לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
שלום וברוכים הבאים, הפרעת קשב וריכוז הינה לקות מורכבת המתפרשת על תחומים רבים. הרבה "יועצים בגרוש", מיתוסים ודיעות קדומות בוחשים בקדרתה ומעכבים אותנו מלהתמודד עמה ביעילות. הפורום הוקם כדי להתמודד בדרך הרפואית-התנהגותית-חינוכית שהוכחה מחקרית. חברים בו הורים לילדים עם הפרעות קשב, מבוגרים עם הפרעות קשב, מטפלים התנהגותיים, מורים לחינוך מיוחד, נוירולוגים, פסיכיאטרים, רוקחים, מרפאים בעיסוק ותרפיסטים בגישות מגוונות המכירים באופן מקצועי את הלקות.  מנהלי ויועצי הפורום: zivadina, זיוה דינה, אמא לילדים עם ADHD ומאובחנת עם ADHD בעצמה,  ציפי קוברינסקי, מאמנת בהווה ומורה בעבר,רונן לין, מורה לחינוך גופני/חינוך מיוחד ומאמן אישי, מרב קובי, מאמנת אישית ומשפחתית, עדו בן צבי, יועץ לטכנולוגיות למידה, פזית ליפוביץ, מאבחנת ליקויי למידה, עו"ד נוגה דגן בוזגלו, יועצת לזכויות תלמידים בארגון הלה, יעל ויסוצקי, מרפאה בעיסוק, הד סולודר, מאמן אישי ומנחה סדנאות ילד-הורה.

 עוד נזכיר את מנהלות הפורום הראשונות: אפרת@הבית, מייסדת הפורום ואיתה זהבה נדליה ד אשר תרמו לעיצוב דמותו של הפורוםאנו מאמינים כי אנשים עם הפרעות קשב וריכוז ניחנו בראייה מקורית ורעננה וביחד עם זאת "לוקחים הכל ללב" ואוהבים לעזור. ברוח מיוחדת זו היינו רוצים לראות את הפורום מתנהל: אנא השתמשו בשפה אדיבה המכבדת כל דעה שונה או מנוגדת. בנוסף, הקפידו לספר על מטפל או טיפול מתוך חוייתכם האישית ולא כפרסום מסחרי. נשמח על הצטרפותכם לדיונים המרתקים של פורום הפרעות קשב ADHD.


מבצע "צוק איתן" ב|תפוז| אנשים
08/07/14 19:31
7צפיות
לאור ההסלמה בשעות האחרונות והיציאה למבצע "צוק איתן" החלטנו לפתוח למענכם את פורום מבצע "צוק איתן".
פורום זה יאפשר לכולנו לשפוך את הלב, להשאר מעודכנים בהתפתחויות האירועים.
אנא גלו אחריות ואנא אל תפרסמו מיקומים של נפילת טילים

אתם מוזמנים להיכנס כבר עכשיו ולהתעדכן בכל מה שקורה בשטח
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...

בתקווה לימים שקטים יותר|@|
סיום פרק
08/07/14 14:36
125צפיות
שלום,
כמי שנמצאת בפורום מעל 12 שנה, שואלת, נתמכת, תומכת, בצורה גלויה או סמויה..
הגענו לסוף פרק בית הספר. לאחר קשיים אין סוף, התנסויות בלתי אפשריות,
כאשר ה ילד /נער/בחור  עם ה ADHD +++ לקויות למידה +++ מלא "מתנות" רגשיות / וויסותיות /
לימודיות חברתיות ומה שלא תרצו...
הגענו לסוף (מי בכלל האמין שנגיע לזה)
מצ"ב מכתב שכתב לנו. מרגש ביותר.
זה סוף פרק ותחילת פרק לא ידוע, לא מוכר. עד עכשיו היו מסגרות. למדנו ב 12 השנים איך להתמודד. היו מורים / יועצות ועוד אנשים טובים בדרך.. מעכשיו אתה לבד או כמעט לבד מול העולם ומה שיש לו להציע.
הוא לא הולך לצבא. נחפש מסגרת התנדבותית כזו או אחרת.
בינתיים ננוח, ולו לרגע, על זרי המכתב שכתב לנו.
הקשיים יחכו למחר.
זהו מסר אופטימי לכל ההורים כאן שלא יכולים לראות את האור בקצה.
מרגש
08/07/14 17:29
39צפיות
אני לא כותבת הרבה בפורום, אך המכתב של בנך מאוד ריגש אותי. כף לדעת שהילדים שלנו יודעים להעריך את כל מה שאנו עושים בשבילם.
מרגש מאוד
08/07/14 17:57
35צפיות
מכירה את ההרגשה של סיום פרק הלימודים, כמה הוא מרגש. זה גם האמירות של הילדים , או המכתבים - כמו שכתב בנך, וגם מסיבות הסיום של י"ב עם הצורך האישי שלי להודות לצוות שליווה אותם אל הסיום הטוב בבית הספר.
בהצלחה רבה בפרק הבא- לא פחות מאתגר, ומאחלת לכם שיהיה מלא נחת!!!
כנראה שעשיתם משהו טוב
08/07/14 23:12
32צפיות
כל הכבוד לכם וגם לו כמובן
12 שנה? כי אני זוכר את המכתבים הראשונים שלך
09/07/14 06:37
51צפיות
כשהוא רק עלה לחטיבה....אולי אלה לא היו הראשונים....
מכל מקום באמת כל הכבוד על המאמץ שהשקעתם ולו על המודעות והנכונות להודות בכך....זה ממש לא ברור מאליו
ברכות לו וברכות לכם ������
13/07/14 07:00
20צפיות
תנוחו על זרי הדפנה כי נראה שאפשר
להעביר לו את האחריות.
כל הכבוד!
ייעוץ חינוכי לילדים עם הפרעת קשב
07/07/14 19:53
27צפיות
בימים ג'-ה' בערב ייעצו מומחי הפורום בנושאים חינוכים והתנהגותיים.
התחום החינוכי-התנהגותי הוא בעל חשיבות עליונה בטיפול הרב מערכתי היעיל בהפרעת קשב וריכוז, והיועצים החינוכיים כאן כדי  לענות על שאלותיכם בנושאים:
א. אבחון דידקטי ופסיכו-דידקטי
ב. הוראה מתקנת ואיסטרטגיות למידה לילד עם הפרעות קשב.
ג. ויסות ושליטה בהתנהגות
ד. מוכנות ובשלות ללמידה בגילאים השונים
ה. עזרת מערכת החינוך לתלמיד לקוי הלמידה
ו. בניית מערך תמיכה הורי וחינוכי לילדנו.
ז. מתי כדאי אימון אישי ומתי טיפול התנהגותי?

הנכם מוזמנים להפנות את שאלותיכם למומחי הפורום בלחיצה על 'הוספת תגובה' להודעה זו
חזרה לסטרטרה
06/07/14 18:20
60צפיות
שלום רב
רציתי לשאול לגבי סטרטרה
הומלץ לי לקחת את התרופה , כעת אני צריך לקבל מינון של 100מ"ג
מישהו יודע מהם המדרגות המקובלות עד להגעה למינון הזה ?
כלומר נניח אני אמור לקחת 40 מ"ג יומיים אח"כ 60 מ"ג 3 ימים
וכדומה עד להגעה למינון של 100 מ"ג
אני שוקל 80 ק"ג
תודה לכל המשיבים
סטרטרה מינון
07/07/14 13:33
40צפיות
אם מעולם לא לקחת אתה צריך  לנסות 80 מג. יתכן וזה יספיק.
רק אם לא אז לעלות ל 100
אם אתה חוזר לתרופה אז המדרגות שלך נכונות רק תוסיף עוד 4 ימים של 80
שאלת המשך
07/07/14 13:58
32צפיות
ראשית תודה על התשובה
בעבר , משהו כמו 5 שנים לערך לקחתי את התרופה במינון 60 מ"ג
למשך חודשיים אולם ברור לי שזה היה תת מינון הן ביחס למשקלי
והן ביחס לעובדה כי זה לא מינון שמתאים לאדם בוגר
מהי עלות התרופה במינונים של 80 ו 100 מ"ג ?
סטרטרה
07/07/14 15:39
30צפיות
80  עולה  672
100 עולה  863

ל 28 קפסולות
הפרעות קשב מבוגרים.
06/07/14 15:18
98צפיות
היכן ניתן לקבל יעוץ, טיפול הכוונה לגבי בוגרים.
הבן שלי בן 19. מאובחן וטופל ע"י ריטלין לסוגיו.סיים יב" בהצטיינות, המשיך ללימודי יג-יד.
כרגע ממתין לתחילת שנת הלימודים האקדמאית ללימודי הנדסה כעתודאי של הצבא.
אבל....בתקופות שאינו לומד( כמו עכשיו כשסיים יד באפריל ומחכה עד אוקטובר) הוא לא מוכן לקחת ריטלין והתופעות קשות.
שיכחה,בלבול, התקפות זעם, דימוי עצמי נמוך, קושי להעסיק את עצמו.....
יטש לכם המלצות לאן לפנות?
תודה
º
יש למישהו עיצה? תודה
07/07/14 14:36
23צפיות
adidit11
07/07/14 19:31
55צפיות
שלום.

נשמע שהבן מאוד מוכשר, ועם הכישרונות באים אתגרי קשב
וריכוז לא פשוטים וקשיים בוויסות הרגשי.
לאור העובדה שהגיע עד הלום (עתודה אקדמאית לדוגמא),
כנראה השקעתם בו מעל ומעבר ולא חסכתם במאמצים לאורך כל השנים.

האם ייתכן שלא למד עדיין לקחת אחריות על עצמו ועל הפרעת הקשב שלו?
אולי גם הוא מתוסכל מהפער בין "עם תרופות" ל"בלי תרופות"?
הוא כבר בן 19 ולכן תצטרכו לגלות אמפתיה לבחירה שלו,
ועם זאת להדגיש לו שמי שבוחר את הדרך הזו, כדאי לו מאוד
לפתח את המודעות העצמית ההכרחית וללמוד מיומנויות קשב וויסות.


הייתי ממליץ על טיפול משפחתי בו ניתן יהיה להגיע להבנות והסכמים בנדון,
ו/או על אימון להפרעות קשב וריכוז, כאשר כל עוד הוא גר בבית,
גם אתם מקבלים הדרכה מהמאמנ/ת.

בהצלחה
קלעת בול.
08/07/14 19:07
29צפיות
אתה צודק מאוד לגבי לקיחת האחריות . עד עכשיו באמת עשינו ,דאגנו, דחפנו כדי לעזור לו ולהקל עליו.
בינתיים סרב להצעות שונות של טיפולים שהעלינו. בהתרסה "שהנה בסוף אני מצליח."
בשנה הבאה אמור לגור במעונות, וברור לי שיצטרך לקחת אחריות על ההתנהלות שלו .
מכיר מאמן  להפרעות קשב באזור רחובות?
תודה .
יש הרבה כאלה שהריטלין דורש מהם מאמץ
09/07/14 06:35
42צפיות
והם צריכים מדי פעם חופש ממנו.
אבל נראה שבמקרה שלכם התפתחה תחלואה נילווית להפרעת קשב האם יש אפשרות שילך לאיזה טיפול משלים? שיעבוד אתו על תחומים כמו בטחון עצמי?
אגב מה שאת מתארת די אופייני להרבה בני נוער בשלב הזה...כנראה שהם זקוקים לתקופת התפרקות לאחר המאמץ הארוך בלימודים
º
תודה. מחפשים מטיפול שיתאים לו.
11/07/14 09:17
8צפיות
אדרל וסיכוניו
06/07/14 06:23
72צפיות
קיבלנו המלצה לאדרל לאחר שבני הגיב רע לריטלין. משיטוט באינטרנט וקריאה על האדרל ממש נבהלתי!!כתוב שמדובר בסם כמו סם הפיצוציות, שהפגיעה היא בלתי הפיכה ועוד שלל תופעות לוואי קשות לרבות התמכרות . אשמח לשמוע חוות דעת ממישהו שמבין או התנסה.
נראה לי שנפלת על האתר של CCHR
06/07/14 08:38
53צפיות
עמותה שמקושרת לכת הסיינטולוגיה (כת הזויה, עשירה מאוד ומסוכנת שמפיצה תעמולה אנטי-פסיכיאטרית)
גם אני נפלתי על האתר שלהם פעם
אם תשימי לב הם כותבים אותם דברים על ריטלין ושאר תרופות הקשב.
הכל שטויות.
יעוץ עם הפסיכיאטר למבוגרים דר' אלון אשמן
03/07/14 21:57
57צפיות
דר' אלון אשמן. פסיכיאטר מומחה למבוגרים, ייעץ בפורום במוצאי שבת .  
דר' אשמן
התמקצע באבחון וטיפול בהפרעות קשב במבוגרים.
עובד  בקליניקה פרטית בהוד השרון  ובמכון אניגמה, ורופא יועץ בקופת חולים מאוחדת.

אתם מוזמנים להפנות אליו את שאלותיכם על ידי הוספת תגובה להודעה זו
קינסיולוגיה - שאלה מן הפורום
03/07/14 21:58
87צפיות
ער בן 17
מאובחן כמחונן.
נוטל ריטלין.
עד השנה היה תלמיד מצטיין.  משקיען בעל מוטיבציה להצלחה.
בחר בהרכבים תובעניים (פיזיקה, מחשבים, ערבית, מתמטיקה, אנגלית) .
עם המעבר לתיכון חל שינוי ואף היפוך.

לא מתעורר בעצמו, גם כאשר אנחנו מעירים אותו ממשיך לישון  ומכאן מאחר כרוני  ונעדר מהרבה מאוד שיעורים. (לא לוקח אחריות על האיחורים ומאשים אותנו שלא וידאנו שקם).
לא מכין שעורי בית.
לא לומד למבחנים.
לא מגיש עבודות בזמן.
דוחה בחינות כי לא למד לקראתן.


אחר הצהרים/ערב - במקום כל המטלות הלימודיות - הוא צופה בטלויזיה, גולש במחשב שעות רבות .
קשה לו מאוד להניח את כל המסכים בצד ולהתחיל ללמוד.
גם כאשר כבר מניח את המסכים די מהר הוא חוזר אליהם.
בלילה - קשה לו לכבות את המחשב או הטלויזיה וללכת לישון בשעה סבירה מה שמקשה על ההתעוררות עוד יותר.
אין בכלל משמעת עצמית! אחריות ! יישום מסקנות סיבה ותוצאה !



נכון שמערכת השעות ארוכה מאוד ומקשה על הכנת שעורים בית או למידה לבחינה בשעה 18:00 או 20:00
אבל גם בסוף השבוע הארוך (יום ו' אין לימודים ) הוא לא מצליח לאסוף את עצמו וללמוד.

גם שיקול הדעת כאילו השתבש...
שוב ושוב אנו מוצאים את עצמנו מתווכחים איתו  כאשר עומדת להתקיים בחינה בעוד יום או יומיים והוא מתעקש לצאת למרות שלא למד כלל.  

המטיבציה להצלחה כאילו נעלמה - בחטיבה הוא עבד יפה וברצינות (צמוד למורה פרטית) כדי להתקבל ל 5 יחידות במתמטיקה.
אבל עכשיו בתיכון כשהציונים ירדו (לדבריו לא הכין כלל שעורי בית)
הוא למד עם אותה מורה את אותם שעורים ספורים שקבעתי עבורו  ובזה תמה ההשקעה.  


בסוף השנה הוא קיבל תעודה  שממש לא משקפת את היכולות שלו
בזכות היכולות הגבוהות שלו יש מקצועות בהם קיבל 90 כי מה שנקלט בכיתה הובן כהלכה
אך יש מקצועות בהם נדרש שינון ולכן הציון נמוך 60

בפסח חיפשתי עזרה מקצועית
פנינו למאמן אישי ששילב ספורט במסגרת האימון האישי אך לי היו השגות על ההתנהלות עצמה ובני בעיקר כנראה התלהב מהאימון הפיזי.
פניתי הקיץ למאמנת אחרת ורק כאשר הגענו אליה נודע לי שהיא עובדת בשיטת קינסיולוגיה.
לאחר שבמשך שעה ספרנו לה על הקשיים היא החלה את הטיפול הראשון ובסיום היא טענה שהוא חסום בגלל משהו שקרה לו כשהיה עובר בן 3 חודשים וגם כשהיה תינוק בן ארבעה חודשים.
התבקשתי להיזכר אם אירע משהו כשהיה עובר או כשהיה בן ארבעה חודשים  אך לא קרה דבר חריג.

בשלב זה אני די מיואשת
לא מרגישה נכון עם השיטה

יש למשהו השגות על הנושא? תובנות? הצעות? אשמח מאוד לקרוא
קניסיולוגיה
05/07/14 14:11
69צפיות
קניסיולוגיה היא שיטת איבחון וטיפול אלטרנטיבית לרפואה הקונבנציונלית המבוססת על בדיקת שריר שעדיין לא הוכחה מדעית.
לימוד נהיגה - שאלה מן הפורום
03/07/14 22:00
40צפיות
ש לי ילדה בת 16 וחצי  שיש לה הפרעת קשב וריכוז היא . רוצה ללמוד נהיגה.
אני לא יודעת אם זה נכון בשלב של הלימודים להוסיף גם את לימודי התאוריה.
גם ככה זה לא פשוט. מה דעתך?
עזרה מקצועית לבת 24 - שאלה מן הפורום
03/07/14 22:01
59צפיות
אני אחות לבחורה צעירה בת 24 שאובחנה כבר בתור ילדה קטנה כבעיות קשב וריכוז adhd.
אחותי כבר בוגרת אך מאז שסיימה את הלימודים אינה מוצאת את עצמה
לא מצליחה להשתלב בשום מקום עבודה ליותר משבועות ספורים.
משרד הרווחה לא מסייע לה במציאת עבודה והיא "משתגעת" לבדה בבית.
מבחינה חברתית שמרה על כמה רשרי חברויות מבית הספר אך נפגשים פעם בכמה חודשים אם בכלל.
אני מחפשת עזרה מקצועית. או הפניה למקום מוסדר שיכול למצוא לה מסגרת. היא ספרה על חברים שנעזרו בבית אקשטיין. מישהו מכיר? איך פונים אליהם?
אשמח לכל עצה.
עזרה מקצועית
05/07/14 14:14
64צפיות
לא מכיר את בית אקשטיין . ממליץ לפנות למוסד לביטוח לאומי שעוזר לאחרונה להפרעות קשב.
קוצר נשימה עם ריטלין - שאלה מן הפורום
03/07/14 22:03
42צפיות
התחלתי טיפול של ריטלין la 20 מ"ג.
כעבור שעה בערך התחיל לי מין קוצר נשימה כאילו אין לי אוויר וזה נמשך כמה שעות.
רציתי לדעת האם זה תופעה מוכרת ?
זאת תופעת לוואי שתעבור רק צריך זמן התרגלות ?

תודה רבה.
חרדה
05/07/14 14:16
45צפיות
אחת מתופעות הלוואי השכיחות של  התכשירים הממריצים היא חרדה שיכולה להתבטא בקוצר נשימה. במקרה כזה כדאי להמנע מנטילת ממריצים ולהתייעץ עם הרופא המטפל.
º
תודה לדר' אלון אשמן על היעוץ בפורום
05/07/14 23:26
6צפיות
קינסיולוגיה כטיפול בהפרעות תפקוד לימודיות ?
03/07/14 21:06
78צפיות

נער בן 17
מאובחן כמחונן.
נוטל ריטלין.
עד השנה היה תלמיד מצטיין.  משקיען בעל מוטיבציה להצלחה.
בחר בהרכבים תובעניים (פיזיקה, מחשבים, ערבית, מתמטיקה, אנגלית) .
עם המעבר לתיכון חל שינוי ואף היפוך.

לא מתעורר בעצמו, גם כאשר אנחנו מעירים אותו ממשיך לישון  ומכאן מאחר כרוני  ונעדר מהרבה מאוד שיעורים. (לא לוקח אחריות על האיחורים ומאשים אותנו שלא וידאנו שקם).
לא מכין שעורי בית.
לא לומד למבחנים.
לא מגיש עבודות בזמן.
דוחה בחינות כי לא למד לקראתן.


אחר הצהרים/ערב - במקום כל המטלות הלימודיות - הוא צופה בטלויזיה, גולש במחשב שעות רבות .
קשה לו מאוד להניח את כל המסכים בצד ולהתחיל ללמוד.
גם כאשר כבר מניח את המסכים די מהר הוא חוזר אליהם.
בלילה - קשה לו לכבות את המחשב או הטלויזיה וללכת לישון בשעה סבירה מה שמקשה על ההתעוררות עוד יותר.
אין בכלל משמעת עצמית! אחריות ! יישום מסקנות סיבה ותוצאה !



נכון שמערכת השעות ארוכה מאוד ומקשה על הכנת שעורים בית או למידה לבחינה בשעה 18:00 או 20:00
אבל גם בסוף השבוע הארוך (יום ו' אין לימודים ) הוא לא מצליח לאסוף את עצמו וללמוד.

גם שיקול הדעת כאילו השתבש...
שוב ושוב אנו מוצאים את עצמנו מתווכחים איתו  כאשר עומדת להתקיים בחינה בעוד יום או יומיים והוא מתעקש לצאת למרות שלא למד כלל.  

המטיבציה להצלחה כאילו נעלמה - בחטיבה הוא עבד יפה וברצינות (צמוד למורה פרטית) כדי להתקבל ל 5 יחידות במתמטיקה.
אבל עכשיו בתיכון כשהציונים ירדו (לדבריו לא הכין כלל שעורי בית)
הוא למד עם אותה מורה את אותם שעורים ספורים שקבעתי עבורו  ובזה תמה ההשקעה.  


בסוף השנה הוא קיבל תעודה  שממש לא משקפת את היכולות שלו
בזכות היכולות הגבוהות שלו יש מקצועות בהם קיבל 90 כי מה שנקלט בכיתה הובן כהלכה
אך יש מקצועות בהם נדרש שינון ולכן הציון נמוך 60

בפסח חיפשתי עזרה מקצועית
פנינו למאמן אישי ששילב ספורט במסגרת האימון האישי אך לי היו השגות על ההתנהלות עצמה ובני בעיקר כנראה התלהב מהאימון הפיזי.
פניתי הקיץ למאמנת אחרת ורק כאשר הגענו אליה נודע לי שהיא עובדת בשיטת קינסיולוגיה.
לאחר שבמשך שעה ספרנו לה על הקשיים היא החלה את הטיפול הראשון ובסיום היא טענה שהוא חסום בגלל משהו שקרה לו כשהיה עובר בן 3 חודשים וגם כשהיה תינוק בן ארבעה חודשים.
התבקשתי להיזכר אם אירע משהו כשהיה עובר או כשהיה בן ארבעה חודשים  אך לא קרה דבר חריג.

בשלב זה אני די מיואשת
לא מרגישה נכון עם השיטה

יש למשהו השגות על הנושא? תובנות? הצעות? אשמח מאוד לקרוא
תוספת - תחושות לגבי הקינסיולוגיה
03/07/14 21:13
61צפיות
מרגישה צורך להוסיף ...

כל השיטה מעוררת בי גיחוך.
קשה לי לקבל שמשהו בשלב העוברי או בגיל ארבעה חודשים גרם למצב שבו בני מצוי כרגע.

אני מרגישה שהוא פשוט באיזה לופ של יאוש
ואני מחפשת עזרה יותר עניינית.
גיחוך מקינסיולוגיה
04/07/14 07:29
60צפיות
צ'רל10

ממבט מהצד יתכן וזה נראה מגוחך או הזוי אבל לידיעה בלבד השיטה פותחה ע"י כירופרקט והייתה בשימוש של רופאים פזיותרפיסטים ואוסתאופתיים המשמעות היא שקינסיולוגיה יצאה מתוך הרפואה המערבית (קונבנציונלית) כל פזיותרפיסתית מכיר את בדיקות השריר והיום הקינסיולוגיה היישומית נלמדת באוניברסיטת בר אילן בתואר שני לפזיותרפיסטים עד כמה שידוע לי (מפזיותרפיסט שטיפל בי). גם חלק ממטופלים שלי אומרים הזוי אבל יודעים שזה מצעיד אותם קדימה.
לפני מספר ימים התקשרה אלי פסיכיאטרית לברר על טיפול שעשיתי למטופלת שלה על טראומה קשה והופתעה מהדרך שבה ניטרלתי את אותו האירוע ושקיימת גם בעולם הפסיכיאטריה אז הרבה מהכלים הקינסיולוגים קיימים בעולם של הרפואה וגם לקוחים מתורות המזרח כמו רפואה סינית והודית ועוד.
הרעיון הוא לשחרר את מה שעולה בראשנו ולתת לנו לנוע עם מה שמגיע אז יש תוצאות טובות יותר.
קינסיולוגיה היא תורת התנועה ומערכת הגוף שלנו היא תנועתית התנועה משפיעה על ההתפתחות ניורולוגית, הרגשית והפיזית שלנו כבר מהיותנו עוברים.תינוק לא מגיע לעולם שהוא נקי מאירועים כבר בזיכרון התאי ישנם אירועים שצרובים בו מהיותו עובר וכן מגנטיקה משפחתית. היום יודעים שעובר שומע(כמטאפורה) בהיותו ברחם אמו מספיק שהייתה אמירה שלא במקום ואת חווית אותה כמשהו שלילי מערכת התגובות שלך מבחינת רגש מחשבה ותחושה הועברו אליו דרך מערכת הקשר הקיימת ביניכם בדיוק כמו שהוא ניזון דרכך.

בהצלחה בכל דרך שתבחרי
יעל שר
כתובות אינטרנט מצורפות:
באילו שעות הוא לוקח את הריטלין?
03/07/14 21:26
41צפיות
לריטלין יש השפעה רעה על שינה. גם כאשר הוא הפסיק להשפיע על הקשב הוא ממשיך להשפיע על הגוף ומונע הירדמות.
אני למשל לא לוקח קונצרטה אחרי 10 בבוקר -  יש כאלה שאפילו אחרי 8, ולא לוקח ריטלין רגיל אחרי 4 כי אז השינה שלי משתבשת לגמרי.
מעבר לזה שצריך לבדוק מה בדיוק השתנה במעבר בין החטיבה והתיכון... החומר קשה יותר, משבר חברתי? כל אלה משפיעים מאוד בגילאים הללו, כולל משבר רומנטי או משבר במשפחה....
יתכן שהמורה הפרטי יותר עזר מכפי שחשבתם? אני למשל עבדתי עם ילד שמספיק היה שאני בא ויושב קצת אתו מול הטלוויזיה כדי שיוכל להתארגן לקראת הלימודים.. כמובן תוך דיבורים על מה קורה בבית הספר...מה החומר מתי המבחנים...
אגב האם הוא קיבל התאמות בחטיבה? מה קורה איתן?
גם לגיל ההתבגרות יש השפעה על השינה
03/07/14 22:09
33צפיות
קראתי בספר "המוח הגברי" (שכחתי מי כתב/ה, זה ספר די ידוע, מהשנים האחרונות), שההורמונים שמציפים את הבנים בגיל התבגרות גורמים להם להיות ערים בלילה ומנומנמים בבוקר, כלומר זה מצב נורמלי ותקין. פשוט ככה זה. חבל שבתי הספר התיכוניים בארץ לא מסונכרנים עם זה (יש מקומות בעולם שכן מתחשבים, ושעות הלימודים בתיכון מתחילות בסביבות 11 עד אחה"צ המאוחרים)

אני יודעת שזה לא מידע אופרטיבי פרקטי. אבל אולי זה יכול לעזור להוריד את מפלס האכזבה והכעס...
המעבר לתיכון לווה במספר שינויים
04/07/14 09:56
36צפיות
עם ההגעה לתיכון הוא כאילו "ניסה לבלוע את כל העולם" והדבר בא לידי ביטוי בכך שנרשם לכל תכנית שבית הספר הציע
ומכאן החזרה הביתה התעכבה עוד יותר  והוא חזר בשעה 19:00 או בשעה 20:00 - גמור מעייפת.
למרות שהיה לו ברור שתכניות ההעשרה הללו פוגעות בלימודים ובתפקוד שכן שעורי הבית כבר לא נכללו בסדר היום כלל
הוא לא הסכים לוותר על דבר (כנראה מתוך רווח אחר - בנות נחמדות וחבר'ה משכבות גבוהות) .

ובאותו עניין - הוא גילה את בנות המין השני ואת החבר'ה
שעות רבות של שיחות וגלישה במחשב -  פייסבוק, ווטסאפ... בניסיון למצוא את האחת והיחידה.
התחבר עם נערים מכל הארץ דרך קבוצות ווטסאפ והרחיב את המעגל החברתי שלו .
ברור לי שזה נורמלי מאוד אך בשלב זה העניין תופס את כל תשומת הלב שלו והוא לא מצליח לשלב בין הצד החברתי והלימודי באופן מושכל.

ומעל לכל - התמכרות למסכים.
הרי מאז ומתמיד הוא שיחק במשחקי מחשב או גלש באינטרנט אלא שהשנה העיסוק תפס את כל כולו והוא פשוט יושב ימים ארוכים ומשחק במשחקים אינטראקטיביים
עם שחקנים מהעולם כולו .
לא מצליח לתחום את משך המשחק או הגלישה לזמן סביר וגולש גם לתוך שעות הלילה.

במהלך השנה פרש מלימודי ערבית . (מהלך מבורך מבחינתנו).
מצד אחד הוא מודע לשינוי שחל בו, לירידה במוטיבציה ומודה שהוא לא מסוגל להביא את עצמו ללמידה
ומצד שני הוא מתפלא כיצד חברים אחרים הצליחו לעמוד בעומס הלימודים למרות שגם הם בחרו באותם הרכבים הספציפיים שבחר.

לדעתי אין כאן משבר ספציפי שעליו ניתן להצביע אלא אוסף של גורמים (גם אם נורמליים וטבעיים) שהסיטו אותו מהלימודים
והובילו לירידה בהישגים ומכאן הוא מרגיש איזה יאוש   
ומתוך היאוש הוא לא מצליח לצמוח להעלות את המוטיבציה מחדש
וכך נוצר לו איזה לופ שכזה.

הריטלין נלקח בשעה 7 בבוקר
והוא זכאי להארכת זמן ולרוב הוא לא זקוק לתוספת.



נראה שכאן דרושה הפעלת סמכות הורית
04/07/14 10:21
34צפיות
ואתם צריכים לקבוע שעת גג לחזרה הביתה.
ילד שחוזר הביתה אחרי 1900 לא מסוגל לשבת על שיעורים ולא משנה אם הוא עם הפרעת קשב או בלעדיה.
שנית כדאי לבדוק את המקצועות שבהן הוא לא מצליח ולראות באיזה שעות הוא לומד אותן. יכול להיות שהריטלין פשוט מפסיק לעבוד בשעות הללו...
אולי כדאי לשקול - בהתייעצות עם הרופא המטפל כמובן - הוספת מינון נמוך מאוד של ריטלין רגיל לקראת 1600....
דבר נוסף התפתחות חברתית היא גם חלק חשוב מאוד של האישיות, ויהיו כאלה שיגידו שאפילו יותר מהלימודים עצמם... תקבעו יחד אתו איזה מקצועות כן חשובים לכם ולו ואיזה לו ותקפידו על המקצועות הללו. לא קורה כלום אם מביאים 60 במקצוע אחד או שניים...תמיד יש אפשרות לתקן....
האם יכול להיות שבחטיבה הוא היה מקבל התאמות "לא רשמיות" מצד המורים כגון התעלמות מהי עשיית שיעורי בית וכן הלאה? בהרבה מקצועות יש עליה ניכר בתיכון בדרישות של עבודה עצמית, אולי כדאי לחשוב עם הצוות  החינוכי איך להפחית את כמות המטלות.
ועוד משהו
03/07/14 23:35
30צפיות
לי זה נשמע די טבעי שילד שחוזר מבית הספר בשעה 1800 או 2000 לא מסוגל להתאפס ולהכין שיעורי בית או לחזור על החומר.... פשוט טירוף לבקש בכלל דבר כזה, במיוחד מילד עם הפרעת קשב....
בחטיבת הביניים גומרים בדרך כלל בשעה הרבה יותר סבירה שמאפשרת לגוף לנוח וגם לעשות שיעורים כשעדיין נמצאים תחת השפעת הריטלין
º
תודה רבה על ההתייחסות וההערות
07/07/14 07:50
8צפיות
יעוץ מד"ר שמחה צ'סנר
03/07/14 19:19
55צפיות
שלום לכם. האם יש לכם מושג איך מתקשרים לד"ר שמחה צ'סנר לקבלת ייעוץ? תודה רבה.
תתקשרו לישיבת "בני חיל" בירושלים
04/07/14 09:08
28צפיות
הוא המנהל הראשי שם. מן הסתם יוכלו במזכירות לעזור לכם להגיע אליו. 02-6730303.
לימוד נהיגה לילדה עם הפרעת קשב וריכוז
03/07/14 12:09
65צפיות
יש לי ילדה בת 16 וחצי  שיש לה הפרעת קשב וריכוז היא רוצה ללמוד נהיגה  אני לא יודעת אם זה נכון בשלב של הלימודים להוסיף גם את לימודי התאוריה גם ככה זה לא פשוט? מה דעתך.
קודם תאוריה, אחר כך מעשי
03/07/14 13:51
51צפיות
לא חייבים לעבור את מבחן התאוריה לפני שמתחילים את השיעורים המעשיים, אבל אם אין שום מושג בתאוריה לפני שמתחילים שיעורים מעשיים- זה לא טוב. היא חייבת להכיר את התמרורים, ואת חוקי הנהיגה. המורה ברכב, יהפוך את הכללים התאורתיים למעשיים. {מה זאת אומרת שנוסעים תמיד בצד ימין? ואיך נכנסים לכיכר?  וכן הלאה}
לימוד נהיגה
03/07/14 17:29
40צפיות
אם הילדה מבקשת, אני הייתי מאפשרת לה בשמחה
הרבה מהילדים שפגשתי דוחים את השלב הזה כי הם חוששים מהלמידה
אני מסכימה עם מרב שתיאוריה צריכה להקדים את הלימודים המעשיים
אני מבינה את החששות שלך שהמבחון לא פשוט, אבל...
מכיון שהיא מאד רוצה להוציא רישיון, המוטיבציה שלה תהיה גבוהה והיא תעשה מאמץ
בגלל שהמבחן אמריקאי ויש אפשרות ללמוד על ידי תרגול באינטרנט, יש לה סיכוי גדול להצליח
ואם היא תיכשל, היא לא תרים ידיים. מה, היא תוותר על רישיון?
ואחרי ההצלחה, זו תהיה הזדמנות נהדרת לנתח אתה מה עזר לה להצליח
מורה לנהיגה עם התמחות בקשב וריכוז
03/07/14 23:10
59צפיות

במסגרת לימודי לאימון קשב וריכוז, פגשתי מורה שמלמד תלמידים עם הפרעת קשב וריכוז.
השיעורים שלו קצרים יותר ומותאמים להתמודדות עם הפרעת קשב וריכוז.
במידה ותרצי אשמח להפנות אותך אליו
כדאי לכתוב כאן את שם המורה לנהיגה עבור כולם
05/07/14 23:29
32צפיות
ואת מס' הטלפון לשלוח במסר אישי למי שמתעניין.
וכמובן, כדאי לציין באיזה אזור הוא עובד.
בשמחה
06/07/14 23:02
33צפיות

שמו יוסי גנץ והוא עובד בראשון לציון
אני חושבת שמכבר רק ללמוד נהיגה אפשר גם להתלבט אתו על איך לעשות זאת
כמובן מי שבאזור ראשון יוכל גם להנות משיעורי נהיגה עימו.
אני יכולה לתת המלצה על אדם מקסים שמשלב את לימוד הנהיגה עם ההבנה והתייחסות לקש"ר
אני מחפשת מורה בת"א
22/07/14 19:13
42צפיות
האם יש לך או למישהו אחר מורה כזה בת"א?
תודה
עזרה לילדים צעירים בגנים
03/07/14 06:33
66צפיות
האם מישהוא יודע אם יש עזרה לילדים צעירים בגני עיריה?
בני השלישי בן 4, עולה לטרום-חובה בגן עיריה. לא רשמיחת, אבל אחרי 2 גדולים עם ADHD אני רואה את כל הסימנים גם אצל הקטן. יותר מזה - קשה לו יותר מילד שני שלי, למשל, במיוחד בגן. בהתפתחות הילד קבעו "בעיות התנהגות".
אני מתכוונת להעביר אותו גן, עוד לא החלטתי. אם זה בכלל אפשרי ברגע האחרון...
האם ניתן לקבל עזרה בגן: סייעת? גננת שי"ח?
איך מבקשים, האם זו וועשת שילוב? מתי יש?
האם כזו אבחנה כדאי להראות? האם היא נושאת איתה זכויות, חוץ מסטיגמה?
עזרה לילדים צעירים בגן
03/07/14 20:35
48צפיות
הי הגשמתי חלום,

לרוב שעות שילוב מקבלים ילדים בגן חובה (כלומר גננת שי"ח). אני לא מכירה ילדים שקיבלו שעות שילוב בטרום חובה.
אבחנה של הפרעת קשב בפני עצמה אינה מספיקה כדי להחליט שילד זכאי לשעות שילוב. צריך מסמך קביל (של רופא התפתחותי/נוירולוג/פסיכיאטר/פסיכולוג) שיראה שלילד יש קשיים בלמידה שמצריכים שעות תגבור של גננת שי"ח, ושוב- בד"ד מדובר על גן חובה בלבד.
אולי יש ילדים בגן טרום חובה שכן קיבלו שעות שילוב, אני לא פגשתי כאלו, אולי זה תלוי במספר השעות שמשרד החינוך מקצה לרשות המקומית.

שעות של סייעת ילדים מקבלים בחינוך הרגיל על רקע של אבחנות סומטיות (שיתוק מוחין, תסמונת דאון...) הפרעות תקשורת (על הרצף האוטיסטי), אבחנות פסיכיאטריות מסויימות, ליקויים חושיים (לדוג' עיוורון/ליקוי ראיה חמור) ובעיות בריאותיות מסויימות (לדוג' צורך בהאכלה דרך צינורית לקיבה, בלון חמצן וכד') שמצריכות ליווי והשגחה של מבוגר שיודע כיצד לטפל בילד.

בחוזר מנכ"ל משרד החינוך בהקשר של שעות שילוב בגן טרום חובה כתוב שילד כן יכול להיות זכאי לשעות שילוב בטרום חובה בתנאי (מתוך האתר מקום מיוחד):

"התכנית חלה על תלמידים הלומדים במוסדות החינוך הרגיל, כדלקמן:

גני טרום חובה רגילים: ילדים בגיל 3‎-4 הלומדים בגני טרום חובה שבפיקוח משרדנו. במסגרות אלה תינתן תמיכה רק לילדים עם לקויות קשות מאוד: בעלי פיגור בינוני וקשה, אוטיסטים, בעלי הפרעות נפשיות קשות (מחלת נפש), בעלי נכויות פיזיות קשות ולקויי חושים. הסיוע יינתן לתלמידים אלה על-פי החלטת ועדת השילוב היישובית (ועדת המשנה לגיל הרך), על סמך מסמכי אבחון המעידים על הלקות שהם קבילים בוועדת השמה/ערר (ראה חוזר מיוחד כ"ב, התשנ"ו, "יישום חוק החינוך המיוחד: ועדות השמה וערר", עמוד 22)."

קישור לחוזר מופיע כאן: תכנית השילוב במסגרת החינוך הרגיל
ציפי להב
02/07/14 15:04
54צפיות
מה הטלפון שלה
º
בדיקה
20/07/14 07:41
8צפיות
אשמח אם תוכלו לייעץ... דחוף...
02/07/14 12:03
120צפיות
אני אחות לבחורה צעירה בת 24 שאובחנה כבר בתור ילדה קטנה כבעיות קשב וריכוז adhd.
אחותי כבר בוגרת אך מאז שסיימה את הלימודים אינה מוצאת את עצמה
לא מצליחה להשתלב בשום מקום עבודה ליותר משבועות ספורים.
משרד הרווחה לא מסייע לה במציאת עבודה והיא "משתגעת" לבדה בבית.
מבחינה חברתית שמרה על כמה רשרי חברויות מבית הספר אך נפגשים פעם בכמה חודשים אם בכלל.
אני מחפשת עזרה מקצועית. או הפניה למקום מוסדר שיכול למצוא לה מסגרת. היא ספרה על חברים שנעזרו בבית אקשטיין. מישהו מכיר? איך פונים אליהם?
אשמח לכל עצה שתתנו
דניאל
יש למעלה תשובה מדר' אשמן וגם...
06/07/14 15:27
13צפיות
דר' אשמן ממליץ לפנות לביטוח לאומי, שם מציעים שיקום מקצועי לבעלי הפרעת קשב.
כמו כן, יש כיום מוסדות שמבצעים את השיקום הזה כמו אגודת ניצן ובית ברל.
בנוסף, יש מאמנים שהתמחו בתחום הפרעת קשב, ועוזרים למבוגרים עם ADHD לעשות סדר בחיים.
כתובות אינטרנט מצורפות:
ייעוץ חינוכי לילדים עם הפרעת קשב
30/06/14 19:53
43צפיות
בימים ג'-ה' בערב ייעצו מומחי הפורום בנושאים חינוכים והתנהגותיים.
התחום החינוכי-התנהגותי הוא בעל חשיבות עליונה בטיפול הרב מערכתי היעיל בהפרעת קשב וריכוז, והיועצים החינוכיים כאן כדי  לענות על שאלותיכם בנושאים:
א. אבחון דידקטי ופסיכו-דידקטי
ב. הוראה מתקנת ואיסטרטגיות למידה לילד עם הפרעות קשב.
ג. ויסות ושליטה בהתנהגות
ד. מוכנות ובשלות ללמידה בגילאים השונים
ה. עזרת מערכת החינוך לתלמיד לקוי הלמידה
ו. בניית מערך תמיכה הורי וחינוכי לילדנו.
ז. מתי כדאי אימון אישי ומתי טיפול התנהגותי?

הנכם מוזמנים להפנות את שאלותיכם למומחי הפורום בלחיצה על 'הוספת תגובה' להודעה זו
אוהבים לקנות אופנה ברשת|?|
30/06/14 11:28
12צפיות
|תיק|טרנד השופניג אונליין הפך בשנים האחרונות לתופעה מטורפת ברחבי העולם, במיוחד בארה"ב ובאירופה. מאות אלפי נשים מעדיפות לעשות את הקניות שלהן ברשת, כבר לא צריך לצאת מהבית לבזבז דלק, לחפש חנייה ולהסתובב שעות בין החנויות השונות ולהתעייף.  
אפשר לקנות ברשת מהבית, לשבת בסבבה בפיג'מה ולגלוש בין האתרים השונים.

|קדימה|אז אם מתים לקנות ברשת אבל מפחדים? או רוצים לקנות מותג שלא נמכר בארץ ולא בטוחים אם האתר אמין? יש לנו את הפורום המתאים בשבילכם!
היכנסו לפורום קניית אופנה ברשת ותוכלו להתלבש הכי יפה שיש הכי זול שיש!

http://www.tapuz.co.il/Forums2008/forumpage.aspx?f...
בחזרה לפורום
האזור שלי בפורום