הפורום את "המסילה ללא פארק" , הגם שיש לצידה עצים. תמונות אלו מראות את הבניין מנקודת המבט של נוסעי הרכבת. 
Saronno התחנה והגעת המאלפנסה אקספרס
הודעה זו מכילה תמונות
02/11/14 02:57
88צפיות
וכאן עלי לציין לרעה את היעדר האינפורמציה ברכבות בצפון איטליה.
 
אתחיל ברנדומאלית ברכבות של טרנורד בקו שבין מילאנו קדורנה לקומו נורד לאגו. מתוך 4 נסיעות בקו רק בשתים מהן היה מידע, וזה היה בפעמים בהם נסענו מקצה הקו בקומו לקצהו במילאנו וחזרה. בהגעה לסארונו כמעט שפיספסנו את התחנה כי לא היו לא כריזה ולא דיאגרמות קו. אם היינו בקומה העליונה לא היינו מצליחים לרדת בזמן. 
 
ואז יש את נושא ההחלפה בתחנת סרונו. כשהגענו לשם משדה התעופה לא היה מידע ברציף הרלוונטי, אלא רק במסך קטן אחד בקצה פרוזדור המעבר. המידע לא הופיע בשלט שברציף עד שהיו 5 דק' בלבד לפני בוא הרכבת, עד אז השלט היה ריק והראה רק שעה ותאריך. בדרך חזרה לשדה התעופה המצב היה חמור יותר - המסך הקטן הראה רציף שהמדרגות אליו נחסמו, ובמדרגות הנעות אליו עמד פועל ניקיון שניקה כאילו אין נוסעים. עלינו לרציף, ואז היתה כריזה באיטלקית לפיה המאלפנסה אקספרס לשדה התעופה תעצור ברציף 4 בעוד כמה דקות. נוסעת איטלקית נדיבה תירגמה לנו במהירות את המידע מבלי שביקשנו, ורצנו לרציף הנכון דרך הפועל המסכן שלא ידע להכווין אותנו ולא היו לידו שלטים שפירטו אחרת. מערכת המידע ברציף היתה ריקה. איכשהו מתאים לאיטליה שיהיו שלטים דיגיטליים ריקים ממידע - זוהי מדינה מאד מודרנית שיש בה הכל, אבל מתכנני המערכת לא חשבו על טובת הציבור ולא השתמשו בכלים העומדים לרשותם על מנת ליידע עד לרגע האחרון.  
 
ניתן לראות את ערפילי הבוקר בתחנה. 
 
במאלפנסה אקספרס הכריזה עבדה כל פעם, באיטלקית ובאנגלית. 
המאלפנסה אקספרס מגיעה לתחנה
MXP - אל תתכמו לאיזיג'ט. 50-40-20 !
הודעה זו מכילה תמונות
02/11/14 03:24
96צפיות
בשערים של איזיג'ט יש קופסה עם מסגרת מתכת ותיק שנראה לדיילת גדול מדי ולא עובר את מבחן הכניסה למסגרת לא עולה למטוס. בתמונה האמצעית נוסע נפרד מהתיק שלו, שגדול מדי לשמש תיק יד. יתכן שהנוסעת שמביטה לכיוונו נפרדה גם היא מתיקה, אני זוכר שהיו מספר נוסעים שנאלצו להפרד מתיקיהם בשלב זה. 
 
איזיג'ט מאפשרת לנוסעים להדפיס את כרטיס העלייה למטוס בבית, ואם אין לנוסע מזוודה הוא יכול להגיע ישר לתור הביטחון בשדה התעופה מבלי לעבור את תור הצ'ק אין, או את ה"מתשאלים" שיש רק בארץ או בטיסות של חברות ישראליות לארץ. המפגש הראשון שלו עם עובדי החברה הוא בשער העלייה למטוס ולכן הפרידה המצערת הזו קורה על מדרגות העלייה למטוס. טכנית יש גמישות לתיקים של עד 56-45-25 אך בטיסות עמוסות אפילו אלו עלולים למצא את דרכם לבטן המטוס. המידות הנכונות שמבטיחות לכם שתיק היד תמיד ישאר בתא הנוסעים הן 50-40-25. 
 
והמלצת אריזה חמה לטסים לאנגליה לשבוע או פחות: אל תביאו תמרוקי רחצה אלא אם אתם אלרגיים במיוחד וחייבים משהו מסויים מאד, או חייבים להביא משהו שאי אפשר להמתין לו עד הבוקר שאחרי - כמו נוזל לעדשות מגע. יש אצלנו גירסאות מיני של מותגים רבים שניתן לקנות בכל בוטס או סופרדראג וגם בסופרמרקטים מסויימים. http://www.holidayextras.co.uk/images/holidayextras-blog/travel-size-toiletries.jpg
º
שלא לדבר על כך שמחירי הקוסמטיקה זולים הרבה יותר מאשר בארץ
02/11/14 21:33
12צפיות
RF-UK אוניות מטען בערוץ האנגלי.
הודעה זו מכילה תמונות
02/11/14 03:35
83צפיות
הערוץ האנגלי, שמשום מה בארץ מכונה בטעות "תעלה" למרות שמדובר בגוף מים טבעי ברוחב 33 ק"מ בנקודה הצרה ביותר ו 240 ק"מ בנקודה הרחבה ביותר - הוא נתיב ספנות חשוב לא רק לאנגליה וצרפת אלא גם לכל ארצות הים הצפוני וממנו גם לים הבלטי בחיבור המהיר ביותר לים התיכון, לאוקינוס האטלנטי הדרומי (לצפון אמריקה ניתן לעקוף את בריטניה מצפון) ולמזרח הרחוק. מדובר בנתיב ספנות עמוס ולכן לא קשה לצלם בו אוניות גדולות כשטסים מעליו. 
 
דרך אגב - איזיג'ט מאפשרים להפעיל ציוד אלקטרוני במצב טיסה גם בהמראה ובנחיתה, ולכן הסרטתי אותן לראשונה. כשיתפנה לי זמן אולי אעלה אותם, אך יתכן שלמרות שמדובר בתחבורה ציבורית עדיף להעלות את הסרטונים האלו בפורום חובבי תעופה. 
Eastborne צילום אווירי בזום מהמטוס.
הודעה זו מכילה תמונות
02/11/14 03:43
83צפיות
הצלבתי את התמונה הבאה עם גוגל ארת' ומדובר ללא ספק בעיירת הנופש איסטבורן במחוז מזרח סאסיקס. המרינה ומזח התענוגות שביקרתי בו בשנות ה90 תואמים את המפה, המטוס טס בכיוון צפון-מערב.  
 
LGW השאטל בין הטרמינלים
הודעה זו מכילה תמונותהודעה זו מכילה סרטונים
02/11/14 04:13
88צפיות
הרכבתת האוטומטית הזו שאין בה נהג פעילה כבר שנים ויש גולשים בפורום שצעירים מ31 שנותיה. השתמשתי בה מספר פעמים בעבר. דלתות המעלית נפתחות והנוסעים נכנסים לקרונות השאטל, שמתפקד כמו סוג של מעלית אופקית. בעבר היו אפילו כפתורי מעלית להזמנת השאטל.
 
היוטיוב אינו שלי.
 
לצערי הצורך במסילה ייעודית (לקרונות יש מסילת הנחייה ושני מדרסים לגלגלי הגומי נוסח פריז) ותוואי ייעודי לא הופכים את כלי התחבורה המעולה הזה לנפוץ במיוחד, אלא לקוריוז שהיה פעם עתיד התחבורה הציבורית. בינואר 2015 מכוניות בניהוג רובוטי יתחילו להתנייע על הכבישים הרגילים בבריטניה כפי שהן נוהגות כבר בכבישי ארה"ב (המערכת האוטומטית של גוגל נסעה כבר 1,600,000 ק"מ) ובאוטובהאן הגרמני. מיניבוסים בנהיגה עצמית לא יצטרכו תשתית ייעודית של מסילות בשמיים כך שעתיד התחבורה הציבורית כיום מבוסס על שימוש בתשתית הכבישים הקיימת, וייעול הפרישה לפי הדרישה. אינני חף מאינטרסים, יש לי כמה אלפי דולרים במניות גוגל, אבל יש משהו רומנטי בעתיד של פעם, במסילות שנוסעות בשמיים וחבל שהעתיד של אז אינו העתיד של היום. 
LGW האוטובוס לחניון, פוסט אחרון לשירשור זה.
הודעה זו מכילה תמונות
02/11/14 04:38
99צפיות
בגאטוויק השילוט לא הכי טוב, הוא מכוון "לחנייה" כאשר חניית הטרמינל הצפוני נפרדת לחלוטין מחניית הטרמינל הדרומי, ולכן הנוסע החונה צריך להגיע קודם כל לטרמינל בו הוא חנה. לטעמי עדיף היה לכתוב "לחניית הטרמינל הצפוני" ואז היינו מסיקים שעלינו לנסוע קודם כל לטרמינל הדרומי. המטוס המריא מהדרומי ונחת בצפוני ולכן מסלולנו לחנייה לא היה שיחזור הדרך שבה הגענו.  
 
בסופו של דבר הגענו לתחנת האוטובוס לחנייה של הטרמינל הדרומי. באוטובוס יש בצד אחד מדפים לכבודה, ובצד השני מושבים. הוא עושה מסלול מעגלי בין תחנות החנה-וסע שממוספרות לפי סדרן על מסלול הנסיעה. יש אוטובוסי הורדה בלבד שעוצרים רק בתחנות שצילצלו להן ויש אוטובוסי העלאת נוסעים. היתה גם מזוודה מתוקה שילדים יכולים לרכב עליה אז הוספתי גם אותה לתמונות, וזה הופך את מספרן ל4 ומביא את המנגנון המקטין, אבל חניונים זה לא בדיוק תחום איכותי אז אפשר לוותר על הדרישה לרזולוציה.
 
הנסיעה חזרה לא היתה מהירה כמו הנסיעה לשדה התעופה. יום שישי בערב כשרבים נוהגים ליעדיהם לסוף השבוע זה לא בוקר יום א' בו מי שמבקר במקום כלשהו לסוף השבוע ירצה למקסם את זמנו החופשי שם, והמסלול כלל את ה M25, האוטוסטרדה ההיקפית של לונדון שכל האוטוסטרדות היוצאות מהעיר מתחברות דרכה, ולכן היא ידועה לשימצה בתור מגרש החנייה הגדול באירופה. עדיין, זה היה עדיף החלפות רכבת הכוללת בין השאר קו עם תדירות שעתית. המערכת הבריטית היא מצויינת אם יעדכם הוא בין לונדון לסוף הקו, אך נסיעה היקפית שאיננה כוללת את לונדון מתחילה לגלות את החורים במערכת. 
 
זהו השירשור האחרון במסגרת הנסיעה לאיטליה, הסתיו הבריטי יתחלף בקרוב בקיץ אנגלי על הקוסטה דל-סול, אך אינני חושב שיהיה לי חומר תח"צי מצולם חדש עד לאביב. יתכן שתהיה לי אמירה גראפית כלשהי בנושא כזה או אחר. כמו כן זה הפוסט האחרון של הסמארטפון הקודם שלי, HTC Desire HD שלמרות גילו הצליח לתפקד לא רק בתור מצלמת 8 מגהפיקסל (עד לאחרונה - מעל ומעבר לרזולוצייה הישנה בתפוז) אלא גם בטור רוטר חירום ללאפטופ כאשר המלון האיטלקי דרש סכומים לא סבירים עבור חיבור WiFi ופקידי הקבלה המליצו על מיקומה של חנות פלאפונים לרשת שקליטתה בחדר היתה החזקה ביותר. 
 
תחנת האוטובוס לחניון הטרמינל הדרומי בגאטוויק
תודה רבה על הסיפור המעניין ועל התמונות, ואשמח לקרוא את הסאגה
02/11/14 21:42
27צפיות
הבאה שלך.
 
אגב, אולי רשמית סתיו עד 21 בדצמבר, אבל בשבילי זה כבר מתחיל באמצע אוקטובר.
זו תרומתי הצנועה תמורת שירשורי התשתית והרק"ל
02/11/14 22:07
31צפיות
It's always darkest before the dawn.
 
אצלי הקיץ האנגלי מתחיל אחרי יום גאי פולקס, ואז אני מציין עצמאות חד צדדית מחזית מזג האוויר בBBC, שאנו ממשיכים לקלוט למרות הסנקציות. בשנה הבאה אני רוצה לציין בפורום יובל מסיים בצורה תח"צית - יש רכבות, מטוסים, היידרופוייל ואפילו האישה המסוכנת ביותר באירופה, ואפשר לנהל את זה בצורה של בריטים בשמש, בלי יותר מדי פוליטיקה.
 
Ascending to the sunlit heavens, telling of her honored name.
"מדד המהירות" - גרסת אוקטובר 2014
02/11/14 00:00
199צפיות
תקציר הפרק הקודם:
לפני כ-9 חודשים הצגתי כאן לראשונה את "מדד המהירות" של רכבת ישראל - ניסיון למצוא קשר בין אורך קטע המסילה למהירות הנסיעה בו, וחשוב לא פחות - לאפיין בדרך זו את הקטעים הבעייתיים שבהם הרכבות נוסעות לאט מדי ביחס למצופה עפ"י אורך הקטע.
 
השבוע, בעקבות הודעה שפרסם כאן הספקן החיפאי ובאיחור קל (ביחוד מבחינת חברנו הספקן), החלטתי לחזור על הניסוי עבור הלו"ז הנוכחי ("לו"ז המהפכה") שנכנס לתוקף לפני למעלה מ-4 חודשים. התוצאות בהמשך השרשור.
 
הסבר קצר על השיטה: הנתונים מבוססים על לוח הזמנים שפורסם באתר הרכבת ליום שלישי האחרון, ה-28/10 ולא על נתוני זמן אמת כלשהם. בסך הכל "נדגמו" 74 קטעי נסיעה שונים - אך ורק קטעים שאינם כוללים עצירות. המהירות בכל קטע נמדדה בנפרד לכיווני הנסיעה השונים (צפון-דרום, דרום-צפון) ע"י חילוק אורך הקטע בזמן הנסיעה בו (ממוצע לאורך היום) כפי שהופיע בלוח הזמנים באתר הרכבת לאותו יום.
 
נמצא שהקשר בין אורך הקטע למהירות מוסבר בצורה טובה באמצעות פונקציה לוגריתמית בעזרת נוסחת הרגרסיה הבאה:
s = a + b*log(d)
כאשר s המהירות, d הוא אורך הקטע, ו-a ו-b נקבעים על-סמך הנקודות בגרף.
 
"מדד המהירות" עצמו הוא ההפרש שבין המהירות בפועל בקטע (ובכיוון הנסיעה) לבין המהירות החזויה עפ"י הנוסחה. מדד חיובי אומר שהמהירות בקטע "גבוהה מדי" ומדד שלילי אומר מהירות "נמוכה מדי" (הכול יחסי). אנחנו כמובן מתעניינים בנקודות עם המדד השלילי ביותר...
 
º
ואני בדיוק חשבתי ללכת לישון...
02/11/14 00:04
56צפיות
º
לילה טוב המדד יחכה לך בבוקר
02/11/14 00:08
39צפיות
º
בבוקר יחכו לי הלקוחות...
02/11/14 00:13
29צפיות
רשימת הקטעים
02/11/14 00:06
127צפיות
בקובץ המצורף.
הגרפים
הודעה זו מכילה תמונות
02/11/14 00:15
151צפיות
נוסחת הרגרסיה:
צפון-דרום: s = 18 + 49*log(d)
דרום-צפון: s = 17 + 51*log(d)
דרום-צפון סקאלה לוגריתמית
צפון-דרום סקאלה לוגריתמית
סקאלה לינארית
מדד המהירות
הודעה זו מכילה תמונות
02/11/14 00:33
130צפיות
בגרפים המצורפים. המספרים בסוגריים = מספר נסיעות יומיות.
אותנו מעניינות השורות התחתונות, ומלבד הקו המשודרג (כמה זמן עוד נמשיך לקרוא לו כך?) בית שמש-ירושלים "מככבים" גם קו נתב"ג-מודיעין וקו רחובות-יבנה מזרח.
 
 
השוואה ללו"ז הקודם
02/11/14 00:44
107צפיות
בלי להיכנס לפרטים (שינויים בקטעים ספציפיים) אתייחס למדדים גלובליים:
 
צפון-דרום: הקבוע בנוסחה ירד מ-21.5 ל-18, השיפוע עלה מ-45 ל-49. עבור קטע באורך "ממוצע" של 10 ק"מ (ממוצע אריתמטי - 13.1 ק"מ, ממוצע גאומטרי = 7.7 ק"מ) המהירות מהנוסחה עלתה קלות מ-66.5 ל-67 קמ"ש.
 
דרום-צפון: הקבוע ירד מ-19.3 ל-16.8, השיפוע עלה מ-47 ל-51. עבור קטע באורך 10 ק"מ, המהירות עולה מ-66.3 ל-67.8 קמ"ש.
 
ניתוחים נוספים אני משאיר למקצועני הפורום.
 
לילה טוב מירושלים
נו, אז יש שיפור
02/11/14 20:50
61צפיות
וברצינות, ההבדלים בין הקווים השונים נשארו הזויים (בולט במיוחד בקווים שעברו שדרוג ומהירות הנסיעה בהם נשארה איטית, בהשוואה למסילת החוף הוותיקה). לפחות קטע אשקלון-שדרות משאיר מקום לתקווה לעתיד. והקו למודיעין - הס מלהזכיר...
איך יודעים איך מגיעים ממקום א' למקום ב'?
הודעה זו מכילה תמונות
01/11/14 19:52
273צפיות
 
אני משתמש בגוגל טרנזיט. האם יש עוד משהו מומלץ במחשב?  
האתר bus.co.il, ממש לא מובן ולא ידידותי לטעמי. ו
גוגל טרנזיט לפעמים לא ממש מאמין (ראו דוגמא למטה- מסינמטק ת"א ל-מרכז שוסטר ברמת אביב ג')
- ראו תמונה למטה- 
1. איך יודעים איך מגיעים ממקום א' למקום ב'?
2. נגיד ואני יודע שאני צריך אוטובוס שעובר פעם במלא זמן, איך אני יכול להעריך מתי הוא יגיע?  (למשל 126 מבית אליהו לרמת אביב בת"א, באיזור 11 בוקר)
3. האם אפשרי לטייל בגולן בת.ציבורית?
 
תודה רבה
תשובה-
01/11/14 20:39
133צפיות
גוגל טרנזיט/מפות הוא לא רע לתכנון. (אם כי לא מזיק לפעמים לשאול בפורום, בגלל שלפעמים יש החלפות ואפשרויות טובות יותר שגם גוגל לא תמיד עולה עליה).
אתר BUS.CO.IL הוא אתר דמיקולו, אם כבר יש את אתר bus.gov.il הממשלתי, שלא בנוי ברמת רחוב , אלא ברמת בלוקים/אזורים, אבל עדיין טוב לראות לו"ז של קווים וגם מחירים בד"כ.
לגבי זמן אמת - יש אפליקציות לנייד רבות (מוביט, איפה בוס, וכו'). למחשב נדמה לי שגם איפה בוס עובדת.
חבל ש-bus.gov.il בנוי בצורה מחרידה.
01/11/14 22:44
105צפיות
למה נפתח חלון חדש כמעט בכל פעולה?
למה אי אפשר לרשום מיקום כלשהו ולתת לאתר לחפש בשבילי אלא צריך לחפש ברשימה נגללת, שלא ברור איך היא מסודרת? )מה שהופך חיפוש תחנה שלא ידוע השם המדוייק שלה למסובך)
למה לא כל התחנות מופיעות בזמן החיפוש?
למה צריך לבחור עיר בנפרד מהתחנה? (במקום לרשום בפעם אחת "תחנה מרכזית חדשה תל אביב יפו")
למה צריך לבחור עיר כשמחפשים מספר קו? (ב-bus.co.il כשמחפשים מספר קו, מקבלים את כל הקווים בעלי אותו המספר- ואפשר לבחור משם קו)
 
בקיצור- bus.co.il מעוצב טוב בהרבה מ-bus.gov.il. חבל שהוא לא מעודכן. לפעמים אני עדיין משתמש בו, כי bus.gov.il כ"כ לא נוח. לשם הבהרה- אין לי שום קשר לאף אחד מהאתרים, זה פשוט מעצבן כמה אתר ממשלתי (שאני לא אתפלא אם הושקעו בו מיליונים רבים) גרוע לעומת אתר "דמיקולו".
האתר הממשלתי מבוסס על המערכת של אגד ואגד מתחזקת אותו
02/11/14 09:02
82צפיות
זה לא ממש אתר חדש לגמרי שהושקעו בו מליונים רבים בפיתוח ועיצוב.
אפשר לטייל בגולן בתח"צ
01/11/14 21:05
113צפיות
חלק מהקווים פועלים בתדירות מאוד נמוכה, כדאי לתכנן מראש כל נסיעה.פירוט הקווים זמין באתרhttp://www.golanbus.co.il/
תוכל לפרט מה הבעיה בתמונה שצירפת מגוגל?
01/11/14 22:36
193צפיות
אם אתה לא רוצה לקבל תוצאות שדורשות הרבה הליכה, כמו 501 ו-601, אתה יכול לסמן באופציות החיפוש שאתה מעדיף פחות הליכה.
אגב, יש בתוצאות שהבאת גם את קו 126, ואפשר לראות לפי הקו הכחול הרציף שזאת חלופה שאין בה כמעט הליכה.
לMoovit יש גם אתר
02/11/14 13:34
60צפיות
אתר Moovit
במיוחד לבועז, אורי404 ו-וויליאהם: סוף סוף ניתן ל
87תגובות
01/11/14 18:42
426צפיות
לשמוע את השיר שמאז 1984 אנחנו מחפשים - צא מזה של תמיר קליסקי, שהעלה דודי פטימר ליו-טיוב. הוא העלה גם את הלהיט השני של קליסקי - מגדל קלפים כאשר שני השירים נשמעים נהדר וכל-כך שנות ה-80...שימו לב שהשיר מגדל קלפים יזכיר לכם מאוד יוצר אחר: אריאל זילבר...
אני חיפשתי את "צא מזה" יותר...

(המשך...)
לשמוע את השיר שמאז 1984 אנחנו מחפשים - צא מזה של תמיר קליסקי, שהעלה דודי פטימר ליו-טיוב. הוא העלה גם את הלהיט השני של קליסקי - מגדל קלפים כאשר שני השירים נשמעים נהדר וכל-כך שנות ה-80...שימו לב שהשיר מגדל קלפים יזכיר לכם מאוד יוצר אחר: אריאל זילבר...
אני חיפשתי את "צא מזה" יותר מעשרים שנה והנה הוא עכשיו בחינם לכולם.
תהנו !
אביה.
וזה הקישור ללהיט השני: מגדל קלפים:
נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 7-9/2014
86תגובות
01/11/14 09:28
991צפיות
נתוני הנוסעים העולים והיורדים בתחנות רכבת ישראל לרבעון השלישי של 2014 הגיעו.
לצורך ההמחשה אצרף בהמשך מס' גרפים של קווים/תחנות שאנחנו עוקבים אחר התפתחותם כבר מס' שנים.
תודה לרכבת ישראל על הנתונים

(המשך...)
נתוני הנוסעים העולים והיורדים בתחנות רכבת ישראל לרבעון השלישי של 2014 הגיעו.
לצורך ההמחשה אצרף בהמשך מס' גרפים של קווים/תחנות שאנחנו עוקבים אחר התפתחותם כבר מס' שנים.
תודה לרכבת ישראל על הנתונים
שבתשתיות - ברפרוף מפה לשם
הודעה זו מכילה סרטונים
80תגובות
31/10/14 22:50
1256צפיות
שבת שלום, אמיגוס.
דומני שלאחר שני סיורי העומק בכביש 1 ובמנהרה 4 יסלחו לי ששת קוראיי היקרים אם אקח לעצמי הפוגה קלה.
אי לכך, המדור השבועי ירפרף קלילות בין מספר אתרים בהם נתקל סחבקכם הנאמן במהלך השבוע. אפתח ברפרוף אחר שמוענק לפורום כתרומה ע"י מנהלת פרויקט כביש...

(המשך...)
שבת שלום, אמיגוס.
דומני שלאחר שני סיורי העומק בכביש 1 ובמנהרה 4 יסלחו לי ששת קוראיי היקרים אם אקח לעצמי הפוגה קלה.
אי לכך, המדור השבועי ירפרף קלילות בין מספר אתרים בהם נתקל סחבקכם הנאמן במהלך השבוע. אפתח ברפרוף אחר שמוענק לפורום כתרומה ע"י מנהלת פרויקט כביש 1 ו"לביא צילומי אוויר". תודתי הגדולה נתונה לראש מנהלת הפרויקט על המשך השת"פ הפורה עם הפורום.
בהמשך הסקירה נעבור מירושלים של מעלה ל'ירושלים של מטה' ונסיים בהפרדה המפלסית המקרטעת שהתעוררה לחיים ברחובות.    
º
בקשות ושאלות (לא הכוונה)
31/10/14 21:28
23צפיות
º
מי זכה במכרז אשדוד
31/10/14 13:26
59צפיות
ראה ממש 1-2 שרשורים מתחתיך.
31/10/14 13:52
71צפיות
אפיקים.
שאלה לגבי כרטיס רב-קו
31/10/14 14:45
77צפיות
שלום לכולם
בעבר עשיתי כרטיס רב-קו ב"דן" ...אבל מכיוון שאני לא מעוניינת בחתונה קתולית איתם גם כי השירות והטרטור הוא על הפנים וגם כי 99% מהזמן אני נוסעת עם אגד. אם ביטלתי את הכרטיס בדן עקב הודעה על אובדן (מה שבאמת קרה)...האם אני יכולה לעשות כרטיס חדש באגד מבלי לומר להם שאיי פעם היה לי כרטיס בדן? או שזה מחובר לאותו מסוף ויעלו על זה? (לא איכפת לי מהכרטיסיה שמוטענת לי על הכרטיס רב-קו של דן אני פשוט רוצה להיפטר מהעול של "דן" ולעבור ולקבל שירות לכרטיס רב-קו ל"אגד").
 
תודה מראש למוצאי הפתרונים ולמשחררים אותי מעולו של דן
כרטיס רב קו אפשר לעשות אצל כל מפעיל תח"צ בלי שום קשר למפעיל
31/10/14 16:34
55צפיות
אחר.
את יכולה לבוא ל"אגד" ולהנפיק כרטיס כזה גם אם יש לך עוד 7 רב קווים מחברות אחרות.
תודה רבה!
31/10/14 16:52
41צפיות
על התשובה המהירה
 
חדשות על גרוטאות
31/10/14 10:48
184צפיות
שלום! חדשות על גרוטאות ,הסופרוויט של דן שהיה בחצר בית ברחוב ביאליק בקרית אתא פונה משם פעם אחרונה שראיתי אותו זה היה ביום רביעי השבוע  כנראה נמכר למיחזור .אגב יש תמונה שלו בפורום או באחת הקומונות .
חדשות בגרוטאות
הודעה זו מכילה תמונות
01/11/14 18:19
184צפיות
שלום! אז כמו שסיפרתי לכם (ומשום מה זה הצטרף לשרשור אחר ) הסופר וויט של דן שהיה ברחוב ביאליק בקרית אתא פונה מהמקום 
 
סופר וויט או מאק של דן
איחדתי מחדש את הודעותיך, יהודה. להבא, אל
01/11/14 19:04
104צפיות
תשאיר הודעות בודדות "יתומות" לזמן רב. הודעות מהסוג הנ"ל, שלא מתפתח בעקבותיהן דיון, מוצאות את דרכן לשרשור הדיווחים.
º
ושאלה כיצד מחברים דף אינטרנט להודעה ?
02/11/14 06:46
16צפיות
º
אתה מתכוון לקישור בתוך טקסט ההודעה?
02/11/14 18:57
15צפיות
º
היה ניתן להעתיק כתובת ולהדביק להודעה
03/11/14 06:49
7צפיות
"מחאת" המילקי.
הודעה זו מכילה תמונותהודעה זו מכילה סרטונים
31/10/14 08:35
808צפיות
אני מוחה: איני מצליח לזהות את מקום הצילום בסצנת הסיום של פרסומת ה"קרב על המילקי". אפשר לקבל סיוע?
º
31/10/14 09:35
41צפיות
º
נראה כמו מחלף קק"ל
31/10/14 10:09
94צפיות
אני חושד באיילון, מצפון למחלף קק"ל
31/10/14 10:13
223צפיות
מבחינת התאירך של הפרסומת, זה מתאים לתקופה שבנו את הקטע שבין רכבת מרכז לגלילות. מימין יש מה שעשוי להיות רמפת ירידה לאיילון ומשמאל עצים שמזכירים לי את "הגדה המערבית" באזור רמת-אביב ג'. גם הגיוני שלא התרחקו מת"א כדי לצלם סצינה של שתי שניות לפרסומת.
 
וחוץ מזה- איך אחרי כל התלאות שהמילקי עבר הקצפת לא התערבבה בתוך השוקולד? למה אצלי זה תמיד מצליח להתערבב בחמש דקות הליכה מהסופר לבית, ואצלם זה נשאר ככה מופרד יפה אחרי שהמילקי התעופף באוויר? אני מוחה ומהגר לשנות ה-90.
שילון שביים את הפרסומת סיפר על איך הכינו אותה בזמנו ואכן זה
31/10/14 13:03
228צפיות
צולם באיילון (גם הקטע עם המכוניות שנוסעות) כמה ימים לפני פתיחת נתיבי איילון.
º
אהבתי את מחאת הקצפת.
31/10/14 21:32
43צפיות
קודם כל זה חייב להיות באיילון צפון ולא איילון דרום
31/10/14 20:38
178צפיות
וגם צפונית לרוקח.
בנוסף, שימו לב שלרכבת חלק מן הקרונות היו עם מזגנים, זה אומר שזה צולם אחרי שנת 88' או 89'.
 
כמעט בטוח שזה באזור קרן קיימת.
אוקיי, אני רואה שיש כאן תמימות דעים ביחס
31/10/14 21:34
141צפיות
למיקום. תודה לכל העונים.
הפרסומת היא לדעתי מסוף שנות ה-90 או תחילת ה-2000.
01/11/14 03:10
145צפיות
עליתי לארץ בתחילת שנות ה-90, והפרסומת הזאת היתה כמה שנים טובות אחרי.
טעית בגדול
01/11/14 12:18
179צפיות
לא רק לפי הויקיפדיה אלא גם לפי הזכרון שלי הפרסומות של מילקי היו כולן שנות ה-80 עד תחילת ה-90.
 
שנית, הקטע שצולם באיילון צפון הוא צפונית לרוקח ובשלהי שנות ה-90 הוא כבר היה בן 3 או 4 נתיבים לכל כוון ולא רק שני נתיבים כפי שהוא כאן.
 
 
הכוונה לסרטונים עם אביבה פז וחלי גולדנברג.
היו סרטונים עם אקי אבני וסנדי בר משלהי ה-90 וראשית ה-2000.
כאן רואים במפורש שזו אביבה פז.
º
תמיד כל כך אדיב.
01/11/14 13:44
47צפיות
º
01/11/14 21:38
15צפיות
עליתי לארץ באמצע שנות ה-90, והפרסומת נראית בהחלט ישנה יותר.
01/11/14 15:19
117צפיות
אני גם זוכר בוודאות שהיו פרסומות אחרות וחדשות יותר למילקי כשהייתי עולה חדש...
... ואם נניח לרגע שתאריך הצילום לא ידוע,
01/11/14 15:34
108צפיות
(והוא ידוע בדיוק, כפי שכתבו לפניי), אז הלבוש והעיצוב מראים בבירור מוחלט (לא יכולתי להדגיש את זה יותר) שלא יכול להיות בשום אופן שמדובר על סוף שנות ה-90.
פרט נוסף: רואים בבירור שהפרסומת הוסרטה על גבי סרט קולנוע. וכבר מתחילת שנות ה-90 לא עשו את זה בכלל מלשון "בכלל".
בוא והסבר להדיוט שכמותי איך רואים שזה הוסרט על גבי סרט קולנע
01/11/14 23:34
72צפיות
ולא וידיאו/טלויזיה?
אפשר לראות את השריטות על הפילם בחלק מהסצנות
02/11/14 08:21
62צפיות
בתיאוריה קיימת כמובן האפשרות שהפרסומת הועברה לפילם אחרי צילום בוידאו, אבל האפשרות הזאת לא ממש סבירה מכיוון שהפרסומת נועדה כפי ש-CCyclist כתב להקרנה בקולנוע, והאיכות של הוידאו באותה תקופה הייתה פשוט נוראית עבור מסך קולנוע. ולכן גם צילמו בפילם מראש. וידאו דיגיטלי פשוט לא היה קיים אז.
 
לפי ויקיפדיה הסרטון צולם בשנת 1988
01/11/14 09:18
155צפיות
אה כן, הילדה בפרסומת זו בר רפאלי שהיתה אז בסה"כ בת 3...
מהתקופה שפרסמו בארץ היו רק לקולנוע.
01/11/14 15:30
115צפיות
הפוסט הזה משודר בחסות מעדן הרשת של קארפור, שנראה כמו מילקי, בא במגוון טעמים, ועולה €1.20 לרביעיה.
 
 
º
-שהפירסומות.
01/11/14 15:32
27צפיות
º
גדול!!
01/11/14 23:42
28צפיות
אבל קשור - תשדירים ושקופיות לפני ערוץ 2 המסחרי.
הודעה זו מכילה סרטונים
02/11/14 21:16
150צפיות
לטובת הגולשים הצעירים ואלו שעלו בשנות ה90 הייתי רוצה להזכיר עד לנובמבר 1994, כשיעקב איילון פתח את שידורי ערוץ 2 המסחרי - לא שודרו בארץ פרסומות טלוויזיוניות בערוצים הישראלים. בשנות ה80 וה90 פרסומות ישראליות היו רק בקולנוע, וכמה מהן, כמו פירסומת המילקי בפתח שירשור זה הפכו למיתולוגיות ושרדו גם לתוך העידן המסחרי, אך בטלוויזיה הישראלית ובטלויזיה החינוכית שחלקו את ערוץ 1 ההיסטורי היו שני סוגי שידור שקרובים לסרטון פירסומת אך רחוקים ממנו בכוונה תחילה. אלו היו תשדירי השירות, ושקופיות החסות.
 
תשדירי השירות היו בעיקרם מטעם גופים ממשלתיים וציבוריים, היו בהם "פרסומות" של מועצת החלב ומועצת משווקי הפירות ששיווקו קטגוריה של מוצרים מבלי להתייחס למותג כזה או אחר, אני מצרף את הסרטונים "מעדן חלב שווה זהב" ואת "אני רוצה גלידה עכשיו", וכן את "עגבנייהיהיהיה". לצעירים שבכם הפירסום הציבורי הזה יראה מוזר כי אין מיתוג ספציפי של אף יצרנית, ולעולים מברה"מ זה עוד עלול להזכיר משטרים סוציאליסטים ואכן - המורשת המפא"יניקית היתה של סוציאל-דמוקרטיה עם התערבות כבדה של המדינה. לא הכל היה מתוק ומלא שירים, "ירון - אל תיגע זה חפץ חשוד!" הוא תשדיר שמחזיר את הצופה למציאות המזרח תיכונית.
 
שקופית החסות היתה סוג של פרסום מסחרי מסורס. בהשוואה לשירים ולריקודים של תשדירי השירות ההודעה הלקונית על "התוכנית משודרת בחסות..., יצרנית ...." היתה חפה מכל שמחת חיים. בסרטון הדוגמאות שמצאתי יש את לוגו החברה המפרסמת ולוגו המוצר, אך אין אין תמונות. השקופיות האלו איפשרו לחברות מסחריות פרסום מסויים, אך מנעו את האפקט האמוציונלי של הפרסומת המשודרת.
 
משום שמדי שנתיים שלושה טסנו לאנגליה בחופש הגדול היה לי בסיס להשוואה - שידורי הפרסומות לילדים בבוקר שבת ובוקר יום א'. הפרסומות האלו היו חגיגה שלמה של צעצועים, ממתקים, ושאר מוצרים רלוונטים לקהל היעד - ילדים שקמו מוקדם בבוקר סוף השבוע כדי להגיע לטלוויזיה הצבעונית שבסלון לצפות בתוכניות ובפרסומות בווליום נמוך שלא יעיר את הוריהם (ובמקרה שלנו - גם את סבא וסבתא או שהתגנבנו עם האחיינים והמטרה היתה שלא להעיר גם את הדודה והדוד). לאחיינים שחיו עם טלוויזיה מסחרית כל השנה הפרסומות היו נטל, אבל משום שבארץ לא היו פרסומות החגיגה המסחרית הצבעונית הזו היתה חלק מהחוויה עבורי ולכן אני מצרף רצף פרסומות בריטי (אנא העזרו בסבלנות בקטע של עכברוש הרצף). 
 
תודה - אכן מזכיר לי נשכחות מהמולדת...
02/11/14 22:15
57צפיות
בבריה"מ לא היו "חסויות" אמנם, אבל היו גם פרסומות "גנריות"  שקראו לשתות מיצים טבעיים ולטוס עם "איירופלוט" (כאילו שהייתה ברירה אחרת ) וגם פרסומות למוצרים ספציפיים, בין היתר מוצרי מותרות כמו מערכות סטריאו ומכוניות, בזמן שבפועל את חלקם או את רובם היה קשה עד בלתי-אפשרי לחלוטין לרכוש לאדם הפשוט... כן, בחברה הסוציאליסטית כולם היו שווים, אבל חלק היו שווים יותר וחלק - שווים הרבה יותר. אבל לא אביא כאן דוגמאות לפרסומות האלו, שחלקן משעשעות מאוד (יש הרבה ביו-טיוב) מחשש שזה יסיט אותנו רחוק מדי מנושא השרשור.
תיקון קליל
03/11/14 00:01
52צפיות
התאריך של תחילת השידורים הרשמיים של ערוץ 2 (במתכונת קשת, רשת וטלעד) היתה אכן בנובמבר אבל לא 94' אלא 93'.
ולא סתם נובמבר אלא ה-4 בו. כן, כן, רבין נרצח ביום ההולדת של שנתיים בדיוק לקיום ערוץ 2 הרשמי.
 
עוד תיקון קל, פרסומות טלויזיוניות היו כבר בשלהי ערוץ 2 הנסיוני. אמנם לא תשדירי פרסומת מלאים אלא חסות למותג ספציפי.
נניח כיף כף לתכנית 'העולם הערב' שבערוץ 2 הנסיוני (היא התחילה עוד לפני מלחמת המפרץ, ינואר 91').
בערך משנת 90' היו שקופיות חסות למוצרים ממש ולמותגים של ממש.
 
אגב, תשדירי השירות עדיין ממשיכים בערות 1 (וגם בערוצים 2,9,10,20,24) בתור הפרסומות לטוטו, לוטו, זהירות בדרכים וכו'.
כן, תשדירי השירות ממשיכים עדיין בערוץ 1.
 
בנוסף שקופיות החסות ממשיכות בערוצים המסחריים (2,9,10,20,24) וכמובן שגם בערוץ 1.
 
 
 
אגב, לפורום שלנו ה-4 בנובמבר הוא לא רק רצח רבין ותחילת שידורי ערות 2 הרשמיים אלא גם חנוכתה הרשמית של תחנת ת"א מרכז (כיום סבידור).
בשנת 54'.
תשדירי השירות הם עבודה בעיניים ברובם.
03/11/14 00:28
64צפיות
כל מיני יצרני דבש הקימו את "איגוד הדבש", על מנת לקדם את המכירות שלהם. מה פה שירות לציבור? אותו הדבר גלידות, מועצת החלב, פירות וירקות ועוד שטויות.
 
והבושה הכי גדולה, לוטו וטוטן - מה נותן שירות לציבור כאן? להגיד לאנשים, תשמעו, לא בא לנו לבנות לכם  בתי ספר, מתנ"סים ולא בא לנו לבנות איצטדיונים וכו', אז במקום שתשלמו לנו מיסים ואנחנו נעשה את העבודה... אתם תתרמו כסף מרצונכם דרך הטוטו והלוטו והם כבר יקימו את מה שצריך ויגזרו גם קופון שלם. ומה יחשבו הילדים שלומדים בבית ספר שהוקם על ידי או בסיוע הפיס? שמפעל הפיס הוא גוף חיובי והימורים זה חיובי והגלגל ממשיך...
 
הבודדים שעוד איכשהו נותנים מידע חיוני לציבור היו של חברת החשמל, של מקורות ותשדירים של משרדי ממשלה שונים שמציגים לאזרח דברים שונים וחיוניים וכן תשדירים של משטרת ישראל וכו'.
 
האבסורד הוא שדווקא כיום, יש הרבה יותר תשדירי שירות של משרדים ממשלתיים שבאמת רלוונטיים לציבור מהתקופה שלפני הערוץ המסחרי שעוד חצי שנה מתקפל לו גם ככה.
 
דר"א, אורביט הייתה הפרסומות הראשונה ששודרה ב4.11.93. לפני כן סך נתח השוק של אוריבט היה 5%, אחרי שידור הפרסומת הם כבשו את השוק.
 
בסוכות הייתה תוכנית של כמה שעות ב88FM על פרסומות מהעבר. המאזינים נתבקשו להכות את התקליטיה במציאת פרסומת כזאת או אחרת מהעבר האור או הקרוב יחסית. היה מאד כיף להאזין.
אני ממחיש את המצב התקשורתי אז שהיה על גבול הביזאר.
03/11/14 03:02
57צפיות
הבולשביזם המוזר הזה של "אי פרסומות" בטלוויזיה חשוב להדגשה כאשר מביאים פרסומת מוצלחת מהתקופה, שהיה אפשר להקרין אותה רק בבתי הקולנוע. אינני חושב שהלוטו, אורט, או ברית המועצות השונות לשיווק היו טובים לציבור, רק שהם היו מקורבים מספיק למי ששלט בגופי השידור על מנת שיוכלו לשדר את תשדיריהם. את מלחמות המחיקון אינני זוכר כי הם היו ממש אחרי שנולדתי וטיפה לפני שעליתי לארץ, אבל זו אותה התערבות ממשלתית נגד הציבור, ולא מפתיע שכיום, עם התחרות - השירותים הנחוצים לציבור מקבלים פרסומות בתשלום בעוד מידע בלתי רלוונטי לא עובר מסך.
 
כשמביאים פרסומת אייקונית כמו "מלחמת המילקי" צריך לזכור עד כמה התנאים היו נגדה, באי הקולנוע נחשפו לה אולי פעם-פעמיים בחודש ועדיין היא חילחלה לתרבות ושרדה עד לפרסומות ההמשך של סנדי בר והסטירה על "דרעימניה" ( "יש נסיבות מקילות לדרעימניה, אז מה אם הוריו לא הגיעו מפולניה..." )
 
ולעניינינו - זהו פטרנליזם שקובע לציבור מה טוב לו וממה צריך להגן עליו. זוהי אותה המנטאליות שאינה מאפשרת תח"צ בשבת או משנה מהיסוד סדרי תחבורה ברפורמות כאלו ואחרות מבלי לחקור את צרכי הציבור, מתוך קביעה שהוא "יתרגל".
ואצלכם בממלכה המאוחדת
03/11/14 15:41
36צפיות
המצב יותר טוב?
ITV המסחרית החלה לשדר ב1955
03/11/14 16:05
40צפיות
אמנם עם מבנה "רשת" של זכייניות אזוריות (ששיתפו תוכן) אך שידור מסחרי לכל דבר. באופן משונה ברדיו המונופול של ה BBC נשמר עד 1972, ובשנות ה60 התחנות היחידות ששידרו את המוזיקה הפופולרית של התקופה היו רדיו לוקסמבורג (זר וחוקי) ותחנות פיראטיות ממוצא בריטי ששידרו מוניות בים הצפוני. כמו כן היתה גם נסיכות סילאנד שהוכרזה על ביצור ימי נטוש במים שהיו אז בינלאומיים.
 
יש תשדירי שירות ששודרו ב BBC במקביל לשידור המסחרי, בעיקר בשמות ה70 וה80 והם מסוגלים להיות עגומים באותה המידה, אבל לא היה להם מונופול על השידור הפרסומי.
º
מאוניות ולא "מוניות". מתקן איות ארור!
03/11/14 16:08
14צפיות
אני רק שאלה
03/11/14 17:19
30צפיות
אם אני רוצה לפתוח ערוץ טלויזיה בממלכה המאוחדת שישדר nationwide. אני יכול?
(בישראל לא)
איך אמרו באב- פאב ב2000?
03/11/14 20:37
30צפיות
"These days anyone can shove an antenna up their bum and call themselves a TV channel!"
 
השידור הדיגיטלי והשידור הלווייני מאפשרים ערוצים ארציים של כל מני גורמי שידור כי אין את הגבלת התדרים שהיתה פעם. בתחום הרדיו המצב פתוח עוד יותר, יש בלונדון רדיו הלני לקהילה היוונית למשל, אם כי השידור הזה בקנה מידה מקומי.
 
בקוטר דל סול אליה אני עורק השבוע יש לפחות 5 תחנות שידור אנגליות המשדרות מספרד בנוסף לשידור הגיברלטרי ולתחנת הרדיו הרב לשונית שהספרים ייעדו לתיירות הזרה. אחת התחנות האלו משדרת בכל הקסטות , האיים, וגם במדריד- בכל מקום שבו יש דוברי אנגלית בספרד- והיא עסק מסחרי, לא רשת א'.
כן, המצב יותר טוב
04/11/14 09:46
16צפיות
מה עם המקבילה המקומית של ביטוח לאומי?
אפשר לעשות opt-out?
לא וכן. עקרות בית אינן מחויבות בתשלום.
04/11/14 15:03
14צפיות
הביטוח הלאומי הבריטי מוטל על האוכלוסייה העובדת ונגבה דרך מערכת תשלום המסים האוטומטית PAYE . מצד שני המערכת אינה מבקשת תשלומים מאוכלוסיית לא עובדת בגילאי העבודה - עקרות בית,  סטודנטים שאינם עובדים, צעירים המטיילים בעולם וכו'.
 
אין מערכת זיהוי מסודרת (את תעודות הזהות של עידן מלחמת העולם השנייה ביטלו אחריה) המבוססת על מספר אלא מערכת של "שם וכתובת" שזיהו לפיה אחרי כמה מעברים יכול להיות מסורבל. על כרטיס הביטוח הלאומי כתוב "זה אינו מסמך מזהה".
טוב, אז במקרה הזה
05/11/14 14:47
4צפיות
המצב לא הרבה יותר טוב מאשר פה
עוד דוגמא אבסורדית: עידוד צריכת "צ'יפס מטוווגן" על חשבון
04/11/14 03:36
32צפיות
קופות החולים ותקציב משרד הבריאות.
תמונה מהמקרר היום, מילקי ספרדי ב 0.23 יורו
הודעה זו מכילה תמונות
05/11/14 18:40
24צפיות
קיפוח איום, המילקי האשכנזי בבערלין בירת אשכנז עלה 0.21 יורו, והמילקי הספרדי עולה שני יורו-סנט יותר, קיפוח עדתי חמור !!!צולם בקארפור, שהיא רשת צרפתית במקור שהספרדים מחשיבים כלא זולה במיוחד. לא אלדי ולא לידל, ולא בזאר של סינים. יש רק רשת אחת שיקרה ממנה וזו היפרקור של אל-קורטה אינגלס, רשת הכלבו היוקרתית.
מילקי ספרדי ב 0.23 יורו
? שרשור הכוונה ומודיעין 01/11-31/10
47תגובות
31/10/14 00:01
37צפיות
אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.

הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות
בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור...

(המשך...)
אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.

הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות
בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
אפיקים זכתה במכרז אשדוד יבנה.
45תגובות
30/10/14 14:45
532צפיות

(המשך...)
מתלבט אם להתחסן? יש לך שאלות בנושא?
30/10/14 12:32
40צפיות
עם בוא החורף, מחלת השפעת מאיימת על כולנו.

מתלבטים אם להתחסן? יש לכם שאלות בנושא? אתם מוזמנים לאירוח מיוחד בנושא :-)


היום בין השעות 16:00-18:00 נארח את ד"ר ליזה רובין מטעם משרד הבריאות שתענה על כל שאלותיכם בנושא.

מוזמנים |@|
? שרשור הכוונה ומודיעין 30/10
30/10/14 00:01
21צפיות
אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.

הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות
בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
º
רחוב גיסין פ"ת->בית העלמין ירקון (שער גאולה) היום 15-16
30/10/14 06:52
20צפיות
אין קו אוטובוס מתאים בשעה שאתה צריך, אבל זו נסיעה קצרה של
30/10/14 08:57
42צפיות
מספר דקות ולכן אם אין לך טרמפ לשם, פשוט תסע במונית.
מרמת החייל לראשון לציון תחנה מרכזית ישנה
30/10/14 08:58
42צפיות
שלום לכולם, 
 
נאבק במציאת מסלול חזור , עד עכשיו ניסיתי את הקווים שמגיעים מרמת החייל (רח' הארד) אל קניון עזריאלי ומשם 274 לראשון / מרמת החייל לנמיר ושוב קו 274. המסלול הזה לוקח כ שעה וחצי. 
 
לעומת זאת בבוקר אני מגיע לבני ברק ברכבת ומשם אוטובוס - היום הגעתי בזמן שיא של 40 דק' :) 
 
תודה מראש 
ומה מפריע לך לקחת אוטובוס ורכבת בחזרה ?
30/10/14 09:18
41צפיות
תכל'ס, אין ממש קישור ישיר ונוח מעתידים לראשל"צ מרכז. כל ההחלפות האפשרויות הן בעזריאלי / צומת מעריב / צומת חולון , תלוי איך אתה מגיע מראשל"צ.
רכבת תהיה יותר מהירה מן הסתם בשעות העומס (וכמובן יקרה יותר).
בבוקר יש טרמפ לרכבת ובערב אין
30/10/14 09:24
33צפיות
נסיעה של שעה כדי להגיע מהתחנה במשה דיין לראשון מרכז...
ונסיעה לתחנת ראשונים גם סיבוב ארוך דרך לוד :(  
º
יש החלפה אפשרית גם במערב פתח תקוה
30/10/14 09:24
16צפיות
אז למה שלא תחזור גם כן ברכבת?
30/10/14 09:23
52צפיות
אתה יכול לנסות ליסוע עם 366 של דן עד התחנה בז'בוטינסקי פינת היצירה בפתח תקוה (התחנה הכי מערבית במת"צ בפתח תקוה), לעבור לצד השני של המת"צ ומהתחנה בצד הזה לקחת את 164 של אגד עד ראשון לציון, כך תימנע מכניסה למרכז תל אביב, אבל מצד שני בכביש 4 בין מחלף גהה למחלף בר אילן תמיד יש עומס בשעות אחר הצהריים.
מונית שירות מאחת מתחנות הרכבת בת"א עד לסינימה סיטי גלילות
30/10/14 09:23
37צפיות
בוקר טוב,
עלי להגיע מאחת מתחנות הרכבת בת"א עד לסינימה סיטי בגלילות. בימי רביעי בסביבות השעה עשר בבוקר.
היכן יש מוניות שירות הקרובות ביותר לתחנה? איזו מונית עלי לחפש?
 
וכדי לחזור לתחנת רכבת בת"א- האם יש מוניות שירות בקרבת סינימה סיטי בשעות אחה"צ?
 
תודה על המענה,
יעלה
קווי אוטובוס 501, 601, 606 מתחנת ת"א מרכז לסינמה סיטי,
30/10/14 10:39
37צפיות
וכנ"ל בכיוון ההפוך.
º
בחזור יש גם קו 90.
30/10/14 10:40
13צפיות
תודה על המענה המהיר. שאלה נוספת...
31/10/14 07:48
19צפיות
נאמר לי שיש מוניות שירות שנוסעות לנתניה ועוברות דרך קניון עזריאלי. האם נכון?
חשוב לי להגיע בזמן ואיני מעוניינת להגיע למקום ולחכות לחינם.
תודה, יעלה
דווקא ברכבת מרכז קל יותר לתפוס מונית שירות
31/10/14 10:33
22צפיות
מאשר בעזריאלי. את יכולה לנסות לתפוס מונית שירות באותו מקום שבו התחנה של 501, 601, 606.
º
תודה רבה, אשתמש בעצתך.
01/11/14 14:20
5צפיות
מראשון לת"א בלילה 12.30 AM
30/10/14 12:50
39צפיות
אני צריך לשני הקרוב.
מראשל"צ רחוב בן סרוק, "מרכז הקניות הבאר של ישקו"   לת"א (כל מקום טוב)
אני מבין שהשעה היא בעייתית.
האם אוכל למצוא אוטובוס בשעה זו?
 
אם לא, מה לגבי מוניות השירות?  מה היא התחנה שהכי לקניון הבאר? ואיך אני מגיע אליה?
 
תודה רבה רבה
ממשה דיין פינת גדולי ישראל או ממשה דיין פינת לוי אשכול
30/10/14 15:00
33צפיות
סע עם 19 דן או 83 אגד לכיוון רחוב הרצל בראשל"צ. בקו 19 כיוון הנסיעה הוא למסוף אבי האסירים, עליך לרדת בתחנה המצבה (הרצל פינת ז'בוטינסקי) ומקו 83 עליך לרדת במרכזית הישנה בראשל"צ.
 
19 מהיר יותר.
 
שניהים עוברים במשה דיין סביב חצות וחצי.
 
מרחוב הרצל אתה עולה על מוניות שירות שמגיעות מרחובות, על בסיס מקום פנוי.
º
תודה
31/10/14 03:51
6צפיות
אם הטענתי ערך צבור כשהיה מעודכן פרופיל סטודנט
30/10/14 13:46
31צפיות
ועדיין לא הלכתי לעדכן מחדש? זה יקבל? אוכל לנסוע?
תודה
לא. הנסיעות נעולות וניתן להזדכות עליהן בעמדת השירות של החברה
30/10/14 14:54
30צפיות
בה טענת את החוזה. אם לדוגמת טענת חוזה ברכבת ישראל, עליך להזדכות באחת מעמדות הרב קו של רכבת ישרא. אם טענת משהו אחר באגד, עליך להזדכות באחת מעמדות הרב קו של אגד וכן הלאה.
º
תודה
30/10/14 15:06
5צפיות
מבאר שבע לאוניברסיטת בר אילן - מרכז וואהל
30/10/14 22:19
35צפיות
(לא בשבילי), ביום חול, להגיע בתשע בבוקר.
מדובר במישהו שלא מתמצא ולכן עדיף פחות החלפות והליכות מסובכות.
 
אשמח לעזרה :)
380 או רכבת לרכבת מרכז ומהמסוף שמול פתח תחנת הרכבת קו 69
30/10/14 22:34
27צפיות
של קווים עד לפתח המקום.
 
זאת במחיר של סיבוב עם 69 בגבעת שמואל קודם לכן ובתדירות נמוכה של 69, אם כי זו תחנת המוצא שלו (רכבת מרכז) ולכן ניתן להיות מתואמים עימו.
 
זו לא הדרך המהירה, אבל זו הדרך הכי פחות מסובכת.
 
בחזרה, אם 669 מתאים לו, כדאי לו ללכת לכביש גהה.
º
אם עולה על 69 שיוצא ב-8:33, מגיע בזמן?
31/10/14 10:27
8צפיות
º
ככל הנראה שלא ואם יהיה גשום אז אין סיכוי.
31/10/14 12:58
7צפיות
בחזרה לפורום
האזור שלי בפורום