לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
שלום וברוכים הבאים, הפרעת קשב וריכוז הינה לקות מורכבת המתפרשת על תחומים רבים. הרבה "יועצים בגרוש", מיתוסים ודיעות קדומות בוחשים בקדרתה ומעכבים אותנו מלהתמודד עמה ביעילות. הפורום הוקם כדי להתמודד בדרך הרפואית-התנהגותית-חינוכית שהוכחה מחקרית. חברים בו הורים לילדים עם הפרעות קשב, מבוגרים עם הפרעות קשב, מטפלים התנהגותיים, מורים לחינוך מיוחד, נוירולוגים, פסיכיאטרים, רוקחים, מרפאים בעיסוק ותרפיסטים בגישות מגוונות המכירים באופן מקצועי את הלקות.  מנהלי ויועצי הפורום: zivadina, זיוה דינה, אמא לילדים עם ADHD ומאובחנת עם ADHD בעצמה,  ציפי קוברינסקי, מאמנת בהווה ומורה בעבר,רונן לין, מורה לחינוך גופני/חינוך מיוחד ומאמן אישי, מרב קובי, מאמנת אישית ומשפחתית, עדו בן צבי, יועץ לטכנולוגיות למידה, פזית ליפוביץ, מאבחנת ליקויי למידה, עו"ד נוגה דגן בוזגלו, יועצת לזכויות תלמידים בארגון הלה, יעל ויסוצקי, מרפאה בעיסוק, הד סולודר, מאמן אישי ומנחה סדנאות ילד-הורה.

 עוד נזכיר את מנהלות הפורום הראשונות: אפרת@הבית, מייסדת הפורום ואיתה זהבה נדליה ד אשר תרמו לעיצוב דמותו של הפורוםאנו מאמינים כי אנשים עם הפרעות קשב וריכוז ניחנו בראייה מקורית ורעננה וביחד עם זאת "לוקחים הכל ללב" ואוהבים לעזור. ברוח מיוחדת זו היינו רוצים לראות את הפורום מתנהל: אנא השתמשו בשפה אדיבה המכבדת כל דעה שונה או מנוגדת. בנוסף, הקפידו לספר על מטפל או טיפול מתוך חוייתכם האישית ולא כפרסום מסחרי. נשמח על הצטרפותכם לדיונים המרתקים של פורום הפרעות קשב ADHD.


איזה איבחונים יש לקשב וריכוז
04/09/14 21:50
61צפיות
פרט לאיבחון טובה? אני מדבר לאבחונים למבוגרים ולא לילדים. ותודה
אבחון הפרעת קשב הוא אבחון רפואי
05/09/14 08:05
52צפיות
הרופאים המוסמכים לבצע אותו במבוגרים הם פסיכיאטר או נוירולוג.
ישנן תוכנות שעוזרות לבדוק את הקשב, וניתן אך לא חובה לצרף אותן לאבחון.
התוכנות המוכרות על ידי קופות החולים הן:
TOVA, MOXO, BRC
 
כאמור, התוכנות עוזרות אולם אין להשתמש בהן כאבחון בפני עצמו,
היות שהפרעת קשב משפיעה על תחומי חיים רבים.
 
 
אז אם נוירולוג כתב שאני
05/09/14 15:16
69צפיות
סובל מקשב וריכוז, ורשם לי ריטלין זה נחשב כאבחון? כלומר לכול היותר הייתי עם הנוירולוג 10 דקות נראה, הוא שלח אותי למבחן TOVA שיצא לי יחסית בסדר, אבל באמת נראה לי מוזר המבחן הזה (כלומר איך ב 20 דקות מול מחשב ורק לראות צורות אפשר לאבחן קשב וריכוז?)

לאחן מכן הוא רשם לי ריטלין, ואזנעוד פגישה שהביאו לי מינון גדול יותר.

כול זה נחשב איבחון מקצועי לקשב וריכוז? (עם דגש על מבוגרים, לא ילדים)

ותודה
כפי שאתה מתאר זאת, נשמע שאתה מטיל ספק בדבר.
05/09/14 16:27
85צפיות
מאופן הניסוח שלך, עולה הרושם שהאבחון שלך נעשה כלאחר יד (10 דקות תשאול עם נוירולוג). מצד שני, נוירולוג אינו פסיכיאטר,  שאצלו נערכת גם אבחנה מבדלת,  באמצעות ראיון מורחב ומילוי שאלונים בכתב יד, לפיהם ניתן לקבוע אם מדובר בהפרעת קשב בלבד או בהפרעה אחרת, או ב"זכיה" כפולה ומכופלת (קו-מורבידיות).
בשורה התחתונה, לפי מה שאתה מתאר, אכן עברת אבחון הפרעת קשב וריכוז ע"י נוירולוג, ואף מפגש נוסף להתאמה מיטבית של המינון (שגם זה יכול להיות זמני ונתון לשינוי)
אין מה לדוש בזה יותר מידיי. צריך להיות במעקב מפעם לפעם, לחזור אם יש פתאום תנודה בתפקוד, בשל שינויים כאלה ואחרים (כדוגמת ירידה/עליה במשקל), או הופעתן של תופעות לוואי שאינן מרפות, ופוגעות עוד יותר בתפקוד. אם תחזור לעמודים קודמים, כבר היתה שאלה דומה, וכדאי לך לעיין שם בתשובתי.
שיאנית העולם בזיכרון לטווח..... הפלא ופלא... מדובר בך!
05/09/14 16:31
64צפיות
מיום ליום זה רק הולך ומחמיר.....
אוף!
המלצות למאבחן\מאבחנת פסיכו דידקטי, רצוי דרך רשת תלמ (מכבי)
04/09/14 13:57
73צפיות
אשמח לקבל המלצות למאבחן או מאבחנת לביצוע אבחון פסיכו דידקטי מלא באזור גוש דן.
ב"מכבי" הפנו אותנו לרשת ת.ל.מ. שם התשלום מופחת משמעותית - רציתי לברר אם למישהו יש נסיון איתם? 
ספציפית, מה קורה כשצריך עדכון האבחון (בד"כ עושים בז' וצריך לעדכן סביבות ט-י לקראת הבגרויות, כשעשינו עם מאבחנות פרטיות לא היתה בעיה להוציא עדכון בלי לשלם על אבחון שלם מחדש).
תודה.
º
זאת רשת רצינית בתחום הטיפול
05/09/14 08:10
47צפיות
תרופה חדשה ויוונס בארץ
04/09/14 10:59
105צפיות
שלום
מישהו מכיר? יכול לספר קצת על התרופה?
מינונים? עלות? תופעות לוואי? למי היא מתאימה?
תודה
 
היא לא חדשה אפשר להשיג אותה רק ביבוא אישי
04/09/14 19:13
66צפיות
והיא די יקרה, בסביבות 1000 שח לחודש.....
המומחה לנושא הוא חגי שור בשור טבצניק
º
היום כבר אפשר לקנות אותה בהרבה סניפים של סופרפארם וניופארם
08/09/14 15:29
25צפיות
כתבה מ-Ynet
04/09/14 03:29
129צפיות
 
באדיבות שלא מפסיקה לבלבל ת'מוח, מנתקת לי את חוט המחשבה, ומושכת אותי לכיוונים אחרים... 
פגישה עם המחנכת והיועצת
03/09/14 22:20
171צפיות
היי
בני בכורי בן 7 לומד בכיתה ב אובחן שנה שעברה ADHD  ללא טיפול תרופתי בהמלצת הנירולוג.
המחנכת  פנתה אליי היום וביקשה להיפגש איתנו ועם יועצת ביהס לגביי עזרה לילד במסגרת הבית ספרית.
אינני יודעת את זכויות ילדי במסגרת בית הספר ,מה עלי לבקש כדי לעזור לבני?
מה הייתם ממליצים לי מנסיונכם ?
מה מומלץ לעשות ברגע שהילד לא מסוגל לשבת יותר בכיתה ? לצאת מהכיתה ולעשות 2 סיבובים בביהס (כמו שנדרש לעשות היום) או שישאר בכיתה?
אשמח לתשובות מהירות הפגישה ביום שישי הקרוב
תודה רבה
 
ל-happy31
03/09/14 22:46
99צפיות
שלום לך. ראשית יש לשמוח ולברך על כך שפגישה זו מתקיימת. 
יפה שכולכם מתפנים כבר עכשיו בתחילת השנה כדי ליצור דיאלוג
שמטרתו לעזור לבנך. שיתוף פעולה אמיתי ורציף בינכם לבין בית הספר
יכול לעשות הבדל גדול מאוד עבור הילד. 

האם את יודעת מהן המטרות של בית הספר מהפגישה? 
האם הם חווים קושי בהתנהלות מול בנך? 
אני לא בטוח למה כוונתך במילה "זכויות". האם את שואלת
לגבי שעות תגבור או לגבי ההתחשבות הכללית של הצוות?

בנוגע לישיבה בכיתה, הרעיון של לעשות סיבובים בבית הספר
עשוי לעזור. אפשר לחשוב על מקום הישיבה שלו בתוך הכיתה, 
הוא יכול להביא לבית הספר כדור כלשהו שיוכל למעוך אותו
אם המורה מאשרת, ועוד. 
שמעתי על בית ספר ששיתף פעולה עם יוזמת הורים להתקנת טרמפולינה
שתאפשר לילדים להתפרק קצת לפני השיעור...
 
ולבסוף, גם ילד בכיתה ב' יכול וצריך להיות מעורב בתכנית שנבנית עבורו. 
המחליטים הם צוות בית הספר וההורים כמובן,
אך חשוב לדעת למשל איך הוא מרגיש לגבי סיבובים בביה"ס.
האם זה מרגיע אותו? האם מרגיש שלא בנוח?
מה הוא חושב שיעזור לו להתרכז או לשחרר מתחים? 

בהצלחה

 
הקושי העיקרי מתבטא
04/09/14 20:09
76צפיות
בקושי לשבת במקום ולהתמיד במשימות
הוא אהוד בקרב חבריו,ללא התפרצויות זעם ,מציית לחוקים.
אני שואלת לגביי התחשבות כללית של הצוות.
תודה
ל-happy31
05/09/14 01:04
61צפיות
הקושי לשבת ולסיים משימות דורש כמובן התייחסות, 
אך משמח שאין לבנך התנהגויות קשות או מקוממות יותר. 
אפשר לדבר עם הצוות על כמה נושאים:
 
א. התאמת ציפיות המורים לטווח הקשב הנוכחי של הילד. 
עדיף שישלים חלק מהמשימות בצורה הולמת,
מאשר שיעשה קצת מכל דבר. 
 
ב. תכנית התנהגות מותאמת אישית. 
יש לבחור כמטרה את ההתנהגות היותר דחופה או מפריעה יחסית,
ולעבוד עם טבלה מסודרת בכדי לבדוק אם חיזוקים חיוביים יפחיתו
התנהגות זו ויגבירו את שיתוף הפעולה של הילד. 

ג. תיאום בין המחנכת למורי המקצוע. חשוב מאוד שאם יש תכנית,
כל המורים/ות יהיו מודעים וישתפו פעולה. 

ד. מתן תפקיד מסוים בכיתה או העצמה בדרכים אחרות,
בכדי שהבן ישמר את הבטחון העצמי הגבוה שלו. 
אפשר לחשוב על עוד דרכים לחיזוק הקשר האישי 
בין בנך לבין המחנכת. 
 
ה. עבודה על הגברת היכולת שלו לסיים משימות. 
כאן כדאי לשתף את הילד ולבדוק איתו מה יעזור לו.
יתכן שיש לשלב בין חיזוקים חיוביים לבין פעולת 
הפגה או הסחת דעת מסוימת, 
למשל פעילות מהנה בין המשימות. 
תודה רבה רבה
05/09/14 08:33
40צפיות
עזרת לי מאוד 
אעדכן בהמשך
אני לא מאמינה שזה קורה לי. כתבתי תגובה נרחבת והכל נמחק!
04/09/14 01:49
103צפיות
לצערי, אני צריכה לחזור לעיסוקיי, ולכן אנסה לשחזר את התגובה שלי (שכללה המלצות מפורטות), הרבה יותר מאוחר (עד 24 שעות).
איתך הסליחה!
אויש חבל
04/09/14 20:10
110צפיות
אני מקווה שתספיקי להגיב עוד הערב ...הפגישה מחר בבוקר
תודה
 
למה כוונתך?... אני לא רוצה להתחיל לשחזר מחדש לשווא
05/09/14 00:47
82צפיות
במחשבה שכלל לא תסתכלי על כך בבוקר. הרי אני יושבת במיוחד כדי לכתוב, מפני שאני סיימתי את חובותיי (נניח) לשבוע זה, בכל הקשור לעבודתי.
חשבתי שאנשים בודקים אם נשלח משהו, לפני שהם יוצאים מן הבית.
אם את עדיין ערה, או אם תשכימי קום, עדכני אותי בבקשה .... פשוט הגיבי, כדי שאדע אם ללכת לזפזפ להנאתי, או לשבת פה ולנסח תשובה. אני בודקת מדי פעם את הודעות כאן ובמקומות אחרים, אז צאי מנקודת הנחה שאני אבחין בהודעתך, כשזו תגיע.
תודה.
 
º
?
05/09/14 05:36
17צפיות
אני כבר פה בשיא האקשיין עם הילדים, ולא נוצר כל קשר
05/09/14 06:26
107צפיות
בינתיים מצרפת מה שהספקתי לכתוב בדקות האחרונות:
הי לך,
כשכתבתי אתמול את התגובה (שנמחקה לאחר מכן), התייחסתי להודעה הראשונה שלך בשרשור ההודעות. עכשיו, לאחר שמיקדת את הקושי, כמה מן הדברים שכתבתי נראים כלא מתאימים, והתשובות שנכתבו על-ידי איש המקצוע (לא מצליחה לזכור את השם. ה. ס.), פשוט נפלאות!
תחילה אתייחס לשאלתך לגבי "שיטת הסיבובים" שציינת. ראי, כל ילד לגופו. ישנם ילדים שאם נשלח אותם מחוץ לכתה, לא נזכה לראות את זיו פניהם בזמן הקרוב,  ונצטרך לארגן "משלחת חיפושים" לצורך העניין, שלפעמים תשוב בידיים ריקות.
ישנם ילדים שמסוגלים לעמוד במילתם – שני סיבובים וחוזרים לכתה. ויש אחרים, שלא רק שהם נשלחים לסיבובים, שולחים אותם לכיור בשירותים למלא כלי עם מים בשביל העציץ הכיתתי, ולמזכירות על מנת להביא טוש ללוח המחיק, או כשכולם כבר במגרש הספורט לתחילת השיעור, תמיד אותו תלמיד נשלח לארון הציוד שבאולם, כדי להביא את הכדור המסויים מתוך ערימת כדורים (רגל, עף, סל, בשלל צבעים, גדלים, ורמות נפח שונות – מנופח, מנופח חלקית, מפונצ'ר לגמרי, כמובן שצריך להתעכב ולבדוק, מהו הכדור הטוב ביותר, זה שאפשר להקפיץ ולכדרר, ולפעמים גם שוכחים, מה הוא בדיוק ביקש?..).
אם זה הופך למשהו שיטתי, כל השליחויות האלה עולות לתלמיד ביוקר, שכן בזמן שהוא נשלח לכאן ולשם, הוא אינו מודע לכל מה שנעשה בכתה – לימודית, חברתית וכו'. התלמיד איבד למעשה מידע חשוב וגם לא נטל חלק באינטראקציות או בפעילויות ("עכשיו תתחלקו ל-3 קבוצות", "נא להעתיק מן הלוח, אני רוצה למחוק כדי להוסיף עוד שני משפטים", "לא לשכוח להביא 5 שקלים לחלוקת הטרופיות בהפסקה של יום שלישי", ..... להמשיך?....)
אם באמת מדובר רק בשני סיבובים, רק במצבים שבהם הילד באמת זקוק לקצת אוויר, אך מספיק אחראי לשוב, ואף יכול לשאול את חבריו, "המורה אמרה משהו חשוב?".
כשהתלמיד אינו מסוגל לכך, מחובתה של המורה לעדכן אותו כשהוא נכנס בחזרה: "דני, שב בבקשה, עכשיו עברנו ל....  אנחנו בעמוד..... כשלא היית הזכרתי שצריך להביא 5 ₪"....  בקיצור – ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. כל מקרה לגופו.
אם לא נספיק, כתבו את מספר הטלפון שלכם במסר אישי ואתקשר אליכם.
דרך אגב, באיזו שעה נתבקשתם להיות בבית הספר?...
 
 
המשך - מתקשה לשבת לאורך זמן
05/09/14 06:44
85צפיות

לא מסוגל לשבת יותר?... (מבינה, גם אני לא מסוגלת. אצלי בכתה אין שולחן מורה ובודאי שלא כיסא, מלבד שולחנון קטן צדדי, שעליו אני מניחה את הציוד שלי בתחילת השיעור).
סיים פעילות בישיבה, לא חייב לצאת מחוץ לכתה – שילך ללוחות הפעילים עם חבר נוסף שהשלים המשימה. בגילאים הצעירים, לוחות פעילים הם חלק בלתי נפרד משאר הדברים שאמורים להיות בכתה. אם יש פינת משחקים לימודיים או אחרים שאינם לימודיים, שהמורה ארגנה ותחמה באמצעות שטיח, אפשר לקחת במשחק – כל מי שסיים, וכמה כיף שאפשר לשבת איך שבא לנו, בתנוחה זו או אחרת, וגם לשנות אותה תוך כדי, בלי שזה יפריע למישהו. כך המורה יכולה להתפנות לכל אותם תלמידים שטרם השלימו משימתם, וההרמוניה שורה בכתה. אצל בני, בתיקו חוברות חידודים לשוניים, סודוקו, תשבצים, חידות מתמטיות. כשהוא מסיים לבצע מה שהוטל עליו או על כל התלמידים, הוא יכול להוציא מן התיק איזו חוברת שמתחשק לו ולהנות מפעילות עצמית במקום ללא הפרעה לאחרים. אפשר למצוא פתרונות שישיגו את מטרתם מבלי לפגוע בכל השותפים לתהליך הלמידה.
אם לא מסוגל לשבת – יכול להיות עוזר מורה במקצוע שבו הוא טוב במיוחד. היא מסבירה בעל פה, והוא רושם על הלוח. היא מסבירה, והוא ממחיש באמצעות ציור/תרשים על הלוח, או לאפשר לו לגשת אל הלוח לפתור תרגיל, בתדירות גבוהה יותר הנותנת מענה לצרכיו, בהשוואה לתלמידים אחרים. ואם מישהו טוען לאפליה – אפשר גם בזה לטפל. אם נותנים מענה ולגיטימציה לקשיים וזוהי האווירה בכתה, לצד העצמת יכולות, אף לא תלמיד אחד יבוא בטענות. כי אם הוא נשלח יותר ממך אל הלוח, אתה תמיד נבחר לועדת קישוט.
 
נקודות לדיון בפגישה
05/09/14 06:58
112צפיות

רשימת מכולת לפגישה עם הצוות (כן, כן, תמיד להגיע עם דף ונקודות לדיון, למחוק כל נושא אליו התייחסנו, במהלך הפגישה)
 
לא תזיק קצת דיפלומטיה – "מודה, מודה, מודה" – אני מאוד מעריכה מה שאתם... זה מאוד חשוב לי שהזמנתם ..... "זה מראה לי עד כמה"..... כיד הדימיון הטובה עליכם.

דיבור בלשון רבים – כולנו, אנחנו, חשוב שנעשה, אנחנו צריכים לחשוב ולהחליט, אם כולנו נעשה.... כמו שאומרים – אחריות משותפת של כל העושים במלאכה!

עבודה על פי קו מנחה משותף (מזכר יועצת לכל המורים המלמדים את הילד לגבי מה הוחלט, כיצד לעבוד עם הילד, איך לנהוג בו כדי למקסם את התפקוד שלו, תוך התייחסות ליכולות ולחוזקות שלו). תמיד חשוב שהמידע יזרום בין כולם, וימשיך לזרום באופן זה עד סיום לימודיו במוסד לימודי זה. לא לעבוד ברמת אמא-מחנכת, תמיד לודא שכולם מעודכנים ומיודעים.
 
קישור בין מטפלי אחר הצהריים לעבודת בית הספר בבוקר. ראי סעיף ג'.

שיתוף הילד בכל, בשפה וברמת הבנה המותאמת לו, תוך הקשבה אמיתית, ולא ממקום של הנהנון חסר כל משמעות. אם הוא אומר שדרך זו קשה לו, אז הוא יודע על מה הוא מדבר....
 
לבקש לקבל עדכון שוטף. לא להמתין עד שיקרה משהו.
 
לתת למורים טיפים, איך אפשר לזהות מצב של לפני פיצוץ של הילד, משום שהיה זקוק להפוגה ולא קיבל אותה - מילולית, שפת גוף, מצב רגשי.... רק השבוע גיליתי, שמה שחשבתי שהבנתי, היה שונה לחלוטין מן האופן שבו הדבר מתפרש.  ורק כדי לחזק את דבריי - מצוקה מסיבה זהה, יכולה לבוא לידי ביטוי באופן שונה לחלוטין אצל כל ילד, ולכן חשוב לודא שהמורים מבינים את השדרים והמסרים של הילד, ולא לוקחים לכיוונים לא נכונים, שרק מעצימים את הקושי.
 
 
º
05/09/14 08:13
10צפיות
תודות לך עזרת לי המון
05/09/14 08:27
59צפיות
אעדכן בהמשך 
ושוב תודה
עדכון הפגישה עם צוות ביהס
05/09/14 18:28
104צפיות
אני כ"כ שמחה שהגעתי מוכנה ומאורגנת והמון בעזרת התשובות שלכם.
מעבר להמלצת הטיפול התרופתי ששאלו אותי לגביו והכאב שחשו על מה שקורה לבני ...דובר על 2 הפוגות בשיעור (פינת שקט בכיתה,התרעננות בשירותים,חידוד עפרונות ומחברת כיף(בהמלצתי) המחנכת אמרה שאין לו תחושת זמן 
והיועצת הציעה שחבר מהכיתה יצא איתו ,כמובן ששללתי את הרעיון של החבר כי בני צריך לדעת מהי אחריות והצעתי שיצא עם שעון רגיל או שעון חול)
אני זאת שהייתה צריכה לבקש תיאום בין כל צוות ביהס למצבו של בני (מה זה לא ברור? אני צריכה לבקש? מסתבר שכן) .....בסיום הלימודים ניגשה אליי מורה שאין לי מושג מי היא ואמרה שכיוון שבני הפריע הוציאה אותה ללמוד בכיתה המקבילה..."אחלה פתרון" כמובן שניגשתי ליועצת שוב ואמרתי לה שזה לא מקובל.
גם לגביי הטבלה ,חיזוקים ,רגישות ועבודה בקבוצות קטנות ונושא כמות שעורי הבית אני זאת שהציעה.
והמורה הציעה לדלג על עמודים. 
ולסיכום:
עבודה בקבוצות (במידה וניתן הוקצבו להם חמש שעות שבועיות-קיצוצים)
תראפיסטית לאחר החגים
2 הפוגות
טבלה 
חיזוקים 
דילוגים על עמודים.
בקיצור יצאתי בהרגשה טובה בעיקר בגלל שבאתי מוכנה ועם "דרישות"  כי הם לא עשו זאת
אז המון המון תודה לכם
º
מזל שיש כאן יועצים מקצועיים יותר טובים משל בית הספר
06/09/14 14:33
31צפיות
בשמחה!
06/09/14 21:21
58צפיות
את צריכה להיות גאה בעצמך!
מתלבטת לגביי טיפול תרופתי-רטלין
21/09/14 23:22
3צפיות
היי 
תיקון - הילד אובחן ADD
מתלבטת מאוד לגביי טיפול הרטלין ....בתחילת דרכי  לגביי "טיפול"  לבני.
שבת האחרונה נתנו לו רטלין ל-8 שעות,(החלטתי כי הוא נראה כ"כ סובל בביהס והיה לי מאוד קשה עם זה רציתי רק את טובת בני יקירי) הייתי בשוק זה לא היה הילד שלי הוא אכן ישב ועשה שיעורים מבלי לקום אבל היו תופעות נוספות:
סוג של גמגום - שהוא ממש כעס על זה ואמר לי את רואה אני נתקע בדיבור
רגישות מטורפת למצבים ודבור בקול בכייני
דיבר ללא הפסקה כאילו בלע פטיפון
קפץ מנושא לנושא 
בסוף היו לו כאבי בטן חזקים ובחילות
והיה עוד משהו הזוי - הצעתי לו את המאכל האהוב עליו -הוא לא רצה ופתאום הוא אומר לי "תמיד פרחים\עלים צודקים וירד למטה ועשה כן לא עם העלים.
חשבתי אולי לנסות שוב ברצף רביעי חמישי שישי שבת שאנחנו בבית איתו ...אני עדין לא סגורה.
השאלה הנשאלת האם יש עוד טיפול חוץ מטיפול תרופתי לעזור לבני שבאמת יכול לעזור ?...כי אני לא רוצה לאבד אותו וגם לא שיסבול רוצה רק בטובתו
שמעתי על טיפול ביופידבק האם זה יכול לעזור?
תודה
 
 
 
שאלה לחגי שור או למי שיודע לתת תשובה ודאית
03/09/14 13:31
74צפיות
הבן שלי טופל בסוגים שונים של ריטלין, סבל מתופעות לוואי ללא יעילות מספקת של התרופה (השפיע על ההיפר אבל לא על הריכוז)
בחופש התחלנו לנסות אדרל, אבל עוד לא הגענו למספר ימים רצופים שיתנו צ'אנס לגוף להתרגל (סתם בגלל חוסר הקפדה שלנו ההורים), אלא יומיים פה יומיים שם. ההשפעה היתה טובה מאוד, עם תופעות לוואי מעטות ולא חזקות (שאני מקווה שאולי הוא לא יחווה גם אותן אחרי שהגוף יתרגל)
 
הרבה יותר קשה לו לבלוע את האדרל מאשר את הריטליןLA - המרקם המחוספס-אבקתי מגעיל אותו, הבוקר הוא ממש סירב לקחת את התרופה. בסוף הוא לקח ריטלין במקום.
 
שאלותיי:
1. האם יש נזק בזיגזג כזה בין התרופות - פעם ריטלין פעם אדרל? יום ככה יום ככה?
2. האם אפשר לרסק אדרל לתוך שתייה וכד'? או רעיון אחר להתגבר על הגועל מהמרקם?
 
תודה
 
 
אדרל מרוסק
04/09/14 13:04
57צפיות
לגבי הזיג זג בין התרופות - נזק אין, אבל מבחינת ההרגשה שלו זה נראה לי לא טוב, כל יום תחושה שונה.
בעניין הריסוק - אין בעיה לרסק ולערבב עם מיץ, שוקו ,  מעדן חלב וכל מה שתרצי.
בית המרקחת יכול גם להכין לך מראש סירופ אדרל. רופא צריך לתת לכך מרשם. בית המרקחת ימסור פרטים.
 
תודה רבה! ושאלת המשך:
04/09/14 15:05
43צפיות
האם מותר לערבב גם את הסירופ במיץ וכד'? (אני מניחה שהוא מגעיל ככה כמו שהוא, אבל אולי אני טועה ועשו אותו טעים? יש לך מושג?)
º
אין בעיה
04/09/14 17:49
20צפיות
|*|נפתח פורום סדרות וסרטי אנימציה
03/09/14 12:07
4צפיות
|אקשן| אנימציה היא גם אבל ממש לא רק לילדים. פתחנו בשבילכם פורום בו לדבר על סדרות אנימציה מנילס הולגרסון ועד ספיידרמן לדורותיו.
אז אם אתם אוהבים את סרטי דיסני, משפחת סימפסון או סתם אוהבים להיזכר בסדרות וסרטי אנימציה נוסטלגיים, הפורום הזה הוא בשבילכם.

|טי-וי|היכנסו כבר עכשיו לפורום סדרות וסרטי אנימציה
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...
ADHD וטיפול בתכשירי ריטלין לא פוגעים בגדילה
02/09/14 22:55
113צפיות
לכאורה מה ההצהרה הזו?....אנו דשים בנושא זה תקופה ארוכה ומסבירים  שוב ושוב כי אכן אין פגיעה בגדילה של ילדים עם הפרעות קשב או עקב הטיפול התרופתי בריטלין.
פשוט מאוד- עוד עבודה מקיפה שפורסמה בנושא ב- Pediatrics  על אוכלוסיית ילדים במיניסוטה, ארה"ב ואשר אישרה שוב ממצא זה העולה תדיר בשיחות עם הורים או לחילופין בתוכניות טלויזיה/פרסומים של גורמים שונים המתנגדים לטיפול התרופתי.
 
שתהיה שנת לימודים מוצלחת לילדי ישראל ולהורים..... ותשקוט הארץ לפחות זמן מה......
לך תשכנע בני נוער...
03/09/14 13:05
55צפיות
ואם כבר דנים בכך- האם זה נכון גם לגבי פרוזק ושאר התרופות מסוג SSR?
 
לך תשכנע הורים.....
03/09/14 13:17
55צפיות
שלום מרב - 
הבעיה להערכתי היא ההורים, התקשורת....ופחות בני נוער
לגבי התרופות שהזכרת לא ידוע לי שהן גורמות להאטה בגדילה.
º
"בגללך אני נמוך!!!"
03/09/14 17:10
35צפיות
גם אני נמוך...ולא נטלתי ריטלין......
03/09/14 17:42
49צפיות
 שלום לך!
אכן את אשמה.....ואולי גם בעלך...גובה הילדים קושר  לגובה ההורים (אם כי יש לעתים חריגים ) הוא כמובן  תכונה גנטית....
וכפי שציינתי אף אני לא נמנה על הענקים... וכמובן ללא קשר לריטלין.....
 
 
קל לשכנע את המשוכנעים
03/09/14 23:25
51צפיות
- בגדול, לא תמיד ההורים אשמים בכך שהילד לא מסכים לקחת תרופה.
וכמו שאתה יודע , על כל מחקר שאתה מראה לו , הוא מראה לך עשרה מחקרים הפוכים.
נו שוין...שתהיה לכולנו שנה טובה בלי יותר מדי ויכוחים.

 
º
אצלנו הילד הכי נמוך ביסודי ובחטיבה התחיל ריטלין בסיום התיכון
05/09/14 09:48
19צפיות
מרשם לאדרל
02/09/14 14:46
71צפיות
שלום,מישהו יודע האם רופא נוירולוג מוסמך למלא טופס 29 ג לצורך קבלת מרשם לאדרל או רק פסיכאטר?
אני בן 26
29ג לאדרל
02/09/14 23:41
61צפיות
טופס 29ג לאדרל ניתן לקבל מנוירולוג, פסיכיאטר וגם עי רופא משפחה ( או ילדים)  שעבר השתלמות של משרד הבריאות ורשאי לעסוק בקשב וריכוז.
שנה טובה. ס
º
התשובה מדויקת לגמרי
03/09/14 11:19
28צפיות
מיומנויות חברתיות לילד
( לעמוד שלי בתפוז עסקים )
02/09/14 13:54
88צפיות
שלום חברות וחברים, מזמן לא ביקרתי פה ועכשיו חזרתי כדי לעזור לחברה:
אני מחפשת עבורה חוג מיומנויות חברתיות עבור ילד בן 8.5 עם ADHD. בהוד השרון.
תודה על ההמלצות.
כל טוב ושנה נפלאה לכולם.
לא בהוד השרון, אבל מוכרים
02/09/14 18:15
76צפיות
דיאטה ריטלין
02/09/14 11:10
76צפיות
הי חבר'ה,
מישהו כאן ניסה להשתמש בריטלין למטרת דיאטה...?
º
זה abuse - שימוש לא חוקי שלא למטרת התרופה
02/09/14 13:45
31צפיות
ייעוץ חינוכי לילדים עם הפרעת קשב
01/09/14 19:37
53צפיות
בימים ג'-ה' בערב ייעצו מומחי הפורום בנושאים חינוכים והתנהגותיים.
התחום החינוכי-התנהגותי הוא בעל חשיבות עליונה בטיפול הרב מערכתי היעיל בהפרעת קשב וריכוז, והיועצים החינוכיים כאן כדי  לענות על שאלותיכם בנושאים: 
א. אבחון דידקטי ופסיכו-דידקטי
ב. הוראה מתקנת ואיסטרטגיות למידה לילד עם הפרעות קשב.
ג. ויסות ושליטה בהתנהגות
ד. מוכנות ובשלות ללמידה בגילאים השונים
ה. עזרת מערכת החינוך לתלמיד לקוי הלמידה
ו. בניית מערך תמיכה הורי וחינוכי לילדנו.
ז. מתי כדאי אימון אישי ומתי טיפול התנהגותי?

הנכם מוזמנים להפנות את שאלותיכם למומחי הפורום בלחיצה על 'הוספת תגובה' להודעה זו
שנת לימודים טובה ומוצלחת לכל הילדים
סיוע במציאת מאבחנת קשב
01/09/14 09:53
49צפיות
היי, אודה להמלצה על מאבחנת טובה ללקויות למידה באזור המרכז
º
האם מאבחנת ללקויות למידה או רופא מאבחן להפרעת קשב?
01/09/14 18:08
20צפיות
פסיכיאטר לילד בן 9 בת"א, רצוי של הכללית
01/09/14 08:51
68צפיות
בני כבן 9 מאובחן ב- ADHD וזה נכון להיום. מגיל 4 כבר אמקו לנו עליו הכל משום דבר ועד PDD ואח"כ ממש לא PDD אלא ADHD ואח"כ הוסיפו גם ODD. כך או אחרת מדובר בילד נבון וסקרן, היפראקטיבי בלי בעיות לימודיות אבל עם עם המון בעיות חברתיות. אנחנו מחפשים פסיכאטר לאבחון יסודי וליווי שלו ושלנו. תודה רבה על תשומת הלב
בתל אביב
02/09/14 18:54
48צפיות
נמצא מכון אניגמה שעובד בהסדר על 'כללית'.
הטלפון שם 03-6448122
הניסיון שלנו עם אניגמה לא היה טוב
15/09/14 13:04
12צפיות
גם לא יודעים לאבחן PDD שהוא בתפקוד גבוה (ו"יודעים" להגיד שילד לא בספקטרום כבר אחרי פגישה של 20 דקות. הכי לא מקצועי שיכול להיות),
וגם (לפחות במקרה שלנו) - לא היו פתוחים לנסות טיפול תרופתי שונה מריטלין רגיל וריטלין LA20.
 

לפחות היו אומרים להורים שהם לא יודעים לאבחן את זה ושולחים אותם לעשות אבחון במקום אחר. הורה שלא מבין בתחום רק ישמח על האישור המשמח שהילד לא בספקטרום והילד לא יטופל כמו שצריך.
 
מה עם ברכה לשנה"ל החדשה?...
01/09/14 00:56
55צפיות
 
אם אני מוכנה למחר?... לא, ובכך אין חידוש, אבל 3-4 שעות לפני שהזמן יאזל כליל, המנועים פה יפעלו על טורבו. וכשיגיע התלמיד הראשון לכתה, הוא בכלל לא יחוש בכך שעבדתי ממש עד לדקה האחרונה. כמו בכל יום....
 
שתהיה לכולנו שנת לימודים מוצלחת, ושהלמידה תוסיף להיות "משמעותית", עם מרכאות או בלעדיהן (ומה עשינו עד כה?... לשר פירון פתרונים).
 
לילה טוב!
º
שנה טובה למורות ולתלמידים
01/09/14 18:10
11צפיות
שנת לימודים פוריה
01/09/14 19:41
22צפיות
תודה על התזכורת:
אני מאחלת לכל הילדים שיראו אותם בבית הספר בגדולתם, על כל שלל תכונותיהם המיוחדות
להורים שיהיו בוטחים בדרכם ונאמנים לערכים החשובים להם
ולמורים שיזכו לשיתוף פעולה והערכה למאמציהם
שנה טובה ומתוקה!
02/09/14 09:06
13צפיות
שחררתי אתמול אנחת רווחה כשכולם {גם הנכדים...} חזרו עם חיוך.
מקווה שהצעירה תחליט ללמוד השנה ברצינות. השנה הזו קריטית בשבילה, במיוחד לאור השאיפות הראליות שלה לגבי התיכון.
אבחון
31/08/14 13:55
89צפיות
שלום לכולם. 
נודה לכל מי שיש לו ידע בנושא ויוכל לסייע לנו. 
בננו סיים השנה את כיתה י"ב ואת בית הספר. לפני מספר שנים הפקדנו בידי היועצת את האבחון הפסיכודידקטי שערכנו לו מיוזמתנו ועל חשבוננו. 
האבחון נותר בידיה על פי הכללים הנהוגים, למרות שמרבית ההמלצות כלל לא בוצעו ולמעשה ניתנה לו רק הארכת זמן שגם עליה לא תמיד הקפידו. 
 
ביקשנו ממנה, עתה, עם סיום לימודיו את האבחון בחזרה מטעמי שמירה על פרטיותו. לתדהמתנו, נענינו על ידה, כי תוכל לתת לנו העתק של האבחון אולם האבחון ישאר אצלה על פי הכללים הנהוגים, בקלסר בחדרה ואין לנו מה לדאוג. 
 
נדהמנו. 
איננו מצליחים להבין בשום אופן את הסיבה וההגיון לתגובתה. הילד - ילדנו. את חוק לימודיו בבית הספר סיים. אנו חשים כי הפקיד בידנו את אמונו וברור לו כי לא נפגע בשום אופן בפרטיותו. לא בשמחה הפקדנו את האבחון בעבר, אבל עשינו כך לאור מכלול השיקלולים ובשל רצוננו לסייע לו במהלך לימודיו. לא עלה על בדל מחשבתנו כי האבחון ישאר בבית הספר גם זמן רב לאחר שהוא כבר יסיים את לימודיו ולא יזדקק לשירותי מערכת החינוך. 
 
האם יוכל מישהו להסביר לנו מהם הכללים הנהוגים?
 
תודה רבה ושנת לימודים פוריה ומוצלחת לכולם. 
נשמע מוזר
31/08/14 21:15
49צפיות
לעניות דעתי היועצת יכולה לשמור אצלה עותק, אם אילו הנוהליםאתם יכולים לפנות לאגף לקויות למידה במשרד החינוך ולשאול שםזה הקישור לאתר ויש בו מספרי טלפוןhttp://cms.education.gov.il/EducationCMS/Units/She...
אבחון
01/09/14 07:26
43צפיות
תודה רבה.
בחזרה לפורום
האזור שלי בפורום